Danas je: 07.12.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT MEGANE 1,9 DCI - POVEĆANA POTROŠNJA ?

Datum objave: 05.12.2016 16:23:07
Slika
PITANJE:

Poštovani imam problem...riječ je o Renaultu meganu 1.9 dci 88 kw 2004 godina...znači na autu sam reparirao cijeli motor znači generalka nova turbina...e sad auto mi je povećao potrošnju i to uvelike...pa me zanima da nemate kakvu predodžbu što bi moglo biti...napomena na autu je sve rađeno osim dizni pa me zanima da li može biti do njih?

ODGOVOR:

Ako ste radili generalni popravak motora onda je najvažnije da ste sve radove obavili stručno i kvalitetno. Na taj način u samom startu ne treba sumnjati u mehnaičko stanje motora a to je ; faza motora, tlakovi kompresije, stanje bregaste osovine, protočnost kroz ispušni sustav.  Sada mogu navesti i druge faktore utjecaja zbog kojih imate povečanu potrošnju goriva a to mogu biti ; regulator tlaka goriva, senzor tlaka goriva, dize, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, mjerač mase zraka, EGR ventil, tlak turbine, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala, ostali netipični uzroci . Obavite pojedinačno ispitivanje i ovih dijelova , tako se uzrok mora otkriti.

na vrh Povratak na vrh

VW LT 2,5 TDI - SLABA KOMPRESIJA MOTORA ?

Datum objave: 02.12.2016 19:06:25
Slika
PITANJE:

pozdravljeni,upam da se me še spomnite da smo bili u vašom apartmaju ja sam mehaničar i sva razgovarala da imam problem sa volkswagnom LT 2,5 tdi 5 cilindra neče mi paliti rekli ste mi da moram izmeriti kompersiju a kompersije je premalo 13 bara. na ovom kombiju je preskučijo zubčasti remen in menjal sem ventile i dručnike i stuširal glavu i ventile tako da ne puštaju.sada neznam zašto nemam kompersije sve zobnike imam dobro nastavljene na tačke.hvala za vaš odgovor. lep pozdrav

ODGOVOR:

Poštovani gospodine Franjo, lijepo Vas pozdravljam i drago mi je da ste se javili . Pokušati ću odgovoriti na Vaše pitanje i dati koristan savjet u vezi problema s otežanim paljenjem. Normalna kompresija motora treba biti od 25 do 31 bar. Ako ste dobro obavili sve radove na glavi motora onda je uzrok slabe kompresije propuštanje na klipnim prstenovima ( karikama ) . Pretpostavljam da ste ispravno ugradili hidropodizače ventila. Hidropodizači su najčešće puni ulja i takve hidropodizače treba isprazniti jer to može biti uzrok zbog kojega ne zatvaraju ventili.  Hidropodizači se mogu isprazniti tako da se isti rastave kako bi sve ulje izišlo iz hidropodizača. Nakon toga hidropodizači se opet slože i takvi se mogu ugraditi na glavu motora. To znači ako ste ispravno ugradili hidropodizače i ako nema propuštanja na ventilima, onda su istrošeni klipni prstenovi, klipovi, cilindri . U tom slučaju kompresija probija u karter . Rjašenje je demontaža motora, revizija motora i uređenje donjeg dijela motora. Ako motor ima puno kilometara onda postoji i istrošenje na cilindrima. Ako je istrošenje manje od 0,10 mm mogu se samo ugraditi novi klipni prstenovi ( karike ) a ako je istrošenje veće od 0,10 mm tada se mora raditi strojna obrada cilindara na prvu veću mjeru ( specijalu ) . Ugrađuju se novi veći klipovi i radi se brušenje radilice jer i na njoj postoji neko istrošenje. Ovakvo uređenej motora se zove generalni popravak i to je garancija da će motor dugoročno voziti i ispravno raditi . Kompresija će tada biti veća od 30 bara. Ako imate potrebe za dodatnim objašnjenjima javite se opet.

na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,0 i. - MOTOR NE PALI KADA JE ZAGRIJAN ?

Datum objave: 27.11.2016 13:04:52
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam OPEL OMEGA A 1988 god.benzin 115KS prijeđenih 164.000 km.original i problem je slijedeći:Auto hladan uvijek upali.Nakon korištenja i gašenja jako teško upali kao zagrijan.Ako i upali zna se u vožnji ugasit i onda je ponovno paljenje nemoguće.Nakon 30min do sat vremena kad se ohladi i (odmori)auto pali odmah kao da se ništa nije desilo.Zna se desiti i da nakon prvog paljenja auto u leru neravnomjerno radi i sav se trese kao da će se raspast.Prije godinu dana sam ugradio plin i svi navedeni problemi su nestali,a auto se koristio svakodnevno i prelazio cca 100 km dnevno.Unazad mjesec dana auto se koristi i pali svaki drugi,treći dan po potrebi i sad su se gore navedeni problemi opet pojavili. Lijepo molim za savjet Pregl Jadranko

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu, navesti ću sve moguće uzroke koji bi mogli biti razlog otežanog paljenja ili nemogućnosti paljenja kada je motor zagrijan a to su ; senzor radilice, loše stanje akumulatora, loše stanje elektropokretača, veliki pad napona prilikom startanja motora, nepovratni ventil za gorivo, regulator tlaka goriva, relej dobavne pumpe, filteri, nečisti injektori, ECT senzor, EVAP ventil rezervoara, mjerač protoka zraka, senzor tlaka zraka, zaklopka snage, senzor položaja zaklopke snage, kompresija motora, električna instalacija motora, loša iskra na svjećicama, bobina, ECU centrala motora. Napravite dijagnostiku motora i ispitajte sve što sam naveo kao moguće uzroke.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 147 1,6 T.S. - STEZANJE VIJAKA GLAVE MOTORA

Datum objave: 26.11.2016 13:28:18
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Ovako imam pitanje na koliko kila se steže glava motora i leteći ležajevi na Alfi 147 1.6. Twin spark (105ks). Hvala.

ODGOVOR:

Vijci glave motora se zatežu na slijedeći način : 20 Nm, 40 Nm, +90°, +90°, +90° .Vijci klipnjača : 25 Nm, +60° .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,9 D - ISPRAZNIO SE AKUMULATOR ?

Datum objave: 24.11.2016 13:30:56
Slika
PITANJE:

postovanje gospodine meic ! imam problem sa peuget 206 1900 d 2000 god. jednoga dana nije htio upaliti,a akomulator nije potpuno bio prazan,mogla su raditi svjetla i sirena ali ne i verglati.ipak sam napunio akomulator,i vozio sam nekih desetak km i auto se ugasio.ak. opet prazan,ali ovaj put u potpunosti.ponovo ga napunim i upalim,pokusam skinuti klemu dok radi a on se gasi! zakljucim laicki da nemam punjenje alternatora.samo me zbunilo to sto kontrolna lampica o punjenju nije svjetlila nikad sem kad se da kontakt i po startanju se uredno gasi.posto sam 100% invalid u penziji,auto mi je kao invalidno pomagalo,i neophphodno kao kruh,ali na zalost mirovina ne stigne pokriti sve troskove,pa tako ni skupe dijagnostike nasih majstora u puli,stoga se obracam vama za savjet,sta mi je ciniti,sta bi mogao biti kvar,barem priblizno.auto imam oko 6 godina,mogu li biti cetkice ili regler na alternatoru,ili sam alternator,i dali se to reparirati,jer vidim da su novi skupi za moju penziju,tocnije,sta mi je najisplativije? unaprijed vam hvala na odgovoru.

ODGOVOR:

Najbolji način da se ispita alternator, regler i akumulator je voltmetar. Kada motor radi napon punjenja treb abiti od 13,8 V do 14,8 V . Ako Vi nemate instrument ( unimer/voltmetar ) , možete posjetiti najbliži servis i oni će Vam besplatno ispitati : napon punjenja, alternator, akumulator. Ako je napon punjenja ispod navedenih vrijednosti , mogući kvar je regulator napona ili alternator. Popravak alternatora je uvijek moguć a cijena popravka s dijelovima je od 600,- kn do 900,- kn. Točan trošak popravka se zna kada se rastavi alternator. Prema Vašem opisu moguće je da je uzrok baš alternator jer se motor gasi kada skinete klemu akumulatora. Svaki bolji servis daje garanciju kada obavi servis alternatora. U servisu mogu ispittai i stanje akumulatora kada se isti napuni . Ako je kapacitet akumulatora niži od 60% nominalne vrijednosti ,onda taj akumulator treba zamijeniti . Ako je kapacitet veći od 60% akumulator je još dobar.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 2,0 TDI PD - ZVUK IZ MJENJAČA ?

Datum objave: 23.11.2016 17:35:25
Slika
PITANJE:

Postovanje gospodine Meicu, imam Audi A3 2.0 TDI iz 2004., primjetio sam zvuk iz mjenjaca kod lagane voznje na niskim okretajima, na visim okretajima se ne cuje od motora, zvuk se ne cuje u autu, tek kad ste izvan auta ili je prozor spusten, jedan audijev mehanicar mi je rekao da je to lezaj od seste brzine, da dobije lufta u kucistu, da im je to deklarirana boljka. Nema nikakvih problema kod saltanja brzina.

ODGOVOR:

Popravak mjenjača nije jeftin i zato je najbolje što prije obaviti potreban popravak . U ovom slučaju i Vi i Vaš automehaničar ste utvrdili da zvuk nastaje u samom mjenjaču. Sada bi bilo logično ( ako želite što jeftinije proći ) da napravite reviziju mjenjača i da točno defektirate sva istrošenja u mjenjaču. Vjerovatno je u pitanju samo ležaj ili ležajevi mjenjača ( to će se vidjeti kada se rastavi mjenjač ). Nakon kvalitetno obavljenog popravka mjenjača isti će opet dugoročno uredno raditi . Na Vama je da odlučite, popraviti ili tako voziti i dalje.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 3 1,6 i. - BIJELI DIM NA AUSPUHU ?

Datum objave: 22.11.2016 12:16:45
Slika
PITANJE:

Pstovani posjedujem mazdu 3 1.6 66kw 178000 km 2006g.Kod hladnog starta izlazi znatna kolicina bijelog dima intenzivnog mirisa koi nakon vrlo kratkog vremena prestaje.Autose trese pritom broj okretaja ostane isti .Auto pali od prve normalno ubrzava i vuce

ODGOVOR:

Dim koji ste naveli može imati miris po izgorenom ulju ili po gorivu. Vi ste naveli da je dim bijeli ili bijelo plavi. Ako je to tako onda su mogući uzroci ; nakupljeno ulje u usisnoj grani ili mala količina ulja koja kroz vodilice ventila uđe u cilindar. U jednom i drugom slučaju ulje koje uđe u cilindre izgara i u vidu bijelo plavog dima izlazi na auspuh. Uzroci su ; istrošene vodilice ventila, djelomično istrošeni klipni prstenovi. Moguće je također da bijeli dim nastaje kao produkt izgaranja benzina ili ako postoji oštećenje na brtvi glave motora zbog čega u cilindar ulazimala količina rashladne tekućine. Nakon zagrijavanja motora prestaje ulazak tekućine u cilindre. U svakom slučaju sve se može točno defektirati neposredim uvidom na vozilu.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS C-MAX 1,8 TDCI - TRZANJE I CUKANJE ?

Datum objave: 18.11.2016 14:47:26
Slika
PITANJE:

Poštovanje, na ford focus c max 1.8 tdci 2006. mi se javlja trzanje i cukanje na malim okretajima (1600- 2200), pri većim okretajima auto dobro vuče i nema nepravilnosti. počelo je prije mjesec-dva ponekad , a sada dolaskom hladnijeg vremena češće i dok je auto hladan naročito. dijagnostika u ovlaštenom servisu ne pokazuje konkretnu grešku pa vas molim za savjet ili bar za smjernice odakle da počnem. unaprijed vam zahvaljujem

ODGOVOR:

Mogu Vam nabrojiti što sve treba ispitati i što može biti uzrok : filteri, nečist rezervoar, senzor pedale gasa, senzor radilice, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, nečiste dize, EGR ventil, senzor tlaka zraka, visokotlačna pumpa, električna instalacija motora, pojava zraka u gorivu, regulator količine goriva, ECU centrala. Potrežite bolji servis koji zna napraviti dijagnostiku i točo defektirati kvar.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 320 CDI - NEMA SNAGE I JAKO DIMI ?

Datum objave: 16.11.2016 14:49:36
Slika
PITANJE:

Moje poštovanje. Imam mercedesa 320 CDI (2001 godiste). Kad podigne temperaturu iznad 80 stepeni, posle preticanja gdje je potrebno da se cesto dodaje i oduzima gas desi mu se nekad da izgubi snagu, primecujem pojacani dim pozadi. Ja ga ugasim upalim i sve normalno radi i neko vrijeme je i redu, a onda se opet ponavlja. Posle nekoliko mjeseci primecujem da ne pali uopste turbinu, od momenta zamjene filtera vazduha i pranja protokomera. Vidim da se poluga na vakum od turbine ne mrda, ni u toku paljenja ni u toku rada. Direktno sam spojio malo vakum crijevo preskacuci elektricni ventil ispod vakum rezervoara i nema reakcije. Sta mi Vi predlazete? Ako je moguce da mi odgovorite.

ODGOVOR:

Moj prijedlog je da ne mijenjate pojedine dijelove na pamet nego da najprije napravite dijagnostiku i da točno defektirate kvar. To je najbrži i najjeftiniji način da postignete da motor ispravno radi. Moguće neispravnosti su : senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, ventil za rasterećenje turbine Wastegate, EGR ventil, mjerač mase zraka, regulator tlaka goriva, senzor temperature motora, dize, senzor pedale gasa, senzor temperature motora, visokotlačna pumpa, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT ESPACE 2,2 DCI - IZBIO SEMERING RADILICE ?

Datum objave: 12.11.2016 12:57:34
Slika
PITANJE:

Štovani imam Renault Espace 2.2 dci 2004 godina. Nakon kraćeg puta po zaustavljanju sam primjetio da mi je cijea desna strana automobila, i cijela unutranjost motora zauljena. Izbilo mi je ulje na semeringu radilice. Nakon poravka( stavljanja novog semeringa) ponovila se ista situacija, sam mi je sada izbilo ulje po cijeloj strani i na nekakvom čepu koji se nalazi ispod bosch pumpe. Izvučen je "iberlauf" iz kartera, ali se izbijanje ponovilo opet na istom čepu. Zamijenjen je poklopac ventila (doduše rabljeni tako da nisam siguran da nije do njega) te je ispitan tlak u uljoj pumpi koji je OK, i kompresija motora koja je u granicama. zanima me Vaše cijenjeno mišljenje da li je stvar u poklopcu ventila, treba li raditi generalku motora ili nešto treće. Hvala, Božidar

ODGOVOR:

Najčešći uzrok ovakvih pojava je veliki tlak u motoru odnosno u karteru i kučištu motora. Taj tlak se može stvoriti tako da nastane začepljenje sustava za odušak i provjetravanja bloka motora i kartera. Potrebno je detaljno provjeriti sve dijelove sustava i obaviti generalno čišćenje ili zamjenu nekog dijela koji se ne može očistiti. Do izbijanja semeringa dolazi zato što se stvori veliki tlak ( kompresija ) u kućištu motora i karteru. Kada riješite problem oduška ulja , provjerite kompresiju motora ili propuštanje cilindara, tada ćete znati u kakvom stanju je motor.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 146 1,6 i. - MOTOR SE GASI I NE RADI KM SAT ?

Datum objave: 11.11.2016 12:46:23
Slika
PITANJE:

Imam alfu 146 1.6 bokser benzin plin.Mijenjali smo getribu l to je sada o.k.Međutim auto sada normalno pali, mijnja brzine, prima gas i radi u leru, ali se gasi pri prvom zaustavljanju.Osim toga kilometarsat na radi, a prije je normalno radio.Šta nam to "majstor"nije dobro spojio? Pozdrav i unaprijed Hvala na odgovoru.

ODGOVOR:

Ne bih tvrdio da majstor nije nešto dobro spojio . Navesti ću Vam moguće uzroke zbog kojih se motor gasi i nešto u vezi km sata. Mogući uzroci gašenja su : senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor položaja zaklopke snage, motorić minimuma, propuštanje na usisnom kolektoru, mala količina goriva na injektorima, regulator tlaka goriva, mehaničko stanje motora, loša iskra na svjećicama. Kilometar sat ( brzinomjer , brojač kilometara ) mogu biti izvan funkcije zbog ; senzora brzine vozila na mjenjaču, električne instalacije , konektora instrument ploče, instrument ploče. Kao što vidite ima toga dosta . Kada se ispita sve navedeno može se točno znati što je neispravno i otkloniti kvar.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - IZBACUJE RASHLADNU TEKUĆINU ?

Datum objave: 10.11.2016 11:46:41
Slika
PITANJE:

Pozdrav Vozim fiat punto mk1 1.2 75 ks Izacuje rashladnu tekucinu na cep od posude u kojem stoji rashladna tekucina kad se temperatura podigne ili normalno kad se stoji u guzvi po semaforima Brtva glave je mjenjana ima dvije godine vodena pumpa promjenjen termo prekidac promjenjen termostat promjenjen grije normalno u kabini ventilator pali tu i tamo spojen je bio direktno radi Sad pitanje kako rijesit to jeli mozda kiler zacepljen ili je problem u necem drugom Drugo pitanje u kabini ventilator radi samo na cetvrtoj brzini 1 2 3 Uopce ne radi Hvala unaprijed na savjetima i pomoci S postovanjem dalibor korculanin

ODGOVOR:

Mogući uzroci zbog kojih motor izbacuje rashladnu tekućinu su :  čep ekspanzione posude, termostat, začepljen hladnjak, pumpa za vodu, brtva glave motora, neravan blok motora. Uzrok zbog kojega ne rade prva , druga i treča brzina ventilatora je elektronski otpornik elektromotora ventilatora.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES CLK 1,8 i. KOMPRESSOR - SVIJETLI LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 04.11.2016 15:56:56
Slika
PITANJE:

Poštovani, oko godinu dana vlasnik sam vozila Mercedes W209 200kompressor, godišta 2004.trenutno 210000km. (postoji servisna knjižica i povijest auta) Auto je kupljen sa neispravnom donjom Lambda sondom. Prilikom zamjene Lambda sonde zamjenjene su svjećice, termostat i sve tekućine u vozilu. Nakon toga, auto vozim cca.5000km da bi se greška ponovo pojavila. Na dijagnostici utvrđeno je da se ovoga puta radi o gornjoj Lambda sondi koja je također zamjenjena (u oba slučaja stavljene su Bosch sonde). Međutim, greška na motoru se ponovno pali, više ne greška Lambda sonde nego neka druga koju nisam zapamtio. Nakon što je greška nekoliko puta poništena simptomatično je to da se greška pali nakon što se motor sa radne temperature ohladi do pola i ponovno pokrene! Potpuno ohlađen motor nakon što se upali ne prijavljuje grešku. Inače, auto vuče besprijekorno, potrošnja je 8,5-9L i ne postoje nikakvi simptomi kvara OSIM ŠTO LAMPICA SVIJETLI!!! molim savjet! unaprijed hvala uz pozdrav, Danijel Balažić

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu dijagnostika nije napravljena u potpunosti . U ovom slučaju otklanjali ste posljedicu a ne uzrok. Kada se očita na dijagnostici da je neispravna lambda sonda, tada treba ispitivati druge dijelove sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. Moguće neispravnosti koje mogu blokirati rad lambda sonde su : izostanak paljenja ne jednom od cilindara ( ovo možebiti neprimjetno ) , svjećice, bobine, ulazni napon u bobinu, nečisti injektori, regulator tlaka goriva, propuštaje na usisnom kolektoru, propuštanje na ventilima, pojedini senzori motora, EGR ventil, katalizator, električna instalacija motora. Moj savjet je da napravite kompletnu dijagnostiku u nekom boljem servisu koji ima odgovarajuću ispitnu opremu i tehničku bazu podataka.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,5 DCI - TROŠI ULJE ?

Datum objave: 31.10.2016 16:49:36
Slika
PITANJE:

pozdrav gospodine meić vec smo jednom kontaktirali pa vas molim da mi odgovorite. znači,radi se o meganeu 1.5dci 78kw, 180 000km, napomenuo sam vam da mi trosi ulje, vi ste mi rekli sta bi moglo biti uz napomenu da je moguće do turbine s obzirom na km. auto je trenutno kod mehanicara koji je skinuo turbinu i kaze da ima lufta ali da mi nemoze 100% tvrditi da bi se reparacijom turbine sanjiti potrosnja te da nije moguće utvrditi do čega je 100%. nisam pametan sto napraviti pa ako imate kakav savjet molio bih vas. hvala

ODGOVOR:

Obzirom da vozilo ima 180.000 km , logično bi bilo da se skine glava motora, da se ista obradi, uredi kvalitetno i po pravilima struke. To znači da se po potrebi zamijene vodilice ventila, da se obavi brušenje ili zamjena ventila ( ako imaju istrošenje ), da se detalno očiste svi usisni i ispušni kanali, da se obavi strojna obrada glave, da se zamijene sva brtvila glave . Istovremeno je prilika da turbinu odnesete u servis za popravak turbina na pregled i eventualno uređenje. Na taj način ste obavili dvije vrlo korisne stvari, obavili ste uređenje glave motora, sanirali potrošnju ulja kroz vodilice ventila i obavili ste pregled ili uređenje turbine. Znači riješili ste potrošnju ulja kroz vodilice i kroz turbinu. Tako ćete sigurno postići efekt znatno manje potrošnje ulja. Trebate znati i ovaj podatak da se uređenje glave motora i servis turbine rade na oko 150.000 km . Kao što vidite nema tu nekih nejasnoća. Trebate samo odabrati servis od povjerenja koji će sve to napraviti i odraditi kvalitetno.

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - SAVJETI - TREBAM POMOĆ

Datum objave: 31.10.2016 15:20:39
Slika
PITANJE:

poštovani, trebam pomoč: upalila mi se lampica motora, koja stalno svijetli. Auto normalno pali i gasi ali u vožnji (vozila sam ga samo još cca 1 km od trena kada se upalila)se nešto čudno događa sa okretajima motora. kada sam upalila auto, je broj okretasja porastao na preko 2000 (bez gasa9i onda se ponašao, kao da gubi snagu, i sa dodavanjem gasa nije prošao preko 3500 okretaja. Dali je to bobina? negdje sam pronašla ovo: SVI MODELI PROBLEM - Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Gubitak snage motora pri većem broju okretaja UZROK - Vakuumske cijevi kontrole motora oštećene ili napuknute. POPRAVAK - Provjerite ima li oštećenja na vakuumskim cijevima i zamijenite ako je potrebno. ali stvarno ne znam šta su vakuumske cijevi u autu. Hvala vam na pomoći, Jana

ODGOVOR:

Koji bi to bio auto koji Vi imate ? Koja je marka ? Koji su tehnički podaci vozila ? Razumljivo mi je da Vi ne znate što su i koje su to vakum cijevi , koji su to pojedini dijelovi koji mogu biti uzrok neispravnosti u radu motora jer Vaša struka sigurno nije automehanika. Mogući uzroci su sve to što ste Vi pročitali i još puno toga ( filteri, pojedini senzori motora, mjerač masse zraka EGr ventil, sustav za stvaranje iskrena svjećicama, električna instalacija motora, ECU centrala, mehaničko stanje motora ) . U ovom slučaju nije potrebno pogađati ili nagađati što bi moglo biti neispravno . Treba najprije napraviti dijagnostiku motora, točno defektirati kvar i nakon toga otkloniti kvar. To je najbrži i najjeftiniji način da se vozilo dovede u ispravno stanje.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,9 JTD - ZUPČAASTI REMEN

Datum objave: 30.10.2016 11:10:53
Slika
PITANJE:

Postovani,srdacno Vas pozdravljam.Svojim nesebicnim trudom i strucnim savjetima puno pomazete mnogima.Imam jedno pitanje tj savijet.Pristupio bih izmjeni remena distribucije na motoru fiata punta jtd iz 2001.god. 59kw.Imam određeno iskustvo ali uglavnom na vw motorima.Molio bih Vase upute,tj kratak opis te koje su i gdje su oznake faze na motoru. Unaprijed zahvaljujem. Vlado Rijeka.

ODGOVOR:

Za zamjenu zupčastog remena potrebno je demontirati kanalni remen, remenicu radilice koja pokreće kanalni remen, zaštitni poklopac zupčastog remena. kada to obavite možete vidjeti sve detalje u vezi faze motora. Postavite motor na oznake faze. Prva oznaka je na remenici radilice za zupčasti reme ( oznaka stoji u poziciji kao kada je kazaljka sata na 8 sati i poklapa se sa statičkom oznakom namotoru. Druda oznaka je na bregastoj osovini i visokotlačnoj pumpi i te oznake su jasno vidljive. Prilikom ugraddnje novog zupčastog remeena ispravno ugradite remen i na njemmu praite oznake koje se također poklapaju sa oznakama za fazu motora. Mi u servisu za ove radove koristimao :  alat za blokadu radilice, alat ( osovinicu ) za blokadu visokotlačne pumpe. vjerujem da ćete ispravno obaviti ove radove jer ste već imali iskustva u tome.

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 2,0 TDCI - POJAVA CRNOG DIMA ?

Datum objave: 28.10.2016 12:02:36
Slika
PITANJE:

FORD MONDEO 2.0 Tdci 96kW. Euro 4 motor, 2003. god. Pojavljuje se crni dim prilikom dodavanja gasa tj navlačenja prilikom prestizanja. Potrošnja je ista, na kontrolnoj tabli se nije upalila još nikakva lampica upozorenja. Na satu je 313 000 km. Šta mi je činiti? Vuče sve normalno, ne trza itd.

ODGOVOR:

Crni ddim može nastati zbog više razloga i to ; filter zraka, nakupljena čađa u ispušnom sustavu, niski tlak turbine, začepljenje na usisnom kolektoru, začepljenje auspuha, EGR ventil, dize, senzor tlaka zraka, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, senzor temperature motora, visokotlačnaa pumpa, mehnaičko stanje motora. Ako u dogledno vrijeme crni dim ne prestane, najbolje bi bilo da napravite djagnostiku motora i da otkrijete uzrok zašto nastaje crni dim.

na vrh Povratak na vrh

BMW 520 D - ULJE U FILTERU ZRAKA ?

Datum objave: 24.10.2016 10:38:51
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem BMW 520d touring iz 2001 godine, naime radio sam nedavno mali servis i kada smo mjenjali filter zraka primjetio sam malo masnoće od ulja u kućištu filtera zraka, također sam primjetio da je motor malo oslabio (za nijansu slabije vuče nego prije, ali vuče još dobro)u nazad par mjeseci. Inače auto ima prijeđenih 320 000 km pa sam mislio da je to normalno da motor malo oslabi nakon toliko kprijeđenih kilometara, ali kad sam vidio tragove ulja u posudi filtera zraka pomislio sam da motor i možda radi toga slabije vuče nego prije. Molim Vas za Vaš savjet i pomoć. Unaprijed zahvaljujem. Lp

ODGOVOR:

Ulje koje vidite na filteru zraka dolazi kroz sustva oduška uljnih para iz kartera motora. Ta pojava se događa zbog istrošenosti klipnih prstenova i cilindara . Zbog toga kompresija probija u karter i u karteru stvara tlak a tlak u karteru diže u povećanoj mjeri čestice ulja ( uljne pare ) koje onda kroz odušak od ulja ulaze u usisnu granu i djelomično u filter zraka. Po potrebi očistite sustav za odušak uljnih para i na vrijeme mijenjajte filter zraka.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 156 2,0 JTS - NAKON "GENERALKE" TROŠI ULJE ?

Datum objave: 22.10.2016 17:00:26
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić! Imam Alfu 156 2.0 JTS iz 2002 godine, trenutno ima 180000 kilometara. Problem je što u zadnje vrijeme troši sve više i više ulja. Motor je prije godinu dana generalno uređen (leteći ležajevi, karike, ventili, vodilice, gumice, podizači, očišćeni injektori, nove svijećice i bobine, lambda sonde, katalizator...).Od tada sam prošao oko 20.000 km. Kompresija je mjerena i na svim cilindrima veća od 12 bara. Motor je potpuno suh, ulje nigdje ne curi.Uvijek stavljam propisano ulje Selenia 10W60. Na dijagnostici ne pokazuje nikakvu grešku, povremeno se zna javiti greška da je efikasnost katalizatora ispod normalne i to je sve. Zanima me da li uzrok velike potrošnje ulja može biti nešto drugo? Također, auto ima varijabilnu usisnu granu (VIS) koja se čim se auto upali prebaci i dugi mod, a trebala bi ostati u kratkom i tijekom vožnje se prebacivati, ali ona stalo ostaje uključena i stalo je u dugom modu.Ventil je već više puta ispitivan i on uredno radi. Bio sam već u više različitih servisa, ali nitko ne zna kako to riješiti. Ukoliko bi Vi imali kakav savjet, bio bi Vam jako zahvalan! Hvala i lijep pozdrav! EMIR

ODGOVOR:

Sve što ste radili nije generalni popravak jer niste radili strojnu obradu cilindara i niste ugradili nove klipove. Upravo to može biti uzrok povećane potrošnje ulja. Cilindri imaju izvjesno istrošenej i ovalnost a klipovi mogu imati  aksijalno istrošenje na kanalima u kojima stoje klipni prstenovi. Pretpostavljam da ste glavu motora uredili kvalitetno i po pravilima struke. Zakolpke u usisnom kolektoru rade na slijedeći način : kada motor radi na malim brojevima okretaja onda zrak ulazi kroz duže kanale usisne grane jer se na taj način zrak ubrzava ( dinamički efekt )  i nastaje bolje punjenje cilindara i bolji odaziv na gas, kada motor radi na većem broju okretaja onda motor uvlači zrak na krače kanale jer motor ima dobro punjenje uvlačeći zrak kroz krače kanale. Ovim sustavom upravlja kompjutor motora i to se može normalno ispitati pojedinačnim ispitivanjem ili uobičajenom dijagnostikom.

na vrh Povratak na vrh

KIA CARENS 2,0 D CRDi - MUĆI ME PALJENJE ?

Datum objave: 20.10.2016 16:59:39
Slika
PITANJE:

Poštovani,vidio sam puno vaših iskrenih odgovora,na postavljena pitanja,i zaključio da vam je trebalo puno vremena i dobre volje za tolike odgovore pa vas molim da odvojite malo vremena za mene i da mi pomognete ako možete. Imam auto kia carens 5 godina i zadnjih 3 godine ju mući paljenje. Kad je vani temperatura iznad 5 stupnjeva ona pali ali dok vergla moram stiskati papučicu gasa kao da pumpam a kad je temperatura ispod 5 stupnjeva nekad nepomaže ni stiskanje gasa jer neće upaliti. Kad se desi da neće upaliti priključim je na kabele i onda upali. Mislio sam da je u pitanju baterija pa sam kupio novu ali opet isti problem.Odvezao sam ga kod majstora,on mu je promijenio grijače i reparirao injektore.Auto je palio i na minusu ali opet uz pomoć pumpanja gasa. Unazad mjesec dana opet ne pali kad je temperatura ispod 5 stupnjeva. Vozio sam ga majstoru i on mu je promijenio grijače ali jutros opet nije htio upaliti.Još bih htio napomenuti da kad je zagrijan pali bez gasa,teško ali pali. Jako me zanima vaše mišljenje o mom problemu. Unaprijed vam zahvaljujem LP

ODGOVOR:

Vi ste naveli jednu vrlo bitnu stvar a to je da motor uredno pali kada ga kablovima priključite na drugi akumulator. Iz toga se može izvuči logičan zaključak da u momentu startanja ( paljenja ) motora nastaje veliki pad napona na pojedinim senzorima, davačima impulsa, aktuatorima. Zbog toga motor teško pali što je logično. Moguče neispravnosti su ; akumulator ( kupljen novi ), elektropokretač, električna instalacija, loša masa motora . Treba ispitati sve što sam naveo pa čak i novi akumulator. Kada se otkloni kvar neće biti značajnijeg pada napona, elektropokretač će brzo okretati radilicu motora ( iznad 160 o/min ) a motor će tada odlično paliti .

na vrh Povratak na vrh