Danas je: 25.02.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT MEGANE 1,9 DTI - MOTOR PODRHTAVA ?

Datum objave: 24.02.2017 21:49:45
Slika
PITANJE:

Postovanje radi se o meganu 97 godina 1.9 DTI 72 kw auto dimi bjeloplavi dim kad je hladan uz to motor podrhtava i trza u voznji najvise dimi oko 2000 obrtaja.kad se zagrije motor vise ne trokira i pocne bacat samo plavkasti dim.dok je topal normalno vozi i vuce. Promjenio sam relej grijaca i sve filtere.uz to ociscen je rezervar i crijeva od goriva. Kompresija je 27 bara na vise po cilindru i dihtunzi i ventili su u redu pregledano .nadam se da mi mozete pomoc unaprijed hvala

ODGOVOR:

Bijeloplavi dim kojega vidite dok je motor hladan, nastaje zato što u tome momentu ne radi jedan cilindar. Znači da motor tada radi na tri cilindra. Kada se motor zagrije njegov rad se stabilizira jer je počeo raditi taj cilindar. Uzroci zbog kojih motor ( na hladno ) radi na tri cilindra mogu biti ; loša diza ili loša kompresija na tome cilindru.                                                                                         Plavi dim koji vidite na auspuhu kada je motor zagrijan nastaje zbog izgaranja ulja u cilindru ili cilindrima. Moguće neispravnosti zbog kojih ulje ulazi u cilindre su ; vodilice ventila, istrošenje na ležajevima turbine, klipni prstenovi, istrošenost cilindara. Ako trebate detaljnije objašnjenje možete se javiti na 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - RADI SAMO 4. BRZINA ?

Datum objave: 22.02.2017 12:20:45
Slika
PITANJE:

Postovani na grijanju di se pali od 1-4 mi je radilo 2 i 4..a pred kojih 1 mj mi je prestala i 2 raditi dakle sad mi radi samo 4..covjek mi je rekao da moram onu cjelu tablu tam mjenjati di se grijanje pali i gasi na wv golf 3 i to sam danas uradio i svejedno nista nisam postigao i dalje radi samo 4..sta bi to moglo biti?

ODGOVOR:

Na žalost napravljena je kriva dijagnostika i kriva defektaža kvara . U ovom slučaju najčešći uzrok je elektronski otpornik elektromotora ventilatora. Navedeni otpornik se nalazi na kućištu ventilatora.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,4 i. 16V - DA IL SE PODEŠAVAJU VENTILI ?

Datum objave: 20.02.2017 11:46:36
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine,imam jedno pitanje.Dali se na Ford focusu 1.4 iz 2000 god.podešavaju ventili i koji je zazor.Naime jedan majstor mi je rekao da se ne podešavaju,dok ide ide.Hvala unaprijed.M.Kos

ODGOVOR:

Usisni ventili se podešavaju na 0,20 mm a ispušni na 0,30 mm .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - TEŠKO ŠALTA 2. BRZINU ?

Datum objave: 19.02.2017 12:24:24
Slika
PITANJE:

Poštovani, nekoliko pitanja u vezi Mercedesa C klase W203, C220 dizel 150 KS, facelift 2006. godina, Avantgarde Sport paket, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva, prešao 227 000 km, auto ukupno u super stanju. Kada je hladno, npr. oko nule ili još niže, a auto hladno skupa sa svim uljima i sl. tekućinama u njemu, mjenjač dugo vremena bude tvrd i zapinje - najizraženija je 2. brzina, ostale su vjerojatno u okviru normalnog. Nema nekog posebnog zvuka krčanja, ali jednostavno pri polasku s parkinga na manje od 20 km/h, prilikom šaltanja u 2. brzinu, osjećaj je grub, treba primijeniti silu i nema nikakve "mekoće". Mekoća se definitivno stekne nakon što se auto vozi ali čak 20-ak min i vidi se da na problem utječe temperatura ulja mjenjača. Kad se sve skupa ugrije i razradi (nažalost, to traje!), šaltati se može i vršcima prstiju bez primjene sile, mada i tu ponekad baš ta 2. brzina pokaže mušice pa malo "zapne". Kako idu topliji dani, problem je manji, vjerojatno će nestati tokom ljeta. Pouzdan mehaničar nakon testne vožnje kaže da je problem vjerojatno u sinkronima, pa planiram zamjenu. Pitanja: 1) po internetu sam našao info da je možda problem u neodgovarajuće visokoj razini ulja u mjenjaču, ima li smisla zamijeniti ulje? 2) koje ulje je točno odgovarajuće za moj mjenjač 3) koja količina ulja mjenjača je ispravna? 4) je li zamjena sinkrona dobra dijagnoza? Srdačan pozdrav i veliko hvala! Mile

ODGOVOR:

Lako jemoguće da uzroci nisu ni ulje ni sinhton druge brzine. Prije toga treba posumnjati ( provjeriti ) mehanizam za šaltanje brzina ( dijelovi od ručke za šaltanje u kabini do birača brzina na mjenjaču. Na tom mehanizmu također može nastati istrošenje ili povećano trenje zbog hladnoće. osim toga uzrok može biti lamela koja ima svoje nazubljenje i koja klizi po nazubljenju spojničke osovine mjenjača. Ovo također može biti uzrok otežanog šaltanja zbog hladnoće. Odgovarajuće ulje za mjenjač je 75W80 ( MB235.10 ). Količina ulja je 1,5 litara. Ako ovaj problem rješavate u servisu , onda sve rizike u vezi popravka preuzima servis. To znači da servis pregledava vozilo, radi defektažu kvara i nakon toga radi potreban popravak koji će dati rezultat i omogućiti da se druga brzina lagano šalta.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,2 HDI - NIJEDAN MEHANIČAR NEZNA OTKRITI KVAR ?

Datum objave: 18.02.2017 16:02:49
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozim Citroen C5 2,2 hdi Break. Još nijedan mehaničar nije ustanovio pojavu ne vraćanja papučice gasa, npr. kada se prebacuje iz treće u četvrtu brzinu sa malo jačim gasom, motor ostane pod većim okretajima te se u tom trenutku paučica od gasa ne vraća. Papučica radi na hidrauliku. Molim Vas odgovor. Zahvaljujem unaprijed, Lijep pozdrav

ODGOVOR:

Kada ste rekli da ni jedan mehaničar nije defektirao kvar onda se to vjerovatno odnosi na najviše 3 do 5 mehaničara koji su to pokušavali. Moje mišljenje je da niste bili u kvalitetnom servisu i da zato nije otklonjen kvar . Otklanjanje kvara ne mora nužno biti u Vašem gradu. Moguće neispravnosti su ; senzor položaja pedale gasa, dize, senzor temperature motora,dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor tlaka na railu, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, sustav za upravljanje motorom, senzor brzine vozila, ECU centrala, mehaničko stanje motora. Neposrednim uvidom na vozilu i ispitivanjem svega ovoga što sam napisao može se točno defektirati i otkloniti kvar.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 2,0 TDI PD - MOTOR NEĆU PALITI 6 MJESECI ?

Datum objave: 16.02.2017 12:36:27
Slika
PITANJE:

Poštovani g.Meić imam Audi A3 2005g.2.0 TDI sportback i imam pitanje kako da pripremim auto da stoji u garazi na 6 mjeseci jer idem u inozemstvo???Koje su najbolje opcije dali odspojiti akumulator jer sad sam bas stavio novi i koje jos savjete mi mozete dati da nemam nekakvih velikih problema sa autom kad se vratim,a nisam u mogucnosti nikome ostaviti kjuceve da ga pali. Hvala vam puno,lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Ako možete napravite slijedeće ; stavite vozilo na podmetače da kotači budu u zraku, skinite akumulator ( akumulator će trebati puniti bez obzira iako je skinut s vozila ) , skinite grijače ( kroz grijače ušpricajte u svaki cilindar 0,5 dl ( decilitara motornog ulja ) , ručno napravite 5-6 okretaja radilice, ponovo montirajte grijaće, začepite auspuh ( može nauljenom krpom ) , začepite ulaz u usisnu granu ( najbolje na nekoj cijevi za zrak ili na samoj usisnoj grani ) . Prije nego budete palili motor , javite se opet da objasnim što treba napraviti nakon dugog stajanja motora .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2,0 i. - ZAŠTO MI MOTOR TEŠKO PALI ?

Datum objave: 11.02.2017 13:37:43
Slika
PITANJE:

Postvovani g.Meic, procitao sam sve oko VW odgovore. Imam pitanje i molim za pomoc.Imam VW Golf4 2.0L AQY 2000god, benzin+plin LOVATO 115PS. Pre 2 meseca sam menjao motor (isti)zbog velike potrosnje ulja (i pre nego sam montirao sistem plina) i problema sa kvarom u svecicama. Zamenjen motor ne trosi ulje radi besprekorno, vuce odlicno na benzin i na plin. Problem: Ujutro startuje posle prvog ili drugog vrglanja nekoliko sekundi, isto se ponasa i posle 2-3 sata kada je ugasen. Sa zamenom motora (veliki servis-zubni kais sa vodenom pumpom i delovi, kais drugi, filteri sva 4, ulje motora i menjaca, svecice, antifriz). Posle toga (grlo-throtle budy, neki filter sa peskom-izvinjavam se za netacna imena delova, neki senzor za sekundarnu pumpu, kabllovi struje, danas i injektori-dizne na starijim gumice su skroz cepane na 2 injektora). Probali (senzori vazduha, sauka, motora-radilice,oba O2 senzora, benzinska pumpa) Kod autoelektricara uradjeno kao kod sekundarne pumpe. Kod dobrog mehanicara testirano da li je motor u fazi-ok je. Sam sam pogledao svecice i ocistio, EGR combi valve sam promenio-stari oprao duvam vazduh ne prohoda-bllokiran. Merio pritisak 1-og i 4-og cilindra (oko 10.5bara), merili pritisak prve benz.pumpe (oko2.5 i posle 10min ugasenog motora isto), i druge (oko 2.64) Anlaser-starter dobar, akumulator dobar, auspuh se ocistio crne cadje posle nekoliko stotina kilometara, kompjuter nema gresaka. Hteo sam danas startovati na plin pomocu kompjutera ali majstor plina mi rece Lovato ne mozemo paliti na plin, pa sam posle menjao dizne benzina. Sutra menjam i kompjuter da probam. Stvarno sam se mnogo umorio, ne znam vise sta da radim, od cega da pocnem i kojim redom da idem, nije mi vise ostalo probati. Znaci motor startuje teze nego bi trebalo za benzinca-osecaj kao da nema benzina i da treba vrglati da bi stigao do dizni, posle toga radi i pali se odlicno, opet isto posle nekoliko sati. Kada radi na benzin osecam mali tres svakih 2-3 sekunde i cuje se na auspuhu dup-dup, i kad dajes malo vise gasa kad se isprazni auspuh cuje se taj tupi dup-dup, na plin radi mnogo mirnije i to se jedva oseca taj mali prekid. Do danas bolje je radio i imao snage na plin, ali posle zamene benzinskuh dizni vuce perfektno sad i na benzin i na plin skoro isto. Ne znam da li cete dobiti moje pismo, da li cete mi odgovoriti, da li mozemo da se cujemo preko vibera. Cenim vas trud da ceo dan radite i isto da date uputstva onima kojima je potrebna pomoc. Ovo je jedno od najduzis pisama koje ste ikad dobili, nadam se da mi mozete na osnovu toga tacnije i preciznije reci na sta da se usmerim i kako da nadjem problem na vozilu. Hvala unapred i sve najbolje. Pozdrav od Blerima sa Kosova.

ODGOVOR:

Prema vašem opisu moguće je da sve što ste radili ima logiku i da ima opravdanje za sve što ste mijenjali ili dorađivali na motoru . Međutim moram vam navesti redoslijed ispitivanja koje je važno kada se radi dijagnostika . Vi niste radili dijagnostiku ispitivanjem pojedinih dijelova i sklopova nego ste pokušali otkriti kvar mijenjanjem pojedinih dijelova. Nekada to dovodi do rezultata a u večini slučajeva nema rezultata. Dakle redoslijed ispitivanja je : mehaničko stanje motora, sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, električna instalacija, ECU centrala . Vi ste ugradili rabljeni motor a neznate ništa o unutrašnjem stanju motora ( pojedina istrošenja, propuštanja, oštećenja, začepljenja, nakupljene gareži i nečistoće i sl. ) . Prvi i osnovni uvjet je ispravno stanje mehaničkog sustava motora. U ovom slučaju bi trebalo obaviti ispitivanje svih dijelova elektronskog sustava ubrizgavanja i sustava za stvaranje iskre na svjećicama. To ne znači ugradnju nekog rabljenog dijela ili sklopa nego njegovo ispitivanje prema tvorničkim podacima koji se nalaze u tehničkoj bazi podataka. Evo primjera kako se ispituju vrijednosti MAF senzora ( kada motor radi na leru napon između pinova 3 i 5 treba biti 1,4 V a kada se stisne puni gas napon između pinova 3 i 5 treba biti 4 V ) . Isto tako postoje mjerne vrijednosti i za sve druge dijelove sustava koje sam spomenuo . Na kraju po potrebi treb aispitati i samu ECU centralu motora. Nakon toga ispitivanja i nakon saznanja da su svi dijelovi i sklopovi ispravni , kao jedini uzrok problema ostaje mehaničko stanje motora. Iz toga proizlazi logičan zaključak da trebate rastaviti glavu motora i obaviti kompletno uređenje glave motora. Kada se skine glava motora može se zaključiti i faktično stanje donjeg dijela motora . Ako je donji dio motora istrošen onda i njega treba urediti. Nadam se da ste shvatili kako je prvo i najvažnije da je mehaničko stanje motora dobro i ispravno .

na vrh Povratak na vrh

SUZUKI ALTO 1,0 i. - PROBLEM, VELIKA POTROŠNJA GORIVA ?

Datum objave: 11.02.2017 12:10:17
Slika
PITANJE:

Pozdrav,imam suzuki alto 1.0GL iz 2000 godine i problem je taj što troši 9/10 litara goriva.Zamjenjeni su:Razvodna kapa,svjećice,filter goriva.Ne znam na što dalje da se baziram pa vas molim za savjet.Hvala

ODGOVOR:

Ako možete, ako znate, ako imate porebnu servisnu opremu , ispitajte još slijedeće ; mehaničko stanje motora, fazu motora, podešenost ventila, kompresiju motora, suženje na usisnim kanalima glave motora, nakupljena garež na usisnim ventilima, propuštanje na usisnom kolektoru, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, mjerač mase zraka, lambda sondu, zaklopku snage, EVAP ventil rezervoara, EGR ventil, razvodnik paljenja, kut predpaljenja, kvalitetu iskre na svjećicama, bobinu, ulazni napon u bobinu, ECU centralu ( po potrebi ) . Ako uspijete odraditi sve kako treba, otkriti ćete pojedine neispravnosti koje su uzrok velike potrošnje goriva.

na vrh Povratak na vrh

SEAT LEON 2,0 D FR - JAKO DIMI I NEMA SNAGE ?

Datum objave: 10.02.2017 12:15:53
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam Seat leon FR 2.0-125 KW Auto mi nema snage nista jedva da ie Nista mi ne svijetli ,kad stanem nakon nekog trenutka krene dimiti PDF -filter sam uklonio fizicki i kompjutorski uklonio gresku tako mi vozi vec vise od godinu dana ..

ODGOVOR:

Najčešći uzroci zbog kojih motor nema snage su ; sustav za dobavu goriva, sustav za dobavu zraka, mehaničko stanje motora, sustav za upravljanje motorom. nije dobro da ovaj problem rješavate zamjenom pojedinih dijelova slučajnim pogađanjem. Najbolji, najbrži i najjeftiniji način je da se napravi detaljna dijagnostika motora i da se na taj način točno defektira kvar/kvarovi. U ovom slučaju navesti ću što sve treba ispitivati kako bi se otkrio kvar ; mehaničko stanje motora, faza motora, propuštanje na ventilima, začepljenje na usisnom kolektoru, začepljenje na ispušnom sustavu, filteri, nečist rezervoar, dobavna pumpa, dize, visokotlačna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, mjerač mase zraka, EGR ventil ( loše odrađeni poslovi u vezi EGR-a i DPF filtera ), senzor bregaste osovine, senzor radilice, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, niski tlak turbine, regulacioni ventil turbine, turbina, intercooler, plačne cijevi turbine, električna instalacija motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,6 TDI CR - MOTOR NEMA SNAGE ?

Datum objave: 09.02.2017 12:57:14
Slika
PITANJE:

Dobar dan.nadam se na mi možete pomoći. Imam golf plus 2009 god 1.6tdi 66kw.imamo sam problem sa egr ventilom,(tako je dijagnostika pokazala)auto nije imao snagu..sada sam stavio novi egr ventil i auto i dalje pokazuje grešku.,sada izbacuje grešku 0041D8 unkown fault code. Mehanicar ni sam ne zna šta je greška. Na instrument tabli svijetli grijač, auspuh i sonda. Hvala

ODGOVOR:

Na samom početku moram reči da netko može imati brojne dijagnostičke uređaje ali mu oni ništa ne pomažu ukoliko ta osoba nema potrebno znanje i ako ne zna kako se radi dijagnostika i ispitivanja na vozilu. To isto važi i u ovom Vašem slučaju. Uređaj s kojim ste pokušali očittai grešku nije dovoljan ( ili nije odgovarajći ) kako bi se otkrila neispravnost na motoru. Za točnu defektažu kvara treba imati i brojne druge dijagnostičke i ispitne uređaje. Uz to trebe imati i tehničku bazu podataka u kojoj su nevedeni točni podaci i mjerne vrijednosti za pojedine električne i elektronske komponente motora. Ako motor nema potrebnu snagu treba ispittai slijedeće ; mehaničko stanje motora, začepljenje na usisnom kolektoru, začepljenje DPF filtera, dobavna pumpa, senzor pedale gasa, filteri, nečist rezervoar, dize, senzor tlaka goriva, senzor temperature goriva, regulator tlaka goriva, mjerač mase zraka, senzor položaja pedale kočnice, senzor rdailice, električna instalacija motora, visokotlačna pumpa, ECU centrala, ostali netipični uzroci.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 2,0 E - SENZOR DETONACIJA, ISPITIVANJE

Datum objave: 07.02.2017 17:17:03
Slika
PITANJE:

Pozdrav gospodine Meic.Vozim audi 80 b4 1994. god. 2,0 85kw ABK benzin. Dali postoji mogucnost ispitivanja ispravnosti Knock senzora (senzor detonacije). I na koji nacin ja to mogu uraditi.Hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Senzor detonacija KS ( Knock senzor ) se može ispitati pomoću osciloskopa. Osciloskop treba spojiti na pinove 27 i 29 ECU centrale. Kada motor radi na leru, napon između navedenih pinova treba biti 5 mV / 1 ms ( miliVolti u miliSekundi ) . Isto tako Napon između pina 8 ECU centrale i mase motora treba biti 0 V ( nula volti ) . Nadam se da ste razumijeli postupak ispitivanja i da imate uređaj s kojim ćete moći obaviti ispitivanje .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0 TDI PD - UPALILA SE LAMPICA ZA ULJE !

Datum objave: 06.02.2017 15:51:39
Slika
PITANJE:

Poštovani vozim Passata 2.0 tdi 2005 g. danas pri vožnji upalila mi se crvena lampica od ulja . u uputstvu o održavanju automobila sam pročitao da se radi o tlaku ulja. Provjerio sam razinu ulja na mjeraču od motora ,razina ulja je bila zadovoljavajuća,Što je uzrok paljenja lampice tlaka ulja.?

ODGOVOR:

Na samom početku moram reči, ako nema tlaka ulja u motoru i ako se tako vozi dalje, za vrlo kratko vrijeme može nastati blokada motora i veliko oštećenje u motoru. Kada se upali lampica za tlak ulja mudro bi bilo da se motor više ne pali dok se ne izmjeri tlak ulja u motoru. Ako se izmjeri da je tlak ulja dobar onda nema razloga za zabrinutost jer su najčešći kvarovi vrlo jeftini a to mogu biti ; indikator ulja,konektor indikatora ulja, električna instalacija, konektori instrument ploče. Ako se izmjeri da je tlak ulja nizak ili da ga nema, onda situacija može biti ozbiljna . Moguće neispravnosti su ; filter ulja, pumpa za ulje, oštećenje lažajeva radilice, ostala istrošenja u motoru.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA 1,9 D - NEMA GRIJANJA U KABINI ?

Datum objave: 05.02.2017 12:02:58
Slika
PITANJE:

Dobar dan. Škoda Felicia 1,9 d 1997.g. Nemam grijanje u kabini. Niti se kazaljka diže kad sam na otvorenoj cesti (bilo ljeto ili zima). U gradu i kad sam u nekakvoj gužvi, radi relativno normalno. Čak se ni ljeti ne ugrije toliko da se pali ventilator hladnjaka motora kad se vozim otvorenom cestom ili nema većih zastoja i gužvi. Promijenio sam: hladnjak motora, sva crijeva motora i kabine, Hladnjak kabine je pročiščen iznutra(dakle sa crijevom za vodu spojeno na pipu, nije bilo ništa), termostat, pumpa vode. Tokom zime pokrijem hladnjak mašine s kartonom 95%, opet isto. Posuda antifriza je čista. Prodati ili je neki banalni problem. Više ne znam šta bi napravio. Hvala na pomoći.

ODGOVOR:

Moje mišljenje je da se Vašim vozilom nije bavio iskusni profesionalac nego neko drugi . Prvo i osnovno je da motor mora imati radnu temperaturu a to je oko 85°C . Jedini sklop koji regulira radnu temperaturu motora je termostat . Termostat mora biti takav da potpuno zatvara kružni tok rashladne tekućine. Termostat koji se ugrađuje treba biti originalni jer je najkvalitetniji i najprecizniji . Kada se postigne da motor ima radnu temperaturu onda je i grijanje kabine odlično jer u radijator grijača dolazi rashladna tekućina temperature oko 85°C. Naravno da uzroci lošeg grijanja ( osim termostata ) mogu biti i drugi . Najčešće je to cirkulacija rashladne tekućine kroz grijač, cirkulacija zraka kroz grijač .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI PD - LETEČI LEŽAJEVI RADILICE

Datum objave: 04.02.2017 12:17:32
Slika
PITANJE:

Postovani, Zamolio bih vas za savjet. Posjedujem auto Passat B6 1.9 TDI 2007.god BXE motor Na Internetu sam (a i uzivo cuo) procitao da ovi motori u ovoj godini imaju seriju losih letecih lezajeva zbog kojih se mnogima desavalo da klipnjaca izbije blok motora. Pitao sam u ovlastenom servisu i oni tvrde da se ne moze sa sigurnoscu reci da je problem do letecih lezajeva bio u toj seriji, ali poznat im je problem (nekoliko slucajeva, dok neki ovlasteni nisu zabiljezili). Auto je preslo 280.000 km nemam nikakvih problema na autu, maximalno odrzavan. Molim vas vas savjet, da li ista dirati i preventivno mjenjati ove letece? Ipak treba motor otvarati bez obzira sto je to, kako kaze moj majstor, rutinski posao, ja ne mogu nikako da donesem konacnu odluku sta da radim.

ODGOVOR:

Navesti ću Vam nekoliko činjenica u vezi letećih ležajeva ( ležajevi klipnjača ) . Da je kojim slučajem postojala bilo kakva greška na letećim ležajevima Vašega vozila onda motor ne bi prešao 280.000 km nego bi se kvar dogodio već nakon godinu dana ili 30.000 km . U ovom slučaju kod Vašega vozila ni dalje ne treba očekivati nikakvo istrošenje na spomenutim ležajevima. U slučaju kada nastane početno istrošenje na letećim ležajevima pojavi se karakterističan zvuk lupanja kod povišenog broja okretaja motora i tada treba ugasiti motor i ne voziti dalje . Dakle tada ne nastaje  oštećenje bloka motora  ( probijanje bloka zbog loma klipnjače ). Ukoliko želite preventivno djelovati na trajnost letećih ležajeva i motora opčenito, to možete napraviti na jednostavniji način. Možete samo skratiti interval izmjene ulja i filtera sa 15.000 km na 10.000 km. Možete uz to napraviti i korak dalje a to je da se demontira karter motora i da se isti opere od nečistoće ( talog od ulja ). Usputna radnja je još čišćenje zbog eventualnih nečistoća na usisnoj mrežici uljne pumpe . To bi bilo sve što je trebalo reči o pojedinim natpisima i teoretiziranjima na pojedinim forumuma. Ukoliko želite da vam objasnim još znatno više o ovoj temi, tehničkim pojedinostima i preventivnom održavanju vozila, možete mi se javiti na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,6 i. 16V - PREVELIKI LER GAS ?

Datum objave: 02.02.2017 16:57:29
Slika
PITANJE:

POSTOVANJE iam jedan problem . imam opel corsu b 1.6 16v gsi 93 godiste oznaka masine c16xe . problem je u tome da mi se ler gas rijetko spusta ispod 1500 okretaja ,a promjenjeno je i senzor temperature motora ,motoric ler gasa i potenciometar i opet isto .bio kod mehanicara i spojili ga na diagnostiku i nist rekli su mi da promjenim gas sajlu da oni misle da je to jer je sva zahrdala i popucan buzir od sajle ali normalno vraca leptir .pa me zanima vase misljenje. hvala

ODGOVOR:

Ako je uzrok gas sajla nju možete i sami ispitati . Upalite motor i odspojite gas sajlu. Ako broj okretaja motora padne na oko 800 o/min uzrok je gas sajla a ako broj okretaja ostane na 1.500  o/min uzrok nije gas sajla. Ostali mogući uzroci su ; propuštanje na usisnom kolektoru ( falš zrak ), klapna gasa, senzor položaja klapne gasa, regulator tlaka goriva, EVAP ventil rezervoara, velika količina goriva na injektorima, kompjutor motora.

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - DA LI JE OTIŠAO MOTOR ?

Datum objave: 31.01.2017 13:48:22
Slika
PITANJE:

Dobra vecer.bmw e46 320d 1998g.u voznji pri dodavanju gasa nabio je full gas i nakon nekoliko sekundi se ugasio jeli otisao motor?

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu moguće je da kroz odušak od ulja ili kroz turbinu, motorno ulje ulazi u usisnu granu i u motor. Na taj način motor ide u nekontrolirano u visoke okretaje ( opasno za motor ) . Najprije provjerite stanje turbine a nakon toga stanje motora ( istrošenje klipnih prstenova, klipova, cilindara ) .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - POVEĆANA POTROŠNJA ULJA ?

Datum objave: 30.01.2017 16:05:02
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić;srdačno Vas pozdravljam i zahvaljujem se na Vasem strpljenju i trudu koji ulažete da nam pomognete.Imam jedno pitanje tj.dilemu.Kupio sam nedavno rabljeni golf 4 tdi 2001.god motor 81kw sa klasicnom pumpom.Primjecujem potrosnju ulja na 1500km oko 1/3 na mjeraču između min i max.po mojoj procijeni oko 3-4 dcl.Motor i turbina su suhi,dobro pali i vuce.Postoji li nacin da se utvrdi trosi li motor ulje zbog propustanja u motoru ili na samoj turbini? Mogu li to event.učiniti kod Vas i kolika je cijena takvog pregleda? Koliko primjecujem te turbine promj.geometrije manje su trajne i zbog nepravovremenog servisiranja cesto dovode i do teskih havarija samog motora (iberturaža,pucanje i savijanje klipnjaca) pa razmisljam i o ugradnji one iz modela od 66kw posto mi ta razlika u snazi nije presudna. Da li su u tom slučaju potrebne jos kakve preinake? Radite li servise i na turbinama ili koga bi mi event.preporučili. Unaprijed zahvaljujem Vlado,Rijeka.

ODGOVOR:

Postoje tri načina na koji motor može trošiti ulje i to kroz turbinu, kroz vodilice ventila, kroz klipne prstenove. Najskuplji način je kada motor troši ulje kroz klipne prstenove jer se tada otvara motor s gornje i donje strane. Na Vašem vozilu možemo obaviti pregled motora i utvrditi na koji način motor troši ulje. To podrazumijeva ispitivanje turbine, mjerenje kompresije i opčeniti pregled motora. Nakon toga bi Vam mogli predložiti kako smanjiti potrošnju ulja. Popravcima turbina se ne bave standardni autoservisi nego to rade proizvođači turbina. Ugrađuje se tvornički reparirana turbina ili nova turbina, stara turbina se vrača proizvođaču. Naravno za to se dobiva garancija od godinu dana. Turbine s promjenjivom geometrijom nisu tako loše kao što ste ih Vi tako prikazali , mogu trajati kao i ove druge . Moje mišljenje je da treba ostaviti originalnu turbinu jer za to ima više razloga ( veća snaga motora, manja potrošnja goriva, nema dodatnih radova niti prilagođavanja ECU centrale, ostale preinake ). Uz redovito i kvalitetno servisiranje ovaj motor može dugo trajati. U vezi cijene pregleda vozila mogu reči da je pregled besplatan ako isti traje do 0,5 sati . Ako treba skinuti turbinu, grijače i mjeriti kompresiju onda je to oko 700,- kn .  Moguće je da ćemo moći napraviti defektažu za 0,5 sati .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,4 i. V6 - NATEZAČ ZUPČASTOG REMENA ?

Datum objave: 28.01.2017 15:12:14
Slika
PITANJE:

Postovani g.Meicu Prije neku dan sa mjenjao zubcasti i spanere na audi a6 2.4 v6,dakle sve je ok samo da vas pitam jer sam malo u nedoumici,znaci kada sam odpustio zatezac,on je zategao zubcasti remen i po savjetu kolege koji mi je rekao da jos malo zatezac podignem kljucem da se jos malo dotegne zubcasti,to sam i napravio,poslije par dana sam kontrolirao zubcasti dodirom i ne bih rekao da je pretegnut,pitanje je moje jesam li smjeo to napraviti da dignem kljucem jos zatezac

ODGOVOR:

Na ovome motoru natezač zupčastog remena je hidraulični-automatski . Kada se namjesti zupčasti remen i faza motora, oslobodi se klipić hidrauličnog natezača. Tada hidraulični natezač počne zatezati rolicu zupčastog remena. Pošto je to automatski zatezač, on stalno istom silom napinje zupčasti remen. To znači da nije bitno to što ste Vi dodatno ( ključem ) zategli remen jer će se stanje opet normalizirati kada radilica napravi prve okretaje . Bitno je samo reči da se spomenuti natezač mijenja isto kada i zupčasti remen ( isti interval ) .

na vrh Povratak na vrh

SUBARU LEGACY 2,2 i. - MOTOR SE UGASI I NEĆE UPALITI ?

Datum objave: 28.01.2017 12:56:02
Slika
PITANJE:

Gosp. Meić, imam stari Subaru Legacy 2.2. aut. 1995.god. s prijeđenih 270.000 km. Auto ima i digitalni plin BRC. Tri je godine kod mene i (bio sam) oduševljen njegovom pouzdanosti.Do prije par dana.......ujutro po hladnom i za ovo podneblje je upalio jako dobro, napravio sam dva kruga a onda se počeo "davit", ne prima gas, ne ide uz brdo, ugasio se i neće više upalit. NIsam siguran dali je u tom trenutku bio na benzinu ili plinu jer se sigurno nije dobro ni ugrijao. Moj poznanik je onako amaterski ispitao nekoliko stvari: pumpa goriva radi, baca benzin na filter i od filtera, na svjećici ima iskre, struja dolazi na injektore. Set zupčastog remena je izmijenjen prije 35 - 40.000 km u ovlaštenom servisu. Anlaser dobro okreće, a ponekad se ima dojam kao da će upalit. Ja sam sumnjao da je negdje zaštekao kakav ventil koji određuje benzin/plin ali me majstor za plin razuvjerava (u kabini se uredno vidi kad je na plinu a kada na benzinu) da je to teško moguće. Osigurači su provjereni, ali releje ne prepoznajemo.... Jasno mi je da je ovako teško dati mišljenje ali ipak?

ODGOVOR:

Nabrojili ste sve preduvjete koji moraju postojati da bi motor upalio ( ima goriva do injektora, ima iskre na svjećicama, elektropokretač uredno radi, akumulator ispravan ) . Ako je to tako onda ispitivanje treba započeti od mehaničkog sustava motora . To znači da se provjerava da li je motor u fazi, ima li kompresije, da li postoji neki problem u dobavi zraka u motor . Ako je sve navedeno u redu onda se ponovo treba baviti sustavom za dobavu goriva a ispituje se slijedeće ; tlak goriva, ispravnost injektora , filter goriva, nečistoća u rezervoaru, zaleđene kapljice vode u sustavu goriva, EVAP ventil rezervoara, senzor radilice, senzor temperature motora, senzor tlaka goriva, mjerač mase zraka, električna instalacija motora, ECU centrala motora. Nakon toga ispituje se sustav za stvaranje iskre na svjećicama. Prividno iskra na svjećicama može postojati ali ipak greške mogu postojati . Moguće greške su ; bobina, probijanje visokog napona, ulazni napon u bobinu, ECU centrala. Ispitajte ovo što sam naveo, nadam se da ćete tako defektirati kvar.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,6 i. - MOTOR NE RADI RAVNOMJERNO ?

Datum objave: 26.01.2017 17:49:15
Slika
PITANJE:

Poštovani, Molim za Vaše razmišljanje, naime imam A4, 1,6 benz. 74 KW, 1996. godina , 190.000 km, napravljen veliki servis, promijenjeni svi filteri, ulje, antifriz, dihtung glave motora, pofrezani sicevi ventila, promijenjen zupčasti remen, nova frtajler kapa, rotor frtajlera , novi kablovi, nove svječice, Motor ne radi ravnomjerno, ne prima gas, ne radi prvi cilindar, na moto testeru prikazuje dvije greške 1. Senzor temp.rashl. tekućine(G62) neobjasnjiv signal 2. O2 Senzor 1 Red.cil. 1 nema aktivnosti Bilo je rečeno da ne radi dobro senzor protoka zraka, otklonjeno probano sa ispravnim i motor i dalje ne radi dobro. Dali je moguće da majstor nije stavio motor u fazu ispravno ili nešto treće. Kakva su Vaša iskustva, dali ići kod auto električara. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Kod ovoga motora nije teško namjestiti fazu motora i za to nije potreban nikakav specijalni alat. Postoje samo tri važne oznake koje treba točno namjestiti da bi motor bio u fazi . To su ; oznaka za položaj radilice, oznaka za položaj bregaste osovine i položaj za točan položaj razvodnika paljenja . Nakon toga kada se upali motor treba samo odgovarajućim uređajem podesiti statički kut predpaljenja. Sve što sam nabrojio može se opet ponovo prekontrolirati i podesiti . Uz to je bitno da se izmjeri i kompresija motora koje treba biti podjednaka na svim cilindrima. Odstupanje ne smije biti veće od 2 bara. Nakon ovoga po potrebi treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora a to znači pojedinačno ispitivanje pojedinih dijelova i sklopova . Na kraju ako treba ispituje se i sam kompjutor motopra jer u nekim slučajevima i on može biti uzrok.

na vrh Povratak na vrh