Danas je: 21.12.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

LADA 2103 1,5 S - ZAGONETNI ZVUK U MOTORU ?

Datum objave: 04.10.2014 11:58:00
Slika
PITANJE:

Dragi gospodine Meić, odnedavno sam ponosna vlasnica Lade 2103, 1978. godište, motor je 1500, ima 140 000 km, nije nikad otvaran, provjereno, jer znam cijelu povijest auta. Motor je provjereno dobar, potrošnja ulja je 1dl na 1000km (a i maaalo kaplje na brtvi kartera!), benzina 6,5-7 litara na 100km otvorene ceste, 10l po gradu. Brine me zvuk metalnog zveckanja koje se javlja samo kad stisnem gas, bilo to u leru ili u vožnji, bilo kojoj brzini. Isto je ako gas samo doslovno pipnem vrhkom prsta ili dam više, čini mi se potpuno neovisno o okretajima motora. Kad pedalu gasa otpustim, zvuk potpuno nestaje, motor je savršeno tih. Bila sam kod par majstora, većini se ni ne da gledati ili kažu da to nije ništa. Poštelali su paljenje (novog razvodnika) i ventile. Slušali, rekli da je auto kao nov. Ali brine me taj zvuk, možda zbog neke sitne gluposti cijeli motor nastrada. Došla bi do Vas, ali ste mi zbilja pre daleko. Sigurno ću ići kod Vas bude li jednog dana trebao neki veći zahvat. Bila bi Vam jako zahvalna oko ovog problema! Dakle, metalasto zveckanje (ravnomjerno) se pojavljuje samo kad stisnem (ili samo pipnem) pedalu gasa, bilo u leru ili u bilo kojoj brzini, čini mi se neovisno o okretajima. Molim Vas pomozite od kud da krenem! Napravila sam i mali video i stavila na youtube i mislim da se zvuk dosta dobro raspoznaje: https://www.youtube.com/watch?v=wQ2MxTHbEzw&feature=youtu.be Puno hvala i lijepi pozdrav!

ODGOVOR:

Opisani zvuk se može stvarati zbog istrošenja ; razvodnog lanca, natezača lanca, kliznih papučica lanca, lančanika bredaste osovine, klackalica, bregaste osovine. Neposrednim uvido na vozilu mogu točno defektirati kvar , predložiti rješenje i otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

LADA 1500 S - MOTOR LOŠE RADI ?

Datum objave: 16.07.2014 08:53:08
Slika
PITANJE:

Dragi g. Meić, hvala Vam na dosadašnjoj pomoći, evo opet imam problemčić pa bi htio Vaš savjet. Auto je Lada 1500 75ks, stara klasika. Sve je počelo kad sam promijenio kompletan razvodnik paljenja, u kojem je navodno osovina imala luft, pa se paljenje nije moglo dobro naštelati. Novi razvodnik je original, ugradio sam ga kod majstora, vozio 200 km kad je auto počeo cukati u vožnji. Tada sam kupio nove svjećice ngk za ladu (dosta skuplje od onih koje su do tad bile) i sve je bilo ok sljedećih 200 km, onda je crkla bobina (za koju se ispostavilo da nije bila original). Kupio sam novu original bobinu, majsori su poštelali paljenje, motor je radio ko urica sljedećih 300km, nakon čega radi užasno u leru, muči se, trese... Majsor je rekao kabeli. Kupio sam nove i original kabele, sve je ostalo isto. Dakle auto loše radi u leru (na rubu gašenja), trese se i muči. nakon što duže radi u ler, primi gas za zadrškom, ali u konstantnoj vožnji ne primjećujem probleme, ne gubi snagu, vuče dobro, potrošnja ulja je minimalna, također i benzina (konstantnih 90km/h po auto putu 330kilometara - ispod 7 litara na 100, što je odličan rezultat). Auta UPALI (s čokom), ali čok od ovih problema ne može dignuti okretaje kao prije ovih problema (dakle, prije bi upalio auto, s punim čokom su okretaji bili 1500-2000), a sad se pod čokom muči, trokira guši, i moram čok odmah vratiti, i u početku održavati auto upaljem tako da držim lagano gas (i krenem). Vuče normalno, normalno reagira na gas u vožnji, sve ok, ali u ler radi užasno, trese se i muči, užasno je tako voziti i neznam dali još nešto može biti (dakle novi razvodnik, kabeli, svjećice, bobina, sve original), potrošnja benzina i ulja odlična, snaga dobra. Sve to je počelo s novom bobinom i namještanjem paljenja, pa evo ukratko bi jako cjenio vaše mišljenje o ovom problemu. Hvala unaprijed!

ODGOVOR:

U ovom slučaju ne bi trebalo sumnjati u dijelove sustava paljenja koje ste zamijenili . Skijedeće što treba raditi je karburator . Njega treba skinuti, rastaviti, oprati, složiti ponovi i dobro podesiti . Moguće je da će tada motor ispravno raditi . Po potrebi treba još obaviti : kontrolu podešenosti ventila, stanje kompresije, propuštanje na usisnom kolektoru, kut predpaljenja .

na vrh Povratak na vrh

LADA 1500 S - IMAM DVA PROBLEMA ?

Datum objave: 13.04.2014 14:46:48
Slika
PITANJE:

Poštovan g. Meić, duže vremena nisam vozio svoj auto, a spremam se na dug put, pa bi se prije ikakvog pokušaja popravka htio konzultirati s Vama. Radi se o ladi 1500, 75ks, klasika, zadnji pogon. Imam dva problema koja su naizgled slična ali mislim da nemaju veze jedan s drugim, jer su se i pojavili u različito vrijeme. 1.) Pri kretanju na uzbrdici osjete se dosta jake vibracije negdje ispod auta, teško mi je odrediti točno od kud. To se NE dešava kad su u autu samo dvojica, nego kad su još 2 putnika na zadnjem sicu (nije 100% pravilo, ali u 95% slučajeva sam primjetio da je tako - dakle kod kretanja na uzbrdici sa nekim teretom (1-2-3 osoba na zadnjem sicu - što više to je problem izraženiji) u 95% će se javiti ta vibracija, čak i ako nagib nije velik (praktički i na ravnoj podlozi, ako su trojica iza). Ako iza nema tereta, vibracija u 95% ili više posto slučajeva nema. Napominjem da mjenjač funkcionira zaista besprijekorno, četverobrzinac je točan, lagan i precizan i nakon svih tih godina, ulja ima i u mjenjaču i diferencijalu. Vibracije dakle dolaze negdje od ispod auta, dali iz stražnjeg djela, kardana, ovjesa...? tako mi se čini, iz tog predjela, i to bi opisao kao "klasičnu ravnomjernu vibraciju" koja traje od kretanja na uzbrdici pa dok se ne prijeđe brzina od recimo 15-20 km/h (kako kad) i tad potpuno nestane. Drugih "problema" u vožnji ne primjećujem. 2.) Naizgled povezan problem, ali čini mi se da nije, jer mi se pojavio nakon zamjene kvačila (korpa i lamela), dok je prvi problem prisutan puno duže. Kvačilo je nakon zamjene puno laganije nego prije, super odvaja i nemam nikakvih primjedbi, tako već vozim ~10 000km... Ali točno nakon te zamjene se dogodi (najčešće kad izlazim iz garaže u rikverc, po ravnome) da auto počne jako cukati (a inače motor kao motor ne cuka nikad, niti u leru niti kad spustim na 30km/h u četvrtoj...) To cukanje tad mogu riješiti na dva načina: Ili da stisnem kvačilo dublje, pa kad počne odvajati prestane cukati (dakle kad malo "palim" kvačilo ne cuka!) ili da krenem s više gasa, malo oštrije startam, kada toga problema nema. Problem se pojavljuje neovisno dali krećem naprijed ili u rikverc, ALI SAMO KAD SE VOZI "NA KVAČILU", dakle recimo kod uparkiravanja, isparkiravanja, kretanja "bez gasa" po ravnom, izlaska iz garaže... samo tad. Ovo cukanje po meni nema veze s problemom broj 1, auto baš jako zacuka i čuje se neki metalni zvuk uzrokovan tim cukanjem, dali opet iz predjela mjenjača, diferencijala, auspuha, neznam, nalik kao kad je auspuh raskliman pa ga to cukanje zaljulja pa lupa po nečemu... u normalnoj vožnji i normalnom startanju (semafor...)se to NIKAD ne pojavljuje. Evo, probao sam što detaljnije to opisati, već dosta dugo sam tako vozio i nisam pridavao preveliku pozornost, no sad kad se spremam na duži put van hrvatske bih se svakako želio osigurati od nekih neplaniranih problema, pa bi mi puno značilo neko Vaše mišljenje ili usmjerenje. Hvala i lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu mogući uzroci su ; kardansko vratilo , gumeni zglob na mjenjaču, križevi kardana , spojka . Problem u vezi drugog pitanja može biti loš rad motora a moguće neispravnosti su ; probijanje kablova za svjećice, svjećice, razvodna kapa, loše podešeno predpaljenje, nečist karburator, mehaničko stanje motora ( podešenost ventila, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru ) . Stručnim pregledom Vašega vozila može se vrlo brzo utvrditi koje su neispravnosti i predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

LADA 1500 S - PREGRIJAVANJE MOTORA ?

Datum objave: 14.08.2013 21:41:34
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine meić, puno Vam hvala na dosadašnjim savjetima! evo, imam novo pitanje za Vas. danas sam sa svojom ladom 1500 krenuo preko austrijskog prijevoja katschberg, i dogodilo mi se da sam stotinjak metara prije vrha morao stati zbog pregrijavanja. temperatura je bila blizu crvenog (no nije otišla u crveno polje) te kad sam stao sam ostavio minutu dvije auto da radi dok se ventilator odvrtio, ohladio i prestao raditi. onda sam ugasio auto. na ekspanzionu posudicu je izašlo nekih 2 decilitra antifriza pomiješanog s vodom, koji sam promijenio prije 2 godine. dakle, ventilator je stalno radio ali nije mogao održati temperaturu u vožnji tim uzbrdicama. inače, do vrha prijevoja katschberg vodi 6km uzbrdica nagiba do 17 %. vani je bilo oko 20 C, vozio sam u drugoj ili trećoj, ne s punim gasom, ali se osjetilo da je opterećenje... nakon pauze od 20ak minuta sam nastavio vožnju do vrha, i daje 200 km bez problema. to je prvi i jedini put da se lada pregrijala. zanima me da li je moguće da ventilator jednostavno ne može odraditi posao u tako teškim uvjetima, ili je u pitanju neki kvar / greška /moj previd zbog kojeg bi se trebao zabrinjavati? motor je stvarno okej, jak, ne troši ulje, vuče super, održavan, 120 000 km, brtva glave je ok, ventilator se uključuje kad pređe 90 i nešto stupnjeva... molim Vas da mi odgovorite trebam li se brinuti i što mi je raditi ubuduće. puno Vam hvala unaprijed!

ODGOVOR:

Uvjeti u kojima ste vozili su ipak ekstremni . U tim uvjetima ventilator ne može zamijeniti struju zraka koja intenzivno hladi hladnjak kao kada vozite po ravnom ili po manjim usponima. Ukoliko će temperatura motora biti u granicama normale na uobičajenim vožnjama , onda ne treba ništa poduzimati niti brinuti .

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA 1,7 S - VIBRACIJE U VOŽNJI I OSTALA PITANJA ?

Datum objave: 10.01.2013 08:29:14
Slika
PITANJE:

Imam Ladu Nivu 1998. godina 1.7 (karburator). U vožnji se osijećaju vibracije a nikako ne mogu odrediti odakle dolaze. Digli smo ju na dizalicu te provjerili ulje u mjenjaču reduktoru i diferencijalima, podmazali smo kardane na mazalice. Provjerili smo hardijevu gumu i na oko izgleda dobra isto tako sve je suho i kardani tj. diferencijali nemaju lufta koliko je to moguće na oko vidjeti bez rastavljanja. Zamijenjen je lanac u motoru sa svim što ide uz njega i naštelani su ventili. Neznam kako odrediti odakle dolaze te vibracije tj. kako suziti krug mogućih kvarova ? Najizraženije su na brzini 50-60km/h. Kad se vozilo kreće nizbrdo ili po ravnom konstantnom brzinom vibracije nestanu, a kad se doda gas ili ide uzbrdo onda su najizraženije. Što se tiće motora, na njemu nije originalni karburator, pa me zanima koji je najbolji karburator za taj 1.7 motor ? Kad se izvadi šipka od ulja, koliko jako puše proporcionalno tome je potrošen motor ili sam u krivu ? Što se može žačepiti da na iberlauf užasno puše, a motor je u biti dobar ? (Taj sam slučaj imao na Fiat Tipu 1.4, ali sam zaboravio kako se je to zvalo) Na Nivi na crijevo od iberlaufa jako lagano puše, zapravo sad kad su niske temperature izlazi kao bijela para, kakav je to znak ? Dali ste imali iskustvo u ugradnji plina na ovaj motor i što preporučujete ? (alu grana + karburator) I zadnje pitanje koji stupanj kompresije je kod nove, a do kojeg stupnja je zadovoljavajuće ? (Uskoro ću imati prilike izmjeriti kompresiju, pa da znam) Unaprijed hvala !

ODGOVOR:

Zabrinjavajuće vibracije koje ste naveli stvaraju kardanska vratila . Ako isklučite prednji pogon a vibracije opet nastaju , uzrok je zadnje kardansko vratilo i hvatište srednjeg ležaja kardanskih vratila na podvozju vozila. Najbolje rezultate možete dobiti s originalnim karburatoro ( potrošnja goriva, eko-test ). Ako ste zadovoljni sadašnjom potrošnjom goriva i ubrzanjem, možete ostaviti postojeći karburator. Na odušku od ulja uvijek možete vidjeti bijeli dim , naročito kada je motor zagrijan. To ne znači da je motor istrošen ili dotrajao. Bitno je da nije povećana potrošnja ulja i da motor ima potrebnu snagu. Na ovo vozilo se može ugraditi običan ( mehanički ) plinski sustav s centralnim mješačem ili sa prirubnicom ispod ili iznad karburatora. Stupanj kompresije na ovom motoru je  9,3 : 1 . Međutim Vi ste vjerovatno pomiješali pojmove što je stupanj kompresije sa pojmom tlakovi kompresije. Tlakovi kompresije se mjere manometrom za kompresiju i trebaju biti u granicama od  10,0 do 13,0 bara.

na vrh Povratak na vrh

LADA 2.101 1,2 S - NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 28.12.2012 18:14:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem odnedavno vozilo Lada 2101, 1.2 motor iz 1977. god. Vozilo je dugo bilo u garaži i slabo voženo iako ima dosta godina, problem koji mi se javlja jest slijedeći: dok je bilo toplije vozilo je palilo ono iz drugog trećeg puta i pri tome uredno vergla ali teško sastavi, kad upali radi bez problema uz malo pucketanje prilikom davanja gasa. Promjenio sam svječice, filter goriva, pumpu goriva, razvodnu kapu i kablove na njoj, platine, novi akumulator je u vozilu i sad kad je zahladnilo neće nikako da upali, vergla bez problema, hoće motor da iskoči ali nikako da sastavi pa me zanima do čega bi moglo biti. Pozdrav

ODGOVOR:

Napravite slijedeće ( ako znate ) : podesite ventile, provjerite fazu motora i razvodni lanac, izmjerite kompresiju ( treba biti veća od 9 bara ) , podesite predpaljenje na 7° prije GMT, provjerite da je dobra iskra na svjećicama, provjerite da u karburatoru ima goriva . Upalite motor, zagrijte motor , podesite karburator . Ugodna vožnja .

na vrh Povratak na vrh

LADA 2103 1,5 S - MOŽE LI SE SMANJITI POTROŠNJA ???

Datum objave: 16.05.2012 14:22:58
Slika
PITANJE:

poštovani g. meić, imam jednu dilemu pa bih vas molio da mi pomognete. vozim ladu 2103 1500sl, 78. godina, 106 000 km. auto je u vrlo dobrom stanju, ali zabrinjava me potrošnja od 13-14 litara čiste gradske vožnje. bio sam kod majstora koji je rekao da bi najbolje bilo kupiti novi (i moderniji?) karburator (kod nas ima samo od lade 2107 i košta 1100-1300kn). on je tada pošpricao moj karburator nekim sprejem, i zadnja potrošnja čisto gradske vožnje mi je bila 12,6 l. ono što me muči je koliko će se novi karburator isplatiti, naime, motor radi mirno, ubrzava odlično u svim režimima (malim i visokim okretajima, puni gas...), ne guši se, u leru mirno radi, zaista ide odlično...može li povećana potrošnja biti jedini znak za promjenu karburatora? (možda teže paljenje kad je motor zagrijan i odstoji 10-15min?) ne znam kolika bi mogla biti optimalna potrošnja za moju ladu i je li ova potrošnja normalna za takav auto? (na otvorenoj cesti troši 8,5-9l). vozim "penzionerski", a napominjem da je ostatak motora u odličnom stanju (stručno pregledano, mjerena kompresija), novi filtri, svjećice, kablovi, radi ko urica, a danas sam dolio 2 dl ulja nakon 800km. molim vas da mi pomegnete u dilemi, jer nisam siguran koliko ću dobiti s novim karburatorom, a relativno je skup...puno vam hvala na odgovoru.

ODGOVOR:

Osim karburatora na potrošnju goriva utjeću i brojni drugi faktori  i to : podešenost ventila, kompresija ( mora biti veća od 12 bara ) ,  vožnja pod čokom , podešenost predpaljenja, stanje platina, kablovi za svjećice, svjećice, filter zraka, ispravnost ispušnog sustava,  stanje i čistoća usisnih kanala, nakupljenja nečistoća i garež na ventilima, veličina guma, tlak u gumama, ispravnost kočnica ( ne smiju nimalo blokirati ) , nepotreban teret u vozilu, vožnja s povećanim brojem okretaja . Kao što vidite na puno toga se može djelovati . Zato obavite kontrolu svega što sam naveo . Na kraju obavite stručan servis karburatora i podešavanje karburatora . Kada se to uspiješno napravi količina CO ( ugljičnog monoksida ) na leru ne smije biti veća od 2,5 % Vol. Kod povećanog broja okretaja HC ( ugljkovodik ) u ispušnim plinovima ne smije biti veći od 300 ppm . Ako tada karburator ne zadovoljava isti treba zamijeniti .

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA 1,6 S - KUT PREDPALJENJA ?

Datum objave: 26.01.2012 10:16:51
Slika
PITANJE:

Poštovani Gospodine Meić Imam Ladu Nivu 1.6 89g. prije dva mjeseca je rađen generalno motor ,bušen blok obrada radilica itd.karburator stavljen od nive 1.7 imam problem sto kada kočim motor niz nizbrdicu pocme pucketat iz auspuha ,u cemu je problem ,i izjutra kada je hladno neće da pali kao da nema snage ,zastaje kada pali ,promjenjen akumlator ,svjecice,razvodna kapa ,kablovi a razvodnik je bez vakuma.Ja mozda mislim da je problem u kutu predpaljenja ali neznam ipak mozda je nesto drugo ,nema majstora da mi zna to napravit ,pa ako mi mozete rec kako se to radi ,steluje predpaljenje,moze li se to probnom lampicom od 12v,na koliko stavi stupnjeva kut paljenja prije GMT.Bio bih zahvalan na odgovoru.Pozdrav

ODGOVOR:

Pojave na motoru koje ste opisali nastaju radi raznih mogućih razloga i to : loše podešeni ventili, faza motora, propuštanje na ventilima, greška sustva paljenja, kut predpaljenja, probijanje visokog napona, nečisto gorivo, rasplinjač . Kut predpaljenja treba biti 5 - 7 ° prije GMT . Paljenje možete podesiti i lampicom na slijedeći način : stavite mjenjač u IV brzinu , spojite lampici na kabel koji vodi do platina, dajte kontakt , gledajte u remenicu radilice , dok gledate u remenicu lagano gurajte vozilo napred, u jednom momentu vidjeti ćete oznaku na remenici radilice , oznaka se mora poklopiti sa srednjom crtom koja se nalazi na Al poklopcu motora . Ako oznaka odstupa od pravca prema srednjoj crti , popustite razvodnik paljenja i okretanjem ( vrlo mali pomaci ) dovedite da se oznaka na remenici radilice poklapa sa srednjom crtom na poklopcu motora . Ovu radnju i okretanje motora provjerite više puta radi točnosti .

na vrh Povratak na vrh

LADA 2103 1,5 S - MOTOR I KOČNICE

Datum objave: 18.01.2012 08:41:47
Slika
PITANJE:

lijepi pozdrav! novi sam vlasnik lade 2103 1500 sl iz 78. godine. auto je u super stanju, osim limarije (koja također nije jako loša, nigdje nije trula ili šuplja, samo hrđava i par bubuljica)i to namjeravam srediti. zanima me nekoliko stvari. prvo, prilikom mijenjanja tj. ispuštanja ulja nisam mogao odšarafiti šaraf za ispuštanje jer je uništen (izlizan) dio u koji se stavi imbus. dok nisam bio tamo, susjed tokar je bušilicom probušio šaraf za ispuštanje ulja i napravio navoj za novi šaraf. strah me jesu li prilikom bušenja mogli unutra dospijeti komadići metala koji bi poslje mogli uništiti motor?? inače, motor je zaista odličan, odlično vuče, ne dimi, mirno radi, ne troši ulje ni puno benzina, ali teško pali kad se zagrije! nekad upali na pol ključa ali ipak u 3/4 slučajeva treba dugo verglati. kad je hladan upali odmah! mjenjane su svjećice, kablovi i bobina. i zadnje pitanje, po mokroj cesti pri kočenju blokiraju zadnji kotači i s laganim pritiskom na kočnicu. kad je suho, tog problema nema, prvo prokližu prednji kotači ili uopće ne prokližu. po kiši, ako vozim kratko s dignutom ručnom i gasom problem nestane, ali se ubrzo opet pojavi. majstor nije otklonio kvar, jer ga nije bilo po suhom. kočnice su nedavno mijenjane i kabeli! inače koči odlično i ravnomjerno. evo, ispričavam se na ovako dugačkom pitanju, ali odgovor bi mi bio od velike pomoći. puno hvala!

ODGOVOR:

Bušenjem čepa mogla je nastati metalna strugotina koja je ostala u karteru . Najbolje bi bilo karter demontirati i oprati . Sama pumpa za ulje ima na na usisnoj strani filter koji može zaustaviti pojedine nečistoće. Uzroci radi kojih motor teško pali kada je zagrijan mogu biti : loša iskra na svjećicama, kablovi za svjećice, razvodna kapa , rotor, platine, kut predpaljenja, podešenost ventila, nečist ili loše podešen karburator, kompresija motora. Radi problema s kočnicama potrebno je ispitati : glevni kočni cilindar, pojedine kočne cilindra na kotačima, regulator tlaka kočenja, kočne pločice, kočne papuče, diskove, kočne bubnjeve , stanje guma .

na vrh Povratak na vrh

LADA 1600 S - HOĆU SERVO VOLAN !

Datum objave: 18.11.2011 19:13:58
Slika
PITANJE:

Imam auto, LADA 1600 ccm, 1980 god, tip - VAZ 2106. Prije dvije godine detaljno sanirana kompletna limarija, sa zamjenom svih propalih dijelova originalnim. Potrošnja je idealna za ovu vrstu vozila, na otvorenom 8,5 l/100 km. Motor je originalan ruski, ne troši ulje, nikad ne pregrijava, niti dimi crni ni plavi dim. Jednom rađena generalka, 2007. godine zbog pregrijavanja, poslije čega je zamjenjen neispravni termostat novim, originalnim. Zbog poznate mane električne dizne na originalnom karburatoru, naknadno je ugrađen je karburator od Lade 1500 ccm. Pređena kilometraža je 91.000 km. Posjedujem originalan račun prilikom kupovine vozila 14.08.1980. godine. Odlična je amortizacija auta i poznate snage i izdržljivosti. Svi dijelovi motora i ostalog zadržani originalni. Lada nikad nije udarena u saobraćaju i cijelo vrijeme je garažirana. Jedina opšte poznata mana ovog vozila je mehanički volan. Molim vas da mi kao dokazani strucnjak odgovorite da li je moguca ugradnja ugradnja servo volana u moju LADU i ako je moguce koliko bi to moglo kostati u (KM)? Unaprijed zahvalan na odgovoru. P.S. Glavu mehanickog volana sam zamjenio novom krajem 2007. godine, ali tezina upravljanja ovim volanom je ostala ista.

ODGOVOR:

Na vaše vozilo su moguće razne dogardnje i improvizacije . Niste neveli koji bi to Vi servo volan ugradili i od kojega vozila ??? Ako se odlučite za bilo koji servo volan , ugradnja u Vaše vozilo bi bila jako zahtijevna , puno radnih sati , puno preinaka i dorada . Za cijenu ugradnje servo volana mogli bi kupiti tri lade .

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA 1,7 - RADILICA

Datum objave: 18.11.2011 18:07:04
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imam Ladu Nivu iz 1995. godine sa 1.7 motorom. Loša je radilica a ne može se više brusiti. Imam i radilicu od Lade Nive 1.6 iz 90tih godina ali ne znam da li odgovara za 1.7 motor. Ni u jednoj radionici za strojnu obradu nisam dobio siguran odgovor. Ako mi Vi možete odgovoriti bit ću Vam zahvalan. B. Sokač

ODGOVOR:

Radilice mogu biti na prvi pogled iste ali u detaljima se mogu razlikovati . Jedini siguran način je da mjerenjem provjerite da li su radilice iste . Najčešće razlike su na dosjedu za zamašnjak i na rukavcu za remenicu . Drugi način je da se postojeća radilica metalizira ( kromiranje ) a nakon toga da se ista obradi na potrebnu mjeru .

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA 1,7 i. - LOŠE RADI NA LERU

Datum objave: 13.11.2011 18:24:46
Slika
PITANJE:

Pozdrav , imam Ladu Nivu 1.7i 2005 god pređenih 65000 km , kada je motor hladan okretaji se ne dižu odmah na 1300 nego variraju od 600 do 1300 . Osjete se lagane vibracije na motoru i na mjenjaču , kada se zagrije okretaji variraju od 600- 800 tj. spuštaju se idižu te auto drukčije radi. Zamjenjena je bobina, svijećice,ispitani svi senzori dali je možda problem u motoru minimuna , ponekad neče da pali iz prve ? Unaprijed hvala .

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, nečisti injektori, propuštanje na usisnom kolektoru, MAP senzor, aktuator minimuma, TPS senzor zaklopke snage, loš učinak jednog od cilindara, električna instalacija motora.

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA 1,6 S - FAZA MOTORA

Datum objave: 02.11.2011 17:37:27
Slika
PITANJE:

hvala za odgovor za lada nivu ,ako Vas mogu zamolit nakon skidanja glave ravnanja i brusenja ventila kako onaj lanac postaviti da je u fazi i dali zupčanik razvodnika paljenja mora takodjer biti u fazi .koliko k/n se steze glava .lada ima 23 god pa cim je spomenem majstorima kosa im se dize.unaprijed ogromno hvala

ODGOVOR:

Fazu motora namjestite na sliedeći način : klip prvod cilindra u GMT ( ima i oznaka na remenici radilice ) , na lančaniku bregaste osovine sa zadnje strane postoji točka koju namjestite prema oznaci na aluminijskom kućišti bregaste osovine ( položaj 12 sati ) , pogonski zupčanik razvodnika paljenja samo stavite u dosjed na koji dolazi , razvodnik paljenja namjestite tako da rotor razvodnika bude točno u položaju kada pali četvrti cilindar . I to bi bila faza motora . Kut predpljenja podesite na 7° prije GMT .

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA 1,6 S - BIJELI DIM

Datum objave: 31.10.2011 18:26:47
Slika
PITANJE:

Pozdrav. Na lada nivi 1.6 88 godina prilikom duže vožnje niz brdo sa puštenom papučicom gasa motor radi normlano, a pri nastavku vožnje po ravnome odnosno dodavanjem gasa iz auspuha izlazi gusti bijeli dim. S obzirom na starost vozila možete li mi dati savjet sto bi prvo trebalo pogledati, mislim da motor nije pri kraju zato sto dosta dobro vuče na uzbrdicama. Unaprijed hvala, pozdrav. :)

ODGOVOR:

Ako je dim izrazito bijele boje , to je znak da rashladna tekućina ulazi u cilindar . Nemojte dalje voziti , moguće je oštećenje motora. Brtva glave je oštećena . Potrebno je dmontirati glavu motora , kompletno urediti glavu motora i zamijeniti brtvila glave motora.

na vrh Povratak na vrh

LADA 112 - NE IDE NA PLIN

Datum objave: 28.08.2011 12:18:15
Slika
PITANJE:

Zdravoo..Znaci imam lada 112 na plin e lovato pocna dame zajbava po nekat mi gusi ne saka da puni gas trese motorot abe lom malce vaka keja vozam po malcee zostoo ne ide davam gass ne idee ii po nekat bam oddednass doagaa se dobroo i pak mi se slucuvaa toaa cestoo aa koga doagaa da mi trukiraa mi rekoaa gablite ot cvekicite i goga bas u momentov mi trukiraa jas otvoriv gablite da mrdam da gledam vagam 1 i 4 ta motorot istoo si rabotii nistoo ne promenuvaa aa kogaa vagam 2 ili 3 aa sakaa daa gasii znaci 1 i 4 kako dane fukcionirat aa Kogaa ke doagaa odednass mi rabotii se okk otvaram pak gablitee aa vagam 1 ili 4 odma se osekaa dekaa fukcioniraa se promenuva zvukott stoo mislitee..??? pozz..

ODGOVOR:

Najprije provjerite da li motor ispravno radi na benzin . Ako motor potpuno ispravno ardi na benzin tada možete ispitivati i plinski sustav. Najčešći problemi su : plinski filteri, mješać plina, cijevi dovoda plina, podešenost količine plina, nečist isparivač . Svjećice , kablovi, razvodnik paljenja moraju biti u odličnom stanju . Ventili moraju biti podešeni na 0,15 mm .

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA 1,7 KARBURATOR - ULOGA EGR VENTILA

Datum objave: 02.07.2011 18:27:42
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meić Imam ladu nivu 1.7 karburator verzija. Nema plin. Primjetio sam da mi je neispravan EGR ventil. Skinuo sam ga spojio na vakum (za njega vakum ide iz karburatora) i ne desava se nista ona polugica se ne miče. Ocito je otkazala membrana u njemu. Ovaj problem mogu rijesiti na dva nacina. 1. Imam doma ispusnu granu od starije lade koja na sebi nema EGR ventil. Nju jednostavno stavim umjesto ove sadasnje, zablokiram cjevcice vakuma na karburatoru i to je to. Nema nikakve elektronike koju treba varati da je EGR prisutan. Nista me ne kosta osim mozda nove brtve ispuha. 2. Mogu kupiti novi EGR ventil ugraditi ga i gotovo (eventualno ocistiti onu cjevcicu sto ide od EGR ventila u usisnu granu). Sad po vama koja opcija je bolja ukoliko zanemarimo ekolosku stranu. Vecina majstora kazu mi da ce mi auto ljepse ici i manje trositi ako izbacim EGR, kao disat ce punim plucima cistim zrakom i manje ce se začađiti. Negdje čitam da Egr osim ekologije ima ulogu da smanji temperature izgaranja (logicno ako vraca vec izgorjeli zrak) i da smanjuje potrosnju goriva. Ja cu postupiti kako mi vi kazete. Pozdrav.

ODGOVOR:

Dobro ste rekli da je jedina uloga EGR ventila da smanjuje temperaturt izgaranja u cilindru. Na taj način se smanjuje količina dišičnih oksida  NOx u ispušnim plinovima što pridonosi u pozitivnom smislu Vašoj neposrednoj okolini . Ako ste u srcu barem malo zeleni ugraditi ćete novi EGR ventil a ukoliko razmišljate ekonomično i subjektivno blokirati ćete funkciju EGR ventila . Sjetite se ona izreke : Misli globalno, djeluj lokalno.

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA - PROBLEM SA KOČNICAMA

Datum objave: 05.04.2011 13:00:52
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, Na "Ladi-Nivi", na tehničkom pregledu, ustanovljeno je da lijeva zadnja, (radna), kočnica 41% slabije koči u odnosu na desnu. Razlika na pomoćnoj kočnici je bila 44%. Promijenio sam "pakne" i na lijevoj i na desnoj kočnici i kočni cilindar, (jer je "procurio"), na lijevoj. Pri ponovnom testu kočnica ustanovljeno je da radna lijeva kočnica skoro upola slabije koči u odnosu na desnu, koja koči dobro. Pomoćna kočnica, (ručna), sada pokazuje ujednačenu, (i dobru!), snagu kočenja i lijevo i desno. Molim Vas za Vaše mišljenje o moguće/i/m uzro/cima/ku ovakve slabije snage kočenja lijeve radne kočnice. Najljepše Vam zahvaljujem na Vašem savjetu. S poštovanjem, Zvonimir Kovač

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu mogući uzroci su : glavni kočni cilindar, korektor kočenja , cijevi hidrauličnog sustava kočnice.  Manje je vjerojatno da su uzrok nepodešene kočne papuče ili istrošenost kočnog bubnja. Najprije provjerite ispravnost glavnog kočnog cilindra a tek nakon toga i ostalo što sam naveo. Ukoliko ne uspijete riješiti problem, nazivite.

 

Pozdrav,

na vrh Povratak na vrh

LADA SAMARA - FUNKCIJA REMENICE RADILICE

Datum objave: 27.03.2011 23:50:53
Slika
PITANJE:

Interesira me princip rada mikro stazne remenice na ladi-samari 1,5-i ? Naime u voznji se je jednostavno odlijepila (gumeni dio koji je povezuje u jednu cjelinu). Dakle, ona se sastoji od 2. djela koja su vulkanizirana u gumi. To sam zamjenio novom koja je prilicno skupa. Buduci da mi se to vec nekoliko puta dogodilo interesira me cemu sluzi ta guma? Da li za prigusenja vibracija ili mozda za izolaciju buduci da se ona vrti do davaca impulsa! Zanima me to iz razloga sto bih bio u mogucnosti da staru remenicu popravim tako sto bih napravio jedan celicni prsten koji bih ubacio umjesto gume i puntirao. Naime radim kao tokar i to bih mogao uciniti da kao takvo bude u centru. Pitam se koliko ta guma ima funkcija, koliko je to vazno i bitno za motor i da li mora biti sve zajedno u strogom balansu i ako da zasto ?

ODGOVOR:

Funkcija remenice radilice za koju pitate je pogon kanalnog remena i ublazavanja trzaja radilice ( to je dodatni zamasnjak ) . Gumeni dio sluzi za amortizaciju vibracija koje mogu nastati preko kanalnog remena. Ta ista remenica moze biti napravljena iz jednog komada ali treba biti balansirana. Ako ste u mogucnosti napravite remenicu iz jednog komada ( odprilike iste tezine ) istu ugradite . Mozete napraviti doradu i na staroj remenici na nacin koji ste spomenuli . Mislim da nikakve razlike u radu motora necete osjetiti . Bitno je da referentna tocka za senzor radilice bude na istom mjestu na kojem mora biti .

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA - VOŽNJA U PETOJ BRZINI

Datum objave: 19.10.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: Da li je vožnja "Nive" u 5. "brzini" pri 60-70 km/h sa 2000-2250 okr./min. štetna?
ODGOVOR:Vožnja u petom stupnju prijenosa s nevedenim brojem okretaja motora je moguca na ravnoj cesti ukoliko vozilo nije optereceno i takva vožnja nije štetna. Kada se poveca opterecenje ( uzbrdica, staticko opterecenje vozila, broj putnika ) zvukovi motora i zvukovi kardanskih vratila najave da ta situacija nije normalna. Tada je potrebna korekcija stupnja prijenosa ili broja okretaja motora. Sila koja se stvara na klipnom mehanizmu uvijek mora biti veca od sile retardacije koja nastoji zaustaviti vozilo , osim kada se želi usporavati .
na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 07.10.2009 15:37:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem sa ladom nivom??Na ladi je preskocio lanac distribucije te je savilo nekoliko ventila. Dakle, glava je razmontirana obradjena sa novim ventilima, vodilicama, gumicama te je kao takva montirana na auto. E sada se javlja problem stavljanja motora u fazu.. Oznaka na bregastoj i oznaka na radilici nikako se ne podudaraju . Ako namjestim bregastu na oznaku tada ne mogu radiilicu dobiti na oznaku (klip udari u ventil) fali 1.5 zub. A ukoliko namjestim radilicu na oznaku tada mi na bregastoj fali 4 zuba.Sto da ucinim, u cemu je problem?? Molim vas da mi pomognete to cudo staviti u fazu kako bi opet proradila!!
ODGOVOR:Na lancaniku koji se nalazi na radilici postoji oznaka koja se treba poklapati s odgovarajucom oznakom na bloku motora a to je tocno položaj kada se na satu poklopi mala i velika kazaljka ( 12 sati ). U tom položaju navedenih oznaka prvi i cetvrti klip moraju biti u GMT.
Na lancaniku bregaste osovine sa zadnje strane nalazi se oznaka ( tocka u obliku kruga, jako dobro vidljiva ). Ta oznaka treba biti postavljena prema oznaci na ležajnom poklopcu bregaste osovine. Položaj je isti kao i na donjem lancaniku ( 12 sati ). U tom položaju ( provjerite ) na paljenju je cetvrti cilindar. Ako je to tako onda namjestite položaj razvodnika paljenja da pali cetvrti cilindar. Nakon što podesite ventile, podesite i staticki kut predpaljenja 7° prije GMT. Nakon toga upalite motor.
na vrh Povratak na vrh
Pretraži Izaberite stranicu: