Danas je: 30.04.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MAZDA 626 2,0 i. - LOŠ RAD MOTORA ?

Datum objave: 25.04.2017 11:42:13
Slika
PITANJE:

Poštovani: Imam mazdu 626 2.0 100kw 2001 g, sa ugrađenim plinom,zadnjih par dana primjetio sam da kad prebacim auto na plin on mi nakon 2500 okretaja gubi na snazi...ponaša se kao da je plin pri kraju ali nije,otišao sam kod servisera za plin i oni su ustanovili da auto nema vode..natočili su mi vode (2-3 litre) i auto je išao normalno do sutra dan..pali mi se ventilator kod hladnjaka i jako se cuje plus kaj sam ja još natočio 2 litre vode...a nigdje ne curi koliko sam uspio vidijet. kad prebacim auto na benzin on ide normalno ali i dalje me brine to sa vodom..ne znam dal je hladnjak otišao..dal je vodena pumpa..dal je brtva glave ili je nešto treće. zanima me koliko bi koštao pregled vozila da se ustanovi točno u cemu je problem. volio bih to kod vas napravit jer imam pozitivne komentare na vašu uslugu i stručnost. hvala

ODGOVOR:

Vi ste točno zaključili da treba najprije defektirati ( utvrditi ) gdje i zašto nestaje rashladna tekućina. nakon toga se po potrebi mogu napraviti ili otkloniti i druge eventualne greške. Rashladna tekućina može nestajati ako negdje postoji curenje a drugi način je da se rashladna tekućina gubi kroz motor. Ovu defektažu treba napraviti pažljivo i stručno kako bi se nakon toga moglo predložiti rješenje i navesti troškovi popravka. Možemo obaviti defektažu kvara i otkloniti kvar/kvarove. Za dogovor se možete javiti na tel. 091/2525-353, gosp. Dino.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI PD - KLIPNJAČA PROBIJE BLOK MOTORA ?

Datum objave: 25.04.2017 11:07:24
Slika
PITANJE:

Postovani,molio bih Vas za savjet. Radi se o motoru golfa tdi pumpe d.2006.god.77kw kodne oznake bxe koji tren ima 265 tis.km.Dogadja se da kod tog motora klipnjace probijaju blok motora.Kao razlog opisuju problematicne lezajeve bregaste osovine.U servisnoj knjizici navode nesto sto otprilike upucuje na to (cit."sostituzione del rullo tenditore della cinghia dentata di comando dell albero a camme") i to na 240 tis.km.Posto sam auto tek kupio volio bih uciniti sve sto je potrebno na toj kilometrazi. Kakva je Vasa praksa po tom pitanju? Unaprijed zahvaljujem i sve Vas srdacno pozdravljam. Vlado,Rijeka.

ODGOVOR:

Najčešći uzrok zbog kojega dolazi do lomljenja klipnjače i probijanja bloka motora je zaribavanje letećih ležajeva ( ležajevi klipnjača ). To se događa zbog lošeg podmazivanja ležajeva radilice ili zbog istrošenosti ležajeva klipnjača. Ležajevi bregaste osovine su rijetko kada uzrok loma klipnjače. Oštećenja ove vrste se mogu izbjeći redovitim servisiranjem motora, upotrebom kvalitetnog ulja, zamjenom filtera, kontrolom ispravnosti diza. Servisi se rade svakih 15.000 km ili najmanje jednom godišnje. Ako želite detaljnije informacije o kvaliteti servisiranja i preventivnom održavanju možete se javiti na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN AX 1,1 i. - PROBLEM S MOTOROM

Datum objave: 22.04.2017 17:57:00
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meić ...prvo da vas pohvalim mislim da nitko nema ovako dobru stranicu u hrvatskoj i da se ljudima mozda na taj nacim malo pomogne da znaju otprilike u kom smjeru krenuti.......znaci sve pohvale!!! e sad da predem na problem..imam citroen ax-a iz 1993 godine 1.1 bezinac jucer sam bio na tehnickom i sve je bilo uredu....s tim da je covjek tamo na pregledu pri mjerenju eko testa turirai motor do iznemoglosti...reklo bi se vadio mu mast....uglavnom kada smo sve obavili krenuli smo prema doma...da bi nam auto na zaobolaznici kod svete nedelje stao..poceo je slabo primati gas...i promjenio je zvuk motora....pa cak je poceo dimiti čađav dim iz auspuha da na kraju u potpunosti nije htio primiti gas.....cim stisnem gas on se zaguti i zgasi se a u leru radi ko urica! dali znate mozda o cemu je rijec i dali ga je onaj na tehnickom sta ga je turirao mogao nasteti time... unaprijed hvala! robert

ODGOVOR:

Ako nema nikakvog lupanja u motoru ( nakon turiranja ) onda to nije uzrok. Uzrok bi mogao biti sustav za dobavu goriva. Moguće neispravnosti su ; nečist filter goriva, nečist rezervoar, nečistoća koja je mogla doći iz rezervoara u injektore, regulatr tlaka goriva, niski tlak goriva. Naravno mogu postojati i drugi uzroci . Moj savjet je da najprije provjerite taj sustva za dobavu goriva. Počinje se od najjednostavnijih stvari . U ovom slučaju su to filter goriva, čistoća rezervoara, mjerenje tlaka goriva, kontrola injektora. Mehaničko stanje motora nisam spominjao jer pretpostavljam da je to u redu . U daljnjem postupku ispitivanja bi trebalo provjeriti još fazu motora i tlakove kompresije.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 2,0 i. - PLAVKASTI DIM ?

Datum objave: 11.04.2017 14:20:40
Slika
PITANJE:

Poštovani vozim mazdu 626 2.0i 100kw 2001 godište i dok je hladna se dimi plavkasto dok se ne ugrije?do čega bi mogao biti problem?

ODGOVOR:

Najčeći uzrok pojave plavog dima su vodilice ventila. U rijeđim slučajevima to mogu biti i klipni prstenovi. Ovaj problem se rješava tako da se obavi kompletno uređenje glave motora. Na taj način se postižu nekoliko poboljšanja i to ; smanjenje potrošnje ulja jer se ugrađuju nove vodilice i brtve na vodilicama, bolja kompresija motora jer se bruse ventili i vodiliceventila, Rezultat svega ovoga su bolje performanse motora ( brzina, ubrzanje, maja potrošnja goriva, bolji eko test ).

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA 1,4 VVTi - LUPANJE ISPOD MOTORA ?

Datum objave: 04.04.2017 11:45:35
Slika
PITANJE:

Poštovani, vlasnik sam Toyota Corolle VVTi 1.4 benzin 71 kW, iz 2004. godine. Već neko vrijeme pri naglim kretanjima i naglom oduzimanju gasa (u prvoj i drugoj brzini) se čuje tupi udarac u predjelu motora. Slična je situacija i kada se vozi rikverc. Po mojem skromnom poznavanju automobila, sumnjam na nosače motora, ali pitam Vas kao stručnu osobu može li to biti razlog? Drugi, možda vezani problem su zvukovi na ovjesu pri prelasku preko neke rupe - kao da nešto lupka. Mislim da su amortizeri ok, no može li problem biti nešto drugo? I je li to možda kako vezano uz prvi problem? Treće, pri oštrim skretanjima, kao npr. skretanje u desno na cesti s jednim trakom (spora brzina) se čuje škripa guma, po mojem mišljenju jače nego što bi trebalo. Gume su u dobrom stanju, pa mi se opet čini da je riječ o ovjesu. Inače, pri većim brzinama te pri nježnoj vožnji po ravnom nema nikakvih problema. Možete li mi dati neki savjet što prvo pregledati, i koliko Vam se ozbiljnim i skupim za popravak čine ti problemi? Hvala Vam unaprijed na stručnom i dobrom odgovoru.

ODGOVOR:

Udarci koje čujete mogu stvarati dotrajali nosači motora. Drugi zvukovi koje čujete iz prednjih ovjesa nastaju zbog istrošenosti ; selen blokova, kugli ovjesa, krajnika spona, spona volana, aksijalnih ležajeva amortizera. Uzroci škripanja guma su najčešće nepravilna geometrija ovjesa ili jako dotrajale gume ( najčešće vremenski rok ) . U ovom slučaju treba točno defektirati neispravnosti i nakon toga napraviti kompjutorsko podešavanje geometrije ovjesa. Gume se mijenjaju po potrebi. Nema potrebe da vam navodim , kolika će biti cijena dijelova i rada zato što će se to znati prije nego se počne s radovima. Mi uvijek najprije napravimo defektažu a zatim izrađujemo treoškovnik ( dijelovi i rad ) . Kod nas je takav pregled besplatan . Defektaža i izrada troškovnika traju od 1 do 2 sata .

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA 1,3 i. - PUNO TROŠI I LOŠE RADI ?

Datum objave: 30.03.2017 15:12:18
Slika
PITANJE:

Postovani. Duze vrijeme imam problem koji niko da otkloni. U pitanju je ford fiesta 1.3 benzin 1996 godina-monoinjektor. Naime auto dosta trosi i kada prostigne radnu temperaturu slabije prima gas,zvuk je prigusen a onda dolazi do pucanja(zvuk koji se cuje-po meni iz prednjeg lonca sa lijeve strane). Promijenio sam kablove svijecice,monoinjektor,filere,potenciometar. Molim vas savjet i recenziju. Hvala

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu trebalo bi pregledati sve komponente pojedinih sustava . Redoslijed ispitivanja je slijedeći : mehamički sustav motora, sustav dobave goriva, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, sustva za upravljenje motorom. Kod mehaničkog sustava se ispituje ; faza motora, ispravnost bregaste osovine, podešenost ventila, tlakovi kompresije, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisnom kolektoru, propuštanje auspuha, začepljenje ne usisnim kanalima, nakupljena garež na usisnim ventilima, začepljenje katalizatora. Isto ovako u detalje treb aispitati i ostale sustave koje sam nabrojio . To su pojedini senzori, gavači, aktuatori. nakon sistematskog i ispitivanja stručnog ispitivanja sigurno ćete otkriti postojeće neispranosti . Nakon toga nije teško odlučiti što treba raditi kako bi se poboljšale performanse motora ( snaga, ubrzanje, potrošnja ).

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA 1,6 VVTi - DA LI SE PODEŠAVAJU VENTILI ?

Datum objave: 29.03.2017 17:00:48
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozim Toyotu corollu 1,6 VVTI,81KW iz 2004 godine sa ugrađenim plinskim sustavom BRC i sustavom za hlađenje ventila. Auto ima 160000 km, a plin je ugrađen na 55000 km. Htio sam napraviti servis plinske instalacije, ali mi je serviser rekao, nakon što ga je spojio na računalo da mi je jedan injektor začepljen i da imam propuštanje na dva ventila. Uputio me da prvo to otklonim pa tek onda može raditi servis plina. Zvao sam par mehaničara i niti jedan nije potpuno siguran kave ventile ima, odnosno dali se mogu ili nemogu podešavati.Jedni tvrde da ima hiro podizače i da se ne mogu podešavati, a drugi da ima ploćice i da se mogu.Zanima me što je od toga točno.Također dali je potrebno čistiti sve injektore, iako je smo jedan začepljen. Napominjem da sa automobilom nisam imao nikakvih problema, a na servis sam išao preventivno. S poštovanjem Zlatko

ODGOVOR:

Ventili se podešavaju . usisni 0,15 do 0,25 mm , ispušni od 0,25 do 0,35 mm . Ako Vam motor ide dobro na benzin i plin ne morate ništa raditi . Ako čistite plinske injektore , onda ih očistite sve tako da količine goriva budu iste.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS 1,3 i. - PONEKAD NEĆE UPALITI ?

Datum objave: 27.03.2017 18:15:46
Slika
PITANJE:

Poštovani, molim Vas za slijedeći savjet. Naime, imam problem kod paljenja Toyota Yaris 1,3 86 ks 89000 km. Ponekad automobil neće upaliti kod davanja kontakta iako sve lampice svijetle, a auto kao da je "mrtav". Onda nakon par pokušaja auto upali bez problema. Molim Vas za Vaš odgovor. Unaprijed zahvaljujem. Srdačan pozdrav i hvala.

ODGOVOR:

Neposrednim uvidom na vozilu može se točno defektirati kvar i isti otkloniti. Navesti ću moguće neispravnosti : akumulator , elektropokretač, niski napon na pojedinim električnim sklopovima u momentu kada se pali motor, kontakt brava, bobina, prekid na električnim vodovima od bobine do ECU centrale, relej dobavne pumpe, relej ECU centrale, senzor radilice, regulator tlaka goriva, senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, zaklopka snage, električna instalacija motora, ostali netipični uzroci. Moj savjet je da najprije napravite dijagnostiku i tada ćete odmah znati što je neispravno i cijenu popravka.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - ZAŠTO MOTOR NEMA SNAGE ?

Datum objave: 22.03.2017 15:29:09
Slika
PITANJE:

Poštovanje laguna 1.9 dci 2004 godina auto slabo vuce od kako su vadili injektore i skidali senzor pritiska goriva tada je lupalo nesto poput seljeza u motoru rekli su da je injektor izvadili su ih van i testirali test je pokazao da su u redu vratili su ih nazad prestalo je lupanje za to vrijeme dok je lupalo auto je jako dimijo crni dim moje pitanje je zasto auto nema snagu koju je imo prije lupanja ispitivanje injektora je izvrseno kod purića u samoboru gospodine meić unaprijed vam hvala

ODGOVOR:

Na samom početku bih želio reči da servis PURIĆ ima vrhunsku ispitnu opremu firme BOCSH. Za sve radove koje obavlja daje garanciju. Vjerujem da su dize koje ste Vi donijeli na ispitivanje u ispravnom stanju ( tlakovi, količine goriva, opče stanje diza ) . Uz tu činjenicu potrebno je uzroke    slabe snage motora  tražiti na drugim dijelovima i sklopovima motora.  Sad bih Vam objasnio koji sve uzroci mogu utjecati na to što motor nema potrebnu snagu a to su : mehaničko stanje motora, začepljenje na usisnom kolektoru, začepljenje na ispušnom sustavu, sustav za dobavu goriva, sustav za dobavu zraka, svi senzori motora, električna instalacija , ECU centrala motora. Osnovni zadatak servisa koji Vam je radio na vozilu je da obavi pregled svih dijelova i sklopova i da točno defektira kvar/kvarove. Nakon dobro obavljene dijagnostike Vi bi trebali dobiti točne podatke : što je neispravno, što sve treba napraviti, kolika će biti cijena popravka. Nakon što prihvatite sve u vezi cijene popravka, servis je dužan obaviti potrebne popravke i isporučiti Vam ispravno vozilo.

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,4 i. 16V - JAKO TRESE KADA SE UPALI ?

Datum objave: 19.03.2017 13:22:05
Slika
PITANJE:

Postovani,imam seat ibizu 1,4,16v,auto 158000,trosi 2.5l 1000km i ujutro kad auto upalim sav se trese kao da mu je auspuh zacepljen il nesto,tek kad motor se malo zagrije prestane.

ODGOVOR:

Potrošnja ulja koju ste naveli ( 2,5 l/1000km ) je izuzetno velika i to može biti uzrok lošeg rada motora i ostalih kvarova na motoru. Osnovni princip kod svakog kvara je da se najprije rješevaju mehaničke greške na motoru ( kompresija, velika potrošnja ulja, propuštanje na ventilima ). Moj prijedlog je da najprije riješite veliku potrošnju ulja . Uzroci velike potrošnje ulja su vodilice ventila i klipni prstenovi koji najčešće budu istrošeni.

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,4 i. 16V - PROBLEMI S PALJENJEM MOTORA ?

Datum objave: 16.03.2017 12:47:36
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Seat Ibizu 1.4 16V, 2005 god Problem je sljedeci, tokom niskih temperatura ove zime auto je palio vecinom iz druge ili trece uz duze drzanje kljuca. Ili ako par puta dam pa oduzmem kontakt, onda je znao paliti iz prve. Akumulator je nov (3-4 mj), sve ispitano i radi ok. Ukoliko auto bude u garazi pri istim tim niskim temperaturama, pali normalno. Zna nekada upaliti iz prve (kada je toplije do 5 stupnjeva, i kada nije u garazi), no kao da svu snagu negdje izgubi i onda dodje skoro da ce se ugasiti...zatrese i "vrati snagu nazad" i auto nastavi raditi. Takodjer trese u leru (samo u leru). Kada u leru dodam gas i oduzmem, onda pogotovo, i po svjetlima se vidi kako gube snagu, a auto se ponasa kao da ce se svaki tren ugasiti. Molim Vas za neki savjet, ili barem misljenje od cega poceti s dijagnozom. Kompjuter ne pokazuje nista. Zamjenjen je senzor temp motora i pumpa goriva nedavno, ako to nesto znaci u ovom slucaju. Hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Na samom početku treba kazati da se s dijagnostičkim kompjuterom može otkriti samo mali broj grešaka . Sve ostale greške otkrivaju se pojedinačnim ispitivanjem svih dijelova i sklopova. Redoslijed ispitivanja je slijedeći ; mehanički sustav motora, sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, svi senzori motora, električna instalacija motora, ECU centrala motora. Za ovakvo ispitivanje treba imati potrebne mjerne uređaje, ispitne uređaje, pojedine alate, tehničku bazu podataka ( u kojoj se nalaze svi podaci i mjerne veličine, opis kako se pojedini dijelovi ispituju, električne sheme i ostali važni podaci ) . Ako svega  toga nemate onda ne možete raditi kompletnu dijagnostiku motora o kojoj govorim. Uz to treba imati potrebno znanje iz područja tehnike motornih vozila.  Na Vaše pitanje od čega početi , već sam dao odgovor ali ću ga opet ponoviti. Počinje se sa ispitivanjem mehnaičkog stanja motora a to je ; faza motora, tlakovi kompresije, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisno ispušnom kolektoru . Nakon toga ispituje se sustav za dobavu goriva ; tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, pojedini senzori motora, mjerač mase zraka, lambda sonda, davač stanja temperature motora, davač tlaka zraka u usisnoj grani, EVAP ventil rezervoara, zaklopka snage, aktuator minimuma, nepovratni ventil za gorivo, filteri . Slijedeće ispitivanje je sustav za stvaranje iskre na svjećicama ; električna instalacija , padovi napona prilikom startanja motora, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu, ECU centrala motora. Na želost na vaše pitanje nisam mogao dati jednostavniji odgovor jer ste htjeli znati kako se može sigurno doći do spoznaje o načinu ispitivanja i kako se može sigurno otkriti koje su prisutne neispravnosti . Ovo je opis postupka ispitivanja kojim sigurno možete otkriti sve neispravnosti .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - PROBLEM JE GAŠENJE MOTORA ?

Datum objave: 13.03.2017 17:14:32
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Posjedujem VW Passata 1.9 tdi 1997. godište i problem je spontano gašenje. Naime, nakon što upalim auto prođem kojih 200 metara auto se ugasi kao da nedobiva gorivo. U početku se to događalo kada kazaljka goriva padne na cca. 1/4 rezervara, a sada se to događa čak i kada je pola rezervara. Kada je pun do čepa nikakvih problema, normalno pali, prima gas, nema oblaka dima dakle sve normalno. Promjenjen plovak, rezervar očišćen, stavljeni nepovratni ventil na dovod goriva, sva crijeva nova stavljena, filter promjenjen. Nakon što se ugasi tokom vožnje, odzračim dizne, nadosipam goriva i on upali (naravno pod uvjetom da ima barem pola rezervara goriva). Neznam više šta da mijenjam a da se to nedogađa, ludim. Bio bih zahvalan ako bi me mogli savjetovati što da radim. Hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu uzrok je pojava zraka u sustvau goriva . U kritičnom momentu zrak dođe do visokotlačne pumpe i diza i motor se ugasi. Vi ste napravili večinu stvari koja se u tim slučajevima radi kada se pojavi zrak u gorivu. Međutim to nije dovoljno jer niste postigli rezultat. Morate još pokušati detaljije istražiti kako i gdje ullazi zrak u sustav dobave goriva. Treba pregledati sve od rezervoara do diza ( sklop za usisavanje goriva u rezervoaru, cijevi u rezervoaru, cijevi dovoda goriva od rezervoara do filtera goriva, cijevi povrata goriva, nepovratni ventil na filteru goriva, cijevi od filtera do pumpe za dovod i povrat goriva, priključke za povrat goriva na dizama ) . Na kraju kao mogući uzrok ostaje visokotlačna pumpa kroz koju također možeulaziti zrak u sustav.

na vrh Povratak na vrh

HONDA ACCORD 2,0 i. - KAKO DA PODESIM VENTILE ?

Datum objave: 13.03.2017 16:47:31
Slika
PITANJE:

Postovanje g.Meicu.Evo javljam se po treci put, svaki put ste odgovorili na postravljena pitanja, pa vam se ovim putem iskeno zahvaljujem na svakom odgovoru i vremenu koje ste izdvojili za sve nas. Imam par pitanja . Radi se o Hondi Accord 1999 2.0i 108kw f20b6. Zelio bih podesit ventile na vozilu pa ne znam koliki zazor mora biti? I na kraju kad se podese ventili 2.cilindra da li radilicu ostavit u tom polozaju ili je treba okretati dok klip 1.cilindra bude u GMT pa onda startat motor. I jos pitanje na koliko se podesava kut pretpaljenja? Hvala Vam puno!

ODGOVOR:

Usisni ventili se podešavaju na 0,24 do 0,28 mm, ispušni ventili se podešavaju na 0,20 do 0,32 mm. Ventili se podešavaju kada je motor hladan. Kut statičkog predpaljenja se podešava na 12° prije GMT kada motor rdai na 750 o/min. Način podešavanja ventila je specifičan , najbolje je to raditi prema redoslijedu paljenja . Redoslijed paljenja je 1-3-4-2 . Najprije namjestite ventile tako da su ventili četvrtog cilindra na vagi i tada su ventili prvog cilindra zatvoreni i mogu se podešavati. Nakon toga ( okretanjem radilice ) stavite ventile drugog cilindra na vagu i tada su ventili trečeg cilindra zatvoreni i mogu se podešavati, nakon ovoga stavite ventile četvrtog cilindra na vagu i tada su zatvoreni ventili prvog cilindra koje možete podešavati, slijedeće je da stavite ventile trečeg cilindra na vagu, tada su zatvoreni ventii drugog cilindra koje možete podešavati. Ovim postupkom završeno je podešavanja ventila.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA D 1,4 i. - UPALILA SE LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 11.03.2017 14:14:27
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Opel Corsu D, 2012.g., 78000km, motor 1.4 74kW (A14XER). Problem je sljedeći: Upalila mi se lampica greške motora, dijagnostika kaže P0171. Bio sam na nekoliko servisa i na svakom dobio drukčiji odgovor: od novog poklopca motora, PCV ventila, lambda sonde, MAF senzora,lošeg benzina... Malo sam proučio neke stvari na internetu te sam nabavio jeftini uređaj za dijagnostiku pomoću kojeg sam u stvarnom vremenu mjerio neke vrijednosti: npr. u leru mi se motor vrti na 750 rpm-a, a vrijednost LTFT iznosi oko +35%. Pri višim okretajima ta vrijednost pada na oko 0-5%. Isto tako napon na O2 senzoru izgleda uredno sinusno od 0.1v do 0.9V. Subjektivno ne osjećam nikakve probleme u radu motora. Molim Vas ako mi možete dati savjet na što da se ubuduće orjentiram. Unaprijed hvala na odgovoru i srdačan pozdrav!

ODGOVOR:

Očitana greška P0171 ukazuje na više mogućih faktora utjecaja. Moguće greške su ; brtva usisnog kolektora, brtva ispušnog kolektora, nekontrolirani ulazak zraka u motor ( falš zrak koji poremeti gorivu smjesu benzin-zrak ), mjerač mase zraka, tlak goriva, regulator tlaka goriva, dobavna pumpa, injektori, senzor kisika , senzor položaja zaklopke snage, povremeni izostanak paljenja na jednom od cilindara, vrijeme otvorenosti injektora, povremeno zatajenje nekog od senzora motora, ostali netipični uzroci. Postoje brojni dijagnostički uređaji kojima se mogu očitavati šifre grešaka i raditi pojedina ispitivanja na vozilu. Međutim takvi dijagnostički uređaji nisu dovoljni da bi se brzo, točno i jednoznačno defektirao kvar. S takvim uređajem ne možete npr. izmjeriti tlak goriva, tlakove kompresije, propuštanje na ventilima i brojna druga ispitivanja koja se rade u cilju otkrivanja kvara/kvarova. Ovom prilikom mogu navesti redoslijed ispitivanja i vrstu ispitivanja koje mi radimo u servisu kada tražimo kvar. Redoslijed ispitivanja je slijedeći : mehanički sustav motora ( faza motora, tlakovi kompresije, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisno/ispušnom kolektoru, propuštanje na ispušnom sustavu ), hidraulični sustav - dobava goriva ( tlak goriva, EVAP ventil rezervoara i svi pripadajući dijelovi sustava goriva ) , sustav dobave zraka u motor ( mjerač mase zraka, zaklopka snage, svi ostali dijelovi ), sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( svjećice, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu ), električna instalacija i ECU centrala.                                                                                               Za početak orjentirajte se na ; propuštanje na usisno/ispušnom kolektoru, nekontroliranom ulazu zraka u motor ( falš zrak ), tlak goriva, količina goriva na injektorima, stanje injektora ( nečistoća ), regulaciona lambda sonda, kontrolna lambda sonda, električna instalacija motora.

na vrh Povratak na vrh

VW TRANSPORTER 1,6 D - NIŠTA MI NIJE JASNO ?

Datum objave: 10.03.2017 16:20:57
Slika
PITANJE:

Pozdrav. imam problem sa VW t3 Dizel 1.6 od golfa 2 ima motor ali imam problem sa paljenjem i sa vucom kad ga upalim na gurku malo teze pali ali uglavnom pali na gurku eh sta se desava kad se upali nesmem da skinem nogu sa gasa jer hoce da se gasi gusise moram da mu dam malo vise gasa i da ubacim u prvu pa tad da krene i opet nece kako treba da ide? meni su rekli da nije bosh pumpa ili grejaci ali ne mogu da verujem svakim neiskusnim ljudima sta bih ste vi rekli da je u pitanju i da malo duva motor i rekli su mi da mozda radi na 2 klipa molim vasza neki savet mnogo mi znaci vec 7-8 meseci mi stoji ovako a mozda je mali problem ali ja ne znam tako da ako mozete mi pomoci sta bih moglo da bude hvala unapred.....

ODGOVOR:

Ako vam nije poznata tehnika i princip rada dizel motora onda ćete sami teško riješiti problem. Ja ću vam sada opisati redoslijed ispitivanja i što sve može biti uzrok teškog paljenja motora i lošeg rada motora. Evo opisa ispitivanja i mogućih kvarova ; najprije provjerite fazu motora i po potrebi točno namjestite fazu motora ( za ovo vam treba poseban alat ), nakon ovoga točno podesite kut predpaljenja na visokotlačnoj pumpi ( za ovo Vam treba komparator s odgovarajućim adapterom, tada kut predpaljenja treba podesiti na 0,84 mm ), nakon ovoga izmjerite kompresiju motora ( za ovo Vam treba motometar a tlakovi kompresije moraju biti veći od 25 bara ) , Zatim treba provjeriti dize i grijače koji moraju biti ispravni, prije nego počnete paliti motor provjerite ispravnost akumulatora i elektropokretača ( ako su oni ispravni onda se prilikom startanja motora radilica mora okretati sa više od 140 o/min, ako motor sada ne upali najvjerovatnije treba obaviti odzračivanje sustava goriva a to znači da na visokotlačnim cijevima i dizama ne smije biti zraka ).  Nakon svega ovoga motor mora upaliti . ako motor ne upali uzrok je visokotlačna pumpa u kojoj postoji neispravnost. Ako Vam sve ovo što sam objašnjavao i navodio nije jasno, onda nema nikakve šanse da se Vi bavite ovim poslom jer Vam nisu jasni osnovni pojmovi iz automobilske tehnike. 

na vrh Povratak na vrh

BMW 525 D - BIJELI DIM IZ MOTORA ?

Datum objave: 10.03.2017 15:47:44
Slika
PITANJE:

Postovanje Vozim bmw 525d 2002 godina. 370.000kilometara,zanima me kad otvorim cep od ulja dimi bijeli dim. Na sipki nista,vode netrosi,Temperatura uvjek na sredin,ulja netrosi. Sta bi moglo bit uzrok. Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Bijeli dim koji vidite ne znači ništa i zbog toga možete mirno spavati. Navedeni dim je normalna pojava kada je motor zagrijan na radnu temperaturu. Tada je temperatura ulja veća od 90°C . Prilikom izgaranja dizel goriva u motoru stvaraju se razni plinovi a među njima i vodena para. Dakle taj bijeli dim nastaje kao produkt izgaranja dizel goriva a ne zbog miješanja antifriza i ulja. Ponavljam još jednom , s motorom je sve u redu i vozite bez brige i dalje.

na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,5 i. V6 - TRZA KOD UBRZANJA ?

Datum objave: 08.03.2017 20:27:52
Slika
PITANJE:

Opel omega 2.5V6 96g.trza Postovani God.Molio bi vas ako mi možete ikako pomoći i bar otprilike me uputit na koji bi to kvar mogao biti dakle kada je jos hladan sve bude uredu nekih par min i onda kada se malo ugrije prilikom ubrzanja vozilo pocme trzati i kada dođe do zeljenu brzine prestane.Prosao sam par dijagnostika i sve su pokazivale da je sve ok.Auto ima samo 170 i prvi smo vlasnici vozila auto je stvarno izgedom ko novi i volio bi to riješiti .Unaprijed puno Zahvaljujem .Lijep Pozdrav

ODGOVOR:

U vezi Vašega pitanja sam u velikoj dilemi na koji način da odgovorim na pitanje. Razlog je što niste naveli d ali je to benzinski ili dizel motor ? Mogli ste barem navesti još i snagu motora te bi tako mogao znati da li je to benzinski motor od 125 KW ili je to dizel motor od 96 KW . Odgovoriti ću kao da je u vozilu benzinski motor ( X25XE od 125 KW ) . Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, EVAP ventil rezervoara, zaklopka snage, senzor detonacija, injektori, regulator tlaka goriva, senzor rdailice, senzor bregaste osovine, mjerač mase zraka, lambda sonda, EGR ventil, električna instalacija motora, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu, ploča s osiguračima i relejima, mehaničko stanje motora ( pojedina istrošenja na ventilima i glavi motora, propuštanje na usisnom kolektoru, nakupljena garež na usisnim ventilima ), ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 250 D - ŠTO UZETI ?

Datum objave: 05.03.2017 12:37:39
Slika
PITANJE:

dobar dan,što uzeti w124 250d sa 371000km iz 92 ili 300d automatic iz 94 sa 314000 oba auta poprilično očuvana,te dali će u skoro vrijeme biti problema sa ispušnim plinovima tj.očitovanjem na tehničkom.unaprijed hvala

ODGOVOR:

Prije bilo kakve kupnje rabljnog vozila ( a naročito vozila koja su stara preko 20 godina ) , potrebno je obaviti stručni pregled motora, mjenjača i vozila u cjelini. Navedena vozila sigurno nemaju nikakvu cijenu , međutim beš zbog toga bi ista trebalo pregledati kako se nebi dogodilo da Vam prvi popravak bude puno skuplji nego cijena vozila. Ako su vozila u podjednakom tehničkom i funkcionalnom stanju , onda bi bilo bolje da kupite ovo vozilo s manuelnim mjenjačem. Popravak automatskog mjenjača ( ako se dogodi kvar ) može koštati od 2.000 do 3.000 eura . Manuelni mjenjač se jako malo kvari ( praktički nema kvarova ) a njegov popravak je oko 400 eura . Ispušni plinovi koji Vas zabrinjavaju su najmanji problem i taj problem nije skupo otkloniti .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,2 i. 16V - UPALILA SE LAMPICA GREŠKE MOTORA ?

Datum objave: 01.03.2017 15:44:59
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meić, hvala vam što svojim stručnim odgovorima pomažete mnogim vozačima u nevolji, volim čitati vaše odgovore, evo nažalost moram vam se i ja javiti s problemom. Nedavno mi se na Opel Corsi D (2011) 1.2, 16v, upalila lampica greške motora. Bio sam na dijagnostici, očitali su grešku prve i druge lambda sonde, promjenili su svjećice i senzor tlaka, no auto odmah kad se upali podigne okretaje na otprilike 2000 o/min (normalno je oko 1100 o/min) dosta trza u leru i poveća mu se broj okretaja ponekad i do 4000 o/min povremeno se i ugasi u leru. U probnoj vožnji je držao visoke okretaje motora i jako bučio na ispušnoj grani te se slabo odazivao na gas. Motor dosta vibrira i radi neujednačeno, molim vas ako možete reći u čemu je problem. S poštovanjem, Silvije Kovačević

ODGOVOR:

Točan i jednoznačan uzrok se može znati kada se obavi neposredan uvid na vozilu i kada se ispitaju pojedini dijelovi i sklopovi. To se zove kompletna dijagnostika motora. U ovom slučaju radi se ispitivanje ; mehaničkog sustava motora, ispitivanje sustava za dobavu goriva, ispitivanje sustava za stvaranje iskre na svjećicama, ispitivanje sustava za upravljanje motorom. Moguće neispravnosti mogu biti brojne, Spomenuti ću koje bi to mogle biti u ovom slučaju ( i prema Vašem opisu ) : senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor temperature usisanog zraka, senzor položaja zaklopke snage, elektronički modul klapne gasa, mjerač mase zraka, regulator tlaka goriva, propuštanje na usisnom kolektoru, motorić minimuma, upravljanje motorićem minimuma, električna instalacija motora, ostali netipični uzroci. Posao oko dijagnostike i potrebnog popravka, povjerite uglednom ( provjerenom ) servisu.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H 1,4 i. 16V - PALE SE RAZNE KONTROLNE LAMPICE ?

Datum objave: 28.02.2017 10:32:00
Slika
PITANJE:

Poštovani ; imam problem sa opel astrom h 1.4 enjoy 2007god Pale mi se kontrolne lampice kada je auto pokrenut :abs-stalno svijetli,akumulator-pali se i gasi,ključ preko auta-stalno svijetli Ne funkcionira :broj obrtaja-radi na prekid,brzinomjer-ne radi nikako.Auto dijagnostika(kočnica+gas)izbacuje sljedeće kodove pogreške:ECN 210400,210870,050072 Napominjem da motor radi normalno,kočnice isto tako,abs odrađuje na pritisak papučice ,ukratko auto se u vožnji ponaša normalno,bez uočljivih smetnji Molim Vas za savjet HVALA

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu Moguće neispravnosti su ; velika varijacija napona, regulator napona, alternator, padovi napona na pojedinim konektorimaelektrične instalacije motora, pločasosiguračima i relejima. Detaljnim pregledom svega što sam naveo može se otkriti kvar i isti riješiti. Nakon toga ćeopet sve biti ispravno .

na vrh Povratak na vrh