Danas je: 29.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO 1,2 i. 16V - KAKO TOČNO DEFEKTIRATI KVAR abs-a ?

Datum objave: 28.07.2014 07:22:00
Slika
PITANJE:

Renault Clio 1,2 16v tce,2008.god. Poštovani, na navedenom automobilu upalila mi se lampica ABS.U ovlaštenom servisu su kompjuterski detektirali da se radi o grešci računala. Neispravno je računalo za ABS i zbog toga lampica gori i ABS ne radi. Cijena zamjene toga dijela računala je cca 5000,00 kuna.Da li je ta kontrola potpuno pouzdana i da li se može osloniti samo na računalo,bez da se "ručno" provjere svi ostali parametri-senzori i ostalo. Zahvaljujem na odgovoru i pouzdajem se u vašu prosudbu.

ODGOVOR:

Ako servis krivo defektira kvar , ugradnjom novoga dijela ili sklopa neće postići rezultat a Vama neće moći naplatiti ni materijal ni rad ( jer nema rezultata ) . Nakon šro se napravi kompjutorska dijagnostika potrebno je i drugim načinom ispitivanja ( pojedinačno ispitivanje dijela ili sklopa ) točno potvrditi nalaz koji je otkrio dijagnostički kompjutor . Na taj način nema greške .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 1,6 i. 16V - NISKI TLAK ULJA U MOTORU ???

Datum objave: 25.07.2014 09:31:15
Slika
PITANJE:

Postovani Vlasnik sam Peugeota 307, presao 130000 km, zbog gubljenja vode promijenjena mu je brtva glave, kako mi je majstor objasnio zbog ulaska vode u cilindar takodjer je brusena glava motora. Automobil sada vise ne gubi vodu ali se od prvog dana kad smo preuzeli auto kad okretaji motora padnu ispod 1000 pali lampica "oil pressure too low". Majstor je najprije rekao da je potrebno zamijeniti ulje te staviti ulje viseg viskoziteta ali ni to nije pomoglo, nakon toga je stavljen nekakav aditiv no lampica se i dalje pali. Nazalost odgovor zasto se ovo desava nismo dobili. Dakle zanima me zbog cega se pali ova lampica? Koje su posljedice voznje automobila sa ovim kvarom ;jer nas majstor uvjerava da je zapravo problem u preosjetljivom senzoru (moram priznati da mi ovo objasnjenje nema smisla) te da slobodno mozemo voziti automobil... Da li je moguce da je problem niskog tlaka nastao usred nestrucnog rukovanja / popravka prvotnog kvara (naime nikad prije do zadnjeg popravka nismo imali problema sa tlakom ulja)? Unaprijed se zahvaljujem na pomoci. Srdacan pozdrav

ODGOVOR:

U ovom slučaju naprije treba utvrditi da li je tlak ulja u motoru dobar ili nije . Zato treba odmah izmjeriti tlak ulja i to dok je motor zagrijan na radnu temperaturu . Tlak ulja na leru treba biti veći od 0,9 bara a kod 2.000 o/min veći od 2 bara . Ako je to tako tlak ulja je dobar . Uzrok je onda lažan prikaz tlaka ulja ( oil pressure too low ) . Tada treba ispitati slijedeće : indikator ulja, konektor indikatora, električnu instalaciju od indikatora do kompjutora motora, konektor kompjutora motora, ploču s osiguračima i relejima, regulator napona, konektore instrument ploče , BSI računalo . Nakon toga se otklanja kvar .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,2 DTI - TURBINA / NEPRAVILNA UGRADNJA

Datum objave: 25.07.2014 08:47:11
Slika
PITANJE:

S postovanjem gd Meic, prije neki dan sam pisao za opel vecta 2.2 dti 92kw, problem sa turbinom. Sad se pojavio isti problem, turbina se pokvartila tj bacala mi ulje na ausph, zamjenuo sam turbinu i poslije 2 sata i druga se pokvarila i ona je pocela da baca ulje u auspuh i u hladnjak zraka, privi put majstor nije gledao ali ima ulja u hladnjaku, postavio je drugu rurbinu i auto je radio ali bez gasa. kad je dao malo gasa auto je sam zakucao gas i ugasio se, poslije toga je opet upalio i opet radio bez gasa ali kad je opet majstor dao gas opet se isto ponovilo i tako 4 puta, pa je mastor rekao da nevalja ni ova turbina, ali turbinu sam dobio potpuno ispravnu i kad je skinuo opet turbin pogledao sam i vidio da je osovina dobila lufta kao i stara turbina. auto i sad pali bez problema ali turbo baca ulje u auspuh. Molim te za pomoc, dali je i nova turbina mogla da se pokvari sto majstor nije ocistio hladnjak zraka ili se pokvarila zbog neceg drugog. Sad sam porucio novu turbinu i molim za savjet sta da radim. Hvala vam za svaku pomoc

ODGOVOR:

Osoba koja je ugrađivala turbinu ne zna svoj zanat . Prije ugradnje turbine treba obaviti niz potrebnih radova kako bi nova turbina ispravno radila . Treba napraviti slijedceće ; provjeriti ispravnost motora, detaljno očistiti sve cijevi za zrak i usinu granu od ulja i nečistoće, detaljno očistiti auspuh, oprati i očistiti intercooler , skinuti karter i isti oprati , zamijeniti ulja u motoru i filter ulja, zamijeniti filter zraka, u turbinu prij eugradnje uliti malo ulja, provjeriti tlačnu cijev za ulje koja se spaja na turbinu, provjeriti cijev za povrat ulja iz turbine, obaviti i sve ostale potrebne radnje . Na kraju treba upaliti motor i pustiti da radi na leru 10 minuta i ako je sve u redu može se ići na probnu vožnju . Kao što vidite ovaj postupak nije jednostavan i nije ni jeftin . Zato mnogi ne žele ovo raditi zbog dodatnih troškova i zato se dovode u rizik za još veće troškove .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,4 i. 16V - ISPUŠTA PLAVKASTI DIM ?

Datum objave: 23.07.2014 15:59:06
Slika
PITANJE:

Postovani Unaprijed zahvaljujem na vasem odgovoru. Golf 4 99g 1.4 16v sa 250tkm ispusta plavkasti dim u vecim kolicinama. Molim vas za vase misljenje, nebih ga rado otvarao ima li kakve druge pomoci LP iz Karlovca

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su ; vodilice ventila ili klipni prstenovi . Treći uzrok ne postoji .

na vrh Povratak na vrh

BMW E60 530 D AUTOMATIC - POVREMENO PLAVI DIM ?

Datum objave: 22.07.2014 11:29:52
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav...sve pohvale i veliki Respekt....pitanje je slijedeće....imam BMW E60 530d 218 ks sa automatskim mjenjačem...Auto je 2004.g. na satu ima ok 207000km Auto povremeno,možda 2 puta tjedno kad je motor zagrijan,izbaci plavog dima ali samo ako su okretaji niži od 2000...dakle ako usporava on zadimi plavo i onda kad stanem sam sa kratkim davanjem gasa izbaci plavo...inače u vožnji ili u mjestu dok je auto u većim okretajima,normalno od turba baci trenutni crni dim i dalje ništa više....ponavljam to se desava samo ponekad... ako mi možete ikako pomoći bio bih vam jako zahvalan...na auto je urađen servis,svih ulja i filtra i sa kompjuterskom dijagnozom ništa nije se moglo ustanoviti...sve radi kako treba bez ikakve greške....unaprijed hvala....

ODGOVOR:

Ako motor ne troši ulje , ako ima normalnu snagu, ako dobro ide i ako je potrošnja goriva u granicama normale , onda nema razloga za zabrinutost . Plavi dim koji povremeno vidite nastaje kada mala količina ulja uđe u cilindar . To se može dogoditi kada se skupi izvjesna količina ulja u usisnoj grani . Ulje u usisnu granu može dospijeti kroz sustav za odušak ulja iz motora ili kroz ležajeve i brtve turbine .

na vrh Povratak na vrh

LADA 1500 S - MOTOR LOŠE RADI ?

Datum objave: 16.07.2014 08:53:08
Slika
PITANJE:

Dragi g. Meić, hvala Vam na dosadašnjoj pomoći, evo opet imam problemčić pa bi htio Vaš savjet. Auto je Lada 1500 75ks, stara klasika. Sve je počelo kad sam promijenio kompletan razvodnik paljenja, u kojem je navodno osovina imala luft, pa se paljenje nije moglo dobro naštelati. Novi razvodnik je original, ugradio sam ga kod majstora, vozio 200 km kad je auto počeo cukati u vožnji. Tada sam kupio nove svjećice ngk za ladu (dosta skuplje od onih koje su do tad bile) i sve je bilo ok sljedećih 200 km, onda je crkla bobina (za koju se ispostavilo da nije bila original). Kupio sam novu original bobinu, majsori su poštelali paljenje, motor je radio ko urica sljedećih 300km, nakon čega radi užasno u leru, muči se, trese... Majsor je rekao kabeli. Kupio sam nove i original kabele, sve je ostalo isto. Dakle auto loše radi u leru (na rubu gašenja), trese se i muči. nakon što duže radi u ler, primi gas za zadrškom, ali u konstantnoj vožnji ne primjećujem probleme, ne gubi snagu, vuče dobro, potrošnja ulja je minimalna, također i benzina (konstantnih 90km/h po auto putu 330kilometara - ispod 7 litara na 100, što je odličan rezultat). Auta UPALI (s čokom), ali čok od ovih problema ne može dignuti okretaje kao prije ovih problema (dakle, prije bi upalio auto, s punim čokom su okretaji bili 1500-2000), a sad se pod čokom muči, trokira guši, i moram čok odmah vratiti, i u početku održavati auto upaljem tako da držim lagano gas (i krenem). Vuče normalno, normalno reagira na gas u vožnji, sve ok, ali u ler radi užasno, trese se i muči, užasno je tako voziti i neznam dali još nešto može biti (dakle novi razvodnik, kabeli, svjećice, bobina, sve original), potrošnja benzina i ulja odlična, snaga dobra. Sve to je počelo s novom bobinom i namještanjem paljenja, pa evo ukratko bi jako cjenio vaše mišljenje o ovom problemu. Hvala unaprijed!

ODGOVOR:

U ovom slučaju ne bi trebalo sumnjati u dijelove sustava paljenja koje ste zamijenili . Skijedeće što treba raditi je karburator . Njega treba skinuti, rastaviti, oprati, složiti ponovi i dobro podesiti . Moguće je da će tada motor ispravno raditi . Po potrebi treba još obaviti : kontrolu podešenosti ventila, stanje kompresije, propuštanje na usisnom kolektoru, kut predpaljenja .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA C 1,4 i. - TROKIRA I NERAVNOMJERNO RADI ?

Datum objave: 15.07.2014 19:17:05
Slika
PITANJE:

....poštovani!Posjedujem corsu c 1.4 elegance 90ks...u zadnje vrijeme mi auto trokira I neravnomjerno radi,otišao sam na dijagnostiku I rečeno mi je da je otišao sensor tlaka lera gasa...šta je to i govorio mi nešto u vezi lambda sonde...molim vas za stručno mišljenje..I ako se sensor zamjeni da li će biti sve ok,inače autić je kao suza!Unaprijed zahvalan

ODGOVOR:

Najbolja stvar koju možete napraviti je da posjetite ugledni servis po Vašem izboru . Tada obavite uvodni razgovor . Tražite da Vam naprave dijagnostiku motora i da Vam TOČNO defektiraju kvar/kvarove. Nakon toga tražite da Vam naprave troškovnik za popravak . Kada obavite takav razgovor i dogovor servis mora postići rezultat i dovesti vozilo u ispravno stanje. Na kraju za ugrađene dijelove i za obavljene radove servis daje garanciju . Na bi bilo nikave koristi ako bih sada nabrajao brojne moguće neispravnosti .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,0 HDI - NEMA SNAGE DO 3.000 o/min

Datum objave: 15.07.2014 16:11:28
Slika
PITANJE:

Poštovani! Posjedujem citroen C5 2.0 hdi 2003g.Između 2000 i 3000 okretaja auto uz ful gas jedva vuče.Pregledano je interkuler,ventili(2kom),neznam imena,indikator na crijevu koje vodi na motor,sva crijeva i sve je ok.Rađena je i diagnostika koja ne pokazuje nikakav kvar.Nakon 3000 auto povuče naglo.Kanali prema turbini su čisti a turbina se u leru normalno pali,drži tlak 0d 7 bara kao i ventil koji drži tlak od 7 bara.Neznam kuda da krenem dalje i šta se to događa. Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora, začepljenje na usisnim kanalima, začepljenje auspuha, regulacioni ventili turbine, neispravnost turbine, mjerač mase zraka, EGR ventil, senzor pedale gasa, dize, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, električna instalacija motora, ostali netipični uzroci koji se mogu otkriti sistematskim ispitivanjem na vozilu .

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS 1,3 i. - TROŠI ULJE ?

Datum objave: 15.07.2014 06:58:22
Slika
PITANJE:

Postovani Redovito citam pitanja i odgovore na vasoj stranici i vidim da ste jako strucni i nadam se da cete i meni pomoci . Dakle posjedujem Toyotu Yaris 2006.s prijedjenih 95 000 km. Nisam do sada imala znacajnijih problema s njom ali mi se dogodilo prije par dana kada sam naglo zakocila da mi se upalila lampica od ulja i ujedno i lampica check engine pri naglom kocenju, odnosno samo su zatitrale trenutno i ugasile se istodobno. Auto sam ponovno upalila i krenula s voznjom ali lampica ni jedna ni druga se nisu vise palile. Danas opet ista situacija, naglo zakocim i upali se samo lampica od ulja trenutno zatitra i izgasi se. Dodjem doma provjerim razinu ulja i sok, ulja skoro nije ni bilo. Nadolijem i nadam se da mu se nista ne bi trebalo dogoditi? Od zadnje zamjene ulja proslo je tek 9 mjeseci, jer redovito to pazim da jednom godisnje mijenjam ulje i filter. Od zadnje zamjene ulja presla sam cca 10 000 km, mozda koji kilometar vise. Ne vidim da ulje negdje curi,motor je suh ? Sta mislite u cemu bi mogao biti problem , zasto trosi odjednom toliko ulja ? Na sto da obratim paznju. Hvala i pozdrav.

ODGOVOR:

Lampice su se palile jer nije bilo dovoljno ulja u motoru . Svaki motor troši ulje pa i najnoviji . Dozvoljena potrošnja ulja je 0,2 l/1000km . Nivo ulja treba kontrolirati jednom mjesečno i po potrebi ga treba nadoliti . Nivo ulja na mjernoj šipki ne smije biti ispod minimuma. Kada budete kontrolirali nivo ulja, to radite na ravnom ( najbolje prije jutarnjeg paljenja ) . Ako želite detaljnije objašnjenje, nazovite me na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 2,0 i. - DIJAGNOSTIKA ?

Datum objave: 13.07.2014 12:25:45
Slika
PITANJE:

Poz..imam audi a4 1998 92 kw..bio sam na servisu i rekli su mi da mi je otisla lamda sonda tako im je test auta pokazao..stavio sam orginal bosch sondu ali razlike nema auto ne vuce kako treba dok je hladan nemirno radi samo sto se ne ugasi ....tek pocinje vuci kako treba poslije 100kmh i to samo do 140kmh.........neznam sta bi moglo biti pa vas molim ako mozete pomoci ...hvala

ODGOVOR:

Nije dobo da na osnovu nepotpuno obavljene dijagnostike sami mijenjate pojedine dijelove. Na taj način ćete potrošiti novca a kvar nećete otkloniti . Lambda sonda nije uzrok zbog kojega motor slabo ubrzava i zbog kojega nema potrebnu snagu . Lambda sonda može biti izvan funkcije zbog drugih neispravnosti kao što su : loša iskra na svjećicama, probijenje visokog napona , bobina, kablovi, injektori, falš zrak na usinom kolektoru, neispravnost pojedinih senzora motora, mehaničko stanje motora. Dok se ne otklone navedni mogući uzroci i nova lambda sonda ne može raditi jer je blokiraju pojedine neispravnosti . Napravite kompletnu dijagnostiku motora ( koja ima svoju cijenu ) i tada dozvolite onome tko je radio dijagnostiku da obavi i potreban popravak .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,1 i. - ČUDAN ZVUK PRILIKOM PALJENJA ?

Datum objave: 12.07.2014 09:35:32
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav, imam Peugeota 206 1.1 iz 2001.godine, benzinac. Kada ga pođem upaliti ključ mi se ne vraća sam nego ostane i čuje se neki čudni zvuk i moram sam vratit ključ da taj zvuk prestane.. Neznam o čemu se radi, da li mi možete pomoći nekim savjetom ili informacijom.. Unaprijed zahvaljujem!

ODGOVOR:

Neispravna je kontakt brava . Najprije ispitajte ispravnost električnog dijela kontakt brave jer je on najčešći uzrok . U rijetkim slučajevima uzrok može biti i mehanički dio brave . Električni dio brave nije skup i nije ga teško zamijeniti .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,4 i. - SLABA KOMPRESIJA ?

Datum objave: 10.07.2014 12:18:21
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meiću Imam vozilo r. Clio II 1.4 55kw 1999,na kojem je nedavno mjerena kompresija i iznosila je 5 bara na svim cilindrima.Prešao je 180000km. Motor ne troši ulje,ne dimi,eko test je nedavno na tehničkom prošao bez nedostataka,potrošnja goriva po gradu oko 8,8 l. da li je moguće da je motor ispao iz faze,kako mi tvrdi mehaničar koji je mjerio kompresiju,ili ipak treba otvarati motor? od nedostataka sam primjetio malo pomanjkanje snage i brujanje u kabini vozila Hvala

ODGOVOR:

Moguće je da motor nije u fazi ( ali malo vjerovatno ) , uz to je moguće da nastaje propuštanje na ventilima . Prije svega obavite podešavanje ventila . Nakon toga opet izmjerite kompresiju .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO MATIZ 0,8 i. - LOŠE RADI NE ZNAMO ŠTO JE ?

Datum objave: 09.07.2014 14:46:57
Slika
PITANJE:

Imam Daewoo Matiz, 2001., 0,8 sa 155000 km. Auto je do prije mjesec dana super radio i odjednom se samo zatresao i upalila se zuta lampica i vise se nije upalio. Probala sam ga kasnije opet upalitibda dodjem do benzinske i uspjela sam a nakpn toga vise se nije htio upaliti. Promijenjena je pumpa goriva, filter goriva, filter zraka, filter ulja i ulje, razvodna kapa, svijecice i kablovi koji spajaju te svijecice. Prije mjesec dana je promijenjen i zupcasti remen i predna ramena. Uglavnom auto sada radi i vozi ali stalno cuka kao da ce se ugasiti ali nastavi dalje raditi. Jako je neugodno i samo cekam da stane. Isli smo,kod par majstora i nitko nezna sto mu je a on i dalje cuka tj trza u voznji. Prije je poceo cukati kad se zagrije a sada stalno cuka i nema razlike u brzini, dodavanju jaceg ili slabijeg gasa. Trza cak i dok stoji. IMATE LI VI MOZDA KAKVU IDEJU JER SMO VISE LUDI?! Hvala

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su ; bobina, probijenje visokog napona, elektronika u razvodniku paljenja, razvodnik paljenja, senzor radilice, električna instalacija motora, sustav za dobavu goriva, injektori, regulator tlaka goriva, ECU centrala, mehaničko stanje motora. Potrebno je stručno ispitati sve što sam naveo i tada se može znati što je neispravno i nakon toga obaviti potreban popravak .

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA 2,0 D-4D - KAKO ĆU OTKRITI KVAR ???

Datum objave: 09.07.2014 14:35:41
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću,   vjerujem da ćete svojom velikim iskustvom i nadasve humanošću kao i bezbroj puta prije drugima, nastojati pomoći, na čemu se unaprijed hvala.   Auto je prešao 170.000km. Ima Bosch visokotlačnu pumpu (godište auta je 2007. tip motora, otprilike, 1NDTV). Zbog povremenog paljenja simbola motora na instrument ploči, u Toyota serv. kompjutorski utvrdili  nedovoljan tlak goriva. Preporučiše čišćenje spremnika goriva. Očišćen (mrežica u spremniku začepljena talogom), a gorivo profiltrirano (crpkom koja se pokreće bušilicom). Spremnik neopremljen elektro crpkom (ručna se nalazi na vrhu kućišta filtra goriva). Motor je potom oko tjedan dana radio dobro. Zatim se počeo povremeno gasiti u zavojima ili pri kočenju pa unatoč dobrom "verglanju" elektropokrača, nije mogao upaliti (topao) no upalio je na guranje. Tako više puta. Hladan je i dalje dobro palio. Čep spremnika je protočan za zrak izvana. Problemi nisu prestajali niti s vožnjom bez čepa. Nepaljenje na toplo rješavano start sprejem (dva mala mlaza) u usisno crijevo zraka. Međutim, nakon 10-ak dana, niti hladan nije palio bez spreja, da bi i sprej postao nemoćan. Čak nije pomoglo niti guranje automobila. Crijevo koje dovodi gorivo na filtar bilo je protočno (puhanje zraka usnama pomoću produženog crijeva). Ipak, opet je očišćeno usisno sito, ali i kompletno gorivo profiltrirano uz vraćanje u spremnik radi uzburkavanja prljavštine. Potom spremnik ispražnjen i unutrašnjost prebrisana čistim bijelim papirnim ubrusom za  ruke (nije bilo ostataka prljavštine). Zamijenjen filtar goriva. Prije navrtanja napunjen. Pumpanjem na ručnoj pumpi iznad filtra pa paljenjem, pumpanjem/palj. i tako puno puta motor nije pokrenut. Nakon svakog pokušaja paljenja čulo se u zoni motora neko kraće (nekoliko sekundi) slabije zujanje, kao manjeg elektromotorića i potom još kraći  zvuk "kcss" koji podsjeća na ispuhavanje zraka. Upaljen pomoću "infuzije" vanjskog goriva (boca  obješena motoru povišeno i crijevom spojena tako da gorivo slobodnim padom dolazi na dovod visokotlačne p.). Potom se vratilo crijevo s filtra na pumpu, čime je nastavio raditi. Dodatno, zbog nemogućnosti ručnog pumpanja goriva (odzračivanja) prije, a potom i poslije filtra goriva na crijevo ugrađen nepovratni ventil, ne bi li se možda spriječio povrat goriva iz pumpe u spremnik zbog mogućeg kvara originalnog nepovratnog mehanizama ili same ručne pumpe. Više se nije gasio, no istina malo duže verglao prije svakog starta. Ponekad upalio i topao, bez spreja. Odvežen ponovno na sesvis, dijagnostiku. Više greški (senzor bregaste, nedovoljna tlak goriva…), poništene no opet nije mogao upaliti... Između filtra goriva i priljučka dovoda goriva na visokotlačnu ubaciše ručnu pumpicu (kao za gorivo na čamcima s vanbrod. mot. ili na nekim modelima automobila), koja u sebi ima i nepovrtni ventil i tako ručnim pumpanjem pojačaše dovod goriva. Ta ručna pumpa je bila stalno napeta, što znači da je postojalo gorivo za visokotlačnu, no opet nije bilo dovoljno da upali.   Skidan solenoid na pumpi (i senzor bregaste) te zamjenjivani, no opet ništa. U jednom času je nešto skidano i rukama pomicano u zoni EGR pa je upalio, no kasnije nije uspijevao. Čak je EGR ravnim papirom („puna brtva“) blokirao, ali više nije uspio upaliti. Skidan senzor tlaka na desnoj strani comon rail cijevi, otvarano široko crijevo s prednje strane motora koje ide prema desno, u zoni EGR, gurana ruka da se nešto smanji, začepi (ruka posluži kao klapna)... Ništa. U početku nisu imali tlaka na desnoj strani comon rail cijevi, no poslije su ga dobili, što je bilo vidljivo tako što su malo odvrnuli maticu četvrte dize, iz koje je špricao mlazić visine 10-15cm. smatraše da je to nedovoljno, budući se diza otvara na ca 100bara tlaka. Rekoše da trebaju izmjeriti tlakove pri pokretanju motora elektropokretačom i potom kada motor upali, čime bi znali je li u pitanju nedovoljan tlak pumpe ili nešto drugo. Smatraju da elektropokretač ne može zavrtiti motor dovoljno brzo, koliko se inače vrti u praznom hodu (koristili i pomoćni start akumulatorski  uređaj) pa time niti pumpa stvoriti dovoljan tlak goriva, a da se tlak stvori tako što se motor pokrene pomoću spreja. Motor i dalje nije palilo do li na sprej ili bez njega guranjem automobila.   Treći servis je odlučio dodatno improvizirati s opisanom "infuzijom", time što je po prvi puta povratno gorivo išlo prozirnim crijevom u tu istu bocu. Upalili sprejom, spojili "infuziju" nakon čega je nastavio raditi (u jednom času kratko i malo "štucnuo" očito izbacujući zrak), no kroz prozirno povratno crijevo tekli mjehurići zraka! Motor nije mogao postići više od 4000 okr/min. Smatrali da treba rastaviti visokotlačnu crpku i prebrtviti je. Zamijenjen komplet oringa, brtvi i simeringa (dva na pogonskoj osovini, pri čemu je jedan bio vidljivo potrošen, a osovina zaprljana njegovim gumastim ostacima). Osovina očišćena i ispolirana. Drugih neispravnost nisu uočili. Motor odmah upalio na opisanu "infuziju". Zrak više nije tekao kroz povratno crijevo. Gasili/palili sve funkcioniralo, dok se motor nije zagrijao. Potom se više nije mogao pokrenuti bez spreja, a kroz prozirno povratno crijevo vidio se u odnosu na prije, puno manji tok mjehurića. promjera do milimetar, u razmacima oko 10cm.   Kada upali u praznom hodu motor radi savršeno mirno, prima gas.   Budući  ste očito jedan od najboljih poznavatelja načina kako međusobno funkcioniraju pojedini elementi i sklopovi motora, a svakako i cjelina, ukazuje li Vam paljenje "na guranje" ili na sprej ili na hladno na kvar nekog određenog  sklopa ili elementa?   Još jednom hvala na trudu oko sastavljanja i upućivanja odgovora.   S poštovanjem,  L.   L e n i ć

ODGOVOR:

U ovom slučaju potrebno je ići logičnim redoslijedom u cilju iznalaženja kvara/kvarova. Najprije treba provjeriti ispravnost akumulatora i elektropokretača i ako su oni ispravni tada se prilikom startanja motora radilica okreće s više od 160 o/min . Nakon toga se radi test motora i ispituje se faza motora, tlakovi kompresije, bregasta osovina ( tlakovi kompresije moraju biti veći od 22 bara ) . Ako su tlakovi kompresije niži radi se mehanički popravak na motoru ( ventili , klipni prstenovi ) . Nakon ovoga se provjerava ima li zraka u gorivu i po potrebi se to odmah riješava. Slijedeće ispitivanje obuhvaća provjeru ispravnosti diza i visokotlačne pumpe. Na kraju se obavlja kontrola slijedećih stvari : pojedini senzori motora, davači impulsa, aktuatori, električna instalacija, ECU centrala motora. Nakon ovako detaljnog ispitivanja dolazi se točno do spoznaje o svim neispravnostima . U ovom slučaju uspijeh ovisi o stručnosti i sistematičnosti djelatnika servisa koji obavlja spomenuta ispitivanja i testiranja .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 1,4 i. 16V - MOTOR PREKIDA I GASI SE ?

Datum objave: 08.07.2014 09:14:00
Slika
PITANJE:

Postovanje, neznam kome bih se mogao vec obratiti za adekvatan odgovor da se otkloni kvar na mom autu, Peugeot 307, 1.4, 16V, 65kW, 2007. g. Svako jutro ka se upali auto potrebno je pricekati kojih 20-30 sekundi da se strese tek tad je moguce krenut u voznju. Ako se to ne ucini i odmah krene laganim gasom pocinje jako cukanje auta i ako se ne pritisne kvacilo auto se ugasi. Ako se priceka da prodje cukanje sto je vidljivo na kazaljki okretaja motora koja varira od 1000 do 1300 o/min auto radi normalno. I jos jedno pitanje: Prije par dana pojavili se cviljenje u prednjem dijelu auta, kotaci. Mislio sam da se radi o kocnicama, pa sam zamijenio diskove i plocice. Ali problem nije rjesen time, jer se cviljenje nastavilo. Molim Vas vas profesionalan odgovor. Lp

ODGOVOR:

Sve što ste naveli lako se može otkriti neposrednim uvidom na vozilu . Naravno potrebno je obaviti testiranje i na taj način točno defektirati kvar. Nakon toga se to može uspiješno riješiti . Moguće neispravnosti su : senzor radilice, senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklopke snage, EVAP ventil rezervoara, EGR ventil, pad napona na pojedinim konektorima električne instalacije motora, loša iskra na svjećicama, bobina, ulazni napon do bobine, nečisti injektori, mjerač mase zraka, mehanički uzroci motora, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - IZGUBIO SNAGU ?

Datum objave: 07.07.2014 16:19:01
Slika
PITANJE:

Postovanje G.Meicu Bio biva uveliko zahvalan ako bi ste hteli da mi date dogovor na moje pitanje. Vlasnik sam Mercedesa C220CDI 105kw iz 2002god. Pre nekih nedelju dana auto je izgubio snagu i uopste ne lici na onaj auto sto je bio krece se kao obican dizelas mislim da turbina ne funkcionise uopste a kocnica je postala tvrdja (radi se o automatiku) sta bi mogo biti probelm? hvala unapred pozdrav iz kumanova

ODGOVOR:

Moguće je da je oštećena neka cijev za podtlak ili da ne radi ispravno pumpa koja stvara podtlak . Podtlak se koristi za regulaciju turbine i za servo uređaj kočnice.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. 16V - ZAŠTO NE RADI LAMBDA SONDA ?

Datum objave: 07.07.2014 14:29:33
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić.Molim Vas da mi objasnite šta se zbiva sa mojim PUNTO 1.2-16 ventila 59 kw, a 2002 godište.Naime pre 20 dana upalila se lampica za lambda sondu i kod majstora na testu to je i potvrdjeno istu smo zamenili novom koja je funkcionisala 6 dana i upet se upalila lampica na test je potvrdjeno da lamda sonda ne valja odnosno grejač sonde opet smo stavili novu koja je bila u funkciji celih 6-7 kilometara i opet je na testu pokazalo isti kvar.Mastor je resetovao istu ali nije i 200 metara prošlo opet se upalila lampica. Molim vas da mi date vaše mišljenje koje ću prihvatiti i postupiti po njemu. Veliko Vam hvala i izvinite na smetnji Pozdrav!

ODGOVOR:

Postoje više razloga zbog kojih ne radi lambda sonda . U slučaju kao što je ovaj ne mijenja se odmah lambda sonda nego se radi detaljna dijagnostika , točno se defektira kvar , otklanja se kvar i tek nakon toga po potrebi se mijenja lambda sonda . Znači lambda sonda je zadnja u nizu kao mogući uzrok . Prije lambda sonde kao moguće neispravnosti treba ispitati : kvalitetu iskre na svjećicama, svjećice, kablove, bobinu, ulazni napon do bobine, propuštanje na usisnom kolektoru, injektore, regulator tlaka goriva, mehaničko stanje motora , pojedine senzore motora , ECU centralu . Nakon ovakvog ispitivanja može se točno znati koje su neispravnosti zbog kojih je lambda sonda u blokadi .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B 1,6 i. - ŠTO BI MOGLO BITI ?

Datum objave: 07.07.2014 12:16:40
Slika
PITANJE:

Opel vectra b 1.6 I, servir ulja, remenja obavljen prije tjeda dana, auto jako očuvan i super vozim dobro malo je slab radi kilovataže , pitanje jučer sam vozila nekih 30 km upalila dobro vozila dobro kad se motor zagrijao u zavoju sam prebacila u 3 brzinu dodala gas a ona polako počela cukat kao da ju nešto guši ubacim u drugu isto tako stala sa strane i ugasila. opet ju upalila normalno vozila. na povratku kuci mi je cijelim putem bila normalna ali opet pre samo odredište vozila u 5 brzini 120 polako pustila gas da uspori i kad je pala na 90 opet dodam gas ona počne polako trokirat, cukat i usporavat, ni jednu brzinu mi gas nije htijela primit, morala sam u leru se uparkirat sa strane. Molim pomoć kad mi je majstor sijeo i provozao ju je naravno ništa se nije dogodilo.

ODGOVOR:

Točan uzrok se može znati nakon stručnog pregleda i testiranja . Moguće neispravnosti su ; filteri, nečist rezervoar, pojedini senzori motora, ragulator tlaka goriva, električna instalacija motora, kablovi, svjećice , bobina, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W211 220 CDI - ČUDAN ZVUK ?

Datum objave: 06.07.2014 17:13:58
Slika
PITANJE:

POŠTOVANJE MOLIM VAS AKO MI MOŽETE POMOĆI DA RIJEŠIM SVOJ PROBLEM. POSJEDUJEM MERCEDES W211 220CDI 2004 GOD SA 135000 KM. PRIJE OD PRILIKE POLA GODINE POČEO MI SE JAVLJATI NEKI ZVUK KOJI JE SLIČIO KAO DA LEŽAJ MELJE U KOLU.TO BI SE JAVLJALO PRETEŽNO KAD BI KRETAO ILI KAD BI U VOŽNJI DAVAO PA PUSTIO PAPUČICU GASA.TAJ ZVUK JE SADA SVE JAČI,VIŠE SE ČUJE KAD IDEM UZ UZBRDICU,POGOTOVO IZMEĐU KUĆA ILI ZIDOVA...SADA SE ČUJE I KAO DA NEGDI PROPUSTI ZRAK,A DOLAZI KOLIKO MOGU PROCIJENIT OD ISPOD AUTA...SERVISERI OVDE U SPLITU NEMOGU ODGONETNIT ŠTA JE,JEDAN KAŽE WANDLER,DRUGI TO KATEGORIČKI ODBIJA...INAČE PRIJE 7000 KM SAM MJENJAO TURBINU KOJA JE RIKNILA NA AUTOPUTU :( UNAPRIJED SE ZAHVALJUJEM NA POMOĆI I POZDRAVLJAM

ODGOVOR:

Bez stručnog i neposrednog uvida nitko Vam ne može reči zašto nastaje opisani zvuk . Prema Vašem opisu to može biti ; diterencijal, auspuh, pojedini ležajevi kotača, kardansko vratilo, mjenjač, kotači , nosači motora, ostali netipični uzroci .

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - SAVJETI - FAZA MOTORA

Datum objave: 04.07.2014 18:49:48
Slika
PITANJE:

Problem sa fazom na fiatu 2.0 20v imam problem sa stavljanjem motora u fazu,kompletan motor sam preslozio(motor je dugo stajao pa sam ocistio dosjede karika,promjenio letece,uslajfo ventile itd),izvadio sam stari motor koji je propiso ulje na brtvi glave iz auta i ubacio ovaj preslozeni,sve senzore sam preselio sa starog motora jer znam da su ispravni,odnosno da je auto najnormalnije radio s njima.onda su poceli problemi,od kolege mehanicara sam posudio blokatore bregastih od stila abartha jer su to navodno isti motori,tu informaciju sam dobio i iz auto hrvatske,nakon par dana istrazivanja zasto nemam iskre na svijecicama shvatio sam da motor nije u fazi.uspio sam nabavit blokatore faze od lancie kape 2.0 20v ali sad auto radi sasvim normalno u leru a cim mu dam gas pocne se gusit i na kraju se ugasi,mjerio sam kompresiju u strahu da nisam spigao ventile al nasrecu nisam,kompresija dobra.zanima me dali mogu sa blokatorima od lancie slozit fazu na fiatovom motoru ili moraju bit bas blokatori faze za fiata,,nemogu od nikoga dobit informaciju dali su to isti motori i dali bi me jos sta moglo zezat osim loseg faziranja. Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Za namjestiti fazu motora treba imati alate za bokadu bregastih osovina i komparator s odgovarajućim adapterom ( Fiat br. 1895879000 ) . Adapter s komparatorom se montira na mjesto svjećice prvog cilindra , klip mora biti u GMT . Pomoću komparatora se točno odredi položaj GMT, bregaste osovine se blokiraju navedenim alatima ( Fiat br. 1860892000 ) . Nakon toga se može zupčasti remen ispravno ugraditi ( točna faza motora ) .

na vrh Povratak na vrh