Danas je: 25.06.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CORSA C - GRIJE SE KLJUČ ?

Datum objave: 21.06.2016 16:25:44
Slika
PITANJE:

Poštovani, ovo nije prvi put da od Vas tražim savjete, ali računam da nijesam dosadio i da će te mi i ovog puta dati korisnu preporuku o tome šta da radim , jer ste suviše daleko od Podgorice da bih Vam se lično obratio. Dakle, kontak-ključ na mojoj Corsi C počeo je da se jako grije, bez obzira na dužinu vožnje i na spoljnu ili unutrašnju teperaturu u vozilu. Ponekad se desi da je ključ vreo i poslije samo par kilometara vožnje. Vjerijem da to ne može biti normalno, šta više, smatram da je opasno i zato Vas molim da mi kažete na koji dio brave da upozorim ovdašnje majtore kako bi se kvar otklonio bez lutanja i zamjene, možda, ispravnih djelova tog mehanizma. Takodje, osjećam ,ili se možda varam , da i sam auto ljepše radi kada se desi da se ključ ne grije, što je sada postala rjetkost. Srdačno Vas pozdravljam i molim da Vaš odgovor pošaljete čim prije na moju E-mail adresu. R a j k o

ODGOVOR:

Ključ se ni u kojem slučaju ne smije grijati. To je vrlo opasna pojava jer se može zapaliti električna instalacija i vozilo. Ključ se grije zbog kratkog spoja na električnoj instalaciji. Najprije treba provjeriti električne kontakte na električnom dijalu kontakt brave . Po potrebi treba provjeriti i ostale elktrične vodove prema električnoj shemi vozila. Moj prijedlog je da tako više ne vozite i da odspojite kleme akumulatora.

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - SAVJETI - ZAHVALA

Datum objave: 19.06.2016 18:49:44
Slika
PITANJE:

Poštovanje. Gospodine Meicu drago mi je da ovako javno mogu da kažem da ste LJUDINA OD ČOVJEKA. SVAKI VAŠ SAVJET VRIJEDI ZLATA. MOLIO BI VAS DA AKO BUDETE DOLAZILI U SARAJEVO DA BUDETE MOJ GOST. ISKRENI I SRDAČNI POZDRAV IZ SARAJEVA.

ODGOVOR:

Poštovani gospodine Šarić, hvala na lijepim rijećima i Vašoj ljubaznoj ponudi . Ako bude prilike javiti ću se da Vas osobno upoznam i pozdravim. S poštovanjem Petar Meić-Sidić.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,6 D - PALI SAMO NA GURANJE ?

Datum objave: 17.06.2016 15:53:33
Slika
PITANJE:

Zdr,,,hteo bih da pitam posto imam vw t3 kombi sad skoro sam menjao motor stavio sam od golfa 2 1.6D kad ga je majstor ssredio sve full je bio sutra dan ja ga pokusavam upaliti ono tesko idt ajt posle neko vreme upalio je na gurku i ovako stoje stvari kad stisnem kvacilo dobro je nece da se gasi cim pustam kvacilo pocinje da gubi struju i nece da vuce mislim on vuce al ko da nema gorivo e tako isto a gorivo ima sta je problem sad ja neznam posto sam menjao sve nove delove u tom novom kao motoru 1.VW Dihtun Dekla 2.VW Dihtun GL 1.6D III Crte Hidro 3.VW Dihtun Izduva 4.VW Dihtun Usisa 5,VW Karike 6.VW leteci Lezaj STD 7.VW Podloske Dizni 8.VW Semering Bregaste-Radilice Prednji 9.VW Semering Radilice Zadnji 10.Z.K 135x254 VW 1.6D lamela nova glava odneseta na obradjenje ubacene nove ventili i sve to i na kraj ovo ispalo sta je problem molim za pomoc hvala na razumevanju...

ODGOVOR:

Sve što ste naveli je logično i to se mijenja prilikom takvih radova na motoru. Međutim niste spomenuli koliko je istrošenje cilindara a to je vrlo bitno. Ako je istrošenje veće od dozvoljenog , onda ne pomažu nove karike ( klipni prstenovi ) . U tom slučaju se mora napraviti strojna obrada cilindara i ugraditi nove odgovarajuće klipove. Tada bi kompresija motora bila veća od 30 bara. U ovom slučaju je lako moguće da je kompresija na motoru slaba i zato ga morate paliti na guranje.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,9 CDTI - BIJELI DIM NA AUSPUHU ?

Datum objave: 12.06.2016 11:54:34
Slika
PITANJE:

postovani gospodine nadam se da cete i meni pomoci,naime imam astru twintop 1.9cdti,presla 200tkm.odnedavno sam primjetio da dimi na auspuh, bijeli dim,ispocetka sasvim malo ali kasnije dimljenje je bilo obilnije i to samo kad je motor zagrijan.malo se dimilo i ispod haube ali nisam vidio tocno gdje.vodu ne gubi niti sam primjetio masnocu u posudi za vodu.ulja ima,vozi normalno.da napomenem turbina je promjenita prije mjesec dana.ja vas pozdravljam i veliko hvala-

ODGOVOR:

Spomenuli ste da motor ne troši rashladnu tekućinu ( Vi ste rekli vodu ) . Ako je to tako onda bijeli dim nastaje izgaranjem motornog ulja u cilindrima. Ako je ispravna turbina ( Vi ste rekli da je mijenjana a to podrazumijeva i da je ispravna ) onda su moguće neispravnosti : brtve na vodilicama ventila, vodilice ventila, klipni prstenovi . Stručnim pregledom Vašega vozila može se točno utvrditi da li su uzrok vodilice ventila ili klipni prstenovi. Jeftiniji popravak bi bio ako su uzrok vodilice ventila .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,4 i. 16V - NERVANOMJERAN RAD NA LERU ?

Datum objave: 09.06.2016 22:44:32
Slika
PITANJE:

Vjerujem da će Vam dosta toga ako ne i sve biti jasno iz nastavka. Ono što se događa je neravnomjeran rad u leru, nije toliko izražen, ali često podrhtava motor, primjeti se i vizalno i osjeti se promjena trešnje u vozilu dok radi u leru. Radi se o Renault Clio 2, 2001. god., 1.4 16V 72kW, kod motora K4J 710, 210000 km. Sve je promijenjeno što se moglo promijeniti (svjećice, bobine, klapna (nema motorić ler gasa), čišćena klapna, senzor okretaja ili kako se već zove (crankshaft sensor), čišćene dizne, mjerena kompresija (cca 12-13 bara), akumulator novi (bosch), obje lamdbda sonde (bosch obje - sa džekom), katalizator (nepotrebno mijenjan stari je bio u dobrom stanju, tako su mi rekli kad su ga skinuli), mislim da je to to. U glavnom nisšta nije riješilo problem. A problem je sljedeći: Freeze Frame Data for address 7A PID02 DTC that caused freeze frame data storage: P0420 PID03 Fuel system 1/2 status: Closed loop, using O2 sensors PID04 Calculated load value: 42.0 % PID05 Engine coolant temperature: 86 °C PID06 Short Term Trim - Bank 1: 23.4 % PID07 Long Term Trim - Bank 1: -4.7 % PID11 Intake Manifold Absolute Pressure: 46 kPa abs PID12 Engine RPM: 2457 /min PID13 Vehicle speed: 79 km/h Odnosno greška DF106 - Disfunkcija katalizatora - Povremen Unaprijed zahvaljujem na odgovoru, Danijel

ODGOVOR:

Sve nazive i šifre koje ste negdje očitaali ( na nekom  dijagnostičkom uređaju ) ne znače ništa jer još uvijek ne znate koji je kvar. Navedene šifre grešaka se mogu pojaviti najobičnijim padom napona na nekom od konektora motora ili na konektoru ECU centrale. Uzrok može biti i pad napona na izlazu iz alternatora zbog kvara alternatora. Dijagnostika se radi na drugačiji način a to su pojedina ispitivanja dijelova i sklopova. Sve što ste radili i mijenjali na žalost je bez uspijeha jer osoba koja je radila dijagnostiku ne razumije kako se defektira kvar ili nije djelatnik autoservisne struke. Bez mogućnosti pregleda vašega vozila mogu jedino nabrojiti redoslijed ispitivanja i navesti što se sve ispituje. To slijedeća ispitivanja : mehaničko stanje motora ( faza motora, propuštanje na ventilima, istrošenje vodilica ventila, istrošenje bregaste osovine, propuštanje na usisnom kolektoru ) , sustav dobave goriva ( tlak gotiva, regulator tlaka goriva, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor položaja zaklopke snage, senzor radilice, mjerač mase zraka, EVAP ventil rezervoara, količina gorivaa na injektorima, vrijeme otvorenosti injektora, EGR ventil, aktuator minimuma, eelektrična instalacija motora, ECU centrala ), sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( ulazni napon u bobinu, bobina, probijenje visokog napona, kablovi ), ECU centrala, ploča s osiguračima i relejima . Za sve navedeno postoji točan opis ispitivanja i pojedine mjerne veličine u tehničkoj bazi podataka. Naveedeno ispitivanje, defektažu kvara i otklanjanje kvara, može obaviti svaki bolji  autoservis. Ako takav servis ne postoji u Vašoj blizini, mi to možemo napraviti .

na vrh Povratak na vrh

BMW 318 i. - ZAŠTO TROŠI ULJE ?

Datum objave: 06.06.2016 14:27:06
Slika
PITANJE:

Postovanje gospodine Meicu.ovako imam bmw 318i e90 2005god.auto pusi plavkasti dom i trosi oko pola litre ulja na 1000km.auto ne baca dim na prvom paljenju i kad je hladan.vecinom dimi kada stojim malo duze u leru pa onda krenem tada zadimi.također ne dimi dok mjenjam brzine i kocim motorom.zanima me dali mi mozete reci sta bi mogao biti problem?dali bi mogle biti gumice i vodilice ili je cjeli motor pri kraju.auto je presao 145tkm.ljep pozdrav.

ODGOVOR:

Ako je kompresija motora u granicama normale ( veća od 8,9 bara ) onda su uzrok potrošnje ulja vodilice ventila. U tom slučaju potrebno je samo stručno i kvalitetno urediti glavu motora ( nove vodilice, nove brtv glave motora, strojna obrada glave ) .

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 156 1,8 T.S. - IMAM PROBLEM S LER GASOM ?

Datum objave: 04.06.2016 16:40:28
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine meić,pozdrav iz okolice zadra,naime vozim alfu 156 1.8ts i imam problem variranja ler gasa,ali da napomenem da se variranje dešava recimo na semaforima dok sam u fazi zaustavljanja dok automobil se još kreće,al kad se zaustavim i automobil radi normalno.ne pokaziva nikakvu grešku....majstor kaže da je ler gas ok,lambda promijenjena...itd...vozio ko par majstora i svi prvo sumnjaju na ler gas namještaju parametre :p primjetio sam da NEKAD pri paljenju baci crnkasti dim,dali može biti možda da je neki ventil oštećen? unaprijed zahvaljujem na odgovoru..pozdrav

ODGOVOR:

Prvi uvjet da bi motor ispravno radio na leru jest ispravnost mehaičkog sustava motora. To znači ; podjednaki tlakovi kompresije, zabrtvljenost usisnog kolektora, točna faza motora, ispravnost varijatora faze motora. Nakon ovoga potrebno je ispitati i sve dijelove sustava ubrizgavanja goriva a tu spadaju : regulator tlaka goriva, količina goriva na injektorima, stabilnost tlaka goriva, ispravnost injektora, senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor položaja zalopke snage, senzor radilice, senzor bregaste osovine, motorić minimuma, mjerač mase zraka, sennzor detonacija u motoru, električna instalacija motora. na kraju uzrok može biti i sam kompjutor motora. U svakom slučaju kvar se može defektirati , potrebno je samo dosta strpljivosti, upornosti i sistematićnosti u radu . Na taj način ni uspijeh neće izostati.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 F 1,8 i. 16V - PADA LER GAS ?

Datum objave: 26.05.2016 14:33:55
Slika
PITANJE:

Dobar dan poštovani. Posjedujem mazdu 323f 1.8 16v 95g Dešava mi se to da kad se vozilo zagrije tijekom vožnje kada usporim i stanem pada mi ler gas na oko 250 rpm te kada dodam gas ne želi ga odmah prihvatit i ponaša se kao da će se ugasiti. Nekada se čak i ugasi. To se zna manifestirati i kada stanem da auto radi kao da trokira i variraju mu okretaji te nakon par minuta dođe na normalne okretaje. Probao sam mijenjati MAF senzor, senzor temperature, motorić čoka, TPS na klapni gasa, čak sam probao i drugu klapnu gasa staviti i stvar se nije promijenila. Znate li VI možda u čemu bi mogao biti problem?

ODGOVOR:

Točan uzrok se može znati nakon neposrednog uvida i ispitivanja na Vašem vozilu. Bez toga se može samo nagađati što bi moglo biti. Znači pojeddinačnim ispitivanjem pojedinih dijelova i sklopova otkriva se neispravnost. Ispitajte slijedeće ( ako znate i ako imat s čime ) : mehaničko stanje motora, faza motora, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisnom kolektoru, tlak goriva, količinu goriva na injektorima, injektore, regulator tlaka goriva, sve senzore motora, upravljanje motorićem minimuma ( upravlja ECU centrala ), električnu instaalaciju motora, bobinu, ulazni napon u bobinu, kvalitetu iskre na svjećicama, ECU centralu.

na vrh Povratak na vrh

YUGO 45 - PROBLEM S DOVODOM GORIVA ?

Datum objave: 25.05.2016 17:47:30
Slika
PITANJE:

Postovanje,imam problem sa dovodom goriva na yugu 45 zamenio sam creva i filter i osovinicu ac pumpe, pumpa je solidna,nisam posle svega toga imao goriva u filteru juce mi gubi gas i ugasio se, upalim ga dam gas on trokira i ugasi se uzmem novu pumpu opet ne vuce gorivo u filter.

ODGOVOR:

Moguće je da pumpa za gorivo nema dovoljan hod ( pomak ) . Hod pumpe obavlja eksecntar u motoru na bregastoj osovini. Treba skinuti pumpu za gorivo ( bakelitni izolator i osovinica ostaju na bloku motora ) . Tada treba okretati rukom radilicu motora i istovremeno gledati da li se pomiće osovinica koja pokreće pumpu za gorivo. Pomak osovinice treba biti 3-4 mm. Ako je hod osovinice u navedenim granicama , moguće je da su predebele brtve koje stavljate na bakelitni izolator. Drugi mogući uzrok je kada je istrošena osovinica ili kada je istrošen ekscentar na bregastoj osovini. Ako Vam ovo objašnjenje nije jasno mogu Vam točno objasniti na tel.060/6060-44.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,4 i. 16V - UPALILA SE LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 19.05.2016 17:08:38
Slika
PITANJE:

Unapred zahvalan na odgovoru ! Astra 14 16v 2003g Auto pali hladan bez greške a kad je zagrijan nemože bez gasa. Lanpica elektronike motora (auto s ključem) nakon paljenja kontakta se više ne gasi . Kad upali auto ona se ugasi , a kad je auto zagrijan i trebaš ga upaliti nemožeš bez punog gasa ako palim bez gasa on alnasuje do beskraja i ne pali i naravno upali se lanpica , dodaš gas i on upali ali lanpica svijetli i ne gasi se. Kad ga ugasiš i ponovo upališ ali s punim gasom auto upali i ne svijetli lanpica više , Čak i s punim gasom alnasovanje traje nešto duže nego kad je sve bilo ispravno. Na dijagnostici je pokazalo grešku na egr ventilu i lambda sondi 1 . Ventil skinuo lagano očistili i probali na prazno klipić odrađuje bez greške , svjećice su bile crne zagarene , zamjenio sam ih novima iako ni s ovima nisam prešao ni 10 000, problem je ostao isti . Molio bih vas savjet ! Lijep pozdrav !

ODGOVOR:

Način na koji želite otkloniti kvar nije dobar jer ćete izgubiti puno vremena i napraviti nepotrene troškove ( kupujući dijelove koji nisu potrebni ) . Kontrolna lampica motora koje se upalila ukazuje opčenito na postojanje grešaka u radu motora i u sustvau za uupravljanje motorom. Dijagnostika koju ste radili je beskorisna jer i dalje neznate što je neisprano i što treba napraviti da bi motor radio na ispravan naačin. Dijagnostiku motora treba raditi osoba koja zna točno defektirati kvar i isti otkloniti. Ovom prilikom Vam mogu navesti što sve može biti uzrok a to su ; mehaničko stanje motora, propuštanje na ventilima, propuštaje na usissom kolektoru, regulator tlaka goriva, injektori, sezor temperature motora, senzor tlakazraka, senzor temperature zraka, senzor radilice, senzor bregaste osovine, EGR ventil ( ako je neispravan čišćenje ne pomaže ), senzor detonacija, senzor položaja zaklopke snage, VAF senzor, loša iskrana svjećicama, bobina, električna instalacija motora, ECU centrala, ostali netipični uzroci. Kao što vidite ima toga puno za ispitivai a za to nije dovoljan samo neki dijagnostički uređaj. U ovom slučaju je puno brže i jeftinije da dijagnostiku i popravak obavi provjereni stručnjak. Tada ćete imati garanciju na ugrađene dijelove i na obavljene raove.

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,3 i. - PREGRIJAVANJE MOTORA ?

Datum objave: 18.05.2016 11:38:55
Slika
PITANJE:

Ford Escort 1.3 Endura 1997. Poštovani, imam od nedavno problem sa pregrijavanjem motora. Otišao sam u servis gdje su mi promijenili oba indikatora temperature, provjerili termostat. Ventilator mi ne ukapča ili ukopča tek na crvenom (temperatura vode). Nakon toga sam otišao kod autoelektričara da mi provjeri ECU. Kaže da je OK. On je stavio orginalni Fordov indikator, smatrajući da prijašnji ne šalje dobre podatke ECU-u. Kod vožnje cijevi vode mi se jako napuhnu i auto "počinje kuhat". Zamijenjen i čep ekspanzione posude. Provjerena je naravno i pumpa vode, za koju kažu da je ispravna. U vožnji temperatura skoči na crveno ali isto tako kad stanem ponekad se odjednom spusti naglo na pola. Malo sam lud od svega ali po svemu čini mi se da se, nažalost radi o brtvi glave. Jednom mi je na uzbrdici i stao polako gubeći snagu, kada se uz dodavanje gasa čuo i jaki zvuk (kao da lanac struže uz nešto). Polio sam motor vodom, dolio vode, malo ga ohladio i nastavio. Inače auto vuče normalno (kad ide), ne dimi, nema vidljive emulzije na čepovima. Cijevi: i gornja i donja su tople i jako napuhnute i moram malo odvrnuti čep da ne probiju negdje. Malo sam lud od svega pa ne znam više od kuda krenuti. Unaprijed hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Najvažnija stvar koju treba napraviti jest točno utvrditi kolika je temperatura motora u momentu kada kazaljka temperature ode u crveno područje. Moguće je da je tada temperatura motora ekstremno  povećana ili da je u granicama normale ( oko 90°C ) . Ako je tada temperatura motora stvarno u normali to znači da je prikaz temperaure netočan. Ako se utvrdi da je tada temparatura motora previsoka onda je uzrok brtva glave motoraili sama glava motora. Ako je uzrok ovo zadnje obavlja se demontaža glave motora, detaljno isppitivanje glave motora ( tlačna proba ) , strojna obrada glave motora, zamjena svih brtvila na glavi motora. Ukoliko u vezi ovoga trebate dodatna objašnjenja i prijedloge rješenja javite se na 060/6060-44.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - IMAM DVA PROBLEMA, JEDAN JE OPASAN?

Datum objave: 17.05.2016 20:13:18
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Peugeot 307 2.0 HDI iz 2001.godine. Imam dva problema. Prvi je dosta opasan. Kad je auto hladan i kad ga upalim i krenem, kočnica postane tako tvrda da je gotovo nemoguće zakočiti. To traje nekih 30 sekundi i nakon toga kočnica se opusti i dalje radi sve ispravno. (imam osjećaj da se mora neki zrak ispustiti da bi kočnica bila mekana, a taj zrak se nekad ispusti tek za 30 sekundi nakon pokretanja motora). Zna se dogoditi da mi se žuri, upalim auto i odma krenem, i prođem cca 500 m i dođem do prvog raskrižja, i ne mogu zakočiti jer je kočnica još uvijek tvrda. Drugi problem je lagano "fućkanje" u predjelu auta. Prijatelj automehaničar kaže da dolazi do strujanja zraka zbog brisača i da to stvara zvuk fućkanja. Ovo fućkanje se događa samo kad su temperature manje od 10 °C.

ODGOVOR:

Problem s kočnicom je servo uređaj koćnice koji nije pod djelovanjem podtlaka  kojega stvara vakum pumpa. Moguće neispravnosti su : vakum pumpa servo kočnice, cijevni vod od navedene pumpe do servo uređaja kočnice. Zvuk koji opisujete kao "fučkanje" može nastajati zbog propuštanja na tlačnim cijevima turbine, na tlačnim priključcima, na intercooleru. Stručnim pregledom vozila sve se može točno defektirati i popraviti.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 2,4 i. - GUBITAK RASHLADNE TEKUĆINE ?

Datum objave: 16.05.2016 14:43:12
Slika
PITANJE:

Audi a4 cabrio 2.4 benzin 170 ks Pozdrav imam jedan problem fali vode u posudi probo sa nalijati i ozraciti temperaturu digne na 90 i pali ventilatore ako je posuda otvorena krene zrak na povrat u bocu i izbaca van..... Ako nalijem vodu i malo se provozam stanem ugasim onda se cuje da brbucka kuha.... Jvala

ODGOVOR:

Temperatura motora od 90°C je normalnai takva treba biti. Dok je motor vruć ( zagrijan ) ne otvara se ekspanziona posude jer je rashladni sustav pod tlakom od 1,3 bara. Ako se tijekom vožnje ne podiže temperatura iznad 90°C , rashladni sustva i motor su u redu. Gubitak rashladne tekućine treba istražiti. kritična mjesta su ; hladnjak, pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava, kućište termostata, radijator grijača, brtve motora i sl.

na vrh Povratak na vrh

FORD V6 2,5 i. DURATEC - U VIŠE SERVISA NISAM RIJEŠIO PROBLEM ?

Datum objave: 14.05.2016 13:48:30
Slika
PITANJE:

poštovani molio bih da pogledate video u kojem čete primjetiti čudan zvuk pri dodavanju gasa. To se pojavljuje samo kada je motor ugrijan i pri kretanju i opterečenju mašine ali je uživo jako neugodan i glasan. jačina zvuka ovisi dali je vani toplo ili hladno https://www.youtube.com/watch?v=Fr1VlHlwVy8 isti problem i ja imam sa svojim automobilom i nikako to ne mogu riješiti. Bio sam kod nekolicine automehaničara koji su radili slijedece. Zamjena oba klizača lanca plus uljni španeri klizača NIJE RIJEŠILO PROBLEM strojna obrada ispušne grane te novi dihtung dva puta NIJE RIJEŠILO PROBLEM druga ispušna grana i novi dihtung NIJE RIJEŠILO PROBLEM Mjerenje kompresije na svih 6 cilindara i svi su pokazali od 10.0 do 10.2 auto ne troši ni vodu ni ulje te je prešao 146000 km radi se o fordovom 2.5 v6 duratec agregatu. Zanimljivo je dok sa četvrte svječice maknem lulicu tog zvuka više nema. Molio bih Vaš savjet što da još probam unaprijed hvala

ODGOVOR:

Čudan zvuk koji opisujete je široki pojam i treba ga čuti na samom vozilu. Samo tako se mogu čuti sve specifičnosti i karakteristike zvuka. Ako se isključi četvrta svjećica i ako toga zvuka nema onda treba sumnjati na klip, klipnjaču, leteće ležajeve, detonantno izgaranje u motoru. Neke druge razloge ne bih navodio za sada kao moguće a to spadaju hidropodizači i bregasta osovina. Najprije treba ispitati ovo što sam naveo.

na vrh Povratak na vrh

VW TOURAN 1,9 TDI PD - FIKSNI ILI DVOMASENI ZAMAŠNJAK ?

Datum objave: 14.05.2016 10:34:25
Slika
PITANJE:

Imam VW Touran 1.9 TDI 74kw 2004.god. U rujnu sam mijenjao set kvačila sa zamajcem iz plutajuceg u fiksni pa mi se nakon mjesec dana ponovo pocela cuti buka i trzaji pri kretanju i kada je automobil u leru i kada mijenjanjam brzine iz 3 u 4 tesko se mjenjaju a kada hocu da prebacim u rikverc moram 2 do 3 puta pritisnuti papučicu kvačila jer nikako rucica mjenjaca nece da se pomjeri. I imam problem sa obrtomjerom, naime kazaljka puno oscilira kada je automobil u leru. Pa bih vas zamolio za savjet sta da radim sa mjenjačem dali da ponovo postavim plutajuci zamajac i set ili vec sta i kako da rijesim problem sa obrtomjerom.

ODGOVOR:

Velika je šteta što niste ugradili odgovarajući dvomaseni zamašnjak ( originalni ) i odgovarajući kuplung set. Fiksni zamašnjak nije dobar iz dva razloga. Prvi razlog je to što fiksni zamašnjak ne može kompenzirati ( amortizirati ) vibracije motora i vibracije mjenjača, drugi razlog je što je fiksni zamašnjak lakši ( ima manju masu ) pa motor na leru može nemirno raditi . Važno je napomenuti da uzrok lošeg rada motora na leru mogu biti i dize zbog razlike u količini goriva na pojedinim dizama. Loše dize su često uzrok oštećenja novog ili ispravnog dvomasenog zamašnjaka. zato ih treba svakako kontrolirati kada se ugradi novi zamašnjak.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H 1,6 i. 16V - MOTOR GUBI SNAGU NA UZBRDICI ?

Datum objave: 13.05.2016 14:16:00
Slika
PITANJE:

Pozdrav svima! Vozim Astru H 1,6 115KS 2013.g. motor A16XER 20ST3125 (ENG-4 CYL 1,6 MFI PT-JV) sa ugrađenim Landi Renzo plinom 2014.g. nakon 16 000 km te sada ima 88 000km. Vozilo redovito servisirano i benzin i plin u Opelu. Problem koji mi se počeo javljati prije koji mjesec je sljedeći: Pri hladnim jutrima kada je niža temperatura nakon paljenja automobila i početka vožnja od stana dok još radi na benzinu dolazim na veliku uzbrdicu i pred kraj uzbrdice(zadnja trećina) automobil gubi snagu, tj u drugoj ne prima gas nego usporava i kada dođem na vrh gdje moram stati pri kočenju i stiskanju kvačila automobil se ugasi. Nakon što ponovo vratim ključ i dam kontakt, pumpa goriva se ne čuje da radi i ne mogu upaliti ako ne dodam gas pri paljenju, nakon što upali normalno krenem dalje i sve je ok. Ovo se ne događa kada ja automobil zagrijan i onda nema veze radi li na benzin ili plin. Ukoliko idem drugim putem a ne na uzbrdicu nema nikakvih problema i automobil se ne gasi. Pri vožnji nisam primijetio nikakve probleme ili gubitak snage. Problem je samo pri nižim temperaturama motora i toj uzbrdici. Prije sam mogao bez problema u drugoj tuda proći kao što mogu i kada je motor zagrijan na radnu temperaturu. Nedavno su pregledani i ispitani injektori benzina i sve je u redu, očišćena je klapna gasa. Pri stiskanju gasa i kočnice ne javlja nikakvu grešku tj ENC su sve nule, prije 8000 km su mijenjane sviječice i isto događa i sa novima. Moja isprika na podužem postu ali sam pokušao što detaljnije opisati problem.

ODGOVOR:

U ovom slučaju bi trebalo raditi tzv. aktivnu dijagnostiku motora. Razlog je što se neispravnost pojavljuje samo u uvjetima koje ste Vi opisali. Aktivna dijagnostika znači da se na vozilo spoji dijagnostički uređaj, manometar za tlak goriva, osciloskop i da se tako obavi vožnja na relaciji koju ste Vi opisali , na kojoj se pojavljuju opisane neispravnosti. Kada motor počne gubiti snagu ili kada se počne gasiti , na dijagnostičkim uređajima se prete sve funkcije motora ( količina goriva na  injektorima, tlak goriva, otvorenost injektora, iskra na svjećicama, probijanje visokog napona, rad pojedinih senzora, te ostali parametri ) . Na taj način se može doći do spoznaje što je uzrok odnosno što ne radi na ispravan način. Ovom prilikom ne bih navodio brojne MOGUĆE neispravnosti jer od toga ne bi imali koristi. Omogućite servisu da obavi ovakvo ispitivanje ( s Vama ili bez Vas ) .

na vrh Povratak na vrh

VW TOURAN 2,0 TDI PD - LOŠE RADI NA LERU ?

Datum objave: 12.05.2016 16:53:20
Slika
PITANJE:

postovani gosp Meic.imam Tourana 2.0tdi 100kw mot.AZV 2005.problem je u tom da na hladno ponekad motor trokira u leru.u voznji bez ikakvih problema.Provjeravao sam dizne i jedna je pokazivala 2.8mg nju sam zamijenio al je problem ostao dizna je polovna doduse.sad me zanima moze li se ova dizna pouzdano ispitati(bosch)i moze li ovaj problem biti negdje drugdje.hvala

ODGOVOR:

Dize se mogu ispitati na specijalnom ispitnom uređaju u servisu. Zbog nemirnog rada motora mogu nabrojiti više mogućih uzroka i to : pojava zraka u gorivu, filteri, nečist rezervoar, EGR ventil, razlika u količini goriva na dizama, razlika u tlakovima kompresije, istrošenje na bregastoj osovini, senzor temperature motora, senzor položaja radilice, električna instalacija motora, mehnaičko stanje motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 147 1,6 i. T.S. - TROŠI VIŠE ULJA ?

Datum objave: 11.05.2016 17:46:06
Slika
PITANJE:

Postovanje,vlasnik sam alfe 147 1.6 ts 77kw.Primjetio sam da u zadnje vrijeme trosi malo vise ulja.Motor ne dimi,ljepo ide i vuce,redovno servisirana i sve sta ide.Auto je 2001godina na satu ima 197tis km.Sto se tice voznje stvarno nemam s njom problema.Na tehnickom bio neki dan prosla bez problema.Jedini problem koji je uocen je potrosnja ulja koja je malo iznad prosjeka za te motore.1l na 1000km ako ne i vise.Isao sam kod puno mehinocara svi bi oni generalku ili novi motir u nju.Zato pitam vas kao strucnu osobu jer vidim da ste dosta svima pomogli,pa se nadam da ce te i meni,sta bio bio.razlog tolike potrosnje ulja.Hvala

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može trošiti ulje na dva načina i to kroz vodilice ventila ( istrošenje vodilica ) i ili kroz klipne prstenove ( istrošenost klipnih prstenova, cilindara ili klipova ) . U većini slučajeva uzrok su vodilice ventila a to se može riješiti demontiranjem glave motora, zamjenom vodilica ventila i uređenjem glave motora. Uglavnom prvi korak je stručni pregled motora i točna defektaža. Nakon toga se radi potreban popravak.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA 1,9 CDTI - VIBRACIJE MOTORA NAKON ZAMJENE SPOJKE ?

Datum objave: 10.05.2016 11:01:43
Slika
PITANJE:

Poštovani g.Meić, svake pohvale za stranicu i za strpljenje koje je vidljivo u svakom Vašem odgovoru na pitanja. Možda jedna mala sugestija za web a to je da se u pretrazi besplatnih savjeta omogući pretraga po tipu vozila. Moje pitanje: Opel Zafira B, 88 kwh, 2007 godište 1.9 cdti-zamašnjak i set kvačila. Naime, pred neki dan sam zamijenio zamašnjak i set kvačila. Stavljen je original zamašnjak i LUK set kvačila. Servis u kojem sam radio zamjenu je od povjerenja jer godinama kod njih servisiram auto, ali htio bih još jedno mišljenje. Naime nakon zamjene na volanu osjetim laganu vibraciju, kao i na kokpitu, a vibracija se malo i pojačava tijekom pokretanja u prvoj brzini. Također ponekad pri promjeni brzine iz 1 u 2. osjeti se trzaj vozila pogotovo ako se brzo i naglije stisne spojka, čak čujem kako i stražnja klupa poskoči jer ima malo praznog hoda. Je li to normalno, odnosno zašto se taj trzaj vozila osjeti prilikom promjene brzine i zašto se osjete lagane vibracije na volanu u leru i prilikom pokretanja vozila. Dize nisam provjeravao. Ovo mi je jako bitno jer trošak zamjene nije jeftin, kao ni dijelovi pa ne bih volio da moram ponovno to vrlo brzo raditi. U nekom od vaših odgovora sam pročitao da oštećenje zamašnjaka može nastati zbog neispravnih diza, pa ako je do toga i to bih riješio. Znate li možda koliki je trošak toga.

ODGOVOR:

Poštovani, Vi ste sve dobro shvatili . Uzrok vibracija motora koje se prenose i na dijelove karoserije mogu biti dize ( razlika u količini goriva na pojedinim dizama ) ali i dvomaseni zamašnjak. U svojoj praksi sam imao slučaj da sam ugradio novi kuplung set i novi dvomaseni zamašnjak , nakon toga pojavilo se lupanje i vibracija motora. Nakon detaljnije analize zaključio sam da je uzrok dvomaseni ( novo ugrađeni ) zamašnjak. Ponovo smo skinuli mjenjač i ugradili drugi novi zamašnjak. Nakon toga je problem bio riješen. U ovom slučaju bih ipak predložio da se najprije ispita ispravnost diza i da se iste po potrebi servisiraju . Cijena servisa diza može biti oko 1.400,- kn / kom. Nakon toga ćete znati da li su uzrok dize ili zamašnjak. Neispravni zamašnjak možete reklamirati servisu koji je radio na Vašem vozilu. 

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - CRNI DIM ?

Datum objave: 08.05.2016 17:05:06
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine meić imam golfa trojku 1.9tdi 1995godina problem je sljedci auto ide super al kad ga stisnem preko 4000okretaja auto baci dim i pocne se trest kao da neradi na sve cilindre. Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Navesti ću moguće neispravnosti : začepljenje na usisnom kolektoru, začepljenje ispušnog sustava, propuštanje na tlačnim cijevima turbine, niski tlak turbine, reulacioni ventil turbine, senzor tlaka zraka, EGR ventil, turbina, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, dize, mehnaičko stanje motora. Najprije treba napraviti dijagnostiku motora i onda se može točno znati koje su neispravnosti i predložiti rješenje. 

na vrh Povratak na vrh