Danas je: 10.02.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A6 2,6 i. - SVJEĆICE ?

Datum objave: 09.02.2016 18:52:24
Slika
PITANJE:

postovanje gosp.meicu hvala vam na prijasnjim pomocima i savjetima za probleme na autu,naime,imam audi a6 1996god. 2.6 v6 motor ima ugradjen sekvent plin,s obzirom da mi je majstor rekao da mi auto trokira ali i sam po zvuku i radu motora osjetim kao da trokira,da li postoji mogucnost da su u pitanju svjecice,u njemu su trenutno jednokrake svjecice nemogu da procitam koje su oznake na njima?unaprijed zahvaljujem na savjetu i uputi.lijep pozdrav

ODGOVOR:

Mogući uzroci mogu biti ; svjećice , pojedini senzori motora, bobine, injektori, mehanički sustva motora, električni sustav i brojni drugi uzroci . Odgovarajuće svjećice za Vaš motor su : BSCH F7LTCR ili NGK BKUR6ET-10 ili BERU 14FGH-7DTURX .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 1,6 i. 16V - MOTOR LOŠE RADI I NE POSTIŽE BRZINU ?

Datum objave: 08.02.2016 14:51:20
Slika
PITANJE:

VELIKI POZDRAV I SVAKA VAM CAST NA SAVJETIMA,ŠTA POŽELILI TO VAM SE OSTVARILO OVO STO RADITE JE ZA SVAKU POHVALU I POSTOVANJE.. KUPIO SAM PRIJE MJESEC DANA 307 1.6 BENZIN 80KW 2003 174 000KM ,PRI OKRETAJIMA 4000-5000/min U I,II,IIIiIV BRZINI AUTO SE ZAKUJE JEDNO 3-4 SEKUNDE I ONDA NAGLO KRENE ,BIO SAM NA AUTOPUTU I U PETOJ NE MOZE VISE OD 4500 OBRTAJA I 150KM/H, NA JEDNOM PRAVCU DUZINE OKO 1KM BEZ PROBLEMA SA GOLFOM II koji je na plin i 88 god. vozim 140/KMH DOK SA 307 110KM/H 1.PRILIKOM KUPOVINE 3 DIJAGNOSTIKE NISU POKAZALE NISTA(JEDINO DOSUTO PERMANTA). 2.NAKON POLA MJESECA ,POSLE BRŽIH VOZNJI(JER MI JE MAJSTOR REKO DA GA 'PRODUVAM' JER GA JE ŽENA VOZILA)PRIMJETIO SAM DA TEMPERATURA DOLAZI DO 100,PROVJERIM TEČNOST ZA HLAĐENJE NEMA JE NI KAPI,KVAR JE BIO NA SASTAVU MOTORA I RAČVE NEKE MOTORA MAJSTOR JE STAVIO NEKU SMJESU CRNU I SAD JE OK NE PUSTA NI KAPI. 3.AUTO JE I DALJE SPORO ZA JEDNOG BENZINCA OD 80KW IDALJE IMAM GORE NAVEDENI PROBLEM SA OBRTAJIMA I SA TEMPERATUROM KOJA NAKON PALJENJA VENTILATORA SE VRATI NA 90C. 4.RAZMIŠLJAM DA SKINEM KATALIZATOR,JER ČUJE SE NEKI ZVUK ŠIŠTANJA IZ AUSPUHA,A JEDNO JUTRO NA -13C NAKON VOŽNJE OD 300M UGASIO MI SE NA SEMAFORU PRE TOGA NA 2-3 SEKUNDE TRESO SE ,IMAO ZVUK KAO TRAKTOR I IZBACIO GREŠKU 'ANTIPOLUTION FAULT,CATALITIC CONVERTER FAULT,UPALIO SAM DOŠAO DO POSLA,KAD SAM KRENUO KUĆI NIJE BILO VIŠE TAKVIH PROBLEMA. 5.AUTO SUPER RADI U LERU I JAKO JE MIRAN. NADAM SE DA SAM DAO PRECIZNE INFORMACIJE,HVALA VAMA ŠTO STE LJUBAZNI AKO MENI NE POMOGNETE NIJE BITNO,VIDIM DA STE DRUGIMA DOSTA POMOGLI,UNAPRIJED ZAHVALAN.

ODGOVOR:

Na vašem voizlu postoje neispravnosti koje se mogu otkriti neposrednim uvidom na vozilu i pojedinačnim ispitivanjem pojedinih dijelova i sklopova . Nije dobro da na osnovu amaterskih pretpostavki mijenjate pojedine dijelove . Najprije treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora koju treba raditi provjereni stručnjak . Tom prilikom se ispituju ; mehaničko stanje motora, faza motora, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisnom kolektoru, djelomično začepljenje auspuha ( moguće i katalizatora ) , sustav elektonskog ubrizgavanja goriva, regulator tlaka goriva, injektori, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor rdailice, senzor bregaste osovine, mjerač mase zraka, lambda sonda, senzor detonacija, EGR ventil, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, bobine, električna instaalcija motora, ostalo po potrebi . Ako se skine katalizator upaliti će se kontrolna lampica motora jer na vozilu postoje dvije lambda sonde . Prva sonda je regulaciona a druga je kontrolna . Ova druga kontrolira rad i učinkovitost katalizatora i ako katalizatora nema ona će signalizirati neispravnost i paliti spomenutu lampicu motora .Kao što vidite ima toga puno i zato je najbolje i najjeftinije napraviti ovako kako sam i opisao . Nakon dobro obavljenog ispitivanja znati ćete točno što je neispravno i kolika će biti cijena popravka .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,6 JTD - TEŽE ULAZI U BRZINE ?

Datum objave: 04.02.2016 15:44:42
Slika
PITANJE:

Dakle, radi se o Fiat Bravo 1.6 jtd 88kW ima 150 000km Mjenjač teže ulazi u brzine, naravno ujutro kad je hladno je to dosta izraženo kasnije postane bolje ali se i dalje osjeti zub kod svake brzine i ne ide glatko već treba upotrijebit malo sile. Po meni više nego bi trebalo. Problem je što nema nekih simptoma kao što su krčanje, grebanje, lupanje itd. Kvačilo radi ok, odvaja negdje na sredini, ne proklizava, nema metalnih udaraca zamašnjaka ni kod paljenja ni gašenja. Pedala je tvrđa, ali s obzirom na kilometre to mi se čini normalno, jedino se s ugašenim autom pritiskom pedale čuje škripanje. Video s zvukom je na linku: https://www.youtube.com/watch?v=S1dOXQXJ2f4 Ujutro dok je hladan auto pritskom na pedalu kvačila do pola čuje se kao neko lupkanje, kad stisnem pedalu do kraja nestane, a kad se auto ugrije nema tog lupkanja. Ne trese kod kretanja niti kod ubrzavanja. Jedino se osjeti malo vibriranje ako stisnem naglo gas na nižim okretajima, recimo treća brzina na 1200okr, stisnem gas da povuče i onda se osjeti lagano vibriranje do 1500okr, nakon toga je sve glatko. Provjerene sajle i podmazane na zglobovima, odzračen sustav potisnog ležaja, promjenjeno ulje u mjenjaču i dodan aditiv. Sistem ne gubi ulje, nigdje ne kapa, pedala nema osjećaj spužve. NAdalje probao sam odzračiti potisni ležaj i nakon odračivanja prva dva-tri šaltanja idu ko podmazana, zatim se sve vrati na staro. Svaki savjet dobrodošao. Unaprijed hvala Sanjin

ODGOVOR:

Ukoliko ste pregledali , razradili i podmazali sajle i mehanizam za šaltanje brzina , to onda na bih smatrao za nešto što utjeće ne otežano šaltanje . Sustav hidraulike komende spojke ste odzračili , ulje u sustvau hidraulike je čisto , tako da i to otpada kao mogući uzrok . Opsali ste da prilikom stiskanja pedale spojke ista ide dosta tvrdo i da se čuju specifični zvukovi . To sve ukazuje na dotrajalost i istrošenost seta spojke . Rješenej je demontaža mjenjača i ugradnja novog , kvalitetnog seta spojke .

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 2,0 DITD - UPALILA SE LAMPICA GRIJAČA ?

Datum objave: 01.02.2016 19:58:50
Slika
PITANJE:

Postovani,imam mazdu 626 2.0ditd ,1999 god,prije 2 mjeseca upalila mi se lampica grijaca koja od tada neprestano trepce,grijaci su promijenjeni,medutim lampica se ne gasi.Takoder pojavio se problem paljenja samog automobila pri niskim temperaturama,problem je samo u prvom paljenju,kada auto upali prvi put kasnije pali bez problema,promjenjen je takoder relej paljenja,ali problemi i dalje ostaju,jako tesko pali kad je hladno dok kad je toplije pali bez problema.U autu su stavljena xenon svjetla s balastima,prije otprilike godinu dana,neznam dali ima to kakve poveznice s time.Unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Kada se upali kontrolna lampica grijača to nužno ne znači da su neispravni grijači . Spomenuta lampica se pali i kada postoje i druge neispravnosti : senzor tlaka goriva, senzor tlaka zraka, regulator količine goriva, solenoid visokotlačne pumpe, visokotlačna pumpa, diza s impulsnim davačem , ostale neispravnosti . U ovom slučaju potrebno je točno defektiratai kvar i isti otkloniti , nakon toga će se ugasiti i kontrolna lampica . Moguće je  da će i motor lakše paliti . Ksenon koji ste ugradili je loš proizvod i može raditi smetnje elektrici i elektronici vozila .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2,0 GTi - ČUDAN ZVUK ?

Datum objave: 01.02.2016 15:34:13
Slika
PITANJE:

dobar dan .. imam pitanje u vezi golfa 5 gti 2.0 prije nekih 2 tjedna mi je auto poceo cvilit... zvuk je nesto izmedu fuckanja i cviljenja i to samo u leru ili kada pustim gas .. kada dodajem gas nista se ne cuje ... majstor je raskopao pola auta i nista nije mogao nac pa vas molim za odgovor

ODGOVOR:

Zvuk koji ste opisali može nastati na mnogo različitih načina i zbog mnogo raznih uzroka . Najčešći uzroci su ; pojedini dijelovi u rotacionom gibanju, propuštanje na usisnom kolektoru, neispravnost pojedinih solenoidnih ventila, propuštanje na ispušnom sustavu, propuštanje na servo uređaju kočnice, hidraulika servo volana i sl. Žao mi je što Vaš automehaničar nema takve sposobnosti da nakon neposrednog uvida na vozilu i nakon brojnih pokušaja nije u stanju defektirati ni otkloniti kvar. Mi bi to mogli napraviti u našemu servisu . Preko interneta to nije moguće .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A5 - VELIKA POTROŠNJA MOTORNOG ULJA ?

Datum objave: 31.01.2016 19:22:50
Slika
PITANJE:

Postovanje, Imam pitanje vezano za Audi model A5 iz 2010. godine. Zivim u Norveskoj, a auto sam kupila rabljeno, prije 6 mjeseci. Nedugo nakon kupnje primjetila sam da auto trosi poprilicno ulja. Naime odmah nakon kupnje izmjenila sam ulje kod ovlastenog servisa, potom sam isla na dalek put po Europi(ca 3000 km) nakon cega se u tijeku jedne od nekoliko zaredanih gradskih voznji, upalila lampica da je ulje na minimumu. Dolila sam 0,6 l ulja i auto je izdrzalo bez paljenja lampice sljedecu prekokontinentalnu voznju od ca 2000 km nakon cega se opet upalila. Povratkom kuci, nakon nekoliko gradskih voznji lampica se opet upalila, te se taj trend nastavio sve cesce i cesce. Odvela sam auto u ovlasteni Audi servis gdje je obavljeno mjerenje potrosnje ulja (morala sam auto voziti do sljedeceg paljenja lampice) koje je ukazalo na potrosnju od 1,8 l. Izgleda kao da autu puno vise "odgovara" brza i duga voznja nego gradska. Kako su meni ovlastene osobe to objasnile, problem je u konkretno tom modelu Audija iz te godine, jer je Audi tada izbacio na trziste modele sa neodgovarajucim karikama i klipovima. A sada se dogodilo to da je nakon 120000 prijedenih kilometara ulje pocelo izrazito sagorijevati. Oni kazu da je moguce auto voziti u ovakvom stanju, samo pripaziti da ne ostane bez ulja. Medutim, misljenja sam da ce se stanje samo pogorsavati i da Audi ne zeli u mom slucaju preuzeti odgovornost (garancija je istekla), i da je jedino sto mi preostaje pronaci tocan uzrok problema i popraviti ga. Ovdje, u Norveskoj, bi Audi mehanicari rado otvorili motor i "prckali" po njemu bez da su me iti pitali u kojim uvjetima trosi ulje ili mozda izmjerili kompresiju. Zeljela bih auto zato popraviti u Hrvatskoj. Mene zanima, ako mi mozete odgovoriti na to pitanje, da li je to poprilicno jednostavan i poznat zahvat - mijenjanje karika i klipova (i cega jos god da je potrebno), te da li je to vrlo skup i neisplativ postupak ili ne? Barem kod nas u Hrvatskoj. I mislite li Vi da je upravo to sto ja trebam poduzeti? Veliko hvala.

ODGOVOR:

Poštovana , zaboravili ste navesti koji je motor u vašemu vozilu ( benzinski ili dizel ), kolika je snaga motora, kolika je potrošnja ulja na 1.000 km . To su sve vrlo bitni podaci koji su potrebni za detaljno objašnjenje u vezi potrošnje ulja . U vozilo kao što je Vaše, proizvođač je ugrađivao 6 različitih motora , od toga 3 motora su bila benzinska i 3 dizel motora . Svi motori su imali turbinu osim motora 3,2 FSI ( 265 KS ) . Audi proizvodi vrhunska vozila i motore te shodno tome mislim  da je Vaše vozilo opčenito vrlo kvalitetno . Potrošnja ulja u motoru ovisi o karakteristikama samog motora te o činjenici da li vozilo ima motor s turbinom ili bez turbine . Možete mi javiti navedene podatke koje sam tražio . Ako ste u Hrvatskoj ,  možda bi Vam bilo korisnije da me nazovete na telefon za svjete 060/6060-44 . Tada bih Vam mogao dati puno kvalitetnije objašnjenje i prijedloge za rješenje u vezi potrošnje ulja .

na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,4 i. - NESTABILAN LERGAS ?

Datum objave: 29.01.2016 11:43:17
Slika
PITANJE:

uvazeni gospodine meic,molim vas ako mozete da mi pomognete.Vi ste jedini majstor koji se razume i koji zna da radi.U mom gradu niko nezna tacno da mi kaze,radi se o fiat tipo 1,4ie 94 god.Pri paljenju kada je 0 stepeni napolju broj obrtaja opada i hoce da se ugasi,ima automatski sauh pa ja malo drzim na gas pa nece da se ugasi,ako pustim gas on se ugasi,ali malo kada se zagreje radi normalno tokom celog dana,a kada je minus 10 kada ga upalim sve radi normalno,i broj obrtaja mi spusta polako sve normalno samo kada je 0 stepeni 2 ili 3 stepena u plusu broj obrtaja opada i hoce da se ugasi,dali je neki senzor za temperaturu vazduha ili je neki drugi senzor u pitanju ili je nesto drugo samo vi mozete da mi date tacan odgovor.Zaboravio sam da vam kazem i kada je letnje vreme sve radi normalno,unapred zahvalan,i vi ste jedini koji moze da mi pomogne sta je u pitanju.

ODGOVOR:

Poštovani , problem koji imate na vozilu može se točno defektirati samo neposrednim uvidom i ispitivanjem na vozilu . Bez toga mogu samo nabrojiti sve moguće ( potencijalne ) faktore utjecaja odnosno sve što treba ispitivati a to su ; senzor temperature motora, senzor temperature usisanog zraka, senzor tlaka zraka, potenciometar zaklopke snage, motorić minimuma, upravljanje motorićem minimuma, regulator tlaka goriva, propuštanje na usisnom kolektoru, senzor rdailice, električna instalacija motora, elektronika paljenja ( Digiplex ), tlak goriva, ECU centrala . Na žalost ponekad treba ispitati sve ovo što sam naveo kao moguće kvarove .

na vrh Povratak na vrh

BMW 325 i. AUTOMATIC - NE ŠALTA BRZINE ?

Datum objave: 24.01.2016 19:00:11
Slika
PITANJE:

postovanje gospodine Meicu.puno vam hvala na vasim savjetima i odgovorima kojih je jako puno. Vec poodavno sam se javljao i vi ste mi odgovorili a nadam se da cete i sada. Naime imam bmw 325i 2001 god. problem je transmisija automatik. Pri voznji nije vazno dali je rucica mjenjacu na normalno ili sport cesto zakuje u 2-3ili 4 brzini i tako mogu voziti neograniceno.Da bi sve vratio u normalu moram ugasiti auto izvaditi kljuc i potom je spremno sve za normalnu voznju do slijedeceg blokiranja u nekoj od brzina. inace transmissija je ZF automatik.Ako bi promjenio control modul od drugog bmw dali je potrebno isti reprogramirati.napomenuo bih da sam prije 2,5 godine rebildovo transmisiju kod ovlastenog servisa pa stoga mislim da je u pitanju nesto sa elektronikom. puno pozdrava i unaprijed hvala za vrijeme koje odvojite prvo da procitate a zatim i da odgovorite na pitanja. POZZZZZZZ

ODGOVOR:

U praksi su najčešći kvarovi automatskog mjenjača elektrika , elektronika i električna instalacija . U ovom slučaju su moguće neispravnosti : padovi napona na pojedinim kontaktima električnih vodova mjenjača, elektrohidraulični ventilski blok mjenjača ( obavlja funkciju šaltanja brzina ) , električna instaalcija, računalo mjenjača . Naravno ne treba isključiti ni utjecaj drugih faktora kao što su ; pretvarač okretnog momenta, regulator tlaka ulja, hidraulična pumpa, istrošenje na pojedinim mehaničkim dijelovima mjenjača . Kvalitetu ulja i količinu ulja nisam spominjao jer je to osnovno i prvo što se kontrolira . Moj prijedlog je da najprije obavite stručni pregled i dijagnostiku mjenjača i to najprije pomoću dijagnostičkog kompjutora a po potrebi i pojedinačnim ispitivanjem pojedinih dijelova automatskog mjenjača . Moguće je da bi ugradnjom dijela ili sklopa s drugog vozila trebalo obaviti resetiranje i početno podešavanje kompjutora mjenjača .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 1,6 HDI - FAZA MOTORA ?

Datum objave: 24.01.2016 18:46:58
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Imam Citroen C4 1,6 HDI 2005 90kS I neče upaliti. Pronašao sam da na visokotlačnoj pumpi goriva fula po oznakama za nekih 5 zuba na zupčastom remenu I kad sam izvadio remenicu pumpe vidim da je pukla kajla koja centrira remenicu pa se remenica zamaknula. Zanima me dali je to uzrok da auto neče upaliti pošto je to Common Rail motor kolko sam upučen?! Hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Poštovani , kod motora HDI ( Common Rail ) visokotlačna pumpa ne mora biti u fazi iako postoje oznake na zupčastom remenu i na remenici visokotlačne pumpe ( provrti za blokadu ) . Ipak kada želite staviti motor u fazu napravite to po pravilima struke . To znači da s odgovarajućim alatom postavite radilicu u položaj faze ( alat se fiksira u blok motora i na alat se naslanja kolljeno radilice četvrtog cilindra ) , nakon toga stvaite u fazu remenicu bregaste osovine i visokotlačne pumpe ( blokada sa štiftovima ) . Po potrebi provjerite ispravnost visokotlačne pumpe . Ako motor ne upali provjerite ; senzor radilice, pojavu zraka u gorivu, dobavnu pumpu, ima li struje na dizama, ima li goriva na dizama, električnu instalaciju , imobilajzer, ostalo po potrebi ( npr. mehaničko stanje motora, kompresija ) .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,2 HDI - GORI LAMPICA MOTORA I NEMA SNAGE ?

Datum objave: 23.01.2016 16:50:42
Slika
PITANJE:

postovanje gospodine imam citroena c5 2.2 hdi 2002 god gorimu lampica motora i asp i nema snage za vozit i kad mu gas dajes on lupa negdje kod mjenjaca i onog crijeva sto ide od turbine prema inerkuleru pa sam mu zamjenio sljedece djelove al nema ninakve promjene ZAMJENJENO:zamajac,turbina.senzor protoka zraka nov.inerkuler.ventili vakumski i nikave promjene nema pa dali slucajno ima nesto da bi vam bili poznato da bi jos moglo bit spajan je na dijagnostiku i nista opet a ovi djelovi su ispitani i ispravni 100 posto pozdrav i zahvaljujem unaprijed

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi zbog kojih motor nema potrebnu snagu i zato bi trebalo obaviti ispitivanje po logičnom redoslijedu . Redoslijed ispitivanja je slijedeći : mehanički sustva motora, faza motora, kompresija motora, propuštanje na ventilima, začepljenje na usisnom kolektoru , začepljenje auspuha , ispravnost podizača ventila, ispravnost bregaste osovine . Nakon ovoga ispituje se sustav za dobavu goriva i to ; dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, EGR ventil, dize, visokotlačna pumpa, mjerač mase zraka, senzor radilice, senzor temperature goriva , senzor pedale gasa, senzor položaja pedale kočnice, električna instalacija . Slijedeće ispitivanje je dobava zraka u motor : senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, regulacioni ventil turbine, ventil za rasterećenje turbine, tlak turbine . Na kraju kao mogući uzrok ostaje samo ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,1 i. - MOTOR LOŠE RADI I GASI SE ?

Datum objave: 22.01.2016 12:19:04
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meić, Hvala vam na korisnim savjetima koje redovito pratimo. Imam Peugeot 206, benzinac 1,1 iz 2000. g. Problemi koji se javljaju a vjerovatno su povezani su slijedeći: Ponekad nakon kočenja motorom zbog usporavanja vozila do raskrižja i nakon potpunog zaustavljanja na semaforu: u leru okretaji se sami povećaju do 3000 o/min bez da uopće pritišćem papućicu gasa, što onda spriječim ponovnim stiskanjem kvačila, a ponekad moram i stisnuti gas i nakon puštanja se okrtaji vrate u normalu. Događalo se da ni to ponekad ne pomaže nego još u stajanju vozila moram prebaciti u 1. brzinu i držati kvačilo da se okretaji nekako vrate u normalu. Slijedeći problem vjerovatno povezan s time, je da prilikom usporavanja motorom, radi uparkiravanja vozila i kod prebacivanja iz 2. u 1 brzinu nakon što sam praktički usporio vozilo za sigurno skretanje i zaustavljanje kada stisnem papučicu kočnice da dodatno usporim i pustim ju, auto zapravo još ubrza i kao da "poleti" što je jako nezgodno. Praktički je češće bilo sigurnije uparkirati i zaustaviti vozilo u 2. brzini jer tako sam siguran da je dovoljno usporen i da neće ubrzati. Zadnji problem koji se dogodio je da se u vožnji auto po prvi put sam ugasio. Probao sam ga pokrenuti nakon desetak minuta i nakon davanja kontakta nije se čuo zvuk zujanja (vjerojatno pumpe za gorivo). Okretanjem ključa na krajnji položaj za paljenje motor se bez problema upali i radi svega 1 do 2 sekunde i praktički odmah ugasi uz prvo paljenje uobičajeno lampice za motor, a zatim i otalih lampica na tabli. Goriva u rezervoaru ima dovoljno i nije bila upaljena lampica da je na rezervi (što ako je taj sustav isparavan vjerovatno znači da nije problem da je auto ostao bez goriva). Auto naravno nisam uspio pokrenuti. Što su mogući uzroci problemi ovog svega; sajla kvačila, motorić ler-gas, relej pumpe za gorivo ili sama pumpa za gorivo? Molim Vas za Vaše cijenjeno mišljenje i savjet. Lijep pozdrav

ODGOVOR:

Moje mišljenje je da se kvar na Vašem vozilu može bez problema defektirati i otkloniti nakon što se napravi kompletna dijagnostika motora . Moguće neispravnosti su : senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor temperature zraka, senzor položaja zaklopke snage, zaklopka snage, motorić minimuma, upravljanje motorićem minimuma, tlak goriva, regulator tlaka goriva , nečisti injektori, mjerač mase zraka, lambda sonda, loša iskra na svjećicama, bobina, električna instalacija motora, mehaničko stanje motora .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 i. 16V - PUNO PROBLEMA ?

Datum objave: 19.01.2016 16:03:43
Slika
PITANJE:

Postovanje,,ima tri pitanja vezana za moj megan 1.6 16v 2004 god. 1.jucer ujutro na -5 sam upalio auto,,,upalio je od prve ali 3 sekunde nakon toga kazaljka spada ispod 500 okretaja i auto se ugasio,,tako dva puta i treci puta je upalio,,pa me zanima sto mu je? 2. Mijenjao sam zubcasti remen i od tada je auto glasniji u kabini i slabije vuce,,ponekad i zatrzava, jako spor start unatoc velikim okretajima? 3. Mijenjac je tvrd. I kada vracam iz druge u prvu na malim okretajima jedva uhvati,,osjetimse nekakav odpor,,kao da zubcanik jedva uhvati drugi zubcanik? Hvala :)

ODGOVOR:

Odgovor prvo pitanje ; moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor položaja zaklopke snaage, aktuator minimuma, senzor radilice, nečisti injektori, loša iskra na svjećicama , propuštanje na usisnom kolektoru, propuštanje na ventilima, faza motora . Drugo pitanje : prilikom zamijene zupčastog remena , motor nije sstavljen točno u fazu i zato postoje problemi koje ste naveli . Treće pitanje : uzroci otežanog šaltanja mogu biti : veliki otpor trenja na polugama mehanizma za šaltanje brzina, zračnost ( istrošenje ne spojnim dijelovima poluga za šaltanje brzina ) . Sve navedeno se može točno defektirati i uspiješno popraviti . Najprije se treba obaiti neposredan uvid na vozilu .

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA 1,6 i. 16V - OPRUGE I AMORTIZERI ?

Datum objave: 17.01.2016 13:14:07
Slika
PITANJE:

Dobar dan gospodine Meić, Hvala na dobrim i korisnim savjetima. Automobil je hyundai elantra 1,6 2001g 79kW. Mene zanima da li je potrebno mijenjat opruge i ležajeve amortizera skupa sa amortizerima, automobil je napravio dobrih 200tk. Srdačan Pozdrav, Šime

ODGOVOR:

Ukoliko vozilo ima normalnu visinu, ako vozilo ima potrebnu stabilnost , ako se volan lagano okreće, ako prilikom okretanja volana nema nikakvih ( stranih , neuobičajenih ) zvukova, onda nema potrebe da se spomenuti dijelovi mijenjaju . Ukoliko su amortizeri dotrajali ( vozilo nestabilno, trošenje guma ) , onda se mogu zamijeniti samo amortizeri . Ostali dijelovi koji su dobri mogu i dalje ostati na vozilu .

na vrh Povratak na vrh

FIAT 126 - PREDPALJENJE PODEŠAVANJE

Datum objave: 14.01.2016 11:43:32
Slika
PITANJE:

postovanje...imam peglicu 650 ccm,vazdusno hladjenje,g.p.1988.Presla je preko 100 000 km i odlicno je radila.Redovno mjenjam svjecice,platine i kondenzator.ponekad i kablove.Sluzi odlicno i max.bryina joj je i sada 112 km/h. Sipam samo najkvalitetnija ulja u nju. Pitanje glasi: Kako se podesava paljenje na njoj,sa recimo ispitnom lampom,koju svi imamo umjesto stroboskopa,ili ako su dobri zupcanici i lanac po oznakama na radilici i onih nekoliko crtica na deklu "filtera" ulja. Nekad je pisalo: prvi klip(a to je klip do razvodnika-lanca i zupcanika) se postavi ? mm prije ili poslije GMT itd. Koliki je zazor platina a koliki svjećice.Imao sam knjigu i mislim da je zazor svecice cak 0,8mm.Hvala unapred na odgovoru

ODGOVOR:

Postupak je slijedeći : podesiti platine na 0,45 mm , podesiti svjećice na 0.60 mm , upaliti kontakt, spojiti ispitnu lampicu na vijak na razvodniku paljenja ( tamo gdje je spojen minus iz bobine ) , lagano okretati remenicu radilice u desno . U momentu kada se upali lampica pogledati u oznake na remenici radilice i na poklopcu lanca . Točan položaj paljenja je kada se lampica upali kada se poklopi desna ( prva ) oznaka na remenici radilice s oznakom na poklopcu lanca ( to je 10° kuta radilice ili ranijeg paljenja ) . Ako postoji odstupanje od toga položaja , onda se popusti razvodnik paljenja i laganim zakretanjem razvodnika paljenja obavi se podešavanje tako da se dobije 10° ranije predpaljenja kao što sam ranije objasnio .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,6 TDCI - VELIKA POTROŠNJA GORIVA ?

Datum objave: 14.01.2016 11:21:27
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Focus MK2 1.6tdci 80KW. Auto puno troši, do 9 litara. Na autu je mjenjana turbina i to dva puta, navodno je kod prve zamjene bila velika zračnost medu lopaticama usisa i nije doro postavljen wesgate ventil. Nakon ponovne zamjene turbine u drugom servisu stvar je ista. U međuvremenu zbog raznih sumnji promjenjen je Maf senzor, grijači, skinut dpf filter, Čišćena kompletna usisna grana, mijenjan kompletan ECU, provjeravane dizne. senzor tlaka goriva provjeravan i uredan. Vakum regulator provjeravan uredan.Bio u par ovlaštenih servisa na dijagnostici sve uredno ali potrošnja za ovo vozilo je prevelika. Nemam ideje što još napraviti.

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu napravili ste gotovo sve što ste smatrali za potrebno u cilju smanjenja potrošnje goriva . Međutim to ipak nije dovoljno jer niste postigli rezultat . Ni jednom riječju niste spomenuli ni druge MOGUČE faktore utjecaja . Nabrojiti ću koji su to ostali faktori utjecaja i što bi sve trebalo ispitati : mehaničko stanje motora, faza motora, tlakovi kompresije, propuštanje na ventilima, ispravnost bregaste osovine, suženje usisnih kanala, količina zraka i tlak zraka koji ulazi u motor, tlak turbine, stanje ležajeva radilice (povećani otpor rotacije), količina goriva na dizama ( predubrizgavanje, glavno ubrizgavanje ) , padovi napona u pojedinim električnim vodovima i na konektorima pojedinih senzora . Uz ovo treba još spomenuti i neke stvari nevezano za motor a to su : dimenzije i tlak u gumama, moguće blokiranje neke od kočnica, povečani otpor transmisije ( mjenjač, diferencijal, pogonske osovine ) , nestručne modifikacije na ispušnom sustavu . Način vožnje, stil vožnje, nepotreban teret u vozilu, svakodnevne relacije vožnje ( gusti promet i vožnja s čestim stajanjem ) ne bih spominjao .

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,4 TDI PD - LAMPICA ABS-a ?

Datum objave: 12.01.2016 18:07:27
Slika
PITANJE:

Imam seat ibizu 1.4 tdi 2004.pali se lampica za ABS i onda se nakom nekog vremena gasi i abs onda radi normalno.a lampica motora svijetli non stop .inace na autu sve radi uredno.a drugo molim za savjet kako ocistiti cijevcice za pranje stakla jer pumpa radi i mlaznice su prohodna ali nemogu puhnut kroz cijevcice.Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

ABS nije povezan s lampicom motora . Greške ABS-a mogu biti : pojedini senzori na kotačima , konektori senzora, električna instaalcija, hidroagregat, centrala ABS-a . Lampica motora se pali kada na sustvau za dobavu goriva ili na sustavu za upravljanje motorom postoji neka neispravnost . Najčešće greške su pojedini senzori motora, davači impulsa, EGR ventil, električna instalacija. Cijevčice je najbolje očistiti otapalom za kamenac i ispuhati komprimiranim zrakom .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 320 CDI - NE MOGU GA UPALITI ?

Datum objave: 08.01.2016 15:23:35
Slika
PITANJE:

Lijepi pozdrav gosp. Meić. Imam Mercedes E-klasu,320cdi,2006god. Redizajn model... Imam problem pri paljenju... Stavio sam novi akumulator... Pogotovo ćim je minus vani,nemogu ga upaliti... Vrti na prazno... Bio sam u ovlaštenom Mb servisu i oni nemogu naći grešku... Molim vas da mi pomegnete savjetom??? Unaprijed Zahvaljujem....

ODGOVOR:

Prvi preduvjet da bi motor Vašega vozila uredno palio je ispravnost akumulatora i elektropokretača. Kada je to u redu radilica motora se okreće s više od 160 o/min prilikom startanja motora . Tada nema ni značajnijeg pada napona na pojedinim senzorima, davačima, aktuatorima . Nakon ovoga potrebno je ispitati da li u sustvau goriva ima zraka jer je to česti uzrok otežanog paljenja dizel motora . Nakon ovoga ispituju se pojedini senzori , davači, aktuatori . Na kraju po potrebi treba provjeriti i tlakove kompresije . Ovo Vam je samo kratki opis mogućih neispravnosti . Kada se radi ispitivanje i dijagnostika , opseg ispitivanja je mnogo širi i detaljniji .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G 1,6 i. 16V - POKUŠAJ POPRAVKA BEZ USPJEHA ?

Datum objave: 07.01.2016 18:53:00
Slika
PITANJE:

Poštovani.Vozim Opel Astru G 1.6 Twinport Z16XEP iz 2006.g. Auto sam kupio novo.Do sada prešla 138000 km.Koristim originalno ulje 5W30.Ne troši ga. Nije ugrađen plin!!!Prije nekoliko mjeseci počeli su problemi sa paljenjem lampice(kontrolno svjetlo ispušnih plinova).Kompjutor pokazuje greške kodova P0300,p0301,p0302,p0303,p0304.Stavljena je nova bobina,ali je problem ostao isti.U međuvremenu je nekoliko puta za vrijeme vožnje iznad 100km/h kontrolno svjetlo počelo treperiti, pa sam bio primoran stati i ugasiti auto. Prilikom ponovnog starta,rad motora se "stabilizirao".Lampica je i dalje svijetlila ali bez treperenja.Nadalje,bio je postavljen i polovni ECU,ali je pokazao iste kvarove.Lampica se nikada nije upalila odmah nakon brisanja grešaka, već poslije u vožnji,u rasponu od prijeđenih 3-100km.Kontaktirao sam nekoliko majstora koji imaju iskustva s opelima i većina misli da je problem možda s ventilima, iako im je sve to zagonetno ,jer u auto nije ugrađen plin.Molim za savjet i unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Šifre grešaka koje ste naveli ( P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 ) odnose se na loše paljenje ili loš učinak cilindara ( prvog, drugog, trećeg i četvrtog ) . Moguće neispravnosti mogu biti : svjećice, kablovi, bobina, električna instalacija motora, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, ECU centrala motora, propuštanje na ventilima, mehaničko stanje motora . Razgovor i kontaktiranje pojedinih djelatnika autostruke neće ništa pomoći . Ovaj problem treba rješavati na drugi način . Potrebno je obaviti kompletan ( stručni ) pregled i dijagnostiku motora . To podrazumijeva sva potrebna pojedinačna ispitivanja dijelova i sklopova . Ispituje se mehnaičko stanje motora, svi dijelovi sustava elektronskog ubrizgavanja goriva, svi dijelovi sustava za stvaranje iskre na svjećicama, električna instalacija, sustav za upravljanje motorom . Nakon dobro obavljenog ispitivanja točno se može znati što je neispravno i cijena popravka . Ovom prilikom ne bih navodio nazive brojnih pojedinih MOGUĆIH neispravnosti jer bi Vas to samo zbunilo i dovelo u iskušenje da nepotrebno zamijenite neki dio ili sklop . Ovaj zadatak treba odraditi u uglednom servisu . Na taj način ćete dobiti garanciju na ugrađene dijelove i na obavljene radove . Dakle servis mora znati otkloniti kvar i preuzima sav rizik u vezi toga .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI - KADA MIJENJATI ULJE U MJENJAČU ?

Datum objave: 05.01.2016 20:38:00
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vlasnik sam Audi-ja A4 1.9 TDI Quattro 2004 godina. Auto ima 117.000 km i zanima me da li se ulje u mjenjaču mijenja jer mi je puno mehaničara reklo da nikako ne mijenjam ulje. I zanima me da li bi bilo pametno zamijeniti EGR ventil budući da se vidi na njemu da je zamazan od čađe i mastan. Puno bi mi značilo Vaše mišljenje Zahvaljujem unaprijed na odgovoru Lijepi pozdrav

ODGOVOR:

Ulje u mjenjaču je vrlo korisno zamijeniti svakih 60.000 km . Mnogi tome ne pridaju važnosti pa nakon nekog vremena moraju obavljati popravak mjenjača jer nastaje oštećenje pojedinih ležajeva i zupčanika mjenjača . Takav popravak je izuzetno skup u odnosu na trošak ulja u mjenjaču .  Najmanje što možete napraviti preventivno za mjenjač je redovita zamjena ulja . EGR ventil ne morate nužno zamijeniti . U većini slučajeva isti treba samo očistiti . Uz EGR ventil jako korisno je očistiti i usisni kolektor . Postupak čiščenja EGR-a i usisnog kolektora nije preskupo i gotovo je u istom danu .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SLABO GRIJE ?

Datum objave: 02.01.2016 18:08:38
Slika
PITANJE:

Postovanje,imam problem s svojom astrom g 2001 god.grijanje normalno radi na visim obrtajima,a u leru puse hladno,hvala unapred na odgovoru

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : ventil grijača, cijevi grijača ( suženje i loš protok ) , djelomično začepljenje radijatora grijača, pumpa za vodu, termostat, slabi protok vanjskog zraka do radijatora grijača .

na vrh Povratak na vrh