Danas je: 25.09.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF 1,9 TDI - PUNO TROŠI ?

Datum objave: 21.09.2016 21:10:28
Slika
PITANJE:

Poštovanje.Rjeć je o golf 3 1.9 tdi &&kw potroSnja mi se drastićno povećala,sa prijašnjih 1200 km sa punim rezervarom sad uspijem jedva 800 km.Hvala na odgovoru.

ODGOVOR:

Navesti ću Vam sve moguće uzroke povećane potrošnje goriva a Vi nakon toga obavite kompletno testiranje dijelova koje ću Vam sada nabrojiti. Ispitajte slijedeće : mehaničko stanje motora, tlakove kompresije, fazu motora, začepljenje usisnih kanala, začepljenje auspuha, propuštanje na ventilima, sustav za dobavu zraka, tlak turbine, intercooler, začepljenje na lopaticama turbine, stanje turbine, dobavu goriva, dize, regulator količine goriva, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja goriva, stavnje visokotlačne pumpe, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, podešenost statičkog kuta predpaljenja. Uz ovo provjerite još : da li blokira neka kočnica na nekom od kotača, proklizavanje kuplunga, dimenzija guma, tlakovi u gumama, krovni nosač .

na vrh Povratak na vrh

SMART 0,8 CDI - GREŠKA TLAK NABIJANJA ?

Datum objave: 20.09.2016 16:57:34
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Smarta 2000.g. koji na kompjuteru pokazuje grešku br. 11 - tlak nabijanja. Greška je izbrisana, no pojavila se ponovno još 2 puta bez obzira na brisanje. Molim Vas, znate li o čemu se radi?

ODGOVOR:

Greška znači neispravnost . Neispravnost se ne može izbrisati nego popraviti. To znači da se neispravan dio treba zamijeniti i tako trajno otkloniti kvar. U ovom slučaju moguće neispravnosti su : senzor tlaka zraka, regulacioni ventil turbine, ventil za rasterećenje turbine, preveliki tlak punjenja kojega stvara turbina. Obavite potreban popravak i greška koju ste naveli neće se više pojavljivati.

na vrh Povratak na vrh

ROVR 414 1,4 i. - MOTOR NE PROLAZI EKO-TEST ?

Datum objave: 18.09.2016 15:32:47
Slika
PITANJE:

Dobar dan.Trebala ni mi pomoc ili savjet posjedujem rover 414 97 godina 1.4 76kw.Auto nece da prođe eko test.promjenjena je lambda sonda i opet se isto događa i kazu mi da izbacuje zivo gorivo i auto baca bili dim kada je u leru a dok je u voznji ne dimi sve sam pokusao i neznam sta da radim moze li neki savijet od vas .HVALA

ODGOVOR:

Ako niste iz autoservisne struke, ako nemate potrebnu dijgnostičku opremu , ako nemate tehničku bazu podataka ( tvornički podaci prema kojima se ispituju pojedini dijelovi, sklopovi, tlakovi, naponi, struje, električne vrijednosti ) , onda ne možete defektirati kvar/kvarove. Mogu Vam sada jedino nabrojiti što sve treba ispitivati a to su : faza motora, propuštanje na ventilima, tlakovi kompresije, propuštaje na usisnom kolektoru, propuštanje na ispušnom sustavu, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature usisanog zraka, mjerač mase zraka, EVAP ventil rezervoara, vrijeme otvorenosti injektora, regulator tlaka goriva, kvaliteta iskre na svjećicama, probijanje visokog napona, bobina, ulazni napon u bobinu, električna instalacija motora, ECU centrala motora. Kada se ispit atočno sve navedeno, sigurno će se otkriti kvar . Nakon toga nije teško obaviti potreban popravak. Tada će i eko-test biti uredan.

na vrh Povratak na vrh

BMW 318 D - IZBACUJE GUSTI CRNI DIM ?

Datum objave: 16.09.2016 14:31:37
Slika
PITANJE:

Postovani vlasnik sam BMW e46 318d 115ks 2005 god. Problem je sljedeci, pri jacem ubrzanju tj. maglom pritiskanja papucice gasa izbacuje gust crni dim, najvise iz druge u trecu brzinu i sve dok drzim papucicu gasa izbacuje crni dim. Drugi problem se javlja kada vozim izmedju 1500 i 2000 obrtaja pocinje se pomalo tresti.... Na vuci nemam nikakvih problema, auto se pored navedenog normalno ponasa i drugih problema nemam. Sta moze biti problem, da li je do filtera, egr ventil, lose ulje/gorivo? Pozdrav iz Sarajeva Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Točan uzrok zbog kojega se stvara crni dim može se znati nakon dijagnostike motora. Mogući uzroci su : filter zraka, začepljenje na usisnom kolektoru, začepljenje auspuha, EGR ventil, MAF senzor, dize, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, Wastegate ventil turbine, senzor temperature motora, senzor temperature zraka, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor pedale gasa, začepljenje katalizatora, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8 D TDCI - BACA CRNI DIM ?

Datum objave: 08.09.2016 15:30:00
Slika
PITANJE:

Postovanje gosodine Meic.Imam problem na fordu mondeo 2007g 1.8tdci ghia.Cuje se zveckanje na motoru sitno kao lim o lim dok je u leru i poceo mi je bacati crni dim dok mu se daje jaci gas ili dok ga saltas pa normalno das jaci gas da razvije brzinu tad baci dim.Isao sam majstoru i rekao mi je da mi jedan injektor ili kako vec brizgaljka nije uredu i da se zbog toga cuje i zveckane i zbog tog baca dim.Zanima me vase misljenje?Unaprije hvala

ODGOVOR:

Točan uzrok navednih problema može se znati nakon stručnog pregleda i dijagnostike motora. Moguće neispravnosti u vezi lupanja mogu biti ; hidropodizač ventila, bregasta osovina, diza. Uzroci koji mogu biti u vezi crnog dima su ; filter zraka, začepljenje na usisnom kolektoru, EGR ventil, senzor tlaka zraka,niski tlak turbine, regulacioni ventil turbine, MAF senzor, dize, regulacioni ventil turbine, senzor temperature usisanog zraka, senzor temperature motora, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor pedale gasa, začepljenje auspuha, ECU centrala. Kao što vidite ima toga dosta za ispitati i točno defektirati kvar.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS 1,3 i. - IMAM PROBLEMA S MJENJAČEM ?

Datum objave: 05.09.2016 12:15:10
Slika
PITANJE:

Poštovanje gosp. Meić Naime imam problem sa Mjenjačem TOYOTA Yaris 1.3 2008.g Prilikom šaltanja u drugu brzinu čulo se je krčanje, te je promjenjen konpletan set kvačila i sinhron druge brzine. Ali i dalje se čuje krčanje pri šaltanju doduše manje, ali se ponekad ponovi čak je i majstor rekao da nije zadovoljan skroz, te da bi po njemu trebalo promjeniti zupčanik druge brzine jer je možda oštečen. Nije od onih da nabiju cijenu jer za ruke nije htio uzeti ništa zbog neotklonjenog kvara. Zanima me koliko je to moguće za oštečenje zupčanika ili je šta drugo u pitanju. Najljepše zahvaljujem na Vašem odgovoru te vas srdačno pozdravljam. Pozdrav.

ODGOVOR:

Servis koji radi na Vašem vozilu uvijek treba preuzeti rizik oko dijagnostike i popravka. Osoba koja je radila na Vašem vozilu je postupila korektno što nije naplatila svoj rad. Na žalost to je na njegovu štetu. U ovakvim slučajevima treba u obostarnom interesu zamijeniti sve dijelove za koje se sumnja da su neispravni . U vezi ovoga treba reči da su mogući uzroci uz sinhron druge brzine i slijedeći dijelovi : vilica druge brzine, kanđa druge brzine, zupčanik druge brzine, klizači druge brzine, pojedini ležajevi mjenjača ( istrošenje ) , ostala evenntualna istrošenja. Slijedeći put kada se rastavi mjenjač treba napraviti detaljnu reviziju i točno zaključiti što još treba zamijeniti. Iskreno se nadam da će Vaš mehaničar točno zaključiti što još treba zamijeniti. Kvaliteta koja se postigne treba biti na zadovoljstvo Vašeg majstora i Vas kao vlasnika vozila.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - PROMIJENIO SE ZVUK MOTORA ?

Datum objave: 04.09.2016 15:30:59
Slika
PITANJE:

Poštovani, problem je sljedeći..Fiat Punto mk2,1.2,8v motor iz 2001 god. Prije pola godine sam uočio promjenu zvuka motora,tj.ispuha. Motor u leru ne radi uglađeno kao prije već je dobio malo reskiji zvuk te na auspuhu se dobiva dojam da negdi pusta ili je zagusen.Promjene u potrošnji i vožnji nije bilo pa sam i nastvio vozit tako. Međutim,počelo mi se dogadjat da u gradskoj vožnji dolazi do nekakvog proboja na auspuhu pri dodavanju punog gasa(zvuči ko da izbacuje komprimirani zrak).također mi se sad poremetila potrošnja na kompjuteru.dosad je prikazivala 18-20km/l a sad 12-14km/l i oscilira svako nekoliko sekundi. Auto sam vozio na dijagnostiku,očitan je kvar na bobini.pošto sam mjenao bobinu prije 2god mislim da je ta greška ostala.kvar sonde nije očitao. Naveo sam te simptome servisu gdje sam radio samu dijagnostiku da bi mi promjenili senzor radilice(za koji sam znao da je ispravan al mu je žica oštećena pa se zna dogodit da se ugasi ako dotaknem kabel.u vožnji se nije nikad ugasio. uz napomenu da su pokušavali skinit sondu al je zapekla pa ih je strah skinit da se nebi oštetili navoji na katalizatoru.Auto se u vožnji ponasa normalno osim kad dođe do "proboja" te tad izgubi i snagu.Također se zna čuti i miris benzine dok radi. Molim vas Vaš savjet. Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Moj savjet je da odvezete vozilo u bolji servis koji točno može defektirati sve kvarove i te kvarove otkloniti. Preporučujem također da se kompletno uredi ispušni sustav. To je vrlo bitno zbog lambda sonde i potrošnje goriva ( ispušni sustav ne smije nigdje propuštati ) . Uz to treba provjeriti sve senzore motora , zaklopku snage, mjerač mase zraka, mehaničko stanje motora . Kada se otklone sve neispravnosti motor će imati ugodan i tihi zvuk . Nakon toga će biti uredan i eko-test motora. na ovaj način ćete dobiti višestruku korist : motor će ispravno raditi, imati će potrebnu snagu i ubrzanje, potrošnja goriva će biti znatno manja. Ako ima kavih nejasnoća i potreba za dodatnim objašnjenjem, javite se na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 TURBO - PLAVI DIM NA AUSPUHU, TROŠI ULJE ?

Datum objave: 03.09.2016 14:08:35
Slika
PITANJE:

Postovani,imam problem sa plavim dimom iz auspuha.U pitanju je passat 5plus 2001gp 1.8T 110kw.Auto mi ujutru ili kad je hladan tesko pali,tek iz treceg pokusaja.Kad radi na leru ili u gradskoj voznji prva,druga izbacuje plav dim.Ili prilikom usporavanja kad kocim motorom hoce izbaciti plav dim.Pri otvorenoj voznji,normalnoj ili pri gasanju ne dimi uopste,normalno ide,vuce.Odradio sam generalku,zamijenio sve karike,letece lezajeve,gumice ventila,veliki servis,motor se i dalje isto ponasa,i dalje imam problem sa plavim dimom.Sta bi mogao biti uzrok? Unaprijed hvala. Lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Plavi dim koji vidite stvara se od ulja koje ulazi u cilindre, u cilindrima izgara i izlazi vani na auspuh. Mogućih uzroka može biti samo dva ( vodilice ventila ne bih spominjao jer pretpostavljam da su mijenjane i da su obrađeni ili zamijenjeni ventili ) a to su istrošenje na ležajevima turbine ( ulje izlazi kroz ležajeve turbine u usisnu granu i na auspuh ) , drugi uzrok je istrošenost cilindara. Vi ste u motor ugradili nove klipne prstenove a cilindre ste ostavili neobrađene. Ako utvrdite da potrošnja ulja nastaje na turbini , istu možete poraviti i dovesti u ispravno stanje. U vezi istrošenosti cilindara se može reči da ako potrošnja ulja ne prestane nakon 2.000 km , onda je rješenje revizija motora i strojna obrada cilindara. Cilindri se obrađuju na prvu prekomjeru i prema tome se ugrađuju novi odgovarajući klipovi . Na žalost ovo je najčešće propust servisa koji je obavljao radove na Vašemu vozilu.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 1,6 i - IMAM PROBLEM ?

Datum objave: 01.09.2016 15:09:21
Slika
PITANJE:

Postovani Meic posjedujem Audia a3 1.6 74kw,imam problem sto auto u manjim obrtajima znaci 2000 do 3000 hiljade trza i nece da prima gas kad prodje manje obrtaje sve normalno ide bio sam na servisu zamjenio filter goriva svjecice blombinu provjerio kompresiju u motoru kablove,ali opet isto se ponasa neznam stvarno u cemu je problem pa Vas pitam,,unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Ovaj kvar se može točno defektirati kada se obavi neposredan uvid i ispitivanje na vozilu. Tada se mogu ispitati svi dijelovi i sklopovi te električna instalacija motora. Navesti ću moguće i najčešće  neispravnosti : propuštanje na usisnom kolektoru, propuštanje na ventilima, sustav dobave goriva, regulator tlaka goriva, injektori, zaklopka snage, pojedini senzori motora, probijanje visokog napona, EGR ventil, mjerač mase zraka, lambda sonda, EVAP ventil rezervoara, električna instalacija motora, ECU centrala. Posao oko dijagnostike i popravka povjerite uglednom servisu.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - LIJEPA GESTA ZAHVALNOSTI !

Datum objave: 26.08.2016 15:17:20
Slika
PITANJE:

Poštovanje gospodine Meiću! Želim da vam se zahvalim na pomoći oko auta audi a3. Pitao sam Vas za problem oko prvog paljena i skrenuli ste mi pažnju na elektropokretač... Tako je i bilo-pilikom paljenja vjerovatno je bio manji napon struje za senzore i auto je znalo duže verglati bez obzira na vanjsku temperaturu. Najvažnije je da problema više nema i da mi "majstori" ne govore možda je ovo... možda je ono. Hvala Vam puno još jednom i puno sreće u Životu i daljem radu. SVAKO DOBRO

ODGOVOR:

Poštovani, hvala na lijepim riječima. Drago mi je da Vam je pomogao moj savjet. Vi ste jedan od rijetkih koji se javi i zahvali nakon što je riješio problem na vozilu uz moju pomoć.

S poštovanjem,                                                                                                                        

 

 

 

 

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA 1,6 i. 16V - NEPRAVILAN RAD MOTORA ?

Datum objave: 24.08.2016 18:24:08
Slika
PITANJE:

Poštovani! Prvi vlasnik sam Hyundai Lantre 1996 tipa 1600 ccm. i 114 Ks. Broj prijeđenih kilometara 98000 i do sada nikad nisam imao problema s motorom. Prije dva tjedna sam se vračao s izleta na Sljeme i spuštajući se niz Zelenu Magistralu imao sam osjećaj da ne mogu kočiti s motorom jer se je prebrzo vrtio, bez obzira u kojoj brzini prijenosa (do 4500 o/m u drugom stupnju). Obično sam se mogao na dotičnoj cesti spuštati u trećoj brzini bez koćenja, eventualno s ukopčanom klimom, a što je ovisilo o vanjskoj temperaturi. Imao sam osjećaj da se automatski čok ne gasi pa čak i nakon vožnje po ravnoj cesti do kuće, broj okretaja motora u leru nije htio pasti ispod 1000, a trebao bi biti 700 - 800 okretaja. Nakon zaustavljanja na semaforu motor bi kratko radio na 2000 okretaja, naglo pao na 1500 i onda se postupno spuštao na 1300, uz trzaje kazaljke obrtomjera i nakon dulje stanke na 1000 okretaja. Stigavši kući pokušao sam skinuti uređaj ( BOSH ) koji je smješten na usisnoj grani prema kabini. Sam uređaj je s gumenom cijevi povezan sa filterom zraka, koji je bio čist, i pomoću kratke gumene cijevi ulazi u usisnu granu. S druge strane je priključak na struju koji sam tretirao s malo WD40. Skinuo sam uređaj sa usisne grane i očistio pomoću Acetona okretnu cjevčicu s prorezom koji se ne zatvara potpuno već je otvoren oko 1-1.5 mm. Zatvaranje regulira vrlo mekana opruga koja nije vidljiva izvana. Nakon toga je bilo nešto malo bolje ali i dalje nisu okretaji u leru, kod zagrijane mašine, bili manji od 1000. Odvezao sam se u ovlašteni servis udaljen 10 Km i nakon kratke probne vožnje koju je napravio serviser motor je opet išao u normalan ler (700 o.m.) pa je serviser ustanovio da je moje čišćenje pomoglo i da je garež u uređaju bila uzrok. Jučer sam opet bio na istoj Zelenoj magistrali i sve se ponovilo kao što sam gore opisao ... repriza do u detalja. U servisu su rekli da Lanac razvodnika paljenja koji je već dulje vrijeme rastegnut i čuje se ga, nema utjecaja na to i da neće smetati ako se ga još neko vrijeme ne zamjeni...nemam novaca za taj zahvat, momentalno. Auto pali od prve i topao i hladan, normalno prima gas i vuče jako dobro, potrošnja goriva uobičajena 10,5 l u gradu, jedino taj ler gas u zadnja dva tjedna stvara mi problem. Molim Vas, da ako je moguće na osnovu mojeg opisa, navedete mogućeg krivca za ovo stanje. Pretpostavljam da je u pitanju neki senzor. Lambda sonda , možda? Lijep pozdrav i unaprijed se zahvaljujem na odgovoru. Miroslav

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu navesti ću moguće neispravnosti ; senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature usisanog zraka, motorić minimuma, zaklopka snage ( nečistoća ), senzor položaja zaklopke snage, lambda sonda, nečisti injektori, propuštanje na usisnom kolektoru ili na nekom priključku koji je spojen na usisni kolektor, mehaničko stanje motora ( kompresija, propuštanje na ventilima ), ECU centrala ( manja vjerojatnost ) . Napravite sami ono što možete pa ćete možda i postići rezultat. Ako ne uspijete možete voziti tako i dalje do momenta kada ćete moći u uglednom servisu obaviti defektažu kvara i popravak.

na vrh Povratak na vrh

BMW E34 520 i. - NEMIRNO RADI NA LERU ?

Datum objave: 18.08.2016 17:27:06
Slika
PITANJE:

Poštovani, Radi se o E34 M50B20 iz 1991. s prijeđenih 47.000km (ne fali nula!). Auto je u obitelji od prvog dana, svi servisi u BMW-u. Auto je kao nov, ali u leru se povremeno osjeti jedna mala nemirnoća (kao vrlo sitni misfire), izraženije kad je topliji. Pali bez ikakvih problema. Svijećice original BMW - stavljene nove na 45.000km, bobine provjerene - nisu uzrok, ler-lauf ventil ispravan - kazaljka stabilna, lambda isto, svi filteri redovno mijenjani, Inspekcija II napravljena na 33.000 prošle godine, servis ulja u BMW Aachen u lipnju na 44.000 km. Stare izvađene svijećice nisu ukazivale na problem. Auto vuće odlično, u zadnjih 10.000 km između dvije izmjene ulje nije uopće trošio. Potrošnja na autocesti u Njemačkoj na rasponu od 130-180km na sat na 600km oko 8.4L na 100km. Odvezao sam BMW na dijagnostiku u BMW Baumgartner u Austrij dok sam prolazio ali kompjuter nije iščitao grešku. Auto je u stanju ko iz dućana! Brojni ovako malo podrhtavanje uopće ne bi podrazumijeveli kao problem, ali ja želim da auto koji prelazi iz generacije na generaciju nastavi biti u prefektnom stanju I sjećam se da je radio mirnije! Jedini je problem što ne mogu odolit vozit ga! Kolega s posla koji zna nešto u mehanici ga je pogledao I sumnju bacio na dizne. Moguće, obzirom da je gorivo početkom 90-ih u RH bilo lose kvalitete mada je auto I tada uglavnom točen u Sloveniji. Ako imate kakvu ideju cijenio bih pomoć? Šteta je sada krenut sistemom pokušaj pogreška mijenjat dijelove jer I dan danas originalni nisu jeftini, kao ni ruke u ovlaštenom BMW-u pa da pokušamo suzit potragu jer kada dovezete takav auto u originalni servis misle da ne znate kuda ćete s novcima! Zahvaljujem!

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu i velikoj bojazni u vezi cijene popravka vozila najsretniji bih bio da Vam mogu reći da su uzrok oksidirani kontakti na senzoru položaja zaklopke snage i da Vi sami uzmete WD sprej , očistite kontakte i tako za 30,- kn popravite motor da mirno radi. Na žalost moje sposobnosti nisu takve da Vam na daljinu mogu napraviti dijagnostiku i točno reči što je neispravno i cijenu popravka. Ovom prilikom mogu Vam navesti redoslijed ispitivanja ( kako mi to radimo u servisu ) i moguće faktore utjecaja : mehanički sustav motora, faza motora, istrošenost na razvodnom mehanizmu, razlika u tlakovima kompresije, istrošenost na vodilicama ventila, propuštanje na ventilima, nakupljene nečistoće na usisnim kanalima, propuštanje na usisnom kolektoru, ispušni sustav, debalans na radilici . Daljne ispitivanje je na sustavu ubrizgavanja i na dobavi goriva ; tlak goriva, količina goriva na injektorima, regulator tlaka goriva, senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor položaja zaklopke snage, zaklopka snage, senzor radilice, senzor bregaste osovine, mjerač mase zraka, lambda sonda, aktuator minimuma, EVAP ventil rezervoara, električna instaalcija . Nakon ovoga ispituje se sustav za stvaranje iskre na svjećicama i to ; kvaliteta iskre na svjećicama, energija iskre, ulazni napon u bobinu, električna instalacija, bobina. Na kraju ostaje kompjutor motora koji se po potrebi može također ispitati. Ovakvo ispitivanje se ne može napraviti tako da se koristi samo dijagnostički kompjutor servisa. Za ovo je potrebno raditi pojedinačno ispitivanje navedenih dijelova i sklopova. Na taj način je moguće točno defektirati kvar . Naravno kvar može biti ( na vozilu koje ima 25 godina ) jeftini, skupi i vrlo skupi. Na kraju treba reći da servisi u kojim ste bili nisu radili nikada ovakvu dijagnostiku, samo su spojili svoj dijagnostički uređaj i očitali memoriju grešaka a na taj način se može otkriti samo mali broj kvarova. Dijagnostika koju sam opisao nije jeftina jer podrazumijeva sva moguća ispitivanja i mjerenja te većina servisa to ne zna ili ne želi raditi.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA 1,4 MPI - MOTOR SE TRESE I RADI NA TRI CILINDRA ?

Datum objave: 16.08.2016 13:27:23
Slika
PITANJE:

Postovani.imam skodu fabiu 1.4mpi2003godina...upalila se CE lampica...cijeli motor trese kao da radi na 3 cilindra...ne prima gas...svijecice mijenjane prije 10 dana.molim savjet prije servisa jer me vucna sluzba oderala za 3500 kuna od sv roka do zg pa sam bez kinte....hvala Vam unaprijed

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu jasno je da postoji kvar na motoru . Prvi korak je defektaža kvara a nakon toga procijena koliki će biti trošak poravka. Vjerovatno nemate uvjete i mogućnosti da sami napravite dijagnostiku i točno detektirate kvar. U tom slučaju bih predložio ( kada budete u financijskoj mogućnosti ) da u renomiranom servisu napravite dijagnostiku i da se točno defektira kvar. Tada tražite da vam naprave troškovnik za popravak. Kada budete razgovarali sa servisom odmah pitajte kolika je cijena dijagnostike. To može biti od 100,- kn do 700,- kn . Ako se želite sami baviti istraživanjem i popravkom vozila navesti ću Vam redoslijed ispitivanja a to je : mehaničko stanje motora ( faza motora, kompresija, propuštanje na usisnoj grani ) , sustav dobave goriva ( tlak goriva, filter goriva, nečist rezervoar, elektronski modul zaklopke snage,  injektori, senzor radilice, senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, regulator tlaka goriva ), sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( svjećice, kablovi, bobina, električna instalacija, ulazni napon u bobinu , na kraju ostaje ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

VOLVO S60 D5 - TURBINA I PROBLEM OKO TURBINE ?

Datum objave: 15.08.2016 15:09:50
Slika
PITANJE:

poštovani imam volva s60 d5 120kw mijenjan je motor i otkad je zamjenjen turbina se ne pali na 1600 nego na 2800,vakumi su uredu.

ODGOVOR:

Prva činjenica koju treba reči je da se turbina ne pali na nekom broju okretaja već se ona stalno okreće čak i kada motor radi na leru. Istu pokreću ispušni plinovi tako da se ona počne okrettai odmah kada se upali motor. Druga stvar je što se učinak turbine osjeti na većem broja okretaja. Kada su ispravni motor, turbina , ispušni sustva i sustva regulacije turbine , onda se njezin učinak   ( povećanje snage motora i ubrzanje vozila ) osjete već iznad 1.600 o/min. Ako se na vašem vozilu taj efekt turbine osjeti tek iznad 2.800 o/min onda treba otkriti uzrok . Navesti ću moguće uzroke : začepljenje na ispušnom kolektoru, začepljenje auspuha, propuštanje na tlačnoj strani turbine, stanje turbine, regulacioni ventil turbine, začepljenje intercoolera, mehaničko stanje motora kojega ste ugradili, osjetno manja brzina ispušnih plinova koji okreću turbinu, ostali netipični uzroci .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 1,4 i. 16V - ŠTO JE NEISPRAVNO I KAKO TO SAZNATI ?

Datum objave: 11.08.2016 13:09:27
Slika
PITANJE:

Postovanje, vozim pezo 307, 1.4 benzinac. Na dijagnostici mi se pojavilo sledece Lambda sonda ( red 1, senzor 2) nekativno. Da li to znaci da je problem iza ili ispred katalizatora. Auto se inace trese levo desno jedno minut pa tek onda mogu da krenem sa njim. Molim za informaciju da znam sta treba da menjam, posto uskoro idem na more. Hvala

ODGOVOR:

Nije dobro da mijenjate pojedine dijelove na osnovu pretpostavki ili na osnovu onoga što Vam netko kaže. Uzrok ili neispravnost mora biti točno defektiran a to je moguće jedino neposrednim i stručnim uvidom na vozilu. To što ste Vi očitali na dijagnostici ne mora uopče biti točno. Znači da uzrok ne mora biti ni prva ni druga lambda sonda. Osim njih mogući uzroci su ; loša iskra na svjećicama, svjećice, kablovi, bobina, ulazni napon na bobinu, električna instalacija, pojedini senzori motora, regulator tlaka goriva, injektori, ECU centrala, mehaničko stanje motora. Iz navedenog možete vidjeti da je nužno obaviti pravu dijagnostiku na vozilu i točno defektirati kvar. Inače se može dogoditi da nepotrebno kupujete pojedine dijelove.

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - SAVJETI - TROŠENJE MOTORA ?

Datum objave: 10.08.2016 18:55:52
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, molim Vas za mišljenje oko jednog općeg pitanja vezano uz trajnost motora. Naime, često se u kontekstu trajnosti motora spominju razne pojavnosti koje prate hladan start (podmazivanje, tolerance, kondenzacija goriva...). Mene zanima kakav utjecaj na motor ima startanje posve zagrijanog motora sa aspekta podmazivanja. Naime, do trenutka uspostave pritiska, odnosno protoka ulja i stvaranja uljnog filma, kakav utjecaj na ležajeve motora daje startanje motora, koliko tu pomažu aditivi za suho trenje i slično. Tvrdim prijatelju da kod kraćih zaustavljanja bolje da ne isključuje motor (ako staje na par minuta). Zahvaljujem, Sanjin

ODGOVOR:

Prilikom startanja motora postoji pojava kratkotrajnog  suhog trenja dok se ne stvori uljni klin koji podigne radilicu te na taj način nastane hidrodinamičko plivanje rukavaca radilice. Na samoj radilici se pojavljuju najveće mehaničke sile i zato je bitno da se upotrebljava odgovarajuće ulje. Jedna od svojstava ulja je i dobra pumpabilnost . To je sposobnost ulja da pumpa u što kraćem vremenu stvori tlak ulja u motoru. Po nekim podacima smatra se da svako gašenje i paljenje motora istroši rukavce radilice kao da je motor vozio 7 km . Ovaj utjecaj se može smanjiti upotrebom kvalitetnih dodataka motornom ulju koji prijanjaju na rotirajuće i klizne površine motora.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,7 D - ZRAK U SUSTAVU GORIVA ?

Datum objave: 08.08.2016 12:57:43
Slika
PITANJE:

Imam fiat punta 1.7 dizel 98.god. Promjenio sam filter goriva i nemogu upaliti motor..mada sam ozracivao dizne na bloku motora..sali trebam jos nesto napraviti. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

U sustavu goriva ima još zraka i zato motor ne može upaliti . Kada se mijenja filter goriva onda se novi filter treba napuniti s gorivom i onda ugraditi. Nakon toga se obavlja odzračivanje ( najbolje s ručnom pumpicom ili na bilo koji drugi način, bitno je da u visokotlačnojpumpi i cijevima nema zraka ) . Kada se iz sustava eliminira zrak , motor normalno pali.

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - NE ŽELI IĆI VIŠE OD 130 KM/H ?

Datum objave: 05.08.2016 14:45:35
Slika
PITANJE:

Postovani! Imam problem kod bmw-a e46 320d 100kw. Auto je stajao 2 godine, bio je razbijen, popravljen je te je sa njime vec napravljeno 15-stak tisuca km. Problem koji se javlja je da gotovo uvijek izgubi na snazi dok ga zelim stisnut do kraja u 5 brzini na autoputu ali od prvog pokusaja ne gubi na snazi nego kad bi se vozio koji kilometar tako, smanjio brzinu pa opet povecao brzinu i onda bi se znalo javit taj problem i tada ponekad ne zeli ici vise od 130 cak recimo, tako dugo dok ga ne smanjim na minimalnu neku prosjecnu brzinu oko 60-tak ili 80 na sat. Poslije ga opet mogu pritisnut do kraja i opet ide brutalno i opet nakon nekog kratkog vremena izgubi na snazi. U ostalim brzinama ide dobro ali imam osjecaj da nema svih 136 ks, nekad ide odlicno a u vecini slucajeva kao da ima 80 ks. Ili kao da vucem neki teret iza sebe. I kad se desi mi da izgubi na snazi i brzini, tada se brzina ni nemoze povecat i bez obzira kada dam gas do kraja on samo mijenja zvuk kao da dobiva sve ali nejde i nejde. Dosta toga sam popravljam doma jer me zanima sve to pa me zanima isto da li bi bez obzira za tehnicki mogao skinut oba dva katalizatora, srednji lonac, zacepiti egr, maknut klapne na kolektoru i jos ostale stvari koje mogu biti problem(a vi mi jos dodajte koje recimo)? Odmah skidam :) Da skinem sve moguce probleme sa njega i da auto napokon ide!! Ima 270 000 km od prvog vlasnika starijeg covjeka koji je odlicno se brinuo o autu. Inace auto je isao super i max brzina mu je isla do 220km/h sve dok ga nisam.razbio i tako je stajao pune 2 godine i od tada se javlja taj problem. Zelio bih da auto ima svih 136 ks i da tako ide a ne da ide kao da vucem teret iza sebe non stop ili kao da ima 80 ks. Inace motor ne trosi nista ni ulje ni vodu niti ne dimi pali super i potrosnja mu je stvarno tvornicka minimalna! Citam Vas redovito i stvarno pametan ste covjek i dobar, puno pomazete. Znam da cete napisati kao i obicno da se ne moze nista utvrditi bez kompletne dijagnostike motora, dakle ispitivanje : mehaničkog sustava motora, ispitivanje sustava za dobavu zraka u motor, ispitivanje sustava za dobavu goriva, ispitivanje upravljačkog sustava motora . Moguće neispravnosti : začepljenje usinog kolektora, začepljenje ispušnog kolektora, suženje usisnih kanala, EGR ventil, senzor pedale gasa, dize, sustav za regulaciju turbine, turbine, senzor tlaka turbine, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora . sto je i razumljivo, ali me svejedno zanima pa da pokusam jeftinije proci ako se moze nesto elimimirat. Hvala Vam gsp. Do viđenja...

ODGOVOR:

Na vašem vozilu ( u momentu kada nema potrebnu snagu ) ne rade pojedini senzori ili aktuatori i to je razlog problema koji opisujete. Na žalost mogu samo nabrojiti koji bi to dijelovi mogli biti ali ne mogu točno i jednoznačno ( na daljinu ) defektirati kvar. Ispitajte slijedeće ; EGR ventil, mjerač mase zraka, senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor bregaste osovine, regulacioni ventil turbine, mehanizam za pomicanje zaklopki u usisnom kolektoru. Ne bih Vam prepotrućio da blokirate EGR ventil, da isključite MAF senzor , da skinete katalizatore. Nešto od tih dijelova koji su demontirani prepoznati će ECU centrala motora kao grešku i reducirati će dovod goriva tako da motor neće imati potrebnu snagu ( safe mode ) . Vi osobno kao vlasnik vozila i osoba koja voli raditi na vozilu, možete po vlastitoj volji i želji raditi pojedine eksperimente i preinake. Na taj način ćete doći do spoznaje koje ste rezultate postigli a koje rezultate niste postigli. O ovoj temi bi se moglo pisati vrlo dugo i opširno ali nema smisla. O svim detaljima možemo razgovarati na tel. 060/6060-44.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 2,5 TDI - PROBLEM ABS I CENTRALNO ZAKLJUČAVANJE ?

Datum objave: 03.08.2016 15:26:05
Slika
PITANJE:

Poštovani imam audi a4 b6 2,5tdi 120kw i prije nekih mjesec dana mi se javili dva problema koje sam učitao sa testerom prvi je 18057 P1649 data bus powertrain: missing message from ABS ECU a drugi je 18062 P1654 Please check DTC memory of: instrument cluster ECU, a danas mi se kod zaključavanja prednja vrata zaključaju a zadnja ostaju otvorena što bi mogao biti uzrok tim kvarovima?

ODGOVOR:

Mogući uzroci su : greška na sustvau ABS-a je kompjutor ABs-a nema spoj s masom . To isto odnosi se na drugu grešku u vezi kompjutora ABS-a i memorije u kojoj je zabilježena greška. Za točnu defektažu kvara nije dovoljo očitati navedene greške več je potrebno obaviti pojedinačno ispitivanje pojedinih dijelova ABS-a i ispitivanje električne instalacije ABS-a . Naravno s amaterskim znanjem to nije moguće. Moguće greške u vezi zaključavanja vrata su ; električni aktuator bravica zadnjih vrata, električna instalacija, prekid napajnja do motorića bravica zadnjih vrata, BSI računalo komforne elektronike, mehanički dio bravica vrata koje se ne zatvaraju.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - ČESTO MIJENJAM BRTVU GLAVE ?

Datum objave: 01.08.2016 16:51:40
Slika
PITANJE:

Pozdrav, posjedujem već četiri godine Peugeot 307, 2.0 hdi 79Kw. Imam jedan po prilično neobičan problem, majstor mi je ravnao glavu motora i mijenjao dihtung glave prije 2 godine, da bi nakon 8 mjeseci auto ostalo bez tečnosti i temperatura motora počela da raste. Nakon što sam stao i nasuo tečnost, sve je bilo ok narednih 15 dana i onda se opet isto dešavalo samo češće. Kada sam otišao kod majstora rekao mi je da je opet otišao dihtung glave i da treba ravnati glavu, to se i uradilo, da bi nakon malo više od pola godine opet počeo da gubi tečnost i da nabija pritisak u crijeva, odem prije neki dan kod istog majstora da vidim šta se dešava on mi kaže da je opet dihtung glave otišao, i sada ne znam šta da radim. Da li je moguće da se glava brusi i dihtung mijenja 3 puta u 2 godine ? Hvala

ODGOVOR:

Nije uobičajeno da se tako često mora mijenjati brtva glave i obrađivati glava. Ta pojava ukazuje na neki drugi kvar . U ovom slučaju uzrok može biti neravan blok motora. Glava motora se obradi , stavi se nova brtva i sve to je ispravno i u redu , međutim sve to se stvalja na blok motora koji je neravan i zato dolazi do probijanja kompresije u rashladni sustav. Dakle nije uzrok ni glava ni brtva glave nego blok motora.

na vrh Povratak na vrh