Danas je: 26.03.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - ZAŠTO MOTOR NEMA SNAGE ?

Datum objave: 22.03.2017 15:29:09
Slika
PITANJE:

Poštovanje laguna 1.9 dci 2004 godina auto slabo vuce od kako su vadili injektore i skidali senzor pritiska goriva tada je lupalo nesto poput seljeza u motoru rekli su da je injektor izvadili su ih van i testirali test je pokazao da su u redu vratili su ih nazad prestalo je lupanje za to vrijeme dok je lupalo auto je jako dimijo crni dim moje pitanje je zasto auto nema snagu koju je imo prije lupanja ispitivanje injektora je izvrseno kod purića u samoboru gospodine meić unaprijed vam hvala

ODGOVOR:

Na samom početku bih želio reči da servis PURIĆ ima vrhunsku ispitnu opremu firme BOCSH. Za sve radove koje obavlja daje garanciju. Vjerujem da su dize koje ste Vi donijeli na ispitivanje u ispravnom stanju ( tlakovi, količine goriva, opče stanje diza ) . Uz tu činjenicu potrebno je uzroke    slabe snage motora  tražiti na drugim dijelovima i sklopovima motora.  Sad bih Vam objasnio koji sve uzroci mogu utjecati na to što motor nema potrebnu snagu a to su : mehaničko stanje motora, začepljenje na usisnom kolektoru, začepljenje na ispušnom sustavu, sustav za dobavu goriva, sustav za dobavu zraka, svi senzori motora, električna instalacija , ECU centrala motora. Osnovni zadatak servisa koji Vam je radio na vozilu je da obavi pregled svih dijelova i sklopova i da točno defektira kvar/kvarove. Nakon dobro obavljene dijagnostike Vi bi trebali dobiti točne podatke : što je neispravno, što sve treba napraviti, kolika će biti cijena popravka. Nakon što prihvatite sve u vezi cijene popravka, servis je dužan obaviti potrebne popravke i isporučiti Vam ispravno vozilo.

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,4 i. 16V - JAKO TRESE KADA SE UPALI ?

Datum objave: 19.03.2017 13:22:05
Slika
PITANJE:

Postovani,imam seat ibizu 1,4,16v,auto 158000,trosi 2.5l 1000km i ujutro kad auto upalim sav se trese kao da mu je auspuh zacepljen il nesto,tek kad motor se malo zagrije prestane.

ODGOVOR:

Potrošnja ulja koju ste naveli ( 2,5 l/1000km ) je izuzetno velika i to može biti uzrok lošeg rada motora i ostalih kvarova na motoru. Osnovni princip kod svakog kvara je da se najprije rješevaju mehaničke greške na motoru ( kompresija, velika potrošnja ulja, propuštanje na ventilima ). Moj prijedlog je da najprije riješite veliku potrošnju ulja . Uzroci velike potrošnje ulja su vodilice ventila i klipni prstenovi koji najčešće budu istrošeni.

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,4 i. 16V - PROBLEMI S PALJENJEM MOTORA ?

Datum objave: 16.03.2017 12:47:36
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Seat Ibizu 1.4 16V, 2005 god Problem je sljedeci, tokom niskih temperatura ove zime auto je palio vecinom iz druge ili trece uz duze drzanje kljuca. Ili ako par puta dam pa oduzmem kontakt, onda je znao paliti iz prve. Akumulator je nov (3-4 mj), sve ispitano i radi ok. Ukoliko auto bude u garazi pri istim tim niskim temperaturama, pali normalno. Zna nekada upaliti iz prve (kada je toplije do 5 stupnjeva, i kada nije u garazi), no kao da svu snagu negdje izgubi i onda dodje skoro da ce se ugasiti...zatrese i "vrati snagu nazad" i auto nastavi raditi. Takodjer trese u leru (samo u leru). Kada u leru dodam gas i oduzmem, onda pogotovo, i po svjetlima se vidi kako gube snagu, a auto se ponasa kao da ce se svaki tren ugasiti. Molim Vas za neki savjet, ili barem misljenje od cega poceti s dijagnozom. Kompjuter ne pokazuje nista. Zamjenjen je senzor temp motora i pumpa goriva nedavno, ako to nesto znaci u ovom slucaju. Hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Na samom početku treba kazati da se s dijagnostičkim kompjuterom može otkriti samo mali broj grešaka . Sve ostale greške otkrivaju se pojedinačnim ispitivanjem svih dijelova i sklopova. Redoslijed ispitivanja je slijedeći ; mehanički sustav motora, sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, svi senzori motora, električna instalacija motora, ECU centrala motora. Za ovakvo ispitivanje treba imati potrebne mjerne uređaje, ispitne uređaje, pojedine alate, tehničku bazu podataka ( u kojoj se nalaze svi podaci i mjerne veličine, opis kako se pojedini dijelovi ispituju, električne sheme i ostali važni podaci ) . Ako svega  toga nemate onda ne možete raditi kompletnu dijagnostiku motora o kojoj govorim. Uz to treba imati potrebno znanje iz područja tehnike motornih vozila.  Na Vaše pitanje od čega početi , već sam dao odgovor ali ću ga opet ponoviti. Počinje se sa ispitivanjem mehnaičkog stanja motora a to je ; faza motora, tlakovi kompresije, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisno ispušnom kolektoru . Nakon toga ispituje se sustav za dobavu goriva ; tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, pojedini senzori motora, mjerač mase zraka, lambda sonda, davač stanja temperature motora, davač tlaka zraka u usisnoj grani, EVAP ventil rezervoara, zaklopka snage, aktuator minimuma, nepovratni ventil za gorivo, filteri . Slijedeće ispitivanje je sustav za stvaranje iskre na svjećicama ; električna instalacija , padovi napona prilikom startanja motora, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu, ECU centrala motora. Na želost na vaše pitanje nisam mogao dati jednostavniji odgovor jer ste htjeli znati kako se može sigurno doći do spoznaje o načinu ispitivanja i kako se može sigurno otkriti koje su prisutne neispravnosti . Ovo je opis postupka ispitivanja kojim sigurno možete otkriti sve neispravnosti .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - PROBLEM JE GAŠENJE MOTORA ?

Datum objave: 13.03.2017 17:14:32
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Posjedujem VW Passata 1.9 tdi 1997. godište i problem je spontano gašenje. Naime, nakon što upalim auto prođem kojih 200 metara auto se ugasi kao da nedobiva gorivo. U početku se to događalo kada kazaljka goriva padne na cca. 1/4 rezervara, a sada se to događa čak i kada je pola rezervara. Kada je pun do čepa nikakvih problema, normalno pali, prima gas, nema oblaka dima dakle sve normalno. Promjenjen plovak, rezervar očišćen, stavljeni nepovratni ventil na dovod goriva, sva crijeva nova stavljena, filter promjenjen. Nakon što se ugasi tokom vožnje, odzračim dizne, nadosipam goriva i on upali (naravno pod uvjetom da ima barem pola rezervara goriva). Neznam više šta da mijenjam a da se to nedogađa, ludim. Bio bih zahvalan ako bi me mogli savjetovati što da radim. Hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu uzrok je pojava zraka u sustvau goriva . U kritičnom momentu zrak dođe do visokotlačne pumpe i diza i motor se ugasi. Vi ste napravili večinu stvari koja se u tim slučajevima radi kada se pojavi zrak u gorivu. Međutim to nije dovoljno jer niste postigli rezultat. Morate još pokušati detaljije istražiti kako i gdje ullazi zrak u sustav dobave goriva. Treba pregledati sve od rezervoara do diza ( sklop za usisavanje goriva u rezervoaru, cijevi u rezervoaru, cijevi dovoda goriva od rezervoara do filtera goriva, cijevi povrata goriva, nepovratni ventil na filteru goriva, cijevi od filtera do pumpe za dovod i povrat goriva, priključke za povrat goriva na dizama ) . Na kraju kao mogući uzrok ostaje visokotlačna pumpa kroz koju također možeulaziti zrak u sustav.

na vrh Povratak na vrh

HONDA ACCORD 2,0 i. - KAKO DA PODESIM VENTILE ?

Datum objave: 13.03.2017 16:47:31
Slika
PITANJE:

Postovanje g.Meicu.Evo javljam se po treci put, svaki put ste odgovorili na postravljena pitanja, pa vam se ovim putem iskeno zahvaljujem na svakom odgovoru i vremenu koje ste izdvojili za sve nas. Imam par pitanja . Radi se o Hondi Accord 1999 2.0i 108kw f20b6. Zelio bih podesit ventile na vozilu pa ne znam koliki zazor mora biti? I na kraju kad se podese ventili 2.cilindra da li radilicu ostavit u tom polozaju ili je treba okretati dok klip 1.cilindra bude u GMT pa onda startat motor. I jos pitanje na koliko se podesava kut pretpaljenja? Hvala Vam puno!

ODGOVOR:

Usisni ventili se podešavaju na 0,24 do 0,28 mm, ispušni ventili se podešavaju na 0,20 do 0,32 mm. Ventili se podešavaju kada je motor hladan. Kut statičkog predpaljenja se podešava na 12° prije GMT kada motor rdai na 750 o/min. Način podešavanja ventila je specifičan , najbolje je to raditi prema redoslijedu paljenja . Redoslijed paljenja je 1-3-4-2 . Najprije namjestite ventile tako da su ventili četvrtog cilindra na vagi i tada su ventili prvog cilindra zatvoreni i mogu se podešavati. Nakon toga ( okretanjem radilice ) stavite ventile drugog cilindra na vagu i tada su ventili trečeg cilindra zatvoreni i mogu se podešavati, nakon ovoga stavite ventile četvrtog cilindra na vagu i tada su zatvoreni ventili prvog cilindra koje možete podešavati, slijedeće je da stavite ventile trečeg cilindra na vagu, tada su zatvoreni ventii drugog cilindra koje možete podešavati. Ovim postupkom završeno je podešavanja ventila.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA D 1,4 i. - UPALILA SE LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 11.03.2017 14:14:27
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Opel Corsu D, 2012.g., 78000km, motor 1.4 74kW (A14XER). Problem je sljedeći: Upalila mi se lampica greške motora, dijagnostika kaže P0171. Bio sam na nekoliko servisa i na svakom dobio drukčiji odgovor: od novog poklopca motora, PCV ventila, lambda sonde, MAF senzora,lošeg benzina... Malo sam proučio neke stvari na internetu te sam nabavio jeftini uređaj za dijagnostiku pomoću kojeg sam u stvarnom vremenu mjerio neke vrijednosti: npr. u leru mi se motor vrti na 750 rpm-a, a vrijednost LTFT iznosi oko +35%. Pri višim okretajima ta vrijednost pada na oko 0-5%. Isto tako napon na O2 senzoru izgleda uredno sinusno od 0.1v do 0.9V. Subjektivno ne osjećam nikakve probleme u radu motora. Molim Vas ako mi možete dati savjet na što da se ubuduće orjentiram. Unaprijed hvala na odgovoru i srdačan pozdrav!

ODGOVOR:

Očitana greška P0171 ukazuje na više mogućih faktora utjecaja. Moguće greške su ; brtva usisnog kolektora, brtva ispušnog kolektora, nekontrolirani ulazak zraka u motor ( falš zrak koji poremeti gorivu smjesu benzin-zrak ), mjerač mase zraka, tlak goriva, regulator tlaka goriva, dobavna pumpa, injektori, senzor kisika , senzor položaja zaklopke snage, povremeni izostanak paljenja na jednom od cilindara, vrijeme otvorenosti injektora, povremeno zatajenje nekog od senzora motora, ostali netipični uzroci. Postoje brojni dijagnostički uređaji kojima se mogu očitavati šifre grešaka i raditi pojedina ispitivanja na vozilu. Međutim takvi dijagnostički uređaji nisu dovoljni da bi se brzo, točno i jednoznačno defektirao kvar. S takvim uređajem ne možete npr. izmjeriti tlak goriva, tlakove kompresije, propuštanje na ventilima i brojna druga ispitivanja koja se rade u cilju otkrivanja kvara/kvarova. Ovom prilikom mogu navesti redoslijed ispitivanja i vrstu ispitivanja koje mi radimo u servisu kada tražimo kvar. Redoslijed ispitivanja je slijedeći : mehanički sustav motora ( faza motora, tlakovi kompresije, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisno/ispušnom kolektoru, propuštanje na ispušnom sustavu ), hidraulični sustav - dobava goriva ( tlak goriva, EVAP ventil rezervoara i svi pripadajući dijelovi sustava goriva ) , sustav dobave zraka u motor ( mjerač mase zraka, zaklopka snage, svi ostali dijelovi ), sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( svjećice, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu ), električna instalacija i ECU centrala.                                                                                               Za početak orjentirajte se na ; propuštanje na usisno/ispušnom kolektoru, nekontroliranom ulazu zraka u motor ( falš zrak ), tlak goriva, količina goriva na injektorima, stanje injektora ( nečistoća ), regulaciona lambda sonda, kontrolna lambda sonda, električna instalacija motora.

na vrh Povratak na vrh

VW TRANSPORTER 1,6 D - NIŠTA MI NIJE JASNO ?

Datum objave: 10.03.2017 16:20:57
Slika
PITANJE:

Pozdrav. imam problem sa VW t3 Dizel 1.6 od golfa 2 ima motor ali imam problem sa paljenjem i sa vucom kad ga upalim na gurku malo teze pali ali uglavnom pali na gurku eh sta se desava kad se upali nesmem da skinem nogu sa gasa jer hoce da se gasi gusise moram da mu dam malo vise gasa i da ubacim u prvu pa tad da krene i opet nece kako treba da ide? meni su rekli da nije bosh pumpa ili grejaci ali ne mogu da verujem svakim neiskusnim ljudima sta bih ste vi rekli da je u pitanju i da malo duva motor i rekli su mi da mozda radi na 2 klipa molim vasza neki savet mnogo mi znaci vec 7-8 meseci mi stoji ovako a mozda je mali problem ali ja ne znam tako da ako mozete mi pomoci sta bih moglo da bude hvala unapred.....

ODGOVOR:

Ako vam nije poznata tehnika i princip rada dizel motora onda ćete sami teško riješiti problem. Ja ću vam sada opisati redoslijed ispitivanja i što sve može biti uzrok teškog paljenja motora i lošeg rada motora. Evo opisa ispitivanja i mogućih kvarova ; najprije provjerite fazu motora i po potrebi točno namjestite fazu motora ( za ovo vam treba poseban alat ), nakon ovoga točno podesite kut predpaljenja na visokotlačnoj pumpi ( za ovo Vam treba komparator s odgovarajućim adapterom, tada kut predpaljenja treba podesiti na 0,84 mm ), nakon ovoga izmjerite kompresiju motora ( za ovo Vam treba motometar a tlakovi kompresije moraju biti veći od 25 bara ) , Zatim treba provjeriti dize i grijače koji moraju biti ispravni, prije nego počnete paliti motor provjerite ispravnost akumulatora i elektropokretača ( ako su oni ispravni onda se prilikom startanja motora radilica mora okretati sa više od 140 o/min, ako motor sada ne upali najvjerovatnije treba obaviti odzračivanje sustava goriva a to znači da na visokotlačnim cijevima i dizama ne smije biti zraka ).  Nakon svega ovoga motor mora upaliti . ako motor ne upali uzrok je visokotlačna pumpa u kojoj postoji neispravnost. Ako Vam sve ovo što sam objašnjavao i navodio nije jasno, onda nema nikakve šanse da se Vi bavite ovim poslom jer Vam nisu jasni osnovni pojmovi iz automobilske tehnike. 

na vrh Povratak na vrh

BMW 525 D - BIJELI DIM IZ MOTORA ?

Datum objave: 10.03.2017 15:47:44
Slika
PITANJE:

Postovanje Vozim bmw 525d 2002 godina. 370.000kilometara,zanima me kad otvorim cep od ulja dimi bijeli dim. Na sipki nista,vode netrosi,Temperatura uvjek na sredin,ulja netrosi. Sta bi moglo bit uzrok. Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Bijeli dim koji vidite ne znači ništa i zbog toga možete mirno spavati. Navedeni dim je normalna pojava kada je motor zagrijan na radnu temperaturu. Tada je temperatura ulja veća od 90°C . Prilikom izgaranja dizel goriva u motoru stvaraju se razni plinovi a među njima i vodena para. Dakle taj bijeli dim nastaje kao produkt izgaranja dizel goriva a ne zbog miješanja antifriza i ulja. Ponavljam još jednom , s motorom je sve u redu i vozite bez brige i dalje.

na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,5 i. V6 - TRZA KOD UBRZANJA ?

Datum objave: 08.03.2017 20:27:52
Slika
PITANJE:

Opel omega 2.5V6 96g.trza Postovani God.Molio bi vas ako mi možete ikako pomoći i bar otprilike me uputit na koji bi to kvar mogao biti dakle kada je jos hladan sve bude uredu nekih par min i onda kada se malo ugrije prilikom ubrzanja vozilo pocme trzati i kada dođe do zeljenu brzine prestane.Prosao sam par dijagnostika i sve su pokazivale da je sve ok.Auto ima samo 170 i prvi smo vlasnici vozila auto je stvarno izgedom ko novi i volio bi to riješiti .Unaprijed puno Zahvaljujem .Lijep Pozdrav

ODGOVOR:

U vezi Vašega pitanja sam u velikoj dilemi na koji način da odgovorim na pitanje. Razlog je što niste naveli d ali je to benzinski ili dizel motor ? Mogli ste barem navesti još i snagu motora te bi tako mogao znati da li je to benzinski motor od 125 KW ili je to dizel motor od 96 KW . Odgovoriti ću kao da je u vozilu benzinski motor ( X25XE od 125 KW ) . Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, EVAP ventil rezervoara, zaklopka snage, senzor detonacija, injektori, regulator tlaka goriva, senzor rdailice, senzor bregaste osovine, mjerač mase zraka, lambda sonda, EGR ventil, električna instalacija motora, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu, ploča s osiguračima i relejima, mehaničko stanje motora ( pojedina istrošenja na ventilima i glavi motora, propuštanje na usisnom kolektoru, nakupljena garež na usisnim ventilima ), ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 250 D - ŠTO UZETI ?

Datum objave: 05.03.2017 12:37:39
Slika
PITANJE:

dobar dan,što uzeti w124 250d sa 371000km iz 92 ili 300d automatic iz 94 sa 314000 oba auta poprilično očuvana,te dali će u skoro vrijeme biti problema sa ispušnim plinovima tj.očitovanjem na tehničkom.unaprijed hvala

ODGOVOR:

Prije bilo kakve kupnje rabljnog vozila ( a naročito vozila koja su stara preko 20 godina ) , potrebno je obaviti stručni pregled motora, mjenjača i vozila u cjelini. Navedena vozila sigurno nemaju nikakvu cijenu , međutim beš zbog toga bi ista trebalo pregledati kako se nebi dogodilo da Vam prvi popravak bude puno skuplji nego cijena vozila. Ako su vozila u podjednakom tehničkom i funkcionalnom stanju , onda bi bilo bolje da kupite ovo vozilo s manuelnim mjenjačem. Popravak automatskog mjenjača ( ako se dogodi kvar ) može koštati od 2.000 do 3.000 eura . Manuelni mjenjač se jako malo kvari ( praktički nema kvarova ) a njegov popravak je oko 400 eura . Ispušni plinovi koji Vas zabrinjavaju su najmanji problem i taj problem nije skupo otkloniti .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,2 i. 16V - UPALILA SE LAMPICA GREŠKE MOTORA ?

Datum objave: 01.03.2017 15:44:59
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meić, hvala vam što svojim stručnim odgovorima pomažete mnogim vozačima u nevolji, volim čitati vaše odgovore, evo nažalost moram vam se i ja javiti s problemom. Nedavno mi se na Opel Corsi D (2011) 1.2, 16v, upalila lampica greške motora. Bio sam na dijagnostici, očitali su grešku prve i druge lambda sonde, promjenili su svjećice i senzor tlaka, no auto odmah kad se upali podigne okretaje na otprilike 2000 o/min (normalno je oko 1100 o/min) dosta trza u leru i poveća mu se broj okretaja ponekad i do 4000 o/min povremeno se i ugasi u leru. U probnoj vožnji je držao visoke okretaje motora i jako bučio na ispušnoj grani te se slabo odazivao na gas. Motor dosta vibrira i radi neujednačeno, molim vas ako možete reći u čemu je problem. S poštovanjem, Silvije Kovačević

ODGOVOR:

Točan i jednoznačan uzrok se može znati kada se obavi neposredan uvid na vozilu i kada se ispitaju pojedini dijelovi i sklopovi. To se zove kompletna dijagnostika motora. U ovom slučaju radi se ispitivanje ; mehaničkog sustava motora, ispitivanje sustava za dobavu goriva, ispitivanje sustava za stvaranje iskre na svjećicama, ispitivanje sustava za upravljanje motorom. Moguće neispravnosti mogu biti brojne, Spomenuti ću koje bi to mogle biti u ovom slučaju ( i prema Vašem opisu ) : senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor temperature usisanog zraka, senzor položaja zaklopke snage, elektronički modul klapne gasa, mjerač mase zraka, regulator tlaka goriva, propuštanje na usisnom kolektoru, motorić minimuma, upravljanje motorićem minimuma, električna instalacija motora, ostali netipični uzroci. Posao oko dijagnostike i potrebnog popravka, povjerite uglednom ( provjerenom ) servisu.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H 1,4 i. 16V - PALE SE RAZNE KONTROLNE LAMPICE ?

Datum objave: 28.02.2017 10:32:00
Slika
PITANJE:

Poštovani ; imam problem sa opel astrom h 1.4 enjoy 2007god Pale mi se kontrolne lampice kada je auto pokrenut :abs-stalno svijetli,akumulator-pali se i gasi,ključ preko auta-stalno svijetli Ne funkcionira :broj obrtaja-radi na prekid,brzinomjer-ne radi nikako.Auto dijagnostika(kočnica+gas)izbacuje sljedeće kodove pogreške:ECN 210400,210870,050072 Napominjem da motor radi normalno,kočnice isto tako,abs odrađuje na pritisak papučice ,ukratko auto se u vožnji ponaša normalno,bez uočljivih smetnji Molim Vas za savjet HVALA

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu Moguće neispravnosti su ; velika varijacija napona, regulator napona, alternator, padovi napona na pojedinim konektorimaelektrične instalacije motora, pločasosiguračima i relejima. Detaljnim pregledom svega što sam naveo može se otkriti kvar i isti riješiti. Nakon toga ćeopet sve biti ispravno .

na vrh Povratak na vrh

DACIA SANDERO 1,6 i. - SPOJKA HVATA VISOKO ?

Datum objave: 25.02.2017 15:48:29
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meić već duže vremena pratim Vaš sajt o popravci automobila, pogotovo rubriku Besplatni savjeti i veoma cijenim Vaš trud da pomažete ljudima oko problema sa autima, pa bih Vam i ja postavio pitanje u vezi suviše visokog hvatanja spojke na autu dacia sandero stepway 1.6 b , 2012g.Naime jako mi smeta što spojka hvata suviše visoko, iako ona počne hvatati dosta ranije, kada se pušta polako.da problem izgleda veći spojka je premekana, tako da se vrlo teško prilagoditi i steći rutinu.Auto je prešlo samo 65.000km i čuo sam da tako mora biti. Moje pitanje bi bilo "Da li je na ovom autu spojka obična ili hidraulična, i da li se može štelovati visina hvatanja, a da se ne odrazi na funkciju i vijek trajanja spojke" HVALA VAM UNAPRIJED I SRDAČAN POZDRAV.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu spojka nije hidraulična nego klasična ( tarna spojka s lamelom, potisnom pločom, potisnim ležajem ) . Komanda spojke ima dva hidraulična cilindra ( glavni cilindar u kabini i radni cilindar na mjenjaču ) koji zamjenjuju tzv. kuplung sajlu. Ovaj sustav nema mogućnosti podešavanja visine pedale spojke ( mjesto prihvačanja spojke , više ili niže ) . Kada je spojka potpuno nova , ona hvata niže. Kako se vremenom spojka troši ( lamela i potisna ploča ) , hvatanje spojke postaje sve više i više do momenta kada počne proklizavati . Evo nešto u vezi tvrdoće pedale spojke. Svi žele da pedala spojke bude što više mekana u cilju komfora pa me čudi zašto bi Vas to smetalo. Pedala spojke će sigurno postati tvrđa i hvatati će tek na samom vrhu kada nastane značajno istrošenje lamele i potisne ploče. To će ujedno biti znak da Vas čeka zamjena seta spojke .

na vrh Povratak na vrh

BMW 525 D - NABIJA PRITISAK U KOMPENZACIJSKU POSUDU ?

Datum objave: 25.02.2017 15:34:04
Slika
PITANJE:

Poštovanje, vozim BMW 525td (163 KS) iz 2002 god, a problem je sljedeći (navest ću taksativno da je lakše pohvatati činjenice): -nabija pritisak u kompenzacijsku posudu -mjehurića ima malo -razina antifriza varira -antifriz i posuda su čisti, bez ikakvih tragova ulja -na čepu i mjernoj šipki za ulje nema tragova antifriza, sve je uobičajeno crno -nigdje ništa ne dimi, ni kad je motor hladan ni topao -nema povećane potrošnje ni goriva ni ulja -motor se ne pregrijava, sve je uobičajeno -jedino se kazaljka temperature diže sporije i samo u gradu dođe do sredine -motor ima 297.000 stvarnih km, fino radi i vuče Raspitivao sam se i neki kažu da je zbog nabijanja pritiska u posudu u pitanju brtva glave motora, a drugi da rashladni sustav nakon zamjene antifriza jednostavno nije dobro odzračen. Što vi mislite, na temelju mog opisa. Hvala i svako dobro.

ODGOVOR:

Rashladni sustav na Vašem vozilu je pod tlakom od 1,1 do 1,3 bara i to je normalno. Kada bi se tlak u rashladnom sustavu povećao na veći od dozvoljenog , tada bi reagirao sigurnosni ventil rashladnog sustava ( nalazi se u čepu ekspanzione posude ) i tako bi rashladna tekućina poćela izlaziti vani . Vi niste spomenuli da imate pojavu propuštanja rashladne tekućine kroz čep ekspanzione posude a to znači da ne postoji nikakav problem u vezi toga. Zaključak je slijedeći : ako se motor ne pregrijava, ako ne nestaje rashladna tekućina, ako na auspuh ne izlazi velika količina bijelog dima, onda je s rashladnim sustavom sve u redu . Na kraju treba reči da je normalna radna temperatura motora 90°C . Ako ima nekih nejasnoća jevite se na 060/6060-44.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DTI - MOTOR PODRHTAVA ?

Datum objave: 24.02.2017 21:49:45
Slika
PITANJE:

Postovanje radi se o meganu 97 godina 1.9 DTI 72 kw auto dimi bjeloplavi dim kad je hladan uz to motor podrhtava i trza u voznji najvise dimi oko 2000 obrtaja.kad se zagrije motor vise ne trokira i pocne bacat samo plavkasti dim.dok je topal normalno vozi i vuce. Promjenio sam relej grijaca i sve filtere.uz to ociscen je rezervar i crijeva od goriva. Kompresija je 27 bara na vise po cilindru i dihtunzi i ventili su u redu pregledano .nadam se da mi mozete pomoc unaprijed hvala

ODGOVOR:

Bijeloplavi dim kojega vidite dok je motor hladan, nastaje zato što u tome momentu ne radi jedan cilindar. Znači da motor tada radi na tri cilindra. Kada se motor zagrije njegov rad se stabilizira jer je počeo raditi taj cilindar. Uzroci zbog kojih motor ( na hladno ) radi na tri cilindra mogu biti ; loša diza ili loša kompresija na tome cilindru.                                                                                         Plavi dim koji vidite na auspuhu kada je motor zagrijan nastaje zbog izgaranja ulja u cilindru ili cilindrima. Moguće neispravnosti zbog kojih ulje ulazi u cilindre su ; vodilice ventila, istrošenje na ležajevima turbine, klipni prstenovi, istrošenost cilindara. Ako trebate detaljnije objašnjenje možete se javiti na 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - RADI SAMO 4. BRZINA ?

Datum objave: 22.02.2017 12:20:45
Slika
PITANJE:

Postovani na grijanju di se pali od 1-4 mi je radilo 2 i 4..a pred kojih 1 mj mi je prestala i 2 raditi dakle sad mi radi samo 4..covjek mi je rekao da moram onu cjelu tablu tam mjenjati di se grijanje pali i gasi na wv golf 3 i to sam danas uradio i svejedno nista nisam postigao i dalje radi samo 4..sta bi to moglo biti?

ODGOVOR:

Na žalost napravljena je kriva dijagnostika i kriva defektaža kvara . U ovom slučaju najčešći uzrok je elektronski otpornik elektromotora ventilatora. Navedeni otpornik se nalazi na kućištu ventilatora.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,4 i. 16V - DA IL SE PODEŠAVAJU VENTILI ?

Datum objave: 20.02.2017 11:46:36
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine,imam jedno pitanje.Dali se na Ford focusu 1.4 iz 2000 god.podešavaju ventili i koji je zazor.Naime jedan majstor mi je rekao da se ne podešavaju,dok ide ide.Hvala unaprijed.M.Kos

ODGOVOR:

Usisni ventili se podešavaju na 0,20 mm a ispušni na 0,30 mm .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - TEŠKO ŠALTA 2. BRZINU ?

Datum objave: 19.02.2017 12:24:24
Slika
PITANJE:

Poštovani, nekoliko pitanja u vezi Mercedesa C klase W203, C220 dizel 150 KS, facelift 2006. godina, Avantgarde Sport paket, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva, prešao 227 000 km, auto ukupno u super stanju. Kada je hladno, npr. oko nule ili još niže, a auto hladno skupa sa svim uljima i sl. tekućinama u njemu, mjenjač dugo vremena bude tvrd i zapinje - najizraženija je 2. brzina, ostale su vjerojatno u okviru normalnog. Nema nekog posebnog zvuka krčanja, ali jednostavno pri polasku s parkinga na manje od 20 km/h, prilikom šaltanja u 2. brzinu, osjećaj je grub, treba primijeniti silu i nema nikakve "mekoće". Mekoća se definitivno stekne nakon što se auto vozi ali čak 20-ak min i vidi se da na problem utječe temperatura ulja mjenjača. Kad se sve skupa ugrije i razradi (nažalost, to traje!), šaltati se može i vršcima prstiju bez primjene sile, mada i tu ponekad baš ta 2. brzina pokaže mušice pa malo "zapne". Kako idu topliji dani, problem je manji, vjerojatno će nestati tokom ljeta. Pouzdan mehaničar nakon testne vožnje kaže da je problem vjerojatno u sinkronima, pa planiram zamjenu. Pitanja: 1) po internetu sam našao info da je možda problem u neodgovarajuće visokoj razini ulja u mjenjaču, ima li smisla zamijeniti ulje? 2) koje ulje je točno odgovarajuće za moj mjenjač 3) koja količina ulja mjenjača je ispravna? 4) je li zamjena sinkrona dobra dijagnoza? Srdačan pozdrav i veliko hvala! Mile

ODGOVOR:

Lako jemoguće da uzroci nisu ni ulje ni sinhton druge brzine. Prije toga treba posumnjati ( provjeriti ) mehanizam za šaltanje brzina ( dijelovi od ručke za šaltanje u kabini do birača brzina na mjenjaču. Na tom mehanizmu također može nastati istrošenje ili povećano trenje zbog hladnoće. osim toga uzrok može biti lamela koja ima svoje nazubljenje i koja klizi po nazubljenju spojničke osovine mjenjača. Ovo također može biti uzrok otežanog šaltanja zbog hladnoće. Odgovarajuće ulje za mjenjač je 75W80 ( MB235.10 ). Količina ulja je 1,5 litara. Ako ovaj problem rješavate u servisu , onda sve rizike u vezi popravka preuzima servis. To znači da servis pregledava vozilo, radi defektažu kvara i nakon toga radi potreban popravak koji će dati rezultat i omogućiti da se druga brzina lagano šalta.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,2 HDI - NIJEDAN MEHANIČAR NEZNA OTKRITI KVAR ?

Datum objave: 18.02.2017 16:02:49
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozim Citroen C5 2,2 hdi Break. Još nijedan mehaničar nije ustanovio pojavu ne vraćanja papučice gasa, npr. kada se prebacuje iz treće u četvrtu brzinu sa malo jačim gasom, motor ostane pod većim okretajima te se u tom trenutku paučica od gasa ne vraća. Papučica radi na hidrauliku. Molim Vas odgovor. Zahvaljujem unaprijed, Lijep pozdrav

ODGOVOR:

Kada ste rekli da ni jedan mehaničar nije defektirao kvar onda se to vjerovatno odnosi na najviše 3 do 5 mehaničara koji su to pokušavali. Moje mišljenje je da niste bili u kvalitetnom servisu i da zato nije otklonjen kvar . Otklanjanje kvara ne mora nužno biti u Vašem gradu. Moguće neispravnosti su ; senzor položaja pedale gasa, dize, senzor temperature motora,dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor tlaka na railu, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, sustav za upravljanje motorom, senzor brzine vozila, ECU centrala, mehaničko stanje motora. Neposrednim uvidom na vozilu i ispitivanjem svega ovoga što sam napisao može se točno defektirati i otkloniti kvar.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 2,0 TDI PD - MOTOR NEĆU PALITI 6 MJESECI ?

Datum objave: 16.02.2017 12:36:27
Slika
PITANJE:

Poštovani g.Meić imam Audi A3 2005g.2.0 TDI sportback i imam pitanje kako da pripremim auto da stoji u garazi na 6 mjeseci jer idem u inozemstvo???Koje su najbolje opcije dali odspojiti akumulator jer sad sam bas stavio novi i koje jos savjete mi mozete dati da nemam nekakvih velikih problema sa autom kad se vratim,a nisam u mogucnosti nikome ostaviti kjuceve da ga pali. Hvala vam puno,lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Ako možete napravite slijedeće ; stavite vozilo na podmetače da kotači budu u zraku, skinite akumulator ( akumulator će trebati puniti bez obzira iako je skinut s vozila ) , skinite grijače ( kroz grijače ušpricajte u svaki cilindar 0,5 dl ( decilitara motornog ulja ) , ručno napravite 5-6 okretaja radilice, ponovo montirajte grijaće, začepite auspuh ( može nauljenom krpom ) , začepite ulaz u usisnu granu ( najbolje na nekoj cijevi za zrak ili na samoj usisnoj grani ) . Prije nego budete palili motor , javite se opet da objasnim što treba napraviti nakon dugog stajanja motora .

na vrh Povratak na vrh