Danas je: 31.01.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW PASSAT 1,8 T - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 24.12.2011 15:13:38
Slika
PITANJE:

Imam pasata 2000 g. 1.8T kupio sam ga nedavno,pa me zanima dali smije trosit ulje,sobzira da u njeg sipam 5w40 al nedavno mi se upalila lampica pa sam dolio i vise nisam imo problema al sobzirom da sam pogledo nakon nekog vremena stanje ulja cini mi se da je opet malo potrosio,pa me znima dali smije uzet ulja sta il je neki problem?

ODGOVOR:

Normalna potrošnja ulaj na Vašemu vozilu je 0,2 l / 1000 km . Ako je potrošnja veća od navedene, potrebno je ispitati na koji način motor troši ulje . Moguća su tri načina i to ; na vodilice ventila, na klipne prstenove , na turbinu .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,6 GTD - MOŽE LI BEZ TURBINE ?

Datum objave: 24.12.2011 15:07:42
Slika
PITANJE:

Postovani, imam golfa 1.6 GTD 50kwh 91. god. Turbina mi mnogo izbacuje ulje. Planiram da je izvadim iz stroja, da li je to moguce? Sta mi je kasnije potrebno da prevezem izduvnu granu? Da li mi je potrebna nova usisno-izduvna grana? Da li treba menjati pumpu i da li gubi auto na sanazi? Sta je sve potrebno promeniti da bi uspesno izveo zahvat na motoru?

ODGOVOR:

Ako izvadite turbinu Vaše vozilo će imati minimalnu snagu . Tada nećete moći normalno ubrzati, normalno preticati, voziti brže od 90 km/h . Motor će izbacivati crni dim a potrošnja goriva će biti velika , vozilo neće moći proći na tehničkom pregledu .  Najbolje i najjeftinije rješenje je da ugradite ispravnu turbinu . Sve drugo su neozbiljni pokušaji i improvizacije kojim ništa ne rješavate .

na vrh Povratak na vrh

BMW 318 D - HLADAN TEŠKO PALI ?

Datum objave: 24.12.2011 14:58:18
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam BMW 318d iz 2004. i kada je vani hladno,tj. kada dođe zimsko vrijeme imam problema s paljenjem. Da bi ga zapalio trebam 3-4 puta pokusati da bi se zapalio, dok ostatak godine bez problema pali.Molim Vas savjet.Da li bi mozda trebao mijenjati grijače ili akomulator?

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu mogu postojati brojni razlozi radi kojih motor teško pali kada je hladno . Navesti ću ih po logičnom redoslijedu : akumulator, elektropokretač, zrak u sustavu goriva, niska kompresija motora, kontrolni modulgrijača, ECT senzor, dobavna pumpa, regulator količine goriva, dize, EGR ventil, visokotlačna pumpa, električna instalacija motora,  kontrolni modul visokotlačne pumpe, ECU centrala. Ispitivanjem svih komponenata koje sam naveo može se utvrditi što je uzrok otežanog paljenja .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - PUKNUĆE BLOKA MOTORA

Datum objave: 24.12.2011 14:45:02
Slika
PITANJE:

Posjedujem golfa 4, g.p. 1998, 1.9 TDI, 81 KW. Iz nekih razloga je pukao blok motora na 3. klipu. Majstor mi savjetuje da kupim drugi motor. Ja sam povoljno našao motor, odnosno samo blok motora sa pripadajućim dijelovima (klipovi, radilica i dr.), međutim radi se o pumpa-dizna motoru. Moje pitanje je: Da li su blokovi motora sa boš-pumpom i pumpom diznom isti, tj. da li se moji dijelovi (glava motora, boš-pumpa, alnaser, alternator i dr.) mogu ugraditi na blok PD motora i ako mogu da li će to funkcionisati? Koje je po vama najbolje rješenje, šta mi preporučujete da uradim? Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Vaš motor i motor TDI PD nisu isti i ne možete ga koristiti u Vašem vozilu . Najbolje i najjeftinije rješenej je da nađete rabljeni DOBAR motor kao što je i Vaš . Tada taj motor možete pregledati , doraditi i ugraditi . Najbitnije bi bilo da takav motor ima ispravne ( nepotrošene ) cilindre i klipove . Onda bi se samo pregledali i po potrebi zamijenili ležajevi radilice a uz to bi se i uredila glava motora .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - ŠTO ZNAČI 175/70-13"

Datum objave: 24.12.2011 12:35:27
Slika
PITANJE:

Topli pozdrav u ovim zimskim prohladnim danima.Ja vam se opet obraćam, al, šta ću kad znate svoj posao. Interesuje me nešto u vezi veličine guma. Naime, na mom golfu 2 su bile gume veličine 175/70 r-13, a sada sam stavio nove gume veličine 155/50 r-13, pa mi neki govore da mi je sada auto sporije odnosno da više troši zbog navodno manjih guma pa me interesuje prava istina po tom pitanju. Drugo što me interesuje je pojašnjenje tih brojeva odnosno šta označava broj 155, a šta 50 i koliko je dobro na golfa 2 stavljati gume veličine radijusa 14 ili 15. Uz veliko HVALA.

ODGOVOR:

Odgovarajuće gume za Vaše vozilo su 175/70-13 . Promjer ovih guma je 575 mm . Gume koje ste ugradili 155/50-13 imaju promjer 485 mm . To znači da imaju manji promjer za 90 mm . Odstupanje od originalne gume ne smije biti veće ( plus , minus ) od 2,5 % . U ovom slučaju odstupanje je veće od  15,65 % u minus . Iz navedenog vidite da to nije u redu . Oznaka na gumama 175/70-13 znači : 175 je širina gume u milimetrima, 70 je odnos visine i širine gume , 13 " je unutrašnji promjer gume .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,5 TD - KOČNICE

Datum objave: 24.12.2011 12:18:09
Slika
PITANJE:

Postovanje!Imam jedno pitanje u vezi kocnica na automobilu Opel Corsa 1.5 td 1998 godina.Kocnice mi jednostavno luduju,pri naglom kocenju zadnji kraj automobila oko 90 stupnjeva me baca ponekad u jednu stranu a ponekad u drugu.par puta je vec pokusavano stelati kocnice ali bezuspjesno.Molio bih vas za savjet

ODGOVOR:

Kočnice su vrlo bitan faktor u aktivnoj sigurnosti vozila i zato moraju biti uvijek besprijekorne. U ovom slučaju potrebno je detaljno pregledati i prednje i zadnje kočnice . Ako se otkrije bilo kakva neispravnost ista s emora otkloniti . Moguće neispravnosti su : diskovi, disk pločice, kočne papučice, kočni bubnjevi, kočna kliješta, kočni cilindri, korektor kočenja, flekcibilne cijevi kočnice. Pregledom Vašega vozila vrlo brzo bih mogao navesti što je neispravno i predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

BMW 530 D - NA VIŠE MJESTA NE MOGU MI POPRAVITI AUTO !!!

Datum objave: 24.12.2011 12:05:57
Slika
PITANJE:

Prije svega pohvale za sajt! imam problem sa bmw 530d 1999g. nece da upali minut posle voznje od 10ak km. inace je sve bilo ok. sumnjao na pogresku pri sipanju goriva (benzin)dovod prociscen,kontrolisane sve tri pumpe,remontovao comonreil pumpu visokog tlaka pri motoru kojoj je tlak inace bio ispravan a protok smanjen za 20-30%...kontrolisao dizne koje su u redu,imaju impuls normalan,kompresija motora ok...alanser novi ugradjen jer je jedan vec sagoreo od pokusavanja startovanja...dijagnostica javila samo gresku imobilajzer,elektronicari tvrde da nije do toga jer auto vergla,kontrolisali to i cod kljuca i ok je. inace auto je kod 5og majstora i mjesec dana ne mogu utvrditi kvar,smijesno koliko i zalosno! ne znam sta bih jos mogao kontrolirati na njemu? hvala!

ODGOVOR:

Vaše vozilo je proizvod koji ima preko 35.000 dijelova : Vozilo je proizvela firma s brojnim stručnim timovima inženjera i ostalih profesionalaca. Sada vidite da mogu postojati i ovakvi kvarovi koji i uz najbolju volju zadaju probleme servisima. Pojedini servisi imaju svoje limite u instrumentima , dijagnostičkoj opremi i ljudskim potencijalima i to je naprosto tako . Njima je isto tako u interesu da Vaše vozilo kvalitetno poprave i naplate svoj rad . Nije im u interesu da odugovlače s popravkom , da gube neizmjerno monogo vremena za dijegnostiku i popravak . To vrijeme ne mogu nikako naplatiti . Imajte razumjevanja za probleme s kojima se povremeno susreću autoservisi . Ovom prilikom nema potrebe da navodim brojne moguće neispravnosti jer od toga ne bi imali koristi . Možda je rješenje da nazovete još nekoliko renomiranih servisa i u Vašoj daljoj okolini i da objasnite činjenično stanje kao i pokušaje popravka. Možda ćete pronaći servis kojemu bi se bavio Vašim vozilom .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA 1,4 i. - ZAŠTO TEŠKO PALI ???

Datum objave: 24.12.2011 11:28:46
Slika
PITANJE:

postovani citroen xsara 1.4ibenzinac 2002 god.,od skoro imam problem sa prvim jutarnjim paljenjem,nove svijecice,filter goriva,pumpa se cuje da radi i baca gorivo na kraju creva(mozda nedovoljno),mozete li mi dati neki savjet iz vaseg iskustva sta bi moglo biti?

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može teže paliti radi loše iskre na svjećicama, radi neke neispravnosti na elektronskom sustavu ubrizgavanja goriva, radi mehaničkih uzroka motora. Najprije ispitajte : stanje akumulatora , stanje elektropokretača ( prilikom startanja nepon ne smije pasti ispod 9 V . Nakon toga provjerite slijedeće : filter goriva, izmjerite tlak goriva ( mora biti veći od 3 bara ) , provjerite ispravnost injektora, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor , TPS senzor položaja zaklopke snage, EVAP ventil rezervoara , električnu instalaciju i konektore od motora do ECU centrale, bobinu, mehaničko stanje motora ( faza , kompresija ) , ECU centrala. Odgovor sadrži sve moguće uzroke koji mogu utjecati na otežano paljenje .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DTI - AGR ( EGR ) VENTIL

Datum objave: 24.12.2011 10:58:26
Slika
PITANJE:

OPEL T98 ASTRA 2003 GODIN Poštovanje nedavno sam kupio Astru 2003 godina 2.0 DTI prešla 166000 km auto dosta solidno i prilikom kupvine izvršena je zamjena 2 senzora za protok zraka nakon mjesec dana upalila se lanmpica na instrumantal tabli sa ključem na i nakon određenog vremena sama ugasila na dijagnostici je pokazalo da je grijač, nakon ispitivanja grijača svi su bili ispravni.Tako da nije ništa rađeno nakon 10 dana ponovo se upalila i nakon određenog vremena ugasila da bi se juče u vožnji ponovo upalila i auto izgubilo na vuči. Na dijagnostici je pokazalo AGR ventil koji je mehaničar pomoču kompjutera kako mi je rekao razradio jer neki klip ne otvori ili zatvori Vi bolje znate. Takođe je rekao da je moguće da se više ne će palit a moguće da se opet upali a da je zamjena negdje od 700-900 KM ponovo se ista lampa u vožnji upalila isti dan pri ćemu je auto izgubilo snagu ali je trajalo nekoliko sekundi i ponovo se ugasila. Zanima me Vaše mišljenje i jeli moguće skinuti taj ventili i oćistit. Puno pozdrava i sve najbolje mislim da mnogim vozaćima na ovaj naćin puno pomažete jer se mnogi majstori ponašaju neprofesionalno i prilaze neozbiljno problemu tj. zamjeni prvog djela kji im padne napamet negledajuć da to sve puno košta vozaća. Sve najbolje.

ODGOVOR:

AGR ( Abgasruckfuhrung ) za recirkulaciju ispušnih plinova u motor može često stvarati probleme kada nije ispravan . Vi možete pokušati očistiti navedeni ventil ( iako to rijetko kada pomaže ) a rezultate ćete  vidjeti nakon kratkog vremena . Ako ne bude rezultata najbolje je zamijeniti AGR ventil . Blokiranje ventila isto nije rješenje jer njime upravlja kompjutor motora . Kompjutor će prepoznati da AGR ventil nij u funkciji i samanjiti će snagu motora.

na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA B 2,0 i. 16V - ZAŠTO JE NESTALA SNAGA ?

Datum objave: 23.12.2011 18:59:56
Slika
PITANJE:

Poštovani kao prvo svaka pohvala za vašu stručnost i profesionalnost kao i nesebičnost podjele znanja i pomoći koju pružate ljudima kojima je to stvarno potrebno jer u današnje vrijeme je takvih ljudi jako malo. Osobno posjedujem Opel Omegu B sa 2.0 16V X20XEV motorom i imam sljedeće probleme: ljetos sam mjenjao senzor polozaja bregaste osovine (CKP) jer mi je auto imao lose performanse i blokada motora pri punom gasu se palila na 4 500rpm umjesto na 6 800rpm, kad se to desi upali se kontrolna lampica motora i svijetli i auto tada ne ide ni u pola snage, gad ugasim motor i ponovo ga upalim bude sve u redu dok nedodje do naglih povecenja okretaja preko 5 000rpm, i tad se opet upali kontrolna lampica i okretaji ne idu vise od 4 500rpm, dijagnostika je pokazala da je otisao senzor bregaste i tada sam promijenio novi originalni u ovlasetnom kod Aleksica i usput odradio veliki servis, da napomenem auto redovito odrzavam i sve je skoro kao novo. Navedeni kvar mi se nije od ljetos nikako desio sve do ovih hladnih zimskih dana sa istim simptomima, danas sam bio u Opelovom servisu na dijagnostici i opet su mi isprintali i rekli da je navedeni senzor neispravan, ja vas molim u koliko ste u mogucnosti da mi ukratko objasnite funkciju tog senzora na motoru i cemu on sluzi, da li samo on moze biti neispravan i glani uzrok tog problema da motor zakucava na 4 500rmp ili ima jos nekih drugih cimbenika. Unaprijed vam se zahvaljujem i zelim sretne blagdane!

ODGOVOR:

Senzor bregaste osovine radi na istom princilu kao senzor radilice . Njegova glavna uloga je da šalje impuls ECU centrali koja na osnovu toga kontrolira moment paljenja i sinhronizira ubrizgavanje goriva. Posljedica neispravnosti senzora ne znači da će se motor ugasiti . Međutim doći će do nekorektnog ubrizgavanja goriva i gubitka performansi motora ( gubitak snage ) . Može se upaliti i MIL lampica motora koja upozorava na kvar . Uz t postoje i drugi mogući uzroci radi kojih motor također nema dovoljno snage a to su : ostali senzori motora, davači impulasa, mjerači , aktuatori, tlak goriva, injektori, ECU centrala, mehaničko stanje motora.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI PD - NE MOŽE ŠALTATI

Datum objave: 23.12.2011 22:51:19
Slika
PITANJE:

Imam Audi A4 tdi96 kw, 120000 km.Problem je slijedeci:Kada je motor ugasen saltam normalno,kada upalim 1 i rikverc ne idu,a ostale brzine se saltaju uz poteskoce.Skinuli smo mjenjac,korpa ,lamela i druk lezaj izgledaju veoma dobro.Tu je jos i hidro zamajac,koji se cini uredan,pitanje glasi :STA URADITI,DA LI DA SVE ZAMJENIMO ILI JE MOZDA KVAR NEGDJE DRUGO? Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Ako ste demontirali mjenjač i spojku , sada možete vidjeti sve detalje ( zamašnjak, lemelu, potisnu ploču , potisni ležaj ) . Ako  postoji i najmnaja sumnja u ispravnost nekog od navedenih dijelova logično bi bilo da zamijenite  spojku a po potrebi i zamašnjak . Uzrok otežanog šaltanja može biti baš neispravna spojka. Uz to provjerite još glavni cilindar komande spojke , radni cilindar komande spojke .

na vrh Povratak na vrh

YUGO 45 - KUT PREDPALJENJA

Datum objave: 22.12.2011 17:14:59
Slika
PITANJE:

imam yugo 45 koliki je ugao predpaljenja i koliko stepeni iznosi jedan podeok na kucistu motora moje postovanje gospodine meicu kada bi ziveli u beogradu ja bih za vas radio volonterski. puno pozdrava

ODGOVOR:

Kut predpaljenja je 5° prije GMT . Predpaljenje se podešava na otvoru kućišta mjenjača . Na tom prozoru postoje tri oznake . Prva oznaka ( do hladnjaka je 0° , druga oznaka ( na sredini prozora ) je 5° , treća oznaka je 10° . Paljenje možete precizno namjestiti jedino stroboskop lampom .

na vrh Povratak na vrh

LANCIA KAPPA 2,4 JTD - NEMA SNAGE POD OPTEREĆENJEM ?

Datum objave: 22.12.2011 17:06:31
Slika
PITANJE:

poštovani imam lanciu kapu 97 g 2.4td. imama sljedeči problem. non stop mi se pali lampica chek i na displeju mi javlja grešku da mi nešto nije uredu sa motorom. čim dodam gas taj problem nestaje i tako iz dana u dan. motor vuče dosta dobro samo je malo zadihan na uzbrdici tj na ravnoj cesti vuče kao lud a na uzbrdici ne. kad ga vozim ponekad kad dajem gas auto kada stoji u mijestu tj ne vuče dovoljno dobro . bio sam na komp i on izbaciva grešku kao das sam kompjuter nije ispravan ,a u tom svem đumbusu ne registrira uopće pritisak papućice tj ne isčitava kolićinu dodanoga gasa ili kako se to več zove. auto uredno pali uredno ga mogu normalno voziti ali mu je potrošnja 1o litara e to nije normalno i vjerovatno je to vezano jedno za drugo . i na kraju začepio sam egr ventil pa više nisam pametan ,molim pomoć unaprijed hvala

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, podešenost ventila, nečisti usisni kanali , nečista usisna grana ) , filteri, nečist rezervoar, dize, EDC visokotlačna pumpa, mjerač mase zraka, djelomićno začepljenje ispušnog sustava, potenciometar gasa , električna instalacija motora . Najprije pregledajte mehanički sustav motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 i. - VENTILATOR GRIJAČA

Datum objave: 22.12.2011 10:51:27
Slika
PITANJE:

Posjedujem renault megan 1.6 1998 god. imam problem sa motorom za grijanje-hlađenjE tj.motor neradi a promjenjen je u 8 mjesecu ove godine.Majstor koji ga je i mjenjao kaže da je neispravan, da je otišao.Zanima me da li ponovo moram mjenjati motor i gdje ga nabaviti s obzirom da mi auto treba za posao a nemože mi sušiti stakla pa imam problema pri vožni.Pošto sam žena nerazumijem se puno pa molim da mi i predložite gdje bi to mogla najpovoljnije i najbrže promjeniti jer sam nezadovoljna s prijašnjim majstorom i koliko bi me to koštalo cc. Hvala

ODGOVOR:

Kada ne radi elektromotor ventilatora grijača , mogu postojati više razloga za to . najčešći kvarovi su : upravljački modul elektromotora ventilatora, električnainstalacija, relej , upravljački prekidač, sam elektromotor ventilatora. Nije dobro da unaprijed sumnjate na neispravnost elektromotora ventilatora . Prvi korak bi bio defektaža i utvrđivanje neispravnosti . Nakon toga se točno zna što je neispravno i može se predložiti rješenje. Tada se može znati i cijena popravka. Da ste bliže popravak bi mogli obaviti kod mene. U Vašem kraju ne bih znao tko bi mogao napraviti kvalitetan popravak .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B 2,0 i. 16V - MOTOR PREKIDA

Datum objave: 22.12.2011 10:41:20
Slika
PITANJE:

Postovanje! Imam vektru b 2.0 16v 98 godina 100 kw. Problem mi je kad se vozim nekih 5 minuta auto mi pocinje cukati i zaletava se, odjednom dobije obrtaje pa se zaleti pa onda cuka ko da ne dobiva gorivo. pali bez greske i u leru mi radi normalno a kad mu dam gas trokira! Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Uzrok treba tražiti na sustavu elektronskog ubrizgavanja i na sustavu paljenja . Moguće neispravnosti su : filteri, niski tlak goriva, nečisti injektori, brtva usisnog kolektora, ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, senzor radilice, senzor položaja leptirastog ventila, lambda sonda, probijenje visokog napona ( svjećice, kablovi, bobina ) , mehaničko stanje motora, ECU centrala. Pojedine dijelove nemojte mijenjati na pamet nego najprije obavite ispitivanje svih komponenata koje sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

JAGUAR X-TYPE 2,0 i. - ZAŠTO TEŠKO PALI ?

Datum objave: 22.12.2011 10:35:13
Slika
PITANJE:

Postovanje.Pisao sam pre mesec dana u vezi Jaguara X type 2.0 motor v6.problem sa paljenjem izjutra.dugo vrti starter kad je motor hladan.dali ste mi savet kontolu startera i akumulatora.servis start motora je izvrsen,akumukator je u redu .starter vrti velikom brzinom tada, al tek mnogo kasnije upali.jedna piozitivna stvar se javila da je palio jedno vreme posle te kontrole.nekih 10 dana i opet po starom krenulo.moram reci da sam tada ocistio i svecice i malo ih nastelovao.nikakvih ostecenja nisam nasao na njima.imaju lepu sivu boju.kontrolisao pritisak benzina negdeoko 5bara u sistemu.vozim kratke relacije 5km dnevno pa sumnjam da se nesto desava u samom cilindru.motor je uvek hladan tako reci.radi sa bogatom smesom.al jedna stvar jako cudna da motor upali iz prve kada stoji vise od dva dana.unapred zahvalan svaki savet dobrodosao.pozdrav.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora i tada ćete znati zašto motor teško pali . Moguće neispravnosti su : senzor temperature rashladnog sredstva, regulator tlaka goriva, nečisti injektori, filteri, izostanak iskre na svjećicama, mjerač mase zraka, senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklopke snage, kompresija motora, električna instalacija motora, senzor radilice, senzor bregaste osovine , ECU računalo motora.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,6 i. 16V - PRIJENOSNI OMJER DIFERENCIJALA

Datum objave: 21.12.2011 23:49:08
Slika
PITANJE:

Postovani, Pisem iz Bosne i Hercegovine i nadam se odgovoru... Imam Fiat Bravo 1.6 16V 1999. godiste. Posto sam imao problem sa mjenjacem odlucio sam se za zamjenu istog, tacnije ugradnju polovnog kupljenog na autootpadu. Majstor je izvrsio "vizuelno" uporedjivanje i zakljucio da se radi o odgovarajucem. Medjutim poslije ugradnje ispostavilo se da automobil pri odredjenom broju obrtaja i stepenu prenosa ne postize odgovarajucu brzinu kao ranije. Npr. sa 2500 obrtaja u 4. brzini auto je postizao brzinu od 80 km/h, pri istom broju obrtaja u 5-oj 100 km/h. Sa novo ugradjenim mjenjacem to izgleda otprilike ovako 2500 obrtaja u 4-oj oko 70 km/h, odnosno u 5-oj nesto malo preko 80 km/h. Za postizanje odredjene "ranije" brzine otprilike moram dodati nekih 500 obrtaja vise. Pretpostavljam da ce to uzrokovati manju brzinu, sporija ubrzanja, te vjerovatno vecu potrosnju. Interesuje me Vasa preporuka dali zadrzati postojeci mjenjac i "pokusati se priviknuti", ili izvrsiti ugradnju odgovarajuceg. U tom slucaju, kako prepoznati odgovarajuci mjenjac ako je on vec demontiran sa auta. Pozdrav,

ODGOVOR:

Mjenjač koji ste ugradili ima manji prijenosni omjer od originalnog mjenjača .  S ovim mjenjačem će potrošnja goriva biti veća jer ćete morati voziti s većim brojem okretaja da bi postigli brzinu kao s prethodnim mjenjačem . Mjenjač ne možete prepoznati izvana jer je razlika iznutra i to u broju zubi pogonskog i gonjenog zupčanika diferencijala . Razlika u broju zubi postoji i između zupčanih parova pojedinih brzina . Najbolje bi bilo da obavite popravak svog originalnog mjenjača.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - NAKON DVA DANA NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 21.12.2011 23:37:56
Slika
PITANJE:

Gospodine Meić-u,imao bih par pitanja da vam postavim. Skoro sam kupio Mercedesa c 200cdi 2001 god.avangard, imam jedan problem, auto kad mi stoji dva dana da se nepali desi mi se da ne mogu upalit (akumulator mi se isprazni ), kupio sam nov akumulator i ponovo mi se to desava.Nevuce mi struju posto sam ispitivao, neki mi kazu da ima webasto,a ujutru kad udjem u auto sajbe su mi zamagljene malo. Hvala unaprjed.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti radi kojih motor ne pali mogu biti : akumulator ( Vaš je novi ) , elektropokretač, zrak u sustavu goriva, filteri, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, grijači, loša kompresija, relej dobavne pumpa, dize, visokotlačna pumpa, električna instalacija motora, senzor radilice . Najprije provjerite elektropokretač i prisutnost zraka u gorivu . Nakon toga izmjerite kompresiju .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 2,5 D - DIZE

Datum objave: 21.12.2011 23:30:08
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću pisem vam prvi put jer nisam znao da postoji netko tko toliko zeli pomoci ljudima,svojim neiscrpnim savjetima!imam par pitanja!posjedujem mercedes benz 190d 2.5 iz 1986 godine!moj problem je taj metalni zvuk koji se javi kad auto radi u leru,i kad dignem poklopac motora i lagano dodajem gas i zadrzim ga u određenim okretajima ,čini mi se kao da je netko ubacio gidoru unutra,mislim nije doslovno tako ali proizvodi taj metalni zvuk,koji me iritira!! malo sam se raspitao i ljudi su mi rekli da to štopa jedna dizna!!! dobio sam savjet da na pun rezervoar uspem kilo ulja,kao da podmaze tu diznu,i ako to ne pomogne da mjenjam podloske dizni?? dali se isplati radit ista od ta dva savjeta i zelim da mi kazete sta je najbolje uciniti,odnosno koje su mi opcije?????? inace automobil je odrzavan redovito,31.10 su promjenuti svi filteri i ulje shell!!! automobil pali ko nov,ide ko avion,na sipki se uopce nevidi da je potrosio ni deci ulja od mjenjanja,motor je čist ko suza nema kapi goriva ili ulja po njemu!!!! unaprijed vam zahvaljujem!!!

ODGOVOR:

Najkorisnija stvar koju možete napraviti je da obavite ispitivanje svih diza i da nakon toga po potrebi obavite podešavanje ili zamjenu uložaka diza ako je to potrebno . Vijek trajanja diza je oko 100.000 km . Loše dize znatno smanjuju trajnost motora jer gorivo ne dolazi u obliku sitnih kapljica u vidu maglice nego dolazi u koncentriranom mlazu . Loša diza ispire uljni film na cilindru pa se tada klip i cilindar intenzivno troše . Radove na dizama povjerite specijaliziranom servisu .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 1,6 i. - GLAVA MOTORA

Datum objave: 21.12.2011 23:21:08
Slika
PITANJE:

Pozdrav. Imam audi a3 1.6 benzinac, 97 godiste i problem je u tome sto konstantno drzi temperaturu 90 a ventilator ne radi. Juce mi je upalio lampu da fali tecnosti u sistemu i kada sam dolio, ostavio sam ga na leru da radi dok ne upali ventilator, sto se nije desilo. Creva i hladnjak su postali vreli skazaljka je rasla polako do 90c i tu je stala. Nije mi jasno kako je moguce da ventilator ne vrti a da temperatura ne raste? I dali je bela skrama na poklopcu za ulje siguran znak da je pomesao vodu i ulje i da treba da se predihtuje i poravna glava motora? U napred hvala!

ODGOVOR:

U ovom slučaju se mora provjeriti kolika je stvarna temperatura motora u momentu kada je motor maksimalno zagrijan ili kada je na pokazivaču temperatura 90°C . Možda je temperatura znatno veća od one koju vidite na instrument ploči . Normalno bi bilo da se motor na leru zagrije na 94°C i da se upali ventilator na hladnjaku . Bijela emulzija koju vidite na čepu i činjenica da su gumene cijevi tvrde može značiti da kompresija probija u rashladni sustav a uzrok je oštećena brtva glave motora. U tom slučaju bi bilo jako korisno obaviti kompletno uređenje glave motora.

na vrh Povratak na vrh