Danas je: 25.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XSARA 1,4 i. - ŠTO JE NEISPRAVNO ?

Datum objave: 15.12.2011 23:26:54
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam Citroen Xsaru 1,4i 1998.g. prije mjesec dana poceli su problemi prilikom paljenja motora. Kada sam upalio motor okretaji su porasli na cca. 3000okr/min i tako je motor radio par minuta i nakon toga je bilo ok. Nakon desetak dana to se smirilo i vise se nije palio čok. Auto sam jedino mogao upaliti u dodavanje gasa a cim bi ga pustio motor bi se ugasio. Kada je motor zagrijan problema nema. Bio sam na dijagnostici u Citroenu u Tratinskoj i oni su mi rekli da je otisao motorić ler gasa i da bi trebao promijeniti svjecice. Svjecice sam mijenjao u 6mj. ove godine tako da misim da ne bi trebale biti uzrok tome. Sada sam promijenio motoric ler gasa i auto se vise ne gasi prilikom paljenja ali okretaji ponovo porastu na 3000okr/min.i to bio hladan ili topli motor. U voznji se ponasa kao da imam tempomat. Naime kada se vozim npr. u trecoj 40km/h i pustim gas auto uopce ne usporava nego odrzava tu brzinu i to na duze vrijeme a kada "on" shvati da bi trebao opustiti gas onda zacuka. Vise ne znam sto bi trebao promijeniti da se rijesi taj problem pa ako imate kakav savijet puno bi mi pomogao. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Mogu Vam nabrojiti moguće uzroke ali to ne znači da ćete na osnovu toga moći otkriti pravi uzrok i otkloniti kvar/kvarove. Moguće je da ćete nepotrebno zamijeniti ispravan dio . Pravi način otkrivanja kvara je neposredni uvid na vozilu i pojedinačno ispitivanje svih komponenata. Evo mogućih neispravnosti : mehaničko stanje motora, EVAP ventil rezervoara, propuštanje na usisnom kolektoru, ECT senzor temperature, MAP senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklopke snage, električna instalacija od motora do ECU centrale, zaklopka snage, regulator tlaka goriva, injektori, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,9 JTD - PUNO TROŠI I NEMA SNAGE ?

Datum objave: 15.12.2011 22:46:56
Slika
PITANJE:

Postovanje! Zelim da vas pitam gospodine Meicu,posjedujem Fiat Mareu 1.9JTD 81kw,imam problem sa potrosnjom,puno mi trosi a skroz slabo vuce u odnosu na prije.Da li moze biti problem sa Maf-senzorom posto mi mnogi govore da je to problem!Hvala unapred.Pozdrav

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, začepljenje usisnih kanala, začepljenje auspuha, ostala istrošenja u motoru ) , curenje goriva, filter zraka, senzor tlaka goriva, tlak goriva u Rail-u, dize, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, turbina, MAP senzor, upravljačko računalo motora.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI TUCSON 2,0 i. - SPOJKA

Datum objave: 15.12.2011 22:40:10
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine Meić.zahvaljujem vam na brzom odgovoru.kako vam nisam naveo podatke za konkretniji odgovor iskoristio bih ovu priliku za još jedan odgovor.vozilo je hyundai tucson 2008g. 2000kubika, 20.000km,benzinac.što se tiće zvuka proklizavanja nisam naveo da nikad neznam na kojoj visini mi spojka hvata.uglavno pedalu spojke pritisnem više nego što je potrebno kako nebi došlo do krćenja.postoji možda mogučnost nekakvog podešavanja kako bi se ujednaćio rad spjke ili je jedino moguće rješenje skidanje mjenjaća sa promjenom određenih djelova ? unapred hvala

ODGOVOR:

Kod svih vozila bez obzira na marku , pedala spojke se uvijek MORA stisnuti do poda . Nakon otpuštanja pedale spojke , ista treba hvatati ( prihvačati ) na prvoj trećini ukupnog hoda pedale spojke. Na taj način se može točno znati gdje spojka prihvača . Ako to nije tako , najčešća neispravnost je komanda spojke ili sama spojka. N aVašem vozilu komanda spojke je hidraulična i ista se ne može podešavati .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 2,0 HDI - MOGUĆA VELIKA OPASNOST ZA MOTOR ?!

Datum objave: 15.12.2011 22:23:57
Slika
PITANJE:

na p 407 2,0 hdi u vožnji mi se upali prekriženi esp sa zvučnim tonom, nakon toga se pojavi kantica sa uljem, a motor radi ali nema snage. Kada ga ugasim i ponovno upalim radi normalno.

ODGOVOR:

Provjerite nivo ulja u motoru . Ako je nivo ulja dobar a lampica za ulje se još uvijek pali , što prije izmjerite tlak ulja u motoru . Ako motor nema snage i ako je promijenio zvuk , nemojte više voziti dok ne izmjerite tlak ulja . Ako je tlak ulja nizak ili ako ga nema , u vrlo kratkom vremenu ( 15 min ) možete potpuno uništiti motor .

na vrh Povratak na vrh

ROVER 414 1,4 i. 16V - NE MOŽE UPALITI, NAKON NESTANKA GORIVA

Datum objave: 15.12.2011 17:08:44
Slika
PITANJE:

dobar dan postovani gospodine,ima pitanje za rover 414i 16v 76kw iz 97god.ostao sam bez goriva i ponovno natocio ali vise nece da pali,pa me zanima moguca greska.hvala

ODGOVOR:

Moguće greške : niski tlak goriva, blokada pumpe za gorivo radi eventualnih nečistoća u rezervoaru , relej pumpe za gorivo, filter goriva, cijevi dovoda goriva, regulator tlaka goriva.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,5 TDI - SLABO KOČI ?

Datum objave: 15.12.2011 08:07:17
Slika
PITANJE:

Poštovana gospodo, na Audiu A 6, 2,5 tdi, 140 ks, god. 1996., oko 600.000 km malo duže koči i treba baš muški stisnuti da stane i pri malim i većim brzinama isto, od kada je kupljen kao novi tako radi. Držao sam da je to normalno dok nisam vidio da na pr. A3, 1,9 tdi zakoči i kad mu "pogledaš" tj. lagano dodirneš kočnicu, ukopa se pri malo jačem dodiru. Nisam do sada na A6 servisirao ABS, ne znam ni gdje se nalaze napr. senzori vrtnje kotača, možda su i oštećeni, ili je nešto drugo. Evo, molim vaše mišljenje, zahvaljujem i srdačni pozdrav. Ivan Stojić

ODGOVOR:

ABS nema utjecaja na loše kočenje na Vašem vozilu jer je to jedan drugi sustav koji ima zadatak da ne dođe do blokiranja pojedinih kotača prilikom kočenja . Moguće neispravnosti na kočnom sustavu su : vakum pumpa servo kočnice, servo uređaj kočnice, dotrajale disk pločice, diskovi, kočna kliješta, hidraulički sustav kočnice. Pregledom Vašega vozla vrlo brzo bih mogao navesti sve nedostatke kočnog sustava .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,6 i. - PUNO TROŠI ?

Datum objave: 14.12.2011 15:34:13
Slika
PITANJE:

POŠTOVANJE! IMAM GOLFA 3 1,6 BENZINAC 93 GOD ALI SU U NJEGA STAVILI MOTOR OD 1,4. BAREM SU TAKO REKLI. NEZNAM KAKO DA SAZNAM KOJI JE MOTOR ALI OVAJ TROŠI OKO 10 LIT/100 KM. AUTO RADI DOBRO, VUČE BESPRIJEKORNO SAMO TA POTROŠNJA... MENI SE ČINI DA DOBIVA PREVIŠE GORIVA JER KAD RADI OSJETI SE JAKO NA AUSPUH BENZIN. POMOZITE MI SA VAŠIM SAVJETOM ŠTO DA NAPRAVIM JER NE BI BAŠ IŠAO SVAKOME MAJSTORU. DANAS SU SVI "MAJSTORI". HVALA UNAPRIJED. DAVOR

ODGOVOR:

Navesti ću sve uzroke radi kojih motor može imati povećanu potrošnju goriva a to su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, stanje ventila , zabrtvljenost usisnog kolektora ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( probijanje visokog napona , loša iskra na svjećicama ) , sustav ubrizgavanja goriva ( tlak goriva, injektori, lambda sonda, MAP senzor ; ECT senzor, IAT senzor , TPS senzor zaklopke, VAF senzor, senzor položaja bregaste osovine, ECU centrala. Naravno da pojedine dijelove nećete mijenjati na pamet nego ćete najprije sve to ispitati i utvrditi što je neispravno.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,0 i. 16 V - KONTROLNA LAMPICA MOTORA

Datum objave: 14.12.2011 15:11:59
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meicu. Vlasnik sam Citroena C5 2.0i 16v iz 2002. sa prijedjenih 185.000 km. Jutros upalim auto i odvezem zenu na posao, tek postigao radnu temperaturu, vozio auto oko 15-ak minuta, gorivo mi je bilo oko 10-12 litara i razmisljam kako cu na benzinsku, kad ono iz cista mira javlja mi se antipollution fault greska. Utocio sam za nekih 150kn i odlucim ga testirati, odem na autocestu i vozim bez problema i preko 140 km/h, normalno ubrzava 3½-4 tisuce obrtaja, normalno trosi gorivo, svi instrumenti i pokazivaci rade normalno, jedino sto mi se pojavljuje antipollution fault, svijetli service i ona zuta lampica (pipa oblika). Nekoliko puta sam danas auto palio-gasio, presao nekih 100-tinjak km uz spomenutu poruku na displayu. U cemu je problem ako auto radi normalno? Trebam li nesto raditi? Molim vas za odgovor. S postovanjem, Tomislav.

ODGOVOR:

Kontrolna lampica motora MIL i spomenuti natpis su se upalili jer je u jednom momentu došlo do neispravnosti u sustavu ubrizgavanja ili paljenja . Najčešće su to slijedeći uzroci : loša iskra na jednoj ili više svjećica, pojedini senzori motora, lambda sonda, povećana količina goriva na jednom ili više injektora ( radi nečistoće ) , ostale netipične greške . U ovom času bih  obavio kompjutorsko  brisanje svih grešaka iz memorije računala motora , ugasio navedeu lampicu i natpis . Ukolko se nakon toga MIL lampica nebi više paliti događaj treba zanemariti. Ako se MIL lampica opet upali potrebno je svakako riješiti kvar jer isti štetno utjeće na motor a povećana je i potrošnja goriva.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,0 HDI - GASI SE , NEMA SNAGE ?

Datum objave: 14.12.2011 13:19:02
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam c5 2,0 HDI, 2001. godište. Nedavno sam zamijenio pumpu goriva u rezervoaru, jer mi je po majstorovim riječima bila otišla. Nakon toga mi se javlja problem da se u vožnji auto ugasi. Nakon nekoliko pokušaja pokretanja motora, auto se upali i može se prijeći do 4-5 km, kad auto ponovo crkne. Isti majstor mi je auto pretraživao tjedan dana i ne zna što više napraviti. Po njegovom auto radi sa 50% gasa trenutno, iako ja nisam primjećivao razliku nakon pokretanja vozila, osim što je javljao da je sustav pročišćavanja problem i nije dao preko 3000 okretaja. Hvala!

ODGOVOR:

Točan uzrok i neispravnost na Vašem vozilu je moguće otkriti detaljnim ispitivanjem pojedinih dijelov i sklopova te ispitivanjem upravljačkog sustava motora. Moguće neispravnosti su : količina goriva koju daje dobavna pumpa, začepljenje FAP filtera, zrak u sustavu goriva, filteri, senzor pedale gasa, dize, mjerač mase zraka, sustav za regulaciju tlaka turbine, turbina, tlačne cijevi turbine, senzor MAP, EGR ventil, senzor tlaka goriva, regulator količin goriva, visokotlačna pumpa, senzor položaja edale kočnice, senzor bregaste osovine, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

FORD Ka 1,3 i. POJAČANI ZVUK MOTORA

Datum objave: 14.12.2011 13:03:30
Slika
PITANJE:

U prilici sam kupiti Ford ka 1,3.Već kod prvog susreta uočio sam nneobičan rad motora povećano brujanje / radi kao traktor/kao da se čuju ventili. Da li je to normalno, obzirom da sam čuo daje to uobičajen rad kod takvih motora jer je distribucija zupčanika motora rješena lancem a ne zupčastim remenom. Motor je 1977 god. proizvnje i prešao je cca 110 000 km. Osim toga u radu kod prijelaza sa većeg na manji broj obrtaja, dakle prilikom šaltanja broj obrtaja ostaje isti. Napominjem da auto u većim vremenskim razmacima dugo nije vožen. Kakav je Vaš savjet.

ODGOVOR:

Ako motor ima povećani zvuk , najprije se traba baviti mehaničkim sustavom motora . Mogući uzroci su : razvodni lanac i lančanici, prevelika zračnost na ventilima ( mogu se podešavati ) , istrošenja na bregastoj osovini ili podizačima, dotrajalo i neodgovarajuće ulje i podmazivanje . Kada se odrade svi poslovi na mehaničkom sustavu motora može se krenuti dalje . To znači detaljno ispitivanje sustava elektronskog ubrizgavanja i provjera ispravnosti sustava za stvaranje iskre na svjećicama.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA CURIER 1,8 D - TEŠKO PALI ? NEMA SNAGE ? CRNO DIMI ?

Datum objave: 14.12.2011 08:39:54
Slika
PITANJE:

Dragi gospodine Meicu,javljam Vam se iz Mladenovca u nadi da mi mozete pomoci.Imam ford fiestu courier 1.8 dizel iz 1997 godine i uz teze paljenje imam problem sa gubljenjem snage tj u leru na veci broj obrtaja jako dimi,izbacuje mnogo crnog dima a u toku voznje mi se desava da nemam snage za preticanje neko vreme dok se ne desi nesto kao probijanje i onda sve radi normalno.Menjao sam filter goriva i taj problem je nestao na neko kratko vreme,otprilike nedelju dana,da li da menjam opet ili je problem u necemu drugom? S postovanjem Igor Grcic

ODGOVOR:

Postoje brojni uzroci radi kojih imate probleme s paljenje, crnim dimom i smanjenom snagom motora. Naravno da se neposrednim uvidom i testom motora može točno utvrditi što je neispravno. Ovom prilikom ću navesti moguće neispravnosti po logičnom redoslijedu i to : akumulator , elektropokretač ( loše okretanje radilice prilikom startanja ) , zrak u sustavu goriva, grijači, dize, mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, podešenost ventila, začepljenje usisnog kolektora, začepljenje usisnih kanala, začepljenje auspuha ) , visokotlačna pumpa.  Stručnim pregledom svga što sam spomenuo sigurno možete doći do saznanja o kvarovima.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II 1,5 DCI - LOŠ RAD MOTORA

Datum objave: 13.12.2011 14:32:17
Slika
PITANJE:

Poštovani Imam renault scenik 2 1.5dci 2003.god.i u 7.mjesecu mi se desila havarija na motoru.pukao je blok motora pa je zmijenjen motor sa drugim koji je prešao 90000 km.Pri prvoj probnoj vožnji osjetio sam da auto nekad nema punu snagu kod ubrzanja i onda odjednom proradi kako treba.turbina je rađena prošle godine kod gospodina Pinjušića ppa mi je ostalo za pogledati dizne pošto su ostale dizne sa starog motora koji je prešao 210000km dao sam ih na provjeru i samo jedna nije valjala pa je rparirana.kada je sve vračeno nazad auto je promjenio zvuk postao je grublji troš manje goriva ali se počelo događati da jako vibrira u leru bez obzira bio motor vruć ili hladan a nekad opet radi bez vibracije.odvezao sam vozilo kod gosp.koji je radio dizne(gosp.gelenčir iz osijeka)pa je ustanovljeno na kompu da su pobrkani kodovi dizni ,nisu vračeni po svoim mjestima.kad je to urađeno motor je dobro radio i nije treso u leru a kada sam došao blizu kuće nakon nekih 40 km vožnje opet je počeo tresti u leru.u vožnji je normalno radio i ubrzavao sve do danas 12.12. kada mi pri ubrzavanju i stiskanju papučice gasa do kraja nije imao odaziv lagano je ubrzavao do nekih 3000 okretaja da bi onda odjednom opet normalno ubrzavao.iza mene nije bilo nikakvog dima kada se to dešavalo.odvezao sam ga do majstora koji mi održava auto i pokazuje samo grešku egr ventila koji je već 4 god. zabrtvljen i tako radi.tlak pumpe,turbine sve uredno pokazuje na kompu ali ne može dirati druge stavke ni uči u njih jer nije ovlašten serviser a ni osposobljen za renalt vozila.poslje resetiranja preko kompa auto je počeo opet super raditi ,ne trese u leru i tiše radi.majstor me savjetovo da odem u reno servis na njihovu dijagnostiku jer on ne zna šta bi moglo biti problem a da prčka nešto bez veze neće jer smo prijatelji.u renolov servis ću svakako ići ali bih ipak volio čuti vaše mišljenje u vezi ovog što mi se događa i da li egr ventil može te simptome prouzrokovati iako je na prošloj mašini to radilo normalno.stara mašina je ošla zbog oštećenja jednog letećeg ležaja.Hvala unaprijed na odgovoru

ODGOVOR:

Iz Vašeg detaljnog opisa i svih detalja koje ste naveli nameće se jedan logičan zaključak  a to je da treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora. Kompletna dijagnostika bi trebala obuhvatiti slijedeće : ispitivanje mehaničkog sustava motora ( faza, kompresija, usisni kanali motora, stanje bregaste osovine, ispušni sustav ) , ispitivanje sustava za dobavu zraka ( tlakovi turbine, sustav za regulaciju turbine, intercooler, tlačne cijevi turbine ) , ispitivanje sustava za dobavu goriva ( rezervoar, filteri, dobavna pumpa, dize, visokotlačna pumpa ) , ispitivanje sustava za upravljanje motorom ( svi senzori motora, davači impulsa, mjerači, regulatori, aktori , ECU centrala ) . Kada bi se napravio ovakav detaljan pregled i testiranje , točno bi se došlo spoznaje o svim neispravnostima na Vašem motoru .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - NEISPRAVAN ALTERNATOR

Datum objave: 13.12.2011 09:41:14
Slika
PITANJE:

Dobar dan gospodine Meic..Imam auto Golf 2 ,i alternator mi prepunjava i svjetluca mi lampica ponekad..!mozete li mi nekako pumoci, da mi kazete u cemu je problem..?? Unaprijed hvala..:))

ODGOVOR:

Najbolje rješenje za Vas je da napravite servis alternatora ( stručni popravak a ne amatersku improvizaciju ) . Kada se rastavi alternator vidjeti će se sve moguće neispravnosti . Neispravno može biti : četkice, kolektor, regulator napona, pobudne diode, diodni most , rotorski namotaj, ležajevi . Nakon dobro obavljenog servisa alternator će ispravno funkcionirati slijedećih 100.000 km .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 JTD - SLABO GRIJANJE?

Datum objave: 13.12.2011 09:35:31
Slika
PITANJE:

Poštovani, Posjedujem Fiat Bravo 1.9 JTD, 1999 g.p, 77 kW i imam problem sa grijanjem unutrašnjosti vozila. Kad se vozilo zagrije temperatura motora je konstantno milimetar ispod sredine pokazivača i nisam primjetio oscilacije a u unutrašnjisti grijanje pojačano na max ali duva topal zrak,dok vrućkast duva samo u situaciji kad je vani toplije vrijem npr plus 10 stepeni. Kad auto radi na većem broju obrataja duva topal ili vrućkast zavisno od vanjske temperature a kad minut-dva radi na leru taj zrak se postaje značajno hladniji nego što je bio pod većim brojem obrtaja. Stavio sam i karton ispred hladnjaka da se auto brže ugrije ali ne primjećujem nekakva poboljšanja. Bio bih vam zahvalan kada biste mi dali savjet ili preporuku šta da uradim. Hvala Vam još jednom na Vašem trudu!

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu nabrojiti ću nekoliko mogućih razloga radi kojih imate slabo grijanje . Prvi i osnovni uvijet da bi grijanje bilo dobro je radna temperatura motora . Ona mora biti veća od 82°C. Ako je temperatura ispod toga , uzrok je termostat . Ako je temperatura motora iznad 82°C moguće neispravnosti su : začepljenje radijatora, grijača, ventil grijača, filter kabine, zaklopke za usmjeravanje zraka , pumpa za vodu, komande grijačazrak u rashladnom sustavu . Nadam se da će upute koje sam dao pomoći .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA II 1,9 DCI - MOTOR POVREMENO IZGUBI SNAGU ?

Datum objave: 13.12.2011 09:26:27
Slika
PITANJE:

Laguna II 1.9 dci 88KW 120HP (2001) Gubi snagu nakon 10/20 min voznje i opalise zuta lapica,onda moran da ugasim motor i opet upalim,izgubise lampica nakon 10 min voznje opet se upali a sve to kad ga stismem ona se upali i ponekat i u leru kad motor radi a sve ovo pojavlase kad leti teperatura u prirodi je vishe od 15-30 grada cezuesa,znaci ne kad je hlladno ko sada zimi ispod 10 g/c, i kada ugasim motor i ga upalim nakon 10-20 min motor upali ali oduzme muse gas za 3-5 sekoda i nakon normalno radi i opet ta zuta lampica se upali, misliosam da je to turbina priki kraju i onaj majstor rekaomije da sumla na (boost presure sensor) i on spoji ona dva vakum crjeva i auto vuce normalno ali zuto svetlo se ne gasi,pa pitamte jer ovo sve je problem do tog boost presure sensora ili vise hval na sve, i pozdrav, srecni praznici.

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih motor može izgubiti snagu kao što ste Vi opisali . Uzrok može biti i turbina i senzor tlaka turbine ( boots pressure sensor ) . Međutim Vaš majstor mora točno ispitati i pronači koji dio ili sklop je neispravan . Nabrojiti ću i ostale moguće neispravnosti a to su : senzor pedale gasa, mjerač mase zraka, regulacioni ventil turbine WasteGate , MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor temperature motora, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature goriva, senzor bregaste osovine, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA 1,6 i.16V - MOTOR JAKO DIMI

Datum objave: 13.12.2011 09:09:53
Slika
PITANJE:

Pozdrav, imam Nissan Primeru 1998. god 1.6 16V (GA16DE)brtva glave je počela puštat vodu pa sam se odlučio na skidanje glave i mjenjanje seta brtvi i ventila šta nisu bili ok, sve se napravilo kako spada, jedino šta se sada dogodilo da imam ulja u usisnoj grani, a i to se sve izcjedi na klipove šta se vidi kroz rupu od svjećica. Auto kad se upali strašno dimi (kao da je sve i ulje i voda i garež) i nakon 500-1000 metara prestane i radi sasvim normalno dok se opet ne ugasi. Gumice ventila su ok, provjereno opet nakon šta su se izmjenile, ima jedna mala brtva u poklopcu koja je isto ok (ona inače radi probleme da auto dimi kod ga16de a brtva ne dolazi u kompletu http://img.photobucket.com/albums/v486/krz4dom/RockerGasket.jpg). Da su karike u pitanju neznam da li bi moglo doći ulje do usisne grane. Uglavnom moje je pitanje kuda meni ulje dolazi u usisnu granu? btw. skinuo sam i saće iz katalizatora jer su bile full začepljene (imam plin u autu), mislim da to isto nema veze.

ODGOVOR:

Ulje u cilindar ( cilindre ) može doći samo na tri načina . Prvi način je kroz vodilice ventila , drugi način je preko sustava za odušak ( ventilacija bloka motora  ili previše ulja u karteru ) , treći način je kroz oštećeni klip - cilindar . Neposrednim uvidom nije teško doći do spoznaje koji od tri spomenuta razloga je uzrok . Provjerite nivo ulja , provjerite emisiju uljnih para na odušku od ulja, provjerite propuštanje cilindara ili izmjerite tlakove kompresije .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I 1,8 GTI - UREĐENJE MOTORA

Datum objave: 13.12.2011 08:59:43
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, radim na restauraciji golfa 1 1.8gti, kad je auto kupljen prije 3 godine motor je radio dosta dobro, imao je sape i ravnomjerno je vukao, jedino je pri puštanju gasa znao baciti plavkasti dim što mi je ukazivalo na problem s glavom motora odnosno gumicama ventila. Od tada je motor izvađen te stoji uz povremeno okretanje da se ne zapeče. Naime 1.8 blokovi su izuzetno otporni i u dosta slučajeva smo kolege i ja znali pri skidanju glave vidjeti i tragove honovanja što ukazuje na malu potrošenost istog. Moja nedoumica je dali je preporučljivo raditi kompletnu polugeneralku da malo osvježim motor(obrada glave, zamjena karika, letećih i temeljnih ležajeva)ako je blok dobar obzirom da sumnjam u kvalitetu današnjih dijelova ili da samo obradim glavu i predihtam motor i "gas",. U kompetnu generalku se nebi upuštao. Unaprijed Hvala!

ODGOVOR:

Nije loša ideja da se obavi uređenje glave motora . Tako možete utjecati na kvalitetu usisnih i ispušnih kanala, na vodilice ventila , na dosjede ventila . Tada se može izmjeriti i istrošenost cilindara . Ako se cilindri istrošeni manje od 0,10 mm tada se mogu ugraditi novi klipni prstenovi . Ležajeve radilice možete staviti po želji ili ako vidite da je to potrebno .

na vrh Povratak na vrh

KIA SHUMA 1,6 i. - ŠTO JE NEISPRAVNO ? PUNO TROŠI !

Datum objave: 13.12.2011 08:41:39
Slika
PITANJE:

imam kia shumu sound 2 2001 god 1.6 benzin,trokira i pokazuje na dijagnostici protokomer i lamda sondu,protokomer sam zamenio ali i dalje trokira,bez njega ide ali mnogo trosi,niko nezna koja je lamda sonda,ima ih dve.naznam koju da kupim,da li su iste i sta da radim?hvala unapred

ODGOVOR:

Na vašem voziu lambda sonde nisu iste . Prva sonda je regulaciona a druga sonda je kontrolna. Nije dobro da na pamet mijenjate pojedine dijelove niti da mijenjate lambda sonde jer one mogu biti ispravne a ne raditi . Rad lambda sonde može blokirati : loše izgaranje u cilindru, loše svjećice, probijanje visokog napona, nečisti injektori, prevelika količina goriva, falš zrak na usisnoj strani motora, propuštanje na nekom od ventila, loša kompresija na jednom ili više cilindara. Ako spomenuti razlozi nisu otklonjeni , može se dogoditi da ugradite novu lambda sondu i da nova sonda opet ne radi . Najbolje bi bilo da se Vašim vozilom bavi stručnjak jer se lako može dogoditi da ćete zamijeniti i dijelove koji su ispravni  a rezultat će izostati.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA 1.3 i. - VOZILOM SE TREBA BAVITI STRUČNJAK

Datum objave: 12.12.2011 23:07:00
Slika
PITANJE:

Poštovani; posjedujem skodu feliciu 1.3 lx 2000 godiste.Kupio sam je 2005 i tada je radila tiho i nije dimila puno.Medjutim sada puno dimi i izbacuje crnu smjesu na auspuh i prilikom voznje tj prilikom prebacivanja iz 3 u 4 brzinu cujem neko tutkanje(štekćanje) u motoru isto kao da nema dovoljno snage da primi 4 brzinu nebitno jesam li ga presaltao u 4 pri brzini od 60 km/h ili 80 km/h.Majstor mi je promjenio svijecice bombinu i napaltio 90km a nista rijesio nije.Jos jedan problem je velika potrosnja goriva.Skoda je benzinac i trosi po 10 -11 litara na 100km za mene je to previse s obzirom da je motor 1.3.Zahvaljujem na odgovoru

ODGOVOR:

Vašim vozilom se treba baviti stručnjak a ne priučeni radnik . Zatražite da Vam servis koji je na dobrom glasu napravi dijagnostiku motora i da Vam nakon toga kaže što je neispravno i cijenu popravka. Moguće neispravnosti su : pojedini senzori motora, regulator tlaka goriva, injektori, potenciometar zakolpke snage, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, lambda sonda, mehaničko stanje motora, električna instalacija, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DTI - DUGO VERGLA

Datum objave: 12.12.2011 23:09:53
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću, imam opel astru 2.0 DTI, 2000. g.p. i imam problema sa paljenjem auta kad je auto hladno, odnosno kada miruje malo duži vremenski period, naime auto dugo vergla i tek nakon nekog vremena spoji i upali, vozio sam ga na diagnostiku i pojavila mi se greška odnosno izbacilo mi je grešku da mi je visoka temperatura ulja u motoru, s toga vas molim da mi objasnite koje je najbolje rješenje za mene odnosno šta mi preporučujete da radim. unapred hvala. lijep pozdrav

ODGOVOR:

Dijagnostika koju ste napravili nije ništa koristila jer se i dalje ne zna što je neispravno. Moguće neispravnosti su : akumulator , elektropokretač, zrak u sustavu goriva, filteri, grijači, mehaničko stanje motora ( tlakovi kompresije ) , relej grijača, senzor ECT, dobavna pumpa, regulator količine goriva, dize, EGR ventil, visokotlačna pumpa, električna instalacija motora, kontrolni modul visokotlačne pumpe. Prema navedenom opisu i mogućim kvarovima , Vašim vozilom se treba baviti stručnjak a ne amater . Ovakvih vrsta kvarova imam vrlo često i zato sam naveo sve moguće uzroke koji utječu na otežano paljenje.

na vrh Povratak na vrh