Danas je: 30.03.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A4 2,5 TDI - MOTOR NE MOŽE UPALITI KADA MALO ODSTOJI ?

Datum objave: 01.01.2012 11:56:04
Slika
PITANJE:

Postovani imam sledeci problem..posjedujem AUDI A4 2.5 TDI V6 2000 god ..i problem mi se pojavio nedavno kada auto nije moglo upaliti nakon sto sam ga ostavio preko noci ...prvo sto sam otklonio to je bio kvar na pumpi u rezerovaru ona je bila zapusena ali nakon toga auto opet nece da upali,zamjenuo sam filter goriva stavio nepovratni ventil i takodje ne pomaze,naime auto jedino pali kada popustim 3 dizne na motoru i nakon par sekundi verlganja uspije da upali ... isto tako auto kada radi par sati ugasim ga odmah i opet pali bez problema ali cim odstoji neki period (3 sata) nece da pali,pa bi vas molio da me usmjerite na sledeca rjesanja,dali je moguce da je kvar u bosch pumpi,mozda grijaci ne radi (zaboravio sam napomenuti da kad dam kontakt indikator grijaca stoji par sekundi i ugasi se sto ranije nije bilo tako )...srdacan pozdrav ! ...

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu uzrok je zrak kojega uvlači visokotlačna pumpa. Kritična mjesta su : cijevi dobavne pumpe u rezervoarau, cijevi dovoda goriva izvan rezervoara, filter goriva, priključci za povrat goriva na dizama, visokotlačna pumpa . Ako je uzrok visokotlačna pumpa ista se mora servisirati .

na vrh Povratak na vrh

JEEP CHEROKEE 4,0 i. - GRIJANJE I KOČNICA

Datum objave: 31.12.2011 17:08:26
Slika
PITANJE:

Postovani Gospodine Meicu, zelio bih da Vam se zahvalim na odgovoru na moje pitanje postavljeno 14.08. 2011 godine u vezi ABS-a. Imam Jipa Cirokija 4.0 benzinac 1991 godina. Posjeduje ful opremu. Ne radi mi ABS. Pregorio mi je osigurac od ABS 35A. U prethodnom pitanju mislim da sam Vas pogresno informisao. Naime radi seo sledecem. Ja sam imao nezgodu, udario prednju desnu stranu vozila. Vozilo popravio i od tada ne mogu polugom prebaciti grijanje za noge. Ubrzo sam osjetio da mi ne radi Pumpa za Sevo.Kocnica je dobra ali tvrda. Laicki razmnisljam da je u pitanju negdje prekid vakuma. Najradije bih dosao do vas na servis ali nisam u materjalnoj prilici. Ja pretpostavljam da Vi imate i aparat za dijagnostiku? Molim vas da mi odgovorite dali ovo moje laicko razmisljanje ima smisla i sta bi trebao pogledati makar u vezi prebacivanja grijanja? Zelim Vam svaku srecu sretne Praznike i da Vas Bog cuva. Veliko Hvala.

ODGOVOR:

Usmjeravanje zraka za grijanje ( za noge ) radi se upravljačkim komandama  . Navedene komande zatvaraju ili otvaraju zaklopke za usmjeravanje zraka . Ako ta funkcija ne radi mogući uzroci su : komande grijača, električni ili pneumatski aktuatori ( koji pomiču zaklopke ) , blokada samih zaklopki radi deformacije ili oštećenja mehanizma za pokretanje . Najprije provjerite komande za usmjeravanje a nakon toga aktuatore . Ponekad se mora demontirati kompletan grijač . Na Vašem vozilu servo uređaj koristi podtlak iz usisnog kolektora a neispravno može biti : vakum cijev koja povezuje usisni kolektor i servo uređaj, sam servo uređaj . Pregledajte najprij evakum cijev .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS 1,5 i. - DRUGI MOTOR NE RADI DOBRO ?

Datum objave: 31.12.2011 16:49:51
Slika
PITANJE:

dobar dan,evo ovako imam jedno tesko pitanje koje nitko nemoze odgonetniti u osijeku. imam daewoo lanos 98.godiste imao sam u njemu 1.4SE motor(malo sam ga digao na autocesti pa je ostao bez ulja pa mi otisla bregasta i hidropodizaci). potom sam taj motor zamjenio sa 1.5i motorom,i od tada recimo nemam auto.auto trza pri 1-2 brzini,guta gas,tj jedva krece. mjenjao sam kompjuter,lambda sondu,bobina,svjecice,cistio dizne,kablove,pumpu goriva,motoric ler gasa i sve moguce.svi mi kazu da nije mehaniicki kvar,nego elektronski,a nitko ne zna sta mu je.ler gas mu skace sa 700 do 1100 obrtaja,i potrosnja je povecana. Nadam se da mi Vi mozete pomoci,cuo sam mnogima rjesili nedoumice. Unaprijed zahvaljujem,HVALA.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti mogu biti : mehaničke , hidraulične, električne , elektronske . Ispitati najprije treba mehanički sustav motora i to : fazu , kompresiju, propuštanje na usisnom kolektoru, auspuh . Iza toga je na redu hidraulički sustav i to : mjerenje tlaka goriva, mjerenej količine goriva, kontrola injektora . Ako je i to u redu mogu se ispitivati i ostali dijelovi sustava ubrizgavanja i to : senzor položaja zaklopke snage, MAP senzor, ECT senzor, IAT senzor, RPM senzor, senzor detonacija, senzor opložaja bregaste osovine, mjerač mase zraka . Na kraju ostaje za provjeriti : kvalitetu iskre na svjećicama, probijanje visokog naopona, električnu instalaciju motora, bobinu, upravljačku centralu motora . Imate li mogućnost ispitati sve što sam naveo ili pojedine dijelove mijenjate na pamet . Prava stvar bi bila mogućnost pračenja i mjerenja sustava elektronskog ubrizgavanja goriva na pojedinim cilindrima ( vrijeme ubrizgavanja )  i dijagramski prikaz rada sustava paljenja . Tada bi mogli vidjeti napon primara, napon sekundara, energiju iskre na svjećicama, vremensko trajanje iskre .

na vrh Povratak na vrh

BMW 330 XD - HAVARIJA TURBINE ?

Datum objave: 31.12.2011 14:48:12
Slika
PITANJE:

imam problem danas mi je crkao turbo na bmw 330xd 204ks 2005 god e46 seria bio sam na garazu oni su napravili racun 4260 eura za poravku ne daju mi se tolike pare nasao navi turbo 900 eura i veceras sam sve skinuo i dosao sam do njega ali sam primetio u 4 grijacu ima malo ulja i malo ulja na 6 cijev od usisne grane ostalo je sve normalno je li to veliki problem mogu li staviti novi turbo ili trebam jos nesto srediti i proveriti pre nego sto postavim novi kada je poceo da dimi vozio sam ga svega 400 metara ne vise molim vas objasnite mi koliko mozete bolje sta i kako da uradim i koje su posledice tog ulja sto sam video i tako sve to posto radim sam sve to u svoju garazu kod kuce unapred hvala

ODGOVOR:

Kada ugrađujete novi turbo punjač potrebno je obaviti još neke kontrolne i operativne radove . Navesti ću ih logičnim redoslijedom : 1 - doći do saznanja o uzroku radi kojega je došlo do kvara turbine 2 - otkloniti uzrok radi kojega je došlo do kvara turbine 3 - provjeriti stanje ispušnog kolektora 4 - zamijeniti ulje u motoru 5 - zamijeniti filter ulja 6 - zamijeniti filter zraka  7 - ispitati dovod i odvod ulja u turbopunjač 8 - pregledati dovod zraka ( kutija filtera, usisne cijevi )  9 - ukloniti nečistoću ili odlomljene komadiće iz usisnog dijela i iz usisnog kolektora 10 - prije spajanja dovoda ulja uliti nekoliko kapi ulja u dovod ulja  11 - prije pokretanja motora pričvrstiti filter zraka 12 - nakon pokretanja motora ostaviti da motor radi na leru 5 minuta .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,8 i.16V - KAKO PRONAĆI NEISPRAVNOST ?

Datum objave: 31.12.2011 14:00:10
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meić Javljam vam se sa problemom vezanim za potrosnju. Vozim lagunu 1.8 16v 89kw 2002g presla 206000km. Auto je nedavno poceo da trosi 16l benzin, 15l plin na 100km, testirano vise puta a prije na istoj kilometrazi i u istim uvjetima voznje je trosio 11l plin , 10l benzin, pored potrosnje pojavili su se i jos neki problemi zvuk motora je kao kod dizela, na leru radi neravnomjerno (od 500 do 1200 obrtaja) kada auto radi na leru i kada stisnem gas do nekih 4500-5000 obrtaja iz auspuha izlazi crni dim i na podu ostaje crna fleka, auto je izgubio snagu pogotovo na nizim obrtajima. Na BC neprijavljuje nikakvu gresku kao ni na dijagnostickom pregledu. Unaprijed hvala na odgovoru i strucnom savjetu.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu nije dovoljno samo obaviti kompjutorsku dijagnostiku motora nego treba obaviti pojedinačno ispitivanje svih komponenata . Takvu uslugu vjerovatno ne možete dobiti na svakom koraku nego samo u pojedinim servisima koji znaju otkriti svaku grešku na motoru . Takav servis trebate tražiti . Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje na usisnoj strani motora ) , sustva ubrizgavanja ( pojedini senzori motora, mjerač mase zraka, lambda sonda, filteri, tlak goriva, injektori, električn ainstalacija motora, preveliko vrijeme ubrizgavanja goriva ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( kablovi, bobina, elektronika paljenja, ECU centrala motora ) .

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8 TD - TEŠKO PALI , PUNO TROŠI ?

Datum objave: 31.12.2011 13:48:53
Slika
PITANJE:

Postovanje zanima me dali mi mozete pomoci imam problem sa Ford Mondeo 1.8 td 95-o godiste. Kada je hladno pri prvom verglanju nece da upali vec na drugom pali ali cesto zna i na drugom verglanju dase upali a zatim nakon dve sekunde ugasi zatim dok je hladan motor nekih 10-tak minuta je mrtav slabo vuce, ali kad se zagreje vuce dobro i pali kao mina. u zimskom periodu muje potrosnja oko 12l na 100km u lokalu dok u letnjem periodu 7l na 100km Molim vas pomozite mi sta da radim po pitanju paljenja na hladnom kao i slaboj vuci dok je hladan kao i povecanoj potrosnji u zimskim uslovima..Od cega najpe da pocnem radit ovaj auto..

ODGOVOR:

Najčešći uzroci otežanog paljeja su : akumulator, elektropokretač, zrak u sustavu goriva, filteri, nečist rezervoar za gorivo, grijači, dize, loša kompresija, visokotlačna pumpa. Uz to na snagu motora utjeće i slijedeće : mjerač mase zraka, EGR ventil, začepljenje ispušnog sustava, suženej usisnih kanala, niski tlak turbine, stanje turbine. Sve što sam naveo automatski utječe i na potrošnju goriva. Najprije provjerite mehaničko stanje motora ( faza , podešenost ventila , kompresija ) .

na vrh Povratak na vrh

BMW E46 320 CI - PREGRIJAVANJE MOTORA ?

Datum objave: 31.12.2011 12:00:05
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam BMW e46 320ci (170 KS). Imam problem sa rashladnim sustavom. Simptomi su slijedeci: - kada je auto na radnoj temperaturi i vozi se brze tj doda se gas, upali se lampica za vodu. Kada se vozi sporije tj na manjim okretajima, lampica se gasi. - prije godinu dana pukla je glava, koja je ispitana te strojno obradjena i auto se ponasao normalno bez problema. Zanimljivo je da je pri tome kazaljka temperature bila na normalnoj temperaturi te se auto nije pregrijavao niti zakuhao nikada. Nije mjesao ulje i vodu (boja ulja je normalna te razina ulja nije rasla). Istom prilikom, zamjenio sam pumpu od vode, i termostat. - ponekad kad auto duze stoji, kada se prvi put upali, motor se cudno ponasa. Masina se trese, te mi je jedan mehanicar rekao da jedan cilindar ne radi. To se dogadja vrlo rijetko. - Auto se sada ponasa normalno, ne trosi previse i nisam primjetio da ima manje snage, tj ide normalno. - kako sam prije rekao, cudno je da se auto nije nikada pregrijavao. Da li mozda nesto sprijecava termostat u normalnom radu? Molim vas ako mi mozete savjetovati sto jos da provjerim i odakle da pocmem. Bojim se da nije opet pukla glava ili dihtung. Hvala vam unaprijed na odgovoru

ODGOVOR:

U svakom slučaju bi trebalo najprij eprovjeriti mehaničko stanje motora . To znači točno izmjeriti radnu temperaturu motora u momentu kada se upali kontrolna lampica za temperaturu . Možda je signal ( paljenje lampice ) netočan . Tada treba ispitati senzor koji pali spomenutu lampicu . Ako je temperatura motora ipak povećana ( veća od 90°C ) tada se mora ispitivati rashladni sustav i ispravnost brtve i glave motora. Prilikom ispitivanja treba krenuti od jednostavnijih pa prema složenijim uzrocima . Za kraj treba ostaviti utjecaj brtvila glave i utjecaj same glave motora.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - UPALILA SE LAMPICA MOTORA ???

Datum objave: 31.12.2011 11:47:19
Slika
PITANJE:

Dobar dan gospodine Meiću! Imam Peugeot 307 2.0 hdi 110 ks iz 2004 godine. Sa navedenim motorom i cijelim automobilom sam izninmo zadovoljan, no.. Prije nekoliko dana mi se upalila "žuta lampica" (check engine), te se na displayu pojavila oznaka Antipollution fault. Od tada lampica svijetli non-stop za vrijeme rada motora, i ne osječam nikakvu razliku u vožnji. Moje pitanje je: koji sve kvarovi mogu biti vezani uz oznaku Antipollution fault, te da li je motor u safe modu? Da li je motor uvijek u safe modu dok radi "žuta lampica"? Unaprijed hvala na odgovoru! P.S. Vama i Vašoj obitelji želim blagoslovljen Božić, te sretnu i uspješnu Novu godinu!

ODGOVOR:

Kontrolna lampica motora ( check engine ) pali se uvijek kada postoji kvar na sustavu za dobavu goriva, na mehaničkom sustavu motora, na sustavu za dobavu zraka u motor, na sustvau ispušnih plinova, na sustavu za upravljanje motorom . Ako se upalila oznaka Antipollution fault uzrok je sustav ispušnih plinova . Moguće neispravnosti mogi biti : EGR ventil, FAP filter ( ako isti postoji na Vašem vozilu ) , MAF senzor, MAP senzor, tlak turbine, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva . Sve što sam naveo može utjecati na povečanu količinu zacrnjenja ( čestice čađe radi nepotpunog izgaranja ) i radi djelomičnog začepljenja katalizatora i FAP filtera . Ako motor još uvijek ima uobičajenu snagu ( ubrzanje i konačnu brzinu ) onda nije u rezervnom programu ( safe mode ) . Greška ili neispravnost  se može otkriti ispitivanjem navedenih komponenata ili očitavanjem grešaka s memorije ECU centrale motora . Hvala i svo dobro Vama i Vašima .

na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA 1,6 i.16V - JAKO PUNO TROŠI ?

Datum objave: 31.12.2011 11:13:07
Slika
PITANJE:

Postovani,imam Nissan Primeru 1.6 16v 1991 god,problem je u tome sto je potrosnja enormno velika (oko 18 litara),a u isto vreme auto radi neravnomerno na ler gasu (varira od 800-1700 obrtaja/min),iz auspuha izlazi velika kolicina dima i garezi.ZAMOLIO BIH VAS ZA SAVET POSTO SAM U SVE LOKALNE majstore IZGUBIO POVERENJE !!! Unapred zahvalan ALEKSANDAR POPOVIC

ODGOVOR:

Na veliku potrošnju goriva može opčeniti utjecati : mehanički sustav motora, sustav ubrizgavanja goriva, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, sustav za upravljanje motorom . Pristup ovom problemu treba biti : stručan, sistematičan, profesionalan, bez improvizacija . Navesti ću redoslijed ispitivanja : mehanički sustav ( faza , kompresija, usisni kolektor, ispušni sustav ) , sustav ubrizgavanja ( filteri, tlak goriva, injektori, pojedini senzori motora, davači impulsa, mjerač mase zraka, lambda sonda ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( svjećice, kablovi, bobina, elektronika paljenja, električna instalacija motora ) , upravljački sustav motora ( ECU centrala , senzor položaja zaklopke snage ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,8 i.16V - PLINSKI SUSTAV

Datum objave: 31.12.2011 10:24:25
Slika
PITANJE:

vozim opel vectru 1.8 16v 96g b linija sa direktnim ubrizgavanjem sa automatskim prebacivanjem plina lovato.e sad nisam se vozio na plin dobrih 3mj nisam bio doma auto je vozila zena ali samo na benzin.dogada mi se to da auto ujutro kad upalim normalno na benzin priprema plina svjetli na lampici od plina i ceka da se auto ugrije da prebaci automatski na plin,znaci tih 5min kad radi pod cokom onda auto trokira radi nemirno i puca na auspuh kad se ugasi cok takoder trokira ali puno manje,a kad se auto full ugrije onda je ok.auto inace ljepo vuce na plin i na benzin,prije toga mi je na plin dobro palio bez trokiranja i sl. to se dogade sad kad se nije vozilo na plin velim dobra 3mj.dali se mozda zastopao filter plina ili ventil koji otvara i zatvara plin??? inace da napomenem da je auto na plin presao 80tkm na plin bez ijednog problema i jako sam zadovoljan molim odgovor hvala

ODGOVOR:

Mogući uzroci radi kojih motor loše radi na plin mogu biti : filter tekuće faze plina, filter plinske faze plina, ventil za regulaciju količine plina u isparivaču, nečicsoće u isparivaču, emulator, senzor tlaka plina, senzor temperature rashladne tekućine na isparivaču, plinski injektori . Ako niste dugo radili servis na plinskom sustavu to bi možda bilo rješenje u ovom slučaju .

na vrh Povratak na vrh

BMW 525 TDS - NAČIN ZATEZANJA VIJAKA GLAVE MOTORA

Datum objave: 29.12.2011 22:19:52
Slika
PITANJE:

Zanima me stezanje glave na bmw 525 tds kilaza i kojim redom...hvala

ODGOVOR:

Vijci glave motora se zatežu od sredine prema jednom i drugom kraju . Zatezanje se vrši na slijedeći način :  1) 80 Nm  2) otpustiti vijke za 180°  3) +50 Nm  4)  +90°  5) +90°  6) upaliti motor da radi 25 min  7) +90°  .  Nadam se da ste razumijeli postupak .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 2,5 TDI - VELIKI PROBLEM S GRIJAČIMA ?

Datum objave: 29.12.2011 10:30:14
Slika
PITANJE:

imam audi a4 2,5 tdi 2000 .gp. auto je palio na -8 tu i tamo par sekundi verglanja pa sam otisao majstoru a ono ni jedan grijac ne radi od njih 6, a 3 su zamjenili na jednij strani a 3 na drugoj ne mogu da odvrnu i ne usude se ,tako da sad solidno pali na 3 grijaca,kakve su sanse ili rijesenje da se ta tri grijaca odvrnu a da se ne polome ,ima li kakvo rijesenje?unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Ako se polomi grijač na glavi motora u većini slučajeva se mora demontirati glava motora i obaviti strojno izvlačenje ostatka grijača i obrada dosjeda grijača. Razumljivo je da servis ne želi vama napraviti trošak ali i ne želi da na svoju odgovornost financira radove i dijelove na uređenju glave motora ( jer servis nije kriv što se grijači ne mogu normalno demontirati ) . Takav pristup je u redu jer je vozilo Vaše i zato je i rizik Vaš . Ako želite da Vam servis obavi demontažu neispravnih grijača onda Vi trebate preuzeti rizik oko eventualnog skidanja i uređenja glave motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - ZAŠTO SLABIJE VUČE ?

Datum objave: 29.12.2011 10:16:03
Slika
PITANJE:

POZZZ.IMAM RENAULT LAGUNU I 1,9DCI 2000GOD.NEDAVNO SAM RAPARIRAO TURBINU,,PO GRADU MO TROSI 9-10 LIT,A GAS MI NE VRACA ODMA NEGO GA DRZI I POLAHKO SAM VRACA,,,SLABIJE VUCE,,,

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti radi kojih motor slabije vuče i pravovremeno na vrača gas su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, suženje usisnih kanala, nečist usisni kolektor, začepljenje auspuha ) , senzor pedale gasa, loše dize, mjerač mase zraka, niski tlak turbine, sustav za regulaciju turbine, MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor temparature goriva, senzor bregaste osovine, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora . Potrebno je ispitati sve što sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - MOTOR PREKIDA I DIMI ?

Datum objave: 29.12.2011 09:24:35
Slika
PITANJE:

POSJEDUJEM GOLF 4 . 19.TDI 2000.GOD, 66. KW.90 KS. KAD JE VOZILO HLADNO MOTOR ODMAH UPALI, RADI NA LERU,KAD MU DODAM GAS ODMAH POČNE TROKIRATI.SKINEM CRIJEVO SA USISNE GRANE I EGR VENTILA, IZ TE USISNE GRANE I VENTILA IZLAZI I ULAZI PLAV DIM, POZADI IZ AUSPUHA BIJE CRN DIM ,TO SVE TRAJE 5-7 MINUTA . MOTOR HOČE DA ISKOČI SA NOSAČA,KAD SE ZAGRIJE MALO , DOBRO RADI I SAVRŠENO LIJEPO PRIMA GAS.MIJENJAO SAM ULJNU PUMPU I OPET SE ISTO PONAVLJA ,PITANJE. DALI JE MOGUČE DA SU HIDRO PODIZAČI PRETRPLJELI NEKO OŠTEČENJE,POŠTO SE IZ USISNE GRANE VRAČAJU GASOVI,I USIS I IZDUV. HVALA.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba najprije napraviiti dijagnostiku motora jer postoje mogi razlozi radi kojih motor radi loše kako ste Vi to opisali . Potrebno je ispitati slijedeće : filteri, prisutnost zraka u gorivu, mehaničko stanje motora ( faza, kompresija ) , prisutnost ulja u usisnoj grani , senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, solenoid vremena ubrizgavanja , regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, visokotlačna pumpa, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, MAP senzor, EGR ventil, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

KIA PRIDE 1,3 i. - TROŠI ULJE ?

Datum objave: 30.12.2011 10:50:32
Slika
PITANJE:

Dobar dan gospodine, imao bih pitanje. Vozim Kiu Pride Wagon, 2000g. te sam primjetio da u zadnjih nekoliko mjeseci pocela trosit ulje, otprilike 1l na nekih 600, 700 km. Sto bih trebao napravit i koje djelove zamhenit da to rijesim, uzmite u obzir recesiju, dobio sam do sad par savjeta, vecinom je to da zamjenim auto, a posto to nisam u mogucnosti kako da naj bezbolnije to rijesim? Unaprijed puno HVALA!!

ODGOVOR:

Motor Vašege vozila može trošiti ulje ne dva načina ( curenje ulja nećemo spominjati ) i to na vodilice ventila ili na klipne prstenove. U većini slučajeva  se to događa preko vodilica ventila. To se rješava tako da se demontira glava motora i da se zamijene istrošene vodilice ventila . Tada se obavi i kompletno uređenej glave motora . To znači , bruženje ventila, obrada siceva ventila, brušenje dosjedne površine glave motora. Tada se zamijene i sva brtvila na glavi motora. Takav zahvat nije pretjerano skup  ( oko 2.000,- kn ) a značajno se smanji potrošnja ulja . Isto tako motor malo bolje radi i malo manje troši goriva .

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA CELICA 2,0 GTI - BIJELI DIM ?

Datum objave: 29.12.2011 14:07:23
Slika
PITANJE:

bok,imam pitanje za vas...imam toyotu celicu 2.0 GTI,1990god.,imam kvar na njoj,ovo mi se desava na njoj,kada se upali gubi snagu i baca bijeli dim na usis,dali je moguce da je otisla samo brtva glave ili nesta drugo zato vas molim za cijenjeno mišljenje od tom kvaru na toyoti...unaprijed hvala...

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije treba provjeriti mehaničko stanje motora i to : fazu , kompresiju, propuštanje na cilindrima . Nakon toga se odmah može znati da li je neispravan neki od ventila i da li kompresija prolazi u karter . Po potrebi se može  demontirati glava motora . Kada je glava motora demontirana , vide se svi detalji ( ventili , bregasta osovina, klipovi, cilindri  ) . Iza toga slijedi uređenej svih potrebnih detalja i obavljanje završnih radova na motoru .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT COUPE 1,4 i. 16V - GASI SE NA LERU

Datum objave: 28.12.2011 17:25:54
Slika
PITANJE:

IMAM MEGAN COUPE 1.4 16V.POČELO SE JE DEŠAVATI DA AUTO KAD RADI U LERU OBRTAJI MU RASTU I PADAJU. TO SE DEŠAVA KAD JE HLADNO.DOK JE VANI TOPLIJE AUTO RADI NORMALNO.KAD UPALIM AUTO I NE DIRAM GAS AUTO RADI NORMALNO KAD DODAM GAS I PUSTIM AUTO POČNE NEMIRNO RADITI.BIO SAM KOD MAJSTORA STAVIO JE NOVI MOTORIČ LER GASA MAGNETI MARELI NOVU LAMBDA SONDU NOVE BOBINE OČISTIO DIZE,USISE,IZMJERIO KOMPRESIJU KAD JE MOTOR BIO HLADAN I TOPAO SVE JE U REDU.SVE GREŠKE KOJE JE KOMPJUTOR KAZAO SU UKLONJENE.STAVLJENI SU NOVI ZUPČASTI I KLINASTI REMEN SA NOVIM NAPINJAČIMA. PROBAO SAM NA BENZINSKI NATOČITI STOTKU ALI I DALJE SVE PO STAROM.MOLIM VAS DAL MI MOŽETE REČI ŠTA DA JOŠ PROMJENIM DA AUTO RADI NORMALNO PO ZIMI I DAL JE SIGURNO VOZITI SA TAKVOM GREŠKOM.PUNO ZAHVALJUJEM NA ODGOVORU.

ODGOVOR:

Nije moguće na osnovu Vašega opisa dati točan odgovor što je neispravno i kako otkloniti kvar . To se može znati tek nakon pregleda i dijagnostike motora. Ako Vam sada navedem dvadesetak mogućih razloga , to ne znači da ćete sve te dijelove mijenjati na pamet . Najčešći uzroci radi kojih s emotor može gasiti su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje na ventilima, brtva usisne grane ) , sustav ubrizgavanja ( potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor, MAP senzor , EVAP ventil, aktuator minimuma, električna instalacija, senzor radilice, tlak goriva, injektori, filteri ) , sustav paljenja ( bobina, kablovi, elektronika paljenja, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,8 i, 16V - ZUPČASTI REMEN

Datum objave: 28.12.2011 17:14:20
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam Ford Escort 1.8 16V 85Kw zupcasti remen mu je zamjenjen na 50 000 kilometara, sadasnje stanje mu je 137 000 kilometara.Interesuje me da li mi je vrijeme da mjenjam zupcasti ili mogu jos voziti sa ovim posto mi neki majstori kazu da moram mjenjat a neki da nemoram. Molim vas za savjet Unaprijed zahvalan

ODGOVOR:

Ako samo Vi vozite navedeno vozilo i ako redovito kontrolirate na svakom servisu stanje zupčastog remena ( svakih 15.000 km ) , tada možete zamjenu raditi na 120.000 km . To znači da možete voziti još 33.000 km . Ako osim vas još neke osobe voze vaše vozilo tada se zupčasti remen mijenja na 75.000 km .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i. - PROBLEM S PALJENJEM

Datum objave: 28.12.2011 17:07:46
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam vozilo Opel Corsa 1.4 benzin, 1995.godište, tip motora C14NZ. Ubrizgavanje je multipoint. Otkad su počeli mrazevi, imam problema sa paljenjem. Ujutro auto samo vergla, kao da uopšte benzin ne dolazi do karburatora. Vadio sam diznu, podmazao je i pošto je vratim u karburator, auto upali normalno, do sledećeg jutra. Nekad ne moram vaditi diznu, nego špricem uspem malo benzina direktno u karburator i zaverglam, i upali normalno. Pumpa je ispravna, benzin sigurno dolazi do dizne, tako da sam siguran da je ona u pitanju. Međutim to je jako jednostavna dizna sa elektrikom, ne znam šta bi mogao da bude problem u njoj. Dobio sam neke savjete da bih trebao da očistim diznu, da li ste vi imali slična iskustva i šta mi možete predložiti?

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : nečist rezervoar, filteri, niski tlak goriva, regulator tlaka goriva, električna instalacija od motora do upravljačkog računala motora, senzor radilice, veliki pad napona prilikom startanja motora, potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor temperature motora, MAP senzor, aktuator minimuma, loša iskra na svjećicama, ECU centrala . Sve što sam naveo treba ispitati a tek nakon toga zamijeniti dio koji je neispravan .

na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 1,9 TD - MJENJAČ

Datum objave: 28.12.2011 16:18:02
Slika
PITANJE:

Poštovani, prije svega čestitao bih vam na ideju kako pomoći ljudima u nevolji. Prije dva dana smo zamijenili mjenjač u Volvu S40 TD, 1997. godište, polovnim i sada pušta ulje na brtvi gdje ulazi poluosovina. Da li je potrebno zamijeniti brtvu ili se moze dodati nekakva tekućina za brtvljenje? Drugo pitanje bili bi vezano uz sam mjenjač. Naime, osim što je razlog mijenjanja mjenjača bila potrošenost (tanjirastog zupčanika) jer su se nekad raspali unutarnji kinetički što je bilo vidljivo po magnetu punog iglica, u mjenjaču se pomiješalo ulje i voda jer nije postojao odušak pa je ulazila voda, te je s vremenom blokirao brzine. Nakon što je "majstor" u Puli koji samo radi mjenjače odblokirao mjenjač kojeg, zanimljivo, nije otvarao već samo poklopac i nakon što je zamijenio neke zupčanike dao je garanciju da će sigurno raditi. Mjenjač je montiran (bez oduška), čulo se grebanje i rečeno je da se moze voziti jer su to lezajevi i da se moze voziti. Ubrzo smo krenuli na put sa troje djece i nakon petstotinjak kilometara u Slavonskom Brodu auto je počeo škrgutati, a uspjeli smo stići do Kiseljaka (BiH) u petoj brzini kada je istu doslovno "zavario" zbog podmazivanja. Kada su tamo otvorili mjenjač imalo se što vidjeti. Opet se pomiješala voda i ulje, čovjek je odmah upozorio da nema oduška, zatim da je ulje bilo gusto, a ne rijetko, te da nema nekakvog lijevka koji sabire ulje i tjera u zupčanik pete brzine. Za urađeni posao platio sam: 2000 kuna za remont mjenjača, te 500 kuna za montazu. Što vi mislite?

ODGOVOR:

Na mjenjaču morate zamijeniti semering poluosovine , nikakve tekućine ni kemija ne pomažu . Stanje mjenjača mora uvijek biti besprijekorno i ne smiju se čuti nikakvi ležajevi ili bilo kavi drugi zvukovi . Moje mišljenje je da niste naišli na profesionalca koji zna svoj posao nego na improvizatora koji olako daje obećanja bez pokriča . To je primjer kako ne treba raditi .

na vrh Povratak na vrh