Danas je: 23.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT CORDOBA 1,9 TDI - BROJ OKRETAJA

Datum objave: 28.09.2011 22:58:14
Slika
PITANJE:

ŠTOVANI GOSPODINE MEIĆU MOLIM VAS ZA SAVJET DA MI ODGOVORITE IMAM SEAT CORDOBU 2OO3 GODINA 1.9 TDI DEŠAVA MI SE TO KOD PALJENJA BROJ OKRETAJA JE 900 DA BIH ODJEDANPUT SAMO PORASTAO NA CIRKA 1100 BEZ STISKANJA PAPUČICE GASA.POSLIJE KAD SE STISNE PAPUČICA GASA I KRENE SE S VOŽNJOM SVE SE VRATI U NORMALU.AUTO IMA 90000 PRIJEĐENIH KILOMETARA

ODGOVOR:

Točan odgovor na Vaše pitanje mogao bih dati nakon pregleda vozila . Moguće neispravnosti su :  ECT senzor temperature motora, APP senzor pedale gasa, dize, električna instalacija od motora do ECU centrale, CKP senzor bregaste osovine.

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 2,4 TD - WASTEGATE VENTIL?

Datum objave: 29.09.2011 15:02:41
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meiću, zahvaljujem vam na savjetima koje ste mi dali vezano za auto Fiat Marea 1997.god. 2,4 td. Naime, navedeni auto je s obični turbo dizel, ima 302000 km, dobru kompresiju i hladni ili topli start. Ima odlično ubrzavanje, ali nekada ubrzavanje zataji te se ponaša kao da ECU ne ubrizgava dovoljnu količinu goriva u tim trenucima. Mjerio sam pritisak usisnog tlaka i on je u normalnim okolnostima pod punim gasom već na oko 2200 o/min. 0,9-1,0 bara, s vrlo malo crnog dima, ali kada neće da povuče, crnog dima nema ni malo, a tlak je jedva 0,4 i pri 4000 obr. Napon koji mjerim u kabini s debimetra uvijek respondira između 0,35 i 5,6 V (koliko uspijem pogledom pratiti), ali napon s ventila na bosch-pumpe ide obrnuto pri dodavanju punog gasa od 9V do 2,5V pri punom ubrzanju, ali kada dođe trenutak da zataji ubrzanje pri pritisku papučice jedino primjetim da nema pada napona na ovom ventilu, tj. iz nekog razloga (ali ne zbog debimetra) nije došlo do toga da ECU pusti ječu smjesu. A pitanje je : da li zbog toga što je goriva smjesa ostala siromašnija, turbina ne može da se zavrti brže? Ujedno, kontrolirao sam i west gate ventil tako da sam ištekao crijevo i začepio ga (tlak je max. rastao do 1,3 bara) te kretanje napona na solenoidu EGR-a ali niti tu nema nikakvog uzroka.Ne znam koji bi još senzor mogao davati krive podatke a potreban je njegov rezultat za regulaciju smjese???

ODGOVOR:

U ovom slučaju mogu postojati dava uzroka radi kojih motor izgubi snagu a to je tlak turbine ili količina goriva. Tlak turbine u kritičnom momentu ovisi o stanju turbine ili o sustavu za regulaciju tlaka turbine ( ventil za regulaciju WasteGate, membranski regulator, senzor tlaka zraka u usisnom kolektoru, EGR ) . Količina goriva ovisi isklučivo o visokotlačnoj pumpi i regulatoru količine goriva u samoj pumpi .

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ZAMJENA ZADNJEG LEŽAJA KOTAČA

Datum objave: 28.09.2011 22:55:42
Slika
PITANJE:

Molim Vas savjet kako se mijenja zadnji ležaj kotača na mazdi 323 1991.god. i kojih je dimenzija?Hvala.

ODGOVOR:

Postupak : demontaža zadnjeg kotača, demontaža kapice zadnje glavčine, demontaža matice ležaja, demontaža kočnog bubnja s glavčinom i ležajem, isprešavanje starog ležaja . Postupak montaže je obrnuti i počinje sa uprešavanjem novog ležaja u glavčinu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 2,2 DCI - PUNCTURE-STOP

Datum objave: 28.09.2011 22:52:55
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozim Lagunu 2.2. dci elegance iz 2002. Auto je servisiran u ovlaštenom servisu. Prije nekoliko dana na putnom računalo mi se pojavilo da je pukla stražnja desna guma (PUNCTURE - STOP), i znak STOP. Međutim uvidom u stanje gume( fizički pregled) tlak u gumi se ne spušta te je i dalje 2.3. Da li je riječ o nesipravnom senzoru za tlak, alu felgi ili nečemu drugom? Hvala unaprijed. Branko

ODGOVOR:

Mogući uzroci su ; senzor tlaka u ventilu gume, prijemnik signala ( blue tooth ) , električna instalacija do instrument ploče .

na vrh Povratak na vrh

AUDI 2,0 TDI - SNAGE MOTORA

Datum objave: 28.09.2011 22:49:59
Slika
PITANJE:

Poštovani, Zanima me razlika Audi motora 2.0 tdi iz 2009.g u kw. Naime postoje 4 vrste tih motora sa različitom snagom: 80kw, 100 kw, 105 kw i 125 kw. Da li su to sve isti motori i da li im je ista turbina? Da li im se razlikuje snaga zbog elektronike, tlaka u turbini? Po svemu motor od 80kw je prigušen i trebao bi biti najpouzdaniji i najmanje trošiti. Kakav je taj motor 2.0 tdi common rail i da li puno bolji od starog vw 2.0tdi pumpe dize s koji je bilo problema sa brzaljkama i glavom motora? Da li se za ovaj najmanji motor od 80kw isplati sa chip tunningom povečati snaga? Hvala, Pozdrav Damir

ODGOVOR:

Najbolji motor je 2,0 tdi Common Rail . Točno je da postoje četiri različita dizel motora TDI ali je 2009. godina prelazna tako da neki od navedenih motora mogu biti Common Rail što se može vidjeti po broju šasije. Motori od 105 KW i od 125 KW sigurno nisu isti . Drugi motori se razlikuju u vrsti turbine, softweru i količini goriva . Bolji izbor je uzeti jači motor pa ne raditi Chip Tuning .

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 145 T.S. - PREGARA OSIGURAČ

Datum objave: 28.09.2011 22:45:38
Slika
PITANJE:

Alfa 145 TS Ugasi se u vožnji. Izgori osigurač 40 A. Promjenom osigurača dok je auto topal čim dam kontakt izgori isti oosigurač. Kada je hladan normalno upali vozim po dvadesetak dana i onda opet isto. Auto bio u servisu već 4 puta i ništa.

ODGOVOR:

Navedeni osigurač izgara radi neispravnosti nekog od električnih potrošača koji u kritičnom momentu povuče preveliku struju . Na Vašem vozilu treba ispitati koji sve potrošači idu preko spomenutog osigurača . Nakon toga treba ispittai svaki pojedini potrošač i neispravan potrošač doraditi ili zamijeniti . Broj odlazaka u servis ne bih komentirao.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D - PREGLED PRIJE KUPNJE

Datum objave: 28.09.2011 22:43:26
Slika
PITANJE:

Poštovanje gospodine Mejiću.Prvo sve pohvale za vaš rad i trud,danas su rijetki takvi ljudi.A sad pitanje ako može.Naime,imam priliku kupiti Toyotu Avensis 2.0 D4D,85kW,2005.god.,od prvog vlasnika sa prijeđenih 76000km.Moje pitanje je kakva je kvaliteta motora tog vozila,kakve su cijene održavanja i da li se na nešto mora posebno obratiti pozornost prilikom pregleda vozila.Naravno,prije kupnje bih išao na temeljitu provjeru u Toyota servis.Unaprijed vam se zahvaljujem.

ODGOVOR:

Kvaliteta motora i vozila u cjelini je jako dobra . Jedina mana ovoga vozila je cijena rezervnih dijelova tj. cijena održavanja . Isti takav auto sam imao jučer na redovnom servisu a uz to sam mijenjao spojku i zamašnjak . Cijena zamjenske spojke i zamašnjaka je oko 11.000,- kn a cijena originala je još 30% skuplja . Nadam se da ovime nisam utjecao na Vašu odluku da kupite navedeno vozilo koje je stvarno kvalitetno . Pregled vozila prije nego ga kupite treba obuhvatiti : mjerenje komprsije, kompjutersku kontrolu motora, provjeru stanja razvodnog mehanizma, provjeru ispravnosti pojedinih sustava klima uređaja, kočnica , volana, podvozja . Kontrolu karoserije i dijagonalnih udaljenosti pojedinih kota dok je vozilo na servisnoj dizalici. Takav pregled barem mi radimo .

na vrh Povratak na vrh

BMW E36 COUPE - GASI SE

Datum objave: 28.09.2011 22:40:50
Slika
PITANJE:

Sa postovanjem inetesuje me u pitanju je bmw e 36 cupe motor 2.5 uvjek je radio normalno desava mi se sad po nekad ugasi se i nece da upali a poslije nekad radi normalno što vi mislite o tome i isto znam nekad kad mi se tako desava uz gas radi kad pustim nogu sa gasa on se ugasi unapred hvala.

ODGOVOR:

Bez pregleda Vašega vozila mogu samo pretpostavljati što sve može biti neispravno . Mogući uzroci su : sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( kablovi, bobine, elektronika paljenja ) , filteri, niski tlak goriva, regulator tlaka goriva, injektori, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, RPM senzor, senzor bregaste osovine, TPS senzor leptirastog ventila, električna instalacija od motora do ECU računala, ECU računalo motora. Ako ne dođete do rješenja možete se javiti i telefonom.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,8 K-JET TRONIC - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 28.09.2011 22:36:22
Slika
PITANJE:

Audi 80 jaje .... 1.8b K-GLava Nema plin Prvo paljenje upali 2-3 sekunde i ugasi se. Posle nece da upali duze vrijeme. Da li mi mozete pomoci ???

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu je najlakše otkriti kvar u momentu kada motor ne može upaliti . U tom momentu ili nema iskre na svjećicama ili nema goriva na injektorima. Ako nema iskre na svjećicama moguće neispravnosti su : svjećice, kablovi, razvodna kapa , rotor, razvodnik paljenja, elektronika paljenja, Hall-ov davač . Ako nema goriva na injektorima moguće neispravnosti su : filter goriva, regulator tlaka goriva, niski tlak goriva, senzor položaja klapne, MAP senzor, Injektor za hladni start, ECT senzor, električnainstalacija motora, mehaničko stanje motora.

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8 16V - KVAČILO HVATA VISOKO

Datum objave: 28.09.2011 22:29:14
Slika
PITANJE:

Posjedujem vozilo ford mondeo 95 godište 1.8 16v na kojem imam 2 problema. Kvačilo hvata jako visoko i zna iskočiti iz prve i druge brzine prilikom mjenjanja (kao da nije promjenjena brzina i 'zašrota' u mjenjaču)i termostat u kabini većinu vremena pokazuje temperaturu do normalnog (samo mali otklon od početnog položaja, a ventilator se uključuje i grijanje u kabini radi, a ponekad se nakratko ispravi pa pokazuje točno polovicu (kak i treba) i opet vrati na staro ako ugasim i upalim ponovno motor. Unaprijed hvala na pomoći

ODGOVOR:

Ako spojka ( kvačilo ) hvata visoko to je znak istrošenosti spojke ( lamela , potisna ploča ) . Iskakanje mjenjača iz brzine nije povezano sa istrošenjem i stanjem spojke . Mogući uzroci radi kojih nastaje iskakanje iz brzine su istrošenot mehanizma za šaltanje izvan mjenjača ( zračnost ) ili istrošenje u samom mjenjaču ( vilice, kanđe, ležajevi, klizači, osovine ) . Ako je temperatura motora normalna 90°C ( može se točno izmjeriti ) uzrok greške je indikator za temperaturu motora, električna instalacija , instrument ploča . Ipak najčešći uzrok je indikator temperature na glavi motora.

na vrh Povratak na vrh

BMW MOTOR M20B25 - ISTROŠENJE KLIPOVA?

Datum objave: 28.09.2011 22:25:48
Slika
PITANJE:

bok pitanje,bmw motor m20b25 zanima me tolerancija potrosenosti klipa max-min,da ne kupujem nove klipove ako su ovi jos dobri...hvala

ODGOVOR:

Istrošenje klipova je vrlo rijetka pojava . Događa se samo kada se motor pregrije ili kada u cilindar ulazi rashladna tekućina. Redovita pojava je istrošenje cilindra . Na svakom klipu označena je nazivna mjera koju možete pročitati ili izmjeriti . Na samom klipu nije dozvoljeno nikakvo istrošenje .  Kada je motor novi i kada nema istrošenja ni na klipu ni na cilindru , zračnost između klipa i cilindra je 0,03 mm do 0,05 mm . Kada ta zračnost postane veća od 0,08 mm radi se obrada cilindra na prvu prekomjeru . Razlog za to je ovalnost cilindra ili cilindara . Samo zamjenom klipnih prstenova ne može se dobiti kvaliteta niti zadovoljavajuća kompresija . Odgovor na Vaše pitanje je da izmjerite istrošenost cilindra kalibriranim komparatorom i nakon toga ćete znati što treba raditi .

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - KONTAKT BRAVA

Datum objave: 28.09.2011 22:22:47
Slika
PITANJE:

pozdrav,zahvaljujem na prethodnim savjetima.sada imam problem kad stavim ključ u kontakt bravu.ključ ne ide ni lijevo ni desno,dakle ne daje kontakt niti se da upalit auto,niti se da otključat volan.da li se radi o mehaničkom kvaru brave ili je nešto ozbiljnije i kome se najbolje obratit ako se radi o mehaničkom kvaru brave?pozdrav

ODGOVOR:

Kontakt brava može zablokirati radi električnog dijela bravice i radi mehaničkog dijela bravice. Najprije se rješava električni dio bravice jer za to treba puno manje rada . Kada se električni dio demontira odmah se vidi da li je to bio uzrok ili nije. Na kraju ostaje samo mehanički dio bravice. Demontaža ovoga dijela je vrlo zahtijevna i ne može se napraviti u svakom servisu . Ako ne uspijete doći do rješenja možete se javiti i telefonom.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - ELEKTRONIKA ZA OTVARANJE STAKLA

Datum objave: 27.09.2011 22:57:50
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem Audi A4, 1997 godište, nemam sreče s pronalaženjem elektronike za otvaranje stakla, pokvarena su mi vozačevo i suvozačevo staklo, da se otvorit,a neda povuč gore, pada. Gdje bi se mogla nabaviti oprema i financijski koliko dođe?

ODGOVOR:

Sve potrebne dijelove možete nabaviti u svakom ovlaštenom servisu ili skladištu dijelova . Potrebno je samo reći broj dijela ili broj šasije , odmah ćete znati i cijenu . Na taj način i sam nabavljam potrebne dijelove i sklopove. Nabavkom rabljenih dijelova se ne bavim .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC 1,6 16V - NE RADI VENTILATOR

Datum objave: 27.09.2011 22:56:17
Slika
PITANJE:

Poštovanje. Imam nekoliko pitanja za svoj renault scenic 1,6 16 v, 2001 god. Naime prestao je raditi ventilator kabine ( ima klima automatic), provjerio sam osigurace i sve je ik. Inace se povremeno pali pa crkne i tako... Drugo pitanje je kod malo brzeg kretanja cuje se ispog auta neko cviljelje/ struganje. Da li bi mozda to bila lamela ili...puno hvala i veselim se odgovoru.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu ventilator kabine ima svoju upravljačku elektroniku koja je najčešće uzrok kada motor ventilatora ne radi . Postoje i drugi uzroci a to su otpornik na motoru ventilatora i električna instalacija motora ventilatora . U ovom slučaju najprije bih ispitivao elektromotor ventilatora i otpornik ventilatora a nakon toga električnu instalaciju i upravljačku elektroniku. Zvuk koji ste opisali kao struganje i cviljenje može nastati zbog : ispušnog sustava, nosača motora, pogonskih osovina, spojke, transmisije, ovjesa. Nakon pregleda Vašega vozila mogao bih točno reći o čemu se radi i predložiti rješenje. Ako želite mogu pogledati Vaše vozilo a to je za Vas besplatno.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - MOTOR SE GRIJE

Datum objave: 27.09.2011 22:52:35
Slika
PITANJE:

IMAM GOLFA 4 TDI 90 PS 2001.god I PROŠLE GODINE (u ljetnim danima) SAM PRIMJETIO DA KAD VOZIM POD PUNIM OPTEREĆENJEM (uzbrdica) MOTOR SE DOSTA GRIJE (tj. kazaljka se znala popeti između 100 i 110) PA SU U SERVISU USTANOVILI DA GLAVNII VENTILATOR NE RADI I PROMIJENILI GA. OVO LJETO ISTA STVAR I PROMIJENIO MI JE TERMOSTAT ALI NJIHOVO MIŠLJENJE JE DA TREBA MIJENJATI DIFTUNG I BRUSITI GLAVU PA ME ZANIMA DA LI JE TO NORMALNO U TIM SPARNIM DANIMA KAD KLIMA RADI , JER NA NORMALNIM TEMPERATURAMA RADI ODLIČNO, TEMPERATURA STANDARDNO NA 90. -ŠTO ZNAČI MIJENJATI DIFTUNG NA GLAVI I MIJENJATI GLAVU ?? -KOLIKA JE CIJENA OTPRILIKE I DALI ĆE MI POMOĆI BRUŠENJE GLAVE ???

ODGOVOR:

Motor se može grijati radi brojnih uzroka u vašem slučaju su to : nečist hladnjak ( izvana ,iznutra) nečist kondenzator klime  ( izvana ) , pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava, tremostat mora biti originalni, suženje na rashladnim kanalima glave motora, suženje na rupama na samoj brtvi glave motora . U ovom slučaju treba provjeriti i ispravnost pokazivača temperature jer se zna dogoditi da isti pokazuje veću temperaturu od stvarne. Zahvat na glavi motora treba ostaviti za sami kraj jer je to i najskuplji popravak .

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - VIBRACIJE I LAGANI UDARAC

Datum objave: 27.09.2011 22:50:22
Slika
PITANJE:

Imam bmw 320d kraj 1999 m-podvozje imam jedan problem kad vozim u četvrtoj brzini ispod 2000 okretaja čujem lagane vibracije ozada,takodjer kad saltam iz prve u drugu cujem lagani udarac ozada...

ODGOVOR:

Morate pregledati kardansko vratilo , hardi zglob i križeve kardana. Uz to pregledajte srednji ležaj kardana i selen blokove zadnjeg mosta .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 1,6 i - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 27.09.2011 22:47:52
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav. Zanima me isplatnja plina u Peugeot 306 1.6 XS, 1997. god,sa prijedenih 205 000 km. Zanima me cijena ugradnje,moguce nus pojave na autu radi plina,koju vrstu plina ugradit,jer sam citao da ima vise tih vrsta. Hvala na vasem odgovoru.

ODGOVOR:

Plinski sustav koji ja ugrađujem je najbolji ali i najskuplji, za Vaše vozilo bi to bilo 14.000,- kn . Računicu o isplativosti ugradnje morate sami izračunati na osnovu godišnje kilometraže koju prevaljujete . Cijenu benzina znate, potrošnju benzina Vašega vozila sigurno znate . Cijena plina je 5,1 kn/l . Benzinski motor troši 10 % više plina nego benzina . Ubacite podatke u Prins kalkulator na našoj stranici, pa će Vam on izračunati. Na osnovu navedenih podataka možete lako izračunati godišnju uštedu kada se vozite na plin. Plin kao gorivo nema štetnih posljedica za motor.Detalje pročitajte na stranici pod Akcije/Novosti, kliknite na Saznajte više.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA PREMACY 2,0 DITD - NAPON NA GRIJAČIMA

Datum objave: 27.09.2011 22:42:34
Slika
PITANJE:

Poštovani nadam se da cete mi pomoc oko moje mazde premacy 2.0 ditd.Kad dam kontakt napon na grijace dode dijelic sekunde i nestane.Provjerio sam avo metrom i napon na releju .Takoder dode trenutak i nestane.DOK ONAJ ZELENI RELE U KUTIJI GDJE SU OSIGURACI RADI 5 -7 SEK.Inace auto ne signalizira nikakav kvar.S obzirom da se nesto razunin u struju bio bi zahvalan ako bi mi putem e poste poslali semu tog segmenta ili semu elektrike.Unaprijed zahvalan .

ODGOVOR:

Sustav grijača uz relej ima i svoju upravljačku elektroniku . Upravljačka elektronika dobiva podatak od senzora temperature motora koji šalje podatak o temperaturnom stanju motora . Kada je temperatura iznad +5° C grijači se praktično ne pale . Kada je temperatura niža grijači se normalno upale i rade koliko im dozvoljava upravljačka elektronika . Nemam mogućnost za slanje električne sheme za koju ste pitali .

na vrh Povratak na vrh

FIAT LINEA 1,4i. - PREGARAJU ŽARULJE

Datum objave: 27.09.2011 22:36:54
Slika
PITANJE:

Poštovani,vlasnik sam Fiat Linea 1,4i nezadovoljan sam sa signalizacijom! Ucestalo mi se javlja problem da mi zarulje neprestano pregaraju,prva ljeva,zadnja desna ili obrnuto,uvijek u nepar! sto poduzeti??

ODGOVOR:

U ovom slučaju treba ispitati kontakte i konektore na navedenim lampicama . Po potrebi treba ispitati i stabilnost napona kojega stvara alternator.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA 1,9 CDTI - PUCKETANJE IZ AUSPUHA

Datum objave: 27.09.2011 22:32:39
Slika
PITANJE:

Poštovanje gosp. Meić imam jedno pitanje, naime imam opel Zafiru 2007. godište motor je 19 cdti 100ks. sa predjenih 160 i kusur tisuca kilometara. Nedavno sam promijenio ulje i uljni filter kod majstora, usuo sam Shell diesel 5w30 ulje. I nakon toga kad sam došao doma ugasio auto čulo se lagano jedva čujno pucketanje iz auspuha koje je potrajalo minutu-dvije. Nakon par dana vožnje i dalje se čuje kad se ugasi auto ali puno rijeđe i kraće. Ovo nisam primjećivao dok nisam promijenio ulje, sad me zanima ima li to ikakve veze s tim ili je posrijedi nešto drugo? Lijep pozdrav i hvala!

ODGOVOR:

Zvuk koji ste opisali je normalna pojava i nastaje prilikom hlađenja ispušnog sustava . To se događa radi toplinskih dilatacija jer je ispušni sustav izložen velikim termičkim naprezanjima.

na vrh Povratak na vrh