Danas je: 21.12.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD MONDEO 1,8 i. 85 KW - FLASH LUBE

Datum objave: 06.10.2011 20:50:59
Slika
PITANJE:

Pozdrav gosp.Meic,zaista vam hvala na prijasnjem odgovoru,ako imate vremena volila bih da mi rijesite jednu misteriju za mene.Posjedujem mondeo 85 kw u pitanju rekose mi zetec motor valjda je to tip motora,kaze mi moj majstor da moram ugraditi flash hube nekakva tecnost za hladjenje ventila,zato sto su keramicki valjda.Molila bih vas za pomoc sekvent je u pitanju da li je to zaista neophodno kod tog motora ili je to samo uzimanje novca,unaprijed zahvalna,veliki pozdrav iz BiH.

ODGOVOR:

Sva vozila koja koriste plinsko gorivo LPG ( ukapljeni naftni plin ) trebaju imati uređaj za hlađenje siceva ventila. Preciznije bi se izrazio ovako : neka vozila TREBAJU imati uređaj za hlađenje ventila a neka vozila MORAJU imati uređaj za hlađenje ventila . Vaše vozilo spada u grupu vozila koje MORA imati uređaj za hlađenje ventila. Ako toga nema uskoro ćete imati investiciju oko zamjene ventila i uređenja glave motora.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 146 1,4 T.S. - DETONACIJE U AUSPUHU

Datum objave: 06.10.2011 16:14:25
Slika
PITANJE:

Poštovani! vozim alfu 146 1.4 TS 2000. g. Dok je hladna, auto puca na auspuh, trza i nema dovoljno snage a i kad se zagrije na oko 5000 okretaja više ne ide dalje nego gubi snagu...prešla je 115 000 km i nedavno je mijenjan motorić minimuma...zanima me je li moguć kvar u svjećicama s obzirom na km, injektorima ili mjeraču protoka zraka te svakih koliko se godina ili kilometara mijenja zupčasti remen... unaprijed zahvaljujem...pozdrav!

ODGOVOR:

Pucanje u auspuhu najčešće nastaje radi neispravnosti sustava za stvaranje iskre na svjećicama a neispravno može biti : svjećice, kablovi, bobina , probijanje visokog napona . Zupčasti remen se mijenja svakih 120.000 km ili svakih 6 godina.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,3 D - NE PALI KADA JE TOPLI

Datum objave: 06.10.2011 15:54:43
Slika
PITANJE:

Uz dužne pozdrave, poštovanje i svaku pohvalu na kvalitetnim odgovorima. Prijatelj mi ima auto ,,polo,, mislim 87-mo godište, 1.3 dizel 37 KW. Ima problem prilikom paljenja kada je motor vruć. Naime, kada pali na hladno pali bez problema, ali kada ga duže vozi i ugasi ga onda mu teško hoće upaliti dok je motor još topao. Šta može da bude problem? Uz veliko hvala na strpljivim odgovorima. Pozdrav.

ODGOVOR:

Najčešći uzroci težeg paljenja kada je motor topli ili polutopli je slabija kompresija . Treba znati da se na spomenutom vozilu grijači pale samo kada je motor hladan . Kada je motor zagrijan grijači ne rade jer ih isključuje senzor temperature motora. U takvim slučajevima može se električnom doradom napraviti da grijači rade i kada je motor topli . Nakon toga će Vaš prijatelj moći paliti motor u svm temperaturnim uvjetima.

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,9 TDI - ULJE NA AUSPUHU

Datum objave: 05.10.2011 14:14:35
Slika
PITANJE:

seat ibiza 1,9 tdi 81kw 2001g. u zadnje vrijeme gubio na snagi i počeo jako dimit,danas je izbacioulje kroz auspuh,šta je se desilo i što mi je činit?

ODGOVOR:

Ako je motor izbacio ulje na auspuh došlo je do oštećenja mehaničkog sustava motora . Najčešće su to klipni mehanizam , turbina , vodilice ventila . Pregledom motora može se točno utvrditi što je neispravno , odmah predložiti rješenje i navesti cijenu popravka. Odmah obavite spomenuti pregled jer vozilo u ovakvom stanju nije za upotrebu .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DTI - GUBI SNAGU

Datum objave: 05.10.2011 14:08:05
Slika
PITANJE:

opel vectra 2,0 dti 2004 g. pali se lampica katalizatora i auto gubi snagu?do cega moze biti? hvala!

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : filteri, nečist rezervoar, faza motora, APP senzor pedale gasa, dize, MAF mjerač mase zraka, regulacioni ventil turbine, MAP senzor za tlak u usisnom kolektoru, EGR ventil, regulator količine goriva, solenoid vremena ubrizgavanja, VT pumpa, senzor pedale kočnice, ECT senzor , senzor temperature goriva, senzor radilice, djelomično začepljenje ispušnog sustava, električna instalacija, ECU centrala. Nakon dijegnostike motora mogao bih dati točan i jednostavan odgovor . Pojedine dijelove nemojte mijenjati na osnovu pretpostavki .

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 2,0 GHIA - SVIJETLI ABS

Datum objave: 05.10.2011 13:59:37
Slika
PITANJE:

Na Ford Mondeu 2.0 i Ghia 94g upalila se lampica za ABS i za sustav protiv proklizavanja (mislim da je ESP- ispravite me ako griješim)Postoji i indikator o istrošenosti kočnica ali ta se lampica ne pali. Malo se pale pa malo gase..Par dana dobro,pa opet upaljene.(blinkaju) Napominjem da auto koči normalno i da nisam primjetio ništa neobično. Svjestan sam da treba pregledat cijeli sustav da se vidi šta je ali ne vjerujem da je riječ o većem problemu.Molim mišljenje.

ODGOVOR:

I ja dijelim Vaše mišljenje da nije riječ o većem problemu . Moguće neispravnosti su : kontakti i konektori na senzorima kotača, pad napona na konektorima električne instalacije ABS-a radi oksidacije kontakata, neispravan neki od senzora, povećana zračnost u nekom od ležaja kotača, nečist nazubljeni vijenac ili senzor na nekom od kotača, neispravan hidraulički blok ABS-a , neispravno računalo ABS-a .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II 1,5 DCI - CRNI DIM

Datum objave: 05.10.2011 13:50:04
Slika
PITANJE:

Postovani g. Mejicu. Imam jedno pitanje koje je vezano za Renault Clio II, 1.5 dci, 48kw. Auto upali iz prve, posle voznje nekad nece da upali iz prve odnosno malo za vergla i nakon ponovljenog paljena upali i drugo pitanje kad dodam jak gas u leru auto pocne izbacivati crni dim pa me zanima u vemu bi mogao biti problem. Inace auto je preslo 200000 i normalno radi. Hvala Vam

ODGOVOR:

Ako motor ponekad otežano pali treba pregledati slijedeće : stanje akumulatora, električne kontakte i konektore na električnoj instalaciji motora, prisutnost zraka u gorivu, nepovratni ventil za gorivo, mehaničko stanje motora, senzor tlaka goriva, solenoid tlaka goriva, ECT senzor, dize, ECU centralu. Crni dim se može pojaviti radi slijedećih neispravnosti : filter zraka, propuštanje na tlačnim cijevima turbine, EGR ventil, dize, ventil turbine Wastegate, MAP senzor, IAT senzor, senzor temperature stlačenog zraka, APP senzor pedale gasa, djelomično začepljenje ispišnog sustava, VT pumpa .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B 2,0 DI X20DTL - VAKUM PUMPA

Datum objave: 05.10.2011 13:35:03
Slika
PITANJE:

Poštovani!Molim Vas da mi odgovorite!Može li se vakuum pumpa reparirati i dali to netko uopće radi ili se može ugraditi rabljena ili mora nova?Dali je komplicirana izmjena i mora li se još nešto izmijeniti prilikom njene izmjene?Automobil je vectra b 2.0DI 1997g.60kw,motor X20DTL.Jedan ulaz na pumpi(ulaz sa serva)je u funkciji(neznam koliko dobro)kočnice rade,dok drugi nije(ulaz sa vakuum-elektromag. ventila.Auto slabo vuče.Može li duža vožnja auta u takvom stanju prouzročiti još kvarova? Hvala! Srdačan pozdrav!

ODGOVOR:

Vakum pumpa ( krilna pumpa ) na vašem vozilu stvara podtlak za rad servo uređaja kočnice i za rad pneumatskih ventila koji vrše regulaciju turbine. Ova pumpa se ne može popravljati nego se u slučaju kada je neispravna ugrađuje nova. Za onoga tko zna izmjena nije komplicirana . Motor slabije vuče jer ne radi sustav za regulaciju turbine. Vožnja s ovakvim stanjem neće prouzročiti neka oštećenja jedino što će biti povećana potrošnja goriva .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI - FALI JOŠ SNAGE

Datum objave: 04.10.2011 22:40:10
Slika
PITANJE:

poštovanje ekipa imam jedan problem naime imam auto audi a4 19 tdi 1995god problem je u tome auto jako slabo vuče kao da mu fali 20kw kum mi ima golf 4 sa jednakim motorom ali puno bolje auto ide negdje prije probao sam skinuti utuikac na zracnom filteru auto je jednako isao i sa ukljucenim i iskljucenim kablom na zracnom filteru isao sam na diagnostiku tu u vukovar izbacio je dvije greske:1 generator terminal df load signal.2control unit failure orinternal controlmodul keep alive memory nitko ovdje pojma nema sta je to.jos da dodam auto ne trosi ulje sipam zadnje tri godine castrol edge kapi nije uzeoeto toliko hvala vam unaprijed po forumima citam da ste naj jači kod nas pa eto dečki zivili mi!!! :)

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može izgubiti snagu radi brojnih razloga . Nakon detaljnog pregleda mehaničkog sustava motora, sustava dobave goriva, sustava za upravljanje motorom može se točno znati što je neispravno i predložiti rješenje. Moguće neispravnosti su : faza motora, začepljenje usinih kanala u glavi motora, djelomično začepljenje auspuha, filteri, nečist rezervoar, APP senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, propuštanje na tlačnoj strani turbine, elektropneumatski ventili za regulaciju turbine, turbina, MAP senzor, EGR ventil, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine, visokotlačna pumpa, senzor pedale kočnice, senzor radilice, električna instalacija , ECU centrala motora.  Greške koje ste Vi spomenuli odnose se na ECU centralu ali to ne mora biti tako .  Na kraju želim reći da na Vaše pitanje ( i druga pitanja )  ne odgovara ekipa nego ja osobno .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN SXSO 1,5 D - ZABRINJAVAJUĆE LUPANJE

Datum objave: 04.10.2011 13:56:51
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim saxo 1,5 D, 150000 km i prilično sam zadovoljan sa njime osim problema koji mi se javlja unazad godinu dana. Naime prilikom skretanja u početku u desnu stranu pa zatim i na lijevu javlja se zvuk poput lupanja i lomljenja. Pri manjim brzinama je izraženiji i grublji dok pri većima nešto učestaliji i tiši. Odlaskom kod mehaničara i pregleda vozila ustanovljeno je da je otišla poluosovina koja dolazi u kompletu sa homokinetičkim zglobom, te su obje strane promijenjene. No nažalost i nakon ugradnje novih dijelova događa se ista stvar te sada i prilikom ubrzavanja na autocesti (brzina cca 120 km/h) čuje se lupanje koje se prenosi na karoseriju i čak je osjetim na papučici gasa. Ponovnim odlaskom na pregled i mojim savjetom za pregled nosača motora rečeno mi je da je na autu sve ispravno te sam nezadovoljan potražio savjet kod drugog mehaničara koji mi je dao sličan odgovor. Molim Vas za savjet što i kako dalje jer sumnjam u sigurnost vozila. Hvala

ODGOVOR:

Prema Vašemu opisu uzrok mogu biti poluosovine i homokinetički zglobovi . Uz to bih još spomenuo kao moguće uzroke diferencijal, satelit kutiju, transmisiju mjenjača , neke netipične greške . Vaše vozilo bih rado pogledao i ispitao i to besplatno . Nije mi jasno da točan uzrok nisu mgli utvrditi stručnjaci iz dva servisa.

na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA 1,4 i. - MOTOR SE U VOŽNJI UGASI

Datum objave: 04.10.2011 12:59:33
Slika
PITANJE:

Poštovani imam Opel Tigru 1,4 1998. godine sa prijeđenih 120 tisuća km. Gasi mi se u vožnji na maloj i velikoj brzini. Kada se motor u vožnji ugasi upali mi se indikator elektronike na komandnoj ploći. Motor uspijem ponovno pokrenuti ali ubrzo se ponovno ugasi. Nakon određenog vremena ili stajanja to prestaje da bi se nakon određenog vremena sve ponovno ponovilo. Kako se radi o vrlo neugodnom i opasnom kvaru posebno na auto cesti ili uzbrdo molim za pomoć pri dijagnosticiranju kvara. S poštovanjem

ODGOVOR:

Na samom početku moram reći da će moj odgovor biti opširniji iz razloga što ne mogu direktno na vozilu obaviti pojedina ispitivanja. U ovom slučaju moguće neispravnosti su : elektronski sustav ubrizgavanja ( nečist rezervoar, filter goriva, injektori, niski tlak goriva, regulator tlaka goriva, TPS senzor zaklopke snage, MAP senzor, senzor temperature motora, EVAP ventil rezervoara, aktuator minimuma, mjerač protoka zraka, lambda sonda, senzor radilice, senzor bregaste osovine, propuštanje na usisnom kolektoru, ECU centrala ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( kablovi, bobina, ulazni napon do bobine ) . Ako ne dođete do rješenja  javite se opet , možemo pregledati Vaše vozilo i dati prijedlog rješenja .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C180 W 203 - TERMOSTAT

Datum objave: 04.10.2011 10:32:03
Slika
PITANJE:

Postovani, Zaista sam iznenadjen da ovako neko hoce da pomogne, a ja evo imam ovaj problem. Kupio sam Mercedes C180 W203 2000god i ima predjenih 250.000km. Interesuje me koliko je potrebno vremena da motor dostigne temperaturu otvaranja termostatskog ventila 87°C? Da li je normalno da na 10°C vozim 15-17min, predjem 10km, i temperatura u motoru ne bude veca od 75°C (board computer) tj. ne dostigne radnu temperaturu. Provjeravao sam termostatski ventil, ono crijevo od motora prema hladnjaku pocne da se zagrijava na 80+°C. Da li postoji jos neki od uslova brzog dostizanja radne temperature sem ispravnosti termostat ventila ili je ovo kako sam ja opisao sasvim normalno? Hvala unapred

ODGOVOR:

Termostat je jedini faktor o kojemu ovisi brzina zagrijavanja motora i o kojemu ovisi radna temperatura motora. Kada je termostat ispravan radna temperatura je 90°C . Na otvorenoj cesti to može biti i do 5°C niže . Iz navedenog možete zaključiti da je najvažnije da termostat održava radnu temperaturu motora u gradskoj vožnji i na otvorenoj cesti u području od 85°C do 95°C .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,9 D - TRESE U LERU

Datum objave: 04.10.2011 10:20:37
Slika
PITANJE:

postovani gos.Meic imam fijat punta 19D 2002g auto pali od prve ali ponekad zna dase zatrese na leru,kad ga vozim onda mi cuka tj.kad ga vozim 50-60 i drzim istu brzinu.na semeforu zna su ugasiti ili stuca u radu .iza sebe ispusta crni dim

ODGOVOR:

Ako vidite veću količinu crnog dima treba svakako napraviti test motora i dijagnostiku sustava za dobavu goriva. Moguće neispravnosti su : filteri, dize, faza motora, kompresija, začepljeni usisni kanali, EGR ventil, regulator količine goriva, Visokotlačna pumpa. Ako nešto nije jasno javite se opet.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2007 - ŠTO NAPRAVITI

Datum objave: 04.10.2011 10:18:56
Slika
PITANJE:

Poštovani! Posjedujem passata 2007 godina sa prijeđenih 110000km,u posudi sa rashladnom tekućinom vidljivi su tragovi ulja koji stvaraju tamni obruč na posudi u visini tekućine,kad se skine čep posue vidljivi su tragovi antifriza na čepu (u obliku mjehurića).Rashladna tekućina je uvijek na istom nivou,ulje u motoru je na istoj razini,radna tem.motor je uvijek na 90,kompresija motora je: 1: 31,5 2: 31,2 3: 30,9 4: 31,1

ODGOVOR:

Kompresija motora je odlična . Za sada ne bi trebalo ništa raditi osim dobro oprati rashladni sustav i staviti novi antifriz . Nakon toga pratite da li će se i dalje pojavljivati ulje u ekspanzionoj posudi . Moguće je da neće . Ako se ipak pojavi javite se opet.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF V - SERVISIRANJE VOZILA

Datum objave: 04.10.2011 10:17:05
Slika
PITANJE:

poštovanje,pitanje o servisiranju golfa V-ice..(04god.140tkm) kada se i svako koliko rade veliki a kad mali servis auta,koji bi se dijelovi mjenjali i do koje bi se otprilike cijene kreće servis u neovlaštenom auto servisu..hvala

ODGOVOR:

Veliki servis se radi svakih 15.000 km ili jednom godišnje . Mali servi je kada se samo mijenja ulje u motoru i filter za ulje. Cijenu servisa će Vam reći Vaš serviser . U svojoj praksi radim na način da prije svakog servisa obavim kontrolu vozila na probnoj vožnji i na servisnoj dizalici . Nakon toga znam sve što treba raditi i zamijeniti. Tada napravim troškovnik materijala i troškovnik radova. Takav pregled je kod mena besplatan a vlasnik vozila ima točan uvid u sve troškove . Isto tako može neke radove odgoditi za drugi put ako mu to financijaski ne odgovara.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 146 BOXER - SPOJKA PROKLIZAVA

Datum objave: 04.10.2011 10:14:31
Slika
PITANJE:

Imam alfu 146 1.6 boxer,kvačilo ponekad kad krećem puno trese i visoko je.Imao sam i prije toga alfu na kojoj sam menjao kvačilo i na njoj sam menjao set kvačila i kvačilo je opet bilo malo višlje i proklizvalo je i sa novim setom.Interesuje me dali je otišao i zamajac i koliko košta ? Auto je prešao 185.000 km. Hvala !

ODGOVOR:

Kada se ugradi novi set spojke ( kvačilo ) i kada nova spojka opet proklizava tada postoji osnovana sumnja da je istrošen zamašnjak . Cijenu zamašnjaka ćete saznati u svakom skladištu dijelova Alfa kada navedete broj šasije vozila.

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO 1,9 JTD - TEŽE PALI

Datum objave: 04.10.2011 10:12:23
Slika
PITANJE:

Imam stila 1.9 mjt 2005g. tek sam ga kupio i prilično sam zadovoljan ali to još neću da komentarišem jer ga vozim tek par dana.Već drugi dan sam primjetio da auto ujutro neće da upali na prvom pokušaju već tek iz druge ali nema dugog verglanja.Sledeće jutro sam probao da upalim kontakt čekajući da pumpa nabije gorivo pa vratio ključ pa ponovo dao kontakt i onda je auto upalilo iz prve.Tako mi se stalno ponavlja pa bih vas molio za mišljenje jer sam se već svega naslušao i ništa nije pozitino ali mi motor ekstra vuče ine čini mi se da je do njega pogotovo što je to poznato dobar multijet

ODGOVOR:

Mogući uzroci su : zrak u sustavu goriva, nepovratni ventil za gorivo, filter goriva, cijevi dovoda goriva, senzor tlaka goriva.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 HDI

Datum objave: 03.10.2011 12:00:11
Slika
PITANJE:

Posjedujem pegota 206 hdi,primjetio sam prilikom 3,4 brzinom kad dam naglo gas koda proklizava lamela,gas naglo skoci auto isto ide vratim gas smanjim tek tad primjetim kako lagano prima vuce. Spojka kvacila mi je normalna odvaja,pa me zanima ako je lamela istrosena dal samo lamelu promijenit,il i potisnu plocu,il mozeli bit da potisna ploca snage nema pritiska zbog tog da proklizaje lamela.Molim vase cijenenjo misljenje.

ODGOVOR:

Prena Vašemu opisu lako se može zaključiti d aje neispravna spojka ( kuplung ) . Demontirajte mjenjač i ugradite novi set spojke . Ugradite spojku prve klase tako da ste za slijedećih 5-6 godina bez brige . U setu spojke dobiti ćete potisnu ploču, lamelu, potisni ležaj .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - KOMPRESOR KLIME

Datum objave: 04.10.2011 10:09:51
Slika
PITANJE:

pasat 1.9 tdi-99-66kw-kompresor klime pošto ste mi več pomogli svojim savjetima opet se vam obračam. kompresor klime daje oštre zvukove na remenici bez obzira dali je klima upaljena,kao da nešto struže.uvjerio sam se kad sam skino stazni remen koji povezuje radilicu-kompresor.zanima me dali se isplati popravljati ili uzeti novi kompresor i kolika je cijena. unaprijed vam zahvaljujem.

ODGOVOR:

Točan odgovor bih mogao dati nakon pregleda vozila . Ovoga časa ipak mogu navesti neke činjenice . Ako je potreban servis kompresora onda se to ne isplati jer se popravkom ne može dobiti kvaliteta koja bi garantirala dugogodišnju ispravnost kompresora. Postoje i zamjenski kompresori koji su dobre kvalitete a po cijeni su znatno jeftiniji . Cijena takvih kompresore je od 3.500,- do 4.500,- kn .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II 1,9 DCI - SENZORI

Datum objave: 04.10.2011 10:08:01
Slika
PITANJE:

Postovani gosp.Meic.Do sada sam uvijek bila zadovoljna vasom uslugom,auto radi ko bombona.Ali sada imam jedno pitanje vezano takodjer za Renault megana II. 2006 god. 1.9 dci.Radi se o autu moga prijatelja,nazalost on ne zivi blizu vaseg servisa da vas posjeti. Pitao me je za savjet,posto imamo isto vozilo,a radi se o tome da se lampica od ESP i servisni kljuc nikako ne gase,a nakon sto startuje auto i prije nego se upale lampice u nekih 5 sekundi on zaslajdra tockovima i ESP se aktivira (sto znaci da radi),ALI nakon par metara voznje opet se upale lampice od ESP(zajedno sa CHEK ESP,na displeju)i ESP ne funkcionira.Cuo je da se senzor zna zaprljati i moze se ocistiti sa npr. WD-40,pa ga zanima gdje tocno dodje taj senzor,da ga proba ocistiti,na kojem dijelu vozila.I ako ne uspije tako,sta bi drugo moglo biti uzrok kvara i smije li se voziti auto sa upaljenom lampicom.Puno pozdrava za vas i ostajte mi zdravo :-)))

ODGOVOR:

ESP ( Electronic Stabyliti Program ) radi u suradnji s ABS ( Anti Block System ) sustavom kočnice a neki dijelovi su im zajednički . Senzori se nalaze na svkom pojedinom kotaču a senzor bočnog proklizavanja se nalazi u tunelu ili na konzoli između prednjih sjedala . Čišćenje koje ste naveli nikada ne pomaže ( osim psihološki ) . Na ovom vozilu treba najprije napraviti dijagnostiku sustava ESP a nakon toga predložiti rješenje i otkloniti kvar . Žao mi je što nisam mogao biti precizniji jer je karakteristika kvara specifična .

 

 

na vrh Povratak na vrh