Danas je: 01.08.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO 1,5 DCI - LAMPICA UPOZORENJA

Datum objave: 23.08.2011 18:06:15
Slika
PITANJE:

pozdrav! imam renoa clia 2003 god 1,5 dci, upalila mi servis lampica i na servisu nakon mjenjanja ulja nisu mi ugasili lampicu. a cuo sam da se moze rucno ugasiti, pa me interesuje na koji nacin?

ODGOVOR:

Kontrolna lampica SERVIS koja se upalila ne odnosi se na servisni interval ili interval zamjene ulja . Ista se upali kada na motoru postoji neka neispravnost . Navedena lampica Vas upozorava da trebate potražiti pomoč servisa . Servis treba napraviti dijagnostiku motora, otkriti što je neispravno , predložiti rješenje i otkloniti kvar. Nakon toga navedena lampica će se sama ugasiti.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 12V - ULJE ZA KOČNICE NESTAJE

Datum objave: 24.08.2011 06:51:49
Slika
PITANJE:

Imam fiat brava 14 12v. kocnica mi je propala u voznji, vidio sam da nema ulja za kocnice. nalio sam ulje ali ono opet nestane a nigdje ne curi vec kad stisnem kocnicu iz auspuha zadimi puno bijelog dima i to traje par minuta i dima vise nema. da li je moguce da ulje od kocnice dospijeva u auspuh ili motor? hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Na vozilima se događaju mnoge nevjerovatne stvari pa ne bih isključio ni pojavu ulja za kočnice u motoru i u ispušnom sustavu. Navedenu pojavu treba ispitati jer postoji mogućnost da ulje za kočnice ulazi u servo uređaj a nakon toga kroz cijev za podtlak i u usisni kolektor, motor i auspuh.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II 1,4 16V - KLIMA PUŠTA NA KOMPRESORU

Datum objave: 24.08.2011 06:49:42
Slika
PITANJE:

Poštovani! Zahvaljujem se na odgovoru na pitanje clioII 1,4 16v 2001.neće anlasati.Sada imam drugi problem pa bih također molio savjet.Na tom istom cliu prestala je raditi klima.Na servisu klima uređaja ispitali su sistem dušikom i rekli da su uvjereni da sistem ne pušta plin.Napunili su sistem plinom i ubacili boju te naplatili za to 450kn.Nakon 3 tjedna klima ponovo ne radi.Pregledom su utvrdili da sistem pušta na 3 mjesta (tragovi boje) i to na nekim gumicama ventila (ako sam dobro shvatio) što je kao manji problem za popravak te na kučištu kompresora što je veliki problem,jer se navodno kompresor ne da reparirati(predihtati),a cijena novog za mene s obzirom na ukupnu vrijednost auta je prava katastrofa.Molim odgovor da li postoji mogućnost servisiranja (predihtavanja) kompresora. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru. lp darko

ODGOVOR:

Niti jedan ozbiljan servis koji drži do svog ugleda neće obavljati pojedine poslove za  koje unaprijed zna da neće postići zadovoljavajuću  kvalitetu. Jedan od takvih poslova je i brtvljenje kompresora klima uređaja. Jedino što se može pokušati jest da se u sustav klima uređaja stavi specijalno sredstvo koje može zabrtviti mala propuštanja . Rezultat toga se ne zna unaprijed ali vrijedi pokušati . Osobno sam se uvjerio da to u pojedinim slučajevima pomaže.

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - SDI i TD MOTORI

Datum objave: 24.08.2011 06:46:32
Slika
PITANJE:

Poštovani, Interesuje me Vaše mišljnje koje se odnosi na dolijevanje ulja u rezervoar od goriva.Količini od 5%ulja 15w-40 u odnosu na količinu goriva (kod dizel motora). Interesuje me šta Vi mislite o ovom i koliko ovo može da pomogne ili odmogne kdo SDI i Turbo Diesel motora. Razlog zašto Vam postavljam ovo pitanje jeste zato što poslednje vrijeme nalazim na ovakve savjete po internetu. Konkretno vam šaljme linkove dje ova priča potvrđuje ono što sam pročitao. Hvala unaprijed! http://www.autoservis.hr/index.php/savjetic/2293 http://static.oglasnik.hr/auti/pitanja_odgovori/gorivo,tag,103

ODGOVOR:

Visokotlačne pumpe su konstruirane i napravljene na način da se iste podmazuju i hlade s dizel gorivom . Oštećenja na visokotlačnim pumpama ne nastaju zbog dizel goriva nego zbog nečistoća koje dospiju kroz gorivo u samu pumpu. Radi toga treba paziti na čistoću rezervoara i na redovitu zamjenu filtera goriva. Kontrolirana količina ulja koja bi se stavljala u gorivo ne bi stvarala nikakve štetne posljedice.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA 1,9 SDI - UDARAC PRILIKOM ŠALTANJA

Datum objave: 23.08.2011 16:26:30
Slika
PITANJE:

škoda fabia 1 9 sdi 2005,103000 km,povremeno ,kad se malo brže (nepažljivije) otpusti spojka iz prve u drugu brzinu čuje se udarac koji se prije nije čuo.isto tako kad se mijenja iz više u nižu brzinu. znači zvuk se čuje samo u trenu kad se papučica spojke otpusti.molim za savjet ,hvala.

ODGOVOR:

Zvuk koji čujete može se pojaviti radi dvomasenog zamašnjaka . To se događa radi istrošenosti kompenzacionih opruga u zamašnjaku . Drugi uzrok može biti zračnost na pogonskim osovinama ili ovjesu. Najprije bih provjerio dvomaseni zamašnjak.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 220 D - EPC (ELEKTRONIC POWER CONTROL)

Datum objave: 24.08.2011 06:45:16
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozim Mercedes E220 d, 1996 g . Javlja mi se problem-pali se EPC lampica, i auto ostaje bez gasa . Auto ima Lucasovu pumpu ( kratki kabel ). kad pazim u vožnji, ne spuštam gas, ne kočim, da se voziti, ne pali se taj EPC . Zna biti kad je zagrijan, da kad mu stisnem kočnicu, da se odmah zapali EPC i auto ostane bez gasa ( dakle radi nemirno u leru i to je to; ne skroz nemirno nego nemirnije nego obično ) . kad ugasim auto i ponovno ga upalim, problem nestane na neko vrijeme ( znam prijeći 20 metara, koji put i 200 kilometara ) što zapravo znači ta kontrolna lampica EPC ? da li to što mi auto ostane bez gasa i zapali se ta EPC lampic, da li to ima veze sa senzorima za proklizavanje ( ESP );možda ne valja jedan od senzora pa se to događa ? da li je to problem na Lucasovoj pumpi ? ako je problem na Lucasovoj pumpi, da li se da zasebno kupiti taj dio elektronike, jer je donji dio ( mehanički ) nanovo predihtan da ne curi gorivo ? da li znate kakve su okvirne cijene? da li znate da netko popravlja tu elektroniku i koliko to košta, a da to nije "nećemo ga imenovati" koji je na dobrom glasu, no skroz nerealan sa cijenama . hvala Vam unaprijed na odgovorima !

ODGOVOR:

EPC ( Electronic Power Control ) elektronska kontrola snage motora . Kada se upali ova lampica u većini slučajeva je uzrok u visokotlačnoj pumpi ili u upravljačkom računalu motora. Visokotlačna pumpa i računalo povezani su sa sustavom kočnice i sustavom za računanje brzine vozila. U svakom slučaju najprije treba obaviti temeljitu i stručnu kontrolu i dijagnostiku . Nakon toga bi se moglo znati zašto se pali spomenuta lampica motora. Bavim se uglavnom tehnikom a ne pračenjem pojedinih cijena . Radi toga bi bilo neozbiljno da komentiram pojedine cijene .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DTI - MOTOR IZGUBI SNAGU

Datum objave: 23.08.2011 14:16:27
Slika
PITANJE:

Poštovanje. Imam problem sa Opel Astrom 20 dti-2003. U lijevoj krivini pri 1700-1800 obrtaja, auto izgubi snagu i pali se lampica za servis. Čim izađem iz krivine sve je normalno. Ako u lijevu krivinu uđem sa većim brojem obrtaja sve je O.K. Išao sam na serivs i kažu da je otišla bošpumpa. Auto normalno pali i vuče.Unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Motor u pojedinim momentima može izgubiti snagu radi slijedećih neispravnosti : dobava zraka pod tlakomu motor, dobava goriva, sustav za upravljanje motorom . U kritičnom momentu radi  bočnih sila mogu nastati promjene na dijelovima sustava koje sam spomenuo. Neposrednim uvidom i ispitivanjem na probnoj vožnji može se doći do zaključka zašto motor u spomenutom trenutku izgubi snagu . Prilikom ispitivanja  bi bilo dobro da se prati tlak zraka na ulazu u motor, tlak goriva, signal senzora radilice, signal senzora bregaste osovine . Dobro bi bilo ispitati i senzor pedale gasa .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDCI - NAKON ZAMJENE FILTERA NE IDE NORMALNO

Datum objave: 23.08.2011 13:26:51
Slika
PITANJE:

Postovani, imam Forda focusa 2004 godiste, tdci motor - 1.8. Posljednih par dana auto mi je izgubio vucu kada idem uz brdo, max brzina mu je 60 km/h, preko toga ne moze, kada se pojavi nizbrdica polako ubrzava i ide normalno. Prije par dana sam sam zamjenio filter zraka, otvorio poklopac i ubacio drugi. Mozda sam time nesto poremetio? Nisam dirao dzek na poklopcu kao ni crijeva. Unaprijed hvala, Marko

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih motor može izgubiti snagu . Možda ste prilikom zamjene filtera zraka slučajno odspojili neki konektor ili priključak . To može biti senzor tlaka zraka, mjerač mase zraka, senzor temperature usisanog zraka, ili nešto treće. Direktnim uvidom na samom vozilu vrlo brzo se može vidjeti što je u pitanju. Uglavnom mislim da se radi o nekoj sitnici a ne ozbiljnom kvaru.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,6 TDCI - RASTAVLJANJE STAROG MOTORA

Datum objave: 23.08.2011 13:23:44
Slika
PITANJE:

Imam "stari" motor 1.6 tdci fordov iz 2006. koji je prolupao. Na 150.000 nije ulje došlo tamo gdje treba. Ne znamo taćan uzrok jer ga nismo rastavljali. Sada sam ja htjeo da ga rastavim i da provjerim je li glava motora OK. Blok znamo da je pukao, ali sam htio provjeriti mogu li glavu spasiti, reparirati i eventualno prodati. Krenuo sam sa rastavljanjem i stao sam već na početku. Ne znam skinuti poklopac morota. Skinuo sam sve plastike, onu gdje se sipa ulje i usisne. Maknuo sam sve vidljive sarafe poklopca motora (sa rubova poklopca koji prekriva bregaste), ali ne ide. Da li je moguce da treba skinuti sarafe na koje se montiraju dizne? Ako treba na koji način. Primjetio sam da može na njih gedora 5, ali me strah da se šaraf ne uvije ako probam okretati, jer je poprilično visok.

ODGOVOR:

Kod demontaže glave motora sve ima svoju logiku i ako Vam nešto smeta to morate demontirati. Demontirajte i dize . Postoji mogućnost da iste neće lagano izlaziti iz dosjeda ali treb abiti strpljiv. Bilo bi bolje ako možete da mi pošaljete sliku detalja koji Vam nije jasan .

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - NEUGODNE VIBRACIJE

Datum objave: 23.08.2011 13:12:24
Slika
PITANJE:

Imam bmw320 d. karavan ,automatik 150 konja,motor mi vibrira kad stojim u mijestu ,vibracije se prenose i u kabinu pa je malo neugodno za sijediti,,samo u mijestu ,inace stari motor je imao 250000 km i crkao je ne znam kako posto sam ga ja kupio sa novim motorom od 70000 km

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije bih posumnjao u nosače motora koji su česti uzrok vibracija kada motor radi na leru. Nakon toga bih provjerio da li motor radi ispravno na leru . Česti uzrok vibracija je neujednačeni rad motora radi loših diza , loše kompresije, prisutnosti zraka u gorivu.

na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 1,9 TDI - OŠTAR ZVUK KOD MOTANJA

Datum objave: 23.08.2011 12:50:26
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp. Meić riječ je o audiu b4 1.9 tdi, naime moj problem je sljedeći,prilikom naglog kretanja i motanja u lijevo, u prednjem desnom kotaču mi se čuje oštar zvuk,ponekad se čuje a ponekad ne...Prije 2 mjeseca desna manžetna je promjenjena jer je pukla,može li taj zvuk biti da je vrijeme za mijenjanje homokinetičkog zloba?

ODGOVOR:

Neispravan homokinetički zglob ima karakterističan i ponavljajući zvuk lupanja a ovo što ste Vi naveli bi bilo nešto drugo. Oštar zvuk kao ste ga Vi opisali može nastati : zbog ležaja kotača, zbog kontakta diska i disk pločice, zbog zračnosti u ovjesu, zbog pomicanja ovjesa u gumenim blokovima, zbog kontakta gume i unutrašnjosti blatobrana . Provjerite navedeno.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II 1,9 D - PLAVI DIM

Datum objave: 22.08.2011 23:47:00
Slika
PITANJE:

Poštovani, juče sam postavila pitanje , ali niste odgovorili, pa Vam opet pišem. U pitenju je clio II 1,9 D, 47 kw,2011. Naime, u zadnje vrijeme nakon paljenja (s paljenjem nikad nema problema) počne se tresti u intervalima i iz auspuha izlazi veliki plavi dim. To sve traje nekoliko min. i prestane. Nekad se dešava i tokom dana-kad je motor topal, ali ujutro konstantno. Molim Vas da mi odgovorite šta je u pitanju. Pozdrav!

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu navesti ću moguće razloge a to su : neispravan jedan ili više grijača, neispravna neka od četiri dize ( prevelika ili premala količina goriva ) , zrak u sustavu goriva, lošija kompresija na nekom od cilindara . Ispitao bih sve navedeno.

na vrh Povratak na vrh

BMW E 36 328 i. - ČUJU SE HIDROPODIZAČI KAD JE HLADAN

Datum objave: 23.08.2011 12:42:22
Slika
PITANJE:

poštovani,imam BMW E36 328 iz 95 god,zanima me samo zašto se podizači čuju kad je motor hladan i kad se upali...za par sekundi rada ili dodavanjem gasa se prestanu čut.kako to riješit? svi novi podizači ili? unutra je ulje 5W-40 mobil 3000 da napomenem,rađena je generalka radi potrošnje ulja prije cca 30 000km .... LP

ODGOVOR:

Uzroci radi kojih se mogu ćuti hidropodizači : neodgovarajuće ulje, kanali za ulje u glavi motora, niski tlak ulja dok je motor hladan, filter ulja, vertikalni kanal za ulje kroz blok motora, sami hidropodizači .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0 TDI - ZAMJENA ULJA U MJENJAČU

Datum objave: 23.08.2011 12:40:24
Slika
PITANJE:

Gospodine Meiću, hvala na vašem trudu da odgovorite na sva pitanja. Moje pitanje je: Nedavno sam kupio Passata 2.0. TDI sa Dsg-e mjenjačem. Po knjigama vidim da je uskoro vrijeme zamjene ulja u mijenjaču, tj. na 120 tisuća. Zanima me koliko košta zamjena ulja i dali vi to izvršavate? Zahvaljujem na vašem odgovoru.

ODGOVOR:

Možemo Vam obaviti zmjenu ulja u mjenjaču . Cijenu mogu navesti kada mi pošaljete i ostale tehničke podatke o vozilu ( godinu proizvodnje, snagu motora, broj šasije ) .

 

 

na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA 1,6 S - UPALI PA SE UGASI

Datum objave: 23.08.2011 12:38:45
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Fiat Tempru 1994 godina 1,6 S (57kw). U posljednje vrijeme mi se događa čudan problem. Naime, auto hladan pali bez problema. Međutim, kada se isti zagrije i onda ugasi, nakon nekoliko minuta ga je poprilično teško upaliti i održati upaljenim. Naime, on upali ali se broj okretaja odmah spusti i zagasi motor. Tako se onda pali i pokušava održati upaljenim 5-10 puta da bi u konačnici auto i upalio i ostao upaljenim, odnosno ponašao se kao da se ništa nije dogodilo. Svjećice smo promijenili, a karburator prije godinu dana temeljiti očistili i podesili. Ako imate neki savjet, bio bih Vam izrazito zahvalan.

ODGOVOR:

Da li ste sigurni da Vaše vozilo ima karburator ili je to monoinjektor ( elektronski sustav ubrizgavanja ) . Pretpostavljam da znate da je to stvarno karburator. Mogući uzroci gašenja su : mehaničko stanje motora ( podešenost ventila, faza, propuštanje na usisnom kolektoru , kompresija ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, razvodnik paljenja , elektronika paljenja ) , sustav dobave goriva ( pumpa za gorivo, cijevi dovoda goriva, karburator ) . Ako ne uspijete riješiti navedni problem javite se , da to riješimo.

na vrh Povratak na vrh

BMW E46 1,8 i. - STRAGA NEŠTO LUPI

Datum objave: 23.08.2011 00:33:01
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Imam dva pitanja.Imam bmw e 46 benzinac 1.8 2001 godina,te imam problem .Prilikom stavljanja auta u brzinu čuje se da nešto lupi straga,te puštanjem kvaćila isto tako ,te dodavanjem i puštanjem gasa.Rekli su mi da je otišao diferencijal jer su zadnje gume bile različite jedna 175 a druga 185 zimske (stavili krivo kod vulkanizera).Promjenio sam i kupio polovni diferencijal ali isti problem.I još jedno pitanje vozeči se na srednjoj konzoli iz ventilacije mi je krenuo dim ,izgasio sam ventilaciju.Nakon dolaska na parkiralište ponovo sam ju upalio i ventilaciju i klimu i ništa se više nije dimilo di je kvaka i šta bi moglo biti. Unaprijed zahvaljujem i radujem se odgovoru . Hvala

ODGOVOR:

Nije uobičajeno da uzrok lupanja bude diferencijal . Česti uzrokci su : križ kardana, srednji ležaj kardana, hardy zglob, selen blokovi diferencijala . Provjerite barem sada ovo što sam naveo kao razloge. Dim koji ste vidjeli iz ventilacije može biti vodena para iz grijača, freon iz isparivača, izolacije nekih električnih vodova ( jako opasno !! ) .

na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 C4 2,3 E - OZNAKA MOTORA

Datum objave: 23.08.2011 12:26:08
Slika
PITANJE:

Pozdrav. vozim audi 100 2.3 101 kw. ali mi je motor malo slabiji pa sam nasao neki motor da kupim pa me zanima kako da provjerim je li on 2.3 ili je neki sa manje kubika,ima li igdje na bloku oznaka kubikaze,gledao sam ali nista nisam mogao naci,znate li vi pa da mi kazete kako da to provjerim.unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Motor od 2,3 l ima pet cilindara a oznaka motora je NF . Ta oznaka se nalazi na bloku motora s lijeve strane na sredini odmah u blizini brtve glave motora.

na vrh Povratak na vrh

SEAT ALHAMBRA 1,9 TDI - NEISPRAVAN MJENJAČ

Datum objave: 22.08.2011 22:44:19
Slika
PITANJE:

Postovani!!!Imam problem sa Seat Alhambrom 1,9 tdi 1997 godina,prva i cetvrta krče,majstor mi je rekao da treba promjeniti mjenjac jer je to jeftinija varijanta,od kupovanja djelova pojedinacno,mjenjac mora biti od ford galaxy,da li mi mozete reci koliko kosta taj mjenjac i koliko bi kostao posao promjene istog,dosta je tesko naci takav mjenjac molim vas pomozite mi,sa korisnim savjetom ,puno hvala!!

ODGOVOR:

Na samom početku moram reći da se na bavim prodajom dijelova ni novi ni rabljenih. Isto tako se ne bavim traženjem rabljenih mjenjača po otpadima. Kad bi ja to rješavao onda bih jednostavno obavio reviziju mjenjača, zanijenio neispravne dijelove i mjenjač bi opet bio dugoročno riješen . Vašem mehaničaru je popravak mjenjača vrlo zahtijevan i zato je predložio da Vi nabavoite neki rabljeni mjenjač kojega bi ona samo ugradio. Stanje takvog mjenjača sigurno je lošije od postojećeg mjenjača na Vašem vozilu.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,5 DCI - ZARIBAO LEŽAJ KOMPRESORA KLIME

Datum objave: 23.08.2011 12:15:33
Slika
PITANJE:

RENO CLIO 1,5 DCI . 2001 GOD. Ležaj kompresora klime zaribao i PK kaiš proklizao . Kad sam ugasio motor posle toga neće da upali već se čuje samo klik ispod volana ili ispod haube gde su releji . Da li postoji neka blokada ili je neki od releja pregoreo ? Probao sam da ga upalim na guranje i na 3m upali ali je zvuk motora drugačiji jer kaiš proklizava .Unapred zahvalan na pomoći . Pozdrav Rajko !

ODGOVOR:

Motor ne možete upaliti na elektropokretač jer je blokirao spomenuti ležaj. Kada bi skinuli kanalni remen s kompresora tada bi mogli paliti normalno . U tom slučaju bi morali ugraditi krači kanalni remen koji ne bi pokretao kompresor .

na vrh Povratak na vrh

KIA RIO 1,3 i. - TEŠKO ŠALTANJE BRZINA

Datum objave: 22.08.2011 22:22:23
Slika
PITANJE:

Poštovanje,imam kiu rio 1,3,2003.g. problem je s mjenjačem.Kad je motor i mjenjač hladan šaltanje je dosta lagano,ali kad se ugrije to postaje jako teško pogotovo iz treće u drugu.ali napominjem mjenjač ne krči i lamela,korpa i potisni ležaj su novi.molim za savjet

ODGOVOR:

U ovom slučaju mogu postojati samo tri razloga radi kojih imate otežano šaltanje . Prvi uzrok je spojka ( iako je nova ) i trenje između nazubljenja spojničke osovine i nazubljenja lamele . Drugi uzrok su komande za šaltanje brzina ( istrošenje, povećano trenje ) . Treći uzrok je sam mjenjač i to najčešće istrošenja u samom mjenjaču. Pregledom Vašega vozila mogao bih točno reći zašto se mjenjač otežano šalta.

na vrh Povratak na vrh