Danas je: 21.04.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF 1,6 i. - PROBLEM S EKO TESTOM , SVAKE GODINE ?

Datum objave: 24.12.2013 14:51:00
Slika
PITANJE:

Poštovani, Posjedujem automobil golf 3 1,6 75ks 1996g i već treću godinu za redom mi ne prolazi tehnički pregled zbog eko testa. U te tri godine poslije prvog pokušaja tehničkog sam promjenio kompletan ispušni sustav tri lambda sonde i dva katalizatora,i nakon mjenjanja djelova i dijagnostike u servisu da sada sve štima na tehničkom se djelatnik dosta namuči da bi dobio pozitivan nalaz. Slijedeće godine sam promjenio servisera ali opet ista situacija. Molim Vas da mi pomognete i savjetujete u čemu moji serviser greše i koji još djelovi utječu na katastrofalne rezultate na eko testu. Hvala.

ODGOVOR:

U vezi problema s eko testom najprije Vam moram dati osnovno objašnjenje . Štetni ispušni plinovi koji izlaze iz motora CO, HC, CO2, O2 , moraju se reducirati na prihvatljivu granicu . Kada su ispravni svi sustavi na motoru ( mehanika, hidraulika, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja, sustav za upravljanje motorom ) , tada su količine navedenih plinova u propisanim granicama . Kada postoji jedna ili više neispravnosti na navedenim sustavima onda imamo problem i količina navedenih plinova je znatno iznad prihvatljive granice . Tada vozilo ne prolazi eko test . Sada ću nabrojiti najčešće uzroke i neispravnosti zbog kojih vozilo ne prolazi na eko testu . Krenuti ću po logičnom redoslijedu i to : mehaničko stanje motora ( ulazak ulja u cilindre preko vodilica ventila ili preko klipnih prstenova ) , hidraulički sustav ( regulator tlaka goriva, previsoki tlak goriva, nečisti ili neispravni injektori ), sustav ubrizgavanja goriva ( predugačko vrijeme otvorenosti injektora, pojedini senzori motora, zaklopka snage, mjerač mase zraka, lambda sonda, filteri, propuštanje na usisnom kolketoru, električna instalacija motora ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu, električna instalacija ) , sustav za upravljanje motorom, najčešće ECU centrala motora i električna instalacija . Na Vašem vozilu je moguće da dijagnostika motora i pojedinačno ispitivanje nisu nikada obavljeni detaljno i do kraja i zato se stalno ponavlja isti problem s eko testom . Drugi mogući razlog ( poznato mi je iz moje prakse ) je da vlasnik vozila ne želi veliko ulaganje u takav popravak . Obično čujem " neka samo prođem eko test " a dalje nije bitno .

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,8 TD - KADA GA PALIM KAO DA NEMA GORIVA ?

Datum objave: 22.12.2013 22:01:50
Slika
PITANJE:

ford escort 18 td ujutro tesko pali novi grijaci i akumulator kad ga palim vergla ko da nema goriva i kad upali pali na zub nakon par sati isto opet vergla a danas sam otkrio da na filteru goriva ima nafte ko da curi ijako je nov promjenjen dali je u tome uzorak ili nesta drugo moze kakav savjet hvala

ODGOVOR:

Uz pretpostavku da su potpuno ispravni akumulator, elektropokretač, grijači , navesti ću ostale moguće uzroke . Provjerite slijedeće : relej grijača ( da li stvarno rade grijači ) , prisutnost zraka u gorivu ( ne smije ga biti ) , sve cijevi dovoda goriva, dize, visokotlačnu pumpu, mehaničko stanje motora ( tlakovi kompresije moraju biti veći od 26 bara ) .

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,6 i. 16V - PADAJU OKRETAJI I GASI SE ?

Datum objave: 22.12.2013 21:34:28
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, posjedujem Ford Mondeo 1.6i 16v, 66kW, 1993.godina. Problem koji se javlja već duže vrijeme je taj da motor kod hladnog starta radi dosta nemirno, te mu je ponekad potrebno i 1-2 minute da se okretaji stabiliziraju. Ponekad mu okretaji padnu toliko da se ugasi. Motor ima zvuk kao da mu ne rade svi cilindri. Svijećice sam promijenio nedavno. Moram također napomenuti i da se to ne događa svaki puta. U ljetnim mjesecima je dosta rijetko, a u zimskim često. Što bi po Vašem mišljenju mogao biti problem?

ODGOVOR:

Ispitivanje treba započeti po logičnom redosliedu i to ; mehanički sustav motora ( faza motora, kompresija, propuštanje na usisnom koleketoru ) , svi senzori motora ( ECT, MAP, IAT , TPS, RPM, CKP ) , EVAp ventil rezervoara, aktuator minimuma, zaklopka snage, tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu ) .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - PUNO TROŠI NA OTVORENOJ CESTI ?

Datum objave: 19.12.2013 08:33:55
Slika
PITANJE:

Poštovani,...radi se o Peugeot 307 2.0 hdi 2004 g. Po gradu troši 6 l što je u normali, međutim na otvorenom nelogično skoro duplo više,iako na boardu pokazuje 5,5-6,5 l,ipak kad sipam pun na bezninskoj i nakon 100-150 km naspem i 10-12 l. Neki majstori kažu da bi moglo biti do temperature motora koja nikad ne prelazi 80. Dijagnostikom je utvrđeno da 1 i 2 injektori su "slabiji" te da bi to mogao biti uzrok vece potrosnje?

ODGOVOR:

Ako želite rješavati problem velike potrošnje goriva tada treba otkloniti sve neispravnosti koje se otkriju ( defektiraju ) . Najčešće neispravnosti su : pojedini senzori motora, dize, filteri, davači impulsa, upravljačka elektronika, ispušni sustav, turbina, mehaničko stanje motora . U ovom slučaju najprije treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora a nakon toga odmah početi otklanjati otkrivene neispravnosti .

 

 

na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA 1,4 i. 16V - MOTOR SE GASI NA MINIMUMU ( LERU ) ?

Datum objave: 17.12.2013 19:48:50
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić Radi se o Opel Tigri 1997g,1.4 16v motor. Znači automobil nije vožen 2 godine a prije nepunih mj dana napravljen je servis te je auto registriran. Nakon par stotina kilometara zasvijetlila je lampica za grešku na motoru te auto se počeo gasiti, nije mogao raditi na minimumu. Uskoro se to počelo pojavljivati ali iznenada te bi nakon što se auto ohladi nestalo. Zanima me s obzirom da još na autu trebam promijeniti remen(te sve što ide uz remen uključujući pumpu vode) koliko bi to moglo utjecati na taj problem te dali postoji nešto što bi ga moglo izazivati.

ODGOVOR:

Razvodni mehanizam ( zupčasti remen , natezač, klizači, pumpa za vodu ) nema utjecaja na gašenje motora dok radi u leru ako je motor točno u fazi . Drugi objektivno mogući razlozi su : mehaničko stanje motora , kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, propuštanje na ispušnom kolketoru, propuštanje na ventilima, senzor ECT , senzor MAP, senzor IAT, senzor TPS, aktuator minimuma, injektori, regulator tlak agoriva, električna instalacija motora, probijanje visokog napona, EVAP ventil rezervoara , ECU centrala motora. Zbog svega navedenog ne bih preporučio da počnete mijenjati pojedine dijelove na osnovu slučajnog pogađanja jer bi to bilo skupo i neučinkovito . Zato najprije treba obaviti ispitivanje svega što sam naveo kao moguće neispravnosti.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO 1,4 i. - TROŠI VODU ?

Datum objave: 14.12.2013 16:03:12
Slika
PITANJE:

CITROEN BERLINGO 1,4I MULTISPACE PLC -----TROŠI VODU Poštovani,imao sam problem da se pomješalo ulje i voda. Auto sam odvezao na servis, zamjenuli su dightung glave,izvršili brušenje glave, Ugradili su novi hladnjak vode, novi hladnjak grijanja(mali kiler),crijeva za hladnjak vode, crijeva za hladnjak grijanja. Izvršili smo nekoliko puta čišćenje sistema za hlađenje sa sredstvom za čišćenje hladnjaka. Promjenio sam i čep na posudi. Sve je učinjeno ali i dalje imam problem sa nestankom vode, napominjem da su crijeva od vode previše tvrda, svaki dan dolivam oko litar vode. Molim Vas da mi date savjet šta mi je činiti jer je situacija nezgodna, svaki dan dolivam vodu,ispuštam zrak ali je problem stalno prisutan. Unaprijed hvala na kvalitetnom savjet. Hvala za sve što radite.

ODGOVOR:

Rashladna tekućina može u ovom slučaju nestajeti na dva načina . Prvi način je curenje koje se na prvi pogled ne vidi jer se curenje događa na nekom vrućem dijelu motora ili rashladnog sustava . tada tekućina odmah isparava i nema mokrog traga . Drugi način je potrošnja kroz motor . U ovom slučaju tekućina najčešće ulazi u cilindar/cilindre , pretvara se u paru i s ispušnim plinovima izlazi iz motora. Mogući uzroci ovakvog nestajanja tekućine su : brtva glave, glava motora blok motora. U većini slučajeva uzrok je brtva glave ili sama glava motora. (  Treći uzrok kada rashladna tekućina ulazi u karter ne bih sda spominjao )  .  Međutim u rijetkim slučajevima je uzrok blok motora . Na bloku motora često postoji deformacija dosjedne površine na koju naliježe brtva glave a drugi slučaj je puknuće bloka motora prema rashladnom kanalu ( najčešće kod navoja za vijak glave motora ) . Ako je naravna površina na koju dolazi brtva glave , to se može riješiti obradom brušenja spomenute površine bloka . Ako je uzrok puknuće bloka u nekim slučajevima se i to može popraviti ali najprije treba defektirati mjesto oštećenja .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - POVREMENO SE PALI LAMPICA UBRIZGAVANJA ?

Datum objave: 13.12.2013 08:13:14
Slika
PITANJE:

Poštovani ! Imam Fiat Punto ACTIVE 1.2 8V 2003.godina proizvodnje.Auto je 90 000 Km ,registriran je prije 4 mjeseca,sa tehničkim i ekotestom je bilo sve super. Auto se vozi penzionerski tj. bez naglih ubrzavanja i divljanja ostale vrste.U Zadnje vrijeme povremeno se pali lampica ubrizgavanja goriva ,ali kažu da je to normalno kod elektronike.Prije nekoliko dana mašina je počela prduckati na auspuh kao da jedna svječica ne radi , ali kad se doda gas mašina vuće normalno.Molim Vas za Vaše mišljenje pošto je auto redovno servisiran, i kod mene je 7.g,i jako je uščuvan i dosad nisam imao sa njim nikakvi problema. Unaprijed Vam se zahvaljujem na odgovoru! S Poštovnjem Darko Lochert

ODGOVOR:

Nije noramalno da se lampica ubrizgavanja goriva pali u vožnji . Lampica se pali uvijek kada postoji neka neispravnost i to ne samo na sustavu za ubrizgavanja nego i na sustavima paljenja i mehaničkom sustavu motora. Ako ste primjetili da motor loše radi na leru ( rad na tri cilindra ) , moguće neispravnosti su : propuštanje na nekom od ventila, nečisti injektor, svjećica, kabel za svjećicu, bobina, ulazni napon na bobinu, električna instalacija motora, EVAP ventil rezervoara. Ne bi bilo dobro da mijenjate pojedine dijelove na pamet ( bez ispitivanja ) jer je to najskuplje . Ako ste u mogućnosti najprije napravite dijagnostiku motora i točno defektirajte kvar .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,2 i. - DA LI STE IMALI TAKAV SLUČAJ ?

Datum objave: 12.12.2013 08:22:16
Slika
PITANJE:

Opel korsa 1,2benzin nece da upali.Promjenio sam svjecice bombinu kablove provjerio i pumpu goriva.Sta da radim i dali ste imali takav slucaj. Hvala u naprijed na pomoci.

ODGOVOR:

Nije dobro da pojedine dijelove mijenjate na pamet bez ispitivanja njihove ispravnosti . na taj način možete napraviti veliki trošak bez potrebe . Uzroci zbog kojih motor ne može upaliti su ; mehaničko stanje motora ( faza motora, kompresija, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisnoj grani ) , sustav za blokadu paljenja ( imobilajzer ) , sustav paljenja ( izostanak iskre na svjećicama ) , sustva dobave goriva ( nema goriva na injektorima ) . Na Vašem vozilu treba još ispitati ; električnu instalaciju motora, senzor radilice, senzor položaja zaklopke snge, tlak goriva, injektore, ulazni napon na bobinu, fazu motora, kompresiju, ECU centralu .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - NITKO NEZNA ŠTA JE ???

Datum objave: 11.12.2013 13:10:17
Slika
PITANJE:

Molim vas pomoć već dugo vremena vozim auto na pregled ali nitko mi još ne zna reći u čemu je kvar.Imam punta 75 1994.1.2 motor,pri vožnji se sam ugasi nekada upali odmah a nekad neće .dam kontakt obrtaji lete ajnšpric se pali auto zuji ali ne pali se,tako nekad po deset puta i onda upali i normalno radi.Promijenio sam senzor radilice neki zamjenski ali novi idijagnostika kaže da očitava grešku ali ne zna da li je to jer pri mijenjanju radilice nije očošćena greška.molim vas vaše ,išljenje i savjet

ODGOVOR:

Moje mišljenje je da do sada niste dobili kvalitetnu uslugu dijagnostike ili niste posjetili ugledni i kvalitteni servis . Ovom prilikom i bez mogućnosti pregleda Vašega vozila mogu samo navesti što sve treba ispitivati u cilju defektaže i iznalaženja neispravnosti . To je slijedeće : faza motora, kompresija, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisnom kolektoru, tlak goriva, filteri, injektori, pojedini senzori motora, aktuator minimuma, mjerač mase zraka, EVAP ventil rezervoara, potenciometar zaklopke snage, električna instalacija motora, bobina, ulazni napon na bobinu, izostanak iskre na svjećicama, ploča s osiguračima i relejima, sustav za blokadu paljenja , ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC 1,6 i. - NE ZNAM KOME DA SE OBRATIM ?

Datum objave: 10.12.2013 09:14:30
Slika
PITANJE:

Poštovani obraćam se Vama jer više neznam kome da se obratim, naime imam automobil Honda Civic 95 godina 1.6 motor D16Y3 83 kW tzv. englez tj. varijanta s pet vrata.Već duže vrijeme mi curi ulje na spoju getribe i motora, auto sam vozio čak četiri puta kod majstora i četiri puta je mjenjan semering na radilici motora tzv. veliki semering a isto tako skidan je i karter ulja te je predihtan i zaljepljen s silikonom.Međutim ulje i dalje curi i to curi dosta tako da svako malo ga treba nadoljevat.Više neznam što da radim jer stalno moram kupovati ulje i nadoljevati u "čašu koja je probušena".Ako imate ideju ili savjet u cemu bi mogla biti stvar molim vas za odgovor.Hvala.

ODGOVOR:

Osnovni zadatak svakog servisa je da točno utvrdi gdje i zašto curi ulje iz motora. To ponekad nije jednostavno jer se treba dodatno angažirati i uložiti dodatne aktivnosti u cilju kvalitetnog rješenja . U ovom slučaju postoji mogućnost da je oštećena dosjedna površina na radilici na kojoj brtvi semering ( koje ste u više navrata mijenjali ) . Neposrednim uvidom na vozilu sigurno se može otkriti uzrok i kvalitetno otkloniti neispravnost . Ako ne možete dobiti kvalitetnu uslugu u Vašem gradu treba potražiti drugi servis. Po potrebi javite se opet , možemo to riješiti . 

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - HVALA ZA SVE ŠTO RADITE !

Datum objave: 08.12.2013 18:12:50
Slika
PITANJE:

Poštovani, prvo moje duboko poštovanje za ovo što radite(kapa do poda). e sada problem: Passat 1.9. TDi 90ks,1998g.Mjenjao sam set kvačila, ali sam zamajac(pošto je stari imao puno lufta-17mm)kupio polovni obični-znači nije dvomaseni(par mehaničara mi je reklo da to paše)jer mi je financijski bilo puno povoljnije.Čim sam složio, primjetio sam da mi je pedala previsoko,dali može biti zbog tog zamajca? Auto je poslije zamjene prošao 5000km i sad prilikom kretanja u prvoj malo zatrza.Negdje sam čuo da se visina kvačila može štelati na pedali? Imam još za podijeliti iskustvo sa Seat Cordobom 1.4 1997g. Naime i meni je znao rasti nivo ulja u karteru zbog goriva(provjerio injektore, nova pumpa goriva,kompresija 10bara na svim cilindrima) problem je bio tamo na onoj posudi sa aktivnim ugljikom za ispušne plinove.Ima ventil koji sam promjenio i riješio problem.NAPOMINJEM da mi ni jedan tester nije mogao otkriti kvar(Auto Zubak, Kovačević i par neovlaštenih servisa sa univerzalnim testerima). Nadam se da če moje iskustvo nekome pomoći, a Vama još jednom kapa do poda majstore.Nadam se da će se newki autoćasopis Vas sjetiti i bar Vam dodijeliti neku simboličnu nagradu za educiranje amatera i profesionalaca u automobilizmu na ovim prostorima.pozzz

ODGOVOR:

Dvomaseni zamašnjak se ugrađuje zbog toga što jedino on može absorbirati ( neutralizirati )  sve vibracije koje stvara motor i mjenjač . Klasična spojka s običnim zamašnjakom to ne može . Uzrok što je pedala spojke visoka i što imate pojavu trzanja je upravo neodgovarajuća spojka i zamašnjak . Vaše vozilo nema klasičnu komandu spojke ( kuplung sajla na podešavanje ) nego ima hidrauličnu komandu ( hidraulične cilindre ) i zbog toga nikavo podešavanje nije moguće osim grubih improvizacija . U vezi Vašeg iskustva sa Seat Cordobom i želje da mi javite rješenje do kojega ste došli ja Vam se najsrdačnije zahvaljujem. Na kraju Vas želim pozdraviti i zahvaliti na lijepim riječima jer ste prepoznali ogroman trud koji ulažem u održavanje ove stranice . To se posebno odnosi na besplatne savjete u pisanoj formi i putem telefona 060/6060-44.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 i. 12 V - KAKO OTKRITI NEISPRAVNOST ?

Datum objave: 05.12.2013 09:16:53
Slika
PITANJE:

imam fiat bravu 1.4 sa plinom. neznam što ću sa njom. već je tjedan dana kod majstora, a nikakvog pomaka. auto neće da pali na ključ nego na šlepanje.. kad se motor upali nesmijem puštat gas jer se ugasi.. ne grije se. ne mješa ulje i vodu. ima snagu vuče.. kada motor radi smrdi po trulim jajima, ... majstor mi je rekao da hidro podizači ne zatvaraju ventile te da bi trebalo promijeniti uljnu pumpu, ako sam ga ja dobro razumio.. ako možete pomozite mi sa nekim savjetom

ODGOVOR:

Najbolji savjet koji mogu dati je da stručna osoba obavi kompletan test motora i ispita sve sustave na vozilu . Redoslijed ispitivanja bi bio slijedeći : kontrola mehaničkog sustava motora ispituje se faza motora, kompresija, propuštanje na ventilima ) , kontrola sustava ubrizgavanja ( ispituju se svi senzori motora, tlak goriva, injektori, mjerač mase zraka, aktuator minimuma, senzor radilice, zaklopka snage, EVAP ventil rezervoara, ECU centrala ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( ispituje se bobina, kablovi, ulazni napon na bobinu, električna instalacija motora ) . Kada se obavi, detaljno i pojedinačno ispitivanje na način koji sam opisao , sigurno će se otkriti što je neispravno a onda nje teško otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,2 i. 16V - EMULZIJA ?

Datum objave: 04.12.2013 15:45:32
Slika
PITANJE:

Poštovanje gospodine Meić, zaista se divim Vašoj upornosti i entuzijazmu na ovoj stranici, i sve pohvale za Vaš (besplatan) trud, i unaprijed zahvaljujem na odgovoru. Radi se o Opel Corsi 1.2 16V, koja radi jako malu kilometražu, trenutno 40-ak tisuća km u 7 godina, prvi vlasnik, jedan vozač. Na čepu od ulja se hvata emulzija, i to dosta debela, cca 1 cm sad, tijekom eksploatacije. Nema tragova miješanja ulja i antifriza, auto radi izvrsno, bez ikakvog problema. Da li je nužno emulziju očistiti,da skidam poklopac ventila i očistim sve ili da ostavim kako je? Da li da mijenjam ulje redovitije (obično promijenim jednom u dvije godine, ne jednom godišnje po pravilu, iako u dvije godine napravim manje od 10 tkm, iako je interval izmjene 20000 km (znam ili jednom godišnje šta prije dođe). Auto servisiram u Opel servisu. Hvala, lijep pozdrav, Matija!

ODGOVOR:

Emulzija koju vidite može nastati na dva načina . Prvi način je kada je oštećena brtva glave motora a drugi način je kada se vozilo koristi na kratkim relacijama u kojim se motor ne može zagrijati ili se jedva zagrije. U tom slučaju kondenzat iz ulja ne može ispariti nego u kombinaciji s uljem stvara spomenutu emulziju . Na vašem mjestu bih ulje mijenjao pred ljeto i pred zimu . Tada u ulju ne bi bilo toliko kondenzata ( vode ) . Emulziju najbolje možete očistiti kada skinete poklopac ventila .

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,4 i. - ŠTO JE NEISPRAVNO ?

Datum objave: 03.12.2013 19:01:48
Slika
PITANJE:

Postovani: Imam seat ibizu 1.4 60 ks god.1997 kupljena nova. Dogadja se sljedece prije 2 godine kazaljka temperature motora nikada nije prelazla dalje od zavrsetka bijelog polja s pocetka sata temperature motora. Promijenio sam sondu na termostatu koja ima cetri kontakta na sebi,i sve je bilo dobro do prije dva dana.Sada na otvorenom ili hladnijem vremenu i po gradu temperatura tj. kazaljka sa sredine pocne brzo padati prema bijelom polju, ali cim malo stanem u leru sa upaljenim motorom kazaljka je u sredini gdje bi i trebala stajati. Jeli moguce da opet ne valja sonda temperature ili jos na nesto trebam obratiti pozornost.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su ; termostat ili indikator temperature ( Vi kažete sonda ) . Napravite test na otvorenoj cesti i upalite grijanje na maksimum . Ako vam je u vozilu jako toplo neispravan je indikator temperature . Ako vam je u vozilu hladno ili nedovoljno toplo , neispravan je termostat.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 i. 12 V - EKO-TEST I VELIKI O2 ?

Datum objave: 02.12.2013 14:13:57
Slika
PITANJE:

Poštovani,vozim Fiat Brava 1.4 12v 1997,imam problem sa eko testo u leru mi ima previše kisika,do sad nikad nisam imao problem sa eko testo,da napomenem da auspuh nigdje ne pušta pa me zanima što bi moglo biti za problem?hvala

ODGOVOR:

Povećana količina kisika u ispušnim plinovima može nastati zbog dva osnovna razloga a to su : propuštanje na usisnoj strani motora ( brtve, pojedini priključci, oštećenje usisnog kolektora ) . Drugi uzrok je siromašna smjesa ( omjer goriva i zraka ) zbog kratkog vremena ubrizgavanja goriva . U ovom slučaju moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor položaja zaklopke snage, lambda sonda, injektori, tlak goriva, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora. Neispravnost se može otkriti kada se pregledaju svi dijelovi koje sam naveo kao moguće uzroke .

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,9 SDI - MOTOR LOŠE RADI NAKON POPRAVKA ?

Datum objave: 02.12.2013 08:10:36
Slika
PITANJE:

Poštovani! Vlasnik sam seat ibize 1.9 SDI,problem se javio nakon otvaranja motora zbog nemogućnosti zamjene grijača,da zamjenim grijače morao sam skidati glavu jer su se zapekli,tada su na glavi promjenjeni grijači,gumice ventila,počišćena ležišta,te 4 ispušne vodilice.Nakon što je to sve majstor složio auto nije radio kako treba te, sam otišao otišao kod bošiste koji mi je poštelao fazu paljenja i vrijednosti goriva bosch pumpe tada su bile 1,0 stavio na vrijednosti između 4,5 - 4,7. auto je tada bolje radio (tiše) i nije se zabuhavao kao prije.Problem se javio sada kad je vani zima,kod hladnog starta auto teško pali oko kak bi se reklo pali na 4-tom zubu,kad zapali 5 sek dimi bijelo ko blesav i trokira ,nakon toga se polako smiruje i radi normalno kako se motor grije. Taj isti problem je bio prije nego što sam mijenjao grijače,i majsor je rekao da ih treba mijenjati grijače,ali sad vidim da se problema nisam uspio riješiti : zato vas molim da mi pokušate odgovoriti di je nastao problem i o čem se radi ! Hvala

ODGOVOR:

Postoje uvjeti koji moraju biti zadovoljeni da bi motor Vašega vozila dobro radio i lako palio . Prvi uvjet je dobro mehaničko stanje motora, drugi uvjet je ispravan sustav za dobavu goriva, treči uvjet je ispravnost sustava za upravljanje motorom i četvrti uvjet je dobro stanje akumulatora i elektropokretača . Prema Vašem opisu komentirati ću pojavu bijelog dima i lošeg rada motora. Bijeli dim nastaje zbog toga što nije došlo do paljenja dizel goriva u jednom ili više cilindara . Moguće neispravnosti su : niski tlakovi kompresije, dize, EGR ventil, regulator količine goriva, zrak u sustvau goriva, visokotlačna pumpa, ECU centrala motora . S ovakvim stanjem motora trebalo bi poduzeti potrebne korake u cilju rješenje spomenutih problema . Zato bi najprije trebalo obaviti detaljnu dijagnostiku motora . Nakon toga se može predložiti kvalitetno rješenje i obaviti potreban popravak . Ako ima kakvih nejasnoća, javite se opet .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 SDI - NISTE ODGOVORILI U SVEZI MOG PITANJA ?

Datum objave: 30.11.2013 15:52:28
Slika
PITANJE:

Poštovani, pošto mi niste odgovorili u svezi mog pitanja, evo me da pokušam opet. Naime, radi se o golfu sdi 4 2003, poslije reparacije bosch pumpe a zbog curenja nafte, prvo jutarnjo paljenje je bilo otežano a poslije zahlađenja je palilo tek poslije 5-6 pokušaja uz jaku trešnju prije same uspostave rada. Poslije mjesec dana moljakanja majstoru koji je bosch pumpu skidao i montirao (reparaciju je radio servis), majstor je bosch pumpu pomaknuo po njegovim riječima malo u pretpaljenje znači pomaknuo iz tvorničkog položaja, te tako riješio problem. Naime, sad motor pali na prvi zub. Međutim malo sam čitao o tom kutu pretpaljenja, gdje neki tvrde da to nije dobro tj. pomicati kut pretpaljenja jer da na taj način strada glava motora. Stoga vas molim da mi pojasnite da li je to točno, i na koji kut pretpaljenja se štela golf 4 sdi. Hvala i srdačan pozdrav

ODGOVOR:

Poštovani , postoje samo dva razloga ako niste dobili odgovor . Prvi razlog je greška na serveru ili vašem Inbox-u . Drugi razlog može biti ako u postavljenom pitanju ne postoje osnovne riječi uljudne komunikacije , molim, hvala i sl. Ovo drugo se vjerovatno ne odnosi na Vas . Kut predpaljenja se na visokotlačnoj pumpi podešava specijalnim alatom i to kada je visokotlačna pumpa na ispitnom stolu . Tada se točno namjesti početno predpaljenje a to je oko 10° prije GMT . Na starijim tipovima vozila se to moglo raditi dok je pumpa bila na motoru . Predpaljenje se stavlja u plus u slučaju kada je mehaničko stanje motora loše ( kompresija ) . Tada se postigne da motor malo bolje pali i da ima malo bolje ubrzanje . Ako je Vaš mehaničar pomaknuo predpaljenje za nekoliko stupnjeva u plus to neće ništa smetati motoru . Ako netko tvrdi da to nije dobro onda mora argumentirano objasniti ZAŠTO . Kada bi se predpaljenje pomaknulo jako u plus , tada bi motor imao jači reski zvuk , nešto slično kao metalno lupanje . Ako je zvuk motora i dalje uglađen ( mekan ) tada nemate razloga za zabrinutost . Ukoliko i nakon ovoga odgovaora budete imali nekih nejasnoča , možete me nazvati na telefon za savjete 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

AUDI 1,9 TDI - TEŽE PALI HLADAN ?

Datum objave: 29.11.2013 16:25:43
Slika
PITANJE:

Poštovani g.Meić imam audi 1,9 tdi 90 ks,95 g,unazad 2 tj teže pali hladan...potrebno startati 2-3 puta i kad upali izbaci nekakav sivo -bijeli dim. Kontaktiram mog mehaničara i on kaže grijači i promjenim sva 4 i ujedno i filter goriva od haubom i jedno jutro upali iz prve ali neveselo sekundu -dvije malo se tresao motor...nakon toga sve ok,pali super,vuče..itd da bi iduće jutro opet dva puta startao,drugi dan tek uz verglanje a dan iza više ni da bi..vrti ali ništa... Mehaničar kaže da osigurač grijača ili relej ne ukopčava ali ispstavilo se da nije ni to.. Jedino što sam primjetio je da se vide mjehurići zraka u crijevu od filtera do pumpe kad motor radi... Mehaničar se nikako nije mogao riješiti zraka u sistemu i pokušao bez filtera pa direkt iz karnistera i uvijek zrak i neće upaliti...da bi mi na kraju rekao da je pumpa u pitanju...napominjem da auto izrazito dobro vuče,pali topao ili vruć..troši cca 0,4 dl ulja na 1000 km,5-6 l dizela na 100 km..bi li to stvarno mogla biti pumpa uzrok?i da li bi dijagnostika kod vas to mogala otkriti...? Svaka pohvala na trudu koji dajete nama običnim jadnicima... pozz Darko

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su ; veliki pad napona prilikom startanja motora, akumulator , elektropokretač, regulator količine goriva, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja, zrak u gorivu, tlakovi kompresije, dize , senzor radilice, električna istalacija, ECU centrala. Ako ne riješite problem , javite se pa čemo najprije defektirati kvar a zatim uz Vašu suglasnost i otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO II 1,9 D - MOTOR NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 29.11.2013 16:06:44
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam auta 2 god Fiat Punto 2 1.9d,do prije neki dan nikakvih problema,jedno jutro sijednem u auto kontakt,grijać se gasi okrečem ključ i auto upali ali čujem nekakvo povremeno cviljenje ispod haube.Naravno izlazim zvuk dolazi od mijesta gdije se nalaze remeni distribucijei altenatora.Bila je nedelja zovem mehaničara ali ništa do ponedeljka,probam voziti i to povremeno cviljenje nestane nakon nekih5km.Drugi da idem mehaničaru auto upalim,ista stvar i isto tako nakon nekih 3 km prestane.Dođem do mehaničara 45minuta prije nego je otvorio servis, čekajuči ga da malo u palim auto grijanje,neče da upali,svijetli CODE i ne gasi se,uputio me na auto električara šlep služba,auto električar pregledao sve dijagnostika dekodiranje kompijutera kod jednog,opet auto neče da pali,provijera dekodiranja,kod drugog kaže komp dekodiran ali auto opet neče da pali!!! HELP!!!!HELP!!

ODGOVOR:

Ako je u Vašem vozilu motor 1,9 JTD onda su moguće neispravnosti : inercioni ventil koji zatvara gorivo, imobilajzer ( kompjutor za blokadu paljenja ) , transponder u ključu, elektromagnetska antena oko kontakt brave, mehaničko stanje motora ( faza , kompresija 9 , zrak u sustavu goriva, ventil goriva shut-off , dobavna pumpa, relej dobavne pumpe, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, senzor radilice, visokotlačna pumpa, električna instalacija motora, ECU centrala motora. Ipak ćete morati potražiti pomoć u boljem servisu koji može rješavati i takve probleme .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS C-MAX 1,6 TDCI - PUNO TROŠI ?

Datum objave: 27.11.2013 15:07:29
Slika
PITANJE:

Kupio sam ford fokus c-max 1.6 TDCI 2004 god. Prilikom vožnje kod ubrzavanja začuo se tup udarac,automobil je jako zadimio i izgubio snagu. Ok, kvar je otklonjen u roku od 5 min. Rečeno mi je da se odvojilo crijevo od turbine. To je namješteno ali automobil sada troši i više od 10 litara. To je prosječna potrošnja a ne trenutna. S 10 litara goriva automobil ne može priječi ni 80 kilometara. Još mi se dva puta dogodilo da je pri vožnji od 150 km na sat auto samo od jednom izgubio snagu i nije reagirao na dodavanje gasa. auto sam ugasio i opet je sve bilo normalno dok nisam ubrzao preko 100 km na sat i opet se isto dogodilo. Zanima me u čemu je problem i što bi bilo uzrok te na koji bi se način moglo to smanjiti i ukloniti. Bio bih vam zahvalan na odgovoru i unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Na Vaše pitanje ne mogu odgovoriti kratko i jednostavno nego opširnije . Razlog su samo simptomi koje ste naveli . Moguće neispravnosti su : sustav za regulaciju turbine, ventil za rasterečenje turbine Wastegate, tlak turbine, opče stanje turbine, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, Flow Fuel kontrolni ventil, dize, djelomično začeplnejne ispušnog sustava ( katalizator, DPF ) , mjerač mase zraka, senzor temperature motora, senzor temperature goriva, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora. Zbog svega navedenog potrebno je najprije obaviti kompletnu dijagnostiku motora i na taj način defektirati kvar/kvarove .

na vrh Povratak na vrh