Danas je: 25.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO 1,1 i. - IMAM NERJEŠIV PROBLEM ?

Datum objave: 11.01.2014 15:46:53
Slika
PITANJE:

Postovani, imam nerjesiv problem sa Fiat Puntom 1.1 benz, 1998. godina imao ugradjen plin kad sam ga kupio, odmah sam izvadio plin jer nije bio ispravan, Automobil kada se ugrije pocne da trza, (jaki trzaji) na trenutnak kao da izgubi snagu a zatim kao da mu se vrati, na manje obrtaja ga je nemoguce voziti od silnog trzanja trosi oko 12 litara oko auta smrdi benzin kad dok radi ili kad ga ugasim posle voznje, Do sada je uradjeno sve sto je dijagnostika pokazala i na sta su "majstori" sumnjali. Zamjenjene svjecice, kablovi, bobine, pumpa goriva, filter zraka, filter goriva, procesor mjenjan, map senzor, senzor temperature rashladne tekucine,lambda sonda kazu ispravna, ubacen nov akumulator I na kraju nista, Sto je po vama moguce da je problem, Da li da mu skidam glavu motora da vidim, jedan majstor mi je rekao posto mi je skinut katalizator da moze stvarati problem u sta ja sumnjam. Sta je ostalo da se jos ucini, HVala

ODGOVOR:

Postoje tri osnovna razloga za probleme koje ste naveli a to su : mehanički sustav motora, sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, sustav za stvaranje iskre na svjećicama . Po tome redoslijedu treba i raditi dijagnostiku . Prema Vašem opisu najvjerovatnije u motor ulazi prevelika količina goriva . Ipak bi ispitivanje trebalo provesti po redoslijedu koji sam na početku spomenuo a sada ću to reći detaljnije ; faza motora, kompresija, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisnom kolektoru, propuštanje na ispušnom sustavu , slijedeće su senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, potenciometar leptirastog ventila, mjerač mase zraka, lambda sonda, mjernje tlaka goriva, regulator tlaka goriva, senzor radilice, iskra na svjećicama, kablovi , bobina, električna instalacija motora, ECU centrala motora. Neispravno može biti i ono što Vi mislite da je ispravno a u stvarnosti nije .

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 i. 16V - ALTERNATOR

Datum objave: 09.01.2014 20:15:18
Slika
PITANJE:

Pozdrav Imam VW polo 2002, 1,4 16V 55KW Prije nego se obratim servisu molim vas da napisete dvije tri rijeci Vec par mjeseci imam problem sa strujom (npr kad se upali stop svijetlo zatitraju glavna svijetla i sl) Nedavno sam zamijenio dotrajali akumulator, mjesec dana nakon voznje jedno jutro cim je zahladilo auto nisam mogao upaliti, izvadio sam aku i napunio ga na punjacu, kad sam ga vratio u vozilo napon na njemu je 12,6V medjutim dok auto radi pokazuje mi na testeru isti napon, to je prvi problem Nisam stigao ni ovaj problem rijesit nakon toga se auto u voznji poceo tresti, kad sam stao neravnomjerno je radio u leru (kao da radi na dva cilindra) i nije odmah primao gas, nakon toga se upalila lampica lambda sonde i brzo nakon toga je pocela bljeskati pa se opet stabilizirala (po knjizi je to kvar na katalizatoru) Vozilo ne vozim ali sam napravio 10-ak km i kad je hladan je ok kad se zagrije pocinje lagano dimit i gusit se Uz to kad dam kontakt pumpa goriva zuji dobrih 10 sek prije nego se umiri a kad sam kupio vozilo zujala je nekih par sekundi, vezano uz gorivo kad zaustavim vozilo i iskljucim kontakt cuje se zujanje iz cepa rezervoara koje ne prestaje dok ne otpustim tlak iz rezervoara preko cepa Vozilo ima 90000km, filter goriva zraka i svjecice su promijenjene prije 1000km, pali odmah bez problema, jedino sto sam onako skolski ustanovio je to da iskra ne ide na glavu svjecice nego probija negdje na stranu, ima bobinu na svakom cilindru, dali je sve ovo vezano uz problem s punjenjem odn alternatorom, koliko mu znaci tih skoro 2Volta kod punjenja koje trenutno nema Evo malo sam oduzio, hvala na bilo kakvom odgovoru

ODGOVOR:

Kada se upali motor napon na stezaljkama akumulatora mora biti od 13,8 V do 14,8 V . Na Vašem vozilu neispravan je alternator . Uz to treba još provjeriti koliki je kapacite akumulatora . Ako izmjerite da je kapacitet ispod 60% , tada treba ugraditi novi akumulator .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,4 i. 16V - OPIS ZAMJENE SVJEĆICA

Datum objave: 09.01.2014 20:00:30
Slika
PITANJE:

Poštovanje gospodine Meić i sve najbolje u novoj 2014. godini. Ljubazno Vas molim za savjet u vezi sa sljedećime: Opel Astra 1.4 16V CLASSIC, godina proizvodnje 2007. Do sada je prešla 73 000 km. Molio bih Vas za opis postupka promjene svjećica. Također, koji tip svjećica i kojeg proizvođača nam preporučate? Srdačan pozdrav. Ivan P.

ODGOVOR:

Na poklopcu ventila se nalazi na sredini plastični poklopac. Poklopac pomaknite malo u desno i onda ga izvadite iz ležišta . Tada ćete vidjeti bobinu koja je fiksirana za glavu motora pomoću dva torks vijka T45 . Odvijte navedene vijke, s desne strane odspojite konektor koji je spojen na bobinu, pažljivo izvucite bobinu iz ležišta. Kada ste izvukli bobinu vidjeti ćete svjećice. Uzmite ključ za svječice s nastavkom jer su svjećice duboko u glavi motora, odijte svjećice. Pažljivo stavite jednu po jednu novu svjećicu na otvor s navojem , rukom zavijte svjećice . Pomoću ključa s okretačem vrlo malo stegnite svjećice . Ako imate moment kljuć, zatebnite svjećice s momentom od 35 Nm . Ako nemate moment ključ zategnite svjećice za 3/4 kruga. Montirajte bobinu, fisirajte bobinu s vijcima, spojite konektor za struju na bobinu, montirajte zaštitni poklopac, upalite motor . Odgovarajuće svjećice za ovaj motor su : Bosch FQR8LEU2

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,6 TD - POVIŠENA TEMPERATURA MOTORA ???

Datum objave: 08.01.2014 16:33:24
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine prije svega da se zahvalim za savjete koje ste mi dali kada sam pitao za probleme koje sam imao na pasat 3 1.8 benzin..,zelim da vam se zahvalim jer ste kroz par recenica rijesili problem koji nisu uspjeli cak ni na nekim servisima ovdje u mojoj sredini..svaka vam cast na znanju a i na savjetima kojima pomazete da se problem rijesi za nas koji nismo u blizini da bi mogli doci direkt do vas...kada sam ovdasnjem majstoru rekao sta je problem kaze on meni ko je ovdje majstor ja mu kazem ti si majstor ali vele majstor je rekao da je to i radi to ako neces nemoras...bilo mu je krivo ali kad je uradio kad je vidio da je to ustvari to ostao je bez teksta..dakle zelim da zaista zahvalim na savjetima i da pohvalim vase znanje i iskustvo kojim raspolazete i koje nesebicno pruzate i drugima. Pitanje sada imam za Audi 80 jaje 1.6 TDI 59 KW Prvo bi objasnio kako se auto ponasa...dakle problem je u temperaturi auta..temperatura ide iznad 90 stepeni cak i do 97 i kao da tek tada termostat otvori..to je u voznji dok u radu na leru termostat otvori na nekih 88 a prepeler na hladnjaku upali na neki 91 tako da tad drzi na 90 temperaturu.Neznam dali bi ta temperatura rasla i iznad tih 97 da nastavim voziti.,moguce da i bi. TO opisano je trenutno stanje.,prije tog je bio problem u tome da je temperatura rasla i rasla a termostat nikako nije otvarao.,mjenjao termostate al sve uzalud tako da je izbacivao vodu.Uradio sam generalku motora i glavu isto tako uradio poravnao stavio novi diftung i spakovao..sad termostat otvori nema zraka u sistemu za rashladzivanje ali i dalje imam problem jer me strah sto ta temperatura ide iznad 90 stepeni..termostat je 87 stepeni a gljiva na hladnjaku na 88 stepeni sve novo.Ono sto sam ja zapazio kao razliku u odnosu na moja prethodna auta je to da na ovome sada nema kruzenja vode na povratno crijevo koje ide sa hladnjaka na bocu sve dok termostat neotvori.,kad otvori onda pocne kruziti voda dok na prethodnim autima koje sam imao samim paljenjem motora i voda je kruzila na to povratno crijevo.Dalje sta sam vidio ja kao laik za auto i motor je to da nema na njemu one pumpice koja hladi turbinu..ona je skinuta iz kojih razloga neznam.,takodze nema ni onog prikljucka na uljnom filteru sto prolazi voda kroz njega i hladi ulje.Motor sam testirao potrosnja mu je 5,4 litra na 100 kilometara kombinovane voznje snaga je izvrsna jer uz najveca brda on cupa odnese ali me izjede psihicki to sa temperaturom pa se obracam vama da mi pokusate pomoci koliko je to moguce ovako. Odakle da krenem sta da radim.,koliko je bitna ta pumpica za hladzenje turbine u ukupnoj temperaturi motora.,onda to za povrat vode iz hladnjaka u bocu dali je to ok ili treba da kruzi voda..gdje da trazim problem..samo da napomenem hladnjak sam takodze provjerio i nije zastopan nigdje kao ni mali hladnjak od grijanja. Malo sam opsirnije ovo napisao da bi priblizio stvarno stanje u nadi da cete mi pomoci svojim savjetom da otklonem problem jer jako puno novaca sam ulozio u auto sve sredio i doveo u perfewkt stanje ali to sa temperaturum ni blizu rjesenja nisam. Unaprijed hvala.,Sretna vam Nova Godina sve najbolje u daljnjem radu i zivotu.

ODGOVOR:

Vaše vozilo nije TDI nego samo TD . U vezi problema s temperaturom motora treba najprije spojiti cijevi na hladnjak od ulja kako bi rashladna tekućina normalno hladila ulje u motoru . Radi Vaše informacije temperature ulaj u motoru je uvijek veća nego temeperatura rashladne tekućine. Nakon što se ispravno prikljuću dovod i odvod rashladne tekućine sa hladnjaka ulja, može se obaviti prva kontrola temperature. Ako je temperature oko 90°C problem je riješen . Ako je temperatutra opet povišena treba obaviti ispitivanje stvarne temperature rashladne tekućine s preciznim radioničkim uređajem ( može i laserski termometar ) . Ako se tada izmeri da je temperature normalna onda je uzrok krivi prikaz temperature . Neispravnosti su : indikator temperature, pojedini konektori, električna instalacija, instrument ploča . U slučaju da se mjerenjem utvrdi da je temperatura ipak povišena , mogući uzroci su : termostat, hladnjak, pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava, slabiji protok rashladnog sredstva kroz blok motora, neodgovarajuća brtva glave motora .

na vrh Povratak na vrh

BMW 525 TDS - FAZA MOTORA

Datum objave: 08.01.2014 15:02:40
Slika
PITANJE:

Zdravo gospodine Meic. imam problem kupio sam novi motor za Bmw 525 tds e39 96godiste. e sada treba da prebacim moju bos pumpu koja je bila na mom motoru. ali posto je novi motor celi i dalje uzubljen i ni jednom nije rasturan skinuo sam bos bumpu bez lancanika koji je ostau unutra. ali kako sada da znam fazu bos pumpe i motora a da ne moram da skidam lanac motora. znaci bos pumpa bez lancanika samo rotor pumpe da ubacim u lancanik koji je vec unutra i nije skinut sa lanca.. cuo sam da moze da se dotera prvi cilindar u GMT onda da se okrece bos pumpa dok ne izbaci naftu na prvoj dizni onda se tako ostavi i samo se ubaci bos pumpa unutra. da li postoji neki lak nacin ili mora da se rastura motor.. a mrsko mi je da skidam glavu motora.. posto je motor stvarno extra decko imao udes i prodao mi ga za 200e a presao samo 147000 kmh. (a moj je imao 300k) prekjuce mi pukao klip sada kada sam ga rasturio cudio sam se koliko je loma napravio. pukao mi klip na 140kmh/s. sve zivo polomio.. ako imas neki dobar savet.. hvala na ljubaznosti.

ODGOVOR:

Ako ste izvadili visokotlačnu pumpu bez da ste postavili motor u fazu i bez posebnog alata s kojim se fiksira pogonski lančanik visokotlačne pumpe onda više ne možate ugraditi visokotlačnu pumpu. To možete napraviti tek kada s prednje strane otvorite motor i kada ponovo postavite sve lančanike, i osovine u fazu . Za to su Vam potrebni opet specijalni alati s kojima se blokiraju bregaste osovine, radilica i lančanik visokotlačne pumpe .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,4 HDI - NE VUČE I JEDAVA KREĆE ?

Datum objave: 06.01.2014 16:16:04
Slika
PITANJE:

Postovanje,imam peugeota 206 1.4hdi 2004god. upalila mi se lampica od motora i auto ne vuce,jedva krece,,rekli su mi da je problem u mjeracu protoka zraka,to sam promjenila i filter zraka,medutim auto i dalje ne vuce kao prije,turbina se upali tek na 2500-3000 obrtaja i onda potegne,,,sad mi govore da je moguce do vakuma ili katalizatora,,,,Molila bih vas za vase strucno misljenje... Hvala !

ODGOVOR:

Najbolji savjet koji mogu dati je da na osnovu tuđih savjeta ne kupujete i ne mijenjate pojedine dijelove jer je to najskuplji način popravka s kojim se rijetko kada postiže uspijeh .  Najbolji način je da kompletan rizik u vezi popravka prepustite servisu . Servis bi trebao obaviti dijagnostiku motora, točno defektirati kvar , predložiti rješenje, navesti cijenu popravka, otkloniti kvar , garantirati za obavljeni posao . Ovom prilikom mogu navesti MOGUĆE neispravnosti ali od toga nećete imati koristi : sezor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, filteri, nečist rezervoar, dize, visokotlačna pumpa, zrak u sustavu goriva, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, turbina, električna instalacija motora, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF V 1,9 TDI PD - NIKADA NISAM MIJENJAO ULJE U GETRIBI ?

Datum objave: 06.01.2014 13:11:43
Slika
PITANJE:

Postovani,imam VW Golf V 1.9 TDI 2008 god 125.ooo km.Nikada nisam mjenjao ulje u getribi(neki kazu da bolje to ne dirati) niti u kocnicama niti serva pa me zanima sto od navedenoga treba zamijeniti te sta bi jos bilo dobro obzirom na kilometre i godine servisirati tj zamjeniti? Veliko hvala na pomoci! LP

ODGOVOR:

Ulje u mjenjaču, ulje u servo volanu, ulje u kočnom sustavu, antifriz , mijenjaju se svakih 60.000 km ili svake tri godine . Ulje u motoru se mijenja svakih 15.000 km ili najmanje jednom godišnje . Servis klima uređaja se radi svake dvije godine .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES A 140 1,4 i. - KANALNI REMEN ?

Datum objave: 06.01.2014 09:13:33
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imam Mercedes A 140, 99.godina. U zadnja vrijeme sam primjetila da mi auto nekako čudno radi ( kao da fućka ). Sve je bilo u redu do danas dok mi u vožnji nije nešto kao puklo. U tom trenu je prestalo sa čudnim radom motora, upalila se lampisa od akumulatora ali je volan postao težak, kao da je izgubio servo. Nisam ga gasila , nego se vratita kući, a do kuće je nestalo svijetla i žmigavaca, a u leru je sam dodavao gas. Kada sam ga ugasila više nisam mogla upaliti. Sada sam stavila akumulator na punjač. Što da radim, što bi to moglo biti? Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu , došlo je do oštećenja i puknuća kanalnog remena . Kanalni remen pokreće alternator i pumpu servo volana . Zbog toga se ispraznio akumulator a volan je postao težak jer ne radi pumpa servo volana . Treba ugraditi novi kanalni remen i po potrebi zamijeniti klizač i natezač kanalnog remena .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 i. TURBO - MOTOR SE POVREMENO GASI ?

Datum objave: 03.01.2014 09:38:03
Slika
PITANJE:

POSTOVANI GOSPODINE MEIC,,,IMAM PASSATA 1.8 TURBO BENZINAC GODISTE 2001,,,PROBLEM JE STO SE AUTO POCEO POVREMENO GASITI I SADA BAS ZADNJE VRIME KAD KAD GA UPALIM ISTOVREMENO SE ZAKLJUCAJU SVA VRATA...UNAPRID VAM SE ZAHVALJUJEM JOSKO---

ODGOVOR:

Gašenje motora može biti povezano sa brojnim neispravnostima a to su : senzor temperature motora ECT, senzor tlaka zraka MAP, senzor temperature usisanog zraka IAT, senzor položaja zaklopke snge TPS, ventil rezervoara EVAP, aktuator minimuma, upravljačka jedinica leptirastog ventila, senzor pedale gasa APP, nečisti injektori, propuštanje na usisnom kolektoru , električna instalacija motora, loša iskra na svjećicama, centrala motora ECU . Ovaj problem bi trebalo rješavati na način da se najprije ispita mehaničko stanje motora i to : propuštanje na usisnom kolektoru, kompresija, faza motora. Nakon toga : filteri, mjerenje tlaka goriva, kontrola injektora. Najčešće su to nečisti injektori , koji se mogu uspiješno ultrazvučno čistiti . Nakon ovoga obavlja se ispitivanje pojedinih senzora motora, davača impulsa, aktuatora . Za ovakvo ispitivanje nije dovoljan samo dijagnostički kompjutor , nego i drugi mjerni i ispitni uređaji . Najčešći problem sa zaključavanjem je bravica vozačevih vrata ( istrošenje ) , električna instalacija u vratima (oštećenje). Pozdrav za Vas i Pirovac .

na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 2,5 TDI - CRNI DIM ?

Datum objave: 02.01.2014 18:50:57
Slika
PITANJE:

Postovanje gospodine Meic. Ja sam vam vec jednom poistavio pitanje u vezi audija 100 2.5 tdi iz 1994.g. Radilo se o cnom dimu iz auspuha. Poslusao sam vase savjete pa sam poceo rjesavati probleme, bosch pumpa je reparirana, dizne su ociscene,auspuh kompletan zamjenjen... Uspio sam smanjiti kolicinu crnog dima i to dosta, ali sad se javio drugi problem. Kad je motor hladan dimi, kad se zagrije ne dimi ali samo ako je vani velika vlaga, tj. rosa ili kisa a kad je vani suho dimi crno i kad je hladan i kad je na radnoj temperaturi.

ODGOVOR:

Vi već znate da se crni dim pojavljuje kada u motor ulazi velika količina goriva a mala količina zraka . To znači da imamo nepotpuno izgaranje jer nema dovoljno zraka . Osnovni uzroci su ; regulator količine goriva , senzor položaja regulatora količine, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja goriva ( sve se to nalazi u visokotlačnoj pumpi ) , dize . Drugi uzroci su : premala količina zraka u motoru , niski tlak zraka kojega stvara turbina, sustav za regulaciju turbine, mehaničko stanje motora ( faza , kompresija, začepljenje na usisnim kanalima , začepljenje na usisnom kolektoru , EGR ventil .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - UPALILA SE LAMPICA OD ULJA ?

Datum objave: 02.01.2014 09:22:46
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI GOSPODINE MEIĆU IMAM PROBLEM NA FIAT PUNTO 1.2 2002 GOD .UPALI SE LAMPICA OD ULJA .PROMIJENIO SAM INDIKATOR,FILTER I NOVO ULJE.DOGAĐA SE ISTA STVAR.

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije treba ustanoviti da li je tlak ulja u motoru noramalan ili nije . To možete provjeriti jedino pomoću manometra za mjernje tlaka ulja . Ako je tlak ulja dobar , moguče neispravnosti su : električna instalacije , konektori instrument ploče, instrument ploča , indikator ulje ( rekli ste da je dobar ) . Ako je tlak ulja u motoru niski , najčešći uzroci su istrošenje ležajeva radilice, nečistoče u pumpi za ulje i karteru, neispravna pumpa za ulje .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 2,0 TDI PD - ZAMAŠNJAK S DVIJE MASE

Datum objave: 31.12.2013 21:52:57
Slika
PITANJE:

Dobro vecer postovani majstori. Imam vozilo Audi a3 2003 god. 2.0 TDI 140PS 6 brzina,kilometraza oko 220.000 Vec neko vrijeme primjecujem cudne simptome i moj lokalni mehanicar mi je rekao da je zamajac u pitanju,ali ipak sam htio da pitam vas,simptomi su ovi: prvo paljenje u jutro uz standardni zvuk motora cuje se i neki dodatni kao da nesto lupa i to dodatno lupanje se primjeti sve dok se motor malo ne zagrije i ne krene u voznju,zatim odvaja odmah s poda na kvacilu a i samo kvacilo je dobilo 2-3 cm lufta na kraju,nemiran rad na leru-osjeti se podrhtavanje vozila,velika buka motora preko 80 km/h u bilo kojoj brzini,podrhtavanje prilikom gasenja auta.. Dali su ovo simptomi istrosenosti zamajca i potreba zamjene novoga? U slucaju da jeste,zamolio bih vas da mi tacno kazete koji zamajac i koji proizvodac je nejbolji za moje auto? na netu sam vidio da se spominje obicni i dvomaseni,te neki plivajuci...pojma nemam koji je u mene niti koji je bolji? Jos da pitam dali moram da mjenjam u setu sve (kvacilo,korpa,lamela,druk lezaj...+zamajac) ili samo zamajac? Cuo sam da se cak vrsi i reparacija zamajca koja je daleko jeftinija od kupovine novoga,dali je ova varijanta dobra i isplativa? Jako me smeta sto je auto postalo nemirno i bucno te bih zelio da se to vrati u normalu. Hvala vam mnogo,za vase vrijeme i trud.

ODGOVOR:

Sve što ste napisali ukazuje na istrošenje zamašnjaka . Do zamašnjaka se može doći kada se demontira mjenjač i spojka . Tada se vidi i u kavom stanju je spojka . U većini slučajeva mijenjaju se zamašnjak i spojka . Poznate marke su Sachs, Luk, Valeo . Dvomaseni zamašnjak i plivajući zamašnjak su iste dijelovi . Najkvalitenije rješenje je ugradnja novog zamašnjaka i spojke .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 124 200 D - NE GASI SE LAMPICA OD ULJA ?

Datum objave: 28.12.2013 10:41:39
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meicu. Ovako, vec duze vrijeme vozim mercedesa 124 200 dizela, i u zadnjih par dana poceo mi se javljati problem, ne gasi mi lampicu ulja. Kad sam ga kupio prosle godine, nakon mjesec dana voznje isto mi se javio isti problem upalila se lampica ulja dok je motor bio topal. Provjerio sam nivo ulja na mjeracu bio je na pola, ujutru kad sam ga ledenog upalio ugasio je lampicu i ja odem i kupim novo ulje 6l VALVOLINE 15W40 nov filter i zamjenim, nakon toga lampica se nije palila, a pritisak ulja na hladnom motoru je bio na 3 bara, a kad postigne radnu temperaturu pritisak je bio na leru oko 2,2-2,5 bara i sve je bilo u redu do juce kada se ponovo upalila lampica ulja i koja se vise ne gasi ni kad je hladan motor ni kad je topal u njemu je i dalje VALVOLINE 15W40 ulje koje je preslo 1200km od proslog mjenjanja. Ponovo sam provjerio nivo ulja na mjeracu, nivo je na pola, za svaki slucaj dosuo sam malo ulja i sada je nivo na maksimumu, u nadi da ce ugasiti lampicu, ali lampica se ne gasi, a primjetio sam danas na radnoj temperaturi motora da je pritisak ulja na 2 bara pa cak i 1,8 bara. Sta da radim? Neko kaze da mjenjam filter ulja, neko kaze da pogledam indikator, a mene brine zasto je pritisak ulja bas sad u vrijeme kad se lampica ne gasi popustio na 1,8 bara. Ima li to veze sa lampicom, bojim se da nije uljna pumpa, sta mi predlazete vi? Unaprijed hvala! Pozdrav!

ODGOVOR:

U ovom slučaju je najbitnije da utvrdite koliki je stvarno tlak ulja u motoru kada je motor zagrijan na radnu temperaturu . Tlak ulja na leru mora biti veći od 1,0 bar a kada motor radi na 3.000 o/min tlak ulja mora biti 3 bara i više . Ako je to tako onda nema razloga za zabrinutost jer su moguće neispravnosti : indikator ulja , električna instalalcija od motora do instrument ploče, instrument ploča ( puknuće hladnog lema  ) . Tlak ulja treba mjeriti s radioničkim manomatrom koji se obično spaja na mjesto indikatora ulja .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 1,8 i. 20V - TROŠI 17 - 20 LITARA ?

Datum objave: 26.12.2013 10:33:32
Slika
PITANJE:

DaPostovnje! Ovako imam audia a3 96g motor je 1.8 20v i imam problem sa potrosnjom. Netko mi kaze da je normalno za taj motor 10-12 litara medutim moj sada u zimu trosi 17-20 l bio sam kod dosta majstora i niko nezna zasto sa 10l napravim 50km eko test je u redu nemoze bit bolji 0.2 znaci nije lambda sonda auto mi na niskim okretajima kao da zadusen kad krecem u prvoj lagano i nabijem mu gas on kao da scuka i oduzme gas i onda na 3000 okretaja tek sastavi koda mu je netko opalio vritnjak u cemu je problem i zaso tolko trosi? Zahvaljujem!

ODGOVOR:

Potrošnja goriva je stvarno velika . Uzrok se može otkriti kada se obavi kompletna dijagnostika motora a to znači ispitivanje : mehaničkog sustava motora, ispitivanje elektronskog sustava ubrizgavanja, ispitivanje sustava za stvaranje iskre na svjećicama, ispitivanje sustava za upravljanje motorom . Ovakvu detaljnu dijagnostiku sigurno niste napravili . Jednostavnim i kratkim ispitivanjem ne mogu se provjeriti svi dijelovi i sklopovi a naročito ne mehaničko stanje motora. Ovom prilikom ne bih navodio brojne potencijalne neispravnosti jer od toga ne bi imali koristi .

na vrh Povratak na vrh

BMW Z3 3,2 M - PREVIŠE TROŠI ?

Datum objave: 25.12.2013 09:38:46
Slika
PITANJE:

Srdačan pozdrav gospodine Meić! Imam Bmw Z3 3.2 M 236 kW...1997.g. Naime,auto mi općenito troši previše goriva,lošije radi u leru i dosta slabo ide s obzirom na snagu...Pali odlično...Vanos repariran u Americi komplet... Tlakovi kompresije svi cilindri isti 11.5 bara(tvornička 11-12 bara),auto ima 137000 km... Na dijagnostici ne baca greške... Da li bi po Vašem mišljenju prije mogli biti zaprljani injektori,svjećice ili nešto treće? Ili rupica na onom gibljivom crijevu auspuha(nalazi se prije lambda sonde),pa lambda ima kriva očitanja? P.S.visko vrti ventilator čim se auto upali dosta brzo,blokiran nije(temperatura konstantno na 90 kad se zagrije)... Velika hvala unaprijed!

ODGOVOR:

Najvažnija stvar je da je mehaničko stanje motora dobro ( kompresija ) . Uz to treba biti ispravna usisna grana i čisti usisni kanali . Podrazumijeva se da je potpuno ispravan i ispušni sustav . Nakon toga kao moguće neispravnosti ( koje utjeću na povećanu potrošnju goriva ) ostaju još ; filter zraka, EGR ventil, EVAP ventil rezervoara, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, TPS senzor zaklopke snage, mjerač mase zraka, nečisti injektori, regulator tlaka goriva, električna instalacija ( pada napona u pojedinim električnim vodovima ) , ECU centrala , lambda sonda, loša iskra na svjećicama . Dakle se navedeno treba ispitati .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,6 i. - PROBLEM S EKO TESTOM , SVAKE GODINE ?

Datum objave: 24.12.2013 14:51:00
Slika
PITANJE:

Poštovani, Posjedujem automobil golf 3 1,6 75ks 1996g i već treću godinu za redom mi ne prolazi tehnički pregled zbog eko testa. U te tri godine poslije prvog pokušaja tehničkog sam promjenio kompletan ispušni sustav tri lambda sonde i dva katalizatora,i nakon mjenjanja djelova i dijagnostike u servisu da sada sve štima na tehničkom se djelatnik dosta namuči da bi dobio pozitivan nalaz. Slijedeće godine sam promjenio servisera ali opet ista situacija. Molim Vas da mi pomognete i savjetujete u čemu moji serviser greše i koji još djelovi utječu na katastrofalne rezultate na eko testu. Hvala.

ODGOVOR:

U vezi problema s eko testom najprije Vam moram dati osnovno objašnjenje . Štetni ispušni plinovi koji izlaze iz motora CO, HC, CO2, O2 , moraju se reducirati na prihvatljivu granicu . Kada su ispravni svi sustavi na motoru ( mehanika, hidraulika, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja, sustav za upravljanje motorom ) , tada su količine navedenih plinova u propisanim granicama . Kada postoji jedna ili više neispravnosti na navedenim sustavima onda imamo problem i količina navedenih plinova je znatno iznad prihvatljive granice . Tada vozilo ne prolazi eko test . Sada ću nabrojiti najčešće uzroke i neispravnosti zbog kojih vozilo ne prolazi na eko testu . Krenuti ću po logičnom redoslijedu i to : mehaničko stanje motora ( ulazak ulja u cilindre preko vodilica ventila ili preko klipnih prstenova ) , hidraulički sustav ( regulator tlaka goriva, previsoki tlak goriva, nečisti ili neispravni injektori ), sustav ubrizgavanja goriva ( predugačko vrijeme otvorenosti injektora, pojedini senzori motora, zaklopka snage, mjerač mase zraka, lambda sonda, filteri, propuštanje na usisnom kolketoru, električna instalacija motora ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu, električna instalacija ) , sustav za upravljanje motorom, najčešće ECU centrala motora i električna instalacija . Na Vašem vozilu je moguće da dijagnostika motora i pojedinačno ispitivanje nisu nikada obavljeni detaljno i do kraja i zato se stalno ponavlja isti problem s eko testom . Drugi mogući razlog ( poznato mi je iz moje prakse ) je da vlasnik vozila ne želi veliko ulaganje u takav popravak . Obično čujem " neka samo prođem eko test " a dalje nije bitno .

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,8 TD - KADA GA PALIM KAO DA NEMA GORIVA ?

Datum objave: 22.12.2013 22:01:50
Slika
PITANJE:

ford escort 18 td ujutro tesko pali novi grijaci i akumulator kad ga palim vergla ko da nema goriva i kad upali pali na zub nakon par sati isto opet vergla a danas sam otkrio da na filteru goriva ima nafte ko da curi ijako je nov promjenjen dali je u tome uzorak ili nesta drugo moze kakav savjet hvala

ODGOVOR:

Uz pretpostavku da su potpuno ispravni akumulator, elektropokretač, grijači , navesti ću ostale moguće uzroke . Provjerite slijedeće : relej grijača ( da li stvarno rade grijači ) , prisutnost zraka u gorivu ( ne smije ga biti ) , sve cijevi dovoda goriva, dize, visokotlačnu pumpu, mehaničko stanje motora ( tlakovi kompresije moraju biti veći od 26 bara ) .

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,6 i. 16V - PADAJU OKRETAJI I GASI SE ?

Datum objave: 22.12.2013 21:34:28
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, posjedujem Ford Mondeo 1.6i 16v, 66kW, 1993.godina. Problem koji se javlja već duže vrijeme je taj da motor kod hladnog starta radi dosta nemirno, te mu je ponekad potrebno i 1-2 minute da se okretaji stabiliziraju. Ponekad mu okretaji padnu toliko da se ugasi. Motor ima zvuk kao da mu ne rade svi cilindri. Svijećice sam promijenio nedavno. Moram također napomenuti i da se to ne događa svaki puta. U ljetnim mjesecima je dosta rijetko, a u zimskim često. Što bi po Vašem mišljenju mogao biti problem?

ODGOVOR:

Ispitivanje treba započeti po logičnom redosliedu i to ; mehanički sustav motora ( faza motora, kompresija, propuštanje na usisnom koleketoru ) , svi senzori motora ( ECT, MAP, IAT , TPS, RPM, CKP ) , EVAp ventil rezervoara, aktuator minimuma, zaklopka snage, tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, ulazni napon u bobinu ) .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - PUNO TROŠI NA OTVORENOJ CESTI ?

Datum objave: 19.12.2013 08:33:55
Slika
PITANJE:

Poštovani,...radi se o Peugeot 307 2.0 hdi 2004 g. Po gradu troši 6 l što je u normali, međutim na otvorenom nelogično skoro duplo više,iako na boardu pokazuje 5,5-6,5 l,ipak kad sipam pun na bezninskoj i nakon 100-150 km naspem i 10-12 l. Neki majstori kažu da bi moglo biti do temperature motora koja nikad ne prelazi 80. Dijagnostikom je utvrđeno da 1 i 2 injektori su "slabiji" te da bi to mogao biti uzrok vece potrosnje?

ODGOVOR:

Ako želite rješavati problem velike potrošnje goriva tada treba otkloniti sve neispravnosti koje se otkriju ( defektiraju ) . Najčešće neispravnosti su : pojedini senzori motora, dize, filteri, davači impulsa, upravljačka elektronika, ispušni sustav, turbina, mehaničko stanje motora . U ovom slučaju najprije treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora a nakon toga odmah početi otklanjati otkrivene neispravnosti .

 

 

na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA 1,4 i. 16V - MOTOR SE GASI NA MINIMUMU ( LERU ) ?

Datum objave: 17.12.2013 19:48:50
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić Radi se o Opel Tigri 1997g,1.4 16v motor. Znači automobil nije vožen 2 godine a prije nepunih mj dana napravljen je servis te je auto registriran. Nakon par stotina kilometara zasvijetlila je lampica za grešku na motoru te auto se počeo gasiti, nije mogao raditi na minimumu. Uskoro se to počelo pojavljivati ali iznenada te bi nakon što se auto ohladi nestalo. Zanima me s obzirom da još na autu trebam promijeniti remen(te sve što ide uz remen uključujući pumpu vode) koliko bi to moglo utjecati na taj problem te dali postoji nešto što bi ga moglo izazivati.

ODGOVOR:

Razvodni mehanizam ( zupčasti remen , natezač, klizači, pumpa za vodu ) nema utjecaja na gašenje motora dok radi u leru ako je motor točno u fazi . Drugi objektivno mogući razlozi su : mehaničko stanje motora , kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, propuštanje na ispušnom kolketoru, propuštanje na ventilima, senzor ECT , senzor MAP, senzor IAT, senzor TPS, aktuator minimuma, injektori, regulator tlak agoriva, električna instalacija motora, probijanje visokog napona, EVAP ventil rezervoara , ECU centrala motora. Zbog svega navedenog ne bih preporučio da počnete mijenjati pojedine dijelove na osnovu slučajnog pogađanja jer bi to bilo skupo i neučinkovito . Zato najprije treba obaviti ispitivanje svega što sam naveo kao moguće neispravnosti.

na vrh Povratak na vrh