Danas je: 16.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL VECTRA B - MNE RADI VENTILACIJA

Datum objave: 17.06.2011 09:43:31
Slika
PITANJE:

Poštovani,posjedujem Vectru B 98.g i problem vezan uz rad ventilacije.Ovako,upalim auto i ventilacija ne radi,zatim moram ugasiti i ponovno paliti auto po nekoliko puta dok ventilacija ne proradi,(ventilacija radi normalno dok dam samo kontakt vozilu).Pošto su počele vručine i djeca su česti putnici to mi je jako nezgodno.Unaprijed zahvaljujem na odgovoru!!!!!!

ODGOVOR:

Vaš opis upućuje na neke nepravilnosti  a to su : električni dio kontakt brave, električna instalacija od kutije s osiguračima do komande ( prekidač ) ventilatora, instalacija od komande ventilatora do upravljačkog modula elektromotora ventilatora . Nakon toga može se ispitati i sam upravljački modul koji se nalazi na samom kućištu ventilatora. Ispitajte navedeno.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 270 CDI

Datum objave: 17.06.2011 09:38:19
Slika
PITANJE:

Kao prvo želim da Vam odam dužno poštovanje za Vašu stručnost i nesebičnu pomoć nama laicima. Posjedujem mercedesa c 270 cdi, 175ks, 5 cilindara iz 2001.g, automatski mjenjač. Već sam pročitao par tema vezanih za sledeće pitanje, ali kako vidim svaki auto i slučaj se razlikuju, pa stoga ću i sam da postavim par pitanja: 1. Auto je bezprijekoran i redovno servisiran, cca 190.000 km, ali kada papučicu gasa stisnem do kraja, onda izbaci crni dim i to samo tada. Tjekom vožnje, ako ponovo stisnem papučicu gasa do kraja, to se ne ponavlja!? 2. Zaštita protiv krađe ZEDER je ugrađena i brava za isto se nalazi u podnožju konzole ručice mjenjača, nakon duže vožnje kada stavljam ključ u bravu zedera, primjećujem da je ista topla ili ugrijana!? 3. Koje ulje za motor i mjenjač preporučujete za ovaj auto? S poštovanjem, unapred zahvaljujem

ODGOVOR:

Crni dim koji ste spomenuli nije zabrinjavajuća pojave jer isti nestane nakon kratkog vremena . U ovom slučaju to se može pojaviti radi malog zakašnjenja u djelovanju turbine. Ova pojava se ne smatra da je kvar. Brava  Zeder je topla jer se s donje strane grije od ispušnog sustava. Odgovarajuće ulje za motor je  MB 229.1 / 229.3 a to je 5W30 ili 5W40 . Ulje za automatski mjenjač je ATF specijalno ( najbolje je originalno ) .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,9 DTI

Datum objave: 17.06.2011 09:41:57
Slika
PITANJE:

reno clio 1,9 dti vrti oko 10 sec.dok ne upali,zanima me da li može biti zbog kompresije.molim vas kolika mora biti kompresija. kod mene je 22,18,22,17

ODGOVOR:

Tlakovi kompresije moraju biti veći od 23 bara . Niži tlakovi kompresije mogu biti uzrok otežanog paljenja. Kompresija koju ste naveli je ispod normale.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 TDI 2001. - NEREDOVITO ODRŽAVANA KLIMA

Datum objave: 17.06.2011 09:31:22
Slika
PITANJE:

Poštovani, vlasnik sam WV Pola 1.4 TDI 2001. god. Prije par dana sam dopunio klimu, ali nisam primjetio poboljšano hlađenje (hladi isto kao i prije dopune). Klima radi, hladi, ali ni približno dobro kao prije 2 godine kada sam kupio auto. Misleći da je u pitanju istrošenost freona, odvezao sam auto na dopunu klime. Zamjenili su mi filter kabine koji je bio jako prljav i izvršili dopunu ulja i freona. Momak koji je to radio je konstatovao da klima nije bila sasvim prazna. Bilo je oko 300 grama nečega, nisam baš stručnjak za to :), a ide 550 grama). Dopunio je i malu količinu ulja, uz konstataciju da sistem ne pušta tečnost. Ipak, rezultati nisu zadovoljavajući. Ne hladi dobro, a rekli su mi da je vjerovatno kompresor stradao pa ne može dovoljno da "gura" tečnost kroz sistem. Nisu me baš ubjedili :). Može li nešto drugo da bude uzrok, ima li u tom sistemu još neki detalj koji bi se trebao pogledati prije zamjene kompresora? Sjećam se da su spomenuli donji pritisak, kao da bi trebalo da se obori kada se klima uključi ali da kod mene ne obara. Gornji raste kako povećavam gas. To su moja laička zapažanja koja bi možda mogla preciznije definisati problem. Unaprijed zahvalan na odgovoru. Pozdrav.

ODGOVOR:

Sve što ste naveli ukazuje na neredovito održavanje i servisiranje klima uređaja. Redovni servis klima uređaja radi se svake dvije godine. Tom prilikom se ne dopunjava samo Freon R134 a , uz to se radi sve što je važno a što je preporučio proizvođač. U Vašem slučaju treba napraviti slijedeće : zamijeniti dehidrator ( sušač ) , ispitati i po potrebi zamijeniti ekspanzioni ventil, staviti novi plin , staviti ulje za kompresor . Nakon dobro obavljenog posla temperatura zraka na ventilacijskim kanalima treba biti manja od 8°C . Uz to treba zamijeniti filter kabine ( Vi ste ga zamijenili ) , očistiti i dezinficirati ventilacijske kanale .

na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,6 i.e. - DIGITALNA INSTRUMENT PLOČA

Datum objave: 17.06.2011 09:27:31
Slika
PITANJE:

Poštovanje svima majstorima u servisu Meić.Ovo je vrlo zanimljiva i nadasve korisna stranica, kako za majstore mehaničare,tako i za vozače-majstore-amatere. Ja imam veliki problem.Posjedujem Fiat tipo 1.6 iz 1992.U njemu je digitalna instrument ploča.Na toj instrument ploči rade jedino kontrolne lampice u donjem redu lijevo i shema-slika auta sa otvorenim vratima.Stalno mi je upaljeno kontrola na toj shemi od zadnjih svjetala,i često mi je upaljena lampica od kontrole ABS-a.Kada je ona upaljena ABS ne radi i obrnuto.Prijeđena kilometraža,brzinomjer,ekomjer,sat za vrijeme i obrtomjer ne rade mi već 2 tjedna.Majstori su ustanovljavali da na ploči fali nekakav minus,ali pošto nemaju shemu instr.ploče,ne znaju kako to popraviti.Možete li mi vi poslati shemu ili savjetovati kako doći do tog famoznog minusa,odnosno odakle krenuti u "potragu".NAPOMINJEM,sva vanjska signalizacija radi, osim što ponekad prednja svjetla smanje snagu-zbog čega!? Kako da rješim pucketanj(detonaciju)u auspuhu prilikom naglog oduzimanja gasa?Motor ima reparirani karburator. Nadalje,majstor kaže da u mom autu postoji kompjuter, ali da nema dva "džeka" na koje bi prikopčao laptop.Gdje se točno nalazi taj kompjuter? - Ispod zadnjeg sjedišta nalazi se naekakva kutija sa žicama-izvodima.Dali je i to kompjuter i za čega služi. Hvala Vam do neba i želim Vam puno sreće i uspjeha u životu i radu. Očajni vozač.

ODGOVOR:

Tvornica Fiat se nije baš proslavila s digitalnim instrument pločama. Iste traju neko vrijeme a zatim nastaje otkazivanje pojedinih prikaza i kontrolnih znakova. Ne stoji činjenica da instrument ploči nedostaje neki minus . Instrument ploča dobiva minus preko pojedinih pinova konektora koji su ukopčani na leđnoj strani instrument ploče. Nakon što provjerite ispravnost konektora instrument ploče treba razmišljajet o nabavci druge digitalne instrument ploče. Takva ploča se ne može niti u jednim servisnim uvjetima uspiješno popraviti.  Zvuk koji ste opisali kao pucketanje su detonacije u ispušnom sustavu a mogu se događati radi raznih razloga i to : loše podešeni ventili, propuštanje na ventilima, loša kompresija, greška u fazi motora, senzor radilice, digipleks paljenje, električna instalacija, upravljačko računalo motora . Vaše vozilo nema rasplinjač ( karburator ) nego ima elektronski sustav ubrizgavanja goriva kojime upravlja računalo. To isto računalo se nalazi ili ispred suvozačkog sjedala ispod zaštitne obloge ili u prostoru motora . Obzirom na činjenicu da Vaš mehaničar nije znao da na vozilu postoji SPI ( single point injection )  sustav ubrizgavanja i da ne može pronaći upravljačko računalo motora nisam optimist u pogledu otklanjanja kvarova na motoru. Za dijagnostiku motora potrebno je uz poznavanje tehnike vozila imati i odgovarajuću servisno dijagnostičku opremu . Samo servisno računalo za to neće biti dovoljno.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA 1,3 i. - EKSPANZIONA POSUDA JE POD TLAKOM

Datum objave: 17.06.2011 09:21:10
Slika
PITANJE:

Imam Ford Fiestu 2003 god. 1.3 benzinac. Promjenio sam ekspanzionu posudu jer je stara propustila.Kada otvorim čep posude, voda iz nje izlazi van kao da je zakuhao, ali mjerač temp. pokazuje da je temp. normalna. I više majstora je reklo da se termostat i ventilator prekasno uključuju. Za sade nemam emulzije ni na čepu posude za vodu ni na čepu od ulja, tako da smatraju da nije otišao dihtung glave motora.

ODGOVOR:

Rashladni sustav se nalazi pod tlakom ( 1,1 - 1,3 bara ) . Nije nikakvo mjerilo niti dokaz da je nešto neispravno kada se otvori ekspanziona posda a tekućina izlazi iz posude. To se može smatrati kao normalna pojava. Važno je slijedće : temperatura motora u svim uvjetima vožnje treba biti u granicama normale ( oko 90°C ) . Isto tako ne smije dolaziti do izbacivanja rashladne tekućine kroz čep ekspanzione posude kada je isti zatvoren. Ako je to tako rashladni sustav na Vašemu vozilu je ispravan.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 B5 1,6 i. - TRZA PRI PROMJENAMA BRZINA

Datum objave: 17.06.2011 09:11:35
Slika
PITANJE:

Poštovani, molim Vas za pomoć: moje vozilo Audi A4 B5 1.6i 1997. god trza pri promjenama brzina (pri puštanju papučice spojke) i pri naglom dodavanju ili puštanju papučice gasa unutar istog stupnja prijenosa, tj brzine. Trzanja nema kada se mijenjanje brzine obavi iznimno pažljivo i sporo. Auto pri kretanju s mjesta ne trza. Mijenjane su svjećice i kablovi svjećica, za koje mi je rečeno da bi mogli nekada dovoditi do ovog problema. Stanje ramena i spona na prednjem trapu auta je zadovoljavajuće, te su provjereni nosači motora. Molim Vas odgovor i unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Prekidanje u radu motora koje ste opisali događa se radi sustava za dobavu goriva, radi sustava za stvaranje iskre na svjećicama, radi sustava za upravljanje motorom.  Točan odgovor na Vaše pitanje bih mogao dati nakon neposrednog uvida na vozilu. Sada ću nabrojiti više mogućih neispravnosti a to su : mjerač mase zraka, lambda sonda, MAP senzor, ECT senzor, filteri, tlak goriva, injektori, električna instalacija , IAT senzor, mehaničko stanje motora, bobina, propuštanje na usisnom kolektori, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - SMRAD IZ OTVORA ZA GRIJANJE

Datum objave: 16.06.2011 21:58:44
Slika
PITANJE:

postovanje,ja imam problem na audi a6 1997 model u ljetnom preiodu pri pri jakoj voznji dođe mi voda pod noge i ponekad dolazi smrad iz otvora grijanja provjeravali smo kanal za odvod klime uredan je a i gubi antifziz samo u tim momentima a u zmimskom periodu ponekad izgubi vucu i kad ga ugasim i ponovo upalim sve normalno a i grijanje kabine radi u prekidima

ODGOVOR:

Svi detalji koje ste naveli ukazuju na tri moguće neispravnosti a to su : sustav grijanja i ventilacije, sustav hlađenja motora, upravljački sustav motora. Voda koju ste primjetili u kabini može biti kondenzat klima uređaja a isti se pojavljuje radi neispravnog sustava za odvod kondenzata iz kabine . Neugodan miris iz grijača je znak da je nečist isparivač i da na Vašem vozilu dugo nije čišćen i dezinficiran ventilacijski sustav . Druga mogučnost je da rashladna tekućina iz motora također ulazi u kabinu ( iako se to vrlo rijetko događa ) . Curenje rashladne tekućine najčešće nastaje na motoru ili na hladnjaku.  Treći problem kada motor izgubi snagu događa se radi tlaka turbine koji može biti veći od dozvoljenog . U to momentu upravljačko računalo motora smanjuje snagu motora ( Safe Mode ) . Za ovaj zadnji slučaj potrebno je obaviti dijagnostiku motora.

na vrh Povratak na vrh

FORD TAUNUS 1,6 1982.- KARBURATOR JE OČIŠĆEN, ALI ....

Datum objave: 16.06.2011 10:57:22
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću, imam problem sa motorom iz Ford Taunusa 1.6L OHC 82god, uopće ne reagira na vijak za smjesu i ne mogu naštelat da radi dobro na leru, gas dobro prima i ima snage u vožnji, pali odlično. Karburator je dvaput potpuno rastavljen i očišćen, ispuhane sve dize, zamjenjene membrane i brtve, ponovno sastavljen i opet je sve isto, pokušano je i sa drugim karburatorom, ali ista priča, kud god okrenem vijak za smjesu ništa se ne dešava, molim Vas da mi probate pomoć jer zbilja više ne znam šta da napravim. Hvala, pozdrav

ODGOVOR:

Ako ste sigurni da je karburator ispravan ( a može biti ) ispitajte i druge stavri i to : podešenost ventila, kompresiju, zabrtvljenost usisnog kolektora, fazu motora , kut predpaljenja, svjećice, kablove, razvodnik paljenja.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 2,0 RT - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 16.06.2011 10:55:26
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam Renault Lagune 2.0RT 1996g!U posljednje vrijeme mi se dogadja da nakon sto se zaustavim,pa ponovo pokušam pokrenuti auto,nece da se upali!Upale se lampice,cuje se pod haubom da se nesto od elektronike oglasi,ali ništa,čak ni ne zavergla!I onda nakon nekog vremena upali bez problema!Nekad mu treba manje,a u zadnje vrijeme sve više...,danas sam prešao 300m,stao,i nakon 5 minuta ga nisam mogao upaliti pola sata,valjda se ohladio,iako se po meni nije stigao ni ugrijati!!Prije par dana sam očistio senzor radilice od naslaga,sad se sjaji,ali nakon 2 dana isto,čak možda i češći problemi!Dali je možda otišao,pa da kupim novi!Zbunjuje me jer kad se spominje senzor radilice,svi po forumima spominju da zavrti,ali nepali,....moj čak ni ne zavrti????Nekad se dogadjalo da otvorim haubu na minutu,zatvorim,i pali,....ali sad ni to ne pomaze(možda je bilo slučajno).Dali imate koju ideju????U nedostatku sam povjerenja u ovdašnje majstore!!!!S Poštovanjem!Goran.

ODGOVOR:

Logično bi bilo da najprije otkrijete pravi uzrok radi kojiega motor ne može upaliti a tek nakon toga da zamijenite neispravan dio ili obavite popravak. Prema Vašoj priči najprije ispitajte snagu i kapacitet akumulatora, spoj motora s masom, elektropokretač . Po potrebi napravite i servis elektropokretača. U rijetkim slučajevima uzrok može biti i kontakt brava.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI PD - AUTOMATIK TIPTRONIK MJENJAČ

Datum objave: 16.06.2011 10:50:48
Slika
PITANJE:

Molim vas posjedujem Golf IV 2002god TDI 130KS Special sa Automatik Tiptronik mjenjacem i mjenjac mi pravi problem,proklizaje u automatskoj voznji a kad ga prebacim na tiptronik salta malo bolje pa sam mislio promjeniti ulje i filter.Interesuje me koliko ulja ide u mjenjac i gdje se mjeri.

ODGOVOR:

Odgovarajuće ulje za mjenjač je G052 990 A2 . Količina ulja 3 - 4 litre. Ulje se ispušta na karteru mjenjača na čepu. Kroz isti čep se i puni . Postupak je specijalan i treba ga napraviti stručna osoba.

na vrh Povratak na vrh

BMW 116 - RAZLIKA U SILI KOČENJA

Datum objave: 16.06.2011 21:56:01
Slika
PITANJE:

Poštovani, moje pitanje glasi ovako: Jučer sam bio na tehničkom pregledu vozila i zapazio sam jednu stavku koja me dala na razmišljanje. Prošle godine na tehničkom pregledu test kočnica je pokazao ove vrijednosti: PREDNJA OSOVINA lijevo 2500N desno 2450N, a STRAŽNJE vrijednosti lijevo 2500N desno 2500N. Kočnice su bile ispravne. Početkom ove godine sam morao na redovni servis, te su tamo ustanovili da je potrebno promjeniti zadnje disk pločice i to je navodno i zamjenjeno. Rezultati jučerašnjeg testa kočnica glase ovako : PREDNJA OSOVINA lijevo 2450N desno 2500N, a STRAŽNJE lijevo 1400N desno 1450N. Kčnice su ispravne, ali mene interesira zašto je tolika razlika cca 1000N od prošle godine, kada su prednje i stražnje vrijednosti bile skoro identične i prije toga nije bilo nikakvih izmjena na kočnicama na. Postavljam si pitanje dali su u opće izmijenili disk pločice na stražnjoj osovini i što znače te količine u "njutnima" (dali što je brojka manja da je to bolje ili obratno). Vozilo je BMW 116. Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru. LIjep pozdrav!

ODGOVOR:

Razlika u sili kočenja lijeve i desne kočnice može biti 15% . Ako je to tako vozilo prolazi tehnički pregled a navedenu razliku u vožnji ne osjećate. Na veličinu sile kočenja utjeću brojni faktori i to : kvaliteta frikcionog materijala od kojega su napravljene kočne obloge,  stanja diskova /bubnjeva kočnice,  hidraulični tlak u sustavu kočnice,  kvaliteta guma . Kočnu silu koju možete vidjeti i očitati u Njutnima u stanici za tehnički pregled ( 1 kg = 10 N ) je sila koju stvara kočni sustav a koja je suprotna momentu okretanja valjaka . Detaljno objašnjenje o silama kočnog sustava zahtijevalo bi dosta vremena . Naravno da je bolje kada je sila kočenja veća.  Radi toga ću jednostavnim riječima reći kako ćete imati odličan kočni sustav. Za kočni sustav uvijek koristite prvoklasne materijale ( diskovi , disk pločice, papučice kočnice, ulje za kočnice, gume . Na svakom godišnjem servisu provjeravajte stanje navedenih dijelova , po potrebi dotrajale zamijenite.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 250 D - OBAVITI PREGLED VOZILA

Datum objave: 16.06.2011 01:09:17
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meić zanima me hitno jedan savjet. Radi se o mercedesu 250 d iz 1992 god. kojeg namjeravam kupiti.Auto je od prvog vlasnika i ima 256000 tkm stvarnih,prva je boja i nigdje korozije. Vlasnik ne spušta cijenu nikako ispod 4300 eura i zanima me da li je to puno. Da li su ti mercedesi pocinčani,vlasnik kaže da njegov jeste ali da nisu svi. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.POZDRAV!

ODGOVOR:

Po mojim saznanjima navedeno vozilo nema pocinčanu karoseriju ali isto ima dobru zaštitu podvozja. Ako Vam se navedeno vozilo sviđa , obavite po mogućnosti pregled motora, unutrašnjosti , podvozja, mjenjača . Ukoliko ne bude značajnijih primjedbi sami donesite odluku o kupnji. Svoje mišljenje o cijeni vozila nikada ne dajem a naročito ne  u slučajevima kada nisam ni vidio vozilo.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 146 1,6 BOXER - LUPANJE KAO DA JE GUMA PRAZNA

Datum objave: 16.06.2011 01:02:54
Slika
PITANJE:

Poštovani, nedavno sam kupio alfu 146, 1.6boxer sa plinom. auto je u solidnom stanju, no zadnjih par dana čujem kako mi nešto "lupa" kod kotača.. na pregledu kod mehanicara kad sam ga kupio, rekao je da spona ima malo "lufta" ali da nije nista kriticno. naime to lupkanje je kao kada vam je guma skroz prazna, no to lupkanje se cuje jace i ubrzanije kako se povecava brzina, odnosno kako se kotaci vrte brze. zanima me sto bi to moglo biti i mogu li jos par dana voziti dok ne odem do mehanicara?

ODGOVOR:

Lupanje koje ste opisali mogu stvarati slijedći dijelovi : homokinetički zglobovi, poluosovina, transmisija, ležaj kotača, felga guma . Ako ste u mogućnosti dođite u subotu u jutro da vidim o čemu se radi . Taj pregled će za Vas biti besplatan.

na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC 1,5 16V - JAČINA SVJETALA VARIRA

Datum objave: 16.06.2011 00:59:37
Slika
PITANJE:

vozim hondu civic 1.5 16v 84 kw¸1 lsi iz 1997 god a problem je u tome što mi se jačina svijetala pojačaju pa smanje kao da je negdje slab kontakt a ustvari kompletna struja je takva a drugo pitanje je...vozim npr 100kmh i od jednom mi auto pođe ubrzavati a naravno pritisak na papučicu gasa je isti...jesu li mi ova dva problema možda povezana jeli to do releja alternatora i di se on nalazi...sorry na količini pitanja ali toliko mi treba...pozdrav...

ODGOVOR:

Svijetla se mogu pojačavati i smanjivati radi nekoliko razloga a to su : akumulator, alternator, električna instalacija. Akumulator i alternator je lako ispitati . Kapacitet akumulatora mora biti veći od 60% a pad napona na akumulatoru prilikom paljenja ne smije biti veći od 2,5 V . Alternator mora davati stabilan napon u svim uvjetima i to treba biti u granicama od 13,8 do 14,8 V . S električnom instalacijom je malo složenija situacija a treba ispitivati sve kontakte i spojeve s masom.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,8 i. - SENZOR TEMPERATURE USISANOG ZRAKA IAT

Datum objave: 16.06.2011 00:56:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, bio sam na dijagnostici i pokazuje mi grešku "osjetnik temperature usisnog zraka" -prekid/spoj na plus. Pa me interesuje gde se on nalazi na vozilu? U pitanju je Golf 3, 1,8 Variant 1993 god. Pozdrav Dejan.

ODGOVOR:

Senzor temperature usisanog zraka IAT , nalazi se na samoj usisnoj grani . Lako ga je prepoznati jer na njega dolaze dvija električna voda . Drugih senzora na grani nema.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 2,0 16V - POVEĆANJE SNAGE MOTORA

Datum objave: 16.06.2011 00:53:59
Slika
PITANJE:

Poštovani,vozim ford focus 2.0 16v iz 2001.Zanima me povečanje snage motora za 20-30ks,pošto sada ima 131ks.Snagu motora ne bi povečavao chip-tuningom nego npr.promjenom bregaste osovine ili neku komponentu motora što bi dalo najbolji omjer uloženog dobivenog.

ODGOVOR:

Povećanje snage motora se može napraviti mehaničkim preinakama na motoru i chip tuningom. Mehaničko povećanje snage zahtijeva radikalni zahvat u motor što nije jeftino . Preinake se rade na klipnom mehanizmu , na glavi motora na bregastim osovinama na usisnom i ispušnom sustavu. Cilj ovakvog zahvata je povećanje stupnja kompresije, boljeg punjenja cilindara, bolje izmjene plinova. Sve skupa ima za cilj povećanje broja okretaja motora i snage motora. Nakon ovakvog zahvata potrebno je opet tuningom kreirati novu mapu motora ( kut predpaljenja, vrijeme ubrizgavanja, tlak u usisnom kolektoru ) .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - ŠKRIPANJE NA KOTAČU

Datum objave: 16.06.2011 00:42:34
Slika
PITANJE:

Imam passata 98 godina,1.9 TDI i htio bi vas pitati sljedece:naime na lijevom točku mi se čuje zvuk kao da škripi kad motam volanom pa vas pitam sta bi moglo piti?Da nije mozda u pitanju kugla?

ODGOVOR:

Škripanje koje čujete može se stvarati radi kugle ovjesa ali i radi drugih dijelova ovjesa i to : selen blokovi ovjesa, aksijalni ležaj amortizera, krajnik spone, spona volana . Pregledom vozila mogao bih točno reći gdje i zašto nastaje škripanje .  Pregledajte sve dijelove koje sam naveo.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA 2.0 DTI, 74 KW - NAPRAVITI DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 15.06.2011 18:08:58
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozm Opel Zafiru 2003 DTI i kada upalim auto osatne mi goriti žuti auto sa ključem , koji se ugasi kada dostigne 2.5 tisuće okretaja,i opet se upali oko 3,5 tisuće okretaja i tada auto naglo usporava i ne postiže više od 3tisuće oktetaja. i u zadnje vrijeme jako dimi crni dim, pa vas molim da mi kažete što bi trebalo uraditi? Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Treba najprije napraviti dijagnostiku motora i ispitati pojedine komponente  motora i na sustavu za upravljanje motorom.  Moguće neispravnosti su : filteri, tlačne cijevi turbine, EGR ventil, mjerač mase zraka, regulacioni ventil turbine, senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor položaja pumpe, kontrolni modul pumpe,regulator količine goriva. Nakon dijagnostike točno ćete znati što je neispravno i kolika je cijena popravka.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF V - ISPRAVNOST KLIMA UREĐAJA

Datum objave: 14.06.2011 23:40:15
Slika
PITANJE:

ovako vozim golf 5 gti 2006 godina! mjenjao sam kompresor klime posto je bio neispravan i sada je drugi kompesor klime (polovni) na autu.klima krene hladiti tek nakon 5-10 km ovisi o nacinu voznje i ako auto vozim na visokim obrtajima hladi jako ali na leru ne hladi i hladi jako slabo? kaze moj majstor da je to mozda neki senzor klime vec smo sve gumice promjenili jos je to ostalo! zanimalo bi me vase misljenje? hvala

ODGOVOR:

O efikasnosti i učinku klima uređaja važna je ispravnost svih dijelova sustav . U ovom slučaju treba najprije biti uvjeren da je ugrađeni kompresor točno odgovarajući i ispravan . Ako je s time sve u redu važni su i drugi dijelovi i njihova ispravnost : dehidrator , kondenzator, ekspanzioni ventil,  tlačna sklopka ( presostat ) , isparivač, cijevni vodovi . Kada se otklone sve greške u sustav se stavlja ulje za kompresor i točno određena količina plina. Nakon toga se obavlja kontrola gornjeg i donjeg tlaka plina koji moraju biti u točno određenim granicama.

na vrh Povratak na vrh