Danas je: 30.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

BMW 335 i.

Datum objave: 29.06.2011 23:09:52
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav! radi se o bmw 335i e93 2010 god sa skn chipom na 370 ks i 520 nm. zanima me dali zbog toga cesto odlazi HPFP pumpa goriva na ovim N55 masinama ili je neki drugi razlog? i dali zbog povecane snage DKG mjenjac moze stradat ili bi i na njemu trebalo napravit update softwera? u bmw tomicu mi nisu znali nista odgovorit, unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Opčenito se može reći da svako tuniranje i povećanje snage motora utjeće na trajnost motora i trajnost pojedinih sklopova na vozilu . To važi i za sklopove koje ste Vi naveli . Razumnim korištenjem motora ( što manje i što rijeđe  ) u području visokog broja okretaja takve rizike možete svesti na minimum.

na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO 1,1 - GASI SE

Datum objave: 29.06.2011 23:03:19
Slika
PITANJE:

Veliko postovanje! Najbolji ste! Molim pomoc u dobrom savjetu.Imam Una 1.1 ,prebacio sam motor od 1.4 ie izmjenio sve sto se moralo a moralo se dosta promjeniti jer nisu isti motori,stavio sam i kablove struje original od 1.4 ,poluga mjenjaca ,homokineticke zglobove poluosovine i sve sto taj motor trazi.Struju mi je radio profi majstor,motor sto sam stavio ima kompresiju 12 radi odlicno ali,gasi se u voznji ima neravnomjeran rad u leru i akumulator se isprazni brzo.Mjenjao sam cetkice na alternatoru jer sam mislio da ne puni akumulator.Pa sam mislio da negdje ziva struja udara na sasiju nije ,pa sam mjenjao pumpu u rezervoaru ,pa gledali bravu volana ,stavio nove svjecice kapu Razvodnu ruku,kablove,kupio senzor radilice,mjenjao kompjuter,cak sam mjenjao releje kraj bobine ,monopoint sistem komplet zamjenio i svaki put isti problem auto se gasi i dovodi me do ludila.Majstor od struje ga samo gleda i vidim da nema ni on predstave o cemu se radi.Jedino jos nisam bobinu mjenjao bojim se da nije ona krivac.Napominjem nisam neznalica sto se tice mehanike ali sumnjam da smo nesto propustili .Toliko sam zbunjen da i ono sto znam vise nisam siguran dali je to to.Puno pozdrava i molim za savjet.

ODGOVOR:

Uzroci gašenja motora mogu biti mehanički , električni , hidraulični , elektronski. Mehanički uzroci su :  faza motora, podešenost vetila, propuštanje na usisnom kolketoru . Električni uzroci : padovi napona na pojedinim mjestima električne instalacije motora, loše mase ( minusi ) , prekid napajanja do nekih senzora, davača , aktuatora. Hidraulični uzroci : niski tlak goriva, injektor, regulator tlaka goriva. Elektronski uzroci : senzor radilice, senzor temperature usisanog zraka , potenciometar leptirastog ventila , aktuator minimuma, ECT senzor temperature motora,  EVAP ventill rezervoara, elektronika sustava paljenja , ECU centrala. Najprije ispitajte mehanički sustav motora, nakon toga hidraulički sustav .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 D - PROVJERA VISKO SPOJKE

Datum objave: 29.06.2011 22:59:30
Slika
PITANJE:

molim Vas da mi objasnite kako mogu provjeriti ispravnost"visko"ventilatora kod mercedesa c220d i da li je njegova eventualna zamjena komplikovana i mogu li sam to obaviti. naime prije nekoliko dana zbog guzve u saobraćaju putovao sam 5km vise od jednog sata,temperatura mi je porasla do crvene linije i pojavilo se isparenje na prelivnom crijevu od posude rashladne tecnosti. ranije mi se ovo nije desavalo a nivo rashladne tecnosti je uvijek u redu. unaprijed hvala..

ODGOVOR:

Ispravnost visko spojke možete provjeriti okretanjem propelera ventilatora. Kada je motor zagrijan na više od 96°C propeler ventilatora se okreće s povećanim otporom . Ovo provjeravajte dok je motor ugašen .

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA 1,4 MPI - SAMA GRIJE

Datum objave: 29.06.2011 00:19:29
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meić, prije svega svaka pohvala Vama. Dakle. "Pacijent" je Fabia 1.4mpi 2003.g. Već neko vrijeme je počela sama grijati. Potenciometar ne diram, a ona počne grijati. Onda ja s potenciometrom toplo/hladno, pa prestane. U servisu su mi rekli da treba mijenjati 4 elektromotora ( cijena ! ). Ako upalim klimu, da li će se ugasiti (neispravno) grijanje ? Je li mogu nekako drugačije isključiti nepoželjno grijanje ? Što sve utječe na rad grijanja osim ovih elektromotora ? Hvala, Pozdrav

ODGOVOR:

Navedeni elektromotori su aktuatori koji služe u svrhu regulacije grijanje -hlađenje. Ne pada mi na pamet neko jednostavno rješenje jer je koncepcijski sve razrađeno da umjesto manuelnih komandi rade spomenuti aktuatori . Ako upalite klimu grijanje će i dalje raditi. Jadino što možete je da blokirate dovod tople vode iz motora u radijator grijača. Blokadu možete napraviti na samoj cijevi grijača tako da istu stisnete odgovarajućom stezaljkom ili da u cijev uprešate čep koji ćete na jesen izvaditi.

na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC 1,3 16V - SAT SA OBRTOMJEROM

Datum objave: 29.06.2011 00:16:54
Slika
PITANJE:

postovanje! imam Hindu civic 1.3 16V (eg3) posto je 1.3 i sat je bez obrtaja, zanima me kad bih ubacio sat s obrtomjerom dali bi radio, jer je je sat elekticni, ima 2 džeka, jel treba dovoditi i odakle zicu za obrtaje, ili je to vec razvedeno samo ukljuciti. jer sam primjetio da su po autu fabricki razvedene instalacije za opremljeniji model npr ima ispod sjedista kabline za grijace, neke đekove za stakla ne struji itd. Lijep pozdrav

ODGOVOR:

Na Vaše pitanje mogu odgovoriti tek kada bih obavio neposredan uvid u detalje na samom vozilu. Potrebni signali i naponi za brojač okretaja su : impuls s bobine ili RPM senzora, +12 V , minus ( - ) , vodovi za osvjetljenje instrumenta.

na vrh Povratak na vrh

IVECO DALLY 35.13 2007. - LUPKANJE U DIFERENCIJALU

Datum objave: 29.06.2011 00:12:14
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI,IMAM IVECO DALLY 35-13 IZ 2007,PA VAS MOLIM ZA POMOĆ.U DIFERENCIJALU U 5 I 6 BRZINI NA 90 KM NA SAT PRI OKRETAJU 1,700 OKRETAJA ČUJEM LAGANO LUPKANJE.HVALA.lu

ODGOVOR:

Zvuk "lupkanja" u diferencijalu je vrlo rijetka pojava . Mogući uzroci su bočni ležajevi diferencijala, oštećenje na konusno tanjurastom zupčaniku diferencijala. Provjerite nivo i kvalitetu ulja u diferencijalu. Provjerite ima li metalnih strugotina na magnetskom čepu diferencijala.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 2,0 i.- TITRA LAMPICA TEMPERATURE

Datum objave: 29.06.2011 00:06:34
Slika
PITANJE:

imam audija 80 b4 2.0 94. nakon što ga upalim u roku 2-3 minute počne mi titrat lampica za temperaturu, kada auto stoji ugrije se na 70 stupnjeva i pale se ventilatori. promjenio sam termostat na motoru. lampica cijelo vrijeme titra..

ODGOVOR:

Kontrolna lampica može titrati radi više razloga a to su : nedostatak tekućine u ekspanzionoj posudi, nečist rashladni sustav, senzor nivoa tekućine, relej B52 na postolju razvodne kutije , greške u električnoj instalaciji.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,3 i.- OBRTAJI POLUDE

Datum objave: 29.06.2011 00:05:02
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem Hyundai Accent 1.3 2001.god.prije mjesec dana sam zamjenio senzor protoka zraka jer je majstor utvrdio da je ne ispravan što se pokazalo točnim.Nakon nekoliko dana kod jutarnjeg paljenja javili su se problemi tj.auto upali no tada obrtaji " polude" skoče iznad 2000 te padnu ispod 1000 obrtaja i auto ili se ugasili ili se počne " gušiti".Sve to traje dosta kratko 5-6 sekundi a tada se stanje smiri.Zadnjih dana to se događa i preko dana ne samo ujutro s tim da mi sa auto par puta ugasio i u vožnji kad oduzmem gas npr.pri skretanju. Ja sam drugi vlasnik a auto ima 170000 km. U čemu je problem,molim vas pomozite,hvala!

ODGOVOR:

Uzrok su pojedini dijelovi sustava ubrizgavanja goriva a to mogu biti : potenciometar leptirastog ventila, MAP senzor, ECT senzor, aktuator minimuma, EVAP ventil rezervoara, IAT senzor temperature u usinom kolektoru, regulator tlaka goriva, ECU centrala. Nakon dijagnostike motora točno mogu navesti što je od navedenog neispravno .

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - PROBLEM SA XENON SVJETLIMA

Datum objave: 28.06.2011 23:56:58
Slika
PITANJE:

postovani gospodine Meic pozdrav,imam problem sa xenon svetlima.auto je bmw 320d e46 2000god.xenon je fabricki.pre par dana sam primetio da mi svetla sama blicaju.dok je auto u fazi mirovanja ne blicaju ali u toku voznje pocinju da blicaju.nema nikavih obavestenja na kontrolnoj tablia( mislim nisu popaljene nikakve sijalice).unapred hvala i pozdrav

ODGOVOR:

Xenon svijetla na Vašemu vozilu imaju upravljačku elektroniku i rade pod nadzorom upravljačkog računala BSI . Grešku koju ste opisali najbolje je ispitati pomoću servisno dijagnostičkog uređaja . Na taj način najbrže i najpreciznije možete saznati što je neispravno .  Moguće neispravnosti su : visokofrekventni generatori xenon žarulja, pad napona u električnoj instalaciji , upravljačka elektronika . Nekada su uzrok i same xenon žarulje.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B 1,6 i. - VRTI A NE PALI

Datum objave: 28.06.2011 16:08:06
Slika
PITANJE:

Poštovani. Imam vectru b, 1,6i 16v 1996. Neki dan vozikao se, stao i ugasio ga, stajao je 15-20min. Idem ga zapalit i nece. Zapali se na sekundu do dvije i crkne. Nakon ucestalog pokusavanja vise nece ni malo da se zapali. Samo vrti al nece da zapali. Pokusao sam na guranje i nista, za vrijeme šlepanja stavio ga u trecu i probao mu gasa dati, nista, ni da pipne. Inace mi se u zadnje vrijeme dogadja dok je hladan da radi ko na tri cilindra, cim se malo zagrije sve 5. Sa filterima malo kasnim sa izmijenom, jedno 2-3 tisuce, pa pretpostavljam da se mozda filter goriva zastopao. Zamolio bih vas za pomoc sta bi to moglo bit, pa ako nije veliki kvar, da ga probam sam uklonit.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu općenito mogu biti uzrok : mehanički sustav motora ( faza motora, kompresija ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( kablovi , bobina, senzor radilice, električna instalacija ) , susta ubrizgavanja goriva ( pojedini senzori motora, filteri, tlak goriva, injektori, nečist rezervoar, potenciometar leptirastog ventila, MAP senzor, relej ECU centrale ). Točan podatak o tome što je neispravno kao i cijenu popravka mogao bih znati nakon dijagnostike motora .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,8 i. - UREĐENJE GLAVE MOTORA

Datum objave: 28.06.2011 16:02:56
Slika
PITANJE:

pozdrav g.Meicu.imam jednu nedoumicu oko svog automobila pa ako moze odgovor bio bih vam veoma zahvalan.Vozim golf3 1,8-66kw,93god.monomotronok i vec odredzeno vrijeme mi pusta ulje izmedzu 3i4 klipa,doduse nije to neka velika kolicina,ali sam pored toga primjetio da su crijeva rashladnog sistem tvrda u toku voznje,i kada se zagrije na radnu temp.kao da neznatno slabije vuce.Inace rashladna tekucina je cista kao i cep,i ulje u motoru.Moze li se samo zamijeniti dihtung glave i eventualno ventili a da se drugo nista ne dira.UNAPRIJED VELIKO HVALA.

ODGOVOR:

Kada skidate glavu motora bila bi prava šteta ne urediti kompletnu glavu motora po pravilima struke . To znači obraditi siceve, ventile , dosjednu površinu . Uz treba upotrebiti najbolje i najskuplje brtve za glavu motora. Naravno Vi možete napraviti sve to po valastitom receptu što će biti nešto jeftinije ali to se ne isplati .

na vrh Povratak na vrh

SMART - PROCURILA VODENA PUMPA

Datum objave: 28.06.2011 16:00:09
Slika
PITANJE:

procurila mi je vodena pumpa na smartu benzinac.Dali ju mogu sam zamjeniti i na koji naćin Hvala

ODGOVOR:

Pumpa za vodu je smještena na takvom mjestu da je Vi bez odgovarajućeg alata , servisne dizalice i potrebnog znanja ne možete zamijeniti. Oprostite ne sumnjam u Vaše sposobnosti ali to nije sasvim jednostavno.

na vrh Povratak na vrh

BMW E 39 520 D - BROJ ŠASIJE I MOTORA

Datum objave: 28.06.2011 15:53:50
Slika
PITANJE:

zanima me moze li se preko broja sasije ucitat tj. saznat koji je broj motora kod bmw-a e39 520d 2000 godine.i gdje se nalazi taj broj tocno na motoru.

ODGOVOR:

Preko broja šasije mogu se saznati brojni podaci  kao i podacio o zapremini i snazi motora. Broj motore se ne može očitati .  Broj motora se uvijek nalazi na bloku motora i to na ravnoj brušenoj površini koja se nalazi u blizini brtve glave motora na bočnoj strani motora. Broj nije lako vidljiv .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - PODEŠAVANJE FAROVA

Datum objave: 28.06.2011 15:51:25
Slika
PITANJE:

Postovani,zanima me kako mogu podesavati farove lijevo i desno na Passat 5, godiste je 1997. Desni far mi skroz lijevo svijetli. Hvala !

ODGOVOR:

Na stražnjoj strani fara postoje dva mjesta ( PVC vijci ) koja služe za podešavanje farova po visini te lijevo i desno . Navedene vijke je lako prepoznati jer drugi ne postoje . Pažljivo okrećite navedene vijke i pratite snop svijetla na nekom kontrolnom uređaju.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 i. - ČESTO ŠTELANJE VENTILA

Datum objave: 28.06.2011 15:44:43
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Vozim megana 1.6 8v 96god. 66kw ugrađen plin, kazu da je motor u super stanju. Imam pitanje u vezi stelovanja ventila. Kad ih majstor nasteluje motor 10-ak tisuća radi super i mirno, a nakona toga počme drndat u leru, opet stelovanje ventila i sve 5. Malo mi to stelovanje prečesto, a majstor od plina koji ne steluje ventile kaže da povećam zazor za 0,05 na svakom ventilu jer je na plin i više se grije,a majstor koji šteluje kaže da to nije dobro jer se ventili neće dobro otvarati i da će lupati. Zanima me što mislite o tome i da li bi kod vas mogao doći da vi to izvidite te koja bi bila cijena stelovanja kod vas? Hvala

ODGOVOR:

Vaše vozilo ima plinski sustav a uz to treba imati ugrađen i sustav za hlađenje - podmazivanje siceva ventila. To je potrebno svakom motoru koji koristi plin inaće se sicevi ventila i ventili ubrzano troše. Kod Vašeg vozila treba očekivati i istrošenje vodilica ventila . Najbolje rješenej bi bilo uređenje glave motora . Mi za tu priliku ugrađujemo otvrdnute siceve ventila i ventile. Javite se pa ćemo o svemu detaljno razgovarati.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA PREMACY 2,0 DITD - NEMA SNAGE

Datum objave: 28.06.2011 15:39:55
Slika
PITANJE:

Poštovani. Mazda premacy 2.0 ditd 66kw. nema snage do nekih 2400rpm. Auto ima 260000 km. Svakodnevna pojava je da nakon paljenja hladnog motora radi normalno 2-3 min te se onda odjednom pojača na 1400-1500rpm nekoliko minuta, padne kazaljka temp. na min. i prima gas jako dobro. To stanje traje 1-2min i nakon toga opet turaža normalna do drugog hladnog paljenja. inaće sam primjetio da nema snage na uzbrdicama, malo strmije obavezno u prvoj brzini. Hvala i pozdrav

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu  mogu postojati dva osnovna uzroka a to su mehaničko stanje motora i sustav za upravljanje motorom ( pojedine elektronske komponente  ) . Na mehaničkom sustavu mogući uzroci su : suženje usinih kanala na glavi motora, niski tlak turbine, nakupljene čestice čađe u samoj turbini, djelomično začepljenje ispušnog sustava. Od elektronskih komponenata moguće neispravnosti su : pojedini senzori temperature, tlaka zraka, tlaka goriva, RPM senzor, senzor bregaste osovine, regulator tlaka goriva . Pojedine filtere i čistoću rezervoara nisam spominjao jer su to banalni razlozi. Naravno da mogu dati i precizniji odgovor ali tek nakon pregleda i dijagnostike Vašega vozila.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,8 i. - OT-GORNJA TOČKA ILI GMT MOTORA

Datum objave: 28.06.2011 15:37:31
Slika
PITANJE:

postovani gospodine Meicu veliki pozdarav iz Sarajeva.imam jedno pitanje vezano za golf3 1,8-66kw 93 god.Monomotronik.prije sam vam pisao oko podesavanja stroboskopom i hvala na odgovoru.mozete li mi odgovoriti sta na pomenutom motoru pretstavlja oznaka na bregastoj osovini ,o.t,a sta tacka oznacena bijelom bojom.inace kada tu tacku dotjeram ispod oznake o.t koja je na plastici iznad bregaste onda je rotor razvodnika na cetvrtoj svijecici.a kada postavim oznake o.t ispod oznake o.t onda je rotor razvodnika na prvoj svijecici.jeli to u redu i sta je onda ta bijela tacka.U naprijed hvala i izvinite ako je pitanje zamrseno.

ODGOVOR:

OT (  oben tocke ) je gornja točka ili GMT motora. Oznaka na motoru koje ste opisali su u redu . Da to nije tako ne bi mogli upaliti motor.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA 1991 - UGRADENJA PLINA PRINS

Datum objave: 28.06.2011 16:13:48
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Dobio sam u nasljedstvo Toyotu corollu xli iz 1991god sa 55000km. siguran sam u to jer je godisnje oko 2-3t km radila..nema tručeži, garažirana-tip-top stanje! sad me zanima koliko bi koštala ugradnja plina za nju? sa velikom bocom u prtljažniku. i ako ja sad otprilike radim oko 13000km godišnje, a potrošnja joj je oko 7L/100km.. jel bi se to meni isplatilo, sto se tiče ulaganja u sustav plina u odnosu na staro vozilo?

ODGOVOR:

Na vaše vozilo treba ugraditi kvalitetan plinski sustav i tada će to raditi odlično. Jeftini plinski sustavi nisu kvalitetni i stalno postoje neki problemi u vožnji. Plinski sustav koji ja ugrađujem je PRINS i njegova cijena s ugradnjom je 13,000,- kn za gotovinu . Vama je lako izračunati koliko je investicija opravdana.Na našoj stranici imate kalkulator koji Vam u tome može pomoći.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - PROBLEMI SA SERVOM

Datum objave: 27.06.2011 23:53:00
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozim Punto 1.2 (2005. godina)8 V (44 kw), uredno ga servisiram (sukladno preporukama iz servisne knjižice)i do sada sam prešla oko 80.000 km bez nekih većih problema. Prije tjedan dana počeli su problemi sa servom, a problem je počeo nakon što mi je netko parkirani, ugašeni auto, sa podignutom ručnom, odgurao u stranu 2-3 metra. Ne znam da li je to iniciralo kvar, ali navodim čisto zbog moguće korelacije sa još nekim kvarom (?). Kako se volan "ukrutio" i jedva sam ga okretala, otišla sam ravno u servis na dijagnostiku, gdje su dijagnosticirali grešku na senzoru kuta volana. Kako je uz gašenje motora i pauzu od 10-15 minuta lampica kvara prestala svijetliti i volan se ponašao normalno, "poništili" su javljanje greške i par dana auto je radio normalno. SAda se greška javlja konstantno, crvena oznaka sa znakom volana stalno je upaljena i volan se jako teško okreće. Molim vas za savjet - da li je potrebno promijeniti cijeli sustav serva ili samo senzor (naravno i da li je moguće :) Da li se problem može riješiti i na jefitniji način (popravkom postojećeg) ili se mora kupovati novi dio. Naime, obzirom na godište mog Punteka i cifru koju su spomenuli u servisu koji je dijagnosticirao kvar - omjer popravka i vrijednosti Punta je 1:3 :( Hvala unaprijed na odgovoru...

ODGOVOR:

Prvo i osnovno je da se utvrdi što je neispravno. Ako je to senzor isti nije skup . Ako je to sklop volana s upravljačkim modulom , to je skupo ali se isplati pokušati obaviti popravak. Puno puta popravak uspije. Ako popravak ipak ne uspije tek tada se razmišlja o novom servo volanu. Po potrebi javite se opet.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - INERCIONI PREKIDAČ

Datum objave: 27.06.2011 23:44:51
Slika
PITANJE:

pozzzzz,, Imao sam saobracajnu nezgodu,i prilikom udesa iskocio mi je erbejg... limariju sam popravio a auto nece da upali,,vergla ali nista.. nedovoljno baca gorivo..jer kad na usisnu granu uspem start sprej on upali,pa me interesuje da li postoji neki prekidac koji se mora aktivirati poslje udesa.. auto je Renault Laguna 2003god 1.9dci 88kw.. hvala

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu postoji inercioni prekidač za zatvaranje dovoda goriva. Isti ima karakterističan oblik a može se nalaziti u prostoru motora, ispod vozačkog sjedala ili u prtljažniku. Kada pronađete prekidač potrebno ga je samo stisnuti s vrha prema dolje.

na vrh Povratak na vrh