Danas je: 24.06.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT MAREA 1,6 16V - KONTROLNA LAMPICA MOTORA

Datum objave: 17.04.2011 17:54:46
Slika
PITANJE:

FIAT MAREAGosp Meić, čitam pitanja i odgovore, pa vjerujem da mi možete pomoći savjetom. Imam FIAT MAREA 1,6 16V ELX, benzinac, 1997.god. Bila je financijska koma pa sam vozila na rezervi. Kod vožnje auto ide super, ali nakon izvjesnog vremena ili kod čestog stajanja na semaforu pali se crvena svjetiljka(metlica), koja se inače pali kod paljenja auta kad se pokaže i svjetlo akumulatora, a onda se sve te lampice ugase, ta se svjetiljka uključi povremeno kod vožnje i tada osjetim da se guši auto kao da nema dovoljan dotok benzina. Zbunjuje me ako je problem sa pumpom, kad par dana ne vozim auto ide toliko dugo super i kod stajanja na semaforima i kad ga parkiram i nakon 1-2 sata ponovno krećem već kod samog paljenja odmah se upali ta svjetiljka i povremeno nestane kod vožnje, bez obzira na brzinu. Nije li to ipak neka druga sitnica ? Kako sam član HAK-a (na besplatnom pregledu), sve je ok, ali su mi rekli da je problem pumpa i da ide, dok ide. Kako sam vozila stare automobile na prethodnima sam znala sama to riješiti, ali ovdje imam osjećaj ili bolje rečeno želju da je ipak neka druga sitnica, pa Vas molim za savjet jer sam puno toga čitala i u forumima i sl. ali Vas sam izdvojila kao najkvalitetnijeg i obraćam Vam se sa punim povjerenjem. Unaprijed zahvaljujem na Vašem vremenu i savjetu. Mira

ODGOVOR:

Kontrolna lampica koju spominjete je kontrolna lampica motora a ista se pali kada postoji greškaa u sustavu paljenja ili u sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva. Na Vaše pitanje bih mogao potpuno točno odgovoriti nakon pregleda i dijagnostike motora. Ovom prilikom će odgovor biti opširniji jer postoje mnogi faktori i neispravnosti radi kojih se kontrolna lampica motora pali i radi kojih motor nema snage . To su slijedeći mogući uzroci : nečist rezervoar za gorivo, filteri, tlak goriva, nečisti injektori, senzor temperature motora, električna instalacija i konektori ( pad napona ),  aktuator minimuma, mjerač mase zraka, senzor tlaka zraka u usisnom kolektoru, senzor položaja leptirastog ventila, EVAP canister ventil, ECU centrala, probijanje visokog napona, stanje svjećica, bobina . Na žalost odgovor ne može biti kraći  jer sve što sam naveo može utjecati na stanje koje ste opisali.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - DIMENZIJA GUMA

Datum objave: 16.04.2011 11:01:20
Slika
PITANJE:

Cijenjeni gosp. Meiću! Pretpostavljem da imate mnogo obaveza i da Vam još "samo ja trebam sa pitanjem". Međutim, izgleda da ste mi Vi ostali jedina nada da riješim dilemu; i bio bih Vam jako zahvalan na informaciji. Naime, imam ford fiestu iz 2008.godine (onaj stariji redizajniran model). Zimske gume su dimenzija 175/65 14 na originalnim čeličnim felgama.Nedavno sam po povoljnoj cijeni kupio prilično očuvane polovne alu felge sa ET 35. Na alu felge sam montirao barum gume 185/60 14 i postavio na automobil. U vožnji nemam nikakvih problema, ništa ne zapinje niti šta smeta (za sada); doduše, da se primijetiti da su točkovi malo izbačeni ka vani (ali još uvijek su uvučeni pod blatobrane). Pokušao sam na razne načine doći do informacije, od savjetovanja sa poznatim vulkanizerima u Sarajevu - preko interneta - do pokušaja da se nešto otkrije u uputstvu za upotrebu automobila. Internet nudi mnogo informacija i varijanti, i u tom moru informacija ne umijem da proniknem najispravniju informaciju. Molim Vas da mi pomognete; da li sam pogriješio sa ET 35? A usput bih Vas upitao, da li i koliko štetno može uticati promjena ET na felgama u odnosu na održavanje vozila, možda veće naprezanje i češći popravci krajnika, ležajeva, kinetički zglob i slično?

ODGOVOR:

Promjer originalnih guma na vašem vozilu je 583 mm . Promjer guma koje ste ugradili je 578 mm ( za 5 mm manji promjer ) . Dozvoljeno odstupanje po promjeru je plus/minus 2,5 % .Kod Vas je to odstupanje - 0,86 % . Iz navedenog vidite da je to u granicama normale. ET je mjera koja pokazuje koliko je kotač izbačen prema vanjskoj strani vozila. Navedeni ET na naplatcima
( felgama ) koje ste ugradili je u granicama normale . To znači da neće biti nikakvih dodatnih naprezanja na rukavcima, ležajevima i ovjesima vozila.

na vrh Povratak na vrh

VW SCIROCCO 1,8 GTI - MOŽE LI UGRADITI TURBO PUNJAČ

Datum objave: 17.04.2011 23:41:33
Slika
PITANJE:

Gospodine Meić-u, imam VW scirocco 1987 god s motorom 1.8 gti od 70 kw. Zanima me mogu li ugraditi turbo punjač i od kojeg motora bi odgovarala turbina? I kakve bi još trebao izmjene napraviti da bi motor to podnio? Unaprijed hvala...

ODGOVOR:

Ugradnja turbo punjača na ovaj motor bi bila čista improvizacija s upitnom kvalitetom i funkcijom. Motori koji imaju turbo punjač se već u startu dimenzioniraju da izdrže dodatna opterećenja koje stvara turbina. Ako bi ipak htjeli ugraditi turbinu na postojeći motor tada treba izvesti monoge dorade i preinake jer ne postoji turbina koja bi potpuno odgovarala ovome motoru a koja bi se ugradila s nekog drugog vozila. Dodatne preinake bi trebalo napraviti na slijedećin dijelovima i sklopovima : ispušni kolektor, ispušni sustav, sustav za regulaciju turbine, usisni kolektor, usis primarnog zraka, modifikacija na glavi motora ( ventili, tvrđe opruge ventila ) , instaliranje novoga programa ( software ) radi neodgovarajućeg stupnja kompresije ( kompresioni omjer ) , korištenje visokooktanskog goriva radi pojave detonacija .  Na kraju se treba zapitati koja je svrha i opravdanost navedenih preinaka. Ako se želi djelovati da se postigne veća snaga motora onada je bolje , brže i jeftinije ugraditi kompletan motor 1,8 16V od 139 KS a oznaka toga motora je KR ili ugradnja istog takvog motora s oznakom PL koji ima  129 KS . Navedeni motori se standardno ugrađuju u vozilo VW SCIROCCO .

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,3 i - ZAMIJENITE SET SPOJKE

Datum objave: 15.04.2011 18:06:20
Slika
PITANJE:

Štovani,molio bih Vas za jedan savjet i mišljenje. Posjedujem Hyundai Accent 1.3 benzinac iz 2001. godine sa prijeđenih 120.000km. Drugi sam vlasnik sa pola prijeđene kilometraže od navedene. U zadnje vrijeme osjetim lagani smrad lamele (original tvornička), ali samo pri izrazitom opterećenju (npr. prijelaz preko Učke), pri tom usponu ne osjetim da lamela kliže već osjetim samo spomenuti karakteristični miris, a u svim drugim normalnim, prosječnim uvjetima vožnje lamela se ponaša u redu. Probao sam naglo ubrzati i promjeniti za stupanj-dva više te naglo dati gas, ali ne popušta. Isto tako sam probao staviti u drugu brzinu, povući ručnu, dati gas i probati krenuti, ali auto je poskočio i odmah se ugasio. Sporadično, vrlo rijetko mi se u zadnje vrijeme desi da pri kretanju ujutro auto zatrese dva-tri puta kratko pri startu te uz navedeni lagani smrad pri dugotrajnim velikim uzbrdicama to bi bile jedine karakteristike potrošene lamele. Kvačilo, doduše, hvata pri vrhu, ali meni ono hvata tako već nekoliko desetina tisuća km. Inače sam solidan vozač koji ne muči kvačilo i ne napreže ga naglim ubrzanjima. S obzirom da uskoro sa autom moram krenuti na dulji put od preko 2000km, možete li mi uopće dati nekakav uvid u stanje lamele i njenom eventualnom kraju iz podataka koje sam vam dao? Znam da je nezahvalno davati procjene ali koliko lamela uopće može još izdržati kada počne makar i minimalno klizati?

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu i svim simptomima koje ste naveli nije teško zaključiti da obavite što prije zamjenu seta spojke . Na put koji ste planirali nemojte ići prije nego ugradite novu spojku jer bi se moglo dogoditi da vučna služba bude skuplja od nove spojke .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ZVUKOVI KOD NOVOG AUTA

Datum objave: 15.04.2011 00:28:02
Slika
PITANJE:

Postavljeno pitanje: Poštovani, vidim sa ste jako elokventni i expeditivni pa bih se i ja usudio postaviti Vam pitanje naravno ako budete imali vremena da na njega odgovorite.....ovako vozim Megana Generation 1.5 dci 86ks star 2 mjeseca, prešao sam sa njim manje od 3000 KM....auto troši oko 5,5 l, solidno ide, malo je prebučan (al nema izolacije motora pa je to valjda ok)+ još nekih sitnica ima al ajde sve se daju "durat" osim sljedeće za koju tražim Vaš savjet: ovako kad idem u rikverc i stisnem kočnicu iz ovjesa se čuje lagani "klik" (što brže vozim u rikverc i jače stisnem kočnicu jači je taj "klik"), međutim ako se i dalje krećem prema natrag i opet stisnem kočnicu onda tog klika nema, ali ako idem recimo naprijed pa onda natrag taj klik je gotovo uvjek pristutan, zamjetio sam da se taj isti klik čuje i kad motam na mjestu u desno volanom (ali slabije) ili kad u vožnji negdje motam desno a brže se krećem vozilom....naravno auto je u garanciji 5 godina (a serviser moj pri > jatelj) i odveo sam ga u servis i sve su pregledali (čuo se taj klik pri vožnji u mjestu) na ovjesu nigdje nema lufta sve su detaljno preda mnom pregledali...isti su rekli da su u pitanju kočnice (nisam dobro razumio kao da klješta nešto imaju malo hoda i kao da je to normalno i da su čuli i kod drugih megana...hmmm)...al aj dobro nadam se da nisam bio preopširan u opisu problema , nadam se da ćete mi pomoći sa nekim savjetom i još da napomenem auto besprijekorno leži na cesti, kočnice su također izvrsne tako da sumnjam u neki luft ( a i sev je pregledano).....molim za savjet i unaprjed Vam zahvaljujem na istome!

DODATNO PITANJE:

Zahvaljujući i Vašoj sugestiji otišao sam u servis i rješio problem, promjenili su mi jednu disk pločicu koja je navodno imala lufta i aksijalne ležajeve amortizera tako da su zvuci iz ovjesa potpuno nestali, naravno nakon što sam inzistirao da novo vozilo ne bi smjelo imati ovake zvukove, i još jedan problem sam imao koji nije do kraj rješen pa bih Vas zamolio ako je ikako moguće da mi samo date sugestiju o čemu bi se moglo u ovome slučaju radit, nedavno sam zamjetio sa auto klikće na leru (zvuk sam snimio i nalazi se u privitku maila), dok se taj zvuk čuje auto normalno radi i nema nikakvih vibracija ili promjena u radu motora, kad dodam gas to kliktanje prestane, navedeni zvuk se čuje ponekad ne stalno (svako dva dana recimo)....naravno bio sam u servisu i poslušali su ovaj zvuk i rekli su da se radio o lošem gorivu vjerojatno (OMV) te da probam sa drugim gorivom i common rail aditivom, na pola tanka OMV-ovog goriva sam još nadosuo 20 l sa INE i taj aditiv i evo u 10 dana nakon toga (još imam 1/3 rezervoara) kliktanje sam čuo 2, 3 puta ali punooo punooo manjeg inteziteta zvuka nego na snimci koju sam Vam poslao, VAs bih samo zamolio da mi date Vaše mišljenje da li po Vama moguće da se radio o zvuku nastalom zbog lošeg goriva, što bi bila potvrda da se kliktanje čuje puno manje nakon korištenja aditiva ili se radi o nečemu drugome na što bih trebao opet u servis, samo na nadodam da auto normalno vuče, noramlno radi nema oscilacija pri radu u leru te da je auto nov( 2,5 mjeseci ,3500 km na sat)....i samo da Vam još jedanput zahvalim na ovim "probono" savjetima, usitinu ste raritet u današnjem kapitalističkom svijetu....

ODGOVOR:

Zvuk koji čujete i koji ste detaljno opisali nije uobičajen i nije normalna pojava osobito ne na novom vozilu. Zvuk nastaje radi zračnosti na nekom dijelu ovjesa, kočnih kliješta ili mehanizmu volana. U servisnim uvjetima nije teško otkriti kritično mjesto jer sam zvuk upućuje na mjesto gdje isti nastaje. Obzirom da je Vaše vozilo novo najvjerojatnije se radi o slabije fiksiranom dijelu ovjesa ili hvatišta za karoseriju. Zatražite uslugu i drugog servisa u cilju otklanjanja opisanog problema.

ODGOVOR NA DODATNO PITANJE:

Zvuk koji čujete nije normalan a može nastati radi lošeg rada neke od diza ili radi lupanja nekog od hidropodizača . Ovaj zvuk odnosno uzrok treba otkloniti.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,9 TDI - KOJE MOTORNO ULJE

Datum objave: 16.04.2011 16:17:42
Slika
PITANJE:

veliko hvala na vašim savjetima imam dva pitanja vezana za audi 80 b4 1.9tdi auto je u jako dobrom stanju zanima me koje mororno ulje koristiti za ovaj automobil dali polusintetičko 10-40 ili sintetičko 5-40 ja sm koristio do sada valvolin durablend polusintetika 10-40 ali kako čujem zbog turbo punjača da je preporuka sintetika 5-40 molom da mi date odgovor koje ulje i koja gradacija auto je prešao svega 70000km godina 1993 puno pozdrava i hvala na svemu .

ODGOVOR:

Za ovo vozilo možete koristiti motorno ulje 5W-40 i 10W-40 .  Važnije od toga je interval izmjene ulja koji treba biti svakih 10.000 do 15.000 km ili najmanje jednom godišnje.

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PUKLA KAJLA NA BREGASTOJ

Datum objave: 16.04.2011 16:15:32
Slika
PITANJE:

Pozdrav Moje pitanje je vise o vezi majstora,znaci poveo sam kola radi zamjene bregaste na fiat stilu i tokom skidanja zupcanika na bregastoj ispalo je da je ona kajla pukla,po njihovom nazvali su me i rekli da kad su skinuli da je ta kajla ispala kao da je vec bilo to puknuto,auto je bio u voznom stanju i jedino je trebalo bregastu da mjenjaju,pa moje pitanje glasi da nisu oni to sami ostetili tokom skidanja jer nije to plastika pa da tako lako pukne a i da je to vec bilo puknuto meni bi sigurno razbio ventile i ostale dijelove barem tako ja mislim. hvala

ODGOVOR:

Prilikom demontaže bregaste osovine nikako ne može doći do oštećenja klina ( kajle ) koja se nalazi u utoru bregaste osovine. Isto tako nije dobro da Vaše vozilo dovodite u servis u koji unaprijed nemate povjerenje. Na kraju bih naveo da cijena spomenutog dijela je manja od jedne kave u gostionici  a to je oko 1  Euro .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 JTD - POPUST NA RAD 20%

Datum objave: 14.04.2011 23:58:19
Slika
PITANJE:

Poštovani, bio bih vam zahvalan kada bi mi poslali ponudu za redovni servis vozila na 60000km. Vozilo je kupljeno i održavano u Auto komercu međutim nisam zadovoljan i mijenjam servis. Imam i problem koji mi se javio danas vezano za grešku koju vozilo izbacuje a radi se o grešci slikom i privitku po servisnoj knjižici i ispisuje poruku check engine. Takodjer imam i problem s prednjim lijevim amortizerom koji lupa, bio je prijavljen na jamstvo nakon 15000km i promjenjen je feder,međutim problem se vratio nakon 3 tisuće kilometara također i problem na središnjoj konzoli vezano za lampice rasvjete koje su također bile prijavljene na jamstvo međutim ponovo crkle nakon par tisuća kilometara. Radi se o fiat bravo 1.9 jtd multijet 2008g. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru

ODGOVOR:

Poštovani ,  za točne cijene motornog ulja, za cijene pojedinih filtera potreban mi je broj šasije vOzila i snaga motora . Trenutno imamo akciju gdje možete dobiti 20% popusta na sve radove. Međutim imam bolji prijedlog a to je da obavim kompletan pregled vozila s pregledom svih detalja te da nakon toga navedem točne cijene pojedinih dijelova koji će se koristiti na servisu. Naravno za Vas je takav pregled besplatan. Potrebno je samo da se telefonski dogovorimo kada Vam to odgovara.

 

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - KVALITETA METLICA BRISAČA

Datum objave: 15.04.2011 17:44:22
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meiću imam problem sa metlicama brisača.Naime imam ford escort 91 god i često moram mijenjati metlice brisača.Naime,radi se o tome da iako kupim nove bosch ili champion oni vrijede možda jedva 20 tak dana a tada je staklo zamuljeno po kiši i ne vidim kroz vjetrobransko staklo.Pa zar je to moguće? Mislio sam da je prvo do stakla koje je staro pa je zamašćeno,pa sam ga odmastio sa nekim nanosredstvom ,zatim mi je staklo zamijenjeno(napuklo je) i ista stvar i na novom vjetrobranskom staklu.Zar je moguće da proizvođači proizvode tako loše gume na metlicama? Zaključak sam izveo iz toga jer čak stavljam skuplju tekućinu (Sonax) samo da ne oštetim metlice ili nešto slično,pošto sam mislio da ih tekućina oštećuje.Ne vjerujem neprovjerenim markama mada evo kako vidite i provjerene marke što se brisača tiče su upitne.Preporučeni su mi Valeo brisači al da su skupi.Ima mi ih djevojka na twingu,moram reči da sam oduševljen. Nije bitna cijena,bitna mi je sigurnost.Vidljivost je apsolutno mi smanjena a to je opasno.Molim vas savjet u čemu je problem,brisači koji su nekvalitetni ili nešto drugo.Ne vjerujem da je normalno svakih mjesec mijenjati iste.Ne radim to,ali s obzirom na vidljivost zar bih trebao???

ODGOVOR:

Moguče je da su metlice brisača koje kupujete nekvalitetne. Dobro bi bilo da od Vaših poznanika saznate koje metlice koriste, koja je marka metlica , gdje iste kupuju.  Kada saznate koje su metlice dobre , takve metlice ugradite i na Vaše vozilo . To je najbolji način da dođete do spoznaje o kvaliteti metlica brisača.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - SERVO PUMPA

Datum objave: 15.04.2011 17:39:54
Slika
PITANJE:

Pozdrav, Imam problem sa servom forda fieste 2001 1.8 TDI. Volan je u vožnji skoro u potpunosti blokirao, mota se uz jedvite jade. Onda je odjednom proradio , pa blokirao i tako naizmjence.. Za vrijeme vožnje često se čuje zujanje. U Fordovom servisu rekli da je servo pumpa pri kraju i da je najbolje da se zamijeni, cijena originala 1050KM uz garanciju godinu dana. Planirao sam uzeti zamjensku, čuo sam da su bar upola jeftinije. E sad, koliko su pouzdane? Ili bi se problem mogao riješiti i sa polovnom pumpom? Hvala.

ODGOVOR:

Najkvalitetnije rješenje je originalna servo pumpa . Zamjenska pumpa je nešto lošije kvalitete ali je još uvijek dobro rješenje. O rabljenoj pumpi ne bih dao nikakav komentar jer se nezna u kakvom je stanju.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT 4 - PREGARAJU ŽARULJE

Datum objave: 14.04.2011 23:52:45
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić kao i uvijek najprije čestitke za Vaše nesebično pomaganje nama vozačima. A sada pitanja. Za R4 koji ima skoro 160.000 km a proizveden je 1986 god. do sada sam koristio motorno ulje Castrol, najprije GTX3 a zatim Magnatec. U oba slučaja gradacija je bila 10-40. Kada bih sada prešao na Valvoline MAXLIFE 10-40 dali bi time motor nešto dobio? Navodno da je to ulje preporučljivo za motore sa većom kilometražom. Drugo pitanje se odnosi na žarulje svjetla koje često pregaraju i unutrašnjost im se deformira (onaj mali poklopčić iznad niti za kratko svjetlo). Žarulje koje Većinom koristim su Hella, a jednom sam uzeo neku drugu marku i desilo se isto. Što je tomu razlog? Dali je u pitanju prejaka struja ili priozvođači više neznaju napraviti kvalitetnu žarulju?

ODGOVOR:

S uljem MAXLIFE 10W-40 nećete osjetiti nikakvu značajnu razliku u odnosu na ulje koje ste ranije koristili . Možda će se samo neznatno smanjiti potrošnja ulja i poboljšati učinak podmazivanja radi dodataka koje proizvođač stavlja u navedeno ulje. Nekih negativnih posljedica neće biti. Problem koji ste naveli sa žaruljama na žalost je poznati problem kod ovoga tipa vozila. Treba reći da uzrok nisu same žarulje nego kvaliteta izvedbe dosjeda i kontakata žarulje kao i kvaliteta materijala navedenih dijelova. Drugi uzrok može biti velika oscilacija napona radi lošeg regulatora napona i radi padova napona na pojedinim dijelovima električne instalacije ( konektori žarulja na farovima ) .

na vrh Povratak na vrh

NISSAN SUNNY - RIZIČNO PRANJE MOTORA

Datum objave: 12.04.2011 21:06:55
Slika
PITANJE:

Postovani, imam problem Od kako sam oprao motor (toplo pranje), poceo je da trokira i da teze pali,a i kad krenem zna da se ugasi! Kad se motor zagrije dobije normalan rad! U pitanju je nisan sanny 1.6 slx iz 94 god.

ODGOVOR:

Svako pranje motora je rizična radnja i može izazvati oštećenje pojedinih elektronskih dijelova vozila . Nakon što ste oprali motor potrebno je svaki električni spoj ili konektor rastaviti ( odspojiti ) , osušiti, po potrebi očistiti, tretirati s antikorozivnim sprejom ( može i WD ) . Isto treba napraviti i sa svim dijelovima sustava paljenja ( kablovi, svjećice, bobina, elektronika paljenja ) . Nakon dobro obavljenog posla motor bi opet trebao normalno raditi ( ukoliko nešto nije pregorilo u međuvremenu ).

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 2,2 dCi - FUEL INJECTION FAULT

Datum objave: 14.04.2011 15:20:50
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem Renault lagunu 2.2 dci 2003.godina. Auto je prešlo 161000km. U toku vožnje mi se pojavila informacija "fuel injection fault", auto počinje da slabije vuče. Stanem, ugasim auto opet nastavim nema te informacije, auto normalno radi. Nikakve čudne zvukove ne proizvodi. Ovakva pojava se dešava cca na svakih 1000km. Da li je potrebno čišćenje senzora protoka zraka ili nešto drugo, molio bi Vas za pomoć? Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Iz Vašeg opisa je jasno da motor povremeno izgubi snagu a mogući uzroci mogu biti brojni i to : senzor tlaka zraka, sustav za regulaciju turbine , senzor pedale gasa, zrak u sustavu goriva, dize, mjerač mase zraka, EGR ventil, tlak goriva u zajedničkom sabirniku, solenoid za regulaciju tlaka goriva, senzor temperature goriva, senzor radilice, senzor bregaste osovine, električna instalacija, ECU centrala. Greška se može pronaći pomoću kompjutorskog dijagnostičkog sustava i pojedinačnim ispitivanjem navedenih komponenata.

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - ZAMIJENITI RADNI CILINDAR KVAČILA

Datum objave: 13.04.2011 16:57:14
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam problem kod fiat stila 1.9 JTD 85kw PROPADNE KVACILO,više puta sam bio kod majstora ,neki su ozracavali a neki su zamjenili cilindar kvačila pod pedalom,i to traje nekih 2-3 mjeseca i onda opet propadne,sad kazu da je do nekog drugog cilindra koji se nalazi u mjenjaču ili na,odgovorite molim vas unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu postoje dva hidraulična cilindra spojke i to glavni cilindar spojke i radni cilindar spojke . Na Vašem vozilu je zamijenjen samo glavni cilindar spojke . Iz Vašeg opisa je jasno da treba zamijeniti i radni cilindar spojke i tada pedala neće propadati. Točno je da se radni cilindar nalazi na mjenjaču i nije ga teško zamijeniti.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV -DIMI KAD SILAZI SA PLANINE

Datum objave: 13.04.2011 16:52:57
Slika
PITANJE:

Zdravo postovani! Imam Golf 4 1.4 16v, 1999 god. Radi se o dimljenje mog auta. Desava se samo kada silazin iz planine i kada ne dam gas t.j. auto masinski koci cim dam gas dize veliki oblak dima (bjelo-sivkaste boje). Tako dimi (i pri maloj turazi) sve dok ne izadjem na ramnici i izbuvam auto. Dali je problem u katalizatorom koji e mozda zaprljan. Desilo mi se dva puta da pri malih obrtaja auto se zagusi i ne prima gas, ugasim ga i zapalim i opet ide dobro. Kada dimi zna i da ugasi cim zastanem na 9000 obrtaja. Ulje mi trosi normalno 1 l. od menjanje do menjanje tako da mislim da nisu karike. Imam i jos jedan sitan problem. Kad upalin auto i kada radi pod sauhom, radi vrlo neramnomerno, trese. Kada se automatski sputi sauh i cim zagreje radi ko sat. Molim vas da mi date vase misjenje o ovaj problem. Hvala vam!

ODGOVOR:

Katalizator nije uzrok radi kojega se pojavljuje dim na ispušnom sustavu.  Dim koji vidite može nastati od ulja koje ulazi u cilindar .  Motorno ulje može ulaziti u cilindar preko vodilica ventila ( istrošenje ) ili preko klipnih prstenova ( istrošenje ) . Obavite kontrolu mehaničkog stanja motora i tada ćete znati da li su uzrok vodilice ventila ili klipni prstenovi.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - KOČNI SUSTAV - PRVO UTVRDITI ŠTO JE NEISPRAVNO

Datum objave: 12.04.2011 20:33:56
Slika
PITANJE:

Imam probleme sa kočnicama.Neznam šta kupiti.Naprjed imam diske a iza doboše.Zanima me jeli kvar u diskima ili u pločicama.kada jako prikočiš trese se volan.Bio bih jako zahvalan ako mi odogovorite! Unaprijed Hvala

ODGOVOR:

Vibracije vozila prilikom kočenja uglavnom stvaraju prednje kočnice u manjoj mjeri su uzrok zadnje kočnice . Najčešći uzroci pojave vibracija su : prednji diskovi, disk pločice, kočna kliješta, hidraulika kočnice, istrošenost zadnjih bubnjeva kočnice, deformirane felge, neispravne gume, istrošenja na pojedinim dijelovima prednjih ovjesa . Na Vašemu vozilu najprije treba pregledati sve dijelove koje sam naveo , utvrditi što je neispravno i tek nakon toga nabavljati pojedine dijelove. Na taj način ćete izbjeći da kupite ono što Vam ne treba.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 DTI - ULJE U VODI

Datum objave: 12.04.2011 17:28:15
Slika
PITANJE:

postovani imam jedno pitanje u vezi opel astre 1.7 dti,naime prije tjedan dana kada sam kontrolirao vodu u posudi,naisao sam na ulje,kada stavim prst u posudu bude skroz crn od ulja,dobro sam isprao i ocistio posudu i cijeli sistem,sad vise od tjedan dana voda skroz cista nema ulja na vidiku,koji je razlog pojavljivanja ulja u posudi,brtva glave,glava motora?da napomenem da ne puse crijeva od vode,nema mjehurica u posudi,auto se ne vozi dok je hladan preko 2500okr/min,niti je ikad digao temp.preko 92,unaprijed zahvaljujem,pozdrav iz Splita

ODGOVOR:

Motorno ulje se može pojaviti u ekspanzionoj posudi kada je oštećena brtva glave, kada je oštećena glava motora, kada je oštećen hladnjak za ulje . Pratite stanje i dalje a nakon toga po potrebi provjerite sve što sam naveo kao mogući uzrok. Činjenica što rashladni sustav nije pod tlakom ( kompresija ) i što motor ima urednu radnu temperaturu ne znači da brtva glave ili sama glava nisu oštećeni.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA B - NAKON DUŽEG NEVOŽENJA GUBI SNAGU

Datum objave: 12.04.2011 17:18:42
Slika
PITANJE:

dobar dan!! Imam problem sa opel corsom b 1,4.Poslije duzeg nevozenja auto je poceo u voznji da gubi snegu. Promjenio sam filter goriva i nije puno pomoglo. izvadio sam i diznu(bar mislim da je dizna) i ocistio kada sam vratio motor radi samo na punom gasu cim oduzmem malo gasa staje. Ako moze pomoc unapriejd hvala!!

ODGOVOR:

Vaše vozilo ima elektronski sustav ubrizgavanja goriva kojime upravlja kompjuter i taj sustav ne možete popravljati u kućnoj režiji jer za to nemate potrebne instrumente, alat i znanje. Ovom prilikom jedino mogu nabrojiti što sve treba ispitati i provjeriti . To su slijedeći dijelovi i sklopovi : filter goriva, tlak goriva, injektor, regulator tlaka goriva, čistoća rezervoara za gorivo, senzor temperature motora, potenciometar gasa, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, mehaničko stanje motora ( kompresija, zabrtvljenost usisnog kolektora ).  Od svega što sam naveo Vi možete provjeriti stanje filtera goriva, stanje svjećica, posumnjati u neispravno gorivo radi dugog stajanja vozila.

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,6 - ULJE ZA MJENJAČ

Datum objave: 12.04.2011 17:22:08
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meić !!! Molim vas da mi kao cijenjeni stručnjak za automobile odgovorite na nekoliko pitanja: 1. Da li u mjenjač Škode Oktavie 1,6.L 55 kW - motor AEE 1999.godina benzinac mogu utočiti ulje Shell Spirax 75W-80 API GL 4 kojeg trenutno posjedujem ili moram nužno kupiti novo ulje gradacije 75W-90 koje bi navodno trebalo ići u mjenjač po proizvođačkoj specifikaciji,odnosno specifikaciji pojedinih proizvođača ulja što sam vidio na internetu ??? 2. Što mislite o ulju za mjenjač gradacije 75 W ( specifikacije G052726A2 ) ili ulju specifikacije G052512a2 ??? Da li bi ono bilo moj najbolji izbor za mjenjač ?? Navodno baš to ulje ide u peterobrzinske mjenjače Škode Oktavije ??? 3. Da li u gorivo svojeg vozila bez štetnih posljedica po motor mogu utočiti LIQUI MOLY - INJECTION REINIGER u svrhu čišćenja sistema ubrizgavanja,injektora i usisnih ventila ??? Da li je to štetno za injektore ??? Unaprijed se zahvaljujem na odgovorima i lijepo vas pozdravljam !!! Zdenko

ODGOVOR:

Odgovarajuće ulje za mjenjač je 75W-90 sintetičko .  U svojim savjetima ne smijem sebi dozvoliti slobodu i olako navoditi bilo kakve činjenice radi kojih bi Vi kao vlasnik vozila mogli imati neželjene poljedice. U ovom slučaju vjerojatno se ne bi ništa loše dogodilo upotrebom navedenog ulja ali ja takav savjet ne mogu dati jer nije u skladu s referencama koje je naveo proizvođać vozila. Moje osobno mišljenej je da se na ulju ne isplati štediti jer posljedice mogu biti vrlo skupe. U gorivo možete staviti navedeni aditiv jer je proizvođač naveo da nikakvih posljedica za dize neće biti.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - KAKO GA VOZITI ?

Datum objave: 12.04.2011 17:15:28
Slika
PITANJE:

sve pohvale za uloženi trud da svima pokušate odgovoriti i pojasniti probleme sa automobilima...ja sam još dosta neiskusan vozač i trenutno vozim VW PASSAT 1.9 tdi sa 90ks ( 2000godište, linija 3b2 ) i zanima me kako voziti taj auto,tj na kojim okretajima ga je najbolje voziti? zahvlajujem na odgovoru

ODGOVOR:

Vaše vozilo možete voziti u gradskoj vožnji s nižim brojevima okretaja od 1.800 do 3.000 o/min . Na otvorenoj cesti to može biti od 2.800 do 3.500 o/min . Povremeno - kratkotrajno možete ubrzati na 4.000 o/min kako bi iz ispušnih kanala izišle sve krute čestice koje su se u gradskoj vožnji nakupile u ispušnom sustavu i u dijelu motora .

na vrh Povratak na vrh