Danas je: 31.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV 1,9 TDI PD - AUTOMATIK TIPTRONIK MJENJAČ

Datum objave: 16.06.2011 10:50:48
Slika
PITANJE:

Molim vas posjedujem Golf IV 2002god TDI 130KS Special sa Automatik Tiptronik mjenjacem i mjenjac mi pravi problem,proklizaje u automatskoj voznji a kad ga prebacim na tiptronik salta malo bolje pa sam mislio promjeniti ulje i filter.Interesuje me koliko ulja ide u mjenjac i gdje se mjeri.

ODGOVOR:

Odgovarajuće ulje za mjenjač je G052 990 A2 . Količina ulja 3 - 4 litre. Ulje se ispušta na karteru mjenjača na čepu. Kroz isti čep se i puni . Postupak je specijalan i treba ga napraviti stručna osoba.

na vrh Povratak na vrh

BMW 116 - RAZLIKA U SILI KOČENJA

Datum objave: 16.06.2011 21:56:01
Slika
PITANJE:

Poštovani, moje pitanje glasi ovako: Jučer sam bio na tehničkom pregledu vozila i zapazio sam jednu stavku koja me dala na razmišljanje. Prošle godine na tehničkom pregledu test kočnica je pokazao ove vrijednosti: PREDNJA OSOVINA lijevo 2500N desno 2450N, a STRAŽNJE vrijednosti lijevo 2500N desno 2500N. Kočnice su bile ispravne. Početkom ove godine sam morao na redovni servis, te su tamo ustanovili da je potrebno promjeniti zadnje disk pločice i to je navodno i zamjenjeno. Rezultati jučerašnjeg testa kočnica glase ovako : PREDNJA OSOVINA lijevo 2450N desno 2500N, a STRAŽNJE lijevo 1400N desno 1450N. Kčnice su ispravne, ali mene interesira zašto je tolika razlika cca 1000N od prošle godine, kada su prednje i stražnje vrijednosti bile skoro identične i prije toga nije bilo nikakvih izmjena na kočnicama na. Postavljam si pitanje dali su u opće izmijenili disk pločice na stražnjoj osovini i što znače te količine u "njutnima" (dali što je brojka manja da je to bolje ili obratno). Vozilo je BMW 116. Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru. LIjep pozdrav!

ODGOVOR:

Razlika u sili kočenja lijeve i desne kočnice može biti 15% . Ako je to tako vozilo prolazi tehnički pregled a navedenu razliku u vožnji ne osjećate. Na veličinu sile kočenja utjeću brojni faktori i to : kvaliteta frikcionog materijala od kojega su napravljene kočne obloge,  stanja diskova /bubnjeva kočnice,  hidraulični tlak u sustavu kočnice,  kvaliteta guma . Kočnu silu koju možete vidjeti i očitati u Njutnima u stanici za tehnički pregled ( 1 kg = 10 N ) je sila koju stvara kočni sustav a koja je suprotna momentu okretanja valjaka . Detaljno objašnjenje o silama kočnog sustava zahtijevalo bi dosta vremena . Naravno da je bolje kada je sila kočenja veća.  Radi toga ću jednostavnim riječima reći kako ćete imati odličan kočni sustav. Za kočni sustav uvijek koristite prvoklasne materijale ( diskovi , disk pločice, papučice kočnice, ulje za kočnice, gume . Na svakom godišnjem servisu provjeravajte stanje navedenih dijelova , po potrebi dotrajale zamijenite.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 250 D - OBAVITI PREGLED VOZILA

Datum objave: 16.06.2011 01:09:17
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meić zanima me hitno jedan savjet. Radi se o mercedesu 250 d iz 1992 god. kojeg namjeravam kupiti.Auto je od prvog vlasnika i ima 256000 tkm stvarnih,prva je boja i nigdje korozije. Vlasnik ne spušta cijenu nikako ispod 4300 eura i zanima me da li je to puno. Da li su ti mercedesi pocinčani,vlasnik kaže da njegov jeste ali da nisu svi. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.POZDRAV!

ODGOVOR:

Po mojim saznanjima navedeno vozilo nema pocinčanu karoseriju ali isto ima dobru zaštitu podvozja. Ako Vam se navedeno vozilo sviđa , obavite po mogućnosti pregled motora, unutrašnjosti , podvozja, mjenjača . Ukoliko ne bude značajnijih primjedbi sami donesite odluku o kupnji. Svoje mišljenje o cijeni vozila nikada ne dajem a naročito ne  u slučajevima kada nisam ni vidio vozilo.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 146 1,6 BOXER - LUPANJE KAO DA JE GUMA PRAZNA

Datum objave: 16.06.2011 01:02:54
Slika
PITANJE:

Poštovani, nedavno sam kupio alfu 146, 1.6boxer sa plinom. auto je u solidnom stanju, no zadnjih par dana čujem kako mi nešto "lupa" kod kotača.. na pregledu kod mehanicara kad sam ga kupio, rekao je da spona ima malo "lufta" ali da nije nista kriticno. naime to lupkanje je kao kada vam je guma skroz prazna, no to lupkanje se cuje jace i ubrzanije kako se povecava brzina, odnosno kako se kotaci vrte brze. zanima me sto bi to moglo biti i mogu li jos par dana voziti dok ne odem do mehanicara?

ODGOVOR:

Lupanje koje ste opisali mogu stvarati slijedći dijelovi : homokinetički zglobovi, poluosovina, transmisija, ležaj kotača, felga guma . Ako ste u mogućnosti dođite u subotu u jutro da vidim o čemu se radi . Taj pregled će za Vas biti besplatan.

na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC 1,5 16V - JAČINA SVJETALA VARIRA

Datum objave: 16.06.2011 00:59:37
Slika
PITANJE:

vozim hondu civic 1.5 16v 84 kw¸1 lsi iz 1997 god a problem je u tome što mi se jačina svijetala pojačaju pa smanje kao da je negdje slab kontakt a ustvari kompletna struja je takva a drugo pitanje je...vozim npr 100kmh i od jednom mi auto pođe ubrzavati a naravno pritisak na papučicu gasa je isti...jesu li mi ova dva problema možda povezana jeli to do releja alternatora i di se on nalazi...sorry na količini pitanja ali toliko mi treba...pozdrav...

ODGOVOR:

Svijetla se mogu pojačavati i smanjivati radi nekoliko razloga a to su : akumulator, alternator, električna instalacija. Akumulator i alternator je lako ispitati . Kapacitet akumulatora mora biti veći od 60% a pad napona na akumulatoru prilikom paljenja ne smije biti veći od 2,5 V . Alternator mora davati stabilan napon u svim uvjetima i to treba biti u granicama od 13,8 do 14,8 V . S električnom instalacijom je malo složenija situacija a treba ispitivati sve kontakte i spojeve s masom.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,8 i. - SENZOR TEMPERATURE USISANOG ZRAKA IAT

Datum objave: 16.06.2011 00:56:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, bio sam na dijagnostici i pokazuje mi grešku "osjetnik temperature usisnog zraka" -prekid/spoj na plus. Pa me interesuje gde se on nalazi na vozilu? U pitanju je Golf 3, 1,8 Variant 1993 god. Pozdrav Dejan.

ODGOVOR:

Senzor temperature usisanog zraka IAT , nalazi se na samoj usisnoj grani . Lako ga je prepoznati jer na njega dolaze dvija električna voda . Drugih senzora na grani nema.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 2,0 16V - POVEĆANJE SNAGE MOTORA

Datum objave: 16.06.2011 00:53:59
Slika
PITANJE:

Poštovani,vozim ford focus 2.0 16v iz 2001.Zanima me povečanje snage motora za 20-30ks,pošto sada ima 131ks.Snagu motora ne bi povečavao chip-tuningom nego npr.promjenom bregaste osovine ili neku komponentu motora što bi dalo najbolji omjer uloženog dobivenog.

ODGOVOR:

Povećanje snage motora se može napraviti mehaničkim preinakama na motoru i chip tuningom. Mehaničko povećanje snage zahtijeva radikalni zahvat u motor što nije jeftino . Preinake se rade na klipnom mehanizmu , na glavi motora na bregastim osovinama na usisnom i ispušnom sustavu. Cilj ovakvog zahvata je povećanje stupnja kompresije, boljeg punjenja cilindara, bolje izmjene plinova. Sve skupa ima za cilj povećanje broja okretaja motora i snage motora. Nakon ovakvog zahvata potrebno je opet tuningom kreirati novu mapu motora ( kut predpaljenja, vrijeme ubrizgavanja, tlak u usisnom kolektoru ) .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - ŠKRIPANJE NA KOTAČU

Datum objave: 16.06.2011 00:42:34
Slika
PITANJE:

Imam passata 98 godina,1.9 TDI i htio bi vas pitati sljedece:naime na lijevom točku mi se čuje zvuk kao da škripi kad motam volanom pa vas pitam sta bi moglo piti?Da nije mozda u pitanju kugla?

ODGOVOR:

Škripanje koje čujete može se stvarati radi kugle ovjesa ali i radi drugih dijelova ovjesa i to : selen blokovi ovjesa, aksijalni ležaj amortizera, krajnik spone, spona volana . Pregledom vozila mogao bih točno reći gdje i zašto nastaje škripanje .  Pregledajte sve dijelove koje sam naveo.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA 2.0 DTI, 74 KW - NAPRAVITI DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 15.06.2011 18:08:58
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozm Opel Zafiru 2003 DTI i kada upalim auto osatne mi goriti žuti auto sa ključem , koji se ugasi kada dostigne 2.5 tisuće okretaja,i opet se upali oko 3,5 tisuće okretaja i tada auto naglo usporava i ne postiže više od 3tisuće oktetaja. i u zadnje vrijeme jako dimi crni dim, pa vas molim da mi kažete što bi trebalo uraditi? Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Treba najprije napraviti dijagnostiku motora i ispitati pojedine komponente  motora i na sustavu za upravljanje motorom.  Moguće neispravnosti su : filteri, tlačne cijevi turbine, EGR ventil, mjerač mase zraka, regulacioni ventil turbine, senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor položaja pumpe, kontrolni modul pumpe,regulator količine goriva. Nakon dijagnostike točno ćete znati što je neispravno i kolika je cijena popravka.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF V - ISPRAVNOST KLIMA UREĐAJA

Datum objave: 14.06.2011 23:40:15
Slika
PITANJE:

ovako vozim golf 5 gti 2006 godina! mjenjao sam kompresor klime posto je bio neispravan i sada je drugi kompesor klime (polovni) na autu.klima krene hladiti tek nakon 5-10 km ovisi o nacinu voznje i ako auto vozim na visokim obrtajima hladi jako ali na leru ne hladi i hladi jako slabo? kaze moj majstor da je to mozda neki senzor klime vec smo sve gumice promjenili jos je to ostalo! zanimalo bi me vase misljenje? hvala

ODGOVOR:

O efikasnosti i učinku klima uređaja važna je ispravnost svih dijelova sustav . U ovom slučaju treba najprije biti uvjeren da je ugrađeni kompresor točno odgovarajući i ispravan . Ako je s time sve u redu važni su i drugi dijelovi i njihova ispravnost : dehidrator , kondenzator, ekspanzioni ventil,  tlačna sklopka ( presostat ) , isparivač, cijevni vodovi . Kada se otklone sve greške u sustav se stavlja ulje za kompresor i točno određena količina plina. Nakon toga se obavlja kontrola gornjeg i donjeg tlaka plina koji moraju biti u točno određenim granicama.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 2,0 HDI - POSAO ZA AUTOELEKTRIČARA

Datum objave: 14.06.2011 23:44:28
Slika
PITANJE:

Imam problem na Pezou 407hdi 2005god.Svaki put kada pritisnem kocnicu dobijem zvucno upozorenje i na bordu mi pise Direktion indikators fauliti.I po nekad mi paralelno pokazuje da mi neka od sijalica nije ispravna a svaka radi 5 puta sam ih promijenio.Zamolio bih Vas da mi kazete sta je u pitanju i kako se moze rijesiti?Unaprijed hvala...

ODGOVOR:

Navedeni natpis obavještava da je neispravan pokazivač pravca. To se dogodi kada se upali stop svijetlo i radi slabe mase nastane pad napona na zadnjoj stop lampi . Neispravno može biti : konektor, kontakti, električni vodovi, žarulje , stop šalter. Navedeni natpis pali BSI računalo. Problem ćete riješiti kod svakog boljeg autoelektričara.

na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA 1,4 i.- KADA MIJENJATI ZUPČASTI REMEN?

Datum objave: 14.06.2011 23:47:12
Slika
PITANJE:

Poštovani,ja imam seat cordobu 1.4,2000.godina.zanima me nakon koliko kilometara treba mjenjati zupčasti remen?od zadnje izmjene je auto prošao 40000km.hvala

ODGOVOR:

Ovo je rijetki automobil kod kojega proizvođač nije točno naveo interval kada se mijenja razvodni mehanizam . Proizvođač daje slijedću uputu da se prva kontrola stanja razvodnog remena i mehanizma radi na 60.000 km a svaka slijedeća za 30.000 km . Zamjena se obavlja po potrebi kada se zaključi da je sustav dotrajao. Nije baš precizno ali to je uputa. Prema mojem iskustvu iz prakse dobro bi bilo da se zamjena obavi na 90.000 km ili svakih 5 godina.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX 1,4 i. - GDJE JE INDIKATOR TEMPERATURE ?

Datum objave: 14.06.2011 23:54:03
Slika
PITANJE:

Gospodine Meiću zanima me gdje se nalazi indikator temperature na Citroen ZX-u 1.4i,i ako imate kakav savjet kako da provjerim ispravnost instrumenta za pokazivanje temperature.

ODGOVOR:

Indikator temperature se nalazi na glavi motora s lijeve strane, lako je uočljiv. Ispravnst instrumenta je najbolje napraviti tako da sa preciznim termometrom ili servisnim računalom izmjerite stvarnu temperaturu motora . Tada to usporedite s prikazom na termometru na instrument ploči  i odmah vidite ima li odstupanja.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DI - PROBLEM DOVODA NAFTE DO FILTERA

Datum objave: 14.06.2011 23:57:30
Slika
PITANJE:

Imam auto Opel astra 2000 g. 2.0 DI. Imam problema sa dovodom nafte do filtera auto je se ugasio na autoputu i nece vise da se upali. Sad je moje pitanje: sta bi moglo to da bude i dje stoji ta pumpa. Ja sam vec gledo u rezervaru al tu nije tu samo ima regulacija kolicine goriva. Ako mozete da mi odgovorite pitanje bio bi vam puno zahvalan. pozdrav Vilim

ODGOVOR:

Vaše vozilo ima dvije pumpe i to visokotlačnu na motoru i dobavnu pumpu u rezervoaru. Ispitivati treba slijedeće :  čistoću rezervoara, dobavnu pumpu, relej dobavne pumpe, cijevi dovoda goriva, prisutnost zraka u gorivu, filter goriva, senzor radilice, električnu instalaciju i konektore, ECU centralu.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDCI - MAJSTORI NE ZNAJU ŠTO MU JE

Datum objave: 15.06.2011 00:12:07
Slika
PITANJE:

Postovani,imam problem sa Fordom Focus-om,1.8 TDCi,2001 g.Naime,auto se ugasio i od tada ne moze se upaliti.Majstori gledali i zakljucili da ne baca gorivo na diznu.Nakon toga na automobilu su proverili senzor bregaste,senzor radilice,mjenjan regulator pritiska pumpe,motor uzupcen kako treba,nije uvukao vazduh,nije ostao bez goriva...Na dijagnostici prijavljuje gresku na senzoru pritiska goriva.,ali i za to kazu da je u redu.Na kraju meni auto stoi 7 dana,a i dalje se ne zna staje.Iskreno vas molim da mi pomognete.Unapred zahvalan.

ODGOVOR:

Kvar na Vašemu vozilu prelazi granice i mogućnosti servisa koji vam pokušava popraviti vozilo. Uz sve detalje koje ste naveli koji također mogu biti uzrok radi kojih motor ne može upaliti po potrebi ispitajte i slijedeće : sustav za blokadu paljenja ( imobilajzer, ključ s transponderom, elektromagnetska antena, električna instalacija ) , mehaničko stanje motora, FRP senzor na Rail-u, solenoid za kontrolu tlaka goriva, visokotlačnu pumpu, dize, relej upravljačkog računala, električnu instalaciju od motora do ECU centrale, ECU centralu.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - PROBLEM SA BLOKADOM MOTORA

Datum objave: 15.06.2011 00:14:52
Slika
PITANJE:

Imam problem na skodi fabiji sa blokadom motora. Non stop mi se javlja lampica za kod kljuc i nemogu da ga upalim, kljuc je original. Serviser izbrise greske i on onda radi neko vreme, a onda opet. pre par dana mi je zamenjen imobilizator(serviseri ga zovu antena) i kabal od nje do kompjutera, medjutim opet isto. Imate li neki savet ili slicno iskustvo. Pozdrav

ODGOVOR:

Na Vašemu vozilu postoji sustav za blokadu paljenja a isti se sastoji od ključa s transponderom, od elektromagnetske antene oko kontakt brave, od električne instalacije , od imobilajzera ( računalo za blokadu paljenja ) . Kada je neispravan bilo koji od navedenih dijelova sustav blokade može stvarati probleme . Osnovni zadatak Vašeg servisa nije brisanje greške nego iznalaženje greške i otklanjanje greške. Obavite ispitivanje svega što sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 i. - SERVO VOLAN, TEMPERATURA, ....

Datum objave: 15.06.2011 00:21:00
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić! Moja pitanja su vezana za opel vectru 1996. godište 2.0. benzinac 100 kw.Ima otprilike 195000 km.Auto inače dobro radi ali troši ulje oko 1 litru na 1000 km.Kad je hladan ne dimi,dimi kad se zaustavim i to samo ako je zagrijan(normalna radna temperatura).Tada u retrovizoru znam vidjeti oblake sivog dima najčešće kod stajanja,malo turiram i nema više.Drugi problem je da kad se normalno vozim po ravnom temperatura mu bude oko 80 stupnjeva,dakle ne uspijeva postići radnu temperaturu a ako se spuštam to pada prema plavom.Kada je opterećen brzinom ili uzbrdicom postiže normalnu temperaturu ali dimi isto kao kad je zagrijan na minimumu.Termostat je izmijenjen (stavljen original novi cca 500 kn).Rezultata ima ali to nije to.Još uvijek ne postiže normalnu temp u vožnji bez obzira šta sam naknadno testirao termić (otvara na 92-95 stupnjeva).Pri spuštanju više kazaljka ne pada u "plavo". I zadnje pitanje je vezano za servo volan.Teško se okreće na minimumu a pri dodavanju gasa lagano ali uz zvuk koji sliči fućkanju.Razina ulja je u redu.Dali treba kupiti novu pumpu servo volana ili možda samo izmijeniti ulje?Dali se to može ugraditi neka polovna ili mora biti nova?Unaprijed sam Vam zahvalan te Vas molim da mi odgovorite na ova pitanja uz savjete što i kako.Lijepi pozdrav!!!!

ODGOVOR:

Potrošnja ulja koju ste naveli je povećana . Potrošnja nastaje radi istrošenosti vodilica ventila i brtvi na vodilicama ventila. Mali utjecaj može imati i istrošenje na klipnim prstenovima. Uređenjem glave motora praktički bi riješili potrošnju ulja. Variranje i nastabilna temperature motora najčešće nastaje radi nekvalitetnog ili radi lošeg termostata. Ako je termostat prve klase i potpuno ispravan temperatura motora je stabilna oko 90 °C . U Vašem slučaju uzrok može biti i veliko odstupanje ( greška ) u prikazu temperature motora . Za tu pojavu nije kriv termostat nego : indikator temperature , električna instalacija, instrument ploča . Izmjerite stvarnu temperaturu motora s profesionalnim radioničkim termometrom i odmah ćete znati što je neispravno. Logično je da najprije zamijenite ulje u servo volanu jer i to može imati utjecaja. Ostali mogući uzroci su : visokotlačna cijev od servo pumpe do volana, sama servo pumpa , servo volan. Možete ugraditi rabljene dijelove . Počnite s uljem, visokotlačnom cijevi, servo pumpom a volan kao uzrok ostavite za kraj.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i. - DA LI SU AMORTIZERI ISPRAVAN I?

Datum objave: 15.06.2011 00:25:47
Slika
PITANJE:

imam novu opel corsu 1,4 proizvodnja 2011.g. Prilikom prve registracije pokazatelji za zadnje amortizere su bili na donjoj granici tolerancije.Po savjetu kontrolora u stanici za tehnički pregled,napravili smo provjeru nakon prijeđenih tri tisuće kilometara.Pokazatelj za zadnji lijevi amortizer je bio ispod minimalne vrijednosti,dobio sam ispis iz uređaja ovjeren pečetom i potpisom odgovorne osobe u STP-u i naputak da se javim u ovlašteni servis radi zamjene obzirom da je vozilo pod garancijom.U servisu su mi dali ispis iz svog uređaja za provjeru i rekli defacto da kontrolor u STP-u nema pojma i da mu slobodno pokažem njihov ispis i da je sve u redu.Danas mi je opet kontrolor u STP-u rekao da ni po njihovom ispisu vrijednosti nisu u redu i da će mi to opet isprintati i ovjeriti i da su na moj zahtjev u ovlaštenom servisu dužni izvršiti zamjenu amortizera. Molim savjet ili pokazatelje ispravnosti amortizera za ovo ipak novo vozilo.

ODGOVOR:

Osoblje servisa trebalo bi da je daleko stručnije nego djelatnik stanice tehničkog pregleda. Osoblje servisa također održava Vaše vozilo i njima bi trebalo biti bitno da Vaše vozilo bude ispravno a Vi kao vlasnik vozila zadovoljni. Na taj način Vi ste njihov poslovni partner . Isto tako njima je jako bitno da imaju zadovoljnu stranku jer je to dobra besplatna reklama.  Zapamtite slijedeće . Svaki bolji automehaničar će i bez uređaja za ispitivanje amortizera znati prepoznati na probnoj vožnji da li je neki od amortizera ispravan ili nije.  Da li Vi osjećate da je Vaše vozilo nestabilno ? Da li osjećate lupanje u predjelu amortizera ? Da li osjećate bilo kakvu nepravilnost na ovjesima prilikom vožnje? 

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 2,0 i. - AUTOMATSKI MJENJAČ

Datum objave: 14.06.2011 09:07:46
Slika
PITANJE:

Poštovani, par pitanja u vezi ford mondeo 98godina, 2.0 benzin automatik, pređenih 100 000km. 1.prilikom mjenjanja brzina (P>R, R>D itd) se osjeti udar na čitavom autu. Pogotovo kada ostavim auto na nizbrdici, pa sutra trebam krenuti puno je teže prebaciti iz P u R, moram dosta jače povući ručicu mejnjača te kad prebacim u R udar je isto dosta jači nego obično i osjeti se na čitavom autu. Pitam jel ovo normalna pojava, jer nisam imao priliku voziti još nekog forda sa automat. mjenjačem. Ulje u mjenjaču mislim svakako mjenjati, kako znati koliko ulja treba- jel se sipa novog ulja koliko se i starog izbaci?, uz to i filter i dihtung. Tokom vožnje odlično mjenja brzine, bez ikakvih trzaja problema i sl. 2.Kako znati kada je disk potrošen, jer kada pređem prstom preko ruba diska osjetim kao metal na rubu diska. I da li je obavezno uz zamjenu diska i pločice?

ODGOVOR:

Kada vozilo stoji na nizbrdici i kada je ručna kočnica slaba, tada kompletno opterećenje stoji na mehanizmu mjenjača. Tada nije ništa neobično da pomicanje ručice mjenjača iz položaja P ide teško uz zvuk udarca. Ako se mjenjač u normalnoj vožnji dobro šalta to je dobar znak i tada ne govorimo o nekom nedostatku ili kvaru mjenjača. Ulje u mjenjaču i filter mjenjača ( ako mjenjač ima karter ) se mijenjaju svake dvije godine ili svakih 60.000 km . Odgovarajuće ulje za mjenjač je Ford No.ESPM-2C166-H . Količinu ulja treba vidjeti prema tipu mjenjača a to se vidi na pločici ili kućištu mjenjača. U mjenjač uvijek ide nešto manje ulja nego što stane u sam mjenjač jer dio ulja ostaje u hidrauličkom pretvaraču. Istrošenost diska je lako prepoznati vizuelno ili mjerenjem debljine diska.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - UPITNA KVALITETA ULJA ?

Datum objave: 14.06.2011 09:12:44
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim VW PASSAT B4, 1.9 TDI 1Z motor, i nakon poslednje zamene ulja u motoru, potrošnja ulja je naglo porasla. Uvek sam koristio sintetičko ulje Castrol oznaka 5w-40 i zamenu ulja i svih filtera obavljao na 7500 - 8000 pređenih kilometara. Prethodno ulje koje sam sipao je Castrol Softec 5w-40 a trenutno je Magnatec 5w-40 i dosta ga troši, otprilike 1l na 2000km dok se to ranije nije dešavalo. Koliko sam upoznat Magnatec je naslednik Softec-a i to je neka praksa Castrola-a kao proizvođača baš zbog čestog kopiranja da s vremena na vreme menja ambalažu. Pitanje je da li sam ovog puta kupio ulje koje je lošijeg kvaliteta da ne kažem neka kopija, jer sam čuo da se motorna ulja vodećih proizvođača falsifikuju ili je vreme da pređem na polusintetičko ulje 10w-40 uzimajući u obzir činjenicu da je motor prešao oko 250000km i da onda vidim šta će se dešavati. Inače motor lepo radi, isto vuče nema razlike samo je potrošnja dosta veća sa Magnatec 5w-40 uljem. I ne verujem da se nešto moglo desiti u motoru da potrošnja sa 0 litara nakon 8000 pređenih kilometara poraste na 2l na 8000km. Inače nigde ne curi ulje, turbina nije masna itd.

ODGOVOR:

Logičan zaključak je da ulje koje ste stavili u motor nije deklarirane kvalitete. Mnogi dobavljači pakiraju ulje upitne kvalitete u ambalažu koja se ni po čemu ne razlikuje od originalne. U praksi ima takvih pojava i teško ih je prepoznati . Zamijenite navedeno ulje i stavite drugo koje je odgovarajuće kvalitete .

na vrh Povratak na vrh