Danas je: 23.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ZAFIRA B CDTI - ZAMAŠNJAK

Datum objave: 02.05.2011 19:05:14
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imamo opel zafiru B cdti 100 ks iz 2005 godine. Prošla je 50000 km i otišao je zamašnjak. Vozi je žena i to nježno. Pitanje glasi koji su najčešči uzroci da se pokvari zamašnjak, na takvom autu,jer to nisu pakne da se mjenja na toj kilometraži. Da li je to boljka zafire,težine auta,ubrzavanja,kočenja ili jednostavno tvornička greška.Znate li neki prosjek kilometraže za novije aute kad odlazi zamašnjak.Ako možete općenito opišite taj zamašnjak.Može li se uraditi prventivni pregled i da li bi to nešto znaćilo za spas zamašnjaka.Na dotičnom autu koji je bio uredno servisiran nije značilo ništa.Hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Najčešći uzroci radi kojih nastaje oštećenje na zamašnjaku s dvije mase su : neispravne dize , način vožnje, istrošenje i vibracije u mjenjaču . U najvećem broju slučajeva uzrok su neispravne dize ( različita količina goriva na pojedinim dizama ) . Kada su dize neispravne uglavnom se to stanje ne može utvrditi i prepoznati u vožnji . Nepravilan rad diza generira permanentne udarce na mehanizam dvomasenog zamašnjaka i nakon određenog vremena utvrdi se da je zamašnjak neispravan . Ugradnjom novog zamašnjaka stanje će se kratkotrajno poraviti ali će i novougrađeni zamašnjak nakon 10.000 do 15.000 km opet stradati jer nije otklonjen uzrok nego samo posljedica. Preventivno pregled se može napraviti a obuhvaća ispitivanje diza i ispitivanje zamašnjaka u specifičnom režimu vožnje .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-270 W 211 - SAJLE RUČNE KOČNICE

Datum objave: 02.05.2011 19:01:52
Slika
PITANJE:

Imam E klasu 270 tip 211 i rucna kocnica tj.(nozna pored kvacila )kada se pritisne propada interesira me kuda prolaze sajle ili jeli mozda znate ili je nesto drugo nije na zadnjim kotacima ono sto se moze zategniti hvala u napred

ODGOVOR:

Sajle ručne kočnice prolaze iznad poda s unutrašnje strane vozila, nakon toga ispod zadnjeg sjedala i na kraju izlaze ispod podnice vozila i idu na zadnje kotače. Obavite kontrolu kompletnog mehanizma od poluge ručne pa do izlaza iz vozila. Isto tako provjerite kočne papučice ručne kočnice koje se nalaze u zadnjim diskovima.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - INERCIONI VENTIL ZA ZATVARANJE GORIVA

Datum objave: 02.05.2011 18:58:07
Slika
PITANJE:

Molim Vas možeteli mi odgovoriti gdje se nalazi SUSTAV ZA PREKID DOVODA GORIVA U SLUČAJU SUDARA HYUNDAI ACCENT 2001 GOD.Unaprijed zahvalan!

ODGOVOR:

Navedeni dio nije sustav nego inercioni ventil koji prilikom sudara ili velikog usporenja vozila zatvara dovod goriva. Isti se može nalaziti u prostoru motora s lijeve ili desne strane neposredno ispod poklopca motora ( prednja hauba ), ispod sjedala vozača, u prtljažniku vozila ispod lijeve ili desne PVC obloge.

na vrh Povratak na vrh

FORD PUMA 1,7 i. - KLIMA UREĐAJ

Datum objave: 02.05.2011 09:46:51
Slika
PITANJE:

Imam Ford Pumu, 125KS. Počelo mi se nedavno događat da uključim klimu i da hladi, i odjednom prestane hladit, već puše topli zrak. Nakon što nekoliko puta na prekidaču uključim-isključim KLIMU, ona opet počne puhat hladno. Molim Vas za savjet, dali je razlog tome što možda treba napunit klimu, ili je kvar vezan možda uz struju ili elektro-instalacije. Pitam zato, što taster kad uključim da radi klima svijetli zelena lampica, a kad klima prestane hladit, i počne puhat topli zrak, ta zelena lampica na prekidaču gori zeleno, ali jedva da se i primjeti. Nakon, par puta kad ga pritisnem-uklučim i isključim, čim klima počne hladit, prekidač, tj.zelena lampica na prekidaču od klime, opet svijetli jako. Nebih željela da me neki majstor iskoristi, moje neznanje pa da mi kaže da se pokvario cijeli sistem klime, i da sve treba promjenit novo, a problem je npr. samo u punjenju klime ili možda u instalacijama. Zahvaljujem puno, i svaka pohvala na profesionalnosti i ideji da ljudi mogu postavit ovim putem pitanje, i dobit informaciju ili odgovor, a već takav odnos prikazuje Vašu profesionalnost i poslovan odnos. Svaka pohvala. Unapred zahvaljujem

ODGOVOR:

Prije odgovora na Vaše pitanje važno je da kažem nekoliko korisnih informacija u vezi klima uređaja. Redovni servis na svakom klima uređaju na vozilu radi se svake dvije godine ( službena preporuka proizvođača ) . Na taj način klima uređaj odlično radi i dugo traje bez značajnih popravaka. Redovni servis podrazumjeva zanjenu ili dopunu freona R 134 a , stavljanje ulja u kompresor , zamjenu dehidratora . Sad bih se vratio i na vaše pitanje . Na klima uređaju Vašega vozila najprije treba provjeriti koliko plina ima u sustavu jer je to najčešći uzrok radi kojega klima uređaj ne radi ispravno ili ne radi nikako . Nakon provjere količine plina obavljaju se i ostale kontrolne radnje i to provjeravanje tlakova , kontrola ekspanzionog ventila te ostale potrebne kontrolne radnje. U pravilu se uvijek ide korak po korak od najjednostavnijih kontrola do složenijih ispitivanja ako to situacija nalaže. U svojoj praksi najčešći slučajevi  s kojim se susrećemo je upravo nedostatak plina i potreba za redovnim servisom klima uređaja. Ako ima kakvih nejasnoča javite se opet , možete i telefonom.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,6 16V - PRAZNI HOD

Datum objave: 02.05.2011 09:41:07
Slika
PITANJE:

G Meić molio bi vas za pomoc oko praznog hoda,vozim ford fokus iz 2001 1.6 16v prvi vlasnik,auto je preslo oko 150 tisuca i u dobrom je stanju,ali me muci prazan hod ustvari na malim okretajima radi motor spusta se do 600rpm,prvo smo pomislili na iac ventil,zamjenim ga ali i dalje isto,ocistili brzgalice ali bez promjena,pa me zanima koji bi slijedeci problem mogao biti.

ODGOVOR:

Uz sve što ste naveli još mogu biti slijedeći uzroci : propuštanje na usisnom klektoru, konektori električne instalacije ( pad napona ), leptirasti ventil, ECT senzor temperature motora, tlak goriva, ispravnost pojedinih injektora, mjerač mase zraka, senzor položaja leptirastog ventila, ECU centrala. Po mogućnosti provjerite navedeno.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI PD - OTEŽANO ŠALTANJE U DRUGU BRZINU

Datum objave: 02.05.2011 09:31:33
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic. Nedavno sam kupio golfa 4 1.9TDI pumpa dizna 85KW 2001.g,pa bi vas upitao sljedece: kada saltam u 1 i 2 brzinu malkice mi djeluje grublje nego kad saltam u 3,5,5,6.Da li je to obicaj kod ovih golfova takav? na raznim forumima sam citao da su mnogi imali tezi problem,kod njih prebacivanje u 1 i 2 je bilo znatno teze pa su morali mjenjati cijeli mjenjac..Bojim se da vremenom i meni ne bude otezano to saltanje..DA li imate vi kakva iskustva oko toga? Unaprijed Hvala..

ODGOVOR:

Otežano šaltanje u drugu brzinu ne mora značiti ništa dramatično . Provjerite mehanizam za šaltanje i po potrebi podmažite pokretne dijelove na kojima može nastati trenje. Isto tako vodite brigu o intervalu izmjene ulja u mjenjaču. Zatražite i stručno mišljenje od osobe iz servisa koja će nakon kratke probne vožnje odmah znati da li je stanje s mjenjačem normalno ili nije.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 1,5 D - SERVISIRANJE VOZILA

Datum objave: 02.05.2011 09:27:56
Slika
PITANJE:

Poštovani, svaka čast na Vašemu radu. Moje pitanje je vezano za Peugeot 106 1.5D auto je 2003 godište i prešlo 69 000 km dali bi trebao uraditi veliki servis ili, to ne bi trebalo raditi dok ne pređe do 100 000km. I još jedno pitanje vaše mišljenje o ovomu tipu automobila. Hvala i lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Vozilo i motor ovoga vozila su kvalitetni a motor je mali potrošać goriva. Zupčasti remen se mijenja svakih 130.000 km ili svakih 5 godina. Ako to nije napravljeno sada bi bilo vrijeme. Uz to bi trebalo zamijeniti sve filtere i sve tekućine ako iste nisu do sada mijenjane. Kvalitetnim servisiranjem ( bez preskakanja pojedinih radova i bez štednje na nekim dijelovima ) znatno ćete produžiti trajnost vozila i utjecati na pouzdanost motora , mjenjača i ostalih sklopova .

na vrh Povratak na vrh

FORD PUMA 1,7 i. 1997.- TREBA NAPRAVITI KVALITETNU DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 01.05.2011 16:22:28
Slika
PITANJE:

Poštovani. Evo slučajno sam naišao na Vašu stranicu. Imam jedan problem, a pošto sam imao mogućnost da povoljno dodjem do ovog auta, volio bi iskreni odgovor na ovo pitanje, s obzirom na financije. Uzeo sam Ford Pumu 1.7.125KS,1997.godište. Bio kod mehaničara, koji je ustanovio da moram promijenit skoro većinu "zapravo potrošnih" dijelova podvozja, poput: Selen Blokova, Manžeta Hom.zgloba,Ležaj desne poluosovine, Nosoač motora ljevog kraka,Zadnji ljevi koč.cilindar, a zadnje Amortizere i Prednje Disk i Pločice za cca 5000.km. Napravio sam samo redovan servis, promjenio sve filtere, ulje u motoru, svječice i par sitnica. No. najviše me brinu problemi vezani uz struju, gdje je mehaničar pronašao da su instalacije oštećene itd. ALI NAJVIŠE ME brine što auto kad se vozi, ako je u drugoj brzini i ima manje od 3000.okretaja, pa naglo dodam više gasa, on se na sek-dve zaguši, kroz auspuh se čuju zvuci kao pucnjevi, a to se isto događa i u trećoj, no ne u tako jakoj mjeri i bez zvukova u auspuhu. Znam da je teško nabavit dijelove za taj auto, pa me zanima Vaše mišljenje uz šta bi ovaj problem povezali. Dakle, postoji li šansa da je samo ev.do instalacija i struje, ili je to možda pokazatelj nekog ozbiljnijeg i većeg kvara. Ulio sam više puta najkvalitetnije gorivo, promijenio filtere, proganjao ga da se propuše, ulio čak adetiv da se pročisti rezervar, no ništa. Jedino kada se to ne dešava je prvih 5.minuta vožnje kada auto još nije potpuno zagrijan. Ove sve dijelove podvozja bi postepeno izmjenio, no znam iz iskustva sa prijašnjeg auta, kada mi je na 4.god.starom POLO GTI, otišla ABS pumpa, senzor i instalacije i samo djelovi su koštali oko 12.500,00 kn. Eto iskreno molim za pomoć i odgovor, jer auto mi se sviđa, ali imam ga još priliku vratiti. Kad bi znao da nije ništa ozbiljno, skupo itd, ostavio bi si auto i polako ga uredio, no ako me čekaju ogromni izdaci, bolje da ga vratim. Unapred zahvaljujem, pogotovo jer sam već ćuo 3.različite priče i mišljenja, toliko različita da više neznam šta bih rekao. Unapred zahvaljujem

Isprika. Već sam postavio pitanje vezano uz svoj problem na Ford Pumi, oko toga da se guši u drugoj brzini, ako naglo dodam gas i da se kroz auspuh čuje zvuk pucanja (intenzivno). Auto, čini mi se malo više i troši nego bi trebao, jer vozio sam POLO GTI, ista mašina 1.7, 125KS, pa nije toliko trošio. Zanima me dali je možda ovo trokiranje i gušenje i pucanje iz auspuha, možda povezano sa auspuhom (dali ima rupu negdje, oštećenje ili je dotrajao???). Zadnji mu je lonac "sportski", što sam u svakom slučaju radi prejakog zvuka i buke auta mislio skinut i stavit normalan lonac. E sad dali ako je i auspuh uzrok toga,postoji još nešto što se mora ili može naštelat, npr. smjesu goriva koju uzima?, dali je bitna snaga sviječica-akumulatora, i kako bi to mogao riješit. Dosta toga sam kroz godine o osnovama naučio o automobilima, ali iznenadilo me kako su 3.kvalitetna majstora iz pravih servisa rekla toliko različita mišljenja i razloge. Dali iz financijskih razloga, dali zaista postoji toliko mogućnosti i opcija vezanih uz takav kvar ili šta je u pitanju. Volio bih da nije toliko ozbiljno, pa da uštedim za popravak i malo po malo uredim auto, jer npr. unutrašnjost je kao da je auto jučer izišao iz tvornice,.sačuvani tapecirunzi, nije se u autu pušilo, vidi se da je auto od biših vlasnika bio održavan. Tako da sve pronadjene kvarove na podvozju nisam uzeo kao veliku štetu, jer to sam i ja na svom autu lomio, zahvaljujući našim cestama.

ODGOVOR:

Točan odgovor na Vaše pitanje mogu dati nakon dijagnostike motora.  Kvalitetna dijagnostika motora treba obuhvatiti slijedeća ispitivanja : ispitivanje mehaničkog stanja motora, ispitivanje sustava elektronskog ubrizgavanja, ispitivanje sustava paljenja. Ovom prilikom mogu dati opčeniti odgovor o mogućim uzrocima radi kojih se događaju problemi koje ste opisali a moguće neispravnosti su :  probijanje visokog napona, kablovi za svjećice, bobine, elektronika paljenja, električni konektori, električna instalacija, faza motora, senzor detonacija, propuštanje na usisnom kolektoru, regulator tlaka goriva, količina goriva, injektori, ECT senzor, mjerač mase zraka, lambda sonda, senzor položaja leptirastog ventila, mehaničko stanje motora , ventili, ECU upravljačko računalo. Na žalost bez pregleda vozila ne mogu dati jednostavniji ni precizniji odgovor na Vaše pitanje.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - INDIKATOR POKAZIVAČA PRAVCA

Datum objave: 02.05.2011 09:13:00
Slika
PITANJE:

Kupio sam Citroena Saxo 2001 god. Odličan je, da ga ne ureknem. Jedino imam problem sa indikatorom pokazivača pravca (indikator za pokazivač pravca desno). Ponekad se uključi strelica za desni žmigavac, a ponekad ne. Žmigavac normalno radi, ali deluje malo iritirajuće. Šta bi to moglo da bude?

ODGOVOR:

Mogući uzroci su : automat žmigavaca, prekidač žmigavaca, oksidirani kontakti na prednjem ili zadnjem žmigavcu, pad napona na nekom od kontakata električne instalacije žmigavaca. Najprije provjerite žaruljice i kontakte na samim žmigavcima , po potrebi iste očistite.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA B - ZAGRIJAN NE PRIMA GAS

Datum objave: 02.05.2011 09:10:34
Slika
PITANJE:

Pozdrav!!! Posjedujem corsu b 1995 godiste. Auto radi dobro dok ne postigne radnu temperaturu, a kada se motor zagrije pocinje da trza i ne prima nagli gas. Na dijagnostici ne pokazuje nikakve greske,a mehanicar mi je promjenio karburator,ocistio rezervoar,zamjenio elektroniku paljenja, skinuo katalizator ali nista se nije promjenilo. Pa ako mogu dobiti vase misljenje.

ODGOVOR:

Ako je Vaš mehaničar majstor svog zanata onda će bez problema znati otkriti kvar i otkloniti kvar. Motor Vašega vozila nema karburator nego elektronski sustav ubrizgavanja s monoinjektorom. Ako ste u mogućnosti obavite slijedeća ispitivanja i kontrole :  stanje pojedinih filtera, izmjerite tlak goriva ( mora biti veći od 0,75 bara ) , ispitajte injektor, ECT senzor temperature motora, senzor položaja leptirastog ventila , MAP senzor, regulator tlaka goriva, električnu instalaciju od motora do ECU računala, provjerite sustav paljenja ( kvalitetu iskre na svjećicama ) . Po potrebi ispitajte i mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje usisnog kolektora, začepljenje ispušnog sustava ) .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,8 i. - PODEŠAVANJE POMOĆU STROBOSKOPA

Datum objave: 01.05.2011 16:12:35
Slika
PITANJE:

postovani gospodine meicu veliki pozdrav iz sarajeva i zahvaljujem se na proslom odgovoru.imam jedan problem vec duze vrijeme te vas molim da mi pomognete da ga rijesim.vozim golf 3 monomotronik 1,8-66kw-93 god.i vec duze vremena imam problem sa podesavanjem pretpaljenja,jedan majstor ga podesi na jedan ugao,drugi na drugi ugao ali ja vidim na voznji da to nije to.nabavio sam stroboskop-obicna bljeskalica,imam malo iskustva sa tim aparatom pa vas molim da mi samo kazete koje oznake treba da se poklope da bi auto radilo dobro.koliko sam ja vidio ovaj auto ima oznaku na remenici radilice i na plastici koja dodze na blok motora ima strelicu a prije te strijelice ima mali polukrug.kada osvijetlim stroboskopom jeli treba da se poklope te strelice ili da oznaka na remenici da bude u tom polukrugu.unaprijed se zahvaljujem i izvinjavam ako je malo zamrseno pitanje.

ODGOVOR:

Kut predpaljenja je vrlo jednostavno podesiti profesionalnim stroboskopom jer isti ima mogućnost podešavanja na instrumentu koji je sastavni dio stroboskopa. Na navedenom motoru kut predpaljenja treba biti 6° prije GMT (  GMT je kada se poklopi oznaka na remanici s oznakom na poklopcu ( strelica ) . Na stroboskopu se najprije namjesti 6° i tada se oznake na remenici i na poklopcu trebaju poklapati . Ako Vaš stroboskop nema takvu mogućnost , predpaljenje namjestite tako da oznaka na radilici bude 5 do 7 mm ispred oznake ( strelice ) na poklopcu .

 

 

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 DTI 2001.- TROŠI ANTIFRIZ

Datum objave: 01.05.2011 16:08:50
Slika
PITANJE:

Opel astra 1.7dti 2001g.75ks Auto troši antifriz(treba ga dolijevat svako malo) Inače je zamjenjen mali kiler,dihtung na glavi znalo se po zimi dogoditi da u toku vožnje prestane grijati ali bi opet proradilo.Primjeto sam na poklopcu za dolijevanje antifriza crne mrlje,ulje ne troši Molim Vas odgovor i savijet Unaprijed puno hvala

ODGOVOR:

Motor može trošiti antifriz na mnogo načina i zato treba ispitati detaljno slijedeće : hladnjak, cijevi rashladnog sustava, spojna mjesta , pumpu za vodu, čepove na bloku i glavi motora, ventil grijača, čep hladnjaka ili ekspanzione posude . Uz sve što sam naveo uzrok može biti brtva glave i sama glava motora . Crne mrlje su najvjerojatnije motorno ulje koje je moglo ući u rashladni sustav prilikom demontaže glave motora.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA C 1,8 16V, - LUPKANJE U PREDNJEM KRAJU

Datum objave: 01.05.2011 16:05:58
Slika
PITANJE:

Pozdrav gospodin meic zamolio bih as za pomoc kod opela vectre 1.8 16v 2000g cuje mi se lupkanje u prednjem lijevom kraju pregled sam vrsio na dizalici i nema lufta (zracnosti) nigdje osim na zglobu desnog kotaca pri mjenjacu ima ga prilicito dali to moze tresti i dali se po vama radi o lezaju il mozda o zglobu kad uhvatim poluosovinu rukom i migam je gore dole ima oko 5mm lufta, dali je skup lezaj mijenjaca i jeli ga problem zamijenuti i kako vi to mijenjate ako moze kratak opis.Samo jos ovo zadnji puta kad sa vas pitao o dozvoljenoj granici istrosenja cilindra nije mi text bio dobar javile su se neke kose linije pa nisam uspio procitat samo mi kazite dali sam u pravu da istrosenje ne smije prelaziti 0,10 odnosno jednu desetu milimetra sve preko te mijere je potrebna strojna obrada i ugradnj klipova prve prekomijere jel tako

ODGOVOR:

Zvuk lupanja je ponekad zahtjevno defektirati a najvažniji faktor u tome je sam čovjek i njegova sposobnost. Pada se pojavi lupanje treba sumnjati u sve dijelove ovjesa i transmisije koji se gibaju. U ovom slučaju predlažem da detaljno ispitate : sve selen blokove, sve zglobove , sva hvatišta, balans štangu, spone balans štange. Zračnost na polusoovini je nešto povečana ali još nije kritična, međutim treba sumnjati i u taj sklop. Bočni ležaj diferencijala za koji pitate može se zamijeniti tek kada se demontira i rastavi mjenjač. Isti se nalazi na kućištu diferencijala. Kada istrošenost cilindra prelazi 0,10 mm potrebno je raditi obradu cilindra na prvu prekomjeru.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,4 i - NE PALI OD PRVE

Datum objave: 01.05.2011 09:54:18
Slika
PITANJE:

IMAM HYUNDAI ACENT 1,4 SA UGRAĐENIM PLINOM. NE PALI MI OD PRVI PUTA, NEGO OD ČETVRETOG ILI PETOG PUTA,KAO DA NE DOBIVA GORIVO. PROMIJENIO SAM FILTER GORIVA PRIJE 10 DANA.U ČEMU JE KVAR?

ODGOVOR:

Uzroci otežanog paljenja motora mogu biti brojni . Točan i jednoznačan odgovor mogu dati nakon pregleda vozila. Ovom prilikom navesti ću koji sve uzroci mogu biti a to su : tlak goriva, nečisti injektori, relej pumpe za gorivo, ECT senzor, aktuator minimuma, regulator tlaka goriva, električna instalacija i konektori, senzor položaja leptirastog ventila, stanje akumulatora i elektropokretača, propuštanje na usisnom klektoru, MAP senzor, senzor RPM,  sustav paljenja, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,4 i. - ZAMJENA GUMICA VENTILA

Datum objave: 01.05.2011 09:52:30
Slika
PITANJE:

Interesira me da li je moguce zamjeniti gumice ventila bez skidanja glave.U pitanju je vozilo opel kadet suza 1.4i OHC motor. C14NZ

ODGOVOR:

Moguće je zamijeniti gumice ventila bez da se demontira glava motora . Međutim moram reći da je puno bolji i kvaliteniji način da se to napravi kada se demontira glava motora. Na ovaj način dobiva se kvaliteta jer se tada očiste svi usisni i ispušni kanali, očiste se i obrade ventili, po potrebi se zamijene vodilice ventila, obavi se obrada glave motora, zamijene se sva brtvila na glavi motora. Nakon toga motor bolje radi , manje troši, bolje ide .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC 1,9 DCI - ZAMJENA ULJA

Datum objave: 01.05.2011 09:49:34
Slika
PITANJE:

pozdrav g.meiću imam jedno pitanje koje me zanima riječ je o renault senicu 1.9dci2003 inače uredno servisiran.riječ je o zamjeni ulja stavljam valvoline 5w40 ulje koje mi je majstor rekao da se mijenja na 20000km.međutim ja godišnje pređem 10000-12000 pa mi ulje može trajati godinu i pol do dvije.dali mogu stavljati neko drugo ulje i koje tako da mi vremenski interval bude godinu dana odnosno 10000km.zahvaljujem unaprijed na odgovoru i lijep pozdrav.

ODGOVOR:

U motor Vašega vozila možete stavljati i ulje 10W-40 ( polusintetičko ) koje je također kvalitetno a znatno jeftinije . Za interval izmjene ulja treba naglasiti da bez obzira na vrstu  i cijenu ulja isto treba mijenjati svakih 10.000 do 15.000 km ili najmanje jednom godišnje.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 JTD - ZAMJENA AKUMULATORA

Datum objave: 01.05.2011 09:47:44
Slika
PITANJE:

Poštovanje, Imam fiat bravo 1,9 JTD. Prije par dana auto nije mogao upailiti, istrošena baterija. Otišao sam i kupio novu bateriju i zamjenio. Ispod baterije je bilo neke bijele prašine vjerovatno iz baterije. Ja sam to očistio i ispuhao tu prašinu. Zamijenio bateriju. Kad sam upalio na kontrolnoj tabli ostala je da gori lampica kao neka brizgalica, crvene boje, po katalogu vidim da je to neki MAF sensor. Pokušao ponovo skinuti i ponovo staviti bateriju, ista stvar. Da napomenem nisam primjetio da se auto ponaša nešto drugačije, možda da se malo grije, točnije temperatura je nešto manje ispod polovine. Mene interesuje smijem li voziti jer je konstantno upaljena, znači ne gasi se nikako. Lijep pozdrav. Ado Sarajevo

ODGOVOR:

Navedena lampica se mogla upaliti radi lošeg akumulatora. Ako se ugradnjom novog akumulatora ista nije ugasila, potrebno je samo obaviti resetiranje ( brisanje greške ) na ECU centrali . Ukoliko motor normalno radi i ima potrebnu snagu možete se neko vrijeme voziti s upaljenom kontrolnom lampicom motora . Naravno da ćete prvom prilikom obaviti spomenuto resetiranje.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS TDCI -ZAMAŠNJAK S DVIJE MASE

Datum objave: 01.05.2011 09:45:00
Slika
PITANJE:

Poštovani, Posjedujem Ford Focus 2001 godište TDCI 85 kw. prije nekoliko dana sam mjenjao zamašnjak i set kvačila, i umjesto plutajućeg zamašnjaka sam ugradio fiksni zamašnjak i odgovarajuću lamelu druk ležaj. Nakon ugradnje sam primjetio da mi se povremeno javlja čudan zvuk(brujanje-čegrtanje) pri kretanju u prvoj i drugoj brzini dok vozilo ne dostigne ubrzanje koji kasnije nemogu primjetiti u toj snazi. zvuk prestaje i kad pritisnem pedalu kvačila.Da li je problem što sam ugradio zamjenski zamašnjak , do ugradnje ili neki treći uzrok. ponavljam da zvuk nije prisutan uvjek ali je čest i nisam mogao shvatit nakon čega se javlja jer se desi da se čuje i nakon velike brzine kad usporim pa ponovo krećem. Hvala puno na odgovoru i puno uspjeha u radu.

ODGOVOR:

Zamašnjak s dvije mase ugrađuje se s razlogom u većinu novih automobla . Njegove prednosti su : smanjenje potrošnje goriva, veća snaga motora, jednostavna i komforna promjena brzina, velika udobnost u vožnji zahvaljujući jakom prigušenju oscilacija pri trzajima usljed mijenjanja opterećenja, veilka udobnost i tihi rad zbog absorbiranja vibracija koje stvara mjenjač .            Ugradnjom klasične spojke izgubili ste sve pogodnosti koje sam naveo . Zvuk koji čujete najvjerojatnije dolazi iz područja mjenjača radi vibracija koje nastaju na zupčanim parovima i sklopovima mjenjača a koje ugrađena spojka ne može absorbirati . 

na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 1,9 TDI - TROKIRA NA NIŽIM BRZINAMA

Datum objave: 30.04.2011 10:25:03
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic.Molim za Vase strucno misljenje u vezi slijedeceg problema na mojem automobilu imam audi b4 1.9tdi (66kw) iz 1995 godine zanima me dali bi mi mogli odgovoriti na moje pitanje. kad ga vozim primjer u 5brzini  70 km/h auto pocme trokirati kad mu dam gasa dignem ga  na 80km/h prestane,a tako mi se desava i u manjim brzinama dok vozim 2-3-4 sve isto na odredenoj brzini pa neznam sto moze biti bio bi vam jako zahvalan kada bi odg.na moje pitanje i stim pomogli da otklonim gresku koja je prisutna. imo sam isto audi 80 b4 iz 1994 godine 1.9td (55kw) to mi se nije desavalo znao sam cak i vozit u 5brzini  50km/h i nije bilo nikakvih zatrzavanja pa me sad zanima koji bi mogao biti uzrok na  tome audiu sa tim 1.9tdi na dijagnostiki nema niti jedne greske na motoru ni mjenjacu.JOS JEDNOM VELIKO HVALA

ODGOVOR:

Brzina od 70 km/h je premala za peti stupanj prijenosa . U tom momentu vozite sa premalim brojem okretaja motora. Isto tako ne možete uspoređivati TDI motor s kompjuterskim upravljanjem i TD motor koji ima mehaničku regulaciju.  TDI motor troši znatno manje goriva naročito kada se vozi s niskom brojem okretaja .  Vozite u četvrtom stupnju prijenosa ( četvrta brzina ) kada je brzina vozila 70 km/h . Ukoliko bi i tada bilo trzanja motora moguće neispravnosti bi bile : zrak u sustavu goriva, filteri, mehaničko stanje motora, senzor pedale gasa, MAF senzor, dize, regulator količine goriva, MAP senzor, EGR ventil, senzor radilice, senzor brzine vozila,  ECU upravljačko računalo.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 i. - MIJEŠANJE GORIVA I ULJA

Datum objave: 30.04.2011 10:19:49
Slika
PITANJE:

posovani gospodine,imam problem sa vw polo-m 1,4mpi,naime dolazi do mijesanja goriva i ulja.zamjenio sam lambda sondu ali se ponovilo,unapred zahvalan

ODGOVOR:

Mješanje goriva i motornog ulja nastaje kada velika količina goriva ulazi u cilindar i kada dio toga goriva ne može izgorjeti nego u tekućem stanju kroz klipne prstenove ulazi u karter i tako razrijeđuje ulje.  U tom slučaju neispravan je elektronski sustav ubrizgavanja a ta pojava se naziva predugačko vrijeme otvorenosti injektora. Najčešće neispravosti navedenog sustava su : ECT senzor, potenciometar gasa, MAP senzor, IAT senzor, mjerač mase zraka, regulator tlaka goriva, injektori, upravljačko računalo , loše mehaničko stanje motora. Na Vaše pitanje mogu točno odgovoriti nakon pregleda i dijagnostike vozila. Uglavnom potrebno je stručno ispitati sve što sam naveo u odgovoru.

na vrh Povratak na vrh