Danas je: 24.06.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN C3 - PODRHTAVANJE SPOJKE

Datum objave: 20.05.2010 21:42:00
Slika
PITANJE: Vozim Citroen C3 1.4 HDI ima prijedenih 140.000 km, redovno servisiran. Zadnja 2 tjedna cuje se zujanje i osjeca se podrhtavanje spojke prilikom ubacivanja u brzine. Najace se cuje u prvoj kod kretanja i tako kod svakog prebacivanja u višu brzinu. Kad je mjenjac u praznom hodu taj se zvuk više ne cuje. Samo da napomenem da mjenjanje brzina ide bez ikakvih problema, jedino me brine to zujanje. Kako auto koristim svakodnevno i dnevno prelazim oko 150 km, zanima me u cemu je problem i koliko dugo se može tako voziti?
ODGOVOR:Prema Vašem opisu moguci uzrok je potisni ležaj spojke, potisna ploca spojke, ležaj mjenjaca, neki netipican uzrok. Potpuno precizan odgovor mogu dati nakon pregleda Vašega vozila. Ako ste u mogucnosti navratite da vidim tocno o cemu se radi. Pregled ce za Vas biti besplatan.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E220 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 20.05.2010 21:33:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mercedes E220 god 1994 i zelio bi ugraditi plin u njega sa bocom na mjestu rezernog kotaca.Interesira me cijena ugradnje bez atesta jer je vozilo na Njemackim tablicama.Molim kompletnu cijenu, brzinu ugradnje i marku instalacije
ODGOVOR:Na Hrvatskom tržištu imate mogucnost ugradnje plinskih sustava razlicitih proizvodaca . Cijena sustav ovisi o kvaliteti komponenata i uredaja u cjelini. Mi ugradujemo plinski sustav PRINS koji je najskuplji i najbolji. Cijena PRINS sustava je 12.500,- kn bez atesta. Vrijeme ugradnje je 2 do 3 dana. Cijenu i kvalitetu te vrijeme ugradnje za druge sustave ne bih komentirao.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - UGRADNJA AUTOPLINA

Datum objave: 24.03.2011 19:20:54
Slika
PITANJE: obracam vam se kao profesionalcu kome mogu vjerovati.zanima me da li je ekonomski isplativo ugraditi autogas u auto.da li je lpg ili zemni gas stetan za auto?citam na forumima od svakakvih,,sveznalica``da je autogas stetan za motor,da je suv,da motor brze propada i da je potrosnja autogasa u odnosu na benzin 20%veca.
ODGOVOR:AUTOPLIN se isplati ugraditi u vozilo ako godišnje vozite dvadeset i više tisuca kilometara. Bolje je ugraditi LPG jer je puno bolja ponuda uredaja a isti se može puniti na vecini benzinskih pumpi. LPG nema nikakvih štetnih utjecaja na rad i trajnost motora vec suprotno : duži vijek motora , potpuno sagorjevanje, tiši rad motora, duža trajnost katalizatora, ekološki prihvatljiv. Utjecaj LPG na ventile može se sprijeciti ugradnjom uredaja za hladenje ventila ( valvecare ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 TD - MOMENTI ZATEZANJA

Datum objave: 20.05.2010 21:09:00
Slika
PITANJE: Najprije sve pohvale.Auto je audi 80 td 1990.Na koliko kila se priteže glava motora,leteci ležajevi,i ležajevi radilice.
ODGOVOR:Ako je to motor 1,6-TD i ako ima oznaku motora RA ili SB momenti zatezanja su : glava motora 40 Nm, 60 Nm, +180° , zagrijati motor na 50°C , +90° , nakom vožnje od 1000 km +90° . Glavni ležajevi radilice : 32 Nm , 65 Nm , ležajevi klipnjaca 30 Nm , +180° .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF PLUS 1,6 - PODRHTAVANJE MOTORA U LERU

Datum objave: 18.05.2010 17:07:00
Slika
PITANJE: Srdacan pozdrav!Htio bi se zahvaliti za strucne savjete i nesebicano pomaganje ljudima.
Posjedujem Golf plus 1.6 ,102ks ,2008 godište ,prešao sam 50 tkm.Imam problem podrhtavanja motora u leru (u kracim razmacima,a koje se prenosi na cijelo auto) koje se poceo dogadati nakon 10 tkm.U servisu su napravili dijagnostiku (kompjutorska) te ustanovili da nemaju nikakav nalog za ikakvo djelovanje jer je za njih sve u redu.Navodno su podešavali ler gas,medutim i dalje je ostao isti problem.Drugim put su mi promijenili jednu bobinu (navodno se pojavila oksidacija) i dalje ostao isti problem.Tokom eksplatacije primjetio sam da neki put podrhtava finije ,a neki put grublje.Da li to ovisi o kvaliteti goriva (inace koristim Ina Eurosuper 95) ili imam problem sa sustavom goriva?Koliko utjece kvaliteta goriva i koje gorivo bi mi preporucili?Da li ima smisla koristiti aditive za gorivo?
ODGOVOR:Moguci uzroci podrhtavanja motora mogu biti : propuštanje usisnog kolektora, tlak goriva, filteri, EVAP ventil rezervoara, injektori, ECT senzor, lambda sonda, MAP senzor, razlika u tlakovima kompresije, elektricna instalacija. Sve navedeno ne može se otkriti kompjutorskom dijagnostikom nego pojedinacnim ispitivanjem komponenata. Kvaliteta goriva rijetko kada utjece na ovakav rad motora. Aditivi za gorivo rijetko kada pomažu.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8-TD - NE IDE UZ BRIJEG

Datum objave: 18.05.2010 10:36:00
Slika
PITANJE: Listajuci po vasoj stranici zakljucio sam da ste strucnjak i da zelite pomoci. Meni doista treba vas savjet.
Tacno prije godinu dana otkazala mi je bosch pumpa (Ford mondeo 1,8 TD -96) kad mi je majstor stavio na auto, jednostavno auto nije vuklo uzastranu. Vratio sam se i on je nesto oko skinuo -kao propuhao, ja upalio auto i sve ok..ali dok nisam probao uzastranu....ni dalje nije imalo onu snagu i jacinu ....Naime, kada idem uz brdo znaci strana gdje sam prije isao po 130 km/h cetvrtom i petom, sada ne mogu 3 brzinom postici 80 km/h niti prebaciti u 4. Majstori mi kazu katalizator, svjecice, grijac, gorivo , ulje, filteri, .....Sve sam zamjenio i opet isto....miris cudan izlazi iz auspuha i pravo dimi kad stisnes gas....auto jednostavno nema snage ni 30% sto je imalo...na pravcu ide i 110km/h, kad se zaletis...a prije sam isao i 180 na auto putu. Juce mi kolega jedan kaze to su ti ulosci od dizna ili bosch pumpa nije uredno podesena....nema dobro sagorjevanje ili dotok goriva. (prosle godine sam majstoru dao 250 eura za podesavanje pumpe..jao jao).....(uredno zamjenjen remen, zubcasti, spaneri, filter i ulje polusinteticko, svjecice, grijaci, zracni filter, pumpa od goriva, -motor cist i suh ) Majstor u fordovom salonu kaze motor ti je ko munja.....al covjek ga je probao samo po gradu, pa nije ni skontao sta je problem.
Molim Vas za Vase strucno misljenje sta da radim, da ne bacam pare i hodam od vrata do vrata nekih tzv. majstora.
ODGOVOR:Ako je mehanicko stanje motora u redu ( kompresija, faza, usisni kanali, prohodnost ispušnog sustava ) onda su moguci uzroci slijedeci : neodgovarajuca pumpa visokog pritiska ( Bosch pumpa ), neispravna pumpa visokog pritiska, nedovoljna kolicina goriva, niski tlak turbine, neispravan sustav za regulaciju turbine, zrak u sustavu goriva, ostali netipicni uzroci. Moj savjet je da pronadete kvalitetan servis koji zna svoj posao. U takvom servisu se može napraviti dijagnostika motora, otkriti svi kvarovi i greške. Nakon dobro obavljene dijagnostike servis Vam treba reci što je sve neispravno i kolka ce biti cijena popravka. Nemojte tražiti tzv. majstore nego stvarne majstore svoga zanata.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PROBLEM S AUTOMATSKIM MJENJACEM

Datum objave: 17.05.2010 15:07:00
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodinu Meic-u.Zahvaljujem se za dosadašnje savjete i odgovore koji su bili veoma precizni.sada imam ponovo problem sa automatskim mjenjacem xantia 1,9td ,2001 god.do juce je šalto kako treba na otprilike 2200 obrtaja bez trzanj.odjednom pri kretanju mi je poceo da šalta na 3300 obrtaja i do trece brzine i onda u trecoj može postici maximalan broj obrtaja ali nece da šalta dalje 4 i 5 brzinu.i sada pri šaltanju se osjeti trzaj.danas sam zamijenio ulje nasuo sam novo AT-4 ulje i opet ista stvar nema pomaka.samo da napomenem juce sam prije tog kvara oprao motor pa neznam je li moglo šta uticati na taj kvar.
ODGOVOR:Pranje motora može utjecati na opisani rad mjenjaca. S vanjske strane mjenjaca postoji elektricna instalacija, konektori, elektroventili. Ako je došlo do oksidacije kontakata ili nefunkcioniranja nekog elektroventila to svakako može biti uzrok. Najprije provjerite te stvari . Ako rezultat izostane kvar može biti u samom mjenjacu .
ZAHVALA:
hvala vam gospodine Meic-u.kvar koji ste opisali bio je tacan konektori su bili puni vode.Poslije posusivanja konektora sve se je vratilo na staro.hvala vam jos jednom na vasim savjetima i zao mi je sto niste VI ili kakav slican servis blize tu u Bosni (Tuzli).
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S-40 - SLAB ODZIV NA GAS

Datum objave: 17.05.2010 14:55:00
Slika
PITANJE: Dobar dan,lijepo je vidjeti da, za promjenu, postoje ljudi koji znaju svoj posao, a nesebicno ga dijele s drugima.
Imam Volvo S40., 2004/11, 1,125KS. Od samog pocetka se cudno ponaša. Naime kasni reakcija na pedalu gasa - kad pritisnem pedalu gasa, motor ne reagira oko pola sekunde, a zatim je sve normalno. Ista je situacija kod otpuštanja gasa - motor još oko pola sekunde zadržava isti broj okretaja, a zatim broj okretaja pada. U servisu su mi rekli da je to normalno, jer ne postoji direktna veza (sajla) izmedu pedale gasa i ubrizgavanja, nego sve ide preko racunala, a njemu treba vremena (?!). Vozio sam dosta drugih automobile s racunalom (i starijih i mladih), a niti jedan se tako ne ponaša. Da li se pomiriti s takvim nacinom rada ili se nešto može napraviti?
ODGOVOR:Slab odaziv na gas može se dogadati radi više mogucih faktora a to su : niski tlak goriva, necisti injektori, APP senzor pedale gasa, senzor položaja leptirastog ventila, senzor tlaka u usinom kolektoru, lambda sonda, ECT senzor, mjerac mase zraka, propuštanje usinog kolektora, sustav paljenja – visoki napon, slabiji protok kroz ispušni sustav, elektricna instalacija, ECU centrala. Ispitivanjem navedenih komponenata i mehanickog stanja motora može se otkriti uzrok.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - PRI PALJENJU SAMO ZUJI

Datum objave: 17.05.2010 14:48:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic,u potrazi za odgovorom na netu naišla sam na Vašu stranicu i, naravno, oduševila se kao i svi drugi koji su je vidjeli.
Moj problem je u vezi VW Pola 1.0 '98 godište.
Jutros prije odlaska na posao nije mogao upaliti nego se pri okretanju kljuca samo culo zujanje (verglanje je izostalo), pri tom su se kazaljke pokazivaca tresle, a sat i pokazivac prijedene kilometraže od zadnjeg punjenja goriva su se resetirali na nulu.Ne znam ima li kakve veze s tim, ali vec duže vrijeme mi stalno gori indikacija rucne kocnice,kocnica je spuštena u vožnji (jesam žensko, ali toliko se razumijem).Moj serviser mi to na servisu popravi i onda par dana ta indikacija bude OK, da bi se zatim ponovno upalila i tako ostala.
ODGOVOR:Problem koji ste naveli s paljenjem ukazuje na dvije moguce greške a to su elektropokretac i ili akumulator. Najprije treba ispitati stanje akumulatora ( napon, kapacitet ). Ako je isti u dobrom stanju uzrok je elektropokretac. U ovom slucaju neophodna je demontaža i servis elektropokretaca. Kontrolna lampica kocnice može se paliti radi slijedeceg : niski nivo ulja u posudi za kocnice, prekidac za kontrolnu lampicu rucne kocnice, istrošenost kocnih obloga ( ako postoji elektricna kontrola istrošenosti ), razlika u hidraulickom tlaku dvokružnog kocnog sustava, greška u elektricnoj instalaciji.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - Battery Charge Faulty Operation

Datum objave: 15.05.2010 11:14:00
Slika
PITANJE: Dobar dan postovani gospodine Meicu.Posle duzeg vremena javljam se zbog opet nesvatljivih problema.naime vozim,ako nije u kvaru Renault Lagunu 2.2 dt 1998 god.Pre 10 dana pukao mi je zupcasti kais u sva sreca sporoj voznji prilikom prelaska preko lezeceg policajca,ravno ispred servisa u kome odrzavam automobil,kakve li ironije.Nakon dva verglanja majstor je sva sreca odmah ustanovio u cemu je problem.Nakon pregleda utvrdio je da su samo popucale klackalice(rece da je to nekakav sigurnosni sistem i da je sreca sto sam se sporo kretao),drugog ostecenja nije bilo.Naravno kupih i nove klackalice,novi kais,roler,spaner,pumpu za vodu i kad sam vec to obavio kupio sam i novi PK kais da se zameni.Juce auto doterah kuci radi kao sat,sve 5,ali sinoc u toku voznje upalila se lampica upozorenja za akumulator i rece board kompjuter Battery charge faulty operation.ja dodam malko jaci gas lampica se ugasi.Jutros opet,inace kad je auto hladan malko pisti pa prestane pk kais.E,da briga bude jos veca jutros kada sam ga upalio ista stvar,ja dodam gas lampica se ugasi pa se upali ja dodam jos jace oko tri hiljade obrtaja lampica se u potpunosti ugasi,pa malko trepne.pa se opet ugasi i ne vraca se.E sad ja mu slucajno dodao gas do nekih 5000 rpm kad ono auto poce da se trese i da se cuje neko lupkanje iz motora,ja ugasim auto,upalim radi ok,ponovo ovaj put namerno do 5000 rpm radi ok.Sta se zbiva?Unapred hvala dragi prijatelji.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu mogu zakljuciti da napon kojega daje alternator nije dobar i da je niži od potrebnog ( Battery Charge Faulty Operation ). Uzroci mogu biti : labav kanalni remen, neispravan alternator, neispravna elektricna instalacija. Kada je motor bez opterecenja ( rad u leru ) nije razumno da motor ubrzavate na 5000 o/min . Zvuk lupanja koji ste culi ne bi se smio cuti. Ukoliko se to ponovo pojavi na nižim brojevima okretaja zatražite mišljenje najboljeg strucnjaka . Na takav nacin se obicno pojavi zvuk / lupanje leteceg ležaja klipnjace.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - LOŠE GORIVO?

Datum objave: 15.05.2010 11:09:00
Slika
PITANJE: Poštovani,Naime radi se o slijedecem. Na auto putu Sl.Brod-Zagreb mi se upalila kontrolna lampica koja oznacava da je sistem za depoluciju u kvaru tako bar piše u knjizi automobila. U povratku negdje na pola puta ista lampica se ugasila i više mi ne javlja tu grešku. Da li je problem bio do goriva ili je u pitanju fap filter? Takodje radna temperatura motora mi konstantno varira i krece se od 85-95 stepeni. Da li je to ok?
ODGOVOR:Uzrok radi kojega se upalila kontrolna lampica može biti loše gorivo. Ukoliko se navedena lampica više ne pali ne treba poduzimati ništa. Ako se to ponovi dobro bi bilo ispitati sustav goriva i sustav ispušnih plinova. Ako je uzrok FAP filter lampica ce se opet upaliti. Temperatura motora ne može naglo varirati na nacin koji ste vi opisali a da je uzrok motor. To se može dogoditi kada je uzrok elektricna greška. Tada su moguci uzroci : senzor za temperaturu motora, elektricna instalacija, konektori , instrument ploca ( loš kontakt na nekom dijelu elektricne instalacije ).
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 21.03.2011 19:23:37
Slika
PITANJE: Poštovani,uvijek u svojim preporukama preporucujete uz zamjenu zupcastog remena izvršiti i zamjenu rolica, natezaca, pumpe za rashladnu tekucinu itd. Da li je neophodno, ukoliko je istekao samo vremenski resurs, a broj kilometara je otprilika na 50% od preporucenog prije potrebe zamjene zupcastog remena, zamjeniti išta osim samog zupcastog remena?
ODGOVOR:Na Vašem vozilu po vašoj procjeni možete mijenjati ili ne mijenjati pojedine dijelove razvodnog mehanizma. To Vam nitko ne može zabraniti jer ste Vi vlasnik vozila i vi ste to odlucili po svojoj volji. Ukoliko to zatražite od servisa koji snosi odgovornost za ugradeni materijal i obavljenu ugradnju , svaki servis ce se u pisanoj formi ograditi i navesti da ne snosi nikakvu odgovornost jer je radio po Vašoj želji.
Razlog zašto se to ne isplati jest cinjenica da zamjena razvodnog mehanizma nije jednostavna, da eventualni ponovni zahvat ima svoju cijenu, da eventualna havarija ima za posljedicu velike troškove popravka motora, da nije vrijedno razmišljati o tome kako pojedini dijelovi nisu zamijenjeni a trebali su biti, da je proizvodac vozila u Vašem interesu naveo potrebu za zamjenom svih dijelova razvodnog mehanizma.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - VENTILATOR KLIME RADI NEPRAVILNO

Datum objave: 14.05.2010 13:37:00
Slika
PITANJE: Poštovani,imam Peugeot 206 1.4 iz 2002 godine sa automatskom klimom. Ventilator klime nekontrolirano se pojacava i smanjuje bez obzira na postavke. Imate li ideju (iskustva) što bi moglo biti pokvareno, sam ventilator, elektronika ili nešto trece (npr. plin u klimi)?
ODGOVOR:Motor ventilatora klime ima upravljacki modul za kontinuirano povecavanje i smanjivanje broja okretaja. Upravo je taj modul cesti uzrok nepravilnog rada. Drugi uzrok može biti trenutno stanje klima uredaja. To znaci da treba provjeriti kolicinu plina u sustavu klime te gornji i donji tlak plina u sustavu. Moguci uzrok ali znatno rijedi je i upravljacko racunalo klima uredaja. Najprije provjerite kolicinu plina u sustavu klime a zatim upravljacki modul ventilatora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - ZAMJENA MJERACA ULJA

Datum objave: 13.05.2010 18:13:00
Slika
PITANJE: Poštovanje zanima me kako zamjeniti mjerac ulja motora na fiat bravu 1.4 12V jer mi baca ulje na njega ali dolje kod motora???
ODGOVOR:Vodilica šipke za mjerenje nivoa ulja je utisnuta u blok motora a na tom mjestu može postojati gumena brtva koja se može zamijeniti. Ako gumene brtve nema tada je navedena vodilica uprešana u blok motora. U tom slucaju istu treba izvuci iz dosjeda i obaviti brtvljenje s brtvenom masom koja je otporna na ulje i temperaturu. Brtvenu masu možete nabaviti u svakom boljem ducanu s autodijelovima.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SX4 - TROŠENJE DISK PLOCICA

Datum objave: 13.05.2010 18:07:00
Slika
PITANJE: Zamolit cu Vas za odgovor na gore navedenu temu i mogucnost realnosti da na novom vozilu na prvom servisu 15 420 km, kažu da trebam mijenjati disk plocice? Vozilo vozim iskljucivo ja i kocnice koristim samo po potrebi. Nisam jedan od onih agresivnih vozaca i za mene kažu dam me "mogu iskljuciti iz saobracaja zbog spore vožnje, a nikakio prebrze":). Istina stanujem u strani niz koju se svaki dan strmo spustam nekih 400 m!? Da li ovo moze biti uzrok brze potrosnje. Vozio sam i prije razlicita novija i polovna vozila, ali nikada nisam imao ovaj problem.
Takoder sam primjetio da mi se na prednjim tockovima stvara znatna kolicina crnog (disk) praha, koji nije opravdan cestim i uzastopnim, pogotovo naglim kocenjima.
ODGOVOR:Glavna uloga disk plocica je : što bolji ucinak kocenja ( najkraci zaustavni put ), necujan rad ( bez visokofrekventnih vibracija-škripanje ), kvaliteta frikcione mase koja ne oštecuje disk, trajnost. Kao što vidite trajnost je tek na cetvrtom mjestu. Proizvodac ugraduje kocne plocice za koje misli da su najucinkovitije. U praksi to ne mora biti tako i može se dogadati isto kao što ste i vi naveli , smanjena trajnost. Dobra stvar u svemu tome je da Vi možete ugraditi disk plocice od drugog proizvodaca te na taj nacin testirati njihova kocna svojstva i trajnost. Nakon nekog vremena vidjeti cete da li su te druge disk plocice opcenito bolje ili nisu. Isto tako možete koristiti disk plocice i od treceg proizvodaca. Prilikom odabira kocnih plocica važno je da su disk plocice prve klase i da imaju naveden broj atesta .
Crna masa ( prah ) koju navodite je normalna pojava . Stvara se radi toga što je od takve mase napravljena disk plocica a prilikom kocenja se hvata za naplatak gume ( felge ).
KOMENTAR:
Poštovani,
Najiskrenije se zahvaljujem na Vašem izdvojenom vremenu i želim Vam svako dobro.
Cestitam na nevjerovatnoj profesionalnosti na kojoj Vam mogu zavidjeti i mnogo veci giganti. Nekad me je stid kada vidim kako su razlicita ponašanja i pristupi u prodaji i posprodaji. Kod prve usluge svi su preljubazni i zeljni povladivanja, a kod druge svi Vas gledaju samo kao predmet oguljivanja, a zapravo po mom uvjerenju, ova druga usluga je mnogo važnija od one prve. Upravo kroz nju se ogledaju ozbiljni i profesionalni, od onih koji su tu samo radi brzog sticanja kapitala, ne mareci za kupceve posprodajne brige. Za isto postavljeno pitanje od njih sam dobio samo odgovor da se diskovi moraju zamjeniti i da ih oni nisu ugradjivali i da se za isti problem obratim proizvodjacu:). Odgovor za povracanje...Hvala jos jednom i ovaj mail cu morati njima proslijediti, neka se bar malo postide na svoje neznanje!!!
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - VODA I AUSPUHU

Datum objave: 12.05.2010 11:17:00
Slika
PITANJE: Prvo da vas pozdravim i iskažem veliko poštovanje i zahvalnost što nam
pomažete da riješimo svoje nedoumice oko problema u vezi naših
automobila.
Ja imam problem koji me zaista mori, a bojim se da nije u pitanju stvarno ozbiljan kvar. Iz auspuha curi cadava voda i to prilicno puno.
Napravi lijepu lokvu gdje stanem. Kada mu dam jaci gas onda i pršce
vani. Vlasnik sam Opel Astre 1.6 16V benzin, 2000 godište. Vozilo sam
kupio oko prije 2 mjeseca. Tada je imalo oštecen zadnji lonac. prethodni vlasnik je negdje sa njim "nasjeo" tako da su u loncu bile
podrobljene pregrade. Dok je bio taj stari lonac nisam primjetio
curenje vode, osim što kada bih stao sa vozilom primjetio bih da je
dno lonca mokro, da se tu nakupilo vode i da ista po malo kaplje. Voda
je bila cista, a lonac nije bi probušen. Lonac sam promjenio i stavio
drugi, polovan, prilicno u ocuvanom stanju bez tragova korozije. Nakon
10 tak dana primjetim tu cadavu vodu iz auspuha koju sam prethodno
opisao. Kada bih rukom prodrmao zadnji lonac u istom se culo buckanje,znaci pun vode. Danas sam kod majstora bušilicom nacinio malu rupu na dnu lonca i iz njega je iscurilo jako puno vode, možda i litar. Rupu smo ponovo zavarili a posle toga voda ne curi. Prešao sam 20 kilometara i ponovo sam primjetio kapljice na auspuhu, što znaci da ce vjerovatno za par dana ponovo da sipa voda iz njega. Nisam primjetio da gubi vodu iz sistema za hladenje motora, možda i gubi ali neznatno.Auspuh ne dimi. Vozilo normalno radi, lijepo vuce.Jedni mi kažu da je to kondenz, ali da li je normalno u tim kolicinama, drugi da je dobar motor i da ima dobro sagorijevanje, a treci da bi moglo biti nešto
mnogo ozbiljnije.
ODGOVOR:Detaljno ste opisali pojavu tekucine na
ispušnom sustavu pa cu pokušati na najjednostavniji nacin i
odgovoriti. Prisutnost kondenzata je normalna pojava ali samo dok je
ispušni sustav hladan. Kada se ispušni sustav zagrije kondenzata nema
jer se isti u zagrijanom ispušnom sustavu pretvori u vodenu paru i s
drugim ispušnim plinovima izlazi neprimjetno iz motora . Ukoliko se i kod zagrijanog ispušnog sustava ( motor na radnoj temperaturi ) jasno vidi tekucina kao što ste i Vi opisali, tada to nije kondenzat iz goriva nego rashladna tekucina koja ulazi u cilindar/cilindre i u vidu sitnih kapljica ulazi u ispušni sustav i kao tekucina izlazi iz ispušnog sustava . Ovako velika kolicina tekucine ne može ispariti nago se skuplja u ispušnom loncu i vidljivo izlazi iz ispušnog sustava. Ako je to tako onda je to znak da je neispravna brtva glave i ili glava motora. Ovo stanje se treba štoprije riješiti jer je izuzetno opasno za motor.
DODATNO PITANJE:
Moje relacije u poslednje vrijeme (20 tak dana) su bile u glavnom 4 do 6 likometara.Da li je moguce da se u zadnjem loncu nakupi veca kolicina kondenzata iz razloga što ne stigne ispariti a sve iz razloga što se možda ispušni sistem ne uspije kvalitetno zagrijati na tako kratkom periodu kretanja, odnosno bude jako kratak period zagrijan, pa se vrenemom iz tih razloga postepeno povecava kolicina kondenzata.
ODGOVOR:
Moguce je ali malo vjerovatno.
ZAHVALA
12.5.2010. 11:06
ZAHVALA:
Poštovanje gosp. Meic
U subotu 08.05.2010 oko 15 sati smo se culi telefonom. Bio sam tada u glupoj i bezizlaznoj situaciji iz koje ste mi pomogli da se izvucem. Da se podsjetimo. Radnik na lokalnoj benzinskoj postaji na otoku Bracu mi je greškom utocio 5 litara dizela u moj benzinac citroen berlingo. Srecom sam uocio što radi i na vrijeme ga zaustavio, tako da je ušlo samo 5 litara dizela. Ostatak do vrha sam utocio eurosuper 95. U ovo doba, tamo je vrlo teško doci do bilo kakvog mjesnog mehanicara ako ih uopce i ima. Bio sam jako uznemiren, jer sam slijedeci dan trebao putovati natrag u Karlovac a nisam znao što me ceka na putu. Sa mnom je bio i sin od 10 godina. Da li ce auto stati? Što da radim sa sinom ako auto stane?. Sjetio sam se da je moj otac išao kod Vas u Samobor prošlih godina i da je bio jako zadovoljan uslugom, ali nisam imao Vaš broj telefona. Nazvao sam svoju suprugu da proba preko interneta išceprkati kakav mobitel od vas ili kojeg službenika i na srecu našla je Vaš broj. Sad se vracamo na pocetak ove price. Umirili ste me, rekli da napravim par kilometara autom i da vam se poslije toga ponovno javim i opišem rad motora. Nakon slijedeceg telefonskog razgovora ste me uvjerili da mogu sa sigurnošcu krenuti na put.
Ne mogu opisati kakvo sam olakšanje tada osjetio. I eto, put je protekao bez problema i sin i ja smo sretno stigli kuci. Ovim putem Vam još jednom zahvaljujem na nesebicnoj pomoci koju ste mi pružili kad vam je radno vrijeme vec bilo isteklo.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S-40 - GDJE JE FILTER GORIVA?

Datum objave: 12.05.2010 11:01:00
Slika
PITANJE: Ljubazno Vas molim da mi pomognete da mi kažete gdje se nalazi filter goriva (ili sliku ako posjedujete na kojoj se vidi) za VOLVO S 40 1.8 125 KS (benzinac) godina proizvodnje 10/2005.
ODGOVOR:Filter goriva se može nalaziti na dva mjesta. Uobicajeno je da se isti nalazi ispod vozila u blizini rezervoara za gorivo. Vidi se kada je vozilo na servisnoj dizalici. Drugo mjesto je u samom rezervoaru. Pristup ovome filteru moguc je kada se izvadi sklop pokazivaca goriva s pumpom za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

FORD SIERRA - REGULATOR KOLICINE GORIVA

Datum objave: 12.05.2010 10:57:00
Slika
PITANJE: Poštovani Gospodine Meicu-mnogo cijenim Vaš trud što nam pomažete i tako nam štedite novac i sticemo znanje.Ja imam Ford Sierru 1.8 TD iz 92 godine pa me zanima gdje se nalazi regulator goriva na VT pumpi i kako se vrši regulacija , koji su parametri.Zahvaljujem i nastavljam citati Vaše savjete
ODGOVOR:Regulator kolicine goriva nalazi se u visokotlacnoj pumpi, podešava se na ispitnom stolu . Postupak se obavlja u specijaliziranim radionicama za dizel pumpe.Bilo kakvo podešavanje u vlastitoj režiji po tome pitanju nije moguce a niti preporucljivo.
na vrh Povratak na vrh

BMW 523 - ZAMJENA ULJA U MJENJACU

Datum objave: 11.05.2010 11:37:00
Slika
PITANJE: POSTOVANI IMAM BMW 523 1997 GODISTE SA AUTOMATSKIM MIJENJACOM.HTIO BIH DA ZAMJENIM ULJE U MIJENJACU.DOLJE SAM VIDIO NA KARTERU GDJE SE ISPUSTA I VJEROVATNO KAD SE KARTER SKINE IMA I FILTER UNUTAR KUCISTA KARTERA.E SAD NIJE MI JASNO DALI TREBA DA SE ISPUSTA IZ KONVERTERA ULJE JER SAM PROBAO DA GA OKRECEM I NISAM NASAO NIGDJE GDJE MOZE DA SE ISPUSTI.TAKODJE MI NIJE JASNO ILI NISAM DOBRO VIDIO GDJE SE DOLIJEVA ULJE I KOJE ULJE DA KORISTIM.AKO BI NASLI VREMENA PA DA MI UKRATKO ODGOVORITE I OBJASNITE.
ODGOVOR:U mjenjac Vašega vozila može ici cetiri vrste ulja ( Dextron II, Dexstron III, Shell LA 2634, Esso LT 71 141 ). Važno je da ulje bude tocno odgovarajuce kako je propisao proizvodac. Potrebno je neposredno na vozilu utvrditi koji je tip mjenjaca i koje je ulje odgovarajuce. Ako mjenjac ima mjernu šipku ( nalazi se kod motora ) ulje se kontrolira na mjernoj šipki a puni se kroz vodilicu mjerne šipke. Ako mjerne šipke nema ulje se puni na cep koji se nalazi na karteru mjenjaca. Za tu svrhu treba imati specijalni prikljucak za punjenje . Iz konvertera ulje ne možete ispustiti nego samo iz mjenjaca. Filter mjenjaca se nalazi u mjenjacu i može se zamijeniti kada se demontira karter mjenjaca.
ZAHVALA:
HVALA VAM NA ODGOVORU.INACE ZIVIM U NORVESKOJ PA SAM MALO RADIM NA SVOM AUTU.U SVAKOM SLUCAJU VELIKO HVALA JOS JEDNOM BAS STE MI POMOGLI.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-4 - EKSTREMNA VOŽNJA

Datum objave: 11.05.2010 11:19:00
Slika
PITANJE: Poštovani,jucer sam dao na probu svoj auto, Citroen C4 1.4i na probu prijatelju, a da tako moram reci budala se vozila pod rucnom; onak zategne i ostane držati gas tako da je auto po šodru onako poprek išao. Dobro sam ga se naribao i sigurno više nikome necu dati svoj auto ali me zanima da li se nije time mogla oštetiti mašina kad nije cak niti kuplung stisnuo nego držao gas cijelo vrijeme pod rucnom tako da je auto išao sa blokiranim zadnjim krajem.
ODGOVOR:Za kratko vrijeme koliko je trajala opisana vožnja uglavnom se ne dogada nikakva šteta na motoru. Vi kao vlasnik vozila bi sigurno primjetili neku promjenu na motoru da je do nje došlo ( promjenjeni zvuk motora, upaljena kontrolna lampica motora, razlika u vožnji prije i sada ). Ukoliko ništa od toga ne primjecujete nema razloga za brigu.
DODATNO PITANJE:
Poštovani, ta vožnja trajala je kratko, kojih 4-5 minuta dok nisam stigao reagirati. Što se tice rada motora mislim da jednako radi kao i prije, nije se upalila nikakva lampica, jedino mi je malo cudan kod šaltanja bio ali to sam valjda umislio kad sam se uplašio za svoj auto. A kada bi takva vožnja dulje potrajala bi li to naštetilo mašini, kuplungu ili cemu ostalome?
I zanima me još jedna stvar, moj prijatelj koji ima Citroen C5 2004 ili 2005 godina nisam siguran, 140 KS, 2.0 Hdi kaže da njemu rucna blokira sva cetiri kotaca. Je li to istina?
Hvala Vam još jednom na uloženom vremenu i trudu u rješavanju problema.
ODGOVOR:
Prema Vašim dojmovima mislim da nema štetnih posljedica na vozilu. Ekstremna vožnja može imati štetne posljedice na mehaniku vozila jer se ne radi o vozilu koje je konstruirano za Relly vožnje i ekstremna opterecenja.
Citroen C-5 ima rucnu kocnicu koja blokira samo prednje kotace.
na vrh Povratak na vrh