Danas je: 17.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW PASSAT FSI - DODAVANJE GASA

Datum objave: 26.04.2011 17:57:17
Slika
PITANJE:

Poštovani imam passata FSI 2007 god. i imam problema sa dodavanjem gasa. na servisu su mi rekli da je pumpa goriva na motoru. Moj auto ide najviše do 90 km/h i veće brzine nemože razviti. Molim  Vas da li je moguće da je ova pumpa otišla ili je posrijedi nešto durgo vezano za nju. hvala unaprijed

ODGOVOR:

Motor može ostati bez snage radi mnogobrojnih neispravnosti a jedna od neispravnosti je i pumpa za gorivo.  Navesti ću još neke moguće faktore koji mogu biti uzrok slabe snage motora a to su : filteri, senzor pedale gasa sustav paljenja, nečist rezervoar za gorivo, regulator tlaka goriva, senzor tlaka goriva, MAP senzor, IAT senzor, senzor kisika, senzor položaja leptirastog ventila, injaktori, kontrolna jedinica leptirastog ventila, senzor detonacija, senzor radilice, električna instalacija, ECU centrala. Kao što vidite ima puno stvari koje mogu utjecati na snagu motora. Ukoliko ne vjerujete Vašem serviseru zatražite mišljenje drugog servisa u kojega imate povjerenje.

na vrh Povratak na vrh

NISSAN ALMERA - ET OZNAKA NA GUMAMA

Datum objave: 22.04.2011 08:32:29
Slika
PITANJE:

Poštovanje vozim nissan almeru 1.4 75 ks iz 1997 godine. da li mogu montirati al.felgu 7j 15-ET37 sa gumama 185/60/15 a da ne oštetim nešto na autu? kolika je tolerancija u ET broju, mislim dozvoljena? trenutno je na autu 175/65/14 ET 40 hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Možete ugraditi navedene gume i felge ET će odgovarati. Gume koje ste spomenuli biti će 2 cm veće u promjeru. Kada bi na istu felgu ugradili gumu 185/55-15" onda bi promjer bio isti.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC 1,4 16V- NIZAK BROJ OKRETAJA NA LERU

Datum objave: 22.04.2011 08:28:55
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću,u pitanju je renault scenic 1.4 16v 2002g.Problem je u ler gasu-čini mi se da je nizak 400-500 obrtaja,pored toga on šeta 600 do 400.Bio sam u servisu odradjena je dijagnostika koja je pokazala da je sve u redu i da nema nikakvog kvara.Majstor mi je predložio da ispere benziske dize.Samo da naglasim da auto redovno servisiram u ovlaštenom servisu. PUNO POZDRAVA I HVALA NA OVAKVOM SAJTU. S POŠTOVANJEM.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu broj okretaja na leru može biti prenizak radi slijedećih neispravnosti :  ECT senzor temperature motora,  senzor tlaka zraka u usisnom kolektoru, aktuator minimuma, senzor položaja leptirastog ventila, električna instalacija od motora do upravljačke centrale, ECU upravljačka centrala. Stručnim ispitivanjem navedenih komponenata sigurno se može utvrditi što je neispravno.

na vrh Povratak na vrh

LANCIA KAPPA - TEST AMORTIZERA

Datum objave: 22.04.2011 08:24:43
Slika
PITANJE:

Dobar gospodine Meić. Kupio sam Lanciu Kappa 2.0 16V turbo SW i sad me zanima na koliko se kilometara mijenjaju zadnji amortizeri pošto sam se malo raspitao i mogu samo kupiti original amortizere jer imaju neku elektronsko podešavanje. A cijena im je 1700 kuna po komadu i kako se može provijeriti dali su još u redu.

ODGOVOR:

Amortizeri općenito pa tako i zadnji amortizeri mijenjau se tek kada za to postoji potreba. To znači kada se zaključi da isti ne funkcioniraju više na zadovoljavajući način. Učinak amortizera se može ispitati na uređaju za testiranje ovjesa ili u probnoj vožnji. Test amortizera u vožnji mogu za Vas obaviti besplatno ako koji put budete u blizini.

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - KONTROLNA LAMPICA MOTORA

Datum objave: 20.04.2011 08:34:27
Slika
PITANJE:

FIAT MAREAGosp Meić, čitam pitanja i odgovore, pa vjerujem da mi možete pomoći savjetom. Imam FIAT MAREA 1,6 16V ELX, benzinac, 1997.god. Bila je financijska koma pa sam vozila na rezervi. Kod vožnje auto ide super, ali nakon izvjesnog vremena ili kod čestog stajanja na semaforu pali se crvena svjetiljka(metlica), koja se inače pali kod paljenja auta kad se pokaže i svjetlo akumulatora, a onda se sve te lampice ugase, ta se svjetiljka uključi povremeno kod vožnje i tada osjetim da se guši auto kao da nema dovoljan dotok benzina. Zbunjuje me ako je problem sa pumpom, kad par dana ne vozim auto ide toliko dugo super i kod stajanja na semaforima i kad ga parkiram i nakon 1-2 sata ponovno krećem već kod samog paljenja odmah se upali ta svjetiljka i povremeno nestane kod vožnje, bez obzira na brzinu. Nije li to ipak neka druga sitnica ? Kako sam član HAK-a (na besplatnom pregledu), sve je ok, ali su mi rekli da je problem pumpa i da ide, dok ide. Kako sam vozila stare automobile na prethodnima sam znala sama to riješiti, ali ovdje imam osjećaj ili bolje rečeno želju da je ipak neka druga sitnica, pa Vas molim za savjet jer sam puno toga čitala i u forumima i sl. ali Vas sam izdvojila kao najkvalitetnijeg i obraćam Vam se sa punim povjerenjem. Unaprijed zahvaljujem na Vašem vremenu i savjetu.

ODGOVOR:

 Kontrolna lampica koju spominjete je kontrolna lampica motora a ista se pali kada postoji greška u sustavu paljenja ili u sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva. Na Vaše pitanje bih mogao potpuno točno odgovoriti nakon pregleda i dijagnostike motora. Ovom prilikom će odgovor biti opširniji jer postoje mnogi faktori i neispravnosti radi kojih se kontrolna lampica motora pali i radi kojih motor nema snage . To su slijedeći mogući uzroci : nečist rezervoar za gorivo, filteri, tlak goriva, nečisti injektori, senzor temperature motora, električna instalacija i konektori ( pad napona ), aktuator minimuma, mjerač mase zraka, senzor tlaka zraka u usisnom kolektoru, senzor položaja leptirastog ventila, EVAP canister ventil, ECU centrala, probijanje visokog napona, stanje svjećica, bobina . Na žalost odgovor ne može biti kraći jer sve što sam naveo može utjecati na stanje koje ste opisali

na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 2,0E - KAKO GA NATJERATI DA BUDE MALO ŽIVLJI

Datum objave: 20.04.2011 08:36:20
Slika
PITANJE:

Imam jedno relativno kratko pitanje ,a opet nadam se opsežnom odgovoru.Imam AUDI B 4 2,0E 85 KW radi savršeno iako ima 250000 tkm.Redovno ga servisiram,i auto vozi ko grom.Jedino bih volio da hoće malo bolje da potegne. Da li postoji nekakav trik ili nekakvo jeftinije rješenje a da ga se natera da bude malo življi na gasu.Plin je TOMASETO-obični na gas.Naj skuplja verzija nadogradnje bila bi kada bih ga čipiro, a čujem da je čipiranje auta oko 300e,što je i maximum koji bi dao za to Da li ga je u opće moguće čipirati?Molim vas odgovor mi vratite na ovaj e-mail.UNAPRIJED ZAHVALAN

ODGOVOR:

Kada je motor Vašega vozila u potpuno ispravnom stanju isti ima jako dobro ubrzanje i veliku konačnu brzinu. Dobro stanje motora podrazumjeva slijedeće : kompresija veća od 12 bara, čisti usisni kanali u glavi motora, potpuno ispravni injektori, dobro podešeno predpaljenje, ispravan omjer goriva i zraka, potpuno ispravan ispušni sustav, ispravan sustav paljenja, ispravne sve komponente sustava elektronskog ubrizgavanja goriva, gume odgovarajućih dimenzija ( ne prevelike , ne preširoke ) , ispravne kočnice ( ne smiju niti malo blokirati ) . Ako je sve što sam naveo potpuno ispravno tada se može ugraditi Air Box ( ili sportski filter zraka ) i može se napraviti modifikacija zadnjeg dijela ispušnog sustava. O snazi motora na plin nema potrebe govoriti jer je poznata činjenica da se plin ugrađuje radi jeftinije vožnje a ne radi poboljšanja u snazi i ubrzanju motora. Chip tuningom ne možete postići zavidne rezultate jer motor nema turbinu.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - KODIRANI KLJUČ SA INFRACRVENOM ZRAKOM

Datum objave: 22.04.2011 08:21:57
Slika
PITANJE:

Dobar dan, imam Renault Megene 1.6 / 16i iz 1998g koji ima kodirani kljuc na infracrvenu zraku posto je auto iz toga vremena 1998g. Kolega kada je izasao iz moga auta sa suvozacevog mjesta je vrlo jako tresnuo vrata. Ja sam tada auto zakljucao preko originalnog kljuca - to jest kljuca koji sam dobio uz auto i koji ima daljinsko zakljucavanje, a to je na infra crvenu zraku - znaci kljuc treba drzati blize senzoru jer senzor se nalazi pored retrovizora koji je iznad glave. Auto se je zakljucao tada, no nakon cca oko jedan sat kada sam auto htio otkljucati - opet pomocu njegovog kljuca, auto vise nije htio reagirati, bez obzira koliko sam puta stiskao kljuc, nista se nije desavalo. Tada sam fizicki kljucem otkljucao auto, i u kabini pomocu poznatog koda koji sam dobio uz auto i koji je sluzbeni kod auta, znaci na taj nacin sam otkljucao auto i pokrenuo ga, odnosno zapalio i odvezao se kuci. Moje pitanje je 1. Dali je prilikom udara vrata doslo do nekog poremecaja senzora, spala neka zica ili slicno, ili mozda nesto trece - posto senzor nije vise reagirao na kljuc. 2. Dali Vi mozete napraviti kopiju moga kljuca jer imam dva, a jedan mi ne radi bez obzira sto su baterije nove. 3. I dali mozete otkloniti spomenuti kvar koji sam Vam opisao, ako je greska u samoj kabini auta ( senzor ) jer auto se sam zakljuca nakon cca 15 - 20 min. i led dioda koja je na kontrlnoj ploci pocinje blicati. Unaprijed Hvala

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu , prilikom udara vrata moglo je doći do zatajenja/oštećenja slijedećih komponenata : IC prijemnik na retrovizoru, dekoder ( upravljački modul centralnog zaključavanja ) .
Isto tako mogla je nastati disfunkcija baterije u ključu, mikroprekidača na ključu, dioda odašiljača na IC ključu. Sve navedeno bih trebao najprije ispitati a nakon toga mogu predložiti i rješenje.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - PROBLEM PRVOG PALJENJA

Datum objave: 21.04.2011 10:44:13
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine.Molim za Vase strucno misljenje u vezi slijedeceg problema na mojem automobilu.Imam Passat b4 1.9 TDI koji ima problem prvog paljenja u toku dana.Dugo vergla i kada upali izbaci veliku kolicinu crnog dima.Alanser dobar,grijaci dobri,baterija dobra,brava za paljenje dobra.Bosch pumpa u donjem dijelu vlazi.Ponekad gubi gas a ponekad pojacava.Molim za vase strucno misljenje.Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može imati otežano paljenje radi vrlo mnogo mogućih faktora a to su : mehaničko stanje motora ( kompresija , faza  ), zrak u sustavu goriva, filteri, upravljački modul grijača, senzor temperature motora, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, dize, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja, EGR ventil, visokotlačna pumpa, električna instalacija, ECU centrala . Nakon obavljenog kompletanog pregleda motora i provjere svih komponenata koje sam naveo, mogao bih reći o čemu se radi.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 SDI -TRESE SE DOK SE NE ZAGRIJE

Datum objave: 20.04.2011 08:32:28
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću Imam problem kod wv.polo 1997god.19 SDI.Kad ga upalim motor trese dok se na zagrije,potom je sve normalno i auto radi bez problema.Bio sam kod lokalnog mehaničara u kvartu i on mi je rekao da je kvar u automatskom čoku ali da nezna šta treba promijenit u tom slučaju.Molim vas da mi vi kažete šta trebam napravit jer očito kvar nije velik.Zahvaljujem vam se unaprijed.

ODGOVOR:

Vama je sigurno poznata činjenica da točan odgovor na Vaše pitanje mogu dati nakon što obavim direktan uvid na vozilu . Razlog tome je što može postojati više mogućih grešaka . Ispitati treba slijedeće : senzor temperature motora, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, dize, solenoidni ventil visokotlačne pumpe, električnu instalaciju na motoru, upravljački modul visokotlačne pumpe, mehaničko stanje motora, ECU centralu . Po potrebi javite se opet.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 1,8 16V - PROPADA KOČNICA

Datum objave: 21.04.2011 10:38:35
Slika
PITANJE:

Poštovani Gospodine Meiću, pišem vam u nadi da će te mi savjetom pomoći da otklonim kvar na mom Peugeot-u 406 1.8 16V 1997 god, nema ABS. Naime problem je u kočnicama. Auto je bio parkiran 6 dana i za to vrijeme nije vožen. Kad sam sedmi dan upalio vozilo na prvom semaforu sam osjetio kako mi je papučica kočnice propala, i posle par pumpanja uhvatila je na samom kraju. Odvezao sam auto u servis, oni su me sutra nazvali i rekli da su "sredili" kvar. Preuzeo sam vozilo i platio 120 eura (otišao zadnji desni cilindar, neki plastični zglob promjenjen, promjenjene gurtne ili pakne i nasuto glicerinsko ulje). Auto je bolje kočio i rekli su mi da će biti biti još bolje tj. kao prije dok  "legnu". Tako je i bilo posle 2-3 dana moje kočnice su bile kao prije, ali se odjednom ponovo javio isti problem. Kočnica propada, a poslije 5-6 jakih pumpanja vrati se u normalu, ali opet brzo izduši(1 min.), kao da gubi zrak, opet 5-6 pumpanja i opet je ok. To me izluđuje, pa bih vas prijateljski zamolio za savjet i pretpostavku šta bi moglo biti u pitanju. Teško mi pada ponovni odlazak kod majstora, jer moj džep ne može da izdrži toliki financijski pritisak. Unaprijed HVALA, nadam se vašem odgovoru,

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu , uzrok radi kojega propada pedala kočnice je hidraulični sustav kočnice. Navesti ću koji su to dijelovi sustava i koje treba provjeriti . Provjerite slijedeće :  zadnje kočne cilindre, prednje kočne cilindre, metalne cijevi kočnog sustava, gumene cijevi kočnog sustava, glavni kočni cilindar, regulator pritiska za zadnje kočnice ( korektor kočenja ) . Uz sve što sam naveo provjerite zadnje kočne papućice ( podešenost ) i prednje disk pločice . Nakon pažljive kontrole i potrebnih radova sigurno ćete imati ispravnu radnu i parkirnu kočnicu.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,6 TD -OBNOVA FAROVA I DRUGA PITANJA

Datum objave: 21.04.2011 10:39:14
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, Izrazito sam Vam zahvalan što putem ove web stranice nesebično dajete savjete nama vozačima. Naime, ne znam da li je ovakva situacija i izvan granica Hrvatske, ali nestručnost, neozbiljnost, aljkavost i neposlovnost su gotovo pravilo, a ne iznimka kod mnogih naših automehaničara. Ali naravno svaka čast iznimkama, u koje i Vi apsolutno pripadate. Lijepo bih Vas molio, ako smijem, odgovore na 3 pitanja: 1. S obzirom da na mnogo benzinskih postaja obično diesel gorivo više nije dostupno, već samo eurodiesel, da li se smije povećati dosadašnja preporučena količina motornog ulja koje se ulijeva u rezervoar uz gorivo radi boljeg podmazivanja Bosch pumpe sa sadašnjih 1%-1,2%, na recimo 2%-2,4%, odnosno da li je veća količna ulja štetna za motor ? 2. Ukoliko se odradi potpuna generalna reparatura motora (VW golf 2, 1,6 TD, 51 KW iz 1989. god.) kolika je maksimalna dopuštena potrošnja kvalitetnog sintetičnog ulja 5W-40 (npr. Mobil). Podatak mi je potreban radi kontrole kvalitete izvedenih radova od strane mog mehaničara. 3. Gdje se može dobiti usluga obnove farova (koju navodite u Info dijelu Vaše stranice), budući da su isti za određene modele automobila vrlo skupi ? Unaprijed zahvaljujem na odgovoru. S osobitim poštovanjem i zahvalnošću, Domagoj Špoljar

ODGOVOR:

Vozilo koje ste spomenuli ima potpuno mehaničku visokotlačnu pumpu . Ista može raditi i ako ne stavljate nikakvo ulje u gorivo . Pumpa se hladi i podmazuje u dovoljnoj mjeri i s eurodizel gorivom. Ulje koje stavljate u gorivo neće štetiti motoru i kada bi njegova količina bila znatno veća od  2,4 % . Neposredno nakon obavljenog generalnog popravka motora potrošnja ulja može biti oko 0,3 l/1000 km a nakon toga ta se potrošnja smanjuje na 0,1 l/1000 km . Obnovu farova ( poliranje ) radimo, moj servis u Samoboru , za druge nemam podatke.

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8 TD- SERVISIRANA VISOKOTLAČNA PUMPA ....

Datum objave: 21.04.2011 10:27:06
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim Ford mondeo iz 1997. godine. Automobil ima 1.8 td motor i prešao je 220000 km. Turbinu sam mijenjao prije tri godine. U 11 mjesecu 2010. servisirana je i ponovno ugrađena visokotlačna pumpa (Lucas)te je ugrađena nova pumpa za vodu i promijenjeno sve remenje. Nakon toga započeli su problemi u vožnji. Automobil se ponaša drukčije nego prije servisa. Sa zadrškom prihvaća gas (posebno osjetno u prvoj i drugoj brzini),lošije vuče, a pri nižim okretajima kod stisnute papučice gasa dok čekam da motor prihvati gas često se čuje zvuk sličan sudaranju ventila (ne kažem da se to događa, ali tako zvuči). U tim trenucima iz ispuha izlazi gusti crni dim. Auto sam dao pregledati, promijenjeni su filter goriva i sve brizgaljke. Utvrđeno je da je visokotlačna pumpa ispravno podešena (rečeno mi je "u fazi"),i da je kompresija na svim cilindrima više nego zadovoljavajuća za auto tog godišta (točne brojke ne znam). Sve ovo nije dalo rezultata, simptomi su ostali isti, te me sada uvjeravaju da teba promijeniti intercooler. Molim Vas da mi prije nego se upustim u daljnja ulaganja date odgovor isplati li se to uraditi i hoće li to riješiti moj problem ili je moguće da je u pitanju nešto treće. Unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

U vašem opisu naveli ste neke detalje i radove koji su obavljeni na vašem vozilu . Isti mogu biti uzrok problema koje ste opisali ( motor nema snage, loše ubrzava, crni dim na ispuhu, metalni zvuk lupanja iz motora ) ali uz to mogu postojati i drugi faktori utjecaja. U vezi obavljenih radova na turbini i na visokotlačnoj pumpi moram naglasiti da isti moraju biti izvedeni vrlo stručno kako bi isti besprijekorno radili nakon toga.  Ako su radovi na turbini i visokotlačnoj pumpi odrađeni bez greške i ako je ugradnja obavljena kako treba tada uzroke treba tražiti u nekim drugim faktorima.Ostale moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora ( niska kompresija, loše podešeni ventili, suženje usisnih kanala u glavi motora, djelomično začepljenje ispušnog sustava, oštećena bregasta osovina ) , nepravilan rad sustava za regulaciju turbine, propuštanje na tlačnoj strani turbine od kompresorskog dijela turbine do usisnog kolektora ( manifestira se kao niski tlak turbine ) .  Iz ovoga odgovora možete zaključiti da najprije treba provjeriti tlak turbine, mehaničko stanje motora a tek na kraju posumnjati u obavljene radove na turbini i visokotlačnoj pumpi.

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - LAMBDA SONDA

Datum objave: 19.04.2011 20:31:59
Slika
PITANJE:

Poštovani Radi o Daewoo Lanosu 1,5 i njegovoj lambda sondi. Prije skoro godinu dana na teh. pregledu pokazivala je 1,096 a mora biti ispod 1,030. Ispušni sistem je ispravan tj. nigdje se ne vidi da je probušen, auto troši jednako kao i prije (cijelu godinu troši jednako - oko 10-11 litara po gradu a 7-8 litara vani), radi mirno i vruć i hladan, pali bez problema. Na teh. imam prijatelja pa sam prošao ali muči me ponovni teh. Vrijednost lambda sonde smo skinuli tako da smo začepili auspuh i vrijednost je pala na 1,026. Dali greška može biti zato jer se malo vozim ( oko 200 km mjesečno ) pa bi ga trebalo dobro ispuhati na autoputu ili nešto drugo. Auto je 2002 godina a ima samo 53000 km i u odličnom je stanju. Bio bi vam zahvalan na savjetu.

ODGOVOR:

Najčešći uzroci radi kojih je povećana količina kisika su : propuštanje brtve usisnog kolektora, propuštanje na bilo kojem priključku na kojem motor može vući falš zrak, nepodešena količina gorivo - zrak, ECT senzor, IAT senzor, MAP senzor, neravnomjeran rad injektora ( nečistoće ), senzor položaja leptirastog ventila, ECU centrala . Detaljnom dijagnostikom motora mogao bih točno utvrditi uzrok , predložiti rješenje i otkloniti kvar.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - KAKO GA ISPUHATI

Datum objave: 19.04.2011 20:27:19
Slika
PITANJE:

Postovani! Zanima me na koliko okretaja, u kojoj nizoj brzini mogu i koliko dugo voziti auto za ispuhivanje? Da li je dovoljno u trecoj na vise od 3000 okretaja? Radi se o Laguni 1, 1.9dci, 2000.g., prijelazni model jedinice. Hvala!

ODGOVOR:

Kratkotrajno (  3 do 5 kilometara ) možete voziti na 4.000 o/min . Na otvorenoj cesti to možete ponoviti više puta u razmacima .  Najbolje je u četvrtom stupnju prijenosa kada je motor pod opterećenjem .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W210 300 TD -KONTROLNE LAMPICE BAS I ASR

Datum objave: 19.04.2011 20:25:34
Slika
PITANJE:

Postovani! Imam MB 300td 97god,w210 .Upalilo se kontrol lampica BAS i ASR a ni tempomat mi ne radi! sta moze da bude problem_Da li mogu da rjesim problem bez odlaska u servisni centar? Unapred vam hvala!Sa postovanjem

ODGOVOR:

Ako se razumijete u automobilsku tehniku, ako imate potrebne dijagnostičke uređaje, ako imate električne sheme onda možete otkriti kvar bez da idete u servis. Moguće neispravnosti su :  električna instalacija, senzori ABS-a , konektori, hidraulički agregat ABS-a, upravljačko računalo sustava BAS-ASR-ABS .

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - KOJE ULJE S OBZIROM NA UGRAĐEN PLIN

Datum objave: 19.04.2011 20:22:38
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meiću molim Vas za savjet.Imam ford fiestu 2003.god.motor 1.4 16V 59kw i ugrađeni plin L.Renco omegas sistem sa flushlubeom.Auto je prešao 143000km od toga na plin 80000km.Uglavnom sve funkcionira kako treba. Zanima me koje motorno ulje mi savjetujete,s obzirom da imam ugrađen plin,dosad sam koristio ili fordovo formula f 5w30(nekako mi je prejeftino pa mi je čudno) ili valvolin synpower 5w40 ful sintetiku(duplo skuplje),a čuo sam da s obzirom na pređenu kilometražu da bi bilo bolje polusintetika 10w40? Zupčasti remen je promjenjen i stavljen je Gatesov,zanima me nakon koliko ga treba mijenjati s obzirom da je zamjenski,da li se ventili štelaju na ovom motoru i kada? Sa štovanjem Marko!

ODGOVOR:

Odgovarajuće motorno ulje za vaše vozilo je 5W-30 , klasifikacija ulje je OEM: WSS-M"C913-B . Alternativno ulje može biti 5W-40 .  Valvolin SynPower će odgovarati.Usisni ventili se podešavaju na 0,20 mm a ispušni na 0,30 mm . Zupčasti remen se mijenja svakih 160.000 km ili svakih 8 godina . Po potrebi to može i ranije ako stanje remena to zahtijeva. Kontrola zupčastog remena se obavlja na svakom godišnjem servisu.

na vrh Povratak na vrh

CHEVROLET AVEO - PALIO UPALJEN AUTO

Datum objave: 18.04.2011 18:25:18
Slika
PITANJE:

Postovani, Nesto sam se na semaforu zamislio, zbunio, ne znam ni ja sta mi bi i ucinilo mi se da mi se auto ugasilo, a nije. I tako upaljenog sam ga pokusao dva puta upaliti. Naravno da se cuo onaj ruzni zvuk. To se desilo prije par dana i auto uredno radi. Da li sam mogao nesto ostetiti? Malo strahujem jer sam auto tek kupio, potpuno nov iz salona. U pitanju je Chevrolet Aveo S 1.2 Doch 16V, 84,4 KS. I drugo pitanje. Kad sam preuzimao auto iz salona rekli su mi da je izmjena ulja na 7500 KM ili za 1 godinu, sta prije nastupi. Te mi je tip iz salona rekao da u ovom periodu do izmjene ulja ne moram pratiti razinu ulja i rashladne tekućine, da to nije moj posao, te da ako nesto od tekucina fali da ce se lampica upaliti. Ja ipak smatram, bez obzira sto je auto nov da s vremena na vrijeme trabam provjeriti nivo ulja i rashladne tekućine, pa Vas pitam da li sam u pravu? Unaprijed Vam hvala na odgovorima. S postovanjem.

ODGOVOR:

Pokušajem paljenja u dva navrata dok je motor radio niste mogli napraviti nikakvo značajno oštećenja na zamašnjaku i na elektropokretaču. Vozite dalje bez brige i loših osjećaja. Dobar običaj je da se povremeno kontroliraju sve tekućine naročito ulje u motoru i rashladna tekućina. Interval izmjene ulja je sigurno naveden u tehničkim uputama vozila . Normalno je da to bude 10.000 do 15.000 km ili najmanje jednom godišnje.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - NE DOBIVA GORIVO

Datum objave: 18.04.2011 15:52:52
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, unaprijed se zahvaljujem na vašem odgovoru na pitanje koje me muči. Imam problem sa golfom 1.9 tdi, 66KW 2006 godina sa 95.000 prijeđenih kilometara. prije nekoliko tjedana automobil je u vožnji prestao primati gas, i ugasio se. Najbliži majstor konstatirao je da je filter goriva bio prazan. Promijenio je filter goriva i automobil je bez problema upalio i ja sam nastavio put. nakon toga napravio sam veliki servis u ovlaštenom servisu. (remenje, svi filteri, ulja i ostalo). jučer sam osjetio lagano trokiranje u vožnji ali se automobil nije ugasio. nastavio sam vožnju ali kad sam ugasio automobil, više ga nisam mogao pokrenuti. Suputnik mi je savjetovao da otvorim poklopac rezervoara. držao sam čep par sekundi i ponovno zatvorio rezervoar. automobil je upalio bez problema. napominjem da mi se oba puta problem dogodio pri razini goriva od cca 1/4 rezervoara. Neki me upućuju na dobavnu pumpu goriva u rezervoaru ali prije nego što poduzmem korake, htio sam čuti vaš savjet zahvaljujem vam na pomoći srdačan pozdrav .

ODGOVOR:

U ovom slučaju postoji nekoliko mogućih uzroka a to su : čep rezervoara, nečist rezervoar za gorivo, zrak u sustavu goriva, dobavna pumpa. Čep rezervoara mora biti ispravan kako se u rezervoaru ne bi stvarao podtlak koji može onemogućiti normalnu dobavu goriva . Kada je neispravan čep rezervoara prilikom otvaranja čepa osjetise karakterističan zvuk zraka koji ulazi u rezervoar . Ispitajte sve po nevedenom redoslijedu.

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - BENZINSKI I DIZEL MOTOR - GENERALNI POPRAVAK MOTORA

Datum objave: 18.04.2011 15:31:55
Slika
PITANJE:

Postovanje gospodine meic.Jako sam vam zahvalan na vasoj nesebicnoj pomoci oko ovih moji pitanja,oprostite ako vas nekad dusim sa puno pitanja,zao bi mi bilo ako sam vam opterecenje ali definitivno ste naj kompletniji serviser i servis kad je motoristika u pitanju.Pa ako moze jos par pitanja:Kod generalnog popravka motora bilo dizelskog bilo benziskog dakle zanima me od naj vaznijih radni od radilice do glave.Dali se ishabanost radilice gleda po pravilu mikrometrom i koliko klip moze izic iz bloka naj minimalnije i naj maximalnije sto vise klip izlazi iz glave to je brtva glave deblja jeli tako i to se uvjek vise odnosi na dizele jeli tako, kod mjerenja istrosenosti(OVALNOSTI)cilindra dali je maximalna istrosenost kod koje vrijedi postavit nove karike iznosi 0,1.Drugo pitanje dali se kontrola pada napona moze napravit na slijedeci nacin tako sto ticaljke klasicnog mijernog instrumenta sa elektronskim displeom postavim + na + akumulatora a-na -akumulatora tada upalim auto i propratim koliki je pad napona, a pad jeli tako ne smije biti veci od 3v zanima me dali smije biti veci jeli za sva auta to isto.Kod mijerenja kompresija motora kolika moze biti razlika u tlakovima odnosno kolika naj vise smije bit razlika a da bude zadovoljavajuca NAJLJEPSA VAM HVALA I PUNO ZDRAVLJA I SRECE VAM ZELIM JA SA OBITELJI.

ODGOVOR:

Točno je da se istrošenje radilice mjeri mikrometrom .  Kod dizel motora klip može izlaziti iz cilindara za neku minimalnu mjeru ili za maksimalnu mjeru. Mjerenjem koliko klip izlazi iz cilindra određuje se i debljina brtve glave motora , debljine brtve navodi proizvođač. Kada je istrošenje cilindara veće od 0,1 mm potrebno je obaviti strojnu obradu bloka motora . Ako je istrošenje manje od navedenog mogu se ugraditi novi klipni prstenovi . Mjerenje pada napona na akumulatoru kao što ste naveli i način na koji ste naveli je ispravan . Pad napona ne smije biti veći od 3 V . Jedini bolji način ispitivanja akumulatora je pomoću mjernog uređaja koji može simulirati opterećenje akumulatora . Tom prilikom se mjeri kapacitet akumulatora . Ispravan akumulator mora imati kapacitet veći od 60 % . Najveća dozvoljena razlika u tlakovima kompresije ne smije biti veća od 2 bara.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - GDJE JE FILTER KABINE ?

Datum objave: 18.04.2011 15:10:53
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav! Imam jednu nedoumicu pa vas molim za pomoć! Imam renault thaliu 1,4. 8v, 2002.god. model expression. Nedavno sam kupio auto, i dao sam ga mehaničaru na servis (izmjena ulja, filtera, remenja...). Imam i ručnu klimu, te sam i nju dao servisirati, međutim primjetim kako na računu nema stavke:izmjena filtera kabine. Pitam majstora zašto i to nije promjenio, a on veli kako je to izvedba auta koji nema filter kabine iako ima klima-uređaj. To me pomalo čudi, jer još nisam čuo za auto sa klimom, a bez filtera kabine. Zrak koji se upuhuje u kabinu kad upalim ventilator je posve čist (bez prašine i peludi).Da li je istinita tvrdnja mog majstora, a ako nije molim Vas da mi objasnite gdje se nalazi taj filter, kako bih ga sam promijenio. Unaprijed zahvaljujem!

ODGOVOR:

Na Vašemu vozilu filter kabine se treba nalaziti u međuprostoru ispred desnog brisača ( potrebno je podići prednji poklopac-haubu motora ) . Nakon toga treba demontirati plastični poklopac kojega fiksiraju dva vijka . Ispod toga poklopca nalazi se filter kabine.

Poštovani moram još malo nadopuniti svoj odgovor i navesti da na nekim vozilima Renault Thalia nisu ugrađivani filteri kabine. Međutim treba vidjeti detalj na kutiji grijača jer postoji mogućnost  neknadne ugradnje filtera.

na vrh Povratak na vrh