Danas je: 01.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

HONDA CIVIC 1,5 1990. - GDJE JE PUMPA ZA GORIVO ?

Datum objave: 10.05.2011 12:03:37
Slika
PITANJE:

imam hondu civic 1.5 1990g i nemogu naci pumpu za gorivo, gledao sam u rezervar, tamo nije, kod motora nije, pa ako mi mozete pomoc i reci di bi se mogla nalaziti?unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Vaše vozilo sigurno ima pumpu za gorivo a ona može biti mehanička ili električna. Ako je pumpa mehanička sigurno se nalazi na motoru jer je pokreće pomoćna osovina motora. Ako je pumpa električna tada se nalazi u rezervoaru i to u sklopu pokazivača goriva. Obzirom da niste daleko dođite do mene i tada ću Vam direktno na vozilu pokazati pumpu za gorivo , naravno besplatno.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI 1997.- PROBLEM S INSTRUMENT PLOČOM

Datum objave: 10.05.2011 11:59:27
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI IMAM VW PASSATA 1997G. 1.9TDI 66KW SA 280.000KM I NEDAVNO MI SE JAVIO PROBLEM NA INSTRUMENT TABLI. U VOŽNJI MI KAZALJKE (OBRTAJ,KM/H, TEMP. I GORIVO)JEDNOSTAVNO PADNU NA NULU PA SE VRATE U SVOJ POLOZAJ I TAKO KONSTANTNO.SAVJETOVAO SAM SE SA ELEKTRICAROM I REKAO MI JE DA JE TO BOLJKA ŠKODA OCTAVIA I DA SAT TREBA RASTAVITI. MOLIM VAS ZA SAVJET.

ODGOVOR:

Događanje koje ste opisali na Vašem vozilu može nastati radi nekoliko razloga a uzroci su : nestabilan napon alternatora, loši kontakti na spojevima konektora instrument ploče, defekt same instrument ploče. Provjerite sve navedeno , po potrebi zamijenite instrument ploču.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC 1,9 DCI - KVALITETA JEFTINIH ULJA ?

Datum objave: 10.05.2011 11:56:54
Slika
PITANJE:

pozdrav g.meiću ja sam već nedavno se interesirao oko ulja i dobio sam odgovor koji me zanimao-hvala.želio bih vas pitati o kvaliteti ulja koje sam nedavno vidio u trgovinama poput konzuma,lidla itd.zanima me jel su iste kvalitete ta ulja u odnosu koje mi majstor stavlja.radi se o renault senicu1.9dci140000km.u njega ide5.4l ulja koje sipam kod majstora5w40valvoline litra me izađe 105kn,a u konzumu sam vidio mobil ulje pakovanje od5l plus1l gratis izađe 300kn.u lidlu je litra njihovog ulja w5 5w40 40kn.zanima me vaše mišljenje o tim uljima i dali se isplati njih točiti u auto s obzirom na razliku u cijeni.pozdrav i hvala.

ODGOVOR:

Kada kupujete odgovarajuće ulje za motor tada sigurno želite uliti ulje za koje ste sigurni da je kvalitetno i korisno za motor. To isto ulje treba služiti za zaštitu motora od trošenja. Ostale kvalitete koje mora zadovoljiti motorno ulje su : podmazivanje, hlađenje, brtvljenje, čišćenje motora. Motorno ulje koje  posjeduje takve kvalitete ne može imati cijenu koju ste naveli i ne može se naći u trgovačkim lancima . Normalna cijena jedne litre ulja 10W-40 je od 60,- do 80,- kn a cijena ulja 5W-40 je od 90,- do 130,- kn . Ova ulja sigurno imaju sve dodatke i aditive koji su potrebni motoru . Imam vlastita loša iskustva s uljima koje pojedine stranke nabavljaju ( za male novce ) u trgovačkim lancima . Takva ulja ostavljaju štetne i skupe posljedice na motor i katalizator. U konačnici će se dogoditi da ono što mislite da ste jeftino platili , platiti ćete višestruko skuplje.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 2,5 D 1988.- BRUJANJE U TREĆOJ BRZINI

Datum objave: 09.05.2011 12:59:24
Slika
PITANJE:

mercedes 190 dizel 2500 kubika 1988 godina problem brujanje u trećoj brzini,od 50 do 60 km/h.U 4 brzini do 70,a u 5 do 80 km/h.preko 80 auto normalno radi.preko 80 km/h u svim brzinama auto narmalno radi.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : pojedini ležajevi na kotačima, srednji ležaj kardanskog vratila, križ kardanskog vratila, ispušni sustav, diferencijal. Stručna osoba može nakon kratke probne vožnje vrlo brzo ustanoviti gdje i kako nastaje opisani zvuk.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TRAFIC 1,9 DCI -LAMPICA GRIJAČA

Datum objave: 11.05.2011 17:24:26
Slika
PITANJE:

vec duze vreme moj renault trafic 1.9dci u toku voznje upali lampicu grijaca nakn toga kilometar sat prestane sa radom i auto kao da se gusi koji problem moze biti. hvala

ODGOVOR:

kontrolna lampica grijača se pali kada je neispravan neki od grijača i kada postoji kvar na sustavu dobave goriva ili sustavu upravljanja motorom . Moguće neispravnosti su : filteri nečistoća u rezervoaru, propuštanje na usinom kolektoru, zrak u sustavu goriva, senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, sustav za regulaciju tlaka turbine, MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, solenoidni ventil za tlak goriva, senzor temperature goriva, senzor bregaste osovine , senzor radilice, električna instalacija, ispušni sustav, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO SPORT - POPRAVAK POVJERITI SERVISU

Datum objave: 09.05.2011 12:47:48
Slika
PITANJE:

Pozdrav ,pitao sam neki dan u svezi clia sporta i probao sve sta ste mi napisali i opet nista ,,pali pali pa opet nece samo odjedanput nece upalit pogotovo na hladno,,je imate jos kakvih savjeta bio bih vam zahvalan...hvala

ODGOVOR:

Slijedći savjet je da popravak i dijagnostiku povjerite servisu koji može sa svojim servisno-dijagnostičkim uređajima i stručnošću otkriti kvar i isti otkloniti.

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - KLIMA UREĐAJ

Datum objave: 09.05.2011 12:45:32
Slika
PITANJE:

Lijepi pozdrav. Molim Vas da mi odgovorite, na koliko stupnjeva hladi klima u automobilu na izlaznim mlaznicma u kabini, ili koliko mora biti da je ispravna. Pozdrav

ODGOVOR:

Kada je klima uređaj ispravan temperatura zraka na ventilacijskim kanalima treba biti ispod 8°C .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i. -ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 09.05.2011 21:17:52
Slika
PITANJE:

Poštovanje. Trbam promjeniti rashladnu tekućinu na corsi 1,4 twinport 2005. godina, pa me zanima slijed ispuštanja rashladne tekućine i koje crijevo da odvojim od hladnjaka kako bi tekućinu ispustio. Isto tako me na koliko tkm se mjenja ulje u mjenjaču?Hvala.

ODGOVOR:

Rashladnu tekućinu možete isipustiti ako odspojite slijedeće : donju cijev hladnjaka, cijevi grijača, cijev na pumpi za vodu . Ulje u mjenjaču se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine.

na vrh Povratak na vrh

LANCIA KAPPA 2,4 TDS - PUKLA JE GLAVA

Datum objave: 08.05.2011 17:17:34
Slika
PITANJE:

POSJEDUJEM LANCIU KAPPA 2.4TDS 91KW OTISLA JE BRTVA GLAVE,I GLAVA JE PUKLA I KUPIO SAM DRUGU GLAVU I SVE PROMJENIO A OD KAD SAM TO PROMJENIO AUTO JE POCEO DIMIT BJELO CRNI DIM I UOPCE NECE PALIT TURBO I KOCNICA JE TVRDA KO KAMEN..POMAGGGGAJTE

ODGOVOR:

Prema svim detaljima koje ste naveli može se zaključiti puno toga . Crni dim je znak da se  gorivo koje je ušlo u cilindar nije zapalilo. Bijeli dim je znak da dio rashladne tekučine ulazi u cilindar. Prema navedenim činjenicama pretopstavljam da obavljeni radovi nisu izvedeni na profesionalan i kvalitetan način . Na Vašemu vozilu treba obaviti kompletan pregled mehaničkog sustava motora ( faza, kompresija, propuštanje cilindara ) a nakon što se mehanički sustav dovede u ispravno stanje potrebno je ispitati i sve dijelove i sklopove sustava dobave goriva i regulacije motora. Precizniji odgovor bih mogao dati nakon dijagnostike motora.

na vrh Povratak na vrh

HONDA HRV 1,6 16V- PIJE ULJE?

Datum objave: 08.05.2011 17:06:48
Slika
PITANJE:

Pozdrav, vozim Hondu HR-V 1,6 16V SOHC 2001g. 150 000km Potrošnja goriva normalna oko 10 litara na 100km po gradu i oko 8 na otvorenom. Auto ide dobro. Kad ga stisnem na oko 5000 okretaja i vise, cini mi se da malo dimi crni dim iz auspuha. Troši ulja (10W40) pola litre na 1000km. Jeli vrijeme za nekakvu polugeneralku, znam da Honde vole popit ulja ali toliko??? Unaprijed hvala, Mladen

ODGOVOR:

Potrošnja ulja koju ste naveli je povećana . Ista nastaje uglavnom preko vodilica ventila i brtvi na vodilicama ventila . U znatno manjoj mjeri motor troši ulje preko klipnih prstenova . Crni dim koji vidite je dio goriva koji nije izgorio u cilindrima i kao takav izlazi na ispušni sustav. Ukoliko Vas sadašnje stanje vozila smeta možete razmišljati o uređenju glave motora a nakon toga i o provjeri elektronskog sustava ubrizgavanja goriva ( crni dim ) . Nakon spomenutih radova postići će se : motor će puno manje trošiti ulja, imati će bolje ubrzanje, manju potrošnju i bolji rad u svim režimima vožnje. U motor stavite kvalitetno sintetičko ulje  .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI PD - ŠTO STVARA BUKU?

Datum objave: 08.05.2011 17:00:09
Slika
PITANJE:

Imam audi a4 2003 godina, 1.9 tdi, 74 kw. Kada idem 4-om brzinom na 60km/h, u kabini bruji( brbrbr). Kada ubrzavam cujem neki zvuk sustanja. Kada idem i laganijom brzinom, opet nije tih, primjetio sam na 140km/h, da je tisi. Provjerio sam lezajeve, nisu, promjenio gume naprijed, stavio neke ljetnje. Na njega idu 2 podne zastite za masinu, Primjetio sam da nema druge podne zastite, da li podna plastika moze da prouzrokuje neku buku?

ODGOVOR:

Buku koju čujete ne može stvarati podna zaštita. Uzrok treba tražiti u nečemu drugom. Prema opisu koji ste poslali potrebno je ispitati : ispušni sustav, nosače motora, transmisiju ( mjenjač, diferencijal, pogonske osovine ) , sustav dobave zraka u motor ( turbina, intercooler, tlačne cijevi turbine ) , zaštitne obloge i poklopci oko motora, pogonski remeni i ležajevi pojedinih osovina, agregati na motoru ( alternator, servo pumpa, kompresor klime ) . Neposrednim uvidom na vozilu vrlo brzo bih mogao utvrditi kako i gdje nastaje opisani zvuk.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 2,0 16V - PONEKAD NE ŽELI UPALITI

Datum objave: 07.05.2011 22:04:39
Slika
PITANJE:

Pozdrav,imam clio sport 2.0 16v 2001god,problem je u tome sto auto ponekad nece upalit tj. 10 puta na dan ga upalim normalno i onda odjednom nece,vergla ali nece upalit tek kad skinem klemu onda upali ponekad i tako npr mjesec dana normalno pali i samo odjednom nece nebitno bio hladan ili topao nece upalit.Promjenio sam senzor radilice ali nista opet isto,dali je problem mozda u akumulatoru iako je on napunjen na novo i auto normalno vergla ili taj model auta ima blokadu paljenja ako akumulator padne ispod 11 ili 10 volti,lampice sve normalno svijetle i kad upali i kad ne upali o

ODGOVOR:

U ovom slučaju treba ispitati pad napona u momentu kada se starta motor , pad napona ne smije biti veći od 2 V . Isto tako potrebno je obaviti ispitivanje u momentu kada motor ne može upaliti . Tada treba utvrditi ima li iskre na svjećicama i ima li goriva na injektorima. Ako iskre na svjećicama nema ispituje se sustav paljenja ( sve komponente ) a ako iskre ima ispituju se sve komponente sustava elektronskog ubrizgavanja goriva . U to ispitivanje treba uključiti i sustav za blokadu paljenja ( imobilajzer ).

na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA 1,9 CDTI - PREKIDANJE PRI 1800 OKRETAJA

Datum objave: 07.05.2011 11:56:55
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine, vozim Opel Zafiru 1.9 CDTI iz 2006. godine i prešao je nekih 55000 km. Problem zbog kojeg Vam se javljam započeo je cca. 6 mjeseci po kupnji novog automobila. Naime, kod ubrzavanja, a pri cca. 1800-2200 o/min obićno u drugom ili trećem stupnju prenosa agregat prekida (trokira) kao da je benzinac. To traje kratko tj. onoliko koliko mu treba da se makne iz tog područja rada. Odmah po spoznaji greške otišao sam u ovlašteni servis koji na dijagnostici nije ništa primjetio, a tada (2006. g) dok je bio još pod garancijom to prekidanje se i rijetko dešavalo. Danas je to svakodnevna pojava, ali auto ima sve druge teh. karakteristike odlične. Kad sam zadnji put ulio gorivo, ulio sam i aditiv za čišćenje sustava namjenjen comon rail agregatima te je nakon toga prekidanje bilo rijeđe. Gorivo na koje sam svojevremeno sunjao eliminirao sam uljevanjem goriva kod raznih tvrtki . Moram napomenuti da sam u međuvremenu bio opet u drugog ovlaštenog servisera koji također nije ništa ustanovio. Bio bih Vam zahvalan ukoliko imate kakav savjet ili prijedlog koji bi mi bio od pomoći.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu mogu postojati dva osnovna problema a to su sustav za upravljanje motorom i ili visokotlačna pumpa . U praksi postoje i ovakvi slučajevi kada je uzrok jako zahtijevno defektirati. U svakom slučaju problem je evidentan i treba ga otkriti . Moguće neispravnosti su : senzor pedale gasa, dize, senzor radilice, senzor tlaka goriva na Rail-u, regulator količine goriva, VT pumpa, kontrolna jedinica TP ventila, električna instalacija i konektori ( padovi napona ), relej ECU centrale, mjerač mase zraka, senzor tlaka turbine, solenoid EGR ventila, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

CHEVROLET AVEO - RUČNA KOČNICA,....

Datum objave: 07.05.2011 11:52:30
Slika
PITANJE:

Postovani, koristim po ko zna koji put Vasu uslugu besplatnih savjeta, i zahvaljujem Vam na tome. 1. Pitanje Kupio sam Chevrrolet Aveo, cetvero vrata, 1.2 DOHC, 16 V , 84,4 KS, benzin. U uputstvu koje sam dobio uz njega za motorno ulje decidirano je navedeno koja mora biti kvaliteta, a viskozitet su stavili da vozac sam izabere ovisno o vanjskoj temperaturi. Zivim u Sarajevu i tamo su tempetazure zimi do -15, rijetko kad hladnije. Obzirom da sam ja navikao da imam uvjek litar motornog ulja u autu dvoumim se koje ulje da kupim 10W-40 ili 15W-40, jer i u Sarajevu neko koristi 10W neko 15W. Šte biste mi vi preporucili? 2. Pitanje Kada vozim 60 Km/h uvjek se dvoumim da li da vozim u 4 ili 5 brzini? 3. Pitanje Da li je istina da rucnu kocnicu treba koristiti da bi bila u dobrom stanju, odnosno da se rucna kocnica vrlo rijetkim koristenjem kvari? Zahaljujem unaprijed na odgovorima. S postovanjem.

ODGOVOR:

Za temperature koje ste naveli treba koristiti ulje 10W-40 . Kod brzine od 60 km/h bolje je voziti u IV brzini , broj okretaja je nešto veći ali je opterećenje motora manje i samo podmazivanje motora je bolje jer se uljna pumpa brže okreće . Ručnu kočnicu koristite što više jer je tako ista uvijek u dobrom stanju .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO 2,0 HDI - DEMONTAŽA INSTRUMENT PLOČE

Datum objave: 06.05.2011 19:21:19
Slika
PITANJE:

Imam citroen berlingo 2.0 Hdi 2005 godina,htio bi zamjeniti lampe u brzinomjeru,dakle da ne bude narancasto,stavio bi druge boje neke..zanimna me kako napraviti to? kako rastaviti plastiku i na sto sve bi trebao paziti prilikom rastavljanja,promjene lampica itd,hvala!

ODGOVOR:

Demontažu instrument ploče je teško objasniti pomoću teksta u pisanoj formi . Razlog tome je specifičnost demontaže radi skrivenih mjesta ispod kojih se nalaze vijci i kopče kojima je fiksirana instrument ploča. Nestručnom demontažom možete samo napraviti oštećenje koje se neće moći poraviti . Postupak demontaže Vam mogu pokazati ako dođete kod mene u servis.

na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - PROBLEMI SA SVJETLIMA

Datum objave: 06.05.2011 11:02:08
Slika
PITANJE:

postovanje,molim vas da mi pomognete rijesiti problem sa svijetlima,evo par dana kako mi kratka svijetla ne rade,samo pozicija kad prebacim na duga ili blic svijetla iste sijalice rade,medjutim na kratkim nece.bio sam kod elektricara i kaze palica za prebacivanje duga kratka ali kupim ju i nista.isto opet sve.i sto se tice samog rada motora nekako imam osjecaj da mi neradi ravnomjerno ima podrhatavanja.u pitanju je opel omega 1987 godina 20i.

ODGOVOR:

Radi problema sa svijetlima treba ispitati : električnu instalaciju, kutiju s osiguračima, električne konektore od kutije s osiguračima do farova, prekidač za svijetla , relej kratkog svijetla.  Kada motor ne radi ravnomjerno potrebno je napraviti dijagnostiku motora i detaljno ispitati ; mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, predpaljene, propuštanje usisnog kolektora ) , sustav dobave goriva ( filtere, čistoću rezervoara, injektore, pojedine senzore na motoru, aktuator minimuma ) , sustav paljenja ( svjećice, kablove, bobinu ) .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 1,6 HDI - PLOVAK U REZERVOARU ZA GORIVO

Datum objave: 06.05.2011 19:28:48
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imam jedan hitan problem sa Peugetom 307 1,6 HDI 2005. Tice se razine goriva. Do jucer je sve bilo normalno, gorivo mi je doslo na rezervi i danas otiđem na benzinsku, natočim 10 litara a pokazivač goriva se ne želi dići i dalje svijetli rezerva. Pokazuje minimum. Putno računalo također pokazuje minimum goriva a u normalnim okolnostima bi trebao pokazivati oko 3 crtice. Molio bih vas da mi cim prije odgovorite jer sad neznam kad cu ostati bez goriva. HVALA UNAPRIJED!!!

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu uzrok je komanda pokazivača goriva u rezervoaru ( plovak ) . Isti treba izvaditi a u većini slučajeva pomaže čišćenje. Kada se demontira navedeni sklop može se provjeriti i čistoća rezervoara. Komanda pokazivača goriva se može ispitati i kada je demontirana.

na vrh Povratak na vrh

OPEL FRONTERA - NE UKLJUČUJE PREDNJI POGON

Datum objave: 06.05.2011 10:59:25
Slika
PITANJE:

postovani gospodine Meicu. redovno citam vase savjete,i imam samo rijeci pohvale za vas. vozim opel fronteru B 2002god 2.2dti. imam problem sa ukljucivanjem prednje vuce. kada ukljucim prekidac na kontrolnoj tabli se upali zelena lampica koja blicka,a trebala bi da sija bez prekida. reduktor se ukljuci i kardan se okrece ali poluosovine nece da ukopcaju. na prednjem diferencijalu se nalazi vakumska uklopka na koju dolaze dva crijeva,na jednom ima vakum,a na drugom nema.crijeva su nova tako da su ispravna.ispod haube se nalaze dva el.magnetna ventila,sivi i plavi,kada upalim auto na sivom ventilu ima vakum a na plavom nema. kupio sam nove ventile,nije do njih. da li postoji neki relej ili osigurac za njih? sta da radim? unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Točan odgovor na Vaše pitanje mogao bih dati nakon pregleda vozila jer problem koji ste naveli nije uobičajen. Potrebno je obaviti ispitivanje svih dijelova sustava za prednji pogon i to : električnu instalaciju koja dolazi do elektroventila, cijevi za podtlak, stvaranje podtlaka, mehaničku ispravnost sustava ( reduktor, prednje poluosovine ) .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - EKSPLOZIJE U TOKU VOŽNJE

Datum objave: 06.05.2011 10:55:28
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meicu,imam jedno pitanje za vas vozim golfa3(plin) vec duze vrijeme i odjednom imam problem,desavaju mi se eksplozije u toku voznje i auto se ugasi i nece da upali jedno izvjesno vrijeme.Cim se malo ohladi pali a desava se npr.vozim ga par dana i sve je ok (kako mu kad naidje)

ODGOVOR:

Pojava eksplozija u motoru je znak da je neispravan sustav paljenja ( nekontrolirano paljenje goriva ) . Moguće neispravnosti su : faza motora , kut predpaljenja, svjećice , kablovi, razvodna kapa, razvodnik paljenja , propuštanje na nekom od osam ventila. Provjerite mehaničko stanje motora i komponente koje sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

FORD TRANSIT - NAMJEŠTANJE FAZE MOTORA

Datum objave: 05.05.2011 22:41:34
Slika
PITANJE:

kako uzubiti radilicu bregaste osovine i pumpu na fordu transitu 2,0 cdti 2004 god.

ODGOVOR:

Za točno namjestiti fazu motora treba koristiti specijalni alat  i to : Ford No: 21-234/251 , Ford No: 21-540 , Ford No: 15-030-A . Opis postupka je vrlo složen , opisno objašnjenje bi zahtijevalo nakoliko stranica teksta kao i nake slikovne prikaze . I nakon takvog objašnjenja nema garancije da bi uspješno obavili postupak namještanja faze motora.

na vrh Povratak na vrh