Danas je: 22.08.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT MEGANE II , GRANDTOUR - VUCE U STRANU

Datum objave: 24.05.2010 16:33:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane II Grandtour 1,5dci 105KS kupljen nov 2008. i od prvog dana vozilo vuce u lijevo. Vec par puta sam provjeravao špur pa su me uvjeravali da sa vozilom sve štima. Interesantna stvar je da se problem ne pojavljuje uvijek, odn. do nekih 60km/h se rijetko kad primjeti. Kada izadem na autocestu izuzetno se primjeti do nekih 140 km/h. Od cca. 145 km/h nadalje je u pravilu OK. Obzirom da sam ga kupio novog, naravno da sam prijavio problem ovlaštenom serviseru. Jedini odgovor koji sam dobio je da je sa špurom sve u redu i da se „Renault sa upravljackim trapezom za Megane nije baš proslavio“ štogod to znacilo. Nije sad da se auto ne može voziti tako, ali uvijek se osjeti lagani otpor pri držanju volana, što nakon duže vožnje zna biti iritantno
ODGOVOR:Vozilo može vuci u stranu ( stalno ili povremeno ) radi slijedecih faktora : geometrija ovjesa ( rekli ste da je dobra ), gume, kocnice, amortizeri, dijagonalna razlika izmedu prednjih i zadnjih kotaca, utjecaj kolnika , nešto nedefinirano a što treba istražiti direktno na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI MARUTI - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 24.05.2010 16:25:00
Slika
PITANJE: Postovani Meicu imam jedno pitanje na koje mnogi nazovimo Suzuki servisi nemogu da mi daju odgovor niti savet.,sa vasim odgovorima sam posledjna dva puta bio zadovoljan.,1.sam vlasnik sam Suzuki Marutija iz 2003., 800 MPI.,veoma sam zadovoljan ovim vozilom s obzirom da sam presao 200.000km i nisam jos dosada imao niti jedan kvar verovali ili ne ulje jos netrosi servise vrsim redovno.,zanima me prvenstveno ugradnja plinskog uredjaja za koji mi ovlascen serviser preporucuje secvent sistem po ceni od 500eur.,ali me isto tako i obavestava o eventualnim mogucim kvarovima na MPI sistemu nakon ugradnje plina jer je vozilo preslo 200.000km savetuju mu da kompletan MPI sistem usisa,dizni,razvodnik i kompiuter raskacim-skinem i umesto toga ugradim obican karburatorski sistem sa platinskim dugmetom jer ce u tom slucaju plinski uredjaj kostati 250eur i takav motor raditi jos veoma dugo bez kvarova., molim vas pomozite mi dajde mi savet sta mi je ciniti po pitanju plinskog uredjaja i ove prepravke
ODGOVOR:Sasvim sigurno nije razumno da s vozila skinete MPI sustav i umjesto njega da ugradite zastario i tehnicki limitiran sustav s karburatorom. Na Vaše vozilo treba ugraditi plinski sustav s plinskim injektorima i plinskim racunalom, bez obzira na cijenu. Takav plinski sustav je kompatibilan s benzinskim MPI sustavom i jako dobro funkcionira ako se dobro i strucno ugradi.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,5 TDI QUATTRO - KOCI SAM

Datum objave: 24.05.2010 16:17:00
Slika
PITANJE: Poštovani!Imam Audi A6.2000 g.2,5TDI-Quattro s automatskim mjenjacem.Nedavno sam stavio nove prednje diskove(originale) i tada pocinje šou.Nakon par dana kocnica je pocala loviti na samom vrhu i to tako da se auto ukopavao na mjestu na sam dodir pedale.Nakon par kilometara pocinje sam blokirati-kociti s tim da se prvo upali lampica ABS i upozorenje za kocnice(žuti trokut u žutom krugu na ljevoj strani table).Kad se ohladio nakon ponovnog paljenja lampe ne svjetle i opet je išao par kilometara i onda sve ispocetka dok mi nije otkazao glavni kocioni cilindar.Misleci da je problem u njemu ugradim novi ali nakon par kilometara opet isto(lampice pa samoblokiranje).Da skratim-ugradio sam novi štop šalter.vakum pumpu s davacem,mjenjao cijeli ABS sklop,nekoliko puta test na testeru-bez rezultata.Par kilometara ide normalno i onda prvo upali lampice i pocinje polagano blokiranje kocnica dok na kraju auto više ne ide s mjesta.Sad kada se upale lampice na testeru niti ne prijavi grešku.Zbunjen sam i ja i mehanicari koje zbog ferpleja ne bih imenovao jer zbilja daju sve od sebe da riješe problem.Svaki savjet je dobrodošao pa Vam se unaprijed zahvaljujem.
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli sami diskovi nisu uzrok radi kojih se dogada blokada kocnice. Neki poseban savjet ne mogu dati jer ova pojava nije uobicajena ni tipicna. Ovaj problem traba istraživati i ispitivati na samom vozilu. Logicno je da se najprije provjeri mehanicki sustav kocnice, zatim hidraulicni sustav , nakon toga sustav servo pojacivaca kocenja i na kraju elektricno – elektronski sustav koji ukljucuje i ABS. Žao mi je što u pisanoj formi ne mogu pomoci više.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 214 SI - POPRAVAK MOTORA ILI UGRADNJA RABLJENOG ??

Datum objave: 24.05.2010 16:05:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic višeput ste mi pomogli u mojim problemima sa autom, ovaj put mi je prijatelj u dvojbi sa motorm...
Naime radi se o Roveru 214 si ,1400 želi mjenjati ili popravljati motor, ali nije siguran šta ce odluciti, jer mu kvazi majstori preporucuju kupnju motora a drugi uredenje postojeceg. Molimo vas za pravi ljek strucno mišljenje.
ODGOVOR:Ugradnja rabljenog motora je znatno jeftinija nego poravak postojeceg motora. Jedino je glavno pitanje tko ima za Vas takav rabljeni motor a da je isti ispravan i da ga nece trebati nakon kraceg vremena popravljati. Popravak postojeceg motora je u startu skuplje ali u konacnici znatno kvalitetnije i jeftinije pod uvjetom da se poravak motora obavi po svim pravilima struke.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - ULJE U SERVO VOLANU

Datum objave: 24.05.2010 15:59:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic,molim Vas da mi odgovorite na sljedece :Radi se o automobilu GOLF 4 TDI PD motor,74 kw,god. 2002.Prije nekih 1500 km sam promjenio ulje za servo uredjaj kod lokalnog majstora/dosta cijenjenog/.Tada mi je usuo ulje u plavoj ambalazi na kojem pise VAICO V60-0018,VA-002-SYNT,problema nije bilo do unazad par dana kada se cuje pistanje servo uredjaja prilikom pomjeranja volana,a ulje u posudi kada se zagrije ima malo pjene na povrsini,inace ne nedostaje ga,nivo je u redu.Interesira me da li je to ulje preporucljivo za moj auto/imam neki osjecaj da ulje nije original,vec da je usuto lazno/ i ako je neodgovarajuce ulje da li bi se manifestiralo pistanjem servo uredjaja?Molim Vas da mi preporucite ulje koje da sipam u servo.
ODGOVOR:Za Vaš automobil treba koristiti originalno ulje koje propisuje Vollksvagen. Takvo ulje možete nabaviti jedino u ovlaštenom servisu i tada treba navesti broj šasije vozila. Neka zamjenska ulja mogu biti kompatibilna za vaše vozilo, medutim uvijek je najbolje i najjeftinije staviti originalno ulje za servo volan bez obzira na cijenu.
Problem s drugim uljem može nastati i radi cinjenice da u sustavu ostane uvijek neka kolicina ulja koju serviser nije izvadio . Kombinacija prvobitnog ulja i novog ulja može djelovati loše na rad hidraulike servo volana pa isti može imati smanjenu ucinkovitost. U ovom slucaju bi bilo dobro da ispustite kompletno ulje iz sustava volana, po potrebi isperete sustav s manjom kolicinom originalnog ulja. Ispiranje znaci da u sustav ulijete originalno ulje , da nakon toga okrecete volan lagano u jednu i drugu stranu ( desetak puta ) kako bi ulje procirkuliralo kroz sve dijelove servo volana. Nakon toga ispustite ponovo ulje iz volana i opet napunite novo.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 2,8 V6 - TEKUCINA IZLAZI NA CEP

Datum objave: 23.05.2010 10:35:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa ne ukljucivanjem ventilatora dok postigne radnu temperaturu. Termoprekidac je promjenjen, ali jednostavno se ventilator ne ukljuci. Kad je auto hladan rashladna tekucina miruje u posudi, a cim auto postigne radnu temperaturu tekucina se pocme lagano podizati i na kraju se proljeva van, a termoprekidac ne reagira i ne upali ventilator. Tražim savjet, jer neko kaže da to može biti da je brtva glave otišla,pa da je zrak u sistemu i jednostavno više neznam kaj bi to moglo biti. Dok klima radi nemam nikakvih problema, jer ventilatori se stalno okrecu i hladi. Zanimljivo je i to da kad mi pocme izbacivati tekucinu na piksu van da radna temperatura auta na pokazivacu temperature u instrument tabli pokazuje normalnu radnu temperaturu, znaci ne prolazi 90 stupnjeva, a pocinje bacati tekucinu na cep od pikse van. Znaci promjenio sam termoprekidac i termostat do sada i dalje se pojavljuje ta greška.
ODGOVOR:Termoprekidac na hladnjaku ili senzor temperature na motoru ukljucuju ventilator na hladnjaku kada se temperature u rashladnom sustavu zagrije na 95°C. U opisanom slucaju tempertura rashladne tekucine je niža od navedene te radi toga termoprekidac ili senzor temperature niti ne mogu ukljuciti ventilator. Kod temperature koju ste opisali ( niža od 95°C ) rashladna tekucina ne smije izlaziti kroz cep ekspanzione posude. Ako se to ipak dogada uzroci su : neispravni cep ekspanzione posude ili probijanje kompresije u rashladni sustav. U prvom slucaju treba samo zamijeniti neispravni cep a u drugom slucaju potrebno je zamijeniti brtvilo glave i obraditi glavu motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - SAM DODAJE GAS

Datum objave: 22.05.2010 17:40:00
Slika
PITANJE: Pozdrav, ovako imam Citroen Xsaru 1.4i iz 1997. godine i auto dok je hladan 2-3 puta zna se dogoditi da sam dodaje gas i to do 3000 o/min. Bio sam na dijagnostici nije utvrdeno ništa rekli, promjenili su mi motoric ler gasa i bio je isti problem. Kad auto postigne temperaturu oko 75-80°C sve je u redu Jedna je zanimljivost što kada je hladnije vrijeme se to uopce ne dogada dok kad dolaze što topliji dani sam diže okretaje. Molim Vas pomozite!!
ODGOVOR:Motor može povecavati broj okretaja nekontrolirano radi više razloga i to : potenciometar gasa, MAP senzor, ECT senzor, usisna grana, elektricna instalacija, ragulator tlaka goriva, ECU centrala. Na dijagnostici koju ste obavili nije otkriveno ništa jer postupak nije obavljen strucno ni sistematski.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A-4 - JACINA SVJETLOSNOG SNOPA

Datum objave: 22.05.2010 17:36:00
Slika
PITANJE: Dakle prvo da pozdravim vas i vas servis a zatim da postavim pitanje u vezi sa farovima koji inace daju malu kolicinu svetlosti .Auto je godiste ´99 i ima plasticne farove sa ``Socivom`` koje je i najverovatnije zaduzeno za kolicinu svetlosti .Inace lampe sam vec menjao H7-55w i dobio malo bolji rezultat ,ali nazalost nedovoljan .Dakle u cemu moze biti problem i ako je u tom socivu da li postoji mogucnost zamene samo tog dela , a ne celog fara ili postoje neke specijalne lampe ???
ODGOVOR:Jacina svijetlosnog snopa ovisi o ulaznom napona na farovima i ostanju reflektirajuce površine farova. Pojedini dijelovi farova se ne mogu mijenjati, osim žarulja. Postoje zamjenski farovi koji su takoder dobri ( Hella, Bosch ). Na novo ugradene farove može se dodatno po pristupacnoj cijeni ugraditi XENON set koji dodatno povecava efekt osvjetljenja i omogucava bolju vidljivost.
RENAULT MEGANE - UPRAVLJACKI MEHANIZAM
22.5.2010. 17:17
PITANJEImam Renault Megane RL 1.4 iz 1997. godine i prešao je 100000 km. Koliko znam volan bi pri manjim brzinama trebao biti lagan za okretanje, a pri vecim brzinama tvrdi ali kod mog automobila ponekad se nakon vožnje pri vecim brzinama ta tvrdoca volana ne vrati u potpunosti na prijašnje stanje i dosad mi se dva puta dogodilo da tijekom vožnje pri manjim brzinama, 30-40 km/h, prilikom skretanja, dakle vozim s volanom zakrenutim pod odredenim kutem, odjednom popusti ta tvrdoca, znatno omekša, te sila ruke kojom sam dotad držao volan zakrenutim postane prevelika za novonastalu tvrdocu volana te se zbog toga u tom trenutku zakrene više nego što je potrebno, srecom oba puta je prošlo bez posljedica. Uz to, cini mi se da se ta tvrdoca ponekad mijenja i sama od sebe, navecer parkiram auto, ujutro ga upalim i kao da sam sjeo u neki drugi auto što se volana tice. Ponekad je labav i mogu okretati volan lijevo-desno za do 20-ak stupnjeva sa po svake strane uz minimalnu promjenu putanje automobila, a onda nakon nekoliko dana tvrd i reagira i na najmanje zakretanje, a sve pri istim brzinama, do 50-ak km/h, a kod okretanja u mirovanju ponekad ide lagano, kako bi i trebalo biti, a ponekad dosta teže.
ODGOVOR:
Pregledom upravljackog mehanizma na Vašemu vozilu tocno se može doci do spoznaje o svim greškama na volanu. Najprije treba provjeriuti mehanicko stanje volana, sve zglobove, spone, te dijelove prednjeg ovjesa. Nakon toga ostaje da se istao tako provjeri kompletan sustav hidraulike volana i to servo pumpa, visokotlacni cijevovod, letva volana. Nakon obavljenog pregleda može se znati i cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SUSTAV ZRACNOG JASTUKA NAKON SUDARA

Datum objave: 22.05.2010 17:01:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Laguna 1.6 16V proizvodnja 1999.godine.Nedavno sam imao frontalni udar sredinom auta u stub bankine.
Air-begovi se nisu aktivirali.Vozilo sam popravio u servisu,ali nisam zadovoljan objasnjenjem nakon dijagnostickog testa.
Naime,kompjuter je pokazao neispravnost na tom segmentu,a majstor tvrdi da se jastuci nisu aktivirali jer nije doslo do pomjeranja centralnog tunela,vec da su samo reagovali sigurnosni pojasevi,odnosno njihovi zatezaci.Da bi se sve vratilo u funkciju tvrdi da treba zamjeniti oba zatezaca i neki procesor,sto je skoro pola iznosa popravke limarije prednjeg dijela koji sam vec uradio(skoro 500 eura).Majstor to tvrdi iako nije provjerio da li su oba zatezaca reagovala,obzirom da sam prilikom udesa bio sam u vozilu i samo je vozacki pojas bio zakopcan.Drugo,on uopste nije provjerio ispod sjedista da li su zatazaci stvarno kako on kaze "ispaljeni".Kompjuter je pokazao gresku,odnosno neispravnost,ali zar se mora sve mijenjati novim,zar se ne moze izvrsiti resetovanje i ponistavanje gresaka,odnosno deblokiranje zatezaca.Molim Vas za objasnjenje i savjet kako da budem siguran u ispravnost,a da se ne izlazem nepotrebnim troskovima.
ODGOVOR:Kada vozilo doživi sudar i kada se aktivira sustav zracnog jastuka mijenjaju se svi dijelovi koji su se aktivirali. To važi za sve automobile pa i za Vaše vozilo.
Ako se na Vašem vozilu aktivirao samo pirotehnicki zatezac vozackog sjedala tada se uz njega mijenja zracni jastuk koji se aktivirao ( jedan ili više njih ) i upravljacka centrala zracnog jastuka. Nakon što se zamijene potrebni dijelovi provjeravaju se i ostali dijelovi zracnog jastuka i po potrebi se otklanjaju pronadene greške. Kada je sve to obavljeno sustav se stavlja u funkciju. Nakon toga je sustav ispravan a to cete prepoznati tako kada se ukljuci kontakt sve lampice kao i kontrolna lampica zracnog jastuka na instrument ploci se upale, nakon paljenja motora sve lampice se gase ukljucujuci i lampicu zracnog jastuka. Po pitanju resetiranja imate krivu predodbu, sve što je neispravno ne može se resetirati a kontrolna lampica se ne može ugasiti. Kada se kontrolna lampica ne može ugasiti ( softverski ) sustav zracnog jastuka nece raditi.
DODATNO PITANJE:
Htio bih objasniti detalj oko lampice zracnog jastuka.Naime,ona se prilikom kontakta pali zajedno sa ostalim,a nakon startovanja motora se gasi.Tako je funkcionisala prije sudara,a tako funkcionise i sada i to je ono sto me zbunjuje. Obzirom da se ni jedan zracni jastuk nije aktivirao prilikom sudara,majstor je bio neodredjen i nije precizirao gdje je greska,vec je bez detaljne provjere ustvrdio da su se aktivirali pirotehnicki zatezaci.Kako sam ja drugi vlasnik vozila bojim se da prethodni nije imao udes,pa da je nakon toga uradjeno neko prespajanje da bi se kompjuter zavarao i pokazivao ispravnost prilikom startovanja motora,a na dijagnostici pokazivala neispravnost.Ako je ovo po srijedi,kako se tacno moze dobiti stvarni uvid u ispravnost kompletnog sistema zracnih jastuka i gdje bi to bilo najbolje provjeriti.
ODGOVOR:
Ako se lampica normalno pali i nakon paljenja motora gasi to je dobar znak i ukazuje na ispravnost sustava zracnog jastuka. To takoder znaci i da su ispravni pirotehnicki zatezaci sigurnosnih pojaseva. Kompjutorskom dijagnostikom sustava zracnog jastuka najvjerovatnije ce se utvrditi da je isti ispravan . Ako je to tako nema potrebe da se bilo što radi na navedenom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MATURALNI RAD ??

Datum objave: 19.03.2011 00:40:42
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu.. imam jedan upit!! ja sam sada na završio trecu godinu Automehanike.. i imam za napravit maturalni rad (IZMJENA VODENE PUMPE GOLF III.. molim vas ako bi mogli da mi malo pomognete u vezi toga.. ako imate kakvog materijala, slika ili pismenih postupaka kako bih to mogao naptravit volio bih da mi pošaljete..
ODGOVOR:Drago mi je da ste završili školu i da cete još malo i maturirati. Pitanja koja su mi najsana su : gdje ste išli na praksu, kako to da za tako jednostavnu temu niste u mogucnosti dobiti sve potrebne informacije od radionice u kojoj ste obavljali praksu, kako to da za maturalni rad imate tako jednostavnu temu. Ukoliko želite neka podatke s tim u vezi možete doci kod mene u servis . Radi vaše informacije moram reci da ne šaljen nikave materijale niti tehnicke podatke koje ste naveli. Isto tako ne bavim se izradom meturalnih radova za ucenike strukovnih škola.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - PODRHTAVANJE SPOJKE

Datum objave: 20.05.2010 21:42:00
Slika
PITANJE: Vozim Citroen C3 1.4 HDI ima prijedenih 140.000 km, redovno servisiran. Zadnja 2 tjedna cuje se zujanje i osjeca se podrhtavanje spojke prilikom ubacivanja u brzine. Najace se cuje u prvoj kod kretanja i tako kod svakog prebacivanja u višu brzinu. Kad je mjenjac u praznom hodu taj se zvuk više ne cuje. Samo da napomenem da mjenjanje brzina ide bez ikakvih problema, jedino me brine to zujanje. Kako auto koristim svakodnevno i dnevno prelazim oko 150 km, zanima me u cemu je problem i koliko dugo se može tako voziti?
ODGOVOR:Prema Vašem opisu moguci uzrok je potisni ležaj spojke, potisna ploca spojke, ležaj mjenjaca, neki netipican uzrok. Potpuno precizan odgovor mogu dati nakon pregleda Vašega vozila. Ako ste u mogucnosti navratite da vidim tocno o cemu se radi. Pregled ce za Vas biti besplatan.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E220 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 20.05.2010 21:33:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mercedes E220 god 1994 i zelio bi ugraditi plin u njega sa bocom na mjestu rezernog kotaca.Interesira me cijena ugradnje bez atesta jer je vozilo na Njemackim tablicama.Molim kompletnu cijenu, brzinu ugradnje i marku instalacije
ODGOVOR:Na Hrvatskom tržištu imate mogucnost ugradnje plinskih sustava razlicitih proizvodaca . Cijena sustav ovisi o kvaliteti komponenata i uredaja u cjelini. Mi ugradujemo plinski sustav PRINS koji je najskuplji i najbolji. Cijena PRINS sustava je 12.500,- kn bez atesta. Vrijeme ugradnje je 2 do 3 dana. Cijenu i kvalitetu te vrijeme ugradnje za druge sustave ne bih komentirao.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - UGRADNJA AUTOPLINA

Datum objave: 24.03.2011 19:20:54
Slika
PITANJE: obracam vam se kao profesionalcu kome mogu vjerovati.zanima me da li je ekonomski isplativo ugraditi autogas u auto.da li je lpg ili zemni gas stetan za auto?citam na forumima od svakakvih,,sveznalica``da je autogas stetan za motor,da je suv,da motor brze propada i da je potrosnja autogasa u odnosu na benzin 20%veca.
ODGOVOR:AUTOPLIN se isplati ugraditi u vozilo ako godišnje vozite dvadeset i više tisuca kilometara. Bolje je ugraditi LPG jer je puno bolja ponuda uredaja a isti se može puniti na vecini benzinskih pumpi. LPG nema nikakvih štetnih utjecaja na rad i trajnost motora vec suprotno : duži vijek motora , potpuno sagorjevanje, tiši rad motora, duža trajnost katalizatora, ekološki prihvatljiv. Utjecaj LPG na ventile može se sprijeciti ugradnjom uredaja za hladenje ventila ( valvecare ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 TD - MOMENTI ZATEZANJA

Datum objave: 20.05.2010 21:09:00
Slika
PITANJE: Najprije sve pohvale.Auto je audi 80 td 1990.Na koliko kila se priteže glava motora,leteci ležajevi,i ležajevi radilice.
ODGOVOR:Ako je to motor 1,6-TD i ako ima oznaku motora RA ili SB momenti zatezanja su : glava motora 40 Nm, 60 Nm, +180° , zagrijati motor na 50°C , +90° , nakom vožnje od 1000 km +90° . Glavni ležajevi radilice : 32 Nm , 65 Nm , ležajevi klipnjaca 30 Nm , +180° .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF PLUS 1,6 - PODRHTAVANJE MOTORA U LERU

Datum objave: 18.05.2010 17:07:00
Slika
PITANJE: Srdacan pozdrav!Htio bi se zahvaliti za strucne savjete i nesebicano pomaganje ljudima.
Posjedujem Golf plus 1.6 ,102ks ,2008 godište ,prešao sam 50 tkm.Imam problem podrhtavanja motora u leru (u kracim razmacima,a koje se prenosi na cijelo auto) koje se poceo dogadati nakon 10 tkm.U servisu su napravili dijagnostiku (kompjutorska) te ustanovili da nemaju nikakav nalog za ikakvo djelovanje jer je za njih sve u redu.Navodno su podešavali ler gas,medutim i dalje je ostao isti problem.Drugim put su mi promijenili jednu bobinu (navodno se pojavila oksidacija) i dalje ostao isti problem.Tokom eksplatacije primjetio sam da neki put podrhtava finije ,a neki put grublje.Da li to ovisi o kvaliteti goriva (inace koristim Ina Eurosuper 95) ili imam problem sa sustavom goriva?Koliko utjece kvaliteta goriva i koje gorivo bi mi preporucili?Da li ima smisla koristiti aditive za gorivo?
ODGOVOR:Moguci uzroci podrhtavanja motora mogu biti : propuštanje usisnog kolektora, tlak goriva, filteri, EVAP ventil rezervoara, injektori, ECT senzor, lambda sonda, MAP senzor, razlika u tlakovima kompresije, elektricna instalacija. Sve navedeno ne može se otkriti kompjutorskom dijagnostikom nego pojedinacnim ispitivanjem komponenata. Kvaliteta goriva rijetko kada utjece na ovakav rad motora. Aditivi za gorivo rijetko kada pomažu.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8-TD - NE IDE UZ BRIJEG

Datum objave: 18.05.2010 10:36:00
Slika
PITANJE: Listajuci po vasoj stranici zakljucio sam da ste strucnjak i da zelite pomoci. Meni doista treba vas savjet.
Tacno prije godinu dana otkazala mi je bosch pumpa (Ford mondeo 1,8 TD -96) kad mi je majstor stavio na auto, jednostavno auto nije vuklo uzastranu. Vratio sam se i on je nesto oko skinuo -kao propuhao, ja upalio auto i sve ok..ali dok nisam probao uzastranu....ni dalje nije imalo onu snagu i jacinu ....Naime, kada idem uz brdo znaci strana gdje sam prije isao po 130 km/h cetvrtom i petom, sada ne mogu 3 brzinom postici 80 km/h niti prebaciti u 4. Majstori mi kazu katalizator, svjecice, grijac, gorivo , ulje, filteri, .....Sve sam zamjenio i opet isto....miris cudan izlazi iz auspuha i pravo dimi kad stisnes gas....auto jednostavno nema snage ni 30% sto je imalo...na pravcu ide i 110km/h, kad se zaletis...a prije sam isao i 180 na auto putu. Juce mi kolega jedan kaze to su ti ulosci od dizna ili bosch pumpa nije uredno podesena....nema dobro sagorjevanje ili dotok goriva. (prosle godine sam majstoru dao 250 eura za podesavanje pumpe..jao jao).....(uredno zamjenjen remen, zubcasti, spaneri, filter i ulje polusinteticko, svjecice, grijaci, zracni filter, pumpa od goriva, -motor cist i suh ) Majstor u fordovom salonu kaze motor ti je ko munja.....al covjek ga je probao samo po gradu, pa nije ni skontao sta je problem.
Molim Vas za Vase strucno misljenje sta da radim, da ne bacam pare i hodam od vrata do vrata nekih tzv. majstora.
ODGOVOR:Ako je mehanicko stanje motora u redu ( kompresija, faza, usisni kanali, prohodnost ispušnog sustava ) onda su moguci uzroci slijedeci : neodgovarajuca pumpa visokog pritiska ( Bosch pumpa ), neispravna pumpa visokog pritiska, nedovoljna kolicina goriva, niski tlak turbine, neispravan sustav za regulaciju turbine, zrak u sustavu goriva, ostali netipicni uzroci. Moj savjet je da pronadete kvalitetan servis koji zna svoj posao. U takvom servisu se može napraviti dijagnostika motora, otkriti svi kvarovi i greške. Nakon dobro obavljene dijagnostike servis Vam treba reci što je sve neispravno i kolka ce biti cijena popravka. Nemojte tražiti tzv. majstore nego stvarne majstore svoga zanata.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PROBLEM S AUTOMATSKIM MJENJACEM

Datum objave: 17.05.2010 15:07:00
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodinu Meic-u.Zahvaljujem se za dosadašnje savjete i odgovore koji su bili veoma precizni.sada imam ponovo problem sa automatskim mjenjacem xantia 1,9td ,2001 god.do juce je šalto kako treba na otprilike 2200 obrtaja bez trzanj.odjednom pri kretanju mi je poceo da šalta na 3300 obrtaja i do trece brzine i onda u trecoj može postici maximalan broj obrtaja ali nece da šalta dalje 4 i 5 brzinu.i sada pri šaltanju se osjeti trzaj.danas sam zamijenio ulje nasuo sam novo AT-4 ulje i opet ista stvar nema pomaka.samo da napomenem juce sam prije tog kvara oprao motor pa neznam je li moglo šta uticati na taj kvar.
ODGOVOR:Pranje motora može utjecati na opisani rad mjenjaca. S vanjske strane mjenjaca postoji elektricna instalacija, konektori, elektroventili. Ako je došlo do oksidacije kontakata ili nefunkcioniranja nekog elektroventila to svakako može biti uzrok. Najprije provjerite te stvari . Ako rezultat izostane kvar može biti u samom mjenjacu .
ZAHVALA:
hvala vam gospodine Meic-u.kvar koji ste opisali bio je tacan konektori su bili puni vode.Poslije posusivanja konektora sve se je vratilo na staro.hvala vam jos jednom na vasim savjetima i zao mi je sto niste VI ili kakav slican servis blize tu u Bosni (Tuzli).
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S-40 - SLAB ODZIV NA GAS

Datum objave: 17.05.2010 14:55:00
Slika
PITANJE: Dobar dan,lijepo je vidjeti da, za promjenu, postoje ljudi koji znaju svoj posao, a nesebicno ga dijele s drugima.
Imam Volvo S40., 2004/11, 1,125KS. Od samog pocetka se cudno ponaša. Naime kasni reakcija na pedalu gasa - kad pritisnem pedalu gasa, motor ne reagira oko pola sekunde, a zatim je sve normalno. Ista je situacija kod otpuštanja gasa - motor još oko pola sekunde zadržava isti broj okretaja, a zatim broj okretaja pada. U servisu su mi rekli da je to normalno, jer ne postoji direktna veza (sajla) izmedu pedale gasa i ubrizgavanja, nego sve ide preko racunala, a njemu treba vremena (?!). Vozio sam dosta drugih automobile s racunalom (i starijih i mladih), a niti jedan se tako ne ponaša. Da li se pomiriti s takvim nacinom rada ili se nešto može napraviti?
ODGOVOR:Slab odaziv na gas može se dogadati radi više mogucih faktora a to su : niski tlak goriva, necisti injektori, APP senzor pedale gasa, senzor položaja leptirastog ventila, senzor tlaka u usinom kolektoru, lambda sonda, ECT senzor, mjerac mase zraka, propuštanje usinog kolektora, sustav paljenja – visoki napon, slabiji protok kroz ispušni sustav, elektricna instalacija, ECU centrala. Ispitivanjem navedenih komponenata i mehanickog stanja motora može se otkriti uzrok.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - PRI PALJENJU SAMO ZUJI

Datum objave: 17.05.2010 14:48:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic,u potrazi za odgovorom na netu naišla sam na Vašu stranicu i, naravno, oduševila se kao i svi drugi koji su je vidjeli.
Moj problem je u vezi VW Pola 1.0 '98 godište.
Jutros prije odlaska na posao nije mogao upaliti nego se pri okretanju kljuca samo culo zujanje (verglanje je izostalo), pri tom su se kazaljke pokazivaca tresle, a sat i pokazivac prijedene kilometraže od zadnjeg punjenja goriva su se resetirali na nulu.Ne znam ima li kakve veze s tim, ali vec duže vrijeme mi stalno gori indikacija rucne kocnice,kocnica je spuštena u vožnji (jesam žensko, ali toliko se razumijem).Moj serviser mi to na servisu popravi i onda par dana ta indikacija bude OK, da bi se zatim ponovno upalila i tako ostala.
ODGOVOR:Problem koji ste naveli s paljenjem ukazuje na dvije moguce greške a to su elektropokretac i ili akumulator. Najprije treba ispitati stanje akumulatora ( napon, kapacitet ). Ako je isti u dobrom stanju uzrok je elektropokretac. U ovom slucaju neophodna je demontaža i servis elektropokretaca. Kontrolna lampica kocnice može se paliti radi slijedeceg : niski nivo ulja u posudi za kocnice, prekidac za kontrolnu lampicu rucne kocnice, istrošenost kocnih obloga ( ako postoji elektricna kontrola istrošenosti ), razlika u hidraulickom tlaku dvokružnog kocnog sustava, greška u elektricnoj instalaciji.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - Battery Charge Faulty Operation

Datum objave: 15.05.2010 11:14:00
Slika
PITANJE: Dobar dan postovani gospodine Meicu.Posle duzeg vremena javljam se zbog opet nesvatljivih problema.naime vozim,ako nije u kvaru Renault Lagunu 2.2 dt 1998 god.Pre 10 dana pukao mi je zupcasti kais u sva sreca sporoj voznji prilikom prelaska preko lezeceg policajca,ravno ispred servisa u kome odrzavam automobil,kakve li ironije.Nakon dva verglanja majstor je sva sreca odmah ustanovio u cemu je problem.Nakon pregleda utvrdio je da su samo popucale klackalice(rece da je to nekakav sigurnosni sistem i da je sreca sto sam se sporo kretao),drugog ostecenja nije bilo.Naravno kupih i nove klackalice,novi kais,roler,spaner,pumpu za vodu i kad sam vec to obavio kupio sam i novi PK kais da se zameni.Juce auto doterah kuci radi kao sat,sve 5,ali sinoc u toku voznje upalila se lampica upozorenja za akumulator i rece board kompjuter Battery charge faulty operation.ja dodam malko jaci gas lampica se ugasi.Jutros opet,inace kad je auto hladan malko pisti pa prestane pk kais.E,da briga bude jos veca jutros kada sam ga upalio ista stvar,ja dodam gas lampica se ugasi pa se upali ja dodam jos jace oko tri hiljade obrtaja lampica se u potpunosti ugasi,pa malko trepne.pa se opet ugasi i ne vraca se.E sad ja mu slucajno dodao gas do nekih 5000 rpm kad ono auto poce da se trese i da se cuje neko lupkanje iz motora,ja ugasim auto,upalim radi ok,ponovo ovaj put namerno do 5000 rpm radi ok.Sta se zbiva?Unapred hvala dragi prijatelji.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu mogu zakljuciti da napon kojega daje alternator nije dobar i da je niži od potrebnog ( Battery Charge Faulty Operation ). Uzroci mogu biti : labav kanalni remen, neispravan alternator, neispravna elektricna instalacija. Kada je motor bez opterecenja ( rad u leru ) nije razumno da motor ubrzavate na 5000 o/min . Zvuk lupanja koji ste culi ne bi se smio cuti. Ukoliko se to ponovo pojavi na nižim brojevima okretaja zatražite mišljenje najboljeg strucnjaka . Na takav nacin se obicno pojavi zvuk / lupanje leteceg ležaja klipnjace.
na vrh Povratak na vrh