Danas je: 19.12.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SAAB 93 2,2 DIT - EGR VENTIL

Datum objave: 14.05.2011 09:42:21
Slika
PITANJE:

Pozdrav. Posedujem vozilo marke Saab 93 sa motorom 2.2. dit od opel astre g.pa me interesira dali postoji mogucnost zatvaranja( blindiranja) vakumskog egr ventila na motoru

ODGOVOR:

Ako zatvorite EGR ventil upravljačko računalo motora će to prepoznati i smanjiti snagu motora .  Smanjena snaga motora Vas sigurno neće zadovoljavati.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF V - KADA JE MIJENJAN ZUPČASTI REMEN ?

Datum objave: 13.05.2011 19:35:47
Slika
PITANJE:

poz,,kupio sam golfaV..al kad otvorim haubu pise da je zupcasti remen mijenjan na nekih 197ooo..al to mi ne pise u knjizici od servisa nego samo na haubi,,pa jel ima neki nacin da se pogleda zupcasti remen da se vidi jeli mijenjen ili je samo vlasnik napisao kilometrazu da ga proda,,ps,,nemam board computer,,hvala

ODGOVOR:

Na Vašemu vozilu možete provjeriti stanje zupčastog remena tako da se demontira zaštitni poklopac . Tada stručna osoba može zaključiti da li je razvodni remen, natezač, klizač nedavno mijenjan ili nije . Drugi način ne postoji.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 i. GUŠI SE PRI KRETANJU

Datum objave: 13.05.2011 19:32:16
Slika
PITANJE:

Poštovani, Sviđa mi se što besplatnim savjetima pomažete ljudima koji imaju problema sa svojim limenim ljubimcima, te se nadam da ćete i meni moći savjetovati što mi je činiti. U posjedu sam Polo Clasic-a 1.4 (44 kW) iz 1999. godine koji je prošao oko 87000 km, te mi se u zadnje vrijeme auto počeo "gušiti" pri kretanju u prvoj brzini kao i pri vožnji u većim brzinama oko 2000 okretaja, počinje cukati te se u nekim situacijama pri kretanju u prvoj brzini zna i ugasiti što na semaforima zna stvarati neugodnosti. Početkom godine je auto uredno servisiran tj. promijenilo se ulje, filter ulja, kao i zupčasti remen (sve vezano za to), te je prije tjedan dana provjereno i stanje akumulatora koje je zadovoljavajuće. Uskoro ću provjeriti i stanje svjećica, te me zanima što bi još trebalo tj. valjalo provjeriti ako problem i dalje bude prisutan? Da li je to isto moguće kod Vas napraviti te koliko bi to otprilike koštalo? Unaprijed Vam hvala na odgovoru i pomoći. Srdačan pozdrav,

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije treba ispitati : filtere, rezervoar za gorivo ( moguće nečistoće ), tlak goriva , količinu goriva, regulator tlaka goriva , injektore. Ako bi s navedenim sve bilo u redu ispituju se i slijedeći dijelovi : senzor bregaste osovine, senzor položaja TP ventila, mjerač mase zraka, senzor MAP za tlak u usisnom kolektoru, senzor KS detonacija, sustav paljenja ( loša iskra na svjećicama ili izostanak iskre ), električna instalacija, mehaničko stanje motora, ECU centrala. Na žalost precizan odgovor mogu dati tek nakon pregleda i dijagnostike motora. Naravno da se sve može kod nas napraviti, a cijenu mogu reći kada dijagnosticiram problem.

na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA 101 -PODEŠAVANJE PREDPALJENJA

Datum objave: 13.05.2011 19:22:01
Slika
PITANJE:

Vozim zastavu 101 i zanima me na koliko je najbolje podesiti predpaljenei kako treba stajati razvodnik?

ODGOVOR:

Predpaljenje treba podesiti na 10° prije GMT . Prije toga razvodnik paljenja treba namjestiti tako da se isti može zakretati u lijevu i desnu stranu kako bi se moglo obaviti podešavanje predpaljenja.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECRA C 2,2 DTI - PLAVO-BIJELI DIM

Datum objave: 13.05.2011 18:15:48
Slika
PITANJE:

OPEL VECTRA C 2.2,92 KW,DIZEL,2003 G.P. PREDJENO 160000 KM.PROBLEM SE POJAVIO PRIJE MJESEC DANA.KADA PALIM AUTO,A MOTOR JE HLADAN,IZBACUJE PLAVO-BIJEL DIM.NAIME AKO UPALIM AUTO DANAS A JUCE SAM GA VOZIO IZBACUJE DIM,A NA SLJEDECEM PALJENJU AKO AUTO NIJE VOZENO IZMEDJU TA DVA PALJENJA DIMA NEMA.MEHANICARI GLEDEALI KAZU PROBLEM NIJE U MOTORU,VENTIL NA USISNOJ GRANI ISPRAVAN,JEDINO IMA ULJA U USISNIM CIJEVIMA.VECTRA VUCE KAO I PRIJE A MEHANICARI ME SALJU NA POPRAVKU TURBINE.POTROSNJA ULJA 0,5L NA 2000 KM.

ODGOVOR:

Ako ste primjetili značajnu količinu ulja na usisnoj strani motora potrebno je obaviti kontrolu mehaničkog stanja motora , kontrolu turbine, kontrolu diza . Ulje koje ste primjetili može na spomenuto mjesto doći kroz sustav za odušak ulja ili kroz turbinu . Nakon što obavite kontrolu mehaničkog stanja motora i kontrolu turbine točno ćete znati što je uzrok i kako otkloniti navedenu pojavu potrošnje ulja.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C CLASSA 200 CDI - KONTROLE RADI PREVENCIJE

Datum objave: 13.05.2011 18:12:30
Slika
PITANJE:

Postovanje g.Meicu Posjedujem auto Mercedes c Klase 200 cdi, W 203. God proizvodnje. 2005 maj Moje pitanje je sasvim jednostavno. Sta se moze kontrolirati, cistiti provjeravati spojeve da bi auto radilo bez problema. Naprimjer AGR ventil ocistiti , i td, uostalom vi znate tacan odgovor . Preventiva , prije kurative. Sta mislite o programu za auto dijagnostiku Skanmeister, sa hardverom ELM 374. Puno pozdrava iz Deutschlanda.

ODGOVOR:

U cilju održavanja vozila mogu se obavljati razne kontrolne radnje i to : kontrola količine i kvalitete svih tekućina ( ulje u motoru, ulje u mjenjaču, ulje u diferencijalu, ulje u servo volanu, ulje u kočnom sustavu, rashladna tekućina ) , kontrola pojedinih filtera, kontrola akumulatora, kontrola stanja kanalnog remena, kontrola kočnog sustava, kontrola ovjesa i podvozja, kontrola upravljačkog mehanizma, kontrola farova i signalizacie, kontrola sustava grijanja i hlađenja. Svaki program za autodijagnostiku je dobar ako služi svrsi i ako s istim možete obavljati pojedine kontrolne radnje i očitavanje pojedinih grešaka.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI PD - TRZANJE U LERU

Datum objave: 13.05.2011 18:07:27
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine...vozim golfa 4 1.9 tdi di crveno 74 kw 2001 godina i imam sljedeci problem...kada mi je auto u leru osjetim malo treskanje odnosno trzanje pa se pitam sta bi moglo biti..napominjem da je trzanje izraženije kada je motor zagrijan pa ga stavim u ler...a kada je motor hladan nema trzanja ...u vožnji nista drugo ne osjecam sve je normalno...molim za savjet... s postovanjemm.

ODGOVOR:

Vibracije ( trzanje ) koje ste primjetili može nastati radi više razloga a najčešći uzroci su dize ( razlika u količini goriva ) i razlika u tlakovima kompresije . Ostali mogući uzroci : grijači, ECT senzor, EGR ventil, senzor radilice, električna instalacija, ECU centrala. Točan odgovor na Vaše pitanje mogu dati nakon dijagnostike motora.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA 1,8 D 1999 - PROBLEMI S PALJENJEM

Datum objave: 13.05.2011 07:39:18
Slika
PITANJE:

imam ford fiestu 1.8d 99g kad je hladna pali bez problema nakon 10min. kad je ugasim nemoze da upali neće ni da vergla a kad dam kontakt sijalica od koda treperi i nekad nemože da upali ni na guranje dok ne prođe neko vrijeme onda pali bez problema vozio sam je na servis rekli su mi da nije do ključa onda sam išao kod drugog auto električara i on je otkrio da struja ne dolazi do alnasera kad smo direkt skopčali alnaser neće da upali

ODGOVOR:

Prvi i osnovni uvjet da motor Vašega vozila lagano pali jest slijedeći : akumulator mora biti u dobrom stanju ( kapacitet iznad  60% ) , elektropokretač mora biti također u odličnom stanju , kontakt brava treba biti ispravna, električna instalacija ne smije imati unutrašnji otpor radi kojega bi došlo do velikog pada napona . Ako je sve što sam naveo u ispravnom stanju prilikom startanja radilica motora se mora okretati s više od 140 o/min . Iz Vašeg opisa to sigurno nije tako . Potražite bolji servis koji će bez problema utvrditi što od navedenog nije ispravno i koji će nakon toga predložiti ispravno rješenje .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - KOD KRETANJA SE GUŠI I CUKA

Datum objave: 13.05.2011 07:35:03
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću, imam dakle sljedeći problem. Imam Fiat Punto 1.2 60ks 97.god.. Nakon startanja motora, nakon sto se temperatura malo podigla dešava se da prilikom kretanja auto "zacuka" ili ako je u voznji lagano se ugusi i nakon sto to prodje auto vozi i radi normalno kad se temperatura digne ili kad se nakon kraceg stajanja ponovno krene. Promijenio se prema savjetima mehanicara sljedeće: svjecice, kablove, set kvacila je novi, ulijevano je gorivo sa vise oktana sto je cak malo i smanjilo to "cukanje", filter goriva je promijenjen prije 10 000 km. Imate li vi mozda neku ideju koja bi mi pomogla kod ovog problema jer sam bio kod dosta mehanicara i na dijagnostici ali problem nije otklonjen.. Hvala

ODGOVOR:

Na Vaše pitanje bih mogao točno odgovoriti nakon pregleda Vašega vozila . Navesti ću što sve treba ispitati i što su sve potencijalni uzroci pojave koju ste opisali a to su : propuštanje na usisnom kolektoru ili na bilo kojem priključku usisnog kolektora, električna instalacija i konektori od motora do ECU centrale ( moguć pad napona ), IAC ventil minimuma, senzor položaja leptirastog ventila, senzor temperature motora, tlak goriva, injektor/injektori, sustav paljenja ( kratkotrajni izostanak iskre na svjećicama ), senzor radilice ( prekid impulsa ili napajanja ( kratkotrajno ), upravljačka centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

OPEL MERIVA - KAKO ISPUSTITI GORIVO

Datum objave: 13.05.2011 07:29:48
Slika
PITANJE:

molim vas kako ispustiti gorivo iz rezervara opel merive . sto treba napraviti i gdje se nalazi ispust iz rezervara. hvala unaprijed!

ODGOVOR:

Ne postoji ispust ( čep ) na rezervoaru na koji možete ispustiti gorivo. Ako to želite napraviti potrebno je demontirati sklop komanda pokazivača goriva na rezervoaru i pomoću odgovarajuće pumpice ili fleksibilne cijevi obaviti navedenu radnju.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI COUPE 2,0 FX - VENTILATOR SE NE GASI

Datum objave: 12.05.2011 19:13:26
Slika
PITANJE:

vozim hyundai coupe 2.0 fx i imam problem s ventilatorom kilera.kad dostigne odredenu temperaturu upali mi se ventilator i uopce ga ne gasi.otvorim haubu i osjetim da se motor poceo prigrijavati.

ODGOVOR:

Detalje koje ste opisali u vezi temperature motora ukazuju na više mogućih faktora utjecaja a to su : termostat, hladnjak ( moguće nećistoće i slabiji protok ) , pumpa za vodu, slaba cirkulacija zraka kroz hladnjak , nedovoljno rashladne tekućine, cijevi rashladnog sustava , termoprekidač ili senzor temperature motora.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - BRUJANJE I GREBANJE NA NIZBRDICI

Datum objave: 12.05.2011 18:56:53
Slika
PITANJE:

Imam jedan problem sa golf 3 kad idem negde oko 30 na sat cuje mi se brujanje kod nogu ali ne svaki put obicno kad je nizbrdica ili nagnut auto sa strane imam osecaj kao da poluosovina negdje grebe ili je lager crko provjerio sam lager prednji uredu zglob uredu je i ima masti poluosovinu sam promjenio i opet se cuje mozete li mi dati neki adekvatni odgovor posto dva majstora to nisu mogla da rijese hvala

ODGOVOR:

Točan odgovor na Vaše pitanje mogao bih dati nakon kratke probne vožnje s Vašim vozilom. Prema opisu mogući uzroci su : ležajevi kotača, bočni ležajevi diferencijala, nosači motora, ispušni sustav, kočni sustav.

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - ZAMJENA GUMICA VENTILA

Datum objave: 11.05.2011 12:55:29
Slika
PITANJE:

postovani! zanima me cijena promjene gumica na ventilima na bmw 320 d 100kw,bez skidanja glave ako je ikako moguće??? hvala (gumice moje)

ODGOVOR:

Vaše vozilo bih trebao pregledati i tada bih mogao navesti točnu cijenu potrebnog materijala i rada . Bez obzira na moje znanje i veliko iskustvo ne bih to radio a bez da demontiram glavu motora.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 TDI - CURI ATF ULJE IZ LETVE VOLANA

Datum objave: 12.05.2011 18:52:04
Slika
PITANJE:

golf lll 1.9 td letva volana Postovani! curi mi atf iz letve volana na mandeti. dali se na letvi da promjenit semering? Hvala

ODGOVOR:

Na letvi volana se može zamijeniti semering i brtvila . Za tu radnju potrebno je demontirati  sklop volana.

na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT 1,3 GLX 1991. - ČOK PREJAKO RADI

Datum objave: 12.05.2011 14:08:12
Slika
PITANJE:

suzuki swift 1.3 glx, 1991.g čok prejako radi i predugo je upaljen.. Lijepi pozdrav, već neko vrijeme me muči čok na swiftu. konkretno, auto upalim, čim malo dam gas, ugasi se. (moram obavezno dati malo gas pri paljenju, jer se neće upaliti bez gasa..) Na drugo paljenje, radi ok i nakon 10-ak sekundi se upali čok, koji radi na cca. 3500 o/min i tako dugo radi dok se kazaljka za temp. motora ne popne na sredinu/ako ne i malo više. Zna raditi i po 10-ak minuta tako na (pre)visokim okretajima. Čok se ne ugasi sam, nego dok otprilike smatram da bi trebalo se ugasiti, malo "sturiram" i autu padnu okretaji na cca. 800 o/min i dalje je ok. Ali, ako ugasim auto i nakon 15-ak minuta ponovo upalim, čok se opet pali i radi kao prije objašnjeno, bez obzira što je zagrijana mašina.. Molim Vas da mi date savjet šta mi je učiniti, jer mi je to već postao pravi problem.. Unaprijed se zahvaljujem, lijepi pozdrav.

ODGOVOR:

Iz svih detalja koje ste naveli i detaljnog opisa nije teško zaključiti da je uzrok neispravnosti rasplinjač ( karburator ) . Na rasplinjaču ne radi ispravno automatski uređaj za hladni start ( čok ). U ovom slučaju rješenje je demontaža rasplinjača i detaljno čišćenje i servis istoga.  Iz prakse znam da se u većini slučajeva na taj način može postići zadovoljavajući rezultat.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,2 16V - TVRDO KVAČILO

Datum objave: 12.05.2011 18:43:28
Slika
PITANJE:

Fiat Bravo-tvrdo kvacilo Nedavno sam kupio Bravo 1.2 16v 2001.god sa 120000Km.Motor je odlican i sve je ok.ali kvacilo je dosta tvrdo, obzirom da je hidraulicno.Ranije sam vozio Mareu sa obicnim kvacilom i bilo je mekse nego ovo.Pozalio sam se majstoru, i on mi je rekao da ce biti mnogo mekse kada se zamjeni lamela i korpa kvacila.Ja se slazem da je tako, ali zasada to ne bih radio jer jos uvek dobro hvata (negdje na polovini hoda) i glatko pokrece automobil (bez vibracija i trzaja).Pitanje- da li se moze nesto nastelati ili zamjeniti neka gumica itd.posto majstor tvrdi da se nista nemoze  osim komletne zamjene seta kvacila.Jedan prijatelj tvrdi da u cilindru postoje neke gumice koje se mijenjaju. Ps. Mnogo pozdrava za izvanredan sajt koji vec godinama pratim, i gdje sam mnogo toga "naucio"iako mi mehanika nije struka.Unapred zahvalan.

ODGOVOR:

Vaš mehaničar je u pravu , ugradnjom nove spojke pedala spojke bi postala višestruko mekša.  Uzroci tvrdoče pedale nisu nikakve gumice u glavnom ili radnom cilindru komande spojke nego je to istrošenost spojke i povećano trenje na vodilici potisnog ležaja.

na vrh Povratak na vrh

VW VENTO 1,8 i. 1992 - AUTOMATSKI MJENJAČ

Datum objave: 12.05.2011 13:42:18
Slika
PITANJE:

Poštovani, Kupio sam VW Vento 1,8GL iz 1992. g., 130000km i automatskom getribom. Dešava se da ponekad ne želi šaltati iz treće u četvrtu brzinu (ima ih četiri) nego ide do 5000 okretaja u trećoj. Kada neće šaltati u četvrtu, pri šaltanju iz prve u drugu i iz druge u treću pojačano cukne. Pošto ne znam na koliko km se mijenja ulje u mjenjaču ni dali je mjenjano do sada možda bi promjena ulja (i filtera) riješila to ili je ipak nešto ozbiljnije ? Također me zanima dali vi vršite zamjenu ulja ? Unaprijed se zahvaljujem, Hrvoje Jozić

ODGOVOR:

Kada postoji problem kao što ste i Vi naveli tada najprije treba promijeniti ulje i filter u automatskom mjenjaču. To se radi svakih 60.000 km ili svake dvije godine . Ulje za mjenjač je specijalno i nije isto za sve mjenjače . Za vas možemo provjeriti koje je odgovarajuće ulje i obaviti zamjenu ulja i filtera mjenjača. Možete se javiti i telefonom.

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO MK2 1,8 TD - UZBRDO NA KRATKO GUBI BRZINU

Datum objave: 12.05.2011 13:39:44
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Ford Mondeo Mk2 1997 1.8TD koji je u odličnom stanju, ne troši ulje, dobro vuče ima dobu kompresiju, vuče uzbrdo. Moj problem je što u jednom trenutku kada ga vozim uzbrdo na autocesti i to baš u trenutku kada dolazi do promjene tlaka tj. kada osjetim da mi se začepe uši Mondeo gubi na brzini i gasu što traje nekih minut dva i onda je sve normalno. Molim vas da me uputite što bih trebao pogledati jer sam majstorima pokušao objasniti što je problem ali mi oni kažu da je to normalno i da je auto 100% ispravan. Unaprijed zahvalan

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu uzrok može biti punjenje cilindara komprimiranim zrakom. Za punjenje cilindara brine se turbina i zato bi najprije trebalo ispitati : stanje i učinak turbine, sustav za regulaciju tlaka turbine, tlačne cijevi, intercooler . Uz navedeno po potrebi treba ispitati : EGR ventil, čistoću usisnog kolektora , prohodnost ispušnog sustava.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,4 i. - PEDALA KOČNICE PROPADA

Datum objave: 11.05.2011 17:38:24
Slika
PITANJE:

Dragi gospodine Meiću kupila sam Golfa IV 1,4 2000g tada mu je pedala kočnice hvatala pri vrhu ali nakon tjedan dana počela je sve niže hvatati dok nije propadala do kraja majstor je ozračio te je opet hvatala pri vrhu ali se sve opet ponovilo a tada je zamjenio glavni kočioni cilindar .nakon toga opet je pedala nisko hvatala dok se nije isto ponovilo. Ulje nigdje ne curi a pedala propada. Još ima problem velike potrošnje ulja u mašini iako ulje nigdje ne curi i auspuh ne ispušta crni dim. Molim vaš stručan odgovor ,hvala.

ODGOVOR:

Pedala kočnice može propadati iz više razloga i to :  neispravni cilindri kočnice ( može biti neispravan samo jedan ) , neispravne fleksibilne cijevi kočnog sustava, neispravna kočna kliješta, neispravan korektor kočenja, neispravan glavni kočni cilindar ( ugrađeni može biti loše kvalitete ) , zrak u kočnom sustavu, loše podešena automatika na zadnjim kočnim papućicama .  Točan odgovor za veliku potrošnju goriva mogu dati tek nakon pregleda vozila a mogući uzroci su: loše mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje na usisnom klektoru ) , neispravan rad elektronskog sustava ubrizgavanja goriva ( potrebno je ispitati sve dijelove sustava a najprije senzore , mjerač mase zraka , MAP senzor , tlak goriva , injektore , ostalo ) , sustav paljenja ( stanje svjećica, kablova , bobine ) . Kada budete radili dijagnostiku motora nije teško otkriti i način kako motor troši ulje ( vodilice ventila, klipni prstenovi ) .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - ZATEZANJE LEŽAJA ZADNJE KOTAČA

Datum objave: 11.05.2011 17:35:06
Slika
PITANJE:

poštovani! zanima me koji je pritezni moment zadnjeg ležaja na Golf III? malo ima lufta pa bi pritego sa moment ključem a neznam točno koliko!!! Hvala unaprijed!

ODGOVOR:

Ležaj zadnjeg kotača se ne zateže moment ključem nego se zateže tek toliko da više nema zračnosti u ležaju . Nakon toga se obavi osiguranje matice ležaja točno u tome položaju .

na vrh Povratak na vrh