Danas je: 20.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT LAGUNA - MJENJAC NE HVATA

Datum objave: 12.01.2010 22:45:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Lagunu 1.9 dci 2001 god.Mjenjac jednostavno ne hvata brzine tj. bez obzira na mijenjanje brzina ( pri cemu se sam mjenjac ne ponaša ništa neobicno tj. osjecaj pri mijenjanju brzina na mjenjacu je potpuno identican onom kada je u ispravnom stanju) ostaje u leru.Kvacilo takoder odvaja i radi kao da mu nije ništa ( ne osjetim nikakve promjene pri pritisku i odvajanju).Takoder nisam prethodno primjetio nikakve promjene kao što su cudni zvuci,trenje i sl.Doduše na nekih 2 mjeseca prije ovog kvara u 2-3 navrata imao sam poteškoce sa ubcivanjem u rikverc( ubacim nakon 2-3 pokušaja).
Na servisu su mi rekli da znaju šta je u pitanju te da je to neki osigurac ili sajla te mi predložili da auto ostavim u servisu.Nakon 10-ak sati na moj upit da li su otklonili kvar poceli su da nabrajaju:Osigurac smo popravili ali je otišla i potisna ploca i lamela , plivajuci zamajac nije stradao ali preporucuju da i njega promjenim tj. da kupim kompletan set kvacila...Molim za Vaše mišljenje o mogucem kvaru jer se bojim da me u servisu vuku za nos i žele mi štošta prodati,da ne kažem uvaliti.
Bio bih veoma zahvalan ukoliko biste mi odgovorili
ODGOVOR:Tocno je da uzrok može biti spojka ( kuplung ). Set spojke se sastoji od lamele potisne ploce i potisnog ležaja , dakle sve skupa je to jedna cjelina. U nekim slucajevima dogodi se da nastane oštecenje i na zamašnjaku i tada se treba i to zamijeniti. Razlog tome nisu izmišljeni troškovi nego namjera da se navedeni popravak obavi kvalitetno. Ako ne vjerujete vašem servisu obavite pregled navedenih dijelova a od servisa zatražite da vam taj pregled omoguce. Tom prilikom pitajte da vam pokažu zamašnjak i da vam navedu razlog radi kojega treba zamašnjak zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - I NAKON DVA MAJSTORA AUTO JE LOŠ

Datum objave: 12.01.2010 22:27:00
Slika
PITANJE: Pozdrav! U moru onih koji se prave samo da znaju što rade, iskreno se nadam da cete mi pomoci sa svojim savjetom...pravim strucnim savjetom kojeg je danas ocito i teže dobiti. Vozim Punto 2000. g. i prije mjesec dana sam morala mijenjati neke stvari na motoru. Uzela sam nove karike, klipove i klipnjace, simering, leteci ležaj, BPV i BGM, a glavu je majstor samo brusio, nije ju nosio na ispitivanje. Nešto je stvaralo pritisak u motoru i izbacivalo antifriz, a ventilator se palio nakon minute rada motora i dim je izlazio ispod haube od silnog pritiska. Zato je drugi majstor skinio termostat i trebam ga promijeniti. Ne bi bio to problem da mi se nije nakon svega upalila lampica kontrole motora koja se ne gasi nikako, a najvecu brzinu koju sma mogla postici bila je 60km/h. da dodam još, auto strašno trza. E sada, je li stvar u tom termostatu ili je moguce i nešto drugo?
Nadam se da cete mi pomoci savjetom jer ocito sam u situaciji da ja trebam doci mehanicaru i reci u cemu je problem.
ODGOVOR:Pregrijavanje motora koje se dogadalo ne mora nužno biti povezano s cinjenicom da motor nema snage i da svijetli lampica motora. Nakon dijagnostike motora mogao bih tocno reci koji su uzroci i što sve treba napraviti da bi motor opet normalno radio. Ovom prilikom cu navesti više mogucih faktora. Najprije treba ispitati mehanicko stanje motora ( kompresija, podešenost ventila, faza motora, propuštanje usisnog kolektora ). Ako je sve što sam naveo u redu ispituje se sustav elektronskog ubrizgavanja ( filter goriva, tlak goriva, injektori, potenciometar gasa, Map senzor, senzor temperature motora, IAT senzor, elektricni konektori ). Nakon što se odradi i ovaj dio posla ostaje još sustav paljenja ( energija iskre na svjecicama, visokonaponski kablovi, bobine, ECU centrala ). Nakon ovako detaljnog ispitivanja rezultat ne može izostati. Termostat mora biti ispravan a to znaci da isti održava radnu temperaturu motora na 90°C .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,3 KARBURATOR - GASI SE

Datum objave: 12.01.2010 22:14:00
Slika
PITANJE: Prije svega da vas pozdravim.Ja imam problem na golfu koji mi niko dosad nije uspio rijesiti.Golf je inace dvojka 1.3.Svaki put kad je kisa ovaj problem mi se desava:kad vozim uz najmanju uzbrdicu pa makar da je ona i 1%,vozim normalno recimo 70 kmh u cetvrtom stupnju prenosa i u momentu kada pustim gas i stisnem kvacilo osjetim da mi padnu obrtaji i ugasi mi se auto,ja ga upalim odmah i bez problema nastavim dalje,ali svaki put kada ucinim ovo isto on se ugasi.Po ravnici i niz brdo ovo se ne desava.Mijenjao sam kablove,razvodnu kapu,svijece,zracni i filter od goriva,pa sam cak i karburator drugi stavljao da oprobam ali uvijek isto.Molim vas da mi pomognete sa savjetom ako ikako mozete.
Drugi problem je posto mi je majstor prije par dana mijenjao vakum na karburatoru,kad je motor hladan auto upalim 7-8 puta ali ono radi 2-3 sekunde i ugasi se dok napokon sedmi ili osmi put upali kako treba,a to mi se nije desavalo prije mijenjanja vakuma.
Usput da pitam kolika bi trebala neka realna potrosnja biti u golfa 2 1.3 posto kod mene trosi preko 9 litara.
ODGOVOR:Motor se može gasiti radi tri osnovna razloga i to radi mehanickog stanja motora , radi karburatora, radi sustava paljenja. Loše mehanicko stanje kao što je loša kompresija, velika kolicina uljnih para na odušku, falš zrak na usisnoj grani, loše podešeni ventili mogu biti faktor koji remeti rad motora. Dotrajali karburator, proširene dize, istrošenost na pojedinim dijelovima karburatora mogu biti takoder uzrok gašenja motora. Sustav paljenja odnosno dijelovi sustava takoder mogu biti uzrok. Kod toga mislim na izostanak iskre na svjecicama, na nedovoljno jaku iskru, na visokonaponski dio kao što su kablovi, razvodna kapa, elektronika paljenja, Hall-ov davac, elektricna instalacija.
Potrošnja goriva na otvorenoj cesti je oko 7,5 litara kod neke umjerene brzine.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PODEŠAVANJE KUTA PREDPALJENJA STROBOSKOP LAMPOM

Datum objave: 27.03.2011 13:34:10
Slika
PITANJE:

Molim Vas da mi objasnite kako pomocu stroboskopa mogu odrediti kut paljenja automobila. Posto imam stroboskop, a nikada ga nisam upotrebljavao sada zelim da naucim kako se koristi, i ujedno da podesim kut palenja na cetvorocilindricnom automobilu. Sada me interesira dal' se povezuje crvena na +, crna na -, zelena na kabal 1. svjecice, dal' auto treba biti upaljen prilikom podesavanja, gdje treba biti usmjereno stroboskopsko socivo, kakvo treba biti zeljeno ocitavanje na stroboskopu (tj. koja vrijednost)...

ODGOVOR:

Na stroboskop lampi postoje tri osnovna elektricna voda. Plus vod se spoji na bilo koji plus a minus vod se spoji na bilo koji minus. Najbolje je spojiti na akumulator. Ako se navedeni vodovi krivo spoje ništa se nece dogoditi osim što stroboskop nece raditi. U tom slucaju samo se zamijene mjesta navedenih vodova. Treci elektricni vod je puno deblji i ima na sebi odgovarajuci prihvat ( štipaljka ) koji se spaja na kabel prve svjecice motora. Kada se obavi navedeno spajanje motor se može upaliti. Kada motor radi pocinje bljeskati i stroboskop lampa. Neke lampe imaju komandni okidac koji treba pritisnuti da bi se aktivirala bljeskalica stroboskopa. Kada stroboskop radi bljeskalica se usmjeri na remenicu radilice. Na remenici radilice postoji oznaka ili oznake a isto tako postoje odgovarajuce oznake na bloku motora prema kojim se oznaka na remenici treba poklapati. Okretanjem razvodnika paljenja oznaka na remenici radilice pomice se u plus ili minus ( ranije ili kasnije paljenje ). Ovo objašnjenje je samo opcenito jer svaki motor ima drugacije oznake, drugacije vrijednosti kuta predpaljenja, drugaciji nacin podešavanja. Zato je za svaki motor priozvodac tocno naveo sve relevantne podatke kako, koliko i na koji nacin se podešava kut predpaljenja.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - MAP SENZOR ?

Datum objave: 12.01.2010 16:15:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam peugeota 307, benzin, 1.6, 16v, 110ks, 2003.g., 80000km. Auto u radu trza, na minimumu nestabilno radi, samo sto se ne ugasi. Spajanjem na racunalo u servisu smo dobili dvije pogreske (1.poremecaj senzora za tlak u ulaznim cijevima, kratki spoj na masu, 2. termootpornik za ulazni zrak, prekid u krugu). Posto su u servisu dosta škrti na rijecima, zanima me kako se zove taj senzor ( da li regulator senzora podtlaka, MAP?). Nalazi se u visini posude za ulje za kocnice. Odspajanjem konektora (cetverožilni kabel) s tog senzora, auto mi sad radi normalno i stabilno vec 7 dana. Zanima me koje su dugorocne posljedice za takvu voznju, znaci bez to dijela. I koliko je otprilike cijena za izmjenu istog?
ODGOVOR:Svi senzori i davaci na motoru šalju potrebne informacije upravljackom racunalu ECU . Racunalo sve dobivene podatke obraduje i upravlja radom motora na nacin da motor ima potrebnu snagu , minimalnu potrošnju goriva i ekološki prihvatljive ispušne plinove. Ako u nekom momentu izostane potrebna informacija s nekog senzora racunalo tada upravlja na nacin da umjesto tocnog podatka uzima neku kompromisnu velicinu. Naravno da tada motor ne ardi na ispravn nacin . Navedeni senzor može biti map senzor. Za vas ako vlasnika vozila je najjeftinije da otklonite navedeni kvar, svako odgadanje može biti skuplje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 - SKIDANJE OBLOGE VRATA

Datum objave: 24.03.2011 19:40:28
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi clia 1.2, 2001god spustio sam staklo i ostalo je = dolje i nemoze se dici a motoric radi.Kako skinuti tapecirung s vrata da bi se vidjelo o cemu se radi?
ODGOVOR:Sa skrivenih mjesta na oblozi vrata treba demontirati nekoliko vijaka koji se nalaze s donje strane, skida se i ukrsana maska i rozeta s unutrašnje kvake, na rukohvatu isod pepeljare ili odgovarajuceg poklopca takoder se nalaze vijci koje treba demontirati. Nakon ovoga obloga vrata se podigne prema gore kako bi se oslobodile nevidljive kopce koje drže oblogu. Nakon ovoga može se vidjet i podizac stakla. Nestrucnim rukovanjem može se napraviti oštecenje na oblozi vrata i na drugim dijelovima koji se demontiraju.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ADITIV ZA KATALIZATOR ?

Datum objave: 10.01.2010 21:33:00
Slika
PITANJE: Peugeot 307 1.6 HDI 80kw EURO 4 fali aditiva za katalizator. Moze li to uzrokovati ikakav kvar i zasto taj aditiv sluzi???, auto mi je preslo 134tkm.
ODGOVOR:Navedeni aditiv služi za dodatno izgaranje krutih cestica u FAP filteru. Uz dopunu navedene specijalne tekucine treba obaviti i reprogramiranje sustava FAP filtera. U vecini slucajeva mijenja se i FAP filter. Kada se sve to napravi po propisu to traje slijedecih 100.000 km. Ako ne obavite navedene radnje upravljacko racunalo ce osjetno smanjiti snagu motora.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 B4 - REGULATOR DIFERENCIJALNOG PRITISKA

Datum objave: 10.01.2010 17:15:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu hvala vam za toliko mnogo savjeta nama koji se ne razumijemo toliko u nase ljubimce a prepusteni smo raznoraznim majstorima koji naj cesce nemaju pojima..Vlasnik sam Audija 80 B4 Quatro sa ACE motorom od 103 kW. sa K glavom i ugradjenim plinom.Obilazijo sam razno razne majstore ali nikakve koristi pa sam rjesijo da preuzmem stvar u svoje ruke Problem je poceo sto nije htio stalno da upali ni na plin ni na benzin....i kad upali nisam bijo siguran da cu doci do cilja jednostavno se ugasi u vožnji..pa sam ustanovijo da na komutator ne dobijam konstantno struju ,12,6 V nekad je nema a nekad je oko 5 V to sam rjesio da sam direktno sa kontakt brave provukao novu zicu i spoijo na komutator auto je upalilo na plin ali na benzin nece,krene da upali i stane K glava je ispravna dizne izbacuju gorivo ali problem je u regulatoru diferencijalnog pritiska (skinuo sam taj kabal i auto je upalilo na benzin iz prve kad sam vratijo taj kabel na K glavu auto se odmah ugasilo i tako ponovo skinuo sam kabel upalio auto koje nije imao ler gas kako pustim gas auto se ugasi.... Napon na tom kablu je 5,5 V a koliko sam upoznat trebao bi da bude oko 4,5V..........Molijo bi vas ako moze neka pomoc ,neki savjet koji bi mi dobro dosao auto sad trenutno radi super na plin
ODGOVOR:U ovom slucaju nije moguce dati precizan odgovor o mogucim uzrocima radi kojih motor ne pali ili teško pali. Zato cu navesti više mogucih faktora koji mogu stvarati probleme. Osnovno je da je mehanika motora u zadovoljavajucem stanju. Isto tako sustav paljenja mora biti ispravan ( iskra na svjecici, energija iskre ). Nakon ovoga može se ispitati i sustav ubrizgavanja benzina i to sve komponente sustava. Opcenito tlak goriva treba biti 6,1 do 6,6 bara. Kada se spoji manometar na sustav goriva i nakon gašenja kontakta tlak goriva na manometru nakon 10 minuta ne smije pasti ispod 3,3 bara a nakon 20 minumta ne smije biti ispod 3,2 bara. Kolicina goriva treba biti 0,43 do 0,6 litara za 15 sekundi. Napon pumpe za gorivo je 11 do 13 V. Injektori moraju biti ispravni . Injektor za hladni start mora biti ispravan a njegov otpor je 8 – 13 ohm-a . Regulator diferencijalnog tlaka treba imati radni napon od 4,5 – 5 V. Navedeni napon se mjeri na slijedeci nacin : kontakt ugašen, odspojiti konektor regulatora, upaliti kontakt, izmjeriti napon na dvopinskom konektoru, ako napona nema u prekidu je elektricni vod/vodovi. Ovaj sustav K-jet tronic je složeniji od ostalih i teško se može kratko i jednostavno opisati njegov rad i nacin ispitivanja.Za tu svrhu su potrebni servisni uvjeti i podrška.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - NECE U RIKVERC

Datum objave: 10.01.2010 17:10:00
Slika
PITANJE: vlasnik sam Dewoo Lanosa iz 1997. godine.
Auto radi manje više savršeno ali mi od nedavno probleme stvara mjenjac. ("Novi" je , zamijenjen je na 155 000 km, sada imam 195000 km).
Najveci problemi su za hladnih dana nakon dana ili više nevoženja. Tada se teško ubacuje u brzine, a narocito u vožnju unazad. Ponekad je unazad tako teško ubaciti da ga ubacim u prvu, krenem pola metra unaprijed i onda ga ubacim u "rikverc". Nakon nekoliko km problemi sa brzinama unaprijed nestaju, ali ostaje problem s ubacivanjem u "rikverc". Kako se oni manifestiraju?Kada želim ubaciti u rikverc prilikom potiskivanja mjenjaca osjetim otpor i iz mjenjaca se cuje zujanje. Ako ga potiskujem polako tada ga polako "uguram" u brzinu, ali ako ga probam potisnuti snažnije tada mjenjac pruža otpor uz glasno krcanje. Inace, poluga kvacila (kuplung) mi se cini dosta niskom. Prelikom mijenjanja moram je stisnuti nogom do poda.Da li je problem u njoj, ili trebam promijeniti ulje? Ili je u pitanju neki veci kvar.
ODGOVOR:Prema vašem opisu problem nije u mjenjacu nego u komandi spojke ili u samoj spojci. U momentu kada želite šaltati spojka ne radi potpuno ispravno i u tom momentu zupcanici u mjenjacu ne miruju nego se i dalje okrecu. U tom momentu šaltanje je otežano a može se pojaviti i zvuk koji ste naveli. Ako navratite do nas mi vam možemo besplatno utvrditi što je uzrok.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - KADA JE VLAGA GASI SE

Datum objave: 10.01.2010 12:16:00
Slika
PITANJE: zamolila bih Vas za pomoc u rješavanju mog problema, za koji sam se odlucila obratiti Vama.
Vlasnica sam BMW-a 318i 91.g. Kada pada kiša i kad je vlaga autu pada brzina i ono se gasi, i na kraju svjetli lampica od baterije auta.
Da li znate rješenje za moj problem i ukoliko znate ja bih Vas zamolila da odgovorite na ovaj e-mail.
ODGOVOR:Voda i vlaga utjecu na sve elektricne dijelove vozila. U ovom slucaju kada je vlažno vrijeme dolazi do probijanja visokog napona na kablovima za svjecice, na konektorima elektronike paljenja, na kontaktima elektricne instalacije. Na vašem vozilu najprije treba ispitati visokonaponske kablove, sve konektore na motoru i oko motora. Po potrebi treba izmjeriti i tlak goriva. Ako nakon navedenog ne bude rezultata treba se napraviti kompletna dijagnostika motora.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 220 CDI - JAK...JACI...NAJJACI MAJSTOR?

Datum objave: 10.01.2010 11:56:00
Slika
PITANJE: Uoci nove godine odveo sam auto u praonicu i dok su ga momci prali(motor nisam oprao) svo vreme sam bio prisutan inace bih posumnjao da su momci nesto dirali i pokvarili mi bravu.
Po zavrsetku pranja udjem u auto stavim kljuc ali ne vredi nikako nece da se ukljuci kontakt i da se cuje onaj specifican zvuk (bzzz).Misleci da je mozda u pitanju kljuc odem taksijem do kuce uzmem rezervni kljuc opet nece da se volan odkljuca.Pozovem majstora ispita odsigurace-sve u redu,sumnja na akumulator, postavismo novi akumulator ni to ne pomaze.Kako majstor nije mogao da uspostavi dijagnostiku bez kontakta morao je da premoscivanjem nekih zica dobije kontakt i tako utvrdi da je u pitanju brava.Dalje od toga vise nije smeo da dira.Nakon dva dana odslepam auto kod "jaceg"majstora i on utvrdi da mi je ovaj prethodni majstor izbrisao kod na bravi.Onda on skine bravu i posalje je kod nekog jos 'jaceg majstora i ovaj uspe samo da je delimicno popravi tj.sada samo ima kontakt a onog zvuka-(bzzz) i dalje nema i on ponovo odnosi bravu da je dekodira ili kako se to vec kaze,ponovo nista i sada ne mogu da se odkljucaju i zakljucaju vrata,znaci i to je zeznuo. Sta se desava dalje, auto stoji u kvaru vec 6-ti dan.Sutra treba da dodje neki jos "jaci"majstor od ovih predhodnih iz Skoplja i kao on ce to popraviti i trazi mi 500e.Stacu moram dati samo neka napravi ali i ako on ne moze neznam sta cu dalje.Da napomenem auto je potpuno legalan imam ga vec 8 meseci imam za njega svu pratecu dokumentaciju.Inace zivim na Kosovu da sam blizu vas bar da ste na nekih 300-400km posetio bih vas.Ovako cu bez auta biti jos naredna tri dana (bar tako kazu ovi strucnjaci").Sta mislite sta je u pitanju i kazite mi sta je najbolje resenje za mene i koliko bi ta poravka realno kostala kod vas a koliko u Mercedesovom servisu?
ODGOVOR:Tijekom pranja vozila došlo je do ulaska vlage na kriticno mjesto u sustavu za blokadu motora. Vlaga je izazvala pad napona ili potpuni prekid komunikacije od elektronske brave, preko elektricne instalacije do imobilajzera ( racunalo za blokadu paljenja ). Bez odgovarajuceg servisnog kompjutora ne može se vozilo upaliti. Servisnim kompjutorom moguce je locirati grešku i nekon otklanjanja greške opet obaviti resetiranje sustava za blokadu paljenja. Ne mogu komentirati da li je došlo do nekog dodatnog oštecenja koje je moglo nastati radi opisanih radova na kontakt bravi.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - BRTVA POKLOPCA MOTORA

Datum objave: 10.01.2010 11:43:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi zamjene brtve poklopca motora.Zanima me cijeli postupak ako ste voljni da mi opišete ili ukratko potrebne radnje.Vozilo je ford escort 1.6 8v 1991god.
ODGOVOR:Demontirajte kucište filtera zraka, nakon toga ce se osloboditi prostor za demontažu poklopca. Na samom poklopcu demontirajte vijke koji pritežu poklopac za glavu motora, izvadite poklopac, operite poklopac, stavite novu brtvu, stavite ponovo poklopac na njegovo mjesto, zategnite vijke, ponovo montirajte kucište filtera za zrak.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - MAGLJENJE STAKALA

Datum objave: 07.01.2010 15:34:00
Slika
PITANJE: Rijec je o fiat Brava, 1.2 16v.
1- Magljenje stakala. Mijenjao sam filter klime i auto ne gubi tekucinu. Medjutim nakon malo duze voznje auto toliko zamagli da bi se sa stakala mogla skupiti velika casa vode. O cemu je rijec molim vas?
2 - Na tehnickom pregledu mi je ustanovljeno da mi zadnje kocnice slabije 'hvataju', te je konstatirano da mi bolje koci rucna nego nozna na zadnjim kocnicama. O cemu bi moglo biti rijec molim vas?
ODGOVOR:Ako vaše vozilo nema klima uredaj, ako ne propušta radijator grijaca ( mali hladnjak ), ako unutrašnjost vozila ( narocito tepisi ) nije natopljena s vodom tada se treba pozabaviti sustavom za ventilaciju. Potrebno je pregledati sve dijelove ventilacije od ulaza vanjskog zraka, ulaznog kanala za zrak, motor ventilatora, mali hladnjak, odlazne ventilacijske kanale, zaklopke usmjerivaca. Na navedenim mjestima se može nakupiti necistoca ili može postojati neki drugi uzrok radi kojega vanjski zrak u dovoljnoj mjeri ne ventilira kabinu. Sve što sam naveo treba provjeriti temeljito a po potrebi treba ispitati i ispravnost samog ventilatora grijaca.
Na zadnjim kocnicama bolje koci rucna od nožne kocnice kada su neispravni kocni cilindri zadnjih kocnica.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZAMJENA BOSCH PUMPE

Datum objave: 06.01.2010 12:31:00
Slika
PITANJE: ovako,imam pitanje u vezi OPEL VECTRA 20 DTI,trebao bih joj mjenjati bospumpu na dijagnostici mi izbaciva gresku da je tajming neuredan i kontrolni modul bospumpe defektan,inace nece da upali nakon duzeg verglanja upali se lampa elektronike i prijavi greske koje sam vec naveo,pa ako moze objasnjenje skidanje pumpe i podesnje tjminga i otvaranje ventila,i gdje bih mogao nabaviti alat za fazu po kojoj cijeni,hvala unapred!!!
ODGOVOR:Za opis posla koji namjeravate napraviti , trebao bih napisati barem dvadeset stranica teksta i poslati desetak slika detalja. Nakon toga opet ne bi mogli uspješno obaviti spomenute radove. Uz svu literaturu potrebno je obaviti i strucnu praksu u servisu a to traje više godina. Nakon toga bi eventualno neki mogli raditi na poslovima oko demontaže i montaže visokotlacne pumpe. Žao mi je ako sam vas obeshrabrio ali to je tako, ovaj posao je ozbiljna profesija a ne ubrzani kurs koji se može savladati za nekoliko tjedana.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 06.01.2010 12:19:00
Slika
PITANJE: Vozim clio star 5 i pol godina,prošao sam jako malo,samo 25 000 km,i sada idem na 5 servis.Oni mi žele promijeniti župcani remen i pumpu za vodu,ali meni svi govore da to još ne treba mijenjati,jer nema dosta km.Iz servisa mi kažu da je bilo slucajeva da je župcani remen pukao zbog starosti,i da to može biti jako štetno za auto.Sve to skupa je jako skupo,cijeli servis bi me koštao 3 600 kn,za nešto što vjerojatno još ne treba mijenjati,zato me zanima Vaše strucno mišljenje
ODGOVOR:Na svim motorina koji se ugraduju u model CLIO postoji vremenski i kilometarski limit kada se po preporuci proizvodaca mijenja razvodni mehanizam (zupcasti remen, natezac klizac, pumpa ). Na Vašem vozilu to je 120.000 km ili 5 godina . Ako sada napravite sve po propisu slijedecih 5 godina ste opet bez brige. Cijenu koju ste naveli možete bitno reducirati ako navedene dijelove ne kupite originalne Renault nego zamjenske. Zamjenski dijelovi takoder mogu biti prve klase i kvalitativno potpuno zadovoljavaju. Na taj nacin cijenu možete smanjiti za 50 do 60%. Svaki bolji servis bi Vam trebao to isto reci .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - PROBLEM S MJENJACEM

Datum objave: 06.01.2010 12:05:00
Slika
PITANJE: Pozdrav iz Sarajeva,ne znam spadam li ja sa svojim starim autom ovdje, ali da pokusam i kod vas.
radi se o golfu 2, 1.3 iz 1991. godine. prilikom paljenja, u lijevom dijelu motora cuje se cudan zvuk koji prestane kada se stisne kvacilo. kada se otpusti, zvuk slican mljevenju se nastavlja. kada je auto ugrijan o, rijedak je, ali se zna cesto javiti u voznji. set kvacila i lamela su nedavno mijenjani, navodno je druk lezaj ok.
ima li sanse da mozda, "na prvu", pomislite o cemu se radi?
pozdrav i hvala servisu popularnom i kod nas u bosni
ODGOVOR:Lijevi dio motora na koji mislite je mjenjac. Zvuk koji ste opisali dolazi iz mjenjaca. Kada stisnete pedalu spojke zvuk ne cujete jer se tada u mjenjacu ne okrece niti jedna osovina, niti jedan zupcanik, niti jedan ležaj. Kada pedalu spojke otpustite u mjenjacu se slobodno okrecu svi zupcanici, osovine i ležajevi i tada cujete navedeni zvuk. Zvuk je jace izražen na leru jer nijedan zupcanik nije u zahvatu niti pod djelovanjem okretnog momenta motora. Zvuk nastaje radi istrošenosti pojedinih dijelova mjenjaca ( ležajevi, košuljice zupcanih parova, zupcanici ). Uzrok ovome stanju je neredovito mijenjanje ulja u mjenjacu te upotreba neodgovarajuceg ulja. Ako niste sigurni u kvalitetu ulja i gradaciju ulja, najmanje što možete napraviti je da zamijenite ulje u mjenjacu. To napravite kada je ulje vruce. Odgovarajuce ulje za mjenjac je sinteticko GL-5 , 75W-90. Ako i nakon ovoga ne bude rezultata potrebno je obaviti popravak mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - REGULACIJA TURBINE

Datum objave: 06.01.2010 11:56:00
Slika
PITANJE: Moj problem je sljedeci. Prilikom vožnje, iz prebacivanja druge u trecu brzinu, auto izgubi snagu i kompjuter javi grešku „ fault in fuel injection“. Nakon toga ugasim vozilo, izvadim karticu, resetira se racunalo i sve je ok. No, opet prilikom davanja gasa vozilu, to se opet dogodi i izgubi snagu. S obzirom na to da sam vec puno novaca dao na popravak lagune, strah me je i pomisliti o cemu se ovdje radi. Ne pomišljam ni ici na put dulji od 10 km. Molim vas za neki savjet.
ODGOVOR:U ovom slucaju ne mora biti ništa dramaticno. Prema Vašem opisu pretpostavljam da bi uzrok mogao biti preveliki tlak turbine. Kada tlak turbine poraste iznad dozvoljenog reagira upravljacko racunalo i smanjuje snagu motora ( safe mode ) u cilju zaštite motora od preopterecenja i eventualnih oštecenja. Na Vašem vozilu postoji elektronski sustav za regulaciju tlaka turbine koji se sastoji od složenog mehanizma pneumatskih ventila, ventila za rasterecenje, elektricnih i elektronskih komponenata. Kada nastane poremecaj ili kvar na navedenom sustavu i kada se tlak turbine poveca iznad dozvoljenog imamo situaciju kao što ste i Vi opisali. Nakon što se smanji snaga motora, gašenjem motora upravljacko racunalo se resetira i motor opet normalno funkcionira sve do momenta dok tlak ne poraste iznad normale. Tada se situacija opet ponavlja.
U ovom slucaju potrebno je ispitati sve komponente sustava za regulaciju turbine, po potrebi napraviti i dijagnostiku motora, definirati kvar/kvarove i otkloniti nedostatke.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - SAM MIJENJAO HOMOKINETICKI ZGLOB

Datum objave: 06.01.2010 11:43:00
Slika
PITANJE: Imam nekoliko pitanja pa bi vas zamolio za pomoc.
Problem 1:mijenjao sam homokineticki zglob(sam )zupci na poluosovini su malo poderani ali sam stavio novi zglob gore i sve složio kak sam mislio da treba biti ali ništa.auto mi nece da ubacuje u brzinu i zakrci mi kao da preskace.
Pitanje 2:Motor radi nemirno u leru.
Pitanje 3:Auto ponekad nece da ubaci u brzinu,nego tek kad mu dodam gas veci od 1500 o/m onda onak udari jako i ubaci,ali i u vožnji izbacuje i onda smanjim gas i ubaci ponovo i onda tak stalno.Pa bih vas ovim putem zamolio za pomoc ili savijet šta poduzeti i kome se obratiti za pomoc.
ODGOVOR:Kada ste mijenjali homokineticki zglob morate biti sigurni da je nazubljenje na poluosovini potpuno u redu. Ako to nije tako tada se dogada da prilikom kretanja homokineticki zglob stoji a poluosovina se okrece. Vozilo naravno ne može krenuti. Kada motor radi nemirno na leru može postojati na desetke mogucih neispravnosti . Uzrok je najlakše otkriti ako ispitate mehanicko stanje motora i sustav za upravljanje motorom. Precizan odgovor mogu dati nakon dijagnostike motora. Najcešci problemi s automatskim mjenjacem su nedovoljna kolicina ulja, dotrajalo ulje, dotrajao filter mjenjaca. Po potrebi zamijenite navedeno.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - TRI PROBLEMA

Datum objave: 06.01.2010 11:35:00
Slika
PITANJE: Poštovanje,prvo da Vas pofalim, jer ste izuzetni i jedinstveni i svaka cast što pomažete nama obicnim smrtnicima, a drugo imam pitanje vezano za3 problema sa Mondeom:
Prvi problem: Kada auto upalim i radi u leru, i pocnem stiskati kvacilo (stisnem nekih 3,4 cm) i u tom položaju mi se cuje u radu motora nekakvo 'cagrljanje, kuckanje' kao da nešto zakaca pa grebe od nešto, a kad stisnem kvacilo do kraja onda se ne cuje ništa, znaci samo kad malo stisnem kavcilo, cudno je što se nekada cuje a nekada ne, dešavalo mi je se i da cujem slicno lupkanje i kad je u leru a ne stisnem kvacilo. U vožnji se ne cuje ništa. Ovdje još mogu nadovezati da od kada sam ga kupio (prije par mjeseci) kada ubacim u prvu brzinu i puštam kvacilo auto krece lagano i u tom momentu motor cvakece ono cuje se cekicasti zvuk, to je samo na 1000 obrtaja, kada auto krene normalno onda se ne cuje taj zvuk motora.
Drugi problem: Prije mjesec dana sam osjetio bijelo plavkasti dim pri paljenju auta (kad duže stoji ugašen) i otidem do majstora koji mi zamjeni 4 grijaca (jer je jedan samo bio ispravan grijac a 3 nisu radila) i nakon toga nisam primijetio dim više, i sada zadnjih dana sam primijetio kada upalim auto opet bijeli dim (nije plavkast kao prvi put), dim bude 10tak secundi i onda je ok nema ga više, znaci samo pri paljenju
Treci problem: Mehanicar mi kaže da je normalno da mondeo izbacuje crni dim kad dodaš naglo gas, kao ne stigne se upaliti turbina i zbog toga izbaci, medutim ja nemogu vjerovati da je to normala, jer upalim auto i dodam gas od 1500 do 2000 obrtaja on izbaci crni dim, u vožnji takode ako malo jaci gas dodam na retrovizoru vidim crni dim
Molim Vas za Vaše mišljenje o ova tri problema???
ODGOVOR:U vezi spojke ( kvacila ) možete cuti dva razlicita zvuka i ni jedan od njih nije povezan s motorom. Prvi zvuk koj cujete nastaje izmedu potisnog ležaja i tanjuraste opruge spojke. Zvuk se pojavljuje radi povecanog otpora u samom potisnom ležaju i jacim pritiskom na pedalu spojke zvuk nestaje jer je moment okretanja veci od unutrašnjeg otpora u potisnom ležaju. Zamjenom ležaja riješio bi se navedeni problem. Kada je mjenjac u neutralnom položaju a motor radi na minimumu ( leru ) tada povremeno možete cuti samo okretanje snopa zupcanika i osovina u mjenjacu.
Prilikom kretanja je potrebno povecati broj okretaja motora jer u protivnom dolazi do vibracija i neravnomjernog rada motora radi opterecenja.
Bijelo plavi dim se cesto pojavljuje kada nije došlo do paljenja goriva u svim cilindrima a cesti uzrok su grijaci . Bijeli dim koji sada vidite samo dok je motor hladan je normalna pojava kada je vani hladno. Taj dim je vodena para kao produkt izgaranja dizel goriva. Ista postaje nevidljiva kada se ispušni sustav malo zagrije.
Crni dim na ispuhu u manjim klicinama bi bio normalan za stariju generaciju dizel motora. Vaš motor je kompjutorski upravljan i u svakom momentu racunalo dobiva na desetke podataka od pojedinih senzora, davaca, mjeraca. Svi dobiveni podaci se obraduju i na osnovu toga racunalo tocno mjeri kolicinu zraka koja je ušla u motor . Prema izracunatoj kolicini zraka vrlo precizno se dozira i potrebna kolicina goriva. Kada sustav za upravljanje motorom radi ispravno i kada je mehanicko stanje motora zadovoljavajuce tada nema crnog dima.
Pojava crnog dima je znak da dolazi do nepotpunog izgaranja i ukazuje na izvjesnu anomaliju ( grešku/greške ). Uzroci pojave crnog dima su mnogobrojni a u cilju otkrivanja te pojave potrebno ja napraviti dijagnostiku mehanickog sustava motora, hidraulicnog sustava motora, sustav za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

KIA SPORTAGE - CRNI DIM

Datum objave: 05.01.2010 22:28:00
Slika
PITANJE: Poštovani,znam da imate upita preko glave, pa evo i mene s jednim…
Moja KIA Sportage TD iz 1997. odjednom ne sagorjeva dobro, ne ukljucuje turbinu na dodavanje gasa, nego ispušta crni dim…
Kada dodam gas da ubrzam i kada bi trebala ukljucit se turbina, nešto pocne škljocat: taka-taka-taka…. I ne ukljucuje.
Možete li mi reci nacelno, o cemu se vjerojatno radi. Ne bih rekao da je bosch pumpa, jer sam nedavno bio kod bošiste i on misli da je pumpa ok.
ODGOVOR:Iz Vašeg opisa nije teško zakljuciti da je izgaranje goriva nepotpuno, to znaci da goriva ima dovoljno a zraka u cilindrima nedovoljno. Najprije pregledajte filter zraka a nakon toga detaljno ispitajte sve tlacne cijevi turbine koje moraju biti ispravne ( ne smiju propuštati niti biti oštecene ). Ukoliko je s navedenim sve u redu onda je situacija malo složenija. Daljnje ispitivanje bi trebalo obuhvatiti : tlak turbine, intercooler, regulaciju turbine, dize, prohodnost usisnih kanala na glavi motora, fazu motora, mehanicko stanje motora. Nadam se da cete se snaci uz navedene informacije.
na vrh Povratak na vrh