Danas je: 24.06.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

ALFA 156 - TROŠI DUPLO VIŠE

Datum objave: 03.01.2010 23:36:00
Slika
PITANJE: Živim u bosni i vozim alfu 156 2.0 selespeed. Imam ugradjen Landirenco omegas plin u autu. Auto mi duplo vise trosi nego obicno, lambda sonda, i protokomjer su zamjenjeni, svjecice i kablovi novi, a eko test pokazuje 9,10 i vise. Na dijagnostici nepokazuje niti jednu gresku. Znaci benzin uzasno zalijeva motor, i plin mi nemoze raditi. Molim Vas da mi kazete savjet sta da radim.
ODGOVOR:Dijagnostika koju ste napravili nije napravljena strucno niti detaljno inace bi se otkrile sve greške i kvarovi. Ovom prilikom vam mogu jedino opisati kako da obavite dijagnostiku motora a to bi trebao znati i servis u vašemu kraju. Najprije treba obaviti kompletan pregled mehanickog stanja motora jer neki mehanicki nedostaci mogu utjecati takoder na loš rad motora. Ako je mehanicko stanje zadovoljavajuce može se poceti sa testiranjem i ispitivanjem elektronskog sustava ubrizgavanja. Kod ovoga ispitivanja provjeravaju se svi dijelovi i sklopovi ( vrijeme ubrizgavanja, tlak goriva, injektori pojedini senzori motora, aktuatori, davaci impulsa ). Na kraju po potrebi ispituje se i sustav paljenja (svjecice, kablovi, bobine, instalacija ). Nakon ovako obavljene dijagnostike sigurno se može znati što je neispravno i kolika je cijena popravka. Mi svakodnevno riješavamo ovakve probleme.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KILOMETAR SAT

Datum objave: 27.03.2011 12:57:39
Slika
PITANJE:

Zanima me na kom principu radi kilometar sat????
Znam da ima sajlu i zanam da je prikacen negde za motor ali mi nije jasno kako sve to racuna...

ODGOVOR:

Može raditi na mehanickom i elektronskom principu. Vas vjerojatno zanima mehanicki sustav . U kilometar satu postoji dvostruki magnetski zamašnjak izmedu kojih je zracni razmak. Jedan zamašnjak direktno je povezan s kazaljkom brzinomjera i brojacem kilometara a drugi zamašnjak je direktno povezan s pogonskim užetom ( sajlom ). Okretanjem pogonskog zamašnjaka nastaje medusobno dijelovanje ova dva zamašnjaka ( magnetsko polje ). Kod malih brzina magnetsko polje je manjeg inteziteta pa je i okretanje pogonskog zamašnjaka kazaljke adekvatno tome . Povecanjem okretanja pogonskog zamašnjaka linearno se povecava i otklon kazaljke brzinomjera. Ovo je samo jedan od nacina kako funkcionira kilomerasko brojilo i brzinomjer.

na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - BACA ULJE NA ÜBERLAUF

Datum objave: 03.01.2010 19:26:00
Slika
PITANJE: Molim pomoc;
Radi se o fiat Unu 1991 god, 1116 ccm, 43 kw, karburator.
Naime, auto strašno baca ulje na iberlauf. Ugradio sam "oil catch can", rucni rad i u 4 kilometra u kantici se sakupilo 2 dl ulja, cistoga. Znam da razlog mogu biti potrošene karike, ali ipak je to previše za auto koji odlicno pali i dobro vuce. Zanima me slijedece; Zašto taj motor ima cijev ibera iz glave u blok, a onda sa tog istog mjesta ide cijev na karburator?Ako pare izlaze iz glave motora (tu puše kad skinem cijev), zašto ne idu direktno u karburator (usis)?
ODGOVOR:Na svakom motoru cijev oduška od ulja je spojena tako da uljne pare dolaze iz podrucja višeg tlaka u podrucje nižeg tlaka. Na vašem motoru cijev oduška treba biti spojena tako da uljne pare iz kucišta motora i kartera dolaze na filter zraka ili na usisnu granu jer je to podrucje pod djelovanjem podtlaka. Na taj nacin se uljne pare usisavaju u motor i u motoru izgaraju zajedno s gorivom smjesom. Uz to postoji još i dodatno usisavanje uljnih para kroz cijev malog promjera. Ova cijev usisane uljne pare sprovodi direktno u usisnu granu ( ispod zaklopke za snagu karburatora ). Ovo tehnicko rješenje je bilo uobicajeno u vrijeme kada su sva vozila imala karburator. Svrha ovakvog rješenja je da djelomicno rastereti karburator od prevelike kolicine uljnih para jer uljne pare mogu poremetiti rad karburatora, narocito na minimalnim brojevima okretaja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE COUPE - PROBLEM SA KOCNICAMA

Datum objave: 02.01.2010 19:23:00
Slika
PITANJE: potovani!prije svega nemogu nahvaliti vasu stranicu!doslovno se moze preko vas rastavit i sastavit auto!
imam par pitanja!1.vozim renault megane coup 1.6 1996 god.primjetio sam jedan problem.ujutro kada krecem na poso prvih par kocenja prvo blokiraju zadnji kotaci sta se nakon nekog vremena vrati u normalu sve dok auto ne odstoji neko vrijeme??2.primjetio sam da auto vise trosi.napunio sam rezervar do vrha proso 100km i ponovno natocio 13.5 litara.to mi se cini malo previse za normalnu voznju.bio je na dijagnostici i sve je ok.3.golf 3 1.8 93 god jako tesko pali a kada upali ne prima gas i nemirno radi.papucica gasa ide gore dolje.stisnem puni gas on se gusi i nakon vremena prim??kako da uklonim probleme!!unaprijed vam hvala!!
ODGOVOR:Pregledajte prednja kocna kliješta, regulator tlaka kocenja i zadnje kocne papuce. Povecana potrošnja može nastati i kada neka od kocnice lagano blokira tijekom vožnje, radi neodgovarajucih guma, radi trenutnog stanja motora i regulacije motora ( sustav ubrizgavnja, sustav paljenja ). Na GOLFU III, izmjerite tlak goriva, ispitajte injektore, ispitajte ECT senzor, MAP senzor, potenciometra leptirastog ventila.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C CLASS - NIRIS IZGORENOG ULJA

Datum objave: 29.12.2009 22:42:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam mercedesa C klase model W202, motor 2500 m3, turbodiesel. Motor izvrsno radi,no u zadnje vrijeme pojavili su se bili problemi sa turbopunjacem.Motor je gubio ulje na turbopunjacu.Nisam pristajao na nikakve reparacije,nego sam dao ugraditi novu Garetovu turbinu.Motor sada jednako dobro radi,no u leru se pojavljuje jako neugodan miris izgorenoga ulja?Nisam primjetio da gubi na razini ulja u motoru,niti da pusta crni dim...dakle ne sumnjam na potrosenost karika,brtvu glave,gumice ventila...stovise motor je cist i uredan.Iznimka sto se u grani od Intercooler-a pronalaze tragovi ulja?Takoder ponekada oko AGR ventila pronadem koju kapljicu,ali doslovno minimalno? Sto bi jos moglo biti razlog mirisu izgorenog ulja?
ODGOVOR:Ulje u tlacnu cijev turbine, intercooler i usisnu granu može doci na dva nacina i to preko sustava za odušak ulja iz motora i preko kompresorske strane turbine. Nakon ugradnje nove turbine uvijek treba ocistiti sve, cijevi, intercooler, usisnu granu. Takoder treba zamijeniti motorno ulje, filter ulja, filter zraka ( po potrebi ), ispitati dovod i odvod ulja u turbinu.
Moguca je i ova pojava, da se izvjesna kolicina ulja kumulirala u ispušnom sustavu. Sada je potrebno da prode odredeno vrijeme (vožnje ) kako bi to ulje otišlo iz ispušnog sustava. U pojedinim slucajevima to ulje ne može otici iz ispušnog sustava i tada je rješenje ugradnja novog ispušnog sustava a to su najcešce ispušni prigušivaci.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI - OTEŽANO PALI

Datum objave: 29.12.2009 22:36:00
Slika
PITANJE: poštovani javljm vam se u nadi da ce te mi pomoci svojim strucnim mišljenjem imam audi a4 19 tdi 1995god vec3 godine od pocetka mi zimi lošije pali ulje ne trosi bio je na diagnostici nisu nasli nista u zadnje vrijeme prilikom voznje na nekih 2500 okretaja auto zatrzne na djelic sekunde i nastavi normalno ici to se desaje samo ponekad dalje primijetio sam u zadnjih mjeseci da slabije vuce nego prije i zadnji problem ove zime mi je prilikom prvog paljenja dakle kad auto radi u leru nakon nekih 5 min rada sam se ugasi i nakon toga vergla 10tak sekundi dok ne upali zna se dok je hladan imam osjecaj kao da gas ne prima ali kad postigne radnu temperaturu auto radi uredno
ODGOVOR:Ima mnogo razloga radi kojih dizel motor otežano pali i radi kojih nastaju prekidi u radu motora te smanjena snaga motora. Potpuno tocan odgovor bih mogao dati nakon pregleda vozila. Ovom prilikom cu navesti najcešce uzroke radi kojih se to može dogadati a to su : loše mehanicko stanje motora ( kompresija, faza, suženje usisnih kanala ), zrak u sustavu goriva, filteri, kontrolni modul grijaca, ECT senzor, dobavna pumpa, regulator kolicine goriva, dize, EGR ventil, visokotalcna pumpa, konektori i ožicenje, ECU centrala. Evidentno je da dijagnostika motora nije obavljena detaljno niti profesionalno.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - PUMPICA ZA PRANJE STAKLA

Datum objave: 27.12.2009 15:12:00
Slika
PITANJE: poštovani! slucajno sam otvorio vašu stranicu i ostao zapanjen.svaka cast na strucnosti,i nesebicnoj volji da svoje znanje bez naknade
podijelite sa potrebitima u ovoj recesiji.
posjedujem citroen xsaru 2003 g. ne radi mi pumpa za pranje
stakla,pa vas molim da mi opširno objasnite kako da riješim taj
problem.
-gdje se nalazi?
-kako da je ispitam bez skidanja(molim da mi detaljno opišete
postupak ispitivanja)
-kako da je najlakše skinem?
ODGOVOR:Opširno vam mogu opisati i objasniti sve u vezi pumpice za pranje stakla ako dodete kod mene u servis i to cu napraviti za Vas besplatno. Ovom prilikom mogu samo ukratko navesti da se navedena elektro pumpica nalazi direktno na posudi u kojoj se nalazi tekucina za pranje stakla. Posuda se obicno nalazi ispod desnog ili lijevog blatobrana. Tocan položaj cete lako otkriti kada pronadete mjesto i uljevni cep za dopunu tekucine a to je uvijek u prostoru motora s lijeve ili desne strane. Kada dodete do pumpice, provjerite da li je ista ispravna, po potrebi ocistite cijevne vodove, mlaznice i samu posudu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - LOŠE NAPRAVLJEN POSAO

Datum objave: 27.12.2009 14:43:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc i savjet u vezi motora opel kadetta 1.6i. Problemi su mi poceli kad se poceo stvarati fini filc na cepu motora, majstor konstatira da je brtva glave motora neispravna i da motor miješa rashladnu tekucinu i ulje. Krecem u popravak. Mijenja se brtva glave motora, pregledava se glava motora- sreduje se, mijenja se hidropodizac ventila 1 kom. ostali su ok,(vode racuna o starosti motora i velicini ulaganja), gumice ventila, brtva ventila dekla se mijenja, termostat, ulje, uljni filter, antifriz, semering razvodnika, zracni filter. Nakon završenih radova motor nikako ne radi. cuju se ili cuje se podizac ventila, motor radi neujednaceno, trese se, pali se lampica žuta motor kontroled. Pitanje glasi: "Ima li propusta u popravku i zbog cega bi motor tako radio ako je sve sredeno glava motora i ostalo?" Molim Vas za savjet što dalje napraviti u ovom mom slucaju???Napominjem da motor prije popravka radio ok, osim navedenog filca na cepu motora.
Sada u leru se trese i gasi se.
ODGOVOR:Radovi na glavi motora su složen i radikalan zahvat na motoru. Svi mehanicarski radovi i svi radovi strojne obrade moraju biti obavljeni vrlo strucno i bez improvizacija i štednje na dijelovima. Baz direktnog uvida na vozilu ne mogu znati kako su obavljeni radovi na motoru. Ovoga casa jedino mogu reci da je potrebno ponovo provjeriti mehanicki sustav motora i to : fazu, kut predpaljenja, kompresiju, zabrtvljenost usisnog kolektora. Ako je s ovime sve u redu potrebno je ispitati sustav ubrizgavanja i sustav paljenja. Pitajte vaš servis da li su to u stanju napraviti. Ako ste blizu možete i navratiti.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C-220 CDI - ZAGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 27.12.2009 14:22:00
Slika
PITANJE: Poštovani, gospodine Meicu mene zanima da li za hladnog jutra treba ostaviti automobil da 1-2 min. radi u leru inace imam mercedes benz c 220cdi (1998.g.), to najvie mislim radi hladnog motora a i zbog turbine, i moete li mi preporuciti koje da od ova dva ulja koristim za svoj automobil, trenutno sada u njemu je mobil 1 synt s 5w-40, a mislim pri sljedecoj izmjeni usuti mobile 1 turbo diesel 0w-40.... kako sam citao po forumima synt s motorno ulje je za vece brzine.... Pa ako mi možete preporuciti koje od ova dva ulja da sljedeci put sipam ipak ste vi iskusniji po tom pitanju.......unaprijed zahvaljujem,
ODGOVOR:Za svaku preporuku je da motor odradi nekoliko minuta na mjestu dok se ne zagrije djelomicno ulje u motoru, ulje u mjenjacu, glava motora. Nakon toga je i vožnja puno bolja. Odgovarajuce ulje za motor je 5W-30 ili 5W-40 sinteticko. Nema potrebe da stavljate neko drugo.Važnije je da ulje u motoru mijenjate na vrijeme i to barem jednom godišnje ili svakih 15.000 km.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA XEDOS-6 - ZIMA U KABINI

Datum objave: 27.12.2009 14:12:00
Slika
PITANJE: pozdrav!imam problem sa mazdom xedos6 2.0 V6. U zadnja dva tjedna se teško zagrije kabina. Vozilo u leru ne daje dovoljnu toplinu na ispuhu(puše mlako) a u vožnji se toplina povecava sa vecim brojem okretaja iako niti onda ne grije kao što bi trebalo.
Jednostavno se kabina ne može zagrijati na neku ozbiljniju temperaturu. Kod prebacivanja toplo/hladno protok zraka se poveca kad je na hladnom a smanji kad se vrati na toplo(nisam siguran dali je to normalno pa sam svejedno spomenuo). Rashladne tekucine u sustavu ima i promijenjen je antifriz. Oba crijeva na ulazu tople vode u kabinu(grijac-mali hladnjak) su vruca, od plina crijevo je mlako. Vozilo se ne pregrijava, radi ispravno.Receno mi je da je zapunjen necistocom grijac kabine pa me zanima dali Vi isto to smatrate riješenjem problema i dali se isplati stavljati sredstva za cišcenje rashladnog sustava bez vadenja grijaca? Realno gledano, grijac se može isprati vodom i na vozilu... crijeva se odvoje i spoji se crijevo sa vodom te se pusti jaci mlaz da ispere sadržaj.
ODGOVOR:U ovom slucaju najprije treba utvrditi ispravnost termostata, temperatura motora na otvorenoj cesti ne smije biti niža od 80°. Ako je to tako tada treba ispitati protok kroz radijator grijaca ( mali hladnjak ). Na ovom mjestu dolazi do manjeg ili veceg zacepljenja jer rashladna tekucina prolazi kroz uske cijevi radijatora. Slijedeci uzrok može biti pumpa za vodu koja radi prisilnu cirkulaciju rashladne tekucine kroz sustav. Moguci uzrok je i ventil grijaca te cijevi rashladnog sustava na kojim može postojati prigušenje i smanjeni protok. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - SMRZNUTI KONDENZAT

Datum objave: 26.12.2009 19:02:00
Slika
PITANJE: Lijepo bih vas molio za vaše strucno mišljenje.Golf 4 motor. 1.4 16V
Na teparaturi od ( -11 stupnjeva) vanjskoj upalio sam vozilo, te krenuo na put i sve je bilo u redu do predenih 8 kilometara lagane vožnje pošto je bio snijeg na prometnici, najednom u vožnji upali mise lampica pokazivac motornog ulja odmah sam se za nekih pesto metara zaustavio te ugasio vozilo, pogledavši u motor vidio sam daje sav zaliven od ulja sa zadnje strane do ispuha i bocno kod remenja ulje je prskalo i povrh motora, te curilo niz karter nešto je otišlo ispod filtera zraka, što ja nemogu otkriti.
ODGOVOR:Prema vašem opisu zakljucujem da je došlo do smrzavanja kondenzata u cijevima ili separatoru za odušak ulja iz motora. Provjerite sustav oduška i detaljno ga ocistite. Ako ste u blizini mi Vam možemo to brzo riješiti.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - KONDENZAT U SUSTAVU ZA ODUŠAK ULJNIH PARA

Datum objave: 26.12.2009 18:56:00
Slika
PITANJE: Vozim seat cordobu 1,4 1998g.
Desilo mi se da je motor izbacio ulje to je bilo uzrokovano smrzavanjem crijeva oduška koje ide od separatora uljnih para sve do kucišta filtera zraka.Interesira me to je li moguci uzrok smrzavanja crijeva i stvaranja kondenzacije u crijevu jer mi motor ne troši vodu odnosno nema gubitka vode iz ekspanzione posude .
ODGOVOR:Kondenzat se stvara u motoru kada se vozilo koristi na kratkim relacijama, motor se tada ne zagrije a kondenzat se ne pretvori u vodenu paru. Kondenzat u vidu sitnih kapljica se skuplja sustavu za odušak uljnih para i pri niskim temperaturama se zaledi i zacepi sustav za odušak. Kod Vašeg motora bi trebalo na redovnom servisu obaviti kontrolu i eventualno cišcenje sustava za odušak motora.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ISPITIVANJE KVACILA (SPOJKE)

Datum objave: 26.12.2009 18:47:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Petre molim Vas, ako imate vremena, da mi odgovorite o eventualnom kvaru na mom vozilu peugeot 307 1.4 16 v benzinac star 4 godine, 80 000 km.Vozilo povremene, samo u gradskoj vožni, kod kretanja na semaforu, cuka-podrhtava, kao kad pocetnik vozi, pa ne može krenuti vec se vozilo trese, uz dodatno pritiskanje kvacila i malo više dodavana gasa vozilo normalno krece, napominjem, da nemam puno gradske vožnje, obzirom da živim na selu i da se to dogada povremeno i bez ikakvih pravila ponavljanja.U peugeot servisu u Koprivnici gdje je vozilo redovito servisirano i gdje mi je u okviru garancije zamjenjen dihtung glave na 40 000 km, dihtung ispušne grane, nakon kraceg gledanja u shemu vozila na racunalu i osluškivanja motora zakljucili su da bih trebao zamjeniti komplet kvacila cca 3000 kn. Nacin utvrdivanja kvara i njihovo ponašanje cinilo mi se neozbiljnim pa Vas ovim putem molim za odgovor ili da mi zakažete termi za servis u Vašoj radioni na koji bih rado došao.
ODGOVOR:Ako se radi o spojci ( kvacilo ) ispitivanje možete obaviti i sami prema mojim uputama i to na slijedeci nacin. Upalite motor, stavite mjenjac u prvu brzinu, pritisnite pedalu gasa tako da motor radi na 1.100 do 1.200 o/min, lagano puštajte pedalu spojke dok vozilo ne krene. Ako pri ovakvom kretanju nije bilo nikakvog trzaja spojka bi mogla biti u redu. Ako je trzaja bilo a vi cete to prepoznati tada zamjenite set spojke. U moj servis možete doci bilo kada dovoljno je samo nazvati telefonom i reci da ste krenuli.Detaljan pregled spojke sa i bez opterecenja , pregled vozila i sve što vas bude zanimalo, za Vas ce biti besplatno.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA MX-3 - SVI SE PROBLEMI MOGU RIJEŠITI

Datum objave: 26.12.2009 18:29:00
Slika
PITANJE: Imam problem i nadam se da cu vam uspjet objasniti. Automobil je Mazda Mx-3, 1.8 V6, 1995. god. Najbolje da vam ispricam iz pocetka sve.
Vozio sam se jedan dan i odjednom mi je auto poceo raditi na 5 cilindara(nema snage,nemiran rad) te sam se odmah zaustavio sastrane i ugasio ga. Otvorio sam haubu i vidio sam da mi se jedan kabel iscupao sa donje strane razvodne kape zbog toga što je na njemu "ležao" svežanj instalacija. Ponovno sam utaknuo iscupani kabel na njegovo mjesto tako da više ovaj svežanj ne "leži" na njemu.
Mislio sam da ce sad sve biti uredu jer 1cil. nije dobivao iskru, ali tada su poceli problemi. Auto je na leru radio normalno, kada sam kretao
od 1000-2300okr/min je radio cudno(opisao bih to kao rad na 5 clindara) pa onda bi od 2300-4500okr/min radio normalno te od 4500- nadalje opet tako zacugavao i pucalo je iz auspuha. Primijetio sam da kada bi se vozio da mu lagano dajem gas prateci okretaje onda bi mogao okretaje mašine podici do blokade i ako bi u tom trenu naglo stisnuo gas jace onda bi zaštucao, okr. bi pali na 6500, pucalo bi iz auspuha te bi na tim okretajima se mucio dokle god opet malo ne pustim gas pa polako dodajem.To je 1. problem, a drugi problem se pojavio nakon otprilike mjesec dana i mislim da su povezani- nije mi htio upaliti na kljuc.Jutro je bilo vlažno(padala je kiša), probao sam ga upaliti i startao sam ga 3-5min sa prekidima naravno..nije davao znakove.Pricekao sam 1h, probao sam opet-davao je znakove da bi upalio i kao da mu malo fali ali nije upalio..istrošio sam akumulator.
Pricekao sam 1-2h te ga palio na kablove i upalio je "na prvi zub". Auto koji mi je dao struju ima akumulator od 100Ah, a moj je 44Ah
makar po manualu za moj automobil je potreban 65Ah.Taj 2. problem se manifestira odonda na nacin da kad ga uspijem upaliti onda nekoliko dana pali bez problema,koliko god hladno bilo, ali opet
nekad zakaže..a sad vec pred zadnje ga nemogu upaliti ni na kljuc koliko god pokušavao, nego ga zapalim "na guranac" bez problema i onda opet je par dana dobro.Automobil sam odvezao u Mazda Jurkovic u Zagrebu na dijagnostiku i izbacilo mi je grešku senzora radilice.
Senzor radilice nisam mijenjao(nikako da se odlucim na taj skupi shoping).Auto sam prije mjesec dana odvezao kod lokalnog majstora te kada sam došao po auto, radio je normalno. Pitao sam majstora što je i kako popravio. Rekao je da su mi svjecice probile i da ih je zamijenio novima.Istina, auto je stvarno normalno radio, ni traga prijašnjim problemima, ali samo tjedan dana. Opet su isti problemi poceli.
Mislio sam ako stavim opet nove svjecice bar ce na kratko biti normalno. Kupio sam svjecice, provjerio zazor te ih stavio. Upalio sam auto ali se ništa nije promijenilo. Nazvao sam majstora i rekao mu da sam napravio sve što i on? i da se nije ništa promijenilo.On je rekao da ovaj put je drugi problem neki, da nisu svjecice i da ga vozim autoelektricaru. A simptomi isti...
ODGOVOR:Svi problemi koje ste naveli se mogu normalno rijašiti a za to je potrebna vaša dobra volja i financijska mogucnost. Odlazak od jednog do drugog servisa i neki sitni pokušaji sigurno nece odvesti do kvalitativnog rješenja. Na vašem vozilu je potrebno detaljno ispitati sustav ubrizgavanja i sustav paljenja , tocno otkriti sve neispravnost, predložiti koliki su troškovi popravka i otkloniti kvar/kvarove. Moguce neispravnosti su : probijanje visokog napona, bobina, elektricna instalacija i konektori ( pad napona ), tlak goriva, kolicina goriva, propuštanje na usisnom kolektoru, injektori, ECT senzor, CKP senzor, aktuator minimuma, MAF senzor, TP senzor položaja leptirastog ventila, izostanak iskre na svjecicama ili slaba iskra, ECU centrala. Nadam se da sam vam malo približio problematiku oko trenutnog stanja vašeg vozila. Precizniji odgovor mogu dati nakon detaljne dijagnostike motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - SUSTAV ZA USMJERAVANJE STRUJE ZRAKA

Datum objave: 26.12.2009 18:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosopdine Meicu , imam Opel Omegu B , godište 97....2000 ccm ,benzinac.Veliki problem mi pravi to što mi ne radi regulator usmjerenja zraka.U koji god položaj da okrenem rucicu regulatora zrak uvijek izlazi samo na vjetrobran.Letos sam nekako i izlazio na kraj s tim , ali zimi je nepodnošljivo. ...pogotovo na dužim putovanjima.
Vruc zrak udara u lice , a noge se smrzoše.Otvarao sam konzolu , i vidjeo da na tom regulatoru postoje samo nekakva gumena crijeva....njih 5-6.Nema nikakvih sajli niti mehanike.Šta da radim?
ODGOVOR:Sustav za regulaciju grijanja i usmjeravanje struje zraka radi na principu podtlaka. Ukoliko je sustav neispravan može postojati nekoliko razloga za to. Najcešci razlozi su cijevi za podtlak, pumpa za podtlak, blokada neke od zaklopki, komanda za pokretanje zaklopki grijaca. Sustav nije jednostavan a prilikom popravka treba biti pažljiv jer se neki dijelovi mogu oštetiti. Zatražite pomoc od strucnjaka koji zna o cemu se radi i koji to može riješiti jer je to jeftinije nego da se dogodi šteta radi nestrucnog popravka.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II DIZEL - NE PALI LAGANO

Datum objave: 26.12.2009 18:15:00
Slika
PITANJE: Mjerio sam propustanje u motoru na golfu 2 d...prvi cilindar 10 %,drugi 80,treci10.cetvrti 6...majstor je utvrdio da propusta prema ventilima, prema gore znaci... Skinuli glavu dole i utvrdili da se pojelo oko lezista ventila (na glavi i da ne dihta ventil)..Stavio sam drugu glavu,,(uredjenu) i nakon toga auto pali u redu,,sve dok nije zahladilo....Dignem mu cok i auto vergla nekih 3 sekunde i upali..Znaci ne pali na zakret kljuca...Dali je to problem kuta paljenja ili kompresije?Isti mehanicar je rekao onako po vidjenome da je motor ok da su cilindri ko novi,,nemaju ruba...bosch pumpu sam novu stavio i nemoze biti do nje (nova stajala u paketu) Problem je u tome sto mi se nemoze bas tocno kut nastimat jer je na zamasnjaku obrnuto stavljena oznaka(naopako)(prilikom mjenjanja kvacila)...I dali su ovi gore pokazatalji (postotci propustanja) znak dobrog motora? izuzev ovog drugog cilindra(nakon stavljanja druge glave nisam isao mjerit propustanje pa da vidim i taj drugi cilindar)..Majstor kaze da je sve do 18% super...Propustanje i kompresija ista stvar ili?
ODGOVOR:Premalo ste napravili kao bi motor lagano palio. Napravite sada slijedece : ispitajte stanje akumulatora i elektropokretaca, ako su oni u dobrom stanju prilikom startanja radilica se mora okretati s najmanje 130 o/min. Ako je to tako možete krenuti korak dalje a to je mjerenje kompresije. Kompresija mora biti veca od 28 bara. Ako je i ovo u redu tada demontirajte mjenjac i namjestite zamašnjak u pravi položaj jer vam treba tocna oznaka za podešavanje paljenja. Kada ste obavili i tu radnju provjerite da li je motor tocno u fazi. Nakon toga možete podesiti pocetno paljenje ( za motor s oznakom 1Y to je 0,90 mm a za AAZ motor to je 0,80 mm ). Kada je odradeno i ovo provjerite ima li zraka u sustavu goriva.
CESTITKA
24.12.2009. 16:14
Sretan i blagoslovljen Božic,
sve najbolje u 2010. godini
želi Vam svima Vaš
AUTOSERVIS-MEIC
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - NE REAGIRA NA GAS

Datum objave: 24.12.2009 16:03:00
Slika
PITANJE: Vozim Opel Vektru 2,2DTI 2004 godište, prvi sam vlasnik, negdje od proljeca pocelo se dogadati u vožnji bez obzira na brzinu vrijeme itd, upali se lampica autic sa prekriženim mehanicarskim kljucem, auto prestaje reagirati na gas, kada stanem auto radi kao na djelic cilindra trokira gas ne prima, ako ne crkne tako radi 2-6 minuta ugasi se lampica i ponovo proradi normalno.To se od proljeca do 9 mjeseca pojavilo 2-3 puta ali sada se bez nekog reda pojavljuje sve više.
Otišo sam u Opel Knez u Varaždinu smatrajuci da nije moj auto jedini i da budu znali što je, testirali su i vele da je zabilježen kvar ali da ga nemogu izcitati, uzeli mi 300,00Kn , rekli da mogu probati promjeniti usisnu granu za zrak da mjerac na njoj bi mogao zezati ida to košta cca 4000,00 ali bez garancije da je to i da se nemože vratiti, tamo sam sreo stranku sa istim problemima koji im je vec platio cca 15 000,00Kn a nisu riješili problem, ocito nemaju dobre i školovane mehanicare što je cudno, istu stvar sam napravio u Opel Knezu Cakovec ali izti odgovori.
Inace sa sa autom super zadovoljan, zaboravio sam reci ima 110 000 km.Molim savjet što je to na mom autu i komu da se javim nije problem otici da se riješi problem, sada se sve cešce javlja kvar.
ODGOVOR:Dijagnostika nekih kvarova a narocito kvaraova koji se pojavljuju sporadicno je vrlo zahtijevan i stresan posao. Od servisa se traži da u što kracem roku i uz najmanju cijenu otkloni kvar . Realnost je nešto drugacija. Problem koji Vi imate na vozilu najlakše je otkriti u momentu kada se dogodi da motor nema snage. Naznaku što bi u grubo mogao biti uzrok može biti snimljen na memoriji upravljackog racunala motora ali to što se ocita kao greška može biti samo naznaka ali ne i stvarna greška. Navesti cu Vam moguce uzroke : elektricna instalacija i konektori ( pad napona na nekim mjestima ), APP senzor pedale gasa, modul visokotlacne pumpe, niskotlacna dobavna pumpa, regulator kolicine goriva, VSS senzor brzine, relej za napajanje ECU centrale, sustav za regulaciju tlaka turbine, sustav za blokadu paljenja ( protiv krade ), ECU centrala. Niste naveli kolkio cesto se ponavlja navedena greška . Ako je to u nekom razumnom roku od 5 do 6 dana onda ima smisla da se vozilo ostavi u servisu. Ako se na snadete i ne riješite problem javite se .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - PROBLEM SA REZERVOAROM ?

Datum objave: 20.12.2009 13:29:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen Xsaru 1.6i 1999.godina, presla je oko 125000km. Imam jedan problem sa citroenom, naime, kada izlazim iz desne krivine auto gubi gas i nakon 3-4 sekunde ponovo se normalizuje. Znaci kad god se auto naginje na lijevu stranu to se desava, na primjer kada ga parkiram nagnutog na lijevu stranu ne mogu ga uopce upaliti poslije.Naravno u tom slucaju kazaljka za gorivo pokazuje najniži nivo iako ima u njemu prilicno dovoljno goriva.
Još jedan problem, pri brzini od tacno 80km/h cujem neko zujanje iz motora slicno onom zvuku kada je ležaj na tocku dao sve od sebe, ali mislim da nije to.
ODGOVOR:Pojava koju ste opisali može nastati kada postoji greška na sklopu pokazivaca i pumpe goriva u rezervoaru. Najcešci uzrok je krivi položaj usisne košare, deformacija kucišta sklopa u rezervoaru, deformacija rezervoara. U kriticnom momentu gorivo pobjegne u stranu a pumpa za gorivo i usisna košara povuku zrak umjesto goriva.
Zujanje koje cujete kod motora može se pojaviti radi dotrajalog ležaja natezaca kanalnog remena , zupcastog remena , pumpe za vodu, ležaja alternatora i slicno.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN QASHQAI - TRESE NA PLINU

Datum objave: 17.12.2009 14:26:00
Slika
PITANJE: u Nissan Qashqai benzinac 1.6 sam ugradio plinsku instalaciju. Posljednji plinski servis obavio sam prije nekih 10.000 km kada su promijenjene plinske dizne uslijed istog problema o kojem vam i sad pišem.
Primjetio sam kako se auto osjetno trese kada npr. stojim na semaforu (mjenjac je u leru). Pri tome je ukljucen pogon na plinsko gorivo. Brine me što je problem s istim simptomima vec jednom (privremeno) otklonjen promijenom plinskih dizni (nakon što su prešle manje od 40.000 km) nakon cega je sve savršeno funkcioniralo neka dva tjedna. Motor je nakon dva tjedna postao i nešto bucniji. S obzirom na navedeno moj dojam je da zamjena plinskih dizni ne predstavlja pravo rješenje te vas molim za savjet kako ga otkloniti.
ODGOVOR:Ako motor dobro radi na benzin i ako ne postoji nikakva greška na sustavu paljenja ni na sustavu ubrizgavanja benzina tada uzrok treba tražiti u plinskoj instalaciji. Najcešci uzroci su necist plin te prisustvo acetona u plinskoj mješavini koji vrlo štetno djeluje na pojedine komponente injektora i isparivaca. Uz injektore cesti uzrok je isparivac u kojemu se kumuliraju mnoge necistoce iz plina usprkos filterima koji postoje na instalaciji. Ostale moguce greške su cijevni vodovi, pojedine elektricne i elektronske komponente.
Provjerite ( otvorite ) isparivac i po potrebi obavite servis isparivaca s izmjenama membrana, ventila, brtvila.
na vrh Povratak na vrh

BMW 528 i - GASI SE ILI TROKIRA

Datum objave: 15.12.2009 22:25:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic, imam problem sa BMW 528i koji je na plin (LOVATO, direktni na injektore). Radio je normalno do nedugo kada su se poceli javljati problemi. U leru se gasi ili trokira ili radi samo, po zvuku, na 4 ili 5 cilindara. To se dogada kad je motor hladan. Treba mu oko 15 km kad je potpuno ugrijan da u vožnji radi potpuno normalno, ali svejedno kad se dode do semafora i pritisne kvacilo onda se ugasi ili jako trokira tako da moram odmah prebaciti rucno na benzin.
Bio je na "cišcenju" kod ovlaštenog servisa. Tada je radio skoro pa normalno tjedan dana i onda ponovo u leru se gasi, a sad opet i trokira...
Da li po Vašem mišljenju je problem samo u prljavom plinu ili ipak može biti u neispravnom nekom dijelu vezano uz plinski uredaj? Imam osjecaj da mi serviser mulja, sigurno je neki dio neispravan, a ne želi ga promjeniti u svojem trošku. Imam još 4 prijatelja koji isto voze na plin, ali nemaju tih problema.
Molio bih Vas da po ovome što sam napisao da ugrubo postavite dijagnozu, koji dio da možda navedem kao neispravan kod servisera (da imam barem neki argument).
ODGOVOR:Tocna dijagnoza se postavlja neposredno na vozilu a tom prilikom se koriste servisni mototesteri, racunala,analizatori, mjeraci tlakova, uredaji za mjerenje elktricnih vellicina, higraulicki uredaji, alati , naprave, tvornicki tehnicki podaci. Uz to za iznalaženje kvarova koristi se vid, sluh, opip, osjet, predvidanje. Ovoga casa mogu jedino na osnovu vaših nepotpunih informacija dati predodžbu o mogucim faktorima koji mogu imati utjecaja na opisano stanje i ponašanje motora.
Prvo i osnovno je da ispitate mehanicko stanje motora i to kompresiju, zabrtvljenost usisnog kolektora i svih prikljucaka, faza motora. Ako je s mehanikom sve u redu ispituje se sustav elektronskog ubrizgavanja goriva ( benzina ) i to sve komponente : tlak goriva, ispravnost injektora, kolicina goriva na pojedinim injektorima,EVAP ventil rezervoara, ECT senzor, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom, ožicenje i konektori ( pad napona ), senzor položaja leptira snage, IAT senzor, MAF senzor, senzor radilice, senzor talaka u usisnom kolektoru, egr ventil, filteri, ECU centrala. Nakon ovoga po potrebi provjerite i sustav paljenja
( primar, sekundar, iskru na svjecici i trajanje iskre ). Nakon svega ovoga i otklanjanja eventualnih grešaka ispitajte rad motora na plin. Ako i tada motor radi loše na plin to je siguran znak da nije uzrok benzinski sustav nego ugradeni plinski sustav. Najcešci uzroci na plinskom sustavu su ; filteri, plinski injektori, emulator, isparivac, cijevni vodovi.
na vrh Povratak na vrh