Danas je: 28.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MERCEDES 200CDI - CVRKUTANJE U KRAJNJEM LIJEVOM POLOŽAJU VOLANA

Datum objave: 29.03.2011 21:45:58
Slika
PITANJE:

Poštovanje, Imam mercedes 200CDI C klase, W 203, proizvodnje 2001. godina, model 2002, a prije nekoliko dana sam čuo "cvrkutanje" kada dođem sa volanom u kranji lijevi ili desni položaj tj. do kraja. Kad malo otpustim volan, zvuk prestaje. Taj zvuk se čuje samo kada moram parkirati vozilo, odnosno okrenuti se sa vozilom. Tijekom vožnje nema zvuka. Na vozilu imam gume 215X55X16. ljetne.

ODGOVOR:

Zvuk koji čujete u krajnjem položaju volana nastaje radi djelomičnog proklizavanja kanalnog remena . Uzrok može biti sam remen, natezač remena, povećani otpor servo volana u krajnjem položaju. Najprije provjerite remen i napetost remena.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - SUSTAV ZA REGULACIJU FAROVA

Datum objave: 29.03.2011 21:28:25
Slika
PITANJE:

Pitanje: Jas sam iz Pehceva, mali gradic na Istoku Makedonije i cesto posecujem vasu odlicnu veb stranu. Imam Skodu Feliciju LX 1.3, 1997 I u odlicnom je stanju. Pre izvesnog vremena javio mi se jedan mali problem, ne radi mi sistem za regulaciju prednjih svetla. Pitao sam nekoliko lokalnih servisera ali oni neznaju otkloniti ovaj nedostatak. Vidim da u sistemu nedostaje tekucina. Molim Vas da mi odgovorite kakva je tekucina u sistemu I kako se moze popraviti ovaj kvar.

ODGOVOR:

Sustav za regulaciju farova radi pomoću dva elektromotorića koji se nalaze direktno na farovima. Neispravno može biti : elektromotorići, električna instalacija , šalter za regulaciju visine farova u kabini, osigurač, relej na kutiji osigurača. Ovaj kvar može riješiti svaki bolji autoservis. Niste naveli u kojemu sistemu nedostaje tekućine. Ako je to rashladni sustav ispitajte sve gumene cijevi, spojeve cijevi, hladnjak, ekspanzionu posudu, pumpu za vodu, brtvila na motoru, radijator grijača .Ako sustav za regulaciju farova na Vašem vozilu nije električni onda može biti  vakumski. To znači da taj sustav koristi podtlak iz usisnog kolektora motora i pomoću toga obavlja funkciju podešavanja nivoa farova. Ako je sada sustav izvan funkcije najčešće neispravnosti su : vakum cijevi ( propuštanje ), komanda za podešavanje visine farova, mehanizam za podešavanje u samim farovima ( oksidirao, zablokirao ) , vakumski priključci sustava .

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -KAKO RADI KOMPJUTORSKI POKAZIVAČ GORIVA

Datum objave: 29.03.2011 17:13:40
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meicu, S obzirom das am siguran da mi pravilno mozete odgovoriti na dilemu koju imam a koju vodim sa servisima (cak I zvanicnim), htio sam da mi pojasnite na kom principu radi kompjuter pokazivac potrosnje goriva. Naime, na mondeu tdci 1.8 (2008) imam situaciju da mi kompjuter pokazuje potrosnju od 4.8 (otvoreno) do 8-9l (grad) ali da mi kazaljka pokazivaca rezervoara pada mnogo brzo u odnosu na tu potrosnju. U pismu dobijenom iz Grand Motorsa iz Beograda sam dobio objasnjenje da nijedan od pokazivaca nisu tacni, I da je najtacnije da se napuni rezervoar, odvozi 100km, I opet dospe do vrha, I provjeri potrosnja. E sad mene zanima, cemu sluzi onda kompjuterski pokazivac potrosnje I na kom principu on radi ako nije tacan ( da li je vezan sa plovkom, s obzirom da I plovak moze da salje pogresne podatke) ili je vezan za pumpu, I ako je vezan za pumpu I mjeri kolicinu usutog goriva, onda bi trebalo da bude tacan. Zanima me kako funkcionise taj mehanizam I da li je vjerovati kompjuteru, a I ako nije, da li se moze nesto uraditi da se potrosnja moze tako ocitavati, a ne svaki put puniti rezervoar do vrha I mjeriti. Veliko hvala I puno pozdrava,

ODGOVOR:

Sustav za prikaz potrošnje goriva putem putnog računala je vrlo složen sustav koji koristi mnogo podataka kao što su : vrijeme otvorenosti diza, tlak goriva, položaj papućice gasa, tlak zraka u usisnom kolektoru, trenutnu brzinu vozila, broj okretaja motora , položaj pedale kočnice , rad motora u režimu Cutt Off Kada se koči motorom . Svi navedeni podaci putem senzora , davačai aktuatora dolaze u upravljačko računalo . Upravljačko računalo prema tim podacima izračunava potrošnju goriva i istu prikazuje na zaslonu kojega Vi pratite tijekom vožnje. Navedeni podaci koje sam naveo mogu više ili manje odstupati od stvarnih vrijednosti te je na taj način moguć i neprecizan izračun potrošnje goriva . Tome se ne treba čuditi jer je to posredan način izračunavanja .
Precizan način je kao što ste i Vi to naveli potrošnja goriva podjeljena s prevaljenim putem. Na kraju bih Vam napomenuo da je automobil samo jedan običan proizvod koji se radi seriski u velikim serijama , isti treba zadovoljavati minimalne kriterije za masovnu upotrebu. Kada bi se isti radio u malim serijama uz maksimalnu kontrolu i i ispitivanje svih komponenata , tada bi isti bio mnogo kvalitetniji ali tada njegova cijena ne bi bila prihvatljiva za tržište.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - STAO NASRED CESTE

Datum objave: 30.03.2011 09:40:14
Slika
PITANJE:

Poštovanje Vozim Twinga iz 97. i nakon redovnog servisa mi je auto stao na sred ceste..upalila se lampica "akumulator" i to je to..Majstor mi je rekao da je otišao alternator..e sad mene zanima cijene njega bez ruku..Majstor je rekao 700 kuna..da li je to realna cijena? I još jedno pitanje za isti auto..koliko koštaju "zadnji kočni cilindri".. hvala i lijep pozdrav

ODGOVOR:

Na vaše pitanje mogu točno odgovoriti i navesti cijene pojedinih dijelova nakon pregleda Vašega vozila. Cijena koju ste naveli nije cijena alternatora nego cijena dijelova i popravka alternatora. Cijenu zadnjih kočnih cilindara možete saznati ako nazovete bilo koju trgovinu s autodijelovima. Još bolje je da Vam tu cijenu navede servis kod kojega ćete popravljati Vaše vozilo. Moj običaj je da nakon detaljnog pregleda svakog vozila ( koji je besplatan ) točno navedem cijenu dijelova i cijenu rada. Takav pristup cijene svi vlasnici vozila.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,6 D - IMA SAMO ČETIRI BRZINE

Datum objave: 30.03.2011 09:35:06
Slika
PITANJE:

Golf 2 1,6 dizel,1992 godina Postovani gospodine moje pitanje nije vezano za bilo kakav kvar vec od vas trazim da mi date savjet po pitanju sljedecih stvari...Naime ja vozim gore oznacenu marku automobila vec skoro godinu dana i auto uglavnom koristim za kratke relacije koje ne zahtjevaju velike brzine.Moram se pohvalit da redovno vodim racuna o svim vitalnim stvarima automobila i nema ni jednu bolnu tacku redovno mijenjam ulje svi filteri su mi novi i auto nije nikad forsirano lamela ja uredu i motor je u ekstra stanju TIP TOP.Ali moje auto ima jednu manu koja mi nije toliko smetala prilikom kupovine jer ima samo 4 brzine.Moje pitanje ide u smjeru da mi date savjet do koje granice bi ja smjeo ici sto se tice brzine kada sa mojim autom izadjem na autoput odnosno da li ima velike razlike u postizanju velikih brzina izmedju mog cetvero brzinca i petobrzinaca iste marke i klase..Ja dosad sam isao samo do 100 km/h jer nisam imao potrebe za vecom brzinom pa ako imate iskustva sa slicnim slucajevima molim vas da mi pomognete nekim savjetom po pitanju ovog.Koja je optimalna gornja granica brzine mog auta sa gore navedenim osobinama brzina koja ne steti mnogo motoru.....

ODGOVOR:

Iako vaše vozilo ima četiri brzine ,  na autocesti možete bez problema voziti 130 do 140 km/h . Po potrebi možete voziti i 160 km/h . Ako vozite tempom od 120 km/h to nije veliko opterećenje za motor a potrošnja goriva također nije velika. Ponekad je dobro kratkotrajno voziti s visokim brojem okretaja ( oko 4.000 o/min ) jer tada motor izbaci iz ispušnog sustava čestice čađe koje su se nakupile u ispušnim kanalima i ispušnom sustavu.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 2,0 HDI - U PETOJ BRZINI GUBI SNAGU

Datum objave: 30.03.2011 23:53:26
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI , IMAM PEUGEOT 406 2.0 HDI 2003 .GOD. AUTO RADI NORMALNO ALI KOD BRZINE OD 90KMH PA NA VIŠE U PETOJ BRZINI GUBI SNAGU, TJ UBRZAVA ALI NA PREKIDE. NA NEKIH 130 KMH KAO DA POVUĆE ALI KAD PUSTIM PAPUĆICU GASA I KAD PADNU OKRETAJI OPET NEMA SNAGE: MOLIM VAS DA MI ODGOVORITE AKO ZNATE ŠTA BI MOGAO BITI UZROK? HVALODA

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu može biti mnogo mogućih neispravnosti radi kojih motor nema potrebnu snagu, radi toga treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora i točno otkriti što je neispravno. Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora, suženje usinih kanala u glavi motora, zrak u sustavu goriva, filteri, nečist rezervoar, dobavna pumpa, APP senzor , dize, MAF senzor, tlak turbine, senzor tlaka zraka u usinom kolektoru, sustav za regulaciju turbine, MAP senzor, EGR ventil, senzor talak goriva, solenoid tlaka goriva, senzor temperature goriva, senzor radilice, senzor bregaste osovine, ispušni sustav, električna instalacija.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI -GENERALNA REPARATURA?

Datum objave: 30.03.2011 23:48:15
Slika
PITANJE:

Postovani,zanima me koliko bi kostala kompletna generalka za golf 3 1,9tdi 1z motor.znaci bez bosch pumpe i turbine?unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Kada se radi generalni popravak motora tada ugarđeni materijal i obavljeni radovi moraju biti besprijekorni. Orjentaciona cijena se može znati nakon pregleda Vašega vozila ( motora ), točna cijena se može znati nakon rastavljanja motora. Cijena u grubo Vam neće koristiti jer razlika može biti jako velika ( 9.000,- do 18.000,- kn )

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - VOLAN JE TVRD

Datum objave: 30.03.2011 19:04:32
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem automobil Fiat Punto sporting verzija, 2000 godina, motor benzinac, 12V. Imam problem sa volanom-upalila se lampica od serva i volan je postao tvrd i tezak za okretanje. Na dijagnostici su mi rekli da je do elektricnog motorica.Promijenio sam isti polovnim i nakon 10 mjeseci povremeno se ponovo pali. u vecini slucajeva se nakon gasenja i ponovnog paljenja auta lampica od volana ugasi i bude ok neko vrijeme. Molim ako možete da me posavjetujete u vezi ovoga. Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Kada postoji problem na servo volanu kao što ste i Vi naveli moguće neispravnosti su : senzor kuta volana, elektromotor, reduktor, mehaničko stanje zubne letve, električna instalacija, upravljački modul servo volana. Iz navedenog možete zaključiti da sve što sam spomenuo treba ispitati i nakon toga djelovati. Na žalost proizvođač ne isporučuje pojedine dijelove posebno nego kao kompletan sklop .

na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA 1,4 MPI - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 30.03.2011 09:23:30
Slika
PITANJE:

Poštovani g.Meiću dosada nisam imala sreće sa rabljenim vozilima.Imam na ponudi seat cordobu 2000g,1.4mpi sa 14000km. kilometri su stvarni auto je kao novi.Zanimalo bi me dali je to dobar auto i dali je dobar motor1.4mpi

ODGOVOR:

Vozilo može dobro izgledati i činiti se dobro ali to ne znači da isto neće biti zahtijevno za održavanje. Takvo vozilo ( 10 godina starao ) treba temeljito i stručno pregledati prije nego ga kupite. Detaljno treba pregledati : motor, mjenjač, upravljački mehanizam, klima uređaj, ovjese, podvozje. Naročito je važno da se ispita kompresija i napravi eko test . Ako sve prođe dobro , nakon što kupite vozilo obvezno treba napraviti detaljan servis vozila . Takve stručne preglede vozila radimo vrlo često i zato naglaševam da su oni vrlo korisni za Vas kao kupca.

na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA 2,0 TD - PALI SE LAMPICA ABS-a

Datum objave: 30.03.2011 09:19:50
Slika
PITANJE:

Nisan primera 1998 2.0.td. mijenjao sam zadnje pločice na diskovima i od tada mi se često pali lampica ABSa. pogotovo kada auto krece u rikverc ili kada polako negdje skrecem sa ravnog na neravno i obrnuto, dok mi se u vožnji naprijed ma koliko bilo izbočina na putu nikada ne pali. Kada se upali lampica dovoljno je da ugasim i upalim auto i ona se ne pali do prije navedenih primjer. Pregledao sam kablove koji idu ka točkovima i nisam primjetio da su negdje oštećeni. da li ste se sretali sa takvim slučajevima.

ODGOVOR:

Mogući uzroci su : nečisti nazubljeni vjenci na glavčinama kotača, senzori kotača, električna instalacija od senzora do računala ABS-a.  Provjerite nazubljene vijence , po potrebi ih očistite. Ako rezultat izostane ispitajte osciloskopom sve senzore ABS-a.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0 TDI PD - BIJELI DIM KOJI SMRDI

Datum objave: 30.03.2011 09:16:49
Slika
PITANJE:

Pozdrav g. Meić ! Imam passat 2.0 tdi proizveden u 12mj. 2005 god. drugi sam vlasnik i auto ima 207 000 km ja sam sa njim prešao oko 40 000 km i 1 puta neposredno nakon kupnje i u zadnjih 10 000 km 2 puta mi se u vožnji nekih 20-ak sekundi pojavi gusti bijeli dim auto ne gubi snagu i dim jednostavno nestane (rekao bi da je uljni jer dosta smrdi). Auto ne troši ulje ni rashladnu tekućinu redovito je servisiran i ovo su stvarni km 100%. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Ako bijeli dim ima karakteristićan miris po ulju to je znak da u pojedinom momentu izvjesna količina ulja dospije u cilindar, izgori u cilindru i u obliku bijelog dima izađe na ispušni sustav. U ovom slučaju ulje može doći u cilindar preko turbine, preko vodilica ventila, preko sustava za odušak ulja . Ispitajte stanje turbine i mehaničko stanje motora ( količinu uljnih para i stanje kompresije ).

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 2,0 TDI - POVEĆALA SE POTROŠNJA GORIVA ZA 25%

Datum objave: 29.03.2011 17:22:36
Slika
PITANJE:

Poštovani, na škoda octaviji 2,0 tdi isporučenoj s chipom nedavno nakon obavljenog velikog servisa na 120tkm odjednom se povećala potrošnja goriva za nekih 25% pri čemu ne primjećujem nikakve problematične simptome. U kojem smjeru tragati za rješenjem problema? Zahvaljujem,

ODGOVOR:

Radi povećane potrošnje goriva potrebno je ispitati : mehaničko stanje motora, filtere, cijevi za dovod goriva, ECT senzor, mjerač mase zraka, pojedine senzore na motoru, pojedine senzore i aktuatore na sustavu za dobavu goriva, električnu instalaciju, ispušni sustav, program za upravljanje motorom, ECU centralu.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 CDTI -ŠUPLJI ZVUK

Datum objave: 29.03.2011 17:19:58
Slika
PITANJE:

Postovani, imam opel astru 1.7cdti, 2006 godine, 74 kw, pali normalno, ide normalno, samo dok dodajem gas u niskim okretajima, malo iznad ler gasa čuje se neki šupalj zvuk, sto bi to moglo biti? (u servisu di mjenjam ulje nisu znali, napravio sam servis, promjena ulja, filter goriva i zracni, ima 130 000km) Filter zraka mijenjao sam sam, i ko da je mrvicu bilo masnoce u dijelu crijeva iza filtera koje vodi u motor. Molim vas sa vasim misljenjem

ODGOVOR:

Zvuk koji ste opisali može nastati radi malog propuštanja na tlačnoj strani od turbine do usinog kolektora , radi propuštanja na rezonatoru na usisnoj strani motora, radi propuštanja na ispušoj strani motora. Pregledom vozila nije problem utvrditi gdje nastaje opisani zvuk. Ulje koje vidite na filteru zraka može na to mjesto doći kroz sustav za odušak ulja.

na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC 1,6 16V - MOTOR JE IZDAHNUO

Datum objave: 29.03.2011 17:17:45
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem Hondu Civic 1.6 16v sedan, 97.g. britanija. Auto je uvezen iz Italije i ja sam ga ig4rom slučaja kupio. Imao sam nekih velikih problema ali sam recimo bio na to spreman i uložio sam u njega. Naime, otišao je termostat odmah kada sam ga kupio i zamjenio sam ga ali sam ga u tom stanju vozio 2 dana i napukla je glava motora. Dvije godine sam konstantno nadolijevao vode jer ju je stalno gubio i na jednom dužem putovanju ostao sam bez vode i tako vozio 100-injak km. Auto je odlazio u stanje "šoka", sav pregrijan. Drugi dan sam nadolio svu vodu (3lit) i vozio ga još 500 km bez problema i tada je izdahnuo paru i to je bilo to, rupa se očito skroz povečala i počeo se gasit i ispuštat paru na auspuh. U jednom jako kvalitetnom autoservisu sam izvršio izmjenu i brušenje glave (obrada zajedno sa ventilima), dakle generalka motora. Auto sada ide dobro. I prije dok je gubio vodu je bio otvaran (motor) i mjenjana je rashladna tekućina i nije mi se nikad desilo do sada da se motor nije uspio odzračit i stalno mi se čuje kad stisnem gas na mjestu da voda škropi, čuje se. Ovaj autoserviser je rekao da nije nikad imao takav slučaj da nije uspio odzračit motor. Spuštao je i dizao hladnjak, nadolijevali smo vodu par puta ali već preko 6 mjeseci mi nisu uspjeli to riješit. Jako su ugledni i pouzdani i kvalitetni ali eto prvi puta im se to dešava da ne mogu to riješit. Šta mi Vi savjetujete? To je prvi problem a drugi je taj da sam kod njih mjenjao mehanizam kvačila (kuplung, korpa, cijeli mehanizam) i sada mi auto prilikom jako spore kretnje trese. Čak su mi i tokarili zamašnjak. Auto trese i kad usporavan u drugoj brzini te dodam gas tik prije nego stanem u koloni dok vozim, ako pokušam krenut iz druge auto opet trese, ako krećem pod jakim gasom onda je ok. Dali su uzrok nosači motora pošto je auto star i motor se dvaput vadio, ali tek se to počelo događat nakon zamjene kuplunga, koja je tu poveznica pa da je to možda problem? Opet kažem da su automehaničari kvalitetni jer pouzdano znam ljude koji nedaju svog ljubimca svakome pa čak su izbirljivi bili prilikom garancijskog servisa i tražili najbolje ljude na servisu tako da su i oni pohvalili ovu autoservisnu radnju. Pozdrav

ODGOVOR:

Ako je servis i osoblje servisa koje navodite stručno i kvalitetno tada bi Vam oni mogli točno reći zašto ćujete šum rashladne tekućine u rashladnom sustavu i zašto postoje trzaji prilikom kretanja i ubrzanja vozila, za stručno osoblje to nije problem naroćito ne poslije direktnog uvida na vozilu. Prema Vašem opisu ( a bez pregleda Vašega vozila ) dati ću svoje mišljenje. Zvuk tekućine u rashladnom sustavu se može čuti ako u rashladnom sustavu ima zraka , ako se u rashladnom sustavu stvara turbulentno strujanje ( mogući uzroci su ventil grijača, radijator grijača, pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ).  Trzanje prilikom kretanja se može događati radi više faktora i to : spojka , nosači motora, loš rad motora  . Pregledom vašega vozila u roku od 10 minuta odmah bi zano što je uzrok . Ako ste u mogućnosti da navratite rado bih pregledao vaše vozilo. Pregled bi za Vas bio besplatan.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI PD - KVALITETA GORIVA

Datum objave: 28.03.2011 21:06:16
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic, prvo Vam zahvaljujem na nesebičnom i preciznom pomaganju savjetima i na laicima razumljivom opisu rješavanja problema. Iako sam Vam se Već obraćao moram Vas još jednom tražiti savjet . Naime u VW 1,9 tdi motor PD znam da bi trebalo točiti eurodiesel po cetanskom broju minimalno 49 ili veći . No što ako se zabunom ulije obični INA-in diesel . Koliko to šteti motoru ( navodno i obični diesel ima cetanski broj 49 ) i da li postoji neki aditiv da se ulije u rezervar da "poboljša" to gorivo ili ga treba ispustiti iz rezervara. Drugo pitanje je da li postoji i dali treba povremeno sipati neki aditiv u rezervar iako se stalno toči Eurodiesel BS Hvala na odgovoru ! P.S. Ako pitanje nije za vašu rubliku Savjeti molim Vas da mi odgovorite na moj E-mail Ivan

ODGOVOR:

Kod kvalitete dizel goriva nije problem u cetanskom broju nego u čistoći goriva, količini sumpora , količini ostalih štetnih sastojaka u gorivu. Ako ste greškom napunili rezervoar s običnim dizel gorivom u pravilu se ništa loše ne događa ako nakon toga opet koristite odgovarajuće gorivo . Učestalim korištenjem neodgovarajućeg goriva sigurno nastaju oštećenja na visokotlačnim brizgaljkama a kod Common Rail motora i na visokotlačnoj pumpi . U rezervoar za gorivo možete stavljati aditiv za čišćenje i tretman brizgalica ali to nije neophodno ako koristite kvalitetno gorivo i ako redovito mijenjate filtere.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT FLUENCE - PRITEZANJE VIJAKA NA KOTAČIMA

Datum objave: 28.03.2011 21:03:09
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imam neke nejasnoće oko pritezanja vijaka na kotačima za 16" alu naplatke. Auto je renault fluence dci, prema uputama u knjižici vozila moment pritezanja bi bio 110Nm. No ne piše za koje je to naplatke (alu ili čelične) Pretragom raznoraznih foruma i članaka na netu nailazim na dvosmislene odgovore, pa bi me zanimalo koje felge se moraju jače zategnuti, alu ili čelične, te koliko bi to iznosilo za moj auto? Inače vijci su dimenzija M12 x 1.5. Hvala lijepo i lijep pozdrav, Velimir

ODGOVOR:

Točan je podatak koji ste naveli za moment pritezanja vijaka kotača. Proizvođač ne navodi posebno za koji naplatak se koristi navedeni moment pritezanja. Podatak o momentu pritezanja više uzima u obzir karakteristike vijaka kotača ( vlačnu čvrstoću, uspon vijka, vrstu vijka ) nego vrstu naplatka ( felge ) .  U ovom slučaju sigurno nećete pogriješiti ako navedene vijke zategnete s momentom 100 Nm - 110 Nm  bez obzira o kakvom naplatku se radi.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - CVILE KOČNICE

Datum objave: 28.03.2011 20:58:34
Slika
PITANJE:

Postovani, imam pitanje kod C5 iz 2006. godine (2.0 benzin, 140KS, automatik). Znam da je mana kod njih kocnice koje cvile, ali me zanima kako se tog zvuka rijesit? Pomaze li samo zamjena diskova i pakni ili? Jer pakne su skoro pa nove, ali diskovi nisu mijenjani... Imate neki savjet sta da napravim da bude sto bezbolnije za novcanik, a da prestane zvuk cviljenja :) Lijep pozdrav i unaprijed hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Zvuk koji čujete ( cviljenje ) prilikom kočenja su visokofrekventne vibracije . Iste nastaju kada se koriste neodgovarajuće disk pločice ( frikcioni materijal ) , kada su disk pločice bez antivibracione mase, kada kočna kliješta ne rade potpuno ispravno. Jeftinije rješenje je obrada kočione površine disk pločica, dorada  ( po potrebi ) na vodilicama kočnih kliješta, korištenje antivibracione mase koja se nanese na leđnu stranu disk pločica. Drugo rješenje je ugradnja drugih disk pločica prve klase od nekog drugog proizvođača.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO -POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 28.03.2011 20:55:46
Slika
PITANJE:

Pozdrav, vozim Clio 3 1.2 turbo benzinac. Koliko bi takav auto smio potrositi ulja izmedju redovnih servisnih intervala? Uglavnom sada nakon 1000km od servisa (mobil 1 full syn 5-40) vec imam manje ulja prema putnom racunalu za 1 crticu. Auto ima 75 000. Hvala

ODGOVOR:

Prema tvorničkim podacima dozvoljena potrošnja ulja je 0,25 l/1000 km . Ako je potrošnja veća od navedne potrebno je utvrditi uzrok i otkriti na koji način nastaje potrošnja ulja u motoru.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - SENZOR ABS-a

Datum objave: 28.03.2011 01:37:02
Slika
PITANJE:

Molim vas da mi date savjet kako da skinem ispravan ABS sa trombla a da ga ne ostetim.Prije par dana sam probao nazor sa drugog tocka i nije mi poslo za rukom i polomio sam ga.Posto sam saznao da je jako skup molio bih vas da me nasavjetuju kako da odradim posao a da ne unistim senzor jer je zapeko.pozdrav i hvala

ODGOVOR:

Uz puno strpljenja i korištenjem pojedinih sprejeva koji rastvaraju željezni oksid ne postoji treći način za uspiješnu demontažu navedenog senzora. Ukoliko postupak ne uspije senzor se ne može demontirati bez oštećenja.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PROBLEM SA ZASLONOM

Datum objave: 27.03.2011 14:29:40
Slika
PITANJE:

AUDI A4 2.0 BENZIN (motor code)ALT 2002 postovanje gosp. meicu hvala na nesebicnom savjetovanju i sve pohvale na izgledu novog site-a jer se sada puno lakse snaci u moru odgovora. vec sam vam pisao vise puta i nadam se da cemo se uskoro vidjeti jer sam odlucio posjetitti vas,da vi pregledate auto a dotad niko vise nece otvarat haubu.rekao sam vam vec da cu kod vas izmijeniti zupcasti remen ,vodenu pumpu,spaner,svjecice itd.u medjuvremenu cu od vas saznati sta bi jos trebalo izmijenit.sada me zanima zbog cega na displayu instrument table(board com.)kada se auto dobro ugrije polako nestaju obavjestenja.display je podijeljen u 3 dijela i na gornjem dijelu se prvo izgube.kad je sunce takodje se slabo vidi taj dio dok je po mraku situacija bolja.to je onaj dio na kom pise OK kad upalim kontakt i na kojem dobijam ostale informacije npr. ako sijalica neradi.fali ulje,voda,itd.nadam se da ste shvatili o cemu se radi.da li se to moze kod vas popravit ili moram kupiti citavu instrument tablu hvala unaprijed

ODGOVOR:

Poštovani, problem sa zaslonom ( displey ) i nestajanjem slova i brojki koje se prikazuju može biti pad napona na pojedinim konektorima instrument ploče ili dotrajalost samog zaslona ( displey-a ). Vrijedno je pokušaja provjeriti navedene konektore a tek nakon toga razmišljati o zamjeni instrument ploče ( nova , rabljena ).  Pozdrav za Vas i hvala na povjerenju.

na vrh Povratak na vrh