Danas je: 02.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

HONDA CIVIC 1,6 16V - MOTOR JE IZDAHNUO

Datum objave: 29.03.2011 17:17:45
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem Hondu Civic 1.6 16v sedan, 97.g. britanija. Auto je uvezen iz Italije i ja sam ga ig4rom slučaja kupio. Imao sam nekih velikih problema ali sam recimo bio na to spreman i uložio sam u njega. Naime, otišao je termostat odmah kada sam ga kupio i zamjenio sam ga ali sam ga u tom stanju vozio 2 dana i napukla je glava motora. Dvije godine sam konstantno nadolijevao vode jer ju je stalno gubio i na jednom dužem putovanju ostao sam bez vode i tako vozio 100-injak km. Auto je odlazio u stanje "šoka", sav pregrijan. Drugi dan sam nadolio svu vodu (3lit) i vozio ga još 500 km bez problema i tada je izdahnuo paru i to je bilo to, rupa se očito skroz povečala i počeo se gasit i ispuštat paru na auspuh. U jednom jako kvalitetnom autoservisu sam izvršio izmjenu i brušenje glave (obrada zajedno sa ventilima), dakle generalka motora. Auto sada ide dobro. I prije dok je gubio vodu je bio otvaran (motor) i mjenjana je rashladna tekućina i nije mi se nikad desilo do sada da se motor nije uspio odzračit i stalno mi se čuje kad stisnem gas na mjestu da voda škropi, čuje se. Ovaj autoserviser je rekao da nije nikad imao takav slučaj da nije uspio odzračit motor. Spuštao je i dizao hladnjak, nadolijevali smo vodu par puta ali već preko 6 mjeseci mi nisu uspjeli to riješit. Jako su ugledni i pouzdani i kvalitetni ali eto prvi puta im se to dešava da ne mogu to riješit. Šta mi Vi savjetujete? To je prvi problem a drugi je taj da sam kod njih mjenjao mehanizam kvačila (kuplung, korpa, cijeli mehanizam) i sada mi auto prilikom jako spore kretnje trese. Čak su mi i tokarili zamašnjak. Auto trese i kad usporavan u drugoj brzini te dodam gas tik prije nego stanem u koloni dok vozim, ako pokušam krenut iz druge auto opet trese, ako krećem pod jakim gasom onda je ok. Dali su uzrok nosači motora pošto je auto star i motor se dvaput vadio, ali tek se to počelo događat nakon zamjene kuplunga, koja je tu poveznica pa da je to možda problem? Opet kažem da su automehaničari kvalitetni jer pouzdano znam ljude koji nedaju svog ljubimca svakome pa čak su izbirljivi bili prilikom garancijskog servisa i tražili najbolje ljude na servisu tako da su i oni pohvalili ovu autoservisnu radnju. Pozdrav

ODGOVOR:

Ako je servis i osoblje servisa koje navodite stručno i kvalitetno tada bi Vam oni mogli točno reći zašto ćujete šum rashladne tekućine u rashladnom sustavu i zašto postoje trzaji prilikom kretanja i ubrzanja vozila, za stručno osoblje to nije problem naroćito ne poslije direktnog uvida na vozilu. Prema Vašem opisu ( a bez pregleda Vašega vozila ) dati ću svoje mišljenje. Zvuk tekućine u rashladnom sustavu se može čuti ako u rashladnom sustavu ima zraka , ako se u rashladnom sustavu stvara turbulentno strujanje ( mogući uzroci su ventil grijača, radijator grijača, pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ).  Trzanje prilikom kretanja se može događati radi više faktora i to : spojka , nosači motora, loš rad motora  . Pregledom vašega vozila u roku od 10 minuta odmah bi zano što je uzrok . Ako ste u mogućnosti da navratite rado bih pregledao vaše vozilo. Pregled bi za Vas bio besplatan.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI PD - KVALITETA GORIVA

Datum objave: 28.03.2011 21:06:16
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic, prvo Vam zahvaljujem na nesebičnom i preciznom pomaganju savjetima i na laicima razumljivom opisu rješavanja problema. Iako sam Vam se Već obraćao moram Vas još jednom tražiti savjet . Naime u VW 1,9 tdi motor PD znam da bi trebalo točiti eurodiesel po cetanskom broju minimalno 49 ili veći . No što ako se zabunom ulije obični INA-in diesel . Koliko to šteti motoru ( navodno i obični diesel ima cetanski broj 49 ) i da li postoji neki aditiv da se ulije u rezervar da "poboljša" to gorivo ili ga treba ispustiti iz rezervara. Drugo pitanje je da li postoji i dali treba povremeno sipati neki aditiv u rezervar iako se stalno toči Eurodiesel BS Hvala na odgovoru ! P.S. Ako pitanje nije za vašu rubliku Savjeti molim Vas da mi odgovorite na moj E-mail Ivan

ODGOVOR:

Kod kvalitete dizel goriva nije problem u cetanskom broju nego u čistoći goriva, količini sumpora , količini ostalih štetnih sastojaka u gorivu. Ako ste greškom napunili rezervoar s običnim dizel gorivom u pravilu se ništa loše ne događa ako nakon toga opet koristite odgovarajuće gorivo . Učestalim korištenjem neodgovarajućeg goriva sigurno nastaju oštećenja na visokotlačnim brizgaljkama a kod Common Rail motora i na visokotlačnoj pumpi . U rezervoar za gorivo možete stavljati aditiv za čišćenje i tretman brizgalica ali to nije neophodno ako koristite kvalitetno gorivo i ako redovito mijenjate filtere.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT FLUENCE - PRITEZANJE VIJAKA NA KOTAČIMA

Datum objave: 28.03.2011 21:03:09
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imam neke nejasnoće oko pritezanja vijaka na kotačima za 16" alu naplatke. Auto je renault fluence dci, prema uputama u knjižici vozila moment pritezanja bi bio 110Nm. No ne piše za koje je to naplatke (alu ili čelične) Pretragom raznoraznih foruma i članaka na netu nailazim na dvosmislene odgovore, pa bi me zanimalo koje felge se moraju jače zategnuti, alu ili čelične, te koliko bi to iznosilo za moj auto? Inače vijci su dimenzija M12 x 1.5. Hvala lijepo i lijep pozdrav, Velimir

ODGOVOR:

Točan je podatak koji ste naveli za moment pritezanja vijaka kotača. Proizvođač ne navodi posebno za koji naplatak se koristi navedeni moment pritezanja. Podatak o momentu pritezanja više uzima u obzir karakteristike vijaka kotača ( vlačnu čvrstoću, uspon vijka, vrstu vijka ) nego vrstu naplatka ( felge ) .  U ovom slučaju sigurno nećete pogriješiti ako navedene vijke zategnete s momentom 100 Nm - 110 Nm  bez obzira o kakvom naplatku se radi.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - CVILE KOČNICE

Datum objave: 28.03.2011 20:58:34
Slika
PITANJE:

Postovani, imam pitanje kod C5 iz 2006. godine (2.0 benzin, 140KS, automatik). Znam da je mana kod njih kocnice koje cvile, ali me zanima kako se tog zvuka rijesit? Pomaze li samo zamjena diskova i pakni ili? Jer pakne su skoro pa nove, ali diskovi nisu mijenjani... Imate neki savjet sta da napravim da bude sto bezbolnije za novcanik, a da prestane zvuk cviljenja :) Lijep pozdrav i unaprijed hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Zvuk koji čujete ( cviljenje ) prilikom kočenja su visokofrekventne vibracije . Iste nastaju kada se koriste neodgovarajuće disk pločice ( frikcioni materijal ) , kada su disk pločice bez antivibracione mase, kada kočna kliješta ne rade potpuno ispravno. Jeftinije rješenje je obrada kočione površine disk pločica, dorada  ( po potrebi ) na vodilicama kočnih kliješta, korištenje antivibracione mase koja se nanese na leđnu stranu disk pločica. Drugo rješenje je ugradnja drugih disk pločica prve klase od nekog drugog proizvođača.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO -POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 28.03.2011 20:55:46
Slika
PITANJE:

Pozdrav, vozim Clio 3 1.2 turbo benzinac. Koliko bi takav auto smio potrositi ulja izmedju redovnih servisnih intervala? Uglavnom sada nakon 1000km od servisa (mobil 1 full syn 5-40) vec imam manje ulja prema putnom racunalu za 1 crticu. Auto ima 75 000. Hvala

ODGOVOR:

Prema tvorničkim podacima dozvoljena potrošnja ulja je 0,25 l/1000 km . Ako je potrošnja veća od navedne potrebno je utvrditi uzrok i otkriti na koji način nastaje potrošnja ulja u motoru.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - SENZOR ABS-a

Datum objave: 28.03.2011 01:37:02
Slika
PITANJE:

Molim vas da mi date savjet kako da skinem ispravan ABS sa trombla a da ga ne ostetim.Prije par dana sam probao nazor sa drugog tocka i nije mi poslo za rukom i polomio sam ga.Posto sam saznao da je jako skup molio bih vas da me nasavjetuju kako da odradim posao a da ne unistim senzor jer je zapeko.pozdrav i hvala

ODGOVOR:

Uz puno strpljenja i korištenjem pojedinih sprejeva koji rastvaraju željezni oksid ne postoji treći način za uspiješnu demontažu navedenog senzora. Ukoliko postupak ne uspije senzor se ne može demontirati bez oštećenja.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PROBLEM SA ZASLONOM

Datum objave: 27.03.2011 14:29:40
Slika
PITANJE:

AUDI A4 2.0 BENZIN (motor code)ALT 2002 postovanje gosp. meicu hvala na nesebicnom savjetovanju i sve pohvale na izgledu novog site-a jer se sada puno lakse snaci u moru odgovora. vec sam vam pisao vise puta i nadam se da cemo se uskoro vidjeti jer sam odlucio posjetitti vas,da vi pregledate auto a dotad niko vise nece otvarat haubu.rekao sam vam vec da cu kod vas izmijeniti zupcasti remen ,vodenu pumpu,spaner,svjecice itd.u medjuvremenu cu od vas saznati sta bi jos trebalo izmijenit.sada me zanima zbog cega na displayu instrument table(board com.)kada se auto dobro ugrije polako nestaju obavjestenja.display je podijeljen u 3 dijela i na gornjem dijelu se prvo izgube.kad je sunce takodje se slabo vidi taj dio dok je po mraku situacija bolja.to je onaj dio na kom pise OK kad upalim kontakt i na kojem dobijam ostale informacije npr. ako sijalica neradi.fali ulje,voda,itd.nadam se da ste shvatili o cemu se radi.da li se to moze kod vas popravit ili moram kupiti citavu instrument tablu hvala unaprijed

ODGOVOR:

Poštovani, problem sa zaslonom ( displey ) i nestajanjem slova i brojki koje se prikazuju može biti pad napona na pojedinim konektorima instrument ploče ili dotrajalost samog zaslona ( displey-a ). Vrijedno je pokušaja provjeriti navedene konektore a tek nakon toga razmišljati o zamjeni instrument ploče ( nova , rabljena ).  Pozdrav za Vas i hvala na povjerenju.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - NEKOLIKO PROBLEMA

Datum objave: 28.03.2011 01:34:54
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam Clio II 1.5 dci ( 150 000 km ) Ne radi mi pokazivač brzine i svijetli mi lampica STOP na kontrolnoj ploči. Probao sam napraviti 100 m voznje i skuzio sam da mi se volan teže okrece nego je inace. Zanima me sta se moglo desiti. Hvala!

ODGOVOR:

Pokazivač brzine može biti izvan funkcije radi nakoliko razloga i to : davač impulsa na mjenjaču, električna instalacija od davača impulsa do instrument ploče, brzinomjer. Najprije provjerite ispravnost davača impulsa. Lampica stop se također može paliti radi mnogo razloga ( neispravnost nekog od senzora, motora, nedostatak rashladne tekućine, greška u kočnom sustavu, greška brzinomjera i t.d. Ova lampica u pravilu znači da treba posjetiti servis radi nekih neispravnosti. Uzrok težeg okretanja volana može biti mehanički , hidraulički . Pregledom vozila mogao bih točno navesti sve što je neispravno.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ZAMJENA KANALNOG REMENA

Datum objave: 27.03.2011 14:25:21
Slika
PITANJE:

Dobar dan,zanima me da li je moguće zamijeniti mikro remen bez specijalnog alata,i ako je,kako to učiniti?Radi se o FIAT PUNTU 1.2,2002godina(sa klimom).Probao sam na puno načina,ali bezuspješno.UNAPRIJED HVALA!

ODGOVOR:

Kanalni remen nije teško zamijeniti nekome tko je to već radio. Prvi put se to ćini vrlo složeno jer se neznaju detalji i postupak. Prvo i osnovno je da napravite pristup i da postoji mjesto gdje će se to raditi ( mehaničakski kanal , servisna dizalica , ravna podloga ) . Nakon toga potrebno je popustiti vijak na alternatoru koji oslobađa pomicanje alternatora u svrhu zatezanja ili otpuštanja kanalnog remena. Uz navedeni vijak potrebno je otpustiti i drugi vijak ispod alternatoora jer isti također fiksira alternator od pomicanja. Nakon toga se lako može osloboditi stari remen i ugraditi novi remen. Nakon ugradnje novoga remena isti treba propisno zategnuti .Za navedene radove specijalni alat nije potreban.  Ako ne uspijete, mi nismo tako daleko od Vas.                                                                                                                           

 

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - POPUŠTANJE VIJAKA NA REMENICI

Datum objave: 27.03.2011 14:11:34
Slika
PITANJE:

pozdrav gosp,meić već sam vam pisao prije dva mje.u vezi golfa III 1.9TDI ZBOG JUTARNJEG LOŠEG PALJENJA,da bili ste u pravu problem je bila faza motora zbog popustanja vijka na remenici radilice,koju sam već radio prije 20tkm,i bio sam siguran da to nije više problem pošto sam stavio novu remenicu i nov vijak i sa remenjima i zatezačima,ali ispada da ja to moram kontrolirati za svaku izmjenu ulja ili 10 tkm da nebi došlo do preskakanja remena,pa vas ja molim šta i kako da to napravim da to više ne popusta barem za nekih 60tkm ili kad se mjenja zupčasti remen? hvala vam još jedanput na svemu.

ODGOVOR:

Kritičan dosjed između radilice i remenice zupčastog remena radilice se može osigurati od popuštanja i neželjenog oštećenja. Za to su potrebni neki preduvjeti . Dosjed na radilici mora biti besprijekoran ( bez oštećenja ), remenica radilice treba biti nova, vijak remenice treba biti novi, prije zatezanja vijka remenice potrebno je na navoj vijka staviti kemijski osigurač protiv odvrtanja vijka, vijak treba zategnuti po tvorničkoj proceduri  i uputama.

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - PROBLEMI SA KLIMOM

Datum objave: 27.03.2011 14:20:10
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam Škodu Octaviu II - 1,9 TDI 2005. pukao mi je kompresor klime te je zamijenjen sa novim. Od tada se događa to da klima malo radi, a malo ne. Nema pomoći da li klimu palim, gasim, pojačam ili smanjim sve moguće pokušano, ali jednostavno u vožnji sama od sebe proradi pa uredno radi. Kad auto ugasim i ponovno upalim klima opet ne radi. Provjeravano je da li ima plina u sistemu i sve bi trebalo biti u redu. Imate li neki savjet?

ODGOVOR:

Najčešći uzroci radi kojih ne radi ( ili radi slabo ) klima uređaj su : nedovoljna količina plina, niski gornji tlak plina, previsok donji tlak plina, suženje i slabi protok plina kroz sustav ( ekspanzioni ventil, kondenzator , dehidrator ) . Uz navedeno, probleme mogu stvarati i pojedii dijelovi sustava za upravljanje klima uređajem ( pojedini senzori, davači, aktuatori ) . Točan uzrok bih mogao navesti nakon dijagnostike i pojedinačnog pregleda navedenih komponenata sustava klime.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC - OTEŽANO PALJENJE

Datum objave: 26.03.2011 12:15:49
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp. Meić, posjedujem Renault Grand Scenic 1.9 DCI 2004 godina, 88kw, kupljen prije dvije godine. Uradio sam mu veliki servis odmah pri kupovini i svakih 10km-15km mijenjam sve filtere i tekućine. Prvu zimu me je zezao pri paljenju na niskim temeperaturama, nije htio da sastavi, dakle verglao bi jedno vrijeme, al nije mogao da upali. (p.s. paljenje na karticu.). Iste godine pregore mi dvije elektronike zadnjih podizača stakala, jednostavno staklo se samo spusti i ostane otvoreno, tako da sam ih mehanički morao podići i zaglaviti i sada nisu u funkciji. Kako god, prezimio sam tu zimu i došla je ova. Paljenje je na niskim temp. sada puno bolje, ali mi se pojavio problem oko paljenja zagrijanog vozila. naime kada ga ugasim i ponovo zelim da upalim, uopšte ne vergla, već se na instrument tabli samo upali BATERY LOW. Pritom mi se svaki put upali hladnjak motora, mada motor nije na punoj radnoj temperaturi. Također prednji podizači stakala nekad štekaju, te se ne mogu otvoriti odmah skroz, nego pomalo mic po mic. Promijenio sam akumulator, provjerio alnaser, ali ništa od toga. Neki dan sam sat vremeno presjedio na parkingu dok napokon nije upalio, a kada pali pali dobro. Znači zna mi se desiti da nekih pet puta ne upali, a šesti put upali kao da ništa nije bilo. U vožnji se sasvim normalno ponaša, znači nikakvih problema. Molim Vas ako imate neki savjet da mi pomognete, pošto svi majstori kojima sam vozio ne znaju o čemu je riječ. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Uzroci otežanog paljenja mogu biti brojni , radi toga treba obaviti pojedinačno i detaljno ispitivanje svih dijelova i sklopova sustava. Mogući uzroci su :  stanje akumulatora, stanje elektropokretača, stanje električne instalacije ( mogući padovi napona na pojedinim mjestima ), zrak u sustavu goriva, nepovratni ventil za gorivo, filteri, nečist rezervoar, dobavna pumpa, relej dobavne pumpe, senzor tlaka goriva, senzor FRP, kontrolni solenoid tlaka goriva, VT pumpa, ECT senzor, dize, mehaničko stanje motora, ECU centrala. Nakon ispitivanja navedenih komponenata sigurno se može otkriti uzrok. Najčešći problemi s podizaćima stakala su veliki otpor u vodilicama stakla , pad napona na konektorima podizača stakla, slaba snaga elektromotora radi dotrajalosti. Jedini savjet koji mogu dat je da potražite u svom kraju servis koji se može nositi s problemima koje ste naveli na Vašem vozilu .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 E - POTENCIOMETAR NA KE-JETRONIC

Datum objave: 25.03.2011 11:30:26
Slika
PITANJE: Dobar dan, mogu ,da kazem ,da sam kod autoservisa Meic jako iznenaden jer ljubaztnost i pomoc je na visokom nivoju,skoro ne moguce ,da verujemu ,da je to moguce u vremenu kada su svi u frki za prestiz. Ja imam pitanje u vezi potenziometra.Imam stari mb 190e,2.0 lit,benzin,ke-jetronik,hobi vozilo,u zadno vreme mi ne radi motor kako treba, interesira me ,ako promenim potenziometer ,staro dole, novo gore dal bi odgovaralo to tehnickim kriterijem. Vas pozdravlja iz Amsterdama
ODGOVOR:Potenciometar koji namjeravate ugraditi na sustav KE-JETTRONIC mora biti po svim karakteristikama isti kako i originalni ( usporedite po kataloškom broju ili broju dijela ). Nakon ugradnje potenciometra može se dogoditi da motor neće dobro raditi na leru. Ako se to dogodi potrebno je obaviti osnovno podešavanje potenciometra . Za to podešavanje potrebno je koristiti dijagnostički uređaj ( mototester ).
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDCI - PROBLEM SA ABS-om

Datum objave: 25.03.2011 11:26:34
Slika
PITANJE: Ford focus tdci 2003 ima problem sa ABS-om ,naime dijagnoza je pokazala prednji desni lezaj.Međutim i nakon zamjene lampica svijetli (skf ležaj sa čitačem)i diagnostika pokazuje isti kvar.Kada se otpusti šaraf ležaja lampica se ugasi.Postoji li mogućnost podešavanja razmaka između senzor i ležaja?Fali li mi možda neka podloška?
ODGOVOR:Senzor ABS-a se nalazi fiksno u svom dosjedu i nikakvo podešavanje nije predviđeno. Ako je ispravan senzor, ako je ležaj kotača ( u kojemu se nalazi rotofonika ) točno odgovarajući, ako je ležaj ispravno ugrađen tada ne smije biti nikakvih problema . Razmak između senzora i rotofonike u ležaju je 0,9 do 1,0 mm . Provjerite još jednom sve uključujući i ležaj kotača . Po potrebi ispitajte i usporedite na osciloskopu signale s lijevog i desnog senzora kotača, moraju biti potpuno isti.
na vrh Povratak na vrh

VW TRANSPORTER T2 -PROVJERITI MEHANIČKI SUSTAV MOTORA

Datum objave: 25.03.2011 11:34:17
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodine Meic treba mi je jedan savjet imam kombi WV t2 1987 god benzin 2,1kubika ajnspric boks motor vodeno hlacenje automatski mjenjac prije par dana primijetio sam kad motor radi i pocne da se dize kazaljka od temperature doĐe na polovinu mislim na radnu temperaturu pocne mi lampica od ulja da blica pokazuje da mi fali ulja a ne fali i u voznji pocne mu opadat vuca i pocinje trzat i ugasi se, sta bi moglo da bude i jos nesto planiro sam da promijenim motor da ubacim dizel od golfa 2 1,6 obicni ali mi kazu da ne pase mjenjac automatski na taj motor dizel pa koji bi benzincev motor mogao da se ugradi na taj mjenjac manje kubikaze posto mi ovaj previse trosi i tesko za dijelove pronac kod nas i ako se pronace jako jako su skupi molim vas da mi odgovorite unapred hvala pozz
ODGOVOR:Prvo i osnovno je da provjerite u kakvom stanju je mehanički sustav motora. To znači da kompresija i pritisak ulja moraju biti u normalnim granicama. Najprije izmjerite tlak ulja i to kada je motor zagrijan na radnu temperaturu. Ako je tlak ulja dobar onda je najvjerojatnije neispravan indikator ulja . Ako je tlak ulja nizak to ukazje na istrošenost ležajeva radilice, neispravnost pumpe za ulje , nećistoće u karteru. Uzroci radi koji motor izgubi snagu ( osim mehaničkih istrošenja u motoru ) mogu biti : filter goriva, nečist rezervoar za gorivo, niski tlak goriva, regulator tlaka goriva, neispravni injektori, MAP senzor, potenciometar leptirastog ventila, električna instalacija, mjerač mase zraka, upravljačka centrala, sustav paljenja. Nakon pregleda mehaničkog stanja motora po potrebi ispitajte i sve komponente koje sam naveo. Ugradnja bilo kojeg dizel motora bi bila skuplja nego popravak postojećeg motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC 1,5 DCI 2004. - PROBLEM SA PUMPOM

Datum objave: 25.03.2011 11:17:48
Slika
PITANJE: Poštovani, imam veliki problem sa automobilom Renault Scenic 1,5 DCI 2004. godina proizvodnje. Auto me je dobro služio skoro dvije godine, nisam imao problema do prije mjesec dana, kad je počeo da se gasi i teško pali. Majstor koji je radio dijagnostiku je ustanovio da su dizne začepljene. Odnio sam dizne i pumpu na čišćenje kod drugog majstora koji samo to radi, a on je još ustanovio da ne valja ni pumpa, pa mi je on prodao svoju polovnu pumpu. Sve to me je koštalo oko 7 000 kuna. Kad je majstor koji je skidao dizne i koji je očistio rezervoar i sistem za dovod goriva vratio sve nazad, auto je radio desetak dana i sad ponovo sve isto. Sad ta dva majstora optužuju jedan drugog da nisu dobro uradili svoj posao, a ja nemam auto pored toliko potrošenih para. I još nešto klikti u motoru otkad je to urađeno. Postoji li mogućnost da je u pitanju neki drugi kvar, kompjuter možda ili tako nešto, jer nemoguće je da se sve tako brzo zaprlja. Lijep pozdrav!
ODGOVOR:Na motorima 1,5 dci do 2004. godine firma Renault je imala ozbiljne probleme s visokotlačnom pumpom. Problem je bio u skidanju metaliziranog sloja s kućišta pumpe. Čestice metaliziranog sloja su stvarale velike probleme jer su oštetile dize, Rail, dovod goriva i rezervoar. Tvornica je za tu priliku dala uputu rješenja i doslovno navela da se mora zamijeniti : visokotlačna pumpa, dize, rezervoar i Rail ( zajednički sabirnik ). Dovod goriva se mora detaljno očistiti, filter goriva se također mora staviti novi. U vašem slučaju moguće je da vaši mehaničari nisu ozbiljno shvatili težinu problema i radi toga je rezultat izostao. Ne pada mi na pamet koji koristan savjet da Vam predložim. Pokušajte još jednom kod servisa koji su Vam radili na vozilu. Ako ne bude uspjeha potražite mišljenje i uslugu u drugom servisu .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - ZUJANJE SERVO UREĐAJA

Datum objave: 25.03.2011 11:23:10
Slika
PITANJE: Poštovani, na hvale ste vjerovatno navikli, ali teško je ne pohvaliti Vas za način na koji radite i komunicirate sa "običnim" ljudim i savjetuje ih u vezi sa njihovim "neobičnim" problemima. Zato, svaka pohvala na Vaš račun:). Moja nedumica je sledeća, kupio sam Opel Astru G iz 2001 god. sa 1.6 16v motorom. U nizu "blagodeti" koje nije imao moj Kadett iz 1988. a ima ih Astra je i servo upravljač... Da ne dužim buni me "zujanje" servo uređaja. Automobil nije vožen tri mjeseca (uredno garažiran i povremno paljen),a nakon sedam dana vožnje servo je počeo da "zuji" jače od uobičajenog. (Kako komentarišete zujanje Opel/ZF serva - normalno ili to upućuje na kvar?) Provjeravao sam nivo ulja u boci, koja se nalazi na krajne nepristupačnom mjestu s desne strane ispod automobila (zbog čega bi nekog konstruktora trebalo ribnuti po đžepu), ali nisam siguran da sam dobro "izmjerio". Dakle na toj istoj boci nisam primjetio nikakav "mjerač" osim plastičnog produžetka na čepu. Kako se mjeri nivo ulja u ovoj boci?:( Drugo pitanje je ako je i moj zaključak tačan (nedostaje ulja, vidim vrhove segmenata u unutrašnjosti boce)koje ulje koristi Opelov servo? Naime, u prodavnicama mi nude ATF Dextron II (crveno) kao dobitnu kombinaciju. U Astri imam "zeleno" ulje. Te boje mi se nikako ne mješaju iako me prodavač uvjeravao da je "sve ok". Pošto imam ATF Dextron II ulje, jer isto koristim za automatski mjenjač Kadetta, zanima me da li se ono može pomješati sa "zelenim". Onako laički zaključujem da ako je viskozitet isti ne bi trebalo biti štete, jer i goriva ima raznih boja, ali... Na kraju bih samo da dodam sledeće. Pohvale izrečene na početku teksta idu na Vaš račun i iz još jednog razloga, a to je što shvatate potrebu ljudi da "nešto sami urade na svom automobilu". Radost "laičkih" mehaničarskih radova često je skuplja od koristi, a i činjenica je da "laici" sve manje imaju šta tražiti ispod "haube" savremenog automobila. Lično ne želim da napravim nešto kako ne treba sa mojim automobilom, ali ne mogu ni da se pomirim sa činjenicom da na Astri ne mogu obaviti nekoliko osnovnih operacija, barem da isprljam ruke. Zbog toga će mi Kadett vjerovatno još dugo godina biti draži. Vama gospodine Meiću sve najbolje u daljem radu, volio bih da ste malo bliže, tada ne bih razbijao glavu sa istinitošću savjeta prodavača i priučenih mehaničara. Srdačan pozdrav.
ODGOVOR:Uzrok pojačanog zujanja volana može nastati i radi nekvalitetnog ili dotrajalog ulja u hidraulici volana. Ulje se mijenja svake dvije godine ili svakih 60.000 km . Nivo ulja se kontrolira na čepu koji ima i mjernu šipku ( produžetak ) . Na tom produžetku je označen minimum i maksimum za nivo ulja. Ulje za volan je specijalno a njegova oznaka je 90 544 116 ( može se kupiti u Opel skladištu ), količina ulja je 1,4 litre. Neodgovarajuće ulje moše stvoriti nepotrebne probleme.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PALIO - SEAT INCA - MAJSTORI NE ZNAJU RJEŠENJE

Datum objave: 24.03.2011 18:49:06
Slika
PITANJE: postovani majstore, Imam dva automobila i dva problema, koje majstori u Vojvodini ne mogu da rese. 1. Fiat Palio weekend 1,9D 2001g Ako je klizav put(blato ili poledica, kada kocim, blokira mi prednji desni tocak. Zamenio sam diskove i plocice na oba tocka, ali problem je ostao. Inace kada je suv kolovoz sve je OK. Drugi auto je SAET INCA 1,9D 1998g ne mogu da ga upalim,kada sam pokusao da ga uaplim slepanjem, posle 2km non stop otpusteno kvacilo je upalio, tada radi OK, dok ne odstoji sat vremena.Pa sve ispocetka. bio je kod majstora, proverena Bosh puma, kompresija grejaci sve OK, nov kaumulator.Stavljen nepovratni ventil na dovod kod pumpe i nista. Posto nije nasao gresku ugradio je koliko vidim pumpu za gorivo od Z101 na dovod goriva od rezervoara i receno mo je da ako ne upali malo pokrecem polugu dok ne natera gorivo, vidi se posto je crevo providno. Mislim da to nije resenje, ali gresku nije moglo da otkrije jos par majstora. Molim Vas pomozite.Hvala unapred
ODGOVOR:Za problem s kočnicama na Seatu potrebno je provjeriti ispravnost glavnog kočnog cilindra, ispravnost kočnih kliješta i cilindara na prednjim kotačima, ispravnost visokotlačnih fleksibilnih cijevi kočnice. Kod dizel motora Seat mogu postojeti brojni razlozi radi kojih motor ne može upaliti a to su : faza motora, podešenost predpaljenja, tlakovi kompresije, prisutnot zraka u gorivu, dovod goriva, ispravnost goriva, filteri, nečist rezervoar, upravljačka elektronika visokotlačne pumpe, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja goriva, VT pumpa, električna instalacija. Ovakve probleme rješavamo svakodnevno i zato mogu reći da se uzroci mogu otkriti vrlo brzo a nakon toga i riješiti.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 1,6 i. - KUCKANJE IZ MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 18:30:38
Slika
PITANJE: Postovani...prvo da pohvalim izuzetnu stranicu! Moje pitanje se odnosi na Citroen C4, 2005 godina prozvodnje, 1.6 benzinski motor,58 000 km. Problem je u sljedecem, bucno kuckanje iz podrucja motora (problem s podizacima ili ventilima, mogu da pretpostavim ali zelim da cujem Vase misljenje)prilikom usporavanja (i samo prilikom usporavanja ne i prilikom ubrzavanja) izmedju 2000 i 1500 obrtaja (nevezano u kojoj brzini je automobil i iskljucivo u ovom opsegu). Kuckanje se javlja najizrazenije prilikom prvog paljenja ali ne odmah, vec po prelasku par stotina metara i prisutno je cijelo vrijeme te se kako se motor grije, lagano utisava i nakon dostizanja pune radne temperature uglavnom sasvim nestane ili je prisutno ali jedva cujno (moguce samo cuti ukoliko je u praznom hodu i podignuta hauba. Napominjem da sam mozda godinu i po unazad imao problem sa filterom ulja (poznat problem ukoliko se ne ugradi originalni PSA filter mada je sve radjeno u ovlastenom servisu)i da automobil sem navedenog problema radi besprijekorno i bez ikakvih problema. Unaprijed zahvalan!
ODGOVOR:Prema vašem detaljnom opisu sve ukazuje na defekt hidropodizača, manja je vjerojatnost da je uzrok aksijalna zračnost bregaste osovine. Postupak u ovom slučaju je : provjera ispravnosti pojedinih hidropodizača, zamjena neispravnog/neispravnih hidropodizača.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 2,0 D - PALI SE LAMPICA GRIJAČA

Datum objave: 27.03.2011 17:41:18
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem mazdu 323 2.0 d.1997.g.prešla je 198000 tkm.Radi se o lampici grijača koja se nekad upali odmah kod paljenja,bilo na hladno ili na vruć motor.Ta lampica se zna upaliti i tijekom vožnje.U vožnji prije nego se upali i počne blinkati u intervalima po dvije sekunde začuje se rondanje u motoru poput bregaste osovine.Poslije toga motor je malo brundaviji.Nekad se dogodi da se lampica ne upali neko vrijeme ali prbližno na brzini od 60-70 kilometara na sat motor zaronda i lampica počne treperiti.Par puta sam pokušao s pritiskanjem pedale gasa za vrijeme tog rondanja motora i dogodi se da odgodim za kratko paljenje lampice grijača.Molim Vas za odgovor što bi moglo biti i unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Navedena lampica ima višestruku funkciju, ista služi kao kontrolna lampica grijača i kao kontrolna lampica motora odnosno sustava za upravljanje motorom. U ovom slučaju ona se pali jer postoji greška/greške u sustavu za upravljanje motorom ( motor promijeni zvuk ). Moguće greške su : senzor radilice, zrak u sustavu goriva, senzor temperature goriva, MAF senzor, regulator količine goriva, solenoid vremena ubrizgavanja goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, EGR ventil, električna instalacija, MAP senzor, APP senzor, ECU centrala. Da bih točno znao o čemu se radi, trebao bih na Vašem autu obaviti dijagnostiku motora.

na vrh Povratak na vrh