Danas je: 28.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT SCENIC - OTEŽANO PALJENJE

Datum objave: 26.03.2011 12:15:49
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp. Meić, posjedujem Renault Grand Scenic 1.9 DCI 2004 godina, 88kw, kupljen prije dvije godine. Uradio sam mu veliki servis odmah pri kupovini i svakih 10km-15km mijenjam sve filtere i tekućine. Prvu zimu me je zezao pri paljenju na niskim temeperaturama, nije htio da sastavi, dakle verglao bi jedno vrijeme, al nije mogao da upali. (p.s. paljenje na karticu.). Iste godine pregore mi dvije elektronike zadnjih podizača stakala, jednostavno staklo se samo spusti i ostane otvoreno, tako da sam ih mehanički morao podići i zaglaviti i sada nisu u funkciji. Kako god, prezimio sam tu zimu i došla je ova. Paljenje je na niskim temp. sada puno bolje, ali mi se pojavio problem oko paljenja zagrijanog vozila. naime kada ga ugasim i ponovo zelim da upalim, uopšte ne vergla, već se na instrument tabli samo upali BATERY LOW. Pritom mi se svaki put upali hladnjak motora, mada motor nije na punoj radnoj temperaturi. Također prednji podizači stakala nekad štekaju, te se ne mogu otvoriti odmah skroz, nego pomalo mic po mic. Promijenio sam akumulator, provjerio alnaser, ali ništa od toga. Neki dan sam sat vremeno presjedio na parkingu dok napokon nije upalio, a kada pali pali dobro. Znači zna mi se desiti da nekih pet puta ne upali, a šesti put upali kao da ništa nije bilo. U vožnji se sasvim normalno ponaša, znači nikakvih problema. Molim Vas ako imate neki savjet da mi pomognete, pošto svi majstori kojima sam vozio ne znaju o čemu je riječ. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Uzroci otežanog paljenja mogu biti brojni , radi toga treba obaviti pojedinačno i detaljno ispitivanje svih dijelova i sklopova sustava. Mogući uzroci su :  stanje akumulatora, stanje elektropokretača, stanje električne instalacije ( mogući padovi napona na pojedinim mjestima ), zrak u sustavu goriva, nepovratni ventil za gorivo, filteri, nečist rezervoar, dobavna pumpa, relej dobavne pumpe, senzor tlaka goriva, senzor FRP, kontrolni solenoid tlaka goriva, VT pumpa, ECT senzor, dize, mehaničko stanje motora, ECU centrala. Nakon ispitivanja navedenih komponenata sigurno se može otkriti uzrok. Najčešći problemi s podizaćima stakala su veliki otpor u vodilicama stakla , pad napona na konektorima podizača stakla, slaba snaga elektromotora radi dotrajalosti. Jedini savjet koji mogu dat je da potražite u svom kraju servis koji se može nositi s problemima koje ste naveli na Vašem vozilu .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 E - POTENCIOMETAR NA KE-JETRONIC

Datum objave: 25.03.2011 11:30:26
Slika
PITANJE: Dobar dan, mogu ,da kazem ,da sam kod autoservisa Meic jako iznenaden jer ljubaztnost i pomoc je na visokom nivoju,skoro ne moguce ,da verujemu ,da je to moguce u vremenu kada su svi u frki za prestiz. Ja imam pitanje u vezi potenziometra.Imam stari mb 190e,2.0 lit,benzin,ke-jetronik,hobi vozilo,u zadno vreme mi ne radi motor kako treba, interesira me ,ako promenim potenziometer ,staro dole, novo gore dal bi odgovaralo to tehnickim kriterijem. Vas pozdravlja iz Amsterdama
ODGOVOR:Potenciometar koji namjeravate ugraditi na sustav KE-JETTRONIC mora biti po svim karakteristikama isti kako i originalni ( usporedite po kataloškom broju ili broju dijela ). Nakon ugradnje potenciometra može se dogoditi da motor neće dobro raditi na leru. Ako se to dogodi potrebno je obaviti osnovno podešavanje potenciometra . Za to podešavanje potrebno je koristiti dijagnostički uređaj ( mototester ).
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDCI - PROBLEM SA ABS-om

Datum objave: 25.03.2011 11:26:34
Slika
PITANJE: Ford focus tdci 2003 ima problem sa ABS-om ,naime dijagnoza je pokazala prednji desni lezaj.Međutim i nakon zamjene lampica svijetli (skf ležaj sa čitačem)i diagnostika pokazuje isti kvar.Kada se otpusti šaraf ležaja lampica se ugasi.Postoji li mogućnost podešavanja razmaka između senzor i ležaja?Fali li mi možda neka podloška?
ODGOVOR:Senzor ABS-a se nalazi fiksno u svom dosjedu i nikakvo podešavanje nije predviđeno. Ako je ispravan senzor, ako je ležaj kotača ( u kojemu se nalazi rotofonika ) točno odgovarajući, ako je ležaj ispravno ugrađen tada ne smije biti nikakvih problema . Razmak između senzora i rotofonike u ležaju je 0,9 do 1,0 mm . Provjerite još jednom sve uključujući i ležaj kotača . Po potrebi ispitajte i usporedite na osciloskopu signale s lijevog i desnog senzora kotača, moraju biti potpuno isti.
na vrh Povratak na vrh

VW TRANSPORTER T2 -PROVJERITI MEHANIČKI SUSTAV MOTORA

Datum objave: 25.03.2011 11:34:17
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodine Meic treba mi je jedan savjet imam kombi WV t2 1987 god benzin 2,1kubika ajnspric boks motor vodeno hlacenje automatski mjenjac prije par dana primijetio sam kad motor radi i pocne da se dize kazaljka od temperature doĐe na polovinu mislim na radnu temperaturu pocne mi lampica od ulja da blica pokazuje da mi fali ulja a ne fali i u voznji pocne mu opadat vuca i pocinje trzat i ugasi se, sta bi moglo da bude i jos nesto planiro sam da promijenim motor da ubacim dizel od golfa 2 1,6 obicni ali mi kazu da ne pase mjenjac automatski na taj motor dizel pa koji bi benzincev motor mogao da se ugradi na taj mjenjac manje kubikaze posto mi ovaj previse trosi i tesko za dijelove pronac kod nas i ako se pronace jako jako su skupi molim vas da mi odgovorite unapred hvala pozz
ODGOVOR:Prvo i osnovno je da provjerite u kakvom stanju je mehanički sustav motora. To znači da kompresija i pritisak ulja moraju biti u normalnim granicama. Najprije izmjerite tlak ulja i to kada je motor zagrijan na radnu temperaturu. Ako je tlak ulja dobar onda je najvjerojatnije neispravan indikator ulja . Ako je tlak ulja nizak to ukazje na istrošenost ležajeva radilice, neispravnost pumpe za ulje , nećistoće u karteru. Uzroci radi koji motor izgubi snagu ( osim mehaničkih istrošenja u motoru ) mogu biti : filter goriva, nečist rezervoar za gorivo, niski tlak goriva, regulator tlaka goriva, neispravni injektori, MAP senzor, potenciometar leptirastog ventila, električna instalacija, mjerač mase zraka, upravljačka centrala, sustav paljenja. Nakon pregleda mehaničkog stanja motora po potrebi ispitajte i sve komponente koje sam naveo. Ugradnja bilo kojeg dizel motora bi bila skuplja nego popravak postojećeg motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC 1,5 DCI 2004. - PROBLEM SA PUMPOM

Datum objave: 25.03.2011 11:17:48
Slika
PITANJE: Poštovani, imam veliki problem sa automobilom Renault Scenic 1,5 DCI 2004. godina proizvodnje. Auto me je dobro služio skoro dvije godine, nisam imao problema do prije mjesec dana, kad je počeo da se gasi i teško pali. Majstor koji je radio dijagnostiku je ustanovio da su dizne začepljene. Odnio sam dizne i pumpu na čišćenje kod drugog majstora koji samo to radi, a on je još ustanovio da ne valja ni pumpa, pa mi je on prodao svoju polovnu pumpu. Sve to me je koštalo oko 7 000 kuna. Kad je majstor koji je skidao dizne i koji je očistio rezervoar i sistem za dovod goriva vratio sve nazad, auto je radio desetak dana i sad ponovo sve isto. Sad ta dva majstora optužuju jedan drugog da nisu dobro uradili svoj posao, a ja nemam auto pored toliko potrošenih para. I još nešto klikti u motoru otkad je to urađeno. Postoji li mogućnost da je u pitanju neki drugi kvar, kompjuter možda ili tako nešto, jer nemoguće je da se sve tako brzo zaprlja. Lijep pozdrav!
ODGOVOR:Na motorima 1,5 dci do 2004. godine firma Renault je imala ozbiljne probleme s visokotlačnom pumpom. Problem je bio u skidanju metaliziranog sloja s kućišta pumpe. Čestice metaliziranog sloja su stvarale velike probleme jer su oštetile dize, Rail, dovod goriva i rezervoar. Tvornica je za tu priliku dala uputu rješenja i doslovno navela da se mora zamijeniti : visokotlačna pumpa, dize, rezervoar i Rail ( zajednički sabirnik ). Dovod goriva se mora detaljno očistiti, filter goriva se također mora staviti novi. U vašem slučaju moguće je da vaši mehaničari nisu ozbiljno shvatili težinu problema i radi toga je rezultat izostao. Ne pada mi na pamet koji koristan savjet da Vam predložim. Pokušajte još jednom kod servisa koji su Vam radili na vozilu. Ako ne bude uspjeha potražite mišljenje i uslugu u drugom servisu .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - ZUJANJE SERVO UREĐAJA

Datum objave: 25.03.2011 11:23:10
Slika
PITANJE: Poštovani, na hvale ste vjerovatno navikli, ali teško je ne pohvaliti Vas za način na koji radite i komunicirate sa "običnim" ljudim i savjetuje ih u vezi sa njihovim "neobičnim" problemima. Zato, svaka pohvala na Vaš račun:). Moja nedumica je sledeća, kupio sam Opel Astru G iz 2001 god. sa 1.6 16v motorom. U nizu "blagodeti" koje nije imao moj Kadett iz 1988. a ima ih Astra je i servo upravljač... Da ne dužim buni me "zujanje" servo uređaja. Automobil nije vožen tri mjeseca (uredno garažiran i povremno paljen),a nakon sedam dana vožnje servo je počeo da "zuji" jače od uobičajenog. (Kako komentarišete zujanje Opel/ZF serva - normalno ili to upućuje na kvar?) Provjeravao sam nivo ulja u boci, koja se nalazi na krajne nepristupačnom mjestu s desne strane ispod automobila (zbog čega bi nekog konstruktora trebalo ribnuti po đžepu), ali nisam siguran da sam dobro "izmjerio". Dakle na toj istoj boci nisam primjetio nikakav "mjerač" osim plastičnog produžetka na čepu. Kako se mjeri nivo ulja u ovoj boci?:( Drugo pitanje je ako je i moj zaključak tačan (nedostaje ulja, vidim vrhove segmenata u unutrašnjosti boce)koje ulje koristi Opelov servo? Naime, u prodavnicama mi nude ATF Dextron II (crveno) kao dobitnu kombinaciju. U Astri imam "zeleno" ulje. Te boje mi se nikako ne mješaju iako me prodavač uvjeravao da je "sve ok". Pošto imam ATF Dextron II ulje, jer isto koristim za automatski mjenjač Kadetta, zanima me da li se ono može pomješati sa "zelenim". Onako laički zaključujem da ako je viskozitet isti ne bi trebalo biti štete, jer i goriva ima raznih boja, ali... Na kraju bih samo da dodam sledeće. Pohvale izrečene na početku teksta idu na Vaš račun i iz još jednog razloga, a to je što shvatate potrebu ljudi da "nešto sami urade na svom automobilu". Radost "laičkih" mehaničarskih radova često je skuplja od koristi, a i činjenica je da "laici" sve manje imaju šta tražiti ispod "haube" savremenog automobila. Lično ne želim da napravim nešto kako ne treba sa mojim automobilom, ali ne mogu ni da se pomirim sa činjenicom da na Astri ne mogu obaviti nekoliko osnovnih operacija, barem da isprljam ruke. Zbog toga će mi Kadett vjerovatno još dugo godina biti draži. Vama gospodine Meiću sve najbolje u daljem radu, volio bih da ste malo bliže, tada ne bih razbijao glavu sa istinitošću savjeta prodavača i priučenih mehaničara. Srdačan pozdrav.
ODGOVOR:Uzrok pojačanog zujanja volana može nastati i radi nekvalitetnog ili dotrajalog ulja u hidraulici volana. Ulje se mijenja svake dvije godine ili svakih 60.000 km . Nivo ulja se kontrolira na čepu koji ima i mjernu šipku ( produžetak ) . Na tom produžetku je označen minimum i maksimum za nivo ulja. Ulje za volan je specijalno a njegova oznaka je 90 544 116 ( može se kupiti u Opel skladištu ), količina ulja je 1,4 litre. Neodgovarajuće ulje moše stvoriti nepotrebne probleme.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PALIO - SEAT INCA - MAJSTORI NE ZNAJU RJEŠENJE

Datum objave: 24.03.2011 18:49:06
Slika
PITANJE: postovani majstore, Imam dva automobila i dva problema, koje majstori u Vojvodini ne mogu da rese. 1. Fiat Palio weekend 1,9D 2001g Ako je klizav put(blato ili poledica, kada kocim, blokira mi prednji desni tocak. Zamenio sam diskove i plocice na oba tocka, ali problem je ostao. Inace kada je suv kolovoz sve je OK. Drugi auto je SAET INCA 1,9D 1998g ne mogu da ga upalim,kada sam pokusao da ga uaplim slepanjem, posle 2km non stop otpusteno kvacilo je upalio, tada radi OK, dok ne odstoji sat vremena.Pa sve ispocetka. bio je kod majstora, proverena Bosh puma, kompresija grejaci sve OK, nov kaumulator.Stavljen nepovratni ventil na dovod kod pumpe i nista. Posto nije nasao gresku ugradio je koliko vidim pumpu za gorivo od Z101 na dovod goriva od rezervoara i receno mo je da ako ne upali malo pokrecem polugu dok ne natera gorivo, vidi se posto je crevo providno. Mislim da to nije resenje, ali gresku nije moglo da otkrije jos par majstora. Molim Vas pomozite.Hvala unapred
ODGOVOR:Za problem s kočnicama na Seatu potrebno je provjeriti ispravnost glavnog kočnog cilindra, ispravnost kočnih kliješta i cilindara na prednjim kotačima, ispravnost visokotlačnih fleksibilnih cijevi kočnice. Kod dizel motora Seat mogu postojeti brojni razlozi radi kojih motor ne može upaliti a to su : faza motora, podešenost predpaljenja, tlakovi kompresije, prisutnot zraka u gorivu, dovod goriva, ispravnost goriva, filteri, nečist rezervoar, upravljačka elektronika visokotlačne pumpe, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja goriva, VT pumpa, električna instalacija. Ovakve probleme rješavamo svakodnevno i zato mogu reći da se uzroci mogu otkriti vrlo brzo a nakon toga i riješiti.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 1,6 i. - KUCKANJE IZ MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 18:30:38
Slika
PITANJE: Postovani...prvo da pohvalim izuzetnu stranicu! Moje pitanje se odnosi na Citroen C4, 2005 godina prozvodnje, 1.6 benzinski motor,58 000 km. Problem je u sljedecem, bucno kuckanje iz podrucja motora (problem s podizacima ili ventilima, mogu da pretpostavim ali zelim da cujem Vase misljenje)prilikom usporavanja (i samo prilikom usporavanja ne i prilikom ubrzavanja) izmedju 2000 i 1500 obrtaja (nevezano u kojoj brzini je automobil i iskljucivo u ovom opsegu). Kuckanje se javlja najizrazenije prilikom prvog paljenja ali ne odmah, vec po prelasku par stotina metara i prisutno je cijelo vrijeme te se kako se motor grije, lagano utisava i nakon dostizanja pune radne temperature uglavnom sasvim nestane ili je prisutno ali jedva cujno (moguce samo cuti ukoliko je u praznom hodu i podignuta hauba. Napominjem da sam mozda godinu i po unazad imao problem sa filterom ulja (poznat problem ukoliko se ne ugradi originalni PSA filter mada je sve radjeno u ovlastenom servisu)i da automobil sem navedenog problema radi besprijekorno i bez ikakvih problema. Unaprijed zahvalan!
ODGOVOR:Prema vašem detaljnom opisu sve ukazuje na defekt hidropodizača, manja je vjerojatnost da je uzrok aksijalna zračnost bregaste osovine. Postupak u ovom slučaju je : provjera ispravnosti pojedinih hidropodizača, zamjena neispravnog/neispravnih hidropodizača.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 2,0 D - PALI SE LAMPICA GRIJAČA

Datum objave: 27.03.2011 17:41:18
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem mazdu 323 2.0 d.1997.g.prešla je 198000 tkm.Radi se o lampici grijača koja se nekad upali odmah kod paljenja,bilo na hladno ili na vruć motor.Ta lampica se zna upaliti i tijekom vožnje.U vožnji prije nego se upali i počne blinkati u intervalima po dvije sekunde začuje se rondanje u motoru poput bregaste osovine.Poslije toga motor je malo brundaviji.Nekad se dogodi da se lampica ne upali neko vrijeme ali prbližno na brzini od 60-70 kilometara na sat motor zaronda i lampica počne treperiti.Par puta sam pokušao s pritiskanjem pedale gasa za vrijeme tog rondanja motora i dogodi se da odgodim za kratko paljenje lampice grijača.Molim Vas za odgovor što bi moglo biti i unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Navedena lampica ima višestruku funkciju, ista služi kao kontrolna lampica grijača i kao kontrolna lampica motora odnosno sustava za upravljanje motorom. U ovom slučaju ona se pali jer postoji greška/greške u sustavu za upravljanje motorom ( motor promijeni zvuk ). Moguće greške su : senzor radilice, zrak u sustavu goriva, senzor temperature goriva, MAF senzor, regulator količine goriva, solenoid vremena ubrizgavanja goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, EGR ventil, električna instalacija, MAP senzor, APP senzor, ECU centrala. Da bih točno znao o čemu se radi, trebao bih na Vašem autu obaviti dijagnostiku motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II 1,5 dCi -ZVUK NA NOVOM AUTU

Datum objave: 23.03.2011 18:27:38
Slika
PITANJE: Poštovani, vidim sa ste jako elokventni i expeditivni pa bih se i ja usudio postaviti Vam pitanje naravno ako budete imali vremena da na njega odgovorite.....ovako vozim Megana Generation 1.5 dci 86ks star 2 mjeseca, prešao sam sa njim manje od 3000 KM....auto troši oko 5,5 l, solidno ide, malo je prebučan (al nema izolacije motora pa je to valjda ok)+ još nekih sitnica ima al ajde sve se daju "durat" osim sljedeće za koju tražim Vaš savjet: ovako kad idem u rikverc i stisnem kočnicu iz ovjesa se čuje lagani "klik" (što brže vozim u rikverc i jače stisnem kočnicu jači je taj "klik"), međutim ako se i dalje krećem prema natrag i opet stisnem kočnicu onda tog klika nema, ali ako idem recimo naprijed pa onda natrag taj klik je gotovo uvjek pristutan, zamjetio sam da se taj isti klik čuje i kad motam na mjestu u desno volanom (ali slabije) ili kad u vožnji negdje motam desno a brže se krećem vozilom....naravno auto je u garanciji 5 godina (a serviser moj prijatelj) i odveo sam ga u servis i sve su pregledali (čuo se taj klik pri vožnji u mjestu) na ovjesu nigdje nema lufta sve su detaljno preda mnom pregledali...isti su rekli da su u pitanju kočnice (nisam dobro razumio kao da klješta nešto imaju malo hoda i kao da je to normalno i da su čuli i kod drugih megana...hmmm)...al aj dobro nadam se da nisam bio preopširan u opisu problema , nadam se da ćete mi pomoći sa nekim savjetom i još da napomenem auto besprijekorno leži na cesti, kočnice su također izvrsne tako da sumnjam u neki luft ( a i sev je regledano).....molim za savjet i unaprjed Vam zahvaljujem na istome!
ODGOVOR:Zvuk koji čujete i koji ste detaljno opisali nije uobičajen i nije normalna pojava osobito ne na novom vozilu. Zvuk nastaje radi zračnosti na nekom dijelu ovjesa, kočnih kliješta ili mehanizmu volana. U servisnim uvjetima nije teško otkriti kritično mjesto jer sam zvuk upućuje na mjesto gdje isti nastaje. Obzirom da je Vaše vozilo novo najvjerojatnije se radi o slabije fiksiranom dijelu ovjesa ili hvatišta za karoseriju. Zatražite uslugu i drugog servisa u cilju otklanjanja opisanog problema.
na vrh Povratak na vrh

FORD SCORPIO 2,3 i. - INERCIONI VENTIL

Datum objave: 23.03.2011 18:11:39
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meić, imam već neko vrijeme problem sa autom, pa me prijatelj savjetovao da se vama obratim za pomoć, naime, imam ford scorpio 2.3i 1997, nedavno sam mjenjao glavu motora i elektroniku, auto je radio kad je sklopljen motor ali smo morali ugasiti jer struja nije valjala, e kad sam struju uradio, motor nije više htio da pali, te je eletričar rekao da motor nije dobro sklopljen, a ja sam vidio da piše unutra jedno uputstvo vezano za ford scorpio da se mora pokrenuti sigurnosni prekidač pumpe za gorivo, pa sam se nadao da je to u pitanju, međutim, nisam mogao odgonetnuti gdje se nalazi taj osigurač, gledao sam kod kvačila ispod tapacirunga ali nema, da li mi vi možete reći gdje da potražim taj osigurač?Hvala puno na vašem vremenu da mi odgovorite na pitanje
ODGOVOR:Prekidač na koji mislite zove se inercioni ventil . Taj ventil se može nalaziti na različitim mjestima na vozilu. Najčešće se nalazi u prostoru motora ispod prednjeg poklopca motora ( haube ) s desne strane. Druga mjesta su : prostor prtljažnika, ispod sjedala vozača ili suvozača. Navedeni inercioni ventil ima karakteristićan izgled i lako ga je prepoznati. Deaktivira se jednostavnim pritiskom na zaštitnu manđetu ventila odnosno pritiskom na gornji dio ventila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO 1,2 - ZRAČNOST U VOLANU

Datum objave: 24.03.2011 17:49:57
Slika
PITANJE: Poštovani gosp.Meiću,već smo Vam pisali,ali nismo dobili odgovor,pa Vas molim ako možete nam pomoći.Naime imamo twingo 1.2 16 V 2002 god. redovito servisiran sa oko 230 000 km.Primjetili smo da ima lufta u volanu,auto ima sevo pa je postao nekako lagan i vuće u lijevo.Mehaničar tvrdi da treba mijenjati letvu volana. Dosta često imamo problema sa cviljenjem prednjeg dijela i mehaničar svaki puta mora namještati stabilizatore volana.Sutra smo naručeni na centriranje trapa,što nam savjetujete i gdje da prvo krenemo.Hvala
ODGOVOR:Ako stvarno postoji zračnost u volanu u većini slučajeva se to može otkloniti bez da se mijenja sklop kompletnog mehanizma volana. Najčešći uzroci su : spona volana, krajnik spone, radijalni ležaj zubne letve . U ovom slučaju nije teško utvrditi gdje je nastalo istrošenje i isto otkloniti. Nakon toga treba samo obaviti optičko podešavanje prednjeg ovjesa. Da ste malo bliže, rado bismo besplatno pregledali Vaše vozilo,predložili rješenje i otklonili neispravnost.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA 1,9 TD - TRZA U 3.,4. i 5.BRZINI

Datum objave: 23.03.2011 18:07:50
Slika
PITANJE: postovanje gospodine meic,evo mene ponovo sa problemom na citroen xanti-a 1,9 td 2001 godina automatski mijenjac.naime imam problem sa mijenjacem (bar tako mislim) u 3,4,5 brzini na otprilike 1700 do 2200 obrtaja cukanje ili trzanje isto kao kada kod manuelnog mijenjaca drzite papucicu gasa stisnutu a papucicu kvacila pritiscete i pustate u voznji.to se mozda desava i u prvoj i drugoj brzini ali posto auto brzo to presalta to se ne osijeti.sto se tice saltanja on na vrijeme salta.i preko 2200 obrtaja kada stisnem papucicu on povuce ne trza to samo znaci kada vozim u rasponu tih obrtaja u bilo kojoj brzini (3,4,5 posto se u tim brzinama duze vozi)znaci na obrtomijeru se vidi variranje broja obrtaja bas onako kako trza.neznam ako bih mijenjo ulje u mijenjacu koje ide i koja kolicina i da li ima kakav filter.konektore sam pregledao jer ste prosli puta bili u pravu ali tada je imao samo 3 i 4 brzinu.hvala na odvojenom vremenu za moje pitanje.pozdrav iz Tuzle .
ODGOVOR:Prema vašem opisu morate biti potpuno sigurni da li je uzrok motor ili mjenjač . Ako je uzrok trzanja motor , ispitajte sustav dobave goriva. Najčešće greške su : zrak u sustavu goriva, filteri, nečist rezervoar, visokotlačna pumpa. Ako je uzrok automatski mjenjač najprije zamijenite ulje u mjenjaču. Količina ulja za mjenjač je 3 litre, vrsta ulja je original Citroen . Navedite broj šasije kada budete nabavljali ulje za mjenjač.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 2,O TDCI - AGR VENTIL

Datum objave: 22.03.2011 20:36:50
Slika
PITANJE: Imam Ford Fok.us 2.0 TDCI 100 Kw Ghia 2005 godiste. AGR ventil nije dobro radio pa mi se palila kontrolna lampica od motora koja ukazuje da postoji neka greska.Isao sam na autodijagnostiku pa mi je pokazalo da je u pitanju AGR ventil.Skinuo sam ga,ocistio razradio sam klapnu na ulazu u Turbinu i sve sam ponovo spakovao. Stangica na ventilu sada radi dobro ali se kontrolna lampica od motora ponovo pali i sada mi pokazuje da je pojacano SUPER punjenje. Da li mozete da mi objasnite sta bih sada trebao da uradim kako bi moj motor radio dobro.
ODGOVOR:Ako postoji greška na AGR ventilu ( Abgasruckfuhrung ) , samo u rijetkim prilikama čišćenje pomaže. U ostalim slučajevima EGR ventil treba zamijeniti. Motor Vašega vozila je moderan dizel motor Common Rail kompjutorski upravljan i radi toga najprije treba napraviti kompjutorsku dijagnostiku motora, otkriti trenutne neispravnosti i nakon toga otkloniti otkrivene neispravnosti. Najbolje bi bilo da obavite kompjutorsku dijagnostiku motora i nakon toga ćete znati što je neispravno . Osim AGR ventila neispravan može biti i sustav za regulaciju tlaka turbine.
na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 - ZVUK TURBINE

Datum objave: 22.03.2011 20:29:08
Slika
PITANJE: Postvani gosp.Meić molio bih vas da mi pomognete,naime turbina na mom audiju B4 zviždi pri malo jacem stiskanju papucice gasa(nemam obrtomjer tako da neznam na kom broju obrtaja)auto normalno vuce i ne trosi ulje.Sta da radim?Unaprijed hvala.
ODGOVOR:Zvuk turbine koji čujete može nastati na nekoliko načina i to : kada postoji propuštanje na nekoj cijevi na tlačnoj strani turbine, propuštanje na intercooleru, kada postoji velika količina gareži u samoj turbini, kada postoji istrošenje na ležajevima turbine ili na osovini turbine. Provjerite najprije propuštanje na tlačnoj strani turbine.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - ŠKRIPI VOLAN

Datum objave: 22.03.2011 20:26:38
Slika
PITANJE: Poštovani gosp. Meić, imam twingo, 2002. god., 1.2, 16 V, servo volan. Zadnjih nekoliko dana škripi volan dok se okreće u lijevo i čini se lakšim nego prije , a osijeća se da ima i lufta. O čemu se točno radi i koliko hitno bi se trebalo ici na popravak jer autom se prevali svaki dan oko 150 km. Inače auto ima ukupno prijeđenih 230000, redovito servisiran. Unaprijed hvala.
ODGOVOR:Servo volan je dograđeni sustav na klasični sklop volana. Prema vašem opisu najprije bi trebalo ispitati mehanički sustav sklopa volana i utvrditi postoje li istrošenja ili deformacije na istome. Ako postoje bilo kakve neispravnosti potrebno ih je otkloniti. Moguće neispravnosti su ; deformacija zubne letve, zupčanik zubne letve, ležajevi volana, spone volana. Nakon ovoga treba provjeriti i stanje lijevog i desnog ovjesa. Kada je ovaj dio posla obavljen ostaje smo još električno hidraulični sklop servo volana. Na ovom sklopu najčešće otkazuje : senzor kuta volana, električna instalacija, mehanizam servo volana, upravljački modul servo volana.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,5 TDI V6 - IZBACIJE BIJELI DIM

Datum objave: 21.03.2011 19:30:51
Slika
PITANJE: postovani imam dva pitanja pa ako ste u mogucnosti da mi odgovorite: vozim audi a6 2,5 tdi v6 1998g. i poceo je puno dimit ali ne non-stop vec kada se ugrije izbaciva vecu kolicinu bjelog dima, ali kad radi u leru skoro pa nista, a drugo je u vezi sa mjenjacom automatik tiptronik nece da prepozna kad pribacim na tiptronik a ne pokaziva nikakvu gresku na getribi. unaprijed hvala
ODGOVOR:Na Vašem vozilu najprije treba ispitati pojavu bijelog dima a tek nakon toga automatski mjenjač. Loš rad motora može utjecati na upravljačko računalo automatskog mjenjača. Postoje dvije vrste bijelog dima , jedan se stvara od vodene pare koja nastaje ulaskom rashladne tekućine u cilindre a drugi nastaje od motornog ulja koje također može ulaziti u cilindre. Ako se radi o vodenoj pari, najčešći uzrok je oštećenje na nekoj od brtvi glave motora. Ako dim nastaje od motornog ulja najčešći uzrok su vodilice ventila, klipni prstenovi , turbina. Prvi korak koji treba napraviti jest ispitivanje mehaničkog sustava motora kako bi se došlo do spoznaje kako nastaje spomenuti dim.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - DEMONTAŽA PLINSKOG REZERVOARA

Datum objave: 20.03.2011 12:50:04
Slika
PITANJE: poštovani! imam opel kadet jaje sa plinom kojem je plinska boca smještena u prtljžnik,trebao bih prevest jedan manji ormar al mi ne stane u prtljažnik radi boce.pa me zanima koliko je pametno da zatvorim ventil od plina na boci i odšarafim one dovode na njoj i skinem ju van pa kasnije opet vratim sve na svoje mjesto?da li postoji kakva opasnost pri izvođanju iste? hvala!
ODGOVOR:Prilikom svake demontaže plinskog rezervoara i prilikom ponovne ugradnje može doći do oštećenja priključaka dovoda goriva . Tom prilikom može doći do propuštanja plinske instalacije. Takve radove bi bilo dobro obaviti u servisu jer servis može ispitati propuštanje nakon ponovne ugradnje rezervoara. Vi kao vlasnik vozila možete raditi po želji što želite ali Vam je to ne mogu savjetovati.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 DIZEL - NEPODNOŠLJIVO SE TRESE

Datum objave: 21.03.2011 13:06:54
Slika
PITANJE: Strpljivi gospodine Meiću.Pišem već drugi put u kratkom roku vezano za polo dizel 1,9 iz 96.god.Problem vezan za ležajeve uspješno je riješen,no ovaj put pišem o nepodnošljivom trešenju auta u unutrašnjosti npr.na semaforu.Pokušao sam popustiti treći nosač motora koji je vezan za pod ,kad je on otpušten sve vibracije prestaju.Stavio sam novi nosač ,pritegnuo ga ,opet trese kao i prije.Napomenuo bih da je broj okretaja motora nešto malo preko 1000 i ne mogu ga smanjiti na vijku kod sajle za gas na bosch pumpi.Dali bih se smio upustiti u namještanje minimuma na nekom drugom vijku ili ne?Trenutno sam povećao broj okretaja na nekih 1300 jer su vibracije ipak nešto manje.Riješili problem ili ne hvala na svemu!
ODGOVOR:Uzrok vibracija koje ste opisali može biti neki od nosača motora, ispušni sustav , sam motor . Najprije provjerite da li se ispušni sustav dodiruje na nekom mjestu karoserije, provjerite i ispravost ispušnog sustava, provjerite redom sve nosače motora. Ako je sve navedeno u ispravnom stanju uzrok vibracija je nepravilan rad motora. Najčešći uzroci nepravilnog rada motora su mehaničko istrošenje motora ( kompresija, faza motora, neispravan sustav dobave goriva ( dize, visokotlačna pumpa ). Ako zaključite da je uzrok sam motor , test i defektažu motora nije moguće napraviti na amaterskoj osnovi jer je za to potrebno specijalističko znanje i dijagnostička servisna oprema.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV SDI - OTPALE ZAKOVICE NA DIFERENCIJALU

Datum objave: 20.03.2011 12:47:06
Slika
PITANJE: Kao prvo topli pozdrav Vama i sve najbolje...imam pitanje koje mi neda "mira" imam golfa IV SDI i prije nekoliko mjeseci sam morao popravljati mjenjac, jer su "nitne" na diferencijalu otpale...e sad majstor mi je rekao da je zbog naglog startanja(naravno ne mog jer sam imao sa tim probleme od pocetka mislim od kupovine)...i te nitne su prilikom otkidanja ostetile diferencijal tako da je zamijenjen....stavljen mu je diferencijal golfa 2(jer je isto samo ovaj ima vise "zuba")...e mene sad zanima da li je ovaj diferencijal izdrzljiviji mislim prvenstveno na te "nitne" jer se stalno bojim da mi se taj problem ponovo ne pojavi...unaprijed hvala
ODGOVOR:Kvarovi diferencijala su izuzetno rijetki a još rijeđi je kvar koji ste Vi naveli. Ako ste ugradili diferencijal s većim prijenosnim omjerom ( više zubi ) , Vaše vozilo će imati manju brzinu i slabije ubrzanje. Diferencijal koji ste ugradili kao i diferencijal koji je odgovarajući imaju istu kvalitetu zakovica . Za trajnost diferencijala općenito je najvažnije da redovito kontrolirate i mijenjate ulje u mjenjaču.
na vrh Povratak na vrh