Danas je: 01.09.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENULT VEL SATIS - NE PRIHVAČA GAS I GUBI SNAGU

Datum objave: 01.04.2011 01:12:10
Slika
PITANJE:

Postovani gosp. Meic, Iz vasih objasnjenja da se zakljuciti da ste dobro potkovani sa znanjem I iskustvom u vasoj struci. Imam jedan problem pa ako uhvatite vremena za odgovoriti, unaprijed se zahvaljujem. Vlasnik sam Renault-a Velsates-a 3.0 v6 dci, 2003god, presao 160000km. Problem koji mi se javlja je da oko 2000 o/min automobile nece da prihvaca gas te pocinje trzati I izgubi snagu. Povremeno u voznji nestanu ti simptomi I auto normalno vozi i ima naormalnu snagu. Spojio sam se na auto dijagnostiku i ona pokazuje EGR ventil problem. Pri vizualnom pregledu u radu motora se da primjetiti kako se interkuler napuhuje. Misljenja sam da je do EGR ventila mada ni to ne treba biti sto posto tocno. Da ga je jednostavno skinuti na ovom tipu motora to bi bez problema promjenio I otklonio takve sumnje ali terba rastaviti pola motora za njegovu zamjenu. Pomislio sam da je do senzora usisa zraka ali nije, on je u redu. Da li problem moze stvarati TDS magnetni sensor polozaja radilice, mozda se na njega nakupilo prljavstine? Otisao sam u ovlasteni Renaul-ov servis te mi oni kazu da je do visokotlacne pumpe. Da su se spojili sa dijagnostikom I ona nista ne pokazuje ali u voznji su pratili parameter pa su uocili kako pumpa ne moze postici propisane vrijednosti tlaka.Ja ih pitam da li su sto posto sigurni, s obzirom da se ne radi bas o malim iznosima cca 30000kn, oni kazu da su sigurni. Smatram da se ovakvi simptomi rjesavaju od malih stvari prema vecima uz pomoc eliminacije. Neznam da li sam u pravu ali ako sprice npr. kaplju tada ni pumpa ne moze postici radni tlak. Puno toga sam iskombinirao sto bi moglo biti ali evo i Vas pitam da li ste se sretali sa necim slicnim pa ako jeste da mi pomognete pri odluci sto ciniti.

ODGOVOR:

Logičan je način na koji razmišljate, prilikom iznalaženja kvara  treba krenuti od najjednostavnijih komponenata prema najsloženijim sklopovima. Logično je da najprije provjerite sve senzore na motoru, tlak turbine, mehanički sustav motora . Navesti ću i moguće uzroke radi kojih motor izgubi snagu a to su : filteri, nečist rezervoar, dobavna pumpa, zrak u sustvau goriva, senzor pedale gasa, mjerač mase zraka, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil Waste Gate, EGR ventil, upravljanje EGR ventilom, senzor tlaka goriva, solenoidni ventil tlaka goriva, senzor temperature motora, senzor temperature goriva, senzor radilice, senzor bregaste osovina, električna instalacija, ECU računalo. Nakon pregleda i dijagnostike Vašega vozila mogao bih navesti što je neispravno i predložiti rješenje.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - PRIKAZ TEMPERATURE MOTORA

Datum objave: 04.04.2011 09:31:41
Slika
PITANJE:

Postovani gosp.Meic, imam Peugeot 307 sw 2,0 hdi sa 107 PS,GP 2002, vec 2 godine i nisam imao nikakvih problema,medjutim sada sam primjetio da se kazaljka temp.motora stalno zakuca na 80 stepeni i vrlo rjetko ide ka 90 stepeni,prosle godine je temperatura motora pokazivala stalno 90 stepeni kao da se tu zakucala sto bi trebalo biti normalno.Prije 2 tjedna sam promijenio termostat kod peugeota i oni kazu da je to normalno da se temp.krece od 80-90 stepeni,mada kod mene na autu kao sto vec rekoh stoji na 80 pa se malo popne na nekih 85 pa opet ide dolje na 80. Molim Vas za savjet zbog cega je to sad odjednom. Krajem 2010 god. je promijenjen zupcasti remen ,auto ima 135000 km. unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Promjene koje su se dogodile u prikazu temperature motora mogu nastati radi nekoliko razloga. Mogući uzroci su : neispravan rad termostata, neispravan senzor temperature motora, neispravna električna instalacija do instrument ploče, neispravan instrument za temperaturu. Najprije provjerite ispravnost termostata i ako je isti ispravan ispitajte senzor za temperaturu motora jer je to česti uzrok krivog prikaza temperature motora.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV -PREGLEDATI PRIJE KUPNJE

Datum objave: 02.04.2011 11:02:09
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, prije svega vam moram uputiti čestitke za stručnost i kvalitetu savjeta, te spremnost da pomognete ljudima. Molio bih vas za vaše mišljenje u vezi izbora pri kupnji rabljenog automobila. Naime, zainteresiran sam za golfa 4 benzinca od 2000-2003. Dvojim između modela 1.4 16v, 1.6 8v i 1.6 16v. Dobio sam kontradiktorne informacije o prednostima i nedostacima svakog od pojedinih modela. Posebno sam upozoren na nedostatke 1.4 16v motora (a upravo on mi je najzanimljiviji), tj. da je preslab i da nakon prvih 100000 km obično treba mijenjati klipne prstenove, zatim se spominju leteći ležajevi, mjenjač itd. Kod modela 1.6 ventili, bobine i sl. Pronašao sam nekoliko potencijalno zanimljivih modela 1.4 16v 2000 i 2001, s plinom i bez njega. Kilometraža se kreće oko 100000-130000 km, pa ne znam dali u takve motore uskoro slijede ozbiljnija ulaganja i kolike su cijene takvih zahvata. Cijene vozila su oko 5000 eura. Osim ovoga, načelno me zanima i golf 3 benzinac, ali sam savjetovan da je kod njih karoserija lošeg kvaliteta, pogotovo uzevši u obzir starost, a u obzir bi došao i neki renaultov model klase ekvivalentne ovakvim golfovim modelima. Inače automobil će uglavnom biti korišten na području dalmacije, dakle nema posebno niskih temperatura. Nadam se da pitanja nisu preopćenita. Bio bih vam doista zahvalan ako ste u mogućnosti dati vaše cijenjeno mišljenje i sugestije o svemu navedenom. Zahvaljujem vam se i upućujem lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Od motora koje ste naveli svi su podjednake kvalitete . Vi izaberite motor i vozilo koji su u najboljem stanju. Do spoznaje o stanju vozila i motora možete doći jedino stručnim i detaljnim pregledom motora i vozila u cjelini. Na taj način ćete izbjeći neugodna iznenađenja . Kada vozilo izaberete i kupite napravite kvalitetetan servis vozila. Vozilo Golf III je također kvalitetno ali je bolji izbor mlađe vozilo.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA -LUPANJE IZ PODRUČJA L.KOTAČA

Datum objave: 01.04.2011 09:54:41
Slika
PITANJE:

Postovani! Pojavio mi se sljedeci problem: kada motam puni volan lijevo nakon pola volana cuje se lupanje iz podrucja lijevog kotaca, tj. kao dva tupa udarca tup, stanka, tup. Kada vracam volan desno opet se ponove ta dva udarca. Nakon srednjeg - ravnog polozaja motanjem punog volana desno ne cuje se nista. Takodjer, nakon sto ga smotam u lijevo i cuju se prva 2 udarca volan stoji malo ulijevo. Ovo se javlja povremeno. Npr. 2 dana je prisutno a onda 2 tjedna je sve ok. Bio sam na provjeri geometrije kotaca, pogledali su mi ovjes i nisu rekli da je u necemu problem. Mozda nisu detaljno/ispravno pregledali. Takodjer bih napomenuo da mi se iz desnog kotaca prije odredjenog vremena culo slicno i ispostavilo se da se radi o lupanju plastike blatobrana - mislim da dijela plastike uz bok kutije motora. Da li po ovom opisu mozete poblize reci u cemu bi mogao biti problem (osim da je to lupanje neke plastike) ili je ovaj opis preopcenit? Hvala! Radi se o prijelaznom modelu Lagune 1, 1.9dci.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu lupanje može dolaziti iz pojedinih dijelova ovjesa, iz mehanizma volana. Najčešći uzroci su: kugle, spone , krajnici ,selen blokovi, balans štanga, vertikalne spone. Pregledom vozila na servisnoj dizalici lako možete otkriti uzrok . Nakon toga nije teško otkloniti kvar.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 - KADA SE DA GAS, UGASI SE

Datum objave: 31.03.2011 13:23:04
Slika
PITANJE:

Postovanje, gospodine Meicu, imam jedan problem u vezi s PASSAT-om B3 1990.god. PB oznaka motora, 1,8 benzin+plin, 82 KW. Problem je taj sto ne prima gas kad radi na benzin, upali iz prve cim zaverglam i radi na leru, ali se trese motor i ponasa se kao da ce se ugasiti svakog trenutka, cim dam gas ugusi se, pocne da trokira i ugasi se. Dok kad prebacim na plin radi bez problema na ler gasu i prima gas bez problema kad pritisnem papucicu gasa. Pre nedelju dana sam kupio novi regulator pritiska goriva i zamenio ga, ocistio sam ultrazvucno brizgaljke i ispitao i sve su OK, ali problem nije nestao u vezi rada na benzin. Molio bih Vas da mi odgovorite sta mi je ciniti. Unapred zahvalan. Pozdrav.

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila ima Bosch Digifant ML6.1/4 sustav ubrizgavanja goriva i to je najčešći uzrok radi kojega motor nema snage . Ispitajte najprije stanje svih filtera, čistoću rezervoara, tlak goriva , ispravnost injektora. Nakon toga po potrebi ispitajte i slijedeće :  fazu motora, kut predpaljenja, kvalitetu iskre na svjećicama ( probijanje visokog napona ) , senzor položaja leptirastog ventila, MAF senzor, MAP senzor, senzor radilice, senzor kisika, leptirasti ventil, senzor VSS, električnu instalaciju od motora do ECU centrale .

na vrh Povratak na vrh

FORD SIERRA 2,0 - PROBLEM JE PALJENJE NA PLIN

Datum objave: 01.04.2011 09:50:16
Slika
PITANJE:

posedujem Ford Sieru 1958 god. linijski motor karburator 20. ccm , imam problem oko paljenja uglavnom prvog kada je motor hladan kao i kada se ohladi posle voznje, ugradjen je plin i problem je oko paljenja na plin. Promenio sam svecice nove Seper Bosna, razvodnu kapu, kablovi su dobri, zamenio ulje, i nije mi jesano kada upalim na gurku posle silnog verglanja i ubrizgavanja plina, auto radi normalno , nakon cega ga ugasim i isti pali na kljuc bez gasa i dugog verglanja i radi normalno. Cinimi se da i potrosnja je znatno veca. Sta je u pitanju bio bi vam zahvalan jer stvarno gubim strpljenja jer navedeni auto imam odskoro tako da nema njegove mane. HVALA

ODGOVOR:

Ako motor dobro pali na benzin to je dobar pokazatelj i tada treba ispitati ispravnost plinskog sustava. Najčešće greške plinskog sustava su : podešenost količine plina, neispravan uređaj za hladni start ( čok ), filteri, dotrajale membrane na isparivaču, ventil za otvaranje plina, prekidač plin - benzin, cijevi dovoda plina, multi ventil .

na vrh Povratak na vrh

AUDI , ALFA - KOJI KUPITI ?

Datum objave: 01.04.2011 09:15:02
Slika
PITANJE:

Postovanje.Kupio bih automobil do nekih cca 11 000 eura.Dvoumim se izmedju audi a3 dizel ili benz od 2004 na gore. Alfa 156 1.9 jtd 2005.koje je vase misljenje.Nisam vozio jos A3 ali cujem da je ovjes dosta tvrd.Znam da bolje drze cijenu nego alfe.da li A3 1.6 trosi previse cca 9 l za 102 ks.tj da li je trom? hvala puno.Naravno da sto god uzmem doci cu kod vas na pregled.

ODGOVOR:

Kada kupujete vozilo onda ga birate po svojim kriterijima. Tom prilikom uzimate u obzir i slijedeće: praktičnost servisiranja , cijenu servisiranja, nabavku dijelova, potrošnju goriva, i sve druge troškove koje će nastati korištenjem vozila. Od navedena dva automobila kvalitetniji je AUDI i manje gubi na cijeni prilikom eventualne prodaje. Alfa je ugodnija za vožnju i vizuelno je ljepša. Mislim da nećete pogriješiti ako po svom kriteriju izaberete vozilo. Prije nego kupite vozilo obavite stručni pregled vozila. Kada vozilo kupite napravite temeljiti servis vozila .  Ovakve preglede i servise radimo često i zato mogu reći da je to vrlo korisno napraviti.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 220 CDI - POTROŠNJA GORIVA?

Datum objave: 01.04.2011 00:18:23
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Mejiću, prije mjesec dana kupio sam Mercedes e klasa 220 cdi classic, mehanički mjenjač. Godina proizvodnje je 1999. Prošao je 141.300 km i u vrlo dobrom je stanju. Zanima me kolika bi mu realno trebala biti potrošnja goriva po gradu i na otvorenom? Naime, u njegovoj knjizi piše 4,9 l diesela na otvorenom i 8,5 po gradu. Ovaj troši znatno više i to 9,5 po gradu i gotovo 8 litara na otvorenoj cesti. Mjerio sam prije dva tjedna kada je bilo hladnije vrijeme. Na njemu su ljetne gume u dobrom stanju. Ako prema vašem mišljenju troši više nego je realno što trebam učiniti? Unaprijed hvala na odgovoru, DV

ODGOVOR:

Proizvođač uvijek navodi potrošnju goriva nižu nago što je u stvarnosti , na taj način privlači potencijalne kupce. Potrošnja koju ste naveli je realna jer Vi vozite na svoj način kako ste navikli. Ako bi se jako trudili i ako bi vozili na način kako najmanje potrošiti goriva vjerujem da bi se približili potrošnji koju je naveo proizvođač. Obzirom da ste vozilo kupili rabljeno i da je starost vozila 12 godina dobro bi bilo da obavite servis vozila koji bi uključio : zamjenu svih tekućina, svih filtera , provjeru kočnog sustava, provjeru podvozja, servis klima uređaja, kompjutorsku dijagnostiku motora. Ovakve radove obavljamo često i iz iskustva znam da je ovakav servis vrlo koristan . Nakon servisa i potrošnja goriva bude nešto manja.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,0 HDI - TERMOSTAT

Datum objave: 01.04.2011 00:27:35
Slika
PITANJE:

Postovani, prije svega sve pohvale na sajt i podršku. Citroen c5 2.0 hdi 2005 god otisao mi je termostat za hladnjak. Ne mogu naci rezervni treba se cekati 2 mjeseca i prilicno je skup. Cuo sam da je u nekih fordovih modela galaxy mondeo ili peugeot 807 isti. Da li je to istina. Rekli su mi da je termostat sa kucistem. unaprijed hvala

ODGOVOR:

Nije dobro da na Vašem vozilu radite grube improvizacije i da ugrađujete neodgovarajuće dijelove . Termostat je vrlo važan faktor za funkciju motora jer regulira radnu temperaturu  motora .Nije točno da se termostat čeka dva mjeseca , isti se može nabaviti u roku od nekoliko dana . Moj savjet je da ugradite originalni termostat  koji je najskuplji ali će za Vas biti najeftiniji jer će na taj način motor ispravno funkcionirati a radna temperatura će uvijek biti 90°C .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,6 i. - POVREMENI PROBLEM

Datum objave: 01.04.2011 00:25:30
Slika
PITANJE:

Postovanje, imam mali problemcic pa ako moze pomoc. Naime rijec je o vozilu Audi A4 8E, 1.6 benzinac, 74 kW, 2003.g., nedavno sam ga uzeo polovnog u ovlastenoj Audi auto kuci, kako smo ga spajali na dijagnostiku kod njih u servisu prije uzimanja tako sam ja isao poslije i kod drugih mehanicara pa ga spajali i stvarno na dijagnostici ne pokazuje nikakvu gresku. 1. Medjutim, u zadnje vrijeme sam primjetio, kada ga tek po prvi put palim ujutro i kada auto upali i kada krenem negdje nece bas da ubrza onako kako mu ja dodam gas, sto vise pocne da se gusi dok malo ne stisnem kvacilo i nabijem obrtaja, no poslije samo jednog predjenog kilometra sve je normalno, i ako bih ga ugasio taj isti dan i neka se i ohladi skroz pa ga poslije opet palim to se nece dogoditi. Na dijagnostici i dalje nista ne pokazuje. 2. I jos jedna stvar, mozda je povezana je sa tim a mozda i ne. Nekada ali samo nekada, ujutro kada ga palim, osim sto nece nikako da upali u onu sekundu ili dvije koliko je potrebno zaverglati, pa i kada upali motor se trese kao i obrtaji, najbolje bih taj zvuk motora opisao sa zvukom auta (sa 4 cilindra) koji radi na 3 cilindra tj. da mu jedan ne radi, znaci u pola godine to se dogodilo nekih 5 puta, i kada se to dogodi ugasim auto, ponovo ga upalim i sve u redu. Da li je moguce da voda negdje ili nekako dospije do goriva ili sta ja znam jer sam primjetio da mi se to dogodilo mozda 2 puta kada sam ga prao i jos jednom kada je bilo jutarnje rose po njemu. Na bilo kakvom odgovoru bio bih zahvalan.

ODGOVOR:

Kompjutorskom dijagnostiko možete obaviti kontrolu samo nekih funkcija motora, za ostalo je potrebno pojedinačno ispitivanje pojedinih komponenata sustava ubrizgavanja, sustava paljenja , mehaničkog sustava motora. Prema Vašem opisu moguće neispravnosti su : filteri, tlak goriva, nećist rezervoar za gorivo, nečisti injektori, senzor temperature motora, aktuator minimuma. Ispitajte i ovo što sam naveo.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - KAKO GA POKRENUTI NAKON 2 GOD.STAJANJA

Datum objave: 30.03.2011 23:45:46
Slika
PITANJE:

Postovanje, imam jedno pitanja pa bio bih zahvalan na bilo kakvom odgovoru. Naime, sto treba uraditi, tj. koji je postupak da se pokrene auto koji je stajao nekih godinu do dvije u garazi i nije niti jedanput upaljen, znaci prije je se redovito vozao, odrzavao itd. U pitanju je Renault Twingo. Hvala i lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Potrebno je :  provjeriti stanje akumulatora i po potrebi ga napuniti ili zamijeniti, demontirati svjećice, u svaki cilindar uliti malo ulja , startati motor bez svjećica da se navedeno ulje rasporedi po cilindrima i klipnim prstenima, staviti svjećice ( postojeće ako su dobra ili nove ), startati motor. Ako motor upali odmah pratiti da li se kontrolna lampica od ulja ugasila. Ako je nakon prvih desetak sekundi zvuk motora normalan treba pustiti da motor na mjestu radi desetak minuta. Nakon toga obvezno zamijeniti ulje u motoru i filter ulja. Nakon toga po potrebi provjeriti ispravnost i ostalih sustava na vozilu.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 200CDI - CVRKUTANJE U KRAJNJEM LIJEVOM POLOŽAJU VOLANA

Datum objave: 29.03.2011 21:45:58
Slika
PITANJE:

Poštovanje, Imam mercedes 200CDI C klase, W 203, proizvodnje 2001. godina, model 2002, a prije nekoliko dana sam čuo "cvrkutanje" kada dođem sa volanom u kranji lijevi ili desni položaj tj. do kraja. Kad malo otpustim volan, zvuk prestaje. Taj zvuk se čuje samo kada moram parkirati vozilo, odnosno okrenuti se sa vozilom. Tijekom vožnje nema zvuka. Na vozilu imam gume 215X55X16. ljetne.

ODGOVOR:

Zvuk koji čujete u krajnjem položaju volana nastaje radi djelomičnog proklizavanja kanalnog remena . Uzrok može biti sam remen, natezač remena, povećani otpor servo volana u krajnjem položaju. Najprije provjerite remen i napetost remena.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - SUSTAV ZA REGULACIJU FAROVA

Datum objave: 29.03.2011 21:28:25
Slika
PITANJE:

Pitanje: Jas sam iz Pehceva, mali gradic na Istoku Makedonije i cesto posecujem vasu odlicnu veb stranu. Imam Skodu Feliciju LX 1.3, 1997 I u odlicnom je stanju. Pre izvesnog vremena javio mi se jedan mali problem, ne radi mi sistem za regulaciju prednjih svetla. Pitao sam nekoliko lokalnih servisera ali oni neznaju otkloniti ovaj nedostatak. Vidim da u sistemu nedostaje tekucina. Molim Vas da mi odgovorite kakva je tekucina u sistemu I kako se moze popraviti ovaj kvar.

ODGOVOR:

Sustav za regulaciju farova radi pomoću dva elektromotorića koji se nalaze direktno na farovima. Neispravno može biti : elektromotorići, električna instalacija , šalter za regulaciju visine farova u kabini, osigurač, relej na kutiji osigurača. Ovaj kvar može riješiti svaki bolji autoservis. Niste naveli u kojemu sistemu nedostaje tekućine. Ako je to rashladni sustav ispitajte sve gumene cijevi, spojeve cijevi, hladnjak, ekspanzionu posudu, pumpu za vodu, brtvila na motoru, radijator grijača .Ako sustav za regulaciju farova na Vašem vozilu nije električni onda može biti  vakumski. To znači da taj sustav koristi podtlak iz usisnog kolektora motora i pomoću toga obavlja funkciju podešavanja nivoa farova. Ako je sada sustav izvan funkcije najčešće neispravnosti su : vakum cijevi ( propuštanje ), komanda za podešavanje visine farova, mehanizam za podešavanje u samim farovima ( oksidirao, zablokirao ) , vakumski priključci sustava .

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -KAKO RADI KOMPJUTORSKI POKAZIVAČ GORIVA

Datum objave: 29.03.2011 17:13:40
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meicu, S obzirom das am siguran da mi pravilno mozete odgovoriti na dilemu koju imam a koju vodim sa servisima (cak I zvanicnim), htio sam da mi pojasnite na kom principu radi kompjuter pokazivac potrosnje goriva. Naime, na mondeu tdci 1.8 (2008) imam situaciju da mi kompjuter pokazuje potrosnju od 4.8 (otvoreno) do 8-9l (grad) ali da mi kazaljka pokazivaca rezervoara pada mnogo brzo u odnosu na tu potrosnju. U pismu dobijenom iz Grand Motorsa iz Beograda sam dobio objasnjenje da nijedan od pokazivaca nisu tacni, I da je najtacnije da se napuni rezervoar, odvozi 100km, I opet dospe do vrha, I provjeri potrosnja. E sad mene zanima, cemu sluzi onda kompjuterski pokazivac potrosnje I na kom principu on radi ako nije tacan ( da li je vezan sa plovkom, s obzirom da I plovak moze da salje pogresne podatke) ili je vezan za pumpu, I ako je vezan za pumpu I mjeri kolicinu usutog goriva, onda bi trebalo da bude tacan. Zanima me kako funkcionise taj mehanizam I da li je vjerovati kompjuteru, a I ako nije, da li se moze nesto uraditi da se potrosnja moze tako ocitavati, a ne svaki put puniti rezervoar do vrha I mjeriti. Veliko hvala I puno pozdrava,

ODGOVOR:

Sustav za prikaz potrošnje goriva putem putnog računala je vrlo složen sustav koji koristi mnogo podataka kao što su : vrijeme otvorenosti diza, tlak goriva, položaj papućice gasa, tlak zraka u usisnom kolektoru, trenutnu brzinu vozila, broj okretaja motora , položaj pedale kočnice , rad motora u režimu Cutt Off Kada se koči motorom . Svi navedeni podaci putem senzora , davačai aktuatora dolaze u upravljačko računalo . Upravljačko računalo prema tim podacima izračunava potrošnju goriva i istu prikazuje na zaslonu kojega Vi pratite tijekom vožnje. Navedeni podaci koje sam naveo mogu više ili manje odstupati od stvarnih vrijednosti te je na taj način moguć i neprecizan izračun potrošnje goriva . Tome se ne treba čuditi jer je to posredan način izračunavanja .
Precizan način je kao što ste i Vi to naveli potrošnja goriva podjeljena s prevaljenim putem. Na kraju bih Vam napomenuo da je automobil samo jedan običan proizvod koji se radi seriski u velikim serijama , isti treba zadovoljavati minimalne kriterije za masovnu upotrebu. Kada bi se isti radio u malim serijama uz maksimalnu kontrolu i i ispitivanje svih komponenata , tada bi isti bio mnogo kvalitetniji ali tada njegova cijena ne bi bila prihvatljiva za tržište.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - STAO NASRED CESTE

Datum objave: 30.03.2011 09:40:14
Slika
PITANJE:

Poštovanje Vozim Twinga iz 97. i nakon redovnog servisa mi je auto stao na sred ceste..upalila se lampica "akumulator" i to je to..Majstor mi je rekao da je otišao alternator..e sad mene zanima cijene njega bez ruku..Majstor je rekao 700 kuna..da li je to realna cijena? I još jedno pitanje za isti auto..koliko koštaju "zadnji kočni cilindri".. hvala i lijep pozdrav

ODGOVOR:

Na vaše pitanje mogu točno odgovoriti i navesti cijene pojedinih dijelova nakon pregleda Vašega vozila. Cijena koju ste naveli nije cijena alternatora nego cijena dijelova i popravka alternatora. Cijenu zadnjih kočnih cilindara možete saznati ako nazovete bilo koju trgovinu s autodijelovima. Još bolje je da Vam tu cijenu navede servis kod kojega ćete popravljati Vaše vozilo. Moj običaj je da nakon detaljnog pregleda svakog vozila ( koji je besplatan ) točno navedem cijenu dijelova i cijenu rada. Takav pristup cijene svi vlasnici vozila.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,6 D - IMA SAMO ČETIRI BRZINE

Datum objave: 30.03.2011 09:35:06
Slika
PITANJE:

Golf 2 1,6 dizel,1992 godina Postovani gospodine moje pitanje nije vezano za bilo kakav kvar vec od vas trazim da mi date savjet po pitanju sljedecih stvari...Naime ja vozim gore oznacenu marku automobila vec skoro godinu dana i auto uglavnom koristim za kratke relacije koje ne zahtjevaju velike brzine.Moram se pohvalit da redovno vodim racuna o svim vitalnim stvarima automobila i nema ni jednu bolnu tacku redovno mijenjam ulje svi filteri su mi novi i auto nije nikad forsirano lamela ja uredu i motor je u ekstra stanju TIP TOP.Ali moje auto ima jednu manu koja mi nije toliko smetala prilikom kupovine jer ima samo 4 brzine.Moje pitanje ide u smjeru da mi date savjet do koje granice bi ja smjeo ici sto se tice brzine kada sa mojim autom izadjem na autoput odnosno da li ima velike razlike u postizanju velikih brzina izmedju mog cetvero brzinca i petobrzinaca iste marke i klase..Ja dosad sam isao samo do 100 km/h jer nisam imao potrebe za vecom brzinom pa ako imate iskustva sa slicnim slucajevima molim vas da mi pomognete nekim savjetom po pitanju ovog.Koja je optimalna gornja granica brzine mog auta sa gore navedenim osobinama brzina koja ne steti mnogo motoru.....

ODGOVOR:

Iako vaše vozilo ima četiri brzine ,  na autocesti možete bez problema voziti 130 do 140 km/h . Po potrebi možete voziti i 160 km/h . Ako vozite tempom od 120 km/h to nije veliko opterećenje za motor a potrošnja goriva također nije velika. Ponekad je dobro kratkotrajno voziti s visokim brojem okretaja ( oko 4.000 o/min ) jer tada motor izbaci iz ispušnog sustava čestice čađe koje su se nakupile u ispušnim kanalima i ispušnom sustavu.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 2,0 HDI - U PETOJ BRZINI GUBI SNAGU

Datum objave: 30.03.2011 23:53:26
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI , IMAM PEUGEOT 406 2.0 HDI 2003 .GOD. AUTO RADI NORMALNO ALI KOD BRZINE OD 90KMH PA NA VIŠE U PETOJ BRZINI GUBI SNAGU, TJ UBRZAVA ALI NA PREKIDE. NA NEKIH 130 KMH KAO DA POVUĆE ALI KAD PUSTIM PAPUĆICU GASA I KAD PADNU OKRETAJI OPET NEMA SNAGE: MOLIM VAS DA MI ODGOVORITE AKO ZNATE ŠTA BI MOGAO BITI UZROK? HVALODA

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu može biti mnogo mogućih neispravnosti radi kojih motor nema potrebnu snagu, radi toga treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora i točno otkriti što je neispravno. Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora, suženje usinih kanala u glavi motora, zrak u sustavu goriva, filteri, nečist rezervoar, dobavna pumpa, APP senzor , dize, MAF senzor, tlak turbine, senzor tlaka zraka u usinom kolektoru, sustav za regulaciju turbine, MAP senzor, EGR ventil, senzor talak goriva, solenoid tlaka goriva, senzor temperature goriva, senzor radilice, senzor bregaste osovine, ispušni sustav, električna instalacija.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI -GENERALNA REPARATURA?

Datum objave: 30.03.2011 23:48:15
Slika
PITANJE:

Postovani,zanima me koliko bi kostala kompletna generalka za golf 3 1,9tdi 1z motor.znaci bez bosch pumpe i turbine?unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Kada se radi generalni popravak motora tada ugarđeni materijal i obavljeni radovi moraju biti besprijekorni. Orjentaciona cijena se može znati nakon pregleda Vašega vozila ( motora ), točna cijena se može znati nakon rastavljanja motora. Cijena u grubo Vam neće koristiti jer razlika može biti jako velika ( 9.000,- do 18.000,- kn )

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - VOLAN JE TVRD

Datum objave: 30.03.2011 19:04:32
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem automobil Fiat Punto sporting verzija, 2000 godina, motor benzinac, 12V. Imam problem sa volanom-upalila se lampica od serva i volan je postao tvrd i tezak za okretanje. Na dijagnostici su mi rekli da je do elektricnog motorica.Promijenio sam isti polovnim i nakon 10 mjeseci povremeno se ponovo pali. u vecini slucajeva se nakon gasenja i ponovnog paljenja auta lampica od volana ugasi i bude ok neko vrijeme. Molim ako možete da me posavjetujete u vezi ovoga. Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Kada postoji problem na servo volanu kao što ste i Vi naveli moguće neispravnosti su : senzor kuta volana, elektromotor, reduktor, mehaničko stanje zubne letve, električna instalacija, upravljački modul servo volana. Iz navedenog možete zaključiti da sve što sam spomenuo treba ispitati i nakon toga djelovati. Na žalost proizvođač ne isporučuje pojedine dijelove posebno nego kao kompletan sklop .

na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA 1,4 MPI - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 30.03.2011 09:23:30
Slika
PITANJE:

Poštovani g.Meiću dosada nisam imala sreće sa rabljenim vozilima.Imam na ponudi seat cordobu 2000g,1.4mpi sa 14000km. kilometri su stvarni auto je kao novi.Zanimalo bi me dali je to dobar auto i dali je dobar motor1.4mpi

ODGOVOR:

Vozilo može dobro izgledati i činiti se dobro ali to ne znači da isto neće biti zahtijevno za održavanje. Takvo vozilo ( 10 godina starao ) treba temeljito i stručno pregledati prije nego ga kupite. Detaljno treba pregledati : motor, mjenjač, upravljački mehanizam, klima uređaj, ovjese, podvozje. Naročito je važno da se ispita kompresija i napravi eko test . Ako sve prođe dobro , nakon što kupite vozilo obvezno treba napraviti detaljan servis vozila . Takve stručne preglede vozila radimo vrlo često i zato naglaševam da su oni vrlo korisni za Vas kao kupca.

na vrh Povratak na vrh