Danas je: 26.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A3 - GUBI TEKUCINU

Datum objave: 26.02.2011 14:37:18
Slika
PITANJE: Molim Vas za Vase misljenje o mogucim uzrocima gubitka rashladne tekucine.Podaci za auto: Model: Audi A3 8P (2006.),Motor: 2.0 TDI PD 100 kW,Predjenih kilometara: 161 000,Gorivo: Euro5, rashladna tekucina G12, ulje sinteticko 5W30 Opis stanja:Auto je kupljen prije 2 mjeseca, sa 158.000 predjenih kilometara. Auto je redovno servisiran u ovlastenom servisu i ja sam ga takodje nastavio servisirati u ovlastenom servisu.Tokom koristenja primjetio sam da auto gubi rashladnu tekucinu.Za predjenih 3000 km izgubio je oko jedan litar tekucine koja je naravno redovno dopunjavana.Servis je 2 puta radio test rashladnog sistema pod pritiskom I nije uspio pronaci gubitak tekucine (bar ne ocigledno).Tekucina je cista, nema mijesanja ulja I tekucine.Na poklopcu za punjenje ulja I na test sipki od ulja nema ‘majoneze” sve je savrseno cisto.Nisam uspio uociti mjehurice vazduha u rashladnoj posudi dok motor radi.Nivo ulja u motoru se ne mijenja (ne povecava niti opada).Ispuh je cist, nema crnog dima, malo bijelog odmah poslije paljenja na hladnom vremenu.Test na tehnickom OK, CO2 I ostalo u ispusnom sistemu OK, ispod dozvoljenih max. vrijednosti.Sve ostalo u savrseno urednom stanju. Moguci uzroci po mome misljenju: - Hladnjak EGR-a (recirkulacija ispusnih plinova) - Poroznost ili pukotine u glavi motora - Brtvu glave sam eliminisao jer nema mijesanja ulja I tekucine I ostalih simptoma koje ste naveli u prethodnim odgovorima (Corsa) 1.4(44kW) 1997godina Pitanja: - Da li mislite da ima jos nekih mogucih ozroka gubitka rashladne tekucine ? - Koliko je test pod pritiskom pouzdan (test su radili u kratkom intervalu, pola sata) ? - Ako uzroci mogu biti samo EGR ili glava postoji li neki nacin da se pouzdano utvrdi sta je u pitanju bez zamjene dijela ?
ODGOVOR:Test ispitivanja rashladnog sustava pod tlakom ne moze uvijek pokazati ispravnost sustava. Prema opisu koji ste poslali treba najprije ispitati sve dijelove sustava pojedinacno. To podrazumjeva demontazu svih gumenih cijevi rashladnog sustava, demontazu zastitnih poklopaca na motoru i oko motora . Kada se to radi vozilo treba biti na servisnoj dizalici je je jedino tako moguce vidjeti sve detalje . Uz gumene cijevi i dosjede gumenih cijevi moze se vidjeti hladnjak, pumpa za vodu, pojedine brtve na motoru, prikljucci za vodu na glavi motora. Rashladna tekucina moze nastajeti tako da ista odmah isparava na vrucim dijelovima motora. Uz sve sto sam naveo moguci uzrok moze biti i radijator grijaca u kabini .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - BENZIN ULAZI U MOTORNO ULJE

Datum objave: 20.03.2011 11:35:46
Slika
PITANJE: Imam golf 2 1.6 benzin 88 godiste. Vec duze vrijeme povecava mi se nivo ulja i u njemu se primjecuje miris benzina s tim da se na cepu od uljevanja goriva nakuplja prljavstina bijele boje, te sam primoran mijenjati ulje, a na sipci od mjerenja ulja navedene prljavstine nema. Vise puta sam mjenjao karburator cime nisam rjesio problem mjenjao sam benzinsku pumpu takloder nisam rjesio problem kao i filtere od goriva. U voznji motor zna dobivati povecani gas zatim nakon mjenjanja brzina ostaje povecani gas par sekundi. Zatim se povremeno gasi kad mjenjam iz vece u manju brzine kad je u leru.
ODGOVOR:Problem mozete rijesiti na slijedeci nacin : podesite ventile, izmjerite kompresiju ( mora biti veca od 9 bara ) . Ako je kompresija dobra ispitajte i slijedece : ispravnost pumpe za gorivo , ispravnost brtvila usisnog kolektora, ispravnost prirubnice karburatora, ispravnost svjecica, kablova, razvodnika paljenja, podesite fazu motora , podesite predpaljenja . Nakon ovoga po potrebi napravite i servis na rasplinjacu ( karburatoru ) , podesite nivo benzina u rasplinjacu , podesite minimum rasplinjaca, podesite CO na rasplinjacu ( ne smije biti veci od 2,5 % ) . Ako rasplinjac ne mozete podesiti ugradite drugi koji se moze podesiti . Ako napravite sve sto sam objasnio benzin nece vise ulaziti u karter i razrijedivati motorno ulje.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - SERVISNI INTERVAL

Datum objave: 20.03.2011 11:16:56
Slika
PITANJE: Prvo da se zahvalim na Vasem nesebicnom pomaganju u raznim problemima i zazelim uspijeh u daljnjem radu. Odnedavno sam vlasnik VW passata 1.9 tdi 74 kw sa 150000 Zanima me u cemu je razlika kod vw motora koji imaju servis periodicno na 15 000 km ili jednom godisnje i Motora koji imaju produzeni servisni interval U Vin oznaci oznaceni su QG1 .Rijec je o motoru 1.9 tdi 74 kw PD , ugraden u passata 2004 .Molim da mi malo opisete razike . Da li je razlika u fizickoj konstrukciji , kompijuteru ili trecem .Naime iako je to motor s produzenim intervalom do sada su radeni servisi svakih 15000 pa cu i ja nastaviti Servisirati u takvim intervalima .Koje ulje po normi 505.1 preporucate ( do sada castrol edge 5w 40 )Da li je svako castrol ulje original ili ima muljanja . Pitam zato sto je cijena za isto od 50 do 130 kn po litri sto mi se cini veliko odstupanje.Gdje je najbolje kupit ulje ?
ODGOVOR:QG1 je oznaka koja definira servisni interval. To znaci da se vozilo servisira svake dvije godine ili 30.000 km ili ako se upali neka od lampica na instrument ploci. U praksi se pokazalo da su vozila mogla prevaliti maksimalno do 20.000 km jer je doslo do zasicenja ulja u motoru neizgorenim krutim cesticama. Produljeni servisni interval je 2004. godine ukinut za Hrvatsko trziste jer vozila nisu mogla prevaliti predvidene kilometre bez izmjene ulja i zato je takav nacin servisiranja ukinut. Glavni razlog tome je sto gorivo nije zadovoljavalo strogestandarde. U motoru nema nikakve razlike ( kao sto netko misli ) . Radi se samo o kvaliteti goriva ( kolicina sumpora i drugih stetnih supstanci ). Zemlje u kojima je gorivo deklarirane kvalitete npr. Njemacka, produljeni servisni interval su najcesce koristili vozaci koji u kratkom vremenskom razdoblju prevaljuju puno kilometara. Za ovaj motor treba koristiti motorno ulje od bilo kojeg svjetskog proizvodaca s tim da se i dalje preporucuje VW 505.01 . Na kraju bih jos dodao da je spomenuti motor jako kvalitetan .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - VIŠAK ULJA NE POGODUJE MOTORU

Datum objave: 21.03.2011 12:35:34
Slika
PITANJE: Duze vrjeme pokusavam dobiti pouzdan odgovor, citajuci vase savjete vidim visoku strucnost i jednostavnost pristupu problemima, prihvatljivu sirokom krugu korisnika, sto me navodi da pokusam dobiti konacan odgovor. Po preuzimanju vozila i pregledom upute za uporabu, pokusao sam izvesti osnovne propisane radnje provjere, kao i provjeru nivoa ulja u motoru pomocu mjerne sipke. Poslije visekratnih pokusaja utvrdio sam da je mjerna sipka zauljena 1.5 cm iznad oznake maksimuma na sipki.Odmah odlazim u ovlasteni’ PSC’ servis gdje molim da izvrse provjeru nivoa ulja. Posto je vozilo odstajalo cc 20 minuta djelatnik provjerava nivo ulja, te tvrdi da je nivo ulja dobar, te da oni sipaju 4,5 l u takav motor te da je na ispitnoj sipki tesko vidjeti nivo jer se ista zamasti dok se izvlaci. Prihvatio sam objasnjenje te vozio godinu dana,presavsi 10 000 km.U godini dana sam unekoliko navrata pokusao provjeriti nivo, bezuspjesno.Kontaktirao sam vlasnika istog vozila koji obavlja servis u istoj kuci koji ima isto iskustvo.Nedavno sam isao na redovni servis, te sam bio prisutan pri izvodenju radnji.Izvrsioca sam pitao koliko sipa ulja u motor sa izmjenom filtera i ukazao mu da mi je problem nadzirati nivo ulja u motoru mjernom sipkom.Odgovorio je, 4,5 litara, a vi ne trebate mjeriti nivo jer imate indikaciju minimuma i maksimuma koja vas upozorava preko displeja. Istom sam naveo da sam procitao u Uputi za uporabu i na internetu da u taj motor ide 4.3 l sa filterom, na sto mi je potvrdeno da oni sipaju 4.5 l i daje to u redu. Naknadnom provjerom utvrdio sam nepromjenjeno stanje na mjernoj sipki, 1.5 cm iznad max. Ako sipku ne uguram do kraja ( cc 1.5cm , zavrsni plasticni dio sa rukohvatom) na nazubljenom mjernom dijelu u blizini maksimuma mogu ocitati nivo ulja. Vozilo na mjeravam voziti vise godina te ne zelim losim upravljanjem utjecati na pouzdanost.Vjerujem da isti problem ima vise korisnika. VOZILO JE OPREMLJENO DIZEL MOTOROM( indetifikacijski kod motora Z19 DT) SNAGE 88 kW RADNOG OBUJMA 1910 cm3 MOTORNO ULJE SA IZMJENOM FILTERA ULJA 4,3 L ,IZMEDU MIN I MAX NA SIPCI ZA MJERENJE RAZINE ULJA 0.7L.(iz upute) PITANJE. Dali trebam prihvatiti postojece stanje, ili od ovlastenog servisera, pa ako je potrebno i preuzeti odgovornost ( vozilo je pod garancijom). traziti da smanji kolicinu ulja u motoru na mjerljivi nivo.( svugdje stoji upozorenje o stetnosti viska ulja, pa i na prednjem limu ispod poklopca motora).
ODGOVOR:Vi ste u pravu u motor Vasega vozila ide 4,3 litre ulja . Isto tako ste u pravu da visak ulja ne pogoduje motoru , bolje je da je nivo malo ispod maksimuma nego iznad . U ovom slucaju mi jedino nije jasnno ponasanje djelatnika servisa . Vi ste za njih stranka koja placa usluge srvisa i oni od Vas i od ostalih kao sto ste Vi zive. Ako ste Vi nezadovoljni njihovom uslugom sigurno necete vise dolaziti a to je onda na njihovu stetu.
na vrh Povratak na vrh

BMW 530D - HLADAN MOTOR KAŠLJE

Datum objave: 20.03.2011 00:10:58
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje, naime radi se o bmw 530 d iz 1999.god.Obicno se to desava ujutro dok je jos hladno,naime nakon paljenja ,motor pocne trokirati, slikovito receno kao da ‘kaslje’ i to traje dok ne postigne radnu temperaturu i nakon toga je sve normalno ( ulje ne trosi ). Molim za vase misljenje .
ODGOVOR:Neposredno nakon paljenja hladnog motora dolaze do izrazaja mnoge greske ili nedostaci na motoru , greske sustava dobave goriva i greske sustava za upravljanje motorom . Nakon sto se motor zagrije mnoge greske mogu nestati. U ovom slucaju cu nabrojiti sto bi to moglo biti : neispravan jedan ili vise grijaca, zrak u sustavu goriva, jedna ili vise diza, senzor temperature motora, filter goriva, senzor radilice, regulator kolicine goriva, visokotlacna pumpa, niza kompresija na nekom od cilindara ( izostanak paljenja ), upravljacka centrala .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - PALI SE LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 06.03.2011 22:42:58
Slika
PITANJE: Postovani, molio bi vas informacije oko slucaja? Imam Audi A3 SP 1.9TDI 2005g. te mi je auto jucer u voznji pri 3000o/m trznuo i pocela mi je blinkati lampica grijaca.Stao sam i ugasio auto te nakon par minuta je teze upalio (lampica se nije upalila) da bi ponovo nako sto bi presao u vece obrtaje trznuo te se upalila i pocela blinkati lampica. Nakon ponovnog zaustavljanja ugasim auto te ga ponovo upalim (ovaj put jos duze mu je trebalo da upali) nisam prelazio 2500o/min te se lampica nije upalila.
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca ima dvostruku funkciju i to za funkciju kada rade grijaci i za indikaciju nekoga kvara na motoru ili na sustavu upravljanja motorom. Uz Vasu napomenu da se navedena lampica upalila u voznji i da ste primjetili nepravilnost u radu motora odgovoriti cu da za to moze postojati vise mogucih razloga. Moguci razlozi su : sustav dobave goriva , elektricni sustav , sustav za upravljanje motorom . Ako zelite ispitivati pojedine komponente i sklopove to treba raditi detaljno i bez preskakanja. Ispitati treba slijedece : prisutnost zraka u sustavu goriva, relej dobavne pumpe, elektricnu instalaciju od motora do upravljackog racunala motora, filtere, cistocu rezervoara, senzor temperature motora, konektore elektricne instalacije ( pad napona ), grijace , modul grijaca, dize, senzor radilice, senzor temperature goriva, senzor pedale gasa, EGR ventil, konektor upravljackog racunala. Na zalost odgovor ne moze biti kraci jer sve sto sam naveo moze stvarati nepravilnost u radu motora kao sto ste i Vi naveli i opisali. Nekada se greska moze pronaci relativno brzo na nacin da se ista ocita s memorije ECU upravljackog racunala motora ako je ista zabiljezena . Medutim to je rijetkost i na taj nacin se moze otkriti samo mali broj gresaka.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - ULJNE PARE

Datum objave: 06.03.2011 22:44:22
Slika
PITANJE: Pozdrav najsrdacnijem majstoru u hr. Vasu nesebicnost, kao i strucnost, je suvisno komentirati. Za uspjeh na takav nacin potrebna je iznimna moralna snaga i postenje te imate moju punu podrsku da ustrajete u tome. I, naravno, jedno pitanje. Imam audi 80 sa 1.6 td (sb) motorom. Zanima me samo jedan detalj kod dijagnostike kvara. Dakle motor ‘puse’ poprilicnu kolicunu uljnih para na iberlauf, koje pri malom dodavanju gasa sve povlaci unutra. Pitanje je zapravo zasto ni pod kojim okolnostima ne puse na mjerac od ulja tj. da li se na osnovu toga moze zakljuciti da su glavna istrosenja u glavi ( gumice, vodjice, ventili) a da klipni dio nije obavezno ishaban ili ne. Jaka kompresija mi nije dovoljan znak, jer pretpostavljam da se ulje moze provuci pored vodjica i ventila i tako i dici kompresiju. Dakle, zasto ne puse na mjerac od ulja?
ODGOVOR:Postovani, zahvaljujem se na lijepim rijecima . Uljne pare izlaze na odusak od ulja jer je promjer cijevi znatno veci nego sto je cijev za mjerac nivoa ulja. Isto tako cijev mjeraca od ulje je nisko u karteru a cijev oduska visoko ispod klipova. Uzrok velike kolicine uljnih para je iskljucivo i samo stanje klipnih prstenova i istrosenosti cilindara. Ako je kompresija dobra to nuzno ne znaci i da je stanje klipnih prstenova i cilindara dobro. Kada se demontira glava motora sve postaje mnogo jasnije . Vodilice vemtila se mogu vidjeti a istrosenje cilindara se moze izmjeriti.
na vrh Povratak na vrh

VW TRANSPORTER - NEJEDNAKA SILA KOČENJA

Datum objave: 21.03.2011 19:03:18
Slika
PITANJE: Postovani,naisao sam na vasu stranicu na internetu i procitao sve odgovore unatrag par godina i naucio dosta stvari koje su korisne svakom vozacu. Vidio sam da je vec bilo slicnih pitanja o kocnicama ali ja bih pitao ponovno. Vozim VW T4 td 93 god.Vec par godina imam na tehnickom problem sa nejednakom silom kocenja na zadnjim kotacima.Rucna radi dobro. Prije 2 god. promijenjeni su kocioni cilindri i pakne iz istih razloga ali nije bilo bitnog poboljsanja.Sad se sumnja na korektor kocenja koji kosta oko 1000 kn no majstor nije siguran da ce to rijesiti problem. Mene interesira dali se u vasem servisu taj dio moze ispitati prije zamjene , da ne kupujem nesto sto je mozda ispravno,ili se to moze nastelati jer su mi na tehnickom to spomenuli i dali vi u servisu imate mogucnost provjere kocnica na valjcima? Na autu bi trebalo jos promijeniti mandetu na zglobu pa me zanima kakav je sistem narucivanja kod vas i dali se to moze obaviti isti dan.
ODGOVOR:Razlika u kocnoj sili na zadnjim kotacima moze nastati radi nekoliko faktora i to : kocne papuce, kocni cilindri, kocni bubnjevi, korektor kocenja, glavni kocni cilindar. Mogucih neispravnosti moze biti jedan ili vise . Korektor kocenja se moze ispitati mehanicki da li radi ili je u blokadi . Ako je u blokadi isti se moze pokusati razraditi i to nekada uspije. Osnovna uloga servisa je da utvrdi cinjenice, predlozi rjesenje i uz Vasu suglasnost dovede kocni sustav u ispravno stanje. Na Vasem vozilu mozmo napraviti sve sto treba a nakon pregleda vozila mozemo predloziti rjesenje i navesti cijenu popravka. Vase vozilo nisam nikada vidio i zato ne mogu reci da li ce isto biti gotovo za jedan ili dva dana.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - UGRADNJA RASPLINJAČA

Datum objave: 21.03.2011 12:07:37
Slika
PITANJE: Postovani,imao bi par pitanja u vezi rasplinjaca i montaze na masinu koja je imala injektore a posto se bavite ispitivanjima motora i sveg ostalog mislim da bi mi mogli pomoci ako ste voljni. Injektori nisu u funkciji a sistem paljenja sam rijesio tako da sam na originalan razvodnik ‘spojio’ razvodnik motora koji radi bez ecu-a. To radi bez prekorno ali samo na plin... Zanimalo bi me po vasoj preporuci kakav rasplinjac ili rasplinjace staviti da sve radi kao na el. Dizne. Prirubnice za spoj sa usisnom granom nisu problem kao ni ostali mehanicki dodaci (sajla gasa, rucni cok, zracna kutija, mjesaci plina, nisko tlacna pumpa goriva...) radi se o 6 cilindricnom v6 motoru 12ventila od forda scorpio zapremine 2,9l, 110kw.Ja sam mislio stavit 2 stromberga od nekog volva zapremine 1.8l – 2.0l tako da jedan bude za 3 cilindra i to bi mi konstrukcijski idealno pasalo zbog mjesaca plina. Nabavio sam i solexa 4a1 kojeg sam nesto malo probao ali nije radilo kad nisam imao originalne ler dize. Imam i delorto rasplinjace od alfe ali 2 dvostruka a trebao bi 3 dvostruka tako da bude za svaki cilindar jedno grlo, oznaka je mislim DCOE 40.Ako mi ikako mozete pomoci bio bi vam puno zahvalan!
ODGOVOR:Radove koje mislite napraviti su eksperiment i gruba improvizacija . Ovime ne zelim umanjiti vasu strucnost i kreativnost , samo zelim naglasiti da se ne bavim takvim improvizacijama. U vezi rasplinjaca moram naglasiti nekoliko vaznih cinjenica. Rasplinjac se konstruira za tocno odredeni motor jer postoje kriteriji koje mora zadovoljavati svaki rasplinjac . Osnovni kriteriji su : mjesanje benzina i zraka kako bi se zadovoljio stehiometrijski omjer 14,7 : 1 , sto manja potrosnja goriva, stabilan rad motora na minimumu, kontinuirano ubrzanje, ekoloska norma ( kolicina CO manja od 2,5 % , kolicina HC manja od 300 ppm ) . Sve su to kriteriji koji moraju biti ispunjeni . Ugradnjom karburatora na motor koji je prije imao MPI sustav ubrizgavanja dogoditi ce se mnoge nezeljene posljedice i to : eko-test nece zadovoljavati, smjesa benzina i zraka ce biti prebogata, prevelika koicina goriva koja se ne moze kontrolirati moze ulaziti u karter i tako razrijedivati motorno ulje, vozilo nece moci proci tehnicki pregled, ostale negativne popratne pojave. Na osnovu svega sto sam naveo , ne zelim Vas obeshrabriti . Ako Vam je to izazov pokusajte realizirati svoju zamisao , ne sumnjam u Vase sposobnosti.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - VIBRACIJE

Datum objave: 18.03.2011 23:56:32
Slika
PITANJE: zovem se lmir pisem vam prvi put.iz procitani tekstova primjetio sam da dosta pomazete,pa cu se ija obratiti.imam golfa 4 74kw tdi,problem je u tome sto prilikom voznje i dodavanjem gasa trese na volanu,cim pustim gas ili izbacim iz brzine auto se ponasa normalno.stavio sam nove gume,uredno balansirane.zanima me o cemu se zapravo radi.
ODGOVOR:Prema Vasem opisu koji nije bas detaljan moze se zakljuciti da vibracije na volanu mogu nastati na dva nacina. Prvi nacin je da vibracije stvara motor a drugi nacin pojave vibracije je transmisija . U ovom slucaju potrebno je neposredno na samom vozilu zakljuciti da li je uzrok motor ili transmisija. Ako je uzrok motor moguci uzroci su : nosaci motora, zamasnjak, razlika u ucinku pojedinih cilindara , ispusni sustav . Ako je uzrok transmisija moguci uzroci su :pogonske osovine, zglobovi poluosovina, lezajevi, gume, felge, pojedini dijelovi ovjesa .
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - PROBLEMI SA PLINOM

Datum objave: 19.03.2011 00:20:38
Slika
PITANJE: U proslosti ste mi kvalitetno pomogli ali opet trebam vasu strucnost. Naime, vozilo je Seat Cordoba 1.4(2006), 84.000 s Landi Renzo plinskom instalacijom. Auto je radio na plin normalno, sve do proslotjednog redovnog servisa kod renomiranog servisera gdje su cisceni injektori i promijenjen filter te podesena smjesa zbog po meni malo vece potrosnje te pritegnute obujmice crijeva zbog gubljenja antifriza. Nakon servisa pocinje moja havarija, auto se pocinje gasiti prilikom kocenja motorom u drugoj brzini pri zaustavljanju. Na moju reklamaciju isti nakon 2,5 sata rada na autu govore da nije do njih vec se zaprljala zaklopka snage(od loseg plina na Tifonu), istu su mi ocistili gratis(iako nisu morali!?) i rekli da ce izdrzati neko vrijeme ali da najbolje promijenim plin(Proplin) i predem na Croduxov i to je to. Isti dan u voznji po autoputu motor pocinje cukati pri brzini od 130 km i pali se lampica motora te ja odmah prebacujem na benzin i nekako dodem kuci. Sutradan tocim Croduxov plin ali i dalje se svaki dan barem dva-tri puta auto ugasi prilikom kocenja motorom u drugoj najcesce prije semafora. Medutim danas je bio vrhunac kada nakon sto se ugasio nije htio upaliti na plin a kada i jest nije htio krenuti kao da nema dovoljno snage pritiskanjem gasa se nije nista dogadalo. Nakon gasenja se upalila lampica serva ali kada sam ga ugasio i ponovo upalio ona je nestala?! Nadam se da sam Vam dao dovoljno informacija te da cete mi moci reci sto dalje.
ODGOVOR:Bez obzira na cinjenicu da se motor gasi kada radi na plin , najprije treba ispitati sve komponente benzinskog sustava ubrizgavanja jer su iste u funkciji i kada motor radi na plin . Nakon sto se ispitaju sve spomenute komponente i po potrebi otkloni eventualni uzrok, motor mora potpuno ispravno raditi na benzin. Kada je to tako , moze se obaviti pregled i dijagnostika plinskog sustava . Moguce greske plinskog sustava su : cijevni vodovi, tlak plina , kolicina plina, necistoce u isparivacu, multi ventil, senzor temperture na isparivacu, ventil plina, emulator, plinski injektori, elektricna instalacija, RPM signal .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - CIRKULACIJA SERVO ULJA

Datum objave: 24.03.2011 18:00:38
Slika
PITANJE: Molim Vas u Opel Calibre servo ulje dali iz posude ide u ovom smjeru: posuda-letva-servo pumpa-posuda ili? Kako prepoznati crijevo povrata na posudi ima 2.
ODGOVOR:Ulje iz rezervoara ide u pumpu servo volana , iz pumpe servo volana ide u zubnu letvu, iz zubne leteve se opet vraca u rezervoar. Cijev povrata je niski tlak i spojeno je na gornji dio rezervoara
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TEŠKO PALI

Datum objave: 27.03.2011 22:57:12
Slika
PITANJE:

Postovani, posjedujem punta 1.9 jtd. 2003 dvije i pol godine i nikakvih problema nisam imao sve do neki dan. naime, dan nakon redovne promjene ulja i filtera ulja nije mogao da upali. vergla onako, na suho, ni da zakaslje. tim verglanjem mi se i akumulator iscrpio, bio je svakako slab i znao sam da ga moram svakako promijeniti. upalio sam na sljepanje iste sekunde cim sam pustio kvacilo i odmah otisao i kupio novi akumulator, i taj dan je auto palio bez problema kao i do sada- ‘na zub’. sutra ujutro s novom baterijom opet isto, vergla, al ne pali. opet na guranje, istog trena upali i nakon minute vremena mozete ga ugasiti i paliti bez problema. odem kod mehanicara na dijagnostiku-sve u redu-nema greske, al mi meh.kaze da promijenim filtere goriva i zraka...i promijenimo. i dok je auto vruc, sve u redu, ujutro ista prica. i opet na guranje, pa mehanicaru, kaze mozda je kompresija na diznama, 3 su bile oko 0, jedna +1,4. zamijenimo i tu diznu sto je +1,4, medutim isti problem. uputi me kod nekog drugog el.da mi ponovo sve pregleda i ovaj kak ga je ujutro verglao i verglao, zezne mi 2 grijaca i kaze mi da su grijaci (kod prvog mehanicara prvo sto smo gledali su bili grijaci i bili su ok svi, pregledavao ih i prek dijagnostike i pojedinacno svakog vadio), i tako ja promijenim sva 4 grijaca i jos po njihovim savjetima uzmem neku tekucinu za prociscavanje rezervara i motora kao da procisti malo motor. sutra ujutro ponovno nije htio upaliti na kljuc, i opet odem do mehanicara, htjeli su otvarati motor i nositi ventile da se pobruse i tak' nesto, al nisam dao jer mislim da je s motorom sve uredu. i nakon jos 2 dana jutarnjeg guranja sad i kad je vruc da bi upalio ne pali vise tako slatko nego vergla jedno 3 sekunde. nemam pojma vise sta da radim, ovi mehanicari samo nagadaju kvarove a nemaju pojma sto je.

ODGOVOR:

Postoji puno mogucih faktora radi koji motor tesko pali a to su : elektricna instalacija i konektori, elektropokretac ( veliki pad napona ), grijaci, upravljacki modul grijaca, zrak u sustavu goriva, filteri, necist rezervoar, suznjej na usinoj starni motora, ECT senzor temperature motora, dize, EGR ventil, regulator tlaka goriva, regulator kolicine goriva , senzor tlaka na Rail-u, mehanicko stanje motora, ECU centrala. U ovom slucaju potrebno je najprije ispitati mehanicki sustav motora, nakon toga sustav dobave goriva i na kraju sustav za upravljanje motorom. Ispitati treba sve sto sam naveo, otkriti neispravnost, predloziti rjesenje , otkloniti kvar/kvarove.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA - ZAMJENJEN VARIJATOR FAZE, ALI....

Datum objave: 27.03.2011 17:50:32
Slika
PITANJE:

Postovani, vec sam polako siguran da mi jedino Vi mozete pomoci, pa Vam se obracam s molbom da mi pokusate odgovoriti na moje pitanje: naime, prije nekoliko mjeseci u ovlastenom servisu na Toyoti Corolli HB 1,6 2003.g. zamijenili su mi VVT-i bubanj (varijator faze). Nakon te zamjene, motor vise ne pokazuje gresku (P1349) koju je pokazivao prije i naoko je gotovo sve u redu. Medutim, ubrzo sam ustanovio slijedece promjene: 1. motor je tromiji, nema snage kao prije, na 'gas' ne reagira kako je to bilo prije zamjene. 2. motor je bucniji nego prije, pogotovo iznad 3000 rpm... 3. motor proizvodi vibracije koje se prenose na pedalu 'gasa'-sasiju, u leru se trese ... 4. dakle - greska postoji i ona je iskljucivo mehanicke naravi ... Bregaste osovine morale su se demontirati i kasnije natrag montirati da bi se zamijenio varijator, i smatram da je tu mozda i problem: - motor je stavljeni u fazu i to je OK, mozda lezajevi bregastih nisu pritegnuti pravilnim momentom i redoslijedom ili bi mozda trebalo podesiti ventile, ako se u tom motoru uopce podesavaju (mozda su samopodesavajuci?). U ovlastenom servisu su ljubazni i kazu da motor vise ne detektira gresku i da nema razloga za revizijom postupka. Auto je u voznom stanju i neki vozac-pocetnik ne bi ni nista narocito primjetio, medutim nekom znalcu i tko je vozio Corollu 1,6 ovo se ne bi moglo podvaliti. Prema tome, molim Vas odgovorite mi na ovo pismo Vasim videnjem problema. Ako mislite da mi stvarno mozete pomoci, po dogovoru dolazim k Vama ...

ODGOVOR:

Razliku u radu motora najbolje mozete osjetiti Vi jer ste i prije navedenog zahvata vozili spomenuto vozilo . Moguce je da navedeni radovi nisu obavljeni na zadovoljavajuci nacin a isto tako je moguce da se pojavio novi kvar koji je koincidirao s radovima koje ste Vi naveli. Na osnovu Vasega upita mogu raci da se mogu baviti Vasim vozilo ali unaprijed i bez pregleda vozila nikome nista ne obecavam jer bi to bilo neprofesionalno s moje strane. Isto tako bih naveo da takvih slozenih slucajeva imam cesto , nikome ne uskratim svoju pomoc i maksimalno se angaziram oko svakog problema na vozilu.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - MAGLE SE STAKLA

Datum objave: 24.03.2011 18:05:05
Slika
PITANJE: Molim Vas lijepo za pomoc..konstantno mi se magle stakla iznutra u skodi fabiji 1.4 MPI, 2002 g.U posljednje vrijeme mi nesto nije u redu sa vodenom pumpom (mislim ju promjeniti) pa sam mislio da li to ima kakve povezanosti sa magljenjem stakala?sve sam ocistio sa Ajaxom, promjenio sam filter peludi, ukljucim AC i opet je zamagljeno..
ODGOVOR:Pumpa za vodu nema utjecaja na magljenje stakala. Moguci utjecaji radi kojih se magle stakla su : propustanje rashladne tekucine na radijator grijaca , cijevi grijaca u kabini, slaba cirkulacija zraka kroz grijac, zaklopke usmjerivaca zraka , velika vlaga unutar vozila ( npr. na podu ), vlazna izolacija ispod podne obloge , zacepljen odvod kondenzata iz vozila prema vani. Provjerite sve sto sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC - PUKAO KLINASTI REMEN

Datum objave: 24.03.2011 18:08:01
Slika
PITANJE: Postvani!Iz Ohrida sam,I imam problem sa mojim autom.Pre neki dan puko mi klinasti kais,i sad mi je auto u servisu.”Strucnjaci” su mi nabrajali 5-6 problema:te senzor na radilici,te regulator nafte na pumpu,i ne znamm sta jos...Ispitali su sve te stvari i kazu da su u redu,ali nisu postavili kais,pa me interesuje dali auto moze da upali bez klinastog kaisa.
ODGOVOR:Motor moze upaliti bez kanalnog remena ( klinasti remen ) ali tada nece raditi alternator, pumpa za vodu, pumpa servo volana i drugi agregati koje pokrece kanalni remen.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - MIJEŠANJE ANTIFRIZA

Datum objave: 20.03.2011 11:25:10
Slika
PITANJE: Vozim Renault Lagunu 2.0 16V iz 96’godine.Nedavno sam mjenjao antifriz tako da sam mjesao dvije vrste.Shell i Ina antifrize.Cinilo mi se da nece bit problema jer su oba dve plave boje.Kasnije sam cuo od x ljudi da to nije pametno.Posto ti ljudi ipak nisu strucnjaci mislim da bih se trebao obratit Vama koji to jeste.I sad sta da radim?
ODGOVOR:Vecina antifriza je na bazi glikola i vjerovatno se nece dogoditi nista dramaticno. Ako do sada nije bilo neke burne reakcije navedenih antifriza vjerovatno i nece biti u buducnosti . Ako ipak zelite kvalitetno utjecati na rashladni sustav Vasega vozila ( antikorozivno djelovanje ) tada ispustite postojeci antifriz, isperite vodom rashladni sustav, stavite novi kvalitetni antifriz. Koncentracija novoga antifriza neka bude za -36°C do -42°C .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - VRAĆANJE STARE PUMPE?

Datum objave: 24.03.2011 18:13:28
Slika
PITANJE: Molim informaciju o cjeni sledece usluge kod vas: -elektro-hidraulicna pumpa za wv polo 2002 god (oznaka pumpe 6QO 423 155 L ) KOYO za servo uredaj upravljaca. -demontaza stare i montaza nove ili polovne pumpe Usputno pitanje :da li je obavezno vracanje neispravne pumpe u wv njemacka ili se time umanjuje cjena nove pumpe.Ovo pitam zbog toga sto su mi u ovlastenom servisu wv tvrdili da je to obavezna procedura i uslov ( vracanje stare pumpe)
ODGOVOR:Sklop ( pumpa ) se uvjek vraca kada se kupuje tvornicki reparirani sklop ( u ovom slucaju pumpa ). Takav dio je znatno jeftiniji od novoga dijela . Ako navedeni dio kupujete novi tada niste duzni vratiti stari dio. Cijenu rada mogu navesti tek nakon pregleda Vasega vozila a takav pregled je za Vas besplatan .
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - VOLAN SE NE VRAĆA U SREDNJI POLOŽAJ

Datum objave: 19.03.2011 00:17:10
Slika
PITANJE: imam Mareu 1.6 i problem sa servo volanom. Sve je u redu dok je auto hladan (tek upaljen), ali problem nastaje nakon nekoliko minuta rada tj. voznje (5-10 min). Volan tada u voznji postane tvrd dok je na mjestu normalan (mekan). Kada se vozim volan se ne vraca u srednji polozaj prilikom izlaska iz zavoja tj. vrati se samo djelomicno (a i to djelomicno uz moju pomoc). Mozda se nisam dobro izrazio kad kazem da je volan tvrd, vise onako grub (kao da ga nesto drzi blokiranim) i svaka najmanja izvedena korekcija sa volanom ostaje u blokiranom polozaju pa rucno moram vracati natrag. Npr. na otvorenoj cesti kroz zavoje, kako okrenem volan tako ce i ostati dok ga ja fizicki ne vratim. Uglavnom nema one finoce i mekoce i ne vraca se. Dok je auto hladan prvih nekoliko minuta sve je u redu a ponekad mu dode da je ok (iako jako rijetko) i dok je zagrijan. U leru se uvijek normalno ponasa i najnormalnije se mota bio hladan ili zagrijan (nista ne zuji, nigdje ne curi ulje, nema nekog lupkanja, skljocanja,...). Promjenio sam ulje u servu i napravio spur ali nema nikakvih rezultata. Sad mi ostaje pumpa ili letva volana ili mozda ipak nesto trece (??). Moze li servo pumpa raditi takve probleme ?
ODGOVOR:Vi ste u pravu svi simptomi upucuju na gresku hidraulicnog sustava volana. Najprije pregledajte pumpu servo volana, nakon toga visokotlacne cijevi hidraulike volana i na kraju sam volan s ventilsko-hidraulicnom grupom . Za ovo zadnje potrebno je demontirati volan.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - LOŠI MAJSTORI

Datum objave: 23.03.2011 17:33:09
Slika
PITANJE: Postovani imam GOLFA 2 1.6 BENZIN i imam problem kad ga upalim dok je hladan sav se trese i ispusta crn dim i nesmijem mu pustit gas oma se ugasi ali kad se zagrije sve normalno radi vozio sam ga pet kod majstora ali mi niko nije otkrio kvar pa me interesuje sta bi moglo biti hvala na odgovoru
ODGOVOR:Crni dim je pouzdani znak prevelike kolicine goriva koja ulazi u motor i koja ne izgara u motoru . Ovu pojavu treba hitno rjesavati jer je izuzetno stetna za motor i za Vas buđet . Cinjenica sto ste bili kod pet majstora ne znaci nista jer oni ne znaju ovaj kvar defektirati niti otkloniti. Moguce greske su : filter zraka, tlak goriva , injektori, MAP senzor, mjerac mase zraka, potenciometar leptirastog ventila, senzor temperature motora, senzor zraka u usisnoj grani, elektricna instalacija od motora do ECU racunala, ECU racunalo , mehanicko stanje motora.
na vrh Povratak na vrh