Danas je: 19.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT BRAVO - POPRAVAK PUMPE

Datum objave: 27.03.2011 23:58:46
Slika
PITANJE:

Imam jedan problem, a znam da cete mi vi dati pravi odgovor i pravi savjet za resavanje problema... Naime auto radi malo bucnije, tj. Ne pravi buku masina nego cini mi se da zvuk dolazi iz Lucas pumpe. A i 2 puta mi se u voznji ugasio. Sta moze biti uzrok, kako najlakse to rijesiti? Neko kaze zaprljana pumpa a neko kaze da je poremeceno predpaljenje. Sta vi kazete? Sta je problem? Kako da ga rijesim? (znam da se bosch pumpa na golf 3 steluje na ona 3 sarafa koja se nalaze ispod remenice, oni se odviju i pumpa se pomjera naprijed-nazad i tako se steluje predpaljenje, dali je sta slicno i na mom bravu?)

ODGOVOR:

Kada je netocno paljenje tada buka ne dolazi iz visokotlacne pumpe nego iz motora . Ako ste utvrdili da buka nastaje u visokotlacnoj pumpi ista se mora demontirati i dati na popravak. Popravak se radi u specijaliziranim radionicama kojie su osposobljene za takvu djelatnost. To zanci da imaju potrebne dijelove , opremu i ispitne uredaje za podesavanje pumpe. LUCAS pumpa se ne podesava kao BOSCH pumpa . Za nju treba specijalni alat i postupak podesavanja . U ovom slucaju Vi mozete jedino obaviti kontrolu faze motora . Predpaljenje se podesava u servisu koji ce obaviti poravak pumpe.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SPONA VOLANA

Datum objave: 21.03.2011 18:33:26
Slika
PITANJE: Postovanje, nedavno su mi u servisu javili da mi je otisla spona letve volana, zanima me koliko je to bitan dio i da li je nuzno da se mijenja u ovlastenom servisu, naime ovlasteni servis mi trazi za izmjenu oboju spona (originalni TRV) i centriranje trapa oko 1550 kn, vozilo je Opel astra H, 1.4, 2005.g.
ODGOVOR:Spone volana su bitan faktor aktivne sigurnosti vozila jer su sastavni dio upravljackog mehanizma. Kada na istima postoji istrosenje to se manifestira kao zvuk udaranja koji se cuje u voznji. Navedeno istrosenje negativno utjece na geometriju ovjesa i trosenje guma a prilikom godisnje registracije, vozilo ne prolazi na tehnickom pregledu. Navedeni radovi se ne moraju obaviti u ovlastenom servisu. Cijenu bih mogao komentirati nakon pregleda vozila a ona bi mogla biti niza.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - CRVENA INDIKACIJA AKUMULATORA

Datum objave: 22.03.2011 20:38:19
Slika
PITANJE: Postovani, drugi sam vlasnik Renault Lagune II, 2.0 16V, 2002. godina proizvodnje i koristim je cca godinu dana. Ima 162 000 km, kupljena je sa 144 000 km. Prije 3000 km promijenjena je remenica radilice, zbog kvara, prije oko 3 mjeseca. Trenutno imam ponovni problem paljenja crvene indikacije akumulatora i potom znaka STOP. Radi se o kratkotrajnom paljenju, nakon cega vozilo radi normalno. Prosli put razlog je bila remenica, koja je odmah zamijenjena. To je prvi problem. Nadalje, primjetio sam da klima radi neispravno, tj. na cca 2500 okretaja klima gubi snagu te ne hladi pravilno niti dovoljno. Opcenito iako je rijec o, po meni solidnom i dobro sacuvanom vozilu koje sam kupio po preporuci i sa urednom servisnom knjizicom, stalne sitnice me cine nervoznim vlasnikom jer imam stalno prisutan osjecaj da nesto ne valja.
ODGOVOR:Kada se upali kontrolna lampica koju ste naveli i kada se to dogodi dok motor radi ,normalno je da se upali i znak STOP. U tom momentu je nastao pad napona na izlazu iz alternatora i sustav tu pojavu registrira kao neispravnost . Iako je neispravnost mala ona to jest . Navedenu pojavu treba ispitati a neispravnost otkloniti. Kvar moze biti na regulatoru napona , na diodama , na elektricnoj instalaciji . Najcesci uzroci loseg ucinka klima uredaja je neredovito odrzavanje . Redovni servis se radi svake dvije godine. Najcesce greske su : nedovoljno rashladnog plina, ekspanzioni ventil, pogonska remenica kompresora , propustanje sustava, upravljacki sustav klima uredaja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA F - BRISANJE GREŠAKA

Datum objave: 28.03.2011 00:01:44
Slika
PITANJE:

Postovani,savjeti su super i veselim se novoj web stranici. Pokusao sam, prije samog javljanja, pronaci rjesenje za moj problem, ali nisam nasao nista slicno odnosno odredenije osim opcenitih uputa. Astra je iz 1994 g. 1.6 (X16SZ), 52 KW i presla je >300.000 km (kod mene vise od 150.000) imam problem paljenja zute lampice od motora i to nakon par km polugradske voznje i 5-6 minuta, obicno pred semaforom. Odmah nakon normalnog paljenja motora i kretanja i cijelo vrijeme voznje, ler gas je pojacan, naravno sto primjetim kod stajanja u koloni ili na semaforu docim se to ne osjeti u voznji, sto je i normalno jer su onda okretaji visi od tog povisenog ler gasa. Prije samog odlaska u servis htio bih probati sam nesto barem da se rijesim svojih dilema. naime imao sam pred par godina slican problem i znam da sam se namucio da rjesim problem obilazeci 5-6 servisera onih poluprofesionalnih kao i onih sluzbenih u Zagrebu (inace sam iz Karlovca). Dijagnostika je bilo svakakvih od zamjene cijelog kompjutera, kilometar sata, ler gas motorica, lambda sonde i dr.. Medutim svi su htjeli mijenjat i da ja snosim troskove njihovih proba dal je ovo ili ono, ali nisu garantirali da je to problem, a niti meni nisu bili uvjerljivi dace se time rjesiti problem. Ipak na kraju sam to uspio rjesiti uz minimalni trosak zamjene ler gas motorica i lambda sonde, uz neka ciscenja sustava. Ovaj put sumnjam da je problem uzrokovalo previse ulja u motoru (0,5-1 litre) iznad maximuma i voznje nakon izmjene ulja nekih 2-3 tjedna dok nisam primjetio da nesto nije u redu. Nakon uocavanja visak ulja sam ispustio do normale, ali mislim da je greska ostala evidentirana u komjuteru. Molim vas da li mogu i kako sam resetirati racunalo.

ODGOVOR:

Brisanje gresaka iz memorije racunala radi se na nacin da se servisno racunalo spoji na EOBD II dijagnosticki konektor. Tada se ostvari komunikacija s upravljackim racunalom vozila ECU . Nakon toga se jednostavnim postupkom aktivira funkcija brisanje i postupak je gotov. Ako takve mogucnosti nemate pokusajte odspojiti stezaljku akumulatora 20 minuta. Ako to ne uspije treba zatraziti uslugu servisa koji to moze obaviti. Visak ulja u motoru ostecuje katalizator i lambda sondu i to moze biti uzrok sto se upalila kontrolna lampica motora MIL ( Malfunction Indicator Lamp ).

na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,6 i - LOŠE KOČENJE

Datum objave: 25.03.2011 11:05:20
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Mejicu posjedujem opel kadett 1.6i iz 1991.g., naime auto ima ABS i kada ga upalim sistem radi cim pocmem kociti javlja se greska tj. pali lampicu da je ABS neispravan, to sve znam neispravan mi je jedan senzor, nego nije mi jasno kako da odzracim sustav za kocenje naime i kada neradi ABS auto mora kociti, meni se dogada da mi samo pri naglom kocenju zadnje desno kolo blokira a ova ostala kola n ekoce ili jako slabo koce. Prednjia kljesta na oba kola su ispravna i rade kao i klipici. Pokusao sam odzracivati tako da sam krenuo od zadnjeg desnog kola prema prednjim kolima misleci da u sistemu ima zraka ali stalno mi izlazi cisto ulje a automobil i dalje nece koci. Sada me zanima sto ucinit.i Glavni kocioni cilindar sam mijenjao i on je ispravan....... Ja se bojim da ABS sustav nevalja tj ne elektronski nego drugi dio....Sada me zanima da mi recete misljenje kako da ustanovim sto nije u redu ako i ima zraka kako da taj zrak tj. zracni dzep izade iz sistema. Imam jos i ovo pitanje primjetio sam da mi auto kada se upali dimi bijeli dim i kada mu dodam gas se jako pojaca i izlaze kapljice vode to traje i kada se automobil ugrije a nisan primjetio da mi trosi rashladnu tekucinu. Sto se tice paljenja malo duze vrti dok ne upali bio hladan ili ugrijan......... Dobro vuce, prima gas dobro..... Na sipki od ulja kada se upali samo malo dimi a kada se ugrije malo vise i kada mu dodam gas pocme izbacivati kapljice ulja (ugrijan motor).
ODGOVOR:Lose kocenje koje ste opisali nije povezano sa sustavom ABS-a odnosno ABS nije uzrok loseg kocenja. Navesti cu moguce uzroke radi kojih kocni sustav ne radi na ispravan nacin a to su : diskovi , disk plocice, kocne papucice, kocni bubnjevi, kocna klijesta, tlacne cijevi kocnice, radni cilindri kocnice, glavni cilindar kocnice, korektor kocenja , kocna tekucina. Najprije provjerite stanje diskova, plocica, papucica , bubnjeva , nakon toga provjerite i sve kocne cilindre ukljucujuci i korektor kocenja koji regulira tlak u hidraulici zadnjih kotaca. Odzracivanje kocnice ste napravili dobro . U kocnom sustavu nema zraka ako pedala kocnice ide do iste visine ( ne napumpava se ). Bijeli dim koji vidite ne mora znacinti nista zabrinjavajuce ako isti prestane kada se zagrije motor i ispusni sustav. Kapljice koje vidite na sipki za ulje su normalna pojava i ne znace nista, bitno je da tlakovi kompresije budu veci od 10 bara.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - ZABORAVIM UPALITI SVJETLA

Datum objave: 27.03.2011 23:53:54
Slika
PITANJE:

Imam VW POLO 2001. godinu i cesto zaboravim upalit svjetla. Zanima ne kako rijesit taj problem jer savjetovali su mi prepravku na instalaciji ili ugradnju zujalice koja bi me podsjetila na svjetla.Nisam siguran koja bi kombinacija bila bolja i koja je cijena zujalice.

ODGOVOR:

Najjeftinije rjesenje je ugradnja zujalice. Cijena rada i materijela bi bila oko 250,- kn.Drugo skuplje rjesenje bi bilo ugradnja automatike a to je znatno skuplje .

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - DA LI STAVLJATI ULJE U GORIVO?

Datum objave: 25.03.2011 10:21:53
Slika
PITANJE: Postovani,pratim Vasu rubriku o savjetima i mogu izreci same pohvale na Vasu strucnost i samim time ukazane savjete citateljima. Muci me problem vezano za Skodu Octaviu 1.9 TDI, 66kw, 2001. godiste, stvarnih 216.000km, redovno srvisiran, prvi sam vlasnik navedenog vozila. Naime, na jednom strucnom HR portalu dobio sam savjet od poznatog auto-strucnjaka da je pozeljno osim uljnog aditiva Liqui Molly stavljati u rezervoar 1% najjeftinijeg motornog ulja (moze Ina), sto sam i ucinio vec u par navrata.Nedugo nakon toga primjecujem konstantno pojacano dimljenje iz auspuha (prije nije bio slucaj) i pri stajanju i pri voznji (ne crni vec vise plavkasti dim), sto me je jako zabrinulo.Do sada nisam zamjecivao nikakvu potrosnju ulja izmedu servisnih intervala.Sada me interesira slijedece: da li sam tim cinom napravio kakvu stetu motoru ili je to samo posljedica izgaranja ulja u naffi u cilindrima. Isto tako interesira me da li je stavljanje ulja u gorivo stetno za navedeni motor sa pretpostavljam sistemom ubrizgavanja goriva pumpe-dize, te sto se dogada sa katalizatorom? Naime, prateci istu tematiku u posljednje vrijeme dolazim do kontradiktornih misljenja, ponekad se savjetuje da pogoduje bosch pumpi i ostalim sklopovima zbog suhog goriva koje se danas toci na crpkama dok su druga misljenja da se u dizel motore sa pumpe dize te common rail sistemom ne savjetuje prethodno opisano dodavanje ulja u gorivo vec eventualno samo aditiva goriva poznatijih proizvodaca.
ODGOVOR:Dim koji vidite i kojega ste opisali je od ulja. To se dogada kada povecana kolicina ulja dolazi u cilindar . Ulje u cilindar moze doci putem vodilica ventila, kroz odusak od ulja , kroz turbinu . Ako prije niste primjecivali navedeni dim to je pouzdani znak da je uzrok ulje koje ste stavili u gorivo. Nova generacija motora PD i Common Rail zahtijeva najcistije gorivo te joj dodatak ulja u gorivu ne odgovara . To mogu biti drugi dodaci gorivu koje proizvode poznate firme u tocno odredenu svrhu. Tehnika u kojoj su proizvedene visokotlacne pumpe i dize ( visoki tlakovi, visestruki broj mlaznica 5 do 9 rupica na dizama vrlo malih promjera ) predvidaju da se podmazivanje i hladenje obavlja samo s gorivom . Napravite test i potrosite gorivo u kojemu ima ulja, stavite novo gorivo i provjerite da li je navedeni dim nestao. Nakon toga po potrebi javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 207 - PUKAO POGONSKI REMEN ALTERNATORA

Datum objave: 27.03.2011 23:52:08
Slika
PITANJE:

Meni je jucer auto crko na 25 kilometru iz Karlovca prema Zagrebu jer se temperatura u sekundi digla skoro do crvenog i ja sam odmah zaustavila auto .Decki iz vucne sluzbe mi kazu da je to zbog remena koji pokrece pumpu jer je puknuo, ali na srecu sam na vrijeme stala pa se nije nista dimilo samo je jako smrdilo po spaljenoj gumi.Vozim peugeot 207 cc 2007 god. 120 ks 1.6 vti masina. Pa me sad zamima da li je normalno da remen pukne na nepunih 43500 km(sevis redovni je radjen na 30000 km)? I zanima me zasto se to dogodilo? Ja Vas molim za savjet jer idem u ponedjeljak u ovlasteni servis pa da se znam s njima razovarati.Ja bi Vas molila da mi date odgovor sto prije da se znam postaviti jer od kad sam kupila auto imam problema s njim i stalno pokusavaju krivnju svaliti na mane tj. ograditi se da je auto sasvim ok i da ja pretjerujem.

ODGOVOR:

Pogonski remen alternatora moze puknuti radi vise razloga i to : dotrajalost, kvaliteta, blokada lezaja natezaca ili klizaca, remenica alternatora, strano tijelo ( najcesce kamencic ) koje dode ispod remena. Cinjenica da redovito idete na servis ne znaci puno jer se mogu ovakve pojave dogadati neovisno o tome. Zatrazite da servis ispita moguce uzroke ostecenja remena i da po potrebi otkloni eventualni uzrok.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - NEUGODNI SIMPTOMI

Datum objave: 25.03.2011 10:56:49
Slika
PITANJE: imam Yaris 1.0 benzinca koji je proizveden 2000. Kako me automobil godinama dobro i pouzdano radio zelio bih ga i dalje odrzati u sto boljem stanju.U zadnje vrijeme imam nekoliko neugodnijih simptoma pa bih vas molio ako mi mozete dati naslutiti o cemu bi se moglo raditi kako bi stekao dojam o obimu potrebnih zahvata: 1. ponekad pri nizim brzinama te pri stajanju cuje se jako visoki kontinuirani zvuk (pistanje) - kod pritiska na kocnicu zvuk prestane 2. pri nizim brzinama kretanja, uglavnom kod kretanja cuje se brundanje iz prostora motora kao kod dizelasa 3. pri stajanju u leru mi auto zna nesto jace i nejednoliko tresti, tresnja se pojaca ako drzim pritisnutu kocnicu. Molio bih vas i za neku grubu procjenu koliko bi, kod vas u servisu, vremena trebalo za pregled vozla kako bi ustanovili uzroke gore navedenih problema te koja bi bila cijena istog.Koliko dana unaprijed bi se trebao naruciti?
ODGOVOR:Zvuk koji cujete ( pistanje ) nastaje radi slabijeg brtvljenja na usisnom kolektoru ili na bilo kojem prikljucku koji je spojena s usisnim kolektorom . To moze biti i servo uredaj kocnice. Zvuk motora koji ste naveli u drugom pitanju treba direktno poslusati na vozilu a moze dolaziti od dugo nepodesenih ventila ili od razvodnog mehanizma. Vase trece pitanje povezano je s prvim pitanjem a to je nekontrolirano uvlacenje zraka kroz usisni kolektor ili neki od prikljucaka na usinom kolektoru. Moja procjena bez pregleda vozila ne znaci nista jer razlika u cijeni moze biti velika. Najskuplja varijanta bi bila ako je neispravan servo uredaj kocnice ( kroz njega moze motor vuci fals zrak ) njegova cijena moze biti oko 2.800,- kn ( tocna cijena se moze saznati kada se navede broj sasije vozila ) ali to ne znaci da je u ovom slucaju bas servo. Ukoliko se radi o nekoj brtvi ili cijevi za podtlak cijena je daleko niza. Iz toga vidite da se ne mogu davati nikave procjene i ocjene po pitanju troskova dok se ne obavi dijagnostika. Za dijagnostiku i popravak ne treba puno cekati a za to je najbolje da se javite telefonom.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA VERSO - POTROSNJA ULJA I GORIVA

Datum objave: 27.03.2011 23:49:30
Slika
PITANJE:

Postovani!Sve pohvale na ovoj stranici i molim Vas za savjet.Imam „novu“ TOYOTA VERSO 2.2 CAT 177KS 12/2008. pod garancijom koja trosi 1 l ulja (TOYOTA engine 5w30) na cca 5000 km. Na servisu 15000 su promjenili ulje i stavili (TOYOTA engine 0w30). Sada ima 26000 i potrosio je 2,5 litre. Dakle, opet cca 1l/5000km. Rekli su u servisu da bi ga eventualno testirali na servisu 30000 (ucestalo mjerenje razine ulja u servisu). U knizici pise do 1l/1000,km sto je strasno, a pokriva proizvodaca. Pise i da je potrosnja goriva do 7l/100km, a kod mene je prosjek 10l/100km. Inace sve drugo na autu odlicno. Pitanje: Koje bi Vi ulje preporucili i da li je zabrinjavajuca tolika potrosnja ulja? Da li je normalno da toliko vise trosi goriva?Kako da se postavim na slijedecem servisu 30000.

ODGOVOR:

Svaki proizvodac vozila daje tocan podatak o dozvoljenoj potrosnji ulja a to isto navodi i TOYOTA. Potrosnja ulja kod Vaseg vozila je 0,2 l/1000 km . Postoji puno proizvodaca koji navode podatak o znatno vecoj potrosnji ulja. U ovom slucaju je to u granici normale iako se to Vama cini previse. Vi mozete pokusati s drugom vrstom ulja npr. 5W-40 ili 10W-40 . Prije toga prepustite da Vas ovlasteni servis pokusa dati svoje rjesenje. Po pitanju potrosnje goriva takoder konzultirajte servis i zatrazite da obave normiranje potrosnje goriva. I nakon dobivenih rezultata napravite usporedbu .

na vrh Povratak na vrh

VW LUPO SDI - KAPLJICE ULJA I PARA

Datum objave: 20.03.2011 23:42:23
Slika
PITANJE: Prvo bih iksoristio priliku da iskreno pohvalim ovo sto radite. Ako se uzme u obzir da su majstori veoma skrti u savjetovanju jer zele sve da se rijesava u njihovoj garazi sto se naravno placa onda Vas sajt dovoljno govori o dobronamjernosti i profesionalnosti koju posjedujete. Tome u prilog Vam idu veoma strucni i razumljivi odgovori za koje je sigurno potrebno dosta vremena, bez obzira sto se dosta pitanja ponavlja,znam da svako pitanje je potrebno obraditi posebno i dosta puta odgovor ne moze biti isti iako je pitanje slicno . Pitanje: VW SDI Lupo, kada motor postigne radnu temperaturu na full-u ( cijevcica sa sipkom za kontrolu nivoa ulja u motoru) izlazi velika kolicina pare i prska ulje sve do akomulatora. Motor je presao 216 000 km,na radnoj temperaturi je bucan i trese, ujutro dobro pali kada je hladno, ulje 10w-40 mijenjam ga na nekih 8 000-10 000 km, primjetio sam da je na 5 000 malo rijetko nego li obicno. Posle 5 000 km sam morao doliti nepuno pola litre ulja. DA li ovaj motor ima EGR ventil i da li se treba ocistiti, i pored toga sto motor dobro ( solidno ) vuce sta je razlog sto ulje prska u velikoj kolicini, obzirom da znam da klip kada dode u donju mrtvu tacki pravi neki potisak u karter ali da li bi to trebalo da se manifestuje time sto ulje izlazi na full. Na cep ne dimi i ne primjecuje se prskanje ulja , i po onom starinskoj provjeri od koje se sigrno malo profesionalniji majstori najeze, cep je relativno miran kada se odvrne dok motor radi.
ODGOVOR:Cjevcica mjeraca nivoa ulja ulazi direktno u karter u kojemu se okrece radilica . Okretanjem radilice nastaje pojava da kapljice ulja zapljuskuju unutrasnjost motora. Kada se izvadi sipka za ulje normalno je da neke kapljice ulja izlete iz motora. Dim koji vidite ne mora znacinti nista zabrinjavajuce jer je temperatura ulja kod jako zagrijanog motora veca od 90°C . Motor se moze tresti i radi lose podesenog minimuma. Ukoliko sumnjate u ispravnost motora ispitajte mehanicko stanje motora ( kompresija, faza, cistoca usisnog kolektora ). Ovaj motor ima EGR ventil, ukoliko motor ima snage i ukoliko na ispuhu ne vidite dim tamne boje , ciscenje EGR-a nije potrebno.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - NAPLATA ŠTETE OD OSIGURANJA

Datum objave: 21.03.2011 12:19:45
Slika
PITANJE: Prije par dana imao sam saobrac;ajnu nezgodu u kojoj je ostecena prednja desna strana mog automobila(blatobran, prednji branik i udar je pretrpio i tocak).Kada sam krenuo kuci poslije nezgode osjetio sam neko zujanje iz tog desnog tocka(prije toga je bilo sve uredu). Poslije sam otisao kod mehanicara koji je utvrdio da je stradao lezaj tocka na toj strani. Osiguranje mi ne priznaje stetu jer navodno su utvrdili da je lezaj otisao sam od sebe odnosno duge upotrebe posto je automobil star 14 godina sto naravno nije istina.Ja bih Vas zamolio za savjet, sta mi je c;initi, i da li su oni zaista mogli utvrditi kako je stradao lezaj? Na sta da se pozovem da dokazem da sam ja upravu i da posteno naplatim stetu koja mi je prouzrokovana?
ODGOVOR:Demontazom lezaja i neposrednim uvidom u sve detalje na lezaju ( kotrljajuca staza, kuglice, vanjski i unutrasnji vjenac ) moze se utvrditi da li je ostecenje nastalo usljed sudara ili je to ostecenje od ranije. Za tu spoznaju potrebno je navedeni lezaj rastaviti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - OŠTEĆENJE BRTVILA GLAVE MOTORA

Datum objave: 21.03.2011 18:34:59
Slika
PITANJE: Auto se cudno ponasa , trosio je vodu pa je dijagnoza termosta koji je otisao, cjelo ljeto sam vozio bez termostata, normalno vodu je trosi,o kada je dosla zima stavili su novi termostat ali isto, cak kada otvorim cep od ulja vidim neku bjelu smjesu pravo ruzno izgleda ali nemirise mi na dobro.
ODGOVOR:Svi detalji koje ste naveli ukazuje na ostecenje brtvila glave motora. U ovom slucaju bi trebalo demontirati glavu motora , istu strojno obraditi , zamijeniti sva brtvila , isprati rashladni sustav , staviti novi originalni termostat , staviti novu rashladnu tekucinu . Nakon toga motor ce opet biti ispravan.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 6 - PROPUŠTANJE KLIME

Datum objave: 28.03.2011 00:16:29
Slika
PITANJE:

Imam mazdu 6. 2.0d 120ks.2003g. Prije dva mjeseca u vozilu je klima prestala radit. Otisao sam napunit klimu plinom i klima je radila i puhala hladno tri dana.Nakon toga sam shvatio da negdje jako pusta plim i otisao u servis i tamo su provjerili da li pusta,al tlak nije padao i uspostavilo se da klima i cijevi ne pustaju...Vec drugi put punim klimu plinom i puse hladno tri dana i ponovno se isprazni....Vidio sam na hladnjaku klime malu rupu,(predpostavljam od nekakvog kamencic) Al tu rupu na hladnjaku sam vidio tri mjeseca prije,nego sto je klima prestala raditi...Mislim da nije uzrok ta mala rupa na hladnjaku...Mozete mi dati savjet sto da radim i kome da se obratim za tu klimu...

ODGOVOR:

Sustav klime moze propustati ne svim dijelovima sustava ( kondenzator, ekspanzioni ventil, cjevovod, isparivac, kompresor ). Malo propustanje se ne moze otkriti pomocu manometra za pad tlaka nego stavljanjem kontrasta u sustav . Takve poslove radimo i mi pa se mozete javiti ako Vam to odgovara.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MIJEŠA SE VODA I ULJE

Datum objave: 28.03.2011 00:15:00
Slika
PITANJE:

Imam problem sa mjesanjem ulja i vode.Radi se o vozilu Opel Astra G 1.7 DTI,2003 god.Prije mjesec dana sam uocio da mi je ulje uslo u sistem hladjenja.Majstor mi je zamjenio dihtung glave i gumice na glavi motora,medjutim to nije rjesilo problem jer je opet doslo do mijesanja.Posto ovo nije rijesilo problem malo sam citao forume i dosao do informacija da postoji mogucnost da je kvar na intercooleru tj.da je negdje propustio i da ubacuje ulje u sistem hladjenja.Interesuje me da li je to uopste moguce i ako jeste kako provjeriti ispravnost IC

ODGOVOR:

Ispravnost hladnjaka stlacenog zraka ( intercooler ) mozete provjeriti tako da isti demontirate i ispitate pod tlakom vecim od 5 bara. Uzrok ulaska ulja u rashladni sustav nije hladnjak stlacenog zraka nego nesto drugo sto treba ispitati direktno na vozilu ( glava motora, brtva glave, blok motora, hladnjak za ulje ).

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - BUKA I POSKAKIVANJE

Datum objave: 21.03.2011 12:38:44
Slika
PITANJE: Postovani , imam 3 pitanja za vas.Vozim 3 godine Opel Vectru B 1.6 16V 2001 gp, presla 168000 km uvezena iz Njemacke. Prvi problem, primjetio sam u zadnje vrijeme veliku buku tokom voznje i ne mogu da procijenim odakle dolazi i povecanjem brzine se povecava i cak nadglasava buku vjetra i motora. Buka je prisutna i kad se auto vozi inercijom tj na lergasu pri vecoj brzini. Na volanu osjetim sitne frekvencije vibracija. Moja sumnja je na jedan od lezajeva prednjih tockova. Da li vi isto mislite i da li se kod spomenutog auta lezaj mijenja u kompletu sa 'glavcinom' ili se moze posebno on sam zamijeniti (automobil ima 5 rupa na kotacima)? Neki mehanicari tvrde da se mijenja u kompletu (skuplja varijanta) a neki tvrde da se moze i sam lezaj zamijeniti. Drugi problem je da isti automobil prilikom voznje na otvorenoj cesti cak i na novom asfaltu i pri sporijoj voznji 40 - 70 km/h poskakuje i treska , tj nema onog glatkog mirnog kotrljanja. Napominjem da su ljetne gume 205/55 r16 stare oko 5 godina. Treci problem je sto je volan tezi pri okretanju nego inace i ne vraca se sam nakon skretanja i ima malo praznog hoda tj lufta samim tim cuje se lupkanje na makadamu koje se osjeti i na volanu.?
ODGOVOR:Prema Vasem opisu buku stvara lezaj / lezajevi prednjih kotaca . Ako lezaj kotaca mozete nabaviti kao samostalni dio tada se isti moze i samostalno zamijeniti. Vozilo moze vibrirati ( poskakivati ) radi losih guma, felgi , amortizera. Ispitajte navedeno. Uzroci otezanog okretanja volana mogu biti : zubna letva i puz volana, hidraulicki sustav servo volana, pumpa servo volana, visokotlacna cijev, istrosenost dijelova ovjesa prednjeg dijela vozila.U ovom slucaju najprije provjerite sve dijelove ovjesa a zatim zubnu letvu .
na vrh Povratak na vrh

YUGO-60 - NEISPRAVAN KARBURATOR?

Datum objave: 27.03.2011 23:34:17
Slika
PITANJE:

Nadam se da cete mi pomoci sa mojim problemom Yugo 60, '89 god. Naime, u koloni na cesti prije nekoliko dana motor je odjedanput promijenio zvuk-minimum. Od tada kad krecem nema snagu kao i prije a u voznji kad podignem cok radi skoro kao i prije i cini se kao da na momente ima vise snage. Napominjem da mu je dva dana prije tog kvara mijenjana korpa,lemela i potisni lezaj. Ja sam nakon tog kvara zamijenio bobinu i svjecice misleci da je to problem. Radi samo za nijansu bolje ali u principu sve ostalo je isto. Pod cokom radi skoro normalno a bez jedva da krene dok ne uhvati zalet.

ODGOVOR:

Ako motor radi dobro kada se aktivira uredaj za hladni start ( cok ) tada je neispravan karburator. Karburator treba demontirati, rastaviti, ocistiti, sloziti i dobro podesiti . Uz to provjerite jos kut predpaljenja i po potrebi ga podesite.

na vrh Povratak na vrh

ROVER 75 - VELIKA MI JE NEPOZNANICA?

Datum objave: 21.03.2011 19:15:45
Slika
PITANJE: Postovani,vidjela sam Vasu stranicu na internetu i da odgovarate na pitanja i biti cu Vam zahvalna ako nadete vremena i za moje pitanje. Naime, Kupila bi si auto, rabljeni, a ne volim male aute. Vec neko vrijeme pregledavam sta bi mogla uzeti i izuzetno mi se svidio Rover 75, 2.0 CDTI, 2003g, Posto mi je taj auto velika nepoznanica, a jako mi se svida molim Vas da mi odgovorite dali je jako skup za odrzavanje, dali mu je velika potrosnja i dali su dijelovi za njega jako skupi?Bit cu Vam veoma zahvalna ako mi odgovorite..
ODGOVOR:Ovo vozilo je kvalitetno i pouzdano jedino je zahtijevnije za odrzavanje od drugih evropskih vozila. Uz to treba navesti da je cijena razervnih dijelova znatno veca od uobicajene. Pojedini dijelovi se trebaju narucivati i cekati. Dijelovi za redovne servise ( filteri , kocne obloge ) mogu se dobiti odmah. Sifra motora je M47R 204D1, broj cilindara je 4, zapremina je 1950 ccm, snaga je 96 KW/4000 o/min, stupanj kompresije je 18:1 , sustav goriva je Bosch Common Rail . Motor zadovoljava Euro-3 normu . Ako ce Vam odrzavanje vozila predstavljati poteskocu, bolje je da se odlucite za vozilo nekog Evropskog poznatog proizvodaca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PALE SE LAMPICE

Datum objave: 28.03.2011 00:13:02
Slika
PITANJE:

postovani,imam pitanje vezano za problem s fiat stilom 1,6 benzin,auto sam kupila u 6.mjesecu,nije bilo nikakvih problema donedavno.naime u voznji se gasi-pale se lampice-prvo ASR failure,zatim sve ostale-usklicnik,volan...gasi se bez da ista primjetim dok vozim,nikakav zvuk''nikakvo cudno ponasanje motora''...vozila sam auto na dijagnostiku-prvi put se pojavila greska Connection i senzor goriva,sad se pojavi samo greska na senzoru goriva a nekad i pise greska na alternatoru ,pa Temperature,High cooling,Low fuel-iako ima goriva,i opet ASR failure...ne znam je li to na svim autima ali ASR se pali automatski cim upalim auto,a gasi se manuelno???moram ga gasiti svaki put pri paljenju auta majstor je sve pregledao,kaze da nema nikakve greske i da ni sam ne zna sto je u pitanju,sto mi predlazete? kad se ugasi ,pali nakon min dva bez problema i jos jedano pitanje-nekad kad stavim kljuc u bravu nema sanse da pomaknem kljuc,tek kad otpustim rucnu ,auto se mrdne malo tad pali bez problema.ovo sa gasenjem traje vec mjesec,ne znam sto da radim,problem je pri preticanju,sigurnosti u voznji pa ne znam sto bih...

ODGOVOR:

Kada se gasi motor na nacin kao sto ste vi opisali potrebno je ispitati sustav elektronskog ubrizgavanja , sustav paljenja, mehanicki sustav motora. Mogucih gresaka moze biti mnogo i zato ih ne bih navodio jer od toga ne bi bilo koristi. Vi trebate uslugu servisa koji moze tocno ispitati sto je neispraavno , koji moze reci cijenu popravka, koji moze otkloniti kvar, koji ce garantirati za obavljeni popravak. Ne bi bilo dobro da kod jednog servisa radite dijagnostiku a kod drugog servisa popravak. Uz dijagnostiku motora dobro bi bilo da se preglada kompletno vozilo radi drugog problema koji ste naveli i da se otklone i svi drugi eventualni nedostaci .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 21.03.2011 18:36:17
Slika
PITANJE: Radi se o golfu IV 1.9 TDI 90 ks 2001 g, ALH oznake ,imam ga vec 5 godina i svake zime ista situacija sporo dize temperaturu i jako dugo mu treba da postigne radnu nekad i do 25 km ,a termostat ok .E sad on ima 3 grijaca sa strane bloka koji su u kucistu crijeva koje ide u kabinu , Koja je njihova Funkcija ?- Da li oni sluze da se brze zagrije tekucina ili nesto drugo ? Sva 3 grijaca iskre pa bi trebala biti ok, a neznam kad se pale i sta ih pali ,Jer mislim da nije bas normalno da na temperaturi od 0 trebas preci 20-30 km da se zagrije ful .
ODGOVOR:Da li ste mjerili temperaturu motora ? Vama se moze ciniti da je motor hladan ako imate netocnu informaciju na instrumentu za temperaturu ili ako je efekt grijanja slab . Ako je termosta ispravan ako ima dovoljno rashladne tekucine ako je stanje motora normalno tada se motor treba zagrijati znatno brze negosto ste Vi naveli. Najbolje bi bilo da obavite kontrolu zagrijavanja rashladne tekucine od momenta hladnog starta do momenta kada motor postigne radnu temperaturu.Na ovaj nacin cete izbjeci sve eventualne greske pokazivaca temperature. Grijace koje spominjete u cijevima za grijanje ne mogu komentirati jer oni nisu sastavni dio standardne opreme nego su naknadno ugradeni .
na vrh Povratak na vrh