Danas je: 18.12.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT VEL SATIS - NERAVNOMJERAN RAD

Datum objave: 26.02.2011 14:49:02
Slika
PITANJE: Trudio sam se da pronadjem temu o Vel Satisu 3,0 dv6 , medjutim nisam uspjeo to znaci da bih imao jedno seriozno pitanje za vas Auto Servis, a to Glasi. Kod mojeg Vel Satisa desava se sledece, kad se vozi od prilike na 1500 obrtaja u automatnom Prenosu Auto pocinje da trese ili Skace i to sve dovodi da je auto mnogo sporo prima gas, kad prebacim u rucnom saltanju sve to se retko desava tako da dolazim primjedbe da Auto prerano Salta u veci Prenos. Prema raznim Forum temama pokusavao sam sa raznim Adittivima i sad trenunto sam stavijo uz gorivo malo dvotaktnog polusintetickog ulja kao navodno bih ventili bolje se podmazivali (u sta sam stvarno skeptican postao neverujuci ) .Gospodo prema raznim pricama sumnja se na vise defektih Delova ( Bosch Pumpa, Visoko pritisni Ventili kod Bosch Pumpe dva komada, Senzor na radalici, Zrak u Gorivu kao sto sam primjetio kad napumpam pre filtera gorivo u tom crevu se vide Zracni Mehuri, i tako dalje ) . Gosspdine Meicu da li vamaa poznato nesto o tom Autu, kakva su vasa misljena i koliko bi kostalo zamjena onih dva Visoko Pritisna Ventila, bez Materijala.
ODGOVOR:Radi problema koje ste naveli ( neravnomjeran rad motora kod 1.500 o/min , prerano saltanje brzina ) najprije treba obaviti dijagnostiku motora i dijagnostiku upravljackog sustava motora . Razlog zasto se to prvo radi jest cinjenica da je rad i upravljanje automatskog mjenjaca povezan s radom motora . Automatski mjenjac nece dobro raditi ako postoji greska/greske na sustavu motora i sustavu za upravljanje motorom . U svom opisu Vi ste vec naveli jednu od gresaka koju treba otkloniti a to je prisutnost zraka u sustavu goriva . Nakon toga po potrebi radi se dijagnostika mehanickog stanja motora ( faza, kompresija, zacepljenje usisnog kolektora, ispusni sustav ). Ako je s navedenim sve u redu ispituju se pojedine komponente sustava dobave goriva i sustava za upravljanje motorom ( filteri, cistoca rezervoara, dize, ECT senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor tlaka na Rail-u, solenoidni ventil tlaka goriva, elektricna instalacija i konektori, RPM senzor, mjerac mase zraka, senzor pedale gasa, tlak turbine, EGR ventil, senzor temperature goriva, senzor bregaste osovine, ECU centrala ) . Kao sto vidite mogucih gresaka moze biti raznih i radi toga se najprije radi dijagnostika motora , nakon toga se otklanjaju eventualne greske na motoru . Kada se postigne da motor nema gresaka tada se po potrebi moze raditi dijagnostika mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - PRESTALA RADITI TURBINA

Datum objave: 18.03.2011 23:42:19
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu, prijatelj mi ima Golfa 4 1.9 TDI 110ks 99god, kod motora : AHF. Nedavno mu je prestala radit turbina i kompjuter mu prebacuje u safe mode. E sad je radeno sljedece : ociscena je turbina, ispitan je wastgate ventil turbine i on je ispravan, isproban je drugi maf senzor sa drugog vozila, ispitan je solenoid za ispusne plinove EGR i ventil regulacije plinova turba TC. E sad ERG ima otpor oko 17 ohma i TC ventil isto tako, Mjerili smo jos napajanje koje iznosi oko 7V i za ERG i TC. E sad me to zbunilo jer na autodati imam podatak da bi napon napajanja trebao biti izmedu 11 i 14V. Molim Vas da mi kazete dali su ova mjerenja u redu, i sta bi jos po Vasem misljenju osim ovoga trebalo ispitati, zasad je turbina spojena direktno bez TC ventila i tako radi.
ODGOVOR:Napon od 7 V je prenizak . Treba pronaci uzrok pada napona i isto najprije otkloniti a tek nakon toga ici dalje u ispitivanje komponenata i trazenje neispravnosti. Za sve komponente koje ste ispitali morate biti potpuno sigurni da li su ispravne. Po potrebi ispitajte i slijedece : tlak turbine kod pojedinih brojeva okretaja na probnoj voznji, senzor pedale gasa, MAP senzor, regulator kolicine goriva, senzor polozaja pedale kocnice, ECT senzor, senzor polozaja regulatora kolicine goriva, senzor temperature goriva, RPM senzor, davac impulsa na dizi, elektricna instalacija od motora do ECU centrale, mehanicko stanje motora, zacepljenje ispusnog sustava,visokotlacna pumpa, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - VADENJE POLOMLJEMOG VIJKA

Datum objave: 26.02.2011 14:48:12
Slika
PITANJE: Postovanje.Imam problem na fijat puntu ll 8v 2001 godina slomljen sraf dekla motora u navoju glave motora . Sta treba da se radi i kako da rijesim problem. opisite mi rjesenje narezivanje navoja.
ODGOVOR:Polomljeni vijak treba izbusiti tocno u sredini . Ako je vijak M6 prvo busenje treba biti sa svrdlom 3 mm , nakon toga po potrebi sa svrdlom 4,5 mm. U izbuseni provrt zavije ( zasarafi ) se odgovarajuce konusno navojno vreteno ( koje ima lijevi navoj ). Uvrtanjem vretena isto ulazi u izbuseni vijak ( okretanje u lijevo ) , na taj nacin u jednom momentu pocne se odvrtati polomljeni vijak . Nakon vadenja polomljenog vijka po potrebi treba smo popraviti postojeci navoj . U vecini slucajeva popravak navoja nije potreban .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - TREBA RAZRADITI KOMANDU GASA

Datum objave: 18.03.2011 21:54:47
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Mazde 626 2.0 benz.1999.god. U ovim zimskim (hladnijim) jutrima ,upalim auto i kad pozelim pritisnuti papucicu gasa ona je jako’tvrda’. Tek malo jacim pritiskom ona se oslobada i nije potreban jaci pritisak u daljnjoj voznji. Primjeti sam da kad upalim auto i ostavim ga nekih 5 minuta da radi,papucica gasa se ‘otpusti’ ,nije ‘tvrda’.Da li je to mozda povezano s tih prvih 5 minuta kad auto radi na jacim okretajima(pod cokom)? Kad je toplije vrijeme ,tog problema nema.
ODGOVOR:U ovom slucaju nema velikoga zla i poteskoca, sve se moze rijesiti brzo i jednostavno. Potrebno je samo razraditi komandu gasa ( sajla, pedala, leptirasti ventil ) . Najcesci uzrok je sama sajla gasa . Istu treba razraditi i podmazati . Mazivo mora proci kroz buzir od pocetka do kraja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - STARTANJE VOZILA KOJE JE DUGO STAJALO

Datum objave: 27.03.2011 22:55:08
Slika
PITANJE:

Postovani majstore, Molim vas za pomoc, spomenuti Peugeot 306 XS iz '94. god. sa motorom 1,4 benzin, koji je odjavljen i u pocetku je uredno svakih mjesec dana paljen nakratko, dok nije ostao bez benzina. Poslije toga oko pola godine nije paljen. Nakon tog vremena htio sam ga ponovo upaliti (naravno ulio sam benzin u rezervoar), ali nije prihvatio, tj. samo je verglao ili nakratko proradio (sekundu ili dvije).Kako ga ponovo pokrenuti?Jel moguce da je ostao bez benzina u sistemu i kako to rijesiti? Kako provjeriti jel radi pumpa od goriva? Od prijatelja sam cuo da se trebaju skinuti svijecice i uliti malo benzina direktno u cilinder, sto sam i ucinio te ponovo vratio svijecici. Nakratko je upalio, ali stiskanjem gasa odmah se ugasio. Isto sam ponovi ovise puta, ali bez uspjeha. Molim Vas za savjet sto napraviti, buduci da nemam novaca zua majstora, a prodao bi auto koji je u odlicnom stanju za svoje godine. Napominjem da prije nije bilo nikakvih problema sa motorom ili paljenjem u svim vremenskim uvjetima.

ODGOVOR:

Najprije provjerite da li radi pumpa za gorivo . Prilikom paljenja pumpa mora stvarati karakteristican zvuk ( zujanje ) . Ako takav zvuk cujete tada provjerite da li dolazi benzin do motora. To mozete provjeriti ako odspojite cijev dovod goriva na samom motoru ( pazite da prilikom ispitivanja nesto ne zapalite ). Ako goriva nema i ako je kolicina goriva na tom mjestu premala, provjerite filter goriva. Ako goriva ima to je dobar znak i treba krenuti korak dalje . Provjerite ima li iskre na svjecicama i stanje svjecica . Nakon ovoga u svaki cilindar mozete uliti malo motornog ulja i nakon toga elektropokretacam nakoliko sekundi startajte motor da se ulje u cilindru dobro razlije po stijenkama cilindra . Na ovaj nacin ce se kompresija kratkotrajno povecati. Na kraju stavite ispravne ( suhe ) svjecice na svoje mjesto. Pokusajte ponovo upaliti motor.Prilikom paljenja motora bitno je da stanje akumulatora i elektropokretaca bude dobro kako bi na svjecicama bila kvalitetna iskra.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - AMATERSKO PITANJE

Datum objave: 21.03.2011 12:06:21
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic, zanima me ako bi mi mogli objasniti jedan postupak prilikom montiranja zupcastog remena, da budem tocniji zanima me da li se s novim remenom moze faza stavit 100% tocno, koliko sam upucen da se sa novim remenom faza stavlja pola zuba ‘u ranije’, pa kad se remen rastegne sve sjedne na svoje, da li je to tocno, i da li to vrijedi za 8v i 16v motore?Ako vrijedi i za 16v motore, kako se onda okrecu oznake?
ODGOVOR:Pitanje koje ste postavili tipicno je amatersko pitanje . Iz njega se vidi da ne poznajete automobilsku tehniku niti funkciju razvodnog mehanizma. Na Vase opcenito pitanje mogu dati i opceniti odgovor. Prilikom stavljanje motora u fazu , zupcasti remen i sve osovine se stavljaju tocno u fazu prema oznakama ili uputama proizvodaca . Faza mora biti hiljadu posto tocna . Isto tako za pojedine motore nacin postavljanja faze je razlicit. Za tu svrhu postoje specijalni alati i naprave koje nisu univerzalne nego se koriste tocno za odredeni motor. Broj cilindara , broj ventila nisu bitni. Bitno je samo da se motor stavi potpuno tocno u fazu. Odgovor na Vase pitanje bi bio puno recizniji da ste tocno naveli tip vozila, godinu, snagu motora, zapreminu, oznaku motora . Pitanje koje ste postavili tipicno je amatersko pitanje . Iz njega se vidi da ne poznajete automobilsku tehniku niti funkciju razvodnog mehanizma. Na Vase opcenito pitanje mogu dati i opceniti odgovor. Prilikom stavljanje motora u fazu , zupcasti remen i sve osovine se stavljaju tocno u fazu prema oznakama ili uputama proizvodaca . Faza mora biti hiljadu posto tocna . Isto tako za pojedine motore nacin postavljanja faze je razlicit. Za tu svrhu postoje specijalni alati i naprave koje nisu univerzalne nego se koriste tocno za odredeni motor. Broj cilindara , broj ventila nisu bitni. Bitno je samo da se motor stavi potpuno tocno u fazu. Odgovor na Vase pitanje bi bio puno recizniji da ste tocno naveli tip vozila, godinu, snagu motora, zapreminu, oznaku motora .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - OSTECEN NAVOJ NA KARTERU

Datum objave: 18.03.2011 23:50:01
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic,ovim putem vam se obracam za pomoc,u trenutku ne razmisljanja odlucujem se na izmjenu ulja u Molydonu. Naravno oni uniste navoje na cepu od kartera(rijec je o peugeotu 407) da vas ne zmaram cijelim tijekom dogadaja bitno je da su na kraju priznali pogresku.Nude mi rijesenje o kojemu ne znam nista puno’celicna krilca u koja ce ici celicni saraf’a sada Vas kao strucnjaka molim za savjet,ako se to tako moze uraditi i da to bude trajno rijesenje pristao bih na to ,a ako to nije trajno rijesenje vec samo pokusaj rijesavanja problema da li da inzistiram na novome karteru? Samo zelim da mi se nadoknadi prouzrocena steta i da automobil bude u stanju kakvome je bio.
ODGOVOR:Karter se ne mora mijenjati ako se kvalitetno napravi novi navoj i stavi odgovarajuci novi cep kartera . To je moguce napraviti vrlo kvalitetno kada se demontira karter i kada se novi navoj napravi strojno . Postupak koji ste spomenuli ( krilca ) mi ne znaci nista jer naziv ne navodi nacin izrade novoga navoja. Originalni navoj je izraden direktno na aluminjiskom karteru a takav treba biti i novi navoj. Tada je to trajno rjesenje .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - VIJAK ZA PODESAVANJE NA USISNOJ GRANI

Datum objave: 18.03.2011 20:46:06
Slika
PITANJE: Vlasnik sam automobila VW Polo 1.3 ajnspric 1990.g. sa puuuno kilometara. Sve je bilo OK dok mi jedan ‘strucnjak’ nije dirao vijak za podesavanje na usisnoj grani (malo upusten, na desnoj strani) pa auto trosi 8 l umjesto dosadasnjih 6. U blizini nemam servis koji se time bavi, pa bih molio samo sljedece: postoji li kakav skraceni postupak kojim bih to mogao sam podesiti bar priblizno?
ODGOVOR:Vijak koji ste naveli se nikada ne dira jer je isti podesen u tvornici . Tocan polozaj vijka i leptirastog ventila moze se obaviti jedino uz pomoc servisnog uredaja u servisu. Bez toga postoji vrlo mala mogucnost da se isti vrati u nulti polozaj . Povecana potrosnja goriva nastaje i radi drugih brojnih faktora ( polozaj leptirastog ventila je samo jedan od mogucih uzroka ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 B4 - VARIRAJU OKRETAJI

Datum objave: 26.02.2011 14:45:31
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic molio bih vas odgovor na moje pitanje ako je moguce.Posjedujem automobil AUDI 80 B4 1,6 74kw 94/5 godina proizvodnje ,moj problem je taj prilikom voznje koja je u redu do prvog zaustavljanja na semaforu ili bilo gdje ,gas ostane na 1100-1200 obrtaja itako varira gore dole oko minutu /dvije .Zatim skala padne do 400-500 obrtaja (skoro se ugasi) i istog trena se digne na 900 obrtaja,tako se ponavlja tokom cijele voznje ali nekada i odmah padne na 900 okretaja .tako da to nije redovno stanje rada motora samo povremeno.Ali i takav rad motora me zabrinjava .Vozio sam auto u servis u vinkovce radili su neke radove od koih su samo oni imali korist tj.mjenjali svijecice cistili ispusnu granu ,zatim nekim sprejom posipali da bi spala cad te ga dobro izduvali ali auto i dalje isto .Spajali ga na kompjuter a on pokazuje 0 gresaka ,bio sam tri puta kod njih ali nista bolje uvijek isto.
ODGOVOR:Najbolji i najkorisniji odgovor je da potrazite drugi servis koji zna obaviti kompletnu dijagnostiku motora , otkriti sve sto je neispravno i uz Vasu suglasnost otkloniti kvar/kvarove. U ovom slucaju mogu postojati dvadeset i vise mogucih uzroka radi kojih motor radi nepravilno kao sto ste Vi to lijepo opisali. Greske treba traziti na sustavu dobave goriva ( pojedini davaci, senzori, aktuatori ) , na sustavu paljenja ( probijanje visokog napona, elektronika paljenja ), na mehanickom sustavu motora ( faza, predpaljenja, kompresija, propustanje na usisnom klektoru ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II DIZEL - SOLENOIDNI VENTIL

Datum objave: 18.03.2011 20:47:52
Slika
PITANJE: Imam golfa 2 u koji je stavljen motor 1,9td iz golfa trojke. Imam rucni ‘cok’, a na bosch pumpi se nalazi elektroventil sa jednim kontaktom koji nije spojen. Da bih bio jasniji, saljem vam sliku bosch pumpe. Motor odlicno pali, jako lijepo radi, nema dima nigdje, ali me zanimalo sto je to na mojoj pumpi i zasto nigdje nije spojeno. Malo sam se pokusao informirati na inernetu, i ako sam dobro shvatio, doznao sam da svaka bosch pumpa ima napravu koja pomice vrijeme ubrizgavanja ovisno o broju okretaja motora. Ta naprava radi na principu tlaka goriva. Broj okretaja je veci, pumpa se brze vrti, tlak goriva unutar pumpe je veci - vrijeme ubrizgavanja je ranije. Medutim, ovaj moj tip bosch pumpe ima taj elektroventil koji do 3000 o/min propusta taj tlak u povrat i tako onemogucava pomicanje kuta ubrizgavanja, jer do tog broja okretaja to nije potrebno, a motor mirnije radi. Nakon 3000 o/min, trenutak ubrizgavanja je opet ovisan o broju okretaja motora. Molim vas, odgovorite mi na sljedece: 1 - Gdje da spojim taj kontakt? Od kud dolazi zica koja ide na taj elektroventil? 2 - Kako to da elektroventil reagira na 3000 o/min buduci da na motoru nema nikakve elektronike? Kako elektroventil ‘zna’ da je bas 3000 o/min? 3 - Sada, kad nije spojen, je li taj ventil stalno otvoren, ili stalno zatvoren? Drugim rijecima, dal se sada na mom motoru pomice trenutak ubrizgavanja ovisno o broju okretaja stalno, ili se ne pomice uopce?
ODGOVOR:Dio koji ste naveli i prikazali na slici je solenoidni ventil za regulaciju vremana ubrizgavanja goriva. Napon koji dolazi na navedeni ventil nije stalni od 12 V nego je promjenjiv. Navedenim ventilom upravlja elektronski modul visokotlacne pumpe ( centrala ) . Vozilo s kojega ste uzeli motor ima adekvatnu elektricnu instalaciju i upravljacki modul . Vase vozilo toga nema. Pokusajte s drugom vrstom visokotlacne pumpe koja nema takvu vrstu regulacije. Jedino ako ste zadovoljni s radom motora, snagom i potrosnjom goriva , mozda mozete ostaviti stanje kao sto je sada.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - ESP

Datum objave: 18.03.2011 22:14:07
Slika
PITANJE: Postovani gosp. Meic,Prije tri mjeseca sam kupio Peugeot 407; 1,6 HDI; 2004.god.Unazad desetak dana nakon paljenja motora na displeju mi se pokaze prekrizeni trokut sa oznakom ESP uz zvucnu signalizaciju.Ovaj signal se povremeno izgubi sa displeja pa se ponovno javlja.Majstor mi je rekao da bi se moglo raditi o senzoru polozaja tockova.Mozete li mi vise reci o ovom problemu i kako ga rijesiti.
ODGOVOR:ESP ( Electronic Stabilyliti Program ) sprijecava okretanje vozila oko okomite osi ciljanim kocenjem pojedinih kotaca. Ovaj sustav zadrzava poprecnu i uzduznu stabilnost vozila. U ovom programu stabilnosti ( ESP ) uskladeno djeluje vise sustava i to : sustav protiv blokiranja kotaca ( ABS ), automatska raspodjela sile kocenja ( ABV ), regulacija klizanja pogonskih kotaca ( ASR ), regulacija zanosenja vozila ( GMR ) . Kontrolna lampica koja se upalila na Vasem vozilu ukazuje na neku od mogucih gresaka i radi toga je sustav izvan funkcije. Moguce greske su : istrosenost pojedinih dijelova kocnog sustava, senzor kocnog tlaka, elektricna instalacija, senzor bocnog ubrzanja , senzor zanosenja vozila, senzor zakreta upravljaca, stop prekidac, senzori ABS-a na kotacima, upravljacko racunalo . Problem se rjesava na nacin da se obavi detaljna dijagnostika ( kompjutorska, pojedinacna ) . Nakon toga se otkrije greska/greske i na kraju otkloni kvar .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - NAJPRIJE UTVRDITI STO JE NEISPRAVNO

Datum objave: 18.03.2011 23:51:40
Slika
PITANJE: postovani gospodine meic! imam problema sa corsom 1,4 2004 i 104000km.problem je slijedeci. prosle subote mi se zapalila lampica, za koju se utanovilo da se radi o lamda sondi. auto je bio na na kompjuteru kod mehanicara i resetirana je i lampice nije svijetlila nekih 50km. receno mi je da je to zbog loseg goriva, pa sam promjenio mjesto tankanja, ali zabadave lampica opet svijetli. pitanje glasi dali da kupim orginal sondu(koja je dosta skupa) ili zamjensku. auto se normalno ponasa, jedino nekad lagano kao da izgubi gasa, pa opet radi normalno. sto se tice potrosnje nije se nista promjenilo i dalje trosi kao i prije.recite mi molim vas koliko dugo se mogu voziti sa upaljenom lampicom i dali moze doci do ostecenja motora
ODGOVOR:Nije dobro kupovati nista na pamet , narocito ne lambda sondu . Kako znate da je ista neispravna ? Lambda sonda moze biti izvan funkcije radi monogih drugih faktora i ako se isti ne otklone opet nece raditi ni niova lambda sonda. Na Vasem vozilu najprije treba utvrditi sto je neispravno , otkloniti neispravnosti i tek nakon toga po potrebi zamijeniti lambda sondu koja nuzno ne mora biti originalna . Ako se potrosnja goriva nije povecala i ako motor ima snage nece doci do ostecenja motora.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - LAZNA INFORMACIJA O TEMPERATURI

Datum objave: 18.03.2011 23:54:45
Slika
PITANJE: Evo trazeci na internetu rijesenje mog problema vezanog za Hyundai accent 1.4 12v 63kw, srecom naisao sam na vasu stranicu i naprosto ostao zaprepascen vasom strucnoscu i vasom dobrom voljom pri davanju savjeta. Iako od raznoraznih savjeta do sada da nemam razloga za brigu ja nemam mira jer sam iskreno pedantan i volim da sve bude kako treba, odlucio sam vam se javiti da cujem vase cijenjeno misljenje na kojem vam unaprijed zahvaljujem.Problem je sljedeci! Drugi ili treci dan nakon sta sam kupio auto (2005. god 34000 km) kratko sam stao ugasio auto i kada sam ponovno upalio uocio da je temp. izmedu radne i crvenoga, ali cim sam upalio auto ona se vratila u normalu.Sve je bilo normalno do drugoga dana i od tada kada je auto dosao do radne temp. kazaljka temp. je putovala od rad. temp pa do crvenoga, cak znala i uci u crveno, pa je malo bila u normali... .Naravno odmah sam stao i trazio pomoc kolege koji je majstor.Zajedno promatrajuci uocili smo da se ventilator pali u nekim logicnim razmacima da crijeva nisu kipuca cak su se mogla drzati i rukom te smo i otvorili cep od kilera bez ikakvih problema a temp. je pritom bila blizu crvenoga.Kolega je odvezo auto da se termo pistoljem izmjeri temp. bloka, crijeva, rs. tekucine i svugdje je izmjereno oko radne temp. od 87 do 90 stupnjeva celzijevih.Nakon toga je promijenjen termostat i termo sonda i opet je bilo isto sve dok nisam otpojio minus sa akumulatora i ostavio tako preko noci.Nakon toga vozio sam se dva mjeseca i sve je bilo normalno i sada je pocelo opet samo ne odlazi daleko od radne i brzo se vrati u normalu i tako ostane sve dok se opet ne upali auto.Od tada vise neznam sta da mislim jer mi je glava puna vec svakakvih prica da je dihtung glave, da je struja, da je neznam sta.Gotovo svaki dan provjeravam ulje, opipavam viskozitet, gledam razinu antifriza niceg ne fali i niceg nije viska.Zadnje sta sam probao i sto me je uplasilo ozbiljno, pa sam vam se zbog toga i javio je da kada otvorim cep od ulja kao da puse lagano zrak van.Cuo sam da to moze biti zbog propustanja kompresije pa zbog toga me mozda muci i ta temp. Ponekad zna na komadicu cepa biti bijelo, kao emulzija ali za to sam procito da ako se auto vozi na kratke relacije da dode na vrhu cepa nisam upamtio zbog cega do kondezacije pa da nastane ta emulzija.Iskreno se nadam vasem cijenjenom odgovoru i savjetu i jos jednom zahvaljujem
ODGOVOR:Sve sto ste naveli a naveli ste dosta korisnih podataka ukazuje na laznu informaciju o temperaturnom stanju motora. To znaci da je mehanicko stanje motora potpuno u redu , da je rashladni sustav potpuno u redu . Po tom pitanju mozete biti bez brige . Sustav za pokazivanje temperature motora ( senzor temperature , elektricna instalacija od senzora do instrument ploce, instrument ploca, instrument za temperaturu ) funkcionira na nacin da se zagrijavanjem motora mijenja elektricni otpor senzora temperature na glavi motora i promjenom otpora pomice se kazaljka na instrumentu . U rijetkim prilikama elektricni otpor moze porasti i na drugim dijelovima sustava pokazivaca temperature. Tom prilikom nastaje greska u prikazu temperature na samom instrumentu . Najcesci uzroci su ovi koje sam vec naveo i uz to jos mogu biti povecani prelazni otpori na pojedinim elektricnim spojevima i konektorima.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - PROBLEM SA TURBINOM

Datum objave: 26.02.2011 14:42:58
Slika
PITANJE: Imam audi a 3 1.9 tdi PD 130 ks. imao sam problema sa turbinom jer mi se na visim okretajima ‘gasila’ i palio se safe mode. otisao sam kod mehanicra koji se bavi iskljucivo turbinama i savjetovao mi je ciscenje turba. ali kad je uzeo auto zvao me je i rekao da se pokvario westgate ventil. da je oksidirao i na su se pojavile rupice na njemu. promjenio ga je , bez ciscenja turba auto je vozio par dana i onda se ponovno dogodilo isto.ali u tom razdoblju mi je auto isao osjetno bolje tj. drugacije je turbo ‘filao’. dosta ranije i svu bi sangu ispucao do oko 3200-300 tisuce okretaja. meni se to osobno svidjelo ali kad sam ponovno dosao kod istog mehanicara uzeo je auto, probao ga ii pitao dali sam stavljao cip jer da auto ide kao da ima 150 160 ks i da tu nesto ne stima. otovrio je turbo i rekao da su mi variabile ‘ispiketane’ i par njih na krajevima odlomljeno(ona mala kao krilca. stavio je drugu variabilu , ocistio turbinu i sa autom vise nemam problema. ali auto ide podosta losije, losije i od onda kad je bio ispravan, znaci prije bilo kakvog kvara. na odredjenoj dionici npr po 10 km na sat slabije ide. i turbo tek oko 3 tisuce pocne filat ... puno je lijeniji na startu i tek pri visim okretajima pocne vuc. ali mi onda i potrosnja malo raste. zaniama me pri kojim okretajima moj auto razvija 130 ks i dali je po vama tu nekakav problem .. nisam vozio druge TDI od 130 ks pa neznam kako idu i dali moj ide losije trenutno. i jos jedno pitanje. kolika je prosjecna potrosnja mog auta. meni po kompjuteru oko 6 i pol 7 litara gradske voznje. dali je to u redu. unaprijed hvala i i isprika na duzem tekstu ali sam vas htio koliko toliko upoznat sa problemom.
ODGOVOR:Varijabilna turbina koju ima vase vozilo treba imati kontinuirani tlak punjenja cilindara od 0,1 do 1,0 bar . Kada je ispravan motor, ispusni sustav , sustav za regulaciju turbine, usis primarnog zraka , tada vozilo fino reagira na gas i ima kontinuirano ubrzanje kako i treba biti . Prema Vasem opisu i detaljim koje ste naveli sigurno postoji greska u necemu sto sam naveo . Osnovni zadatak servisa je da obavi sva potrebna ispitivanja i dijagnostiku . Nako dobro obavljenog posla sigurno se moze znati sto je neispravno i kako otkloniti neispravnost . Potrosnja goriva koju ste naveli je u granicama normale .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - NEISPRAVAN RAD MOTORA

Datum objave: 18.03.2011 21:53:18
Slika
PITANJE: Imam peugeot 407 2.2i 2005g automatik benzin,kad upalim auto pojavi mi se na kompjuteru, Depollution System Faulty ,inace zna se desiti da u voznji ili kod kretanja auto kao da na moment izgubi snagu.I kad usporavam pa ponovo krecem kao da nema snage.Jos jedna stvar kad smotam volan u krajni polozaj Imam osjecaj kao da lijevi kotac kako da to objasnim kao da trzne i nesto kucka i u voznji osjeti se u lijevom kotacu Kao da ima lufta. Gdje bih se obratio jer bio sam u ovlastenom servisu i kazu da je to normalno.
ODGOVOR:Svi detaji u opisu koje ste Vi naveli ukazuju na neispravan rad motora odnosno pojedinih sustava . Mogucih neispravnosti moze biti mnogo i to na sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva , na sustavu paljenja , na sustvau za upravljanje motorom . Strucnim i detaljnim ispitivanjem navedenih sustava moze se otkriti kvar i nakon toga isti ( ili vise njih ) uz Vasu suglasnost otkloniti. Tom prilikom moze se provjeriti i sve u vezi zvuka koji cujete u lijevom kotacu. Ne mogu dati preporuku za ni jedan servis . Ako se odlucite za nas, maksimalno cemo se potruditi oko Vaseg vozila kako bi sve sto ste naveli najprije defektirali i nakon toga otklonili.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - UGRADNJA KLIPOVA

Datum objave: 19.03.2011 00:15:17
Slika
PITANJE: postovani,ako bi mi mogli objasnit nacin montiranja klipova,i karika? zanima me da li svaki klip ima oznake na sebi koje pokazuju kako treba biti okrenut, sta ako klip nema oznake?kamo ta oznaka treba biti okrenuta, da li ima neko pravilo oko toga, ili proizvodat odreduje kako klip treba okrenut? kod montiranja karika, kako otvori trebaju bit poslozeni?da li postoje neke oznake na klipnjacama kako trebaju bit okrenute? ima li jos dijelova na koje treba pazit prilikom slaganja?
ODGOVOR:Proizvodaci klipova uglavnom stavljaju oznake na klipove . Oznaka na klipu uvijek treba biti okrenuta prema razvodnom mehanizmu odnosno suprotno od zamasnjaka. Otvor klipnih prstenova treba biti pomaknut jedan od drugoga za 120° . Klipnjace u vecini slucajeva imaju brojcane oznake . Klipnjaca prvog cilindra ima oznaku jedan ( 1 ) , klipnjaca drugog cilindra ima oznaku dva ( 2 ) i tako redom . Ako oznake ne postoje , prilikom demontaze treba na svaku klipnjacu staviti broj cilindra na kojemu je ista bila. Isto tako treba zapamtiti gdje se stavlja broj ( na prednju ili zadnju stranu klipnjace ) . Prilikom revizije i popravka motora treba paziti na svaki dio i svaki sklop. To je vrlo bitno za funkcioniranje motora i kavalitetu obavljenog posla.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 26.02.2011 14:41:32
Slika
PITANJE: Gospodine Meic, kao i mnogi drugi i ja zelim da vam se zahvalim na nesebicnom pomaganju i zazelim vam mnogo daljeg uspijeha u poslu te dobrog zdravlja i srece. Kupio sam prije 4 mijseca Audija A6 1.9 tdi 81 kw godina 1998 presao 300 000 km ima bosh pumpu i dizne od toga 3 dizna je malo visocija i ide elektricni kabal na nju. Od prvog dana sam zadovoljan sa vucom i ponasanjem auta na cesti medutim problemi su kod jutarnjeg paljenja gdje sam primjetio da alnasovanje traje i do 30 sekundi. Imam mnogo prijatelja koji su mehanicari i rade u ovlastenim servisima tako da sam do danas promjenio ; hidraulicke podizace ,mijerili kompresiju koja je u normalnim granicama , remontovao bosh pumpu u ovlastenom servisu gdje su mi rekli da su mijenjalji i elktroniku na pumpi, remontovan alnaser , promjenio filtere nasuo ulje 10 w 40 BP , ostavljali prikopcanu infuziju odnosno spremnik sa goriviom na visini koja bi eliminisala povrat goriva , grijace promijenio a zatim sa slupanog auta senzor radilice, maf senzor , drugi senzor koji je na usisnoj cijevi iznad interkulera neznam kako se zove idt te vise puta u ovlastenom servisu uradili dijagnostiku koja pokazuje da nema greski i da je paljenje ispravno uzubceno te su samo bosh pumpu zakrenuli sa 54 ‘ na 60 ‘ po Vagovom programu kazu da je to za ovu kilometrazu bolje meduitm paljenje je i dalje ujutro odnosno sto auto duze stoji teze i zna trajati alnasovanje i do 30 sekundi znaci sve ovo smo uradili i nista se nije promijenilo.prosle sedmice slucajno mijenjajuci crijeva od povrata sam primijetio da sa bosh pumpe ide visak goriva u rezervoar a drugi kraj crijeva sam blindirao i skinuo prelivna crijeva sa dizni skroz te tako vozim vec 5 dana i ni kap nafte neizlazi sa dizni na lijevi ili desni otvor za visak goriva znaci sa dizni su skinuta povratna crijeva i nafta neizlazi dali je to greska koja mi utice na teze paljenje i zbog cega je doslo do toga te kako cu rijesiti ovaj problem ili mozda imate neku drugu ideju zbog cega mi lose pali
ODGOVOR:Ako je dobar akumulator i elektropokretac, prilikom startanja radilica motora se mora okretati s vise od 150 o/min . Nakon ovoga treba biti siguran da je faza motora tocna i da je visokotlacna pumpa dobro namjestena ( predpaljenje ). Kompresija na motoru treba biti od 25 - 31 bar . Grijaci moraju biti ispravni i kada je hladno trebaju se aktivirati. U sustavu goriva ne smije biti zraka. Senzor temperature motora treba biti ispravan, dobavna pumpa mora dobro raditi . Uz sve sto sam naveo ispravno mora biti : regulator kolicine goriva, senzor polozaja regulatora kolicine goriva, dize, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja, EGR ventil, elektricna instalacija od motora do ECU centrale, ECU centrala. Na povratu goriva iz diza treba izlaziti mala kolicina goriva koja se vraca natrag u rezervoar. Na dizama moraju biti cijevi za povrat goriva .Ovoga casa bi to bilo sve sto mi pada na pamet . Pokusajte ispitati sve sto sam naveo u ovom tekstu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - CISCENJE EGR VENTILA I MAF SENZORA

Datum objave: 18.03.2011 23:52:50
Slika
PITANJE: Tesko je naci odgovarajuce rijeci za vase zalaganje,trud ,odvojeno (slobodno) vrijeme ,iako ga sigurno ni sami nemate dovoljno,da bi ste svojom strucnoscu,znanjem,dugogodisnjom praksom i velikim entuzijazmom pomogli ljudima kao sto sam,u ovom slucaju ja,a citajuci vasu rubriku ‘besplatni savjeti’ da se zakljuciti i velikom broju ljudi koje mozda necete nikad niti vidjeti. Vama ostaje samo moralna satisfakcija,mada nije realno da ostane samo na tome,ali u svakom slucaju mogu reci da ste jedan od rijetkih i svaka cast. Vec sam koristi vase usluge dva puta na ovaj nacin (nadam se da imam pravo i na ovaj bonus odgovor),naravno bio sam zadovoljan vasim odgovorima.Naime ,ocistio bih (osobno) egr ventil,na golf 4 , 1.9 tdi,66 kw,god.01999,226 000 km,ali nisam siguran da li ce doci do nekih ne zeljenih poslijedica,da li ce mi se na instr.tabli pojaviti neka signalna lampica ili nesto jos gore,postoji li nesto na sto bih trebao posebno obratiti paznju ili da izbjegavam dirati,smijem li egr cistiti sa ‘ wd 40 ‘ ili mi mozete preporuciti neki preparat ,ako mi mozete malo pojasniti u vezi ciscenja egr-a??? Negdje sam na net-u procitao da ne bi bilo lose blokirati egr,na koji je nacin najbolje blokirati egr i da li ga ipak najprije treba ocistiti? Smije li se i imali efekta cistiti MAF senzor?
ODGOVOR:Hvala na lijepim rijecima. Mozete ocistiti EGR ventil . Ciscenjem necete napraviti nikakvu stetu jer je elektricni dio ventila dobro zasticen a mehanicki dio je dostupan i samo se on cisti. Mozete to napraviti WD-om ili benzinom. EGR mozete blokiirati ali postoji mogucnost da ce se upaliti kontrolna lampica motora . Zato je bolje to ne raditi. MAF senzor je vrlo osjetljiv a moze se cistiti alkoholom i vatom , vrlo pazljivo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - MISTERIOZNO GASENJE MOTORA

Datum objave: 18.03.2011 23:11:49
Slika
PITANJE: Postovanje..vec sam vam se javljao u vezi ovog kvara,naime auto se gasi u voznji ne ucestalo, i dok se pali,znaci upalim par sekundi radi i ugasi se..e sada prosao sve moguce stvari od klapne gase,pumpe,filtera ,centraline,dizni,struje,kod kljuc bas sve,vozio ga u ovlasteni tri dana gledali sve u redu,vozi u toyotu isto sve u redu,i evo danas zovem i kazu mi da ne mogu vjerovati da nemogu otkriti kvar na obicnom golfu, mislim ono ovlasteni servisi pa ne znaju kvar..vec mjesec i pol dana taj kvar zeza..medutim kada se centralina resetira auto 3-4 dana vozi normalno i onda opet..vise stvarno ne znam kome da se obratim za to,jer sam ih vec prosao jako puno..Pa me zanima dali ste mozda imali slicnu situaciju i ako bi mozda otprilike mogli znati u cemu je problem..Bio bih vam vrlo zahvalan na odgovoru!
ODGOVOR:Postoje i kvarovi koje je tesko otkriti i za koje je potrebno puno ispitvanja, strucnosti i strpljenja. Serviseru je lakse reci da ne moze naci kvar nego da danima ispituje pojedine komponente na vozilu . Za to vrijeme moze odraditi i zaraditi mnogo vise na normalnim servisima i popravcima. U ovom slucaju moguci uzroci su : sve sto ste Vi naveli, i ostale elektricne i elektronske komponente . Vasim vozilom se treba baviti , voziti, ispitivati, imati spojene sve potrebne instrumente. Na taj nacin bi se moglo doci do spoznaje o misterioznom gasenju motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - TRESE PRILIKOM GASENJA MOTORA

Datum objave: 18.03.2011 21:06:38
Slika
PITANJE: Postovani, imam Citroen C5 2.0 Hdi (80 kw) iz 2004. godine sa prijedenih 151000 km.Problem koji je prisutan vec sigurno 2 godine je tresnja prilikom gasenja motora.Vibracije se osjete i prilikom paljenja ali su kod gasenja motora znatno naglasenije.Takoder se i javlja cvileci zvuk iz predjela getribe.Istrazivajuci po internetu dosao sam do informacije da je ovaj motor opremljen dvomasenim zamasnjakom koji je najvjerojatniji krivac za ovakvo ponasanje vozila.Navodno su njegove opruge oslabile.U voznji se auto ponasa normalno tj. ubrzava glatko, osim ponekad prilikom voznje na na niskim okretajima (cca. 1100-1400 o/min) u nizim stupnjevima prijenosa kad dolazi do laganog zastajkivanja.Kvacilo je mekano,mjenjac bar zasad radi bezprijekorno,jedino se moze osjetiti nekakvo grebanje kroz pedalu kvacila nakon intezivnog pritiskanja iste(kolone u gradu). Zanima me smijem li nastaviti voznju sa vec oslabljenim zamasnjakom,da li njegovo puknuce moze prouzrociti stetu na motoru ili pak sklopu getriba/diferencijal?Takoder me zanima vase misljenje o ugradnji klasicnog zamasnjaka umjesto ovog dvomasenog?
ODGOVOR:Moguce je da uzrok bude zamasnjak , nosaci motora, nesto trece netipicno . Dvomaseni zamasnjak nece puknuti i nece izazvati nikakvu havariju . Slijedece sto mozete osjetiti ce biti lupanje prilikom paljenja ili gasenja motora. Zvuk cviljenja ukazuje na povecano trenje izmedu potisnog lezaja i vodilice potisnog lezaja. Radi toga treba razmisljati o zamjeni seta spojke i zamasnjaka. Ne bih preporucio ugradnju klasicnog zamasnjaka jer je ovo sada dobro rjesenje .
na vrh Povratak na vrh