Danas je: 27.11.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF II DIZEL - SOLENOIDNI VENTIL

Datum objave: 18.03.2011 20:47:52
Slika
PITANJE: Imam golfa 2 u koji je stavljen motor 1,9td iz golfa trojke. Imam rucni ‘cok’, a na bosch pumpi se nalazi elektroventil sa jednim kontaktom koji nije spojen. Da bih bio jasniji, saljem vam sliku bosch pumpe. Motor odlicno pali, jako lijepo radi, nema dima nigdje, ali me zanimalo sto je to na mojoj pumpi i zasto nigdje nije spojeno. Malo sam se pokusao informirati na inernetu, i ako sam dobro shvatio, doznao sam da svaka bosch pumpa ima napravu koja pomice vrijeme ubrizgavanja ovisno o broju okretaja motora. Ta naprava radi na principu tlaka goriva. Broj okretaja je veci, pumpa se brze vrti, tlak goriva unutar pumpe je veci - vrijeme ubrizgavanja je ranije. Medutim, ovaj moj tip bosch pumpe ima taj elektroventil koji do 3000 o/min propusta taj tlak u povrat i tako onemogucava pomicanje kuta ubrizgavanja, jer do tog broja okretaja to nije potrebno, a motor mirnije radi. Nakon 3000 o/min, trenutak ubrizgavanja je opet ovisan o broju okretaja motora. Molim vas, odgovorite mi na sljedece: 1 - Gdje da spojim taj kontakt? Od kud dolazi zica koja ide na taj elektroventil? 2 - Kako to da elektroventil reagira na 3000 o/min buduci da na motoru nema nikakve elektronike? Kako elektroventil ‘zna’ da je bas 3000 o/min? 3 - Sada, kad nije spojen, je li taj ventil stalno otvoren, ili stalno zatvoren? Drugim rijecima, dal se sada na mom motoru pomice trenutak ubrizgavanja ovisno o broju okretaja stalno, ili se ne pomice uopce?
ODGOVOR:Dio koji ste naveli i prikazali na slici je solenoidni ventil za regulaciju vremana ubrizgavanja goriva. Napon koji dolazi na navedeni ventil nije stalni od 12 V nego je promjenjiv. Navedenim ventilom upravlja elektronski modul visokotlacne pumpe ( centrala ) . Vozilo s kojega ste uzeli motor ima adekvatnu elektricnu instalaciju i upravljacki modul . Vase vozilo toga nema. Pokusajte s drugom vrstom visokotlacne pumpe koja nema takvu vrstu regulacije. Jedino ako ste zadovoljni s radom motora, snagom i potrosnjom goriva , mozda mozete ostaviti stanje kao sto je sada.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - ESP

Datum objave: 18.03.2011 22:14:07
Slika
PITANJE: Postovani gosp. Meic,Prije tri mjeseca sam kupio Peugeot 407; 1,6 HDI; 2004.god.Unazad desetak dana nakon paljenja motora na displeju mi se pokaze prekrizeni trokut sa oznakom ESP uz zvucnu signalizaciju.Ovaj signal se povremeno izgubi sa displeja pa se ponovno javlja.Majstor mi je rekao da bi se moglo raditi o senzoru polozaja tockova.Mozete li mi vise reci o ovom problemu i kako ga rijesiti.
ODGOVOR:ESP ( Electronic Stabilyliti Program ) sprijecava okretanje vozila oko okomite osi ciljanim kocenjem pojedinih kotaca. Ovaj sustav zadrzava poprecnu i uzduznu stabilnost vozila. U ovom programu stabilnosti ( ESP ) uskladeno djeluje vise sustava i to : sustav protiv blokiranja kotaca ( ABS ), automatska raspodjela sile kocenja ( ABV ), regulacija klizanja pogonskih kotaca ( ASR ), regulacija zanosenja vozila ( GMR ) . Kontrolna lampica koja se upalila na Vasem vozilu ukazuje na neku od mogucih gresaka i radi toga je sustav izvan funkcije. Moguce greske su : istrosenost pojedinih dijelova kocnog sustava, senzor kocnog tlaka, elektricna instalacija, senzor bocnog ubrzanja , senzor zanosenja vozila, senzor zakreta upravljaca, stop prekidac, senzori ABS-a na kotacima, upravljacko racunalo . Problem se rjesava na nacin da se obavi detaljna dijagnostika ( kompjutorska, pojedinacna ) . Nakon toga se otkrije greska/greske i na kraju otkloni kvar .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - NAJPRIJE UTVRDITI STO JE NEISPRAVNO

Datum objave: 18.03.2011 23:51:40
Slika
PITANJE: postovani gospodine meic! imam problema sa corsom 1,4 2004 i 104000km.problem je slijedeci. prosle subote mi se zapalila lampica, za koju se utanovilo da se radi o lamda sondi. auto je bio na na kompjuteru kod mehanicara i resetirana je i lampice nije svijetlila nekih 50km. receno mi je da je to zbog loseg goriva, pa sam promjenio mjesto tankanja, ali zabadave lampica opet svijetli. pitanje glasi dali da kupim orginal sondu(koja je dosta skupa) ili zamjensku. auto se normalno ponasa, jedino nekad lagano kao da izgubi gasa, pa opet radi normalno. sto se tice potrosnje nije se nista promjenilo i dalje trosi kao i prije.recite mi molim vas koliko dugo se mogu voziti sa upaljenom lampicom i dali moze doci do ostecenja motora
ODGOVOR:Nije dobro kupovati nista na pamet , narocito ne lambda sondu . Kako znate da je ista neispravna ? Lambda sonda moze biti izvan funkcije radi monogih drugih faktora i ako se isti ne otklone opet nece raditi ni niova lambda sonda. Na Vasem vozilu najprije treba utvrditi sto je neispravno , otkloniti neispravnosti i tek nakon toga po potrebi zamijeniti lambda sondu koja nuzno ne mora biti originalna . Ako se potrosnja goriva nije povecala i ako motor ima snage nece doci do ostecenja motora.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - LAZNA INFORMACIJA O TEMPERATURI

Datum objave: 18.03.2011 23:54:45
Slika
PITANJE: Evo trazeci na internetu rijesenje mog problema vezanog za Hyundai accent 1.4 12v 63kw, srecom naisao sam na vasu stranicu i naprosto ostao zaprepascen vasom strucnoscu i vasom dobrom voljom pri davanju savjeta. Iako od raznoraznih savjeta do sada da nemam razloga za brigu ja nemam mira jer sam iskreno pedantan i volim da sve bude kako treba, odlucio sam vam se javiti da cujem vase cijenjeno misljenje na kojem vam unaprijed zahvaljujem.Problem je sljedeci! Drugi ili treci dan nakon sta sam kupio auto (2005. god 34000 km) kratko sam stao ugasio auto i kada sam ponovno upalio uocio da je temp. izmedu radne i crvenoga, ali cim sam upalio auto ona se vratila u normalu.Sve je bilo normalno do drugoga dana i od tada kada je auto dosao do radne temp. kazaljka temp. je putovala od rad. temp pa do crvenoga, cak znala i uci u crveno, pa je malo bila u normali... .Naravno odmah sam stao i trazio pomoc kolege koji je majstor.Zajedno promatrajuci uocili smo da se ventilator pali u nekim logicnim razmacima da crijeva nisu kipuca cak su se mogla drzati i rukom te smo i otvorili cep od kilera bez ikakvih problema a temp. je pritom bila blizu crvenoga.Kolega je odvezo auto da se termo pistoljem izmjeri temp. bloka, crijeva, rs. tekucine i svugdje je izmjereno oko radne temp. od 87 do 90 stupnjeva celzijevih.Nakon toga je promijenjen termostat i termo sonda i opet je bilo isto sve dok nisam otpojio minus sa akumulatora i ostavio tako preko noci.Nakon toga vozio sam se dva mjeseca i sve je bilo normalno i sada je pocelo opet samo ne odlazi daleko od radne i brzo se vrati u normalu i tako ostane sve dok se opet ne upali auto.Od tada vise neznam sta da mislim jer mi je glava puna vec svakakvih prica da je dihtung glave, da je struja, da je neznam sta.Gotovo svaki dan provjeravam ulje, opipavam viskozitet, gledam razinu antifriza niceg ne fali i niceg nije viska.Zadnje sta sam probao i sto me je uplasilo ozbiljno, pa sam vam se zbog toga i javio je da kada otvorim cep od ulja kao da puse lagano zrak van.Cuo sam da to moze biti zbog propustanja kompresije pa zbog toga me mozda muci i ta temp. Ponekad zna na komadicu cepa biti bijelo, kao emulzija ali za to sam procito da ako se auto vozi na kratke relacije da dode na vrhu cepa nisam upamtio zbog cega do kondezacije pa da nastane ta emulzija.Iskreno se nadam vasem cijenjenom odgovoru i savjetu i jos jednom zahvaljujem
ODGOVOR:Sve sto ste naveli a naveli ste dosta korisnih podataka ukazuje na laznu informaciju o temperaturnom stanju motora. To znaci da je mehanicko stanje motora potpuno u redu , da je rashladni sustav potpuno u redu . Po tom pitanju mozete biti bez brige . Sustav za pokazivanje temperature motora ( senzor temperature , elektricna instalacija od senzora do instrument ploce, instrument ploca, instrument za temperaturu ) funkcionira na nacin da se zagrijavanjem motora mijenja elektricni otpor senzora temperature na glavi motora i promjenom otpora pomice se kazaljka na instrumentu . U rijetkim prilikama elektricni otpor moze porasti i na drugim dijelovima sustava pokazivaca temperature. Tom prilikom nastaje greska u prikazu temperature na samom instrumentu . Najcesci uzroci su ovi koje sam vec naveo i uz to jos mogu biti povecani prelazni otpori na pojedinim elektricnim spojevima i konektorima.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - PROBLEM SA TURBINOM

Datum objave: 26.02.2011 14:42:58
Slika
PITANJE: Imam audi a 3 1.9 tdi PD 130 ks. imao sam problema sa turbinom jer mi se na visim okretajima ‘gasila’ i palio se safe mode. otisao sam kod mehanicra koji se bavi iskljucivo turbinama i savjetovao mi je ciscenje turba. ali kad je uzeo auto zvao me je i rekao da se pokvario westgate ventil. da je oksidirao i na su se pojavile rupice na njemu. promjenio ga je , bez ciscenja turba auto je vozio par dana i onda se ponovno dogodilo isto.ali u tom razdoblju mi je auto isao osjetno bolje tj. drugacije je turbo ‘filao’. dosta ranije i svu bi sangu ispucao do oko 3200-300 tisuce okretaja. meni se to osobno svidjelo ali kad sam ponovno dosao kod istog mehanicara uzeo je auto, probao ga ii pitao dali sam stavljao cip jer da auto ide kao da ima 150 160 ks i da tu nesto ne stima. otovrio je turbo i rekao da su mi variabile ‘ispiketane’ i par njih na krajevima odlomljeno(ona mala kao krilca. stavio je drugu variabilu , ocistio turbinu i sa autom vise nemam problema. ali auto ide podosta losije, losije i od onda kad je bio ispravan, znaci prije bilo kakvog kvara. na odredjenoj dionici npr po 10 km na sat slabije ide. i turbo tek oko 3 tisuce pocne filat ... puno je lijeniji na startu i tek pri visim okretajima pocne vuc. ali mi onda i potrosnja malo raste. zaniama me pri kojim okretajima moj auto razvija 130 ks i dali je po vama tu nekakav problem .. nisam vozio druge TDI od 130 ks pa neznam kako idu i dali moj ide losije trenutno. i jos jedno pitanje. kolika je prosjecna potrosnja mog auta. meni po kompjuteru oko 6 i pol 7 litara gradske voznje. dali je to u redu. unaprijed hvala i i isprika na duzem tekstu ali sam vas htio koliko toliko upoznat sa problemom.
ODGOVOR:Varijabilna turbina koju ima vase vozilo treba imati kontinuirani tlak punjenja cilindara od 0,1 do 1,0 bar . Kada je ispravan motor, ispusni sustav , sustav za regulaciju turbine, usis primarnog zraka , tada vozilo fino reagira na gas i ima kontinuirano ubrzanje kako i treba biti . Prema Vasem opisu i detaljim koje ste naveli sigurno postoji greska u necemu sto sam naveo . Osnovni zadatak servisa je da obavi sva potrebna ispitivanja i dijagnostiku . Nako dobro obavljenog posla sigurno se moze znati sto je neispravno i kako otkloniti neispravnost . Potrosnja goriva koju ste naveli je u granicama normale .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - NEISPRAVAN RAD MOTORA

Datum objave: 18.03.2011 21:53:18
Slika
PITANJE: Imam peugeot 407 2.2i 2005g automatik benzin,kad upalim auto pojavi mi se na kompjuteru, Depollution System Faulty ,inace zna se desiti da u voznji ili kod kretanja auto kao da na moment izgubi snagu.I kad usporavam pa ponovo krecem kao da nema snage.Jos jedna stvar kad smotam volan u krajni polozaj Imam osjecaj kao da lijevi kotac kako da to objasnim kao da trzne i nesto kucka i u voznji osjeti se u lijevom kotacu Kao da ima lufta. Gdje bih se obratio jer bio sam u ovlastenom servisu i kazu da je to normalno.
ODGOVOR:Svi detaji u opisu koje ste Vi naveli ukazuju na neispravan rad motora odnosno pojedinih sustava . Mogucih neispravnosti moze biti mnogo i to na sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva , na sustavu paljenja , na sustvau za upravljanje motorom . Strucnim i detaljnim ispitivanjem navedenih sustava moze se otkriti kvar i nakon toga isti ( ili vise njih ) uz Vasu suglasnost otkloniti. Tom prilikom moze se provjeriti i sve u vezi zvuka koji cujete u lijevom kotacu. Ne mogu dati preporuku za ni jedan servis . Ako se odlucite za nas, maksimalno cemo se potruditi oko Vaseg vozila kako bi sve sto ste naveli najprije defektirali i nakon toga otklonili.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - UGRADNJA KLIPOVA

Datum objave: 19.03.2011 00:15:17
Slika
PITANJE: postovani,ako bi mi mogli objasnit nacin montiranja klipova,i karika? zanima me da li svaki klip ima oznake na sebi koje pokazuju kako treba biti okrenut, sta ako klip nema oznake?kamo ta oznaka treba biti okrenuta, da li ima neko pravilo oko toga, ili proizvodat odreduje kako klip treba okrenut? kod montiranja karika, kako otvori trebaju bit poslozeni?da li postoje neke oznake na klipnjacama kako trebaju bit okrenute? ima li jos dijelova na koje treba pazit prilikom slaganja?
ODGOVOR:Proizvodaci klipova uglavnom stavljaju oznake na klipove . Oznaka na klipu uvijek treba biti okrenuta prema razvodnom mehanizmu odnosno suprotno od zamasnjaka. Otvor klipnih prstenova treba biti pomaknut jedan od drugoga za 120° . Klipnjace u vecini slucajeva imaju brojcane oznake . Klipnjaca prvog cilindra ima oznaku jedan ( 1 ) , klipnjaca drugog cilindra ima oznaku dva ( 2 ) i tako redom . Ako oznake ne postoje , prilikom demontaze treba na svaku klipnjacu staviti broj cilindra na kojemu je ista bila. Isto tako treba zapamtiti gdje se stavlja broj ( na prednju ili zadnju stranu klipnjace ) . Prilikom revizije i popravka motora treba paziti na svaki dio i svaki sklop. To je vrlo bitno za funkcioniranje motora i kavalitetu obavljenog posla.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 26.02.2011 14:41:32
Slika
PITANJE: Gospodine Meic, kao i mnogi drugi i ja zelim da vam se zahvalim na nesebicnom pomaganju i zazelim vam mnogo daljeg uspijeha u poslu te dobrog zdravlja i srece. Kupio sam prije 4 mijseca Audija A6 1.9 tdi 81 kw godina 1998 presao 300 000 km ima bosh pumpu i dizne od toga 3 dizna je malo visocija i ide elektricni kabal na nju. Od prvog dana sam zadovoljan sa vucom i ponasanjem auta na cesti medutim problemi su kod jutarnjeg paljenja gdje sam primjetio da alnasovanje traje i do 30 sekundi. Imam mnogo prijatelja koji su mehanicari i rade u ovlastenim servisima tako da sam do danas promjenio ; hidraulicke podizace ,mijerili kompresiju koja je u normalnim granicama , remontovao bosh pumpu u ovlastenom servisu gdje su mi rekli da su mijenjalji i elktroniku na pumpi, remontovan alnaser , promjenio filtere nasuo ulje 10 w 40 BP , ostavljali prikopcanu infuziju odnosno spremnik sa goriviom na visini koja bi eliminisala povrat goriva , grijace promijenio a zatim sa slupanog auta senzor radilice, maf senzor , drugi senzor koji je na usisnoj cijevi iznad interkulera neznam kako se zove idt te vise puta u ovlastenom servisu uradili dijagnostiku koja pokazuje da nema greski i da je paljenje ispravno uzubceno te su samo bosh pumpu zakrenuli sa 54 ‘ na 60 ‘ po Vagovom programu kazu da je to za ovu kilometrazu bolje meduitm paljenje je i dalje ujutro odnosno sto auto duze stoji teze i zna trajati alnasovanje i do 30 sekundi znaci sve ovo smo uradili i nista se nije promijenilo.prosle sedmice slucajno mijenjajuci crijeva od povrata sam primijetio da sa bosh pumpe ide visak goriva u rezervoar a drugi kraj crijeva sam blindirao i skinuo prelivna crijeva sa dizni skroz te tako vozim vec 5 dana i ni kap nafte neizlazi sa dizni na lijevi ili desni otvor za visak goriva znaci sa dizni su skinuta povratna crijeva i nafta neizlazi dali je to greska koja mi utice na teze paljenje i zbog cega je doslo do toga te kako cu rijesiti ovaj problem ili mozda imate neku drugu ideju zbog cega mi lose pali
ODGOVOR:Ako je dobar akumulator i elektropokretac, prilikom startanja radilica motora se mora okretati s vise od 150 o/min . Nakon ovoga treba biti siguran da je faza motora tocna i da je visokotlacna pumpa dobro namjestena ( predpaljenje ). Kompresija na motoru treba biti od 25 - 31 bar . Grijaci moraju biti ispravni i kada je hladno trebaju se aktivirati. U sustavu goriva ne smije biti zraka. Senzor temperature motora treba biti ispravan, dobavna pumpa mora dobro raditi . Uz sve sto sam naveo ispravno mora biti : regulator kolicine goriva, senzor polozaja regulatora kolicine goriva, dize, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja, EGR ventil, elektricna instalacija od motora do ECU centrale, ECU centrala. Na povratu goriva iz diza treba izlaziti mala kolicina goriva koja se vraca natrag u rezervoar. Na dizama moraju biti cijevi za povrat goriva .Ovoga casa bi to bilo sve sto mi pada na pamet . Pokusajte ispitati sve sto sam naveo u ovom tekstu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - CISCENJE EGR VENTILA I MAF SENZORA

Datum objave: 18.03.2011 23:52:50
Slika
PITANJE: Tesko je naci odgovarajuce rijeci za vase zalaganje,trud ,odvojeno (slobodno) vrijeme ,iako ga sigurno ni sami nemate dovoljno,da bi ste svojom strucnoscu,znanjem,dugogodisnjom praksom i velikim entuzijazmom pomogli ljudima kao sto sam,u ovom slucaju ja,a citajuci vasu rubriku ‘besplatni savjeti’ da se zakljuciti i velikom broju ljudi koje mozda necete nikad niti vidjeti. Vama ostaje samo moralna satisfakcija,mada nije realno da ostane samo na tome,ali u svakom slucaju mogu reci da ste jedan od rijetkih i svaka cast. Vec sam koristi vase usluge dva puta na ovaj nacin (nadam se da imam pravo i na ovaj bonus odgovor),naravno bio sam zadovoljan vasim odgovorima.Naime ,ocistio bih (osobno) egr ventil,na golf 4 , 1.9 tdi,66 kw,god.01999,226 000 km,ali nisam siguran da li ce doci do nekih ne zeljenih poslijedica,da li ce mi se na instr.tabli pojaviti neka signalna lampica ili nesto jos gore,postoji li nesto na sto bih trebao posebno obratiti paznju ili da izbjegavam dirati,smijem li egr cistiti sa ‘ wd 40 ‘ ili mi mozete preporuciti neki preparat ,ako mi mozete malo pojasniti u vezi ciscenja egr-a??? Negdje sam na net-u procitao da ne bi bilo lose blokirati egr,na koji je nacin najbolje blokirati egr i da li ga ipak najprije treba ocistiti? Smije li se i imali efekta cistiti MAF senzor?
ODGOVOR:Hvala na lijepim rijecima. Mozete ocistiti EGR ventil . Ciscenjem necete napraviti nikakvu stetu jer je elektricni dio ventila dobro zasticen a mehanicki dio je dostupan i samo se on cisti. Mozete to napraviti WD-om ili benzinom. EGR mozete blokiirati ali postoji mogucnost da ce se upaliti kontrolna lampica motora . Zato je bolje to ne raditi. MAF senzor je vrlo osjetljiv a moze se cistiti alkoholom i vatom , vrlo pazljivo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - MISTERIOZNO GASENJE MOTORA

Datum objave: 18.03.2011 23:11:49
Slika
PITANJE: Postovanje..vec sam vam se javljao u vezi ovog kvara,naime auto se gasi u voznji ne ucestalo, i dok se pali,znaci upalim par sekundi radi i ugasi se..e sada prosao sve moguce stvari od klapne gase,pumpe,filtera ,centraline,dizni,struje,kod kljuc bas sve,vozio ga u ovlasteni tri dana gledali sve u redu,vozi u toyotu isto sve u redu,i evo danas zovem i kazu mi da ne mogu vjerovati da nemogu otkriti kvar na obicnom golfu, mislim ono ovlasteni servisi pa ne znaju kvar..vec mjesec i pol dana taj kvar zeza..medutim kada se centralina resetira auto 3-4 dana vozi normalno i onda opet..vise stvarno ne znam kome da se obratim za to,jer sam ih vec prosao jako puno..Pa me zanima dali ste mozda imali slicnu situaciju i ako bi mozda otprilike mogli znati u cemu je problem..Bio bih vam vrlo zahvalan na odgovoru!
ODGOVOR:Postoje i kvarovi koje je tesko otkriti i za koje je potrebno puno ispitvanja, strucnosti i strpljenja. Serviseru je lakse reci da ne moze naci kvar nego da danima ispituje pojedine komponente na vozilu . Za to vrijeme moze odraditi i zaraditi mnogo vise na normalnim servisima i popravcima. U ovom slucaju moguci uzroci su : sve sto ste Vi naveli, i ostale elektricne i elektronske komponente . Vasim vozilom se treba baviti , voziti, ispitivati, imati spojene sve potrebne instrumente. Na taj nacin bi se moglo doci do spoznaje o misterioznom gasenju motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - TRESE PRILIKOM GASENJA MOTORA

Datum objave: 18.03.2011 21:06:38
Slika
PITANJE: Postovani, imam Citroen C5 2.0 Hdi (80 kw) iz 2004. godine sa prijedenih 151000 km.Problem koji je prisutan vec sigurno 2 godine je tresnja prilikom gasenja motora.Vibracije se osjete i prilikom paljenja ali su kod gasenja motora znatno naglasenije.Takoder se i javlja cvileci zvuk iz predjela getribe.Istrazivajuci po internetu dosao sam do informacije da je ovaj motor opremljen dvomasenim zamasnjakom koji je najvjerojatniji krivac za ovakvo ponasanje vozila.Navodno su njegove opruge oslabile.U voznji se auto ponasa normalno tj. ubrzava glatko, osim ponekad prilikom voznje na na niskim okretajima (cca. 1100-1400 o/min) u nizim stupnjevima prijenosa kad dolazi do laganog zastajkivanja.Kvacilo je mekano,mjenjac bar zasad radi bezprijekorno,jedino se moze osjetiti nekakvo grebanje kroz pedalu kvacila nakon intezivnog pritiskanja iste(kolone u gradu). Zanima me smijem li nastaviti voznju sa vec oslabljenim zamasnjakom,da li njegovo puknuce moze prouzrociti stetu na motoru ili pak sklopu getriba/diferencijal?Takoder me zanima vase misljenje o ugradnji klasicnog zamasnjaka umjesto ovog dvomasenog?
ODGOVOR:Moguce je da uzrok bude zamasnjak , nosaci motora, nesto trece netipicno . Dvomaseni zamasnjak nece puknuti i nece izazvati nikakvu havariju . Slijedece sto mozete osjetiti ce biti lupanje prilikom paljenja ili gasenja motora. Zvuk cviljenja ukazuje na povecano trenje izmedu potisnog lezaja i vodilice potisnog lezaja. Radi toga treba razmisljati o zamjeni seta spojke i zamasnjaka. Ne bih preporucio ugradnju klasicnog zamasnjaka jer je ovo sada dobro rjesenje .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - ULJE U MJENJACU

Datum objave: 19.03.2011 00:19:33
Slika
PITANJE: Postovanje gospodine Meic. U prvom redu moram, ali moram kao i ostali da pohvalim vasu stranicu, savjeti su odlicni a bilo je price da je i novi izgled stranice u pripravi, tako da se iskreno radujem tome. U mom slucaju nemoze proci dan da ne provjerim ima li kakvih novih vasih savjeta. A sad da Vam priblizim svoj problem, ako je to uopste problem. Ovako imam VW Golf IV 1.4 16v, 2000 god. Posto sam ja laik, ali osjecam svaku sitnu promjenu na svom vozilu, svaku sitnicu, tako sam primjetio i neki dan da je mjenjac nekako bucniji kao i da teze mjenjam brzine. Prvo sto mi je palo na pamet je ulje u mjenjacu pa sam ja htio to provjeriti ali nisam uspio, svaki cep, svaku sitnicu koju sam mogao skinuti, izvuci ja sam izvukao ali nikako da nadem taj mjerac. Posto moj serviser, ujedno i prijatelj iz opravdanih razloga nije u stanju sve to da provjeri, molio bih Vas da mi nekako pomognete. U prvom redu me zanima postoji li taj mjerac, gdje se nalazi, koliku razinu ulja odrzavati i koje ulje preporucujete za taj odredeni model vozila? I imate li Vi neku ideju sto bi mogao biti uzrok povecanoj buci i tezem mjenjanju brzina? Vozilo je kod mene nepunih godinu dana, dok u servisnoj knjizici ima neka biljeska da je ulje mjenjano davne 2006. na relativno maloj kilometrazi od 50.000 km, u mene sada trenutno stoji 90.000 km.
ODGOVOR:Na mjenjacu ne postoji mjerac ili mjerna sipka. Na mjenjacu postoje dva cepa karakteristicnog izgleda ( potreban kljuc imbus 17 mm ). Donji cep se nalazi na najnizem dijelu kucista mjenjaca i sluzi za ispustanje ulja iz mjenjaca . Gornji cep se nalazi uz lijevu poluosovinu na kucistu mjenjaca i sluzi za punjenje ulja u mjenjac i za kontrolu nivoa ulja u mjenjacu. U mjenjac ide 1,9 l ulja . Odgovarajuce ulej je 75W-90 GL-5 . Po potrebi zamijenite ulje a ako i nakon toga ne bude rezultata obavite pregled mjenjaca i zatrazite misljenje strucne osobe. Ulje u mjenjacu se mijenja svake dvije godine ili svakih 60.000 km .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 240 - DA LI MIJENJATI SVJEĆICE?

Datum objave: 19.03.2011 00:23:59
Slika
PITANJE: Dobardan g. Meic, vidim da dajete jako detaljne i iscrpne savjete ljudima, tj. da ste temeljiti. Mene bi zanimalo par stvari, naime imam C 240, prvi vlasnik, redovito servisiran, sad ima 200 000km. Mehanicar mi kaze da bi sad trebao mijenjati sve svijecice, da li je to neophodno i kako se moze provjeriti da li svjecice treba ili ne promijeniti? Dalje, poceo mi se malo cuti remen, cviliti, da li to znaci da i njega treba pod hitno pormijeniti? I za kraj, zanima me Vase misljenje o tome je li se ovaj automobil isplati zadrzati s obzirom na kilometrazu i motor koji je dugovjecan, ili ga je bolje prodati s obzirom na to da ima vec 9 godina i da ce sve cesce nesto odlaziti pocevsi od zglobova, pumpi, klime itd.?
ODGOVOR:Ukoliko na Vasem vozilu ne zelite nesto mijenjati na to vas ne moze nitko nagovoriti . Kriteriji za izmjenu svjecica je njihov izgled, funkcionalnost, provjere istih na osciloskopu ( energija iskre, napon, vremensko trajanje ). Isto vazi i za kanalni remen ( izgled, sitna napuknuca, istrosenost ) . Na Vasem vozilu se po preporuci proizvodaca radi godisnji servis vozila. Na tome servisu s eobicno mijenjaju svi filteri , svjecice, neke tekucine i ostalo po potrebi . Ako se vozilo servisira na taj nacin isto ce dugo trajati i biti pouzdano. Ako se taktizira sa izmjenom svjecica, pojedinih ulja, filtera i ostalih potrebnih dijelova naravno da ce popravci biti skuplji a vozilo ce krace trajati.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - GUBI TEKUCINU

Datum objave: 26.02.2011 14:37:18
Slika
PITANJE: Molim Vas za Vase misljenje o mogucim uzrocima gubitka rashladne tekucine.Podaci za auto: Model: Audi A3 8P (2006.),Motor: 2.0 TDI PD 100 kW,Predjenih kilometara: 161 000,Gorivo: Euro5, rashladna tekucina G12, ulje sinteticko 5W30 Opis stanja:Auto je kupljen prije 2 mjeseca, sa 158.000 predjenih kilometara. Auto je redovno servisiran u ovlastenom servisu i ja sam ga takodje nastavio servisirati u ovlastenom servisu.Tokom koristenja primjetio sam da auto gubi rashladnu tekucinu.Za predjenih 3000 km izgubio je oko jedan litar tekucine koja je naravno redovno dopunjavana.Servis je 2 puta radio test rashladnog sistema pod pritiskom I nije uspio pronaci gubitak tekucine (bar ne ocigledno).Tekucina je cista, nema mijesanja ulja I tekucine.Na poklopcu za punjenje ulja I na test sipki od ulja nema ‘majoneze” sve je savrseno cisto.Nisam uspio uociti mjehurice vazduha u rashladnoj posudi dok motor radi.Nivo ulja u motoru se ne mijenja (ne povecava niti opada).Ispuh je cist, nema crnog dima, malo bijelog odmah poslije paljenja na hladnom vremenu.Test na tehnickom OK, CO2 I ostalo u ispusnom sistemu OK, ispod dozvoljenih max. vrijednosti.Sve ostalo u savrseno urednom stanju. Moguci uzroci po mome misljenju: - Hladnjak EGR-a (recirkulacija ispusnih plinova) - Poroznost ili pukotine u glavi motora - Brtvu glave sam eliminisao jer nema mijesanja ulja I tekucine I ostalih simptoma koje ste naveli u prethodnim odgovorima (Corsa) 1.4(44kW) 1997godina Pitanja: - Da li mislite da ima jos nekih mogucih ozroka gubitka rashladne tekucine ? - Koliko je test pod pritiskom pouzdan (test su radili u kratkom intervalu, pola sata) ? - Ako uzroci mogu biti samo EGR ili glava postoji li neki nacin da se pouzdano utvrdi sta je u pitanju bez zamjene dijela ?
ODGOVOR:Test ispitivanja rashladnog sustava pod tlakom ne moze uvijek pokazati ispravnost sustava. Prema opisu koji ste poslali treba najprije ispitati sve dijelove sustava pojedinacno. To podrazumjeva demontazu svih gumenih cijevi rashladnog sustava, demontazu zastitnih poklopaca na motoru i oko motora . Kada se to radi vozilo treba biti na servisnoj dizalici je je jedino tako moguce vidjeti sve detalje . Uz gumene cijevi i dosjede gumenih cijevi moze se vidjeti hladnjak, pumpa za vodu, pojedine brtve na motoru, prikljucci za vodu na glavi motora. Rashladna tekucina moze nastajeti tako da ista odmah isparava na vrucim dijelovima motora. Uz sve sto sam naveo moguci uzrok moze biti i radijator grijaca u kabini .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - BENZIN ULAZI U MOTORNO ULJE

Datum objave: 20.03.2011 11:35:46
Slika
PITANJE: Imam golf 2 1.6 benzin 88 godiste. Vec duze vrijeme povecava mi se nivo ulja i u njemu se primjecuje miris benzina s tim da se na cepu od uljevanja goriva nakuplja prljavstina bijele boje, te sam primoran mijenjati ulje, a na sipci od mjerenja ulja navedene prljavstine nema. Vise puta sam mjenjao karburator cime nisam rjesio problem mjenjao sam benzinsku pumpu takloder nisam rjesio problem kao i filtere od goriva. U voznji motor zna dobivati povecani gas zatim nakon mjenjanja brzina ostaje povecani gas par sekundi. Zatim se povremeno gasi kad mjenjam iz vece u manju brzine kad je u leru.
ODGOVOR:Problem mozete rijesiti na slijedeci nacin : podesite ventile, izmjerite kompresiju ( mora biti veca od 9 bara ) . Ako je kompresija dobra ispitajte i slijedece : ispravnost pumpe za gorivo , ispravnost brtvila usisnog kolektora, ispravnost prirubnice karburatora, ispravnost svjecica, kablova, razvodnika paljenja, podesite fazu motora , podesite predpaljenja . Nakon ovoga po potrebi napravite i servis na rasplinjacu ( karburatoru ) , podesite nivo benzina u rasplinjacu , podesite minimum rasplinjaca, podesite CO na rasplinjacu ( ne smije biti veci od 2,5 % ) . Ako rasplinjac ne mozete podesiti ugradite drugi koji se moze podesiti . Ako napravite sve sto sam objasnio benzin nece vise ulaziti u karter i razrijedivati motorno ulje.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - SERVISNI INTERVAL

Datum objave: 20.03.2011 11:16:56
Slika
PITANJE: Prvo da se zahvalim na Vasem nesebicnom pomaganju u raznim problemima i zazelim uspijeh u daljnjem radu. Odnedavno sam vlasnik VW passata 1.9 tdi 74 kw sa 150000 Zanima me u cemu je razlika kod vw motora koji imaju servis periodicno na 15 000 km ili jednom godisnje i Motora koji imaju produzeni servisni interval U Vin oznaci oznaceni su QG1 .Rijec je o motoru 1.9 tdi 74 kw PD , ugraden u passata 2004 .Molim da mi malo opisete razike . Da li je razlika u fizickoj konstrukciji , kompijuteru ili trecem .Naime iako je to motor s produzenim intervalom do sada su radeni servisi svakih 15000 pa cu i ja nastaviti Servisirati u takvim intervalima .Koje ulje po normi 505.1 preporucate ( do sada castrol edge 5w 40 )Da li je svako castrol ulje original ili ima muljanja . Pitam zato sto je cijena za isto od 50 do 130 kn po litri sto mi se cini veliko odstupanje.Gdje je najbolje kupit ulje ?
ODGOVOR:QG1 je oznaka koja definira servisni interval. To znaci da se vozilo servisira svake dvije godine ili 30.000 km ili ako se upali neka od lampica na instrument ploci. U praksi se pokazalo da su vozila mogla prevaliti maksimalno do 20.000 km jer je doslo do zasicenja ulja u motoru neizgorenim krutim cesticama. Produljeni servisni interval je 2004. godine ukinut za Hrvatsko trziste jer vozila nisu mogla prevaliti predvidene kilometre bez izmjene ulja i zato je takav nacin servisiranja ukinut. Glavni razlog tome je sto gorivo nije zadovoljavalo strogestandarde. U motoru nema nikakve razlike ( kao sto netko misli ) . Radi se samo o kvaliteti goriva ( kolicina sumpora i drugih stetnih supstanci ). Zemlje u kojima je gorivo deklarirane kvalitete npr. Njemacka, produljeni servisni interval su najcesce koristili vozaci koji u kratkom vremenskom razdoblju prevaljuju puno kilometara. Za ovaj motor treba koristiti motorno ulje od bilo kojeg svjetskog proizvodaca s tim da se i dalje preporucuje VW 505.01 . Na kraju bih jos dodao da je spomenuti motor jako kvalitetan .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - VIŠAK ULJA NE POGODUJE MOTORU

Datum objave: 21.03.2011 12:35:34
Slika
PITANJE: Duze vrjeme pokusavam dobiti pouzdan odgovor, citajuci vase savjete vidim visoku strucnost i jednostavnost pristupu problemima, prihvatljivu sirokom krugu korisnika, sto me navodi da pokusam dobiti konacan odgovor. Po preuzimanju vozila i pregledom upute za uporabu, pokusao sam izvesti osnovne propisane radnje provjere, kao i provjeru nivoa ulja u motoru pomocu mjerne sipke. Poslije visekratnih pokusaja utvrdio sam da je mjerna sipka zauljena 1.5 cm iznad oznake maksimuma na sipki.Odmah odlazim u ovlasteni’ PSC’ servis gdje molim da izvrse provjeru nivoa ulja. Posto je vozilo odstajalo cc 20 minuta djelatnik provjerava nivo ulja, te tvrdi da je nivo ulja dobar, te da oni sipaju 4,5 l u takav motor te da je na ispitnoj sipki tesko vidjeti nivo jer se ista zamasti dok se izvlaci. Prihvatio sam objasnjenje te vozio godinu dana,presavsi 10 000 km.U godini dana sam unekoliko navrata pokusao provjeriti nivo, bezuspjesno.Kontaktirao sam vlasnika istog vozila koji obavlja servis u istoj kuci koji ima isto iskustvo.Nedavno sam isao na redovni servis, te sam bio prisutan pri izvodenju radnji.Izvrsioca sam pitao koliko sipa ulja u motor sa izmjenom filtera i ukazao mu da mi je problem nadzirati nivo ulja u motoru mjernom sipkom.Odgovorio je, 4,5 litara, a vi ne trebate mjeriti nivo jer imate indikaciju minimuma i maksimuma koja vas upozorava preko displeja. Istom sam naveo da sam procitao u Uputi za uporabu i na internetu da u taj motor ide 4.3 l sa filterom, na sto mi je potvrdeno da oni sipaju 4.5 l i daje to u redu. Naknadnom provjerom utvrdio sam nepromjenjeno stanje na mjernoj sipki, 1.5 cm iznad max. Ako sipku ne uguram do kraja ( cc 1.5cm , zavrsni plasticni dio sa rukohvatom) na nazubljenom mjernom dijelu u blizini maksimuma mogu ocitati nivo ulja. Vozilo na mjeravam voziti vise godina te ne zelim losim upravljanjem utjecati na pouzdanost.Vjerujem da isti problem ima vise korisnika. VOZILO JE OPREMLJENO DIZEL MOTOROM( indetifikacijski kod motora Z19 DT) SNAGE 88 kW RADNOG OBUJMA 1910 cm3 MOTORNO ULJE SA IZMJENOM FILTERA ULJA 4,3 L ,IZMEDU MIN I MAX NA SIPCI ZA MJERENJE RAZINE ULJA 0.7L.(iz upute) PITANJE. Dali trebam prihvatiti postojece stanje, ili od ovlastenog servisera, pa ako je potrebno i preuzeti odgovornost ( vozilo je pod garancijom). traziti da smanji kolicinu ulja u motoru na mjerljivi nivo.( svugdje stoji upozorenje o stetnosti viska ulja, pa i na prednjem limu ispod poklopca motora).
ODGOVOR:Vi ste u pravu u motor Vasega vozila ide 4,3 litre ulja . Isto tako ste u pravu da visak ulja ne pogoduje motoru , bolje je da je nivo malo ispod maksimuma nego iznad . U ovom slucaju mi jedino nije jasnno ponasanje djelatnika servisa . Vi ste za njih stranka koja placa usluge srvisa i oni od Vas i od ostalih kao sto ste Vi zive. Ako ste Vi nezadovoljni njihovom uslugom sigurno necete vise dolaziti a to je onda na njihovu stetu.
na vrh Povratak na vrh

BMW 530D - HLADAN MOTOR KAŠLJE

Datum objave: 20.03.2011 00:10:58
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje, naime radi se o bmw 530 d iz 1999.god.Obicno se to desava ujutro dok je jos hladno,naime nakon paljenja ,motor pocne trokirati, slikovito receno kao da ‘kaslje’ i to traje dok ne postigne radnu temperaturu i nakon toga je sve normalno ( ulje ne trosi ). Molim za vase misljenje .
ODGOVOR:Neposredno nakon paljenja hladnog motora dolaze do izrazaja mnoge greske ili nedostaci na motoru , greske sustava dobave goriva i greske sustava za upravljanje motorom . Nakon sto se motor zagrije mnoge greske mogu nestati. U ovom slucaju cu nabrojiti sto bi to moglo biti : neispravan jedan ili vise grijaca, zrak u sustavu goriva, jedna ili vise diza, senzor temperature motora, filter goriva, senzor radilice, regulator kolicine goriva, visokotlacna pumpa, niza kompresija na nekom od cilindara ( izostanak paljenja ), upravljacka centrala .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - PALI SE LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 06.03.2011 22:42:58
Slika
PITANJE: Postovani, molio bi vas informacije oko slucaja? Imam Audi A3 SP 1.9TDI 2005g. te mi je auto jucer u voznji pri 3000o/m trznuo i pocela mi je blinkati lampica grijaca.Stao sam i ugasio auto te nakon par minuta je teze upalio (lampica se nije upalila) da bi ponovo nako sto bi presao u vece obrtaje trznuo te se upalila i pocela blinkati lampica. Nakon ponovnog zaustavljanja ugasim auto te ga ponovo upalim (ovaj put jos duze mu je trebalo da upali) nisam prelazio 2500o/min te se lampica nije upalila.
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca ima dvostruku funkciju i to za funkciju kada rade grijaci i za indikaciju nekoga kvara na motoru ili na sustavu upravljanja motorom. Uz Vasu napomenu da se navedena lampica upalila u voznji i da ste primjetili nepravilnost u radu motora odgovoriti cu da za to moze postojati vise mogucih razloga. Moguci razlozi su : sustav dobave goriva , elektricni sustav , sustav za upravljanje motorom . Ako zelite ispitivati pojedine komponente i sklopove to treba raditi detaljno i bez preskakanja. Ispitati treba slijedece : prisutnost zraka u sustavu goriva, relej dobavne pumpe, elektricnu instalaciju od motora do upravljackog racunala motora, filtere, cistocu rezervoara, senzor temperature motora, konektore elektricne instalacije ( pad napona ), grijace , modul grijaca, dize, senzor radilice, senzor temperature goriva, senzor pedale gasa, EGR ventil, konektor upravljackog racunala. Na zalost odgovor ne moze biti kraci jer sve sto sam naveo moze stvarati nepravilnost u radu motora kao sto ste i Vi naveli i opisali. Nekada se greska moze pronaci relativno brzo na nacin da se ista ocita s memorije ECU upravljackog racunala motora ako je ista zabiljezena . Medutim to je rijetkost i na taj nacin se moze otkriti samo mali broj gresaka.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - ULJNE PARE

Datum objave: 06.03.2011 22:44:22
Slika
PITANJE: Pozdrav najsrdacnijem majstoru u hr. Vasu nesebicnost, kao i strucnost, je suvisno komentirati. Za uspjeh na takav nacin potrebna je iznimna moralna snaga i postenje te imate moju punu podrsku da ustrajete u tome. I, naravno, jedno pitanje. Imam audi 80 sa 1.6 td (sb) motorom. Zanima me samo jedan detalj kod dijagnostike kvara. Dakle motor ‘puse’ poprilicnu kolicunu uljnih para na iberlauf, koje pri malom dodavanju gasa sve povlaci unutra. Pitanje je zapravo zasto ni pod kojim okolnostima ne puse na mjerac od ulja tj. da li se na osnovu toga moze zakljuciti da su glavna istrosenja u glavi ( gumice, vodjice, ventili) a da klipni dio nije obavezno ishaban ili ne. Jaka kompresija mi nije dovoljan znak, jer pretpostavljam da se ulje moze provuci pored vodjica i ventila i tako i dici kompresiju. Dakle, zasto ne puse na mjerac od ulja?
ODGOVOR:Postovani, zahvaljujem se na lijepim rijecima . Uljne pare izlaze na odusak od ulja jer je promjer cijevi znatno veci nego sto je cijev za mjerac nivoa ulja. Isto tako cijev mjeraca od ulje je nisko u karteru a cijev oduska visoko ispod klipova. Uzrok velike kolicine uljnih para je iskljucivo i samo stanje klipnih prstenova i istrosenosti cilindara. Ako je kompresija dobra to nuzno ne znaci i da je stanje klipnih prstenova i cilindara dobro. Kada se demontira glava motora sve postaje mnogo jasnije . Vodilice vemtila se mogu vidjeti a istrosenje cilindara se moze izmjeriti.
na vrh Povratak na vrh