Danas je: 21.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO - ZATEZANJE LEŽAJEVA I VIJAKA GLAVE MOTORA

Datum objave: 19.03.2011 00:26:42
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic, javio sam vam se jedanput, sa molbom za pomoc, i vasim savjetom sam uspio rijesiti problem. Sada vam se javljam po drugi put za pomoc, u pitanju je Renault Clio 2 1.2 8V 44kW 2000 god, trebale bi mi informacije ako nije problem, detaljno sve, o (dotezanju glave na koliko kg treba, stimanje letecih lezajeva, i na koliko treba dotegnuti ventile).U pitanju je dobar prijatelj koji je zamolio da vas pitam o tome, jer sam mu prethodno ispricao o vasoj strucnoj pomoci, i kako ima strucnih majstora, voljnih pomoci kada se nadzu ljudi u problemima sa autom i ‘ovlastenim’ servisima.Pozdrav, i hvala unaprijed, razumijem ako ne odgovorite.Sve najbolje.
ODGOVOR:Glavni lezajevi radilice se stezu : 20 Nm, +80° , lezajevi klipnjaca se stezu : 14 Nm , +42° . Vijci glave motora se stezu na slijedeci nacin : Na glavi motora ima deset vijaka i isti se zatezu od sredine prema kraju glave motora ( vijak 1 i vijak 2 se nalaze tocno na sredini glave motora ) i od tih vijaka pocinje stezanje i tako prema krajevima glave motora. Postupak zatezanje je slijedeci : 1- 20 Nm 2- 95° 3- cekati 3 minute 4- otpustiti vijak 1 i vijak 2, nakon toga iste vijke zategnuti 20 Nm +205° 5- isto ponovite sa svim preostalim vijcima Napomena : vijci glave moraju biti novi, vijci klipnjaca moraju biti novi, vijci glavnih lezajeva moraju biti novi .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - PUMPA ZA VODU

Datum objave: 24.03.2011 18:16:45
Slika
PITANJE: Postovani, prvo da vas pohvalim jer ste mi prosli puta u zbilja kratkom roku odgovorili na pitanje. Skoda Felicia 1.3 s karburatorom 1996. godina. U jos tvornicki ugradenoj pumpi za vodu prolupao je lezaj, kupio sam novu pumpu koja je jos u trgovini imala malo zracnosti u lezaju, ali rekli su mi neka ju ugradim da je ta zracnost dopustena. Pumpu sam ugradio uz veliku paznju ne bih li sto ostetio, ali nakon paljenja motora ubrzo se i u ovoj pumpi cuo lezaj, a zracnost lezaja se povecala. Skidanjem klinastog remena zvuk lezaja nestane. Pumpu sam reklamirao i dobio drugu, ovoga puta sam trazio originalnu, ali stigla je neka navodno originalna u najlonskoj vrecici bez oznake proizvodaca, a prodavac ne zna od kojega je proizvodaca. Cinila se uredu, zracnosti nema, ne cuju se nikakvi cudni zvukovi, odlucio sam provesti jos jedno popodne mjenjajuci pumpu. Nakon paljenja cinilo se sve uredu i otisao sam na probnu voznju u selo malo dalje. Kada sam krenuo kuci, motor je bio hladan, nakon paljenja motora culo se jako zujanje iz predjela pumpe, zvuk zujanja mijenjao je frekvenciju kako se mijenjaju okretaji motora. Skidanjem klinastog remena zvuk nestane. Alternator nebi trebao biti problem jer su u njemu oba nova, kvalitetna, lezaja. U oba slucaja remen nije bio previse zategnut. Jeste li ikada imali slucaj ili ste culi od nekog drugoga da je dva puta za redom imao problema s losim novim dijelom. Moze li biti nesto drugo u pitanju, a ne pumpa? Jesu li danasnji novi dijelovi za automobile starijih godista losije kvalitete nego za automobile novijih godista? Jos nekoliko pitanja. Kako se moze provjeriti ispravnost vakuumskog regulatora kuta paljenja za vrijeme rada motora? Mora li se primjetiti razlika u radu motora kada se skine vakuum crijevo s regulatora? Kod mene se dogada da se, u leru kod punog gasa, motor potpuno jednako ponasa s crijevom spojenim na regulator i bez crijeva na regulatoru. U crijevu se stvara vakuum, a membrana drzi vakuum iako je, onako ustima, dosta tesko postici potreban vakuum da drzi zakrenutu mehaniku za pomicanje kuta. Opruga mehanike je prilicno jaka. Ispricavam se sto sam vas zasuo s puno teksta, ali volim detaljno opisati problem.
ODGOVOR:Nisu mi poznati primjeri iz prakse u vezi dogadanja koje ste imali s pumpom za vodu, odnosno s dvije pumpe. Obzirom da nemam mogucnost uvida na samom vozilu, na mogu komentirati poteskoce s pumpom za vodu. Vakumski regulator je dovoljno ispitati na nacin da drzi podtlak. ako je to tako tada samo treba podesiti staticki kut predpaljenja i prica s predpaljenjam je gotova. Nema potrebe raditi eksperimente sa skidanjem cijevi s regulatora.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - PROBLEMI IZA SERVISA BOSCH PUMPE

Datum objave: 27.03.2011 17:48:01
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic, imam Audi 80 1,9tdi iz '93. Godine. Presao je 330.000 km. Sa autom sam prilicno zadovoljan, po mom subjektivnom misljenju solidno ubrzava, zadimi samo kad mu dam vrlo jaki gas, inace ne. Do nedavno auto je isao potpuno normalno (izuzev sto mi je iz bosch pumpe curilo gorivo). Dao sam servisirati bosch pumpu i par tjedana nakon toga dogadaju mi se cudne stvari (za koje ne znam jesu li medusobno povezane). Prvo, kada ga upalim kao hladnog, ponekad radi potpuno mirno i uobicajeno, ponekad mu turaza raste i pada, a ponekad mi se ugasi. Drugo, kad ga vozim, prilikom dodavanja gasa dogodi mi se da najednom izgubi snagu (kao da ostane bez zraka ili bez goriva). Probao sam, kad mi se to desi, drzati stisnut gas, ali usprkos tome turaza padne na 1000 okretaja, a auto proizvodi zvuk kao da ce gusi. Nakon sto pustim gas i ponovno ga stisnem, onda normalno radi. To mi se dogodi neovisno je li auto hladan ili topao. Trece, ponekad mi se u voznji upali zaruljica check engine (za koju uopce nemam pojma za sto sluzi!). Kad stisnem kocnicu, onda se check engine zaruljica ugasi. Molim Vas savjet. Iako me sve upucuje na lose servisiranu bosch pumpu, ne bih htio gnjaviti bosistu bez razloga. Sto bi jos moglo biti uzrok takvog cudnog ponasanja?

ODGOVOR:

Iz svega sto ste naveli dobro bi bilo da ipak obavite mehanicki pregled motora. To znaci provjeru faze motora, provjeru kompresije, provjeru diza. Nakon toga bi bilo vazno utvrditi ima li zraka u sustavu goriva ( ne smije ga biti ), stanje filtera, stanje rezervoara ( mora biti cist ), stanje cijevnih vodova. Ako ce biti sve u redu s navedenim tada je uzrok visokotlacna pumpa. Normalno bi bilo da sa svim detaljima upoznate osobu koja je radila servis visokotlacne pumpe.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - NE RADI SUSTAV ABS

Datum objave: 26.02.2011 14:01:53
Slika
PITANJE: Postovani,pali mi se lampica od abs i istovremeno od rucne kocnice crvena,sto znaci da mi tada ne radi abs.radi se o audiju A6-98 god.Neki mi kazu da je to mana kod tih audija poslije predjenih 300-400 hiljada kilometara, i da je to do centrale abs i da treba neki elektricar koji umije da odradi to ,neke diode ili sta li da preletuje na maticnoj ploci itd ili da se zamijeni nova central od abs.
ODGOVOR:Ako ne radi sustav ABS najprije treba ispitati sustav kocnice i to kocne obloge, diskove, kocna klijesta, hidrauliku kocnice. Ako je to sasvim u redu potrebno je ispitati pojedine dijelove sustava ABS koji mogu biti uzrok radi kojih isti ne radi . Moguce greske su : senzori ABS-a na kotacima, nazubljeni vijenac ABS-a na pojedinim glavcinama kotaca, elektricna instalacija, hidroagregat ABS-a, upravljacko racunalo ABS-a . Najprije utvrdite sto je neispravno i nakon toga se nije tesko odluciti za popravak .
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - ULJE NA TURBINI

Datum objave: 20.03.2011 11:22:16
Slika
PITANJE: Postovani, imam pitanje za Vas. Radi se o VW BORA 1.9 TDI 85 KW sa 190000 km. Redovno servisiran svakih 15000 km. U zadnjih 2 godine pojavljuje mi se masnoca na turbini. Rekli su mi da je to normalno za VW, ali sad je to malo veca kolicina ulja. Posto imam tezu nogu na gasu da li je to od takve voznje ili je to uobicajeno kako su mi rekli za VW i da li je potreban kakav servis iste? Auto normalno vuce bez bilo kakvih problema. Jos jedno pitanje vezano za palenje. Nekad motor upali normalno nije na ‘CVOKU ‘ ali nije ni da dugo vergla ( normalno palenje), dok nekad ima produzeno verglanje , cak se zapitam da li ce upaliti. Na autu nisu radeni nikakvi posebni servisi osim redovnih. Molim savjet.
ODGOVOR:Ulje koje vidite na turbini je motorno ulje koje moze tamo dospijeti na dva nacina. Jedan nacin je kroz odusak za ulje a drugi nacin je kroz lezajeve turbine. Obavite pregled turbine i provjerite kolika je kolicina uljnih para na odusku za ulje. Ako je sve u granicama normale nema razloga za brigu. Otezano paljenje treba ispitati a moguci uzroci su : akumulator , elektropokretac, zrak u sustavu goriva, ECT senzor, regulator kolicine goriva, dize, grijaci, modul grijaca, MAP senzor, mehanicko stanje motora. Najvaznije je da kompresija bude u granicama normale.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI TUCSON - NAFTA U ULJU

Datum objave: 25.03.2011 10:51:48
Slika
PITANJE: Postovani,imam pitanje na koje bi mi vas odgovor uvelike pomogao. Naime, Hy-Tucson 2005god,2.0 crdi,83kw, na mjestu dignuo okretaje i nije se mogao ugasit na kljuc nego se ugasio sam za nekoliko trenutaka, povecena je bila razina ulja i osjetila se nafta u ulju, skinute dizne i iznenadjujuce ,na sve cetiri pregoreni,rastobljeni oni nosevi ili kako vec se zovu za rasprsivanje goriva, u servisu sumljaju u pumpu goriva da je propustila jer je na bregastoj,turbina nije propustila ulje.....?? Molim vas neki opis kako je to moguce da povecana razina ulja dodje u prostor cilindara, neki vas razlog tom dogadjaju......
ODGOVOR:Kada su neispravne dize tada se mogu dogoditi mnoge nezeljene stvari kao sto su : povecanje nivoa ulja u motoru, ispiranje stjenke cilindra, povecano trenje , ostecenje klipova, povecana potrosnja, gubitak snage motora, ulazak ulja u usisni kolektor i cilindar. Ovo zadnje se dogada kada nastane ostecenje klipa i cilindra.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - UREDITI OBJE GLAVE

Datum objave: 06.03.2011 22:50:40
Slika
PITANJE: Postovanje gospodine Meic! Evo obracam vam se drugi puta jer sam uvjeren da cu od vas kao doktora za automobile dobiti kvalitetan odgovor na moj problem. Rijec je o audiju 6 iz 98godine sa motorom 2.4i 121 kw kod motora AGA,problem je sto sam primjetio lagano gubljenje antifriza,nije puno ali mi najvise smeta sto se to vidi na auspuhu kako izlazi vise pare nego sto bi trebalo,cak kad je motor dobro ugrijan i malo duze voznje.Jos da spomenem da je auto presao 305 tkm i do sada nisu radeni nikakvi zahvati na njemu osim one normalne servisne promjene,svjecica,zupcastog remena,vodene pumpe.Motor dobro pali,fino radi,potrosnja goriva normalna,tako i ulja,lijepo vuce i samo mi smeta ta manja potrosnja antifriza,mozda nesto manje od pola litre mjesecno. Jos da napomenem da imam ugraden plin sa direktnim ubrizgavanjem i on radi savrseno,jako sam zadovoljan sa njime,nisam zamjetio necistoce u prelivnoj posudi niti drugaciju boju ulja,sve je normalno samo sto ima taj problem.Sad vas zelim pitat jer pretpostavljam da je problem u brtvi glave ali je problem sto neznam u kojoj posto je motor V konfiguracije i ima dvije glave pa me zanima na koji nacin bi se to moglo utvrditi.Motor mi do sada nije nikada prokuhao i isao u visu temperaturu bilo to ljeti ili zimi,uvjek dode do radne temperature 90 i tu ostane, bila moja sporija ili puno zivahnija voznja.Dali je mozda bolje da skinem i drugu ispravnu glavu (ako utvrdim koja pusta) i na njoj obavim promjenu gumica ventila,vodica i slajfanje ventila?
ODGOVOR:Prije bilo kakvog zahvata na motoru treba ispitati i provjeriti sva mjesta na kojima bi moglo dolaziti do propustanja rashladne tekucine. Do spoznaje o ostecenju brtvila glave ( lijevo ili desno ) je teze doci. To se moze utvrditi promatrajuci boju svjecica i mjereci ucinak pojedinog cilindra. Ako je potrebna izmjena brtvila glave motora tada nije velika razlika da uredite lijevu i desnu glavu motora. Na tak nacin cete napraviti visestruku korist jer cete obraditi sve ventile, siceve ventila, ocistiti usisne i ispusne kanale, zamijeniti sva brtvila.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 AUTOMATIC - ZVUK RADI SMANJENOG BROJA OKRETAJA

Datum objave: 25.03.2011 10:55:56
Slika
PITANJE: Ovako iman peugeot 206, automatik, 2003 godina, sa predenih 28000 km... Od neki dan sam ujutro primetio kad palim auto, i ubacim rucicu mjenjaca u pogodn u slovo d i drzim kocnicu, stojim i mjestu, osjetim neko klapanje iz predjela motora,cim pustim kocnicu i krenem zvuk nestane. mislio sam da nije neka plastika, al nije, prijatelj mi govori da je problem sa getribom, sa mjenjacem, da mozda fali ulja, da je mozda ulje staro,, a kad izbacim iz brzine i stavim u neutral zvuk nestanee, isto tako kad se auto malo ugrije toga zvuka ni u brzini nema jer kako i vidite 2003 godiste, s vrlo malo predenih kilometara , auto je stajalo u garazi, kad se nebi vozilo... Jos jedno pitanje, gdje se nalazi filter klime kod ovoga auta ??
ODGOVOR:Zvuk koji cujete ne nastaje radi neke greske mjenjaca nego radi smanjenog broja okretaja motora na leru. Broj okretaja na leru pri hladnom motoru treba biti malo povisen na oko 1100 o/min. Kako se motor zagrijava broj okretaja pada . U momentu kada je motor zagrijan na vise od 65°C broj okretaja je oko 800 o/min . U ovom slucaju moguce neispravnosti su : ECT senzor, leptirasti ventil, senzor polozaja leptirastog ventila, aktuator minimuma. Filter kabine ( nije filter klime ) nalazi se u prostoru motora neposredno ispod desnog brisaca ( potrebno je demontirati plasticnu oblogu ) .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - ODZRAČIVANJE KOČNICA

Datum objave: 21.03.2011 12:37:42
Slika
PITANJE: Postovani evo cesto naletim i procitam nesto na Vasim stranicama, a sad je eto ispao red da nesto i pitam... dakle... iako obicno sam sarafim po autu ovaj puta je ispalo da sam otisao u servis da mi promijene prednje lajtunge od kocnica i usput i kocionu tekucinu.. (bilo mi je hladno u garazi ovih dana tako da se nisam sam upustao u navedeno...) I sta se desilo? ... ‘desilo se’ nedovoljno kocione tekucine i ponesto zraka u glavnom kocionom cilindru i potom u kocinom sustavu (ABS)... s tako lose odzracenim sustavom je provozeno po parkingu i aktiviran abs namjerno par puta (dakle zrak ako je bio u hidraulickim vodovima je mogao ‘procirkulirati’ kroz abs dok je u fazi popustanja pritiska)... ali i nakon visekratnog odzracivanja kocnica je kao gumena i ima prilicno duzi hod nego ranije... e sad bi naravno svi zeljeli doktorirat i promijenili bi ovo i ono i jos nesto i ponesto.. a da, prije toga takvog problema nije bilo (lajtunge sam isao mijenjati jer su buli stari i jedan je zadrzavao malo pritiska na plocice... to je sad ok...) auto je tipo 1.6 iz 1994 BOSCH ABS (0265201061) sta uciniti? kako odzraciti ako ima zraka unutar hidrioagregata... ovi tvrde da se to samo odzraci ??je li moguce da se nesto ostetilo ????... (pri ‘pumpanju’ ulja ispod pedale je stavljen podmetac tako da ne ide do poda...) trazim malo po netu i nalazim svakojake urbane legende... unaprijed hvala ako imate koju pametnu za reci na ovo... kontaktirao sam s bosch.hr ali mi je njihov odgovor pomalo birokratski
ODGOVOR:Kocni sustav se moze odzraciti na dva nacina . Jedan je pomocu pedale kocnice i pumpanjem iste. Drugi nacin je pomocu servisnog uredaja koji pod tlakom ili podtlakom puni kocni sustav s novom tekucinom i na taj nacin eliminira i najmanju kolicinu zraka iz sustava bez obzira ima li vozilo ABS ili nema. Ako vozilo ima ABS onda je svakako bolji nacin ovaj drugi . Kada je vozilo starije , prilikom pumpanja pedale kocnice moze doci do ostecenja gumenih brtvi u glavnom kocnom cilindru i tada se ne moze dobiti zadovoljavajuca visina pedale kocnice.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - OBLAK DIMA

Datum objave: 18.03.2011 22:12:35
Slika
PITANJE: Lijep pozdrav! Imam nekoliko pitanja/problemcica, pa ako mi mozete pomoci...ovako: nedavno sam kupio mazdu 323f 1.5 (lantis) iz 1996....prilikom kupnje nisam nista primjetio, ali, dva-tri dana kasnije, ujutro kad sam upalio, iza auta se stvorio poprilican oblak dima, koji se kasnije gotovo posve smanjio, ali je i dalje u voznji gradom neprestano lagano dimio iz auspuha...malo sam se raspitao, kazu mi da su mozda otisle nekakve gumice na ventilima, pa se ulje lagano skuplja ispod njih i pri jutarnjem paljenju izgara...? Nisam dosad (u tih par dana) primjetio da mi trosi ulje, a napravio sam 300-tinjak km...Drugo pitanje je koje bih ulje trebao staviti u tu mazdu, koja je kolicina ulja potrebna za izmjenu sa filterom, te koje svjecice bi bile optimalne za nju?
ODGOVOR:Dim kojega vidite moze biti bijeli , plavi ili tamni . Bijeli dim nastaje od vodene pare, plavi dim je od ulja a crni od prevelike kolicine goriva. Bijeli dim nastaje kada dio rashladne tekucine ulazi u cilindar ili kao posljedica izgaranja benzina u motoru. Ako navedeni dim nestane nakon kraceg vremena i ako nivo rashladne tekucine ne pada tada to nije zabrinjavajuce. Ako je dim plave boje i ima miris po ulju onda su uzroci vodilice ventila ili klipni prstenovi. Tamni dim se pojavljuje kada u motor ulazi prevelika kolicina goriva a uzrok je neispravan sustav ubrizgavanja. Neposrednim uvidom na vozilu moze se doci do spoznaje sto je uzrok . Odgovarajuce ulje za motor je 10W-40 . Odgovarajuce svjecice su : NGK BKR5E-11 .Kolicina motornog ulje je 3,5 litara.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - SERVIS NA PLINSKOM SUSTAVU PRINS

Datum objave: 21.03.2011 01:43:10
Slika
PITANJE: Postovani g. Meicu,trazenjem po internetu servisa za plinske instalacije slucajno otvorim stranicu Vaseg servisa te se ugodno iznenadim rubrikom ‘besplatni savjeti’ kao i cinjenicom da se, izmedu ostalog, bavite ugrdnjom plinske instalacije za automobile marke Prins. Opisanu instalaciju ja imam ugradenu u vozilo marke peugeot 407 sw, a ugradnja je napravljena 2007 godine. Imam mnogo pitanja (problema) koja bi Vam zelio postaviti glede voznje na plin ...... no osnovno je: da li mogu u vasem centru obaviti servis predmetne instalacije obzirom da ista nije kod Vas ugradena.
ODGOVOR:Radi Vase preciznije informacije , ja nemam autocentar ( to podrazumijeva nesto valiko ) nego sam vlasnik malog obiteljskog autoservisa u Samoboru. Mozete kod nas obavljati servise na Prins sustavu kao i ostale radove na Vasem vozilu. DODATNA INFORMACIJA: Zahvaljujem Vasem brzom odgovoru i informaciji koja me veseli a tice se radova koje mogu obavljati u kako vi kazete ‘malom obiteljskom servisu’. Inace sa autocentrima (velikim) nemam dobrih iskustava osim sto imaju ‘izvanredne cijene’ za svoje usluge i svi odreda su protivnici plinske instalacije u automobilima. Zadnja velika misao od poslovode u jednom takvom centru (usmeno cu Vam reci kojeg) bila je da ‘plin pali dizne’. Buduci sam zadnji servis (popravak) plina obavio u travnju 2010., uskoro ocekujem prestanak voznje na plin, u kojem slucaju cu se javiti u Vas servis, naravno uz prethodno telefonsko narucivanje.
na vrh Povratak na vrh

SAAB 95 2,3 TURBO, 191 KW - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 25.03.2011 11:06:20
Slika
PITANJE: Vidio sam na Vasoj stranici da ugradujete plin u automobile,a s obzirom na posjecenost i komentare vidi se da ste strucan i kvalitetan majstor pa sam se javio da cujem Vase misljenje.Naime namjeravam kupiti saab 95 2.3 turbo 2008 godiste.E sad gdje god sam pitao svi su mi rekli da u taj auto ne ide plin ,navodno previse konja na 4 cilindra.Auto ima 260 konja (191 kw) i kazu da je to previse i da ne ugraduju plin u takve aute jer nemogu garantirati kvalitetnu izvedbu,odnosno da nemogu garantirati da ce to sve skupa raditi kako treba.Posto kod nas nema puno takvih auta nemam bas puno izbora da pitam i vidim ,al naisao sam na Njemackim stranicama saabove u koje je ugraden Prins plinski sustav.To me je potaklo da Vam se obratim i pitam za savjet.Pa Vas lijepo molim da mi kazete jel je moguca ugradnja i kolika je cijena.
ODGOVOR:Prins plinski sustav se moze ugraditi u ovo vozilo i sustav ce normalno funkcionirati. Cijena s ugradnjom je oko 16.000,- kn .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - LUPKANJE KOD OKRETANJA VOLANA

Datum objave: 21.03.2011 11:48:14
Slika
PITANJE: Dugo sam citao vase odgovore na probleme koje imamo na vozilima i moram reci SVAKA CAST,ali tu nisam jos pronaso problem koi ja imam na mom autu.Naime ja vozim peugeot 407,benzinac 2005 god,motor 1.8.ima par meseci vec od kad sam primetio da kad okrecem volan (levo-desno) i kad sam u mestu i kad sam u toku voznje cujem neko kuckanje u prednjem trapu (cak,cak,cak),Majstor mi promenio ulje u letvi volana ali se to kuckanje i dalje cuje,i povremeno mi se na instrument tabli pali ESP/ASR UREDJAJ DEFEKT.
ODGOVOR:Zvuk lupkanja koji cujete prilikom okretanja volana moze nastati na vise mjesta a uzrok je istrosenje. Navedena mjesta treba pregledati a neispravni mogu biti slijedeci dijelovi : krajnici spona, spone volana, aksijalni lezaj zubne letve, zracnost na zubnoj letvi, kugle ovjesa, krizevi i zglobovi osovine volana u kabini. Natpis koji se pojavljuje na instrument ploci nije povezan s lupkanjem u volanu. Problem sa ESP i ASR nastaje radi neispravnosti nekog od senzora, elektricne instalacije , konektora, greske u sustavu ABS-a, upravljackog racunala . Ovaj sustav se moze ispitivati pomocu servisne informaticko-dijagnosticke opreme.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - ISPRAVNOST MAF SENZORA

Datum objave: 19.03.2011 00:27:57
Slika
PITANJE: Postovani gosp. Meicu U vise navrata sam Vas zamolio da mi opisete par osnovnih (prepoznatljivih) simptoma kvara maf sentora kod Ford escorta 1,6 16v 90HP(KS), jer mi u Splitu u servisu nagadaju da je kvar u njemu i da ga kupim (1500 kn) pa ce tek onda znati dali je sigurno kvar u njemu. Ja osobno ne primjecujem razliku u voznji (moguce zato sto ga stalno vozim pa se postepeno navikavam na razliku ponasanja vozila) ali je na trehnickom pregledu O2 3,5 (prevelik ). Ukoliko imate vremena molim vas da mi odgovorite na upit.
ODGOVOR:Ispravnost MAF senzora najlekse je utvrditi pomocu servisne dijagnosticke opreme . Na taj nacin se moze pratiti rad navedenog senzora u svim uvjetima i rezimima rada motora. Drugi nacin ali znatno nepouzdaniji je pomocu unimetra . Navedeni senzor ima 5 pinova a mjeri se napon izmedu pina 3 i pina 5 . Napon kada motor radi na leru treba biti 0,7 V . Kada se broj okretaja motora poveca na 3000 o/min napon treba biti 1,5 V . Uzrok prevelike kolicine O2 nije samo MAF . Potrebno je provjeriti mehanicko stanje motora, zabrtvljenost usisnog kolektora, stanje ispusnog sustava , te ostalih dijelova elektronskog sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - RAZLIKA IZMEDU ZUPČASTOG I KANALNOG REMENA

Datum objave: 20.03.2011 11:24:01
Slika
PITANJE: Pozdrav,molila bih vas samo da mi objasnite razliku izmedu tracnog i zupcastog remena za peugeot 307.
ODGOVOR:Razlika izmedu ova dva remena je vec u samom nazivu. Zupcasti remen ima zube koji garantiraju prijenos bez proklizavanja jer osovine koje pokrece zupcasti remen moraju biti u sinhronizmu. Ispadanjem iz sinhronizma ( preskakanje ili ostecenje zupcastog remena ) nastaje havarija u motoru ( sudar ventila i klipova ). Ovaj remen pokrece razvodni mehanizam motora. Tracni remen se jos zove kanalni, mikro , klinasti remen . Isti ne mora drzati u sinhronizmu osovine koje pokrece ( alternator, pumpu za vodu, servo pumpu volana, kompresor klime ) . Ako ovaj remen pukne ne nastaje ostecenje u motoru.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - POLOŽAJ PUMPE ZA GORIVO

Datum objave: 20.03.2011 00:14:04
Slika
PITANJE: Kad mi gorivo padne na rezervu auto mi se pocne gasiti u voznji...i normalno par puta vise okrene i pali opet.i tako samo kad je na rezervi. Goriva ima dosta jer sam vadio pumpu i ocistio je ali svejedno krepava...pa sad neznam dal pumpa mozda ili sta kad se to desava samo kad je na rezervi...a neko vrijeme prije je vec i slabije vukao...pa sad je pretpostavljam da je pumpa....a sve cijevi su cijele i nema vidljivog ostecenja...
ODGOVOR:Ako se motor gasi kada je gorivo na rezervi to znaci da pumpa za gorivo nije idealno postavljena i da tada vuce zrak. Radi toga treba tocno provjeriti polozaj pumpe, cijevi za gorivo na samoj pumpi za gorivo, nepovratni ventil za gorivo. Nakon toga po potrebi moze se izmjeriti i tlak goriva koji na Vasem vozilu mora biti 3 bara.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF MK2 - ZAMJENJENE SAMO GUMICE VENTILA

Datum objave: 25.03.2011 11:04:02
Slika
PITANJE: Postovani gosp. Meicu evo da vam se obratim sa nadom da cu dobiti vise strucan odgovor .Imam golfa MK2 1.6 sa benziskim motorom koji evo predje 260,000 tisuca bez vecih problema osim onih koje inace ovaj model ima sa karburatorom i automatskim sauhom to sam sredio u samostalnoj izvedbi naravno sa orginalnim djelovima.Na 200,000 tisuca radjen je redovan servis sa zamjenom gumica ventila koje su stvarno bile kao kamen.Majstor koji je radio servis nije skidao glavu samo je izvukao gumice i ubacio nove.Gumice su orginalne!Auto vise ne trosi ulje i radi savrseno osim blagog zveckanja ventila ali kada je vruc, To me pomalo brine je su i hidro podizaci zamjenjeni na 120,000 tisuca To zveckanje je u ritmu sa stankom pa opet,Mislio sam da je do ulja ali je sa novim uljem isto.Podizaci su provjereni svaki na pritisak,ne propadaju ni malo.Zveckanje nije uvjek isto nekada jace nekada slabije naravno kada je vrijeme toplije manje se cuje pa sam zato mislio da su podizaci, ali nisu.Dali je to talog i primjese ulja na venillu od propustanja gumica ili nesto drugo? Sa nadom da cu dobiti odgovor puno pozdrava i uspjesnu Novu Godinu zeli vam vas fan...
ODGOVOR:Moram priznati da malo tko mijenja gumice ventila a da ne demontira glavu motora. Razlog tome nije sto se gumice ventila mogu zamijeniti i bez demontaze glave motora nego sasvim drugi. Kada se demontira glava motora obavljaju se vrlo korisni radovi na istoj i za duzi vremenski period. Tom prilikom se radi slijedece : kompletna obrada glave , ciscenje usisnih i ispusnih kanala, ciscenje uljnih kanala u glavi motora, zamjena vodilica ventila ( po potrebi ), brusenje ventila ili zamjena ( po potrebi ), ciscenje svih hidropodizaca, provjera istrosenosti na dosjedima za hidropodizace, zamjena svih brtvila na glavi motora ( pa i gunica ventila ), provjera istrosenosti cilindara, pregled cela klipova, ciscenje usisnog kolektora, ciscenje ispusnog kolektora, ostale potrebne i korisne radnje. Navedeni zvuk se vjerovatno ne bi pojavljivao da ste obavili ovakav zahvat na motoru. Lupanje podizaca je karakteristicno i lako ga moze prepoznati svaki bolji mehanicar. Nakon prepoznavanja zvuka lupanja i lociranja toga zvuka nije tesko predloziti rjesenje.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - DA LI SKINUTI FAP FILTER?

Datum objave: 18.03.2011 21:20:08
Slika
PITANJE: imam problem sa FAP filterom,vozim P307 2.0 hdi 79 kw,izbacio mi je gresku antipollution fault, ukljucio esp lampicu i nece da vozi preko 2800 obrtaja.sta raditi i dali preporucujete skidanje fap filtera.
ODGOVOR:Skidanje FAP filtera nije rjesenje jer se moze dogoditi da ECU centrala smanji snagu motora ( safe mode ). Bolje rjesenej je da obavite servis na sustavu FAP . Pokusajte sa ciscenjem i programiranjem pokrenuti sustav a ako rezultat izostane zamijenite FAP filter s tvornicki repariranim filterom koji je znatno jeftiniji od novoga i na taj nacin opet pokrenite sustav.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C - RADNA TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 28.03.2011 00:51:14
Slika
PITANJE:

Prije svega sve najbolje u Novoj 2011.godini, te zahvala na pomoci nama ‘obicnim’ vozacima! Posjedujem C220 cdi, 2003.godina i u ovo zimsko vrijeme nikako da postigne radnu temperaturu od 90 stupnjeva celzijusa, cak niti nakon 2 sata voznje!? Promjenio sam termostat jer mi je rusio temperaturu na otvorenoj cesti. Sada ne rusi temperaturu ali nikako da je digne preko 60 stupnjeva (vanjska temperatura je bila -3 stupnja kada sam ga vozio. Kolega mi kaze da taj Mercedes ima dodatnu pumpu za tjeranje tekucine radi brzeg postizanja radne temperature pa me zanima da li ona moze biti uzrok ovog problema i gdje se tocno nalazi u motornom prostoru. Napominjem da sam auto kupio prije mjesec dana pa nisam imao mogucnost pratiti temperaturu motora u toplije vrijeme.

ODGOVOR:

Radna temperatura motora ovisi od dva faktora i to o stanju i ispravnosti termostata te o ispravnosti viskospojke ventilatora ( ako Vase vozilo ima visko spojku ). Tu treba spomenuti jos cinjenicu a to je ispravnost instrumenta za temperaturu motora . U ovom slucaju moze temperatura motora biti u redu a instrument moze pokazivati nisku temperaturu. Ovo se moze provjeriti s preciznim radionickim termometrom. Cinjenica da ste promijenili termostat ne mora znaciti mnogo jer isti moze biti neodgovarajuci ili neispravan. Problem oko temperature motora povjerite strucnoj osobi koja ce sigurno to moci rijesiti.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E CLASS - DA LI MIJENJATI DIZE?

Datum objave: 21.03.2011 12:44:11
Slika
PITANJE: Postovani g.Meic kao prvo,zelim Vama i Vasoj obitelji svako dobro u 2011.g Slucajno sam otvorio Vasu stranicu i vidjevsi da savjetujete ljude u vezi njihovih automobila,a vidjevsi komentare ljudi koji su izrazito pozitivni,ne mogu a da se ne zapitam,ima li jos normalnih (dobrih) ljudi.?Vidim i vjerujem da ima.Svaka Vam cast. Nego,i ja imam tako nekakav problem u vezi auta.Imam Mercedes E 220 CDI 2002g 110kw 150ps,model 211,presao 416000km,nije na njemu nista posebno radeno(servisi i sitne stavke) pa me zanima,jedan majstor mi veli,treba mijenjati dizne(najbolje sve),drugi veli,ni slucajno itd... Auto normalno ide,potrosnja oko 10-11l po zimi ali sam primjetio da malo vise ‘dimi’ iz auspuha.zanima me,kada bih mijenjao uloske u diznama(daleko jeftinije) sta bi dobio,kako to funkcionira i sl. Molim Vas za Vas savjet.
ODGOVOR:Zahvaljujem se na lijepim rijecima. Evo i nekoliko rijeci o Vasem vozilu. Vase vozilo E-220 CDI ima sustav dobave goriva Common Rail kojim upravlja racunalo motora. Dize ( brizgalice ) nisu niti slicne mehanickim dizama na kojim se mijenjaju tzv. ulosci. Dize za sustav Common Rail su elektricne i mijenjau samo u slucaju kada iste nisu ispravne a za to postoje tocno odredeni simptomi. Iste mogu trajati jako dugo a to ovisi o kvaliteti goriva i redovitom mijenjanju filtera goriva. Ukoliko sumnjate u njihovu ispravnost iste se mogu ispitati . Dize imaju visefazno sekvencijalno ubrizgavanja ( nekoliko ubrizgavanja u jednom taktu ) . Crni dim nije nuzno uzrok da su neispravne dize jer za to postoje i drugi moguci uzroci i to : filter za zrak, EGR ventil, IAT senzor, ECT senzor, ispusni sustav, mehanicko stanje motora, upravljacko racunalo. Crni dim je indikacija koja ukazuje na nepotpuno izgaranje goriva ( povecana kolicina goriva , smanjena kolicina zraka ). Najbolji nacin da se otkriju svi eventualni nedostaci je dijagnostika motora.
na vrh Povratak na vrh