Danas je: 31.05.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT 5 1,4 i. - GUŠI SE I STANE

Datum objave: 06.04.2011 17:06:18
Slika
PITANJE:

Poštovanje, g. Meić... dakle radi se o Renaultu 5, C3J 1.4 motor s elektr. ubrizgavanjem. Upravo u komadu odrađena tura od 600km (400km autoputa) bez najmanjeg problema, s dvoje ljudi i prtljagom potrošnja bila 5.9 l/100km, uglavnom odradio turu izvrsno; parkiram pred ulazom, ugasim auto dok se prtljaga nosila u stan, i nakon nekih 5 minuta upalim opet auto, predjem 10 metara i počne se gušit, kao da nema goriva i stane; pokušao 15 puta bar palit, uz višestruko davanje kontakta, pumpanje gasa, puštanje zraka u rezervoar, ali bez uspjeha; tijekom duljeg verglanja čuo bi se tu i tamo glasan, reski prasak sa stražnje strane (nije ispuh), a nakon što pustim ključ motor samo na sekundu povuče gorivo, ali nedovoljno i odmah se ugasi; već se pomirih da je pumpa otišla... učinio pauzu od jedno 20 minuta, okrenuo ključ i uredno se upalio i bez ikakvih problema odradio đir od 5-6km... 2-3 dana neću bit u prilici vodit ga kod majstora, imate vi možda ideju o čemu bi se moglo radit? je li može pumpa zaštekati, pa proradit? hvala unaprijed

ODGOVOR:

Mogući uzroci su sustav elektronskog ubrizgavanja, sustav paljenja , sustav za blokadu paljenja. Jednostavnije će biti da pojedinačno navedem pojedine dijelove koje treba ispitati a to su : senzor radilice, bobina, električna instalacija od ECU centrale do bobine, niski tlak goriva, regulator tlaka goriva, MAP senzor, potenciometar leptirastog ventila, izostanak napajanja od ECU centrale do injektora, ECU centrala . Najbrži način bi bio da u momentu kada motor ne može upaliti provjerite ima li iskre na svjećicama. Ako iskre na svjećicama nema treba ispitivati sustav paljenja ( bobinu, senzor radilice, prisutnost napona od ECU centrale do bobine . Ako iskre na svjećicama ima ispituju se pojedine komponente sustava ubrizgavanja ( najprije tlak goriva ) .

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - PREGLED VOZILA PRIJE KUPNJE

Datum objave: 05.04.2011 13:05:37
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp., Iznimno cijenim Vaš rad i Vaše članke na autoportal.hr. Naime, student sam zadnje godine diplomskog studija na Prometnom fakultetu i sad je došlo vrijeme za moj prvi automobil. Planiram kupiti kompakt ili gradski auto do 4500 eura. Moji favoriti su Honda Civic, Mazda 323, Toyota Yaris, Golf IV, Renault Clio i Ford Focus. Zanima me Vaše mišljenje i što biste vi odabrali za te novce? Unaprijed hvala i lijep pozdrav!

ODGOVOR:

Kada bi svi automobili koje ste naveli bili u istom tehničkom stanju ( bez primjedbi ) tada bih svjetovao da se odlučite za Hondu , Golf IV ili Mazdu.  Odgovor na Vaše konkretno pitanje je da izaberete vozilo koje se Vama sviđa , nakon toga to isto vozilo stručno i temeljito pregledajte. Takve preglede često i mi radimo. Pregled Vozila ( motor , mjenjač, upravljački mehanizam, klima uređaj, podvozje, sustav za upravljanje motorom , kočni sustav )  je za Vas vrlo koristan jer dolazite do spoznaje što kupujete i postoje li skrivene mane/kvarovi na vozilu. Isto tako od izabranog vozila možete odustati ukoliko se na pregledu vozila ustanovi da je potrebno veće ulaganje u servis ili popravak istoga.

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA - PROBLEM SA KOČNICAMA

Datum objave: 05.04.2011 13:00:52
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, Na "Ladi-Nivi", na tehničkom pregledu, ustanovljeno je da lijeva zadnja, (radna), kočnica 41% slabije koči u odnosu na desnu. Razlika na pomoćnoj kočnici je bila 44%. Promijenio sam "pakne" i na lijevoj i na desnoj kočnici i kočni cilindar, (jer je "procurio"), na lijevoj. Pri ponovnom testu kočnica ustanovljeno je da radna lijeva kočnica skoro upola slabije koči u odnosu na desnu, koja koči dobro. Pomoćna kočnica, (ručna), sada pokazuje ujednačenu, (i dobru!), snagu kočenja i lijevo i desno. Molim Vas za Vaše mišljenje o moguće/i/m uzro/cima/ku ovakve slabije snage kočenja lijeve radne kočnice. Najljepše Vam zahvaljujem na Vašem savjetu. S poštovanjem, Zvonimir Kovač

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu mogući uzroci su : glavni kočni cilindar, korektor kočenja , cijevi hidrauličnog sustava kočnice.  Manje je vjerojatno da su uzrok nepodešene kočne papuče ili istrošenost kočnog bubnja. Najprije provjerite ispravnost glavnog kočnog cilindra a tek nakon toga i ostalo što sam naveo. Ukoliko ne uspijete riješiti problem, nazivite.

 

Pozdrav,

na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 2,8 i- PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 05.04.2011 12:57:35
Slika
PITANJE:

postovani gosp.meic s obzirom da imate uslugu pomoci i savjetovanja. htio sam moliti malo pomoci sa strucne strane. posjedujem audi 100. 1992 god, 2.8ccm, 128 kw, problem je u paljenju: dakle auto mi dugo vergla pri prvom paljenju, nakon sto upali, ugasim ga i pokusam odmah paliti, pali na zub, ako pricekam neko vrijeme, ponovno dugo vergla. a kad je velik minus na prvom paljenju normalno pali poslije ista prica.mijeno sam senzor bregaste,indikator temperatur, molio bi vas savjet ili neku preporuku sto napraviti. koji bi razlog mogao biti kod tog problema. unaprijed vam se zahvaljivam. s postovanjem

ODGOVOR:

Na ovom vozilu najsloženiji sustav je K-jet tronic za ubrizgavanja goriva koji radi pod nadzorom računala i u najvećem broju slučajeva u njemu treba tražiti uzrok problema koji ste naveli. Ispitivanje treba započeti ipak  na način da se najprije pregleda mehanički sustav motora i to : faza , kompresija, zabrtvljenost usisnog kolektora.  Nakon ovoga ispituje se sustav paljenja i to : prisutnost iskre na svjećicama u momentu kada motor ne može upaliti ( ako iskre na svjećicama nema u tom momentu ispituju se sve komponente sustava paljenja ). Ako iskre na svjećicama ima u momentu kada motor ne može upaliti ispituje se sustav k-jet tronic i to sve komponente sustava . Neisprano može biti : relej pumpe goriva, električna instalacija i konektori ( pad napona ), ECT senzor, aktuator minimuma, filteri, mjerač mase zraka, MAP senzor, tlak goriva, regulator tlaka goriva, injektori, leptirasti ventil, senzor RPM, senzor bregaste osovine, ECU centrala.  Iz navedenog možete zaključiti da je potrebno obaviti stručnu i temeljitu dijagnostiku motora i nakon toga mogu se otkloniti pronađene greške.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 TDI -ZADIMI SIVKASTO-BIJELI DIM

Datum objave: 05.04.2011 09:54:31
Slika
PITANJE:

postovani!imam jedno pitanje vezano za visokotlačnu pumu.naime rijec je o golf 3 tdi 1z motor.nakon sto je neispravna pumpa zamjenjena s postojecom auto mi kada se zagrije zadimi sivkasto-bijeli dim.parametri kolicine ubrizganog goriva su postelani kako bi i trebali bit isto tako i kut paljenja.inace auto pali na zub i hladan i zagrijan!da li je moguce da steka elektromagnetski ventil ili nesto slicno? unaprijed zahvaljujem!

ODGOVOR:

Plavo bijeli dim koji vidite može nastati od ulja koje kroz vodilice ventila ili turbinu dospije u cilindre ili nezapaljeno gorivo koje je iz cilindra dospijelo u ispušni sustav. U ovom slučaju potrebno je utvrditi da li se radi o motornom ulju ili gorivu. Osim mehaničkog stanja motora uzrok može biti neka od diza ili lošija kompresija na jednom od cilindara.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 F 1,5 i. - SVJEĆICE SE STALNO KVARE

Datum objave: 05.04.2011 09:50:29
Slika
PITANJE:

Gospodine Meic imam Mazda 323f 1995 godiste 1.5 16v.Vozim je i na plin i na benzin.Problem je sto svecice non stop se kvare.Naizgled kad gi izvadim su kako nove al auto ne prima lepo gas i secka.Al kad stavim nove svecice neko vreme sve je u redu.Isto tako kad vozim na plin pri pojaku turazu plin detonira i otvara se poklopac filter vazduha.Molim vas ako znate sta moze biti problem da mi odgovorite.Hvala vam unapred.

POVRATNA INFORMACIJA: Hvala vam puno ispitacu to sve ali najcudnije sto stare svecice naizgled nemaju nikakvo ostecenje ali ipak kad gi promenim kola ide boje.I da uvjek stavjam ngd bas takve kako sto ste mi napisali i sam stavio novi Bosch kabli.Oprosite ako nekud me ne razumjete iz Makedonija sam.

 

ODGOVOR:

Odgovarajuće svjećice za Vaše vozilo su : NGK BKR5E-11 , BOSCH FR7DCX , CHAMPION RC10YCC4 .  Ako su svjećice odgovarajuće tada treba ispitati sustav paljenja i to : kablove, razvodnu kapu, rotor razvodnika, elektroniku paljenja, senzor radilice. Isto tako treba provjeriti fazu motora i kut predpaljenja ( kut predpaljenja se može podešavati ) .

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1.6 - PODESITI KARBURATOR

Datum objave: 05.04.2011 09:44:46
Slika
PITANJE:

pozdrav autoservisu meić, imam sljedeće pitanje.posjedujem audi 80 b2 iz 1982 god ,obujma 1.6 , i auto dok se ne zagrije na radnu temperaturu radi na dvije tiuće okretaja ,zanima me što je uzrok i dali se to može štelati ,sukladno tome potrošnja je 12 litara .karburator je dupli .u slučaju da trebam mijenjati karburator s kojih vozila drugih bi odgovarao. unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Na Vašemu vozilu ne treba mijenjati rasplinjač ( karburator ) , potrebno je samo isti podesiti i po potrebi očistiti. Uzrok povečanog broja okretaja je automatski čok koji nije dobro podešen. Podešavanje treba napraviti tako da je prilikom hladnog starta broj okretaja ispod 1.200 o/min.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 S - PALI SE LAMPICA ZRAČNOG JASTUKA

Datum objave: 05.04.2011 09:42:31
Slika
PITANJE:

Poštovani gdine Meić, pomogli ste mi u nekoliko navrata, ponovo molim za savjet i unaprijed zahvaljujem! Posjedujem Punta S 1995. god. i do sada me služio bez problema. Unazad nekoliko dana u vožnji mi se često pali lampica zračnog jastuka. Pali se i gasi nekontrolirano, bez ičega po čemu bih mogao očekivati paljenje ili gašenje iste, pali se igasi bez nekih intervala koliko će sjati ili biti ugašena. Kod majstora nisam bio, prvo pitam Vas za savjet uz lijepi pozdrav!

ODGOVOR:

kontrolna lampica zračnog jastuka se može paliti radi raznih neispravnosti na sustavu. U ovom slučaju mogući uzroci su : električna instalacija zračnog jastuka i konektori,  zatezači sigurnosnih pojaseva, spiralni modul ispod kotača volana. Najprije provjerite električnu instalaciju ispod lijevog i desnog sjedala ( ista vodi do zatezača pojaseva ).

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - BIO KOD 4 MEHANIČARA, ALI I DALJE GUBI SNAGU

Datum objave: 04.04.2011 10:07:34
Slika
PITANJE:

Posjedujem VW passata 1.9 tdi 74kw 2001g i ima 193000 tisuca kilometara.Problem se javlja prilikom 3000 okretaja kada auto izgubi snagu kao da turbina ne radi.Bio sam već kod 4 auto mehaničara i niti jedan nije uspio ustanoviti kvar svaki je rekao drugu stvar počevši od tandem pumpe,prljava turbina,EGR ventil,regulator protoka zraka. Ujedno sam i napravio i auto dijagnostiku i greska se pokazala na EGR venitlu ali ga mehanicar nije zamjenio jer nije siguran jeli to zaista kvar. Pa molim za stručan savjet sto napraviti.HVALA

ODGOVOR:

Problem sa snagom motora može nastati radi brojnih razloga , neke od razloga ste i Vi spomenuli . Stručna osoba koja radi dijagnostiku treba jednoznačno utvrditi pravi razlog radi kojega motor nema snage . Nakon toga treba predložiti rješenje i uz vašu suglasnost otkloniti kvar. Nakon toga ne smije više biti problema sa snagom motora. Uz sve što set naveli na snagu motora mogu utjecati još deset do petnaest raznih faktora . Za Vas je najbolje da zatražite uslugu servisa koji će točno otkriti kvar/kvarove , navesti cijenu popravka i uz vašu suglasnot dovesti motor u ispravno stanje . U praksi imam često ovakvih slučajeva i zato znam kako se treba pristupiti dijagnostici i potrebnom popravku.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G 1,7 DTI - NESTAJE ANTIFRIZ

Datum objave: 05.04.2011 09:37:09
Slika
PITANJE:

Postovani majstore.Imam astru g 1.7 dti.normalno se ponasa ali na svakih 500-600km nestane antifriza iz posude za antifriz,kad radi motor antifriz normalno kruzi,ali kad sipam u posudu on nestane.Ispitao sam plinove u motoru da vidim da nije dihtung glave,pokazalo je da je sve ok,moj majstor mi je gledao da li negdje pusta nije mogao da nadje nikakav vidljiv trag.Šta vi mislite o ovome i da mi date savjet sta da radim.Unapred vam se puno zahvaljujem.

ODGOVOR:

Postoje samo dva načina kako može nestajati rashladna tekućina . Jedan način je propuštanje bilo kakvo i na bilo kojem mjestu ( vidljivo i nevidljivo ). Mjesto propuštanja se jednostavno mora pronaći ( cijevi rashladnog sustava, hladnjak, pumpa za vodu, radijator grijača, pojedine brtve na motoru ) . Drugi način je potrošnja kroz motor ( ulaz rashladne tekućine u karter , ulaz tekućine u cilindar/cilindre ) .  Zatražite uslugu servisa koji će moći točno utvrditi kako nestaje rashladna tekućina.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 3 1,6 HDI - KUPOVINA NOVOG AUTA

Datum objave: 04.04.2011 09:58:30
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić molio bih Vas za savjet u vezi kupovine novog auta.Naime odlučio sam se za kupnju nove Mazde3 sedan 1,6 diesel, dakle s motorom koji proizvodi PSA grupa u Francuskoj.Po raznim forumima sam čitao kritike tog motora (uglavnom se svode na to da nije baš dugotrajan).Volio bih čuti Vaše stručno mišljenje o kvaliteti i trajnosti tog agregata kao i o tom automobilu općenito. Hvala.

ODGOVOR:

Vozilo i motor su kvalitetni a trajnost motora ovisi direktno o redovitom servisiranju i kvaliteti servisa. Idealno bi bilo da se ulje u motoru mijenja svakih 6 mjeseci ili svakih 10.000 km . Takav tretman je preduvjet da će mehaničko stanje motora biti dobro i nakon mnogo godina i prevaljenih kilometara. Ostali dijelovi vozila su odlične japanske kvalitete.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEMA SNAGE I JAKO DIMI

Datum objave: 02.04.2011 11:08:44
Slika
PITANJE:

Imam Opel astru 2.0 Di 16v Turbo 1999godište. Motor ima nedostatak snage i jako dimi.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu najprije morate napraviti dijagnostiku motora i točno utvrditi zašto motor nema snage i zašto dimi . Te dvije pojave mogu biti povezane.
Pod dijagnostikom motora podrazumijeva se : ispitivanje mehaničkog stanja motora, ispitivanje turbine i tlaka turbine, ispitivanje sustava za upravljanje turbinom, ispitivanje sustava za dobavu goriva, ispitivanje sustava za nadzor i upravljanje motorom. Ovakve testove i dijagnostiku radimo često i nakon toga dolazimo do točnih spoznaja o svim nedostacima na motoru.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0 i. - IZNAD 2000 OBRTAJA GUBI SNAGU

Datum objave: 04.04.2011 09:51:02
Slika
PITANJE:

Postovani! imao sam problema sa eko testom,isao sam kod majstora da mi pogleda sta je,zamijenio mi je lambda sondu i od tada imam jos vise problema sa autom.Vozim Passat 2.0 94 godiste benzinac,85kw.auto mi na minimumu radi kako treba i sve je u redu ali,cim mu dam gas na odprilike 2000-3000 tisuce obrtaja odma izgubi snagu i gas , kazaljka padne na minimum i onda se odma opet digne do ovog obrtaja i sve tako. stavljali smo novu lambda sondu,mjenjali svjecice,kablove,razvodnik paljenja,ispusne lonce,pumpu goriva regulator minimuma gasa,mjerac pritiska zraka i sve ostalo ali uvijek se ista stvar desava.Postoji mogucnost da mi je majstor krivo spoijo zice od lambda sonde i da je nesto crklo u centralini????dali je to uzrok vakog ponasanja auta.Molim za odgovor i savjet. Unaprijed hvala i primite pozdrav!!!!

ODGOVOR:

Lambda sonda nije uzrok radi kojega motor izgubi snagu. Sve dijelove koje ste mijenjali treba ispitati na samom vozilu pomoću servisnih mjernodijagnostičkih uređaja. Ako su isti ispravni ispitajte i slijedeće : propuštanje na usisnom kolektoru, električnu instalaciju i konektore ( moguć pad napona ), senzor položaja leptirastog ventila, ECT senzor, filtere, tlak goriva, mjerač mase zraka, regulator tlaka goriva, injektore, senzor radilice,  VSS senzor brzine vozila, ECU centralu, mehaničko stanje motora. Stručnim i detaljnim ispitivanjem sigurno se može otkriti sve što je neispravno i nakon toga otkloniti kvar.

na vrh Povratak na vrh

KIA SHUMA 1,5 i- KADA SE ZAGRIJE TRZA

Datum objave: 04.04.2011 09:39:21
Slika
PITANJE:

problem kia shuma 1.5 16 v 2000god 110.oookm moj problem kod auta je kad se auto zagrije na radnu tem trza na malim obrtajima kad padne na 900 mirno radi ali pri davanju gasa se malo zaguši pa onda primi gas tako ne padaju obrtaji ispod 900 znaci dok je hladan nista se neosjeti netrza svjecice zamjenjene filter goriva zamjenjen molim za savjet sta da radim da simptomi nestanu hvala

ODGOVOR:

Moguče neispravnosti su : senzor temperature motora, potenciomatar gasa, MAP senzor, propuštanje na usisnom kolektoru, lambda sonda, nećist rezervoar, mjerač mase zraka, električna instalacija, senzor radilice, sustav paljenja ( probijanje visokog napona ), nečisti injektori, tlak goriva, ECU centrala. Najprije provjerite mehaničko stanje motora a nakon toga tlak goriva.

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 2,0 i. - NIJE VOŽEN 6 GODINA

Datum objave: 02.04.2011 17:35:45
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine meić,pozdrav. već sam vas kontaktirao dva puta a sada sam ponovno u problemu. kupio sam FORD MONDEO 2.0I sa 96kw,1997godina,a isti je bio parkiran od 2005 godine i povremeno paljen po 15-tak minuta.sada je uplio od prve, dovežen doma cca 15km, ostavljen da radi u leru oko 1 sat tijekom čega je isti lijepo radio u leru-ventilator se palio i sve izgledalo ok do danas kad sam očistio kućište zračnog filtera,crijevo zraka kod mjerača protoka zraka i sve je savršeno čisto.Nakon montaže navadenog upalio sam auto i ostavio da radi u leru oko 15minuta kad se odjednom sam ugasio i više nije htio upaliti.kod kontakta se čuje zvuk nabijanja pumpe benzina i dobro vergla ali ne pali. PROMIJENIO SAM METALNI FILTER BENZINA (misleći da je zbog stajanja pun smeća)I OPET SE PONAŠA ISTO,ne pali.DA LI JE OSLABILA PUMPA BENZINA ZBOG STAJANJA I KAKO UTVRDITI DA LI ISTA LOŠA, ODNOSNO KAKO TO UTVRDITI.NARAVNO AKO IMATE JOŠ KOJI PRIJEDLOG, RECITE.....VELIKO HVALA,POZDRAV

ODGOVOR:

Kada motor ne može upaliti kao u slučaju koji ste Vi opisali mogu postojeti brojni razlozi . Navesti ću po logičnom redoslijedu što treba ispitati :  sustav paljenja ( ima li iskre na svjećicama ), visokonaponski kablovi, bobina, ulazni napon na bobinu, električna instalacija od ECU centrale do bobine, senzor radilice, električni konektori na instalaciji motora ( veliki pad napona ), injektori ( prisutnost struje na samim injektorima ), nečistoće u rezervoaru, tlak goriva prenizak, mjerač mase zraka, imobilajzer, mehanički uzroci ( propuštanje na usisnom klektoru, faza motora , kompresija ), regulator tlaka goriva, ECU centrala. Ispitivanje treba započeti s provjerom mehaničkog stanja motora a nakon toga sa mjerenjem tlaka goriva.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 i.- TRZA KOD SLABOG GASA

Datum objave: 04.04.2011 09:33:48
Slika
PITANJE:

Opel Astra 1.6 16 V 74 kW, 1999.god. Nedavno sam promijenio svjećice i nakon toga, ponekad, kad je motor ugrijan, nakon vožnje od 15-ak minuta počne trzati samo kad je na slabom gasu, ako dodam gas vuče odlično, ako skinem nogu s gasa ne trza, kompjuterska dijagnostika pokazuje da nema greške. S poštovanjem, unaprijed hvala

ODGOVOR:

Mogući uzrok su svjećice ako iste nisu odgovarajuće po toplinskoj vrijednosti. Ostali mogući uzroci koje najprije treba ispitati su :  kablovi, bobina, probijanje visokog napona, senzor temperature motora, nečisti injektori, tlak goriva, Map senzor, aktuator minmuma, propuštanje na usisnom kolektoru, potenciometar gasa, ostali netipični kvarovi. Obavite pojedinačno ispitivanje i provjerite sve što sam naveo. Kompjutorskom dijagnostikom se može otkriti samo mali broj kvarova.

na vrh Povratak na vrh

RENULT VEL SATIS - NE PRIHVAČA GAS I GUBI SNAGU

Datum objave: 01.04.2011 01:12:10
Slika
PITANJE:

Postovani gosp. Meic, Iz vasih objasnjenja da se zakljuciti da ste dobro potkovani sa znanjem I iskustvom u vasoj struci. Imam jedan problem pa ako uhvatite vremena za odgovoriti, unaprijed se zahvaljujem. Vlasnik sam Renault-a Velsates-a 3.0 v6 dci, 2003god, presao 160000km. Problem koji mi se javlja je da oko 2000 o/min automobile nece da prihvaca gas te pocinje trzati I izgubi snagu. Povremeno u voznji nestanu ti simptomi I auto normalno vozi i ima naormalnu snagu. Spojio sam se na auto dijagnostiku i ona pokazuje EGR ventil problem. Pri vizualnom pregledu u radu motora se da primjetiti kako se interkuler napuhuje. Misljenja sam da je do EGR ventila mada ni to ne treba biti sto posto tocno. Da ga je jednostavno skinuti na ovom tipu motora to bi bez problema promjenio I otklonio takve sumnje ali terba rastaviti pola motora za njegovu zamjenu. Pomislio sam da je do senzora usisa zraka ali nije, on je u redu. Da li problem moze stvarati TDS magnetni sensor polozaja radilice, mozda se na njega nakupilo prljavstine? Otisao sam u ovlasteni Renaul-ov servis te mi oni kazu da je do visokotlacne pumpe. Da su se spojili sa dijagnostikom I ona nista ne pokazuje ali u voznji su pratili parameter pa su uocili kako pumpa ne moze postici propisane vrijednosti tlaka.Ja ih pitam da li su sto posto sigurni, s obzirom da se ne radi bas o malim iznosima cca 30000kn, oni kazu da su sigurni. Smatram da se ovakvi simptomi rjesavaju od malih stvari prema vecima uz pomoc eliminacije. Neznam da li sam u pravu ali ako sprice npr. kaplju tada ni pumpa ne moze postici radni tlak. Puno toga sam iskombinirao sto bi moglo biti ali evo i Vas pitam da li ste se sretali sa necim slicnim pa ako jeste da mi pomognete pri odluci sto ciniti.

ODGOVOR:

Logičan je način na koji razmišljate, prilikom iznalaženja kvara  treba krenuti od najjednostavnijih komponenata prema najsloženijim sklopovima. Logično je da najprije provjerite sve senzore na motoru, tlak turbine, mehanički sustav motora . Navesti ću i moguće uzroke radi kojih motor izgubi snagu a to su : filteri, nečist rezervoar, dobavna pumpa, zrak u sustvau goriva, senzor pedale gasa, mjerač mase zraka, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil Waste Gate, EGR ventil, upravljanje EGR ventilom, senzor tlaka goriva, solenoidni ventil tlaka goriva, senzor temperature motora, senzor temperature goriva, senzor radilice, senzor bregaste osovina, električna instalacija, ECU računalo. Nakon pregleda i dijagnostike Vašega vozila mogao bih navesti što je neispravno i predložiti rješenje.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - PRIKAZ TEMPERATURE MOTORA

Datum objave: 04.04.2011 09:31:41
Slika
PITANJE:

Postovani gosp.Meic, imam Peugeot 307 sw 2,0 hdi sa 107 PS,GP 2002, vec 2 godine i nisam imao nikakvih problema,medjutim sada sam primjetio da se kazaljka temp.motora stalno zakuca na 80 stepeni i vrlo rjetko ide ka 90 stepeni,prosle godine je temperatura motora pokazivala stalno 90 stepeni kao da se tu zakucala sto bi trebalo biti normalno.Prije 2 tjedna sam promijenio termostat kod peugeota i oni kazu da je to normalno da se temp.krece od 80-90 stepeni,mada kod mene na autu kao sto vec rekoh stoji na 80 pa se malo popne na nekih 85 pa opet ide dolje na 80. Molim Vas za savjet zbog cega je to sad odjednom. Krajem 2010 god. je promijenjen zupcasti remen ,auto ima 135000 km. unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Promjene koje su se dogodile u prikazu temperature motora mogu nastati radi nekoliko razloga. Mogući uzroci su : neispravan rad termostata, neispravan senzor temperature motora, neispravna električna instalacija do instrument ploče, neispravan instrument za temperaturu. Najprije provjerite ispravnost termostata i ako je isti ispravan ispitajte senzor za temperaturu motora jer je to česti uzrok krivog prikaza temperature motora.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV -PREGLEDATI PRIJE KUPNJE

Datum objave: 02.04.2011 11:02:09
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, prije svega vam moram uputiti čestitke za stručnost i kvalitetu savjeta, te spremnost da pomognete ljudima. Molio bih vas za vaše mišljenje u vezi izbora pri kupnji rabljenog automobila. Naime, zainteresiran sam za golfa 4 benzinca od 2000-2003. Dvojim između modela 1.4 16v, 1.6 8v i 1.6 16v. Dobio sam kontradiktorne informacije o prednostima i nedostacima svakog od pojedinih modela. Posebno sam upozoren na nedostatke 1.4 16v motora (a upravo on mi je najzanimljiviji), tj. da je preslab i da nakon prvih 100000 km obično treba mijenjati klipne prstenove, zatim se spominju leteći ležajevi, mjenjač itd. Kod modela 1.6 ventili, bobine i sl. Pronašao sam nekoliko potencijalno zanimljivih modela 1.4 16v 2000 i 2001, s plinom i bez njega. Kilometraža se kreće oko 100000-130000 km, pa ne znam dali u takve motore uskoro slijede ozbiljnija ulaganja i kolike su cijene takvih zahvata. Cijene vozila su oko 5000 eura. Osim ovoga, načelno me zanima i golf 3 benzinac, ali sam savjetovan da je kod njih karoserija lošeg kvaliteta, pogotovo uzevši u obzir starost, a u obzir bi došao i neki renaultov model klase ekvivalentne ovakvim golfovim modelima. Inače automobil će uglavnom biti korišten na području dalmacije, dakle nema posebno niskih temperatura. Nadam se da pitanja nisu preopćenita. Bio bih vam doista zahvalan ako ste u mogućnosti dati vaše cijenjeno mišljenje i sugestije o svemu navedenom. Zahvaljujem vam se i upućujem lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Od motora koje ste naveli svi su podjednake kvalitete . Vi izaberite motor i vozilo koji su u najboljem stanju. Do spoznaje o stanju vozila i motora možete doći jedino stručnim i detaljnim pregledom motora i vozila u cjelini. Na taj način ćete izbjeći neugodna iznenađenja . Kada vozilo izaberete i kupite napravite kvalitetetan servis vozila. Vozilo Golf III je također kvalitetno ali je bolji izbor mlađe vozilo.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA -LUPANJE IZ PODRUČJA L.KOTAČA

Datum objave: 01.04.2011 09:54:41
Slika
PITANJE:

Postovani! Pojavio mi se sljedeci problem: kada motam puni volan lijevo nakon pola volana cuje se lupanje iz podrucja lijevog kotaca, tj. kao dva tupa udarca tup, stanka, tup. Kada vracam volan desno opet se ponove ta dva udarca. Nakon srednjeg - ravnog polozaja motanjem punog volana desno ne cuje se nista. Takodjer, nakon sto ga smotam u lijevo i cuju se prva 2 udarca volan stoji malo ulijevo. Ovo se javlja povremeno. Npr. 2 dana je prisutno a onda 2 tjedna je sve ok. Bio sam na provjeri geometrije kotaca, pogledali su mi ovjes i nisu rekli da je u necemu problem. Mozda nisu detaljno/ispravno pregledali. Takodjer bih napomenuo da mi se iz desnog kotaca prije odredjenog vremena culo slicno i ispostavilo se da se radi o lupanju plastike blatobrana - mislim da dijela plastike uz bok kutije motora. Da li po ovom opisu mozete poblize reci u cemu bi mogao biti problem (osim da je to lupanje neke plastike) ili je ovaj opis preopcenit? Hvala! Radi se o prijelaznom modelu Lagune 1, 1.9dci.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu lupanje može dolaziti iz pojedinih dijelova ovjesa, iz mehanizma volana. Najčešći uzroci su: kugle, spone , krajnici ,selen blokovi, balans štanga, vertikalne spone. Pregledom vozila na servisnoj dizalici lako možete otkriti uzrok . Nakon toga nije teško otkloniti kvar.

na vrh Povratak na vrh