Danas je: 23.08.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

NISSAN X-TRAIL - UGRAĐENA NOVA TURBINA

Datum objave: 04.08.2010 22:04:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Nissanon X-trailom 2,2dci, 136 ks, 2004. god. Na 87000 km puklo je krilce turbine srecom na ispušnom kraju turbine. Kako je odlomljeni dio razbio sva ostala krilca i krilca variabile nije mi preostalo ništa drugo nego kupnja nove turbine jer bi popravak koštao kao i nova. Nova Garrett turbina GT 1849 V (kao i stara) je montirana, auto upaljen i nitko sretniji od mene jer napokon opet imam auto u voznom stanju nakon 10 dana koliko je trebalo da iz Nissan Švicarska dode turbina. No eto problem !!!
Auto do 2300 okretaja kao da je mrtav a onda najednom poludi i puca od snage. Sa starom turbinom auto je od 1500 okretaja pa nadalje ravnomjerno ubrzavao i vukao a sada ako padne ispod 2000 okretaja nema šanse da ubrza ma koliko se stiskao gas. U tom slucaju pomaže jedino šaltanje u nižu brzinu, rastezanje u više okretaje pa šaltanje u višu brzinu. Kako nisam naucen na takav stil vožnje pogotovo zbog povecane potrošnje molim vas za savjet. Da li može biti razlog i u neispravnom intercooleru ?
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli moguci uzroci su : elektro-pneumatski ventil za regulaciju tlaka turbine, WasteGate ventil za rasterecenje turbine, propuštanje na tlacnoj strani turbine i to od same turbine do usisnog kolektora ( može i na intercooleru ), VAF senzor, nešto netipicno . Pojedinacnim ispitivanjem sigurno se može otkriti uzrok i isti otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 04.08.2010 21:06:00
Slika
PITANJE: postovani gospodine meic, imam problem sa golfom 2 1,6 benzin ubacio sam glavu motora sa hidraulicnim ventilima, i cuje mi se u njoj nesto klepece isto ko daje podizac ventila a metno sam sve nove podizace i isto se cuje, kad ga upalim cuje se puno hlupa, a kada se zagrije cuje se ali manje i neznma sta bi moglo da bude, jer na ovom prijasnjem motoru se nije cula nista stajala je oko godinu dana, jer je glava od 1,8 dali je do velicine klipnjace ili kompresije posto su klipnjace manje u 1,8 do 1,6 za pola centa dali to igra ulogu ili je nesto drugo, ako mi mozete pomoci u cemu je greska da ne vracam onu glavu sa obicnim ventilima
ODGOVOR:Lupanje iz motora se može pojavljivati radi više razloga i to radi slijedecih faktora : brtva glave, klipnjace, neodgovarajuca glava motora, bregasta osovina, ventili . Iz vašega opisa nije jasno što ste sve radili na motoru. Ne može se samo tako na osnovu grube procjene uzeti sklop ili dio s jednog motora i ugraditi na drugi . Provjerite još fazu motora, kut predpaljenja, izmjerite tlak ulja u motoru.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - ABS, ESP

Datum objave: 04.08.2010 20:10:00
Slika
PITANJE: radi se o jednoj okladi pa Vas molim da odgovorite na neka pitanja da vidimo tko je od nas koji smo se kladili u pravu.
1. Prijatelj ima Renault Scenic 2005. godište i rekao je da ABS koci samo prednje kotace a zadnjima da ne upravlja ABS jeli to istina?
2. Da li rucna kocnica kod njega koci sva 4 kotaca?
3. Da li ESP djeluje kod novijih automobila poput Citroena C4 VTS preko ABS-a i kod zanošenja i kod proklizavanja pri pokretanju.
ODGOVOR:ABS sustav se uvijek ugraduje na sva cetiri kotaca. Rucna kocnica uvijek dijeluje samo na dva kotaca i to u vecini slucajeva na zadnje kotace. ESP uvijek radi u kombinaciji s ABS sustavom.
na vrh Povratak na vrh

BMW 330 CD - FREON R 134 a

Datum objave: 04.08.2010 19:34:00
Slika
PITANJE: Poštovani,neki dan sam se vozio kod prijatelja u BMW-u 330 cd, 2004. godina i primjetio sam da klima toliko dobro hladi da se stvorio kondenzat na otvorima kroz koje puše zrak. Pitao sam ga kako to buduci da mojem Citroenu C4 90 KS, 1.4i 2007. godina treba dugo i da pocne hladiti i ne hladi niti upola kao njegov. Rekao je da su mu u nekom servisu ulili bolji plin za hladenje, da je samo to razlog. Zanima me postoji li bolji plin i jesu li sve klime iste ili njegov auto ima jacu klimu pošto ima jacu mašinu.
ODGOVOR:Kondenzat na ventilacijskim kanalima se ne smije stvarati . Ako se to ipak dogada razolg nije ucinkovitost klima uredaja u smislu efekta hladenja nego zacepljenje odvodnih kanala za kondenzat. Ne postoji bolji ili lošiji rashladni plin, postoji smo odgovarajuci plin koji se koristi u svim vozilima a to je freon R 134 a . Postoji i razlika u pojedinim klima uredajima (automatski sustav , poluautomatski sustav, manuelni sustav ). Najbolji sustav je automatski jer postiže najbolji ucinak hladenja, sustavom upravlja racunalo.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-3 - ZBRKA SA SVJETLIMA

Datum objave: 04.08.2010 19:29:00
Slika
PITANJE: Vlasnica sam c3, svijetla ne palim vec se ona sama upale dok zapalim automobil,tako se i gase, al kad ih upalim na rucici od volana normalno i lampica da svijetla rade, ona se ugase, te se pokazuje, svijetlo za airbag suvozaca i tak nešto se dogada da posisa akomulatoru svu struju ,te auto nece zapalit dok ga ne spojim sa drugim autom na kablove i kleme.
Helpp, molim Vas. Nadam se da to nije skup popravak jer ako nije doooolazim, u protivnom sam ocajna.
ODGOVOR:Sve što ste naveli ne mora biti skupo. Bitno je utvrditi što je neispravno i koji potrošac troši struju iz akumulatora. Nakon detaljnog ispitivanja elektricnog sustava možemo dati prijedlog rješenja i tocnu cijenu popravka. Nakon toga uz Vašu suglasnost možemo i otkloniti kvar. Ako želite javite se pa cemo najprije pregledati Vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W124 - PROBLEMI SA GRIJANJEM

Datum objave: 04.08.2010 19:11:00
Slika
PITANJE: Poštovani,pratim vaš trud vec duže vrijeme i prilicno sam iznenaden vašom voljom da nam pomognete besplatnim ( kada više ništa nije besplatno) savjetima i odgovorima na naša pitanja. Vidim iz priloženih pitanja da vam ovakvi komentari nisu strani ali sam pobornik ideje da hvaliti nikada nije suvišno.
Da vam ne oduzimam previše vremena preci cu na stvar. Dakle, posjedujem Mercedes W124 200D iz 1987 godine, automobil je mehanicki u izvrsnom stanju, redovno je održavan i u pravilu problema nema bez obzira na pozamašnu kilometražu (350000+). Problem koji me muci zadnjih godinu i pol dana je slijedeci, u biti malo je kompleksniji pa cu probati iznjeti kronološki sve što se dogadalo kako bi vam olakšao dijagnozu.
Naime, prvotno se redovno dogadalo da grijanje radi na maksimumu bez obzira na pložaj regulatora u kabini, primjetio sam da ste u travnju dali odgovor na slicno pitanje pa bih se i na to dovezao. Dakle, nakon što se to pocelo dogadati odvezao sam automobil u jednu autoelektricarsku radionu gdje su mi prvotno rekli da sumnjaju kako je problem u ventile grijaca no nakon pregleda je ustanovljeno da su ispravni a problem je ostao. Kako mi vrag nije dao mira poceo sam se interesirati te sam sa neta skinuo nekakav MB manual ali za bezinske motore te sam citajuci primjetio da je moguci problem na osiguracima jer je na osiguracu 7 izuzetno puno trošila te u slucaju njegova pregaranja grijanje radi konstantno.
Provjerio sam navedini osigurac i stvarno je bio pregoren, zamjenio sam ga i hladenje je radilo normalno. Sve je radilo normalno do slijedeceg jutra kada je nakon prvog paljenja osigurac opet pregorio, opet sam ga zamjenio i prakticno je opet bilo sve uredu do slijedeceg jutra kada je opet pregorio. Opet sam se odvezao do iste radione te im ukazao na izgaranje doticnog osiguraca i ostavio automobil da mi riješe problem, Slijedeci dan su mi rekli da je negdje nešto bilo u "šlusu" da su promjenili i da je sad ok, naravno nije bilo ok i isti sam se dan vratio nazad. Nakon toga su mi stavili osigurac od 30A ( ovaj orginalni je bio 8A ) s obrazloženjem da je previše trošila na jednom osiguracu i da zato pregara. To je funkcioniralo sve do slijedeceg jutra, onda je i ovaj, puno jaci, pregorio. Na kraju su otkrili da je problem termo prekidac kojeg su zamjenili i onda je sve bilo ok.
Moram napomenuti da se ventilator ukljucuje kad treba, bez obzira na sve probleme koje sam imao i nije dolazilo do pregrijavanja motora, bez obzira na vanjske temperature, stajanje u kolonama i sl. E sad, prije desetak dana sam primjetio da mi u vožnji opet grijanje proradi, osigurac je ispravan, to traje neko vrijeme i onda se grijanje samo od sebe iskljuci i dalje je sve normalno. Napominjem da se to ne dogada redovno nego sasvim nasumicno ili bar ja ne primjecujem neke promjene kada se to dogodi.
Eto, nadam se da sam vam približio problem koji me muci i imam još jedno pitanje, isplati li se eventualno promjeniti kompletno ožicenje koje je staro 23 godine jer namjeravam ovaj automobil zadržati dulje vrijeme, polako ga dovesti u top stanje, pocevši od limarije koja pokazuje godine polako, neke promjene u unutrašnjosti ukoliko nadem kvalitetne rabljene obloge vrata, jer se na njima najviše vide godine.
ODGOVOR:Prema Vašem detaljnom opisu mogu djelomicno zakljuciti da je moguce da ventilom grijaca upravlja elektricni aktuator ( motoric ) koji može sam po sebi biti uzrok nekontroliranog ukapcanja grijanja. Isto tako to može biti i mehanicki dio ventila koji fizicki zatvara prolaz vruce vode iz motora u radijator grijaca. Kao zadnji uzrok se može spomenuti pad napona u elektricnoj instalaciji ili na pojedinim mjestima instalacije. Možda bi trajno rješenje bilo ugradnja novog ventila grijaca ili komanda grijaca. Naravno prije toga sve treba detaljno još jednom ispitati. Kompletno ožicenje se može zamijeniti kada za to postoji opravdana potreba ( oštecenje izolacije, dotrajali elektricni vodovi, dotrajali kontakti ).
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - TEŠKO ŠALTANJE BRZINA

Datum objave: 02.08.2010 22:22:00
Slika
PITANJE: Imam focusa 99 g tddi sa prjedenih 220000 km i primjetio sam da prilikom šaltanja brzina teze izlazi iz prve,trece i pete tako i teze ulazi u te brzine,bio sam kod majstora koji kaze da korpa ne odvaja do kraja i da vozim dok brzine budu isle,kako on kaze kvacilo je hidraulicno,o kojem se kvaru tu radi i dali može doci do veceg kvara ako se auto vozi.
ODGOVOR:Spojka ( kvacilo ) nije hidraulicno nego je samo komanda spojke hidraulicna ( glavni i radni cilindar koji pomicu potisni ležaj ). Moguci uzroci su komanda za biranje brzina u kabini , sustav poluga biraca, mehanizam za biranje brzina u mjenjacu. Brzim pregledom detalja na samom vozilu svaki bolji mehanicar ce znati o cemu se radi bez suvišnog filozofiranja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - GUBI VODU

Datum objave: 02.08.2010 22:18:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane 1.6 e coach 66 KW 1996g. Imao sam problem sa gubljenjem vode nigdje nije curila ni na crijevima ni na hladnjaku te sam se odlucio otvoriti motor i promjeniti brtvu glave ali nakon tih radova auto i dalje gubi vodu na 500 KM otprilike 2 dcl.Sad me zanima vaše mišljenje jel ja više nisam normalan.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati a da se ta pojave ne vidi . To se najcešce dogada kada postoji malo curenje na vrucim dijelovima motora ili hladnjaka. Rashladna tekucina prilikom curenja ne ostavlja vidljivi trag nego odmah isparava. Takva mjesta su : pumpa za vodu, termostat, hladnjak, radijator grijaca, pojedine cijevi rashladnog sustava, ostala netipicna mjesta. Za otkriti ovakvu vrstu curenja potrebni su servisni uvjeti, odgovarajuca servisna oprema, strucna osoba.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - UGRADNJA ABS SUSTAVA

Datum objave: 02.08.2010 22:11:00
Slika
PITANJE: Pozdrav,zanima me ako vam nije tesko da mi objasnite,sta je sve potrebno za ugradnju ABS-kocionog sistema,na auto Fiat Punto 1,9D 44KW,2000 godina.Jer imam povoljno da kupim skršenog punta koji ima ABS a ovaj nema.
ODGOVOR:ABS sustav sacinjavaju : upravljacko racunalo ABS-a, hidroagregat, senzori ABS-a na kotacima, elektricna instalacija, nazubljeni vijenci na glavcinama kotaca ( rotofonika ), odgovarajuci mehanicki dijelovi ( najcešce nosaci ) na kojima su pricvršceni senzori i ostali dijelovi sustava, cijevni vodovi, ostali spojni materijali.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVIS KLIME

Datum objave: 31.07.2010 23:13:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa klimom na puntu 1.2 2007 godiste. Naime, klima radi odlicno po gradu medjutim na otvorenom... kompresor se sam ugasi i onda hladi kao ventilator. Ugasim je na par minuta onda opet radi kako treba pa ponovi problem nakon 15ak minuta. Zanima sta to moze biti i da li je to problem ili jednostano neka zastita?? u trenutku gasenja kompresora u kabini je vrelo, tako da 100% nije to zbog dostizanja temperature u kabini.
ODGOVOR:Prema opisu i detaljima koje ste naveli moguce je da u sustavu nema dovoljno rashladnog plina te radi toga dolazi i do povremenog prestanka rada sustava. U ovom slucaju potrebno je obaviti servis klima uredaja (redovni servis se radi svake dvije godine ).
To znaci da treba izvaditi preostali plin iz sustava klime, obaviti kontrolu sustava na propuštanje i ako propuštanja nema obaviti redovni servis. Redovni servis podrazumijeva : zamjenu dehidratora , vakumiranje sustava, stavljanje novog freona, stavljanje ulja za kompresor, stavljanje kontrasta ( po potrebi ). Preporuca se cišcenje i dezinfekcija ventilacijskih kanala . Nakon ovakvog servisa ucinak hladenja je jako dobar a temperatura zraka ne ventilacijskim kanalima treba biti ispod 9°C .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - NEMA SNAGE

Datum objave: 31.07.2010 23:06:00
Slika
PITANJE: imam problem s renault scenicom 1.9 dci. pali se lampica grijaca i auto gubi snagu pri vožnji autoputom i brzini oko 120 km/h. kada pustim papucicu gasa i brzina pocne padati ugasi se lampica i auto opet ima snagu. na dijagnostici u pocetku nije javljao nikakvu grešku, pa zatim probleme s ispušnim plinovima, da bi sada javljao da je do EGR ventila. stavljen je drugi polovni ventil i stanje se popravilo utoliko što se problem rjede dogada. Vracen je opet stari EGR ventil. dize su ok, turbina ok, zamjenjeni filteri, senzor tlaka ok. problem se javlja i kod velikih uzbrdica. Sada nema uopce snage, lampica grijaca se pali i pri nižim brzinama, ne pali se samo kada vozim oko 2000 okretaja ili niže. Kada se stavi drugi EGR ventil treba li raditi prilagodbu radu motora i na koji nacin.
ODGOVOR:EGR ventil treba biti ispravan i nije bitno da li je isti stari ili novi. Prilagodbu nikakvu ne treba raditi. Osim EGR ventila moguce su i druge brojne neispravnosti radi kojih motor nema potrebnu snagu. Strucnim pristupom i pojedinacnim ispitivanjem može se tocno utvrditi što je neispravno i kolika je cijena popravka. Nabrojiti cu moguce neispravnosti : suženje na usisnim kanalima glave motora, necist rezervoar, APP senzor pedale gasa, mjerac mase zraka, dize, niski tlak turbine, regulacioni ventil turbine WasteGate, MAP senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor položaja pedale kocnice, senzor temperature goriva, senzor radilice, djelomicno zacepljenje ispušnog sustava, elektricna instalacija i konektori, upravljacki modul VT pumpe.
OBAVIJEST - KRATKI GODIŠNJI ODMOR
9.7.2010. 19:20
MOLIM VAS DA MALO USPORITE SA PITANJIMA, NAIME IDEMO NA KRACI GODIŠNJI ODMOR, PA SE MORATE STRPITI 10 DANA DA PONOVO POCNEMO ODGOVARATI NA PITANJA.
SRDACAN POZDRAV
VAŠ
AUTOSERVIS-MEIC
na vrh Povratak na vrh

AUDI 2,3 i. - IMA ISKRU A NE PALI

Datum objave: 09.07.2010 19:16:00
Slika
PITANJE: Poštovanje, posjedujem audi 2.3 NG 1992.g. Auto dobiva gorivo i ima iskru ali nece upaliti. Ponekad upali, radi 10-ak minuta i zatim se ugasi te ponovno nece upaliti. Posljednjih dana uopce ne pali, ali sam primjetio da kad otpojim hall senzor na razvodniku paljenja te "zaverglam", pa spojim hall senzor i pokušam upaliti auto upali na par sekundi. I tako svaki drugi put da znakove života. Sumnjam da je problem u tom hall senzoru jer je i vizualno u lošem stanju. Može li se nekako ispitati njegova ispravnost. Ima li ovaj auto i hall senzor na radilici ili samo ovaj na bregastoj osovini. Možete li po ovim simptomima zakljuciti da li je uistinu kriv hall senzor ili je nešto drugo u pitanju? Može li se sve to dogadati zbog senzora temperature za ecu?
ODGOVOR:Motor može ne paliti i kada se vidi da dolazi gorivo i kada se vidi da ima iskre na svjecicama. Mogucih razloga može biti više i ako ce Vam to pomoci iste cu ovom prilikom nabrojiti : faza motora, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, staticki kut predpaljenja, necist rezervoar za gorivo, filter goriva, necisti injektori, niski tlak goriva, diferencijalni tlak goriva, senzor protoka zraka, injektor za hladni start za obogacenje smjese, pad napona na elektricnoj instalaciji i pojedinim konektorima, senzor položaja leptirastog ventila, ECU centrala. Hall davac se može ispitati obicnim osciloskopom i vidjeti njegovu naponsku i vremensku bazu. Ako je neispravan Hall davac u vecini slucajeva nema iskre na svjecicama. Hall davaca na radilici nema.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SLABO VUCE,TRESE SE

Datum objave: 09.07.2010 19:10:00
Slika
PITANJE: POŠTOVANI,DOBAR DAN.MOJE IME JE DARKO.JA SAM ŠTO SE KAŽE LAIK ŠTO SE AUTOMOBILA TICE.VLASNIK SAM OPEL ASTRE 1.4 16V 2000 GODINA.U ZADNJE VRIJEME PRIMJETIO SAM SLJEDECE PROBLEME:
1.KOD SVAKOG PALJENJA(NAKON ŠTO JE AUTO DUŽE BIO UGAŠEN) OKRETAJI NARASTU NA 1500 OKRETAJA I AUTO SE TRESE NEKIH 10-15 SEKUNDI.JEDNOM RIJECI RADI KAO TRAKTOR.I REKLI SU MI DA MI IZ AUSPUHA DOSTA SMRDI.JEDNOM SAM PROBAO DODATI GASA I OKRETAJI SU PALI NA NORMALU I MOTOR JE NORMALNO RADIO.
2.AUTO SLABO VUCE,TRZA SE PRI NISKIM OKRETAJIMA.STVAR JE SLJEDECA,AUTO NAKON PRITISKA NA GAS SLABO REAGIRA NEKIH PAR SEKUNDI I ONDA DOBRO POVUCE.SVAŠTA SU MI REKLI DA MOŽE BITI I MJERAC PROTOKA ZRAKA,LAMBDA SONDA ,ZACEPLJENE DIZNE...CAK SAM BIO I NA DIJAGNOSTICI KOJA NIJE POKAZALA NIKAKAV PROBLEM.ELEKTRICAR MI JE REKAO DA GA PROBAM PROPUHATI POŠTO JA IMAM REŽIM KUCA-POSAO,UGLAVNOM GRADSKA VOŽNJA,ŠTO SAM I UCINIO ALI BEZ REZULTATA.MOJ AUTOMEHANICAR MI JE JEDNOM POŠPRICAO NEKI SPREJ U GRANU KOD GAS SAJLE TE JE DODAVAO GAS.TO JE UŽASNO SMRDJELO ALI JE AUTO NAKON TOGA NA MOJE CU?ENJE ODLICNO VUKAO.DA LI JE TO ZNAK ZACEPLJENJA CIJELE ISPUŠNE GRANE?NAPOMINJEM DA MI AUTO NAKON TIH PRVIH PAR SEKUNDI PALJENJA RADI NAJNORMALNIJE, TIHO I LIJEPO I DA NIKAKAV DIM NE IZLAZI IZ AUSPUHA.POŠTO STE JAKO HVALJENI NA INTERNETU OD STRANE DRUGIH VLASNIKA AUTOMOBILA NADAM SE DA CETE MI POMOCI BAREM MALO.UNAPRIJED ZAHVALJUJEM I OPROSTITE NA SMETNJI.
ODGOVOR:Uzimajuci u obzir Vaš detaljan opis i sve detalje koje ste naveli logicno bi bilo da na vozilu ništa ne radite dok ne obavite kompletnu dijagnostiku motora. Nakon dobro i strucno obavljene dijagnostike biti ce poznato opce stanje motora i sve eventualne neispravnosti koje treba otkloniti. Nije dobro da mijenjate pojedine dijelove na pamet i da po preporuci pojedinih „strucnjaka“ radite bilo što na motoru jer cete samo potrošiti novce a rezultat ce izostati. U ovom slucaju moguce neispravnosti su : necisti injektori, tlak goriva, potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor, motoric minimuma, MAP senzor, propuštanje usisnog kolektora, elektricna instalacija, sustav paljenja ( probijanje visokog napona ), mehanicko stanje motora, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - TERMOPREKIDAC

Datum objave: 07.07.2010 09:38:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam na vozilu, Ford Escort 1.6, 1994. godina, promijenio termoprekidac (97-102 stupnjeva). Zanima me hoce li biti ikakvih problema buduci da mi je sada temperatura skoro cijelo vrijeme blizu max. Treba li promijeniti na neki s manje stupnjeva ili ovaj odgovara za navedeni automobil.
ODGOVOR:Termoprekidac nije tako skup a da ne ugradite originalni koji tocno odgovara za Vaše vozilo. Kada se budete vozili na otvorenoj cesti termoprekidac nece imati utjecaja na temperaturu motora. Razlog tome je što se pri takvoj vožnji motor intenzivno hladi zrakom koji struji na hladnjak. Temperatura motora je tada znatno niža nego u gradskoj vožnji. Termoprekidac služi za ukapcanje ventilatora na hladnjaku kada se vozi sporo ili ne velikim uzbrdicama kada je cirkulacija zraka kroz hladnjak smanjena. Možda bi u ovom slucaju najprije trebalo izmjeriti stvarnu temperaturu motora u mmentu kada se upali ventilator na hladnjaku.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - POPRAVAK KOMPRESORA KLIME?

Datum objave: 07.07.2010 09:32:00
Slika
PITANJE: Dali postoji mogucnost popravka kompresora klime da se izbjegnu veliki troskovi kupnje novog kompresora klime?
ODGOVOR:Postoje kvarovi koji se mogu popraviti i oni koji se ne isplate popravljati jer se ne može dobiti kvaliteta. Ako je potrebno zamijeniti samo ležajeve kompresora ili pogonsku elektromagnetsku remenicu to se može popraviti kvalitetno. Ukoliko postoji propuštanje na kompresoru oko glavne osovine ili ako je nastalo istrošenje na unutrašnjem dijelu kompresora tada kvalitetan popravak nije moguc. U pocetku ( kratko vrijeme ) ce se ciniti da je sve u redu ali ce nakon kratkog vremena opet doci do prestanka rada klima uredaja.Nakon pregleda kompresora mogao bih reci što je kvalitetno rješenje, popravak ili ugradnja drugog kompresora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - IZ MJENJACA KAPA ULJE

Datum objave: 07.07.2010 09:28:00
Slika
PITANJE: Postovani, javljam vam se svako malo i zahvaljujem na vasim odgovorima.
Prije par dana na cesti mi je iznenada uz veliki tresak auto stalo. U servisu su utvrdili da je mjenjac stradao. I zaista su mi pokazali mjenjac kada su ga skinuli, vidjeli su se polomljeni djelovi. Jedan dio je odletio i smrskao detektor paljenja (ako sam ga ispravno nazvao). Majstor mi je nabavio polovan mjenjac i postavio ga. Dugo je birao dok nije nasao neki u solidnom stanju. Odmah sutradan sam primjetio da auto ostavlja malu fleku na parkingu precnika 3 cm i i kad sam se podvukao vidim da na kucistu mjenjaca stoji kapljica ulja spremna da padne. Pomjerio sam auto na drugo mjesto i sutradan zatekao isto tako mrljicu na asfaltu od neka 3 cm.Moje pitanje je da li ovo curenje trazi intervenciju ili je mozda u pitanju neki visak ulja koji se okapava?
I jos jedno pitanje. Kada se pravio mjenjac vidjelo se da je lamela poprilicno istrosena pa su mi stavili novi set kvacila. Kad je auto upaljeno kada pritiscem pedalu kvacila osjetim pod stopalom minorno (neko ne bi ni obratio paznju) kao neko struganje, grebuckanje.Za ovaj problem me zanima da li ovo sto osjetim pod stopalom kada pritiscem kvacilo mogu ignorisati, ili isto zahtjeva intervenciju?
Hvala vam unaprijed na odgovorima. Naime trebam sa malom bebom iz Sarajeva na Peljesac uskoro pa sam pomalo paranoican sto se tice auta da me gdje ne ostavi.
ODGOVOR:Curenje ulja iz mjenjaca nije nikakav višak nego znak da mjenjac na nekom mjestu nema dobro brtvljenje. Propuštanje treba svakako riješiti inace cete stalno biti u strahu da u mjenjacu nema dovoljno ulja .
Ako je set kvacila odgovarajuci i ako je ispravno ugraden nikakve šumove ili buku ne smijete cuti. Zatražite objašnjenje od osobe koja je ugradila kvacilo ? Pitajte da li je vozilo po tom pitanju sigurno za duži put.
na vrh Povratak na vrh

FORD ORION - PUKNUCE ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 06.07.2010 22:22:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Orion 1.8D, '91 godina.Danas mi se dogodilo da sam upalio auto, bio je upaljen nekih pet minuta, izasao na cestu, cuo sam jedan karakteristican zvuk i motor se ugasio. Otvorio sam haubu i vidio da je remen labav, pomaknuo poklopac i vidio puknuce remena. Zanima me (jos nisam auto odslepao nikome) da li su moguca neka veca ostecenja na motoru kada remen pukne? Cuo sam price da se mogu ventili potrgati, da treba ici brusiti glavu... Motor je stao odmah nakon puknuca. I da li ja mogu ga sam zamijeniti (amater sam)? Ili treba staviti zupcanike radilice, glave, pumpe u odredjeni polozaj prije postavljanja remena?
ODGOVOR:.Ako je nastalo puknuce zupcastog remena razvodnog mehanizma onda je došlo do sudara klipova i ventila. Potrebno je demontirati glavu motora, zamijeniti neispravne dijelove, obaviti obradu glave, staviti novi zupcasti remen. Posao traje tri dana i treba ga obavljati strucnjak uz upotrebu servisnog alata i specijalnog alata.
na vrh Povratak na vrh

MITSUBISHI COLT - MOMENTI ZATEZANJA VIJAKA GLAVE

Datum objave: 06.07.2010 21:57:00
Slika
PITANJE: •Cestitam Vam i divim se Vasoj samodisciplini i poslovnosti. Svi pozure da naprave sajt, ali ubrzo zaborave da svoj sajt azuriraju pa se sve svede na pomodarstvo koje samo predstavlja balast na WWW. Na srecu, Vi ste medju retkima koji to ne cine iz pomodarstva vec iz prakticnih razloga i veoma odgovorno, sto je veoma, veoma pohvalno, na opste zadovoljstvo mnogih korisnika automobila, pa i servisera.
•Zanimaju me odgovori na tri pitanja za moj autic MITSUBISHI COLT 1.3 GL (motor: 4g13) proizveden 1991.
•1. Moment zatezanja glave motora (zatezanje posle 2. ravnanja glave)
•2. Nacin podesavanja zazora ventila - redosled, i
•3. Koju tecnost naliti u sistem za hladjenje motora (leto - zima)?
ODGOVOR:Vijci glave motora se zatežu slijedecim momentom : 25 Nm, 50 Nm, 75 Nm . Redoslijed podešavanja ventila je 1-3-4-2 . Kada se stave na vagu ventili cetvrtog cilindra podešavaju se ventili prvog cilindra i obrnuto. Nakon toga se stavi na vagu ventili drugog cilindra a podešavaju se ventili treceg cilindra i obrnuto , na vagu se stave ventili treceg cilindra a podešavaju se ventili drugog cilindra. Ne postoji rashladna tekucina ljeto – zima nego rashladna tekucina koja je tijekom cijele godine u rashladnom sustavu a to su gotovo svi antifrizi. Koncentracija rashladne tekucine treba biti za -36°C i niže. Ista se mijenja svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRZA,GASI SE

Datum objave: 06.07.2010 21:27:00
Slika
PITANJE: Postovani,imam reno megana 1996.god,66 kw,1600 kubika,8 ventila,benzin+plin.Imam velikih problema sa strujom.Naime auto mi trza,obrtomjer kazaljka divlja i zna da se ugasi u voznji.Na savjet majstora promjenio sam kablove i svjecice,medjutim problem nije otklonjen.Isto se desava na benzinu i na plinu dok vozim,dijagnostika ne pokazuje nikakvu gresku.Sada mi govore da promjenim bombine koje nisu jeftine.Molio bih za neki savjet,jer me je finansijski i previse iscrpio...
ODGOVOR:Nije dobro mijenjati pojedine dijelove bez strucnog ispitavanja na osnovu subjektivnih pretpostavki. Na taj nacin se mogu ugraditi mnogi dijelovi koji nisu trebali biti ugradeni. Vaš problem se može jednostavno riješiti na nacin da se obavi pojedinacno ispitivanje svih komponenata sustava ubrizgavanja goriva, sustava paljenja , mehanickog sustava motora. Nakon dobro obavljenog ispitivanja sigurno se može znati što je neispravno, što treba napraviti, kolika je cijena popravka. Ovoga casa mislim da nema potrebe da Vam navodim što sve može utjecati na neispravan rad motora kao što ste Vi opisali. Mogucih grešaka može biti dvadest i više. Ukoliko ipak želite da vam navedem sve potencijalne greške javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NAKON POPRAVKA RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 05.07.2010 11:07:00
Slika
PITANJE: Prije dva dana sam preuzeo auto sa zamjene brtve glave iz servisa, renault megane 1.4 rl iz 1997. godine, prešao oko 100000 km. U tih dva dana prešao sam oko 100 km, auto mi u leru zvuci kao traktor, radi neravnomjerno, nekako šuška iz njega, a i kod gasa motor kao da pulsira i radi neravnomjerno. Uz to, kod dodavanja gasa cuje se i nekakvo isprekidano zujanje, pretpostavljam da je to pumpa vode. To se prije nije dogadalo i radio je tiho i ravnomjerno, bilo u leru bilo kod pritisnutog gasa. Receno mi je da je potrebno neko vrijeme da se motor uhoda jer je glava brušena, kako kaže, gotovo pola milimetra. E sad, prvo mi nije jasno što se to ima uhodavati na motoru osim cilindara koji se ovim popravkom ne diraju jer su u bloku motora, a i zašto je trebalo, kako kaže "cak pola milimetra brusiti glavu koja je bila puno iskrivljena" ako je i kod curenja ulja motor lijepo radio, nije gubio vodu, nije gubio na snazi i nikad nije bio niti blizu toga da se pregrije, od cega se glava iskrivila ako se motor nikad nije pregrijao? Sve ovo spada u manji problem, a ono glavno je da mi se u tih 100-tinjak kilometara koliko sam prešao otkako sam preuzeo auto motor dva puta ugasio u vožnji, jednom u gradu pri oko 40 km/h kod usporavanja bez pritisnutog gasa u trecoj brzini, a drugi put na otvorenoj cesti pri oko 90 km/h kod pritisnutog gasa u cetvrtoj brzini. Kasnije bih ga uspio upaliti nakon 10-15 pokušaja paljenja sa ili bez pritisnutog gasa pri paljenju. Nakon što mi se prvi put ugasio odmah sam otišao u servis, auto je spojen na kompjuter i ispitana je pumpa goriva, ubrizgavanje, ne znam tocno, i nije pokazalo nikakvu grješku na njihovom kompjuteru. Receno mi je da lijevam super 98, a ako se opet ugasi da dodam malo gasa pri paljenju (nije djelovalo) i da ako bude problema da se javim opet. Ne razumjem se baš mnogo u automobile i njihove motore ali onako nekako zdravorazumski je za ocekivati da nakon što auto izade iz servisa s popravka od 2500 kuna radi u najmanju ruku kao prije, cak i malo bolje, a ne da radi neravnomjerno i pogotovo ne da mi se gasi tijekom vožnje, što mi se nikad nijednom nije dogodilo u ovih 13 godina koliko imam ovaj auto. Molim vas ako budete imali vrjemena odgovorite mi i dajte mi neki savjet što bi mogao biti problem. Inace taj mehanicar radi samo renaulte i navodno je jedan od boljih, pogotovo za te aute, tako da mi nikako nije jasno kako je do ovoga došlo, znam samo da sam prije imao auto kojem je malo curilo ulje, a sad imam auto kojemu, istina, više ne curi ulje ali zato radi neravnomjerno i gasi se u vožnji.
ODGOVOR:Ako je motor Vašega vozila prije navedenog popravka normalno radio i imao miran i ugladeni rad , nakon obavljenog popravka bi trebao raditi još bolje.
Prema svim detaljima koje ste naveli moguce je da mehanicki dio nije dobro obavljen . Motor mora biti tocno u fazi a ventili moraju biti ispravno podešeni. Ostali moguci uzroci su : sustav paljenja ( probijanja visokog napona ), tlak goriva, necisti injektori, necist rezervoar za gorivo, filteri, ECT senzor, aktuator minimuma, potenciomatar gasa, MAP senzor, elektricna instalacija, ostale netipicne greške. Tocan uzrok i prijedlog rješenja mogu navesti nakon pregleda i dijagnostike motora.
na vrh Povratak na vrh