Danas je: 26.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD FIESTA - ČOK

Datum objave: 21.03.2011 19:09:16
Slika
PITANJE: Posjedujem Ford Fiestu 97 g, 1,8 D . Kod jutarnjeg pokretanja javlja se problem da motor se nece pokrenuti (vergla) ali se ne pokrece,koliko sam primjetio tzv cok ne reagira odnosno sajlica je otpustena tek nakon sto se rucno sajlica od coka dovede u ispravni polozaj tj. napne se motor se pokrene.Molim savjet te pojasnjenje na koji nacin tzv cok odraduje i koliko stoji taj elemenat u trgovini i da li postoji mogucnost da isti sklop samostalno zamijenim.
ODGOVOR:Kada je motor i mehanika motora u potpuno ispravnom stanju tada motor moze upaliti i bez uredaja za hladni start ( cok ). U slucaju kada je kompresija nesto slabija, kada su losije dize, kada je stanje akumulatora i elektropokretaca slabije, tada uredaj za hladni start , grijaci i visokotlacna pumpa moraju biti u potpuno ispravnom stanju. Uredaj za hladni start se aktivira pomocu temperaturne sonde koja je u kontaktu s rashladnom tekucinom. Navedenu sondu mozete nabaviti u svakoj trgovini FORD ili u ovlastenim skladistima dijelova FORD. Ne sumnjam u Vase sposobnosti u vezi zamjene navedenog dijela. Cijenu navedenog dijela cete saznati kada navedete tip vozila, godinu proizvodnje i broj sasije.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - PRINCIP RADA SERVA

Datum objave: 21.03.2011 12:02:47
Slika
PITANJE: Ja bih vas molio da objasnite princip rada serva i letve volana ovog modela.Vidio sam da ima el.sevo pumpu iznad ljevog kotaca sa rezervoarom ulja, Mene zanima dal je taj motor pumpe stalno pod naponom cim se motor startai ili snjim upravlja neki senzor da se on pali prilikom zakretanja volana ili je hidraulicki nesto rijeseno na samoj letvi a motoric pumpe uvijek radi.Uvijek zahvalan.
ODGOVOR:Sklop servo volana se sastoji od elektromotora, hidraulicke pumpe, mehanickog prijenosa . Na motor dolazi stalna struja cim se upali kontakt ili starta motor. Elketromotor pokrece hidraulicku pumpu koja stvara radni tlak za pokretanje mehanike servo volana. Na taj nacin je servo uredaj volana uvijek spreman za asistenciju prilikom okretanja upravljackog mehanizma. Prilikom okretanja u jednu stranu otvara se ventil za propustanje ulja a prilikom okretanja u drugu stranu prijasnji ventil se zatvara a otvara se drugi ventil za pomoc pri okretanju u suprotnu stranu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC - NESTAJANJE RASHLADNE TEKUĆINE

Datum objave: 27.03.2011 23:55:14
Slika
PITANJE:

Postovani, posjedujem Renault Scenic 2 , 1.9 dci '04 godiste te 200000 km. Nedavno je radjen redovan servis na kojem je mijenjan zupcasti remen i vodena pumpa te izmjena antifriza tj rashladne tekucine (+ ulje filter pregled vozila i standarne provjere vozila) .Dan poslije servisa kako imam naviku s vremena na vrijeme pregledati auto razina rashladne tekucine je bila u redu no nakon 4 dana slucajno pregledam razinu tekucine i posuda gotovo da je prazna. Ulio sam dest. vodu cca. 1 litra i pokrenuo motor te se uredno vozio s autom i nije bilo nikakvih problema niti pregrijavanja (nije bilo ni do tad).Auto je servisirano u ovlastenom Renault servisu gdje sam dobio odgovor da se to moze desiti ako zaostane zraka ili cega vec u sistemu ali da svejedno pratim stanje a ako bude problema da dodem u servis.Obzirom da mi je situacija malo neobicna molio bih Vas za misljenje o eventualnom problemu a i osobno smatram da nakon takvog servisa ne bih trebao bas svako malo zavirivati pod haubu...S autom do sad nije bilo vecih problema niti kvarova.

ODGOVOR:

Rashladna tekucina iz motora moze nestajati na nekoliko nacina i to: curenjem koje se vidi, curenjem koje se ne vidi. Najlakse je rijesiti vidljivo curenje. Navidljivo curenje se moze dogadati na pojedinim spojevima, brtvama, cijevima, hladnjaku, radijatoru grijaca. Curenje se ne mora vidjeti jer tekucina nakon curenja odmah isparava. Drugo nevidljivo nestajanje se moze dogadati kroz motor a uzroci su brtva glave ili glava motora. U ovom slucaju svaki servis koji drzi do svog ugleda ce znati otkriti uzrok curenja i predloziti rjesenje.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - CRNI DIM

Datum objave: 20.03.2011 00:12:19
Slika
PITANJE: Postovani majstore!!! Muku mucim sa lagunom 1.9dci 2002god. Imao sam problem, najprije se culo lupkanje u ( getribi,motoru) i bacao je veliku kolicinu crnoga dima.Obisao sam podosta majstora izmedu ostalog i ovlasteni auto servis“ Roca“ u ZG gdje su mi rekli da je u pitanju alternator i naravno ga zamjenili I masno naplatili 6.400kn da bi se ispostavilo da to uopce nije problem. Razocaran u njhovu kvalitetu rada otisao sam kod drugog servisera koji je dao diagnozu da je u pitanju nesto u getribi. Rastavio je getribu i rekao da moram zamjeniti sljedece:zamasnjak,korpu,lamelu i potisni lezaj. Kada je i to sve promjenjno,sto me je kostalo takodjer vecu sumu novca cca 13.000kn ispostavilo se da ni to nije problem.U motoru se i dalje culo lupkanje i bacao crni di kao do tada.Poslje tog zahvata majstor mi je rekao da odvezem auto kod nekog drugog da On nezna sta bi moglo biti. Bio sam prisiljen odvesti auto u drugu mehanicku radnju gdje bi mi nakon pregleda vozila rekli da je upitanju turbina. Istina je da su loparice i osovina na turbini bili istroseni i stavljena je nova turbina. Medutim i dalje se culo lupkanje i dalje je bacao veliku kolicinu crnog dima. Da skratim, predlozeno mi je da raskopaju motor jer nakon toliko ulozenog novca nema smisla da sad odustanem. Na motoru je raden sljedeci zahvat: specijala radilice+ svi lezajevi novi, reparacija glave (naravno novi ventili itd.) novi grijaci, novi ulosci diza,svi moguci filteri, brtvila itd.Auto sam preuzeo i lupkanje je nestalo ali i dalje baca puno crnog dima i sad na kraju balade pali mi se u voznji kontrolna lampica od grijaca i auto mi ode u (safe mod) i kada se upali kontrolna lampica od grijaca prestane bacati crni dim, ujedno auto ostane bez snage. Kada auto ugasim i ponovo upalim lampica od grijaca se ugasi dobije ponovo snagu i naravno baca puno crnog dima. Ponovo sam otisao u servis“Roca“ na kompjutorsku diagnostiku i rekli su mi da neznaju sta je. Molim vas pomozite sa savjetom jer sam vec bankrotirao i polako sam i sam PROLUPAO!!!!!!!!!!!!!!
ODGOVOR:Najprije, zao mi je sto ste imali i imate toliko problema i troskova oko Vasega vozila. Ovom prilikom cu Vam dati objasnjenje radi kojega se pojavljuje crni dim , pali se kontrolna lampica motora, motor nema snage. Sve navedeno je povezano a lampica se pali jer postoji greska/greske u sustav elektronske dobave goriva i regulacije motora. Moguce greske su : EGR ventil, MAF senzor, dize, tlak turbine, Wastegate ventil turbine, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, FRP senzor, solenoidni ventil za tlak goriva, APP senzor, VT pumpa, Ispusni sustav, ECU centrala. Kao sto vidite ima puno mogucih uzroka . Potrebno je ispitati sve komponente koje sam naveo u cilju defektiranja kvara. Nakon toga se moze predloziti rjesenje.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 416 - BRTVA JE ZA JEDNOKRATNU UPOTREBU

Datum objave: 27.03.2011 23:20:20
Slika
PITANJE:

Molim Vas za cijenjeni odgovor,mada sam vidio nekoliko slicnih medu ostalim odgovorima na vasem sajtu.Naime imam ROVER 416 benzinac 1,6. Iskren da budem posjeta nekim privatnim automehanicarima lici pomalo na nedovrsen posao tj.predstavu koja nema kraja.(Svako pri tom uzme svoju mjeru tj.ne zaboravi naplatu).Imam problem sa pregrijavanjem rashladne tecnosti koja se jako brzo gubi u velikim kolicunama.Zamjenjeni su: vodena pumpa,remenovi,spaneri,termostat (uzet Fordov ekvivalentan),termoprekidac-senzor temperature i nova gumica-brtva na cepu rezervoara rashladne tekucine:Pregledani svi cjevovodi i radijator,OK.Kod voznje nema problema ali na uzbrdici i kod rada u mjestu,nivo vode u rezervoaru se podize vidno i kad vec dode do vrha curi ili ne curi ovisno koliko sam dolio vode,tada se ukljucuje ventilator i nakon neki 20-30-ak sekundi hladi tekucinu i obara vidno nivo tecnosti.Primjetio sam da na hladnom motoru voda istice na usisnoj grani (eto ja postao mehanicar,dobro zavucete glavu u motor i jasno se vidi) ,a tu istu granu je skidao mehanicar da bi pristupio termostatu,kada je i vratio staru brtvu-dihtung. Ja sam porucio ovaj dihtung i novi cep (za Rover ovdje bas nema dijelova).Dali sam rijesio problem ili moze biti jos nesto u pitanju?

ODGOVOR:

Svaka brtva na motoru je za jednokratnu upotrebu. To znaci da se ista brtva ne koristi dva puta makar se zahvat radi unutar jednog dana. Kada je rashladni sustav u pitanju nikakvog curenja rashladne tekucine ne smije biti. Vazno je da znate i slijedece da cep ekspanzione posude nije samo cep nego i sigurnosni ventil . Isti propusta rashladnu tekucinu kada tlak u rashladnom sustavu postane veci od 1,35 bara. Navedeni cep moze propustati tekucinu kada je neispravan navedeni ventil u samom cepu ili kada je tlak u sustavu veci od dozvoljenog a povecani tlak ukazuje na probijanje kompresije u rashladni sustav.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - ADITIV ZA ČIŠĆENJE DIZA

Datum objave: 27.03.2011 23:56:43
Slika
PITANJE:

Hvala vam puno na odgovorima i na vasem zalaganju da svima koji se jave putem maila odgovorite i date instrukcije kako da sami rijese probleme... Zao mi je sto nisam blize i sto ne mogu da dovezem auto vama i da mi vi tako strucni i profesionalni odrzavate auto... A sad jos jedno pitanje - Jedan mi je majstor rekao da kad budem mijenjao filter nafte na fiat bravo td100 da filter napunim uljem i da ga namontiram, upalim auto i pustim da radi, da cu tako podmazati pumpu, ocistiti dizne, da ce mu se utisati rad i td... Dali je to pametno uraditi???

ODGOVOR:

U filter goriva nemojte stavljati nikakvo ulje nego cisto gorivo. Dodatak za ciscenje diza mozete staviti u rezervoar za gorivo. Za to mozete koristiti aditive koji se bas upotrebljavaju za tu svrhu.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRZAJI MOTORA I CRNI DIM

Datum objave: 21.03.2011 01:37:12
Slika
PITANJE: Postovani, zaista je vasa stranica za svaku pohvalu! Pretrazivala sam internet i ni na sta slicno nisam naisla pa vam se unaprijed zahvaljujem na izdvojenom vremenu za moje pitanje. Posjedujem Renault Megane 2006.god 1.9 dizel. Prije nekog vremena primjetila sam kod povecanog napora (veca uzbrdica ili naglo ubrzanje) lagane trzaje motora (kao da ne povuce odmah), a zatim i pojavu crnog dima. U servisu gdje sam odvezla auto, nakon objasnjenja pitali su da li se pali ikakva lampica i rekli da je mozda u pitanju turbina. Nikakva lampica upozorenja se ne pali, a nakon testiranja auta (u pitanju je ovlasteni renaultov servis) rekli su da ne bi trebalo biti do motora. Zakljucak je bio da je u pitanju zacepljeni ispusni sustav, koji su oni skinuli i ocistili i rekli da bi trebalo biti sve u redu. Medjutim, problem i dalje postoji, u pocetku malo manje nego prije, ali sad opet primjecujem dim pri jacem dodavanju gasa i uzbrdici, kao i trzaje.Zanima me vase misljenje, da li mozda moze biti do necistog goriva? Automobil se redovito servisira, pri kupovini je bio presao 140000km (veliki servis je radjen pri 123000), imao je urednu servisnu knjigu, do sada je presao 165000km - a vise vlasnika automobila u mom mjestu se tuzilo na probleme s automobilom koje su posljedica loseg goriva.Mozete li molim vas pretpostaviti sto bi moglo biti u pitanju i uputiti me sto dalje da radim?
ODGOVOR:Na pojavu crnog dima , gubitak snage i trzanje u voznji mogu utjecati mnogi faktori. Najcesci uzroci su : filter zraka, suzenje usisnih kanala, EGR ventil, dize, Wastegate ventil turbine, turbina, ECT senzor, senzor tlaka goriva, APP senzor, VT pumpa, ispusni sustav, ECU centrala, MAP senzor, i drugo. Uloga servisa je da detaljno i strucno pregleda motor, obavi sva potrebna ispitivanja, otkrije kvar, predlozi rjesenje, navede cijenu popravka. Vi niste dobili takvu uslugu i zato je problem prisutan i dalje. U ovom slucaju ne bih rekao da je uzrok gorivo. Jedino sto mogu predloziti je da obavite pregled motora i dijagnostiku kakvu sam i naveo. Nakon toga ni rezultat nece izostati.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ELEKTRIČNI SERVO VOLAN

Datum objave: 27.03.2011 23:39:12
Slika
PITANJE:

Imam Fiat Punto 1.2, 04g. problem se desava povremeno sa elektronskim volanom, upali se kontrolka i jedno vrijeme svijetli, a volan je normalan, zatim ponekad se cuje (klik) kao da relej iskopci i volan je mehanicki - isto se desava i na kad je na city polozaju. Auto ugasim, ponovo upalim i sve je jedno vrijeme u redu. Molim vas objasnjenje kako radi taj elektronski volan i sto poduzeti, jer Fiat servisi ne znaju to rijesiti. Cijelo ljeto mi radi normalno, a najcesce u jesen nakon hladnijeg vremena i kisnih dana se to desava.

ODGOVOR:

Na mehanizam upravljackog mehanizma na Vasem vozilu dograden je elektricni servo volan. Isti funkcionira uz pomoc jednog elektromotora i reduktora. Sustavom servo volana upravlja racunalo koje je kompatibilno sa ECU centralom motora. Navedeno racunalo prepoznaje brzinu vozila i prema tome aktivira rezim rada u gradu i van grada. U ovom slucaju neispravno ( ponekad ) moze biti: senzori na servo volanu, pad napona na glavnom konektoru elektronike servo volana, elektricna instalacija, racunalo servo volana. Kvar je najlakse otkriti u momentu kada je servo volan izvan funkcije.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT - 5 1,6 GTD - NAMJEŠTANJE FAZE MOTORA

Datum objave: 27.03.2011 23:31:20
Slika
PITANJE:

Postovani, pridruzujem se pohvalama za Vas servis i sajt i molim za pomoc. Vozim reno 5 gtd 1.6 1986-1987 godiste i imam sledeci problem: na zupcastom kaisu ne postoje oznake za uzubljenje kao na nekim slikama koje sam pronasao na internetu, ne postoje ni oznake na poklopcu jer isti nije ni bio na vozilu kad sam ga ja kupio. Sada je otvaran motor i menjane karike i lezajevi. To je uradeno u jednom malom servisu u Beloj Palanci i majstor je to uzubio kako je umeo a i ne poseduje nikakvu literaturu. Imam utisak da sada ne vuce kao pre i teze pali. Molio bih za sledeci podatak: koliko ima zuba od repera na radilici do repera na uljnoj pumpi pa do repera na zupcaniku za bregastu i do r oznake na pumpi visokog pritiska. Molio bih da mi odgovorite mejlom jer nemam internet kuci i ne mogu uvek da procitam odgovore. Nije problem da ovo stavite i na sajt jer bi dobro doslo i nekom drugom vlasniku malog dizela. Znam ja da u Nisu postoji dobar renoov servis ali nisu hteli ni da ga pogledaju kad sam im rekao koje je godiste a meni to auto odlicno sluzi.Umapred zahvaljujem na pomoci.

ODGOVOR:

Bez detaljnih uputa , crteza detalja i alata za blokadu radilice tesko cete namjestiti tocan polozaj faze motora. Navedeni alat definira tocan polozaj radilice i to mora biti potpuno tocno bez odstupanja jer se prema tome polozaju podesava polozaj ostalih remenica. Postupak ide na slijedeci nacin : na prednjoj strani bloka motora se demontira metalni cep s navojem, na mjesto cepa se stavi navedeni alat koji se fiksira na isti navoj na kojemu je prije bio cep. Nakon toga se laganim okretanjem oko polozaja GMT koljeno radilice nasloni na fiksirani alat i to je tada tocan polozaj radilice. Nakon toga se namjesti pogonska remenica visokotlacne pumpe prema oznakama ( oznaka je tocno u polozaju kao kada mala kazaljka sata pokazuje tri sata ). Polozaj i oznaka na remenici radilice nalazi se nasuprot oznake na lednom poklopcu iza remenice ( to je otprilike polozaj kao kada mala kazaljka sata pokazuje cetiri sata ). Remenica i oznaka pomocne osovine ima takoder oznaku na samoj remenici i na lednom poklopcu motora ( dobro se vidi ). Nakon ovoga moze se montirati zupcasti remen.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - VIBRACIJE KOD KOCENJA

Datum objave: 20.03.2011 00:15:48
Slika
PITANJE: Postovani, kao prvo, pohvale na azurnosti i strucnosti u odgovorima. Svakako Vam zelim da i dalje uspjesno funkcionirate na zadovoljstvo svih kojima je potreban savjet ili pomoc oko njihovog vozila. Imam identican problem kao gospodin koji je slao mail 26.08.10., a na temu vibracija prilikom kocenja (Golf III u njegovu slucaju). Vec druga po redu zamjena diskova i plocica nije ni meni pomogla (vozilo je Golf IV TDI 74kw, 2002.).Medutim, nakon obje odradene zamjene uzrokovane iritantnim vibriranjem kocnice i volana prilikom kocenja, vibracije se NISU pojavile odmah.Otprilike 2-3 tjedna nakon zamjene nije bilo ni najmanje naznake vibracija, sve je radilo uredno, i onda se u nekom trenutku pojavi i postepeno povecava intenzitet tresnje. Zanimalo me kako se problem nije ocitovao odmah po ugradnji novih dijelova, nego protekom kratkog vremena.Napominjem da su bili ugradivani i originalni, nakon toga i zamjenski dijelovi. Oprostite zbog ponovljene teme, nastojim rijesiti svoju situaciju. Zahvaljujem na vremenu!
ODGOVOR:Odgovor na Vase pitanje je identican odgovoru koji ste procitali a koji sam nedavno napisao. Vibracije su vrlo neugodna pojava na vozilu ( prilikom kocenja ). U nakim slucajevima otkrivanje uzroka vibracija je vrlo zahtjevno i zahtijeva maksimum truda , vremena i razmisljanja. Vecina servisa se time ne zeli baviti ukoliko u prvom ili drugom pokusaju ne rijese problem. Uz dijelove koje ste vec mijenjali ( diskovi , disk plocice ) postoje i drugi faktori koji mogu generirati vibracije prilikom kocenja a to su : glavcene s lezajevima, poluosovine sa zglobovima, kocna klijesta sa hidraulikom, dijelovi ovjesa, transmisija. I ranije sam naveo da svaki od navedenih dijelova i sklopova treba detaljno pratiti i kontrolirati . Vibracije se mogu pojaviti i nakon nekog vremena kao sto ste i vi to naveli. Ponekad se iste dogadaju bez neke logike i nisu tipicne.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - ZAMJENA SPOJKE

Datum objave: 27.03.2011 23:30:02
Slika
PITANJE:

Posjedujem Peugeot 406 2.0 HDI (66 kW), 2001. god. proizvodnje, limuzina. Automobil je presao oko 205.000 km, redovno je servisiran i odrzavan propisno. Prije nekih 100-ak km, primijetio sam promjenu sa kvacilom. Naime, kada pritisnem papucicu kvacila, pod nogom osjetim vibracije kada blago pocnem da popustam, a kada krecem, rucica mjenjaca brzina se trese, a pomalo i sam automobil. U servisu su mi rekli da moram mijenjati kompletno kvacilo. Zamolio bih Vas da mi napisete, da li je stvarno neophodna zamjena kompletnog kvacila, ili se moze nesto stelovati/podesiti privremeno (posto sam trenutno u losoj finansijskoj situaciji)? Koliko je rizicno da vozim automobil pri ovakvom stanju? Napominjem da pri mijenjanju brzina sve funkcionise perfektno, i nema nikakvih promjena u ponasanju vozila.

ODGOVOR:

Prema svim detaljima koje ste naveli u opisu do vibracija dolazi radi dotrajalosti tanjuraste opruge potisne ploce koja je sastavni dio seta spojke. Najlosija i najskuplja varijanta bi bila demontaza mjenjaca i eventualno neka kratkorocna dorada na spojci. Najbolje , najdugotrajnije i najjeftinije rjesenje je zamjena seta spojke ( potisna ploca, lamela, potisni lezaj ). Ukoliko Vam trenutno ne odgovara trosak koji je potreban za zamjenu spojke, vozite tako i dalje a onda prvom prilikom napravite to sto sam predlozio.

na vrh Povratak na vrh

FIAT DUCCATO - ISKAKANJE MJENJAčA IZ TREćE BRZINE

Datum objave: 21.03.2011 11:46:34
Slika
PITANJE: Imam kombi fiat ducato 2.5 tdi kvatro 92 god.Prije dvije godine radena zamjena sinhrona druge brzine.Prije nekoliko dana za vrijeme voznje osjetio se neki nerazumljiv zvuk kao da nesto melje.Nakon kraceg vremena u toku voznje doslo je do iskakanja mjenjaca iz trece brzine.Kada ubacim ponovo u trecu imam osjecaj da rucica ne ode do kraja i nakon realtivno kratkog vremena ponovo iskoci iz brzine.Pri saltanju ne osjeca se nikakvko krcanje.Sto bi mogao biti razlog ovoj anomaliji.Napominjem da mjenjac nema poseban reduktor,vec se sve komande nalaze na rucici mjenjaca sa pet brzina.
ODGOVOR:Sinhron nema utjecaja radi kojega mjenjac ispada i z brzine. Postoje dva moguca uzroka radi kojih se to dogada. Prvi uzrok su poluzni mehanizam od rucke za biranje u kabini do mjenjaca. Na ovom mehanizmu mogu nastati istrosenja radi kojih se ne moze uzubiti pogonski zupcanik s gonjenim zupcanikom u mjenjacu. Drugi uzrok je istrosenost u samom mjenjacu. Najcesce istrosenje nastane na vilicama, zupcaniku , osovinama. U prvom slucaju popravak je jednostavniji i znatno jeftiniji. U drugom slucaju je to slozenije i skuplje jer treba rastavljati mjenjac i ugradivati nove dijelove.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SVIJETLE LAMPICE KOČNOG SUSTAVA

Datum objave: 27.03.2011 23:28:17
Slika
PITANJE:

Vlasnica sam Renault Lagune 2.2. iz 2002. godine, diesel. Vec duze vrijeme mi na kompjuteru svijetle prednji kotaci i na kontrolnoj ploci usklicnik i serv. Isla sam na servis ali svi kazu da nije nista i da vlaga ulazi u kotace pa da zato svijetli, jer kad je vani jako sunce i auto na suncu ne svijetli nista. A danas mi se uz to upalila na kontrolnoj ploci lampica stop pa bih vas zamolila ako mi mozete reci sta bi to moglo biti.

ODGOVOR:

Kontrolna lampica koju spominjete ukazuje na gresku u kocnom sustavu, odnosno istrosenje kocnih obloga ( disk plocice ). Isto tako to moze biti netocna informacija ako sustav za kontrolu istrosenosti kocnih obloga nije ispravan. Radi toga se upalila i lampica STOP . Kada se upali lampica STOP to je znak da treba obaviti potreban popravak kocnog sustava. Osnovni zadatak servisa je da utvrdi cinjenice, predlozi rjesenje i otkloni nedostatke ( greske ). Nakon dobro obavljenog posla spomenuta lampica/lampice nece se vise nekontrolirano paliti. Na kraju bih jednostavno rakao da postoje samo dva moguca uzroka i to istrosenost kocnih obloga ili greska u sustavu za kontrolu istrosenosti kocnica ( najcesce je to elektricna instalacija ). Po potrebi jevite se opet.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - CARNISTER VALVE (VENTIL REZERVOARA)

Datum objave: 24.03.2011 17:51:43
Slika
PITANJE: Veliko postovanje, gospodine Meic!!! U pitanju je PEUGEOT 405, 1994. godina. Recite mi sta treba da pokazuje dijagnostika u slucaju da je neispravan potenciometar? I ako pokazuje kao fault code Canister Valve, o kakvom kvaru se radi?
ODGOVOR:Carnister valve je ventil rezervoara kojime upravlja ECU centrala. Fault znaci greska. Ako je neispravan potenciometar leptirastog ventila , moze se osjecati prekidanje u fazi ubrzavanja ili neprihvacanje gasa.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - LOS RAD MOTORA

Datum objave: 26.02.2011 12:15:41
Slika
PITANJE: Molim vas da mi pomognete u rjesavanju problema.Rijec je o audiju a4 1995 sa motorom 1.6.Auto ima 220 000 km,problem se desava kod kod dodavanja gasa u leru ,dolazi do oscilacija okretaja od(500-1300)sto traje par sekundi i tada radi normalno.Problem je jos veci kada je upaljena klima jer tada oscilacije traju duze i zbog titranja se auto ugasi.Takoder pri kretanju auto se gusi do 2000 okretaja.Dijagnostika pokazuje gresku hall sensora,koji je promjenjen,uz to je promjenjena i lambda sonda, razvodnik paljenja svjecice,kablovi ,senzor temperature,pregledana je i klapna gasa i motoric gasa,medutim nista od toga nije rijesilo problem.Greska hall senzora se stalno javlja.Na autoputu pri brzinama od 130 kmh auto izgubi na trenutak snagu i ne vuce ravnomjerno nego ubrzava ,pa gubi snagu,i to se osjeca na papucici gasa.Molim vas zbog da mi odgovorite zbog cega bi se jos mogli javljati ti problemi,jer citam na raznim forumima da puno ljudi ima takve probleme s t im autom,a nitko konkretno nezna dati dijagnozu,kao ni cetiri mehanicara kod kojih sam bio.
ODGOVOR:Uz sve sto ste naveli postoje i drugi faktori koji mogu utjecati na los rad motora na leru i na probleme kada motor izgubi snagu. Pregledajte i ispitajte i slijedece : senzor za temperaturu usisanog zraka IAT, ECT senzor za temperaturu motora, MAF senzor za masu zraka, MAP senzor za tlak u usisnom kolektoru, Elektricne konektore i instalaciju, tlak goriva, cistocu rezervoara, injektore, filtere, senzor bregaste osovine. Na kraju kao uzroK moze biti i lose mehanicko stanje motora te propustanje usisnog kolektora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - GEOMETRIJA KOTAČA

Datum objave: 27.03.2011 12:15:57
Slika
PITANJE:

Postovani,da li mi mozete reci nesto o nagibu tockova,kako oni pravilno treba da stoje...? Auto je golf 3. Inace,problem je prednji desni tocak,majstor mi ostavi veliki nagib I ubedjuje me da tako treba da stoji,a ja sam vec 3 gume bacio jer je spolja istrosena,logicno jer tocak je izbacen vani,sto mogu videti I golim okom.

ODGOVOR:

Za Vas automobil nagib prednjih kotaca treba biti 0° 30' u minusu , odstupanje od te mjere moze biti 20' ( minuta ). Ove podatke treba znati svaki bolji mehanicar . Obavite opticko podesavanje prednjeg ovjesa i dovedite geometriju kotaca u predvidene granice. Misljenje pojedinih kvazi strucnjaka nemojte slusati.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OZNAKE NA GUMAMA

Datum objave: 19.03.2011 00:51:29
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav za najbolju stranicu na svijetu imam jedno pitanje tj. poslusao sam vas savjet skoro sam kupio mercedes C220 T model godina 2006 i zasad sam prezadovoljan imam samo jednu malu dilemu htio bih da kupim zimske gume na autu su 205/55 R16 i posto nemam druge felge interesuje me koje felge smijem staviti jer u knjizi pise da moraju biti 7Jx16H2 ET37 ili ET31 ali nekontam sta svi ovi brojevi znace. Pitanje : mogu li se montirati felge nekih drugih marki Audi , VW nasao sam npr. felge sa gumama 6.5Jx16 ET33 koje su bile montirane na A4
ODGOVOR:C 220 . 7J je sirina felge, 16 je unutrasnji promjer gume, H2 je obodna brzina koju guma moze izdrzati npr 240 km/h , ET37 je konstrukcija gume. Mogu se montirati i druge felge ali to je vec improvizacija a ne pravo rjesenje. Ugradite ono sto je preporucio proizvodac i necete pogrijesiti .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - TOKARENJE DISKOVA

Datum objave: 21.03.2011 11:45:10
Slika
PITANJE: Pozdrav,imam Peugeot 307 2.0 Hdi FAP 110 ks s 170 000 km, 2003. S autom sam imao problema zbog potpunog manjka snage i nenormalno teske spojke, tresao se dok je bio hladan... U 7.mj. ove godine auto je bio na popravku.Dijagnosticirani su neispravni injektori (3 od 4) potpuno istrosena spojka i kvar zamasnjaka. Injektore su mi reparirali, ugradili novi set kvacila i novi zamasnjak. Majstor mi je napomenuo da je zamasnjak bio greska na svim 307 i da tvornica proizvodi novi (bez plivajuceg neznam cega). Diskove su mi potokarili i rekli su da su kocnice ispravne. Pitanja: 1. Auto se vise ne trese ali i dalje nema snage koliko bi trebo imat. Na uzbrdici je totalno zagusen. Neznam sto da vise radim. 2. Sto znaci potokarit diskove? Primjetio sam da nakon servisa pri stajanju na mjestu bez vece sile papucicu mogu pritisnut do kraja. Da li je to normalno? 3. Spojka je i dalje teska, samo je malo laksa i na uzbrdici malo vibrira. Sto da radim? Sto je to zamasnjak? 4. Dali cviljenje kod punog zakreta volana moze biti zbog losih drzaca motora? 5. Koje su karakteristike i tehnika navedenog motora i po cemu je losiji od istog 1.6 koji se trenutno proizvodi.
ODGOVOR:Motor moze izgubiti snagu radi mnogo mogucih razloga ( niski tlak turbine, zacepljen FAP ili ispusni sustav, mjerac mase zraka, elektronski upravljacki sustav motora ). Uzrok se moze otkriti nakon pregleda navedenog i dijagnostike motora. Tokarenje diskova znaci poravnavanje nastalih neravnina usljed funkcije kocenja. Tokarenje diskova nije preporucljivo raditi jer isti na taj nacin postaju tanji i tada se vise griju. Bolje rjesenje je ugradnja novih.Nakon zamjene spojke komanda spojke treba ici lagano ( pitajte servis zasto ide tesko ).Drzaci motora nisu uzrok cviljenja koje cujete. Navedeni motor nije losiji od motora 1,6 . Neki mu kao manu spominju FAP filter. Za brigu o vozilu izaberite servis koji ce strucno i kvalitetno obavljati potrebne radove na Vasem vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW JETTA II 1,6 –D - NISKA KOMPRESIJA

Datum objave: 21.03.2011 19:08:11
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav.Imam Jettu 2 disel 88.godina.obicni.Zimi mi je otezano paljenje,pa sam mjerio kompresiju klipova kada je 100 % hladan motor i iznozila je slijedece vrijednosti 1. klip 20, 2. klip 25, 3.klip25, 4. klip 21. Ljeti pali odlicno i dobro vuce samo sto sam primijetio da ljeti vise trosi ulja nego zimi.Mislio sam da radim motor tj.da ga osvjezim. Pitanje : Da li se pri ovim vrijednostima kompresije mora raditi motor ili je potrebno nastelovati ventile,gumice ili ih dobro ocistiti. takode napominjem da su dobri grijaci,filter od goriva,akumulator,elektropokretac,stavio sam nepovratni ventil prije BOSCH pumpe, ali prvo jutarnje zimsko paljenje je veoma tesko. Unaprijed sam Vam zahvalan i Zelim Vam puno osobne i profesionalne zelje.
ODGOVOR:Kompresija koju ste naveli je niska. Kompresija mora biti veca od 28 bara. Kada se napreavi generalni popravak motora kompresija je veca od 30 bara. Za pocetak podesite ventile, po potrebi napravite servis elektropokretaca, zamijenite akumulator pa cete vidjeti ima li efekta na bolje. Ako poboljsanje izostane provjerite jos dize i visokotlacnu pumpu. Nakon toga ostaje samo popravak motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - BUĆKANJE ULJA

Datum objave: 20.03.2011 00:20:58
Slika
PITANJE: Zanima me da li bi mi htjeli pomoci ovako preko maila i uputiti me sto da ucinim sa servom. U samoj posudi pri radu u leru ulje se bucka i to dosta jako, ta na taj nacin kroz cep podosta slini i servo na tom mjestu gubi ATF. Sada me zanima zasto se desava tako veliko buckanje u posudi dok volan miruje, a dok se volan pocne okretati buckanje postane jos jace i kroz sam otvor posude ulje baca van...Kolicina ulja je u granicama normale.Radi se o Renault Laguni 2.2 dci. 2004 godiste.
ODGOVOR:Buckanje ulja nastaje radi utjecaja i funkcije pumpe servo volana koja stvara hidraulicki tlak. Nivo ulja ne smije biti previsok a brtva cepa treba dobro brtviti. Ukoliko i nakon pregleda brtve cepa i dalje nastaje propustanje ulja , moguci uzroci su servo pumpa ili visokotlacna cijev s redukcijom . Pregledom detalja na samom vozilu moglo bi se utvrditi da li je u pitanju neispravnost ili nije.
na vrh Povratak na vrh