Danas je: 01.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT DUCCATO - ISKAKANJE MJENJAčA IZ TREćE BRZINE

Datum objave: 21.03.2011 11:46:34
Slika
PITANJE: Imam kombi fiat ducato 2.5 tdi kvatro 92 god.Prije dvije godine radena zamjena sinhrona druge brzine.Prije nekoliko dana za vrijeme voznje osjetio se neki nerazumljiv zvuk kao da nesto melje.Nakon kraceg vremena u toku voznje doslo je do iskakanja mjenjaca iz trece brzine.Kada ubacim ponovo u trecu imam osjecaj da rucica ne ode do kraja i nakon realtivno kratkog vremena ponovo iskoci iz brzine.Pri saltanju ne osjeca se nikakvko krcanje.Sto bi mogao biti razlog ovoj anomaliji.Napominjem da mjenjac nema poseban reduktor,vec se sve komande nalaze na rucici mjenjaca sa pet brzina.
ODGOVOR:Sinhron nema utjecaja radi kojega mjenjac ispada i z brzine. Postoje dva moguca uzroka radi kojih se to dogada. Prvi uzrok su poluzni mehanizam od rucke za biranje u kabini do mjenjaca. Na ovom mehanizmu mogu nastati istrosenja radi kojih se ne moze uzubiti pogonski zupcanik s gonjenim zupcanikom u mjenjacu. Drugi uzrok je istrosenost u samom mjenjacu. Najcesce istrosenje nastane na vilicama, zupcaniku , osovinama. U prvom slucaju popravak je jednostavniji i znatno jeftiniji. U drugom slucaju je to slozenije i skuplje jer treba rastavljati mjenjac i ugradivati nove dijelove.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SVIJETLE LAMPICE KOČNOG SUSTAVA

Datum objave: 27.03.2011 23:28:17
Slika
PITANJE:

Vlasnica sam Renault Lagune 2.2. iz 2002. godine, diesel. Vec duze vrijeme mi na kompjuteru svijetle prednji kotaci i na kontrolnoj ploci usklicnik i serv. Isla sam na servis ali svi kazu da nije nista i da vlaga ulazi u kotace pa da zato svijetli, jer kad je vani jako sunce i auto na suncu ne svijetli nista. A danas mi se uz to upalila na kontrolnoj ploci lampica stop pa bih vas zamolila ako mi mozete reci sta bi to moglo biti.

ODGOVOR:

Kontrolna lampica koju spominjete ukazuje na gresku u kocnom sustavu, odnosno istrosenje kocnih obloga ( disk plocice ). Isto tako to moze biti netocna informacija ako sustav za kontrolu istrosenosti kocnih obloga nije ispravan. Radi toga se upalila i lampica STOP . Kada se upali lampica STOP to je znak da treba obaviti potreban popravak kocnog sustava. Osnovni zadatak servisa je da utvrdi cinjenice, predlozi rjesenje i otkloni nedostatke ( greske ). Nakon dobro obavljenog posla spomenuta lampica/lampice nece se vise nekontrolirano paliti. Na kraju bih jednostavno rakao da postoje samo dva moguca uzroka i to istrosenost kocnih obloga ili greska u sustavu za kontrolu istrosenosti kocnica ( najcesce je to elektricna instalacija ). Po potrebi jevite se opet.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - CARNISTER VALVE (VENTIL REZERVOARA)

Datum objave: 24.03.2011 17:51:43
Slika
PITANJE: Veliko postovanje, gospodine Meic!!! U pitanju je PEUGEOT 405, 1994. godina. Recite mi sta treba da pokazuje dijagnostika u slucaju da je neispravan potenciometar? I ako pokazuje kao fault code Canister Valve, o kakvom kvaru se radi?
ODGOVOR:Carnister valve je ventil rezervoara kojime upravlja ECU centrala. Fault znaci greska. Ako je neispravan potenciometar leptirastog ventila , moze se osjecati prekidanje u fazi ubrzavanja ili neprihvacanje gasa.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - LOS RAD MOTORA

Datum objave: 26.02.2011 12:15:41
Slika
PITANJE: Molim vas da mi pomognete u rjesavanju problema.Rijec je o audiju a4 1995 sa motorom 1.6.Auto ima 220 000 km,problem se desava kod kod dodavanja gasa u leru ,dolazi do oscilacija okretaja od(500-1300)sto traje par sekundi i tada radi normalno.Problem je jos veci kada je upaljena klima jer tada oscilacije traju duze i zbog titranja se auto ugasi.Takoder pri kretanju auto se gusi do 2000 okretaja.Dijagnostika pokazuje gresku hall sensora,koji je promjenjen,uz to je promjenjena i lambda sonda, razvodnik paljenja svjecice,kablovi ,senzor temperature,pregledana je i klapna gasa i motoric gasa,medutim nista od toga nije rijesilo problem.Greska hall senzora se stalno javlja.Na autoputu pri brzinama od 130 kmh auto izgubi na trenutak snagu i ne vuce ravnomjerno nego ubrzava ,pa gubi snagu,i to se osjeca na papucici gasa.Molim vas zbog da mi odgovorite zbog cega bi se jos mogli javljati ti problemi,jer citam na raznim forumima da puno ljudi ima takve probleme s t im autom,a nitko konkretno nezna dati dijagnozu,kao ni cetiri mehanicara kod kojih sam bio.
ODGOVOR:Uz sve sto ste naveli postoje i drugi faktori koji mogu utjecati na los rad motora na leru i na probleme kada motor izgubi snagu. Pregledajte i ispitajte i slijedece : senzor za temperaturu usisanog zraka IAT, ECT senzor za temperaturu motora, MAF senzor za masu zraka, MAP senzor za tlak u usisnom kolektoru, Elektricne konektore i instalaciju, tlak goriva, cistocu rezervoara, injektore, filtere, senzor bregaste osovine. Na kraju kao uzroK moze biti i lose mehanicko stanje motora te propustanje usisnog kolektora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - GEOMETRIJA KOTAČA

Datum objave: 27.03.2011 12:15:57
Slika
PITANJE:

Postovani,da li mi mozete reci nesto o nagibu tockova,kako oni pravilno treba da stoje...? Auto je golf 3. Inace,problem je prednji desni tocak,majstor mi ostavi veliki nagib I ubedjuje me da tako treba da stoji,a ja sam vec 3 gume bacio jer je spolja istrosena,logicno jer tocak je izbacen vani,sto mogu videti I golim okom.

ODGOVOR:

Za Vas automobil nagib prednjih kotaca treba biti 0° 30' u minusu , odstupanje od te mjere moze biti 20' ( minuta ). Ove podatke treba znati svaki bolji mehanicar . Obavite opticko podesavanje prednjeg ovjesa i dovedite geometriju kotaca u predvidene granice. Misljenje pojedinih kvazi strucnjaka nemojte slusati.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OZNAKE NA GUMAMA

Datum objave: 19.03.2011 00:51:29
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav za najbolju stranicu na svijetu imam jedno pitanje tj. poslusao sam vas savjet skoro sam kupio mercedes C220 T model godina 2006 i zasad sam prezadovoljan imam samo jednu malu dilemu htio bih da kupim zimske gume na autu su 205/55 R16 i posto nemam druge felge interesuje me koje felge smijem staviti jer u knjizi pise da moraju biti 7Jx16H2 ET37 ili ET31 ali nekontam sta svi ovi brojevi znace. Pitanje : mogu li se montirati felge nekih drugih marki Audi , VW nasao sam npr. felge sa gumama 6.5Jx16 ET33 koje su bile montirane na A4
ODGOVOR:C 220 . 7J je sirina felge, 16 je unutrasnji promjer gume, H2 je obodna brzina koju guma moze izdrzati npr 240 km/h , ET37 je konstrukcija gume. Mogu se montirati i druge felge ali to je vec improvizacija a ne pravo rjesenje. Ugradite ono sto je preporucio proizvodac i necete pogrijesiti .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - TOKARENJE DISKOVA

Datum objave: 21.03.2011 11:45:10
Slika
PITANJE: Pozdrav,imam Peugeot 307 2.0 Hdi FAP 110 ks s 170 000 km, 2003. S autom sam imao problema zbog potpunog manjka snage i nenormalno teske spojke, tresao se dok je bio hladan... U 7.mj. ove godine auto je bio na popravku.Dijagnosticirani su neispravni injektori (3 od 4) potpuno istrosena spojka i kvar zamasnjaka. Injektore su mi reparirali, ugradili novi set kvacila i novi zamasnjak. Majstor mi je napomenuo da je zamasnjak bio greska na svim 307 i da tvornica proizvodi novi (bez plivajuceg neznam cega). Diskove su mi potokarili i rekli su da su kocnice ispravne. Pitanja: 1. Auto se vise ne trese ali i dalje nema snage koliko bi trebo imat. Na uzbrdici je totalno zagusen. Neznam sto da vise radim. 2. Sto znaci potokarit diskove? Primjetio sam da nakon servisa pri stajanju na mjestu bez vece sile papucicu mogu pritisnut do kraja. Da li je to normalno? 3. Spojka je i dalje teska, samo je malo laksa i na uzbrdici malo vibrira. Sto da radim? Sto je to zamasnjak? 4. Dali cviljenje kod punog zakreta volana moze biti zbog losih drzaca motora? 5. Koje su karakteristike i tehnika navedenog motora i po cemu je losiji od istog 1.6 koji se trenutno proizvodi.
ODGOVOR:Motor moze izgubiti snagu radi mnogo mogucih razloga ( niski tlak turbine, zacepljen FAP ili ispusni sustav, mjerac mase zraka, elektronski upravljacki sustav motora ). Uzrok se moze otkriti nakon pregleda navedenog i dijagnostike motora. Tokarenje diskova znaci poravnavanje nastalih neravnina usljed funkcije kocenja. Tokarenje diskova nije preporucljivo raditi jer isti na taj nacin postaju tanji i tada se vise griju. Bolje rjesenje je ugradnja novih.Nakon zamjene spojke komanda spojke treba ici lagano ( pitajte servis zasto ide tesko ).Drzaci motora nisu uzrok cviljenja koje cujete. Navedeni motor nije losiji od motora 1,6 . Neki mu kao manu spominju FAP filter. Za brigu o vozilu izaberite servis koji ce strucno i kvalitetno obavljati potrebne radove na Vasem vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW JETTA II 1,6 –D - NISKA KOMPRESIJA

Datum objave: 21.03.2011 19:08:11
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav.Imam Jettu 2 disel 88.godina.obicni.Zimi mi je otezano paljenje,pa sam mjerio kompresiju klipova kada je 100 % hladan motor i iznozila je slijedece vrijednosti 1. klip 20, 2. klip 25, 3.klip25, 4. klip 21. Ljeti pali odlicno i dobro vuce samo sto sam primijetio da ljeti vise trosi ulja nego zimi.Mislio sam da radim motor tj.da ga osvjezim. Pitanje : Da li se pri ovim vrijednostima kompresije mora raditi motor ili je potrebno nastelovati ventile,gumice ili ih dobro ocistiti. takode napominjem da su dobri grijaci,filter od goriva,akumulator,elektropokretac,stavio sam nepovratni ventil prije BOSCH pumpe, ali prvo jutarnje zimsko paljenje je veoma tesko. Unaprijed sam Vam zahvalan i Zelim Vam puno osobne i profesionalne zelje.
ODGOVOR:Kompresija koju ste naveli je niska. Kompresija mora biti veca od 28 bara. Kada se napreavi generalni popravak motora kompresija je veca od 30 bara. Za pocetak podesite ventile, po potrebi napravite servis elektropokretaca, zamijenite akumulator pa cete vidjeti ima li efekta na bolje. Ako poboljsanje izostane provjerite jos dize i visokotlacnu pumpu. Nakon toga ostaje samo popravak motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - BUĆKANJE ULJA

Datum objave: 20.03.2011 00:20:58
Slika
PITANJE: Zanima me da li bi mi htjeli pomoci ovako preko maila i uputiti me sto da ucinim sa servom. U samoj posudi pri radu u leru ulje se bucka i to dosta jako, ta na taj nacin kroz cep podosta slini i servo na tom mjestu gubi ATF. Sada me zanima zasto se desava tako veliko buckanje u posudi dok volan miruje, a dok se volan pocne okretati buckanje postane jos jace i kroz sam otvor posude ulje baca van...Kolicina ulja je u granicama normale.Radi se o Renault Laguni 2.2 dci. 2004 godiste.
ODGOVOR:Buckanje ulja nastaje radi utjecaja i funkcije pumpe servo volana koja stvara hidraulicki tlak. Nivo ulja ne smije biti previsok a brtva cepa treba dobro brtviti. Ukoliko i nakon pregleda brtve cepa i dalje nastaje propustanje ulja , moguci uzroci su servo pumpa ili visokotlacna cijev s redukcijom . Pregledom detalja na samom vozilu moglo bi se utvrditi da li je u pitanju neispravnost ili nije.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - VENTILATOR KABINE

Datum objave: 20.03.2011 00:18:24
Slika
PITANJE: Prije dva dana prestao je raditi ventilator u kabini i to na svim brzinama.Provjerio sam osigurac i on je u redu tako da se obracam Vama za eventualnu poomoc: Vozilo je Peugeot 307 (2.0 hdi) godine proizvodnje 2003. Znima me gdje se ventilator nalazi i dali treba rastavljat kokpit u vozilu i koliko bi popravak kostao u vasem servisu???
ODGOVOR:Postoje nekoliko mogucih razloga radi kojih ne radi ventilator kabine. Zato provjerite slijedece : komandni prekidac ventilatora, elektricnu instalaciju od prekidaca do motora ventilatora, upravljacki modul ventilatora ( nalazi se na samom ventilatoru ), motor ventilatora. Motor ventilatora se nalazi ispod konzole ispred sjedala suvozaca. Cijenu popravka mogu znati tek nakon neposrednog uvida na vozilu. Bez toga se ne zna tocno sto je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - ODZRAČIVANJE

Datum objave: 19.03.2011 00:31:40
Slika
PITANJE: Vozim naslovnu Xantiu, te sam na nekoliko mjesta ( hidro pumpa, centralni ventil, letva volana ) primijetio curenje LHM ulja. Zanima me da li nakon promjene brtvi na navedenim mjestima i ponovnog ulijevanja LHM-a u sistem treba izvršiti odzra?ivanje sustava i na koji na?in? Da li se radi klasi?no na ko?ionim ?eljustima ili postoji neki drugi sustav? Tako?er Vas molim, da li pojava zraka u cjelokupnom hidrauli?nom sustavu može utjecati na tvrdo?u ko?nice i servo volana?
ODGOVOR:Mjesto za odzra?ivanje nalazi se na hidrauli?kom razvodniku na motoru s prednje strane ispod. Mjesto ?ete lako prepoznati jer do njega vode cijevni vodovi hidraulj?nog sustsva. Može postojati još jedno mjesto kod pete kugle. Odzra?ivanje radite dok motor radi. Nakon toga stavite regulator nivoa u maksimalni položaj a po završetku odzra?ivana dopunite ulje i vratite regulator za nivo u normalni položaj.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 19.03.2011 00:29:46
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu, Nakon procitanih svih savjeta na Vasoj stranici koja je stvarno super i stvarno moze puno pomoci. Mene zanima sljedece, nakon 2 mjesece hodanja oko majstora i slusanja da je auto u super stanju i da je sve ok, mene muci jos uvijek isti problem. A to je da kazaljka temperature motora uvijek prelazi 90 stupnjeva, s tim da je u vecini slucajeva na 100 tj prvoj sljedecoj crtici. Znaci nema veze dal se vozi po ravnom, uzbrdici, otvorenoj cesti ili auto stoji u mjestu. Jedino temperatura dode na 80 kad se vozim po nizbrdici. U servisu napominjem da je temperatura prije uvijek bila na 80 i po ljetu i po zimi, ukratko uvijek. Provjeren je termostat s nekim instrumentom ali nije skidan, provjeren je antifriz, nigdje ne pusta, ne gubi vodu, kiler nije zaprljan izvana. Sta bi moglo jos biti? Sta dalje da radim?
ODGOVOR:U ovom slucaju mogu postojati dva moguca stanja . Prvo stanje je da je temperatura motora normalna a instrument za temperaturu pokazuje vecu temperaturu od stvarne. U ovom slucaju neispravan je indikator temperature, instrument za temperaturu, pad napona na pojedinim konektorima. U drugom slucaju stvarno moze biti povisena temperatura motora kao sto i vi ocitavate na instrumentu. Uzroci u ovom slucaju su : termostat, hladnjak ( necistoca izvana ili iznutra ), cijevi rashladnog sustava, pumpa za vodu, tlak veci od dozvoljenog u rashladnom sustavu. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - PODEŠAVANJE VENTILA

Datum objave: 06.08.2010 11:06:00
Slika
PITANJE: Poštovani, imam problem sa trzanjem. Trzanje u 1. i 2. brzini dešava se iskljucivo ljeti kod velikih vrucina i to nakon što je auto odstajao 15 min nakon vožnje (npr kupovina). Kod izlaska sa parkirališta (obicno trgovine) desi s nekoliko trzaja-skakanja i onda do trzaja tog tipa više ne dolazi. Kod vožnje u ostalim uvjetima dešava se odredeni trzaj (puno manjeg intenziteta nego kod prije opisanog slucaja) kod davanja i otpuštanja gasa pa onda moram dosta pažljivo otpštati kuplung kako bi vožnja bila što bliže normalnoj, ali opet se osjeti da to nije to. Zamijenio sam kuplung set, svjecice, filtere, prelemio main relay (buduci da kod vrucine nekada nije upalio iz prve), zamijenio donje nosace motora (bili ošteceni). Do sada sam još zamijenio i hladnjak buduci da se auto znao grijati kod velikih vrucina pri veci brzinama (curio je pa je vjerojatno bio zacepljen od kamenca), a možda je bitna i informacija da auto ima 240000 km i da je imao montiranu kuku kojom je prijašnji vlasnik znao voziti camac-brodic na Rijeckom podrucju. Ventili nisu štelani 40000 km, pa me zanima koje su posljedice neredovitog šteljanja ventila
ODGOVOR:Posljedice nepodešavanja ventila je potencijalna opasnost da pregori jedan ili više ventila. Kod ovoga motora može doci do sudara klipova i ventila kada zupcasti remen preskoci ili kada pukne. Uzimajuci u obzir sve informacije koje ste naveli potrebno je napraviti kompletnu dijagnostiku motora ( mehanicki sustav , sustav paljenja, sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, ispušni sustav ). Sve komponente pojedinih sustava traba pojedinacni ispitati i nakon toga neispravne zamijeniti ili doraditi ( ako je to moguce ). Provjerite najprije mehanicki sustav motora a nakon toga sustav elektronskog ubrizgavanja. Nakon dobro obavljenog posla znati cete sve neispravnosti i cijenu popravka.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - MUKE SA SERVISERIMA

Datum objave: 05.08.2010 22:52:00
Slika
PITANJE: Imam focusa 1.6 iz 2007. kojem je odmah ugraden plin.
na autu se nedavno upalila lampica motora, cuje se glasnije (ko da dizela vozim), poskakuje i "nema snage" kad se upali i krece - u bilo koje doba - topao ili hladan...
iz prvog servisa su mi javili da su podlošci ventila loše poštelani, da zašto mi to nitko nije rekao kad su mi plin ugradivali, da nemaju dijelove, moraju naruciti, i da ce me to koštati bar 3500 kuna i tjedan dana cekanja.... ja nemam toliko novaca ni vremena. naravno - naplate mi defektažu 1300 nevjerojatnih kuna, jer je ipak sat rada 247kn, a oni su mi ljubazno naplatili samo 5 sati.
dogovorim se kod drugog servisera, da dodem za par dana, ali auto drugo jutro potpuno otkazuje - prilikom svakog kocenja on se gasi. ili noga na gasu ili stojim.
kod drugog servisera - kaže da ventili nisu, dizne nisu, vakum je - pa ipak nije. možda je maf senzor? mogao bi biti maf senzor, ali nije siguran. nema ga u radionici naravno, novi je 1500 kuna, ceka se dva tjedna. ne odgovara mi scenarij da platim nešto što možda uopce nije dio koji mi treba.
iskreno - ja ne mogu kod svakog defektažu toliko placati, a da mi se uopce ne dijagnosticira kvar ili se nagada šta je. auto ne mogu prevesti nikamo, jer - nije u voznom stanju. hitno mi treba taj auto!
šta da radim??
ODGOVOR:Najbolje rješenje je da odaberete servis koji radi na drugim principima. Normalno je da se dijagnostika placa a cijena dijagnostike je dosta niža od navedene. Nakon strucno i profesionalno obavljene dijagnostike tocno se može znati što je neispravno , kolika je cijena neispravnog dijela i kolika je cijena rada. Servis koji drži do svog ugleda nece Vas dovesti u situaciju da zamijeni ispravni dio nego ce tocno znati što je uzrok. Nakon popravka s kojim se Vi trebate složiti vozilo mora biti ispravno a Vi zadovoljni obavljenim poslom. Ovom prilikom ne bih navodio što sve na Vašem vozilu može biti neispravno jer od toga na bi imali koristi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - ZAMJENA SPONE VOLANA

Datum objave: 05.08.2010 22:41:00
Slika
PITANJE: Postovani,
imam jedan za mene veliki problem.vlasnik sam fiat brava 1.6 16v 105ks. vozeci se po cesti naletio sm na odronjeni kamen s prednjim desnim kotacem i potrgao sponu koja se proteze od letve volana do krajnika.buduci da je spona pukla na navoju morao sam kupiti posebno sponu,a posebno krajnik.buduci da se nalazim na god odmoru na otoku, ovdje nema mehanicara,a bome ni slep sluzbe pa se moram pouzdati u sebe. podigao sam auto u zrak skinuo krajnik,al nikako ne mogu odvojiti sponu sa letve volana. zanima me da li postoji neki osigurac koji drzi da se spona od vibracija ne pocne odserafljivati ili sl. da li ima neka caka kako bih to skinuo.nema bas puno mjesta za manevar sa nekim velikim alatom. bio bih vam od srca zahvalan kad bi mi poslali bilo kakvu informaciju.
ODGOVOR:Sponu volana možete demontirati na slijedeci nacin : skinite zaštitnu mandetu na volanu, okrenite volan u stranu kako bi zubna letva izišla maksimalno u stranu koja Vam odgovara. Odgovarajucim kljucem ili alatom držite zubnu letvu ( pazite da na oštetite letvu ), drugim odgovatajucim kljucem otpustite maticu koja fiksira sponu za zubnu letvu. Prilikom montaže druge spone na navoj nove spone potrebno je staviti kemijski osigurac ( sredstvo koje služi za osiguranje od odvrtanja, ima ga u svakom ducanu autodijelova ).
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PROLUPAO MOTOR

Datum objave: 28.03.2011 00:26:42
Slika
PITANJE:

Imam citroen xantiu 2.0 hdi 110 ks koji je pri brzini od 140km/h prolupao dok sam vozio auto cestom prema Zagrebu.Motor je radio na oko 2800-2850 o/min kad je samo odjednom poceo ciklicno da lupa, a onda sam na retovizoru primetio da kulja dim iz auspuha.Stao sam nakon 200-300 m, motor se nije sam ugasio vec sam ga ja iskljucio.Izbacio je i sipku za merenje ulja, a verovatno i deo ulja.Auto je presao oko 130.000 km(ako nisu vracali brojcanik).Mozete li mi na osnovu ovih podataka reci sta se dogodilo.

ODGOVOR:

U kriticnom momentu došlo je do oštecenja jednog ili više klipova, nakon toga je došlo do probijanja kompresije u karter i izbacivanja ulja na odušak od ulja. Druga mogucnost je da je došlo do oštecenje ležaja radilice, havarije klipnjace, lupanja u motoru, oštecenja radilice i klipnjace .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - NAPRAVITI TEST PROPUŠTANJA CILINDARA

Datum objave: 05.08.2010 22:28:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosp. Meic kao prvo da vam zahvalim na vašoj stranici gdje mi vozaci cesto nademo pomoc. Molio bih vas za strucno mišljenje u vezi moga automobila. Rado bih navratio do vas ali sam iz okolice Sl. Broda. Posjedujem Audi A4 1996. god. 1.6 benzin 74 kw. Prešao sam 400 000 km i nikad nije stao na cesti. Htjeo sam urediti glavu motora jer se malo cuju podizaci ventila. Mjerio sam kompresiu koja je:
-1. klip-12.5 bara
-2. klip-9 bara
-3. klip-13 bara
-4. klip-9.5 bara
Potrošnja ulja je 3.5 dcl na 1000 km i primjetio sam da pomalo kaplje na semeringu radilice u zvonu mjenjaca. Molio bih vas za vaše mišljenje dali bi trebalo uredivati cijeli motor ili bi pomogla samo zamjena karika i koliko bi to od prilike koštalo. U nedoumici sam šta da radim jer svaki majstor ima svoju pricu. pošto sam cesto pronašao pomoc u vašim odgovorima na pitanja drugima, volio bih cuti vaš savjet. Nisam baš laik što se tice mehanike tako da ce te mi puno pomoci sa vašim strucnim mišljenjem. Pozdrav iz Sl. Broda i puno hvala.
ODGOVOR:Prije bilo kakvih radova treba napraviti test motora ( propuštanje cilindara ) . Takav test može dati odgovor koliko u % postocima postoji propuštanje u karter a koliko na ventile. Ako je vecina propuštanje na ventile tada treba obaviti samo uredenje glave motora ( ventili , vodilice ) i svakao riješiti curenje ulja na pojedine semeringe i brtve.
Ukoliko je vecina propuštanja u karter tada treba obaviti generalni popravak motora. Zamjena klipnih prstena nece dati rezultat jer motor ima puno kilometara .
na vrh Povratak na vrh

YUGO-45 - KOJE GORIVO?

Datum objave: 05.08.2010 22:21:00
Slika
PITANJE: Naime, zanima me koje gorivo da sipam u svoje auto? Radi se o autu Yugo 45 , koje je dosad išao ne super 98.Pošto više nema ( olovnog ) benzina, nego samo bezolovni, da li taj benzin uništava vodilice ventila.
Neko kaže, da se može sipati bezolovni, neko da ne može, pa ne znam šta je prava istina.Auto je 1992 godište, ocuvan je , nije puno vožen i cijeli je rat bio garažiran, a i uspomena mi je na pokjnog oca, pa mi ga je žao prodati. Da li moram dodavati neke aditive u gorivo, i da li se može voziti na euro 95 ili euro 98?Puno pozdrava iz Bihaca, i unaprijed vam se zahvaljujem na odgovoru.
ODGOVOR:Ako koristite bezolovni benzin možete u benzin stavljati aditiv koji je nadomjestak za olovo koje je bilo u prijašnjem benzinu. Aditiva ima na svakoj boljoj benzinskoj pumpi .
Ukoliko ne stavljate taj aditiv tada svakih 20.000 km obavite podešavanje ventila. Možete voziti na euro 98 i na euro 95. Ako vozite na euro 95, po potrebi podesite kut predpaljenja radi detonacija u motoru.
na vrh Povratak na vrh

BMW 530 - KLIMA MALO RADI,MALO NE RADI

Datum objave: 05.08.2010 22:18:00
Slika
PITANJE: Imam BMW 530 D iz 1999.god.Prije nekog vremena sam uocio da klima malo radi pa malo ne radi (automatska klima) .Mehanicar kod kojeg inace servisiram auto mi je rekao da je moguce da je otišao otpornik ventilatora klime i ventilator pa vas pitam ako je to tako kako je moguce da klima ponekad radi tj.uredno hladi a nekad ne tj.da se slikovito izrazim ,ne daje nikakve znakove života.Da li je u pitanju samo plin buduci da možda više od dvije godine nije punjen i servisiran !?
ODGOVOR:Ventilator u kabini treba raditi neovisno o sustavu klime. Sustav klime ne može raditi ako je neispravan ventilator u kabini. Na Vašem vozilu sustavom hladenja , sustavom grijanja i ventilatorom upravlja racunalo. Najprije treba provjeriti ima li dovoljno rashladnog plina u sustavu klime. Ako nedostaje više od 25% plina tada sustav povremeno ne radi ili uopce ne radi. Nakon punjenja s rashladnim plinom ( tocno odgovarajuca kolicina ) može se obaviti dijagnostika sustava hladenje –grijanje . Vaše vozilo ima mogucnost dijagnostike pomocu servisnog informatickog ( racunalnog ) sustava. Na kraju po potrebi treba obaviti i pojedinacno ispitivanje komponenata sustava.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 - ZATEZANJE VIJAKA GLAVE MOTORA??

Datum objave: 05.08.2010 22:13:00
Slika
PITANJE: prvo veliki pozdrav za vas najbolji ste
potreban mi je jedan savet vozim volvo s40 td 1997 ubacio sam nov motor i menjac koji su u garanciji ali mi je otisla pumpa za vodu i nov motor se jako pregrejao i otiso je dihtung glave uzas motor je majstor otvorijo i zamenijo karike dihtung letece lezajeve i izbrusijo glavu stavio novu vodenu pumpu i to sve zatvorijo reko mi je za 2000hiljade kilometara da dodjem da mi dotegne glavu motor i menjac sada rade idealno ali mene zanima to sto je meni majstor rekao da auto vozim polako dok to nelegne ja auto vozim ispod dve hiljade obrtaja vec 1500km neprelazim 90 zanima me koliko jos kilometara treba da predjem da bi taj motor mogo malo da se stisne
ODGOVOR:Prilikom svake demontaže glave motora koriste s novi vijci za glavu motora. Vijci glave se stežu po tocno odredenim uputama koje treba znati svaki strucni radnik koji se bavi takvim poslovima. Ako su vijci glave novi ( a trebaju biti ) i ako su zategnuti na tocno propisani nacin (a trebaju biti ) , tada se vijci glave više ne zatežu jer za to nema potrebe. Dakle nikakvo nalijeganje se naknadno ne dogada . Nakon što ste prošli 1.000 km , možete voziti i brže . Povremeno možete ubrzavati i na maksimalnu brzinu ( kratkotrajno ).
na vrh Povratak na vrh