Danas je: 29.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV - VIBRACIJE

Datum objave: 18.03.2011 23:56:32
Slika
PITANJE: zovem se lmir pisem vam prvi put.iz procitani tekstova primjetio sam da dosta pomazete,pa cu se ija obratiti.imam golfa 4 74kw tdi,problem je u tome sto prilikom voznje i dodavanjem gasa trese na volanu,cim pustim gas ili izbacim iz brzine auto se ponasa normalno.stavio sam nove gume,uredno balansirane.zanima me o cemu se zapravo radi.
ODGOVOR:Prema Vasem opisu koji nije bas detaljan moze se zakljuciti da vibracije na volanu mogu nastati na dva nacina. Prvi nacin je da vibracije stvara motor a drugi nacin pojave vibracije je transmisija . U ovom slucaju potrebno je neposredno na samom vozilu zakljuciti da li je uzrok motor ili transmisija. Ako je uzrok motor moguci uzroci su : nosaci motora, zamasnjak, razlika u ucinku pojedinih cilindara , ispusni sustav . Ako je uzrok transmisija moguci uzroci su :pogonske osovine, zglobovi poluosovina, lezajevi, gume, felge, pojedini dijelovi ovjesa .
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - PROBLEMI SA PLINOM

Datum objave: 19.03.2011 00:20:38
Slika
PITANJE: U proslosti ste mi kvalitetno pomogli ali opet trebam vasu strucnost. Naime, vozilo je Seat Cordoba 1.4(2006), 84.000 s Landi Renzo plinskom instalacijom. Auto je radio na plin normalno, sve do proslotjednog redovnog servisa kod renomiranog servisera gdje su cisceni injektori i promijenjen filter te podesena smjesa zbog po meni malo vece potrosnje te pritegnute obujmice crijeva zbog gubljenja antifriza. Nakon servisa pocinje moja havarija, auto se pocinje gasiti prilikom kocenja motorom u drugoj brzini pri zaustavljanju. Na moju reklamaciju isti nakon 2,5 sata rada na autu govore da nije do njih vec se zaprljala zaklopka snage(od loseg plina na Tifonu), istu su mi ocistili gratis(iako nisu morali!?) i rekli da ce izdrzati neko vrijeme ali da najbolje promijenim plin(Proplin) i predem na Croduxov i to je to. Isti dan u voznji po autoputu motor pocinje cukati pri brzini od 130 km i pali se lampica motora te ja odmah prebacujem na benzin i nekako dodem kuci. Sutradan tocim Croduxov plin ali i dalje se svaki dan barem dva-tri puta auto ugasi prilikom kocenja motorom u drugoj najcesce prije semafora. Medutim danas je bio vrhunac kada nakon sto se ugasio nije htio upaliti na plin a kada i jest nije htio krenuti kao da nema dovoljno snage pritiskanjem gasa se nije nista dogadalo. Nakon gasenja se upalila lampica serva ali kada sam ga ugasio i ponovo upalio ona je nestala?! Nadam se da sam Vam dao dovoljno informacija te da cete mi moci reci sto dalje.
ODGOVOR:Bez obzira na cinjenicu da se motor gasi kada radi na plin , najprije treba ispitati sve komponente benzinskog sustava ubrizgavanja jer su iste u funkciji i kada motor radi na plin . Nakon sto se ispitaju sve spomenute komponente i po potrebi otkloni eventualni uzrok, motor mora potpuno ispravno raditi na benzin. Kada je to tako , moze se obaviti pregled i dijagnostika plinskog sustava . Moguce greske plinskog sustava su : cijevni vodovi, tlak plina , kolicina plina, necistoce u isparivacu, multi ventil, senzor temperture na isparivacu, ventil plina, emulator, plinski injektori, elektricna instalacija, RPM signal .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - CIRKULACIJA SERVO ULJA

Datum objave: 24.03.2011 18:00:38
Slika
PITANJE: Molim Vas u Opel Calibre servo ulje dali iz posude ide u ovom smjeru: posuda-letva-servo pumpa-posuda ili? Kako prepoznati crijevo povrata na posudi ima 2.
ODGOVOR:Ulje iz rezervoara ide u pumpu servo volana , iz pumpe servo volana ide u zubnu letvu, iz zubne leteve se opet vraca u rezervoar. Cijev povrata je niski tlak i spojeno je na gornji dio rezervoara
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TEŠKO PALI

Datum objave: 27.03.2011 22:57:12
Slika
PITANJE:

Postovani, posjedujem punta 1.9 jtd. 2003 dvije i pol godine i nikakvih problema nisam imao sve do neki dan. naime, dan nakon redovne promjene ulja i filtera ulja nije mogao da upali. vergla onako, na suho, ni da zakaslje. tim verglanjem mi se i akumulator iscrpio, bio je svakako slab i znao sam da ga moram svakako promijeniti. upalio sam na sljepanje iste sekunde cim sam pustio kvacilo i odmah otisao i kupio novi akumulator, i taj dan je auto palio bez problema kao i do sada- ‘na zub’. sutra ujutro s novom baterijom opet isto, vergla, al ne pali. opet na guranje, istog trena upali i nakon minute vremena mozete ga ugasiti i paliti bez problema. odem kod mehanicara na dijagnostiku-sve u redu-nema greske, al mi meh.kaze da promijenim filtere goriva i zraka...i promijenimo. i dok je auto vruc, sve u redu, ujutro ista prica. i opet na guranje, pa mehanicaru, kaze mozda je kompresija na diznama, 3 su bile oko 0, jedna +1,4. zamijenimo i tu diznu sto je +1,4, medutim isti problem. uputi me kod nekog drugog el.da mi ponovo sve pregleda i ovaj kak ga je ujutro verglao i verglao, zezne mi 2 grijaca i kaze mi da su grijaci (kod prvog mehanicara prvo sto smo gledali su bili grijaci i bili su ok svi, pregledavao ih i prek dijagnostike i pojedinacno svakog vadio), i tako ja promijenim sva 4 grijaca i jos po njihovim savjetima uzmem neku tekucinu za prociscavanje rezervara i motora kao da procisti malo motor. sutra ujutro ponovno nije htio upaliti na kljuc, i opet odem do mehanicara, htjeli su otvarati motor i nositi ventile da se pobruse i tak' nesto, al nisam dao jer mislim da je s motorom sve uredu. i nakon jos 2 dana jutarnjeg guranja sad i kad je vruc da bi upalio ne pali vise tako slatko nego vergla jedno 3 sekunde. nemam pojma vise sta da radim, ovi mehanicari samo nagadaju kvarove a nemaju pojma sto je.

ODGOVOR:

Postoji puno mogucih faktora radi koji motor tesko pali a to su : elektricna instalacija i konektori, elektropokretac ( veliki pad napona ), grijaci, upravljacki modul grijaca, zrak u sustavu goriva, filteri, necist rezervoar, suznjej na usinoj starni motora, ECT senzor temperature motora, dize, EGR ventil, regulator tlaka goriva, regulator kolicine goriva , senzor tlaka na Rail-u, mehanicko stanje motora, ECU centrala. U ovom slucaju potrebno je najprije ispitati mehanicki sustav motora, nakon toga sustav dobave goriva i na kraju sustav za upravljanje motorom. Ispitati treba sve sto sam naveo, otkriti neispravnost, predloziti rjesenje , otkloniti kvar/kvarove.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA - ZAMJENJEN VARIJATOR FAZE, ALI....

Datum objave: 27.03.2011 17:50:32
Slika
PITANJE:

Postovani, vec sam polako siguran da mi jedino Vi mozete pomoci, pa Vam se obracam s molbom da mi pokusate odgovoriti na moje pitanje: naime, prije nekoliko mjeseci u ovlastenom servisu na Toyoti Corolli HB 1,6 2003.g. zamijenili su mi VVT-i bubanj (varijator faze). Nakon te zamjene, motor vise ne pokazuje gresku (P1349) koju je pokazivao prije i naoko je gotovo sve u redu. Medutim, ubrzo sam ustanovio slijedece promjene: 1. motor je tromiji, nema snage kao prije, na 'gas' ne reagira kako je to bilo prije zamjene. 2. motor je bucniji nego prije, pogotovo iznad 3000 rpm... 3. motor proizvodi vibracije koje se prenose na pedalu 'gasa'-sasiju, u leru se trese ... 4. dakle - greska postoji i ona je iskljucivo mehanicke naravi ... Bregaste osovine morale su se demontirati i kasnije natrag montirati da bi se zamijenio varijator, i smatram da je tu mozda i problem: - motor je stavljeni u fazu i to je OK, mozda lezajevi bregastih nisu pritegnuti pravilnim momentom i redoslijedom ili bi mozda trebalo podesiti ventile, ako se u tom motoru uopce podesavaju (mozda su samopodesavajuci?). U ovlastenom servisu su ljubazni i kazu da motor vise ne detektira gresku i da nema razloga za revizijom postupka. Auto je u voznom stanju i neki vozac-pocetnik ne bi ni nista narocito primjetio, medutim nekom znalcu i tko je vozio Corollu 1,6 ovo se ne bi moglo podvaliti. Prema tome, molim Vas odgovorite mi na ovo pismo Vasim videnjem problema. Ako mislite da mi stvarno mozete pomoci, po dogovoru dolazim k Vama ...

ODGOVOR:

Razliku u radu motora najbolje mozete osjetiti Vi jer ste i prije navedenog zahvata vozili spomenuto vozilo . Moguce je da navedeni radovi nisu obavljeni na zadovoljavajuci nacin a isto tako je moguce da se pojavio novi kvar koji je koincidirao s radovima koje ste Vi naveli. Na osnovu Vasega upita mogu raci da se mogu baviti Vasim vozilo ali unaprijed i bez pregleda vozila nikome nista ne obecavam jer bi to bilo neprofesionalno s moje strane. Isto tako bih naveo da takvih slozenih slucajeva imam cesto , nikome ne uskratim svoju pomoc i maksimalno se angaziram oko svakog problema na vozilu.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - MAGLE SE STAKLA

Datum objave: 24.03.2011 18:05:05
Slika
PITANJE: Molim Vas lijepo za pomoc..konstantno mi se magle stakla iznutra u skodi fabiji 1.4 MPI, 2002 g.U posljednje vrijeme mi nesto nije u redu sa vodenom pumpom (mislim ju promjeniti) pa sam mislio da li to ima kakve povezanosti sa magljenjem stakala?sve sam ocistio sa Ajaxom, promjenio sam filter peludi, ukljucim AC i opet je zamagljeno..
ODGOVOR:Pumpa za vodu nema utjecaja na magljenje stakala. Moguci utjecaji radi kojih se magle stakla su : propustanje rashladne tekucine na radijator grijaca , cijevi grijaca u kabini, slaba cirkulacija zraka kroz grijac, zaklopke usmjerivaca zraka , velika vlaga unutar vozila ( npr. na podu ), vlazna izolacija ispod podne obloge , zacepljen odvod kondenzata iz vozila prema vani. Provjerite sve sto sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC - PUKAO KLINASTI REMEN

Datum objave: 24.03.2011 18:08:01
Slika
PITANJE: Postvani!Iz Ohrida sam,I imam problem sa mojim autom.Pre neki dan puko mi klinasti kais,i sad mi je auto u servisu.”Strucnjaci” su mi nabrajali 5-6 problema:te senzor na radilici,te regulator nafte na pumpu,i ne znamm sta jos...Ispitali su sve te stvari i kazu da su u redu,ali nisu postavili kais,pa me interesuje dali auto moze da upali bez klinastog kaisa.
ODGOVOR:Motor moze upaliti bez kanalnog remena ( klinasti remen ) ali tada nece raditi alternator, pumpa za vodu, pumpa servo volana i drugi agregati koje pokrece kanalni remen.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - MIJEŠANJE ANTIFRIZA

Datum objave: 20.03.2011 11:25:10
Slika
PITANJE: Vozim Renault Lagunu 2.0 16V iz 96’godine.Nedavno sam mjenjao antifriz tako da sam mjesao dvije vrste.Shell i Ina antifrize.Cinilo mi se da nece bit problema jer su oba dve plave boje.Kasnije sam cuo od x ljudi da to nije pametno.Posto ti ljudi ipak nisu strucnjaci mislim da bih se trebao obratit Vama koji to jeste.I sad sta da radim?
ODGOVOR:Vecina antifriza je na bazi glikola i vjerovatno se nece dogoditi nista dramaticno. Ako do sada nije bilo neke burne reakcije navedenih antifriza vjerovatno i nece biti u buducnosti . Ako ipak zelite kvalitetno utjecati na rashladni sustav Vasega vozila ( antikorozivno djelovanje ) tada ispustite postojeci antifriz, isperite vodom rashladni sustav, stavite novi kvalitetni antifriz. Koncentracija novoga antifriza neka bude za -36°C do -42°C .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - VRAĆANJE STARE PUMPE?

Datum objave: 24.03.2011 18:13:28
Slika
PITANJE: Molim informaciju o cjeni sledece usluge kod vas: -elektro-hidraulicna pumpa za wv polo 2002 god (oznaka pumpe 6QO 423 155 L ) KOYO za servo uredaj upravljaca. -demontaza stare i montaza nove ili polovne pumpe Usputno pitanje :da li je obavezno vracanje neispravne pumpe u wv njemacka ili se time umanjuje cjena nove pumpe.Ovo pitam zbog toga sto su mi u ovlastenom servisu wv tvrdili da je to obavezna procedura i uslov ( vracanje stare pumpe)
ODGOVOR:Sklop ( pumpa ) se uvjek vraca kada se kupuje tvornicki reparirani sklop ( u ovom slucaju pumpa ). Takav dio je znatno jeftiniji od novoga dijela . Ako navedeni dio kupujete novi tada niste duzni vratiti stari dio. Cijenu rada mogu navesti tek nakon pregleda Vasega vozila a takav pregled je za Vas besplatan .
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - VOLAN SE NE VRAĆA U SREDNJI POLOŽAJ

Datum objave: 19.03.2011 00:17:10
Slika
PITANJE: imam Mareu 1.6 i problem sa servo volanom. Sve je u redu dok je auto hladan (tek upaljen), ali problem nastaje nakon nekoliko minuta rada tj. voznje (5-10 min). Volan tada u voznji postane tvrd dok je na mjestu normalan (mekan). Kada se vozim volan se ne vraca u srednji polozaj prilikom izlaska iz zavoja tj. vrati se samo djelomicno (a i to djelomicno uz moju pomoc). Mozda se nisam dobro izrazio kad kazem da je volan tvrd, vise onako grub (kao da ga nesto drzi blokiranim) i svaka najmanja izvedena korekcija sa volanom ostaje u blokiranom polozaju pa rucno moram vracati natrag. Npr. na otvorenoj cesti kroz zavoje, kako okrenem volan tako ce i ostati dok ga ja fizicki ne vratim. Uglavnom nema one finoce i mekoce i ne vraca se. Dok je auto hladan prvih nekoliko minuta sve je u redu a ponekad mu dode da je ok (iako jako rijetko) i dok je zagrijan. U leru se uvijek normalno ponasa i najnormalnije se mota bio hladan ili zagrijan (nista ne zuji, nigdje ne curi ulje, nema nekog lupkanja, skljocanja,...). Promjenio sam ulje u servu i napravio spur ali nema nikakvih rezultata. Sad mi ostaje pumpa ili letva volana ili mozda ipak nesto trece (??). Moze li servo pumpa raditi takve probleme ?
ODGOVOR:Vi ste u pravu svi simptomi upucuju na gresku hidraulicnog sustava volana. Najprije pregledajte pumpu servo volana, nakon toga visokotlacne cijevi hidraulike volana i na kraju sam volan s ventilsko-hidraulicnom grupom . Za ovo zadnje potrebno je demontirati volan.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - LOŠI MAJSTORI

Datum objave: 23.03.2011 17:33:09
Slika
PITANJE: Postovani imam GOLFA 2 1.6 BENZIN i imam problem kad ga upalim dok je hladan sav se trese i ispusta crn dim i nesmijem mu pustit gas oma se ugasi ali kad se zagrije sve normalno radi vozio sam ga pet kod majstora ali mi niko nije otkrio kvar pa me interesuje sta bi moglo biti hvala na odgovoru
ODGOVOR:Crni dim je pouzdani znak prevelike kolicine goriva koja ulazi u motor i koja ne izgara u motoru . Ovu pojavu treba hitno rjesavati jer je izuzetno stetna za motor i za Vas buđet . Cinjenica sto ste bili kod pet majstora ne znaci nista jer oni ne znaju ovaj kvar defektirati niti otkloniti. Moguce greske su : filter zraka, tlak goriva , injektori, MAP senzor, mjerac mase zraka, potenciometar leptirastog ventila, senzor temperature motora, senzor zraka u usisnoj grani, elektricna instalacija od motora do ECU racunala, ECU racunalo , mehanicko stanje motora.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO NUBIRA - KONTROLNA LAMPICA ULJA TREPERI

Datum objave: 24.03.2011 18:14:54
Slika
PITANJE: PITANJE: Postovani gospodine Meicu, sve pohvale za ‘vase’ angazovanje u resavanju ‘nasih’ problema! Trazio Sam u vasim odgovorima I moj problem Ali nisam Ga nasao pa moram DA vam se obratim. Pre tacno godinu Dana na autoputu na oko 3000 obrtaja motora Pocela je DA MI treperi lampica OD ulja,ugasim motor proverim nivo ulja I u vrucem motoru ima Ga preko minimuma.Upalim auto I krenem,lampica se ne pali ali kad sam presao oko 10-15 km opet isto i tako tri puta.Svaki put kad se upali lampica cuje se pojacan zvuk hidro podizaca.Ugasim auto odslepam ga kuci kod majstora koji radi u daewoo servisu i on je skidao glavu motora i menjao dihtung glave(ali nije radio hidro test),skidao je karter i uljnu pumpu gde je ustanovio da ima dosta taloga i skrame po zidovima motora. Sa usisa uljne pumpe nije mogao da sastruze talog vec je morao da ga pali sa let lampom da bi se skinulo,i neke kanale za ulje od kartera do glave je prociscavao.I kad je to uradio rekao mi je da proveravam nivo rashladne tecnosti,ako je gubi kaze da je mesa sa uljem i u karteru pravi neku skramu koja zapusi te usise u uljnu pumpu.Sad je proslo godinu dana od tad i posto sam malo koristio auto presao sam samo 5000 km i opet se isto pocelo desavati.Kad auto drzim na 2000 obrtaja i nize nista se ne desava predem 50 i vise kilometara ali kad mu podignem obrtaje automatski se pali lampica posle minut-dva i lupanje hidro podizaca je svaki put sve jace(kad lampica nije upaljena necuju se ni hidro podizaci).Rashladnu tecnost sam dosuo pre desetak dana oko 1dl ali nisam ni morao sad je ima preko max.
ODGOVOR:ODGOVOR: Najvaznija i najopasnija funkcija u radu motora je tlak ulja. Kada pocne svijetliti kontrolna lampica za ulje to treba hitno rijesiti jer moze doci do velikog ostecenja motora. U ovom slucaju treba izmjeriti tlak ulja u momentu kada se pali kontrolna lampica. Ako je tlak ulja nizak uzrok tome su pojedina istrosenja u motoru, uljni kanali, filter ulja, pumpa za ulje . Nakon sto se utvrdi uzrok isti treba hitno otkloniti. Kontrolna lampica se moze paliti i kada je tlak ulja u motoru dobar ali tada nema opasnosti za motor. Moguci uzroci su : indikator ulja , elektricna instalacija, instrument ploca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZATEZANJE LEŽAJEVA I VIJAKA GLAVE MOTORA

Datum objave: 19.03.2011 00:26:42
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic, javio sam vam se jedanput, sa molbom za pomoc, i vasim savjetom sam uspio rijesiti problem. Sada vam se javljam po drugi put za pomoc, u pitanju je Renault Clio 2 1.2 8V 44kW 2000 god, trebale bi mi informacije ako nije problem, detaljno sve, o (dotezanju glave na koliko kg treba, stimanje letecih lezajeva, i na koliko treba dotegnuti ventile).U pitanju je dobar prijatelj koji je zamolio da vas pitam o tome, jer sam mu prethodno ispricao o vasoj strucnoj pomoci, i kako ima strucnih majstora, voljnih pomoci kada se nadzu ljudi u problemima sa autom i ‘ovlastenim’ servisima.Pozdrav, i hvala unaprijed, razumijem ako ne odgovorite.Sve najbolje.
ODGOVOR:Glavni lezajevi radilice se stezu : 20 Nm, +80° , lezajevi klipnjaca se stezu : 14 Nm , +42° . Vijci glave motora se stezu na slijedeci nacin : Na glavi motora ima deset vijaka i isti se zatezu od sredine prema kraju glave motora ( vijak 1 i vijak 2 se nalaze tocno na sredini glave motora ) i od tih vijaka pocinje stezanje i tako prema krajevima glave motora. Postupak zatezanje je slijedeci : 1- 20 Nm 2- 95° 3- cekati 3 minute 4- otpustiti vijak 1 i vijak 2, nakon toga iste vijke zategnuti 20 Nm +205° 5- isto ponovite sa svim preostalim vijcima Napomena : vijci glave moraju biti novi, vijci klipnjaca moraju biti novi, vijci glavnih lezajeva moraju biti novi .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - PUMPA ZA VODU

Datum objave: 24.03.2011 18:16:45
Slika
PITANJE: Postovani, prvo da vas pohvalim jer ste mi prosli puta u zbilja kratkom roku odgovorili na pitanje. Skoda Felicia 1.3 s karburatorom 1996. godina. U jos tvornicki ugradenoj pumpi za vodu prolupao je lezaj, kupio sam novu pumpu koja je jos u trgovini imala malo zracnosti u lezaju, ali rekli su mi neka ju ugradim da je ta zracnost dopustena. Pumpu sam ugradio uz veliku paznju ne bih li sto ostetio, ali nakon paljenja motora ubrzo se i u ovoj pumpi cuo lezaj, a zracnost lezaja se povecala. Skidanjem klinastog remena zvuk lezaja nestane. Pumpu sam reklamirao i dobio drugu, ovoga puta sam trazio originalnu, ali stigla je neka navodno originalna u najlonskoj vrecici bez oznake proizvodaca, a prodavac ne zna od kojega je proizvodaca. Cinila se uredu, zracnosti nema, ne cuju se nikakvi cudni zvukovi, odlucio sam provesti jos jedno popodne mjenjajuci pumpu. Nakon paljenja cinilo se sve uredu i otisao sam na probnu voznju u selo malo dalje. Kada sam krenuo kuci, motor je bio hladan, nakon paljenja motora culo se jako zujanje iz predjela pumpe, zvuk zujanja mijenjao je frekvenciju kako se mijenjaju okretaji motora. Skidanjem klinastog remena zvuk nestane. Alternator nebi trebao biti problem jer su u njemu oba nova, kvalitetna, lezaja. U oba slucaja remen nije bio previse zategnut. Jeste li ikada imali slucaj ili ste culi od nekog drugoga da je dva puta za redom imao problema s losim novim dijelom. Moze li biti nesto drugo u pitanju, a ne pumpa? Jesu li danasnji novi dijelovi za automobile starijih godista losije kvalitete nego za automobile novijih godista? Jos nekoliko pitanja. Kako se moze provjeriti ispravnost vakuumskog regulatora kuta paljenja za vrijeme rada motora? Mora li se primjetiti razlika u radu motora kada se skine vakuum crijevo s regulatora? Kod mene se dogada da se, u leru kod punog gasa, motor potpuno jednako ponasa s crijevom spojenim na regulator i bez crijeva na regulatoru. U crijevu se stvara vakuum, a membrana drzi vakuum iako je, onako ustima, dosta tesko postici potreban vakuum da drzi zakrenutu mehaniku za pomicanje kuta. Opruga mehanike je prilicno jaka. Ispricavam se sto sam vas zasuo s puno teksta, ali volim detaljno opisati problem.
ODGOVOR:Nisu mi poznati primjeri iz prakse u vezi dogadanja koje ste imali s pumpom za vodu, odnosno s dvije pumpe. Obzirom da nemam mogucnost uvida na samom vozilu, na mogu komentirati poteskoce s pumpom za vodu. Vakumski regulator je dovoljno ispitati na nacin da drzi podtlak. ako je to tako tada samo treba podesiti staticki kut predpaljenja i prica s predpaljenjam je gotova. Nema potrebe raditi eksperimente sa skidanjem cijevi s regulatora.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - PROBLEMI IZA SERVISA BOSCH PUMPE

Datum objave: 27.03.2011 17:48:01
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic, imam Audi 80 1,9tdi iz '93. Godine. Presao je 330.000 km. Sa autom sam prilicno zadovoljan, po mom subjektivnom misljenju solidno ubrzava, zadimi samo kad mu dam vrlo jaki gas, inace ne. Do nedavno auto je isao potpuno normalno (izuzev sto mi je iz bosch pumpe curilo gorivo). Dao sam servisirati bosch pumpu i par tjedana nakon toga dogadaju mi se cudne stvari (za koje ne znam jesu li medusobno povezane). Prvo, kada ga upalim kao hladnog, ponekad radi potpuno mirno i uobicajeno, ponekad mu turaza raste i pada, a ponekad mi se ugasi. Drugo, kad ga vozim, prilikom dodavanja gasa dogodi mi se da najednom izgubi snagu (kao da ostane bez zraka ili bez goriva). Probao sam, kad mi se to desi, drzati stisnut gas, ali usprkos tome turaza padne na 1000 okretaja, a auto proizvodi zvuk kao da ce gusi. Nakon sto pustim gas i ponovno ga stisnem, onda normalno radi. To mi se dogodi neovisno je li auto hladan ili topao. Trece, ponekad mi se u voznji upali zaruljica check engine (za koju uopce nemam pojma za sto sluzi!). Kad stisnem kocnicu, onda se check engine zaruljica ugasi. Molim Vas savjet. Iako me sve upucuje na lose servisiranu bosch pumpu, ne bih htio gnjaviti bosistu bez razloga. Sto bi jos moglo biti uzrok takvog cudnog ponasanja?

ODGOVOR:

Iz svega sto ste naveli dobro bi bilo da ipak obavite mehanicki pregled motora. To znaci provjeru faze motora, provjeru kompresije, provjeru diza. Nakon toga bi bilo vazno utvrditi ima li zraka u sustavu goriva ( ne smije ga biti ), stanje filtera, stanje rezervoara ( mora biti cist ), stanje cijevnih vodova. Ako ce biti sve u redu s navedenim tada je uzrok visokotlacna pumpa. Normalno bi bilo da sa svim detaljima upoznate osobu koja je radila servis visokotlacne pumpe.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - NE RADI SUSTAV ABS

Datum objave: 26.02.2011 14:01:53
Slika
PITANJE: Postovani,pali mi se lampica od abs i istovremeno od rucne kocnice crvena,sto znaci da mi tada ne radi abs.radi se o audiju A6-98 god.Neki mi kazu da je to mana kod tih audija poslije predjenih 300-400 hiljada kilometara, i da je to do centrale abs i da treba neki elektricar koji umije da odradi to ,neke diode ili sta li da preletuje na maticnoj ploci itd ili da se zamijeni nova central od abs.
ODGOVOR:Ako ne radi sustav ABS najprije treba ispitati sustav kocnice i to kocne obloge, diskove, kocna klijesta, hidrauliku kocnice. Ako je to sasvim u redu potrebno je ispitati pojedine dijelove sustava ABS koji mogu biti uzrok radi kojih isti ne radi . Moguce greske su : senzori ABS-a na kotacima, nazubljeni vijenac ABS-a na pojedinim glavcinama kotaca, elektricna instalacija, hidroagregat ABS-a, upravljacko racunalo ABS-a . Najprije utvrdite sto je neispravno i nakon toga se nije tesko odluciti za popravak .
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - ULJE NA TURBINI

Datum objave: 20.03.2011 11:22:16
Slika
PITANJE: Postovani, imam pitanje za Vas. Radi se o VW BORA 1.9 TDI 85 KW sa 190000 km. Redovno servisiran svakih 15000 km. U zadnjih 2 godine pojavljuje mi se masnoca na turbini. Rekli su mi da je to normalno za VW, ali sad je to malo veca kolicina ulja. Posto imam tezu nogu na gasu da li je to od takve voznje ili je to uobicajeno kako su mi rekli za VW i da li je potreban kakav servis iste? Auto normalno vuce bez bilo kakvih problema. Jos jedno pitanje vezano za palenje. Nekad motor upali normalno nije na ‘CVOKU ‘ ali nije ni da dugo vergla ( normalno palenje), dok nekad ima produzeno verglanje , cak se zapitam da li ce upaliti. Na autu nisu radeni nikakvi posebni servisi osim redovnih. Molim savjet.
ODGOVOR:Ulje koje vidite na turbini je motorno ulje koje moze tamo dospijeti na dva nacina. Jedan nacin je kroz odusak za ulje a drugi nacin je kroz lezajeve turbine. Obavite pregled turbine i provjerite kolika je kolicina uljnih para na odusku za ulje. Ako je sve u granicama normale nema razloga za brigu. Otezano paljenje treba ispitati a moguci uzroci su : akumulator , elektropokretac, zrak u sustavu goriva, ECT senzor, regulator kolicine goriva, dize, grijaci, modul grijaca, MAP senzor, mehanicko stanje motora. Najvaznije je da kompresija bude u granicama normale.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI TUCSON - NAFTA U ULJU

Datum objave: 25.03.2011 10:51:48
Slika
PITANJE: Postovani,imam pitanje na koje bi mi vas odgovor uvelike pomogao. Naime, Hy-Tucson 2005god,2.0 crdi,83kw, na mjestu dignuo okretaje i nije se mogao ugasit na kljuc nego se ugasio sam za nekoliko trenutaka, povecena je bila razina ulja i osjetila se nafta u ulju, skinute dizne i iznenadjujuce ,na sve cetiri pregoreni,rastobljeni oni nosevi ili kako vec se zovu za rasprsivanje goriva, u servisu sumljaju u pumpu goriva da je propustila jer je na bregastoj,turbina nije propustila ulje.....?? Molim vas neki opis kako je to moguce da povecana razina ulja dodje u prostor cilindara, neki vas razlog tom dogadjaju......
ODGOVOR:Kada su neispravne dize tada se mogu dogoditi mnoge nezeljene stvari kao sto su : povecanje nivoa ulja u motoru, ispiranje stjenke cilindra, povecano trenje , ostecenje klipova, povecana potrosnja, gubitak snage motora, ulazak ulja u usisni kolektor i cilindar. Ovo zadnje se dogada kada nastane ostecenje klipa i cilindra.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - UREDITI OBJE GLAVE

Datum objave: 06.03.2011 22:50:40
Slika
PITANJE: Postovanje gospodine Meic! Evo obracam vam se drugi puta jer sam uvjeren da cu od vas kao doktora za automobile dobiti kvalitetan odgovor na moj problem. Rijec je o audiju 6 iz 98godine sa motorom 2.4i 121 kw kod motora AGA,problem je sto sam primjetio lagano gubljenje antifriza,nije puno ali mi najvise smeta sto se to vidi na auspuhu kako izlazi vise pare nego sto bi trebalo,cak kad je motor dobro ugrijan i malo duze voznje.Jos da spomenem da je auto presao 305 tkm i do sada nisu radeni nikakvi zahvati na njemu osim one normalne servisne promjene,svjecica,zupcastog remena,vodene pumpe.Motor dobro pali,fino radi,potrosnja goriva normalna,tako i ulja,lijepo vuce i samo mi smeta ta manja potrosnja antifriza,mozda nesto manje od pola litre mjesecno. Jos da napomenem da imam ugraden plin sa direktnim ubrizgavanjem i on radi savrseno,jako sam zadovoljan sa njime,nisam zamjetio necistoce u prelivnoj posudi niti drugaciju boju ulja,sve je normalno samo sto ima taj problem.Sad vas zelim pitat jer pretpostavljam da je problem u brtvi glave ali je problem sto neznam u kojoj posto je motor V konfiguracije i ima dvije glave pa me zanima na koji nacin bi se to moglo utvrditi.Motor mi do sada nije nikada prokuhao i isao u visu temperaturu bilo to ljeti ili zimi,uvjek dode do radne temperature 90 i tu ostane, bila moja sporija ili puno zivahnija voznja.Dali je mozda bolje da skinem i drugu ispravnu glavu (ako utvrdim koja pusta) i na njoj obavim promjenu gumica ventila,vodica i slajfanje ventila?
ODGOVOR:Prije bilo kakvog zahvata na motoru treba ispitati i provjeriti sva mjesta na kojima bi moglo dolaziti do propustanja rashladne tekucine. Do spoznaje o ostecenju brtvila glave ( lijevo ili desno ) je teze doci. To se moze utvrditi promatrajuci boju svjecica i mjereci ucinak pojedinog cilindra. Ako je potrebna izmjena brtvila glave motora tada nije velika razlika da uredite lijevu i desnu glavu motora. Na tak nacin cete napraviti visestruku korist jer cete obraditi sve ventile, siceve ventila, ocistiti usisne i ispusne kanale, zamijeniti sva brtvila.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 AUTOMATIC - ZVUK RADI SMANJENOG BROJA OKRETAJA

Datum objave: 25.03.2011 10:55:56
Slika
PITANJE: Ovako iman peugeot 206, automatik, 2003 godina, sa predenih 28000 km... Od neki dan sam ujutro primetio kad palim auto, i ubacim rucicu mjenjaca u pogodn u slovo d i drzim kocnicu, stojim i mjestu, osjetim neko klapanje iz predjela motora,cim pustim kocnicu i krenem zvuk nestane. mislio sam da nije neka plastika, al nije, prijatelj mi govori da je problem sa getribom, sa mjenjacem, da mozda fali ulja, da je mozda ulje staro,, a kad izbacim iz brzine i stavim u neutral zvuk nestanee, isto tako kad se auto malo ugrije toga zvuka ni u brzini nema jer kako i vidite 2003 godiste, s vrlo malo predenih kilometara , auto je stajalo u garazi, kad se nebi vozilo... Jos jedno pitanje, gdje se nalazi filter klime kod ovoga auta ??
ODGOVOR:Zvuk koji cujete ne nastaje radi neke greske mjenjaca nego radi smanjenog broja okretaja motora na leru. Broj okretaja na leru pri hladnom motoru treba biti malo povisen na oko 1100 o/min. Kako se motor zagrijava broj okretaja pada . U momentu kada je motor zagrijan na vise od 65°C broj okretaja je oko 800 o/min . U ovom slucaju moguce neispravnosti su : ECT senzor, leptirasti ventil, senzor polozaja leptirastog ventila, aktuator minimuma. Filter kabine ( nije filter klime ) nalazi se u prostoru motora neposredno ispod desnog brisaca ( potrebno je demontirati plasticnu oblogu ) .
na vrh Povratak na vrh