Danas je: 07.12.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 406 1,8 16V - PROPADA KOČNICA

Datum objave: 21.04.2011 10:38:35
Slika
PITANJE:

Poštovani Gospodine Meiću, pišem vam u nadi da će te mi savjetom pomoći da otklonim kvar na mom Peugeot-u 406 1.8 16V 1997 god, nema ABS. Naime problem je u kočnicama. Auto je bio parkiran 6 dana i za to vrijeme nije vožen. Kad sam sedmi dan upalio vozilo na prvom semaforu sam osjetio kako mi je papučica kočnice propala, i posle par pumpanja uhvatila je na samom kraju. Odvezao sam auto u servis, oni su me sutra nazvali i rekli da su "sredili" kvar. Preuzeo sam vozilo i platio 120 eura (otišao zadnji desni cilindar, neki plastični zglob promjenjen, promjenjene gurtne ili pakne i nasuto glicerinsko ulje). Auto je bolje kočio i rekli su mi da će biti biti još bolje tj. kao prije dok  "legnu". Tako je i bilo posle 2-3 dana moje kočnice su bile kao prije, ali se odjednom ponovo javio isti problem. Kočnica propada, a poslije 5-6 jakih pumpanja vrati se u normalu, ali opet brzo izduši(1 min.), kao da gubi zrak, opet 5-6 pumpanja i opet je ok. To me izluđuje, pa bih vas prijateljski zamolio za savjet i pretpostavku šta bi moglo biti u pitanju. Teško mi pada ponovni odlazak kod majstora, jer moj džep ne može da izdrži toliki financijski pritisak. Unaprijed HVALA, nadam se vašem odgovoru,

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu , uzrok radi kojega propada pedala kočnice je hidraulični sustav kočnice. Navesti ću koji su to dijelovi sustava i koje treba provjeriti . Provjerite slijedeće :  zadnje kočne cilindre, prednje kočne cilindre, metalne cijevi kočnog sustava, gumene cijevi kočnog sustava, glavni kočni cilindar, regulator pritiska za zadnje kočnice ( korektor kočenja ) . Uz sve što sam naveo provjerite zadnje kočne papućice ( podešenost ) i prednje disk pločice . Nakon pažljive kontrole i potrebnih radova sigurno ćete imati ispravnu radnu i parkirnu kočnicu.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,6 TD -OBNOVA FAROVA I DRUGA PITANJA

Datum objave: 21.04.2011 10:39:14
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, Izrazito sam Vam zahvalan što putem ove web stranice nesebično dajete savjete nama vozačima. Naime, ne znam da li je ovakva situacija i izvan granica Hrvatske, ali nestručnost, neozbiljnost, aljkavost i neposlovnost su gotovo pravilo, a ne iznimka kod mnogih naših automehaničara. Ali naravno svaka čast iznimkama, u koje i Vi apsolutno pripadate. Lijepo bih Vas molio, ako smijem, odgovore na 3 pitanja: 1. S obzirom da na mnogo benzinskih postaja obično diesel gorivo više nije dostupno, već samo eurodiesel, da li se smije povećati dosadašnja preporučena količina motornog ulja koje se ulijeva u rezervoar uz gorivo radi boljeg podmazivanja Bosch pumpe sa sadašnjih 1%-1,2%, na recimo 2%-2,4%, odnosno da li je veća količna ulja štetna za motor ? 2. Ukoliko se odradi potpuna generalna reparatura motora (VW golf 2, 1,6 TD, 51 KW iz 1989. god.) kolika je maksimalna dopuštena potrošnja kvalitetnog sintetičnog ulja 5W-40 (npr. Mobil). Podatak mi je potreban radi kontrole kvalitete izvedenih radova od strane mog mehaničara. 3. Gdje se može dobiti usluga obnove farova (koju navodite u Info dijelu Vaše stranice), budući da su isti za određene modele automobila vrlo skupi ? Unaprijed zahvaljujem na odgovoru. S osobitim poštovanjem i zahvalnošću, Domagoj Špoljar

ODGOVOR:

Vozilo koje ste spomenuli ima potpuno mehaničku visokotlačnu pumpu . Ista može raditi i ako ne stavljate nikakvo ulje u gorivo . Pumpa se hladi i podmazuje u dovoljnoj mjeri i s eurodizel gorivom. Ulje koje stavljate u gorivo neće štetiti motoru i kada bi njegova količina bila znatno veća od  2,4 % . Neposredno nakon obavljenog generalnog popravka motora potrošnja ulja može biti oko 0,3 l/1000 km a nakon toga ta se potrošnja smanjuje na 0,1 l/1000 km . Obnovu farova ( poliranje ) radimo, moj servis u Samoboru , za druge nemam podatke.

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8 TD- SERVISIRANA VISOKOTLAČNA PUMPA ....

Datum objave: 21.04.2011 10:27:06
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim Ford mondeo iz 1997. godine. Automobil ima 1.8 td motor i prešao je 220000 km. Turbinu sam mijenjao prije tri godine. U 11 mjesecu 2010. servisirana je i ponovno ugrađena visokotlačna pumpa (Lucas)te je ugrađena nova pumpa za vodu i promijenjeno sve remenje. Nakon toga započeli su problemi u vožnji. Automobil se ponaša drukčije nego prije servisa. Sa zadrškom prihvaća gas (posebno osjetno u prvoj i drugoj brzini),lošije vuče, a pri nižim okretajima kod stisnute papučice gasa dok čekam da motor prihvati gas često se čuje zvuk sličan sudaranju ventila (ne kažem da se to događa, ali tako zvuči). U tim trenucima iz ispuha izlazi gusti crni dim. Auto sam dao pregledati, promijenjeni su filter goriva i sve brizgaljke. Utvrđeno je da je visokotlačna pumpa ispravno podešena (rečeno mi je "u fazi"),i da je kompresija na svim cilindrima više nego zadovoljavajuća za auto tog godišta (točne brojke ne znam). Sve ovo nije dalo rezultata, simptomi su ostali isti, te me sada uvjeravaju da teba promijeniti intercooler. Molim Vas da mi prije nego se upustim u daljnja ulaganja date odgovor isplati li se to uraditi i hoće li to riješiti moj problem ili je moguće da je u pitanju nešto treće. Unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

U vašem opisu naveli ste neke detalje i radove koji su obavljeni na vašem vozilu . Isti mogu biti uzrok problema koje ste opisali ( motor nema snage, loše ubrzava, crni dim na ispuhu, metalni zvuk lupanja iz motora ) ali uz to mogu postojati i drugi faktori utjecaja. U vezi obavljenih radova na turbini i na visokotlačnoj pumpi moram naglasiti da isti moraju biti izvedeni vrlo stručno kako bi isti besprijekorno radili nakon toga.  Ako su radovi na turbini i visokotlačnoj pumpi odrađeni bez greške i ako je ugradnja obavljena kako treba tada uzroke treba tražiti u nekim drugim faktorima.Ostale moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora ( niska kompresija, loše podešeni ventili, suženje usisnih kanala u glavi motora, djelomično začepljenje ispušnog sustava, oštećena bregasta osovina ) , nepravilan rad sustava za regulaciju turbine, propuštanje na tlačnoj strani turbine od kompresorskog dijela turbine do usisnog kolektora ( manifestira se kao niski tlak turbine ) .  Iz ovoga odgovora možete zaključiti da najprije treba provjeriti tlak turbine, mehaničko stanje motora a tek na kraju posumnjati u obavljene radove na turbini i visokotlačnoj pumpi.

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - LAMBDA SONDA

Datum objave: 19.04.2011 20:31:59
Slika
PITANJE:

Poštovani Radi o Daewoo Lanosu 1,5 i njegovoj lambda sondi. Prije skoro godinu dana na teh. pregledu pokazivala je 1,096 a mora biti ispod 1,030. Ispušni sistem je ispravan tj. nigdje se ne vidi da je probušen, auto troši jednako kao i prije (cijelu godinu troši jednako - oko 10-11 litara po gradu a 7-8 litara vani), radi mirno i vruć i hladan, pali bez problema. Na teh. imam prijatelja pa sam prošao ali muči me ponovni teh. Vrijednost lambda sonde smo skinuli tako da smo začepili auspuh i vrijednost je pala na 1,026. Dali greška može biti zato jer se malo vozim ( oko 200 km mjesečno ) pa bi ga trebalo dobro ispuhati na autoputu ili nešto drugo. Auto je 2002 godina a ima samo 53000 km i u odličnom je stanju. Bio bi vam zahvalan na savjetu.

ODGOVOR:

Najčešći uzroci radi kojih je povećana količina kisika su : propuštanje brtve usisnog kolektora, propuštanje na bilo kojem priključku na kojem motor može vući falš zrak, nepodešena količina gorivo - zrak, ECT senzor, IAT senzor, MAP senzor, neravnomjeran rad injektora ( nečistoće ), senzor položaja leptirastog ventila, ECU centrala . Detaljnom dijagnostikom motora mogao bih točno utvrditi uzrok , predložiti rješenje i otkloniti kvar.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - KAKO GA ISPUHATI

Datum objave: 19.04.2011 20:27:19
Slika
PITANJE:

Postovani! Zanima me na koliko okretaja, u kojoj nizoj brzini mogu i koliko dugo voziti auto za ispuhivanje? Da li je dovoljno u trecoj na vise od 3000 okretaja? Radi se o Laguni 1, 1.9dci, 2000.g., prijelazni model jedinice. Hvala!

ODGOVOR:

Kratkotrajno (  3 do 5 kilometara ) možete voziti na 4.000 o/min . Na otvorenoj cesti to možete ponoviti više puta u razmacima .  Najbolje je u četvrtom stupnju prijenosa kada je motor pod opterećenjem .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W210 300 TD -KONTROLNE LAMPICE BAS I ASR

Datum objave: 19.04.2011 20:25:34
Slika
PITANJE:

Postovani! Imam MB 300td 97god,w210 .Upalilo se kontrol lampica BAS i ASR a ni tempomat mi ne radi! sta moze da bude problem_Da li mogu da rjesim problem bez odlaska u servisni centar? Unapred vam hvala!Sa postovanjem

ODGOVOR:

Ako se razumijete u automobilsku tehniku, ako imate potrebne dijagnostičke uređaje, ako imate električne sheme onda možete otkriti kvar bez da idete u servis. Moguće neispravnosti su :  električna instalacija, senzori ABS-a , konektori, hidraulički agregat ABS-a, upravljačko računalo sustava BAS-ASR-ABS .

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - KOJE ULJE S OBZIROM NA UGRAĐEN PLIN

Datum objave: 19.04.2011 20:22:38
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meiću molim Vas za savjet.Imam ford fiestu 2003.god.motor 1.4 16V 59kw i ugrađeni plin L.Renco omegas sistem sa flushlubeom.Auto je prešao 143000km od toga na plin 80000km.Uglavnom sve funkcionira kako treba. Zanima me koje motorno ulje mi savjetujete,s obzirom da imam ugrađen plin,dosad sam koristio ili fordovo formula f 5w30(nekako mi je prejeftino pa mi je čudno) ili valvolin synpower 5w40 ful sintetiku(duplo skuplje),a čuo sam da s obzirom na pređenu kilometražu da bi bilo bolje polusintetika 10w40? Zupčasti remen je promjenjen i stavljen je Gatesov,zanima me nakon koliko ga treba mijenjati s obzirom da je zamjenski,da li se ventili štelaju na ovom motoru i kada? Sa štovanjem Marko!

ODGOVOR:

Odgovarajuće motorno ulje za vaše vozilo je 5W-30 , klasifikacija ulje je OEM: WSS-M"C913-B . Alternativno ulje može biti 5W-40 .  Valvolin SynPower će odgovarati.Usisni ventili se podešavaju na 0,20 mm a ispušni na 0,30 mm . Zupčasti remen se mijenja svakih 160.000 km ili svakih 8 godina . Po potrebi to može i ranije ako stanje remena to zahtijeva. Kontrola zupčastog remena se obavlja na svakom godišnjem servisu.

na vrh Povratak na vrh

CHEVROLET AVEO - PALIO UPALJEN AUTO

Datum objave: 18.04.2011 18:25:18
Slika
PITANJE:

Postovani, Nesto sam se na semaforu zamislio, zbunio, ne znam ni ja sta mi bi i ucinilo mi se da mi se auto ugasilo, a nije. I tako upaljenog sam ga pokusao dva puta upaliti. Naravno da se cuo onaj ruzni zvuk. To se desilo prije par dana i auto uredno radi. Da li sam mogao nesto ostetiti? Malo strahujem jer sam auto tek kupio, potpuno nov iz salona. U pitanju je Chevrolet Aveo S 1.2 Doch 16V, 84,4 KS. I drugo pitanje. Kad sam preuzimao auto iz salona rekli su mi da je izmjena ulja na 7500 KM ili za 1 godinu, sta prije nastupi. Te mi je tip iz salona rekao da u ovom periodu do izmjene ulja ne moram pratiti razinu ulja i rashladne tekućine, da to nije moj posao, te da ako nesto od tekucina fali da ce se lampica upaliti. Ja ipak smatram, bez obzira sto je auto nov da s vremena na vrijeme trabam provjeriti nivo ulja i rashladne tekućine, pa Vas pitam da li sam u pravu? Unaprijed Vam hvala na odgovorima. S postovanjem.

ODGOVOR:

Pokušajem paljenja u dva navrata dok je motor radio niste mogli napraviti nikakvo značajno oštećenja na zamašnjaku i na elektropokretaču. Vozite dalje bez brige i loših osjećaja. Dobar običaj je da se povremeno kontroliraju sve tekućine naročito ulje u motoru i rashladna tekućina. Interval izmjene ulja je sigurno naveden u tehničkim uputama vozila . Normalno je da to bude 10.000 do 15.000 km ili najmanje jednom godišnje.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - NE DOBIVA GORIVO

Datum objave: 18.04.2011 15:52:52
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, unaprijed se zahvaljujem na vašem odgovoru na pitanje koje me muči. Imam problem sa golfom 1.9 tdi, 66KW 2006 godina sa 95.000 prijeđenih kilometara. prije nekoliko tjedana automobil je u vožnji prestao primati gas, i ugasio se. Najbliži majstor konstatirao je da je filter goriva bio prazan. Promijenio je filter goriva i automobil je bez problema upalio i ja sam nastavio put. nakon toga napravio sam veliki servis u ovlaštenom servisu. (remenje, svi filteri, ulja i ostalo). jučer sam osjetio lagano trokiranje u vožnji ali se automobil nije ugasio. nastavio sam vožnju ali kad sam ugasio automobil, više ga nisam mogao pokrenuti. Suputnik mi je savjetovao da otvorim poklopac rezervoara. držao sam čep par sekundi i ponovno zatvorio rezervoar. automobil je upalio bez problema. napominjem da mi se oba puta problem dogodio pri razini goriva od cca 1/4 rezervoara. Neki me upućuju na dobavnu pumpu goriva u rezervoaru ali prije nego što poduzmem korake, htio sam čuti vaš savjet zahvaljujem vam na pomoći srdačan pozdrav .

ODGOVOR:

U ovom slučaju postoji nekoliko mogućih uzroka a to su : čep rezervoara, nečist rezervoar za gorivo, zrak u sustavu goriva, dobavna pumpa. Čep rezervoara mora biti ispravan kako se u rezervoaru ne bi stvarao podtlak koji može onemogućiti normalnu dobavu goriva . Kada je neispravan čep rezervoara prilikom otvaranja čepa osjetise karakterističan zvuk zraka koji ulazi u rezervoar . Ispitajte sve po nevedenom redoslijedu.

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - BENZINSKI I DIZEL MOTOR - GENERALNI POPRAVAK MOTORA

Datum objave: 18.04.2011 15:31:55
Slika
PITANJE:

Postovanje gospodine meic.Jako sam vam zahvalan na vasoj nesebicnoj pomoci oko ovih moji pitanja,oprostite ako vas nekad dusim sa puno pitanja,zao bi mi bilo ako sam vam opterecenje ali definitivno ste naj kompletniji serviser i servis kad je motoristika u pitanju.Pa ako moze jos par pitanja:Kod generalnog popravka motora bilo dizelskog bilo benziskog dakle zanima me od naj vaznijih radni od radilice do glave.Dali se ishabanost radilice gleda po pravilu mikrometrom i koliko klip moze izic iz bloka naj minimalnije i naj maximalnije sto vise klip izlazi iz glave to je brtva glave deblja jeli tako i to se uvjek vise odnosi na dizele jeli tako, kod mjerenja istrosenosti(OVALNOSTI)cilindra dali je maximalna istrosenost kod koje vrijedi postavit nove karike iznosi 0,1.Drugo pitanje dali se kontrola pada napona moze napravit na slijedeci nacin tako sto ticaljke klasicnog mijernog instrumenta sa elektronskim displeom postavim + na + akumulatora a-na -akumulatora tada upalim auto i propratim koliki je pad napona, a pad jeli tako ne smije biti veci od 3v zanima me dali smije biti veci jeli za sva auta to isto.Kod mijerenja kompresija motora kolika moze biti razlika u tlakovima odnosno kolika naj vise smije bit razlika a da bude zadovoljavajuca NAJLJEPSA VAM HVALA I PUNO ZDRAVLJA I SRECE VAM ZELIM JA SA OBITELJI.

ODGOVOR:

Točno je da se istrošenje radilice mjeri mikrometrom .  Kod dizel motora klip može izlaziti iz cilindara za neku minimalnu mjeru ili za maksimalnu mjeru. Mjerenjem koliko klip izlazi iz cilindra određuje se i debljina brtve glave motora , debljine brtve navodi proizvođač. Kada je istrošenje cilindara veće od 0,1 mm potrebno je obaviti strojnu obradu bloka motora . Ako je istrošenje manje od navedenog mogu se ugraditi novi klipni prstenovi . Mjerenje pada napona na akumulatoru kao što ste naveli i način na koji ste naveli je ispravan . Pad napona ne smije biti veći od 3 V . Jedini bolji način ispitivanja akumulatora je pomoću mjernog uređaja koji može simulirati opterećenje akumulatora . Tom prilikom se mjeri kapacitet akumulatora . Ispravan akumulator mora imati kapacitet veći od 60 % . Najveća dozvoljena razlika u tlakovima kompresije ne smije biti veća od 2 bara.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - GDJE JE FILTER KABINE ?

Datum objave: 18.04.2011 15:10:53
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav! Imam jednu nedoumicu pa vas molim za pomoć! Imam renault thaliu 1,4. 8v, 2002.god. model expression. Nedavno sam kupio auto, i dao sam ga mehaničaru na servis (izmjena ulja, filtera, remenja...). Imam i ručnu klimu, te sam i nju dao servisirati, međutim primjetim kako na računu nema stavke:izmjena filtera kabine. Pitam majstora zašto i to nije promjenio, a on veli kako je to izvedba auta koji nema filter kabine iako ima klima-uređaj. To me pomalo čudi, jer još nisam čuo za auto sa klimom, a bez filtera kabine. Zrak koji se upuhuje u kabinu kad upalim ventilator je posve čist (bez prašine i peludi).Da li je istinita tvrdnja mog majstora, a ako nije molim Vas da mi objasnite gdje se nalazi taj filter, kako bih ga sam promijenio. Unaprijed zahvaljujem!

ODGOVOR:

Na Vašemu vozilu filter kabine se treba nalaziti u međuprostoru ispred desnog brisača ( potrebno je podići prednji poklopac-haubu motora ) . Nakon toga treba demontirati plastični poklopac kojega fiksiraju dva vijka . Ispod toga poklopca nalazi se filter kabine.

Poštovani moram još malo nadopuniti svoj odgovor i navesti da na nekim vozilima Renault Thalia nisu ugrađivani filteri kabine. Međutim treba vidjeti detalj na kutiji grijača jer postoji mogućnost  neknadne ugradnje filtera.

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,6 16V - KONTROLNA LAMPICA MOTORA

Datum objave: 17.04.2011 17:54:46
Slika
PITANJE:

FIAT MAREAGosp Meić, čitam pitanja i odgovore, pa vjerujem da mi možete pomoći savjetom. Imam FIAT MAREA 1,6 16V ELX, benzinac, 1997.god. Bila je financijska koma pa sam vozila na rezervi. Kod vožnje auto ide super, ali nakon izvjesnog vremena ili kod čestog stajanja na semaforu pali se crvena svjetiljka(metlica), koja se inače pali kod paljenja auta kad se pokaže i svjetlo akumulatora, a onda se sve te lampice ugase, ta se svjetiljka uključi povremeno kod vožnje i tada osjetim da se guši auto kao da nema dovoljan dotok benzina. Zbunjuje me ako je problem sa pumpom, kad par dana ne vozim auto ide toliko dugo super i kod stajanja na semaforima i kad ga parkiram i nakon 1-2 sata ponovno krećem već kod samog paljenja odmah se upali ta svjetiljka i povremeno nestane kod vožnje, bez obzira na brzinu. Nije li to ipak neka druga sitnica ? Kako sam član HAK-a (na besplatnom pregledu), sve je ok, ali su mi rekli da je problem pumpa i da ide, dok ide. Kako sam vozila stare automobile na prethodnima sam znala sama to riješiti, ali ovdje imam osjećaj ili bolje rečeno želju da je ipak neka druga sitnica, pa Vas molim za savjet jer sam puno toga čitala i u forumima i sl. ali Vas sam izdvojila kao najkvalitetnijeg i obraćam Vam se sa punim povjerenjem. Unaprijed zahvaljujem na Vašem vremenu i savjetu. Mira

ODGOVOR:

Kontrolna lampica koju spominjete je kontrolna lampica motora a ista se pali kada postoji greškaa u sustavu paljenja ili u sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva. Na Vaše pitanje bih mogao potpuno točno odgovoriti nakon pregleda i dijagnostike motora. Ovom prilikom će odgovor biti opširniji jer postoje mnogi faktori i neispravnosti radi kojih se kontrolna lampica motora pali i radi kojih motor nema snage . To su slijedeći mogući uzroci : nečist rezervoar za gorivo, filteri, tlak goriva, nečisti injektori, senzor temperature motora, električna instalacija i konektori ( pad napona ),  aktuator minimuma, mjerač mase zraka, senzor tlaka zraka u usisnom kolektoru, senzor položaja leptirastog ventila, EVAP canister ventil, ECU centrala, probijanje visokog napona, stanje svjećica, bobina . Na žalost odgovor ne može biti kraći  jer sve što sam naveo može utjecati na stanje koje ste opisali.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - DIMENZIJA GUMA

Datum objave: 16.04.2011 11:01:20
Slika
PITANJE:

Cijenjeni gosp. Meiću! Pretpostavljem da imate mnogo obaveza i da Vam još "samo ja trebam sa pitanjem". Međutim, izgleda da ste mi Vi ostali jedina nada da riješim dilemu; i bio bih Vam jako zahvalan na informaciji. Naime, imam ford fiestu iz 2008.godine (onaj stariji redizajniran model). Zimske gume su dimenzija 175/65 14 na originalnim čeličnim felgama.Nedavno sam po povoljnoj cijeni kupio prilično očuvane polovne alu felge sa ET 35. Na alu felge sam montirao barum gume 185/60 14 i postavio na automobil. U vožnji nemam nikakvih problema, ništa ne zapinje niti šta smeta (za sada); doduše, da se primijetiti da su točkovi malo izbačeni ka vani (ali još uvijek su uvučeni pod blatobrane). Pokušao sam na razne načine doći do informacije, od savjetovanja sa poznatim vulkanizerima u Sarajevu - preko interneta - do pokušaja da se nešto otkrije u uputstvu za upotrebu automobila. Internet nudi mnogo informacija i varijanti, i u tom moru informacija ne umijem da proniknem najispravniju informaciju. Molim Vas da mi pomognete; da li sam pogriješio sa ET 35? A usput bih Vas upitao, da li i koliko štetno može uticati promjena ET na felgama u odnosu na održavanje vozila, možda veće naprezanje i češći popravci krajnika, ležajeva, kinetički zglob i slično?

ODGOVOR:

Promjer originalnih guma na vašem vozilu je 583 mm . Promjer guma koje ste ugradili je 578 mm ( za 5 mm manji promjer ) . Dozvoljeno odstupanje po promjeru je plus/minus 2,5 % .Kod Vas je to odstupanje - 0,86 % . Iz navedenog vidite da je to u granicama normale. ET je mjera koja pokazuje koliko je kotač izbačen prema vanjskoj strani vozila. Navedeni ET na naplatcima
( felgama ) koje ste ugradili je u granicama normale . To znači da neće biti nikakvih dodatnih naprezanja na rukavcima, ležajevima i ovjesima vozila.

na vrh Povratak na vrh

VW SCIROCCO 1,8 GTI - MOŽE LI UGRADITI TURBO PUNJAČ

Datum objave: 17.04.2011 23:41:33
Slika
PITANJE:

Gospodine Meić-u, imam VW scirocco 1987 god s motorom 1.8 gti od 70 kw. Zanima me mogu li ugraditi turbo punjač i od kojeg motora bi odgovarala turbina? I kakve bi još trebao izmjene napraviti da bi motor to podnio? Unaprijed hvala...

ODGOVOR:

Ugradnja turbo punjača na ovaj motor bi bila čista improvizacija s upitnom kvalitetom i funkcijom. Motori koji imaju turbo punjač se već u startu dimenzioniraju da izdrže dodatna opterećenja koje stvara turbina. Ako bi ipak htjeli ugraditi turbinu na postojeći motor tada treba izvesti monoge dorade i preinake jer ne postoji turbina koja bi potpuno odgovarala ovome motoru a koja bi se ugradila s nekog drugog vozila. Dodatne preinake bi trebalo napraviti na slijedećin dijelovima i sklopovima : ispušni kolektor, ispušni sustav, sustav za regulaciju turbine, usisni kolektor, usis primarnog zraka, modifikacija na glavi motora ( ventili, tvrđe opruge ventila ) , instaliranje novoga programa ( software ) radi neodgovarajućeg stupnja kompresije ( kompresioni omjer ) , korištenje visokooktanskog goriva radi pojave detonacija .  Na kraju se treba zapitati koja je svrha i opravdanost navedenih preinaka. Ako se želi djelovati da se postigne veća snaga motora onada je bolje , brže i jeftinije ugraditi kompletan motor 1,8 16V od 139 KS a oznaka toga motora je KR ili ugradnja istog takvog motora s oznakom PL koji ima  129 KS . Navedeni motori se standardno ugrađuju u vozilo VW SCIROCCO .

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,3 i - ZAMIJENITE SET SPOJKE

Datum objave: 15.04.2011 18:06:20
Slika
PITANJE:

Štovani,molio bih Vas za jedan savjet i mišljenje. Posjedujem Hyundai Accent 1.3 benzinac iz 2001. godine sa prijeđenih 120.000km. Drugi sam vlasnik sa pola prijeđene kilometraže od navedene. U zadnje vrijeme osjetim lagani smrad lamele (original tvornička), ali samo pri izrazitom opterećenju (npr. prijelaz preko Učke), pri tom usponu ne osjetim da lamela kliže već osjetim samo spomenuti karakteristični miris, a u svim drugim normalnim, prosječnim uvjetima vožnje lamela se ponaša u redu. Probao sam naglo ubrzati i promjeniti za stupanj-dva više te naglo dati gas, ali ne popušta. Isto tako sam probao staviti u drugu brzinu, povući ručnu, dati gas i probati krenuti, ali auto je poskočio i odmah se ugasio. Sporadično, vrlo rijetko mi se u zadnje vrijeme desi da pri kretanju ujutro auto zatrese dva-tri puta kratko pri startu te uz navedeni lagani smrad pri dugotrajnim velikim uzbrdicama to bi bile jedine karakteristike potrošene lamele. Kvačilo, doduše, hvata pri vrhu, ali meni ono hvata tako već nekoliko desetina tisuća km. Inače sam solidan vozač koji ne muči kvačilo i ne napreže ga naglim ubrzanjima. S obzirom da uskoro sa autom moram krenuti na dulji put od preko 2000km, možete li mi uopće dati nekakav uvid u stanje lamele i njenom eventualnom kraju iz podataka koje sam vam dao? Znam da je nezahvalno davati procjene ali koliko lamela uopće može još izdržati kada počne makar i minimalno klizati?

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu i svim simptomima koje ste naveli nije teško zaključiti da obavite što prije zamjenu seta spojke . Na put koji ste planirali nemojte ići prije nego ugradite novu spojku jer bi se moglo dogoditi da vučna služba bude skuplja od nove spojke .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ZVUKOVI KOD NOVOG AUTA

Datum objave: 15.04.2011 00:28:02
Slika
PITANJE:

Postavljeno pitanje: Poštovani, vidim sa ste jako elokventni i expeditivni pa bih se i ja usudio postaviti Vam pitanje naravno ako budete imali vremena da na njega odgovorite.....ovako vozim Megana Generation 1.5 dci 86ks star 2 mjeseca, prešao sam sa njim manje od 3000 KM....auto troši oko 5,5 l, solidno ide, malo je prebučan (al nema izolacije motora pa je to valjda ok)+ još nekih sitnica ima al ajde sve se daju "durat" osim sljedeće za koju tražim Vaš savjet: ovako kad idem u rikverc i stisnem kočnicu iz ovjesa se čuje lagani "klik" (što brže vozim u rikverc i jače stisnem kočnicu jači je taj "klik"), međutim ako se i dalje krećem prema natrag i opet stisnem kočnicu onda tog klika nema, ali ako idem recimo naprijed pa onda natrag taj klik je gotovo uvjek pristutan, zamjetio sam da se taj isti klik čuje i kad motam na mjestu u desno volanom (ali slabije) ili kad u vožnji negdje motam desno a brže se krećem vozilom....naravno auto je u garanciji 5 godina (a serviser moj pri > jatelj) i odveo sam ga u servis i sve su pregledali (čuo se taj klik pri vožnji u mjestu) na ovjesu nigdje nema lufta sve su detaljno preda mnom pregledali...isti su rekli da su u pitanju kočnice (nisam dobro razumio kao da klješta nešto imaju malo hoda i kao da je to normalno i da su čuli i kod drugih megana...hmmm)...al aj dobro nadam se da nisam bio preopširan u opisu problema , nadam se da ćete mi pomoći sa nekim savjetom i još da napomenem auto besprijekorno leži na cesti, kočnice su također izvrsne tako da sumnjam u neki luft ( a i sev je pregledano).....molim za savjet i unaprjed Vam zahvaljujem na istome!

DODATNO PITANJE:

Zahvaljujući i Vašoj sugestiji otišao sam u servis i rješio problem, promjenili su mi jednu disk pločicu koja je navodno imala lufta i aksijalne ležajeve amortizera tako da su zvuci iz ovjesa potpuno nestali, naravno nakon što sam inzistirao da novo vozilo ne bi smjelo imati ovake zvukove, i još jedan problem sam imao koji nije do kraj rješen pa bih Vas zamolio ako je ikako moguće da mi samo date sugestiju o čemu bi se moglo u ovome slučaju radit, nedavno sam zamjetio sa auto klikće na leru (zvuk sam snimio i nalazi se u privitku maila), dok se taj zvuk čuje auto normalno radi i nema nikakvih vibracija ili promjena u radu motora, kad dodam gas to kliktanje prestane, navedeni zvuk se čuje ponekad ne stalno (svako dva dana recimo)....naravno bio sam u servisu i poslušali su ovaj zvuk i rekli su da se radio o lošem gorivu vjerojatno (OMV) te da probam sa drugim gorivom i common rail aditivom, na pola tanka OMV-ovog goriva sam još nadosuo 20 l sa INE i taj aditiv i evo u 10 dana nakon toga (još imam 1/3 rezervoara) kliktanje sam čuo 2, 3 puta ali punooo punooo manjeg inteziteta zvuka nego na snimci koju sam Vam poslao, VAs bih samo zamolio da mi date Vaše mišljenje da li po Vama moguće da se radio o zvuku nastalom zbog lošeg goriva, što bi bila potvrda da se kliktanje čuje puno manje nakon korištenja aditiva ili se radi o nečemu drugome na što bih trebao opet u servis, samo na nadodam da auto normalno vuče, noramlno radi nema oscilacija pri radu u leru te da je auto nov( 2,5 mjeseci ,3500 km na sat)....i samo da Vam još jedanput zahvalim na ovim "probono" savjetima, usitinu ste raritet u današnjem kapitalističkom svijetu....

ODGOVOR:

Zvuk koji čujete i koji ste detaljno opisali nije uobičajen i nije normalna pojava osobito ne na novom vozilu. Zvuk nastaje radi zračnosti na nekom dijelu ovjesa, kočnih kliješta ili mehanizmu volana. U servisnim uvjetima nije teško otkriti kritično mjesto jer sam zvuk upućuje na mjesto gdje isti nastaje. Obzirom da je Vaše vozilo novo najvjerojatnije se radi o slabije fiksiranom dijelu ovjesa ili hvatišta za karoseriju. Zatražite uslugu i drugog servisa u cilju otklanjanja opisanog problema.

ODGOVOR NA DODATNO PITANJE:

Zvuk koji čujete nije normalan a može nastati radi lošeg rada neke od diza ili radi lupanja nekog od hidropodizača . Ovaj zvuk odnosno uzrok treba otkloniti.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,9 TDI - KOJE MOTORNO ULJE

Datum objave: 16.04.2011 16:17:42
Slika
PITANJE:

veliko hvala na vašim savjetima imam dva pitanja vezana za audi 80 b4 1.9tdi auto je u jako dobrom stanju zanima me koje mororno ulje koristiti za ovaj automobil dali polusintetičko 10-40 ili sintetičko 5-40 ja sm koristio do sada valvolin durablend polusintetika 10-40 ali kako čujem zbog turbo punjača da je preporuka sintetika 5-40 molom da mi date odgovor koje ulje i koja gradacija auto je prešao svega 70000km godina 1993 puno pozdrava i hvala na svemu .

ODGOVOR:

Za ovo vozilo možete koristiti motorno ulje 5W-40 i 10W-40 .  Važnije od toga je interval izmjene ulja koji treba biti svakih 10.000 do 15.000 km ili najmanje jednom godišnje.

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PUKLA KAJLA NA BREGASTOJ

Datum objave: 16.04.2011 16:15:32
Slika
PITANJE:

Pozdrav Moje pitanje je vise o vezi majstora,znaci poveo sam kola radi zamjene bregaste na fiat stilu i tokom skidanja zupcanika na bregastoj ispalo je da je ona kajla pukla,po njihovom nazvali su me i rekli da kad su skinuli da je ta kajla ispala kao da je vec bilo to puknuto,auto je bio u voznom stanju i jedino je trebalo bregastu da mjenjaju,pa moje pitanje glasi da nisu oni to sami ostetili tokom skidanja jer nije to plastika pa da tako lako pukne a i da je to vec bilo puknuto meni bi sigurno razbio ventile i ostale dijelove barem tako ja mislim. hvala

ODGOVOR:

Prilikom demontaže bregaste osovine nikako ne može doći do oštećenja klina ( kajle ) koja se nalazi u utoru bregaste osovine. Isto tako nije dobro da Vaše vozilo dovodite u servis u koji unaprijed nemate povjerenje. Na kraju bih naveo da cijena spomenutog dijela je manja od jedne kave u gostionici  a to je oko 1  Euro .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 JTD - POPUST NA RAD 20%

Datum objave: 14.04.2011 23:58:19
Slika
PITANJE:

Poštovani, bio bih vam zahvalan kada bi mi poslali ponudu za redovni servis vozila na 60000km. Vozilo je kupljeno i održavano u Auto komercu međutim nisam zadovoljan i mijenjam servis. Imam i problem koji mi se javio danas vezano za grešku koju vozilo izbacuje a radi se o grešci slikom i privitku po servisnoj knjižici i ispisuje poruku check engine. Takodjer imam i problem s prednjim lijevim amortizerom koji lupa, bio je prijavljen na jamstvo nakon 15000km i promjenjen je feder,međutim problem se vratio nakon 3 tisuće kilometara također i problem na središnjoj konzoli vezano za lampice rasvjete koje su također bile prijavljene na jamstvo međutim ponovo crkle nakon par tisuća kilometara. Radi se o fiat bravo 1.9 jtd multijet 2008g. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru

ODGOVOR:

Poštovani ,  za točne cijene motornog ulja, za cijene pojedinih filtera potreban mi je broj šasije vOzila i snaga motora . Trenutno imamo akciju gdje možete dobiti 20% popusta na sve radove. Međutim imam bolji prijedlog a to je da obavim kompletan pregled vozila s pregledom svih detalja te da nakon toga navedem točne cijene pojedinih dijelova koji će se koristiti na servisu. Naravno za Vas je takav pregled besplatan. Potrebno je samo da se telefonski dogovorimo kada Vam to odgovara.

 

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - KVALITETA METLICA BRISAČA

Datum objave: 15.04.2011 17:44:22
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meiću imam problem sa metlicama brisača.Naime imam ford escort 91 god i često moram mijenjati metlice brisača.Naime,radi se o tome da iako kupim nove bosch ili champion oni vrijede možda jedva 20 tak dana a tada je staklo zamuljeno po kiši i ne vidim kroz vjetrobransko staklo.Pa zar je to moguće? Mislio sam da je prvo do stakla koje je staro pa je zamašćeno,pa sam ga odmastio sa nekim nanosredstvom ,zatim mi je staklo zamijenjeno(napuklo je) i ista stvar i na novom vjetrobranskom staklu.Zar je moguće da proizvođači proizvode tako loše gume na metlicama? Zaključak sam izveo iz toga jer čak stavljam skuplju tekućinu (Sonax) samo da ne oštetim metlice ili nešto slično,pošto sam mislio da ih tekućina oštećuje.Ne vjerujem neprovjerenim markama mada evo kako vidite i provjerene marke što se brisača tiče su upitne.Preporučeni su mi Valeo brisači al da su skupi.Ima mi ih djevojka na twingu,moram reči da sam oduševljen. Nije bitna cijena,bitna mi je sigurnost.Vidljivost je apsolutno mi smanjena a to je opasno.Molim vas savjet u čemu je problem,brisači koji su nekvalitetni ili nešto drugo.Ne vjerujem da je normalno svakih mjesec mijenjati iste.Ne radim to,ali s obzirom na vidljivost zar bih trebao???

ODGOVOR:

Moguče je da su metlice brisača koje kupujete nekvalitetne. Dobro bi bilo da od Vaših poznanika saznate koje metlice koriste, koja je marka metlica , gdje iste kupuju.  Kada saznate koje su metlice dobre , takve metlice ugradite i na Vaše vozilo . To je najbolji način da dođete do spoznaje o kvaliteti metlica brisača.

na vrh Povratak na vrh