Danas je: 17.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN SAXO - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 10.06.2010 21:58:00
Slika
PITANJE: Moje poštovanje. Imam Citroen Saxo 1,1i, godište 11/1999, prešao cca 68.000km. Zadnja dva mjeseca primjetio sam da gubi vodu za hladenje. Naime kod predenih cca 100km nivo vode mi padne od crte maksimuma do blizu crte minimuma. Bio sam kod servisera pregledao je pod pritiskom da li negdje voda istjece i nije ništa uocio.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati na vidljiv ili na nevidljiv nacin. Ako se mjesto curenja ne vidi, postupak bi trebalo obaviti na servisnoj dizalici. Na taj nacin se vide sva mjesta na kojima može nastati propuštanje . Ispitivanje pod tlakom ne mora uvijek pokazati mjesto curenja jer tekucina može curiti i odmah isparavati. Takva mjesta treba prepoznati. Postoji još jedan nacin nestajanja a to je kroz motor. Najcešci uzrok je brtva glave motora. Pregladom Vašega vozila mogao bih ustanoviti kako nestaje rashladna tekucina.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEM SA BRISACIMA

Datum objave: 10.06.2010 20:48:00
Slika
PITANJE: Postovani,imam problem sa brisacima,radi se o Renault Clio 1.5 dci, 2004.g.Prestali su raditi odjednom, odvela sam auto na servis...najprije su promijenili osigurac pa kvar nije bio u tome,pa su pokusali sa promjenom motora brisaca pa nista pa sa rucicom, cak su probali promijeniti i tu nekakvu elektronicku kutiju jer su mislili da mozda to nije ispravno....ali nista ni od toga! Covik u servisu mi je uspio srediti nesto pa sad brisaci rade u najvecoj brzini,tj.prebrzo,ludo.(he mozda je na kraju neka glupost pa kvar bude bezbolan :))
ODGOVOR:Ako brisaci rade samo u velikoj brzini to je znak da je ispravan motor brisaca. U ovom slucaju neispravna može biti upravljacka elektronika brisaca , programator , prekidac za biranje brzine brisaca. Glavni zadatak servisa je da otkrije što je stvarno neispravno i da otkloni kvar. Ovaj posao može obaviti svaki bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

ASTRA G COUPE, 2,0 T - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 10.06.2010 20:36:00
Slika
PITANJE: Poštovani, jako mi se svida Vaša stranica kao i cinjenica da za svako pitanje citatelja pokušate što detaljnije odgovoriti.
Imam pitanje vezano uz auto plin. Cesto citam sve u vezi sa ovom temom (kao i sve sto je povezano sa automobilima), ali nigdje nemogu konkretno pronaci odgovor kako se ponasa auto plin kod benziskih motora sa prednabijanjem. Konkretno me zanima ugradnja plinske instalacije kod astre G coupe 2.0t i opel astre OPC. Uvijek kad se nesto prica o plinskim instalacijama, govori se o usisnim motorima, a nista konkretno o motorima sa prednabijanjem. Znamo da su motori sa prednabijanjem vise termicki optereceni (pogotovo klipovi i ventili) nego sto je to slucaj kod usisnih motora, a negdje sam isto tako procitao da plin manje hladi sve te dijelove od samog benzina (pogotovo su osjetljiva sjedista ventila), pak me zanima dal se taj problem rijesava sa ugradnjom lubrikatora sa specijalnim aditivom za hladenje ventila (5l aditiva za cca. 500l plina). Te me jos zanima kako ti motori podnose velike vrtnje (turaze), jer sam negdje na forumu procitao kako su nekom vlasniku opel astre G coupe u servisu u kojem su mu ugradili plinsku instalaciju (neznam sad o kojem tipu instalacije je bila rijec) preporucili kad putuje autocestom vecom brzinom, ili kad "tjera" motor u visoke okretaje, bolje prebaciti na benzin bas zbog tog hladenja. Dal je motor astre OPC manje podlozan tim problemimam, posto on vec serijski ima ugradeno hladenje uljem klipova sa unutarnje strane (za ventile nisam siguran).Molio bih da mi pokusate razjasniti taj dio price o plinskim instalacijama, jer razmisljam o kupovini jednog od ta dva auta, te koliko je max. volumen rezervoara za plin koji dolazi na mjesto rezervog kotaca, dal je to 56l ili manje. Te Vas molim da mi kazete koji bi mi Vi tip plinske instalacije preporucili za takve aute, te koliko u prosjeku poraste potrosnja plina u odnosu na potrosnju benzina i kolika je cijena toga aditiva i gdje se on moze kupiti.
ODGOVOR:Plinski sustav se može ugraditi na navedeno vozilo iako se radi o motoru s turbinom i prednabijanjem. Plinski sustav PRINS smo puno ugradivali u VW motore Passat, Audi, Golf. Za turbo motore uz standardni set treba ugraditi i dodatak koji je potreban za motor s turbinom. Nakon ugradnje sve uredno funkcionira. Potrošnja plina u odnosu na benzin kod turbo motora je veca za 10 do 20% . Temperatura izgaranja u cilindru plinskog goriva je nešto veca ali radi toga nema nikakvih štetnih posljedica. Za hladenje ventila može se upotrebiti vec poznati Flash Lube ali odnedavno postoji i bolji sustav koji garantira još bolji ucinak hladenja u svim režimima rada motora a to je VALVECARE sustav . Na kraju moram navesti i cinjenicu da se plinski sustav ugraduje u svrhu ekonomicnosti a ne u svrhu snage i ubrzanja. Rezervoar se može ugraditi one velicine kolika je rezervna guma.
na vrh Povratak na vrh

FIAT DUCCATO 2,8-D - IMOBILAJZER?

Datum objave: 09.06.2010 08:15:00
Slika
PITANJE: U proteklih par dana prilikom 2,3-ceg paljenja vozila, dakle zagrijanog vozila, ne gasi se „kod kljuc“ na instrumentalnoj ploci i vozilo ne mogu pokrenuti. Htio bih napomenuti da se problem desio odjednom, te da su se „paljenja“ dešavala sporadicno, kao da hoce upaliti kad se njemju to hoce, a ne kada dobije zapovjed s okretanjem kljuca?!
Posjedujem sve kljuceva ( plavi, crni, koji su liveni i smedi koji nije ), i bez obzira na njihovu uporabu vozilo ne mogu upaliti dok se ne ugasi navedeno signalno svijetlo ( kod kljuc ).Kako bi se vozilo s vremenom ohladilo ( 1-2 sata ), mogucnost paljenja bi bila moguca, no sad više niti to nije u mogucnosti.Prema opisu, razgovoru s pojedinim poznavaocima, dobio sam informaciju da se radi o imobilajzeru, koji se pobrkao i „sporadicno“ radi, pa tako i pokrce vozilo.Kako je vozilo u stalnom prometu ( dnevna dostava ), samim tim i potrebno za daljnji rad, MOLIM VAS pomoc u svezi navedenoga;
- mogucnost iskljucenja navedenog dijela, ako on nije potreban
- moguce opcije kvara na temelju opisa
ODGOVOR:U opisanom slucaju mogu postojati više mogucih razloga radi kojih motor ne može upaliti i to : transponder u kljucu za paljenje, elektromagnetska antena oko kontakt brave, imobilajzer, modul za blokadu paljenja u VT pumpi, elektricna instalacija. Može se napraviti i deblokada navedenog sustava za trajno . U tu svrhu treba deblokirati imobilajzer i modul za blokadu u VT pumpi.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - OBD DIJAGNOSTICKI KONEKTOR

Datum objave: 08.06.2010 15:56:00
Slika
PITANJE: Vise puta sam Vas vec kontaktirao i svaki put dobije brzi i tocan odogovor. Imam Megan 1.6e 1997.g kazaljka za temperaturu motora se popne za jednu-jednu i pol crticu i nejde dalje. Dali je problem u termostatu ili struji (motor je relativno brzo vruc) i dali mozda znate dali Megan za diagnostiku koristi OBD II ili neki drugi konektor?
ODGOVOR:Ispitajte radnu temperaturu motora. Ako je temeratura na otvorenoj cesti niža od 85°C uzrok je termostat a ako je temperatura tada normalna tada je uzrok sustav za pokazivanje temperature motora ( indikator temperature, elektricna instalacija, instarument ploca, instrument za temperaturu ). Za ovo vozilo može se koristiti OBD dijagnosticki konektor.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - OPRUGE

Datum objave: 07.06.2010 08:29:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Lagunu 95. Godina benzinac i od kada sam promijenio opruge na prednjim amortizerima zadnji kraj mi je jako nizak. Prijasnje opruge su mi bile popucale jer je netko prije mene isao ih rezati (spustati auto). Sada me konkretno zanima dali se moze zadnji ovjes stelati tj. podici (amortizeri novi) jer sam nacuo da je to moguce ali da je malo zeznuto za napravit. Ako je moguce gdje bih mogao naci neko uputsvo za rad (sevice manual) jer ja ga ne mogu nigdje pronaci i ako možda Vi imate neku sliku ili objašnjenje bio bih Vam zahvalan jer mi se neda ostavljati hrpa novaca majstorima kad vec imam alat i nekog znanja o mehanici (autoelektricar po struci).
ODGOVOR:Na Vašem vozilu postoji više vrsta prednjih opruga i iste su klasificirane po bojama. Prvo pitanje je da li su opruge koje ste ugradili odgovarajuce. Ako su opruge odgovarajuce onda se može krenuti dalje. Na zadnjem dijelu vozila postoje cetiri torzione opruge koje mogu biti oslabljene ili može biti puknuta neka od njih. Puknutu oprugu treba zamijeniti . Ako su opruge oslabile može se pokušati sa prezubljivanjem istih kako bi se podigao zadnji dio vozila. Najteži dio posle je rastavljanje torzionih opruga narocito ako je vozilo starije . Lako se može dogoditi da navedeni zahvat ne uspije radi nemogucnosti demontaže bez oštecnje dijelova zadnjeg ovjesa. Skice i tehnicke upute za ove radove ne znam da postoje.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA - PUKLA OBA ZUPCASTA REMENA

Datum objave: 07.06.2010 08:23:00
Slika
PITANJE: Koristim prigodu za kratak opis problema koji imam sa svojim vozilom Nissan Primera; 2.0 TD (Motor CD20T); 1997.; km 20100; Oznaka: P11.
Prije dva tjedna u vožnji su mi pukla oba zupcasta remena (mijenjani na 145.000 km; pregledom puknutih remenova ustanovljeno da su u odlicnom stanju – prilikom servisa prije tehnickog pregleda, kada je auto pregledan i izvršena je promjena ulja (200.000 km) i došlo je do havarije u glavi motora – iskrivili su se ventili, popucali hidropodizaci, uništene vodilice, itd. Nakon detekcije problema, glava motora je odnešena u servis koji se bavi reparaturama glave, gdje je ustanovljeno da ista nije pukla, pa ju je potrebno izbrusiti, ocistiti i složiti. Tako je postupljeno. Ugradeni su svi novi dijelovi koji su stradali, kao i oni koji su se trebali zamijeniti. Repariranu glavu je mehanicar vratio natrag na motor i sve složio. Osim toga, ustanovljeno je da su piksne Bosch pumpe neispravne, te je i to riješeno (Mogu li piksne biti uzrok havarije opisane naprijed?). Poslije svega, motor je upalio, ali jako teško, a izlazio je svijetloplavi do bijeli dim. Radio je nemirno, a broj okretaja u praznom hodu je varirao prema dolje i gasio se. Moram kazati da je kod paljenja išlo dosta teško. Pošto sam dao kontakt, pricekao gašenje žaruljice grijaca, tada sam okrenuo kljuc, ali auto je verglao na „suho“, te je tek upalio kada bi malo dodao gasa. Izvezao sam ga iz garaže, te otišao na probnu vožnju. Motor je jako bucio, prije se prakticki nije cuo, ispuštao plavicasti dim, izgubio je eksplozivnost. Upalila se žaruljica „check motor“ i svijetlila, povremeno bi se ugasila. Što se sada može napraviti? Je li potrebno podesiti reparirani motor? Tko je u Zagrebu strucnjak za podešavanje parametara rada motora nakon ovakvog zahvata? Napominjem da sam prvi vlasnik vozila, redovito servisiranog, nikada nije bilo problema s motorom.
ODGOVOR:Do pucanja zupcastog remena može doci kada nastane blokada bilo koje osovine ili vratila koji se nalazi u sustavu zupcastog remena . To može biti u motoru ili izvan motopra. Najbanalniji uzrok je upad stranog tijela ispod zupcastog remena. Uz uredenja glave motora u ovom slucaju trebalo je ispitati i pregledati i unutrašnjost motora. Trebalo je demontirati karter te pregledati stanje ležajeva radilice, klipnjace i sve ostalo što bi mogao biti uzrok blokade. Moguci uzroci sadašnjeg stanja motora su: faza motora, podešenost pocetnog predpaljenja, podešenost ventila, stanje kompresije ( treba biti veca od 25 bara ). Otežano paljenje, naravnomjeran rad motora, plavi dim, povecana buka ukazuju da najprije treba ispitati mehanicko stanje motora i po potrebi obaviti potrebne radove. Tek nakon toga se može raditi na sustavu dobave goriva i na sustavu za upravljanje motorom. Bilo kakvo preskakanje potrebnih zahvata je gruba improvizacija i ne dovodi do kvalitetnog rezultata. Cesto radimo slicne popravke kao i reparature motora i zato moram još jednom naglasiti da najprije treba obaviti strucni pregled motora i nakon toga predložiti rješenje. Ako želite javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - PREGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 07.06.2010 08:17:00
Slika
PITANJE: Procitao sam pismo na vašem sajtu jednog vlasnika opel astre g,kojem je pukla klipnjaca kao posledica pregrijavanje motora,posle, prije toga covijek je odnio da se poravna glava motora i promeni dihtung.Moram da kažem da sam imao isti problem na svome peugeotu
405,1.6 benzin-plin,carb,1991.god.I ja sam odnio glavu na ravnanje i dihtung sam promijenio,ali Vi ste rekli da je moguce oštecenje ležaja radilice i klipnjace,Molim Vas da mi kažete da li i mene može da ocekuje nešto slicno?
ODGOVOR:Ako dode do pregrijavanja motora bitno je odmah reagirati i ugasiti motor kako bi se izbjeglo daljnje oštecenje motora. U Vašem slucaju dobro bi bilo nakon uredenja glave motora izmjeriti tlak ulja. Tlak treba mjeriti kada je motor na radnoj temperaturi i tada tlak ulja na minimumu treba biti veci od 0,9 bara. Pregrijavanje motora koje se dogodilo ne mora nužno znaciti da je došlo do oštecenja ležajeva radilice. Kontrolne radnje koje sam spominjao ( mjerenje tlaka ulja i pregled ležajeva ) navedene su samo kao preventiva u cilju izbjegavanja rizika.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - ODRŽAVANJE VOZILA

Datum objave: 07.06.2010 08:10:00
Slika
PITANJE: Poštovani, jako mi se svida Vaša stranica kao i cinjenica da za svako pitanje citatelja odvojite vremena i odgovorite detaljno.
Ja imam VW Polo 1.4, 98. god. Dnevno radim 60 km, prešao je 128 000 km, te dosada nisam imala nikakvih problema s njim. Redovito mijenjam ulje motora (na 15 000), ali kako sam ženska osoba ne znam puno o autima opcenito, a i malo mi je neugodno stalno nekoga gnjaviti pitanjima. Pa bih Vama postavila slijedeca pitanja:
1. Kada je potrebno zamijeniti remen distribucije (zamijenjen je na 80 000, dok ga ja još nisam vozila)?
2. Kada se mijenja ulje u mjenjacu?
3. Je li potrebno zamijeniti antifriz (redovito ga kontroliram prije svake zime, no on još nikad nije zamijenjen)?
4. Na što, osim redovitih servisa, treba obratiti pažnju kako bi auto vozio još do barem 200 000 (tj. treba li provjeriti motor na neki nacin, izmjeriti kompresiju i sl.)?
Što se mjenjaca tice, imam još jedno dodatno pitanje. Primijetila sam da ponekad malo kao zapinje, ne uvijek, a mehanicar mi je rekao i da malo zuji (ja to nisam primijetila), ali da ulja ima dovoljno te da bi trebalo otvoriti cijeli mehanizam te vidjeti u kakvom je stanju. Je li to jako hitno (mehanicar kaže da nije da moram to odmah sutra)? Što vi mislite o tome i koliko vremenski traju poslovi oko mjenjaca (koliko dana)?
ODGOVOR:Zupcasti remen, natezac zupcastog remena i pumpa za vodu se mijenjaju svakih 80.000 km . Po potrebi to može biti i ranije ako situacija i stanje remena to nalaže.
Ulje u mjenjacu se mijenja svake dvije godine ili svakih 60.000 km. Antifriz se mijenja sveke dvije godine jer nakon toga isti postaje agresivan i nagriza stijenke rashladnog sustava. Trajnost motora, mjenjaca i vozila u cjelini ce se znatno povecati zamjenom pojedinih tekucina, pravovremenim izmjenama filtera, svjecica, kvalitetnim servisiranjem. Sve to Vam treba reci servis u kojemu servisirate svoje vozilo. Svojim strankam svakodnevno dajem takve informacije koje su u njihovom interesu.
Mjenjac može zapinjati radi nekoliko razloga i to : polužni mehanizam izvan mjenjaca, stanje spojke, mehanizam unutar samog mjenjaca. Zvuk koji ste naveli ( zujanje ) bih volio cuti i tada bi znao da li je potreban zahvat na mjenjacu ili ne. Ako ste u mogucnosti navratite da to pregledam a pregled ce za Vas biti besplatan.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZRACNOST NA VOLANU

Datum objave: 07.06.2010 08:00:00
Slika
PITANJE: U servisu su mi rekli da ima lufta u letvi volana. Objasnite sta to znaci I da li je potrebna hitna popravka.
ODGOVOR:Bilo je najlogicnije da zatražite objašnjenje od servisa koji je pregledao volan da Vam na jednostavan nacin objasne gdje su otkrili zracnost ( luft ) na volanu. Isto tako su Vam trebali reci što treba napraviti da volan opet bude dobar i navesti cijenu popravka.
Bez pregleda vozila mogu samo navesti da zracnost ( istrošenje, luft )može biti na slijedecim mjestima: zubna letva, pužni vijak, spone volana, krajnici spona, osovina volana, zglobovi osovine volana. Kada je volan u pitanju tada se popravak treba obaviti što prije ( po mogucnosti ).
HVALA
6.6.2010. 0:04
POHVALA CITATELJA:
Postovani Gospodine Meicu,
samo želim da najiskrenije pohvalim vaše zalaganje i profesionalnost u odgovorima i pitanjima nas vozaca. U današnjem vremenu dosta je rijetko, cak skoro nemoguce sresti profesionalce u svom poslu, kao Vas. Razumijem da ni malo nije lako odgovarati na mnoga pitanja koja vam stižu na e-mail, i na svako odgovoritit sa maksimalnom dozom profesionalizma i znanja. Trebate da budete primjer svim auto servisima i auto-kucama u regionu. Znam da ce se ostali vozaci koji ovo citaju složiti,jer u svakom vašem odgovoru se osjeti savršena doza znanja i profesionalizma, kao i poštovanja i pažnje prema nama, totalno nepoznatim ljudima.
Još jednom, želim da vam zahvalim na vasem trudu, radi, savjetima, i svemu ovome sto radite, jer od ovakvih ljudi kao sto ste vi, treba uciti.
Drazen iz Podgorice
Postovani g.Meicu prvo da vam se zahvalim postavio sam vam pitanje u vezi Peug. 206 1.4 hdi radi se o getribi 5 brzina . da ne duljim nisam mogao izdrzati pa sam zvao na mob. Poklopilo se to da smo imali poplavu auto je bio u vodi – voda u getribi … i otpustila se matica na sinhronu 5 to me zbunilo da sam vas radi toga trazio pomoc. Veliko vam hvala u ime toga sto nadjete vremena a nemate pojma tko smo i kojih struka ljudi u krizi sami sarafe po autima . Ja jesam automehanicar doduse vec nekoliko godina ne radim u struci sad mi moji segrti pomazu i uvijek sam govorio nase zanimanje je jedno od najtezih po pitanju nema mira – profesor matematike svaka cast 2+2=isto sto i pitagorin poucak to se ne mijenja mijenjaju se ucenici a mi danas jedno sutra drugo i tako ili prati ili si gotov u oltajmere . Malo se salim ali znate jako dobro o cemu pricam . Pozdravljam Vas i vasu ekipu i neka mi –nam oprosti vasa Obitelj za vrijeme sto vam ga uzimamo srdacan pozdrav Nenad Pekic
ODGOVOR:
Poštovani,
Zahvaljujem na lijepim rijecima. Vi ste jedni od rijetkih koji ste prepoznali uloženi angažman, strucnost, vrijeme , volju i spremnost da pomognem poznatim i nepoznatim. Još uvijek me veseli da mogu pomoci svojim uputama i savjetima.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SERVO UPRAVLJAC

Datum objave: 05.06.2010 23:53:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Peugeot 307 (1,4, benzin, 2005. godina). Prije neki dan mije otkazao servo upravljaca. Ulja u spremniku je bilo, osiguraci provjereni, napajanje pumpe je bilo OK. Sve je upucivalo na samu pumpu. Našao sam zamjensku pumpu (polovnu), no ni s njom servo ne radi. Auto sam vozio na dijagnostiku, u privatni servis. Dijagnostika ne ocitava nikakvu grešku, a ništa ne radi. Cak i kad se pumpa odvoji od napajanja, dijagnostika ne ocitava grešku. Ispitali samo napajanje – kad se auto upali, pumpa dobije oko 14 V (ide preko alternatora). Kad se okrece upravljac, na pin-ovima utikaca se ocitava promjena napona (zavisno o položaju upravljaca). Rastavili smo originalnu pumpu – kad se samo motor spoji na napajanje, kad se auto upali, motor pumpe se okrene nekoliko krugova i stane. Kad se okrece upravljac ništa se ne dogada – motor pumpe stoji.
Nekoliko dana u jutarnjim satima servo upravljaca je radio, te prestao raditi nakon nekoliko minuta, u vožnji. Što da radim?
ODGOVOR:Sklop servo upravljaca proizvodac vozila tretira kao jedan sklop i tako ga isporucuje. U slucaju kada je neispravan neki dio navedenog sklopa taj dio se ne može nabaviti . U malom broju slucajeva moguce je posticu uspjeh na nacin kako Vi to pokušavate. U ovom slucaju bez neposrednog uvida na vozilu ne mogu dati precizan odgovor na Vaše pitanje. Teško je i reci što Vi da radite jer se pojedini kvarovi mogu otkriti samo neposrednim uvidom i detaljnim ispitivanjem na samom vozilu. Pregledom Vašega vozila mogu jedino utvrditi da li je popravak moguc ili je potrebna zamjena sklopa.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - TEŠKO PALI KADA PADA KIŠA

Datum objave: 05.06.2010 23:37:00
Slika
PITANJE: Poštovani,posjedujem Opel Corsu B 1.4, 60KS, koja ima 140000 km. Redovito ju servisiram te do sada nije bilo vecih kvarova. Vec neko vrijeme imam problem s paljenjem auta ujutro. Jako dugo moram „verglati“ da bi auto upalio. U vožnji se nakon toga ponaša normalno, te ukoliko ga palim još koji puta u toku dana – sve je dobro. Prvo sam posumnjao na gorivo, te sam probao tociti na drugoj benzinskoj postaji, ali ništa se nije promijenilo. Jedno krace vrijeme problem je nestao (cca 2 tjedna), ali se sada ponovo pojavio. Metodom eliminacije, došao sam do zakljucka (koliko god ludo zvucalo) – kada pada kiša – auto teško upali. Da li je to moguce i što bi mogao biti uzrok problema? Ima li povezanosti s vlagom u zraku, pa se možda u razvodniku paljenja kondenzira voda? Molim za pomoc, jer vecina servisera ce prvo sve sumnjive dijelove promijeniti i to bi moglo koštati dosta, a problem nece biti riješen.
ODGOVOR:. Otežano paljenje motora na Vašem vozilu može nastati radi izostanka iskre na svjecicama ili radi smanjene kolicine goriva na injektorima. Prema Vašem opisu je logicno da je problem iskra na svjecicama ( probijanje visokog napona ) i to kaga u zraku ima više vlage. Ova pojava se lako može ispitati pomocu dvokanalnog osciloskopa . Na ovaj nacin se vidi kakve su svjecice i da li probija visoki napon na kablovima. Na Vama je da se odlucite da li cete navedeni problem riješavati u servisu ili u vlastitoj režiji. U servisu se može egzaktno ispitati stanje visokonaponskih kablova, stanje svjecica i ostalo .
na vrh Povratak na vrh

BMW E46 - GDJE NESTAJE ULJE?

Datum objave: 05.06.2010 23:33:00
Slika
PITANJE: Radi se o BMW E46 318d 2004 god. Primjetio sam da mi malo fali ulja u motoru, kasnije sam vidio da na dnu široke gumene cijevi što je s gornjom stranom nataknuta na kucište filtera zraka,a drugi dio se natakne na metalnu cijev na motoru (tu ulje pušta), u njoj ima ulja. Možete li mi reci u cemu može biti problem, zbog cega je u tu cijev došlo ulje?
ODGOVOR:Kroz navedenu cijev ulazi zrak u usisnu granu i cilindre. Na istu cijev spojen je i sustav za odušak ulja iz motora. Kroz odušak ulja izlaze u manjoj ili vecoj mjeri uljne pare iz motora . Kada uljnih para ima u povecanoj kolicini tada se mogu vidjeti tragovi ulja kao što ste i Vi naveli. Kolicina uljnih para je to vece što je kompresija motora lošija.
Ispitajte kompresiju i mehanicko stanje motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE COUPE - KUPOVINA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 03.06.2010 23:18:00
Slika
PITANJE: radi se o kupovini renault megane coupe, 1.6i 66kw, 1996. godina. automobil ima oko 160tkm, oprema je klasika, servo, el. podizaci, airbag, centralno (koje iz nekog razloga ne radi, vlasnik je putem telefona rekao da su nesto mijenjali pa da zato ne radi). zanima me kakvi su to automobili, sto trebam pripaziti dok gledam vozilo, i ostale osnovne stvari. dakako, nije to auto za koji sam zapeo, inace preferiram vece automobile, poput fiat marea.. no zbog cijene renaulta 1650 eura, i uzevsi u obzir da je registriran godinu dana, odlucio sam ga ici pogledati danas. hvala.
ODGOVOR:Navedena cijena je vrlo mala i vjerovatno odgovara trenutnom stanju vozila. U ovom slucaju treba biti oprezan da se ne dogodi da cete za buduce popravke dati više novaca nego što je cijena kompletnog vozila ( bolji bicikl ima isto takvu cijenu ). Ukoliko se ipak odlucite za to vozilo ispitajte stanje motora, mjenjaca, podvozja, upravljackog mehanizma , interijera. Na motoru obavite mjerenje kompresije, eko-test, kolicinu HC u ekspanzionoj posudi.
na vrh Povratak na vrh

CORSA B - MOTOR SKLEPAN OD DVA ?!

Datum objave: 03.06.2010 23:11:00
Slika
PITANJE: Poštovani, što da radim ?
spomenuti autic je '98 godište, kupljen neposredno što je promijenjen ''kompletan motor'' navodno generalno repariran, tek se kasnije pokazalo da ne samo da nije bio repariran, nego su falili ''neki dijelovi'', pa je motor sklepan od dva.Tu sam vec pogriješio, jer sam sjeo u auto, i slijedecih 20-ak tisuca km samo tocim benzin, bez ikakvih provjera (ulje, voda, antifriz,...). I pocinju problemi, te slijedi kaos:
motor pocinje raditi kao ''kosilica'', pocinje povecana potrošnja ulja,...
u opelovom servisu mijenjaju distribuciju i alternator nakon 1500-2000 prijedenih km, cuje se zvuk kad se zagrije, lošije vuce, 1 cilindar ne radi
Slijedi servis , mijenja se:
- brtva glave - vijci - ventil usis 2 kom - ventil ispuh 2 kom - podizac ventila - obrada glave - gumice ventila 12 kom - svjecice 3 kom
ulje motot 1,5 ltr antifriz , aditiv za ulje , vijci , ležajevi
nakon 2 - 3000 km trokira, troši ulje, teško mijenuja brzine, krci prilikom ubacivanja u rikverc ,mijenjac (kvacilo?), ponovo u istu garažu za:
- brušenje bloka, ravnanje bloka, prebacivanje klipova, brušenje radilice, zamjena leteci ležajevi, bank. ležajevi, klipovi 3 kom
brtve, semerinzi, filter ulja, cijev za kocnice
nakon kratke vožnje, pali se na minimumu lampica od ulja, cuje se truckanje, zvuk motora se mijenja kada stisnem kvacilo ,slijedi posjeta mehanicaru:Mijenja pumpu ulja
Ne da mi se uopce spominjati koliko je sve ovo gore navedeno koštalo, te mi uopce nije jasno ono što se dalje dogada:
Auto po treci put odlazi istom mehanicaru slijedi dijagnoza ''pojedena'' radilica, treba ju mijenjati?!?Je li to moguce, te gdje uopce nabaviti radilicu ili možda je ipak bolje odustati od svega i prodati za dijelove?
Promijenim li, ipak, radilicu, može li se sve ovo gore nazvati ''generalkom''?
ODGOVOR:Generalni popravak motora se smatra kada su napravljeni svi potrebni radovi na motoru i u motoru. Na osnovu toga može se dati garancija na ugradene dijelove i obavljene radove. Prema svim detaljima koje ste naveli nisam u mogucnosti bez specijalnog vještacenja reci da li su obavljeni radovi garancija da ce vozilo voziti slijedecih 150.000 do 200.000 km bez ikakvih znacajnih popravaka. Ukoliko Vas budu zanimali još neki detalji slobodno se javite.
DODATNO PITANJE:
Puno hvala na odgovoru i svaka vam cast na promptnosti i savjetima, koji su vjerojatno uštedjeli kune i kune vašim savjetoprimcima. Samo još jedna stvar vezana uz prijašnji mail. Problem je ta radilica, koja se nakon brušenja i popravka ''izglodala'' nakon ''generalke kada se ispostavilo da je u kvaru i pumpa od ulja, za koju se kasnije ispostavilo da ju treba promijeniti. Je li to greška mehanicara ili što? Tražim radilicu za spomenuti model vec duže vremena, pa molim za savjet gdje nabaviti, isplati li se staviti novu, te koja je cca cijena nove i polovne .
ODGOVOR:
Prilikom radova na motoru odnosno unutar motora, uvijek treba provjeriti pumpu za ulje iako ista rijetko kada bude neispravna ili istrošena. Radilica motora se može ugraditi rabljena ili nova. Rabljenu tražite sami putem oglasa a novu možete nabaviti jedino u originalu. Cijena nove radilice nije mala a istu možete saznati u svakom ovlaštenom OPEL skladištu dijelova kada navedete broj šasije vozila. Sve važne informacije u vezi motora i o stanju radilice trebali ste dobiti od servisa koji je obavljao spomenute radove. Servis bi trebao reci i da li se postojeca radilica može popraviti ili je za otpad.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - TASTER ZA ELEKTROPOKRETAC

Datum objave: 02.06.2010 22:10:00
Slika
PITANJE: Postovani hteo bi da vas pitam jeli moguce/izvodljivo/ da se postavi taster za STARTOVANjE pored(odvojeno ) same brave koja je ispravna ?Naime auto ce se koristiti u Auto Skoli za obuku vozaca pa cesce bi bilo potrebno da se startuje motor(kod cestih gasenja) a sama tehnologija kod Forda Fiesta 1,25-55kw-2007g.trazi da se kluc vrati u pocetni polozaj pa tek onda startovati! Zahvaljujem unapred ako mi mozete dati SAVET vase misljenje POZDRAV-" Skopje-Makedonija "
ODGOVOR:Taster za elektropokretac se može ugraditi a kljuc se ne mora vracati u pocetni položaj. Kada se motor ugasi kontakt ce i dalje raditi a kontakt brava ce biti otkljucana . Taster ce služiti samo za aktiviranje elektropokretaca. U tu svrhu potrebno je izvuci na taster dvije žice koje ce aktivirati samo elektropokretac a kontakt ce i dalje ostati na kontakt bravi.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - OŠTECENJE U MJENJACU

Datum objave: 02.06.2010 22:00:00
Slika
PITANJE: Postovani gos. Meic... Golf 4 1.9 SDI 2004g. proso je 125000km prije par dana sm se vozio i ubacio u rikverc i krenio i prebacio u prvu i nesto je puklo iscurilo ulje iz mjenjaca i nece vise...
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli u mjenjacu je došlo do oštecenja , ošteceni dio je došao u zahvat izmedu zupcanika i kucišta mjenjaca. U kriticnom momentu polomljeni dio je oštetio kucište nakon cega je došlo do gubljenja ulja iz mjenjaca. U ovom slucaju potrebno je demontirati mjenjac, rastaviti mjenjac, utvrditi cinjenice i predložiti rješenje ( popravak ). Pojedini dijelovi mjenjaca se mogu naruciti.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323-F - SMRAD IZ VENTILACIJE

Datum objave: 02.06.2010 21:52:00
Slika
PITANJE: Poštovani,skidam kapu do poda zbog vašeg truda!!! Svaka cast!!!!
Vozim mazdu 323f, 2000.g. (BJ)prešla je 165 tkm i jako sam zadovoljan svime osim jednim:u autu se javlja smrad koji dolazi iz ventilacije a kada ukljucim klimu taj smrad prestaje! Kada upalim ventilaciju na najjacu 4. brzinu iz vent sustava izlaze nekekave sitne dlacice(asocira me na cvjetove sa drva na parkiralištu koji padaju na vanjsku stranu vjetrobanskog stakla). Kao da ventilacija povlaci te dlacice izvana u puše u kabinu! Da li na tom autu postoji nekakav vanjski filter koji bi trebalo ocistiti,zamijeniti, ako da kako i gdje je postavljen na autu?
U ovlaštenom servisu su mi samo našpricali nekakvu tekucinu u vent. otvore koja je to samo malo prekrila.Auto nema peludni filter,iako je predvideno da se može naknadno ugraditi što i namjeravam!
Takoder za kišnog vremena ili po zimi dolazi do zamagljivanja prozora.
ODGOVOR:Neugodni miris iz ventilacije je posljedica nepravovremenog cišcenje i održavanja ventilacijskih kanala, isparivaca, sustava grijanja. Na kriticnim mjestima se skupljaju necistoce i u kombinaciji s vlagom nastaje truljenje i stvaranje bakterija. Kada je sustav zapušten ponekad je potrebno demontirati isparivac i radijator grijaca i detaljno ih ocistiti i dezinficirati. Pokušajte ponoviti cišcenje ventilacije i isparivaca bez skidanja navedenih dijelova. Nakon toga rezultat cete vidjeti.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ZACEPLJENJE KATALIZATORA

Datum objave: 31.05.2010 17:12:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mazdu 323 sedan 1,3 16v iz 1997 (54 kW) prešla 233 000 km (od toga sam ja prešao 73 000).Auto ima ugraden plin sa direktnim ubrizgavanjem i flashlube podmazivanjem ventila.Otprilike prije dvije godine kada je ugraden plin, poceo je konstantno povecano trošiti ulje (0,8 L/100 km) (Prije ni blizu toliko- 0,2 tijekom prvih godinu dana bez plina).Znatno teže ubrzava nego prije (zna malo zatrzati pri manjim okretajima dok auto ne ubrza).Desilo mi se i to da mi je tijekom ove zime (2 puta) jednostavno stao tijekom vožnje (postepeno usporio unatoc dodavanju gasa), kada sam otvorio haubu vidio sam da se katalizator doslovno užario!Auto doslovno nekada radi bolje a nekada lošije (ovisno i o vremenskim utjecajima).Dali uklanjanje katalizatora može riješiti dio problema oko gubitka snage i ''gušenja'', predpostavljam i da je potrošnja ulja prevelika ali ne tako lako rješiva, dali su kod ulja možda u pitanju gumice ventila i vodice te koliko je skup-kompliciran zahvat izmjene vodica i gumica ventila?
ODGOVOR:Zacepljenje katalizatora ili zacepljenje ispušnog sustava u cjelini utjece na snagu motora i na ubrzanje vozila. Ako je katalizator zacepljen njegovim skidanjem motor ce bolje ubrzavati i mati vecu snagu. Prevelika potrošnja ulja je mogla izazvati zacepljenje katalizatora. U ovom slucaju najprije treba riješiti preveliku potrošnju ulja a tek nakon toga može se raditi na drugim kvarovima. Potrošnja ulja se može dogadati preko vodilica ventila i preko klipnih prstenova. Pregledom motora može se utvrditi što je uzrok i kolika je cijena popravka. Bilo koji zahvat koji je potreban na Vašem motoru nije kompliciran za strucnjaka i profesionalca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - INSTRUMENT PLOCA

Datum objave: 31.05.2010 17:07:00
Slika
PITANJE: Najprije pohvala i od mene što se tice odgovora na sva moguca pitanja i za sve vrste automobila. Vjerovatno ste upoznati sa problemima oko instrument ploce kod Renaulta scenica II . Dakle sama se po sebi gasi i pali, ne pokazuje pravo stanje, a zna se i ugasiti u potpunosti. Nakon što se malo lupne po kokpitu ponovo se upali i tako u nedogled. Da li je to moguce prelemiti kontakte, i ako znate gdje ( na kojem djelu ploce) je uglavnom problem s obzirom da je nova skoro tisucu eura, ako ne i više. Cuo sam i od drugih slicne probleme, ali nitko nije dao konkretan odgovor.
ODGOVOR:Problem može biti u konektorima koji se spajaju na instrument plocu ili puknuce hladnog lema . Puknuce nije moguce vidjeti. Lemljenje nije moguce jer se time napravi još vece šteta na instrument ploci. Proizvodac nije predvidio servisni popravak instrument ploce.
na vrh Povratak na vrh