Danas je: 28.11.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SKODA OCTAVIA - REMENICA ALTERNATORA

Datum objave: 21.03.2011 11:49:31
Slika
PITANJE: Na Skodi Octaviji Tour 2006 godine na servisu od 120.000 km nakon 3000 prijedenih kilometara nakon promjene zupcastog remena, vodne pumpe i klinastog remena alterntora u par navrata cuo se zvuk rostanja i tom prilikom se u par navrata upalila lampica punjenja akomulatora nakon toga je sve normalno osim sto se kad je motor hladan cuje nekakvo brenjcanje izpod podlopca motora. Mehanicar od povjerenja (ne ovlasteni servis) koji je radio izmjenu remena kaze da je otisla remenica alternatora i da to nije nista neuobicajeno za takav tip remenice. Kako kaze mehanicar, to je remenica koja ima u sebi nekakvu spojku koja sprijecava trzaje remena na altrenatoru. Napominjem da prije izmnjene remena nisam imao nikakvih problema sa autom.Zamima me slijedece, da li je moguce da je prilikom nestrucne izmjene remena doslo do kvara na remenici? Da li je moguce da je novi remen kraci i vise zateze remenicu? Da li je moguce da je remen previse zategnut iako ima automatsko natezanje?Da li je opasno voziti auto u ovakvom stanju iako nema velikih problema?Sto se moze dogoditi ako nastavim voziti dalje? Da li je to uobicajen i cest kvar na ovom motoru?
ODGOVOR:Remenicu sa spojkom imaju svi moderniji automobili a ista bi bila pozeljna i za starije tipove vozila. Zamjenom pogonskog remena ne moze se ostetiti navedena remenica.Nesto kraci remen ne steti remenici, ako je jako kratki ne moze se ugraditi. Automatski natezac uvijek istom silom zateze remen. Ocjenu stanja o daljnjoj voznji ne mogu dati bez neposrednog uvida na vozilu. Ovaj kvar niti je cest niti je uobicajen ali je prisutan povremeno i na drugim markama vozila.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SLABO PRIMA GAS

Datum objave: 27.03.2011 23:21:23
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic, izrazavam divljenje Vama i vasem strpljenu za davanje odgovora na ovoliki broj pitanja. Vlasnik sam Peugeota 307 2.0 HDI 66 KW iz 2002 godine na satu ima 155000 prijedjenih KM, u zadnje vrijeme mi se pocelo dogadjati da kad mi je auto hladan i kad krenem prvo tesko dize obrtaje (slabo prima gas), pa naglo trzne i onda prima gas kako treba, to mi se desava i kad je vruc auto (u voznji) jednostavno imam osjecaj da se turbina nekako naglo pali, a ne ide postepeno... Znaci do cca 2000-2500 obrtaja slabo prima gas a poslije toga trzne i onda kad je turbina upaljena prima tecno...

ODGOVOR:

Tocan uzrok radi kojega motor nema snage mogao bih navesti nakon pregleda Vasega vozila. U ovom slucaju mogu postojati brojni razlozi za to a to su : sustav za upravljanje turbinom, tlak turbine, FAP filter ( ukoliko isti postoji na Vasem vozilu ), necist rezervoar za gorivo, filteri, APP senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, mehanicko stanje motora, ECT senzor, aktuator usisanog zraka, senzor temperature goriva, senzor RPM, senzor bregaste osovine, ispusni sustav, elektricna instalacija, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - KUPOVANJE DIJELOVA

Datum objave: 06.03.2011 22:46:27
Slika
PITANJE: Audi A4 1.9 TDI 77KW Avant 1997 posjedujem gore navedenog audija,e danas su mi u servisu uspostavili da mi je kvacilo losije pa su mi rekli da promjenim cijeli set,e sad njihova cijena od 1500 i 1800kn (zavisi o modelu) mi je previse pa me zanima dali bi mogao gdje povoljnije naci???
ODGOVOR:Ako trezite najjeftiniji set spojke ( kvacila ) to mozete najbolje naci sami jer mozete kontaktirati sve trgovine autodijelova u Zagrebu i okolici. Medutim to ne znaci da cete tako i najbolje proci. U ovom slucaju je najbolje zatraziti ponudu nekoliko servisa i onada se odluciti za nekog od niih. Razlog tome je jednostavan . Ako Vi kupujete set spojke i ako na istoj bude skrivena mana ili smanjena kvaliteta sto je moguce, tada cete Vi ponovo kupovati drugu spojku i ponovo placati rad servisa. Ako servis ugradi svoj materijal , tada imate garanciju i na materijal i na rad. Na ovaj nacin Vi nemate nikakvog rizika i za vas to ispada kvalitetnije i jeftinije.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - TURBINA

Datum objave: 21.03.2011 12:05:34
Slika
PITANJE: Postovani,nemam rijeci hvale za Vas trud ulozen u davanju savjeta i informacija koja su mnogima jako dobro dosla jer nazalost neke odgovore koje su morali dobiti od ovlastenih servisa, na kraju su ih dobili od Vas. Vjerojatno ih citaju i uce i oni koji rade u tim ovlastenim servisima. Imam pitanje vezano za rad turbine. Netko je vec ranije pitao da li je normalno da se cuje lagani zvizduk pri dodavanju gasa, na sto ste odgovorili da se ne bi trebalo cuti.Primjetio sam da dosta turbodiesel-a proizvodi taj zvizduci zvuk a neki dan sam to cuo i kod novog(starog par mjeseci) Nissan Qashqai. Da li je moguce da toliko vozila ima problema sa radom turbine ili je ipak to normalna pojava? I jos nesto. Koje je Vase misljenje o LIQUI MOLY aditivima: • Cera Tec – da li je dobro i za nove motore? • Motor Clean • Super Diesel
ODGOVOR:Karakteristican zvuk turbine se moze prepoznati na gotovo svakom vozilu i to na novom ili starijem vozilu. Za ovaj slucaj sam naveo da se ne treba cuti . U stvarnosti treba razlikovati normalni zvuk ( strujanje zraka kroz usisni kolektor ) i pojacani zvuk turbine ( zracnost u lezajevima turbinskog punjaca, ostecenje lopatica turbine, propustanje zraka na tlacnoj strani turbine, suzenje presjeka usisnih kanala ). Turbinski punjac je vrlo jednostavan sklop, pouzdan i trajan. Trajnost ovisi o ucestalosti izmjene ulja i filtera . LIQUI MOLLY proizvodi su kvalitetni pa i ovi koje ste naveli ali od toga ne treba ocekivati previse. Vise se moze postici skracivanjem vremenskog i kilometarskog intervala zamjene pojedinih tekucina a narocito ulja za motor.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -KVALITETA VOZILA

Datum objave: 21.03.2011 19:13:41
Slika
PITANJE: Postovani, Stalno me ,citajuci vase odgovore i postavljena pitanja zabrinjava jedna ocita stvar .Naime uglavnom su sva pitanja vezana na probleme sa Europskim autima najvise njemackim i francuskim. Zato se pitam zasto je to tako .Dali zbog kolicine vozila na nasim cestama ili stvarno ne vrijede. Mogu vam reci moju istinu .Godinam sam vozio njemce VW i Audi i vise bio u servisu nego na cesti. Dok mi jednoga dana pametan covjek nije rekao kupi Toyotu i rijesio si sve probleme.Poslusao ga i kupio prije 6 godina, diesel D 4 D,Toyotu Avensis i neznam sto su to problemi .Dobro ovi problemi sto su bili s opozivima su politicke igre amerikanaca za malu djecu ali pametni znaju istinu. Zaista cudo od auta .Sve radi isto kao i prije 6 godina.Zato vas pozdravljam i znam da im necete reci ,kupite Toyotu i rijesili ste sve probleme,jer sto bi vi radili i kako bi zaradivali .Ali zato ja uzivam vozeci Toyotu i citajuci vase stvarno vrlo strucne odgovore.Zbog toga vam i ja zahvaljujem. Ovo ne pisem da bih reklamirao Toyotu nego da sam shvatim koliko sam sretan sto sam poslusao pametan savjet prije 6 godina. Zato godinama nemam ama bas nikakvih problema sa svojim autom. Iz pitanja vama vidim da je to doista danas privilegija posebno zbog novcanih izdataka.Zato vas jos jednom pozdravljam , a ovo sto vam pisem vama je to, siguran sam, odavno vec poznato.
ODGOVOR:Postovani, hvala na lijepim rijecima . U vezi vaseg razmišljanja u pogledu kvalitete vozila i ucestalosti kvarova mogu se djelomicno sloziti s Vama. Ucestalost kvarova ovisi i o broju vozila koji se krecu po nasim cestama. Uz to mogu reci da postoje i oni sretnici koji voze Evropska vozila a na istima nema ucestalih kvarova nego samo redovni servisi. Kada je u pitanju TOYOTA u zadnjih nekoliko mjeseci sam imao ozbiljne intervencije i skupe popravke na vozilima Corola a prije toga na vozilu Avensis. Iz toga vidite da se ne mogu davati generalne ocjene o stanju kvalitete pojedinih vozila. Bez obzira na to i dalje dijelim Vase misljenje da su vozila Toyota, Honda, Mazda izuzetno kvalitetna i pouzdana vozila .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KALIBRA - ZAMJENJENI KLIPNI PRSTENOVI

Datum objave: 27.03.2011 23:35:38
Slika
PITANJE:

zamolio bih vas, radio sam komplet glavu na opel calibri i menjao karike sad je jos gore sada bas trosi ulje non stop o cemu se radi

ODGOVOR:

Klipni prstenovi ( karike ) se mijenjaju samo onda kada je istrosenost cilindra minimalna . Ako je cilindar istrosen vise nego sto je dozvoljeno tada klipni prsteni ne pomazu jer cilindar ima oblik elipsa a klipni prsten ima oblik kruznice. U tom slucaju potrosnja ulja moze biti znatno veca nego prije ugradnje novih klipnih prstenova.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - KAPLJICE ULJA NA ZADNJIM VRATIMA

Datum objave: 28.03.2011 00:03:12
Slika
PITANJE:

Prije sva velika zahvalnost na postojanju Vase stranice! O cemu se radi? Prije nekoliko dana sam kupio ford focus c-max 1.6 tdci 2006. 80 KW 109 KS i nakon malo duze voznje i pri brzini od 130 km na sat uocio sam na zadnjim vartima stine mrlje, koje izgledaju kao da su od cadji ili od ulja. S obzirom na potrebu izmjene ulja nakon kupovine vozila, isto je i ucinjeno (ford ulje 5w30), medjutim dmah se pocela pokazivati lampica za ulje, sto nije bio slucaj prije izmjene. Nivo ulja je odgovarajuici, a bio je i prije izmjene ulja. Prema navodima mog majstora, radi se vjerovatno o uljnoj pumpi, koja ne stvara potreban pritisak, iako ne odbacuje ni turbinu, kao i mogucnost da su neki vodovi zacepljeni. Takodjer on objasnjava da je starije ulje bilo gusce i sa nekim aditivima, sto je omogucavalo bolju kompresiju i pritisak, te se zbog toga nije ukljucivala lampica ulja? Kada je on vidio one mrljice na zadnjim vratima odmah je konstatovao da se radi o prskanju ulja iz auspuha, ne uizimajuci u obzir mogucnost kombinacije garezi i kondenza. oVozilo je prije kupovine malo duze stajalo i preslo je, prema displeju 108.000 km. Molim Vase cijenjeno misljenje.

ODGOVOR:

Trag ulja koje vidite na zadnjem dijelu vozila moze nastati kada motor trosi ulje kroz turbinu ili kada postoji neko curenje ulja na motoru pa to ulje u struji zraka dospije na zadnji kraj vozila. Na Vama je da utvrdite na koji od navedenih nacina to ulje dolazi na zadnji dio vozila. Tlak ulja je nizak najcesce radi istrosenosti lezajeva i rukavaca radilice, pumpa za ulje je rijetko kada uzrok. Odgovarajuce ulje za motor je 5W-30 a moguce je da je prijasnji vlasnik stavio gusce ulje upravo radi istrosenosti u motoru. Tlak ulja za ovaj motor treba biti 2,3 do 3,7 bara na 2000 o/min. Motor treba biti zagrijan na radnu temperaturu prije nego sa mjeri tlak ulja. Ukoliko vozilo zelite zadrzati za sebe i dalje tada tocno utvrdite koliki je tlak ulja u motoru. Ako je isti nizak obvezno poduzmite potrebne mjere da na dode do havarije i velike stete na motoru.

na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - DIMI

Datum objave: 21.03.2011 12:41:55
Slika
PITANJE: Postovani imam jedno pitanje u vezi Opela Tigre! Naime pre par meseci sam kupio Tigru i ugradio sekv.plin. Tigra je 1.6 16v.I na putu za more Tigra je pocela dimiti plavi dim.Vratio sam se s mora i mislim da je falilo nesto ulja u motoru, pola litre ili vise.Otisao sam kod majstora i majstor je po kolicini dima rekao da su u pitanju karike. Onako od oka! Ja sam onda kupio koplet gumica ventila i karike. E sad ide interesantan deo. Majstor je skinuo glavu, klipove i reko kako su karike otisle, cak mi je i pokazao!Zamenio je karike, i kada sam ga pitao da menjamo gumice on je rekao da su gumice skoro menjane! Kaze mozda ih je vlasnik menjao pre mene, kaze da izgledaju ok! GUMICE NISU ZAMENJENE! Sta se sada desava, meni Tigra i posle zamene karika DIMI !!! Presaao sam preko 600 km i dalje imam plavi dim. Mislio sam da ce vremenom da se izgubi. Nadao sam se da katalizator i auspuh imaju naslage ulja od ranije pa treba vremena da to sagori i da zato dimi. Ali sam danas video da mi fali malo ulja, ne mogu da budem siguran oko 1-2 milimetra na meracu, mozda 3mm.Da li sam pogresio sto nisam naterao majstora da zameni gumice i ako on kaze da su bile dobre?sta da radim!
ODGOVOR:Plavi dim koji se vidi na ispuhu moze nastati na dva nacina i to radi loseg brtvljenja izmedu klipnih prstenova ( karike ) i cilindara te radi istrosenja vodilica ventila i brtvila na vodilicama ( gumice ventila ) . Pravi majstor se prepoznaje po kvaliteti svoga rada i njega ne traba tjerati da nesto napravi . U Vasem slucaju trebalo je rastaviti glavu motora, po potrebi zamijeniti vodilice ventila i sve brtve na glavi motora. Isto tako je trebalo izmjeriti istrosenost cilindara i na osnovu toga zakljuciti da li ce se postici zeljeni efekt zamjenom klipnih prstenova ili je potrebna strojna obrada bloka motora i ugradnja novih klipova s povecanim promjerom. Sve to je trebao Vama reci Vas mehanicar nakon sto je otvorio motor. Zatrazite ponovno misljenje Vaseg mehanicara.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - TLAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 26.02.2011 12:46:21
Slika
PITANJE: pozdrav,imam jedno pitanje ,crijevo koje ide od hladnjaka do bloka motora se napuhuje ,bude skroz tvrdo ... na auto je mijenjana glava i brtva glave ..temperatura je na radnoj ne ide preko dok se vozim po gradu na duze relacije nisam vozio ,ler gas je normalan na 0.9 ,auto normalno vuce i ne dimi .moje auto je audi 80 iz 1982 1.6 benzin.molio bih vas za pomoc
ODGOVOR:Tlak u rashladnom sustavu je oko 1,2 bara i normalno je da navedena cijev bude tvrda . Kada bi tlak u sustavu bio veci od dozvoljenog rashladna tekucina bi izlazila na cep ekspanzione posude. Ako te pojave nema i ako je temperatura motora u granici normale tada slobodno vozite Vase vozilo.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - CUJU SE VENTILI

Datum objave: 26.02.2011 12:45:41
Slika
PITANJE: Postovani gosp. Meic. Kao prvo sve najbolje pohvale za vasu stranicu. Imam problem na Audiu A4 1996. god. 1.6 benz. Cuju se ventili ili podizaci ventila. Nisam siguran. Molio bih vas da mi kazete koji je uzrok tome lupanju. Dali je mozda uzrok pritisak ulja ili nesto drugo. Dali treba samo srediti gumice ventila, vodilice i dali treba mjenjati podizace? Auto trosi 3,5 dcl ulja na 1000 km. Ako je problem u pritisku ulja, lampica se nikada nije upalila, pa bih vas molio koliki pritisak ulja treba biti i dali se mjeri na hladan ili vruc motor? Jos bih vas molio da mi kazete dali se kompresija mjeri na hladno ili vruce? Cesto sam pronasao pomoc u vasim odgovorima, pa se i sada unaprijed zahvaljujem na pomoci. POZDRAV IZ SLAVONIJE.
ODGOVOR:Najcesci uzrok lupanja je sam hidropodizac, osim toga to moze biti bregasta osovina ili tlak ulja. Tlak ulja se mjeri na toplo i on treba biti 2 bara kod 2000o/min. Kompresiju treba mjeriti na hladno jer jer se dobivaju vjerodostojniji rezultati. Kada se mjeri na toplo kompresije je nesto veca za cca 10% do 15% . Potrosnja ulja koju ste naveli je povecana i uredenjem vodilica ventila sigurno bi se smanjila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 - ISTROŠENJE RADILICE

Datum objave: 22.03.2011 20:39:42
Slika
PITANJE: Trebam savjet.Vozim reno 5 1.1 91.god. poslednje dvije godine I redovno ga odrzavam.Posto je vozilo da tako kazem u godinama,a ja sam ga htio dovesti u red- bilo je ulaganja. Zato ide pristojno,motor radi dosta mirno,prakticno ne trosi uje,pali na okret kljuca-bez gasa!Dakle zadovoljan sam.Medjutim,malo sam se iznenadio kad sam cuo od covjeka koji mi je radio reglazu-inace ranije aktivan sportski vozac,kada ga je probao I dobro pritisnuo gas,da cuje nesto u motoru.Misli das u otisli leteci lezajevi radilice.Istina znala je da se pali lampica ulja i temperature na leru,ovog ljeta,ali posle stelovanja razvodnika paljenja I karburatora samo u rijetkim trenucima vrlo kratko,na leru vise ne.Sjutra dan,majstor skinuo karter(prethodno opran motor iznutra aditivom),skinuo uljnu pumpu,rasklopio, pregledao I ocistio.Kada je skinuo letece lezajeve,video se metalan sjaj na radilici,I pod prstom sam osjetio smanjenje mase za mozda trecinu milimetra u odnosu na ivice.On smatra da bi to trebalo ici na obradu,sto se kaze, kada bi se radilo po propisu.Medjutim drugi majstor koji je pogledao radilicu rekao je da sam na vrijeme,odnosno da nije previse ponesena.Posto nije bilo novih stavljeni su dobro ocuvni lezajevi.Usuto je ulje liqui moly 10w-40 za stare motore I aditiv za ulje istog prizvodjaca I promijenjen filter.Zbog visoke cijene obrade radilice,vjerovatno nekoliko stotina eura(polovan motor 150eura),a zdovoljan kako sada radi,ne trosi ulje,pali na okret kljuca-bez gasa,stedljiv,nemam namjeru ulaziti u sve to.Mislim cesce mijenjati ulje,na pola godine I voziti umjereno kao do sada,pa nek traje koliko traje.Sto bi me Vi savjetovali? I jos jedno pitanje,mogu li bez straha sipati bezolovno 98 gorivo? Puno zdravlja I nastavite kao do sada, s postovanjem pozdrav iz Podgorice!
ODGOVOR:Istrosenje rukavaca radilice i lezajeva radilice je ozbiljan nedostatak na motoru. Razlog tome je sto navedeni kvar ne mozete obaviti niti brzo niti jeftino. Za takav popravak su potrebni uvjeti , vrijeme, novcana sredstva. Zato je najbolje to raditi planirano kada Vama to odgovara i u Vasem mjestu. Sadasnje stanje je takvo da se Vi mozete voziti u blizini Vaseg mjesta pa ako se sto dogodi vozilo nije tesko dovuci do Vaseg servisera. Medutim treba imati na umu cinjenicu da takvo vozilo nije sigurno za duzi put jer moze iznenada otkazati. Na kraju mogu samo reci da se mozete voziti na vlastiti rizik jer i popravke snosite samo Vi a ne majstor koji Vam je rekao da mozete tako voziti i dalje. Mozete koristiti navedeno gorivo.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - TREPERENJE SVJETALA

Datum objave: 25.03.2011 10:15:41
Slika
PITANJE: Imam problem sa treperenjem svjetala i lampica u unutrasnjosti i konzoli. Povremeno se cuje servo pumpa kako radi bez obzira dali volan okrecem ili ne. Promijenio sam senzor servo pumpe ali treperenje svjetala nije proslo i dalje se cuje zujanje servo pumpe. Majstor mi predlaze zamjenu servo pumpe, ali nisam siguran s obzirom da mi je predlozio i zamjenu senzora a nista nije rijeseno. Zanima me da li je uopce u pitanju servo pumpa ili mozda je problem u struji (kablovi, osiguraci), jer svjetla neki put dobro rade tj. ne trepere ?
ODGOVOR:Uzrok moze biti elektricna instalacija i niski napon koji daje alternator. Na elektricnoj instalaciji moguc je pad napona na pojedinim kontaktima , radi toga najcesce dolazi do pojave koju ste i Vi opisali. Neposrednim uvidom na Vasem vozilu mogu dati jednoznacni odgovor i predloziti rjesenje.
na vrh Povratak na vrh

CHRYSLER STRATUS - NEUGODAN MIRIS IZ KLIME

Datum objave: 27.03.2011 23:46:44
Slika
PITANJE:

Postovani g. Meic, imam problem s ventilacijom ili klimom u autu. O cemo se radi. Zivim u Zagrebu i imam Chrysler Stratus 2,0 LE 1999 god. Prilikom paljenja auta i ukljucivanja bilo klime ili ventilacije (hladno ili toplo) osjeti se neugodan miris. Poslije izvjesnog vremena on nestane, ali to ukazuje da nesto nije u redu. Mislim da sam klimu servisirao prije 2 god, cak je ciscena i ventilacija mislim isto prije 2 god. Ali i nakon tih radnji i dalje se osjecao taj miris, ali doduse zanemarljivo. S vremenom je postao intezivniji, da bi sad dosao u situaciju da pri ukljucivanju bilo cega drzim otvoren prozor. Receno mi je da moj auto nema filtere, te me zanima sto bi to moglo biti i dali ste Vi u mogucnosti to otkloniti.

ODGOVOR:

Neugodan miris koji ste primjetili nastaje radi vlage i necistoca koje se kumuliraju na isparivacu kilma uredaja. Navedeno stanje pogoduje stvaranju bakterija ( legionela ) koje su stetne za zdravlje. Razlog tome je neredovito ciscenje i dezinfekcija ventilacijskih kanala i isparivaca. Ovo ciscenje treba raditi jednom godisnje u cilju preventivnog odrzavanja sustava . U slucaju kada je navedeni sustav jako necist i zapusten, postupak ciscenja i dezinfekcije treba ponoviti vise puta. U ekstremnim slucajevima cak je potrebno zamijeniti kompletan isparivac jer visekratno ciscenje ne daje zeljeni rezultat. U ovom slucaju vrijedi pokusati nekoliko puta ocistiti sustav ventilacije i istu radnju opet ponoviti nakon kraceg vremena. Ako zelite dogovoriti termin, javite se telefonom.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - ČOK

Datum objave: 21.03.2011 19:09:16
Slika
PITANJE: Posjedujem Ford Fiestu 97 g, 1,8 D . Kod jutarnjeg pokretanja javlja se problem da motor se nece pokrenuti (vergla) ali se ne pokrece,koliko sam primjetio tzv cok ne reagira odnosno sajlica je otpustena tek nakon sto se rucno sajlica od coka dovede u ispravni polozaj tj. napne se motor se pokrene.Molim savjet te pojasnjenje na koji nacin tzv cok odraduje i koliko stoji taj elemenat u trgovini i da li postoji mogucnost da isti sklop samostalno zamijenim.
ODGOVOR:Kada je motor i mehanika motora u potpuno ispravnom stanju tada motor moze upaliti i bez uredaja za hladni start ( cok ). U slucaju kada je kompresija nesto slabija, kada su losije dize, kada je stanje akumulatora i elektropokretaca slabije, tada uredaj za hladni start , grijaci i visokotlacna pumpa moraju biti u potpuno ispravnom stanju. Uredaj za hladni start se aktivira pomocu temperaturne sonde koja je u kontaktu s rashladnom tekucinom. Navedenu sondu mozete nabaviti u svakoj trgovini FORD ili u ovlastenim skladistima dijelova FORD. Ne sumnjam u Vase sposobnosti u vezi zamjene navedenog dijela. Cijenu navedenog dijela cete saznati kada navedete tip vozila, godinu proizvodnje i broj sasije.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - PRINCIP RADA SERVA

Datum objave: 21.03.2011 12:02:47
Slika
PITANJE: Ja bih vas molio da objasnite princip rada serva i letve volana ovog modela.Vidio sam da ima el.sevo pumpu iznad ljevog kotaca sa rezervoarom ulja, Mene zanima dal je taj motor pumpe stalno pod naponom cim se motor startai ili snjim upravlja neki senzor da se on pali prilikom zakretanja volana ili je hidraulicki nesto rijeseno na samoj letvi a motoric pumpe uvijek radi.Uvijek zahvalan.
ODGOVOR:Sklop servo volana se sastoji od elektromotora, hidraulicke pumpe, mehanickog prijenosa . Na motor dolazi stalna struja cim se upali kontakt ili starta motor. Elketromotor pokrece hidraulicku pumpu koja stvara radni tlak za pokretanje mehanike servo volana. Na taj nacin je servo uredaj volana uvijek spreman za asistenciju prilikom okretanja upravljackog mehanizma. Prilikom okretanja u jednu stranu otvara se ventil za propustanje ulja a prilikom okretanja u drugu stranu prijasnji ventil se zatvara a otvara se drugi ventil za pomoc pri okretanju u suprotnu stranu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC - NESTAJANJE RASHLADNE TEKUĆINE

Datum objave: 27.03.2011 23:55:14
Slika
PITANJE:

Postovani, posjedujem Renault Scenic 2 , 1.9 dci '04 godiste te 200000 km. Nedavno je radjen redovan servis na kojem je mijenjan zupcasti remen i vodena pumpa te izmjena antifriza tj rashladne tekucine (+ ulje filter pregled vozila i standarne provjere vozila) .Dan poslije servisa kako imam naviku s vremena na vrijeme pregledati auto razina rashladne tekucine je bila u redu no nakon 4 dana slucajno pregledam razinu tekucine i posuda gotovo da je prazna. Ulio sam dest. vodu cca. 1 litra i pokrenuo motor te se uredno vozio s autom i nije bilo nikakvih problema niti pregrijavanja (nije bilo ni do tad).Auto je servisirano u ovlastenom Renault servisu gdje sam dobio odgovor da se to moze desiti ako zaostane zraka ili cega vec u sistemu ali da svejedno pratim stanje a ako bude problema da dodem u servis.Obzirom da mi je situacija malo neobicna molio bih Vas za misljenje o eventualnom problemu a i osobno smatram da nakon takvog servisa ne bih trebao bas svako malo zavirivati pod haubu...S autom do sad nije bilo vecih problema niti kvarova.

ODGOVOR:

Rashladna tekucina iz motora moze nestajati na nekoliko nacina i to: curenjem koje se vidi, curenjem koje se ne vidi. Najlakse je rijesiti vidljivo curenje. Navidljivo curenje se moze dogadati na pojedinim spojevima, brtvama, cijevima, hladnjaku, radijatoru grijaca. Curenje se ne mora vidjeti jer tekucina nakon curenja odmah isparava. Drugo nevidljivo nestajanje se moze dogadati kroz motor a uzroci su brtva glave ili glava motora. U ovom slucaju svaki servis koji drzi do svog ugleda ce znati otkriti uzrok curenja i predloziti rjesenje.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - CRNI DIM

Datum objave: 20.03.2011 00:12:19
Slika
PITANJE: Postovani majstore!!! Muku mucim sa lagunom 1.9dci 2002god. Imao sam problem, najprije se culo lupkanje u ( getribi,motoru) i bacao je veliku kolicinu crnoga dima.Obisao sam podosta majstora izmedu ostalog i ovlasteni auto servis“ Roca“ u ZG gdje su mi rekli da je u pitanju alternator i naravno ga zamjenili I masno naplatili 6.400kn da bi se ispostavilo da to uopce nije problem. Razocaran u njhovu kvalitetu rada otisao sam kod drugog servisera koji je dao diagnozu da je u pitanju nesto u getribi. Rastavio je getribu i rekao da moram zamjeniti sljedece:zamasnjak,korpu,lamelu i potisni lezaj. Kada je i to sve promjenjno,sto me je kostalo takodjer vecu sumu novca cca 13.000kn ispostavilo se da ni to nije problem.U motoru se i dalje culo lupkanje i bacao crni di kao do tada.Poslje tog zahvata majstor mi je rekao da odvezem auto kod nekog drugog da On nezna sta bi moglo biti. Bio sam prisiljen odvesti auto u drugu mehanicku radnju gdje bi mi nakon pregleda vozila rekli da je upitanju turbina. Istina je da su loparice i osovina na turbini bili istroseni i stavljena je nova turbina. Medutim i dalje se culo lupkanje i dalje je bacao veliku kolicinu crnog dima. Da skratim, predlozeno mi je da raskopaju motor jer nakon toliko ulozenog novca nema smisla da sad odustanem. Na motoru je raden sljedeci zahvat: specijala radilice+ svi lezajevi novi, reparacija glave (naravno novi ventili itd.) novi grijaci, novi ulosci diza,svi moguci filteri, brtvila itd.Auto sam preuzeo i lupkanje je nestalo ali i dalje baca puno crnog dima i sad na kraju balade pali mi se u voznji kontrolna lampica od grijaca i auto mi ode u (safe mod) i kada se upali kontrolna lampica od grijaca prestane bacati crni dim, ujedno auto ostane bez snage. Kada auto ugasim i ponovo upalim lampica od grijaca se ugasi dobije ponovo snagu i naravno baca puno crnog dima. Ponovo sam otisao u servis“Roca“ na kompjutorsku diagnostiku i rekli su mi da neznaju sta je. Molim vas pomozite sa savjetom jer sam vec bankrotirao i polako sam i sam PROLUPAO!!!!!!!!!!!!!!
ODGOVOR:Najprije, zao mi je sto ste imali i imate toliko problema i troskova oko Vasega vozila. Ovom prilikom cu Vam dati objasnjenje radi kojega se pojavljuje crni dim , pali se kontrolna lampica motora, motor nema snage. Sve navedeno je povezano a lampica se pali jer postoji greska/greske u sustav elektronske dobave goriva i regulacije motora. Moguce greske su : EGR ventil, MAF senzor, dize, tlak turbine, Wastegate ventil turbine, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, FRP senzor, solenoidni ventil za tlak goriva, APP senzor, VT pumpa, Ispusni sustav, ECU centrala. Kao sto vidite ima puno mogucih uzroka . Potrebno je ispitati sve komponente koje sam naveo u cilju defektiranja kvara. Nakon toga se moze predloziti rjesenje.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 416 - BRTVA JE ZA JEDNOKRATNU UPOTREBU

Datum objave: 27.03.2011 23:20:20
Slika
PITANJE:

Molim Vas za cijenjeni odgovor,mada sam vidio nekoliko slicnih medu ostalim odgovorima na vasem sajtu.Naime imam ROVER 416 benzinac 1,6. Iskren da budem posjeta nekim privatnim automehanicarima lici pomalo na nedovrsen posao tj.predstavu koja nema kraja.(Svako pri tom uzme svoju mjeru tj.ne zaboravi naplatu).Imam problem sa pregrijavanjem rashladne tecnosti koja se jako brzo gubi u velikim kolicunama.Zamjenjeni su: vodena pumpa,remenovi,spaneri,termostat (uzet Fordov ekvivalentan),termoprekidac-senzor temperature i nova gumica-brtva na cepu rezervoara rashladne tekucine:Pregledani svi cjevovodi i radijator,OK.Kod voznje nema problema ali na uzbrdici i kod rada u mjestu,nivo vode u rezervoaru se podize vidno i kad vec dode do vrha curi ili ne curi ovisno koliko sam dolio vode,tada se ukljucuje ventilator i nakon neki 20-30-ak sekundi hladi tekucinu i obara vidno nivo tecnosti.Primjetio sam da na hladnom motoru voda istice na usisnoj grani (eto ja postao mehanicar,dobro zavucete glavu u motor i jasno se vidi) ,a tu istu granu je skidao mehanicar da bi pristupio termostatu,kada je i vratio staru brtvu-dihtung. Ja sam porucio ovaj dihtung i novi cep (za Rover ovdje bas nema dijelova).Dali sam rijesio problem ili moze biti jos nesto u pitanju?

ODGOVOR:

Svaka brtva na motoru je za jednokratnu upotrebu. To znaci da se ista brtva ne koristi dva puta makar se zahvat radi unutar jednog dana. Kada je rashladni sustav u pitanju nikakvog curenja rashladne tekucine ne smije biti. Vazno je da znate i slijedece da cep ekspanzione posude nije samo cep nego i sigurnosni ventil . Isti propusta rashladnu tekucinu kada tlak u rashladnom sustavu postane veci od 1,35 bara. Navedeni cep moze propustati tekucinu kada je neispravan navedeni ventil u samom cepu ili kada je tlak u sustavu veci od dozvoljenog a povecani tlak ukazuje na probijanje kompresije u rashladni sustav.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - ADITIV ZA ČIŠĆENJE DIZA

Datum objave: 27.03.2011 23:56:43
Slika
PITANJE:

Hvala vam puno na odgovorima i na vasem zalaganju da svima koji se jave putem maila odgovorite i date instrukcije kako da sami rijese probleme... Zao mi je sto nisam blize i sto ne mogu da dovezem auto vama i da mi vi tako strucni i profesionalni odrzavate auto... A sad jos jedno pitanje - Jedan mi je majstor rekao da kad budem mijenjao filter nafte na fiat bravo td100 da filter napunim uljem i da ga namontiram, upalim auto i pustim da radi, da cu tako podmazati pumpu, ocistiti dizne, da ce mu se utisati rad i td... Dali je to pametno uraditi???

ODGOVOR:

U filter goriva nemojte stavljati nikakvo ulje nego cisto gorivo. Dodatak za ciscenje diza mozete staviti u rezervoar za gorivo. Za to mozete koristiti aditive koji se bas upotrebljavaju za tu svrhu.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRZAJI MOTORA I CRNI DIM

Datum objave: 21.03.2011 01:37:12
Slika
PITANJE: Postovani, zaista je vasa stranica za svaku pohvalu! Pretrazivala sam internet i ni na sta slicno nisam naisla pa vam se unaprijed zahvaljujem na izdvojenom vremenu za moje pitanje. Posjedujem Renault Megane 2006.god 1.9 dizel. Prije nekog vremena primjetila sam kod povecanog napora (veca uzbrdica ili naglo ubrzanje) lagane trzaje motora (kao da ne povuce odmah), a zatim i pojavu crnog dima. U servisu gdje sam odvezla auto, nakon objasnjenja pitali su da li se pali ikakva lampica i rekli da je mozda u pitanju turbina. Nikakva lampica upozorenja se ne pali, a nakon testiranja auta (u pitanju je ovlasteni renaultov servis) rekli su da ne bi trebalo biti do motora. Zakljucak je bio da je u pitanju zacepljeni ispusni sustav, koji su oni skinuli i ocistili i rekli da bi trebalo biti sve u redu. Medjutim, problem i dalje postoji, u pocetku malo manje nego prije, ali sad opet primjecujem dim pri jacem dodavanju gasa i uzbrdici, kao i trzaje.Zanima me vase misljenje, da li mozda moze biti do necistog goriva? Automobil se redovito servisira, pri kupovini je bio presao 140000km (veliki servis je radjen pri 123000), imao je urednu servisnu knjigu, do sada je presao 165000km - a vise vlasnika automobila u mom mjestu se tuzilo na probleme s automobilom koje su posljedica loseg goriva.Mozete li molim vas pretpostaviti sto bi moglo biti u pitanju i uputiti me sto dalje da radim?
ODGOVOR:Na pojavu crnog dima , gubitak snage i trzanje u voznji mogu utjecati mnogi faktori. Najcesci uzroci su : filter zraka, suzenje usisnih kanala, EGR ventil, dize, Wastegate ventil turbine, turbina, ECT senzor, senzor tlaka goriva, APP senzor, VT pumpa, ispusni sustav, ECU centrala, MAP senzor, i drugo. Uloga servisa je da detaljno i strucno pregleda motor, obavi sva potrebna ispitivanja, otkrije kvar, predlozi rjesenje, navede cijenu popravka. Vi niste dobili takvu uslugu i zato je problem prisutan i dalje. U ovom slucaju ne bih rekao da je uzrok gorivo. Jedino sto mogu predloziti je da obavite pregled motora i dijagnostiku kakvu sam i naveo. Nakon toga ni rezultat nece izostati.
na vrh Povratak na vrh