Danas je: 20.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XANTIA - ODZRAČIVANJE

Datum objave: 19.03.2011 00:31:40
Slika
PITANJE: Vozim naslovnu Xantiu, te sam na nekoliko mjesta ( hidro pumpa, centralni ventil, letva volana ) primijetio curenje LHM ulja. Zanima me da li nakon promjene brtvi na navedenim mjestima i ponovnog ulijevanja LHM-a u sistem treba izvršiti odzra?ivanje sustava i na koji na?in? Da li se radi klasi?no na ko?ionim ?eljustima ili postoji neki drugi sustav? Tako?er Vas molim, da li pojava zraka u cjelokupnom hidrauli?nom sustavu može utjecati na tvrdo?u ko?nice i servo volana?
ODGOVOR:Mjesto za odzra?ivanje nalazi se na hidrauli?kom razvodniku na motoru s prednje strane ispod. Mjesto ?ete lako prepoznati jer do njega vode cijevni vodovi hidraulj?nog sustsva. Može postojati još jedno mjesto kod pete kugle. Odzra?ivanje radite dok motor radi. Nakon toga stavite regulator nivoa u maksimalni položaj a po završetku odzra?ivana dopunite ulje i vratite regulator za nivo u normalni položaj.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 19.03.2011 00:29:46
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu, Nakon procitanih svih savjeta na Vasoj stranici koja je stvarno super i stvarno moze puno pomoci. Mene zanima sljedece, nakon 2 mjesece hodanja oko majstora i slusanja da je auto u super stanju i da je sve ok, mene muci jos uvijek isti problem. A to je da kazaljka temperature motora uvijek prelazi 90 stupnjeva, s tim da je u vecini slucajeva na 100 tj prvoj sljedecoj crtici. Znaci nema veze dal se vozi po ravnom, uzbrdici, otvorenoj cesti ili auto stoji u mjestu. Jedino temperatura dode na 80 kad se vozim po nizbrdici. U servisu napominjem da je temperatura prije uvijek bila na 80 i po ljetu i po zimi, ukratko uvijek. Provjeren je termostat s nekim instrumentom ali nije skidan, provjeren je antifriz, nigdje ne pusta, ne gubi vodu, kiler nije zaprljan izvana. Sta bi moglo jos biti? Sta dalje da radim?
ODGOVOR:U ovom slucaju mogu postojati dva moguca stanja . Prvo stanje je da je temperatura motora normalna a instrument za temperaturu pokazuje vecu temperaturu od stvarne. U ovom slucaju neispravan je indikator temperature, instrument za temperaturu, pad napona na pojedinim konektorima. U drugom slucaju stvarno moze biti povisena temperatura motora kao sto i vi ocitavate na instrumentu. Uzroci u ovom slucaju su : termostat, hladnjak ( necistoca izvana ili iznutra ), cijevi rashladnog sustava, pumpa za vodu, tlak veci od dozvoljenog u rashladnom sustavu. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - PODEŠAVANJE VENTILA

Datum objave: 06.08.2010 11:06:00
Slika
PITANJE: Poštovani, imam problem sa trzanjem. Trzanje u 1. i 2. brzini dešava se iskljucivo ljeti kod velikih vrucina i to nakon što je auto odstajao 15 min nakon vožnje (npr kupovina). Kod izlaska sa parkirališta (obicno trgovine) desi s nekoliko trzaja-skakanja i onda do trzaja tog tipa više ne dolazi. Kod vožnje u ostalim uvjetima dešava se odredeni trzaj (puno manjeg intenziteta nego kod prije opisanog slucaja) kod davanja i otpuštanja gasa pa onda moram dosta pažljivo otpštati kuplung kako bi vožnja bila što bliže normalnoj, ali opet se osjeti da to nije to. Zamijenio sam kuplung set, svjecice, filtere, prelemio main relay (buduci da kod vrucine nekada nije upalio iz prve), zamijenio donje nosace motora (bili ošteceni). Do sada sam još zamijenio i hladnjak buduci da se auto znao grijati kod velikih vrucina pri veci brzinama (curio je pa je vjerojatno bio zacepljen od kamenca), a možda je bitna i informacija da auto ima 240000 km i da je imao montiranu kuku kojom je prijašnji vlasnik znao voziti camac-brodic na Rijeckom podrucju. Ventili nisu štelani 40000 km, pa me zanima koje su posljedice neredovitog šteljanja ventila
ODGOVOR:Posljedice nepodešavanja ventila je potencijalna opasnost da pregori jedan ili više ventila. Kod ovoga motora može doci do sudara klipova i ventila kada zupcasti remen preskoci ili kada pukne. Uzimajuci u obzir sve informacije koje ste naveli potrebno je napraviti kompletnu dijagnostiku motora ( mehanicki sustav , sustav paljenja, sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, ispušni sustav ). Sve komponente pojedinih sustava traba pojedinacni ispitati i nakon toga neispravne zamijeniti ili doraditi ( ako je to moguce ). Provjerite najprije mehanicki sustav motora a nakon toga sustav elektronskog ubrizgavanja. Nakon dobro obavljenog posla znati cete sve neispravnosti i cijenu popravka.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - MUKE SA SERVISERIMA

Datum objave: 05.08.2010 22:52:00
Slika
PITANJE: Imam focusa 1.6 iz 2007. kojem je odmah ugraden plin.
na autu se nedavno upalila lampica motora, cuje se glasnije (ko da dizela vozim), poskakuje i "nema snage" kad se upali i krece - u bilo koje doba - topao ili hladan...
iz prvog servisa su mi javili da su podlošci ventila loše poštelani, da zašto mi to nitko nije rekao kad su mi plin ugradivali, da nemaju dijelove, moraju naruciti, i da ce me to koštati bar 3500 kuna i tjedan dana cekanja.... ja nemam toliko novaca ni vremena. naravno - naplate mi defektažu 1300 nevjerojatnih kuna, jer je ipak sat rada 247kn, a oni su mi ljubazno naplatili samo 5 sati.
dogovorim se kod drugog servisera, da dodem za par dana, ali auto drugo jutro potpuno otkazuje - prilikom svakog kocenja on se gasi. ili noga na gasu ili stojim.
kod drugog servisera - kaže da ventili nisu, dizne nisu, vakum je - pa ipak nije. možda je maf senzor? mogao bi biti maf senzor, ali nije siguran. nema ga u radionici naravno, novi je 1500 kuna, ceka se dva tjedna. ne odgovara mi scenarij da platim nešto što možda uopce nije dio koji mi treba.
iskreno - ja ne mogu kod svakog defektažu toliko placati, a da mi se uopce ne dijagnosticira kvar ili se nagada šta je. auto ne mogu prevesti nikamo, jer - nije u voznom stanju. hitno mi treba taj auto!
šta da radim??
ODGOVOR:Najbolje rješenje je da odaberete servis koji radi na drugim principima. Normalno je da se dijagnostika placa a cijena dijagnostike je dosta niža od navedene. Nakon strucno i profesionalno obavljene dijagnostike tocno se može znati što je neispravno , kolika je cijena neispravnog dijela i kolika je cijena rada. Servis koji drži do svog ugleda nece Vas dovesti u situaciju da zamijeni ispravni dio nego ce tocno znati što je uzrok. Nakon popravka s kojim se Vi trebate složiti vozilo mora biti ispravno a Vi zadovoljni obavljenim poslom. Ovom prilikom ne bih navodio što sve na Vašem vozilu može biti neispravno jer od toga na bi imali koristi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - ZAMJENA SPONE VOLANA

Datum objave: 05.08.2010 22:41:00
Slika
PITANJE: Postovani,
imam jedan za mene veliki problem.vlasnik sam fiat brava 1.6 16v 105ks. vozeci se po cesti naletio sm na odronjeni kamen s prednjim desnim kotacem i potrgao sponu koja se proteze od letve volana do krajnika.buduci da je spona pukla na navoju morao sam kupiti posebno sponu,a posebno krajnik.buduci da se nalazim na god odmoru na otoku, ovdje nema mehanicara,a bome ni slep sluzbe pa se moram pouzdati u sebe. podigao sam auto u zrak skinuo krajnik,al nikako ne mogu odvojiti sponu sa letve volana. zanima me da li postoji neki osigurac koji drzi da se spona od vibracija ne pocne odserafljivati ili sl. da li ima neka caka kako bih to skinuo.nema bas puno mjesta za manevar sa nekim velikim alatom. bio bih vam od srca zahvalan kad bi mi poslali bilo kakvu informaciju.
ODGOVOR:Sponu volana možete demontirati na slijedeci nacin : skinite zaštitnu mandetu na volanu, okrenite volan u stranu kako bi zubna letva izišla maksimalno u stranu koja Vam odgovara. Odgovarajucim kljucem ili alatom držite zubnu letvu ( pazite da na oštetite letvu ), drugim odgovatajucim kljucem otpustite maticu koja fiksira sponu za zubnu letvu. Prilikom montaže druge spone na navoj nove spone potrebno je staviti kemijski osigurac ( sredstvo koje služi za osiguranje od odvrtanja, ima ga u svakom ducanu autodijelova ).
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PROLUPAO MOTOR

Datum objave: 28.03.2011 00:26:42
Slika
PITANJE:

Imam citroen xantiu 2.0 hdi 110 ks koji je pri brzini od 140km/h prolupao dok sam vozio auto cestom prema Zagrebu.Motor je radio na oko 2800-2850 o/min kad je samo odjednom poceo ciklicno da lupa, a onda sam na retovizoru primetio da kulja dim iz auspuha.Stao sam nakon 200-300 m, motor se nije sam ugasio vec sam ga ja iskljucio.Izbacio je i sipku za merenje ulja, a verovatno i deo ulja.Auto je presao oko 130.000 km(ako nisu vracali brojcanik).Mozete li mi na osnovu ovih podataka reci sta se dogodilo.

ODGOVOR:

U kriticnom momentu došlo je do oštecenja jednog ili više klipova, nakon toga je došlo do probijanja kompresije u karter i izbacivanja ulja na odušak od ulja. Druga mogucnost je da je došlo do oštecenje ležaja radilice, havarije klipnjace, lupanja u motoru, oštecenja radilice i klipnjace .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - NAPRAVITI TEST PROPUŠTANJA CILINDARA

Datum objave: 05.08.2010 22:28:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosp. Meic kao prvo da vam zahvalim na vašoj stranici gdje mi vozaci cesto nademo pomoc. Molio bih vas za strucno mišljenje u vezi moga automobila. Rado bih navratio do vas ali sam iz okolice Sl. Broda. Posjedujem Audi A4 1996. god. 1.6 benzin 74 kw. Prešao sam 400 000 km i nikad nije stao na cesti. Htjeo sam urediti glavu motora jer se malo cuju podizaci ventila. Mjerio sam kompresiu koja je:
-1. klip-12.5 bara
-2. klip-9 bara
-3. klip-13 bara
-4. klip-9.5 bara
Potrošnja ulja je 3.5 dcl na 1000 km i primjetio sam da pomalo kaplje na semeringu radilice u zvonu mjenjaca. Molio bih vas za vaše mišljenje dali bi trebalo uredivati cijeli motor ili bi pomogla samo zamjena karika i koliko bi to od prilike koštalo. U nedoumici sam šta da radim jer svaki majstor ima svoju pricu. pošto sam cesto pronašao pomoc u vašim odgovorima na pitanja drugima, volio bih cuti vaš savjet. Nisam baš laik što se tice mehanike tako da ce te mi puno pomoci sa vašim strucnim mišljenjem. Pozdrav iz Sl. Broda i puno hvala.
ODGOVOR:Prije bilo kakvih radova treba napraviti test motora ( propuštanje cilindara ) . Takav test može dati odgovor koliko u % postocima postoji propuštanje u karter a koliko na ventile. Ako je vecina propuštanje na ventile tada treba obaviti samo uredenje glave motora ( ventili , vodilice ) i svakao riješiti curenje ulja na pojedine semeringe i brtve.
Ukoliko je vecina propuštanja u karter tada treba obaviti generalni popravak motora. Zamjena klipnih prstena nece dati rezultat jer motor ima puno kilometara .
na vrh Povratak na vrh

YUGO-45 - KOJE GORIVO?

Datum objave: 05.08.2010 22:21:00
Slika
PITANJE: Naime, zanima me koje gorivo da sipam u svoje auto? Radi se o autu Yugo 45 , koje je dosad išao ne super 98.Pošto više nema ( olovnog ) benzina, nego samo bezolovni, da li taj benzin uništava vodilice ventila.
Neko kaže, da se može sipati bezolovni, neko da ne može, pa ne znam šta je prava istina.Auto je 1992 godište, ocuvan je , nije puno vožen i cijeli je rat bio garažiran, a i uspomena mi je na pokjnog oca, pa mi ga je žao prodati. Da li moram dodavati neke aditive u gorivo, i da li se može voziti na euro 95 ili euro 98?Puno pozdrava iz Bihaca, i unaprijed vam se zahvaljujem na odgovoru.
ODGOVOR:Ako koristite bezolovni benzin možete u benzin stavljati aditiv koji je nadomjestak za olovo koje je bilo u prijašnjem benzinu. Aditiva ima na svakoj boljoj benzinskoj pumpi .
Ukoliko ne stavljate taj aditiv tada svakih 20.000 km obavite podešavanje ventila. Možete voziti na euro 98 i na euro 95. Ako vozite na euro 95, po potrebi podesite kut predpaljenja radi detonacija u motoru.
na vrh Povratak na vrh

BMW 530 - KLIMA MALO RADI,MALO NE RADI

Datum objave: 05.08.2010 22:18:00
Slika
PITANJE: Imam BMW 530 D iz 1999.god.Prije nekog vremena sam uocio da klima malo radi pa malo ne radi (automatska klima) .Mehanicar kod kojeg inace servisiram auto mi je rekao da je moguce da je otišao otpornik ventilatora klime i ventilator pa vas pitam ako je to tako kako je moguce da klima ponekad radi tj.uredno hladi a nekad ne tj.da se slikovito izrazim ,ne daje nikakve znakove života.Da li je u pitanju samo plin buduci da možda više od dvije godine nije punjen i servisiran !?
ODGOVOR:Ventilator u kabini treba raditi neovisno o sustavu klime. Sustav klime ne može raditi ako je neispravan ventilator u kabini. Na Vašem vozilu sustavom hladenja , sustavom grijanja i ventilatorom upravlja racunalo. Najprije treba provjeriti ima li dovoljno rashladnog plina u sustavu klime. Ako nedostaje više od 25% plina tada sustav povremeno ne radi ili uopce ne radi. Nakon punjenja s rashladnim plinom ( tocno odgovarajuca kolicina ) može se obaviti dijagnostika sustava hladenje –grijanje . Vaše vozilo ima mogucnost dijagnostike pomocu servisnog informatickog ( racunalnog ) sustava. Na kraju po potrebi treba obaviti i pojedinacno ispitivanje komponenata sustava.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 - ZATEZANJE VIJAKA GLAVE MOTORA??

Datum objave: 05.08.2010 22:13:00
Slika
PITANJE: prvo veliki pozdrav za vas najbolji ste
potreban mi je jedan savet vozim volvo s40 td 1997 ubacio sam nov motor i menjac koji su u garanciji ali mi je otisla pumpa za vodu i nov motor se jako pregrejao i otiso je dihtung glave uzas motor je majstor otvorijo i zamenijo karike dihtung letece lezajeve i izbrusijo glavu stavio novu vodenu pumpu i to sve zatvorijo reko mi je za 2000hiljade kilometara da dodjem da mi dotegne glavu motor i menjac sada rade idealno ali mene zanima to sto je meni majstor rekao da auto vozim polako dok to nelegne ja auto vozim ispod dve hiljade obrtaja vec 1500km neprelazim 90 zanima me koliko jos kilometara treba da predjem da bi taj motor mogo malo da se stisne
ODGOVOR:Prilikom svake demontaže glave motora koriste s novi vijci za glavu motora. Vijci glave se stežu po tocno odredenim uputama koje treba znati svaki strucni radnik koji se bavi takvim poslovima. Ako su vijci glave novi ( a trebaju biti ) i ako su zategnuti na tocno propisani nacin (a trebaju biti ) , tada se vijci glave više ne zatežu jer za to nema potrebe. Dakle nikakvo nalijeganje se naknadno ne dogada . Nakon što ste prošli 1.000 km , možete voziti i brže . Povremeno možete ubrzavati i na maksimalnu brzinu ( kratkotrajno ).
na vrh Povratak na vrh

NISSAN X-TRAIL - UGRAĐENA NOVA TURBINA

Datum objave: 04.08.2010 22:04:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Nissanon X-trailom 2,2dci, 136 ks, 2004. god. Na 87000 km puklo je krilce turbine srecom na ispušnom kraju turbine. Kako je odlomljeni dio razbio sva ostala krilca i krilca variabile nije mi preostalo ništa drugo nego kupnja nove turbine jer bi popravak koštao kao i nova. Nova Garrett turbina GT 1849 V (kao i stara) je montirana, auto upaljen i nitko sretniji od mene jer napokon opet imam auto u voznom stanju nakon 10 dana koliko je trebalo da iz Nissan Švicarska dode turbina. No eto problem !!!
Auto do 2300 okretaja kao da je mrtav a onda najednom poludi i puca od snage. Sa starom turbinom auto je od 1500 okretaja pa nadalje ravnomjerno ubrzavao i vukao a sada ako padne ispod 2000 okretaja nema šanse da ubrza ma koliko se stiskao gas. U tom slucaju pomaže jedino šaltanje u nižu brzinu, rastezanje u više okretaje pa šaltanje u višu brzinu. Kako nisam naucen na takav stil vožnje pogotovo zbog povecane potrošnje molim vas za savjet. Da li može biti razlog i u neispravnom intercooleru ?
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli moguci uzroci su : elektro-pneumatski ventil za regulaciju tlaka turbine, WasteGate ventil za rasterecenje turbine, propuštanje na tlacnoj strani turbine i to od same turbine do usisnog kolektora ( može i na intercooleru ), VAF senzor, nešto netipicno . Pojedinacnim ispitivanjem sigurno se može otkriti uzrok i isti otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 04.08.2010 21:06:00
Slika
PITANJE: postovani gospodine meic, imam problem sa golfom 2 1,6 benzin ubacio sam glavu motora sa hidraulicnim ventilima, i cuje mi se u njoj nesto klepece isto ko daje podizac ventila a metno sam sve nove podizace i isto se cuje, kad ga upalim cuje se puno hlupa, a kada se zagrije cuje se ali manje i neznma sta bi moglo da bude, jer na ovom prijasnjem motoru se nije cula nista stajala je oko godinu dana, jer je glava od 1,8 dali je do velicine klipnjace ili kompresije posto su klipnjace manje u 1,8 do 1,6 za pola centa dali to igra ulogu ili je nesto drugo, ako mi mozete pomoci u cemu je greska da ne vracam onu glavu sa obicnim ventilima
ODGOVOR:Lupanje iz motora se može pojavljivati radi više razloga i to radi slijedecih faktora : brtva glave, klipnjace, neodgovarajuca glava motora, bregasta osovina, ventili . Iz vašega opisa nije jasno što ste sve radili na motoru. Ne može se samo tako na osnovu grube procjene uzeti sklop ili dio s jednog motora i ugraditi na drugi . Provjerite još fazu motora, kut predpaljenja, izmjerite tlak ulja u motoru.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - ABS, ESP

Datum objave: 04.08.2010 20:10:00
Slika
PITANJE: radi se o jednoj okladi pa Vas molim da odgovorite na neka pitanja da vidimo tko je od nas koji smo se kladili u pravu.
1. Prijatelj ima Renault Scenic 2005. godište i rekao je da ABS koci samo prednje kotace a zadnjima da ne upravlja ABS jeli to istina?
2. Da li rucna kocnica kod njega koci sva 4 kotaca?
3. Da li ESP djeluje kod novijih automobila poput Citroena C4 VTS preko ABS-a i kod zanošenja i kod proklizavanja pri pokretanju.
ODGOVOR:ABS sustav se uvijek ugraduje na sva cetiri kotaca. Rucna kocnica uvijek dijeluje samo na dva kotaca i to u vecini slucajeva na zadnje kotace. ESP uvijek radi u kombinaciji s ABS sustavom.
na vrh Povratak na vrh

BMW 330 CD - FREON R 134 a

Datum objave: 04.08.2010 19:34:00
Slika
PITANJE: Poštovani,neki dan sam se vozio kod prijatelja u BMW-u 330 cd, 2004. godina i primjetio sam da klima toliko dobro hladi da se stvorio kondenzat na otvorima kroz koje puše zrak. Pitao sam ga kako to buduci da mojem Citroenu C4 90 KS, 1.4i 2007. godina treba dugo i da pocne hladiti i ne hladi niti upola kao njegov. Rekao je da su mu u nekom servisu ulili bolji plin za hladenje, da je samo to razlog. Zanima me postoji li bolji plin i jesu li sve klime iste ili njegov auto ima jacu klimu pošto ima jacu mašinu.
ODGOVOR:Kondenzat na ventilacijskim kanalima se ne smije stvarati . Ako se to ipak dogada razolg nije ucinkovitost klima uredaja u smislu efekta hladenja nego zacepljenje odvodnih kanala za kondenzat. Ne postoji bolji ili lošiji rashladni plin, postoji smo odgovarajuci plin koji se koristi u svim vozilima a to je freon R 134 a . Postoji i razlika u pojedinim klima uredajima (automatski sustav , poluautomatski sustav, manuelni sustav ). Najbolji sustav je automatski jer postiže najbolji ucinak hladenja, sustavom upravlja racunalo.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-3 - ZBRKA SA SVJETLIMA

Datum objave: 04.08.2010 19:29:00
Slika
PITANJE: Vlasnica sam c3, svijetla ne palim vec se ona sama upale dok zapalim automobil,tako se i gase, al kad ih upalim na rucici od volana normalno i lampica da svijetla rade, ona se ugase, te se pokazuje, svijetlo za airbag suvozaca i tak nešto se dogada da posisa akomulatoru svu struju ,te auto nece zapalit dok ga ne spojim sa drugim autom na kablove i kleme.
Helpp, molim Vas. Nadam se da to nije skup popravak jer ako nije doooolazim, u protivnom sam ocajna.
ODGOVOR:Sve što ste naveli ne mora biti skupo. Bitno je utvrditi što je neispravno i koji potrošac troši struju iz akumulatora. Nakon detaljnog ispitivanja elektricnog sustava možemo dati prijedlog rješenja i tocnu cijenu popravka. Nakon toga uz Vašu suglasnost možemo i otkloniti kvar. Ako želite javite se pa cemo najprije pregledati Vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W124 - PROBLEMI SA GRIJANJEM

Datum objave: 04.08.2010 19:11:00
Slika
PITANJE: Poštovani,pratim vaš trud vec duže vrijeme i prilicno sam iznenaden vašom voljom da nam pomognete besplatnim ( kada više ništa nije besplatno) savjetima i odgovorima na naša pitanja. Vidim iz priloženih pitanja da vam ovakvi komentari nisu strani ali sam pobornik ideje da hvaliti nikada nije suvišno.
Da vam ne oduzimam previše vremena preci cu na stvar. Dakle, posjedujem Mercedes W124 200D iz 1987 godine, automobil je mehanicki u izvrsnom stanju, redovno je održavan i u pravilu problema nema bez obzira na pozamašnu kilometražu (350000+). Problem koji me muci zadnjih godinu i pol dana je slijedeci, u biti malo je kompleksniji pa cu probati iznjeti kronološki sve što se dogadalo kako bi vam olakšao dijagnozu.
Naime, prvotno se redovno dogadalo da grijanje radi na maksimumu bez obzira na pložaj regulatora u kabini, primjetio sam da ste u travnju dali odgovor na slicno pitanje pa bih se i na to dovezao. Dakle, nakon što se to pocelo dogadati odvezao sam automobil u jednu autoelektricarsku radionu gdje su mi prvotno rekli da sumnjaju kako je problem u ventile grijaca no nakon pregleda je ustanovljeno da su ispravni a problem je ostao. Kako mi vrag nije dao mira poceo sam se interesirati te sam sa neta skinuo nekakav MB manual ali za bezinske motore te sam citajuci primjetio da je moguci problem na osiguracima jer je na osiguracu 7 izuzetno puno trošila te u slucaju njegova pregaranja grijanje radi konstantno.
Provjerio sam navedini osigurac i stvarno je bio pregoren, zamjenio sam ga i hladenje je radilo normalno. Sve je radilo normalno do slijedeceg jutra kada je nakon prvog paljenja osigurac opet pregorio, opet sam ga zamjenio i prakticno je opet bilo sve uredu do slijedeceg jutra kada je opet pregorio. Opet sam se odvezao do iste radione te im ukazao na izgaranje doticnog osiguraca i ostavio automobil da mi riješe problem, Slijedeci dan su mi rekli da je negdje nešto bilo u "šlusu" da su promjenili i da je sad ok, naravno nije bilo ok i isti sam se dan vratio nazad. Nakon toga su mi stavili osigurac od 30A ( ovaj orginalni je bio 8A ) s obrazloženjem da je previše trošila na jednom osiguracu i da zato pregara. To je funkcioniralo sve do slijedeceg jutra, onda je i ovaj, puno jaci, pregorio. Na kraju su otkrili da je problem termo prekidac kojeg su zamjenili i onda je sve bilo ok.
Moram napomenuti da se ventilator ukljucuje kad treba, bez obzira na sve probleme koje sam imao i nije dolazilo do pregrijavanja motora, bez obzira na vanjske temperature, stajanje u kolonama i sl. E sad, prije desetak dana sam primjetio da mi u vožnji opet grijanje proradi, osigurac je ispravan, to traje neko vrijeme i onda se grijanje samo od sebe iskljuci i dalje je sve normalno. Napominjem da se to ne dogada redovno nego sasvim nasumicno ili bar ja ne primjecujem neke promjene kada se to dogodi.
Eto, nadam se da sam vam približio problem koji me muci i imam još jedno pitanje, isplati li se eventualno promjeniti kompletno ožicenje koje je staro 23 godine jer namjeravam ovaj automobil zadržati dulje vrijeme, polako ga dovesti u top stanje, pocevši od limarije koja pokazuje godine polako, neke promjene u unutrašnjosti ukoliko nadem kvalitetne rabljene obloge vrata, jer se na njima najviše vide godine.
ODGOVOR:Prema Vašem detaljnom opisu mogu djelomicno zakljuciti da je moguce da ventilom grijaca upravlja elektricni aktuator ( motoric ) koji može sam po sebi biti uzrok nekontroliranog ukapcanja grijanja. Isto tako to može biti i mehanicki dio ventila koji fizicki zatvara prolaz vruce vode iz motora u radijator grijaca. Kao zadnji uzrok se može spomenuti pad napona u elektricnoj instalaciji ili na pojedinim mjestima instalacije. Možda bi trajno rješenje bilo ugradnja novog ventila grijaca ili komanda grijaca. Naravno prije toga sve treba detaljno još jednom ispitati. Kompletno ožicenje se može zamijeniti kada za to postoji opravdana potreba ( oštecenje izolacije, dotrajali elektricni vodovi, dotrajali kontakti ).
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - TEŠKO ŠALTANJE BRZINA

Datum objave: 02.08.2010 22:22:00
Slika
PITANJE: Imam focusa 99 g tddi sa prjedenih 220000 km i primjetio sam da prilikom šaltanja brzina teze izlazi iz prve,trece i pete tako i teze ulazi u te brzine,bio sam kod majstora koji kaze da korpa ne odvaja do kraja i da vozim dok brzine budu isle,kako on kaze kvacilo je hidraulicno,o kojem se kvaru tu radi i dali može doci do veceg kvara ako se auto vozi.
ODGOVOR:Spojka ( kvacilo ) nije hidraulicno nego je samo komanda spojke hidraulicna ( glavni i radni cilindar koji pomicu potisni ležaj ). Moguci uzroci su komanda za biranje brzina u kabini , sustav poluga biraca, mehanizam za biranje brzina u mjenjacu. Brzim pregledom detalja na samom vozilu svaki bolji mehanicar ce znati o cemu se radi bez suvišnog filozofiranja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - GUBI VODU

Datum objave: 02.08.2010 22:18:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane 1.6 e coach 66 KW 1996g. Imao sam problem sa gubljenjem vode nigdje nije curila ni na crijevima ni na hladnjaku te sam se odlucio otvoriti motor i promjeniti brtvu glave ali nakon tih radova auto i dalje gubi vodu na 500 KM otprilike 2 dcl.Sad me zanima vaše mišljenje jel ja više nisam normalan.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati a da se ta pojave ne vidi . To se najcešce dogada kada postoji malo curenje na vrucim dijelovima motora ili hladnjaka. Rashladna tekucina prilikom curenja ne ostavlja vidljivi trag nego odmah isparava. Takva mjesta su : pumpa za vodu, termostat, hladnjak, radijator grijaca, pojedine cijevi rashladnog sustava, ostala netipicna mjesta. Za otkriti ovakvu vrstu curenja potrebni su servisni uvjeti, odgovarajuca servisna oprema, strucna osoba.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - UGRADNJA ABS SUSTAVA

Datum objave: 02.08.2010 22:11:00
Slika
PITANJE: Pozdrav,zanima me ako vam nije tesko da mi objasnite,sta je sve potrebno za ugradnju ABS-kocionog sistema,na auto Fiat Punto 1,9D 44KW,2000 godina.Jer imam povoljno da kupim skršenog punta koji ima ABS a ovaj nema.
ODGOVOR:ABS sustav sacinjavaju : upravljacko racunalo ABS-a, hidroagregat, senzori ABS-a na kotacima, elektricna instalacija, nazubljeni vijenci na glavcinama kotaca ( rotofonika ), odgovarajuci mehanicki dijelovi ( najcešce nosaci ) na kojima su pricvršceni senzori i ostali dijelovi sustava, cijevni vodovi, ostali spojni materijali.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVIS KLIME

Datum objave: 31.07.2010 23:13:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa klimom na puntu 1.2 2007 godiste. Naime, klima radi odlicno po gradu medjutim na otvorenom... kompresor se sam ugasi i onda hladi kao ventilator. Ugasim je na par minuta onda opet radi kako treba pa ponovi problem nakon 15ak minuta. Zanima sta to moze biti i da li je to problem ili jednostano neka zastita?? u trenutku gasenja kompresora u kabini je vrelo, tako da 100% nije to zbog dostizanja temperature u kabini.
ODGOVOR:Prema opisu i detaljima koje ste naveli moguce je da u sustavu nema dovoljno rashladnog plina te radi toga dolazi i do povremenog prestanka rada sustava. U ovom slucaju potrebno je obaviti servis klima uredaja (redovni servis se radi svake dvije godine ).
To znaci da treba izvaditi preostali plin iz sustava klime, obaviti kontrolu sustava na propuštanje i ako propuštanja nema obaviti redovni servis. Redovni servis podrazumijeva : zamjenu dehidratora , vakumiranje sustava, stavljanje novog freona, stavljanje ulja za kompresor, stavljanje kontrasta ( po potrebi ). Preporuca se cišcenje i dezinfekcija ventilacijskih kanala . Nakon ovakvog servisa ucinak hladenja je jako dobar a temperatura zraka ne ventilacijskim kanalima treba biti ispod 9°C .
na vrh Povratak na vrh