Danas je: 23.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF III - ZAMJENA ZRACNIH JASTUKA

Datum objave: 26.06.2010 14:16:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da li mi možete objasniti zamjenu zracnih jastuka na golf 3 td tj. koliki je to obim posla te da li mi se to isplati pošto neznam cijenu zracnih jasuka, golf je proizveden 1997g.
ODGOVOR:Pojedine komponente sustava zracnog jastuka nisu jeftine jer se ugraduju originali a zamjenski ne postoje. Moguce neispravnosti su zracni jastuci, pirotehnicki zatezaci pojaseva i pojasevi, spiralni sklop ispod kola upravljaca, upravljacko racunalo zracnog jastuka, elektricna instalacija, ostali netipicni dijelovi. U prvoj fazi se radi dijagnostika sustava, zatim se napravi popis neispravnih komponenata, nakon toga se komponente naruce, nakon narudžbe iste se ugrade u sustav, nakon toga se izbrišu greške iz memorije upravljackog racunala, slijedi završna kontrola i eventualna dorada i sustav bi bio u funkciji. Cijenu pojedinih dijelova možete tocno saznati ako nazovete bilo koje skladište dijelova VW ( ovlašteni distributer ) i navedete broj šasije vozila.
na vrh Povratak na vrh

HONDA PRELUDE - ELEKTRONIKA PALJENJA

Datum objave: 26.06.2010 13:53:00
Slika
PITANJE: Poštovani, imam vozilo Honda prelude 99 god 2.2 Vtec, Molio bih Vas za pomoc oko paljenja. Cistio sam i provjeravao iskru na svjecicama i otvarao te cistio segmente unutar razvodne kape, sve sastavio i probao zapaliti auto i tu nastaje problem, dakle ne želi zapaliti a do tada je. Ponovno sam otvorio kapu i ustanovio da na segmentima nema srebrnog filma i zbog toga narucio novu razvodnu kapu, rotor i kabele i opet nema iskre niti na svjecicama niti direktno na izlazu iz svitka za paljenje. Iz kompjutora na žili od dolaznog konektora kada okrenem kljuc i dam kontakt daje signal 5V a kada okrenem kljuc i želim zapaliti daje isprekidani signal što mislim da je uredu, sada ostaje samo modul Hitachi E12-303 i svitak za paljenje TC-08A ili nešto trece za zamjeniti a ujedno su ispitani svi osiguraci i napon od 12 V do svitka TC-08A je ok. Kako znati što je otišlo i zašto je uopce nema iskre?
ODGOVOR:Sustav paljenja ( elektronika paljenja ) radi na nacin da ulazni napon dolazi iz ECU centrale u primar bobine , nakon toga se u sekundaru bobine inducira visoki napon za svjecice. Kod Vašeg vozila sve to ukljucujuci i magnetske davace impulsa nalazi se unutar razvodne kape i tamo treba tražiti grešku/greške. Ako kvar i neispravnost ne možete prepoznati sa svojim amaterskim znanjem i instrumentima koje imate isti se može lako otkriti pomocu servisnog mototestera.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO GT - BIJELI DIM

Datum objave: 26.06.2010 11:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav, trebala bi mi strucna pomoc, znaci radi se o autu Punto GT, 1995 godina, u zadnje vrijeme poceo mi je auto pri stiskanju punog gasa cupkat i ne potegne,normalno pali i vozi,nakon voznje ostavim ga da radim dimi bijeli dim! tlak ulja po uricama je u redu,turbina po uricama radi, svijetli mi mala crvena lampica na kontrolnoj tabli ,izgleda kao svjecica. Cuo sam puno misljenja i svako je drukcije. Usput na autu je prije 10 000 napravljena polu generalna i dali je moguce da je problem u turbini ,
ODGOVOR:Bijeli dim ( vodena para ili ulje ) ukazuje na neispravno mehanicko stanje motora. Ako je to vodena para onda rashladna tekucina ulazi u cilindar i u vidu izrazito bijelog dima izlazi iz ispušnog sustava. Ako je dim bijelo plave boje i ima miris po motornom ulju to je znak istrošenosti cilindra ili turbine. Na ta dva nacina motorno ulje može doci u cilindar gdje izgara i na ispušni sustav izlazi kao bijelo plavi dim. Kontrolna lampica koju ste spomenuli ukazuje na grešku u sustavu ubrizgavanja goriva ili u sustavu paljenja.
Provjerite mehanicko stanje motora ( faza, kompresija, HC u ekspanzionoj posudi ) . Nakon toga ispitajte stanje turbine.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C220 - SAFE MODE

Datum objave: 25.06.2010 11:14:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Mejicu posjedujem mercedes benz c220cdi w202 i stalno mi pali safe mod kada je u velikom opterecenju, (s elektronikom je sve u redu) majstor mi kaže da može biti zacepljen usis ili ispuh da je do toga nebi dobro vukao u 1 2 i 3 brzini a u 4 i 5 nema potrebnu žestinu. Egr ventil mu je blokiran skinuto i blokirano vakum crijevo i sada me muci jeli problem do njega ima li on neku elektroniku i s cime bih ga mogao ocistiti. Auto dobro ide samo kada mu je potrebna eksplozivnost tocnije po autoputu u 4 i 5 brzini pri 3000 okr pali mi safe mod, ovom majstoru nije jasno jer s elektronikom sve u redu.Mene sada zanima vaše mišljenje može li to biti do intercolera malo mi je masan izvana možda je probijen a nemogu naci rupicu i uopce ako je ima ako je probijen, ili je do egr ventila i cime se oni ciste postoji li neko sredstvo?Cuo sam da se mogu sredstvom za cišcenje karburatora.
ODGOVOR:U ovom slucaju trebate dozvoliti servisu da obavi sva potrebna ispitivanja i dijagnostiku na motoru kako bi došli do saznanja što je zapravo neispravno i kako otkloniti otkrivene nedostatke i kvarove. Na osnovu Vašega opisa moguci kvarovi su : slabi ucinak turbine, sustav za regulaciju turbine, EGR ventil ( ne smije se blokirati ), mehanicko stanje motora, suženje usisnih kanala na glavi motora, djelomicno zacepljenje ispušnog sustava, filteri, mjerac mase zraka, senzor pedale gasa APP, dize, MAP senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor temperture goriva, VT pumpa, ECU centrala. Intercooler se može ocistiti i obicnim benzinom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - TLAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 25.06.2010 10:59:00
Slika
PITANJE: Imam renault velsatis 3.0dci automatic 130kw iz 2003g i auto je bio dobar dok su bile niže temperature a sad se prigrijava na velikim usponima i tad digne kezaljku temperature skroz a kad radi dugo u mjestu lagano diže nivo vode dok ne pocne kapat na cepa a tad je kazaljka na pola, dali na usponima isto pusti na cep pa tek onda digne temperaturu, teško je za provjerit. U ovlaštenom servisu provjerena pumpa vode, cep na posudi, hladnjak i tlak u posudi vode takode i brtve glava na ispušne pare u auspuhu i posudi vode, sve O.K. Zamjenili smo i rashladnu tekucinu sa višom tockom vrenja ali opet lagano diže nivo vode u posudi dok ne pocne kapat na cep. Ima li neki poseban postupak za ozracit sistem? Šta još da mu radim?
ODGOVOR:Tlak u rashladnom sustavu ne smije biti veci od 1,35 bara. Ako je tlak veci od navedenog rashladna tekucina ce izlaziti iz sustava preko cepa ekspanzione posude ( sigurnosni ventil ). Povecani tlak u rashladnom sustavu može nastati iz više razloga i to : termostat, kasno paljenje ventilatora na hladnjaku, djelomicno zacepljenje hladnjaka ( iznutra , izvana ), pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ( smanjen protok ), probijanje kompresije u rashladni sustav. U ovom slucaju glavni zadatak servisa je da ispita stanje i uzrok, da predloži rješenje, da otkloni kvar. Vi osobno ne možete puno napraviti.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - BLOKADA MOTORA

Datum objave: 25.06.2010 09:01:00
Slika
PITANJE: Imam Seat Corddobu benzin 1997 godište. Ukrali su mi kljuc (nažalost jedini). Te sam uspio skinuti bravu od gepeka , pa mi je kljucar napravio kljuc. Nažalost kljuc je kodiran, pa uspije samo da trenutno upali i odmah se gasi. Na koji nacin mogu zaobici blokadu ( privremeno) , jer bi narucio kljuc na osnovi broja šasije.
ODGOVOR:Blokadu motora ne možete eliminirati na jednostavan nacin . Razlog tome je što su u sustav povezani transponder u kljucu, elektromagnetska antena kontakt brave, imobilajzer, upravljacko racunalo. Postupak deblokade bi bio višestruko skuplji od kljuca koji cete naruciti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OŠTECENJE KLIPA

Datum objave: 21.06.2010 21:46:00
Slika
PITANJE: Poštovani, kupili smo prije dva tjedna opel astru 1.4 16 V 2006.godište. Auto je prešao do sada 74000 km. U autokuci je stajao vani 3 mjeseca i bio paljen samo kada je kupac htio cuti i vidjeti kako radi. Vozili smo ga 5 dana i dali na servis (mjenjali ulje, svijecice i filtere) jer smo vidjeli da je ulje crno i rijetko, te pretpostavili da dugo nije raden servis. Nakon što smo napravili servis taj dan nakon prijedenih 30-ak km auto je poceo zatrzavat, zvucao je kao stari dizelaš, upalila se lampica ispušnih plinova i ugasio se. U leru je jako tresao i nije bio primao gas. Odvezli smo ga kod majstora koji je sumnjao na bobinu, ali bobina je u redu. Spojen je na kompjuter i izbacio grešku rada motora na 4. klipu. Stara svijecica na 4.-om klipu bila je cadava i tamnija od preostale tri, ali suha. Nova svijecica kada je skinuta sa istog tog klipa, a koja je bila stavljena na servisu je bila vlažna.Mjerena je kompresija koja je na 4.-om klipu pokazivala 5, a na ostala 3 12. Nakon toga je rastavljena glava motora i vidjelo se pukotina na klipu (rupa). Motor je iznutra bio jako crn i neuredan. Nas zanima zbog cega je uopce došlo do puknuca toga klipa? Je li moguca bila tvornicka greška na tome klipu? Je li to možda neki kvar koji ce se stalno dogadati? Što uciniti dalje prilikom popravka, odn. koje dijelove bi još trebalo provjeriti?
ODGOVOR:. Klip je doživio oštecenje radi neredovitog servisiranja vozila . Najcešci uzroci su : dotrajalo ulje u motoru ( nema dobrog podmazivanja, hladenja, brtvljenja ), neispravna svjecica, neispravn injektor, djelomican ulaz rashladne tekucine u cilindar, pregrijavanje motora. U ovom slucaju treba poduzeti sve potrebne radnje kako bi se motor doveo u ispravno stanje za buduce dugotrajno funkcioniranje. Ako postoji bilo kakvo oštecenje na spomenutom cilindru to treba riješiti najstrucnije i najkvalitetnije. Dobro bi bilo provjeriti i stanje ostalih klipova i cilindara i po potrebi iste urediti. Dobro bi bilo napraviti na motoru i ostale potrebne radnje koje ce garantirati pouzdanost i dugotrajnost motora. Nakon što obavite sve potrebne radove ulje u motoru i filtere mjenjajte najkasnije svakih 15.000 km ili najmanje jednom godišnje ( bolje bi bilo dva puta godišnje ).
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - LAMBDA SONDA

Datum objave: 24.03.2011 19:17:45
Slika
PITANJE: Možete li mi ukratko objasniti na koji nacin može neispravna svjecica ili kablovi blokirati rad lamdba sonde?
ODGOVOR:Kada je neispravno to što ste naveli dio neizgorenog goriva (ugljikovodik ) dolazi u sustav ispušnih plinova , ulazi u lambda sondu i katalizator . Na taj nacin blokira sondu i radi nepopravljivu štetu na katalizatoru.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA PREMACY - CIJENA RADA

Datum objave: 21.06.2010 11:22:00
Slika
PITANJE: Nedavno mi se razletio katalizator, u servisu su mi zamijenili katalizator i zadnji lonac.Zanima me koji je moguci uzrok kvara, te što bi trebalo uciniti da se to ponovno ne desi? Radi se o tome da je taj katalizator mijenjan prije 2g.Auto je Mazda Premacy 1.8 benz (85kw) + plin iz 2000g.
Takoder ukoliko se može nešto napraviti/podesiti zanima me okvirna cijena rada kod vas.
ODGOVOR:Pojam razletio bi znacio eksplodirao. To se može dogoditi kada se radi greške u sustavu paljenja ili u sustavu dobave goriva dogodi detonacija u ispušnom sustavu. Zato bi na svakom redovnom servisu trebalo obaviti kontrolu ispravnosti navedenih sustava i svakako napraviti eko-test. Takvu kontrolu radimo redovito na svakom servisu. Cijena rada kod nas je osjetno manja nego u ovlaštenim Mazda servisima. Druga pogodnost je da prije svakog servisa detaljno pregledamo sve sustave na vozilu besplatno. Nakon toga napravimo spisak potrebnih dijelova i radova za taj servis. Uz takav spisak navedemo i cijenu za svaku stavku i za rad. Kada vlasnik vozila ima takve informacije unaprijed, nije mu teško donijeti odluku da li ce raditi sve što je navedeno, dio toga ili ce odustati od svih radova.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - DEMONTAŽA OBLOGE VRATA

Datum objave: 21.06.2010 11:15:00
Slika
PITANJE: Poštovani molim za pomoc
Imam Hyundai Elantru I na zadnjim desnim vratima me zanima kako se skida unutrašnja plastika,sa vrata a da pri tome ne potrgaš plasticne kopcice sa vrata.
ODGOVOR:Postupak demontaže obloge vrata je najlakše pokazati a opis nije dovoljno razumljiv . Iz toga razloga i djelatnici servis odlaze na obuku kako bi u praksi došli do spoznaje kako se to radi. Opisno bi to izgledalo ovako. Demontirati dijelove rucke vrata i skrivene poklopce ispod kojih se nalaze vijci za fiksiranje obloge. Demontirati vijke. Pažljivo osloboditi skrivene plasticne kopce koje fiksiraju oblogu za vrata ( potreban odgovarajuci alat ). Demontirati unutrašnju kvaku vrata. Po potrebi demontirati rucku podizaca stakla ako je mehanicka, a ako je elektricna onda odspojiti elektricne prikljucke. Nakon ovoga odlucnim pokretom prema gore osloboditi nevidljive preostale kopce na gornjem dijelu obloge vrata.Postupak montaže je obrnuti od opisanog.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - AMORTIZERI

Datum objave: 19.03.2011 00:37:22
Slika
PITANJE: Poštovani, redovito pratim vašu rubriku i cijenim vašu pomoc svima nama.
Prošli tjedan preuzeo sam novi auto i od prvog dana mi se cinilo da je ovjes prebucan. Otišao sam u stanicu za tehnicki pregled i na testiranju amortizera mi je receno da je prednji lijevi amortizer na 22% i da ga treba zamijeniti. Zatim sam otišao do ovlaštenog servisa i rekli su bez ikakvih problema da ce mi zamijeniti neispravan amortizer, da nije potrebno mijenjati oba jer auto ima samo 200 km i da se mogu voziti s takvim amortizerom dok ne stigne novi. Moja pitanja su:
1. Da li se mogu voziti s takvim amortizerom, a da ne napravim štetu na autu?
2. Da li je ispravno zamijeniti samo jedan amortizer s obzirom da rezervni dio možda nije identican kao i dio za prvu ugradnju?
3. Na koliko "%" bi trebali biti amortizeri na novom autu?
4. Ako i bude zamijenjen samo jedna amortizer u kojim granicama bi trebala biti razlika izmedu amortizera na testiranju, ako je uopce dozvoljena?
ODGOVOR:Možete voziti s takvim amortizerom dok ne dode novi. Ispravno je zamijeniti amortizere u paru. Novi amortizeri bi trebali biti iznad 90% . Razlika na testiranju bi trebala biti unutar 5% .
na vrh Povratak na vrh

YUGO-60 - SKACU OKRETAJI

Datum objave: 21.06.2010 10:33:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Yugom 60. Nakon promjene motora (polovnog sa skale,na koji su stavljeni agregati sa starog) auto u leru mjenja broj okretaja za nekih 200 ( kazaljka skace gore-dolje i mjenja se zvuk motora) a prilikom zaustavljanja, pogotovo naglog, se gasi. Razvodna ruka "gleda" otprilike suprotno od 2. cilindra ( navodno treba prema prvom, ali onda ne pali ), slabo vuce, osobito kad se "ukljuci" drugo grlo na karbu, u leru se povremeno cuje neko lupetanje, kao da nešto metalno lagano lupa, koo da nešto nije dobro stegnuto. Dali problemima može biti uzrok loše brtvljenje na granama ili loše podešeno paljenje ili zapušena diza. Na starom motoru je sve funkcioniralo normalno, a i ugradeni motor je vukao puno bolje i s obicnim rasplinjacem. Što bih dobio ugradnjom Webera 32-34 tlde 150 (20-21) i koja je razlika izmedu tih rasplinjace ugradivanih na 1.4 i 1.6 motore? Može li se na rasplinjac sa Lancie 1.5 ugraditi cok sa Yuga 60/65 umjesto vodenog?
ODGOVOR:Prvo i osnovno je da ispitate i podesite slijedece ; staviti motor tocno u fazu , staviti ispravno razvodnik paljenja, podesiti staticki kut paljenja . Nakon ovoga po potrebi provjeriti kako su podešeni ventili ( usisni 0,40 mm, ispušni 0,50 mm ), kompresija treba biti veca od 9 bara, bregasta osovina ne smije biti istrošena znacajno ( brijegovi ). Kada je odraden i ovaj dio posla može se krenuti i dalje a to je : ispitati zabrtvljenost usisnog koletora i njegovih prikljucaka, ispitati ispravnost rasplinjaca ( karburator ) i po potrebi ga podesiti.Ugradnjom drugog rasplinjaca povecala bi se potrošnja goriva. Ne radite nikakve eksperimente ako ne morate .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - GUBI SNAGU I NEMA UBRZANJA

Datum objave: 21.06.2010 10:28:00
Slika
PITANJE: Imam povremene greške na golfu,tj.kada vozim 130/sat, pa lagano dodam gas na više tada mi najedanput gubi snagu i auto nema ubrzanja.Tada stanem sa strane ugasim,ponovo palim i nekad ide normalno nekad ponovo iskljuci i auto ponovo neide.Napominjem da sam bio kod mehanicara da vidi greške na kompjutoru.Tada je prikazalo grešku senzora temperature.Mehanicar je tada to zamjenio,gledo ventile i cistio ali auto i dalje staje tj.izgubi snagu nakon 130 km/sat.
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli motor izgubi snagu radi povecanja tlaka turbine iznad dozvoljenog. Kada se to dogodi ECU centrala smanjuje snagu motora ( safe mode ) kako ne bi došlo do oštecenja motora. Moguci uzroci su : regulacijski ventili turbine, ventil za rasterecenje WastwGate, statorske lopatice turbine, elektronski sustav za regulaciju turbine. Ispitivanjem navedenog može se doci do spoznaje što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

FORD SCORPIO - NEMA SNAGE

Datum objave: 21.06.2010 10:23:00
Slika
PITANJE: Molim Vas ako možete pomoci oko forda scorpio 2.0, godina 1994,snage 85 kw,prešao 195 000 km koji se poceo cudno ponašati,ali tek nakon prelaska nekih 50-ak kilometara nekako nece da prima gas normalno pa ga moram prebaciti dvije,a ponekad i tri brzine u niži stupanj da bi poceo normalno vuci i to se ponavlja sve do kraja vožnje.Nakon vožnje i stajanja kad se ohladi sve je kako treba do novih 50-ak kilometara. Na kracim relacijama sve je kako treba.Majstori me "gule" samo tako,a ford se i dalje isto ponaša.Ako može Vaš strucni savijet što bi moglo utijecati na takvo ponašanje i kako to pokušati riješiti?
ODGOVOR:Iz Vašega opisa može se zakljuciti da motor nema snage. Uzroci takvog stanja mogu biti mnogobrojni i zato bi trebalo ispitati sustav elektronskog ubrizgavanja goriva i sustav paljenja. Kod sustava ubrizgavanja ispituju se svi dijelovi i skolopovi i to : Tlak i kolicina goriva, filteri, cistoca rezervoara za gorivo, regulator tlaka goriva, MAP senzor, senzor radilice, senzor bregaste osovine, mjerac mase zraka, leptirasti ventil s potenciometrom, ECT senzor, propuštanje usisnog kolektora, injektori, elektricna instalacija i konektori ( moguci pad napona ili prekid napajanja ), EGR ventil ( ako postoji na motoru ), ostali netipicni kvarovi. Nakon ovoga po potrebi treba provjeriti i ispravnost sustava paljenja a najcešce greške su : probijanje visokog napona, bobina, ulazni napon do bobine. U rijetkim slucajevima može doci i do djelomicnog zacepljenje ispušnog sustava ( najcešce katalizator ). Detaljnim ispitivanjem svega što sam naveo trebali bi doci do spoznaje što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - GUBI RASHLADNU TEKUCINU

Datum objave: 19.06.2010 08:40:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa gubitkom rashladne tekucine na A3 1.8 T (110 kw), 2002 g., 103.000 km. Procitao sam vecinu Vaših odgovora na postavljena pitanja i nisam uspio pronaci slucaj slican mom pa Vas molim za pomoc:
Tijekom prošle godine (jesen) uocio sam laganu slabost kod hladnog starta motora (kao da nema "coka") uz neravnomjerni rad motora na leru. Neposredno prije toga sam u ovlaštenom servisu promijenio svjecice. Ti simptomi su nestajali cim bi okretaji prešli 2000, dakle, u roku par sekundi, da bi ove zime (12. mj. 2009. g) i vanjskih temperatura ispod 0 C primijetio opadanje rashladne tekucine (1 - 1.5 cm nivoa u ekspanzionoj posudi) koje se dešavalo preko noci. Dakle, tijekom vožnje sve je bilo OK, a preko JEDNE noci auto je gubio navedenu kolicinu. Na kucištu mjenjaca uocio sam vlažne tragove, no nisam im pridavao vecu važnost jer se navedena pojava desila 3 ili 4 puta, te sam ju riješio dodavanjem destilirane vode u rashladni sustav. S obzirom da stanujem u primorskom kraju gdje su temperature ispod 0 C rijetkost nisam smatrao opasnim razrijediti rashadnu tekucinu destilitranom vodom.Dolaskom toplijeg vremena nivo rashladne tekucine je bio konstantan (slabost kod hladnog starta je ostala) do situacije gdje sam duže vremena bio prisiljen stajati u koloni po toplom vremenu (prije cca 1.5 mjeseca), te sam uocio (dok je motor bio vruc) porast nivoa tekucine na 1cm preko oznake max, te nakon hladenja motora pad na cca 2 cm ispod oznake min.. Dolio sam dest. vodu i narednih mjesec dana je sve opet bilo ok.Pred neki dan, nakon cca 10-min oštre vožnje (pun gas, mijenjanje brzina na 5500 - 6000 okr) nivo je poceo opet opadati, ovaj put drasticnije, te vidim da se mokra fleka na kucištu mjenjaca povecala (dakle, ocito curi po mjenjacu). Pad nivoa antifriza je najizraženiji nakon gašenja motora (preko noci) i odmah po pokretanju motora ujutro (hladni start). U rashladnoj tekucini nema tragova ulja (ima nešto malo pjene koja je možda rezultat mješanja dest. vode koju sam dolijevao i starog antifriza), temp. motora je ispravna i ne oscilira, auto vuce normalno (barem se meni tako cini), potrošnja se nije povecala, nivo rashladne tekucine ne raste preko oznake max, a na šipki ulja ne vidim tragove emulzije. No, najgore od svega je što ne mogu pronaci mjesto odakle curi po kucištu mjenjaca. Sumnjam na proboj brtve glave prema van i curenje po bloku motora i kucištu mjenjaca.
Zanima me:
1) Vaša iskustva sa brtvama glave i glavama navedenog tipa motora
2) Da li kod oštecenja brtve / glave motora može doci do gubljenja antifriza u mirovanju (tijekom hladenja motora) koje je osjetno vece od gubitka tijekom vožnje?
3) Postoje li kod ovog motora slabe tocke u instalaciji rashladnog sustava koje su sklone propuštanju (na što da obratim pažnju kod pronalaska mjesta curenja)?
4) Postoji li mogucnost propuštanja antifriza na turbini koje kod hladnog starta uzrokuje vodu u smjesi, te slabost kod jutarnjeg pokretanja ili je moguca neispravnost jedne od novih svjecica (ili kabela, bobine) kod rada na hladno, odnosno da li je moguce da problem jutarnje slabosti nije vezan uz problem gubitka antifriza?
Iako logika sugerira da jutarnja slabost kod pokretanja može biti od vode u cilindrima zbog propuštanja brtve prema "unutra", a da je nakon forsirane vožnje brtva glave "dala svoje", te propustila i prema "van" ne želim skidati glavu i raditi išta na njoj poucen relativno velikim brojem loše obavljenih zahvata strojne obrade, te potencijalno novih problema do pravilne dijagnoze postojeceg stanja u cemu se nadam da ce mi pomoci i Vaše iskustvo i savjeti.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može curiti na brtvi glave ali i na nekom od prikljucaka na glavi motora . Rashladna tekucina sigurno ne ulazi u cilindar jer nema takvih pokazatelja ( tlak u ekspanzionoj posudi, bijeli dim, miješanje ulja i rashladne tekucine ). Propuštanje rashladne tekucine na turbini ne postoji jer se je turbina hladi uljem. Ovaj motor je kvalitetan i nema nikakvih tipskih grešaka. Problem koji imate s hladnim startom povezan je sa sustavom elektronskog ubrizgavanja goriva ( ECT senzor, aktuator minimuma, tlak goriva, injektori, leptirsti ventil s potenciometrom, elektricna instalacija , ECU centrala ). Najprije treba napraviti dijagnostiku i otkriti što je neispravno .
na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 - GRIJACI SE NE GASE

Datum objave: 17.06.2010 21:50:00
Slika
PITANJE: poštovani, imam audi b4 1.9 td 95godina naime auto nece ugasiti
grijace promjenio sam rele grijaca tamo kod osiguraca i termoprekidac onaj kockasti na glavi,auto kad dam kontakt zagrije grijace i ugasi lampicui i iskljuci grijace ali kad upalim motor grijaci su pod strujom zašto to radi
ODGOVOR:U ovom slucaju mogu postojati nekoliko mogucih uzroka i to : relej grijaca, postolje na kojemu se nalazi relej, davac temperature za vremenski relej grijaca, neispravna kutija osiguraca, neispravna elektricna instalacija, neki netipicni uzrok radi improvizacija na elektricnoj instalaciji.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - VELIKI SERVIS

Datum objave: 17.06.2010 21:44:00
Slika
PITANJE: Poštovani,zadnji put ste bili ljubazni pa mi odgovorili na upit,isto Vas molim i sada.hvala
Naime,imam citroen xsaru 2.0 hdi 2005. god. Sad ima 160000 predenih kilometara i nikad nije raden veliki servis. Moje pitanje je; šta bi sada sve trebalo mijenjati, te orijentacione cijene dijelova i ruku? I dali se mora mijenjati vodena pumpa kad se mijenja zupcasti remen. Velika hvala na odgovoru.
ODGOVOR:Obim i velicina servisa na 160.000 km ovisi o trenutnom stanju pojedinih dijelova i sklopova na vozilu. U tu svrhu najbolje je da se vozilo pregleda u servisu. Nakon toga su poznati sve pojedinosti i svi detalji. Takav pregled obavljamo prije svakog servisa i to besplatno. Na Vašem vozilu se sustav distribucije ( zupcasti remen , natezac, klizac, pumpa za vodu ) mijenjaju svakih 160.000 km ili svakih 10 godina. Uz to je uobicajeno da se mijenjaju svi filteri, sve tekucine, te ostali dijelovi po potrebi. Sve cijene kao i cijenu rada mogu navesti nakon pregleda Vašega vozila .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PREZUBLJIVANJE NA OSOVINI PUŽNOG PRIJENOSA

Datum objave: 17.06.2010 21:26:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine, imam Fiat Punto 1.1 55 ('98.god.). Pojavio mi se problem sa okretanjem volana (pun lijevi ide bez problema, dok pun desni ne može doci do kraja, otprilike do pola). Možete li mi pomoci Vašim savjetima?
ODGOVOR:Ako volan u jednu stranu može ici do kraja a u drugu znatno manje, uzrok je odstupanje u središnjem položaju zubne leteve i puža volana. U ovom slucaju potrebno je obaviti prezubljivanje na osovini pužnog prijenosa, tako da zubna letva izlazi u istoj dužini lijevo i u istoj dužini desno. Nakon toga potrebno je obaviti i potrebno podešavanja na sponama volana. Kada je sve gotovo obvezno treba obaviti optiku prednjeg ovjesa.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - KLIMA UREĐAJ

Datum objave: 21.03.2011 19:17:11
Slika
PITANJE: Poštovanje, svaka cast za Vaše strpljenje i volju za održavanje ovakve jedinstvene stranice, a narocito u današnje vrijeme kad svi trce za materijalnim dobrima.
Nemam trenutno problema s automobilom, ali bih Vas molio da mi pojasnite neke stvari vezane uz klimu. Konkretno radi se o rucnoj klimi. Da li je kompresor kod te vrste klime podvrgnut vecem opterecenju nego kod automatske, obzirom da je stalno upaljen. Ima li odabir brzine vrtnje ventilatora ikakve veze s radom rucne klime, tj. da li klima radi jednako ako je ventilator na 1, 2, itd...? Možda ima još nešto što nisam pitao a ne bi bilo loše znati?
ODGOVOR:Kompresor klime kod manuelnog sustava klime nije stalno ukopcan nego se pali po potrebi . Kada je tlak u sustavu niski presostat ukopca kompresor preko elektromagnetske remenice. Kada se postigne potreban tlak u sustavu kompresor se opet iskopca i tako treba raditi regulacija toga sustava. Kompresor kod ovoga sustava nije ništa više opterecen. Brzina ventilatora kabine ima veze s dobavom vanjskog zraka koji prolazi kroz isparivac klime i tako se hladi. Najniža temperatura zraka na ventilacijskim otvorima je kada je najmanja brzina okretanja ventilatora, kako se povecava brzina ventilatora tako temperatura raste. Dobro je znati da se redovni servis klima uredaja radi svake dvije godine. Tada se uz rashladni plin stavlja novo ulje u kompresor, mijenja se dehidrator. Korisno je zamijeniti filter kabine , dezinficirati i ocistiti ventilacijske kanale, radi stvaranja bakterija na isparivacu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GAREŽ NA SVJECICI

Datum objave: 17.06.2010 20:58:00
Slika
PITANJE: Oko 4 mjeseca Vozim Opel Astru g 1.6 benzin, 2002 godište, prešla 115 tkm kada je kupljena, sada oko 120 tkm. U navedenom razdoblju tri puta je prestajao raditi treci cilindar zbog gareži koja se nakuplja na svjecici i upali se lampica od ispušnih plinova, ostale svjecice ok. Dok se svjecica ne zaprlja auto ide ok, troši u prosjeku oko 8 l i malo više ulja oko 0,7 l na 1000 km. Mijenjao sam svjecice (original bosch) i kablove - jer je bilo malo "korone". Nakon toga (cca 1500 km) problem se ponovio. Prethodni vlasnik je servisirao vozilo u ovlaštenom servisu, ima urednu knjižicu i sve racune. U servisu su rekli da je sve ok i da ne mogu naci grešku. Radena dijagnostika, mjerena kompresija, mjenjani tefloni, sve ok. Kontrolirao sam iskru skidajuci kabel po kabel i na tom trecem kabelu je primjetno lošija iskra, odnosno moram ga bliže primaknuti masi da bi bacio iskru, ostali bacaju jace. Molim vas za savjet, jel bobina u pitanju ili nešto drugo.
ODGOVOR:U ovom slucaju moguci uzrok je mehanicki jer na svjecici vidite nakupinu gareži. Iako je kompresija dobra u navedeni cilindar može ulaziti mala kolicina ulja od koje nastaje nakupina gareži. Drugi moguci uzrok je sustav paljenja. Greška u sustavu paljenja može imati za posljedicu smanjeni napon i smanjenu energiju iskre na svjecici što nakon kraceg vremena dovodi do prestanka rada svjecice. Tocan odgovor na Vaše pitanje mogu dati nakon ispitivanja mehanickog sustava motora, sustava paljenja i sustava ubrizgavanja. Bez toga bi bilo neozbiljno s moje strane da navodim proizvoljno bilo koje razloge.
na vrh Povratak na vrh