Danas je: 23.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MAZDA 323-F - SMRAD IZ VENTILACIJE

Datum objave: 02.06.2010 21:52:00
Slika
PITANJE: Poštovani,skidam kapu do poda zbog vašeg truda!!! Svaka cast!!!!
Vozim mazdu 323f, 2000.g. (BJ)prešla je 165 tkm i jako sam zadovoljan svime osim jednim:u autu se javlja smrad koji dolazi iz ventilacije a kada ukljucim klimu taj smrad prestaje! Kada upalim ventilaciju na najjacu 4. brzinu iz vent sustava izlaze nekekave sitne dlacice(asocira me na cvjetove sa drva na parkiralištu koji padaju na vanjsku stranu vjetrobanskog stakla). Kao da ventilacija povlaci te dlacice izvana u puše u kabinu! Da li na tom autu postoji nekakav vanjski filter koji bi trebalo ocistiti,zamijeniti, ako da kako i gdje je postavljen na autu?
U ovlaštenom servisu su mi samo našpricali nekakvu tekucinu u vent. otvore koja je to samo malo prekrila.Auto nema peludni filter,iako je predvideno da se može naknadno ugraditi što i namjeravam!
Takoder za kišnog vremena ili po zimi dolazi do zamagljivanja prozora.
ODGOVOR:Neugodni miris iz ventilacije je posljedica nepravovremenog cišcenje i održavanja ventilacijskih kanala, isparivaca, sustava grijanja. Na kriticnim mjestima se skupljaju necistoce i u kombinaciji s vlagom nastaje truljenje i stvaranje bakterija. Kada je sustav zapušten ponekad je potrebno demontirati isparivac i radijator grijaca i detaljno ih ocistiti i dezinficirati. Pokušajte ponoviti cišcenje ventilacije i isparivaca bez skidanja navedenih dijelova. Nakon toga rezultat cete vidjeti.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ZACEPLJENJE KATALIZATORA

Datum objave: 31.05.2010 17:12:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mazdu 323 sedan 1,3 16v iz 1997 (54 kW) prešla 233 000 km (od toga sam ja prešao 73 000).Auto ima ugraden plin sa direktnim ubrizgavanjem i flashlube podmazivanjem ventila.Otprilike prije dvije godine kada je ugraden plin, poceo je konstantno povecano trošiti ulje (0,8 L/100 km) (Prije ni blizu toliko- 0,2 tijekom prvih godinu dana bez plina).Znatno teže ubrzava nego prije (zna malo zatrzati pri manjim okretajima dok auto ne ubrza).Desilo mi se i to da mi je tijekom ove zime (2 puta) jednostavno stao tijekom vožnje (postepeno usporio unatoc dodavanju gasa), kada sam otvorio haubu vidio sam da se katalizator doslovno užario!Auto doslovno nekada radi bolje a nekada lošije (ovisno i o vremenskim utjecajima).Dali uklanjanje katalizatora može riješiti dio problema oko gubitka snage i ''gušenja'', predpostavljam i da je potrošnja ulja prevelika ali ne tako lako rješiva, dali su kod ulja možda u pitanju gumice ventila i vodice te koliko je skup-kompliciran zahvat izmjene vodica i gumica ventila?
ODGOVOR:Zacepljenje katalizatora ili zacepljenje ispušnog sustava u cjelini utjece na snagu motora i na ubrzanje vozila. Ako je katalizator zacepljen njegovim skidanjem motor ce bolje ubrzavati i mati vecu snagu. Prevelika potrošnja ulja je mogla izazvati zacepljenje katalizatora. U ovom slucaju najprije treba riješiti preveliku potrošnju ulja a tek nakon toga može se raditi na drugim kvarovima. Potrošnja ulja se može dogadati preko vodilica ventila i preko klipnih prstenova. Pregledom motora može se utvrditi što je uzrok i kolika je cijena popravka. Bilo koji zahvat koji je potreban na Vašem motoru nije kompliciran za strucnjaka i profesionalca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - INSTRUMENT PLOCA

Datum objave: 31.05.2010 17:07:00
Slika
PITANJE: Najprije pohvala i od mene što se tice odgovora na sva moguca pitanja i za sve vrste automobila. Vjerovatno ste upoznati sa problemima oko instrument ploce kod Renaulta scenica II . Dakle sama se po sebi gasi i pali, ne pokazuje pravo stanje, a zna se i ugasiti u potpunosti. Nakon što se malo lupne po kokpitu ponovo se upali i tako u nedogled. Da li je to moguce prelemiti kontakte, i ako znate gdje ( na kojem djelu ploce) je uglavnom problem s obzirom da je nova skoro tisucu eura, ako ne i više. Cuo sam i od drugih slicne probleme, ali nitko nije dao konkretan odgovor.
ODGOVOR:Problem može biti u konektorima koji se spajaju na instrument plocu ili puknuce hladnog lema . Puknuce nije moguce vidjeti. Lemljenje nije moguce jer se time napravi još vece šteta na instrument ploci. Proizvodac nije predvidio servisni popravak instrument ploce.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - PUKLA JE KLIPNJACA

Datum objave: 31.05.2010 13:31:00
Slika
PITANJE: Postovani pokusacu u najkrace da vam opisem situaciju, na Opel Astri G Eco tec kodna oznaka motora Z16XE mi je pukla klipnjaca, u servisu kazu na pola , izbila je blok motora i karter, pise u njihovom zapisniku. Auto je redovno servisiran u ovlastenom servisu gdje je i kupljen, godina proizvodnje je 2003 i jos nije presla 100000km.
Prije 4 sedmice mi je puklo crijevo od vode koje nisam uoci na vrijeme i auto se ugasio, uopste nije bilo indikacije da se temperatura povecala i auto se nakon gubitka snage ugasio, ovlasteni servis gdje je auto kupljen je poslije toga uradio remont, tj. ravnjanje glave i novi dihtung uz usmenu potvrdu da su radili hidro test i rentgensko skeniranje i da je glava uredu i nakon 4 sedmice desilo se ovo.Sad mi traze za polu blok 3000e sa svim popustima posto je servisirano kod njih i ogradjuju se od svih odgovornosti da je greska bila njihova na servisu nakon pregrijavanja.Zasto se desilo pucanje klipnjace i molim vas savjet sta da radim dalje?
ODGOVOR:Nakon pregrijavanja motora došlo je i do oštecenja ležajeva radilice i ležajeva klipnjaca samo tu pojavu nije nitko istraživao niti registrirao. Nakon uredenja glave motora sve je izgledalo normalno ali to nije bilo tako. U kriticnom momentu došlo je do povecanja zracnosti na ležajevima klipnjaca i tada se trebao cuti zvuk lupanja. Ako vozac to lupanje nije prepoznao dolazi do havarije motora koju ste i Vi opisali. Odluku o ulaganju ili popravku motora morate donijeti sami.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SENIC - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 31.05.2010 13:23:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam RTENAULT MEGANE SCENIC 1,9dci 2001 godina.Dešava mi se da se auto gasi u voznji pri 3500 obrtaja. Dok se to u leru ne dogada.Auto je bio na dijagnostici i ništa nije otkriveno.Provjerene su dizne,pumpe(obe),kompjuter.Sad mi majstor kaže da je to možda do injektora.Ne želim da sad išta radim dok ne dobijem Vaše mišljenje pošto sam do sad potrošio dosta svog vremena i novca.Još samo da Vam ovo napomenem.Naime radio sam reparaciju pumpe i dizni u ovlaštenom bosch servisu prije neki mjesec-dva dana i od tad mi se to i pojavljuje.Da možda oni nisu nešto pogriješili?Tad sam ocistio rezervoar i sav dovodni sistem za gorivo.Promjenjen je uljni,naftni i vazdušnji filter. U servisu su mi rekli da su dizne otišle radi nekvalitetnog goriva(prljavštine itd.),pošto je rezervoar bio prljav od pijeska i još nekakve cudne mase.
ODGOVOR:U ovom slucaju treba krenuti logicnim redoslijedom a to znaci da najprije ( po potrebi ) ispitate cistocu rezervoara , ispitate ispravnost dobavne niskotlacne pumpe ( tlak goriva ), provjerite ima li zraka u sustavu goriva, provjerite stanje filtera goriva, provjerite cijevi dovoda goriva. Nakon ovoga provjeriti treba ima li necistoce u Rail-u ( zajednicki sabirnik ) i kakvo je stanje diza ( moraju biti potpuno ispravne a to se može utvrditi jedino na ispitnom uredaju za dize ). Ako je sve navedeno u redu može se krenuti korak dalje i ispitati slijedece : senzor tlaka goriva na Rail-u, solenoidni ventil za tlak goriva, visokotlacnu pumpu, elektricnu instalaciju i konektore ( pad napona ), APP senzor pedale gasa, ECU centralu. Necistoce koje ste naveli mogu oštetiti dize , niskotlacni i visokotlacnu pumpu. U nekim slucajevima se cak mijenjaju slijedece komponente i sklopovi ; dobavna pumpa, filter goriva, Rail, dize, visokotlacna pumpa, sve ostalo se detaljno ocisti.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-3 - LOŠA SRECA SA SERVISIMA

Datum objave: 28.05.2010 16:58:00
Slika
PITANJE: Poštovani,na pocetku jedno veliko hvala za nesebicnost u davanju savjeta pogotovo u ovo današnje doba kada se svaka informacija debelo placa.
Posjedujem Citroen C3 1.4 SXi, 2005.god. i eto prolazi vec 40.-ti dan kako se ne mogu voziti, a niti itko sa sigurnošcu zna što se dogada. Problemi su poceli prošle godine kada se auto pregrijao pa je promjenjen termostat i stavljen od Peugeota 206 sa pripadajucim dijelovima jer nisam imala povjerenja u Citroenovu servisnu mrežu. Tada je imao 32 000 km. Godinu dana poslije auto pri 50.000 km pocinje gubiti po 3 dcl rashladne tekucine na prijedenih 10 km. Odlazim u ovlašteni servis 05.03.2010.i napominjem problem, no kažu da je gubio tekucinu jer nije bio dobro ozracen te da je alternator potrebno reparirati, ali nije hitno. Odlazim, no nakon nekih 3 dana vidim da tekucine gotovo uopce nema. Zovem ih -kažu da treba proci malo vremena i da sama nadolijem destiliranu vodu. Radim tako iducih 5 dana dok mi se najednom u vožnji nisu upalile sve lampice na kontrolnoj ploci, pojavio se i natpis ANTIPOLLUTION FAULTY, a pri dodavanju gasa auto se poceo gasiti. Nekako sam uz kontinuirano držanje gasa na visokim okretajima došla ponovo (znaci nakon 3 tjedna) kod istog ovlaštenog Citroenovog servisa na ponovni pregled gdje nakon pregleda kažu da je otišao dihtung glave motora. Kako su to sad vidjeli, a pred 3 tjedna nisu? Kažu to košta cca.3000 kuna, no ja odlazim kod majstora koji je citav radni vijek radio sa Citroenima i koji mi je odnio glavu na brušenje i pronašao dihtung koji je tvornicki bio prenategnut pa stavlja drugi. Uz to sve, promijenila sam i bobinu jer su mi u jednom testnom centru rekli da se u vožnji gasi radi bobine. Nadalje, kada je stavljen novi dihtung glave, promijenila sam i ulje, filtere ulja, goriva, nove NKD svjecice, stavljen je novi zubcasti remen jer kažu da bi se ionako morao mjenjati na 70.000km. Kada je sve bilo gotovo, pokušavam upaliti auto, no bez uspjeha. Kažu treba se ocistiti smece iz benzina jer je loš benzin. Prazni se rezervoar, cisti, stavlja drugo gorivo. Uz nešto muke i kontrolu zubcastog remena auto se konacno pali, no radi na 500 okretaja u leru i naglo se gasi. Kada dodajem gas, on ubrzava, ali jako teško i sporo kao da radi na 3 ventila. Kada pustim gas auto se odmah ugasi. Tako je ostalo do dana današnjeg i više ne znam što napraviti i kuda otici jer više nikome ne vjerujem. Uz to, alternator je ispitan na racunalu i davao je cudne voltaže, no nakon 2 ponovna pokušaja sa drugim uredajima ispada da je u redu. Gdje je tu problem i što i kuda dalje? Žena sam, auto mi je više no potreban, no što se tu dogada i kako to riješiti jer više ne znam kome da vjerujem i konacno uklonim kvar. Svatko kaže drugacije. Sada je ponovo u tom istom servisu, no kod poznatog mehanicara preko preporuke koji kažu prijatelji nešto i zna, no zanima me što vi kažete? Što ako ovdje netko pocne filozofirati i bacati neke sulude cifre što nije danas neuobicajeno a i žena sam, pa mi mogu reci da je otišlo racunalo koje košta jako puno, što napraviti? Ocajna sam.
ODGOVOR:Prema Vašem opširnom opisu mogu zakljuciti da nemate srece sa servisima. Uz to još mogu reci de se brtva glave mogla oštetiti usljed pregrijavanja motora. Sama brtva ne može biti tvornicki jako pritegnuta ili nepritegnuta jer se zateže tocno odredenim momentom i postupkom. Naveli ste pojedine dijelove i aktivnosti koje ste imali tijekom vremena na Vašem vozilu . Neke aktivnosti i pojedini dijelovi spadaju u redovno održavanje ( motorno ulje, filter ulja, filter goriva, svjecice, zupcasti remen, cišcenje rezervoara ).
Za zupcasti remen i interval izmjene postoji tvornicki podatak gdje se navodi da se isti mijenja svakih 130.000 km ili svakih 10 godina ( jedino u slucaju oštecenja se može mijenjati ranije nego što je navedeno ).
Slijedece što ste mijenjali je termostat i bobina . Za jedno i drugo se može reci da nekada traje jeko dugo a u rijetkim slucajevima se dogodi da to bude znatno krace kao što je i u ovom slucaju. Na kraju ostaje da nešto više kažem o nestajanju rashladne tekucine, brtvi glave i lošem radu motora. Sve navedeno može biti povezano sa lošim radom nekog od cilindara radi ulaska rashladne tekucine u cilindar, radi neispravnog injektora, radi izostanka iskre na svjecici, radi neceg netipicnog ili neuobicajenog kvara. Sadašnje stanje ste opisali na slican nacin
( motor radi s 500 o/min, gasi se na leru, ne prima gas, radi na tri cilindra ). Nakon svega ovoga Vi trebate odabrati servis u koji imate povjerenje. Takav servis ce obaviti kompletnu dijagnostiku motora i na transparentan nacin reci što je sve neispravno, navesti što od dijelova treba zamijeniti, kolika je cijena dijelova, kolika je cijena servisne usluge. Nakon toga je odluka na Vama. Vi cete na osnovu toga pristati na popravak i uvjete koje ste dobili od servisa, ne pristati, zatražiti još jedno strucno mišljenje s tim u vezi.
Ukoliko želite još više informacija o svim detaljima, javite se opet ili nazovite .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OŠTECENJE BRTVILA GLAVE

Datum objave: 28.05.2010 16:52:00
Slika
PITANJE: Poštovani,
molim Vas za savjet vezano uz kvar i moguci popravak na autu Opel Astri 1999. godište. Naime, vec oko dvije godine konstantno mi nestaje tekucina iz rashladnog sustava, i to u vrlo malim kolicinama, otprilike pola litre u godinu dana. Treba uzeti u obzir da godišnje radim malu kilometražu ( oko 8000 km ) tako da je i to možda razlog što nestaje manja kolicina rashladne tekucine. Majstor koji mi godinama servisira auto tome nije pridavao posebnu pažnju sve do prije dva mjeseca kada mi je rekao da bi trebalo promjeniti brtvu glave motora jer da je izmjerio ugljicni dioksid ( nisam siguran da sam dobro zapamtio ) u rashladnoj tekucini. Na svojstvima motora u vožnji ne primjecuju se nikakve promjene, auto jednako dobro vozi kao i prije. Rekao mi je da ne trebam žuriti sa zamjenom brtve glave, da se i dalje vozim ali da kontroliram rashladnu tekucinu. Buduci da planiram uskoro ici na more, da li bi prije puta trebao napraviti popravak brtve glave motora? koliko je to složen postupak i da li su moguce kasnije komplikacije? koliko je to, okvirno, trošak?
ODGOVOR:Vaš majstor je mjerio kolicinu HC ( ugljikovodik )u ekspanzionoj posudi s rashladnom tekucinom ( nadam se da je to mjerio ). Ako je kolicina HC u rashladnoj tekucini veca od 25 ppm to ukazuje na oštecenje brtvila glave motora ili same glave motora. Ako je to tako tada bi u vašem slucaju bilo dobro da obavite potreban popravak. O cijenama ne mogu razgovarati jer se mogu razlikovati od servisa do servisa. Najbolju informaciju o troškovima ce Vam dati servis koji ce vam raditi na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - TURBINA SE ISKLJUCUJE

Datum objave: 27.05.2010 11:08:00
Slika
PITANJE: Putem vaseg sajta sam dosao do saznanja da mi mozete pomoci savetom da resim problem koji imam.
Radi se o sledecem:Imam audi a4 2.0tdi i pri voznji na auto putu pri vecim brzinama dolazi do iskljucenja turbine i pali mi se lampica cek engine.Bio sam u servisu i oni su mi navodno cistili nesto u turbini i auto mi je funkcionisao odlicno.Medjuti posle predjenih 1500km desilo mi se isto.Molim Vas ukoliko mozete da mi odgovorite sta je moguci kvar.
ODGOVOR:Na Vašem vozilu turbina ima elektronsko pneumatski sustav regulacija i istim upravlja ECU centrala. U momentu kada tlak turbine postane veci od dozvoljenog pali se lampica motora a motor ima smanjenu snagu ( safe mode ). Najcešci uzroci su : elektropneumatski ventili za regulaciju, statorske lopatice varijabilne turbine, elektricna instalacija, ECU centrala. Ostali moguci uzroci su: senzor pedale gasa, EGR ventil, senzor radilice, mjerac mase zraka, dize, ECT senzor.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - NE RADE TRI BRZINE NA VENTILATORU

Datum objave: 27.05.2010 10:55:00
Slika
PITANJE: poštovanje!! ne rade mi prve tri brzine na ventilatoru hladenja u kabini!!
imam fiat tipo 1.6, 94 god.prije 2 god mi to isto nije radilo pa sam odvezao majstoru koji mi je to popravio sad mi se ponovno javio taj problem zanima me što je tocno pregorilo i gdje se tocno nalazi neki prijatelji mi kažu da je otišao termoprekidac bio sam skidao hladnjak i tamo sam naišao na tri zavojnice(zavojite žice) koje su spojene sa kabinskim kablovima vjerojatno su to neki otpornici
ODGOVOR:Ako ne rade tri brzine ventilatora u kabini najcešci uzrok je upravljacki modul motora ventilatora. Isti se nalazi na samom ventilatoru. U nekim slucajevima navedeni dio se može popraviti. Ako popravak ne uspije isti se može zamijeniti. Pristup upravljackom modulu je moguc tek kada se demontira motor ventilatora jer se nalazi na samom kucištu motora ventilatora.
Dio koji navodite da se nalazi na hladnjaku je otpornik i nije povezan s motorom ventilatora u kabini nego s motorom ventilatora na hladnjaku.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - RUCNA KOCNICA

Datum objave: 27.05.2010 10:49:00
Slika
PITANJE: KOCNICA DRZI PO RAVNOM ,NE DA LAKO KRENUTI NI NAZAD NI NAPRIJED...NAZAD SE AUTO PROPINJE, A NAPRIJED LIJEZE STO JE I NORMALNO...PAKNE NOVE, DOBOSI DOBRI, CILINDRI SUHI I NE PUSTAJU ULJE, A RUCNA KOCNICA NA NIZBRDICI DRZI NEKIH 50% TJ,AUTO ISPRVA ZAKOCI ALI SE NAKON 1 SEKUNDE AUTO POCNE KRETATI. NA UZBRDICI (PRIBLIZNO ISTOG STEPENA KAO I NIZBRDICA) RUCNA DRZI NEKIHH 80 POSTO(NE SVIDJA MI SE OVO STO VAM GOVORIM U %) ALI NEZNAM DRUKCIJE..ZNACI AUTO STANE I NE MRDA SE NA UZBRDICI....DA LI JE PROBLEM U BROJU ZUBACA NA RUCNOJ ...KOD MENE SAM IZBROJAO CAK 12. NA DVANAESTOM ZUBCU KAD SAM JE ZATEGAO,JEDVA SAM JE POPUSTIO JER JE RUCICA BILA SKROZ PODIGNUTA, PA SAM JE JEDVA VRATIO DOLE.
HOCE LI ZATEZANJE IZNUTRA ONOG VIJKA NA RUCNOJ SMANJITI BROJ ZUBACA I PRI TOME OMOGUCITI KVALITETNIJI RAD RUCNE KOCNICE.
ODGOVOR:Ucinak rucne kocnice ovisi o slijedecim faktorima : stanje kocnih papucica, stanje ( istrošenost ) kocionih bubnjeva, stanje polugica rucne kocnice , stanje sajli rucne kocince. Provjerite sve što sam naveo a kocni bubnjevi ne smiju biti istrošeni više od 3 mm u promjeru. Nakon ugradnje kocnih papucica potrebno je podesiti pougice rucne kocnice u samom bubnu tako da zracnost izmedu bubnjeva i kocnih papucica bude minimalna a da se kocnice prilikom vožnje ne zagrijavaju. Kada se to dobro podesi može se podesiti i visina poluge rucne kocnice u kabini.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ZVUK ŠKRIPANJA ?

Datum objave: 26.05.2010 20:31:00
Slika
PITANJE: Poštovani molim vas za savjet, imam navedeno vozilo 2001. Godina, 1.2 8v. U zadnje vrijeme poceo se javljati neki zvuk škripanja (tuljenja) iz podrucja motor, Taj zvuk se javlja ponekad pri brzini izmedu 60 i 80 km/h ako se papucica gasa laganu pritišce,tj. lagano održava brzina. Pustim gas i zvuk postaje malo glasniji i kada brzina padne ispod 60km/h izgubi se taj zvuk.
ODGOVOR:Zvuk koji ste ( neprecizno ) opisali može nastati na motoru, na transmisiji, na ležajevima kotaca. To stanje se može najbolje poslušati neposredno na vozilu i precizno odrediti o cemu se radi. Ako ste u mogucnosti dodite do mene u servis da vidim o cemu se radi. Za Vas ce pregled biti besplatan.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - BRUŠENJE RADILICE

Datum objave: 26.05.2010 20:06:00
Slika
PITANJE: Prije dva tjedna kupio sam hondu civic 1.6 vtec iz 1997g. oznaka motora D16Y2 i u ta dva tjedna zaribali su leteci i stojeci ležajevi vjerovatno zbog lošeg ulja kupljenog u lidlu koje je nasipao bivši vlasnik. Sada me interesira dali se radilica smije brusiti i koliko maksimalno jer po standardu, bar mislim da je svaka specijala 0.25 a leteci dosjedi bi po tome trebali ici 0.5 ( 2. specijala jer je dosta oštecena tako mi je tokar rekao). Uvidom u podatke vozila vidio sam da se leteci ležajevi oznacavaju bojama kod orginala a ne dimenzijama pa me to dosta zbunjuje makar sam otišao u trgovinu i pitao dali postoji druga specijala oni su mi rekli da ih mogu nabaviti zamjenske za tjedan dana a takoder i stojece za prvu. Ali sada nisam siguran dali ce to sve na kraju biti dobro jer se radilica dosta stanjuje što mi je kolega napomenuo.
Zato molim vas vaš savjet jer drugi motor trenutno nemogu nabaviti.
ODGOVOR:Radilica se može brusiti na prekomjeru 0,50 mm i time se ista nece oslabiti. Nakon brušenja istu treba nitrirati a nakon toga polirati. Zamjenski ležajevi su po kvaliteti takoder dobri. Ako vam navedeni radovi pricinjavaju teškocu , iste prepustite servisu koji ce to kvalitetno odraditi.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - PROBLEM SA GRIJANJEM

Datum objave: 26.05.2010 13:36:00
Slika
PITANJE: Moja Fiesta je 2000 godište. Nakon puknuca, zamijenjen je ventil grijanja, nakon cega serviser tvrdi da ne može ukljuciti grijanje.
Putem kuci, utvrdio sam da grijanje ipak radi, kao da je sve u redu, iako puno bolje nego prije kvara. Dakle, sve je bilo u redu nekih 8 dana, nakon cega grijanje odjednom stalno radi i ne može se nikako ugasiti. Vratio sam se u isti servis (Ford Pula), gdje su izvršili sve provjere, i ustanovili da najvjerovatnije ne funkcionira potenciometar HLADNO TOPLO. Njihov prijedlog je da se zamijeni komad gdje su komande za grijanje i ventilator, a cijena mu je 1.900kn.Ja smatram da nije problem u tome. S obzirom da nisam automehanicar, ali se malo razumijem u neke stvari, pokušavam shvatiti kako radi taj sistem. Kako se postiže da grije na 1/3 ili 2/3? Shvacam da potenciometar HLADNO TOPLO, otvara i zatvara ventil, ali kako se postiže da grije sa pola snage?Kombinacijom toplog i hladnog zraka?Da li je možda blokiran nekakav ventil koji pušta hladni zrak za tu potrebu? Pa zato, samo grije i to na najjace? Kako da dodem do tog ventila? A decki na servisu nisu ni predložili tako nešto.
ODGOVOR:Grijanje funkcionira na nacin da ventil grijaca propušta po potrebi kolicinu vruce rashladne tekucine u radijator grijaca a zrak koji dolazi izvana usmjerava se na radijator grijaca. Navedeni zrak se zagrijava prolaskom kroz radijator grijaca i tako grije unutrašnjost vozila. Grijanje je jace što je više otvoren ventil grijaca koji propušta vrucu rashladnu tekucinu u radijator. Ventil grijaca se otvara i zatvara rucnom komandom. Ako je komanda neispravna grijanje može stalno raditi, može stalno biti u zatvorenom položaju, može biti u nekom drugom položaju. O tome ventilu ovisi kako ce grijanje raditi ili ne raditi. Navedeni ventil nalazi se neposredno ispred radijatora grijaca u kabini i nije lako uocljiv. Kada se oslobode zaštitne obloge i dijelovi koji zaklanjaju vidik, do toga ventila se može doci. Ako nemate povjerenja u servis u kojemu ste bili, zatražite mišljenje drugog servisa . Ne sumnjam u Vaše sposobnosti samo želim kazati da s amaterskim znanjem nije lako riješiti navedeni problem.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II , GRANDTOUR - VUCE U STRANU

Datum objave: 24.05.2010 16:33:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane II Grandtour 1,5dci 105KS kupljen nov 2008. i od prvog dana vozilo vuce u lijevo. Vec par puta sam provjeravao špur pa su me uvjeravali da sa vozilom sve štima. Interesantna stvar je da se problem ne pojavljuje uvijek, odn. do nekih 60km/h se rijetko kad primjeti. Kada izadem na autocestu izuzetno se primjeti do nekih 140 km/h. Od cca. 145 km/h nadalje je u pravilu OK. Obzirom da sam ga kupio novog, naravno da sam prijavio problem ovlaštenom serviseru. Jedini odgovor koji sam dobio je da je sa špurom sve u redu i da se „Renault sa upravljackim trapezom za Megane nije baš proslavio“ štogod to znacilo. Nije sad da se auto ne može voziti tako, ali uvijek se osjeti lagani otpor pri držanju volana, što nakon duže vožnje zna biti iritantno
ODGOVOR:Vozilo može vuci u stranu ( stalno ili povremeno ) radi slijedecih faktora : geometrija ovjesa ( rekli ste da je dobra ), gume, kocnice, amortizeri, dijagonalna razlika izmedu prednjih i zadnjih kotaca, utjecaj kolnika , nešto nedefinirano a što treba istražiti direktno na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI MARUTI - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 24.05.2010 16:25:00
Slika
PITANJE: Postovani Meicu imam jedno pitanje na koje mnogi nazovimo Suzuki servisi nemogu da mi daju odgovor niti savet.,sa vasim odgovorima sam posledjna dva puta bio zadovoljan.,1.sam vlasnik sam Suzuki Marutija iz 2003., 800 MPI.,veoma sam zadovoljan ovim vozilom s obzirom da sam presao 200.000km i nisam jos dosada imao niti jedan kvar verovali ili ne ulje jos netrosi servise vrsim redovno.,zanima me prvenstveno ugradnja plinskog uredjaja za koji mi ovlascen serviser preporucuje secvent sistem po ceni od 500eur.,ali me isto tako i obavestava o eventualnim mogucim kvarovima na MPI sistemu nakon ugradnje plina jer je vozilo preslo 200.000km savetuju mu da kompletan MPI sistem usisa,dizni,razvodnik i kompiuter raskacim-skinem i umesto toga ugradim obican karburatorski sistem sa platinskim dugmetom jer ce u tom slucaju plinski uredjaj kostati 250eur i takav motor raditi jos veoma dugo bez kvarova., molim vas pomozite mi dajde mi savet sta mi je ciniti po pitanju plinskog uredjaja i ove prepravke
ODGOVOR:Sasvim sigurno nije razumno da s vozila skinete MPI sustav i umjesto njega da ugradite zastario i tehnicki limitiran sustav s karburatorom. Na Vaše vozilo treba ugraditi plinski sustav s plinskim injektorima i plinskim racunalom, bez obzira na cijenu. Takav plinski sustav je kompatibilan s benzinskim MPI sustavom i jako dobro funkcionira ako se dobro i strucno ugradi.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,5 TDI QUATTRO - KOCI SAM

Datum objave: 24.05.2010 16:17:00
Slika
PITANJE: Poštovani!Imam Audi A6.2000 g.2,5TDI-Quattro s automatskim mjenjacem.Nedavno sam stavio nove prednje diskove(originale) i tada pocinje šou.Nakon par dana kocnica je pocala loviti na samom vrhu i to tako da se auto ukopavao na mjestu na sam dodir pedale.Nakon par kilometara pocinje sam blokirati-kociti s tim da se prvo upali lampica ABS i upozorenje za kocnice(žuti trokut u žutom krugu na ljevoj strani table).Kad se ohladio nakon ponovnog paljenja lampe ne svjetle i opet je išao par kilometara i onda sve ispocetka dok mi nije otkazao glavni kocioni cilindar.Misleci da je problem u njemu ugradim novi ali nakon par kilometara opet isto(lampice pa samoblokiranje).Da skratim-ugradio sam novi štop šalter.vakum pumpu s davacem,mjenjao cijeli ABS sklop,nekoliko puta test na testeru-bez rezultata.Par kilometara ide normalno i onda prvo upali lampice i pocinje polagano blokiranje kocnica dok na kraju auto više ne ide s mjesta.Sad kada se upale lampice na testeru niti ne prijavi grešku.Zbunjen sam i ja i mehanicari koje zbog ferpleja ne bih imenovao jer zbilja daju sve od sebe da riješe problem.Svaki savjet je dobrodošao pa Vam se unaprijed zahvaljujem.
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli sami diskovi nisu uzrok radi kojih se dogada blokada kocnice. Neki poseban savjet ne mogu dati jer ova pojava nije uobicajena ni tipicna. Ovaj problem traba istraživati i ispitivati na samom vozilu. Logicno je da se najprije provjeri mehanicki sustav kocnice, zatim hidraulicni sustav , nakon toga sustav servo pojacivaca kocenja i na kraju elektricno – elektronski sustav koji ukljucuje i ABS. Žao mi je što u pisanoj formi ne mogu pomoci više.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 214 SI - POPRAVAK MOTORA ILI UGRADNJA RABLJENOG ??

Datum objave: 24.05.2010 16:05:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic višeput ste mi pomogli u mojim problemima sa autom, ovaj put mi je prijatelj u dvojbi sa motorm...
Naime radi se o Roveru 214 si ,1400 želi mjenjati ili popravljati motor, ali nije siguran šta ce odluciti, jer mu kvazi majstori preporucuju kupnju motora a drugi uredenje postojeceg. Molimo vas za pravi ljek strucno mišljenje.
ODGOVOR:Ugradnja rabljenog motora je znatno jeftinija nego poravak postojeceg motora. Jedino je glavno pitanje tko ima za Vas takav rabljeni motor a da je isti ispravan i da ga nece trebati nakon kraceg vremena popravljati. Popravak postojeceg motora je u startu skuplje ali u konacnici znatno kvalitetnije i jeftinije pod uvjetom da se poravak motora obavi po svim pravilima struke.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - ULJE U SERVO VOLANU

Datum objave: 24.05.2010 15:59:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic,molim Vas da mi odgovorite na sljedece :Radi se o automobilu GOLF 4 TDI PD motor,74 kw,god. 2002.Prije nekih 1500 km sam promjenio ulje za servo uredjaj kod lokalnog majstora/dosta cijenjenog/.Tada mi je usuo ulje u plavoj ambalazi na kojem pise VAICO V60-0018,VA-002-SYNT,problema nije bilo do unazad par dana kada se cuje pistanje servo uredjaja prilikom pomjeranja volana,a ulje u posudi kada se zagrije ima malo pjene na povrsini,inace ne nedostaje ga,nivo je u redu.Interesira me da li je to ulje preporucljivo za moj auto/imam neki osjecaj da ulje nije original,vec da je usuto lazno/ i ako je neodgovarajuce ulje da li bi se manifestiralo pistanjem servo uredjaja?Molim Vas da mi preporucite ulje koje da sipam u servo.
ODGOVOR:Za Vaš automobil treba koristiti originalno ulje koje propisuje Vollksvagen. Takvo ulje možete nabaviti jedino u ovlaštenom servisu i tada treba navesti broj šasije vozila. Neka zamjenska ulja mogu biti kompatibilna za vaše vozilo, medutim uvijek je najbolje i najjeftinije staviti originalno ulje za servo volan bez obzira na cijenu.
Problem s drugim uljem može nastati i radi cinjenice da u sustavu ostane uvijek neka kolicina ulja koju serviser nije izvadio . Kombinacija prvobitnog ulja i novog ulja može djelovati loše na rad hidraulike servo volana pa isti može imati smanjenu ucinkovitost. U ovom slucaju bi bilo dobro da ispustite kompletno ulje iz sustava volana, po potrebi isperete sustav s manjom kolicinom originalnog ulja. Ispiranje znaci da u sustav ulijete originalno ulje , da nakon toga okrecete volan lagano u jednu i drugu stranu ( desetak puta ) kako bi ulje procirkuliralo kroz sve dijelove servo volana. Nakon toga ispustite ponovo ulje iz volana i opet napunite novo.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 2,8 V6 - TEKUCINA IZLAZI NA CEP

Datum objave: 23.05.2010 10:35:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa ne ukljucivanjem ventilatora dok postigne radnu temperaturu. Termoprekidac je promjenjen, ali jednostavno se ventilator ne ukljuci. Kad je auto hladan rashladna tekucina miruje u posudi, a cim auto postigne radnu temperaturu tekucina se pocme lagano podizati i na kraju se proljeva van, a termoprekidac ne reagira i ne upali ventilator. Tražim savjet, jer neko kaže da to može biti da je brtva glave otišla,pa da je zrak u sistemu i jednostavno više neznam kaj bi to moglo biti. Dok klima radi nemam nikakvih problema, jer ventilatori se stalno okrecu i hladi. Zanimljivo je i to da kad mi pocme izbacivati tekucinu na piksu van da radna temperatura auta na pokazivacu temperature u instrument tabli pokazuje normalnu radnu temperaturu, znaci ne prolazi 90 stupnjeva, a pocinje bacati tekucinu na cep od pikse van. Znaci promjenio sam termoprekidac i termostat do sada i dalje se pojavljuje ta greška.
ODGOVOR:Termoprekidac na hladnjaku ili senzor temperature na motoru ukljucuju ventilator na hladnjaku kada se temperature u rashladnom sustavu zagrije na 95°C. U opisanom slucaju tempertura rashladne tekucine je niža od navedene te radi toga termoprekidac ili senzor temperature niti ne mogu ukljuciti ventilator. Kod temperature koju ste opisali ( niža od 95°C ) rashladna tekucina ne smije izlaziti kroz cep ekspanzione posude. Ako se to ipak dogada uzroci su : neispravni cep ekspanzione posude ili probijanje kompresije u rashladni sustav. U prvom slucaju treba samo zamijeniti neispravni cep a u drugom slucaju potrebno je zamijeniti brtvilo glave i obraditi glavu motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - SAM DODAJE GAS

Datum objave: 22.05.2010 17:40:00
Slika
PITANJE: Pozdrav, ovako imam Citroen Xsaru 1.4i iz 1997. godine i auto dok je hladan 2-3 puta zna se dogoditi da sam dodaje gas i to do 3000 o/min. Bio sam na dijagnostici nije utvrdeno ništa rekli, promjenili su mi motoric ler gasa i bio je isti problem. Kad auto postigne temperaturu oko 75-80°C sve je u redu Jedna je zanimljivost što kada je hladnije vrijeme se to uopce ne dogada dok kad dolaze što topliji dani sam diže okretaje. Molim Vas pomozite!!
ODGOVOR:Motor može povecavati broj okretaja nekontrolirano radi više razloga i to : potenciometar gasa, MAP senzor, ECT senzor, usisna grana, elektricna instalacija, ragulator tlaka goriva, ECU centrala. Na dijagnostici koju ste obavili nije otkriveno ništa jer postupak nije obavljen strucno ni sistematski.
na vrh Povratak na vrh