Danas je: 24.11.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT MEGANE - NAKON POPRAVKA RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 05.07.2010 11:07:00
Slika
PITANJE: Prije dva dana sam preuzeo auto sa zamjene brtve glave iz servisa, renault megane 1.4 rl iz 1997. godine, prešao oko 100000 km. U tih dva dana prešao sam oko 100 km, auto mi u leru zvuci kao traktor, radi neravnomjerno, nekako šuška iz njega, a i kod gasa motor kao da pulsira i radi neravnomjerno. Uz to, kod dodavanja gasa cuje se i nekakvo isprekidano zujanje, pretpostavljam da je to pumpa vode. To se prije nije dogadalo i radio je tiho i ravnomjerno, bilo u leru bilo kod pritisnutog gasa. Receno mi je da je potrebno neko vrijeme da se motor uhoda jer je glava brušena, kako kaže, gotovo pola milimetra. E sad, prvo mi nije jasno što se to ima uhodavati na motoru osim cilindara koji se ovim popravkom ne diraju jer su u bloku motora, a i zašto je trebalo, kako kaže "cak pola milimetra brusiti glavu koja je bila puno iskrivljena" ako je i kod curenja ulja motor lijepo radio, nije gubio vodu, nije gubio na snazi i nikad nije bio niti blizu toga da se pregrije, od cega se glava iskrivila ako se motor nikad nije pregrijao? Sve ovo spada u manji problem, a ono glavno je da mi se u tih 100-tinjak kilometara koliko sam prešao otkako sam preuzeo auto motor dva puta ugasio u vožnji, jednom u gradu pri oko 40 km/h kod usporavanja bez pritisnutog gasa u trecoj brzini, a drugi put na otvorenoj cesti pri oko 90 km/h kod pritisnutog gasa u cetvrtoj brzini. Kasnije bih ga uspio upaliti nakon 10-15 pokušaja paljenja sa ili bez pritisnutog gasa pri paljenju. Nakon što mi se prvi put ugasio odmah sam otišao u servis, auto je spojen na kompjuter i ispitana je pumpa goriva, ubrizgavanje, ne znam tocno, i nije pokazalo nikakvu grješku na njihovom kompjuteru. Receno mi je da lijevam super 98, a ako se opet ugasi da dodam malo gasa pri paljenju (nije djelovalo) i da ako bude problema da se javim opet. Ne razumjem se baš mnogo u automobile i njihove motore ali onako nekako zdravorazumski je za ocekivati da nakon što auto izade iz servisa s popravka od 2500 kuna radi u najmanju ruku kao prije, cak i malo bolje, a ne da radi neravnomjerno i pogotovo ne da mi se gasi tijekom vožnje, što mi se nikad nijednom nije dogodilo u ovih 13 godina koliko imam ovaj auto. Molim vas ako budete imali vrjemena odgovorite mi i dajte mi neki savjet što bi mogao biti problem. Inace taj mehanicar radi samo renaulte i navodno je jedan od boljih, pogotovo za te aute, tako da mi nikako nije jasno kako je do ovoga došlo, znam samo da sam prije imao auto kojem je malo curilo ulje, a sad imam auto kojemu, istina, više ne curi ulje ali zato radi neravnomjerno i gasi se u vožnji.
ODGOVOR:Ako je motor Vašega vozila prije navedenog popravka normalno radio i imao miran i ugladeni rad , nakon obavljenog popravka bi trebao raditi još bolje.
Prema svim detaljima koje ste naveli moguce je da mehanicki dio nije dobro obavljen . Motor mora biti tocno u fazi a ventili moraju biti ispravno podešeni. Ostali moguci uzroci su : sustav paljenja ( probijanja visokog napona ), tlak goriva, necisti injektori, necist rezervoar za gorivo, filteri, ECT senzor, aktuator minimuma, potenciomatar gasa, MAP senzor, elektricna instalacija, ostale netipicne greške. Tocan uzrok i prijedlog rješenja mogu navesti nakon pregleda i dijagnostike motora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - LOM KLIPNJACE

Datum objave: 04.07.2010 09:09:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu imam jedan za mene veliki problem sa autom. Golf je TDI 90 KS 2002.god.Prešao je 145.000 KM.Danas mi je u vožnji pukla klipnjaca koja je oštetila i blok motora.Molim Vas da mi odgovorite šta je uzrok kvara i šta dalje da radim.
ODGOVOR:Oštecenje i lom klipnjace nastane kada prestane funkcionirati podmazivanje kliznog ležaja klipnjace. Tada se pocne stvarati veliko trenje izmedu ležaja klipnjace i rukavca radilice. Povecanim trenjem stvaraju se vrlo visoke temperature na klipnjaci, nakon kratkog vremena nastaje plasticna deformacija klipnjace i ubrzo lom iste.
U ovom slucaju potrebno je obaviti mehanicku defektažu motora, utvrditi cinjenice. Nakon toga se može znati da li je popravak ekonomski opravdan ili nije .
DODATNO PITANJE:
Postovan i gospodine Meicu hvala Vam na brzom odgovoru.Imam jos pitanje u vezi loma klipnjace na GOLF IV(presao 145.000)o kome smo juce pisali.Interesuje me da li se taj kvar mogao predvidjeti i ako jeste kako majstor nije uocio nikakve promjene posto je auto bilo 2 dana prije na servisu,tj.mijenjano je ulje i filteri i prikopcao ga je na kompjuter.
Koliko dugo se moglo znati da nesto niej uredu?Auto je kod mene presao samo 12.000km a uradjen mu je servis odmah posto je kupljen-prosle godine.Majstori kod koga je sada vozilo i koji ga je servisirao kaze da ce pokusati da nedje blok motora(polovan) da ne bi morao kupovati citav motor.Da li je to najbolje rijesenje?
ODGOVOR:
Mehanicka istrošenje u motoru se ne mogu vidjeti niti otkriti nikakvim dijagnostickim uredajima pa tako ni istrošenost ležajeva i rukavaca radilice. Istrošenja se mogu izmjeriti samo kada se motor otvori i kada se mogu upotrebiti konvencionalni mjerni uredaji. Ekstremna istrošenja se mogu prepoznati po simptomima na motoru a to su pojava lupanja na povecanom broju okretaja, paljenja lampice za tlak ulja kada je motor zagrijan ( ova lampica se u nekim slucajevima i ne upali ). Ukoliko ovih simptoma nije bilo Vaš serviser to nije mogao predvidjeti. Navedena istrošenja najcešce nastaju kada se redovito ne mijenja ulje u motoru i filteri . Kvalitetu ulja ne bih spominjao.
Ako je Vaš serviser majstor svoga zanata , sigurno ce Vam na osnovu stanja motora i stanja svih ostalih dijelova motora predložiti najkvalitetnije rješenje. Najkvalitetnije rješenje nije jeftino rješenje.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPER - PROBLEM SA VOLANOM

Datum objave: 04.07.2010 08:53:00
Slika
PITANJE: Poštovanje. javljam se zbog problema u okretanju volana na citroenovom kombiju(jumper 20i 1995 godina). kod okretanja volana koji ima servo dolazi do povremenog otežanog okretanja. Da pojasnim: npr,okrecete volan i svakih cca 15 minuta(ako krug okretanja podjelimo kao podjele na satu),dolazi do malog otežanja u okretanju pa onda opet bude dobro sljedecih cca15 minuta i tako cjeli ciklus. Moram napomenuti da je promjenjeno ulje u sistemu,ležajevi na kapama amortizera,nema vidljivih tragova curenja ulja,nove spone. Napominjem i to da nema šumova dok se okrece volan osim na samom kraju.Nema niti škripanja i preskakivanja kod okretanja volana kada auto neradi. Dali je takav problem možda opasan ,i dali može doci do nekakvog blokiranja volana?
ODGOVOR:Prema svim detaljim koje ste naveli moguci uzroci su : ventilski sklop u pužu volana, hidraulicna pumpa, visokotlacna cijev s prigušnicom. Mehanicke kvarove nisam navodio ( pogonski remen, kuglasti zglobovi ovjesa ). Obavite kontrolu upravljackog mehanizma u servisu kako bi izbjegli neugodna iznenadenja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - CRNI DIM

Datum objave: 04.07.2010 08:48:00
Slika
PITANJE: Obracam vam se opet jer je nevjerovatno zadovoljstvo imati se kome obratiti u situacijama kada nam nasi gradski malisani prave male probleme,tad ljudi i profesionalci poput vas mogu znatno biti od pomoci sto je na vasem primjeru vec dokazano.
Ovaj put se radi o vozilu moje Mame,renault Klio 1,5 tdci .Navedeni automobil se nalazi u izvrsnom stanju jako dobro prima gas,kretanje uz brdo je jednako dobro kao po ravnici,medjutim u zadnje vrijeme se javlja crni dim iz auspuha i poceo je trositi permant/vodu otprilike oko pola litra na 2 sedmice voznje od 2 sata voznje dnevno.Auto i dalje ne gubi na snazi.Pa zato ne znam sta da radimo ,da osvjezavamo motor,kako su mi neki majstori predlozili brusenje glave klipovi,karike ne znam da li se isplati mozda kvar bude i dalje prisutan.Volio bbih kad bi mi dali neki savjet sta vi o tome mislite,koji bi prvi korak trebao poduzeti.
ODGOVOR:Prije bilo kakvog zahvata na motoru i u motoru potrebno je obaviti pregled sustava za upravljanjem motorom radi pojave crnog dima. Moguce greške su : filter zraka, propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine, suženje na usisnim kanalima glave motora, niski tlak turbine, EGR ventil, dize, ventil turbine WasteGate, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, senzor tlaka goriva, VT pumpa, senzor pedale gasa, ispušni sustav ( zacepljenje ), ECU centrala. Nestajanje rashladne tekucine ne mora znaciti ništa ozbiljno. Potrebno je samo otkriti mjesto curenja na motoru, hladnjaku ili cijevima rashlednog sustava.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES BENZ C-220 - OVERBOOST VENTIL

Datum objave: 04.07.2010 08:42:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Mejicu posjedujem mercedes benz c 220 cdi w202 mene zanima može li se ocistiti overboost ventil sa nekim sprejom ili s necim jer sam citao po forumima da se to može uraditi s nekim sprejom za cišcenje karburatora ili tako nešto?I možete li mi reci gdje se on tocno nalazi?Ja osobno mislim da je to ventil najbliži turbo punjacu iz njega ide vakum crijevo za waste ventil tj za pomicanje zakrilaca u turbini.
Ja bih ga želio ocistiti.
Još jedno pitanje na koji nacin da skinem intercooler nalazi se ispred hladnjaka i sada bih morao skidati sve (branik hladnjak klime ili ima neki drugi nacin da ga skinem) jer je jako zaprljan uljem.
ODGOVOR:Navedeni ventil možete ocistiti bilo kojim sredstvom koje razgraduje necistoce na ventilu a to može biti i sredstvo za cišcenje karburatora. Ovaj ventil se nalazi na smoj turbini i sastoji se od mehanickog dijela i vakumskog dijela, lako cete ga prepoznati. Intercooler je najlakše demontirati na servisnoj dizalici. Prilikom demontaže potrebno je koristiti logiku i demontirati samo one sklopove i dijelove koji su neophodni. Ako je demontaža branika neophodna isti nije teško demontirati ali opet na servisnoj dizalici.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 - ABS SUSTAV

Datum objave: 03.07.2010 19:31:00
Slika
PITANJE: ovako radi se o passatu 1.8 98 g 92 kw sve super sve radi okm ali imam jedan problem prije nekoliko dana u servisu je spajan kompjuter za dijagnostiku i sve je bilo ok nije bilo grešaka ali mi je sam krenuo na put i upalila mi se lampica od ABS žuta i svijetli mi neko vrijeme se ugasi ali uglavnom kod stajanja ili gašenja vozila ,što se tice kocnice su i dalje ok ali kada stanem i krenem uzbrdo lampica se ugasi i poslije toga se ne pali to se nikada nije prije dešavalo pomozite mi šta bi to moglo biti uzrok a da prije nekoliko dana nije skužio kompjuter na dijagnostiki bio sam nazocan u servisu dok su radili jer su mi mijenjali ulje u motoru i filtere i poništili sa komp.servis.
ODGOVOR:Kada je ABS sustav u kvaru kocnice i dalje rade normalno. Povremeno paljenje kontrolne lampice ukazuje na kvar ABS sustava. U ovom slucaju moguci kvarovi su : pojedini senzori na kotacima, pad napona na konektorima ili elektricnoj instalaciji sustava ABS-a , povecena zracnost na nekom od ležajeva kotaca radi koje se mijenja i razmak izmedu senzora i rotofonike na osovini kotaca, hidraulicki blok ABS-a , upravljacko racunalo ABS-a . Potrebno je obaviti pojedinacno ispitivanje navedenih komponenata. Senzore ABS-a je nejbollje ispitati osciloskopom jer se na taj nacin tocno vidi naponska i vremenska baza senzora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - ZUJALICA ZA ULJE

Datum objave: 03.07.2010 19:27:00
Slika
PITANJE: Na autu VW Golf II, 1800 kubika, 1986 godina, benzinac imam sljedeci problem:
1. Prilikom polaska vozila i popuštanja kvacila imam osjecaj kao da nešto zaglavi i lamela trzne t.j. cupa. Ovo mi se samo dešava prilikom kretanja iz mjesta. U vožnji se sve normalno odvija. Lamelu sam zamjenio prije dva mjeseca.
2. Imam problem da mi se ukljucuje zujalica od ulja iako je nivo ulja u motoru normalan. Mijenjao sam instrument tablu, ali mi se to i dalje ponavlja.
ODGOVOR:Problem može biti u setu spojke ( nije samo lamela ) ili u pogonskim osovinama. Prije bilo kakvog zahvata vozilo treba pregledati strucna osoba i najprije utvrditi što je neispravno. Zujalica za ulje može se aktivirati kada tlak ulja u motoru nije dobar ( niski tlak ulja ) , kada je na motor ugraden neodgovarajuci indikator za tlak ulja ( ima ih dva , jedan je na glavi motora a drugi na kucištu filtera za ulje ), kada je neispravna elektricna instalacija, kada je neispravna instrument ploca. Najprije izmejrite tlak ulja i ako je isti u redu tada nema opasnosti za motor.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - POPRAVAK MJENJACA

Datum objave: 01.07.2010 22:46:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meicu pozdravljam vas , javljam se drugi put ,ovaj put sa pitanjem . Radi se o Peugeotu 206 1.4 hdi –2002 g. automobil je bio potopljeni u smislu voda + mulj motor ok. Zamijenio sam remenje inapinjace ulje filtere i to medjutim u mjenjacu je bilo vode stavio sam jeftino ulje napravio kilometar ispustio i onda stavio orginal 75-icu sint . auto je napravio oko 250 km i pocinje najprije neda u 5 , gura rucicu van da bi nakon nekog vremena zahrskalo i prici kraj . pitane sto mislite o istom dali se isplati popravak i koliko je komplicirano za dijelove i cijena ili da trazim drugi . hvala za misljenje
ODGOVOR:Popravak se isplati jer je možda u pitanju samo peta brzina. Cijenu popravka možemo znati nakon neposrednog uvida u mjenjac. Drugi mjenjac ne znate u kakvom je stanju.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - INERCIONI VENTIL

Datum objave: 01.07.2010 15:24:00
Slika
PITANJE: zanima me dali na škodi oktaviji 2 1,9tdi postoji neki gumb koji u slucaju sudara prekida dovod goriva iz rezervara i naravno gdje se nalazi? jednom mi se desilo da mi je auto stao iz cistog mira slep sluzba me od slepala u servis tamo je bio tri dana nisu mogli nac kvar kad su ga popravili nisu mi rekli sta je tocno bilo nego samo nesto sa dovodom goriva a nisu mi nista ni naplatili, poslje sam cuo price o takvim gumbima na novijim autima.
ODGOVOR:Na Vašem vozilu postoji inercioni ventil koji se aktivira prilikom naglog usporenja vozila ( najcešce sudar ) . Ovaj ventil zatvara preventivno dovod goriva da ne dode do eventualnog zapaljenja goriva prilikom istjecanja iz rezervoara.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ZRACNI JASTUCI SE NISU AKTIVIRALI

Datum objave: 27.06.2010 17:52:00
Slika
PITANJE: Poštovani,putujuci službenim vozilom Renault Megane 1,5 DCi, god proizvodnje 2006., pet vrata ( model skracenog vozila) pri brzini od 120-130 km /h, na auto putu A1 prema Spitu, doživio sam prometni udes.
Vozeci desnom kolnickom trakom , naglo sam iz neutvrdenih razloga skrenuo lijevi i frontalno udario u metalnu elasticnu zaštitnu ogradu, koju sam probio (duplu, te završio u suprotnom smjeru kolnog traka u smjeru Zagreba. Srecom materijalne i fizicke štete za druge sudionike u prometu nije bilo. Na vozilu je procjenjena totalna šteta. Prilikom udara nisu se aktivirali zracni jastuci.Ovlašteni serviser tvrdi da je razlog tome što nisam bio vezan sigurnosnim pojasom.Ozljede koje sam pretrpio su manjeg karaktera, hematom lijevog lakta, nategnuce tetiva desne ruke.
Prema zakonima fizike , pri takvom udaru, a da nisam bio vezan sigurnosnim pojasom , vjerujem da bi došlo do ozljeda glave i prsnog koša zbog same siline udara jer sam frontalno udario u ogradu, u krajnjoj liniji pri takvim udarima tijelo se katapultira iz vozila. Kako im dokazati da sam zaista bio vezan sigurnosnim pojasom, što mi je stalna navika pri cestim putovanjima, i da li stoji njihova tvrdnja da se zracni jastuk aktivira samo u slucaju ako ste vezani sigurnosnim pojasom. Pošto nemam uputstva za upotrebu vozila, bio bih Vam zahvalan na odgovoru koji bi sadržavao i prava vlasnika vozila za eventualna potraživanja prema ovlaštenom servisu koncesionara kod kojega je službeno vozilo redovito održavano tijekon redovnih servisa. Vozilo ima prijedenoh 86.000,00 km.
ODGOVOR:Komentar koji cu dati je moje subjektivno mišljenje i koje se ne može koristiti u službene svrhe. Razlog tome je nemogucnost uvida u fakte odnosno nemogucnost analize i vještacenja neposredno na vozilu. Moguce je da se zracni jastuk ne aktivira prilikom sudara iako je vozac bio vezan sigurnosnim pojasom. Isto tako je moguce da kontrolna lampica zracnog jastuka nije upozoravala da je sustav zracnog jastuka neispravan. Kontrolnu lampicu pali upravljacko racunalo zracnog jastuka i moguce je da je isto bilo neispravno. Takoder je moguce da navedeni kvar nije evidentiran prilikom redovnog servisiranja vozila jer nije svijetlila kontrolna lampica koja ukazuje na grešku/greške u sustavu.
Moguce je i da kompjutorska dijagnostika u servisu nije ukazivala na postojanje kvara na sustavu. Ista funkcionira na nacin da ocitava snimljene greške na memoriji upravljackog racunala sustava zracnog jastuka.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - POTROŠNJA GORIVA

Datum objave: 27.06.2010 17:25:00
Slika
PITANJE: Dobar dan gospodine Meic.Hvala vam za vašu nesebicnu pomoc i strucnost kojom nam pomažete da riješimo naše probleme na našim cetverotockašima.javljam vam se ponovo po ko zna koji puta iz Tuzle vezano za xantiu 1,9 td.ovaj puta nije neki problem više kao savjet interesuje me moze li se kako reducirati potrošnja goriva koja se krece oko 10 litara na 100 kilometara.Da napomenem automatik je pa me zanima možda je to i normalno za to auto.pošto su na njemu dizne 175 bara da li bi se smanjila potrošnja kad bi se stavile dizne od 135 bara kao u obicnog dizela tj.da li bi se šta odrazilo na motor ili pumpu tj da li bi se kakva veca havarija mogla dogoditi.ili ima kakvih drugih parametara koji bi se mogli odraziti na potrošnju pošto na boš pumpi ima nekoliko nekakvih senzora odnosno samo zice ulaze u boš pumpu na par mijesta.Da li bi se mogla možda dijagnostika raditi na pumpi pa da ako postoje greške da se ponište.i još jedno pitanje primjetio sam da na dihtungu glave motora vlaži malo ulje sa zadnje strane pa pada na izduvnu granu pa se u kabini osijeti miris spaljenog ulja.Dali se kakvim srestvima i aditivima može to vlaženje zaustaviti ili samo zamjena dihtunga glave motora.hvala još jednom i puno zdravlja.
ODGOVOR:Ugradnjom drugih diza nece se postici smanjenje potrošnje goriva. Kolicina goriva nije definirana dizama nego sustavom za regulaciju kolicine goriva u visokotlacnoj pumpi. Na potrošnju goriva utjecu slijedeci faktori : mehanicko stanje motora ( kompresija, faza motora, necisti usisni kanali u glavi motora, veliki talog na usisnim ventilima, stanje turbine ( regulacija , tlak turbine ), djelomicno zacepljen ispušni sustav, dotrajao ispušni sustav ), dotrajale dize, dotrajala visokotlacna pumpa ( servisira se svakih 150.000 km ), filteri, elektricni dijelovi sustava za regulaciju motora, blokada pojedinih kocnica.
Curenje ulja cete riješiti samo ako demontirate glavu motora, obradite glavu, zamijenite potrebna brtvila.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - TREPCE LAMPICA ZA ULJE

Datum objave: 27.06.2010 16:57:00
Slika
PITANJE: Prvo da Vam se zahvalim na prethodnom maillu pošto ste mi mnogo pomogli,
Pitanje: moj problem se javlja kad mi se motor zagrije na radnu temperaturu, kad auto stoji u leru pocinje mi treptati lamica za ulje.ne svjetli konstatno nego trepce.cim malo dam gasa ona se gasi.ulje je mjenjano prije 2 mjeseca i presao sam jedno 1000 km. Isto tako provjeravao sam da li je potrošio nešta ulja medutim sve je ok. Nikad nije ni trošio ulje niti imao problema.
ODGOVOR:Kontrolna lampica za ulje se može paliti na nacin koji ste Vi opisali radi slijedecih razloga : Neispravan indikator ulja na motoru, neispravna elektricna instalacija od indikatora ulja do instrument ploce, niski tlak ulja u motoru. Prva dva uzroka nisu opasna za motor a niski tlak ulja je vrlo opasan. Da izbjegnete rizik niskog tlaka ulja izmjerite tlak ulja u motoru . Mjerenje napravite kada je motor vruc i kada svijetli kontrolna lampica. U tom momentu tlak ulja mora biti veci od 0,8 bara na leru i veci od 3,7 bara kada je broj okretaja motora na 4000 o/min. Ako je tlak ulja dobar onda nema razloga za zabrinutost jer je uzrok najvjerojatnije indikator. Ako je tlak ulja nizak stvar je ozbiljna i treba je hitno rješavati. Moguci uzroci su : neispravan filter ulja, neispravna pumpa za ulje ( rijetko kada ), gorivo u ulju ( razrijedeno ulje ), istrošeni ležajevi radilice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - TREPČE LAMPICA ZA ULJE

Datum objave: 27.06.2010 16:57:00
Slika
PITANJE: PITANJE: Prvo da Vam se zahvalim na prethodnom maillu pošto ste mi mnogo pomogli, Pitanje: moj problem se javlja kad mi se motor zagrije na radnu temperaturu, kad auto stoji u leru po?inje mi treptati lamica za ulje.ne svjetli konstatno nego trep?e.?im malo dam gasa ona se gasi.ulje je mjenjano prije 2 mjeseca i presao sam jedno 1000 km. Isto tako provjeravao sam da li je potrošio nešta ulja me?utim sve je ok. Nikad nije ni trošio ulje niti imao problema.
ODGOVOR:ODGOVOR: Kontrolna lampica za ulje se može paliti na na?in koji ste Vi opisali radi slijede?ih razloga : Neispravan indikator ulja na motoru, neispravna elektri?na instalacija od indikatora ulja do instrument plo?e, niski tlak ulja u motoru. Prva dva uzroka nisu opasna za motor a niski tlak ulja je vrlo opasan. Da izbjegnete rizik niskog tlaka ulja izmjerite tlak ulja u motoru . Mjerenje napravite kada je motor vru? i kada svijetli kontrolna lampica. U tom momentu tlak ulja mora biti ve?i od 0,8 bara na leru i ve?i od 3,7 bara kada je broj okretaja motora na 4000 o/min. Ako je tlak ulja dobar onda nema razloga za zabrinutost jer je uzrok najvjerojatnije indikator. Ako je tlak ulja nizak stvar je ozbiljna i treba je hitno rješavati. Mogu?i uzroci su : neispravan filter ulja, neispravna pumpa za ulje ( rijetko kada ), gorivo u ulju ( razrije?eno ulje ), istrošeni ležajevi radilice.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - ZAMJENA ZRACNIH JASTUKA

Datum objave: 26.06.2010 14:16:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da li mi možete objasniti zamjenu zracnih jastuka na golf 3 td tj. koliki je to obim posla te da li mi se to isplati pošto neznam cijenu zracnih jasuka, golf je proizveden 1997g.
ODGOVOR:Pojedine komponente sustava zracnog jastuka nisu jeftine jer se ugraduju originali a zamjenski ne postoje. Moguce neispravnosti su zracni jastuci, pirotehnicki zatezaci pojaseva i pojasevi, spiralni sklop ispod kola upravljaca, upravljacko racunalo zracnog jastuka, elektricna instalacija, ostali netipicni dijelovi. U prvoj fazi se radi dijagnostika sustava, zatim se napravi popis neispravnih komponenata, nakon toga se komponente naruce, nakon narudžbe iste se ugrade u sustav, nakon toga se izbrišu greške iz memorije upravljackog racunala, slijedi završna kontrola i eventualna dorada i sustav bi bio u funkciji. Cijenu pojedinih dijelova možete tocno saznati ako nazovete bilo koje skladište dijelova VW ( ovlašteni distributer ) i navedete broj šasije vozila.
na vrh Povratak na vrh

HONDA PRELUDE - ELEKTRONIKA PALJENJA

Datum objave: 26.06.2010 13:53:00
Slika
PITANJE: Poštovani, imam vozilo Honda prelude 99 god 2.2 Vtec, Molio bih Vas za pomoc oko paljenja. Cistio sam i provjeravao iskru na svjecicama i otvarao te cistio segmente unutar razvodne kape, sve sastavio i probao zapaliti auto i tu nastaje problem, dakle ne želi zapaliti a do tada je. Ponovno sam otvorio kapu i ustanovio da na segmentima nema srebrnog filma i zbog toga narucio novu razvodnu kapu, rotor i kabele i opet nema iskre niti na svjecicama niti direktno na izlazu iz svitka za paljenje. Iz kompjutora na žili od dolaznog konektora kada okrenem kljuc i dam kontakt daje signal 5V a kada okrenem kljuc i želim zapaliti daje isprekidani signal što mislim da je uredu, sada ostaje samo modul Hitachi E12-303 i svitak za paljenje TC-08A ili nešto trece za zamjeniti a ujedno su ispitani svi osiguraci i napon od 12 V do svitka TC-08A je ok. Kako znati što je otišlo i zašto je uopce nema iskre?
ODGOVOR:Sustav paljenja ( elektronika paljenja ) radi na nacin da ulazni napon dolazi iz ECU centrale u primar bobine , nakon toga se u sekundaru bobine inducira visoki napon za svjecice. Kod Vašeg vozila sve to ukljucujuci i magnetske davace impulsa nalazi se unutar razvodne kape i tamo treba tražiti grešku/greške. Ako kvar i neispravnost ne možete prepoznati sa svojim amaterskim znanjem i instrumentima koje imate isti se može lako otkriti pomocu servisnog mototestera.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO GT - BIJELI DIM

Datum objave: 26.06.2010 11:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav, trebala bi mi strucna pomoc, znaci radi se o autu Punto GT, 1995 godina, u zadnje vrijeme poceo mi je auto pri stiskanju punog gasa cupkat i ne potegne,normalno pali i vozi,nakon voznje ostavim ga da radim dimi bijeli dim! tlak ulja po uricama je u redu,turbina po uricama radi, svijetli mi mala crvena lampica na kontrolnoj tabli ,izgleda kao svjecica. Cuo sam puno misljenja i svako je drukcije. Usput na autu je prije 10 000 napravljena polu generalna i dali je moguce da je problem u turbini ,
ODGOVOR:Bijeli dim ( vodena para ili ulje ) ukazuje na neispravno mehanicko stanje motora. Ako je to vodena para onda rashladna tekucina ulazi u cilindar i u vidu izrazito bijelog dima izlazi iz ispušnog sustava. Ako je dim bijelo plave boje i ima miris po motornom ulju to je znak istrošenosti cilindra ili turbine. Na ta dva nacina motorno ulje može doci u cilindar gdje izgara i na ispušni sustav izlazi kao bijelo plavi dim. Kontrolna lampica koju ste spomenuli ukazuje na grešku u sustavu ubrizgavanja goriva ili u sustavu paljenja.
Provjerite mehanicko stanje motora ( faza, kompresija, HC u ekspanzionoj posudi ) . Nakon toga ispitajte stanje turbine.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C220 - SAFE MODE

Datum objave: 25.06.2010 11:14:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Mejicu posjedujem mercedes benz c220cdi w202 i stalno mi pali safe mod kada je u velikom opterecenju, (s elektronikom je sve u redu) majstor mi kaže da može biti zacepljen usis ili ispuh da je do toga nebi dobro vukao u 1 2 i 3 brzini a u 4 i 5 nema potrebnu žestinu. Egr ventil mu je blokiran skinuto i blokirano vakum crijevo i sada me muci jeli problem do njega ima li on neku elektroniku i s cime bih ga mogao ocistiti. Auto dobro ide samo kada mu je potrebna eksplozivnost tocnije po autoputu u 4 i 5 brzini pri 3000 okr pali mi safe mod, ovom majstoru nije jasno jer s elektronikom sve u redu.Mene sada zanima vaše mišljenje može li to biti do intercolera malo mi je masan izvana možda je probijen a nemogu naci rupicu i uopce ako je ima ako je probijen, ili je do egr ventila i cime se oni ciste postoji li neko sredstvo?Cuo sam da se mogu sredstvom za cišcenje karburatora.
ODGOVOR:U ovom slucaju trebate dozvoliti servisu da obavi sva potrebna ispitivanja i dijagnostiku na motoru kako bi došli do saznanja što je zapravo neispravno i kako otkloniti otkrivene nedostatke i kvarove. Na osnovu Vašega opisa moguci kvarovi su : slabi ucinak turbine, sustav za regulaciju turbine, EGR ventil ( ne smije se blokirati ), mehanicko stanje motora, suženje usisnih kanala na glavi motora, djelomicno zacepljenje ispušnog sustava, filteri, mjerac mase zraka, senzor pedale gasa APP, dize, MAP senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor temperture goriva, VT pumpa, ECU centrala. Intercooler se može ocistiti i obicnim benzinom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - TLAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 25.06.2010 10:59:00
Slika
PITANJE: Imam renault velsatis 3.0dci automatic 130kw iz 2003g i auto je bio dobar dok su bile niže temperature a sad se prigrijava na velikim usponima i tad digne kezaljku temperature skroz a kad radi dugo u mjestu lagano diže nivo vode dok ne pocne kapat na cepa a tad je kazaljka na pola, dali na usponima isto pusti na cep pa tek onda digne temperaturu, teško je za provjerit. U ovlaštenom servisu provjerena pumpa vode, cep na posudi, hladnjak i tlak u posudi vode takode i brtve glava na ispušne pare u auspuhu i posudi vode, sve O.K. Zamjenili smo i rashladnu tekucinu sa višom tockom vrenja ali opet lagano diže nivo vode u posudi dok ne pocne kapat na cep. Ima li neki poseban postupak za ozracit sistem? Šta još da mu radim?
ODGOVOR:Tlak u rashladnom sustavu ne smije biti veci od 1,35 bara. Ako je tlak veci od navedenog rashladna tekucina ce izlaziti iz sustava preko cepa ekspanzione posude ( sigurnosni ventil ). Povecani tlak u rashladnom sustavu može nastati iz više razloga i to : termostat, kasno paljenje ventilatora na hladnjaku, djelomicno zacepljenje hladnjaka ( iznutra , izvana ), pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ( smanjen protok ), probijanje kompresije u rashladni sustav. U ovom slucaju glavni zadatak servisa je da ispita stanje i uzrok, da predloži rješenje, da otkloni kvar. Vi osobno ne možete puno napraviti.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - BLOKADA MOTORA

Datum objave: 25.06.2010 09:01:00
Slika
PITANJE: Imam Seat Corddobu benzin 1997 godište. Ukrali su mi kljuc (nažalost jedini). Te sam uspio skinuti bravu od gepeka , pa mi je kljucar napravio kljuc. Nažalost kljuc je kodiran, pa uspije samo da trenutno upali i odmah se gasi. Na koji nacin mogu zaobici blokadu ( privremeno) , jer bi narucio kljuc na osnovi broja šasije.
ODGOVOR:Blokadu motora ne možete eliminirati na jednostavan nacin . Razlog tome je što su u sustav povezani transponder u kljucu, elektromagnetska antena kontakt brave, imobilajzer, upravljacko racunalo. Postupak deblokade bi bio višestruko skuplji od kljuca koji cete naruciti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OŠTECENJE KLIPA

Datum objave: 21.06.2010 21:46:00
Slika
PITANJE: Poštovani, kupili smo prije dva tjedna opel astru 1.4 16 V 2006.godište. Auto je prešao do sada 74000 km. U autokuci je stajao vani 3 mjeseca i bio paljen samo kada je kupac htio cuti i vidjeti kako radi. Vozili smo ga 5 dana i dali na servis (mjenjali ulje, svijecice i filtere) jer smo vidjeli da je ulje crno i rijetko, te pretpostavili da dugo nije raden servis. Nakon što smo napravili servis taj dan nakon prijedenih 30-ak km auto je poceo zatrzavat, zvucao je kao stari dizelaš, upalila se lampica ispušnih plinova i ugasio se. U leru je jako tresao i nije bio primao gas. Odvezli smo ga kod majstora koji je sumnjao na bobinu, ali bobina je u redu. Spojen je na kompjuter i izbacio grešku rada motora na 4. klipu. Stara svijecica na 4.-om klipu bila je cadava i tamnija od preostale tri, ali suha. Nova svijecica kada je skinuta sa istog tog klipa, a koja je bila stavljena na servisu je bila vlažna.Mjerena je kompresija koja je na 4.-om klipu pokazivala 5, a na ostala 3 12. Nakon toga je rastavljena glava motora i vidjelo se pukotina na klipu (rupa). Motor je iznutra bio jako crn i neuredan. Nas zanima zbog cega je uopce došlo do puknuca toga klipa? Je li moguca bila tvornicka greška na tome klipu? Je li to možda neki kvar koji ce se stalno dogadati? Što uciniti dalje prilikom popravka, odn. koje dijelove bi još trebalo provjeriti?
ODGOVOR:. Klip je doživio oštecenje radi neredovitog servisiranja vozila . Najcešci uzroci su : dotrajalo ulje u motoru ( nema dobrog podmazivanja, hladenja, brtvljenja ), neispravna svjecica, neispravn injektor, djelomican ulaz rashladne tekucine u cilindar, pregrijavanje motora. U ovom slucaju treba poduzeti sve potrebne radnje kako bi se motor doveo u ispravno stanje za buduce dugotrajno funkcioniranje. Ako postoji bilo kakvo oštecenje na spomenutom cilindru to treba riješiti najstrucnije i najkvalitetnije. Dobro bi bilo provjeriti i stanje ostalih klipova i cilindara i po potrebi iste urediti. Dobro bi bilo napraviti na motoru i ostale potrebne radnje koje ce garantirati pouzdanost i dugotrajnost motora. Nakon što obavite sve potrebne radove ulje u motoru i filtere mjenjajte najkasnije svakih 15.000 km ili najmanje jednom godišnje ( bolje bi bilo dva puta godišnje ).
na vrh Povratak na vrh