Danas je: 02.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPĆI SAVJETI - LAMBDA SONDA

Datum objave: 24.03.2011 19:17:45
Slika
PITANJE: Možete li mi ukratko objasniti na koji nacin može neispravna svjecica ili kablovi blokirati rad lamdba sonde?
ODGOVOR:Kada je neispravno to što ste naveli dio neizgorenog goriva (ugljikovodik ) dolazi u sustav ispušnih plinova , ulazi u lambda sondu i katalizator . Na taj nacin blokira sondu i radi nepopravljivu štetu na katalizatoru.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA PREMACY - CIJENA RADA

Datum objave: 21.06.2010 11:22:00
Slika
PITANJE: Nedavno mi se razletio katalizator, u servisu su mi zamijenili katalizator i zadnji lonac.Zanima me koji je moguci uzrok kvara, te što bi trebalo uciniti da se to ponovno ne desi? Radi se o tome da je taj katalizator mijenjan prije 2g.Auto je Mazda Premacy 1.8 benz (85kw) + plin iz 2000g.
Takoder ukoliko se može nešto napraviti/podesiti zanima me okvirna cijena rada kod vas.
ODGOVOR:Pojam razletio bi znacio eksplodirao. To se može dogoditi kada se radi greške u sustavu paljenja ili u sustavu dobave goriva dogodi detonacija u ispušnom sustavu. Zato bi na svakom redovnom servisu trebalo obaviti kontrolu ispravnosti navedenih sustava i svakako napraviti eko-test. Takvu kontrolu radimo redovito na svakom servisu. Cijena rada kod nas je osjetno manja nego u ovlaštenim Mazda servisima. Druga pogodnost je da prije svakog servisa detaljno pregledamo sve sustave na vozilu besplatno. Nakon toga napravimo spisak potrebnih dijelova i radova za taj servis. Uz takav spisak navedemo i cijenu za svaku stavku i za rad. Kada vlasnik vozila ima takve informacije unaprijed, nije mu teško donijeti odluku da li ce raditi sve što je navedeno, dio toga ili ce odustati od svih radova.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - DEMONTAŽA OBLOGE VRATA

Datum objave: 21.06.2010 11:15:00
Slika
PITANJE: Poštovani molim za pomoc
Imam Hyundai Elantru I na zadnjim desnim vratima me zanima kako se skida unutrašnja plastika,sa vrata a da pri tome ne potrgaš plasticne kopcice sa vrata.
ODGOVOR:Postupak demontaže obloge vrata je najlakše pokazati a opis nije dovoljno razumljiv . Iz toga razloga i djelatnici servis odlaze na obuku kako bi u praksi došli do spoznaje kako se to radi. Opisno bi to izgledalo ovako. Demontirati dijelove rucke vrata i skrivene poklopce ispod kojih se nalaze vijci za fiksiranje obloge. Demontirati vijke. Pažljivo osloboditi skrivene plasticne kopce koje fiksiraju oblogu za vrata ( potreban odgovarajuci alat ). Demontirati unutrašnju kvaku vrata. Po potrebi demontirati rucku podizaca stakla ako je mehanicka, a ako je elektricna onda odspojiti elektricne prikljucke. Nakon ovoga odlucnim pokretom prema gore osloboditi nevidljive preostale kopce na gornjem dijelu obloge vrata.Postupak montaže je obrnuti od opisanog.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - AMORTIZERI

Datum objave: 19.03.2011 00:37:22
Slika
PITANJE: Poštovani, redovito pratim vašu rubriku i cijenim vašu pomoc svima nama.
Prošli tjedan preuzeo sam novi auto i od prvog dana mi se cinilo da je ovjes prebucan. Otišao sam u stanicu za tehnicki pregled i na testiranju amortizera mi je receno da je prednji lijevi amortizer na 22% i da ga treba zamijeniti. Zatim sam otišao do ovlaštenog servisa i rekli su bez ikakvih problema da ce mi zamijeniti neispravan amortizer, da nije potrebno mijenjati oba jer auto ima samo 200 km i da se mogu voziti s takvim amortizerom dok ne stigne novi. Moja pitanja su:
1. Da li se mogu voziti s takvim amortizerom, a da ne napravim štetu na autu?
2. Da li je ispravno zamijeniti samo jedan amortizer s obzirom da rezervni dio možda nije identican kao i dio za prvu ugradnju?
3. Na koliko "%" bi trebali biti amortizeri na novom autu?
4. Ako i bude zamijenjen samo jedna amortizer u kojim granicama bi trebala biti razlika izmedu amortizera na testiranju, ako je uopce dozvoljena?
ODGOVOR:Možete voziti s takvim amortizerom dok ne dode novi. Ispravno je zamijeniti amortizere u paru. Novi amortizeri bi trebali biti iznad 90% . Razlika na testiranju bi trebala biti unutar 5% .
na vrh Povratak na vrh

YUGO-60 - SKACU OKRETAJI

Datum objave: 21.06.2010 10:33:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Yugom 60. Nakon promjene motora (polovnog sa skale,na koji su stavljeni agregati sa starog) auto u leru mjenja broj okretaja za nekih 200 ( kazaljka skace gore-dolje i mjenja se zvuk motora) a prilikom zaustavljanja, pogotovo naglog, se gasi. Razvodna ruka "gleda" otprilike suprotno od 2. cilindra ( navodno treba prema prvom, ali onda ne pali ), slabo vuce, osobito kad se "ukljuci" drugo grlo na karbu, u leru se povremeno cuje neko lupetanje, kao da nešto metalno lagano lupa, koo da nešto nije dobro stegnuto. Dali problemima može biti uzrok loše brtvljenje na granama ili loše podešeno paljenje ili zapušena diza. Na starom motoru je sve funkcioniralo normalno, a i ugradeni motor je vukao puno bolje i s obicnim rasplinjacem. Što bih dobio ugradnjom Webera 32-34 tlde 150 (20-21) i koja je razlika izmedu tih rasplinjace ugradivanih na 1.4 i 1.6 motore? Može li se na rasplinjac sa Lancie 1.5 ugraditi cok sa Yuga 60/65 umjesto vodenog?
ODGOVOR:Prvo i osnovno je da ispitate i podesite slijedece ; staviti motor tocno u fazu , staviti ispravno razvodnik paljenja, podesiti staticki kut paljenja . Nakon ovoga po potrebi provjeriti kako su podešeni ventili ( usisni 0,40 mm, ispušni 0,50 mm ), kompresija treba biti veca od 9 bara, bregasta osovina ne smije biti istrošena znacajno ( brijegovi ). Kada je odraden i ovaj dio posla može se krenuti i dalje a to je : ispitati zabrtvljenost usisnog koletora i njegovih prikljucaka, ispitati ispravnost rasplinjaca ( karburator ) i po potrebi ga podesiti.Ugradnjom drugog rasplinjaca povecala bi se potrošnja goriva. Ne radite nikakve eksperimente ako ne morate .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - GUBI SNAGU I NEMA UBRZANJA

Datum objave: 21.06.2010 10:28:00
Slika
PITANJE: Imam povremene greške na golfu,tj.kada vozim 130/sat, pa lagano dodam gas na više tada mi najedanput gubi snagu i auto nema ubrzanja.Tada stanem sa strane ugasim,ponovo palim i nekad ide normalno nekad ponovo iskljuci i auto ponovo neide.Napominjem da sam bio kod mehanicara da vidi greške na kompjutoru.Tada je prikazalo grešku senzora temperature.Mehanicar je tada to zamjenio,gledo ventile i cistio ali auto i dalje staje tj.izgubi snagu nakon 130 km/sat.
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli motor izgubi snagu radi povecanja tlaka turbine iznad dozvoljenog. Kada se to dogodi ECU centrala smanjuje snagu motora ( safe mode ) kako ne bi došlo do oštecenja motora. Moguci uzroci su : regulacijski ventili turbine, ventil za rasterecenje WastwGate, statorske lopatice turbine, elektronski sustav za regulaciju turbine. Ispitivanjem navedenog može se doci do spoznaje što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

FORD SCORPIO - NEMA SNAGE

Datum objave: 21.06.2010 10:23:00
Slika
PITANJE: Molim Vas ako možete pomoci oko forda scorpio 2.0, godina 1994,snage 85 kw,prešao 195 000 km koji se poceo cudno ponašati,ali tek nakon prelaska nekih 50-ak kilometara nekako nece da prima gas normalno pa ga moram prebaciti dvije,a ponekad i tri brzine u niži stupanj da bi poceo normalno vuci i to se ponavlja sve do kraja vožnje.Nakon vožnje i stajanja kad se ohladi sve je kako treba do novih 50-ak kilometara. Na kracim relacijama sve je kako treba.Majstori me "gule" samo tako,a ford se i dalje isto ponaša.Ako može Vaš strucni savijet što bi moglo utijecati na takvo ponašanje i kako to pokušati riješiti?
ODGOVOR:Iz Vašega opisa može se zakljuciti da motor nema snage. Uzroci takvog stanja mogu biti mnogobrojni i zato bi trebalo ispitati sustav elektronskog ubrizgavanja goriva i sustav paljenja. Kod sustava ubrizgavanja ispituju se svi dijelovi i skolopovi i to : Tlak i kolicina goriva, filteri, cistoca rezervoara za gorivo, regulator tlaka goriva, MAP senzor, senzor radilice, senzor bregaste osovine, mjerac mase zraka, leptirasti ventil s potenciometrom, ECT senzor, propuštanje usisnog kolektora, injektori, elektricna instalacija i konektori ( moguci pad napona ili prekid napajanja ), EGR ventil ( ako postoji na motoru ), ostali netipicni kvarovi. Nakon ovoga po potrebi treba provjeriti i ispravnost sustava paljenja a najcešce greške su : probijanje visokog napona, bobina, ulazni napon do bobine. U rijetkim slucajevima može doci i do djelomicnog zacepljenje ispušnog sustava ( najcešce katalizator ). Detaljnim ispitivanjem svega što sam naveo trebali bi doci do spoznaje što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - GUBI RASHLADNU TEKUCINU

Datum objave: 19.06.2010 08:40:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa gubitkom rashladne tekucine na A3 1.8 T (110 kw), 2002 g., 103.000 km. Procitao sam vecinu Vaših odgovora na postavljena pitanja i nisam uspio pronaci slucaj slican mom pa Vas molim za pomoc:
Tijekom prošle godine (jesen) uocio sam laganu slabost kod hladnog starta motora (kao da nema "coka") uz neravnomjerni rad motora na leru. Neposredno prije toga sam u ovlaštenom servisu promijenio svjecice. Ti simptomi su nestajali cim bi okretaji prešli 2000, dakle, u roku par sekundi, da bi ove zime (12. mj. 2009. g) i vanjskih temperatura ispod 0 C primijetio opadanje rashladne tekucine (1 - 1.5 cm nivoa u ekspanzionoj posudi) koje se dešavalo preko noci. Dakle, tijekom vožnje sve je bilo OK, a preko JEDNE noci auto je gubio navedenu kolicinu. Na kucištu mjenjaca uocio sam vlažne tragove, no nisam im pridavao vecu važnost jer se navedena pojava desila 3 ili 4 puta, te sam ju riješio dodavanjem destilirane vode u rashladni sustav. S obzirom da stanujem u primorskom kraju gdje su temperature ispod 0 C rijetkost nisam smatrao opasnim razrijediti rashadnu tekucinu destilitranom vodom.Dolaskom toplijeg vremena nivo rashladne tekucine je bio konstantan (slabost kod hladnog starta je ostala) do situacije gdje sam duže vremena bio prisiljen stajati u koloni po toplom vremenu (prije cca 1.5 mjeseca), te sam uocio (dok je motor bio vruc) porast nivoa tekucine na 1cm preko oznake max, te nakon hladenja motora pad na cca 2 cm ispod oznake min.. Dolio sam dest. vodu i narednih mjesec dana je sve opet bilo ok.Pred neki dan, nakon cca 10-min oštre vožnje (pun gas, mijenjanje brzina na 5500 - 6000 okr) nivo je poceo opet opadati, ovaj put drasticnije, te vidim da se mokra fleka na kucištu mjenjaca povecala (dakle, ocito curi po mjenjacu). Pad nivoa antifriza je najizraženiji nakon gašenja motora (preko noci) i odmah po pokretanju motora ujutro (hladni start). U rashladnoj tekucini nema tragova ulja (ima nešto malo pjene koja je možda rezultat mješanja dest. vode koju sam dolijevao i starog antifriza), temp. motora je ispravna i ne oscilira, auto vuce normalno (barem se meni tako cini), potrošnja se nije povecala, nivo rashladne tekucine ne raste preko oznake max, a na šipki ulja ne vidim tragove emulzije. No, najgore od svega je što ne mogu pronaci mjesto odakle curi po kucištu mjenjaca. Sumnjam na proboj brtve glave prema van i curenje po bloku motora i kucištu mjenjaca.
Zanima me:
1) Vaša iskustva sa brtvama glave i glavama navedenog tipa motora
2) Da li kod oštecenja brtve / glave motora može doci do gubljenja antifriza u mirovanju (tijekom hladenja motora) koje je osjetno vece od gubitka tijekom vožnje?
3) Postoje li kod ovog motora slabe tocke u instalaciji rashladnog sustava koje su sklone propuštanju (na što da obratim pažnju kod pronalaska mjesta curenja)?
4) Postoji li mogucnost propuštanja antifriza na turbini koje kod hladnog starta uzrokuje vodu u smjesi, te slabost kod jutarnjeg pokretanja ili je moguca neispravnost jedne od novih svjecica (ili kabela, bobine) kod rada na hladno, odnosno da li je moguce da problem jutarnje slabosti nije vezan uz problem gubitka antifriza?
Iako logika sugerira da jutarnja slabost kod pokretanja može biti od vode u cilindrima zbog propuštanja brtve prema "unutra", a da je nakon forsirane vožnje brtva glave "dala svoje", te propustila i prema "van" ne želim skidati glavu i raditi išta na njoj poucen relativno velikim brojem loše obavljenih zahvata strojne obrade, te potencijalno novih problema do pravilne dijagnoze postojeceg stanja u cemu se nadam da ce mi pomoci i Vaše iskustvo i savjeti.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može curiti na brtvi glave ali i na nekom od prikljucaka na glavi motora . Rashladna tekucina sigurno ne ulazi u cilindar jer nema takvih pokazatelja ( tlak u ekspanzionoj posudi, bijeli dim, miješanje ulja i rashladne tekucine ). Propuštanje rashladne tekucine na turbini ne postoji jer se je turbina hladi uljem. Ovaj motor je kvalitetan i nema nikakvih tipskih grešaka. Problem koji imate s hladnim startom povezan je sa sustavom elektronskog ubrizgavanja goriva ( ECT senzor, aktuator minimuma, tlak goriva, injektori, leptirsti ventil s potenciometrom, elektricna instalacija , ECU centrala ). Najprije treba napraviti dijagnostiku i otkriti što je neispravno .
na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 - GRIJACI SE NE GASE

Datum objave: 17.06.2010 21:50:00
Slika
PITANJE: poštovani, imam audi b4 1.9 td 95godina naime auto nece ugasiti
grijace promjenio sam rele grijaca tamo kod osiguraca i termoprekidac onaj kockasti na glavi,auto kad dam kontakt zagrije grijace i ugasi lampicui i iskljuci grijace ali kad upalim motor grijaci su pod strujom zašto to radi
ODGOVOR:U ovom slucaju mogu postojati nekoliko mogucih uzroka i to : relej grijaca, postolje na kojemu se nalazi relej, davac temperature za vremenski relej grijaca, neispravna kutija osiguraca, neispravna elektricna instalacija, neki netipicni uzrok radi improvizacija na elektricnoj instalaciji.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - VELIKI SERVIS

Datum objave: 17.06.2010 21:44:00
Slika
PITANJE: Poštovani,zadnji put ste bili ljubazni pa mi odgovorili na upit,isto Vas molim i sada.hvala
Naime,imam citroen xsaru 2.0 hdi 2005. god. Sad ima 160000 predenih kilometara i nikad nije raden veliki servis. Moje pitanje je; šta bi sada sve trebalo mijenjati, te orijentacione cijene dijelova i ruku? I dali se mora mijenjati vodena pumpa kad se mijenja zupcasti remen. Velika hvala na odgovoru.
ODGOVOR:Obim i velicina servisa na 160.000 km ovisi o trenutnom stanju pojedinih dijelova i sklopova na vozilu. U tu svrhu najbolje je da se vozilo pregleda u servisu. Nakon toga su poznati sve pojedinosti i svi detalji. Takav pregled obavljamo prije svakog servisa i to besplatno. Na Vašem vozilu se sustav distribucije ( zupcasti remen , natezac, klizac, pumpa za vodu ) mijenjaju svakih 160.000 km ili svakih 10 godina. Uz to je uobicajeno da se mijenjaju svi filteri, sve tekucine, te ostali dijelovi po potrebi. Sve cijene kao i cijenu rada mogu navesti nakon pregleda Vašega vozila .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PREZUBLJIVANJE NA OSOVINI PUŽNOG PRIJENOSA

Datum objave: 17.06.2010 21:26:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine, imam Fiat Punto 1.1 55 ('98.god.). Pojavio mi se problem sa okretanjem volana (pun lijevi ide bez problema, dok pun desni ne može doci do kraja, otprilike do pola). Možete li mi pomoci Vašim savjetima?
ODGOVOR:Ako volan u jednu stranu može ici do kraja a u drugu znatno manje, uzrok je odstupanje u središnjem položaju zubne leteve i puža volana. U ovom slucaju potrebno je obaviti prezubljivanje na osovini pužnog prijenosa, tako da zubna letva izlazi u istoj dužini lijevo i u istoj dužini desno. Nakon toga potrebno je obaviti i potrebno podešavanja na sponama volana. Kada je sve gotovo obvezno treba obaviti optiku prednjeg ovjesa.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - KLIMA UREĐAJ

Datum objave: 21.03.2011 19:17:11
Slika
PITANJE: Poštovanje, svaka cast za Vaše strpljenje i volju za održavanje ovakve jedinstvene stranice, a narocito u današnje vrijeme kad svi trce za materijalnim dobrima.
Nemam trenutno problema s automobilom, ali bih Vas molio da mi pojasnite neke stvari vezane uz klimu. Konkretno radi se o rucnoj klimi. Da li je kompresor kod te vrste klime podvrgnut vecem opterecenju nego kod automatske, obzirom da je stalno upaljen. Ima li odabir brzine vrtnje ventilatora ikakve veze s radom rucne klime, tj. da li klima radi jednako ako je ventilator na 1, 2, itd...? Možda ima još nešto što nisam pitao a ne bi bilo loše znati?
ODGOVOR:Kompresor klime kod manuelnog sustava klime nije stalno ukopcan nego se pali po potrebi . Kada je tlak u sustavu niski presostat ukopca kompresor preko elektromagnetske remenice. Kada se postigne potreban tlak u sustavu kompresor se opet iskopca i tako treba raditi regulacija toga sustava. Kompresor kod ovoga sustava nije ništa više opterecen. Brzina ventilatora kabine ima veze s dobavom vanjskog zraka koji prolazi kroz isparivac klime i tako se hladi. Najniža temperatura zraka na ventilacijskim otvorima je kada je najmanja brzina okretanja ventilatora, kako se povecava brzina ventilatora tako temperatura raste. Dobro je znati da se redovni servis klima uredaja radi svake dvije godine. Tada se uz rashladni plin stavlja novo ulje u kompresor, mijenja se dehidrator. Korisno je zamijeniti filter kabine , dezinficirati i ocistiti ventilacijske kanale, radi stvaranja bakterija na isparivacu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GAREŽ NA SVJECICI

Datum objave: 17.06.2010 20:58:00
Slika
PITANJE: Oko 4 mjeseca Vozim Opel Astru g 1.6 benzin, 2002 godište, prešla 115 tkm kada je kupljena, sada oko 120 tkm. U navedenom razdoblju tri puta je prestajao raditi treci cilindar zbog gareži koja se nakuplja na svjecici i upali se lampica od ispušnih plinova, ostale svjecice ok. Dok se svjecica ne zaprlja auto ide ok, troši u prosjeku oko 8 l i malo više ulja oko 0,7 l na 1000 km. Mijenjao sam svjecice (original bosch) i kablove - jer je bilo malo "korone". Nakon toga (cca 1500 km) problem se ponovio. Prethodni vlasnik je servisirao vozilo u ovlaštenom servisu, ima urednu knjižicu i sve racune. U servisu su rekli da je sve ok i da ne mogu naci grešku. Radena dijagnostika, mjerena kompresija, mjenjani tefloni, sve ok. Kontrolirao sam iskru skidajuci kabel po kabel i na tom trecem kabelu je primjetno lošija iskra, odnosno moram ga bliže primaknuti masi da bi bacio iskru, ostali bacaju jace. Molim vas za savjet, jel bobina u pitanju ili nešto drugo.
ODGOVOR:U ovom slucaju moguci uzrok je mehanicki jer na svjecici vidite nakupinu gareži. Iako je kompresija dobra u navedeni cilindar može ulaziti mala kolicina ulja od koje nastaje nakupina gareži. Drugi moguci uzrok je sustav paljenja. Greška u sustavu paljenja može imati za posljedicu smanjeni napon i smanjenu energiju iskre na svjecici što nakon kraceg vremena dovodi do prestanka rada svjecice. Tocan odgovor na Vaše pitanje mogu dati nakon ispitivanja mehanickog sustava motora, sustava paljenja i sustava ubrizgavanja. Bez toga bi bilo neozbiljno s moje strane da navodim proizvoljno bilo koje razloge.
na vrh Povratak na vrh

FORD FUSION - OŠTECEN HLADNJAK

Datum objave: 11.06.2010 08:34:00
Slika
PITANJE: Poštovani, vec neko vrijeme pratim Vaše odgovore na pitanja i savjete koje dajete u vezi sa razlicitim problemima sa automobilima. Zaista mi je drago da ima još strucnjaka koji svoje znanje koriste da pomognu drugima. Zamolicu Vas za savjet: Namjeravam kupiti polovnog Ford Fusiona 2003. g.p. 1.4 tdci koji mi na prvi pogled izgleda ok, iako je prešao preko 165 400 km. Medutim, kada smo ga gledali, nismo ga mogli testirati, jer je trebalo da mu mijenjaju hladnjak. Koji su moguci uzroci kvara? Da li su problemi sa hladnjakom mogli stvoriti i neke dodatne probleme sa motorom? Kako otkriti je li sve u redu sa autom? Posljednji servis je raden na 141 000 km.
ODGOVOR:Oštecenje hladnjaka može nastati mehanicki utjecajem ili dotrajalošcu hladnjaka radi nagriženosti . Stanje hladnjaka ne znaci nužno da je i motor doživio neko oštecenje. Prije nego kupite vozilo obavite strucni pregled vozila a posebno motora ( kompresija, potrošnja ulja, upravljacki sustav motora ).
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - SERVIS TURBINE?

Datum objave: 11.06.2010 08:32:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine,
u Škodinom srevisu su mi rekli da imam lošu geometriju turbine (kompjuter je ocitao) na Oktaviji 1.9tdi 110ks, crveno i, 210 000km predjenih. Auto vuce dovoljnno dobro da sam ja zadovoljan. Da li se treba izlagati trosku i skidati turbinu, eventualno je servisirati, možda promenuti ventil ili mogu bezbrižno da nastavim vožnju sa kojom sam zadovoljan (i ako kompjuter kaže nešto drugacije-loša geometrija turbine)?
ODGOVOR:Ako ste Vi zadovoljni sa trenutnim stanjem motora tada nema potrebe da obavljate navedeni servis turbine. Bitno je da motor lako pali , da ima normalno ubrzanje i da je potrošnja goriva u granicama normale.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - POJAVA TEKUCINE KOD DIZE

Datum objave: 10.06.2010 22:13:00
Slika
PITANJE: Poštovani , prije svega moram naglasiti da ste za svaku pohvalu. Imam 2 pitanja te Vas molim da mi pomognete. Auto je Opel Ascona 1,6 dizel 40KW , 1986 g.p. Moram navesti da je auto u odlicnom stanju , uradena generalka motora i još puno toga uloženo i promijenjeno u autu. Pali odlicno , ne dimi , vuce spram svoje snage i godina , ulja troši manje od 0,5 l na 10 000 KM , motor suh bez trunke masnoce.Generlka je uradena prije 30 000 KM.
1. Problem : Prije 5-6 dana trebao sam na malo duzi put i podignem haubu da provjerim nivo tekucina , ulja i td. kad oko druge dizne primijetim da je mokro te da se primijeti trag curenja prema grijacu koji se nalazi ispod. Znaci mokro je oko dizne na ulazu u motor. Odma odem u servis , nako pregleda u servisu konstatuju da je stradala podloška dizne. Obišao sam sve radnje sa autodijelovima u okolini kao i auto otpade ali nigdje nisam našao te podloške da kupim. Šta mi Vi savjetujete ? Da li je moguce napraviti te podloške ili da li odgovaraju od nekog drugog auta ? U servisu su mi rekli da mogu ovako voziti samo da ne forsiram , znaci lagana voznja. Ima li opasnosti da nesto drugo strada od ovog ? Takode su mi rekli da je i kompresija vjerovatno malo pala .
2. Problem : Kad je auto upaljeno i stoji na leru cuje se neko zvecanje , ali kad pritisnem kvacilo motor sasvim normalno i mirno radi. U vožnji se ne cuje. U servisu su mi rekli da je stradao neki dio u mjenjacu ali da nema potreba nista dirati ako meni ne smeta ta buka , kazu da dosta auta imaju problema s tim i da voze normalno. Ja sam od tad presao oko 20 000 KM i nije bilo problema sem što mi to zvecanje "ide na živce". Mjenjac radi normalno , ulje provjereno. Šta mi savjetujete , ima li potrebe za brigu ?
ODGOVOR:Pojava tekucine kod dize ukazuje na propuštanje goriva kroz dizu, kroz cijev za povratak goriva iz dize, kroz visokotlacni dosjed na samoj dizi. Navedeno curenje se može jednostavno riješiti u svakom boljem servisu bez potrebe da Vas netko šalje okolo po nekakve brtve . Popravak traje vrlo kratko i nije skup, potrebno je samo da se javite u pravi servis.
Zvuk koji cujete dolazi iz mjenjaca a nastaje radi istrošenosti nekih osovina i ležajeva u mjenjacu. Navedeni zvuk se ne smije cuti u vožnji a na leru ne smije biti prejak ( to vam može reci svaki bolji mehanicar ). Ako je zvuk u granicama dozvoljenog može se još voziti.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - BACA ULJE NA AUSPUH

Datum objave: 10.06.2010 22:05:00
Slika
PITANJE: Imam peugeot 206 1.4i, od prije nekih 3 tjedna poceo je trošit ulje i to oko 1L na 1000 prijedenih kilometara. Vecinu ulja izbaci na auspuh,stražnji kraj auta je crn,mastan od ulja. Auto mi dobro pali,dobro vuce nikakvu razliku nisam primjetio,i ne dimi na auspuh samo baca ulje. Molim vas za pomoc, što da radim u cemu je problem, dali su gumice na ventilima ili nešto drugo?:
ODGOVOR:Ako na zadnjem dijelu vozila ima tragova ulja tada najprije treba provjeriti da li postoji propuštanje ulja na motoru. Ako toga propuštanja/curenja nema onda se potrošnja dogada kroz motor. To može biti na klipne prstenove ili na vodilice. Pregledom vozila mogao bih tocno navesti kako se to dogada i što je potrebno napraviti da se to riješi. Pregled vozila takve vrste je kod mene besplatan.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 10.06.2010 21:58:00
Slika
PITANJE: Moje poštovanje. Imam Citroen Saxo 1,1i, godište 11/1999, prešao cca 68.000km. Zadnja dva mjeseca primjetio sam da gubi vodu za hladenje. Naime kod predenih cca 100km nivo vode mi padne od crte maksimuma do blizu crte minimuma. Bio sam kod servisera pregledao je pod pritiskom da li negdje voda istjece i nije ništa uocio.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati na vidljiv ili na nevidljiv nacin. Ako se mjesto curenja ne vidi, postupak bi trebalo obaviti na servisnoj dizalici. Na taj nacin se vide sva mjesta na kojima može nastati propuštanje . Ispitivanje pod tlakom ne mora uvijek pokazati mjesto curenja jer tekucina može curiti i odmah isparavati. Takva mjesta treba prepoznati. Postoji još jedan nacin nestajanja a to je kroz motor. Najcešci uzrok je brtva glave motora. Pregladom Vašega vozila mogao bih ustanoviti kako nestaje rashladna tekucina.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEM SA BRISACIMA

Datum objave: 10.06.2010 20:48:00
Slika
PITANJE: Postovani,imam problem sa brisacima,radi se o Renault Clio 1.5 dci, 2004.g.Prestali su raditi odjednom, odvela sam auto na servis...najprije su promijenili osigurac pa kvar nije bio u tome,pa su pokusali sa promjenom motora brisaca pa nista pa sa rucicom, cak su probali promijeniti i tu nekakvu elektronicku kutiju jer su mislili da mozda to nije ispravno....ali nista ni od toga! Covik u servisu mi je uspio srediti nesto pa sad brisaci rade u najvecoj brzini,tj.prebrzo,ludo.(he mozda je na kraju neka glupost pa kvar bude bezbolan :))
ODGOVOR:Ako brisaci rade samo u velikoj brzini to je znak da je ispravan motor brisaca. U ovom slucaju neispravna može biti upravljacka elektronika brisaca , programator , prekidac za biranje brzine brisaca. Glavni zadatak servisa je da otkrije što je stvarno neispravno i da otkloni kvar. Ovaj posao može obaviti svaki bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

ASTRA G COUPE, 2,0 T - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 10.06.2010 20:36:00
Slika
PITANJE: Poštovani, jako mi se svida Vaša stranica kao i cinjenica da za svako pitanje citatelja pokušate što detaljnije odgovoriti.
Imam pitanje vezano uz auto plin. Cesto citam sve u vezi sa ovom temom (kao i sve sto je povezano sa automobilima), ali nigdje nemogu konkretno pronaci odgovor kako se ponasa auto plin kod benziskih motora sa prednabijanjem. Konkretno me zanima ugradnja plinske instalacije kod astre G coupe 2.0t i opel astre OPC. Uvijek kad se nesto prica o plinskim instalacijama, govori se o usisnim motorima, a nista konkretno o motorima sa prednabijanjem. Znamo da su motori sa prednabijanjem vise termicki optereceni (pogotovo klipovi i ventili) nego sto je to slucaj kod usisnih motora, a negdje sam isto tako procitao da plin manje hladi sve te dijelove od samog benzina (pogotovo su osjetljiva sjedista ventila), pak me zanima dal se taj problem rijesava sa ugradnjom lubrikatora sa specijalnim aditivom za hladenje ventila (5l aditiva za cca. 500l plina). Te me jos zanima kako ti motori podnose velike vrtnje (turaze), jer sam negdje na forumu procitao kako su nekom vlasniku opel astre G coupe u servisu u kojem su mu ugradili plinsku instalaciju (neznam sad o kojem tipu instalacije je bila rijec) preporucili kad putuje autocestom vecom brzinom, ili kad "tjera" motor u visoke okretaje, bolje prebaciti na benzin bas zbog tog hladenja. Dal je motor astre OPC manje podlozan tim problemimam, posto on vec serijski ima ugradeno hladenje uljem klipova sa unutarnje strane (za ventile nisam siguran).Molio bih da mi pokusate razjasniti taj dio price o plinskim instalacijama, jer razmisljam o kupovini jednog od ta dva auta, te koliko je max. volumen rezervoara za plin koji dolazi na mjesto rezervog kotaca, dal je to 56l ili manje. Te Vas molim da mi kazete koji bi mi Vi tip plinske instalacije preporucili za takve aute, te koliko u prosjeku poraste potrosnja plina u odnosu na potrosnju benzina i kolika je cijena toga aditiva i gdje se on moze kupiti.
ODGOVOR:Plinski sustav se može ugraditi na navedeno vozilo iako se radi o motoru s turbinom i prednabijanjem. Plinski sustav PRINS smo puno ugradivali u VW motore Passat, Audi, Golf. Za turbo motore uz standardni set treba ugraditi i dodatak koji je potreban za motor s turbinom. Nakon ugradnje sve uredno funkcionira. Potrošnja plina u odnosu na benzin kod turbo motora je veca za 10 do 20% . Temperatura izgaranja u cilindru plinskog goriva je nešto veca ali radi toga nema nikakvih štetnih posljedica. Za hladenje ventila može se upotrebiti vec poznati Flash Lube ali odnedavno postoji i bolji sustav koji garantira još bolji ucinak hladenja u svim režimima rada motora a to je VALVECARE sustav . Na kraju moram navesti i cinjenicu da se plinski sustav ugraduje u svrhu ekonomicnosti a ne u svrhu snage i ubrzanja. Rezervoar se može ugraditi one velicine kolika je rezervna guma.
na vrh Povratak na vrh