Danas je: 01.11.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 206 - POPRAVAK MJENJACA

Datum objave: 01.07.2010 22:46:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meicu pozdravljam vas , javljam se drugi put ,ovaj put sa pitanjem . Radi se o Peugeotu 206 1.4 hdi –2002 g. automobil je bio potopljeni u smislu voda + mulj motor ok. Zamijenio sam remenje inapinjace ulje filtere i to medjutim u mjenjacu je bilo vode stavio sam jeftino ulje napravio kilometar ispustio i onda stavio orginal 75-icu sint . auto je napravio oko 250 km i pocinje najprije neda u 5 , gura rucicu van da bi nakon nekog vremena zahrskalo i prici kraj . pitane sto mislite o istom dali se isplati popravak i koliko je komplicirano za dijelove i cijena ili da trazim drugi . hvala za misljenje
ODGOVOR:Popravak se isplati jer je možda u pitanju samo peta brzina. Cijenu popravka možemo znati nakon neposrednog uvida u mjenjac. Drugi mjenjac ne znate u kakvom je stanju.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - INERCIONI VENTIL

Datum objave: 01.07.2010 15:24:00
Slika
PITANJE: zanima me dali na škodi oktaviji 2 1,9tdi postoji neki gumb koji u slucaju sudara prekida dovod goriva iz rezervara i naravno gdje se nalazi? jednom mi se desilo da mi je auto stao iz cistog mira slep sluzba me od slepala u servis tamo je bio tri dana nisu mogli nac kvar kad su ga popravili nisu mi rekli sta je tocno bilo nego samo nesto sa dovodom goriva a nisu mi nista ni naplatili, poslje sam cuo price o takvim gumbima na novijim autima.
ODGOVOR:Na Vašem vozilu postoji inercioni ventil koji se aktivira prilikom naglog usporenja vozila ( najcešce sudar ) . Ovaj ventil zatvara preventivno dovod goriva da ne dode do eventualnog zapaljenja goriva prilikom istjecanja iz rezervoara.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ZRACNI JASTUCI SE NISU AKTIVIRALI

Datum objave: 27.06.2010 17:52:00
Slika
PITANJE: Poštovani,putujuci službenim vozilom Renault Megane 1,5 DCi, god proizvodnje 2006., pet vrata ( model skracenog vozila) pri brzini od 120-130 km /h, na auto putu A1 prema Spitu, doživio sam prometni udes.
Vozeci desnom kolnickom trakom , naglo sam iz neutvrdenih razloga skrenuo lijevi i frontalno udario u metalnu elasticnu zaštitnu ogradu, koju sam probio (duplu, te završio u suprotnom smjeru kolnog traka u smjeru Zagreba. Srecom materijalne i fizicke štete za druge sudionike u prometu nije bilo. Na vozilu je procjenjena totalna šteta. Prilikom udara nisu se aktivirali zracni jastuci.Ovlašteni serviser tvrdi da je razlog tome što nisam bio vezan sigurnosnim pojasom.Ozljede koje sam pretrpio su manjeg karaktera, hematom lijevog lakta, nategnuce tetiva desne ruke.
Prema zakonima fizike , pri takvom udaru, a da nisam bio vezan sigurnosnim pojasom , vjerujem da bi došlo do ozljeda glave i prsnog koša zbog same siline udara jer sam frontalno udario u ogradu, u krajnjoj liniji pri takvim udarima tijelo se katapultira iz vozila. Kako im dokazati da sam zaista bio vezan sigurnosnim pojasom, što mi je stalna navika pri cestim putovanjima, i da li stoji njihova tvrdnja da se zracni jastuk aktivira samo u slucaju ako ste vezani sigurnosnim pojasom. Pošto nemam uputstva za upotrebu vozila, bio bih Vam zahvalan na odgovoru koji bi sadržavao i prava vlasnika vozila za eventualna potraživanja prema ovlaštenom servisu koncesionara kod kojega je službeno vozilo redovito održavano tijekon redovnih servisa. Vozilo ima prijedenoh 86.000,00 km.
ODGOVOR:Komentar koji cu dati je moje subjektivno mišljenje i koje se ne može koristiti u službene svrhe. Razlog tome je nemogucnost uvida u fakte odnosno nemogucnost analize i vještacenja neposredno na vozilu. Moguce je da se zracni jastuk ne aktivira prilikom sudara iako je vozac bio vezan sigurnosnim pojasom. Isto tako je moguce da kontrolna lampica zracnog jastuka nije upozoravala da je sustav zracnog jastuka neispravan. Kontrolnu lampicu pali upravljacko racunalo zracnog jastuka i moguce je da je isto bilo neispravno. Takoder je moguce da navedeni kvar nije evidentiran prilikom redovnog servisiranja vozila jer nije svijetlila kontrolna lampica koja ukazuje na grešku/greške u sustavu.
Moguce je i da kompjutorska dijagnostika u servisu nije ukazivala na postojanje kvara na sustavu. Ista funkcionira na nacin da ocitava snimljene greške na memoriji upravljackog racunala sustava zracnog jastuka.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - POTROŠNJA GORIVA

Datum objave: 27.06.2010 17:25:00
Slika
PITANJE: Dobar dan gospodine Meic.Hvala vam za vašu nesebicnu pomoc i strucnost kojom nam pomažete da riješimo naše probleme na našim cetverotockašima.javljam vam se ponovo po ko zna koji puta iz Tuzle vezano za xantiu 1,9 td.ovaj puta nije neki problem više kao savjet interesuje me moze li se kako reducirati potrošnja goriva koja se krece oko 10 litara na 100 kilometara.Da napomenem automatik je pa me zanima možda je to i normalno za to auto.pošto su na njemu dizne 175 bara da li bi se smanjila potrošnja kad bi se stavile dizne od 135 bara kao u obicnog dizela tj.da li bi se šta odrazilo na motor ili pumpu tj da li bi se kakva veca havarija mogla dogoditi.ili ima kakvih drugih parametara koji bi se mogli odraziti na potrošnju pošto na boš pumpi ima nekoliko nekakvih senzora odnosno samo zice ulaze u boš pumpu na par mijesta.Da li bi se mogla možda dijagnostika raditi na pumpi pa da ako postoje greške da se ponište.i još jedno pitanje primjetio sam da na dihtungu glave motora vlaži malo ulje sa zadnje strane pa pada na izduvnu granu pa se u kabini osijeti miris spaljenog ulja.Dali se kakvim srestvima i aditivima može to vlaženje zaustaviti ili samo zamjena dihtunga glave motora.hvala još jednom i puno zdravlja.
ODGOVOR:Ugradnjom drugih diza nece se postici smanjenje potrošnje goriva. Kolicina goriva nije definirana dizama nego sustavom za regulaciju kolicine goriva u visokotlacnoj pumpi. Na potrošnju goriva utjecu slijedeci faktori : mehanicko stanje motora ( kompresija, faza motora, necisti usisni kanali u glavi motora, veliki talog na usisnim ventilima, stanje turbine ( regulacija , tlak turbine ), djelomicno zacepljen ispušni sustav, dotrajao ispušni sustav ), dotrajale dize, dotrajala visokotlacna pumpa ( servisira se svakih 150.000 km ), filteri, elektricni dijelovi sustava za regulaciju motora, blokada pojedinih kocnica.
Curenje ulja cete riješiti samo ako demontirate glavu motora, obradite glavu, zamijenite potrebna brtvila.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - TREPCE LAMPICA ZA ULJE

Datum objave: 27.06.2010 16:57:00
Slika
PITANJE: Prvo da Vam se zahvalim na prethodnom maillu pošto ste mi mnogo pomogli,
Pitanje: moj problem se javlja kad mi se motor zagrije na radnu temperaturu, kad auto stoji u leru pocinje mi treptati lamica za ulje.ne svjetli konstatno nego trepce.cim malo dam gasa ona se gasi.ulje je mjenjano prije 2 mjeseca i presao sam jedno 1000 km. Isto tako provjeravao sam da li je potrošio nešta ulja medutim sve je ok. Nikad nije ni trošio ulje niti imao problema.
ODGOVOR:Kontrolna lampica za ulje se može paliti na nacin koji ste Vi opisali radi slijedecih razloga : Neispravan indikator ulja na motoru, neispravna elektricna instalacija od indikatora ulja do instrument ploce, niski tlak ulja u motoru. Prva dva uzroka nisu opasna za motor a niski tlak ulja je vrlo opasan. Da izbjegnete rizik niskog tlaka ulja izmjerite tlak ulja u motoru . Mjerenje napravite kada je motor vruc i kada svijetli kontrolna lampica. U tom momentu tlak ulja mora biti veci od 0,8 bara na leru i veci od 3,7 bara kada je broj okretaja motora na 4000 o/min. Ako je tlak ulja dobar onda nema razloga za zabrinutost jer je uzrok najvjerojatnije indikator. Ako je tlak ulja nizak stvar je ozbiljna i treba je hitno rješavati. Moguci uzroci su : neispravan filter ulja, neispravna pumpa za ulje ( rijetko kada ), gorivo u ulju ( razrijedeno ulje ), istrošeni ležajevi radilice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - TREPČE LAMPICA ZA ULJE

Datum objave: 27.06.2010 16:57:00
Slika
PITANJE: PITANJE: Prvo da Vam se zahvalim na prethodnom maillu pošto ste mi mnogo pomogli, Pitanje: moj problem se javlja kad mi se motor zagrije na radnu temperaturu, kad auto stoji u leru po?inje mi treptati lamica za ulje.ne svjetli konstatno nego trep?e.?im malo dam gasa ona se gasi.ulje je mjenjano prije 2 mjeseca i presao sam jedno 1000 km. Isto tako provjeravao sam da li je potrošio nešta ulja me?utim sve je ok. Nikad nije ni trošio ulje niti imao problema.
ODGOVOR:ODGOVOR: Kontrolna lampica za ulje se može paliti na na?in koji ste Vi opisali radi slijede?ih razloga : Neispravan indikator ulja na motoru, neispravna elektri?na instalacija od indikatora ulja do instrument plo?e, niski tlak ulja u motoru. Prva dva uzroka nisu opasna za motor a niski tlak ulja je vrlo opasan. Da izbjegnete rizik niskog tlaka ulja izmjerite tlak ulja u motoru . Mjerenje napravite kada je motor vru? i kada svijetli kontrolna lampica. U tom momentu tlak ulja mora biti ve?i od 0,8 bara na leru i ve?i od 3,7 bara kada je broj okretaja motora na 4000 o/min. Ako je tlak ulja dobar onda nema razloga za zabrinutost jer je uzrok najvjerojatnije indikator. Ako je tlak ulja nizak stvar je ozbiljna i treba je hitno rješavati. Mogu?i uzroci su : neispravan filter ulja, neispravna pumpa za ulje ( rijetko kada ), gorivo u ulju ( razrije?eno ulje ), istrošeni ležajevi radilice.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - ZAMJENA ZRACNIH JASTUKA

Datum objave: 26.06.2010 14:16:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da li mi možete objasniti zamjenu zracnih jastuka na golf 3 td tj. koliki je to obim posla te da li mi se to isplati pošto neznam cijenu zracnih jasuka, golf je proizveden 1997g.
ODGOVOR:Pojedine komponente sustava zracnog jastuka nisu jeftine jer se ugraduju originali a zamjenski ne postoje. Moguce neispravnosti su zracni jastuci, pirotehnicki zatezaci pojaseva i pojasevi, spiralni sklop ispod kola upravljaca, upravljacko racunalo zracnog jastuka, elektricna instalacija, ostali netipicni dijelovi. U prvoj fazi se radi dijagnostika sustava, zatim se napravi popis neispravnih komponenata, nakon toga se komponente naruce, nakon narudžbe iste se ugrade u sustav, nakon toga se izbrišu greške iz memorije upravljackog racunala, slijedi završna kontrola i eventualna dorada i sustav bi bio u funkciji. Cijenu pojedinih dijelova možete tocno saznati ako nazovete bilo koje skladište dijelova VW ( ovlašteni distributer ) i navedete broj šasije vozila.
na vrh Povratak na vrh

HONDA PRELUDE - ELEKTRONIKA PALJENJA

Datum objave: 26.06.2010 13:53:00
Slika
PITANJE: Poštovani, imam vozilo Honda prelude 99 god 2.2 Vtec, Molio bih Vas za pomoc oko paljenja. Cistio sam i provjeravao iskru na svjecicama i otvarao te cistio segmente unutar razvodne kape, sve sastavio i probao zapaliti auto i tu nastaje problem, dakle ne želi zapaliti a do tada je. Ponovno sam otvorio kapu i ustanovio da na segmentima nema srebrnog filma i zbog toga narucio novu razvodnu kapu, rotor i kabele i opet nema iskre niti na svjecicama niti direktno na izlazu iz svitka za paljenje. Iz kompjutora na žili od dolaznog konektora kada okrenem kljuc i dam kontakt daje signal 5V a kada okrenem kljuc i želim zapaliti daje isprekidani signal što mislim da je uredu, sada ostaje samo modul Hitachi E12-303 i svitak za paljenje TC-08A ili nešto trece za zamjeniti a ujedno su ispitani svi osiguraci i napon od 12 V do svitka TC-08A je ok. Kako znati što je otišlo i zašto je uopce nema iskre?
ODGOVOR:Sustav paljenja ( elektronika paljenja ) radi na nacin da ulazni napon dolazi iz ECU centrale u primar bobine , nakon toga se u sekundaru bobine inducira visoki napon za svjecice. Kod Vašeg vozila sve to ukljucujuci i magnetske davace impulsa nalazi se unutar razvodne kape i tamo treba tražiti grešku/greške. Ako kvar i neispravnost ne možete prepoznati sa svojim amaterskim znanjem i instrumentima koje imate isti se može lako otkriti pomocu servisnog mototestera.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO GT - BIJELI DIM

Datum objave: 26.06.2010 11:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav, trebala bi mi strucna pomoc, znaci radi se o autu Punto GT, 1995 godina, u zadnje vrijeme poceo mi je auto pri stiskanju punog gasa cupkat i ne potegne,normalno pali i vozi,nakon voznje ostavim ga da radim dimi bijeli dim! tlak ulja po uricama je u redu,turbina po uricama radi, svijetli mi mala crvena lampica na kontrolnoj tabli ,izgleda kao svjecica. Cuo sam puno misljenja i svako je drukcije. Usput na autu je prije 10 000 napravljena polu generalna i dali je moguce da je problem u turbini ,
ODGOVOR:Bijeli dim ( vodena para ili ulje ) ukazuje na neispravno mehanicko stanje motora. Ako je to vodena para onda rashladna tekucina ulazi u cilindar i u vidu izrazito bijelog dima izlazi iz ispušnog sustava. Ako je dim bijelo plave boje i ima miris po motornom ulju to je znak istrošenosti cilindra ili turbine. Na ta dva nacina motorno ulje može doci u cilindar gdje izgara i na ispušni sustav izlazi kao bijelo plavi dim. Kontrolna lampica koju ste spomenuli ukazuje na grešku u sustavu ubrizgavanja goriva ili u sustavu paljenja.
Provjerite mehanicko stanje motora ( faza, kompresija, HC u ekspanzionoj posudi ) . Nakon toga ispitajte stanje turbine.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C220 - SAFE MODE

Datum objave: 25.06.2010 11:14:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Mejicu posjedujem mercedes benz c220cdi w202 i stalno mi pali safe mod kada je u velikom opterecenju, (s elektronikom je sve u redu) majstor mi kaže da može biti zacepljen usis ili ispuh da je do toga nebi dobro vukao u 1 2 i 3 brzini a u 4 i 5 nema potrebnu žestinu. Egr ventil mu je blokiran skinuto i blokirano vakum crijevo i sada me muci jeli problem do njega ima li on neku elektroniku i s cime bih ga mogao ocistiti. Auto dobro ide samo kada mu je potrebna eksplozivnost tocnije po autoputu u 4 i 5 brzini pri 3000 okr pali mi safe mod, ovom majstoru nije jasno jer s elektronikom sve u redu.Mene sada zanima vaše mišljenje može li to biti do intercolera malo mi je masan izvana možda je probijen a nemogu naci rupicu i uopce ako je ima ako je probijen, ili je do egr ventila i cime se oni ciste postoji li neko sredstvo?Cuo sam da se mogu sredstvom za cišcenje karburatora.
ODGOVOR:U ovom slucaju trebate dozvoliti servisu da obavi sva potrebna ispitivanja i dijagnostiku na motoru kako bi došli do saznanja što je zapravo neispravno i kako otkloniti otkrivene nedostatke i kvarove. Na osnovu Vašega opisa moguci kvarovi su : slabi ucinak turbine, sustav za regulaciju turbine, EGR ventil ( ne smije se blokirati ), mehanicko stanje motora, suženje usisnih kanala na glavi motora, djelomicno zacepljenje ispušnog sustava, filteri, mjerac mase zraka, senzor pedale gasa APP, dize, MAP senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor temperture goriva, VT pumpa, ECU centrala. Intercooler se može ocistiti i obicnim benzinom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - TLAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 25.06.2010 10:59:00
Slika
PITANJE: Imam renault velsatis 3.0dci automatic 130kw iz 2003g i auto je bio dobar dok su bile niže temperature a sad se prigrijava na velikim usponima i tad digne kezaljku temperature skroz a kad radi dugo u mjestu lagano diže nivo vode dok ne pocne kapat na cepa a tad je kazaljka na pola, dali na usponima isto pusti na cep pa tek onda digne temperaturu, teško je za provjerit. U ovlaštenom servisu provjerena pumpa vode, cep na posudi, hladnjak i tlak u posudi vode takode i brtve glava na ispušne pare u auspuhu i posudi vode, sve O.K. Zamjenili smo i rashladnu tekucinu sa višom tockom vrenja ali opet lagano diže nivo vode u posudi dok ne pocne kapat na cep. Ima li neki poseban postupak za ozracit sistem? Šta još da mu radim?
ODGOVOR:Tlak u rashladnom sustavu ne smije biti veci od 1,35 bara. Ako je tlak veci od navedenog rashladna tekucina ce izlaziti iz sustava preko cepa ekspanzione posude ( sigurnosni ventil ). Povecani tlak u rashladnom sustavu može nastati iz više razloga i to : termostat, kasno paljenje ventilatora na hladnjaku, djelomicno zacepljenje hladnjaka ( iznutra , izvana ), pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ( smanjen protok ), probijanje kompresije u rashladni sustav. U ovom slucaju glavni zadatak servisa je da ispita stanje i uzrok, da predloži rješenje, da otkloni kvar. Vi osobno ne možete puno napraviti.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - BLOKADA MOTORA

Datum objave: 25.06.2010 09:01:00
Slika
PITANJE: Imam Seat Corddobu benzin 1997 godište. Ukrali su mi kljuc (nažalost jedini). Te sam uspio skinuti bravu od gepeka , pa mi je kljucar napravio kljuc. Nažalost kljuc je kodiran, pa uspije samo da trenutno upali i odmah se gasi. Na koji nacin mogu zaobici blokadu ( privremeno) , jer bi narucio kljuc na osnovi broja šasije.
ODGOVOR:Blokadu motora ne možete eliminirati na jednostavan nacin . Razlog tome je što su u sustav povezani transponder u kljucu, elektromagnetska antena kontakt brave, imobilajzer, upravljacko racunalo. Postupak deblokade bi bio višestruko skuplji od kljuca koji cete naruciti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OŠTECENJE KLIPA

Datum objave: 21.06.2010 21:46:00
Slika
PITANJE: Poštovani, kupili smo prije dva tjedna opel astru 1.4 16 V 2006.godište. Auto je prešao do sada 74000 km. U autokuci je stajao vani 3 mjeseca i bio paljen samo kada je kupac htio cuti i vidjeti kako radi. Vozili smo ga 5 dana i dali na servis (mjenjali ulje, svijecice i filtere) jer smo vidjeli da je ulje crno i rijetko, te pretpostavili da dugo nije raden servis. Nakon što smo napravili servis taj dan nakon prijedenih 30-ak km auto je poceo zatrzavat, zvucao je kao stari dizelaš, upalila se lampica ispušnih plinova i ugasio se. U leru je jako tresao i nije bio primao gas. Odvezli smo ga kod majstora koji je sumnjao na bobinu, ali bobina je u redu. Spojen je na kompjuter i izbacio grešku rada motora na 4. klipu. Stara svijecica na 4.-om klipu bila je cadava i tamnija od preostale tri, ali suha. Nova svijecica kada je skinuta sa istog tog klipa, a koja je bila stavljena na servisu je bila vlažna.Mjerena je kompresija koja je na 4.-om klipu pokazivala 5, a na ostala 3 12. Nakon toga je rastavljena glava motora i vidjelo se pukotina na klipu (rupa). Motor je iznutra bio jako crn i neuredan. Nas zanima zbog cega je uopce došlo do puknuca toga klipa? Je li moguca bila tvornicka greška na tome klipu? Je li to možda neki kvar koji ce se stalno dogadati? Što uciniti dalje prilikom popravka, odn. koje dijelove bi još trebalo provjeriti?
ODGOVOR:. Klip je doživio oštecenje radi neredovitog servisiranja vozila . Najcešci uzroci su : dotrajalo ulje u motoru ( nema dobrog podmazivanja, hladenja, brtvljenja ), neispravna svjecica, neispravn injektor, djelomican ulaz rashladne tekucine u cilindar, pregrijavanje motora. U ovom slucaju treba poduzeti sve potrebne radnje kako bi se motor doveo u ispravno stanje za buduce dugotrajno funkcioniranje. Ako postoji bilo kakvo oštecenje na spomenutom cilindru to treba riješiti najstrucnije i najkvalitetnije. Dobro bi bilo provjeriti i stanje ostalih klipova i cilindara i po potrebi iste urediti. Dobro bi bilo napraviti na motoru i ostale potrebne radnje koje ce garantirati pouzdanost i dugotrajnost motora. Nakon što obavite sve potrebne radove ulje u motoru i filtere mjenjajte najkasnije svakih 15.000 km ili najmanje jednom godišnje ( bolje bi bilo dva puta godišnje ).
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - LAMBDA SONDA

Datum objave: 24.03.2011 19:17:45
Slika
PITANJE: Možete li mi ukratko objasniti na koji nacin može neispravna svjecica ili kablovi blokirati rad lamdba sonde?
ODGOVOR:Kada je neispravno to što ste naveli dio neizgorenog goriva (ugljikovodik ) dolazi u sustav ispušnih plinova , ulazi u lambda sondu i katalizator . Na taj nacin blokira sondu i radi nepopravljivu štetu na katalizatoru.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA PREMACY - CIJENA RADA

Datum objave: 21.06.2010 11:22:00
Slika
PITANJE: Nedavno mi se razletio katalizator, u servisu su mi zamijenili katalizator i zadnji lonac.Zanima me koji je moguci uzrok kvara, te što bi trebalo uciniti da se to ponovno ne desi? Radi se o tome da je taj katalizator mijenjan prije 2g.Auto je Mazda Premacy 1.8 benz (85kw) + plin iz 2000g.
Takoder ukoliko se može nešto napraviti/podesiti zanima me okvirna cijena rada kod vas.
ODGOVOR:Pojam razletio bi znacio eksplodirao. To se može dogoditi kada se radi greške u sustavu paljenja ili u sustavu dobave goriva dogodi detonacija u ispušnom sustavu. Zato bi na svakom redovnom servisu trebalo obaviti kontrolu ispravnosti navedenih sustava i svakako napraviti eko-test. Takvu kontrolu radimo redovito na svakom servisu. Cijena rada kod nas je osjetno manja nego u ovlaštenim Mazda servisima. Druga pogodnost je da prije svakog servisa detaljno pregledamo sve sustave na vozilu besplatno. Nakon toga napravimo spisak potrebnih dijelova i radova za taj servis. Uz takav spisak navedemo i cijenu za svaku stavku i za rad. Kada vlasnik vozila ima takve informacije unaprijed, nije mu teško donijeti odluku da li ce raditi sve što je navedeno, dio toga ili ce odustati od svih radova.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - DEMONTAŽA OBLOGE VRATA

Datum objave: 21.06.2010 11:15:00
Slika
PITANJE: Poštovani molim za pomoc
Imam Hyundai Elantru I na zadnjim desnim vratima me zanima kako se skida unutrašnja plastika,sa vrata a da pri tome ne potrgaš plasticne kopcice sa vrata.
ODGOVOR:Postupak demontaže obloge vrata je najlakše pokazati a opis nije dovoljno razumljiv . Iz toga razloga i djelatnici servis odlaze na obuku kako bi u praksi došli do spoznaje kako se to radi. Opisno bi to izgledalo ovako. Demontirati dijelove rucke vrata i skrivene poklopce ispod kojih se nalaze vijci za fiksiranje obloge. Demontirati vijke. Pažljivo osloboditi skrivene plasticne kopce koje fiksiraju oblogu za vrata ( potreban odgovarajuci alat ). Demontirati unutrašnju kvaku vrata. Po potrebi demontirati rucku podizaca stakla ako je mehanicka, a ako je elektricna onda odspojiti elektricne prikljucke. Nakon ovoga odlucnim pokretom prema gore osloboditi nevidljive preostale kopce na gornjem dijelu obloge vrata.Postupak montaže je obrnuti od opisanog.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - AMORTIZERI

Datum objave: 19.03.2011 00:37:22
Slika
PITANJE: Poštovani, redovito pratim vašu rubriku i cijenim vašu pomoc svima nama.
Prošli tjedan preuzeo sam novi auto i od prvog dana mi se cinilo da je ovjes prebucan. Otišao sam u stanicu za tehnicki pregled i na testiranju amortizera mi je receno da je prednji lijevi amortizer na 22% i da ga treba zamijeniti. Zatim sam otišao do ovlaštenog servisa i rekli su bez ikakvih problema da ce mi zamijeniti neispravan amortizer, da nije potrebno mijenjati oba jer auto ima samo 200 km i da se mogu voziti s takvim amortizerom dok ne stigne novi. Moja pitanja su:
1. Da li se mogu voziti s takvim amortizerom, a da ne napravim štetu na autu?
2. Da li je ispravno zamijeniti samo jedan amortizer s obzirom da rezervni dio možda nije identican kao i dio za prvu ugradnju?
3. Na koliko "%" bi trebali biti amortizeri na novom autu?
4. Ako i bude zamijenjen samo jedna amortizer u kojim granicama bi trebala biti razlika izmedu amortizera na testiranju, ako je uopce dozvoljena?
ODGOVOR:Možete voziti s takvim amortizerom dok ne dode novi. Ispravno je zamijeniti amortizere u paru. Novi amortizeri bi trebali biti iznad 90% . Razlika na testiranju bi trebala biti unutar 5% .
na vrh Povratak na vrh

YUGO-60 - SKACU OKRETAJI

Datum objave: 21.06.2010 10:33:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Yugom 60. Nakon promjene motora (polovnog sa skale,na koji su stavljeni agregati sa starog) auto u leru mjenja broj okretaja za nekih 200 ( kazaljka skace gore-dolje i mjenja se zvuk motora) a prilikom zaustavljanja, pogotovo naglog, se gasi. Razvodna ruka "gleda" otprilike suprotno od 2. cilindra ( navodno treba prema prvom, ali onda ne pali ), slabo vuce, osobito kad se "ukljuci" drugo grlo na karbu, u leru se povremeno cuje neko lupetanje, kao da nešto metalno lagano lupa, koo da nešto nije dobro stegnuto. Dali problemima može biti uzrok loše brtvljenje na granama ili loše podešeno paljenje ili zapušena diza. Na starom motoru je sve funkcioniralo normalno, a i ugradeni motor je vukao puno bolje i s obicnim rasplinjacem. Što bih dobio ugradnjom Webera 32-34 tlde 150 (20-21) i koja je razlika izmedu tih rasplinjace ugradivanih na 1.4 i 1.6 motore? Može li se na rasplinjac sa Lancie 1.5 ugraditi cok sa Yuga 60/65 umjesto vodenog?
ODGOVOR:Prvo i osnovno je da ispitate i podesite slijedece ; staviti motor tocno u fazu , staviti ispravno razvodnik paljenja, podesiti staticki kut paljenja . Nakon ovoga po potrebi provjeriti kako su podešeni ventili ( usisni 0,40 mm, ispušni 0,50 mm ), kompresija treba biti veca od 9 bara, bregasta osovina ne smije biti istrošena znacajno ( brijegovi ). Kada je odraden i ovaj dio posla može se krenuti i dalje a to je : ispitati zabrtvljenost usisnog koletora i njegovih prikljucaka, ispitati ispravnost rasplinjaca ( karburator ) i po potrebi ga podesiti.Ugradnjom drugog rasplinjaca povecala bi se potrošnja goriva. Ne radite nikakve eksperimente ako ne morate .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - GUBI SNAGU I NEMA UBRZANJA

Datum objave: 21.06.2010 10:28:00
Slika
PITANJE: Imam povremene greške na golfu,tj.kada vozim 130/sat, pa lagano dodam gas na više tada mi najedanput gubi snagu i auto nema ubrzanja.Tada stanem sa strane ugasim,ponovo palim i nekad ide normalno nekad ponovo iskljuci i auto ponovo neide.Napominjem da sam bio kod mehanicara da vidi greške na kompjutoru.Tada je prikazalo grešku senzora temperature.Mehanicar je tada to zamjenio,gledo ventile i cistio ali auto i dalje staje tj.izgubi snagu nakon 130 km/sat.
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli motor izgubi snagu radi povecanja tlaka turbine iznad dozvoljenog. Kada se to dogodi ECU centrala smanjuje snagu motora ( safe mode ) kako ne bi došlo do oštecenja motora. Moguci uzroci su : regulacijski ventili turbine, ventil za rasterecenje WastwGate, statorske lopatice turbine, elektronski sustav za regulaciju turbine. Ispitivanjem navedenog može se doci do spoznaje što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

FORD SCORPIO - NEMA SNAGE

Datum objave: 21.06.2010 10:23:00
Slika
PITANJE: Molim Vas ako možete pomoci oko forda scorpio 2.0, godina 1994,snage 85 kw,prešao 195 000 km koji se poceo cudno ponašati,ali tek nakon prelaska nekih 50-ak kilometara nekako nece da prima gas normalno pa ga moram prebaciti dvije,a ponekad i tri brzine u niži stupanj da bi poceo normalno vuci i to se ponavlja sve do kraja vožnje.Nakon vožnje i stajanja kad se ohladi sve je kako treba do novih 50-ak kilometara. Na kracim relacijama sve je kako treba.Majstori me "gule" samo tako,a ford se i dalje isto ponaša.Ako može Vaš strucni savijet što bi moglo utijecati na takvo ponašanje i kako to pokušati riješiti?
ODGOVOR:Iz Vašega opisa može se zakljuciti da motor nema snage. Uzroci takvog stanja mogu biti mnogobrojni i zato bi trebalo ispitati sustav elektronskog ubrizgavanja goriva i sustav paljenja. Kod sustava ubrizgavanja ispituju se svi dijelovi i skolopovi i to : Tlak i kolicina goriva, filteri, cistoca rezervoara za gorivo, regulator tlaka goriva, MAP senzor, senzor radilice, senzor bregaste osovine, mjerac mase zraka, leptirasti ventil s potenciometrom, ECT senzor, propuštanje usisnog kolektora, injektori, elektricna instalacija i konektori ( moguci pad napona ili prekid napajanja ), EGR ventil ( ako postoji na motoru ), ostali netipicni kvarovi. Nakon ovoga po potrebi treba provjeriti i ispravnost sustava paljenja a najcešce greške su : probijanje visokog napona, bobina, ulazni napon do bobine. U rijetkim slucajevima može doci i do djelomicnog zacepljenje ispušnog sustava ( najcešce katalizator ). Detaljnim ispitivanjem svega što sam naveo trebali bi doci do spoznaje što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh