Danas je: 20.12.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD FOCUS - TEŠKO ŠALTANJE BRZINA

Datum objave: 02.08.2010 22:22:00
Slika
PITANJE: Imam focusa 99 g tddi sa prjedenih 220000 km i primjetio sam da prilikom šaltanja brzina teze izlazi iz prve,trece i pete tako i teze ulazi u te brzine,bio sam kod majstora koji kaze da korpa ne odvaja do kraja i da vozim dok brzine budu isle,kako on kaze kvacilo je hidraulicno,o kojem se kvaru tu radi i dali može doci do veceg kvara ako se auto vozi.
ODGOVOR:Spojka ( kvacilo ) nije hidraulicno nego je samo komanda spojke hidraulicna ( glavni i radni cilindar koji pomicu potisni ležaj ). Moguci uzroci su komanda za biranje brzina u kabini , sustav poluga biraca, mehanizam za biranje brzina u mjenjacu. Brzim pregledom detalja na samom vozilu svaki bolji mehanicar ce znati o cemu se radi bez suvišnog filozofiranja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - GUBI VODU

Datum objave: 02.08.2010 22:18:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane 1.6 e coach 66 KW 1996g. Imao sam problem sa gubljenjem vode nigdje nije curila ni na crijevima ni na hladnjaku te sam se odlucio otvoriti motor i promjeniti brtvu glave ali nakon tih radova auto i dalje gubi vodu na 500 KM otprilike 2 dcl.Sad me zanima vaše mišljenje jel ja više nisam normalan.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati a da se ta pojave ne vidi . To se najcešce dogada kada postoji malo curenje na vrucim dijelovima motora ili hladnjaka. Rashladna tekucina prilikom curenja ne ostavlja vidljivi trag nego odmah isparava. Takva mjesta su : pumpa za vodu, termostat, hladnjak, radijator grijaca, pojedine cijevi rashladnog sustava, ostala netipicna mjesta. Za otkriti ovakvu vrstu curenja potrebni su servisni uvjeti, odgovarajuca servisna oprema, strucna osoba.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - UGRADNJA ABS SUSTAVA

Datum objave: 02.08.2010 22:11:00
Slika
PITANJE: Pozdrav,zanima me ako vam nije tesko da mi objasnite,sta je sve potrebno za ugradnju ABS-kocionog sistema,na auto Fiat Punto 1,9D 44KW,2000 godina.Jer imam povoljno da kupim skršenog punta koji ima ABS a ovaj nema.
ODGOVOR:ABS sustav sacinjavaju : upravljacko racunalo ABS-a, hidroagregat, senzori ABS-a na kotacima, elektricna instalacija, nazubljeni vijenci na glavcinama kotaca ( rotofonika ), odgovarajuci mehanicki dijelovi ( najcešce nosaci ) na kojima su pricvršceni senzori i ostali dijelovi sustava, cijevni vodovi, ostali spojni materijali.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVIS KLIME

Datum objave: 31.07.2010 23:13:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa klimom na puntu 1.2 2007 godiste. Naime, klima radi odlicno po gradu medjutim na otvorenom... kompresor se sam ugasi i onda hladi kao ventilator. Ugasim je na par minuta onda opet radi kako treba pa ponovi problem nakon 15ak minuta. Zanima sta to moze biti i da li je to problem ili jednostano neka zastita?? u trenutku gasenja kompresora u kabini je vrelo, tako da 100% nije to zbog dostizanja temperature u kabini.
ODGOVOR:Prema opisu i detaljima koje ste naveli moguce je da u sustavu nema dovoljno rashladnog plina te radi toga dolazi i do povremenog prestanka rada sustava. U ovom slucaju potrebno je obaviti servis klima uredaja (redovni servis se radi svake dvije godine ).
To znaci da treba izvaditi preostali plin iz sustava klime, obaviti kontrolu sustava na propuštanje i ako propuštanja nema obaviti redovni servis. Redovni servis podrazumijeva : zamjenu dehidratora , vakumiranje sustava, stavljanje novog freona, stavljanje ulja za kompresor, stavljanje kontrasta ( po potrebi ). Preporuca se cišcenje i dezinfekcija ventilacijskih kanala . Nakon ovakvog servisa ucinak hladenja je jako dobar a temperatura zraka ne ventilacijskim kanalima treba biti ispod 9°C .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - NEMA SNAGE

Datum objave: 31.07.2010 23:06:00
Slika
PITANJE: imam problem s renault scenicom 1.9 dci. pali se lampica grijaca i auto gubi snagu pri vožnji autoputom i brzini oko 120 km/h. kada pustim papucicu gasa i brzina pocne padati ugasi se lampica i auto opet ima snagu. na dijagnostici u pocetku nije javljao nikakvu grešku, pa zatim probleme s ispušnim plinovima, da bi sada javljao da je do EGR ventila. stavljen je drugi polovni ventil i stanje se popravilo utoliko što se problem rjede dogada. Vracen je opet stari EGR ventil. dize su ok, turbina ok, zamjenjeni filteri, senzor tlaka ok. problem se javlja i kod velikih uzbrdica. Sada nema uopce snage, lampica grijaca se pali i pri nižim brzinama, ne pali se samo kada vozim oko 2000 okretaja ili niže. Kada se stavi drugi EGR ventil treba li raditi prilagodbu radu motora i na koji nacin.
ODGOVOR:EGR ventil treba biti ispravan i nije bitno da li je isti stari ili novi. Prilagodbu nikakvu ne treba raditi. Osim EGR ventila moguce su i druge brojne neispravnosti radi kojih motor nema potrebnu snagu. Strucnim pristupom i pojedinacnim ispitivanjem može se tocno utvrditi što je neispravno i kolika je cijena popravka. Nabrojiti cu moguce neispravnosti : suženje na usisnim kanalima glave motora, necist rezervoar, APP senzor pedale gasa, mjerac mase zraka, dize, niski tlak turbine, regulacioni ventil turbine WasteGate, MAP senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor položaja pedale kocnice, senzor temperature goriva, senzor radilice, djelomicno zacepljenje ispušnog sustava, elektricna instalacija i konektori, upravljacki modul VT pumpe.
OBAVIJEST - KRATKI GODIŠNJI ODMOR
9.7.2010. 19:20
MOLIM VAS DA MALO USPORITE SA PITANJIMA, NAIME IDEMO NA KRACI GODIŠNJI ODMOR, PA SE MORATE STRPITI 10 DANA DA PONOVO POCNEMO ODGOVARATI NA PITANJA.
SRDACAN POZDRAV
VAŠ
AUTOSERVIS-MEIC
na vrh Povratak na vrh

AUDI 2,3 i. - IMA ISKRU A NE PALI

Datum objave: 09.07.2010 19:16:00
Slika
PITANJE: Poštovanje, posjedujem audi 2.3 NG 1992.g. Auto dobiva gorivo i ima iskru ali nece upaliti. Ponekad upali, radi 10-ak minuta i zatim se ugasi te ponovno nece upaliti. Posljednjih dana uopce ne pali, ali sam primjetio da kad otpojim hall senzor na razvodniku paljenja te "zaverglam", pa spojim hall senzor i pokušam upaliti auto upali na par sekundi. I tako svaki drugi put da znakove života. Sumnjam da je problem u tom hall senzoru jer je i vizualno u lošem stanju. Može li se nekako ispitati njegova ispravnost. Ima li ovaj auto i hall senzor na radilici ili samo ovaj na bregastoj osovini. Možete li po ovim simptomima zakljuciti da li je uistinu kriv hall senzor ili je nešto drugo u pitanju? Može li se sve to dogadati zbog senzora temperature za ecu?
ODGOVOR:Motor može ne paliti i kada se vidi da dolazi gorivo i kada se vidi da ima iskre na svjecicama. Mogucih razloga može biti više i ako ce Vam to pomoci iste cu ovom prilikom nabrojiti : faza motora, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, staticki kut predpaljenja, necist rezervoar za gorivo, filter goriva, necisti injektori, niski tlak goriva, diferencijalni tlak goriva, senzor protoka zraka, injektor za hladni start za obogacenje smjese, pad napona na elektricnoj instalaciji i pojedinim konektorima, senzor položaja leptirastog ventila, ECU centrala. Hall davac se može ispitati obicnim osciloskopom i vidjeti njegovu naponsku i vremensku bazu. Ako je neispravan Hall davac u vecini slucajeva nema iskre na svjecicama. Hall davaca na radilici nema.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SLABO VUCE,TRESE SE

Datum objave: 09.07.2010 19:10:00
Slika
PITANJE: POŠTOVANI,DOBAR DAN.MOJE IME JE DARKO.JA SAM ŠTO SE KAŽE LAIK ŠTO SE AUTOMOBILA TICE.VLASNIK SAM OPEL ASTRE 1.4 16V 2000 GODINA.U ZADNJE VRIJEME PRIMJETIO SAM SLJEDECE PROBLEME:
1.KOD SVAKOG PALJENJA(NAKON ŠTO JE AUTO DUŽE BIO UGAŠEN) OKRETAJI NARASTU NA 1500 OKRETAJA I AUTO SE TRESE NEKIH 10-15 SEKUNDI.JEDNOM RIJECI RADI KAO TRAKTOR.I REKLI SU MI DA MI IZ AUSPUHA DOSTA SMRDI.JEDNOM SAM PROBAO DODATI GASA I OKRETAJI SU PALI NA NORMALU I MOTOR JE NORMALNO RADIO.
2.AUTO SLABO VUCE,TRZA SE PRI NISKIM OKRETAJIMA.STVAR JE SLJEDECA,AUTO NAKON PRITISKA NA GAS SLABO REAGIRA NEKIH PAR SEKUNDI I ONDA DOBRO POVUCE.SVAŠTA SU MI REKLI DA MOŽE BITI I MJERAC PROTOKA ZRAKA,LAMBDA SONDA ,ZACEPLJENE DIZNE...CAK SAM BIO I NA DIJAGNOSTICI KOJA NIJE POKAZALA NIKAKAV PROBLEM.ELEKTRICAR MI JE REKAO DA GA PROBAM PROPUHATI POŠTO JA IMAM REŽIM KUCA-POSAO,UGLAVNOM GRADSKA VOŽNJA,ŠTO SAM I UCINIO ALI BEZ REZULTATA.MOJ AUTOMEHANICAR MI JE JEDNOM POŠPRICAO NEKI SPREJ U GRANU KOD GAS SAJLE TE JE DODAVAO GAS.TO JE UŽASNO SMRDJELO ALI JE AUTO NAKON TOGA NA MOJE CU?ENJE ODLICNO VUKAO.DA LI JE TO ZNAK ZACEPLJENJA CIJELE ISPUŠNE GRANE?NAPOMINJEM DA MI AUTO NAKON TIH PRVIH PAR SEKUNDI PALJENJA RADI NAJNORMALNIJE, TIHO I LIJEPO I DA NIKAKAV DIM NE IZLAZI IZ AUSPUHA.POŠTO STE JAKO HVALJENI NA INTERNETU OD STRANE DRUGIH VLASNIKA AUTOMOBILA NADAM SE DA CETE MI POMOCI BAREM MALO.UNAPRIJED ZAHVALJUJEM I OPROSTITE NA SMETNJI.
ODGOVOR:Uzimajuci u obzir Vaš detaljan opis i sve detalje koje ste naveli logicno bi bilo da na vozilu ništa ne radite dok ne obavite kompletnu dijagnostiku motora. Nakon dobro i strucno obavljene dijagnostike biti ce poznato opce stanje motora i sve eventualne neispravnosti koje treba otkloniti. Nije dobro da mijenjate pojedine dijelove na pamet i da po preporuci pojedinih „strucnjaka“ radite bilo što na motoru jer cete samo potrošiti novce a rezultat ce izostati. U ovom slucaju moguce neispravnosti su : necisti injektori, tlak goriva, potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor, motoric minimuma, MAP senzor, propuštanje usisnog kolektora, elektricna instalacija, sustav paljenja ( probijanje visokog napona ), mehanicko stanje motora, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - TERMOPREKIDAC

Datum objave: 07.07.2010 09:38:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam na vozilu, Ford Escort 1.6, 1994. godina, promijenio termoprekidac (97-102 stupnjeva). Zanima me hoce li biti ikakvih problema buduci da mi je sada temperatura skoro cijelo vrijeme blizu max. Treba li promijeniti na neki s manje stupnjeva ili ovaj odgovara za navedeni automobil.
ODGOVOR:Termoprekidac nije tako skup a da ne ugradite originalni koji tocno odgovara za Vaše vozilo. Kada se budete vozili na otvorenoj cesti termoprekidac nece imati utjecaja na temperaturu motora. Razlog tome je što se pri takvoj vožnji motor intenzivno hladi zrakom koji struji na hladnjak. Temperatura motora je tada znatno niža nego u gradskoj vožnji. Termoprekidac služi za ukapcanje ventilatora na hladnjaku kada se vozi sporo ili ne velikim uzbrdicama kada je cirkulacija zraka kroz hladnjak smanjena. Možda bi u ovom slucaju najprije trebalo izmjeriti stvarnu temperaturu motora u mmentu kada se upali ventilator na hladnjaku.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - POPRAVAK KOMPRESORA KLIME?

Datum objave: 07.07.2010 09:32:00
Slika
PITANJE: Dali postoji mogucnost popravka kompresora klime da se izbjegnu veliki troskovi kupnje novog kompresora klime?
ODGOVOR:Postoje kvarovi koji se mogu popraviti i oni koji se ne isplate popravljati jer se ne može dobiti kvaliteta. Ako je potrebno zamijeniti samo ležajeve kompresora ili pogonsku elektromagnetsku remenicu to se može popraviti kvalitetno. Ukoliko postoji propuštanje na kompresoru oko glavne osovine ili ako je nastalo istrošenje na unutrašnjem dijelu kompresora tada kvalitetan popravak nije moguc. U pocetku ( kratko vrijeme ) ce se ciniti da je sve u redu ali ce nakon kratkog vremena opet doci do prestanka rada klima uredaja.Nakon pregleda kompresora mogao bih reci što je kvalitetno rješenje, popravak ili ugradnja drugog kompresora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - IZ MJENJACA KAPA ULJE

Datum objave: 07.07.2010 09:28:00
Slika
PITANJE: Postovani, javljam vam se svako malo i zahvaljujem na vasim odgovorima.
Prije par dana na cesti mi je iznenada uz veliki tresak auto stalo. U servisu su utvrdili da je mjenjac stradao. I zaista su mi pokazali mjenjac kada su ga skinuli, vidjeli su se polomljeni djelovi. Jedan dio je odletio i smrskao detektor paljenja (ako sam ga ispravno nazvao). Majstor mi je nabavio polovan mjenjac i postavio ga. Dugo je birao dok nije nasao neki u solidnom stanju. Odmah sutradan sam primjetio da auto ostavlja malu fleku na parkingu precnika 3 cm i i kad sam se podvukao vidim da na kucistu mjenjaca stoji kapljica ulja spremna da padne. Pomjerio sam auto na drugo mjesto i sutradan zatekao isto tako mrljicu na asfaltu od neka 3 cm.Moje pitanje je da li ovo curenje trazi intervenciju ili je mozda u pitanju neki visak ulja koji se okapava?
I jos jedno pitanje. Kada se pravio mjenjac vidjelo se da je lamela poprilicno istrosena pa su mi stavili novi set kvacila. Kad je auto upaljeno kada pritiscem pedalu kvacila osjetim pod stopalom minorno (neko ne bi ni obratio paznju) kao neko struganje, grebuckanje.Za ovaj problem me zanima da li ovo sto osjetim pod stopalom kada pritiscem kvacilo mogu ignorisati, ili isto zahtjeva intervenciju?
Hvala vam unaprijed na odgovorima. Naime trebam sa malom bebom iz Sarajeva na Peljesac uskoro pa sam pomalo paranoican sto se tice auta da me gdje ne ostavi.
ODGOVOR:Curenje ulja iz mjenjaca nije nikakav višak nego znak da mjenjac na nekom mjestu nema dobro brtvljenje. Propuštanje treba svakako riješiti inace cete stalno biti u strahu da u mjenjacu nema dovoljno ulja .
Ako je set kvacila odgovarajuci i ako je ispravno ugraden nikakve šumove ili buku ne smijete cuti. Zatražite objašnjenje od osobe koja je ugradila kvacilo ? Pitajte da li je vozilo po tom pitanju sigurno za duži put.
na vrh Povratak na vrh

FORD ORION - PUKNUCE ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 06.07.2010 22:22:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Orion 1.8D, '91 godina.Danas mi se dogodilo da sam upalio auto, bio je upaljen nekih pet minuta, izasao na cestu, cuo sam jedan karakteristican zvuk i motor se ugasio. Otvorio sam haubu i vidio da je remen labav, pomaknuo poklopac i vidio puknuce remena. Zanima me (jos nisam auto odslepao nikome) da li su moguca neka veca ostecenja na motoru kada remen pukne? Cuo sam price da se mogu ventili potrgati, da treba ici brusiti glavu... Motor je stao odmah nakon puknuca. I da li ja mogu ga sam zamijeniti (amater sam)? Ili treba staviti zupcanike radilice, glave, pumpe u odredjeni polozaj prije postavljanja remena?
ODGOVOR:.Ako je nastalo puknuce zupcastog remena razvodnog mehanizma onda je došlo do sudara klipova i ventila. Potrebno je demontirati glavu motora, zamijeniti neispravne dijelove, obaviti obradu glave, staviti novi zupcasti remen. Posao traje tri dana i treba ga obavljati strucnjak uz upotrebu servisnog alata i specijalnog alata.
na vrh Povratak na vrh

MITSUBISHI COLT - MOMENTI ZATEZANJA VIJAKA GLAVE

Datum objave: 06.07.2010 21:57:00
Slika
PITANJE: •Cestitam Vam i divim se Vasoj samodisciplini i poslovnosti. Svi pozure da naprave sajt, ali ubrzo zaborave da svoj sajt azuriraju pa se sve svede na pomodarstvo koje samo predstavlja balast na WWW. Na srecu, Vi ste medju retkima koji to ne cine iz pomodarstva vec iz prakticnih razloga i veoma odgovorno, sto je veoma, veoma pohvalno, na opste zadovoljstvo mnogih korisnika automobila, pa i servisera.
•Zanimaju me odgovori na tri pitanja za moj autic MITSUBISHI COLT 1.3 GL (motor: 4g13) proizveden 1991.
•1. Moment zatezanja glave motora (zatezanje posle 2. ravnanja glave)
•2. Nacin podesavanja zazora ventila - redosled, i
•3. Koju tecnost naliti u sistem za hladjenje motora (leto - zima)?
ODGOVOR:Vijci glave motora se zatežu slijedecim momentom : 25 Nm, 50 Nm, 75 Nm . Redoslijed podešavanja ventila je 1-3-4-2 . Kada se stave na vagu ventili cetvrtog cilindra podešavaju se ventili prvog cilindra i obrnuto. Nakon toga se stavi na vagu ventili drugog cilindra a podešavaju se ventili treceg cilindra i obrnuto , na vagu se stave ventili treceg cilindra a podešavaju se ventili drugog cilindra. Ne postoji rashladna tekucina ljeto – zima nego rashladna tekucina koja je tijekom cijele godine u rashladnom sustavu a to su gotovo svi antifrizi. Koncentracija rashladne tekucine treba biti za -36°C i niže. Ista se mijenja svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRZA,GASI SE

Datum objave: 06.07.2010 21:27:00
Slika
PITANJE: Postovani,imam reno megana 1996.god,66 kw,1600 kubika,8 ventila,benzin+plin.Imam velikih problema sa strujom.Naime auto mi trza,obrtomjer kazaljka divlja i zna da se ugasi u voznji.Na savjet majstora promjenio sam kablove i svjecice,medjutim problem nije otklonjen.Isto se desava na benzinu i na plinu dok vozim,dijagnostika ne pokazuje nikakvu gresku.Sada mi govore da promjenim bombine koje nisu jeftine.Molio bih za neki savjet,jer me je finansijski i previse iscrpio...
ODGOVOR:Nije dobro mijenjati pojedine dijelove bez strucnog ispitavanja na osnovu subjektivnih pretpostavki. Na taj nacin se mogu ugraditi mnogi dijelovi koji nisu trebali biti ugradeni. Vaš problem se može jednostavno riješiti na nacin da se obavi pojedinacno ispitivanje svih komponenata sustava ubrizgavanja goriva, sustava paljenja , mehanickog sustava motora. Nakon dobro obavljenog ispitivanja sigurno se može znati što je neispravno, što treba napraviti, kolika je cijena popravka. Ovoga casa mislim da nema potrebe da Vam navodim što sve može utjecati na neispravan rad motora kao što ste Vi opisali. Mogucih grešaka može biti dvadest i više. Ukoliko ipak želite da vam navedem sve potencijalne greške javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NAKON POPRAVKA RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 05.07.2010 11:07:00
Slika
PITANJE: Prije dva dana sam preuzeo auto sa zamjene brtve glave iz servisa, renault megane 1.4 rl iz 1997. godine, prešao oko 100000 km. U tih dva dana prešao sam oko 100 km, auto mi u leru zvuci kao traktor, radi neravnomjerno, nekako šuška iz njega, a i kod gasa motor kao da pulsira i radi neravnomjerno. Uz to, kod dodavanja gasa cuje se i nekakvo isprekidano zujanje, pretpostavljam da je to pumpa vode. To se prije nije dogadalo i radio je tiho i ravnomjerno, bilo u leru bilo kod pritisnutog gasa. Receno mi je da je potrebno neko vrijeme da se motor uhoda jer je glava brušena, kako kaže, gotovo pola milimetra. E sad, prvo mi nije jasno što se to ima uhodavati na motoru osim cilindara koji se ovim popravkom ne diraju jer su u bloku motora, a i zašto je trebalo, kako kaže "cak pola milimetra brusiti glavu koja je bila puno iskrivljena" ako je i kod curenja ulja motor lijepo radio, nije gubio vodu, nije gubio na snazi i nikad nije bio niti blizu toga da se pregrije, od cega se glava iskrivila ako se motor nikad nije pregrijao? Sve ovo spada u manji problem, a ono glavno je da mi se u tih 100-tinjak kilometara koliko sam prešao otkako sam preuzeo auto motor dva puta ugasio u vožnji, jednom u gradu pri oko 40 km/h kod usporavanja bez pritisnutog gasa u trecoj brzini, a drugi put na otvorenoj cesti pri oko 90 km/h kod pritisnutog gasa u cetvrtoj brzini. Kasnije bih ga uspio upaliti nakon 10-15 pokušaja paljenja sa ili bez pritisnutog gasa pri paljenju. Nakon što mi se prvi put ugasio odmah sam otišao u servis, auto je spojen na kompjuter i ispitana je pumpa goriva, ubrizgavanje, ne znam tocno, i nije pokazalo nikakvu grješku na njihovom kompjuteru. Receno mi je da lijevam super 98, a ako se opet ugasi da dodam malo gasa pri paljenju (nije djelovalo) i da ako bude problema da se javim opet. Ne razumjem se baš mnogo u automobile i njihove motore ali onako nekako zdravorazumski je za ocekivati da nakon što auto izade iz servisa s popravka od 2500 kuna radi u najmanju ruku kao prije, cak i malo bolje, a ne da radi neravnomjerno i pogotovo ne da mi se gasi tijekom vožnje, što mi se nikad nijednom nije dogodilo u ovih 13 godina koliko imam ovaj auto. Molim vas ako budete imali vrjemena odgovorite mi i dajte mi neki savjet što bi mogao biti problem. Inace taj mehanicar radi samo renaulte i navodno je jedan od boljih, pogotovo za te aute, tako da mi nikako nije jasno kako je do ovoga došlo, znam samo da sam prije imao auto kojem je malo curilo ulje, a sad imam auto kojemu, istina, više ne curi ulje ali zato radi neravnomjerno i gasi se u vožnji.
ODGOVOR:Ako je motor Vašega vozila prije navedenog popravka normalno radio i imao miran i ugladeni rad , nakon obavljenog popravka bi trebao raditi još bolje.
Prema svim detaljima koje ste naveli moguce je da mehanicki dio nije dobro obavljen . Motor mora biti tocno u fazi a ventili moraju biti ispravno podešeni. Ostali moguci uzroci su : sustav paljenja ( probijanja visokog napona ), tlak goriva, necisti injektori, necist rezervoar za gorivo, filteri, ECT senzor, aktuator minimuma, potenciomatar gasa, MAP senzor, elektricna instalacija, ostale netipicne greške. Tocan uzrok i prijedlog rješenja mogu navesti nakon pregleda i dijagnostike motora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - LOM KLIPNJACE

Datum objave: 04.07.2010 09:09:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu imam jedan za mene veliki problem sa autom. Golf je TDI 90 KS 2002.god.Prešao je 145.000 KM.Danas mi je u vožnji pukla klipnjaca koja je oštetila i blok motora.Molim Vas da mi odgovorite šta je uzrok kvara i šta dalje da radim.
ODGOVOR:Oštecenje i lom klipnjace nastane kada prestane funkcionirati podmazivanje kliznog ležaja klipnjace. Tada se pocne stvarati veliko trenje izmedu ležaja klipnjace i rukavca radilice. Povecanim trenjem stvaraju se vrlo visoke temperature na klipnjaci, nakon kratkog vremena nastaje plasticna deformacija klipnjace i ubrzo lom iste.
U ovom slucaju potrebno je obaviti mehanicku defektažu motora, utvrditi cinjenice. Nakon toga se može znati da li je popravak ekonomski opravdan ili nije .
DODATNO PITANJE:
Postovan i gospodine Meicu hvala Vam na brzom odgovoru.Imam jos pitanje u vezi loma klipnjace na GOLF IV(presao 145.000)o kome smo juce pisali.Interesuje me da li se taj kvar mogao predvidjeti i ako jeste kako majstor nije uocio nikakve promjene posto je auto bilo 2 dana prije na servisu,tj.mijenjano je ulje i filteri i prikopcao ga je na kompjuter.
Koliko dugo se moglo znati da nesto niej uredu?Auto je kod mene presao samo 12.000km a uradjen mu je servis odmah posto je kupljen-prosle godine.Majstori kod koga je sada vozilo i koji ga je servisirao kaze da ce pokusati da nedje blok motora(polovan) da ne bi morao kupovati citav motor.Da li je to najbolje rijesenje?
ODGOVOR:
Mehanicka istrošenje u motoru se ne mogu vidjeti niti otkriti nikakvim dijagnostickim uredajima pa tako ni istrošenost ležajeva i rukavaca radilice. Istrošenja se mogu izmjeriti samo kada se motor otvori i kada se mogu upotrebiti konvencionalni mjerni uredaji. Ekstremna istrošenja se mogu prepoznati po simptomima na motoru a to su pojava lupanja na povecanom broju okretaja, paljenja lampice za tlak ulja kada je motor zagrijan ( ova lampica se u nekim slucajevima i ne upali ). Ukoliko ovih simptoma nije bilo Vaš serviser to nije mogao predvidjeti. Navedena istrošenja najcešce nastaju kada se redovito ne mijenja ulje u motoru i filteri . Kvalitetu ulja ne bih spominjao.
Ako je Vaš serviser majstor svoga zanata , sigurno ce Vam na osnovu stanja motora i stanja svih ostalih dijelova motora predložiti najkvalitetnije rješenje. Najkvalitetnije rješenje nije jeftino rješenje.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPER - PROBLEM SA VOLANOM

Datum objave: 04.07.2010 08:53:00
Slika
PITANJE: Poštovanje. javljam se zbog problema u okretanju volana na citroenovom kombiju(jumper 20i 1995 godina). kod okretanja volana koji ima servo dolazi do povremenog otežanog okretanja. Da pojasnim: npr,okrecete volan i svakih cca 15 minuta(ako krug okretanja podjelimo kao podjele na satu),dolazi do malog otežanja u okretanju pa onda opet bude dobro sljedecih cca15 minuta i tako cjeli ciklus. Moram napomenuti da je promjenjeno ulje u sistemu,ležajevi na kapama amortizera,nema vidljivih tragova curenja ulja,nove spone. Napominjem i to da nema šumova dok se okrece volan osim na samom kraju.Nema niti škripanja i preskakivanja kod okretanja volana kada auto neradi. Dali je takav problem možda opasan ,i dali može doci do nekakvog blokiranja volana?
ODGOVOR:Prema svim detaljim koje ste naveli moguci uzroci su : ventilski sklop u pužu volana, hidraulicna pumpa, visokotlacna cijev s prigušnicom. Mehanicke kvarove nisam navodio ( pogonski remen, kuglasti zglobovi ovjesa ). Obavite kontrolu upravljackog mehanizma u servisu kako bi izbjegli neugodna iznenadenja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - CRNI DIM

Datum objave: 04.07.2010 08:48:00
Slika
PITANJE: Obracam vam se opet jer je nevjerovatno zadovoljstvo imati se kome obratiti u situacijama kada nam nasi gradski malisani prave male probleme,tad ljudi i profesionalci poput vas mogu znatno biti od pomoci sto je na vasem primjeru vec dokazano.
Ovaj put se radi o vozilu moje Mame,renault Klio 1,5 tdci .Navedeni automobil se nalazi u izvrsnom stanju jako dobro prima gas,kretanje uz brdo je jednako dobro kao po ravnici,medjutim u zadnje vrijeme se javlja crni dim iz auspuha i poceo je trositi permant/vodu otprilike oko pola litra na 2 sedmice voznje od 2 sata voznje dnevno.Auto i dalje ne gubi na snazi.Pa zato ne znam sta da radimo ,da osvjezavamo motor,kako su mi neki majstori predlozili brusenje glave klipovi,karike ne znam da li se isplati mozda kvar bude i dalje prisutan.Volio bbih kad bi mi dali neki savjet sta vi o tome mislite,koji bi prvi korak trebao poduzeti.
ODGOVOR:Prije bilo kakvog zahvata na motoru i u motoru potrebno je obaviti pregled sustava za upravljanjem motorom radi pojave crnog dima. Moguce greške su : filter zraka, propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine, suženje na usisnim kanalima glave motora, niski tlak turbine, EGR ventil, dize, ventil turbine WasteGate, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, senzor tlaka goriva, VT pumpa, senzor pedale gasa, ispušni sustav ( zacepljenje ), ECU centrala. Nestajanje rashladne tekucine ne mora znaciti ništa ozbiljno. Potrebno je samo otkriti mjesto curenja na motoru, hladnjaku ili cijevima rashlednog sustava.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES BENZ C-220 - OVERBOOST VENTIL

Datum objave: 04.07.2010 08:42:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Mejicu posjedujem mercedes benz c 220 cdi w202 mene zanima može li se ocistiti overboost ventil sa nekim sprejom ili s necim jer sam citao po forumima da se to može uraditi s nekim sprejom za cišcenje karburatora ili tako nešto?I možete li mi reci gdje se on tocno nalazi?Ja osobno mislim da je to ventil najbliži turbo punjacu iz njega ide vakum crijevo za waste ventil tj za pomicanje zakrilaca u turbini.
Ja bih ga želio ocistiti.
Još jedno pitanje na koji nacin da skinem intercooler nalazi se ispred hladnjaka i sada bih morao skidati sve (branik hladnjak klime ili ima neki drugi nacin da ga skinem) jer je jako zaprljan uljem.
ODGOVOR:Navedeni ventil možete ocistiti bilo kojim sredstvom koje razgraduje necistoce na ventilu a to može biti i sredstvo za cišcenje karburatora. Ovaj ventil se nalazi na smoj turbini i sastoji se od mehanickog dijela i vakumskog dijela, lako cete ga prepoznati. Intercooler je najlakše demontirati na servisnoj dizalici. Prilikom demontaže potrebno je koristiti logiku i demontirati samo one sklopove i dijelove koji su neophodni. Ako je demontaža branika neophodna isti nije teško demontirati ali opet na servisnoj dizalici.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 - ABS SUSTAV

Datum objave: 03.07.2010 19:31:00
Slika
PITANJE: ovako radi se o passatu 1.8 98 g 92 kw sve super sve radi okm ali imam jedan problem prije nekoliko dana u servisu je spajan kompjuter za dijagnostiku i sve je bilo ok nije bilo grešaka ali mi je sam krenuo na put i upalila mi se lampica od ABS žuta i svijetli mi neko vrijeme se ugasi ali uglavnom kod stajanja ili gašenja vozila ,što se tice kocnice su i dalje ok ali kada stanem i krenem uzbrdo lampica se ugasi i poslije toga se ne pali to se nikada nije prije dešavalo pomozite mi šta bi to moglo biti uzrok a da prije nekoliko dana nije skužio kompjuter na dijagnostiki bio sam nazocan u servisu dok su radili jer su mi mijenjali ulje u motoru i filtere i poništili sa komp.servis.
ODGOVOR:Kada je ABS sustav u kvaru kocnice i dalje rade normalno. Povremeno paljenje kontrolne lampice ukazuje na kvar ABS sustava. U ovom slucaju moguci kvarovi su : pojedini senzori na kotacima, pad napona na konektorima ili elektricnoj instalaciji sustava ABS-a , povecena zracnost na nekom od ležajeva kotaca radi koje se mijenja i razmak izmedu senzora i rotofonike na osovini kotaca, hidraulicki blok ABS-a , upravljacko racunalo ABS-a . Potrebno je obaviti pojedinacno ispitivanje navedenih komponenata. Senzore ABS-a je nejbollje ispitati osciloskopom jer se na taj nacin tocno vidi naponska i vremenska baza senzora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - ZUJALICA ZA ULJE

Datum objave: 03.07.2010 19:27:00
Slika
PITANJE: Na autu VW Golf II, 1800 kubika, 1986 godina, benzinac imam sljedeci problem:
1. Prilikom polaska vozila i popuštanja kvacila imam osjecaj kao da nešto zaglavi i lamela trzne t.j. cupa. Ovo mi se samo dešava prilikom kretanja iz mjesta. U vožnji se sve normalno odvija. Lamelu sam zamjenio prije dva mjeseca.
2. Imam problem da mi se ukljucuje zujalica od ulja iako je nivo ulja u motoru normalan. Mijenjao sam instrument tablu, ali mi se to i dalje ponavlja.
ODGOVOR:Problem može biti u setu spojke ( nije samo lamela ) ili u pogonskim osovinama. Prije bilo kakvog zahvata vozilo treba pregledati strucna osoba i najprije utvrditi što je neispravno. Zujalica za ulje može se aktivirati kada tlak ulja u motoru nije dobar ( niski tlak ulja ) , kada je na motor ugraden neodgovarajuci indikator za tlak ulja ( ima ih dva , jedan je na glavi motora a drugi na kucištu filtera za ulje ), kada je neispravna elektricna instalacija, kada je neispravna instrument ploca. Najprije izmejrite tlak ulja i ako je isti u redu tada nema opasnosti za motor.
na vrh Povratak na vrh