Danas je: 25.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SUZUKI SX4 - TROŠENJE DISK PLOCICA

Datum objave: 13.05.2010 18:07:00
Slika
PITANJE: Zamolit cu Vas za odgovor na gore navedenu temu i mogucnost realnosti da na novom vozilu na prvom servisu 15 420 km, kažu da trebam mijenjati disk plocice? Vozilo vozim iskljucivo ja i kocnice koristim samo po potrebi. Nisam jedan od onih agresivnih vozaca i za mene kažu dam me "mogu iskljuciti iz saobracaja zbog spore vožnje, a nikakio prebrze":). Istina stanujem u strani niz koju se svaki dan strmo spustam nekih 400 m!? Da li ovo moze biti uzrok brze potrosnje. Vozio sam i prije razlicita novija i polovna vozila, ali nikada nisam imao ovaj problem.
Takoder sam primjetio da mi se na prednjim tockovima stvara znatna kolicina crnog (disk) praha, koji nije opravdan cestim i uzastopnim, pogotovo naglim kocenjima.
ODGOVOR:Glavna uloga disk plocica je : što bolji ucinak kocenja ( najkraci zaustavni put ), necujan rad ( bez visokofrekventnih vibracija-škripanje ), kvaliteta frikcione mase koja ne oštecuje disk, trajnost. Kao što vidite trajnost je tek na cetvrtom mjestu. Proizvodac ugraduje kocne plocice za koje misli da su najucinkovitije. U praksi to ne mora biti tako i može se dogadati isto kao što ste i vi naveli , smanjena trajnost. Dobra stvar u svemu tome je da Vi možete ugraditi disk plocice od drugog proizvodaca te na taj nacin testirati njihova kocna svojstva i trajnost. Nakon nekog vremena vidjeti cete da li su te druge disk plocice opcenito bolje ili nisu. Isto tako možete koristiti disk plocice i od treceg proizvodaca. Prilikom odabira kocnih plocica važno je da su disk plocice prve klase i da imaju naveden broj atesta .
Crna masa ( prah ) koju navodite je normalna pojava . Stvara se radi toga što je od takve mase napravljena disk plocica a prilikom kocenja se hvata za naplatak gume ( felge ).
KOMENTAR:
Poštovani,
Najiskrenije se zahvaljujem na Vašem izdvojenom vremenu i želim Vam svako dobro.
Cestitam na nevjerovatnoj profesionalnosti na kojoj Vam mogu zavidjeti i mnogo veci giganti. Nekad me je stid kada vidim kako su razlicita ponašanja i pristupi u prodaji i posprodaji. Kod prve usluge svi su preljubazni i zeljni povladivanja, a kod druge svi Vas gledaju samo kao predmet oguljivanja, a zapravo po mom uvjerenju, ova druga usluga je mnogo važnija od one prve. Upravo kroz nju se ogledaju ozbiljni i profesionalni, od onih koji su tu samo radi brzog sticanja kapitala, ne mareci za kupceve posprodajne brige. Za isto postavljeno pitanje od njih sam dobio samo odgovor da se diskovi moraju zamjeniti i da ih oni nisu ugradjivali i da se za isti problem obratim proizvodjacu:). Odgovor za povracanje...Hvala jos jednom i ovaj mail cu morati njima proslijediti, neka se bar malo postide na svoje neznanje!!!
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - VODA I AUSPUHU

Datum objave: 12.05.2010 11:17:00
Slika
PITANJE: Prvo da vas pozdravim i iskažem veliko poštovanje i zahvalnost što nam
pomažete da riješimo svoje nedoumice oko problema u vezi naših
automobila.
Ja imam problem koji me zaista mori, a bojim se da nije u pitanju stvarno ozbiljan kvar. Iz auspuha curi cadava voda i to prilicno puno.
Napravi lijepu lokvu gdje stanem. Kada mu dam jaci gas onda i pršce
vani. Vlasnik sam Opel Astre 1.6 16V benzin, 2000 godište. Vozilo sam
kupio oko prije 2 mjeseca. Tada je imalo oštecen zadnji lonac. prethodni vlasnik je negdje sa njim "nasjeo" tako da su u loncu bile
podrobljene pregrade. Dok je bio taj stari lonac nisam primjetio
curenje vode, osim što kada bih stao sa vozilom primjetio bih da je
dno lonca mokro, da se tu nakupilo vode i da ista po malo kaplje. Voda
je bila cista, a lonac nije bi probušen. Lonac sam promjenio i stavio
drugi, polovan, prilicno u ocuvanom stanju bez tragova korozije. Nakon
10 tak dana primjetim tu cadavu vodu iz auspuha koju sam prethodno
opisao. Kada bih rukom prodrmao zadnji lonac u istom se culo buckanje,znaci pun vode. Danas sam kod majstora bušilicom nacinio malu rupu na dnu lonca i iz njega je iscurilo jako puno vode, možda i litar. Rupu smo ponovo zavarili a posle toga voda ne curi. Prešao sam 20 kilometara i ponovo sam primjetio kapljice na auspuhu, što znaci da ce vjerovatno za par dana ponovo da sipa voda iz njega. Nisam primjetio da gubi vodu iz sistema za hladenje motora, možda i gubi ali neznatno.Auspuh ne dimi. Vozilo normalno radi, lijepo vuce.Jedni mi kažu da je to kondenz, ali da li je normalno u tim kolicinama, drugi da je dobar motor i da ima dobro sagorijevanje, a treci da bi moglo biti nešto
mnogo ozbiljnije.
ODGOVOR:Detaljno ste opisali pojavu tekucine na
ispušnom sustavu pa cu pokušati na najjednostavniji nacin i
odgovoriti. Prisutnost kondenzata je normalna pojava ali samo dok je
ispušni sustav hladan. Kada se ispušni sustav zagrije kondenzata nema
jer se isti u zagrijanom ispušnom sustavu pretvori u vodenu paru i s
drugim ispušnim plinovima izlazi neprimjetno iz motora . Ukoliko se i kod zagrijanog ispušnog sustava ( motor na radnoj temperaturi ) jasno vidi tekucina kao što ste i Vi opisali, tada to nije kondenzat iz goriva nego rashladna tekucina koja ulazi u cilindar/cilindre i u vidu sitnih kapljica ulazi u ispušni sustav i kao tekucina izlazi iz ispušnog sustava . Ovako velika kolicina tekucine ne može ispariti nago se skuplja u ispušnom loncu i vidljivo izlazi iz ispušnog sustava. Ako je to tako onda je to znak da je neispravna brtva glave i ili glava motora. Ovo stanje se treba štoprije riješiti jer je izuzetno opasno za motor.
DODATNO PITANJE:
Moje relacije u poslednje vrijeme (20 tak dana) su bile u glavnom 4 do 6 likometara.Da li je moguce da se u zadnjem loncu nakupi veca kolicina kondenzata iz razloga što ne stigne ispariti a sve iz razloga što se možda ispušni sistem ne uspije kvalitetno zagrijati na tako kratkom periodu kretanja, odnosno bude jako kratak period zagrijan, pa se vrenemom iz tih razloga postepeno povecava kolicina kondenzata.
ODGOVOR:
Moguce je ali malo vjerovatno.
ZAHVALA
12.5.2010. 11:06
ZAHVALA:
Poštovanje gosp. Meic
U subotu 08.05.2010 oko 15 sati smo se culi telefonom. Bio sam tada u glupoj i bezizlaznoj situaciji iz koje ste mi pomogli da se izvucem. Da se podsjetimo. Radnik na lokalnoj benzinskoj postaji na otoku Bracu mi je greškom utocio 5 litara dizela u moj benzinac citroen berlingo. Srecom sam uocio što radi i na vrijeme ga zaustavio, tako da je ušlo samo 5 litara dizela. Ostatak do vrha sam utocio eurosuper 95. U ovo doba, tamo je vrlo teško doci do bilo kakvog mjesnog mehanicara ako ih uopce i ima. Bio sam jako uznemiren, jer sam slijedeci dan trebao putovati natrag u Karlovac a nisam znao što me ceka na putu. Sa mnom je bio i sin od 10 godina. Da li ce auto stati? Što da radim sa sinom ako auto stane?. Sjetio sam se da je moj otac išao kod Vas u Samobor prošlih godina i da je bio jako zadovoljan uslugom, ali nisam imao Vaš broj telefona. Nazvao sam svoju suprugu da proba preko interneta išceprkati kakav mobitel od vas ili kojeg službenika i na srecu našla je Vaš broj. Sad se vracamo na pocetak ove price. Umirili ste me, rekli da napravim par kilometara autom i da vam se poslije toga ponovno javim i opišem rad motora. Nakon slijedeceg telefonskog razgovora ste me uvjerili da mogu sa sigurnošcu krenuti na put.
Ne mogu opisati kakvo sam olakšanje tada osjetio. I eto, put je protekao bez problema i sin i ja smo sretno stigli kuci. Ovim putem Vam još jednom zahvaljujem na nesebicnoj pomoci koju ste mi pružili kad vam je radno vrijeme vec bilo isteklo.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S-40 - GDJE JE FILTER GORIVA?

Datum objave: 12.05.2010 11:01:00
Slika
PITANJE: Ljubazno Vas molim da mi pomognete da mi kažete gdje se nalazi filter goriva (ili sliku ako posjedujete na kojoj se vidi) za VOLVO S 40 1.8 125 KS (benzinac) godina proizvodnje 10/2005.
ODGOVOR:Filter goriva se može nalaziti na dva mjesta. Uobicajeno je da se isti nalazi ispod vozila u blizini rezervoara za gorivo. Vidi se kada je vozilo na servisnoj dizalici. Drugo mjesto je u samom rezervoaru. Pristup ovome filteru moguc je kada se izvadi sklop pokazivaca goriva s pumpom za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

FORD SIERRA - REGULATOR KOLICINE GORIVA

Datum objave: 12.05.2010 10:57:00
Slika
PITANJE: Poštovani Gospodine Meicu-mnogo cijenim Vaš trud što nam pomažete i tako nam štedite novac i sticemo znanje.Ja imam Ford Sierru 1.8 TD iz 92 godine pa me zanima gdje se nalazi regulator goriva na VT pumpi i kako se vrši regulacija , koji su parametri.Zahvaljujem i nastavljam citati Vaše savjete
ODGOVOR:Regulator kolicine goriva nalazi se u visokotlacnoj pumpi, podešava se na ispitnom stolu . Postupak se obavlja u specijaliziranim radionicama za dizel pumpe.Bilo kakvo podešavanje u vlastitoj režiji po tome pitanju nije moguce a niti preporucljivo.
na vrh Povratak na vrh

BMW 523 - ZAMJENA ULJA U MJENJACU

Datum objave: 11.05.2010 11:37:00
Slika
PITANJE: POSTOVANI IMAM BMW 523 1997 GODISTE SA AUTOMATSKIM MIJENJACOM.HTIO BIH DA ZAMJENIM ULJE U MIJENJACU.DOLJE SAM VIDIO NA KARTERU GDJE SE ISPUSTA I VJEROVATNO KAD SE KARTER SKINE IMA I FILTER UNUTAR KUCISTA KARTERA.E SAD NIJE MI JASNO DALI TREBA DA SE ISPUSTA IZ KONVERTERA ULJE JER SAM PROBAO DA GA OKRECEM I NISAM NASAO NIGDJE GDJE MOZE DA SE ISPUSTI.TAKODJE MI NIJE JASNO ILI NISAM DOBRO VIDIO GDJE SE DOLIJEVA ULJE I KOJE ULJE DA KORISTIM.AKO BI NASLI VREMENA PA DA MI UKRATKO ODGOVORITE I OBJASNITE.
ODGOVOR:U mjenjac Vašega vozila može ici cetiri vrste ulja ( Dextron II, Dexstron III, Shell LA 2634, Esso LT 71 141 ). Važno je da ulje bude tocno odgovarajuce kako je propisao proizvodac. Potrebno je neposredno na vozilu utvrditi koji je tip mjenjaca i koje je ulje odgovarajuce. Ako mjenjac ima mjernu šipku ( nalazi se kod motora ) ulje se kontrolira na mjernoj šipki a puni se kroz vodilicu mjerne šipke. Ako mjerne šipke nema ulje se puni na cep koji se nalazi na karteru mjenjaca. Za tu svrhu treba imati specijalni prikljucak za punjenje . Iz konvertera ulje ne možete ispustiti nego samo iz mjenjaca. Filter mjenjaca se nalazi u mjenjacu i može se zamijeniti kada se demontira karter mjenjaca.
ZAHVALA:
HVALA VAM NA ODGOVORU.INACE ZIVIM U NORVESKOJ PA SAM MALO RADIM NA SVOM AUTU.U SVAKOM SLUCAJU VELIKO HVALA JOS JEDNOM BAS STE MI POMOGLI.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-4 - EKSTREMNA VOŽNJA

Datum objave: 11.05.2010 11:19:00
Slika
PITANJE: Poštovani,jucer sam dao na probu svoj auto, Citroen C4 1.4i na probu prijatelju, a da tako moram reci budala se vozila pod rucnom; onak zategne i ostane držati gas tako da je auto po šodru onako poprek išao. Dobro sam ga se naribao i sigurno više nikome necu dati svoj auto ali me zanima da li se nije time mogla oštetiti mašina kad nije cak niti kuplung stisnuo nego držao gas cijelo vrijeme pod rucnom tako da je auto išao sa blokiranim zadnjim krajem.
ODGOVOR:Za kratko vrijeme koliko je trajala opisana vožnja uglavnom se ne dogada nikakva šteta na motoru. Vi kao vlasnik vozila bi sigurno primjetili neku promjenu na motoru da je do nje došlo ( promjenjeni zvuk motora, upaljena kontrolna lampica motora, razlika u vožnji prije i sada ). Ukoliko ništa od toga ne primjecujete nema razloga za brigu.
DODATNO PITANJE:
Poštovani, ta vožnja trajala je kratko, kojih 4-5 minuta dok nisam stigao reagirati. Što se tice rada motora mislim da jednako radi kao i prije, nije se upalila nikakva lampica, jedino mi je malo cudan kod šaltanja bio ali to sam valjda umislio kad sam se uplašio za svoj auto. A kada bi takva vožnja dulje potrajala bi li to naštetilo mašini, kuplungu ili cemu ostalome?
I zanima me još jedna stvar, moj prijatelj koji ima Citroen C5 2004 ili 2005 godina nisam siguran, 140 KS, 2.0 Hdi kaže da njemu rucna blokira sva cetiri kotaca. Je li to istina?
Hvala Vam još jednom na uloženom vremenu i trudu u rješavanju problema.
ODGOVOR:
Prema Vašim dojmovima mislim da nema štetnih posljedica na vozilu. Ekstremna vožnja može imati štetne posljedice na mehaniku vozila jer se ne radi o vozilu koje je konstruirano za Relly vožnje i ekstremna opterecenja.
Citroen C-5 ima rucnu kocnicu koja blokira samo prednje kotace.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - KVAR NA KLIMI

Datum objave: 11.05.2010 11:05:00
Slika
PITANJE: Vec sam davno kontaktirao sa vama za neke probleme na autu za opel Astru i Vectru, pa bi vam usput htio zahvaliti na savjetima kod tih problema koji su davno rijeseni, te zamoliti za savjet oko ovog problema.
Fiat Punto 2004g 1.2 motor 8 ventila, ne radi klima uredaj (manualni), uopce ne reagira na prekidac u kabini (naravno kad je upaljen unutarnji ventilator),tj. ne spaja pogonsku remenicu, a nema ni napona na njenim kablovima,provjeravao sam osigurace(koji su ispravni) al nemogu skužiti koji su releji od klime, da nije možda u njima problem,
pretpostavljam da bi trebalo provjerit stanje plina u sistemu, koji nije nadopunjavan od kada je automobil kupljen,ali me zanima dali vam je poznato ukoliko postoje specificni kvarovi vezano za klima uredaj ovog automobila?
ODGOVOR:Prije bilo kakvog ispitivanja elektricnih komponenata potrebno je provjeriti ima li plina u sustavu klima ( mora ga biti dovoljno ). Ako plina nema dovoljno ne može se ukopcati ni kompresor jer tada nema struje na remenici kompresora jer se ista aktivira putem presostata . Za ocekivati je da plina u sustavu nema . Ako je to tako i ako sustav dugo nije radio potrebno je provjeriti da li sustva klime propušta. Ako propuštanja nema može se obaviti kompletan servis sustava. To znaci slijedece : zamijeniti dehidrator, izvaditi staro ulje iz kompresora klime, staviti novo ulje , staviti novi freon, staviti kontrast prilikom punjenja plina. Nakon dobro obavljenog posla klima uredaj treba ispravno raditi.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - LUPANJE U PREDNJEM DIJELU

Datum objave: 08.05.2010 21:19:00
Slika
PITANJE: Dobar dan, bio bih vam jako zahvalan ako mi odgovorite na ovo pitanje i jako bi mi pomoglo ako mi izadete u susret sa savjetom!
Vlasnik sam Renault Lagune 1.8 95. je godiste.
Sa otoka Losinja sam i ovdje nema bas najboljih majstora i ovih nekoliko koji su tu gledaju samo kako sto vece novce izvuc od musterije a jako lose posao odrade, jel sam vec imao takvih problema prosle godine kad sam mjenjao lamelu i cjena promjene lamele i par manžetna su me sa njegovim rukama dosle oko 5 000 kuna, sto mi nema bas veze sa zdravim razumom i mislim da nije realna cjena!
Imam problem sa autom u posljednje vrijeme, cujem lupanje pri voznji i pri naglom kocenju ili davanju gasa nesto doslovno pukne u prednjem djelu auta, i jednako tako i mjenjac se pomjera(trza) naprjed nazad, od toga svega mislim da su mi amortizeri dotrajali a ovo lupanje i trzanje mjenjaca imam sumlju na homokineticki zglob, pa ako bi mi mogli pomoci sa savjetom dali bi to moglo biti to i gdje bi mogao naruciti te djelove po normalnoj cjeni, posto jos nisam nikad narucivao djelove za auto a vama vjerujem i vidim da volite taj posao koji radite!
FORD MONDEO - LOŠ RAD MOTORA
8.5.2010. 21:14
PITANJE:
Pozdrav, radi se o mondeu 65kw 93. god
1, kada vozim uzbrdo u recimo 3. brzini na oko 2100 okretaja se auto pocinje zaletavat kao da ce krenuti jace pa opet posustane a ja drzim cijelo vrijeme isto pritisnutu papucu gasa
2. na polugi gasa visokotlacne pumpe (lucas) nalazi se nekakav ja mislim potenciometar kojem se može pomicat kut, a moj frend dirao i sad neznamo kako je bio dali se moze to vratit na staro i cemu to sluzi???
3.na turbini ima neka ko šalica i iz nje izlazi poluga koja ide u turbinu, mislim da to služi za zakretanje kuta krilaca turbine, stvar je u tome se neda ni pomaknuti probao sam i s wd-40 i s sarafcigerom i neide, auto vuce i turbina se osjeti.
ODGOVOR:Moguci uzroci lošeg rada motora na uzbrdici mogu biti : zrak u sustavu goriva, filter goriva, necistoce u rezervoaru, regulator kolicine goriva, upravljacki modul visokotlacne pumpe, mehanicko stanje motora. Potenciometar na visokotlacnoj pumpi se ne smije dirati jer se isti podešava kada je pumpa na ispitnom uredaju. Sada možete jedino pokušati pronaci prvobitni položaj . Navedeni dio na turbini može biti ventil za rasterecenje Wastegate koji se ukapca kod veceg broja okretaja. Sa Vašim znanjem nema potrebe da bilo što dirate na turbini , visokotlacnoj pumpi i motoru. To se ne radi niti prilikom redovitog servisiranja.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - LOŠ RAD MOTORA

Datum objave: 08.05.2010 21:14:00
Slika
PITANJE: Pozdrav, radi se o mondeu 65kw 93. god
1, kada vozim uzbrdo u recimo 3. brzini na oko 2100 okretaja se auto pocinje zaletavat kao da ce krenuti jace pa opet posustane a ja drzim cijelo vrijeme isto pritisnutu papucu gasa
2. na polugi gasa visokotlacne pumpe (lucas) nalazi se nekakav ja mislim potenciometar kojem se može pomicat kut, a moj frend dirao i sad neznamo kako je bio dali se moze to vratit na staro i cemu to sluzi???
3.na turbini ima neka ko šalica i iz nje izlazi poluga koja ide u turbinu, mislim da to služi za zakretanje kuta krilaca turbine, stvar je u tome se neda ni pomaknuti probao sam i s wd-40 i s sarafcigerom i neide, auto vuce i turbina se osjeti.
ODGOVOR:Moguci uzroci lošeg rada motora na uzbrdici mogu biti : zrak u sustavu goriva, filter goriva, necistoce u rezervoaru, regulator kolicine goriva, upravljacki modul visokotlacne pumpe, mehanicko stanje motora. Potenciometar na visokotlacnoj pumpi se ne smije dirati jer se isti podešava kada je pumpa na ispitnom uredaju. Sada možete jedino pokušati pronaci prvobitni položaj . Navedeni dio na turbini može biti ventil za rasterecenje Wastegate koji se ukapca kod veceg broja okretaja. Sa Vašim znanjem nema potrebe da bilo što dirate na turbini , visokotlacnoj pumpi i motoru. To se ne radi niti prilikom redovitog servisiranja.
na vrh Povratak na vrh

RANGE ROVER 45 - NA GLAVI CURI ANTIFRIZ

Datum objave: 08.05.2010 21:09:00
Slika
PITANJE: Poštovani, kupio sam Range Rover 45, i primetio da na glavi motora curi antifriz. Koliko je to ozbiljan problem i kako ga rešiti, pošto sam cuo da Range Rover imaju problema sa tim.
ODGOVOR:Propuštanje antifriza ispod glave motora potrebno je rješavati prvom prilikom , odgadanjem se može samo pogoršati stanje. Popravak podrazumjeva demontažu glave motora te obradu glave motora. Ove radove ne može izvesti priucena osoba vec znalac, profesionalac. Ako idete u navedeni zahvat bez vozila cete biti nekoliko dana uz uvjet da se unaprijed osigurate za potrebne dijelove.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT TDI - PALI SE OZNAKA ESP

Datum objave: 08.05.2010 21:00:00
Slika
PITANJE: Štovani, na Passatu iz 2002. cesto se pali oznaka ESP u normalnoj (laganoj) vožnji po pravcu, kada ugasim vozilo i ponovno upalim lampica se ugasi ali nakon nekog vremena se opet pali, a ponekad se ABS sam ukljucuje u vožnji iako nisam dotaknuo papucicu kocnice?
P.S.Bio u dva ovlaštena servisa ali nisu dijagnosticirali kvar!
ODGOVOR:Oznaka ESP ( Electronic Stability Program ) najcešce se pali kada je neispravan ABS sustav . Ova dva sustava su povezana i djeluju kao jedna cjelina. Najcešci kvarovi su : pojedini senzori na kotacima, konektori i elektricna instalacija, zracnost na nekom od ležaja kotaca, hidroagregat, upravljacko racunalo. Ispitivanjem nevedenog kvar se može otkriti.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - NAČIN VOŽNJE

Datum objave: 19.03.2011 11:07:27
Slika
PITANJE: Pozdrav, cesto raspravljam sa prijateljima u kojem je broju okretaja najbolje vozit. Ja sam na strani niskih okretaja do 2000, a oni iznad.
Moj argument je potrosnja i manje habanje a njihov ne zagusivanje auta. Tko je u pravu. Da li ista pravila vrijede i za benzince i za dizelase? Kada je najbolje prebacit u visu brzinu i na kojem broju okretaja vozit. Isto tako me zanima dali je stetno cesto stiskat gas do kraja; npr. u turbo rupi ili na uzvrdici.
ODGOVOR:U normalnoj vožnji cesto ne možete birati kako cete voziti jedino kada strogo pazite na režim i nacin vožnje. Sa stanovišta naprezanja u motoru a time i trošenja pojedinih dijelova motora bolji nacin vožnje je na nižim brojevima okretaja. Tada su sile na celu klipova znatno manje nego kod velikih brojeva okretaja. U ovome podrucju motor se mehanicki manje troši a potrošnja goriva je znatno manja. Vaš nacin vožnje je ekonomicniji iz dva razloga, motor se mehanicki manje troši, duže traje, potrošnja goriva je puno manja.Nova generacija motora ne pozna pojavu zagušenja jer upravljacko racunalo u svakom momentu racuna kolicinu zraka koja je ušla u motor i prema toj kolicini zraka dozira potrebnu kolicinu goriva tako da omjer lambda bude uvijek od 0,97 do 1,03 .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S-40 - KOMPJUTOR JE GLUPI URE?AJ

Datum objave: 05.05.2010 17:46:00
Slika
PITANJE: U posjedu sam Volva s40 /2005 ,1,6 D,u imao sam kvar,koji se u ovom trenutku otklanja,tocnije takoreci da je izgorio alternator i u potpunosti ispraznio akumulator,predpostavka je bila da nije ništa preozbiljno s alternatorom,ali se ispostavilo da je potpuno uništen i da se ne može popraviti,tj.takoreci da je izgorio.Kompjuter uopce nije reagirao,ili davao do znanja na nešto nije u redu s napajanjem akumulatora,nego se stotinjak metara prije mojeg odredišta popališe sve moguce lampice,nešto je cak i pisalo na displeju l,ali je to trajalo vrlo kratko da nisam stigao sve to poloviti(procitati),a nakon toga je potpuno nestalo struje tj.bilo kakvog kontakta.Molio bih vas pošto nisam kontaktirao Volvo(Baotic),da mi kao laiku pokušate u kratko objasniti,zašto kompjuter nije davao nikakav signal da se nešto dešava s alternatorom,, tj.akumulatorom, koji nije dobivao novostvorenu energiju,a kada ostane posudica za vodu brisaca,odmah reagira,i napiše da nema tekucine za vjetrobran.staklo.Zato Vas molim da mi taj postupak kompjutera malo pojasnite,jer izgleda da je bitna voda,a filanje akumulatora bez upozorenja i nije neka bitna informacija,ili je po srijedi nešto drugo.Uz želju za što bržim odgovorom!
ODGOVOR:Upravljacko racunalo ( kompjutor ) na vozilu je glupi uredaj koje je programirano da upravlja radom motora i eventualno da se na njegovoj memoriji snime neke greške koje se mogu ocitati pomocu servisno dijagnostickog racunala. To je tako na svim vozilima. Alternator ima svoju kontrolnu lampicu koja se pali kada se ukljuci kontakt , lampica se nalazi se na instrument ploci i gasi se kada se upali motor. Ako nastane kvar na alternatoru ( prestanak punjenja ) tada se navedena lampica pali i to je znak vozacu da na tu pojavu reagira. Ovo što ste opisali se dogada i to ne samo na VOLVU nego i na drugim vozilima. Ovakve pojave se mogu izbjeci redovitim pregledom i serisiranjem alternatora a servisni interval za to je svakih 100.000 km . Kontrolnu lampicu za tekucinu za pranje stakla ne pali nikakvo racunalo nego senzor za nivo tekucine koji se nalazi direktno na posudi za tekucinu .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - NEMA DOVOLJNO SNAGE

Datum objave: 05.05.2010 17:31:00
Slika
PITANJE: Kupio sam navedenu Xsaru oko Nove godine.
Do prije neki dan nisam isprobao kako juri jer se pretežito vozim po gradu.
Stisnem gas do daske a Xsara u petoj jedva 130 km/h i brže ne ide, a i da dode do te brzine treba joj otprilike 8-10 km?!
Što da se provjeri zašto Xsara slabo vuce i ne može razviti vecu brzinu? Prije par dana mi se cak i upalila lampica za „check engine“ ali se ubrzo ugasila.
Drugo pitanje se odnosi na sistem za pranje stakla. Naime, provjerio sam cjevcice prema staklima, one propuštaju i zrak i vodu i probao sam u kontra smjeru te sam u posudu dobivao mjehure(kad sam upuhivao zrak). Motoric se cuje da radi ali ne baca vodu ni na prednje ni na stražnje staklo. Što bi moglo biti?
ODGOVOR:Uzroci radi kojih motor nema dovoljno snage i radi kojih ne postiže potrebnu brzinu i ubrzanje su brojni a navesti cu najcešce ; tlak goriva, filter goriva, filter zraka, injektori, EGR ventil, mjerac mase zraka, MAP senzor, ECT senzor, senzor TP, lambda sonda, VSS senzor brzine vozila, potenciomatar gasa, mehanicko stanje motora, sustav paljenja, ECU centrala.
Sustav za pranje stakla najcešce ne radi kada su neispravne cijevi za dovod tekucine, kada su zacepljene mlaznice, kada je necista posuda za tekucinu, kada je neispravna pumpica ( bez obzira što cujete motoric pumpice .
na vrh Povratak na vrh

LANCIA DELTA - GASI SE NA SEMAFORU

Datum objave: 05.05.2010 17:26:00
Slika
PITANJE: Vozim Lancia Delta 1.8. i.E ,1993./94. godište. Pišem vam nakon dugotrajnih nastojanja za otklanjanje problema gašenja motora. Klasicni problem se javlja prilikom „kocenja na semaforu“. Kad stisnem kvacilo i kocnicu i pustim gas kazaljka obrtomjera se u leru ponekad obruši u niski broj obrtaja i motor se uguši. Kad pažljivo i postepeno zaustavljam i pazim da se ne ugasi uspijevam spasiti od gašenja. U automobil je ugraden plin monopoint. Pojava se dešava na oba goriva. Ponekad je situacija bolja na plin ili na benzin zavisno od toga da li je auto bio na pregledu kod mehanicara ili u servisu koji je ugradio plin.
Auto je prošao opsežno servisiranje i prikljucivan je na dijagnosticke uredaje. Pronadeni su pojedini kvarovi i otklonjeni. Auto dobro vozi dok vozi ali mislim da uzrok kvara u temelju nije otklonjen jer se i dalje gasi. Promijenio sam lambda sondu i centralu ali nema promjene. Nabrojat cu neke radova koje su napravljene: cišcenje injektora, ventili obnovljeni, ..da pojednostaviom-reklo bi se polugeneralka. Naravno cuo sam i druga mišljenja no prije nego se upustim u avanturu sa drugim autoservisima molim vas i za Vaše mišljenje. Citam vaše odgovore i cestitam vam na profesionalnosti, radu i energiji koje ulažete. Vidim po pisanjima da se cesto susrecete sa tim problemima pa se nadam da me možete uputiti što dalje. Ako je potrebno mogao bih doci sa autom na pregled.
ODGOVOR:Na pojavu nestabilnog broja okretaja i gašenja motora osim navedenog mogu utjecati u globalu sustav elektronskog ubrizgavanaj , sustav paljenja, mehanicko stanje motora. Nabrojiti cu pojedinacno najcešce faktore utjecaja a to su : tlak goriva, kolicina goriva, regulator tlaka goriva, injektori,aktuator minimuma, EVAP ventil rezervoara, TP senzor leptirastog ventila, elektricna instalacija i konektori ( pad napona ), sustav paljenja ( probijanje visokog napona, mehanicko stanje motora ( propuštanje usisnog kolektora, faza, podešenost ventila, kompresija ). Sve navedeno treba ispitati .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 SDI - TROŠI ULJE

Datum objave: 04.05.2010 22:07:00
Slika
PITANJE: poštovani,kupio sam prije pola god. polo sdi, nakon zamjene ulja poceo je trošiti ulje i glasnije raditi, auto ide dobro (cudno), ali troši oko litru ulja na rezervar goriva. kažu mi da treba napraviti polugeneralku. možete li mi reci, treba li to i koliko to košta, traje
ODGOVOR:Da li je potrebna generalka ili ne mogu znati tek nakon pregleda vašega vozila i testa motora. Nakon toga bih mogao reci i cijenu popravka. Potrošnja ulja koju ste naveli je jako velika. Motor u ovom slucaju može trošiti ulje preko vodilica ventila, preko klipnih prstenova, preko jednog i drugog. Testom propuštanja cilindara može se utvrditi da li je potrebno samo uredenje glave motora ili nešto više. Ovakve defektaže i zahvate radimo cesto.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PUMPICA ZA VODU

Datum objave: 04.05.2010 22:03:00
Slika
PITANJE: Ne radi pumpica za vodu brisaca,pa vas molim moguci uzrok kvara,i uputstvo kak da si sam pomognem?
ODGOVOR:Pumpica može biti neispravna i tada se treba zamijeniti. Isto tako ona može biti ispravna a ne funkcionirati. Uzrok je prekid napajanja . U ovom slucaju najprije treba ispitati da li je uzrok osigurac. Ako je osigurac ispravan uzrok treba tražiti u prekidu na elektricnoj instalaciji ili nakom kontaktu kod kutije s osiguracima . U rijetkim slucajevima neispravan može biti i prekidac na volanu kojime se aktivira pumpica.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - VIBRACIJA U KARTERU

Datum objave: 04.05.2010 21:50:00
Slika
PITANJE: radi se o mojoj fiesti 2003 godiste, 1.3 benzin 51kw, presla 42 000.. znaci kako sam je uzeo (ne novu) osjetim tu vibraciju.. to se cuje u karteru i to tacno kada stavim ruku na karter, ali samo na malim obrtajima nekako na normalnom radu, samo malo kad joj dam gas ta se vibracija cuje malo vise i onda od nekih 1000 obrtaja pa na dalje onda sve ok. nista se ne cuje..to mi se desava kad krecem pod malim gasom znaci nema nikakvih smetnji u voznji to je samo momenat jedan kad se to cuje.. eto toliko nekako ukratko ono.pa bi vas zamolio da mi kazete svoje misljenje onako me zanima da li se mozda neko susreto s tim..
ODGOVOR:Navedeni zvuk može nastati radi zracnosti na pogonskom dijelu pumpe za ulje ili radi oštecenosti pregrade u karteru koja sprijecava dibanje ulja prilikom naginjanja vozila ( vožnja u zavojima ). Radi toga bi trebalo zvuk cuti direktno na vozilu a nakon toga po potrebi demontirati karter jer se tako mogu vidjeti oba navedena detalja.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 155 - ELEKTROPOKRETAC

Datum objave: 04.05.2010 21:42:00
Slika
PITANJE: Kada palim auto kod verglanja mi se dešava sljedeca stvar da ponekad odma a ponekad nakon par sekundi anlaser kao da preskoci i izgubi vezu sa motorom i vrti se u prazno cime verglanje odnosno mehanicki zvuk motora prestaje i cuje se samo vrtnja elektromotora. Sama situacija drasticno varira te kvar još nije kronican ali se bojim da bi mogao postati. Citajuci po forumima razumijem da se radi o "bendixu" na samom anlaser uredaju koji kada se zupci potrose preskace i ne hvata vezu sa motorom. Sljedece sto me zanima jest dali je to moguce reparirati ili se mora kupovati novi anlaser uredaj te koliko bi obje opcije mogle koštati.
ODGOVOR:Sve što ste naveli ukazuje na loše stanje elektropokretaca a to ne mora nužno biti BENDIX. Elektropokretac treba demontirati, rastaviti, oprati, zamijeniti sve neispravne i dotrajale dijelove. Nakon dobro obavljenog posla za takav uradak dobivate garanciju. Tocna cijena popravka se može znati nakon rastavljanja elektropokretaca.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO NAXIA - ZAMJENA ULJA U SERVOVOLANU

Datum objave: 03.05.2010 09:26:00
Slika
PITANJE: Kako napraviti izmjenu ulja za servo volan u Daewoo Nexia 1.5? Kakav može biti kvar na istom autu kada motor radi malo ubrzano,a onda zastajkuje ili uspori i svjecice jako zacrne?
ODGOVOR:Ulje u servo volanu treba ispustiti tako da se odspoje visokotlacni i niskotlacni cijevni vodovi kako bi dio ulja iscurio iz sustava. Nakon toga okretanjem volana iscuriti ce još jedan dio tekucine. Rezervoar za ulje treba demontirati i oprati. Nakon toga može se spojiti sve što je demontirano, napuniti novo ulje, upaliti motor, okretati lagano volan lijevo pa desno da izide zrak iz sustava, dopuniti po potrebi ulje.
Kada motor radi ubrzano moguci kvarovi su : ECT senzor, Map senzor, injektori, regulator tlaka goriva, previsoki tlak goriva, potenciometar leptirastog ventila, propuštanje usisnog kolektora, elektricna instalacija.
na vrh Povratak na vrh