Danas je: 19.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN C-4 - EKSTREMNA VOŽNJA

Datum objave: 11.05.2010 11:19:00
Slika
PITANJE: Poštovani,jucer sam dao na probu svoj auto, Citroen C4 1.4i na probu prijatelju, a da tako moram reci budala se vozila pod rucnom; onak zategne i ostane držati gas tako da je auto po šodru onako poprek išao. Dobro sam ga se naribao i sigurno više nikome necu dati svoj auto ali me zanima da li se nije time mogla oštetiti mašina kad nije cak niti kuplung stisnuo nego držao gas cijelo vrijeme pod rucnom tako da je auto išao sa blokiranim zadnjim krajem.
ODGOVOR:Za kratko vrijeme koliko je trajala opisana vožnja uglavnom se ne dogada nikakva šteta na motoru. Vi kao vlasnik vozila bi sigurno primjetili neku promjenu na motoru da je do nje došlo ( promjenjeni zvuk motora, upaljena kontrolna lampica motora, razlika u vožnji prije i sada ). Ukoliko ništa od toga ne primjecujete nema razloga za brigu.
DODATNO PITANJE:
Poštovani, ta vožnja trajala je kratko, kojih 4-5 minuta dok nisam stigao reagirati. Što se tice rada motora mislim da jednako radi kao i prije, nije se upalila nikakva lampica, jedino mi je malo cudan kod šaltanja bio ali to sam valjda umislio kad sam se uplašio za svoj auto. A kada bi takva vožnja dulje potrajala bi li to naštetilo mašini, kuplungu ili cemu ostalome?
I zanima me još jedna stvar, moj prijatelj koji ima Citroen C5 2004 ili 2005 godina nisam siguran, 140 KS, 2.0 Hdi kaže da njemu rucna blokira sva cetiri kotaca. Je li to istina?
Hvala Vam još jednom na uloženom vremenu i trudu u rješavanju problema.
ODGOVOR:
Prema Vašim dojmovima mislim da nema štetnih posljedica na vozilu. Ekstremna vožnja može imati štetne posljedice na mehaniku vozila jer se ne radi o vozilu koje je konstruirano za Relly vožnje i ekstremna opterecenja.
Citroen C-5 ima rucnu kocnicu koja blokira samo prednje kotace.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - KVAR NA KLIMI

Datum objave: 11.05.2010 11:05:00
Slika
PITANJE: Vec sam davno kontaktirao sa vama za neke probleme na autu za opel Astru i Vectru, pa bi vam usput htio zahvaliti na savjetima kod tih problema koji su davno rijeseni, te zamoliti za savjet oko ovog problema.
Fiat Punto 2004g 1.2 motor 8 ventila, ne radi klima uredaj (manualni), uopce ne reagira na prekidac u kabini (naravno kad je upaljen unutarnji ventilator),tj. ne spaja pogonsku remenicu, a nema ni napona na njenim kablovima,provjeravao sam osigurace(koji su ispravni) al nemogu skužiti koji su releji od klime, da nije možda u njima problem,
pretpostavljam da bi trebalo provjerit stanje plina u sistemu, koji nije nadopunjavan od kada je automobil kupljen,ali me zanima dali vam je poznato ukoliko postoje specificni kvarovi vezano za klima uredaj ovog automobila?
ODGOVOR:Prije bilo kakvog ispitivanja elektricnih komponenata potrebno je provjeriti ima li plina u sustavu klima ( mora ga biti dovoljno ). Ako plina nema dovoljno ne može se ukopcati ni kompresor jer tada nema struje na remenici kompresora jer se ista aktivira putem presostata . Za ocekivati je da plina u sustavu nema . Ako je to tako i ako sustav dugo nije radio potrebno je provjeriti da li sustva klime propušta. Ako propuštanja nema može se obaviti kompletan servis sustava. To znaci slijedece : zamijeniti dehidrator, izvaditi staro ulje iz kompresora klime, staviti novo ulje , staviti novi freon, staviti kontrast prilikom punjenja plina. Nakon dobro obavljenog posla klima uredaj treba ispravno raditi.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - LUPANJE U PREDNJEM DIJELU

Datum objave: 08.05.2010 21:19:00
Slika
PITANJE: Dobar dan, bio bih vam jako zahvalan ako mi odgovorite na ovo pitanje i jako bi mi pomoglo ako mi izadete u susret sa savjetom!
Vlasnik sam Renault Lagune 1.8 95. je godiste.
Sa otoka Losinja sam i ovdje nema bas najboljih majstora i ovih nekoliko koji su tu gledaju samo kako sto vece novce izvuc od musterije a jako lose posao odrade, jel sam vec imao takvih problema prosle godine kad sam mjenjao lamelu i cjena promjene lamele i par manžetna su me sa njegovim rukama dosle oko 5 000 kuna, sto mi nema bas veze sa zdravim razumom i mislim da nije realna cjena!
Imam problem sa autom u posljednje vrijeme, cujem lupanje pri voznji i pri naglom kocenju ili davanju gasa nesto doslovno pukne u prednjem djelu auta, i jednako tako i mjenjac se pomjera(trza) naprjed nazad, od toga svega mislim da su mi amortizeri dotrajali a ovo lupanje i trzanje mjenjaca imam sumlju na homokineticki zglob, pa ako bi mi mogli pomoci sa savjetom dali bi to moglo biti to i gdje bi mogao naruciti te djelove po normalnoj cjeni, posto jos nisam nikad narucivao djelove za auto a vama vjerujem i vidim da volite taj posao koji radite!
FORD MONDEO - LOŠ RAD MOTORA
8.5.2010. 21:14
PITANJE:
Pozdrav, radi se o mondeu 65kw 93. god
1, kada vozim uzbrdo u recimo 3. brzini na oko 2100 okretaja se auto pocinje zaletavat kao da ce krenuti jace pa opet posustane a ja drzim cijelo vrijeme isto pritisnutu papucu gasa
2. na polugi gasa visokotlacne pumpe (lucas) nalazi se nekakav ja mislim potenciometar kojem se može pomicat kut, a moj frend dirao i sad neznamo kako je bio dali se moze to vratit na staro i cemu to sluzi???
3.na turbini ima neka ko šalica i iz nje izlazi poluga koja ide u turbinu, mislim da to služi za zakretanje kuta krilaca turbine, stvar je u tome se neda ni pomaknuti probao sam i s wd-40 i s sarafcigerom i neide, auto vuce i turbina se osjeti.
ODGOVOR:Moguci uzroci lošeg rada motora na uzbrdici mogu biti : zrak u sustavu goriva, filter goriva, necistoce u rezervoaru, regulator kolicine goriva, upravljacki modul visokotlacne pumpe, mehanicko stanje motora. Potenciometar na visokotlacnoj pumpi se ne smije dirati jer se isti podešava kada je pumpa na ispitnom uredaju. Sada možete jedino pokušati pronaci prvobitni položaj . Navedeni dio na turbini može biti ventil za rasterecenje Wastegate koji se ukapca kod veceg broja okretaja. Sa Vašim znanjem nema potrebe da bilo što dirate na turbini , visokotlacnoj pumpi i motoru. To se ne radi niti prilikom redovitog servisiranja.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - LOŠ RAD MOTORA

Datum objave: 08.05.2010 21:14:00
Slika
PITANJE: Pozdrav, radi se o mondeu 65kw 93. god
1, kada vozim uzbrdo u recimo 3. brzini na oko 2100 okretaja se auto pocinje zaletavat kao da ce krenuti jace pa opet posustane a ja drzim cijelo vrijeme isto pritisnutu papucu gasa
2. na polugi gasa visokotlacne pumpe (lucas) nalazi se nekakav ja mislim potenciometar kojem se može pomicat kut, a moj frend dirao i sad neznamo kako je bio dali se moze to vratit na staro i cemu to sluzi???
3.na turbini ima neka ko šalica i iz nje izlazi poluga koja ide u turbinu, mislim da to služi za zakretanje kuta krilaca turbine, stvar je u tome se neda ni pomaknuti probao sam i s wd-40 i s sarafcigerom i neide, auto vuce i turbina se osjeti.
ODGOVOR:Moguci uzroci lošeg rada motora na uzbrdici mogu biti : zrak u sustavu goriva, filter goriva, necistoce u rezervoaru, regulator kolicine goriva, upravljacki modul visokotlacne pumpe, mehanicko stanje motora. Potenciometar na visokotlacnoj pumpi se ne smije dirati jer se isti podešava kada je pumpa na ispitnom uredaju. Sada možete jedino pokušati pronaci prvobitni položaj . Navedeni dio na turbini može biti ventil za rasterecenje Wastegate koji se ukapca kod veceg broja okretaja. Sa Vašim znanjem nema potrebe da bilo što dirate na turbini , visokotlacnoj pumpi i motoru. To se ne radi niti prilikom redovitog servisiranja.
na vrh Povratak na vrh

RANGE ROVER 45 - NA GLAVI CURI ANTIFRIZ

Datum objave: 08.05.2010 21:09:00
Slika
PITANJE: Poštovani, kupio sam Range Rover 45, i primetio da na glavi motora curi antifriz. Koliko je to ozbiljan problem i kako ga rešiti, pošto sam cuo da Range Rover imaju problema sa tim.
ODGOVOR:Propuštanje antifriza ispod glave motora potrebno je rješavati prvom prilikom , odgadanjem se može samo pogoršati stanje. Popravak podrazumjeva demontažu glave motora te obradu glave motora. Ove radove ne može izvesti priucena osoba vec znalac, profesionalac. Ako idete u navedeni zahvat bez vozila cete biti nekoliko dana uz uvjet da se unaprijed osigurate za potrebne dijelove.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT TDI - PALI SE OZNAKA ESP

Datum objave: 08.05.2010 21:00:00
Slika
PITANJE: Štovani, na Passatu iz 2002. cesto se pali oznaka ESP u normalnoj (laganoj) vožnji po pravcu, kada ugasim vozilo i ponovno upalim lampica se ugasi ali nakon nekog vremena se opet pali, a ponekad se ABS sam ukljucuje u vožnji iako nisam dotaknuo papucicu kocnice?
P.S.Bio u dva ovlaštena servisa ali nisu dijagnosticirali kvar!
ODGOVOR:Oznaka ESP ( Electronic Stability Program ) najcešce se pali kada je neispravan ABS sustav . Ova dva sustava su povezana i djeluju kao jedna cjelina. Najcešci kvarovi su : pojedini senzori na kotacima, konektori i elektricna instalacija, zracnost na nekom od ležaja kotaca, hidroagregat, upravljacko racunalo. Ispitivanjem nevedenog kvar se može otkriti.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - NAČIN VOŽNJE

Datum objave: 19.03.2011 11:07:27
Slika
PITANJE: Pozdrav, cesto raspravljam sa prijateljima u kojem je broju okretaja najbolje vozit. Ja sam na strani niskih okretaja do 2000, a oni iznad.
Moj argument je potrosnja i manje habanje a njihov ne zagusivanje auta. Tko je u pravu. Da li ista pravila vrijede i za benzince i za dizelase? Kada je najbolje prebacit u visu brzinu i na kojem broju okretaja vozit. Isto tako me zanima dali je stetno cesto stiskat gas do kraja; npr. u turbo rupi ili na uzvrdici.
ODGOVOR:U normalnoj vožnji cesto ne možete birati kako cete voziti jedino kada strogo pazite na režim i nacin vožnje. Sa stanovišta naprezanja u motoru a time i trošenja pojedinih dijelova motora bolji nacin vožnje je na nižim brojevima okretaja. Tada su sile na celu klipova znatno manje nego kod velikih brojeva okretaja. U ovome podrucju motor se mehanicki manje troši a potrošnja goriva je znatno manja. Vaš nacin vožnje je ekonomicniji iz dva razloga, motor se mehanicki manje troši, duže traje, potrošnja goriva je puno manja.Nova generacija motora ne pozna pojavu zagušenja jer upravljacko racunalo u svakom momentu racuna kolicinu zraka koja je ušla u motor i prema toj kolicini zraka dozira potrebnu kolicinu goriva tako da omjer lambda bude uvijek od 0,97 do 1,03 .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S-40 - KOMPJUTOR JE GLUPI URE?AJ

Datum objave: 05.05.2010 17:46:00
Slika
PITANJE: U posjedu sam Volva s40 /2005 ,1,6 D,u imao sam kvar,koji se u ovom trenutku otklanja,tocnije takoreci da je izgorio alternator i u potpunosti ispraznio akumulator,predpostavka je bila da nije ništa preozbiljno s alternatorom,ali se ispostavilo da je potpuno uništen i da se ne može popraviti,tj.takoreci da je izgorio.Kompjuter uopce nije reagirao,ili davao do znanja na nešto nije u redu s napajanjem akumulatora,nego se stotinjak metara prije mojeg odredišta popališe sve moguce lampice,nešto je cak i pisalo na displeju l,ali je to trajalo vrlo kratko da nisam stigao sve to poloviti(procitati),a nakon toga je potpuno nestalo struje tj.bilo kakvog kontakta.Molio bih vas pošto nisam kontaktirao Volvo(Baotic),da mi kao laiku pokušate u kratko objasniti,zašto kompjuter nije davao nikakav signal da se nešto dešava s alternatorom,, tj.akumulatorom, koji nije dobivao novostvorenu energiju,a kada ostane posudica za vodu brisaca,odmah reagira,i napiše da nema tekucine za vjetrobran.staklo.Zato Vas molim da mi taj postupak kompjutera malo pojasnite,jer izgleda da je bitna voda,a filanje akumulatora bez upozorenja i nije neka bitna informacija,ili je po srijedi nešto drugo.Uz želju za što bržim odgovorom!
ODGOVOR:Upravljacko racunalo ( kompjutor ) na vozilu je glupi uredaj koje je programirano da upravlja radom motora i eventualno da se na njegovoj memoriji snime neke greške koje se mogu ocitati pomocu servisno dijagnostickog racunala. To je tako na svim vozilima. Alternator ima svoju kontrolnu lampicu koja se pali kada se ukljuci kontakt , lampica se nalazi se na instrument ploci i gasi se kada se upali motor. Ako nastane kvar na alternatoru ( prestanak punjenja ) tada se navedena lampica pali i to je znak vozacu da na tu pojavu reagira. Ovo što ste opisali se dogada i to ne samo na VOLVU nego i na drugim vozilima. Ovakve pojave se mogu izbjeci redovitim pregledom i serisiranjem alternatora a servisni interval za to je svakih 100.000 km . Kontrolnu lampicu za tekucinu za pranje stakla ne pali nikakvo racunalo nego senzor za nivo tekucine koji se nalazi direktno na posudi za tekucinu .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - NEMA DOVOLJNO SNAGE

Datum objave: 05.05.2010 17:31:00
Slika
PITANJE: Kupio sam navedenu Xsaru oko Nove godine.
Do prije neki dan nisam isprobao kako juri jer se pretežito vozim po gradu.
Stisnem gas do daske a Xsara u petoj jedva 130 km/h i brže ne ide, a i da dode do te brzine treba joj otprilike 8-10 km?!
Što da se provjeri zašto Xsara slabo vuce i ne može razviti vecu brzinu? Prije par dana mi se cak i upalila lampica za „check engine“ ali se ubrzo ugasila.
Drugo pitanje se odnosi na sistem za pranje stakla. Naime, provjerio sam cjevcice prema staklima, one propuštaju i zrak i vodu i probao sam u kontra smjeru te sam u posudu dobivao mjehure(kad sam upuhivao zrak). Motoric se cuje da radi ali ne baca vodu ni na prednje ni na stražnje staklo. Što bi moglo biti?
ODGOVOR:Uzroci radi kojih motor nema dovoljno snage i radi kojih ne postiže potrebnu brzinu i ubrzanje su brojni a navesti cu najcešce ; tlak goriva, filter goriva, filter zraka, injektori, EGR ventil, mjerac mase zraka, MAP senzor, ECT senzor, senzor TP, lambda sonda, VSS senzor brzine vozila, potenciomatar gasa, mehanicko stanje motora, sustav paljenja, ECU centrala.
Sustav za pranje stakla najcešce ne radi kada su neispravne cijevi za dovod tekucine, kada su zacepljene mlaznice, kada je necista posuda za tekucinu, kada je neispravna pumpica ( bez obzira što cujete motoric pumpice .
na vrh Povratak na vrh

LANCIA DELTA - GASI SE NA SEMAFORU

Datum objave: 05.05.2010 17:26:00
Slika
PITANJE: Vozim Lancia Delta 1.8. i.E ,1993./94. godište. Pišem vam nakon dugotrajnih nastojanja za otklanjanje problema gašenja motora. Klasicni problem se javlja prilikom „kocenja na semaforu“. Kad stisnem kvacilo i kocnicu i pustim gas kazaljka obrtomjera se u leru ponekad obruši u niski broj obrtaja i motor se uguši. Kad pažljivo i postepeno zaustavljam i pazim da se ne ugasi uspijevam spasiti od gašenja. U automobil je ugraden plin monopoint. Pojava se dešava na oba goriva. Ponekad je situacija bolja na plin ili na benzin zavisno od toga da li je auto bio na pregledu kod mehanicara ili u servisu koji je ugradio plin.
Auto je prošao opsežno servisiranje i prikljucivan je na dijagnosticke uredaje. Pronadeni su pojedini kvarovi i otklonjeni. Auto dobro vozi dok vozi ali mislim da uzrok kvara u temelju nije otklonjen jer se i dalje gasi. Promijenio sam lambda sondu i centralu ali nema promjene. Nabrojat cu neke radova koje su napravljene: cišcenje injektora, ventili obnovljeni, ..da pojednostaviom-reklo bi se polugeneralka. Naravno cuo sam i druga mišljenja no prije nego se upustim u avanturu sa drugim autoservisima molim vas i za Vaše mišljenje. Citam vaše odgovore i cestitam vam na profesionalnosti, radu i energiji koje ulažete. Vidim po pisanjima da se cesto susrecete sa tim problemima pa se nadam da me možete uputiti što dalje. Ako je potrebno mogao bih doci sa autom na pregled.
ODGOVOR:Na pojavu nestabilnog broja okretaja i gašenja motora osim navedenog mogu utjecati u globalu sustav elektronskog ubrizgavanaj , sustav paljenja, mehanicko stanje motora. Nabrojiti cu pojedinacno najcešce faktore utjecaja a to su : tlak goriva, kolicina goriva, regulator tlaka goriva, injektori,aktuator minimuma, EVAP ventil rezervoara, TP senzor leptirastog ventila, elektricna instalacija i konektori ( pad napona ), sustav paljenja ( probijanje visokog napona, mehanicko stanje motora ( propuštanje usisnog kolektora, faza, podešenost ventila, kompresija ). Sve navedeno treba ispitati .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 SDI - TROŠI ULJE

Datum objave: 04.05.2010 22:07:00
Slika
PITANJE: poštovani,kupio sam prije pola god. polo sdi, nakon zamjene ulja poceo je trošiti ulje i glasnije raditi, auto ide dobro (cudno), ali troši oko litru ulja na rezervar goriva. kažu mi da treba napraviti polugeneralku. možete li mi reci, treba li to i koliko to košta, traje
ODGOVOR:Da li je potrebna generalka ili ne mogu znati tek nakon pregleda vašega vozila i testa motora. Nakon toga bih mogao reci i cijenu popravka. Potrošnja ulja koju ste naveli je jako velika. Motor u ovom slucaju može trošiti ulje preko vodilica ventila, preko klipnih prstenova, preko jednog i drugog. Testom propuštanja cilindara može se utvrditi da li je potrebno samo uredenje glave motora ili nešto više. Ovakve defektaže i zahvate radimo cesto.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PUMPICA ZA VODU

Datum objave: 04.05.2010 22:03:00
Slika
PITANJE: Ne radi pumpica za vodu brisaca,pa vas molim moguci uzrok kvara,i uputstvo kak da si sam pomognem?
ODGOVOR:Pumpica može biti neispravna i tada se treba zamijeniti. Isto tako ona može biti ispravna a ne funkcionirati. Uzrok je prekid napajanja . U ovom slucaju najprije treba ispitati da li je uzrok osigurac. Ako je osigurac ispravan uzrok treba tražiti u prekidu na elektricnoj instalaciji ili nakom kontaktu kod kutije s osiguracima . U rijetkim slucajevima neispravan može biti i prekidac na volanu kojime se aktivira pumpica.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - VIBRACIJA U KARTERU

Datum objave: 04.05.2010 21:50:00
Slika
PITANJE: radi se o mojoj fiesti 2003 godiste, 1.3 benzin 51kw, presla 42 000.. znaci kako sam je uzeo (ne novu) osjetim tu vibraciju.. to se cuje u karteru i to tacno kada stavim ruku na karter, ali samo na malim obrtajima nekako na normalnom radu, samo malo kad joj dam gas ta se vibracija cuje malo vise i onda od nekih 1000 obrtaja pa na dalje onda sve ok. nista se ne cuje..to mi se desava kad krecem pod malim gasom znaci nema nikakvih smetnji u voznji to je samo momenat jedan kad se to cuje.. eto toliko nekako ukratko ono.pa bi vas zamolio da mi kazete svoje misljenje onako me zanima da li se mozda neko susreto s tim..
ODGOVOR:Navedeni zvuk može nastati radi zracnosti na pogonskom dijelu pumpe za ulje ili radi oštecenosti pregrade u karteru koja sprijecava dibanje ulja prilikom naginjanja vozila ( vožnja u zavojima ). Radi toga bi trebalo zvuk cuti direktno na vozilu a nakon toga po potrebi demontirati karter jer se tako mogu vidjeti oba navedena detalja.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 155 - ELEKTROPOKRETAC

Datum objave: 04.05.2010 21:42:00
Slika
PITANJE: Kada palim auto kod verglanja mi se dešava sljedeca stvar da ponekad odma a ponekad nakon par sekundi anlaser kao da preskoci i izgubi vezu sa motorom i vrti se u prazno cime verglanje odnosno mehanicki zvuk motora prestaje i cuje se samo vrtnja elektromotora. Sama situacija drasticno varira te kvar još nije kronican ali se bojim da bi mogao postati. Citajuci po forumima razumijem da se radi o "bendixu" na samom anlaser uredaju koji kada se zupci potrose preskace i ne hvata vezu sa motorom. Sljedece sto me zanima jest dali je to moguce reparirati ili se mora kupovati novi anlaser uredaj te koliko bi obje opcije mogle koštati.
ODGOVOR:Sve što ste naveli ukazuje na loše stanje elektropokretaca a to ne mora nužno biti BENDIX. Elektropokretac treba demontirati, rastaviti, oprati, zamijeniti sve neispravne i dotrajale dijelove. Nakon dobro obavljenog posla za takav uradak dobivate garanciju. Tocna cijena popravka se može znati nakon rastavljanja elektropokretaca.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO NAXIA - ZAMJENA ULJA U SERVOVOLANU

Datum objave: 03.05.2010 09:26:00
Slika
PITANJE: Kako napraviti izmjenu ulja za servo volan u Daewoo Nexia 1.5? Kakav može biti kvar na istom autu kada motor radi malo ubrzano,a onda zastajkuje ili uspori i svjecice jako zacrne?
ODGOVOR:Ulje u servo volanu treba ispustiti tako da se odspoje visokotlacni i niskotlacni cijevni vodovi kako bi dio ulja iscurio iz sustava. Nakon toga okretanjem volana iscuriti ce još jedan dio tekucine. Rezervoar za ulje treba demontirati i oprati. Nakon toga može se spojiti sve što je demontirano, napuniti novo ulje, upaliti motor, okretati lagano volan lijevo pa desno da izide zrak iz sustava, dopuniti po potrebi ulje.
Kada motor radi ubrzano moguci kvarovi su : ECT senzor, Map senzor, injektori, regulator tlaka goriva, previsoki tlak goriva, potenciometar leptirastog ventila, propuštanje usisnog kolektora, elektricna instalacija.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEMI SA KLIMOM

Datum objave: 02.05.2010 19:25:00
Slika
PITANJE: Imam slijedeci problem: 2009.g. u 10.mj. kupio sam navedeni auto od 1.vlasnika.Pri kupnji sam probao rad klime,nije hladila,no mislio sam da je prehladno vani da se ukljuci.Prijatelj mi je neko vrijeme radio u privatnom servisu na klimama,tako da je imao mogucnost punjenja plina,što je i napravio,obzirom da je ustanovio da u sistemu nije bilo plina.Rekao je da potom povremeno provjerim rad klime,no bila je zima i tek prije cca 7 dana isprobao sam je za pravo na toplom vremenu.Nije hladila i ustanovili smo da je plin preko zime iscurio.Detaljnim pregledom ustanovili smo da je hladnjak klime ispod njenog ventilatora šupalj,tj.da sitno pušta.OK, narucio sam novi hladnjak klime i trenutno ga cekam,da ga ugradimo i za pocetak prvo zatvorimo rupu u sistemu,za daljnje ispitivanje(nadamo se da je to jedina rupa-propuštanje).Naime,što je dodatni problem,kad smo prije 7 dana stavili plin, a prije toga i dušik pod 14bara tlaka(tada se ništa ocito nije vidjelo-culo u smislu velikih rupa),sistem je prilicno slabo hladio.Tada smo ustanovili da se prilikom ukljucivanja klima uredaja ventilator klime ne ukljucuje niti odmah niti sa zadrškom, nego tlak je u sistemu vrlo brzo na cca 15bara, ubrzo se penje na cca 20-23bara, te se tada ukljucuje 2.(maksimalna) brzina ventilatora klime, spušta tlak na cca 15bara, i tako u krug.Kad se tlak popne blizu 20bara cuje se da se sistem muci, kompresor klime malo jace i teže radi, a prilicno slabo hladi.
A sad pitanje, obzirom da sam elektronicke struke, provjerio sam rad ventilatora klime odvojeno na akumulatoru, obje brzine, a otpornik, termoosigurac i konektor dolazni i odlazni izgledaju u redu.Sad je ideja popratiti konektor-žice koje vode do ventilatora, no za to nemamo shemu, a u kutiji dostupnih releja i osuguraca izgleda da niti jedan nije za dovod napajanja do ventilatora.Dakle, imate li kakvih saznanja-shemu-poznat slucaj, do kuda unatrag vodi taj konektor od ventilatora klime, jer ocekujem da njega ipak ukljucuje neki relej upravljan procesorom klime.Naime, najviše me strah da možda nije neispravna elektronika ukljucivanja releja-ventilatora, dakle procesor.
VAŽNE NAPOMENE:
Izgleda da je 1.vlasniku klima bila neispravna duže vrijeme, jer nitko taj problem do sad nije rješavao, šarafio i ostalo, a osim toga u jednom trenutku ispitivanja rada s plinom u sistemu, ventilator je odmah proradio na 1.brzini te je tlak bio na cca 8bara, a 2.brzina ulkjucivala se na cca 12bara.Mislimo da bi to tako trebalo i raditi.
Nakon slijedeceg gašenja motora i klime, ponovno se nije ukljucivao odmah.Stoga smo mislili da je uslijed dugog nekorištenja (razgog-probušen hladnjak),konenktor-vlaga-relej i ostalo problem, ali evo kako sam rekao, što sam mogao sam provjerio, a sad ne znam što ukljucuje taj ventilator, posebno njegovu 1.brzinu.Koliko smo saznali ta brzina bi se trebala odmah ili s malom zadrškom ukljucivati odmah po ukljucivanju klima sustava.
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli u ovom slucaju treba sumnjati u sve dijelove i sklopove sustava klime. Uz kondenzator koji ste rekli da cete zamijeniti treba ispitati još slijedece : dehidrator, ekspanzioni ventil, isparivac a na kraju po potrebi i kompresor. Nakon toga se može po potrebi obaviti i kontrola upravljackog dijela sustava klime a to su slijedeci dijelovi : presostat ( ukljucuje ventilator ), elektricnu instalaciju klima sustava, upravljacku jedinicu ( centralu ) klima sustava. Krenite redoslijedom koji sam naveo. Navedenu shemu i strucnu literaturu nije moguce dobiti od ni jednog servisa jer istu servisi skupo placaju. Ukoliko je Vi želite osobno nabaviti dobru ponudu ima AutoData.Na kraju bih želio još naglasiti da se pojedini kvarovi bez direktnog uvida na vozilu ne mogu riješiti dopisnim putem jer moraju postojati servisni uvjeti i servisna podrška ( alati, baza podataka, mjerni i ispitni uredaji ).
DODATNO PITANJE:
Evo da se javim s rezultatom rada na klima sustavu, u nadi da ce to nekome sa slicnim problemom pomoci. Ujedno, imam i još jedno pitanje za Vas.
Naime, prije dva dana zamijenili smo hladnjak klime novim, napunili plinom i tlak je cijelo vrijeme tipicnih 6 bara. Sustav hladi dobro, no upit je u vezi ventilatora. Sad s novim hladnjakom, svaki put se ventilator ukljuci na svim brzinama rucice podešavanja puhanja u kabini od 2-4, a primijetio sam da kad se klima ukljuci na 1.brzini podešavanja puhanja, ventilator ne ukljucuje ako je motor hladan, dakle tek upaljen auto. Ukoliko je auto zagrijan, topao motor, pri ukljucivanju sustava klime, ventilator klime ce se uredno ukljuciti i na 1.brzini sa zadrškom od oko 5-6 sek. (kao i na drugim brzinama puhanja).Stoga mi se cini da ukljucivanje ventilatora hladnjaka klime na 1.brzini ovisi i o temperaturi ( možda i pocetnom tlaku-opterecenju u sustavu klime ) cijelog motora, a i možda i o pokretanju ventilatora glavnog hladnjaka motora.Naravno sustav klime, kao i njegovo inicijalno stanje pri ukljucivanju kontrolira i centralna procesorska jedinica, i ona "zakljucuje" kad treba dodatno hladiti hladnjak.Obzirom da sustav klime vec dva dana pažljivo pratim, nigdje ne pušta, a hladi ispravno, da li sam u pravu da se ventilator hladnjaka klime i ne mora (odmah-u roku 5-6 sek.) ukljuciti na 1.brzinu, ukoliko sustav klime nije "opterecen na pocetku rada, tj. klima je ukljucena na 1. brzini puhanja ventilatora u kabini, a motor je tek pokrenut?
ODGOVOR:
Ventilatorom klime upravlja procesor klime ako Vaše vozilo ima takav sustav klime. Paljenje ventilatora ovisi samo i jedino o tlaku freona u sustavu. Niski tlak freone je obicno od 4 do 6 bara a visoki tlak je od 12 do 14 bara. Na osnovu kih tlakova pali se ventilator na hladnjaku za hladenje kondenzatora. Ako je klima uredaj sada na Vašem vozilu ispravan nemojte se opterecivati kada i koliko dugo ventilator radi. Klima uredaj na Vašem vozilu se smatra ispravnim kada je temperatura zraka na ventilacijskim kanalima niža od 8° C. Za ispravan rad klima uredaja trebaju biti ispunjene slijedece pretpostavke ; novo ulje u kompresoru, dehidrator dobar ( bez necistoca ) ili novi, ekspanzioni ventil ispravan, sustav ispravan na propuštanje, cirkulacija friškog zraka prema kabini dobra.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - KONDENZAT KLIME

Datum objave: 02.05.2010 19:14:00
Slika
PITANJE: Poštovani,u nekoliko navrata sam Vam pisao i zaista ste mi uvijek detaljno odgovorili.Molim Vas za jedno pitanje.
Nedavno sam lakše oštetio prednji branik.
Bio je samo malo ogreban i nije se ni pomakao iz ležišta ali su pukle kopce.Kako sam bio udario na manju granu na cesti, napuknuo je i prednji vezni lim - u biti plasticna veza izmedu prednjih svjetala koja se proteže sve oko hladnjaka.na preporuku servisera sam mijenjao i taj vezni lim,serviser je nakon svega pregledao rad klima uredaja.
mehanicki auto uopce nije bio oštecen, pa tako ni klima uredaj
1 mj nakon popravka - klima uredaj radi odlicno, kompresor "klikta" normalno - sve kao prije,nakon gašenja klima uredaja, auto ispusti kondenzat tocno tamo gdje treba (negdje na sredini oko mjenjacke kutije i prednjeg lonca) - istina, ispusti ga dosta
ali ono što me muci je slijedece:
za vrijeme rada klima uredaja, kondenzat mi kaplje i tocno izmedu prednjeg desnog kotaca i branika, taman ispod svjetla, tamo gdje ide cijev klime iz killera prema kabini, negdje na spojevima te cijevi s posudom koja se nalazi ispod svjetla,da li je to normalno da kaplje i dok klima radi i da kondenzat pušta malo i na tom mjestu naime, brine me da slucajno do tog "kapljanja" nije došlo uslijed popravka - naime ne znam da li je serviser zbog promjene veznog lima morao skinuti ili rastavljati sustav klima uredaja (netko mi je rekao da na tom modelu fieste to nije potrebno ciniti).da li je to puštanje kondenzata dok klima radi na tom mjestu štetno
ODGOVOR:Kondenzat je normalna pojava dok klima uredaj radi. Što je veca kolicina vlage u zraku kondenzata ima više. Kondenzat se stvara na isparivacu u unutrašnjosti vozila a manji dio se stvara na niskotlacnim vodovima na izlazu iz isparivaca prema kompresoru. To se može vidjeti ispod poklopca motora. Kondenzat iz kabine odlazi putem zajednickog kolektora i odvodnih cijevi izvan vozila i tu pojavu se može vidjeti u obliku ciste vode ispod vozila. Pojeva kondenzata na navedenom mjestu može znaciti da odvodne cijevi mogu biti zacepljene ili presavinute. Iste se mogu provjeriti i doraditi. Više se treba zabrinuti ako kondenzata nema .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - ŠKRIPANJE PRI ZARETANJU VOLANA

Datum objave: 02.05.2010 18:54:00
Slika
PITANJE: Pozdrav, imam citroen xsaru 1.4i iz 97` godine i prilikom okretanja volana u desnu stranu cuje se zvuk škriputanja poput natezanja žice ali samo u kabini vani se necuje ništa. To se javlja samo na okretanj u desnu stranu te vracanja volana u prvobitni položaj, tjekom vožnje se ne cuje ništa nego samo kod punog zaokreta pa bi Vas molio koji je problem.
ODGOVOR:Zvuk koji ste opisali može nastati na dva nacina i to radi greške na smoj zubnoj letvi ili radi greške na nekom od dijelova ovjesa ( kuglasti zglob, krajnik, selen blok, aksijalni ležaj ). Neposrednim uvidom na vozilu mogu tocno naveseti što je uzrok i kolika je cijena popravka. Kod nas možete provjeriti o cemu se radi a za Vas bi taj pregled bio besplatan.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - ZVUK PROPELERA IZ GETRIBE

Datum objave: 02.05.2010 18:43:00
Slika
PITANJE: Poštovani, iz getribe (vjerojatno) mi se cuje neki zvuk – ja bih rekla kao zvuk propelera. Najjace se cuje u prvoj, kod kretanja, i tako kod svakog šaltanja u vecu brzinu, ali sve manje što je brzina veca. Traje otprilike 2 mjeseca i nema nikakve promjene, ni na lošije ni bolje, niti nakon stavljanja aditiva. Možete li iz iskustva reci koji dio mjenjaca je kriv? Ako je uopce mjenjac? Ne bi htjela stavljati polovnu getribu, ako mi je otišao neki jeftiniji dio. Ja se vozim cijelo to vrijeme i radim dnevno stotinjak km, pa me zanima i koliko je hitno.?
ODGOVOR:Svaki zvuk iz mjenjaca treba shvatiti ozbiljno jer može izazvati znatno vece oštecenje nego što je sada. Najcešci uzroci su ležajevi mjenjaca, pojedini zupcanici i zupcani parovi, istrošenost na glavnoj osovini mjenjaca. Ovo se dogada radi nepravovremenog mijenjanja ulja u mjenjacu a rijede radi kvalitete pojedinih dijelova mjenjaca.
U ovom stanju Vaš mjenjac se može popraviti i to je puno bolje i kvalitetnije rješenje nego ugradnja nekog drugog rabljenjog mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-D 1987 - ULJNE PARE

Datum objave: 30.04.2010 11:38:00
Slika
PITANJE: Poštovani, posjedujem Mercedes 190 D iz 1987.god, auto ima 340000km i uredno je do sada servisiran. Kupljen je novi davne 87.god i prvi smo vlasnici. Problem je u tome što mi nekakva para izbija na cepu od ulja na motoru i na štangi za mjerenje razine ulja u motoru, nerazumijem se u te stvari ali to bi vjerovatno bila kompresija??molim Vas za pomoc šta raditi sada da se automobil još može korisiti.
ODGOVOR:Navedena pojava su uljne pare koje dolazi iz kartera. Iste nastaju propuštanjem kompresije na klipnim prstenima ( karikama ). Što je lošija kompresija uljnih para ima više. U ovom slucaju dobro bi bilo da izmjerite tlakove kompresije . Tlakovi kompresije trebaju biti 26 do 32 bara. Lošu kompresiju prati i pojava povecane potrošnje ulja.Ako je kompresija zadovoljavajuca i ako motor normalno pali vozite tako i dalje a ulje u motoru redovito mijenjajte i kontrolirajte kolicinu.
na vrh Povratak na vrh