Danas je: 30.05.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV - BRISAČI

Datum objave: 28.06.2014 07:13:22
Slika
PITANJE:

Pozdrav, golf 4 2004 god, imam problem s prednjim brisačima. Naime, kada ih upalim vrlo sporo i teško se kreću te se čuje neki zvuk (kao kad udarimo prstom o nešto tvrdo) kada se vraćaju u početni položaj. Sporo i teško se kreću neovisno u kojoj su brzini. Da li možete predpostaviti u čemu je problem? Unaprijed zahvaljujem! LP

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu uzrok je preveliko trenje na osovinama lijevog i desnog brisača. Poluge brisača treba rastaviti, obraditi osovine, sve dobro podmazati i ponovo složiti . Nakon toga bi to trebalo odlično raditi .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 607 2,2 HDI - FAP FILTER

Datum objave: 25.06.2014 21:19:03
Slika
PITANJE:

Poštovani, Posjedujem Peugeot 607 2.2 HDI iz 2001. godine. U nazad mjesec dana konstantno mi je izbacivalo grešku na displeju "Engine Anti pollution system faulty" ( to mi se znalo izbacivati i ranije, ali se greška sama maknula i nije bilo problema kasnije po nekoliko mjeseci, pa nisam puno obračao pažnju na to ). Par puta sam odlazio kod majstora na dijagnostiku da vidim u čemu je problem i svaki put je uz neke druge greške izbacivalo i FAP filter da je pun čestica. Ostale greške koje je izbacio bilo je vezano za protok zraka i još neke sitnice koje su uredno servisirane i popravljene. Pošto jednostavno nisam više imao živaca se tako voziti jer auto mi je bio više u Safe Mode odlučio sam izbaciti FAP filter i softverski ga rješiti tj., isključiti da ga kompjuter više ne prepoznaje. To sam obavio jučer u jednom servisu i FAP je uklonjen te odrađeno softverski, ali poslije toga auto i dalje izbaci grešku "Engine anti pollution system faulty" i odlazi u Safe Mode. Ponovnim priključivanjem auta na dijagnostiku da se vidi u čemu je problem izbaciva jednu jedinu grešku koja ima veze za nekakvom regulacijom koja vodi do turbine. Znači nije turbina jer napravili su provjeru i turbina radi odlično jer je mjenjana prije nekih mjesec dana. Kako mi je mehaničar objasnio da je problem u el. instalaciji ili do kompjutera koja ide do te regulacije, a da je moguće da je izgorio neki chip u kompjuteru. Jednostavno taj dio se ne želi uključiti i zbog toga auto baca ponovno u Safe Mode. Zanima me vaše stručno mišljenje oko toga svega i normalno ako je ikako moguće da mi objasnite što bi bilo najbolje napraviti tj., kakvu provjeru da se ustanovi točno i zanima me zašto se ta greška nije izbacivala nikada do sada kada sam i prije skidanja FAP filtera bio u nekoliko navrata na dijagnostici. Da li je možda nešto krivo napravljeno pri isključivanju FAP filtera pa je izbacilo tu grešku ili ta greška je neovisna sa FAP filterom. Nadam se da ste me donekle razumjeli što sam vam htio objasniti. Lp Kristijan

ODGOVOR:

U ovom slučaju postoje dvije mogučnosti zbog kojih motor ide u "safe mode" i zbog kojih se pali natpis "antipolution fault" . Softwersko rješenje nije napravljeno uspiješno i drugo sustav za upravljanje turbinom ne radi na ispravan način . Osbno nisam zagovornik improvizacija ni tehnički neprihvatljivih rješenja . U ovom slučaju bih ugradio novi FAP filter , napunio Eloy tekućinu za FAP filter , obavio potrebno programiranje i stavio FAP sustav u funkciju . Nakon toga bi se po potrebi pozabavio sustavom za regulaciju turbine i ostalim neispravnostima . Na taj način bi vozilo opet ispravno funkcioniralo .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 270 CDI - SKUPI POPRAVAK ?

Datum objave: 25.06.2014 17:33:37
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću, ja sam jednom postavio pitanje i nisam dobio odgovor. Može biti da nisam ispravno postupio prilikom slanja pitanja, zato se obraćam ponovo. Kao što vidite, živim u Rigi, Latvija, posedujem Mercedes c270 cdi avangarde iz 2001. godine. Primetio sam da je motor "orošen" od ulja na levoj strani sa vrha ka dole. Konstatovano je da je u pitanju problem sa kolektorom vazduha. Tu je neki leptir navodno zatvoren, i zbog toga pritisak koji se javlja u kolektoru, "izgura" malo ulja. Interesuje me da li je to veliki kvar, koliko nužno se mora remontovati ili se može voziti tako. Naima, ovde su mi zaračunali jako veliku cenu za zamenu tog koletora, takođe i remont mnogo košta. Zamena bi me koštala oko 700€ dok su mi za remont predlagali 350€!!! Da li imate neki savet? Hvala lepo na odgovoru.

ODGOVOR:

Ako motor normalno pali , ako ima potrebnu snagu , ako je potrošnja ulja u prihvatljivim granicama , onda se možete još neko vrijeme tako voziti . Cijena usisnog kolektora sa zaklopkama je oko 700 eura i to je realno . Isto tako je realno ako Vam naplate za remont 350 eura . Za to Vam trebaju dati i garanciju ( 1 godinu ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL MERIVA 1,7 CDTI - MOTOR IDE U "SAFE MODE"

Datum objave: 25.06.2014 17:20:30
Slika
PITANJE:

Poštovani, radi se o Opel Merivi 1.7 cdti, 2007.g. Kod niskih okretaja u prvoj i drugoj brzini mi trokira i na leru je nemiran rad kao da se motor zaletava,bez obzira da li je motor hladan ili ne, čim povećam okretaje auto normalno radi i nema nikakvih problema. Ne znam da li je povezano, ali u mjesec-dva jednom mi baca auto u'safe mode' i limitiran je do 3000 okretaja, na kompjutoru očituje grešku P0234. Molim Vas za pomoć i savjet.

ODGOVOR:

Greška P0234 se odnosi na turbinu a moguće neispravnosti su : tlačne cijevi turbine, električna instalacija turbine, regulacioni ventil turbine, ventil za rasterećenje turbine, ostali netipični uzroci . Neposrednim uvidom i ispitivanjem na vozilu , može se točno defektirati kvar i otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES A 140 1,4 i. - SAM SEBI DODAJE GAS ?

Datum objave: 22.06.2014 23:13:18
Slika
PITANJE:

Postovani vidim da jako puno pomazete ljudima sa svojim savjetima i iskustvom pa bih Vas zamolila da i meni pomognete. Nedavno smo kupili mercedes a140 2000 godiste. Prije kupnje napravljen je servis gdje su zamijenjeni svi bitniji dijelovi i osteceni/potroseni dijelovi. Ali ostala su dva problema koja ne znam kako rijesiti. Naime prvi problem se odnosi kad se pali auto dok je hladan. Sam sebi pocne dodavati gas i ide preko 3000 okretaja pa se naglo spusti kao da ce se ugasiti auto. To se ponovi nekoliko puta i nakon toga auto radi normalno. A drugi problem se oddnosi na rezervar goriva. Svaki put kad se otvara cep kao da se napravi vakum. Svaki put izade jako dosta zraka/ili cega vec i jako se osjeti benzin. Molim Vas za savjet kako bih znala sto rpije to rijesiti. Unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Točan uzrok svih neispravnosti se može znati nakon pregleda i dijagnostike . Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, motorić minimuma, senzor položaja zaklopke snge, električna instalacija motora, propuštanje na usisnom kolektoru, ECU centrala , čep rezervoara, sustav za odzračivanje rezervoara.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - ZAŠTO NASTAJE CRNI DIM ?

Datum objave: 16.06.2014 18:13:23
Slika
PITANJE:

postovanje, imam mercedes c220 cdi,2002 godina,105 kw,143 ks,ovako problem je sto puno dimi i to crni dim, startno nece potegnuti i puno trosi izmedu 10,5 i 11,5 litara pa me zanima u cemu je problem. Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Točan uzrok se može znati nakon dijagnostike motora. Moguće neispravnosti su : filter zraka, propuštanje na tlačnim cijevima turbine, EGR ventil, mjerač mase zraka, dize, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, turbina, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor temperature motora, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, senzor pedale gasa, visokotlačna pumpa, začepljenje ispušnog sustava, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,6 i. 16V - MJENJAČ

Datum objave: 13.06.2014 07:17:16
Slika
PITANJE:

Pozdrav Gospodine Meic. Vec par puta ste mi pomogli sa vasim odgovorima pa bih vas molio i sada za pomoc. Posjedujem Peugeot 206 1.6 16v 80kw XS 2001 g.p presao 230xxx hiljada (neznam da li je originalna kilometraza) Problem je sledeci: Poslije normalne voznje po gradu stao sam na semafor, izbacio iz brzine i cekao zeleno svjetlo, kada sam trebao krenuti ubacio sam u prvu brzinu i krenuo popustati kvacilo nista se nije desavalo, ponovo usaltam ali nista isto se desavai i u drugoj brzini. Ubacio sam u trecu i uz malo veci gas krenuo.Ostale brzine rade tj radi treca, cetvrta, peta i rikverc.Prva i druga nemaju nikakve funkcije, na rucici mijenjaca uopste ne osjetim da usalta u prvu ili drugu, ostale brzine normalno osjetim. Usput sam svratio do mehanicara koji je gledao neke poluge iza motora i kaze da je tu sve ok i da treba skinuti i rastaviti mjenjac da bi ustanovio sta se desava. Da li na osnovu moga opisa mozete predpostaviti sta je u pitanju, da li je otisao birac brzina ili sinhroni ili nesta trece? Unaprijed se zahvaljujem na vasem odgovoru. Pozdrav iz Banja Luke

ODGOVOR:

U ovom slučaju mogu biti samo dva uzroka . Prvi uzrok su poluge za šaltanje brzina ( od kabine do mjenjača ) a drugi uzrok je birač brzina u samom mjenjaču . Najprije treba provjeriti ovo prvo jer je to najčešći uzrok a popravak je jednostavan i jeftin . Nakon toga po potrebi radi se mjenjač. Ako niste sigurni u stručnost navedenog mehaničara zatražite još jedno stručno mišljenje .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,8 i. - NEMA SNAGE ?

Datum objave: 09.06.2014 23:19:11
Slika
PITANJE:

POSTOVANI IMAM AUDI A4 97G 1.8 92KW AUTO KAD JE HLADAN ILI TOPAO NECE PRECI 3000 OBRTAJA NESTO GA GUSI PROMJENIO SAM PUMPU GORIVA I OPET NISTA NEZNAM STABI JOS MOGLO BITI HVALA

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti zbog kojih motor nema potrebnu snagu su ; mehaničko stanje motora, faza motora, propuštanje na ventilima, injektori, filteri, regulator tlaka goriva, količina goriva na injektorima, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklope snage, mejrač mase zraka, lambda sonda, električna instalacija motora, loša iskra na svjećicama, bobina.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II 1,4 i. 16V - LOŠE RADI NA LERU ?

Datum objave: 04.06.2014 09:03:48
Slika
PITANJE:

lijep pozdrav gos meicu imam jedan veliki problem vec duze vrijeme.vozim renault clio 1.4 16v 2002 god na leru mi ne radi ravnomjerno kazaljka okretomjera trza i svako par dana se ugasi na par puta pa tako svako malo promjenjen je senzor polozaj radilice nove su svjecice i komplet remenja sa pumpom vode i natezacima ali opet isto.

ODGOVOR:

Točan uzrok se može znati kada se napravi kompletna dijagnostika motora . Moguće neispravnosti su : propuštanje na usisnom kolektoru, loše mehaničko stanje motora, regulator tlaka goriva, nečist rezervoar, fiter goriva, rezlika u količini goriva na injektorima, senzor tamperature motora, senzor tlaka zraka, lambda sonda, motorić minimuma, TP zaklopka snage, loša iskra na svjećicama, bobina, kablovi, električna instalacija motora.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI PD - DA LI JE POTREBNO ?

Datum objave: 29.05.2014 13:47:49
Slika
PITANJE:

Postovani, imam dva pitanja u vezi svog auta, pa vas lijepo molim za pomoc. Naime radi se o passatu caravan 1.9 TDI iz 2003 godine. Auto sada ima 225000 km i redovito je servisiran, te sa njim nemam nikakovih problema. No cuo sam od prijatelja i kolega sa posla da na tim kilometrima se moze dogoditi da auto slabije vuce i da bi trebalo servisirati Bosch pumpu. Iako ja ne vidim nista sporno zelio bih znati da li je to preporucljivo napraviti na ovom broju kilometara. Pogotovo zato sto 5-6 puta godisnje imam vece ture voznje odjedanput po 2000 km, te godisnje prevezem sveukupno 20000 km I drugo pitanje je isto za kuplung, ja jos uvijek nista ne osijecam, ali na toj kilometrazi i to bi moglo doci kraju. Da li te dvije stvari napraviti kao preventivu da se ne dogodi na putu, ili cekati da se pojave simptomi. Ako bi se to jedno i drugo popravljalo, koliko bi to kostalo? Cuo sam, avodno da se ta bosch pumpa ne treba kupovati nova, nego se postojeca popravi za manje novaca, i opet vozi 150000 km. I na kraju, da li se to, ako treba moze kod Vas napraviti. Unaprijed hvala na odgovorima. Lijepi pozdrav, Zdravko Rakaric

ODGOVOR:

Prema godini proizvodnje Vaše vozilo nema klasičnu visokotlačnu pumpu nego tzv. PD ( pumpe dise ) . Ako je to tako onda ne treba ništa preventivno raditi i bez potrebe raditi troškove. Ako je u pitanju spojka to se može napraviti . Međutim prije bilo kakvog zahvata stručnjak može prepoznati da li je spojka pri kraju ili nije . Ako dođete do mene rado ću obaviti kontrolu stanje spojke i dati svoje stručno mišljenje .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 1,9 TD - VOZILO JE BILO POPLAVLJENO , IMA LI NADE ?

Datum objave: 19.05.2014 07:20:09
Slika
PITANJE:

Cijenjeni, HITNO!!!!!HITNO!!!!!HITNO!!!!!HITNO!!!!!HITNO!!!!! Imam pezo 406 dizel sa punom opremom koji je bio poplavljen.Auto je zatecen u garazi i sa prikljucenim akumulatorom.Bio je pod vodom od 15.05. do danas 18.05.Sta uciniti prvo sa autom.Kako izbjeci eventuelna daljnja ostecenja preduzimanjem pogresnih zahvata.Ima li sansi da se auto spase i ponovo dovede u vozno stanje?Dali se to isplati? Nadam se da ste se susretali sa slicnim slucajevima i da mi mozete pomoci savjetima.Svaki vas savjet ce mi dobro doci. Unaprijed se zahvaljujem

ODGOVOR:

Voda vrlo štetno djeluje na mehanički sustav motora, na električne dijelove i instalaciju, na elektronske komponente i sklopove . Ipak treba pokušati s revitalizacijom motora te pojedinim dijelovima i sklopovima. Najprije treba spasiti motor jer je voda kroz ispušni sustav ili kroz usisne ventile ušla u cilindre. Potrebno je demontirati dize i nakon toga ručnim pokretanjem provjeriti da li je nastala blokada motora. Ako motor još nije blokirao iz cilindara treba odstraniti vodu i nakon toga uliti antikorozivno sredstvo ili motorno ulje . To se može napraviti kada se demontiraju dize. Nakon toga treba odmah početi čistiti sve električne kontakte, električnu instalaciju, elektronske dijelove i sklopove . Svaki dio treba dobro osušiti a svaki kontakt očistiti i zaštititi . To isto treba napraviti s ECU centralom i s pločom s osiguračima i relejima . Ako bude sreće moguće je da ipak motor upali i počne raditi . Neispravn akumulator treba zamijeniti . Može se dogoditi da neki od senzora i davača ostane neispravan . Takav dio se treba zamijeniti . Prije paljenja motora treba provjeriti im ali vode u rezervoaru . Na žalost unaprijed se ne može znati da li će se ovaj trud isplatiti , međutim treba pokušati i treba biti optimist , to koji put pomaže .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 E - RADI NEMIRNO I TEŽE PALI ?

Datum objave: 26.05.2014 16:40:40
Slika
PITANJE:

Poštovanje, probat ću opširno napisati problem. Naime, nedavno sam postao vlasnik lijepog Mercedesa 190E 2.0, 1983 god., sa ugrađenim plinom. Međutim, ne radi kako treba i polako ga popravljam ali ne znam šta točno da radim. Radi nemirno, nekada teže pali, kada je zagrijan radi nekada lijepo, mirno ali rijetko, češće je nemiran, kao da ne rade svi cilindri, ponekad propucava i osjeti se miris čudne smjese, čini mi se, goriva i plina. Bio je nedavno kod majstora da promijeni gljivu na ulazu za tenkiranje plina i neka crijeva i sat na boci, bilo je dogovoreno da našteluje motor, što je i uradio, ali rekao mi je da moram promijeniti isparivač, jer ovaj što je sada na autu je vakuumski, a trebalo bi da bude elektronski jer je motor injection. Kada mu dam kontakt čuje se pumpa za gorivo (iako je na prekidaču prebačen na plin, radi se o Levato instalaciji) nakon čega ja moram barem 1-2 puta nadrukati plin da bi uopće upalio. Zanima me dali se po ovome može nešto znati, jer nekog stalnog problema nema, uvijek je drugačije. dali da mu isključim dovod goriva, da uvijek pali i radi na plin? Molio bih ako mi možete nekako pomoći savjetom. Hvala unaprijed.

ODGOVOR:

U ovom slučaju probleme mogu stvarati ; mehanički sustav motora, sustav dobave goriva ( benzin ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama, sustav za upravljanje motorom i na kraju plinski sustav . Osobno ne bih komentirao što Vam govore pojedini "stručnjaci " . Na Vašem vozilu potrebno je točno defektirati kvar/kvarove i nakon toga iste otkloniti . Naravno da se kvarovi mogu otkriti samo neposrednim uvidom na vozilu i ispitivanjem pojedinih dijelova i sklopova na vozilu . Zabluda je očekivati da Vam točno defektira kvar netko koji je od Vas udaljen puno kilometara . Redoslijed ispitivanje je slijedeći : mehanički sustav motora, sustav dobave goriva, sustav za stvaranej iskre na svjećicama, sustav za upravljanje motorom , plinski sustav . Potražite servis koji je u stanju obaviti ovakvu vrstu ispitivanja i točno otkriti kvar/kvarove .

na vrh Povratak na vrh

KOČNICE SLABO KOČE ?

Datum objave: 23.05.2014 08:55:03
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam sljedeći problem s kočnicama naime papučica kočnice hvata tek pri dnu znači ka ju u pod stisnem onda auto tek počinje kočiti, koči jako loše. Kada se prije kočenja papučica napumpa 2-3 puta kočenje bude malo bolje. Gledao sam razinu ulja za kočenje ok je, prednje diskove i diske pločice te su i one ok. Na mokroj cesti kada pritisnem jače kočnicu zablokiraju zadnji kotači. Hvala

ODGOVOR:

Kvar na neispravnim kočnicama treba što prije otkloniti . U ovom slučaju treba sistematski pregledati sve dijelove kočionog sustava , defektirati neispravnost i odmah obaviti potreban popravak . Navesti ću redom što treba raditi . Demontirati sve kotače, provjeriti prednje kočne cilindre i kočna kliješta, provjeriti zadje kočne cilindre i kočne bubnjeve ( ili kočna kliješta ako to postoji na Vašem vozilu ) . Sada treba pažljivo kontrolirati stanje diskova, disk pločica, kočnih papućica, kočnih bubnjeva. Ako je sve u redu onda se može krenuti dalje . Slijedeći postupak je podešavanje zadnjih kočnih papučica . Iste treba podesiti tako da zračnost između njih i kočnih bubnjeva bude minimalna . Kada se to napravi potrebno je podesiti visinu ručne kočnice . Slijedeće što treba napraviti je provjera ispravnosti glavnog kočnog cilindra. Ako je spomenuti cilindar ispravan treba se pripremiti za odzračivanje kočionog sustava . Odzračivanje se obavlja na svakom kočionom cilindru ( prednji i zadnji ) . Odzračivanje se radi po slijedećem redoslijedu : zadnji desni cilindar, zadnji lijevi , prednji desni , prednji lijevi . Kada se iz svih cilindara ispusti zrak , pedala kočnice postane tvrda a efekt kočenja dobar i ravnomjeran . Na kraju se može obaviti i završna kontrola kočnog sustava i to na probnoj vožnji ili na ispitnim valjcima .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 207 1,4 i. 16V - NESTAJE RASHLADNA TEKUĆINA ?

Datum objave: 16.05.2014 14:38:55
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI!JAVLJALA SAM VAM SE I DOBILA OD VAS PRAVI ODGOVOR!IMAM PEUGEOT 207,2009.GODINA 1.4 BENZINAC I PRIJE 2.MJ.MJESALO MI SE ULJE S VODOM,MAJSTOR JE SKIDAO BRTVU GLAVE,TOKARIO I SVOJ POSAO UREDNO NAPLATIO.E ODMAH DRUGI DAN JAVIO MI SE PROBLEM,AUTO JE POCEO GUBITI VODU,KAD SAM GA NAZVALA REKAO JE DA TO TAKO MORA BITI JER GA NAVODNO MOZDA NIJE DOBRO OZRAČIO.JA SAM KAO NEISKUSNA VOZACICA POVJEROVALA U TO,ALI JAVLJA MI SE I DALJE PROBLEM AUTO MI GUBI ANTIFRIZ :( ODVEZEM AUTO OPET NJEMU DA VIDI STA JE ON GA POGLEDA KAZE NE VIDI NISTA DA NEGDJE CURI DA JE POSAO STO SE TICE NJEGA DOBRO ODRADEN A ZATSO GUBI ANTIFRIZ ON NEZNA!JA VAS ISKRENO MOLIM STA JE S AUTOM I STA DA RADIM!ZAHVALNA

ODGOVOR:

Moguće je da su radovi na glavi motora obavljeni stručno i kvalitetno a isto tako je moguće da rashladna tekućina i dalje nestaje . Glava motora je samo jedno mjesto na kojemu može dolaziti do nestajanja rashladne tekućine . Nabrojiti ću i ostala mjesta na kojima može dolaziti do propuštanja rashladne tekućine a to su ; čep ekspanzione posude, cijevi rashladnog sustava, pumpa za vodu, hladnjak, radijator grijača, ventil grijača . Sve te dijelove koje sam nabrojio treba detaljno ispitati i uzrok nestajanja rashladne tekućine će se otkriti .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 210 220 CDI - NEMA SNAGE NAKON SERVISA ?

Datum objave: 16.05.2014 09:21:01
Slika
PITANJE:

Pozdrav. Naime, imam mercedes w210 220 cdi i napravio sam servis zamijene ulja i svih filtera (ulja, zraka, goriva i kabine). I kad sam krenuo u voznju poslije servisa primjetio sam da mi sebturbina ne pali uopce, a nema nikakve lampice upozorenja! Prije servisa je bilo sve ok. Zanima me sto bi moglo biti.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su ; senzor tlaka zraka, mjerač mase zraka, EGR ventil, regulacioni ventil turbine, ventil za rasterećenje turbine, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, zrak u sustvau goriva, neodgovarajući filter goriva, električna instalacija motora, dobvana pumpa, ostale netipične greške . Sve navedeno treba ispitati .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,7 TD - POTROŠNJA ULJA ?

Datum objave: 07.05.2014 11:34:25
Slika
PITANJE:

Imam Fiat punto 1.7td nedavno pre 6000km uradio sam ...promena klipnih prstenova promena lezajeva na radilici ali nisam dirao glavu motora.Curilo je ulje kroz auspuh ..promenio sam turbinu sada ne curi i nema plavog dima na auspuh ali trosi ulje paaa 1 litar na 1000km.Kontrolirano je stanje cilindara ok je klipovi ok auto pali odlicno .Gde da trazim problem ..jednom sam imao takav problem sa mercedesom C180 97 godiste uradio sam generalku i opet je dimio i trosio ulje ..ispalo ja da je bio problem na nekom nepovratnom ventilu na izdisaju motora .Sada pitam ..jel ima fiat takav ventil i auto dimi na sipku gde se vidi stanje ulja na motoru...jeli moguce da motor trosi toliko ulje i dimi na sipku za ulje od gumice i vogjice na ventilima Pozdrav

ODGOVOR:

Ako je turbina potpuno ispravna onda motor troši ulje na vodilice ventila i na klipne prstenove . Uzrok nisu klipni prstenovi nego istrošenja na cilindrima . Potrošnju ulja ćete riješiti kada obavite uređenje glave motora i kada obavite obradu cilindara na prvu veću prekomjeru ( specijalu ) .

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - SAVJETI - ZAŠTO PUCAJU KLIPNJAČE ?

Datum objave: 05.05.2014 13:29:33
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav! Pitao bih vas jedno kratko pitanje.. Zasto pucaju klipnjace na 1.9TDI PD motorima?? vidio sam taj slucaj na vw caddy-ju koji je proizveden u poljskoj,jer sam cuo da se to desava samo na poljskim motorima,ali evo vidio sam i nekoliko slucajeva na vw 4 1.9TDI PD. Ja posjedujem skodu fabiju 1.9TDI PD 74KW,pa me strah da i mene to ne doceka,iako mi je motor u izvrsnom stanju nemam nikakvih problema.. Hvala unaprijed!

ODGOVOR:

Klipnjače ponekad pucaju na svim markama i tipovima vozila . Opčenito uzrok nije greška u materijalu ili konstrukciji nego u propustima prilikom servisiranja vozila . Propusti su : korištenje neodgovarajućeg ulja , dugački intervali izmjene ulja, pregrijavanje motora, neispravnost diza, nečistoča u karteru motora, otežano usisavanje ulja iz kartera . Sve to dovodi povečanog trenja na klipovima i ležajevima klipnjača. Posljedica toga je zaribavanje i lom klipnjače/klipnjača .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DCI - POTROŠNJA ULJA ?

Datum objave: 03.05.2014 15:44:06
Slika
PITANJE:

Poštovani,imam megana 1.9 dci 88kw iz 2004.g.sa prijeđenih 172000km.Redovno je bio servisiran najprije kod ovlaštenog servisera a kasnije i kod ostalih.Ulje koje je korišteno je elf polusintetičko 10w40,osim na jednom servisu(2010.g.) stavljeno je 5w40(elf)i od tada sam primijetio povećanu potrošnju ulja(otprilike 7-8 l na 25000km)!Što se tiče motora ponašao se kao novi,niti je dimio vukao je besprijekorno,nikakve fleke ulja na podu,samo je malo zamašćeno oko turbine(pitam se gdje je ulje nestajalo!)Prije par dana pokvarila se turbina(prozujala)u takovom stanju napravio sam 30tak km(išao sam lagano motor nije ništa gubio na snazi a nije ni dimio) do svog mehaničara koji je ustanovio kvar iste konstatirajući da se na većim okretajima čuje i lupkanje u motoru,koje se doduše čulo i prije kvara turbine!Još da napomenem lampicu koja već duže vrijeme svijetli(sistem protiv zagađivanja okoliša)Čini mi se da je nedavno promijenjen i ERG ventil(nisam siguran da je baš to taj ventil moram pitati majstora!!) kako bi se lampica ugasila,ona se je ugasila ali je to trajalo nekih 10ak dana pa se opet upalila nakon toga auto je spojen na PC pa se lampica opet ugasila.To se isto sve događalo prije turbine.Moje pitanje glasi: dali je rješenje zamijeniti(reparirati) samo turbinu ili bi morao ići na polu ili čak generalku,kamo je ulje nestajalo i koliko mogu ovi motori?I još dali je opcija polovni motor!Unaprijed HVALA

ODGOVOR:

Dozvoljena potrošnja ulja je 0,2 l/1000km . Potrošnja ulja na Vašem vozilu je 0,32 l/1000km a to je previše. Motor Vašega vozila može trošiti ulje na tri načina i to : kroz turbinu, kroz vodilice ventila, kroz klipne prstenove . Točno utvrdite na koji način motor troši ulje i otklonite uzrok .

na vrh Povratak na vrh

VW BORA 1,9 TDI - IZGUBIO UBRZANJE ?

Datum objave: 02.05.2014 07:18:53
Slika
PITANJE:

Postovani, potrebno mi je Vase strucno misljenje. Vozim VW Boru,2001 god.1.9TDI 66kw,228000km presla. Prije par mjeseci sam izgubio ubrzanje, znaci obrtaji idu do "crvenog" ali znatno sporije nego prije. Nemam jaki trzaj sa 1900 obrtaja kao prije nego mnogo blazi. Na vozilu je u zadnju godinu uradjeno: - ciscenje turbine (dva majstora mi potvrdila da je u dobrom stanju i da se ne treba remontovati), - ociscene dizne, - zamijenjen actuator na turbini (vakum dozer turbine), - sva vakum crijeva, - Protokomjer vazduha (maf senzor), - bosh pumpa reparirana u ovlastenom servisu, - kompletan set kvacila sa zamajcem (fiksnim) novo, - veliki servis uradjen kompletan prije 25000 predjenih kilometara, - zamijenjen EGR ventil, - ociscen kompletan usis,kompletan intercoler, - katalizator izvadjen, Prije 15 dana vozilo bilo u AC Quattro na pregledu, kompletno vozilo prema kompjuteru ispravno, svi parametri su dobri, svih senzora i svega drugog sto se moze vidjeti kompjuterskim pregledom. Oni kazu poslije pregleda da je vozilo kompjuterski u potpuno ispravnom stanju. Mjerili su i kompresiju i rekli mi da je sve uredu. Prije odlaska u AC Quattro sam bio kod 5 razlicitih majstora koji imaju kompjutere i ista je dijagnoza bila da je vozilo potpuno ispravno. Ali na zalost to tako nije. Imam znatno sporije ubrzanje i kada dodje brdo ili mala uzbrdica odmah se osjeti mucenje vozila. MNOGO MI JE POTREBNO VASE MISLJENJE JER NE ZNAM VISE NA STA DA SE BAZIRAM. Ni jedna lampica se ne pali niti je upaljena, asolutno sve normalno osim te vuce, tog ubrzanja. Kada upalim auto on radi na 950 obrtaja, kada upalim vozilo ode obrtomjer na 950 a onda u momentu sam spadne na cca 910 i sam se za dvije sekunde vrati na 950 i tako svaki put uradi kada upalim vozilo, ne bitno je li hladan ili vruc motor i onda normalno na 950 stoji uvijek,znaci samo to uradi prilkom paljenja vozila. OVO VAM GOVORIM DA BI VI MOGLI LAKSE RAZUMJETI STANJE DA MI MOZETE PRECIZNIJE RECI NA STA VI SUMNJATE. Od jednog majstora sam dobio informaciju da trebam vidjeti uljnu pumpu. Ne znam zaista jer mi se lampica od ulja NIKADA ne pali a kada je zima prvo paljenje cujem malo "klepetanje" ventila i to samo prestane za 5-10 sekundi. Sada kada je toplo to se ne desava ni na prvo paljenje. DA li ima veze ta uljna pumpa, da li se moze ocistiti i kako? MOLIM VAS NA STO PRECIZNIJEM ODGOVORU NA STA VI SUMNJATE JER ZAISTA NE ZNAM STA VISE DA URADIM JER SAM SVE SKORO URADIO I DAO MNOGO PARA ALI REZULTATA NEMA. UNAPRIJED VEOMA ZAHVALAN... LIJEP POZDRAV

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu ispada da je sve ispravno ali i dalje motor nema potrebnu snagu ni ubrzanje . Međutim to nije u skladu sa pravilima struke. Uzrok sigurno postoji samo ga treba znati otkriti i otkloniti . Moguće neispravnosti su sve ovo što ste Vi nabrojili da je ispravno a uz to i slijedeće ; senzor pedale gasa, senzor tlaka zraka, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora, solenoidni ventil vremena ubruzgavanja goriva, senzor temperature, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora, mehaničko stanje motora. Glavni zadatak svakog servisa je da točno defektira kvar i da nakon toga može uspiješno otkloniti kvar . Međutim to je ponekad vrlo zahtijevno ali je moguće .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC 1,9 DCI - LOW OIL PRESSURE ?

Datum objave: 25.04.2014 17:47:59
Slika
PITANJE:

Poštovani, vlasnik sam Renault Scenica 1.9 dci 88kW iz 2004.god. Zadnjih nekoliko dana mi je "zapištalo" uz paljenje lampice ulja i STOP te poruku na display-u "LOW OIL PRESSURE". Primijetio sam da se to javi prilikom vožnje uz brdo i gasi se odmah pri spuštanju noge s papučice gasa (u roku od sekunde i ne javlja se više), drugih problema nije bilo. Pri paljenju auta izbacuje poruku da je razina ulja u redu. Ukoliko Vam može pomoći ovih par podataka: - kilometraža cca. 130000km (iako je i meni i dalje nevjerojatno i podatci iz Renaulta jednako pokazuju ???) - veliki servis rađen na 110000km, mali na 125000km - prilikom servisa nakon odrađenog malog servisa rečeno mi da pušta podloška kartera, ali da ne diram do idućeg malog servisa - prilikom istog servisa su našli da je puknuto crijevo od turbine/intercoolera (nisam točno siguran), pa su ga skratili i stegnuli jer nisu imali orginal crijevo na stanju - također auto troši sigurno 10-11L/100km gradske vožnje (doslovno gradske 1,2,3 brzina i stop) što mi se čini više nego u iskustvima drugih vlasnika -i moram priznati da mi se doima malo previše "trom" za dizela od 120KS - osobito ako trebam krenuti uz uzbrdicu a previše ga usporim u 3. brzini Unaprijed se zahvaljujem ako budete u mogućnosti da mi pomognete Lijep pozdrav

ODGOVOR:

U vezi tlaka ulja treba najprije utvrditi da li je to lažna informacije ili je stvarno tlak ulja u motoru nizak . U tu svrhu je najbolje izmjeriti tlak ulja i to dok je motor zagrijan na radnu temperaturu . Tada tlak ulja na leru mora biti veći od 0,9 bara a na 2..000 okretaja tlak ulja mora biti veći od 2,5 bara . Ako je to tako onda je tlak ulja u motoru dobar . Tada se treba baviti elektrikom i elektronikom odnosno sustavom koji upozorava na niski tlak ulja u motoru ( natpis i zujalica ) . Moguće neispravnosti su ; indikator ulja, konektori, električna instalacija, konektori instrument ploče, padovi napona u pojedinim električnim vodovima . Povećana potrošnja goriva je povezana s činjenicom što motor nema dobro ubrzanje i nema potrebnu snagu . Uzrok tome se može otkriti tako da se obavi ispitivanje : mehaničkog stanja motora, ispitivanje sustava za dobavu goriva, ispitivanje sustava za dobavu zraka, ispitivanje sustava za upravljanje motorom .

na vrh Povratak na vrh