Danas je: 29.08.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SAVJETI - POZDRAV IZ FINSKE

Datum objave: 09.05.2013 22:32:06
Slika
PITANJE:

Dobar dan gos.Meic ja momentalno nemam nikakvi pitanja ali sam zelio da postanem vas clan.Zato sto sam cuo da nema greske koju nemozete odgovoriti i objasniti gresku vozila ,Hvala .

ODGOVOR:

Poštovani, ja osobno odgovaram na pitanja i dajem savjete . Vlasnik sam obiteljskog autoservisa i zato ne treba biti nikakav član niti plačati neku članarinu. Kada budete imali neki problem s vozilom slobodno se javite , rado ću odgovoriti na Vaša pitanja. Pozdrav za Vas.

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO 1,9 JTD - TROŠI ULJE 1l/1000km

Datum objave: 08.05.2013 08:15:13
Slika
PITANJE:

Poštovani, vlasnik sam fiat stila 1.9 jtd 2003g. auto ima pređenih 162000km kojem je rađena faza motora i stavljena nova turbina jer je stara imala lufta pa je vukla dosta ulja. problem je i dalje s povecanom potrošnjom ulja 1L/1000 km auto dimi plavo

ODGOVOR:

Ostale moguće neispravnosti zbog kojih motor troši ulje su : istrošene vodilice ventila, istrošeni klipni prstenovi . Pregledom vozila može se utvrditi da li su uzrok samo vodilice ili su uz to i klipni prstenovi .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,6 i. - NISAM ZADOVOLJAN VAŠIM ODGOVOROM !

Datum objave: 05.05.2013 18:53:58
Slika
PITANJE:

Štovani gospodine Meić, Posjedujem ford focus 1,6 vti(benzin) 115 ks, godište 2006, prešao 41.500 km. Ponekad se pali i gasi lampica motora.Motor u leru radi mirno ali kod viših okretaja( 2000-3000) ponekad motor malo trza.Što učiniti da se ovaj kvar otkloni. Također vas molim da mi odgovorite: Kada mjenjati Svječice Filter goriva Filter zraka Zupčasti remen i ostalo ako treba Sa štovanjem.

ODGOVOR:

Poštovani , u kratkom vremenskom razmaku opet ću odgovoriti na pitanje na koje sam već odgovorio i s kojim Vi niste zadovoljni . Zato ću odgovoriti na drugi način . Najprije ću reći da ste moj odgovor krivo shvatili . Nisam ni u jednom trenutku naveo da treba zamijeniti sve što ste pročitali . Ono što sam u odgovoru naveo su mogući faktori utjecaja na rad motora koji ste Vi opčenito opisali . Ne postoji osoba, stručnjak , ekipa stručnjaka , koji mogu na osnovu takvog opisa, bez neposrednog uvida i ispitivanja na vozilu dati eksplicitan i jednoznačan odgovor. Ovom priliko ću odgovoriti krače i reči da na Vašemu vozilu postoje samo dvije moguće neispravnosti i to na sustavu paljenja ( sustav koji stvara iskru na svjećicama ) ili na sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva. Ukoliko želite detaljnije o načinu kako ispitati pojedine dijelove kao i redoslijed ispitivanja da bi otkrili kvar, rado ću Vam to objasniti ako me nazovete na 060/6060-44 . Na kraju navodim i podatke koje ste tražili . Zupčasti remen se mijenja svakih 160.000 km ili svakih osam godina. Svećice se mijenjaju ( po potrebi ) svakih 30.000 km ili svakih 60.000 ako su svjećice s platinijum elektrodom . Filteri ( zraka, ulja, goriva, kabine ) mijenjaju se na svakom servisu a to je svakih 15.000 km ili jednom godišnje. Sve ostale tekućine ( ulje u mjenjaču, ulje u kočnom sustavu, rashladna tekućina ) mijenjaju se svakih 60.000 km . Interval za servis klima uređaja se radi svake dvije godine .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS 1,4 i. - PLAVI DIM NA AUSPUHU ?

Datum objave: 04.05.2013 09:09:30
Slika
PITANJE:

Poštovanje imam problem,naime radi se o Daewoo Lanosu 1.4 55kw 2000.g. svaki put kad auto odstoji nekoliko sati pri paljenju se javlja plavičasti dim pa sam pomislio da je u pitanju gumice na ventilima no sad je počeo lagano sliniti po brtvi na poklopcu ventila a čini mi se i na brtvi od glave motora,imao sam tehnički i eko test je jedva prošao inače nebi da ga čovijek nije malo duže držao na gasu.Inače mi potroši oko 1 litre ulja na 10000km Šta je za činiti Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može trošiti ulje na tri načina i to ; kroz vodilice ventila, kroz klipne prstenove, curenjem na pojedinim brtvama motora. Rješenje je zamjena vodilica ventila, otklanjanje curenja kroz brtve motora . U većini slučajeva klipni prstenovi su u dobrom stanju . Međutim ukoliko se utvrdi nakon demontaže glave motora da su klipni prstenovi istrošeni , mogu se po potrebi zamijeniti i klipni prstenovi . Detaljnije objašnjenje mogu dati na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 146 1,4 i. 16V TS - ZUPČASTI REMEN ( ISPRAVNO ZATEZANJE )

Datum objave: 03.05.2013 11:53:04
Slika
PITANJE:

Postovani, u pitanju je alfa romeo 146 1.4 ts 16v. U predelu zupcastog kaisa se cuje nekakvo cu zujanje(struganje). Pregledao sam rolere, spanere, pk kaisa i zupcastog, vodenu pumpu i sve je ok. Zupcasti je naspanat na oznaku na spaneru i tek kad se znatno otpusti zvuk nestaje. Cini mi se da zvuk dolazi od bregastih osovina pa me zanima dali je moguce da se zvuk javlja zbog nekog kvara na kucistu bregaste, koji(ponavljam) nestane kad se popusti spaner.Strah me je voziti sa popustenim kaisom, a sa druge strane to zujanje poprilicno nervira. Unapred se zahvaljujem.

ODGOVOR:

Zujanje koje čujete na zupčastom remenu nastaje zbog prezategnutog zupčastog remena. Natezač zupčastog remena treba biti točno odgovarajući jer takav natezač ima točnu oznaku prema kojoj se obavi zatezanje zupčastog remena.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G 1,6 i. - MOTOR RADI NA TRI KLIPA ???

Datum objave: 03.05.2013 11:45:54
Slika
PITANJE:

Astra G 2000 god. radi na tri klipa problem je na drugom klipu nove svjecice mijenjana bombina i inektor ponasa se isto puca na auspuh dijagnostioka motora radjena u ovlastemom servisu kompresija na sva cetri klipa 13. jedan od majistora mi je rekao da je do ventila ili do hidro podizaca. sta da radim molima vas savjet unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Najkorisnija stvar koju možete napraviti je da odaberete servis koji može točno defektirati kvar , predložiti rješenje, navesti cijenu popravka, otkloniti kvar . Uzroci zbog kojih ne radi spomenuti cilindar mogu biti : mehanički , hidraulični, električni, elektronski . Osnovni zadatak servisa je da točno otkrije ( defektira ) kvar i da prihvati obvezu da taj kvar riješi .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 D - ŠKRIPANJE ( CVILJENJE ) KOČNICA ?

Datum objave: 03.05.2013 11:39:30
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću,imam Mercedes c220d 1995 sa prijeđenih 314 000 km,mehaničar mi je mjenjajo disk pločice i one sad cvile prilikom kočenja i ako auto stoji 4-5 sati pa kreće u voznju cvile pločice prilikom vožnje do nekih 20-30 km/h,mehaničar je rekao da je to normalno i da ce proci ali nakon 4 mjeseci jos uvjek isti problem i ako se rucna potegne i otpusti ista stvar se događa,i jos jedan prioblem kada se auto vozi u 3 ili 4 brzini na nekih 1900 okretaja primjecujem kao da cuka lagano,molim vas pomozite mi ,puno hvala.

ODGOVOR:

Pretpostavljam da Vi niste utjecali na izbor, kvalitetu i cijenu disk pločica koje su ugrađene na Vaše vozilo . Ako je Vaš mehaničar birao pločice tada je on odgovoran za neugodnu pojavu "cviljenja" prilikom kočenja. Uzroci zbog kojih dolazi do visokofrekventnih vibracija ( cviljenje ) prilikom kočenja su : nekvalitetne disk pločice, dotrajali diskovi, kočna kliješta, hidraulični cilindri kočnih kliješta, visokotlačne fleksibilne cijevi kočnih kliješta. Spomenuli ste i prekidanje u radu motora ( neravnomjeran rad ) . To se može događati zbog ; filtera, nečistog rezervoara, zraka u sustavu goriva, diza, visokotlačne pumpe, mehaničkog stanja motora.

na vrh Povratak na vrh

LAND ROVER FREELANDER 1,8 i. - FAZA MOTORA - TOČAN POLOŽAJ ?

Datum objave: 03.05.2013 11:15:15
Slika
PITANJE:

Poštovanje.Molim vas recite mi kako se stavlja motor u fazu.Radi se o Land roveru Freelanderu 1999god 1,8 benzinac.Zanima me kada se zablokira zamašnjak tako da je on u fazi kako radilicu staviti u točan položaj od 12 sati.S poštovanjem Josip

ODGOVOR:

Na remanici radilice ( remenica zupčastog remena ) , postoje dvije oznake ( točke ) . Svaka točka se nalazi na svojem zubu remenice. Spomenute oznake se namjeste točno u položaj prema oznaci na poklopcu motora ( 12 sati ) . Znači da ta oznaka na poklopcu dolazi točno između spomenute dvije točke na remenici . Oznake na remenicama bregastih osovina se namjeste prema uobičajenoj proceduri ( oznaka IN dolazi točno nasuprot oznake EXHAUST ) .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,6 i. 16V - SVIJETLI ŽUTA LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 02.05.2013 14:43:47
Slika
PITANJE:

Bok!Imam problem sa golfom iv 2003g.1.6 16v.Ovako kad sam ga kupio prijašnji vlasnik mi je rekao da treba promjeniti agr ventil pošto pri paljenju pokazuje grešku"emissions workshop"i svijetli mu žuta lampica,a zajedno s tim motor neravnomjerno radi.Obrtomjer mu radi gore dole te se osjeti da se trese cijeli auto.Na dijagnostici nije pokazao znak kvara lambde sonde te nisam primjetio povećanje potrošnje.Agr ventil smo promjenili,ali simptomi su i dalje isti(lampica se ugasila na dva dana pa se ponovo upalila).Stavljali smo i nove bobine isto bez pomaka na bolje.Molim za savjet...hvala!

ODGOVOR:

Osnovna stvar koju treba napraviti na Vašem vozilu je točna i kvalitetna dijagnostika motora. nakon toga se točno može znati što je neispravno i zašto motor loše radi . Na taj način se nepotrebno ne mijenjaju pojedini dijelovi . Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora, faza, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, tlak goriva, injektori, nečist rezervoar, pojedini senzori motora, potenciometar zaklopke snage, električna instalacija, loša iskra na svjećicama, kablovi, bobina, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

SKOD FABIA 1,9 SDI - UDARAC PRILIKOM KOČENJA ?

Datum objave: 02.05.2013 06:55:08
Slika
PITANJE:

vozim fabiju 2001 motor 1,9 sdi kad vozim u rikveitirc i stanem na kočnicu na ljevim klještim na prednjem točku nešto udari skidali smo gumu i klješta nemože se ništa primjetiti da je oštećeno ni pakne ni klješta pa bih vas molio ako imate kakv savjet vezano za kvar šta bi moglo biti jer majstor nenože da skonta u čemu je problem

ODGOVOR:

Udarac koji osjetite na lijevim kočnim kliještima nastaje jer postoji istrošenje ( zračnost ) na pojedinim dijelovima ovjesa, kočnim kliještima, hvatištu ovjesa. Moguće neispravnosti su : vodilice kočnih kliješta, disk pločice, kugla ovjesa, spona volana, krajnik, blokovi balans štange. blkoovi vilica ovjesa.

na vrh Povratak na vrh

SEAT LEON 1,9 TDI PD - TEŠKO SE ŠALTA TREĆA BRZINA ?

Datum objave: 30.04.2013 13:58:06
Slika
PITANJE:

Postovanje, Imam dva pitanja za Vas, u vezi dva osobna vozila. 1. Posjedujem vozilo marke Seat Leon, 2008god, 100 000 km, 1.9 tdi~ kupljen prije 2 mj od osobe koja se "dobro" (pretpostavka!) brinula o njemu. Vozilo je u izvrsnu stanju, samo me brine jedan problem: naime kod prebacivanja brzina posebno se to odnosi na 3.brzinu malo steka, tj.zastaje i tesko se ubaciva. Ali to nije svaki put. Zato me i brine to. Pomoc..... 2. Drugo vozilo je Seat Cordoba, 2002.god, 1.9 tdi~ problem sa daljinskim zakljucavanjem. Kljuc radi, ali jednostavno ne prepoznaje kôd. Ima li neko brzo i jednostavno rjesenje, ili..? Hvala unaprijed!

ODGOVOR:

Problem s trećom brzinom može biti u mjenjaču ili izvan mjenjača . Ako je problem u mjenjaču najčešći uzroci su ; sinhron, vilica, kanđa, klizači, zupčanik . Za ovo je potrebna demontaža i popravak mjenjača. Ako je uzrok izvan mjenjača , gotovo uvijek je uzrok istrošenje na mehanizmu za šaltanje brzina . Ovaj popravak je znatno jednostavniji i jeftiniji od prethodnog . U vezi daljinskog zaključavanja neispravnosti mogu biti ; baterija u daljinskoj komandi, daljinaska komanda, prijemnik signala, bravica vozačevih vrata. Brzo rješenje je jedino ako je neispravna baterija u daljinskoj komandi i njezina zamjena.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,6 i. - SAM DODAJE GAS ?

Datum objave: 29.04.2013 15:38:25
Slika
PITANJE:

Lijepi pozdrav.Imam audi a4 1.6 benzin 95. god.Pri nizim brzinama a u leru pogotovo sam dodaje gas ne jako maksimalno do 2 tis okretaja ali odjednom to napravi i desetak puta i zbog toga ga je jako tesko voziti. Spojili su ga u servisu na kompjuter i ne pokazuje nikakvu gresku.Promijenili su klapnu gasa i opet isto. Ja sumnjam na kompjuter motora. Pomagajte. Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Niste rekli kavu pomoć trebate ? Točan uzrok može se otkriti na samom vozilu stručnim pristupom i ispitivanjem. Moguće neispravnosti su ; senzor temperature motora, aktuator minimuma, senzor temperature usisanog zraka, senzor položaja zaklopke snage, propuštanje na usinom kolektoru, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora, regulator tlaka goriva, injektori .

na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SX4 1,6 i. - POVEĆALA SE POTROŠNJA ?

Datum objave: 29.04.2013 13:22:17
Slika
PITANJE:

poštovani vozim suzuki sx4 4x4 sa motorom 1.6 iz 2007. prije servisa kompjuter mi je pokazivao apsolutno maksimalanu brojnku potrošnje od 22 litre. nakon servisa ta brojka ide na 30 litara (pri ubrzanju na ful gasu,..) također primjećujem da je srednja potrošna pvećana. o čemu se radi? dali je moguće da je mapa promjenjena ili omjeri poremećeni? zahvaljujem na odgovou

ODGOVOR:

Mogući poremećaji i neispravnosti su na tri sustava i to na mehaničkom sustavu motora, na sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva, na sustavu za stvaranje iskre na svjećicama. Neispravni mogu biti pojedini senzori motora, lambda sonda, mjerač mase zraka, loša iskra na svjećicama, potenciometar leptirastog ventila, mehanički uzroci na motoru, ECU centrala. U ovom slučaju najbolje je obaviti stručni pregled motora i tada će se sigurno znati uzrok povećane potrošnje goriva.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 1,9 TDI - REMENICA ALTERNATORA

Datum objave: 27.04.2013 08:16:53
Slika
PITANJE:

Imam audija A 3 TDI iz 2003. godine i ispala mi je remenica sa alternatora a također i klinasti remen. Remenicu sam uspio izvaditi a remen je još unutra. Ja ga vidim ali ne mogu do njega. Moje pitanje je kako se to moglo dogoditi i koliko košta remenica ( jer je puknuta ) i remen ( jer neznam u kakvom je stanju dok ga ne dobavim). Unaprijed zahvaljujem, Marinko Bašković.

ODGOVOR:

Na automobilima se događaju razni kvarovi i neispravnosti . To se događa čak i kada se vozilo redovno servisira a pogotovo ako se vozilo neredovito servisira. To se moglo dogoditi zbog kvalitete same remenice, zbog istrošenja na samoj remenici, zbog vibracija koje stvara dotrajali pogonski remen. Ako ne možete do remena sigurno to može osoba u servisu . Ako je remnica na alternatoru automatska ( a trebala bi biti ) , njezina cijena se kreće od 400,- do 700,- kn .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - PALI S ELAMPICA OD ULJA ???

Datum objave: 26.04.2013 13:03:12
Slika
PITANJE:

Pozdrav, imam pitanje! posjedujem pasata 1,9 tdi 1999 godina, 110 KS. Upali mi se lampica od ulja. NIvo ulja je dobar.Auto nisam vozio do servisa(zbog lampice) vec sam u susjedstvo otjero do majstora.Mjerio je tlak ulja i valjda nije dobar(neznam koja je vrijednost bila) Rekao mi je da bi trebo promjenit letece lezajeve i da bi tim problem donekle bio rjesen. Inace auto je prislo 250000 km i nikakvi problema nisam imao, dobro pali, vuce. Molio bih za savjet, unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Tlak ulja na motoru mora biti dobar bez obzira da li je vozilo novo ili staro . Niski tlak ulja u vrlo kratkom vremnu može napraviti takvo oštećenje na motoru da nakon toga možete taj motor baciti . Ako je vaš automehaničar majstor svoga zanata onda će Vam točno reči što treba napraviti da tlak ulja opet bude dobar ( a ne donekle dobar ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 TD - KOČNICE I SERVO VOLAN

Datum objave: 26.04.2013 10:53:43
Slika
PITANJE:

Za gospodina Meića Imam OPEL Astru 1.7, TD ISUZU motor. Prilikom kočenja nožnom kočnicom na zadnjim točkovima ne mogu ostvariti zadani pritisak. Pomijenio sam oba ventila prije klipa,doboši su ispravni kao i pakne,ali svejedno ne mogu ostvariti pritisak kod kočenja.Drugi problem :servo uređaj mi svira kad okrećem volan u bilo koju stranu, ulja ima manje od pola posude i nisam nikako mijenjao. Zbog kočnica imam problema na tehničkom pregledu, neće me pustiti. Molim Vas odgvorite mi na postavljena pitanja, unaprijed hvala! Zrinko Batinić

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti u vezi kočnica su ; zadnji kočni cilindri, kočne papućice ( pakne ) , regulator tlaka kočenja , glavni kočni cilindar. Ulje u servo volanu se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine . Ako s eto ne radi nastaje istrošenje u servo volanu i servo pumpi . Za početak zamijenite ulje u servo volanu .

na vrh Povratak na vrh

FORD TRANSIT 2,4 TDCI - UPALI TEK IZ DESETOG PUTA ???

Datum objave: 25.04.2013 10:36:46
Slika
PITANJE:

Poštovani, kupio sam ford Transit 140 konja...ujutro kad ga idem upalit nece da upali tek iz desetog puta pokusavanja...nabijem gasne idepreko 3000 okretajaa u voznji osjećam da ne daje svu snagu...vozlio je bilo garazirano godinu ipo dana...jos imam desetak dana odluke za uzest ga ili vratit jel problem u motorua prosao je 190 000 kilometara radi se o ford transit 33o lwb 14okonja tdci...hvala

ODGOVOR:

Točan uzrok zbog kojega motor teško pali i zbog kojega nema potrebnu snagu može se znati nakon stručnog pregleda i dijagnostike motora. ispitati treba slijedeće : akumulator, elektropokretač, prisutnost zraka u gorivu, filtere, tlakove kompresije, relej grijača, dize, CHT senzor temperature na glavi motora, FRP senzor tlaka goriva na Railu, regulator tlaka goriva, visokotlačnu pumpu, EGR ventil, začepljenje katalizatora, električnu instalaciju motora.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1.9 TDI PD - SLABO UBRZAVA DO 3.000 o/min ?

Datum objave: 25.04.2013 08:11:20
Slika
PITANJE:

postovanje wv pasat 1.9 dizel 74 kw 2001 god kad krecem nece da povuce odnosno neprima gasa do 30000 obrtaja pa onda probije i povuce i vozi dok ne stanem pa se opet to pojavi ko da je zacepljeno nesto pa ako je ko imao takav problem da mi rekne

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu mogu postojati više neispravnosti zbog kojih motor nema snage i ubrzanja . Uzrok možete otkriti ako se ispitaju slijedeći dijelovi : filteri, dobavna pumpa, APP senzor pedale gasa, dize, EGR ventil , mjerač mase zraka, senzor položaja pedale kočnice, ECT senzor temperature motora, senzor temperature goriva, začepljenje ispušnog sustava, začepljenje na usinom kolektoru, električna instalacija motora.

na vrh Povratak na vrh

POLO CLASSIC 1,9 SDI - ZAŠTO MI SE STVARA CRNI DIM NA AUSPUHU ?

Datum objave: 23.04.2013 19:59:22
Slika
PITANJE:

Vozim sedam godina polo clasic 1,9 SDI, prva registracija 1997.god. Kupio sam ga sa pređenih 110 000 km, a ja sam prešao još 107 000. Čitavo ovo vrijeme nisam dobijao isti odgovor u autoservisima-zašto mi motor ispušta puno crnog dima pri srednjem, a naročito jačem gasu. Prije par dana sam oprao usisnu granu (jer je bilo puno čađi) i zamjenio naprslo crijevo "iberlaufa", na boš pumpi podešen omjer zraka i goriva (uz pomoć kompjutera) i opet isto !? Molim Vas da mi odgovorite koji bi to mogli biti razlozi. Puno pozdrava !

ODGOVOR:

Crni dim se može pojaviti radi slijedećih neispravnosti : filter zraka, suženje na usinim kanalima glave motora, djelomično začepljenje auspuha, EGR ventil, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja goriva, senzor temperature motora, visokotlačna pumpa, dize, mehaničko stanje motora, kompjutor motora.

na vrh Povratak na vrh

NISSAN ALMERA1,8 i. - PREVALIKA POTROŠNJA ULJA ?

Datum objave: 23.04.2013 19:43:28
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meić, automobil mi ima problem s potrošnjom ulja. Radi se o Nissan Almeri, benzinac 1.8 85kw iz 2003. godine. Automobil je prešao 103.000 km, a troši cca 1,5-2 L/1000 km. Kompresija motora je cca 12 bara na 3 cilindra, a na 4. je oko 9,5-10 bara. Automobil u vožnji ne dimi (pokušao sam razne režime rada motora, supruga je vozila iza mene i nije primjetila nikakav crni ili plavi dim, a ni bijeli). U leru kada motor zavrtim na 4-5000 okr/min na auspuh izbacuje tamno sivi-crni dim(ne djeluje mi nešto plavkast). Na dijelu branika iznad auspuha s vremenom se nakupe male crne točkice čađe i ulja što upućuje na to da ulje izgara u cilindrima.Već neko vrijeme auto javlja grešku s lambda sondom(iako na eko testu lambda sonda radi u granicama normale, lambda faktor 1,02).Pretpostavljam da je ulje u ispuhu krivac za to. Motor je suh, nema ni tragova kapanja ulja ispod auta. Automobil normalno pali iz prve,u leru radi na cca 800 okr/min(zagrijan) potošnja je normalna cca 8-8,5 L, jedino prilikom naglog ubrzavanja u višim brzinama(3. ili 4.) osjetim kako se auto zaguši na 1-2 sek (stisnem gas,a auto se ponaša kao da sam iz 2. ubacio u 5. brzinu).Može li tome biti razlog previše ulja u cilindru? Znam da je nezahvalno išta zaključivati bez detaljnog pregleda auta ali zanima me vaše mišljenje. Da li Vas navedeni simptomi upućuju na problem s gumicama ventila tj. vodilicama ventila ili uljnim karikama. . Ako je problem u uljnim karikama,a nekako me najviše vuče na to,što mi je činiti? Da li je u tom slučaju potrebno raditi i glavu motora? Unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

U ovom slučaju je jasno da treba najprije rješiti preveliku potrošnju ulja . Velika količina ulja koja izlazi iz motora i ulazi i ispušni sustav remeti rad lambda sonde i katalizatora. Motor Vašega vozila može trošiti ulje samo na dva načina i to kroz vodilice ventila i kroz klipne prstenove. Glavu motora treba svakako demontirati i kompletno urediti. Kada se skine glave motora može se izmjeriti istrošenje cilindara i utvrditi stanje klipnih prstenova. Ako su istrošenja na cilindrima mala ( u granicama normale ) tada se mogu zamijeniti samo klipni prstenovi . Ako istrošenja cilindara prelaze dozvoljenu granicu onda klipni prstenovi ne pomažu . Tada se radi obrada cilindara na prvu prekomjeru .

na vrh Povratak na vrh