Danas je: 01.07.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO 1,4 i. - SLABA KOMPRESIJA ?

Datum objave: 10.07.2014 12:18:21
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meiću Imam vozilo r. Clio II 1.4 55kw 1999,na kojem je nedavno mjerena kompresija i iznosila je 5 bara na svim cilindrima.Prešao je 180000km. Motor ne troši ulje,ne dimi,eko test je nedavno na tehničkom prošao bez nedostataka,potrošnja goriva po gradu oko 8,8 l. da li je moguće da je motor ispao iz faze,kako mi tvrdi mehaničar koji je mjerio kompresiju,ili ipak treba otvarati motor? od nedostataka sam primjetio malo pomanjkanje snage i brujanje u kabini vozila Hvala

ODGOVOR:

Moguće je da motor nije u fazi ( ali malo vjerovatno ) , uz to je moguće da nastaje propuštanje na ventilima . Prije svega obavite podešavanje ventila . Nakon toga opet izmjerite kompresiju .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO MATIZ 0,8 i. - LOŠE RADI NE ZNAMO ŠTO JE ?

Datum objave: 09.07.2014 14:46:57
Slika
PITANJE:

Imam Daewoo Matiz, 2001., 0,8 sa 155000 km. Auto je do prije mjesec dana super radio i odjednom se samo zatresao i upalila se zuta lampica i vise se nije upalio. Probala sam ga kasnije opet upalitibda dodjem do benzinske i uspjela sam a nakpn toga vise se nije htio upaliti. Promijenjena je pumpa goriva, filter goriva, filter zraka, filter ulja i ulje, razvodna kapa, svijecice i kablovi koji spajaju te svijecice. Prije mjesec dana je promijenjen i zupcasti remen i predna ramena. Uglavnom auto sada radi i vozi ali stalno cuka kao da ce se ugasiti ali nastavi dalje raditi. Jako je neugodno i samo cekam da stane. Isli smo,kod par majstora i nitko nezna sto mu je a on i dalje cuka tj trza u voznji. Prije je poceo cukati kad se zagrije a sada stalno cuka i nema razlike u brzini, dodavanju jaceg ili slabijeg gasa. Trza cak i dok stoji. IMATE LI VI MOZDA KAKVU IDEJU JER SMO VISE LUDI?! Hvala

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su ; bobina, probijenje visokog napona, elektronika u razvodniku paljenja, razvodnik paljenja, senzor radilice, električna instalacija motora, sustav za dobavu goriva, injektori, regulator tlaka goriva, ECU centrala, mehaničko stanje motora. Potrebno je stručno ispitati sve što sam naveo i tada se može znati što je neispravno i nakon toga obaviti potreban popravak .

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA 2,0 D-4D - KAKO ĆU OTKRITI KVAR ???

Datum objave: 09.07.2014 14:35:41
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću,   vjerujem da ćete svojom velikim iskustvom i nadasve humanošću kao i bezbroj puta prije drugima, nastojati pomoći, na čemu se unaprijed hvala.   Auto je prešao 170.000km. Ima Bosch visokotlačnu pumpu (godište auta je 2007. tip motora, otprilike, 1NDTV). Zbog povremenog paljenja simbola motora na instrument ploči, u Toyota serv. kompjutorski utvrdili  nedovoljan tlak goriva. Preporučiše čišćenje spremnika goriva. Očišćen (mrežica u spremniku začepljena talogom), a gorivo profiltrirano (crpkom koja se pokreće bušilicom). Spremnik neopremljen elektro crpkom (ručna se nalazi na vrhu kućišta filtra goriva). Motor je potom oko tjedan dana radio dobro. Zatim se počeo povremeno gasiti u zavojima ili pri kočenju pa unatoč dobrom "verglanju" elektropokrača, nije mogao upaliti (topao) no upalio je na guranje. Tako više puta. Hladan je i dalje dobro palio. Čep spremnika je protočan za zrak izvana. Problemi nisu prestajali niti s vožnjom bez čepa. Nepaljenje na toplo rješavano start sprejem (dva mala mlaza) u usisno crijevo zraka. Međutim, nakon 10-ak dana, niti hladan nije palio bez spreja, da bi i sprej postao nemoćan. Čak nije pomoglo niti guranje automobila. Crijevo koje dovodi gorivo na filtar bilo je protočno (puhanje zraka usnama pomoću produženog crijeva). Ipak, opet je očišćeno usisno sito, ali i kompletno gorivo profiltrirano uz vraćanje u spremnik radi uzburkavanja prljavštine. Potom spremnik ispražnjen i unutrašnjost prebrisana čistim bijelim papirnim ubrusom za  ruke (nije bilo ostataka prljavštine). Zamijenjen filtar goriva. Prije navrtanja napunjen. Pumpanjem na ručnoj pumpi iznad filtra pa paljenjem, pumpanjem/palj. i tako puno puta motor nije pokrenut. Nakon svakog pokušaja paljenja čulo se u zoni motora neko kraće (nekoliko sekundi) slabije zujanje, kao manjeg elektromotorića i potom još kraći  zvuk "kcss" koji podsjeća na ispuhavanje zraka. Upaljen pomoću "infuzije" vanjskog goriva (boca  obješena motoru povišeno i crijevom spojena tako da gorivo slobodnim padom dolazi na dovod visokotlačne p.). Potom se vratilo crijevo s filtra na pumpu, čime je nastavio raditi. Dodatno, zbog nemogućnosti ručnog pumpanja goriva (odzračivanja) prije, a potom i poslije filtra goriva na crijevo ugrađen nepovratni ventil, ne bi li se možda spriječio povrat goriva iz pumpe u spremnik zbog mogućeg kvara originalnog nepovratnog mehanizama ili same ručne pumpe. Više se nije gasio, no istina malo duže verglao prije svakog starta. Ponekad upalio i topao, bez spreja. Odvežen ponovno na sesvis, dijagnostiku. Više greški (senzor bregaste, nedovoljna tlak goriva…), poništene no opet nije mogao upaliti... Između filtra goriva i priljučka dovoda goriva na visokotlačnu ubaciše ručnu pumpicu (kao za gorivo na čamcima s vanbrod. mot. ili na nekim modelima automobila), koja u sebi ima i nepovrtni ventil i tako ručnim pumpanjem pojačaše dovod goriva. Ta ručna pumpa je bila stalno napeta, što znači da je postojalo gorivo za visokotlačnu, no opet nije bilo dovoljno da upali.   Skidan solenoid na pumpi (i senzor bregaste) te zamjenjivani, no opet ništa. U jednom času je nešto skidano i rukama pomicano u zoni EGR pa je upalio, no kasnije nije uspijevao. Čak je EGR ravnim papirom („puna brtva“) blokirao, ali više nije uspio upaliti. Skidan senzor tlaka na desnoj strani comon rail cijevi, otvarano široko crijevo s prednje strane motora koje ide prema desno, u zoni EGR, gurana ruka da se nešto smanji, začepi (ruka posluži kao klapna)... Ništa. U početku nisu imali tlaka na desnoj strani comon rail cijevi, no poslije su ga dobili, što je bilo vidljivo tako što su malo odvrnuli maticu četvrte dize, iz koje je špricao mlazić visine 10-15cm. smatraše da je to nedovoljno, budući se diza otvara na ca 100bara tlaka. Rekoše da trebaju izmjeriti tlakove pri pokretanju motora elektropokretačom i potom kada motor upali, čime bi znali je li u pitanju nedovoljan tlak pumpe ili nešto drugo. Smatraju da elektropokretač ne može zavrtiti motor dovoljno brzo, koliko se inače vrti u praznom hodu (koristili i pomoćni start akumulatorski  uređaj) pa time niti pumpa stvoriti dovoljan tlak goriva, a da se tlak stvori tako što se motor pokrene pomoću spreja. Motor i dalje nije palilo do li na sprej ili bez njega guranjem automobila.   Treći servis je odlučio dodatno improvizirati s opisanom "infuzijom", time što je po prvi puta povratno gorivo išlo prozirnim crijevom u tu istu bocu. Upalili sprejom, spojili "infuziju" nakon čega je nastavio raditi (u jednom času kratko i malo "štucnuo" očito izbacujući zrak), no kroz prozirno povratno crijevo tekli mjehurići zraka! Motor nije mogao postići više od 4000 okr/min. Smatrali da treba rastaviti visokotlačnu crpku i prebrtviti je. Zamijenjen komplet oringa, brtvi i simeringa (dva na pogonskoj osovini, pri čemu je jedan bio vidljivo potrošen, a osovina zaprljana njegovim gumastim ostacima). Osovina očišćena i ispolirana. Drugih neispravnost nisu uočili. Motor odmah upalio na opisanu "infuziju". Zrak više nije tekao kroz povratno crijevo. Gasili/palili sve funkcioniralo, dok se motor nije zagrijao. Potom se više nije mogao pokrenuti bez spreja, a kroz prozirno povratno crijevo vidio se u odnosu na prije, puno manji tok mjehurića. promjera do milimetar, u razmacima oko 10cm.   Kada upali u praznom hodu motor radi savršeno mirno, prima gas.   Budući  ste očito jedan od najboljih poznavatelja načina kako međusobno funkcioniraju pojedini elementi i sklopovi motora, a svakako i cjelina, ukazuje li Vam paljenje "na guranje" ili na sprej ili na hladno na kvar nekog određenog  sklopa ili elementa?   Još jednom hvala na trudu oko sastavljanja i upućivanja odgovora.   S poštovanjem,  L.   L e n i ć

ODGOVOR:

U ovom slučaju potrebno je ići logičnim redoslijedom u cilju iznalaženja kvara/kvarova. Najprije treba provjeriti ispravnost akumulatora i elektropokretača i ako su oni ispravni tada se prilikom startanja motora radilica okreće s više od 160 o/min . Nakon toga se radi test motora i ispituje se faza motora, tlakovi kompresije, bregasta osovina ( tlakovi kompresije moraju biti veći od 22 bara ) . Ako su tlakovi kompresije niži radi se mehanički popravak na motoru ( ventili , klipni prstenovi ) . Nakon ovoga se provjerava ima li zraka u gorivu i po potrebi se to odmah riješava. Slijedeće ispitivanje obuhvaća provjeru ispravnosti diza i visokotlačne pumpe. Na kraju se obavlja kontrola slijedećih stvari : pojedini senzori motora, davači impulsa, aktuatori, električna instalacija, ECU centrala motora. Nakon ovako detaljnog ispitivanja dolazi se točno do spoznaje o svim neispravnostima . U ovom slučaju uspijeh ovisi o stručnosti i sistematičnosti djelatnika servisa koji obavlja spomenuta ispitivanja i testiranja .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 1,4 i. 16V - MOTOR PREKIDA I GASI SE ?

Datum objave: 08.07.2014 09:14:00
Slika
PITANJE:

Postovanje, neznam kome bih se mogao vec obratiti za adekvatan odgovor da se otkloni kvar na mom autu, Peugeot 307, 1.4, 16V, 65kW, 2007. g. Svako jutro ka se upali auto potrebno je pricekati kojih 20-30 sekundi da se strese tek tad je moguce krenut u voznju. Ako se to ne ucini i odmah krene laganim gasom pocinje jako cukanje auta i ako se ne pritisne kvacilo auto se ugasi. Ako se priceka da prodje cukanje sto je vidljivo na kazaljki okretaja motora koja varira od 1000 do 1300 o/min auto radi normalno. I jos jedno pitanje: Prije par dana pojavili se cviljenje u prednjem dijelu auta, kotaci. Mislio sam da se radi o kocnicama, pa sam zamijenio diskove i plocice. Ali problem nije rjesen time, jer se cviljenje nastavilo. Molim Vas vas profesionalan odgovor. Lp

ODGOVOR:

Sve što ste naveli lako se može otkriti neposrednim uvidom na vozilu . Naravno potrebno je obaviti testiranje i na taj način točno defektirati kvar. Nakon toga se to može uspiješno riješiti . Moguće neispravnosti su : senzor radilice, senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklopke snage, EVAP ventil rezervoara, EGR ventil, pad napona na pojedinim konektorima električne instalacije motora, loša iskra na svjećicama, bobina, ulazni napon do bobine, nečisti injektori, mjerač mase zraka, mehanički uzroci motora, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - IZGUBIO SNAGU ?

Datum objave: 07.07.2014 16:19:01
Slika
PITANJE:

Postovanje G.Meicu Bio biva uveliko zahvalan ako bi ste hteli da mi date dogovor na moje pitanje. Vlasnik sam Mercedesa C220CDI 105kw iz 2002god. Pre nekih nedelju dana auto je izgubio snagu i uopste ne lici na onaj auto sto je bio krece se kao obican dizelas mislim da turbina ne funkcionise uopste a kocnica je postala tvrdja (radi se o automatiku) sta bi mogo biti probelm? hvala unapred pozdrav iz kumanova

ODGOVOR:

Moguće je da je oštećena neka cijev za podtlak ili da ne radi ispravno pumpa koja stvara podtlak . Podtlak se koristi za regulaciju turbine i za servo uređaj kočnice.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. 16V - ZAŠTO NE RADI LAMBDA SONDA ?

Datum objave: 07.07.2014 14:29:33
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić.Molim Vas da mi objasnite šta se zbiva sa mojim PUNTO 1.2-16 ventila 59 kw, a 2002 godište.Naime pre 20 dana upalila se lampica za lambda sondu i kod majstora na testu to je i potvrdjeno istu smo zamenili novom koja je funkcionisala 6 dana i upet se upalila lampica na test je potvrdjeno da lamda sonda ne valja odnosno grejač sonde opet smo stavili novu koja je bila u funkciji celih 6-7 kilometara i opet je na testu pokazalo isti kvar.Mastor je resetovao istu ali nije i 200 metara prošlo opet se upalila lampica. Molim vas da mi date vaše mišljenje koje ću prihvatiti i postupiti po njemu. Veliko Vam hvala i izvinite na smetnji Pozdrav!

ODGOVOR:

Postoje više razloga zbog kojih ne radi lambda sonda . U slučaju kao što je ovaj ne mijenja se odmah lambda sonda nego se radi detaljna dijagnostika , točno se defektira kvar , otklanja se kvar i tek nakon toga po potrebi se mijenja lambda sonda . Znači lambda sonda je zadnja u nizu kao mogući uzrok . Prije lambda sonde kao moguće neispravnosti treba ispitati : kvalitetu iskre na svjećicama, svjećice, kablove, bobinu, ulazni napon do bobine, propuštanje na usisnom kolektoru, injektore, regulator tlaka goriva, mehaničko stanje motora , pojedine senzore motora , ECU centralu . Nakon ovakvog ispitivanja može se točno znati koje su neispravnosti zbog kojih je lambda sonda u blokadi .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B 1,6 i. - ŠTO BI MOGLO BITI ?

Datum objave: 07.07.2014 12:16:40
Slika
PITANJE:

Opel vectra b 1.6 I, servir ulja, remenja obavljen prije tjeda dana, auto jako očuvan i super vozim dobro malo je slab radi kilovataže , pitanje jučer sam vozila nekih 30 km upalila dobro vozila dobro kad se motor zagrijao u zavoju sam prebacila u 3 brzinu dodala gas a ona polako počela cukat kao da ju nešto guši ubacim u drugu isto tako stala sa strane i ugasila. opet ju upalila normalno vozila. na povratku kuci mi je cijelim putem bila normalna ali opet pre samo odredište vozila u 5 brzini 120 polako pustila gas da uspori i kad je pala na 90 opet dodam gas ona počne polako trokirat, cukat i usporavat, ni jednu brzinu mi gas nije htijela primit, morala sam u leru se uparkirat sa strane. Molim pomoć kad mi je majstor sijeo i provozao ju je naravno ništa se nije dogodilo.

ODGOVOR:

Točan uzrok se može znati nakon stručnog pregleda i testiranja . Moguće neispravnosti su ; filteri, nečist rezervoar, pojedini senzori motora, ragulator tlaka goriva, električna instalacija motora, kablovi, svjećice , bobina, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W211 220 CDI - ČUDAN ZVUK ?

Datum objave: 06.07.2014 17:13:58
Slika
PITANJE:

POŠTOVANJE MOLIM VAS AKO MI MOŽETE POMOĆI DA RIJEŠIM SVOJ PROBLEM. POSJEDUJEM MERCEDES W211 220CDI 2004 GOD SA 135000 KM. PRIJE OD PRILIKE POLA GODINE POČEO MI SE JAVLJATI NEKI ZVUK KOJI JE SLIČIO KAO DA LEŽAJ MELJE U KOLU.TO BI SE JAVLJALO PRETEŽNO KAD BI KRETAO ILI KAD BI U VOŽNJI DAVAO PA PUSTIO PAPUČICU GASA.TAJ ZVUK JE SADA SVE JAČI,VIŠE SE ČUJE KAD IDEM UZ UZBRDICU,POGOTOVO IZMEĐU KUĆA ILI ZIDOVA...SADA SE ČUJE I KAO DA NEGDI PROPUSTI ZRAK,A DOLAZI KOLIKO MOGU PROCIJENIT OD ISPOD AUTA...SERVISERI OVDE U SPLITU NEMOGU ODGONETNIT ŠTA JE,JEDAN KAŽE WANDLER,DRUGI TO KATEGORIČKI ODBIJA...INAČE PRIJE 7000 KM SAM MJENJAO TURBINU KOJA JE RIKNILA NA AUTOPUTU :( UNAPRIJED SE ZAHVALJUJEM NA POMOĆI I POZDRAVLJAM

ODGOVOR:

Bez stručnog i neposrednog uvida nitko Vam ne može reči zašto nastaje opisani zvuk . Prema Vašem opisu to može biti ; diterencijal, auspuh, pojedini ležajevi kotača, kardansko vratilo, mjenjač, kotači , nosači motora, ostali netipični uzroci .

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - SAVJETI - FAZA MOTORA

Datum objave: 04.07.2014 18:49:48
Slika
PITANJE:

Problem sa fazom na fiatu 2.0 20v imam problem sa stavljanjem motora u fazu,kompletan motor sam preslozio(motor je dugo stajao pa sam ocistio dosjede karika,promjenio letece,uslajfo ventile itd),izvadio sam stari motor koji je propiso ulje na brtvi glave iz auta i ubacio ovaj preslozeni,sve senzore sam preselio sa starog motora jer znam da su ispravni,odnosno da je auto najnormalnije radio s njima.onda su poceli problemi,od kolege mehanicara sam posudio blokatore bregastih od stila abartha jer su to navodno isti motori,tu informaciju sam dobio i iz auto hrvatske,nakon par dana istrazivanja zasto nemam iskre na svijecicama shvatio sam da motor nije u fazi.uspio sam nabavit blokatore faze od lancie kape 2.0 20v ali sad auto radi sasvim normalno u leru a cim mu dam gas pocne se gusit i na kraju se ugasi,mjerio sam kompresiju u strahu da nisam spigao ventile al nasrecu nisam,kompresija dobra.zanima me dali mogu sa blokatorima od lancie slozit fazu na fiatovom motoru ili moraju bit bas blokatori faze za fiata,,nemogu od nikoga dobit informaciju dali su to isti motori i dali bi me jos sta moglo zezat osim loseg faziranja. Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Za namjestiti fazu motora treba imati alate za bokadu bregastih osovina i komparator s odgovarajućim adapterom ( Fiat br. 1895879000 ) . Adapter s komparatorom se montira na mjesto svjećice prvog cilindra , klip mora biti u GMT . Pomoću komparatora se točno odredi položaj GMT, bregaste osovine se blokiraju navedenim alatima ( Fiat br. 1860892000 ) . Nakon toga se može zupčasti remen ispravno ugraditi ( točna faza motora ) .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - BRISAČI

Datum objave: 28.06.2014 07:13:22
Slika
PITANJE:

Pozdrav, golf 4 2004 god, imam problem s prednjim brisačima. Naime, kada ih upalim vrlo sporo i teško se kreću te se čuje neki zvuk (kao kad udarimo prstom o nešto tvrdo) kada se vraćaju u početni položaj. Sporo i teško se kreću neovisno u kojoj su brzini. Da li možete predpostaviti u čemu je problem? Unaprijed zahvaljujem! LP

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu uzrok je preveliko trenje na osovinama lijevog i desnog brisača. Poluge brisača treba rastaviti, obraditi osovine, sve dobro podmazati i ponovo složiti . Nakon toga bi to trebalo odlično raditi .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 607 2,2 HDI - FAP FILTER

Datum objave: 25.06.2014 21:19:03
Slika
PITANJE:

Poštovani, Posjedujem Peugeot 607 2.2 HDI iz 2001. godine. U nazad mjesec dana konstantno mi je izbacivalo grešku na displeju "Engine Anti pollution system faulty" ( to mi se znalo izbacivati i ranije, ali se greška sama maknula i nije bilo problema kasnije po nekoliko mjeseci, pa nisam puno obračao pažnju na to ). Par puta sam odlazio kod majstora na dijagnostiku da vidim u čemu je problem i svaki put je uz neke druge greške izbacivalo i FAP filter da je pun čestica. Ostale greške koje je izbacio bilo je vezano za protok zraka i još neke sitnice koje su uredno servisirane i popravljene. Pošto jednostavno nisam više imao živaca se tako voziti jer auto mi je bio više u Safe Mode odlučio sam izbaciti FAP filter i softverski ga rješiti tj., isključiti da ga kompjuter više ne prepoznaje. To sam obavio jučer u jednom servisu i FAP je uklonjen te odrađeno softverski, ali poslije toga auto i dalje izbaci grešku "Engine anti pollution system faulty" i odlazi u Safe Mode. Ponovnim priključivanjem auta na dijagnostiku da se vidi u čemu je problem izbaciva jednu jedinu grešku koja ima veze za nekakvom regulacijom koja vodi do turbine. Znači nije turbina jer napravili su provjeru i turbina radi odlično jer je mjenjana prije nekih mjesec dana. Kako mi je mehaničar objasnio da je problem u el. instalaciji ili do kompjutera koja ide do te regulacije, a da je moguće da je izgorio neki chip u kompjuteru. Jednostavno taj dio se ne želi uključiti i zbog toga auto baca ponovno u Safe Mode. Zanima me vaše stručno mišljenje oko toga svega i normalno ako je ikako moguće da mi objasnite što bi bilo najbolje napraviti tj., kakvu provjeru da se ustanovi točno i zanima me zašto se ta greška nije izbacivala nikada do sada kada sam i prije skidanja FAP filtera bio u nekoliko navrata na dijagnostici. Da li je možda nešto krivo napravljeno pri isključivanju FAP filtera pa je izbacilo tu grešku ili ta greška je neovisna sa FAP filterom. Nadam se da ste me donekle razumjeli što sam vam htio objasniti. Lp Kristijan

ODGOVOR:

U ovom slučaju postoje dvije mogučnosti zbog kojih motor ide u "safe mode" i zbog kojih se pali natpis "antipolution fault" . Softwersko rješenje nije napravljeno uspiješno i drugo sustav za upravljanje turbinom ne radi na ispravan način . Osbno nisam zagovornik improvizacija ni tehnički neprihvatljivih rješenja . U ovom slučaju bih ugradio novi FAP filter , napunio Eloy tekućinu za FAP filter , obavio potrebno programiranje i stavio FAP sustav u funkciju . Nakon toga bi se po potrebi pozabavio sustavom za regulaciju turbine i ostalim neispravnostima . Na taj način bi vozilo opet ispravno funkcioniralo .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 270 CDI - SKUPI POPRAVAK ?

Datum objave: 25.06.2014 17:33:37
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću, ja sam jednom postavio pitanje i nisam dobio odgovor. Može biti da nisam ispravno postupio prilikom slanja pitanja, zato se obraćam ponovo. Kao što vidite, živim u Rigi, Latvija, posedujem Mercedes c270 cdi avangarde iz 2001. godine. Primetio sam da je motor "orošen" od ulja na levoj strani sa vrha ka dole. Konstatovano je da je u pitanju problem sa kolektorom vazduha. Tu je neki leptir navodno zatvoren, i zbog toga pritisak koji se javlja u kolektoru, "izgura" malo ulja. Interesuje me da li je to veliki kvar, koliko nužno se mora remontovati ili se može voziti tako. Naima, ovde su mi zaračunali jako veliku cenu za zamenu tog koletora, takođe i remont mnogo košta. Zamena bi me koštala oko 700€ dok su mi za remont predlagali 350€!!! Da li imate neki savet? Hvala lepo na odgovoru.

ODGOVOR:

Ako motor normalno pali , ako ima potrebnu snagu , ako je potrošnja ulja u prihvatljivim granicama , onda se možete još neko vrijeme tako voziti . Cijena usisnog kolektora sa zaklopkama je oko 700 eura i to je realno . Isto tako je realno ako Vam naplate za remont 350 eura . Za to Vam trebaju dati i garanciju ( 1 godinu ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL MERIVA 1,7 CDTI - MOTOR IDE U "SAFE MODE"

Datum objave: 25.06.2014 17:20:30
Slika
PITANJE:

Poštovani, radi se o Opel Merivi 1.7 cdti, 2007.g. Kod niskih okretaja u prvoj i drugoj brzini mi trokira i na leru je nemiran rad kao da se motor zaletava,bez obzira da li je motor hladan ili ne, čim povećam okretaje auto normalno radi i nema nikakvih problema. Ne znam da li je povezano, ali u mjesec-dva jednom mi baca auto u'safe mode' i limitiran je do 3000 okretaja, na kompjutoru očituje grešku P0234. Molim Vas za pomoć i savjet.

ODGOVOR:

Greška P0234 se odnosi na turbinu a moguće neispravnosti su : tlačne cijevi turbine, električna instalacija turbine, regulacioni ventil turbine, ventil za rasterećenje turbine, ostali netipični uzroci . Neposrednim uvidom i ispitivanjem na vozilu , može se točno defektirati kvar i otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES A 140 1,4 i. - SAM SEBI DODAJE GAS ?

Datum objave: 22.06.2014 23:13:18
Slika
PITANJE:

Postovani vidim da jako puno pomazete ljudima sa svojim savjetima i iskustvom pa bih Vas zamolila da i meni pomognete. Nedavno smo kupili mercedes a140 2000 godiste. Prije kupnje napravljen je servis gdje su zamijenjeni svi bitniji dijelovi i osteceni/potroseni dijelovi. Ali ostala su dva problema koja ne znam kako rijesiti. Naime prvi problem se odnosi kad se pali auto dok je hladan. Sam sebi pocne dodavati gas i ide preko 3000 okretaja pa se naglo spusti kao da ce se ugasiti auto. To se ponovi nekoliko puta i nakon toga auto radi normalno. A drugi problem se oddnosi na rezervar goriva. Svaki put kad se otvara cep kao da se napravi vakum. Svaki put izade jako dosta zraka/ili cega vec i jako se osjeti benzin. Molim Vas za savjet kako bih znala sto rpije to rijesiti. Unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Točan uzrok svih neispravnosti se može znati nakon pregleda i dijagnostike . Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, motorić minimuma, senzor položaja zaklopke snge, električna instalacija motora, propuštanje na usisnom kolektoru, ECU centrala , čep rezervoara, sustav za odzračivanje rezervoara.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - ZAŠTO NASTAJE CRNI DIM ?

Datum objave: 16.06.2014 18:13:23
Slika
PITANJE:

postovanje, imam mercedes c220 cdi,2002 godina,105 kw,143 ks,ovako problem je sto puno dimi i to crni dim, startno nece potegnuti i puno trosi izmedu 10,5 i 11,5 litara pa me zanima u cemu je problem. Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Točan uzrok se može znati nakon dijagnostike motora. Moguće neispravnosti su : filter zraka, propuštanje na tlačnim cijevima turbine, EGR ventil, mjerač mase zraka, dize, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, turbina, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor temperature motora, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, senzor pedale gasa, visokotlačna pumpa, začepljenje ispušnog sustava, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,6 i. 16V - MJENJAČ

Datum objave: 13.06.2014 07:17:16
Slika
PITANJE:

Pozdrav Gospodine Meic. Vec par puta ste mi pomogli sa vasim odgovorima pa bih vas molio i sada za pomoc. Posjedujem Peugeot 206 1.6 16v 80kw XS 2001 g.p presao 230xxx hiljada (neznam da li je originalna kilometraza) Problem je sledeci: Poslije normalne voznje po gradu stao sam na semafor, izbacio iz brzine i cekao zeleno svjetlo, kada sam trebao krenuti ubacio sam u prvu brzinu i krenuo popustati kvacilo nista se nije desavalo, ponovo usaltam ali nista isto se desavai i u drugoj brzini. Ubacio sam u trecu i uz malo veci gas krenuo.Ostale brzine rade tj radi treca, cetvrta, peta i rikverc.Prva i druga nemaju nikakve funkcije, na rucici mijenjaca uopste ne osjetim da usalta u prvu ili drugu, ostale brzine normalno osjetim. Usput sam svratio do mehanicara koji je gledao neke poluge iza motora i kaze da je tu sve ok i da treba skinuti i rastaviti mjenjac da bi ustanovio sta se desava. Da li na osnovu moga opisa mozete predpostaviti sta je u pitanju, da li je otisao birac brzina ili sinhroni ili nesta trece? Unaprijed se zahvaljujem na vasem odgovoru. Pozdrav iz Banja Luke

ODGOVOR:

U ovom slučaju mogu biti samo dva uzroka . Prvi uzrok su poluge za šaltanje brzina ( od kabine do mjenjača ) a drugi uzrok je birač brzina u samom mjenjaču . Najprije treba provjeriti ovo prvo jer je to najčešći uzrok a popravak je jednostavan i jeftin . Nakon toga po potrebi radi se mjenjač. Ako niste sigurni u stručnost navedenog mehaničara zatražite još jedno stručno mišljenje .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,8 i. - NEMA SNAGE ?

Datum objave: 09.06.2014 23:19:11
Slika
PITANJE:

POSTOVANI IMAM AUDI A4 97G 1.8 92KW AUTO KAD JE HLADAN ILI TOPAO NECE PRECI 3000 OBRTAJA NESTO GA GUSI PROMJENIO SAM PUMPU GORIVA I OPET NISTA NEZNAM STABI JOS MOGLO BITI HVALA

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti zbog kojih motor nema potrebnu snagu su ; mehaničko stanje motora, faza motora, propuštanje na ventilima, injektori, filteri, regulator tlaka goriva, količina goriva na injektorima, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklope snage, mejrač mase zraka, lambda sonda, električna instalacija motora, loša iskra na svjećicama, bobina.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II 1,4 i. 16V - LOŠE RADI NA LERU ?

Datum objave: 04.06.2014 09:03:48
Slika
PITANJE:

lijep pozdrav gos meicu imam jedan veliki problem vec duze vrijeme.vozim renault clio 1.4 16v 2002 god na leru mi ne radi ravnomjerno kazaljka okretomjera trza i svako par dana se ugasi na par puta pa tako svako malo promjenjen je senzor polozaj radilice nove su svjecice i komplet remenja sa pumpom vode i natezacima ali opet isto.

ODGOVOR:

Točan uzrok se može znati kada se napravi kompletna dijagnostika motora . Moguće neispravnosti su : propuštanje na usisnom kolektoru, loše mehaničko stanje motora, regulator tlaka goriva, nečist rezervoar, fiter goriva, rezlika u količini goriva na injektorima, senzor tamperature motora, senzor tlaka zraka, lambda sonda, motorić minimuma, TP zaklopka snage, loša iskra na svjećicama, bobina, kablovi, električna instalacija motora.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI PD - DA LI JE POTREBNO ?

Datum objave: 29.05.2014 13:47:49
Slika
PITANJE:

Postovani, imam dva pitanja u vezi svog auta, pa vas lijepo molim za pomoc. Naime radi se o passatu caravan 1.9 TDI iz 2003 godine. Auto sada ima 225000 km i redovito je servisiran, te sa njim nemam nikakovih problema. No cuo sam od prijatelja i kolega sa posla da na tim kilometrima se moze dogoditi da auto slabije vuce i da bi trebalo servisirati Bosch pumpu. Iako ja ne vidim nista sporno zelio bih znati da li je to preporucljivo napraviti na ovom broju kilometara. Pogotovo zato sto 5-6 puta godisnje imam vece ture voznje odjedanput po 2000 km, te godisnje prevezem sveukupno 20000 km I drugo pitanje je isto za kuplung, ja jos uvijek nista ne osijecam, ali na toj kilometrazi i to bi moglo doci kraju. Da li te dvije stvari napraviti kao preventivu da se ne dogodi na putu, ili cekati da se pojave simptomi. Ako bi se to jedno i drugo popravljalo, koliko bi to kostalo? Cuo sam, avodno da se ta bosch pumpa ne treba kupovati nova, nego se postojeca popravi za manje novaca, i opet vozi 150000 km. I na kraju, da li se to, ako treba moze kod Vas napraviti. Unaprijed hvala na odgovorima. Lijepi pozdrav, Zdravko Rakaric

ODGOVOR:

Prema godini proizvodnje Vaše vozilo nema klasičnu visokotlačnu pumpu nego tzv. PD ( pumpe dise ) . Ako je to tako onda ne treba ništa preventivno raditi i bez potrebe raditi troškove. Ako je u pitanju spojka to se može napraviti . Međutim prije bilo kakvog zahvata stručnjak može prepoznati da li je spojka pri kraju ili nije . Ako dođete do mene rado ću obaviti kontrolu stanje spojke i dati svoje stručno mišljenje .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 1,9 TD - VOZILO JE BILO POPLAVLJENO , IMA LI NADE ?

Datum objave: 19.05.2014 07:20:09
Slika
PITANJE:

Cijenjeni, HITNO!!!!!HITNO!!!!!HITNO!!!!!HITNO!!!!!HITNO!!!!! Imam pezo 406 dizel sa punom opremom koji je bio poplavljen.Auto je zatecen u garazi i sa prikljucenim akumulatorom.Bio je pod vodom od 15.05. do danas 18.05.Sta uciniti prvo sa autom.Kako izbjeci eventuelna daljnja ostecenja preduzimanjem pogresnih zahvata.Ima li sansi da se auto spase i ponovo dovede u vozno stanje?Dali se to isplati? Nadam se da ste se susretali sa slicnim slucajevima i da mi mozete pomoci savjetima.Svaki vas savjet ce mi dobro doci. Unaprijed se zahvaljujem

ODGOVOR:

Voda vrlo štetno djeluje na mehanički sustav motora, na električne dijelove i instalaciju, na elektronske komponente i sklopove . Ipak treba pokušati s revitalizacijom motora te pojedinim dijelovima i sklopovima. Najprije treba spasiti motor jer je voda kroz ispušni sustav ili kroz usisne ventile ušla u cilindre. Potrebno je demontirati dize i nakon toga ručnim pokretanjem provjeriti da li je nastala blokada motora. Ako motor još nije blokirao iz cilindara treba odstraniti vodu i nakon toga uliti antikorozivno sredstvo ili motorno ulje . To se može napraviti kada se demontiraju dize. Nakon toga treba odmah početi čistiti sve električne kontakte, električnu instalaciju, elektronske dijelove i sklopove . Svaki dio treba dobro osušiti a svaki kontakt očistiti i zaštititi . To isto treba napraviti s ECU centralom i s pločom s osiguračima i relejima . Ako bude sreće moguće je da ipak motor upali i počne raditi . Neispravn akumulator treba zamijeniti . Može se dogoditi da neki od senzora i davača ostane neispravan . Takav dio se treba zamijeniti . Prije paljenja motora treba provjeriti im ali vode u rezervoaru . Na žalost unaprijed se ne može znati da li će se ovaj trud isplatiti , međutim treba pokušati i treba biti optimist , to koji put pomaže .

na vrh Povratak na vrh