Danas je: 20.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD FOCUS - ANLASER SE VRTI BEZ OTPORA

Datum objave: 27.12.2008 18:00:00
Slika
PITANJE: Kao prvo želim pohvaliti Vašu stranicu jer vec dugo nisam naišao na tako strucne i korisne savjete i informacije, stoga se prvo Vama i obracam sa svojim problemom. Vlasnik sam Ford Focusa 2.0, 2001 i pri paljenju motora anlaser se vrti bez otpora tj. ne okrece uopce radilicu, vec kao da se vrti u prazno. Da li je to neispravan anlaser ili je možda posrijedi nešto drugo?
ODGOVOR:U ovom slucaju treba razlikovati dva stanja i to okretanje elektropokretaca bez zahvata sa zamašnjakom i okretanje elektropokretaca koji stvarno okrece zamašnjak. U prvom slucaju uzrok je elektropokretac kojemu je potreban popravak. U drugom slucaju stvar je znatno ozbiljnija a uzroci mogu biti zupcasti remen ( puknuce ili ispadanje iz faze ) , motor bez kompresije iz nekog razloga. Za pocetak napravite provjeru tako da netko u vozilu aktivira elektropokretac a drugi treba gledati da li se okrece remenica radilice. Ako se radilica ne okrece neispravan je elektropokretac a ako se okrece motor nema kompresije ili je oštecen zupcasti remen. Javite se opet po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 DIZEL - U PRAZNOM HODU SE TRESE

Datum objave: 27.12.2008 17:49:00
Slika
PITANJE: Poštovani! Zadovoljstvo mi je citati Vaše odgovore na postavljena pitanja .I sam sam prije izvjesnog vremena bio korisnik Vaše usluge.Sad imam pitanje vezano za polo 1,9 dizel iz 1996.god. Naime , auto sam kupio rabljen prije tri godine uvezen iz Austrije sa 67 000 km, ako je toliko.Problem je u tome što se auto u praznom hodu jako trese u unutrašnjosti, inace, dobro vuce,ne troši ulje.potrošnja goriva od 4,5-6 litara.Motor, rekao bih onako po sluhu lijepo radi , nema nigdje tragova curenja ulja .tehnicki pregled prolazi bez problema.I još jedno pitanje, koje ulje mi savjetujete da sipam i u kojem intervalu da ga mijenjam? Zadovoljstvo je citati Vaše konstruktivne odgovore i savjete pa Vam na tome zahvaljujem!
ODGOVOR:Problem koji navodite može nastati radi loših nosaca motora, radi kontakta ( dodira ) motora ili ispušnog sustava s karoserijom, radi dotrajalog mjenjaca, radi loše fiksiranog nekog od agregata koji se nalaze na motoru, radi necega treceg što treba istražiti. Za motor možete koristiti ulje 10W-40 a interval izmjene je 10.000 do 15.000 km.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SVIJETLE LAMPICE

Datum objave: 26.12.2008 17:42:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Peugeot 307 (1.6, 16V, 110 KS, automatik-tiptronik mjenjac). U trenutku kupovine auto je imao prijedenih 30400 km. Servis na 30000 km mu nije uraden jer je bio udaren od pozadi, i takvog sam ga kupio. Izuzev deformiteta sa zadnje strane i aktiviranih zracnih zavjesa na desnoj strani sve ostalo je bilo OK (sad, OK, diskutabilno je pitanje, zar ne?). Što time želim kazati, na autu je sve bilo uredu glede komandne table i bord computera i ništa na tabli izuzev AIRBAGA nije se palilo. Auto je radio kao sat, kocnice bile ekstra, ABS kuckao na pedali kao mitraljez, ESP sam mogao paliti i gasiti, valjda je i radio.
Kupio sam originalne dijelove limarije i autolimar kojeg jako cijenim je sve lijepo poravnao, sastavio i lakirao. Zadnji dio je bio malo "pobjegao"; medutim, limar je sve vratio na nulu. Kad sam preuzeo auto odmah sam vidio da mi gori lampica na komandnoj tabli od ABS i ESP, ABS nije radio; kako je bilo tad, tako je i danas. Cini mi se da ESP radi (iako lampica pokazuje na kvar); naime, u par navrata u krivini sam osjetio kao da mi se zadnji kraj vratio u putanju (najslicnije osjecaju kad klasicnom automobilu na prednji pogon u krivini kod zanošenja zadnjeg kraja oduzmete upravljac) ili ne znam... Cini mi se da su na istoj lampici ASR i ESP; još jednu probu sam napravio: na asfaltu posutom pijeskom sam zaustavio auto i ubacio rucicu mjenjaca na manuelno u prvu brzinu i gas do poda. Ništa, nije proklizao ni malo, auto je krenuo kao iz katapulta; izgleda da ASR radi, hmmm...
Sa par majstora koji održavaju peugeote (ili nazovi održavaju) sam razgovarao i uglavnom govore da bez dijagnostike ne mogu uciniti ništa. Bio sam u ovlaštenom servisu u Sarajevu (dug je period cekanja), a s druge strane imam ružno iskustvo kad sam kod njih kupovao dijelove limarije, tako da sam u nezavidnoj poziciji.
Majstor kod kojeg održavam auto godinama nema dijagnostiku za peugeot.
Sad, šta da radim...
Ah, da, još nešto, mlaznica za pranje zadnjeg stakla ne radi, ali vidim u retrovozoru da voda u zadnjem lijevom dijelu odnekud silazi okomito sa vrha stakla na zadnju policu; gledao sam ispod zadnje haube i nisam skontao otkud (nisam vidio nikakvu cijev, niti sam igdje vidio mlaznicu).
Ako mi možete štogod pomoci bicu vam jako zahvalan, a ako mi i ne pomognete, svejedno opet cete biti neko koga izuzezno cijenim i uvažavam. Svakom ne možete pomoci, ako ja budem u toj kategoriji to je moja sudbina, zar ne?
U svakom slucaju, hvala vam i u moje i u ime mnogih drugih znanih i neznanih koji posjete vašu web stranicu i uživaju u njenom sadržaju.
ODGOVOR:Probleme koje ste naveli najlakše je otkriti pomocu servisnog racunala s adekvatnim programima za vaše vozilo. Pomocu navedenog mogu se išcitati sve zabilježene greške na memoriji pojedinih racunala na vozilu. Ako navedene lampice i nakon brisanja ponovo pocnu svijetliti to znaci da postoji stalna greška npr. na ABS sustavu. Nekada se lampice mogu upaliti tijekom popravka u servisnoj radionici kada se odspoje pojedini konektori. Radi svega navedenog mudro bi bilo zatražiti uslugu servisa koji ima odgovarajucu dijagnosticku opremu za vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - POPRAVAK ELEKTROPOKRETACA

Datum objave: 26.12.2008 17:23:00
Slika
PITANJE: Vozim automobil Fiat Uno 1.1 FIRE 1991 godina benzinac, imam alnaser do šoferšajbe i sada me zanima da li je takav problem da takvih vrsta alnasera ima puno ili je to stvar do mog automehanicara(sutra tj danas 23.12.) ce biti 2 tjedna kako mi je auto na popravku(mjenjana je poluosovina,ležajevi,sajla za kilometar sat i sajla za rucnu kocnicu,prednji branik) sada je preostao samo alnaser. Pa me zanima da li je u tome jako puno posla ili u cemu je stvar(dijelove je automehanicar imao sve osim alnasera). Mlad sam vozac i auto mi je neophodan zbog posla kojeg radim a auto mi je vec 2 tjedna u radioni s tim da je cijelo vrijeme u radioni dok puno auta ceka vani na automehanicarevom dvorištvu.
ODGOVOR:Radovi oko elektropokretaca ne traju dugo i sve može biti gotovo za 3 do 4 sata. Demontaža i montaža elektropokretaca traje 1,7 sati, popravak oko 2 sata.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO V40 - KORIŠTENJE KLIME ZIMI

Datum objave: 26.12.2008 17:18:00
Slika
PITANJE: Vezano za upotrebu klima uredaja kaj je temperatura ispod nule. Došla mi je šogorica iz Nizozemske sa novim starim Volvom V40. netko joj je rekao da ne smije paliti klimu kad je ispod nule. Ima rucnu klimu. Ja vozim Getza sa rucnom klimom i kad u zimskim mjesecima imam problema sa zamagljenim staklima, klimu upalim bez obzira na temperaturu i odmaglim stakla. Sve radi savršeno. Htio bih Vaše mišljenje u vezi korištenja klime pri temperaturama ispod nule.
ODGOVOR:Vi ste potpuno u pravu ako koristite klima uredaj na vašem vozilu za odmagljivanje i skidanje vlage u kabini, to isto se može raditi i na drugim vozilima pa i na VOLVU. Dobro je znati da se klima uredaj treba povremeno upaliti i zimi bez obzira što za istim nema potrebe. Povremeno paljenje jednom tjedno 10 do 20 minuta klima sustavu dobro cini. Isto tako je dobro znati da je redovni servis na klima uredaju svake dvije do tri godine.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - ODSPAJANJE AKUMULATORA

Datum objave: 26.12.2008 17:13:00
Slika
PITANJE: ako odspojim klemu akumulatora dok je motor u pogonu, dali mogu što pokvariti i dali ce motor i dalje raditi bez akumulatora i koliko dugo ?
ODGOVOR:Odspajanjem klema akumulatora ako je alternator ispravan motor ce i dalje raditi sve dok ima benzina. Ako plus klema ne dodiruje masu nece nastati oštecenje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - NEŠTO UNUTRA MELJE

Datum objave: 24.12.2008 00:36:00
Slika
PITANJE: Renautt Clio 1.4 RN 2000-o
Prilikom rada motora u leru prisutan je zvuk nalik na to kao da se nešto melje unutra, a kad pritisnem kvacilo do kraja to prestaje.
No nedavno se prilikom pritiskanja kvacila pojavilo i cviljenje (druk ležaj). Jesu li sve ovo znaci istrošenosti kvacila? Auto ima 120000 km(kod mene 35000 u 2 god).
S obzirom da ga mislim zadržati još neko vrijeme (berem 1 god), a i sve ostalo je u vrlo dobrom stanju, motor jako dobar, kako se ponašati prema problemu?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste poslali radi se o dvije stvari jedna je mjenjac a druga je spojka ( kuplung ). Prije nego pritisnete pedalu spojke cujete okretanje zupcanih parova i ležajeva u mjenjacu a kada pedalu pritisnete svi zupcanici u mjenjacu se više ne okrecu ( sve postaje tiše ). Za pocetak provjerite nivo i kvalitetu ulja u mjenjacu, po potrebi zamijenite ulje. Drugi zvuk odnosi se na potisni ležaj a on je sastavni dio sklopa spojke. Rješenje je zamjena seta spojke, parcijalna zamjena se ne isplati jer postoji istrošenje i na ostalim dijelovima spojke.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,6 - MOKRA SJEDALA

Datum objave: 24.12.2008 00:29:00
Slika
PITANJE: Imam vectru 1,6 16V 12/1999god. Automatic.Unazad godinu dana na zadnjim sjedalima pojavila se vlaga nakon kiše.Sada su sjedala i nasloni toliko mokri da nitko vise tu ne može sjediti.Promijenjena je brtva na zadnjim vratima ,ali uzalud.Opet isto.U servisu su nemocni jer sve ostalo je suho.Molim vas pomozite jer neznam kome vise da se obratim.
ODGOVOR:Vlaga se na zadnjim sjedalima može pojaviti na tri nacina i to preko zadnjih vrata , preko zadnjeg stakla, preko krovnog prozora ( ako postoji ). Na zadnjim vratima propuštanje vode može nastati na samim staklima i ili brtvi vrata . Uzrok propuštanja na zadnjem staklu je brtva zadnjeg stakla . U ovom slucaju potrebno je pažljivo odrediti na kojem od navedenih mjesta ulazi voda . Kada se to pouzdano zna onda se može i pronaci adekvatno rješenje za otklanjanje navedenog problema. Ozbiljan servis bi sigurno uspio otkriti i otkloniti kvar.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - NACI STRUCNIJEG MAJSTORA

Datum objave: 22.12.2008 20:26:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Feliciju 1999 god. 1,3 43KW, benzin. Problem joj je paljenje. Kad je motor hladan, mora se duže "verglati", a da bi upalio mora se dodavati gas. Zimi se to još više pogorša i desi se da ga uopšte ne mogu upaliti. Kad napokon upali moram mu nekih minut držati gas jer se u protivnom gasi. Išla sam nekoliko puta kod mehanicara koji kaže da je to OK jer je benzinac. Neki su mi govorili da je smanjen "štangas" jer mu je broj obrtaja negdje oko 800. Sumnjali smo i na akumulator koji smo zamijenili. Nakon toga i zracni filter i pranje karburatora. Sve to poboljša paljenje na neko vrijeme, a onda se sve vrati na isto. Šta da mu još provjerim?
ODGOVOR:Uzrok težeg paljenja motora može biti slaba iskra na svjecici ili loše podešen karburator . Ako je iskra na svjecici dobra ( ovo se može vidjeti na servisnom mototesteru ) onda je uzrok loše podešen karburator ili dio karburatora tzv. sklop za hladni start ( cok ). Utjecaja na teže paljenje može imati i kut predpaljenja te loše podešeni ventili. Prema svemu što ste naveli možda bi trebali pronaci strucnijeg majstora za vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CINQUECENTO - LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 22.12.2008 20:12:00
Slika
PITANJE: Imam problem s Cinquecentom iz ´93.s oko 100.000 km. Naime, pri pokretanju hladnog motora lampica ulja se ne gasi nekih 4-5 sekundi, a pri tome se cuje neprijatan zvuk iz motora koji prestaje cim se lampica ugasi. Pri prelasku s postojeceg ulja na Maxlife 10W-40 taj perid se malo skratio, no i dalje me strah za posljedice, premda taj problem postoji dulje vrijeme (auto je kupljen prije dvije godine i problem je vec postojao).
Drugi problem se javlja pri voznji po kisnom vremenu. Motor odjednom smanji gas i ne reagira na pritiskanje papucice, trokira, trza, da bi nakon nekog vremena nastavio vuci kao da nije nista bilo. U autoelektricara su mi izmjenili neki relej, ali problem se opet javlja.
ODGOVOR:Lampica za tlak ulja treba se ugasiti neposredno nakon što motor upali ako to nije tako moguci razlozi su neodgovarajuce ulje u motoru, loš ili zaprljan filter ulja, istrošenost uljne pumpe, jako zaprljan motor iznutra ( talog ). Ovaj problem bi trebalo što prije rješavati jer motor nema podmazivanje kada radi navedena lampica ( suho trenje ). Odgadanje ovoga problema može dovesti do neplanirane generalke motora.
Problem koji se pojavljuje po kišnom vremenu može nastati radi lošeg kontakta na nekom od elektricnih konektora ( pad napona ili prekid napajanja ), zato najprije ocistite i uredite ( po potrebi zamijenite ) sve konektore i spojeve na i oko motora, to napravite i s glavnim konektorom na ECU centrali.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIJA - AUTO JE NOV, ALI.....

Datum objave: 22.12.2008 20:07:00
Slika
PITANJE: Prije tri tjedna kupila sam novu škodu fabiju 1,2. Nakon tjedan dana upalila se žuta lampica Ispušnih plinova. Dva puta sam vec bila na servisu oni kao otklone kvar (lampica ne svijetli) a danas se po treci put pali lampica. Uz to auto kad stoji motor povremeno kao da trokira (trese se).Ja se baš ne razumjem u aute ali Vas molim da mi odgovorite u cemu bi bio probelm s obzirom da ne auto nov.
ODGOVOR:Ako se kontrolna lampica opet pali to znaci da kvar nije otklonjen nego je samo kratkotrajno izvršeno resetiranje kompjutora i brisanje greške. Na taj nacin se kvar koji evidentno postoji ne može riješiti. Za rješenje je potrebno pregledati sve komponente sustava paljenja i sustava goriva, nakon otkrivanja greške/grešaka treba obaviti potreban popravak i tada je problem riješen. Ukoliko vaš servis nije u stanju na taj nacin otkloniti kvar trebate zatražiti uslugu na drugom mjestu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - VELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 22.12.2008 20:01:00
Slika
PITANJE: Poštovani, radi se o automobilu Fiat Bravo 1.9TD GT 100ks 172000km prešao, kojega sam nedavno kupio.Imam problem sa potrošnjom goriva.Naime , sa 15 litara goriva napravio sam 135 km.Sve je bila gradska vožnja na male relacije ali bez forsiranja motora (šaltanje na 2500/okr).To mi se cini previše.
Bio sam u Fiat servisu u Sisku koji su mi preporucili dijagnostiku (koju oni nemaju za moj model automobila) jer je sve drugo po zvuku i na oko u redu.
ODGOVOR:Velika potrošnja goriva može nastati iz više razloga koji mogu biti jednostavniji i složeniji. Pri rješavanju povecane potrošnje goriva najprije se provjeravaju jednostavniji nedostaci i greške. Kontrolu treba zapoceti sa provjerom stanja zracnog filtera, provjerom propuštanja na tlacnoj strani turbine, provjerom diza. Slijedece korak je kontrola podešenosti ventila, te kontrola rada visokotlacne pumpe. Utjecaj na potrošnju ima i zacepljenost usisnih kanala te regulator kolicine goriva. Strucnim pristupom sigurno se može doci do rezultata i pritom nije bitan uredaj za dijagnostiku koji ste spomenuli. Precizniji odgovor nije moguc bez neposrednog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PROBLEM GRIJANJA I HLA?ENJA

Datum objave: 19.12.2008 19:11:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Meganea 2.0 97.god i od jucer imam velikih problema vezanih za hladjenje i grijanje.
naime nakon pregrijavanja doliveno mu je vode i sistem je ozracen na nacin da se voda dolijeva dok motor radi te se saceka ventilator te doda jos vode po potrebi. medjutim danas se ponovno javlja isti problem, temperatura se naglo podiže (vent se pali) al ostaje se bez grijanja u kabini i naravno vode u posudi. sto se dogadja s mojim ljubimcem?
ODGOVOR:Pokušajte odstraniti zrak iz rashladnog sustava tako da u ekspanzionu posudu dopunite potrebnu kolicinu rashladne tekucine. Dok motor radi provjerite postoji li mjesto na cijevi za grijac ili na gornjoj cijevi hladnjaka gdje se može ( poseban ventil ) ispuštati zrak iz rashladnog sustava. Ako ta mogucnost postoji ispustite eventualni zrak iz sustava i na kraju po potrebi dopunite rashladni sustav. Ako ne postoje mjesta za ispuštanje zraka tada ce se sustav sam odzraciti. Kada u sustavu više ne bude zraka temperatura motora treba biti oko 85°C i tada grijanje mora raditi. Ako i tada grijanje ne radi pregledajte ventil grijaca, komande grijaca i protok kroz radijator grijaca. U slucaju kada je oštecena brtva glave grijanje takoder ne radi dobro.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 414 Si - TEŠKO OKRECE

Datum objave: 19.12.2008 19:08:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale za stranicu, stvarno ste jedinstveni.
Znam da ste vec pisali o tome, medutim kod mene je specificno slijedece:
Rover 414Si,97 god. - kad je hladan pali normalno, a kad se ugrije akumulator teško okrece ( kao da je prazan). Spojim ga na kablove i auto zapali. Prema savjetu mehanicara stavio sam jaci akumulator (premda je prema mjerenjima i stari bio dobar). Stvar je funkcionirala neko vrijeme i sad opet isti problem. Možda da napomenem, da prije nego se vratio problem, auto prvih par sekundi kod paljenja nije primao gas. Mehanicar kaže da ne zna što je u pitanju pa vas molim za pomoc.
ODGOVOR:Osim akumulatora treba još ispitati elektropokretac i sve minus spojeve na karoseriji i motoru. Najvažniji minus spoj je izmedu akumulatora i motora i karoserije. Kada je sve od navedenog ispravno prilikom startanja motora pad napona ne smije ispod 11 V.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - GASI SE NA LERU

Datum objave: 19.12.2008 19:01:00
Slika
PITANJE: Fiat Bravo 1,4 12v gasi se na leru najcesce kad je hladan i trokira,i zanima me dali se smije cistit zaklopka najnormalnije sa sprejom za zaklopku.
ODGOVOR:Navedena zaklopka se može cistiti, tom prilikom ocistite i aktuator minimuma. Provjerite ECT senzor, potenciometar, provjerite zabrtvljenost usisnog kolektora.
na vrh Povratak na vrh

BMW E39 - HIDROPODIZACI

Datum objave: 19.12.2008 18:53:00
Slika
PITANJE: imam problem na e39 523i.cuje mi se jedan ili dva hidro podizaca na leru.kada motor stavim da radi na 2000 obr.nista se ne cuje radi kao sat.isao sam u servis i momci kazu da ce srediti problem, zamene mi jedan red podizaca(polovni ali "dobri") i isto.ponovo dodjem u servis i zamenim i drugi red ali onda je bilo katastrofa mislio sam da ce motor da zakuca kada smo ga upalili.naravno vratio sam mojih svih 24 pod. i motor ponovo klikce na leru nije strasno ali mi ide na zivce.da li je moguce ustanoviti koji hidro nevalja ili treba kupiti sve nove sto i nije mala investicija ili pak voziti tako i ne obracati mnogo paznju kada stojis u mestu.(sipam mu propisano ulje i menjam redovno)
ODGOVOR:Hidropodizac je sklop koji se sastoji od dva kucišta, dvije komore za ulje, jednog kuglastog ventila, jedne povratne opruge i osiguraca. Najbolji nacin za provjeru istoga jest potpuna demontaža sklopa hidropodizaca te provjera svih navedenih dijelova. Nakon demontaže hidropodizac se može ponovo složiti i tada ponovo provjeriti njegova ispravnost kao sklopa. Defektaža podizaca na drugi nacin nije precizna mada je moguca. Zamijena se može raditi i postepeno tako da se mijenjaju samo oni na koje se posumnja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KOJE ULJE ?

Datum objave: 17.12.2008 10:46:00
Slika
PITANJE: Poštovani, nedavno sam kupio Corsu 1.3 CDTI 2005.sa prijedenih 120 tkm. Molim Vas da mi preporucite adekvatno i kvalitetno ulje za taj common rail motor, koji je interval izmjene, te što mislite o eventualnom dodatku aditiva u gorivo?
Takoder, da li je tocno da se taj auto mora voziti na visokom obrtajima, jer navodno ako se vozi na na niskim okretajima motora, dolazi do zaštopavanja sistema?
ODGOVOR:Za motor treba koristiti sinteticko ulje 5W-40. Interval izmjene je 10.000 km do 15.000 km ili jednom godišnje ali je bolje dva puta godišnje. Dodatak za gorivo nije nužan ali ako ga koristite nece štetiti. Motor se ne mora voziti u visokim brojevima okretaja jer je kompjutorski upravljan.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,6i. 1989. K-JETRONIC

Datum objave: 17.12.2008 10:37:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine, dobio sam na poklon (od svoga djeda koji vise nije u stanju da vozi) Ford escorta 1.6i 1989 sa K-glavom(K-jetronic) taj auto je presao 120.000km uz svo moguce odrzavanje i kupovanje novih dijelova i inace je u besprijekornom stanju medjutim prije 4 mjeseca imao sam problem sa razvodnikom palenja nije htjeo da upali, ide 1km pa stane itd. To sam rijesio zamjenskim(ne originalnim razvodnikom nisu iste sifre) i zasad je u redu, medjutim dok sam ustanovio kvar obisao sam dosta majstora i od svakog sam dobio ''savjet'' da je najbezbolnije da se rijesim tog sistema ubrizgavanja, jer taj sistem ne prezivljava ove nase uslove (kvalitet goriva,maziva itd) tacnije savjetuju me da mi to zamjenu obicnim karburatorom itd. Pa bih vas zelio zamoliti da mi iz iskustva odgovorite da li je to istine postoje li nekakve preventivne mjere koje se mogu poduzeti da bi se to odrzalo kako treba, jer stvarno mi je u cilju da taj auto bude u stanju u kakvom je bio do sada.
ODGOVOR:K-JETRONIC nije tako osjetljiv sustav kako se misli. Preventivno održavanje se svodi na redovito mijenjanja filtera goriva i zraka. Kada sustav radi normalno nema nikakve potrebe za njegovim mijenjanjem. Najskuplji dio sustava je hidraulicka glava s klapnom , ako je ista ispravna drugi dijelovi sustava su prihvatljive cijene. Druga važna cinjenica jest imate li u vašoj blizini servis koji je sposoban i strucan za održavanje k-jetronica.
na vrh Povratak na vrh

BMW, 520i - TRZA NA MANJIM OKRETAJIMA

Datum objave: 16.12.2008 18:42:00
Slika
PITANJE: Radi se o BMW-u serije E34 sa motorom 520i M50 150 KS iz 1990 godine.Od nedavno sam vlasnik istog,radi se o sljedecem problemu.Auto trza na manjim obrtajima,do 3000.Kad se vozim u prvoj ili drugoj brzini na 1000-1500 o/min auto jednostavno trza,nekad se cuju i detonacije pri naglom dodavanju gasa.Kad se vozim recimo u drugoj na 1000 o/min,auto ide normalno nekih desetak metara i onda trzne i onda ponovo.I jednostavno kad ubrzavam u bilo kojoj brzini sve dok ne predje 3000-3500 o/min auto je nekako zagusen,kad predje 3000 ide odlicno.Na autu su nove svijecice,zamijenjena je lambda sonda koja nije radila,prijasnji vlasnik je skinuo katalizator sa auta i na njegovo mjesto stavio obicne cijevi od auspuha.Da li je to mozda problem?Auto inace fino radi,na leru je na nekih 700 o/min i nema variranja,pogonsko gorivo je benzin.Moj mehanicar nije siguran o cemu se radi,pa sam odlucio da pitam vas.
ODGOVOR:Na ovako starom vozilu mogu se ocekivati mnogi kvarovi posebno zato jer je to BMW koji je star 17 godina uz to BMW kupuju osobe koje ovo vozio opterecuju do krajnjih granica u cilju dokazivanje neke superiornosti i prestiža. Ukoliko želite stvarno doci do spoznaje o stanju motora i svim trenutnim nedostacima tada je potrebno obaviti najstrucniji pregled . Takav pregled bi obuhvatio kontrolu mehanickog stanja motora ( faza, kompresija, podešenost ventila, VANOS – varijator faze, stanje usisnih kanala ), kontrolu sustava ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, mjerac protoka, MAP senzor, VAF senzor, ECT, vrijeme ubrizgavanja, te ostali dijelovi sustava ), sustav paljenja ( visoki napon, bobine, kablovi ). Tek nakon ovakvog pregleda doci cete do svih relevantnih informacija o stanju motora i svim kvarovima. Kao što vidite jednostavniji odgovor nije moguc bez neposrednog pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - IZBACUJE MJERNU ŠIPKU

Datum objave: 16.12.2008 18:35:00
Slika
PITANJE: Posedujem auto Renault Vel Satis 2.2 DCI, 2004.godište.
Dolazi do zagušenja motora, pri tome se stvara pritisak koji izbacuje merac ulja i naravno zatim ulje iz motora izbacuje vani,pri tom motor savršeno radi,smireno,tiho,ne troši ulje,ne dimi, iber-lauf nije zapušen! Da li mi mozete dati odgovor, zbog cega se to dogadja!?
ODGOVOR:Pritisak u kucištu motora i izbacivanje mjerne šipke nastaje samo radi dva razloga a to je kada je zacepljen sustav za provjetravanje bloka motora ( odušak, odušci ) i kada kompresija intenzivno probija u karter. Slucaj kada je zacepljen sustav za provjetravanje bloka motora je lako rješiv vremenski i financijski. Drugi slucaj je znatno složeniji i skuplji jer se radi o oštecenju ( ili istrošenosti ) na sustavu klip-cilindar. U ovom slucaju potrebno je što prije utvrditi cinjenice. Vozilo u ovakvom stanju nije za upotrebu.
na vrh Povratak na vrh