Danas je: 23.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

JEEP CHEROKEE - OBRADA NA PRVU PREKOMJERU

Datum objave: 15.04.2010 17:49:00
Slika
PITANJE: postovanje molim vas koji je maximalni razmak izmedju klipa i stubline motora.ja imam jeep cherokee 4.0l 1990god.pet cilindara u bloku motora mi je dobro dimenzija 98,5mm a sesti do vodene pumpe je 97,8mm,pa da li bi mogao da na ovih pet klipova stavim standardne karike a na sesti specijalu ili trebam staviti i klip prema specijali.
ODGOVOR:Kada je motor novi ili kada se radi reparatura motora razlika izmedu klipa i cilindra je 0,05 mm do 0,07 mm. Istrošenje koje ste naveli je 0,3 mm ( 97,8 mm ) a to je previše. Zamjenom samo klipnih prstenova ne može se postici dobar razultat. U ovom slucaju jedino strucno , kvalitetno i dugorocno rješenje je obrada svih cilindara na prvu prekomjeru. Na taj nacin ce se postici da razmak izmedu klipova i cilindara bude u granicama koje sam na pocetku naveo.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - SERVIS LETVE VOLANA

Datum objave: 15.04.2010 17:35:00
Slika
PITANJE: Postovani imam jedno pitanje, nadam se da ce te mi pomoci.
Naime na WV Bora 2001 godina mi je sa desne strane (suvozaceva strana) iz letve volana iscurilo ulje (u manzetni od spone) i izgubio sam servo. Naravno dok sam dosao do kuce dosipao sam da ne bi crkla i servo pumpa ali jako brzo trosi ulje koje dopsem. Evidentno je da je letva volana. Sta dalje? Vjerovatno je semering ili vise njih iz letve otisao. kazu mi da se to moze reparirati odnosno da se zamijene novim setom semeringa u letvi. Je li to uopce moguce i da li bi sa tim rijesio taj problem. Da kupim polovnu letvu niko mi ne garantuje da i ta polovna letva nece stati nakon mjesec,dva il godinu. Da li bi sa novim semerinzima odnosno reparacijom mogao napraviti to da bude kao novo?
ODGOVOR:Problem koji imate može se kvalitetno i dugorocno riješiti ako se napravi servis letve volana. Tom prilikom se mijenjaju sve brtve hidraulike volana. Ovo je svakako bolje rješenje nego ugradnja neprovjerene rabljene letve volana.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KOCNICE

Datum objave: 14.04.2010 15:25:00
Slika
PITANJE: Poštovani,promijenio sam kocione obloge na Korsi 1,4 98 god.
Rucna kocnica mi je ostala kao i prije, ne zateže dovoljno. Neznam koliko stisnuti maticu koja povezuje bubanj i ležajeve, ja sam je stisnuo do kraja. Možda mi se je i uništilo nešto zbot toga šta sam je prejako stisnuo.Kako da namjestim rucnu, i koliko da stisnem maticu ako je nije dobro stisnut do kraja
ODGOVOR:Ako su na zadnjoj glavcini dva konusna ležaja tada se matica ležaja stegne vrlo lagano tek toliko da u ležajevima nema zracnosti i tako se u tome položaju matica osigura od odvrtanja. Ako je rucna kocnica slaba potrebno je provjeriti stanje bubnja kocnice, kocnih papucica, sajlu rucne kocnice, mehanizam u bubnju. Kada se ugraduju nove papucice kocnice, iste se podešavaju najprije na polužnom mehanizmu u samom bubnju. Podešavanje se napravi tako da se kocne papucice maksimalno približe kocnoj površini bubnja. Nakon montaže bubnjeva još se obavi podešavanje na sajli rucne kocnice i to tako da visina poluge rucne kocnice u zategnutom položaju bude 5 zubi.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - SERVISIRANJE

Datum objave: 14.04.2010 15:18:00
Slika
PITANJE: Od nedavno sam vlasnik Citroena Xsara Picasso 1.6 HDI sa 90 KS.Auto je 2006. godište i prešao je 90000 KM.Servisiran je u Citroenovom servicu u Njemackoj.TAko stoji u servisnoj knjizi.Redovno godišnje jedanput,pošto je bio službeni auto nekoj firmi.Sada sam mu zamjenio ulje i sve filtere,koji su bili u poprilicno prljavom stanju(vjerovatno nisu nikada mijenjani).Što se tice ulja u servisnoj knizi nema nikakve naznake dali je mijenjano ili nije!Automobilom sam prezadovoljan.I volio bih se poštediti nepotrebnih servisa i popravki pravovremenom zamjenom porebnih djelova.
Zanima me kada je potrebno raditi veliki servis(zamjena remena,pumpi i svega prateceg)?Jer se susrecem sa kontradiktornim informacijama!Od toga da bi to trebalo uraditi vec sada do toga da se to kod Citroena radi na 150 000 KM!Iz toga razloga ja volim da pitam!
I drugo pitanje ,na jednoj od internet stranica sam naišao na podatak da se neka ulja u motoru(ulje za kocnice,mijenjac i sl)trebaju mijenjati nakon odredženoga broja kilometara!PA me zanima dali treba,kada i kojim uljima?!
Trece pitanje šta vi mislite o cip turingu ovoga motora?Dali se to uopšte smije raditi?I što je važnije pitanje dali je to uopšte zdravo i pametno raditi?Zbog niza mogucih nus pojava?!
I naravno da vas pitam koliko novca kod vas košta veliki servis(zamjena remena,pumpi i sl?)
Unaprijed zahvalan na svim odgovorima i na potrošenom vremenu.
ODGOVOR:Razvodni mehanizam ( zupcasti remen, natezac, klizac, pumpa za vodu ) mijenjaju se na 200.000 km ili 10 godina. Po potrebi ako situacija ( stanje ) to zahtijeva to može biti i ranije.
Ulje u motoru se mijenja svakih 15.000 km ili najmanje jednom godišnje. Ulje u mjenjacu , ulje u kocnom sustavu, ulje u servo volanu se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine.
Kvalitetan chip tuning nije jeftin ali ne radi neku vecu štetu motoru, jeftine chip tuninge ne bih spominjao. Opcenito se može reci da ce motor duže voziti bez chip tuninga.
Veliki servis može biti široki pojam jer može obuhvatiti mnoge radove i zamjene pojedinih dijelova na vozilu koji i nisu uobicajeni. Iz toga razloga sam omogucio svakom vlasniku vozila besplatan pregled vozila u svom servisu. Nakon pregleda svih detalja na vozilu vlasnik dobije sve potrebne informacije što treba raditi , što ce se ugraditi na vozilo tom prilikom, kolika je cijena pojedinih dijelova, kolka je cijena rada. Na osnovu toga vlasnik može po svojim mogucnostima odluciti da li ce sve navedeno raditi , da li ce raditi samo dio toga ili uopce nece ništa raditi.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I - GUMICE GLAVNOG KOCIONOG CILINDRA

Datum objave: 14.04.2010 10:31:00
Slika
PITANJE: Prvo svaka pohvala Vašem trudu,znanju i nesebicno potrošenom vremenu.Moj problem se sastoji od nepravilno složenih gumica na glavnom kocionom cilindru.Radi se o cilindru sa TAS-ovog golfa 1 1.6 dizel 84gp. , to je cilindar bez servo uredaja ima 5 izvoda od cega je peti za prekidac kocnice.Mijenjao sam gumice cilindra ali nisam zabilježio raspored koja je gdje okrenuta,pri cemu imaju dvije gumice koje nisu iste kao ostale iza njih dolazi tanka mesingana podloška.
Molio bih Vas ako imate negdje shemu sa rasporedom gumica ili crtež poprecnog presjeka cilindra da mi pošaljete.
ODGOVOR:Nemam nikakvu shemu navedenog cilindra. Gumene brtve se montiraju samo po logicnom redoslijedu. Taj detalj zna svaki bolji mehanicar u Vašoj blizini i za to Vam sigurno nece ništa naplatiti. Mesingana podloška dode ispred gumene brtve u sredini cilindra a na nju se naslanja oprugica klipa. Prva gumena brtva okrenuta je tako da gura ulje u cilindar, druga brtva na klip takoder je okrenuta prema smijeru gibanja klipa.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - GASI SE

Datum objave: 14.04.2010 10:28:00
Slika
PITANJE: Tražim pomoc u vezi automobila Opel Corse 1.0.
Gasi mi se cim sklonim nogu s gasa,padaju joj obrtaji i jednostavno se ugasi,ili kad palim obrtaji budu mali i ugasi se.Ponekad kada vozim zna mi trzati u vožnji.Vozila sam ju na racunalo nepokazuje nikakav kvar,niti mi svijetli lampica od motora,nitko nezna šta je u pitanju,ako vi znate molim vas javite mi.
ODGOVOR:Vaše vozilo niste dovezli na pravo mjesto i zato ne znate još što je neispravno. Prema detaljima i opisu koje ste poslali moguce greške su : propuštanje usisnog kolektora, niski tlak goriva, necisti injektori, step motor minimuma, senzor položaja leptirastig ventila, EVAP ventil, ECT senzor, MAF senzor, IAT senzor, elektricna instalacija, mehanicko stanje motora, lambda sonda, ECU centrala. Nakon testa motora i pregleda navedenih komponenata sigurno se može znati što je neispravno i kolika je cijena popravka. Po potrebi se javite opet.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KLEPETAVI ZVUK IZ MOTORA

Datum objave: 14.04.2010 10:20:00
Slika
PITANJE: Molim Vas pomognite ako možete. Naime imam Opel Corsu iz 1999. Motor 1.2 16v prešao 148500 km do nedavno sve u redu kad odjednom jedno jutro palim auto ali cujem nekakvi klepetavi zvuk iz motora. Nakon par sekundi sve normalno i tako skoro par dana za redom. No sad se i u vožnji cuje klepetanje (pretpostavljam podizaca) ali isto tako par sekundi ili kilometar pa opet sve u redu ipak sad je to gotovo svako jutro ili u toku dana kad se vozim neovisno gdje. Pitao sam u glavnom servisu Opel ali kažu da kompj. Dijag. ne može se vidjeti ništa jer to nije kvar elektronike?!. Drugi da stavim gušce ulje 20 w40 treci kažu da stavim 5 w40 pa da ce biti sve u redu sa podizacima. Trenutno koristim GM ulje 10 w40. Da li je stvarno u kvaru nekoji podizac ili je nešto drugo!? Dal treba mijenjati podizace?
ODGOVOR:Da li je u pitanju podizac ili nešto drugo treba cuti strucna osoba . Ako je uzrok podizac isti se može zamijeniti ili pokušati ocistiti. U hidropodizacu se tijekom godina može stvoriti talog od ulja koji ometa pravilan rad hidropodizaca. Ulje koje koristite je u redu a prelaskom na drugo ulje necete postici nikakav rezultat.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - RAD VENTILATORA

Datum objave: 14.04.2010 09:39:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosp. Mejic. Prvo hvala na svim savjetima za sve laike iz kojih možemo puno toga nauciti. Nego ovako,necu trošiti Vaše dragocijeno vrijeme pa kratko. KUPIO SAM STARU VECTRU 1.8 LIMUZINA-PLIN BENZIN OBNOVLJ. LIMARIJA 91.GOD.. MEHNIKA,VOLAN,KOCNICE SU DOBRE.MAŠINA NE PUŠE DOBRO VUCE.PROBLEM -VENTILATOR VANJSKI CESTO SE PALI PA I NA SAMI KONTAKT BRAVE -IAKO JE MAŠINA HLADNA ON OKRECE DA JU HLADI I CRPI PUNO STRUJE? u VOŽNJI ISPOCETKA PALIO SE SAMO NA LERU. tAKO?ER UNUTRAŠNJI VENTILATOR HLA?ENJA IGRIJANJA KOJI SE INICIRA VJEROJATNO POVLACENJEM PLAVE ILI CRVENE KLAPNE UDESNO GA NE PALI.. JESU LI MOŽDA OSIGURACI ILI NEŠTO OZBILJNIJE-MOŽDA TERMOSTAT? INACE NA AUTU NISAM JOŠ PROVJERIO ST. RASHL. TEKUCINE TE DA LI JU MOŽDA GUBI.INACE OD STRUJE SVE RADI SAMO RADIO NE.DA LI JE ON MOŽDA POVEZAN SA OSIGURACEM UNUTR. VENTILATORA I DA LI POKLOPAC OSIGURACA-GDJE STOJI TE MOŽDA IMA SLIKOVNI OPIS POTROŠACA.OPROSTITE ALI I MI SA STARIJIM AUTIMA SE MORAMO VOZITI.
ODGOVOR:Rad ventilatora na hladnjaku nije povezan s ventilatorom u kabini jer su to dva razlicita sustava. Vanjski ventilator na hladnjaku se pali kada se rashladna tekucina zagrije na 96°C ili ako vozilo ima klima uredaj pa se ukljucivanjem klima uredaja pali i taj ventilator na hladnjaku. Ako se ventilator pali tako kako ste Vi opisali najcešci uzrok je senzor temperature motora koji se nalazi na glavi motora. Senzor šalje informaciju ECU centrali da je tekucina zagrijana na navedenu temperaturu i tada ECU centrala pali ventilator na hladnjaku. Uz navedeni senzor moguci uzroci su još relej ventilatora ili elektricna instalacija. Relaj se obicno nalazi kod motora ne lijevoj muldi ili na kutiji s osiguracima u kabini lijevo od volana. Neku sliku ili shemu nemam.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 E36 - MOTOR SE PREGRIJAVA

Datum objave: 12.04.2010 13:59:00
Slika
PITANJE: Auto se stalno pregrijava mjenjao sam brtvu glave i nosio glavu na ispitivanje odpojijo sam mali hladjnak i opet ista stvar mjenjao sam motor i opet se isto desava s drugim motorom potrosijo sam vec puno love na majstore i niko nezna sta bi moglo biti zato me zanima dali mi mozete kako pomoci i sta bi moglo biti .
ODGOVOR:Motor se može pregrijavati radi mnogo razloga zato cu nabrojiti sve a to su : termostat, pumpa za vodu, pogonski remen pumpe, cijevi rashladnog sustava ( suženje ), hladnjak ( djelomicno ili jako zacepljenje ), probijanje kompresije u rashladni sustav ( brtva glave ). U nekim slucajevima indikator temperature može davati lažnu informaciju o trenutnom stanju temperature motora. Ispitajte navedeno.
DODATNO PITANJE:
Sve je to radeno na autu cak je i glava ispitivana pumpa je ispravna hladnjak veliki je zamjenjen mali hladnjak za kabinu je premostit termostat je vani a auto se i dalje pregrijava indikatortemperature je ispravan sta bi jos moglo biti
ODGOVOR:
Sve što sam naveo u prethodnom odgovoru su tipicne i uobicajene greške radi kojih se motor može pregrijavati. Ostale moguce greške koje su rijetke i netipicne potrebno je istraživati direktno na vozilu. U ovom slucaju svaki bolji servis može pregledom Vašega vozila otkriti uzrok radi kojega se grije motor.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - VENTILATOR NE PUŠE

Datum objave: 12.04.2010 13:50:00
Slika
PITANJE: Evo javljam se sa malim problemom kupio sam nedavno rabljeni Scenic 1.6 16V 2003 godina problem je sljedeci recimo ujutro upalim auto i ventilacija je upaljena ventilator odradi jedno 15 sekundi i poslije nista mrtav mogu jedino na displeju mjenjati smjerove upuhivanja zraka i brzinu ventilatora ali nista se ne desava ventilator jednostavno ne puse .Znaci da opisem konkretno postavim zeljenu temperaturu na minimum to je 15 bez upaljenog klima uredjaja ventilator pokazuje da je na pola snage vrtnje upaljeno je kruzno cirkuliranje zraka u kabini ili koristenje vanjskog nije bitno i ventilator samo pri prvom paljenju tog dana obicno ujutro odradi 15 sek i poslije vise nista.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu kvar treba tražiti na elektricnoj instalaciji i na upravljackom modulu motora ventilatora. Neki modeli imaju i upravljacko racunalo za funkciju grijanje-hladenje. Prvi korak je provjere elektricnih konektora sustava ventilacije, nakon toga provjera upravljacke elektronike.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323-S - LAMPICE ZRACNIH JASTUKA

Datum objave: 12.04.2010 13:46:00
Slika
PITANJE: Javljam Vam se po prvi put s preporukom Autoportal.hr!
Vozim Mazdu 323 S 1,3 54Kw, 99g.Prešao sam 148000 km.
Na 120000 km u kontrolnoj tabli su mi se upalile obadvije lampice zracnih jastuka.Jedna je crvena koja blica 7-8 puta brže,potom pet puta sporije,kao nekakav „kod“.Druga lampica je žute boje ona radi neprestano dok motor radi.Zanima me što bi to moglo bit i da li je skup popravak? Nadam se da cete mi pomoci! Jer sam svakakvih informacija dobio u svezi tih lampica.Od neispravnih zracnih jastuka,neispravnog senzora,do jednostavnog resetiranja elektronike u servisu.
ODGOVOR:Navedene lampice nisu povezane i ukazuju na greške u sustavu zracnog jastuka i na greške u sustavu za upravljanje motorom. Kontrolna lampica zracnog jastuka se pali kada je ovaj sustav izvan funkcije. Moguce greške su : elektricna instalacija, pirotegnicki zatezaci sigurnosnih pojaseva , sirala ispog volana, senzor usporenja, pojedini zracni jastuk, upravljacka centrala sustava.
Žuta lampica ukazuje na moguce greške u sustavu ubrizgavanja, sustavu paljenja, u mehanickom sustavu. Navesti cu najcešce greške : necisti injektori, lambda soda, propuštanje na usinom kolektoru, MAP sezor , ECT senzor, senzor RPM, IAT senzor, senzor položaja leptirastog ventila, mjerac mase zraka, probijanje visokog napona, elektricna instalacija, mehanicko stanje motora.
U ovom slucaju potrebno je obaviti kompletno ispitivanje navedenih komponenata te ispitivanje sustava paljenja . Nakon toga ce se tocno znati što je neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - ŠTELANJE KOCNICA ??

Datum objave: 12.04.2010 13:38:00
Slika
PITANJE: Molim vas da mi napisete kako mogu da nastelujem kocnice na Golfu IV i ako mozete da odgovor objavite na sajtu vasem u sekciji "pitanja"
ODGOVOR:Na ovom vozilu na prednjim kotacima su uvijek disk kocnice a na zadnjim kotacima mogu biti disk kocnice ili kocnice s bubnjem. Ako su diskovi na cetiri kotaca nikakvo podešavanje se ne radi jer nije predvideno . Ako su natrag kocnice s bubnjem podešavanje takoder nema jer postoji automatski mehanizam unutar bubnja pomocu kojega se u svakom momentu obavlja podešavanje papucica kocnice. U ovom slucaju radi se samo pocetno podešavanje i to kada se ugraduju nove kocne papuce ( pakne ). Pocetno podešavanje se radi na polužnom mehanizmu kocnih papuca ( pakni ) . Podešavanje se radi tako da se na horizontalnoj polugi okrece vijak koji približava ili udaljava kocne papuce od kocnog bubnja.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - ZATEZANJE LEŽAJEVA ZADNJEG KOTACA

Datum objave: 12.04.2010 13:13:00
Slika
PITANJE: Molio bi vas da kazete na koji nacin i koliko stezem lezaj na zadnjem kotacu,passat 92 god? Lezaj je tzv dupli,unutarnji i vanjski.
Slusao sam svakojake price,neki kazu stegne se do kraja pa se vrati za 1/4 neli za 1/2,neki opet kazu da je najbolje s moment kljucem ali ne znaju na koju silu...:? Ne znam sta je ispravno,pa vas molim za odgovor
ODGOVOR:Lažajeve zadnjeg kotaca zategnite na približno 40 Nm. Nakon toga maticu ležaja lagano otpuštajte dok se ne pojavi zracnost na ležajevima. Kada osjetite tu zracnost, ponovo vrlo polako zatežite maticu ležajeva dok se ta zracnost ne izgubi. U momentu kada osjetite da zracnosti više nema to je pravi položaj i tako osigurajte maticu.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 B4 - SMRAD I CRNI DIM

Datum objave: 12.04.2010 13:00:00
Slika
PITANJE: Imam audi 80 B4, 1.9 td iz 1995 god., sa 250000 km, koji normalno pali i vuc(e, bez obzira da li je ljeto ili zima. Me?utim, kod paljenja hladnog motora i kod stajanja na semaforu, kada temperatura motora prije?e cca 80 °c, nastane neobic(an smrad u kabini i oko auta. Tako?er, kad se naglo doda gas, auto poprilic(no zadimi (crno) i opet se osjeti smrad, me?utim nakon minutu lagane vožnje on nestane.
Prije 5000 km autu je promijenjena stara loša turbina (stavljena je nova, ne reparirana); a prije 3000 km imao je neobic(an kvar- naime, u vožnji je došlo do puknuc'a zatezne remenice alternatora, ispadanja remena i (?!) pomicanja hladnjaka prema motoru i remenicama.To su majstori posložili, me?utim remenice i dalje stoje ukoso prema hladnjaku. Hladnjak je malo puštao, me?utim nakon dodavanja aditiva u rashladnu tekuc'inu, to je prestalo. Moram napomenuti da je auto na 140000 km imao veliki servis, na kojem mu je modificiran utor za klin zupc(astog remena na nac(in kao što je na TDI modelu.
Obzirom da ni jedan majstor kod kojeg sam bio nije znao dijagnosticirati problem, zanima me što Vi mislite što bi mogao biti uzrok, te kako ga otkloniti i koliko bi to koštalo.
ODGOVOR:Prema detaljima koje ste naveli uzrok je ispušni sustav koji je pun cade i gareži. Ista se godinama skuplja na pojedinim mjestima ispušnog sustava i u usisnom kolektoru. Sve se može riješiti a za to treba vaša odluka i mogucnost da se potrebni radovi obave. Više detalja bih mogao navesti nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - LAGANI ZVIŽDUK

Datum objave: 12.04.2010 12:54:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam peugeota 206 xs 2.0 hdi sa sljedecim problemom: kada je auto u brzini znaci u vožnji cuje se nešto kao lagan zvižduk a isto tako i kada je u leru i cim malo dirnem kvacilo (ne pritisnem) taj zvižduk nestane dok diram pedalu, a isto tako imam osjecaj ujutro kada krecem i stisnem kvacilo isto kao da istisnem zrak a kvacilo ima sajlu koju sam vec mijenjao.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može biti potisni ležaj, isti je u kontaktu s tanjurastom oprugom i može stvarati takav zvuk. Kada malo stisnete pedalu spojke kontakt je jaci a zvuk nestane jer se ležaj pocneokretati istim brojem okretaja kao i tanjurasta opruga.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 09.04.2010 21:59:00
Slika
PITANJE: Obzirom da je prošlo 80 000 km od izmjene zupcastog remena i pumpe za vodu mislim da je sada ponovo vrijeme da se remen, odnosno pumpa vode zamjene. Nadalje, obzirom da zadnjih par dana u predjelju remenica, odnosno zupcastog remena cujem metalno zveckanje, da li smatrate da bi pri zamjeni remena bilo uputno zamjeniti i remenice na motoru ili možda neki od semeringa? Odnosno, da li to ''metalno zveckanje'' (koje se nakon 2500 ok/min prestaje cuti) proizlazi iz osovine, odnosno ležaja neke od remenica.
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli logicno je da se zamijeni razvodni mehanizam te da se naprave i sve ostale potrebne radnje koje su povezane sa razvodnim mehanizmom ( remenica, eventualno semering ako pušta ulje ). Nakon toga bi dugorocno opet sve bilo riješeno.
Eventualna štednja ne nekom od dijelova se ne isplati.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - RACUNALO

Datum objave: 09.04.2010 21:52:00
Slika
PITANJE: Imam Ford fiestu 2006 g., benzinac 1,4 80 KS (ima prijedenih 27600 km) . Prije cirka mjesec dana mi se jednom upalila lampica od ABS-a i kada sam krenu nakon minute se ugasila. Pomislio sam da se možda slucajno nakupilo na senzoru prašine ili slicno ... Ali prije dva tijetdna mi se upalila pa se opet u gasi i tako nekoliko puta. Cudna stvar u tomu svemu je bila kad mi se i upalila lampica od rucne kocnice. Nažalost poslije tjedan dana se sve zablesiralo, upaljena lampica ABS-a,upalila se lampica od rucne kocnice, žuta lampica od motora, brzinomjer ne radi, na displeju su same crtkice ----, ----, ----- I kilometri se ne odbrojavaju.
Motor normalno pali i radi. Provjerio sam ulje za kocnice, diskove I sve je ok. Broj okretaja normalno radi , pokazivac temperature normalno radi i mjerac razine goriva normalno radi. Odvezao sam auto kod majstora (koji je prije radio u Ford servisu I navodno se jako dobro razumije u ta vozila ) i tester je pokazao pun kufer grešaka. Majstor je rekao da se pokvario ABS modul i da ga treba zamjeniti i da novi košta cirka 12000 Kn. Naravno ja sam ostao zapanjen… Onda je rekao da se može i jeftinije proci ako se nabavi polovni modul i reprogramira se. Meni nije jasno kako modul ABS ima veze sa svim ostalim stvarima za koje pokazuje da ne valjaju.
Molio bih vaše mišljenje i savijet.
ODGOVOR:Uz racunalo ABS-a postoji i ECU racunalo a može postojati i još neko racunalo. Sva racunala su umrežena i može se dogoditi isto što se dogodilo i Vama , ispadom iz funkcije racunala ABS-a nastane pojava kao i što ste je opisali. U ovom slucaju potrebno je izbrisati greške koje ste naveli. Neke greške ce se moci izbrisati a neke nece. Greške koje se ne mogu izbrisati su stalne greške i upucuju na kvar nekog dijela ili dijelova. Racunalo ABS-a nemojte još mijenjati nego zatražite mišljenje još jednog servisa. U pojedinim slucajevima racunalo se može i popraviti a cijena je znatno manja nego što je novo.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - VODA ULAZILA U VOZILO

Datum objave: 09.04.2010 21:48:00
Slika
PITANJE: Dali mi mozete odgovoriti na pitanje u vezi VW Passat 2000.god., radi se o tome da je pustao vodu na rupicu isod sajbe kod kompjutera i voda je ulazila dole kod papucica na tu rupu i slijevala se po cijelom tapacirungu na podu auta. Nakon sto je utvrdjeno mjesto gdje pusta i zabrtvljeno uoceno je da je po d vodom bio nekakva elektronicka crna kutija koja kad se otvori pise Made in Germany RSM 2 PP T20 TPE. Uredaj je oštecen i plijesan od vode po njemu treba ga zamjeniti, ali neznam kako se zove i koja mu je cijena ?
ODGOVOR:Voda ulazi u vozilo radi zacepljenja odvodnih kanala koji se nalaze ispod prednjeg poklopca motora ispod mehanizma brisaca. Navedene otvore treba odmah ocistiti i sprijeciti daljnji ulazak vode u kabinu. Unutrašnjost vozila treba takoder osušiti ( narocito tepih i antizvucnu izolaciju na podu ). Navedeni dio može biti racunalo komforne elektronike. Ispravan broj dijela treba imati devet brojeva i na kraju može biti jedno slovo. Prema tome broju možete u svakom servisu sazneti cijenu toga dijela.
Navedene radove treba napraviti strucno i što prije da ne dode do vece štete. Javite se po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - EMULZIJA

Datum objave: 09.04.2010 21:43:00
Slika
PITANJE: Javljam se iz Makedonije i imam 2 pitanja za Vas.Pre neko vreme nabavio sam Citroen ZX od jedan kolega sa posao i tek sad sam primetio da rashladna tecnost mirese na ulje i ima tragove emulzijom,medzutim u karter nema nedostatak na ulje a u hladnjak je sve u redu .Sta bi moglo ovo biti,dali greskom je dopunjeno ulje u hladnjak ili nesto drugo.Vtoro pitanje je brisac na vetrobranu kad ga upalim na prvom kolenu bi trebalo da radi kao tajmer sa prekinom a on ne radi nikako i hocu da pitam sta bi moglo biti i gde se nalazi to vremensko rele .Kod nas nema neki dobri strucnjaci na koji bi mogao da se obratim.
ODGOVOR:Ako motor dobro radi i ako se kolicina emulzije ne povecava, ocistite kompletan rashladni sustav i stavite novi antifriz. Nakon toga pratite da li ce se emulzija opet pojaviti. Ako se emulzija pojavi to je znak oštecenja brtvila glave motora. Ako brisac ne radi u prvoj brzini koja ima prekide moguce greške su : programator brisaca , prekidac brisaca. Prekidac se nalazi na volanu skupa s ruckom za biranje brzina brisaca. Programator se nalazi lijevo od instrument ploce ispog armature ili u prostoru kod motora.
na vrh Povratak na vrh

VW VENTO - USISNA GRANA PUNA GAREŽI

Datum objave: 08.04.2010 22:27:00
Slika
PITANJE: Imam vw vento 1996.g.1.9 SDI.Zanima me zasto je usisna grana puna gareži i sta treba da radim stim.
ODGOVOR:Usisna grana je puna gareži radi EGR ventila koji u pojedinim momentima propušta ispušne plinove u cilindar radi smanjenja Nox . Ako je motor ispravan, demontirajte usisnu granu i istu samo ocistite.
na vrh Povratak na vrh