Danas je: 01.02.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI B4 - PROBLEMI PLINSKOG SUSTAVA

Datum objave: 16.03.2010 15:32:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu, molim Vas za savet.. Naime radi se o sledecem. Kupio sam audi b4 1994 godiste sa 1.6 motorom. Na njemu je pre par godina ugradjen klasicni plinski uredjaj koji je atestiran. Vozio sam ga danas i na auto putu, i po gradu. Odlicno radi, super vuce i koliko sam primetio ne trosi puno plina. Buni me sledece. Posto klasicni plinski uredjaj ide preko protokomera, a nekada je bivsem vlasniku pucao, tacnije pukao jednom na ulazu creva protokomera u motor. On je to sanirao, nastelovao kod majstora i nije bilo nikakvih problema od tada. Da li je neophodno ugraditi sekent plin, ili je pucanje samo star stelovanja.. Ponavljam Vam da auto izuzetno mirno i tiho radi, dobro pali i odlicno vuce..Recite mi molim Vas i to, usled cega se zapravo te ekspanzije javljaju i da li mogu sa sigurnoscu i bezbedno da sa ovim plinskim uredjajem nadalje vozim ovaj auto..?
ODGOVOR:Do pucanja kucišta filtera zraka, cijevi za dovod zraka i svega što je na usisnoj strani motora dolazi radi zaostale plinske smjese na usisnoj strani motora. U kriticnom momentu eksplozija može nestati radi statickog elektriciteta, radi povratnog paljenja i pojave plamena na leptirasrom ventilu, radi greške u sustavu paljenja . U tu svrhu se u usisnu stranu motora ugraduje jedan dodatni leptirasti ventil za rasterecenje . Ovakvih pojava nema kada se ugradi plinski sustav sa sekvencijalnim ubrizgavanjem plina ( sustav s cetiri plinska injektora ). Ako želite ugraditi ovaj sustav onda na vozilu ostaje jedino rezervoar za plin sve ostalo mora ici novo. Cijena ugradenog sustava s centralnim mješacem koji je ugraden u vaše vozilo je znatno niža nego cijena sustava sa sekvencijalnim ubrizgavanjem plina.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT C3 - ELEKTRICNA RUCNA KOCNICA

Datum objave: 16.03.2010 15:27:00
Slika
PITANJE: Gosp.Meic zanima da li imate kakvih iskustava sa passatom c3 tj.sa elektronskom rucnom kocnicom,svako malo kad ju upalim ne mogu je otpustiti ,moram po 4-5 puta u kontakt pa stisnuti prekidac pa tek onda da otpusti..jel imate kakvih saznanja sta im je boljka sto se tice elektro.rucne kocnice..?
ODGOVOR:Za bilo kakve radove na elektricnoj rucnoj kocnici mora se koristiti servisni kompjutor koji ima operativni sustav za programiranje , dijagnostiku i servisiranje rucne kocnice. Bez toga nisu moguci nikakvi radovi na sustavu rucne kocnice.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA 1,9 SDI - LEŽAJ KOTACA

Datum objave: 16.03.2010 13:17:00
Slika
PITANJE: Molim vaš cijenjeni odgovor u svezi izmjene zadnjih ležajeva na vozilu škofa fabia SDI 2001 godina treba li obvezno novi vijak za pritezanje glavcine, jer sam kupio ležaj FAG bez vijka, te najvažnije koja je sila pritezanja na moment kljucu, te koju vrstu masti staviti imam na raspolaganju grafitnu i litijsku. Obzirom da je vozilo prešlo bez problema 300 000 km nabavio sam Ferodo pakne ali sam u dilemi za cilindre kocnica treba li mijenati i što je bolje od lijevanog željeza ili aluminija.
ODGOVOR:Ako je ležaj zadnjeg kotaca samo jedan ( dvoredni kuglicni ležaj ) nakon zamjene ležaja maticu možete osigurati kemijskim osiguracem ( locttite, ergo 4460 , i slicno ). Maticu ležaja možete zategnuti momentom od 140 Nm. U ovaj ležaj se ne stavlja mast jer je ista vec u ležaju a sam ležaj je zatvoren s obe strane. Zadnji kocni cilindri su bolji od ljevanog željeza.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-4 - ANTIPOLLUTION FAULT

Datum objave: 16.03.2010 09:17:00
Slika
PITANJE: Postovani, vozim citroen c4 1.4 benzinac, presao je 62000 km, ugradjen mu je sekvencioni plin lovato, nakon ugradnje 500 km mi se upalila sijalica zuta lambda sonda i pise antipollution fault, covek koji mi je ugradjivao plin kaze da je to zato sto sam naleteo na los plin, obrisao mi je gresku preko dijagnostike,al se ona vratila opet, i kaze da ce sama da se ugasi posle nekog vremena, auto se normalno ponasa. pre ugradnje plina se nije palila nikakva lampica. Da li vi mislite da ce ona da se ugasi sama od sebe?
ODGOVOR:Kada se upali lampica motora kao što ste spomenuli uvijek treba najprije ispitati benzinski sustav motora jer je to najcešci uzrok. U tom slucaju detaljno se ispituju pojedine komponente sustava jer se tako najbolje može otkriti kvar neke od komponenata. Najcešce su to : mjerac mase zraka, ECT senzor, potenciometar leptirastog ventila, MAP senzor, lambda sonda, regulator tlaka goriva, injektori, propuštanje usisnog kolektora, sustav paljenja . Provjerom navedenog dolazi se do spoznaje da li je benzinski sustav ispravan ili nije. Ako je benzinski sustav ispravan uzrok je plinski sustav ( neuskladenost vremena ubrizgavanja plinskih i benzinskih injektora, emulator, kolicina plina, plinski injektori, ostalo ).
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI MARUTI - KUCKANJE IZ VOLANA

Datum objave: 15.03.2010 14:17:00
Slika
PITANJE: Postovani imam problem na suzuki marutiju iz 2003 na ravnom putu se nista ne cuje a kada se vozim po neravnoj cesti ili zemljanom putu cuje se iz volana kuckanje isao sam na reglazu trapa sve je ok.,postoji napomena da je mozda puz u letvi istrosen ali ja u kabini imam u nastavku volana sa donje strane jedan krst pa sa njega ide nastavak koji se nabada na puz i ucvrscuje vijkom,pokusao sam nabaviti krst kao i puz ali ga nema u prodaji a neznam zasigurno dali je to problem? auto je presao 180.000km
ODGOVOR:Najcešci uzrok lupanja su istrošeni kuglasti zglobivi na volanu, sponama, ovjesu, balans štangi. Oštecenje pužnog prijenosa je vrlo rijetko. U ovom slucaj najvažnije je tocno ( jednoznacno ) utvrditi što je neispravno a nakon toga nije teško otkloniti kvar. Iz vašeg dopisa se ne vidi da je netko sa sigurnošcu utvrdio neispravnost a to je najosnovnije. Ako ste u mogucnosti navratite da tocno utvrdimo o cemu se radi.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - KAMENAC NA HAUBI

Datum objave: 15.03.2010 14:07:00
Slika
PITANJE: Poštovani maloprije sam naletio na vaše stranice i stvarno ste za pohvalu,rjetkost je da danas neko zeli pomoci,mene zanima na mazdi 323 97.god kako na haubi ukloniti adekvatno tragove kamenca,neko kaze poliranjem,neko da se moze i jednostavno arfom,cilitom ili slicnim sredstvom?
ODGOVOR:Kamenac se najbolje može otopiti sredstvom koje se koristi za skidanje kamenca na kucnim sanitarijama. Bolje od toga je sredstvo u spreju koje se koristi iza skidanje kamenca na brodicama. Nakon skidanja kamenca navedeno mjesto treba odmah dobro isprati vodom.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF-5 - IZBOR GORIVA

Datum objave: 14.03.2010 11:24:00
Slika
PITANJE: Cijenjena gospodo! Molim da mi pomognete u dvojbi oko izbora goriva za Volkswagen Golf 1.6 16 V- Variant, 2001. Godina. Rijec je o motoru alu-konstrukcije, tipa 111, snage 77 kw. Taj motor za razliku od starog 1.6- 8 V(koji se i dalje ugraduje) ima povišen stupanj kompresije i „traži“ 98 oktanski super. Automobil je uvežen iz Italije i ima sada 140 tkm. Napravljen je veliki servis i auto je u vrlo dobroj kondiciji. U prirucniku piše da se može voziti i na 95 oktansko gorivo, ali tada kompjuter podešava kut paljenja i smanjuje snagu. Do sada sam tocio iskljucivo Tifon Class 95 oktana, koji je kod nas na(opravdanom?) glasu kao najcišci i najbolji benzin. Sada sam za promjenu, na Petrolu utocio njihov 98 oktanski super i nisam primjetio nikakvu razliku u radu motora. Zanima me, da li da i dalje tocim ES95- Class ili da ipak prijedem na ES 98? Da li šteti ovakvom tipu motora manje oktana i kolika uopce i jest razlika izmedu tako deklariranih benzina? Brine me što npr. INA svoj 98 oktanski benzin niti ne deklarira kao EURO- Super, što znaci da ima previše sumpora? Znam da kod motora predvidenih za nižeoktanska goriva, ulijevanje kvalitetnijeg ne pomaže puno i nepotrebno je. Ovdje je obrnut slucaj , pa Vas molim za savjet.
ODGOVOR:Tocno je da ovaj motor ima veci stupanj kompresije ( 11,5 : 1 ) i da je odgovarajuce gorivo od 98 oktana. Najveca potreba za ovakvim gorivom je u ekstremnim režimima rada motora a to su nagla ubrzanja , vožnja s velikim opterecenjem ( uzbrdica, opterecenost vozila, visoke vanjske temperature ). Ako se koristi niže oktansko gorivo i ako se vozi umjereno na motoru se nece ništa primjetiti. Uz to treba reci da ovaj motor ima i senzor detonacija koji je na neki nacin zaštita da ne dode do neželjenog detonantnog izgaranja goriva u cilindru ( ECU centrala pomice kut predpaljnja u minus u kriticnom momentu ). Iz navedenog možete zakljuciti da uz normalnu vožnju možete koristiti i gorivo od 95 oktana a ljeti kada idete npr. na godišnji odmor ( velike vanjske temperature, jako optereceno vozilo, velike uzbrdice ) bolje bi bilo gorivo od 98 oktana.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - MUKE SA SERVISOM

Datum objave: 14.03.2010 10:53:00
Slika
PITANJE: Molim ako mi možete odgovorit i pomoci oko moje dileme.
Radi se o Fiat bravo 1996g
Nedavno je pocelo u motoru nešto lupat. Odem u servis da vide što je.Rekli su mi da je bregasta te da moraju dosta toga napravit.Ok kažem napravite što treba buduci nemam drugog izbora.
Napravili oni za par dana po racunu ;Bregasta osovina , strojna obrada motora , klackalice 9kom , pumpa vode ,brtvilo ispuha , sil.brtvilo-motor, antifriz , ulje selenia gold 5 kom , brtvila glave , ivasol , automehanicarski rad 7 sati.S ve ukupno platila sam 5.400,00kn.Ok . Uzmem auto i odmah vidim , cujem da tu nešto ne štima .Motor radi cudno .Kazaljka za broj okretaja skace gore dolje i ne mogu je dobro povezati sa brzinama.Vratim se i kažem im da tu nešto ne štima :oni nešto pritežu na motoru i kažu to je kvacilo , totalno je istrošeno(da to sam znala) i dogovorim da naruce kvacilo za promjenu ( iako mi nije bilo jasno da ga nisu odmah promjenili jer misle da mogu ostati zbog njega svaki cas na cesti) te da dojdem za dva dana.Medutim ja dolazim opet drugi dan i kažem ovo opet nešto ne štima , paljenje loše -gadan prvi zvuk kod paljenja , osjetim neki miris kao kad se brusi željezo , osjetim miris benzina , prozor suvozaca se ne može otvorit.Pogledaju i kažu sutra kad budemo mjenjali kvacilo skinut cemo tapicirung na vratima za staklo , a i pogledat ce drugo.Kažem da ne mogu doci sutradan jer moram ici kod lijecnika i to sa autom 50km i bojim se da ne ostanem negdje.Kažu oni , ma nece a ako se desi neka zovem.Tako ja drugo jutro krenem na put.Auto je išlo sa svim nekim cudnim zvukovima(jednostavno drugacijim prije popravka) i na 40-tom km kazaljka za okretaje je skakala gore dolje i ispod se upalilo narancasto svjetlo i auto stane.Svaki pokušaj paljenja bezuspješan.Naravno zovem servis gdje sam popravljala.Kažu neka provam upalit na kleme.Nadem pomoc , probamo ali bezuspješno.Ponovo zovem servis i oni dolaze i šlepaju auto. Rezultat; oni nisu krivi otišao je alnaser , odnosno kucište od alnasera je puklo.Promjenili su alnaser , kuplung i ja placam racun 2.360,00kn gdje je ukljuceno i šlepanje od 200kn.Zanima me da li je moguce da je prvi rad na motoru mogao uzrokovati pucanje kucišta alnasera , i da li je ok da su mi naplatili šlepanje? Danas auto vozim prvi dan nakon svih navedenih popravaka i mogu reci da mi opet nešto zvuk ne štima(imam osjecaj da to nešto opet nije naštelano kako treba, ako je to uopce moguce naštelat), staklo na vratima opet ne mogu otvorit.
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli mislim da niste odabrali kvalitetan servis. Nije u redu da ste platili šlapanje. Anlaser može puknuti ako se krivo zategne odnosno kada ne stoji pravilno u svom dosjedu. Nakon svih radova koje ste obavili motor bi trebao normalno raditi i voziti.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA - POVECANA POTROŠNJA

Datum objave: 14.03.2010 10:48:00
Slika
PITANJE: Poštovani, prije više mjeseci, na moj upit, ste mi dali savjete kako rješavati problem: motor je trokirao na srednjim, ka višim okretajima - ne uvijek, bez ikakvih pravila (55000 km). Auto je servisiran redovito, nije puno voženi.Buduci da sam riješio problem, smatram potrebnim da Vam to javim: problem je bio u varijatoru (usisna bregasta) VVT-i controlleru koji sam dao zamijeniti. Zamjena je uslijedila nakon što mi se u više navrata upalila žuta žaruljica 'check engine'.Sada bih Vas lijepo zamolio da mi pokušate odgonetnuti: nakon te zamjene, auto se ponaša OK, više ne trokira, ali zapazio sam slijedece: - motor je promijenio zvuk - jace se cuje, u leru radi nemirnije, treba mi više vremena da dostignem vecu brzinu i cini mi se da više troši goriva. Buduci su svi dijelovi (osim varijatora) stavljeni isti (bregaste, lanac, napinjac)- bio sam cijelo vrijeme pokraj, da li je nešto loše montirano: npr. napinjac lanca ili slicno ...
ODGOVOR:Povecana potrošnja goriva i lošije ubrzanje mogu nastati radi slijedecih faktora : preveliki tlak goriva, necisti injektori, leptirasti ventil, aktuator minimuma, ECT senzor, IAT senzor usisne grane, MAP senzor, regulator tlaka goriva, mehanicko stanje motora, lambda sonda, ECU centrala. Sve navedeno treba ispitati i uzrok ce se sigurno otkriti.
Provjerite po potrebi i fazu motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 13.03.2010 18:57:00
Slika
PITANJE: Skidao sam glavu motora otišla je brtva glave pirio je crijeva od vode.Sada kad sam ga sastavio poceo je lupati kao varijomat faze moja predpostavka,zanima me kako ufaziti bregaste.
ODGOVOR:Da bi ovaj motor postavili u fazu potrebno je imati tri specijalna alata . Bez njih to nije moguce napraviti. Prvi alat služi za blokadu bregastih osovina ( ispušna, usisna bregasta osovina ), drugi alat služi za namještanje položaja radilice. Ovaj alat se sastoji od odgovarajuceg prikljucka koji se fiksira umjesto prve svjecice i komparatora koji se fiksira na navedeni prikljucak. Treci alat ( bez kojega se može ) je kljuc za natezac zupcastog remena. Navedeni alati tocno definiraju položaj bregastih osovina i tocan položaj radilice.
Radi toga kod ovoga motora ne postoje karaktreisticne oznake (markacije ) na pojedinim remenicama.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - OTEŽANO ŠALTANJE

Datum objave: 13.03.2010 18:48:00
Slika
PITANJE: Poštovanje gospodine Meic'u.
Naime imam pitanje za vas, pa bih vas molio da mi odgovorite.Ujutro kada krenem sa automobilom seat ibiza 1.4 6 v 75 ks kao da teže prešaltam iz prve u drugu, i osjetim mali otpor nije da krci ali nije ni daleko,da bi se to kasnije izgubilo nakon par šaltanja i bilo sve u redu. To se dešava samo kada auto stoji duže vremena recimo cijelu noc', a dok u druge brzine ide bez problema, pa me zanima da li je u pitanju mjenjac, spojka ili šta drugo? I još vam zahvaljujem na vašem trudu šta radite za nas male ljude lijepi pozdrav.
ODGOVOR:U ovom slucaju ne radi se o nicemu ozbiljnom. Moguci uzroci su mehanizam za biranje brzina koji povezuje mjenjac s ruckom za šaltanje u kabini. Na navedenom mehanizmu može doci do povecanog trenja ili do istrošenosti plasticnih dijelova. U vecini slucajeva na ovom mehanizmu se po potrebi može napraviti dorada. Drugi uzrok je spojka. Ista ne mora biti istrošena. Na nazubljenju spojnicke osovine i lamele nastane trenje koje se manifestira na nacin kao što ste i Vi naveli. Nakon nekoliko šaltanja navedeni dio se zagrije a trenje se smanji i šaltanje postane normalno.U ovom slucaju moglo bi se još po potrebi pregledati ulje u mjenjacu i po potrebi zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - NAKON PROMETNE NEZGODE

Datum objave: 13.03.2010 18:33:00
Slika
PITANJE: dakle, s fiestom iz 2007 udario sam granu na cesti. grana je u biti kao mala krošnja, grane koje su probile nelakirane dijelove branika nisu šire od prsta ruke, brzina naleta je bila 50 kmh i grana se malo podvukla pod motor. udareno je ravno po sredini auta, probila je branik (donji sacasti nelakirani dio i gornji sacasti nelakirani dio gdje je znak ford) .od udarca je jedna grana probila ne samo sacasti dio branika nego i plasticni vezni lim iza njega koji se nalazi oko hladnjaka mašine.
kasko placa štetu u cijelosti i ne želim da mi auto kasnije ima mehanickih problema jer se neka šteta nije uocila na vrijeme.
probao sam klimu u zatvorenoj garaži - radi ne pušta ni zvukove ni tekucinu isto tako u garaži nema tragova da je hladnjak mašine pustio rashladnu i razina rashladne kao i temperatura motora je kao i prije nezgode. serviser ovlašteni ima ugovor s limarom i auto ce u biti ici kod limara na popravak, i tamo ce osiguranje obaviti naknadni izvid štete kad limar rastavi prednji kraj. mene je zato malo strah da limar, obzirom nije mehanicar, nece moci sam utvrditi da li je ili nije došlo do nekog mehanickog kvara a mehanicar nije dizao auto na dizalicu nego je bez skidanja plastika odokativno rekao da je najvjerovatnije s mehanickog aspekta sve u redu. kako da budem siguran da nije oštetila hladnjak mašine i hladnjak klime, ja sam mislio možda da limar popravi svoje (složi plastike, konkretno, sacaste dijelove branika (1000 kn) i plasticni vezni lim (3300 kn) a da onda serviser auto još stavi na auto dijagnostiku i provjeri rad svih uredaja i mehanickih sklopova, a osobito klime i hladnjaka mašine koji su na udaru iza branika. da li pravilno postupam ili bi mi vi preporucili da poduzmem još neke korake kako bi bio siguran da je šteta u potpunosti uklonjena
P.S. žao mi je što nemam mogucnosti doci u Vaš servis jer ste mi objektivno daleko (iz Pule sam) i zaista cijenim što uvijek odgovorite na moja pitanja.)
ODGOVOR:Vi ste u pravu , nakon limarskih i lakirerskih radova potrebno je obaviti detaljnu mehanicku, elektricnu i završnu kontrolu vozila. Uz sve navedeno obvezno treba napraviti kompjutersku kontrolu i podešavanje geometrije ovjesa. Klima uredaj takoder treba ispitati . Sve navedeno je samo kontrola kojom se dokazuje da je vozilo opet ispravno.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI-MOTOR 2,0 i. 16V - VOZILO STAJALO 2 GODINE

Datum objave: 24.03.2011 19:28:25
Slika
PITANJE: Zamolio bih Vas za odgovor na jedno pitanje. Radi se o tome da sam duže vrijeme bio odsutan oko 2 godine, a automobil sam u ispravnom stanju ostavio u garaži.Mene sada zanima da li sada takvo auto smijem odmah upaliti, ili je potrebno uraditi neke radnje kako ne bi došlo do oštecenja motora. Motor je 2.0 16 V, benzin.Razmišljao sam o varijani da možda skinem svijecice i da naprskam malo wd spreja u cilindre, pa ga onda na prazno izverglam par puta, ili bi možda bilo bolje staviti motorno ulje.Dosta stvari oko motora znam i sebi sam radio vecinu zahvata na autu, ali ipak je sve to amaterski, pa Vas molim kao profesionalca u tom poslu da mi pomognete, i napišete šta tacno trebam uraditi kako ne bi došlo do oštecenja motora.
ODGOVOR:Neke predradnje bi bile korisne nakon dugotrajnog stajanja. Napravite slijedece : demontirajte svjecice, po potrebi ih ocistite i podesite, u svaki cilindar ulijte manju kolicinu motornog ulja, rucno okrenite za nekoliko krugova radilicu, provjerite akumulator, ispred otvora za svjecice stavite krpu da ulje iz cilindra ne zamasti prostor oko motora, elektropokretacem okrecite motor 3 puta po 10 sekundi, ugradite svjecice, upalite motor ( ne mora upaliti iz prve ), odmah provjerite da li motor ima pritisak ulja, ako se lampica za pritisak ulja ugasila zagrijavajte motor na mjestu bez opterecenja, kada se postigne radna temperatura zamijenite ulje u motoru i filter ulja. Nakon svega po potrebi obavite redovni servis vozila i zamijenite ostale tekucine , filtere i obavite potrebne servisne radnje.
DODATNO PITANJE:
Zahvaljujem na odgovoru, no to mi je sve jasno. Mene zanima da li bi ono što sam naveo (cešci servisi, aditivi , cešca izmjena filtera..) ublažilo eventualne negativne posljedice na motor ili sustav za dovod goriva ?
I šta je sa tim blokiranjem ERG ventila i skidanjem katalizatora, da li je to u redu i da li smanjilo mogucnost nastanka štete ?
ODGOVOR:
Sve što ste naveli ne bi ublažilo posljedice koje se mogu dogoditi upotrebom neodgovarajuceg goriva. Blokiranjem EGR ventila upaliti ce se kontrolna lampica motora a tada ECU racunalo može raditi u rezervnom programu ( safe mode ) a tada motor radi sa smanjenom snagom . Isto se može dogoditi i ako demontirate katalizator.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,4 HDI - KOJE GORIVO ZA HDI

Datum objave: 13.03.2010 18:16:00
Slika
PITANJE: Peugeot 206 1.4 HDI - obican dizel
Poštovani, prije par dana kupio sam navedeni auto i od onda procitao sto foruma, nazvao 10 mehanicara itd. Vecina mi kaže isto „ ne preporucuje se obican dizel u hdi motor. Opet neki kažu da se godinama voze cak i na plavi dizel i da nema problema. Zanima me konkretno koje su mjere predostrožnosti za zaštitu takvih motora i sustava za dovod goriva od kvarova u slucaju kad se sipa obican dizel. Spominju se aditivi za cišcenje, da li valjaju i koji ? Spominje se cak i uklanjanje katalizatora i blokiranje nekog ERG ventila, jel to OK ? Zatim cešca izmjena ulja i filtera, ukljucujuci i filter goriva(na 10000), te da svaki 4-5 rezervoar bude eurodizel na tifonu. Da li bi to sve bilo dovoljno ?Stvarno mislim voziti na obican dizel ako postoji ikakva šansa za to.
ODGOVOR:Ako je motor HDI kao što ste naveli onda to nije obican dizel nego Common Rail s turbinom. Za vaše vozilo možete po vašoj volji koristiti gorivo koje želite jer cete sve popravke financirati sami. Navedeni motor , regulacija motora, sustav ispuha, menadment motora, sve to je napravljeno i predvideno da se koristi najcistije dizel gorivo ( eurodizel niskosumporni ). Na taj nacin ce motor i sve elektronske komponente ispravno raditi i dugo trajati. Ako koristite neodgovarajuce gorivo troškovi mogu biti izuzetno visoki . Ako se iz nekog razloga oštete dize (višeslojno elektronsko ubrizgavanje ) cijena samo jedne dize je oko 2600,- kn x4 . Sve što ste naveli može se eventualno odnositi na stare dizel motore s mehanickim dizama i mehanickom visokotlacnom pumpom.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323-F - NE MOŽE UPALITI

Datum objave: 13.03.2010 10:23:00
Slika
PITANJE: Postovani „doktore“ Meic,
Unaprijed zahvalan za vas trud i savjete prema svima.
Vozim Mazdu 323f 1991. Sto se tice Mazde, vozim je 3 godine i nisam nikad imao ni najmanji problem. Plin sam ugradio cim sam je kupio i prezadovoljan sam. Medjutim, prije par dana auto se ugasilo, i nece da upali ni na plin ni na benzin. To mi se nikad nije prije dogodilo. Kako su mi rekli iz auto moto kluba, problem je sa strujom, auto vergla, ali nece da upali. Pitao sam par autoelektricara, ali nece ni da pogledaju, jer je to Mazda, i kao ne znaju raditi struju na Mazdi. Ne znam sta da radim, i sta bih ja mogao da pregledam na autu, ovako samo gubim zivce... Molim ako imate neki savjet?
PEUGEOT 307 - FAP FILTER
8.6.2009. 17:38
PITANJE:
Poštovani,Pisem vam u nadi da cu od vas dobiti neki"dobar savjet"
Vlasnik sam peugeota 307 2.0 HDI 2002 god sa 107 KS.
Prije nekih mjesec dana pocela mi se paliti lampica Diesel additive mimimum level.Naravno otisao sam u peugeot ovlasteni servis u Sarajevu i rekli su mi da je u pitanju FAP filter.Njegoav promjena kod nas kosta 3900 KM(2000 eura) sa svim sto ide uz to.Pozlilo mi je.Nadjem rezervnu varijantu u dubrovniku i kosta oko 3600 Kuna sa svim.Medjutim niko ne moze da mi kaze, a ovi u sarajevu vjerovatno zbog ljubomore sto sam nasao jeftiniju varijantu nece da kazu o kakvom se radi.Ja sam ga slikao pa vam saljem slike u attachmentu i molim da mi vi kazete o kojem se tacno radi da li jednodijelnom ili dvodijelnom kako bih isti mogao eventualno poruciti.Umedjuvremenu se desava jos par stvari,slucajno dolazim u kontakt s nekim covjekom koji je radio u ovlastenom servisu kod nas,a sada radi za drugu firmu i kaze dovezi auto pa cemo oprati filter za 150 KM(75 eura).Dijagnostika 15 eura.Napominjem presao sam 1000 km od kad se pocela paliti lampica a auto jos uvijek ide savrseno,bez problema na 4000,5000 obrtaja.ali trosi gradske voznje oko 8.5-10.0 litara.da li je to normalno???i da nastavim nakon 2,3 sata covjek me zove i kaze da dodjem po auto.Kaze nisam ni prao filter jer je sa filterom sve ok.Navodno je utvrdio ne znam na koji nacin da je 24% filtera zaprljano.Da li je to moguce utvrditi nekom vrstom dijagnostike????I kaze on meni,99% sam siguran da je kod tebe problem plovka u posudi sa aditivom,on je nasuo aditiv,ali se i dalje pojavljuje isto "diesel additive minimum level".Sta da radim???Da li je on u pravu???Imate li informaciju koliko kosta promjen ovoga plovka,da li se mjenja samo on ili cijela ta boca???Lijep pozdrav i puno srece u daljnjem radu....
ODGOVOR:Filter krutih cestica FAP se obicno mijenja na 100.000 km a toliko traje i tekucina u posebnom rezervoaru za FAP filter. Novi FAP filter je stvarno skup medutim postoji tvornicki obnovljeni filter koji je isti kao i novi a njegova cijena je oko 350 eura. Takav filter se može isto kupiti u svakom boljem PEUGEOT servisu jer je to originalni dio. Prilikom zamjene FAP filtera napuni se i rezervoar s tekucinom za FAP. Nakon toga postupak nije gotov jer je potrebno ponovo programirati interval i sve resetirati za slijedecih 100.000 km. Ako se ne obavi programiranje sustav nije u funkciji bez obzira na cinjenicu što je FAP promjenjen a tekucina napunjena. Cišcenjem FAP filtera ne dobiva se ništa znacajno.
Na slikama koje ste poslali FAP filter je zadnji u nizu i najduži. Prednji dio je katalizator i njega ne treba mijenjati.
Za vas je najbolje rješenje da ugradite tvornicki obnovljeni FAP filter , stavite novu tekucinu i obavite potrebno reprogramiranje sustava. Kada to obavite možete voziti slijedecih 100.000 km.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - RAZVODNI MEHANIZAM

Datum objave: 11.03.2010 21:12:00
Slika
PITANJE: Pozdrav za gospodina Meic.Radi se o VW golf 4 TDI 66 kw 2002 g.Molio bih za par savjeta.
Da li je rizicno mijenjanje zupcastog remena, bez zamjene vodene pumpe,spanera i ostalog sto ide u setu i da li kvar na tim ne zamijenitim dijelovima moze dovesti do pucanja remena.
I jos jedno, da li kolicina natalozenog ulja (oko 2 do 3 litre) u interkuleru pokazuje da nesto nije u redu sa turbinom ili necim drugim ili je to u redu.
ODGOVOR:. Razvodni mehanizam ( zupcasti remen, natezac, klizac prednji, klizac zadnji klizac gornji, pumpa za vodu ) je jedna cjelina i otkazivanjem bilo kojega od dijelova sustava dolazi do sudara ventila i klipova. Nije u vašem interesu da štedite na navedenim dijelovima ali ako želite možete zamijeniti samo ono što vi želite. Prisutnost ulja u intercooleru ukazuje na istrošenost turbine ili na povecanu kolicinu uljnih para na odušku ulja iz motora. Navedena kolicina je prevelika, ispitajte mehanicko stanje motora i stanje turbine.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 11.03.2010 21:02:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih vas za pomoc oko mog problema sa autom,
dakle radi se o sljedecem,opel corsa c 1.8 16v gsi,2002god.Auto ima tomaseto plinsku instalaciju,u nazad 2 mj auto se sam od sebe ugasi u voznji,upali se zuta lampica(po sredini lampice munja),i auto stane.To se desi i na plin i na benzin,nema pravila,nekad se vozim 10 dana da se nista ne desi,a nekada se gasi svaki drugi dan.Kada se auto ugasi,ako ta ista lampica treperi auto se ne moze upaliti,cim se ona smiri auto upali najnormalnije,ali i dalje lampica svijetli.Bio sa na dijagnostici u opelu,i izbacilo mi je 4 greske, P0606, P1600,P0403, P0170, ne znam sta da radim,posto bi trebao auto prodati,a posto se ovo desava u ovakvom ga stanju ne mogu prodati,i naravno ne bi htio da odem u opel i da platim ko zna koju cifru,pa ako mozda znate nesto o tome bio bih Vam jako zahvalan.
ODGOVOR:Šifre grešaka koje ste naveli ukazuju na dosta mogucih grešaka i to : fuel trim, propuštanje usisnog kolektora, tlak goriva,, injektori, EVAP carnister ventil, lambda sonda, EGR ventil, ECU program centrala, ECU greška u funkciji. Sve nabrojeno ne mora znaciti ništa jer navedena kompjutorska dijagnostika nije pouzdana metoda kojom se sa sigurnošcu mogu otkriti pojedini kvarovi. U ovom slucaju potrebno je napraviti pojedinacno ispitivanje sustava ubrizgavnja i sustava paljenja . nakon toga bih mogao reci što je neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

LAND ROVER - ULJE NA CIJEVIMA INTERCOOLERA

Datum objave: 11.03.2010 20:53:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu,imam jedno pitanje vezano za svoj automobil,naime rijec je o land rover freelander 2.0Td4 iz 2005.godine. na cijevima od intercoolera mi se pojavljuje ulje,neznam dali je to normalno ili bi trebalo nesto poduzeti,molio bi Vas da mi date neki savjet,
ODGOVOR:Ako je kolicina ulja mala tada nema razloga za zabrinutost a ako ulja ima dosta tada treba obaviti pregled motora . Na tom pregledu treba utvrditi da li ulje dolazi iz oduška motora ili kroz turbinu. Ako ulje dolazi iz oduška motora potrebno je izmjeriti kompresiju i utvrditi stanje klipnih prstenova. Ako ulje dolazi iz turbine tada treba utvrditi da li je potrebna reparatura turbine ili se to može odgoditi za buduce vrijeme. Dakle nakon navedenog pregleda moguce je tocno saznati stanje motora i turbine.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - SENZOR RADILICE ( SENZOR RPM )

Datum objave: 24.03.2011 20:54:20
Slika
PITANJE: Poštovani molim Vas da mi pojasnite i ako je moguce pošaljete shemu i kako radi Magnetno otporni senzor na radilici (nešto slicno induktivnom davacu radilice)
ODGOVOR:Ugraden je u blizini pogonske remenice radilice, a sastoji se od jedne magnetske jezgre oko koje je omotan bakreni svitak i od nosaca koji nosi jezgru i svitak. Prilikom okretanja , kada referentni zubac remenice prode nasuprot feromagneticne jezgre nastaje promjena magnetskog toka, a ta promjena inducira elektricni naponski signal na krajevima svitka. Oblik vala signala odgovara mehanickom položaju pogonske remenice. Od cetiri signala koji se generiraju kod svakog okreta remenice, ona dva pod 180° služe za izracunavanje gornjih mrtvih tocaka ( GMT ), dok sva cetiri služe za izracunavanje broja okretaja motora ( RPM ). Otpor elektromagnetskog svitka pri temperaturi od 25°C iznosi 680 Ohm-a.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - ZRAK U SUSTAVU GORIVA

Datum objave: 11.03.2010 18:03:00
Slika
PITANJE: poštovanje,1) imam problem s citroenom saxo 1,5 d 2001.godina 42 kw, naime u sistemu goriva odmah iza filtera goriva prema bosch pumpi pojavljuju se mjehurici zraka,nakon što auto bude ugašen više od pola sata teže ga je upaliti (zamjenjen je filter goriva, ocišcen plovak u rezervoaru), ove zime došlo je do smrzavanja goriva, te je nakon grijanja dovoda i propirivanja zrakom sve bilo ok. . 2 ) tijekom vožnje zasmrdila je plastika te sam uocio da je remenica mikroremena (velika najvjerojatnije radilice klimava), kod zamjene mi nude polovnu, molim savjet.
ODGOVOR:Zrak u sustavu goriva uvijek stvara probleme te se time treba pozabaviti. Zrak u sustav može uci na raznim mjestima i to: na pojedinim prikljuccima za gorivo, na cijevima za gorivo, na filter goriva, na usisnoj strani sklopa plovka u rezervoarau, na visokotlacnoj pumpi. Remenica mikroremena je napravljena iz dva dijela i moguce je da je ista neispravna. Ako je remenica neispravna može se ugraditi nova. Ugradnju rabljene remenice ne mogu komentirati.
na vrh Povratak na vrh