Danas je: 02.08.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - KOCNI SUSTAV

Datum objave: 11.02.2010 11:17:00
Slika
PITANJE: imam još jedno pitanje u vezi kocnica što mi nitko nemože odgovoriti,
opel astra g 1.7td karavan 99g,
kupio sam ju novu i sada ima 220 000km i do sada sam mjenjao zadnje plocice pet ili šest puta a prednje još nikad nisam jer su uvjek kao nove,nakon toliko km nisu potrošene ni dvadeset posto,
auto po suhom koci dobro ali po kiši i snjegu cim malo stisnem kocnicu aktivira se abs,na tehnickom pregledu uvjek valjaju kocnice i prednje i zadnje,u servisu kada su prvi put otišle zadnje plocice na 30 000km rekli su da je to nemoguce i da sam vozio pod rucnom a kasnije nisu mogli vjerovati ali neznaju šta je problem,onda sam odustao i mijenjo redovito zadnje plocice,navikao sam se na to,jedini problem je po snjegu jer je jako teško stati,pa me zanima vaše mišljenje o tome šta bi tu bio problem
ODGOVOR:Ispravan rad ABS sustava povezan je s ispravnošcu kocnog sustav na vašem vozilu. Kocni sustav se treba permanentno održavati i to svi dijelovi sustava. Disk plocice se troše na dva nacina i to tako da iste postaju tanje i drugo trošenje je termicko. Disk plocice mogu biti po debljin jako dobre a termicki jako loše. Termicko istrošenje je uzrok strukturne promjene frikcionog materijala a rezultat toga je jako mali koeficjent trenja disk plocice. Takvo vozilo ima tvrdu pedalu kocnice , efekt kocenja je slabiji a zaustavni put vozila je duži. Kocni sustav se ne promatra odvojeno ( diskovi , disk plocice ) nego su svi dijelovi sustava jedna cjelina koja funkcionira kao jedan tim. U ovom slucaju vi najbolje znate što ste zadnjih godina radili na kocnom sustavu osim što ste samo mijenjali zadnje disk plocice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - NESTAJANJE RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 10.02.2010 16:22:00
Slika
PITANJE: Pozdrav,,,imam problem gubljenja vode u motoru radi se o puntu gt,,znaci nekih cca 3-4 deca vode je nestalo a nigdje se ne vidi da curi niti da slini ni u kabini mali killer ne pusta sve je suho,,boja ulja je normalna nema nikakvih bijelih mrlja,,,vode je bilo preko maksimuma i sad je vise nema toliko kada je auto hladan voda je na min a kada radi na maksimumu...
ODGOVOR:Nivo rashladne tekucine može oscilirati jer je rashladni sustav pod tlakom. Ako nivo rashladne tekucine nije ispod minimuma kada je hladan motor i ako se taj nivo ne mijenja na niža to je znak da sustav ne propušta i da se rashladna tekucina ne gubi. U tom slucaju ne treba dopunjavati rashladnu tekucinu. Ako se nivo tekucine spušta ispod minimuma i niže to je znak da se rashladna tekucina gubi. To se može dogadati na nekoliko nacina i to : vidljivim curenjem na motoru ili oko motora, nevidljivim curenjem ( mjesto curenja je na nekom vrucem dijelu motora i rashladna tekucina odmah isparava ), potrošnja rashladne tekucine kroz motor ( tekucina može ulaziti u cilindar, isparavati , u vidu pare izlaziti s ispušnim plinovima ). Pažljivim pregledom motora na servisnoj dizalici može se otkriti mjesto propuštanja ili nestajanja rashladne tekucine.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - PUMPA ZA GORIVO, REZERVOAR

Datum objave: 10.02.2010 16:11:00
Slika
PITANJE: Radi se o opel asconi 87god. 1.6i. automatik za americko tržište
Ocuvana i održavana ...uvod je da sam prije mjesec dana ocistio rezvoar goriva, cijevi i postavio novi filter goriva...jer se sve zastopalo od ovog našeg goriva mulja pijeska vode i sl...Sada sam tocio na novoj pumpi da bi mi auto opet stao i kad sam zavirio u rezervoar opet mulj – blato, 3 litre vode...skinuo sam pumpu...ocistio joj filter, naslage kamenca na nosacu i sada kad sam to sve montiro...pumpa za gorivo neradi – nemogu upalit auto...mjerio sam voltažu na pumpi je 10V dok je akumulator 12V...kad sam prespojio direktno sa akumulatora pumpa je radila...Moje pitanje je dali je pumpa prošla – jer neznam koji je minimum voltaže da ona napumpa gorivo prilikom paljenja ili je pumpa polu crkla pa joj treba 12 i više volti da se pokrene – cuo sam da su ove nove imaju plasticni propeler i da svaku godinu se mora mijenjat pumpa ??? jer se plasticni propeler raspadne – dok su ove stare sa metalnim propelerom...i dali je normalno da mi akumulator ima 12V, a dolazna struja na pumpu je 10V (tj 2 volta manje)...relej radi normalno klik-klik...nemojte me uzet za rijec, ali sjecam se da sam prije bio upalio taj opel i sa 9 volti sa starim akumulatorom, a sad imam novi...
Sada i ako popravim taj auto ja više neznam na šta cu ga tocit – na zrak...
ODGOVOR:Pumpa za gorivo može raditi i na 9 V a problem treba tražiti u necistocama koje su ušle u pumpu za gorivo. Kod starijih vozila koji imaju metalni rezervoar za gorivo dogada se da rezervoar oksidira iznutra . Bez obzira na detaljno cišcenje rezervoara cestice hrde se stalno odvajaju od oštecene ( nagrižene ) površine rezervoara , ulaze u pumpu za gorivo i tako istu oštecuju i blokiraju. Detaljno cišcenje rezervoara nije moguce . Najbolje bi bilo da se zamijeni rezervoar ( novi ili rabljeni ) ukoliko je postojeci jako oksidirao iznutra. Navesti cu uvjete koji su potrebni da dobava goriva bude ispravna. Rezervoar za gorivo mora biti cist, gorivo cisto, pumpa za gorivo ispravna , filter goriva cist, injektori ispravni ( cisti ), regulator tlaka goriva ispravan. Tlak goriva kojega stvara pumpa za gorivo na kolektoru injektora treba biti 3,0 bara.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - TUCKANJE I PRELIJEVANJE

Datum objave: 09.02.2010 11:02:00
Slika
PITANJE: Renault clio 1.5 dci 2004. 114.000 km, servisiran do 60.000 u ovlaštenom servisu, do sada promijenjen EGR ventil, vožen 80 % na auto cesti ( uglavnom 120-140 km/h)
Nakon kvara auta (ugasio se uvožnji) zamijenjen mi je relej napajanja goriva (mislim da se tako zove). Sada kad je hladan motor cuje se ponekad "tuckanje" motora, a okretaji znaju malo varirati (800-900) nekoliko sekundi, te zna biti više vibracija, posebno trese rucica mjenjaca.Kad se motor ugrije tuckanja nema. Isto tako, pri 130 km/h jednom kao da se pojavila «rupa» pri ubrzavanju u trajanju par sekundi , nakon cega je opet vozio OK. Majstor mi je dao aditiv za procišcavanje dizni (Valvoline), nakon cega se motor ponaša malo stabilnije dok je hladan.
Pri kretanju kad je kuplung u visokom položaju, kao da nešto preskace, a osjeti se na pedali.
Isto tako, pri 130 km/h jednom kao da se pojavila «rupa» pri ubrzavanju u trajanju par sekundi , nakon cega je opet vozio OK.
Temperatura motora na pokazivacu na instrument-ploci se podigne tek nakon 4-5 km vožnje ( 2 crtice na digitalnom pokazivacu). Inace je te 2 crtice ukljucivao odmah. Isto tako cuje se prelijevanje tekucine negdje oko motora, vjerovatno antifriz. Napominjem da je nivo tekucina OK i da nigdje ništa ne curi i da je sustav hladenja ozracen( nedavno mijenjan remen i vodna pumpa)
Zanima me vaše mišljenje za slijedece:
- tuckanje motora dok je hladan- da li se radi o diznama, PVT, stop prekidac, neki senzori (kazu na radilici) ili što drugo ???????
- vibracije koje se osjete na kuplungu - da li ukazuju na problem u setu kuplunga (korpa ili sl.)
- prelijevanje tekucine - da li je nešto krivo zamijenjeno.
ODGOVOR:Lupanje ( tuckanje ) koje cujete dok je motor hladan može se pojaviti radi hidropodizaca koji u tom momentu može stvarati takav zvuk.Slican zvuk može stvarati bregasta osovina a moguci uzrok je aksijalna zracnost. Isto tako lupanje se može pojaviti i radi pojedinih agregata i njihovih nosaca koji su direktno fiksirani na motor. U slucaju kada blokira diza dolazi do prekomjernog hidraulicnog tlaka koji proizvodi izuzetno jako lupanje što u ovom slucaju ne bi bilo. Vibracije na kuplungu mogu ukazivati na dotrajalost ili nepravilnost na nekim dijelovima spojke ( kuplung ) i to na potisnom ležaju, vilici ležaja, potisnoj ploci, lameli. Prelijevanje tekucin ako je cujete je zrak u radijatoru grijaca. Rashladna tekucina cirkulira kroz radijator grijaca i kada na tome mjestu ima zraka to se cuje na nacin na koji ste i vi opisali.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 1,9 TDI - PROBLEM SA TURBINOM

Datum objave: 09.02.2010 09:57:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa turbinom koja se iskljuci kada tlak u usisnoj grani dode do 2.5bar. Ocistili smo krilca na turbini i stavljen je novi ventil vakuma turbine. Inace sve radi odlicno do nekih 3500 okretaja a onda se iskljuci turbina. Auto se ugasi i ponovno upali i sve radi normalno. VAG COM javlja grešku 00519 - Tlak u usisnoj grani - kontrolna razlika. Zbog cega bi još mogao tlak rasti do 2.5bar?I koliko bi trebao biti normalni tlak pri radu tj. koju vrijednost nebi smio prelaziti?
ODGOVOR:Tlak turbine ne smije prelaziti 1,9 bar. Kada je tlak turbine previsok ECU centrala reducira snagu motora ( safe mode ) kako ne bi došlo do oštecenja motora. Uzrok prevelikog tlaka turbine mogu biti : elektricnopneumatski ventili za regulaciju turbine, ventil za rasterecenje turbine ( Wastwgate ) statorske lopatice turbine, upravljacka centrala.
Greška koju ste naveli govori samo o prevelikom tlaku a to znate. Pojedinacnim ispitivanjem komponenata može se otkriti uzrok i otkloniti kvar.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - LOŠE OBAVLJENA GENERALKA

Datum objave: 09.02.2010 09:49:00
Slika
PITANJE: golf II dizel 88 god
Posle odradjene generalke motora, javlja se pritisak u sistemu za hladjenje, od pritiska mi je probio hladnjak i kantica za dolivanje vode. Primetio sam da mi je uvek crevo na hladnjaku previse naduvemo, posle zamene hladnjaka i kantice izbacuje vodu na cepu kantice? da li motor pre odradjene generalne koji je palio na hladnom extra, a na kad motor dobije temperaturu on jedva palio, da li je bila potrebna generalka motora?
ODGOVOR:Generalka motora se ne radi na pamet . Prije toga se obavi test motora koji pokazuje stanje kompresije, stanje propuštanja cilindara, stanje kolika je potrošnja ulja. Nakon toga se radi ili ne radi generalni popravak. Kada se generalni popravak napravi, motor mora lagano paliti i kada je hladan i kada je topli . Opis stanja i dogadanja oko motora ukazuje na probijanje kompresije u rashladni sustav. Radi toga motor izbacuje vodu , gumene cijevi su tvrde, motor se grije. Uzrok je loše obavljena generalka . Moguci uzroci su : brtva glave, glava motora, blok motora.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSATT 1,9 - PROPADA PEDALA KOCNICE

Datum objave: 09.02.2010 09:44:00
Slika
PITANJE: Od 2005.godine posjedujem Passata 1.9TDI 75kKW i unazad mjesec dana sam primjetio da prilikom upaljenog motora papucica od kocnice propada kada je jako stisnem. Danas mi je lokalni majstor misleci da je to razlog promjenio prednje diskove i plocice, te poravnao zadnje diskove koji se nisu potpuno ravnomjerno trošili,ne mijenjajuci plocice jer su još dobre. Prilikom probe ja sam ponovo primjetio da kocnica isto propada, na što mi je on rekao da terba vremena da plocice sjednu i da on nezna šta bi drugo moglo biti.
ODGOVOR:Pedala kocnice može propadati radi slijedecih razloga : propuštanje na hidraulicnom sustavu kocnice, zrak u hidraulici kocnice, neispravan glavni kocni cilindar, mala površina nalijeganja izmedu kocnih obloga i diskova, dotrajale fleksibilne cijevi ( gumene ) kocnog sustava, neispravan regulator tlaka kocenja, neispravan neki od radnih cilindra kocnice.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PREKIDAC ZA SVJETLO

Datum objave: 09.02.2010 09:40:00
Slika
PITANJE: Problem na mojoj astri g 2003. je da mi prekidac za svijetlo ne radi kako treba. Odnosno kad upalim u položaj za poziciju sve je u redu, kao upalim za kratko svijelo onda ga moram micati lijevo, desno dok ne proradi kratko svijelo. Može li se to kako popraviti? Ako ne može, molim vas da li znate kako se vadi prekidac da ga pokušam sam zamijeniti, a da nešto ne slomim.
ODGOVOR:Prekidac za svjetla se rijetko kada može popraviti jer se oštete mikrokontakti u prekidacu. Za demontažu prekidaca traba demontirati zaštitnu oblogu oko volana i nakon toga se vide detalji kako se demontira prekidac. Postoje vijci za fiksiranje i konektor prekidaca koje treba odspojiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT C 1976 - RESTAURACIJA OLDTIMERA

Datum objave: 09.02.2010 09:30:00
Slika
PITANJE: Postovani g. Meic,
za pocetak sve pohvale na Vasem trudu i angazmanu na internet "radioni" i strucnom pristupu u svom poslu (u Vasem stvarnom auto servisu). Premda zivim na relativno velikoj udaljenosti od Vas (Split), motivirali ste me da prvom prilikom dodjem u Vas servis makar na upoznavanje i kontrolu vozila, a po potrebi i na vece radove.
Vidim da svakodnevno dobivate veliki broj upita, pa cu ja biti vrlo kratak.
Pitanje: bavite li se restauracijom oldtimer vozila? Konkretno, imam u voznom parku Opel Kadett C iz 1976. godine, relativno dobro ocuvan i s malom kilometrazom (garaziran pola zivotnog vijeka i sa stvarnih 66.000 km), medjutim godine cine svoje, karoseriju bi trebalo konzervirati i prelakirati, a motor prekontrolirati i obnoviti potrosne dijelove. Mozda u Samoboru imate neku partnersku autolimarsku radionu, ukoliko se bavite samo mehanikom?
Savjet: servisirate li Smart vozila? Ako da, koju bi verziju motora, po Vasem iskustvu, preporucili s obzirom na pouzdanost, troskove odrzavanja, kvalitetu izvedbe?
ODGOVOR:Sve potrebne automehanicarske i autoelektricarske možemo napraviti. Za karoserijske radove imam kolege koji imaju svoje servise za limarske i lakirerske radove tako da se i to može kvalitetno obaviti. Smart vozila servisiramo. Ovo vozilo je po svemu specificno, jako sofisticirano, komplicirano, zahtjevno za održavanje. Ima puno problema s elektronikom. Za svaku sitnicu se treba demontirati motor. Možda ce vozilo koje Vi izaberete biti besprijekorno i nece biti nikakvih problema. Ako niste vozili do sada SMART vozilo je jeko neudobno. Ukoliko Vam se navedeno vozilo svida , zanemarite moje subjektiovne opservacije.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT C 1976 - RESTAURACIJA OLDTIMERA

Datum objave: 09.02.2010 09:30:00
Slika
PITANJE: Postovani g. Meic, za pocetak sve pohvale na Vasem trudu i angazmanu na internet "radioni" i strucnom pristupu u svom poslu (u Vasem stvarnom auto servisu). Premda zivim na relativno velikoj udaljenosti od Vas (Split), motivirali ste me da prvom prilikom dodjem u Vas servis makar na upoznavanje i kontrolu vozila, a po potrebi i na vece radove. Vidim da svakodnevno dobivate veliki broj upita, pa cu ja biti vrlo kratak. Pitanje: bavite li se restauracijom oldtimer vozila? Konkretno, imam u voznom parku Opel Kadett C iz 1976. godine, relativno dobro ocuvan i s malom kilometrazom (garaziran pola zivotnog vijeka i sa stvarnih 66.000 km), medjutim godine cine svoje, karoseriju bi trebalo konzervirati i prelakirati, a motor prekontrolirati i obnoviti potrosne dijelove. Mozda u Samoboru imate neku partnersku autolimarsku radionu, ukoliko se bavite samo mehanikom? Savjet: servisirate li Smart vozila? Ako da, koju bi verziju motora, po Vasem iskustvu, preporucili s obzirom na pouzdanost, troskove odrzavanja, kvalitetu izvedbe?
ODGOVOR:Sve potrebne automehani?arske i autoelektri?arske možemo napraviti. Za karoserijske radove imam kolege koji imaju svoje servise za limarske i lakirerske radove tako da se i to može kvalitetno obaviti. Smart vozila servisiramo. Ovo vozilo je po svemu specifi?no, jako sofisticirano, komplicirano, zahtjevno za održavanje. Ima puno problema s elektronikom. Za svaku sitnicu se treba demontirati motor. Možda ?e vozilo koje Vi izaberete biti besprijekorno i ne?e biti nikakvih problema. Ako niste vozili do sada SMART vozilo je jeko neudobno. Ukoliko Vam se navedeno vozilo svi?a , zanemarite moje subjektiovne opservacije.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - PROBLEMI SA PLINOM

Datum objave: 06.02.2010 17:27:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 307 1.6 sa ugradenom plinskom instalacijom vec 4 godine, do sada je sve radilo bezprijekorno.
Unazad mjesec dana se više ne mogu voziti na plin jer kada se prebaci na plin auto kao da radi na tri cilindra I zatim se upali lampica Antipolution, to se se dogada kada je auto u leru. Dva puta sam bio kod servisera za plin I na kompjuteru sve izgleda normalno, svki put je ponovno poštelan ali I dalje se javljaju problemi kada je auto u leru.
Kada se vozi na benzin auto radi mirno I cini se da je sve ok, medutim kod naglih usporavanja I zautavljanja motor se dva puta zaleti do 1200 okretaja iako je u leru.Pitanje je postoji li nekakv relej ili ventil koji regulira ler gas ili smjesu goriva, pa da probam riješavati problem sa te strane.
ODGOVOR:Neznam koji plinski sustav imate u vozilu. Redovni servisi se rade svakih 10.000 do 15.000 km. Na velikom servisu se otvara isparivac, mjenjaju membrane, cisti kucište od nakupljenih necistoca, mijenjaju pojedini filteri. Uz to se po potrebi ciste plinski injektori. Nakon obavljenih radova provjerava se rad elektricnih i elektronskih komponenata, na kraju se kompjutorski podešava plinski sustav. Necistoce i dotrajalost membrana isparivaca su najcešci uzrok lošeg rada plinskog sustava. Spomenuli ste još da motor mijenja broj okretaja kada radi na benzin. Radi toga bih predložio da najprije ispitate sustav paljenja ( svejcice, kablove, bobinu ) i sustav benzinskog ubrizgavanja ( sve komponente sustava ). Kada se otklone eventualne greške na benzinskom sustavu, može se raditi na plinskom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO -KILOMETAR SAT

Datum objave: 04.02.2010 18:15:00
Slika
PITANJE: Na Twingu 2001 godište radi/neradi kilometar sat te me zanima kako sam da riješim taj problem.
Puno pozdrava i puno zdravlja vam želim.
ODGOVOR:Kilometar sat može biti izvan funkcije radi davaca impulsa na mjenjacu, radi nazubljenog vjenca u mjenjacu, radi elektricne instalacije od davaca impulsa do brzinomjera, radi prekida elektricnog napajanja samog brzinomjera. Ispitajte ima li struje na brzinomjeru i da li davac impulsa ima ulazni napon. Ako je to ispravno ispitajte i davac impulsa na mjenjacu. Najlakši nacin da provjerite ispravnost davaca impulsa je osciloskop na kojemu se odmah vidi ispravnost ovoga elektronskog dijela. Drugi jednostavniji nacin ispitivanja je da ugradite rezervni davac impulsa kojega trebate od nekoga posuditi ili kupiti.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - OSJETLJIVA BRTVA GLAVE

Datum objave: 04.02.2010 18:08:00
Slika
PITANJE: Poštovani!Kako sam bio i više nego zadovoljan vašim odgovorom vezanim uz moj automobil odlucio sam se ponovo potražiti Vaš savjet.
Razmišljam o kupnji automobila Škoda Felicia 1,3 glx 50kw 1999g.
zanima me dali ovaj motor ima istih problema vezano uz izgaranje brtve glave motora,jer sam prije vozio škodu favorit na kojoj sam morao svake 2 godine mjenjati brtvu glave sve dok mi nije puknuo vijak glave i ostao u bloku motora tako da sam morao potražiti drugi motor jer nisam mogao izvaditi vijak iz bloka motora.Da ne bih imao istih problema ako se odlucim na kupnju Felicije molim Vas za vaše mišljenje savjet i iskustvo vezano uz taj model automobila.
ODGOVOR:I ovaj motor ima osjetljivu brtvu glave motora. Razlog je aluminijski blok motora s pojedinacno ugradenim cilindrima i malom dosjednom površinom. Prilikom radova na glavi motora treba biti jako pažljiv, ugradivati najkvalitetnije materijale i paziti na navoj u bloku motora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZUJANJE REMENJA NAKON ZAMJENE

Datum objave: 25.03.2011 01:20:11
Slika
PITANJE: Mjenjao sam komplet remenja. Sad se tijekom rada motora cuje lagano zujanje, koje sigurno potjece iz podrucja remenja. Mehanicar koji ih je mijenjao mi je odmah nakon zamjene napomenuo da postoji taj zvuk, al da ne brinem jer je „umjereno stegnuto“ i da ce se s vremenom razraditi i da ce tad zvuk nestati. Molim Vas drugo mišljenje. Dali je to u redu, ili se ipak ne smije nakon zamjene to dogadati. Smije li se tako zatezati remenje i cekati da se „razradi“ ili treba malo popustiti?
ODGOVOR:Svaki remen , klinasti, kanalni, zupcasti , treba biti zategnut odgovarajucom silom. Ako je zategnut previše isti ce proizvoditi zvuk kao što ste i vi opisali . Uz navedeni zvuk prezategnuti remen opterecuje i ležajeve osovina koje pokrece. U ovom slucaju dobro bi bilo smanjiti napetost remena.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - NESTABILAN JE

Datum objave: 04.02.2010 09:56:00
Slika
PITANJE: Prvo da vas pohvalim sto pomazete ljudima sa svojim znanjem i iskustvima, stvarno ste najboli nisam jos nikada naisao na takvu strucnu pomoc na internetu, Nadam se da cete moci rijesiti moje probleme. Imam par pitanja za vas pa cemo krenuti.
Kupio sam auto prije tri tjedna, golf 3 TDI afn motor 97. godiste, auto je troja vrata,Zanima me sljedece ako mi molim vas ikako mozete pomoci:
1. Auto se nekada ponasa cudno kada dam naglo dam gas u bilo kojoj brzini povuce volan lijevo i i isto tako kada nago pustim gas. I kada se stalno ubrzava auto je jako nestabilan treba ga se "hvatati" na ravnome takoder i prvi vecim brzinama pri jedno 130 140Kph je jako nestabilan kao da svera a ja drzim volan ravno( volan nema lufta reagira na najmanji pokret). ja sam mislio da je mozda kinetcki ili homokineticki zglob jer se cuje u desnom tocku kada naidem na spj ceste i skrenem lijevo kao da nesto lupi u desnom tocku?
2. nestabilan je na spojevima ceste zadnji kraj se jako usplese se i odskace a inace u zavojim drzi dobro! Da napomenem auto je tvornicki spusten ako to ima kakvog utjecaja.imam i trojku sdi 93 god i ona uopce neodskace na tim rubovima ceste
3 Zadnji disk mi ima koroziju nekoci dobro, kada povucem rucnu taj zadnji desni tocak ne koci nego samo lijevi.
4. I zadnje pitanje bi billo vezano za ulje, koje ulje bi trebao koristiit sinteticko ili polusinteticko i koju vi marku preporucujete. Dali bi odgovaralo shell sinteticko 5w 40
Puno vam hvala, nadam se da cete mi moci odgovoriti na moja pitanja jer mi je jako vazno.
ODGOVOR:Na nestabilnost vozila i na otežano držanje pravca uvijek utjecu dijelovi ovjesa i geometrija ovjesa. U ovom slucaju to mogu biti amortizeri, opruge, kuglasti zglobovi, gumeni blokovi, hvatišta ovjesa, upravljacki mehanizam. Sve što sam nabroio treba ispitati . Nakon toga neispravne i dotrajale dijelove treba zamijeniti i obaviti opticko podešavanje geometrije ovjesa. Nakon pregleda vozila može se znati koji dijelovi su neispravni i kolika je cijena popravka. U ovakvom stanju vozilo nije ispravno i opasno je za vožnju.
Neispravna zadnja kocnica svakako se treba popraviti jer razlika u kocnoj sili na mokrom kolniku može izazvati okretanje vozila. Moguci uzroci su : komanda rucne kocnice, kocna kliješta, kocne obloge, disk, nosac kocnih kliješta. Motorno ulje koje ste naveli potpuno odgovara iako možete koristiti i polusinteticko od istog proizvodaca.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT - HIDROPODIZACI

Datum objave: 03.02.2010 15:23:00
Slika
PITANJE: Lijepo Vas molim da mi objasnite ako je moguce kako ispitati koji hidro podizac na suzuki swiftu 1,3 GTI-u 93g, nije ispravan tj lupa. Postoji li neki specificni dio ili radnja kako bi se otkrio koji je neispravan tj lupa.
ODGOVOR:Potrebno je demontirati poklopac ventila, staviti jedan po jedan ventil u zatvoreni položaj ( brijeg bregaste osovine je tada na suprotnoj strani od ventila i podizaca ). Kada je ventil u zatvorenom položaju pritiskom na hidropodizac ( rukom, silom od 3 do 5 kg ) isti ne smije ni malo propasti ( mora biti tvrd ). Ako neki od hidropodizaca propadnu isti su neispravni .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SUSTAV PROTIV PROKLIZAVANJA ASR

Datum objave: 03.02.2010 14:40:00
Slika
PITANJE: Poštovani, imam opel astru 2.0 dth 2002 godina,i upalila se kontrolna lampca asr-a. Zanima me moguci uzrok paljenja iste, i posljedice tih uzroka.
ODGOVOR:ASR ( Antriebsschlupf Regelung ) sustav protiv proklizavanja kotaca u momentu kada je izvan funkcije upali se kontrolna lampica . Moguce neispravnosti su senzori na kotacima, elektricna instalacija , konektori, upravljacko racunalo. Sustav ima mogucnost kompjutorske dijagnostike. Nema nikakvih posljedica , osim što je sustav izvan funkcije na klizavom kolniku.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES G 300D - TRESE U VOŽNJI

Datum objave: 01.02.2010 23:41:00
Slika
PITANJE: Vozim Mercedes G 300D iz 1986 godine i majstor mi je rekao da moram raditi krst kardana.... a radio sam ga prije 2 mjeseca jer vozilo mi je treslo u voznji sto veca brzina veca podrhtavanje, nakon tog popravka drhtanje je skoro nestalo,al se s vremenom opet vratilo. Mozete li mi reci sto jos treba raditi kad krst kardana ode, jer ja mislim da se to opet vratilo jer negdje jos ima lufta?
ODGOVOR:Na vašem vozilu postoje dva križa kardana , hardy zglob ( fleksibilma spojka ) i srednji ležaj kardanskih vratila. Uzrok vibracija može biti sve što sam spomenuo. Ispitajte najprije ispravnost križeva kardana , nakon toga ispitajte Hardy zglob koji spaja kardan s mjenjacem. Na kraju provjerite ispravnost srednjeg ležaja kardanskih vratila ( pentlager ). Ovaj ležaj se nelazi u gumenom kucištu a gumeno kucište može biti ošteceno ili dotrajalo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - PROBLEM SA SERVO URE?AJEM

Datum objave: 01.02.2010 23:38:00
Slika
PITANJE: posjedujem golf mk3 1.9d ecomatic iz 1994 godine i prestao mi je sa radom servo upravljac a isti posjeduje elektricni servo upravljac te me zanima kako otkloniti navedeni kvar jer obilaskom nekoliko elektricara i mehanicara osim njihovog iscudavanja i predlaganja ugradnje klasicnog servo upravljaca (sto iziskuje dosta novaca) nisam uspio rijesiti navedeni problem niti pronaci rabljeni elektricni sklop kako bi imao orijentalni uvid u visinu popravka. sobzirom da sam totalni laik i nepoznat mi je sistem rada servo upravljaca interesira me dali je navedeni problem moguce rijesiti povlacenjem stuje direktno na servo s tim da u kabini posjeduje prekidac kojim bi isti iskljucivao nakon gasenja vozila.
ODGOVOR:Na vozilu kao što je vaše uobicajeno je da servo volan ima hidraulicki sustav. U ovom slucaju kod elektricnog servo volana neispravni mogu biti senzori volana, elektromotor, upravljacka elektronika volana. Ako je problem u prekidu struje koja dolazi na servo volan nije teško otkriti mjesto prekida i po potrebi povuci nove elektricne vodove. U svakom slucaju najbitnije je da ustanovite koji je uzrok radi kojega ne radi elektricni servo volan.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-5 - FAP FILTER

Datum objave: 01.02.2010 23:25:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu imam problem sa citroenom C5. Paljenje je uredno,rad motora savršen,ali imam problem. Kada upalim auto na displeju mi se upali ESP i ANTIPOLUTION FAULT, tada slabo vuce. kada ugasim motor ne ugasi se odmah nego ostane da radi 3-4 sek. Kad ponovo upalim ako se ne upali ESP onda vuce kao kad je sve bilo u najboljem redu,ali ostane ona druga narandžasta lampica da radi. Spajan je na dijagnostiku.Greška se pokazala kao regulator tlaka goriva. Fap filter je skidan i ocišcen kao i sonde na katalizatoru,ali to nije dalo rezultate.Naši majstori koiko vidim nisu strucni da riješe ovaj problem jer se sve svodi na nagadanje. Rekli su mi da je u pitanju nekakav ventil na pumpi a opet drugi kaže da tu treba da se mijenja komplet pumpa, a treci da tu nedostaje nekakav aditiv za Fap filter. Ja sam citao vaše savjete i našao sam nešto o C5 kom,e nedostaje aditiv. Pošto ja nisam u stanju da dodem do vašeg servisa jer vozilo ne vozim molim vas za savjet i pomoc.Ako je u pitanju aditiv kao u prethodnom slucaju molim vas da mi kažete gdje se to može nabaviti i koliko košta
ODGOVOR:Vaše vozilo ima FAP filter koji služi za dodatno izgaranje neizgorenih krutih cestica cade koje su produkt svakog dizel motora. U sustavu s FAP filterom su još rezervoar s tekucinom za filter, senzor temperature FAP filtera , senzor tlaka u FAP filteru. Sa ovim sustavom upravlja kompjutor. Rezervoar s 5 litara tekucine nalazi se kog rezervoara za gorivo s donje strane vozila. Sustsv je programiran tako da tekucina traje 100.000 km . Kada tekucine nestane nije dovoljno samo napuniti novu tekucinu nego navedeni sustav treba opet programirati a to ne može bilo koji servis. Prilikom radova na sustavu FAP filtera cesto se utvrdi da FAP filter nije više za upotrebu. Tada se treba zamijeniti FAP filter, staviti nova tekucina i obaviti programiranje za sljedecih 100.000 km. Tekucinu i FAP filter možete nabaviti u svakom boljem servisu ili ovlaštenom servisu CITROEN. Cijena tekucine je oko 900,- kn a cijena FAP filtera je oko 3.800,- kn. Postoji još i tvornicki obnovljen FAP filter cija cijena je znatno manja.
na vrh Povratak na vrh