Danas je: 30.08.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

BMW 520 - MJERENJE BRZINE VOZILA

Datum objave: 15.02.2010 21:01:00
Slika
PITANJE: Imam problema s kilometar satom koji malo radi, malo ne radi dok kazaljka okretaja motora stalno radi. Dobio sam informaciju da se brzina mjeri preko senzora ABS-a medetim i bez zadnjeg desnog senzora kazaljka je znala proraditi. Prilikom dijagnostike utvrdena je greska senzora brzine medutim istog na diferencijalu nema. Moje je pitanje je dali se brzina uistinu mjeri preko senzora ABS-a i koji su moguci kvarovi.
ODGOVOR:Brzina vozila se ne mjeri preko senzora ABS-a nego preko davaca impulsa koji ocitava broj okretaja diferencijala. Taj davac impulsa se nalazi na kucištu diferencijala i radi u paru s nazubljenim vjencem (rotofonika ) . Moguci kvarovi su : davac impulsa, konektor, elektricna instalacija, brzinomjer.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM SA ANLASEROM

Datum objave: 14.02.2010 16:33:00
Slika
PITANJE: Poštovani,imam OpelAstru 1.7 Td 1997 god i imam problem sa alnaserom tj. paljenjem auta.Prilikom davanja kontakta alnaser izbacuje i ne pokrece motor vec zuji odnosno okrece alnaser. Promjenjene su pikse od bronce i plasticno kucište zubcanika u statoru rotora.Molila bih vas za pomoc savjetom kako da to otkolonim jer moj suprug govori da auti nisu za žene.
ODGOVOR:Prema vašem opisu za elektropokretac ( anlaser ) mogu reci da navedene radnje koje ste obavili nisu dovoljne za ispravan rad navedenog uredaja. Postoje još neki dijelovi koji se trebaju ispitati i po potrebi zamijeniti. Ovom cu navesti samo neke a to su : elektromagnetska sklopka ( automat ), pogonski zupcanik ( bendix ), kolektor, ostali dijelovi elektropokretaca. Nakon rastavljanja i ispitivanja svih dijelova može se tocno znati što treba zamijeniti i kolika je cijena popravka. Nakon kvalitetno obavljenog posla elektropokretac ce raditi kao novi dugo godina. Ako neznate kako kvalitetno riješiti opisani problem javite se.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - GENERALNA REPARATURA

Datum objave: 14.02.2010 16:27:00
Slika
PITANJE: Poštovani, vec par godina vozim Peugeot 406, 2.0 16V 97. godište, otkako sam ga kupio u mašini se culo škljocanje, malo su me nasamarili prodavaci s obzirom da se baš previše i ne razumijem u to, rekli su da to nije ništa strašno vec da se to mora samo nešto "kao" poštelati..., auto zvuci kao malo stariji dizelaš, no uglavnom, nakon posjeta nekolicini majstora koji su mi otprilike svi isto rekli dao sam promijenit hidraulicne podizace ventila, na njihov savjet, no nakon toga u mašini je i dalje škljocalo da bi na kraju zakljucak majstora koji mi je to mijenjao bio da se ne radi tu samo o podizacima vec da mi i klipovi imaju "lufta" te da jedino što mi preostaje jest generalka cijelog motora..., zaboravio sam napomenuti da mi troši i dosta ulja, cca nekih 3-4 litre na 5ooo kilometara.
E sad, pošto je auto star skoro pa 13 godina i drag mi je pa mi ne pada na pamet da ga prodam, mene zanima što se sve radi na motoru kod generalke, i ako imate savjet gdje bi bilo najpovoljnije kupit to što treba promijeniti?
ODGOVOR:Ako se odlucite za generalni popravak motora morate znati da je to skupi zahvat jer obuhvaca sve moguce radove u motoru i na motoru. Nakon strucnog i profesionalno obavljenog posla dobiva se garancija za obavljene radove i materijal koji je tom prilikom ugraden. Ovoga casa vam mogu nabrojiti dijelove i radove koji su uobicajeni . Dijelovi su : klipovi, ležajevi radilice glavni , ležajevi radilice leteci, aksijalni ležajevi radilice, ventili, vodilice ventila, ležajevi pomocnih osovina motora, brtvila motora, razvodni mehanizam, kanalni remeni, svjecice, filteri, sve tekucine, set kuplunga ( po potrebi ), sve ostalo što se tom prilikom utvrdi da traba zamijeniti . Strojna obrada obuhvaca : obrada cilindara, brušenej gornje površine bloka motora, obrada ležajeva osovinica klipa, brušenje radilice, brušenje glave motora, obrada siceva ventila, ispitivanje glave motora.
Dijelove za popravak motora ne nabavljate Vi nego servis jer servis daje garanciju na svoj rad i dijelove koje je ugradio. Savjetovao bih Vam da dobro razmislite o izboru servisa koji bi Vam to radio.Tocna cijena generalnog popravka se može znati nakon što se motor rastavi a približna cijena popravka se može znati nakon pregleda motora. Ako Vas zanima još nešto u vezi Vašeg vozila opet se javite jer mi cesto radimo takve generalke.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - BSI RACUNALO

Datum objave: 14.02.2010 11:03:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih Vas za pomoc i savjet glede kvara vjerovatno na elektro instalaciji na opel astri. Naime, iz cista mira, u toku noci na parkiralištu, pocela su paliti i gasiti štop svjetla, osvjetljenje registracije, prednja i zadnja pozicija, a takodjer i treperi osvjetljenje instrument table. Zakrenivši kljuc u kontakt bravi , nema ocekivane reakcije, nikakvog kontakta i sve je kao da je baterija prazna, nista ne svjetli a anomalija se gasi. Vrativsi kljuc u nulti polozaj , ponovo sve zmirka. Odspojih akumulator kako bi sprijecio eventualne daljnje posljedice. Molim Vas ovim putem za odgovor i savjet kako pokusati rjesiti problem.
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli i opisali uzrok je BSI racunalo. Preko njega ide kompletno napajanje za signalizaciju, osvjetljenje i ostale fumkcije u kabini.Ispitajte BSI racunalo.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-3 - U GARANTNOM ROKU

Datum objave: 14.02.2010 10:42:00
Slika
PITANJE: Prije 2,5 godine kupio sam novi Citroen C3 SX Pack 1,4i. Nakon samo godinu dana, pojavilo se 'škripanje' prilikom okretanja volana. Buduci je auto pod 3-godišnjom garancijom, u ovlaštenom servisu u Splitu su mi detektirali grešku na letvi volanu te istu promijenili. Nakon narednih
4-5 tisuca prijedenih km, ponovo se pojavio isti problem - cuje se zvuk tupog škripanja koji se vremenom pojacava i postaje sve iritantniji. U istom servisu ponovo mijenjaju letvu volana jer ne mogu ustanoviti nikakav drugi uzrok škripanja. Nakon zamjene sve bude u redu ali vec nakon iducih 4-5 tisuca km ponovo se cuje isto škripanje! U istom servisu najprije kontaktiraju generalnog servisera u Zagrebu pa konacno i proizvodaca u Francuskoj koji im daje odredene savjete (stezanje nekakvih prstenova, zamjena odredenih kablova i sl.) koji naravno nisu urodili plodom pa je servis 'bio prisiljen' i po treci put izvršiti zamjenu letve volana uz napomenu da to škripanje ne utjece na voznu sposobnost auta, odnosno da je problem samo u iritantnom zvuku!!!
Sve bi bilo u redu da se nakon 5 mjeseci (i prijedenih narednih 3 tisuce
km) ponovo nije zaculo isto škripanje. Kako mi garancija istjece za pola godine, uvjeren sam da ce servis ponovo izvršiti zamjenu letve volana jer do sada ni oni ni generalni serviser u Zagrebu a ni proizvodac u Francuskoj nisu znali odgovor na navedeni problem vec su ga otklanjali zamjenom spornog dijela (koji je po njima svaki put bio iz najnovije serije). Pitanje je što nakon toga jer svaki takav popravak iznosi oko 13-15.000 kn a ja ne mogu preuzeti rizik placanja tako skupog kvara svakih 4-5 mjeseci. Takoder ovakvo vozilo ne mogu nikome ni prodati.
Ocito je da vozilo ima neku grešku koju nitko ne može detektirati.
Možete li mi Vi pomoci? Znate li u cemu je problem? U servisu kažu da do sada nisu imali reklamacija sa letvom volana od drugih kupaca osim mene (iako ne znam je li to uopce tocno) a na moje pitanje je li uzrok možda u necem drugom što utjece na kvarenje letve, odgovorili su mi da je letva neovisni sklop kojeg se ne popravlja (vec kompletno zamijeni) i da na njen rad ne mogu utjecati druge stvari u vozilu!?
ODGOVOR:Vi ste vlasnik vozila i nakon isteka garancije morati cete se sami brinuti ( placati ) o servisiranju i popravcima vozila. To je u stvarnosti uvijek tako. Razumijem vaše poteškoce ali to se dogada . Ovlašteni servisi rade prema uputama proizvodaca vozila ali ne mora to uvijek biti sveto pismo. Iz svoje prakse imam zgodan primjer da je na jednom novom vozilu prilikom okretanja volana dolazilo do pojave udarca u samom volanu. Vlasnik vozila je takoder u garantnom roku mijenjao kompletan sklop volana ali se udarac nakon kratkog vremena opet javljao. U ovom slucaju tocno sam utvrdio uzrok i mjesto na kojemu nastaje navedeni udarac. Uzrok je bio plasticni klizac ( radijalni ležaj zubne letve ) . Navedeni dio sam zamijenio ugradivši umjesto toga metalni ležaj kojega sam izradio.
Nakon toga nikada više se taj problem nije pojavio.
U ovom slucaju bi takoder trebalo otkriti uzrok i mjesto škripanja i nakon toga obaviti potrebnu doradu kao dugorocno rješenje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - ISPRAZNI SE AKUMULATOR

Datum objave: 14.02.2010 10:36:00
Slika
PITANJE: Naime imam problem sa automobilom Opel Kadet, star je 20 godina, promenjeno 2 akomulatora novi pod garancijom.Ali ukoliko se auto ne pali bar 2 dana, akomulator se isprazni.Da li je u pitanju alternator ?
ODGOVOR:Mogu postojati dva uzroka radi kojih se isprazni akumulator. Prvi uzrok je da neki od potrošaca na vozilu dok je vozilo u stanju mirovanja vuce struju iz akumulatora i tako ga prazni. Drugi uzrok je punjenje akumulatora odnosno ispravnost alternatora. Provjerite u momentu kada motor radi koliki je napon na klemama akumulatora , treba biti 13,8 do 14,8 Volti. Nakon toga ispitajte da li neki potrošac vuce ( troši ) struju dok vozilo miruje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - PALI SE ŽUTA LAMPICA MOTORA

Datum objave: 14.02.2010 10:30:00
Slika
PITANJE: Prvi sam vlasnik Golfa 4 2002 godište sa motorom 1.4 16V oznake AXP, sa kojim sam prešao 147.000 kilometara. Moj problem je taj što mi se unazad mjesec dana na kontrolnoj tabli upalila ona žuta lampica motora za koju u servisnoj knjižici piše da se odmah treba javiti u ovlašteni servis. Prema uputstvima u servisnoj knjižici javio sam se u servis gdje su mi kompjuterskom dijagnostikom utvrdili kvar na EGR ventilu i zadnjoj lamda sondi, nakon toga mi je objašnjeno da EGR ventil treba ocistiti jer se lambda sonda upalila radi njega.
Nakon cišcenja EGR ventila i resetiranja lampice motora dva dana je bilo u redu ali se nakon toga opet upalila lampica. Drugi mehanicar mi je rekao da nije EGR ventil jer auto radi besprijekorno normalno troši, normalno ubrzava i radi korektno te da promjenim prvo lamda sondu. Ne znam šta da radim jer svaki od tih dijelova je skup i nebi želio mjenjati ispravne dijelove.
ODGOVOR:Prvo bih želio reci da servise i popravke vozila ne morate raditi u ovlaštenom servisu nego tamo gdje vi želite i gdje vam je povoljnije . Kontrolna lampica motora se ponovo upalila jer greška u stvarnosti nije otklonjena nego je samo trenutno izbrisana iz memorije racunala. Uzrok paljenja lampice može biti to što ste naveli . U nekim slucajevima cišcenje EGR ventila pomaže ali u vecini slucajeva ne pomaže. Zadnja lambda sonda je kontrolna i može ukazivati na loš rad katalizatora, na grešku u sustavu ubrizgavanja, na neispravnost same lambda sonde. Logicno je da se najprije zamijeni lambda sonda i nakon toga da se vidi koji rezultat je postignut. Medutim moram ovom prilikom reci da lambda sonda ne mora biti uzrok nego samo posljedica. Nakon zamjene lambda sonde po potrebi treba opet obaviti test i kontrolu pojedinih komponenata sustava ubrizgavanja i ako se otkrije ( a moguce je ) još koja neispravnost istu takoder treba otkloniti i tada se kontrolna lampica više nece paliti.
POVRATVA INFORMACIJA:
Najprije Vam se zahvaljujem na odgovoru od 14.02.2010. vezano za istu temu tj. paljenje žute lampice od motora golfa IV. Nažalost moja agonija se nastavlja te poprima neslucene razmjere. Nakon Vašeg savjeta da promjenim zadnju lambda sondu isto sam i napravio, dva dana je bilo sve u redu nakon toga se opet lampica upalila. Nakon toga odlazim u Auto kucu Buric gdje sam i kupio auto i gdje ga servisiram, te auto podvrgavam ponovnom testiranju, gdje mi oni ustanovljavaju grešku AGR ventila te odgovorno tvrde da je on uzrok kvara. Odlucio sam se na promjenu AGR ventila, te prvih 30 kilometara je bilo sve u redu, nakon toga se opet upalila lampica, istog dana sam opet išao u servis Auto kuce Buric koja je na ponovljenom testiranju našla grešku AGR ventila i to ovog novog. Nakon toga auto ostaje cijeli dan na servisu dok me krajem dana nisu iz servisa nazvali da ce mi vratiti stari AGR ventil, da ce mi vratiti novce i da oni nemaju pojma o cemu je rijec jer da njima stalno kompjuter javlja grešku na AGR ventilu i to je jedina greška koju kompjuter javlja i da oni ne znaju šta da rade.
Moje je pitanje šta da radim ja, jer stvarno ne mogu vjerovati šta mi se dešava, auto radi normalno, pali se lampica motora koju nitko pa cak ni oni koji su mi prije 8 godina prodali auto neznaju otkloniti.
ODGOVOR:
Svako vozilo je samo sredstvo i covjekova umotvorina koja nam služi u svakodnevnom životu . Pojedini kvarovi a ima ih raznih nisu nikakva agonija nego trenutna poteškoca koju treba prihvatiti i po potrebi riješiti. Neki od kvarova su jednostavni a neki su zahtijevni kako po pitanju dijagnostike tako ( ponekad ) i po pitanju cijene popravka. Najvažnije od svega je da ste Vi dobro a za vozilo je lako. U ovom slucaju mogu postojati cetiri uzroka i to elektricna instalacija od AGR ventila do ECU racunala, AGR ventil , ECU racunalo koje upravlja AGR ventilom, mehanicki uzrok na samom motoru. Ako želite mogu se pozabaviti Vašim vozilom u cilju rješenja navedenog problema.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - ISPITIVANJE PUMPE GORIVA

Datum objave: 11.02.2010 11:21:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa automobilom i zamolio bih vas za savjet kako ga riješiti.
Vozim Fiat tipo 1.4 karburator iz 1991. U zadnje vrijeme ga rijetko vozim a upalim ga svako desetak dana. Medutim, kad sam ga upalio zadnji put primijetio sam da slabo radi. Zagrijavao sam ga na mjestu, a zatim sam ga želio premjestiti na drugo mjesto. Prilikom vožnje na rikverc vidjelo se da nema snage, a takoder i u prvoj brzini. Stalno davajuci gas pokušao sam dobiti na snazi ali nisam uspio. Nakon toga auto se ugasio te ga više nikako ne mogu upaliti. Kad okrenem kljuc u bravi motor uredno vergla ali ne može upaliti. Može li uzrok tome biti pumpa goriva? Naime, iz rezervoara gorivo ide kroz predfilter u pumpu goriva, zatim iz pumpe u filter goriva te iz njega ide u karburator (ovako sam shvatio položaj cijevi goriva do karburatora). Primijetio sam da u predfilteru (koji se nalazi u donjem desnom kutu motora)uopce nema goriva, pa po toj logici ne radi pumpa goriva. Molio bih vas da mi odgovorite da li je to možda uzrok što auto ne može upaliti ili je u pitanju nešto drugo te kako riješiti ovaj problem. Da li se problem može riješiti na parkiralištu ili se auto mora prevesti u servis. Srdacno vas pozdravljam i unaprijed zahvaljujem na odgovoru.
ODGOVOR:Ako nema goriva u filteru onda nema goriva ni u karburatoru. Ispitajte usinu cijev i filter u rezervoaru, po potrebi ocistite rezervoar, ispitajte i cijevi dovoda i odvoda goriva od rezervoara do motora, kada sve to napravite ispitajte i pumpu za gorivo. Pumpu možete ispitati tako da spojite cijev koja ulazi u pumpu ( usisna cijev ) u posudu u kojoj ima benzina a sama usisna cijev mora biti uronjena u benzin. Druga cijev (tlacna ) treba biti slobodna. U momentu kada startate motor pumpa za benzin treba usisavati gorivo iz posude i bacati gorivo na tlacnu cijev. Mlaz benzina trabe biti barem 10 cm na tlacnoj cijevi. Ako je pumpa ispravna spojite sustav da vuce benzin iz rezervoara i upalite motor.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - KOCNI SUSTAV

Datum objave: 11.02.2010 11:17:00
Slika
PITANJE: imam još jedno pitanje u vezi kocnica što mi nitko nemože odgovoriti,
opel astra g 1.7td karavan 99g,
kupio sam ju novu i sada ima 220 000km i do sada sam mjenjao zadnje plocice pet ili šest puta a prednje još nikad nisam jer su uvjek kao nove,nakon toliko km nisu potrošene ni dvadeset posto,
auto po suhom koci dobro ali po kiši i snjegu cim malo stisnem kocnicu aktivira se abs,na tehnickom pregledu uvjek valjaju kocnice i prednje i zadnje,u servisu kada su prvi put otišle zadnje plocice na 30 000km rekli su da je to nemoguce i da sam vozio pod rucnom a kasnije nisu mogli vjerovati ali neznaju šta je problem,onda sam odustao i mijenjo redovito zadnje plocice,navikao sam se na to,jedini problem je po snjegu jer je jako teško stati,pa me zanima vaše mišljenje o tome šta bi tu bio problem
ODGOVOR:Ispravan rad ABS sustava povezan je s ispravnošcu kocnog sustav na vašem vozilu. Kocni sustav se treba permanentno održavati i to svi dijelovi sustava. Disk plocice se troše na dva nacina i to tako da iste postaju tanje i drugo trošenje je termicko. Disk plocice mogu biti po debljin jako dobre a termicki jako loše. Termicko istrošenje je uzrok strukturne promjene frikcionog materijala a rezultat toga je jako mali koeficjent trenja disk plocice. Takvo vozilo ima tvrdu pedalu kocnice , efekt kocenja je slabiji a zaustavni put vozila je duži. Kocni sustav se ne promatra odvojeno ( diskovi , disk plocice ) nego su svi dijelovi sustava jedna cjelina koja funkcionira kao jedan tim. U ovom slucaju vi najbolje znate što ste zadnjih godina radili na kocnom sustavu osim što ste samo mijenjali zadnje disk plocice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - NESTAJANJE RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 10.02.2010 16:22:00
Slika
PITANJE: Pozdrav,,,imam problem gubljenja vode u motoru radi se o puntu gt,,znaci nekih cca 3-4 deca vode je nestalo a nigdje se ne vidi da curi niti da slini ni u kabini mali killer ne pusta sve je suho,,boja ulja je normalna nema nikakvih bijelih mrlja,,,vode je bilo preko maksimuma i sad je vise nema toliko kada je auto hladan voda je na min a kada radi na maksimumu...
ODGOVOR:Nivo rashladne tekucine može oscilirati jer je rashladni sustav pod tlakom. Ako nivo rashladne tekucine nije ispod minimuma kada je hladan motor i ako se taj nivo ne mijenja na niža to je znak da sustav ne propušta i da se rashladna tekucina ne gubi. U tom slucaju ne treba dopunjavati rashladnu tekucinu. Ako se nivo tekucine spušta ispod minimuma i niže to je znak da se rashladna tekucina gubi. To se može dogadati na nekoliko nacina i to : vidljivim curenjem na motoru ili oko motora, nevidljivim curenjem ( mjesto curenja je na nekom vrucem dijelu motora i rashladna tekucina odmah isparava ), potrošnja rashladne tekucine kroz motor ( tekucina može ulaziti u cilindar, isparavati , u vidu pare izlaziti s ispušnim plinovima ). Pažljivim pregledom motora na servisnoj dizalici može se otkriti mjesto propuštanja ili nestajanja rashladne tekucine.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - PUMPA ZA GORIVO, REZERVOAR

Datum objave: 10.02.2010 16:11:00
Slika
PITANJE: Radi se o opel asconi 87god. 1.6i. automatik za americko tržište
Ocuvana i održavana ...uvod je da sam prije mjesec dana ocistio rezvoar goriva, cijevi i postavio novi filter goriva...jer se sve zastopalo od ovog našeg goriva mulja pijeska vode i sl...Sada sam tocio na novoj pumpi da bi mi auto opet stao i kad sam zavirio u rezervoar opet mulj – blato, 3 litre vode...skinuo sam pumpu...ocistio joj filter, naslage kamenca na nosacu i sada kad sam to sve montiro...pumpa za gorivo neradi – nemogu upalit auto...mjerio sam voltažu na pumpi je 10V dok je akumulator 12V...kad sam prespojio direktno sa akumulatora pumpa je radila...Moje pitanje je dali je pumpa prošla – jer neznam koji je minimum voltaže da ona napumpa gorivo prilikom paljenja ili je pumpa polu crkla pa joj treba 12 i više volti da se pokrene – cuo sam da su ove nove imaju plasticni propeler i da svaku godinu se mora mijenjat pumpa ??? jer se plasticni propeler raspadne – dok su ove stare sa metalnim propelerom...i dali je normalno da mi akumulator ima 12V, a dolazna struja na pumpu je 10V (tj 2 volta manje)...relej radi normalno klik-klik...nemojte me uzet za rijec, ali sjecam se da sam prije bio upalio taj opel i sa 9 volti sa starim akumulatorom, a sad imam novi...
Sada i ako popravim taj auto ja više neznam na šta cu ga tocit – na zrak...
ODGOVOR:Pumpa za gorivo može raditi i na 9 V a problem treba tražiti u necistocama koje su ušle u pumpu za gorivo. Kod starijih vozila koji imaju metalni rezervoar za gorivo dogada se da rezervoar oksidira iznutra . Bez obzira na detaljno cišcenje rezervoara cestice hrde se stalno odvajaju od oštecene ( nagrižene ) površine rezervoara , ulaze u pumpu za gorivo i tako istu oštecuju i blokiraju. Detaljno cišcenje rezervoara nije moguce . Najbolje bi bilo da se zamijeni rezervoar ( novi ili rabljeni ) ukoliko je postojeci jako oksidirao iznutra. Navesti cu uvjete koji su potrebni da dobava goriva bude ispravna. Rezervoar za gorivo mora biti cist, gorivo cisto, pumpa za gorivo ispravna , filter goriva cist, injektori ispravni ( cisti ), regulator tlaka goriva ispravan. Tlak goriva kojega stvara pumpa za gorivo na kolektoru injektora treba biti 3,0 bara.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - TUCKANJE I PRELIJEVANJE

Datum objave: 09.02.2010 11:02:00
Slika
PITANJE: Renault clio 1.5 dci 2004. 114.000 km, servisiran do 60.000 u ovlaštenom servisu, do sada promijenjen EGR ventil, vožen 80 % na auto cesti ( uglavnom 120-140 km/h)
Nakon kvara auta (ugasio se uvožnji) zamijenjen mi je relej napajanja goriva (mislim da se tako zove). Sada kad je hladan motor cuje se ponekad "tuckanje" motora, a okretaji znaju malo varirati (800-900) nekoliko sekundi, te zna biti više vibracija, posebno trese rucica mjenjaca.Kad se motor ugrije tuckanja nema. Isto tako, pri 130 km/h jednom kao da se pojavila «rupa» pri ubrzavanju u trajanju par sekundi , nakon cega je opet vozio OK. Majstor mi je dao aditiv za procišcavanje dizni (Valvoline), nakon cega se motor ponaša malo stabilnije dok je hladan.
Pri kretanju kad je kuplung u visokom položaju, kao da nešto preskace, a osjeti se na pedali.
Isto tako, pri 130 km/h jednom kao da se pojavila «rupa» pri ubrzavanju u trajanju par sekundi , nakon cega je opet vozio OK.
Temperatura motora na pokazivacu na instrument-ploci se podigne tek nakon 4-5 km vožnje ( 2 crtice na digitalnom pokazivacu). Inace je te 2 crtice ukljucivao odmah. Isto tako cuje se prelijevanje tekucine negdje oko motora, vjerovatno antifriz. Napominjem da je nivo tekucina OK i da nigdje ništa ne curi i da je sustav hladenja ozracen( nedavno mijenjan remen i vodna pumpa)
Zanima me vaše mišljenje za slijedece:
- tuckanje motora dok je hladan- da li se radi o diznama, PVT, stop prekidac, neki senzori (kazu na radilici) ili što drugo ???????
- vibracije koje se osjete na kuplungu - da li ukazuju na problem u setu kuplunga (korpa ili sl.)
- prelijevanje tekucine - da li je nešto krivo zamijenjeno.
ODGOVOR:Lupanje ( tuckanje ) koje cujete dok je motor hladan može se pojaviti radi hidropodizaca koji u tom momentu može stvarati takav zvuk.Slican zvuk može stvarati bregasta osovina a moguci uzrok je aksijalna zracnost. Isto tako lupanje se može pojaviti i radi pojedinih agregata i njihovih nosaca koji su direktno fiksirani na motor. U slucaju kada blokira diza dolazi do prekomjernog hidraulicnog tlaka koji proizvodi izuzetno jako lupanje što u ovom slucaju ne bi bilo. Vibracije na kuplungu mogu ukazivati na dotrajalost ili nepravilnost na nekim dijelovima spojke ( kuplung ) i to na potisnom ležaju, vilici ležaja, potisnoj ploci, lameli. Prelijevanje tekucin ako je cujete je zrak u radijatoru grijaca. Rashladna tekucina cirkulira kroz radijator grijaca i kada na tome mjestu ima zraka to se cuje na nacin na koji ste i vi opisali.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 1,9 TDI - PROBLEM SA TURBINOM

Datum objave: 09.02.2010 09:57:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa turbinom koja se iskljuci kada tlak u usisnoj grani dode do 2.5bar. Ocistili smo krilca na turbini i stavljen je novi ventil vakuma turbine. Inace sve radi odlicno do nekih 3500 okretaja a onda se iskljuci turbina. Auto se ugasi i ponovno upali i sve radi normalno. VAG COM javlja grešku 00519 - Tlak u usisnoj grani - kontrolna razlika. Zbog cega bi još mogao tlak rasti do 2.5bar?I koliko bi trebao biti normalni tlak pri radu tj. koju vrijednost nebi smio prelaziti?
ODGOVOR:Tlak turbine ne smije prelaziti 1,9 bar. Kada je tlak turbine previsok ECU centrala reducira snagu motora ( safe mode ) kako ne bi došlo do oštecenja motora. Uzrok prevelikog tlaka turbine mogu biti : elektricnopneumatski ventili za regulaciju turbine, ventil za rasterecenje turbine ( Wastwgate ) statorske lopatice turbine, upravljacka centrala.
Greška koju ste naveli govori samo o prevelikom tlaku a to znate. Pojedinacnim ispitivanjem komponenata može se otkriti uzrok i otkloniti kvar.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - LOŠE OBAVLJENA GENERALKA

Datum objave: 09.02.2010 09:49:00
Slika
PITANJE: golf II dizel 88 god
Posle odradjene generalke motora, javlja se pritisak u sistemu za hladjenje, od pritiska mi je probio hladnjak i kantica za dolivanje vode. Primetio sam da mi je uvek crevo na hladnjaku previse naduvemo, posle zamene hladnjaka i kantice izbacuje vodu na cepu kantice? da li motor pre odradjene generalne koji je palio na hladnom extra, a na kad motor dobije temperaturu on jedva palio, da li je bila potrebna generalka motora?
ODGOVOR:Generalka motora se ne radi na pamet . Prije toga se obavi test motora koji pokazuje stanje kompresije, stanje propuštanja cilindara, stanje kolika je potrošnja ulja. Nakon toga se radi ili ne radi generalni popravak. Kada se generalni popravak napravi, motor mora lagano paliti i kada je hladan i kada je topli . Opis stanja i dogadanja oko motora ukazuje na probijanje kompresije u rashladni sustav. Radi toga motor izbacuje vodu , gumene cijevi su tvrde, motor se grije. Uzrok je loše obavljena generalka . Moguci uzroci su : brtva glave, glava motora, blok motora.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSATT 1,9 - PROPADA PEDALA KOCNICE

Datum objave: 09.02.2010 09:44:00
Slika
PITANJE: Od 2005.godine posjedujem Passata 1.9TDI 75kKW i unazad mjesec dana sam primjetio da prilikom upaljenog motora papucica od kocnice propada kada je jako stisnem. Danas mi je lokalni majstor misleci da je to razlog promjenio prednje diskove i plocice, te poravnao zadnje diskove koji se nisu potpuno ravnomjerno trošili,ne mijenjajuci plocice jer su još dobre. Prilikom probe ja sam ponovo primjetio da kocnica isto propada, na što mi je on rekao da terba vremena da plocice sjednu i da on nezna šta bi drugo moglo biti.
ODGOVOR:Pedala kocnice može propadati radi slijedecih razloga : propuštanje na hidraulicnom sustavu kocnice, zrak u hidraulici kocnice, neispravan glavni kocni cilindar, mala površina nalijeganja izmedu kocnih obloga i diskova, dotrajale fleksibilne cijevi ( gumene ) kocnog sustava, neispravan regulator tlaka kocenja, neispravan neki od radnih cilindra kocnice.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PREKIDAC ZA SVJETLO

Datum objave: 09.02.2010 09:40:00
Slika
PITANJE: Problem na mojoj astri g 2003. je da mi prekidac za svijetlo ne radi kako treba. Odnosno kad upalim u položaj za poziciju sve je u redu, kao upalim za kratko svijelo onda ga moram micati lijevo, desno dok ne proradi kratko svijelo. Može li se to kako popraviti? Ako ne može, molim vas da li znate kako se vadi prekidac da ga pokušam sam zamijeniti, a da nešto ne slomim.
ODGOVOR:Prekidac za svjetla se rijetko kada može popraviti jer se oštete mikrokontakti u prekidacu. Za demontažu prekidaca traba demontirati zaštitnu oblogu oko volana i nakon toga se vide detalji kako se demontira prekidac. Postoje vijci za fiksiranje i konektor prekidaca koje treba odspojiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT C 1976 - RESTAURACIJA OLDTIMERA

Datum objave: 09.02.2010 09:30:00
Slika
PITANJE: Postovani g. Meic,
za pocetak sve pohvale na Vasem trudu i angazmanu na internet "radioni" i strucnom pristupu u svom poslu (u Vasem stvarnom auto servisu). Premda zivim na relativno velikoj udaljenosti od Vas (Split), motivirali ste me da prvom prilikom dodjem u Vas servis makar na upoznavanje i kontrolu vozila, a po potrebi i na vece radove.
Vidim da svakodnevno dobivate veliki broj upita, pa cu ja biti vrlo kratak.
Pitanje: bavite li se restauracijom oldtimer vozila? Konkretno, imam u voznom parku Opel Kadett C iz 1976. godine, relativno dobro ocuvan i s malom kilometrazom (garaziran pola zivotnog vijeka i sa stvarnih 66.000 km), medjutim godine cine svoje, karoseriju bi trebalo konzervirati i prelakirati, a motor prekontrolirati i obnoviti potrosne dijelove. Mozda u Samoboru imate neku partnersku autolimarsku radionu, ukoliko se bavite samo mehanikom?
Savjet: servisirate li Smart vozila? Ako da, koju bi verziju motora, po Vasem iskustvu, preporucili s obzirom na pouzdanost, troskove odrzavanja, kvalitetu izvedbe?
ODGOVOR:Sve potrebne automehanicarske i autoelektricarske možemo napraviti. Za karoserijske radove imam kolege koji imaju svoje servise za limarske i lakirerske radove tako da se i to može kvalitetno obaviti. Smart vozila servisiramo. Ovo vozilo je po svemu specificno, jako sofisticirano, komplicirano, zahtjevno za održavanje. Ima puno problema s elektronikom. Za svaku sitnicu se treba demontirati motor. Možda ce vozilo koje Vi izaberete biti besprijekorno i nece biti nikakvih problema. Ako niste vozili do sada SMART vozilo je jeko neudobno. Ukoliko Vam se navedeno vozilo svida , zanemarite moje subjektiovne opservacije.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT C 1976 - RESTAURACIJA OLDTIMERA

Datum objave: 09.02.2010 09:30:00
Slika
PITANJE: Postovani g. Meic, za pocetak sve pohvale na Vasem trudu i angazmanu na internet "radioni" i strucnom pristupu u svom poslu (u Vasem stvarnom auto servisu). Premda zivim na relativno velikoj udaljenosti od Vas (Split), motivirali ste me da prvom prilikom dodjem u Vas servis makar na upoznavanje i kontrolu vozila, a po potrebi i na vece radove. Vidim da svakodnevno dobivate veliki broj upita, pa cu ja biti vrlo kratak. Pitanje: bavite li se restauracijom oldtimer vozila? Konkretno, imam u voznom parku Opel Kadett C iz 1976. godine, relativno dobro ocuvan i s malom kilometrazom (garaziran pola zivotnog vijeka i sa stvarnih 66.000 km), medjutim godine cine svoje, karoseriju bi trebalo konzervirati i prelakirati, a motor prekontrolirati i obnoviti potrosne dijelove. Mozda u Samoboru imate neku partnersku autolimarsku radionu, ukoliko se bavite samo mehanikom? Savjet: servisirate li Smart vozila? Ako da, koju bi verziju motora, po Vasem iskustvu, preporucili s obzirom na pouzdanost, troskove odrzavanja, kvalitetu izvedbe?
ODGOVOR:Sve potrebne automehani?arske i autoelektri?arske možemo napraviti. Za karoserijske radove imam kolege koji imaju svoje servise za limarske i lakirerske radove tako da se i to može kvalitetno obaviti. Smart vozila servisiramo. Ovo vozilo je po svemu specifi?no, jako sofisticirano, komplicirano, zahtjevno za održavanje. Ima puno problema s elektronikom. Za svaku sitnicu se treba demontirati motor. Možda ?e vozilo koje Vi izaberete biti besprijekorno i ne?e biti nikakvih problema. Ako niste vozili do sada SMART vozilo je jeko neudobno. Ukoliko Vam se navedeno vozilo svi?a , zanemarite moje subjektiovne opservacije.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - PROBLEMI SA PLINOM

Datum objave: 06.02.2010 17:27:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 307 1.6 sa ugradenom plinskom instalacijom vec 4 godine, do sada je sve radilo bezprijekorno.
Unazad mjesec dana se više ne mogu voziti na plin jer kada se prebaci na plin auto kao da radi na tri cilindra I zatim se upali lampica Antipolution, to se se dogada kada je auto u leru. Dva puta sam bio kod servisera za plin I na kompjuteru sve izgleda normalno, svki put je ponovno poštelan ali I dalje se javljaju problemi kada je auto u leru.
Kada se vozi na benzin auto radi mirno I cini se da je sve ok, medutim kod naglih usporavanja I zautavljanja motor se dva puta zaleti do 1200 okretaja iako je u leru.Pitanje je postoji li nekakv relej ili ventil koji regulira ler gas ili smjesu goriva, pa da probam riješavati problem sa te strane.
ODGOVOR:Neznam koji plinski sustav imate u vozilu. Redovni servisi se rade svakih 10.000 do 15.000 km. Na velikom servisu se otvara isparivac, mjenjaju membrane, cisti kucište od nakupljenih necistoca, mijenjaju pojedini filteri. Uz to se po potrebi ciste plinski injektori. Nakon obavljenih radova provjerava se rad elektricnih i elektronskih komponenata, na kraju se kompjutorski podešava plinski sustav. Necistoce i dotrajalost membrana isparivaca su najcešci uzrok lošeg rada plinskog sustava. Spomenuli ste još da motor mijenja broj okretaja kada radi na benzin. Radi toga bih predložio da najprije ispitate sustav paljenja ( svejcice, kablove, bobinu ) i sustav benzinskog ubrizgavanja ( sve komponente sustava ). Kada se otklone eventualne greške na benzinskom sustavu, može se raditi na plinskom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO -KILOMETAR SAT

Datum objave: 04.02.2010 18:15:00
Slika
PITANJE: Na Twingu 2001 godište radi/neradi kilometar sat te me zanima kako sam da riješim taj problem.
Puno pozdrava i puno zdravlja vam želim.
ODGOVOR:Kilometar sat može biti izvan funkcije radi davaca impulsa na mjenjacu, radi nazubljenog vjenca u mjenjacu, radi elektricne instalacije od davaca impulsa do brzinomjera, radi prekida elektricnog napajanja samog brzinomjera. Ispitajte ima li struje na brzinomjeru i da li davac impulsa ima ulazni napon. Ako je to ispravno ispitajte i davac impulsa na mjenjacu. Najlakši nacin da provjerite ispravnost davaca impulsa je osciloskop na kojemu se odmah vidi ispravnost ovoga elektronskog dijela. Drugi jednostavniji nacin ispitivanja je da ugradite rezervni davac impulsa kojega trebate od nekoga posuditi ili kupiti.
na vrh Povratak na vrh