Danas je: 22.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - PREKIDAC ZA SVJETLO

Datum objave: 09.02.2010 09:40:00
Slika
PITANJE: Problem na mojoj astri g 2003. je da mi prekidac za svijetlo ne radi kako treba. Odnosno kad upalim u položaj za poziciju sve je u redu, kao upalim za kratko svijelo onda ga moram micati lijevo, desno dok ne proradi kratko svijelo. Može li se to kako popraviti? Ako ne može, molim vas da li znate kako se vadi prekidac da ga pokušam sam zamijeniti, a da nešto ne slomim.
ODGOVOR:Prekidac za svjetla se rijetko kada može popraviti jer se oštete mikrokontakti u prekidacu. Za demontažu prekidaca traba demontirati zaštitnu oblogu oko volana i nakon toga se vide detalji kako se demontira prekidac. Postoje vijci za fiksiranje i konektor prekidaca koje treba odspojiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT C 1976 - RESTAURACIJA OLDTIMERA

Datum objave: 09.02.2010 09:30:00
Slika
PITANJE: Postovani g. Meic,
za pocetak sve pohvale na Vasem trudu i angazmanu na internet "radioni" i strucnom pristupu u svom poslu (u Vasem stvarnom auto servisu). Premda zivim na relativno velikoj udaljenosti od Vas (Split), motivirali ste me da prvom prilikom dodjem u Vas servis makar na upoznavanje i kontrolu vozila, a po potrebi i na vece radove.
Vidim da svakodnevno dobivate veliki broj upita, pa cu ja biti vrlo kratak.
Pitanje: bavite li se restauracijom oldtimer vozila? Konkretno, imam u voznom parku Opel Kadett C iz 1976. godine, relativno dobro ocuvan i s malom kilometrazom (garaziran pola zivotnog vijeka i sa stvarnih 66.000 km), medjutim godine cine svoje, karoseriju bi trebalo konzervirati i prelakirati, a motor prekontrolirati i obnoviti potrosne dijelove. Mozda u Samoboru imate neku partnersku autolimarsku radionu, ukoliko se bavite samo mehanikom?
Savjet: servisirate li Smart vozila? Ako da, koju bi verziju motora, po Vasem iskustvu, preporucili s obzirom na pouzdanost, troskove odrzavanja, kvalitetu izvedbe?
ODGOVOR:Sve potrebne automehanicarske i autoelektricarske možemo napraviti. Za karoserijske radove imam kolege koji imaju svoje servise za limarske i lakirerske radove tako da se i to može kvalitetno obaviti. Smart vozila servisiramo. Ovo vozilo je po svemu specificno, jako sofisticirano, komplicirano, zahtjevno za održavanje. Ima puno problema s elektronikom. Za svaku sitnicu se treba demontirati motor. Možda ce vozilo koje Vi izaberete biti besprijekorno i nece biti nikakvih problema. Ako niste vozili do sada SMART vozilo je jeko neudobno. Ukoliko Vam se navedeno vozilo svida , zanemarite moje subjektiovne opservacije.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT C 1976 - RESTAURACIJA OLDTIMERA

Datum objave: 09.02.2010 09:30:00
Slika
PITANJE: Postovani g. Meic, za pocetak sve pohvale na Vasem trudu i angazmanu na internet "radioni" i strucnom pristupu u svom poslu (u Vasem stvarnom auto servisu). Premda zivim na relativno velikoj udaljenosti od Vas (Split), motivirali ste me da prvom prilikom dodjem u Vas servis makar na upoznavanje i kontrolu vozila, a po potrebi i na vece radove. Vidim da svakodnevno dobivate veliki broj upita, pa cu ja biti vrlo kratak. Pitanje: bavite li se restauracijom oldtimer vozila? Konkretno, imam u voznom parku Opel Kadett C iz 1976. godine, relativno dobro ocuvan i s malom kilometrazom (garaziran pola zivotnog vijeka i sa stvarnih 66.000 km), medjutim godine cine svoje, karoseriju bi trebalo konzervirati i prelakirati, a motor prekontrolirati i obnoviti potrosne dijelove. Mozda u Samoboru imate neku partnersku autolimarsku radionu, ukoliko se bavite samo mehanikom? Savjet: servisirate li Smart vozila? Ako da, koju bi verziju motora, po Vasem iskustvu, preporucili s obzirom na pouzdanost, troskove odrzavanja, kvalitetu izvedbe?
ODGOVOR:Sve potrebne automehani?arske i autoelektri?arske možemo napraviti. Za karoserijske radove imam kolege koji imaju svoje servise za limarske i lakirerske radove tako da se i to može kvalitetno obaviti. Smart vozila servisiramo. Ovo vozilo je po svemu specifi?no, jako sofisticirano, komplicirano, zahtjevno za održavanje. Ima puno problema s elektronikom. Za svaku sitnicu se treba demontirati motor. Možda ?e vozilo koje Vi izaberete biti besprijekorno i ne?e biti nikakvih problema. Ako niste vozili do sada SMART vozilo je jeko neudobno. Ukoliko Vam se navedeno vozilo svi?a , zanemarite moje subjektiovne opservacije.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - PROBLEMI SA PLINOM

Datum objave: 06.02.2010 17:27:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 307 1.6 sa ugradenom plinskom instalacijom vec 4 godine, do sada je sve radilo bezprijekorno.
Unazad mjesec dana se više ne mogu voziti na plin jer kada se prebaci na plin auto kao da radi na tri cilindra I zatim se upali lampica Antipolution, to se se dogada kada je auto u leru. Dva puta sam bio kod servisera za plin I na kompjuteru sve izgleda normalno, svki put je ponovno poštelan ali I dalje se javljaju problemi kada je auto u leru.
Kada se vozi na benzin auto radi mirno I cini se da je sve ok, medutim kod naglih usporavanja I zautavljanja motor se dva puta zaleti do 1200 okretaja iako je u leru.Pitanje je postoji li nekakv relej ili ventil koji regulira ler gas ili smjesu goriva, pa da probam riješavati problem sa te strane.
ODGOVOR:Neznam koji plinski sustav imate u vozilu. Redovni servisi se rade svakih 10.000 do 15.000 km. Na velikom servisu se otvara isparivac, mjenjaju membrane, cisti kucište od nakupljenih necistoca, mijenjaju pojedini filteri. Uz to se po potrebi ciste plinski injektori. Nakon obavljenih radova provjerava se rad elektricnih i elektronskih komponenata, na kraju se kompjutorski podešava plinski sustav. Necistoce i dotrajalost membrana isparivaca su najcešci uzrok lošeg rada plinskog sustava. Spomenuli ste još da motor mijenja broj okretaja kada radi na benzin. Radi toga bih predložio da najprije ispitate sustav paljenja ( svejcice, kablove, bobinu ) i sustav benzinskog ubrizgavanja ( sve komponente sustava ). Kada se otklone eventualne greške na benzinskom sustavu, može se raditi na plinskom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO -KILOMETAR SAT

Datum objave: 04.02.2010 18:15:00
Slika
PITANJE: Na Twingu 2001 godište radi/neradi kilometar sat te me zanima kako sam da riješim taj problem.
Puno pozdrava i puno zdravlja vam želim.
ODGOVOR:Kilometar sat može biti izvan funkcije radi davaca impulsa na mjenjacu, radi nazubljenog vjenca u mjenjacu, radi elektricne instalacije od davaca impulsa do brzinomjera, radi prekida elektricnog napajanja samog brzinomjera. Ispitajte ima li struje na brzinomjeru i da li davac impulsa ima ulazni napon. Ako je to ispravno ispitajte i davac impulsa na mjenjacu. Najlakši nacin da provjerite ispravnost davaca impulsa je osciloskop na kojemu se odmah vidi ispravnost ovoga elektronskog dijela. Drugi jednostavniji nacin ispitivanja je da ugradite rezervni davac impulsa kojega trebate od nekoga posuditi ili kupiti.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - OSJETLJIVA BRTVA GLAVE

Datum objave: 04.02.2010 18:08:00
Slika
PITANJE: Poštovani!Kako sam bio i više nego zadovoljan vašim odgovorom vezanim uz moj automobil odlucio sam se ponovo potražiti Vaš savjet.
Razmišljam o kupnji automobila Škoda Felicia 1,3 glx 50kw 1999g.
zanima me dali ovaj motor ima istih problema vezano uz izgaranje brtve glave motora,jer sam prije vozio škodu favorit na kojoj sam morao svake 2 godine mjenjati brtvu glave sve dok mi nije puknuo vijak glave i ostao u bloku motora tako da sam morao potražiti drugi motor jer nisam mogao izvaditi vijak iz bloka motora.Da ne bih imao istih problema ako se odlucim na kupnju Felicije molim Vas za vaše mišljenje savjet i iskustvo vezano uz taj model automobila.
ODGOVOR:I ovaj motor ima osjetljivu brtvu glave motora. Razlog je aluminijski blok motora s pojedinacno ugradenim cilindrima i malom dosjednom površinom. Prilikom radova na glavi motora treba biti jako pažljiv, ugradivati najkvalitetnije materijale i paziti na navoj u bloku motora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZUJANJE REMENJA NAKON ZAMJENE

Datum objave: 25.03.2011 01:20:11
Slika
PITANJE: Mjenjao sam komplet remenja. Sad se tijekom rada motora cuje lagano zujanje, koje sigurno potjece iz podrucja remenja. Mehanicar koji ih je mijenjao mi je odmah nakon zamjene napomenuo da postoji taj zvuk, al da ne brinem jer je „umjereno stegnuto“ i da ce se s vremenom razraditi i da ce tad zvuk nestati. Molim Vas drugo mišljenje. Dali je to u redu, ili se ipak ne smije nakon zamjene to dogadati. Smije li se tako zatezati remenje i cekati da se „razradi“ ili treba malo popustiti?
ODGOVOR:Svaki remen , klinasti, kanalni, zupcasti , treba biti zategnut odgovarajucom silom. Ako je zategnut previše isti ce proizvoditi zvuk kao što ste i vi opisali . Uz navedeni zvuk prezategnuti remen opterecuje i ležajeve osovina koje pokrece. U ovom slucaju dobro bi bilo smanjiti napetost remena.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - NESTABILAN JE

Datum objave: 04.02.2010 09:56:00
Slika
PITANJE: Prvo da vas pohvalim sto pomazete ljudima sa svojim znanjem i iskustvima, stvarno ste najboli nisam jos nikada naisao na takvu strucnu pomoc na internetu, Nadam se da cete moci rijesiti moje probleme. Imam par pitanja za vas pa cemo krenuti.
Kupio sam auto prije tri tjedna, golf 3 TDI afn motor 97. godiste, auto je troja vrata,Zanima me sljedece ako mi molim vas ikako mozete pomoci:
1. Auto se nekada ponasa cudno kada dam naglo dam gas u bilo kojoj brzini povuce volan lijevo i i isto tako kada nago pustim gas. I kada se stalno ubrzava auto je jako nestabilan treba ga se "hvatati" na ravnome takoder i prvi vecim brzinama pri jedno 130 140Kph je jako nestabilan kao da svera a ja drzim volan ravno( volan nema lufta reagira na najmanji pokret). ja sam mislio da je mozda kinetcki ili homokineticki zglob jer se cuje u desnom tocku kada naidem na spj ceste i skrenem lijevo kao da nesto lupi u desnom tocku?
2. nestabilan je na spojevima ceste zadnji kraj se jako usplese se i odskace a inace u zavojim drzi dobro! Da napomenem auto je tvornicki spusten ako to ima kakvog utjecaja.imam i trojku sdi 93 god i ona uopce neodskace na tim rubovima ceste
3 Zadnji disk mi ima koroziju nekoci dobro, kada povucem rucnu taj zadnji desni tocak ne koci nego samo lijevi.
4. I zadnje pitanje bi billo vezano za ulje, koje ulje bi trebao koristiit sinteticko ili polusinteticko i koju vi marku preporucujete. Dali bi odgovaralo shell sinteticko 5w 40
Puno vam hvala, nadam se da cete mi moci odgovoriti na moja pitanja jer mi je jako vazno.
ODGOVOR:Na nestabilnost vozila i na otežano držanje pravca uvijek utjecu dijelovi ovjesa i geometrija ovjesa. U ovom slucaju to mogu biti amortizeri, opruge, kuglasti zglobovi, gumeni blokovi, hvatišta ovjesa, upravljacki mehanizam. Sve što sam nabroio treba ispitati . Nakon toga neispravne i dotrajale dijelove treba zamijeniti i obaviti opticko podešavanje geometrije ovjesa. Nakon pregleda vozila može se znati koji dijelovi su neispravni i kolika je cijena popravka. U ovakvom stanju vozilo nije ispravno i opasno je za vožnju.
Neispravna zadnja kocnica svakako se treba popraviti jer razlika u kocnoj sili na mokrom kolniku može izazvati okretanje vozila. Moguci uzroci su : komanda rucne kocnice, kocna kliješta, kocne obloge, disk, nosac kocnih kliješta. Motorno ulje koje ste naveli potpuno odgovara iako možete koristiti i polusinteticko od istog proizvodaca.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT - HIDROPODIZACI

Datum objave: 03.02.2010 15:23:00
Slika
PITANJE: Lijepo Vas molim da mi objasnite ako je moguce kako ispitati koji hidro podizac na suzuki swiftu 1,3 GTI-u 93g, nije ispravan tj lupa. Postoji li neki specificni dio ili radnja kako bi se otkrio koji je neispravan tj lupa.
ODGOVOR:Potrebno je demontirati poklopac ventila, staviti jedan po jedan ventil u zatvoreni položaj ( brijeg bregaste osovine je tada na suprotnoj strani od ventila i podizaca ). Kada je ventil u zatvorenom položaju pritiskom na hidropodizac ( rukom, silom od 3 do 5 kg ) isti ne smije ni malo propasti ( mora biti tvrd ). Ako neki od hidropodizaca propadnu isti su neispravni .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SUSTAV PROTIV PROKLIZAVANJA ASR

Datum objave: 03.02.2010 14:40:00
Slika
PITANJE: Poštovani, imam opel astru 2.0 dth 2002 godina,i upalila se kontrolna lampca asr-a. Zanima me moguci uzrok paljenja iste, i posljedice tih uzroka.
ODGOVOR:ASR ( Antriebsschlupf Regelung ) sustav protiv proklizavanja kotaca u momentu kada je izvan funkcije upali se kontrolna lampica . Moguce neispravnosti su senzori na kotacima, elektricna instalacija , konektori, upravljacko racunalo. Sustav ima mogucnost kompjutorske dijagnostike. Nema nikakvih posljedica , osim što je sustav izvan funkcije na klizavom kolniku.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES G 300D - TRESE U VOŽNJI

Datum objave: 01.02.2010 23:41:00
Slika
PITANJE: Vozim Mercedes G 300D iz 1986 godine i majstor mi je rekao da moram raditi krst kardana.... a radio sam ga prije 2 mjeseca jer vozilo mi je treslo u voznji sto veca brzina veca podrhtavanje, nakon tog popravka drhtanje je skoro nestalo,al se s vremenom opet vratilo. Mozete li mi reci sto jos treba raditi kad krst kardana ode, jer ja mislim da se to opet vratilo jer negdje jos ima lufta?
ODGOVOR:Na vašem vozilu postoje dva križa kardana , hardy zglob ( fleksibilma spojka ) i srednji ležaj kardanskih vratila. Uzrok vibracija može biti sve što sam spomenuo. Ispitajte najprije ispravnost križeva kardana , nakon toga ispitajte Hardy zglob koji spaja kardan s mjenjacem. Na kraju provjerite ispravnost srednjeg ležaja kardanskih vratila ( pentlager ). Ovaj ležaj se nelazi u gumenom kucištu a gumeno kucište može biti ošteceno ili dotrajalo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - PROBLEM SA SERVO URE?AJEM

Datum objave: 01.02.2010 23:38:00
Slika
PITANJE: posjedujem golf mk3 1.9d ecomatic iz 1994 godine i prestao mi je sa radom servo upravljac a isti posjeduje elektricni servo upravljac te me zanima kako otkloniti navedeni kvar jer obilaskom nekoliko elektricara i mehanicara osim njihovog iscudavanja i predlaganja ugradnje klasicnog servo upravljaca (sto iziskuje dosta novaca) nisam uspio rijesiti navedeni problem niti pronaci rabljeni elektricni sklop kako bi imao orijentalni uvid u visinu popravka. sobzirom da sam totalni laik i nepoznat mi je sistem rada servo upravljaca interesira me dali je navedeni problem moguce rijesiti povlacenjem stuje direktno na servo s tim da u kabini posjeduje prekidac kojim bi isti iskljucivao nakon gasenja vozila.
ODGOVOR:Na vozilu kao što je vaše uobicajeno je da servo volan ima hidraulicki sustav. U ovom slucaju kod elektricnog servo volana neispravni mogu biti senzori volana, elektromotor, upravljacka elektronika volana. Ako je problem u prekidu struje koja dolazi na servo volan nije teško otkriti mjesto prekida i po potrebi povuci nove elektricne vodove. U svakom slucaju najbitnije je da ustanovite koji je uzrok radi kojega ne radi elektricni servo volan.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-5 - FAP FILTER

Datum objave: 01.02.2010 23:25:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu imam problem sa citroenom C5. Paljenje je uredno,rad motora savršen,ali imam problem. Kada upalim auto na displeju mi se upali ESP i ANTIPOLUTION FAULT, tada slabo vuce. kada ugasim motor ne ugasi se odmah nego ostane da radi 3-4 sek. Kad ponovo upalim ako se ne upali ESP onda vuce kao kad je sve bilo u najboljem redu,ali ostane ona druga narandžasta lampica da radi. Spajan je na dijagnostiku.Greška se pokazala kao regulator tlaka goriva. Fap filter je skidan i ocišcen kao i sonde na katalizatoru,ali to nije dalo rezultate.Naši majstori koiko vidim nisu strucni da riješe ovaj problem jer se sve svodi na nagadanje. Rekli su mi da je u pitanju nekakav ventil na pumpi a opet drugi kaže da tu treba da se mijenja komplet pumpa, a treci da tu nedostaje nekakav aditiv za Fap filter. Ja sam citao vaše savjete i našao sam nešto o C5 kom,e nedostaje aditiv. Pošto ja nisam u stanju da dodem do vašeg servisa jer vozilo ne vozim molim vas za savjet i pomoc.Ako je u pitanju aditiv kao u prethodnom slucaju molim vas da mi kažete gdje se to može nabaviti i koliko košta
ODGOVOR:Vaše vozilo ima FAP filter koji služi za dodatno izgaranje neizgorenih krutih cestica cade koje su produkt svakog dizel motora. U sustavu s FAP filterom su još rezervoar s tekucinom za filter, senzor temperature FAP filtera , senzor tlaka u FAP filteru. Sa ovim sustavom upravlja kompjutor. Rezervoar s 5 litara tekucine nalazi se kog rezervoara za gorivo s donje strane vozila. Sustsv je programiran tako da tekucina traje 100.000 km . Kada tekucine nestane nije dovoljno samo napuniti novu tekucinu nego navedeni sustav treba opet programirati a to ne može bilo koji servis. Prilikom radova na sustavu FAP filtera cesto se utvrdi da FAP filter nije više za upotrebu. Tada se treba zamijeniti FAP filter, staviti nova tekucina i obaviti programiranje za sljedecih 100.000 km. Tekucinu i FAP filter možete nabaviti u svakom boljem servisu ili ovlaštenom servisu CITROEN. Cijena tekucine je oko 900,- kn a cijena FAP filtera je oko 3.800,- kn. Postoji još i tvornicki obnovljen FAP filter cija cijena je znatno manja.
na vrh Povratak na vrh

SKOGA FELICIJA - RASPORED VISOKONAPONSKIH KABLOVA

Datum objave: 01.02.2010 23:12:00
Slika
PITANJE: Imam Skodu Feliciju 1.3,benzinac.Prilikom menjanja kablova,iste sam skinuo ali nisam zapamtio kako su rasporedjeni na razvodnoj kapi i sada ne znam kako da ih namestim.Majstor mi je rekao da idu po redu 1-3-4-2,ali ja ne znam gde da namestim prvi kabli.Da li mi mozete objasniti kako da ih namestim?
ODGOVOR:Redoslijed i raspored visokonaponskih kablova možete napraviti najlakše ako taj detalj pogledate na istom takvom drugom vozilu. Drugi nacin je znatno složeniji a ja cu ga opisati. Motor treba staviti u fazu tako da oznaka na remenici radilice bude u pravcu oznake na kucištu motora, prvi cilindar je tada na paljenju, skinuti razvodnu kapu, oznaciti tocan položaj rotora razvodnika i utvrditi prema kojem kontaktu je okrenut rotor. Položaj rotora i navedenog kontakta na razvodnoj kapi je položaj za mjesto gdje treba staviti kabel za prvu svjecicu. Slijedece kablove treba staviti tako da se poštuje redoslijed paljenja 1-3-4-2 .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 207-D - UGRADNJA SERVO VOLANA

Datum objave: 01.02.2010 22:23:00
Slika
PITANJE: Iako sam žensko, oduševljena sam sa Vašom stranicom gdje svoje znanje i iskustvo dijelite sa nama koji o svemu tome pojma nemamo. Bavim se cvjecarstvom i za potrebe posla koristim kombi Mercedes 207D star 20tak godina. Sa vozilom sam jako zadovoljna i odlicno me služi al imam problem. Kombi nema servo volan a ja krhka i sitna prilikom parkiranja muku mucim sa njim.Moje pitanje- Brat mi radi u Italiji i blizu posla ima nekoliko auto otpada gdje imaju rashodovane takove kombije i neki od njih imaju ugradene servo volane, pa Vas lijepo molim dal mi možete odgovorit dal je moguce prebacit servo volan sa tog kombija na moj i što bi sve trebalo skinut od djelova jer gazda otpada ionako planira vozila dat u prešu.Oprostite što sam odužila sa pitanjem al neznam strucnije to pitat. Unaprijed HVALA na odgovoru i želim Vama i cijeloj ekipi još puno godina uspješnog rada i zdravlja...
ODGOVOR:Moguce je ugraditi servo volan sa istog takvog vozila na Vaše vozilo. Potrebni dijelovi su : hidraulicki servo volan, hidraulicka pumpa servo volana, nosaci pumpe, pogonska remenica koja se ugradi na radilicu, odgovarajuci remen, natezac remena, ostali sitni spojni dijelovi, eventualno spone volana ( mogu biti drugacije ). Na ovaj nacin je teško unaprijed znati da li ce dijelovi koji su daleko od Vas u svim detaljima odgovarati na Vaše vozilo jer se isti uzimaju s otpada. Ako nije skupo vrijedi pokušati.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOČNICE

Datum objave: 27.03.2011 12:17:38
Slika
PITANJE:

MOŽETE LI MI ODGOVORITI NA PITANJE ZASTO MI JE PAPUCICA OD KOCNICE PRIJE NEGO UPALIM MOTOR TJ. KOD UGAŠENOG MOTORA NEKAD MEKA A NEKAD TVRDA.KAD JE MEKA DVA PUTA NAPUMPAM I ONDA OSTANE TVRDA.KAD STARTAM MOTOR PAPUCICA OMEKŠA I DALJE IDE SVE NORMALNO.CUO SAM DA PAPUCICA MORA UVIJEK PRI UGAŠENOM MOTORU BIT TVRDA JER NERADI SERVO KOCNICA.DALI JE ONDA NEKI KVAR U PITANJU?

ODGOVOR:

Razlika u tvrdoci pedale kocnice može nastati kada se klip u glavnom kocnom cilindru ne vrati potpuno u pocetni položaj. U ovom slucaju to nije bitno. Bitno je kada upalite motor da kocnica normalno funkcionira a visina pedale treba biti uvijek na istom nivou. Ako sumnjate u stanje kocnog sustav provjerite kvalitetu kocnog ulja, stanje kocnih obloga, stanje visokotlacnih cijevi kocnog sustava. Nakon toga obavite kontrolu kocnica na valjcima.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ULJE U MJENJACU

Datum objave: 27.03.2011 12:44:19
Slika
PITANJE:

Prvo, sve pohvale Vaem servisu na besplatnim savjetima koje dajete putem Vašeg weba obicnim ljudima diljem Hrvatske.
Pa isto tako i ja Vas molim da mi odgovorite na moje možda malo trivijalno pitanje. Zanima me, prilikom izmjene ulja u mjenjacu automobila, da li se smije nadolijati ulja preko otvora za nadolijevanje i provjeru, tj. moje pitanje glasi ako se nadolije više od tog otvora da li je to štetno za getribu - mjenjca ?Poto sam elektricar po struci, te mehanika mi nije baš jaca strana, ali uvijek sam sklon tome da naucim nešto novo, stoga me zanima još jedna stvar opcenito u vezi automobilskih mjenjaca, a to je:
Koji je princip podmazivanja auto mjenjaca? Opcenito znam da se ulje u mjenjacu giba pod djelovanjem okretaja zupcanika. Sad mene zanima ako se ulje giba, ono se i naginje u kucištu zavisno o položaju automobila (uzbrdica ili nizbrdica) pa kako je onda moguce konstantno podmazivanje svih zupcanika u takvim situacijama ??
Hvala. Nadam se Vašem odgovoru te cijenim Vaš trud, rad i znanje.

ODGOVOR:

Svaki proizvodac tocno navodi koje ulje je odgovarajuce za pojedini mjenjac. Za vecinu mjenjaca je bitan interval izmjene ulja iako neki proizvodaci navode da to nije potrebno. Važno je znati da se ulje u mjenjacu treba mijenjati svakih 60.000 km ili svake dvije godine. To se radi u vlastitom interesu jer na taj nacin mjenjac dugo traje a kvarovi su vrlo rijetki. Ulje možete nadolijevati na kontrolni cep, bolje je da ga ima malo više nego da ga nedostaje. Sklop mjenjaca je pun zupcanika, osovinica, spojki, klizaca, ležajeva i ostalih sastavnih dijelova. Zupcanici su postavljeni kaskadno tako da se i pri najmanjim okretajima zupcanih parova i osovina uspostavi potpuno podmazivanje i hladenje svih dijelova mjenjaca. Uvjeti vožnje za funkciju podmazivanja nisu bitni jer se podmazivanje obavlja u svim uvjetima na zadovoljavajuci nacin. Na kraju bih naglasio važnost intervala izmjene ulja jer o tome ovisi funkcija i trajnost mjenjaca.Popravci mjenjaca su uvijek jako skupi.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C220 - GUBI STRUJU NA SVJECICAMA

Datum objave: 29.01.2010 15:30:00
Slika
PITANJE: Imam mercedes c220,benzin-plin,95.god.Gubi struju na svjecicama,kad zaverglam baca struju 4-5 sekundi i onda je izgubi,tako i kad je upaljen,radi 2-3 minuta i onda se ugasi,a nekad radi i po 30 minuta.Mjenjao sam senzore,releje i kompjuter,ali uvijek je javlja isti kvar.Auto se vuce po majstorima vec preko 3 mjeseca i niko ne zna sta je u pitanju.Koliko sam dao para u dijelove,mogao sam ubaciti dizel motor,pa vas molim da mi pomognete ako ste u mogucnosti.
ODGOVOR:Nadam se da vam je poznata cinjenica kako se tocan odgovor na postavljeno pitanje može dati nakon neposrednog uvida u fakte direktnog ispitivanja na samom vozilu. Kod vašeg vozila cesti uzrok je elektricna instalacija i to onaj dio instalacije koji ide po motoru. Radi velikog zagrijavanja dolazi do oštecenja izolacije elektro instalacije, kontakta s masom ili kontakta s drugim elektricnim vodicem radi cega mogu nastati problemi koje ste vi upravo naveli.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ABS i ZRACNI JASTUCI

Datum objave: 27.03.2011 12:45:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam problem kod paljenja auta pali mi se lampica od ABS-a, i lampice zracnih jastuka za vozaca i suvozaca, koje se ne gase nego svijetle na kontrolnoj oloci, koji je razlog i kako riješiti problem,

ODGOVOR:

Kontrolna lampica ABS-a se pali kada sustav nije ispravan. Moguce neispravnosti su senzori na kotacima, elektricna instalacija, hidroagregat, upravljacka elektronika, ležajevi kotaca, nazubljeni vjenac na nekoj od glavcina. Kod zracnog jastuka je slicna situacija, isti nije u funkciji kada svijetli kontrolna lampica a moguce neispravnosti su: spirala ispod kola volana, pirotehnicki zatezaci pojaseva, elektricna instalacija, zracni jastuk vozaca ili susvozaca, upravljacko racunalo zracnog jastuka. Potrebno je obaviti dijagnostiku i jednog i drugog sustava kako bi se došlo do spoznaje o naispravnostima.

na vrh Povratak na vrh

BMW 520 - KRUŽENJE ZRAKA U KABINI

Datum objave: 28.01.2010 13:39:00
Slika
PITANJE: imam BMW 520 e34, 95 god. a problem je sljedeci, prilikom paljenja ventilacije u kabini ujedno se pali i gasi prekidac za kruženje zraka u kabini u nepravilnim vremenskim intervalima kroz par sekundi ili duže , ponekad ga ne mogu iskljuciti. Kupio sam novi prekidac i nadam se promjenio sve filtere, ali problem je ostao i da li mora raditi klima kad se upali ta funkcija.
ODGOVOR:Niste naveli da li je sustav grijanja i hladenja automatski ili manuelni. Ako je automatski tada sustavom upravlja racunalo a uzroci su : elektronska regulacija, pojedini senzori, elektricna instalacija. Ako je sustav manuelni tada su moguci uzroci :
Modul ventilatora grijaca, zakolopke usmjerivaca zraka, konektori i elektricna instalacija. Na žalost precizniji odgovor bez direktnog uvida na vozilu nije moguc.
na vrh Povratak na vrh