Danas je: 20.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MAZDA 323 DITD - TEMELJITA DIJAGNOSTIKA

Datum objave: 20.01.2010 09:32:00
Slika
PITANJE: Imam mazdu 323 ditd,motor 66 kw iz 1999 godine,sa prijedenih 146000 km.Auto sam kupio ljetos u 7 mjesecu i bio sam super zadovoljan sve do ove zime.Naime,auto odlicno pali,medutim kada su nastupile prve minus temperature, auto normalno upali ali kada prijedem 1800 okretaja jednostavno trokira i ne želi primiti gas.Napominjem da je u ljetnim temperaturama bilo sve savršeno.Ništa ne pomaže niti ako se auto zagrije na radnu temperaturu,dakle isto ne prima gas dalje od 1800 okretaja vec trese i jednostavno se nemogu vozit više od tih okretaja (u petoj brzini recimo oko 80).Dakle, jedino što mu smeta je vanjska temperatura-logici zakljucujem.Na servisu je bio nedavno, i kad se prikljuci na dijagnostiku sve je ok.Mehanicar sada ima svakAve ideje da bi mjenjao itd, medutim nedam ništa raditi prije nego ustanovim o cemu se radi, jer mislim da nema smisla mjenjati neke skupe djelove, a nezna se koji su to...u biti sumnja se u nekoliko djelova motora - tj.pljackanje mene po tom razmišljanju.Auto ima stvarnih 146000 i stvarno neznam gdje bi bio problem, obzirom da ako se temperatura vani digne,sve je opet u najboljem redu...Napominjem da je filter goriva zamjenjen friško prije tjedan dana, jer je sumnja pala na njega (a inace bio je mijenjan i ljetos radi kompletnog servisa).Dali postoji nešto vezano za prmjenu vanjske temperature što bi moglo utjecati tako na rad motora?Postoji li možda još neki filter za gorivo koji je "osjetljiv" na nižu temperaturu i gdje se nalazi-ako postoji?Eto to mi jedino pada na pamet kao moguc kvar,obzirom da problem nastaje kad je vani hladno, bez obzira na temperaturu motora...zaista ne shvacam....pomozite...
ODGOVOR:Dijagnostika pojedinih kvaraova ( narocito nekih ) može biti jako zahtjevna te ponekad može trajati i nekoliko dana. U svrhu dijagnostike koristi se sve i sva moguca pomagala a uz to je najvažnija strucnost i tehnicko znanje. U ovom slucaju bez pregleda vozila nije moguce dati jednostavan i kratki odgovor. Navesti cu sve moguce što treba ispitati i provjeriti a to je : Filteri ( u rezervoaru, izvan rezervoara, na ulazu u Rail ), zrak u sustavu goriva, APP senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, regulacijeski ventil turbine ( wastegate ), MAP senzor, ventil za recirkulaciju ispušnih plinova, kontrolni ventil EGR-a, mehanicki ventil EGR-a, regulator kolicine goriva, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja, senzor položaja pumpe, BPP senzor pedale gasa, ECT senzor temperature, senzor temperature goriva, upravljacki modul pumpe, RPM senzor radilice, elektricna instalacija i konektori, ECU centrala. Radi svega što sam naveo potrebno je napraviti dijagnostiku motora kako bi se došlo do spoznaje što je uzrok.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - GENERALNI POPRAVAK MOTORA

Datum objave: 19.01.2010 18:15:00
Slika
PITANJE: Imam ford escort 1997 1.3 . Jede jako puno ulja (1l na 700km) i zadnjih pola godine sam jednostavno dodavao ulje jer nisam imao hrabrosti suociti se sa mogucim popravkom u slucaju da su karike i klipovi u pitanju.No primjetio sam na uberlaufu, cijev od masine ispod poklopca uberlaufa da ima bijeli sloj necega.Da napomenem da ako natocim ulja blizu maksimumu i upalim auto iz uberlaufa ko da izbije neki pritisak koji pocupa cjevice koje iz njega idu na masinu. Da li to mozda moze ukazati na prirodu kvara (sto se tice ulja).Isto tako u zadnje vrijeme jako lupaju ventili. Jedan mehanicar mi je rekao da nije cuo losiju masinu i da mi ne preporuca porpravak.Poceo sam razmisljati i nabavci rabljene masine pa me zanjima dvije stvari.Da li smijem staviti jacu masinu ako je mijenjam (npr 1.4 ili jos jacu)?
ODGOVOR:Prema vašem detaljnom opisu nije teško zakljuciti da je mehanicko stanje motora jako lpše. Na to ukazuje velika potrošnja ulja i tlak koji ste primjetili na cijevi oduška od ulja. Ugradnja drugog motora ( jaceg ) nije prepotucljiva jer nisu isti sustavi dobave goriva, sustav paljenja, elektricna instalacija, upravljacko racunalo. Bez obzira što je motor u lošem stanju najbolje je da se napravi generalni poprvak postojeceg motora. Na taj nacin dugorocno i kvalitetno riješavate brigu s motorom i u tom slucaju sve ostaje originalno kako je bilo. Ugradnja rabljenog motora je rizik.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PUNJENJE PLINA - LPG

Datum objave: 27.03.2011 12:53:43
Slika
PITANJE:

postovani gospodine meicu,imam ugradjen plin u autu,sa bocom od 60l,kada istrosim plin i auto se ugasi,odem da natocim plin,i ne moze da stane u bocu vise od 25l.

ODGOVOR:

.Postoje, odnosno mogu postojati dva razloga radi kojih ne možete napuniti rezervoar s plinom. Prvi uzrok je multi ventil na samom rezervoaru a drugi uzrok je prikljucak za punjenje s kuglastim ventilom. Ispitajte najprije ventil za punjenje.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - DALJINSKO ZAKLJUCAVANJE

Datum objave: 19.01.2010 17:56:00
Slika
PITANJE: Dobar dan,svako dobro vam zelim,jako sam sretan sto postojite,bilo bi mi iznimno drago kad bi mi pomogli u rjesavanju jednog mog auto problema vezano uz Citroen xara18.16v 1998..Dakle kod xare mi ne funkcionira daljinsko zakljucavanje.Auto mogu zakljucati kljucem s tim da se ne pale pokazivaci smjera,a otkljucavanje ne reagira.Provjeravao sam ispravnost baterije,ona je ispravna i ostali kontakti na kljucu su ispravni.Znaci kada zakljucam auto kljucem direktno u bravu ono se zakljuca,ali kad pokusam otkljucavati kljucem motor od daljinskog pocne ?zujati?,a kada zelim zakljucati vrata iznutra mehanickim sklopom automatski mi vraca u prvobitan polozaj prekidac za zakljucavanje.Zahvaljujem se unaprijed i neka vam je sretna Nova 2010. godina i puno srece vam zelim.
ODGOVOR:Moguci uzroci su : mehanicko istrošenje brave vozacevih vrata , povecani otpor u mehanizmu bravica vrata, upravljacka jedinica centralnog zakljucavanja, aktuator bravice vrata ( najcešce vozacevih vrata ). Ispitajte najprije mehanicko stanje bravica vrata , po potrebi podmažite mehanizam. Hvala na cestitkama.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - ZAMAGLJIVANJE STAKALA

Datum objave: 18.01.2010 11:31:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa odmagljivanjem svih stakala u autu (osim zadnjeg).Auto je servisiran u ovlastenom servisu i promjenjeni su svi filteri,vode ispod vozacevih nogu nema,dobro grije i ventilacija jako puse.Ima klimu ali ni na automatsko odmagljivanje sajbe ne odmagljuje.Kad sam punila klimu,(prije godinu dana) u servisu su stavljali nekakav fluoroscentni plin da vide da li negdje pusta,ali takodjer nisu nista nasli.No,medjutim,cim je temperatura oko 0,ja ne vidim nista.Kasnije su me savjetovali da mi je probam ocistiti staklo,i ja kupila cisti alkohol,prala 5-6 puta,malo je bolje,ali nakon par kilometara,opet isto.Sta da radim? Da li bi pomoglo da probam ponovo napuniti klimu? Da ponovo mjenjam filtere? Nemam pojma,molim vas neki savjet....
ODGOVOR:Na zamagljivanje i ventilaciju stakala mogu utjecati nekoliko faktora i to : filter kabine, suženje ulaznog kanala za vanjski zrak koji dolazi na grijac, zaklopke usmjerivaca zraka, komande usmjerivaca zraka, prisutnost velike vlage na podu vozila, zacepljenja odvodnih kanala kondenzata, slaba snaga ventilatora grijaca, ulazak oborinske vode u vozilo. Radi svega što sam naveo potrebno je ispitati rad sustava grijanja , ventilacije i klime. Nakon toga se može dati precizan odgovor.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-5 - FAP FILTER

Datum objave: 18.01.2010 11:11:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Citroena C5, 2.2 HDI, god.proizvodnje 2003. sa prijedenih 165000 km.Povremeno mi se javlja greška na racunalu ANTIPOLUTION FAULT.Koliko sam citao po forumima znam da se radi o fap filteru.
Greška nije stalna, vec se javlja povremeno i nema pravila u tome kada ce racunalo ukljuciti ili iskljuciti grešku.Smatram da nije do zagušenja zbog gradske vožnje, jer sam vozio i autoputom a greška se pali i gasi neovisno o nacinu vožnje.Nisam primjetio da mi slabije vuce. Motor dostigne i do 5000 obrtaja.Da li se povrat dijela ispušnih plinova, koji se vracaju u turbinu, uzima prije ili poslije fap filtera?
Vidio sam oglas da u Republici BiH ugraduju dodatni modul koji simulira rad fap filtera.Da li se tom ugradnjom može naštetiti radu motora ili taj filter služi samo radi zaštite okoliša?
ODGOVOR:FAP filter smanjuje cestice cade na ispuhu za cak 95% . Kada se FAP filter napuni cesticama cade, elektronicki nadzorni sustav motora aktivira postupak regeneracije filtera uz naknadno ubrizgavanje specijalnog aditiva. Postupak regeneracije obavlja se povecanjem temperature ispušnih plinova što dovodi do sagorijevanja štetnih cestica cade u FAP filteru. Glavno racunalo motora permanentno prati tlak i temperaturu plinova u FAP filteru. Kada dode do promjene tlaka i temperature u filteru racunalo aktivira funkciju regeneracije FAP filtera. Na koje plinove mislite da se vracaju u turbinu ? To se ne dogada. Dio ispušnih plinova preko EGR ventila se vracaju u cilindar. Ako mislite na plinove za rasterecenje turbine oni se preko ventila Wastegate vracaju na izlaznu stranu turbine, neposredno iza turbinskih lopatica. Ako sustav za regeneraciju ne radi u jednom momentu doci ce do zacepljenja FAP filtera a time i do gubitka snage motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PALJENJE FENOM??

Datum objave: 18.01.2010 10:58:00
Slika
PITANJE: Poštovani,obracam Vam se sa velikom molbom jer više ne znam što da radim.Imam Fiat Punto 1.4 , god.proizvodnje 2003, redovno servisiran, 50.000 km.Problem se poceo javljati prije mjesec dana medutim sada je stanje alarmantno.Auto povremeno ne pali tj. ne rade nikakve "lampice". Iz razno-raznih pokušaja paljenja auta isprobala sam i razne savjete i ispalo je da jedan od njih ima efekta
tj.zagrijem kljuc (doslovce za fenom za kosu) i onda u vecini slucajeva upali.Bila sam u servisu i rekli su da treba promijeniti cijeli kompjuter što prilicno košta.Molim Vas za pomoc.
ODGOVOR:Nije profesionalno da se bez detaljnog ispitivanja izjavi da je upravljacki kompjutor neispravan. Na Vašem vozilu treba detaljno ispitati elektricnu instalaciju, sustav paljenja i sustav elektronskog ubrizgavanja . Nakon toga sigurno ce se znati uzrok i otkriti ce se svi nedostaci radi kojih postoje problemi koje ste naveli. Ovom prilikom na bih navodio moguce nedostatke i kvarove jer od toga ne bi imali koristi a opis bi bio jako opširan. Ako se ne snadete javite se pa cemo se potruditi oko Vašeg vozila.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO HGT - VIŠE TROŠI

Datum objave: 18.01.2010 10:53:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Fiata Punta HGT 1.8 16V , stavljen mu je sportski KN filter, sportski mjenjac SP1,sportski set kvacila,dupla lamela . trenutna potrosnja mi je 11,5 litara na 100 km gradske vožnje. bord kompiuter mi pokazuje da je potrosnja 8,9 ali auto vise trosi. po vasem misljenu u cemu je problem?
ODGOVOR:Bord kompjutor racuna potrošnju goriva prema parametrima koji su postojali prije preinaka Na motoru i vozilu. Mnogi od tih podataka su se promijenili ( brzina usisanog zraka u usisnom kolektoru, prijenosni omjer diferencijala, promjer kotaca, ostalo ). Sve promjene i preinake koje su napravljene uzrok su povecane potrošnje goriva.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI 1,6 CRDI - KAKO GA VOZITI?

Datum objave: 17.01.2010 20:39:00
Slika
PITANJE: Sam naslov govori o vozilu koje sam kupio Hyundai 1.6 CRDi 116 kS.
Ono što me interesira kako pravilno voziti doticno vozilo s napomenutim motorom. Dali je prilikom paljenja dovoljno 30-tak sekundi pricekati, odnosno prije gašena 1 minutu zbog hladenja turbine???
Po Vašem mišljnju dali je nužno u vozilo visoke tehnologije tociti gorivo zvucnih imena ili je dovoljno gorivo koje je dostupno sa prefiksom euro?
Na što bi trebalo pripaziti kod korištenja automatske kime u pogledu tehnika vezane uz agregat?
ODGOVOR:Kod prvog jutarnjeg paljenja dobo je da motor odradi jednu minutu. Nakon normalne vožnje nije potrebno hladiti turbinu tako da motor radi još neko vrijeme. To je preporucljivo raditi kada motor radi na višim brojevima okretaja i nakon dužeg puta tada rad na mjestu od nekoliko minuta pomaže da se ohladi turbina. Ovaj motor ima veliki moment izmedu 2200 do 2800 o/min i u tom režimu je dobro voziti. Po potrebi na otvorenoj cesti možete držati 3000 do 3500 o/min. Visokotlacna pumpa je osjetljiva na loše gorivo i zato je bolje da koristite eurodizel n.s. ( niskosumporni ). Kod automatske klime birate samo željenu temperaturu a klima je ukopcana stalno. Najvažnije je da istu servisirate redovito svake dvije godine a po potrebi i ranije.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9-D - ZAMJENA MOTORA

Datum objave: 17.01.2010 20:32:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Polo1,9 D koji ima loš motor. Takoder posjedujem Polo 1.7 SDI koji je karamboliran ali sa dobrim motorom.
Koje su mogucnosti zamijene motora obzirom na razliku i tko bi to mogao napraviti ?
ODGOVOR:. Motor koji je sada u vozilu je dizel motor sa predkomorama i s mehanickom regulacijom bez ikakve elektronike. Motor 1,7 SDI je potpuno dtugaciji motor sa direktnim ubrizgavanjem u cilindar i s elektronskom regulacijom. Ovaj motor ne može funkcionirati bez upravljackog racunala ECU, bez elektronske pedale gasa bez mjeraca protoka zraka, bez mnogih senzora na motoru , bez elektronske visokotlacne pumpe. Uz navedeno ima još puno detalja koji nisu isti. Bolje rješenje je da postojeci motor uredite jer je kvalitetniji od motora SDI. Ako vas bude zanimalo , Vaš motor možemo pregledati i napraviti troškovnik materijala i potrebnih radova.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - ISPITIVANJE MODULA PALJENJA

Datum objave: 17.01.2010 19:53:00
Slika
PITANJE: Zahvaljujem se na Vašem odgovoru na postavljeno pitanje oko reparacije glave motora na motoru opel kadetta, ali bi Vas molio za još par odgovora u vezi razvodnika paljenja. Pitanja glase: "Da li se može pouzdano ispitati ispravnost modula paljenja te na koji naicn? Da li modul može uzrokovati probleme u leru, kod nižih okretaja motora ili kod mjenjanja prijenosa te uzrokovati gašenje motora ili nepravilan rad koji na kraju rezultira paljenjem chek engine lampice?Razvodnik je delco remi sa crnom razvodnom kapom. I na kraju zadnje pitanje; "Kolika je cijena razvodnika komplet? a kolika modula paljenja?
Iskreno pohvaljujem Vaš trud i razumjevanje svakodnevnih problema limenih ljubimaca malih ljudi koji zbog financijske situacije su najcešce prisljeni tražiti rješenja problema na svakojake nacine.
ODGOVOR:Modul paljenja se može ispitati dvokanalnim osciloskopom. Dok motor radi istovremeno se može vidjeti rad niskog napona i rad visokog napona. Prema dijagramskom prikazu vidi se sve što je bitno i to primarni dijagram niskog napona, visokonaponski dijagram, napon i energija iskre na svjecicama. Takoder se vidi i ispravnost visokonaponskih kablova. Nepravilan rad sustava paljenja ili izostanak iskre na svjecici u nekom trenutku može biti uzrok paljenja lampice check engine. Cijene dijelova možete saznati u svakoj boljoj trgovini autodijelova ili u ovlaštenom skladištu Opel. Potrebno je navesti samo broj šasije.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - ZAMJENA RADIJATORA GRIJACA

Datum objave: 17.01.2010 19:41:00
Slika
PITANJE: Moje pitanje se odnosi na zamjenu hladnjaka za grijenje na mom motornom vozilu marke VW-Golf, A-2, kako to da uradim sam, jer zaista nemam novca da platim servis. Pod pretopstavkom da moram vaditi instrument tablu, a koju je vjerojatno komplicirano izvaditi molim Vas da mi ukažete na što da posebnu pažnju obratim prilikom vadenja iste.
ODGOVOR:Namjeravate raditi posao kojega ne bi htijeli raditi mnogi profesionalci. Za zamjenu radijatora grijaca ( mali hladnjak ) potrebno je demontirati sve šro vidite ispred sebe i suvozaca. To znaci kotac upravljaca, instrument plocu, sve komanda grijana, ventilacijske rešetke, elektricnu instalaciju ( djelomicno ). Kada se to sve skupa demontira tada je slobodan pristup sklopu grijaca a u samom središtu toga sklopa je radijator grijaca. Spretna strucna osoba za taj posao demontaže i montaže treba i više od jednog dana. Prilikom demontaže postoje mnoga skrivena mjesta na kojima se nalaze pojedini vijci i spojnice koje fiksiraju samu konzolu i kucište grijaca. Nepažljivom ili nestrucnom demontažom nastaju oštecenja na pojedinim mjestima a pucaju i neki plasticni dijelovi. Kada bih pisao detaljne upute o demontaži i montaži tada bih to bila skripta od 20 stranica teksta i nekoliko desetaka slika . Proizvodac vašega vozila ne daje takve upute niti ovlaštenim servisima jer su komplicirane nego organizira dodatne seminare gdje se direktno u praksi obucavaju djelatnici servisa. Ako se ipak odlicite da to radite pažljivo gledajte detalje, donosite logicne zakljucke, i nemojte ništa raditi na silu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICCASO - UPUTA MEHANICARU

Datum objave: 13.01.2010 21:43:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi Citroena xsara picasso 1.6 2000godina, ovako auto nije htio palit te su promijenjene cetkice u alnaseru,alnaser radi ,ali auto upoce ne pali.Kontakt ima ali dok okrenem kljuc do kraja ništa se ne dogada,na dijagnostiku je izbacio grešku :nema komunikacije s upravljacim uredajem motora.Pomagajte.
ODGOVOR:Prema ocitanoj greški koju ste naveli uzrok može biti imobilajzer ( sustav za blokadu paljenja ) . Sustav se sastoji od transpondera u kljucu, elektromagnetske antene oko kontakt brave, instalacije od kontakt brave do imobilajzera , imobilajzera, instalacije od imobilajzera do ECU centrale. Sve nevedeno može biti uzrok.
Ostalo što po potrebi treba ispitati je slijedece : inercioni ventil goriva, sustav paljenja , tlak goriva, injektore, senzor radilice, senzor bregaste .
na vrh Povratak na vrh

KADETT GSI - SAM URE?IVAO MOTOR

Datum objave: 13.01.2010 18:06:00
Slika
PITANJE: vlasnik sam kadetta gsi-a na kojemu sam uredivao motor samostalmo(polugeneralka).inace sam mehanicar po struci.kada sam sastavio motor i odvozio 1000km i zamijenio ulje od3000 do 3200 okretaja cuje se zvuk lupkanja slicno kao kod hidropodizaca .naime hidropodizaci su novi i nisu zamjenski ,ventili su sredeni vodilice i sicevi ,nove karike ,leteci i glavni lezajevi .zamolio bih vas da mi pomognete savjetom i dali je to moguce zbog ulja (castrol txt softec 5w-40)
ODGOVOR:Najprije morate biti sigurni da li navedeni zvuk nastaje radi hidropodizaca što je malo vjerojatno ili su to detonacije u motoru. Detonacije u motoru mogu nastati radi loše podešenog predpaljenja radi neodgovarajucih svjecica, radi lošeg goriva, radi prevelikog skidanja materijala na glavi motora prilikom strojne obrade ( visina glave motora niža od dozvoljenog ).
na vrh Povratak na vrh

FORD CURIER - ZUPCASTI REMEN SE POMICE

Datum objave: 13.01.2010 17:55:00
Slika
PITANJE: ford courier 1.8 d 1999 g
zamolio bi vas savijet ako ste ikad imali problem s tim tipom motora 1.8 d 1999 godiste.radi se u zupastom remenu.naime zupasti remen se mjenjao pred pola godine,i nedavno je puknuo i savili su se ventili.glava motora je obradena,mjenjana je pumpa vode oba natezaca zupcasti remen i remenica bragaste osovine.sve je montirano novo gore i problem je taj da zupcasti remen nosi prema unutra(prema glavi motora).probali smo opet mjenjat nove natezce da nije problem u njima,pokusali smo i uži remen stavit i opet radi isto,zatim smo montirali polovne remenice pumpe ulja i koljenastog vratila(radilice) i problem se nije rijesio uvjek ga ponese do zastitnog lima.
posto je automobil iz italije dali je mogce da je nekad davno mjenjana glava motora te da nije stavljena od druge vrste motora starijeg godista ili tako nesto?
ODGOVOR:Kada zupcasti ima tendenciju da se pomice prema glavi motora ili obrnuto jedini uzrok je paralelnost osovina odnosno remenica koje pokrece. Najcešci primjeri u praksi su : istrošenost natezaca, klizaca, pumpe za vodu te istrošenost kliznog ležaja pomocne osovine motora. U ovom slucaju postoji mogucnost i neodgovarajuce glave motora ili loše obradene glave motora, što je malo vjerojatno.Na automobilskim motorima mogu se naci mnoge improvizacije i nestrucna rješenja tako da je sve moguce.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - NAMJEŠTANJE FAZE MOTORA

Datum objave: 13.01.2010 17:52:00
Slika
PITANJE: Naime...gledamo na vasim stranicama odgovore no ne snalazimo se:) Imamo ford escort 1.8 d i namjestamo mu paljenje..znaci radilica i bosc pumpa. Nemamo slika kako gdje sta ide? Da li nam mozete pomoc?? Objasniti nam sto trebamo? Nikako se ne snalazimo ni s remenicama..ni gdje sta treba ici.
ODGOVOR:Za namjestiti fazu motora ( paljenje ) potrebno je imati tri odgovarajuca alata. Na prednjoj strani bloka motora s lijeve strane ( gledajuci u pravcu vožnje ) nalazi se metalni šasterokutni cep koji se demontira i na mjesto cepa se montira ( u isti navoj ) specijalni alat ( osovinica ). Kada je navedeni alat fiksiran okrece se radilica sve dok se ne nasloni na ugradeni alat. To je tada tocan položaj radilice. Kada je to tako tada se može staviti u fazu bregasta osovina i visokotlacna pumpa. Na remenici bregaste osovine postoji tocno odgovarajuci provrt ( rupa 8 mm ), u navedeni provrt stavi se osovinica na nacin da ista najprije prode kroz remenicu bregaste i nakon toga nalegne u tocno odgovarajuci provrt ( slijepa rupa ) na glavi motora. Ovo je sada tocan položaj bregaste osovine. Na potpuno isti nacin blokira se remenica visoko tlacne pumpe. Motor je tocno u fazi kada su sve tri blokade na svojim mjestima.
na vrh Povratak na vrh

BMW 320 - SKIDANJE ISPUŠNE GRANE

Datum objave: 13.01.2010 17:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav! Dali mi mozete dati tocan opis skidanja ispušne grane na bmw 320i 98god e46?? Otisle su mi vrlo vjerovatno brtve koje moram zamijenit pa me zanima opis skidanje istih??
ODGOVOR:Odspojite slijedece: spoj izmedu katalizatora i prednjeg dijela ispušnog sustava, spoj izmedu ispušnog kolektora i prednjeg dijela auspuha. Ako se demontira ispušni kolektor potrebno je demontirati termicku zaštitu na kolektoru, nakon toga mogu se skinuti i svih osam vijaka na ispušnom kolektoru. Nakon ovoga može se demontirati ispušni kolektor i moguc je pristup brtvilu ispušnog kolektora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MJENJAČ

Datum objave: 27.03.2011 12:51:28
Slika
PITANJE:

Postovani,
1. Koji su dijelovi mjenjaca?
2. Ugradnja mjenjaca?
3. Ciscenje dijelova mjenjaca?
Pitanja su postavljena u skoli kod mog sina.
Unapred zahvalna, mama

ODGOVOR:

Dijelovi mjenjaca : kucište mjenjaca, osovine , ležajevi, zupcanici, zupcani parovi, klizaci, spojke, vilice, sinhroni, opruge, mehanizam za biranje brzina, glavna osovina snopa zupcanika, piramidalni zupcanik, spojnicka osovina, gornji cep, donji cep, ventil za odušak ulja  magnetski filter, brtvila.
Opis za ugradnju mjenjaca za pojedino vozilo saznati ce u servisu u kojemu je obavljana praksa ( prakticni dio nastave ).
Prvo pranje mjenjaca se obavlja nakon demontaže mjenjaca. Drugo pranje mjenjaca se obavlja nakon kompletnog rastavljanja mjenjaca.
 

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - DISKOVI OKSIDIRAJU PREKO NOCI

Datum objave: 13.01.2010 17:16:00
Slika
PITANJE: Imam ford focus 1.6 16v kupljen 2008.god.,sada je star godinu i pol.
Problem: Auto normalno ugasim i stegnem rucnu kocnicu,ali kada nakon više sati stajanja otpustim rucnu i želim krenuti zacuje se jace pucanje kod stražnjih diskova ,kao da su se plocice slijepile sa diskovima. Kada auto ugasim a ne stegnem rucnu,ne dolazi do toga,ali se neko vrijeme prilikom kocenja poprilicno cuje struganje zbog korozije. To se dogada samo sa stražnjim diskovima,kod prednjih je sve u najboljem redu. Inace nedavno su mi u servisu zamijenili plocice jer su sadržavale previše bakra što je uzrokovalo neravnomjerno trošenje diskova i udubljenja,stavili su originalne "motorcraft" plocice. O cemu se radi i šta da ucinim?
ODGOVOR:U zimskim uvjetima je normalna pojava da diskovi oksidiraju preko noci. Nakon krace vožnje neugodni zvuk nestaje. U ekstremnim slucajevima može se disk plocica zaljepiti za disk i tada možete cuti zvuk koji ste naveli. Ako nema nekih nedostataka na vodilicama kocnih kliješta ili na sajlama rucne kocnice, ne može se ništa specijalno napraviti osim da ne koristite rucnu kocnicu preko noci.
(napomena: naš odgovor Vama nam se vratio, imate neku grešku)
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - MJENJAC NE HVATA

Datum objave: 12.01.2010 22:45:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Lagunu 1.9 dci 2001 god.Mjenjac jednostavno ne hvata brzine tj. bez obzira na mijenjanje brzina ( pri cemu se sam mjenjac ne ponaša ništa neobicno tj. osjecaj pri mijenjanju brzina na mjenjacu je potpuno identican onom kada je u ispravnom stanju) ostaje u leru.Kvacilo takoder odvaja i radi kao da mu nije ništa ( ne osjetim nikakve promjene pri pritisku i odvajanju).Takoder nisam prethodno primjetio nikakve promjene kao što su cudni zvuci,trenje i sl.Doduše na nekih 2 mjeseca prije ovog kvara u 2-3 navrata imao sam poteškoce sa ubcivanjem u rikverc( ubacim nakon 2-3 pokušaja).
Na servisu su mi rekli da znaju šta je u pitanju te da je to neki osigurac ili sajla te mi predložili da auto ostavim u servisu.Nakon 10-ak sati na moj upit da li su otklonili kvar poceli su da nabrajaju:Osigurac smo popravili ali je otišla i potisna ploca i lamela , plivajuci zamajac nije stradao ali preporucuju da i njega promjenim tj. da kupim kompletan set kvacila...Molim za Vaše mišljenje o mogucem kvaru jer se bojim da me u servisu vuku za nos i žele mi štošta prodati,da ne kažem uvaliti.
Bio bih veoma zahvalan ukoliko biste mi odgovorili
ODGOVOR:Tocno je da uzrok može biti spojka ( kuplung ). Set spojke se sastoji od lamele potisne ploce i potisnog ležaja , dakle sve skupa je to jedna cjelina. U nekim slucajevima dogodi se da nastane oštecenje i na zamašnjaku i tada se treba i to zamijeniti. Razlog tome nisu izmišljeni troškovi nego namjera da se navedeni popravak obavi kvalitetno. Ako ne vjerujete vašem servisu obavite pregled navedenih dijelova a od servisa zatražite da vam taj pregled omoguce. Tom prilikom pitajte da vam pokažu zamašnjak i da vam navedu razlog radi kojega treba zamašnjak zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh