Danas je: 20.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN C4 - UMJESTO VESELJA PROBLEMI

Datum objave: 22.02.2010 10:49:00
Slika
PITANJE: imam Citroen C4 1.4i 2007 godina. Vec u garantnom roku bilo je mnogo pošeškoca s njim; nemoguce pokretanje motora-nevaljali akumulator, htjeli su mi naplatiti novi ali buduci da auto nije bio star niti 6 mjeseci izborio sam se da to ide o njihovom trošku. Nakon toga pokvarila se 1. lambda sonda-prvi puta vozio sam auto samo kako bi resetirali racunalo i rekli mi da ce sve biti ok i htjeli mi to naplatiti 200 kn jer kao ne ulazi u garanciju. Ponovno sam se izborio da to ne platim buduci da se radi o novom autu. Buduci da se auto ponovno tresao kad je bio hladan a na zaslonu pisalo Antipollution faulty ponovno sam otpelao auto u servis-4 dana cekao izmjenu lambda sonde. Nakon nekog vremena pokvarila se i 2. lambda sonda-postupak je bio isti kao i sa prethodnom sondom, 2. puta su me šetali umjesto da su odmah dijagnosticirali kvar i izmjenili to. Neko vrijeme sve je bilo dobro do nedugo dok nisam cuo da dok idem u rikverc mašina podrhtava. Otišao sam u servis gdje su dijagnosticirali da su nosaci motora olabavili i da ih treba zamjeniti. Buduci da auto nije više pod garancijom a ja sam poceo sumnjati u njihovu strucnost ostišao sam u 2 druga servisa te su takoder ustanovili isti kvar. Nisu mi to priznali više kad je garancija istekla pa sam pisao generalnom zastupniku za Citroenova vozila i dobio negativan odgovor. Takoder sam nakon toga pisao i glavnom direktoru za Citroenova vozila g. Arnaudu Leclercu koji me takoder odbio. Ne znam da li više išta mogu napraviti da bi se to otklonilo o njihovom trošku buduci da sam od pocetka imao problema s novim vozilom koje bi trebalo bi trebalo biti veselje vlasniku a ne problem. Moram Vam spomenuti da sam prethodno imao VW Golf III koji nikada u 11 godina nije zakazao niti se pokvario.
1. Ovim putem pitam Vas za savjet mogu li što poduzeti da se popravak izvrši o njihovom trošku?
2. Da li su ti nosaci mogli olabaviti usljed neispravne lambda sonde buduci da se motor tresao jako dok se auto nije zagrijao?
3. Zanima me i koliko su zamjenski nosaci motora lošije kvalitete od originalnih jer ako ce ici o mojem trošku najvjerojatnije ce to biti solucija.
Inace od pocetka krive mene i zbog toga što su se lambda sonde pokvarile uvjeravajuci me da sam vozilo vozio na visokim okretajima i da je uslijed toga došlo do kvara.
ODGOVOR:.Pažljivo sam procitao Vaše pismo i zakljucio da je to predmet za advokatsku kancelariju i državni inspektorat. Na dio pitanja koji se odnose na tehniku vozila mogu odgovoriti. Nosaci motora se ne mogu olabaviti radi neispravne lambda sonde. Zamjenski nosaci motora mogu biti nešto lošiji od originalnih ali na bitno lošiji. Nacin vožnje ( visoki ili niski okretaji ) sasvim sigurno ne mogu biti uzrok otkazivanju odnosno kvaru lambda sonde.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - OSTAO BEZ ULJA

Datum objave: 20.02.2010 19:12:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas za savjet. Prije nekoliko dana imao sam nesretan slucaj da mi je automobil ostao bez ulja koje je iscurilo kroz filter ulja.
Auto je zaustavljen nakon što je iz motora poceo dolaziti neugodan „metalan zvuk cviljenja“.Buduci da se radi o Renault Meganu 1.9 dCi 75kW 2002. Godina, za kojeg mogu reci da smo do sada bili izuzetno zadovoljni i redovito ga održavali (prešao je 168000km), iteresira me da li se nešto može uraditi s tom mašinom (nešto tipa generalke) ili je potrebno ovu mašinu zamijeniti drugom.Znam da je teško reci cijenu za takav tip radova no ako je možda moguce molio bih Vas za to.Da li se takav tip popravka uopce i isplati?
ODGOVOR:Na motoru se mogu obaviti svi moguci popravci pa tako i generalni popravak motora. Tocnu cijenu popravka mogu reci nakon pregleda motora. Orijentaciona cijena ( ovisi ostupnju istrošenosti pojedinih dijelova ) je 7.000,- do 20.000,- kn. Ugradnja novog motora se ne isplati jer je izuzetno skup. Na motoru se isplati obvaviti sve potrebne popravke jer nakon toga opet vozi kao novi.
na vrh Povratak na vrh

BMW-318 - RAZNI ZVUKOVI

Datum objave: 20.02.2010 18:40:00
Slika
PITANJE: POŠTOVANI O VAMA SVE NAJBOLJE(MELEM STE NA RANU SVIM VLASNICIMA VOZILA KOJIMA MOŽETE POMOCI PA MAKAR I SAVJETOM KOJI JE MORA SE PRIZNATI OBZIROM NA SVE ODGOVORENE UPITE JAKO ZAHTJEVAN I NADASVE NAPORAN). SVAKA CAST, AL ETO DA NE DULJIM VIŠE(DJELA GOVORE ZA SEBE) PREDSTAVIT CU SVOJ PROBLEM PA AKO MOŽETE POMOCI SAVJETOM BIT CU JAKO ZAHVALAN. NAIME KUPIO SAM VOZILO BMW E90 318I 95 KW SA 90 0000KM. KAD UPALIM VOZILO U LERU CUJE SE LAGANO REMENICA (NE CVILI NEGO MIJENJA ZVUK OD NORMALNOG KA TUPOM KAO DA MALO PRESKACE), TE PRI UBACIVANJU U PRVU BRZINU I KRETANJEM KAKO IDU VIŠI OKRETAJI ONA SE VIŠE CUJE.(MORAM NAPOMENUTI DA TO NIJE NEKI JAKI ZVUK ZBOG KOJEG NE MOŽEŠ VOZITI AL MI NEŠTO TAKO KIDA ŽIVCE), ME?UTIM KAD SE U SVEMU OPISANOM UPALI KLIMA URE?AJ ZVUKOVI NAGLO PRESTAJU.REMEN NIJE NIKAKAD MIJENJAN TE SAM POKUŠAO SAPUNICOM NAMAZATI GA AL SVE BEZUSPIJEŠNO. AKO MOGU NAPOMENUO BIH DA ME MUCI JOŠ JEDNA STVAR, KAD PRI NORMALNOJ BRZINI ZAMOTAM VOLANOM SAMO U LIJEVO U NJEMU OSJETIM KAO DA NEŠTO PUKNE(U MJESTU SVE NORMALNO, I LETVA JE BEZ IKAKVIH TRAGOVA ULJA). PRIJAŠNJI VLASNIK JE REKAO DA SU U GARANTNOM ROKU DVA PUTA MIJENJALI LETVU VOLANA TE DA JE BIO OGORCEN KAKO SE TO JEDNOM TAKVOM BRENDU MOŽE DOGODITI. CIJENJENI DA LI IMA RAZLOGA ZA PANIKU ODNOSNO MOŽE LI NAVEDENO UTJECATI NA KVALITETU VOŽNJE TE S KOLIKIM TROŠKOVIMA MORAM RACUNATI U NAJGOROJ SOLUCIJI.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete ( kao remenicu ) može nastati od kanalnog remena , od same remenice , od neke osovine s ležajem. Takav zvuk treba jednoznacno definirati i tek nakon toga se može znati dali je on zabrinjavajuci ili se može tako voziti dalje. Tocan odgovor mogu dati tek nakon pregleda vozila. Zvuk koji cujete okretanjem volana kao da nešto pukne je istrošenost na ovjesu ili sponi volana. Najcešci uzrok je donja kugla ovjesa. Ukoliko je istrošenje povecano što se isto može utvrditi direktnim uvidom na vozilu, potrebno je zamijeniti neispravni dio jer se ipak radi o prednjem ovjesu na koji djeluje upravljacki mehanizam a sve skupa je povezano s aktivnom sigurnošcu vozila.
na vrh Povratak na vrh

OPEL C25XE - INJEKTORI STALNO OTVORENI

Datum objave: 17.02.2010 17:31:00
Slika
PITANJE: moj problem je na opelovom c25xe motoru 2.5 v6 je taj sto cim dam kontakt dizne se otvore,znaci na sve dizne dolazi stalan plus sa releja a sa ECU-a dolazi na sve dizne masa stalna sto je uzrokovalo otvaranjem dizni jer kompjuter salje masu na dizne i tako ih otvara al u mom slucaju je stalna masa na svim diznama,probao sam mjenjati ECU i isto se desava.radio sam diagnostiku i pokazuje gresku 21 a to ja tps senzor.sad nisam siguran da li je moguce da tps senzor uzrokuje takav problem.mjerio sam unimerom i izmedju pinova 1i2 imam napon oko 5v sto je ok i cim ustekam dzek u tps taj napon spane na 0.1v a mjerio sam napon izmedju 2i3 pinova i trebalo bi biti na pustenom gasu od 0.1v do punog gasa 4.9 a u mene je u svim slucajevima 0v e sad jeli moguce da on uzrokuje stalnu masu na diznama.da napomenem instalaciju sam komplet pregledao i sve je ok nije nigdje u spoju...
ODGOVOR:Vremenom otvorenosti injektora upravlja ECU racunalo . Vrijeme otvorenosti injektora Ecu racunalo izracunava na osnovu ulaznih podataka . Ulazni podaci dolaze sa senzora otvorenosti leptirastog ventila , ECT senzora temperature motora, MAP senzora, IAT senzora za temperaturu usisanog zraka, VAF mjeraca mase zraka, lambda sonde, RPM senzora radilice. Svi podaci koji dolaze s navedenih davaca, služe ECU centrali da izracunava kolicinu zraka koja ulazi u motor i da prema izracunanoj kolicini zraka dozira kolicinu goriva.
Kada je nešto od navedenog neispravno kao što je i u vašem slucaju injektori mogu biti stalno otvoreni. U vašem slucaju nije bitno da li minus dolazi iz centrale ili s nekog drugog mjesta. Bitno je da isti dolazi u vidu impulsa ako dolazi iz ECU centrale. Moguci uzroci su sve što sam naveo a uz to i ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PUKAO CETVRTI GRIJAC

Datum objave: 17.02.2010 17:17:00
Slika
PITANJE: SVAKA POHVALA ZA VAŠU STRANICU
Imam Opel Astru F 1.7. TD 97.g., njemacki motor..Prije dva tjedna mijenjao sam grijace (sva 4 grijaca, na njemu su bili Beruovi grijaci, sad sam stavio NGK grijace), uglavnom promijenio sam prva 3 grijaca a cetvrti grijac mi je pukao, odnosno pukla je matica na grijacu (grijac viri van motora cca 10 mm, to je zadnji grijac iza Bosch pumpe) i ne znam kako da ga izvadim tj. što da napravim. Pošto mi pali na tri grijaca, logicno je da radi na tri cilindra ( jer je moguce da uvijek radi na tri cilindra ili se cetvrti cilindar naknadno pokrene), kad ga zapalim onda mi pocne cukati tj. trzati ( u ler gasu ispušta puno plavo-bijelog dima, dok u vožnji vozi normalno i ne dimi). Pokušao sam otpustiti taj grijac sa WD-om i papagajkama ali nije išlo...Možete li mi reci kakav pametan prijedlog, što da napravim??
ODGOVOR:Sve detalje ste tocno naveli i objasnili. Motor ce raditi na tri cilindra sve dok u cilindru s neispravnim grijacem na poraste temperatura na kojoj se pali dizel gorivo . Takvo stanje ne pogoduje motoru jer na cilindru koji ne radi nastaje pojava ispiranja uljnog filma radi koje se pojacano troši klip i cilindar. Što napraviti , znate i vi . Kako napraviti je glavno pitanje. Polomljeni grijac se može najlakše izvaditi u uvjetima gdje postoje odgovarajuci i specijalni alati a to je servis. U vecini slucajeva to uspijeva. U malom broju slucajeva potrebno je demontirati glavu motora i obaviti vadenje grijaca. Po potrebi ako ne riješite , javite se .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PUKLA BAKRENA STOPICA

Datum objave: 17.02.2010 14:33:00
Slika
PITANJE: molim informaciju vezanu uz opel astru bertone 1,8 iz 2001. godina . 125000 km.Pri zamjeni akumulatora došlo je do napuknuca bakrene stopice na plus kabelu. (na onom mjestu dosta prije akumulaora gdje se spajaju dvije stopice vijkom, jedna na plus klemu akumulatora a druga pretpostavljam sa alternatora .)Ovlašteni sevisi me uvjeravaju da jedino dolazi u obzir izmjena novog kabla (par tisuca kuna ) i da takav slucaj nisu imali ili je rijedak.Molim da li se napuknuce bakrene stopice na glavnom plus kabelu može zamijeniti ili sanirati i kakve su posljedice ako u vožnji pukne do kraja.
ODGOVOR:Može se zamijeniti samo oštecena stopica ( priklucak ). Na navedenom mjestu mogu nastati padovi napona koje može utjecati na rad motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 19 - PREKIDA U VOŽNJI

Datum objave: 17.02.2010 14:24:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas za vaš savjet. Imam problem na automobilu renalut 19 god 93. motor 1.4 automobil je radio sasvim dobro. ali mi je prije par mjseci motor tresao pa sam išao kod majstora da pogleda. On je ustvrdio da je pregorio dihtung na usisnoj grani. Dao sam da to promjeni . Promjenio je i na ispušnoj jer su blizu jedan drugoga. Motor više nije tresao radio je mirno. Ali se pojavilo cukanje u vožnji kod niži obrtaja. Ponovo sam išao k njemu. Tad mi je rekao da je to do goriva. Promjenio gorivo ali nije pomoglo. Cak mi je i drugi fergazer zamjenio. Malo se bilo to stišalo ali se ponovo javlja povremeno. Dok se vozim višom brzinom toga nema. Sad mi se cuje i velika buka dok se vozim preko 100 km. dali je to od motora ili nešto drugo molio bih vas za vaš odgovor.
ODGOVOR:Prekidanje u vožnji kod manjih brojeva okretaja može se dogadati radi lošeg rada sustava paljenja , najcešci uzroci su probijanje visokog napona , loše svjecice, bobina. Drugi uzrok može biti sam rasplinjac ( frgazer ), treci uzrok je mehanicko stanje motora. Pojacani zvuk motora koji ste primjetili obicno nastaje radi dotrajalosti ispušnog sustava. Tocan odgovor bih mogao dati nakon pregleda vozila i motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 - BIJELA GUSTA NASLAGA NA CEPU

Datum objave: 15.02.2010 21:17:00
Slika
PITANJE: Imam problem na puntu 55 radena je kompletna generalka motora a sad mi se na cepu za dolijevanje ulja pojavljuje bijela gusta naslaga što je to
ODGOVOR:Navedena tvar na cepu je smjesa motornog ulja i vode. Ista može nastati kada je neispravna brtva glave motora, kada glava motora nije ravna , kada postoji još neko oštecenja na glavi motora. Isto tako moguci uzrok je kada se motor ne može zagrijati na radnu temperaturu i tada kondenzat iz kucišta motora ne ispari iz motora nego ostaje u vidu kapljica vode koje u kombinaciji s uljem napravi talog na cepu koji ste naveli.
na vrh Povratak na vrh

BMW 520 - MJERENJE BRZINE VOZILA

Datum objave: 15.02.2010 21:01:00
Slika
PITANJE: Imam problema s kilometar satom koji malo radi, malo ne radi dok kazaljka okretaja motora stalno radi. Dobio sam informaciju da se brzina mjeri preko senzora ABS-a medetim i bez zadnjeg desnog senzora kazaljka je znala proraditi. Prilikom dijagnostike utvrdena je greska senzora brzine medutim istog na diferencijalu nema. Moje je pitanje je dali se brzina uistinu mjeri preko senzora ABS-a i koji su moguci kvarovi.
ODGOVOR:Brzina vozila se ne mjeri preko senzora ABS-a nego preko davaca impulsa koji ocitava broj okretaja diferencijala. Taj davac impulsa se nalazi na kucištu diferencijala i radi u paru s nazubljenim vjencem (rotofonika ) . Moguci kvarovi su : davac impulsa, konektor, elektricna instalacija, brzinomjer.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM SA ANLASEROM

Datum objave: 14.02.2010 16:33:00
Slika
PITANJE: Poštovani,imam OpelAstru 1.7 Td 1997 god i imam problem sa alnaserom tj. paljenjem auta.Prilikom davanja kontakta alnaser izbacuje i ne pokrece motor vec zuji odnosno okrece alnaser. Promjenjene su pikse od bronce i plasticno kucište zubcanika u statoru rotora.Molila bih vas za pomoc savjetom kako da to otkolonim jer moj suprug govori da auti nisu za žene.
ODGOVOR:Prema vašem opisu za elektropokretac ( anlaser ) mogu reci da navedene radnje koje ste obavili nisu dovoljne za ispravan rad navedenog uredaja. Postoje još neki dijelovi koji se trebaju ispitati i po potrebi zamijeniti. Ovom cu navesti samo neke a to su : elektromagnetska sklopka ( automat ), pogonski zupcanik ( bendix ), kolektor, ostali dijelovi elektropokretaca. Nakon rastavljanja i ispitivanja svih dijelova može se tocno znati što treba zamijeniti i kolika je cijena popravka. Nakon kvalitetno obavljenog posla elektropokretac ce raditi kao novi dugo godina. Ako neznate kako kvalitetno riješiti opisani problem javite se.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - GENERALNA REPARATURA

Datum objave: 14.02.2010 16:27:00
Slika
PITANJE: Poštovani, vec par godina vozim Peugeot 406, 2.0 16V 97. godište, otkako sam ga kupio u mašini se culo škljocanje, malo su me nasamarili prodavaci s obzirom da se baš previše i ne razumijem u to, rekli su da to nije ništa strašno vec da se to mora samo nešto "kao" poštelati..., auto zvuci kao malo stariji dizelaš, no uglavnom, nakon posjeta nekolicini majstora koji su mi otprilike svi isto rekli dao sam promijenit hidraulicne podizace ventila, na njihov savjet, no nakon toga u mašini je i dalje škljocalo da bi na kraju zakljucak majstora koji mi je to mijenjao bio da se ne radi tu samo o podizacima vec da mi i klipovi imaju "lufta" te da jedino što mi preostaje jest generalka cijelog motora..., zaboravio sam napomenuti da mi troši i dosta ulja, cca nekih 3-4 litre na 5ooo kilometara.
E sad, pošto je auto star skoro pa 13 godina i drag mi je pa mi ne pada na pamet da ga prodam, mene zanima što se sve radi na motoru kod generalke, i ako imate savjet gdje bi bilo najpovoljnije kupit to što treba promijeniti?
ODGOVOR:Ako se odlucite za generalni popravak motora morate znati da je to skupi zahvat jer obuhvaca sve moguce radove u motoru i na motoru. Nakon strucnog i profesionalno obavljenog posla dobiva se garancija za obavljene radove i materijal koji je tom prilikom ugraden. Ovoga casa vam mogu nabrojiti dijelove i radove koji su uobicajeni . Dijelovi su : klipovi, ležajevi radilice glavni , ležajevi radilice leteci, aksijalni ležajevi radilice, ventili, vodilice ventila, ležajevi pomocnih osovina motora, brtvila motora, razvodni mehanizam, kanalni remeni, svjecice, filteri, sve tekucine, set kuplunga ( po potrebi ), sve ostalo što se tom prilikom utvrdi da traba zamijeniti . Strojna obrada obuhvaca : obrada cilindara, brušenej gornje površine bloka motora, obrada ležajeva osovinica klipa, brušenje radilice, brušenje glave motora, obrada siceva ventila, ispitivanje glave motora.
Dijelove za popravak motora ne nabavljate Vi nego servis jer servis daje garanciju na svoj rad i dijelove koje je ugradio. Savjetovao bih Vam da dobro razmislite o izboru servisa koji bi Vam to radio.Tocna cijena generalnog popravka se može znati nakon što se motor rastavi a približna cijena popravka se može znati nakon pregleda motora. Ako Vas zanima još nešto u vezi Vašeg vozila opet se javite jer mi cesto radimo takve generalke.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - BSI RACUNALO

Datum objave: 14.02.2010 11:03:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih Vas za pomoc i savjet glede kvara vjerovatno na elektro instalaciji na opel astri. Naime, iz cista mira, u toku noci na parkiralištu, pocela su paliti i gasiti štop svjetla, osvjetljenje registracije, prednja i zadnja pozicija, a takodjer i treperi osvjetljenje instrument table. Zakrenivši kljuc u kontakt bravi , nema ocekivane reakcije, nikakvog kontakta i sve je kao da je baterija prazna, nista ne svjetli a anomalija se gasi. Vrativsi kljuc u nulti polozaj , ponovo sve zmirka. Odspojih akumulator kako bi sprijecio eventualne daljnje posljedice. Molim Vas ovim putem za odgovor i savjet kako pokusati rjesiti problem.
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli i opisali uzrok je BSI racunalo. Preko njega ide kompletno napajanje za signalizaciju, osvjetljenje i ostale fumkcije u kabini.Ispitajte BSI racunalo.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-3 - U GARANTNOM ROKU

Datum objave: 14.02.2010 10:42:00
Slika
PITANJE: Prije 2,5 godine kupio sam novi Citroen C3 SX Pack 1,4i. Nakon samo godinu dana, pojavilo se 'škripanje' prilikom okretanja volana. Buduci je auto pod 3-godišnjom garancijom, u ovlaštenom servisu u Splitu su mi detektirali grešku na letvi volanu te istu promijenili. Nakon narednih
4-5 tisuca prijedenih km, ponovo se pojavio isti problem - cuje se zvuk tupog škripanja koji se vremenom pojacava i postaje sve iritantniji. U istom servisu ponovo mijenjaju letvu volana jer ne mogu ustanoviti nikakav drugi uzrok škripanja. Nakon zamjene sve bude u redu ali vec nakon iducih 4-5 tisuca km ponovo se cuje isto škripanje! U istom servisu najprije kontaktiraju generalnog servisera u Zagrebu pa konacno i proizvodaca u Francuskoj koji im daje odredene savjete (stezanje nekakvih prstenova, zamjena odredenih kablova i sl.) koji naravno nisu urodili plodom pa je servis 'bio prisiljen' i po treci put izvršiti zamjenu letve volana uz napomenu da to škripanje ne utjece na voznu sposobnost auta, odnosno da je problem samo u iritantnom zvuku!!!
Sve bi bilo u redu da se nakon 5 mjeseci (i prijedenih narednih 3 tisuce
km) ponovo nije zaculo isto škripanje. Kako mi garancija istjece za pola godine, uvjeren sam da ce servis ponovo izvršiti zamjenu letve volana jer do sada ni oni ni generalni serviser u Zagrebu a ni proizvodac u Francuskoj nisu znali odgovor na navedeni problem vec su ga otklanjali zamjenom spornog dijela (koji je po njima svaki put bio iz najnovije serije). Pitanje je što nakon toga jer svaki takav popravak iznosi oko 13-15.000 kn a ja ne mogu preuzeti rizik placanja tako skupog kvara svakih 4-5 mjeseci. Takoder ovakvo vozilo ne mogu nikome ni prodati.
Ocito je da vozilo ima neku grešku koju nitko ne može detektirati.
Možete li mi Vi pomoci? Znate li u cemu je problem? U servisu kažu da do sada nisu imali reklamacija sa letvom volana od drugih kupaca osim mene (iako ne znam je li to uopce tocno) a na moje pitanje je li uzrok možda u necem drugom što utjece na kvarenje letve, odgovorili su mi da je letva neovisni sklop kojeg se ne popravlja (vec kompletno zamijeni) i da na njen rad ne mogu utjecati druge stvari u vozilu!?
ODGOVOR:Vi ste vlasnik vozila i nakon isteka garancije morati cete se sami brinuti ( placati ) o servisiranju i popravcima vozila. To je u stvarnosti uvijek tako. Razumijem vaše poteškoce ali to se dogada . Ovlašteni servisi rade prema uputama proizvodaca vozila ali ne mora to uvijek biti sveto pismo. Iz svoje prakse imam zgodan primjer da je na jednom novom vozilu prilikom okretanja volana dolazilo do pojave udarca u samom volanu. Vlasnik vozila je takoder u garantnom roku mijenjao kompletan sklop volana ali se udarac nakon kratkog vremena opet javljao. U ovom slucaju tocno sam utvrdio uzrok i mjesto na kojemu nastaje navedeni udarac. Uzrok je bio plasticni klizac ( radijalni ležaj zubne letve ) . Navedeni dio sam zamijenio ugradivši umjesto toga metalni ležaj kojega sam izradio.
Nakon toga nikada više se taj problem nije pojavio.
U ovom slucaju bi takoder trebalo otkriti uzrok i mjesto škripanja i nakon toga obaviti potrebnu doradu kao dugorocno rješenje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - ISPRAZNI SE AKUMULATOR

Datum objave: 14.02.2010 10:36:00
Slika
PITANJE: Naime imam problem sa automobilom Opel Kadet, star je 20 godina, promenjeno 2 akomulatora novi pod garancijom.Ali ukoliko se auto ne pali bar 2 dana, akomulator se isprazni.Da li je u pitanju alternator ?
ODGOVOR:Mogu postojati dva uzroka radi kojih se isprazni akumulator. Prvi uzrok je da neki od potrošaca na vozilu dok je vozilo u stanju mirovanja vuce struju iz akumulatora i tako ga prazni. Drugi uzrok je punjenje akumulatora odnosno ispravnost alternatora. Provjerite u momentu kada motor radi koliki je napon na klemama akumulatora , treba biti 13,8 do 14,8 Volti. Nakon toga ispitajte da li neki potrošac vuce ( troši ) struju dok vozilo miruje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - PALI SE ŽUTA LAMPICA MOTORA

Datum objave: 14.02.2010 10:30:00
Slika
PITANJE: Prvi sam vlasnik Golfa 4 2002 godište sa motorom 1.4 16V oznake AXP, sa kojim sam prešao 147.000 kilometara. Moj problem je taj što mi se unazad mjesec dana na kontrolnoj tabli upalila ona žuta lampica motora za koju u servisnoj knjižici piše da se odmah treba javiti u ovlašteni servis. Prema uputstvima u servisnoj knjižici javio sam se u servis gdje su mi kompjuterskom dijagnostikom utvrdili kvar na EGR ventilu i zadnjoj lamda sondi, nakon toga mi je objašnjeno da EGR ventil treba ocistiti jer se lambda sonda upalila radi njega.
Nakon cišcenja EGR ventila i resetiranja lampice motora dva dana je bilo u redu ali se nakon toga opet upalila lampica. Drugi mehanicar mi je rekao da nije EGR ventil jer auto radi besprijekorno normalno troši, normalno ubrzava i radi korektno te da promjenim prvo lamda sondu. Ne znam šta da radim jer svaki od tih dijelova je skup i nebi želio mjenjati ispravne dijelove.
ODGOVOR:Prvo bih želio reci da servise i popravke vozila ne morate raditi u ovlaštenom servisu nego tamo gdje vi želite i gdje vam je povoljnije . Kontrolna lampica motora se ponovo upalila jer greška u stvarnosti nije otklonjena nego je samo trenutno izbrisana iz memorije racunala. Uzrok paljenja lampice može biti to što ste naveli . U nekim slucajevima cišcenje EGR ventila pomaže ali u vecini slucajeva ne pomaže. Zadnja lambda sonda je kontrolna i može ukazivati na loš rad katalizatora, na grešku u sustavu ubrizgavanja, na neispravnost same lambda sonde. Logicno je da se najprije zamijeni lambda sonda i nakon toga da se vidi koji rezultat je postignut. Medutim moram ovom prilikom reci da lambda sonda ne mora biti uzrok nego samo posljedica. Nakon zamjene lambda sonde po potrebi treba opet obaviti test i kontrolu pojedinih komponenata sustava ubrizgavanja i ako se otkrije ( a moguce je ) još koja neispravnost istu takoder treba otkloniti i tada se kontrolna lampica više nece paliti.
POVRATVA INFORMACIJA:
Najprije Vam se zahvaljujem na odgovoru od 14.02.2010. vezano za istu temu tj. paljenje žute lampice od motora golfa IV. Nažalost moja agonija se nastavlja te poprima neslucene razmjere. Nakon Vašeg savjeta da promjenim zadnju lambda sondu isto sam i napravio, dva dana je bilo sve u redu nakon toga se opet lampica upalila. Nakon toga odlazim u Auto kucu Buric gdje sam i kupio auto i gdje ga servisiram, te auto podvrgavam ponovnom testiranju, gdje mi oni ustanovljavaju grešku AGR ventila te odgovorno tvrde da je on uzrok kvara. Odlucio sam se na promjenu AGR ventila, te prvih 30 kilometara je bilo sve u redu, nakon toga se opet upalila lampica, istog dana sam opet išao u servis Auto kuce Buric koja je na ponovljenom testiranju našla grešku AGR ventila i to ovog novog. Nakon toga auto ostaje cijeli dan na servisu dok me krajem dana nisu iz servisa nazvali da ce mi vratiti stari AGR ventil, da ce mi vratiti novce i da oni nemaju pojma o cemu je rijec jer da njima stalno kompjuter javlja grešku na AGR ventilu i to je jedina greška koju kompjuter javlja i da oni ne znaju šta da rade.
Moje je pitanje šta da radim ja, jer stvarno ne mogu vjerovati šta mi se dešava, auto radi normalno, pali se lampica motora koju nitko pa cak ni oni koji su mi prije 8 godina prodali auto neznaju otkloniti.
ODGOVOR:
Svako vozilo je samo sredstvo i covjekova umotvorina koja nam služi u svakodnevnom životu . Pojedini kvarovi a ima ih raznih nisu nikakva agonija nego trenutna poteškoca koju treba prihvatiti i po potrebi riješiti. Neki od kvarova su jednostavni a neki su zahtijevni kako po pitanju dijagnostike tako ( ponekad ) i po pitanju cijene popravka. Najvažnije od svega je da ste Vi dobro a za vozilo je lako. U ovom slucaju mogu postojati cetiri uzroka i to elektricna instalacija od AGR ventila do ECU racunala, AGR ventil , ECU racunalo koje upravlja AGR ventilom, mehanicki uzrok na samom motoru. Ako želite mogu se pozabaviti Vašim vozilom u cilju rješenja navedenog problema.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - ISPITIVANJE PUMPE GORIVA

Datum objave: 11.02.2010 11:21:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa automobilom i zamolio bih vas za savjet kako ga riješiti.
Vozim Fiat tipo 1.4 karburator iz 1991. U zadnje vrijeme ga rijetko vozim a upalim ga svako desetak dana. Medutim, kad sam ga upalio zadnji put primijetio sam da slabo radi. Zagrijavao sam ga na mjestu, a zatim sam ga želio premjestiti na drugo mjesto. Prilikom vožnje na rikverc vidjelo se da nema snage, a takoder i u prvoj brzini. Stalno davajuci gas pokušao sam dobiti na snazi ali nisam uspio. Nakon toga auto se ugasio te ga više nikako ne mogu upaliti. Kad okrenem kljuc u bravi motor uredno vergla ali ne može upaliti. Može li uzrok tome biti pumpa goriva? Naime, iz rezervoara gorivo ide kroz predfilter u pumpu goriva, zatim iz pumpe u filter goriva te iz njega ide u karburator (ovako sam shvatio položaj cijevi goriva do karburatora). Primijetio sam da u predfilteru (koji se nalazi u donjem desnom kutu motora)uopce nema goriva, pa po toj logici ne radi pumpa goriva. Molio bih vas da mi odgovorite da li je to možda uzrok što auto ne može upaliti ili je u pitanju nešto drugo te kako riješiti ovaj problem. Da li se problem može riješiti na parkiralištu ili se auto mora prevesti u servis. Srdacno vas pozdravljam i unaprijed zahvaljujem na odgovoru.
ODGOVOR:Ako nema goriva u filteru onda nema goriva ni u karburatoru. Ispitajte usinu cijev i filter u rezervoaru, po potrebi ocistite rezervoar, ispitajte i cijevi dovoda i odvoda goriva od rezervoara do motora, kada sve to napravite ispitajte i pumpu za gorivo. Pumpu možete ispitati tako da spojite cijev koja ulazi u pumpu ( usisna cijev ) u posudu u kojoj ima benzina a sama usisna cijev mora biti uronjena u benzin. Druga cijev (tlacna ) treba biti slobodna. U momentu kada startate motor pumpa za benzin treba usisavati gorivo iz posude i bacati gorivo na tlacnu cijev. Mlaz benzina trabe biti barem 10 cm na tlacnoj cijevi. Ako je pumpa ispravna spojite sustav da vuce benzin iz rezervoara i upalite motor.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - KOCNI SUSTAV

Datum objave: 11.02.2010 11:17:00
Slika
PITANJE: imam još jedno pitanje u vezi kocnica što mi nitko nemože odgovoriti,
opel astra g 1.7td karavan 99g,
kupio sam ju novu i sada ima 220 000km i do sada sam mjenjao zadnje plocice pet ili šest puta a prednje još nikad nisam jer su uvjek kao nove,nakon toliko km nisu potrošene ni dvadeset posto,
auto po suhom koci dobro ali po kiši i snjegu cim malo stisnem kocnicu aktivira se abs,na tehnickom pregledu uvjek valjaju kocnice i prednje i zadnje,u servisu kada su prvi put otišle zadnje plocice na 30 000km rekli su da je to nemoguce i da sam vozio pod rucnom a kasnije nisu mogli vjerovati ali neznaju šta je problem,onda sam odustao i mijenjo redovito zadnje plocice,navikao sam se na to,jedini problem je po snjegu jer je jako teško stati,pa me zanima vaše mišljenje o tome šta bi tu bio problem
ODGOVOR:Ispravan rad ABS sustava povezan je s ispravnošcu kocnog sustav na vašem vozilu. Kocni sustav se treba permanentno održavati i to svi dijelovi sustava. Disk plocice se troše na dva nacina i to tako da iste postaju tanje i drugo trošenje je termicko. Disk plocice mogu biti po debljin jako dobre a termicki jako loše. Termicko istrošenje je uzrok strukturne promjene frikcionog materijala a rezultat toga je jako mali koeficjent trenja disk plocice. Takvo vozilo ima tvrdu pedalu kocnice , efekt kocenja je slabiji a zaustavni put vozila je duži. Kocni sustav se ne promatra odvojeno ( diskovi , disk plocice ) nego su svi dijelovi sustava jedna cjelina koja funkcionira kao jedan tim. U ovom slucaju vi najbolje znate što ste zadnjih godina radili na kocnom sustavu osim što ste samo mijenjali zadnje disk plocice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - NESTAJANJE RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 10.02.2010 16:22:00
Slika
PITANJE: Pozdrav,,,imam problem gubljenja vode u motoru radi se o puntu gt,,znaci nekih cca 3-4 deca vode je nestalo a nigdje se ne vidi da curi niti da slini ni u kabini mali killer ne pusta sve je suho,,boja ulja je normalna nema nikakvih bijelih mrlja,,,vode je bilo preko maksimuma i sad je vise nema toliko kada je auto hladan voda je na min a kada radi na maksimumu...
ODGOVOR:Nivo rashladne tekucine može oscilirati jer je rashladni sustav pod tlakom. Ako nivo rashladne tekucine nije ispod minimuma kada je hladan motor i ako se taj nivo ne mijenja na niža to je znak da sustav ne propušta i da se rashladna tekucina ne gubi. U tom slucaju ne treba dopunjavati rashladnu tekucinu. Ako se nivo tekucine spušta ispod minimuma i niže to je znak da se rashladna tekucina gubi. To se može dogadati na nekoliko nacina i to : vidljivim curenjem na motoru ili oko motora, nevidljivim curenjem ( mjesto curenja je na nekom vrucem dijelu motora i rashladna tekucina odmah isparava ), potrošnja rashladne tekucine kroz motor ( tekucina može ulaziti u cilindar, isparavati , u vidu pare izlaziti s ispušnim plinovima ). Pažljivim pregledom motora na servisnoj dizalici može se otkriti mjesto propuštanja ili nestajanja rashladne tekucine.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - PUMPA ZA GORIVO, REZERVOAR

Datum objave: 10.02.2010 16:11:00
Slika
PITANJE: Radi se o opel asconi 87god. 1.6i. automatik za americko tržište
Ocuvana i održavana ...uvod je da sam prije mjesec dana ocistio rezvoar goriva, cijevi i postavio novi filter goriva...jer se sve zastopalo od ovog našeg goriva mulja pijeska vode i sl...Sada sam tocio na novoj pumpi da bi mi auto opet stao i kad sam zavirio u rezervoar opet mulj – blato, 3 litre vode...skinuo sam pumpu...ocistio joj filter, naslage kamenca na nosacu i sada kad sam to sve montiro...pumpa za gorivo neradi – nemogu upalit auto...mjerio sam voltažu na pumpi je 10V dok je akumulator 12V...kad sam prespojio direktno sa akumulatora pumpa je radila...Moje pitanje je dali je pumpa prošla – jer neznam koji je minimum voltaže da ona napumpa gorivo prilikom paljenja ili je pumpa polu crkla pa joj treba 12 i više volti da se pokrene – cuo sam da su ove nove imaju plasticni propeler i da svaku godinu se mora mijenjat pumpa ??? jer se plasticni propeler raspadne – dok su ove stare sa metalnim propelerom...i dali je normalno da mi akumulator ima 12V, a dolazna struja na pumpu je 10V (tj 2 volta manje)...relej radi normalno klik-klik...nemojte me uzet za rijec, ali sjecam se da sam prije bio upalio taj opel i sa 9 volti sa starim akumulatorom, a sad imam novi...
Sada i ako popravim taj auto ja više neznam na šta cu ga tocit – na zrak...
ODGOVOR:Pumpa za gorivo može raditi i na 9 V a problem treba tražiti u necistocama koje su ušle u pumpu za gorivo. Kod starijih vozila koji imaju metalni rezervoar za gorivo dogada se da rezervoar oksidira iznutra . Bez obzira na detaljno cišcenje rezervoara cestice hrde se stalno odvajaju od oštecene ( nagrižene ) površine rezervoara , ulaze u pumpu za gorivo i tako istu oštecuju i blokiraju. Detaljno cišcenje rezervoara nije moguce . Najbolje bi bilo da se zamijeni rezervoar ( novi ili rabljeni ) ukoliko je postojeci jako oksidirao iznutra. Navesti cu uvjete koji su potrebni da dobava goriva bude ispravna. Rezervoar za gorivo mora biti cist, gorivo cisto, pumpa za gorivo ispravna , filter goriva cist, injektori ispravni ( cisti ), regulator tlaka goriva ispravan. Tlak goriva kojega stvara pumpa za gorivo na kolektoru injektora treba biti 3,0 bara.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - TUCKANJE I PRELIJEVANJE

Datum objave: 09.02.2010 11:02:00
Slika
PITANJE: Renault clio 1.5 dci 2004. 114.000 km, servisiran do 60.000 u ovlaštenom servisu, do sada promijenjen EGR ventil, vožen 80 % na auto cesti ( uglavnom 120-140 km/h)
Nakon kvara auta (ugasio se uvožnji) zamijenjen mi je relej napajanja goriva (mislim da se tako zove). Sada kad je hladan motor cuje se ponekad "tuckanje" motora, a okretaji znaju malo varirati (800-900) nekoliko sekundi, te zna biti više vibracija, posebno trese rucica mjenjaca.Kad se motor ugrije tuckanja nema. Isto tako, pri 130 km/h jednom kao da se pojavila «rupa» pri ubrzavanju u trajanju par sekundi , nakon cega je opet vozio OK. Majstor mi je dao aditiv za procišcavanje dizni (Valvoline), nakon cega se motor ponaša malo stabilnije dok je hladan.
Pri kretanju kad je kuplung u visokom položaju, kao da nešto preskace, a osjeti se na pedali.
Isto tako, pri 130 km/h jednom kao da se pojavila «rupa» pri ubrzavanju u trajanju par sekundi , nakon cega je opet vozio OK.
Temperatura motora na pokazivacu na instrument-ploci se podigne tek nakon 4-5 km vožnje ( 2 crtice na digitalnom pokazivacu). Inace je te 2 crtice ukljucivao odmah. Isto tako cuje se prelijevanje tekucine negdje oko motora, vjerovatno antifriz. Napominjem da je nivo tekucina OK i da nigdje ništa ne curi i da je sustav hladenja ozracen( nedavno mijenjan remen i vodna pumpa)
Zanima me vaše mišljenje za slijedece:
- tuckanje motora dok je hladan- da li se radi o diznama, PVT, stop prekidac, neki senzori (kazu na radilici) ili što drugo ???????
- vibracije koje se osjete na kuplungu - da li ukazuju na problem u setu kuplunga (korpa ili sl.)
- prelijevanje tekucine - da li je nešto krivo zamijenjeno.
ODGOVOR:Lupanje ( tuckanje ) koje cujete dok je motor hladan može se pojaviti radi hidropodizaca koji u tom momentu može stvarati takav zvuk.Slican zvuk može stvarati bregasta osovina a moguci uzrok je aksijalna zracnost. Isto tako lupanje se može pojaviti i radi pojedinih agregata i njihovih nosaca koji su direktno fiksirani na motor. U slucaju kada blokira diza dolazi do prekomjernog hidraulicnog tlaka koji proizvodi izuzetno jako lupanje što u ovom slucaju ne bi bilo. Vibracije na kuplungu mogu ukazivati na dotrajalost ili nepravilnost na nekim dijelovima spojke ( kuplung ) i to na potisnom ležaju, vilici ležaja, potisnoj ploci, lameli. Prelijevanje tekucin ako je cujete je zrak u radijatoru grijaca. Rashladna tekucina cirkulira kroz radijator grijaca i kada na tome mjestu ima zraka to se cuje na nacin na koji ste i vi opisali.
na vrh Povratak na vrh