Danas je: 26.11.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT CORDOBA - SDI I TDI MOTOR

Datum objave: 01.07.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: Kako Vas smatram izuzetnim znalcem i strucnjakom vjerujem da cete mi, naravno kad uhvatite malo vremena, objasniti u cemu je razlika izmedju SDI i TDI motora (Imam Seat Cordobu 1,9 TDI i volio bih znati zbog cega je ona 22 KS jaca od SDI verzije, i kako je moguce da su ove TDI sa crvenim I i DI jace i po 30-ak KS, a iz iste kubikaze?)
ODGOVOR:Razlika je u turbinskom punjacu. SDI ( saugh direct injection ) je usisni motor s direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar. TDI ( turbo diesel direct injection ) je turbo motor s direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar. Ovaj drugi radi turbine ima 22 ks više. Motori s crvenim "I" i "DI" su novija generacija motora s oznakom TDI PD ( pumpe dise ), tlak ubrizgavanja goriva kod PD motora je 1800 bara a kod ranije spomenutih je 300 bara. Nemojte se cuditi kako je to moguce, to nije cudno jer se svaki novi motor usavršava i odgovara izazovima ekologije, potrošnje, snage, i ostalih performansi.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - CEP EKSPANZIONE POSUDE

Datum objave: 01.07.2009 21:59:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja u vezi peugeota 307, 2.0 HDI 2003 godina. u zadnjih par dana sam uocio da mi fali rashladne tekucine i pali se senzor,svako malo je nadolijem i uvjek je fali. Gledao sam pod auto i nigdje se ne vidi da curi, dok nisam primjetio da tekucina izlazi preko cepa na posudi. Kad auto ne radi (poslije završene vožnje) onda cep ispušta pritisak (komprimirani zrak,vodenu paru ??). Zanima me koliki pritisak treba biti u ekspanzionoj posudi, i koliki pritisak trpi cep posude, ili je u pitanju veci kvar? Auto se odlicno ponaša u vožnji.
ODGOVOR:Ako rashladna tekucina nestaje kroz cep ekspanzione posude mogu postojati više razloga za to : cep ekspanzione posude, termostat, probijanje kompresije u rashladni sustav. Cep ekspanzione posude je ujedno i sigurnosni ventil i otvara se kada tlak u sustavu hladenja poraste na više od 1,4 bara. Normalni tlak u sustavu je 1,2 bara. U ovom slucaju najprije ispitajte cep ekspanzione posude.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - KLIMA SLABO RADI

Datum objave: 30.06.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: imam novu fiat cromu 2007 godiste i crkla mi je klima nesto slabo puse kad je ukopcam cuje se da se nesto ukopca ali nista ne puse jako slabo molim pomoc sta bi moglo bit molim pomoc.
ODGOVOR:Najcešci uzrok otkazivanja klima uredaja je nedostatak rashladnog plina u sustavu. Uzrok tome je propuštanje sustava. Potrebno je ustanoviti koliko plina ima u sustavu i da li ga uopce ima. Ako plina nema ništa to je znak da sustav jako propušta i sustav se treba ispitati. Ako plina ipak nešto ima sustav se može napuniti i tom prilikom uz plin staviti i specijalni kontrast koji može pokazati mjesta eventualnog propuštanja.Prilikom punjenja klime dobro bi bilo zamijeniti i sušac ( freonski filter ). Bez servisne opreme ne može se ništa raditi oko klima uredaja na amaterskoj osnovi.
na vrh Povratak na vrh

PONTIAC TRANSSPORT - NIJE PALJEN DVIJE GODINE

Datum objave: 30.06.2009 19:17:00
Slika
PITANJE: Poštovani,prvi puta Vam se obracam i izuzetno bih cijenio Vaš odgovor.
Naime naišao na na gore spomenuto rabljeno vozilo, ali je problem u tome što je isto nevoženo više od dvije godine i nije paljeno što i sam vlasnik priznaje.Pokušali smo ga upaliti preko kablova ali ne daje apsolutno nikakove znakove struje.Koji su postupci da se sve dovede u red, dali je potrebno rastavljanje motora (napomenuo bih da motor izgleda " zdravo" suh je i nema znakova ulja) , dali je mogao stradati neki od el. sklopova... i možete pretpostaviti koliko bih još pitanja imao, ali vjerujem da Vi možete dati odgovor u nekoliko recenica i zaokružiti ih u cjelinu da vidim dali mi se uopce u to isplati ulaziti,
ODGOVOR:Motor vozila kojega ste naveli može imati više mogucih faktora radi kojih ne može upaliti. Najgora situacija je ako motor nema kompresije radi dužeg stajanja bez konzervacije. U tom slucaju potrebno je otvoriti motor i vidjeti kakava su oštecenja . Ukoliko elektropokretac dobro radi i okrece motor tada se može izmjeriti kompresija i vidjeti dali je dobra ili nije. Ako je kompresija dobra onda treba ispitati sustav paljenja ( iskra na svjecici, bobina, probijanje visokog napona ). Ako iskre na svjecici ima to je dobar znak i ostaje da se ispita sustav dobave goriva ( tlak goriva, regulator tlaka, injektori, senzor položaja TP ventila, RPM senzor, MAP senzor, ECT senzor i ostalo po potrebi ). Kao što vidite ima toga dosta ali je najvažnije da motor ima kompresiju jer je sve ostalo puno jeftinije u smislu popravka.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO KALOS 1,2i - PUKLO KUCIŠTE GETRIBE?

Datum objave: 30.06.2009 18:29:00
Slika
PITANJE: Nije prošlo ni mjesec dana otkako sam vaš tražio za savjet i pomoc za svog Kalosa 1.2 iz 2005g. gdje je bio problem sa sponom volana,Prije tjedan dana u vožnji prilikom kretanja sa semafora kada sam ubacio u 3 brzinu nešto je puklo, zvuk je bio kao da iglicom probušite balun za puhanje. U par sekundi pocelo mi je dimiti ispod haube i odma sam zaustavio vozilo. Kada sam digao haubu ispod getrime je vec bila lokva ulja. Vucnom službom sam odveo auto u servis i danas me zovu kako je puklo kucište getribe , da treba mjenjat korpu ,lamelu ….uglavnom kako sam svatia da se getriba raspala ????????
Ljudi moji jel to moguce ? Neshvatljivo mi je da se to desi autu koji mi služi od tocke A do tocke B, u normalnim uvjetima vožnje mislim to nije trkace auto pa da se u 4 godine i nepunih 50 tkm pocne raspadat.
Trošak tog popravka sa nekim njihovim popustima bi me došao oko 10000 kn.Ja vas pitam da li postoji mogucnost da je rijec o tvornickoj grešci …Nisam pametan šta da radim,
ODGOVOR:U životu se ljudima svašta dogada a automobil je samo tehnicki uradak i ljudska umotvorina koja se ipak više ili manje kvari. Ukoliko sumnjate u nalaz servisa i trošak popravka svakako zatražite direktan uvid u fakte. Dobro bi bilo da s vama pode i strucnjak koji može provjeriti tocno o cemu se radi. Ovoga casa bez neposrednog uvida mogu s rezervom samo reci da su takvi kvarovi dosta rijetki. Naglasio bih da provjerite cinjenice direktno u servisu.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - PROBLEMI

Datum objave: 30.06.2009 18:20:00
Slika
PITANJE: Step elektro motor stoji u poziciji ispod akumulatora i povezan je sajlom za polugu pored gasa pa dodavanjem gasa i on valjda nesto radi.ARG ventil kod mene ima 2 zice.A meni braco provrti remenica na bregastoj osovini i pokrivi mi sve ventile na glavi motora u takvom sam cudu ,da mislim da me neki maler tera sa ovim mondeom .Jednostavno nemogu da verujem da je Ford stavio samo konusno stezanje remenice bregaste osovine a nije stavio leziste za sigurnosni reper u remenici koja okrece bregastu osovinu a u bregastoj ima leziste za taj prokleti reper .Znaci izludjuje me taman nesto sredim kad ono krene drugo.Recite mi da li je protokomer vezan i sa potenciometrom na lukas pumpi koji se nalazi na vrhu pumpe.Ja resio da ga sredim i gotovo .Nemogu na poslu da se usresredim dok ga ne sredim i tocka.hahaha .Postoji li neki relej,osigurac,neki sistem koji moze da uzrokuje neispravnost protokomera.Na test kompu majstor nije mogao da ocita parametre,kaze da je nesto u prekidu, pa mislim da mozda upravo to uzrokuje njegovu neispravnost.Bog ste covece ,kad ovako imate srce da mi pomazete,jednostavno slusam vas i nikoga vise,vasa rec za mene je vrh prave majstorije.I jos nesto ako ga ikad sredim da to bude onaj stari moj mondeo sta mislite o nekom cipovanju da mu se malo pojaca snaga.
ODGOVOR:Dosjed ( spoj ) bregste osovine i pogonske remenice zupcastog remena pomocu konusa je poznato tehnicko rješenje koje se koristi na mnogim motorima jer omogucava precizno namještanje faze motora . Uz to takav spoj je vrlo sigurn i nikad ne otkazuje ako se vijak pravilno stegne prema tocnim uputama. Dio za koji me pitate je potenciometar gasa i povezan je s upravljackim kompjutorom. Za protokomjer ne postoji nikakav osigurac a izlazni podatak šalje takoder u upravljacki kompjutor. Nacin na koji vi rješavate probleme na vašem vozilu teško da može dati rezultat. Takve poteškoce može riješiti jedino servis koji ima odgovarajucu bazu podataka za takvo vozilo, odgovarajucu servisno dijagnosticku opremu, strucno osoblje. Radi svega navedenog nemojte biti tužni jer mnogi poznati servisi takoder ne bi mogli otkloniti navedene greške.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA CELICA - UGRADNJA DRUGOG BLOKA MOTORA

Datum objave: 30.06.2009 18:14:00
Slika
PITANJE: Prije svega sve pohvale za Vas, cudi me da još postoje ljudi koji nešto daju, a ne traže ništa za uzvrat. Ali ne bih sada zamarao sa tom temom.
Moj problem je za mene dosta velik a za vas ce to biti sitnica. Pošto mi svakojaki "majstori" nisu mogli pomoci tražim uslugu od Vas, zanima me Vaše cjenjeno mišljenje, a problem je sljedeci.
Automobil je toyota celica 2.0 turbo oznaka motora 3S-GTE, i imam problem sa blokom motora. Našao sam drugi blok koji je od iste serije celice samo je 2.0 motor bez turba i ima oznake 3S-GE.
Blok je na oko isti,ovako izgleda sve isto, i mnogi majstori mi preporucuju ugradnju, cak znam neke ljude koji su napravili tu zamjenu jer je nemoguce naci 3S-GTE blok.
Mene sada zanima Vaše mišljenje da li smijem napraviti tu zamjenu, jer nemam zaista drugu varijantu, neki kažu da je isti blok u pitanju, a ja sumnjam u to i pitam Vas za mišljenje.
Svi se slažu sa ugradnjom ali jedan majstor ne i kaže sljedece:
Problem je u tome što je saznao u katalogu da je Compr. kod 3S-GTE 8.8:1 a kod 3S-GE 10.0:1. Sada Vas ja pitam kakve mi to može poteškoce praviti jer mi on ne zna objasniti.
Molim Vas za odgovor jer Vi ste mi jedina šansa, i da mi kažete šta ciniti i koja je šansa za uspjeh
ODGOVOR:Ako nemate mogucnosti ugraditi tocno odgovarajuci blok motora možete ugraditi navedeni. Razlika u turbo motoru i obicnom usisnom motoru je u klipovima, glavi motora, usisnom klektoru, ispušnom sustavu, sustavu za upravljanje motorom. Omjer kompresije 8,8:1 za turbo motor i 10,0:1 za usisni motor definirana je kompresionim prostorom u glavi motora i konstrukcijom klipova. Ako blok koji namjeravate ugraditi ima istu visinu i promjer cilindra tada cete opet imati kompresioni omjer i sve ostale karakteristike kao i na prijašnjem motoru pod uvjetom da ugradite istu glavu motora, istu radilicu, klipove kao što su bili i ranije, isti usisno ispušni kolektor. Nadam se da vam je sada našto malo jasnije.
DODATNO PITANJE:
Hvala Vam na odgovoru, poslušacu Vaš savjet, samo još jedno pitanje vezano za ove stvari koje ste mi nabrojali. Dakle prebacit cu sve glavu motora, radilicu, usisno ispušni kolektor, samo klipove ne mogu jer su moji stari uništeni, pa Vas pitam da li smijem ugraditi ove od motora bez turba, i ako smijem kakve još prerade moram izvršiti. Majstor mi preporucuje deblju brtvu glave i hladnije svjece(šta god to znacilo), pa me zanima Vaše mišljenje.(navodno sa debljom brtvom cu smanjiti kompresiju, a sa hladnijim svijecama nešto vezano sa pregrijavanjem.
ODGOVOR:
Klipovi moraju biti od TURBO motora jer su jace dimenzionirani na tlakove i temperaturu. Ako ugradite od obicnog usisnog motora isti ce izgoriti. Brtva glave treba biti kao i na turbo motoru a svjecice takoder. Znaci sve ostaje isto osim bloka motora.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PROBLEM SA MJENJACEM

Datum objave: 30.06.2009 15:02:00
Slika
PITANJE: bok, prvo da vam se odmah zahvalim za vasu stanicu koja je prva liga.
Ovako imam problem sa mjenjacem. vozim audija a4 1.8 98god. automatik. osjetim u voznji da mi auto nece da prebaci u 4 brzinu i kad ga upalim cim ne dam gas on se ugasi i jako tesko krece. bio sam kod mehanicara i on mi je rekao da je problem u senzoru izlazne brzine mjenjaca i da moram otic u drugi grad ga popravit jer u mom se to ne moze radit. sad je moje pitanje dali jedan senzor zbilja moze utjecat na mjenjac i na njegovo prebacivanje brzina? zanima me to jer mi se bas ne putuje sat vremena u drugi grad u trecoj brzini.
ODGOVOR:Senzor brzina ili impulsni davac brzinomjera može ponekad imati utjecaja na rad motora i mjenjaca. Ako takva sumnja postoji potrebno je ispitati senzor brzine pomocu osciloskopa ta na taj nacin ustanoviti da li je isti ispravan. U ovom slucaju uzroci mogu biti i drugi ali je najjednostavnije odmah ispitati navedeni senzor a nakon njega i instalaciju od senzora do brzinomjera. Ako je senzor neispravan isti se ne popravlja nego se mijenja.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E - NAPRAVITI DETALJNU DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 10.06.2009 11:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mercedes E200 iz 2000 g. s predjenih 200 000 km i ugradjenim plinom. U zadnje vrijeme motor se gusi udok se ne zagrije, dok kad je vec ugrijan (radi sa temperaturom 90-95 C) ima mali odmak u prihvacanju papucice gasa i nestabilan broj okretaja u leru takodjer ponekad se zna dogoditi da se pri pritisku kumplunga motor ugasi. Pri servisu plina su mi savjetovali da provjerim katalizator i na eko testu je pokazano u leru: lambda- 0.889, CO- 3.794, CO2- 13.15, HC- 220, O2- -0.01, COcor- 3.794, dok pri opterecenju: lambda- 0.996, Co- 0.102, CO2- 15.38, HC- 50, O2- 0.03, COcor- 0.102. Serviser katalizatora je savjetovao da promjenim svjecice i provjerim ubrizgavanje goriva, medjutim taj problem se javlja i na plinu i na gorivu a svjecice su promjenjene prije 1000 km, kad i jedna bobina, dok je druga promjenjena prije nesto vise od 10 000 km. Svaki serviser vuce na svoju stranu, vise neznam koga poslusat, a kako sam na forumima cuo dosta pohvala za vase usluge i savjete molio bih vas za pomoc.
ODGOVOR:Na samom pocetku vam želim reci da prilikom vožnje na plin sustav regulacije motora radi isto kao kada vozite na benzin jedino ne rade benzinski injektori. Kada je to tako, a tako jest to znaci da sustav ubrizgavanja benzina i sustav paljenja moraju biti potpuno ispravni jer je to prvi preduvjet da motor dobro radi i na benzin i na plin. Obzirom na navedeno u ovom slucaju potrebno je napraviti kompletnu dijagnostiku motora a ona bi obuhvatila test i provjeru mehanickog stanja motora, ispitivanje elektronskog sustava ubrizgavanja benzina, ispitivanje sustava paljenja. Nakon ovako odradene dijagnostike mogu se znati sve greške koje su prisutne na i oko motora.Isto tako znala bi se i cijena popravka. Parcijalno mijenjane pojedinih komponenata po metodi slucajnog otkrivanja grešaka ( ili savjetima rekla-kazala )ne dovodi do rezultata. Sve što ste naveli ukazuje na potrebu za jednim detaljnim pregledom kao što sam i naveo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - ZAMJENA GUMICA VENTILA

Datum objave: 08.06.2009 18:16:00
Slika
PITANJE: moze li mi neko detaljno objasniti postupak zamjene zucastog kaisa i gumica ventila za dizel motor od golfa III.1.9 TD.
ODGOVOR:Detaljan opis bi bio jako dugacak pa cu ga opisti ukratko. Demontirajte glavu motora, rastavite glavu motora, sve dijelove operite, obavite strojnu obradu glave, obradite siceve ventila, pobrusite ventile, ako su vodilice loše zamijenite ih, na vodilice ugradite nove brtve ( gumice ) ventila, kompletno složite glavu motora koristeci nove brtve, ugradite glavu motora. Postupak drugi : stavite motor u fazu, pritom koristite alat za blokadu bregaste osovine i visokotlacne pumpe, demontirajte poklopac ventila, demontirajte i prednji zaštitni poklopac, demontirajte klinasti i kanalni remen, demontirajte i remenicu na radilici, popustite natezac zupcastog remena, zamijenite stari remen, zamijenite natezac, pomocu blokada namjestite fazu, sve što ste demontirali montirajte natrag, upalite motor. Kao što vidite jednostavno je, zar ne.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - ALTERNATOR ?

Datum objave: 08.06.2009 18:02:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Ford Escort 1997. bezninac te sam odma u startu naletio na odredjene probleme. Nadam se da mi mozete pomoci sa savjetom.Prvi problem je bio taj da alternatoru dioda nije radila, To sam zamjenio.Tjedan dana poslije dogodio se drugi kvar:jedan osigurac vise nema dovod struje na sebe.A par dana poslije i treci: motoric ler gasa je poludio, radi jako krivo, auto daje gas sam od sebe pa usporava.Bas ludi gas sam od sebe.Da li je moguce da su zadnja dva kvara u vezi sa alternatorom u slucaju da sam nesto na njemu krivo napravio pa da mozda baca previse struje ili nesto tako.
Ako jesu kako to mogu ispitati?Auto trosi daleko previse ulja, jedno 2 deci na 300km. Koji bi servis trebalo napraviti na njemu da se to sredi?
ODGOVOR:Prilikom bilo kavkih radova na alternatoru potrebno je ispitati izlazni napon koji treba biti 13,6 V do 14,8 V. Previsoki napon može imati utjecaja na nepravilan rad nekih potrošaca i aktuatora. Napon možete ispitati voltmetrom. Potrošnja ulja nastaje na vodilicama ventila i ili na klipnim prstenima. Ispitivanjem mehanickog stanja motora ( test propuštanja cilindara ) može se utvrditi kako nastaje potrošnja ulja.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - IZVA?EN TERMOSTAT

Datum objave: 08.06.2009 17:52:00
Slika
PITANJE: Htjela bih Vas zamoliti za Vaše cijenjeno mišljenje po pitanju mog problema. Naime, nedavno mi je auto bilo na servisu (meštar mu je izvadio termostat (pregrijavanje), mijenjao svjecice, zupcasti remen, ležej, obrada glave, te još nekolicinu toga) no u vožnji se cuju cudni zvukovi pogotovo u nižim brzinama - lupkanje, kao da prelazim preko neravnine na cesti. Da stvar bude gora - pri ubrzavanju od 80-100 km/h auto se jako trese. Mijenjam mu gume ljetne - zimske. Sad mi je na repertoaru promjena pakni i krajnika, ali me zanima zašto se auto tako ponaša u vožnji. Da napomenem, ponekad mi nece upaliti iz prve, ali uredno upali u drugom pokušaju.
Ljubazno Vas molim da me uputite što mi je ciniti, na što da skrenem pažnju majstoru kad mu odvezem auto.
ODGOVOR:Motor ne smije voziti bez termostata jer tada motor ne postiže radnu temperaturu. Radi toga je potrošnja goriva veca a motor radi u hladnom režimu što nikako ne pogoduje motoru. Niste naveli da li se zvuk lupanja ( lupkanja cuje iz motora ili iz dijelova ovjesa ili podvozja ). Ako je lupanje iz motora potrebno je što prije otkriti uzrok. Ovo drugo lupanje može nastati u dijelovima ovjesa, balans štangi , upravljackom mehanizmu. Vozilo može imati vibracije u vožnji radi više mogucih faktora a najcešci uzrok je debalans na kotacima. Otežano paljenje se dogada kada postoji nadostatak na sustavu dobave goriva ili na sustavu paljenja. Precizniji odgovor na vaša pitanja je moguc nakon direktnog uvida na vozilu. Odgovor na vaše pitanje što trebate ciniti je ako dosadašnji serviser nije sposoban obaviti potrebne radove morate potrežiti drugi servis koji to može napraviti.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - FAP FILTER

Datum objave: 08.06.2009 17:38:00
Slika
PITANJE: Poštovani,Pisem vam u nadi da cu od vas dobiti neki"dobar savjet"
Vlasnik sam peugeota 307 2.0 HDI 2002 god sa 107 KS.
Prije nekih mjesec dana pocela mi se paliti lampica Diesel additive mimimum level.Naravno otisao sam u peugeot ovlasteni servis u Sarajevu i rekli su mi da je u pitanju FAP filter.Njegoav promjena kod nas kosta 3900 KM(2000 eura) sa svim sto ide uz to.Pozlilo mi je.Nadjem rezervnu varijantu u dubrovniku i kosta oko 3600 Kuna sa svim.Medjutim niko ne moze da mi kaze, a ovi u sarajevu vjerovatno zbog ljubomore sto sam nasao jeftiniju varijantu nece da kazu o kakvom se radi.Ja sam ga slikao pa vam saljem slike u attachmentu i molim da mi vi kazete o kojem se tacno radi da li jednodijelnom ili dvodijelnom kako bih isti mogao eventualno poruciti.Umedjuvremenu se desava jos par stvari,slucajno dolazim u kontakt s nekim covjekom koji je radio u ovlastenom servisu kod nas,a sada radi za drugu firmu i kaze dovezi auto pa cemo oprati filter za 150 KM(75 eura).Dijagnostika 15 eura.Napominjem presao sam 1000 km od kad se pocela paliti lampica a auto jos uvijek ide savrseno,bez problema na 4000,5000 obrtaja.ali trosi gradske voznje oko 8.5-10.0 litara.da li je to normalno???i da nastavim nakon 2,3 sata covjek me zove i kaze da dodjem po auto.Kaze nisam ni prao filter jer je sa filterom sve ok.Navodno je utvrdio ne znam na koji nacin da je 24% filtera zaprljano.Da li je to moguce utvrditi nekom vrstom dijagnostike????I kaze on meni,99% sam siguran da je kod tebe problem plovka u posudi sa aditivom,on je nasuo aditiv,ali se i dalje pojavljuje isto "diesel additive minimum level".Sta da radim???Da li je on u pravu???Imate li informaciju koliko kosta promjen ovoga plovka,da li se mjenja samo on ili cijela ta boca???Lijep pozdrav i puno srece u daljnjem radu....
ODGOVOR:Filter krutih cestica FAP se obicno mijenja na 100.000 km a toliko traje i tekucina u posebnom rezervoaru za FAP filter. Novi FAP filter je stvarno skup medutim postoji tvornicki obnovljeni filter koji je isti kao i novi a njegova cijena je oko 350 eura. Takav filter se može isto kupiti u svakom boljem PEUGEOT servisu jer je to originalni dio. Prilikom zamjene FAP filtera napuni se i rezervoar s tekucinom za FAP. Nakon toga postupak nije gotov jer je potrebno ponovo programirati interval i sve resetirati za slijedecih 100.000 km. Ako se ne obavi programiranje sustav nije u funkciji bez obzira na cinjenicu što je FAP promjenjen a tekucina napunjena. Cišcenjem FAP filtera ne dobiva se ništa znacajno.
Na slikama koje ste poslali FAP filter je zadnji u nizu i najduži. Prednji dio je katalizator i njega ne treba mijenjati.
Za vas je najbolje rješenje da ugradite tvornicki obnovljeni FAP filter , stavite novu tekucinu i obavite potrebno reprogramiranje sustava. Kada to obavite možete voziti slijedecih 100.000 km.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - PROBLEMI NAKON NEVREMENA

Datum objave: 07.06.2009 09:40:00
Slika
PITANJE: Dakle i ja imam jedan cudan problem.
imam fiat tipo 1.4 se 93. sinoc sam po nevrijemenu vozio auto sat vremena,normalno sam ga parkirao,sve je bilo uredu. No jutros kad sam usao u kola,dao sam kontak i brisaci su poceli raditi i ako nisu bili ukljuceni,nisu regovali na rucicu ni da se upale ni ugase,motor je normalo upalio,ukljucila se i lampica rezerve goriva iako je goriva bilo u rezervaru vise od pola,ugasio sam motor,onda je lampica samo tinjala,zatim je motor teze upalio i stvar je ostala ista.
po svom navodjenju sam skinuo kleme sa akumulatora i ostavio auto na parkingu 7 sati. vratio sam klemu,motor je normalno upalio ali je problem i dalje ostao isti,nasao sam osigurac brisaca i skinuo ga,ostavio motor da radi sat vremena nadajuci se da ce temperatura motora da osusi vlagu ako postoji,onda su poceli releji da zveckaju,relej zmigavaca i relej brisaca,pa sam i njih poskidao,i vratio i osigurac brisaca,no oni su i dalje radili,na povlacenje rucice brisaca za strcanje tecnosti za sajbu ukljucila se sirena i nije prestala da radi dok nisam skinuo i njen osigurac,jedino se normalizovala lampica rezerve,ugasio sam kola i centralna brava je prestala da funkcionise.
dakle sta bi mogao biti kvar,neki relej,zica,motor brisaca da nije dobio vodu,ili kompjuter da je navlazio,da li ce se to normalizovati ako vlaga izadje ili treba mijenjati kompjuter.
ODGOVOR:Sve što ste nabrojili povezano je sa elektricnom instalacijom, konektorima, grupom releja i kutijom osiguraca. Postojeci kontakti narocito kontakti minus ( masa ) nisu bili u dobrom stanju te je radi toga utjecaj vlage na iste bio takav kakav ste i vi opisali. Strujni krugovi su se poceli zatvarati preko drugih pravaca te tako napravili kaos i nelogicno funkcioniranje drugih potrošaca. Posao oko popravka može biti zahtijevan i dugotrajan. Potrebno je provjeriti i urediti a neke kontakte i zamijeniti , isto tako treba zamijeniti i oštecene releje, elektricne vodove i po potrebi neke komande kao što je komanda brisaca ( vidjeti cete da li je potrebno ). Ako motor radi normalno onda je ECU centrala u redu. Pocnite s najjednostavnijim provjerama i radnjama.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - VUCE U DESNO

Datum objave: 07.06.2009 09:30:00
Slika
PITANJE: Imam karavan passata 1996 tdi 90ks.Auto stalno uvijek pomalo iritirajuce vuce u desno i to ne jako,tek toliko da uvijek moram malo lagano lijevim prstom pritiskati volan prema dolje.Ne trese i koci savrseno i mirno.Nista ne lupa ni kada prelazom preko tram.pruga. Gume i felge su nove.Spur je napravljen,promjenjeni svi seleni,diskovi i plocice,krajnici.Nisam mjenjao samo amortizere.Kad ga pustim bez drzanja volana ,volan stoji ravno a on krene lagano u desno tako da nakon nekog vremena skrene sa ceste..Ako cesta visi malo na lijevo (npr.zagrebacka avenija), onda je sve u redu i ide ravno.Kao da ima neke duhove.Dali to moze biti zbog kinetickih zglobova,lezajeva ili mozda letva volana. Molim vas za savjet.
ODGOVOR:Prema vašem detaljnom opisu i cinjenici da je vozilo staro 13 godina, utjecaj može imati i sama karoserija ( hvatište amortizera, dijagonalna udaljenost od prednjeg desnog do zadnjeg lijevog kotaca, paralelna udaljenost kotaca, nagib osovine rukavca. Napravite još jednu probu tako da zamijenite mjesta prednjih kotaca ( lijevi na desnu stranu i obrnuto ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - UGRADNJA CIPA ??

Datum objave: 07.06.2009 09:24:00
Slika
PITANJE: IMAM OPEL CORSU B 1.4i 97.g. 55 KS , DOBIO SAM OD PRIJATELJA NA POKLON ORIGINAL OPELOV CIP GLAVNOG KOMPJUTORA KOJI ON NIJE UGRADIO NA OPEL TIGRU 1.4 16V,ZANIMA ME DALI JE TO MOGUCE UGRADITI NA MOJ AUTO KOJI NEMA 16V I DALI BI ŠTA POSTIGAO SA TIM CIPOM? NAVODNO DA BI SA TIM CIPOM AUTO DOBIO 15-20 KS ALI JA U TO NE VJERUJEM JER MISLIM DA SA ELEKTRONIKOM TO NA AUTU NIJE MOGUCE POSTICI! MOLIO BI VAS ZA SAVJET DALI TO UGRADITI ILI NE!!!
ODGOVOR:Ugradnjom chipa na bilo koji motor bez turbine ne postiže se ništa znacajno osim troškova. Razlog tome je što na taj nacin možete utjecati samo na kut paljenja i kolicinu goriva. Dobiveni efekt je samo 5 do 7 KS. Ukoliko želite eksperimentirati , vozilo je vaše pa možete pokušati i vidjeti što cete dobiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - LAMPIC SA ZNAKOM MUNJE

Datum objave: 07.06.2009 09:20:00
Slika
PITANJE: Posjedujem opel vectru 1.8 16v iz 96. godine, prešla je 270.000 km. Do sad nisam imao vecih problema s njom. Dogodilo se da mi se pregrijao motor jer mi je vodu pustila na plasticnoj racvi za toplu vodu. Istovremeno kad sam primijetio da mi je temperatura u crvenom vidio sam da mi gori i žuta lampica sa znakom munje. Nakon što sam riješio problem s racvom (temperatura motora je ok, ulje ok) sad mi se dogada da mi se povremeno na nizbrdici kad vozim u prvoj brzini upali žuta lampica sa znakom munje i tada auto nece da primi gas. Kad auto primi gas ugasi se i lampica. Inace auto dobro vuce, samo sam zamijetio da pri malim brzinama kod mijenjanja iz prve u drugu kao da ne prihvati gas odmah i povremeno se zna ugasiti kad se zaustavljam i pritisnem kvacilo. Promijenio sam filter goriva i ocito da nije do njega. Svjecice nisam mijenjao odavno ali nemam problema s paljenjem osim što ponekad kod paljenja nešto pukne u motoru. Majstor mi je rekao da je nezgodno otkriti uzrok jer lampica ne gori stalno pa je nezgodno detektirat tocno u cemu je problem. Molim vašu pomoc i unaprijed se zahvaljujem.
ODGOVOR:Vaš opis je dosta dobar i iz njega se mogu izvuci korisni zakljucci. Nakon pregrijavanja motora na sustavu ubrizgavanja nastale su promjene radi kojih se pali kontrona lampica motora. Redoslijed kontrole i traženja grešaka bi trebalo zapoceti mjerenjem tlaka goriva, provjerom kolicine goriva na injektorima, eventualnim cišcenjem injektora. Nakon ovoga potrebno je ispitati rad lambda sonde ( fina regulacija goriva ). Na kraju ( po potrebi ) ispitati treba i ostale dijelove sustava ubrizgavanja i to: senzor položaja leptirastog vantila, mjerac protoka zraka, Map senzor. Moguce da u ovom odgovoru nisam obuhvatio i druge moguce faktore koji mogu takoder utjecati na opisano stanje. Razlog tome je što bi odgovor bio znatno duži i zato što su navedeni uzroci najcešci. Podrazumijeva se da cete najprije obaviti ispitivanje svega što sam naveo a tek nakon toga zamijeniti neispravni dio ili dijelove.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ZVUK TUCKANJA

Datum objave: 07.06.2009 08:38:00
Slika
PITANJE: Imam hyundai akcent 1.3 mpi ,2000g,molim Vas ako mi možete odgvoriti,kod normalne vožnje pri brzini od70-80 km u 4-stupnju ili višem prilikom dodavanja gasa cuje se nekakvi zvuk tuckanja to sve dogada kod normalne temperature kad je auto još hladan ne radi te zvukove.i još ako vas mogu pitat? kod prvoga starta ujutro auto
mi u zadnje vrijeme ne pali od prve drugi put upali bez problema , to se isto dogada kad se auto ohladi !! U cemu je problem ???
ODGOVOR:Zvuk koji cujete najcešce dolazi iz motora i to od podizaca ili klackalice ventila. Potpuno tocan odgovor se može dati nakon neposrednog uvida na samom vozilu. Uzrok težeg paljenaj je iskra na svjecici ili kolicina goriva na injektorima. Slabija iskra nastaje radi lošijih svjecica ili probijanja visokonaponskih kablova. Kolicina goriva na injektorima povezana je sa stanjem elektronskog sustava ubrizgavanja i to pojedinih senzora, davaca impulasa, mjeraca mase zraka, aktuatora minimuma. I ovo se takoder može sve ispitati.
na vrh Povratak na vrh

FORD KA - OTEŽANO ŠALTANJE U RIKVERC

Datum objave: 06.06.2009 18:35:00
Slika
PITANJE: Imam problem s nedavno kupljenim ford ka 97 god. s endura -e motorom.navodno je prethodni vlasnik imao probleme s mjenjanjem brzina te su mu zamjenili cilindar kvacila.
Mjenjac ponekad ide u rikverc tako da zaškripi i naglo trzne.Ostale brzine sve ispravno. Drugi problem se pojavio poslije zamjene lajtunga servo upravljaca koji ide sa pumpe serva prema servo uredaju upravljaca. Stavljeno je ulje Titan ATF 3000.Upravljac dobro radi ali prilikom rada motora ulje serva u posudi krcka, pa se pitam dali je to u redu.majstor mi je rekao da ce se to samo odzraciti. Poslije toga se pojavio problem da prilikom rada motora i stisnutog kvacila se cuje nekakvo lupkanje kada se spojka otpusti lupkanje prestaje.Molim Vas da mi odgovorite dali ovo lupkanje ima veze s radom na servo upravljacu ili je to u svezi zamjene cilindra kvacila. Inace sam zamjenio ulje u mjenjacu SAE 75 w 90 hiposint5 forol.
ODGOVOR:Otežano šaltanje u rikverc se može dogadati radi stanja spojke ili radi neispravne komande spojke. Prvo treba ispitati komandu spojke jer je to puno jednostavnije i brže. Spojka se sastoji od potisne ploce, lamele i potisnog ležaja. Najcešci uzrok je potisna ploca ali i lamela. Lupkanje koje cujete kada stisnete pedalu spojke može biti samo od potisnog ležaja. Ovo lupkanje nije povezano sa sustavom servo upravljaca.
Ulje u posudi za servo upravljac uglavnom miruje a pmomicanjem upravljaca isto se pocinje gibati radi strujanja i povrata ulja iz servo upravljaca u posudu.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - CRNI DIM I SLABO VUCE

Datum objave: 02.06.2009 20:04:00
Slika
PITANJE: kupio sam forda mondea 1.8 td 1998 god i imam sledeci problem, odjednom je izgubio snagu kao da nepali turbinu mada ona radi ,ima dobru kompresiju (raden je motor)pre 1 meseca pa sumnjam ali bih želeo i vašu potvrdu na nekoliko stvari auto je poceo da dimi (crni dim)mada ranije nije u toj meri dimio toliko,turbina imam osecaj da se i ne pali na 1800 o/min mada mi je jedan majstor rekao da je dobra, pali odlicno, dimi i ide kao obican dizel povecao je potrošnju na skoro 12lit/100km,kada se vozi ne moze ici preko 120 km /h kad je hladan nesto i bolje ide ali kad se zagreje sav je trom katastrofa.kada je jedan majstor nešto kao testirao auto u prvoj je vozio pod visokim obrtajem auto vuce do 4500 o/min a onda kao da izgubi snagu molim vas za dobre savete .šta mu je za ime boga
ODGOVOR:Nakon što ste obavili neke radove na motoru ( niste naveli koje ) postoji mogucnost da isti nisu napravljeni na zadovoljavajuci nacin. Radi toga ispitajte da li je motor tocno u fazi ( bregasta osovina, radilica, visokotlacna pumpa ), podesite po potrebi i kut paljenja na visokotlacnoj pumpi. Podesite svakako i ventile a nakon toga izmjerite kompresiju koja mora biti veca od 28 bara. Nakon ovoga provjerite dize i na kraju izmjerite tlak turbine koji mora biti veci od 0,85 bar . Sve što sam naveo može utjecati na loš rad motora, povecanu potrošnju goriva i malu snagu motora.
DODATNO PITANJE:
hvala vam za odgovor ali problemi tek nastaju motor jeste u fazi ustelovan je pali perfektno ali slabo vuce u grand motorsu nece da prime moj auto tj forda mondea1,8td 1998 god idem od majstora do majstora i jedan mi posle pregleda kaze ovako steper na pumpi ne radi jer ga ne vuce neki uredjaj ispod akumulatora [to je poluga pored poluge gasa i rade istovremeno]na test kompjuteru ,komp ne pokazuje nista majstor kaze da ja moguce da je instalacija negde u prekidu osiguraci su ok,potenciometar na pumpi ne reaguje kada se skine sa pumpe isto tako ni protokomer na usisu iza filtera za vazduh.Kada se da gas doda auto dimi crni dim a onda prestane na leru motor turira na 5000 o/min ali u voznji u 4 brzini nemoze preci 3000o/min niti 120km/h.i tako sav sam u bedaku skoro 200eura dadoh za neke nabedjene majstore za dobar dan i dovidjenja i ja neznam vise sta da radim pa sam resio da uzmam stvar u svoje ruke i uz vasu pomoc popravim sam sto u Beogradu niko nemoze.Unapred vam hvala ako kako mozete pomagajte
ODGOVOR:
Niste ništa naveli što ste napravili prema uputama koje sam vam vec poslao u prijašnjem odgovoru. Ovom prilikom samo izražavate svoje nezadovoljstvo pojedinim servisima, majstorima i troškom od 200 eura. Kako mislite obaviti pojedine kontrolne i korekcione radnje ako za to nemate odgovarajucu servisnu logistiku ? Na koliko su podešeni ventili , kolika je zracnost ? kolki su tlakovi kompresije ? Koliki je tlak turbine ? Da li ste provjerili fazu motora i visokotlacne pumpe ? kakve su dize ( tlak i oblik mlaza ) ? Da li postoji djelomicno zacepljenje ispušnog sustav ? Sve što sam naveo nije moguce uspiješno obaviti ni u svakom servisu nego samo u servisu koji imaju sposobne kadrove i odgovarajucu opremu.
na vrh Povratak na vrh