Danas je: 01.09.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MERCEDES 200-D - NAMJEŠTANJE VISOKOTLACNE PUMPE

Datum objave: 23.11.2009 13:20:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine ja imam jedno pitanje, skinuo sam disel pumpu sa mercedesa 200d 124 –godina proizvodnje 1990, i nikako ne mogu daje namestim da auto upali, jednimi pricaju da treba da pumpu namestim na 15% posle OT drugi kazu da treba pre OT 15% ja vise nisam pametan kako daje namestim ako mozete dami objasnite kako tacno da je namestim i koim redosledom puno vam se zahvaljujem u napred.
ODGOVOR:Postupak namještanja visokotlacne pumpe u tocan položaj faze treba pažljivo napraviti jer u protivnom motor nece dobro raditi ili nece moci upaliti. Ako je sad pumpa na motoru napravite slijedece : lagano okrecite radilicu i postavite je u položaj 15° poslije GMT, izvadite pumpu, fiksirajte pumpu u steznu napravu ( škripac ), izvadite vijak na bocnoj strani pumpe na regulatoru ( glava vijka je za kljuc 17 ili 19 mm ), na provrtu u kojemu je bio vijak treba se pojaviti odgovarajuca oznaka, oznaka je vodoravna crta, istu cete ugledati ako lagano okrecete osovinu pumpe, kada se oznaka pojavi u vidnom polju ( na navedenom provrtu ) potrebno je odgovarajucim alatom blokirati osovinu pumpe u tocno tome položaju ( bez alata osovina ce se odmah pomaknuti ), kada je osovina blokirana pumpa se može ugraditi na motor. Nakon ugradnje pumpe i spajanja svih prikljucaka motor ce normalno upaliti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 23.11.2009 13:09:00
Slika
PITANJE: Prvo pohvale, Vasa volja da pomazete na ovaj nacin zbilja me zadivljuje. Moj problem je potrosnja ulja od 0,9-1,0 l/1000 km (motor Z16XE). Auto je kupljeno s 93000 stvarnih km i ima 5+ garanciju u PSC Dalmacija (gdje ga je redovito servisirao prvi vlasnik, a nastavio i ja). Na 102000 ugradjen je Landi Renzo Omegas plin, isto u PSC Dalmacija. Sada je na satu 123000 km. U servisu sam se zalio na potrosnju i pregledali su samo da ne gubi ulje uokolo motora, a za cilindre i ventile su mi rekli da ne mogu nista bez otvaranja. Znam da ima neko ispitivanje dihtanja na komprimirani zrak, ali su rekli da oni to nemaju i da je zbog hidraulike to na mom motoru neizvedivo. Kompresiju nisu mjerili uz objasnjenje da ako pusta samo uljni prsten, a ne kompresioni, podatak o kompresiji nam nece puno znaciti (auto vuce odlicno). Kako mjesecno predjem 1500-2000 km trosak za ulje mi je velik (OMV 5W40 stavljaju u servisu). Sto da radim, da otvaram motor i koliko bi to doslo? Da li je ovo boljka ovih motora, kakva su vasa iskustva? (Jedan je sa istom Zafirom i manje kilometara vozio kroz "kale" za mnom i kad sam se zaustavio izasao i prvo pitao "Koliko ti trosi ulja?"!! Drugome je cak zaribala jer nije kontrolirao i doljevao ulje!) Moze li mi ovo ulje zeznuti katalizator? Jos nesto: otkad je ugradjen plin upali se lampica motora sa munjom (u uputama elektronika motora) i ne da se ugasit bez reseta u servisu. Tamo pak pise neefikasnost katalizatora. Objasnili su mi da je to zbog toga sto je plin cistiji pa "zbuni" katalizator. Procitao sam na forumima da se to dogadja i novim Zafirama sa plinom. Kad se lamica ugasi u servisu moze se voziti oko 1-1,5 mj i opet se upali. Sad je vise ne resetiram jer auto radi i vozi sasvim normalno, a nije se palila prije ugradnje plina. Ipak muci me da to nije zbog viska ulja u ispuhu (znam da visak goriva unistava katalizator, a sto je s uljem).
ODGOVOR:Navedena potrošnja ulja je povecana i ona nastaje na dva nacina i to na vodilice ventila i na klipne prstene. Na ovoj kilometraži koju ste naveli za ocekivati je da se potrošnja najvecim dijelom odvija preko vodilica ventila. To se može riješiti uredenjem glave motora. Pod uredenjem se podrazumjevaju svi potrebni radovi na glavi motora ( po potrebi zamjena vodilica ventila, ventila, brtvila glave, obrada i ispitivanje glave motora ). Ventile nije potrebno mijenjati ako istrošenje na stablu ventila nije vece od 0,04 mm i ako dosjedne površine ventila imaju dovoljno dodatka za obradu. Ulje koje ulazi u cilindar ima štetan utjecaj na katalizator i smanjuje mu ucinkovitost i trajnost. Paljenje kontrolne lampice motora povezano je s vremenom ubrizgavanja plinskih i benzinskih injektora ( vremena moraju biti ista ) . Radi toga dolazi do razlicitih vrijednosti lambda ( stehiometrijski omjer zrak/gorivo ) . Ako je jako povecana vrijednost HC ( ugljikovodik ) uzrok može biti prevelika kolicina goriva i kolicina ulja koja ulazi u cilindar. Po potrebi obavite kontrolu elektronskog sustava ubrizgavanja benzina i sustava paljenja . Izmjerite i tlakove kompresije, imati cete spoznaju o mehanickom stanju motora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ULJE U RASHLADNOJ TEKUCINI

Datum objave: 27.03.2011 13:07:56
Slika
PITANJE:

Nakon uredenja glave motora i razvodnog sistema auta, problema sa miješanjem ulja i vode nakon toga, otkrivanja uzroka miješanja ulja i vode i konacno, ponovnog cišcenja sistema (motor je pušten da radi na ulju koje je poslije opet zamijenjeno novim, a rashladni sistem sa vodom koja je zamijenjena novom vodom+ konc. antifriz) auto radi tiho i vuce dobro ali još uvijek ima ulja u rashladnoj tekucini- dobio sam info da je to zbog nedavnog miješanja, i da se ne može sve ocistiti i da to nije problem za normalno funkcioniranje.
Da li je sada u redu voziti na rashladnoj tekucini sa primjesama ulja?
Mogu li se ošteti cijevi koje provode tekucinu ili sam hladnjak?
Ako mislite da treba cistiti, kako je najbolje ocistiti preostalo ulje, buduci da je na vodi radio u servisu, a ipak je ostalo ulja?
Takoder, cijev koja ide niz desni kotac i ispušta višak vode iz posude svako malo ispusti nešto vode( auto je servisran prije par dana), a pošto je vode+antifriz taman koliko treba, do preporucene min. oznake u samoj posudi, da li voda izlazi zbog zasicenosti uljem ili je to normalno?
Nemam više živaca ništa na njemu servisirati, ali ako mislite da treba, molim vas za upute.

ODGOVOR:

Nakon uredenja glave motora i pojave ulja u rashladnom sustavu, sustav se mora ocistiti od ulja. To se može obaviti pomocu raznih emulgatora za cišcenje rashladnog sustava. Po potrebi postupak cišcenja treba ponoviti nekoliko puta. Ako se i nakon takvog cišcenja opet pojavljuje ulje u rashladnom sustavu to je znak da brtva glave ili sama glava motora nisu ispravne. Cijev koju ste naveli da ide uz desni kotac ne smije propuštati rashladnu tekucinu. Ako se to zaista dogada to je znak da je neispravan cep ekspanzione posude, neispravna brtva glave motora, neispravna glava motora ( kompresija probija u rashladni sustav ). Prema vašem opisu moglo bi se zakljuciti da nisu dobro obavljeni radovi na glavi motora .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO KALOS - MOKRI TEPISI

Datum objave: 22.11.2009 14:46:00
Slika
PITANJE: Imam Kalos 1.4i i neki dan (utorak) sam primjetio da su mi tepisi kod suvozaca i iza mokri. Bila je jaka kisa pa sam mislio da je od toga. Sve sam osusio. U subotu sam ponovno vozio auto te sam u nedjelju ujutro opet primjetio da su tepisi vlazni. Kise nije bilo tih dana. Prilikom jucerasnje voznje klima nije bila ukljucena (niti grijanje)- ako Vam ta informacija moze ikako pomoci....
ODGOVOR:Unutrašnjost vozila može postati mokra iz tri razoga i to ulazak vode u vozilo kroz karoseriju ili kroz neko od stakala ( najcešce vjetrobransko ), radi nemogucnosti odlaska kondenzata s isparivaca kada radi klima uredaj, radi propuštanja radijatora grijaca ( u ovom slucaju curi rashladna tekucina-antifriz ). Najprije ispitajte da li je to antifriz, nakon toga provjerite klima uredaj.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - ZVUK IZ MJENJACA

Datum objave: 22.11.2009 14:21:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Ford Mondeo..2001 god benzin,2.0,.. 107 kw...Imam slijedeci problem..na leru se sa donje strane motora zajedno sa radom motora cuje lupkanje,koje prestaje nakon sto se pritisne papucica kvacila...to lupkkanje je malo jaceg intenziteta i moze se lako cuti...Inace,nema nikakvih problema pri prebacivanju brzina niti se cuje to isto lupkanje u toku voznje...Vozio sam vozilo u ovlasteni servis,tamo su mi rekli da je vjerovatno u pitanju plivajuci zamajac,mada su spomenuli da je moguce da je u pitanju i neki spaner..Nakon toga sam se raspitivao kod jednog uvoznika o cijeni plivajuceg zamajca,i na moje cudjenje isti mi je rekao da moje auto posto je benzin ima obicni a ne plivajuci zamajac koji je komad zeljeza i uopste se ne mijenja...Sada sam u velikoj nedoumici..neko tu definitivno nije u pravu..Pa vas molim da mi odgovorite da li ovaj tip motora ima plivajuci zamajac,kao i na sta biste vi jos posumnjali na osnovu navedenog...Napominjem da u istom servisu kompjuterska dijegnostika nije pokazala nikakav problem..
ODGOVOR:Zvuk koji cujete nastaje u mjenjacu a ne na dvomasenom zamašnjaku. Zvuk se obicno cuje kada vozilo stoji a mjenjac je u neutralnom položaju ( leru ). Tada dolaze do izražaja sva istrošenja u mjenjacu i to na ležajevima i kliznim površinama. Kada se pritisne pedala spojke zupcanici u mjenjacu se zaustave i tada se zvuk izgubi.
Ako je funkcija mjenjaca u vožnji dobra, zamjenite ulje u mjenjacu. Prilikom izmjena ulja pratite da li ce sa starim uljem iz mjenaca izici metalne cestice ili kuglica nekog ležaja. Ako toga nema to je dobar znak, stavite novo ulje, vozite i dalje a tijekom vožnje pratite funkciju mjenjaca i zvuk. Zvuk se ne smije cuti dok vozite.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA KAPPA - DAVAC IMPULSA

Datum objave: 22.11.2009 14:14:00
Slika
PITANJE: Imam problem i bio bih zahvalan na pomoci ako možete. Imam Lanciu Kappu 95 godište i iz nekog razloga mi brzinomjer ne reagira tj. Ne prikazuje kojom se brzinom auto krece. Bio bih zahvalana ako bi ste mi mogli objasnit gdje nalazi senzor brzinomjera kako bih mogao to popravit. I bilo bi super ako biste imali sliku tog uredaja i prikljucka za kojeg mislite da je kvar.
ODGOVOR:Senzor ( davac impulsa ) nalazi se na gornjoj zadnjoj strani mjenjaca ( ima prepoznatljiv izgled ). Isti se može jedino ispitati pomocu osciloskopa a ako je neispravan popravak nije moguc nego samo ugradnja novoga. Uz navedeni senzor moguce neispravnosti su još: elektricna instalacija od senzora do instriment ploce, stalni plus (+) od kutije osiguraca do senzora, konektori na instriment ploci, instrument ploca.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NE RADI RECIRKULACIJA

Datum objave: 22.11.2009 14:10:00
Slika
PITANJE: Kod pritiska na tipku za ukljucenje recirkulacije ne pali se lampica niti se klapna pomice. Ostale tipke odraduju normalno tj. grijac zadnje šajbe radi kao i klima a radi i ventilator. Osiguraci su OK. Kako si pomoci.
ODGOVOR:Ako je navedena komanda izvan funkcije moguci uzroci su: prekidac, elektromotoric zaklopke, instalacija do elektromotorica, prekid napajanja radi nekog razloga ( relej, loš kontakt na nekom konektoru ). Ispitivanje treba zapoceti provjerom ima li struje na prekidacu za ukopcavanje recirkulacije.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 21.11.2009 22:46:00
Slika
PITANJE: Uz dužno poštovanje,molim Vas za savjet-sugestiju.Naime,posjedujem BMW 318i iz 92. sa zupcastim remenom i prijedenih 255tkm.Da bih obrazložio svoje dolje postavljena pitanja,moram ukratko probati objasniti bit problema.Od samog pocetka motor je bio naucen na ulja full sintetika,od Castrola RS 10W60 do kasnije nešto jeftinijeg Midlanda 5W40.Prije par godina(nisam siguran dvije ili tri),iz "nekih" razloga a i samih godina mog ljubimca,prešao sam na ulja 10W40.I u tom razdoblju pocela su se javljati "lupanja" u motoru(koja su ukazivala na problem u dijelu gdje se nalaze bregasta i hidro podizaci),s vremenom sve cešca,da bi to ovo proljece preraslo u stalno lupanje(bez obzira dal je motor hladan ili topao i na bilo kojim okretajima motora).Uz neciju sugestiju pošao sam od "najjeftinijih"zahvata kao što su kojekakvi aditivi za ovo pa za ono,i na kraju stavljanje gušceg ulja Midland 20W50.Medutim,sve je to bilo uzalud.U 6.mjesecu sam odlucio promijeniti hidro podizace,i prilikom promjene istih uvidjelo se da i bregasta ima 2 ili 3 "vrha" nazubljena.Ali tada iz viših razloga nisam bio u mogucnosti za promjenom bregaste,pa je sve ostalo samo na promjeni podizaca.Ulje nakon promjene podizaca,nisam mijenjao.
Lupanje se nakon toga drasticno smanjilo,a i ono malo što se culo,razlog je bregasta(po rijecima majstora).Sve je to bilo ok kroz ljeto,medutim dolaskom ovih hladnijih dana,što je dan hladniji,lupanje je jace,odnosno zvucni dojam samog motora kompletno je prilicno loš,pogotovo nezagrijanog.
Pitanje:
a) dal je to bregasta+klackalice vec tolko loša ili je samo do ovog gušceg ulja koje je u motoru i treba ga zamijeniti fluidnijim?
b) da li mogu ponovo staviti sintetiku,recimo 5W40,i šta dobivam s time?
c) da li je i samo paljenje motora ovisno o viskozitetu ulja u motoru(prilicno teško okrene u ovim ne još tako hladnijim danima)?
ODGOVOR:Najcešca i najveca istrošenja u motoru nastaju radi nepravovremene izmjene ulja i radi neodgovarajuceg ulja. Nije rješenje ( a mnogi u tome griješe ) stavljati u motor skupocjena ulja zvucnog naziva i efektne ambalaže a zatim to ulje rijetko ili vrlo rijetko mijenjati. Za Vaš automobil je bilo daleko korisnije da se stavljalo uobicajeno polusinteticko ulje 10W-40 ( proizvodac nije toliko bitan ) i da se isto ulje zajedno s filterom mijenjalo svakih 10.000 km ili svakih 6 mjeseci . Na taj nacin u ulju se ne kumuliraju necistoce, krute cestice, agresivni kemijski spojevi , koji oštecuju motor iznutra i znatno mu skracuju vijek trajanja ( istrošenja kliznih i rotirajucih površina ). Svako ulje ima pet osnovnih svojstava a jedno od njih je i pumpabilnost . To je sposobnost ulja da ga uljna pumpa u što kracem vremenu usiše i dopremi na najudaljenija mjesta motora. Ako se koristi neodgovarajuce ulje koje je k tome još i dugo u motoru, tada prilikom prvog hladnog starta motor jedno vrijeme radi bez podmazivanja. Nastala mehanicka istrošenja u motoru ne mogu riješiti nikakvi aditivi, istrošeni dijelovi se moraju doraditi ili zamijeniti. Na kraju evo i odgovora na Vaša pitanja . Bregasta osovina i klackalice sigurno imaju oštecenje i rijede ulje tu nece pomoci. Možete staviti sinteticko ulje a time cete samo dobiti bolju pumpabilnost ulja u hladnom startu. Gusto ulje stvara znatno vece otpore u motoru prilikom hladnog jutarnjeg paljenja. Uz to bi trebalo ispitati snagu akumulatora i stanje elektropokretaca koji su cesti uzrok lošeg startanja motora.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 21.11.2009 22:46:00
Slika
PITANJE: PITANJE: Uz dužno poštovanje,molim Vas za savjet-sugestiju.Naime,posjedujem BMW 318i iz 92. sa zup?astim remenom i prije?enih 255tkm.Da bih obrazložio svoje dolje postavljena pitanja,moram ukratko probati objasniti bit problema.Od samog po?etka motor je bio nau?en na ulja full sintetika,od Castrola RS 10W60 do kasnije nešto jeftinijeg Midlanda 5W40.Prije par godina(nisam siguran dvije ili tri),iz "nekih" razloga a i samih godina mog ljubimca,prešao sam na ulja 10W40.I u tom razdoblju po?ela su se javljati "lupanja" u motoru(koja su ukazivala na problem u dijelu gdje se nalaze bregasta i hidro podiza?i),s vremenom sve ?eš?a,da bi to ovo prolje?e preraslo u stalno lupanje(bez obzira dal je motor hladan ili topao i na bilo kojim okretajima motora).Uz ne?iju sugestiju pošao sam od "najjeftinijih"zahvata kao što su kojekakvi aditivi za ovo pa za ono,i na kraju stavljanje guš?eg ulja Midland 20W50.Me?utim,sve je to bilo uzalud.U 6.mjesecu sam odlu?io promijeniti hidro podiza?e,i prilikom promjene istih uvidjelo se da i bregasta ima 2 ili 3 "vrha" nazubljena.Ali tada iz viših razloga nisam bio u mogu?nosti za promjenom bregaste,pa je sve ostalo samo na promjeni podiza?a.Ulje nakon promjene podiza?a,nisam mijenjao. Lupanje se nakon toga drasti?no smanjilo,a i ono malo što se ?ulo,razlog je bregasta(po rije?ima majstora).Sve je to bilo ok kroz ljeto,me?utim dolaskom ovih hladnijih dana,što je dan hladniji,lupanje je ja?e,odnosno zvu?ni dojam samog motora kompletno je prili?no loš,pogotovo nezagrijanog. Pitanje: a) dal je to bregasta+klackalice ve? tolko loša ili je samo do ovog guš?eg ulja koje je u motoru i treba ga zamijeniti fluidnijim? b) da li mogu ponovo staviti sintetiku,recimo 5W40,i šta dobivam s time? c) da li je i samo paljenje motora ovisno o viskozitetu ulja u motoru(prili?no teško okrene u ovim ne još tako hladnijim danima)?
ODGOVOR:ODGOVOR: Naj?eš?a i najve?a istrošenja u motoru nastaju radi nepravovremene izmjene ulja i radi neodgovaraju?eg ulja. Nije rješenje ( a mnogi u tome griješe ) stavljati u motor skupocjena ulja zvu?nog naziva i efektne ambalaže a zatim to ulje rijetko ili vrlo rijetko mijenjati. Za Vaš automobil je bilo daleko korisnije da se stavljalo uobi?ajeno polusinteti?ko ulje 10W-40 ( proizvo?a? nije toliko bitan ) i da se isto ulje zajedno s filterom mijenjalo svakih 10.000 km ili svakih 6 mjeseci . Na taj na?in u ulju se ne kumuliraju ne?isto?e, krute ?estice, agresivni kemijski spojevi , koji ošte?uju motor iznutra i znatno mu skra?uju vijek trajanja ( istrošenja kliznih i rotiraju?ih površina ). Svako ulje ima pet osnovnih svojstava a jedno od njih je i pumpabilnost . To je sposobnost ulja da ga uljna pumpa u što kra?em vremenu usiše i dopremi na najudaljenija mjesta motora. Ako se koristi neodgovaraju?e ulje koje je k tome još i dugo u motoru, tada prilikom prvog hladnog starta motor jedno vrijeme radi bez podmazivanja. Nastala mehani?ka istrošenja u motoru ne mogu riješiti nikakvi aditivi, istrošeni dijelovi se moraju doraditi ili zamijeniti. Na kraju evo i odgovora na Vaša pitanja . Bregasta osovina i klackalice sigurno imaju ošte?enje i rije?e ulje tu ne?e pomo?i. Možete staviti sinteti?ko ulje a time ?ete samo dobiti bolju pumpabilnost ulja u hladnom startu. Gusto ulje stvara znatno ve?e otpore u motoru prilikom hladnog jutarnjeg paljenja. Uz to bi trebalo ispitati snagu akumulatora i stanje elektropokreta?a koji su ?esti uzrok lošeg startanja motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OSTAJE BEZ GASA

Datum objave: 21.11.2009 22:33:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru H karavan 2004. god. i cesto se desi da kad dam kontakt,servisna lampica pocne da trperi, a auto ne reaguje na kljuc, kao da nema akumulator. Izvadim kljuc iz bravice i vratim ponovo, i sve proradi.To se ponavlja dosta cesto. Sljedeci problem je od skora i desava se da kad upalim auto i krenem, papucica gasa prestane da radi, jednostavno ostanem bez gasa, samo se pojaca ler gas na 2000 obrtaja, a papucica ne funkcionise. Ostavim auto na sat vremena, probam ponovo i sve radi bez problema. To se desavalo mjesecno jedanput, pa se nije ponavljalo tri mjeseca, a sad je pocelo sve cesce, s tim sto je sad dovoljno da odstoji 10-15 min. i ponovo sve proradi.
ODGOVOR:Problem koji ste naveli s kontrolnom lampicom i paljenjem može nastati radi više stvari a to su : nedovoljan napon akumulatora, pad napona na pojedinim kontaktima i konektorima elektricne instalacije, kontakt brava, sustav za blokadu paljenja ( kljuc s trensponderom, induktivna antena oko brave za paljenje, elektronika za blokadu paljenja ), elektricna instalacija. Drugi problem koji ste naveli se može dogoditi kada je neispravan senzor pedale gasa, kada je neispravan potenciometar leptirastog ventila, kada postoji pad napona u elektricnim vodovima od senzora pedale gasa do ECU centrale. Tocan odgovor se može znati nakon dijagnostike sustava za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 19 - CUKA NA NISKIM OBRTAJIMA

Datum objave: 11.11.2009 22:56:00
Slika
PITANJE: Posjedujem reno 19 god 93. Motor 1.4 benzinac. Prije 2 mjeseca sam mjenjao dihtung na usisnnoj grani i ispušnoj. Od tada imam problem. Auto cuka na niskim obrtajima. Majstor mi je rakao da je do goriva. Da promjenim gorivo. promjenio gorivo i filter goriva al ista stvar i dalje. U leru radi normalno. U vožnji cim malo stisnem gas kao da je veliki broj obrtaja i motor buci. molio bi za vaše mišljenje.
ODGOVOR:Na trenutno stanje koje ste naveli može utjecati mnogo stvari i zato bi trebalo krenuti nekim logicnim redoslijedom i ispitati slijedece : Fazu motora, kut predpaljenja, podešenost ventila, sustav paljenja ( svjecice, visokonaponski kablovi, razvodna kapa, rotor razvodnika, bobina ), propuštanje usisno-ispušnog kolektora, pumpa za gorivo, rasplinjac (karburator ). Po potrebi izmjerte i tlakove kompresije.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - TREBA GA TEMELJITO PREGLEDATI !

Datum objave: 11.11.2009 22:36:00
Slika
PITANJE: Iskreno receno slucajno naletih na Vasu stranicu i jako mi
se dopalo ovo sto vidjeh...
Zivim u BiH. Imam Passata V '98 gp, 1,9 TDI 66 KW, kupio sam
ga prije 3 godine u nadi da cu imati ekonomicno, pouzdano, sigurno vozilo...sve ono naj naj. Vozilo na satu ima 200 000 KM u koje vise ne vjerujem a sam prelazim godisnje do 35 000 km.
Medjutim, problemi su se vrlo brzo poceli javljati, nakon
par mjeseci je u po preticanja stradala bosh pumpa (ne znam strucni izraz, ovdje to svi tako zovu) pa sam tu ostao bez lijepe sume novca, nedugo zatim je kompletno prolupao naprijed, zatim su se poceli javljati sitni kvarovi, regler,podizaci ventila (lupali kao ludi) i td.
Da Vas ne tusim sa mojim problemima... meni treba jedan
savjet. Auto ima problem vec skoro godinu dana sa vucom, vidio sam
na vasem sajtu da mnogi imaju taj problem, air flow sensor mijenjao, hrpu nekih «senzora» - bar sam ih platio, dizne, kojekakve filtere... medjutim i dalje je problem isti a ja samo dajem i dajem novac... u medjuvremenu sam izgubio potpuno volju za odrzavanjem vozila, tako da mi se cuje servo pumpa prilikom motanja, klima ne hladi – osim kad vozim, kad ukljucim motor i dalje radi normalno nema ocekivanok pada obrtaja, a netom prije se culo nekakvo lupanje kad ukljucim klimu, takodjer sav trap koji sam radio je OPET prolupao –vjerovatno zbog dupljaka... Ja sam jako isfrustriran i nezadovoljan vozilom, kad sam ga
kupovao mislio sam da sam rijesio probleme i bio spreman odrzavati ga ma koliko kostalo, ali je problem sto su me iznevjerili i nazovi majstori pa cak i servisi, mnogo novca potrosenog a nista nije rijeseno...
Meni treba savjet... da li dati vozilo ispod svake cijene i «rijesiti» ga se ili se mozda isplati ulagati? Da li je po Vasem cijenjenom misljenju moguce rijesiti problem i dovesti vozilo u normalno stanje? Koliko bi
kostalo kod Vas popravka svega do sad navedenog (u eurima) meni odista ne bi bio problem doci kod Vas, sam Vas pristup i stranica i davanje odgovora od kojih nemate materijalnu korist, kao sto neko rece ulijeva povjerenje.
ODGOVOR:Vaše vozilo svakao treba temeljito pregladati, narocito motor. Nakon toga može se znati koliki bi bili troškovi popravka na motoru i na vozilu opcenito. Nedavno sam imao slucaj na istom takvom vozilu koje je bilo 2 godine starije od Vašeg da je trebao generalni popravak motora. Radi velikih troškova popravka mislio sam da ce vlasnik vozila odustati i rješiti se vozila. Medutim on je htio da se napravi sve strucno i profesionalno iako je popravak bio skuplji od realne cijene vozila u tom casu. Na ovaj nacin želim reci da i Vi nakon navedenog pregleda vozila možete odluciti da li cete vozilo popravljati ili cete odustati od toga. Naravno da na pamet ne mogu ništa reci o pojedinim troškovima.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - PRANJE MOTORA

Datum objave: 11.11.2009 22:19:00
Slika
PITANJE: RADI SE O RENAULT LAGUNA 2 2005 GODISTE,1,9 dci.PRIJE IZVJESNOG VREMENA PRIMJETIO SAM DA MI JE VLAZAN POKLOPAC DIZNI.OTISAO SAM U OVLASTENI SERVIS,MAJSTOR JE KONSTATOVAO DA TREBA PROMJENITI PODLOSKU DIZNE.KADA JE PROMJENIO,REKAO JE DA UPALIM MOTOR,SVE JE BILO OK ZNACI NIJE VISE PUSTAO NAFTU.NAKON TOGA JE TO MJESTO POPRSKAO KISELINOM I SACEKAO 10min,A ONDA SAPRAO TO MJESTO POD VELIKIM PRITISKOM VODE.REKAO JE DA UPALIM PONOVO,STO NISAM USPIO.PROPUHAO JE KONTAKTE ZRAKOM,OPET NE MOZE DA UPALI.PRIKOPCA GA NA COMPJUTER I ON POKAZE DA JE OTISAO SENZOR PRITISKA(KAZE KOSTA 250 EURA)cini mi se da se nalazi tu ispod poklpca dizni.STAVIO JE DRUGI ALI POLOVAN I NIJE ISTI BROJ KOJI JE BIO MOJ SENZOR.POSLIJE TOGA UPALIM AUTO I KAZE DA JE SVE U REDU.ALI OD TADA NA HLADAN MOTOR CUJEM KAKO AUTO TEZE RADI I TRESE SE I TO TRAJE 10 SEKUNDI I ONDA SE NE JAVLJA VISE.SADA SE POCELO JAVLJATI I NA ZAGRIJAN MOTOR PRILIKOM PALJENJA CC10 SEKUNDI TRAJE I PRESTANE.TAKODE NA BORD COMP. MI POKAZUJE DA PROSJECNO TROSI 12,5 LIT.ISAO SAM PAR PUTA I REKLI SU MI DA TO NIJE OD SENZORA,DA NAPUNIM PUN REZERVOAR PREDEM 200KM I VIDIM KOLIKO TROSI.URADI O SAM TAKO I AUTO JE TROSIO PO GRADU CCA 8,5LIT.PRIJE NJIHOVE INTERVENCIJE BORD COM. JE POKAZIVAO PO GRADU CCA8 LIT, ASADA 12,5.MOZE LI BITI SENZOR? ZELIO BIH VASE CJENJENO MISLJENJE,JER ME SADA VISE BRINE BORD COMP,JER SERVIS U SARAJEVU NE ZNA ILI NECE.
ODGOVOR:Svako pranje motora narocito neodgovarajucim sredstvima i vodom je rizik jer se mogu oštetiti pojedine elektronske i elektricne komponente koje su bitne za rad sustava za upravljanje motorom. Dio koji se mijenja ( senzor, davaci ) moraju biti potpuno isti kao što je bio i original. Na vašem vozilu sigurno postoji dio koji ne radi na ispravn nacin nakon pranja motora. To može biti i loš kontakt na nekom od kontakata ili konektora u koji je ušla voda i radi cega je nastao pad napona na kriticnom mjestu. To je cesti uzrok lošeg rada motora i povecane potrošnje goriva. U ovom slucaju sigurno postoji uzrok kojega treba otkriti i otkloniti . Najprije provjerite sve elektricne kontakte i konektore na i oko motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PROBLEMI SA KLIMOM

Datum objave: 10.11.2009 10:13:00
Slika
PITANJE: Vozim punta 1,2 8v,2002.god.Auto je u dobrom stanju,motor,limarija je ok.Kada upalim klimu,pocinje da radi i onda se ugasi,prije toga prilikom palenja se cuo nekakv zvuk kao trenje,ali samo kada je hladno na toplom nista.Zvuk nestaje sa daljim radom motora,kada se zagrije.Skidao sam pk remen misleci da je lezaj remenice,medjutim sloobodno se okrece,ne struze nigdje.Prije ovoga klima je radila normalno bez problema.Sada kada upalim motor necuje se nista,hladi ali klima radi malo i iskljuci se,lampica u kabini pokazuje da je ukljucena.Da li je mozda pokvarena spojnica koja ukljucuje kompresor,izlizala se ili sl,i da li se to moze poraviti tj.staviti druga ako je to uzrok.Unaprijed vam hvala,sajt vam je odlican,primjetio sam da ste pomogli mnogim ljudima,zelim vam puno srece u radu.
ODGOVOR:Moguce je da je neispravna elektromagnetska remenica ali to je rijetkost. Najcešci uzrok je nedostatak rashladnog plina, presostat, zacepljenje na ekspanzionom ventilu, freonski filter. Sve što sam naveo može se provjeriti u normalnom redovnom servisu klima uredaja koji se obvezno radi svake dvije godine. Tada se uz zamjenu freona, zamjenu freonskog filtera , zamjenu /dopunu ulja za kompresor, stavlja po potrebi i kontrast koji pomaže u detektiranju eventualnog propuštanja sustava.
Najprije provjeriote kolicinu plina te gorni i donji tlak plina u sustavu klime.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NAKON ZAMJENE REMENJA CUDAN ZVUK ?

Datum objave: 10.11.2009 10:08:00
Slika
PITANJE: Nakon uradenog glavnog servisa na motoru (izmjena svih remenja i španera, vodene pumpe) pojavio se zvuk u glavnom remenu.
Pored normalnog zvuka rada motora u podrucju remena cuje se zvuk: glo,glo,glo...
Pošto je servis pod garanciom, vratio sam vozilo ponovno u servis gdje su stvarno primjetili taj zvuk.
Ponovno su 2x mjenjali citav set za zupcajti ali je ostao isti neugodan zvuk. U servisu im nije jasno od kud se stvorio cudan zvuk i još nije nadeno rješenje.
Pa Vas molim da mi odgovorite do cega bi moglo biti da se stvorio taj neugodan zvuk u glavnom remenu?
ODGOVOR:Cudno je da servis kojemu ste povjerili radove nezna zašto je nastao navedeni zvuk. Moguci uzroci su : prejako zategnut remen, skrivena mana na novougradenom dijelu, doticanje ( kontakt ) remena ili nekog rotirajuceg dijela sa zaštitnim poklopcem, nešto trece što se može otkriti neposrednim uvidom na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FORD SCORPIO - ISTROŠENOST DOSJEDA NA KLACKALICI

Datum objave: 10.11.2009 09:57:00
Slika
PITANJE: Molio bih vaše strucno mišljenje. Automobil ford scorpio 1993 god. VM motor 2,5 td 85 kw 340000 tisuca km. Ponekad se desi da klacakalica
( polugica koja podiže ventil ) iskoci iz ležišta te nakon vracanja iste u ležište motor normalno radi. Molim vaše mišljenje, da li su su u pitanju hidro podizaci ili treba uredivati glave motora, odnosno ventile i sve što je vezano za njih. Ulje u motoru je 10/40 i mjenja se na 8000 km.
ODGOVOR:Uzrok iskakanja nije hidropodizac nego klackalica ili polugica. Iskakanje nastaje radi istrošenosti dosjeda na klackalici a ista se može zamijeniti. Glave motora se ureduju kada se za to ukaže potreba a to je istrošenost vodilica ventila , samih ventila ili propuštanja ulja ili vode na brtvama glave motora. Ako je s time sve u redu i ako je kompresija iznad 24 bara tada glave motora ne treba dirati. Ulje koje ste naveli interval izmjene su u redu.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - POTROŠNJA GORIVA

Datum objave: 27.03.2011 13:12:21
Slika
PITANJE:

zanima me koji dijelovi motora najviše utjecu na potrošnju tj pri kupnji polovnog vozila , servisiranje kojih dijelova se najbolje može utjecati na potrošnju mislim na sniženje potrošnje, jesu li to ventili , pumpe za ubrizgavanje goriva...

ODGOVOR:

Na potrošnju goriva utjece jako puno faktora i to : mehanicko stanje motora, podešenost motora, stanje sustava paljenja ( svjecice, visokonaponski kablovi, bobina, elektronika paljenja, Hall davac ), sustav ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, mjerac mase zraka, potenciometar leptira snage, MAP senzor, IAT senzor, CKP senzori, IAT senzor, lambda sonda, ECT senzor, pojedini aktuatori, stanje usisnog kolektora, stanje ispušnog sustava ).
DODATNO PITANJE:
zahvaljujem na iscrpnom odgovoru ali me zanima par stavki iz odgovora. stanje sustava paljena- na što tocno treba obratiti pažnju :anlaser ili ?, zatim svjecice one se mogu jedino zamijenit tj. odgovarajuce automobilu, te sustav ubrizgavanja to su vjerovatno pumpe za ubrizg. goriva . Jednostavno me zanima kako pametnim ulaganjem tj. održavanjem i redovitim servisiranjem auto zadržati u top formi kako se kaže a i pritom da što manje troši
ODGOVOR:
Sustav paljenja je sve ono što stvara iskru na svjecici i što regulira vrijeme kada ce se iskra na svjecici pojaviti a to je : bobina, visokonaponski kablovi, svjecice, elektronika paljenja, Hall davac, RPM senzor, senzor detonacija, ECU centrala. Sustav ubrizgavanja je sve ono što sam naveo u prijašnjem e-mailu. Elaktropokretac ( anlaser ) ne utjece na potrošnju goriva. Pumpa za ubrizgavanje ne postoji ali postoji elektricna dobavna pumpa u rezervoaru a ona takoder nije uzrok velike potrošnje goriva.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ZAMJENA MAN?ETE HOMOKIN.ZGLOBA

Datum objave: 09.11.2009 17:29:00
Slika
PITANJE: vozim Hyundai accenta 2000.godište te me zanima na što trebam pripaziti kod mijenjanja manžete dali treba skidati poluosovinu dolje te dal poluosovina ima kakav prsten sa unutarnje strane?
ODGOVOR:Poluosovina se ne mora nužno demontirati kako bi obavili izmjenu mandete homokinetickog zgloba. Nakon što se oslobodi sve što je potrebno na ovjesu i izvuce zglog iz glavcine, demontira se stara mandeta. Nakon toga se odlucnim udarcem cekica izbije zglob s poluosovine. Ukoliko se ovaj postupak ne pokaže uspješnim tada ipak treba demontirati poluosovinu i sve skupa obaviti na radnom stolu. Ako demontirate poluosovinu ista se izbacuje iz dosjeda u diferencijalu odlucnim pokretom pomocu odgovarajuce poluge ( treba paziti da se ne ošteti kucište mjenjaca ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - POJAVA ULJA NA USISNOJ GRANI

Datum objave: 09.11.2009 17:23:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da li mi mozete pomoci u rjesavanju mog problema, naime radi se o tome da posjedujem audi A4, 1996 godiste, 1.9tdi, 66kw kod kojeg se vec duze vremena javlja problem pojave ulja u crijevima interkulera (od turbine do interkulera…a mozda I u crijevima posle interkulera)sto prouzrokuje ispunjavanje centralne jedinice (“kompjutera”) uljem…da ne pominjem poprilicno velike gubitke ulja, a pored svega toga primjetio sam da auto znatno slabije ide.
Sada me interesuje sta prouzrokuje tu pojavu ulja u samoj usisnoj grani-da li je to mozda ulje iz turbine?
Takodje bih Vas zamolio da mi objasnjenjem pomognete da samostalno ustanovim da li se tu radi o problemu sa turbinom ili su uljne karike problematicne(I da jesu da li bi se pojavljivalo ulje na usisu).
Jos me interesuje da li povezivanjem automobila na racunar mogu odrediti pritisak koji stvara turbina pri odredjenim obrtajima, odnosno ustanoviti da li je pritisak zadovoljavajuci.
Jos Vas molim da mi kazete koliki je normalan pritisak turbine ovog automobila, a kolika je kompresija motora istog.
ODGOVOR:Pojava ulja na usisnoj grani i u tlacnim cijevima turbine nastaje na dva nacina i to preko sustava za odušak motora i ili preko turbine. Mjerenjem kompresije ili još bolje testom propuštanja cilindara možete ustanoviti da li ulje dolazi iz motora ( preko sustava za odušak iz motora ). Turbinu možete provjeriti na nacin da demontirate tlacnu cijev turbine na strani turbinskog kola . Tada možete provjeriti koliko se pomice osovina turbine u ležajevima i zakljuciti da li ulje probija kroz ležajeve turbine .
Moguce je provjeriti tlak turbine pomocu servisnog moto-testera ali je bolji nacin ako se to mjeri odgovarajucim manometrom. Tlak turbine treba biti 0,7 do 1,0 bar. Kompresija je 28 do 34 bara.
DODATNO PITANJE:
Hvala vam sto ste mi izasli u susret, i pomogli da se rijesim dileme da li moj auto ima problem sa losom kompresijom ili turbinom. Ustanovio sam da je turbina pravila probleme...ona je sada reparirana, ali se sada javlja drugi problem... Naime kolega koji je bio prisutan prilikom montiranja turbine uputio mi je konstataciju da se vakum ispod turbine uopste ne pomjera (tj. ne reaguje ni prilikom palenja ni prilikom dodavanja gasa), a ja sam nakon toga ustanovio da ni EGR ventil bas ne funkcionise kako treba. Molim Vas da mi pomognete u rijesavanju ovog problema, jer ja stvarno nemam prestavu sta da uradim, osim sto sam promijenio sva vakumska crijeva i pokusao razraditi vakume (cini mi se da u vakumskom i visokotlacnim crijevima ne postoji neki pritisak koji moze promijeniti stanje ventila). Jos bih vas molio da mi date podatak pri kojem broju obrtaja u leru bi turbina povecala svoj broj obrtaja.
ODGOVOR:
Membrana ventila za rasterecenje turbine se ne mora pomicati kada se poveceva broj okretaja motora dok vozilo stoji ( nema opterecenja ). Ukoliko želite provjeriti tlakove turbine to treba raditi na probnoj vožnji , tada se ne kontrolnom instrumentu mogu ocitati tlakovi turbine kod pojedinih brojeva okretaja motora. Kada je EGR ventil neispravan motor nema potrebnu snagu . U vakumskim cijevima ne postoji nikakav tlak nego podtlak. U tlacnim cijevima turbine mora postojati tlak inace motor nema nimalo snage. Vec sam naveo da se tlak turbine ( a to je tlak u cijevima turbine na kompresorskoj strani ) može precizno izmjeriti pomocu manometra i tijekom vožnje jer tada motor ima opterecenje. Turbina povecava broj okretaja prema brzini ispušnih plinova a taj podatak nije bitan , bitan je samo tlak kojega stvara turbina.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 09.11.2009 17:02:00
Slika
PITANJE: Postovani Majstore.. ja sam ucenik drugog razreda automehanicarske skole i imam dva problema..
moj otac ima Opel Asconu 1.6 66kw 85.g. benzin.
sa autom smo imali problem taj sto je u voznji gubio snagu i trzao je a u leru je radio normalno
majstor kod kojeg smo otisli nije odma znao tacan problem. pregledajuci karburator filter zraka i struju nismo mogli da ustanovimo problem.tada smo zamjenili AC pumpu (stavljena je stara pumpa koja je bila ispravna)uglavnom problem je bio u tome sto je filter goriva bio napuko i ulazilo je zraka.
ali poslije ovoga (nakon 150-200 km predeni) u voznji se ugasilo auto.u prvom pokusaju je upalio i nastavili smo voziti ali nakon 100-200 metara ugasio se opet i nije htjeo da se upali.akumulator ima snagu i normalno vergla.majstor je pregledao (dirao) karburator razvodnik paljenja, pregledao svjecice i vratio staru AC pumpu.Auto je upaljeno i turiranjem jej bilo veoma mnogo crnog dima iz auspuha.majstor nam nije mogao reci tacan odgovor na nas problem.Poslije ovoga smo imali normalnu voznju autom i zvuk motora je veoma promjenjen (normalniji)
dali nam mozete reci razlog gasenja auta u voznji.
ODGOVOR:. Motor Vašega vozila se mogao gasiti radi tri osnovna faktora a to su : mehanicki sustav motora, sustav goriva , sustav paljenja. Kod mehanickog sustav treba provjeriti stanje kompresije ( mora biti veca od 10 bara ), stanje bregaste osovine, faza motora, zabrtvljenost usisnog kolektora. Nakon ovoga može se provjeriti sustav goriva :
Rezervoar mora biti cist, filter goriva cist, cijevi za dovod i odvod goriva ispravne , dobavna pumpa za gorivo ispravna, rasplinjac cist, ispravan i dobro podešen. Na kraju ostaje sustav paljenja cije sve komponente trebaju biti ispravne kako bi iskra na svjecici bila odgovarajuce jacine i stalna bez prekida. Kod ovoga sustav treba ispitati razvodnik paljenja, ratvodnu kapu, rotor, visokonaponske kablove, svjecice, bobinu. Isto tako provjerava se i elektricna instalacija jer na nekim mjestima može nastati veliki pad napona.
DODATNO PITANJE:
zahvaljuejm se na vasem odgovoru na kojem kao ucenik mogu dosta nauciti :) uglavnom prije nekoliko mjeseci smo mjenjali dihtunge na glavi i stanje kompresije je vise od 10 bara.zamjenili smo svjecice i visokonaponske kablove.sve ovo vase navedeno uglavnom je kod nas u dobrom stanju ili je zamjenjeno.od par majstora dobili smo informaciju da je moguce gasenja auta moze biti zacepljen auspuh?
ODGOVOR:
Moguce je da motor nema snage radi zacepljenja ispušnog sustav. To se može lako provjeriti ako se odspoji auspuh ispred prednjeg ispušnog lonca i tako isprobajte ima li motor potrebnu snagu. Ako snage ima zamijeniti cete zacepljeni ispušni lonac a ako nema snage morate tražiti dalje kao što sam naveo u prethodnom e-mailu.
na vrh Povratak na vrh