Danas je: 04.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

TOYOTA - PLOCICE VENTILA

Datum objave: 09.11.2009 11:01:00
Slika
PITANJE: 1. Na mom vozilu Toyota iz 1990 godine cuje se lupkanje ventila, sve ostalo je OK. Išao sam kod majstora da mi to sredi, ali on mi je rekao da su u pitanju plocice na ventilima i da iste ima samo ovlašteni servis. Mene sada zanima šta ja gubim s tim zveckanjem ventila. Da li motor gubi na snazi, da li je veca potrošnja goriva i da li to ima neke negativne posljedice po motor ili se može i dalje tako voziti ukoliko auto ide i radi normalno.
2. Zanima me sljedece. Imam 2 ista automobila sa istim motorom i slicnom kilometražom. Razlike izmedu ova 2 auta su sljedece. Prvi raspolaže vecom snagom na dosta niskim obrtajima, dok ovaj drugi se malo kasnije budi. Na visokim obrtajima ovaj drugi ide bolje, ali veoma veoma malo, tj. manja je razlika nego u prvom slucaju. Sada me zanima o cemu se radi, i koji je motor u boljem stanju
ODGOVOR:Plocice ventila se mogu kupiti kao i svaki drugi rezervni dio tako da se ventili normalno mogu podesiti i nema razloga da to ne napravite. Radi povecane zracnosti na ventilima ventili se manje otvaraju te je snaga motora manja a potrošnja veca.
Ocijenu o stanju motora mogu dati neposrednim uvidom i pojedinim mjerenjima. Drugi nacin nije moguc.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - GENERALKA ??

Datum objave: 04.11.2009 22:58:00
Slika
PITANJE: Prije 2 mj puko mi je zupcasti remen na p 406, 1,8 ST benzinac, 97 godina, u vožnji.(na 149 000 km, pravih)
servis mi je napravio generalku, znaci nova pumpa, zatezac, uglavnom racun sa 20ak stavki, remen, svi novi ventili pošto se radi o onim tanjima, pa kad se radi takav veci rad neka se napravi sve, uglavnom sve i platio sam 7,500 kn.
Umeduvremenu je sva voda iscurila, objašnjenje- novi sistem je povuko. Ok Nakon punjenja voda opet curi, ok su cijevi, kao nema zraka, a nešto masno u vodi je zbog toga što su par puta namještali dihtung glave pa je pustilo ulje i ostalo nakon toga.
nakon opetiovanih odlazaka voda opet pušta i sad je objašnjenje da je to taj rad za7,5 tisuca kuna i da bi došlo duplo više da se uz glavu ŠLAJFAO I BLOK MOTORA. Onda bi sve bilo ok.
Moje pitanje je, jer sam u razgovoru sa nekim servisima, ali cini mi se puno maje strucnim nego vi, dobio info da je šlajfanje bloka potpuna glupost, da li je to normalno?
ako nije, da li ja mogu sa racunom koji sam dobio prije cca 2mj (rad nije upisan ali dijelovi su svi nabrojeni sa cijenama- dijelovi oko 4 000 + ruke oko 3,5000- ruke nije navedeno na racunu) tražiti potpuni popravak bez placanja ili trebam podviti rep i platiti još i to za auto cija
je(nažalost) tržišna vrijednost 20 000kn.
ODGOVOR:Radove koje ste naveli nisu generalka. To se zove uredenje glave motora sa izmjenom razvodnog mehanizma. Ako rashladna tekucina
( Vi ste rekli voda ) curi ispod glave motora moguci uzroci su brtva glave, glava motora, blok motora. Ovoga casa ne bih špekulirao i donosio zakljucak što je uzrok. Vjerujem da se to normalno može riješiti iako ce biti potrebna ponovna demontaža glave motora.Jedino što Vam mogu predložiti je da dodete do nas kako bi vam mogli sa sigurnošcu defektirati kvar. To bi za Vas napravili besplatno.
Bez obzira na cinjenicu o niskoj cijeni Vašega vozila na tržištu, kada je vozilo ispravno tada je njegova uporabna vrijednost velika, narocito za Vas.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 31.10.2009 17:26:00
Slika
PITANJE: Buduci da se približavaju hladniji dani svakako bi trebalo provjeriti i po potrebi zamijeniti rashladnu tekucinu. Vjerujem da nije problem to uciniti po principu "uradi sam" na cliu 1.2 2003 god. te vas molim za objašnjenje koje cijevi je potrebno skinuti odnosno redoslijed odpajanja cijevi kako bi cijelokupna tekucina izašla iz sistema.
Da li je potrebno odzracivati nekako prilikom nadolijevanja nove tekucine?
ODGOVOR:U rashladni sustav motora stane 5 litara tekucine. Kada ispuštate tekucinu iz sustav treba izici 5 litara ili nešto manje. Tekucinu možete ispustiti na gumenim cijevima a to je donja cijev hladnjaka, neke cijevi na motoru u blizini termostata. Nakon ispuštanja rashladni sustav dobro isperite obicnom vodom. Nakon toga opet spojite cijevi koje ste skidali. Stavite novu rashladnu tekucinu cija koncentracija treba biti za -36°C i niže. Upalite motor, dok motor radi ispuštajte zrak iz sustava na dva ventila ( jedan je na gornjoj cijevi grijaca ili hladnjaka a drugi je na gornjem dijelu hladnjaka ). Pricekajte dok se potpuno otvori termostat, dopunite još tekucine, provjerite radnu temperaturu u vožnji, grijanje ukljucite na maksimum, po potrebi stavite još tekucine ali na više od maksimuma.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - ABS KONTROLNA LAMPICA

Datum objave: 31.10.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: Citroen xantia 1.8i 16v..... 1995 god. na kontrolnoj tabli NON-STOP sveti signalna sijalica ABS-a. Recite mi koji je problem i kako popraviti ???
ODGOVOR:ABS kontrolna lampica je znak da sustav nije ispravan. Navesti cu najcešce kvarove ABS-a a to su : senzori broja okretaja na kotacima, impulsni prsteni na glavcinama kotaca, elektricna instalacija , elektromagnetski ventili , upravljacki modul ( racunalo ) ABS-a. Ispitajte najprije senzore, prilikom ispitivanja svi signali s pojedinih senzora moraju biti potpuno isti. Nakon toga provjerite i elektricnu instalaciju od pojedinih senzora do upravljackog modula.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - IZBACUJE ULJE

Datum objave: 31.10.2009 17:03:00
Slika
PITANJE: Posedujem Renault Vel Satis 2004godiste, 2.2dci motor. Pre nekoliko dana poceo je da mi pusta ulje, mislio sam da je na dihtungu poklopca glave motora ali nije, svo ulje je izbacio na iber lauf, mnogo mi kazu da je motor tropa, a presao je samo 120000km, merena je i kompresija i sve je ok. a ulje izbacuje kao nenormalno.Pa ako moze mala pomoc oko toga, ako ste ima mozda takav slucaj.
ODGOVOR:Motor može izbacivati ulje iz kartera kroz odušak za ulje ( iberlauf ) samo onda kada se u karteru stvara tlak ( pritisak ). Tlak u karteru nastaje propuštanjem kompresije kroz klipove i klipne prstenove. Pojava koju ste naveli može nastati u slucaju kada su ošteceni klip, klipni prsteni, cilindar. Napravite test propuštanja cilindara, izmjerite kompresiju, provjerite da li je zacepljen sustav za ventilaciju bloka motora.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 - HIDRAULICNA GLAVA K-JETRONIC-a

Datum objave: 31.10.2009 16:41:00
Slika
PITANJE: Mercedes 190 e sa k glave nema pritiska goriva na dizne, vec smoje rastavljali jer smo imali dvije u rashodu, gumice su citave itd recimo da je dobro sastavljena naravno dijelovi ukljucujuci el ventil su po broju.izvod sa glave na dio za povrat goriva ne znam kako se zove ali iz njega izlazi pritisak zraka. izvod koji ide nazad na k glavu u dio u kojem se nalazi klip sa 4 mlaznice koje bacaji dalje na izvode koji idu na dizne smo mjenjali i proradio je ali kad se ugasio vise nije htio.sa tog dijela dolazi gorivo natragna k glavu u pomenuti dio sa mlaznicama.da li je problem da j e nedovljan pritisak goriva sa tog dijela na k glavu .problem je kompleksan naravno trebalo bi pregledati citav sistem tj majstor poput vas.zaboravit napomenuti da je pumpa goriva nova iz njemacke ida je tako radilo skoro godinu.ako moze neki savjet li primjer iz vaseg iskustva.
ODGOVOR:Hidraulicnu glavu k-jet tronika ne smijete rastavljati , to može raditi jedino proizvodac. Nakon rastavljanja ne mogu se dobiti parametri kao što su bili i tada motor ne može upaliti. Rad na ovome sustavu može obavljati jedino servis koji ima odgovarajuce mjerne uredaje, bazu podataka i potrebno znanje. Tlak goriva treba biti 5,5 do 6 bara. Kod ovoga sustava mjeri se donji tlak goriva u komori i gornji tlak goriva u komori. Navedene tlakove nije moguce izmjeriti s klasicnim manometrima kao za druga vozila.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - SERVO PUMPA ZUJI

Datum objave: 27.10.2009 18:10:00
Slika
PITANJE: Do Vas sam došao po preporuci na forumu. Vozim P-306 1.4. Imam dva osnovna problema sa svojom 306-icom.
Naime, pri skretanju, na malim brzinama i bez kocenja, a nekad i na ravnom, cuje se neko cviljenje kao da negdje treba našpricati WD-a. Bio sam u nekoliko servisa, pretpostavka je bila da ima veze s kocnicama (koje takoder cvile!!!), ali nitko mi nije znao tocnije ni pretpostaviti problem pa lijepo molim, ako imate iskustva sa slicnim problemima...
Druga stvar je servo pumpa koja zuji pri okretanju volana, servo radi dobro, ali se cuje kao da se auto muci. Kažu u servisu da je to ok sve dok pumpa ne curi, da se to ne može popravljati i da treba zamijeniti pumpu. Prema iskustvu jednog mojeg kolege, možda je samo u pitanju ulje ili takvo što, ali potencijalnu procjenu problema ipak bih prepustio Vama. Barem ovako na slijepo. Hvala Vam na trudu!
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati na kocnicama i to kada kocite i kada ne kocite. Zvuk nastaje radi visokofrekventnih vibracija frikcionog materijala . To je i znak da kocni sustav treba servisirati.
Svaka servo pumpa volana stvara specifican zvuk prilikom okretanja volana, ako je zvuk pojacan potrebno je obaviti pregled hidraulike volana . U dosta slucajeva uzrok je nepravovremeno mijenjanje ulja u servo volanu. Prilikom zamjene ulja ( svake dvije godine ) staro ulje treba potpuno izvaditi iz svih dijelova servo volana ( rezervoar, servo pumpa, cijevovod niskotlacni, cijevovod visokotlacni, kucište volana ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 305 - ZAMJENJEN MOTOR, ALI.....

Datum objave: 27.10.2009 18:04:00
Slika
PITANJE: Postovani g. meic, javljam se prvi put sa za mene preteskim problemom: dotrajali motor peugeota305 iz '86.g. zamijenio sam novijim peugeota205 iz '95. Isprva ja dobro radio, imao snage, sve ok. Put na more pokazao je da bas i nije sve ok. Trokiranje, dim nedefinirane boje, gubitak snage, gasenje, u konacnici iskre iz ispuha. Procurila je bosch pumpa. Zamjenio sam dizne (kod majstora koji ih je i postelao), filtere, i pumpu sa starog motora koja je bila ispravna(sam) ??. ponovno sve ok, ali ne zadugo. Opet se pojavljuju isti simptomi. Odvezem ga kod poznatog majstora s kojim sam relativno dobar, objasni mi problem (klip i piksa na polugi gasa cure),stelanje palenja, kontrola dizni i neke sitnice, te to i popravi. Ponovno sve super, nakon 1mj. Opet isti simptomi, ali ublazeni , sada mi se cini da je samo postelao smjesu tj. Pojacao da se problem manje vidi, a vidim to po potrosnji goriva koje je enormno poraslo. Dosli su hladniji dani, a simptomi se pojacavaju. Sada su to ovi simptomi: ujutro (a sada kada je hladan motor) upali odmah „iz prve“, ima nepravilan rad (zastajkuje, zacukuje) dok se zagrijava u leru, pritom ispusta oblacice dima pogotovo kada zacukne (to se dogada u pravilnim intervalima, za puni okret radilice), nekada mu je ler jaci, nekad slabiji sto vjerujem da je od neispravnog auto-coka. kada se ugrije nakon 5 min, vozi dobro 1-2 min, tada pocinje gusenje, u 90% slucajeva sam se ugasi jedanput, u 60% 2-put,itd. gasi se samo kada se stisne spojka. kada se pali treba ga verglati 5-8 sec pri cemu izbaci ogroman, nepojmljiv oblak dima nedefinirane boje (crna, smedja, bijela, plava). Nakon svega toga nastavlja raditi kao da se nista nije dogodilo, ima snagu, brzinu, mirnocu, i tako je dok se ne ohladi, a onda opet…
ODGOVOR:Nacin na koji rješavate nastale kvarove ( probleme ) nije dobar jer se ne rješavaju sistematski nego pojedinacno , ne rješavate uzrok nego posljedicu. Navesti cu redoslijed kako bi trebalo raditi. Najprije uredite mehanicki sustav motora. Motor mora imati kompresiju vecu od 25 bara, kada se napravi reparatura kompresija je preko 30 bara. Ventili moraju biti podešeni ( 0.15 mm ; 0,30 mm na hladno ), bregasta osovina ispravna, faza tocna bez odstupanja , staticki kut paljenja na visokotlacnoj pumpi ispravno podešen. Nakon što sve navedeno dovedete u ispravno stanje može se poceti raditi na sustavu za dobavu goriva i na sustavu paljenja. Visokotlacna pumpa mora biti ispitana na ispitnom stolu i moraju biti podešeni svi parametri kako bi ista ispravno funkcionirala na motoru. Faza motora mora biti tocno postavljena bez odstupanja, staticki kut paljenja tocno podešen, dize i grijaci trebaju biti potpuno ispravni. Nakon ovoga na redu je sustav cijevnih vodova, filtera goriva i rezervoara. Rezervoar za gorivo mora biti cist, filter goriva takoder, cijevi za gorivo ne smiju propuštati jer ce se u sustavu goriva pojaviti zrak . Nakon dobro odradenog posla Vaš motor ce lako paliti, malo trošiti, dobro voziti , biti pouzdan.
Ovakve radove i dijagnostike obavljamo cesto, po potrebi se javite.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - NESTABILAN RAD

Datum objave: 27.10.2009 00:10:00
Slika
PITANJE: Toplo pozdravljam i hvalim svaki napor da bitne informacije približite nama, koji svoje motorce posmatramo bez, ili sa jako malo razumijevanja i znanosti. Nisam primjetio da ijedan portal (servis) pruža išta slicno, i smatram da bi se mnogi trebali ugledati upravo na vas.
Nakon dužeg pracenja vašeg sajta, usudio sam se da vam se obratim, jer nisam naišao na slican problem medu vašim redovima. Vozim renault laguna, '97 godište, benzinac. U glavnom sam vozio medugradske distance i nisam imao problema. Medutim, kako je supruga preuzela auto (dosta gradske vožnje) poceo je raditi veoma nestabilno. Naime, jednom je nivo goriva dosegao minimum, i tada je prvi put zaštucao. Od toga dana, kad god dosegne radnu temperaturu, (ugrije se) auto naglo gubi snagu, motor poprima zvuk nekakve kosilice za travu u sporom hodu, moram dodavati gas, jer se u leru gasi.. i posvuda se pocne osjecati jak miris nesagorjelog benzina.
Kada se ovo desi, moram ostaviti auto da se potpuno ohladi (kazaljka za temperaturu mora pasti skroz na minimum) da bih ga ponovo pokrenuo uz normalan rad motora.
Interesantno je da se taj problem dešava i po samom paljenju; na primjer: Upalim hladan auto (vozi sasvim normalno), parkiram se, ugasim auto. Po ponovnom paljenju javljaju se gore navedeni simptomi. Ponovo cekam da se ohladi...
Citajuci vašu rubriku, posumnjao sam na map i maf senzore, ali njihova ocitavanja u omima su u skladu sa vrijednostima koje propisuje prirucnik. Takoder su mi u ovlašcenom renaultovom servisu promijenili i stavili originalnu lambda sondu prije godinu dana, zbog slicnog problema koji sam onda imao. Da li je moguce da ponovo moram davati 150eura za istu ? Rekli su mi da se ona ne kvari cesto. Ili pak postoji nešto drugo što bi mogli biti uzrok ovome. Može li problem jednostavno biti u lošem gorivu ? I šta raditi u tom slucaju.
ODGOVOR:Vaš opis je dosta detaljan te se može zakljuciti da sustav ubrizgavanaj ne radi ispravno. Prije svega ispitajte tlak i kolicinu goriva, injektora i filter goriva. Nakon ovoga potrebno je sistematski ( bez preskakanja ) ispitati i sve ostale dijelove sustsav elektronskog ubrizgavanaj. Po pitanju lambda sonde dobro je da znate da ona nije jedini uzrok radi kojega prestane raditi. Prije nje postoje i drugi uzroci koji mogu blokirati njezin rad. To su prije svega prevelika kolicina goriva, probijanje visokog napona, loše svjecice, propuštanje usisnog kolektora, loše mehanicko stanje motora. Kada bi stavili novu sondu i kada na bi otklonili naveden uzroke niti nova sonda ne bi radila. Vaše zadnje pitanje je pravo pitanje . Napravite kompletnu dijagnostiku motora ( mehanicku, hidraulicku, elektronsku ) , nako što je dobro odradena dijagnostika znati cete što je sve neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - TEMPERATURA MOTORA,.......

Datum objave: 27.10.2009 00:04:00
Slika
PITANJE: Prvo sve pohvale za Vas trud i za najpreciznije odgovore u najkracem roku! Imam par pitanja i znam da su mi vasi odgovori pouzdani. Imam peugeota 307 2.0hdi 90ps, interesuje me koja je radna temperatura, nisam primjetio da je ikad dostigao 90 stepeni, poslije 5-6km dostigne temp.od oko 80 stepeni i to je sve..pa jeli tako treba ili mi termostat pravi kakav problem, pa ne postize visu?
I dali mogu provjeriti razinu ulja u mjenjacu i na koji nacin? Ponekad kada je hladan, tesko usaltam u prvu, kada se zagrije sve je Ok..
Imam jos jedan problem, koji mi je tesko objasniti heh, naime, desava mi se u toku voznje(ponekad) nesto u zadnjem dijelu zalupa kao da neko cekicem udara, cuje se par "udaraca" u toku voznju.. pa na sta bi trebao obratiti paznju...
ODGOVOR:Temperatura motora treba biti 90°C. Tocnim mjernim uredajem izmjerite stvarnu temperaturu motora , nakon toga po potrebi ispitajte senzor temperature i ili termostat. Nivo ulja u mjenjacu možete provjeriti na bocnom cepu mjenjaca . Isti ima karakteristican izgled. Otežano šaltanje dok je mjenjac hladan je normalna pojava. Lupanje koje cujete u zadnjem dijelu vozila može nastati na amortizeru, gumenim blokovima ovjesa, ispušnom sustavu. Pregledajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 TD - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 26.10.2009 23:54:00
Slika
PITANJE: Cijenjeni majstore,ja sam umirovljenik tehnicar pa sam prisiljen sam održavati svoj stari i još uvijek dobar Audi 80 TD iz 1991.. Problemi koje želim riješiti su:
1. Nešto ronda na osovini volana kada se vrti na mjestu, servo radi i ima dosta ulja, inace se necuje u vožnji.
2. Rad bi promijeniti zupcasti remen ali bi trebao opis stavljanja u fazu ako mi fiksiranje remenica nebu išlo. Kako znati položaj klipa? Dali odmah sa zateznikom valja staviti novu vodenu pumpu? Koju remenicu moram skinuti (ili samo zatezac) da bi stavio remen?
3. Grijace sam uspio nakon tri sata rada promijeniti bez rastavljanja - to je bio posao operacije mandula kroz rit pincetom.
ODGOVOR:Za zamjenu zupcastog remena i ponovnog stavljanja u fazu nužno je imati uz osnovni alat i specijalni alat. Od specijalnog alata koristi se alat za blokadu bregaste osovine, alat za blokadu visokotlacne pumpe, mjerni alat za podešavanje paljenja na visokotlacnoj pumpi, alat za mjerenje napetosti remena.
Postupak i redoslijed je slijedeci : Staviti motor u fazu ( ne moraju se stavljati alati za blokadu ), demontirati poklopac ventila, demontirati sve potrebno da se dode do zupcastog remena , demontirati dize, demontirati natezac i zupcasti remen, prostor oko razvodnog mehanizma ocistiti, popustiti i osloboditi remenicu bregaste osovine ( ista treba labavo stajati na konusnom dosjedu ), Staviti novi remen i natezac remena, namjestiti alat za blokadu bregaste osovine i alat za blokadu visokotlacne pumpe, tocno namjestiti fazu motora ( položaj GMT se namješta pomocu oznake na zamašnjaku koja se vidi na otvoru kucišta mjenjaca s lijeve gornje strane ), zategnuti natezac zupcastog remena , zategnuti remenicu bregaste osovine ( 70 Nm ), osloboditi sve blokade, rucno okretati radilicu 3 do 4 kruga, ponovo staviti motor u fazu koristeci blokade motora, po potrebi korigirati fazu motora,osloboditi blokade motora, podesiti pocetno predpaljenje ( koristeci mjerni alat a to je komparator s odgovarjucim prilagodnim alatom ), komparator se fiksira na stražnju stranu visokotlacne pumpe na mjesto srednjeg cepa ( šesterostrani cep za kljuc 13 mm ). Pocetno paljenje treba biti 0,92 mm. Kada je paljenje podešeno mogu se montirati svi ostali dijelovi koji su demontirani. Prije pokušaja paljenja motora potrebno je odzraciti sustav goriva, nakon toga motor možete startati.
na vrh Povratak na vrh

VW JETTA - RONDANJE U GETRIBI

Datum objave: 23.10.2009 10:28:00
Slika
PITANJE: Imam Jettu 2, 1.3 benzinac, sa 4 brzinskom getribom. Problem je sljedeci. Getriba radi ok, jedino se u leru, i kod vožnje tj. stalno (osim pod kuplungom) cujem rondanje u getribi. Zanima me što da napravim, dali ju zamijeniti ili se mogu još tako voziti bez opasnosti kvara.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete je znak istrošenosti ležajeva i zupcanih parova u mjenjacu. Takvo stanje zahtijeva popravak mjenjaca. Vožnja u ovakvom stanju je moguca dok ne nastane veci kvar . Procjenu kada ce se to dogoditi nije moguce dati. Bilo kakvi dodaci u ulje mjenjaca ne mogu dati rezultat. Stavite po potrebi barem novo ulje.
na vrh Povratak na vrh

VECTRA - OTEŽANO PUNJENJE REZERVOARA

Datum objave: 20.10.2009 13:27:00
Slika
PITANJE: Vozilo je Vectra c, 1.9 cdti, 2008 g. Zadnja 2 punjenja rezervoara javlja mi se problem da se pistolj za punjenje konstantno iskljucuje. Znaci cijelo vrijeme ga moram drzati i po malo sipati da bih napunio rezervoar. Kada rucku pritisnem do kraja, pistolj se odmah iskljuci, bez obzira sto je rezervoar prazan.
ODGOVOR:Pojava koja se dogada prilikom punjenja goriva povezana je s neispravnim sustavom za odušak rezervoara. Svaki rezervoar ima takav sustav i kada nastane blokada ili zacepljenje tada nastaje problem kao što ste i vi naveli. Sustav oduška se može lako opet staviti u funkciju jer se isti nalazi izvan rezervoara s njegove gornje strane. Rezervoar treba demontirati i obaviti potrebni zahvat.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - CESTO PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 20.10.2009 13:24:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam ford focusa 1.4 2002g.(91 000km) Ovih dana kad je jutarnja temperatura oko 0 stupnjeva, vec nakon 5km normalne vožnje pale mi se oba 2 ventilatora hladnjaka. Pokazivac temperature na kontolnoj ploci pokazuje normalnu temperaturu. U posudi za rashladnu tekucinu nema znakova masnoce ni mjehurica CO2. Termostat je promjenjen u 7mjesecu a vodna pumpa po meni radi normalno jer grijanje kabine je dobro. Potrošnja ulja i vode je normalna! Još sam primjetio kad upalim motor cuje se preljevanje vode u sistemu!
ODGOVOR:Ako je temperatura motora normalna tada je uzrok senzor temperature motora koji ECU centrali šalje krivi podatak te radi toga centrala pali ventilatore na nižoj temperaturi. Preljevanje tekucine koji cujete znaci da u rashladnom sustavu ima zraka. Na cijevima rashladnog sustava i na gornjem dijelu hladnjaka postoje ventili za ispuštanje toga zraka. To se radi kada je motor upaljen, postepenim otvaranjem navedenih ventila.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 SELECT SPEED - U PRVOJ NECE DA KRENE

Datum objave: 20.10.2009 00:23:00
Slika
PITANJE: imam problem sa alfom 156 selespead.kada ubacim u prvu na tabli pokazuje prva brzina ali nece da krene.promjenio sa kompletan set kvacila i pumpu mjenjaca!ako mozete da mi date savjet bilo bi super
ODGOVOR:Bez direktnog uvida na vozilu mogu jedino predložiti da obavite kompjutorsku dijagnostiku mjenjaca, nakon toga provjerite stanje ulja u mjenjacu ( da li je cisto ). Nakon toga ostaje samo provjera hidraulike i mehanike mjenjaca koju može obaviti samo specijalizirani servis.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9-D - MOMENTI PRITEZANJA

Datum objave: 20.10.2009 00:12:00
Slika
PITANJE: Najprije sve pohvale.
Auto je golf 3 1,9 D,1996.Na koliko kila se priteže glava motora,leteci ležajevi,i ležajevi radilice.Ako može baš u kilima ,i da mi objasnite,ekvivalent kili-odredeni stupnjevi stezanja.
ODGOVOR:Momenti pritezanja : glava motora 40 Nm, 60 Nm, +90° , +90° . Glavni ležajevi radilice 65 Nm, +90° . Leteci ležajevi 30 Nm, +90° . Ne postoji ekvivalent Nm i stupnjevi. Stezanje treba obaviti tocno kako je navedeno sve ostalo je improvizacija.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - PALI KAKO PROHTIJE

Datum objave: 20.10.2009 00:04:00
Slika
PITANJE: posjedujem mazdu 323 lx 1.3 iz 1991g. i odnedavno imam problem. auto pali na zub ali ima par dana da zna ne upalit bez obzira koliko verglam. ostavim auto neko vrijeme i upali odmah.nema nikavog smisla kad ce upalit a kad nece, kad ce bacat iskru a kad ne.inace kad auto upali radi savršeno osim koji put malo povišenijeg minimuma ali mislim da to nije vezano za ovaj problem.inace mijenjao sam alternator a novi koji mi je dao autoelektricar nije imao mjesto gdje ubosti stopicu za žicu koja vodi prema karburatoru nisam najbolje zagledao ali mislim da je spojena na kutiju filtera zraka. ne znam ni ima li auto kakav kompjuter koji upravlja paljenjem ali mislim da ga nema. imate li ideju u cemu bi bio uzrok nekontroliranog ponašanja i da li ste ikada imali sl. slucaj?
ODGOVOR:Vaše vozilo nema klasican karburator nego ima pripremu smjese pomocu centralnog injektora a sustav ubrizgavanja radi pod nadzorom racunala. Moguci uzroci radi kojih motor cesto ne pali su : imobilajzer ( uredaj za blokadu paljenja ), sustav paljenja ( probijanje visokog napona ), tlak goriva, regulator tlaka goriva, injektor, ECT senzor, senzor radilice, senzor bregaste osovina, MAF senzor, konektori i elektricna instalacija. Napravite kontrolu svih komponenata sustava ubrizgavanja a po potrebi i sustava paljenja. Ovakvih slucajeva imam svaki dan.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - TEŠKO PALI

Datum objave: 19.10.2009 23:58:00
Slika
PITANJE: Stranica vam je odlicna.Podsjeca me na "SAM" sa kojem se uvijek moglo nesto popraviti po principu "uradi sam". U ovim danasnjim automobilima ima previse elektronike,pa za svaki kvarcic mora se
na servis.
Imam Golfa 3 CL, 95.god., 1.6 cm3,75 KS i prevaljenih 178 000 km.
Problem nastaje za vlaznih dana (jesen,zima) kad moram dugotrajno verglati. Baterija je nova,svjecice nove,kablovi novi (silikonski BERU),razvodna kapa i razvodni prst isto novi,pumpa goriva nova.Sve sam to promijenio,sada nakon 3-4x verglanja upali,ali nije to to.
Cak i kad je dobro zagrijan ( dnevno napravim oko 300 km) motor radi nemirno. Obrtomjer varira izmedju 750 i 900 o/min.Vodu ne pije i nema emulzije na cepu. Moram jos i filter zraka promjeniti i ubaciti tekucinu za ciscenje injektora (monoinjektor). Sta bi mogao jos biti uzrok?
Sa ovim njmackim mehanicarima nema srece,samo znaju da zamjene i uvijek naprave pola posla tako da sljedeci put mogu jos da zarade.
ODGOVOR:Na Vašem vozilu mogu postojati dva razloga radi kojih motor teško pali , prvi je sustav paljenja a drugi je sustav ubrizgavanja goriva. Na sustavu paljenja treba ispitati bobinu i jacinu iskre na svjecici u momentu kada motor ne može upaliti. Isto tako treba provjeriti i sve elektricne konektore ne motoru i oko motora jer na njima može nastati pad napona. Uzroci nemirnog rada motora su : EVAP ventil za provjetravanja rezervoara, ECT senzor temperature, motoric minimuma, senzor leptirastog ventila za snagu, propuštanje usisnog kolektora, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - EURO-2,EURO-3,EURO-4EURO-5 NORMA

Datum objave: 27.03.2011 13:19:17
Slika
PITANJE:

Sto znaci norma Euro2? Da li to znaci da auto ima katalizator?
Kakva je razlika u katalizatorima novijih modela koji podlijezu normi Euro3 ili Euro4?

ODGOVOR:

Norme EURO-2, EURO-3, EURO-4 su homologacijske norme koje govore o dozvoljenoj kolicini ispušnih plinova i krutih cestica na ispuhu. Kod benzinskih motora se kontrolira kolicina CO , CO2, HC, 02 ( ugljicni monoksid, ugljicni dioksid, ugljikovodik, kisik ). Kod dizel motora se kontrolira zacrnjenje K ( 1/m2 ) i kolicina Nox . Za najnovija vozila važi norma EURO-5 a prema ovoj normi kolicina navedenih elemenata ne smije biti veca od 120 g/km ( grama po kilometru ).
Razlika u pojedinim katalizatorima je velika. Oni mogu biti redukcijski i oksidacijski. Redukcijski mogu biti regulirani i neregulirani. Regulirani rade s lambda sondom. Noviji katalizatori imaju dvije lambda sonde, regulacijsku i kontrolnu. Razlika u pojedinim katalizatorima je i u katalitickoj površini.

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA - VOŽNJA U PETOJ BRZINI

Datum objave: 19.10.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: Da li je vožnja "Nive" u 5. "brzini" pri 60-70 km/h sa 2000-2250 okr./min. štetna?
ODGOVOR:Vožnja u petom stupnju prijenosa s nevedenim brojem okretaja motora je moguca na ravnoj cesti ukoliko vozilo nije optereceno i takva vožnja nije štetna. Kada se poveca opterecenje ( uzbrdica, staticko opterecenje vozila, broj putnika ) zvukovi motora i zvukovi kardanskih vratila najave da ta situacija nije normalna. Tada je potrebna korekcija stupnja prijenosa ili broja okretaja motora. Sila koja se stvara na klipnom mehanizmu uvijek mora biti veca od sile retardacije koja nastoji zaustaviti vozilo , osim kada se želi usporavati .
na vrh Povratak na vrh