Danas je: 23.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CORSA - UGRADNJA CIPA ??

Datum objave: 07.06.2009 09:24:00
Slika
PITANJE: IMAM OPEL CORSU B 1.4i 97.g. 55 KS , DOBIO SAM OD PRIJATELJA NA POKLON ORIGINAL OPELOV CIP GLAVNOG KOMPJUTORA KOJI ON NIJE UGRADIO NA OPEL TIGRU 1.4 16V,ZANIMA ME DALI JE TO MOGUCE UGRADITI NA MOJ AUTO KOJI NEMA 16V I DALI BI ŠTA POSTIGAO SA TIM CIPOM? NAVODNO DA BI SA TIM CIPOM AUTO DOBIO 15-20 KS ALI JA U TO NE VJERUJEM JER MISLIM DA SA ELEKTRONIKOM TO NA AUTU NIJE MOGUCE POSTICI! MOLIO BI VAS ZA SAVJET DALI TO UGRADITI ILI NE!!!
ODGOVOR:Ugradnjom chipa na bilo koji motor bez turbine ne postiže se ništa znacajno osim troškova. Razlog tome je što na taj nacin možete utjecati samo na kut paljenja i kolicinu goriva. Dobiveni efekt je samo 5 do 7 KS. Ukoliko želite eksperimentirati , vozilo je vaše pa možete pokušati i vidjeti što cete dobiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - LAMPIC SA ZNAKOM MUNJE

Datum objave: 07.06.2009 09:20:00
Slika
PITANJE: Posjedujem opel vectru 1.8 16v iz 96. godine, prešla je 270.000 km. Do sad nisam imao vecih problema s njom. Dogodilo se da mi se pregrijao motor jer mi je vodu pustila na plasticnoj racvi za toplu vodu. Istovremeno kad sam primijetio da mi je temperatura u crvenom vidio sam da mi gori i žuta lampica sa znakom munje. Nakon što sam riješio problem s racvom (temperatura motora je ok, ulje ok) sad mi se dogada da mi se povremeno na nizbrdici kad vozim u prvoj brzini upali žuta lampica sa znakom munje i tada auto nece da primi gas. Kad auto primi gas ugasi se i lampica. Inace auto dobro vuce, samo sam zamijetio da pri malim brzinama kod mijenjanja iz prve u drugu kao da ne prihvati gas odmah i povremeno se zna ugasiti kad se zaustavljam i pritisnem kvacilo. Promijenio sam filter goriva i ocito da nije do njega. Svjecice nisam mijenjao odavno ali nemam problema s paljenjem osim što ponekad kod paljenja nešto pukne u motoru. Majstor mi je rekao da je nezgodno otkriti uzrok jer lampica ne gori stalno pa je nezgodno detektirat tocno u cemu je problem. Molim vašu pomoc i unaprijed se zahvaljujem.
ODGOVOR:Vaš opis je dosta dobar i iz njega se mogu izvuci korisni zakljucci. Nakon pregrijavanja motora na sustavu ubrizgavanja nastale su promjene radi kojih se pali kontrona lampica motora. Redoslijed kontrole i traženja grešaka bi trebalo zapoceti mjerenjem tlaka goriva, provjerom kolicine goriva na injektorima, eventualnim cišcenjem injektora. Nakon ovoga potrebno je ispitati rad lambda sonde ( fina regulacija goriva ). Na kraju ( po potrebi ) ispitati treba i ostale dijelove sustava ubrizgavanja i to: senzor položaja leptirastog vantila, mjerac protoka zraka, Map senzor. Moguce da u ovom odgovoru nisam obuhvatio i druge moguce faktore koji mogu takoder utjecati na opisano stanje. Razlog tome je što bi odgovor bio znatno duži i zato što su navedeni uzroci najcešci. Podrazumijeva se da cete najprije obaviti ispitivanje svega što sam naveo a tek nakon toga zamijeniti neispravni dio ili dijelove.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ZVUK TUCKANJA

Datum objave: 07.06.2009 08:38:00
Slika
PITANJE: Imam hyundai akcent 1.3 mpi ,2000g,molim Vas ako mi možete odgvoriti,kod normalne vožnje pri brzini od70-80 km u 4-stupnju ili višem prilikom dodavanja gasa cuje se nekakvi zvuk tuckanja to sve dogada kod normalne temperature kad je auto još hladan ne radi te zvukove.i još ako vas mogu pitat? kod prvoga starta ujutro auto
mi u zadnje vrijeme ne pali od prve drugi put upali bez problema , to se isto dogada kad se auto ohladi !! U cemu je problem ???
ODGOVOR:Zvuk koji cujete najcešce dolazi iz motora i to od podizaca ili klackalice ventila. Potpuno tocan odgovor se može dati nakon neposrednog uvida na samom vozilu. Uzrok težeg paljenaj je iskra na svjecici ili kolicina goriva na injektorima. Slabija iskra nastaje radi lošijih svjecica ili probijanja visokonaponskih kablova. Kolicina goriva na injektorima povezana je sa stanjem elektronskog sustava ubrizgavanja i to pojedinih senzora, davaca impulasa, mjeraca mase zraka, aktuatora minimuma. I ovo se takoder može sve ispitati.
na vrh Povratak na vrh

FORD KA - OTEŽANO ŠALTANJE U RIKVERC

Datum objave: 06.06.2009 18:35:00
Slika
PITANJE: Imam problem s nedavno kupljenim ford ka 97 god. s endura -e motorom.navodno je prethodni vlasnik imao probleme s mjenjanjem brzina te su mu zamjenili cilindar kvacila.
Mjenjac ponekad ide u rikverc tako da zaškripi i naglo trzne.Ostale brzine sve ispravno. Drugi problem se pojavio poslije zamjene lajtunga servo upravljaca koji ide sa pumpe serva prema servo uredaju upravljaca. Stavljeno je ulje Titan ATF 3000.Upravljac dobro radi ali prilikom rada motora ulje serva u posudi krcka, pa se pitam dali je to u redu.majstor mi je rekao da ce se to samo odzraciti. Poslije toga se pojavio problem da prilikom rada motora i stisnutog kvacila se cuje nekakvo lupkanje kada se spojka otpusti lupkanje prestaje.Molim Vas da mi odgovorite dali ovo lupkanje ima veze s radom na servo upravljacu ili je to u svezi zamjene cilindra kvacila. Inace sam zamjenio ulje u mjenjacu SAE 75 w 90 hiposint5 forol.
ODGOVOR:Otežano šaltanje u rikverc se može dogadati radi stanja spojke ili radi neispravne komande spojke. Prvo treba ispitati komandu spojke jer je to puno jednostavnije i brže. Spojka se sastoji od potisne ploce, lamele i potisnog ležaja. Najcešci uzrok je potisna ploca ali i lamela. Lupkanje koje cujete kada stisnete pedalu spojke može biti samo od potisnog ležaja. Ovo lupkanje nije povezano sa sustavom servo upravljaca.
Ulje u posudi za servo upravljac uglavnom miruje a pmomicanjem upravljaca isto se pocinje gibati radi strujanja i povrata ulja iz servo upravljaca u posudu.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - CRNI DIM I SLABO VUCE

Datum objave: 02.06.2009 20:04:00
Slika
PITANJE: kupio sam forda mondea 1.8 td 1998 god i imam sledeci problem, odjednom je izgubio snagu kao da nepali turbinu mada ona radi ,ima dobru kompresiju (raden je motor)pre 1 meseca pa sumnjam ali bih želeo i vašu potvrdu na nekoliko stvari auto je poceo da dimi (crni dim)mada ranije nije u toj meri dimio toliko,turbina imam osecaj da se i ne pali na 1800 o/min mada mi je jedan majstor rekao da je dobra, pali odlicno, dimi i ide kao obican dizel povecao je potrošnju na skoro 12lit/100km,kada se vozi ne moze ici preko 120 km /h kad je hladan nesto i bolje ide ali kad se zagreje sav je trom katastrofa.kada je jedan majstor nešto kao testirao auto u prvoj je vozio pod visokim obrtajem auto vuce do 4500 o/min a onda kao da izgubi snagu molim vas za dobre savete .šta mu je za ime boga
ODGOVOR:Nakon što ste obavili neke radove na motoru ( niste naveli koje ) postoji mogucnost da isti nisu napravljeni na zadovoljavajuci nacin. Radi toga ispitajte da li je motor tocno u fazi ( bregasta osovina, radilica, visokotlacna pumpa ), podesite po potrebi i kut paljenja na visokotlacnoj pumpi. Podesite svakako i ventile a nakon toga izmjerite kompresiju koja mora biti veca od 28 bara. Nakon ovoga provjerite dize i na kraju izmjerite tlak turbine koji mora biti veci od 0,85 bar . Sve što sam naveo može utjecati na loš rad motora, povecanu potrošnju goriva i malu snagu motora.
DODATNO PITANJE:
hvala vam za odgovor ali problemi tek nastaju motor jeste u fazi ustelovan je pali perfektno ali slabo vuce u grand motorsu nece da prime moj auto tj forda mondea1,8td 1998 god idem od majstora do majstora i jedan mi posle pregleda kaze ovako steper na pumpi ne radi jer ga ne vuce neki uredjaj ispod akumulatora [to je poluga pored poluge gasa i rade istovremeno]na test kompjuteru ,komp ne pokazuje nista majstor kaze da ja moguce da je instalacija negde u prekidu osiguraci su ok,potenciometar na pumpi ne reaguje kada se skine sa pumpe isto tako ni protokomer na usisu iza filtera za vazduh.Kada se da gas doda auto dimi crni dim a onda prestane na leru motor turira na 5000 o/min ali u voznji u 4 brzini nemoze preci 3000o/min niti 120km/h.i tako sav sam u bedaku skoro 200eura dadoh za neke nabedjene majstore za dobar dan i dovidjenja i ja neznam vise sta da radim pa sam resio da uzmam stvar u svoje ruke i uz vasu pomoc popravim sam sto u Beogradu niko nemoze.Unapred vam hvala ako kako mozete pomagajte
ODGOVOR:
Niste ništa naveli što ste napravili prema uputama koje sam vam vec poslao u prijašnjem odgovoru. Ovom prilikom samo izražavate svoje nezadovoljstvo pojedinim servisima, majstorima i troškom od 200 eura. Kako mislite obaviti pojedine kontrolne i korekcione radnje ako za to nemate odgovarajucu servisnu logistiku ? Na koliko su podešeni ventili , kolika je zracnost ? kolki su tlakovi kompresije ? Koliki je tlak turbine ? Da li ste provjerili fazu motora i visokotlacne pumpe ? kakve su dize ( tlak i oblik mlaza ) ? Da li postoji djelomicno zacepljenje ispušnog sustav ? Sve što sam naveo nije moguce uspiješno obaviti ni u svakom servisu nego samo u servisu koji imaju sposobne kadrove i odgovarajucu opremu.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DIPLOMSKI RAD ???

Datum objave: 27.03.2011 13:46:52
Slika
PITANJE:

Pozdrav!!evo vako ja bas i nemam auto ali mi treba odgovor na 2-3 pitanja.
Ja sam zavrsio automehanicarsku skolu medutim treba mi za diplomski postupak ,alat i ekonomska kalkulacija
Na praksi se sa tim nisam sretao tako da neznam , samo jos to fali a evo o cemu je rijec
1.Postupak zamjene spone na upravljackom mehanizmu.
2.Alati koji se koristi za zamjenu spone
3.kalkulacije tj. koliko to sve kosta i vrijeme potrebno da se to zamijeni
Pa ako bi mogao dobiti odgovor u sto kracem roku jer mi je to hitno stvaro

ODGOVOR:

Vaš diplomski rad trebate napraviti sami jer je to najkorisnije za vas. Zamislite samo da vaš lijecnik nije polagao ispite nego da je to radio netko drugi ili da je te iste ispite kupio. Da li bi vi išli takvom lijecniku. U vašem je interesu da se malo potrudite i da sami napravite to što se od vas traži . Zadatak koji ste dobili je toliko jednostavan da se radi svoje jednostavnosti ne daje za diplomski rad.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - LAMICA RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 02.06.2009 19:39:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na strucnom znanju, a pogotovo na strpljenju i na razumjevanju za nas „amatere“.
Moj problem...Imam auto peugeot 306 hdi 2.0 (2000 g.). Stalno mi se pali i gasi lampica za „pokazivanje minimalne razine rashladne tekucine motora“. Stalno provjeravam razinu tekucine u posudici i sve je u granicama, dok je temperatura uvijek u granicama normale.
ODGOVOR:Navedena kontrolna lampica se pali kada je neispravan i necist senzor u ekspanzionoj posudi ili kada postoji veliki prelazni otpor na konektorima od senzora za nivo do kontrolne lampice. Potrebno je ispitati ispravnost senzora a po potrebi i pad napona u elektricnom vodu.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - POKAZIVAC GORIVA

Datum objave: 02.06.2009 19:36:00
Slika
PITANJE: Vašu stranicu preporucio mi je jedan poznanik i mogu reci da je fantasticna.
Naime ja imam jedna specifican problem na automobilu.
Imam Ford Escort 1.3 1994 godinu,prvi sam vlasnik i auto je u fantasticnom stanju(ima originalnih 87000km).Nedavno sam primijetio kada sam se vozio na autoputu da kada bi dao gas i išao brže od 120-125km/h,kazaljka pokazivaca goriva bi pocela naglo padati,te pri brzini od 140-150km/h padne do kraja ispod crte.Kako "puštam" gas i usporavam kazaljka se pocne vracati i kad spustim ispod 120km/h vrati se na mjesto.Inace auto ide super,nema nikakvih problema...bio sam i na tehnickom prošli mjesec i prošao eko test bez problema...
ODGOVOR:Grešku koju ste naveli stvara pad napona u elektricnoj instalaciji i na pojedinim kontaktima ( konektorima ). Sve elektricne kontakte bi trebalo ocistiti i urediti narocito one koji imaju spoj s masom ( minusom ) . Nije moguce tocno navesti o kojem spoju se radi vec treba temeljito ocistiti sve spojeve.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - LAMPICA MOTORA

Datum objave: 01.06.2009 22:57:00
Slika
PITANJE: Zamolio bi Vas za jedan savjet...! Radi se Golfu IV 1,6 16 ventila 77KW. 2001g.vozilo je uredno servisirano sa prijedenih 128000km.Problem je u lampici motora koja se jedino gasi kada stavim benzin od 100 oktana na OMV benzinskoj ali se opet upali nakon približno jednog dana vožnje ...i nakon resetiranja lampice kod mehanicara..Na koji nacin mogu ugasiti lampicu(da se više ne gori) i dali je možda loš katalizator ili lambda sonda (ima dvije)
ODGOVOR:Kontrolnu lampicu motora možete ugasiti na dva nacina jedan je da otklonite kvar na sustavu ubrizgavanja a drugi je da uništite navedenu lampicu koja je zapravo dioda i koju pali ECU centrala. Odspajanje navedene diode nije jednostavno te bi trebalo na glavnom konektoru ECU centrale napraviti improvizaciju prespajanjem nekih pinova. Ovo drugo vam ne bih savjetovao. Kvar ne mora nužno biti skup za popravak zato najprije napravite dijagnostiku motora.
Auto vjerovatno ide na prodaju pa stoga ne bi ulagao puno novaca u popravke..(najbitnije ugasit lampicu)
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - GASI SE

Datum objave: 01.06.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: Ova idea o besplatnim savetima Vam je super, jako je korisna u smislu da znamo sta nam se desava sa nasim automobilima, posto zvanicni serviseri kriju kvarove nasih automobila kao zmija noge, sve je to obavijeno velom tajni, tako da je ovo super i samo nastavite ovako.
Moj problem je sledeci, posedujem peugeot 307 1.6e xr od dec 2005 god presao 51000km, problem je u tome sto se motor gasi prilikom promene stepena prenosa u visi ili nizi i obrnuto na takav nacin kao da je neko okrenuo kontakt kljuc u OFF polozaj iako je kljuc ostao u ON polozaju . Na instrument tabli se nepali ni jedna lampica, mislim na akumulator depolution lampica itd. kao kada prvi put startujem motor.Motor startujem tako sto ne vracam kljuc u OFF polozaj, vec odmah anlasujem, motor prihvata start odmah i nastavljam sa voznjom, to mi se dosada desilo jedno 15-tak puta. Drugi problem je sto motor kada ga izbacim u ler i stajem na semaforu po neki put poveca broj obrtaja sam od sebe za 500 obrtaja pa se vrati, pa padne ispod normale za 200 obrtaja i zatim se vrati na normalu 900 obrtaja.Redovno sipam sredstvo za ciscenje dizni (STP injection na 5000km), antipolution lampica se nije nikad upalila, potrosnja goriva je 9.5 po gradu.
ODGOVOR:Iz vašega opisa može se zakljuciti što bi mogao biti uzrok odnosno uzroci radi kojih motor nema stabilan broj okretaja. Navesti cu ih logicnim redoslijedom a to su: propuštanje na usisnom kolektoru, senzor pedale gasa, EVAP ventil za provjetravanje rezervoara, kontrolni modul leptirastog ventila, aktuator minimuma, senzor položaja TP ventila, ECT senzor, mjerac mase zraka, elektricni konektori (pad napona), ECU centrala. Ispitajte navedene dijelove, po potrebi provjerite tlak goriva i kolicinu goriva na pojedinim injektorima ( mora biti ista ).
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - TREBA OCISTITI REZERVOAR GORIVA

Datum objave: 01.06.2009 22:46:00
Slika
PITANJE: Moram prvo pohvaliti Vašu nakanu da savjetima pomognete vozacima koji imaju problema sa autima.
Stoga Vam se javljam ako biste nam mogli dati savjet. Naime moj otac ima mazdu 323 1981.g. i nije imao problema sa mazdom do 10. mjeseca 2008. Tada mu se desilo da je u vožnji auto prilikom dodavanja gasa poceo trokirati, cukati i gasiti se dok je u leru radio normalno. S paljelnjem nije bilo problema upalio bi od prve. Otišao je kod majstora i receno je da je razlog u AC pumpi koju je promjenio ali nije bila originalna. Auto je nakon toga radio normalno cca 45 dana pa se pocelo dešavati isto. Majstor je navodno pronašao nekakav smet u frgazeru i ocistio ga. Nakon toga auto malo radi normalno malo opet po starom. Neki dan majstor ponovno mijenja AC pumpu i kaže da je to zbog toga što nije bila originalna pa je stavio originalnu.
Nakon toga opet isto auto u leru radi normalno kad mu se doda gas sve u redu ali u vožnji pocinje trokirati, cukati i ugasi se.
Molim Vas da li mi možete odgovoriti i savjetovati što napraviti. Napominjem da auto u posljednjih nekoliko godina radi jako malo kilometara, u posljednjih godinu dana cca 1000 km, i da je garažiran ali ga se redovito upali i ostavi da motor malo radi.
ODGOVOR:U ovom slucaju nije dovoljno samo zamijeniti pumpu za gorivo i ocistiti rasplinjac nego je nužno i detaljno ocistiti rezervoar za gorivo u kojemu se nakupi dosta necistoca. Iste nakon kratkog vremena prave smetnje rasplinjacu i pumpi za gorivo. Nakon cišcenja rezervoara, rasplinjaca, pumpe za gorivo, obvezno treba staviti novi filter goriva.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 250 - HIDROPNEUMATSKI OPRUŽNI ELEMENT

Datum objave: 01.06.2009 22:42:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes 250 turbo disel, 1992. godina. Na zadnjim amortizerima je veoma tvrd, izgleda da ne radi nivo regulirung, obzirom da auto ima hidraulicki regulator amortizera. Gledali smo, na rucno odvrtanje ventila auto se podize i spusta, ali automatski ne ukljucuje. U cemu je problem i sta da radim? Zahvalan za vas trud.
ODGOVOR:Prema vašemu opisu uzrok je hidropneumatski opružni element a isti se sastoji od klipa , ventila , membrane , kucišta i tlacnog prikljucka. Neposrednim uvidom na samom vozilu može se saznati da li je potrebna zamjena navedenog sklopa ili samo dorada .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C-250 - NEMIRNO RADI

Datum objave: 30.05.2009 14:24:00
Slika
PITANJE: Auto u pitanju je mercedes c250TD '96 god sa 165000km i imam nekoliko pitanja:
1. Prilikom hladnog starta, pogotovo ako auto stoji nekoliko dana, motor ispocetka vrlo, vrlo nemirno radi, dimi dosta, cijeli auto se doslovno trese, i to traje do 10ak sekundi i onda prestane, kako se auto zagrije to se sve manje uocava kod paljenja, pa kasniji startovi ne pokazuju te probleme ili vrlo malo. Problem je najuocljiviji zimi, iako je auto u garazi, dok se ljeti primjeti da ispocetka samo dimi malo vise, isto do 10ak sekundi, ali "tresnje" gotovo nema.
2. Prilikom voznji autoputom i visim brzinima (tj blizu maksimalne), i to ljeti, primjeti se kako temperatura motora raste do nekih 105 do 110 C, a onda se zna desiti da klima odjednom krene na suvozacevu stranu puhati vruci zrak, dok na vozacevu stranu i dalje puse hladni zrak kako je i klima podesena. Nakon sto se smanji tempo, i temepratura malo padne, klima se opet vrati u normalu. Je li tu normalno da temperatura motora tako raste? Po kazaljki temeprature motora se moze pratiti da li cesta ide uzbrdo ili nizbrdo jer kazaljka se pomice malo, ali primjetno. Ne znam da li je povezano s time, ali nakon sto je klima dopunjena, mali ventilatori od klime, dva komada ispred hladnjaka, rade gotovo stalno, problem sa grijanjem motora je manje izrazen, a dok je razina plina manja, ti ventilatori su se palili rijetko ili se uopce nisu palili.
ODGOVOR:Uzrok nemirnog rada motora može biti loše mehanicko stanje motora, neki od cilindara može imati nisku kompresiju i tada na tom cilindru nastaje izostanak paljenja sve dok se dovoljno ne zagrije glava motora i kompresioni prostor. Najprije ispitajte kompresiju, dize, grijace. Prilikom vožnje na otvorenoj cesti temperatura motora ne bi smijela prelaziti 100°C jer postoji pojacano hladenje od strujanja zraka koji se sudara s vozilom i hladnjakom. U ovom slucaju potrebno je ispitati cistocu hladnjaka izvana i iznutra, cistocu kondenzatora izvana, termostat, visko spojku, pumpu za vodu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - CHIP TUNING

Datum objave: 30.05.2009 14:08:00
Slika
PITANJE: Imam fiat stilo 1.9 multijet 120 ks zanima me dali ce chip za povecanje snage utjecat na stanje motora i njegovu trajnost, koliko je to štetno za taj motor s tim da bi motor tada razvijao snagu cca 150 ks.
ODGOVOR:Chip tuningom može se postici povecanje snage motora 15 do 30%. Ucinak ovisi o kvaliteti /cijeni tuninga. Ovim postupkom djeluje se na upravljacku mapu na EPROM-u ECU upravljacke centrale ili se mijenja EPROM ( chip ) u upravljackoj centrali. Parametri na koje se djeluje su kolicina goriva, tlak turbine, kut predpaljenja. Navedenim postupkom povecava se tlak po jedinici poivršine na celu klipa a to znaci da je i opterecenje ( mehanicko, dinamicko, termicko ) znatno vece. Iz ovoga se može zaljuciti da je i trajnost motora kraca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - LETVA VOLANA

Datum objave: 30.05.2009 12:32:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Megan 1998, Benzin 1.6 55kw.Auto je u dosta dobrom stanju osim jednog problema s letvom volana.Naime problem se pjavio sa zvukom koji je dolazio iz pdovozija kod prelaska preko malih neravnina na asvaltu i manjih rupa.Kod mehanicara mi je promjenjeno sve kako bi otklonili zvuk i na kraju kada je zvuk opet bio prisutan odlucili su da je ipak letva volana ta koja proizvodi zvuk i da je doslo do razmrdavanja cahure u njoj.Mene interesuje(posto nisam bas strucan s autima) da li je moguce naci neku reparaturu za letvu volana koja ne curi, ali na volanu se malo osjeti i koja pravi tu buku (kao da otisli amortizeri). Da li preporucujete kupovinu polovne letve ili samo nove. Da li mi mozete preporuciti sta da radim a da ostane u granicama povoljne cijene.
ODGOVOR:U vecini slucajeva zubna letva se može uspiješno popravljati. Ista se treba demontirati, rastaviti, utvrditi uzrok, zamijeniti neispravni dio, ponovo složiti. Svaki bolji servis to može odraditi na nacin da pribavi potreban rezervni dio a ne da vas šalje okolo po neke dijelove. Isti servis i prije nego demontira letvu volana treba znati da li je popravak moguc ili je potrebna zamjena kompletnog sklopa volana. U ovom slucaju mogu dati preporuku tek nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - TEŠKO PALI

Datum objave: 30.05.2009 12:17:00
Slika
PITANJE: Dolaze topliji dani a meni Clio benzinac napocetku teško pali, dok poslije bez problema. Ne znam više što mu je nekad oce nekad nece. Pri mjenjanju brzina ponekad skosa isto kao i kod paljenja. Pisao sam Vam vec prije u svezi paljenja lampice za zaštitu okoliša. Sad se ona više ne pali. Ne znam sad više od cega da pocnem. Promjenio sam : Svjecice,bobinu,kablove,filter goriva, Postoji li još nešto što treba promjenit da mi ponekad ne skosa i normalno pali? Na kompjutoru nisam bio jer elektricar kaže da dok se lampica ne upali on ne može kompjutorski ocitat.
ODGOVOR:Ako želit dovesti vaše vozilo u ispravno stanje a prema opisu koji ste mi poslali svakako treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora. To bi znacilo kontrolu i ispitivanje mehanike motora ( faza, kompresija, propuštanje usisnog kolektora ), sustava ubrizgavanja ( ispitivanje tlaka goriva, injektora, pojedinih senzora, mjeraca protoka zraka i ostalih dijelova sustava ), sustava paljenja ( ispravnost bobina, probijanje visokog napona ). Tek nakon ovakvog ispitivanja moguce je saznati što ne valja, što treba draditi, što treba zamijeniti. Zamjena pojedinih dijelova na bazi pretpostavki teško ili vrlo rijetko daje rezultat. Izjava vašeg elektricara je djelomicno tocna, dijagnostika se može raditi i kada kontrolna lampica motora nije upaljena. Kompjutorskim ocitavanjem snimljenih grešaka može se otkriti tek mali broj kvarova, ostali se traže direktnim pojedinacnim ispitivanjem komponenata.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 30.05.2009 12:11:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav za vas i Veliko HVALA za ovu vasu stranicu vec duze vremena pratim vasu stranicu cak sam i nekim prijateljima dao preporuku. Htio bih vas zamoliti ako imate neki savjet za mene tj. imam pasata TDI 130 konja 2003 god i od prije 3 dana mi se pojavio sledeci problem pri normalnoj voznji po gradu prvo se upalila lampica za grijace a potom i upozorenje da se javim u servis a odmah posle su se upalile lampice od ABS i ESP.Otisao sam odmah u servis uradili su dijagnostiku i nista nisu nasli uradio sam 2 puta dijagn. odgovor je bio isti jedino sto su mi rekli da postoji mogucnost problema nekih od senzora. Medjutim Nedjelju i Ponedeljak sam vozio auto bez problema tj. paljenja lampica da bi se danas lampice ponovo upalile. Molim vas da mi pomognete jer sam zbunjen neznam sta da radim. Hvala unaprijed i puno lijepih zelja za dalje druzenje.
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca na vašemu vozilu može se upaliti radi greške/grešaka na kocnom sustavu i radi grešaka na sustavu za upravljanje motorom. Moguce greške na kocnom sustavu su elektricni konektori, stop šalter, davaci impulsa i sl. Uobicajene greške na sustavu motora su senzor bregaste, senzor pedale gasa, senzor radilice, senzor tlaka goriva, mjerac mase zraka i ostali dijelovi sustava za upravljanje motoro. Osnovna zadaca servisa je da uz pomoc strucnog osoblja i logisticke servisne podrške najprije otkrije kvar a zatim uz vašu suglasnost da isti i riješi. U ovom slucaju dobro bi bilo da omogucite servisu da u momentu paljenja navedene lampice ima mogucnost dijagnostike. Ukoliko motor normalno pali, ima snage, ima normalno ubrzanje, normalnu potrošnju, tada kvar nije veliki niti je popravak skup.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 30.05.2009 12:04:00
Slika
PITANJE: NA preporuku kolege sam dobio vašu stranicu.
Imam VW Passat, 1990. god. 1.6 TD Intercooler, prešao 270000 KM. Prije dvije godine sam radio djelomicnu reparaciju BOSCH pumpe kao i osvježenje motora ( zamjena karika, zupcastog,...majstor je rekao da su stubline dosta dobre i da nema potrebe raditi I specijalu). Neki dan nakon puta od 100 KM ( prethodno nasuo gorivo 80% rezervoara), dakle motor zagrijan, dobro vuce, nakon gašenja jedva sam upalio. Vergla jako dobro ali kao da nema goriva. Posumnjao sam na loše nasuto gorivo pa sam sacekao sedam dana dok se nije potrošilo. Na manjim relacijama ( po gradu ) pali dobro, ujutro kad je motor hladan nikad nije imao problem. nakon što sam dosuo gorivo na drugoj benziskoj i nakon zagrijavanja motora nije upalio nikako nakon verglanja i po pola minuta da bi nekako upalio na guranje. Promijenio sam i filter za gorivo ali problem ostao. Vozio danas majstoru, mjerio kompresiju kaže da je zadovoljavajuce i da probam do sutra , medutim nakon pola sata isti problem. Kad je motor vruc ne pali , uspijem ga na saug rucicu nekako prevariti ali se auto primjetno trese i ima neprirodan rad motora . Ima te li Vi kakvu sugestiju?
ODGOVOR:U ovom slucaju koji ste Vi detaljno opisali mogu postojati nakoliko mogucih uzroka, navesti cu ih logicnim slijedom. Najprije provjerite fazu motora i po potrebi podesite kut paljenja na 1,0 mm, odstupanje može biti 0,02 mm u plus ili minus.Nakon toga izmjerite kompresiju koja mora biti iznad 29 bar-a. Ispitajte tada i dize ( tlak i oblik mlaza ). Nakon što sve ponovo složite i upalite motor, ispitajte da li visokotlacna pumpa vuce zrak ( ne smije ). Ako je do sada sve u redu, provjerite da li gorivo normalno dolazi do visokotlacne pumpe. Na kraju ostaje visokotlacna pumpa, istu ispitajte na ispitnom stolu i po potrebi obavite kvalitetan servis i podešavanje iste.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - RAZNI ZVUKOVI

Datum objave: 28.05.2009 16:14:00
Slika
PITANJE: Svaka cast na ovom sajtu prije svega. Molim Vas da mi pomognete savjetom jer sam više izbezumljen sa popravcima svog Fiata. Kupio sam ima 6 mjeseci svog Fiata i malo pomalo sam ga doveo u red, ali stalno nešto novo dolazi na repertoar. Mijenjao sam disk plocice prednje ima mjesec dana i odmah nakon toga je pocelo da cvili. Odmah sam zvao servisera koji mi je stavio nove diskove i opet ista stvar. Kaže da su dobre cc 200 i nešto kuna. Provjerio je i sve ostalo na što je sumnjao i nije otkrio ništa. Ali još to donekle i mogu trpjeti, ali jucer sam primjetio dok sam išao niz nizbrdicu tulenje u kotacima. Zvuk je bio slican kao da prelazite preko naboranog asfalta. Trajalo je nekih 10 sekundi. Kasnije se opet culo na ravnini kod stiskanja gasa i opet je trajalo par sekundi. I posljednji zvuk sam cuo kad sam došao pred kucu i kad sam ga locirao u desnom kotacu kod okretanju u desno. Molim Vas da mi pomognete prije nego što odem u servis što to može biti!!
ODGOVOR:Najcešci uzrok cviljenja disk plocice su nekvalitetne plocice ali to mobu biti ( rijede ) kocna kliješta i diskovi. Zvuk koji ste culi u vožnji nije ležaj kotaca, prema vašem opisu prije bi mogla biti desna kocnica koja može djelomicno blokirati i tako stvarati navedeni zvuk. Pregladom navedenog može se tocno znati što je uzrok.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOCNI SUSTAV - MATURALNI RAD

Datum objave: 27.03.2011 13:59:28
Slika
PITANJE:

Postovani, s obzirom da sam na vasoj web stranici primjetio kako posjetiocima izlazite u susret, htio sam Vas kontaktirati iz razloga, sto ne mogu da nadjem neke informacije. Imam problema pri izradi svog maturskog rada, trebalo bi mi par informacija vezanih za glavni kocioni cilindar, o kvarovima koji mogu nastati, te posljedicama koje slijede zbog istih kvarova. mozda sam malo bezobrazan, ali bih volio da mi Vi kazete koji su to alati koji se koriste pri popravci ovog istog, te koja su sredstva zastite na radu. unaprijed zahvalan, nadam se da cete moci odvojiti nekih 15-tak minuta da mi otkucate par informacija

ODGOVOR:

Djelovanjem na glavni kocni cilindar ostvaruje se hidraulicna kocna sila koja djeluje na radne cilindre kocnice na pojedinim kotacima. Kod osobnih vozila sustav kocnice je dvokružan i zato se u glavnom cilindru nalaze dva klipa ( tandem cilindar ). Isti omogucava da sustav radi kao dva neovisna sistema. Na pr. Jedan sustav koci prednje kotaca a drugi zadnje ili jedan sustav koci prednji lijevi i zadnji desni kotac dok drugi koci prednji desni i zadnji lijevi kotac. Oštecenjem jednog od navedenih krugova ne ostaje se bez kocnice jer ostaje onaj drugi u funkciji.
Uloga glavnog kocnog cilindra je da stvori potreban porast tlaka u svakom kocnom krugu, omoguciti nagli pad tlaka otpuštanjem pedale kocnice, izjednaciti volumen kocne tekucine uslijed temperaturnih promjena, dopuniti kocnu tekucinu pri povecanju radnog volumena trošenjem kocnih obloga. Sastavni dijelovi kocnog cilindra su prednji klip ( potisni ), zadnji klip ( plivajuci ), gumene brtve klipova, zaštitna mandeta, kucište ili cilindar.
Najcešci kvarovi su oštecenje gumenih brtvila klipova, propuštanje na brtvenom prstenu cilindra, oštecenje klizne površine cilindra.
Princip djelovanja hidraulicnih kocnica temelji se na cinjenici da je tekucina nestlaciva i da se tlak ravnomjerno širi kroz tekucinu na sve strane do svih kocnih radnih cilindara ( Pascalov zakon ). F=p x A (N) . F je sila u Njutnima, p je tlak u bar-ima, A je površina presjeka cilindra u m2 ( metar na kvadrat ).
Alati koji se koriste su standardni radionicki , uglavnom nema specijalnih. Sredstva zaštite su uobicajena : radno odijelo, po potrebi radne rukavice ali iste nisu nužne, paziti narocito da hidraulicko ulje ne dode u oci jer je jako agresivno.
Nije uobicajeno da šaljem ovakve odgovore jer smatram da ucenik sam treba doci do potrebnih podataka jer mu je to najkorisnije. Mjesto na kojemu to može dobiti je radionica u kojoj se obavljao prakticni dio nastave.
Puno uspijeha u školi i buducem radu
ZAHVALA:
Mnogo Vam hvala gospodine! Mnogo ste mi pomogli, vjerujte da je malo onih koji zaista zele da pomognu, iskreno slican mail sam poslao na par e-mailova, jedini ste koji ste odgovorili. Jos jednom hvala!!! Svaka Vam cast, pravi ste majstor, dok ljudi svakodnevno po 100-tinjak mailova salju da im se odgovori na problem, steta sto nismo blize da uspostavimo i licni kontakt, te da malo vi preuzmete brigu o mom cetvoro tockasu, zaista mu treba jedan vrstan majstor kao sto ste vi! pozdrav iz Sarajeva

na vrh Povratak na vrh