Danas je: 27.03.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SKODA OCTAVIA - MONTAŽA GLAVE MOTORA

Datum objave: 23.09.2009 23:23:00
Slika
PITANJE: Imam škodu octaviu 1.6 55kw! 98g
Nakon odredenih problema sa motorom i potrošnjom ulja odlucio
sam problem riješit sam! ( najviše zbog recesije)
imam samo jedno pitanje!
Pri montaži glave motora znam da se šarafi zatežu sa
kilokljucem al neznam na koliko kg ga treba podesiti!
Nebi želio da sve sastavim i onda zeznem na kraju.
Znaci trebam savjet za zatezanje i dotezanje glave!
ODGOVOR:Prilikom radova na glavi motora i prije ponovne montaže glave motora potrebno je staviti nove vijke glave motora. Isti se zatežu moment kljucem i pomocu kutomjera. Zatezanje treba obaviti u cetiri koraka i to : prvo stezanje 40 Nm, drugo stezanje 60 Nm, trece stezanje +90°, cetvrto stezanje +90° . Naknadno dotezanje glave motora nije potrebno.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - HLADAN NE PRIMA GAS

Datum objave: 23.09.2009 23:19:00
Slika
PITANJE: Imam accent 1,5 iz 95god. Dok je hladan ne prima gas i gubi snagu. Takoder ima zvuk ko da radi na 3 cilindra.Cim se zagrije sve je normalno. ima normalan zvuk i normalno vuce.Izmjenjene su svijecice i kablovi. Neznam u cemu bi bio problem pa molim neku pomoc
ODGOVOR:Prema vašem opisu moguci uzroci su: senzor temperature motora, tlak goriva, necisti injektori, propuštanje usisnog kolektora, senzor temperature usisanog zraka, senzor položaja leptira snage, aktuator minimuma. Najprije treba ispitati tlak goriva koji mora biti 3 bara, nakon toga ispitajte injektore i to oblik mlaza i kolicinu goriva. Razlika u kolicini goriva ne smije biti veca od 2% .Na kraju po potrebi obavite kontrolu i ostalih dijelova koje sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - LOKVA VODE

Datum objave: 22.09.2009 14:35:00
Slika
PITANJE: Prvi puta sam na vašim stranicama i jako sam impresioniran podacima koje dajete.Da ne duljim previše jer bi samo rekao što su vec i drugi rekli evo moga pitanja.
Opel Astra 1.7 dti,2003g,prilikom duže vožnje sa upaljenim klima uredajem pod suvozacevim nogama pojavljuje se lokva vode,inace klima normalno hladi i radi bez cudnih zvukova.Molim malu pomoc i unaprijed se zahvaljujem.
ODGOVOR:Svaki klima uredaj prilikom rada stvara kondenzat ( voda ). Kondenzat se skuplja ispod isparivaca u za to predvidenom kolektoru. Iz kolektora kondenzat kroz odgovarajuce odvode odlazi iz kabine vozila . U Vašem slucaju došlo je do blokade desnog odvoda za kondenzat. Najcešci uzrok tome je necistoca ili deformacija spomenutog odvoda za kondenzat. Rješenje je da provjerite desni odvod te ga po potrebi ocistite ili zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - TRZA

Datum objave: 22.09.2009 14:30:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu, ponovno imam par pitanja, a na dosad na postavljena pitanja uvjek ste mi odgovorili.
Za pocetak živim u maloj sredini u Licko-Senjskoj županiji pa je malo ljudi kojima se mogu obratit za pomoc.
Imam FORD FIESTu 1.3 93.g Problem je u tome sto ponekad bilo da je hladna ili topla bilo na malim ili velikim okretajima zna za trzat (dusat) ali vrlo kratko pa onda za koji cas ponovno. Iz svog amaterskog iskustva mislim da bi to mogle bit svjecice, pa me zanima je li to kvar ili je kvar u karburatoru, ili je potrebno promjeniti lancanik i lanac distribucije.(možda malo cešce se dogadja rano u jutro kada je tu kod nas hladno, -možda vam s tim mogu malo pobliže docarat problem auta).
Hvala vam puno, a najviše zahvaljujem onom danu kada sam vas pronašao na internetu.
ODGOVOR:Vaše vozilo nema karburator u klasicnom smislu nego ima elektronski sustav ubrozgavanja mono point. Prekidanje u radu motora koje navodite najcešce nastaje radi probijanja visokog napona ( svjecice, visokonaponski kablovi, bobina ). Isto tako uzrok može biti i sustav ubrizgavanja goriva a najcešci uzroci su niski tlak goriva, injektor, mjerac mase zraka, filter goriva, potenciometar leptira snage, TP ventil, IAC ventil, elektricni konektori , ECU centrala. Obavite kontrolu i po potrebi zamjenu svjecica i kablova. Drugi dio necete moci napraviti bez servisnih pomagala i potrebnog znanja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KILOMETAR SAT

Datum objave: 22.09.2009 14:25:00
Slika
PITANJE: Prvo sve pohvale vasoj stranici.... :)))
E sada, posjedujem Opel Corsu 1.7D 99.godiste karavan, i imam problem sa kilometar satom-nekad radi odlicno a nekad se odjednom izgasi i nece da broji ni kilometre ni brzinu. Sat je sa brojcanikom. Mislim da nemam kilometar sajlu jer imam neki senzor na mjenjacu koji je ispravan provjeravao sam ga kod elektricara, al nikome nije jasno sta se desi pa nece da radi km/h sat... Pa sta VI mislite do cega bi moglo biti???
ODGOVOR:Kilometar sat dobiva impulse od impulsnog davaca iz mjenjaca, impulsi se putem elektricnih vodova prenose do kilometar sata, kilometar sat pokazuje brzinu i prevaljeni put. Iz ovoga opisa možete zakljuciti da su moguci uzroci sve što sam naveo. Uz navedeno moguce je još da u kriticnom momentu nastane pad napona na nekom od konektora instrument ploce ili da na instrument ploci postoji oštecenje hladnog lema na kojem dolazi do prekida radi kojega kilometar sat ne dobiva potrebne impulse. Ispitati treba sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - GEOMETRIJA VOZILA

Datum objave: 27.03.2011 13:37:06
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meic,
kako Vaši savjeti uvijek zlata vrijede, prije nego poduzmem nešto, molim Vas za savjet. Prije nekoliko dana nepažnjom sam udario prednjim lijevim kotacem o rubnik. primjetio sam odmah poslije udarca da volan više nije u centralnoj poziciji vec da je pomaknut za 20-tak stupnjeva u lijevo. odmah sam otišao na optiku te je majstor zakljucio da zatur kotaca nije više ispravan i da je kotac pomaknut za 2 milimetra unazad. prilagodio je kotace najbolje što je mogao i priopcio mi je da problem može biti u iskrivljenom amortizeru, vilici, ili rukavcu te da se jedino metodom eliminacije može riješiti problem. kako je meni nepojmljivo da se u ovo vrijeme razvijene tehnike i racunala problemi rješavaju mijenjanjem djelova pa dok ne otkrijemo kvar, da li mi možete savjetovati kako riješiti problem.

ODGOVOR:

Velike deformacije je lako uociti a male teže. Pažljivim mjerenjem pojedinih kota,kuteva i udaljenosti moguce je otkriti i manje deformacije. Najbolji nacin kontrole deformacija karoserije , ovjesa, upravljackog mehanizma, hvatišta je specijalni stol koji ima kompjutorsku kontrolu svih relevantnih kota na vozilu. Takve uredaje imaju samo neki servisi.

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - POVECAN BROJ OKRETAJA

Datum objave: 20.09.2009 19:41:00
Slika
PITANJE: Redovno citam vase odgovore na postavljena pitanja, pa odlucih da i ja postavim nekoliko istih. Naime, posjedujem Ford Escort 1.8 TD iz 99. god.(150.000 km) i u zadnje vrijeme mi se desava da, nakon sto pritisnem kvacilo u voznji i pustim gas,desava se da gas (ne papucica) ostane na 1100-1200 o/min i to traje 1-2 sec i nakon toga spadne na normalan broj obrtaja za ler gas (900 o/min). Isto tako mi se desava da ukoliko u voznji drzim gas konstantno 2400 o/min-2500 o/min auto pocne trzati. To je posebno izrazeno u nizim stepenima prenosa, dok se u 5 brzini gotovo i ne primjeti.I, da, ukoliko ubrzavam bez zadrzavanja na na navedenim obrtajima na kojim trza, prelazak preko tih obrtaja prolazi bez posljedica. Da li moze biti u pitanju sajla gasa ili nosac motora ili ipak nesto trece?
ODGOVOR:Povecani broj okretaja na minimumu ( leru ) kako ste vi to opisali može nastati na dva nacina i to kada se komanda gasa ne vraca uredno i na vrijeme u pocetni položaj i kada postoji problem u samoj visokotlacnoj pumpi. Komandu gasa nije teško provjeriti i po potrebi podmazati i podesiti. Ako je uzrok u visokotlacnoj pumpi može se po potrebi obaviti podešavanje izvana ( ovo nemojte raditi sami ) ako rezultat izostane pumpa se mora demontirati i servisirati. Prekidanje motora na 2.500 o/min može nastati ako u sustavu goriva ima zraka, ako je necist filter goriva, ako regulator kolicine goriva ne radi ispravno, ako je necist rezervoar, ako su neispravne dize, ako postoji istrošenost na polugi gasa na visokotlacnoj pumpi.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - BROJAC OKRETAJA MOTORA

Datum objave: 20.09.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa obrtomjerom, kad je vozilo hladno radi najnormalnije, kad se malo zagrije vrati se na nulu, najvjerovatnije da je u pitanju neki kontakt, ali ja ne znam gdje je to spojeno pa ako može mala pomoc od vas. Radi se o vozilu Citroen xsara 1.9 TD 1998 god.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora može ispadati iz funkcije radi RPM sezora, radi elektricne instalacije, radi instrument ploce, radi samog instrumenta za broj okretaja. RPM snzor se nalazi na motoru u donjem dijelu kod radilice, elektricna instalacija povezuje navedeni senzor sa instrument plocom i ide preko ploce s osiguracima, instrument plocu je potrebno demontirati kako bi eventualno istu pregledali.
na vrh Povratak na vrh

DAIHATSU CHARADE - PROBLEMI NAKON POLUGENERALKE

Datum objave: 28.03.2011 00:30:06
Slika
PITANJE:

imam Daihatsu Charade 1.0TD,
prilikom jedne vožnje pocela je sama ubrzavati i dizati okretaje, stisnuo sam kuplung i ugasio auto i tako "klizeci" stao. Kada sam ga nakon 2 sata pokušao opet upaliti auto je dimio jaki crni dim i nije mogao normalno raditi. Dva sata nakon toga opet sam ga upalio i onda je radio kao da se ništa nije dogodilo. Inace na motoru je radena polugeneralka (mjenjao se samo dihtung glave), od polugeneralke je napravio 500km i onda se desio taj problem. Od tada ga nisam više vozio, nego sam krenuo sa popravkom. Imao sam drugi turbo i bosch pumpu, te sam promjenio to dvoje. Nakon što sam izvadio stari turbo osovina turba je imala lufta oko 2 milimetra. Takoder motor dimi na iberlauf, ne jako, ne slabo, ono srednje. Nakon što je motor otkazao prvi puta na filteru od zraka nije bilo tragova ulja, znaci nije bacio ulje kroz iberlauf. Nakon što je promjenjen turbo i bosch pumpa auto je oživio i dosta jace vuce i više ne dimi crno, nego samo blagi sivi dim i to na 3500-4000 okretaja, a prije je dimio jaki crno plavi dim na 3000-4000 okretaja. I sad auto stoji, ne znam dali je ispravan pa sam se obratio Vama da mi pokušate reci dali sam možda rješio svoj problem ili je ipak nešto drugo moglo izazvati problem. Dali bi možda mogle biti pare iz iberlaufa za taj problem? Molim Vas da mi odgovorite na moja pitanja jer bi htio pripremiti taj auto za registraciju pa da mi se ne dogodi najgore, da registriram auto pa da mi se onda opet dogodi ista stvar. Unaprijed Vam se zahvaljujem na trudu i volji.

ODGOVOR:

Kada ste uredivali glavu motora trebalo je izmjeriti i istrošenost cilindara. Ako je istrošenost veca od 0,10 mm tada je trebalo obaviti i obradu cilindara na prvu prekomjeru ( specijalu ). U protivnom se ne postiže kvaliteta ako se zamijene samo klipni prsteni.
Vaš motor treba imati kompresiju 27 bara i više, ako to nije tako onda imate pojave kao što ste i vi opisali . Ulje u cilindar može doci na tri nacina i to putem oduška iz kartera, preko vodilica ventila, preko turbine. U ovom slucaju izmjerite tlakove kompresije, provjerite istrošenost osovine turbine, ispitajte dize. Kompresija mora biti barem 25 do 26 bara, dize moraju imati propisani tlak i oblik mlaza, turbina ne smije imati veliko istrošenje na osovini. Ventili moraju biti podešeni na propisani nacin.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEUGODAN ZVUK

Datum objave: 19.09.2009 11:23:00
Slika
PITANJE: Zbog neugodnog zvuka koji se javljao nakon hladnog pokretanja motora, zamijenjen je mikro remen na astri G (Z16XE, 66 000 km, 12/2004). Nedugo nakon toga neugodan zvuk se ponovno javlja, posebice kod ukljucenja vecih potrosaca kao sto je klima uredjaj i to prvenstveno kada je motor hladan. Postoji li nacin da se ovaj neugodan zvuk izbjegne ?
Na spoju crijeva koje ide od zracnog filtra i usisne grane pojavio se kondenzat koji bojom podsjeca na ulje, no viskozitetom vise podsjeca na vodu. Treba li se sto poduzeti u svezi ove pojave ?
ODGOVOR:Zvuk koji ste naveli može nastati radi nekoliko mogucih faktora a to su: mikro remen, natezac remena, ležaj natezaca, ležaj osovine koju pokrece mikro remen. Ispitajte sve navedeno. Pojava kondenzata na mjestu koje ste naveli nije uobicajena. Navedenu pojavu bih mogao objasniti nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FORD SIERRA - PROBLEM S GRIJANJEM

Datum objave: 19.09.2009 11:07:00
Slika
PITANJE: Imam u vlasništvu Ford Sierru iz 1992. godine i ne mogu nikako doci do vruceg zraka u ventilaciji, ne grije unutrašnjost auta. Temperatura motora se pokazuje OK, sva crijeva od vode su vruca, mali hladnjak je takoder vruc ali ventilator nikako da puše toplo vec je zrak mlak više hladan nego topao. Postoji li kakav ventil ili nešto slicno a da to ne mogu vidjeti jer mi je ovo smiješno.
ODGOVOR:Grijanje na ovom vozilu funkcionira tako da hladni zrak izvana dolazi na radijator grijaca, zagrijava se i grije kabinu. Najcešci problem je u kolicini hladnog zraka koji se pomocu odgovarajucih zaklopki usmjerava na radijator grijaca te se na taj naci pojacava ili smanjuje intenzitet grijanja. U ovom slucaju potrebno je provjeriti navedene zaklopke i dotok vanjskog zraka na grijac. Nakada je za to potrebno demontirati kompletno kucište grijaca.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - ZVIŽDANJE IZ PREDJELA MOTORA

Datum objave: 19.09.2009 10:51:00
Slika
PITANJE: Slucajno sam na netu našao vašu stranicu i moram vam iskreno reci da sam se oduševio! Svaka vam cast na tome što odvajate svoje dragocjeno vrijeme i pomažete nama kojima je vaša pomoc potrebna!
Želim vam puno srece u daljem radu!
A sad i ja imam jedno pitanje:
Naime, vlasnik sam peugeota 407 2,0 HDI 136 PS. Auto je 2005. god. i prešao je 154.000 km.
Prilikom dodavanja i otpuštanja gasa, bilo u leru ili u vožnji, u granici oko 1500-2000 obrataja cujem nekakvo zviždanje iz predjela motora. Vecina mi kaže da je u pitanju turbina, samo što neki kažu da je odradila svoje, dok mi drugi kažu da je to normalno jer navodno svaka turbina zviždi u manjoj ili vecoj mjeri. Zviždanje je izraženije dok je motor hladan. Zanima me vaše mišljenje o navedenom problemu? Ne znam koliko je bitno napomenuti da sam nedavno promjenio filtere i ulje i da sam umjesto 5w40 koje preporucuje proizvodac nasuo 10w40. Cuo sam mišljenje da viskozitet ulja utice na jacinu zviždanja turbine pa me zanima koliko je to tacno? Takoder, nakon vožnje dok auto još radi u leru, primjeto sam da iz auspuha izlazi nekakav plavo - bijeli dim u malim kolicinama u periodu 30-60 sekundi nakon cega prestaje. Ovo sam primjetio po noci na svjetlosti jer je po danu gotovo neprimjetno.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati radi istrošenosti ležajeva turbine ali može nastati i radi propuštanja na tlacnoj strani turbine ( kompresorska strana ). Takav zvuk se stvara kada na nekom tlacnom vodu ( gumena cijev, brtva, intercooler, brtva usisnog kolektora ) nastaje propuštanje stlacenog zraka. U tom slucaju potrebno je samo zabrtviti kriticno mjesto ( obujmica ili brtva ) i zviždanje nestaje. Ako je uzrok zvuka dotrajalost turbine istu bi trebalo servisirati . Odgovarajuce motorno ulje je 5W-40. Pravovremenom izmjenom motornog ulja i filtera produžavate trajnost motora i turbine. Ako ste u mogucnosti to radite svakih 6 mjeseci ili svakih 15.000 km. Plavo bijeli dim može biti od ulja koje dolazi u ispušni sustav i to preko istrošene turbine ili preko vodilica ventila.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - KOMANDA SPOJKE

Datum objave: 19.09.2009 09:50:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi pomognete oko sljedeceg problema, auto je Citroen Xsara 2.0 HDI 2003 g.. Propada mi papucica kvacila i usljed propadanja cuje se zvuk kao da nešto "preskoci"(opruga ili sl.) iz podrucja papucice, nakon toga ja vratim papucicu u pocetni položaj i neko vrijeme radi normalno.Moje laicko mišljenje je da nije u pitanju lamela buduci da se cuje zvuk preskakanja u podrucju papucice i, kad papucica radi ok, namam nikakvih problema oko promjena brzina i odvajanja kvacila.
ODGOVOR:Poteškoce koje ste naveli povezani su sa komandom spojke. To je veza izmedu potisnog ležaja i same pedale spojke. Navedena komanda ima automatsko podešavanje i u momentu kada ta automatika zakaže pedale propadne a šaltanje nije moguce. Ispitajte navedenu komandu spojke, obavite potrebnu doradu ili zamjenu iste. Za to nije potrebno demontirati mjenjac.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 1,9 TD - STAVLJANJE MOTORA U FAZU

Datum objave: 19.09.2009 09:44:00
Slika
PITANJE: Prvo pohvala za Vašu stranicu i to ne samo radi entuzijazma i strpljenja s kojom to radite vec i zbog strucnosti koja se ocituje u sitnim detaljima na jednom tako širokom polju kao što su motori na vozilima koji se zaista razlikuju u tako brojnim bitnim sitnicama.
Molim Vas, u koliko raspolažete tim informacijama, za proceduru stavljanja u fazu PEUGEOTOVOG motora 1.9 TD (1995-g ). (Naime, teoretski znam podosta o proceduri stavljana u fazu motora ( pri izmjeni klinastog remena ), ali mehanicar koji bi to trebao napraviti mi je napricao nekoliko ne suvislih stvari oko te procedure pa osobno mislim da to na na PEUGEOTU nikad nije radio. Može li se opce na tom motoru podesiti motor u fazu bez specijalnog alata za osiguranje položaja bitnih dijelova pri štelanju motora u fazu, jer on definitivno ne raspolaže istima za taj motor vec sve namjerava podesiti samo prema oznakama ( markerima). Isto tako Vas molim za info na kolike zazore se štelaju ventili (usis -ispuh) kako bih se uvjerio da uopce raspolaže kalibriranim kontrolnim plocicama za to i kako se fizicki izvodi kontrola i namještanje predpaljenja?
Na žalost, koliko god se trudio nisam nigdje mogao dobiti te podatke.
ODGOVOR:Prilikom zamjene razvodnog mehanizma ( zupcasti remen, ostalo )koriste se alat za tocan položaj radilice, alat za blokadu zamašnjaka, alat za blokadu visokotlacne pumpe, alat za blokadu bregaste osovine. Ne bih komentirao da li netko to može tocno i precizno napraviti bez navedenih alata. Usisni ventili se podešavaju na 0,15 mm, ispušni ventili se podešavaju na 0,30 mm. Predpaljenje se obavlja specijalnim alatom i iznosi 0,57 mm na glavno remenici visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - LAMBDA SONDA ?

Datum objave: 19.09.2009 09:35:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem sa novo kupljenom lambdnom sondom.
Vozim fiat tipo 1.4ie 90g mjenjao sam sondu i katalizator pa me zanima da li ikako moze doci do kvara na sondi iako je nova, jer mi auto isto radi.Svijecice su mi cadavo crne no usisni dihtung sam isto tako mijenjao i crijeva komplet za usis,no motoric ler gasa radi jer vidim da se krece,inace pali iz prve, malo padova okretaja ali ne zaletava se,kad pustim ga u 2 brzini bez gasa on nacukava a kad vozim dere se a ne ubrzava.Zato vas molim ikako ako ima nade sa tom sondom jer je zamjenska bosh da je zamjenim pothitno garancija je 1 god unaprijed hvala?!
ODGOVOR:Ako postoje greške na sustavu ubrizgavanja i sustavu paljenja ( a na vašem vozilu sigurno postoje ), možete montirati bezbroj novih lambda sondi ni jedna nece raditi. U sustavu ubrizgavanja prevelika kolicina goriva ( crne svjecice ) blokira rad lambda sonde. Isto tako loše svjecice, kablovi, razvodna kapa, bobina, mogu takoder blokirati lambda sondu. Ispravno rješenje je dijagnostika sustava paljenja i sustava ubrizgavanja , otklanjajnje grešaka, eko-test . Dobar eko-test je potvrda da su mehanicki sustav motora, sustav, paljenja, sustav ubrizgavanja u dobrom stanju.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - ŠTUCA

Datum objave: 17.09.2009 11:20:00
Slika
PITANJE: Pratim Vasu stranu i moram reci da ste izvrsni. Inace vlasnik sam ford mondeo mk3 2006 g. 2.0 tdci 96 kw motor N7BB i imam problem sa stucanjem auto. Auto ponekad stuca na nekih 1500-1600 obrtaja. Isti ima EGR ventil elektronski Euro IV. Na dijagnostici je pokazalo
gresku p0409 i kad smo je ispbrisali onda nije se opet pojavila a auto stuca. Pri malo turiranje izbacilo je na komjuteru vrenost otvaranje ventila 0 pa 1 mm . Kad smo iskopcali EGR od priklucka
na komjuter pokazuje otvorenost ventila 8 mm i sa iskopcanim EGR-om auto ne pokazuje nikakve znakove stucanja i ide odlicno. Nakon toga smo ocistili EGR i usisnu granu i kad smo ponovo stavili na dijagnostiku otvorenost ventila je pokazivala do 2 mm. ali auto ponovo stuca pri voznji mada cini mi se za nijansu manje. Posto se radi o veoma skupim delom kod nas je 500 Eura,kako se osugurati dali je problem do EGR ventilom ili je posredi nesto drugo. Inace sve filtere su promenjene. Kad se vozi nad 2000 obrtaja auto ide odlicno. Ako je neispravan EGR dali postoji neko alternativno resenje, (zaceplivanje ilii nesto drugo) ili se mora promeniti.
ODGOVOR:Svaki servis treba snositi rizik ako zamijeni dio kojega nije trebalo mijenjati. Najbolji nacin da ispitate EGR ventil je da na kratko ugradite ispravan drugi EGR ventil ( može biti i rabljeni ). Ako niste u mogucnosti obaviti navedenu kontrolu zatražite uslugu ovlaštenog servisa koji sigurno ima takav ventil na skladištu i koji može obaviti navedeu kontrolu na nacin da na kratko ugradi novi ventil te da ga po potrebi opet demontira.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA - ZAMJENA VENTILA

Datum objave: 15.09.2009 11:58:00
Slika
PITANJE: Poštovani,imam poveci problem (a izgleda da je najveci moje neiskustvo).
Prošle godine baš u ovo vreme (septembar) kupio sam polovnu Toyotu Corollu 1.6 (110KS,Hatchback) 2000. godište.Pre kupovine odvezao sam auto u ovlašceni servis na unapred dogovoreni tehnici pregled. Tražio sam da provere apsolutno sve od boje do eventualnih radova na motoru i sl.Pregled je obavljen, auto je dobio odlicnu ocenu i isti sam pazario.Kroz nekoliko meseci sam shvatio da je veliki potrošac ulja (600g na 1000km).Odlucio sam da po savetu nekoliko ljudi sa toyotinih foruma zamenim gumice na ventilima i time bar za neko vreme ublažim potrošnju.Intervenciju su obavili u servisu u kome je inace i prvi put pre kupovine automobil proveren. Zamena je samo povecala potrošnju ulja.
Da moj problem bude veci, u povratku automobil gubi snagu i jedva uspevam da savladam uzbrdicu na Fruškoj Gori.Motor od tada drhti u leru, pomeraju se i dihtung gume na vratima.Pri prvom startovanju motor koji se do zamene gumica ventila i štelovanja ventila nije cuo sada radi kao dizel.Ler gas je isuviše mali, pada ispod 600 obrtaja pa mi se cini kao da ce se automobil ugasiti.Ali kako problemi ne idu sami moja agonija se nastavlja još jednom mukom.U povratku sa servisa pocinjem da osecam buku u vidu zamajca.Posle nepunih 1000km nakon toga buka postaje sve primetnija.Kako ne živim u gradu u kome sam vršio intervenciju zamene gumica na ventilima, ovu buku prijavljujem dan ranije nego što sam iz grada krenuo kuci. Auto pregledaju i daju mišljenje da su lageri u pitanju.Na moje insistiranje da provere menjac isti su u vožnji proverili i rekli da je sve u redu jer rucica ne drhti i sve ide "podmazano".Stižem u svoj grad i nakon par dana odlazim do radionice koja se bavi "majstorlukom" raznih vrsta.
Kod njih menjam paknove na prednjim tockovima i tražim da mi podignu auto i provere lagere u tockovima.Na moje veliko iznenadenje majstor detektuje da buka dolazi iz menjaca koji je uz to još i raden (nije original). Servis mi to nije prijavio ni kod prvog pregleda vozila a kamoli kasnije, a moram da priznam da je i više nego uocljivo.
Gubim poverenje u ovlašcene servise.
Pitanja:
1. Da li je zamena ventila mogla da prouzrokuje vecu
potrošnju ulja?
2. Kako da ponovo obezbedim bešuman rad motora (kao pre štelovanja ventila)?
3. Zašto iz mog menjaca dolazi buka, na šta sluti i
mogu li ga voziti i dalje bez bojazni da cu nešto
dodatno "srediti"?
Ocajan sam.
Što se menjaca tice njegova rucica ne "drhti" ali mi
pravi problem ubacivanje u rikverc - uvek "zagrebe".
ODGOVOR:Odgovor na vaša pitanja bi bio: zamjena ventila ( ako je obavljena po pravilima struke ) treba smanjiti potrošnju ulja, ako je potrošnja ulja povecana može se sumnjati u kvalitetu obavljenih radova, vaš motor treba pregledati strucna osoba ( majstor svoje profesije ), predložiti rješenje, obaviti potrebne popravke, nakon obavljenih mehanickih popravaka potrebno je obvezno ispitati i otkloniti sve nedostatke na elektronskom sustavu ubrizgavanja goriva, po potrebi treba obaviti i kontrolu sustava paljenja, nakon ovako obavljenih radova vaš ce motor opet biti potpuno ispravan za dugi niz godina,rucica mjenjaca podrhtava radi nepravilnog rada motora, buka iz mjenjaca može nastati radi oštecenja ležajeva mjenjaca, radi nedostatka ulja u mjenjacu, radi lošeg ulja u mjenjacu, radi oštecenja zupcanika u mjenjacu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT COUPE - ZAMJENJEN DIHTUNG KOLEKTORA

Datum objave: 14.09.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: fiat coupe 2.0 20v turbo,promijenio sam na kolektoru dihtung i od tada nece da vuce auto.kao bez turbine,ali turbina nije dirana,jel moguce kakav ventil ili senzor....
ODGOVOR:Prilikom spomenutih radova postoji mogucnost da se dogodi neki previd ili propust. Najcešce je to: konektor koji se zaboravi ponovno spojiti ( mjerac protoka, senzor temperature usisanog zraka, senzor tlaka zraka, podtlak na ventilu turbine, usisne cijevi turbine, tlacne cijevi turbine, ventil regulacije tlaka turbine i sl. ). Isto tako moguce je da je u turbinu neplanirano došla necistoca koja ometa rad turbina ili smanjuje njezinu ucinkovitost.
Potrebno je pažljivo provjeriti sve detalje i samu turbinu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA -OTEŽANO BIRANJE BRZINA

Datum objave: 14.09.2009 22:48:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel corsu 1.7 dti 2002g sa prijedenih 80 000km.Auto je super,jedino što me izrazito smeta jest mjenjac.Naime zamjenjene su poluge biraca plasticne metalnima,i došlo je do poboljšanja no muci me ulazak u 3. brzinu te iz 4 u 3.Nema nikakvih zvukova nego jednostavno ne ulazi baš glatko kao u ostale brzine,pa vas molim pomoc,savjet,te otprilike ako znate uzrok cijenu cca kod vas za popravak.
ODGOVOR:Bez direktnog uvida na samom vozilu mogu dati opceniti odgovor. Mehanizam za biranje brzina može se podešavati te tako pokušati dobiti što lakše mijenjanje brzina. Isto tako pojedini dijelovi mehanizma ne smiju biti bez odgovarajuceg maziva koje smanjuje trenje. Na otežano mijenjanje brzina može utjecati i sama spojka. Pregled Vašeg vozila bi bio besplatan.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 - RUKAVAC MJENJACA

Datum objave: 14.09.2009 22:40:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine! Vidim da vec odavno dajete savjete ali sam ja tek danas nasao Vas sajt! Svaka Vam cast za ovu rubriku, mnogo moze da pomogne amaterima...
Nego, imam jedan problem pa bih molio pomoc: na mome Volvu 1.9 S40td, 1998, 90ks se u zadnje vrijeme pojavio neprijatan problem a to je curenje ulja iz mjenjaca i ostavlja trag na parkingu. Podigao sam auto i utvrdio da ulje izlazi iz mjenjaca na desnoj strani, na mjestu gdje se povezuje desna poluosovina i mjenjac. Utvrdio sam da poluosovina ima luft u trokugl spojnici (dosta veliko klimanje!) i da se to klimanje prenosi na ozljebljni rukavac iz mjenjaca (doduse manje klima, ali klima!). Mozete li mi reci da li je to normalno i podatak o oznaci i kvaliteti izlaznog semeringa na rukavcu? Motor je (mislim i mjenjac!?) proizvodnje Renault.
ODGOVOR:Rukavac mjenjaca se ne smije znacajno pomicati u svom ležištu. Ako je to tako onda to može biti uzrok curenja na semeningu rukavca. Navedeno curenje je vrlo neugodno i to ne radi masnoce koja ostaje ispod vozila nago radi nemogucnosti kontrole nivoa ulja u mjenjacu (kontrola je moguca na servisnoj dizalici ili kanalu ). Kada nema dovoljno ulja u mjenjacu isti može doživjeti ozbiljno oštecenje.
na vrh Povratak na vrh