Danas je: 01.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 306 - LAMICA RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 02.06.2009 19:39:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na strucnom znanju, a pogotovo na strpljenju i na razumjevanju za nas „amatere“.
Moj problem...Imam auto peugeot 306 hdi 2.0 (2000 g.). Stalno mi se pali i gasi lampica za „pokazivanje minimalne razine rashladne tekucine motora“. Stalno provjeravam razinu tekucine u posudici i sve je u granicama, dok je temperatura uvijek u granicama normale.
ODGOVOR:Navedena kontrolna lampica se pali kada je neispravan i necist senzor u ekspanzionoj posudi ili kada postoji veliki prelazni otpor na konektorima od senzora za nivo do kontrolne lampice. Potrebno je ispitati ispravnost senzora a po potrebi i pad napona u elektricnom vodu.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - POKAZIVAC GORIVA

Datum objave: 02.06.2009 19:36:00
Slika
PITANJE: Vašu stranicu preporucio mi je jedan poznanik i mogu reci da je fantasticna.
Naime ja imam jedna specifican problem na automobilu.
Imam Ford Escort 1.3 1994 godinu,prvi sam vlasnik i auto je u fantasticnom stanju(ima originalnih 87000km).Nedavno sam primijetio kada sam se vozio na autoputu da kada bi dao gas i išao brže od 120-125km/h,kazaljka pokazivaca goriva bi pocela naglo padati,te pri brzini od 140-150km/h padne do kraja ispod crte.Kako "puštam" gas i usporavam kazaljka se pocne vracati i kad spustim ispod 120km/h vrati se na mjesto.Inace auto ide super,nema nikakvih problema...bio sam i na tehnickom prošli mjesec i prošao eko test bez problema...
ODGOVOR:Grešku koju ste naveli stvara pad napona u elektricnoj instalaciji i na pojedinim kontaktima ( konektorima ). Sve elektricne kontakte bi trebalo ocistiti i urediti narocito one koji imaju spoj s masom ( minusom ) . Nije moguce tocno navesti o kojem spoju se radi vec treba temeljito ocistiti sve spojeve.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - LAMPICA MOTORA

Datum objave: 01.06.2009 22:57:00
Slika
PITANJE: Zamolio bi Vas za jedan savjet...! Radi se Golfu IV 1,6 16 ventila 77KW. 2001g.vozilo je uredno servisirano sa prijedenih 128000km.Problem je u lampici motora koja se jedino gasi kada stavim benzin od 100 oktana na OMV benzinskoj ali se opet upali nakon približno jednog dana vožnje ...i nakon resetiranja lampice kod mehanicara..Na koji nacin mogu ugasiti lampicu(da se više ne gori) i dali je možda loš katalizator ili lambda sonda (ima dvije)
ODGOVOR:Kontrolnu lampicu motora možete ugasiti na dva nacina jedan je da otklonite kvar na sustavu ubrizgavanja a drugi je da uništite navedenu lampicu koja je zapravo dioda i koju pali ECU centrala. Odspajanje navedene diode nije jednostavno te bi trebalo na glavnom konektoru ECU centrale napraviti improvizaciju prespajanjem nekih pinova. Ovo drugo vam ne bih savjetovao. Kvar ne mora nužno biti skup za popravak zato najprije napravite dijagnostiku motora.
Auto vjerovatno ide na prodaju pa stoga ne bi ulagao puno novaca u popravke..(najbitnije ugasit lampicu)
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - GASI SE

Datum objave: 01.06.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: Ova idea o besplatnim savetima Vam je super, jako je korisna u smislu da znamo sta nam se desava sa nasim automobilima, posto zvanicni serviseri kriju kvarove nasih automobila kao zmija noge, sve je to obavijeno velom tajni, tako da je ovo super i samo nastavite ovako.
Moj problem je sledeci, posedujem peugeot 307 1.6e xr od dec 2005 god presao 51000km, problem je u tome sto se motor gasi prilikom promene stepena prenosa u visi ili nizi i obrnuto na takav nacin kao da je neko okrenuo kontakt kljuc u OFF polozaj iako je kljuc ostao u ON polozaju . Na instrument tabli se nepali ni jedna lampica, mislim na akumulator depolution lampica itd. kao kada prvi put startujem motor.Motor startujem tako sto ne vracam kljuc u OFF polozaj, vec odmah anlasujem, motor prihvata start odmah i nastavljam sa voznjom, to mi se dosada desilo jedno 15-tak puta. Drugi problem je sto motor kada ga izbacim u ler i stajem na semaforu po neki put poveca broj obrtaja sam od sebe za 500 obrtaja pa se vrati, pa padne ispod normale za 200 obrtaja i zatim se vrati na normalu 900 obrtaja.Redovno sipam sredstvo za ciscenje dizni (STP injection na 5000km), antipolution lampica se nije nikad upalila, potrosnja goriva je 9.5 po gradu.
ODGOVOR:Iz vašega opisa može se zakljuciti što bi mogao biti uzrok odnosno uzroci radi kojih motor nema stabilan broj okretaja. Navesti cu ih logicnim redoslijedom a to su: propuštanje na usisnom kolektoru, senzor pedale gasa, EVAP ventil za provjetravanje rezervoara, kontrolni modul leptirastog ventila, aktuator minimuma, senzor položaja TP ventila, ECT senzor, mjerac mase zraka, elektricni konektori (pad napona), ECU centrala. Ispitajte navedene dijelove, po potrebi provjerite tlak goriva i kolicinu goriva na pojedinim injektorima ( mora biti ista ).
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - TREBA OCISTITI REZERVOAR GORIVA

Datum objave: 01.06.2009 22:46:00
Slika
PITANJE: Moram prvo pohvaliti Vašu nakanu da savjetima pomognete vozacima koji imaju problema sa autima.
Stoga Vam se javljam ako biste nam mogli dati savjet. Naime moj otac ima mazdu 323 1981.g. i nije imao problema sa mazdom do 10. mjeseca 2008. Tada mu se desilo da je u vožnji auto prilikom dodavanja gasa poceo trokirati, cukati i gasiti se dok je u leru radio normalno. S paljelnjem nije bilo problema upalio bi od prve. Otišao je kod majstora i receno je da je razlog u AC pumpi koju je promjenio ali nije bila originalna. Auto je nakon toga radio normalno cca 45 dana pa se pocelo dešavati isto. Majstor je navodno pronašao nekakav smet u frgazeru i ocistio ga. Nakon toga auto malo radi normalno malo opet po starom. Neki dan majstor ponovno mijenja AC pumpu i kaže da je to zbog toga što nije bila originalna pa je stavio originalnu.
Nakon toga opet isto auto u leru radi normalno kad mu se doda gas sve u redu ali u vožnji pocinje trokirati, cukati i ugasi se.
Molim Vas da li mi možete odgovoriti i savjetovati što napraviti. Napominjem da auto u posljednjih nekoliko godina radi jako malo kilometara, u posljednjih godinu dana cca 1000 km, i da je garažiran ali ga se redovito upali i ostavi da motor malo radi.
ODGOVOR:U ovom slucaju nije dovoljno samo zamijeniti pumpu za gorivo i ocistiti rasplinjac nego je nužno i detaljno ocistiti rezervoar za gorivo u kojemu se nakupi dosta necistoca. Iste nakon kratkog vremena prave smetnje rasplinjacu i pumpi za gorivo. Nakon cišcenja rezervoara, rasplinjaca, pumpe za gorivo, obvezno treba staviti novi filter goriva.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 250 - HIDROPNEUMATSKI OPRUŽNI ELEMENT

Datum objave: 01.06.2009 22:42:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes 250 turbo disel, 1992. godina. Na zadnjim amortizerima je veoma tvrd, izgleda da ne radi nivo regulirung, obzirom da auto ima hidraulicki regulator amortizera. Gledali smo, na rucno odvrtanje ventila auto se podize i spusta, ali automatski ne ukljucuje. U cemu je problem i sta da radim? Zahvalan za vas trud.
ODGOVOR:Prema vašemu opisu uzrok je hidropneumatski opružni element a isti se sastoji od klipa , ventila , membrane , kucišta i tlacnog prikljucka. Neposrednim uvidom na samom vozilu može se saznati da li je potrebna zamjena navedenog sklopa ili samo dorada .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C-250 - NEMIRNO RADI

Datum objave: 30.05.2009 14:24:00
Slika
PITANJE: Auto u pitanju je mercedes c250TD '96 god sa 165000km i imam nekoliko pitanja:
1. Prilikom hladnog starta, pogotovo ako auto stoji nekoliko dana, motor ispocetka vrlo, vrlo nemirno radi, dimi dosta, cijeli auto se doslovno trese, i to traje do 10ak sekundi i onda prestane, kako se auto zagrije to se sve manje uocava kod paljenja, pa kasniji startovi ne pokazuju te probleme ili vrlo malo. Problem je najuocljiviji zimi, iako je auto u garazi, dok se ljeti primjeti da ispocetka samo dimi malo vise, isto do 10ak sekundi, ali "tresnje" gotovo nema.
2. Prilikom voznji autoputom i visim brzinima (tj blizu maksimalne), i to ljeti, primjeti se kako temperatura motora raste do nekih 105 do 110 C, a onda se zna desiti da klima odjednom krene na suvozacevu stranu puhati vruci zrak, dok na vozacevu stranu i dalje puse hladni zrak kako je i klima podesena. Nakon sto se smanji tempo, i temepratura malo padne, klima se opet vrati u normalu. Je li tu normalno da temperatura motora tako raste? Po kazaljki temeprature motora se moze pratiti da li cesta ide uzbrdo ili nizbrdo jer kazaljka se pomice malo, ali primjetno. Ne znam da li je povezano s time, ali nakon sto je klima dopunjena, mali ventilatori od klime, dva komada ispred hladnjaka, rade gotovo stalno, problem sa grijanjem motora je manje izrazen, a dok je razina plina manja, ti ventilatori su se palili rijetko ili se uopce nisu palili.
ODGOVOR:Uzrok nemirnog rada motora može biti loše mehanicko stanje motora, neki od cilindara može imati nisku kompresiju i tada na tom cilindru nastaje izostanak paljenja sve dok se dovoljno ne zagrije glava motora i kompresioni prostor. Najprije ispitajte kompresiju, dize, grijace. Prilikom vožnje na otvorenoj cesti temperatura motora ne bi smijela prelaziti 100°C jer postoji pojacano hladenje od strujanja zraka koji se sudara s vozilom i hladnjakom. U ovom slucaju potrebno je ispitati cistocu hladnjaka izvana i iznutra, cistocu kondenzatora izvana, termostat, visko spojku, pumpu za vodu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - CHIP TUNING

Datum objave: 30.05.2009 14:08:00
Slika
PITANJE: Imam fiat stilo 1.9 multijet 120 ks zanima me dali ce chip za povecanje snage utjecat na stanje motora i njegovu trajnost, koliko je to štetno za taj motor s tim da bi motor tada razvijao snagu cca 150 ks.
ODGOVOR:Chip tuningom može se postici povecanje snage motora 15 do 30%. Ucinak ovisi o kvaliteti /cijeni tuninga. Ovim postupkom djeluje se na upravljacku mapu na EPROM-u ECU upravljacke centrale ili se mijenja EPROM ( chip ) u upravljackoj centrali. Parametri na koje se djeluje su kolicina goriva, tlak turbine, kut predpaljenja. Navedenim postupkom povecava se tlak po jedinici poivršine na celu klipa a to znaci da je i opterecenje ( mehanicko, dinamicko, termicko ) znatno vece. Iz ovoga se može zaljuciti da je i trajnost motora kraca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - LETVA VOLANA

Datum objave: 30.05.2009 12:32:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Megan 1998, Benzin 1.6 55kw.Auto je u dosta dobrom stanju osim jednog problema s letvom volana.Naime problem se pjavio sa zvukom koji je dolazio iz pdovozija kod prelaska preko malih neravnina na asvaltu i manjih rupa.Kod mehanicara mi je promjenjeno sve kako bi otklonili zvuk i na kraju kada je zvuk opet bio prisutan odlucili su da je ipak letva volana ta koja proizvodi zvuk i da je doslo do razmrdavanja cahure u njoj.Mene interesuje(posto nisam bas strucan s autima) da li je moguce naci neku reparaturu za letvu volana koja ne curi, ali na volanu se malo osjeti i koja pravi tu buku (kao da otisli amortizeri). Da li preporucujete kupovinu polovne letve ili samo nove. Da li mi mozete preporuciti sta da radim a da ostane u granicama povoljne cijene.
ODGOVOR:U vecini slucajeva zubna letva se može uspiješno popravljati. Ista se treba demontirati, rastaviti, utvrditi uzrok, zamijeniti neispravni dio, ponovo složiti. Svaki bolji servis to može odraditi na nacin da pribavi potreban rezervni dio a ne da vas šalje okolo po neke dijelove. Isti servis i prije nego demontira letvu volana treba znati da li je popravak moguc ili je potrebna zamjena kompletnog sklopa volana. U ovom slucaju mogu dati preporuku tek nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - TEŠKO PALI

Datum objave: 30.05.2009 12:17:00
Slika
PITANJE: Dolaze topliji dani a meni Clio benzinac napocetku teško pali, dok poslije bez problema. Ne znam više što mu je nekad oce nekad nece. Pri mjenjanju brzina ponekad skosa isto kao i kod paljenja. Pisao sam Vam vec prije u svezi paljenja lampice za zaštitu okoliša. Sad se ona više ne pali. Ne znam sad više od cega da pocnem. Promjenio sam : Svjecice,bobinu,kablove,filter goriva, Postoji li još nešto što treba promjenit da mi ponekad ne skosa i normalno pali? Na kompjutoru nisam bio jer elektricar kaže da dok se lampica ne upali on ne može kompjutorski ocitat.
ODGOVOR:Ako želit dovesti vaše vozilo u ispravno stanje a prema opisu koji ste mi poslali svakako treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora. To bi znacilo kontrolu i ispitivanje mehanike motora ( faza, kompresija, propuštanje usisnog kolektora ), sustava ubrizgavanja ( ispitivanje tlaka goriva, injektora, pojedinih senzora, mjeraca protoka zraka i ostalih dijelova sustava ), sustava paljenja ( ispravnost bobina, probijanje visokog napona ). Tek nakon ovakvog ispitivanja moguce je saznati što ne valja, što treba draditi, što treba zamijeniti. Zamjena pojedinih dijelova na bazi pretpostavki teško ili vrlo rijetko daje rezultat. Izjava vašeg elektricara je djelomicno tocna, dijagnostika se može raditi i kada kontrolna lampica motora nije upaljena. Kompjutorskim ocitavanjem snimljenih grešaka može se otkriti tek mali broj kvarova, ostali se traže direktnim pojedinacnim ispitivanjem komponenata.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 30.05.2009 12:11:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav za vas i Veliko HVALA za ovu vasu stranicu vec duze vremena pratim vasu stranicu cak sam i nekim prijateljima dao preporuku. Htio bih vas zamoliti ako imate neki savjet za mene tj. imam pasata TDI 130 konja 2003 god i od prije 3 dana mi se pojavio sledeci problem pri normalnoj voznji po gradu prvo se upalila lampica za grijace a potom i upozorenje da se javim u servis a odmah posle su se upalile lampice od ABS i ESP.Otisao sam odmah u servis uradili su dijagnostiku i nista nisu nasli uradio sam 2 puta dijagn. odgovor je bio isti jedino sto su mi rekli da postoji mogucnost problema nekih od senzora. Medjutim Nedjelju i Ponedeljak sam vozio auto bez problema tj. paljenja lampica da bi se danas lampice ponovo upalile. Molim vas da mi pomognete jer sam zbunjen neznam sta da radim. Hvala unaprijed i puno lijepih zelja za dalje druzenje.
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca na vašemu vozilu može se upaliti radi greške/grešaka na kocnom sustavu i radi grešaka na sustavu za upravljanje motorom. Moguce greške na kocnom sustavu su elektricni konektori, stop šalter, davaci impulsa i sl. Uobicajene greške na sustavu motora su senzor bregaste, senzor pedale gasa, senzor radilice, senzor tlaka goriva, mjerac mase zraka i ostali dijelovi sustava za upravljanje motoro. Osnovna zadaca servisa je da uz pomoc strucnog osoblja i logisticke servisne podrške najprije otkrije kvar a zatim uz vašu suglasnost da isti i riješi. U ovom slucaju dobro bi bilo da omogucite servisu da u momentu paljenja navedene lampice ima mogucnost dijagnostike. Ukoliko motor normalno pali, ima snage, ima normalno ubrzanje, normalnu potrošnju, tada kvar nije veliki niti je popravak skup.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 30.05.2009 12:04:00
Slika
PITANJE: NA preporuku kolege sam dobio vašu stranicu.
Imam VW Passat, 1990. god. 1.6 TD Intercooler, prešao 270000 KM. Prije dvije godine sam radio djelomicnu reparaciju BOSCH pumpe kao i osvježenje motora ( zamjena karika, zupcastog,...majstor je rekao da su stubline dosta dobre i da nema potrebe raditi I specijalu). Neki dan nakon puta od 100 KM ( prethodno nasuo gorivo 80% rezervoara), dakle motor zagrijan, dobro vuce, nakon gašenja jedva sam upalio. Vergla jako dobro ali kao da nema goriva. Posumnjao sam na loše nasuto gorivo pa sam sacekao sedam dana dok se nije potrošilo. Na manjim relacijama ( po gradu ) pali dobro, ujutro kad je motor hladan nikad nije imao problem. nakon što sam dosuo gorivo na drugoj benziskoj i nakon zagrijavanja motora nije upalio nikako nakon verglanja i po pola minuta da bi nekako upalio na guranje. Promijenio sam i filter za gorivo ali problem ostao. Vozio danas majstoru, mjerio kompresiju kaže da je zadovoljavajuce i da probam do sutra , medutim nakon pola sata isti problem. Kad je motor vruc ne pali , uspijem ga na saug rucicu nekako prevariti ali se auto primjetno trese i ima neprirodan rad motora . Ima te li Vi kakvu sugestiju?
ODGOVOR:U ovom slucaju koji ste Vi detaljno opisali mogu postojati nakoliko mogucih uzroka, navesti cu ih logicnim slijedom. Najprije provjerite fazu motora i po potrebi podesite kut paljenja na 1,0 mm, odstupanje može biti 0,02 mm u plus ili minus.Nakon toga izmjerite kompresiju koja mora biti iznad 29 bar-a. Ispitajte tada i dize ( tlak i oblik mlaza ). Nakon što sve ponovo složite i upalite motor, ispitajte da li visokotlacna pumpa vuce zrak ( ne smije ). Ako je do sada sve u redu, provjerite da li gorivo normalno dolazi do visokotlacne pumpe. Na kraju ostaje visokotlacna pumpa, istu ispitajte na ispitnom stolu i po potrebi obavite kvalitetan servis i podešavanje iste.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - RAZNI ZVUKOVI

Datum objave: 28.05.2009 16:14:00
Slika
PITANJE: Svaka cast na ovom sajtu prije svega. Molim Vas da mi pomognete savjetom jer sam više izbezumljen sa popravcima svog Fiata. Kupio sam ima 6 mjeseci svog Fiata i malo pomalo sam ga doveo u red, ali stalno nešto novo dolazi na repertoar. Mijenjao sam disk plocice prednje ima mjesec dana i odmah nakon toga je pocelo da cvili. Odmah sam zvao servisera koji mi je stavio nove diskove i opet ista stvar. Kaže da su dobre cc 200 i nešto kuna. Provjerio je i sve ostalo na što je sumnjao i nije otkrio ništa. Ali još to donekle i mogu trpjeti, ali jucer sam primjetio dok sam išao niz nizbrdicu tulenje u kotacima. Zvuk je bio slican kao da prelazite preko naboranog asfalta. Trajalo je nekih 10 sekundi. Kasnije se opet culo na ravnini kod stiskanja gasa i opet je trajalo par sekundi. I posljednji zvuk sam cuo kad sam došao pred kucu i kad sam ga locirao u desnom kotacu kod okretanju u desno. Molim Vas da mi pomognete prije nego što odem u servis što to može biti!!
ODGOVOR:Najcešci uzrok cviljenja disk plocice su nekvalitetne plocice ali to mobu biti ( rijede ) kocna kliješta i diskovi. Zvuk koji ste culi u vožnji nije ležaj kotaca, prema vašem opisu prije bi mogla biti desna kocnica koja može djelomicno blokirati i tako stvarati navedeni zvuk. Pregladom navedenog može se tocno znati što je uzrok.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOCNI SUSTAV - MATURALNI RAD

Datum objave: 27.03.2011 13:59:28
Slika
PITANJE:

Postovani, s obzirom da sam na vasoj web stranici primjetio kako posjetiocima izlazite u susret, htio sam Vas kontaktirati iz razloga, sto ne mogu da nadjem neke informacije. Imam problema pri izradi svog maturskog rada, trebalo bi mi par informacija vezanih za glavni kocioni cilindar, o kvarovima koji mogu nastati, te posljedicama koje slijede zbog istih kvarova. mozda sam malo bezobrazan, ali bih volio da mi Vi kazete koji su to alati koji se koriste pri popravci ovog istog, te koja su sredstva zastite na radu. unaprijed zahvalan, nadam se da cete moci odvojiti nekih 15-tak minuta da mi otkucate par informacija

ODGOVOR:

Djelovanjem na glavni kocni cilindar ostvaruje se hidraulicna kocna sila koja djeluje na radne cilindre kocnice na pojedinim kotacima. Kod osobnih vozila sustav kocnice je dvokružan i zato se u glavnom cilindru nalaze dva klipa ( tandem cilindar ). Isti omogucava da sustav radi kao dva neovisna sistema. Na pr. Jedan sustav koci prednje kotaca a drugi zadnje ili jedan sustav koci prednji lijevi i zadnji desni kotac dok drugi koci prednji desni i zadnji lijevi kotac. Oštecenjem jednog od navedenih krugova ne ostaje se bez kocnice jer ostaje onaj drugi u funkciji.
Uloga glavnog kocnog cilindra je da stvori potreban porast tlaka u svakom kocnom krugu, omoguciti nagli pad tlaka otpuštanjem pedale kocnice, izjednaciti volumen kocne tekucine uslijed temperaturnih promjena, dopuniti kocnu tekucinu pri povecanju radnog volumena trošenjem kocnih obloga. Sastavni dijelovi kocnog cilindra su prednji klip ( potisni ), zadnji klip ( plivajuci ), gumene brtve klipova, zaštitna mandeta, kucište ili cilindar.
Najcešci kvarovi su oštecenje gumenih brtvila klipova, propuštanje na brtvenom prstenu cilindra, oštecenje klizne površine cilindra.
Princip djelovanja hidraulicnih kocnica temelji se na cinjenici da je tekucina nestlaciva i da se tlak ravnomjerno širi kroz tekucinu na sve strane do svih kocnih radnih cilindara ( Pascalov zakon ). F=p x A (N) . F je sila u Njutnima, p je tlak u bar-ima, A je površina presjeka cilindra u m2 ( metar na kvadrat ).
Alati koji se koriste su standardni radionicki , uglavnom nema specijalnih. Sredstva zaštite su uobicajena : radno odijelo, po potrebi radne rukavice ali iste nisu nužne, paziti narocito da hidraulicko ulje ne dode u oci jer je jako agresivno.
Nije uobicajeno da šaljem ovakve odgovore jer smatram da ucenik sam treba doci do potrebnih podataka jer mu je to najkorisnije. Mjesto na kojemu to može dobiti je radionica u kojoj se obavljao prakticni dio nastave.
Puno uspijeha u školi i buducem radu
ZAHVALA:
Mnogo Vam hvala gospodine! Mnogo ste mi pomogli, vjerujte da je malo onih koji zaista zele da pomognu, iskreno slican mail sam poslao na par e-mailova, jedini ste koji ste odgovorili. Jos jednom hvala!!! Svaka Vam cast, pravi ste majstor, dok ljudi svakodnevno po 100-tinjak mailova salju da im se odgovori na problem, steta sto nismo blize da uspostavimo i licni kontakt, te da malo vi preuzmete brigu o mom cetvoro tockasu, zaista mu treba jedan vrstan majstor kao sto ste vi! pozdrav iz Sarajeva

na vrh Povratak na vrh

VW POLO SDI - NE PALI

Datum objave: 28.05.2009 15:54:00
Slika
PITANJE: Moram prvo pohvaliti vašu stranicu na kvalitetnim strucnim savjetima!
Imam Polo 1.9 SDI, 47kw, prešao 165tkm...Do sad nikad nisam imao nikakve probleme bilo motora ili struje! Stavim kljuc u bravu i dam kontakt, pale se sve uobicajene lampice (ABS,rucna,akumulator...) osim grijaca, probam paliti auto a on samo vrti kao da nema goriva i jako se trese! Nakon više pokušaja davanja,oduzimanja kontakta, vadenja i stavljanja kljuca u barvu upalio se grijac na sekundu i auto upali na zub! Auto ugasim i probam ga odmah ponova zapaliti,i pali 5 put zaredom na zub i nakon toga se opet grijac ne pali i auto vrti na prazno kao bez goriva uz jake vibracije motora! Kad ga zapalim radi bez ikakvih smetnji,u vožnji se ponaša uobicajeno, ali kad ga ugasim stvar se ponavlja i nece zapalit! Nije mi jasno zašto se lampica grijaca ne pali, moje mišljenje je da je kvar struje, kao da negdje gubi kontakt!
ODGOVOR:Kontrolna lampica se pali kada postoji greška u sustavu dobave goriva i u sustavu za regulaciju motora. Vaš motor ima visokotlacnu pumpu koja ima ugraden sustav za blokadu paljenja protiv krade. Iz vašeg opisa sve navodi upravo na to da se sustav blokade motora ne odblokira i tada je dovod goriva zatvoren a motor ne daje nikakav znak paljenja. Manja mogucnost je da je uzrok elektrika odnosno pojedini konektori i instalacija ( pad napona ). Dijagnostikom motora može se tocno utvrditi pravi uzrok i isti otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 416 SI - NERAVNOMJERNI RAD MOTORA

Datum objave: 28.05.2009 11:00:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na znanju i strpljenju za nas laike.
Citajuci vaše pomislio sam da bi i meni mogli dati neki savjet.
Radi se o Roveru 416SI 82 kw ¨95.god.
Prošao je 150 000 hm. Prošle godine mjenjani su: ventili,karike,brtve,remeni,svjecice,ulja.
U veljaci mi je motor poceo neravnomjerno raditi. Kad je hladan obrtaji mu variraju a kad se zagrije cini se sve ok.Medutim nakon duže gradske vožnje ili putovanja obrtaji mu se u leru podižu do 2500 obrtaja i ne spuštaju se.Posjetio sam jedan servis gdje su mi (nakon dijagnostike) zamjenili motoric (ventil) protoka goriva te kablove, kapu i rotor. Nakon toga motor je radio kao urica. Medutim nakon nekog vremena pocelo se dešavati isto. U meduvremenu su mi izmjenili lambda sondu (eko test nije prolazio). Bio sam ponovo kod majstora ali nemogu ništa otkriti, kažu da bi trebali auto spojiti na tester kada se to pojavi (veci obrtaji). Interesira me dali to što se dogada utjece na potrošnju goriva (sada je oko 9l po gradu).
ODGOVOR:Svaka nepravilnost u radu motora utjece na povecanje potrošnje pa i ovo koju ste vi opisali. Uzrok povecanog broja okretaja može biti mehanicki sustav motora ( propuštanje na brtvi ili nekom od prikljucaka usisnog kolektora ). Drugi moguci uzrok je sustav ubrizgavanja i to potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom minimuma, ECU centrala.
Pojedinacnim ispitivanjem može se otkriti uzrok.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SERVISNI INTERVAL

Datum objave: 26.05.2009 21:40:00
Slika
PITANJE: posjedujem renault lagunu 1.9 dci iz 2004 godine i zanima me kako da ponistim servisni interval,unaprijed zahvaljujem
ODGOVOR:Servisni interval možete resetirati pomocu tipke na desnoj strani instrument ploce i rucke prekidaca brisaca ( tipka na samom vrhu navedene rucke ). Postupak je slijedeci : upalite kontakt, stiskajte tipku na rucki prekidaca brisaca dok ne pocne bljeskati simbol kljuca i dok se na zaslonu instrument ploce ne pojavi kilometraža za slijedeci servisni interval, pritisnite i držite tipku na instrument ploci dok zaslon ( displej ) ne bljesne 8 puta, otpustite zatim tipku na instrument ploci, novi servisni interval ce se prikazati na zaslonu, ugasite kontakt. Ovime je postupak završen.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - BLOKADA MOTORA

Datum objave: 26.05.2009 21:14:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen C4 90 KS, 1.4 benzinski motor star 2 godine. Par puta sam nakon što se mašina ugrijala tjerao auto do crvenog polja (do maksimalnog broja okretaja)-cuo sam da se ukljuci neka blokada ako se tako pretjera. Zanima me na kojem principu radi ta blokada da se mašina pocne onako stepavati i zanima me nisam li ju time oštetio. Zanima me još da li šteti mašini ako se vozi tako da se brzine mjenjaju malo prije crvenog polja.
ODGOVOR:Blokada motora radi na principu elektronskog limitatora broja okretaja s kojom upravlja ECU centrala. U podrucju do maksimalnog broja okretaja ne smije biti prekida i trzaja u radu motora. Ako to postoji uzrok nije blokada nego sustav paljenja ili sustav ubrizgavanja.
Ispitivanjem pojedinih komponeneta može se otkriti uzrok. Kada vozite u režimu da motor ima 3500 o/min sila na klipu je 350 kp a kada vozite sa 6000 o/min ta sila je 900 kp. Iz ovoga možete sami izvuci zakljucak.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - NA PLINU TROKIRA

Datum objave: 26.05.2009 21:03:00
Slika
PITANJE: Prije 2 g. Kupio sam Mazdu 626 1.8i 16V 90 KS, '98 sa prijedenih 157 tkm. Odmah sam ugradio PRINS plinsku instalaciju sa multipoint direktnim ubrizgavanjem. Nakon prijedenih 75 tkm izgorila su mi dva ispušna ventila na jednom cilindru. Napravio sam reparaturu glave, promijenio ventile i ugradio mazalicu (flash lube) iako mi nitko sa sigurnošcu nije odgovorio da li je ona nužno potrebna ili ne (jedni kažu da, drugi ne), i sad auto na benzinu ide dobro, ali na plinu trokira. U cemu bi mogao biti problem?!
Takoder, sustav zracnih jastuka mi je vec neko vrijeme izvan funkcije, javlja mi se greška 48 koja oznacava grešku senzora zauzeca suvozacevog sjedala. Isti je jako skup i ne isplati ga se mijenjati. Da li postoji mogucnost da se sustav zavara, tj. Da mu se na neki nacin proslijedi informacija da je sjedalo uvijek zauzeto, ili ga potpuno iskljuciti kao u slucaju kad se na njega stavlja djecja sjedalica, tako da bar vozacevi jastuci budu aktivni?!
Još me zanima da li se snaga auta može povecati, cini mi se da je 90 KS zaista premalo za tako veliki auto, pogotovo kad se radi o 1.8i 16V motoru, koji bi po svemu morao imati preko 100 KS?!
ODGOVOR:Motor za ovo vozilo i težinu karoserije je malo nejak i zato mora biti u dobrom stanju ( mehanika motora, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja, ispušni sustav ). Snaga se bez vecih ulaganja ne može znacajno povecati . Ugradnjom sprint filtera, modifikacijom ispušnog sustava i doradom na usisnim kanalima moglo bi se dobiti 8 do 10 KS. Smetnje na plinu mogu biti: plinski filteri, injektori, dovodi plina, emulator, isparivac, plinska centrala. Pojedinacnim ispitivanjem može se otkriti uzrok. Zracni jastuk se ne može spojiti na nacin kako ste vi to opisali.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - LOŠE IZGARANJE

Datum objave: 26.05.2009 20:55:00
Slika
PITANJE: …. Imam opel tigru 1.4i 66kw.1997 god. Na oko svakih 2500-3000km potrosi oko 0.7l ulja. Auto ne dimi ni malo ali radi na 920-950okretaja i osjeti se malo lose izgaranje goriva na auspuh. Zanima me dali je to normalno i sto bi bio uzrok tome….? Na istom automobilu me zanima gdje se nalazi termoprekidac jer na oko se ne vidi nigdje….Imam dugo godina opele pa se nesto i kuzim u te motore a tigru imam 3 god i od prvog dana je tako,presla je 113 000 km.
ODGOVOR:Loše izgaranje je posljedica greške u sustavu ubrizgavanja i ili u sustavu paljenja . Moguci uzroci su : VAF senzor, potenciometar TP ventila, lambda sonda, MAP senzor, propuštanje usisnog kolektora, ECT senzor, aktuator minimuma, probijanje visokog napona.
Vaše vozilo nema termoprekidac u klasicnom smislu nego se ventlator na hladnjaku pali preko upravljackog racunala koji dobiva informaciju o temperaturnom stanju motora od ECT senzora. Potrošnja ulja koju ste naveli je još u granici koja se može tolerirati.
na vrh Povratak na vrh