Danas je: 31.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

BMW E39 - SENZOR KOTACA

Datum objave: 21.05.2009 18:29:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam BMW-a e39 525TDS 1998 godiste. Imam sledeci problem: ABS na vozilu ujutro kad ga upalim radi. Posle predjenih nekoliko kilometara upale se lampice ABSa i ASCa, takodje sat vise ne pokazuje ni brzinu. Kopcanjem vozila na dijagnostiku javlja se greska zadnjeg lijevog senzora. Naime zanima me da li je moguce da senzor ABSa cas radi a cas neradi. Sumnjao sam na kontakte na dzeku od senzora pa sam isti skinuo i zice zaletovao. Medjutim problem se nastavio. Takodje zanima me da li su ista obadva zadnja senzora, i posto je 1998 godina prelazna da li su isti senzori iz ranijih i kasnijih godina ovoga modela.
ODGOVOR:Moguce je da senzor kotaca nekada radi a nekada ne. Obzirom na cinjenicu da je vozilo staro 10 godina potrebno je najprije provjeriti sve konektore i elektricne spojeve. Senzore kotaca je najbolje ispitati pomocu osciloskopa, svi moraju imati isti signal. Zadnji snzori su potpuno isti jedina razlika može biti u dužini prikljucnog kabela s konektorom. Informaciju da li su isti senzori od ranijih tipova BMW-a i senzora na vašemu vozilu možete saznati u svakom BMW skladištu preko broja šasije.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO TDCI - IZBACI CRNI DIM

Datum objave: 18.05.2009 08:31:00
Slika
PITANJE: Posjedujem ford mondea,2002 g,142000 presao,tdci, do sada je radio super dok nedavno nakon naglog ubrzanje igubi na snazi i izbaci vecu kolicinu crnog dima te nagon toga pocme dobro vuci. pa bi vas molio za kratko objasnjenje ovog problema.
ODGOVOR:Prema vašem opisu moguci uzroci su: sustav za regulaciju turbine
( elektro-pneumatski ventili, ventil za rasterecenje, elektronska regulacija ), EGR ventil, mjerac protoka zraka. U ovom slucaju potrebno je obaviti dijagnostiku motora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PREGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 28.03.2011 01:11:34
Slika
PITANJE:

Zahvaljujem na prošlom odgovoru vezano za trzanje automobila. Pronašao sam kvar i sanirao ga. Naime pukla je posudica za preljevanje goriva te automobil jednostavno nije primao gorivo. Javljam Vam se sa još jednim problemom koji ne mogu riješiti. Naime motor 1.3 1996 godište (s karburatorom) poceo se pregriajvati. Kako sad idu velike vrucine ne bih želio ostati na cesti s prokuhanim motorom. Nedavno sam ispustio cijelu tekucinu iz hladnjaka te ga napunio s novom. Motor se nakon kratke vožnje zagrije do otprilike 90°C a nakon toga samo raste te dode skoro u nedopušteno crveno polje. Tek tada mi se cini da se ventilator ukljuci! Imate li kakav savjet te moguce riješenje.

ODGOVOR:

Prije bilo kakve intervencije na rashladnom sustavu potrebno je ispitati stvarnu temperaturu motora. Može se dogoditi da je stvarna temperatur motora normalna a instrument za temperaturu može pokazivati vecu temperaturu. U tom slucaju treba ispitati ispravnost indikatora za temperaturu, elektricnu instalaciju, instrument za temperaturu. Ako je pokazivac temperature dobar tada treba provjeriti termostat, protok kroz hladnjak, cistocu hladnjaka izvana, pumpu za vodu, cijevi rashladnog sustava. Na kraju nakon svega uzrok može biti brtvilo glave motora.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVO SE VIŠE NE PALI

Datum objave: 17.05.2009 23:43:00
Slika
PITANJE: Pozdrav i svaka pohvala, pamtim Vas još iz starih Autoklubova.
Vozim punto 1.2 star 8 godina i povremeno mi se znao iskljuciti elektricni servo koji bi nakon gašenja i paljenja ponovo proradio.
Sad vec pretpostavljate da mi se spomenuti servo više uopce ne pali a vožnja malog fiatica nalikuje vožnji fapa kljunaša.
U cemu bi mogao biti problem?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima EPS ( Electrical Power Steering ) servo upravljanje. U slucaju kada sustav ne radi moguci uzroci su: elektricno napajanje (konektori ), senzor zakretnog momenta, davac broja okretaja, davac brzine, elektromotor s pužnim reduktorom, upravljacka centrala.
Navedeni sustav ima mogucnost elektronske dijagnostke.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - DIŽE SE NIVO TEKUCINE

Datum objave: 17.05.2009 23:39:00
Slika
PITANJE: Vozam vw golfa 4 tdi 90ks2000,,problem sa bocom za permant G12,,auto kad se normalno vozi od 3000 do 3500 sve se normalno ponasa jel se prede preko 3500 pa do 4000(duze drzanje preko 5 minuta) dize se nivo tekucine u boci i izbacuje na odusak cca zna do 1 litar izbaciti .ne stavara se ni pritisak niti izbacuje na auspuh sve normalno niti se zagrijava .. samo raste nivo tekucine.vodena pumpa je mjenjana prije 75000km,da li moze biti da ona proklizava na velikim okretajima ili nestio drugo je u pitanju...dosta je majstora gledalo nije nikome jasno do cega je .
ODGOVOR:Prema vašemu opisu sve je jednostavno, ako motor ne stvara tlak ( pritisak ) u rashladnom sustavu tada treba zamijeniti samo cep ekspanzione posude i problem je riješen. Medutim ako niste dobro opisali situaciju i ako postoji tlak u rashladnom sustavu kojega stvara motor tada je situacija mnogo složenija. U tom slucaju moguci uzroci su: termostat, pumpa za vodu, smanjen protok kroz hladnjak, necist hladnjak s vanjske strane, cijevi rashladnog sustava, brtvilo glave, glava motora. Ako je rijec o ovome drugom tada treba tocno utvrditi uzrok i otkloniti kvar a to se može samo direktnim uvidom na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KLJUC PREKO AUTA

Datum objave: 17.05.2009 23:34:00
Slika
PITANJE: Imam opel corsu 1.7 dti, 2001.g. i jedan veliki problem!! Upalila mi se kontrolna lampica ( kljuc preko auta) i od tada auto slabo povlaci.
Odvezao sam auto majstoru, auto je spojen na dijagnostiku i pokazuje na egr - ventil ispušnih plinova. Zamjenili smo ventil , medutim ništa se nije promjenilo. Sada mi je majstor odspojio neko crijevo s egr-a da mogu donekle normalno vozit. Autto baca dim u vožnji, guši se i ne povlaci dobro. Treci majstor kod kojeg sam bio kaže da ima slab tlak na turbu, te da propušem sve cjevcice, ispuh itd, možda se nesto zacepilo.
Prva dva majstora su sumnjali na kompijuter motora. Ja više nemam pojma šta da radim, molim vas pomozite!!!
ODGOVOR:Precizan odgovor na vaše pitanje se može dati nakon pregleda i dijagnostike vozila. Ovom prilikom cu navesti sve što može biti uzrok radi kojih motor nema snage i ne ubrzava kako bi trebao. Razlozi su: suženje usisnih kanala, zrak u sustavu goriva, mehanicko stanje motora, filter goriva, filter zraka, vrijeme ubrizgavanja, senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, sustav za regulaciju tlaka turbine, MAP senzor, EGR ventil, regulator kolicine goriva, senzor položaja VT pumpe, ECT senzor, kontrolni modul pumpe, CKP senzor, djelomicno zacepljenje ispušnog sustava, ECU centrala. Iz navednog se može vidjeti da mogucih faktora utjecaja može biti puno. Strucnim pregledom i dijagnostikom motora može se tocno utvrditi što je neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TRESE SE U VOŽNJI

Datum objave: 16.05.2009 21:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem fiata Punta sx 1,2 2001. god. 93000 km i imam veliki
problem.Prilikom vožnje prednji dio auto trese.Kad sam u drugoj i trebam prešaltati u trecu auto pocinje tresti, tako i u cetvrtoj tj. auto trese do 63 km/h i kasnije se ponaša ok.Primjetila sam da je trešnja intezivnija prilikom dodavanja gasa u te dvije brzine.Bila sam kod dva automehanicara i rekli su da je auto ok osim da bih mogla promjeniti dvije prednje felge i gume jer su bile lošije.Felge i gume sam promjenila,napravljen je špur, balans, medutim problem je ostao isti.Buduci da sam laik osoba za auto,strah me je da se dodatno što ne pokvari ili tome sl.i što je najgore nisam s takvim autom sigurna na cesti.
ODGOVOR:Vibracije koje su prisutne na Vašemu vozilu mogu nastati radi više razlicitih uzroka. Navesti cu ih logicnim redoslijedom to su: gume ( prednje, zadnje ), felge ( prednje, zadje ), pogonske osovine ( lijeva, desna ), homokineticki zglobovi ( unutrašnji vanjski ), nosaci motora, ovjesi. U rijetkim situacijama uzrok može biti i sam motor kao generator vibracija. Kao što vidite odgovor je malo duži, precizan i jednoznacan odgovor se može dati nakon pregleda Vašega vozila. Žao mi je ako u vašoj neposrednoj blizini nema servisa koji može riješiti ovaj problem.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 - ZAMJENA SINHRONA

Datum objave: 15.05.2009 19:49:00
Slika
PITANJE: KOJI JE POSTUPAK ZAMJENE SINHRONA NA GOLFU II?
ODGOVOR:Za detaljan opis trebao bih dvadesetak stranica zato cu postupak objasniti krace i jednostavnije. Potrebno je : demontirati mjenjac, kompletno rastaviti mjenjac, oprati kucište mjenjaca izvana i iznutra, oprati sve dijelove mjenjaca ( zupcanike osovine, ležajeve, spojke, oprugice, klizace ... ), zamijeniti neispravne dijelove ( sinhron ), pažljivo složiti sve dijelove i sklopove mjenjaca, sklopiti kucišta mjenjaca, isprobati mjenjac prije ugradnje ( moraju se šaltati sve brzine ). Nakon ugradnje mjenjaca potrebno je staviti odgovarajuce ulje u mjenjac.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA 101 - IGLICASTI VENTIL

Datum objave: 15.05.2009 19:43:00
Slika
PITANJE: Vozim novu Zastavu 101 i od skora prilikom prebacivanja sa plina na benzin plovak ostaje stalno zaglavljen,auto radi par sekundi pa presisa.Kada malo podmažem iglicu plovka uljem auto radi neko vreme
(3-4 prebacivanja)pa onda opet isto.Da li je iglica plovka u pitanju (plovak je ispravan)a ako jeste kako da je promenim i naštelujem plovak.Karburator je IPM obican jednogrli.
ODGOVOR:Iglicasti ventil za zatvaranje dovoda goriva ostane u zatvorenom položaju i benzin ne može uci u rasplinjac ( karburator ). Ventil pokušajte fino obraditi ( poliranje brusnim sredstvom vrlo fine granulacije ), ukoliko to ne pomogne zamijenite navedeni ventil. Podešavanjem plovka ništa ne možete postici.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 15.05.2009 19:36:00
Slika
PITANJE: Imam renault thalia 1.5 dci ,2003 g.78000 km i zanima me da li je potrebna izmjena zupcastog remena i ulja u kocnicama kojem je na tehnickom pregledu izmjerena vrijednost 155,da li bi eventualno puknuce zup.remena prouzrocilo štetu na motoru ili je izvedena neka zaštita kod takvog motora?
ODGOVOR:Na vašemu vozilu zupcasti remen se mijenja na 120.000 km ili 5 godina. Po potrebi može i ranije. Ako bi zupcasti remen puknuo ili preskocio više od tri zuba došlo bi do sudara ventila i klipova.
Kocno ulje mijenja se svake dvije godine odnosno kada njegovo vrelište padne ispod 180°C.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - NEMA SNAGE

Datum objave: 14.05.2009 00:23:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Corsu 1.7 dti 2001. godište. Upalila mi se lampica na kontrolnoj ploc(i, francuski kljuc( preko auta. Auto mi teško pali i nema dovoljno snage na gasu, tj. guši se. Na ispitivanju kod mehanic(ara, pokazivao je na egr ventil, medutim mjenjanjem istog nije se ništa promjenilo.Nakon brisanje greške, greška se opet sama pali.Majstor sumnja na kompijuter motora. Moje pitanje je; radili se to o tome kompijuteru, i da li ja mogu ugraditi isti polovni kompijuter s nekog drugog auta ili moram kupiti novi??
ODGOVOR:Kada motor nema snage postoje mnogo mogucih faktora koji mogu utjecati na takvo stanje. Detaljnim pregledom i ispitivanjem svih komponenata mehanickog sustava motora, sustava dobave goriva, sustava za upravljanje motorom može se otkriti pravi uzrok radi kojega motor nema snage. Moguci kvarovi su : filter zraka, filter goriva, suženje na usisnim kanalima, mehanicko stanje motora, faza motora, APP senzor, dize, MAF senzor, sustav za regulaciju turbine, MAP senzor, regulator kolicine goriva, senzor položaja pumpe, VT pumpa, BPP senzor pedale gasa, ECT senzor, CKP senzor, suženje ispušnog sustava, elektricni konektori, kontrolni modul VT pumpe, ECU . Ako je u pitanju ECU centrala ( kompjutor ) nije moguce ugraditi rabljeni .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT B-5 - DVIJE GENERALKE, ALI ....

Datum objave: 14.05.2009 00:19:00
Slika
PITANJE: Postovani.Imam veliki problem sa Pasatom B5 1.8 Turbo benzinac.Naime pre 5 god pri vecoj brzini izgubio je vodu,tako da sam morao raditi generalnu, ceo sistem,creva,hladnjak su bili 100% ispravni,tj nigde nije curilo.Nakon generalne proslo je oko 2 god i desilo se opet isto,evo ga opet na generalci.Sve opet odradjeno,sve super ali se to gubljenje vode i povecavanje temperature javlja odmah posle predjenih desetak km.Na leru ok,cim poveca pritisak nastaju problemi.Evo ga u garazi niko nezna sta je u pitanju,ni ovlasceni servisi.Samo nagadjanja.Nesmem voziti auto ,unisticu motor po 3 put.Pomoc
ODGOVOR:Postoji nekoliko razloga radi kojih motor može povecavati radnu temperaturu iznad dozvoljenog. Navesti cu po logicnom redoslijedu : termostat, pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ( suženje ), hladnjak ( vanjsko ili unutrašnje zacepljenje ), cep ekspanzione posude, probijanje kompresije u rashladni sustav. Uzroci ovoga zadnjega mogu biti : brtva glave, neravna dosjedna površina glave, neravna dosjedna površina bloka motora, neispravna glave motora, neispravan blok motora. Provjera glave motora i bloka motora je moguca postupkom pomocu hidraulicnog tlaka .
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - GDJE JE FILTER ?

Datum objave: 14.05.2009 00:15:00
Slika
PITANJE: Poštovani Lijepo bi vas zamoli da mi odgovorite na sljedece pitanje.Naime vozim seat toleda 1.9 TDI 1996 godina kupio sam filter kabine ali nigdje ga nemogu pronac gdi se nalazi u vozilu.a u ducanu su mi rekli da ni oni neznaju di se nalazi.
ODGOVOR:Filter kabine nalazi se u meduprostoru kod mehanizma brisaca stakla (prostor iza gornjeg hvatišta prednjeg desnog amortizera ) a ispod prednjeg poklopca ( haube ).
na vrh Povratak na vrh

FORD Ka - TEŠKO OKRETANJE VOLANA

Datum objave: 14.05.2009 00:08:00
Slika
PITANJE: imam ford ka 98 model...i problem je na volanu...volan se jako tesko okrece i lijevo i desno,i kad je motor hladan ili vruc....ruke me vise bole okretajuci volan kao da nema vise servo uredjaj...kako sam malo citao o ovome problemu na internetu vecina ljudi kaze da je osla letva volana..creva sam proverio od pumpe do letve i sve je ok..sta je moguc problem i koliko bi dosla opravka ovakvog problema..???
ODGOVOR:Na vašemu vozilu volan može postati težak za okretanje radi hidraulike servo volana ili radi mehanickog istrošenja dijela volana. Na ovom tipu vozila cesti uzrok je osovina volana s križnim zglobovima. Istu treba pregledati i po potrebi zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 156 - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 13.05.2009 23:59:00
Slika
PITANJE: Vozim alfu romeo 156 karavan god.2004.javljam vam se iz bosne i hercegovine. Problem je sledeci.kad bi natocio gorivo i ako se je to zadesilo na kojoj drugoj pumpi osim na omw-ju tad bi se palilo upozorenje chek engine.i posle nekog vremena bi se ugasilo.ili ako bi natocio gorivo na omw-ju to jeste na pumpi sa malo kvalitetnijim gorivom.al zadnji put kad sam natocio upozorenje se opet upalilo i auto bi jednostavno stalo-ugasilo se samo od sebe u vožnji. I nece da upali .ako bi sacekao par minuta tad se upali ali posle odredjenog vremena ili par kilometara opet se ugasi. I ista stvar.pokusao sam da se gorivo istrosi i da natocim novo kvalitetnije ali opet ista stvar.sad me zanima,dali je to do goriva i sta raditi u tom slucaju ili je u pitanju neka druga stvar. Neki mi kažu da je kvar u pumpi ili filteru za gorivo.a neki da je u pitanju brava za palenje ili elektronika.sad ne gori upozorenje ali se ne usudjem nikud voziti jer se samo upali upozorenje i auto se ugasi.ako je moguce da mi malo objasnite.
ODGOVOR:Sigurno je da uzrok nije gorivo. Isto tako je sigurno da problem stvara elektronski sustav za ubrizgavanja a u taj sustav spada i filter goriva i pumpa za gorivo i još mnoge druge komponente . Za pocetak možete zamijeniti filter goriva i možete ocistiti rezervoar za gorivo. Za ostalo se mora obaviti kompletna dijagnostika motora koja podrazumijeva provjeru svake komponente i svakog dijela sustava ubrizgavanja (pojedini senzori, aktuatori, mjeraci, impulsni davaci….. ). Pojedine dijelove ne mijenjajte na pamet nego iste najprije treba ispitati. Sve savjete bez strucnog pregleda koje cujete sa strane nemojte ozbiljno shvatiti.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS - STATICKI ELEKTRICITET

Datum objave: 13.05.2009 00:11:00
Slika
PITANJE: Kao prvo zelio bih vas sve pozdraviti i pozeljeti sve najbolje u zivotu.Nisam siguran dali cu dobiti odgovor na ovaj mail ali ipak sam bar pokusao.Htio bih vas zamoliti za jedan savjet.Imam auto marke Toyota avensis 1,8 L/B man 1999.Auto je obavilo sve servise,proslo je 164000 km.Kad sam mjenjao ljetne gume tako sam i malo cistio koroziju sa diskova i cilindara.Tom sam prilikom primjetio da mi se diskovi malo pomicu.Dali je to normalno ili su dotrajali pa ih treba zamjeniti.
Drugi problem je kad ugasim auto i hocu da izadjem iz auta imam naviku da se drzim jednom rukom za ivicu vrata.Tom prilikom osjetim malo elektricitet na lijevoj ruci kad dodirnem vrata u auta.Ja neznam dali sam vam ovo sve dobro objasnio ali nadam se da vi znate o cemu se radi.Dali je neka greska do struje u autu ili jea imam neki elektricitet u sebi.Mnogo mnogo bih vam bio zahvalan kad bih mogao dobiti odgovor na ovu moju sugestiju oko auta.
Jos jednom puno pozdrava iz Danske.
ODGOVOR:Kada se demontiraju kotaci normalno je da se diskovi pomicu na nacin koji ste vi opisali. Kada se kotaci opet montiraju vijci kotaca fiksiraju opet diskove i tada se isti ne mogu pomicati u svom ležištu. Pojava elektriciteta koji ste naveli nije rijedak slucaj . Uzrok tome nije nikakav kvar na elektricnom sustavu vozila vec isti nastaje od sintetickih materijala koji se nalaze u unutrašnjosti vozila. Navedena pojava se može otkloniti ugradnjom gumene trake koja se ucvrsti na podvozje vozila a ista dodiruje zemlju, kolnik. Na taj nacin se staticki elektricitet odvodi s vozila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 2 - ZAMJENA DISK PLOCICA

Datum objave: 24.03.2011 20:06:55
Slika
PITANJE: koji je kljuc za skidanje celjusti, da bi promijenio disk plocice na Cliu-2007god, ili u kratko kako se mijnjaju.
ODGOVOR:Nakon što demontirate prednje kotace moci cete tocno izmjeriti koji kljuc vam je potreban za demontažu prednjih kocnih celjusti. Pažljivim gledanjem u kocne celjusti doci cete do spoznaje što treba demontirati kako bi izvadili stare disk plocice. Nakon toga potrebno je vratiti klipove kocnih celjusti u pocetni položaj. Ugradite nove disk plocice, montirajte kocne celjusti, ispravno ih fiksirajte, napumpajte pedalu kocnice dok ista ne postane tvrda, ugradite kotace. Ove radove obavite s puno pažnje jer nestrucno obavljeni radovi koje sam opisao mogu dovesti do tragicnih posljedica. Imajte na umu da je vozilo Vaše i da se Vi vozite u vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - SVIJETLI LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 11.05.2009 09:00:00
Slika
PITANJE: Prije svega lijep pozdrav, i stvarno vas moram pohvaliti jer ste mi nekoliko puta vec pomogli riješiti razne probleme!
Novi problem mi je na golfu 4 tdi pd 2000. g. sa esp-om, na njemu mi je nakon servisiranja letve volana ostao svijetliti airbag, nakon toga otišao sam do prijatelja koji ima bosch esi tronic autodijagnostiku i nekoliko puta probali izbrisati grešku ali se ona uvijek vrati, a piše da je greška preveliki omski otpor airbaga vozaca. A do tog problema je vjerojatno došlo jer sam kod montaže kardana na letvu volana imao za jedan krug krivo okrenuti obruc volana, ali smo ga nakon dijagnostike stavili na 0 stupnjeva (tj. vratili za taj 1 krug), ali i dalje nakon poništavanja greške zacas zasvjetli opet!
Što mi sad predlažete da radim, dali se spoj airbaga oštetio ili nešto slicno? Ja bi to provjerio ali neznam kako skinuti, airbag (tj. trubu) sa volana da provjerim spojeve, dali je ona samo stisnuta unutra ili je zašrafana, strah me da ne uništim airbag do kraja ako ga vec nisam!
ODGOVOR:Prilikom obavljanja radova na upravljackom mehanizmu mogli ste izazvati kvar na spiralnom uredaju ispod kotaca volana, na elektronskom modulu zracnog jastuka, na elektricnoj instalaciji. Stalno upaljena kontrolna lampica je znak da je greška ( kvar ) stalno prisutna. Amaterskim pristupom, bez ogovarajuce opreme, bez potrebnog znanja ne vjerujem da cete uspjeti otkloniti kvar. Prilikom bilo kakvih radova na sustavu zracnog jastuka potrebno je odspojiti stezaljke akumulatora, pricekati 20 minuta i tada se može poceti s radom. Zracni jastuk s volana se demontira na nacin da se tocno na odgovarajucim mjestima izvuce gornji poklopac na volanu. Postupak vam mogu pokazati a opis nije dovoljan.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ŠKRIPANJE DISK PLOCICA

Datum objave: 11.05.2009 08:50:00
Slika
PITANJE: Poštovani za pocetak hvala vam na vašim informacijama koje pružate ljudima u kojima i ja nadem za sebe korisnih informacija a sad za vas imam jedno pitanje ... vozim Peugeot 307sw 2.0 HDI 2003. g. nedavno sam kod svog servisera mjenjao prednje i zadnje disk plocice, u autodjelovima sam tražio disk plocice njemackog proizvodaca ATE medutim imali su samo zadnje a prednje su bile marke DELPHI, uzeo sam ih i majstor mi je promjenuo plocice (zadnje ATE,prednje DELPHI) i nakon vec par dana prilikom kocenja prednje kocnice su mi pocele škripati, to škripanje se ublaži ili nestane samo kada je vrijeme kišno. Sumnjam u kvalitet prednjih plocica molim vas da mi date svoje strucno mišljenje o mom problemu i šta mi je dalje ciniti.
ODGOVOR:Kada se kupuju kocne plocice treba kupiti prvu klasu koja ima oznaku kvalitete, oznaku standarda i broj certifikata. Takve plocice imaju i antivibracionu masu. Takve plocice na proizvode visokofrekventne vibracije ( škripanje ). Plocice koje ste vi ugradili ne zadovoljavaju navedene kriterije. Potražite kvalitetnije plocice.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - SKLADIŠTENJE GUMA

Datum objave: 28.03.2011 01:13:01
Slika
PITANJE:

Ja vas molim da odgovorite na koji nacin treba cuvati/skladištiti gume osobnih automobila, kad su skinute sa vozila. Ako su namontirane na felgama odnosno ako nisu namontirane na felgama. Citao sam nešto po internetu a opet ovdje neki kažu drugacije, ja sad više ne znam šta je ispravno. Jedni kažu položene i kad su namontirane i kad nisu, drugi obrnuto tj. kad su namontirane položeno a kad nisu namontirane uspravno. Nadam se da ce te naci vremena i odgovoriti na moje pitanje za sta vam se iskreno zahvaljujem.

ODGOVOR:

Ako su gume na naplatcima ( felgama ) tlak u gumama treba biti 1 bar, gume ciste i namazane glicerinom. Prvu gumu treba staviti na odgovarajuce letvice i na nju se može staviti samo još jedna guma. Ako je guma bez naplatka sve važi kao i za ranije spomenute. Gume bez naplataka mogu se staviti i u vertikalni položaj na nacin da donja površina gume ne dira podlogu nego tako da se ista oslanja na dvije precke ( letvice ) medusobno udaljene cca 35 cm.

na vrh Povratak na vrh