Danas je: 31.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MERCEDES E - NAPRAVITI DETALJNU DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 10.06.2009 11:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mercedes E200 iz 2000 g. s predjenih 200 000 km i ugradjenim plinom. U zadnje vrijeme motor se gusi udok se ne zagrije, dok kad je vec ugrijan (radi sa temperaturom 90-95 C) ima mali odmak u prihvacanju papucice gasa i nestabilan broj okretaja u leru takodjer ponekad se zna dogoditi da se pri pritisku kumplunga motor ugasi. Pri servisu plina su mi savjetovali da provjerim katalizator i na eko testu je pokazano u leru: lambda- 0.889, CO- 3.794, CO2- 13.15, HC- 220, O2- -0.01, COcor- 3.794, dok pri opterecenju: lambda- 0.996, Co- 0.102, CO2- 15.38, HC- 50, O2- 0.03, COcor- 0.102. Serviser katalizatora je savjetovao da promjenim svjecice i provjerim ubrizgavanje goriva, medjutim taj problem se javlja i na plinu i na gorivu a svjecice su promjenjene prije 1000 km, kad i jedna bobina, dok je druga promjenjena prije nesto vise od 10 000 km. Svaki serviser vuce na svoju stranu, vise neznam koga poslusat, a kako sam na forumima cuo dosta pohvala za vase usluge i savjete molio bih vas za pomoc.
ODGOVOR:Na samom pocetku vam želim reci da prilikom vožnje na plin sustav regulacije motora radi isto kao kada vozite na benzin jedino ne rade benzinski injektori. Kada je to tako, a tako jest to znaci da sustav ubrizgavanja benzina i sustav paljenja moraju biti potpuno ispravni jer je to prvi preduvjet da motor dobro radi i na benzin i na plin. Obzirom na navedeno u ovom slucaju potrebno je napraviti kompletnu dijagnostiku motora a ona bi obuhvatila test i provjeru mehanickog stanja motora, ispitivanje elektronskog sustava ubrizgavanja benzina, ispitivanje sustava paljenja. Nakon ovako odradene dijagnostike mogu se znati sve greške koje su prisutne na i oko motora.Isto tako znala bi se i cijena popravka. Parcijalno mijenjane pojedinih komponenata po metodi slucajnog otkrivanja grešaka ( ili savjetima rekla-kazala )ne dovodi do rezultata. Sve što ste naveli ukazuje na potrebu za jednim detaljnim pregledom kao što sam i naveo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - ZAMJENA GUMICA VENTILA

Datum objave: 08.06.2009 18:16:00
Slika
PITANJE: moze li mi neko detaljno objasniti postupak zamjene zucastog kaisa i gumica ventila za dizel motor od golfa III.1.9 TD.
ODGOVOR:Detaljan opis bi bio jako dugacak pa cu ga opisti ukratko. Demontirajte glavu motora, rastavite glavu motora, sve dijelove operite, obavite strojnu obradu glave, obradite siceve ventila, pobrusite ventile, ako su vodilice loše zamijenite ih, na vodilice ugradite nove brtve ( gumice ) ventila, kompletno složite glavu motora koristeci nove brtve, ugradite glavu motora. Postupak drugi : stavite motor u fazu, pritom koristite alat za blokadu bregaste osovine i visokotlacne pumpe, demontirajte poklopac ventila, demontirajte i prednji zaštitni poklopac, demontirajte klinasti i kanalni remen, demontirajte i remenicu na radilici, popustite natezac zupcastog remena, zamijenite stari remen, zamijenite natezac, pomocu blokada namjestite fazu, sve što ste demontirali montirajte natrag, upalite motor. Kao što vidite jednostavno je, zar ne.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - ALTERNATOR ?

Datum objave: 08.06.2009 18:02:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Ford Escort 1997. bezninac te sam odma u startu naletio na odredjene probleme. Nadam se da mi mozete pomoci sa savjetom.Prvi problem je bio taj da alternatoru dioda nije radila, To sam zamjenio.Tjedan dana poslije dogodio se drugi kvar:jedan osigurac vise nema dovod struje na sebe.A par dana poslije i treci: motoric ler gasa je poludio, radi jako krivo, auto daje gas sam od sebe pa usporava.Bas ludi gas sam od sebe.Da li je moguce da su zadnja dva kvara u vezi sa alternatorom u slucaju da sam nesto na njemu krivo napravio pa da mozda baca previse struje ili nesto tako.
Ako jesu kako to mogu ispitati?Auto trosi daleko previse ulja, jedno 2 deci na 300km. Koji bi servis trebalo napraviti na njemu da se to sredi?
ODGOVOR:Prilikom bilo kavkih radova na alternatoru potrebno je ispitati izlazni napon koji treba biti 13,6 V do 14,8 V. Previsoki napon može imati utjecaja na nepravilan rad nekih potrošaca i aktuatora. Napon možete ispitati voltmetrom. Potrošnja ulja nastaje na vodilicama ventila i ili na klipnim prstenima. Ispitivanjem mehanickog stanja motora ( test propuštanja cilindara ) može se utvrditi kako nastaje potrošnja ulja.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - IZVA?EN TERMOSTAT

Datum objave: 08.06.2009 17:52:00
Slika
PITANJE: Htjela bih Vas zamoliti za Vaše cijenjeno mišljenje po pitanju mog problema. Naime, nedavno mi je auto bilo na servisu (meštar mu je izvadio termostat (pregrijavanje), mijenjao svjecice, zupcasti remen, ležej, obrada glave, te još nekolicinu toga) no u vožnji se cuju cudni zvukovi pogotovo u nižim brzinama - lupkanje, kao da prelazim preko neravnine na cesti. Da stvar bude gora - pri ubrzavanju od 80-100 km/h auto se jako trese. Mijenjam mu gume ljetne - zimske. Sad mi je na repertoaru promjena pakni i krajnika, ali me zanima zašto se auto tako ponaša u vožnji. Da napomenem, ponekad mi nece upaliti iz prve, ali uredno upali u drugom pokušaju.
Ljubazno Vas molim da me uputite što mi je ciniti, na što da skrenem pažnju majstoru kad mu odvezem auto.
ODGOVOR:Motor ne smije voziti bez termostata jer tada motor ne postiže radnu temperaturu. Radi toga je potrošnja goriva veca a motor radi u hladnom režimu što nikako ne pogoduje motoru. Niste naveli da li se zvuk lupanja ( lupkanja cuje iz motora ili iz dijelova ovjesa ili podvozja ). Ako je lupanje iz motora potrebno je što prije otkriti uzrok. Ovo drugo lupanje može nastati u dijelovima ovjesa, balans štangi , upravljackom mehanizmu. Vozilo može imati vibracije u vožnji radi više mogucih faktora a najcešci uzrok je debalans na kotacima. Otežano paljenje se dogada kada postoji nadostatak na sustavu dobave goriva ili na sustavu paljenja. Precizniji odgovor na vaša pitanja je moguc nakon direktnog uvida na vozilu. Odgovor na vaše pitanje što trebate ciniti je ako dosadašnji serviser nije sposoban obaviti potrebne radove morate potrežiti drugi servis koji to može napraviti.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - FAP FILTER

Datum objave: 08.06.2009 17:38:00
Slika
PITANJE: Poštovani,Pisem vam u nadi da cu od vas dobiti neki"dobar savjet"
Vlasnik sam peugeota 307 2.0 HDI 2002 god sa 107 KS.
Prije nekih mjesec dana pocela mi se paliti lampica Diesel additive mimimum level.Naravno otisao sam u peugeot ovlasteni servis u Sarajevu i rekli su mi da je u pitanju FAP filter.Njegoav promjena kod nas kosta 3900 KM(2000 eura) sa svim sto ide uz to.Pozlilo mi je.Nadjem rezervnu varijantu u dubrovniku i kosta oko 3600 Kuna sa svim.Medjutim niko ne moze da mi kaze, a ovi u sarajevu vjerovatno zbog ljubomore sto sam nasao jeftiniju varijantu nece da kazu o kakvom se radi.Ja sam ga slikao pa vam saljem slike u attachmentu i molim da mi vi kazete o kojem se tacno radi da li jednodijelnom ili dvodijelnom kako bih isti mogao eventualno poruciti.Umedjuvremenu se desava jos par stvari,slucajno dolazim u kontakt s nekim covjekom koji je radio u ovlastenom servisu kod nas,a sada radi za drugu firmu i kaze dovezi auto pa cemo oprati filter za 150 KM(75 eura).Dijagnostika 15 eura.Napominjem presao sam 1000 km od kad se pocela paliti lampica a auto jos uvijek ide savrseno,bez problema na 4000,5000 obrtaja.ali trosi gradske voznje oko 8.5-10.0 litara.da li je to normalno???i da nastavim nakon 2,3 sata covjek me zove i kaze da dodjem po auto.Kaze nisam ni prao filter jer je sa filterom sve ok.Navodno je utvrdio ne znam na koji nacin da je 24% filtera zaprljano.Da li je to moguce utvrditi nekom vrstom dijagnostike????I kaze on meni,99% sam siguran da je kod tebe problem plovka u posudi sa aditivom,on je nasuo aditiv,ali se i dalje pojavljuje isto "diesel additive minimum level".Sta da radim???Da li je on u pravu???Imate li informaciju koliko kosta promjen ovoga plovka,da li se mjenja samo on ili cijela ta boca???Lijep pozdrav i puno srece u daljnjem radu....
ODGOVOR:Filter krutih cestica FAP se obicno mijenja na 100.000 km a toliko traje i tekucina u posebnom rezervoaru za FAP filter. Novi FAP filter je stvarno skup medutim postoji tvornicki obnovljeni filter koji je isti kao i novi a njegova cijena je oko 350 eura. Takav filter se može isto kupiti u svakom boljem PEUGEOT servisu jer je to originalni dio. Prilikom zamjene FAP filtera napuni se i rezervoar s tekucinom za FAP. Nakon toga postupak nije gotov jer je potrebno ponovo programirati interval i sve resetirati za slijedecih 100.000 km. Ako se ne obavi programiranje sustav nije u funkciji bez obzira na cinjenicu što je FAP promjenjen a tekucina napunjena. Cišcenjem FAP filtera ne dobiva se ništa znacajno.
Na slikama koje ste poslali FAP filter je zadnji u nizu i najduži. Prednji dio je katalizator i njega ne treba mijenjati.
Za vas je najbolje rješenje da ugradite tvornicki obnovljeni FAP filter , stavite novu tekucinu i obavite potrebno reprogramiranje sustava. Kada to obavite možete voziti slijedecih 100.000 km.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - PROBLEMI NAKON NEVREMENA

Datum objave: 07.06.2009 09:40:00
Slika
PITANJE: Dakle i ja imam jedan cudan problem.
imam fiat tipo 1.4 se 93. sinoc sam po nevrijemenu vozio auto sat vremena,normalno sam ga parkirao,sve je bilo uredu. No jutros kad sam usao u kola,dao sam kontak i brisaci su poceli raditi i ako nisu bili ukljuceni,nisu regovali na rucicu ni da se upale ni ugase,motor je normalo upalio,ukljucila se i lampica rezerve goriva iako je goriva bilo u rezervaru vise od pola,ugasio sam motor,onda je lampica samo tinjala,zatim je motor teze upalio i stvar je ostala ista.
po svom navodjenju sam skinuo kleme sa akumulatora i ostavio auto na parkingu 7 sati. vratio sam klemu,motor je normalno upalio ali je problem i dalje ostao isti,nasao sam osigurac brisaca i skinuo ga,ostavio motor da radi sat vremena nadajuci se da ce temperatura motora da osusi vlagu ako postoji,onda su poceli releji da zveckaju,relej zmigavaca i relej brisaca,pa sam i njih poskidao,i vratio i osigurac brisaca,no oni su i dalje radili,na povlacenje rucice brisaca za strcanje tecnosti za sajbu ukljucila se sirena i nije prestala da radi dok nisam skinuo i njen osigurac,jedino se normalizovala lampica rezerve,ugasio sam kola i centralna brava je prestala da funkcionise.
dakle sta bi mogao biti kvar,neki relej,zica,motor brisaca da nije dobio vodu,ili kompjuter da je navlazio,da li ce se to normalizovati ako vlaga izadje ili treba mijenjati kompjuter.
ODGOVOR:Sve što ste nabrojili povezano je sa elektricnom instalacijom, konektorima, grupom releja i kutijom osiguraca. Postojeci kontakti narocito kontakti minus ( masa ) nisu bili u dobrom stanju te je radi toga utjecaj vlage na iste bio takav kakav ste i vi opisali. Strujni krugovi su se poceli zatvarati preko drugih pravaca te tako napravili kaos i nelogicno funkcioniranje drugih potrošaca. Posao oko popravka može biti zahtijevan i dugotrajan. Potrebno je provjeriti i urediti a neke kontakte i zamijeniti , isto tako treba zamijeniti i oštecene releje, elektricne vodove i po potrebi neke komande kao što je komanda brisaca ( vidjeti cete da li je potrebno ). Ako motor radi normalno onda je ECU centrala u redu. Pocnite s najjednostavnijim provjerama i radnjama.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - VUCE U DESNO

Datum objave: 07.06.2009 09:30:00
Slika
PITANJE: Imam karavan passata 1996 tdi 90ks.Auto stalno uvijek pomalo iritirajuce vuce u desno i to ne jako,tek toliko da uvijek moram malo lagano lijevim prstom pritiskati volan prema dolje.Ne trese i koci savrseno i mirno.Nista ne lupa ni kada prelazom preko tram.pruga. Gume i felge su nove.Spur je napravljen,promjenjeni svi seleni,diskovi i plocice,krajnici.Nisam mjenjao samo amortizere.Kad ga pustim bez drzanja volana ,volan stoji ravno a on krene lagano u desno tako da nakon nekog vremena skrene sa ceste..Ako cesta visi malo na lijevo (npr.zagrebacka avenija), onda je sve u redu i ide ravno.Kao da ima neke duhove.Dali to moze biti zbog kinetickih zglobova,lezajeva ili mozda letva volana. Molim vas za savjet.
ODGOVOR:Prema vašem detaljnom opisu i cinjenici da je vozilo staro 13 godina, utjecaj može imati i sama karoserija ( hvatište amortizera, dijagonalna udaljenost od prednjeg desnog do zadnjeg lijevog kotaca, paralelna udaljenost kotaca, nagib osovine rukavca. Napravite još jednu probu tako da zamijenite mjesta prednjih kotaca ( lijevi na desnu stranu i obrnuto ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - UGRADNJA CIPA ??

Datum objave: 07.06.2009 09:24:00
Slika
PITANJE: IMAM OPEL CORSU B 1.4i 97.g. 55 KS , DOBIO SAM OD PRIJATELJA NA POKLON ORIGINAL OPELOV CIP GLAVNOG KOMPJUTORA KOJI ON NIJE UGRADIO NA OPEL TIGRU 1.4 16V,ZANIMA ME DALI JE TO MOGUCE UGRADITI NA MOJ AUTO KOJI NEMA 16V I DALI BI ŠTA POSTIGAO SA TIM CIPOM? NAVODNO DA BI SA TIM CIPOM AUTO DOBIO 15-20 KS ALI JA U TO NE VJERUJEM JER MISLIM DA SA ELEKTRONIKOM TO NA AUTU NIJE MOGUCE POSTICI! MOLIO BI VAS ZA SAVJET DALI TO UGRADITI ILI NE!!!
ODGOVOR:Ugradnjom chipa na bilo koji motor bez turbine ne postiže se ništa znacajno osim troškova. Razlog tome je što na taj nacin možete utjecati samo na kut paljenja i kolicinu goriva. Dobiveni efekt je samo 5 do 7 KS. Ukoliko želite eksperimentirati , vozilo je vaše pa možete pokušati i vidjeti što cete dobiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - LAMPIC SA ZNAKOM MUNJE

Datum objave: 07.06.2009 09:20:00
Slika
PITANJE: Posjedujem opel vectru 1.8 16v iz 96. godine, prešla je 270.000 km. Do sad nisam imao vecih problema s njom. Dogodilo se da mi se pregrijao motor jer mi je vodu pustila na plasticnoj racvi za toplu vodu. Istovremeno kad sam primijetio da mi je temperatura u crvenom vidio sam da mi gori i žuta lampica sa znakom munje. Nakon što sam riješio problem s racvom (temperatura motora je ok, ulje ok) sad mi se dogada da mi se povremeno na nizbrdici kad vozim u prvoj brzini upali žuta lampica sa znakom munje i tada auto nece da primi gas. Kad auto primi gas ugasi se i lampica. Inace auto dobro vuce, samo sam zamijetio da pri malim brzinama kod mijenjanja iz prve u drugu kao da ne prihvati gas odmah i povremeno se zna ugasiti kad se zaustavljam i pritisnem kvacilo. Promijenio sam filter goriva i ocito da nije do njega. Svjecice nisam mijenjao odavno ali nemam problema s paljenjem osim što ponekad kod paljenja nešto pukne u motoru. Majstor mi je rekao da je nezgodno otkriti uzrok jer lampica ne gori stalno pa je nezgodno detektirat tocno u cemu je problem. Molim vašu pomoc i unaprijed se zahvaljujem.
ODGOVOR:Vaš opis je dosta dobar i iz njega se mogu izvuci korisni zakljucci. Nakon pregrijavanja motora na sustavu ubrizgavanja nastale su promjene radi kojih se pali kontrona lampica motora. Redoslijed kontrole i traženja grešaka bi trebalo zapoceti mjerenjem tlaka goriva, provjerom kolicine goriva na injektorima, eventualnim cišcenjem injektora. Nakon ovoga potrebno je ispitati rad lambda sonde ( fina regulacija goriva ). Na kraju ( po potrebi ) ispitati treba i ostale dijelove sustava ubrizgavanja i to: senzor položaja leptirastog vantila, mjerac protoka zraka, Map senzor. Moguce da u ovom odgovoru nisam obuhvatio i druge moguce faktore koji mogu takoder utjecati na opisano stanje. Razlog tome je što bi odgovor bio znatno duži i zato što su navedeni uzroci najcešci. Podrazumijeva se da cete najprije obaviti ispitivanje svega što sam naveo a tek nakon toga zamijeniti neispravni dio ili dijelove.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ZVUK TUCKANJA

Datum objave: 07.06.2009 08:38:00
Slika
PITANJE: Imam hyundai akcent 1.3 mpi ,2000g,molim Vas ako mi možete odgvoriti,kod normalne vožnje pri brzini od70-80 km u 4-stupnju ili višem prilikom dodavanja gasa cuje se nekakvi zvuk tuckanja to sve dogada kod normalne temperature kad je auto još hladan ne radi te zvukove.i još ako vas mogu pitat? kod prvoga starta ujutro auto
mi u zadnje vrijeme ne pali od prve drugi put upali bez problema , to se isto dogada kad se auto ohladi !! U cemu je problem ???
ODGOVOR:Zvuk koji cujete najcešce dolazi iz motora i to od podizaca ili klackalice ventila. Potpuno tocan odgovor se može dati nakon neposrednog uvida na samom vozilu. Uzrok težeg paljenaj je iskra na svjecici ili kolicina goriva na injektorima. Slabija iskra nastaje radi lošijih svjecica ili probijanja visokonaponskih kablova. Kolicina goriva na injektorima povezana je sa stanjem elektronskog sustava ubrizgavanja i to pojedinih senzora, davaca impulasa, mjeraca mase zraka, aktuatora minimuma. I ovo se takoder može sve ispitati.
na vrh Povratak na vrh

FORD KA - OTEŽANO ŠALTANJE U RIKVERC

Datum objave: 06.06.2009 18:35:00
Slika
PITANJE: Imam problem s nedavno kupljenim ford ka 97 god. s endura -e motorom.navodno je prethodni vlasnik imao probleme s mjenjanjem brzina te su mu zamjenili cilindar kvacila.
Mjenjac ponekad ide u rikverc tako da zaškripi i naglo trzne.Ostale brzine sve ispravno. Drugi problem se pojavio poslije zamjene lajtunga servo upravljaca koji ide sa pumpe serva prema servo uredaju upravljaca. Stavljeno je ulje Titan ATF 3000.Upravljac dobro radi ali prilikom rada motora ulje serva u posudi krcka, pa se pitam dali je to u redu.majstor mi je rekao da ce se to samo odzraciti. Poslije toga se pojavio problem da prilikom rada motora i stisnutog kvacila se cuje nekakvo lupkanje kada se spojka otpusti lupkanje prestaje.Molim Vas da mi odgovorite dali ovo lupkanje ima veze s radom na servo upravljacu ili je to u svezi zamjene cilindra kvacila. Inace sam zamjenio ulje u mjenjacu SAE 75 w 90 hiposint5 forol.
ODGOVOR:Otežano šaltanje u rikverc se može dogadati radi stanja spojke ili radi neispravne komande spojke. Prvo treba ispitati komandu spojke jer je to puno jednostavnije i brže. Spojka se sastoji od potisne ploce, lamele i potisnog ležaja. Najcešci uzrok je potisna ploca ali i lamela. Lupkanje koje cujete kada stisnete pedalu spojke može biti samo od potisnog ležaja. Ovo lupkanje nije povezano sa sustavom servo upravljaca.
Ulje u posudi za servo upravljac uglavnom miruje a pmomicanjem upravljaca isto se pocinje gibati radi strujanja i povrata ulja iz servo upravljaca u posudu.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - CRNI DIM I SLABO VUCE

Datum objave: 02.06.2009 20:04:00
Slika
PITANJE: kupio sam forda mondea 1.8 td 1998 god i imam sledeci problem, odjednom je izgubio snagu kao da nepali turbinu mada ona radi ,ima dobru kompresiju (raden je motor)pre 1 meseca pa sumnjam ali bih želeo i vašu potvrdu na nekoliko stvari auto je poceo da dimi (crni dim)mada ranije nije u toj meri dimio toliko,turbina imam osecaj da se i ne pali na 1800 o/min mada mi je jedan majstor rekao da je dobra, pali odlicno, dimi i ide kao obican dizel povecao je potrošnju na skoro 12lit/100km,kada se vozi ne moze ici preko 120 km /h kad je hladan nesto i bolje ide ali kad se zagreje sav je trom katastrofa.kada je jedan majstor nešto kao testirao auto u prvoj je vozio pod visokim obrtajem auto vuce do 4500 o/min a onda kao da izgubi snagu molim vas za dobre savete .šta mu je za ime boga
ODGOVOR:Nakon što ste obavili neke radove na motoru ( niste naveli koje ) postoji mogucnost da isti nisu napravljeni na zadovoljavajuci nacin. Radi toga ispitajte da li je motor tocno u fazi ( bregasta osovina, radilica, visokotlacna pumpa ), podesite po potrebi i kut paljenja na visokotlacnoj pumpi. Podesite svakako i ventile a nakon toga izmjerite kompresiju koja mora biti veca od 28 bara. Nakon ovoga provjerite dize i na kraju izmjerite tlak turbine koji mora biti veci od 0,85 bar . Sve što sam naveo može utjecati na loš rad motora, povecanu potrošnju goriva i malu snagu motora.
DODATNO PITANJE:
hvala vam za odgovor ali problemi tek nastaju motor jeste u fazi ustelovan je pali perfektno ali slabo vuce u grand motorsu nece da prime moj auto tj forda mondea1,8td 1998 god idem od majstora do majstora i jedan mi posle pregleda kaze ovako steper na pumpi ne radi jer ga ne vuce neki uredjaj ispod akumulatora [to je poluga pored poluge gasa i rade istovremeno]na test kompjuteru ,komp ne pokazuje nista majstor kaze da ja moguce da je instalacija negde u prekidu osiguraci su ok,potenciometar na pumpi ne reaguje kada se skine sa pumpe isto tako ni protokomer na usisu iza filtera za vazduh.Kada se da gas doda auto dimi crni dim a onda prestane na leru motor turira na 5000 o/min ali u voznji u 4 brzini nemoze preci 3000o/min niti 120km/h.i tako sav sam u bedaku skoro 200eura dadoh za neke nabedjene majstore za dobar dan i dovidjenja i ja neznam vise sta da radim pa sam resio da uzmam stvar u svoje ruke i uz vasu pomoc popravim sam sto u Beogradu niko nemoze.Unapred vam hvala ako kako mozete pomagajte
ODGOVOR:
Niste ništa naveli što ste napravili prema uputama koje sam vam vec poslao u prijašnjem odgovoru. Ovom prilikom samo izražavate svoje nezadovoljstvo pojedinim servisima, majstorima i troškom od 200 eura. Kako mislite obaviti pojedine kontrolne i korekcione radnje ako za to nemate odgovarajucu servisnu logistiku ? Na koliko su podešeni ventili , kolika je zracnost ? kolki su tlakovi kompresije ? Koliki je tlak turbine ? Da li ste provjerili fazu motora i visokotlacne pumpe ? kakve su dize ( tlak i oblik mlaza ) ? Da li postoji djelomicno zacepljenje ispušnog sustav ? Sve što sam naveo nije moguce uspiješno obaviti ni u svakom servisu nego samo u servisu koji imaju sposobne kadrove i odgovarajucu opremu.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DIPLOMSKI RAD ???

Datum objave: 27.03.2011 13:46:52
Slika
PITANJE:

Pozdrav!!evo vako ja bas i nemam auto ali mi treba odgovor na 2-3 pitanja.
Ja sam zavrsio automehanicarsku skolu medutim treba mi za diplomski postupak ,alat i ekonomska kalkulacija
Na praksi se sa tim nisam sretao tako da neznam , samo jos to fali a evo o cemu je rijec
1.Postupak zamjene spone na upravljackom mehanizmu.
2.Alati koji se koristi za zamjenu spone
3.kalkulacije tj. koliko to sve kosta i vrijeme potrebno da se to zamijeni
Pa ako bi mogao dobiti odgovor u sto kracem roku jer mi je to hitno stvaro

ODGOVOR:

Vaš diplomski rad trebate napraviti sami jer je to najkorisnije za vas. Zamislite samo da vaš lijecnik nije polagao ispite nego da je to radio netko drugi ili da je te iste ispite kupio. Da li bi vi išli takvom lijecniku. U vašem je interesu da se malo potrudite i da sami napravite to što se od vas traži . Zadatak koji ste dobili je toliko jednostavan da se radi svoje jednostavnosti ne daje za diplomski rad.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - LAMICA RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 02.06.2009 19:39:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na strucnom znanju, a pogotovo na strpljenju i na razumjevanju za nas „amatere“.
Moj problem...Imam auto peugeot 306 hdi 2.0 (2000 g.). Stalno mi se pali i gasi lampica za „pokazivanje minimalne razine rashladne tekucine motora“. Stalno provjeravam razinu tekucine u posudici i sve je u granicama, dok je temperatura uvijek u granicama normale.
ODGOVOR:Navedena kontrolna lampica se pali kada je neispravan i necist senzor u ekspanzionoj posudi ili kada postoji veliki prelazni otpor na konektorima od senzora za nivo do kontrolne lampice. Potrebno je ispitati ispravnost senzora a po potrebi i pad napona u elektricnom vodu.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - POKAZIVAC GORIVA

Datum objave: 02.06.2009 19:36:00
Slika
PITANJE: Vašu stranicu preporucio mi je jedan poznanik i mogu reci da je fantasticna.
Naime ja imam jedna specifican problem na automobilu.
Imam Ford Escort 1.3 1994 godinu,prvi sam vlasnik i auto je u fantasticnom stanju(ima originalnih 87000km).Nedavno sam primijetio kada sam se vozio na autoputu da kada bi dao gas i išao brže od 120-125km/h,kazaljka pokazivaca goriva bi pocela naglo padati,te pri brzini od 140-150km/h padne do kraja ispod crte.Kako "puštam" gas i usporavam kazaljka se pocne vracati i kad spustim ispod 120km/h vrati se na mjesto.Inace auto ide super,nema nikakvih problema...bio sam i na tehnickom prošli mjesec i prošao eko test bez problema...
ODGOVOR:Grešku koju ste naveli stvara pad napona u elektricnoj instalaciji i na pojedinim kontaktima ( konektorima ). Sve elektricne kontakte bi trebalo ocistiti i urediti narocito one koji imaju spoj s masom ( minusom ) . Nije moguce tocno navesti o kojem spoju se radi vec treba temeljito ocistiti sve spojeve.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - LAMPICA MOTORA

Datum objave: 01.06.2009 22:57:00
Slika
PITANJE: Zamolio bi Vas za jedan savjet...! Radi se Golfu IV 1,6 16 ventila 77KW. 2001g.vozilo je uredno servisirano sa prijedenih 128000km.Problem je u lampici motora koja se jedino gasi kada stavim benzin od 100 oktana na OMV benzinskoj ali se opet upali nakon približno jednog dana vožnje ...i nakon resetiranja lampice kod mehanicara..Na koji nacin mogu ugasiti lampicu(da se više ne gori) i dali je možda loš katalizator ili lambda sonda (ima dvije)
ODGOVOR:Kontrolnu lampicu motora možete ugasiti na dva nacina jedan je da otklonite kvar na sustavu ubrizgavanja a drugi je da uništite navedenu lampicu koja je zapravo dioda i koju pali ECU centrala. Odspajanje navedene diode nije jednostavno te bi trebalo na glavnom konektoru ECU centrale napraviti improvizaciju prespajanjem nekih pinova. Ovo drugo vam ne bih savjetovao. Kvar ne mora nužno biti skup za popravak zato najprije napravite dijagnostiku motora.
Auto vjerovatno ide na prodaju pa stoga ne bi ulagao puno novaca u popravke..(najbitnije ugasit lampicu)
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - GASI SE

Datum objave: 01.06.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: Ova idea o besplatnim savetima Vam je super, jako je korisna u smislu da znamo sta nam se desava sa nasim automobilima, posto zvanicni serviseri kriju kvarove nasih automobila kao zmija noge, sve je to obavijeno velom tajni, tako da je ovo super i samo nastavite ovako.
Moj problem je sledeci, posedujem peugeot 307 1.6e xr od dec 2005 god presao 51000km, problem je u tome sto se motor gasi prilikom promene stepena prenosa u visi ili nizi i obrnuto na takav nacin kao da je neko okrenuo kontakt kljuc u OFF polozaj iako je kljuc ostao u ON polozaju . Na instrument tabli se nepali ni jedna lampica, mislim na akumulator depolution lampica itd. kao kada prvi put startujem motor.Motor startujem tako sto ne vracam kljuc u OFF polozaj, vec odmah anlasujem, motor prihvata start odmah i nastavljam sa voznjom, to mi se dosada desilo jedno 15-tak puta. Drugi problem je sto motor kada ga izbacim u ler i stajem na semaforu po neki put poveca broj obrtaja sam od sebe za 500 obrtaja pa se vrati, pa padne ispod normale za 200 obrtaja i zatim se vrati na normalu 900 obrtaja.Redovno sipam sredstvo za ciscenje dizni (STP injection na 5000km), antipolution lampica se nije nikad upalila, potrosnja goriva je 9.5 po gradu.
ODGOVOR:Iz vašega opisa može se zakljuciti što bi mogao biti uzrok odnosno uzroci radi kojih motor nema stabilan broj okretaja. Navesti cu ih logicnim redoslijedom a to su: propuštanje na usisnom kolektoru, senzor pedale gasa, EVAP ventil za provjetravanje rezervoara, kontrolni modul leptirastog ventila, aktuator minimuma, senzor položaja TP ventila, ECT senzor, mjerac mase zraka, elektricni konektori (pad napona), ECU centrala. Ispitajte navedene dijelove, po potrebi provjerite tlak goriva i kolicinu goriva na pojedinim injektorima ( mora biti ista ).
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - TREBA OCISTITI REZERVOAR GORIVA

Datum objave: 01.06.2009 22:46:00
Slika
PITANJE: Moram prvo pohvaliti Vašu nakanu da savjetima pomognete vozacima koji imaju problema sa autima.
Stoga Vam se javljam ako biste nam mogli dati savjet. Naime moj otac ima mazdu 323 1981.g. i nije imao problema sa mazdom do 10. mjeseca 2008. Tada mu se desilo da je u vožnji auto prilikom dodavanja gasa poceo trokirati, cukati i gasiti se dok je u leru radio normalno. S paljelnjem nije bilo problema upalio bi od prve. Otišao je kod majstora i receno je da je razlog u AC pumpi koju je promjenio ali nije bila originalna. Auto je nakon toga radio normalno cca 45 dana pa se pocelo dešavati isto. Majstor je navodno pronašao nekakav smet u frgazeru i ocistio ga. Nakon toga auto malo radi normalno malo opet po starom. Neki dan majstor ponovno mijenja AC pumpu i kaže da je to zbog toga što nije bila originalna pa je stavio originalnu.
Nakon toga opet isto auto u leru radi normalno kad mu se doda gas sve u redu ali u vožnji pocinje trokirati, cukati i ugasi se.
Molim Vas da li mi možete odgovoriti i savjetovati što napraviti. Napominjem da auto u posljednjih nekoliko godina radi jako malo kilometara, u posljednjih godinu dana cca 1000 km, i da je garažiran ali ga se redovito upali i ostavi da motor malo radi.
ODGOVOR:U ovom slucaju nije dovoljno samo zamijeniti pumpu za gorivo i ocistiti rasplinjac nego je nužno i detaljno ocistiti rezervoar za gorivo u kojemu se nakupi dosta necistoca. Iste nakon kratkog vremena prave smetnje rasplinjacu i pumpi za gorivo. Nakon cišcenja rezervoara, rasplinjaca, pumpe za gorivo, obvezno treba staviti novi filter goriva.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 250 - HIDROPNEUMATSKI OPRUŽNI ELEMENT

Datum objave: 01.06.2009 22:42:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes 250 turbo disel, 1992. godina. Na zadnjim amortizerima je veoma tvrd, izgleda da ne radi nivo regulirung, obzirom da auto ima hidraulicki regulator amortizera. Gledali smo, na rucno odvrtanje ventila auto se podize i spusta, ali automatski ne ukljucuje. U cemu je problem i sta da radim? Zahvalan za vas trud.
ODGOVOR:Prema vašemu opisu uzrok je hidropneumatski opružni element a isti se sastoji od klipa , ventila , membrane , kucišta i tlacnog prikljucka. Neposrednim uvidom na samom vozilu može se saznati da li je potrebna zamjena navedenog sklopa ili samo dorada .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C-250 - NEMIRNO RADI

Datum objave: 30.05.2009 14:24:00
Slika
PITANJE: Auto u pitanju je mercedes c250TD '96 god sa 165000km i imam nekoliko pitanja:
1. Prilikom hladnog starta, pogotovo ako auto stoji nekoliko dana, motor ispocetka vrlo, vrlo nemirno radi, dimi dosta, cijeli auto se doslovno trese, i to traje do 10ak sekundi i onda prestane, kako se auto zagrije to se sve manje uocava kod paljenja, pa kasniji startovi ne pokazuju te probleme ili vrlo malo. Problem je najuocljiviji zimi, iako je auto u garazi, dok se ljeti primjeti da ispocetka samo dimi malo vise, isto do 10ak sekundi, ali "tresnje" gotovo nema.
2. Prilikom voznji autoputom i visim brzinima (tj blizu maksimalne), i to ljeti, primjeti se kako temperatura motora raste do nekih 105 do 110 C, a onda se zna desiti da klima odjednom krene na suvozacevu stranu puhati vruci zrak, dok na vozacevu stranu i dalje puse hladni zrak kako je i klima podesena. Nakon sto se smanji tempo, i temepratura malo padne, klima se opet vrati u normalu. Je li tu normalno da temperatura motora tako raste? Po kazaljki temeprature motora se moze pratiti da li cesta ide uzbrdo ili nizbrdo jer kazaljka se pomice malo, ali primjetno. Ne znam da li je povezano s time, ali nakon sto je klima dopunjena, mali ventilatori od klime, dva komada ispred hladnjaka, rade gotovo stalno, problem sa grijanjem motora je manje izrazen, a dok je razina plina manja, ti ventilatori su se palili rijetko ili se uopce nisu palili.
ODGOVOR:Uzrok nemirnog rada motora može biti loše mehanicko stanje motora, neki od cilindara može imati nisku kompresiju i tada na tom cilindru nastaje izostanak paljenja sve dok se dovoljno ne zagrije glava motora i kompresioni prostor. Najprije ispitajte kompresiju, dize, grijace. Prilikom vožnje na otvorenoj cesti temperatura motora ne bi smijela prelaziti 100°C jer postoji pojacano hladenje od strujanja zraka koji se sudara s vozilom i hladnjakom. U ovom slucaju potrebno je ispitati cistocu hladnjaka izvana i iznutra, cistocu kondenzatora izvana, termostat, visko spojku, pumpu za vodu.
na vrh Povratak na vrh