Danas je: 29.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD FOCUS - CESTO PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 20.10.2009 13:24:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam ford focusa 1.4 2002g.(91 000km) Ovih dana kad je jutarnja temperatura oko 0 stupnjeva, vec nakon 5km normalne vožnje pale mi se oba 2 ventilatora hladnjaka. Pokazivac temperature na kontolnoj ploci pokazuje normalnu temperaturu. U posudi za rashladnu tekucinu nema znakova masnoce ni mjehurica CO2. Termostat je promjenjen u 7mjesecu a vodna pumpa po meni radi normalno jer grijanje kabine je dobro. Potrošnja ulja i vode je normalna! Još sam primjetio kad upalim motor cuje se preljevanje vode u sistemu!
ODGOVOR:Ako je temperatura motora normalna tada je uzrok senzor temperature motora koji ECU centrali šalje krivi podatak te radi toga centrala pali ventilatore na nižoj temperaturi. Preljevanje tekucine koji cujete znaci da u rashladnom sustavu ima zraka. Na cijevima rashladnog sustava i na gornjem dijelu hladnjaka postoje ventili za ispuštanje toga zraka. To se radi kada je motor upaljen, postepenim otvaranjem navedenih ventila.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 SELECT SPEED - U PRVOJ NECE DA KRENE

Datum objave: 20.10.2009 00:23:00
Slika
PITANJE: imam problem sa alfom 156 selespead.kada ubacim u prvu na tabli pokazuje prva brzina ali nece da krene.promjenio sa kompletan set kvacila i pumpu mjenjaca!ako mozete da mi date savjet bilo bi super
ODGOVOR:Bez direktnog uvida na vozilu mogu jedino predložiti da obavite kompjutorsku dijagnostiku mjenjaca, nakon toga provjerite stanje ulja u mjenjacu ( da li je cisto ). Nakon toga ostaje samo provjera hidraulike i mehanike mjenjaca koju može obaviti samo specijalizirani servis.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9-D - MOMENTI PRITEZANJA

Datum objave: 20.10.2009 00:12:00
Slika
PITANJE: Najprije sve pohvale.
Auto je golf 3 1,9 D,1996.Na koliko kila se priteže glava motora,leteci ležajevi,i ležajevi radilice.Ako može baš u kilima ,i da mi objasnite,ekvivalent kili-odredeni stupnjevi stezanja.
ODGOVOR:Momenti pritezanja : glava motora 40 Nm, 60 Nm, +90° , +90° . Glavni ležajevi radilice 65 Nm, +90° . Leteci ležajevi 30 Nm, +90° . Ne postoji ekvivalent Nm i stupnjevi. Stezanje treba obaviti tocno kako je navedeno sve ostalo je improvizacija.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - PALI KAKO PROHTIJE

Datum objave: 20.10.2009 00:04:00
Slika
PITANJE: posjedujem mazdu 323 lx 1.3 iz 1991g. i odnedavno imam problem. auto pali na zub ali ima par dana da zna ne upalit bez obzira koliko verglam. ostavim auto neko vrijeme i upali odmah.nema nikavog smisla kad ce upalit a kad nece, kad ce bacat iskru a kad ne.inace kad auto upali radi savršeno osim koji put malo povišenijeg minimuma ali mislim da to nije vezano za ovaj problem.inace mijenjao sam alternator a novi koji mi je dao autoelektricar nije imao mjesto gdje ubosti stopicu za žicu koja vodi prema karburatoru nisam najbolje zagledao ali mislim da je spojena na kutiju filtera zraka. ne znam ni ima li auto kakav kompjuter koji upravlja paljenjem ali mislim da ga nema. imate li ideju u cemu bi bio uzrok nekontroliranog ponašanja i da li ste ikada imali sl. slucaj?
ODGOVOR:Vaše vozilo nema klasican karburator nego ima pripremu smjese pomocu centralnog injektora a sustav ubrizgavanja radi pod nadzorom racunala. Moguci uzroci radi kojih motor cesto ne pali su : imobilajzer ( uredaj za blokadu paljenja ), sustav paljenja ( probijanje visokog napona ), tlak goriva, regulator tlaka goriva, injektor, ECT senzor, senzor radilice, senzor bregaste osovina, MAF senzor, konektori i elektricna instalacija. Napravite kontrolu svih komponenata sustava ubrizgavanja a po potrebi i sustava paljenja. Ovakvih slucajeva imam svaki dan.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - TEŠKO PALI

Datum objave: 19.10.2009 23:58:00
Slika
PITANJE: Stranica vam je odlicna.Podsjeca me na "SAM" sa kojem se uvijek moglo nesto popraviti po principu "uradi sam". U ovim danasnjim automobilima ima previse elektronike,pa za svaki kvarcic mora se
na servis.
Imam Golfa 3 CL, 95.god., 1.6 cm3,75 KS i prevaljenih 178 000 km.
Problem nastaje za vlaznih dana (jesen,zima) kad moram dugotrajno verglati. Baterija je nova,svjecice nove,kablovi novi (silikonski BERU),razvodna kapa i razvodni prst isto novi,pumpa goriva nova.Sve sam to promijenio,sada nakon 3-4x verglanja upali,ali nije to to.
Cak i kad je dobro zagrijan ( dnevno napravim oko 300 km) motor radi nemirno. Obrtomjer varira izmedju 750 i 900 o/min.Vodu ne pije i nema emulzije na cepu. Moram jos i filter zraka promjeniti i ubaciti tekucinu za ciscenje injektora (monoinjektor). Sta bi mogao jos biti uzrok?
Sa ovim njmackim mehanicarima nema srece,samo znaju da zamjene i uvijek naprave pola posla tako da sljedeci put mogu jos da zarade.
ODGOVOR:Na Vašem vozilu mogu postojati dva razloga radi kojih motor teško pali , prvi je sustav paljenja a drugi je sustav ubrizgavanja goriva. Na sustavu paljenja treba ispitati bobinu i jacinu iskre na svjecici u momentu kada motor ne može upaliti. Isto tako treba provjeriti i sve elektricne konektore ne motoru i oko motora jer na njima može nastati pad napona. Uzroci nemirnog rada motora su : EVAP ventil za provjetravanja rezervoara, ECT senzor temperature, motoric minimuma, senzor leptirastog ventila za snagu, propuštanje usisnog kolektora, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - EURO-2,EURO-3,EURO-4EURO-5 NORMA

Datum objave: 27.03.2011 13:19:17
Slika
PITANJE:

Sto znaci norma Euro2? Da li to znaci da auto ima katalizator?
Kakva je razlika u katalizatorima novijih modela koji podlijezu normi Euro3 ili Euro4?

ODGOVOR:

Norme EURO-2, EURO-3, EURO-4 su homologacijske norme koje govore o dozvoljenoj kolicini ispušnih plinova i krutih cestica na ispuhu. Kod benzinskih motora se kontrolira kolicina CO , CO2, HC, 02 ( ugljicni monoksid, ugljicni dioksid, ugljikovodik, kisik ). Kod dizel motora se kontrolira zacrnjenje K ( 1/m2 ) i kolicina Nox . Za najnovija vozila važi norma EURO-5 a prema ovoj normi kolicina navedenih elemenata ne smije biti veca od 120 g/km ( grama po kilometru ).
Razlika u pojedinim katalizatorima je velika. Oni mogu biti redukcijski i oksidacijski. Redukcijski mogu biti regulirani i neregulirani. Regulirani rade s lambda sondom. Noviji katalizatori imaju dvije lambda sonde, regulacijsku i kontrolnu. Razlika u pojedinim katalizatorima je i u katalitickoj površini.

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA - VOŽNJA U PETOJ BRZINI

Datum objave: 19.10.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: Da li je vožnja "Nive" u 5. "brzini" pri 60-70 km/h sa 2000-2250 okr./min. štetna?
ODGOVOR:Vožnja u petom stupnju prijenosa s nevedenim brojem okretaja motora je moguca na ravnoj cesti ukoliko vozilo nije optereceno i takva vožnja nije štetna. Kada se poveca opterecenje ( uzbrdica, staticko opterecenje vozila, broj putnika ) zvukovi motora i zvukovi kardanskih vratila najave da ta situacija nije normalna. Tada je potrebna korekcija stupnja prijenosa ili broja okretaja motora. Sila koja se stvara na klipnom mehanizmu uvijek mora biti veca od sile retardacije koja nastoji zaustaviti vozilo , osim kada se želi usporavati .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - ISPALA CIJEV ZA GORIVO

Datum objave: 17.10.2009 16:49:00
Slika
PITANJE: Imao sam malu nezgodu sa autom, ispalo mi je crijevo za dovod nafte na spoju za filter goriva, tamo nema normalne šelne nego je samo nekakvak klik sistem (plasticna šelnica, nešto ko spojnice za vodena crijeva), nikakva oštecenja nisu vidljiva na crijevu ni na poklopcu filtera goriva, crijev sam natrag spojio i za sad je sve OK no bojim se da se opet ne dogodi nešto slicno....ono što me zanima je dal postoji neki odredeni razlog zašto se to moglo dogoditi (necistoce u gorivu..) i dali je to nešto što se tu i tamo ponekad nekome dogodi ili ja jednostavni imam peh i što bi eventualno trebalo napraviti da se to sprijeci.
ODGOVOR:Uzrok ispadanja cijevi je tlak u cijevi ili slabo fiksirana obujmica. Na cijev koja je ispala možete staviti standardnu metalnu obujmicu koju možete zategnuti izvijacem. Nakon toga ista nece više ispasti iz dosjeda.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - SPUŠTENO VOZILO

Datum objave: 17.10.2009 10:33:00
Slika
PITANJE: Kupio sam pezo 405 1.9 sri 94 god.sport verzija koji je fabricki spusten.
Zanima me dali moze da se podigne u fabrickom stanju posto je nazad torzija a da auto nema nekih drugih problema i za koliko santimetara moze da se podigne
ODGOVOR:Vaše vozilo se može podignuti tako da na prednje ovjese ugradite normalne opruge. Zadnji kraj se takoder može podignuti na nacin da napravite prezubljivanje torzionih opruga. Vozilo na ovaj nacin možete podignuti za 5 cm .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ZAMJENA ULJA U SERVO VOLANU

Datum objave: 17.10.2009 10:17:00
Slika
PITANJE: Sa zanimanjem pratim vaše savjete putem interneta te bih Vas zamolio za rješenje mog problema.
Vozim Renault megane 1, phase 2, classic 1.4 75 ks iz 1999. Do sada nikada nije mijenjano ulje u servo uredaju volana pa bih htio to obaviti, buduci sam citao kako je to potrebno raditi mnogo cešce, svakih par godina.Iako imam 223.000 km do sada nisam imao problema s navedenim uredajem, vec bih ulje promijenio preventivno. Možete li mi objasniti postupak izmjene te vrstu i kolicinu ulja koje trebam kupiti.
Ukoliko posao nije previše zahtjevan usudio bih se to sam napraviti pa Vas još jednom molim za postupak pri izmjeni, eventualnom odzracivanju, izmjeni brtve cepa i sl.
ODGOVOR:U sevo volan Vašega vozila stane 1,1 l ulja atf 220 . Ulje u servo volanu je dobro mijenjati svake dvije godine. Postupak zamjene je slijedeci : izvaditi ulje iz posude za servo volan, demontirati niskotlacnu dovodnu cijev od posude do servo pumpe, osloboditi visokotlacne cijevi s kucišta volana radi istjecanja ulja, okretati lagano volan u jednu pa drugu stranu kako bi i ulje iz komora kucišta volana moglo isteci napolje. Nakon ovoga može se obaviti spajanje cijevnih vodova, ocistiti vozilo od ulja. Novo ulje se može napuniti u rezervoar za servo volan, starta se motor, dok motor radi nivo ulja ce znacajno pasti, dopuniti ponovo ulje do oznacenog maksimuma, okretati lagano kotac volana u jednu i drugu stranu da izide zrak, po potrebi opet dopuniti ulje , isprobati funkciju serva volana i postupak je gotov.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - GASI SE

Datum objave: 17.10.2009 10:14:00
Slika
PITANJE: Imam peugeota 206 1.4 1999g. problem je kad pustim gas kad su okretaji na oko 2000 stisnem kvacilo motor se ugasi, neki put okretaji znaju pasti na oko 500 i onda se opet podignu na 850, ne desava se stalno par dana radi dobro, lijepo zadrzi okretaje na 1000 i onda lagano spusti na 850 a onda opet se par dana glupira, zamjenjen motoric ler gasa i senzor vakuma u usisu i dalje isto. Snage ima, u leru radi mirno i gresku ne biljezi nikakvu.
ODGOVOR:U ovom slucaju potrebno je ispitati više stvari a najprije mehanicki sustav motora ( faza motora, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru ). Nakon ovoga potrebno je izmjeriti tlak goriva, ispitati injektore, leptirasti ventil, potenciometar leptira, aktuator minimuma, ECT senzor, MAP senzor, EVAP ventil rezervoara, elektricnu instalaciju od aktuatora minimuma do ECU centrale. Na kraju po potrebi provjerite i sustav paljenja.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - MIRIS PO SUMPORU

Datum objave: 16.10.2009 00:17:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu fabiu 2000/2001 g. i bio je na servisu prije 2 mjeseca no sad mi se poceo pojavljivati miris u kabini koji slici na sumpor, pa Vas molim ako mi možete reci da li treba promjeniti filter kabine ili je u pitanju nešto drugo?
ODGOVOR:Navedeni miris se može pojaviti radi lošeg goriva, radi nepravilnog rada sustava ubrizgavanja, radi ispušnog sustava i katalizatora. Najprije potrošite benzin, nakon toga po potrebi ispitajte sustav ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 15.10.2009 23:57:00
Slika
PITANJE: Jedamput ste mi vec pomogli, na cemu sam Vam izuzetno zahvalan, pa vam se obracam još jedamput za pomoc.
Majstor koji mi je poceo da menja lanac na Corsi 1.3 cdti nezna gde se stavlja klin za blokiranje prilikom ozubljenja . Pa bih Vas zamolio ako možete nekeko da mi to objasnite.A u taj servis više ja nikad necu da idem.
ODGOVOR:Kada se radi zamjena razvodnog mehanizma ( lanac, lancanici ) motor se blokira na više mjesta i to : radilica ( na prednjen lijevom dijelu bloka motora ), bregasta osovina ( na dva mjesta s prednje i zadnje strane ), alat za kliznu papucu natezaca. Za ovu svrhu proizvodac je predvidio sedam razlicitih alata . Objašnjenje bez direktnog uvida na vozilu nije moguce jer na radilici, bregastoj osovini i motoru ne postoje oznake kao kod drugih motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - KOCNICE

Datum objave: 14.10.2009 11:34:00
Slika
PITANJE: Na CLIU 2 2007 god.na desnoj zadnjoj strani rucna kocnica slabo drži.Poslje šmirglanja i cišcenja prašine neznatno se popravila.Dali se rucna štela i kako? auto ima predenih 38,000 km.Debljina feroda je oko 4mm.možete mi pomoci kako da naštelam rucnu sajlu i ako moram kako da promijenim pakne.
ODGOVOR:Visina rucne kocnice podešava se u kabini u tunelu iza poluge rucne kocnice. Nakon podešavanja visine nema nikakve garancije da ce i kocna sila rucne kocnice biti dobra i odgovarajuca. Kocna sila ovisi o podešenosti automatike na samim polugama rucne kocnice koje se nalaze na kocnim papucama ( paknama ), o stanju kocnih papuca, o koeficijentu trenja na kocnim papucama, o stanju sajle rucne kocnice
( unutrašnje trenje ), o istrošenosti bubnja zadnje kocnice. Kocne papuce možete zamijeniti pomocu odgovarajuceg alata i na servisnoj dizalici ili kanalu. Postupak je slijedeci : demontiranje kotaca, demontiranje poklopca ležaja kotaca, demontaža matice osovine
( rukavca ) kotaca, izvlacenje kocnog bubnja ( paziti da se ne raspadnu kuglice ležaja kotaca ), Demontaža kocnih papuca ( potrebna su kliješta za opruge ), pranje nosive ploce kocnih papuca, obrada bubnja ( rucna ili strojna po potrebi ), rastavljanje starih kocnih papuca na radnom stolu, sklapanje novih kocnih papuca na stolu, provjera stanja sajle rucne kocnice ( po potrebi dorada i podmazivanje iste ), spajanje sklopa novih kocnih papuca na sajlu rucne kocnice, ugradnja sklopa novih kocnih papuca na temeljnu plocu, podešavanje automatike na polugicama kocnih papuca, montaža kocnog bubnja, zatezanje matice ležaja, montaža zaštitnog poklopca ležaja. Nemojte istovremeno rastaviti obadvije strane kocnice jer necete znati detalje oko slaganja držaca, oprugica i polužnog mehanizma.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - VELIKA POTROŠNJA GORIVA

Datum objave: 14.10.2009 11:28:00
Slika
PITANJE: Dali ste mi savijet u vezi mog vozila (alfa romeo 156) na osnovu kojeg sam rijesio problem i jako sam Vam zahvalan :).
Sada bi mi trebao savijet u vezi bratove skode felicije.
Vozilo je 99g 1.3 karburator i u solidnom je stanju, medjutim problemi sa tim vozilom su sljedeci:Kada je motor hladan upali bez ikakvih problema ali kada je motor zagrijan mora se verglati malo duze da bi vozilo upalilo. Takodje vozilo trosi kao tenk 15l gradska voznja.
Radjeno je ciscenje karburatora mjenjanje nekakvih dihtunga (ne znam kojih), stelovanje... ali kada sam vozilo odvezao na tehnicki pregled emisija izduvnih gasova je bila povecana (za 99g je do 400 necega a pokazalo je 640).Takodje da napomenem da vozilo u slobodnom hodu masine radi sasvim normalno i kada se vozi nema trzaja ili nesto slicno, prima gas i vuce sasvim fino.Interesuje me sljedece:
da li je moguce da je uzrok loseg paljenja kada je motor zagrijan benzinska pumpa (imam osijecaj da treba neko vrijeme da navuce gorivo)?Kako mogu smanjiti potrosnju ili je to kod ovog vozila normalno da trosi 15l gradske voznje i da li je velika potrosnja razlog povecane emisije gasova?I posto se poprilicno cuje lanac motora da li je mozda on uzrok ovih nedostataka?.Nedavno su ventili takodje dostelovani ali predpostavljam da je to sve upitno sada jer predpostavljam da ventili mogu biti uzrok loseg paljenja i velike potrosnje) .Vozilo je preslo
110 000km.
ODGOVOR:Na potrošnju goriva utjece mnogo faktora te ispravna podešenost motora. Prvi uvjet za malu potrošnju je mehanicko stanje motora. Kompresija mora biti u granici normale, faza motora mora biti tocna, lanac ne smije imati veliko istrošenje, ventili moraju biti ispravno podešeni, ispušni kolektor mora dobro brtviti. Nakon ovoga i sustav paljenja mora biti potpuno ispravan a to znaci svjecice, visokonaponski kablovi, razvodna kapa, rotor , bobina, podešenost kuta paljenja. Na kraju ostaje rasplinjac ( karburator ) koji mora biti takoder ispravan i dobro podešen. Mnogi servisi nisu u stanju obaviti normalni servis rasplinjaca i podešavanje rasplinjaca te je to cesti uzrok velike potrošnje goriva. Da ste bliže rado bi vam obavio potrebne radove jer je sadašnja potrošnja goriva izuzetno velika.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-5 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 13.10.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: Iznenadio sam se kada sam vidio vašu rubriku sa odgovorima i pitanjima jer znam koliko truda i slobodnog vremena treba uložiti na odgovorima na cemu bi Vam se zahvalio unaprijed. Malo je ovakvih stranica pa cak i medu ovlaštenim servisima.
Moje pitanje je slijedece:Imam citroen C5 2002 godište, 2.0 HDi
Prošao je 80000 km. Prije 15-ak dana sam imao vibracije u motoru - nešto kao brujanje pri malom broju okretaja. I tek nekon što sam u servisu promjenio zupcasti i kanalni remen (sa svim pratecim dijelovima), buduci nismo mogli vidjeti o cemu se radi i radi cega je dolazilo do vibracija, vidjeli smo da dolazi do vibracija na kanalnom remenu i to na dijelu izmedu kompresora klime i alternatora. Dakle i nakon promjene vec navedenog vibracije su i dalje prisutne ali buduci znam odakle dolaze nekako sam sada miran. A i prestanu na vecem broju okretaja. Ovo sam naveo kako bi bila jasna povijest problema i možda se i tu prepozna problem koji cu tek opisati.
I tako sam prije dva dana u vožnji kroz grad odjednom zacuo lupanje u motoru. Došao sam kuci uz probleme. Motor je imao zvuk "kao traktor" i to poprilicno glasno, kao da jedan cilindar ne radi. Na auspuhu je jako dimio i izgubio je sigurno 40% snage. Pali bez problema ali se ne usudim voziti niti do servisa jer nisam siguran koji bi mogao biti problem. U prvi momenat je zvucalo kao da se ventili ne otvaraju na jednom cilindru ili cak kao da je problem na bregastoj osovini na letecim ležajevima. Danas sam provao upaliti i na displeju sam imao poruku ANTIPOLUTION FAULT. Serviser je došao na moj poziv da posluša i pretpostavlja da bi mogao biti problem sa brizgaljkom jer možda ubacuje previše goriva u jedan cilindar koje ne može sagorjeti i tako guši motor i izaziva neujednacen rad. Motor se pri radu jako ljulja i trese.Vec sutra cu odvesti vozilo vucnom službom u servis ali me ipak zanima Vaše mišljenje. Tu u Šibeniku nemamo ovlašteni servis, a i dok je bio, slicio je na sve samo ne na servis.
Ako bi bio problem sa brizgaljkama, koje su prilicno skupe kako sam cuo, što mi je ciniti? Servisirati jednu ili sve, kupiti kineske ili originalne? Ako se može ili isplati servisirati gdje to napraviti. Cuo sam da postoji jedna firma u Splitu koja to radi.
Naravno da bi me interesirao i odgovor ako imate iskustva i na pitanje zbog cega dolazi do vibracija koje sam opisao u prvom dijelu pisma!
ODGOVOR:Prema Vašem opširnom opisu moguce je da postoji kvar na brizgalici (dizi ). U kriticnom momentu elektromagnet ne otvori ventil brizgalice i tada nastane hidraulicki udar kojega Vi cujete kao lupanje. U ovom slucaju najprije treba provjeriti mehanicko stanje motora a nakon toga ispitati brizgalice. Dobro bi bilo zamijeniti sve brizgalice ( ne znam da li navedeni servis ima tu mogucnost ). Ako su nove brizgalice skupe postoje tvornicki reparirane. Važno je da se provjeri stanje kompresije i faze motora jer je to preduvjet da motor i svi ostali sustavi na i oko motora rade ispravno.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,6i - NE RADI SERVO URE?AJ VOLANA

Datum objave: 13.10.2009 17:06:00
Slika
PITANJE: radi se o polu 1.6i iz 98 g servo prestao radit sam od sebe remen ok, ulje ne curi nivo dobar sve suho nikakve znakove da nekaj ne štima nije davao jednostavno ugasio auto ispravan kasnije ga upalio i servovolan ne rad.još jedan problem auto super vuce ali u leru nemiran rad i nekad se ugasi cim malo dodam gas besprijekorno radi.
ODGOVOR:Moguci uzroci radi kojih ne radi servo uredaj volana su: servo pumpa, tlacna cijev od pumpe do servo volana, blokada ventila za cirkulaciju ulja u samom servo volanu, mehanicka blokada.Nemiran rad motora na minimumu može nastati radi slijedeceg : konektora i elektricne instalacije ( pad napona ), tlaka goriva, injektora, leptirastog ventila, TP senzora, ECU senzora, aktuatora minimuma, propuštanja usisnog kolektora, filtera goriva ....
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 13.10.2009 17:01:00
Slika
PITANJE: Slabo se razumijem u automobile,pa vas molim za savjet (inac(e živim u
bosni,livno)
Danas sam umalo kupio citroen c5 2,00 HDI 80KW (prešao 156 302 KM),godište 2002.god.
Otišao sam do poznanika majstora za citroene,koji mi je rekao da mu je otišao dihtung glave,neka crna gumena cijev je bila tvrda (inac(e ne smije biti),kada je odvrnuo c(ep sa posude gdje se sipa voda,ona je špricala vodu,nasuo je ponovo oko 1 litar vode,crna cijev nije bila tvrda,kada sam ga u leru jac(e turirao cijev je ponovo bila tvrda i iz posude za vodu su izlazili mjehuric'i vode,poznank kaže da je problem oko kompresije.isto tako mije rekao da je otišao i desni stabilizator.po njegovoj procjeni popravka dihtunga glave je oko 1000 KM (3600 kuna),stabilizator oko 25 KM (100 kuna).u dogovoru sa auto kuc'om koja prodaje taj auto,moj poznanik c'e otkloniti taj kvar,na njihov teret.inac(e dogovorena cijena auta je 10500 KM ( oko 38500 kuna). da li je pametno kupiti taj auto???
ODGOVOR:Sve što ste naveli ima logike i ukazuje na oštecenje brtvila glave motora. Ako se navedni posao obavi strucno i profesionalno uz upotrebu originalnih dijelova ili dijelova prve klase taj motor može biti dobar. Medutim moram naglasiti da taj isti motor nakon popravka mora imati kompresiju vecu od 27 bara. Novi motor ima kompresiju 35 bara. Dobra kompresija sama za sebe nije garancija da ste kupili vozilo u dobrom stanju. Svi ostali detalji i sustavi na vozilu moraju biti u funkciji i u dobrom stanju. Iz svega navedenog zakljucak je da se prije isplate rabljenog vozila treba obaviti strucni pregled vozila i svih vitalnih dijelova vozila jer je to jedini nacin da kupite ili ne kupite doticno vozilo.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - BENZIN U KARTERU

Datum objave: 13.10.2009 16:41:00
Slika
PITANJE: Imam ford fiestu 1.1 ,1991,mk3 sa karburatorom bez centralne dizne znaci obican dvogrli karburator,problem je sledeci svakih 5 dana poveca se nivo ulja u motoru za oko 1 litar,menjo sam benzinsku pumpu dva puta oba puta sam novu stavio medjutim opet mesa zatim mi je receno da ako ode pumpa nece da pusta u motor nego na onu rupicu na pumpi. Zatim kazu da pusta na iglicu gde je plovak menjo sam 10 iglica I 10 lezista iglice I opet mesa ulje I benzin u cemu je problem iskrivio sam I plovak da pre zatvara I opet isto.zatim su mi rekli da uzmem providno crevo stavim na dovod zabelezim nivo I vidim da li se nivo goriva pomera a ono za dva sata nema goriva u crevu zar opet moze iglica da bude il karburator ima neka ostecenja koja mogu ovo uzrokovati,jer ove iglice i lezista iglica su skinuta sa auta koja su radila cak sam dve nove kupio nemoguce da ni jedna nevalja I membrane sam na njemu menjo vise ne znam sta da radim menjo sam ulje 10 puta za dva meseca haos pomagajte.
ODGOVOR:Benzin može doci u karter samo na dva nacina i to kroz pumpu za gorivo i kroz rasplinjac ( karburator ). Ako je pumpa za gorivo ispravna ostaje karburator. Benzin iz karburatora može ulaziti u karter na dva nacina i to ako iglicasti ventil na karburatoru ne zatvara u potpunosti i drugi nacin je prebogata smjesa odnosno prevelika kolicina goriva koja ulazi u usisni kolektor, cilindar i karter. U ovom slucaju najbolje rješenje je da ugradite ispravan rabljeni karburator.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 13.10.2009 16:36:00
Slika
PITANJE: Zanima me cijena ugradnje auto plina u opel astru 1.4 16V (otto motor-4t, 2000. godina.Je li preporucljivo ugradivati auto plin na ovaj motor?
ODGOVOR:Ako je motor mehanicki u potpuno ispravnom stanju plin se može ugraditi. Prije ugradnje plina potrebno je pregledati sustav paljenja i sustav ubrizgavanja jer isti moraju biti potpuno ispravni. Plinski sustav koji mi ugradujemo je PRINS ( najkvalitetniji ) a cijena mu je 12.500,- kn bez obzira na vrstu rezervoara.
na vrh Povratak na vrh