Danas je: 19.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPCI SAVJETI - KOCNI SUSTAV - MATURALNI RAD

Datum objave: 27.03.2011 13:59:28
Slika
PITANJE:

Postovani, s obzirom da sam na vasoj web stranici primjetio kako posjetiocima izlazite u susret, htio sam Vas kontaktirati iz razloga, sto ne mogu da nadjem neke informacije. Imam problema pri izradi svog maturskog rada, trebalo bi mi par informacija vezanih za glavni kocioni cilindar, o kvarovima koji mogu nastati, te posljedicama koje slijede zbog istih kvarova. mozda sam malo bezobrazan, ali bih volio da mi Vi kazete koji su to alati koji se koriste pri popravci ovog istog, te koja su sredstva zastite na radu. unaprijed zahvalan, nadam se da cete moci odvojiti nekih 15-tak minuta da mi otkucate par informacija

ODGOVOR:

Djelovanjem na glavni kocni cilindar ostvaruje se hidraulicna kocna sila koja djeluje na radne cilindre kocnice na pojedinim kotacima. Kod osobnih vozila sustav kocnice je dvokružan i zato se u glavnom cilindru nalaze dva klipa ( tandem cilindar ). Isti omogucava da sustav radi kao dva neovisna sistema. Na pr. Jedan sustav koci prednje kotaca a drugi zadnje ili jedan sustav koci prednji lijevi i zadnji desni kotac dok drugi koci prednji desni i zadnji lijevi kotac. Oštecenjem jednog od navedenih krugova ne ostaje se bez kocnice jer ostaje onaj drugi u funkciji.
Uloga glavnog kocnog cilindra je da stvori potreban porast tlaka u svakom kocnom krugu, omoguciti nagli pad tlaka otpuštanjem pedale kocnice, izjednaciti volumen kocne tekucine uslijed temperaturnih promjena, dopuniti kocnu tekucinu pri povecanju radnog volumena trošenjem kocnih obloga. Sastavni dijelovi kocnog cilindra su prednji klip ( potisni ), zadnji klip ( plivajuci ), gumene brtve klipova, zaštitna mandeta, kucište ili cilindar.
Najcešci kvarovi su oštecenje gumenih brtvila klipova, propuštanje na brtvenom prstenu cilindra, oštecenje klizne površine cilindra.
Princip djelovanja hidraulicnih kocnica temelji se na cinjenici da je tekucina nestlaciva i da se tlak ravnomjerno širi kroz tekucinu na sve strane do svih kocnih radnih cilindara ( Pascalov zakon ). F=p x A (N) . F je sila u Njutnima, p je tlak u bar-ima, A je površina presjeka cilindra u m2 ( metar na kvadrat ).
Alati koji se koriste su standardni radionicki , uglavnom nema specijalnih. Sredstva zaštite su uobicajena : radno odijelo, po potrebi radne rukavice ali iste nisu nužne, paziti narocito da hidraulicko ulje ne dode u oci jer je jako agresivno.
Nije uobicajeno da šaljem ovakve odgovore jer smatram da ucenik sam treba doci do potrebnih podataka jer mu je to najkorisnije. Mjesto na kojemu to može dobiti je radionica u kojoj se obavljao prakticni dio nastave.
Puno uspijeha u školi i buducem radu
ZAHVALA:
Mnogo Vam hvala gospodine! Mnogo ste mi pomogli, vjerujte da je malo onih koji zaista zele da pomognu, iskreno slican mail sam poslao na par e-mailova, jedini ste koji ste odgovorili. Jos jednom hvala!!! Svaka Vam cast, pravi ste majstor, dok ljudi svakodnevno po 100-tinjak mailova salju da im se odgovori na problem, steta sto nismo blize da uspostavimo i licni kontakt, te da malo vi preuzmete brigu o mom cetvoro tockasu, zaista mu treba jedan vrstan majstor kao sto ste vi! pozdrav iz Sarajeva

na vrh Povratak na vrh

VW POLO SDI - NE PALI

Datum objave: 28.05.2009 15:54:00
Slika
PITANJE: Moram prvo pohvaliti vašu stranicu na kvalitetnim strucnim savjetima!
Imam Polo 1.9 SDI, 47kw, prešao 165tkm...Do sad nikad nisam imao nikakve probleme bilo motora ili struje! Stavim kljuc u bravu i dam kontakt, pale se sve uobicajene lampice (ABS,rucna,akumulator...) osim grijaca, probam paliti auto a on samo vrti kao da nema goriva i jako se trese! Nakon više pokušaja davanja,oduzimanja kontakta, vadenja i stavljanja kljuca u barvu upalio se grijac na sekundu i auto upali na zub! Auto ugasim i probam ga odmah ponova zapaliti,i pali 5 put zaredom na zub i nakon toga se opet grijac ne pali i auto vrti na prazno kao bez goriva uz jake vibracije motora! Kad ga zapalim radi bez ikakvih smetnji,u vožnji se ponaša uobicajeno, ali kad ga ugasim stvar se ponavlja i nece zapalit! Nije mi jasno zašto se lampica grijaca ne pali, moje mišljenje je da je kvar struje, kao da negdje gubi kontakt!
ODGOVOR:Kontrolna lampica se pali kada postoji greška u sustavu dobave goriva i u sustavu za regulaciju motora. Vaš motor ima visokotlacnu pumpu koja ima ugraden sustav za blokadu paljenja protiv krade. Iz vašeg opisa sve navodi upravo na to da se sustav blokade motora ne odblokira i tada je dovod goriva zatvoren a motor ne daje nikakav znak paljenja. Manja mogucnost je da je uzrok elektrika odnosno pojedini konektori i instalacija ( pad napona ). Dijagnostikom motora može se tocno utvrditi pravi uzrok i isti otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 416 SI - NERAVNOMJERNI RAD MOTORA

Datum objave: 28.05.2009 11:00:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na znanju i strpljenju za nas laike.
Citajuci vaše pomislio sam da bi i meni mogli dati neki savjet.
Radi se o Roveru 416SI 82 kw ¨95.god.
Prošao je 150 000 hm. Prošle godine mjenjani su: ventili,karike,brtve,remeni,svjecice,ulja.
U veljaci mi je motor poceo neravnomjerno raditi. Kad je hladan obrtaji mu variraju a kad se zagrije cini se sve ok.Medutim nakon duže gradske vožnje ili putovanja obrtaji mu se u leru podižu do 2500 obrtaja i ne spuštaju se.Posjetio sam jedan servis gdje su mi (nakon dijagnostike) zamjenili motoric (ventil) protoka goriva te kablove, kapu i rotor. Nakon toga motor je radio kao urica. Medutim nakon nekog vremena pocelo se dešavati isto. U meduvremenu su mi izmjenili lambda sondu (eko test nije prolazio). Bio sam ponovo kod majstora ali nemogu ništa otkriti, kažu da bi trebali auto spojiti na tester kada se to pojavi (veci obrtaji). Interesira me dali to što se dogada utjece na potrošnju goriva (sada je oko 9l po gradu).
ODGOVOR:Svaka nepravilnost u radu motora utjece na povecanje potrošnje pa i ovo koju ste vi opisali. Uzrok povecanog broja okretaja može biti mehanicki sustav motora ( propuštanje na brtvi ili nekom od prikljucaka usisnog kolektora ). Drugi moguci uzrok je sustav ubrizgavanja i to potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom minimuma, ECU centrala.
Pojedinacnim ispitivanjem može se otkriti uzrok.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SERVISNI INTERVAL

Datum objave: 26.05.2009 21:40:00
Slika
PITANJE: posjedujem renault lagunu 1.9 dci iz 2004 godine i zanima me kako da ponistim servisni interval,unaprijed zahvaljujem
ODGOVOR:Servisni interval možete resetirati pomocu tipke na desnoj strani instrument ploce i rucke prekidaca brisaca ( tipka na samom vrhu navedene rucke ). Postupak je slijedeci : upalite kontakt, stiskajte tipku na rucki prekidaca brisaca dok ne pocne bljeskati simbol kljuca i dok se na zaslonu instrument ploce ne pojavi kilometraža za slijedeci servisni interval, pritisnite i držite tipku na instrument ploci dok zaslon ( displej ) ne bljesne 8 puta, otpustite zatim tipku na instrument ploci, novi servisni interval ce se prikazati na zaslonu, ugasite kontakt. Ovime je postupak završen.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - BLOKADA MOTORA

Datum objave: 26.05.2009 21:14:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen C4 90 KS, 1.4 benzinski motor star 2 godine. Par puta sam nakon što se mašina ugrijala tjerao auto do crvenog polja (do maksimalnog broja okretaja)-cuo sam da se ukljuci neka blokada ako se tako pretjera. Zanima me na kojem principu radi ta blokada da se mašina pocne onako stepavati i zanima me nisam li ju time oštetio. Zanima me još da li šteti mašini ako se vozi tako da se brzine mjenjaju malo prije crvenog polja.
ODGOVOR:Blokada motora radi na principu elektronskog limitatora broja okretaja s kojom upravlja ECU centrala. U podrucju do maksimalnog broja okretaja ne smije biti prekida i trzaja u radu motora. Ako to postoji uzrok nije blokada nego sustav paljenja ili sustav ubrizgavanja.
Ispitivanjem pojedinih komponeneta može se otkriti uzrok. Kada vozite u režimu da motor ima 3500 o/min sila na klipu je 350 kp a kada vozite sa 6000 o/min ta sila je 900 kp. Iz ovoga možete sami izvuci zakljucak.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - NA PLINU TROKIRA

Datum objave: 26.05.2009 21:03:00
Slika
PITANJE: Prije 2 g. Kupio sam Mazdu 626 1.8i 16V 90 KS, '98 sa prijedenih 157 tkm. Odmah sam ugradio PRINS plinsku instalaciju sa multipoint direktnim ubrizgavanjem. Nakon prijedenih 75 tkm izgorila su mi dva ispušna ventila na jednom cilindru. Napravio sam reparaturu glave, promijenio ventile i ugradio mazalicu (flash lube) iako mi nitko sa sigurnošcu nije odgovorio da li je ona nužno potrebna ili ne (jedni kažu da, drugi ne), i sad auto na benzinu ide dobro, ali na plinu trokira. U cemu bi mogao biti problem?!
Takoder, sustav zracnih jastuka mi je vec neko vrijeme izvan funkcije, javlja mi se greška 48 koja oznacava grešku senzora zauzeca suvozacevog sjedala. Isti je jako skup i ne isplati ga se mijenjati. Da li postoji mogucnost da se sustav zavara, tj. Da mu se na neki nacin proslijedi informacija da je sjedalo uvijek zauzeto, ili ga potpuno iskljuciti kao u slucaju kad se na njega stavlja djecja sjedalica, tako da bar vozacevi jastuci budu aktivni?!
Još me zanima da li se snaga auta može povecati, cini mi se da je 90 KS zaista premalo za tako veliki auto, pogotovo kad se radi o 1.8i 16V motoru, koji bi po svemu morao imati preko 100 KS?!
ODGOVOR:Motor za ovo vozilo i težinu karoserije je malo nejak i zato mora biti u dobrom stanju ( mehanika motora, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja, ispušni sustav ). Snaga se bez vecih ulaganja ne može znacajno povecati . Ugradnjom sprint filtera, modifikacijom ispušnog sustava i doradom na usisnim kanalima moglo bi se dobiti 8 do 10 KS. Smetnje na plinu mogu biti: plinski filteri, injektori, dovodi plina, emulator, isparivac, plinska centrala. Pojedinacnim ispitivanjem može se otkriti uzrok. Zracni jastuk se ne može spojiti na nacin kako ste vi to opisali.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - LOŠE IZGARANJE

Datum objave: 26.05.2009 20:55:00
Slika
PITANJE: …. Imam opel tigru 1.4i 66kw.1997 god. Na oko svakih 2500-3000km potrosi oko 0.7l ulja. Auto ne dimi ni malo ali radi na 920-950okretaja i osjeti se malo lose izgaranje goriva na auspuh. Zanima me dali je to normalno i sto bi bio uzrok tome….? Na istom automobilu me zanima gdje se nalazi termoprekidac jer na oko se ne vidi nigdje….Imam dugo godina opele pa se nesto i kuzim u te motore a tigru imam 3 god i od prvog dana je tako,presla je 113 000 km.
ODGOVOR:Loše izgaranje je posljedica greške u sustavu ubrizgavanja i ili u sustavu paljenja . Moguci uzroci su : VAF senzor, potenciometar TP ventila, lambda sonda, MAP senzor, propuštanje usisnog kolektora, ECT senzor, aktuator minimuma, probijanje visokog napona.
Vaše vozilo nema termoprekidac u klasicnom smislu nego se ventlator na hladnjaku pali preko upravljackog racunala koji dobiva informaciju o temperaturnom stanju motora od ECT senzora. Potrošnja ulja koju ste naveli je još u granici koja se može tolerirati.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM S VENTILATOROM

Datum objave: 26.05.2009 13:31:00
Slika
PITANJE: Posjedujem opel astra h 1.7 cdit 2005god....problem sa unutrasnjim puhanjem javio se prije nekoliko dana tj. Jednostavno kada upalim klimu ili samo puhanje ventilator radi jedno odredjeno vrijeme i zatim se sam ugasi,i opet nakon odredjenog vremene se takodje i sam upali tj.pocne da puse onom brzinom koja mu je i ostala zadana...primijetio sam da mi se to desva pogotovo ako je vanjska temperatura povisena,onda kad ga palim radi vrlo kratko ili nece nikako da se upali pa poslje odredjenog vremena se sam starta i pocinje da puse,u slucaju da je klima upaljena ona i nakon prekida rada ventilatora ostaje da radi tj lampica i dalje gori,kompresor se i dalje cuje kao da je sve ok ali nee puse...!!! u cemu je stvar..!!!
ODGOVOR:Vaše vozilo ima ventilator ciji rad kontrolira elektronski upravljacki modul, uz to motor ventilatora je povezan i s klima uredajem. Kada prestane raditi ventilator istovremeno ne radi ni sustav klime. Najprije ispitajte filter kabine i kanal za ulaz zraka do ventilatora. Nakon toga ispitajte komandu ventilatora kabine, elektronski upravljacki modul ( nalazi se na samom ventilatoru ), elektricnu instalaciju ventilatora.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT - NIŽI BROJ OKRETAJA

Datum objave: 26.05.2009 13:24:00
Slika
PITANJE: Vozim Swift gti 1991, sve je bilo dobro do neki dan, nakon sto sam stavio novi akumulator...
Kod pustanja gasa ler pada na 500 o/min, pa i nize, gotovo se ugasi.
Auto je lagano tuniran, veci usis, 4 u 1 ispusna grana, protocni lonci, jaca pumpa. regulator pritiska goriva, chip...Probao sam mjenjati pritisak
goriva: (na regulatoru je manometar) 40, 45, 50 Psi, ali se isto desava.
Inace auto vuce odlicno, samo sa tim lerom nekaj nije OK.
ODGOVOR:Nestabilan broj okretaja i niži broj okretaja može nastati radi nekoliko faktora i to: propuštanje na usisnom kolektoru ili na nekom od prikljucaka koji se spajaju na kolektor, senzor položaja leptirastog ventila, motoric minimuma, upravljanje motoricem minimuma, elektricna veza izmedu motorica minimuma i kompjutora, ECT senzor temperature, MAP senzor, brizgalice.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 i. - ULJE U ZRACNOM FILTERU

Datum objave: 24.05.2009 19:30:00
Slika
PITANJE: Imam passata 1.8 , 90.g. benzinac,u zadnjih možda pola god.sam primjetio puno ulja u zracnom filteru,doslovce curi na tlo iz filtera, kao i u usisnoj grani,inace normalno radi,nema dima nikakva,ne dimi na šipku od ulja...pa me zanima šta bi mogo bit uzrok tome, cistio sam i mjenjao sva crijeva od vakuma itd. ali ista stvar.
ODGOVOR:Prisutnost ulja u prostoru filtera za zrak i u usisnoj grani je znak lošeg stanja motora. Dio kompresije prolazi u karter, stvra tlak i diže uljne kapljice iz kartera . Izmjerite kompresiju i po potrebi uredite donji dio motora ( klipovi , cilindri ).
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - VELIKI SERVIS

Datum objave: 24.05.2009 19:26:00
Slika
PITANJE: Stekavši dojam da svima izlazite u susret, zamolio bih vas vaše cijenjeno mišljenje oko moje nedoumice. Zanima me koji je krajnji rok za obavljanje velikog servisa kod Fokusa 1.6 16v automatic iz 2004 g. s ugradenim plinom. Trenutno preijdenih 93 000 km. Takoder nemam saznanje što u servis spada, posebno glede automatskog mjenjaca, kllime i servo uredaja te ventila s obzirom na 45 000 km prijedenih uz plinski uredaj...unaprijed vam zahvaljujem
ODGOVOR:Veliki servis na ovome vozilu radi se na 100.000 km. Uz redovitu zamjenu tekucina i filtera mijenja se i razvodni mehanizam ( zupcasti remen, natezac ). Servis plinske instalacije je obicno svakih 10.000 do 15.000 km. Servis klima uredaja se radi svake dvije godine. Uz navedeno potrebno je pregledati stanje kocnog sustava, ovjesa i upravljackog mehanizma. Precizniji odgovor se može dati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - ŠKRIPI KAO STARI KREVET ?

Datum objave: 24.05.2009 18:14:00
Slika
PITANJE: Htio bih zamoliti Vase cijenjeno misljenje u svezi sa slijedecim.
Na mom autu (Seat Cordoba 1,9 tdi, 2001. god) u zadnje vrijeme prilikom voznje po "valovitoj" cesti, cujem blago skripucanje, identicno kao kad doma skripi stari krevet. Zvuk se cuje tiho, i ne bode bas usi, ali ja primjetim...auto se ponasa ok, super lezi na cesti i nikakvih problema nema, osim tog skripanja koje se cuje pri brzinama 40-60 km/h na neravnoj cesti, na rupama gotovo nikako, ali ako je cesta neravna, cuje se kako skripi.Po Vasem misljenju i iskustvu, sto bi to moglo biti.
ODGOVOR:Zvukove koje cujete nastaju na gumenim blokovima ovjesa, balans štangi, hvatištima amortizera. Zvuk treba tocno locirati i kada se utvrdi o kjemu gumenom bloku se radi nije teško istoga ( ili više njih ) tretiratirati glicerinom ili odgovarajucim sredstvom ( tekuca mast, silikonska tekucina, ulje ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZVUCI KAO PARNI STROJ ?

Datum objave: 24.05.2009 18:01:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic, divim se vašem znanju i vašoj stranici. Samo citajuci ostale vaše odgovore može se mnogo toga naucit.
Posjedujem Opel Vectru 1.6i '92. godina i motor pod laganim držanjem gasa radi pomalo nemirno, cuga i sl., no kad ga se stisne potegne bez problema (svijecice zamjenjene i kablovi i paljenje naštelano). Dakle samo pri laganom gasu malo nemirno radi. Što bi trebalo pogledat. Gumena cijev zraka što ide iz filtera je napukla pa je krpana izolirkom. Da li je to moguc uzrok tome. Auto je prošao sigurnih 191 000 kilometara. Još par pitanja gospodine Meic; Otkako mi je majstor prije godinu dana zamjenio zupcasti, uvijek kad je motor hladan oko predjela remena dolazi neki zvuk, koji se ubrzava kako se motor brže okrece. Kao neko grebanje i kasnije se možda vrlo malo primjjeti kod radne temperature. Iritira jer motor hladan zvuci kao parni stroj. Još me muci lagano pucanje iz auspuha na leru,što može biti uzrok tome.
ODGOVOR:Uz sve radnje koje ste obavili potrebno je ispitati još neke komponente sustava ubrizgavanaj i mehanickog sustava motora. Kod mehanickog sustava svakako treba ispitati ispravnost bregaste osovine ( može biti istrošen jedan od brijegova ), zabrtvljenost usisnog kolektora i svih prikljucaka koji dolaze na kolektor, stanje kompresije ( mora biti veca od 9 bara ). Nakon ovoga ispituju se komponente sustava ubrizgavanja goriva a to su: senzor temperature motora ETC, Map esnzor tlaka zraka, motoric minimuma, instalacija i konektori na motoru i oko motora, senzor položaja TP leptira za snagu, tlak goriva, kolicinu goriva na pojedinim brizgaljkama ( ne smije biti razlika veca od 3% ). Nakon ovoga kada se otklone sve eventualne greške kao kontrolna radnja može se napraviti i eko-test. CO ne smije biti veci od 0,3% Vol. , HC mora biti manji od 100 ppm, O2 u granicama 0,1 do 0,5% Vol. , CO2 veci od 14,5% Vol.
Cijev kou ste spomenuli ne smije vuci falš zrak. U predjelu zupcastog remena se ne smije cuti strani zvuk. Obicno se to dogada kada je remen malo labaviji i tada dodiruje zaštitni poklopac.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NE PALI

Datum objave: 24.05.2009 17:55:00
Slika
PITANJE: Unapred da Vam se zahvalim na bilo kakvom odgovoru,jer bi mi bilo kakav savet a posebno od strucnjaka bio od koristi! Problem je nasta ni od kuda i to kada je auto vozen a zatim zaustavljen. Nije nikako mogao da upali,ima ugradjen plin ali uvek pali na benzin a na 3,5 hiljada obrtaja sam prelazi na gas,goriva naravno ima ali nikako nije hteo da upali. Probao sam kasnije i direktno na plin ali nikako nije moglo. na kraju je nekako na plin i upalio ali cim sam dao malo gasa poceo je da puca,sto je uzorkovalo pucanjem plastike SFI na usisu! Zamenio sam tu plastiku ali opet ne moze da upali!
ODGOVOR:Prema opisu koji ste poslali uzrok je greška sustava paljenja, smjesa se zapali u usisnoj grani. Pregledajte fazu motora, kut predpaljenja, probijanje visokog napona ( svjecice, kablovi, kapa, rotor, elektroniku paljenja, centralu ), kompresiju.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - NEMA POKAZIVACA TEMPERATURE

Datum objave: 24.05.2009 17:42:00
Slika
PITANJE: Mislim kupiti novu ibizu, ali gledajuci je u salonu primjetio sam , a i receno mi je da nema pokazivac temperature motora nego da se upali lampica kada je to potrebno.Mene sada zanima koliko je to precizno, ili se lampica upali kada vec motor kuha, što može dovesti do ozbiljnih problema u motoru, jer sam do sada uvijek vozio automobilie sa pokazivacima.
ODGOVOR:Navedena lampica se pali samo u ekstremnim slucajevima, nekoliko stupnjeva prije nego ce motor zakuhati. Proizvodac to smatra dovoljnim. Moje mišljenje je da je to ozbiljan nedostatak.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - NA KOLIKO OKRETAJA TREBA MIJENJATI BRZINE?

Datum objave: 28.03.2011 00:20:19
Slika
PITANJE:

Poštovani,zanima me na koliko okretaja treba mjenjati brzine da bi se postiglo najbolje ubrzanje kod benzinskog a koliko kod diesel motora.
Ako moj benzinac ide do 7 000 okretaja treba li ici gotovo do toga ili je bolje promijeniti prije da bi se postiglo bolje ubrzanje, a kod diesela poslije 4 000 okretaja ili prije?

ODGOVOR:

Svako vozilo s pripadajucim motorom je posebna cijelina a najkraca ubrzanja su razlicita. Najkraca ubrzanja se mjere za svako vozilo. Test se radi od tocke A do tocke B ( tocno odredena udaljenost ). Prilikom testa kronometrom se mjere vremena. Kada se postigne najbolje vrijeme zabilježi se na kojim brojevima okretaja su se mijenjali stupnjevi prijenosa. Opcenito se može reci da je to na 80 do 90% od max. broja okretaja.

na vrh Povratak na vrh

BMW E39 - SENZOR KOTACA

Datum objave: 21.05.2009 18:29:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam BMW-a e39 525TDS 1998 godiste. Imam sledeci problem: ABS na vozilu ujutro kad ga upalim radi. Posle predjenih nekoliko kilometara upale se lampice ABSa i ASCa, takodje sat vise ne pokazuje ni brzinu. Kopcanjem vozila na dijagnostiku javlja se greska zadnjeg lijevog senzora. Naime zanima me da li je moguce da senzor ABSa cas radi a cas neradi. Sumnjao sam na kontakte na dzeku od senzora pa sam isti skinuo i zice zaletovao. Medjutim problem se nastavio. Takodje zanima me da li su ista obadva zadnja senzora, i posto je 1998 godina prelazna da li su isti senzori iz ranijih i kasnijih godina ovoga modela.
ODGOVOR:Moguce je da senzor kotaca nekada radi a nekada ne. Obzirom na cinjenicu da je vozilo staro 10 godina potrebno je najprije provjeriti sve konektore i elektricne spojeve. Senzore kotaca je najbolje ispitati pomocu osciloskopa, svi moraju imati isti signal. Zadnji snzori su potpuno isti jedina razlika može biti u dužini prikljucnog kabela s konektorom. Informaciju da li su isti senzori od ranijih tipova BMW-a i senzora na vašemu vozilu možete saznati u svakom BMW skladištu preko broja šasije.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO TDCI - IZBACI CRNI DIM

Datum objave: 18.05.2009 08:31:00
Slika
PITANJE: Posjedujem ford mondea,2002 g,142000 presao,tdci, do sada je radio super dok nedavno nakon naglog ubrzanje igubi na snazi i izbaci vecu kolicinu crnog dima te nagon toga pocme dobro vuci. pa bi vas molio za kratko objasnjenje ovog problema.
ODGOVOR:Prema vašem opisu moguci uzroci su: sustav za regulaciju turbine
( elektro-pneumatski ventili, ventil za rasterecenje, elektronska regulacija ), EGR ventil, mjerac protoka zraka. U ovom slucaju potrebno je obaviti dijagnostiku motora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PREGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 28.03.2011 01:11:34
Slika
PITANJE:

Zahvaljujem na prošlom odgovoru vezano za trzanje automobila. Pronašao sam kvar i sanirao ga. Naime pukla je posudica za preljevanje goriva te automobil jednostavno nije primao gorivo. Javljam Vam se sa još jednim problemom koji ne mogu riješiti. Naime motor 1.3 1996 godište (s karburatorom) poceo se pregriajvati. Kako sad idu velike vrucine ne bih želio ostati na cesti s prokuhanim motorom. Nedavno sam ispustio cijelu tekucinu iz hladnjaka te ga napunio s novom. Motor se nakon kratke vožnje zagrije do otprilike 90°C a nakon toga samo raste te dode skoro u nedopušteno crveno polje. Tek tada mi se cini da se ventilator ukljuci! Imate li kakav savjet te moguce riješenje.

ODGOVOR:

Prije bilo kakve intervencije na rashladnom sustavu potrebno je ispitati stvarnu temperaturu motora. Može se dogoditi da je stvarna temperatur motora normalna a instrument za temperaturu može pokazivati vecu temperaturu. U tom slucaju treba ispitati ispravnost indikatora za temperaturu, elektricnu instalaciju, instrument za temperaturu. Ako je pokazivac temperature dobar tada treba provjeriti termostat, protok kroz hladnjak, cistocu hladnjaka izvana, pumpu za vodu, cijevi rashladnog sustava. Na kraju nakon svega uzrok može biti brtvilo glave motora.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVO SE VIŠE NE PALI

Datum objave: 17.05.2009 23:43:00
Slika
PITANJE: Pozdrav i svaka pohvala, pamtim Vas još iz starih Autoklubova.
Vozim punto 1.2 star 8 godina i povremeno mi se znao iskljuciti elektricni servo koji bi nakon gašenja i paljenja ponovo proradio.
Sad vec pretpostavljate da mi se spomenuti servo više uopce ne pali a vožnja malog fiatica nalikuje vožnji fapa kljunaša.
U cemu bi mogao biti problem?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima EPS ( Electrical Power Steering ) servo upravljanje. U slucaju kada sustav ne radi moguci uzroci su: elektricno napajanje (konektori ), senzor zakretnog momenta, davac broja okretaja, davac brzine, elektromotor s pužnim reduktorom, upravljacka centrala.
Navedeni sustav ima mogucnost elektronske dijagnostke.
na vrh Povratak na vrh