Danas je: 26.03.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT SENIC - VENTILATOR NE PUŠE

Datum objave: 12.04.2010 13:50:00
Slika
PITANJE: Evo javljam se sa malim problemom kupio sam nedavno rabljeni Scenic 1.6 16V 2003 godina problem je sljedeci recimo ujutro upalim auto i ventilacija je upaljena ventilator odradi jedno 15 sekundi i poslije nista mrtav mogu jedino na displeju mjenjati smjerove upuhivanja zraka i brzinu ventilatora ali nista se ne desava ventilator jednostavno ne puse .Znaci da opisem konkretno postavim zeljenu temperaturu na minimum to je 15 bez upaljenog klima uredjaja ventilator pokazuje da je na pola snage vrtnje upaljeno je kruzno cirkuliranje zraka u kabini ili koristenje vanjskog nije bitno i ventilator samo pri prvom paljenju tog dana obicno ujutro odradi 15 sek i poslije vise nista.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu kvar treba tražiti na elektricnoj instalaciji i na upravljackom modulu motora ventilatora. Neki modeli imaju i upravljacko racunalo za funkciju grijanje-hladenje. Prvi korak je provjere elektricnih konektora sustava ventilacije, nakon toga provjera upravljacke elektronike.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323-S - LAMPICE ZRACNIH JASTUKA

Datum objave: 12.04.2010 13:46:00
Slika
PITANJE: Javljam Vam se po prvi put s preporukom Autoportal.hr!
Vozim Mazdu 323 S 1,3 54Kw, 99g.Prešao sam 148000 km.
Na 120000 km u kontrolnoj tabli su mi se upalile obadvije lampice zracnih jastuka.Jedna je crvena koja blica 7-8 puta brže,potom pet puta sporije,kao nekakav „kod“.Druga lampica je žute boje ona radi neprestano dok motor radi.Zanima me što bi to moglo bit i da li je skup popravak? Nadam se da cete mi pomoci! Jer sam svakakvih informacija dobio u svezi tih lampica.Od neispravnih zracnih jastuka,neispravnog senzora,do jednostavnog resetiranja elektronike u servisu.
ODGOVOR:Navedene lampice nisu povezane i ukazuju na greške u sustavu zracnog jastuka i na greške u sustavu za upravljanje motorom. Kontrolna lampica zracnog jastuka se pali kada je ovaj sustav izvan funkcije. Moguce greške su : elektricna instalacija, pirotegnicki zatezaci sigurnosnih pojaseva , sirala ispog volana, senzor usporenja, pojedini zracni jastuk, upravljacka centrala sustava.
Žuta lampica ukazuje na moguce greške u sustavu ubrizgavanja, sustavu paljenja, u mehanickom sustavu. Navesti cu najcešce greške : necisti injektori, lambda soda, propuštanje na usinom kolektoru, MAP sezor , ECT senzor, senzor RPM, IAT senzor, senzor položaja leptirastog ventila, mjerac mase zraka, probijanje visokog napona, elektricna instalacija, mehanicko stanje motora.
U ovom slucaju potrebno je obaviti kompletno ispitivanje navedenih komponenata te ispitivanje sustava paljenja . Nakon toga ce se tocno znati što je neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - ŠTELANJE KOCNICA ??

Datum objave: 12.04.2010 13:38:00
Slika
PITANJE: Molim vas da mi napisete kako mogu da nastelujem kocnice na Golfu IV i ako mozete da odgovor objavite na sajtu vasem u sekciji "pitanja"
ODGOVOR:Na ovom vozilu na prednjim kotacima su uvijek disk kocnice a na zadnjim kotacima mogu biti disk kocnice ili kocnice s bubnjem. Ako su diskovi na cetiri kotaca nikakvo podešavanje se ne radi jer nije predvideno . Ako su natrag kocnice s bubnjem podešavanje takoder nema jer postoji automatski mehanizam unutar bubnja pomocu kojega se u svakom momentu obavlja podešavanje papucica kocnice. U ovom slucaju radi se samo pocetno podešavanje i to kada se ugraduju nove kocne papuce ( pakne ). Pocetno podešavanje se radi na polužnom mehanizmu kocnih papuca ( pakni ) . Podešavanje se radi tako da se na horizontalnoj polugi okrece vijak koji približava ili udaljava kocne papuce od kocnog bubnja.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - ZATEZANJE LEŽAJEVA ZADNJEG KOTACA

Datum objave: 12.04.2010 13:13:00
Slika
PITANJE: Molio bi vas da kazete na koji nacin i koliko stezem lezaj na zadnjem kotacu,passat 92 god? Lezaj je tzv dupli,unutarnji i vanjski.
Slusao sam svakojake price,neki kazu stegne se do kraja pa se vrati za 1/4 neli za 1/2,neki opet kazu da je najbolje s moment kljucem ali ne znaju na koju silu...:? Ne znam sta je ispravno,pa vas molim za odgovor
ODGOVOR:Lažajeve zadnjeg kotaca zategnite na približno 40 Nm. Nakon toga maticu ležaja lagano otpuštajte dok se ne pojavi zracnost na ležajevima. Kada osjetite tu zracnost, ponovo vrlo polako zatežite maticu ležajeva dok se ta zracnost ne izgubi. U momentu kada osjetite da zracnosti više nema to je pravi položaj i tako osigurajte maticu.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 B4 - SMRAD I CRNI DIM

Datum objave: 12.04.2010 13:00:00
Slika
PITANJE: Imam audi 80 B4, 1.9 td iz 1995 god., sa 250000 km, koji normalno pali i vuc(e, bez obzira da li je ljeto ili zima. Me?utim, kod paljenja hladnog motora i kod stajanja na semaforu, kada temperatura motora prije?e cca 80 °c, nastane neobic(an smrad u kabini i oko auta. Tako?er, kad se naglo doda gas, auto poprilic(no zadimi (crno) i opet se osjeti smrad, me?utim nakon minutu lagane vožnje on nestane.
Prije 5000 km autu je promijenjena stara loša turbina (stavljena je nova, ne reparirana); a prije 3000 km imao je neobic(an kvar- naime, u vožnji je došlo do puknuc'a zatezne remenice alternatora, ispadanja remena i (?!) pomicanja hladnjaka prema motoru i remenicama.To su majstori posložili, me?utim remenice i dalje stoje ukoso prema hladnjaku. Hladnjak je malo puštao, me?utim nakon dodavanja aditiva u rashladnu tekuc'inu, to je prestalo. Moram napomenuti da je auto na 140000 km imao veliki servis, na kojem mu je modificiran utor za klin zupc(astog remena na nac(in kao što je na TDI modelu.
Obzirom da ni jedan majstor kod kojeg sam bio nije znao dijagnosticirati problem, zanima me što Vi mislite što bi mogao biti uzrok, te kako ga otkloniti i koliko bi to koštalo.
ODGOVOR:Prema detaljima koje ste naveli uzrok je ispušni sustav koji je pun cade i gareži. Ista se godinama skuplja na pojedinim mjestima ispušnog sustava i u usisnom kolektoru. Sve se može riješiti a za to treba vaša odluka i mogucnost da se potrebni radovi obave. Više detalja bih mogao navesti nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - LAGANI ZVIŽDUK

Datum objave: 12.04.2010 12:54:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam peugeota 206 xs 2.0 hdi sa sljedecim problemom: kada je auto u brzini znaci u vožnji cuje se nešto kao lagan zvižduk a isto tako i kada je u leru i cim malo dirnem kvacilo (ne pritisnem) taj zvižduk nestane dok diram pedalu, a isto tako imam osjecaj ujutro kada krecem i stisnem kvacilo isto kao da istisnem zrak a kvacilo ima sajlu koju sam vec mijenjao.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može biti potisni ležaj, isti je u kontaktu s tanjurastom oprugom i može stvarati takav zvuk. Kada malo stisnete pedalu spojke kontakt je jaci a zvuk nestane jer se ležaj pocneokretati istim brojem okretaja kao i tanjurasta opruga.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 09.04.2010 21:59:00
Slika
PITANJE: Obzirom da je prošlo 80 000 km od izmjene zupcastog remena i pumpe za vodu mislim da je sada ponovo vrijeme da se remen, odnosno pumpa vode zamjene. Nadalje, obzirom da zadnjih par dana u predjelju remenica, odnosno zupcastog remena cujem metalno zveckanje, da li smatrate da bi pri zamjeni remena bilo uputno zamjeniti i remenice na motoru ili možda neki od semeringa? Odnosno, da li to ''metalno zveckanje'' (koje se nakon 2500 ok/min prestaje cuti) proizlazi iz osovine, odnosno ležaja neke od remenica.
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli logicno je da se zamijeni razvodni mehanizam te da se naprave i sve ostale potrebne radnje koje su povezane sa razvodnim mehanizmom ( remenica, eventualno semering ako pušta ulje ). Nakon toga bi dugorocno opet sve bilo riješeno.
Eventualna štednja ne nekom od dijelova se ne isplati.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - RACUNALO

Datum objave: 09.04.2010 21:52:00
Slika
PITANJE: Imam Ford fiestu 2006 g., benzinac 1,4 80 KS (ima prijedenih 27600 km) . Prije cirka mjesec dana mi se jednom upalila lampica od ABS-a i kada sam krenu nakon minute se ugasila. Pomislio sam da se možda slucajno nakupilo na senzoru prašine ili slicno ... Ali prije dva tijetdna mi se upalila pa se opet u gasi i tako nekoliko puta. Cudna stvar u tomu svemu je bila kad mi se i upalila lampica od rucne kocnice. Nažalost poslije tjedan dana se sve zablesiralo, upaljena lampica ABS-a,upalila se lampica od rucne kocnice, žuta lampica od motora, brzinomjer ne radi, na displeju su same crtkice ----, ----, ----- I kilometri se ne odbrojavaju.
Motor normalno pali i radi. Provjerio sam ulje za kocnice, diskove I sve je ok. Broj okretaja normalno radi , pokazivac temperature normalno radi i mjerac razine goriva normalno radi. Odvezao sam auto kod majstora (koji je prije radio u Ford servisu I navodno se jako dobro razumije u ta vozila ) i tester je pokazao pun kufer grešaka. Majstor je rekao da se pokvario ABS modul i da ga treba zamjeniti i da novi košta cirka 12000 Kn. Naravno ja sam ostao zapanjen… Onda je rekao da se može i jeftinije proci ako se nabavi polovni modul i reprogramira se. Meni nije jasno kako modul ABS ima veze sa svim ostalim stvarima za koje pokazuje da ne valjaju.
Molio bih vaše mišljenje i savijet.
ODGOVOR:Uz racunalo ABS-a postoji i ECU racunalo a može postojati i još neko racunalo. Sva racunala su umrežena i može se dogoditi isto što se dogodilo i Vama , ispadom iz funkcije racunala ABS-a nastane pojava kao i što ste je opisali. U ovom slucaju potrebno je izbrisati greške koje ste naveli. Neke greške ce se moci izbrisati a neke nece. Greške koje se ne mogu izbrisati su stalne greške i upucuju na kvar nekog dijela ili dijelova. Racunalo ABS-a nemojte još mijenjati nego zatražite mišljenje još jednog servisa. U pojedinim slucajevima racunalo se može i popraviti a cijena je znatno manja nego što je novo.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - VODA ULAZILA U VOZILO

Datum objave: 09.04.2010 21:48:00
Slika
PITANJE: Dali mi mozete odgovoriti na pitanje u vezi VW Passat 2000.god., radi se o tome da je pustao vodu na rupicu isod sajbe kod kompjutera i voda je ulazila dole kod papucica na tu rupu i slijevala se po cijelom tapacirungu na podu auta. Nakon sto je utvrdjeno mjesto gdje pusta i zabrtvljeno uoceno je da je po d vodom bio nekakva elektronicka crna kutija koja kad se otvori pise Made in Germany RSM 2 PP T20 TPE. Uredaj je oštecen i plijesan od vode po njemu treba ga zamjeniti, ali neznam kako se zove i koja mu je cijena ?
ODGOVOR:Voda ulazi u vozilo radi zacepljenja odvodnih kanala koji se nalaze ispod prednjeg poklopca motora ispod mehanizma brisaca. Navedene otvore treba odmah ocistiti i sprijeciti daljnji ulazak vode u kabinu. Unutrašnjost vozila treba takoder osušiti ( narocito tepih i antizvucnu izolaciju na podu ). Navedeni dio može biti racunalo komforne elektronike. Ispravan broj dijela treba imati devet brojeva i na kraju može biti jedno slovo. Prema tome broju možete u svakom servisu sazneti cijenu toga dijela.
Navedene radove treba napraviti strucno i što prije da ne dode do vece štete. Javite se po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - EMULZIJA

Datum objave: 09.04.2010 21:43:00
Slika
PITANJE: Javljam se iz Makedonije i imam 2 pitanja za Vas.Pre neko vreme nabavio sam Citroen ZX od jedan kolega sa posao i tek sad sam primetio da rashladna tecnost mirese na ulje i ima tragove emulzijom,medzutim u karter nema nedostatak na ulje a u hladnjak je sve u redu .Sta bi moglo ovo biti,dali greskom je dopunjeno ulje u hladnjak ili nesto drugo.Vtoro pitanje je brisac na vetrobranu kad ga upalim na prvom kolenu bi trebalo da radi kao tajmer sa prekinom a on ne radi nikako i hocu da pitam sta bi moglo biti i gde se nalazi to vremensko rele .Kod nas nema neki dobri strucnjaci na koji bi mogao da se obratim.
ODGOVOR:Ako motor dobro radi i ako se kolicina emulzije ne povecava, ocistite kompletan rashladni sustav i stavite novi antifriz. Nakon toga pratite da li ce se emulzija opet pojaviti. Ako se emulzija pojavi to je znak oštecenja brtvila glave motora. Ako brisac ne radi u prvoj brzini koja ima prekide moguce greške su : programator brisaca , prekidac brisaca. Prekidac se nalazi na volanu skupa s ruckom za biranje brzina brisaca. Programator se nalazi lijevo od instrument ploce ispog armature ili u prostoru kod motora.
na vrh Povratak na vrh

VW VENTO - USISNA GRANA PUNA GAREŽI

Datum objave: 08.04.2010 22:27:00
Slika
PITANJE: Imam vw vento 1996.g.1.9 SDI.Zanima me zasto je usisna grana puna gareži i sta treba da radim stim.
ODGOVOR:Usisna grana je puna gareži radi EGR ventila koji u pojedinim momentima propušta ispušne plinove u cilindar radi smanjenja Nox . Ako je motor ispravan, demontirajte usisnu granu i istu samo ocistite.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - NEMIRAN RAD

Datum objave: 08.04.2010 22:20:00
Slika
PITANJE: Pozdrav iz Sarajeva,molio bih vas da mi pomognete da otklonim neke smetnje koje me nerviraju pravo,u pitanju je golf 2 1,6 benzin 84 godina,,,problem je sledeci kad je hladan pali na pola kljuca ali motor nikako nema cist rad nesto ga trese,ili radi neravnomjerno kao pokusa da se ugasi pa opet kao da preskace,ociscen mu je karburator u servisu,zamjenjena membrana od automatskog sauga,zamjenjene platine,finger,neznam vise sta da radim,znaci nekad mi upali na pola kljuca a nekad nece skoro pa nikako samo vergla,na leru ima cudan rad,,,hvala vam unaprijed molim vas za savjet sta dalje da radim
ODGOVOR:Nemiran rad može biti radi slijedecih faktora : prirubnica ispod karburatora, propuštanje na usisnoj grani ili nekom prikljucku, probijenje visokog napona, kondenzator, faza motora, velika razlika u kompresiji, loše podešeni ventili , loš karburator unatoc cišcenju , necist rezervoar za gorivo. Ako motor slabo starta ispitajte stanje akumulatora i elektropokretaca, po potrebi obavite popravak elektropokretaca.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 GTI - DIZE?

Datum objave: 08.04.2010 22:15:00
Slika
PITANJE: Pozdrav.Najprije da izrazim veliko poštovanje za strucnost i profesionalnost koju sam uvidio iz vaših savijeta i odgovora.Imam sljedeci problem.Vlasnik sam Peugeota 106 gti,1.6 16v 2000 godina.Nedavno mi se dogodilo da je jedan cilindar prestao raditi.Vozio sam na rezervi te sam pretpostavio da je zbog zacepljene dizne.Bez obzira na to promijenio sam svjecice,sve filtere,usuo aditiv.Nije bilo promjene,auto je još uvjek radilo na 3 cilindra.Skinuo sam sve 4 dizne od kojih je jedna bila potpuno zacepljena te sam je zamijenio polovnom diznom.Sve su dizne nakon toga ultrazvucno ocišcene kod lokalnog automehanicara.Od tada auto drugacije radi,malo je bucnije u leru,te pri nižim obrtajima "cuka".Cukanje nije pretjerano ali je primjetljivo.Pri vožnji pod punim gasom auto super ide i prima gas.Molio bih vas da mi predložite šta mi je ciniti.Nove dizne su mi pre skupe(sve 4 bi došle preko 500 eura),jeli bila greška što sam stavio polovnu?Dali je pametno da probam procistiti dizne kod drugog majstora?Svaki prijedlog je dobrodošao.
ODGOVOR:Dize mogu biti ili dobre ili loše , ako su loše treba ih zamijeniti . Nije problem opet ocistiti dize nego je problem na tim dizama dobiti dobar rezultat. Cijenu pojedinih dijelova nikada ne komentiram ali komentiram ispravnost pojedinih dijelova. Ostali moguci uzroci osim diza su : elektricna instalacija i konektori, kolicina goriva na pojedinim dizama ( razlika u kolicini ), IAC ventil minimuma, leptirasti ventil, propuštanje usinog kolektora, senzor položaja leptirastog ventila, sustav paljenja , ECU centrala.
Na žalost bez pregleda Vašeg vozila ne mogu dati precizniji odgovor.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - BRTVA CEPA KARTERA

Datum objave: 02.04.2010 10:52:00
Slika
PITANJE: Imam problem, posle zamene ulja u motoru nakon mesec dana pocelo je da kaplje ulje na srafu za ispustanje ulja.Kad sam sinuo sraf na podlosci je imala neka guma. Ja sam stavio na sraf podlosku staru pa ispod nje o prsten I zatego Sam sraf, ali sada I dalje kaplje ulje ali manje. Kako da rIješim problem unapred zahvaan
ODGOVOR:Kada se mijenja ulje tada se obvezno mijenja i brtva cepa kartera. Brtva cepa treba biti odgovarajuca . Drugi uvjet je da dosjedna površina na cepu kartera i na samom karteru bude ravna. Kada je to tako onda nema ni curenja ulja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - ZAMJENA MOTORA??

Datum objave: 02.04.2010 10:29:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic, molila bih vas za savijet pošto se ne razumijem u aute, a moram donjeti konacnu odluku što napraviti. Imam fiat bravu 1.4,12v, '98godište, vožen je samo po gradu te ima napravljenih cca 70 000km, do sada nije imao vecih kvarova ali je stajao mjesec dana i zatim kod drugog paljenja pukao je zupcasti koji nije nijednom mjenjan zbog male kilometraže. Sada ne znam što je pametno napraviti... savjetuju mi zamjenu mašine istom ali polovnom, mjenjanje remena, venitila i glave koji su ošteceni ili prodaju auta, a ja zapravo ne znam što je najbolje napraviti pa Vas molim za savijet. Studentica sam i nemam sredstava za neke vece podhvate na tom autu. Zanima me i koliko je štetno za auto da tako pokvaren samo stoji i što bih po tom pitanju mogla napraviti da ga zaštitim od recimo vremenskih uvjeta (garažu nemam)?
ODGOVOR:Zamjena motora pa makar on bio i polovan je puno skuplja nego popravak glave motora koji je u ovom slucaju potreban. Pregledom Vašega vozila mogao bih tocno reci kolika bi bila cijena popravka. Ovoga casa bez pregleda vozila mogu jedino navesti orjentacionu cijenu ona bi bila od 2.500,- do 4.000,- kn. Motor se najmanje troši kada se radovito pali. Ako imate bilo kakvih pitanja rado cu Vam na sve odgovoriti. Možda bi bilo najbolje da se javite telefonom ili na moj mobitel. Tada bih Vam mogao dati još mnogo korisnih informacija na osnovu kojih bi se lakše mogli odluciti što napraviti s vozilom.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - UGRADNJA NOVIH KLIPNIH PRSTENOVA

Datum objave: 31.03.2010 10:26:00
Slika
PITANJE: Pozdrav iz Slavonije. Neki dan sam naišao na vašu stranicu i imam same pohvale za vašu pomoc ljudima koji imaju problem sa svojim vozilom. Skidam kapu. Ja imam automobil Ford Escort iz 93god. Auto je izgubio snagu da ga nakraju nisam mogao niti upaliti. Odlucio sam rastaviti motor i to sam i ucinio. Prva stublina je potrosena oko 5stotih mm. Zanima me dali je to jako potroseno i šta znace oznake na klipovima. Koje mi karike preporucate (marka) i kako najbolje da rasporedim zazore na karikama?
ODGOVOR:Dozvoljeno istrošenje cilindara je 0,10 mm a Vi ste na vašem motoru izmjerili 0,05 mm . Ako je to tako onda možete ugraditi nove klipne prstene standardnih dimenzija ( kao što su bile originalne ). Od poznatih marki mogu navesti slijedece : Mahle, PC, AEH, Colben Schmit . Proreze na klipnim prstenima rasporedite pod kutem od 120° .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 31.03.2010 10:17:00
Slika
PITANJE: dobar dan ja sam vas pitao u vezi zupcastog za golf 4 1,4 16v motor.rekli ste mi na koliko se menja i sve sto ide uz to.sad bih vas pitao dali bih ja znao sam to da zamenim.nisam neki mehanicar a nisam bas ni laik.ja sam zupcasti menjao na bmw 320i i dosta mi lako isao.ako mi mozete ukratko reci na sta moram posebno da obratim paznju prilikom zamene i koji mi alat treba.cuo sam da moram da blokiram gornja 2 zupcanika i da se mora skinuti levi nosac motora da bih skinuo poklopac kaisa.ja vas ovo pitam jer nemam para da bih isao kod majstora jer sam ostao bez posla.ako mozete da mi objasnite hvala vam mnogo.sve najbolje i pozdravljam vas sve.
ODGOVOR:Kod ovoga motora je postupak zamjene razvodnog mehanizma ( zupcasti remen glavni, zupcasti remen gornji, natezac donji, natezac gornji, klizac prednji, klizac zadnji, pumpa za vodu ) znatno složeniji nego na ostalm vozilima. Od specijalnog alata treba imati alat za blokadu bregastih osovina ( No. T10016 i T10074 ), alat za prihvat remenice radilice ( No. 3415, T 10028 ). Možda se može i bez navedenih alata ali je potreban veliki oprez . Postupak je slijedeci : odspojiti klemu akumulatora, izvadti svjecice, osloboditi zaštitni poklopac zupcastog remena, staviti motor u fazu ( tu se koriste blokade ), otpustiti donji natezac zupcastog remena, demontirati glavni zupcasti remen, demontirati natezac, demontirati oba klizaca, demontirati pumpu za vodu. Nakon ovoga otpušta se i demontira natezac dornjeg zupcastog remena, demontira se gornji zupcasti remen. Postupak montaže je obrnuti od demontaže i ide na slijedeci nacin : ugradnja gornjeg zupcastog remena, ugradnja gornjeg natezaca. Ugradnja pumpe za vodu, ugradnja obadva klizaca, ugradnja natezaca, ugradnja glavnog zupcastog remena , fiksiranje natezaca. Nakon ovoga potrebno je okrenuti za dva kruga radilicu i ponovo provjeriti fazu prema oznakama, po potrebi korigirati fazu motora, provjeriti napetost oba remena. Ako je sve u redu staviti zaštitni poklopac razvodnog mehanizma, ugraditi kanalni remen, spojiti klemu akumulatora, staviti svjecice, upaliti motor.
ODGOVOR:
Daljinsko zakljucavanje može biti izvan funkcije radi više mogucih grešaka i to : kvar daljinskog upravljaca s odašiljacem ( bez obzira što ste zamijenili baterije ), upravljacki sklop ( prijemnik signala ), dio upravljackog sklopa sa kontrolom funkcija, relej potvrdnog signala zatvaranja, infra crveni prijemnik u kabini ( najcešce se nalazi u retrovizoru ), aktuatori na vratima, mehanicko istrošenje bravice vozacevih vrata. Tocan odgovor mogu dati tek nakon pregleda vozila jer kao što vidite može postojati više razlicitih kvarova.
na vrh Povratak na vrh

BMW E-30 - NESTAJANJE RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 31.03.2010 10:11:00
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodine Meic. Imam problem nadam se da mi možete pomoci. BMW e30 2.0i, gubi vodu, mjenjao sam mali hladnjak i opet isto. Radi normalno, pali normalno, ne zatušiva ga, nikakvog dima nikakvih smetnji, mašina radi kao sat, necu glavu da skidam to mi je zadnja opcija, možete li pomoci.
ODGOVOR:Kada nestaje rashladna tekucina tada to ne mora biti vidljivo na prvi pogled. Postoje i situacije kada to treba pronaci i otkriti. Mjesta curenja mogu biti i takva da ne postoji vidljivi trag . To se dogada kada se propuštanje dogada na vrucim dijelovima motora gdje tekucina odmah isparava ( motor, hladnjak ). Drugi nacin nestajanja je kroz motor .
Tada mala kolicina tekucie ulazi u motor, pretvara se u vodenu paru i na ispušni sustav izlazi iz motora. Najbolji nacin za defektažu je servisna dizalica. Vozilo može raditi na mjestu a sva kriticna mjesta mogu se kontrolirati. Tom prilikom je potrebno i demontirati neka zaštitne poklopce i dijelove kako bi kriticna mjesta bila lakše vidljiva. Potrošnju tekucine kroz motor treba prepoznati prema postojecim simptomima ( prisutnost vodene pare na ispuhu, povecana kolicina HC u ekspanzionoj posudi ili hladnjaku ).
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 31.03.2010 10:04:00
Slika
PITANJE: Supruga mi vozi Clio 1.2 60ks benzinac, star 10 godina, 160 000 km.
Prije 10tak dana poceo se javljati problem kod paljenja, i to nakon što auto duže stoji nevožen, npr. kada se ujutro pali. Kada se da kontakt uredno se cuje pumpa, nakon pokretanja alternatora potrebno je 6-8 „verglaja“ da auto upali, nakon toga pali uredno, cak i nakon stajanja od nekoliko sati. Medutim što je duže stajanje(više sati/dana) to je potrebno duže „verglanje“, kao da je gorivo „isparilo“ pa ga treba ponovno dogurati. Inace mašina radi uredno i mirno i osim toga nema drugih problema.Filtar goriva i svjecice su mijenjane na 142 000 kilometara, ulje na 152 000 kilometara. Moja je ideja bila promijeniti filtar goriva, te sve konektore odštekati, pošpricati sa kontakt sprejem te ponovno uštekati, no možda vi imate kakav bolji savjet.
ODGOVOR:Vaša ideja ne može nikako štetiti nego samo biti od koristi. Ukoliko se navedenim radnjama ne postigne rezultat ipak ce trebati obaviti i ispitivanje pojedinih komponenata sustava ubrizgavanja , sustava paljenja , sustava za upravljanje motorom. Osnovni uzroci mogu biti izostanak iskre na svjecicama, mala ili nikakva kolicina goriva na injektorima u momentu kada motor ne može upaliti, mehanicko stanje motora. Prilikom dijagnostike potrebno je ispitati slijedece : tlak goriva, injektore, MAP senzor, ECT senzor, senzor položaja leptirastog ventila, aktuator minimuma, VAF senzor, elektricna instalacija, ECU centrala. Po potrebi javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

BMW 316 - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 30.03.2010 15:00:00
Slika
PITANJE: Poštovani! Imam BMW 316 i model 2002 .gdina .Konstatno mi svjetli lampica od zracnih jastuka .Kupio sam SBMS MODUL ZA PONIŠTENJE LAMPICE ZRACNIH JASTUKA ,koji mi je mehanicar ugradio, i poništio lampicu zracnog jastuka.Nakon ugradnje istog, te poništenja lampice zracnog jastuka lampica se ugasila, da bi se nakon 2 dana lampica od zracnih jastuka ponovo se upalila,te STALNO SVJETLI. SADA kada dam kontakt LAMPICA SE UPALI,I NA TRENUTAK SE UGASI, I PONOVO UPALI ,TE STALNO SVJETLI ,I KAD UPALIM MOTOR NA AUTOMOBILU .STOGA VAS MOLIM ZA POMOC KAKO BI SE NAVEDENI KVAR OTKLONIO
ODGOVOR:Ako se kontrolna lampica zracnog jastuka nakon brisanja greške opet pali to je znak da u sustavu zracnog jastuka još postoji greška i da ista nije otklonjena. U ovom slucaju najprije treba pronaci grešku i otkloniti istu, nakon toga grešku treba ponovo izbrisati s memorije racunala zracnog jastuka. Nakon toga kontrolna lampica više se nece paliti.
Moguce greške su : elektricna instalacija, spiralna zavojnica ispod volana, senzor usporenja , centrala zracnog jastuka, zracni jastuk, pirotehnicki zatezaci pojaseva, ostale netipicne greške.
na vrh Povratak na vrh