Danas je: 28.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW PASSAT 1,9 TDI - TREBA GA TEMELJITO PREGLEDATI !

Datum objave: 11.11.2009 22:36:00
Slika
PITANJE: Iskreno receno slucajno naletih na Vasu stranicu i jako mi
se dopalo ovo sto vidjeh...
Zivim u BiH. Imam Passata V '98 gp, 1,9 TDI 66 KW, kupio sam
ga prije 3 godine u nadi da cu imati ekonomicno, pouzdano, sigurno vozilo...sve ono naj naj. Vozilo na satu ima 200 000 KM u koje vise ne vjerujem a sam prelazim godisnje do 35 000 km.
Medjutim, problemi su se vrlo brzo poceli javljati, nakon
par mjeseci je u po preticanja stradala bosh pumpa (ne znam strucni izraz, ovdje to svi tako zovu) pa sam tu ostao bez lijepe sume novca, nedugo zatim je kompletno prolupao naprijed, zatim su se poceli javljati sitni kvarovi, regler,podizaci ventila (lupali kao ludi) i td.
Da Vas ne tusim sa mojim problemima... meni treba jedan
savjet. Auto ima problem vec skoro godinu dana sa vucom, vidio sam
na vasem sajtu da mnogi imaju taj problem, air flow sensor mijenjao, hrpu nekih «senzora» - bar sam ih platio, dizne, kojekakve filtere... medjutim i dalje je problem isti a ja samo dajem i dajem novac... u medjuvremenu sam izgubio potpuno volju za odrzavanjem vozila, tako da mi se cuje servo pumpa prilikom motanja, klima ne hladi – osim kad vozim, kad ukljucim motor i dalje radi normalno nema ocekivanok pada obrtaja, a netom prije se culo nekakvo lupanje kad ukljucim klimu, takodjer sav trap koji sam radio je OPET prolupao –vjerovatno zbog dupljaka... Ja sam jako isfrustriran i nezadovoljan vozilom, kad sam ga
kupovao mislio sam da sam rijesio probleme i bio spreman odrzavati ga ma koliko kostalo, ali je problem sto su me iznevjerili i nazovi majstori pa cak i servisi, mnogo novca potrosenog a nista nije rijeseno...
Meni treba savjet... da li dati vozilo ispod svake cijene i «rijesiti» ga se ili se mozda isplati ulagati? Da li je po Vasem cijenjenom misljenju moguce rijesiti problem i dovesti vozilo u normalno stanje? Koliko bi
kostalo kod Vas popravka svega do sad navedenog (u eurima) meni odista ne bi bio problem doci kod Vas, sam Vas pristup i stranica i davanje odgovora od kojih nemate materijalnu korist, kao sto neko rece ulijeva povjerenje.
ODGOVOR:Vaše vozilo svakao treba temeljito pregladati, narocito motor. Nakon toga može se znati koliki bi bili troškovi popravka na motoru i na vozilu opcenito. Nedavno sam imao slucaj na istom takvom vozilu koje je bilo 2 godine starije od Vašeg da je trebao generalni popravak motora. Radi velikih troškova popravka mislio sam da ce vlasnik vozila odustati i rješiti se vozila. Medutim on je htio da se napravi sve strucno i profesionalno iako je popravak bio skuplji od realne cijene vozila u tom casu. Na ovaj nacin želim reci da i Vi nakon navedenog pregleda vozila možete odluciti da li cete vozilo popravljati ili cete odustati od toga. Naravno da na pamet ne mogu ništa reci o pojedinim troškovima.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - PRANJE MOTORA

Datum objave: 11.11.2009 22:19:00
Slika
PITANJE: RADI SE O RENAULT LAGUNA 2 2005 GODISTE,1,9 dci.PRIJE IZVJESNOG VREMENA PRIMJETIO SAM DA MI JE VLAZAN POKLOPAC DIZNI.OTISAO SAM U OVLASTENI SERVIS,MAJSTOR JE KONSTATOVAO DA TREBA PROMJENITI PODLOSKU DIZNE.KADA JE PROMJENIO,REKAO JE DA UPALIM MOTOR,SVE JE BILO OK ZNACI NIJE VISE PUSTAO NAFTU.NAKON TOGA JE TO MJESTO POPRSKAO KISELINOM I SACEKAO 10min,A ONDA SAPRAO TO MJESTO POD VELIKIM PRITISKOM VODE.REKAO JE DA UPALIM PONOVO,STO NISAM USPIO.PROPUHAO JE KONTAKTE ZRAKOM,OPET NE MOZE DA UPALI.PRIKOPCA GA NA COMPJUTER I ON POKAZE DA JE OTISAO SENZOR PRITISKA(KAZE KOSTA 250 EURA)cini mi se da se nalazi tu ispod poklpca dizni.STAVIO JE DRUGI ALI POLOVAN I NIJE ISTI BROJ KOJI JE BIO MOJ SENZOR.POSLIJE TOGA UPALIM AUTO I KAZE DA JE SVE U REDU.ALI OD TADA NA HLADAN MOTOR CUJEM KAKO AUTO TEZE RADI I TRESE SE I TO TRAJE 10 SEKUNDI I ONDA SE NE JAVLJA VISE.SADA SE POCELO JAVLJATI I NA ZAGRIJAN MOTOR PRILIKOM PALJENJA CC10 SEKUNDI TRAJE I PRESTANE.TAKODE NA BORD COMP. MI POKAZUJE DA PROSJECNO TROSI 12,5 LIT.ISAO SAM PAR PUTA I REKLI SU MI DA TO NIJE OD SENZORA,DA NAPUNIM PUN REZERVOAR PREDEM 200KM I VIDIM KOLIKO TROSI.URADI O SAM TAKO I AUTO JE TROSIO PO GRADU CCA 8,5LIT.PRIJE NJIHOVE INTERVENCIJE BORD COM. JE POKAZIVAO PO GRADU CCA8 LIT, ASADA 12,5.MOZE LI BITI SENZOR? ZELIO BIH VASE CJENJENO MISLJENJE,JER ME SADA VISE BRINE BORD COMP,JER SERVIS U SARAJEVU NE ZNA ILI NECE.
ODGOVOR:Svako pranje motora narocito neodgovarajucim sredstvima i vodom je rizik jer se mogu oštetiti pojedine elektronske i elektricne komponente koje su bitne za rad sustava za upravljanje motorom. Dio koji se mijenja ( senzor, davaci ) moraju biti potpuno isti kao što je bio i original. Na vašem vozilu sigurno postoji dio koji ne radi na ispravn nacin nakon pranja motora. To može biti i loš kontakt na nekom od kontakata ili konektora u koji je ušla voda i radi cega je nastao pad napona na kriticnom mjestu. To je cesti uzrok lošeg rada motora i povecane potrošnje goriva. U ovom slucaju sigurno postoji uzrok kojega treba otkriti i otkloniti . Najprije provjerite sve elektricne kontakte i konektore na i oko motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PROBLEMI SA KLIMOM

Datum objave: 10.11.2009 10:13:00
Slika
PITANJE: Vozim punta 1,2 8v,2002.god.Auto je u dobrom stanju,motor,limarija je ok.Kada upalim klimu,pocinje da radi i onda se ugasi,prije toga prilikom palenja se cuo nekakv zvuk kao trenje,ali samo kada je hladno na toplom nista.Zvuk nestaje sa daljim radom motora,kada se zagrije.Skidao sam pk remen misleci da je lezaj remenice,medjutim sloobodno se okrece,ne struze nigdje.Prije ovoga klima je radila normalno bez problema.Sada kada upalim motor necuje se nista,hladi ali klima radi malo i iskljuci se,lampica u kabini pokazuje da je ukljucena.Da li je mozda pokvarena spojnica koja ukljucuje kompresor,izlizala se ili sl,i da li se to moze poraviti tj.staviti druga ako je to uzrok.Unaprijed vam hvala,sajt vam je odlican,primjetio sam da ste pomogli mnogim ljudima,zelim vam puno srece u radu.
ODGOVOR:Moguce je da je neispravna elektromagnetska remenica ali to je rijetkost. Najcešci uzrok je nedostatak rashladnog plina, presostat, zacepljenje na ekspanzionom ventilu, freonski filter. Sve što sam naveo može se provjeriti u normalnom redovnom servisu klima uredaja koji se obvezno radi svake dvije godine. Tada se uz zamjenu freona, zamjenu freonskog filtera , zamjenu /dopunu ulja za kompresor, stavlja po potrebi i kontrast koji pomaže u detektiranju eventualnog propuštanja sustava.
Najprije provjeriote kolicinu plina te gorni i donji tlak plina u sustavu klime.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NAKON ZAMJENE REMENJA CUDAN ZVUK ?

Datum objave: 10.11.2009 10:08:00
Slika
PITANJE: Nakon uradenog glavnog servisa na motoru (izmjena svih remenja i španera, vodene pumpe) pojavio se zvuk u glavnom remenu.
Pored normalnog zvuka rada motora u podrucju remena cuje se zvuk: glo,glo,glo...
Pošto je servis pod garanciom, vratio sam vozilo ponovno u servis gdje su stvarno primjetili taj zvuk.
Ponovno su 2x mjenjali citav set za zupcajti ali je ostao isti neugodan zvuk. U servisu im nije jasno od kud se stvorio cudan zvuk i još nije nadeno rješenje.
Pa Vas molim da mi odgovorite do cega bi moglo biti da se stvorio taj neugodan zvuk u glavnom remenu?
ODGOVOR:Cudno je da servis kojemu ste povjerili radove nezna zašto je nastao navedeni zvuk. Moguci uzroci su : prejako zategnut remen, skrivena mana na novougradenom dijelu, doticanje ( kontakt ) remena ili nekog rotirajuceg dijela sa zaštitnim poklopcem, nešto trece što se može otkriti neposrednim uvidom na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FORD SCORPIO - ISTROŠENOST DOSJEDA NA KLACKALICI

Datum objave: 10.11.2009 09:57:00
Slika
PITANJE: Molio bih vaše strucno mišljenje. Automobil ford scorpio 1993 god. VM motor 2,5 td 85 kw 340000 tisuca km. Ponekad se desi da klacakalica
( polugica koja podiže ventil ) iskoci iz ležišta te nakon vracanja iste u ležište motor normalno radi. Molim vaše mišljenje, da li su su u pitanju hidro podizaci ili treba uredivati glave motora, odnosno ventile i sve što je vezano za njih. Ulje u motoru je 10/40 i mjenja se na 8000 km.
ODGOVOR:Uzrok iskakanja nije hidropodizac nego klackalica ili polugica. Iskakanje nastaje radi istrošenosti dosjeda na klackalici a ista se može zamijeniti. Glave motora se ureduju kada se za to ukaže potreba a to je istrošenost vodilica ventila , samih ventila ili propuštanja ulja ili vode na brtvama glave motora. Ako je s time sve u redu i ako je kompresija iznad 24 bara tada glave motora ne treba dirati. Ulje koje ste naveli interval izmjene su u redu.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - POTROŠNJA GORIVA

Datum objave: 27.03.2011 13:12:21
Slika
PITANJE:

zanima me koji dijelovi motora najviše utjecu na potrošnju tj pri kupnji polovnog vozila , servisiranje kojih dijelova se najbolje može utjecati na potrošnju mislim na sniženje potrošnje, jesu li to ventili , pumpe za ubrizgavanje goriva...

ODGOVOR:

Na potrošnju goriva utjece jako puno faktora i to : mehanicko stanje motora, podešenost motora, stanje sustava paljenja ( svjecice, visokonaponski kablovi, bobina, elektronika paljenja, Hall davac ), sustav ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, mjerac mase zraka, potenciometar leptira snage, MAP senzor, IAT senzor, CKP senzori, IAT senzor, lambda sonda, ECT senzor, pojedini aktuatori, stanje usisnog kolektora, stanje ispušnog sustava ).
DODATNO PITANJE:
zahvaljujem na iscrpnom odgovoru ali me zanima par stavki iz odgovora. stanje sustava paljena- na što tocno treba obratiti pažnju :anlaser ili ?, zatim svjecice one se mogu jedino zamijenit tj. odgovarajuce automobilu, te sustav ubrizgavanja to su vjerovatno pumpe za ubrizg. goriva . Jednostavno me zanima kako pametnim ulaganjem tj. održavanjem i redovitim servisiranjem auto zadržati u top formi kako se kaže a i pritom da što manje troši
ODGOVOR:
Sustav paljenja je sve ono što stvara iskru na svjecici i što regulira vrijeme kada ce se iskra na svjecici pojaviti a to je : bobina, visokonaponski kablovi, svjecice, elektronika paljenja, Hall davac, RPM senzor, senzor detonacija, ECU centrala. Sustav ubrizgavanja je sve ono što sam naveo u prijašnjem e-mailu. Elaktropokretac ( anlaser ) ne utjece na potrošnju goriva. Pumpa za ubrizgavanje ne postoji ali postoji elektricna dobavna pumpa u rezervoaru a ona takoder nije uzrok velike potrošnje goriva.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ZAMJENA MAN?ETE HOMOKIN.ZGLOBA

Datum objave: 09.11.2009 17:29:00
Slika
PITANJE: vozim Hyundai accenta 2000.godište te me zanima na što trebam pripaziti kod mijenjanja manžete dali treba skidati poluosovinu dolje te dal poluosovina ima kakav prsten sa unutarnje strane?
ODGOVOR:Poluosovina se ne mora nužno demontirati kako bi obavili izmjenu mandete homokinetickog zgloba. Nakon što se oslobodi sve što je potrebno na ovjesu i izvuce zglog iz glavcine, demontira se stara mandeta. Nakon toga se odlucnim udarcem cekica izbije zglob s poluosovine. Ukoliko se ovaj postupak ne pokaže uspješnim tada ipak treba demontirati poluosovinu i sve skupa obaviti na radnom stolu. Ako demontirate poluosovinu ista se izbacuje iz dosjeda u diferencijalu odlucnim pokretom pomocu odgovarajuce poluge ( treba paziti da se ne ošteti kucište mjenjaca ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - POJAVA ULJA NA USISNOJ GRANI

Datum objave: 09.11.2009 17:23:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da li mi mozete pomoci u rjesavanju mog problema, naime radi se o tome da posjedujem audi A4, 1996 godiste, 1.9tdi, 66kw kod kojeg se vec duze vremena javlja problem pojave ulja u crijevima interkulera (od turbine do interkulera…a mozda I u crijevima posle interkulera)sto prouzrokuje ispunjavanje centralne jedinice (“kompjutera”) uljem…da ne pominjem poprilicno velike gubitke ulja, a pored svega toga primjetio sam da auto znatno slabije ide.
Sada me interesuje sta prouzrokuje tu pojavu ulja u samoj usisnoj grani-da li je to mozda ulje iz turbine?
Takodje bih Vas zamolio da mi objasnjenjem pomognete da samostalno ustanovim da li se tu radi o problemu sa turbinom ili su uljne karike problematicne(I da jesu da li bi se pojavljivalo ulje na usisu).
Jos me interesuje da li povezivanjem automobila na racunar mogu odrediti pritisak koji stvara turbina pri odredjenim obrtajima, odnosno ustanoviti da li je pritisak zadovoljavajuci.
Jos Vas molim da mi kazete koliki je normalan pritisak turbine ovog automobila, a kolika je kompresija motora istog.
ODGOVOR:Pojava ulja na usisnoj grani i u tlacnim cijevima turbine nastaje na dva nacina i to preko sustava za odušak motora i ili preko turbine. Mjerenjem kompresije ili još bolje testom propuštanja cilindara možete ustanoviti da li ulje dolazi iz motora ( preko sustava za odušak iz motora ). Turbinu možete provjeriti na nacin da demontirate tlacnu cijev turbine na strani turbinskog kola . Tada možete provjeriti koliko se pomice osovina turbine u ležajevima i zakljuciti da li ulje probija kroz ležajeve turbine .
Moguce je provjeriti tlak turbine pomocu servisnog moto-testera ali je bolji nacin ako se to mjeri odgovarajucim manometrom. Tlak turbine treba biti 0,7 do 1,0 bar. Kompresija je 28 do 34 bara.
DODATNO PITANJE:
Hvala vam sto ste mi izasli u susret, i pomogli da se rijesim dileme da li moj auto ima problem sa losom kompresijom ili turbinom. Ustanovio sam da je turbina pravila probleme...ona je sada reparirana, ali se sada javlja drugi problem... Naime kolega koji je bio prisutan prilikom montiranja turbine uputio mi je konstataciju da se vakum ispod turbine uopste ne pomjera (tj. ne reaguje ni prilikom palenja ni prilikom dodavanja gasa), a ja sam nakon toga ustanovio da ni EGR ventil bas ne funkcionise kako treba. Molim Vas da mi pomognete u rijesavanju ovog problema, jer ja stvarno nemam prestavu sta da uradim, osim sto sam promijenio sva vakumska crijeva i pokusao razraditi vakume (cini mi se da u vakumskom i visokotlacnim crijevima ne postoji neki pritisak koji moze promijeniti stanje ventila). Jos bih vas molio da mi date podatak pri kojem broju obrtaja u leru bi turbina povecala svoj broj obrtaja.
ODGOVOR:
Membrana ventila za rasterecenje turbine se ne mora pomicati kada se poveceva broj okretaja motora dok vozilo stoji ( nema opterecenja ). Ukoliko želite provjeriti tlakove turbine to treba raditi na probnoj vožnji , tada se ne kontrolnom instrumentu mogu ocitati tlakovi turbine kod pojedinih brojeva okretaja motora. Kada je EGR ventil neispravan motor nema potrebnu snagu . U vakumskim cijevima ne postoji nikakav tlak nego podtlak. U tlacnim cijevima turbine mora postojati tlak inace motor nema nimalo snage. Vec sam naveo da se tlak turbine ( a to je tlak u cijevima turbine na kompresorskoj strani ) može precizno izmjeriti pomocu manometra i tijekom vožnje jer tada motor ima opterecenje. Turbina povecava broj okretaja prema brzini ispušnih plinova a taj podatak nije bitan , bitan je samo tlak kojega stvara turbina.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 09.11.2009 17:02:00
Slika
PITANJE: Postovani Majstore.. ja sam ucenik drugog razreda automehanicarske skole i imam dva problema..
moj otac ima Opel Asconu 1.6 66kw 85.g. benzin.
sa autom smo imali problem taj sto je u voznji gubio snagu i trzao je a u leru je radio normalno
majstor kod kojeg smo otisli nije odma znao tacan problem. pregledajuci karburator filter zraka i struju nismo mogli da ustanovimo problem.tada smo zamjenili AC pumpu (stavljena je stara pumpa koja je bila ispravna)uglavnom problem je bio u tome sto je filter goriva bio napuko i ulazilo je zraka.
ali poslije ovoga (nakon 150-200 km predeni) u voznji se ugasilo auto.u prvom pokusaju je upalio i nastavili smo voziti ali nakon 100-200 metara ugasio se opet i nije htjeo da se upali.akumulator ima snagu i normalno vergla.majstor je pregledao (dirao) karburator razvodnik paljenja, pregledao svjecice i vratio staru AC pumpu.Auto je upaljeno i turiranjem jej bilo veoma mnogo crnog dima iz auspuha.majstor nam nije mogao reci tacan odgovor na nas problem.Poslije ovoga smo imali normalnu voznju autom i zvuk motora je veoma promjenjen (normalniji)
dali nam mozete reci razlog gasenja auta u voznji.
ODGOVOR:. Motor Vašega vozila se mogao gasiti radi tri osnovna faktora a to su : mehanicki sustav motora, sustav goriva , sustav paljenja. Kod mehanickog sustav treba provjeriti stanje kompresije ( mora biti veca od 10 bara ), stanje bregaste osovine, faza motora, zabrtvljenost usisnog kolektora. Nakon ovoga može se provjeriti sustav goriva :
Rezervoar mora biti cist, filter goriva cist, cijevi za dovod i odvod goriva ispravne , dobavna pumpa za gorivo ispravna, rasplinjac cist, ispravan i dobro podešen. Na kraju ostaje sustav paljenja cije sve komponente trebaju biti ispravne kako bi iskra na svjecici bila odgovarajuce jacine i stalna bez prekida. Kod ovoga sustav treba ispitati razvodnik paljenja, ratvodnu kapu, rotor, visokonaponske kablove, svjecice, bobinu. Isto tako provjerava se i elektricna instalacija jer na nekim mjestima može nastati veliki pad napona.
DODATNO PITANJE:
zahvaljuejm se na vasem odgovoru na kojem kao ucenik mogu dosta nauciti :) uglavnom prije nekoliko mjeseci smo mjenjali dihtunge na glavi i stanje kompresije je vise od 10 bara.zamjenili smo svjecice i visokonaponske kablove.sve ovo vase navedeno uglavnom je kod nas u dobrom stanju ili je zamjenjeno.od par majstora dobili smo informaciju da je moguce gasenja auta moze biti zacepljen auspuh?
ODGOVOR:
Moguce je da motor nema snage radi zacepljenja ispušnog sustav. To se može lako provjeriti ako se odspoji auspuh ispred prednjeg ispušnog lonca i tako isprobajte ima li motor potrebnu snagu. Ako snage ima zamijeniti cete zacepljeni ispušni lonac a ako nema snage morate tražiti dalje kao što sam naveo u prethodnom e-mailu.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - HIDROPODIZACI

Datum objave: 27.03.2011 13:09:15
Slika
PITANJE:

Dali postoji nacin da se kontrolira ispravnost hidraulicnog podizaca ventila?Ako ima molio bih vas objasnjenje. Unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Hidropodizaci se mogu ispitati tako da se isti ( jedan po jedan ) dovedu u gornji položaj ( ventil je tada zatvoren ). Direktnim pritiskom ruke na hidropodizac isti ne smije niti malo propasti prema dolje. Drugi nacin je vizuelni ( uocavanje vidljivih oštecenja na samom hidropodizacu ).

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.11.2009 11:07:00
Slika
PITANJE: dali se preporuca ugradnja auto plina u novi redizajnirani peugeot 407 2.0 16 v i molim Vas dali je isplativo s obzirom na samu potrošnju
ODGOVOR:Odluku o ugradnji plinskog sustava morate donijeti sami. Opravdanost ulaganja možete izracunati na bazi godišnje kilometraže. Ako godišnje radite 20.000 km za benzin cete potrošiti oko 14.000,- kn. Za tu istu kilometražu ako bi vozili na plin potrošili bi oko 8.000,- kn. Razlika izmedu te dvije stavke je 6.000,-kn što je zapravo ušteda na gorivu.
Cijena vrhunskog plinskog sustava PRINS je 12.500,- kn, mi ugradujemo takve sustave.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA - PLOCICE VENTILA

Datum objave: 09.11.2009 11:01:00
Slika
PITANJE: 1. Na mom vozilu Toyota iz 1990 godine cuje se lupkanje ventila, sve ostalo je OK. Išao sam kod majstora da mi to sredi, ali on mi je rekao da su u pitanju plocice na ventilima i da iste ima samo ovlašteni servis. Mene sada zanima šta ja gubim s tim zveckanjem ventila. Da li motor gubi na snazi, da li je veca potrošnja goriva i da li to ima neke negativne posljedice po motor ili se može i dalje tako voziti ukoliko auto ide i radi normalno.
2. Zanima me sljedece. Imam 2 ista automobila sa istim motorom i slicnom kilometražom. Razlike izmedu ova 2 auta su sljedece. Prvi raspolaže vecom snagom na dosta niskim obrtajima, dok ovaj drugi se malo kasnije budi. Na visokim obrtajima ovaj drugi ide bolje, ali veoma veoma malo, tj. manja je razlika nego u prvom slucaju. Sada me zanima o cemu se radi, i koji je motor u boljem stanju
ODGOVOR:Plocice ventila se mogu kupiti kao i svaki drugi rezervni dio tako da se ventili normalno mogu podesiti i nema razloga da to ne napravite. Radi povecane zracnosti na ventilima ventili se manje otvaraju te je snaga motora manja a potrošnja veca.
Ocijenu o stanju motora mogu dati neposrednim uvidom i pojedinim mjerenjima. Drugi nacin nije moguc.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - GENERALKA ??

Datum objave: 04.11.2009 22:58:00
Slika
PITANJE: Prije 2 mj puko mi je zupcasti remen na p 406, 1,8 ST benzinac, 97 godina, u vožnji.(na 149 000 km, pravih)
servis mi je napravio generalku, znaci nova pumpa, zatezac, uglavnom racun sa 20ak stavki, remen, svi novi ventili pošto se radi o onim tanjima, pa kad se radi takav veci rad neka se napravi sve, uglavnom sve i platio sam 7,500 kn.
Umeduvremenu je sva voda iscurila, objašnjenje- novi sistem je povuko. Ok Nakon punjenja voda opet curi, ok su cijevi, kao nema zraka, a nešto masno u vodi je zbog toga što su par puta namještali dihtung glave pa je pustilo ulje i ostalo nakon toga.
nakon opetiovanih odlazaka voda opet pušta i sad je objašnjenje da je to taj rad za7,5 tisuca kuna i da bi došlo duplo više da se uz glavu ŠLAJFAO I BLOK MOTORA. Onda bi sve bilo ok.
Moje pitanje je, jer sam u razgovoru sa nekim servisima, ali cini mi se puno maje strucnim nego vi, dobio info da je šlajfanje bloka potpuna glupost, da li je to normalno?
ako nije, da li ja mogu sa racunom koji sam dobio prije cca 2mj (rad nije upisan ali dijelovi su svi nabrojeni sa cijenama- dijelovi oko 4 000 + ruke oko 3,5000- ruke nije navedeno na racunu) tražiti potpuni popravak bez placanja ili trebam podviti rep i platiti još i to za auto cija
je(nažalost) tržišna vrijednost 20 000kn.
ODGOVOR:Radove koje ste naveli nisu generalka. To se zove uredenje glave motora sa izmjenom razvodnog mehanizma. Ako rashladna tekucina
( Vi ste rekli voda ) curi ispod glave motora moguci uzroci su brtva glave, glava motora, blok motora. Ovoga casa ne bih špekulirao i donosio zakljucak što je uzrok. Vjerujem da se to normalno može riješiti iako ce biti potrebna ponovna demontaža glave motora.Jedino što Vam mogu predložiti je da dodete do nas kako bi vam mogli sa sigurnošcu defektirati kvar. To bi za Vas napravili besplatno.
Bez obzira na cinjenicu o niskoj cijeni Vašega vozila na tržištu, kada je vozilo ispravno tada je njegova uporabna vrijednost velika, narocito za Vas.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 31.10.2009 17:26:00
Slika
PITANJE: Buduci da se približavaju hladniji dani svakako bi trebalo provjeriti i po potrebi zamijeniti rashladnu tekucinu. Vjerujem da nije problem to uciniti po principu "uradi sam" na cliu 1.2 2003 god. te vas molim za objašnjenje koje cijevi je potrebno skinuti odnosno redoslijed odpajanja cijevi kako bi cijelokupna tekucina izašla iz sistema.
Da li je potrebno odzracivati nekako prilikom nadolijevanja nove tekucine?
ODGOVOR:U rashladni sustav motora stane 5 litara tekucine. Kada ispuštate tekucinu iz sustav treba izici 5 litara ili nešto manje. Tekucinu možete ispustiti na gumenim cijevima a to je donja cijev hladnjaka, neke cijevi na motoru u blizini termostata. Nakon ispuštanja rashladni sustav dobro isperite obicnom vodom. Nakon toga opet spojite cijevi koje ste skidali. Stavite novu rashladnu tekucinu cija koncentracija treba biti za -36°C i niže. Upalite motor, dok motor radi ispuštajte zrak iz sustava na dva ventila ( jedan je na gornjoj cijevi grijaca ili hladnjaka a drugi je na gornjem dijelu hladnjaka ). Pricekajte dok se potpuno otvori termostat, dopunite još tekucine, provjerite radnu temperaturu u vožnji, grijanje ukljucite na maksimum, po potrebi stavite još tekucine ali na više od maksimuma.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - ABS KONTROLNA LAMPICA

Datum objave: 31.10.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: Citroen xantia 1.8i 16v..... 1995 god. na kontrolnoj tabli NON-STOP sveti signalna sijalica ABS-a. Recite mi koji je problem i kako popraviti ???
ODGOVOR:ABS kontrolna lampica je znak da sustav nije ispravan. Navesti cu najcešce kvarove ABS-a a to su : senzori broja okretaja na kotacima, impulsni prsteni na glavcinama kotaca, elektricna instalacija , elektromagnetski ventili , upravljacki modul ( racunalo ) ABS-a. Ispitajte najprije senzore, prilikom ispitivanja svi signali s pojedinih senzora moraju biti potpuno isti. Nakon toga provjerite i elektricnu instalaciju od pojedinih senzora do upravljackog modula.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - IZBACUJE ULJE

Datum objave: 31.10.2009 17:03:00
Slika
PITANJE: Posedujem Renault Vel Satis 2004godiste, 2.2dci motor. Pre nekoliko dana poceo je da mi pusta ulje, mislio sam da je na dihtungu poklopca glave motora ali nije, svo ulje je izbacio na iber lauf, mnogo mi kazu da je motor tropa, a presao je samo 120000km, merena je i kompresija i sve je ok. a ulje izbacuje kao nenormalno.Pa ako moze mala pomoc oko toga, ako ste ima mozda takav slucaj.
ODGOVOR:Motor može izbacivati ulje iz kartera kroz odušak za ulje ( iberlauf ) samo onda kada se u karteru stvara tlak ( pritisak ). Tlak u karteru nastaje propuštanjem kompresije kroz klipove i klipne prstenove. Pojava koju ste naveli može nastati u slucaju kada su ošteceni klip, klipni prsteni, cilindar. Napravite test propuštanja cilindara, izmjerite kompresiju, provjerite da li je zacepljen sustav za ventilaciju bloka motora.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 - HIDRAULICNA GLAVA K-JETRONIC-a

Datum objave: 31.10.2009 16:41:00
Slika
PITANJE: Mercedes 190 e sa k glave nema pritiska goriva na dizne, vec smoje rastavljali jer smo imali dvije u rashodu, gumice su citave itd recimo da je dobro sastavljena naravno dijelovi ukljucujuci el ventil su po broju.izvod sa glave na dio za povrat goriva ne znam kako se zove ali iz njega izlazi pritisak zraka. izvod koji ide nazad na k glavu u dio u kojem se nalazi klip sa 4 mlaznice koje bacaji dalje na izvode koji idu na dizne smo mjenjali i proradio je ali kad se ugasio vise nije htio.sa tog dijela dolazi gorivo natragna k glavu u pomenuti dio sa mlaznicama.da li je problem da j e nedovljan pritisak goriva sa tog dijela na k glavu .problem je kompleksan naravno trebalo bi pregledati citav sistem tj majstor poput vas.zaboravit napomenuti da je pumpa goriva nova iz njemacke ida je tako radilo skoro godinu.ako moze neki savjet li primjer iz vaseg iskustva.
ODGOVOR:Hidraulicnu glavu k-jet tronika ne smijete rastavljati , to može raditi jedino proizvodac. Nakon rastavljanja ne mogu se dobiti parametri kao što su bili i tada motor ne može upaliti. Rad na ovome sustavu može obavljati jedino servis koji ima odgovarajuce mjerne uredaje, bazu podataka i potrebno znanje. Tlak goriva treba biti 5,5 do 6 bara. Kod ovoga sustava mjeri se donji tlak goriva u komori i gornji tlak goriva u komori. Navedene tlakove nije moguce izmjeriti s klasicnim manometrima kao za druga vozila.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - SERVO PUMPA ZUJI

Datum objave: 27.10.2009 18:10:00
Slika
PITANJE: Do Vas sam došao po preporuci na forumu. Vozim P-306 1.4. Imam dva osnovna problema sa svojom 306-icom.
Naime, pri skretanju, na malim brzinama i bez kocenja, a nekad i na ravnom, cuje se neko cviljenje kao da negdje treba našpricati WD-a. Bio sam u nekoliko servisa, pretpostavka je bila da ima veze s kocnicama (koje takoder cvile!!!), ali nitko mi nije znao tocnije ni pretpostaviti problem pa lijepo molim, ako imate iskustva sa slicnim problemima...
Druga stvar je servo pumpa koja zuji pri okretanju volana, servo radi dobro, ali se cuje kao da se auto muci. Kažu u servisu da je to ok sve dok pumpa ne curi, da se to ne može popravljati i da treba zamijeniti pumpu. Prema iskustvu jednog mojeg kolege, možda je samo u pitanju ulje ili takvo što, ali potencijalnu procjenu problema ipak bih prepustio Vama. Barem ovako na slijepo. Hvala Vam na trudu!
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati na kocnicama i to kada kocite i kada ne kocite. Zvuk nastaje radi visokofrekventnih vibracija frikcionog materijala . To je i znak da kocni sustav treba servisirati.
Svaka servo pumpa volana stvara specifican zvuk prilikom okretanja volana, ako je zvuk pojacan potrebno je obaviti pregled hidraulike volana . U dosta slucajeva uzrok je nepravovremeno mijenjanje ulja u servo volanu. Prilikom zamjene ulja ( svake dvije godine ) staro ulje treba potpuno izvaditi iz svih dijelova servo volana ( rezervoar, servo pumpa, cijevovod niskotlacni, cijevovod visokotlacni, kucište volana ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 305 - ZAMJENJEN MOTOR, ALI.....

Datum objave: 27.10.2009 18:04:00
Slika
PITANJE: Postovani g. meic, javljam se prvi put sa za mene preteskim problemom: dotrajali motor peugeota305 iz '86.g. zamijenio sam novijim peugeota205 iz '95. Isprva ja dobro radio, imao snage, sve ok. Put na more pokazao je da bas i nije sve ok. Trokiranje, dim nedefinirane boje, gubitak snage, gasenje, u konacnici iskre iz ispuha. Procurila je bosch pumpa. Zamjenio sam dizne (kod majstora koji ih je i postelao), filtere, i pumpu sa starog motora koja je bila ispravna(sam) ??. ponovno sve ok, ali ne zadugo. Opet se pojavljuju isti simptomi. Odvezem ga kod poznatog majstora s kojim sam relativno dobar, objasni mi problem (klip i piksa na polugi gasa cure),stelanje palenja, kontrola dizni i neke sitnice, te to i popravi. Ponovno sve super, nakon 1mj. Opet isti simptomi, ali ublazeni , sada mi se cini da je samo postelao smjesu tj. Pojacao da se problem manje vidi, a vidim to po potrosnji goriva koje je enormno poraslo. Dosli su hladniji dani, a simptomi se pojacavaju. Sada su to ovi simptomi: ujutro (a sada kada je hladan motor) upali odmah „iz prve“, ima nepravilan rad (zastajkuje, zacukuje) dok se zagrijava u leru, pritom ispusta oblacice dima pogotovo kada zacukne (to se dogada u pravilnim intervalima, za puni okret radilice), nekada mu je ler jaci, nekad slabiji sto vjerujem da je od neispravnog auto-coka. kada se ugrije nakon 5 min, vozi dobro 1-2 min, tada pocinje gusenje, u 90% slucajeva sam se ugasi jedanput, u 60% 2-put,itd. gasi se samo kada se stisne spojka. kada se pali treba ga verglati 5-8 sec pri cemu izbaci ogroman, nepojmljiv oblak dima nedefinirane boje (crna, smedja, bijela, plava). Nakon svega toga nastavlja raditi kao da se nista nije dogodilo, ima snagu, brzinu, mirnocu, i tako je dok se ne ohladi, a onda opet…
ODGOVOR:Nacin na koji rješavate nastale kvarove ( probleme ) nije dobar jer se ne rješavaju sistematski nego pojedinacno , ne rješavate uzrok nego posljedicu. Navesti cu redoslijed kako bi trebalo raditi. Najprije uredite mehanicki sustav motora. Motor mora imati kompresiju vecu od 25 bara, kada se napravi reparatura kompresija je preko 30 bara. Ventili moraju biti podešeni ( 0.15 mm ; 0,30 mm na hladno ), bregasta osovina ispravna, faza tocna bez odstupanja , staticki kut paljenja na visokotlacnoj pumpi ispravno podešen. Nakon što sve navedeno dovedete u ispravno stanje može se poceti raditi na sustavu za dobavu goriva i na sustavu paljenja. Visokotlacna pumpa mora biti ispitana na ispitnom stolu i moraju biti podešeni svi parametri kako bi ista ispravno funkcionirala na motoru. Faza motora mora biti tocno postavljena bez odstupanja, staticki kut paljenja tocno podešen, dize i grijaci trebaju biti potpuno ispravni. Nakon ovoga na redu je sustav cijevnih vodova, filtera goriva i rezervoara. Rezervoar za gorivo mora biti cist, filter goriva takoder, cijevi za gorivo ne smiju propuštati jer ce se u sustavu goriva pojaviti zrak . Nakon dobro odradenog posla Vaš motor ce lako paliti, malo trošiti, dobro voziti , biti pouzdan.
Ovakve radove i dijagnostike obavljamo cesto, po potrebi se javite.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - NESTABILAN RAD

Datum objave: 27.10.2009 00:10:00
Slika
PITANJE: Toplo pozdravljam i hvalim svaki napor da bitne informacije približite nama, koji svoje motorce posmatramo bez, ili sa jako malo razumijevanja i znanosti. Nisam primjetio da ijedan portal (servis) pruža išta slicno, i smatram da bi se mnogi trebali ugledati upravo na vas.
Nakon dužeg pracenja vašeg sajta, usudio sam se da vam se obratim, jer nisam naišao na slican problem medu vašim redovima. Vozim renault laguna, '97 godište, benzinac. U glavnom sam vozio medugradske distance i nisam imao problema. Medutim, kako je supruga preuzela auto (dosta gradske vožnje) poceo je raditi veoma nestabilno. Naime, jednom je nivo goriva dosegao minimum, i tada je prvi put zaštucao. Od toga dana, kad god dosegne radnu temperaturu, (ugrije se) auto naglo gubi snagu, motor poprima zvuk nekakve kosilice za travu u sporom hodu, moram dodavati gas, jer se u leru gasi.. i posvuda se pocne osjecati jak miris nesagorjelog benzina.
Kada se ovo desi, moram ostaviti auto da se potpuno ohladi (kazaljka za temperaturu mora pasti skroz na minimum) da bih ga ponovo pokrenuo uz normalan rad motora.
Interesantno je da se taj problem dešava i po samom paljenju; na primjer: Upalim hladan auto (vozi sasvim normalno), parkiram se, ugasim auto. Po ponovnom paljenju javljaju se gore navedeni simptomi. Ponovo cekam da se ohladi...
Citajuci vašu rubriku, posumnjao sam na map i maf senzore, ali njihova ocitavanja u omima su u skladu sa vrijednostima koje propisuje prirucnik. Takoder su mi u ovlašcenom renaultovom servisu promijenili i stavili originalnu lambda sondu prije godinu dana, zbog slicnog problema koji sam onda imao. Da li je moguce da ponovo moram davati 150eura za istu ? Rekli su mi da se ona ne kvari cesto. Ili pak postoji nešto drugo što bi mogli biti uzrok ovome. Može li problem jednostavno biti u lošem gorivu ? I šta raditi u tom slucaju.
ODGOVOR:Vaš opis je dosta detaljan te se može zakljuciti da sustav ubrizgavanaj ne radi ispravno. Prije svega ispitajte tlak i kolicinu goriva, injektora i filter goriva. Nakon ovoga potrebno je sistematski ( bez preskakanja ) ispitati i sve ostale dijelove sustsav elektronskog ubrizgavanaj. Po pitanju lambda sonde dobro je da znate da ona nije jedini uzrok radi kojega prestane raditi. Prije nje postoje i drugi uzroci koji mogu blokirati njezin rad. To su prije svega prevelika kolicina goriva, probijanje visokog napona, loše svjecice, propuštanje usisnog kolektora, loše mehanicko stanje motora. Kada bi stavili novu sondu i kada na bi otklonili naveden uzroke niti nova sonda ne bi radila. Vaše zadnje pitanje je pravo pitanje . Napravite kompletnu dijagnostiku motora ( mehanicku, hidraulicku, elektronsku ) , nako što je dobro odradena dijagnostika znati cete što je sve neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh