Danas je: 28.04.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO - KOCNICE

Datum objave: 14.10.2009 11:34:00
Slika
PITANJE: Na CLIU 2 2007 god.na desnoj zadnjoj strani rucna kocnica slabo drži.Poslje šmirglanja i cišcenja prašine neznatno se popravila.Dali se rucna štela i kako? auto ima predenih 38,000 km.Debljina feroda je oko 4mm.možete mi pomoci kako da naštelam rucnu sajlu i ako moram kako da promijenim pakne.
ODGOVOR:Visina rucne kocnice podešava se u kabini u tunelu iza poluge rucne kocnice. Nakon podešavanja visine nema nikakve garancije da ce i kocna sila rucne kocnice biti dobra i odgovarajuca. Kocna sila ovisi o podešenosti automatike na samim polugama rucne kocnice koje se nalaze na kocnim papucama ( paknama ), o stanju kocnih papuca, o koeficijentu trenja na kocnim papucama, o stanju sajle rucne kocnice
( unutrašnje trenje ), o istrošenosti bubnja zadnje kocnice. Kocne papuce možete zamijeniti pomocu odgovarajuceg alata i na servisnoj dizalici ili kanalu. Postupak je slijedeci : demontiranje kotaca, demontiranje poklopca ležaja kotaca, demontaža matice osovine
( rukavca ) kotaca, izvlacenje kocnog bubnja ( paziti da se ne raspadnu kuglice ležaja kotaca ), Demontaža kocnih papuca ( potrebna su kliješta za opruge ), pranje nosive ploce kocnih papuca, obrada bubnja ( rucna ili strojna po potrebi ), rastavljanje starih kocnih papuca na radnom stolu, sklapanje novih kocnih papuca na stolu, provjera stanja sajle rucne kocnice ( po potrebi dorada i podmazivanje iste ), spajanje sklopa novih kocnih papuca na sajlu rucne kocnice, ugradnja sklopa novih kocnih papuca na temeljnu plocu, podešavanje automatike na polugicama kocnih papuca, montaža kocnog bubnja, zatezanje matice ležaja, montaža zaštitnog poklopca ležaja. Nemojte istovremeno rastaviti obadvije strane kocnice jer necete znati detalje oko slaganja držaca, oprugica i polužnog mehanizma.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - VELIKA POTROŠNJA GORIVA

Datum objave: 14.10.2009 11:28:00
Slika
PITANJE: Dali ste mi savijet u vezi mog vozila (alfa romeo 156) na osnovu kojeg sam rijesio problem i jako sam Vam zahvalan :).
Sada bi mi trebao savijet u vezi bratove skode felicije.
Vozilo je 99g 1.3 karburator i u solidnom je stanju, medjutim problemi sa tim vozilom su sljedeci:Kada je motor hladan upali bez ikakvih problema ali kada je motor zagrijan mora se verglati malo duze da bi vozilo upalilo. Takodje vozilo trosi kao tenk 15l gradska voznja.
Radjeno je ciscenje karburatora mjenjanje nekakvih dihtunga (ne znam kojih), stelovanje... ali kada sam vozilo odvezao na tehnicki pregled emisija izduvnih gasova je bila povecana (za 99g je do 400 necega a pokazalo je 640).Takodje da napomenem da vozilo u slobodnom hodu masine radi sasvim normalno i kada se vozi nema trzaja ili nesto slicno, prima gas i vuce sasvim fino.Interesuje me sljedece:
da li je moguce da je uzrok loseg paljenja kada je motor zagrijan benzinska pumpa (imam osijecaj da treba neko vrijeme da navuce gorivo)?Kako mogu smanjiti potrosnju ili je to kod ovog vozila normalno da trosi 15l gradske voznje i da li je velika potrosnja razlog povecane emisije gasova?I posto se poprilicno cuje lanac motora da li je mozda on uzrok ovih nedostataka?.Nedavno su ventili takodje dostelovani ali predpostavljam da je to sve upitno sada jer predpostavljam da ventili mogu biti uzrok loseg paljenja i velike potrosnje) .Vozilo je preslo
110 000km.
ODGOVOR:Na potrošnju goriva utjece mnogo faktora te ispravna podešenost motora. Prvi uvjet za malu potrošnju je mehanicko stanje motora. Kompresija mora biti u granici normale, faza motora mora biti tocna, lanac ne smije imati veliko istrošenje, ventili moraju biti ispravno podešeni, ispušni kolektor mora dobro brtviti. Nakon ovoga i sustav paljenja mora biti potpuno ispravan a to znaci svjecice, visokonaponski kablovi, razvodna kapa, rotor , bobina, podešenost kuta paljenja. Na kraju ostaje rasplinjac ( karburator ) koji mora biti takoder ispravan i dobro podešen. Mnogi servisi nisu u stanju obaviti normalni servis rasplinjaca i podešavanje rasplinjaca te je to cesti uzrok velike potrošnje goriva. Da ste bliže rado bi vam obavio potrebne radove jer je sadašnja potrošnja goriva izuzetno velika.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-5 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 13.10.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: Iznenadio sam se kada sam vidio vašu rubriku sa odgovorima i pitanjima jer znam koliko truda i slobodnog vremena treba uložiti na odgovorima na cemu bi Vam se zahvalio unaprijed. Malo je ovakvih stranica pa cak i medu ovlaštenim servisima.
Moje pitanje je slijedece:Imam citroen C5 2002 godište, 2.0 HDi
Prošao je 80000 km. Prije 15-ak dana sam imao vibracije u motoru - nešto kao brujanje pri malom broju okretaja. I tek nekon što sam u servisu promjenio zupcasti i kanalni remen (sa svim pratecim dijelovima), buduci nismo mogli vidjeti o cemu se radi i radi cega je dolazilo do vibracija, vidjeli smo da dolazi do vibracija na kanalnom remenu i to na dijelu izmedu kompresora klime i alternatora. Dakle i nakon promjene vec navedenog vibracije su i dalje prisutne ali buduci znam odakle dolaze nekako sam sada miran. A i prestanu na vecem broju okretaja. Ovo sam naveo kako bi bila jasna povijest problema i možda se i tu prepozna problem koji cu tek opisati.
I tako sam prije dva dana u vožnji kroz grad odjednom zacuo lupanje u motoru. Došao sam kuci uz probleme. Motor je imao zvuk "kao traktor" i to poprilicno glasno, kao da jedan cilindar ne radi. Na auspuhu je jako dimio i izgubio je sigurno 40% snage. Pali bez problema ali se ne usudim voziti niti do servisa jer nisam siguran koji bi mogao biti problem. U prvi momenat je zvucalo kao da se ventili ne otvaraju na jednom cilindru ili cak kao da je problem na bregastoj osovini na letecim ležajevima. Danas sam provao upaliti i na displeju sam imao poruku ANTIPOLUTION FAULT. Serviser je došao na moj poziv da posluša i pretpostavlja da bi mogao biti problem sa brizgaljkom jer možda ubacuje previše goriva u jedan cilindar koje ne može sagorjeti i tako guši motor i izaziva neujednacen rad. Motor se pri radu jako ljulja i trese.Vec sutra cu odvesti vozilo vucnom službom u servis ali me ipak zanima Vaše mišljenje. Tu u Šibeniku nemamo ovlašteni servis, a i dok je bio, slicio je na sve samo ne na servis.
Ako bi bio problem sa brizgaljkama, koje su prilicno skupe kako sam cuo, što mi je ciniti? Servisirati jednu ili sve, kupiti kineske ili originalne? Ako se može ili isplati servisirati gdje to napraviti. Cuo sam da postoji jedna firma u Splitu koja to radi.
Naravno da bi me interesirao i odgovor ako imate iskustva i na pitanje zbog cega dolazi do vibracija koje sam opisao u prvom dijelu pisma!
ODGOVOR:Prema Vašem opširnom opisu moguce je da postoji kvar na brizgalici (dizi ). U kriticnom momentu elektromagnet ne otvori ventil brizgalice i tada nastane hidraulicki udar kojega Vi cujete kao lupanje. U ovom slucaju najprije treba provjeriti mehanicko stanje motora a nakon toga ispitati brizgalice. Dobro bi bilo zamijeniti sve brizgalice ( ne znam da li navedeni servis ima tu mogucnost ). Ako su nove brizgalice skupe postoje tvornicki reparirane. Važno je da se provjeri stanje kompresije i faze motora jer je to preduvjet da motor i svi ostali sustavi na i oko motora rade ispravno.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,6i - NE RADI SERVO URE?AJ VOLANA

Datum objave: 13.10.2009 17:06:00
Slika
PITANJE: radi se o polu 1.6i iz 98 g servo prestao radit sam od sebe remen ok, ulje ne curi nivo dobar sve suho nikakve znakove da nekaj ne štima nije davao jednostavno ugasio auto ispravan kasnije ga upalio i servovolan ne rad.još jedan problem auto super vuce ali u leru nemiran rad i nekad se ugasi cim malo dodam gas besprijekorno radi.
ODGOVOR:Moguci uzroci radi kojih ne radi servo uredaj volana su: servo pumpa, tlacna cijev od pumpe do servo volana, blokada ventila za cirkulaciju ulja u samom servo volanu, mehanicka blokada.Nemiran rad motora na minimumu može nastati radi slijedeceg : konektora i elektricne instalacije ( pad napona ), tlaka goriva, injektora, leptirastog ventila, TP senzora, ECU senzora, aktuatora minimuma, propuštanja usisnog kolektora, filtera goriva ....
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 13.10.2009 17:01:00
Slika
PITANJE: Slabo se razumijem u automobile,pa vas molim za savjet (inac(e živim u
bosni,livno)
Danas sam umalo kupio citroen c5 2,00 HDI 80KW (prešao 156 302 KM),godište 2002.god.
Otišao sam do poznanika majstora za citroene,koji mi je rekao da mu je otišao dihtung glave,neka crna gumena cijev je bila tvrda (inac(e ne smije biti),kada je odvrnuo c(ep sa posude gdje se sipa voda,ona je špricala vodu,nasuo je ponovo oko 1 litar vode,crna cijev nije bila tvrda,kada sam ga u leru jac(e turirao cijev je ponovo bila tvrda i iz posude za vodu su izlazili mjehuric'i vode,poznank kaže da je problem oko kompresije.isto tako mije rekao da je otišao i desni stabilizator.po njegovoj procjeni popravka dihtunga glave je oko 1000 KM (3600 kuna),stabilizator oko 25 KM (100 kuna).u dogovoru sa auto kuc'om koja prodaje taj auto,moj poznanik c'e otkloniti taj kvar,na njihov teret.inac(e dogovorena cijena auta je 10500 KM ( oko 38500 kuna). da li je pametno kupiti taj auto???
ODGOVOR:Sve što ste naveli ima logike i ukazuje na oštecenje brtvila glave motora. Ako se navedni posao obavi strucno i profesionalno uz upotrebu originalnih dijelova ili dijelova prve klase taj motor može biti dobar. Medutim moram naglasiti da taj isti motor nakon popravka mora imati kompresiju vecu od 27 bara. Novi motor ima kompresiju 35 bara. Dobra kompresija sama za sebe nije garancija da ste kupili vozilo u dobrom stanju. Svi ostali detalji i sustavi na vozilu moraju biti u funkciji i u dobrom stanju. Iz svega navedenog zakljucak je da se prije isplate rabljenog vozila treba obaviti strucni pregled vozila i svih vitalnih dijelova vozila jer je to jedini nacin da kupite ili ne kupite doticno vozilo.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - BENZIN U KARTERU

Datum objave: 13.10.2009 16:41:00
Slika
PITANJE: Imam ford fiestu 1.1 ,1991,mk3 sa karburatorom bez centralne dizne znaci obican dvogrli karburator,problem je sledeci svakih 5 dana poveca se nivo ulja u motoru za oko 1 litar,menjo sam benzinsku pumpu dva puta oba puta sam novu stavio medjutim opet mesa zatim mi je receno da ako ode pumpa nece da pusta u motor nego na onu rupicu na pumpi. Zatim kazu da pusta na iglicu gde je plovak menjo sam 10 iglica I 10 lezista iglice I opet mesa ulje I benzin u cemu je problem iskrivio sam I plovak da pre zatvara I opet isto.zatim su mi rekli da uzmem providno crevo stavim na dovod zabelezim nivo I vidim da li se nivo goriva pomera a ono za dva sata nema goriva u crevu zar opet moze iglica da bude il karburator ima neka ostecenja koja mogu ovo uzrokovati,jer ove iglice i lezista iglica su skinuta sa auta koja su radila cak sam dve nove kupio nemoguce da ni jedna nevalja I membrane sam na njemu menjo vise ne znam sta da radim menjo sam ulje 10 puta za dva meseca haos pomagajte.
ODGOVOR:Benzin može doci u karter samo na dva nacina i to kroz pumpu za gorivo i kroz rasplinjac ( karburator ). Ako je pumpa za gorivo ispravna ostaje karburator. Benzin iz karburatora može ulaziti u karter na dva nacina i to ako iglicasti ventil na karburatoru ne zatvara u potpunosti i drugi nacin je prebogata smjesa odnosno prevelika kolicina goriva koja ulazi u usisni kolektor, cilindar i karter. U ovom slucaju najbolje rješenje je da ugradite ispravan rabljeni karburator.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 13.10.2009 16:36:00
Slika
PITANJE: Zanima me cijena ugradnje auto plina u opel astru 1.4 16V (otto motor-4t, 2000. godina.Je li preporucljivo ugradivati auto plin na ovaj motor?
ODGOVOR:Ako je motor mehanicki u potpuno ispravnom stanju plin se može ugraditi. Prije ugradnje plina potrebno je pregledati sustav paljenja i sustav ubrizgavanja jer isti moraju biti potpuno ispravni. Plinski sustav koji mi ugradujemo je PRINS ( najkvalitetniji ) a cijena mu je 12.500,- kn bez obzira na vrstu rezervoara.
na vrh Povratak na vrh

AUDI CC DIZEL - RADI NA TRI CILINDRA ?

Datum objave: 13.10.2009 16:11:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic Vaš sajt zavreduje veliku pažnju, respekt i poštovanje zbog svega što radite. Danas ljudi ne mogu odvojiti malo slobodnog vremena da sa prijateljima kavu popiju a vi ste svoj dio slobodnog vremena posvetili za nas laike i odgovarate na naša pitanja. Štete je što su takvih ljudi rijetki i uglavnom daleko. Meni ste odgovorili na jedno moje pitanje i evo pojavio se opet problem gdje se mišljenje majstora mimoilaze. Imam audi CC dizel sa klasicnim motorom bez turbo punjaca. U poslednje vrijeme , par mjeseci na prvo jutarnje paljenje motor mi se malo treska(kao da radi na tri klipa) i nakon kratkog vremena se smiri i dalje radi normalno. Dolaskom hladnijeg vremena to treskanje i brbotanje se povecava i produžuje se vremenski. Sad mi treba desetak minuta da se smiri iako je cok povucen. Jedan majstor traži da se provjere dizne i boš pumpa.Drugi je prvo rekao da mi moment paljenja nije dobar i da treba pomjeriti pumpu,što je i uradeno ali efekat je skoro nikakav. Trece rešenje se nudi da skidam glavu motora jer ventili ne zatvaraju dobro pa tek onda da se šteluju.(u pitanju su plocice).Zaboravio sam da kažem da kad upalim tako na ladno auto izbacuje plavicasto bijeli dim sve dok se ne zagrije malo. Kasnije nema dima ili je onako garavo crn kad pritisnem naglo papucicu gasa. Nemam problma sa potrošnjom ulja. ni goriva. Ulje mijenjam svakih 5000 km redovno, a na svako drugo mijenjanje mijenjam filter. sa filterom saspem 4l i nema dosipanja do sledeceg mijenjanja.Ne ostane isti nivo na mjeracu ali je pri donjoj granici normale kod sledeceg mijenjanja.Potrošnja goriva je negdje oko 5l. Auto je u solidnom stanju ali sam ja izgleda malo spor vozac. Dosta vozim ali ja rijetko prelazim 80km na cas.U rijetkim slucajevima preticem i tad brzina bude nešto veca. Rekli su mi da sam ga zalijepio,zagušio pa da ventili ne zatvaraju. Ja vas molim bez obzira na opširno pitanje da mi odgovorite kojim redosledom da rešavam taj problem i je li moja vožnja uzrok tome.Ja neznam kako bi šta ja mogao i promijenuti što se tice vožnje sobzirom na ogranicenja na putevima kojih se držim kao slijep štapa.
ODGOVOR:Vaš motor može raditi na tri cilindra kada tlak kompresije nije dovoljan da se u cilindru postigne temperatura paljenja dizel goriva, kada je neispravan neki od grijaca, kada u neki od cilindara ulazi vrlo mala kolicina rashladne tekucine, kada je neispravna predkomora , kada je neispravna diza. U ovom slucaju najprije izmjerite tlakove kompresije koji moraju biti veci od 27 bara. Nakon toga provjerite ispravnost diza i grijaca. Po potrebi provjerite ima li zraka u sustavu goriva. Nakon toga razmišljajte o visokotlacnoj pumpi. Vaš nacin vožnje nije uzrok radi kojega bi motor teže palio.
na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 07.10.2009 15:37:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem sa ladom nivom??Na ladi je preskocio lanac distribucije te je savilo nekoliko ventila. Dakle, glava je razmontirana obradjena sa novim ventilima, vodilicama, gumicama te je kao takva montirana na auto. E sada se javlja problem stavljanja motora u fazu.. Oznaka na bregastoj i oznaka na radilici nikako se ne podudaraju . Ako namjestim bregastu na oznaku tada ne mogu radiilicu dobiti na oznaku (klip udari u ventil) fali 1.5 zub. A ukoliko namjestim radilicu na oznaku tada mi na bregastoj fali 4 zuba.Sto da ucinim, u cemu je problem?? Molim vas da mi pomognete to cudo staviti u fazu kako bi opet proradila!!
ODGOVOR:Na lancaniku koji se nalazi na radilici postoji oznaka koja se treba poklapati s odgovarajucom oznakom na bloku motora a to je tocno položaj kada se na satu poklopi mala i velika kazaljka ( 12 sati ). U tom položaju navedenih oznaka prvi i cetvrti klip moraju biti u GMT.
Na lancaniku bregaste osovine sa zadnje strane nalazi se oznaka ( tocka u obliku kruga, jako dobro vidljiva ). Ta oznaka treba biti postavljena prema oznaci na ležajnom poklopcu bregaste osovine. Položaj je isti kao i na donjem lancaniku ( 12 sati ). U tom položaju ( provjerite ) na paljenju je cetvrti cilindar. Ako je to tako onda namjestite položaj razvodnika paljenja da pali cetvrti cilindar. Nakon što podesite ventile, podesite i staticki kut predpaljenja 7° prije GMT. Nakon toga upalite motor.
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - LAMBDA SONDA

Datum objave: 07.10.2009 15:23:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam VW Lupa 2002 g. 1.0 AUC motor, 90 000km, imam problem što je na automobilu promjenjena vec 3 put lambda sonda(ima ih dvije) tj. Obje..zamjenjeni su kablovi za struju i svjecice, napravljena je cijela dijagnostika više puta ali problem se permanentno ponavlja. Pali se signalizacija, check engine, te kad se spoji na dijagnostiku javlja da je otišla lambda sonda...uz to pregledani su svi ostali senzori a ima ih brdo te je izmjenjen senzor temperature...molim pomoc!!!!!
ODGOVOR:Lambda sonda može prestati raditi ( trenutno ili stalno ) radi više razloga i to : probijanje visokog napona ( svjecice, kablovi, bobina ), preveliko vrijeme ubrizgavanja ( previše goriva ), ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, potenciometar TP ventila, propuštanje usisnog kolektora, mehanicko stanje motora, ECU centrala. Osnovna zadaca servisa je da utvrdi cinjenice ( obavi kontrolu svih komponenata ) , predloži rješenje. Nakon dobro obavljenog posla lambda sonda treba trajati dugo a servis treba stajati iza obavljenog posla.
U ovom slucaju moguce je da nisu detaljno ispitane sve komponente i svi faktori koji mogu blokirati rad lambda sonde.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 - KOJE GORIVO?

Datum objave: 06.10.2009 23:19:00
Slika
PITANJE: S vremena na vrijeme procitam rubriku „Besplatni savjeti“ na Vašoj web stranici i moram priznati, s obzirom da moja struka nema veze s automobilima, da saznao dosta stvari koje prije nisam znao. Sad konkretno molim Vašu pomoc u vezi s vrstom goriva koju treba koristiti kod starijeg vozila.
Imam Alfettu iz 1982. koju vozim povremeno, onako iz gušta. Motor je klasicna mehanika s karburatorima (2.000 cm3/130 KS), aluminijski blok i glava, nema ni katalizator ni lambdu, ima malo kilometara i u odlicnom je stanju. Tvornica je predvidjela uporabu olovnog benzina od 98 oktana koji se više ne prodaje, a od raznih servisera i „servisera“ dobivam kontradiktorne savjete o tome i treba li u gorivo dodavati aditiv, pa cak i o tome treba li koristiti gorivo sa sumporom ili bez njega. Kakva bi bila Vaša preporuka?
ODGOVOR:Danas imate benzin od 98 i od 100 oktana. Razlika izmedu današnjeg benzina i benzina prije je što današnji benzini nemaju nikakav sadržaj olova a raniji su to imali. Benzin sa sadržajem olova pogoduje radu ventila ( amortizira udarce izmedu sica ventila i samog ventila ). Današnji automobili imaju ventile i siceve otpornije od automobila koji su koristili benzin s olovom. Odgovor na Vaše pitanje je ako u bezolovni benzin stavite aditiv koji ce nadomjestiti olovo tada ce ventili i sicevi ventila na Vašem vozilu trajati duže .
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 06.10.2009 23:00:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih vas da mi objasnite postupak zamjene antifriza na vozilu ford mondeo 1,8 td i zamjenu termoprekidaca ,jer ponekad se ventilator pali i na maloj tepmeraturi
ODGOVOR:Ako Vaše vozilo ima termoprekidac isti se nalazi na bocnoj strani hladnjaka . Isti se mijenja tako da se najprije odspoji elektricni konektor, nakon toga se odgovarajucim kljucem stari demontira i nakon toga ugradi novi. Ako vozilo nema termoprekidac tada ventilator pali ECU centrala i to u momentu kada dobije potrebnu informaciju od ECT senzora za temperaturu motora. Antifriz se ispušta tako da se odspoje cijevi rashladnog sustava na hladnjaku i na motoru. Nakon toga korisno je nekoliko puta isprati rashladni sustav obicnom vodom. Cijevi opet treba montirati na odgovarajuce mjesto i tada se može staviti novi antifrz. Kada je rashladni sustav pun može se upaliti motor i pricekati da se otvori termostat , nakon toga treba opet dopuniti sustav. Po potrebi ako to na vašem vozilu postoji , može se na cijevi za grijac na specijalnom ventilu ispustiti eventualni zrak iz sustava.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - LOŠE OBAVLJENI RADOVI

Datum objave: 06.10.2009 22:42:00
Slika
PITANJE: lijep pozdrav iz slunja,imam dva pitanja za vas.1.mozete li mi poslati shemu ufazivanja motora za fiat tipo 1.9 diesel i 2.brat mi ima audi 2000 godina 2.5tdi quatro motor mu je na novo slagan jer je auto bio razbijen i remen je preskocio i otisli su ventili,sve je novo stavljeno i auto je upalio i vozio oko 2000 km,i kada smo dosli u korenicu auto vise nije htjeo paliti,samo je verglao i bacao bijeli dim,nakon verglanja i to dosta dugoga auto je upalio i imao je cudan zvuk motora a normalno je vozio i imao je snagu,kada smo dosli kuci vise nije htjeo paliti pa vas zamoljavam ako mi mozete pomoci u tome problemu
ODGOVOR:Shemu faze motora vam mogu objasniti ili dat ako dodete do mene. Osnovna oznaka za radilicu je na remenici radilice i ona se treba poklapati s odgovarajucom oznakom na prednjem poklopcu motora. Oznaka za bregastu osovinu nalazi se na remenici bregaste osovina i istu treba staviti prema prorezu na metalnom poklopcu koji je iza remenice. Oznaka za visokotlacnu pumpu nalazi se na remenici pumpe i treba je postaviti prema oznaci na kucištu, noscu pumpe. Nakon postavljanja zupcastog remena potrebno je podesiti staticki kut paljenaj na visokotlacnoj pumpi. Za ovo je potreban odgovarajuci alat i komparator.
Problem s AUDIJEM može biti povezan s loše obavljenim radovima na motoru. Moguci uzroci su netocna faza motora, ulazak rashladne tekucine u cilindar, ulazak ulja u cilindar, loše dize, ostali dijelovi sustava za upravljanje motorom. Precizniji odgovor se može dati nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA HILUX - PROCJENA ŠTETE

Datum objave: 06.10.2009 22:34:00
Slika
PITANJE: Pretpostavimo da je ovo vozilo bilo na desnom boku u odvodnom kanalu pod kutem cca 45 stupnjeva, agregat upaljen i da je tom prilikom ušla povecana kolicina ulja u agregat, a samim time i u katalizator i ispušnu cijev.
Ako je i ušla, pod kojim je okolnostima mogla uci u kompresioni prostor i da li je tom prilikom moguce da dode do bilo kakvog oštecenja katalizatora i ispušnog lonca (cijevi).
ODGOVOR:Nacin na koji ulje iz kartera može uci u prostor za izgaranje ( cilindar ) moguca je preko klipnih prstena , preko vodilica ventila, preko sustava za ventilaciju bloka motora. Kolicina ulja ( makar i mala ) koja ude u cilindar u manjoj mjeri izgori a ostatak ide u ispušni sustav preko ispušnog ventila. Ulaskom u ispušni sustav nepovratno oštecuje katalizator i ispušne lonce.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FAVORIT - HLADNI START

Datum objave: 06.10.2009 21:44:00
Slika
PITANJE: Imam Skodu Favorti 91.g. Ujutro kad palim auto, pristisenm gas da se upali cok.Auto upali nakon 1sek verglanja u radi na max 500okr/min. Dok se auto zagirje popne se na cca 900okr/min i radi normalo. Klapna od coka se zatvara, ne kuzim gdje je problem??? Dali se nekako automatski cok moze regulirati da se prije klapna otvori ili je to nepromjenjivo?
ODGOVOR:Prilikom hladnog starta uz leptir za obogacivanje smjese ( cok ) automatski se treba povecati i broj okretaja motora. U tom momentu leptir nije potpuno zatvoren ( 70% ) a broj okretaja je oko 1100.
Ako vaš motor ( rasplinjac ) ne radi na opisani nacin tada sustav za hladni start nije ispravan. U vecini slucajeva pomaže servis rasplinjaca i podešavanje rasplinjaca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - OŠTECENJA U MOTORU

Datum objave: 05.10.2009 22:17:00
Slika
PITANJE: Nakon otvaranja motora i analize stanja molim za Vaš komentar.
Mjerio sam promjere cilindara mikrometrom s tri izdanka i u odnosu na nominalnu mjeru od 86,40 mm ,promjeri su povecani za 0,05 do 0,07 mm na gornjoj zoni cilindara, a 0,03 mm u donjoj zoni.
Ovalnost sam utvrdio komparatorom s dva izdanka u dvije medusobno okomite osi i ona iznosi 0,02 mm.
Na drugom klipu pukao je gornji kompresioni prsten i cilindar je u toj zoni progorio a isto tako postoji oštecena zona pri vrhu cilindra dimenzije 10×12 mm , dubine 0,07 mm . Prema dnu cilindra proteže se trag paljenja ali bez mjerljive dubine oštecenja. Pod prstima se skoro ništa ne osjeca .(fotografije u prilogu)
Moj plan je zamjeniti ošteceni klip i i sve prstenove na svim klipovima .S obzirom na stanje drugog cilindra zanima me Vaše mišljenje o trajnosti ovakvog zahvata.
ODGOVOR:Ako je vozilo Vaše možete odabrati varijentu koja vam po cijeni odgovara. Ako se bavite profesionalno popravkom vozila tada na obavljene radove trebate dati garanciju. Poslane slike ne mogu vjerodostojno prikazati velicinu oštecenja . Neposrednim uvidom kojega ste Vi obavili trebate odluciti da li je varijanta popravka koju namjeravate napraviti dovoljno kvalitetna da možete dati garanciju na svoj rad. Ako je odgovor DA onda napravite što ste planirali.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 - PROBLEM ŠALTANJA

Datum objave: 05.10.2009 22:12:00
Slika
PITANJE: Da vam unapred zahvalim na velikom broju korisnih saveta koje dajete.
Imam Polo 1.4 TDI 2001.god. Problem mi je sa menjacem. Kada vracam iz 4 u 3 rucica menjaca kao da je blokirana, ne ispusta nikakav zvuk jednostavno kao da guram u zid.
A ako vracam sa medju gasom ulazi noramalno, isto tako ako ubacujem iz druge radi normalno.
Neko mi kaze da su to samo sinhroni, a neko da su jos neki zupcanici bezobrazno skupi. Sta mi je ciniti, menjati nesto moram,
Samo da li da kupim polovan menjac ili da popravljam ovaj.
ODGOVOR:Radi problema sa šaltanjem sigurno ne treba tražiti drugi mjenjac. Iz opisa koji ste poslali zakljucio sam da problem nije u mjenjacu nego u mehanizmu za šaltanje brzina a to je izvan mjenjaca. Mehanizam se sastoji od poluga, zglobova, kliznih površina. Na samom mehanizmu nastalo je istrošenje radi kojega nastaje greška radi koje se teško ubacuje u trecu brzinu. Detaljnim pregledom spomenutog mehanizma i doradom istoga opet se može postici da lagano šaltate trcu brzinu. Sve što sam naveo i opisao bazirano je na osnovu Vašeg opisa.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - FAP FILTER ?

Datum objave: 05.10.2009 21:58:00
Slika
PITANJE: Zadnjih par mjeseci imam problem sa svojim Peugeotom 406 HDI 110KS, 2001. god. Problem se ocituje u tome što mi se varijabilna turbina ukljucuje puno kasnije no što je do tada (tek na cca 3.000 okretaja). Zanimljivo da je da se taj problem manifestira rijede u hladnijim danima. Od prije neki dan mi se pojavila i poruka o "anti-pollutation fault".
Malo sam pogleda na webu, koliko shvacam najbolje bi bilo otici na dijagnostiku i vidjeti tocno o kojem je tipu greške rijec. No, molio bih Vas da iz svog iskustva kažete što je najcešci uzrok ove poruke i potvrdu moje sumnje da je ona povezana s prvim dijelom problema (ukljucivanje turbine).
ODGOVOR:. Naveli ste dva problema i to turbinu i FAP filter ( anti-pollutation fault ). Najprije morate riješiti sve u vezi FAP filtera a nakon toga cak postoji mogucnost da ce i s turbinom biti sve u redu. Navedeni natpis se pali kada fap filter više nije ucinkovit. U prvom momentu racunalo prelazi u program rada sa smanjenom snagom ( safe mode ), nakon toga ako se opet ništa ne poduzima racunalo opet smanjuje snagu motora i na kraju racunalo potpuno gasi motor dok se ne riješi sve u vezi FAP filtera. Što je FAP filter ? Ako do sada niste znali to je filter krutih cestica u koji se dozira specijalna tekucina a ista povecava temperaturu u samom FAP filteru kako bi pocele izgarati krute cestice iz ispuha motora. Kompletan sustav ima ekološku funkciju i sa sustavom upravlja racunalo ( doziranje tekucine, stalni nadzor , servisna informacija, paljenje kontrolnog upozorenja ). Uobicajeno je da se redovni servis navedenog sustava radi svakih 100.000 km. Tom prilikom se mijenja FAP filter, tekucina za filter, radi kompjutorsko reprogramiranje sustava . Radove s tim u vezi možete obaviti samo u servisima koji su za to osposobljeni.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SANTAFEE - PROBLEM INJEKTORA

Datum objave: 05.10.2009 13:12:00
Slika
PITANJE: Naime imam problem na CRDI motoru kod hyundai santafe 2002god.Menjao sam injektore 2 puta i svaki puta ne traju duze od mjesc dana.Bosch majstor kod kojeg sam nosio te injektore mi je rekao da je probleb kod cetvrtog injektora da ustvari svaki puta on strada jer je povecana kolicina ubrizgavanja goriva na cetvrtom cilindru(26),zanima me sta uopce odredjuje kolicinu ubrizgavanja goriva i dali se posebno odredjuje za svaki cilindar jer on veli da je na ostala 3 cilindra uredu, ne veca od 6(mislim kubika da je rekao)posto on nezna sta odredjuje kolicinu ubrizgavanja.Ja sam mijenjao:elektroniku motora,senzor broja okretaja radilice,mjerio kompresiju i sve se pokazalo urednim medju tim kad stavi injektore sa drugog santafea auto radi normalno.
ODGOVOR:Ako je motor mehanicki ispravan i ako je rezervoar za gorivo cist tada je teško prihvatiti cinjenicu da injektori ( dize ) traju mjesec dana. Vijek trajanja diza je 150.000 km i duže.Kolicinu goriva odreduje ECU centrala ( racunalo ) na osnovu mnogobrojnih podataka koje dobiva od APP senzora pedale gasa, BPP senzora pedale kocnice, VAF mjeraca mase zraka, ECT senzora temperature motora, FRP senzora za tlak goriva, RPM senzora broja okretaja, MAP senzora za tlak u usinom kolektoru, VSS senzora brzine vozila.
Dize se mogu ispitati svaka posebno na specijalnom uredaju kada se demontiraju. Moderne dizel motore nije moguce održavati u servisima koji nemaju potrebnu servisno dijagnosticku opremu ni odgovarajucu bazu podataka. Bez toga nije moguca ni precizna dijagnostika motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 RUNNER - TRESE VOLAN

Datum objave: 05.10.2009 13:06:00
Slika
PITANJE: Poštovanje gospodine Meicu i komplimenti Vašim stranicama! Imam novi Citroen C4 Runner motor 1,4, 95KS, kupljen u 7. mjesecu 2008.,garancija 3 godine.Napominjem da je tvornicki opremljen alu felgama i gumama 205/50ZR 17. Od prvog dana, bolje receno, od prvog izlaska na autoput volan trese. Prvi put to se pojavilo pri brzini izmedu 95-110 km/h. Isti dan odlazim kod prodavaca i ovlaštenog servisera. Dijagnoza prodavaca i servisera na moje cudenje, jer nijsu prošla dav dana od kupnje- nebalansirane gume! Servis balansira gume, probna vožnja po autoputu i volan ponovo vibrira sad kod brzine od 110-125 km/h. Ja ne budi lijen, odvedem isti dan auto u Autoantonio-Split na prebalansiranje. Utvrde rebalans na zadnjoj gumi oko 5g (ili o,5g ako sam zapamtio vrijednost). Uglavnom meštar kaže da tako mali debalans ne bi trebao stvarat probleme. Uštimaju (balansiraju)sve gume na nulu. Zamjene gume-one straga stave ih kao prednje i obratno. Ponovo na autoput, sad vibrira izmedu 125-130 km/h. Napominjem da su mi u Autoantoniju garantirali da im je dan ranije serviser baždario uredaje-strojeve za balansiranje.Odustanem od rješavanja problema, kao ne idem na autoput pa mi više volan ne vibrira. Nedavno u 8. mjesecu zbog preseljenja sina u Zagreb i opterecenja vozila stvarima napumpam po uputama proizvodaca prednje gume na 2,5 (uvijek isto bez obzira na opterecenje) a zadnje na 2,7 (bez opterecenja 2,2). Tad mi volan trese(vibrira) u rasponu brzine od 120 do 145km/h.Za dobit na živce ! Ja kao laik, više ne vjerujem da je problem u gumama-balansiranju ! Ako nisam u pravu, što bi moglo biti? Nešto oko volana, ovjesa? Pomagajte!
ODGOVOR:Na Vašem vozilu sigurno postoji uzrok radi kojega dolazi do vibracija . Ovom prilikom cu Vam navoditi moguce uzroke od onih koji su najcešci pa prema onima koji su manje i najmanje cesti. Radoslijed je : gume ( aksijalni, radijalni debalans ), naplatci ( felge , aksijalni, radijalni udar ), dosjedna površina izmedu naplataka i glavcine kotaca, glavcina s ležajem, poluosovine sa homokinetickim zglobovima, diferencijal , bocni ležajevi diferencijala, ovjes s hvatištima, amortizer. Kao što vidite ima puno faktora utjecaja. Uzrok treba tražiti po redoslijedu kako sam navodio. Ako je vozilo u garantnom roku budite uporni i tražite svoje pravo. Vi ste dali novce za ispravno vozilo. Ukoliko službeni servis ne može otkloniti kvar javite se glavnom zastupniku CITROENA. Ukoliko se Vaša reklamacija na riješi u roku od 45 dana trebali bi dobiti drugo vozilo.
na vrh Povratak na vrh