Danas je: 03.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT TIPO 2,0 - MOTOR NAGLO ZADIMIO

Datum objave: 21.01.2009 17:10:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Fiat Tipa sa ugradenim 2.0 16v turbo motorom od fiat coupea.
Pošto sam malo pretjerao tj. jedan duži period na autoputu ga držao na oko 5000 rpm motor je naglo zadimio i to ne na auspuh ako me razumjete, te je nešto pocelo lupkat u motoru ali zvuk kao da mi dolazi iz glave motora. Motor upali relativno lako, još sam primjetio da mi je izgubio oko 1l ulja u karteru koje su vjerojatno otišle na iber van. Jasno da Vi mi možda nemožete rec što je tocno otišlo ovako preko meila, ali kad bi te me samo uputili od kud da krenem a da ne rastavim odmah cijeli motor. Iz svog iskustva znam da kad ulje iz kartera izleti na iber da su vjerojatno probili prsteni, al me zanima dal može bit još koji razlog pošto je turbina u igri. Po lupkanju u motoru koje kako sam napomenuo dolazi iz glave pretpostavljam da su stradali ventili i vodilice pa dali je moguce da je tuda ulje nestalo, uglavnom svaki savjet bi mi dobro došao da si smanjim rastavljanje kompletnog motra i normalno velike troškove.
ODGOVOR:Prvo bi trebalo skinuti karter i pregledati letece i glavne lažajeve radilice. Nakon toga pregledajte i turbinu ( zracnost na turbinskoj osovini ). Nakon ovoga može se demontirati glava motora koju treba potpuno rastaviti te pregledati svaki detalj na glavi i na pojedinim dijelovima glave motora. U ovom momentu može se vidjeti i gornji dio klipova kao i cilindar. Na samim klipovima vidi se otisak ako neki od njih imaju kontakt s glavom motora. Na samom kraju ako je potrebno treba izvaditi i klipove iz cilindra.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - GORI ŽUTA LAMPICA

Datum objave: 17.01.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: NA PASATU 1.9TDI 66KW 99GODINA MI JE NON STOP UPALJENA ŽUTA LAMPICA OD ULJA,A NA PUTNOM RACUNALU KOD SVAKOG KONTAKTA KLJUCEM MI PIŠE OLSTAND PRUFEN,VEC SE TAKO VOZIM 15000 TISUCA KM SAD KAD SE TEMPERATURA SPUSTILA ISPOD NULE CUJEM GLASNIJI ZVUK MOTORA I HLADNI I TOPAO MOTOR-TOPAO MANJI ZVUK.DANAS MI SE LAMPICA PRVI PUT UGASILA PRIJE NEGO SAM GA STAVIO U GARAŽU.ULJE JE STAVLJENO POLUSINTETICKO 5W40 A SADA JE ZA ZAMJENU ,PA KOJE MI ULJE PREDLAŽETE DA STAVIM,TE MOLIM VAŠ SAVJET ŠTO DA PODUZMEM AKO SE DALJE UPALI ŽUTA LAMPICA.
ODGOVOR:U prijevodu navedeni natpis znaci izmjerite nivo ulja u motoru. U slucaju kada nedostaje ulja u motoru mogu lupati hidropodizaci ventila. Dobro bi bilo da izmjerite i pritisak ulja u motoru, šteta bi bilo da vam motor pocne lupati jer vam tada treba puno novaca za popravak.
Za motor možete koristiti ulje 10W-40. Žuta lampica signalizira da nema dovoljno ulja u motoru a crvena lampica signalizira da nema pritiska ulja što je jako opasno za motor. Ako ulja u motoru ima dovoljno a žuta lampica se pali i dalje to znaci da je neispravan senzor za nivo ulja u karteru a isti se može zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,8-D - TEŠKO PALI

Datum objave: 17.01.2009 19:27:00
Slika
PITANJE: Poštovani, jako cijenim vaš rad te mogu reci da sam procitao sve vaše savijete ali nisam naišao na slican slucaj.Radi se o Ford eskortu 1.8D iz1990 god. Koji mi je poceo slabije paliti.U pocetku je palio iz drugog puta ,a što je vanjska temperatura niža to treba više verglati,da bi sad skroz otkazao pa moram cekati do podne kad ga sunce malo ugrije tad upali iz treceg pokušaja.Auto je prešao 250000 km nema generalku grijaci su novi nisam kontrolirao dizne ni pumpu.Došao sam na ideju da mu stavim liqui moly cera tec ,pa me zanima oce li mu to pomoci.
ODGOVOR:Teško paljenje na vašem vozilu može nastati radi više faktora a vi ispitajte sve što cu navesti. Akumulator mora biti potpuno ispravan ( kapacitet veci od 60% ) , elektropokretac potpuno ispravan ( prilikom startanja radilica se treba okretati s više od 140 o/min ), tlakovi kompresije moraju biti 28 bara i više, u sustavu goriva ne smije biti zraka, filter goriva zadovoljavajuce cist. Ako je kompresija niža od navedene teško je ocekivati da je navedeni aditiv podigne. Kada je kompresija niža od propisane tada se pri hladnom vremenu ne može postici temperatura paljenja dizel goriva u cilindru dok kod vecih vanjskih temperatura to donekle funkcionira.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - SENZOR BREGASTE OSOVINE

Datum objave: 16.01.2009 18:26:00
Slika
PITANJE: Poštovanje gosp.Meicu,imam pitanje vezano za motorno ulje u fiesti.Poznato je da ford preporuca ulje 5w30 dok u servisu mi stalno lijevaju 5w40 da li je to u redu i koja je razlika?
I još jedno pitanje,upalila mi se lampica "greška motora"a u servisu je ocitano "senzor bregaste osovine" te je greška izbrisana.Nakon nekog vremena lampica se ponovo nekoliko puta upalila i ugasila te je ponovo u servisu ocitana ista greška.S obzirom da se taj dio treba naruciti i cekati dok dode navodno 15-tak dana,greška je obrisana i ja auto vozim skoro mjesec dana a da se greška ne pojavljuje.
Može vaše mišljenje o tome i koja je funkcija senzora bregaste osovine,da li bi ga trebao hitno zamjeniti ili da vozim dok se ponovo ne upali?
ODGOVOR:Razlika izmedu navedenih ulja nije velika a ulje 5W-30 je bolje narocito za zimu jer ga uljna pumpa brže usisava i brže dode na sva potrebna mjesta u motoru. Lampica motora se može upaliti radi senzora bregaste osovine. Senzor o kojemu je rijec šalje podatak upravljackom racunalu o trenutnom položaju bregaste osovine a racunalo na osnovu toga i mnogo drugih informacija upravlja sustavom paljenja i sustavom ubrizgavanja te radi potrebne korekcije vremena predpaljenja ( moment kada ce svjecica dati iskru ). Brisanjem greške kvar nije otklonjen a lampica se pali uvijek kada navedeni senzor ne pošalje potrebnu informaciju u racunalo. U ovom slucaju možete djelovati na dva nacina i to tako da zamijenite senzor ( lampica se više nece paliti a motor ce ispravno raditi ), ne mijenjati senzor ( motor ce imati nešto vecu potrošnju goriva i malo manju snagu a vi to ne morate osjetiti ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PROBLEM SA GRIJANJEM

Datum objave: 16.01.2009 18:19:00
Slika
PITANJE: imam problem sa grijanjem unutar vozila,strana od suvozaca grije a od vozaca hladi,gledo sam klapne sve je u redu neznam vise sta da napravim!
ODGOVOR:Provjerite najprije radnu temperaturu motora i kolicinu rashladne tekucine. Nakon toga provjerite protok tekucine kroz radijator grijaca. Na kraju detaljno pregledajte sve kanale i zaklopke sustava grijanja. Važan je i ulaz cistog zraka prema grijacu.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,8-T QUATTRO - KUPUJEM

Datum objave: 16.01.2009 18:01:00
Slika
PITANJE: Kupujem audi a4 1.8t quattro 1999godiste pa ako bi mi mogli poslat njegove podatke,kakvi su to motori,dal su pouzdani,kako provjerit taj quattro pogon,kakvih mana ima,sto se najvise kvari itd???
ODGOVOR:Navedeno vozilo je poznate kvalitete ovisi u kakvom stanju ce biti kada ga nabavite. Uz redovito održavanje vozilo je pouzdano. Za ovaj model ima cetiri benzinska motora AEB,ANB, APU koji imaju po 110 kw. Postoji još i AJL motor od 132 kw. Sustav paljenja i ubrizgavanja je MOTRONIC M 3.2 i ima regulirani katalizator s lambda sondom. Svjecice su NGK BKUR&ET -10 , ima hidropodizace. Quattro pogon je stalno ukljucen s rasporedom snage 60% naprijed i 40% natrag.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF - BENZIN U KARTERU

Datum objave: 16.01.2009 17:50:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas za pomoc. Naime, posjedujem VW Golf1 83g 1.6B i imam problem da mi se svijecice umaste, zagore i onda mi motor pocinje raditi kao traktor. Kod majstora sam bio, zamjenjena mi je pumpa od goriva koja je bila uzrok tome. Naime ta pumpa je, po rijecima majstora gorivo ubacivala u karter, mjesala ga s uljem i onda bi nastao pomenuti problem s svijecicama.
Pumpa je zamjenjena, ulje takodje, nasuto sve na novo, svjecice zamjenjene i problem je bio rijesen jedno vrijeme. Sada se isto ponovo desava, na sipci za provjeru nivoa ulja se osjeti miris benzina, nakon ciscenja svijecica sve radi extra dok se auto ne ugasi i ohladi, kada opet nastaju isti "jadi".
Par ljudi mi je reklo da je motor "odapeo", "prdnuo" ili kako se vec sve ne kaze, drugi da su u pitanju karike, da je neisplativo popravljati itd.
Naime, mene interesuje otprilike sta bi konkretno moglo biti / ako se iz prilozenog moze zakljuciti ista / , je li u pitanju opet ista pumpa ili je kvar necim drugim prouzrokovan i cime bi sve mogao biti, da li je isplatljivije popravljati ili uzeti drugi motor / odgovara li motor od golfa II i treba li raditi kakve uzmjene da bi se on ubacio / .
Kompresiju motora nisam mjerio ali je do nedavno radio bezprijekorno /u drugom stepenu prenosa je pri 5000 obrtaja isao 90 KMH/ , za auto tog godista extra se drzao sto motorom to i unutrasnjosti, motor je s karburator sistemom i koristim super / do nedavno je u njega sipan bezolovni - moze li ovo uzrok biti / .
ODGOVOR:Benzin može doci u karter kada je neispravna pumpa za gorivo, isto tako benzin može razrijediti motorno ulje kada je neispravan rasplinjac ( karburator ) i kada dio benzina ne može izgorjeti u cilindru . U ovom slucaju napravite slijedece :
Provjerite tocno fazu motora, podesite kut paljenja prema oznakama, podesite ventile, izmjerite kompresiju ( mora biti 9 bara i više ). Nakon ovoga ( ako je sve što sam naveo u redu ) provjerite ispravnost rasplinjaca, po potrebi ga ocistite i podesite ako je podešavanje nemoguce, zamijenite rasplinjac.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO MATIZ - SLABO VUCE

Datum objave: 16.01.2009 17:41:00
Slika
PITANJE: dewoo matiz 0.8 motor godina je 2003. taj matiz nekako slabo vuce a kada je hladan motor na niskim okretajima nekada neprima gas, malo zacuka i ponovno krene, na ler gasu dosta nemirno radi, u sevisu su rekli da je sve uredu jer se ona žuta lampica ugasi kad se motor upali, pitao sam ih da mi poštelaju paljenje medutim rekli su mi da taj matiz ima fiksno paljenje i da se nemože štelati, to me zanima jel moguce da ima fiksno elektronsko paljenje koje se nemože štelati kako oni kažu? nego kad to rikne samo se zamijeni i to je to. jel moguce da zbog landa sonde se dogada da nemirno radi i da slabo vuce i dal je moguce da dok se ta žuta lampica gasi da je sve u redu, oni kažu da je ta lampica glavni pokazatelj i ako ona u vožnji svijetli da je to znak kvara što kod mene nije slucaj.
ODGOVOR:Kut paljenja na vašem vozilu se ne podešava u klasicnom smislu vec korekciju po potrebi radi upravljacka centrala ( dobiva informacije od senzora detonacija ). Do rješenja se može doci na nacin da se obavi kompletna dijagnostika motora a to znaci detaljan pregled mehanickog sustava motora, pregled sustava ubrizgavanja, pregled sustava paljenja. Ovom prilikom ne bih navodio sve dijelove i sklopove koji mogu raditi probleme jer ih ima zaista puno a precizan odgovor se može dobiti nakon obavljene dijagnostike. Tada možete znati i cijenu potrebnog dijela/dijelova i cijenu popravka.
Na vašemu vozilu možemo napraviti sve što treba.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO TICO - ZVUK AUTOMATA ŽMIGAVCA

Datum objave: 12.01.2009 18:53:00
Slika
PITANJE: molim Vas odgovor na pitanja koja ce Vama zasigurno biti smiješna ali meni danas i nije bilo smiješno / više sam bila pomalo ljuta /.
Bila sam u ovlaštenom servisu izmedu ostalih i za Daewoo vozila. Pregled prije tehnickog pregleda jer mi je istekao tehnicki. Receno mi je da je žica od maglenki strunula i da ju treba zamijeniti. Takoder jedan zadnji žmigavac ne radi. Ja sam rekla da se cuje kliktanje kada upalim bilo koji, desni ili lijevi žmigavac pa ako ne radi kako se to onda cuje. Receno je da je to jedan žmigavac koji ja ne vidim. Prije toga sam dala oprati auto u istoj firmi pa su se od pranja zaledile bravice i nisam mogla uci u auto. Otišla sam u servis pitati da li možda imaju sprej jer mi je bravica zaledena. Rekli su da to je sada problem ali da nemaju sprej.
Pitanja: 1. da li Tico sx ima nekakove maglenke
2. ako ne radi neki od zadnjih žmigavaca da li bi se culo kliktanje kao da je sve u redu. Pitam iz toga razloga jer kod 2 auta koja sam imala prije ovog ako žmigavac nije radio nije se culo to kliktanje
3. da li je moguce da servis za popravak vozila nema nikakav sprej koji bi poslužio za otvaranje zaledene bravice.
Da napomenem, ipak sam otišla na tehnicki pregled i nitko nije spominjao /kao ni do sada/ maglenke a i žmigavci su radili. Bravicu otkljucavam zagrijavajuci upaljacem kljuc i bravicu / dok ne kupim sprej/.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete prilikom rada žmigavca dolazi od automata žmigavaca, isti se može cuti i kada žmigavac ne radi ali tada zvuk može biti ubrzan. Vi kao vlasnik vašeg vozila sigurno znate postoje li prednja svijetla za maglu, ista nisu obvezna. Zadnje svijetlo ( crveno ) sigurno postoji jer je to obveza radi vožnje u magli kada je vidljivost smanjena. Ne bih komentirao trece pitanje jer nije strucno. Sve što ste nabrojili govori puno o profesionalnosti osoblja servisa a to je za njih kontraproduktivno.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - ZVUK PRILIKOM PALJENJA

Datum objave: 12.01.2009 18:44:00
Slika
PITANJE: Vozim Xsaru exlusive 2.0 Hdi staru 5 godina prvi vlasnik cca 60000 km. redovno servisirana, problem se javlja kada auto palim ujutro uredno se na kontrolnoj tabli pojavi signal grijaca ako je temperatura ispod nule, kada se pokrene motor, cuje se jedan zvuk sa kontrolne ploce (kao da niste ugasili svijetla prije nego što izadete iz auta) , koji se nakon 1-2 sekunde gubi, kada u toku dana ponovno palim auto koji sam predhodno vozio taj zvuk se više ne pojavljuje, primjetio sam ta se taj zvuk pojavljuje ako su predhodno automatski upaljeni grijaci motora. Za dana kada je toplije ne pale se grijaci i nema toga zvuka. I u prvom i u drugom slucaju auto upali iz prve bez verglanja i normalno vuce potrošnja je uredna od 6,5-7,5 l/100 km kombinirane vožnje.Je li moguce da su grijaci motora slabi , pa ih je potrebno promjeniti, ili treba promjeniti cjele injektore , jer sam cuo da HDI motori na injektorima imaju žarne niti. Možete li objasniti ukratko princip rad HDI motora, ili me uputiti gdje se možemo više educirati po tom pitanju, na netu.
ODGOVOR:Instrument ploca je elektronska i može se raditi kompjutorska dijagnostika iste. Navedeno zujanje potrebno je definirati neposredno na vozilu. Grijace ne treba mijenjati ako su ispravni , mijenjaju se samo ako neki od njih ne radi. Dize nemaju nikakve žarne niti nego samo mehanicki i elektricni dio , istim upravlja racunalo. Mjenjaju se samo po potrebi kada se ustanovi da ne rade ili da loše rade. HDI motor radi na nacin da dobavna pumpa šalje gorivo do visokotlacne pumpe a ova zatim stvara visoki tlak od 1.500 bara . Pod navedenim tlakom osim pumpe nalazi se i zajednicki sabirnik ( Rail ) i dize. U datom momentu racunalo otvara dize i tako opskrbljuje pojedini cilindar s gorivom. Za više znanja potrebno je nabaviti strucnu literaturu i pohadati specijalna dodatna školovanja iz željenog podrucja. Pravo znanje na NET-u nije moguce steci.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2i - ALTERNATOR ?

Datum objave: 12.01.2009 18:24:00
Slika
PITANJE: Posjedujem fiat punto 2004. g. 1.2 16 v motor.
Sve je bilo u redu do sada (naravno haha), upalila mi se lampica akumulatora i naravno ostao sam bez serva, auto mogu još upaliti , prikopcao sam unimer i vidio da je napon na akumulatoru 11.40-50 V, znaci nedostaje mi punjenje, zakljucak alternator je vjerojatno crkao...e sada molba da li on (ja sam elektricar po struci i radim kao serviser za elektro alate bušilice, brusilice...) znaci sam alternator da li ima cetkice ili da li je možda otišao ležaj (nije ništa prethodno zujalo)..ili nešto kako bih ga ja mogao rastaviti i naci uzrok kvara da ga sam popravim ... ili koji su uobicajeni kvarovi na njima?
ODGOVOR:Alternator na vašem vozilu ima cetkice i klizne kolute ( nema kolektor ), isto tako ima regulator napona i diodni most ( tri plus i tri minus diode ). Alternator proizvodi izmjenicnu struju i preko diodnog mosta isti pretvara u istosmjernu struju. Kada je ispravan alternator i regulator napona izlazni napon treba biti 13,8 V do 14,8 V. Ako to nije tako najcešci uzroci su regulator napona i ili dijelovi alternatora ( sve se vidi kada se rastavi alternator ). Akumulator mora imati kapacitet iznad 60% ako je niži onda ga treba zamijeniti. Prije radova na alternatoru ispitajte koliki je izlazni napon iz alternatora.
na vrh Povratak na vrh

SEAT LEON - PROBLEM SA MJENJACEM

Datum objave: 12.01.2009 18:13:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa mjenjacem Seat Leon 1,9tdi 66kw/90ks 2002.g.sada imam oko 135 000,00km na satu.Prilikom vožnje po auto cesti,odprilike oko 130-140km/h iskocio mi je mjenjac iz pete brzine i kada opet stisnim kvacilo i ubacim u petu brzinu on vozi normalno nekih 500-600m i opet mi iskoci iz brzine to mi se dogodilo oko 5 puta i kasnije nisam imao problem sa mjenjacem.Dali je kakva greška u mom mjenjacu ili mi je s necim drugim prouzrocit kvar na petoj brzini.
ODGOVOR:Mjenjac može iskakati iz brzine radi dva razloga i to radi istrošenosti mehanizma za šaltanje što ukljucuje sve komande od mjenjaca do rucke za šaltanje u kabini te radi istrošenosti unutar samog mjenjaca. Prvo spomenuto istrošenje je jednostavnije i jeftinije za popravak ( nekada se može postici rezultat samim podešavanjem mehanizma za šaltanje ). Drugo istrošenje u samom mjenjacu je zahtjevnije jer podrazumijeva demontažu i potpunu reviziju mjenjaca. U ovom slucaju cinjenice se mogu utvrditi kada se vozilo podigne na servisnu dizalicu . Pregledajte kvalitetu ulja u mjenjacu jer može sadržavati metalne cestice ako je nastupilo znacajno istrošenje u mjenjacu
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GRIJACI

Datum objave: 12.01.2009 18:09:00
Slika
PITANJE: Iznenadio sam se kad sam tražeci po internetu naišao na vašu stranicu sa savjetima.Za svaku pohvalu!..Imam problem sa opel astrom (motor je td 1.7 isuzu 82ks).Auto ima 400 000km i do sad palio bez problema, zagrijem auto dva do tri puta dok ne cujem klik za grijace tj. valjda dok ih ne iskljuci i upali odmah. Naime prije dva dana kad ujutro sjednem okrenem kljuc , iskljuci grijace , zatim ocu da ucinim to još jednom al ne pali vec lampicu za grijace a ni nikakav klik se ne cuje.Te kad palim auto du vergla i teže upali uz bacanje oblaka dima...grijaci i dizne su mijenjani prošle godine..
ODGOVOR:Uzrok navedenog stanja koji se razlikuje od prijašnjeg treba tražiti na senzoru temperature motora ili na upravljackom modulu za grijace. Najprije se ispituje senzor temperature a zatim modul.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEMI NAKON PRANJA

Datum objave: 10.01.2009 13:18:00
Slika
PITANJE: Imam problem kod Opel astre 1.7 tdi, 2002 godište. Problem je nastao nakon pranja astre, auto se ugasilo nakon par minuta vožnje i nije moglo više da se upali.Na dijagnostici utvrdena je greška da je otišao kompjuter pumpe za gorivo, taj isti je repariran i postavljen i od tada
redovno pali, ali trza u vožnji, ponaša se kao da nema goriva, cesto se gasi, 2-3 dana nema problema oko paljenja, pa opet, odvezem se parkiram i obicno zovem šlep za nazad kuci, dok oni stignu nakon 3-4 h, ja probam i upalim astru i vratim se nazad. Na turaži preko 1500 o/min zatrza i ugasi se, a do 1500 o/min ponaša se normalno.Taj problem traje 2 mjeseca.
ODGOVOR:Svako pranje motora je rizicno i tom prilikom mogu nastati oštecenja i na ECU upravljackoj centrali. Prema vašem opisu kvar nije otklonjen a samim tim vozilo je nepouzdano. Prvo što treba napraviti je da se rastavi svaki elektricni konektor na i oko motora, isti se trebaju ocistiti, osušiti i tretirati sa odgovarajucim sredstvom za bolji kontakt ( kontakt sprej ), na taj nacin treba urediti i glavni konektor na ECU centrali. Nakon ovoga potrebno je napraviti ispitivanje svih senzora, davaca i aktuatora na motoru ( možda neki od njih nije ispravan ). Nakon navedenih radova po potrebi treba ispitati i ECU centralu jer postoji mogucnost i njezinog oštecenja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 05.01.2009 18:26:00
Slika
PITANJE: imam par pitanja u vezi twinga 97. godina. u zadnjih par dana sam uocio da mi antifriza fali,svako malo ga nadolijem i uvjek ga fali. pogledao sam pod auto i nigdje se ne vidi da curi.kad je zagrijan i kad otvorim posudu za antifriz naglo mu padne volumen i cuje se koda ga mašina posrce u sebe.da li moram kompletan sistem ispraznit i ponovno ga napunit,jer do sada sam ga samo nadopunjavo,ili je u pitanju neki kvar,i koliko otpr. stane rashladne tekucine u sistem.
ODGOVOR:U rashladni sustav stane 5,5 litara. Curenje rashladne tekucine nije moguce uvijek vidjeti jer ista može curiti po vrucem dijelu motora i tom prilikom se tekucina pretvara u paru a trag curenja ne postoji. Drugi nacin je gubitak tekucine kroz motor i tada se curenje ne vidi jer se tekucina opet pretvara u paru i iz motora izlazi s ispušnim plinovima. U ovom slucaju potrebno je utvrditi na koji nacin nestaje rashladna tekucina i prema tome poduzeti potrebne mjere.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - ZAMJENA DISKOVA ?

Datum objave: 04.01.2009 20:44:00
Slika
PITANJE: automobil golf 4 sdi 98 godiste..130000km..plocice su mi lose i doslo je vrijeme zamjene,,dali trebam i diskove mjenjat?koliko mm je minimalna mjera diska?samoventilirajuci su...imaju dosta ruba i malko zna zatrest na pedali...dali ih promjeniti
ODGOVOR:Nema nikakvog razloga da ne zamijenite diskove koji su dotrajali ( istrošenje vece od 4 mm i aksijalni udar-vibracije ). Tokarenje diskova nije rješenje jer im se na taj nacin smanjuje aktivni presjek stjenke a prilikom obrade nastaje i unutrašnja napetost radi koje može nastati deformacija nakon nekoliko jacih kocenja. U ovom slucaju najbolja odluka je novi diskovi ( kvalitetni ), nove disk plocice ( moraju imati naveden broj atesta ), nova kocna tekucina ( oznaka DOT 4 ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - SELEN BLOKOVI OVJESA

Datum objave: 04.01.2009 20:33:00
Slika
PITANJE: Na Audiu A4 iz 95 godine kada je auto hladan i kad je vani ispod nula cuje nekakvo skripanje.To se cuje samo kod prelaska preko ležceg policajca.Nakon nekog vremena taj zvuk prestane i sve je ok .Napominjem samo preko ležecih kada se auto zaljulja ,preko graba i neravnina je u redu .
ODGOVOR:Zvuk koji cujete stvaraju selen blokovi ovjesa, ima ih više i treba tocno otkriti koji od njih stvara opisani zvuk. Uzrok tome jest gumeni dio selen bloka a navedena pojava ne utjece na kvalitetu vožnje osim što ponekad može živcirati.
na vrh Povratak na vrh

BMW 320 - LETVA VOLANA

Datum objave: 04.01.2009 20:19:00
Slika
PITANJE: Posjedujem BMW 320i iz 92'. Imao sam "standardni" problem curenja ulja na letvi volana. Curenje nije bilo jako ali je znao ostati trag ispod auta. Prosjecno je trebalo doliti 1dcl mjesecno.
Rastavio sam je i promjenio sve gumice unutra (korišteni OEM dijelovi marke SWAG). Vizalnim pregledom komponenti letve nisu uoceni risovi niti pojava korozije. Jedino nisam provjerio mjere same letve zbog neposjedovanja mikrometra i buduci da ne znam originalne mjere. Sve je sastavljeno i uliveno je ulje INA ATF Super (dextron 2 prema zahtjevima tvornice). Sve je bilo u redu 2 mjeseca, kada je opet procurila. Postepeno na lijevoj strani, a kasnije i na desnoj. Od reparacije je prošlo cca 8 mjeseci i sada dolijevam oko 1l ulja mjesecno. Ispod auta ostaje prava lokva ulja prvih pola sata nakon parkiranja. Molim vas mišljenje o mogucim propustima s moje strane. Pretpostavljam da nove gumice imaju prevelik zazor jer je letva pohabana. Da li se letva smije tokariti? Mogu li se onda napraviti gumice po mjeri (manjeg unutarnjeg promjera)? Mogu li se na original gumicama staviti manje opruge kako bi bolje pritiskale gumice na letvu da se ne mora tokariti? Zašto se pojacalo curenje? Ne bi li trebalo biti manje zbog novih gumica? Ipak bi zazor trebao biti manji!! Da li bi se to izbjeglo originalnim gumicama (od BMW-a)?
ODGOVOR:Popravak zubnih letvi volana ne rade uobicajeni servisi nego specijalizirane radionice koje posjeduju odgovarajuce rezervne dijelove i odgovarajucu opremu. Nije rijedak slucaj da nakon pregleda letve volana pregledana letva bude odbacena kao škart. Iz ovoga možete zakljuciti da nema nikakvog tokarenja niti improvizacija jer se radi o upravljackom mehanizmu koji mora biti potpuno pouzdan s faktorom sigurnosti 5. Vi na vašem vozilu možete raditi zahvate po vašoj volji ali ja vam to ne savjetujem jer na taj nacin ugrožavate sebe a i druge .
na vrh Povratak na vrh

LANCIA THEMA - NECE UPALITI

Datum objave: 04.01.2009 20:10:00
Slika
PITANJE: IMAM LANCIU THEMU S MOTOROM 2.0 8V 120 KS BENZINAC I MIJENJO SAM ZUPCASTI SVE SAM OZNACIO DA MI SE NE POMAKNE I STAVIO SAM REMEN ZATEGO I NECE UPALIT I POSLJE PROBAM GA STAVIT U FAZU PO TOCKAMA NA BREGASTOJ I RADILICI ISTO NECE I GLEDAM STA JE I VIDIM DAMI NECE DAT ISKRU NA SVJECICU STA MISLITE STA JE BILO DA SAD ODJEDNOM NEMA ISKRE STAVI SAM SVJECICU U OTVOR KABELA NA BOBINI DA PROVJERIM ISKRU I NISTA NEMA ISKRE MOLIM VAS RECITE MI STA DA RADIM STABI TO MOGLO BIT. MOTOR JE PRIJE RADIO SUPER .SAMO SAM VIDIO DA JE REMEN BIO NAPUKO PA SAM GA HTIO PROMJENIT. MOLIM POMAGNITE MI.
ODGOVOR:Prvo i najvažnije je da motor bude tocno u fazi po oznakama. Nakon ovoga ispitajte senzor radilice, sve elektricne konektore na i oko motora. Provjerite ima li struje na elektronici paljenja, bobini i visokonaponskoj strani sustav paljenja. Provjerite i glavni konektor ECU centrale. Pregledajte i kutiju s osiguracima i relejima.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 - BROJ OKRETAJA MINIMUMA

Datum objave: 02.01.2009 15:20:00
Slika
PITANJE: Na alfi se dešava da prilikom usporavanja i zaustavljanja okretaji padnu na otprilike 500 i dignu se na otprilike 1500 i tako otprilike jednom ili dva puta te se onda okretaji smire na 800.Motoric minimuma je novi ali problem je ostao.Auto dobro vuce.Da li to može biti zbog injektora, faze, svijecica ili neceg drugog?
ODGOVOR:Na broj okretaja minimuma ( u leru ) može utjecati zaista mnogo pojedinih faktora, najcešce su to komponente sustava ubrizgavanja te je radi toga potrebno raditi test i kontrolu istih. Moguci uzroci su : propuštanje usisnog kolektora, elektricni konektori, EVAP ventil za provjetravanje rezervoara, EGR ventil, lambda sonda, senzor leptirastog ventila, senzor položaja aktuatora minimuma, TP senzor, ECT senzor temperature, MAF senzor, MAP senzor tlaka, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh