Danas je: 27.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV - ZAMJENA DISKOVA ?

Datum objave: 04.01.2009 20:44:00
Slika
PITANJE: automobil golf 4 sdi 98 godiste..130000km..plocice su mi lose i doslo je vrijeme zamjene,,dali trebam i diskove mjenjat?koliko mm je minimalna mjera diska?samoventilirajuci su...imaju dosta ruba i malko zna zatrest na pedali...dali ih promjeniti
ODGOVOR:Nema nikakvog razloga da ne zamijenite diskove koji su dotrajali ( istrošenje vece od 4 mm i aksijalni udar-vibracije ). Tokarenje diskova nije rješenje jer im se na taj nacin smanjuje aktivni presjek stjenke a prilikom obrade nastaje i unutrašnja napetost radi koje može nastati deformacija nakon nekoliko jacih kocenja. U ovom slucaju najbolja odluka je novi diskovi ( kvalitetni ), nove disk plocice ( moraju imati naveden broj atesta ), nova kocna tekucina ( oznaka DOT 4 ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - SELEN BLOKOVI OVJESA

Datum objave: 04.01.2009 20:33:00
Slika
PITANJE: Na Audiu A4 iz 95 godine kada je auto hladan i kad je vani ispod nula cuje nekakvo skripanje.To se cuje samo kod prelaska preko ležceg policajca.Nakon nekog vremena taj zvuk prestane i sve je ok .Napominjem samo preko ležecih kada se auto zaljulja ,preko graba i neravnina je u redu .
ODGOVOR:Zvuk koji cujete stvaraju selen blokovi ovjesa, ima ih više i treba tocno otkriti koji od njih stvara opisani zvuk. Uzrok tome jest gumeni dio selen bloka a navedena pojava ne utjece na kvalitetu vožnje osim što ponekad može živcirati.
na vrh Povratak na vrh

BMW 320 - LETVA VOLANA

Datum objave: 04.01.2009 20:19:00
Slika
PITANJE: Posjedujem BMW 320i iz 92'. Imao sam "standardni" problem curenja ulja na letvi volana. Curenje nije bilo jako ali je znao ostati trag ispod auta. Prosjecno je trebalo doliti 1dcl mjesecno.
Rastavio sam je i promjenio sve gumice unutra (korišteni OEM dijelovi marke SWAG). Vizalnim pregledom komponenti letve nisu uoceni risovi niti pojava korozije. Jedino nisam provjerio mjere same letve zbog neposjedovanja mikrometra i buduci da ne znam originalne mjere. Sve je sastavljeno i uliveno je ulje INA ATF Super (dextron 2 prema zahtjevima tvornice). Sve je bilo u redu 2 mjeseca, kada je opet procurila. Postepeno na lijevoj strani, a kasnije i na desnoj. Od reparacije je prošlo cca 8 mjeseci i sada dolijevam oko 1l ulja mjesecno. Ispod auta ostaje prava lokva ulja prvih pola sata nakon parkiranja. Molim vas mišljenje o mogucim propustima s moje strane. Pretpostavljam da nove gumice imaju prevelik zazor jer je letva pohabana. Da li se letva smije tokariti? Mogu li se onda napraviti gumice po mjeri (manjeg unutarnjeg promjera)? Mogu li se na original gumicama staviti manje opruge kako bi bolje pritiskale gumice na letvu da se ne mora tokariti? Zašto se pojacalo curenje? Ne bi li trebalo biti manje zbog novih gumica? Ipak bi zazor trebao biti manji!! Da li bi se to izbjeglo originalnim gumicama (od BMW-a)?
ODGOVOR:Popravak zubnih letvi volana ne rade uobicajeni servisi nego specijalizirane radionice koje posjeduju odgovarajuce rezervne dijelove i odgovarajucu opremu. Nije rijedak slucaj da nakon pregleda letve volana pregledana letva bude odbacena kao škart. Iz ovoga možete zakljuciti da nema nikakvog tokarenja niti improvizacija jer se radi o upravljackom mehanizmu koji mora biti potpuno pouzdan s faktorom sigurnosti 5. Vi na vašem vozilu možete raditi zahvate po vašoj volji ali ja vam to ne savjetujem jer na taj nacin ugrožavate sebe a i druge .
na vrh Povratak na vrh

LANCIA THEMA - NECE UPALITI

Datum objave: 04.01.2009 20:10:00
Slika
PITANJE: IMAM LANCIU THEMU S MOTOROM 2.0 8V 120 KS BENZINAC I MIJENJO SAM ZUPCASTI SVE SAM OZNACIO DA MI SE NE POMAKNE I STAVIO SAM REMEN ZATEGO I NECE UPALIT I POSLJE PROBAM GA STAVIT U FAZU PO TOCKAMA NA BREGASTOJ I RADILICI ISTO NECE I GLEDAM STA JE I VIDIM DAMI NECE DAT ISKRU NA SVJECICU STA MISLITE STA JE BILO DA SAD ODJEDNOM NEMA ISKRE STAVI SAM SVJECICU U OTVOR KABELA NA BOBINI DA PROVJERIM ISKRU I NISTA NEMA ISKRE MOLIM VAS RECITE MI STA DA RADIM STABI TO MOGLO BIT. MOTOR JE PRIJE RADIO SUPER .SAMO SAM VIDIO DA JE REMEN BIO NAPUKO PA SAM GA HTIO PROMJENIT. MOLIM POMAGNITE MI.
ODGOVOR:Prvo i najvažnije je da motor bude tocno u fazi po oznakama. Nakon ovoga ispitajte senzor radilice, sve elektricne konektore na i oko motora. Provjerite ima li struje na elektronici paljenja, bobini i visokonaponskoj strani sustav paljenja. Provjerite i glavni konektor ECU centrale. Pregledajte i kutiju s osiguracima i relejima.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 - BROJ OKRETAJA MINIMUMA

Datum objave: 02.01.2009 15:20:00
Slika
PITANJE: Na alfi se dešava da prilikom usporavanja i zaustavljanja okretaji padnu na otprilike 500 i dignu se na otprilike 1500 i tako otprilike jednom ili dva puta te se onda okretaji smire na 800.Motoric minimuma je novi ali problem je ostao.Auto dobro vuce.Da li to može biti zbog injektora, faze, svijecica ili neceg drugog?
ODGOVOR:Na broj okretaja minimuma ( u leru ) može utjecati zaista mnogo pojedinih faktora, najcešce su to komponente sustava ubrizgavanja te je radi toga potrebno raditi test i kontrolu istih. Moguci uzroci su : propuštanje usisnog kolektora, elektricni konektori, EVAP ventil za provjetravanje rezervoara, EGR ventil, lambda sonda, senzor leptirastog ventila, senzor položaja aktuatora minimuma, TP senzor, ECT senzor temperature, MAF senzor, MAP senzor tlaka, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - GUŠENJE NAKON 2500 OKRETAJA

Datum objave: 02.01.2009 15:15:00
Slika
PITANJE: HVALA STA NESUMJATE U MENE,VAKO MEHANICKO STANJE MOTORA JE DOBRO I VIŠE OD TOGA,STA BI MI VI PREPORUCILI DA PRVO POGLEDAM U CEMU JE KVAR, A PROBLEM JE GUŠENJE NAKON 2.500 OKRETAJA VI STA NAVELI DA MOŽE BITI SENZOR TEMPERATURE MOTORA,SLABO ZABRTVLJEN USISNI KOREKTOR,TLAK GORIVA,BOBINA,PROBIJANJE VISOKOG NAPONA,ECU CENTRALA,OD CEKA DA POCMEM,JELI MOŽETE POJASNITI KAKO PROVJERITI TO SVE NA KOJI NACIN .
ODGOVOR:Ispitivanje zapocnite slijedecim redom, najprije provjerite fazu motora, izmjerite tlak goriva ( servisni manometar ) , ispitajte injektor ( mlaz goriva se osvijetli stroboskop lampom ), ECT senzor temperature ( unimer uredaj radionicki ), propuštanje kolektora ( komprimirani zrak, specijalni sprej ), bobina ( dvokanalni oscilioskop ), visoki napon-probijanje ( mototester s prikazom primarnog i sekundarnog napona ), potenciometar leptirastog ventila ( unimer radionicki uredaj ). Na kraju ako bude potreba ECU centralu možete ispitati servisnim racunalom ili provjerom signala na pojedinim pinovima glavnog konektora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZRAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 28.03.2011 10:44:31
Slika
PITANJE:

Nadopunio sam tekucinu u rezervor, ali neznam na koji nacin odstraniti zrak iz rashladnog sustava. Postoji jedan dio na crijevu izdleda kao ventil, ali kad skinem kapicu sa ventila iz njega ne izlazi nikakav zrak niti tekucina, ili što bi vec trebalo,cak ni kad upalim auto. Pa me zanima ako mi možete malo to objasniti kako i šta da ucinim.

ODGOVOR:

Zrak iz rashladnog sustava se rješava na slijedeci nacin: puniti rashladnu tekucinu u hladnjak dok isti ne bude potpuno pun, napuniti i ekspanzionu posudu, upaliti motor, osloboditi ventil za zrak ( vec ste ga naveli ), pricekati dok ne pocne izlaziti samo tekucina ( prije toga izlazi zrak i kapljice tekucine ), nadopuniti ponovo rashladni sustav, zagrijati motor, po potrebi dopuniti još tekucine.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - LAMBDA SONDA

Datum objave: 01.01.2009 17:56:00
Slika
PITANJE: zanima me koji tip lambda sonde ide na automobil Hyundai Elantra 1.6 GL, 2001 godište, 117KS..
ODGOVOR:Ovo vozilo ima grijanu lambda sondu s cetiri elektricna voda, ugraditi se može zamjenska ( univerzalna ) ili originalna. Bolje bi bilo da se ugradi originalna iako je za 40% skuplja. Razlog tome jest bolji rad originalne sonde. Prije ugradnje nove lambda sonde dobro bi bilo ispitati sustav paljenja i sustav ubrizgavanja jer eventualna neispravnost na navedenim sustavima može izazvati blokadu i oštecenje nove lambda sonde.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 C - GASI SE

Datum objave: 01.01.2009 17:47:00
Slika
PITANJE: Na vozilu peugeot 406 st 1761 imam slijedce probleme:
kod hladnog paljenja motor bi se gasio po pet do deset puta prilikom dodavanja gasa i ponekad pri radnoj temperaturi na ler gasu.Nakon odlaska kod majstora sada se ne gasi ali mu je visok broj okretaja i prilikom dodavanja gasa svaki put ostaje na vecoj razini.Majstor je kaže nešto radio oko nekakve klapne.
Takoder kazaljke na instrument tabli ponekad rade nekontrolirano/kao da zapinju/.Pokazivac temperature cini mi se radi kako treba.
ODGOVOR:Tocno je da uzrok može biti leptirasti ventil ( klapna ). Uz to mogu biti i drugi faktori i to potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor, aktuator minimuma, slabo brtvljenje usisnog kolektora, MAP senzor, upravljanje aktuatorom minimuma. Provjerom navedenog može se otkriti pravi uzrok.
Kazaljke na instrument ploci mogu loše raditi radi pada napona na konektorima instrument ploce i konektorima na motoru. Iste treba ocistiti i premazati sredstvom za bolji kontakt.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - POLUTOPLA TEŠKO PALI

Datum objave: 29.12.2008 16:15:00
Slika
PITANJE: Molio bih vaše mišljenje za moj problem u vezi sa paljenjem. Felicia 1.9 dizel.1998.godište. Kada je hladan motor signalizacija za grijace se ponekad pali, ali u vecini slucajeva se ne pali kada se motor može odmah upaliti.Medutim ukoliko je zagrijan motor, potrebno je "verglati" motor i po pola minute da bi upalio motor, a što je najgore u posljednje vrijeme se desi da nece ni da upali jer akumulator nemože izdržati.
Možete li mi reci dali je u pitanju oslabljen akumulator ili kako jedan majstor kaže gljiva za temperaturu motora ili...
Molio bih i pojašnjenje o toj gljivi, koja je njena funkcija, odn. njen strucni i trgovacki naziv.
ODGOVOR:Uzroci teškog paljenja polutoplog motora mogu biti akumulator, elektropokretac, slabija kompresija, zrak u gorivu, regulator kolicine goriva. Najprije ispitajte akumulator a po potrebi i elektropokretac jer je to najjednostavnije i najjeftinije.
Navedeni pojam ( gljiva ) nije mi poznat, to nije pravilan naziv i teško ga može netko razumjeti iz autoservisne.
SAVJET CITATELJA:
Procitao sam upit od 29. 12. 2008 16:15h" škoda felicija polutopla teško pali"
Ja sam imao taj problem prije par godina, pomakao sam krivulju paljenja grijaca na gore(paljenje pri vecoj temperaturi) sa dodavanjem otpornika u seriju sa zavojnicom na štampanoj plocici u kutiji automatike pod haubom i potpuno rješio taj problem.
Možda ce nekom pomoci.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - SAFE MODE

Datum objave: 27.12.2008 18:25:00
Slika
PITANJE: nedavno sam kupio stilo 1.9 jtd 115ks.
imam problem kada odem na autoput i krenem u vece brzine. na 140km/h mi se javi engine fault. i ne daje mi da dodam gas. cim pustim papucicu signal se ugasi. To se ponekad javlja...nije uvek isti slucaj.
2 puta mi nije dao da dajem gas posle 2500 rpm bez javljanja greske...znate li sta moze biti ??
ODGOVOR:Navedena pojava najcešce nastane kada tlak turbine postane previsok. U tom momentu upravljacka centrala prepoznaje to stanje kao opasno za motor i prebacuje se u rezervni program ( safe mode ) kako ne bi došlo do oštecenja motora. Najcešci uzrok je sustav za regulaciju tlaka turbine. Dijagnostikom motora otkriva se kvar.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - ANLASER SE VRTI BEZ OTPORA

Datum objave: 27.12.2008 18:00:00
Slika
PITANJE: Kao prvo želim pohvaliti Vašu stranicu jer vec dugo nisam naišao na tako strucne i korisne savjete i informacije, stoga se prvo Vama i obracam sa svojim problemom. Vlasnik sam Ford Focusa 2.0, 2001 i pri paljenju motora anlaser se vrti bez otpora tj. ne okrece uopce radilicu, vec kao da se vrti u prazno. Da li je to neispravan anlaser ili je možda posrijedi nešto drugo?
ODGOVOR:U ovom slucaju treba razlikovati dva stanja i to okretanje elektropokretaca bez zahvata sa zamašnjakom i okretanje elektropokretaca koji stvarno okrece zamašnjak. U prvom slucaju uzrok je elektropokretac kojemu je potreban popravak. U drugom slucaju stvar je znatno ozbiljnija a uzroci mogu biti zupcasti remen ( puknuce ili ispadanje iz faze ) , motor bez kompresije iz nekog razloga. Za pocetak napravite provjeru tako da netko u vozilu aktivira elektropokretac a drugi treba gledati da li se okrece remenica radilice. Ako se radilica ne okrece neispravan je elektropokretac a ako se okrece motor nema kompresije ili je oštecen zupcasti remen. Javite se opet po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 DIZEL - U PRAZNOM HODU SE TRESE

Datum objave: 27.12.2008 17:49:00
Slika
PITANJE: Poštovani! Zadovoljstvo mi je citati Vaše odgovore na postavljena pitanja .I sam sam prije izvjesnog vremena bio korisnik Vaše usluge.Sad imam pitanje vezano za polo 1,9 dizel iz 1996.god. Naime , auto sam kupio rabljen prije tri godine uvezen iz Austrije sa 67 000 km, ako je toliko.Problem je u tome što se auto u praznom hodu jako trese u unutrašnjosti, inace, dobro vuce,ne troši ulje.potrošnja goriva od 4,5-6 litara.Motor, rekao bih onako po sluhu lijepo radi , nema nigdje tragova curenja ulja .tehnicki pregled prolazi bez problema.I još jedno pitanje, koje ulje mi savjetujete da sipam i u kojem intervalu da ga mijenjam? Zadovoljstvo je citati Vaše konstruktivne odgovore i savjete pa Vam na tome zahvaljujem!
ODGOVOR:Problem koji navodite može nastati radi loših nosaca motora, radi kontakta ( dodira ) motora ili ispušnog sustava s karoserijom, radi dotrajalog mjenjaca, radi loše fiksiranog nekog od agregata koji se nalaze na motoru, radi necega treceg što treba istražiti. Za motor možete koristiti ulje 10W-40 a interval izmjene je 10.000 do 15.000 km.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SVIJETLE LAMPICE

Datum objave: 26.12.2008 17:42:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Peugeot 307 (1.6, 16V, 110 KS, automatik-tiptronik mjenjac). U trenutku kupovine auto je imao prijedenih 30400 km. Servis na 30000 km mu nije uraden jer je bio udaren od pozadi, i takvog sam ga kupio. Izuzev deformiteta sa zadnje strane i aktiviranih zracnih zavjesa na desnoj strani sve ostalo je bilo OK (sad, OK, diskutabilno je pitanje, zar ne?). Što time želim kazati, na autu je sve bilo uredu glede komandne table i bord computera i ništa na tabli izuzev AIRBAGA nije se palilo. Auto je radio kao sat, kocnice bile ekstra, ABS kuckao na pedali kao mitraljez, ESP sam mogao paliti i gasiti, valjda je i radio.
Kupio sam originalne dijelove limarije i autolimar kojeg jako cijenim je sve lijepo poravnao, sastavio i lakirao. Zadnji dio je bio malo "pobjegao"; medutim, limar je sve vratio na nulu. Kad sam preuzeo auto odmah sam vidio da mi gori lampica na komandnoj tabli od ABS i ESP, ABS nije radio; kako je bilo tad, tako je i danas. Cini mi se da ESP radi (iako lampica pokazuje na kvar); naime, u par navrata u krivini sam osjetio kao da mi se zadnji kraj vratio u putanju (najslicnije osjecaju kad klasicnom automobilu na prednji pogon u krivini kod zanošenja zadnjeg kraja oduzmete upravljac) ili ne znam... Cini mi se da su na istoj lampici ASR i ESP; još jednu probu sam napravio: na asfaltu posutom pijeskom sam zaustavio auto i ubacio rucicu mjenjaca na manuelno u prvu brzinu i gas do poda. Ništa, nije proklizao ni malo, auto je krenuo kao iz katapulta; izgleda da ASR radi, hmmm...
Sa par majstora koji održavaju peugeote (ili nazovi održavaju) sam razgovarao i uglavnom govore da bez dijagnostike ne mogu uciniti ništa. Bio sam u ovlaštenom servisu u Sarajevu (dug je period cekanja), a s druge strane imam ružno iskustvo kad sam kod njih kupovao dijelove limarije, tako da sam u nezavidnoj poziciji.
Majstor kod kojeg održavam auto godinama nema dijagnostiku za peugeot.
Sad, šta da radim...
Ah, da, još nešto, mlaznica za pranje zadnjeg stakla ne radi, ali vidim u retrovozoru da voda u zadnjem lijevom dijelu odnekud silazi okomito sa vrha stakla na zadnju policu; gledao sam ispod zadnje haube i nisam skontao otkud (nisam vidio nikakvu cijev, niti sam igdje vidio mlaznicu).
Ako mi možete štogod pomoci bicu vam jako zahvalan, a ako mi i ne pomognete, svejedno opet cete biti neko koga izuzezno cijenim i uvažavam. Svakom ne možete pomoci, ako ja budem u toj kategoriji to je moja sudbina, zar ne?
U svakom slucaju, hvala vam i u moje i u ime mnogih drugih znanih i neznanih koji posjete vašu web stranicu i uživaju u njenom sadržaju.
ODGOVOR:Probleme koje ste naveli najlakše je otkriti pomocu servisnog racunala s adekvatnim programima za vaše vozilo. Pomocu navedenog mogu se išcitati sve zabilježene greške na memoriji pojedinih racunala na vozilu. Ako navedene lampice i nakon brisanja ponovo pocnu svijetliti to znaci da postoji stalna greška npr. na ABS sustavu. Nekada se lampice mogu upaliti tijekom popravka u servisnoj radionici kada se odspoje pojedini konektori. Radi svega navedenog mudro bi bilo zatražiti uslugu servisa koji ima odgovarajucu dijagnosticku opremu za vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - POPRAVAK ELEKTROPOKRETACA

Datum objave: 26.12.2008 17:23:00
Slika
PITANJE: Vozim automobil Fiat Uno 1.1 FIRE 1991 godina benzinac, imam alnaser do šoferšajbe i sada me zanima da li je takav problem da takvih vrsta alnasera ima puno ili je to stvar do mog automehanicara(sutra tj danas 23.12.) ce biti 2 tjedna kako mi je auto na popravku(mjenjana je poluosovina,ležajevi,sajla za kilometar sat i sajla za rucnu kocnicu,prednji branik) sada je preostao samo alnaser. Pa me zanima da li je u tome jako puno posla ili u cemu je stvar(dijelove je automehanicar imao sve osim alnasera). Mlad sam vozac i auto mi je neophodan zbog posla kojeg radim a auto mi je vec 2 tjedna u radioni s tim da je cijelo vrijeme u radioni dok puno auta ceka vani na automehanicarevom dvorištvu.
ODGOVOR:Radovi oko elektropokretaca ne traju dugo i sve može biti gotovo za 3 do 4 sata. Demontaža i montaža elektropokretaca traje 1,7 sati, popravak oko 2 sata.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO V40 - KORIŠTENJE KLIME ZIMI

Datum objave: 26.12.2008 17:18:00
Slika
PITANJE: Vezano za upotrebu klima uredaja kaj je temperatura ispod nule. Došla mi je šogorica iz Nizozemske sa novim starim Volvom V40. netko joj je rekao da ne smije paliti klimu kad je ispod nule. Ima rucnu klimu. Ja vozim Getza sa rucnom klimom i kad u zimskim mjesecima imam problema sa zamagljenim staklima, klimu upalim bez obzira na temperaturu i odmaglim stakla. Sve radi savršeno. Htio bih Vaše mišljenje u vezi korištenja klime pri temperaturama ispod nule.
ODGOVOR:Vi ste potpuno u pravu ako koristite klima uredaj na vašem vozilu za odmagljivanje i skidanje vlage u kabini, to isto se može raditi i na drugim vozilima pa i na VOLVU. Dobro je znati da se klima uredaj treba povremeno upaliti i zimi bez obzira što za istim nema potrebe. Povremeno paljenje jednom tjedno 10 do 20 minuta klima sustavu dobro cini. Isto tako je dobro znati da je redovni servis na klima uredaju svake dvije do tri godine.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - ODSPAJANJE AKUMULATORA

Datum objave: 26.12.2008 17:13:00
Slika
PITANJE: ako odspojim klemu akumulatora dok je motor u pogonu, dali mogu što pokvariti i dali ce motor i dalje raditi bez akumulatora i koliko dugo ?
ODGOVOR:Odspajanjem klema akumulatora ako je alternator ispravan motor ce i dalje raditi sve dok ima benzina. Ako plus klema ne dodiruje masu nece nastati oštecenje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - NEŠTO UNUTRA MELJE

Datum objave: 24.12.2008 00:36:00
Slika
PITANJE: Renautt Clio 1.4 RN 2000-o
Prilikom rada motora u leru prisutan je zvuk nalik na to kao da se nešto melje unutra, a kad pritisnem kvacilo do kraja to prestaje.
No nedavno se prilikom pritiskanja kvacila pojavilo i cviljenje (druk ležaj). Jesu li sve ovo znaci istrošenosti kvacila? Auto ima 120000 km(kod mene 35000 u 2 god).
S obzirom da ga mislim zadržati još neko vrijeme (berem 1 god), a i sve ostalo je u vrlo dobrom stanju, motor jako dobar, kako se ponašati prema problemu?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste poslali radi se o dvije stvari jedna je mjenjac a druga je spojka ( kuplung ). Prije nego pritisnete pedalu spojke cujete okretanje zupcanih parova i ležajeva u mjenjacu a kada pedalu pritisnete svi zupcanici u mjenjacu se više ne okrecu ( sve postaje tiše ). Za pocetak provjerite nivo i kvalitetu ulja u mjenjacu, po potrebi zamijenite ulje. Drugi zvuk odnosi se na potisni ležaj a on je sastavni dio sklopa spojke. Rješenje je zamjena seta spojke, parcijalna zamjena se ne isplati jer postoji istrošenje i na ostalim dijelovima spojke.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,6 - MOKRA SJEDALA

Datum objave: 24.12.2008 00:29:00
Slika
PITANJE: Imam vectru 1,6 16V 12/1999god. Automatic.Unazad godinu dana na zadnjim sjedalima pojavila se vlaga nakon kiše.Sada su sjedala i nasloni toliko mokri da nitko vise tu ne može sjediti.Promijenjena je brtva na zadnjim vratima ,ali uzalud.Opet isto.U servisu su nemocni jer sve ostalo je suho.Molim vas pomozite jer neznam kome vise da se obratim.
ODGOVOR:Vlaga se na zadnjim sjedalima može pojaviti na tri nacina i to preko zadnjih vrata , preko zadnjeg stakla, preko krovnog prozora ( ako postoji ). Na zadnjim vratima propuštanje vode može nastati na samim staklima i ili brtvi vrata . Uzrok propuštanja na zadnjem staklu je brtva zadnjeg stakla . U ovom slucaju potrebno je pažljivo odrediti na kojem od navedenih mjesta ulazi voda . Kada se to pouzdano zna onda se može i pronaci adekvatno rješenje za otklanjanje navedenog problema. Ozbiljan servis bi sigurno uspio otkriti i otkloniti kvar.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - NACI STRUCNIJEG MAJSTORA

Datum objave: 22.12.2008 20:26:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Feliciju 1999 god. 1,3 43KW, benzin. Problem joj je paljenje. Kad je motor hladan, mora se duže "verglati", a da bi upalio mora se dodavati gas. Zimi se to još više pogorša i desi se da ga uopšte ne mogu upaliti. Kad napokon upali moram mu nekih minut držati gas jer se u protivnom gasi. Išla sam nekoliko puta kod mehanicara koji kaže da je to OK jer je benzinac. Neki su mi govorili da je smanjen "štangas" jer mu je broj obrtaja negdje oko 800. Sumnjali smo i na akumulator koji smo zamijenili. Nakon toga i zracni filter i pranje karburatora. Sve to poboljša paljenje na neko vrijeme, a onda se sve vrati na isto. Šta da mu još provjerim?
ODGOVOR:Uzrok težeg paljenja motora može biti slaba iskra na svjecici ili loše podešen karburator . Ako je iskra na svjecici dobra ( ovo se može vidjeti na servisnom mototesteru ) onda je uzrok loše podešen karburator ili dio karburatora tzv. sklop za hladni start ( cok ). Utjecaja na teže paljenje može imati i kut predpaljenja te loše podešeni ventili. Prema svemu što ste naveli možda bi trebali pronaci strucnijeg majstora za vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh