Danas je: 29.08.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL VECTRA - PROBLEM SA VENTILATOROM

Datum objave: 05.02.2009 15:14:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Vectru 1996 god koja ima automatsku klimu i imam problem ventilator mi radi samo na 9 odnosno na najvecoj brzini.Molio bih vas ako mozete da mi objasnite u cemu je kvar i da li ga sam mogu rijesit.
ODGOVOR:Prema vašem opisu kvar može biti na upravljackom modulu motora ventilatora i ili na samom prekidacu. Ovo prvo je najcešci uzrok. Ne mogu znati da li možete sami otkloniti kvar.
DODATNO PITANJE:
Hvala vam na odgovoru ali bih volio ako nisam vec previse naporan da mi malo podrobnije razlozite kako to sve radi tj. sta bi konkretno moglo da bude tj da li kakva softverska greska ili da li je potreban kakav poseban alat tipa uredjaja za diagnostiku i ako slucajno imate sliku ili shemu kako to sve izgleda unutra.
ODGOVOR:
Nema softverske greške. Ispitajte upravljacki modul ventilatora i po potrebi prekidac za paljenje. Navedeno se ne može napraviti bez potrebnog znanja i mjernog uredaja. Isto tako nije moguce putem dopisa dati objašnjenje ( najlakše je pokazati i nauciti u neposrednom kontaktu s vozilom ) kako se pojedini dio demontira. Nestrucnom demontažom možete napraviti više štete nego koristi. Servisne sheme, materijale i alate ne šaljem .
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - PROPADA SPOJKA

Datum objave: 02.02.2009 17:11:00
Slika
PITANJE: opel omegu iz 1996 godine 2.5td,nedavno mi je spojka pocela propadat,odvela sam je na popravak i to mi je zamjenjeno,dio je koštao 100 eura,navodno neki hidraulicni vanjski dio.Nakon dva dana vožnje opet mi se pocela dogadat ista stvar,kumplug propada,ja ga malo napumpam nogom i uspijem prebacit iz jedne brzine u drugu,opet je odvedem na popravak i on mi pregleda i getribu i taj unutrašnji dio i kaže da je sve u redu i da je samo trebalo ispustit zrak,dakle napravi to i vrati mi je,dva dana je opet u redu,a onda opet isto,kumplu pocima propadat.Sad je opet na popravku,ali nitko nezna u cemu je problem!!.....molim pomoc šta da naravim,jer šta je god pregledano je u redu,akumplug i dalje propada,ispusti se zrak napumpa,dva dana je odlican,a onda opet isto!!
ODGOVOR:U ovom slucaju problem nije u spojci nego u komandama spojke. Komanda spojke sastoji se od glavnog i radnog hidraulicnog cilindra, kod vas je vjerojatno zamijenjen samo jedan cilindar. Po potrebi zamijenite i drugi cilindar, zamijenite kompletno ulje u hidraulici spojke i sustav bi opet trebao normalno funkcionirati. Po potrebi omogucite servisu da 2 do 3 dana provjeri ispravnost navedenog.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PREDGRIJAVANJE AUTOMOBILA STRUJOM

Datum objave: 28.03.2011 01:29:28
Slika
PITANJE:

Možete mi nešto više reci o predgrijavanju automobila strujom iz uticnice (220 v).
Cuo sam da takve instalacije ugraduju u automobile u skandinavskim zemljama, pa me zanima koje su prednosti te instalacije i da li je tko kod nas ugraduje?

ODGOVOR:

Sustav koji vas zanima ugraduje se u automobile gdje su temperature jako niske. Sustav grije rashladnu tekucinu te na taj nacin prilikom prvog startanja omogucava veliki komfor. Motor lako pali a grijanje je odmah u funkciji. Kod nas se teško može nabaviti jer nema tako niskih temperatura više dana. Sustav može biti autonoman troši pogonsko gorivo ili može koristiti 220 V.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PITANJA O PLINSKIM UREĐAJIMA

Datum objave: 28.03.2011 01:30:55
Slika
PITANJE:

Na što treba paziti prilikom kupnje plinskog uredaja?
Treba li na nešto posebno paziti zimi?
Postoje li problemi s cistocom plina?
Koliko je bitno servisiranje i što se radi na servisu?
Da li je istina da se jeftiniji plinski uredaji u pravilu znatno prije kvare nego skuplji?
Koji su najcešci problemi ili razlozi zbog kojih se kvare plinski uredaji?

ODGOVOR:

1- Prilikom kupnje NOVOG plinskog sustava potrebno je prikupiti što više korisnih informacija. Prije svega najvažnija bi trebala biti kvaliteta nakon toga servisni interval, nakon koliko kilometara je predviden redovni servis plinskog sustava i na kraju cijena. Ukoliko je plinski sustav vec ugraden u vozilo koje se kupuje tada se ne može utjecati na vrstu i marku plinske instalacije. U tom slucaju potrebno je provjeriti ispravnost i funkcionalnost ugradenog plinskog sustava. Ako se kontrola radi van servisne radionice motor bi trebao ispravno raditi na plin a to znaci da se na minimumu ne smije gasiti a uz to motor treba tiho i mirno raditi. Slijedeca provjera se radi na probnoj vožnji i tada motor treba ugladeno ubrzavati te imati pravovremeni odaziv na gas. Isto tako prilikom naglog ubrzanja i potrebe za maksimalnom snagom motor ne smije ostati bez plina. Vrlo važno je naglasiti da na ispravan rad plinskog sustava može utjecati loše stanje mehanickog sustava motora, neispravan sustav ubrizgavanja benzina, neispravan sustav paljenja.
2- U zimskim uvjetima kada su niske temperature važno je da uz vec poznate cinjenice o odgovarajucem motornom ulju, ispravnoj rashladnoj tekucini, ispravnom sustavu grijanja bude potpuno ispravan akumulator ( kapacitet iznad 60% ) i elektropokretac.
3- Problemi sa cistocom plina su prisutni stalno a to se najbolje vidi prilikom redovnog i izvanrednog održavanja. Necistoce koje su prisutne u plinu kumuliraju se na svim dijelovima plinskog sustav i to na ventilu rezervoara ( multiventil ), na filteru tekuce i plinske faze, na reduktoru tlaka ( isparivac ) te na plinskim brizgalicama. Uz navedeno potrebno je još naglasiti da plin LPG može sadržavati i štetne kemijske spojeve koji pogubno utjecu na plinske brizgalice te se iste moraju zamijeniti.
4- Redovito servisiranje je ulaganje u preventivu i u praksi se pokazalo kao najbolje jer se kvarovi pojavljuju rijetko a kada se i pojave cijena popravka je znatno manja. Redoviti servis plinske instalacije ovisno o proizvodacu radi se na 10.000 , 15.000 km. Najduži servisni interval 25.000 km ima plinski sustav PRINS. Na redovnim servisima se uglavnom radi zamjena pojedinih filtera , kontrola cijevnih vodova, po potrebi ( ne cesto ) radi se servis regulatora tlaka ( isparivac ) i to zamjena membrana, cišcenje , podešavanje. Nakon obavljenih radova obavi se i kompjutorska kontrola te potrebno podešavanje a rezultat toga je ispravno funkcioniranje plinskog sustava.
5- Jeftiniji plinski sustavi imaju i jeftinije komponente a jeftinije komponente su izradene od materijala neadekvatne kvalitete koji se brže troše i imaju manji vijek trajanja. To važi za mehanicke , elektricne i elektronske komponente. Kod ovih komponenata vrijedi pravilo da kvaliteta košta. Isto tako treba kazati da uz navedeno najvažniju ulogu ima program ( software ) pomocu kojega elektronska centrala upravlja sustavom.
6- Najcešci problemi i razlozi zbog kojih se kvare plinski sustavi su necisto gorivo LPG ( necistoce, agresivni kemijski spojevi, kondenzat ), neredovito servisiranje sustava, neispravan mehanicki sustav motora, neispravne pojedine komponente sustava ubrizgavanja benzina, neispravne pojedine komponente sustava paljenja, neispravni cijevni vodovi ( kruti, fleksibilni ), greške na pojedinim senzorima i elektronskim sklopovima, smanjena kvaliteta ugradnje plinskog sustava.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - OTEŽANO ŠALTANJE, KOCNICE

Datum objave: 02.02.2009 16:09:00
Slika
PITANJE: Predmetno vozilo ima 55000 km, kupljeno je kao rabljeno nažalost od osobe koja nije bila baš tehnicki potkovana. (Kad sam išao na probnu kod kupnje vlasnik je rekao da je problem u volanu da je jako težak, otišli na pumpu a u gumamas 1,6 umjesto 2.2 bara). Vozilo je imalo 44000 km (2005) daklem prešlo je vrlo malo kod nas.
Sad , pošto je ostalo kao jedino u familiji vozlo se cešce. Zamjenjeno je prije par mjeseci zupcast, pumpa za vodu, natezac (bilo je vrijeme po godinama starosti).... Daklem, vozilo što se tice motora je ok.
Medutim postoje 2 stvari koje me muce.
1. Mijenjac....od prvog dana je teže ulazio u prvu brzinu, medutim, pošto smo ga malo vozili, nije predstavljalo problem. Sad medutim ima dana kad vrlo teško ulazi u brzina, a ima kad se uopce ne sjetim da problem postoji. Neovisno o hladnoci problem se javlja i nestaje. Kad je auto u „vožnji“ mogu ga ubaciti uviujek u prvu bez problema, a kad stane tad zapne ili ne neovisno o bilo cemu. Mjenjac ne ruži niti se cuje bilo kakav zvuk kad je u brzini ili nje. Promjenjena je štanga koja povezje getribu rucicu mjenjaca koja je bila oštecena od bivšeg vlasnika, jer vjerujem da nije pazio na lagano ubacivanje. Kad je promjenjena 4000 km nije bilo nikakvih problema. Ostale brzine ne zapinju samo prva.
2. Mehanicar mi je rekao da su prednji diskovi malo ošteceni, jer klješta koja drže pakne nisu odvajala do kraja. Predlaže da zamjenim diskove, kocione obloge, cijevi za kociiomu tekucinu (cijev do kotaca) i koconu tekucinu. Okvirna cijena je 1000 kuna s rukama (majstor je kolega s posla kojem vjerujem). Pitanje je pošto do sada nikada nije mijenjana kociona tekucina i plocice, kakav materijal uzeti. Dali dijelove kupiti kod Citroena ili ih kupiti u ducanu koji prodaje originalne dijelove za citroen koji nisu pakirani u kutiju citroena? )(Npr. Brisace koje Citroen prodaje pod svoje proivodi za 40 % manju cijenu Bosch)
ODGOVOR:Povremeno otežano šaltanje u prvu brzinu može nastati radi nekoliko razloga i to istrošenost pojedinih dijelova mehanizma za šaltanje, sklop spojke ( otežano pomicanje lamele po spojnickoj osovini ), istrošenost vilice prve brzine. Neposrednim pregledom može se utvrditi uzrok.
Kada su kocnice u pitanju najbolje je koristiti materijale prve klase, to ne moraju nužno biti dijelovi u originalnoj ambalaži. Za disk plocice je važno da imaju broj atesta i antivibracionu masu a diskovi trebaju imati prepoznatljivu kvalitetu isto tako i ostali dijelovi. Odgovarajuca kocna tekucina ima oznaku DOT-4 i ista se mijenja svake dvije godine jer se vremenom smanjuje njezina kvaliteta a posebno je bitno vrelište o kojemu ovisi vaša sigurnost.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - NE RADI ZADNJI BRISAC

Datum objave: 30.01.2009 15:56:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat tipo 1.6 i.e., 1994.godište. Primjetio sam da mi ne radi brisac zadnjeg stakla.Kad sam skinuo poklopac sa motorica za zadnji brisac i otpojio žice, ustanovio sam da nema struje do motorica.Da li taj motor za brisac ima neku elektroniku?Ako ima, gdje se nalazi ta elektronika?Što bi moglo biti uzrok kvaru?
ODGOVOR:Motor zadnjeg brisaca nema elektronski modul. Struja za brisac dolazi iz razvodne kutije preko osiguraca do prekidaca za zadnji brisac. Prekidac je povezan elektricnom instalacijom ( prolazi po podu uz lijevu stranu ) sa samim motorom brisaca. Ispitajte gdje je prekid a pocnite od prekidaca brisaca. Uzrok može biti sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - GUSTA EMULZIJA

Datum objave: 30.01.2009 15:51:00
Slika
PITANJE: Imam ibizu iz 1998, auto ima cca 250.000 km, na satu 130.000, naravno skinuta kilometraža, medutim prije 10.000 km na cepu i poklopcu glave motora bilo je cca 0,5 litre guste emulzije, promjenjena je brtva glave motora, glava strojno obradena i nakon 1000 km nadotegnuta. Ne troši antifriz, niti se povecava nivo ulja u motoru, a sad ponovo isti problem. Auto vozi supruga na kratkim relacijama do posla (1 km), te auto nikad ne postigne rednu temp. Da li je moguce da je iskrivljen blok motora pa je brtva ponovo probila ili je uzrok vožnja na kratkim relacijama? Kompresija, svjecice i potrošnja (7 lit), kao i paljenje motora je ok, ne gubi snagu, mirno radi, ekotest ok.
ODGOVOR:Navedena emulzija može se stvarati i od kondenzata koji se stvara u motoru. Navedeni kondenzat se stvara iz vlage koja je u zraku a vlagu veže na sebe motorno ulje koje je higroskopno. Na kratkim relacijama motor se ne zagrije te radi toga navedeni kondenzat ne može ispariti . Kada je motor vruc tada navedeni kondenzat isparava i nema pojave emulzije. Ispitajte ispravnost termostata i po potrebi zagrijavajte motor na mjestu dok ne postigne radnu temperaturu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - GASI SE NAKON DVIJE SEKUNDE

Datum objave: 27.01.2009 18:26:00
Slika
PITANJE: IMAM GOLFA 4 TDI 66 KW I PRI STARTANJU MOTORA GASI SE NAKON DVIJE SEKUNDE. NEKADA SE DESI I DA UPALI ALI U POSLJEDNJE VRIJEME NECE NIKAKO. KOLEGA JE PROVJERAVAO NA KOMPJUTERU I REKAO MI JE DA JE NASAO GRESKU NA VISOKOTLACNOJ PUMPI. NEKI MI GOVORE DA JE U PITANJU KLJUC TJ. CHIP U NJEMU ALI NA KONTROLNOJ TABLI SE NE PALI SIJALICA SA ZNAKOM KLJUCA. NEMAM REZERVNI KLJUC DA BIH PROVJERIO. MOLIM ZA SAVJET, STA NAJPRIJE DA UCINIM
ODGOVOR:Uzroci gašenja mogu biti mnogobrojni a dijagnostiku treba zapoceti s nekim logicnim redom i to : inercioni ventil ( aktivira se kod jakog usporenja/sudara ), sustav za blokadu motora ( kljuc s mikrocipom, indukcijski svitak na kontakt bravi, kontakt brava, centrala za blokadu paljenja ), niskotlacna dobavna pumpa, filter goriva, RPM senzor, regulator kolicine goriva, upravljacki modul visokotlacne pumpe, dize i t.d. Navedeno ispitivanje nije moguce raditi bez odgovarajuce opreme i adekvatnog poznavanja automobilske tehnike.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA 128 - TERMOSTAT

Datum objave: 27.01.2009 17:06:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale za stranicu. Imam nekoliko pitanja.Molim Vas da mi predlozite odgovarajuci termostat za Zastavu 128.Stavio sam novi termostat (made in france)77 stepeni i ljeti nece da otvori. Majstor ga skroz izvadio Da li postoji neki orginalni termostat i koja je odgovarajuca vrjednost? Kako da ozracim hladnjak, vidim spominjete filter za zrak, i da je potrebno da motor radi, pa da tada dosipam antifriz. Kako mogu najlakse da provjerim zacepljenost hladnjaka.
ODGOVOR:Termostat treba biti takav da radna temperatura motora bude od 80°C do 90°C a u gradskoj vožnji do 95°C. Što piše na termostatu i koji je proizvodac je manje važno. Ako termostat koji ste ugradili nije otvarao tada bi motor zakuhao ( pregrijao bi se ). Vrlo štetno je voziti bez termostata jer je motor stalno hladan a potrošnja goriva je povecana. Na vašem vozilu ne treba posebno odzracivati hladnjak, napunite rashladni sustav, zagrijte motor tako da termostat otvori i nadopunite rashladnu tekucinu do maksimuma. Zacepljenost provjerite tako da napunite hladnjak i nakon toga odspojite gornu cijev hladnjaka , zatim donu cijev hladnjaka i tada protok i izlaz vode na donju cijev mora biti u vidu jakog mlaza.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - STEP MOTOR SE ZAPRLJA

Datum objave: 27.01.2009 11:30:00
Slika
PITANJE: Na peugeotu 306 1.4 1996 cesto se zaprlja step motoric. Sta bi mogao biti uzrok? Kada se zaprlja step, motor mi radi ubrzano i u voznji i u leru. Kako provjeriti da li usisni kolektor propusta, gdje se na mom autu nalazi EVAP ventil za provjetravanje rezervoara. Auto je sa jednom diznom i nema MAP senzora. Kada je vani minus auto mi trosi oko 12 litara po gradu, da li je to normalno?
ODGOVOR:Step motor se može zaprljati radi lošeg mehanickog stanja motora ( uljne pare, ostalo ). Propuštanje usisnog kolektora možete ispitati komprimiranim zrakom ili specijalnim sprejem. EVAP ventil se nalazi kod motora s desne strane ili kod samog rezervoara. Sustavi ubrizgavanja monopoint ( s jednom brizgalicom ) imaju MAP senzor. Kada je vani hladno i kada se vozi u gradskoj vožnji ne može se doci do preciznog podatka o potrošnji, test potrošnje se radi na otvorenoj cesti. Ukoliko se uspostavi da je potrošnja povecana može se napraviti analiza ispušnih plinova ( eko test ) te tako otkriti eventualno stanje sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S-40 - ABS SUSTAV

Datum objave: 27.01.2009 11:24:00
Slika
PITANJE: Puno pozdrava uz konstataciju da kada bi svi dozivljavali servis automobila na nacin na koji vi to radite, mnogo bi manje pitanja imali ovde. Vlasnik sam volvo-a s40 tdi 66kw 1998 godiste. Problem abs-a je u tome sto se pri malim brzinama od oko 20-30km/h abs aktivira kako na suvom i cistom putu tako i na pesku itd. i pri tome mi se kocnica blokira i vraca nazad (znam da tako slicno i treba da se ponasa) ali automobil ne koci vec nastavlja dalje, ili se opet sa druge strane abs iskljucuje kada to ne bi trebalo bez ikakvog razloga (upali se abs lampica na kontrolnoj tabli). Problem se pojavio po zameni homokinetickog zgloba. Posle mnogobrojnih poseta servisima itd. svi su konstatovali da su svi senzori za ABS - ok, da je homokinticki zglob ok, ali da kompjuter prijavljuje gresku na tom tocku na kome je menjan zglob ali niko ne zna u cemu je problem.
ODGOVOR:ABS sustav može biti van funkcije iz više razloga ( senzori, instalacija, hidroagregat, racunalo, mehanicki razlog ). U ovom slucaju potrebno je ponovo pregledati homokineticki zglob ( dimenzije, broj zubi na rotofonickom vijencu, položaj u odnosu na senzor ). Isto tako provjerite ima li zracnosti u ležaju kotaca te razmak izmedu senzora i nazubljenog vijenca . Sve što sam naveo ispitajte detaljno i pažljivo, uzrok mora postojati.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - ERG VENTIL

Datum objave: 27.01.2009 11:20:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Renola scenic 4x4 1.9.DCI .Povremeno mi se pali žuta lampica gdje su grijaci i ova do nje kada se nadem u uzbrdici.Na Renolovom servisu su mi rekli da je u pitanju EKG ventil i navodno ga ocistili ali se i dalje dešava isti problem.Da li je ovaj EKG ventil i katalizator isto?Što mi je ciniti?
ODGOVOR:Ne postoji ventil kao što ste vi naveli nego EGR ventil ( Exhaust Gas Recirculation ) ukoliko se greška ponovila i nakon cišcenja potrebno je ponovo pregledati ispravnost EGR ventila i po potrebi ga zamijeniti. Kontrolna žuta lampica može se upaliti i kada postoje druge greške na sustavu za upravljanje motorom te je iz tog razloga potrebno opet napraviti dijagnostiku motora.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - POCETNO ZAGRIJAVANJE

Datum objave: 27.01.2009 11:10:00
Slika
PITANJE: Lijep pozdrav iz Sarajeva u kojem su hladnoce tek malo popustile...
Naime, imao bih jedno pitanje za koje sam siguran da od Vas mogu dobiti kvalitetan i profesionalan odgovor.
Naime, vlasnik sam Seata Cordoba, 1,9 tdi (66 KW) 2001. godiste, kao sto sam vec pisao. Moj susjed ima VW Golf 4 2001. takodjer sa TDI motorom, ali sa crvenim DI i cini mi se 134 KS.
Susjed me savjetuje da se ovi auti iz vw grupe i to dizeli, ujutro kada upale, moraju ostaviti da odrade 2-3 minuta, navodno radi turbine, glave motora itd. jer se kretanjem odmah moze nastetiti motoru.
Ja obicno kada upalim auto, ostavim 30-ak sekundi, dok ne svezem pojas, upalim radio itd. Da li je to dovoljno, i treba li se auto ostaviti par minuta da odradi.Dalje, susjed kaze da je njegov motor po sistemu pumpa-dizna i da ima kompresiju 18:1. Koji VW motori dieseli su pumpa-diza i imaju li oni klasicnu BOSCH pumpu tj. da li moj SEAT ima klasicnu bosch pumpu i koja je tvornicka kompresija a koja je pozeljna kompresija za moj auto.
ODGOVOR:Za svaki motor je korisno da nakon hladnog starta odradi krace vrijeme u praznom hodu s minimalnim brojem okretaja. Nakon takvog pocetnog zagrijavanja uspostavi se normalni proces podmazivanja, cilindar postigne pocetnu temperaturu i tada je rasplinjavanje goriva i paljenje goriva puno bolje. Za oba navedena vozila tlakovi kompresije trebaju biti veci od 28 bara ( ovo što ste vi naveli je kompresijski omjer ). Vi cinite dobro ako tijekom zime zagrijavate motor nekoliko minuta. VW motor imaju oznaku PD ( pumpe dize ) a vanjska oznaka može biti crveno slovo i, di, tdi. Najvecu snagu ima motor sa oznakom "crveno" TDI . Motori PD nemaju visokotlacnu pumpu u klasicnom smislu nego je svaka diza ujedno i visokotlacna pumpa.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - EPC LAMPICA

Datum objave: 27.01.2009 11:00:00
Slika
PITANJE: Na seat ibici 1,4,75KS, mi se ponekad upali žuta lampica EPC koja bi trebala znaciti nekakav kvar sa papucicom gasa. Kada se upali ta lampica osjeti se kako automobil napravi trzaj kao da zastane na sekund ali nastavi raditi bez ikakvog problema. Osim ovoga se ponekad dogodi da se u vožnji upali lampica EPC npr.vozim na 2000o/min i odjednom padne na 1000o/min, ja dodajem gas na papucici ali on ne reagira nego i dalje radi na 1000o/min, ugasim motor i ponovno ga upalim i tek onda radi normalno tj. prihvaca gas.
Neznam što bi mogao biti uzrok ovoga problema pa Vas molim ako mi možete pomoc ili dati savjet što da napravi i koji bi mogao biti uzrok ovoga.
ODGOVOR:Lampica EPC ( Electronic Power Control ) pali se uvijek kada postoji kvar ili greška na nekom dijelu ili sklopu sustava elektronskog ubrizgavanja goriva i ili na sustavu paljenja. Kvar može biti i na senzoru papucice gasa ali ne nužno. Do rezultata je najlakše doci testiranjem sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. U ovom slucaju može postojati više faktora utjecaja, najcešce su to: tlak goriva, brizgalice, mjerac protoka, ETC senzor, MAP senzor, lambda sonda, probijanje visokog napona i sl. Nakon navedenog testa može se saznati koji su uzroci i neispravnosti. Što napraviti u ovom slucaju, na amaterskoj osnovi ne puno jer se za kvalitetnu dijagnostiku koriste odgovarajuci servisni uredaji.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - ZAMJENA PREKIDACA ZA SVJETLA

Datum objave: 23.01.2009 14:21:00
Slika
PITANJE: Na golfu 4 98. godiste,motor 1.4 16 v,kako promijeniti prekidac za svijetla,riknio je pa sam kupio novi a cijena novog je da te zaboli glava pa sam ga odlucio sam promjenit,medjutim ne znam kako izvaditi stari prekidac,spojiti nije problem.
ODGOVOR:Glavni prekidac za svijetla nalazi se lijevo od volana i mijenja se tako da se pažljivo ( bez oštecenja ) izvadi iz ležišta, ugradnja je jednostavnija od demontaže. Drugi prekidac za svijetla nalazi se na konzoli ispod volana a mijenja se tako da se demontira zaštitna obloga nakon cega se pažljivim gledanjem uocava nacin kako se isti demontira. Kod nekih Golfova potrebno je demontirati kotac volana i pritom paziti na sustav zracnog jastuka jer se nepažljivim rukovanjem isti može aktivirati i nanijeti ozljede.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES - KONTAKT BRAVA

Datum objave: 23.01.2009 14:13:00
Slika
PITANJE: Jutros, kada sam pokusao pokrenuti auto naiso sam na problem. Volan je blokiran (ne moze se nimalo pomjeriti) a kljuc se ne moze okrenuti kada se stavi u bravicu volana. Tockovi su potpuno ravni u liniji auta. Ne znam kako da rijesim taj problem?
ODGOVOR:U ovom slucaju došlo je do blokade kontakt brave koja se sastoji od mehanickog i elektricnog dijela. Blokada može nastati radi jednog ili drugog dijela. Pokušajte nekako okretanjem kljuca odblokirati bravu a nakon toga neispravni dio brave zamijeniti. Kontakt bravu je puno lakše demontirati kada je ista u otkljucanom položaju.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MOTORIC LER GASA

Datum objave: 23.01.2009 11:53:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru 1,6i 97g ( mono injection ) koja je prešla oko 150 000 km, i problem je slijedeci:
Od kako je u auto ugraden plin, dešava mi se da se motoric ler gasa zaprlja svakih 10 000 km ( jedan sam vec promjenio ).
Problem se u pocetku pocinje manifestirati kao otežano paljenje hladnog motora u smislu jakog variranja okretaja, nakon cišcenja istog stvar se vraca u normalu.
Doduše trebalo bi naglasiti da se ne vozim u visokim okretajima vec oko 2000 ili 2500, zanima me što bi bio uzrok prljanja....i dali bi pomoglo blindiranje EGR ventila. ( uz kompletno cišcenje usisa i usisne grane )
ODGOVOR:Kod starijih motora cije mehanicko stanje nije sjajno usisni kolektor ( grana ) izložen je vecim kolicinama uljnih para i ispušnih plinova koji preko EGR ventila ulaze u usisni dio motora. Samim tim i regulator ( aktuator ) minimuma izložen je povecanom djelovanju necistoca. Blokiranje EGR ventila i cišcenje usisnog kolektora malo bi pomoglo.
na vrh Povratak na vrh

BMW 523i. - DIM SPECIFICNOG MIRISA

Datum objave: 21.01.2009 17:36:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa bmw-om 523i 1996 godina............, auto je prešao 245000km....., nakon paljenja kad otvorim poklopac motora dimi......, dim dolazi iza motora tocnije ispod prednjeg stakla odozdo......, cuje se neobican miris takoder..., kad ga ugasim takoder dimi 10-tak minuta..., neznam u cemu je stvar........, sve lampice na instrumentnoj ploci su u redu....., ne pokazuju nikakav kvar..........., pri paljenju pojacano dimi iz auspuha...., bjeli dim..............., takoder u prvoj brzini pri malo jacem startu auto trza neovisno o zagrijanosti motora u drugim brzinama to se ne pojavljiva........, molim za odgovor ako bi ste mi mogli pojasnit u cemu bi mogla biti stvar??
ODGOVOR:Dim specificnog mirisa koji vas zabrinjava a dolazi ispod prednjeg stakla može se pojavljivati kada je neispravan radijator grijaca ili neka od cijevi grijaca ( propuštanje ). Tekucina koja isparava je antifriz. Bijeli dim iz auspuha nije zabrinjavajuci dok je ispušni sustav hladan, kada se sustav zagrije taj dim mora postati nevidljiv. Uzroci trzanja pri naglom startu mogu biti mnogobrojni. Najcešci uzroci su dijelovi sustava ubrizgavanja te visoki napon ( probijanje ) sustava paljenja. Kod sustava ubrizgavanja to mogu biti potenciometar, mjerac protoka, MAP senzor, brizgalice.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAŠTO SE SMRZAVA NAFTA U SPREMNIKU?

Datum objave: 28.03.2011 10:42:59
Slika
PITANJE:

1. Zašto se smrzava nafta u spremniku/sustavu?
2. Kad se to dogodi, što napraviti i kolika je šteta?

ODGOVOR:

Dizel gorivo se „smrzava“ kada u njemu ima necistoca, vode, parafina. Prilikom mnogih tocenja goriva navedene necistoce se kumuliraju u rezervoaru. Kriticni trenutak nastaje pri niskim temperaturama jer se tada voda iz goriva dospijeva u cijevi dovoda goriva koje su malog promjera i tu se stvori ledeni cep koji blokira dovod goriva. Ostale necistoce dolaze do filtera goriva , skupljaju se ne filtrirajucem materijalu i na taj nacin onesposobljuju filter . U nekim slucajevima navedene necistoce dospijevaju i u pumpu visokog pritiska.
U blažim slucajevima potrebno je ocistiti rezervoar, dovode goriva i zamijeniti filter goriva . Nekada je potrebno detaljno ocistiti i visokotlacnu pumpu.
Visina štete ovisi od vozila do vozila te o specificnosti rezervoara.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ODABERITE DRUGI SERVIS !

Datum objave: 21.01.2009 17:25:00
Slika
PITANJE: Jako sam se obradovala kada sam pronasla Vas sajt, divno je sto pomazete i nama neukima s automobilima. Molim Vas, pomozite mi da se izborim s majstorima i resim konacno problem s autom pre nego sto ga moji prodaju jer su izgubili zivce. Pre tri meseca kupili smo Fiata punta 1.2 16 v, 2003. godiste. Tata je izracunao (po metodi "od momenta paljenja lampice") da trosi 13,8 litara na 100 km. Majstor je dijagnostifikovao lambda sondu i jos neku sondu koju "treba da procisti". Zamenio je sondu, ono drugo nije procistio, a moji su, po istom principu, ponovo izracunali istu, uzasno veliku potrosnju. Onda je poceo da trza u voznji pa je majstor zamenio bobinu i rekao da je popravio dihtung na crevu na rezervoaru. Preporucio je da ga napunimo do vrha i predjemo sto km. Kada smo sipali gorivo, iz rezervoara je pocelo u mlazu da curi gorivo jos na pumpi. Znaci, od merenja potrosnje nista. Sada (isti) majstor kaze da smo pogresili, kao, odakle nam ideja da rezervoar sme da se puni do vrha. Navodno rezervoar ima neku cev (izvinite, mozda lupam), koja sluzi za "oduvavanje" (sta je to???), pa je u tu cev uslo gorivo koje se onda izliva iz auta. Inace, naknadno smo saznali da je auto bio havarisan, navodno udario je zeca pa je menjana neka korpa. Preklinjem Vas, recite mi sta sada da radim? A sto se tice one sonde, na tabli se, nedelju dana posle zamene, pojavljuje znak da nesto nije u redu s njom. Majstor kaze da je to sve OK, ali je on zaboravio da kompjuterski izbrise pokazivac greske. Inace, auto ide savrseno, osim sto ne smemo da ga punimo do vrha pa nemamo pojma da li mu je potrosnja u redu. Auto je tatin (tata nije vozac), on uglavnom i placa benzin (i sve ove popravke), i sada je vec toliko ljut da je dao oglas da ga prodaje. Ja sam nedavno polozila voznju, i jako bi mi bilo zao da ga proda jer je prelep i sjajan u voznji. Molim Vas, pomozite mi da ga zadrzim. Kada odemo u servis uglavnom ne razumemo o cemu nam covek prica, a problem se, uz sva ulaganja, ne resava vec tri meseca.Bicu Vam veoma zahvalna ako me bar uputite kako da razgovaram s majstorom i sta da trazim na dijagnostici.
ODGOVOR:Potrošnja goriva se uvijek mjeri na otvorenoj cesti pri nekoj putnoj brzini a to je od 100 do 130 km/h. U uvjetima kada je cesta suha i kada se vozi u petom stupnju prijenosa ( peta brzina ) potrošnja goriva je oko 6,2 l/100 km. Ako to nije tako onda postoji/postoje neki kvarovi na motoru. Najcešce je to sustav elektronskog ubrizgavanja i ili sustav paljenja. U vašem slucaju mislim da je to u pitanju jer ste naveli da se pali kontrolna lampica motora a ona se uvijek pali kada postoji greška na sustavima koje sam naveo. Nije tocno da se navedena lampica mora ugasiti ( poništiti, resetirati ) , kada se kvar otkloni ona jednostavno više ne svijetli. Isto tako nije tocno da se rezervoar ne smije puniti do kraja baš je suprotno od toga . Rezervoar punite tako da stavite prikljucak za punjenje u cijev za punjenje rezervoara do kraja dok može i tada normalno punite rezervoar sve dok vam automat prikljucka za punjenje automatski ne prekine punjenje goriva. Nakon toga još dva ili tri puta dopunite rezervoar tako da budete potpuno sigurni da je rezervoar zaista pun. Ukoliko se dogodi da vam prilikom punjenja benzin izlazi iz rezervoara ili kao mlaz ili samo neznatno to je znak da na rezervoaru ne radi sustav za odušak ( izlaz zraka iz rezervoara ) a to se normalno može popraviti bez puno vremena i novaca. Na kraju bih zakljucio da niste odabrali pravi servis . Pravi strucnjaci i profesionalci ne pricaju puno nego otklone postojece kvarove kako bi vlasnici vozila bili potpuno zadovoljni i opet došli na slijedeci servis. Odaberite drugi servis od povjerenja i ugleda makar bio i dalje od vas.
na vrh Povratak na vrh