Danas je: 31.01.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF II - PALI SE LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 20.11.2008 18:51:00
Slika
PITANJE: Pratim redovno vašu internet stranicu i pravo mi se svidja. Vi ste kao poliklinika za auta...Elem, imam golf II, '83, 1.6 dizel, i evo nekoliko dana pali mi se lampica od grijaca, kad stajem, u prvoj, drugoj i trecoj brzini...kasnije nista..., kad mi radi grijanje ili hladjenje opet se pali, kad ugasim grijanje ili hladjenje, ništa, ...pa n e znam sta da radim...mislim znam otici cu do servisa...al trenutno sam van grada u kojem zivim...pa...
ODGOVOR:Lampica grijaca se može paliti iz nekoliko razloga i to radi: releja grijaca, elektricne instalacije, neispravnih grijaca, neispravnog senzora temperature motora, neispravne instrument ploce. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSSAT - TURBOPUNJAC

Datum objave: 18.11.2008 14:26:00
Slika
PITANJE: Posjedujem VW Passat 1.9 TDI 90KS, 2000. godište, i imam 2 problema.
PRVI: Prošle godine je promijenjen ventil na turbopunjacu(tako su mi rekli u servisu koji mi je to radio, uostalom upisali su to u servisnu knjižicu). I sada mi se opet javlja isti problem zbog kojega je taj ventil mijenjan, radi se o slijedecem. Auto normalno ubrzava sve do 120-130 km/h, i onda jednostavno prestane ubrzavat, gas stisnem do kraja, al auto i dalje ne ubrzava, isto tako kad smanjim brzinu ne ubrzava istim tempom kao ranije, sve dok ne ugasim auto i ponovo ga upalim, i onda opet ista prica, do 130 km/h je sve OK, i onda stane ubrzavat.
P.S. Prošle godine prije nego je promijenjen taj neki ventil na turbo punjacu, u servisu su mi zamijenili i hladnjak, neke filtere, jer su prvo sumnjali na te stvari, na kraju me to njihovo mijenjanje stajalo oko 1000 eura, pa me sad pomalo strah da ne moram opet toliko izdvojit. Auto je u tih godinu dana presao oko 8000km, i u prosjeku troši oko 6.3l/100km.
DRUGI: Prije 2 mjeseca sam primjetio kad vozim auto barem tridesetak kilometara u komadu da se cuje neki zvuk škripanja kod prednjeg desnog kotaca, i to kad je volan u nultoj poziciji, i kad ga malo mrdnem u stranu cviljenje prestane al se opet vrati, ili ako stisnem kocnicu takoder to škripanje prestane. Odvezao sam auto serviseru, oni su skinuli oba prednja kotaca, tam nešt gledali i rekli da su mi da su diskovi istrošeni pa da vjerojatno plocica zapinje o rub diska. I promijenili oni meni oba prednja diska i plocice, opet ode 1200kn, :) i u pocetku sve super, kad nedavno opet ista stvar se dešava. Putovao sam iz osijeka u varaždin i nakon nekih 100 kilometara, brzina je bila nekih 100 km/h, opet isto škripanje.
ODGOVOR:Turbopunjac ovoga motora stvara potreban tlak zraka za punjenje cilindara, tlak ne smije biti veci od 1 bar. Ako tlak turbine postane veci od navedenog upravljacki kompjutor motora u tom momentu smanjuje kolicinu goriva i prebacuje se u rezervni program ( safe mode ).
Postoji nekoliko uzroka radi kojih tlak turbine postane veci od dozvoljenog a to su elektro-pneumatski ventil za regulaciju turbine, mehanicki ventil turbine, elektricna instalacija upravljackog ventila, elektronska regulacija turbine, turbina. U ovom slucaju potrebno je tocno otkriti pravi uzrok i otkloniti kvar.
Zvuk koji cujete na prednjem kotacu je zvuk koji nastaje kada disk plocica dodiruje disk kocnice. Moguci uzroci su disk plocice, disk, kocna kliješta, fleksibilna cijev kocnice, nešto trece.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - PROBLEM SA UBRIZGAVANJEM

Datum objave: 16.11.2008 16:06:00
Slika
PITANJE: Imam unica 1.3 benzinac 90-o godiste. Imam problem sa sistemom ubrizgavanja. Necu se bas znat strucno izjasnit al nadam se da cete me razumjet. Uno ima elektronski cok koji radi kako on hoce. Probao sam cok direktno spojit na akomulator i on radi promjenim polova struje elektromotor preko puznog prijenosa poluga coka uvlaci i izvlaci,ali kad je auto hladan nece cok da otvori. Cak sam gledao i neku plocicu koja se nalati na karburatoru gledano od naprijed sa lijeve strane kontra od coka,Na njoj su neki kontakti koji cu slojeni sa kontaktima koji su vezani direktno na polubu od klapne gasa. Njoj sam samo sa elekrto klinerom pocistio kontakte.Osim problema sta cok nece da otvata kad je auto hladan kad skinem kontakte(dek) sa te plocice na suprot coka,cok otvori al auto na ler gasu pocne radit na skose okretaji variraju od 750 do 1100. Kod takvog rada motora monopoint isto dobiva gorivo na skose.Nadam se da ste bar malo razumjeli ovaj mail i da cete mi moci pomoci.
ODGOVOR:Vaš motor nema cok jer ima elektronski sustav ubrizgavanja. Sustav za hladni start motora radi potpuno automatski i pod nadzorom ECU centrale. Dijelovi sustava za hladni start su potenciometar leptirastog ventila ( nalazi se na osovini leptirastog ventila a vi je zovete plocica ), step motor minimuma, ECT senzor temperature rashladne tekucine, MAP senzor tlaka zraka, IAT senzor temperature usisanog zraka, ECU centrala. Kada je motor hladan ECT senzor šalje ECU centrali podatak o temperaturnom stanju motora, centrala upravlja sustavom na nacin da poveca kolicinu goriva i da pomocu step motora poveca otvorenost leptirastog ventila, na taj nacin hladan motor ima povecani broj okretaja. Kako se povecava temperatura motora mijenja se i otpor na ECT senzoru a broj okretaja pada.
Rezultat se ne može postici na nacin kako to vi pokušavate. Potrebno je ispitati sve komponente koje sam naveo i uz to provjeriti mehanicko stanje motora koje takoder može utjecati na loš rad motora na minimumu .
na vrh Povratak na vrh

LAGUNA II - TAKTIZIRANJE SE NE ISPLATI

Datum objave: 16.11.2008 16:02:00
Slika
PITANJE: Interesuje me jedna stvar. Da li je prilikom kupovine polovnjaka neophodno uraditi takav servis da se promijene i stvari koje rade? Naime, planiram da kupim Lagunu II 1.8 i rekli su mi u servisu da servis za nju kosta oko 500 eura. Ja sam cuo od vozaca da je potrebno samo zamijeniti ulje i kaiseve (ukoliko je sve ostalo u redu) a u servisu preporucuju i pumpu i spanere i jos neke stvari, cak iako rade. E sad, me zanima da li je potrebno i to zamijeniti ako radi posto sam pobornik da ne treba mijenjati nista na autu sto radi a pogotovo jer je fabricko, a i serviseri kao serviseri oce sto vise para da uzmu. Zanima me Vase misljenje, posto ga smatram odlucujucim.
ODGOVOR:Ako je vaše razmišljanje takvo da u vozilo treba što manje uložiti te da se pojedini dijelovi ne mijenjaju dok još funkcioniraju nemam ništa protiv toga. Želim samo navesti da je praksa pokazala da svako taktiziranje i eventualna štednja na dijelovima i servisima u konacnici je puno skuplja nego redovito servisiranje uz zamjenu pojedinih dijelova. Radi vaše informacije zupcasti remen, natezac zupcastog remena, klizac zupcastog remena, pumpa za vodu cine jednu cjelinu koja se zove razvodni mehanizam. Ispadanjem iz funkcije ili oštecenjem bilo kojeg od navedenih dijelova dolazi do velike havarije u motoru a sam popravak je vrlo skup.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - KAKO PRIPREMITI DIZEL MOTOR ZA ZIMU

Datum objave: 16.11.2008 15:43:00
Slika
PITANJE: Kako najbolje pripremiti dizel motor za zimu ?
Radi se o motoru 1.8 td Ford mondeo koji zimi teže pali.
Kako akumulatori zimi gube na "snazi" da li se može nesto dobiti od izolacije akumulatora stiroporom kao što se prije radilo ? i je li on otporan na toplinu motora za vrijeme rada.
Primjetio sam da motor pali od prve, iznimno brzo i lako kad su prošle zime za probu spojena 2 puna akumulatora iste snage 2 x 75 Ah, da li je moguce da se u auto ugrade 2 akumulatora, ako bi alternator mogao puniti oba.
ODGOVOR:Prije zime dobro je provjeriti i po potrebi obaviti servis važnih dijelova i sklopova. Akumulator mora imati kapacitet veci od 60%, elektro- pokretac mora biti u takvom stanju da prilikom startanja okrece radilicu sa više od 120 ok/min , svi grijaci moraju biti ispravni, dize trebaju imati ispravan tlak i oblik mlaza, antifriz ne smije biti stariji od dvije godine, ulje u mjenajcu i motoru neka ne bude staro, filter kabine cist, ventilacija ispravna, pogonski remeni dobri.
Nije potrebno ugraditi dva akumulatora ako je sadašnji akumulator ispravan i ako je elektropokretac u dobrom stanju.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - VODA U AUTU

Datum objave: 28.03.2011 10:49:51
Slika
PITANJE:

šta napraviti kad ti ude voda kroz prozor i natopi se tapecirung i onaj dio koji je izolacijski, usisala sam vodu van, da li moram micati sjedala i skidati cijeli taj dio da mi se osuši ili šta da radim?

ODGOVOR:

Voda koja ude u vozilo cesto može izazvati kvar elektronike ( neka vozila imaju na podnici ispod tepiha puno elektronskih komponenata ). Iako ce zvucati komplicirano ali najbolje je izvaditi kompletan tepih s antizvucnom izolacijom iz vozila, isti treba potpuno osušiti a vodu s poda vozila izvaditi. U vašem slucaju potrebno je vidjeti u kolikoj mjeri i koliko vode ima u vozilu te nakon toga napraviti potrebno.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PALE SE LAMPICE

Datum objave: 12.11.2008 15:55:00
Slika
PITANJE: MOLIM VAS ZA SAVJET IMAM OPEL ASTRU 2000g 1.7 TDI SA PREDJENI 130000KM .UNAZAD 2 MJESECA POCELA MI SE DA PALI LAMPICA OD ELEKTRONIKE MOTORA A KAD SE ONA UPALI NEDUGO ZATIM UPALI SE LAMPICA OD ABS-A I POJASA VOLAN OTEŽA I AKO UGASIM AUTO U TOM TRENUTKU ONDA NEMOŽE DA ZAVERGLA POŠTO NEŠTO IZVUCE AKUMULATOR .KAD GA UPALIM NA KABLOVE OSTAVIM DA RADI U LERU LAMPICE SE POGASE I OPET ISTO SE DESI ZA DESETAK DANA A SAD I CESCE . MORAM VAM NAGLASITI DA MI TREPERI LAMPICA OD AKUMULATORA KAD PREDJE PREKO 3000 OBRTAJA. JOS DA VAM KAZEM DA SAM ZAMJETIO DAB SE4 KABAL KOJI JE SKOPCAN NA KLEMU PLUS NA AKUMULATORU KAD SE TO DESI USTVARI POPALE LAMPICE ON SE TOLIKO ZAGREJE DA SE NEMOŽE PIPNUTI.
ODGOVOR:Prvo što morate napraviti je kontrola, cišcenje i fiksiranje svih elektricnih kontakata ( spojeva ). Navedeni kontakti koje treba ispitati po potrebi ocistiti i fiksirati kako bi isti imali dobar elektricni kontakt nalaze se na akumulatoru, elektro pokretacu, alternatoru, razvodnoj kutiji s osiguracima, kutiji s relejima. Nakon toga potrebno je ispitati i napon kojega daje alternator, napon treba biti 13,8 do 14,8 V. Prilikom svih režima rada motora kontrolna lampica akumulatora/alternatora ne smije se paliti niti treperiti. Ako se navedena lampica i dalje pali tada je neispravan diodni most alternatora ili sam alternator i u tom slucaju je potreban popravak alternatora. Na kraju bih želio naglasiti da se niti jedan elektricni kabel ne smije grijati, to je vrlo opasna pojava i radi toga se vozilo može zapaliti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - IZOSTAO REZULTAT

Datum objave: 12.11.2008 15:50:00
Slika
PITANJE: Neki dan sam pisao u vezi problema sa Opel Vectrom 2,0 16v 96g. Problem je bio da mi mijesa vodu i ulje,nema ulja u vodi vec obrnuto i imam jako puno tzv. majoneze. Drugi problem je sto mi trosi vodu,jako puno pusi i grije se. Ovih dana sam rastavio motor sve lijepo ocistio promijenio brtvu gleve,ventila,vijke gleve,zupcasti remen,novo ulje,prekontrolirao glavu i nisam uocio nikakvo ostecenje, sve lijepo sastavio i kad sam upalio nista se nije promijenilo opet po starom.Molim vas da mi odgovorite malo opsirnije ako ste u mogucnosti zasto se to dogadja i koji je problem i sta mi je naj bolje raditi sad.
ODGOVOR:Navedene radnje i zamjena pojedinih dijelova koje ste napravili nisu napravljeni strucno niti kvalitetno te je radi toga i rezultat izostao. Uzrok tome mogu biti razni faktori i to neispravna glava motora, oštecena dosjedna površina bloka motora, nešto trece. Prilikom ovih radova izvodac radova mora biti toliko strucan da prepozna sve moguce uzroke te da je iste sposoban otkloniti. Ako se sumnja u glavu motora ista se treba ispitati pod visokim tlakom , nakon toga obave se potrebne dorade i obrade. Isto tako je i s blokom motora, najcešce se pojevi istrošenost na mjestu dosjeda za brtvu glave i kada se to utvrdi istu površinu treba obraditi brušenjem. Daljnje važne aktivnosti su upotreba najkvalitetnijih materijala kao što su brtvila i vijci glave motora. Na kraju sve skupa treba ispravno složiti na motor i uspjeh nece izostati. Ako se ne smatrate sposobnim za ovaj zadatak jeftinije ce biti da posao prepustite strucnjaku.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - GUBI SNAGU

Datum objave: 11.11.2008 14:14:00
Slika
PITANJE: Poštovani! sa zadovoljstvom pratim vašu internetsku stranicu, i iz vaših komentara mnogo toga sam naucio. Imam audi a6 2.5 tdi iz 1998 g,150 ks, sa prijedenih 300 000 km. Auto je automatik, tiptronik. Poceo je gubiti snagu, nešto cudno se dogada sa mjeracem broja okretaja, automatski mjenjac promjeni brzinu samo ako mu smanjim broj okretaja. Znaci primjetio sam da gubi snagu, kod veceg pritiska na papucu gasa motor se guši i ne želi prebaciti u višu brzinu, Pomozite savjetom? Auto je spojen na kompjutor i ne pokazuje nikakovu grešku.
ODGOVOR:Uzrok mogu biti dva sustava i to sustav za upravljanje motorom i sustav automatskog mjenjaca. U ovom slucaju prije se radi na sustavu za upravljanje motorom ( senzori motora, davaci impulsa, mjeraci protoka, mjeraci temperature, regulatori.... ), nakon toga po potrebi kontroliraju se funkcije mjenjaca ( mjenjac ima mogucnost kompjutorske dijagnostike ). Najprije napravite dijagnostiku motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - ZACVILIO,ZATROKIRAO,ZADIMIO....

Datum objave: 11.11.2008 11:13:00
Slika
PITANJE: pozdrav spasitelju. ovak,imam twing 97. 1.2 60 ks. jucer mi je u voznji zacvilio,zatrokiro i pocelo je dimiti pod haubom,stao sam,otvorio haubu i vidio dim iz remena,tj. alternatora.auto sam ugasio,otslepao ga doma,inace mi zna kad prodem kroz lokvu zacukati i zacviliti na sekundu,vjerojatno mu smeta dodir s vodom.zanima me kaj bi to moglo biti i zbog cega je doslo do toga,i koliko kosta otklanjanje takvog kvara.
ODGOVOR:Prema vašem opisu stanja na vozilu radi se o dvije razlicite stvari i to o alternatoru i o sustavu paljenja. Kod alternatora je moguca istrošenost ležajeva, pogonske remenice, kliznih koluta , cetkica. Redovni servis alternatora radi se svakih 80.000 km. Uz navedeno potrebno je provjeriti stanje pogonskog remena alternatora i natezaca . U drugom slucaju voda i vlaga mogu utjecati na sustav paljenja jer je velika mogucnost da je došlo do oštecenosti izolacije na visokonaponskim vodovima i pojedinim konektorima. Precizan odgovor o vrsti kvara/kvarova i cijeni popravka je moguc nakon pregleda i dijagnostike navedenog.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO 460-GLE - PROBLEM SA EKO TESTOM

Datum objave: 11.11.2008 11:05:00
Slika
PITANJE: Imam problema s prolazom auta na EKO testu. Imam Volvo 460 1,7 GLE 92 god. U proljece sam u ZG, u Volvo servisu mijenjao katalizator, kablove brizgaljki i procistili su mi motor. Sada mi je razina CO puno veca od dozvoljene, u leru oko 2, a na gasu preko 5. Kako sam u Sisku gdje nema Volvo servisa, pokušali su mi promijeniti lambda sondu, ali i nakon 3 razlicite sonde rezultati su isti. Kako nemaju dijagnostiku za moj auto, a predlažu da im ga ostavim na par dana da pronadu kvar, molim Vas za savjet o cemu bi se moglo raditi?
ODGOVOR:Na sastav ispušnih plinova ( eko-test ) ima utjecaj mehanicko stanje motora, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja. Kod mehanickog utjecaja je to ulje i uljne pare koje dolazi u cilindar i tako generiraju veliki HC i CO. Sustav ubrizgavanja ima dosta komponenata i vecina od njih može biti uzrok lošeg eko-testa ( pojedini senzori, davaci, mjerac protoka, potenciometar, …. ). Kod sustava paljenja najcešci uzroci su probijanje visokog napona i loša iskra na svjecici. Dijagnostikom navedenog moguce je otkriti sve neispravnosti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NEUDOBNI OVJES

Datum objave: 10.11.2008 23:24:00
Slika
PITANJE: Prvo svaka pohvala za stranicu jer vrlo edukativna i sadrži mnoštvo odlicnih savjeta.
E sad da vam kažem moj problem,posjedujem opel kadetta gsi-a.na njemu su alu felge 15 sa profilom gume 185/55,problem je taj što je auto vrlo neudobno i na najmanjim rupama,svaki prelazak preko rupe cuje se tupi udarac u prednjem ovjesu.amortizeri su novi,majstor mi kaže da samo jedna kugla i jedna krajnica imaju lufta.to sam promjenio no i dalje isto.U cemu je moguci problem?nažalost predaleko sam od vas jer bi došao kad vas na pregled
ODGOVOR:Neudobni ovjes i udarac u ovjesu mogu nastati kada su opruge ovjesa skracene ili kada su iste toliko oslabile da ovjes više nema radni hod koji je neophodan za normalno funkcioniranje. Kada je ovjes tako nizak amortizeri rade u podrucju maksimalne sabijenosti i u momentu kada kotac dode na neravninu amortizer može proizvesti zvuk jakog udarca jer se radni klip amortizera naslonio na kucište . Drugo lupanje može proizvesti sam ovjes koji takoder nema radni hod i u tom momentu nema kompenzacije koju ovjes i amortizer moraju odraditi kako se dinamicke sile s kolnika ne bi prenosile na karoseriju. Ispitajte visinu ovjesa, radni hod ovjesa, selen blokove ovjesa.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - ULJE RIJETKO I CUDNE BOJE?

Datum objave: 10.11.2008 23:18:00
Slika
PITANJE: Prilikom kontrole razine ulja primjetio sam da ima viška ulja te da je ulje cudne boje i da je rijetko.Nakon toga sam otvorio cep od ulja na kojem sam primjetio bijeli talog nešto slicno gnoju.Cudno mi je što mi se nije upalila nikakva lampica.Razina antifriza je nepromjenjena.Rad i zvuk motora nepromijenjen.
ODGOVOR:Motorno ulje može postati rijetko na nekoliko nacina, ako je jako dugo u motoru, ako u njega dospijeva gorivo , ako u njega ulazi rashladna tekucina ( ulje je u ovom slucaju tamno sive boje ). Talog , emulzija koju vidite na cepu ne mora ništa znaciti a ista se može stvoriti kada se vozilo koristi na kratkim relacijama i kada motor ne postigne radnu temperaturu. Provjerite navedeno. Precizniji odgovor je moguc nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - PODEŠAVANJE VENTILA

Datum objave: 10.11.2008 23:11:00
Slika
PITANJE: zanimame kako se steluju vrntili na hondi civic 16v,zelim znati nesto vise o tome unapred hvala
ODGOVOR:Za nešto više saznati o nacinu kako se podešavaju ventili trebate otici na kratkotrajnu praksu u neki autoservis. Ventili se podešavaju na nacin da se ventili prvog cilindar steve na vagu ( specifican položaj bregastih osovina u odnosu na klackalice ventila prvog cilindra ), nakon toga podešavaju se ventili cetvrtog cilindra. Nakon ovoga na vagu se stavljaju ventili drugog cilindra a podešavaju se ventili treceg cilindra. Daljnji postupak je da se ventili cetvrtog cilindra stave u položaj vage a podešavaju se ventili prvog cilindra, na kraju ostaje da se u položaj vage stave ventili treceg cilindra a podešavaju se ventili drugog cilindra. Nadam se da vam je sada sve kristalno jasno.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - GASI SE

Datum objave: 10.11.2008 14:07:00
Slika
PITANJE: Imamo xsaru citroen 1,4i,2000g.Prije dva mjeseca auto se poceo gasiti kada se prebacuje na manji broj obrtaja rada motora kada radi klima.Kada se klima ugasi auto radi normalno.Upalila se lampica upozorenja rada motora.Majstor je rekao da je lambda sonda i ocistio ju.Sada ja visok ler gas i lampica i dalje gori.
Kažu da je otišla memoriska ploca na racunalu i treba nova(6000 kuna)Molio bih vaše mišlljenje i dali se lambda sonda cisti ili kupuje nova?
ODGOVOR:Ima stvarno puno razloga radi kojih se motor može gasiti ( mehanicka greška, greška sustava goriva, elektricno-elektronska greška ). Precizan odgovor na vaše pitanje može se dati tek nakon pregleda motora. Korisno bi bilo da zatražite još jedno mišljenje od drugog servisa.
Lambda sonda se ne cisti ( nema se što cistiti ), ako ne radi mijenja se .
Prije ugradnje nove sonde potrebno je provjeriti sustav paljenja i sustav ubrizgavanja koji mogu blokirati rad nove sonde ako isti ne rade ispravno.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - KAKVA BRTVA GLAVE ?

Datum objave: 07.11.2008 19:59:00
Slika
PITANJE: golf 2 1.6 d ako je nadvisenje klipa 0.95 sa koliko rupa treba biti britva glave i koja je zadnja mera glave.A imam i opel askonu 1.6 benzin problem je sto kada odstoji preko noci i kada je upalim lampica za ulje gori oko 3-4 sekunde pa je tek onda ugasi,to se desava samo kod prvog paljenja posle je gasi odmah,radilica je obradjena i komplet lezaji novi.dali to moze da osteti motor?
ODGOVOR:Ako klip izlazi iz cilindra 0,95 mm debljina brtvila glave treba biti s tri rupe. Glava motora se može obradivati do 2 mm po visini. Prilikom te obrade treba paziti da ventil ne ulazi preduboko u glavu motora. Po potrebi treba zamijeniti siceve ventila i skratit ventile po dužini.
Lampica za tlak ulja može duže raditi ako je ulje pregusto, filter ulja neispravan, indikator ulja neispravan, kanali za ulje djelomicno suženi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - TREBA UREDITI GLAVU

Datum objave: 07.11.2008 19:54:00
Slika
PITANJE: kupio sam fiat tipo 1.6 poluajnspric 93 god prije 2 mjeseca,ugradio sam plin i sve super ide,ali mi se desava mali problem,posuda na hladnjaku je fabricki integrisana na njega sto i nije neko lijepo rjesenje ali sta je tu je,skoro sam mijenjao antifriz u sistem i vjerovatno sam pretegao cep,pa se desilo da je posuda pukla, po savu i nekako sam to uspio zalijepiti tecnim metalom i kompozitnim gitom to sada drzi,ali kada otvrim cep i dodajem gas u boci se stvaraju mjehurici,da li je to normalna pojava zato sto pumpa vrti vodu u krug ili je moguce da malo pusta kompresiju,ne mijesa vodu i ulje,juce sam mjerio kompresiju ja licno,1,2i 4ti klip imaju 11,a 3-ci 7,sta bi moglo biti problem da ventili nedrze ili karike,moram li mijenjati dihtung glave ili da je dotegnem glavu i ako mi mozete reci na koju vrijednost da podesim kilopont kljuc,tj moment kljuc,nisam majstor ali se u dosta toga razumijem i ostalo mi je od oca dosta alata u radionici
ODGOVOR:Ako rashladna tekucina ne izlazi iz hladnjaka kroz cep ili kroz mjesto koje ste popravljali tada navedene mjehurice zanemarite. Ako kompresija ulazi u rashladni sustav tada ce rashladna tekucina izlaziti iz hladnjaka na cep hladnjaka. Na glavi motora se nalaze dinamicki vijci glave i isti se ne zatežu sada vec samo prilikom ugradnje nove brtve glave. Kompresija koju ste naveli ukazuje na potrebu za uredenjem glave motora ( obrada glave, siceva ventila, ventila, zamjena svih brtvila glave ). Ovaj zahvat bi bio koristan jer bi se nešto povecala kompresije, ocistili svi kanali u glavi motora , motor bi bolje radio nakon toga.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 124 - KOCNICE

Datum objave: 07.11.2008 18:29:00
Slika
PITANJE: Nakon što mi je majstor mijenjao ulje u kocionom sustavu mercedes 124 2.0 d papucica mi je postala mekša nekeko kao da propada.Kad stojim na mjestu i što je jace stišcem to više propada da odredene granice i onda stane kaže majstor da je to normalno kao abs,a auto isto koci ko prije.Možete li mi reci jel to normalno i kako se ozraciva abs.
ODGOVOR:Ako pedala kocnice ide uvijek do iste dubine, ako se ne napumpava, ako je kocenje normalno, to se može smatrati da je dobro. Da bi u potpunosti bili sigurni u ispravnost kocnice isprobajte kocni sustav na valjcima i tada cete biti sigurni u ispravnost kocnog sustava. Kocni sustav s ABS-om se odzracuje kao i klasicni kocni sustav ali je to najbolje napraviti pomocu uredaja za odzracivanje jer tada nije potrebno pritiskati pedalu kocnice stotinjak puta.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DA LI PRENISKI OKRETAJI ŠTETE MOTORU?

Datum objave: 28.03.2011 10:52:01
Slika
PITANJE:

Dali preniski okretaji štete motoru, tj. Ja vozim 60-70 km u 5 stupnju prijenosa, dali to šteti motoru?

ODGOVOR:

Navedeni stupanj prijenosa nije odgovarajuci za brzinu vozila koju ste naveli, više bi odgovarao cetvrti stupanj. Razlog tome je nešto slabije podmazivanje motora radi niskog broja okretaja motora.

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - POLUGENERALKA

Datum objave: 05.11.2008 18:24:00
Slika
PITANJE: Imam Forda Escorta 1.8 diesela. Napravio sam mu polugeneralku izmjenio karike ležajeve, generalno uredio glavu motora stavljeni su novi ventili i poravnata je. Stavio sam novo zucasto remenje. Kada sam ga sastavio i upalio na trecem cilindru odnosno na usisnoj grani treceg cilindra cuje se pucanje i ta grana usisa je jako topla odnosno vruca dok su ostale grane ili cijevi od usisa hladne ili mlake(normalne). Neznam zašto se to dogada kad sam sve radio po propisima. Možeteli mi dati kakav savjet?
ODGOVOR:Kod ovoga motora je jako važno da faza motora bude potpuno tocna, staticki kut paljenja takoder. Prilikom obrade glave motora i ventila treba paziti da ventili ne idu preduboko u siceve ( dosjede ) ventila. Ako je sve što sam nabrojio u redu tada još treba tocno podesiti ventile.
U ovom slucaju najprije provjerite fazu motora i podešenost ventila. Ventili se podešavaju : usisni 0,30 mm , ispušni 0,45 mm .
na vrh Povratak na vrh