Danas je: 30.03.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

BMW, 520i - TRZA NA MANJIM OKRETAJIMA

Datum objave: 16.12.2008 18:42:00
Slika
PITANJE: Radi se o BMW-u serije E34 sa motorom 520i M50 150 KS iz 1990 godine.Od nedavno sam vlasnik istog,radi se o sljedecem problemu.Auto trza na manjim obrtajima,do 3000.Kad se vozim u prvoj ili drugoj brzini na 1000-1500 o/min auto jednostavno trza,nekad se cuju i detonacije pri naglom dodavanju gasa.Kad se vozim recimo u drugoj na 1000 o/min,auto ide normalno nekih desetak metara i onda trzne i onda ponovo.I jednostavno kad ubrzavam u bilo kojoj brzini sve dok ne predje 3000-3500 o/min auto je nekako zagusen,kad predje 3000 ide odlicno.Na autu su nove svijecice,zamijenjena je lambda sonda koja nije radila,prijasnji vlasnik je skinuo katalizator sa auta i na njegovo mjesto stavio obicne cijevi od auspuha.Da li je to mozda problem?Auto inace fino radi,na leru je na nekih 700 o/min i nema variranja,pogonsko gorivo je benzin.Moj mehanicar nije siguran o cemu se radi,pa sam odlucio da pitam vas.
ODGOVOR:Na ovako starom vozilu mogu se ocekivati mnogi kvarovi posebno zato jer je to BMW koji je star 17 godina uz to BMW kupuju osobe koje ovo vozio opterecuju do krajnjih granica u cilju dokazivanje neke superiornosti i prestiža. Ukoliko želite stvarno doci do spoznaje o stanju motora i svim trenutnim nedostacima tada je potrebno obaviti najstrucniji pregled . Takav pregled bi obuhvatio kontrolu mehanickog stanja motora ( faza, kompresija, podešenost ventila, VANOS – varijator faze, stanje usisnih kanala ), kontrolu sustava ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, mjerac protoka, MAP senzor, VAF senzor, ECT, vrijeme ubrizgavanja, te ostali dijelovi sustava ), sustav paljenja ( visoki napon, bobine, kablovi ). Tek nakon ovakvog pregleda doci cete do svih relevantnih informacija o stanju motora i svim kvarovima. Kao što vidite jednostavniji odgovor nije moguc bez neposrednog pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - IZBACUJE MJERNU ŠIPKU

Datum objave: 16.12.2008 18:35:00
Slika
PITANJE: Posedujem auto Renault Vel Satis 2.2 DCI, 2004.godište.
Dolazi do zagušenja motora, pri tome se stvara pritisak koji izbacuje merac ulja i naravno zatim ulje iz motora izbacuje vani,pri tom motor savršeno radi,smireno,tiho,ne troši ulje,ne dimi, iber-lauf nije zapušen! Da li mi mozete dati odgovor, zbog cega se to dogadja!?
ODGOVOR:Pritisak u kucištu motora i izbacivanje mjerne šipke nastaje samo radi dva razloga a to je kada je zacepljen sustav za provjetravanje bloka motora ( odušak, odušci ) i kada kompresija intenzivno probija u karter. Slucaj kada je zacepljen sustav za provjetravanje bloka motora je lako rješiv vremenski i financijski. Drugi slucaj je znatno složeniji i skuplji jer se radi o oštecenju ( ili istrošenosti ) na sustavu klip-cilindar. U ovom slucaju potrebno je što prije utvrditi cinjenice. Vozilo u ovakvom stanju nije za upotrebu.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - BACA VODU NA ODUŠAK

Datum objave: 16.12.2008 18:25:00
Slika
PITANJE: Imam vw passat 1.9 tdi 2001g napravio sam sevis ,stavio sam novi zupcasti,vodenu pumpu ,rolnice stazni remen ,napinjace svs sve novo. Ali ovako necirkulira vodu kroz sistem, crijevo koje ide sa termostata u hladnjak je hladno a termostat otvara, a ostala crijeva su vruca (probao sam vec 5 termostata ) kada se skine crijevo sa sa one plasticnog kucišta gdje je termostat voda iz bloka izade vruca znaci termostat radi ,grijanje u kabini radi, Crijeva od vode su sva cista nisu nigdje zaštopana.Ali i gubi vodu na posudi , stvara veliki pritisak i baca vodu van na odušak.
ODGOVOR:Kod svih motora pa i kod vašeg sustav hladenja motora ce normalno funkcionirati ako u sustavu nema zraka, ako je termostat ispravan, ako je hladnjak cist, ako sustav ne propušta ( curenje ), ako kompresija ne probija u rashladni sustav a to znaci da u sustavu tlak nije veci od 1,3 bara. Isto tako sustav hladenja je ispravan ako je radna temperatura motora oko 90°C i ako pri toj temperaturi nema nikakvog propuštanja iz sustava. Iz vaše zadnje recenice može se zakljuciti da je kompresija probila u rashladni sustav a najcešci uzrok je brtva glave motora.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 400 - VENTILATOR KABINE

Datum objave: 15.12.2008 17:27:00
Slika
PITANJE: Savršeni ste. To što vi radite je zaista nevjerovatno u ovom našem svijetu. I sad kad ste tako dobri da i meni pomognete:
Na mom Roveru 400, godine 98, ventilator kabine ne radi na prvoj brzini. Prekidac struju daje jer klima ukopcava. Ostale brzine rade OK. Gdje je kvar, u ventilatoru ili prekidacu - ili je moguce oboje. Mogu li to sam popraviti?
ODGOVOR:Kvar može biti na samom prekidacu ali i na upravljackom modulu koji se nalazi na kucištu ventilatora ili ispod centralne konzole. Najjednostavnije je ispitati prekidac ventilatora jer je lakše dostupan a ispitati se može om-metrom. Popravak je samo ponekad moguc jer na prekidacu izgori kontakt.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - POTEŠKOCE SA PALJENJEM

Datum objave: 15.12.2008 17:17:00
Slika
PITANJE: VLASNIK SAM OPEL ASTRE 1,4 1994.G.PROBLEM JE U TOME DA AUTO PET PUTA NORMALNO ZAPALI ,ALI ŠESTI PUT SE PONAŠA KAO DA NEMA STRUJE ILI JE JAKO SLABA(CAK MI SE I SAT U AUTU UGASI)!AUTO SMO ODPELJALI ELEKTRICARU KOJI JE PROVJERIO MASE I OSTALE ŽICE I TVRDI DA JE AKUMULATOR.MISLIM DA NEMA POJMA JER SAM PROVJERIO NAPON DOK AUTO RADI(13V)KOJI JE RELATIVNO DOBAR.IZME?U OSTALOG AUTO ZAPALI NA -5C PA MI SE DOGODI DA NA +15C NECE.MISLIM DA JE ANLASER.
ODGOVOR:Poteškoce prilikom paljenja mogu nastati iz nekoliko razloga, radi toga treba krenuti nekim logicnim redoslijedom i ispitati sve što je potrebno kako bi se došlo do rezultata. Najlakše i najjeftinije je ispitivanje akumulatora a isti se ispituje na test instrumentu pod opterecenjem i na taj nacin se ispituje njegova snaga i kapacitet. Kapacitet treba biti iznad 60%. Ako je akumulator dobar ispituje se elektropokretac , kod toga testa mjeri se pad napona koji nastane prilikom rada elektropokretaca. Zadnje ispitivanje odnosi se na provjeru pojedinih kontakata elektricne instalacije. Na kraju bih još naveo da je napon na stezaljkama ( klemama ) akumulatora kada motor radi u leru od 13,8 V do 14,8 V.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - CLIMATRONIK

Datum objave: 15.12.2008 17:08:00
Slika
PITANJE: Pohvaljujem Vaš rad i imam jedan problem kod golfa 1,9 tdi bon jovi. Ne funkcionira mi climatronik. Kada ga spojimo na kompjuter pokazuje grešku ventilatora senzora temperature kabine i motor zaklopke regulatora temperature. Meni auto ne grije kako treba. Malo grije, malo hladi i slicno. Nekada radi kako treba, a napominjem da sam navedene djelove zamjenio i opet ništa. Možete mi ujedno opisati nacin rada climatronica, ili ako imate knjižicu za isti auto na hrvatskom jeziku.
ODGOVOR:Prve pretpostavke za ispravan rad sustava grijanja su radna temperatura motora ( oko 90°C ), ispravan radijator grijaca. Ako je navedeno u redu slijedeci razlozi su: zaklopke i ventili sustava ventilacije, senzor unutrašnje temperature, elektricna instalacija s konektorima navedenog sustava, upravljacko racunalo. Sustav CLIMATRONIK radi na nacin da racunalo dobiva podatke s upravljackog displeja o željenoj temperaturi u kabini, podatke od senzora o trenutnoj temperaturi u kabini i vanjskoj temperaturi. Ako je temperaturu u kabini potrebno dizati tada racunalo aktivira sustav za zagrijavanje a to znaci da se koristi temperaturno stanje rashladne tekucine s koje se prenosi potrebna kolicina topline preko radijatora grijaca u kabinu. Ukoliko je potrebno kabinu hladiti racunalo deaktivira sustav grijanja a stavlja u pogon sustav hladenja ( aktivira kompresor, kondenzator, isparivac ). Kada se postigne željena temperatura pojedini sustavi se iskopcavaju ili rade s minimumom snage.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA Y - TAKO GA DOBRO OPRALI DA SADA NE RADI !!

Datum objave: 13.12.2008 12:52:00
Slika
PITANJE: Iskreno mi je drago da postoji ovakav nacin saradnje sa automobilistima te vam se unaprijed zahvaljujem.
Naime ja posjedujem Lanciu Y 1,2 16 ventila LS .
Nedavno naime tacnije 14.11.2008 smo joj prali motor i sasiju te smo ga tako dobro oprali da sada ne radi ?
Salu na stranu ali ipak ima neki problem i na instrument tabli nam kazuje mala crvena lampica da je neki problem sa inzektorom goriva ?
Prvo smo sumnjali na gorivo pa smo napunili pun rezervoar i stavili neko sredstvo za ciscenje ventila i injzekcionog sistema ali nista !
Neki nam kazu da bi to mogla biti elektronska kutija (glavna kutija elektronike )navodno da ima neki kratki spoj, ali dali bi uopste auto upalio,drugi nam pricaju o nekom porculanskom dijelu izvan motora koji na principu vakuma regulira davanje goriva na injekcije ,,,,itd,,itd,,
Molim vas sta vi mislite o svemu , da li je to problem u struji ili u gorivu sa obzirom da smo to nedjelo ucinili toplom vodom pod pritiskom !
Auto je 1998 godine i ima 120,000 km.
ODGOVOR:Svako pranje motora je riskantna radnja jer može izazvati oštecenje elektronskih dijelova i sklopova, nekada može stradati i ECU centrala. U ovom slucaju treba ocistiti, osušiti svaki elektricni konektor na motoru i oko motora ( najbolje je koristiti komprimirani zrak i sprej za cišcenje elektricnih kontakata ), takoder treba ocistiti sve dijelove sustava paljenja ( bobinu, kablove za svjecice ), na kraju treba ocistiti i veliki konektor na samoj ECU centrali. Nakon ovoga motor bi trebao upaliti, ukoliko ne upali problem treba rješavati strucnjak jer je u tom slucaju nastao kvar na nekom od dijelova sustava paljenja ili ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA, SUGESTIJE

Datum objave: 13.12.2008 12:38:00
Slika
PITANJE: Vozim Audi A6 2.5 tdi 95 god. Nedavno mi se tijekom vožnje upalila lampica airbaga, te nakon što predem brzinu od 120 km/h pali se kontrolna lampica ABS. Zanima me gdje je nastao problem i zbog cega?
PS.
Moram reci da vam je stranica fenomenalna, te imam mali prijedlog kako ju poboljšati.
Naime, kada bi postojala tražilica u besplatnim savjetima koja bi sortirala po markama automobila, uvelike bi nam olakšali snalaženje, a i moguce je da vec postoji problem koji me zanima, te vam tako nebi dolazila ista pitanja po nekoliko puta.
ODGOVOR:Lampica zracnog jastuka može se upaliti radi više razloga pa i onih najbanalnijih. Najcešci razlozi su loši spojevi na konektorima, greška na elektricnom dijelu sigurnosnih pojaseva, prekid kontakta na vozackom sjedalu i sl. Servisnim dijagnostickim sustavom može se otkriti tocan uzrok.
Isto tako vrijedi i za ABS sustav kod kojega su najcešci kvarovi elektricni konektori, senzori na kotacima, hidroagregat.
Hvala na pohvalama i sugestijama. Mi smo isto svjesni da bi stranicu trebalo poboljšati na navedeni nacin, medutim da bi to napravili potrebno je uložiti dosta sredstava. Programeri baš i nisu jeftini, a mi od ove stranice nemamo materijalne koristi. Primijetili ste da na njoj nema reklama i sl. što bi donosilo nekakav profit. Možda se javi neki programer da nam to besplatno sredi, kao što se mi trudimo da ljudima pomognemo u rješavanju njihovih problema.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - BRUSIO GLAVU

Datum objave: 13.12.2008 12:15:00
Slika
PITANJE: Imam ford fiestu 1.8D 44kw 91g, mjenjao sam dihtung glave i odnio glavu na brušenje, promjena gumica ventila, ventili su ostali stari, kada sam složio glavu nije htjela upaliti navodno nije u fazi??!! medjutim prije mjesec dana pukao mi je remen bosch pumpe pa sam našao na koji se nacin stavlja u fazu i upalila je, danas sam pokušao na isti nacin no nije htjela nista ni cut za paljenje, šlepali smo je i bacala je bijeli dim, kako da je napravim da pali što još može bit kvar.
ODGOVOR:Provjerite i po potrebi podesite fazu motora, fazu visokotlacne pumpe, staticki kut paljenja ( podešava se na visokotlacnoj pumpi ), podesite ventile ( usisne na 0,30 do 0,40 mm, ispušne 0,45 do 0,55 mm ). Kada ste s ovime završili odzracite sustav goriva ( na dizama ne smije biti zraka ). Ako je motor dobro složen kompresija mora biti veca od 32 bar i ako je to tako i u vašem slucaju tada ce motor normalno paliti.
DODATNO PITANJE:
hvala vam, auto ima hidro podizace, dali onda ventili sami sebe stelaju? mi smo sve pokušali ali izgleda da ventili nisu ispolirani kako treba pa ih ponovno poliramo, kada to napravimo njoj prvi i cetvrti klip pale prvi pali a cetvrti kveruje dali onda mora na prvoj dizni špricnut nafta kada klip prvi dodje u gornji krajnji položaj ili prije nego sto ce doc.
ODGOVOR:
Motor ovoga vozila NEMA hidropodizace nego ima kalibrirane plocice pomocu kojih se podešava zracnost ventila . Znaci ako treba povecati zracnost ( zazor ) na nekom ventilu kalibrirana plocica se vadi iz ležišta i na njezino mjesto se stavlja druga koja ima manju debljinu. Primjer: Ako na nekom ventilu izmjerite zazor 0,20 mm a isti treba biti 0,30 mm to znaci da umjesto postojece plocice ventila treba staviti drugu plocicu koja ce imati za 0,10 mm manju debljinu. Kada se to napravi onda cete dobiti traženi zazor ventila od 0,30 mm.
Ponovo cu ponoviti, kada ispravno montirate klipove, podesite ventile, stavite tocno motor u fazu, kompresija ce biti veca od 32 bara. Nakon toga treba samo eliminirati zrak iz sustava goriva i motor ce normalno paliti. Ako u svemu ovome ne budete imali uspjeha nemojte biti tužni jer ovaj posao ne mogu uspješno napraviti ni mnogi automehanicari.
na vrh Povratak na vrh

MEGANE II - ZVUKOVI IZ VENTILACIJE

Datum objave: 09.12.2008 11:37:00
Slika
PITANJE: Imam problem na Renault Meganeu, iz ventilacije (klime) se cuje buka, kao da nešto zapinje za ventilator. Kada sam izvadio filter klime kroz otvor je ispalo sasušeno lišce. Kako se može otkloniti problem i koliko rada (novaca) to zahtjeva?
ODGOVOR:Zvukovi koji se pojavljuju na ventilaciji najcešce nastaju radi prisutnosti stranog tijela ( lišce i sl. )u ventilacionom kanalu i radi istrošenosti ležajeva motora ventilatora. Najskuplja varijanta je ona kada se mora mijenjati motor ventilatora ali ovoga casa zakljucujem da to nije uzrok kod vas tako da je i trošak cišcenja ventilacije minimalan.
na vrh Povratak na vrh

BMW-320 - POTREBNA DIJAGNOSTIKA MOTORA

Datum objave: 08.12.2008 20:54:00
Slika
PITANJE: Imam bmw 320i 98god e46linija. Ovakva je situacija pa bi molio ako mi možete pomoci.Zeza me paljenje,ujutro na hladno upali bez problema,predem snjim oko 50km,on se ugrije,ja ga ugasim na 10min i kad ga krenem palit on upali i odmah se ugasi i tako 5-10puta.Nakon toga upali,al nema snagu,nevuce kako treba,kao da se guši! Jedni kažu da je to nekakva DROSSELKLAPPE sto stoji na usisnoj grani.Dal je to to il je nesto drugo u pitanju vi mi recite?
ODGOVOR:Da li je u pitanju mjerac mase zraka ( drosselklappe ) mogao bih vam reci nakon dijagnostike motora. Ostali moguci uzroci su: ECT senzor, tlak goriva, injektori, MAP senzor, APP senzor pedale, senzor RPM na radilici, CKP senzor, sustav paljenja. Precizniji odgovor je moguc nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - NECE UZBRDO

Datum objave: 08.12.2008 13:50:00
Slika
PITANJE: Škoda felicia 1,3 43KW , benzinac u dobrom stanju, ima rasplinjac.
Nece da ide uzbrdo. Zaletim se, na pola brda gas opada, iako ja držim papucicu do kraja, šaltam u nižu brzinu i jedva se popnem. Gdje sam prije išao u drugoj bez problema, sada jedva u prvoj.
Promijenio sam: svjecice, kablove, bobinu, lamelu i korpu, filter goriva.
Na pravcu je manje vise OK, osjeti se malo lošije ubrzavanje ali uzbrdo nece nikako.
ODGOVOR:Slabije performanse motora mogu nastati radi netocne faze motora, radi loše podešenog paljenja, radi loše podešenih ventila, radi lošeg rada rasplinjaca. Ispitajte po navedenom redoslijedu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II DIZEL - RADI NA TRI CILINDRA

Datum objave: 08.12.2008 13:44:00
Slika
PITANJE: Navedeni automobil odmah upali al kao da radi prvih 10 sekundi na 3 cilindra,,motor je generalno sredjen,,grijaci novi,,Dali mogu dizne zezati?boschista kaze da nema veze to s njima...Ne vuce nigdje zrak a filter nafte redovno mjenjam...Hvala..auto ne trosi ulja
ODGOVOR:Motor može u navedenom momentu raditi na tri cilindra ako u sustavu goriva ima zraka, ako je toga momenta blokirana diza, ako ne radi jedan grijac, ako je na doticnom cilindru slaba kompresija, ako paljenje nije dobro podešeno.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 124 - TLAK KOMPRESIJE?

Datum objave: 06.12.2008 23:30:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu(predpostavljam da se tako prezivate) zadivljen sam vasim odgovorima kojih dajete svim ljudima ma odakle oni bili.
Doduse ja nemam neki problem sa autom,vozim Mercedes 124 250d 1990 sa fabricki ugradjenom klimom,samo bih voleo znati kolika treba da mu bude kompresija na klipovima ili u klipovima
Hvala Vam I stvarno se divim Vasoj humanosti.
Pozdrav sa Kosova I Metohije.
ODGOVOR:Tlakovi kompresije na ovome motoru trebaju biti 26 – 32 bar.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - MONTAŽA VJETROBRANSKOG STAKLA

Datum objave: 06.12.2008 23:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani Meicu evo imam jednu neobicnu molbu za vas pošto ste vrhunski majstor, vjerojatno znate i ovaj moj problem riješiti.
Sa zgrade je pala žbuka i razbila mi vjetrobransko staklo, prijatelj mije ponudi sa svoga vozila Golfa 4, da skinem šajbu da ne kupujem, ali je problem neznamo ni on ni ja kako skinuti, da ne razbijemo a u blizini nemamo autolimara.Sa svoga Golfa kada sam skidao ostatke vidio sam daje ljepljena, lijepo bih vas molio ako postoji bilo kakav nacin da skinemo danam se ne razbije dami objasnite ili uputite.
ODGOVOR:Ako niste do sada radili demontažu vjetrobranskog stakla to ce vam jako riskantno napraviti . Postupak je specifican jer je staklo i brtvilo stakla zaljepljeno za karoseriju. Specijalnim alatom za rezanje brtve stakla potrebno je detaljno prerezati kompletno brtvilo stakla i nakon toga se staklo pažljivo izgura iz lažišta. Nakon toga potrebno je odstraniti i ocistiti sve ostatke brtvila sa stakla i dosjeda na karoseriji. Prije montaže treba imati prajmer za ljepilo, ljepilo za staklo, novu gumenu brtvu stakla. Postupak montaže je manje složen jer se staklo s novom brtvom samo ugura na vec pripremljeni dosjed.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - MAGLE SE STAKLA

Datum objave: 06.12.2008 23:08:00
Slika
PITANJE: Imam vw bora 1,9tdi i stalno mi se magle stakla.kako bih to mogao riješiti.Pomozite molim vas.
ODGOVOR:Povecano zamagljenje stakala nastaje kada je zacepljen filter kabine, kada je loša cirkulacija zraka kroz ventilacijske kanale radi kvara na zaklopkama kanala, kada je blokiran ulaz svježeg zraka u kabinu, kada je loš ventilator, kada je neispravan radijator grijaca. Provjerite sve navedeno ako ne uspijete javite se nama.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 02.12.2008 17:23:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih Vas ako mi možete pomoci.Imam auto Fiat Bravo 1.2 ,16 V ,2001 godina.Trenutno mi je u kvaru.Pokušavalo ga je opraviti više majstora,ali nisu uspjeli.Baca struju na sve cetiri svjecice,svijecice i kablovi su ispravni ,ali radi na dva ili 3 klipa.
DRUGI KLIP NE RADI UOPCE ,A TRECI RADI DJELIMICNO..RADI KAO "TRAKTOR "
Na Fiatovom servisu nisu mogli uraditi dijagnostiku,ne mogu da tvore program ,Nisu mi utvrdili pravi kvar,svi samo nagadaju..
ODGOVOR:Ovoga casa bih vam mogao nabrojiti barem dvadesetak uzroka radi kojih vaš motor nema snage i ne radi na ispravan nacin, medutim od toga necete imati nikakve koristi. U ovom slucaju najprije treba ispitati mehanicko stanje motora a to znaci izmjeriti kompresiju i provjeriti da li je motor u fazi. Nakon toga ispituje se sustav ubrizgavanja i to tlak , kolicina goriva i injektori. Nakon toga po potrebi radi se kontrola pojedinih dijelova sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. Sve što sam naveo radi se uz pomoc servisnih instrumenata i pomagala i za to nije potrebno ulaziti u Memoriju kompjutora vašeg vozila i za to nije potrebno otvarati program ( kako su vam rekli ). Treba samo provjeriti sve navedeno i napraviti da motor radi normalno i da ima snage.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - PALI SE LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 02.12.2008 17:14:00
Slika
PITANJE: Opel tigra 96 godina,motor 99 god
zanima me zašto se pali lampica od ulja i cuje se motor kad se auto ugrije? mašina je dugo stajala i u karteru se napravio nekakav talog kao blato,a mehanicar nije to provjeravao vec samo natocio novo ulje!
to smo pocistili iz kartera al se i dalje pali lampica kad se auto ugrije!
ODGOVOR:Navedena lampica se pali kada je slab pritisak ulja ili kada je neispravan indikator za tlak ulja. Naveli ste da cujete pojacan zvuk motora a to bi moglo biti lupanje. Ukoliko je stvarno rijec o lupanju tada ne bi smjeli više paliti motor dok ne otklonite kvar. Kvar koji može biti je istrošenost lažajeva radilice pa i same radilice motora. Što hitnije utvrdite cinjenice u protivnom popravak može biti jako skup.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - KONTROLNA LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 01.12.2008 10:23:00
Slika
PITANJE: Imam ibizu 2001g. 1.9sdi i uzadnje vrijeme mi se dogada da se prilikom paljenja (ne svaki put) grijaci nece ugasiti tj. treba im jako dugo i kada se napokon ugase okretaji skoce preko 3 000. Što bi to moglo biti?
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca na vašem vozilu ima dvostruku funkciju i to za kontrolu rada grijaca i za kontrolu upravljackog sustava motora. Navedena lampica ostaje duže svijetliti kada je neispravan neki od grijaca i kada postoji neispravnost ( kvar ) na sustavu za upravljanje motorom, greška može biti na mjeracu protoka zraka, na ECT senzoru, na regulatoru kolicine goriva, na visokotlacnoj pumpi ....
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - BIJELI DIM

Datum objave: 01.12.2008 10:09:00
Slika
PITANJE: Poštovanje, imam mazdu 323F dizel,170 000 km ocuvana motor fino radi,prima gas,uredno ujutro pali,medutim prilikom nagglijeg gasa u vožnji zna zadimiti pomalo bijeli dim. Cak i na cepu malo dimi.da li je to znak za istrošenost motora,turbina ili što najcešce je razlog...
ODGOVOR:Bijeli dim je vodena para koja se može pojaviti dok je motor i ispušni sustav još hladan ali kada se ispušni sustav zagrije bijeli dim se više ne vidi. Ako se bijeli dim vidi i kada je ispušni sustav potpuno zagrijan to je znak da rashladna tekucina ulazi u cilindar . To stanje je štetno i treba što prije reagirati. Obratite pozornost da li je dim bijele ili svijetlo plave boje jer ovaj drugi nije vodena para.
na vrh Povratak na vrh