Danas je: 23.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XANTIA - SKACE KAO KOZA

Datum objave: 24.07.2008 18:14:00
Slika
PITANJE: Imam citroena xantiju iz 93g,auto u vožnji skace kao"koza".Lokalni meštar je ustanovio da su otišle prednje "kugle" od hidraulicnog ovjesa,odnosno amortizera.Jako vas molim da mi ukratko opišete funkciju tih kugli i nacin na koji se mogu zamjeniti,na što treba obratiti pažnju,jer navodno nove kugle se trebaju puniti ako sam dobro razumio svog meštra i navodno ima dvije vrste tog hidraulickog ovjesa.
ODGOVOR:Nove kugle se ne trebaju posebno puniti jer se iznad membrane u kugli nalazi zrak pod tlakom, kada se iste ugrade u drugi dio dode ulje iz sustava. Nakon toga po potrebi treba samo odzraciti sustav na za to predvidenom mjestu.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - ASR SUSTAV

Datum objave: 24.07.2008 17:59:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Fabije 1,4 MPI, 2001godina, 50KW .
U toku vožnje dešava se da se upali lampica ASR na kontrolnoj tabli koju ne mogu putem prekidaca iskljuciti. Nakon zaustavljanja vozila i ponovnog pokretanja lampica sa kontaktom se ponovo pali.
Medutim nakon izvjesnog vremena lampica se ugasi kada se vozilo zaustavi ili kod pranja vozila.Ukoliko postoji koristan savjet bio bi Vam zahvalan.
ODGOVOR:ASR je sustav protiv proklizavanja pogonskih kotaca. Navedena lampica se može paliti kada je na navedenom sustavu nešto neispravno. To mogu biti neki senzori na kotacima, konektori, elektricna instalacija ili samo racunalo sustava. Do rezultata možete doci tako da se ispitaju navedene komponente ili kompjutorskom dijagnostikom toga sustava.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - NE RADI PRVI CILINDAR

Datum objave: 23.07.2008 21:08:00
Slika
PITANJE: prvo bi pohvalio ovaj vaš link besplatni savjeti,to je europa,!a sad problem na mojoj opel tigri 1.4 16 v,1997g, ne radi prvi cilindar,prvo sam promjenio svijecice,ali ništa,pa kablove,pa mjerio kompresiju koja se pokazala dobra,pa injektor dao na cišcenje,pa kad sam ga stavio unutra bilo je dobro,ali nakon 2km opet isto,sad dok auto upalim dok radi pod cokom sve je ok, ali dok se cok ugasi opet ista stvar,,i auto mi isto troši,normalno vuce,i još jedna stvar dok motor radi na mjestu i ventilacija radi pocinje se osjecati cudan miris kao da ne sagorijeva nešto dobro,a u vožnji ok.
ODGOVOR:Ako je kompresija dobra tada uzrok treba tražiti u kolicini goriva na spomenutom injektoru, u naponu iskre na svjecici . Uzrok može biti i u neznatnoj kolicini rashladne tekucine koja može ulaziti u cilindar te na taj nacin poremetiti smjesu benzin – zrak ( ne znaci da je to i u vašem slucaju ). Daljnji moguci uzrok je rad bobine i elektronike paljenja u režimu minimuma. Ovo su pretpostavke a precizan odgovor se može dati nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 B3 - NEPRAVILAN RAD

Datum objave: 23.07.2008 20:50:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa audijem 80 B3, 89.god. 1.8 benziski motor sa karburatorom.Motor auta jako nepravilno radi u praznom hodu, jako podrhtava što se narocito osjeti zbog njegovog uzdužnog smještaja i mekanih nosaca.Uz to kod naglog dodavanja gasa prvo nastupi jedna rupa od sekunde a tek onda dolazi do povecanja okretaja/ubrzanja uz jak trzaj.Ovo se dogodi gotovo svaki put kod stiskanja pedale gasa.Ako se gas dodaje postepeno onda se i ne osjeti.Nosaci motora su ok, sam motor ne troši ulje i ne izbacuje ga na otvoru za recirkulaciju uljnih para. Filter zraka je isto ok, kao i kucište filtra, otvori su cisti. Karburator je dvogrleni, sa tri vakumske membrane, a postoji i elektronska regulacija (ili je to možda neki senzor) na dva mjesta na njemu + grijac na grlu usisne grane.Karburator sam ocistio i ispuhao, medutim ne pomaže.Gumeni nosac koji je ujedno i brtva izmedu karburatora i usisne grane dobro priliježe i mislim da ne podsisava zrak na tom mjestu. Pumpica za dodatno ubrizgavanje i obogacivanje smjese radi dobro, isto tako i sistem paljenja.Zanima me u cemu bi mogao biti problem, da li do takvog rada motora može doci ako razvodni mehanizam nije u fazi, da li možda nije dovoljno goriva u trenutku kad se stisne gas ili ga možda ubaci previše?Inace motor pali bez problema i na niskim i visokim temperaturama.
ODGOVOR:Najcešci uzrok nepravilnog rada je karburator i regulacija karburatora, medutim mogu postojati i drugi razlozi. Najprije ispitajte fazu motora i podesite kut predpaljenja, nakon toga provjerite postoji li propuštanje na usisnom kolektoru ili nekom od prikljucaka kolektora. Kada ste s ovime gotovi ispitajte i kompresiju koja mora biti podjednaka. Nakon ovoga svakako ispitajte sustav paljenja ( svjecice, kablovi, razvodna kapa, rotor, Hall davac u razvodniku paljenja ). Sada jedino na kraju ostaje karburator kojega mogu servisirati rijetki specijalizirani servisi a najveci problem je što za njega nema rezervnih dijelova.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - GASI SE

Datum objave: 23.07.2008 20:46:00
Slika
PITANJE: Za pocetak bih želio pohvaliti vaš nacin rada, time ste dokazali svoju strucnost i profesionalnost.A sada na red dolazi moj problem,a to je slijedece:auto je škoda felicia 1.3 MPI 1997.g..Auto kad se zagrije jednostavno pocne trokirat i ugasi se ,to je posljedica praznog akumulatora ,a mene zanima sta je uzrok tome.Ja sumnjam na bobinu ,mislim da postoji mogucnost da kada sed zagrije napravi kratki spoj i izvuce struju iz akumulatora.Molio bih vas za pomoc sta bi moglo biti uzrok tome?Auto ima bobinu salivenu u aluminiju,samo se sve komplet natakne na svjecice.Pomoccc???
ODGOVOR:Motor se ne gasi radi praznog akumulatora vec radi neceg drugog jer kada motor radi isti ne troši struju iz akumulatora vec koristi struju alternatora koji snabdijeva sve potrošace i uz to puni akumulator. Uzrok gašenja može biti sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, sustav paljenja ili mehanicko stanje motora. Na sve nepoznanice o mogucim uzrocima paljenja odgovor ce dati dijagnostika motora.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA 128 - PUKAO ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 23.07.2008 20:43:00
Slika
PITANJE: Imam ZASTAVU 128 1985 godiste...Prije mjesec dana pukao mi je ZUPCASTI REMEN i savio 4 ventila(neznam tacno koja) al sam ja kupio svih 8 i majstor je to sve sredio...Moro je malo kaze da ravna glavu motora...Tom prilikom sam mjenjo i SPANER, Dihtung motora, promjenio i ulje u motoru, ali od tada vozilo slabo vuce uz brdo. konto sam da nisu legli jos ventili dobro i poslije 100km predjenih nije bilo pomaka...vrijeme mi je bilo lamelu da promjenim i nju sam promjenio, opet slabo vuce...jel sada mozda treba cistiti KARBURATOR ili nes drugo...MOLIM ZA VASU POMOC
ODGOVOR:Pokušati cu vam opisati redoslijed kako da provjerite sve što je važno a može utjecati loš rad motora i smanjenu snagu motora.
Najprije provjerite da li je motor tocno u fazi i po potrebi napravite korekciju faze, podesite ventile tako da usisni ventil bude 0,40 mm a ispušni ventil 0,50 mm,
Namjestite kut predpaljenja da bude 10° prije GMT, izmjerite kompresiju ( mora biti veca od 9 bara ), nivo goriva u karburatoru mora biti kada izvadite poklopac karburatora s plovkom na 60% visine, pumpa za benzin mora imati dovoljan tlak ( kada se odspoji cijev dovoda goriva pumpa treba bacati mlaz od 30 cm ), razvodna kapa, rotor razvodnika, kablovi za svjecice i svjecice moraju biti ispravni i ne smiju probijati. Kada provedete navedeni postupak znati cete koji je kvar na vašem motoru.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV EDITION - UGASIO SE

Datum objave: 22.07.2008 21:07:00
Slika
PITANJE: Imam VW Golf IV Edition. U vožnji mi se upalila lampica od akumulatora, svijetlila je skoro pola dana. U meduvremenu auto je upaljen i ugašen nekoliko puta (namjerno). Kasnije, prilikom vožnje, pocele su mi se i druge lampice paliti, ABS, zracni jastuci, EPC, rashladna tekucina. Nakon jednog kretanja sa semafora, auto je jako loše vukao te se ugasio nakon 100 metara. Pokušao sam ga upaliti nekoliko puta ali ne daje uopce više signal nikakav. Zanima me da li je problem u samom akumulatoru, osiguracima, elektronici ili necem drugom te koliko je ozbiljan.
ODGOVOR:Kada se upalila lampica akumulatora znaci da alternator ne puni, kada isti ne puni potrošaci potroše struju iz akumulatora, kada potroše struju pocinju se nekontrolirano paliti neke lampice, na kraju se ugasi motor jer nema dovoljno struje za osnovno funkcioniranje. Ispitajte alternator i napunite akumulator. Po potrebi napravite servis alternatora.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA XEDOS - POTROŠNJA ULJA I GORIVA ?

Datum objave: 21.07.2008 20:54:00
Slika
PITANJE: Izuzetno cijenim vaš altruisticki pristup svakom problemu. Vaši savjeti su vrlo kvalitetni i korisni, samo tako nastavite...
Razlog zašto vam se javljam su dva problema s mojom Mazdom Xedos 6 2.0 V6 (103kw KF-de motor) 1996 godina s 160 000km iza sebe.
1. Potrošnja ulja. U automobil se do sada tocilo ulje gradacije 10w40 (polusintetika) i trošio ga je izmedu 0.5-0.8L na 1000km. No to je izazvalo drugi problem, proklapali su hidropodizaci. Iz tog razloga sam promjenio ulje i stavio Liqui Moly Synthoil Hightec 5W-40 (full sintetika) koje je gotovo eliminiralo klapanje hidropodizaca ali potrošnja se drasticno povecala na nenormlanih 1.5L na 1000km. Pretpostavljam da je potreban zahvat na motoru samo pitam se koliko opsežan jer motor je potpuno suh, nema tragova ulja a iz ispuha izlaze samo vodene pare bez ikakvog dima. Motor radi savršeno mirno te ubrzaje snažno i ravnomjerno.
2. Otkako sam automobil kupio prije godinu dana s urednom servisnom knjižicom i racunima uocio sam da je potrošnja goriva mnogo veca od deklarirane a ispada ovako: Grad oko 15L, miješano oko 12L, otvorena cesta 10L, Autocesta pri 140km/h 8L. Sve je testirano tehnikom punjenja do cepa. Kolege vlasnici istog automobila me uvjeravaju da bi bi mi potrošnja trebala biti oko 10-11L po gradu, 7.5-8.5L otvorene ceste te oko 8L autocesta a isto deklarira i Mazda. Vodim racuna o tlaku u gumama, klimu ne koristim, tocim ES98+ te vozim umjereno do 3000rpm. Spominju mi mjenjanje lambda sonde, da li je vrijeme za mjenjati? Jer u moj automobil idu dvije a svaka kosta 1800kn. Htio bi naglasiti da je automobil prosao tehnicki bez greske osim malo povišenog O2 a parametri lambde su takoder normlani. Ne bi htio da investiram taj novac a da ne bude efekta jer znam da je bilo i takvih slucajeva. Postoje li univerzalne i koje preporucate?
ODGOVOR:Ukoliko vaš motor ne propušta ulje postoje još dva nacina potrošnje ulja. Prvi nacin je na vodilice ventila a drugi je na sustav klip cilindar. U prvom slucaju ureduje se glava motora a u drugom klipni prsteni ( blaža varijanta ako cilindar nije potrošen ). Ako je cilindar potrošen više od dozvoljenog radi se i obrada cilindra.
Potrošnja goriva može biti povecana iz više razloga ( potrebna je dijagnostika ) , loše mehanicko stanje motora, neispravan sustav ubrizgavanja goriva ( neke komponente ), neispravan sustav paljenja. Odgovor na sva pitanja dati ce jedan detaljan pregled motora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - OSIGURAC PUMPE GORIVA

Datum objave: 21.07.2008 20:47:00
Slika
PITANJE: na dan ugradnje plina iskocio je osigurac pumpe goriva u trenutku kad sam trebao preuzeti auto, te se je nakon ponavljanja iskakanja osiguraca izvadila pumpa goriva i zice su bile stopljene u rezervaru. Sto je uzrok, moze li biti kriv ili pogreska majstora koji je ugradivo plin. Napomena, prije 3 mjeseca sam promjenio most u altenatoru, dali moze imati to kake veze? Sto napraviti, auto na plin radi, na benzin ne radi?
ODGOVOR:Prilikom ugradnje plina nije bilo potreba da se dira elektricna instalacija pumpe goriva. Uzrok pregaranja navedenog osiguraca može biti sama pumpa za gorivo ili elektricna instalacija pumpe. Diodni most alternatora nije uzrok. Potrebno je ispitati elektricnu instalaciju , relej pumpe za gorivo i pumpu za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 21.07.2008 20:42:00
Slika
PITANJE: Audi je proveo 4-dana na ovlastenom servisu ovdje u holandiji u ta cetiri dana zamjenili su mu neka dva relea jedan je valjda za kontakt a drugi za grijace ,zatim su mu zamjenili neki erg ventil dihtung usisne glave i jos neki par sitnica!!!!! Ali problem to jest kvar nije otklonjen valjda im treba vise vremena !!! Danas sam stavio drugi akumulator I opet nista ali kada je momak koji je mjenjao akumulator priklopio punjac to jest ispravljac za akumulator I okrenuo ga na na broj 4 auto je upalilo odmah iz prve zatim smo probali jos 20-tak puta dag a palimo preko tog punjaca I svaki put je palio.Taj momak sumnja na alanser ali kaze da mu je cudno da alanser ne daje nikakve znakove da je otisao ili dotrajao.
ODGOVOR:Prvi uvjet da svaki dizel motor lagano pali jest potpuno ispravno stanje akumulatora i elektro pokretaca. Kada su te dvije stvari ispravne prilikom paljenja elektro pokretac okrece radilicu sa više od 150°/min. Strucna osoba može prepoznati da li je to tako.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE GRANDTOUR - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 21.07.2008 20:31:00
Slika
PITANJE: Namjeravam kupiti polovnog (2003 godina) renaulta megane 16 16v karavan 113 KS i u njega ugraditi plin.
Koliko košta ugradnja i koliki spremnik može stati u vozilo i šta mi vi preporucujete.
ODGOVOR:Plinski sustav PRINS s ugradnjom je 12.500,- kn. Kapacitet spremnika mogu znati tek kada vidim vozilo. Navedeni plinski sustav je najkvalitetniji, na tržištu imate i drugih. Prije ugradnje prikupite informacije i za ostale sustave u pogledu kvalitete istih.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,0i - U LERU NEMIRNO RADI

Datum objave: 21.07.2008 20:27:00
Slika
PITANJE: imam jedan problem, nadam se da vasoj pomoci ,posto ju nisam dobio u nekoliko servisa koje sam posjetio i debelo platio a auto i dalje ima isti kvar. auto tesko pali, ali ne uvijek. u leru jako nemirno radi, sto znaci da svakih 30-40 sec zatrese, upalila mi se lampica chek, prilikom ubrzanja ta lampica pocinje treperiti a auto pocinje trzati narucito u 3 brzini kad bi trbao povuci on pocinje trokirati.napominjem da sam promijenio svjecice, kablove , bobinu, i ultrazvucno cistio dizne.
ODGOVOR:Prema vašem opisu kako sada radi motor i problemi koji su trenutno prisutni postoji više faktora koji mogu utjecati na to. Svaki bolji servis bi mogao napraviti dijagnostiku motora i predložiti rješenje. Navesti cu vam moguce uzroke: elektricni konektori, propuštanje usisnog kolektora, slaba kompresija, sustav paljenja, tlak goriva, EVAP ventil, MAF senzor, MAP senzor, injektori, IAT senzor, senzor broja okretaja RPM, senzor bregaste, ispušni sustav ( katalizator ) zacepljenje, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - KN FILTER

Datum objave: 21.07.2008 20:18:00
Slika
PITANJE: Imam peugeot 206 1.1 stavio sam k n filter.Dali se on mora maknuti od hladnjaka i motora radi topline i morali se zaštiti od vode.
ODGOVOR:Filter se mora zaštititi od vode. Ako je filter u podrucju koje je izloženo temperaturi vecoj od 40°C tada ga treba pomaknuti na bolje mjesto.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VENTILACIJA I KOCNICE

Datum objave: 21.07.2008 20:12:00
Slika
PITANJE: Imam renault megane coach 1.6 66kw 96.god. Ventilacija kabine do nedavno je radila samo na najvecoj brzini(6), nekoliko dana nije radila nikako, a sada opet radi samo u najvecoj brzini.
I još, prednji kotaci neravnomjerno koce, lijevi koci jace. Radena je reparatura desnih celjusti i sve je ostalo isto. Molio bih kakav savjet u vezi ova dva problema.
ODGOVOR:Na ventilatoru kabine mogu biti dva kvara i to prekidac s kojim palite ventilator i elektronski modul za upravljanje ventilatorom. Ispitajte najprije prekidac. Uzrok neravnomjernog kocenja najcešce je disk plocica, disk, kocni cilindar, cijev kocnice, glavni kocni cilindar. Napravite kontrolu po navedenom redoslijedu.
GODIŠNI ODMOR
3.7.2008. 15:46
OBAVIJEST:
STRANICA JEDNO VRIJEME NECE FUNKCIONIRATI RADI GODIŠNJEG ODMORA, MOLIMO DA SE STRPITE S PITANJIMA.
NADAMO SE DA NECETE IMATI PUNO KVAROVA.
ŽELIMO VAM UGODAN ODMOR
AUTOSERVIS-MEIC
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - KONTROLA SERVISA ?

Datum objave: 02.07.2008 23:32:00
Slika
PITANJE: Molim vas da mi preporucite na što da obratim pažnju kad idem na servis Peguot 206 hdi 60000 km tri godine stari auto.Svakodnevno koristim auto za odlazak na posao 50 km po blagim zavojima i usponima, s tima da ja dosta brzo vozim (90 km/h)
ODGOVOR:Najvažnije je da u servis koji ste odabrali imate povjerenje, ako toga nema uzaludno cete raditi kontrolu obavljenog posla na amaterskoj osnovi. Na navedenom servisu mijenjaju se filteri , ulje u motoru, po potrebi i ostale tekucine, radovi na kocnicama po potrebi, kontrola svjetala i signalizacije, servis klime po potrebi, te ostale potrebne kontrole.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - PUKAO ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 02.07.2008 23:26:00
Slika
PITANJE: Do pred dva dana bio sam ponosan vlasnik Honde Civic 1.5 16v (1990) kada mi je pukao zupcasti remen. Auto ima 175 tkm a prvi vlasnik ga je uredno servisirao do 110 000(servisna knjizica). Skidanjem glave ustanovio sam da su na 3. i 4. cilindru usisni ventili dobili zracnost (na oko se nevide ostecenja od sudara). Moze li biti da ventili imaju zracnost zbog pregaranja i na sta bi trebao obratiti pozornost dok je to raskopano (kupio sam pumpu vode). Za Vasu informaciju remen je BIO "good year". A kad sam vec tu moram Vas pitati ima li smisla u navedeni auto ugadjivati plin i koja bi mu bila cijena (godisnje napravim 10-15 000 km)
ODGOVOR:Ako je glava motora rastavljena tada nije teško ( strucnjaku ) tocno odrediti koje dijelove treba zamijeniti a koje samo doraditi.
U navedenom slucaju to mogu biti vodilice ventila ( usisne ili ispušne ili i jedne i druge ), ventili neki ili svi . Uz navedeno potrebno je zamijeniti sva brtvila na glavi motora i drugo što se tom prilikom utvrdi da treba zamijeniti radi dotrajalosti. U vaše vozilo može se ugraditi plinski sustav a opravdanost investicije cete najbolje izracunati sami na bazi godišnje kilometraže ( cijena 1 litre plina je 3,3 kn , potrošnja plina je 10% veca od benzina ).
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 30.06.2008 22:34:00
Slika
PITANJE: Planiram kupiti Fiat Punto mk1 60 ili 75. Zanima me koji je od tih automobila pogodniji za ugradnju plina. Kolika je potrosnja i gubitak snage kod jednog i drugog, te kolika je cijena ugradnje?
ODGOVOR:Za ugradnju plina je bolji PUNTO 75 jer ima sustav ubrizgavanja s 4 injektora MPI sustav. Gubitak snage ovisi o vrsti i marki plinskog sustava. Najbolji i najkvalitetniji je PRINS kod kojega je gubitak snage zanemariv. Cijena navedenog sustava je 12.500,- kn .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 1,6 - RADI NA PLIN, A POKAZUJE POTROŠNJU GORIVA

Datum objave: 30.06.2008 22:29:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeota 1.6 16v XR iz 2003.god. ugradio sam plin "Landi"
auto savrseno radi, ali sam primetio da u voznji kazaljka nivoa goriva u rezervoaru pokazuje kao da se gorivo trosi iako radi na gas, a goriva ima. Skinuo sam dzek sa rezervoara i ostavio nekojiko minuta, a zatim ga ponovo vratio, kada sam dao kontakt kazaljka je pokazala da ima goriva u rezervoaru. To mi se vec desilo dva puta. Da li postoji neki merac protoka goriva koji daje podatak kompjuteru da ga trosi, a ono se vrti u krug! Da li postoji neko objasnjenje?
ODGOVOR:Navedena pojava na pokazivacu goriva je poznata stvar na vozilima koji imaju kompjutorsko pracenje prevaljenog puta i potrošnje goriva. To se dogada zato što upravljacka centrala motora misli da motor radi i troši benzin a motor zapravo radi na plin. Kazaljka pokazivaca goriva pada jer racunalo prati režim rada motora i prevaljeni put.
Navedena greška se može izbjeci ugradnjom elektronskog modula na sam pokazivac goriva. Navedeni modul je jednostavno montirati a cijena mu je oko 30 eura.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - CRNI DIM

Datum objave: 30.06.2008 22:24:00
Slika
PITANJE: Postovanje i sve pohvale za Vas rad i trud! Radi se o Opel Astri 1.7 CDTI (59kW) i pojavi crnog dima na auspuhu. Poznato mi je da se ta pojava desava usljed nedovoljnog sagorijevanja goriva bilo zbog nedostatka zraka itd., medjutim u vecini slucajeva se pojavljuje na "stisak gasa" tj. na vecim obrtajima a opet ovdje je dim uocljiviji na nizim obrtajima (oko 2000 o/min - gradska voznja), dok se pri stiskanju gasa pojavi na kratko (ja bih rekao izbaci akumulirani dim) i dima vise nema. Motor radi dobro, nema nikakvih prekida, ulje netrosi (Castrol 5W-50) i nema nikakvih neobicnih ponasanja u voznji. I jos par pitanja za Vas, skidao sam gumene cijevi izmedju turba i intercoolera i dalje prema usisnom sistemu, primjetio sam tragova ulja u manjim kolicinama (brisuci prstom iznutra) koji mi se vise cine kao trag akumuliranih uljnih para pa neznam da li taj sistem mora apsolutno biti cist ili je to normalna pojava? I ako mi znate reci o kojem se uredjaju radi upravo koji je spojen gumenim crijevom iza intercoolera, unutar postoji neki leptir zatvarac a mislim da EGR (koji je onako robustan sa dosta ulaza za cijevi hladjenja) ide iza toga, tj, pricvrsceni su vijcima i dalje na metalnu cijev ka usisu?
ODGOVOR:Nastanak crnog dima ste dobro opisali , isti može nastati još i kao posljedica mehanickog stanja motora ( istrošenost, zacepljenje usisnih kanala na glavi motora ), stanje diza, stanje upravljackog sustava motora ( dijagnostika i kompjutorska dijagnostika ). Mali tragovi ulja na tlacnoj strani turbine i u intercooleru su dozvoljeni . Iza intercoolera se nalazi ventil koji služi za regulaciju tlaka turbine ( komprimirani zrak ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - NEMA SNAGE NA PLIN

Datum objave: 18.06.2008 17:02:00
Slika
PITANJE: Zahvaljujem na svim dosadašnjim savjetima. Imam golfa3, 1.8 55 kw, sa ugradjenim plinom Lovato (ugradjen prije 6 mjeseci). Do skoro mi je potrošnja plina bila 12l i auto je isao odlicno. Malo po malo, auto mi nije išao kako treba, postao je spor. Na benzin je išao odlicno. U servisu gdje sam ugradio plin, samo su povecali dotok plina na onom šarafu, a samim tim i potrošnju. Sada mi troši 17 l a isto ne ide kako treba, a cak mi se cini i da na benzin ne ide više kako je išao. Majstori kao majstori, probali su ga i kažu ide odlicno. Moj neki parametar je da je u drugoj brzini nekada išao 80 km/h pri 4000 obrtaja, na plin. Ja im to kažem, ali to njima nista ne znaci. Sada ide 60 km/h pri pomenutim uslovima. Ne znam šta da radim. I možete li mi reci neke parametre kako bih znao za ubuduce, na koliko obrtaja i u kojem stepenu prenosa moj auto treba da ide koliko km/h, kako bi mi to bio parametar (na benzin i na plin).
Uzgred, na kompjuterskom testu kompletnog auta (gdje se auto provjerava samo na benzin), svi parametri su kako treba. Ovdje u Podgorici niko ne pregleda rad auta na plin, kompjuterski, samo na benzin.Možete li me savjetovati što da radim, jer sam vec dao dosta para a problem mi nije riješen, iako majstori kažu da auto ide odlicno.
ODGOVOR:Uzrok povecane potrošnje goriva i slabijeg ubrzanja na benzin i plin mogu biti mnogi faktori i neispravnosti. U ovom slucaju savjetovao bih da najprije provjerite mehanicko stanje motora ( kompresija mora biti veca od 9 bara, motor mora biti tocno u fazi, predpaljenje podešeno na 6° prije GMT, usisni kolektor treba biti cist kao i usisni kanali na glavi motora, ispušni sustav ne smije biti zacepljen ). Nakon ovoga ispitajte stanje svjecica i kablova za svjecice ( ne smije biti probijanja visokog napona ). Nakon ovoga na redu je sustav ubrizgavanja benzina, na vašem vozilu to je MONO-MOTRONIC sustav. Ovaj sustav treba temeljito ispitati a to znaci provjeriti svaku komponentu sustava ( ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, potenciometar leptira snage, injektor, lambda sondu, zabrtvljenost usisnog kolektora, i ostalo... ).
Nakon ovako temeljitog pregleda sigurno cete pronaci uzrok i uspješno ga otkloniti. Normalno bi bilo da svaki bolji servis obavi ovakav pregled i otkloni kvar/kvarove. Bitno je da najprije riješite sve neispravnosti kako bi motor potpuno ispravno radio na benzin a tek nakon toga ispituje se po potrebi i plinski sustav.
na vrh Povratak na vrh