Danas je: 01.03.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI 100 CS - QUATTRO POGON

Datum objave: 25.11.2008 22:39:00
Slika
PITANJE: Postovani, interesuje me princip rada quattro sistema.
Posedujem AUDI 100 cs 2.3 `86.
U principu mnogi su mi objasnjavali ali niko ne zna :)
ODGOVOR:Quattro pogon na vašem vozilu radi na nacin da se moment motora permanentno prenosi na prednje i zadnje kotace u omjeru 60:40.
Veci omjer je na zadnjim kotacima.Prijenosni omjer u mjenjacu 60 : 40 je stalni omjer koji je dobiven upotrebom zupcanih parova s navedenim omjerom, znaci on je uvijek isti. Volan možete bez bojazni okretati u svakom momentu po želji.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 25.11.2008 22:27:00
Slika
PITANJE: U Cliu II par puta se potrgao kabel ispod sjedala vozaca te se upalila lampica na ploci airbaga i servisa. Po popravku ista je prestajala svijetliti. Sada se ponovo upalila te po pregledu kabela ustanovio sam da isti nije oštecen, postoji li jos neki senzor za airbag osim kod sjedala koji bi mogao biti uzrok. Pri pokretanju lampice se ugase ali nakon otprilike par minuta iste se ponovo upale. Napominjem da je auto redovno servisiran i prve ove kvarove su u servisu otklanjali.
Hvala za odgovor ako je ovako moguc?
Pozdrav ekipi ovo je ipak rijetkost besplatno savjete dijelit u današnje vrijeme
ODGOVOR:Kontrolna lampica zracnog jastuka se pali kada je sustav izvan funkcije, to može biti bilo koji kvar u sustavu zracnog jastuka. Ako ste vidjeli da je elektricni vod ispravan to ne znaci da isti ne može biti u prekidu. U ovom slucaju potrebno je ispitati i ostale dijelove i sklopove a to su:
Ožicenje strujnih krugova pobude modula, otpornik uredaja za pobudu modula, napon napajanja ne smije biti niži od 9,5 V, zavojnica ispod kotaca volana, pirotehnicki natezaci sigurnosnih pojaseva, pojedini konektori, sklop zracnog jastuka vozaca, sklop zracnog jastuka suvozaca, upravljacka centrala.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 1,6i - ANTIPOLLUTION FAULT

Datum objave: 25.11.2008 10:34:00
Slika
PITANJE: PEUGEOT 1,6 16V XR, 110ks 2003. (TNG "Landi")
Prvo da Vam se zahvalim za rešenje prošlog problema oko pokazivanja nivoa goriva u rezervoaru.
Vec treci put mi se dešava da prijavi gresku loša smeša ANTIPOLLUTION FAULT u vožnji pri 4000 - 4200 o/min. Greška se nije resetovala sama od sebe, vec je morala da se resetuje preko kompjutera. U servisu gde sam ugradio TNG "Landi" pokušali su da mi našteluju plinsku mapu tako što su pojedine tacke podizali rucno, ali posle odredenog vremena greška bi se opet pojavila. Na dijagnostici prilikom brisanja greške landa sonda je pravilno radila. Da li postoji emulator landa sonde, ako postoji na koju se montira pošto ima dve (gornja-glavna ili donja-kontrolna), ili je nedostatak "neke tecnosti" u katalizatoru?
ODGOVOR:Natpis ANTIPOLLUTION FAULT pali se kada postoji greška na sustavu ubrizgavanja, najcešci uzrok je probijanje visokog napona, loš rad lambda sonde, preveliko vrijeme ubrizgavanja. Emulator treba postojati i on se spaja na regulacionu lambda sondu a ona se nalazi ispred katalizatora. Katalizator vašeg vozila nema nikakvu tekucinu. U ovom slucaju potrebno je otkloniti eventualne greške na sustavu ubrizgavanja i na sustavu paljenja. Tada motor treba raditi potpuno ispravno na benzin, nakon toga može se provjeriti rad plinskog sustava.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - POKAZUJE KRIVU POTROŠNJU GORIVA

Datum objave: 25.11.2008 10:30:00
Slika
PITANJE: Imam citroena c3 i pokaziva mi krivu potrošnju goriva. Pretpostavljam da je problem u racunalu. Zanima me da li je problem u racunalu i da li cu taj problem moci rješiti resetiranjem racunala. Ako cu moci to rješiti resetiranjem racunala može li mi tko rec kako???????
ODGOVOR:Putno racunalo racuna potrošnju goriva na osnovu informacija koje dobiva od RPM senzora, senzora brzine u mjenjacu, APP senzora pedale gasa, MAP senzora, senzora tlaka turbine ( ako postoji ). Ako bilo koji senzor ne radi na ispravan nacin nastati ce greška u izracunavanju potrošnje goriva. Isto tako uzrok može biti i putno racunalo . Resetiranjem se ne dobiva ništa a radnja resetiranja se radi pomocu servisnog racunala.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT - KOJE ULJE ZIMI

Datum objave: 25.11.2008 10:23:00
Slika
PITANJE: Imam Swifta gti, iz 1991., u odlicnom stanju, no...
Sad kad su jutarnje teperature pale ispod nule, dali je bolje koristtit ulje
5W- od 10W ulja. Naime dosad sam (3 godine), stavljao casrtol 10W-60, a kad ga ujutro palim malo zastekece, sto brzo nestane kako se pocinje grijati.Inace ne gubi ulje, zamjenjeni su svi dihtungi, semerinzi...Motor ima hidropodizace, dali to znaci da ulje treba biti 5W-40 ili sto bi ja stavio mobil 5W-50...
ODGOVOR:Po zimi je bolje koristiti ulje 5W-40, razlog tome je bolja pumpabilnost ulja i brži dolazak ulja na najudaljenija mjesta u motoru. Na taj nacin motor krace radi bez podmazivanja.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA LAND CRUISER - PREŠAO 300.000 KM

Datum objave: 20.11.2008 19:12:00
Slika
PITANJE: prvo sve pohvale za izniman rad i trud koji ulazete u odrzavanje ove stranice. Pitanje koje bih postavio odnosi se na kupovinu Toyota Land Cruiser, HDJ80 (motor 1HD FT), sa 24 ventila. Naime opce stanje vozila je vise nego dobro, ali je motor presao 300 000 km (svi servisi radjeni u ovlastenom servisu), pa me zanima ako kupim to vozilo moze li se kod nas nabaviti orginalne (OEM) dijelove ili barem "pristojne"
zamjenske za generalnu reparaturu motora i gdje, te koliko bi (u
grubo) takav zahvat kostao sa vasom ugradnjom.
ODGOVOR:Ovo vozilo i navedeni motor su vrlo kvalitetni i uz redovito servisiranje mogu voziti dugo godina.
Prije nego kupite vozilo korisno bi bilo obaviti strucni pregled vozila i motora. Na motoru je važno izmjeriti kompresiju, ispitati dize, ispitati razvodni mehanizam i napraviti kontrolu ispušnih plinova ( zacrnjenje ). Dijelovi za generalnu reparaturu se mogu nabaviti i to su originalni dijelovi. Kada se radi generalni popravak neposredno prije bilo kakvih radova može se napraviti specifikacija potrebnog materijala i radova. Na osnovu toga može se napraviti i troškovnik. Ovom prilikom bez pregleda motora nije moguce dati neku ozbiljnu ponudu a razlog je što na taj nacin cijena može odstupati za više od dvostruko.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - TEŽE PALJENJE

Datum objave: 20.11.2008 19:07:00
Slika
PITANJE: Prvo da vam zahvalim na odlicnom odgovoru, pomogao mi je. Sad imam slijedeci problem motor dok je hladan upali bez problema i dok malo radi ugasim ga i upalim takoder bez problema. Ali kad je potpuno ugrijan znaci kad se ventilator upali, rashladi motor i iskljuci se, ja ugasim motor i nemogu ga odmah upaliti, tek nakon 20 tak minuta opet pali normalno. Zanima me što bi moglo biti jer je motor polugeneralno ureden: nove karike, glava potpuno obradena, novi ventili, nova brtva glave, novo zupcasto remenje, inace motor odlicno.
ODGOVOR:Cesti uzrok težeg paljenja toplog i polu toplog motora je loša kompresija. To se cesto dogada nakon zamjene klipnih prstena a razlog je nepravilno istrošen cilindar ( elipsasto istrošenje ). Vaš motor treba imati kompresiju 28 – 34 bara. Kada je kompresija niža od 28 bara nastaje problem paljenja motora u toplom stanju. Izmjerite kompresiju ( provjereno ispravan manometar ) i po potrebi se opet javite.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - PODRHTAVA NA LERU

Datum objave: 20.11.2008 18:57:00
Slika
PITANJE: Radi ser VW Polo 1,3 i coupe , 89. godiste. Prije mjesec dana je promijenjen modul paljenja i odonda zna u ler gasu jako podrhtavati kao da ce se ugasiti. Nije to svaki put. Ponekad radi kao svicarski sat.
Primjetio sam jos jednu razliku u njegovom radu(radi puno bolje) kad otpojim cjevcicu za zrak koja ide na na pocetak grane sa injektorima. Cini mi se kao da je taj dio (nemam pojma cemu sluzi taj dio niti kako se zove )nekako zastopan jer ne mogu iz njega isisati zrak niti ga upuhnuti unutra a cjevcica koja ide na njega kad se otpoji usisava cujno. Ali ni to nije donjelo pravog rezultata jer je nakon nekog vremena opet poceo trokirati ali samo na ler gasu dok u pokretu nema nikakvih problema. I pali bez problema i jedini mu je problem taj ler gas kad se malo ugrije i ne prima gas kao prije. Kad se pritisne papucica gasa,izgleda kao da ce se ugasiti i onda nakon dvije sekunde proradi normalno. Kad sam ga isprobavao na mjestu,iz auspuha se pojavio crni gusti dim i bio je mastan ali i to je bilo samo par puta a ne uvijek. Ima li tu kakve pomoci ili je masina sa prijeko 300 tisuca dala svoje posto ga bas i nisam mazio a jos uvijek potegne i ide maximalno kao sto mu pise u knjizici.
ODGOVOR:Uzrok lošeg rada motora na minimumu ( leru ) i slabiji odaziv na gas ne mora biti velika kilometraža nego sustav ubrizgavanja ili sustav paljenja. Prema vašem opisu najprije treba ispitati sustav ubrizgavanja , ispituju se sve komponente. Navedena cjevcica je spojena na regulator tlaka goriva i usisnu granu i ne smije biti prohodna jer mora pomicati ventil regulatora tlaka pomocu membrane. Ispitivanje sustava ubrizgavanja treba poceti s mjerenjem tlaka goriva i ispitivanjem injektora. Ako je s time sve u redu ispituju se i drugi dijelovi sustava i to: potenciometar leptiraste zaklopke, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor temperature motora, aktuator minimuma, zabrtvljenost usisnog kolektora. Nakon ovoga po potrebi provjerava se sustav paljenja, energija i trajanje iskre na svjecici te eventualno probijanje visokog napona. Sve što sam naveo zahtijeva odgovarajucu tehnicku podršku i znanje i nije moguce napraviti u kucnoj radinosti.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - PALI SE LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 20.11.2008 18:51:00
Slika
PITANJE: Pratim redovno vašu internet stranicu i pravo mi se svidja. Vi ste kao poliklinika za auta...Elem, imam golf II, '83, 1.6 dizel, i evo nekoliko dana pali mi se lampica od grijaca, kad stajem, u prvoj, drugoj i trecoj brzini...kasnije nista..., kad mi radi grijanje ili hladjenje opet se pali, kad ugasim grijanje ili hladjenje, ništa, ...pa n e znam sta da radim...mislim znam otici cu do servisa...al trenutno sam van grada u kojem zivim...pa...
ODGOVOR:Lampica grijaca se može paliti iz nekoliko razloga i to radi: releja grijaca, elektricne instalacije, neispravnih grijaca, neispravnog senzora temperature motora, neispravne instrument ploce. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSSAT - TURBOPUNJAC

Datum objave: 18.11.2008 14:26:00
Slika
PITANJE: Posjedujem VW Passat 1.9 TDI 90KS, 2000. godište, i imam 2 problema.
PRVI: Prošle godine je promijenjen ventil na turbopunjacu(tako su mi rekli u servisu koji mi je to radio, uostalom upisali su to u servisnu knjižicu). I sada mi se opet javlja isti problem zbog kojega je taj ventil mijenjan, radi se o slijedecem. Auto normalno ubrzava sve do 120-130 km/h, i onda jednostavno prestane ubrzavat, gas stisnem do kraja, al auto i dalje ne ubrzava, isto tako kad smanjim brzinu ne ubrzava istim tempom kao ranije, sve dok ne ugasim auto i ponovo ga upalim, i onda opet ista prica, do 130 km/h je sve OK, i onda stane ubrzavat.
P.S. Prošle godine prije nego je promijenjen taj neki ventil na turbo punjacu, u servisu su mi zamijenili i hladnjak, neke filtere, jer su prvo sumnjali na te stvari, na kraju me to njihovo mijenjanje stajalo oko 1000 eura, pa me sad pomalo strah da ne moram opet toliko izdvojit. Auto je u tih godinu dana presao oko 8000km, i u prosjeku troši oko 6.3l/100km.
DRUGI: Prije 2 mjeseca sam primjetio kad vozim auto barem tridesetak kilometara u komadu da se cuje neki zvuk škripanja kod prednjeg desnog kotaca, i to kad je volan u nultoj poziciji, i kad ga malo mrdnem u stranu cviljenje prestane al se opet vrati, ili ako stisnem kocnicu takoder to škripanje prestane. Odvezao sam auto serviseru, oni su skinuli oba prednja kotaca, tam nešt gledali i rekli da su mi da su diskovi istrošeni pa da vjerojatno plocica zapinje o rub diska. I promijenili oni meni oba prednja diska i plocice, opet ode 1200kn, :) i u pocetku sve super, kad nedavno opet ista stvar se dešava. Putovao sam iz osijeka u varaždin i nakon nekih 100 kilometara, brzina je bila nekih 100 km/h, opet isto škripanje.
ODGOVOR:Turbopunjac ovoga motora stvara potreban tlak zraka za punjenje cilindara, tlak ne smije biti veci od 1 bar. Ako tlak turbine postane veci od navedenog upravljacki kompjutor motora u tom momentu smanjuje kolicinu goriva i prebacuje se u rezervni program ( safe mode ).
Postoji nekoliko uzroka radi kojih tlak turbine postane veci od dozvoljenog a to su elektro-pneumatski ventil za regulaciju turbine, mehanicki ventil turbine, elektricna instalacija upravljackog ventila, elektronska regulacija turbine, turbina. U ovom slucaju potrebno je tocno otkriti pravi uzrok i otkloniti kvar.
Zvuk koji cujete na prednjem kotacu je zvuk koji nastaje kada disk plocica dodiruje disk kocnice. Moguci uzroci su disk plocice, disk, kocna kliješta, fleksibilna cijev kocnice, nešto trece.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - PROBLEM SA UBRIZGAVANJEM

Datum objave: 16.11.2008 16:06:00
Slika
PITANJE: Imam unica 1.3 benzinac 90-o godiste. Imam problem sa sistemom ubrizgavanja. Necu se bas znat strucno izjasnit al nadam se da cete me razumjet. Uno ima elektronski cok koji radi kako on hoce. Probao sam cok direktno spojit na akomulator i on radi promjenim polova struje elektromotor preko puznog prijenosa poluga coka uvlaci i izvlaci,ali kad je auto hladan nece cok da otvori. Cak sam gledao i neku plocicu koja se nalati na karburatoru gledano od naprijed sa lijeve strane kontra od coka,Na njoj su neki kontakti koji cu slojeni sa kontaktima koji su vezani direktno na polubu od klapne gasa. Njoj sam samo sa elekrto klinerom pocistio kontakte.Osim problema sta cok nece da otvata kad je auto hladan kad skinem kontakte(dek) sa te plocice na suprot coka,cok otvori al auto na ler gasu pocne radit na skose okretaji variraju od 750 do 1100. Kod takvog rada motora monopoint isto dobiva gorivo na skose.Nadam se da ste bar malo razumjeli ovaj mail i da cete mi moci pomoci.
ODGOVOR:Vaš motor nema cok jer ima elektronski sustav ubrizgavanja. Sustav za hladni start motora radi potpuno automatski i pod nadzorom ECU centrale. Dijelovi sustava za hladni start su potenciometar leptirastog ventila ( nalazi se na osovini leptirastog ventila a vi je zovete plocica ), step motor minimuma, ECT senzor temperature rashladne tekucine, MAP senzor tlaka zraka, IAT senzor temperature usisanog zraka, ECU centrala. Kada je motor hladan ECT senzor šalje ECU centrali podatak o temperaturnom stanju motora, centrala upravlja sustavom na nacin da poveca kolicinu goriva i da pomocu step motora poveca otvorenost leptirastog ventila, na taj nacin hladan motor ima povecani broj okretaja. Kako se povecava temperatura motora mijenja se i otpor na ECT senzoru a broj okretaja pada.
Rezultat se ne može postici na nacin kako to vi pokušavate. Potrebno je ispitati sve komponente koje sam naveo i uz to provjeriti mehanicko stanje motora koje takoder može utjecati na loš rad motora na minimumu .
na vrh Povratak na vrh

LAGUNA II - TAKTIZIRANJE SE NE ISPLATI

Datum objave: 16.11.2008 16:02:00
Slika
PITANJE: Interesuje me jedna stvar. Da li je prilikom kupovine polovnjaka neophodno uraditi takav servis da se promijene i stvari koje rade? Naime, planiram da kupim Lagunu II 1.8 i rekli su mi u servisu da servis za nju kosta oko 500 eura. Ja sam cuo od vozaca da je potrebno samo zamijeniti ulje i kaiseve (ukoliko je sve ostalo u redu) a u servisu preporucuju i pumpu i spanere i jos neke stvari, cak iako rade. E sad, me zanima da li je potrebno i to zamijeniti ako radi posto sam pobornik da ne treba mijenjati nista na autu sto radi a pogotovo jer je fabricko, a i serviseri kao serviseri oce sto vise para da uzmu. Zanima me Vase misljenje, posto ga smatram odlucujucim.
ODGOVOR:Ako je vaše razmišljanje takvo da u vozilo treba što manje uložiti te da se pojedini dijelovi ne mijenjaju dok još funkcioniraju nemam ništa protiv toga. Želim samo navesti da je praksa pokazala da svako taktiziranje i eventualna štednja na dijelovima i servisima u konacnici je puno skuplja nego redovito servisiranje uz zamjenu pojedinih dijelova. Radi vaše informacije zupcasti remen, natezac zupcastog remena, klizac zupcastog remena, pumpa za vodu cine jednu cjelinu koja se zove razvodni mehanizam. Ispadanjem iz funkcije ili oštecenjem bilo kojeg od navedenih dijelova dolazi do velike havarije u motoru a sam popravak je vrlo skup.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - KAKO PRIPREMITI DIZEL MOTOR ZA ZIMU

Datum objave: 16.11.2008 15:43:00
Slika
PITANJE: Kako najbolje pripremiti dizel motor za zimu ?
Radi se o motoru 1.8 td Ford mondeo koji zimi teže pali.
Kako akumulatori zimi gube na "snazi" da li se može nesto dobiti od izolacije akumulatora stiroporom kao što se prije radilo ? i je li on otporan na toplinu motora za vrijeme rada.
Primjetio sam da motor pali od prve, iznimno brzo i lako kad su prošle zime za probu spojena 2 puna akumulatora iste snage 2 x 75 Ah, da li je moguce da se u auto ugrade 2 akumulatora, ako bi alternator mogao puniti oba.
ODGOVOR:Prije zime dobro je provjeriti i po potrebi obaviti servis važnih dijelova i sklopova. Akumulator mora imati kapacitet veci od 60%, elektro- pokretac mora biti u takvom stanju da prilikom startanja okrece radilicu sa više od 120 ok/min , svi grijaci moraju biti ispravni, dize trebaju imati ispravan tlak i oblik mlaza, antifriz ne smije biti stariji od dvije godine, ulje u mjenajcu i motoru neka ne bude staro, filter kabine cist, ventilacija ispravna, pogonski remeni dobri.
Nije potrebno ugraditi dva akumulatora ako je sadašnji akumulator ispravan i ako je elektropokretac u dobrom stanju.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - VODA U AUTU

Datum objave: 28.03.2011 10:49:51
Slika
PITANJE:

šta napraviti kad ti ude voda kroz prozor i natopi se tapecirung i onaj dio koji je izolacijski, usisala sam vodu van, da li moram micati sjedala i skidati cijeli taj dio da mi se osuši ili šta da radim?

ODGOVOR:

Voda koja ude u vozilo cesto može izazvati kvar elektronike ( neka vozila imaju na podnici ispod tepiha puno elektronskih komponenata ). Iako ce zvucati komplicirano ali najbolje je izvaditi kompletan tepih s antizvucnom izolacijom iz vozila, isti treba potpuno osušiti a vodu s poda vozila izvaditi. U vašem slucaju potrebno je vidjeti u kolikoj mjeri i koliko vode ima u vozilu te nakon toga napraviti potrebno.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PALE SE LAMPICE

Datum objave: 12.11.2008 15:55:00
Slika
PITANJE: MOLIM VAS ZA SAVJET IMAM OPEL ASTRU 2000g 1.7 TDI SA PREDJENI 130000KM .UNAZAD 2 MJESECA POCELA MI SE DA PALI LAMPICA OD ELEKTRONIKE MOTORA A KAD SE ONA UPALI NEDUGO ZATIM UPALI SE LAMPICA OD ABS-A I POJASA VOLAN OTEŽA I AKO UGASIM AUTO U TOM TRENUTKU ONDA NEMOŽE DA ZAVERGLA POŠTO NEŠTO IZVUCE AKUMULATOR .KAD GA UPALIM NA KABLOVE OSTAVIM DA RADI U LERU LAMPICE SE POGASE I OPET ISTO SE DESI ZA DESETAK DANA A SAD I CESCE . MORAM VAM NAGLASITI DA MI TREPERI LAMPICA OD AKUMULATORA KAD PREDJE PREKO 3000 OBRTAJA. JOS DA VAM KAZEM DA SAM ZAMJETIO DAB SE4 KABAL KOJI JE SKOPCAN NA KLEMU PLUS NA AKUMULATORU KAD SE TO DESI USTVARI POPALE LAMPICE ON SE TOLIKO ZAGREJE DA SE NEMOŽE PIPNUTI.
ODGOVOR:Prvo što morate napraviti je kontrola, cišcenje i fiksiranje svih elektricnih kontakata ( spojeva ). Navedeni kontakti koje treba ispitati po potrebi ocistiti i fiksirati kako bi isti imali dobar elektricni kontakt nalaze se na akumulatoru, elektro pokretacu, alternatoru, razvodnoj kutiji s osiguracima, kutiji s relejima. Nakon toga potrebno je ispitati i napon kojega daje alternator, napon treba biti 13,8 do 14,8 V. Prilikom svih režima rada motora kontrolna lampica akumulatora/alternatora ne smije se paliti niti treperiti. Ako se navedena lampica i dalje pali tada je neispravan diodni most alternatora ili sam alternator i u tom slucaju je potreban popravak alternatora. Na kraju bih želio naglasiti da se niti jedan elektricni kabel ne smije grijati, to je vrlo opasna pojava i radi toga se vozilo može zapaliti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - IZOSTAO REZULTAT

Datum objave: 12.11.2008 15:50:00
Slika
PITANJE: Neki dan sam pisao u vezi problema sa Opel Vectrom 2,0 16v 96g. Problem je bio da mi mijesa vodu i ulje,nema ulja u vodi vec obrnuto i imam jako puno tzv. majoneze. Drugi problem je sto mi trosi vodu,jako puno pusi i grije se. Ovih dana sam rastavio motor sve lijepo ocistio promijenio brtvu gleve,ventila,vijke gleve,zupcasti remen,novo ulje,prekontrolirao glavu i nisam uocio nikakvo ostecenje, sve lijepo sastavio i kad sam upalio nista se nije promijenilo opet po starom.Molim vas da mi odgovorite malo opsirnije ako ste u mogucnosti zasto se to dogadja i koji je problem i sta mi je naj bolje raditi sad.
ODGOVOR:Navedene radnje i zamjena pojedinih dijelova koje ste napravili nisu napravljeni strucno niti kvalitetno te je radi toga i rezultat izostao. Uzrok tome mogu biti razni faktori i to neispravna glava motora, oštecena dosjedna površina bloka motora, nešto trece. Prilikom ovih radova izvodac radova mora biti toliko strucan da prepozna sve moguce uzroke te da je iste sposoban otkloniti. Ako se sumnja u glavu motora ista se treba ispitati pod visokim tlakom , nakon toga obave se potrebne dorade i obrade. Isto tako je i s blokom motora, najcešce se pojevi istrošenost na mjestu dosjeda za brtvu glave i kada se to utvrdi istu površinu treba obraditi brušenjem. Daljnje važne aktivnosti su upotreba najkvalitetnijih materijala kao što su brtvila i vijci glave motora. Na kraju sve skupa treba ispravno složiti na motor i uspjeh nece izostati. Ako se ne smatrate sposobnim za ovaj zadatak jeftinije ce biti da posao prepustite strucnjaku.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - GUBI SNAGU

Datum objave: 11.11.2008 14:14:00
Slika
PITANJE: Poštovani! sa zadovoljstvom pratim vašu internetsku stranicu, i iz vaših komentara mnogo toga sam naucio. Imam audi a6 2.5 tdi iz 1998 g,150 ks, sa prijedenih 300 000 km. Auto je automatik, tiptronik. Poceo je gubiti snagu, nešto cudno se dogada sa mjeracem broja okretaja, automatski mjenjac promjeni brzinu samo ako mu smanjim broj okretaja. Znaci primjetio sam da gubi snagu, kod veceg pritiska na papucu gasa motor se guši i ne želi prebaciti u višu brzinu, Pomozite savjetom? Auto je spojen na kompjutor i ne pokazuje nikakovu grešku.
ODGOVOR:Uzrok mogu biti dva sustava i to sustav za upravljanje motorom i sustav automatskog mjenjaca. U ovom slucaju prije se radi na sustavu za upravljanje motorom ( senzori motora, davaci impulsa, mjeraci protoka, mjeraci temperature, regulatori.... ), nakon toga po potrebi kontroliraju se funkcije mjenjaca ( mjenjac ima mogucnost kompjutorske dijagnostike ). Najprije napravite dijagnostiku motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - ZACVILIO,ZATROKIRAO,ZADIMIO....

Datum objave: 11.11.2008 11:13:00
Slika
PITANJE: pozdrav spasitelju. ovak,imam twing 97. 1.2 60 ks. jucer mi je u voznji zacvilio,zatrokiro i pocelo je dimiti pod haubom,stao sam,otvorio haubu i vidio dim iz remena,tj. alternatora.auto sam ugasio,otslepao ga doma,inace mi zna kad prodem kroz lokvu zacukati i zacviliti na sekundu,vjerojatno mu smeta dodir s vodom.zanima me kaj bi to moglo biti i zbog cega je doslo do toga,i koliko kosta otklanjanje takvog kvara.
ODGOVOR:Prema vašem opisu stanja na vozilu radi se o dvije razlicite stvari i to o alternatoru i o sustavu paljenja. Kod alternatora je moguca istrošenost ležajeva, pogonske remenice, kliznih koluta , cetkica. Redovni servis alternatora radi se svakih 80.000 km. Uz navedeno potrebno je provjeriti stanje pogonskog remena alternatora i natezaca . U drugom slucaju voda i vlaga mogu utjecati na sustav paljenja jer je velika mogucnost da je došlo do oštecenosti izolacije na visokonaponskim vodovima i pojedinim konektorima. Precizan odgovor o vrsti kvara/kvarova i cijeni popravka je moguc nakon pregleda i dijagnostike navedenog.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO 460-GLE - PROBLEM SA EKO TESTOM

Datum objave: 11.11.2008 11:05:00
Slika
PITANJE: Imam problema s prolazom auta na EKO testu. Imam Volvo 460 1,7 GLE 92 god. U proljece sam u ZG, u Volvo servisu mijenjao katalizator, kablove brizgaljki i procistili su mi motor. Sada mi je razina CO puno veca od dozvoljene, u leru oko 2, a na gasu preko 5. Kako sam u Sisku gdje nema Volvo servisa, pokušali su mi promijeniti lambda sondu, ali i nakon 3 razlicite sonde rezultati su isti. Kako nemaju dijagnostiku za moj auto, a predlažu da im ga ostavim na par dana da pronadu kvar, molim Vas za savjet o cemu bi se moglo raditi?
ODGOVOR:Na sastav ispušnih plinova ( eko-test ) ima utjecaj mehanicko stanje motora, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja. Kod mehanickog utjecaja je to ulje i uljne pare koje dolazi u cilindar i tako generiraju veliki HC i CO. Sustav ubrizgavanja ima dosta komponenata i vecina od njih može biti uzrok lošeg eko-testa ( pojedini senzori, davaci, mjerac protoka, potenciometar, …. ). Kod sustava paljenja najcešci uzroci su probijanje visokog napona i loša iskra na svjecici. Dijagnostikom navedenog moguce je otkriti sve neispravnosti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NEUDOBNI OVJES

Datum objave: 10.11.2008 23:24:00
Slika
PITANJE: Prvo svaka pohvala za stranicu jer vrlo edukativna i sadrži mnoštvo odlicnih savjeta.
E sad da vam kažem moj problem,posjedujem opel kadetta gsi-a.na njemu su alu felge 15 sa profilom gume 185/55,problem je taj što je auto vrlo neudobno i na najmanjim rupama,svaki prelazak preko rupe cuje se tupi udarac u prednjem ovjesu.amortizeri su novi,majstor mi kaže da samo jedna kugla i jedna krajnica imaju lufta.to sam promjenio no i dalje isto.U cemu je moguci problem?nažalost predaleko sam od vas jer bi došao kad vas na pregled
ODGOVOR:Neudobni ovjes i udarac u ovjesu mogu nastati kada su opruge ovjesa skracene ili kada su iste toliko oslabile da ovjes više nema radni hod koji je neophodan za normalno funkcioniranje. Kada je ovjes tako nizak amortizeri rade u podrucju maksimalne sabijenosti i u momentu kada kotac dode na neravninu amortizer može proizvesti zvuk jakog udarca jer se radni klip amortizera naslonio na kucište . Drugo lupanje može proizvesti sam ovjes koji takoder nema radni hod i u tom momentu nema kompenzacije koju ovjes i amortizer moraju odraditi kako se dinamicke sile s kolnika ne bi prenosile na karoseriju. Ispitajte visinu ovjesa, radni hod ovjesa, selen blokove ovjesa.
na vrh Povratak na vrh