Danas je: 30.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VOLVO S-40 - ABS SUSTAV

Datum objave: 27.01.2009 11:24:00
Slika
PITANJE: Puno pozdrava uz konstataciju da kada bi svi dozivljavali servis automobila na nacin na koji vi to radite, mnogo bi manje pitanja imali ovde. Vlasnik sam volvo-a s40 tdi 66kw 1998 godiste. Problem abs-a je u tome sto se pri malim brzinama od oko 20-30km/h abs aktivira kako na suvom i cistom putu tako i na pesku itd. i pri tome mi se kocnica blokira i vraca nazad (znam da tako slicno i treba da se ponasa) ali automobil ne koci vec nastavlja dalje, ili se opet sa druge strane abs iskljucuje kada to ne bi trebalo bez ikakvog razloga (upali se abs lampica na kontrolnoj tabli). Problem se pojavio po zameni homokinetickog zgloba. Posle mnogobrojnih poseta servisima itd. svi su konstatovali da su svi senzori za ABS - ok, da je homokinticki zglob ok, ali da kompjuter prijavljuje gresku na tom tocku na kome je menjan zglob ali niko ne zna u cemu je problem.
ODGOVOR:ABS sustav može biti van funkcije iz više razloga ( senzori, instalacija, hidroagregat, racunalo, mehanicki razlog ). U ovom slucaju potrebno je ponovo pregledati homokineticki zglob ( dimenzije, broj zubi na rotofonickom vijencu, položaj u odnosu na senzor ). Isto tako provjerite ima li zracnosti u ležaju kotaca te razmak izmedu senzora i nazubljenog vijenca . Sve što sam naveo ispitajte detaljno i pažljivo, uzrok mora postojati.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - ERG VENTIL

Datum objave: 27.01.2009 11:20:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Renola scenic 4x4 1.9.DCI .Povremeno mi se pali žuta lampica gdje su grijaci i ova do nje kada se nadem u uzbrdici.Na Renolovom servisu su mi rekli da je u pitanju EKG ventil i navodno ga ocistili ali se i dalje dešava isti problem.Da li je ovaj EKG ventil i katalizator isto?Što mi je ciniti?
ODGOVOR:Ne postoji ventil kao što ste vi naveli nego EGR ventil ( Exhaust Gas Recirculation ) ukoliko se greška ponovila i nakon cišcenja potrebno je ponovo pregledati ispravnost EGR ventila i po potrebi ga zamijeniti. Kontrolna žuta lampica može se upaliti i kada postoje druge greške na sustavu za upravljanje motorom te je iz tog razloga potrebno opet napraviti dijagnostiku motora.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - POCETNO ZAGRIJAVANJE

Datum objave: 27.01.2009 11:10:00
Slika
PITANJE: Lijep pozdrav iz Sarajeva u kojem su hladnoce tek malo popustile...
Naime, imao bih jedno pitanje za koje sam siguran da od Vas mogu dobiti kvalitetan i profesionalan odgovor.
Naime, vlasnik sam Seata Cordoba, 1,9 tdi (66 KW) 2001. godiste, kao sto sam vec pisao. Moj susjed ima VW Golf 4 2001. takodjer sa TDI motorom, ali sa crvenim DI i cini mi se 134 KS.
Susjed me savjetuje da se ovi auti iz vw grupe i to dizeli, ujutro kada upale, moraju ostaviti da odrade 2-3 minuta, navodno radi turbine, glave motora itd. jer se kretanjem odmah moze nastetiti motoru.
Ja obicno kada upalim auto, ostavim 30-ak sekundi, dok ne svezem pojas, upalim radio itd. Da li je to dovoljno, i treba li se auto ostaviti par minuta da odradi.Dalje, susjed kaze da je njegov motor po sistemu pumpa-dizna i da ima kompresiju 18:1. Koji VW motori dieseli su pumpa-diza i imaju li oni klasicnu BOSCH pumpu tj. da li moj SEAT ima klasicnu bosch pumpu i koja je tvornicka kompresija a koja je pozeljna kompresija za moj auto.
ODGOVOR:Za svaki motor je korisno da nakon hladnog starta odradi krace vrijeme u praznom hodu s minimalnim brojem okretaja. Nakon takvog pocetnog zagrijavanja uspostavi se normalni proces podmazivanja, cilindar postigne pocetnu temperaturu i tada je rasplinjavanje goriva i paljenje goriva puno bolje. Za oba navedena vozila tlakovi kompresije trebaju biti veci od 28 bara ( ovo što ste vi naveli je kompresijski omjer ). Vi cinite dobro ako tijekom zime zagrijavate motor nekoliko minuta. VW motor imaju oznaku PD ( pumpe dize ) a vanjska oznaka može biti crveno slovo i, di, tdi. Najvecu snagu ima motor sa oznakom "crveno" TDI . Motori PD nemaju visokotlacnu pumpu u klasicnom smislu nego je svaka diza ujedno i visokotlacna pumpa.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - EPC LAMPICA

Datum objave: 27.01.2009 11:00:00
Slika
PITANJE: Na seat ibici 1,4,75KS, mi se ponekad upali žuta lampica EPC koja bi trebala znaciti nekakav kvar sa papucicom gasa. Kada se upali ta lampica osjeti se kako automobil napravi trzaj kao da zastane na sekund ali nastavi raditi bez ikakvog problema. Osim ovoga se ponekad dogodi da se u vožnji upali lampica EPC npr.vozim na 2000o/min i odjednom padne na 1000o/min, ja dodajem gas na papucici ali on ne reagira nego i dalje radi na 1000o/min, ugasim motor i ponovno ga upalim i tek onda radi normalno tj. prihvaca gas.
Neznam što bi mogao biti uzrok ovoga problema pa Vas molim ako mi možete pomoc ili dati savjet što da napravi i koji bi mogao biti uzrok ovoga.
ODGOVOR:Lampica EPC ( Electronic Power Control ) pali se uvijek kada postoji kvar ili greška na nekom dijelu ili sklopu sustava elektronskog ubrizgavanja goriva i ili na sustavu paljenja. Kvar može biti i na senzoru papucice gasa ali ne nužno. Do rezultata je najlakše doci testiranjem sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. U ovom slucaju može postojati više faktora utjecaja, najcešce su to: tlak goriva, brizgalice, mjerac protoka, ETC senzor, MAP senzor, lambda sonda, probijanje visokog napona i sl. Nakon navedenog testa može se saznati koji su uzroci i neispravnosti. Što napraviti u ovom slucaju, na amaterskoj osnovi ne puno jer se za kvalitetnu dijagnostiku koriste odgovarajuci servisni uredaji.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - ZAMJENA PREKIDACA ZA SVJETLA

Datum objave: 23.01.2009 14:21:00
Slika
PITANJE: Na golfu 4 98. godiste,motor 1.4 16 v,kako promijeniti prekidac za svijetla,riknio je pa sam kupio novi a cijena novog je da te zaboli glava pa sam ga odlucio sam promjenit,medjutim ne znam kako izvaditi stari prekidac,spojiti nije problem.
ODGOVOR:Glavni prekidac za svijetla nalazi se lijevo od volana i mijenja se tako da se pažljivo ( bez oštecenja ) izvadi iz ležišta, ugradnja je jednostavnija od demontaže. Drugi prekidac za svijetla nalazi se na konzoli ispod volana a mijenja se tako da se demontira zaštitna obloga nakon cega se pažljivim gledanjem uocava nacin kako se isti demontira. Kod nekih Golfova potrebno je demontirati kotac volana i pritom paziti na sustav zracnog jastuka jer se nepažljivim rukovanjem isti može aktivirati i nanijeti ozljede.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES - KONTAKT BRAVA

Datum objave: 23.01.2009 14:13:00
Slika
PITANJE: Jutros, kada sam pokusao pokrenuti auto naiso sam na problem. Volan je blokiran (ne moze se nimalo pomjeriti) a kljuc se ne moze okrenuti kada se stavi u bravicu volana. Tockovi su potpuno ravni u liniji auta. Ne znam kako da rijesim taj problem?
ODGOVOR:U ovom slucaju došlo je do blokade kontakt brave koja se sastoji od mehanickog i elektricnog dijela. Blokada može nastati radi jednog ili drugog dijela. Pokušajte nekako okretanjem kljuca odblokirati bravu a nakon toga neispravni dio brave zamijeniti. Kontakt bravu je puno lakše demontirati kada je ista u otkljucanom položaju.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MOTORIC LER GASA

Datum objave: 23.01.2009 11:53:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru 1,6i 97g ( mono injection ) koja je prešla oko 150 000 km, i problem je slijedeci:
Od kako je u auto ugraden plin, dešava mi se da se motoric ler gasa zaprlja svakih 10 000 km ( jedan sam vec promjenio ).
Problem se u pocetku pocinje manifestirati kao otežano paljenje hladnog motora u smislu jakog variranja okretaja, nakon cišcenja istog stvar se vraca u normalu.
Doduše trebalo bi naglasiti da se ne vozim u visokim okretajima vec oko 2000 ili 2500, zanima me što bi bio uzrok prljanja....i dali bi pomoglo blindiranje EGR ventila. ( uz kompletno cišcenje usisa i usisne grane )
ODGOVOR:Kod starijih motora cije mehanicko stanje nije sjajno usisni kolektor ( grana ) izložen je vecim kolicinama uljnih para i ispušnih plinova koji preko EGR ventila ulaze u usisni dio motora. Samim tim i regulator ( aktuator ) minimuma izložen je povecanom djelovanju necistoca. Blokiranje EGR ventila i cišcenje usisnog kolektora malo bi pomoglo.
na vrh Povratak na vrh

BMW 523i. - DIM SPECIFICNOG MIRISA

Datum objave: 21.01.2009 17:36:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa bmw-om 523i 1996 godina............, auto je prešao 245000km....., nakon paljenja kad otvorim poklopac motora dimi......, dim dolazi iza motora tocnije ispod prednjeg stakla odozdo......, cuje se neobican miris takoder..., kad ga ugasim takoder dimi 10-tak minuta..., neznam u cemu je stvar........, sve lampice na instrumentnoj ploci su u redu....., ne pokazuju nikakav kvar..........., pri paljenju pojacano dimi iz auspuha...., bjeli dim..............., takoder u prvoj brzini pri malo jacem startu auto trza neovisno o zagrijanosti motora u drugim brzinama to se ne pojavljiva........, molim za odgovor ako bi ste mi mogli pojasnit u cemu bi mogla biti stvar??
ODGOVOR:Dim specificnog mirisa koji vas zabrinjava a dolazi ispod prednjeg stakla može se pojavljivati kada je neispravan radijator grijaca ili neka od cijevi grijaca ( propuštanje ). Tekucina koja isparava je antifriz. Bijeli dim iz auspuha nije zabrinjavajuci dok je ispušni sustav hladan, kada se sustav zagrije taj dim mora postati nevidljiv. Uzroci trzanja pri naglom startu mogu biti mnogobrojni. Najcešci uzroci su dijelovi sustava ubrizgavanja te visoki napon ( probijanje ) sustava paljenja. Kod sustava ubrizgavanja to mogu biti potenciometar, mjerac protoka, MAP senzor, brizgalice.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAŠTO SE SMRZAVA NAFTA U SPREMNIKU?

Datum objave: 28.03.2011 10:42:59
Slika
PITANJE:

1. Zašto se smrzava nafta u spremniku/sustavu?
2. Kad se to dogodi, što napraviti i kolika je šteta?

ODGOVOR:

Dizel gorivo se „smrzava“ kada u njemu ima necistoca, vode, parafina. Prilikom mnogih tocenja goriva navedene necistoce se kumuliraju u rezervoaru. Kriticni trenutak nastaje pri niskim temperaturama jer se tada voda iz goriva dospijeva u cijevi dovoda goriva koje su malog promjera i tu se stvori ledeni cep koji blokira dovod goriva. Ostale necistoce dolaze do filtera goriva , skupljaju se ne filtrirajucem materijalu i na taj nacin onesposobljuju filter . U nekim slucajevima navedene necistoce dospijevaju i u pumpu visokog pritiska.
U blažim slucajevima potrebno je ocistiti rezervoar, dovode goriva i zamijeniti filter goriva . Nekada je potrebno detaljno ocistiti i visokotlacnu pumpu.
Visina štete ovisi od vozila do vozila te o specificnosti rezervoara.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ODABERITE DRUGI SERVIS !

Datum objave: 21.01.2009 17:25:00
Slika
PITANJE: Jako sam se obradovala kada sam pronasla Vas sajt, divno je sto pomazete i nama neukima s automobilima. Molim Vas, pomozite mi da se izborim s majstorima i resim konacno problem s autom pre nego sto ga moji prodaju jer su izgubili zivce. Pre tri meseca kupili smo Fiata punta 1.2 16 v, 2003. godiste. Tata je izracunao (po metodi "od momenta paljenja lampice") da trosi 13,8 litara na 100 km. Majstor je dijagnostifikovao lambda sondu i jos neku sondu koju "treba da procisti". Zamenio je sondu, ono drugo nije procistio, a moji su, po istom principu, ponovo izracunali istu, uzasno veliku potrosnju. Onda je poceo da trza u voznji pa je majstor zamenio bobinu i rekao da je popravio dihtung na crevu na rezervoaru. Preporucio je da ga napunimo do vrha i predjemo sto km. Kada smo sipali gorivo, iz rezervoara je pocelo u mlazu da curi gorivo jos na pumpi. Znaci, od merenja potrosnje nista. Sada (isti) majstor kaze da smo pogresili, kao, odakle nam ideja da rezervoar sme da se puni do vrha. Navodno rezervoar ima neku cev (izvinite, mozda lupam), koja sluzi za "oduvavanje" (sta je to???), pa je u tu cev uslo gorivo koje se onda izliva iz auta. Inace, naknadno smo saznali da je auto bio havarisan, navodno udario je zeca pa je menjana neka korpa. Preklinjem Vas, recite mi sta sada da radim? A sto se tice one sonde, na tabli se, nedelju dana posle zamene, pojavljuje znak da nesto nije u redu s njom. Majstor kaze da je to sve OK, ali je on zaboravio da kompjuterski izbrise pokazivac greske. Inace, auto ide savrseno, osim sto ne smemo da ga punimo do vrha pa nemamo pojma da li mu je potrosnja u redu. Auto je tatin (tata nije vozac), on uglavnom i placa benzin (i sve ove popravke), i sada je vec toliko ljut da je dao oglas da ga prodaje. Ja sam nedavno polozila voznju, i jako bi mi bilo zao da ga proda jer je prelep i sjajan u voznji. Molim Vas, pomozite mi da ga zadrzim. Kada odemo u servis uglavnom ne razumemo o cemu nam covek prica, a problem se, uz sva ulaganja, ne resava vec tri meseca.Bicu Vam veoma zahvalna ako me bar uputite kako da razgovaram s majstorom i sta da trazim na dijagnostici.
ODGOVOR:Potrošnja goriva se uvijek mjeri na otvorenoj cesti pri nekoj putnoj brzini a to je od 100 do 130 km/h. U uvjetima kada je cesta suha i kada se vozi u petom stupnju prijenosa ( peta brzina ) potrošnja goriva je oko 6,2 l/100 km. Ako to nije tako onda postoji/postoje neki kvarovi na motoru. Najcešce je to sustav elektronskog ubrizgavanja i ili sustav paljenja. U vašem slucaju mislim da je to u pitanju jer ste naveli da se pali kontrolna lampica motora a ona se uvijek pali kada postoji greška na sustavima koje sam naveo. Nije tocno da se navedena lampica mora ugasiti ( poništiti, resetirati ) , kada se kvar otkloni ona jednostavno više ne svijetli. Isto tako nije tocno da se rezervoar ne smije puniti do kraja baš je suprotno od toga . Rezervoar punite tako da stavite prikljucak za punjenje u cijev za punjenje rezervoara do kraja dok može i tada normalno punite rezervoar sve dok vam automat prikljucka za punjenje automatski ne prekine punjenje goriva. Nakon toga još dva ili tri puta dopunite rezervoar tako da budete potpuno sigurni da je rezervoar zaista pun. Ukoliko se dogodi da vam prilikom punjenja benzin izlazi iz rezervoara ili kao mlaz ili samo neznatno to je znak da na rezervoaru ne radi sustav za odušak ( izlaz zraka iz rezervoara ) a to se normalno može popraviti bez puno vremena i novaca. Na kraju bih zakljucio da niste odabrali pravi servis . Pravi strucnjaci i profesionalci ne pricaju puno nego otklone postojece kvarove kako bi vlasnici vozila bili potpuno zadovoljni i opet došli na slijedeci servis. Odaberite drugi servis od povjerenja i ugleda makar bio i dalje od vas.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO 1,0 i.e. - PODEŠAVANJE PALJENJA

Datum objave: 21.01.2009 17:19:00
Slika
PITANJE: Vidim da ste izuzetno strucni u davanju raznih savjeta pa Vas molim da mi odgovorite kako se ispravno podešava paljenje na Fiat Unu - 1.0 godina proizvodnje 1997. Podešava li se paljenje sa ukljucenim vakuumom ili se cjevcica vakuma odspoji i ako da, je li ju potrebno zacepiti da motor ne vuce falši zrak?
ODGOVOR:Paljenje se podešava tako da se cijev za podtlak odspoji, kut paljenja se namjesti na 2° i nakon toga se opet spoji cijev za podtlak.
Cijev nije potrebno zacepiti ali po potrebi se i to može.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - KLOKOTANJE VODE

Datum objave: 21.01.2009 17:16:00
Slika
PITANJE: Zamolila bih vas za savjet. Imam Fiat Punto 2, 2003.godište, uvijek redovito servisiran u ovlaštenom servisu (nikad nije bilo vecih kvarova, samo redovite izmjene na servisima). Auto ima 73 300 km.
U zadnjih mjesec dana cuje se nekakvo klokotanje vode kada ga se upali a da je duže vremena stajao (najcešce ujutro). Jucer sam bila u ovlaštenom servisu (jer ne želim da se možda od tog problema pokvari nešto drugo) u kojem su promijenili termostat i odzracili sustav hladenja. Medutim vec kod preuzimanja auta opet se cuo zrak, tj.klokotanje. Nakon cega su ga u servisu još odzracivali i da bi sve trebalo biti ok, ako ne da dodem ponovno. Jutros opet ista prica, opet se cuje klokotanje vode, kao da ništa nije niti ucinjeno. Ono što me zanima, ako mi možete pomoci, da li po vama ovo znaci da bi sustav hladenja još trebalo odzracivati ili uzrok ovom zraku u sustavu za hladenje može biti nešto drugo?
ODGOVOR:Navedeni zvuk se pojavljuje kada u sustavu hladenja ima zaostalog zraka. U nekim slucajevima potrebno je nekoliko puta odzraciti sustav. Zrak u sustavu može se pojaviti i kada kompresija ulazi u rashladni sustav. Nakon odzracivanja potrebno je ispitati da li kompresija stvarno probija u sustav. Test se može napraviti tako da se mjeri kolicina HC ( ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 2,0 - MOTOR NAGLO ZADIMIO

Datum objave: 21.01.2009 17:10:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Fiat Tipa sa ugradenim 2.0 16v turbo motorom od fiat coupea.
Pošto sam malo pretjerao tj. jedan duži period na autoputu ga držao na oko 5000 rpm motor je naglo zadimio i to ne na auspuh ako me razumjete, te je nešto pocelo lupkat u motoru ali zvuk kao da mi dolazi iz glave motora. Motor upali relativno lako, još sam primjetio da mi je izgubio oko 1l ulja u karteru koje su vjerojatno otišle na iber van. Jasno da Vi mi možda nemožete rec što je tocno otišlo ovako preko meila, ali kad bi te me samo uputili od kud da krenem a da ne rastavim odmah cijeli motor. Iz svog iskustva znam da kad ulje iz kartera izleti na iber da su vjerojatno probili prsteni, al me zanima dal može bit još koji razlog pošto je turbina u igri. Po lupkanju u motoru koje kako sam napomenuo dolazi iz glave pretpostavljam da su stradali ventili i vodilice pa dali je moguce da je tuda ulje nestalo, uglavnom svaki savjet bi mi dobro došao da si smanjim rastavljanje kompletnog motra i normalno velike troškove.
ODGOVOR:Prvo bi trebalo skinuti karter i pregledati letece i glavne lažajeve radilice. Nakon toga pregledajte i turbinu ( zracnost na turbinskoj osovini ). Nakon ovoga može se demontirati glava motora koju treba potpuno rastaviti te pregledati svaki detalj na glavi i na pojedinim dijelovima glave motora. U ovom momentu može se vidjeti i gornji dio klipova kao i cilindar. Na samim klipovima vidi se otisak ako neki od njih imaju kontakt s glavom motora. Na samom kraju ako je potrebno treba izvaditi i klipove iz cilindra.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - GORI ŽUTA LAMPICA

Datum objave: 17.01.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: NA PASATU 1.9TDI 66KW 99GODINA MI JE NON STOP UPALJENA ŽUTA LAMPICA OD ULJA,A NA PUTNOM RACUNALU KOD SVAKOG KONTAKTA KLJUCEM MI PIŠE OLSTAND PRUFEN,VEC SE TAKO VOZIM 15000 TISUCA KM SAD KAD SE TEMPERATURA SPUSTILA ISPOD NULE CUJEM GLASNIJI ZVUK MOTORA I HLADNI I TOPAO MOTOR-TOPAO MANJI ZVUK.DANAS MI SE LAMPICA PRVI PUT UGASILA PRIJE NEGO SAM GA STAVIO U GARAŽU.ULJE JE STAVLJENO POLUSINTETICKO 5W40 A SADA JE ZA ZAMJENU ,PA KOJE MI ULJE PREDLAŽETE DA STAVIM,TE MOLIM VAŠ SAVJET ŠTO DA PODUZMEM AKO SE DALJE UPALI ŽUTA LAMPICA.
ODGOVOR:U prijevodu navedeni natpis znaci izmjerite nivo ulja u motoru. U slucaju kada nedostaje ulja u motoru mogu lupati hidropodizaci ventila. Dobro bi bilo da izmjerite i pritisak ulja u motoru, šteta bi bilo da vam motor pocne lupati jer vam tada treba puno novaca za popravak.
Za motor možete koristiti ulje 10W-40. Žuta lampica signalizira da nema dovoljno ulja u motoru a crvena lampica signalizira da nema pritiska ulja što je jako opasno za motor. Ako ulja u motoru ima dovoljno a žuta lampica se pali i dalje to znaci da je neispravan senzor za nivo ulja u karteru a isti se može zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,8-D - TEŠKO PALI

Datum objave: 17.01.2009 19:27:00
Slika
PITANJE: Poštovani, jako cijenim vaš rad te mogu reci da sam procitao sve vaše savijete ali nisam naišao na slican slucaj.Radi se o Ford eskortu 1.8D iz1990 god. Koji mi je poceo slabije paliti.U pocetku je palio iz drugog puta ,a što je vanjska temperatura niža to treba više verglati,da bi sad skroz otkazao pa moram cekati do podne kad ga sunce malo ugrije tad upali iz treceg pokušaja.Auto je prešao 250000 km nema generalku grijaci su novi nisam kontrolirao dizne ni pumpu.Došao sam na ideju da mu stavim liqui moly cera tec ,pa me zanima oce li mu to pomoci.
ODGOVOR:Teško paljenje na vašem vozilu može nastati radi više faktora a vi ispitajte sve što cu navesti. Akumulator mora biti potpuno ispravan ( kapacitet veci od 60% ) , elektropokretac potpuno ispravan ( prilikom startanja radilica se treba okretati s više od 140 o/min ), tlakovi kompresije moraju biti 28 bara i više, u sustavu goriva ne smije biti zraka, filter goriva zadovoljavajuce cist. Ako je kompresija niža od navedene teško je ocekivati da je navedeni aditiv podigne. Kada je kompresija niža od propisane tada se pri hladnom vremenu ne može postici temperatura paljenja dizel goriva u cilindru dok kod vecih vanjskih temperatura to donekle funkcionira.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - SENZOR BREGASTE OSOVINE

Datum objave: 16.01.2009 18:26:00
Slika
PITANJE: Poštovanje gosp.Meicu,imam pitanje vezano za motorno ulje u fiesti.Poznato je da ford preporuca ulje 5w30 dok u servisu mi stalno lijevaju 5w40 da li je to u redu i koja je razlika?
I još jedno pitanje,upalila mi se lampica "greška motora"a u servisu je ocitano "senzor bregaste osovine" te je greška izbrisana.Nakon nekog vremena lampica se ponovo nekoliko puta upalila i ugasila te je ponovo u servisu ocitana ista greška.S obzirom da se taj dio treba naruciti i cekati dok dode navodno 15-tak dana,greška je obrisana i ja auto vozim skoro mjesec dana a da se greška ne pojavljuje.
Može vaše mišljenje o tome i koja je funkcija senzora bregaste osovine,da li bi ga trebao hitno zamjeniti ili da vozim dok se ponovo ne upali?
ODGOVOR:Razlika izmedu navedenih ulja nije velika a ulje 5W-30 je bolje narocito za zimu jer ga uljna pumpa brže usisava i brže dode na sva potrebna mjesta u motoru. Lampica motora se može upaliti radi senzora bregaste osovine. Senzor o kojemu je rijec šalje podatak upravljackom racunalu o trenutnom položaju bregaste osovine a racunalo na osnovu toga i mnogo drugih informacija upravlja sustavom paljenja i sustavom ubrizgavanja te radi potrebne korekcije vremena predpaljenja ( moment kada ce svjecica dati iskru ). Brisanjem greške kvar nije otklonjen a lampica se pali uvijek kada navedeni senzor ne pošalje potrebnu informaciju u racunalo. U ovom slucaju možete djelovati na dva nacina i to tako da zamijenite senzor ( lampica se više nece paliti a motor ce ispravno raditi ), ne mijenjati senzor ( motor ce imati nešto vecu potrošnju goriva i malo manju snagu a vi to ne morate osjetiti ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PROBLEM SA GRIJANJEM

Datum objave: 16.01.2009 18:19:00
Slika
PITANJE: imam problem sa grijanjem unutar vozila,strana od suvozaca grije a od vozaca hladi,gledo sam klapne sve je u redu neznam vise sta da napravim!
ODGOVOR:Provjerite najprije radnu temperaturu motora i kolicinu rashladne tekucine. Nakon toga provjerite protok tekucine kroz radijator grijaca. Na kraju detaljno pregledajte sve kanale i zaklopke sustava grijanja. Važan je i ulaz cistog zraka prema grijacu.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,8-T QUATTRO - KUPUJEM

Datum objave: 16.01.2009 18:01:00
Slika
PITANJE: Kupujem audi a4 1.8t quattro 1999godiste pa ako bi mi mogli poslat njegove podatke,kakvi su to motori,dal su pouzdani,kako provjerit taj quattro pogon,kakvih mana ima,sto se najvise kvari itd???
ODGOVOR:Navedeno vozilo je poznate kvalitete ovisi u kakvom stanju ce biti kada ga nabavite. Uz redovito održavanje vozilo je pouzdano. Za ovaj model ima cetiri benzinska motora AEB,ANB, APU koji imaju po 110 kw. Postoji još i AJL motor od 132 kw. Sustav paljenja i ubrizgavanja je MOTRONIC M 3.2 i ima regulirani katalizator s lambda sondom. Svjecice su NGK BKUR&ET -10 , ima hidropodizace. Quattro pogon je stalno ukljucen s rasporedom snage 60% naprijed i 40% natrag.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF - BENZIN U KARTERU

Datum objave: 16.01.2009 17:50:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas za pomoc. Naime, posjedujem VW Golf1 83g 1.6B i imam problem da mi se svijecice umaste, zagore i onda mi motor pocinje raditi kao traktor. Kod majstora sam bio, zamjenjena mi je pumpa od goriva koja je bila uzrok tome. Naime ta pumpa je, po rijecima majstora gorivo ubacivala u karter, mjesala ga s uljem i onda bi nastao pomenuti problem s svijecicama.
Pumpa je zamjenjena, ulje takodje, nasuto sve na novo, svjecice zamjenjene i problem je bio rijesen jedno vrijeme. Sada se isto ponovo desava, na sipci za provjeru nivoa ulja se osjeti miris benzina, nakon ciscenja svijecica sve radi extra dok se auto ne ugasi i ohladi, kada opet nastaju isti "jadi".
Par ljudi mi je reklo da je motor "odapeo", "prdnuo" ili kako se vec sve ne kaze, drugi da su u pitanju karike, da je neisplativo popravljati itd.
Naime, mene interesuje otprilike sta bi konkretno moglo biti / ako se iz prilozenog moze zakljuciti ista / , je li u pitanju opet ista pumpa ili je kvar necim drugim prouzrokovan i cime bi sve mogao biti, da li je isplatljivije popravljati ili uzeti drugi motor / odgovara li motor od golfa II i treba li raditi kakve uzmjene da bi se on ubacio / .
Kompresiju motora nisam mjerio ali je do nedavno radio bezprijekorno /u drugom stepenu prenosa je pri 5000 obrtaja isao 90 KMH/ , za auto tog godista extra se drzao sto motorom to i unutrasnjosti, motor je s karburator sistemom i koristim super / do nedavno je u njega sipan bezolovni - moze li ovo uzrok biti / .
ODGOVOR:Benzin može doci u karter kada je neispravna pumpa za gorivo, isto tako benzin može razrijediti motorno ulje kada je neispravan rasplinjac ( karburator ) i kada dio benzina ne može izgorjeti u cilindru . U ovom slucaju napravite slijedece :
Provjerite tocno fazu motora, podesite kut paljenja prema oznakama, podesite ventile, izmjerite kompresiju ( mora biti 9 bara i više ). Nakon ovoga ( ako je sve što sam naveo u redu ) provjerite ispravnost rasplinjaca, po potrebi ga ocistite i podesite ako je podešavanje nemoguce, zamijenite rasplinjac.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO MATIZ - SLABO VUCE

Datum objave: 16.01.2009 17:41:00
Slika
PITANJE: dewoo matiz 0.8 motor godina je 2003. taj matiz nekako slabo vuce a kada je hladan motor na niskim okretajima nekada neprima gas, malo zacuka i ponovno krene, na ler gasu dosta nemirno radi, u sevisu su rekli da je sve uredu jer se ona žuta lampica ugasi kad se motor upali, pitao sam ih da mi poštelaju paljenje medutim rekli su mi da taj matiz ima fiksno paljenje i da se nemože štelati, to me zanima jel moguce da ima fiksno elektronsko paljenje koje se nemože štelati kako oni kažu? nego kad to rikne samo se zamijeni i to je to. jel moguce da zbog landa sonde se dogada da nemirno radi i da slabo vuce i dal je moguce da dok se ta žuta lampica gasi da je sve u redu, oni kažu da je ta lampica glavni pokazatelj i ako ona u vožnji svijetli da je to znak kvara što kod mene nije slucaj.
ODGOVOR:Kut paljenja na vašem vozilu se ne podešava u klasicnom smislu vec korekciju po potrebi radi upravljacka centrala ( dobiva informacije od senzora detonacija ). Do rješenja se može doci na nacin da se obavi kompletna dijagnostika motora a to znaci detaljan pregled mehanickog sustava motora, pregled sustava ubrizgavanja, pregled sustava paljenja. Ovom prilikom ne bih navodio sve dijelove i sklopove koji mogu raditi probleme jer ih ima zaista puno a precizan odgovor se može dobiti nakon obavljene dijagnostike. Tada možete znati i cijenu potrebnog dijela/dijelova i cijenu popravka.
Na vašemu vozilu možemo napraviti sve što treba.
na vrh Povratak na vrh