Danas je: 01.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT BRAVA - PROBLEMI NAKON UGRADNJE PLINA

Datum objave: 06.09.2008 22:45:00
Slika
PITANJE: postovani imam problem paljenja zagrijanog auta koji se u voznji gasi
radi se fiat bravi 1,4 12v.
problem se pojavio otkako smo ugradili plin prije mjesec dana. nakon
toga poceo se gasit i na plin i na benzin u voznji nakon cca 30 min voznje i ne bih ga mogao upalit i do sat vremena nakon gasenja sve dok temperatura ne padne. automehanicar ga je stavio na kompjuter koji prikazuje nepravilnost na senzoru koji regulira rad motora na
minimumu, ali isto kaze da mozda parametri plina i benzina nisu dobro
nastimali. koliko uzrok moze biti u senzoru, a koliko u pobrkanim
parametrima izmedju plina i benzina ili pak u glavnom kompjuteru.
ako ste se susretali s takvim problemom mozete li mi rec sto dalje da radim i koliko bi me taj popravak kostao?
ODGOVOR:Moguce je da nakon nestrucne ugradnje plinskog sustava imate navedene probleme. Ako je motor prije ugradnje radio dobro nema razloga da tako radi i nakon ugradnje plinskog sustava. Ako je plinski uredaj ispravno montiran motor na benzin mora raditi normalno. Ako to nije tako tada je najcešci uzrok elektronski sustav ubrizgavanja benzina. U tom slucaju potrebno je ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja ( tlak goriva, brizgalice, MAP senzor, potenciometar, IAT senzor, ECT senzor, aktuator minimuma, leptirasti ventil .... ) i otkloniti pronadeni kvar.
na vrh Povratak na vrh

HONDA HRV - LAMPICA AUTODIAGNOSTIKE

Datum objave: 06.09.2008 22:38:00
Slika
PITANJE: Imam problema sa lampicom od autodiagnostike (žuta) na HRV (Honda) od kad imam plinsku instalaciju.Lampica se pali cim motor prijedje sa benzina na plin , nakon toga je potrebno resetirat computer, ali nisam baš zadovoljan sa rješenjem jer na kraju krajeva neznam da li se lampica pali zbog toga ili postoji neki drugi problem.Instalater kaže da je to problem iskljucivo sa hondom i toyotom.Postoji li rješenje?
ODGOVOR:Žuta lampica o kojoj je rijec pali se kada sustav ubrizgavanja ne radi ispravno. U nekim slucajevima mogu postojati i drugi razlozi. U ovom slucaju bitno je ustanoviti da li je sustav ubrizgavanja benzina potpuno ispravan. Ako je to tocno onda smetnje može raditi plinski sustav koji ste ugradili. Do potrebne spoznaje doci cete ako napravite test kontrole ispušnih plinova kada motor radi na benzin. Ako test plinova nije dobar greška je u sustavu ubrizgavanja benzina i eventualnu grešku treba otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO -SRUGANJE I LUPANJE

Datum objave: 06.09.2008 22:36:00
Slika
PITANJE: Imam nekoliko pitanja vezana za prednji dio auta.Imam punto 1.2 s.2002g auto je prosao 106000 km.imam sve dijelove za veliki servis osim diskova i plocica.naime tri ili cetiri puta sam cuo neko struganje i lupanje svaki put se dogodilo kod skretanja i kocenja.to se cuje na desnoj strani auta ispred suvozaca.rekao bih da je na kotacu ili osovini mozda zglobovi.kad zaustavim auto i krenem ponovo nista se vise ne cuje i tako svakih 300-500 km.sve se cini u redu sto se tice kotaca i onih gumica na zglobovima ili kako se vec zovu osim sto su diskovi recimo potroseni koliko se ja kuzim u to.molim pomoc jer se bojim da ce doci do veceg kvara.
ODGOVOR:Ako se bojite da ce doci do veceg oštecenja krenite s popravkom. Lupanje kojega cujete može nastati radi dotrajalosti nekog dijela ovjesa, kuglastog zgloba, selen bloka, spone volana ili nekog treceg razloga. U fazi rada otkriti cete i koji je uzrok lupanja. Ako vam je teško otkriti kvar, dodite do nas mi cemo vam to ustanoviti besplatno.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - BRINE ME KLIMA

Datum objave: 06.09.2008 22:24:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Ford Focus 1.8 TDDI 2002, 120.000 km. Prije par mjeseci sam napravio redovan servis (filteri, ulje, zupcasti, punjenje klime itd.). U zadnje vrijeme klima nece da upali ako mi je auto bilo "na suncu", tj. ako se puno ugrijalo. Inace, ako je temperatura zraka vani do 30 stepeni, onda nema problema - radi, ali ako je veca od 30 onda nece klima (kompresor) nikako da se upali (uopste se ne cuje zvuk "klik" koji se inace cuje pri paljenju klime).
Probao sam cak jednom da, kada mi se to desilo, ohladim auto odlaskom u garazu i nakon "hladjenja" nekih 15ak minuta, klima je ponovo proradila. Imate li neku ideju? Inace sam prezadovoljan svime na Focusu, samo me malo klima brine.
ODGOVOR:U momentu kada klima uredaj ne može upaliti ispitajte ima li struje na kompresoru. Ako struje ima ispitajte elektromagnetsku remenicu kompresora. Ako struje nema ispitajte prekidac za ukljucivanje klime i instalaciju do prekidaca. Po potrebi ispitajte i presostat.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - KVAR U MJENJACU

Datum objave: 06.09.2008 22:17:00
Slika
PITANJE: vozim citroen saxo 1.1i iz 1997. g. Auto je inace u izvrsnom stanju, motor odlicno radi, a ima i malu kilometrazu obzirom na starost (90tkm). Prije nekoliko dana krenula sa s njime na put, provjerivsi prije toga ulje i tlak u gumama, jer je sve ostalo u gradskoj voznji normalno funkcioniralo. Prosla sam oko 130 km puta bez ikakvih problema, a onda sam se zaustavila na jednom odmoristu. Pri iskljucivanju s cestu i smanjivanju brzine, mjenjac mi je zablokirao i nisam mogla prebaciti u nizu brzinu (iz 4. u 3.), no normalno sam se iskljucila i parkirala. Zatim sam probala proc kroz sve brzine, no negdje je uvijek zapinjalo. Kada sam htjela nastaviti put, ubacila sam u rikverc, kako bih se isparkirala i kada sam htjela ubaciti u prvu, nisam ga mogla izbaciti iz rikverca. Nakon sto sam se tako opet parkirala uspjela sam prebaciti mjenjac u prvu brzinu i krenuti. Medjutim, cim sam krenula auto je poceo proizvoditi neki cudan zvuk, te sam imala osjecaj kao da nesto zapinje na kotacima ili slicno. Nekoliko poznanika je doslo vidjeti mogu li pomoci, te neki misle da je otisao mjenjac, a neki misle da mi fali neko ulje. Nakon sto se auto malo "ohladio" napravila sam normalan krug autom, no nisam se usudila nastaviti put njime. Imate li kakvu ideju sto bi moglo biti u pitanju? Te isplati li se riskirati i pokusati samostalno auto odvesti u servis?
ODGOVOR:Prema vašem opisu došlo je do kvara u mjenjacu. Ulje u mjenjacu je vrlo bitan faktor i mijenja se svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Nije dobro da vozilo samostalno vozite jer u mjenjacu vec postoji kvar a daljnja vožnja ce samo poskupjeti popravak.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TREŠNJA MOTORA NA LERU

Datum objave: 05.09.2008 18:57:00
Slika
PITANJE: Radi se o Fiat Puntu 75 iz 1995. 1200 ccm MPI. Nije ništa ozbiljno ali je malo iritantno. Naime nakon raznih fušera i ovlaštenog servisa nije pronaden uzrok trešnje motora na leru. Neke stvari su mi poznate pošto sam na kraju studija strojarstva i to smjer motori i vozila (prakse nešto manje) i ne mogu vjerovati da bi motor mogao tresti zbog razlike u kompresiji od 0.75 bar na 4. cilindru (kako su neki tvrdili) pa me interesira vaše mišljenje. U toj turneji pronalaženja kvara je radeno sljedece. Ultrazvucno cišcenje svih injektora, mjenjan filter goriva, mjenjan senzor temperature, mjenjane svjecice, mjenjani kablovi, mjenjan regulator tlaka goriva, bobine i motoric lera su ostali stari nakon što stavljanje novih nije poboljšalo stanje. Lambda sonda je ispravna. Inace motor dobro "vuce" i trešnja nestaje iznad 1500 okr. iako je moj subjektivni dojam da je ona prisutna samo manje primjetna zbog vece frekvencije.
2. pitanje. Znam da je taj motor upravljan "kompjuterom" i da ga je moguce prikljuciti na dijagnostiku no koliko je moguce iz toga izvuci nekakve stvarne greške i ocitanja (pošto je to ipak malo starije vozilo i onda su ocitavanja grešaka iz kompjutera bila u pocecima)?
ODGOVOR:Vi ste u pravu kompresija nije uzrok. Uz navedeno uzroci mogu biti napon na svjecici i trajanje iskre, razlika u kolicini goriva po pojedinim cilindrima, neznatan ulazak rashladne tekucine u cilindar koji poremeti eksplozionu smjesu u cilindru. Zadnji PUNTO koji smo radili imao je nemiran rad na leru a uzrok je bila ECU centrala. Navedenim problemom se treba pozabaviti .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS DIZEL - OSTALA BEZ GORIVA

Datum objave: 05.09.2008 18:36:00
Slika
PITANJE: Imam Toyotu Yaris (dizel) s kojom sam ostao bez goriva. Nakon tankanja nisam mogao upaliti auto (vergla, ali ne ulovi). Kako mi se cini zrak je prosao pumpu i usao u lajtung (visokotla?ni vod) ispred dizna za ubrizgavanje u cilindar.
Znam da pored Filtera nafte postoji jedan gumb kojim se manualno odzraci pumpa. Da li je to istina te koji je vas savjet za rjesenje ovog problema.
ODGOVOR:Kada je vaše vozilo ostalo bez goriva zrak je ispunio sustav dobave goriva i visokotlacnu pumpu. Kod motora postoji rucna pumpa za pomoc pri ponovnom paljenju ali to nije dovoljno da bi motor samo uz pomoc toga ponovno upalio jer na taj nacin ne možete odstraniti potpuno zrak iz visokotlacne pumpe. Dodatno odstranjivanje zraka jedino je moguce na nacin da se otpuste visokotlacne cijevi i uz pomoc elektro pokretaca odstrani preostali zrak iz sustava. Pri tome treba paziti da se ne ošteti elektro pokretac.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - POTROŠNJA GORIVA?

Datum objave: 05.09.2008 18:33:00
Slika
PITANJE: Molim vas imam passata 2002g. 1,9 tdi 74 kw.200 OOOKM.zanima me moze li se podesavati potrosnja goriva,posto prosjecno trosi preko 7 litara.Mislim da bi njegova potrosnja trebala biti za bar 1 l. manje.
ODGOVOR:Na ovom vozilu ne može se podešavati potrošnja goriva u klasicnom smislu. Motor koji ima odlicnu kompresiju, ciste usisno ispušne kanale , ispravan sustav za regulaciju visokotlacne pumpe, ispravan sustav za regulaciju turbine, ispravne dize, ispravan sustav za upravljanje motorom, ispravan ispušni sustav, takav motor sigurno troši znatno manje nego kada nakon dosta godina navedeni faktori imaju evidentne tragove dotrajalosti i zacepljenosti.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO 244 - ULJE U ANTIFRIZU

Datum objave: 05.09.2008 18:24:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam automobila Volvo 244, godina proizvodnje 1982, 82kW, 2300 ccm, ugradjen plin. U zadnje vrijeme primjetio sam kao da ima ulja u spremniku za antifriz (trenutno je voda u sustavu) a i auto se lako pregrijava (zna da prokljuca nakon predjenih 50km, ako vozim malo brze ili ako ima dosta voznje uzbrdo). Prije par mjeseci vozeci po neravnom putu bilo mi je otpalo crijevo od rashladnog sustava, te se sav antifriz prosuo po putu, a ja sam vozio tako jos nekih kilometar. Da li je to moglo izazvati neki kvar i sta je uzrok ulja u antifrizu.
ODGOVOR:Pojava ulja u ekspanzionoj posudi znak je oštecenja brtvila glave ili same glave motora. Najcešci uzrok je pregrijavanje motora. U ovom slucaju potrebno je demontirati glavu motora, obaviti kompletan popravak i obradu glave te zamijeniti sva potrebna brtvila glave motora. Kada se demontira glava motora svakako treba pregledati i gornji dio bloka motora ( dosjed za brtvu glave ).
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA?

Datum objave: 05.09.2008 18:19:00
Slika
PITANJE: Imam Octaviu1.9 tdi 110 KS 2001. Presla 121.000 km.Kupljena sa 100.000km.Prijasnji vlasnik mi je rekao da je promjenio zupcasti remen.Mijenja se svakih 80.000-100.000km-(kažu).U Skodinom servisu ovaj poduhvat kosta 850KM (430eura) jer se kako kazu trebaju promijeniti i 4 spanera za klimu i svasta nesto.A servis kao servis, oni ce uraditi posao iako to mozda nije potrebno a skupo je.Može li da se provjeri ispravnost remena?Ispod auta su 4 kapi ulja ravnomjerno odmaknute jedna od druge 5-6 cm formirajuci kvadrat.Nije se vise ponovilo curenje.A neko mi je rekao da je prvi pokazatelj da je remen pri kraju ako pocne curiti ulje.Inace na servisu sam bio prije mjesec dana.
Interesuje me da li mehanicar moze pregledati i utvrditi da li da se zupcasti remen mijenja ili ne?I da li se nakon pregleda zupcasti remen ošteti (razlabavi) tako da se svakako mora promijeniti?I da li može iskusan majstor promijeniti originalni zupcasti remen (eventualno zbog elektronike) jer je mnogo jeftiniji od ovlaštenog servisa.
ODGOVOR:Sa zupcastim remenom i pojedinim dijelovima koji se nalaze u sustavu zupcastog remena nije preporucljivo taktizirati i štedjeti, treba ugraditi sve najkvalitetnije. Razlog tome je izuzetno velika šteta koja nastane u motoru ako dode do oštecenja zupcastog remena ili bilo kojeg dijela koji se nalazi u sustavu . Cijena tog popravka može biti i 2000 eura. Nije neophodno da navedenu zamjenu obavite u ovlaštenom servisu ali ugradnja mora biti strucna i odgovorna. Mehanicar može ustanoviti vidljivo oštecenje zupcastog remena ali ne može vidjeti unutrašnje stanje remena. Treba se jednostavno držati uputa proizvodaca i mijenjati zupcasti remen prema preporucenom intervalu.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -KOLJENASTO VRATILO MOTORA ( radilica )

Datum objave: 24.03.2011 21:18:36
Slika
PITANJE: Zanima me strucno objašnjene sta je to radilica, za šta ona sluzi, i gdje se nalazi? Ukoliko imate graficki prikaz radilice po mogucnosti. Takodje me zanima da li je tacno da je senzor za paljenje na Golfu 5 postavljen na zamajac umjesto na samu radilicu kao kod Golfa 4, pa je to moguci uzrok verglanja kod paljenja jer ugrijan zamajac "vara" senzor koji daje pogrešnu informaciju radilici o momentu paljenja ???
Kako to da vlasnici Golfova 5 imaju problema sa radilicom/zamajcem i ovl. ser. ih pozivaju na besplatnu zamjenu iste, poslije negativnog iskustva sa istom na Golfu 3 ???
Najljepše Vam HVALA. Nevjerovatno je da postoji dobronamjernik koji pruža ovakve usluge besplatno.
ODGOVOR:KOLJENASTO VRATILO MOTORA ( radilica ) , pretvara nejednoliko gibanje u rotaciju, silu klipnjace pretvara u okretni moment, najveci dio okretnog momenta preko zamašnjaka predaje spojci, manji dio okretnog momenta predaje sklopovima : razvodnom mehanizmu, razvodniku paljenja, pumpi za ulje, pumpi rashladne tekucine, ventilatoru i alternatoru . Nalazi se u bloku motora. Temperatura zamašnjaka nema utjecaja na senzor RPM radilice. Navedeni senzor se ne nalazi na zamašnjaku nego na nepokretnom kucištu motora ili mjenjaca. Problem kod golfa 5 je bio dvomaseni zamašnjak.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,5 TD - ULJE U INTERCOOLERU

Datum objave: 05.09.2008 10:18:00
Slika
PITANJE: Imam Opel omegu 2,5 td iz 1996 god i od nedavno sam primjetio ulje u usisnim granama i intercooleru a auto mi nesto slabije vuce a ne dime nista vise nego prije sto sam uocio ova dva problema. Jos da napomenem da mi na 1500 prijedenih kilometara potrosi 0,5lit ulja.
ODGOVOR:Ulje u usisnoj cijevi i intercooleru znak je povecane emisije uljnih para koje su direktno povezane s lošijom kompresijom. Izmjerite tlakove kompresije kako bi saznali u kakvom stanju je motor.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - GUBI VODU

Datum objave: 05.09.2008 10:09:00
Slika
PITANJE: Vozim passata 98. godište motor 1,9 TDI 66 Kw, 90 konja.
Do sada mi je sve bilo ok, ali ovaj zadnji mjesec dana morao sam dva puta da sipam po 1 l vode. Znam da nešto nije u redu pa Vas molim da mi malo pojasnite šta bi moglo biti. Voda nigdje ne curi, nego je jednostavno nestaje. Kao da je motor troši.
ODGOVOR:Rashladna tekucina se može gubiti i bez vidljivih tragova curenja. To je moguce u slucajevima kada se propuštanje dogada na vrucim mjestima ( hladnjak, blok motora, pumpa za vodu, dosjedi gumenih cijevi ). U tom slucaju vozilo treba staviti na auto dizalicu i pažljivo ispitati svako navedeno mjesto kao potencijalno mjesto curenja. Drugi nacin nestajanja tekucine je kada je neispravna brtva glave motora i tada rashladna tekucina u vidu vodene pare izlazi iz motora na auspuh.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FAVORIT - KOJE ULJE?

Datum objave: 05.09.2008 10:05:00
Slika
PITANJE: Posjecujem vasu veb stranicu redovito jer se nade predobrih savjeta,koje je full tesko naci.... Imam jedno pitanje, vozim Škodu Favorit 1.3 91.g, u njoj se trenutno nalazi valvolin ulje 10w40, planiram iduci tjedan mjenjati ulje i filter ulja. U metro sam vidio akciju CASTORL EDGE SPORT ulja ali ima oznaku 0W40 i 10w60. Zanima me dali se jedno od ta dva dipa ulja moze koristiti u tom motoru i koja je razlika izmedu 10w40 i 0w40 i 10w60????
ODGOVOR:Od navedenog ulja možete koristiti 10W-40. Razlika izmedu ova dva ulja je u viskozitetu . Ulje koje sam naveo potpuno odgovara vašem motoru.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - IZLAZI FREON

Datum objave: 05.09.2008 09:53:00
Slika
PITANJE: Imam pasata tdi 130 konja 2003 god i prije 3 sedmice imao sam problem tj. vracao sam se sa odmora i klima je bila ukljucena, iznenada se pojavio dim iz srednjeg i suvozacevog otvora za ventilaciju, stao sam iskljucio klimu i dim je nestao ponovo sam krenuo ukljucio klimu, posle nekih 5 min i opet isto i iskljucio sam klimu. drugi problem je kad ubacim u rikverc cuje se zvuk skripanja kao da blokira tocak molim vas ako imate neki savjet za mene redovno pratim vasu stranicu zahvaljujem vam se u ime svih nas jer ste jedini koji nam pomazete.
ODGOVOR:Prema vašem opisu navedena pojava je koju ste vidjeli je izlazak rashladnog plina freon 134 A iz sustava klime. Na tom dijelu nalazi se isparivac što znaci da je isti oštecen. Prvo što treba napraviti je ispitivanje propuštanja sustava i samog isparivaca. Problem s volanom može biti loša geometrija ovjesa ili veci kut okrenutosti kotaca u lijevu stranu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - KAKO IZJEDNACITI KOCIONU SILU

Datum objave: 04.09.2008 07:23:00
Slika
PITANJE: Molim vas možete li mi odgovoriti kako izjednaciti kocionu silu izmedu dva zadnja tocka rucne kocnice na saxu 1.0i iz1999 god. Ljevi ima silu 200 N a desni 900 N. Neznam, jer nisam 100% siguran, dali postoji neka matica za to predvidena. Tako nešto su mi radili u servisu jednom drugom situacijom kad mi se jedna tarna pakna odljepila tada se to nije znalo nego se samo onako od oka prilagodilo, uslijed cega je došlo do nejednake kocione sile na nožnoj kocnici pa dali bi to moglo imati bilo kakve veze u postavu mehanickog razmaka izmedu pakni i time nastale kocione sile tarnih pakni. Na jednoj strani veca, a na drugoj manja?
ODGOVOR:Sile kocenja na oba zadnja kotaca biti ce iste ako sistematski provjerite, doradite i promijenite sve što je potrebno na zadnjim kocnicama. A to može biti : zadnji kocni cilindri, zadnje pakne, bubnjevi, kocna tekucina, sajla rucne. Da bi to saznali potrebno je potpuno rastaviti kocni sustav zadnjih kocnica.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE COUPE - GASI SE

Datum objave: 04.09.2008 07:13:00
Slika
PITANJE: Jako mi se svida vaša stranica i nadam se da ce te mi pomoci.
Imam renault megane coupe 1.6.ie 97 godiste, u zadnje vrijeme mi se pocelo desavati kad stanem sa autom na semaforu u leru ili kad stisnem kuplung pocne se tresti kazaljka od obrtmetra i auto nepravilno radi i hoce se ugasiti (bio pod opterecenjem ili ne), do sad mi se par puta i desilo da se ugasio jer mu nisam dodao gas, sta bi to moglo biti?Dali je mozda otisao motoric od ler gasa? inace auto ide odlicno u voznji i ne cuka.
ODGOVOR:Motor vašega vozila može se gasiti radi više razloga i to : aktuator minimuma, ECT senzor, veza izmedu aktuatora minimuma i ECU centrala, potenciometar leptirastog ventila, niski tlak goriva, injektori ( zaprljani ), propuštanje usisnog kolektora. Najbolje je napraviti kompletan test sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - GUŠI SE

Datum objave: 04.09.2008 07:07:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Peugeota 206 1.9d sa predjenih 123tkm. Kada startujem motor on se pod sauhom pocne gusiti na kratko pa se onda povrati i tada izbaci dim, to se nakada ponovi vise puta za redom, a nekad ne, nema pravila. Sumnjam da je u pitanju EGR ventil, a takodje sam primetio da mi vakum crevo koje vodi do usisa puca (jednom sam ga menjao). Da li je to ozbiljno i cime mogu ocistiti taj ventil? Takodje sam primetio i kada naglo dodam gas, nebitno koliko, u tom trenutku kao da se struja pojaca. Specificno je to da ne uvek na istom broju obrtaja. Da li je sve ovo nekako povezano?
ODGOVOR:Neposredno nakon starta motor se može gušiti ako u sustavu goriva ima zraka . Isto tako uzrok može biti i rad motora na tri cilindra a nakon kraceg zagrijavanja isti cilindar proradi ( potrebno ispitati uzrok ). Kada je neispravan EGR ventil motor nema snage i ide crni dim na auspuh. Pojacavanje struje nema veze s ranije spomenutim vec sa stanjem regulatora napona, alternatora i akumulatora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - BROJ OKRETAJA

Datum objave: 03.09.2008 22:55:00
Slika
PITANJE: U pitanju je Opel Astra 1.7TD iz 1999 god. koja je prešla oko 130.000 km, naime kada sam kupio auto (prije 2 godine) strelica na obrtomijeru je stajala na 9-tci do prošle godine u zimu kada je spala izmedu 7 i 8, te sam pitao jednog majstora u zimu u cemu je problem on je samo rekao da je to zbog 'zime' i da ce se to vratiti, što se ispostavilo da nije tacno. Danas, kada je motor hladan i stoji u leru onda je na 9, ali nakon malo vremena (kada se motor zagrije tj. kada stoji u leru) strelica spadne (molim pogledajte sliku, uz graficki prikaz kada se motor zagrije). Molim Vas u cemu bi bio problem i kako ga otkloniti.
ODGOVOR:Motor vašega vozila ima na visokotlacnoj pumpi automatski uredaj za hladni start. Kada je motor hladan broj okretaja je povišen 950 do 1050 o/min. Kada se motor zagrije navedeni uredaj se iskljuci i tada broj okretaja treba biti oko 800 o/min. Ako vaš motor funkcionira na opisani nacin tada je sve u redu a ako je broj okretaja manji od navedenog tada treba podesiti broj okretaja za rad na minimumu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - HAVARIJA MOTORA

Datum objave: 07.08.2008 18:13:00
Slika
PITANJE: Vozim Golfa IV 1,6 16 v 77kw 2002g sa 130000km.Prije desetak dana ostao sam u kvaru na auto cesti pri brzini od 150km na sat.Pala je turaža,brzina na 60km,culo se lupanje u motoru.kada sam ugasio auto vidi sam da je povuklo ulje prema filteru i kao da se zapalilo..Mehanicar mi kaže da je prolupo motor i da je najbole ugradit rabljeni jer se ne isplati popravljatAuto je prije toga bio na zamjeni ulja i svih filtera...jedino je svjetlila lampica od motora za koju je reko da je stvar u lamba sondi.Zanimalo bi me zbog cega se to moglo dogoditi i što bi mi bilo najbolje raditi dalje.
ODGOVOR:Kontrolna lampica koja je bila upaljena znak je kvara na sustavu ubrizgavanja a nekada i na sustavu paljenja. U momentu kada ona svijetli u motor može ulaziti nekontrolirano velika kolicina goriva koja ne može izgoriti u cilindru a jedan dio benzina odlazi u karter. Benzin u karteru razrjeduje motorno ulje koje više nema svojstvo podmazivanja i tada nastaju intenzivna naprezanja na radilici i nakon toga nastaje lupanje i havarija motora.
Ako oštecenja nisu velika najbolje je napraviti generalni popravak motora.
na vrh Povratak na vrh