Danas je: 01.04.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT IBIZA - KONTROLNA LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 01.12.2008 10:23:00
Slika
PITANJE: Imam ibizu 2001g. 1.9sdi i uzadnje vrijeme mi se dogada da se prilikom paljenja (ne svaki put) grijaci nece ugasiti tj. treba im jako dugo i kada se napokon ugase okretaji skoce preko 3 000. Što bi to moglo biti?
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca na vašem vozilu ima dvostruku funkciju i to za kontrolu rada grijaca i za kontrolu upravljackog sustava motora. Navedena lampica ostaje duže svijetliti kada je neispravan neki od grijaca i kada postoji neispravnost ( kvar ) na sustavu za upravljanje motorom, greška može biti na mjeracu protoka zraka, na ECT senzoru, na regulatoru kolicine goriva, na visokotlacnoj pumpi ....
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - BIJELI DIM

Datum objave: 01.12.2008 10:09:00
Slika
PITANJE: Poštovanje, imam mazdu 323F dizel,170 000 km ocuvana motor fino radi,prima gas,uredno ujutro pali,medutim prilikom nagglijeg gasa u vožnji zna zadimiti pomalo bijeli dim. Cak i na cepu malo dimi.da li je to znak za istrošenost motora,turbina ili što najcešce je razlog...
ODGOVOR:Bijeli dim je vodena para koja se može pojaviti dok je motor i ispušni sustav još hladan ali kada se ispušni sustav zagrije bijeli dim se više ne vidi. Ako se bijeli dim vidi i kada je ispušni sustav potpuno zagrijan to je znak da rashladna tekucina ulazi u cilindar . To stanje je štetno i treba što prije reagirati. Obratite pozornost da li je dim bijele ili svijetlo plave boje jer ovaj drugi nije vodena para.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - DETONACIJE U USISNOM KOLEKTORU

Datum objave: 28.11.2008 18:32:00
Slika
PITANJE: Imam problema sa ford mondeom 2000ccm godište je 1997, dešava se to da dolazi do detonacije u usisu motora kod dodavanja gasa. Tocnije kad se dodaje gas iz lera pa do 3000 obrtaja promjenjeno je : svjecice, sportski filter zraka, filter goriva bobina.U cem može biti problem?
ODGOVOR:Uzrok detonacija u usisnom kolektoru je sustav paljenja, propuštanje usisnog ventila, loše namještena faza motora, senzor detonacija, nešto trece što treba otkriti na samom vozilu. U sustavu paljenja uz bobinu treba ispitati kablove za svjecice i elektroniku paljenja.
FORD FIESTA - ALTERNATOR, ANLASER
28.11.2008. 18:24
P'ITANJE:
Imam ford fiestu 1.1 '90 godište.neki dan sam se vracala s puta i pocela mi se paliti lampica akumulatora koja se nakon nekog vremena ugasila,ugasio mi se i radio i svjetla su bila sve slabija.tako sam vozila oko 60km (hvala dobrim ljudima koji su vozili ispred mene i doveli me do kuce jer na kraju gotovo nisam niti imala svjetla!).uglavnom,stavili smo novi akumulator i majstor mi je rekao da je problem u regleru i anlaseru(tako nešto-uopce se nerazumijem!).prije zamjene akumulatora auto mi nije htio upaliti-cak niti zaverglati.da li mi možete reci koliko otprilike koštaju ti djelovi,tj zamjena.uopce se nerazumijem u aute i nemam baš velik izbor majstora i iskreno bojim se da ne iskoriste moju neukost i nenaplate mi previše.
ODGOVOR:
Ako je vaš majstor rekao da je neispravan regler i anlaser ta dva dijela ne pripadaju jedan drugom. Regler pripada alternatoru koji proizvodi struju za sve elektricne potrošace a anlaser je zapravo elektropokretac s kojim palite motor. Za vas je najbolje rješenje da strucna osoba ( od povjerenja ) ispita napon punjenja alternatora i ako je napon punjenja 13,8 V do 14,8 V tada je alternator ispravan. Isto tako potrebno je ispitati i elektropokretac ( anlaser ) i ako elektropokretac brzo ( živahno ) okrece radilicu motora tada je i elektropokretac ispravan. Ukoliko stvari ne stoje tako kako sam naveo tada treba napraviti servis jednog i ili drugog agregata. Cijena popravka se može znati nakon demontaže i rastavljanja bilo alternatora bilo elektropokretaca. Cijena dijelova za alternator može biti oko 300,- kn a za elektropokretac od 300,- do 600,- kn .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 28.11.2008 18:11:00
Slika
PITANJE: Vozim vec duže vrijeme opel kadett 1.6i, bez vecih problema i prešao sam 240000 km.Medutim od zadnjeg servisa nastaju problemi, rashladna tekucina nestaje iz posude a ne primjecujem da negdje curi na crijevima motora, hladnjaka ili posude te sam primjetio na cepu ventil dekla fini sloj bijelkaste masnoce(poput neke creme.Majstor sumnja na brtvu motora ili na loše ulje u motoru. Ulje u motoru je Shell 15W40.Molim Vas da mi savjetujete što bi to moglo biti i što bi trebalo još pregledati. Napominjem da ljeti tih problema nije bilo i da motor za sada vuce i radi dobro no ipak se pribojavam veceg kvara motora, jer ipak auto je punoljetan i ima vec dosta km.
ODGOVOR:Nestanak rashladne tekucine iz sustava hladenja upucuje na propuštanje rashladnog sustava ili na oštecenje brtvila glave motora. Navedena bijela masa koju ste otkrili na poklopcu ventila znak je oštecenja brtvila glave. Ovaj slucaj treba rješavati na nacin da se demontira glava motora i da se obave svi potrebni radovi na glavi motora a to je obrada ventila, obrada siceva ventila, obrada glave, cišcenje usisnih i ispušnih kanala. Na ovaj nacin napraviti cete višestruku korist za motor.
DODATNO PITANJE:
Zahvaljujem se na odgovoru, ali molio bih Vas da mi orjentaciono odgovorite koliko bi iznosio takav popravak rad plus dijelovi?, isplativost buduci je auto stariji? za koliko vremenski se takav kvar može otkloniti? da li bi se taj kvar mogao svrstati pod naziv generalka ili polu generalka?
trajnost motora nakon takvog zahvata? Puno Vam hvala te iskreno pohvaljujem Vaše stranice i Vaš trud da pomognete ljudima u auto problemima.
ODGOVOR:
Tocna cijena popravka se zna nakon demontaže glave motora. Orijentaciona cijena dijelova i rada je od 1.500,- do 3.000,- kn. Radovi na glavi motora nisu generalka. Trajanje zahvata 2 do 3 dana. Ne može se govoriti o trajnosti motora nego samo o trajnosti glave jer se samo ona tretira. Ako se posao obavi strucno trajnost glave je neogranicena.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - SLABO GRIJANJE

Datum objave: 28.11.2008 18:08:00
Slika
PITANJE: za pocetak da vam kažem da ste zakon i samo tako nastavite.
sada moj problem auto je kadett sa motorom 1.8 i plinom,promijenio sam na autu mali kiler i ulijo antifriz.grijanje je vrlo slabo
a motor ne postiže radnu temperaturu.termostat je provjeren i u redu je.mislim da je problem u tome što nisam mogao odzracitit sistem
na onom mjestu za odzracivanje na kucištu termostata jer je šaraf izlizan nego na senzoru temperature koji se nalazi isto na kucištu termostata.molim savijet
ODGOVOR:Vaš motor mora imati napunjeni rashladni sustav ( bez zraka ), potpuno ispravan termostat, ispravan radijator grijaca, ispravan ventil grijaca, nesmetan dolazak cistog zraka do radijatora grijaca, prohodne cijevi rashladnog sustava, kompresija ne smije ulaziti u rashladni sustav i tada ce grijanje biti besprijekorno. Ako sumnjate da je uzrok vijak za ispuštanje zraka iz sustava obavite potreban popravak kako bi mogli ispustiti zrak na tocno navedenom mjestu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - PRINCIP RADA RASHLADNOG SISTEMA

Datum objave: 26.11.2008 09:20:00
Slika
PITANJE: Možete li mi opisati malo detaljnije na kojem principu radi rashladni sistem automobila peugeot 307 hdi, šta pali ventilator hladenja, šta pali njegovu prvu brzinu ,a šta pali drugu brzinu ventilatora? Kakav je njegov princip rada sa upaljenom klimom???
ODGOVOR:Rashladni sustav funkcionira na nacin da pumpa za vodu djeluje na rashladnu tekucinu i istu usmjerava iz bloka motora preko termostata u hladnjak i iz hladnjaka ponovo u motor. Termostat otvara i zatvara po potrebi prolaz za rashladnu tekucinu te na taj nacin regulira radnu temperaturu motora. Kada nastane situacija da se rashladna tekucina zagrije iznad 96°C tada se pali ventilator i to prva brzina a kada temperatura motora poraste iznad 100°C tada se pali druga brzina ventilatora. Funkciju paljenja ventilatora obavlja racunalo preko releja.
Ventilator na hladnjaku se može paliti i kada je motor hladan i tada se isti pali za potrebe klima sustava.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 CS - QUATTRO POGON

Datum objave: 25.11.2008 22:39:00
Slika
PITANJE: Postovani, interesuje me princip rada quattro sistema.
Posedujem AUDI 100 cs 2.3 `86.
U principu mnogi su mi objasnjavali ali niko ne zna :)
ODGOVOR:Quattro pogon na vašem vozilu radi na nacin da se moment motora permanentno prenosi na prednje i zadnje kotace u omjeru 60:40.
Veci omjer je na zadnjim kotacima.Prijenosni omjer u mjenjacu 60 : 40 je stalni omjer koji je dobiven upotrebom zupcanih parova s navedenim omjerom, znaci on je uvijek isti. Volan možete bez bojazni okretati u svakom momentu po želji.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 25.11.2008 22:27:00
Slika
PITANJE: U Cliu II par puta se potrgao kabel ispod sjedala vozaca te se upalila lampica na ploci airbaga i servisa. Po popravku ista je prestajala svijetliti. Sada se ponovo upalila te po pregledu kabela ustanovio sam da isti nije oštecen, postoji li jos neki senzor za airbag osim kod sjedala koji bi mogao biti uzrok. Pri pokretanju lampice se ugase ali nakon otprilike par minuta iste se ponovo upale. Napominjem da je auto redovno servisiran i prve ove kvarove su u servisu otklanjali.
Hvala za odgovor ako je ovako moguc?
Pozdrav ekipi ovo je ipak rijetkost besplatno savjete dijelit u današnje vrijeme
ODGOVOR:Kontrolna lampica zracnog jastuka se pali kada je sustav izvan funkcije, to može biti bilo koji kvar u sustavu zracnog jastuka. Ako ste vidjeli da je elektricni vod ispravan to ne znaci da isti ne može biti u prekidu. U ovom slucaju potrebno je ispitati i ostale dijelove i sklopove a to su:
Ožicenje strujnih krugova pobude modula, otpornik uredaja za pobudu modula, napon napajanja ne smije biti niži od 9,5 V, zavojnica ispod kotaca volana, pirotehnicki natezaci sigurnosnih pojaseva, pojedini konektori, sklop zracnog jastuka vozaca, sklop zracnog jastuka suvozaca, upravljacka centrala.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 1,6i - ANTIPOLLUTION FAULT

Datum objave: 25.11.2008 10:34:00
Slika
PITANJE: PEUGEOT 1,6 16V XR, 110ks 2003. (TNG "Landi")
Prvo da Vam se zahvalim za rešenje prošlog problema oko pokazivanja nivoa goriva u rezervoaru.
Vec treci put mi se dešava da prijavi gresku loša smeša ANTIPOLLUTION FAULT u vožnji pri 4000 - 4200 o/min. Greška se nije resetovala sama od sebe, vec je morala da se resetuje preko kompjutera. U servisu gde sam ugradio TNG "Landi" pokušali su da mi našteluju plinsku mapu tako što su pojedine tacke podizali rucno, ali posle odredenog vremena greška bi se opet pojavila. Na dijagnostici prilikom brisanja greške landa sonda je pravilno radila. Da li postoji emulator landa sonde, ako postoji na koju se montira pošto ima dve (gornja-glavna ili donja-kontrolna), ili je nedostatak "neke tecnosti" u katalizatoru?
ODGOVOR:Natpis ANTIPOLLUTION FAULT pali se kada postoji greška na sustavu ubrizgavanja, najcešci uzrok je probijanje visokog napona, loš rad lambda sonde, preveliko vrijeme ubrizgavanja. Emulator treba postojati i on se spaja na regulacionu lambda sondu a ona se nalazi ispred katalizatora. Katalizator vašeg vozila nema nikakvu tekucinu. U ovom slucaju potrebno je otkloniti eventualne greške na sustavu ubrizgavanja i na sustavu paljenja. Tada motor treba raditi potpuno ispravno na benzin, nakon toga može se provjeriti rad plinskog sustava.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - POKAZUJE KRIVU POTROŠNJU GORIVA

Datum objave: 25.11.2008 10:30:00
Slika
PITANJE: Imam citroena c3 i pokaziva mi krivu potrošnju goriva. Pretpostavljam da je problem u racunalu. Zanima me da li je problem u racunalu i da li cu taj problem moci rješiti resetiranjem racunala. Ako cu moci to rješiti resetiranjem racunala može li mi tko rec kako???????
ODGOVOR:Putno racunalo racuna potrošnju goriva na osnovu informacija koje dobiva od RPM senzora, senzora brzine u mjenjacu, APP senzora pedale gasa, MAP senzora, senzora tlaka turbine ( ako postoji ). Ako bilo koji senzor ne radi na ispravan nacin nastati ce greška u izracunavanju potrošnje goriva. Isto tako uzrok može biti i putno racunalo . Resetiranjem se ne dobiva ništa a radnja resetiranja se radi pomocu servisnog racunala.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT - KOJE ULJE ZIMI

Datum objave: 25.11.2008 10:23:00
Slika
PITANJE: Imam Swifta gti, iz 1991., u odlicnom stanju, no...
Sad kad su jutarnje teperature pale ispod nule, dali je bolje koristtit ulje
5W- od 10W ulja. Naime dosad sam (3 godine), stavljao casrtol 10W-60, a kad ga ujutro palim malo zastekece, sto brzo nestane kako se pocinje grijati.Inace ne gubi ulje, zamjenjeni su svi dihtungi, semerinzi...Motor ima hidropodizace, dali to znaci da ulje treba biti 5W-40 ili sto bi ja stavio mobil 5W-50...
ODGOVOR:Po zimi je bolje koristiti ulje 5W-40, razlog tome je bolja pumpabilnost ulja i brži dolazak ulja na najudaljenija mjesta u motoru. Na taj nacin motor krace radi bez podmazivanja.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA LAND CRUISER - PREŠAO 300.000 KM

Datum objave: 20.11.2008 19:12:00
Slika
PITANJE: prvo sve pohvale za izniman rad i trud koji ulazete u odrzavanje ove stranice. Pitanje koje bih postavio odnosi se na kupovinu Toyota Land Cruiser, HDJ80 (motor 1HD FT), sa 24 ventila. Naime opce stanje vozila je vise nego dobro, ali je motor presao 300 000 km (svi servisi radjeni u ovlastenom servisu), pa me zanima ako kupim to vozilo moze li se kod nas nabaviti orginalne (OEM) dijelove ili barem "pristojne"
zamjenske za generalnu reparaturu motora i gdje, te koliko bi (u
grubo) takav zahvat kostao sa vasom ugradnjom.
ODGOVOR:Ovo vozilo i navedeni motor su vrlo kvalitetni i uz redovito servisiranje mogu voziti dugo godina.
Prije nego kupite vozilo korisno bi bilo obaviti strucni pregled vozila i motora. Na motoru je važno izmjeriti kompresiju, ispitati dize, ispitati razvodni mehanizam i napraviti kontrolu ispušnih plinova ( zacrnjenje ). Dijelovi za generalnu reparaturu se mogu nabaviti i to su originalni dijelovi. Kada se radi generalni popravak neposredno prije bilo kakvih radova može se napraviti specifikacija potrebnog materijala i radova. Na osnovu toga može se napraviti i troškovnik. Ovom prilikom bez pregleda motora nije moguce dati neku ozbiljnu ponudu a razlog je što na taj nacin cijena može odstupati za više od dvostruko.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - TEŽE PALJENJE

Datum objave: 20.11.2008 19:07:00
Slika
PITANJE: Prvo da vam zahvalim na odlicnom odgovoru, pomogao mi je. Sad imam slijedeci problem motor dok je hladan upali bez problema i dok malo radi ugasim ga i upalim takoder bez problema. Ali kad je potpuno ugrijan znaci kad se ventilator upali, rashladi motor i iskljuci se, ja ugasim motor i nemogu ga odmah upaliti, tek nakon 20 tak minuta opet pali normalno. Zanima me što bi moglo biti jer je motor polugeneralno ureden: nove karike, glava potpuno obradena, novi ventili, nova brtva glave, novo zupcasto remenje, inace motor odlicno.
ODGOVOR:Cesti uzrok težeg paljenja toplog i polu toplog motora je loša kompresija. To se cesto dogada nakon zamjene klipnih prstena a razlog je nepravilno istrošen cilindar ( elipsasto istrošenje ). Vaš motor treba imati kompresiju 28 – 34 bara. Kada je kompresija niža od 28 bara nastaje problem paljenja motora u toplom stanju. Izmjerite kompresiju ( provjereno ispravan manometar ) i po potrebi se opet javite.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - PODRHTAVA NA LERU

Datum objave: 20.11.2008 18:57:00
Slika
PITANJE: Radi ser VW Polo 1,3 i coupe , 89. godiste. Prije mjesec dana je promijenjen modul paljenja i odonda zna u ler gasu jako podrhtavati kao da ce se ugasiti. Nije to svaki put. Ponekad radi kao svicarski sat.
Primjetio sam jos jednu razliku u njegovom radu(radi puno bolje) kad otpojim cjevcicu za zrak koja ide na na pocetak grane sa injektorima. Cini mi se kao da je taj dio (nemam pojma cemu sluzi taj dio niti kako se zove )nekako zastopan jer ne mogu iz njega isisati zrak niti ga upuhnuti unutra a cjevcica koja ide na njega kad se otpoji usisava cujno. Ali ni to nije donjelo pravog rezultata jer je nakon nekog vremena opet poceo trokirati ali samo na ler gasu dok u pokretu nema nikakvih problema. I pali bez problema i jedini mu je problem taj ler gas kad se malo ugrije i ne prima gas kao prije. Kad se pritisne papucica gasa,izgleda kao da ce se ugasiti i onda nakon dvije sekunde proradi normalno. Kad sam ga isprobavao na mjestu,iz auspuha se pojavio crni gusti dim i bio je mastan ali i to je bilo samo par puta a ne uvijek. Ima li tu kakve pomoci ili je masina sa prijeko 300 tisuca dala svoje posto ga bas i nisam mazio a jos uvijek potegne i ide maximalno kao sto mu pise u knjizici.
ODGOVOR:Uzrok lošeg rada motora na minimumu ( leru ) i slabiji odaziv na gas ne mora biti velika kilometraža nego sustav ubrizgavanja ili sustav paljenja. Prema vašem opisu najprije treba ispitati sustav ubrizgavanja , ispituju se sve komponente. Navedena cjevcica je spojena na regulator tlaka goriva i usisnu granu i ne smije biti prohodna jer mora pomicati ventil regulatora tlaka pomocu membrane. Ispitivanje sustava ubrizgavanja treba poceti s mjerenjem tlaka goriva i ispitivanjem injektora. Ako je s time sve u redu ispituju se i drugi dijelovi sustava i to: potenciometar leptiraste zaklopke, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor temperature motora, aktuator minimuma, zabrtvljenost usisnog kolektora. Nakon ovoga po potrebi provjerava se sustav paljenja, energija i trajanje iskre na svjecici te eventualno probijanje visokog napona. Sve što sam naveo zahtijeva odgovarajucu tehnicku podršku i znanje i nije moguce napraviti u kucnoj radinosti.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - PALI SE LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 20.11.2008 18:51:00
Slika
PITANJE: Pratim redovno vašu internet stranicu i pravo mi se svidja. Vi ste kao poliklinika za auta...Elem, imam golf II, '83, 1.6 dizel, i evo nekoliko dana pali mi se lampica od grijaca, kad stajem, u prvoj, drugoj i trecoj brzini...kasnije nista..., kad mi radi grijanje ili hladjenje opet se pali, kad ugasim grijanje ili hladjenje, ništa, ...pa n e znam sta da radim...mislim znam otici cu do servisa...al trenutno sam van grada u kojem zivim...pa...
ODGOVOR:Lampica grijaca se može paliti iz nekoliko razloga i to radi: releja grijaca, elektricne instalacije, neispravnih grijaca, neispravnog senzora temperature motora, neispravne instrument ploce. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSSAT - TURBOPUNJAC

Datum objave: 18.11.2008 14:26:00
Slika
PITANJE: Posjedujem VW Passat 1.9 TDI 90KS, 2000. godište, i imam 2 problema.
PRVI: Prošle godine je promijenjen ventil na turbopunjacu(tako su mi rekli u servisu koji mi je to radio, uostalom upisali su to u servisnu knjižicu). I sada mi se opet javlja isti problem zbog kojega je taj ventil mijenjan, radi se o slijedecem. Auto normalno ubrzava sve do 120-130 km/h, i onda jednostavno prestane ubrzavat, gas stisnem do kraja, al auto i dalje ne ubrzava, isto tako kad smanjim brzinu ne ubrzava istim tempom kao ranije, sve dok ne ugasim auto i ponovo ga upalim, i onda opet ista prica, do 130 km/h je sve OK, i onda stane ubrzavat.
P.S. Prošle godine prije nego je promijenjen taj neki ventil na turbo punjacu, u servisu su mi zamijenili i hladnjak, neke filtere, jer su prvo sumnjali na te stvari, na kraju me to njihovo mijenjanje stajalo oko 1000 eura, pa me sad pomalo strah da ne moram opet toliko izdvojit. Auto je u tih godinu dana presao oko 8000km, i u prosjeku troši oko 6.3l/100km.
DRUGI: Prije 2 mjeseca sam primjetio kad vozim auto barem tridesetak kilometara u komadu da se cuje neki zvuk škripanja kod prednjeg desnog kotaca, i to kad je volan u nultoj poziciji, i kad ga malo mrdnem u stranu cviljenje prestane al se opet vrati, ili ako stisnem kocnicu takoder to škripanje prestane. Odvezao sam auto serviseru, oni su skinuli oba prednja kotaca, tam nešt gledali i rekli da su mi da su diskovi istrošeni pa da vjerojatno plocica zapinje o rub diska. I promijenili oni meni oba prednja diska i plocice, opet ode 1200kn, :) i u pocetku sve super, kad nedavno opet ista stvar se dešava. Putovao sam iz osijeka u varaždin i nakon nekih 100 kilometara, brzina je bila nekih 100 km/h, opet isto škripanje.
ODGOVOR:Turbopunjac ovoga motora stvara potreban tlak zraka za punjenje cilindara, tlak ne smije biti veci od 1 bar. Ako tlak turbine postane veci od navedenog upravljacki kompjutor motora u tom momentu smanjuje kolicinu goriva i prebacuje se u rezervni program ( safe mode ).
Postoji nekoliko uzroka radi kojih tlak turbine postane veci od dozvoljenog a to su elektro-pneumatski ventil za regulaciju turbine, mehanicki ventil turbine, elektricna instalacija upravljackog ventila, elektronska regulacija turbine, turbina. U ovom slucaju potrebno je tocno otkriti pravi uzrok i otkloniti kvar.
Zvuk koji cujete na prednjem kotacu je zvuk koji nastaje kada disk plocica dodiruje disk kocnice. Moguci uzroci su disk plocice, disk, kocna kliješta, fleksibilna cijev kocnice, nešto trece.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - PROBLEM SA UBRIZGAVANJEM

Datum objave: 16.11.2008 16:06:00
Slika
PITANJE: Imam unica 1.3 benzinac 90-o godiste. Imam problem sa sistemom ubrizgavanja. Necu se bas znat strucno izjasnit al nadam se da cete me razumjet. Uno ima elektronski cok koji radi kako on hoce. Probao sam cok direktno spojit na akomulator i on radi promjenim polova struje elektromotor preko puznog prijenosa poluga coka uvlaci i izvlaci,ali kad je auto hladan nece cok da otvori. Cak sam gledao i neku plocicu koja se nalati na karburatoru gledano od naprijed sa lijeve strane kontra od coka,Na njoj su neki kontakti koji cu slojeni sa kontaktima koji su vezani direktno na polubu od klapne gasa. Njoj sam samo sa elekrto klinerom pocistio kontakte.Osim problema sta cok nece da otvata kad je auto hladan kad skinem kontakte(dek) sa te plocice na suprot coka,cok otvori al auto na ler gasu pocne radit na skose okretaji variraju od 750 do 1100. Kod takvog rada motora monopoint isto dobiva gorivo na skose.Nadam se da ste bar malo razumjeli ovaj mail i da cete mi moci pomoci.
ODGOVOR:Vaš motor nema cok jer ima elektronski sustav ubrizgavanja. Sustav za hladni start motora radi potpuno automatski i pod nadzorom ECU centrale. Dijelovi sustava za hladni start su potenciometar leptirastog ventila ( nalazi se na osovini leptirastog ventila a vi je zovete plocica ), step motor minimuma, ECT senzor temperature rashladne tekucine, MAP senzor tlaka zraka, IAT senzor temperature usisanog zraka, ECU centrala. Kada je motor hladan ECT senzor šalje ECU centrali podatak o temperaturnom stanju motora, centrala upravlja sustavom na nacin da poveca kolicinu goriva i da pomocu step motora poveca otvorenost leptirastog ventila, na taj nacin hladan motor ima povecani broj okretaja. Kako se povecava temperatura motora mijenja se i otpor na ECT senzoru a broj okretaja pada.
Rezultat se ne može postici na nacin kako to vi pokušavate. Potrebno je ispitati sve komponente koje sam naveo i uz to provjeriti mehanicko stanje motora koje takoder može utjecati na loš rad motora na minimumu .
na vrh Povratak na vrh

LAGUNA II - TAKTIZIRANJE SE NE ISPLATI

Datum objave: 16.11.2008 16:02:00
Slika
PITANJE: Interesuje me jedna stvar. Da li je prilikom kupovine polovnjaka neophodno uraditi takav servis da se promijene i stvari koje rade? Naime, planiram da kupim Lagunu II 1.8 i rekli su mi u servisu da servis za nju kosta oko 500 eura. Ja sam cuo od vozaca da je potrebno samo zamijeniti ulje i kaiseve (ukoliko je sve ostalo u redu) a u servisu preporucuju i pumpu i spanere i jos neke stvari, cak iako rade. E sad, me zanima da li je potrebno i to zamijeniti ako radi posto sam pobornik da ne treba mijenjati nista na autu sto radi a pogotovo jer je fabricko, a i serviseri kao serviseri oce sto vise para da uzmu. Zanima me Vase misljenje, posto ga smatram odlucujucim.
ODGOVOR:Ako je vaše razmišljanje takvo da u vozilo treba što manje uložiti te da se pojedini dijelovi ne mijenjaju dok još funkcioniraju nemam ništa protiv toga. Želim samo navesti da je praksa pokazala da svako taktiziranje i eventualna štednja na dijelovima i servisima u konacnici je puno skuplja nego redovito servisiranje uz zamjenu pojedinih dijelova. Radi vaše informacije zupcasti remen, natezac zupcastog remena, klizac zupcastog remena, pumpa za vodu cine jednu cjelinu koja se zove razvodni mehanizam. Ispadanjem iz funkcije ili oštecenjem bilo kojeg od navedenih dijelova dolazi do velike havarije u motoru a sam popravak je vrlo skup.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - KAKO PRIPREMITI DIZEL MOTOR ZA ZIMU

Datum objave: 16.11.2008 15:43:00
Slika
PITANJE: Kako najbolje pripremiti dizel motor za zimu ?
Radi se o motoru 1.8 td Ford mondeo koji zimi teže pali.
Kako akumulatori zimi gube na "snazi" da li se može nesto dobiti od izolacije akumulatora stiroporom kao što se prije radilo ? i je li on otporan na toplinu motora za vrijeme rada.
Primjetio sam da motor pali od prve, iznimno brzo i lako kad su prošle zime za probu spojena 2 puna akumulatora iste snage 2 x 75 Ah, da li je moguce da se u auto ugrade 2 akumulatora, ako bi alternator mogao puniti oba.
ODGOVOR:Prije zime dobro je provjeriti i po potrebi obaviti servis važnih dijelova i sklopova. Akumulator mora imati kapacitet veci od 60%, elektro- pokretac mora biti u takvom stanju da prilikom startanja okrece radilicu sa više od 120 ok/min , svi grijaci moraju biti ispravni, dize trebaju imati ispravan tlak i oblik mlaza, antifriz ne smije biti stariji od dvije godine, ulje u mjenajcu i motoru neka ne bude staro, filter kabine cist, ventilacija ispravna, pogonski remeni dobri.
Nije potrebno ugraditi dva akumulatora ako je sadašnji akumulator ispravan i ako je elektropokretac u dobrom stanju.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - VODA U AUTU

Datum objave: 28.03.2011 10:49:51
Slika
PITANJE:

šta napraviti kad ti ude voda kroz prozor i natopi se tapecirung i onaj dio koji je izolacijski, usisala sam vodu van, da li moram micati sjedala i skidati cijeli taj dio da mi se osuši ili šta da radim?

ODGOVOR:

Voda koja ude u vozilo cesto može izazvati kvar elektronike ( neka vozila imaju na podnici ispod tepiha puno elektronskih komponenata ). Iako ce zvucati komplicirano ali najbolje je izvaditi kompletan tepih s antizvucnom izolacijom iz vozila, isti treba potpuno osušiti a vodu s poda vozila izvaditi. U vašem slucaju potrebno je vidjeti u kolikoj mjeri i koliko vode ima u vozilu te nakon toga napraviti potrebno.

na vrh Povratak na vrh