Danas je: 30.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD MONDEO - OCTAN CODING PLUG PRIKLJUCNICA

Datum objave: 03.08.2008 18:36:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav svima koji ulažu napor da odgovore na postavljena pitanja.Mnogo ste mi pomogli pre par meseci vezano za odabir ulja za ford mondeo.
Kao što sam Vam rekao posedujem ford mondeo 1995. 1.8 Z-tech od pre par meseci cija je elektro instalacija bila u izuzetno lošem stanju.Pomocu elektro šeme koju sam našao na internetu uspeo sam da je prilicno dobro uradim,ali sam naišao na jedan PROBLEMCIC.
Ako ste u mogucnosti zeleo bi da mi objasnite funkciju OCTAN CODING PLUG prikljucnice.Koliko sam shvatio na njemu se odredjuje na kojoj oktanskoj vrednosti je benzin koji se koristi,ali želeo bi da mi objasnite šta se prakticno desi u sistemu elektronike i da li je potrebno zakaciti auto na dijagnosticki sistem kada se vrši odabir,i da li po Vama ova opcija stvarno pravi neku promenu.
ODGOVOR:Navedeni konektor ( uticnica ) služi da se može programirati na koje gorivo motor radi ( oktanski broj ). Navedeni postupak je najbolje napraviti pomocu servisnog racunala. Prilikom navedenog postupka mijenja se staticki kut predpaljenja ( niži oktanski broj manji kut predpaljenja jer bi inace došlo do detonantnog izgaranja u motoru pri vecem opterecenju motora ). Ako ne postoje neki problemi nema potrebe za drugom opcijom predpaljenja osim radi znatiželje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV AUTOMATIC - MJERAC ULJA U MJENJACU ??

Datum objave: 03.08.2008 18:25:00
Slika
PITANJE: Posjedujem golf IV 1.6 automatik.Problem je što pri kretanju nešto udari i auto naglo krene(trzne)pa me zanima šta bi to moglo biti u pitanju i gdje da nadem mjerac ulja u mjenjacu?!
ODGOVOR:Udarac koji cujete pri kretanju može dolaziti iz automatskog mjenjaca ali mogu biti i neki drugi razlozi ( pogonske osovine, zglobovi, nosaci motora, … ). Automatski mjenjac nema mjernu šipku za kontrolu ulja vec se to radi na potpuno drugi nacin u servisu na servisnoj dizalici. Postupak je specifican i u mnogim servisima ne znaju nacin kontrole navedenog.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA - TEMELJITI SERVIS

Datum objave: 03.08.2008 18:19:00
Slika
PITANJE: Od prije nekih godinu dana vlasnik sam automobila "Nissam Primere 2.0 Td", godine proizvodnje 1998, snage 66 Kw, radi se o limuzini sa 4 vrata, sa prijedenih 192000Km. Nemam nekih posebnih zamjerki na vozilu, ali me zanima na što trebam trenutno obratiti pozornost buduci da je automobil prešao dosta veliki broj KM, i da li trebam servisirati posebno turbo punjac i na što moram paziti kako bi izbjegao troškove vecih popravaka na istome.
ODGOVOR:Napravite jedan temeljiti servis koji ce obuhvatiti sve kontrole motora i turbine te zamjenu svih tekucina, filtera i dijelova koji su dotrajali . Uz navedeno korisno bi bilo ispitati dize i pregledati sve pogonske remena i natezace.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - CVILJENJE

Datum objave: 03.08.2008 18:16:00
Slika
PITANJE: Prije svega sve pohvale za vaš rad i entuzijazam iz cega se vidi da zaista volite to što radite, a danas je to prava rijetkost.
E sad, pitanje:
Naime, na mom Focusu 1.6 iz 2006. sve je super radilo do sada i nemam na njega nikakvih zamjerki, no jucer sam, kada sam upalio klima uredaj (automatski), nacuo lagano „cviljenje“ i moje sumnje su pale na kompresor, buduci da sam probao ugasiti klimu i ostaviti da radi samo obican ventilacijski sustav i tada bi to „cviljenje“ nestalo. Auto je redovito servisiran u ovlaštenom servisu i na prošlom je servisu prije oko 2 mjeseca raden i servis klima uredaja. Molim vas za savjet, tj. da li je to zaista kompresor ili taj zvuk „cviljenja“ (kao kad remen cvili) može proizvesti i neki drugi dio klimatizacijskog sustava?
ODGOVOR:Navedeni zvuk može nastati i od necega drugoga. Remenica kompresora klime se i dalje okrece i kada je klima uredaj iskljucen. U momentu kada se klima uredaj ukljuci pogonski remen kompresora može stvarati opisani zvuk jer je pod dodatnim opterecenjem. Precizan odgovor se može dati neposredno slušajuci i ispitujuci navedeno na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SELEN BLOKOVI ?

Datum objave: 03.08.2008 18:10:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru F 1997g ( 1.6 75ks, X16SZR motor) sa prijedjenih 167 000km. Automobil je redovito odrzavan u ovlastenom servisu, te pazljivo vozen pa je u izvrsnom stanju, a potrosnja ulja na jednogodisnjem serrvisnom intervalu je minimalna ( nekoliko mm na mjernoj sipci nakon cca 7-8 000km).
Ono sto me muci je izrazita neudobnost prilikom prelaska preko neravnina i rupa po cesti, sto primjecujem vec dulje vremena, uz veliku kolicinu buke, cak i kod rupa na cesti koje nisu osobito velike i pri malim brzinama. Na 150 000 km mijenjani su amortizeri( Sachs u ovlastenom servisu, po njihovoj preporuci). Problem s rupama postojao je i prije promjene istih. Automobil je s ovim amortizerima vrlo stabilan u zavojima, uredno drzi pravac, i ugodno upija valovitu cestu, ali prelazak preko neravnina i rupa svejedno je i dalje bolno iritantan.
Neki poznanici mi kazu da bi se moglo raditi o selen blokovima koji su tijekom godina izgubili svoja svojstva pa prenose buku i vibracije u unutrasnjost vozila. Ni na jednom redovnom servisu nisam upozoren ni na jednu nepravilnost u ovjesu, iako im do sada nisam ni spominjao ovaj problem.
Preporucate li mi zamjenu selen blokova? Ako da kolika bi bila njihova cijena (prednji i straznji) i koliko bi posao vremenski trajao? Napominjem da su udarci i buka slicni i na prednjoj i na straznoj osovini, te da se ponekad pri kretanju vrlo grbavom prometnicom, pri manjim brzinama, kada kotac prijedje preko rupe, osjeti blago trzanje volana ( bez utjecaja na pravac kretanja vozila).
ODGOVOR:Tocno je da gumeni blokovi ( seleni ) vremenom stare i gube svoju elasticnost, moguce je da se to manifestira kao lupanje ovjesa. Nije moguce unaprijed znati da li ce lupanje prestati ako se zamijene svi blokovi ovjesa jer na to mogu utjecati i drugi faktori ( zglobovi, upravljacki mehanizam, balans štanga, gume, opruge … ). Vrijedno je pokušati rješavati jedno po jedno a može se poceti od gumenih blokova. Cijenu pojedinih blokova možete saznati u svakom opel skladištu dijelova. Cijena rada se može znati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - CRNI DIM

Datum objave: 01.08.2008 09:10:00
Slika
PITANJE: Vozim golf 4 tdi AHF 110 konja,auto dosta dimi crno,narocito kad je vani vruce i kad radi klima te u prvoj i pri naglim startovima. ulja ne troši ništa(5w40 mobil1 koristim),dobro "vuce" i potrošnja je u redu.ima 195 000 km, imam blokiran EGR,sve drugo je serijski.u cem bi bio problem i dali se bliži neki veci kvar?
ODGOVOR:Velika kolicina crnog dima ukazuje na nepotpuno izgaranje u motoru, ima previše goriva a premalo zraka. Neispravno može biti regulacija turbine, regulacija kolicine goriva, niski tlak turbine, zacepljenje usisnih kanala u glavi motora, neispravne dize, neispravan upravljacki modul visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - CVILJENJE U KOTACIMA

Datum objave: 01.08.2008 08:58:00
Slika
PITANJE: Imam Golfa III 1.4 benzinac, 97. godište, 60 KS. Prije otprilike dva mjeseca primjetio sam lagano cviljenje u kotacima. Kada pritisnem kocnicu cviljenje prestane i opet nakon kratkog vremena se ponavlja. Na servisu je promjenjeno ulje u kocionom sistemu, jer nije zadovoljavalo tehnicki pregled. Buduci da su i diskovi bili prilicno potrošeni zamjenjeni su komletno sa paknama, ali cviljenje je i dalje prisutno samo još i jace. Cviljenje je jace kada je toplije. Majstor kaže da tu nema što regulirati, jer je taj sustav samoregulirajuci. Primjetio sam da se cviljene potakne kada volan cimnem lijevo desno. Molim vas za savjet. Što se tu može uciniti? Mislim da je jedno od rješenja promjena majstora, a možda se i varam. Što ako i drugi kaže isto? Bojim se uputiti na dalji put da zbog trenja ne bi još pogoršao stvar, a majstor mi ne može pomoci.
ODGOVOR:Objašnjenje koje je dao vaš mehanicar nije prihvatljivo. Kada se kocnica ispravno servisira tada nema nikakvih zvukova.
Precizniji odgovor na vaše pitanje mogu dati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - PRANJE MOTORA

Datum objave: 31.07.2008 11:34:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Focusa proizvedenog 10/2007 i nakon što sam procitao clanak pod nazivom "Pranje suvremenih motora više šteti nego koristi" koji ste napisali za Autoportal, odlucio sam Vam se obratiti za savjet i pomoc. Iako sam u dva navrata (sredinom lipnja i krajem srpnja) bio primoran voziti po velikoj kiši, poprilicno sam se iznenadio kad sam prije par dana podigao haubu i vidio da su cijeli motor i svi sklopovi jako prljavi. Rijec je o prašini koja je ostala nakon što je prljava (blatna) voda isparila, tj. nema krupnih komada blata jer sam vozio samo po asfaltu. Takoder sam primjetio da auto nema nikakvu zaštitu s donje strane motora.
Cisto za ilustraciju, moj motor je podjednako prljav kao i ovaj na slici: http://www.autoportal.hr/images/stories/novosti/2008_godina/sijecanj_20020080107/PRANJE_motora_2.jpg
Zanima me je Vaš savjet je li uputno oprati ovaj motor ili ništa ne dirati jer za sad nemam nikakvih problema s automobilom. U slucaju da je uputno oprati ga, koliko bi kod Vas došla ta usluga?
ODGOVOR:Vaš motor je stvarno prljav i mogao bi se ocistiti. Prilog u AUTOPORTALU govori da je pranje vodom pod visokim tlakom rizicno jer voda može uci i na mjesta gdje ne smije. Drugacije cišcenje radi se rucno s odgovarajucim antikorozivnim sredstvima i kod takvog cišcenja nema takvog rizika. Nedostatak ovakvog cišcenje je vremensko trajanje i cijena. Kod vašeg vozila to može biti oko 500,- kn.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - POVECANJE RADNE TEMP.MOTORA

Datum objave: 31.07.2008 11:10:00
Slika
PITANJE: imam ford fokusa 1.4 16v 1999 kada ga vozim malo duže uzbrdo kazaljka prijede sredinu skoro pa do crvene linije, hladnjak motora mi cešce radi nego šta bi triba
u servisu mi govore da triba prominiti termostat da hladnjak kasni s paljenjem dali je moguce da je sistem hladenja zacepnjen ili slabo protocan preporucujete li neke dodative za procišcavanje
ODGOVOR:Na povecanje radne temperature motora mogu utjecati termostat, hladnjak ( slabiji protok ), hladnjak zacepljen izvana ili oštecen, suženje na pojedinim cijevima rashladnog sustava, pumpa za vodu, brtva glave motora. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NAMJEŠTANJE FAZE MOTORA

Datum objave: 31.07.2008 10:54:00
Slika
PITANJE: Lijepo bih molio dami prenesete svoje iskustvo za postavljanje u fazu motora od golfa 4- 1.4.16V imam jedan problem, kada nariktam fazu na radilici na tvornicke oznake imamo na plastiki oznaku Z i 0 strelica od radilice treba da pokaziva na sami pocetak nule, kada tako postavim ne dobijem oznake na getribi na zamajcu a tada mu je i prvi klip u najgornjoj tocki. Kada nariktam na zamajac onda mise ovdje ne poklapa, molio bih dami iz iskustva kažete kojih oznaka dase pridržavam.
ODGOVOR:Fazu motora namjestite tako da postavite oznaku na pogonskoj remenici zupcastog remena koja se nalazi na radilici ( mora se demontirati remenica za kanalni remen ) prema oznaci koja se nalazi na kucištu uljne pumpe. Kada ste to napravili tada se trebaju moci umetnuti odgovarajuci štiftovi ( alat ) kroz prednju i zadnju remenicu bregaste osovine i to je faza. Ovaj motor ima mali zupcasti remen koji ima i svoj natezac. Isto tako ima i veliki zupcasti remen uz koji se mijenjaju natezac, dva klizaca i pumpa za vodu.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - PROBLEM SA CENTRALNOM BRAVOM

Datum objave: 31.07.2008 10:43:00
Slika
PITANJE: Citajuci vase odgovore uvjerio sam se u vasu strucnost i dobru volju da pomognete ljudima sto veoma cijenim, te se nadam da i meni mozete pomoci savjetom da rijesim problem sa centralnim zakljucavanjem kod Mazde 626 20i 16v, 86kv, 1993 godiste. Malo cudno ali problem mi se pojavio nakon odlaska na tehnicki pregled pri registraciji auta, do tada je sve funkcionisalo bezprijekorno a odmah nakon izlaska sa tehnickog automobil se ne moze centralno zakljucati ali pri otkljucavanju radi centralna, dakle auto se centralno nemoze zakljucati a moze otkljucati. Dali je kvar mogao da nastane prilikom pregleda na tehnickom , dali to auto ima centralnu jedinicu za zakljucavanje vrata i gdje da je trazim, provjerio sam osigurace i oni su uredu.
ODGOVOR:Uzrok problema sigurno nisu osiguraci vec kvar treba tražiti u upravljackoj jedinici, motoricu na vratima ili bravi vrata. Kod starijeg vozila cesti uzrok je brava vozacevih vrata. Skinite oblogu vrata, pregledajte bravicu po potrebi je doradite i podmažite.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - ZAMJENA PUMPE ZA VODU

Datum objave: 29.07.2008 20:07:00
Slika
PITANJE: imam golfa 2 1992 god. 1.6benzinca,trebao bih da mu zamenim vodenu pumpu.
1) Da li se kod njega skida pumpa sa sve kuciste ili mora posebno i da li mora da se izkopca zupcasti kais motora?
2) Posto imam originalnu vodenu pumpu i na njoj zalepljena guma na delu gde se vezuje na kuciste,interesuje me da li ide jos papirnati dodatni dihtung ili ide samo ona guma koja je zalepljna na njoj?
ODGOVOR:Pumpu za vodu možete promijeniti tako da najprije demontirate zupcasti remen a nakon toga možete to isto uciniti i sa pumpom. Na pumpi za vodu nalazi se originalna gumena brtva i ona je sasvim dovoljna. Zupcasti remen se zateže okretanjem pumpe za vodu, prije toga potrebno je staviti motor u fazu.
na vrh Povratak na vrh

LAGUNA II 1,9 DCI - BIJELI DIM ?

Datum objave: 29.07.2008 20:02:00
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodine Meicu, uz velike pohvale što svojim radom i predanošcu pomažete autolaicima kad se nadu u problemu sa vozilom.
Što se mog problema tice on je slijedeci: Laguna II, 1.9 dci dimi bijeli dim. Do toga je došlo nakon servisa intercoolera (zamijenjen novim) prije 4 mjeseca. Vozilo jednostavno u vožnji je prestalo vuci te obrtomjer nije mogao nikako preci 2000 obrtaja. Prema onome što sam do sada procitao problem bi bio sa turbinom, ali me zbunjuje taj bijeli dim jer sam svuda procitao da ako je problem sa turbinom tad bi bio crni dim zbog nepotpunog sagorijevanja.
Takoder imam saznanja da bijeli dim upucuje na vodu ili ulje u cilindru, te pretpostavljam da bez otvaranja samog motora nece se moci dati dijagnoza. Zanima me da li problem sa turbinom i bijeli dim imaju kakve veze jedno sa drugim ili je u pitanju nešto drugo?
ODGOVOR:Bijeli dim nastaje ulaskom rashladne tekucine u cilindar, ista se pretvara u paru i kao takva u obliku bijelog dima izlazi iz ispuha. Navedeni dim ne bi trebao biti povezan s turbinom jer se ista ne hladi rashladnom tekucinom nego uljem iz motora. Ukoliko iz ispuha izlazi plavi dim isti nastaje ulaskom ulja u cilindar ali može nastati i ako ulje kroz turbinu ulazi u ispušni sustav. Ako se radi stvarno o bijelom dimu
( vodena para ) tada je neophodno demontirati glavu motora.
POVRATNA INFORMACIJA:
Jucer rastavljena turbina i utvrdeno da je pukla u istoj osovina, pa je izgleda bilo to ulje, a naknadno sam utvrdio i manjak ulja (zbog sagorijevanja istog u cilindru). Tako da ispada da je kroz turbinu ulje dolazilo u cilindre.
ODGOVOR:
Drago mi je da ste otkrili kvar. U ovom slucaju dim je plave boje i ima miris izgorenog ulja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - IMPULSNI DAVAC

Datum objave: 29.07.2008 19:53:00
Slika
PITANJE: Vec sam se javio sa ovom problematikom, no medutim moj mail nije objavljen do sada.
Dakle, ukratko.Radi se o vozilu Renault Clio 1.4 RT (1999 god)
Problem se ocituje u sve cešcem otkazivanju brzinomjera. Napominjem da u vrijeme kada brzinomjer ne radi i brojac prijedenih kilometara je izvan funkcije, pa sam shodno tomu pretpostavio da se ne radi o kvaru samog instrumenta, vec o impulsnom davacu na mjenjacu.Jesu li moje sumnje opravdane?I kolika je cijena tog davaca.
ODGOVOR:Vaše pretpostavke su tocne, najprije ispitajte impulsni davac. Cijenu cete saznati u svakom renault servisu.
Odgovaramo na sva pitanja, kojih ima zaista jako puno,ali objavljujemo samo mali dio - onoliko koliko stignemo van svog radno vremena.
Ako netko ne dobije odgovor znaci da je pokupio neki virus, pa ga naša zaštita briše ili mu nešto nije u redu sa mailom.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FAVORIT - RAZVODNIK PALJENJA

Datum objave: 27.07.2008 22:12:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Favorit 1,3 i zanima me kako da ozubim razvodnik paljenja? Moram zamjeniti zupcanik razvodnika pa me zanima gdje mora gledat zarez na radilici i na koliko se podešava paljenje?
ODGOVOR:Navedeni postupak je najbolje pokazati na prigodnom primjeru jer je opis nerazumljiv za onoga koji to radi prvi put. Vama ce se dogoditi da nakon zamjene navedenog dijela motor nece moci upaliti. Postupak je slijedeci : na remenici radilice je oznaka zarez koji se treba poklopiti sa oznakom 0° koja se nalazi na prednjem poklopcu motora, nakon toga treba skinuti razvodnu kapu ispod koje je rotor razvodnika, pravac rotora treba biti prema pravcu ( segment za visokonaponski kabel ) za prvi cilindar, kada ste odredili i taj položaj tada možete zamijeniti navedeni dio. Postupak montaže je obrnuti a nakon završene montaže neophodno je podesiti kut predpaljenja . Za to je najpreciznija stroboskop lampa. Ako je vaš motor s karburatorom kut predpaljenja je 2°
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - PEDALA SPOJKE OSTAJE NA PODU

Datum objave: 25.07.2008 21:40:00
Slika
PITANJE: Pozdrav Gospodine Meicu, imam jedno pitanje, s obzirom na vas dugogodisnji rad s autima, nadam se da mi mozete ovako pomoci.Naime, prije par mjeseci, tacnije prije 5 mjeseci uzeo sam rabljenu, Renault Lagunu I 1.9 dCi 2000. godina.Cim sam je uzeo osjetio sam otezanu papucicu kvacila pri pritiskanju, tako tesku da me je znala noga zaboliti od vozanja po gradu.S obzirom da imam jos jedno auto za po gradu, nju sam cuvao za duza putovanja, i slabo sam je vozao, da bi mi od nedavno pocelo ostajati pritisnuto kvacilo na podu.Pri put sam se pravo zabrinuo, i vratio sam je rukom, medjutim to je sad postalo ucestalo, i svaki put mi sad ostane na podu, il se vrati jedva do polovine, dok je auto upaljen.Ako pri gasenju auta drzim stisnuto kvacilo do poda, svaki mi put tako i ostane,pa ga vracam rukom.Par servisa mi je reklo, da bi se trebalo mjenjati set kvacila, i cilindar kvacila, da bi se sve to rijesilo.Molio bi vas za vas savjet, sta da uradim, jer bi uskoro trebao ici na odmor, na duzi put, pa da me ne ostavi negdje.Jedan serviser mi je rekao, da bi se moglo samo zamjeniti "potisna ploca, i cilindar kvacila" i da bi tada bilo sve ok par godina.Iskreno, trebam vasu pomoc hitno, vase misljenje, sta je najbolje za uraditi, gledajuci i ekonomsku racunicu, jer ne bi zelio mjenjati sve sto mi se nabroji, od strane svakakvih majstora.
ODGOVOR:Pedala spojke ide teško zbog velikog trenja izmedu potisnog ležaja i vodilice potisnog ležaja. Mjesto na kojemu nastaje opisano trenje je nedostupno te je radi toga potrebno demontirati mjenjac. Kada se demontira mjenjac jasno se vidi u kakvom stanju je potisna ploca, lamela i potisni ležaj. Ukoliko postoji znacajno istrošenje navedenog sklopa isti se isplati mijenjati a razlog tome je obim posla prilikom zamjene seta spojke.
U vašem slucaju rješenje je demontaža mjenjaca, obrada ( cišcenje i podmazivanje ) vodilice potisnog ležaja , po potrebi zamjena seta spojke ( lamela, potisna ploca, potisni ležaj ). Nakon toga ako se pedala spojke opet ne vraca uzrok može biti glavni i ili radni cilindar spojke. Ako vaše vozilo ima više od 100.000 km isplati se ugraditi novi set spojke.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - GADAN PROBLEM ??

Datum objave: 25.07.2008 21:33:00
Slika
PITANJE: Iman jedan gadan problem sa ovim automobilom, pa bi mi puno pomogao dobar savjet.Automobil je stvarno uredno radio i funkcionirao do prije 10ak dana, kada se ugasio u vožnji iz cista mira. Radi se o vectri 18.16V iz 2000g, sa oznakom na motoru (Z18XE) koji je prešao 220000km, i sad se pojavio problem sa elektronikom, motor normalno upali te radi odlicno i dobro vuce, dok se nakon 10ak minuta rada ne ugasi iz cista mira, i prilikom "verglanja" ne daje nikakve znakove života,
da bi se ponovo nakon odredenog vremena normalno upalio, takoder mu od tada ne gori lampica na instrument tabli za signaliziranje kvara na elektronici. Bio sam kod tri razlicita servisera U Splitu i spajali su auto na kompjuter, koji su izbacivali potpuno iste greške
P0130 Sig.senz.cirk. B1 S1
! P0650 indikac.svijetlo kvara(MIL)
! P1612 IMMO signal pogrešan ili odsutan
! P1613 IMMO signal pogrešan ili odsutan
P0115 Senzor temp.motora
te su mi serviseri konstatirali da je u kvaru kompjuter na motoru te veza
izmedu njega i imobilizatora na bravi volana te kodu na kljucu automobila, i da je potrebno mijenjati sve u kompletu.
ODGOVOR:Navedene šifre grešaka ne moraju ništa znaciti. Kvar je najlakše naci kada motor ne može upaliti. U tom momentu treba ispitati ima li struje na svjecicama te da li ima benzina na injektorima. Ako ima struje na svjecicama ispituju se pojedine komponente sustava ubrizgavanja. Ako iskre ne svjecicama nema tada treba raditi kontrolu sustava paljenja ukljucujuci i blokadu motora ( imobilajzer, kljuc za paljenje, elektro magnetska antena na kontakt bravi ). To bi uglavnom bio redoslijed , tek nakon toga može se sumnjati na ECU racunalo. Nadam se da cete u Splitu naci servis u koji imate povjerenje i koji ce vam to riješiti.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - VIBRACIJE

Datum objave: 25.07.2008 21:20:00
Slika
PITANJE: imam dva problema s Hyundai Elantrom(2002.):
1. pri brzini od 120 naviše se pocinje tresti volan te potom na 160 prestaje, napravljen je balans kotaca(2 puta) i špur te zamjena mjesta kotaca(prednji-stražnji)ali trešnja i dalje ostaje. Gume su Kleber "Dynaxer"tvornickih dimenzija (185/65/15) i nisu stare ni godinu dana
2. prilikom naglog kocenja pri brzinama iznad 100 dolazi takoder do trešnje volana te blagog zanošenja
ODGOVOR:Vibracije koje se pojavljuju na vašem vozilu nekada znaju biti jako zahtjevne u smislu tocne defektaže jer uz gume to mogu biti i drugi faktori. Navedene vibracije su debalans pojedinih ili više rotirajucih masa. Navesti cu moguce uzroke : gume, naplatci ( felge ), geometrija ovjesa, sklop disk-glavcina-poluosovina, ležaj kotaca, ležaj diferencijala, selen blokovi ovjesa, hvatišta ovjesa.
Uzroci vibracija volana prilikom kocenja mogu biti : gume, naplatci, diskovi, te pojedini dijelovi ovjesa.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - TROŠI ULJE

Datum objave: 24.07.2008 19:10:00
Slika
PITANJE: Vozim Ford Fiestu 1.3 (60 KS) iz 2000.godine. Prvi sam vlasnik. Automobil je uredno odrzavan.
Trenutno ima oko 120000 km prijedenih, no vec na 85000 poceo je trositi ulje. Potrosi otprilike pola litre ulja na 600 km. U ovlastenom servisu su mi stavljali ulje 5W30 pa je potrosnja bila i veca (sada stavljam 10W40). Shvacam da je slijedeci korak rastaviti motor no zanima me sto sve da promijenim. Cuo sam da kod tih motora treba promijeniti karike i gumice ventila kada pocnu trositi ulje...zanima me hoce li to biti dovoljno ili treba promijeniti jos nesto?
Isto tako zanima me moze li zbog trosenja ulja nastati kakav ozbiljniji kvar ako ulje uredno dolijevam (pitam to iz razloga sto na grlu za dolijevanje ulja vidim sitne crne cestice poput cade)?
ODGOVOR:Povecana potrošnja ulja štetno djeluje jedino na katalizator. Na navedenoj kilometraži obicno se mijenjaju samo brtve ventila i brtvila na glavi motora. Pregledom vašeg motora može se utvrditi da li je potrebno mijenjati i klipne prstene. Nakon demontaže glave motora može se vidjeti i u kakvom stanju je cilindar odnosno ima li nekog znacajnog istrošenja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - KOCIONI SUSTAV

Datum objave: 24.07.2008 18:55:00
Slika
PITANJE: Moram reci da vam je sajt stvarno super!
Imam jedan problem, mom Peugeotu 405 diesel iz '89. su blokirane kocnice, tvrda je papucica i ne da se ni pritisnit. Jedan mehanicar je ovlaš pogledao i kaže da je sigurno do pumpe i da ce trebati nova. Imate li vi koji prijedlog?
ODGOVOR:Kocni sustav je vrlo bitan za aktivnu sigurnost vozila i zato svi radovi moraju biti dobro obavljeni a materijali kocnog sustava moraju biti prve klase. U ovom slucaju kocnica je tvrda radi blokade jednog ili više cilindara kotaca. Sve cilindre treba pregledati, po potrebi napraviti doradu ili zamijeniti. Po potrebi treba zamijeniti sve što je dotrajalo a to mogu biti: visokotlacne gumene cijevi, kocne plocice, pakne, ulje u kocnom sustavu.
na vrh Povratak na vrh