Danas je: 02.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - BROJ OKRETAJA

Datum objave: 03.09.2008 22:55:00
Slika
PITANJE: U pitanju je Opel Astra 1.7TD iz 1999 god. koja je prešla oko 130.000 km, naime kada sam kupio auto (prije 2 godine) strelica na obrtomijeru je stajala na 9-tci do prošle godine u zimu kada je spala izmedu 7 i 8, te sam pitao jednog majstora u zimu u cemu je problem on je samo rekao da je to zbog 'zime' i da ce se to vratiti, što se ispostavilo da nije tacno. Danas, kada je motor hladan i stoji u leru onda je na 9, ali nakon malo vremena (kada se motor zagrije tj. kada stoji u leru) strelica spadne (molim pogledajte sliku, uz graficki prikaz kada se motor zagrije). Molim Vas u cemu bi bio problem i kako ga otkloniti.
ODGOVOR:Motor vašega vozila ima na visokotlacnoj pumpi automatski uredaj za hladni start. Kada je motor hladan broj okretaja je povišen 950 do 1050 o/min. Kada se motor zagrije navedeni uredaj se iskljuci i tada broj okretaja treba biti oko 800 o/min. Ako vaš motor funkcionira na opisani nacin tada je sve u redu a ako je broj okretaja manji od navedenog tada treba podesiti broj okretaja za rad na minimumu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - HAVARIJA MOTORA

Datum objave: 07.08.2008 18:13:00
Slika
PITANJE: Vozim Golfa IV 1,6 16 v 77kw 2002g sa 130000km.Prije desetak dana ostao sam u kvaru na auto cesti pri brzini od 150km na sat.Pala je turaža,brzina na 60km,culo se lupanje u motoru.kada sam ugasio auto vidi sam da je povuklo ulje prema filteru i kao da se zapalilo..Mehanicar mi kaže da je prolupo motor i da je najbole ugradit rabljeni jer se ne isplati popravljatAuto je prije toga bio na zamjeni ulja i svih filtera...jedino je svjetlila lampica od motora za koju je reko da je stvar u lamba sondi.Zanimalo bi me zbog cega se to moglo dogoditi i što bi mi bilo najbolje raditi dalje.
ODGOVOR:Kontrolna lampica koja je bila upaljena znak je kvara na sustavu ubrizgavanja a nekada i na sustavu paljenja. U momentu kada ona svijetli u motor može ulaziti nekontrolirano velika kolicina goriva koja ne može izgoriti u cilindru a jedan dio benzina odlazi u karter. Benzin u karteru razrjeduje motorno ulje koje više nema svojstvo podmazivanja i tada nastaju intenzivna naprezanja na radilici i nakon toga nastaje lupanje i havarija motora.
Ako oštecenja nisu velika najbolje je napraviti generalni popravak motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - STRAŽNJI BRISAC

Datum objave: 07.08.2008 18:06:00
Slika
PITANJE: Imam jedan mali problem te bih vas molio da pomognete. Radi se o Fiat Tipu 1.4, 91.g. Vozilo nisam upotrebljavao mjesec dana. Nakon ponovne upotrebe pokusao sam ukljuciti straznji brisac, medutim ne funkcionira kako treba. Simptom je taj da gotovo nema snage da se pokrene ide jako sporo i nakon sekunde potpuno stane i cuje se mucenje motorcica.
ODGOVOR:Problem može biti u osovini brisaca koja cesto oksidira i nakon toga nastane veliki otpor na osovini i ležaju brisaca. Provjerite navedeno i po potrebi napravite doradu na mehanizmu osovine brisaca.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAMJENA PREDNJIH AMORTIZERA

Datum objave: 28.03.2011 10:50:43
Slika
PITANJE:

Potrebna mi je pomoc oko zamjene prednjih amortizera na Opel suzi interesuje me postupak I posto nemam stegu za oprugu mogu li je skinuti I postaviti na neki drugi nacin bez stege,molio bih vas malo detaljnije da mi opisete postupak skidanja amortizera I postavljanje novog.

ODGOVOR:

Nije moguce bez alata za opruge izvršiti zamjenu prednjih amortizera. Amortizer se mijenja tako da se demontira kotac, nakon toga se odspoji donji dio amortizera od hvatišta ovjesa, zatim ostaje gornji dio amortizera ( aksijalni ležaj ) koji je fiksiran vijcima na unutrašnji blatobran, navedene vijke treba osloboditi i amortizer s oprugom je demontiran.

na vrh Povratak na vrh

GRAND CHEROKEE - KVAR ZA DOKTORAT !!

Datum objave: 07.08.2008 17:49:00
Slika
PITANJE: Imam problem na autu vise od godine dana i nitko ga nije uspio rijesiti,stoga mislim da bi vam ovaj moj slucaj mogao biti doktorat u struci! Salu na stranu,problem je slijedeci:
Vozilo je Grand Cherokee, 4.7, V8 , 1999 god.(predzadnji model) s ugradjenim plinskim sustavom Tartarini.
Prije nesto vise od godine dana popalile su mi se sve lampice na instrument tabli,a auto normalno vozi i sve radi osim struje u unutrasnjosti kabine,tj.prozori na struju ne funkcioniraju,klima divlja,cuje se povremeno zujanje u prednjem dijelu koji se proteze do desnih suvozacevih vrata.Kad su lampice popaljene,ako zelim otvoriti prozore,moram ugasiti auto,dati kontakt i onda ih mogu spustiti.Za obrnutu situaciju,ista procedura.Rjedje se desi da mi neki od pokazivaca smjera ne radi,a sva ostala svjetla funkcioniraju besprijekorno.Ponekad,ako su lampice pogasene,na jace dodavanje gasa sve se popale,a nekad nakon kocenja i zaustavljanja se pogase,ali prozori i dalje ostanu mrtvi.Kad nakratko skinem klemu s akumulatora,onda je sve normalno tj.sad preko ljeta cijeli dan prodje bez paljenja lampica,a ujutro,stara prica.Zimi je taj period normalnog ponasanja auta kraci,tj lampice se brzo upale.Obisao sam poprilican broj servisa,cak i Euroline i svi su olako prilazili problemu,odnosno u startu su definirali da je problem u satu instr.table ali se dijagnoza pokazala krivom!
ODGOVOR:Na žalost ima kvarova kao što ste i vi naveli kod kojih je potrebno puno angažmana i vremena kako bi se došlo do rezultata. U ovom slucaju mogu dati samo svoje subjektivno mišljenje o mogucim uzrocima. Pocetak iznalaženja kvara treba zapoceti sa mjerenjem napona na pojedinim potrošacima jer je moguc pad napona na pojedinim spojevima/kontaktima. Nakon toga ili istovremeno treba svaki (sumnjivi ) kontakt ocistiti a po potrebi i zamijeniti. Uzrok takoder može biti i elektricna instalacija kroz koju prolazi elektricno napajanje za pojedine potrošace. Posebno bih naglasio ispravnost alternatora i akumulatora. Vaše vozilo pretpostavljam nema kompjutor komforne elektronike koji kod drugih vozila cesto pravi probleme. Regulator napona se nalazi u kompjutoru što je manje važno ali bi bilo neophodno pratiti stabilnost napona koji mora biti oko 14 V . Na kraju treba posumnjati i u instrument plocu koja ponekad stvara identicne probleme.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - PREKOMJERNO ZAGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 06.08.2008 14:28:00
Slika
PITANJE: Postovanje, za Vasu stranicu mogu samo reci bravo.Zaista je rijetkost u danasnjem svijetu "pametnjakovica" pronaci nekoga ko je spreman besplatno dati savjet obicnim smrtnicima.
Vozim ford escort iz 1997 godine, automatik je, relativno dobro ocuvan i njegovan od prethodnih vlasnika. Presao je 107000. Prije par mjeseci promijenio sam zupcasti remen, remen od klime, barem su ga tako majstori definisali, termo prekidac, uz sve ovo uradio zamjenu ulja, zamjenu filtera za ulje, gorivo i zrak, jedino nisam mjenjao ulje u mjenjacu, jer nije bilo filtera, pa su mi samo provjerili stanje ulja.
Posljednjih par dana auto se nenormalno zagrijava, ne mogu napraviti par kilometara, kazaljka dodje do crvenog polja i vec je gotovo prokljucao. ventilator se normalno pali i radi ali se nista ne desava. Motor, subjektivno, sudeci po zvuku sasvim dobro radi. Antifriz se ne gubi, nivo ulja je u redu. Zanima me sta se desava i kako napraviti kvalitetnu dijagnostiku, da ne vozam auto danima od majstora do majstora.
ODGOVOR:Najprije ispitajte nivo rashladne tekucine, termostat, cistocu hladnjaka izvana i iznutra. Nakon toga provjerite i cijevi rashladnog sustava te po potrebi i pumpu za vodu. Na kraju ostaje brtvilo glave motora. Svaki bolji servis bi trebao znati prepoznati što je od navedenog uzrok prekomjernog zagrijavanja motora.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - NE ŽELI UPALITI

Datum objave: 06.08.2008 14:22:00
Slika
PITANJE: imam Mazdu 323f BA ('97.) te sam prije nekoliko dana primijetio, ako ju ne vozim par dana (4-5) ne zeli upaliti, tek na kablove, nakon toga opet normalno pali. Kad okrenem kljuc u polozaj paljenja automobila on vergla, ali kao da nema niti "trunka" struje. Prije nego sam otisao kod autoelektricara, odlucio sam, onako na svoju ruku, kupiti novi akumulator. Kupio sam BOSCH-ov akumulator, no problem se opet ponovio. Imam pojacalo (MacAudio 600W) koje je ispravno spojeno, premo "remote-a", tako da mi ono ne "vuce" struju. Ostalo je sve standardno na autu. Nisu mi ostala ni svjetla, pozicija itd...sto su vec mnogi pitali...Jeli moguce da se radi o regleru ili alternatoru (cetkicama...)
ODGOVOR:Najskuplji popravci su oni koji se rade bez strucne provjere i tada nije rijedak slucaj da se kupi nepotreban dio. U vašem slucaju potrebno je ispitati elektro pokretac, alternator, i dio elektricne instalacije. Neispravne mogu biti sve tri stvari ili neka od njih. Nakon otklanjanja kvara potrebno je napraviti test koji ce pokazati da li neki od potrošaca nekontrolirano vuce struju iz akumulatora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - PODEŠAVANJE VENTILA

Datum objave: 05.08.2008 20:29:00
Slika
PITANJE: Jako bih vam bio zahvalan ako biste mi dali objašnjenja kako na svom vozilu Fiat Tipo 1,7 D god. 1991 da podesim sam ventile. Imam predznanje tj. sam sam podešavao ventile na Renou 4 a takode posedujem odgovarajucu viljušku, nekoliko plocicai merac zazora. Interesuje me redosled ventila i kako se vadi i stavlja plocica.
ODGOVOR:Redoslijed podešavanja ventila je isti kao i na vašem bivšem automobilu. Kada je prvi cilindar na vagi podešava se cetvrti cilindar, kada je drugi cilindar na vagi podešava se treci cilindar i obrnuto cetvrti na vagi podešava se prvi, treci na vagi podešava se drugi cilindar. Kalibriranu plocicu možete izvaditi tako da pritisnete nosac plocice prema dolje i tada se može plocica izvaditi iz ležišta. Navedenu operaciju je najlakše izvesti uz pomoc profesionalnog alata za tu svrhu. Kalibrirana plocica se mijenja kada žalimo smanjiti ili povecati zazor izmedu bregaste osovine i ventila. Za tu svrhu koriste se kalibrirane plocice od 3,00 mm do 5,50 mm . Ako želite smanjiti zazor za 0,10 mm tada izvadite postojecu kalibriranu plocicu, istu izmjerite i od izmjerene velicine stavite za 0.10 mm deblju. Na taj nacin cete smanjiti zazor ventila za 0,10 mm. Zazor ventila na navedenom motoru treba biti :
Usisni ventil 0,30 mm, ispušni ventil 0,35 mm.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - PROBLEM U MAJSTORU

Datum objave: 04.08.2008 09:59:00
Slika
PITANJE: Vozim Peugeot 306 1.4 96 god. U voznji mi naglo porastu obrtaji (od 1500-2500). Nekad, vrlo rijetko, zna mi se desiti da kada upalim hladan automobil nema dovoljan broj obrtaja pa tada moram par puta pritisnuti papucicu gasa i onda sve bude u redu. Obrtaji mi se povecavaju samo u gradskoj voznji, nikad na otvorenom putu. Imam osjecaj kada mi se povecaju obrtaji da auto vise trosi goriva(ne drasticno) i da se vise grije mada nikad preko dozvoljene granice. Nekad ovaj problem rijesavam tako da zaustavim auto, ugasim ga, sacekam dvije minute i kada ga upalim sve bude u redu. Nekad ovo i ne upali. Kada se desi problem ponekad mi se upali zuta lampica, signalizira gresku (sama se ugasi). Auto, kada radi normalno, trosi u gradskoj voznji 8.5, a na otvorenom oko 5 lit.
Vozio sam ga kod najboljeg majstora u gradu i on mi je rekao da je do step motorica. Prvi put mi je auto prikljucivao na racunar i tada mi je rekao da nema nikakve zabiljezene greske (kada je radio dijagnostiku auto je radio normalno). Ocistio je step motoric i rekao da je sada rijesen problem. Medjutim problem se nastavio desavati. Opet sam otisao majstoru. Drugi put mi je zamjenio step motoric. Stavio je polovan. Kaze da je na automobilu sa kojeg je skinuo polovni step, step radio normalno. Naravno kakve sam srece problem opet nije rijesen.
Molim Vas da mi pomognete u otklanjanju ovog kvara jer u mom gradu nema majstora koji se razumije u automobile koji posjeduju racunar.
ODGOVOR:Dijagnostika motora se ne radi samo pomocu racunala vec se koriste sve moguce metode i sredstava u cilju iznalaženja i otklanjanja kvara/kvarova. Vaš serviser to nije napravio i problem je prisutan i dalje. Što treba napraviti ?
Provjerite fazu motora, kompresiju i zabrtvljenost usisnog kolektora. Ako je to u redu može se krenuti dalje i to na mjerenje tlaka i kolicine goriva. Nakon ovoga mogu se ispitati injektori. Sada se može krenuti i u završno ispitivanje i to : EVAP ventil za ventilaciju rezervoara, leptirasti ventil, potenciometar leptirastog ventila, MAP senzor z atlak zraka, IAT senzor za temperaturu zraka, ECU centrala. Sve ovo nije moguce ispitati bez poznavanja struke, baze podataka i odgovarajuce servisno ispitne opreme.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA 1,9 TDI - ODRŽAVANJE

Datum objave: 04.08.2008 09:43:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam promijenio automobil i nakon benzinca Forda Ka 1,3, sada sam vlasnik Seat Cordobe 1,9 tdi (66 KW) 2001. godiste.
Na autu (koje je preslo oko 160 000 km) sam odmah uradio tzv. "veliki servis" tj. promijenio ulje, zupcasti i klinasti remen, spanere, vodenu pumpu i sve sto ide uz taj servis.
S obzirom da mi je ovo prvo diesel vozilo u vozackoj karijeri od 10-ak godina, te da do sada nisam imao vozilo a klimom, zamolio bih Vas za savjet- na sto treba posebno obratiti pozornost kod odrzavanja diesel vozila i da li postoje neka pravila koja se odnose na odrzavanje klime u autu (interval punjenja i sl).
ODGOVOR:Godišnje najmanje jednom mijenjajte ulje u motoru ( svakih 10.000 do 15.000 km ) filtere takoder. Sve ostale tekucine mijenjajte svake dvije godine ili 60.000 km. Servis klima uredaja radite svake dvije godine i tom prilikom zamijenite uz filter kabine i dehidrator ( sušac ), tada ocistite i ventilacijske kanale s odgovarajucim sredstvom.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - KOJI PLINSKI SUSTAV?

Datum objave: 04.08.2008 09:36:00
Slika
PITANJE: Planiram kupiti Xsaru Picasso 1,6 (110KS) i ugraditi plin.
Zanima me koji bi model plinske instalacije Vi preporucili za ugradnju.
Zanimaju me i Vaša iskustva (ako ih imate) s Xsarom u koju je ugraden plin.
ODGOVOR:Na tržištu postoje razni plinski sustavi a najbolji i najskuplji je PRINS. Iz iskustva bih preporucio baš taj sustav.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - OCTAN CODING PLUG PRIKLJUCNICA

Datum objave: 03.08.2008 18:36:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav svima koji ulažu napor da odgovore na postavljena pitanja.Mnogo ste mi pomogli pre par meseci vezano za odabir ulja za ford mondeo.
Kao što sam Vam rekao posedujem ford mondeo 1995. 1.8 Z-tech od pre par meseci cija je elektro instalacija bila u izuzetno lošem stanju.Pomocu elektro šeme koju sam našao na internetu uspeo sam da je prilicno dobro uradim,ali sam naišao na jedan PROBLEMCIC.
Ako ste u mogucnosti zeleo bi da mi objasnite funkciju OCTAN CODING PLUG prikljucnice.Koliko sam shvatio na njemu se odredjuje na kojoj oktanskoj vrednosti je benzin koji se koristi,ali želeo bi da mi objasnite šta se prakticno desi u sistemu elektronike i da li je potrebno zakaciti auto na dijagnosticki sistem kada se vrši odabir,i da li po Vama ova opcija stvarno pravi neku promenu.
ODGOVOR:Navedeni konektor ( uticnica ) služi da se može programirati na koje gorivo motor radi ( oktanski broj ). Navedeni postupak je najbolje napraviti pomocu servisnog racunala. Prilikom navedenog postupka mijenja se staticki kut predpaljenja ( niži oktanski broj manji kut predpaljenja jer bi inace došlo do detonantnog izgaranja u motoru pri vecem opterecenju motora ). Ako ne postoje neki problemi nema potrebe za drugom opcijom predpaljenja osim radi znatiželje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV AUTOMATIC - MJERAC ULJA U MJENJACU ??

Datum objave: 03.08.2008 18:25:00
Slika
PITANJE: Posjedujem golf IV 1.6 automatik.Problem je što pri kretanju nešto udari i auto naglo krene(trzne)pa me zanima šta bi to moglo biti u pitanju i gdje da nadem mjerac ulja u mjenjacu?!
ODGOVOR:Udarac koji cujete pri kretanju može dolaziti iz automatskog mjenjaca ali mogu biti i neki drugi razlozi ( pogonske osovine, zglobovi, nosaci motora, … ). Automatski mjenjac nema mjernu šipku za kontrolu ulja vec se to radi na potpuno drugi nacin u servisu na servisnoj dizalici. Postupak je specifican i u mnogim servisima ne znaju nacin kontrole navedenog.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA - TEMELJITI SERVIS

Datum objave: 03.08.2008 18:19:00
Slika
PITANJE: Od prije nekih godinu dana vlasnik sam automobila "Nissam Primere 2.0 Td", godine proizvodnje 1998, snage 66 Kw, radi se o limuzini sa 4 vrata, sa prijedenih 192000Km. Nemam nekih posebnih zamjerki na vozilu, ali me zanima na što trebam trenutno obratiti pozornost buduci da je automobil prešao dosta veliki broj KM, i da li trebam servisirati posebno turbo punjac i na što moram paziti kako bi izbjegao troškove vecih popravaka na istome.
ODGOVOR:Napravite jedan temeljiti servis koji ce obuhvatiti sve kontrole motora i turbine te zamjenu svih tekucina, filtera i dijelova koji su dotrajali . Uz navedeno korisno bi bilo ispitati dize i pregledati sve pogonske remena i natezace.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - CVILJENJE

Datum objave: 03.08.2008 18:16:00
Slika
PITANJE: Prije svega sve pohvale za vaš rad i entuzijazam iz cega se vidi da zaista volite to što radite, a danas je to prava rijetkost.
E sad, pitanje:
Naime, na mom Focusu 1.6 iz 2006. sve je super radilo do sada i nemam na njega nikakvih zamjerki, no jucer sam, kada sam upalio klima uredaj (automatski), nacuo lagano „cviljenje“ i moje sumnje su pale na kompresor, buduci da sam probao ugasiti klimu i ostaviti da radi samo obican ventilacijski sustav i tada bi to „cviljenje“ nestalo. Auto je redovito servisiran u ovlaštenom servisu i na prošlom je servisu prije oko 2 mjeseca raden i servis klima uredaja. Molim vas za savjet, tj. da li je to zaista kompresor ili taj zvuk „cviljenja“ (kao kad remen cvili) može proizvesti i neki drugi dio klimatizacijskog sustava?
ODGOVOR:Navedeni zvuk može nastati i od necega drugoga. Remenica kompresora klime se i dalje okrece i kada je klima uredaj iskljucen. U momentu kada se klima uredaj ukljuci pogonski remen kompresora može stvarati opisani zvuk jer je pod dodatnim opterecenjem. Precizan odgovor se može dati neposredno slušajuci i ispitujuci navedeno na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SELEN BLOKOVI ?

Datum objave: 03.08.2008 18:10:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru F 1997g ( 1.6 75ks, X16SZR motor) sa prijedjenih 167 000km. Automobil je redovito odrzavan u ovlastenom servisu, te pazljivo vozen pa je u izvrsnom stanju, a potrosnja ulja na jednogodisnjem serrvisnom intervalu je minimalna ( nekoliko mm na mjernoj sipci nakon cca 7-8 000km).
Ono sto me muci je izrazita neudobnost prilikom prelaska preko neravnina i rupa po cesti, sto primjecujem vec dulje vremena, uz veliku kolicinu buke, cak i kod rupa na cesti koje nisu osobito velike i pri malim brzinama. Na 150 000 km mijenjani su amortizeri( Sachs u ovlastenom servisu, po njihovoj preporuci). Problem s rupama postojao je i prije promjene istih. Automobil je s ovim amortizerima vrlo stabilan u zavojima, uredno drzi pravac, i ugodno upija valovitu cestu, ali prelazak preko neravnina i rupa svejedno je i dalje bolno iritantan.
Neki poznanici mi kazu da bi se moglo raditi o selen blokovima koji su tijekom godina izgubili svoja svojstva pa prenose buku i vibracije u unutrasnjost vozila. Ni na jednom redovnom servisu nisam upozoren ni na jednu nepravilnost u ovjesu, iako im do sada nisam ni spominjao ovaj problem.
Preporucate li mi zamjenu selen blokova? Ako da kolika bi bila njihova cijena (prednji i straznji) i koliko bi posao vremenski trajao? Napominjem da su udarci i buka slicni i na prednjoj i na straznoj osovini, te da se ponekad pri kretanju vrlo grbavom prometnicom, pri manjim brzinama, kada kotac prijedje preko rupe, osjeti blago trzanje volana ( bez utjecaja na pravac kretanja vozila).
ODGOVOR:Tocno je da gumeni blokovi ( seleni ) vremenom stare i gube svoju elasticnost, moguce je da se to manifestira kao lupanje ovjesa. Nije moguce unaprijed znati da li ce lupanje prestati ako se zamijene svi blokovi ovjesa jer na to mogu utjecati i drugi faktori ( zglobovi, upravljacki mehanizam, balans štanga, gume, opruge … ). Vrijedno je pokušati rješavati jedno po jedno a može se poceti od gumenih blokova. Cijenu pojedinih blokova možete saznati u svakom opel skladištu dijelova. Cijena rada se može znati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - CRNI DIM

Datum objave: 01.08.2008 09:10:00
Slika
PITANJE: Vozim golf 4 tdi AHF 110 konja,auto dosta dimi crno,narocito kad je vani vruce i kad radi klima te u prvoj i pri naglim startovima. ulja ne troši ništa(5w40 mobil1 koristim),dobro "vuce" i potrošnja je u redu.ima 195 000 km, imam blokiran EGR,sve drugo je serijski.u cem bi bio problem i dali se bliži neki veci kvar?
ODGOVOR:Velika kolicina crnog dima ukazuje na nepotpuno izgaranje u motoru, ima previše goriva a premalo zraka. Neispravno može biti regulacija turbine, regulacija kolicine goriva, niski tlak turbine, zacepljenje usisnih kanala u glavi motora, neispravne dize, neispravan upravljacki modul visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - CVILJENJE U KOTACIMA

Datum objave: 01.08.2008 08:58:00
Slika
PITANJE: Imam Golfa III 1.4 benzinac, 97. godište, 60 KS. Prije otprilike dva mjeseca primjetio sam lagano cviljenje u kotacima. Kada pritisnem kocnicu cviljenje prestane i opet nakon kratkog vremena se ponavlja. Na servisu je promjenjeno ulje u kocionom sistemu, jer nije zadovoljavalo tehnicki pregled. Buduci da su i diskovi bili prilicno potrošeni zamjenjeni su komletno sa paknama, ali cviljenje je i dalje prisutno samo još i jace. Cviljenje je jace kada je toplije. Majstor kaže da tu nema što regulirati, jer je taj sustav samoregulirajuci. Primjetio sam da se cviljene potakne kada volan cimnem lijevo desno. Molim vas za savjet. Što se tu može uciniti? Mislim da je jedno od rješenja promjena majstora, a možda se i varam. Što ako i drugi kaže isto? Bojim se uputiti na dalji put da zbog trenja ne bi još pogoršao stvar, a majstor mi ne može pomoci.
ODGOVOR:Objašnjenje koje je dao vaš mehanicar nije prihvatljivo. Kada se kocnica ispravno servisira tada nema nikakvih zvukova.
Precizniji odgovor na vaše pitanje mogu dati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - PRANJE MOTORA

Datum objave: 31.07.2008 11:34:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Focusa proizvedenog 10/2007 i nakon što sam procitao clanak pod nazivom "Pranje suvremenih motora više šteti nego koristi" koji ste napisali za Autoportal, odlucio sam Vam se obratiti za savjet i pomoc. Iako sam u dva navrata (sredinom lipnja i krajem srpnja) bio primoran voziti po velikoj kiši, poprilicno sam se iznenadio kad sam prije par dana podigao haubu i vidio da su cijeli motor i svi sklopovi jako prljavi. Rijec je o prašini koja je ostala nakon što je prljava (blatna) voda isparila, tj. nema krupnih komada blata jer sam vozio samo po asfaltu. Takoder sam primjetio da auto nema nikakvu zaštitu s donje strane motora.
Cisto za ilustraciju, moj motor je podjednako prljav kao i ovaj na slici: http://www.autoportal.hr/images/stories/novosti/2008_godina/sijecanj_20020080107/PRANJE_motora_2.jpg
Zanima me je Vaš savjet je li uputno oprati ovaj motor ili ništa ne dirati jer za sad nemam nikakvih problema s automobilom. U slucaju da je uputno oprati ga, koliko bi kod Vas došla ta usluga?
ODGOVOR:Vaš motor je stvarno prljav i mogao bi se ocistiti. Prilog u AUTOPORTALU govori da je pranje vodom pod visokim tlakom rizicno jer voda može uci i na mjesta gdje ne smije. Drugacije cišcenje radi se rucno s odgovarajucim antikorozivnim sredstvima i kod takvog cišcenja nema takvog rizika. Nedostatak ovakvog cišcenje je vremensko trajanje i cijena. Kod vašeg vozila to može biti oko 500,- kn.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - POVECANJE RADNE TEMP.MOTORA

Datum objave: 31.07.2008 11:10:00
Slika
PITANJE: imam ford fokusa 1.4 16v 1999 kada ga vozim malo duže uzbrdo kazaljka prijede sredinu skoro pa do crvene linije, hladnjak motora mi cešce radi nego šta bi triba
u servisu mi govore da triba prominiti termostat da hladnjak kasni s paljenjem dali je moguce da je sistem hladenja zacepnjen ili slabo protocan preporucujete li neke dodative za procišcavanje
ODGOVOR:Na povecanje radne temperature motora mogu utjecati termostat, hladnjak ( slabiji protok ), hladnjak zacepljen izvana ili oštecen, suženje na pojedinim cijevima rashladnog sustava, pumpa za vodu, brtva glave motora. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh