Danas je: 26.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT CINQUECENTO - LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 22.12.2008 20:12:00
Slika
PITANJE: Imam problem s Cinquecentom iz ´93.s oko 100.000 km. Naime, pri pokretanju hladnog motora lampica ulja se ne gasi nekih 4-5 sekundi, a pri tome se cuje neprijatan zvuk iz motora koji prestaje cim se lampica ugasi. Pri prelasku s postojeceg ulja na Maxlife 10W-40 taj perid se malo skratio, no i dalje me strah za posljedice, premda taj problem postoji dulje vrijeme (auto je kupljen prije dvije godine i problem je vec postojao).
Drugi problem se javlja pri voznji po kisnom vremenu. Motor odjednom smanji gas i ne reagira na pritiskanje papucice, trokira, trza, da bi nakon nekog vremena nastavio vuci kao da nije nista bilo. U autoelektricara su mi izmjenili neki relej, ali problem se opet javlja.
ODGOVOR:Lampica za tlak ulja treba se ugasiti neposredno nakon što motor upali ako to nije tako moguci razlozi su neodgovarajuce ulje u motoru, loš ili zaprljan filter ulja, istrošenost uljne pumpe, jako zaprljan motor iznutra ( talog ). Ovaj problem bi trebalo što prije rješavati jer motor nema podmazivanje kada radi navedena lampica ( suho trenje ). Odgadanje ovoga problema može dovesti do neplanirane generalke motora.
Problem koji se pojavljuje po kišnom vremenu može nastati radi lošeg kontakta na nekom od elektricnih konektora ( pad napona ili prekid napajanja ), zato najprije ocistite i uredite ( po potrebi zamijenite ) sve konektore i spojeve na i oko motora, to napravite i s glavnim konektorom na ECU centrali.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIJA - AUTO JE NOV, ALI.....

Datum objave: 22.12.2008 20:07:00
Slika
PITANJE: Prije tri tjedna kupila sam novu škodu fabiju 1,2. Nakon tjedan dana upalila se žuta lampica Ispušnih plinova. Dva puta sam vec bila na servisu oni kao otklone kvar (lampica ne svijetli) a danas se po treci put pali lampica. Uz to auto kad stoji motor povremeno kao da trokira (trese se).Ja se baš ne razumjem u aute ali Vas molim da mi odgovorite u cemu bi bio probelm s obzirom da ne auto nov.
ODGOVOR:Ako se kontrolna lampica opet pali to znaci da kvar nije otklonjen nego je samo kratkotrajno izvršeno resetiranje kompjutora i brisanje greške. Na taj nacin se kvar koji evidentno postoji ne može riješiti. Za rješenje je potrebno pregledati sve komponente sustava paljenja i sustava goriva, nakon otkrivanja greške/grešaka treba obaviti potreban popravak i tada je problem riješen. Ukoliko vaš servis nije u stanju na taj nacin otkloniti kvar trebate zatražiti uslugu na drugom mjestu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - VELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 22.12.2008 20:01:00
Slika
PITANJE: Poštovani, radi se o automobilu Fiat Bravo 1.9TD GT 100ks 172000km prešao, kojega sam nedavno kupio.Imam problem sa potrošnjom goriva.Naime , sa 15 litara goriva napravio sam 135 km.Sve je bila gradska vožnja na male relacije ali bez forsiranja motora (šaltanje na 2500/okr).To mi se cini previše.
Bio sam u Fiat servisu u Sisku koji su mi preporucili dijagnostiku (koju oni nemaju za moj model automobila) jer je sve drugo po zvuku i na oko u redu.
ODGOVOR:Velika potrošnja goriva može nastati iz više razloga koji mogu biti jednostavniji i složeniji. Pri rješavanju povecane potrošnje goriva najprije se provjeravaju jednostavniji nedostaci i greške. Kontrolu treba zapoceti sa provjerom stanja zracnog filtera, provjerom propuštanja na tlacnoj strani turbine, provjerom diza. Slijedece korak je kontrola podešenosti ventila, te kontrola rada visokotlacne pumpe. Utjecaj na potrošnju ima i zacepljenost usisnih kanala te regulator kolicine goriva. Strucnim pristupom sigurno se može doci do rezultata i pritom nije bitan uredaj za dijagnostiku koji ste spomenuli. Precizniji odgovor nije moguc bez neposrednog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PROBLEM GRIJANJA I HLA?ENJA

Datum objave: 19.12.2008 19:11:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Meganea 2.0 97.god i od jucer imam velikih problema vezanih za hladjenje i grijanje.
naime nakon pregrijavanja doliveno mu je vode i sistem je ozracen na nacin da se voda dolijeva dok motor radi te se saceka ventilator te doda jos vode po potrebi. medjutim danas se ponovno javlja isti problem, temperatura se naglo podiže (vent se pali) al ostaje se bez grijanja u kabini i naravno vode u posudi. sto se dogadja s mojim ljubimcem?
ODGOVOR:Pokušajte odstraniti zrak iz rashladnog sustava tako da u ekspanzionu posudu dopunite potrebnu kolicinu rashladne tekucine. Dok motor radi provjerite postoji li mjesto na cijevi za grijac ili na gornjoj cijevi hladnjaka gdje se može ( poseban ventil ) ispuštati zrak iz rashladnog sustava. Ako ta mogucnost postoji ispustite eventualni zrak iz sustava i na kraju po potrebi dopunite rashladni sustav. Ako ne postoje mjesta za ispuštanje zraka tada ce se sustav sam odzraciti. Kada u sustavu više ne bude zraka temperatura motora treba biti oko 85°C i tada grijanje mora raditi. Ako i tada grijanje ne radi pregledajte ventil grijaca, komande grijaca i protok kroz radijator grijaca. U slucaju kada je oštecena brtva glave grijanje takoder ne radi dobro.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 414 Si - TEŠKO OKRECE

Datum objave: 19.12.2008 19:08:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale za stranicu, stvarno ste jedinstveni.
Znam da ste vec pisali o tome, medutim kod mene je specificno slijedece:
Rover 414Si,97 god. - kad je hladan pali normalno, a kad se ugrije akumulator teško okrece ( kao da je prazan). Spojim ga na kablove i auto zapali. Prema savjetu mehanicara stavio sam jaci akumulator (premda je prema mjerenjima i stari bio dobar). Stvar je funkcionirala neko vrijeme i sad opet isti problem. Možda da napomenem, da prije nego se vratio problem, auto prvih par sekundi kod paljenja nije primao gas. Mehanicar kaže da ne zna što je u pitanju pa vas molim za pomoc.
ODGOVOR:Osim akumulatora treba još ispitati elektropokretac i sve minus spojeve na karoseriji i motoru. Najvažniji minus spoj je izmedu akumulatora i motora i karoserije. Kada je sve od navedenog ispravno prilikom startanja motora pad napona ne smije ispod 11 V.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - GASI SE NA LERU

Datum objave: 19.12.2008 19:01:00
Slika
PITANJE: Fiat Bravo 1,4 12v gasi se na leru najcesce kad je hladan i trokira,i zanima me dali se smije cistit zaklopka najnormalnije sa sprejom za zaklopku.
ODGOVOR:Navedena zaklopka se može cistiti, tom prilikom ocistite i aktuator minimuma. Provjerite ECT senzor, potenciometar, provjerite zabrtvljenost usisnog kolektora.
na vrh Povratak na vrh

BMW E39 - HIDROPODIZACI

Datum objave: 19.12.2008 18:53:00
Slika
PITANJE: imam problem na e39 523i.cuje mi se jedan ili dva hidro podizaca na leru.kada motor stavim da radi na 2000 obr.nista se ne cuje radi kao sat.isao sam u servis i momci kazu da ce srediti problem, zamene mi jedan red podizaca(polovni ali "dobri") i isto.ponovo dodjem u servis i zamenim i drugi red ali onda je bilo katastrofa mislio sam da ce motor da zakuca kada smo ga upalili.naravno vratio sam mojih svih 24 pod. i motor ponovo klikce na leru nije strasno ali mi ide na zivce.da li je moguce ustanoviti koji hidro nevalja ili treba kupiti sve nove sto i nije mala investicija ili pak voziti tako i ne obracati mnogo paznju kada stojis u mestu.(sipam mu propisano ulje i menjam redovno)
ODGOVOR:Hidropodizac je sklop koji se sastoji od dva kucišta, dvije komore za ulje, jednog kuglastog ventila, jedne povratne opruge i osiguraca. Najbolji nacin za provjeru istoga jest potpuna demontaža sklopa hidropodizaca te provjera svih navedenih dijelova. Nakon demontaže hidropodizac se može ponovo složiti i tada ponovo provjeriti njegova ispravnost kao sklopa. Defektaža podizaca na drugi nacin nije precizna mada je moguca. Zamijena se može raditi i postepeno tako da se mijenjaju samo oni na koje se posumnja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KOJE ULJE ?

Datum objave: 17.12.2008 10:46:00
Slika
PITANJE: Poštovani, nedavno sam kupio Corsu 1.3 CDTI 2005.sa prijedenih 120 tkm. Molim Vas da mi preporucite adekvatno i kvalitetno ulje za taj common rail motor, koji je interval izmjene, te što mislite o eventualnom dodatku aditiva u gorivo?
Takoder, da li je tocno da se taj auto mora voziti na visokom obrtajima, jer navodno ako se vozi na na niskim okretajima motora, dolazi do zaštopavanja sistema?
ODGOVOR:Za motor treba koristiti sinteticko ulje 5W-40. Interval izmjene je 10.000 km do 15.000 km ili jednom godišnje ali je bolje dva puta godišnje. Dodatak za gorivo nije nužan ali ako ga koristite nece štetiti. Motor se ne mora voziti u visokim brojevima okretaja jer je kompjutorski upravljan.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,6i. 1989. K-JETRONIC

Datum objave: 17.12.2008 10:37:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine, dobio sam na poklon (od svoga djeda koji vise nije u stanju da vozi) Ford escorta 1.6i 1989 sa K-glavom(K-jetronic) taj auto je presao 120.000km uz svo moguce odrzavanje i kupovanje novih dijelova i inace je u besprijekornom stanju medjutim prije 4 mjeseca imao sam problem sa razvodnikom palenja nije htjeo da upali, ide 1km pa stane itd. To sam rijesio zamjenskim(ne originalnim razvodnikom nisu iste sifre) i zasad je u redu, medjutim dok sam ustanovio kvar obisao sam dosta majstora i od svakog sam dobio ''savjet'' da je najbezbolnije da se rijesim tog sistema ubrizgavanja, jer taj sistem ne prezivljava ove nase uslove (kvalitet goriva,maziva itd) tacnije savjetuju me da mi to zamjenu obicnim karburatorom itd. Pa bih vas zelio zamoliti da mi iz iskustva odgovorite da li je to istine postoje li nekakve preventivne mjere koje se mogu poduzeti da bi se to odrzalo kako treba, jer stvarno mi je u cilju da taj auto bude u stanju u kakvom je bio do sada.
ODGOVOR:K-JETRONIC nije tako osjetljiv sustav kako se misli. Preventivno održavanje se svodi na redovito mijenjanja filtera goriva i zraka. Kada sustav radi normalno nema nikakve potrebe za njegovim mijenjanjem. Najskuplji dio sustava je hidraulicka glava s klapnom , ako je ista ispravna drugi dijelovi sustava su prihvatljive cijene. Druga važna cinjenica jest imate li u vašoj blizini servis koji je sposoban i strucan za održavanje k-jetronica.
na vrh Povratak na vrh

BMW, 520i - TRZA NA MANJIM OKRETAJIMA

Datum objave: 16.12.2008 18:42:00
Slika
PITANJE: Radi se o BMW-u serije E34 sa motorom 520i M50 150 KS iz 1990 godine.Od nedavno sam vlasnik istog,radi se o sljedecem problemu.Auto trza na manjim obrtajima,do 3000.Kad se vozim u prvoj ili drugoj brzini na 1000-1500 o/min auto jednostavno trza,nekad se cuju i detonacije pri naglom dodavanju gasa.Kad se vozim recimo u drugoj na 1000 o/min,auto ide normalno nekih desetak metara i onda trzne i onda ponovo.I jednostavno kad ubrzavam u bilo kojoj brzini sve dok ne predje 3000-3500 o/min auto je nekako zagusen,kad predje 3000 ide odlicno.Na autu su nove svijecice,zamijenjena je lambda sonda koja nije radila,prijasnji vlasnik je skinuo katalizator sa auta i na njegovo mjesto stavio obicne cijevi od auspuha.Da li je to mozda problem?Auto inace fino radi,na leru je na nekih 700 o/min i nema variranja,pogonsko gorivo je benzin.Moj mehanicar nije siguran o cemu se radi,pa sam odlucio da pitam vas.
ODGOVOR:Na ovako starom vozilu mogu se ocekivati mnogi kvarovi posebno zato jer je to BMW koji je star 17 godina uz to BMW kupuju osobe koje ovo vozio opterecuju do krajnjih granica u cilju dokazivanje neke superiornosti i prestiža. Ukoliko želite stvarno doci do spoznaje o stanju motora i svim trenutnim nedostacima tada je potrebno obaviti najstrucniji pregled . Takav pregled bi obuhvatio kontrolu mehanickog stanja motora ( faza, kompresija, podešenost ventila, VANOS – varijator faze, stanje usisnih kanala ), kontrolu sustava ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, mjerac protoka, MAP senzor, VAF senzor, ECT, vrijeme ubrizgavanja, te ostali dijelovi sustava ), sustav paljenja ( visoki napon, bobine, kablovi ). Tek nakon ovakvog pregleda doci cete do svih relevantnih informacija o stanju motora i svim kvarovima. Kao što vidite jednostavniji odgovor nije moguc bez neposrednog pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - IZBACUJE MJERNU ŠIPKU

Datum objave: 16.12.2008 18:35:00
Slika
PITANJE: Posedujem auto Renault Vel Satis 2.2 DCI, 2004.godište.
Dolazi do zagušenja motora, pri tome se stvara pritisak koji izbacuje merac ulja i naravno zatim ulje iz motora izbacuje vani,pri tom motor savršeno radi,smireno,tiho,ne troši ulje,ne dimi, iber-lauf nije zapušen! Da li mi mozete dati odgovor, zbog cega se to dogadja!?
ODGOVOR:Pritisak u kucištu motora i izbacivanje mjerne šipke nastaje samo radi dva razloga a to je kada je zacepljen sustav za provjetravanje bloka motora ( odušak, odušci ) i kada kompresija intenzivno probija u karter. Slucaj kada je zacepljen sustav za provjetravanje bloka motora je lako rješiv vremenski i financijski. Drugi slucaj je znatno složeniji i skuplji jer se radi o oštecenju ( ili istrošenosti ) na sustavu klip-cilindar. U ovom slucaju potrebno je što prije utvrditi cinjenice. Vozilo u ovakvom stanju nije za upotrebu.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - BACA VODU NA ODUŠAK

Datum objave: 16.12.2008 18:25:00
Slika
PITANJE: Imam vw passat 1.9 tdi 2001g napravio sam sevis ,stavio sam novi zupcasti,vodenu pumpu ,rolnice stazni remen ,napinjace svs sve novo. Ali ovako necirkulira vodu kroz sistem, crijevo koje ide sa termostata u hladnjak je hladno a termostat otvara, a ostala crijeva su vruca (probao sam vec 5 termostata ) kada se skine crijevo sa sa one plasticnog kucišta gdje je termostat voda iz bloka izade vruca znaci termostat radi ,grijanje u kabini radi, Crijeva od vode su sva cista nisu nigdje zaštopana.Ali i gubi vodu na posudi , stvara veliki pritisak i baca vodu van na odušak.
ODGOVOR:Kod svih motora pa i kod vašeg sustav hladenja motora ce normalno funkcionirati ako u sustavu nema zraka, ako je termostat ispravan, ako je hladnjak cist, ako sustav ne propušta ( curenje ), ako kompresija ne probija u rashladni sustav a to znaci da u sustavu tlak nije veci od 1,3 bara. Isto tako sustav hladenja je ispravan ako je radna temperatura motora oko 90°C i ako pri toj temperaturi nema nikakvog propuštanja iz sustava. Iz vaše zadnje recenice može se zakljuciti da je kompresija probila u rashladni sustav a najcešci uzrok je brtva glave motora.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 400 - VENTILATOR KABINE

Datum objave: 15.12.2008 17:27:00
Slika
PITANJE: Savršeni ste. To što vi radite je zaista nevjerovatno u ovom našem svijetu. I sad kad ste tako dobri da i meni pomognete:
Na mom Roveru 400, godine 98, ventilator kabine ne radi na prvoj brzini. Prekidac struju daje jer klima ukopcava. Ostale brzine rade OK. Gdje je kvar, u ventilatoru ili prekidacu - ili je moguce oboje. Mogu li to sam popraviti?
ODGOVOR:Kvar može biti na samom prekidacu ali i na upravljackom modulu koji se nalazi na kucištu ventilatora ili ispod centralne konzole. Najjednostavnije je ispitati prekidac ventilatora jer je lakše dostupan a ispitati se može om-metrom. Popravak je samo ponekad moguc jer na prekidacu izgori kontakt.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - POTEŠKOCE SA PALJENJEM

Datum objave: 15.12.2008 17:17:00
Slika
PITANJE: VLASNIK SAM OPEL ASTRE 1,4 1994.G.PROBLEM JE U TOME DA AUTO PET PUTA NORMALNO ZAPALI ,ALI ŠESTI PUT SE PONAŠA KAO DA NEMA STRUJE ILI JE JAKO SLABA(CAK MI SE I SAT U AUTU UGASI)!AUTO SMO ODPELJALI ELEKTRICARU KOJI JE PROVJERIO MASE I OSTALE ŽICE I TVRDI DA JE AKUMULATOR.MISLIM DA NEMA POJMA JER SAM PROVJERIO NAPON DOK AUTO RADI(13V)KOJI JE RELATIVNO DOBAR.IZME?U OSTALOG AUTO ZAPALI NA -5C PA MI SE DOGODI DA NA +15C NECE.MISLIM DA JE ANLASER.
ODGOVOR:Poteškoce prilikom paljenja mogu nastati iz nekoliko razloga, radi toga treba krenuti nekim logicnim redoslijedom i ispitati sve što je potrebno kako bi se došlo do rezultata. Najlakše i najjeftinije je ispitivanje akumulatora a isti se ispituje na test instrumentu pod opterecenjem i na taj nacin se ispituje njegova snaga i kapacitet. Kapacitet treba biti iznad 60%. Ako je akumulator dobar ispituje se elektropokretac , kod toga testa mjeri se pad napona koji nastane prilikom rada elektropokretaca. Zadnje ispitivanje odnosi se na provjeru pojedinih kontakata elektricne instalacije. Na kraju bih još naveo da je napon na stezaljkama ( klemama ) akumulatora kada motor radi u leru od 13,8 V do 14,8 V.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - CLIMATRONIK

Datum objave: 15.12.2008 17:08:00
Slika
PITANJE: Pohvaljujem Vaš rad i imam jedan problem kod golfa 1,9 tdi bon jovi. Ne funkcionira mi climatronik. Kada ga spojimo na kompjuter pokazuje grešku ventilatora senzora temperature kabine i motor zaklopke regulatora temperature. Meni auto ne grije kako treba. Malo grije, malo hladi i slicno. Nekada radi kako treba, a napominjem da sam navedene djelove zamjenio i opet ništa. Možete mi ujedno opisati nacin rada climatronica, ili ako imate knjižicu za isti auto na hrvatskom jeziku.
ODGOVOR:Prve pretpostavke za ispravan rad sustava grijanja su radna temperatura motora ( oko 90°C ), ispravan radijator grijaca. Ako je navedeno u redu slijedeci razlozi su: zaklopke i ventili sustava ventilacije, senzor unutrašnje temperature, elektricna instalacija s konektorima navedenog sustava, upravljacko racunalo. Sustav CLIMATRONIK radi na nacin da racunalo dobiva podatke s upravljackog displeja o željenoj temperaturi u kabini, podatke od senzora o trenutnoj temperaturi u kabini i vanjskoj temperaturi. Ako je temperaturu u kabini potrebno dizati tada racunalo aktivira sustav za zagrijavanje a to znaci da se koristi temperaturno stanje rashladne tekucine s koje se prenosi potrebna kolicina topline preko radijatora grijaca u kabinu. Ukoliko je potrebno kabinu hladiti racunalo deaktivira sustav grijanja a stavlja u pogon sustav hladenja ( aktivira kompresor, kondenzator, isparivac ). Kada se postigne željena temperatura pojedini sustavi se iskopcavaju ili rade s minimumom snage.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA Y - TAKO GA DOBRO OPRALI DA SADA NE RADI !!

Datum objave: 13.12.2008 12:52:00
Slika
PITANJE: Iskreno mi je drago da postoji ovakav nacin saradnje sa automobilistima te vam se unaprijed zahvaljujem.
Naime ja posjedujem Lanciu Y 1,2 16 ventila LS .
Nedavno naime tacnije 14.11.2008 smo joj prali motor i sasiju te smo ga tako dobro oprali da sada ne radi ?
Salu na stranu ali ipak ima neki problem i na instrument tabli nam kazuje mala crvena lampica da je neki problem sa inzektorom goriva ?
Prvo smo sumnjali na gorivo pa smo napunili pun rezervoar i stavili neko sredstvo za ciscenje ventila i injzekcionog sistema ali nista !
Neki nam kazu da bi to mogla biti elektronska kutija (glavna kutija elektronike )navodno da ima neki kratki spoj, ali dali bi uopste auto upalio,drugi nam pricaju o nekom porculanskom dijelu izvan motora koji na principu vakuma regulira davanje goriva na injekcije ,,,,itd,,itd,,
Molim vas sta vi mislite o svemu , da li je to problem u struji ili u gorivu sa obzirom da smo to nedjelo ucinili toplom vodom pod pritiskom !
Auto je 1998 godine i ima 120,000 km.
ODGOVOR:Svako pranje motora je riskantna radnja jer može izazvati oštecenje elektronskih dijelova i sklopova, nekada može stradati i ECU centrala. U ovom slucaju treba ocistiti, osušiti svaki elektricni konektor na motoru i oko motora ( najbolje je koristiti komprimirani zrak i sprej za cišcenje elektricnih kontakata ), takoder treba ocistiti sve dijelove sustava paljenja ( bobinu, kablove za svjecice ), na kraju treba ocistiti i veliki konektor na samoj ECU centrali. Nakon ovoga motor bi trebao upaliti, ukoliko ne upali problem treba rješavati strucnjak jer je u tom slucaju nastao kvar na nekom od dijelova sustava paljenja ili ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA, SUGESTIJE

Datum objave: 13.12.2008 12:38:00
Slika
PITANJE: Vozim Audi A6 2.5 tdi 95 god. Nedavno mi se tijekom vožnje upalila lampica airbaga, te nakon što predem brzinu od 120 km/h pali se kontrolna lampica ABS. Zanima me gdje je nastao problem i zbog cega?
PS.
Moram reci da vam je stranica fenomenalna, te imam mali prijedlog kako ju poboljšati.
Naime, kada bi postojala tražilica u besplatnim savjetima koja bi sortirala po markama automobila, uvelike bi nam olakšali snalaženje, a i moguce je da vec postoji problem koji me zanima, te vam tako nebi dolazila ista pitanja po nekoliko puta.
ODGOVOR:Lampica zracnog jastuka može se upaliti radi više razloga pa i onih najbanalnijih. Najcešci razlozi su loši spojevi na konektorima, greška na elektricnom dijelu sigurnosnih pojaseva, prekid kontakta na vozackom sjedalu i sl. Servisnim dijagnostickim sustavom može se otkriti tocan uzrok.
Isto tako vrijedi i za ABS sustav kod kojega su najcešci kvarovi elektricni konektori, senzori na kotacima, hidroagregat.
Hvala na pohvalama i sugestijama. Mi smo isto svjesni da bi stranicu trebalo poboljšati na navedeni nacin, medutim da bi to napravili potrebno je uložiti dosta sredstava. Programeri baš i nisu jeftini, a mi od ove stranice nemamo materijalne koristi. Primijetili ste da na njoj nema reklama i sl. što bi donosilo nekakav profit. Možda se javi neki programer da nam to besplatno sredi, kao što se mi trudimo da ljudima pomognemo u rješavanju njihovih problema.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - BRUSIO GLAVU

Datum objave: 13.12.2008 12:15:00
Slika
PITANJE: Imam ford fiestu 1.8D 44kw 91g, mjenjao sam dihtung glave i odnio glavu na brušenje, promjena gumica ventila, ventili su ostali stari, kada sam složio glavu nije htjela upaliti navodno nije u fazi??!! medjutim prije mjesec dana pukao mi je remen bosch pumpe pa sam našao na koji se nacin stavlja u fazu i upalila je, danas sam pokušao na isti nacin no nije htjela nista ni cut za paljenje, šlepali smo je i bacala je bijeli dim, kako da je napravim da pali što još može bit kvar.
ODGOVOR:Provjerite i po potrebi podesite fazu motora, fazu visokotlacne pumpe, staticki kut paljenja ( podešava se na visokotlacnoj pumpi ), podesite ventile ( usisne na 0,30 do 0,40 mm, ispušne 0,45 do 0,55 mm ). Kada ste s ovime završili odzracite sustav goriva ( na dizama ne smije biti zraka ). Ako je motor dobro složen kompresija mora biti veca od 32 bar i ako je to tako i u vašem slucaju tada ce motor normalno paliti.
DODATNO PITANJE:
hvala vam, auto ima hidro podizace, dali onda ventili sami sebe stelaju? mi smo sve pokušali ali izgleda da ventili nisu ispolirani kako treba pa ih ponovno poliramo, kada to napravimo njoj prvi i cetvrti klip pale prvi pali a cetvrti kveruje dali onda mora na prvoj dizni špricnut nafta kada klip prvi dodje u gornji krajnji položaj ili prije nego sto ce doc.
ODGOVOR:
Motor ovoga vozila NEMA hidropodizace nego ima kalibrirane plocice pomocu kojih se podešava zracnost ventila . Znaci ako treba povecati zracnost ( zazor ) na nekom ventilu kalibrirana plocica se vadi iz ležišta i na njezino mjesto se stavlja druga koja ima manju debljinu. Primjer: Ako na nekom ventilu izmjerite zazor 0,20 mm a isti treba biti 0,30 mm to znaci da umjesto postojece plocice ventila treba staviti drugu plocicu koja ce imati za 0,10 mm manju debljinu. Kada se to napravi onda cete dobiti traženi zazor ventila od 0,30 mm.
Ponovo cu ponoviti, kada ispravno montirate klipove, podesite ventile, stavite tocno motor u fazu, kompresija ce biti veca od 32 bara. Nakon toga treba samo eliminirati zrak iz sustava goriva i motor ce normalno paliti. Ako u svemu ovome ne budete imali uspjeha nemojte biti tužni jer ovaj posao ne mogu uspješno napraviti ni mnogi automehanicari.
na vrh Povratak na vrh

MEGANE II - ZVUKOVI IZ VENTILACIJE

Datum objave: 09.12.2008 11:37:00
Slika
PITANJE: Imam problem na Renault Meganeu, iz ventilacije (klime) se cuje buka, kao da nešto zapinje za ventilator. Kada sam izvadio filter klime kroz otvor je ispalo sasušeno lišce. Kako se može otkloniti problem i koliko rada (novaca) to zahtjeva?
ODGOVOR:Zvukovi koji se pojavljuju na ventilaciji najcešce nastaju radi prisutnosti stranog tijela ( lišce i sl. )u ventilacionom kanalu i radi istrošenosti ležajeva motora ventilatora. Najskuplja varijanta je ona kada se mora mijenjati motor ventilatora ali ovoga casa zakljucujem da to nije uzrok kod vas tako da je i trošak cišcenja ventilacije minimalan.
na vrh Povratak na vrh

BMW-320 - POTREBNA DIJAGNOSTIKA MOTORA

Datum objave: 08.12.2008 20:54:00
Slika
PITANJE: Imam bmw 320i 98god e46linija. Ovakva je situacija pa bi molio ako mi možete pomoci.Zeza me paljenje,ujutro na hladno upali bez problema,predem snjim oko 50km,on se ugrije,ja ga ugasim na 10min i kad ga krenem palit on upali i odmah se ugasi i tako 5-10puta.Nakon toga upali,al nema snagu,nevuce kako treba,kao da se guši! Jedni kažu da je to nekakva DROSSELKLAPPE sto stoji na usisnoj grani.Dal je to to il je nesto drugo u pitanju vi mi recite?
ODGOVOR:Da li je u pitanju mjerac mase zraka ( drosselklappe ) mogao bih vam reci nakon dijagnostike motora. Ostali moguci uzroci su: ECT senzor, tlak goriva, injektori, MAP senzor, APP senzor pedale, senzor RPM na radilici, CKP senzor, sustav paljenja. Precizniji odgovor je moguc nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh