Danas je: 21.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SUZUKI IGNIS - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 12.06.2008 16:35:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Suzuki Ignisa, 1,5vvt 99KS iz 2005. i zanima me ugradnja plina (na mjestu rez. kotaca)! Da li imate skuplje i jeftinije verzije, koja najbolje odgovara Ignisu, kolike su cijene i koliko se dugo ceka?
ODGOVOR:U vaše vozilo može se ugraditi plinski sustav a rezervoar može biti na mjestu rezervne gume. Mi ugradujemo samo plinski sustav PRINS koji je po kvaliteti na prvom mjestu, njegova cijena je 12.500,- kn. Na ugradnju se ne ceka puno.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 12.06.2008 10:43:00
Slika
PITANJE: Imam ford mondea 1994 god. 1.8 16v benzinac i zanima me na koliko stupnjeva celzija se mora paliti ventilator na kileru jer kod mene se pali tek kad dode dva tri milimetra do crvenog polja.Promjenio sam termostat i indikator pokazivaca temperature i opet ista stvar.Da li je to u redu?
ODGOVOR:Ventilator na hladnjaku pali se na 96°C . Izmjerite stvarnu temperaturu u hladnjaku u momentu kada se upali ventilator , tada cete znati da li je to ispravno.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - TROKIRA

Datum objave: 12.06.2008 10:32:00
Slika
PITANJE: Imam audi a4 1.6 iz 1996, auto nemirno radi u leru, obrtomjer skace od 800 do 1800 okr., kad se smiri i naglo se doda gas on trokira od 1000 do 2000 okretaja, promijeni sam svjecice, lambdu, pumpu goriva, dijagnostika ne ocitava nikakav kvar, a on i dalje trokira.
ODGOVOR:To što ste napravili nije dovoljno, potrebno je ispitati i ostale komponente sustava ubrizgavanja, otkriti koja je neispravna i otkloniti kvar. Moguce neispravnosti su: potenciometar leptira za snagu, MAP senzor, ECT senzor, IAT senzor, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom, leptirasti ventil, injektori, tlak goriva ...
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,6 i.- ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 11.06.2008 21:08:00
Slika
PITANJE: Imam kadett 16i, 91 godina zamolio bih vas da mi kažete prilikom mijenjanja antifriza gdje se pušta van na kojem mjestu rashladna tekucina ide van.
ODGOVOR:Rashladnu tekucinu možete pustiti iz sustava na donjoj cijevi hladnjaka. Po potrebi demontirajte i cijev grijaca kako bi tekucina brže izišla iz rashladnog sustava.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - ZVUK ZUJANJA

Datum objave: 11.06.2008 09:17:00
Slika
PITANJE: Ovih dana, na svom focusu 1.4, 2007, 6100 km, primjetio sam dok radi u leru, cuje se neki zvuk zujanja, nešto poput ležaja. a kad se stisne kvacilo, zujanja više nema. Gospoda u ovlaštenom ford servisu me uvjeravaju da to nije zabrinjavajuce, vec normalno, što po meni baš i nije. Vozilo je u jamstvu!
ODGOVOR:Na svakom vozilu kada se pritisne pedala spojke cujete samo zvuk motora, kada spojku otpustite zvuk se promijeni jer se pocnu okretati zupcanici u mjenjacu. Navedeni zvuk ima svoju normalnu granicu. Ako je zvuk narocito izražen uzrok može biti nedostatak ulja u mjenjacu ili zvuk nekog ležaja. U ovom slucaju pravi majstor ce sigurno znati što je u pitanju nakon što pregleda vozilo.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 145 - TRESE I CUDNO RADI

Datum objave: 10.06.2008 12:36:00
Slika
PITANJE: Imam problem s Alfom 145 1.4 boxer iz 95 g. Motor mi se malo previše trese u leru, te cudno radi. Okretaji u leru su standardni, te ne variraju. Po zvuku imam osjecaj da neki cilindar malo radi, malo ne radi. Provjerio sam svjecice te su one u redu. Auto sam dao na elektro dijagnostiku te po tom pitanju kao sve štima. Ja osobno sumljam na probijanje kablova. Medutim, surfajuci internetom procitao sam da je normalno za boxer motor da malo trese lijevo, desno.
Bilo, kako bilo, siguran sam da se ta trešnja nebi trebala osjetiti u kabini kao što je kod mene slucaj. Ako nije preoblem, molim Vas za neki savjet.
ODGOVOR:Uzrok nestabilnog rada motora mogu biti nosaci motora, nejednaka kompresija, razliciti termodinamicki ucinak pojedinog cilindra, razlicita kolicina goriva na pojedinim injektorima, svjecice, visokonaponski kablovi. Provjerite najprije nosace motora,kompresiju i dalje po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - PALI SE LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 09.06.2008 11:58:00
Slika
PITANJE: Imama Audi 80B4, 2.0E 85 kW, 93 godina, prilikom vožnje kada temperatura motora prede 90 stupnjeva prilikom vožnje uz brijeg na malom broju obrtaja od oko 2000 pali se lampica od ulja, kada prebacim u nižu brzinu i dignem broj okretaja iznad 2000 lampica se gasi. Ulja u motoru ima dovoljno i to se dešava naovisno o marci ulja, a motor inace ne troši ulje. Ako je temperatura motora manja od 90 stupnjeva ne pali se lampica.
ODGOVOR:Izmjerite tlak ulja kada motor ima radnu temperaturu . Tlak ulja treba biti veci od 2 bara kod 2.000 °/min.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 124 - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 09.06.2008 11:49:00
Slika
PITANJE: Mercedes W124 250d 1988god. U vožnji mi malo cuka kao da se trese i to kad dodajem gas kao da pumpa od goriva vuce zrak, i ta pumpa tj. boschpumpa mi pušta negdje gorivo iako mislim da je to uzrok.Može li do toga biti?
Drugi problem mi je kad na nizbrdici ili na pravcu pustim gas u bilo kojoj brzini i dodam ga odmah, tj. naglo pustim i dodam gas on mi trza i nazad mi nešto udara kao da udaraš cekicem, osjecam kao da diferencijal nema neki ublaživac tj. gumu zaštitnu pa udara jako.
Treci problem mi je da mi u autu nema hladenje kad se auto ugrije nego mi grije iz ventilacije ,hladi samo kad je hladan i cuju mi se neki mirisi u kabini kao antifriz ili nešto slicno.Mislio sam da mi je mali kiler puknut u instrument tabli ali mi ne gubi vodu iz spremnika, možda mi izgubi tjedno 1dcl.
Namjeravam ugradit klimu, hoce li mi auto još slabije vuci i utjece li klima na motor, neki mi majstori govore da je vijek trajanja motoru kraci, da to motor uništava i optereciva. Ako ga malo optereciva kad se klima upali hoce li mi ga optericivat kad klima ne radi.I koliko mu je veca potrošnja.
ODGOVOR:Uzrok prekidanja može biti loše stanje visokotlacne pumpe ( curenje, zrak u sustavu goriva ), obavite servis pumpe.
Udarce koje cujete na zadnjem dijelu vozila mogu biti nosaci diferencijala ili zracnost na kardanskom vratilu. Ako vam radi grijanje u kabini u momentu kada su komande grijaca namještene u položaj hladno uzrok može biti ventil grijaca ili komande grijaca . Uzrok curenja svakako treba istražiti, ako ne curi radijator grijaca curenje može biti i na cijevima grijaca unutar kabine. Vaš motor ima dovoljno snage i za pokretanje klime a nije tocno da ce motor krace trajati ako ugradite klimu. Potrošnja goriva biti ce neznatno veca ( zanemarivo ).
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - ZAMJENA PODIZACA VENTILA

Datum objave: 09.06.2008 11:42:00
Slika
PITANJE: Vozim Skodu Octaviu 2001.god 1.9 TDI 66kW i posto su mi otisli podizaci ventila htio bih da ih zamjenim pa me interesuje da li je to komplikovana popravka i koliko je potrebno za tu popravku u servisu?
ODGOVOR:Za zamijeniti podizace ventila potrebno je demontirati bregastu osovinu i ponovo složiti fazu motora. Za onoga tko se time bavi to je rutinski posao a netko tko to želi napraviti amaterski to nikako nije preporucljivo. Na drugo pitanje odgovoriti ce vam servis koji vam to bude radio.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - UGRADNJA PLINA SE ISPLATI !

Datum objave: 05.06.2008 16:21:00
Slika
PITANJE: Redovito posjecujem Vaše stranice i uvijek pronadem zanimljive i korisne primjere iz prakse. Procitao sam da se bavite i ugradnjom plinske instalacije u automobile, pa imam jedno pitanje za Vas. Posjedujem citroen C3, proizveden 2005.g, 36 000 km, 1,4 i (55 kw,benzinac). Da li mi uopce preporucate ugradnju plinske instalacije, s obzirom da godišnje prelazim oko 10 000 - 15 000 km, a ako da, koju biste mi preporucili (naziv i cijena: aparat + ugradnja)? Kada bi se odlucio na ugradnju plinske instalacije kod vas, koliko bi to vremenski trajalo?
ODGOVOR:Prema trenutnoj cijeni benzina i daljnjeg rasta cijene goriva sigurno se isplati ugradnja plinskog uredaja. Najbolji sustav je PRINS u svakom pogledu, jedini minus mu je nešto malo veca cijena. Cijena navedenog sustava s ugradnjom je 12.500,- kn . Sama ugradnja traje 2 do 3 dana.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 156 - VARIJATOR FAZE ??

Datum objave: 05.06.2008 16:17:00
Slika
PITANJE: Pozdrav velikom servisu nedavno mi je kod Brata navodno otišla konzola na bregastoj alfa 156 18.Tspark .Tu i tamo neko kaže ovo neko ono kad je auto polu hladan kod paljenja lupa baš kao bregasta kad dobije lufta,to traje par sekundi i sve ok.Ako su te konzole ili ležajevi jeli to veliki problem i cijena me bar okvirno interesira .
ODGOVOR:Na ovim motorima najcešce se cuje varijator faze. To je uredaj koji zakrece usisnu bregastu osovinu. Radi na principu hidraulickog tlaka ulja a upravljan je racunalom. Isti se može servisirati a cijena seta za popravak je 15 eura. Ako se stvarno radi o varijatoru faze posao treba odraditi znalac koji ima i odgovarajuci alat za fazu motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO - LAMPICA RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 05.06.2008 16:08:00
Slika
PITANJE: Imam berlingo ´98 godište i problem je slijedeci:
Motor se jako brzo zagrije (svijetli lampica za rashladnu tekucinu i za
ulje) , nakon svega max.5min normalne vožnje (60-80km/h).
Pregledom sam ustanovio da ja motor vrlo vruc, a hladnjak normalne
temperature (ne zagrijava se), što više rashladnu tekucinu možeš dirati
rukama (hladna - nije se zagrijala). Zamijenio sam oba termostata (na
hladnjaku i na motoru).
ODGOVOR:Provjerite da li je rashladni sustav pun ( može biti zraka ), provjerite pumpu za vodu, provjerite ispravnost i cistocu hladnjaka, provjerite cijevi rashladnog sustava. Precizniji odgovor se može dati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - SMRAD IZ VENTILACIONIH OTVORA

Datum objave: 05.06.2008 16:00:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas za savjet u vezi klima uredjaja kod Citroen Xsare 2.0 HDI iz 2003.Klima je manuelna, i nemam se pozaliti na njezin rad, tj. odlicno hladi. Ali problem nastupa kada iskljuicim klimu a ostavim ventilaciju da radi, iz ventilacionih otvora pocinje se siriti nesnosan smrad. Na par mjesta sam cuo da je u pitanju zagadjenje klime bakterijama i gljivicama i da se problem moze resiti upotrebom sredstva Nigrin za dezinfekciju klima.
ODGOVOR:Navedena pojava na ventilaciji se javlja radi lošeg održavanja ventilacijskih kanala i radi duhanskog dima. Postoji niz preparata kojim možete tretirati ventilacijski sustav. Nekada ni to ne daje rezultat pa cišcenje i dezinfekciju treba ponoviti više puta. U nekom slucajevima se na taj nacin ne može doci do rezultata nego je potrebna zamjena isparivaca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NE PALI SE VENTILATOR

Datum objave: 05.06.2008 13:35:00
Slika
PITANJE: Na Meganu 1,6 1998 ne pali se ventilator hladnjaka. Gdje se nalazi termoprekidac i kako ga ispitati?
ODGOVOR:Vaše vozilo ne mora imati termo prekidac za paljenje ventilatora. Ako termo prekidac postoji on je lako vidljiv na bocnoj strani hladnjaka. Ispitati ga možete da zagrijete motor na 95°C i spojite ohm metar na kontakte prekidaca. Ako je isti ispravan omska vrijednost na instrumentu pasti ce na nulu kada termo prekidac ukopca. Sustav bez termo prekidaca radi tako da ventilator pali ECU centrala koja dobiva informaciju o temperaturi motora od ECT senzora.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - GUBITAK SNAGE I PREKIDANJE

Datum objave: 02.06.2008 21:27:00
Slika
PITANJE: Vozim Ford Fiestu 1.3 staru 10 godina, moj je problem taj da auto sa ukljucenom klimom trza odnosno gubitak snage nije stalan vec na mahove, što je pogotovo izraženo pod vecim opterecenjem (veci okretaji, uzbrdica itd.). Neki mi mehanicari kažu da je to normalno za tako slab motor (60 KS) ali osjecam da se problem pogoršao od prošlog ljeta. Hoce li nadopunjavanje plina u klima uredaj riješiti problem?
Imam još jedan mali problem, naime rucica mjenjaca ima dosta praznog hoda, tj. klima se nekoliko cm lijevo-desno kad je u brzini.
ODGOVOR:Punjenjem klime necete riješiti problem gubitka snage ni prekidanja motora. Problem cete riješiti tako da detaljno ispitate sustav paljenja , sustav ubrizgavanja i po potrebi mehanicki sustav. Nakon takvog ispitivanja otkriti ce se uzroci radi kojih imate navedene probleme.
Prazni hod rucke za šaltanje brzina je moguce riješiti . to se dogada kada nastanu istrošenja na pojedinim dijelovima polužnog mehanizma za šaltanje brzina.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPER - BLINKA LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 01.06.2008 19:43:00
Slika
PITANJE: Prije svega svaka Vam cast !!!! Sto reci stranica je pravo osvjezenje na netu !!!
Imam problem sa Citroenom jumperom 2.8hdi 2005g
Naime desava se slijedece -normalno pali,ide sve pet...Ali kada ga upalim nakon sto ugasi lampicu grijaca nakon cirka 5-6 sekundi ponovo ju upali i stalno blinka..Takoder mi neradi kilometar sat..Sto je povezano pretpostavljam jer se u isto vrijeme desilo...???
ODGOVOR:Lampica koju spominjete pali se kada je neispravan neki od grijaca, kada je neispravan upravljacki modul visokotlacne pumpe, kada je loš spoj na konektorima elektricnih vodova, kada postoji greška u sustavu za upravljanjem motorom. Do rezultata je najbrže doci uz pomoc servisnog kompjutora za dijagnostiku.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 XR - NECE U PRVU BRZINU

Datum objave: 01.06.2008 19:32:00
Slika
PITANJE: Prije dva dana na vozilu PEUGEOT 206 XR, 1,4 , 2001. kod mehanicara mi je zamijenjen set kvacila. Dali je moguce da je kod montaže došlo do neke pogreške, naime nakon toga nece svaki puta u 1. brzinu. Kod svakog pritiska na pedalu drugacije se ponaša, ili ide bez problema ili trebam po nekoliko puta pritisnuti pedalu. Mehanicar je rekao da kod sistema poluga nije moglo doci do pogreške, jer da se tu nema što pogriješiti.
Još jedno pitanje, dali moje vozilo ima filter goriva, gdje se nalazi i dali ga treba mjenjati.
ODGOVOR:Ako sve ostale brzine a pogotovo rikverc idu lagano tada nije uzrok spojka ( kuplung ). Uzrok može biti izvan mjenjaca ( polužni mehanizam ) ili u mjenjacu ( sinhron, vilica, kanda ). Vaše vozilo ima filter goriva a isti se može nalaziti kod rezervoara, kod motora ili u rezervoaru.Filter goriva se treba mijenjati.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - PROBLEMI S PALJENJEM

Datum objave: 30.05.2008 22:05:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za savjet u vezi problema s paljenjem na Fiatu Uno, proizvodnja 1998.g. (Poljska). Motor ima oznaku 146D8000, verzija 146E455A. Broj za rezervne dijelove 00023199 i ugraden Bosch Motronic sustav ubrizgavanja goriva.
Problem se ocituje u slijedecem: motor se ponekad teško pokrece (nakon 10-15 sekundi rada pokretaca. Kada proradi, cini se da ne rade svi cilindri vec se nakon nekog vremena rad motora ubrza i normalizira. Pri tome se osjeti miris benzina u zraku a nakon kretanja iz ispušnog lonca izlaze crni ispušni plinovi. Nakon što motor proradi, u vožnji radi normalno ali imam osjecaj da teže ubrzava. Ovaj problem se javlja kada je vani toplije. U jutarnjim satima, pokrece se bez problema.
Takoder, ponekad, nakon krace vožnje, motor u leru pocinje sam povecavati i smanjivati broj obrtaja motora a nogu ne držim na papucici.
U tom slucaju moram iskljuciti motor i malo pricekati, te ga ponovno pokrenuti. Kombinirano s tim ili zasebno, motor ima vece obrtaje u leru kada ove pojave nema.Ono što je zanimljivo, ovaj problem se pojavljuje povremeno a onda nestane kao da je s motorom sve u redu da bi se nakon nekog vremena ponovno pojavio.Kolege s posla su mi skrenuli pažnju na necisto gorivo pa sam pokušao tociti gorivo na raznim postajama INE i OMV-a ali nisam primijetio da je to u vezi s gore opisanim problemom.Takoder, moram napomenuti da mi je pred godinu dana, majstor promijenio zupcasti remen i taj problem se pojavio ubrzo nakon tog zahvata. Nedavno je napravio redovni pregled vozila prije tehnickog pregleda i promijenio kablove svjecica (jedan je prekidao), svjecice, ulja i kocione plocice. Kako sam rekao, problem se javljao povremeno ali sada je ucestaliji. Medutim, majstor mi kaže da nema smisla mijenjati dijelove dok ne utvrdimo tocan uzrok kvara, s cime se naravno slažem.
Pregledao sam engleski forum za Fiat Uno i pronašao jedan post sa slicnim problemom. Covjek kaže da je promijenio 'Ignition module', što bi u prijevodu bio modul paljenja (elektronski) i to je riješilo problem. Taj modul se nalazi na starijim godištima vozila na distributeru paljenja koji je mehanicki a ovaj u mom modelu je manji i monolitniji (djeluje kao izliven iz jednog komada plastike). Na njegovom gornjem dijelu su prikljucene 4-5 žica na plosnatom konektoru a sa strane izlaze kablovi za svjecice. Taj modul ne mogu locirati nigdje drugdje pa pretpostavljam da je ugraden u distributer paljenja ako ga uopce ima.
Kako uskoro moram obaviti tehnicki pregled vozila i želim voziti tehnicki ispravno vozilo, molim Vas da mi kažete vaše mišljenje.
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba obaviti testiranje sustava paljenja i sustava elektronskog ubrizgavanja goriva. Kod sustava paljenja treba ispitati bobinu, visokonaponske kablove i svjecice. Nakon toga po potrebi ispituje se sustav ubrizgavanja odnosno sve njegove komponente. Kod ovoga sustava ispituje se tlak goriva, kolicina goriva, stanje injektora. Nakon ovoga na redu je kontrola ostalih komponenata sustava ubrizgavanja ECT senzor, potenciometar leptirastog ventila, MAP senzor, IAT senzor, lambda sonda i tako dalje.
Prije svega ovoga ipak treba provjeriti mehanicki sustav motora koji mora biti u dobrom stanju a to je kompresija, faza, podešenost ventila.
Nakon što se otklone svi kvarovi i nedostaci radi se eko test. Ako je napravljeno sve što je potrebno eko test ce biti dobar.
na vrh Povratak na vrh

KIA RIO - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 30.05.2008 22:00:00
Slika
PITANJE: Prije 2 tjedna kupila sam novi Kia Rio 1,4 16V DOHC EX Life model,a buduci da cijene goriva doslovno divljaju, interesira me, preporuca li se ugradnja plinske instalacije u ovo vozilo?
Ukoliko je moguce, kolika je cijena ugradnje; koliko cesto je potrebno kontrolirati ugradeni sistem..ne znam što bih Vas još vezano uz to pitala. Možda mi Vi sami, s obzirom na postavljeno pitanje, možete ponešto više i detaljnije reci.
ODGOVOR:U vaše vozilo možete ugraditi bilo koji plinski sustav s plinskim injektorima . Kod nas možete dobiti plinski sustav Prins, Nizozemska koji je najkvalitetniji. Garantni rok je 2 godine a redovni servis je svakih 25.000 km . Cijena sustava s ugradnjom je 12.500,- kn . Sve komponente sustava su vrhunske kvalitete s potrebnim atestima. Uredaj radi potpuno automatski tako da nema potrebe razmišljati kako i kada ga treba prebaciti na plin ili benzin. Ako želite još više korisnih informacija nazovite .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - ZVUKOVI I LUPANJE

Datum objave: 29.05.2008 15:25:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Bravo 97god. 1,9 JTD imam nekih problema s ovim autom jedan od problema je sto pored zvuka motora cuje mi se jos neki zvuk i cim mu dam gasa pocne jos vise da se cuje zuji sve vise i vise da li je moguce da je do turbine il...? drugi problem mi je na vozacevom prednjem tocku kad naletim na rupu osjeti se neko lupanje isto tako kad vozim 120km/h to stalno lupa imam osjecaj da ce mi tocak spasti,neki mi govore da je onaj lezaj na amortizeru???
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati i od turbine ali može i od drugih dijelova motora zato bez direktnog uvida na vozilu ne mogu dati precizniji odgovor. Lupanje koje cujete na prednjem kotacu je znak istrošenosti na prednjem desnom ovjesu ( selen blok, kuglasti zglob, aksijalni ležaj amortizera, spona balans štange …. ). Ovu pojavu defektirajte i otklonite kvar što prije.
na vrh Povratak na vrh