Danas je: 26.07.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT TOLEDO - GDJE JE FILTER ?

Datum objave: 14.05.2009 00:15:00
Slika
PITANJE: Poštovani Lijepo bi vas zamoli da mi odgovorite na sljedece pitanje.Naime vozim seat toleda 1.9 TDI 1996 godina kupio sam filter kabine ali nigdje ga nemogu pronac gdi se nalazi u vozilu.a u ducanu su mi rekli da ni oni neznaju di se nalazi.
ODGOVOR:Filter kabine nalazi se u meduprostoru kod mehanizma brisaca stakla (prostor iza gornjeg hvatišta prednjeg desnog amortizera ) a ispod prednjeg poklopca ( haube ).
na vrh Povratak na vrh

FORD Ka - TEŠKO OKRETANJE VOLANA

Datum objave: 14.05.2009 00:08:00
Slika
PITANJE: imam ford ka 98 model...i problem je na volanu...volan se jako tesko okrece i lijevo i desno,i kad je motor hladan ili vruc....ruke me vise bole okretajuci volan kao da nema vise servo uredjaj...kako sam malo citao o ovome problemu na internetu vecina ljudi kaze da je osla letva volana..creva sam proverio od pumpe do letve i sve je ok..sta je moguc problem i koliko bi dosla opravka ovakvog problema..???
ODGOVOR:Na vašemu vozilu volan može postati težak za okretanje radi hidraulike servo volana ili radi mehanickog istrošenja dijela volana. Na ovom tipu vozila cesti uzrok je osovina volana s križnim zglobovima. Istu treba pregledati i po potrebi zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 156 - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 13.05.2009 23:59:00
Slika
PITANJE: Vozim alfu romeo 156 karavan god.2004.javljam vam se iz bosne i hercegovine. Problem je sledeci.kad bi natocio gorivo i ako se je to zadesilo na kojoj drugoj pumpi osim na omw-ju tad bi se palilo upozorenje chek engine.i posle nekog vremena bi se ugasilo.ili ako bi natocio gorivo na omw-ju to jeste na pumpi sa malo kvalitetnijim gorivom.al zadnji put kad sam natocio upozorenje se opet upalilo i auto bi jednostavno stalo-ugasilo se samo od sebe u vožnji. I nece da upali .ako bi sacekao par minuta tad se upali ali posle odredjenog vremena ili par kilometara opet se ugasi. I ista stvar.pokusao sam da se gorivo istrosi i da natocim novo kvalitetnije ali opet ista stvar.sad me zanima,dali je to do goriva i sta raditi u tom slucaju ili je u pitanju neka druga stvar. Neki mi kažu da je kvar u pumpi ili filteru za gorivo.a neki da je u pitanju brava za palenje ili elektronika.sad ne gori upozorenje ali se ne usudjem nikud voziti jer se samo upali upozorenje i auto se ugasi.ako je moguce da mi malo objasnite.
ODGOVOR:Sigurno je da uzrok nije gorivo. Isto tako je sigurno da problem stvara elektronski sustav za ubrizgavanja a u taj sustav spada i filter goriva i pumpa za gorivo i još mnoge druge komponente . Za pocetak možete zamijeniti filter goriva i možete ocistiti rezervoar za gorivo. Za ostalo se mora obaviti kompletna dijagnostika motora koja podrazumijeva provjeru svake komponente i svakog dijela sustava ubrizgavanja (pojedini senzori, aktuatori, mjeraci, impulsni davaci….. ). Pojedine dijelove ne mijenjajte na pamet nego iste najprije treba ispitati. Sve savjete bez strucnog pregleda koje cujete sa strane nemojte ozbiljno shvatiti.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS - STATICKI ELEKTRICITET

Datum objave: 13.05.2009 00:11:00
Slika
PITANJE: Kao prvo zelio bih vas sve pozdraviti i pozeljeti sve najbolje u zivotu.Nisam siguran dali cu dobiti odgovor na ovaj mail ali ipak sam bar pokusao.Htio bih vas zamoliti za jedan savjet.Imam auto marke Toyota avensis 1,8 L/B man 1999.Auto je obavilo sve servise,proslo je 164000 km.Kad sam mjenjao ljetne gume tako sam i malo cistio koroziju sa diskova i cilindara.Tom sam prilikom primjetio da mi se diskovi malo pomicu.Dali je to normalno ili su dotrajali pa ih treba zamjeniti.
Drugi problem je kad ugasim auto i hocu da izadjem iz auta imam naviku da se drzim jednom rukom za ivicu vrata.Tom prilikom osjetim malo elektricitet na lijevoj ruci kad dodirnem vrata u auta.Ja neznam dali sam vam ovo sve dobro objasnio ali nadam se da vi znate o cemu se radi.Dali je neka greska do struje u autu ili jea imam neki elektricitet u sebi.Mnogo mnogo bih vam bio zahvalan kad bih mogao dobiti odgovor na ovu moju sugestiju oko auta.
Jos jednom puno pozdrava iz Danske.
ODGOVOR:Kada se demontiraju kotaci normalno je da se diskovi pomicu na nacin koji ste vi opisali. Kada se kotaci opet montiraju vijci kotaca fiksiraju opet diskove i tada se isti ne mogu pomicati u svom ležištu. Pojava elektriciteta koji ste naveli nije rijedak slucaj . Uzrok tome nije nikakav kvar na elektricnom sustavu vozila vec isti nastaje od sintetickih materijala koji se nalaze u unutrašnjosti vozila. Navedena pojava se može otkloniti ugradnjom gumene trake koja se ucvrsti na podvozje vozila a ista dodiruje zemlju, kolnik. Na taj nacin se staticki elektricitet odvodi s vozila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 2 - ZAMJENA DISK PLOCICA

Datum objave: 24.03.2011 20:06:55
Slika
PITANJE: koji je kljuc za skidanje celjusti, da bi promijenio disk plocice na Cliu-2007god, ili u kratko kako se mijnjaju.
ODGOVOR:Nakon što demontirate prednje kotace moci cete tocno izmjeriti koji kljuc vam je potreban za demontažu prednjih kocnih celjusti. Pažljivim gledanjem u kocne celjusti doci cete do spoznaje što treba demontirati kako bi izvadili stare disk plocice. Nakon toga potrebno je vratiti klipove kocnih celjusti u pocetni položaj. Ugradite nove disk plocice, montirajte kocne celjusti, ispravno ih fiksirajte, napumpajte pedalu kocnice dok ista ne postane tvrda, ugradite kotace. Ove radove obavite s puno pažnje jer nestrucno obavljeni radovi koje sam opisao mogu dovesti do tragicnih posljedica. Imajte na umu da je vozilo Vaše i da se Vi vozite u vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - SVIJETLI LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 11.05.2009 09:00:00
Slika
PITANJE: Prije svega lijep pozdrav, i stvarno vas moram pohvaliti jer ste mi nekoliko puta vec pomogli riješiti razne probleme!
Novi problem mi je na golfu 4 tdi pd 2000. g. sa esp-om, na njemu mi je nakon servisiranja letve volana ostao svijetliti airbag, nakon toga otišao sam do prijatelja koji ima bosch esi tronic autodijagnostiku i nekoliko puta probali izbrisati grešku ali se ona uvijek vrati, a piše da je greška preveliki omski otpor airbaga vozaca. A do tog problema je vjerojatno došlo jer sam kod montaže kardana na letvu volana imao za jedan krug krivo okrenuti obruc volana, ali smo ga nakon dijagnostike stavili na 0 stupnjeva (tj. vratili za taj 1 krug), ali i dalje nakon poništavanja greške zacas zasvjetli opet!
Što mi sad predlažete da radim, dali se spoj airbaga oštetio ili nešto slicno? Ja bi to provjerio ali neznam kako skinuti, airbag (tj. trubu) sa volana da provjerim spojeve, dali je ona samo stisnuta unutra ili je zašrafana, strah me da ne uništim airbag do kraja ako ga vec nisam!
ODGOVOR:Prilikom obavljanja radova na upravljackom mehanizmu mogli ste izazvati kvar na spiralnom uredaju ispod kotaca volana, na elektronskom modulu zracnog jastuka, na elektricnoj instalaciji. Stalno upaljena kontrolna lampica je znak da je greška ( kvar ) stalno prisutna. Amaterskim pristupom, bez ogovarajuce opreme, bez potrebnog znanja ne vjerujem da cete uspjeti otkloniti kvar. Prilikom bilo kakvih radova na sustavu zracnog jastuka potrebno je odspojiti stezaljke akumulatora, pricekati 20 minuta i tada se može poceti s radom. Zracni jastuk s volana se demontira na nacin da se tocno na odgovarajucim mjestima izvuce gornji poklopac na volanu. Postupak vam mogu pokazati a opis nije dovoljan.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ŠKRIPANJE DISK PLOCICA

Datum objave: 11.05.2009 08:50:00
Slika
PITANJE: Poštovani za pocetak hvala vam na vašim informacijama koje pružate ljudima u kojima i ja nadem za sebe korisnih informacija a sad za vas imam jedno pitanje ... vozim Peugeot 307sw 2.0 HDI 2003. g. nedavno sam kod svog servisera mjenjao prednje i zadnje disk plocice, u autodjelovima sam tražio disk plocice njemackog proizvodaca ATE medutim imali su samo zadnje a prednje su bile marke DELPHI, uzeo sam ih i majstor mi je promjenuo plocice (zadnje ATE,prednje DELPHI) i nakon vec par dana prilikom kocenja prednje kocnice su mi pocele škripati, to škripanje se ublaži ili nestane samo kada je vrijeme kišno. Sumnjam u kvalitet prednjih plocica molim vas da mi date svoje strucno mišljenje o mom problemu i šta mi je dalje ciniti.
ODGOVOR:Kada se kupuju kocne plocice treba kupiti prvu klasu koja ima oznaku kvalitete, oznaku standarda i broj certifikata. Takve plocice imaju i antivibracionu masu. Takve plocice na proizvode visokofrekventne vibracije ( škripanje ). Plocice koje ste vi ugradili ne zadovoljavaju navedene kriterije. Potražite kvalitetnije plocice.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - SKLADIŠTENJE GUMA

Datum objave: 28.03.2011 01:13:01
Slika
PITANJE:

Ja vas molim da odgovorite na koji nacin treba cuvati/skladištiti gume osobnih automobila, kad su skinute sa vozila. Ako su namontirane na felgama odnosno ako nisu namontirane na felgama. Citao sam nešto po internetu a opet ovdje neki kažu drugacije, ja sad više ne znam šta je ispravno. Jedni kažu položene i kad su namontirane i kad nisu, drugi obrnuto tj. kad su namontirane položeno a kad nisu namontirane uspravno. Nadam se da ce te naci vremena i odgovoriti na moje pitanje za sta vam se iskreno zahvaljujem.

ODGOVOR:

Ako su gume na naplatcima ( felgama ) tlak u gumama treba biti 1 bar, gume ciste i namazane glicerinom. Prvu gumu treba staviti na odgovarajuce letvice i na nju se može staviti samo još jedna guma. Ako je guma bez naplatka sve važi kao i za ranije spomenute. Gume bez naplataka mogu se staviti i u vertikalni položaj na nacin da donja površina gume ne dira podlogu nego tako da se ista oslanja na dvije precke ( letvice ) medusobno udaljene cca 35 cm.

na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - JEDAN CILINDAR NE RADI

Datum objave: 08.05.2009 15:13:00
Slika
PITANJE: Imam opel tigru 97 1,4 16v , kad je auto hladan jedan cilindar ne radi,a kad radi malo duze dok se masina ne zagrije onda proradi.promjenjene su svjecice i kompresija je uredu.dali su krivi kablovi ili injektor?
ODGOVOR:Uzrok mogu biti injektori ( jedan od injektora ) i ili izostanak iskre na svjecici. Izostanak iskre može nastati radi same svjecice, visokonaponskog kabela, bobine ili neceg treceg ( potrebno istražiti ).
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-E - PUMPA ZA GORIVO

Datum objave: 08.05.2009 15:09:00
Slika
PITANJE: Moj otac ima mercedes190e 1984g. Nedavno je dobio original pumpu goriva iz Njemacke.kada smo je htjeli zamijeniti vidjeli smo da paralelno sa pumpom ima spojen jedan "filter".U prodavnici auto dijelova su nam rekli da potrazimo na otpadu jer ga nemaju i da se radi o preljevnom ventilu.Šta mi mozete reci o tom ventilu i sta se dobija zamjenom posto smo krenuli od velike potrosnje goriva dali moze uticati na to.stara pumpa radi bruji promjenjivim zvukom.Isto tako na izlazu iz nove pumpe nema odvod za taj ventil nego samo za filter pa smo imali namjeru da ga prepravimo od stare pumpe i dali moze da radi bez tog ventila.
ODGOVOR:Možete obaviti spomenutu prepravku, bitno je da nova pumpa daje dovoljan tlak i kolicinu goriva. Povrat goriva se vraca direktno u rezervoar neovisno o pumpi ( barem je to tako u vecini slucajeva ). Pumpa za gorivo nije uzrok povecane potrošnje goriva. Zujanje pumpe je znak oštecenja ili je uzrok tome preveliki tlak goriva a uzrok prevelikom tlaku goriva je regulator tlaka ili zacepljenje filtera goriva. Nakon ugradnje nove pumpe potrebno je ispitati tlak goriva koji mora biti 5,3 do 5,5 bar.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI LIANA - GASI SE

Datum objave: 08.05.2009 15:02:00
Slika
PITANJE: Pozdravljam ekipu koja predano i vrijedno radi i želim Vam sve najbolje!
Vozim suzuki lianu, 2003. godina proizvodnje, prešla je 105.000 k.m.
Problem je što mi se auto pocelo gasiti nakon duže vožnje ili nekog veceg opterecenja, uspona i sl. Jednostavno pocne da trza, skace, da oscilira rad motora tj. brzina obrtaja i ugasi se. U istom trenutku se pocne paliti žuta lampica na kontrol tabli na kojoj su nacrtani motor i vrata sa katancem. Nakon par minuta što se auto ugasilo, može se opet voziti neko vrijeme pa se to isto ponovi. Promijenio sam ulje i filter ulja. Vozio po servisima i na dijagnostiku. Kopcali su ga na racunar u tri servisa i svi majstori kažu da nema grešaka u sistemu. Ne znam više šta da radim.
ODGOVOR:U navedenom slucaju sigurno postoji kvar samo uz pomoc servisnog racunala i nedovoljne angažiranosti isti ne može otkriti. Prema vašem opisu kvar je na elektronskom sustavu ubrizgavanja. Potrebno je obaviti pojedinacno ispitivanje svih komponenata sustava i kvar ce se otkriti. Nakon toga nije teško obaviti potreban popravak nakon kojega ce vaše vozilo opet biti ispravno.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 08.05.2009 14:55:00
Slika
PITANJE: Slucajno sam naletio na vas sajt i nisam moga da vjerujem da ovako nesto postoji, svaka vam cast za trud, sve pohvale cak i ako mi ne odgovorite.
Moje pitanje je u s vezi paljenjem. Imam Passat 1.9 TDI 66KW '98 (vodena pumpa ne ide preko zupcastog), naime desava se da auto ujutru na prvom paljenju pali posle 2-3 okretaja, kada je vruc tj.na 90° isto tako, kada je na oko 75-80° pali momentalno cim dohvatim kljuc, medjutim kada padne kazaljka temp. na pocetni polozaj( motor je jos topal na dodir) pali poslije 10-tak okretaja(ne zadimi) i tako redovno(brzina okretaja je uvjek ista, ne vergla sporo), ovo sam primjetio zato sto taksiram sa ovim autom i upalim ga dosta puta u toku dana. Bio sam na diagnostici i nije pokazalo nijednu gresku, auto ide normalno i ne dimi, ne trosi ulje, akumulator je nov(skidan je anlaser, ociscen, podmazan). Posto zivim u malom mjestu i nema poznatih servisa, mislio sam da zatrazim vase misljenje, ja sumnjam na bosch pumpu. Jos nesto, kada nekad pustim kljuc prije nego sto upali, pocne da lupa i trese motor kao da ce se raspasti( mijenjao sam komplet set kvacila sa zamajcem prije 10tkm, a ovo se desavalo i prije toga pa su mi rekli da je zbog toga mi otisao zamajac, pa me strah da se opet to ne desi jer nije nimalo jeftino)?
ODGOVOR:Na ovo pitanje odgovor ce biti nešto opširniji radi moguceg utjecaja više faktora. Iste cu nabrojiti po logici prema kojoj bi trebalo i tražiti uzrok/uzroke. Ispitivanje bi trebalo zapoceti provjerom mehanickog stanje motora mjerenjem tlakova kompresije koji bi trebali biti veci od 26 bara. Nakon ovoga ispituje se slijedece : elektricni konektori i ožicenje na motoru i oko motora, prisutnost zraka u sustavu goriva, dobavna pumpa, relej dobavne pumpe, senzor bregaste CKP, senzor temperature motora ECT, regulator kolicine goriva, solenoid vremena ubrizgavanja, dize, VT ( visokotlacna pumpa ) pumpa, ECU centrala. Kao što vidite jednostavniji odgovor bez direktnog uvida nije moguc.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - NE IDE VIŠE OD 150 KM/H

Datum objave: 06.05.2009 10:38:00
Slika
PITANJE: Pojavio mi se sljedeci problem:
prilikom voznje, povecavanjem brzine, vozilo dostize 150, ali dalje ne.
Nedavno sam jednostavno mogao voziti i do 170-180km/h.
Kada dodjem do 150 daljim dodavanjem gasa vozilo kao da zacukava.
Kod nizih brzina je inace sve u redu.U cemu bi mogao biti problem?
Radi se o autu: Renault Laguna, 2000.g., 1.9dci.
ODGOVOR:U ovom slucaju motor nema potrebnu snagu a mogucih uzroka može biti mnogo i to: loše mehanicko stanje motora, filter zraka, filter goriva, suženje na usisnoj strani motora, propuštanje na usisnoj strani motora, senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, sustav za upravljanje turbinom, turbina, MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, FRP senzor, VT pumpa, senzor položaja pedale kocnice, ECT senzor, senzor temperature goriva, CKP senzor, suženje u ispušnom sustavu, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 250D - GENERALKA ?

Datum objave: 05.05.2009 13:48:00
Slika
PITANJE: Imam 250D 1992.god na glavi dva ventila propuštala napravljen zahvat kvalitetan kad smo složili opet dimi i vraca dim na iberlauf od ulja,Dali treba generalka?ulje ne troši auto na satu ima 320000.ali možda je brojcanik vracen.
ODGOVOR:Ako na cijevi oduška od ulja izlazi velika kolicina uljnih para to je znak istrošenosti donjeg dijela motora. Nakon demontaže glave motora može se izmjeriti kolika je istrošenost, ako je to više od 0,10 mm potrebna je obrada i uredenje donjeg dijela motora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - PROBLEM SA DISKOVIMA

Datum objave: 05.05.2009 13:42:00
Slika
PITANJE: Naime radi se o Gofu 4. 1,9 tdi, 66kw, napominjem da se vozilo koristi za autoškolu, kojem su zamjenjeni prednji diskovi i plocice. Ugradjeni su i diskovi i plocice prozvodaca Delphi. Nakon otprilike 2500 km, pojavilo se problem pri kocenju - pocelo je da trese. Ugradjeni su ponovo samo diskovi istog proizvodaca i opet nakon 2500-3000 km isti problem. Majstor koji je to mjenjao tvrdi da je loš kvalitet diskova, te kako s obziorm da se vozilo koristi za autoškolu diskovi imaju "loše" hladenje, takode tvrdi da kociona kliješta funkcionišu odlicno, te kako ona sigurno nisu uzrok.
Malo sam citao po forumima o tome, pa ljudi spominju kako kliješta i diskovi mogu da budu "necentrirani" u odnosu jedno prema drugom, ili tako nešto, pa me zanima i Vaše mišljenje.
ODGOVOR:Kocni diskovi izradeni su od lijevanog željeza i neposredno nakon lijevanja isti moraju proci postupak normalizacije ( starenje ), nakon toga se radi strojna obrada . Ukoliko postupak nije obavljen u potpunosti kvalitetno u odljevu postoje unutrašnje napetosti radi kojih disk u fazi eksploatacije može doživjeti deformaciju. Ovime ne želim tvrditi da je to uzrok i u vašem slucaju ali može biti. Ostalo što treba detaljno pregledati su svi dijelovi kocnog sustava ( kocna kliješta, vodenje, dosjedna površina diska, dijelovi ovjesa, gume, felga, kocna tekucina ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 05.05.2009 13:36:00
Slika
PITANJE: Imam problem na peugeotu 106, 1,1EXR godina 1999. Kad upalim auto sve lampice se pogase osim lampice AIR BAG koja stalno trepti i ne gasi se.
ODGOVOR:Ako imate odgovarajucu servisnu opremu možete se spojiti na dijgnosticku uticnicu sustava zracnog jastuka i ocitati eventualnu grešku/greške koje su se snimile na memoriji upravljacke centrale. U tom slucaju greške se mogu izbrisati. Nakon brisanja grešaka lampica ce se ugasiti. Ukoliko se lampica ne može ugasiti to znaci da je greška stalna i navedeni dio treba zamijeniti. Nekada uzrok paljenja navedene lampice može biti i loš kontakt na elektricnoj instalaciji sustava zracnog jastuka i u tom slucaju potrebno je samo pronaci kriticno mjesto urediti kontakt i lampica ce se ugasiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - BRUŠENJE I STEZANJE ?

Datum objave: 04.05.2009 23:36:00
Slika
PITANJE: Velika vam hvala na vašem požrtvovnom predanom radu i igubljenom vremenu na našim upornim i za vas dosadnim pitanjima, naravno i unaprijed zahvaljujem na odgovoru mog pitanjca .
Naime radi se motoru Opel astre1.4i F 94 g, interesira me na koju vrijednost se brusi radilica (prvo brušenje) te na koju silu se stežu leteci a na koliko takozvani( banki ili kušineti ) te vijci na glavi i bregastoj i kojim postupkom
ODGOVOR:Ako je dužina navoja na vijku klipnjace 15 mm moment stezanja je 25 Nm. Ako je dužina navoja na vijku klipnjace 40 mm treba upotrebiti nove vijke i iste zategnuti 25 Nm+30° . Glavni ležajevi radilice se stežu 50 Nm+45°+15° . Remenica bregste 45 Nm. Glava motora ( vijci glave novi ) 25 Nm+60°+60°+60° . Prva prekomjera na koju se brusi radilica je 0,25 mm .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA PRIVILEGE - UGASI SE

Datum objave: 04.05.2009 23:27:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Laguna "Privilege", karavan, god.proizv.2002., motor 1.8 16V, 88 KW, 110 KS, benzinac, presao 97.000 km.
Naime, kada predjem preko neke neravnine (npr. "lezeci policajac") ili se zaustavljam (npr. na semaforu), broj obrtaja naglo padne i auto se ugasi. U servisu su sumnjali na osigurace, malo su procistili kontakte i ucvrstili ih u lezistima. Nakon toga, auto je normalno radilo 20-ak dana, ali se opet pocelo desavati isto. Napominjem da ova situacija (gasi se) nije pravilo, nego se desava sporadicno.
I jos dva pitanja:1. Kada auto stoji i pritisnem kocnicu, broj obrtaja poraste (za cca 50 )iznad normale, a kada pustim kocnicu broj obrtaja padne (za cca 100) ispod normale. To traje 2-3 sec. i onda se sve vrati u normalu.2. Cuje se pistanje (kao da ispusta zrak) ispod zadnjeg sjedista. U servisu su rekli da se tu nalazi pumpa za gorivo i da ona proizvodi taj zvuk.Da li su obje ove sitaucije normalne, a ako nisu sta mi je ciniti?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste naveli uzrok bi mogla biti elektricna instalacija i elektricni kontakti ( konektori ). Potrebno je pregledati elektricnu instalaciju na motoru i oko motora i po potrebi ocistiti svaki kontakt. Isto tako treba pregledati i glavnu plocu s osiguracima i relejima jer se i na tom mjestu može ocekivati pad napona ili gubitak kontakata. Drugo pitanje može biti povezano s servo uredajem kocnice koji je direktno povezan na usisni kolektor. Kada je oštecena membrana servo uredaja motor dobiva dodatnu kolicinu zraka koja poremeti rad motora.
Pumpa za gorivo nalazi se u rezervoaru tako da ona nije uzrok. Ispitajte servo uredaj i po potrebi ga zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - EGR VENTIL

Datum objave: 03.05.2009 15:32:00
Slika
PITANJE: Komplimenti na vrhunskoj web stranici i vašoj strucnosti za široki dijapazon marki vozila.
Imam jedan problem za koji mi je potreban strucan savjet pošto sam do sada dobio dosta kontradiktornih informacija.
U nekoliko godina po drugi puta na mojoj Zafiri (diesel motor 2,2) dijagnosticiran je kvar EGR ventila. Pošto se radi o vrlo skupom djelu vozila (4-5 tisuca kuna) molim vas da mi odgovorite na slijedece pitanje:
Da li vozilo može ispravno funkcionirati bez EGR ventila ? Naime, na mnogim interent site-ovima i forumima pronašao sam savjet da se ovaj ventil može odstraniti / blokirati, dapace, neki savjetuju uklanjanje EGR ventila cak i ako je on ispravan, jer tada, navodno, motor bolje radi i manje se zacaduje turbo pumpa. Naravno, naišao sam i na suprotna mišlljenja, te me stoga interesira gdje je tu istina – koje su mane i prednosti ovog ventila, te dali se zaista tako jednostavno može „maknuti“ bez štete za vozilo.
ODGOVOR:Neka vozila mogu funkcionirati i kada se blokira EGR ventil i to su redovito starija vozila. Vaše vozilo ima EGR ventil s cetiri pina koji radi pod stalnim nadzorom ECU centrale. Ukoliko bi blokirali EGR na vašem vozilu upalila bi se kontrolna lampica na instrument ploci a uz to ( kod nekih vozila ) ECU centrala bi mogla prebaciti rad motora u rezervni program sa smanjenom snagom ( safe mode ). Na vašem vozilu možete eksperimentirati a rezultat cete vidjeti. Moj savjet je da se neispravan dio zamijeni u cilju normalnog funkcioniranja.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190D - VOLAN VUCE U LIJEVO

Datum objave: 03.05.2009 15:27:00
Slika
PITANJE: Hvala na pomoci oko struje za Mercedes 190 D, u pitanju je bilo nepostojanje kontakta, kao što ste i sugerirali.Trenutni imam drugi problem, prilicno neugodan.Naime, volan mi pomalo vuce u lijevu stranu.Kada pustim vozilo da ide samo na pravcu, ono pomalo odlazi ulijevo.A buduci da se volan stalno pomalo okrece na lijevu stranu, to ga moram stalno pomalo pridržavati i vracati.Primijecujem i da se više ne okrece tako lako, tecno i ravnomjerno kao prije.Sada kao da na mjestima ima više, a negdje manje otpora. Molim Vas, kakvi kvarovi to mogu biti?Odakle poceti?Radi li se o problemu koji se isplati popravljati? Napominjem, Mercedes 190 D, 2.0 diesel, 1988.godina proizvodnje.Solidan, bez problema na motoru.
Unaprijed zahvaljujem na Vašem vremenu i trudu, u svoje ime, a i u ime svih vozaca kojima olakšavate život pametnim i korisnim savjetima.
ODGOVOR:Volan odnosno mehanizam volana mora u jednu i drugu stranu ici bez otpora, isto tako na ni jednom dijelu mehanizma volana ne smije biti istrošenja ( zracnost ). Geometrija ovjesa narocito prednjeg mora biti u granicama normalnog ( ovo se može provjeriti na uredaju za podešavanje geometrije, špur,zatur, nagib ). Dijagonalna udaljenost od prednjih do zadnjih kotaca mora biti jednaka. Provjerite i prednje gume koje takoder mogu radi oštecenja utjecati na problem koji ste naveli.
na vrh Povratak na vrh