Danas je: 01.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF III - WASTEGATE, ERG, BLOW OFF ??

Datum objave: 11.04.2008 16:44:00
Slika
PITANJE: Molim vas da meni neukome objasnite par stvari,radi se o golfu3 1.9tdi(110),zanima me funkcije sljedecih elemenata i posljedice njihove neispravnosti:
1.regulator tlaka turbine
2.wastegate ventil
3.erg ventil i dali je taj erg ventil isto što i wastegate?
I nakraju bi vas molio da mi odgovorite kaj je to blow off ventil,i umjesto cega bi se on mogao ugradit na doticnom vozilu i dali daje kakve performance na tdi motoru?
p.s.svake pohvale na radu,strpljivosti i ponajprije tocnosti i brzini vaseg rada,govorim iz osobnog iskustva.
ODGOVOR:EGR ventil je jedno a wastegate je drugo, medusobno nisu povezani i imaju razlicite funkcije. EGR propušta ispušne plinove u cilindar radi smanjenja NOx. Wastegate je u sustavu za regulaciju turbine. BLOW OFF ventil je dodatak turbini u cilju boljeg iskorištenja iste. Princip rada se zasniva na usmjeravanju ispušnih plinova na lopatice turbine a u momentu kada se gas otpusti tada se ispušni plinovi usmjeravaju pokraj lopatica turbine.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - ZAMJENA HOMOKINETICKOG ZGLOBA

Datum objave: 11.04.2008 16:37:00
Slika
PITANJE: Kako se vrši promjena homokinetickog zgloba na hondi civic 1991.?
ODGOVOR:Postupak je slijedeci: postavite vozilo na servisnu dizalicu, demontirajte kotac, otpustite maticu homokinetickog zgloba, oslobodite rukavac s donje strane, izvucite zglob iz glavcine kotaca, pomaknite kompletnu osovinu sa zglobom u stranu, oslobodite mandetu zgloba, pronadite osigurac u zglobu, oslobodite osigurac, trzajem ili udarcem izbijte zglob iz poluosovine, ako ovo nije moguce demontirajte kompletnu poluosovinu i demontažu zgloba obavite na radnom stolu. Postupak montaže je obrnuti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - PRAZNI SE AKUMULATOR

Datum objave: 11.04.2008 15:49:00
Slika
PITANJE: Opel kadett 1,7d prazni se baterija
imam problem sa opel kadettom 1,7d.Par puta mi je ispraznio cilu bateriju nije se moga upalit nikako jedino kupit drugu. Prvi put sam bio kod elektricara i bilo je neko sitno pražnjenje baterije navodno da im je mana ono svitlo ispod haube to mi je maka ca tako da ne bi bilo opet isto. drugi put je priko noci cilu bateriju istrošija isto do kraja i ja san stavija drugu maka svitlo koje svitli u portapaku i sa zadnjih vrata i bilo je sve u redu. To je bilo prije skoro dva miseca.Sad mi se auto nije vozilo 5 dana i upalija je iz prve.Sinoc ga parkira sve ugasija, jutros ga iden palit i ništa skroz slabo vrti motor.Neznan u cemu bi još moga bit problem jer mi nije jasno jel mu do struje ili cega vec.I još nešto meni je auto imao blokadu paljenja motora, znaci onaj privjesak se stavi na oni cip šta je izvucen i auto tek onda moš upalit ali je vlasnk prije mene tu nešto kemija i to iskljucija i premostija žice okolo.E sad kad se da kontakt u tom snopu žica šta je on pricvika i spaja drukcije puca i digod zna bacit iskru. ja sam završio školu za autelektricara i meni nije baš svejedno to sad micat jer ako vratin struju u normalu neznan oce li moc upalit.... Bio bih vam zahvalan ako bi znali kako riješit taj problem sa baterijom i tom strujom.
ODGOVOR:Najprije ispitajte ispravnost alternatora koji mora puniti s naponom vecim od 13,6 V. Nakon toga ispitajte akumulator kapacitet mora biti veci od 60% a prilikom startanja pad napona ne smije biti ispod 10 V. Kada sve ovo napravite znati cete u kakvom je stanju elektro pokretac i da li je potreban servis istoga. Kada je sve ovo napravljeno ispitajte pomocu ampermetra da li neki od potrošaca vuce struju iz akumulatora. Dozvoljeno je da potrošac/potrošaci mogu vuci do 0,25 A ( ampera ) iz akumulatora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - VENTILATOR

Datum objave: 11.04.2008 15:42:00
Slika
PITANJE: U pitanju je ASTRA 1.7 TD X17DTL i imam problem koji pokušavam riješiti unazad sedam dana. Iako sam promijenio tri majstora, niko mi nije uspio odgonetnuti šta se dešava, a njihova metoda eliminacije me koštala itekako.
Naime, imam dva problema. Jedan je registrovanje greške upravljacke jedinice releja grijaca, ali iako je isti zamjenjen, promlem je ostao. Drugi problem je sa ventilatorom hladnjaka, odnosno pale mi se oba ventilatora pri jutarnjem paljenju, pri potpuno hladnom motoru. U tom slucaju moram par puta ugasiti auto i ponovo paliti dok se sve ne dovede u red. U tim momentima se pali lampica klime. Posle toga mogu voziti citav dan bez problema. Kao posledica svega desilo se to da mi je ventilator radio i bez kontakta sa kljucem izvadenim iz brave. Na dijagnostici je registrovana greška davaca klime. Jedan majstor mi je resetovao grešku i podesio parametre, jer kaže da se isti zaglavio?! Sledeceg jutra problem se ponovio, isti majstor, i zamjena davaca. I pored toga problem je ostao. Iako smo posle zamjene davaca cekali nekih tri sata da se motor potpuno ohladi, greška se nije ponovila , ali zato jeste ujutro kad je auto nije voženo nekih 8-9 sati. Napominjem da je još izvršena zamjena senzora temperature rashladne tehucine, senzor temperature ulja (bilo to u vezi ili ne), provjera konektora. Više ne znam šta da radim i gdje da vozim auto jer je ocigledno da niko ne odgovara za svoj rad i za novac koji nemilice dajem, a problem ostaje. Izvinjavam se na opširnijem pitanju, ali Vas molim da mi pošaljete svoje sugestije na ovo moje pitanje. Javljam se iz Bosne i nisam u mogucnosti doci do vas iako bi me to možda koštalo manje s obzirom na dosadašnje iskustvo sa mojim majstorima.
ODGOVOR:Otkrivanje pojedinih kvarova na vozilu i motoru je ponekad vrlo zahtjevno i traži maksimum znanja, upornosti, kreativnosti te kompletnu tehnicku podršku ( instrumentarij, baza podataka ). Ovom prilikom mogu o ovoj temi govoriti samo opcenito jer su takve i okolnosti. Na vašem vozilu s klimom ventilator na hladnjaku može se paliti i kada motor nije zagrijan jer ga u tom momentu pali presostat koji reagira na tlak freona R 134 A koji se nalazi u sustavu. Kada bi se klima uredaj ugasio ( prekidac ) tada se ventilator po pitanju klime ne bi palio. Drugi slucaj kada se pali ventilator na hladnjaku je temperaturno stanje motora ( vruci motor ). U ovom slucaju treba napraviti razgranicenje i utvrditi da li se ventilator pali radi klime ili radi necega drugog. To drugo može biti termoprekidac (ako postoji ) ili ECT senzor. Isto tako može biti veza izmedu ECT senzora i ECU centrale. U rijetkim slucajevima i ECU centrala. Kao što vidite ovaj problem može biti dosta složen medutim treba biti uporan, naci ce se neki od servisa u vašem kraju koji ce s uspjehom riješiti navedeni problem.
OBAVIJEST
8.4.2008. 16:50
OBAVIJEST:
Velikom broju vlasnika vozila besplatno odgovaram na tehnicke probleme u vezi automobila. Nikome ne šaljem nikakve sheme, tehnicku dokumentaciju, alate, dijelove.
PETAR MEIC-SIDIC
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - KAKO JE MOGUCE DA NE VIDE??

Datum objave: 08.04.2008 16:41:00
Slika
PITANJE: Na vozilu C3 1.1i (reg 03/2004, automobil je dobiven kao zamjenski za Saxo koji Citren Hrvatska u 2,5 godine nije uspio popraviti) kvar sam prijavo dok je bilo pod garancijom nekoliko puta gašenje motora u vožnji odnosno paljenje žaruljice dijagnostike.
Prije tjedan dana sam bio u HAK-u, te su na njihovom testeru otkrini dvije greške (u servisu Citroena u 9 mj 2007 su rekli da ništa ne vide iako je u 7/2008 auto ugasio na autoputu, ali sam ga pri brzini od 130 km/h uspio upaliti), greške su na HAK-ovu racunalu senzor gornje tocke klipa i leptir dovoda zraka.
Kako je moguce da na servisu to nevide, odnosno dali kakvu odgovornost za nesavjesno održavanje vozila snosi Citroen!????
ODGOVOR:Niste postavili nikakvo konkretno pitanje osim „ kako je moguce da na servisu to ne vide „ . Moguce je zašto ne. U vecini slucajeva nije dovoljno samo prikopcati servisni kompjutor na dijagnosticki konektor vozila i ocitati eventualnu grešku vec je potrebno dio ili sklop na koji se sumnja ispitati direktno kontrolirajuci njegove karakteristike i elektricne velicine. Ako je HAK otkrio navedene greške iste je trebao i otkloniti i nakon toga ponovno provjeriti stanje. Žao mi je što niste zadovoljni navedenim servisom ali niste jedini. Velikim servisima je na prvom mjestu profit a kvarovi koje treba istraživati su samo smetnja tome.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TVRDA PEDALA KOCNICE

Datum objave: 08.04.2008 10:42:00
Slika
PITANJE: Imam dva problema na Fiat Puntu 1.7 TD proizvedenom 97. godine:
1) Unazad nekoliko desetaka tisuca kilometara kontrolna lampica od ulja mi se ponekad ne gasi odmah nakon paljenja motora, ostaje upaljena i 5-10 sekundi. Za to vrijeme nekoliko puta sam promijenio ulje (10-40) i filter ulja, provjereno je da nema prljavštine u karteru, zamjenjen je indikator pritiska ulja i izmjeren je pritisak ulja kad je motor topal i bio je u redu. U cemu još može biti problem?
2) Nakon paljenja motora pedala kocnice ostane tvrda 5-10 sekundi i nakon toga otpusti, to se pocelo dogadeti unazad par tjedana, a ranije je ponekad bila tvrda nakon cestog kocenja u vožnji. Da li treba promijeniti servo ili može biti i neki drugi problem?
ODGOVOR:Ako je tlak ulja kod vruceg motora dobar tada nema razloga za brigu, kvar potražite na elektricnoj instalaciji ili instrument ploci.
Pedala kocnice je tvrda jer u tom momentu pumpa servo kocnice ne radi na ispravan nacin. Provjerite i vod za podtlak od pumpe do serva kocnice.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - LOŠA KOMPRESIJA

Datum objave: 08.04.2008 10:34:00
Slika
PITANJE: samo jedno pitanje imam opel kadet 1.3 benzinac i kad stavim ono crijevo iberlauf na filter auto se gasi i kad ga skinem i spustim ono dimi jel to znak da su karike potrosene
STRANICA VAM JE SJAJNA PROVEDEM SATE I SATE CITAJUCI PITANJA I ODGOVORE SAM TAKO NASTAVITE
ODGOVOR:U pravu ste, loša je kompresija pa je veliki tlak u karteru radi kojega velika kolicina uljnih para izlazi na odušak od ulja i guši motor.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ELEKTRONSKI MODUL

Datum objave: 08.04.2008 10:31:00
Slika
PITANJE: imam renault clio 1.5 dci 2003 god 85000 km, prje deset dana nakon promjene žarulje kratkog svjetla pocelo mi je na lijevoj strani ispod instrument table nešto štektati kao vekerica, i tada ostanem bez žmigavaca i brisaca, zapravo nemogu ni prozore otvoriti, ni zaklucati zatim prestane pa se ponovo oglasi.
ODGOVOR:Sve što ste naveli je povezano jer radi pomocu elektronskog modula koji upravlja navedenim funkcijama. Za pocetak ispitajte sve elektricne spojeve ( konektore ) , po potrebi ih ocistite. Nakon toga po potrebi ispitajte i navedeni modul.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - UPALJENE LAMPICE

Datum objave: 08.04.2008 10:28:00
Slika
PITANJE: Najpre da Vas zaista pohvalim za azurnost i profesionalnost poslom kojim se bavite.
Hteo sam Vas pitati ako mi mozete objasniti sta znaci paljenje zute i crvene lampice u gornjem levom uglu
instrument table (Opel Corse 1.7 DTI 2001.godiste) pri startovanju motora(nakon gasenja i ponovnog paljenja sve je u redu tj. ugase se ).
Zuta lampica je ustvari kontura automobila preko koje je kljuc postavljen u vertikalnom polozaju, a crvena lampica pokazuje vozaca sa pojasom preko njegovog ramena .
ODGOVOR:Crvena lampica ce se ugasiti kada zakopcate sigurnosni pojas, ako se tada ne ugasi onda je neispravan indikator u sigurnosnom pojasu. Žuta lampica ima drugu funkciju i pali se kada postoji greška u sustavu za upravljanje motorom. Mogucih uzroka ( radi kojih se upali žuta lampica ) može biti puno ( pojedini senzori, mjerac protoka zraka, razni davaci i sl. ) . Precizni odgovor se može dati nakon dijagnostike motora. Isto tako se mogu znati i troškovi popravka. Ako se žuta lampica ne pali u vožnji tada ne treba ništa poduzimati.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA MX3 - RAD VENTILATORA ?

Datum objave: 08.04.2008 09:58:00
Slika
PITANJE: mazda mx3 16,16v,96g upalim klimu kada auto stoji na mjestu ventilator se ukljucuje svakih desetak sekundi napominjem da puše hladno odnosno klima radi ali kad stavim ruku na kiler klime on je jedva topao pretpostavljam da bi trebao biti vruc pa se ventilator treba ukljuciti tek tada ali on ne postiže temperaturu ventilator se pali pa što on hladi ako kiler nije vruc vec lagano topao dali je moguce da se nekaj zaštopalo i dali imam problem
ODGOVOR:Ventilator na hladnjaku ima dvostruku ulogu za hladenje motora i za rad klime. Kada radi klima pali ga presostat, kada bi klimu ugasili tada se na bi palio sve dok ga ne bi upalio termoprekidac na hladnjaku.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI - EKO TEST

Datum objave: 08.04.2008 09:51:00
Slika
PITANJE: Pao sam na eko testu jer sam imao povišeni hodCO koji mi je dozvoljen maksimalno 0,300(ja sam imao 0,333),auto je hyundai,šta da poduzmem.
ODGOVOR:Povecane vrijednosti toksicnih ispušnih plinova ukazuju na neke neispravnosti sustava ubrizgavanja i ili paljenja. Dijagnostikom se može tocno utvrditi uzrok/uzroci. U ovom slucaju najprije treba ispitati rad lambda sonde i katalizatora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - LAMPICE TC I ABS

Datum objave: 08.04.2008 09:47:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 1.8 16V Sport karavan i jedan problem, za koji ce te Vi vjerojatno brzo naci odgovor. Naime kad upalim auto ponekad je sve ok, TC radi, ABS takodjer, ali ponekad lampice na tabli od ta dva sustava ostanu upaljene i ni jedan od tih sistema ne radi. I inace kad je sve OK nakon par kilometara mi se upale obe lampice, dakle ABS i TC, i kao da oba sustava jednostavno otkazu. Znam to jer sam pokusao naglo kociti i startati sa i bez lampica. Dakle kad su lampice upaljene ne rade sustavi i obrnuto. Prijatelj mi je imao slican problem i njemu je bilo do lezaja. Sto Vi mislite o tome?
ODGOVOR:Navedene lampice se pale kada su sustavi izvan funkcije , greške su najcešce elektricne ali nekada nema pravila pa mogu biti mehanicke ili hidraulicke. U ovom slucaju najprije ispitajte sve elektricne konektore i elektricnu instalaciju koja je s navedenim povezana. Postoji mogucnost lošeg kontakta ili prekida u elektricnom vodicu.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 F - ZATRESE SE

Datum objave: 08.04.2008 09:42:00
Slika
PITANJE: Zdravo, svaka Vam cast za stranicu prije svega.
Vozim Mazda 323f iz 1991g. Imam par pitanja..
Inace sam prezadovoljan autom, uzitak je u voznji, nikad mi nije mrsko voziti kao sto je bilo druga auta. (Jos nista nisam mijenjao na autu, 2 god ga imam, ali sad bi trebao;))
Imam par pitanja.. Kada krecem sa autom pri pustanju kvacila auto se zatrese, neki majstor mi kaze da je lamela, ali je promijenjena prije 1,5 god., a ja ne vozim brzo i ni kod jednog auta prije nisam trebao lamelu mijenjati. Da li bi moglo biti da je do kinetickog zgloba, jer mi nekad lupka u krivini? Da li su dobre ljetne gume koje namjeravam kupiti marke Vredestein i da li su gume i felge 195/50/R15 prevelike i da li moze uzrokovati neke kvarove ako ih stavim?
ODGOVOR:Prilikom kretanja uzrok trzanju može biti spojka ( lamela, potisna ploca ) i ili nosaci motora. Kineticki zglob nije uzrok iako se isti može cuti u vožnji s okrenutim volanom u jednu ili drugu stranu. Navedene gume su prevelike i preniske. S njima ce komfor vožnje bit znatno lošiji i prije ce doci do oštecenja dijelova ovjesa i volana nego s normalnim gumama.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NE PALI UVIJEK

Datum objave: 08.04.2008 09:38:00
Slika
PITANJE: opel astra G, 1999g. 1,6 16v, od prije mjesec ugraden rabljeni motor (sa starim predeno 179.000 km). Auto ima ugraden plin. Lampica od elektronike se pocela ukljucivati kod paljenja motora (cini mi se nakon vožnje na plinj) te par puta nisam odmah mogao upaliti auto. Nakon stanke od sat-dva motor bi upalio normalno, nakon cega nema problema (zasad).
ODGOVOR:Kod problema koje ste naveli svakako treba ispitati senzore radilice i bregaste osovine radi kojih motor ne može upaliti. Uzrok paljenja kontrolne lampice motora je neispravnost na sustavu ubrizgavanja i ili na sustavu paljenja. U oba slucaja potrebno je ispitati pojedine komponente, otkriti što je neispravno i zamijeniti neispravan dio ili dijelove. Za kontrolu pojedinih komponenata trebate imati odgovarajucu dijagnosticku opremu. Mijenjanje dijelova na pamet nece dati rezultat.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - KOMPJUTOR

Datum objave: 03.04.2008 21:41:00
Slika
PITANJE: Pišem Vam ovaj e- mail jer me oduševila vaša stranica, a da Vam ispricam svoju pricu ponukao me problem koji je u pitanju postavio vlasnik OPEL CALIBRE ( 02.02.08.020:35). Ima ili je imao slican problem kao ja (nadam se da je riješio).
Vaš odgovor je kratak, al ipak precizan. Ako Vas inspirira procitajte moj mail do kraja, malo je poduži, sve ovo ispod se dogodilo (bilo opravdano ili ne) da bi se otkrilo da imam problem sa PROCESOROM koji izgleda ude u SAFE MODE!
U prilogu sam Vam poslala greške koje su detektirane!
Posjedujem Seat Ibizu 1,9 TDI; 74Kw 101Ks, ("motor pumpa-dizna"-kako kaže mehanicar) iz 2004. i više od godinu dana se potežem po servisu i napokon su detektirali problem.
Problem je u PROCESORU!
Toj revolucionarnoj obznani prethodili su sljedeci dogadaji:
Prvo se upalila lampica za DIJAGNOSTIKU MOTORA, što je popratio simptom da auto ne vuce. To je trajalo kratko, nas naravno ulovila panika, auto skoro 3 godine staro u papirima piše zovi odmah ovlaštenog servisera....
1. spajanje na kompjuter detektiralo je relej grijaca, ali mehanicar je rekao da to nije u pitanju, kompjuter je resetiran itd.
2. Tako sljedecih par dolazaka u servis i oni kažu da bi to moglo biti do elektromagnetskih ventila, promjene ih, naplate, meni vrate moje orginal ventile i tako ja vozim cili mjesec bez greške.
3. Onda prica se ponavlja, upali se lampica, auto prekine vuci,odnosno dajete gas, ne dobivate na brzini , a okretaji se penju u plafon.
Ponekad prode nekoliko dana i sve je u redu, onda par dana kad gori lampica i auto ne vuce ili pak gori lampica i auto vuce
Svaki put kad auto prestane vuci, procedura je da stanete, ugasite pa potom upalite auto (komp. se valjda resetira) i onda je sve ok do sljedeceg puta!
4. 1.01.2008. se dogodio ozbiljniji problem, auto se samo ugasilo, u vožnji i nije ga bilo moguce pokrenuti. Pokušali smo 2 puta, pa nakon 20 min ( nakon što nitko nije htio doci po nas- iako smo zvali mobilno jamstvo na koje imamo pravo) ipak se auto upalilo, sa lampicom, bez gasa (ne vuce) pod minimumom okretaja (ne zato što smo morali, vec smo bili pažljivi) došli smo do odredišta. ( ukratko: Mi smo (Marta&Mauro) iz Istre, 1.01. bili smo u Cakovcu, a.1.02. smo završili u AK ovlaštenoj za Seat u Varaždinu)
Auto je 2.01. upalilo bez problema, došli smo u Varaždin, ali kad smo ga ugasili pred AK poslje nije više upalilo. Opet su promjenili elektromagnetske ventile, naplatili ( novac smo dobili natrag jer je djelovala maticna AK zbog jamstva na dio koji su oni ugralili) i nakon 10 dana sa novim el. mag ventilima, auto je pocelo trzati u vožnji, naglo motor zakoci i onda opet vrati gas ( izgledalo je i zvucalo kao da vozite 100 km/sat i ubrzavate i umijesto u 5 brzinu ubacite u 3 brzinu)
5. Auto je na servisu od tada pa do danas vecinu vremena, nešto su pokušavali, mjenjeli žice, radili nekakve premosnice i na kraju poslje svega rekli su da više ništa ne može biti osim procesora. Ustanovili su da 3 greške povezuje jedna žica, nešto su premostili, pukušali pokrpati u svrhu provjere da li je to to ili ipak procesor ( tako su objasnili meni kao laiku).
Isto tako rekli su mi da bi bilo najlakše kad bi napokon nešto crklo na tom autu jer kad radi, radi bez greške, a kad ne vuce i kad lampica gori onda se javljaju greške koje sam vam poslala u prilogu i simptomi koje sam opisala.
Novi procesor za moje auto je iznad 9000 kn. Sad je auto kod jednog automehanicara van Auto kuce jer ionako garanciju nema vec 2 godine. Oni su mi potvrdili da se radi o procesoru i sad su u procesu traženja polovnog ispravnog procesora.
Ja bi sad Vas upitala, da li je prevelik rizik da tražim polovni procesor (jer kad ga i nadu i montiraju vjerojatno nece biti greška odmah detektirana)?
Šo bi možda, po Vašem mišljenu, moglo uzrokovati ovoliko dugo natezanje oko detektiranja kvara ( ako iskljucimo da mehanicar ne zna svoj posao)?
Da li mislite da bi na tom autu trebalo još što istražiti?
Da li možda imate VI, poznate nekoga tko bi imao procesor koji ja trebam?Bila bih Vam zahvalna ako biste komentirali moju pricu!
ODGOVOR:Iz vašeg primjera se vidi koliko je ponekad zahtjevno napraviti dijagnostiku motora i otkloniti kvar. U našoj praksi to nije rijedak slucaj. Kada bi kojim slucajem ( pretpostavka ) tvornica SEAT trebala riješiti navedeni problem ( greška koja se javlja povremeno ) tada bi sigurno nakon provjere svih senzora i davaca na i oko motora zamijenili ECU upravljacki kompjutor, nakon toga zamijenili bi po potrebi i elektricnu instalaciju i na kraju sve senzore na koje sumnjaju. Servisna služba nema takve mogucnosti vec grešku traži pomocu dijagnostickih uredaja i metodom eliminacije grešaka ( zamjena dijela/dijelova na koje se sumnja ).
U ovom slucaju servis je trebao uz vašu suglasnost zamijeniti ECU kompjutor i u slucaju da je kvar otklonjen vama zaracunati troškove materijala i rada.
U slucaju da kvar nije otklonjen tada vam ne bi naplatio ništa jer u tom slucaju nema ni rezultata.
Kada bih ja odlucivao o ovome slucaju tada bi se odlucio za novi kompjutor ali uz uvjete koje sam vam vec naveo , obvezu servisa da preuzme odgovornost u slucaju da nije postignut rezultat. Pošto ste vi vlasnik vozila koji u vlastitoj režiji financira popravak tada je na vama odluka da li cete ugraditi novi ili stari kompjutor.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - LAŽNA SIGNALIZACIJA

Datum objave: 03.04.2008 21:25:00
Slika
PITANJE: Radi se o Citroen Xsari 1.4, 2000.g. Naime u vožnji mi se pocnu paliti žmigavci, naizmjenicno lijevi, pa desni ili cak oba zajedno (to traje 1-2s) i onda se sami ugase, takodjer zajedno s njima upali se grijac zadnjeg stakla (lampica pokazuje da je grijac upaljen i mora se pomocu prekidaca iskljuciti). To se zna ponoviti par puta u relativno kratkom vremenu (5 min) i onda prestane. Izmedu ponovnog takvog dogadaja zna proci i nekoliko dana, jednom cak i 2 mjeseca, no problem se ponovno pojavi. U servisu sam dobio informaciju da je rijec o bobini, kod autoelektricara da je problem u kompjuteru, u drugom servisu da je stvar u kontaktima,prašina i sl. No problem nije riješen, a to sa paljenjem žmigavaca predstavlja i sigurnosni problem u vožnji, postajem "opasan" za druge sudionike u prometu jer dajem "lažnu" signalizaciju.
ODGOVOR:Najcešci uzrok navedenih problema je BSI racunalo za komfornu elektroniku. Uzrok može biti i elektricna instalacija s konektorima na kojima može nastati pad napona. Najprije ispitajte konektore i instalaciju.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - VELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 02.04.2008 18:14:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Fiat Uno 1.4 i.e. (70 ks) 1990 god. Potrošnja mi je jako velika (sa 100 kn benzina napravim 50-60 km) Pošto ovaj auto nema karburator zanima me kako se može podesiti potrošnja i u cemu bi sve mogao biti problem?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima elektronski sustav ubrizgavanja i nikakvo podešavanje nije moguce. Uzroci velike potrošnje mogu biti mnogobrojni mehanicko stanje motora, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja.Vaša najbolja odluka bi bila da u servisu koji je za to osposobljen napravite kompletni test motora ( dijagnostika ). Nakon toga znati cete što je neispravno i cijenu popravka. Naglasio bih da vam svaki servis to nije u stanju napraviti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ŠKRIPANJE IZ MOTORA ?

Datum objave: 02.04.2008 18:05:00
Slika
PITANJE: Ja sam vam vec par puta pisao i svaki ste mi put rjesili problem pa ako nije problem da i sada. Zanima me nesto jer u zadnje vrijeme kad palim auto na hladno cujem skripanje iz podrucja motora ali kada se ugrije to ga nema pa me zanima koji je razlog i kako to rijesiti...Inace auto je Fiat Punto 1.7TD iz 1997 godine. Redovito je servisiran i sve ostalo.
ODGOVOR:Navedeni zvuk može nastati od elektro pokretaca ali može i od nekog pogonskog remena, natezaca, klizaca, pumpe, alternatora. Precizan odgovor se može dati nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - INERCIONI VENTIL ?

Datum objave: 02.04.2008 17:57:00
Slika
PITANJE: Brat vozi opel corsu B 1999.g, sa 1.0 12v motorom.Upravo je imao laksi karambol naletivsi prednjim kotacima na rinzol.Pukla je desna spona volana i obje prednje felge su ostecene. To sam uspio sam promijeniti, medjutim motor ne pali. Normalno vergla,ali nece uhvatiti. Da li postoji na ovom vozilu inercioni ventil ako da gdje se nalazi i kako izgleda.Da li se prilikom okretanja kljuca mora cuti zvuk pumpe goriva u rezervoaru jer se necuje nista osim aktuatora munimuma koji pomakne leptir.
ODGOVOR:Inercioni ventil treba potražiti ne lijevoj strani kod motora, ispod lijevog sjedala ili u prostoru prtljažnika. Kada se upali kontakt trebalo bi se cuti zujanje pumpe za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZAMJENA ULJA U SERVO VOLANU

Datum objave: 02.04.2008 17:52:00
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodine Meicu,imam 2 pitanja vezano za Opel Vectru 1999 god. 2.0 dti,74 kw.Kupio sam ulje za servo upravljac sa oznakom GM 93 160 548,da li to ulje odgovara za moj upravljac,posto nisam bas siguran,i kako bih ga najlakse mogao zamijeniti,malo sam gledao vec,cini mi se da nece biti bas jednostavno prici cijevima od serva.Molim za pomoc.Hvala Vam sto postojite.
ODGOVOR:Ako na ambalaži od spomenutog ulja piše da je to DEXTRO II , onda je to ulje odgovarajuce za vaše vozilo. Ne postoji nacin kako lakše ili teže zamijeniti ulje u servo volanu, postoji tocno odgovarajuci postupak kako se to radi. Ulje se mora izvaditi iz rezervoara , servo pumpe, kucišta servo volana i cjevovoda. To cete najbolje zakljuciti ako vozilo podignete na servisnu dizalicu i direktno gledate u navedene komponente. Neke stvari je najbolje demontirati a neke odspojiti kako bi staro ulje u potpunosti izišlo iz sustava. Ako to netko radi prvi put i bez odgovarajucih uvjeta normalno je da je to problem.
na vrh Povratak na vrh