Danas je: 13.02.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SKODA FELICIJA - NECE UZBRDO

Datum objave: 08.12.2008 13:50:00
Slika
PITANJE: Škoda felicia 1,3 43KW , benzinac u dobrom stanju, ima rasplinjac.
Nece da ide uzbrdo. Zaletim se, na pola brda gas opada, iako ja držim papucicu do kraja, šaltam u nižu brzinu i jedva se popnem. Gdje sam prije išao u drugoj bez problema, sada jedva u prvoj.
Promijenio sam: svjecice, kablove, bobinu, lamelu i korpu, filter goriva.
Na pravcu je manje vise OK, osjeti se malo lošije ubrzavanje ali uzbrdo nece nikako.
ODGOVOR:Slabije performanse motora mogu nastati radi netocne faze motora, radi loše podešenog paljenja, radi loše podešenih ventila, radi lošeg rada rasplinjaca. Ispitajte po navedenom redoslijedu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II DIZEL - RADI NA TRI CILINDRA

Datum objave: 08.12.2008 13:44:00
Slika
PITANJE: Navedeni automobil odmah upali al kao da radi prvih 10 sekundi na 3 cilindra,,motor je generalno sredjen,,grijaci novi,,Dali mogu dizne zezati?boschista kaze da nema veze to s njima...Ne vuce nigdje zrak a filter nafte redovno mjenjam...Hvala..auto ne trosi ulja
ODGOVOR:Motor može u navedenom momentu raditi na tri cilindra ako u sustavu goriva ima zraka, ako je toga momenta blokirana diza, ako ne radi jedan grijac, ako je na doticnom cilindru slaba kompresija, ako paljenje nije dobro podešeno.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 124 - TLAK KOMPRESIJE?

Datum objave: 06.12.2008 23:30:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu(predpostavljam da se tako prezivate) zadivljen sam vasim odgovorima kojih dajete svim ljudima ma odakle oni bili.
Doduse ja nemam neki problem sa autom,vozim Mercedes 124 250d 1990 sa fabricki ugradjenom klimom,samo bih voleo znati kolika treba da mu bude kompresija na klipovima ili u klipovima
Hvala Vam I stvarno se divim Vasoj humanosti.
Pozdrav sa Kosova I Metohije.
ODGOVOR:Tlakovi kompresije na ovome motoru trebaju biti 26 – 32 bar.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - MONTAŽA VJETROBRANSKOG STAKLA

Datum objave: 06.12.2008 23:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani Meicu evo imam jednu neobicnu molbu za vas pošto ste vrhunski majstor, vjerojatno znate i ovaj moj problem riješiti.
Sa zgrade je pala žbuka i razbila mi vjetrobransko staklo, prijatelj mije ponudi sa svoga vozila Golfa 4, da skinem šajbu da ne kupujem, ali je problem neznamo ni on ni ja kako skinuti, da ne razbijemo a u blizini nemamo autolimara.Sa svoga Golfa kada sam skidao ostatke vidio sam daje ljepljena, lijepo bih vas molio ako postoji bilo kakav nacin da skinemo danam se ne razbije dami objasnite ili uputite.
ODGOVOR:Ako niste do sada radili demontažu vjetrobranskog stakla to ce vam jako riskantno napraviti . Postupak je specifican jer je staklo i brtvilo stakla zaljepljeno za karoseriju. Specijalnim alatom za rezanje brtve stakla potrebno je detaljno prerezati kompletno brtvilo stakla i nakon toga se staklo pažljivo izgura iz lažišta. Nakon toga potrebno je odstraniti i ocistiti sve ostatke brtvila sa stakla i dosjeda na karoseriji. Prije montaže treba imati prajmer za ljepilo, ljepilo za staklo, novu gumenu brtvu stakla. Postupak montaže je manje složen jer se staklo s novom brtvom samo ugura na vec pripremljeni dosjed.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - MAGLE SE STAKLA

Datum objave: 06.12.2008 23:08:00
Slika
PITANJE: Imam vw bora 1,9tdi i stalno mi se magle stakla.kako bih to mogao riješiti.Pomozite molim vas.
ODGOVOR:Povecano zamagljenje stakala nastaje kada je zacepljen filter kabine, kada je loša cirkulacija zraka kroz ventilacijske kanale radi kvara na zaklopkama kanala, kada je blokiran ulaz svježeg zraka u kabinu, kada je loš ventilator, kada je neispravan radijator grijaca. Provjerite sve navedeno ako ne uspijete javite se nama.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 02.12.2008 17:23:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih Vas ako mi možete pomoci.Imam auto Fiat Bravo 1.2 ,16 V ,2001 godina.Trenutno mi je u kvaru.Pokušavalo ga je opraviti više majstora,ali nisu uspjeli.Baca struju na sve cetiri svjecice,svijecice i kablovi su ispravni ,ali radi na dva ili 3 klipa.
DRUGI KLIP NE RADI UOPCE ,A TRECI RADI DJELIMICNO..RADI KAO "TRAKTOR "
Na Fiatovom servisu nisu mogli uraditi dijagnostiku,ne mogu da tvore program ,Nisu mi utvrdili pravi kvar,svi samo nagadaju..
ODGOVOR:Ovoga casa bih vam mogao nabrojiti barem dvadesetak uzroka radi kojih vaš motor nema snage i ne radi na ispravan nacin, medutim od toga necete imati nikakve koristi. U ovom slucaju najprije treba ispitati mehanicko stanje motora a to znaci izmjeriti kompresiju i provjeriti da li je motor u fazi. Nakon toga ispituje se sustav ubrizgavanja i to tlak , kolicina goriva i injektori. Nakon toga po potrebi radi se kontrola pojedinih dijelova sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. Sve što sam naveo radi se uz pomoc servisnih instrumenata i pomagala i za to nije potrebno ulaziti u Memoriju kompjutora vašeg vozila i za to nije potrebno otvarati program ( kako su vam rekli ). Treba samo provjeriti sve navedeno i napraviti da motor radi normalno i da ima snage.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - PALI SE LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 02.12.2008 17:14:00
Slika
PITANJE: Opel tigra 96 godina,motor 99 god
zanima me zašto se pali lampica od ulja i cuje se motor kad se auto ugrije? mašina je dugo stajala i u karteru se napravio nekakav talog kao blato,a mehanicar nije to provjeravao vec samo natocio novo ulje!
to smo pocistili iz kartera al se i dalje pali lampica kad se auto ugrije!
ODGOVOR:Navedena lampica se pali kada je slab pritisak ulja ili kada je neispravan indikator za tlak ulja. Naveli ste da cujete pojacan zvuk motora a to bi moglo biti lupanje. Ukoliko je stvarno rijec o lupanju tada ne bi smjeli više paliti motor dok ne otklonite kvar. Kvar koji može biti je istrošenost lažajeva radilice pa i same radilice motora. Što hitnije utvrdite cinjenice u protivnom popravak može biti jako skup.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - KONTROLNA LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 01.12.2008 10:23:00
Slika
PITANJE: Imam ibizu 2001g. 1.9sdi i uzadnje vrijeme mi se dogada da se prilikom paljenja (ne svaki put) grijaci nece ugasiti tj. treba im jako dugo i kada se napokon ugase okretaji skoce preko 3 000. Što bi to moglo biti?
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca na vašem vozilu ima dvostruku funkciju i to za kontrolu rada grijaca i za kontrolu upravljackog sustava motora. Navedena lampica ostaje duže svijetliti kada je neispravan neki od grijaca i kada postoji neispravnost ( kvar ) na sustavu za upravljanje motorom, greška može biti na mjeracu protoka zraka, na ECT senzoru, na regulatoru kolicine goriva, na visokotlacnoj pumpi ....
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - BIJELI DIM

Datum objave: 01.12.2008 10:09:00
Slika
PITANJE: Poštovanje, imam mazdu 323F dizel,170 000 km ocuvana motor fino radi,prima gas,uredno ujutro pali,medutim prilikom nagglijeg gasa u vožnji zna zadimiti pomalo bijeli dim. Cak i na cepu malo dimi.da li je to znak za istrošenost motora,turbina ili što najcešce je razlog...
ODGOVOR:Bijeli dim je vodena para koja se može pojaviti dok je motor i ispušni sustav još hladan ali kada se ispušni sustav zagrije bijeli dim se više ne vidi. Ako se bijeli dim vidi i kada je ispušni sustav potpuno zagrijan to je znak da rashladna tekucina ulazi u cilindar . To stanje je štetno i treba što prije reagirati. Obratite pozornost da li je dim bijele ili svijetlo plave boje jer ovaj drugi nije vodena para.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - DETONACIJE U USISNOM KOLEKTORU

Datum objave: 28.11.2008 18:32:00
Slika
PITANJE: Imam problema sa ford mondeom 2000ccm godište je 1997, dešava se to da dolazi do detonacije u usisu motora kod dodavanja gasa. Tocnije kad se dodaje gas iz lera pa do 3000 obrtaja promjenjeno je : svjecice, sportski filter zraka, filter goriva bobina.U cem može biti problem?
ODGOVOR:Uzrok detonacija u usisnom kolektoru je sustav paljenja, propuštanje usisnog ventila, loše namještena faza motora, senzor detonacija, nešto trece što treba otkriti na samom vozilu. U sustavu paljenja uz bobinu treba ispitati kablove za svjecice i elektroniku paljenja.
FORD FIESTA - ALTERNATOR, ANLASER
28.11.2008. 18:24
P'ITANJE:
Imam ford fiestu 1.1 '90 godište.neki dan sam se vracala s puta i pocela mi se paliti lampica akumulatora koja se nakon nekog vremena ugasila,ugasio mi se i radio i svjetla su bila sve slabija.tako sam vozila oko 60km (hvala dobrim ljudima koji su vozili ispred mene i doveli me do kuce jer na kraju gotovo nisam niti imala svjetla!).uglavnom,stavili smo novi akumulator i majstor mi je rekao da je problem u regleru i anlaseru(tako nešto-uopce se nerazumijem!).prije zamjene akumulatora auto mi nije htio upaliti-cak niti zaverglati.da li mi možete reci koliko otprilike koštaju ti djelovi,tj zamjena.uopce se nerazumijem u aute i nemam baš velik izbor majstora i iskreno bojim se da ne iskoriste moju neukost i nenaplate mi previše.
ODGOVOR:
Ako je vaš majstor rekao da je neispravan regler i anlaser ta dva dijela ne pripadaju jedan drugom. Regler pripada alternatoru koji proizvodi struju za sve elektricne potrošace a anlaser je zapravo elektropokretac s kojim palite motor. Za vas je najbolje rješenje da strucna osoba ( od povjerenja ) ispita napon punjenja alternatora i ako je napon punjenja 13,8 V do 14,8 V tada je alternator ispravan. Isto tako potrebno je ispitati i elektropokretac ( anlaser ) i ako elektropokretac brzo ( živahno ) okrece radilicu motora tada je i elektropokretac ispravan. Ukoliko stvari ne stoje tako kako sam naveo tada treba napraviti servis jednog i ili drugog agregata. Cijena popravka se može znati nakon demontaže i rastavljanja bilo alternatora bilo elektropokretaca. Cijena dijelova za alternator može biti oko 300,- kn a za elektropokretac od 300,- do 600,- kn .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 28.11.2008 18:11:00
Slika
PITANJE: Vozim vec duže vrijeme opel kadett 1.6i, bez vecih problema i prešao sam 240000 km.Medutim od zadnjeg servisa nastaju problemi, rashladna tekucina nestaje iz posude a ne primjecujem da negdje curi na crijevima motora, hladnjaka ili posude te sam primjetio na cepu ventil dekla fini sloj bijelkaste masnoce(poput neke creme.Majstor sumnja na brtvu motora ili na loše ulje u motoru. Ulje u motoru je Shell 15W40.Molim Vas da mi savjetujete što bi to moglo biti i što bi trebalo još pregledati. Napominjem da ljeti tih problema nije bilo i da motor za sada vuce i radi dobro no ipak se pribojavam veceg kvara motora, jer ipak auto je punoljetan i ima vec dosta km.
ODGOVOR:Nestanak rashladne tekucine iz sustava hladenja upucuje na propuštanje rashladnog sustava ili na oštecenje brtvila glave motora. Navedena bijela masa koju ste otkrili na poklopcu ventila znak je oštecenja brtvila glave. Ovaj slucaj treba rješavati na nacin da se demontira glava motora i da se obave svi potrebni radovi na glavi motora a to je obrada ventila, obrada siceva ventila, obrada glave, cišcenje usisnih i ispušnih kanala. Na ovaj nacin napraviti cete višestruku korist za motor.
DODATNO PITANJE:
Zahvaljujem se na odgovoru, ali molio bih Vas da mi orjentaciono odgovorite koliko bi iznosio takav popravak rad plus dijelovi?, isplativost buduci je auto stariji? za koliko vremenski se takav kvar može otkloniti? da li bi se taj kvar mogao svrstati pod naziv generalka ili polu generalka?
trajnost motora nakon takvog zahvata? Puno Vam hvala te iskreno pohvaljujem Vaše stranice i Vaš trud da pomognete ljudima u auto problemima.
ODGOVOR:
Tocna cijena popravka se zna nakon demontaže glave motora. Orijentaciona cijena dijelova i rada je od 1.500,- do 3.000,- kn. Radovi na glavi motora nisu generalka. Trajanje zahvata 2 do 3 dana. Ne može se govoriti o trajnosti motora nego samo o trajnosti glave jer se samo ona tretira. Ako se posao obavi strucno trajnost glave je neogranicena.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - SLABO GRIJANJE

Datum objave: 28.11.2008 18:08:00
Slika
PITANJE: za pocetak da vam kažem da ste zakon i samo tako nastavite.
sada moj problem auto je kadett sa motorom 1.8 i plinom,promijenio sam na autu mali kiler i ulijo antifriz.grijanje je vrlo slabo
a motor ne postiže radnu temperaturu.termostat je provjeren i u redu je.mislim da je problem u tome što nisam mogao odzracitit sistem
na onom mjestu za odzracivanje na kucištu termostata jer je šaraf izlizan nego na senzoru temperature koji se nalazi isto na kucištu termostata.molim savijet
ODGOVOR:Vaš motor mora imati napunjeni rashladni sustav ( bez zraka ), potpuno ispravan termostat, ispravan radijator grijaca, ispravan ventil grijaca, nesmetan dolazak cistog zraka do radijatora grijaca, prohodne cijevi rashladnog sustava, kompresija ne smije ulaziti u rashladni sustav i tada ce grijanje biti besprijekorno. Ako sumnjate da je uzrok vijak za ispuštanje zraka iz sustava obavite potreban popravak kako bi mogli ispustiti zrak na tocno navedenom mjestu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - PRINCIP RADA RASHLADNOG SISTEMA

Datum objave: 26.11.2008 09:20:00
Slika
PITANJE: Možete li mi opisati malo detaljnije na kojem principu radi rashladni sistem automobila peugeot 307 hdi, šta pali ventilator hladenja, šta pali njegovu prvu brzinu ,a šta pali drugu brzinu ventilatora? Kakav je njegov princip rada sa upaljenom klimom???
ODGOVOR:Rashladni sustav funkcionira na nacin da pumpa za vodu djeluje na rashladnu tekucinu i istu usmjerava iz bloka motora preko termostata u hladnjak i iz hladnjaka ponovo u motor. Termostat otvara i zatvara po potrebi prolaz za rashladnu tekucinu te na taj nacin regulira radnu temperaturu motora. Kada nastane situacija da se rashladna tekucina zagrije iznad 96°C tada se pali ventilator i to prva brzina a kada temperatura motora poraste iznad 100°C tada se pali druga brzina ventilatora. Funkciju paljenja ventilatora obavlja racunalo preko releja.
Ventilator na hladnjaku se može paliti i kada je motor hladan i tada se isti pali za potrebe klima sustava.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 CS - QUATTRO POGON

Datum objave: 25.11.2008 22:39:00
Slika
PITANJE: Postovani, interesuje me princip rada quattro sistema.
Posedujem AUDI 100 cs 2.3 `86.
U principu mnogi su mi objasnjavali ali niko ne zna :)
ODGOVOR:Quattro pogon na vašem vozilu radi na nacin da se moment motora permanentno prenosi na prednje i zadnje kotace u omjeru 60:40.
Veci omjer je na zadnjim kotacima.Prijenosni omjer u mjenjacu 60 : 40 je stalni omjer koji je dobiven upotrebom zupcanih parova s navedenim omjerom, znaci on je uvijek isti. Volan možete bez bojazni okretati u svakom momentu po želji.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 25.11.2008 22:27:00
Slika
PITANJE: U Cliu II par puta se potrgao kabel ispod sjedala vozaca te se upalila lampica na ploci airbaga i servisa. Po popravku ista je prestajala svijetliti. Sada se ponovo upalila te po pregledu kabela ustanovio sam da isti nije oštecen, postoji li jos neki senzor za airbag osim kod sjedala koji bi mogao biti uzrok. Pri pokretanju lampice se ugase ali nakon otprilike par minuta iste se ponovo upale. Napominjem da je auto redovno servisiran i prve ove kvarove su u servisu otklanjali.
Hvala za odgovor ako je ovako moguc?
Pozdrav ekipi ovo je ipak rijetkost besplatno savjete dijelit u današnje vrijeme
ODGOVOR:Kontrolna lampica zracnog jastuka se pali kada je sustav izvan funkcije, to može biti bilo koji kvar u sustavu zracnog jastuka. Ako ste vidjeli da je elektricni vod ispravan to ne znaci da isti ne može biti u prekidu. U ovom slucaju potrebno je ispitati i ostale dijelove i sklopove a to su:
Ožicenje strujnih krugova pobude modula, otpornik uredaja za pobudu modula, napon napajanja ne smije biti niži od 9,5 V, zavojnica ispod kotaca volana, pirotehnicki natezaci sigurnosnih pojaseva, pojedini konektori, sklop zracnog jastuka vozaca, sklop zracnog jastuka suvozaca, upravljacka centrala.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 1,6i - ANTIPOLLUTION FAULT

Datum objave: 25.11.2008 10:34:00
Slika
PITANJE: PEUGEOT 1,6 16V XR, 110ks 2003. (TNG "Landi")
Prvo da Vam se zahvalim za rešenje prošlog problema oko pokazivanja nivoa goriva u rezervoaru.
Vec treci put mi se dešava da prijavi gresku loša smeša ANTIPOLLUTION FAULT u vožnji pri 4000 - 4200 o/min. Greška se nije resetovala sama od sebe, vec je morala da se resetuje preko kompjutera. U servisu gde sam ugradio TNG "Landi" pokušali su da mi našteluju plinsku mapu tako što su pojedine tacke podizali rucno, ali posle odredenog vremena greška bi se opet pojavila. Na dijagnostici prilikom brisanja greške landa sonda je pravilno radila. Da li postoji emulator landa sonde, ako postoji na koju se montira pošto ima dve (gornja-glavna ili donja-kontrolna), ili je nedostatak "neke tecnosti" u katalizatoru?
ODGOVOR:Natpis ANTIPOLLUTION FAULT pali se kada postoji greška na sustavu ubrizgavanja, najcešci uzrok je probijanje visokog napona, loš rad lambda sonde, preveliko vrijeme ubrizgavanja. Emulator treba postojati i on se spaja na regulacionu lambda sondu a ona se nalazi ispred katalizatora. Katalizator vašeg vozila nema nikakvu tekucinu. U ovom slucaju potrebno je otkloniti eventualne greške na sustavu ubrizgavanja i na sustavu paljenja. Tada motor treba raditi potpuno ispravno na benzin, nakon toga može se provjeriti rad plinskog sustava.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - POKAZUJE KRIVU POTROŠNJU GORIVA

Datum objave: 25.11.2008 10:30:00
Slika
PITANJE: Imam citroena c3 i pokaziva mi krivu potrošnju goriva. Pretpostavljam da je problem u racunalu. Zanima me da li je problem u racunalu i da li cu taj problem moci rješiti resetiranjem racunala. Ako cu moci to rješiti resetiranjem racunala može li mi tko rec kako???????
ODGOVOR:Putno racunalo racuna potrošnju goriva na osnovu informacija koje dobiva od RPM senzora, senzora brzine u mjenjacu, APP senzora pedale gasa, MAP senzora, senzora tlaka turbine ( ako postoji ). Ako bilo koji senzor ne radi na ispravan nacin nastati ce greška u izracunavanju potrošnje goriva. Isto tako uzrok može biti i putno racunalo . Resetiranjem se ne dobiva ništa a radnja resetiranja se radi pomocu servisnog racunala.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT - KOJE ULJE ZIMI

Datum objave: 25.11.2008 10:23:00
Slika
PITANJE: Imam Swifta gti, iz 1991., u odlicnom stanju, no...
Sad kad su jutarnje teperature pale ispod nule, dali je bolje koristtit ulje
5W- od 10W ulja. Naime dosad sam (3 godine), stavljao casrtol 10W-60, a kad ga ujutro palim malo zastekece, sto brzo nestane kako se pocinje grijati.Inace ne gubi ulje, zamjenjeni su svi dihtungi, semerinzi...Motor ima hidropodizace, dali to znaci da ulje treba biti 5W-40 ili sto bi ja stavio mobil 5W-50...
ODGOVOR:Po zimi je bolje koristiti ulje 5W-40, razlog tome je bolja pumpabilnost ulja i brži dolazak ulja na najudaljenija mjesta u motoru. Na taj nacin motor krace radi bez podmazivanja.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA LAND CRUISER - PREŠAO 300.000 KM

Datum objave: 20.11.2008 19:12:00
Slika
PITANJE: prvo sve pohvale za izniman rad i trud koji ulazete u odrzavanje ove stranice. Pitanje koje bih postavio odnosi se na kupovinu Toyota Land Cruiser, HDJ80 (motor 1HD FT), sa 24 ventila. Naime opce stanje vozila je vise nego dobro, ali je motor presao 300 000 km (svi servisi radjeni u ovlastenom servisu), pa me zanima ako kupim to vozilo moze li se kod nas nabaviti orginalne (OEM) dijelove ili barem "pristojne"
zamjenske za generalnu reparaturu motora i gdje, te koliko bi (u
grubo) takav zahvat kostao sa vasom ugradnjom.
ODGOVOR:Ovo vozilo i navedeni motor su vrlo kvalitetni i uz redovito servisiranje mogu voziti dugo godina.
Prije nego kupite vozilo korisno bi bilo obaviti strucni pregled vozila i motora. Na motoru je važno izmjeriti kompresiju, ispitati dize, ispitati razvodni mehanizam i napraviti kontrolu ispušnih plinova ( zacrnjenje ). Dijelovi za generalnu reparaturu se mogu nabaviti i to su originalni dijelovi. Kada se radi generalni popravak neposredno prije bilo kakvih radova može se napraviti specifikacija potrebnog materijala i radova. Na osnovu toga može se napraviti i troškovnik. Ovom prilikom bez pregleda motora nije moguce dati neku ozbiljnu ponudu a razlog je što na taj nacin cijena može odstupati za više od dvostruko.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - TEŽE PALJENJE

Datum objave: 20.11.2008 19:07:00
Slika
PITANJE: Prvo da vam zahvalim na odlicnom odgovoru, pomogao mi je. Sad imam slijedeci problem motor dok je hladan upali bez problema i dok malo radi ugasim ga i upalim takoder bez problema. Ali kad je potpuno ugrijan znaci kad se ventilator upali, rashladi motor i iskljuci se, ja ugasim motor i nemogu ga odmah upaliti, tek nakon 20 tak minuta opet pali normalno. Zanima me što bi moglo biti jer je motor polugeneralno ureden: nove karike, glava potpuno obradena, novi ventili, nova brtva glave, novo zupcasto remenje, inace motor odlicno.
ODGOVOR:Cesti uzrok težeg paljenja toplog i polu toplog motora je loša kompresija. To se cesto dogada nakon zamjene klipnih prstena a razlog je nepravilno istrošen cilindar ( elipsasto istrošenje ). Vaš motor treba imati kompresiju 28 – 34 bara. Kada je kompresija niža od 28 bara nastaje problem paljenja motora u toplom stanju. Izmjerite kompresiju ( provjereno ispravan manometar ) i po potrebi se opet javite.
na vrh Povratak na vrh