Danas je: 13.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT 21 - STARI DIREKTORSKI

Datum objave: 04.10.2007 20:39:00
Slika
PITANJE: Imam stari Renault 21, 1.7 karburatorski GTS model. Manje-više na njemu je sve u redu, s obzirom koliko je vozilo staro i koliko je kilometara prešao. Moje pitanje se odnosi na radnu temperaturu ovoga motora. Cuo sam da ga neki nazivaju “gusana pec” ili “vruci motor” jer kazaljka temperature je uvijek preko idealne, uglavnom bliže maksimumu. Nema tu nekih velikih problema oko toga jer vantilator se pali i održava temperaturu ispod maksimuma. Da li mogu na neki nacin da spustim malo tu radnu temperaturu motora, iako je motor poznat da je “topliji” iz cisto preventivnih razloga? Ili možda pretjerujem i treba da ostavim stvari kako jesu jer tom motoru možda to ne smeta, možda cak i predviden još kod dizajna da radi na višim temperaturama.Mene samo muci logika da kod viših temperatura dolazi do vece mogucnosti zamora materijala, habanja i slicno....Na crijevu od oduška za uljne pare vidim kako se u momentima pojavljuje ulje.... laik bi rekao, “baca ulje u crijevo od oduška”. E sada, posto je motor prilicno star, nebi me zacudio Vas odgovor da je to normalno za tu starost, ali gdje to crijevo uopšte ide? Uljne pare koje izlaze iz njega mi kontaminiraju unutrašnjost vozila. Pretpostavljam da se to crijevo nastavlja negdje na filter zraka ili negdje drugdje u zatvoreni krug cirkulacije ulja, ali sam isto tako vidio da u nekim slucajevima ljudi to crijevo produže i ispuste ga vani da se isparava slobodno van motora, daleko od usisa ventilacije da bi izbjegli kontamionaciju zraka u unutrašnjosti automobila.
Da bi vam sve bilo jasnije, kupio sam skoro ovaj automobil veoma povoljno i sada ga sklapam malo po malo, možda se cak odlucim na neku vrstu restauracije, možda ne baš one prave restauracije sa velikim izdacima, ali napravicu simpaticno vozilo, staro a udobno, sigurno i “lijepo na oko”.
ODGOVOR:Dobro bi bilo kada bi mogli izmjeriti temperaturu motora u gradskoj vožnji i na otvorenoj cesti. Na otvorenoj cesti ventilator se ne smije paliti jer je radna temperatura motora niža od 90°C. Ako je radna temperatura u gradu veca od 100°C uzrok može biti termoprekidac . Temperaturu motora možete spustiti ugradnjom nešto veceg hladnjaka ili dogradnjom dodatnog malog hladnjaka.
Uljne pare o kojima govorite dolaze iz kucišta motora , idu kroz cijev oduška od ulja a navedena cijev se treba spojiti na kucište filtera zraka ili na usisnu granu. Na taj nacin uljne pare ponovo ulaze u motor i tamo sagorijevaju. Postoji mogucnost da je na vašem vozilu netko namjerno postavio cijev oduška da uljne pare idu u atmosferu jer povecana kolicina uljnih para može gasiti motor kada on radi na minimumu. Ako je to tako to znaci da je tlak kompresije na motoru nizak i da je motor spreman za reparaturu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA -BOARD COMPUTER ?

Datum objave: 19.09.2007 23:53:00
Slika
PITANJE: Pre nekoliko dana kupili smo opel astru CDTI 1.7 (2005). Problem je u tome što u jutro videli smo da computer board bio ukljucen iako smo prethodne noci bio iskljucen kad i auto. probali. Posle nekoliko vremena opet se iskljucio sam od sebe. danas opet kad smo krenuli na posao videli smo da je ukjucen radio.Da li znate što bi to moglo da bude?
Uzaludno sam surfirala na internetu da bih našla neki prirucnik za computer board ovih kola, i tako sam naišla na vaš sajt.
ODGOVOR:Jedno i drugo može biti povezano a uzrok može biti sam board computer ili upravljacka elektronika. Nemojte previše razmišljati, posjetite ovlašteni OPEL servis .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - ŠTO SVE MIJENJATI ?

Datum objave: 19.09.2007 23:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav decki...evo prvi put naletio na ovu stranicu i vidim da pomažete ljudima u vezi autiju...pa bih Vas i ja nešto htio pitati.Posjedujem Citroen xsaru ( 98' ,75000 km )...Trebam promijeniti centralni nosac motora,vec je poceo malo pucati s jedne strane,.jel ja mogu s time još voziti ili se nije dobro zezati s time...onda,set zupcastog remena,pa ako mi možete rec šta se sve mijenja skupa s remenom,da li idu još neke stvari?...ne znam da li trebam mjenjati prednje diskove,koliko se mm može istrošiti onaj sloj za kocenje prije promjene?I ako mi možete reci neku okvirnu cijenu kolko bi me sve ovo došlo da se znam pripremiti...
ODGOVOR:Ako je nosac motora neispravan zamijenite ga . Uz zupcasti remen mijenjaju se još natezac, klizac , pumpa za vodu. Po potrebi može se zamijeniti i kanalni remen. Prednji diskovi se mijenjaju kada se njihova debljina smanji za 4 mm. Cijenu dijelova možete saznati u svakom skladištu za CITROEN dijelove. Cijenu rada vam mogu reci nakon pregleda vašeg vozila.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - ZAMJENA LAMELE

Datum objave: 19.09.2007 23:35:00
Slika
PITANJE: Lijep pozdrav i unapred sve naj vašem servisu. Ja bi vas lijepo zamolio da mi pokušate teoretski objasnit zamjenu lamele kod Mazde 626 ditd 99 godina ?
ODGOVOR:Za zamijeniti lamelu spojke sve je vrlo jednostavno. Radovi idu ovim redoslijedom: demontirajte stezaljke akumulatora, oslobodite sve prikljucke i komande koje idu na mjenjac, demontirajte elektro pokretac, demontirajte poluosovine, osigurajte motor da ostane na potrebnoj visini kada oslobodite nosac mjenjaca, po potrebi ispustite ulje iz mjenjaca, oslobodite sve vijke koji stežu mjenjac za motor, odvojite mjenjac od motora , demontirajte spojku, zamijenite lamelu i nakon toga obrnutim redom sve složite natrag.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - STEZANJA

Datum objave: 19.09.2007 23:32:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam Citroen Xantiu 1.8 8v 1994god. mijenjao bih hidro podizace pa me zanima na koliko se steže bregasta osovina i poklopac ventila te ispušna grana .
ODGOVOR:Ležajevi bregaste osovine stežu se 35 Nm, poklopac se steže 15 Nm, ispušna grana se steže 30 Nm.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - NEMA COK

Datum objave: 19.09.2007 23:28:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Bravo 1.6 16v 97g., i auto je super i sve savršeno radi. Veliki servis je napravljen pred 1mj, ali me paljenje muci, Kad je auto hladan dugo vergla dok ne upali (Ali upali svaki put), i ne prima pravo gas dok se ne zagrije. Kad je topal nema nikakvih problema.Ovako laicki je najlakse zakljuciti da cok ne radi. I temperatura motora zna biti niža od normalne pri laganoj vožnji otvorenom cestom. Trenutno nisam baš u financijskoj mogucnosti ostaviti 1000kn u servisu pa bi mi svaki savjet i prijedlog pomogao. Jel mogu kako provijeriti dali leptir od coka se zatvara? Inace se razumijem u aute i mehaniku i toplo se nadm da cete mi pomoci da sam riješim problem..
ODGOVOR:Vaš auto nema cok niti ima leptir za cok. Sustav funkcionira automatski bez pritiskanja pedale gasa a o svemu se brine racunalo koje dobiva podatke od pojedinih senzora i davaca. Tako pri prvom paljenju kada je motor hladan racunalo prepoznaje to stanje jer dobiva potrebne informacije od senzora te prema tome dozira potrebnu kolicinu goriva i preko aktuatora minimuma podigne broj okretaja na 1100 o/min. Ako želite riješiti navedeni problem potrebno je ispitati sustav ubrizgavanja , nakon toga cete znati što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

PUNTO GRANDE - VENTILACIJA SMRDI

Datum objave: 19.09.2007 23:22:00
Slika
PITANJE: Imam jedan neobican problem. Posjedujem Grande Punta 1.2, 65KS godinu dana. Ovo ljeto kad bih upalila klimu pocela sam osjecati neugodan miris koji mi je davao na mokracu. Buduci ima macaka oko zgrade pomislila sam da se možda koja i popiškila i da ce proci. Danas sam odvela auto u Fiatov servis i zamijenila sam filter klime (auto prešao 15000km), ubrizgali su mi i neki dezificijens. Medutim, taj miris se i dalje osjeca. Prvo su mi rekli da cu osjecati alkohol od tog spreja, ali ja i dalje osjecam taj slatkasti, ustajali miris. Gledali su lampom, ali ništa nisu vidjeli. Covjek je rekao samo da je bilo lišca u kanalima, ali to su valjda ispuhali van. Ne znam što bih mogla uraditi. Naime, taj miris se osjeca kad je dotok zraka iz vani, osjeca se i kad nije upaljena klima nego samo ventilator ili kad je ugašeno sve jer ipak uvijek malo zraka struji kroz one otvore. Obicno upalim auto i rastvorim prozore jer nakon nekog vremena više to ne osjecam. Brine me što ce biti kad dode zima i pocnem paliti grijanje u autu, tko ce od tog mirisa voziti. Molim imate li kakav savjet, može li se još nešto uraditi. U Fiatu mi nisu znali više što ce mi reci, da nikad nisu imali slican problem. Jel moguce možda da se negdje nešto zavuklo (mada su svi oni otvori po meni premaleni da bi se neka životinjica uvukla).
ODGOVOR:Najcešci uzrok neugodnog mirisa jest nepravilan rad klima uredaja. Uzrok tome je kondenzat i prljavština koja se skuplja na isparivacu. Na tom mjestu nastaje proces truljenja i razvija se bakterija kojoj pogoduju takvi uvjeti. U nekim slucajevima je nemoguce odstraniti navedeni neugodni miris te je potrebno zamijeniti kompletan isparivac. Ako se ne mogu postici zadovoljavajuci rezultati tada zamijenite isparivac.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-220 - PUCA PRI PALJENJU

Datum objave: 19.09.2007 23:18:00
Slika
PITANJE: Imam mercedes e220 w 124 cabrio 1994 god na plin.Imam problem jer auto nece da primi gas na benzinu tako da ga vozim samo na plin.Medjutim kada ga ujutru palim a mogu samo na plin ispod haube nešto puca i nece da upali.Skoro sam mu stavio nove dizne ali se ništa nije izmenilo od tada.
ODGOVOR:Uzrok pucanja pri paljenju može biti greška u sustavu paljenja ili probijanje visokog napona. Provjerite najprije ispravnost sustava paljenja, posebno visokonaponskog dijela ( razvodna kapa , bobina kablovi ), nakon ovoga svakako ispitajte i sustav goriva i to najprije stanje brizgalica, tlak goriva, senzor temperature motora, MAP senzor, mjerac protoka i tako redom . Jedino na ovaj nacin doci cete do rezultata.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - NA BENZIN RADI LOŠE

Datum objave: 19.09.2007 23:10:00
Slika
PITANJE: IMAM FIAT MAREA 1.6 16V 1998.G I ZAMISLITE -U OSIJEKU U OVLAŠTENOM FIATOVOM SERVISU NECE NI DA CUJU DA MI POGLEDAJU AUTO ZATO ŠTO IMA UGRA?EN PLIN.( OSIM ŠTO SU MI PROMJENILI ZUPCASTI REMEN ) NAIME RADI SE O SLJEDECEM.AUTO NA PLIN RADI IZVANREDNO DOBRO,ALI KAD GA TREBA UPALITI NA BENZIN ONDA NASTAJU PROBLEMI.NA LERU I DO 3000 OKRETAJA RADI JAKO LOŠE,DIMI CRNI DIM U VELIKIM KOLICINAMA I I NERAVNOMJERNO RADI A KAD PRE?E 3000 OKRETAJA RADI JAKO DOBRO.SVAŠTA SAM VEC
ISPROBAO- IZMJENIO SVIJECICE , KABLOVE,MOTOR LER GASA,INDIKATOR TOPLOG ZRAKA, I JOŠ NEKI SENZOR SPOJEN NA PODTLAK,ISPITAO VENTIL POVRATA GORIVA,LAMBDA SONDA OK,SKIDAO INJEKTORE TE IH KOD MAJSTORA ISPRAO I ISPITAO NA PROPUŠTANJE I ONI SU OK.NEZNAM VIŠE ŠTA DA RADIM,SUMNJA PADA NA CENTRALU ( KOMPJUTER )NO MALA JE ŠANSA-SVJESTAN SAM DA MOTOR DOBIVA PREVIŠE GORIVA-NEZNAM DALI SE TLAK PUMPE ZA GORIVO MOŽE SMANJITI.BIO SAM KOD JEDNOG MAJSTORA I ON JE SPOJIO NA NEKI KOMPJUTER I KAŽE DA JE SVE OK NO PROBLEM JE OSTAO.PROBLEM JE ŠTO NITAKO NECE DA SE UPUSTI U PROBLEM NEGO SE DAJU PAUŠALNI SAVJETI A TO ME SEKIRA.
ODGOVOR:Vaš problem se ne može riješiti parcijalnim zamjenama pojedinih dijelova po metodi slucajnih pretpostavki.U ovom slucaju ne radi dobro sustav za ubrizgavanje goriva. Ovaj sustav ima puno dijelova i komponenata i vecina od njih je ispravna, potrebno je samo obaviti dijagnostiku i ustanoviti koji dio ili komponente ne rade dobro. Dijagnostiku treba zapoceti sa mjerenjem tlaka goriva, ispitivanjem ETC senzora, ispitivanjem stanja injektora i kolicine goriva. Na ovaj nacin potrebno je provjeriti i ostale komponente sustava. Za ovaj posao treba vam odgovarajuca servisna oprema , baza podataka, poznavanje funkcioniranja navedenog sustava .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA - ZAMIJENITI CILINDRE KUPLUNGA

Datum objave: 19.09.2007 23:05:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Toyotu Corollu 1991 1.3i. (156.000 km) a cijeli set kvacila sam mijenjao prije cca 35.000 km. Prilikom dužeg držanja papucice (10-ak sekundi) kvacila pritisnutom, kvacilo pocinje odvajati jako nisko skoro pri samom dnu i polaganije se vracati u pocetni položaj dok pri uobicajenom šaltanju brzina nemam problema. Zbog navedenog auto zna jako trznuti pri kretanju pa bih volio riješiti ovaj problem.
ODGOVOR:Sigurno cete riješiti problem ako zamijenite glavni i radni cilindar kuplunga.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - PROMIJENITE MAJSTORA

Datum objave: 19.09.2007 23:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem opela kadett-a 1,6D GLS i u zadnje vrijeme se dešava da se iz cista mira u vožnji ugasi.Zadnji zahvat na vozilu je bila promjena brtve na plovku (jer je kapalo gorivo).Rezervoar je jednom kod majstora ispražnjen (sumnjali smo na gorivo), usuto drugo gorivo ,propuhana crijeva od goriva (dio potpuno promijenjen),promijenjene šelne na crijevima,promijenjen filtar od goriva i ništa nismo postigli.
Jutros kada sam trecom uzašao uz jednu uzbrdicu i izašao na ravan dio puta i prešaltao u cetvrtu samo osjetim da ne prima gas i nakon nekoliko metara auto se ugasi.Kontakt ostane da svijetli i nakon iskljucenja kontakta pokrenem kljuc ponovo i auto upali (malo teže dok pumpa ne povuce gorivo) ali uvijek upali i krene kao da se ništa nije desilo.Ovo se nekad ponavlja cešce nekad rjede ali zna i na ravnom pa cak i poslije nizbrdice.Prošli tjedan sam na 15 litara goriva usuo i litar ATF ulja i vozio oko 500 km i nisam imao problema do jucer kad se ponovo ugasio.Sinoc sam opet usuo 1 litar ATF ulja ali se jutros ipak ugasio.Bio sam kod majstora za Bosh pumpu i on tvrdi da nemože biti do pumpe da je do dotoka goriva , ali stvarno više nemam ideju šta da radim.Auto je prešao oko 230 000 km.
ODGOVOR:U ovom slucaju najbolje je krenuti nekim redom kako bi se provjerile sve komponente i funkcije motora. Najprije provjerite da li je motor u fazi, zatim izmjerite kompresiju, nakon ovoga napravite kontrolu kuta predpaljenja. Kada je ovo gotovo možete krenuti dalje na kontrolu sustava za dobavu goriva. Kod ovoga je važno da visokotlacna pumpa uvijek dobiva odgovarajucu kolicinu goriva i da to gorivo bude cisto. Visokotlacna pumpa se sastoji od dva dijela i to niskotlacni dio koji usisava gorivo iz rezervoara i visokotlacni dio koji opskrbljuje brizgalice ( dize ) sa gorivom pod tlakom od 150 bara. U sustavu dobave goriva ne smije biti zraka. Nakon ovoga ako je potrebno ostaje samo kontrola brizgalica. Vašem majstoru kažite ako je u pitanju dovod goriva zašto vam to ne popravi. Nema nikakve potrebe da u gorivo stavljate ATF ulje. Na kraju jedino mogu predložiti da promijenite majstora jer vam u svakom boljem servisu mogu popraviti vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - REGULACIJA GRIJANJA

Datum objave: 18.09.2007 11:57:00
Slika
PITANJE: Imam problem s regulacijom grijanja. Naime, nakon okretanja regulatora temperature u položaj grijanja (puhanja toploga zraka) grijanje se više ne može iskljuciti, bez obzira u koji položaj se okrene regulator temperature. Zanima me da li je možda rijec o termostatu, potenciometru regulatora ili nekom problemu klima uredaja, jer ni ukljucivanjem klime se ništa ne postiže. Ventilator i dalje "fenira" vruci zrak. Do sada nisam imao iskustva s popravkom ventilacijskim sustavima pa me zanima kako riješiti problem.
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba pregledati komandu grijaca koja otvara i zatvara ventil grijaca za protok rashladne tekucine. U kvaru može biti sama komanda ili ventil grijaca. Problem se rješava utvrdivanjem stanja navedenih sklopova a nakon toga slijedi popravak ili zamjena neispravnog dijela ili dijelova.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - NE PALI

Datum objave: 18.09.2007 11:52:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa golfom III benzincem god. proizvodnje 1995. sa paljenjem. Par dana teško je palio verglao sam 5 i više minuta dok je upalio, te je jedan dan više bilo nemoguce ga upaliti. Odšlepao sam auto autoelektricaru, koji je pregledao bobinu, razvodnik, instalacije, osigurace akumulator je nov, i utvrdio da ne baca iskru, sve je bilo u redu, a on nije i dalje palio. Nakon toga je sa shemom ispitivao procesor (racunalo) te utvrdio da je on neispravan, a problem je bio da ga nije htio iskljuciti, jer je kodiran, kodom ispod volana protiv otudenja. Što napraviti dalje, rekao je da je dekodiranje i postavljanje novog racunala u ovlaštenom servisu jako skupo.
ODGOVOR:Ako želite popraviti vaše vozilo i dovesti ga u ispravno stanje tada se morate pomiriti s cinjenicom da se neispravan dio ili sklop mora zamijeniti bez obzira na cijenu. Vaš majstor nije sa sigurnošcu utvrdio cinjenice zato bi bilo dobro da zatražite mišljenje i drugog servisa. Nakon kvalitetnog pregleda i dijagnostike znati cete što je neispravno i cijenu popravka.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - NOVI NOVCATI !!

Datum objave: 17.09.2007 08:21:00
Slika
PITANJE: Imam novi novcati citroen c4 (mjesec i pol, 4000 km). Od samog pocetka izmedu tocno 128 i 142 km na sat volan lagano vibrira. U servisu nisu znali što je jer da nigdje nema lufta pa su preventivno promijenili krajnike i dokrajnike medutim vibracije su ,iako malcice manje i dalje prisutne. Inace, kad "osluhujem" mislim da je vibracija pri vecim brzinama od 142 isto prisutna ali je toliko brza da se na volanu ne osjeti. Na forumima sam upoznao još par ljudi sa slicnim problemom kojega nisu uspjeli riješiti. O cemu se radi? Što još može biti uzrok da ovjes rezonira samo u tom brzinskom rasponu? Decki u servisu su fer ali vidim im po reakcijama da ni sami nisu sigurni što je. Za pretpostaviti je samo da se radi o tvornickoj konstrukcijskoj grešci. Trebam li se spremiti na pravnu bitku sa zastupnikom ili možda ima lijeka?
ODGOVOR:Najcešci uzrok vibracija volana je debalans pneumatika, medutim uzrok može biti felga , rukavac kotaca ili pogonska osovina. Utvrdivanje cinjenica nekada može biti zahtjevno ali se do rezultata može doci.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - VECI BROJ OKRETAJA

Datum objave: 17.09.2007 08:17:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Škode Octavia 1.9 TDI 81KW Combi Laurin & Klement (prešla oko 200.000km). Povremeno mi se desi da kod startanja motor dobije veci broj obrtaja (iako ne dodajem gas) iznad 1.200 o/min. Nakon nekog vremena ili pritiskom na papucicu gasa broj obrtaja spadne na normalu 900 o/min. Do sada mi se to nije dešavalo pa bih htio znati šta bi mogao biti uzrok i da li je opasno?
Drugo pitanje se odnosi na potrošnju goriva. Troši više nego prethodna Octavia (od 66KW) za cca. 1L. Iako sam cuo da bi trebalo da bude obratno. Potrošnja je oko 5.5-6.0L na otvorenom. Pokazivac potrošnje i stvarna potrošnja se razlikuju npr. Board Computer pokazuje da troši 4.2 L a stvarna potrošnja je iznad 5 L. U prethodnoj Octaviji (66KW) stvarna potrošnja i potrošnja na Board Computeru se poklapala. Šta je uzrok i može li se to regulisati?
Kakva je razlika izmedu motora od 66KW i od 81KW, jel to u koncepciji motora il je samo softverski? I koliko ovi motori mogu preci bez generalke uz normalno održavanje?
ODGOVOR:Uzrok veceg broja okretaja može biti ETC senzor ili upravljacka elektronika visokotlacne pumpe. Razlika koju pokazuje Board Computer racuna se pomocu opterecenja u usisnoj grani, položaju pedale gasa i broju okretaja diferencijala. Razlika može nastati ako je mehanicko stanje motora slabije ili ako postoji greška u sustavu za upravljanje motorom. Razlika izmedu motora od 66 kw i 81 kw je u varijabilnoj turbini, ventilima i EPROM-u ( software ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - SVE ISPRAVNO ALI AUTO NE VALJA ?

Datum objave: 15.09.2007 21:00:00
Slika
PITANJE: Auto ima ugradjen i plin ali mi na benzinu ne radi kako treba,pogotovo dok je hladan.Kompjuter pokazuje da ne dobija dovoljnu kolicinu goriva,a tako mi se i cini.Lamda sonda je ispravna,maf senzor takodjer,dizne su ultrazvucno ocišcene,nove svjecice,izmjeren je i pritisak goriva.Ispada da je sve ispravno a auto ne valja.Ni jedan majstor nije znao otkloniti kvar.
ODGOVOR:Ne slažem se s vama da je sve ispravno a auto nije dobar. Na vašem vozilu nije dobro napravljena dijagnostika i nije pronaden uzrok kvara . Kvar treba tražiti na sustavu ubrizgavanja. Ako je potrebno treba ispitati svaku komponentu tog sustava . Nakon toga ako je potrebno treba napraviti i kontrolu sustava paljenja. Mogao bih vam nabrojiti sve moguce uzroke kvara ali ih ima jako puno i od toga ne bi imali koristi. Za pocetak ispitajte fazu motora, kompresiju, tlak goriva i kolicinu goriva po pojedinim cilindrima.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - UGRA?EN JE PLIN

Datum objave: 15.09.2007 20:55:00
Slika
PITANJE: GODINU DANA POSEDUJEM RENAULT SCENIC 1.4 16V 2002g.,SA PREDJENIH 125000 km.NEDAVNO SAM UGRADIO PLIN-SEKVENT-LANDIRENZO.ZAMIMA ME DA LI PRI SLEDECEM SERVISU TREBA DA SIPAM ULJE PREDVIDJENO ZA EKPLOATACIJU NA PLINU,DALI SVECICE TREBA DA BUDU IRIDIJUMSKE,DALI PRI ZAMENI FILTERA ZA VAZDUH POTREBNO PONOVNO ŠTELOVANJE PLINA,I JOŠ JEDNO PITANJE,ŠTA SE DEŠAVA SA BENZINOM KADA AUTO RADI NA PLINU(CITAO SAM DA SE KOD NEKIH DEŠAVALO DA OTKAŽE BENZINSKA PUMPA POSLE UGRADNJE PLINA)
ODGOVOR:Možete koristiti motorno ulje koje je predvideno za motore s plinskim pogonom, važnije od toga je da interval izmjene ulja bude u predvidenom roku ( 15.000 km ili godina dana, može i ranije ), nakon zamjene filtera zraka nije potrebno podešavanje plinskog sustava. Svjecice mogu biti i dalje iste prema uputama proizvodaca. Kada motor radi na plin pumpa za benzin i dalje radi a benzin kruži od rezervoara i pumpe za benzin do zajednickog sabirnika i ponovo natrag u rezervoar. Pumpa za benzin najcešce odlazi jer se u rezervoaru nalazi jako malo goriva u kojemu je velika koncentracija prljavštine i koja je glavni uzrok havarije pumpe za benzin.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - TRZANJE AUTA

Datum objave: 15.09.2007 20:47:00
Slika
PITANJE: Imam audi A4 1.6i 1995. pa me zanima šta prouzrocuje trzanje auta pri šaltanju brzina(puštanju kvacila), i naglog davanja i puštanja gasa u istoj brzini? Dali je to uzrok samog kvacila ili moguce da su to nosaci motora.
Drugo pitanje sa odnosi na variranje okreta motora, nekad zna se kretati od 700-1200 okretaja i tako nekoliko sekundi pa se sam stabilizira.
ODGOVOR:Uzrok trzanja prilikom kretanja može bit spojka, nosaci motora , homokineticki zglob , pogonska osovina, istrošenje bilo kojeg elementa ovjesa. Uzroci nestabilnog ili povecanog broja okretaja motora na minimumu mogu biti mnogi. Najcešci uzrok je slabo brtvljenje usisnog kolektora, leptirasti ventil, potenciometar ventila, motoric minimuma, senzor temperature usisanog zraka, ETC senzor, elektricni konektori i instalacija. Uzrok je najlakše naci ispitivanjem navedenih komponenata i provjerom sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ODRŽAVANJE

Datum objave: 15.09.2007 20:38:00
Slika
PITANJE: Pre mesec dana kupio sam mazdu 323 sa 146000 km (sad je na 147000), za sad se cuje besprekorno (malo je bucnija kad je hladna), verzija Adagio?! iz Belgije. Uradjen je veliki servis na 98000. Zanima me koje ulje da sipam u nju, na vratima je zalepljena nalepnica sa natpisom Total i da se menja sa 139000 na 150000, ali ne piše da li je sinteticko ili neko drugo. Ulje je crno i na gornjoj crti i ništa se nije menjalo tokom 1000km kao da ga uopšte ne troši. Kad bi trebalo da menjam tecnosti, a kad filtere? Možete li mi reci nešto o tom automobilu? Koliki je radni vek turbine kod nje? Kad da menjam zupcasti kaiš? Idu li zajedno i španeri, zemeninzi?
ODGOVOR:Za motor možete koristiti ulje gradacije 10W-30 ili 10W-40 ( polusintetika ), za mjenjac koristite ulje 75W-90 ( sintetika ) , za servo volan ATF Dexstron II. Zupcasti remen sa svim natezacima i klizacima mijena se na 80.000 km . Servis vozila radite svakih 15.000 km ili godišnje jednom, tom prilikom mijenjajte ulje u motoru i filtere. Ostale tekucine mijenjaju se na 60.000 km ili svake dvije godine. Turbo punjac uz redovno servisiranje vozila traje više od 300.000 km . Ako postoji bilo kakvo istrošenje na upravljackom mehanizmu najprije treba utvrditi cinjenice a zatim zamijeniti neispravan dio. Posao oko dijagnostike prepustite profesionalcu .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - LOŠE PRIMA GAS

Datum objave: 15.09.2007 20:28:00
Slika
PITANJE: Imam punto 1,1 55ks iz 1999.godine. Drugi sam vlasnik i auto redovito servisiram. Danas mi je nakon popodnevnog paljenja auto loše poceo primati gas. Znaci, kad stisnem gas ne primi ga kako treba, nego slabo vuce, te nakon nakon nekog vremena naglo povuce. Stalno tako neravnomjerno radi. Uglavnom ne odgovara na gas kako treba nego vecinom sa zadrškom i neravnomjerno "cuka". Što bi moglo biti uzrok? Možda prljav filter benzina? Moram napomenuti da sam prije nego što mi se auto poceo tako ponašati ostao na jako malo goriva pa se bojim da nije slucajno povukao neku prljavštinu.
ODGOVOR:Za pocetak ocistite rezervoar, zamijenite filter goriva. Po potrebi nakon toga ispitajte tlak i kolicinu goriva. Ako i dalje postoji problem provjerite ispravnost injektora. Najbolje je odmah napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh