Danas je: 24.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

DAEWOO TICO - GDJE JE CEP?

Datum objave: 18.03.2008 16:49:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Daewoo-Tico i zanima me gdje se nalazi otvor za uljevanje ulja u mijenjacku kutiju (getribu)?Pregledao sam getribu i misam pronašao otvor niti cep koji bi na to upucivao.Zanimljivo je to što i u ovlaštenom servisu nemaju pojma!
ODGOVOR:Na mjenjacu postoje dva cepa potpuno ista i karakteristicnog izgleda. Cep za ispuštanje ulja nalazi se na donjem dijelu mjenjaca a isti takav nalazi se na prednjoj ili na bocnoj strani mjenjaca, treba ih samo prepoznati. U ovlaštenom servisu sigurno znaju za te detalje ali vam ne žele reci.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - PROMJENA ZVUKA MOTORA

Datum objave: 18.03.2008 16:43:00
Slika
PITANJE: imam Golf IV 1.9 TDI 85 kW 2000 godina. u vožnji mi je jednostavno promijenio zvuk motora. Isao sam trecom mozda 40 km/h i zaustavljao se lagano kad poce nesto zvektat u motoru.prije toga ga nisam silio, bila je to loko voznja nekih 10 min. zvuk je pri davanju gasa ubrzaniji, i imam osjecaj kao da se nesto okrece i zakaca o nesto? to se desava na leru i ubrzini, s tim kao to sam rekao kako se ubrzaje zvuk je ubrzaniji. Konsultovao sam se s jednim majstorom i kaze da nije injector neki malo zaribao od loseg goriva, koje je uistinu katastrofalno, kaze mi da naspem u rezervoar 2-3 litra ATF ulja i da malo odradi motor
kaze da bi ga to trebalo malo da ''ocisti''.Sta Vi mislite o svemu ovom?
ODGOVOR:Promjena zvuka motora je ozbiljno upozorenje radi kojega mogu nastati ozbiljna oštecenja u motoru. Najprije provjerite razvodni mehanizam (zupcasti remen, klizace, natezace, pogonsku remenicu na radilici … ). Nakon toga utvrdite da li navedeni zvuk dolazi iz donjeg ili gornjeg dijela motora. Isto tako izvor zvuka može biti s vanjske strane motora ( pojedini agregati, zaštitni poklopci, nosaci motora, ispušni sustav.
Ne bih komentirao savjete vašeg majstora, umjesto toga zatražio bih mišljenje najboljeg servisa do kojega možete doci.
na vrh Povratak na vrh

MITSUBISHI COLT - MJENJAC SE CUDNO PONAŠA

Datum objave: 18.03.2008 16:36:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam bio na servisu sa coltom 1.3 iz 97.g. i raden je veliki servis, izmedu ostalog promjenjeno je ulje u getribi.Od tada mjenjac se cudno ponaša, šalta se lagano ali se cuje krckanje vecinom iz druge u trecu, cetvrte u trecu, cetvrte u petu...Do sada je bilo ok, malo je teže ujutro bilo staviti iz prve u drugu ali to je normalno u zimi. Stavljeno je Total 75w90 ulje. Da li bi trebalo staviti neko drugo (original) ili su odjedamput sinkroni otišli?
ODGOVOR:Ulje koje ste stavili u mjenjac je odgovarajuce. Otežano šaltanje nastaje radi dotrajale spojke ( kuplunga ) i ili istrošenosti u mjenjacu ( ne moraju nužno biti sinkroni ). Najprije provjerite stanje spojke , ako je ona ispravna ostaje mjenjac.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - OTEŽANO ŠALTANJE,KLIMA

Datum objave: 18.03.2008 11:45:00
Slika
PITANJE: 1)Posjedujem RENAULT Lagunu 1.9 dci,2003.g.Od kada je zahladnilo (neznam dali ima kakve veze) teško ubacujem u rikverc i prvu brzinu.Bolje receno nemoguce je to uraditi dok je auto hladno.Odnosno dovoljno je da miruje 10-ak minuta.Poslije toga sve je "normalno".Bilo da je upaljen ili ugasen rucicu mjenjaca moram par puta gurnuti u 2-3-2 brzinu i tek onda mogu ubaciti u prvu odnosno rikverc.Kad ubacim u rikverc tada se cuje (10-ak sekundi) zvucni signal od parking senzora i poslije toga ne funkcioriraju.Ponekad znaju kratko svirnuti i tada i rade normalno.
2)Kada predjem 2500 obrtaja klima prestane hladiti.
ODGOVOR:Uzrok otežanog šaltanja brzina može biti polužni mehanizam za mijenjanje brzina. Nekada je dovoljno samo podmazati sve pokretne i spojne dijelove toga mehanizma i rezultat je evidentan. Problem s klimom cete riješiti ako napravite redovni servis na klima uredaju ( vakumiranje, potrebna kolicina plina, ulje za kompresor ). Servis se radi svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA 2,0 - ALUMINIJSKE FELGE I ŠARAFI

Datum objave: 18.03.2008 11:38:00
Slika
PITANJE: U pitanju je vw bora 2.0, 85 kW, 2000.god. proizvodnje. Kupio sam neke aluminijske felge i OVAJ što prodaje kaže kao da nije preporucljivo da vratim (zavrnem) ove šarafe što su bili na celicnim felgama jer su kao kratki, da trebaju duži, valjda da uhvati što više navoja , moje pitanje je da li to stvarno potrebno jer po mojoj procjeni ovi šarafi što sam imao na celicnim felgama uvrnu se nekih i 10mm.
ODGOVOR:Ako vijci o kojima je rijec izlaze iz aluminijske felge samo 10 mm to nije dovoljno. Ako navedeni vijci ulaze u sam navoj na glavcini 10 mm onda to zadovoljava iako bi bilo bolje da kontakt jednog i drugog navoja bude 12 mm.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - GAŠENJE MOTORA

Datum objave: 18.03.2008 09:56:00
Slika
PITANJE: Posedujem Peugeot 406 1.8 16v iz 97 godine. Problem koji imam je identican kao u jednom od prethodnih postova, pod nazivom "VW POLO - PROBLEM SA PALJENJEM", gde dolazi do gasenja auta u prvim minutima rada dok je kasnije sve u redu. Razlika izmedju ova dva pitanja je ta sto imam ugradjen BRC plinski sustav, na koga ne uticu stvari vezane za sustav ubrizgavanja goriva. Moj zaklucak je da postoji kvar na sustavu zaduzenom za dotok zraka. Ustanovljena je jedna po meni jako cudna stvar, da se zagrevanjem grane usisa zraka, rad motora stabilizuje? Na usisnoj grani po autodati, postoji samo jedan senzor (MAP). Postoji li neko logicno resenje zasto bi temperatura uticala na vrednosti koje salje MAP senzor?
ODGOVOR:Upravljacko racunalo motora racuna kolicinu zraka koja ude u motor i za tu kolicinu zraka dozira tocno odredenu kolicinu goriva. Za izracunavanje kolicine zraka potrebni su mu podaci od MAP senzora ( tlak zraka ) , IAT senzora ( temperatura zraka ), položaj TP ventila, senzora OT, mjeraca mase zraka VAF. Ovo je objašnjenje kako se racuna kolicina zraka. Problem koji vi imate ne mora nužno biti povezan s navedenim jer postoje i druge komponente koje mogu biti uzrok gašenja motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA B 1,5 TD - MODUL GRIJAČA

Datum objave: 24.03.2011 21:20:46
Slika
PITANJE: Corsa B 1.5 TD
Problem paljenja žute lampice u toku vožnje lagano me izluduje a razliciti majstori barataju i sa razlicitim uzrocima tog problema !
Kako vecina njih govori o modulu grijaca koji je najvjerojatnije neispravan, on daje signal releju da ukopca grijace ili iskopca, a ono što mene zanima je što daje signal modulu grijaca da da informaciju releju; da li je to vodeni indikator ( dogrijavanje, odnosno rad grijaca dok temp. vode nije 40 C ili nešto drugo )i da li postoji mogucnost da se modul ispita na ispravnost s obzirom da se novi može kupiti samo po narudžbi i vjerovali ili ne košta cca 4000 kuna. Citav auto vrijedi nešto malo više novaca.
ODGOVOR:Modul grijaca je upravljacka elektronika preko koje se odvija funkcija grijaca. Navedena elektronika dobiva komandu od kontakt kljuca i brave a uzima u obradu temperaturno stanje motora i vrijeme rada samih grijaca ( 9 do 24 sek. ). Svaki bolji serviser može ispitati modul grijaca.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 17.03.2008 09:57:00
Slika
PITANJE: Posjedujem automobil Audi A4 2.0 multitronic benz. sa prijedenim 98000km 2002god proizvodnje snage 96kw.Razmišljam o ugradnji plina,te vas molim slijedece informacije:kolika je cijena uredaja i ugradnje,da li dajete garanciju na uredaj i vaš rad,koliko vremenski traje ugradnja te koliko unaprijed se treba narucit..
ODGOVOR:Cijena PRINS sustav s ugradnjom je 12.500,- kn , garancija je 2 godine. Ugradnja traje dva dana. Za dogovor termina potrebno je nazvati telefonski, ne ceka se dugo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA II - ZAŠTITA VOZILA OD KRA?E

Datum objave: 17.03.2008 09:43:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Renault Lagunu II, god proizvodnje 2004 ( 9 mjesec). Zakljucava se i pali uz pomoc kartice (valjda kodirane) koju Renault nudi uz ovaj model. Automobil je solidno opremljen (automatska klima, senzori za kišu...). Mene zanima, da li ona ima tvornicki ugradenu neku zaštitu protiv krade???Kad je zakljucam, na instrument ploci trepka crvena sijalica, ali se pitam da li je to alarm i kakve kvalitete i pouzdanosti je ovaj koji se ugraduje u Lagune II.
ODGOVOR:Vaše vozilo ima tvornicku zaštitu koja blokira paljenje i pokretanje motora. Navedena lampica je znak da sustav zaštite radi.
Ukoliko želite i dodatnu zaštitu, možete ugraditi mehanicku blokadu mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 210 - TRZANJE PRILIKOM KRETANJA

Datum objave: 16.03.2008 19:31:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Mercedesa W 210, 220 Dizel (okac) 1996.g. Prilikom kretanja vozila iz mjesta osjeti se lagano podrhtavanje, pogotovo nakon 1-2 sata intenzivne vožnje. Takoder na papucici kvacila osjetim lagano udaranje kada prislonim nogu na nju, a kada je pritisnem do kraja to izostaje. Od prijatelja sam cuo da mi je otišao nekakav zamajac u mjenjacu, te Vas molim da mi to pojasnite i što je sve potrebno promijeniti da se otkloni kvar, ako je uopce u pitanju taj zamajac. Prilikom izmjene brzina u leru i vožnji nemam nikakvih poteškoca. Drugi problem koji mi zadaje moj ljubimac je da takoder prilikom vožnje u malim obrtajima u višoj brzini dolazi do brujanja u stražnjem dijelu vozila i stvara se buka u kabini vozila, cime imam osjecaj da se vozim u starom autobusu.
ODGOVOR:Uzrok trzanja prilikom kretanja je spojka ( kuplung ). Ugradnjom nove nestati ce i trzanje. Brujanje u zadnjem dijelu vozila najcešce nastaje radi oštecenog ležaja kotaca . U rijetkim slucajevima to može biti ležaj kardana ili diferencijala.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 290 TD - REGULACIJA TURBINE

Datum objave: 16.03.2008 19:27:00
Slika
PITANJE: Najprije da vas pohvalim jer ovo što vi radite ne može se naci ni na jednoj stranici svaka cast.evo imam i ja jedan problem.imam mercedese 290td 97 god. u izvrsnom stanju,auto ima 193000km i imam jedan problem.auto kad se vozi oko 3000ok/min (npr. autocesta)znaci kad ga držim konstantno na toj brzini prekine i nece dalje od 3000ok/min,ugasim ga i ponovo upalim ide ko metak i vuce ko lud onda tako vozim nakon nekog vremena opet isto . bio sam u dosta majstora i svi nešta gataju (REGULATOR PROTOKA ZRAKA,VANDER VENTIL..) SVE SAM TO MJENJAO ALI PROBLEM NISAM RIJEŠIO. mototester ocitava greškuTLAK NA USISNOJ GRANI. ostaje mi još samo turbina ali nisam baš siguran da je ona.
ODGOVOR:Uzrok nije turbina nego sustav za regulaciju turbine. Motor izgubi snagu kada tlak turbine poraste na veci od dozvoljenog . Ispitajte sustav za regulaciju turbine i otklonite pronadene greške.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 D - NEKONTROLIRANO GRIJE

Datum objave: 16.03.2008 19:23:00
Slika
PITANJE: Mercedes C220 D95g. Imam problem sa klimom i grijanjem.U ljetnim danima i ako je regulator na minimumu pocinje naglo grijati putnicku kabinu tako i za vrijeme rada klime jedno vrijeme klima radi u redu onda prestaje rad ventilatora i klime i pocinje grijati maximalno, nekontrolirano. Bio sam kod raznih elektricara dobro platio a nitko ništa napravio.Problem ostaje isti.
ODGOVOR:Na centralnoj konzoli nalazi se upravljacka elektronika koja nadzire i upravlja sustavom klime i grijanja. Navedenu elektroniku nekada je moguce popraviti medutim nekada je to nemoguce vec je potrebno istu zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 - MOŽE LI SE UGRADITI JACI MOTOR?

Datum objave: 16.03.2008 19:18:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 106 1.0 ;2000god ,a interesira me moželi se ugradit neki jaci motor marke peugeot ili neke druge marke?
ODGOVOR:Može se ugraditi i jaci motor samo uz motor morate mijenjati i druge dijelove i sklopove. Za svaki motor treba odgovarajuci kompjutor i elektricna instalacija, prijenosni omjer diferencijala je takoder razlicit. Zahvat ima smisla jedino ako imate drugo vozilo sa kojega bi koristili sve potrebne dijelove.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - DVA PROBLEMA

Datum objave: 16.03.2008 18:57:00
Slika
PITANJE: Dakle, u pitanju je opel Astra karavan, stara linija, motor twinport 1,6 105 KS. Radi se o slijedecem: kad je auto u leru i kad su mu upaljena svjetla, pri pokretanju volana, desno ili lijevo svejedno, padne intenzitet svjetala i padne broj okretaja. Uz to dešava se da u zadnje vrijeme teže pali,znaci ne upali iz prve kao prije, vec treba par puta zaverglati uz dodavanje gasa, da uhvati. To je narocito izraženo kad je auto parkirano na nizbrdici. Uz to nakon 10000 km pocelo se dešavati da auto radi na leru padne broj okretaja sa normalnih 800 na nekakvih 500, pa se vrati zatim par minuta radi o.k. pa ponovno. Pošto je auto pod garancijom bili smo u ovlaštenom servisu, gdje pricaju price o gorivu, i da je to normalno, jer kompjuter ne pokazuje nikakovu grešku. Za informaciju bili smo u dva ovlaštena servisa, gdje ispada da je to sve O.K ali po svemu sudeci nije, jer tako se nije dešavalo do 10000 km. Auto je do sada prešlo 18600 km i to otvorene ceste, probavali smo razna goriva i 95 i 98 i100 ali problem ostaje isti, a servis ne zna šta da radi. Molim nekakav savjet, ili da se riješim auta.
ODGOVOR:Na vašem vozilu postoje dva problema , jedan je pad napona radi kojega svjetla postanu slabija a drugi je teže paljenje motora i broj okretaja na minimumu ( leru ). Prvi problem se može riješiti na nacin da se provjeri punjenje i stanje alternatora, ispita snaga akumulatora, da se po potrebni napravi servis elektro pokretaca. Drugi problem povezan je sa sustavom ubrizgavanja i ili sa sustavom paljenja. Radi toga imate probleme koje ste i naveli. Pomocu servisnog kompjutora može se otkriti tek 10 do 30% grešaka , ostale se moraju tražiti pojedinacno. Uz dijagnostiku navedenih sustava potrebno je provjeriti i stanje mehanickog sustava motora.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - KVAR ABS-a

Datum objave: 10.03.2008 18:13:00
Slika
PITANJE: Imam Audi A3 97.g 1.6. Pri kretanju, nakon par sekundi, znaci ne nakon paljenja motora pali se ABS lampica i ABS ne radi.Probao sam kociti na snijegu pri manje okretaja dok se lampica još nije upalila i ABS radi.
Što bi mogao biti uzrok kvara?
ODGOVOR:Uzroci kvara na ABS sustavu mogu biti razliciti i to pojedini senzori na kotacima, nazubljeni vijenac na osovini, konektori/ožicenje, hidro agregat, upravljacko racunalo. Kontrolu treba uvijek zapoceti s senzorima kotaca i instalacijom od senzora kotaca do upravljackog racunala.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - TROKIRA

Datum objave: 10.03.2008 18:09:00
Slika
PITANJE: Vozim Opel Astru 1.6 , 98god. Ima 150 000. a moj problem je sljedeci.Kada vozim negdje oko 2 do 3000 okretaja auto mi pocme trokirati i cim dodam mrvicu gasa trokiranje prestaje.A kada auto stoji na leru radi sasvim mirno.Znaci auto trokira samo na 2do3000 okretaja.
ODGOVOR:Motor vašeg vozila može na navedenom broju okretaja prekidati radi greške u sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva ili radi greške u sustavu paljenja. Kod prvog sustava najcešce greške su injektori, MAP senzor, ECT senzor i potenciometar leptirastog ventila. Kod sustava paljenja su to greške probijanja kablova, bobine, svjecica ili elektronike paljenja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.03.2008 18:25:00
Slika
PITANJE: Interesira me vršite li ugradnju plina u P 407 2.0 16 v Sport 2006 god, koji sustav stavljate i koja je cijena?
ODGOVOR:Plinski sustav koji ugradujemo je PRINS a cijena s ugradnjom je 12.500,- kn.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO CVT - AUTOMATSKI MJENJAC

Datum objave: 09.03.2008 18:01:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Fiat Tipom CVT (automatik) s 1.4 motorom i 153000 km, 1991.g.. Dakle problem je slijedeci: prilikom hladnog paljenja u polažaju PARKING iz getribe dopire vrlo bucno i neugodno zujanje koje se smanjuje kad se motor zagrije ali ne nestane, kad se stavi u NEUTRAL gotovo nema tog zvuka. Još veci je problem u tome što kad je mjenjac u polažaju DRIVE auto ubrzava normalno do 2000 okretaja nakon što se izraženo pocme sve tresti i gas kao da ide u prazno te AUTO gotovo ne ubrzava. Isto tako prilikom spuštanja nizbrdo kad je motor u DRIVE auto ne koci vec ide kao da je u NEUTRALU. Napominjem da rikverc normalno funkcionira, kao što su i kotaci blokirani kad je auto u polažaju PARKING! Zašto automatika ne funkcionira kako treba, u cemu bi mogao biti problem? Da li je nužna zamjena cijele getribe, kako uopce funkcioniraju CVT mjenjaci i od cega se sastoje? Zanima me i da li je problem automatike mogao nastati zbog cestog prebacivanja iz neutrala u drive i obrnuto (npr.prilikom stajanja na semaforu)?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste dali može se zakljuciti da je problem unutar samoga mjenjaca. U samom mjenjacu nastala su istrošenja pojedinih dijelova i zacepljenje hidraulickih ventila. Uzrok tome nije cesto stavljanje u položaj neutral-drive vec naprosto potreba za servisom mjenjaca. Ovo nije rijetka pojava jer vecina ljudi nama naviku redovno održavati automatski mjenjac a dovoljno bi bilo svake dvije godine ili 60.000 km zamijeniti ulje u mjenjacu i filter ( ako isti postoji ). U ovom slucaju najbolje je da se obratite servisu za popravak automatskih mjenjaca od kojega cete dobiti sve potrebne informacije o tome.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PROKLIZAO

Datum objave: 09.03.2008 17:48:00
Slika
PITANJE: S obzirom na loše vrijeme i cudnu kišu (cesta je bila mokra, kiša je lagano padala) moj je fiat punto 1,9 D (2000. godište) proklizao. Naime, spuštajuci se niz ulicu, s brzinom oko 45/h, i sva sreca dovoljno udaljenošcu od auta ispred sebe, stisnula sam kocnicu i kvacilo, no auto je poceo dobivati na brzini, te sam izgubila kontrolu nad njim, naime, ovo mi je prvo takvo iskustvo, volan me uopce nije htio slušati, te se više ne sjecam okrenula sam na lijevu stranu i prošla na mjesto s povišenjem (ležeci policajci) i zaustavila se. Sva sreca da na tom mjestu, nije bio parkirani auto, i da se sve dobro završilo. Ispricavam se što Vas ometam, no molim Vas za pojašnjenje zbog cega se to dogodilo, odnosno zašto me okrenulo za 180°, prednje gume su nove, možda ako nisam u isti tren stisnula kvacilo i kocnicu istovremeno, ne sjecam se više tocno. Pitam zbog toga da izbjegnem u buducnosti ovakav dogadaj, naravno ako je moguce.
ODGOVOR:Ne postoji takvo vozilo ni takve gume koje u kriticnom momentu nece proklizati a neiskusan vozac ce u tom momentu izgubiti kontrolu nad vozilom. Iz tog razloga potrebno je prilagoditi vožnju uvjetima na cesti a takve uvjete treba prepoznati. Dobro bi bilo da u svim uvjetima znate kako se ponaša vaše vozilo, to cete najbolje isprobati na velikom slobodnom parkiralištu ili praznoj cesti. U tim uvjetima kada nema drugih sudionika u prometu probajte na mokrom kolniku naglo skretanje, naglo kocenje i druge radnje koje se ne usudite raditi u normalnom prometu. Na taj nacin najbolje cete doci do spoznaja o mogucnostima vašeg vozila. Ukoliko sumnjate u ispravnost kocnica najbolje je da ih isprobate na valjcima u bilo kojoj stanici za tehnicki pregled.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.03.2008 17:35:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam procitao meni paradoksalan savjet da se svaki auto na plin barem jedanput tjedno mora voziti na benzin (nije receno koliko dugo) , jer da ce u protivnom doci do zacadenja injektora.Kako je to moguce, obzirom na ekološku prihvatljivost plina (nema taloga krutih cestica i sl.,osim što je kaloricna vrijednost plina manja).
Namjeravam ugraditi plin u auto Renault Thalia 1.4 RN 2001 god, 55KW/75 KS obzirom na gradsku potrošnju od minimalno 10 lit; koliko to stoji kod Vas, treba li nova usisna grana tj je li postojeca metalna ili plasticna?.
ODGOVOR:Benzinski injektori se ne zacade nego su izloženi temperaturnom djelovanju iz cilindra. Tom prilikom injektor je u zatvorenom položaju i nema hladenja ni cišcenja benzinom. Uredaj koji mi ugradujemo ne zahtijeva nikakvu zamjenu usisne grane a njegova cijena s ugradnjom je 12.500,- kn.
na vrh Povratak na vrh