Danas je: 16.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - NE PALI UVIJEK

Datum objave: 08.04.2008 09:38:00
Slika
PITANJE: opel astra G, 1999g. 1,6 16v, od prije mjesec ugraden rabljeni motor (sa starim predeno 179.000 km). Auto ima ugraden plin. Lampica od elektronike se pocela ukljucivati kod paljenja motora (cini mi se nakon vožnje na plinj) te par puta nisam odmah mogao upaliti auto. Nakon stanke od sat-dva motor bi upalio normalno, nakon cega nema problema (zasad).
ODGOVOR:Kod problema koje ste naveli svakako treba ispitati senzore radilice i bregaste osovine radi kojih motor ne može upaliti. Uzrok paljenja kontrolne lampice motora je neispravnost na sustavu ubrizgavanja i ili na sustavu paljenja. U oba slucaja potrebno je ispitati pojedine komponente, otkriti što je neispravno i zamijeniti neispravan dio ili dijelove. Za kontrolu pojedinih komponenata trebate imati odgovarajucu dijagnosticku opremu. Mijenjanje dijelova na pamet nece dati rezultat.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - KOMPJUTOR

Datum objave: 03.04.2008 21:41:00
Slika
PITANJE: Pišem Vam ovaj e- mail jer me oduševila vaša stranica, a da Vam ispricam svoju pricu ponukao me problem koji je u pitanju postavio vlasnik OPEL CALIBRE ( 02.02.08.020:35). Ima ili je imao slican problem kao ja (nadam se da je riješio).
Vaš odgovor je kratak, al ipak precizan. Ako Vas inspirira procitajte moj mail do kraja, malo je poduži, sve ovo ispod se dogodilo (bilo opravdano ili ne) da bi se otkrilo da imam problem sa PROCESOROM koji izgleda ude u SAFE MODE!
U prilogu sam Vam poslala greške koje su detektirane!
Posjedujem Seat Ibizu 1,9 TDI; 74Kw 101Ks, ("motor pumpa-dizna"-kako kaže mehanicar) iz 2004. i više od godinu dana se potežem po servisu i napokon su detektirali problem.
Problem je u PROCESORU!
Toj revolucionarnoj obznani prethodili su sljedeci dogadaji:
Prvo se upalila lampica za DIJAGNOSTIKU MOTORA, što je popratio simptom da auto ne vuce. To je trajalo kratko, nas naravno ulovila panika, auto skoro 3 godine staro u papirima piše zovi odmah ovlaštenog servisera....
1. spajanje na kompjuter detektiralo je relej grijaca, ali mehanicar je rekao da to nije u pitanju, kompjuter je resetiran itd.
2. Tako sljedecih par dolazaka u servis i oni kažu da bi to moglo biti do elektromagnetskih ventila, promjene ih, naplate, meni vrate moje orginal ventile i tako ja vozim cili mjesec bez greške.
3. Onda prica se ponavlja, upali se lampica, auto prekine vuci,odnosno dajete gas, ne dobivate na brzini , a okretaji se penju u plafon.
Ponekad prode nekoliko dana i sve je u redu, onda par dana kad gori lampica i auto ne vuce ili pak gori lampica i auto vuce
Svaki put kad auto prestane vuci, procedura je da stanete, ugasite pa potom upalite auto (komp. se valjda resetira) i onda je sve ok do sljedeceg puta!
4. 1.01.2008. se dogodio ozbiljniji problem, auto se samo ugasilo, u vožnji i nije ga bilo moguce pokrenuti. Pokušali smo 2 puta, pa nakon 20 min ( nakon što nitko nije htio doci po nas- iako smo zvali mobilno jamstvo na koje imamo pravo) ipak se auto upalilo, sa lampicom, bez gasa (ne vuce) pod minimumom okretaja (ne zato što smo morali, vec smo bili pažljivi) došli smo do odredišta. ( ukratko: Mi smo (Marta&Mauro) iz Istre, 1.01. bili smo u Cakovcu, a.1.02. smo završili u AK ovlaštenoj za Seat u Varaždinu)
Auto je 2.01. upalilo bez problema, došli smo u Varaždin, ali kad smo ga ugasili pred AK poslje nije više upalilo. Opet su promjenili elektromagnetske ventile, naplatili ( novac smo dobili natrag jer je djelovala maticna AK zbog jamstva na dio koji su oni ugralili) i nakon 10 dana sa novim el. mag ventilima, auto je pocelo trzati u vožnji, naglo motor zakoci i onda opet vrati gas ( izgledalo je i zvucalo kao da vozite 100 km/sat i ubrzavate i umijesto u 5 brzinu ubacite u 3 brzinu)
5. Auto je na servisu od tada pa do danas vecinu vremena, nešto su pokušavali, mjenjeli žice, radili nekakve premosnice i na kraju poslje svega rekli su da više ništa ne može biti osim procesora. Ustanovili su da 3 greške povezuje jedna žica, nešto su premostili, pukušali pokrpati u svrhu provjere da li je to to ili ipak procesor ( tako su objasnili meni kao laiku).
Isto tako rekli su mi da bi bilo najlakše kad bi napokon nešto crklo na tom autu jer kad radi, radi bez greške, a kad ne vuce i kad lampica gori onda se javljaju greške koje sam vam poslala u prilogu i simptomi koje sam opisala.
Novi procesor za moje auto je iznad 9000 kn. Sad je auto kod jednog automehanicara van Auto kuce jer ionako garanciju nema vec 2 godine. Oni su mi potvrdili da se radi o procesoru i sad su u procesu traženja polovnog ispravnog procesora.
Ja bi sad Vas upitala, da li je prevelik rizik da tražim polovni procesor (jer kad ga i nadu i montiraju vjerojatno nece biti greška odmah detektirana)?
Šo bi možda, po Vašem mišljenu, moglo uzrokovati ovoliko dugo natezanje oko detektiranja kvara ( ako iskljucimo da mehanicar ne zna svoj posao)?
Da li mislite da bi na tom autu trebalo još što istražiti?
Da li možda imate VI, poznate nekoga tko bi imao procesor koji ja trebam?Bila bih Vam zahvalna ako biste komentirali moju pricu!
ODGOVOR:Iz vašeg primjera se vidi koliko je ponekad zahtjevno napraviti dijagnostiku motora i otkloniti kvar. U našoj praksi to nije rijedak slucaj. Kada bi kojim slucajem ( pretpostavka ) tvornica SEAT trebala riješiti navedeni problem ( greška koja se javlja povremeno ) tada bi sigurno nakon provjere svih senzora i davaca na i oko motora zamijenili ECU upravljacki kompjutor, nakon toga zamijenili bi po potrebi i elektricnu instalaciju i na kraju sve senzore na koje sumnjaju. Servisna služba nema takve mogucnosti vec grešku traži pomocu dijagnostickih uredaja i metodom eliminacije grešaka ( zamjena dijela/dijelova na koje se sumnja ).
U ovom slucaju servis je trebao uz vašu suglasnost zamijeniti ECU kompjutor i u slucaju da je kvar otklonjen vama zaracunati troškove materijala i rada.
U slucaju da kvar nije otklonjen tada vam ne bi naplatio ništa jer u tom slucaju nema ni rezultata.
Kada bih ja odlucivao o ovome slucaju tada bi se odlucio za novi kompjutor ali uz uvjete koje sam vam vec naveo , obvezu servisa da preuzme odgovornost u slucaju da nije postignut rezultat. Pošto ste vi vlasnik vozila koji u vlastitoj režiji financira popravak tada je na vama odluka da li cete ugraditi novi ili stari kompjutor.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - LAŽNA SIGNALIZACIJA

Datum objave: 03.04.2008 21:25:00
Slika
PITANJE: Radi se o Citroen Xsari 1.4, 2000.g. Naime u vožnji mi se pocnu paliti žmigavci, naizmjenicno lijevi, pa desni ili cak oba zajedno (to traje 1-2s) i onda se sami ugase, takodjer zajedno s njima upali se grijac zadnjeg stakla (lampica pokazuje da je grijac upaljen i mora se pomocu prekidaca iskljuciti). To se zna ponoviti par puta u relativno kratkom vremenu (5 min) i onda prestane. Izmedu ponovnog takvog dogadaja zna proci i nekoliko dana, jednom cak i 2 mjeseca, no problem se ponovno pojavi. U servisu sam dobio informaciju da je rijec o bobini, kod autoelektricara da je problem u kompjuteru, u drugom servisu da je stvar u kontaktima,prašina i sl. No problem nije riješen, a to sa paljenjem žmigavaca predstavlja i sigurnosni problem u vožnji, postajem "opasan" za druge sudionike u prometu jer dajem "lažnu" signalizaciju.
ODGOVOR:Najcešci uzrok navedenih problema je BSI racunalo za komfornu elektroniku. Uzrok može biti i elektricna instalacija s konektorima na kojima može nastati pad napona. Najprije ispitajte konektore i instalaciju.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - VELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 02.04.2008 18:14:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Fiat Uno 1.4 i.e. (70 ks) 1990 god. Potrošnja mi je jako velika (sa 100 kn benzina napravim 50-60 km) Pošto ovaj auto nema karburator zanima me kako se može podesiti potrošnja i u cemu bi sve mogao biti problem?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima elektronski sustav ubrizgavanja i nikakvo podešavanje nije moguce. Uzroci velike potrošnje mogu biti mnogobrojni mehanicko stanje motora, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja.Vaša najbolja odluka bi bila da u servisu koji je za to osposobljen napravite kompletni test motora ( dijagnostika ). Nakon toga znati cete što je neispravno i cijenu popravka. Naglasio bih da vam svaki servis to nije u stanju napraviti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ŠKRIPANJE IZ MOTORA ?

Datum objave: 02.04.2008 18:05:00
Slika
PITANJE: Ja sam vam vec par puta pisao i svaki ste mi put rjesili problem pa ako nije problem da i sada. Zanima me nesto jer u zadnje vrijeme kad palim auto na hladno cujem skripanje iz podrucja motora ali kada se ugrije to ga nema pa me zanima koji je razlog i kako to rijesiti...Inace auto je Fiat Punto 1.7TD iz 1997 godine. Redovito je servisiran i sve ostalo.
ODGOVOR:Navedeni zvuk može nastati od elektro pokretaca ali može i od nekog pogonskog remena, natezaca, klizaca, pumpe, alternatora. Precizan odgovor se može dati nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - INERCIONI VENTIL ?

Datum objave: 02.04.2008 17:57:00
Slika
PITANJE: Brat vozi opel corsu B 1999.g, sa 1.0 12v motorom.Upravo je imao laksi karambol naletivsi prednjim kotacima na rinzol.Pukla je desna spona volana i obje prednje felge su ostecene. To sam uspio sam promijeniti, medjutim motor ne pali. Normalno vergla,ali nece uhvatiti. Da li postoji na ovom vozilu inercioni ventil ako da gdje se nalazi i kako izgleda.Da li se prilikom okretanja kljuca mora cuti zvuk pumpe goriva u rezervoaru jer se necuje nista osim aktuatora munimuma koji pomakne leptir.
ODGOVOR:Inercioni ventil treba potražiti ne lijevoj strani kod motora, ispod lijevog sjedala ili u prostoru prtljažnika. Kada se upali kontakt trebalo bi se cuti zujanje pumpe za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZAMJENA ULJA U SERVO VOLANU

Datum objave: 02.04.2008 17:52:00
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodine Meicu,imam 2 pitanja vezano za Opel Vectru 1999 god. 2.0 dti,74 kw.Kupio sam ulje za servo upravljac sa oznakom GM 93 160 548,da li to ulje odgovara za moj upravljac,posto nisam bas siguran,i kako bih ga najlakse mogao zamijeniti,malo sam gledao vec,cini mi se da nece biti bas jednostavno prici cijevima od serva.Molim za pomoc.Hvala Vam sto postojite.
ODGOVOR:Ako na ambalaži od spomenutog ulja piše da je to DEXTRO II , onda je to ulje odgovarajuce za vaše vozilo. Ne postoji nacin kako lakše ili teže zamijeniti ulje u servo volanu, postoji tocno odgovarajuci postupak kako se to radi. Ulje se mora izvaditi iz rezervoara , servo pumpe, kucišta servo volana i cjevovoda. To cete najbolje zakljuciti ako vozilo podignete na servisnu dizalicu i direktno gledate u navedene komponente. Neke stvari je najbolje demontirati a neke odspojiti kako bi staro ulje u potpunosti izišlo iz sustava. Ako to netko radi prvi put i bez odgovarajucih uvjeta normalno je da je to problem.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - SVJETLA GORE-DOLJE

Datum objave: 02.04.2008 17:45:00
Slika
PITANJE: renault megne 2003. svjetla gore-dole
Kupio sam nedavno rabljeni megane 2003. 1.4 16V i primjetio da kad upalim auto i ukljucim svjetla ona nisu fiksna po visini vec idu gore-dole, kao da ja prilagodjavam visinu rucno. Nakon nekog vremena ona se fiksiraju i nema nikakvih problema. Pregorila mi je jedna prednja
pozicija, ali sumnjam da je to u vezi.
ODGOVOR:Poziciono svjetlo nema utjecaja na pomicanje visine fara. Uzrok može biti mehanicki ( istrošenost mehanizma ) ili elektricki ( motoric za podešavanje visine , upravljanje motoricem ). Najprije provjerite mehanicko stanje uredaja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NIJE PROŠAO NA EKO TESTU

Datum objave: 31.03.2008 15:27:00
Slika
PITANJE: IMAM PITANJE U VEZI SVOG STAROG OPEL KADETA GODISTE 1991 ,MOTOR 1.4I KARAVAN.RADI SE O SLIJEDECEM.NA EKO
TESTU NIJE PROSAO.PALI SE LAMPICA OD ELEKTRONIKE.KADA SE DAJE GAS ONDA SE ONA UGASI,PA SE PONOVNO PALI ITD.OSJECA SE MIRIS BENZINA,I VECA POTROSNJA GORIVA.ZAMJENJENI SU SLIJEDECI DIJELOVI :LAMDA SONDA,MAP SENZORI,LER SENZOR,UGLAVNOM ELEKTRONIKA U VEZI GRESKE KOJA JE BILA PRIJE,TJ.GASIO SE U LERU.PRIMJETIO SAM PORAST ULJA U MOTORU.SUMNJAM NA INJEKTOR KOJI PROPUSTA GRIVO, ODNOSNO NE DRZI.AUTO PALI KAD JE TOPLI ODMAH,A KAD JE HLADAN ,TREBA KOJU SEKUNDU DUZE. PITANJE,DALI JE MOZDA UPITANJU INJEKTOR?.
ODGOVOR:Mijenjanje pojedinih dijelova na pamet ne daje rezultat a troškovi se povecavaju. U vašem slucaju potrebno je napraviti kompletnu dijagnostiku motora nakon koje bi tocno znali koje dijelove je potrebno zamijeniti a koje doraditi da bi vozilo imalo dobar eko test. Povecanje nivoa ulja ukazuje na preveliku kolicinu goriva koja ulazi u motor a dio ide i u karter. Uzrok tome mogu biti injektori, ECT senzor, potenciometar, preveliko vrijeme ubrizgavanja i drugo. Nakon kvalitetno napravljene dijagnostike poznati su svi detalji i nije teško dovesti motor u ispravno stanje.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - MUKE SA SERVISOM

Datum objave: 31.03.2008 15:11:00
Slika
PITANJE: Obracam Vam se sa molbom da mi pomognete kao što ste pomogli vec mnogima. Sve je pocelo ovako: Jedan dan sam kao i svaki prethodni okrenula kljuc i upalila mi se lampica serva. Kad sam pokušala okrenuti volan isti je bio tvrd. Auto sam ugasila, pokrenula ga ponovo i sve ok (lampica više nije svjetlila i volan je bio normalan). Dva dana mi se to dešavalo skoro svaki put kada auto malo duže stoji kada ga pokrenem-upali se lampica serva( volan tvrd)-ja ga opet ugasim i on opet ok. Odem u ovlašteni servis oni pomocu kopjutera diagnosticiraju senzore i iste promjene -stanje se ipak na popravlja (sve ostalo isto)-vracam se na servis i tražim da mi vrate stare senzore. Naplate radni sat za stavljanje senzora i radni sat za skidanje i vracanje senzora. Znaci platila dva radna sata a auto isti kakav je i bio. Ustanove još da prilikom motanja volana prednja svijetla gube snagu. Sama sam opet ustanovila kada mi ne radi servo (znaci kada je lampica upaljena, a volan tvrd) prilikom motanja volana svjetla ne gube jacinu. Na servisu su rekli, da je možda do akumulatora, pa možda do alternatora, pa možda do neke pumpice serva, a možda i do letve itd. Razocarana, pošto sam otišla u ovlašteni servis, a oni opremljeni škodinim softverom i certificiranim ljudima nisu postavili tacnu diagnozu nego cini se nagadaju šta bi sa mojom fabiom moglo biti obracam se vama za strucni savjet.
ODGOVOR:Servis nije dobro postupio kada vam je naplatio rad jer nije bilo rezultata. Moje mišljenje je da trebate potražiti drugi servis koji ce vam stvarno otkloniti kvar. Navedena lampica se može paliti i radi pada napona na pojedinim konektorima ili radi same elektricne instalacije. Jacina svjetala povezana je s napunjenošcu akumulatora, stanjem alternatora ili necim trecim . Probleme koje ste naveli za svaki bolji servis nisu ništa posebno zahtjevni vec uobicajeni. Nije nužno da idete u ovlašteni servis.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - STAKLA SE ZAMAGLE

Datum objave: 31.03.2008 15:04:00
Slika
PITANJE: vezano uz punto 95.god. benzinac imam dva pitanja
1.odjednom sam primjetio da iz rashladnih otvora ispod vjetrobranskog stakla i dok nije upaljen ventilator{dugme postavljeno na grijanje}kad se ugrije motor izlazi dim{vodena para}, kad dugme vratim na hladenje{napominjem da ventilator nije ukljucen}dim nestane!sva stakla se zamagle i nastaje neugodan miris na tufinu!
2.prestao mi je raditi ventilator{kad sam ga direktno spojio ustanovio sam da radi}i istodobno mi ne radi brisac to jest neradi interval i brisac se nevraca automatski u pocetni položaj!
ODGOVOR:Do zamagljivanja dolazi radi neispravnog radijatora grijaca u kabini ili oštecene cijevi grijanja u kabini. Za problem s ventilatorom i brisacem ispitajte sve elektricne spojeve, releje i elektricnu instalaciju koja je povezane s motorom brisaca i motorom ventilatora. Provjerite i prekidace za ukapcanje navedenih potrošaca.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - OŠTECEN HOMOKINETICKI ZGLOB

Datum objave: 29.03.2008 11:46:00
Slika
PITANJE: Moj sin vozi Pezo 206, 2000.godiste. Presao je 200.000 km. Ostecen je kineticki zglob, medjutim serviseri predlazu da se isti ne mijenjaju, uz obrazlozenje da se moze voziti jos 100.000 do 200.000 km bez ikakvih problema. Kako ja nemam nikakvog iskustva sa automobilima, molim vas da mi pojasnite sta se moze desiti ako se kineticki zglob blagovremeno ne zamijeni, kakve su posljedice pucanja ili sta vec kinetickog zgloba u voznji? . Strah me, obzirom da je moj sin tek napunio 18 godina, jos uvijek nema iskustva sa autima.
ODGOVOR:Zglob poluosovine ( homokineticki zglob ) je važan sklop jer on prenosi okretni moment motora na pogonske kotace. Kada je navedeni zglob oštecen pojavljuje se karakteristican zvuk lupanja . Ako se lupanje pojavljuje samo kada je volan okrenut u jednu stranu tada se može još jedno vrijeme vozit. Ako je lupanje ucestalo tada navedeni zglob treba zamijeniti. Ispadanjem iz funkcije vozilo može nekontrolirano vuci u jednu stranu. Svaki bolji mehanicar znati ce kada treba napraviti zamjenu ( najbolje je odmah ).
na vrh Povratak na vrh

BMW E39 - VIBRACIJE

Datum objave: 29.03.2008 11:42:00
Slika
PITANJE: Dakle radi se o BMW-u e39, 530d, 2003.g. sa prijedjenih 150 tkm. Auto ima automatsku getribu i primjetio sam da kada se vozim u D-driveu u odredjenoj brzini (mislim 4 ili 5-oj ) na nekih 1200 obrtaja prilikiom dodavanja gasa dolazi do vibracije koja se manifestira tako kao da brzo prodjete preko sitno naboranog sloja asfalta , I cim ga prilikom dodavanja gasa prešalta u niži stupanj (npr. iz 4. u 3. ) vibracija odmah nestane. Moram napomenuti da prilikom vožnje u sport modu (tip-tronic) to nisam primjetio. Neki mi spominju "pentlager" ako sam dobro zapamtio pa me interesira ako je to jel to veliki kvar i kolko bi to mogao koštati popravak i dali se mogu i dalje tako voziti bez straha da to za sobom ne povuce neki veci kvar.
ODGOVOR:Vibracije koje spominjete mogu nastati na kardanskom vratilu i to na križevima kardana, hardy zglobu i srednjem ležaju kardana ( pent lager ). Cijena popravka se može znati nakon pregleda vozila. Navedene vibracije ce se vremenom povecavati.
na vrh Povratak na vrh

MITSUBISHI COLT - NE RADE BRISACI

Datum objave: 29.03.2008 11:38:00
Slika
PITANJE: Imam mitsubishi colt 1.3 iz 1997 god. Prednji brisaci mi ne rade. Dan poslije kada sam upalio auto, nakratko su opet proradili, ali nakon što su odradili nekoliko puta ponovno su stali. Cuje se blago škljocanje ali izgleda da nema snage da ih se pokrene. Možete li molim Vas pomocu u cemu bi mogao biti problem, da li neki kontakt, akumulator, kontakt ?
ODGOVOR:Uzrok mogu biti elektricni konektori, prekidac brisaca na volanu, relej brisaca, elektricna instalacija, motor brisaca. Ispitajte navedenim redom.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,6 GTD - STAVLJANJE U FAZU ??

Datum objave: 29.03.2008 11:31:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas da mi objasnite kako da postavim motor u fazu.
Posjedujem Golfa II 1.6 GTD iz 1986.Kako se podešava osovina ventila, tj kako se stavlja u fazu?
ODGOVOR:Ako me pitate za postupak kako da stavite motor u fazu to znaci da nemate alat za blokadu bregaste osovine, alat za blokadu visokotlacne pumpe, alat i komparator za podesiti paljenje nakon ugradnje zupcastog remena, sve ovo znaci da ne možete staviti motor u fazu. Da li sam u pravu ?
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT VARIO - SUSTAV ZA REGULACIJU TURBINE

Datum objave: 29.03.2008 11:22:00
Slika
PITANJE: Passat Var. Comfo 74 KW TDI SG5 motor AVB
Imam jedan kvar koji se dugo vuce, a to je prvo paljenje, jutarnje ili dnevno, bez obzira na vanjsku temperaturu. Prilikom paljena automobila koji nije vožen 7-8 sati dolazi di verglanja 4-6 puta dok motor upali. Kad motor upali kazaljka obrtomjera nekoliko sekundi lagano šeta gore dolje cca. 200 obraja. U ovlastenom servisu MRM Ljubuski konstatirali su curenje takozvane TANDEM pumpe (proivodac LUK), i po njihovom gubljenje tlaka goriva na istoj. Izvršili su remont te pumpe, promjenili gumene dihtunge, ali stanje se nije popravlo. Otišao sam kod jednog domaceg majtora s dobrim pedigreom koji je predamnom skinuo tu istu pumpu. Dizel gorivo vise ne curi, ali curi ulje na sastavu pumpe i bloka motora. Primjetio sam da je jedna komora pumpe krcata uljem. Sad mi se dogadilo slijedece. Kad motor prede 3100 - 3500 obrtaja dolazi do naglog pada snage.Motor ispravno radi ali kao da vozim starog dizelša. Nece da vuce. Brzina cca 80 km na prosjecnoj uzbrdici u trecoj brzini. Nakon što se auto ohladi, ponovo upali krene sve ide normalno dok opet ne predem navedene obrtaje. Na dijagnostici pojavljuje se jedna jedina greška. (WV 17965 - PREVELIK TLAK TURBINE). Greška se naravno može poništiti, i njihova konstatacija je da je sve u red. Juce sam bio na dijagnostici, a ista stvar mi se ponovi i danas. Kad auto nije pod opterecenjem kazaljaka obrtomjera dolazi do 5000 obrtaja bez problema.Molio bih Vas odgovorite mi dali uzrocnik ovakvog pada snage, i aktiviranja navedene greške, može biti loša TANDEM pumpa, ili nešto nije u redu sa turbinskim sistemom. Citam na forumima da se TDI motori ponašaju baš ovako kad turbinski sistem nije u redu (crijeva, senzori, turbina i sl.)
Auto je prešao cca 200000 km.
ODGOVOR:Navedena pumpa nije uzrok gubitka snage vec preveliki tlak turbine. U momentu kada tlak turbine postane veci od dozvoljenog reagira ECU centrala jer prepozna opasnost za motor ( preveliki tlak ) . Ona se tada prebacuje u rezervni program ( safe mode ) tako da motor radi sa znatno manjom kolicinom goriva ( cuva motor od mehanickog oštecenja ) što vi prepoznajete kao gubitak snage. Kada se motor ugasi centrala se resetira i opet normalno radi sve dok tlak turbine ne prekoraci zadani maksimum i opet se prica ponavlja. U ovom slucaju ispitajte sustav za regulaciju turbine , otklonite neispravnost i opet ce biti sve u redu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - ISPRAZNI SE AKUMULATOR

Datum objave: 28.03.2008 23:28:00
Slika
PITANJE: Radi se o Opel Calibri 2.0 16V (c20xe). Problem je u tome što nakon 2 dana bez paljenja vozila, isprazni mi se akumulator.Citajuci vaše ranije odgovore u vašoj rubrici u kojoj odgovarate na pitanja,ucinio sam sljedece. Otišao sam kod elektricara(VIŠE NJIH) da mi provjere vuce li što struju u fazi mirovanja po njima-ne,iako nitko nije tocno rekao koliko vuce u fazi mirovanja!Nakon toga su ispitali koliko alternator puni, rezultat: 13.8 bez trošila-ler, 13.3 (radio+pojacalo 600w,svjetla,ventilator-dakle pod punim opterecenjem),te zna varirati napon tj.malo skace iznad 13.3 pa se opet vraca.
Test akumulatora, kod jednog majstora 53% uz obrazloženje da to nije relevantan podatak jer ga po njemu alternator ne puni dovoljno(nudi mi reparaciju alternatora), te ga treba prvo skroz napunit pa onda testirat, a u servisu za akumulatore napravljen je test opterecenja: prije testa 12.8V nakon testa pada na 9.6V!Pitam ga jel akumulator ispravan-kažu tak tak??!! Još nešto, kabel koji ide na akumlator i na kojem je naknadno spojen RADIO poprilicno varnici (kad ga vracam na + pol akumulatora ili skidam dolje) s tim da u tom trenutku ništa od trošila u autu ne radi. Dakle po mom laickom mišljenju ipak nešto vuce struju!
Kad odspojim radio varnicenja nema ili ta varnicenja mogu nastati samo zbog memorije radija?
Vuku li me majstori za nos, te im se financijski neisplati reci da je samo problem u radiju ili postoji pravi problem?Po vašem mišljenju gdje je problem? alternator, akumulator ili radio?
ODGOVOR:Napon alternatora mora biti veci od 13,8 V i ne smije znacajno oscilirati narocito ne na niže. Snaga akumulatora mora biti veca od 60%. Pad napona akumulatora prilikom startanja motora ne smije pasti ispod 10 V. Nakon što sve navedeno dovedete u red možete izmjeriti koliko ampera vuce radio aparat kada je vozilo u mirovanju. Dozvoljeno je 0,3 A ( ampera ). Sve ovo može vam riješiti svaki bolji autoelektricar.
na vrh Povratak na vrh

KIA PRIDE - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 19.03.2008 17:36:00
Slika
PITANJE: Dali je moguca ugradnja plina u KIU PRIDE 53KW 1324 CCM inace malo vožena i u odlicnom stanju.Rezervar plina u prtljažniku ne predstavlja nikakav problem.Auto bi godišnje vozio od 15-25000 km navodim zbog mišljenja o isplativosti te koliko bi me to sveukupno koštalo sa atestom i navodno skupljom cestarinom te koliko dugo traje ugradnja naravno kod Vas.Koliko traje garancija na instalaciju ?
ODGOVOR:Za navedenu kilometražu plinski sustav se isplati. Garancija za plinski sustav PRINS je dvije godine. Cijena sustava je 12.500,- kn. Ugradnja traje 2 do 3 dana. Cijena atestiranja i tehnickog pregleda je 1090,-kn.
Cestarina se placa prilikom registracije 500.-kn, jer nije sadržana u cijeni plina ( u cijeni benzina je)
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - LUPKANJE I ZUJANJE KOD GLAVE

Datum objave: 19.03.2008 17:26:00
Slika
PITANJE: Poštovanje, vec sam vam se par puta javio u svezi problema sa xsarom i svaki put ste mi dali ispravnu informaciju. Imam ponovo problem, auto kad radi cuje se kao nekakvo lupkanje i zujanje kod glave motora. Cuje se cijelo vrijeme kad auto radi nebitno dali je topao ili hladan i pri dodavanju gasa se ubrzava. Ne cuje se jako ali iritira. Ja sumnjam na nesto oko ventila(ventili, hidropodizaci) ali nisam siguran. Auto je xsara vts 2.0 16v dohc. Mene u principu zanima da li se mora cijela glava skidati da se dodje do ventila i da se pogleda o cemu se radi ili se skida samo poklopac ventila. I jos mi se pocelo dogadjati da mi auto nekad kao da ostane pod gasom dok pustim papucicu gasa(nije do sajle sajla je nova). Benzina i ulja trosi normalno.
ODGOVOR:Do bregastih osovina i hidro podizaca se može doci bez skidanja glave motora a ako želite vidjeti ventil i dosjed ventila tada se glava mora demontirati. Problem s gasom povezan je s aktuatorom minimuma, potenciometrom leptira , ECU centralom, TP ventilom.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - OZNAKE ZA UZUBLJIVANJE ZUP.REMENA

Datum objave: 18.03.2008 17:06:00
Slika
PITANJE: Možete li mi kako objasniti gdje se nalaze oznake za uzubljivanje zupcastog remena na corsi 1.4i,1998godina znaci u kratkim crtama kako se mijenja remen,španer i na cega treba paziti.
ODGOVOR:Oznaka na remenici radilice u momentu kada je motor u fazi nalazi se na donjoj strani remenice ( položaj kazaljke sata na 6 sati ) i poklapa se sa odgovarajucom oznakom na kucištu uljne pumpe. Oznaka na remenici bregaste osovine u momentu kada je motor u fazi nalazi se na gornjoj strani remenice ( položaj kazaljke sata na 12 sati ) i poklapa se s odgovarajucom oznakom na stražnjem poklopcu zupcastog remena. Zupcasti remen, španer i pumpa za vodu mijenjaju se tako da demontirate sve što vam smeta , stavite motor u fazu, demontirate postojeci razvodni mehanizam , ugradite novi razvodni mehanizam, provjerite fazu, vratite natrag sve što ste demontirali i to je sve.
na vrh Povratak na vrh