Danas je: 07.12.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XSARA PICASSO - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 20.02.2009 18:20:00
Slika
PITANJE: Ugradio sam plin prije 30000km u skoro novi auto, citroen xsara picasso 1.6 16v 109ks.
Prije par mjeseci je poceo ujutro teško palit, tj upali ga pa se ugasi ili ostane radit ali trese. Kad se ugrije sve je ok cijeli dan, do prvog hladnijeg jutra.Na servisu su mi vec dvaput cistili dizne kemijski i bude malo bolje, no ubrzo je sve po starom. Zadnji pun mi je poceo trest tri dana nakon cišcenja dizni.Rekli su mi i da moram cešce vozit na benzin – što sam i uradio i bude bolje, al cim vratim na plin jedan dan, sve je po starom.Kažu mi i da ultrazvucno ne cistim dizne jer se oštecuju i da se dizne ne mogu ispitivat jedna po jedna da bi se eventualno utvrdila koja je, ako je oštecena, te da se zamjeni. Zanima me dal je to istina?Stavljao sam i neki aditiv u gorivo ali ništa. Kažu da je to aditiv za cišcenje dizni i da uzmem neki opelov koji je naravno skup, koji podmazuje dizne i da bi bilo bolje, a ja nekako ne znam šta da vjerujem.Molim vas za pomoc, odnosno šta bi trebalo dalje ciniti?
ODGOVOR:Cišcenjem injektora niste otklonili kvar jer to nije niti bio uzrok. Ne stoji cinjenica da morate cesto voziti na benzin te da svaki cas treba cistiti injektore a isto tako da ultrazvucno cišcenje oštecuje injektore. Prvo i osnovno jest potreba za dijagnostikom motora odnosno kontrolom pojedinih dijelova sustava ubrizgavanja. Na taj nacin ce se otkriti kvar kojega nakon toga nije teško otkloniti. Za ocekivati je da kvar bude na regulatoru tlaka goriva, niski tlak goriva, potenciometar leptirastog ventila , MAP senzor, ECT senzor, mjerac protoka, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom i sl. Pojedine dijelove nemojte mijenjati na pamet nego tek kada se utvrdi njihova neispravnost.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 HDI - PALJENJE POMOCU PRODUŽNIH KABLOVA

Datum objave: 20.02.2009 18:06:00
Slika
PITANJE: Pozdrav i cestitke na odlicnoj i vrlo korisnoj stranici. Vozim peugeot 406 hdi 2001 god. auto je u odlicnom stanju i nikad nisam imamo nikakve probleme. Poslednjih dana baterija je oslabila i paljenje je bilo sve teze i teze sve dok nisam mogao nikako da ga startujem. Dobronamjerni komsija mi je ponudi kablove kao pomoc i u toku spajanja napravili smo gresku spajajuci kontra polove sto je propraceno varnicenjem.Posle pola sata pokusavanja nismo upalili i posle dopunjavanja akumulatora nista. Cak i posle montaze potpuno novog akumulatora ne mogu da pokrenem motor. Uz pomoc start spreja motor se pokrene na trenutak ali odmah stane. Dali je moguce spaliti neki osigurac ili neki elektronski sklop koji bi onemogucio paljene ili je problem druge vrste.
ODGOVOR:Ovom prilikom bih želio naglasiti da je rizicno paliti motor pomocu produžnih kablova i to upravo radi razloga koji ste vi naveli. Poznata je cinjenica u praksi da se krivim spajanjem dva akumulatora može izazvati velika šteta na vozilu koji daje struju i vozilu koje prima struju. Kod vozila nove generacije ( a to je i vaše ) uz oštecenje glavnog kompjutora mogu se oštetiti i ostali kompjutori komfort opreme, elektronska instrument ploca, upravljacki modul visokotlacne pumpe i sl. Iz vašeg opisa može se zakljuciti da motor ne dobiva gorivo a moguci uzroci su modul visokotlacne pumpe, EDC racunalo a velika je sreca ako je pregorio samo osigurac što se može vrlo brzim pregledom ustanoviti.
ULJUDNA KOMUNIKACIJA ????
17.2.2009. 16:16
INFORMACIJA:
E bas Vam hvala sto mi niste odgovorili.
Na mnogo gluplja pitanja imali ste odgovor ali na moje, ne.
Pa, dzaba sam Vas nahvalio, sad mi i niste potrebni. Ulje sam sipao u servisu u Beogradu, a da niste mogli kratko da mi posaljete savet, ne mogu nikako razumeti…
Pozdrav iz ciste Srbije uz nevericu da bas na moje pitanje niste odvojili 20 sekundi vremena:); smesno, zar ne; imate milione neodgovorenih pitanja, zar ne, breJJ.
Pozdrav od mene i nastavite da odgovarate na kojekakve nebuloze poput onog “gospodina” sto pita sme li auto da vozi 70 km/h u petoj brzini; smesno je to moj dragi majstore, smesno.
Ajd zdravo i Vas info-servis ogranicite na takva i slicna nebulozna pitanja; smesan sam i ja sto sam zatrazio savet, zar ne? Nasmejasmo se malko, nije na odmet, prijatan info Vam zelim, samo tako nastavite;
JJJ .
ODGOVOR:
Poštovani,
ovaj posao davanja savjeta radim bez ikakve naknade i to mi svaki dan oduzima jako puno vremena a sve to radim izvan svog redovnog radnog vremena. Pitanja ima jako puno i redovito odgovaram na sva pa i ona trivijalna ( vama su to nebuloze ). Ne odgovaram jedino na pitanja koja nemaju minimum uljudne komunikacije ( molim , hvala ). Na sva pitanja uspijem odgovoriti najkasnije za 48 sati. Postoje samo dva razloga radi kojih se može dogoditi da niste dobili odgovor a to su problem sa internet serverom i u tom slucaju ili ja nisam dobio vaše pitanje ili vi niste dobili moj odgovor a drugi razlog je neljubazna komunikacija koju sam i spomenuo. Volio bih da mi pošaljete ponovo vaše pitanje s potpuno istim tekstom i adresom jer ga u svojoj datoteci nisam pronašao.
REAKCIJA CITATELJA:
Poštovani g. Meicu!
Doista vam se divim kad možete trpiti ovako nešto. Svaka vam cast. Danas kada svi cuvaju svoje znanje, a vi nam ga besplatno servirate, ljudi bi trebali imati više poštovanja i nadasve kulture prema ljudima poput vas, ali nažalost to nije tako.
Jedno pitanje: Kada cete ponovno pisati kolumne na auto portalu?
ODGOVOR:
Poštovani,
Hvala na lijepim rijecima. U stvarnom životu susrecemo razne ljude a na neke od njih i njihovu percepciju ne možemo utjecati. Na AUTOPORTALU cu vjerojatno opet biti prisutan. Sve to se radi besplatno a oduzima i dosta slobodnog vremena.
REAKCIJA CITATELJA:
Postovani gospodine Meicu ja bih takodje hteo da vam se zahvalim sto odvajate vase vreme za nas i nase ljubimce.Ja sam takodje iz Srbije i meni ste vala uvek i to u rekordnom roku odgovarali na pitanja,cak sta vise uvek ste mi davali dobar savet i pomogli u resavanju problema.Ovo sve pisem zbog sledeceg posta:"Uljudna komunikacija???"17.02.2009 16:16.Hvala i samo nastavite.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PALJENJE

Datum objave: 17.02.2009 16:05:00
Slika
PITANJE: Zdravo postovani Meic,dugo me nije bilo sa pitanjima ali sad mislim da samo vi mozete odgovoriti na ovo pitanje.Naime radi se o palenje moje xantie,pali iz prve svaki put,kad je motor hladan ne treba verglati nego pali se sekundarno,kad je motor ugrijan treba malo zaverglati pa upali,ali mislim da imam problem kod jedno po drugo paljenje,navodno ga upalim ali ako pustim kvacilo kao pocetnik NEKAD SE I TO DESI,naravno auto se ugasi,e sad tu nastaje problem,vratim kluc na kontakt bravi nazad i opet okrenem ali auto nece iz prve da upali treba mu malo duze verglanja da upali i kad se upali radi kao bez duse pa se za nekoliko sek.sredi,meni se cini da nakon prvim startom pa onda ako se ugasi pa opet upali motor deluje kao da je presisan pa mu treba duze verglanje da upali,mozda ovo nisam dobro opisao ali takav je slucaj,znaci radi se u jedno po drugo palenje.
ODGOVOR:Ponekad je uobicajeno da motor teže upali kada se isti ugasi na nacin koji ste vi opisali. Uzrok tome je gorivo koje nije uspjelo izgorjeti u cilindru. U tom momentu potrebno je neko vrijeme da pojedini senzori i davaci impulsa posebno lambda sonda normaliziraju svoje stanje te da nakon toga opet pošalju prave informacije u ECU centralu. Kada se to dogodi nekada je dobro držati pritisnutu pedalu gasa kako bi se cilindar što prije izventilirao.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA CELICA - PODEŠAVANJE VENTILA

Datum objave: 17.02.2009 15:53:00
Slika
PITANJE: Poštovani, zanima me štimanje ventila na automobilu Toyota Celica 2.0 16v 115 kw 1990 god (model 1990-93,motor 3sge). koliko je to zahtjevan posao i da li bi mi mogli objasniti postupak štimanja jer navedeni posao planiram uraditi sam zbog nestucnosti i nezadovoljstvom ovdašnjih majstora.Eh da ste mi barem blizu
Lijep pozdrav iz Sarajeva i svaka vam cast, jer davati nešto a ne tražiti ništa za uzvrat je odlika pravih ljudi.
ODGOVOR:Usisni ventili se podešavaju na vrijednost 0,20 mm a ispušni ventili na 0,25 mm. To se radi na hladnom motoru.
Postupak je lakše pokazati nego opisati. Opis postupka je slijedeci: Demontirati poklopac ventila, demontirati svjecice ( radi lakšeg okretanja radilice ), okretati radilicu tako da ventili cetvrtog cilindra dodu u položaj vage i sada se podešavaju ventili prvog cilindra, okretati radilicu tako da ventili treceg cilindra budu na vagi i tada se podešavaju ventili drugog cilindra. Dalje staviti na vagu ventile prvog cilindra i podešavati ventile cetvrtog cilindra, nakon toga staviti na vagu ventile drugog cilindra i podesiti ventile treceg cilindra. Ovime je postupak podešavanja gotov. Ugraditi svjecice i montirati poklopac ventila. Po potrebi zamijeniti brtvilo poklopca ventila.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - PREBOGATA SMJESA

Datum objave: 17.02.2009 15:46:00
Slika
PITANJE: kako smanjit prebogatu smjesu goriva koja mi dolazi u cilindar sta treba postelat pitam u vezi fiat crome 2.0 i.e 8v 120 ks na injektionu je vida od zraka dali nju treba stelat i zasto mi pumpa goriva iz rezervara kad dam kontakt cijelo vrijeme tlaci benzin sta nebi trebala samo par sekundi da tlaci pa onda da onda da stane prije nego sta auto upali.
ODGOVOR:Kolicina goriva se ne može smanjiti podešavanjem ili okretanjem nekog vijka. Na potrošnju goriva utjece puno faktora a najznacajniji je vrijeme ubrizgavanja ( vrijeme otvorenosti injektora ) s kojim upravlja ECU centrala. Vrijeme ubrizgavanja se racuna na osnovu više faktora koji dolaze iz mjeraca protoka zraka MAF, senzora IAT za temperaturu usisanog zraka, MAP senzora za tlak zraka, potenciometra TP ventila za snagu, ECT senzora, CKP senzora, lambda sonde ( ako postoji ). ECU centrala racuna kolicinu zraka koja je ušla u motor i prema toj kolicini dozira potrebnu kolicinu goriva. Potrošnja goriva ce biti povecana ako neki od navedenih dijelova nije ispravan ili daje krive podatke racunalu. Uz navedeno na potrošnju goriva mogu utjecati i loši injektori. Vaš problem cete riješiti tako da najprije napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja a po potrebi i sustava paljenja. Nakon toga tocno se može znati što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,6 D - KUT PREDPALJENJA MALO FULAN ?

Datum objave: 17.02.2009 15:31:00
Slika
PITANJE: interesira me sto se dogadja kada je kut pretpaljenja na dizel motoru 1 6 d golf malo fulan,?,imam problem ,prvo paljenje pali uz 2sek verglanja i radi nemirno,,rad na 3 cilindra par sekundi..malo me to iritira.prije generalne je palio na zub a trosio litru i pol ulja ,cak ga bacao na sipku.. ,,motor ima generalnu,trosi ulja 1 i pol dcl na 1000km.,dizne stavljene nove... i jel moguce da motor nema kompresije a ne trosi ulje ?
ODGOVOR:Nakon napravljene generalke ( po svim pravilima struke ) kompresija treba biti veca od 33 bara. Isto tako motor mora biti potpuno precizno u fazi a za tu svrhu se koriste alati za blokadu bregaste osovine i visokotlacne pumpe. Nakon što se na taj nacin namjesti faza motora obavezno se treba podesiti i staticki kut paljenja na visokotlacnoj pumpi. To podešavanje se radi pomocu mjernog uredaja koji se montira na visokotlacnu pumpu. Ukoliko motor nema hidropodizace ventili se podešavaju i moraju biti ispravno podešeni. Dize moraju biti ispravne ili nove, grijaci takoder. U sustavu goriva ne smije biti zraka.
Moguce je da motor nema kompresije i da ne troši ulje.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - DIMI NAKON GENERALKE

Datum objave: 17.02.2009 15:28:00
Slika
PITANJE: Po vasim preporukama sam stegao glavu motora i lezajeve na radilici kod forda eskorta.Inace,radio sam generalno sredjivanje motora.Sve je u najboljem redu,motor je upalio bez problema i radi odlicno cemu ste i vi zasluzni.Medjutim,auto dimi vise nego bi trebalo,na auspuh izlazi bijeli dim.Kad je auto hladan vise, kad se zagrije manje, ali ipak dimi vise nego bi trebalo.Molim vas da me posavjetujete da li treba nekakvog stelovanja na razvodniku paljenja ili nesto drugo da uradim da smanjim dim iz auspuha.Podatci od auta su:Ford Eskort, Gafd, Limuzina,1988 godina, snaga 55kw, gorivo benzin, zapremina 1368cc.
ODGOVOR:Ako motor ne gubi rashladnu tekucinu ( ne ulazi u cilindar ) onda navedeni dim može nastati radi zaostalog kondenzata u ispušnom sustavu ili kao produkt lošijeg izgaranja goriva. Ovaj motor treba podesiti tako da pocetni kut predpaljenja bude 12°/800 ok, ako se koristi benzin od 95 oktana tada je to 8°/800 ok. Odgovarajuce svjecice su Motorcraft AGPR22C ili Bosch FR9DC. Rasplinjac treba podesiti tako da se postignu vrijednosti približno CO= 1,5 % Vol. HC=300 ppm CO2=13 – 16 % O2= O,5 – 2 % .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - VIJAK GLAVE ?

Datum objave: 12.02.2009 18:12:00
Slika
PITANJE: Imam feliciju 1.9D 2001. god. Sa 30 000 km je procurila pumpa vode, sa cca 50 000km je pocela povremeno izbacivati vodu na cep exp. posude, sa 100 000km se povremeno mogao vidjeti crveni trag na brtvi motora na cošku do vozaca, sa 120 000 se poceo cešce ukljucivati ventilator za hladenje, sa 150 000 je procurio hladnjak. Kad je hladnjak promijenjen radna temperatura se smanjila na normalu.Na 165 000 se je poceo stvarati crni talog na cepu ulja. Sad sa 168 000 je skinuta glava jer je u zadnje vrijeme potrošnja vode bila drasticno povecana iako je uvijek bila ili neznatna ili malo veca. Pregrijavanja nije bilo. Pri skidanju glave je utvrdeno da nije bio stegnut vijak(potpuno labav) u cošku do vozaca. Pitanje: dali je moguce da je vijak popustio zbog necega ako nije tvornicka greška?
ODGOVOR:Prema poslanim slikama vidljivo je da je u cetvrti cilindar ulazila rashladna tekucina. Najcešci uzrok takve pojave je brtvilo glave ili sama glava motora. Nekada je uzrok i antifriz koji se ne zamijeni svake dvije do tri godine te radi toga isti postaje kemijski agresivan i pocinje otapati obojene metale motora. Vijak glave je samo posljedica i teško je vjerovati da isti nije zategnut prilikom montaže glave motora jer je postupak zatezanja specifican i obavlja se u cetiri koraka.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF - LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 12.02.2009 12:02:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo VW Golf 1,6 TD Intercooler, i imam jedan nerjesivi problem. Naime radi se o signalnoj lampici od ulja. Kada auto postigne radnu temperaturu,signalna lapmpica pocne da blinka ( pali se i gasi).To se desava na oko 1000 obrtaja u minuti.Cim dodam gas tj.obrtaji predzu 1500 obrtaja signalna lampica se gasi. Posjetio sam dosta majstora ali jos nisam uspio da odgonetnem sta je u pitanju. Provjeravano je: pritisak ulja i ispostavilo se da je OK oko 1.5 bara, zamjenjene su kruskice od ulja na glavi motora i hladnjaku uljnog filtera i opet isto, sve po starom. Mislio sam da je i do ulja da je mozda prerjetko 10W-40 pa sam i zamjenio ulje nasuto 15W-40 Ina delta 5.ali opet se isto desava.
ODGOVOR:Kontrolna lampica za tlak ulja može se paliti radi mehanickog uzroka te radi elektrickog uzroka. Indikator tlaka ulja na glavi motora treba imati 0,15 do 0,45 bara. Ako je to tako može se obaviti mjerenje tlaka i na donjem indikatoru ulja kod filtera ulja na kojemu treba biti 1,8 do 2,2 bara kada je motor potpuno zagrijan. Ako je i ovaj tlak ulja u redu tada treba tražiti elektricnu grešku a to može biti uz navedene indikatore još elektricna instalacija i instrument ploca ( padovi napona ). Prvo ispitajte navedene tlakove provjerenim manometrom a nakon toga tražite elektricne greške.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - TROKIRA I GUŠI SE

Datum objave: 08.02.2009 18:02:00
Slika
PITANJE: Postovanje za vasu web stranu, svaka cast,
dakle imam opel astru i ranije sam pisao za jedan problem pomocu vas sam resio.
Opel astra 1994, 1.4i na benzin i na plin....
Auto mi radio super ali pre oko tri nedelje poceo da trokira i gusi .... bio sam kod majstora pa nasao da su kablovi za svecice skroz otisli, kupio sam nove skupe kablove , svecice GM, regulator ler gasa, probao sam jednu drugu elektronsku bobinu iz drugog auto i opet isto. Milsim od kako sam menjao kablove mnogo bolje radi, medzutim u leru mi nemirno radi, auto pomalo drhti, bio sam i kod diagnostike ne pokazuje nikakvu gersu osim check engine koja se ponekad pali kada vozim samo na plin ali sa benzinom nemam tih problema, sonda je majstor reako da je ok...oko tri nedelje poludeo sam, trosio sam negde vise od 100 eura...
Pre neki dan sam naiso kod jednog drugog majstora i objasnio mu problem, i on mi je rekao da je problem kod svecica jer njihov gde se svecica sagoreva unutra je veoma blizu to jest zalepljen, valjda shvatate, uzeo je srafciger i malo je razdvojio taj vrh i kad je stavio svecice auto je sve normalno radio, vozio sam se dva dana pa evo opet danas se isto pojavilo, trokira na ler gasu ponekad, opet sam kupio nove GM svecice i stavio ih, zatim kad sam upalio auto isti simptomi ali posle nekoliko sekunde poceo da radio normalno... ne znam stvarno sta da kazem, kao da ponekad opet nekako motor igra sa strujom, trokira , gusi to jest trese se u leru ponekad......da li moze biti bobina koja pocinje polako da crkava... sta da uradim dalje, ostale senzore sam proverio ok.... svi ovi simptomi se javljaju u voznji sa plinom i benzinom i kao da sve ovo pocinje kada motor radi malo vise to jest kada se zagreje.. sta moze biti sta da radim molim vas pomagajte.....
ODGOVOR:Iz vašeg dopisa i opisa stanja motora može se zakljuciti da pojedine dijelove mijenjate na pamet a ne na osnovu strucnog ispitivanja i cinjenica. Takav pristup samo ponekad daje rezultate i u vašem slucaju nije pomoglo što ste zamijenili svjecice, kablove, regulator minimuma, bobinu. Ovoga casa vam mogu nabrojiti još mnogo dijelova i sklopova koji mogu biti uzrok i opet se može dogoditi da ne otklonite kvar. Moguci uzroci su još i niski tlak goriva, injektori , nezabrtvljenost usisnog kolektora, elektronika paljenja, EVAP ventil rezervoara, ECT senzor, TP senzor, MAP senzor, mehanicko stanje motora i t.d. Nacin kao doci do rezultata jest prije svega provjera mehanickog stanja motora ( kompresija, faza, falš zrak, zacepljenje na glavi motora…), nakon ovoga ispituje se sustav ubrizgavanja goriva ( sve komponente sustava ) jer se tako tocno može utvrditi ispravnost istih. Na samom kraju ostaje sustav paljenja kod kojega se ispituje visoki napon odnosno napon i energija iskre na svjecici.
Sve što sam naveo može riješiti svaki bolji servis koji ima odgovarajuce uredaje za ispitivanje navedenih dijelova i potrebno znanje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - VIJAK POGONSKE REMENICE

Datum objave: 08.02.2009 17:57:00
Slika
PITANJE: vozim golf 3 tdi 90 ps iz 1997 god vec drugi put mi se popušta vijak na pogonskoj remenici,dali je rješenje promjenit remenicu
ODGOVOR:Rješenje jest zamijeniti pogonsku remenicu i vijak remenice ukoliko je dosjedna površina na radilici neoštecena. Ako je ista oštecena potrebno je demontirati radilicu, popraviti dosijed i tada staviti novu remenicu vijak i osigurac vijka.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ISPUŠTANJE RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 08.02.2009 17:47:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam hyundai accenta iz 2004. god 1,3 benzin. U knjižici piše da u rashladni sustav ide 5,8 litara tekucine. U ovlaštenom servisu rekli su da se tekucina ispušta samo na dnu hladnjaka, gdje je izašlo manje od 4 litre tekucine. Dali se tekucina ispušta i negdje drugdje ili je ovaj podatak o 5,8 l pogrešan. Molim za vaš odgovor i zahvaljujem se na dosadašnjim odgovorima.Nije mi jasno odakle vam toliko znanje o svim markama i tipovima vozila, kad niti u ovlaštenim servisima sve neznaju.
ODGOVOR:Rashladna tekucina se može u potpunosti ispustiti kada se demontiraju donja cijev hladnjaka, cijev grijaca i pumpa za vodu.
U sustav tada stane 6,2 litre tekucine.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - UGRADNJA TAJNOG PREKIDACA

Datum objave: 07.02.2009 18:47:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vozila RENO MEGAN II 2003.g. 1600 cm3 16V, interesuje me Vaše mišljenje i savjet za ugradnju skrivenog elektro prekidaca (zaštita od krade tj. nemogucnost pokretanja motora).
Naime, da li bi ugradnja prekidaca štetila procesoru ili pravila bilo kakvu drugu smetnju na mom vozilu.Takoder bih Vas zamolio za vaš prijedlog moguceg riješenja.
ODGOVOR:Ugradnja tajnog prekidaca ne bi smetala procesoru ako bi prekidali strujni krug pumpe za gorivo. Prekidati se može plus ili minus vod pumpe goriva.
na vrh Povratak na vrh

VW TRANSPORTER 2,4-D - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 07.02.2009 18:39:00
Slika
PITANJE: Prije svega sve pohvale za vasu stranicu i vas rad.
Imam jedno pitanje za vas, posto me sef natjerao da mu izvadim iz VW busa motor i zamijenim lamelu sad jos hoce i zupcasti remen i spaner pa jos i remen od pumpe visokog pritiska meni poznate kao bosch pumpa.Motor je 2.4l sa nekih 90 konja i 5 cilindara godina proizvodnje nepoznata jer nemam saobracajnu a ni neku drugu dokumentaciju od njega. molio bih vas za neke slike ako moze od oznaka za zupcenje ili bar ovako mejlom da mi objasnite gdje se nalaze i sta je jos vazno kod ovog motora na sta bi moro pazit. I ja sam inace neki mehanicar bez prakse al volim i hocu da radim mehaniku.
ODGOVOR:Ovaj motor se može staviti u fazu uz pomoc alata za blokadu bregaste osovine i alata za blokadu pumpe visokog tlaka. Na taj nacin postiže se tocnost faze i pocetnog kuta predpaljenja. Drugi nacini su improvizacija i moguca je greška. Postupak je slijedeci:
1- Staviti motor u fazu ( demontirati poklopac ventila i poklopce zupcastih remena, staviti blokadu na bregastu osovinu, staviti blokadu na pumpu )
2- Otpustiti remenicu bregaste osovine, otpustiti natezac remena razvoda
3- Skinuti stari remen razvoda, natezac, pumpu za vodu po potrebi
4- Olabaviti pogonsku remenicu bregaste tako da ista bude slobodna ( labava ) na konusnom dosjedu bregaste
5- Ugraditi novi natezac i pumpu vode ( po potrebi )
6- Ugraditi novi zupcasti remen
7- Odgovarajucom silom zategnuti natezac i pogonsku remenicu bregaste osovine
8- Skinuti blokade
9- Okrenuti radilicu ( rukom ) 2 kruga ( 720° )
10- Opet provjeriti fazu ( po potrebi korigirati )
11- Ispravno zategnuti natezac
12- Ispravno zategnuti pogonsku remenicu bregste osovine ( ne koristiti blokadu )
Nakon ovoga može se zamijeniti zupcasti remen visokotlacne pumpe. Postupak je jednostavan jer postoje oznake i nema natezaca.
13- ugraditi sve poklopce
14- ugraditi dize
15- odzraciti sustav goriva
16- upaliti motor
To bi ukratko bi postupak koji ste tražili.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SENIC - AUTOMATSKI MJENJAC

Datum objave: 07.02.2009 18:34:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megan Scenic 1.9 DTI-72 KW automatik 2000 godina. Sa automatskim mjenjacem imam problem u toku vožnje otprilike kad vozilo prede 2000 obrtaja izgubi pritisak na mjenjacu i pocnu lamelice proklizavati, a na instrument tabli se upali lampica od mjenjaca, vozilo ugasim i odmah upalim i može se dalje voziti lampica od mjenjaca se ugasi, zanima me koji bi uzrok kvara mogao biti da li je pumpa u pitanju ili ulje u mjenjacu ili neki treci faktor. Takode me zanima procedura oko zamjene mjenjaca sa automatika na manuelni, da li odgovara mjenjac od DCI motora, da li se moraju mjenjati poluosovine, alnaser i da li može ostati ovaj kilometar sat što je sad tj. da li ce se ugasiti lampice od automatskog mjenjaca.
ODGOVOR:Najjednostavnije je za pocetak pregledati kolicinu i kvalitetu ulja u mjenjacu, ako nije dugo mijenjano dobro ga je zamijeniti. Ako mjenjac vašeg vozila ima i karter isti se može demontirati i vidjeti postoji li u mjenjacu filter za ulje koji se u tom slucaju isto mijenja. Tek nakon ovoga može se razmišljati o dijagnostici mjenjaca i eventualnom popravku mjenjaca. Zamjena automatskog mjenjaca za manualni je puno skuplja nego popravak postojeceg.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA THEMA - SVJECICE BUDU CRNE

Datum objave: 07.02.2009 16:54:00
Slika
PITANJE: IMAM LANCIU THEMU 2.0 I.E 120 KS CRKO MI JE ECU STA BI BILO DA STAVIM ECU OD FIAT CROME 1.6 90KS DALI BI SE POVECALA POTROSNJA I OSTALI PARAMETRI I JOS JEDNO PITANJE ZASTO MI AUTO KAD STOJI PAR DANA NEKI PUT ZAPALI NA DVA ILI TRI CILINDRA ONDA SKINEM SVJECICE BUDU JAKO CRNE KAD IH OCISTIM SVE 4 AUTO RADI SUPER NA 4 CILINDRA I TAKO PAR DANA RADI A ONDA OPET ZEZA NE ZAPALI KAKO TREBA MOLIM RECITE MI STA BI TO MOGLO BIT ZASTO CU SVJECICE TAKO CRNE OD GAREZI.
ODGOVOR:Na vaše vozilo trebate ugraditi potpuno istu ECU centralu jer ona upravlja radom motora. Ugradnjom neke druge možda motor nece niti upaliti ili ce raditi vrlo loše. Svjecice su crne radi nepotpunog izgaranja i prevelikog vremena ubrizgavanja goriva. U ovom slucaju najbolje je napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja i sustava paljenja, tocno utvrditi koje su greške i iste otkloniti. Zamjena pojedinih dijelova po metodi slucajnog pogadanja nikad ne dovodi do kvalitetnog rješenja.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA 128 - PODEŠAVANJE SVJECICA

Datum objave: 07.02.2009 11:47:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale za stranicu. Molim Vas da mi objasnite kod svjecica kako se vrši podešavanje , mislim na razmak izmedu centralne elektrode i elektrode mase.Da li se za podešavanje koriste mjerni listici?
Da li je podešenost ovoga ramaka bitna za pravilan rad motora, pošto se on vremenom povecava zbog trošenja elektroda.
Ako možete da mi preporucite marku svjecica za Zastavu128, i kažete koliki treba da bude razmak izmedu ovih elektroda.
ODGOVOR:Svjecice možete podesiti pomocu mjernog listica ( 0,6 mm ) tako da minus elektrodu svjecice približite prema plus elektrodi ( pažljivim udarcem ). Razmak na svjecici je važan. Odgovarajuca svjecica je BOSNA 65P, CHAMPION N9Y, BOSCH W7DC, MARELLI CW78LP .
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI GETZ - POVJERENJE U SERVIS ??

Datum objave: 05.02.2009 17:54:00
Slika
PITANJE: Zamolila bih vas za savjet jer sam na vašoj stranici vidjela besplatne savjete.Imam hyundai getz 2008.g.Na servisu mi je naplaceno dva filtera peludi,a u korisnickom prirucniku koji je došao uz vozilo piše da postoji samo jedan i na crtežu je prikazan samo jedan.Isto tako mi je uraden servis prvi na 7500km,a drugi na 15000km.Nakon raspitivanja saznala sam da se ne radi servis na 7500km vec da je prvi servis na 15000km.
ODGOVOR:Mora biti da je jako loš osjecaj kada nemate povjerenje u svog servisera za automobil. Svaki servis i svi radovi trebaju biti transparentni a vi kao vlasnik vozila trebate unaprijed dobiti informaciju što ce se raditi na servisu, kolika cijena dijelova i rada ce biti i kao najvažnije da li se vi s time slažete. Na taj nacin se zadobiva povjerenje.
Odgovor na vaše pitanje glasi ovako, na vašem vozilu filter kabine je iz dva dijela nekada se ta dva dijela nalaze u zajednickom pakiranju i nabavljaju se kao jedan komad, nekada se svaki dio pakira posebno pa se nabavljaju kao dva dijela. Za servisni interval se može reci da imate tocno navedeno u servisnoj knjižici kada se rade periodicni ( redovni ) servisi i toga se treba držati barem dok je vozilo u garanciji. Poznata je cinjenica da vozilo i motor duže traju ako je servisni interval kraci. U svakom slucaju vi imate pravo na pravovremenu i kvalitetnu informaciju a sve odluke o servisima, servisnim intervalima i troškovima s tim u vezi donosite vi kao vlasnik vozila.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - PUCA KAO LUD

Datum objave: 05.02.2009 17:29:00
Slika
PITANJE: opel kadet 1.8 e imam problem stajao je 5 dana na parkingu i nisam ga mogao upaliti a i karter mi je bio pun benzina uspeo sam ga upaliti a on puca bljuje vatru i dimi kao lud mislio samda je pumpa pa ainsppric pa leptir gasa nije pomerena faza upali ali dimi kao lud i puca kakve bi predpopstavke bile i merio sam kompresiju 13.00 ,13,50 13.00 , 13,5 nisam pametan menjao sam relej pumpe ali nije
ODGOVOR:Ako je u karteru bilo benzina uzrok mogu biti loši injektori i veliko vrijeme ubrizgavanja goriva, preveliki tlak goriva, regulator tlaka. Potrebno je utvrditi uzrok tome , zamijeniti ulje u motoru i filter ulja. Ako su detonacije ( pucanje ) prisutne i dalje potrebno je ispitati i sustav paljenja a neispravne mogu biti bobina razvodna kapa ( ako postoji ), visokonaponski kablovi, elektronika paljenja.
DODATNO PITANJE:
Zamenio sam ulje u motoru i startovao ga jedva pre toga sam pregledao razvod ok, promenio kapu , ruku ,visoko naponski kabel , rele pumpe ,ali pucanje tacnije detonacije u izduvnoj grani o strahovit dim ne prestaju kao i potrosnja goriva nenormalna.
ODGOVOR:
Detonacije u ispušnoj grani nastaju kada se zapali smjesa benzina i zraka izvan cilindra. Uzrok tome je greška u paljenju, greška u razvodnom mehanizmu, greška u ventilskoj grupi ( ventil ne zatvara te radi toga smjesa benzina i zraka dolazi u ispušni kolektor i tamo se zapali ). Još jednom provjerite fazu, ventile, položaj razvodnika paljenja i staticki kut paljenja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ISCURILO ULJE IZ CILINDRA KVACILA

Datum objave: 05.02.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: iako se ne razumijem u "bolesti "automobila ,osim što sam vozacica,rado citam Vašu stranicu.Pošto sam jednom tražila Vaše mišljenje i dobila odgovor,nadam se odgovoru i za slijedeci problem.
Vozim CORSU C (1996.god.)Zadovoljna sam i ja i auto.Dan prije nego se desilo slijedece,nisam primijetila ništa neuobicajeno.Ujutro sam upalila auto,kao i svaki dan,no nisam mogla gurnuti mjenjac ni u jednu brzinu.Kad sam ugasila auto,sve se dalo mijenjati normalno.Dok sam tako isprobavala stvari,kvacilo je pokazivalo nekakav otpor,no kroz par minuta postalo je neupotrebljivo.Pozvala sam vucnu službu koji su odšlepali auto u servis gdje auto redovito servisiramo.Kad smo odmaknuli auto,na podu je bila lokva ulja.U servisu su rekli da je otišla brtva na cilindru kvacila i da je iz cilindra iscurilo ulje te da je potrebno zamijeniti lamelu jer,ako se ne zamijeni lamela,vjerojatno bi došlo do "proklizavanja" jer se sve zamastilo.Predvidaju racun od 5 500 kn sa originalnim opelovim dijelovima ili 3 500 kn sa dijelovima koji nisu opelovi.Molim da mi odgovorite:
1. Da li je nužno mijenjati lamelu ili se to može dobro odmastiti i ocistiti da ne proklizava?
2. Pošto su rekli da se ovakav kvar ne dogada cesto, da li ima smisla raditi prepisku sa opelovim predstavništvom (jer su rekli da to možemo uciniti )samo što dugo traje ,a ne vjeruju da cemo nešto s tim postici.Naime,da li je moguce da se to dogodi nakon 70 000km i 3,5 god.starosti auta.Napominjem da nisam tip vozaca ,iako sam žena,da nepotrebno držim nogu na kvacilu i tome slicno?
3. Molim Vaše mišljenje zbog cega je došlo do curenja ulja iz cilindra i kako se to cesto dogada?
ODGOVOR:U ovom slucaju najprije treba osposobiti hidrauliku kvacila da normalno funkcionira a nakon toga se može provjeriti stanje spojke ( kvacilo ). U slucaju da je neophodna zamjena seta spojke cijena materijala i rada je do 2.000,- kn u našemu servisu. Cilindar spojke obicno procuri radi dotrajalosti gumenih brtvila ili neredovitog mijenjanja ulja u komandi spojke. Vi kao vozac niste utjecali na navedeni kvar. Mislim da nece biti efekta ako tražite od OPEL predstavništva da vam participira u troškovima.
Za svaki servis postoji spisak radova koji se trebaju napraviti i spisak dijelova i tekucina koje se mijenjaju. Ulje u kocnom sustavu i ulje u hidraulici spojke je isto a interval izmjene je dvije godine. Razlog tome je higroskopnost i gubitak kvalitete istoga. Iz prakse je poznato da vecina vlasnika vozila želi što manji trošak na servisu te cesto izbjegavaju neke servisne radnje kao što su zamjena pojedinih tekucina ( ulje u mjenjacu, kocnicama, spojci, servo volanu, rashladne tekucine ), takoder se preskace redovan servis klima uredaja.
Na kraju odgovor na vaše pitanje je da se pregledom cilindra spojke i ulja u hidraulici spojke može doci do spoznaje o uzroku kvara.
na vrh Povratak na vrh