Danas je: 15.08.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW VENTO - KONTAKT BRAVA

Datum objave: 03.06.2007 18:24:00
Slika
PITANJE: Posjedujem VW Vento iz 1996 g. Problem je u bravi na volanu. Naime, kontakt normalno prima, sve se fino upali, ali ne može da okrene elektropokretac. Dali je moguce na tom automobilu promjeniti elektro uložak, ili se mora mijenjati cijela brava? (napominjem da je ostala instalacija u redu, te da za sad palim na ugradeno tipkalo) ...da se i ovako, ali bih htio da auto bude u izvornom obliku, tj. da se pali na kljuc kao i do sada...
ODGOVOR:Na vašem vozilu moguce je zamijeniti samo elektricni dio kontakt brave.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190E - BROJAC OKRETAJA

Datum objave: 03.06.2007 18:20:00
Slika
PITANJE: Posjedujem mercedes 190e 84. god, 90kw,1977ccm i zanima me kako da popravim brojac okretaja jer on uopce ne radi.
ODGOVOR:Ako to niste nikada radili i nemate odgovarajuce znanje i potrebne servisne instrumente tada cete teško doci do rezultata. Uzrok može biti elektro instalacija, instrument brojac okretaja ili davac impulsa.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 155 - NEPRAVILAN RAD

Datum objave: 03.06.2007 18:17:00
Slika
PITANJE: Imam Alfu 155 1.8. Twin Spark, 1993., 93 kw, prešla 170 tkm. Teže ga palim i kad je u leru nepravilno radi, trese se, na obrtomjer satu kazaljka naglo skace (ispod 10 do cca 25-30). Nakon minut dva takvog rada gasi se. Pak, kad je u vožnji zna strašno cukati, osim kada držim nogu na papucici gasa (oko 30 obrtomjera). To mi se u zadnje vrijeme cesto dogada. Kad sam bio u ovlaštenom servisu na dijagnostici baš tada je motor radio sasvim ok i nisu vidjeli nikakvu grešku. Takoder, bio sam kod jednog autoelektricara koji nije mogao vizualno ništa ustanoviti i poslao me upravo na dijagnostiku. Bio bi Vam zahvalan kad bi mi biste mogli odgovoriti na što da skrenem pažnju, a da izbjegnem metodu promjene odnosno kupnje 10-tak dijelova da bi metodom pokušaja i pogrešaka otkrio o cemu je rijec.
ODGOVOR:Ako želite doci do rezultata treba ispitati sva tri sustava i pripadajuce komponente sistematski. Mehanicki sustav se ispituje najprije i to stanje kompresije, propuštanje usisnog kolektora i faza. Nakon ovoga treba temeljito ispitati sustav ubrizgavanja i to najprije tlak goriva, stanje injektora i kolicinu goriva na pojedinim cilindrima. Po potrebi slijedece je ispitivanje ostalih komponenata sustava ubrizgavanja i to redom bez preskakanja . Kada je sve ovo gotovo još treba ispitati sustav paljenja ( primar, sekundar ) . Nema koristi ako bi vam poceo navoditi sve moguce uzroke jer ih ima puno. Ispitivanjem na ovaj nacin uvijek se dode do pravih rezultata.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - INFORMACIJA ZA SERVIS

Datum objave: 03.06.2007 18:11:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vozila VW Passat 1.9 tdi, 1998 godina i zanima me slijedece.Naime, svaki put kada upalim auto, na instrument ploci se pojavi natpis INSP i nakon cca 15-tak sekundi INSP nestane i sve normalno funkcionira. Zanima me što je to i kako se to rješava?
ODGOVOR:Natpis INSP znaci inspekcija a daje informaciju vozacu da je vrijeme za redovni servis. Kada se servis obavi ili ne obavi isti natpis je moguce resetirati da se više ne pali za slijedeci period od 15.000 km. Resetiranje je najlakše napraviti uz pomoc servisnog kompjutora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 03.06.2007 18:05:00
Slika
PITANJE: Zanima me dozvoljena potrošnja ulja kod golf II 1.6D? Znam da svako auto troši ulje ali me zanima da li je 1.5 dl na 1000 km ok i koliko troši novi golf II d. - znaci prema tvornickim specifikacijama?
Unaprijed se zahvaljujem a ova stranica vam je pun pogodak...
ODGOVOR:Kada bi napravili strucno reparaturu motora tada bi potrošnja ulja bila manja od 0,1 l/1000km a isto tako je i na novom motoru iako tvornica dozvoljava potrošnju od 0,3 l/1000km. Navedena potrošnja je prevelika, na vama je odluka.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-E - ELEKTRICNA DIZA ?

Datum objave: 03.06.2007 18:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem mercedes 190e ,1977 ccm, 84. god, 90 kw i zanima me za što služi elektronska dizna kod sajle od gasa i dali sajla treba imat kontakt s njom ili ne, jer ako ju dodiruje gas, ima lufta prije nego uhvati okretaje a ako malo nategnem sajlu onda više ne dira diznu ali gas normalno radi. Imam još jedno pitanje, na mercedesu imam brojac okretaja koji ne radi,ako mi možete reci kako da ga vratim u funkciju.
ODGOVOR:Elektricna sapnica ( diza ) služi za održavanje broja okretaja kada je motor na minimumu a komanda gasa ( sajla ) ne smije biti u kontaktu sa sapnicom ( dizom ). Brojac okretaja ispitajte i ustanovite što je neispravno, to može biti instalacija, instrument ili davac impulsa.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - NESTABILNO VOZILO

Datum objave: 03.06.2007 17:56:00
Slika
PITANJE: Problem sa upravljanjem opelom kadettom 1.3 1988 godina .
Prilikom jaceg, naglijeg skretanja vozila u desnu ili lijevu stranu javlja mi se isti problem; osjecaj nekontrole kod ulaska u zavoj sve dok gume ne uhvate tu krivinu i u tom momentu osjecaj bježanja zadnjeg kraja vozila.
Na tehnickom pregledu nije uocen nikakav luft na ovjesu ( letva spone seleni kugle..., amortizeri novi) . Bio sam na špuru koji je ok, samo su ga malo dotjerali, gume dobre, a problem ostaje i dalje.Kod ulaska u laganije zavoje taj osjecaj nekontrole se ne osjeca. Ne znam i kakvom je stanju puž i osovina volana! Kako da rješim taj problem ?
ODGOVOR:Iz vašeg opisa se može zakljuciti da je sve na vozilu dobro a vozilo je ipak nestabilno. Ako je to kao što vi kažete nemam ništa za dodati osim da dodete do nas kako bi osobno pregledao vozilo.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - DIFERENCIJAL

Datum objave: 03.06.2007 17:51:00
Slika
PITANJE: Može li se diferencijal reparirati? Naime, na mom BMW-u 318 i, 1986, ( 584 t. km) je poceo lupati! Ima li možda kakav aditiv ili kakvo gušce ulje?
ODGOVOR:Na diferencijalu se mogu mijenjati ležajevi , satelit kutija , konusno tanjurasti zupcanik i brtvila. Aditiv ili ulje veceg viskoziteta ne bih komentirao.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - KAKO NAMJESTITI FAZU MOTORA

Datum objave: 03.06.2007 17:37:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadet 1.6 d iz 1983. Uslijed jednog udarca u prednji desni dio pomakao se motor iz nosaca na limu i iskocio je iz faze te je polomio 4 klackalice na ventilima. Zanima me kako zamijeniti klackalice i kako namjestiti fazu motora natrag.
ODGOVOR:Fazu možete namjestiti ako imate specijalni alat s komparatorom koji se stavlja na bregastu osovinu kako bi se tocno odredio njen položaj. Uz navedeni alat trebate imati i znanje kako cete to napraviti a ako to nemate nemojte ni pokušavati jer vam nece uspjeti. Ako je motor ispao iz faze tada je došlo do sudara ventila i klipova , cetiri ventila su se nakrivila a možda je ošteceno još nešto.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GUBI VODU

Datum objave: 30.05.2007 23:41:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam opel astre 1.6 16v 2000god. sa predenih oko 99000 km,prije izvjesnog vremena sam primjetio da gubim vodu u motoru i auto sam odvezao u ovlašteni servis gdje su ustanovili da je uzrok vodena pumpa i istu zamjenili, medutim vodu u motoru i dalje gubim,pa me zanima da li je posrijedi neki ozbiljan problem ... i da li je uobicajeno da navedeni motor koji imam troši ulje otprilike 0.5 lit na 10000 km ustvari od zamjene do zamjene ulja.
ODGOVOR:Uzrok curenja ne mora biti samo pumpa za vodu, postoje i drugi dijelovi koji mogu propuštati rashladnu tekucinu ( hladnjak , radijator grijaca, cijevi rashladnog sustava i sl. ) treba pregledati i ostale detalje s tim u vezi i sigurno ce se pronaci uzrok. Potrošnja ulja je malo povecana , potrebno je utvrditi uzrok potrošnje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - EKO TEST

Datum objave: 30.05.2007 23:24:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Opel Tigrom 1.6 16v 78kw(106 ks) sa eko-testom.Promijenio sam katalizator te lambda sondu ali i dalje ekotest nije uredu.U ovlaštenom servisu rekli su da su neispravne brizgaljke goriva.Brizgaljke smo skinuli i ocistil ali ekotest je opet isti.
Evo dostavljam vami i eko-test u praznom hodu motora: broj okretaja 890 o/min
lambda 0.895
CO: 3.150% vol.
CO2: 13.22% vol
HC: 415ppm vol
O2: 0,0 % vol
Povišeni broj okretaja: 2840 o/min
lambda: 0.751
CO: 8.766% vol
CO2: 9.60% vol
HC: 553ppm vol
O2: .0.0% vol
ODGOVOR:Iz navedenog ispisa za EKO test vidljivo je da je neispravan sustav ubrizgavanja goriva te da motor stalno radi s bogatom smjesom što je štetno za motor i katalizator. Stehiometriski omjer gorivo : zrak mora biti 14,7 : 1 a u vašem slucaju je to daleko od toga . U ovom slucaju moraju se ispitati pojedinacno sve komponente sustava nakon cega treba zamijeniti neispravan dio ili dijelove , rezultat toga biti ce dobar eko test i ispravan rad motora. Moguce uzroke vam mogu nabrojiti ali ih ima jako puno te ne bi bilo koristi od toga.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - SERVIS KLIME

Datum objave: 30.05.2007 23:14:00
Slika
PITANJE: Zanima me koliko iznosi cijena servisiranja klima uredaja na Renault Cliou 2003. godište (promjena filtera, plina i dr.)? Ovo bi bila prvo servisiranje.
ODGOVOR:Prema pravilima struke i preporuci proizvodaca redovni servis klime radi se svake dvije godine. Tom prilikom od materijala se koristi :
- filtar freona ( sušac )
- ulje za kompresor
- freon R 134A
- kontrast ( po potrebi )
- sredstvo za cišcenje i dezinfekciju isparivaca i ventilacionih kanala
- filtar kabine
Navedeni materijal može koštati oko 1.400,- kn a rad oko 300,- kn .
U praksi na žalost imamo cesti slucaj da vlasnik vozila odbaci sve navedene stavke osim freona i rada ( što je kontraproduktivno ) i odluci se samo za freon i rad što u tom slucaju iznosi oko 300,- kn za plin i 150,- kn za rad .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - GDJE JE FILTER GORIVA ?

Datum objave: 30.05.2007 23:11:00
Slika
PITANJE: POSJEDUJEM FIAT BRAVO 1.2 16V, GODINA PROIZVODNJE 1999.INTERESUJE ME GDJE SE NALAZI FILTER ZA GORIVO I NA KOLIKO SE MIJENJA.
ODGOVOR:Filtar goriva se nalazi u blizini rezervara ispod vozila, ako ga tamo nema tada se nalazi u rezervaru . Ako je to filtar van rezervara mijenja se svakih 20.000 km a ako je to filtar u rezervaru mijenja se svakih 150.000 km i to zajedno s pokazivacem i pumpom za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - KAZALJKA NA TERMOMETRU VARIRA

Datum objave: 30.05.2007 23:05:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Fiat Brava 1.9 JTD 1999 god, i imam problem sa temperaturom motora. Pre sedam dana sam bio u servisu i tamo su mi rekli da je potrebno da se zameni ventilator, što smo i uradili, ali sada se opet taj problem pojavio, prilikom vožnje bilo na otvorenom putu ili gradska vožnja, skazaljka za temperaturu strašno varira od prve crte pa do crvene. Taj problem se ne pojavljuje stalno vec ponekad, napominjem da kada stanem da se ventilator ne pali. Nemam klimu.
ODGOVOR:Kazaljka na termometru ne varira radi promjene temperature motora vec radi greške u elektricnom otporu ili naponu. U ovom slucaju treba izmjeriti stvarnu temperaturu motora preciznim ( baždarenim ) termometrom. Ako se ustanovi ( kao što pretpostavljam ) da je temperatura motora normalna, tada treba ispitati sustav za pokazivanje temperature ( elektricnu instalaciju, davac temperature, instrument plocu, instrument za temperaturu ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - BOSCH PUMPA ILI...?

Datum objave: 30.05.2007 22:55:00
Slika
PITANJE: Imam golfa IV 1.9 TDI,66 KW,2000 g.,prešao 150000 km,tip motora je ALH.Prilikom starta motora nakon tridesetak sekundi pocne da blinka lampica od grijaca,bio sam u servisu i prikopcali su ga na kompjuter i racunar je ustanovio tri greške:1.Senzor temperature goriva;kolo u kratkom spoju sa masom.2.Podešivac kolicine;gornja granica dostignuta.3.Kolo senzora nivoa goriva,neispravnost.Prve dvije greške pokazuju da je kvar na ELEKTRONICI MOTORA,a treca greška je kvar ZAŠTITA OD KRA?E.Majsor mi je rekao da je rijec o BOSH PUMPI i da je potrebna zamjena ili repariranje iste,i da ce se onda problem riješiti.Auto mi ide normalno,potrošnja je u redu,palenje isto osim što na leru ponekad dode do blage promjene zvuka i blagog stresanja ali vrlo kratko.
ODGOVOR:Senzor temperature goriva nije povezan s visokotlacnom pumpom ali je uredaj za podešavanje kolicine goriva ( aktuator ) unutar visokotlacne pumpe . Navedeni popravak se može obaviti bez zamjene visokotlacne pumpe. Navedene primjedbe svakako treba otkloniti , odgadanje ili zanemarivanje navedenih cinjenica može znatno poskupiti popravak . Ako želite možete zatražiti mišljenje drugog servisa.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA SKALA-55 - ŠTO JE FAZA MOTORA ?

Datum objave: 30.05.2007 22:42:00
Slika
PITANJE: Imam Zastavu skala 55 1116 cm3.Imam tri pitanja:prvo je šta može da bude kada krci menjac i to samo kada ubacujem u trecu.Da li je možda sinhro?Drugo pitanje je kada idem uzbrdo iz motora mi se cuje kliktanje i auto mi vuce slabije a kada dodem na ravnom sve je ok, i trece pitanje je da li možete ukratko da mi objasnite šta je to faza motora i kako da je podesim na mom autu.
ODGOVOR:Zvuk mjenjaca koji ste opisali nastaje radi neispravnog SINHRONA. Zvuk motora koji vas brine kada vozite pod opterecenjem ( uz brdo ) nastaje radi nepravilno podešenog kuta predpaljenja. Zbog toga treba najprije napraviti kontrolu faze i po potrebi korekciju faze a tek nakon toga može se podesiti i kut predpaljenja.
FAZA MOTORA je tocan odnos izmedu radilice, bregaste osovine i razvodnoika paljenja. ( ako ovo pitate tada sigurno necete moci obaviti navedene radove ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - CENTRALNO ZAKLJUCAVANJE

Datum objave: 30.05.2007 22:35:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo OPEL Astra 1,6 i imam problem sa centralnom bravom to jest sa otkljucavanjem i zakljucavanjem.Kada pritisnem dugme na kljucu gori signalna lampica ali ništa ne reagira,a kada kljucem otkljucavam umjesto da se otvore sve brave otvori mi se samo brava od vozaca.To mi se desilo kada sam 2 puta uzastopno pritisnuo dugme za zakljucavanje i od tada štopa.
ODGOVOR:Centralno zakljucavanje ima svoje elektronsko upravljanje , elektricno-pneumatske komande za pojedinu bravicu vrata, elektricnu instalaciju i kljuc s daljinskom komandom. Sve od navedenog može biti predmet kvara, najcešce je to bravica vrata.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-270 - NEMA SNAGE

Datum objave: 30.05.2007 22:28:00
Slika
PITANJE: Mercedes E 270 cdi clasic
Posjedujem auto gore navedene marke god. 2005.Naime ovako da predstavim problem ,do servisa B mi je ostalo 4000 Km.Ali šta se dogodilo unazad 200 predenih km,auto nece da popne kompresiju više od 2.5... obrtaja u min i nemogu dostici brzinu vecu od 140 km/h i osjeti brdo prije nego ga ja ugledam..zaustavim se 10 sec ugasim motor krenem ponovo vozim normalno par km auto radi normalno prebacuje brzine(automatik-steptronic)da bi nakon par predenih km isti problem nastao.Bord kompjuter ne pokazuje nijednu grešku,imam isti osjecaj kao da sam na tempomatu limitirao brzinu na nekih 140 km/h a nisam, tempomat je iskljucen.Pa bih vas molio za savjet i dali je to slucajno caka da se ide prijevremeno na redovan servis.
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba napraviti dijagnostiku motora a uzrok radi kojega motor nema snage može biti senzor tlaka turbine, upravljacki ventil turbine, EGR ventil, senzor tlaka goriva na RAIL-u . Navedena pojava nema veze sa servisnim intervalom.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - PROBLEM SA GLAVOM

Datum objave: 30.05.2007 22:22:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Golfa II, god. 1989/90 turbo-diesel, 44kw. prešao 240 000 km. Imam problem s glavom motora. Vec sam je dva puta nosio na popravak. Prvi puta sam primijetio da kad se automobil optereti, motor pusti rashladnu tekucinu na dihtung glave motora. Tada sam brusio glavu, promijenio vodilice, ventile i gumice ventila, no nakon nekog vremena isti se problem ponovno pojavio. Tada sam ponovno nosio glavu na popravak. Bilo je sve u redu, ali sam primijetio da automobil kasno otvara termostat, odnosno temperatura poraste preko normale, a ne ukljucuje se ventilator na kileru kada bi trebao. U zadnje vrijeme automobil je poceo puštati rashladnu tekucinu na cep gdje se tekucina ulijeva i brzo se grije kada opterecen. Odnosno, primijetio sam da se stvara velika kompresija zraka u rashladnome sustavu zbog cega dolazi do izbacivanja tekucine na cep za ulijevanje rashladne tekucine.
Zanimalo bi me što je uzrok tome i koje je najbolje rješenje ovoga problema.
ODGOVOR:Glava motora se ne može obradivati koliko želite ( najviše dva puta ) jer postoje granice dodatka za obradu koje se ne smiju prijeci . Rješenje za vas je ugradnja nove glave ali prije toga ispitajte koliko je ravan blok motora tamo gdje dolazi brtva glave. Prilikom ugradnje nove glave koristite brtvu glave najbolju koja postoji i obvezno stavite nove vijke glave motora. Termostat mora biti originalan a hladnjak cist ( bez zacepljenja ).
na vrh Povratak na vrh

PONTIAC TRANS SPORT - NERAVNOMJERNI RAD

Datum objave: 30.05.2007 22:10:00
Slika
PITANJE: Imam Pontiac Trans Sport iz 1995 godine, sa 3.8L V6 motorom i automatskim mjenjacem. Ugraden je plinski uredaj sa raspršivacem marke Landi Renzo cca prije neke 4 godine. Imam problem sa neravnomjernim radom motora dok auto radi na benzin. Dok je prebacen na plin, kazaljke su mirne kao da je sada iz tvornice izašao. Ali nekim cudom, suprotno ocekivanjima, kada je prebacen na benzin kazaljke broja okretaja i pritiska ulja kao i napona struje pocnu oscilirati ...i to što je motor topliji oscilacije su vece. Na plin radi savršeno i kada se zagrije. Probali smo sve, ništa nije upalilo. Pocišcene su dizne dva puta ultrazvucno svaka i dovedena na 0, zamjenjeni su svi filteri, ukljucujuci filter goriva, stavljen je novi EGR ventil, pocišcena i kalibrirana je ler klapna,izmjeren je pritisak goriva na pumpi za gorivo. Više ne znam što napraviti, i iako auto najnormalnije vozi i vuce na benzin, ipak nešto nije uredu. Motor je generalno bio ureden prije 4 mjeseca, svi dihtunizi izmjenjani, glava pobrušena. Pošto na plin radi besprijekorno znaci da je taj dio dobro obavljen.
Mislili smo da možda plinski uredaj ima veze stime, ali on ocito dobro funkcionira. Prijatelj mehanicar nam je sugerirao da možda nešto u samoj elektronici plinske instalacije dovodi do tih oscilacija i neravnomjeran rad. Probali smo sve u našoj moci,...
ODGOVOR:S ovim problemom se treba pozabaviti jer postoji dosta faktora koji mogu biti uzrok. Navesti cu vam neke koje treba ispitati:
Sustav paljenja visoki napon ( trajanje iskre na svjecici ), kut paljenja, ETC senzor, TP senzor, Map senzor, lambda sonda, grijac lambda sonde, ventil minimuma, prekidac položaja mjenjaca u položaju parking, Carnister ventil, senzor temperature usisanog zraka, ECU ( centrala ).
na vrh Povratak na vrh