Danas je: 02.08.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL KADET 1,6 D - BIJELI DIM

Datum objave: 29.11.2007 17:23:00
Slika
PITANJE: Kada upalim (relativno normalno) motor radi normalno, zatim za neku minutu pocne veliki bijeli dim izlaziti iz auspuha, te motor pocinje raditi sve neravnomjernije i jako se pocinje tresti. Takoder pumpa za gorivo kapa dok radi, cijela je mokra. Pretpostavljam da negdje usisava zrak sa gorivom? Da li postoje neke osnovne stvari koje bih mogao provjeriti zamijeniti poput dovodnog crijeva iz filtera za gorivo (promijenjen prije mjesec dana) ili "pritegnuti" neki vijak na pumpi za gorivo? Neka brtva na pumpi? Da li se to isplati popravljati?
ODGOVOR:Bijeli dim od rashladne tekucine nastaje kada je oštecena brtva glave ili glava motora. Uredenjem glave rješava se kvar. Bijelo plavi dim nastaje radi prodora ulja u komoru za izgaranje ( cilindar ). Ova pojava je znak istrošenja ili oštecenja na donjem dijelu motora. Ošteceni mogu biti klip i ili klipni prsteni. Curenje goriva na visokotlacnoj pumpi treba vidjeti i prema potrebi poduzeti potrebne mjere.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - TRESE SE NA LERU

Datum objave: 28.11.2007 14:46:00
Slika
PITANJE: Opel Corsa 1.0 12v
Ujutro kad ju upalim trese se na leru hoce se ugasit ako se ne doda gas i to traje nekih pet minuta dok se malo ne ugrije. Drugi problem je kad je auto topal i kad se doda i pusti gas na leru obrtaji na sekundu padnu kao da ce se ugasit i onda nakon sekundu sve bude normalno. Gorila mi je žuta lampica motora i slabo je primo gas na hladno, to sam rješio zamjenom senzora protoka zraka ali ovo gore navedeno je ostalo. Promjenio sam jos svjecice, filter goriva i zraka pokušo sa aditivom za cišcenje brizgaljki al ništa nije pomoglo.
ODGOVOR:Na vašem vozilu se tocno može znati svaki detalj nakon dijagnostike motora a sada se može samo pretpostavljati. Uzrok tražite u ETC senzoru , potenciometru leptirastog ventila, aktuatoru minimuma, necistim injektorima, niskom tlaku goriva. Ispitajte i rad lambda sonde.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - NEPRAVILAN RAD MOTORA

Datum objave: 28.11.2007 14:42:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 307 2.0 XSI 136ks 2001godina,72000 km,prvi vlasnik, problemi su slijedeci :
u vožnji izmedu 2000 – 2900 okretaja auto lagano trokira kao da nema snage ako se tu vozi na laganome gasu,a ako se to podrucje prijede jacim gasom problema nema, u cemu je kvar??
na leru auto podrhtava i imam osjecaj kao da ce se ugasiti (a ne gasi se) i tada farovi trepere kao i unutarnje osvijetljenje??
Na autu je mjenjana bobina,svjecice,akumulator je nov i tocim samo eurosuper 98 sa 100 oktana (OMV)
ODGOVOR:Nepravilan rad motora na vecim okretajima i nemiran rad na minimumu zahtijevaju pregled mehanickog sustava motora , kontrolu sustava paljenja i kontrolu sustava ubrizgavanja.
Kod mehanickog sustava je bitno da su tlakovi kompresije zadovoljavajuci , da usisni kolektor i svi prikljucci dobro brtve. Kod sustava paljenja ispitajte visoki napon i mogucnost probijanja istoga. Sustav ubrizgavanja je složeniji jer ima puno komponenata koje se moraju ispitati a moguce greške treba tražiti na slijedecim stvarima: senzor pedale gasa, EVAP ventil, potenciometar leptira snage, lambda sonda, IAT ventil, ETC senzor, injektori , tlak goriva, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,9 TDI - PLAVA NAFTA I LOŽ ULJE ??

Datum objave: 27.11.2007 22:43:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi objasnite dali je plava nafta i lož ulje štetno i ZAŠTO ako se upotrebljava za octaviu 1,9 tdi .
ODGOVOR:Motor ovoga vozila ima visokotlacnu pumpu s elektronskom regulacijom koja se nalazi unutar same pumpe. Brizgalice su specijalne izvedbe s pet otvora koji su izuzetno malog promjera. Ova tehnika je jako osjetljiva na loše gorivo tako da u puno slucajeva ni gorivo Eurodizel nije dovoljno cist. Najcešci problemi nastaju baš na elektronici visokotlacne pumpe i brizgaljkama.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 156 - LAMPICA MJENJACA

Datum objave: 27.11.2007 22:35:00
Slika
PITANJE: kupio sam alfu 156 sa automatskim mjenjacem god 99 .i stvara mi probleme.lampica od mjenjaca zna se palit ,trepce ,i nece da mi prebacuje brzine,blokira.a ulja ima.kad se lampica ugasi sve normalno.kupio sam ga prije dva tjedna i dogada mi se sve cešce.
ODGOVOR:Uzrok može biti hidraulika mjenjaca ili upravljacka elektronika mjenjaca. Najprije se radi dijagnostika a nakon toga je sve jasnije.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - ZAMJENA SELEN BLOKOVA

Datum objave: 27.11.2007 22:26:00
Slika
PITANJE: Zanima me molim vas da li se kod mijenjanja selena na mojoj skodi treba skidati cijeli most ili se mogu skinuti samo vilice jer bih mijenjao samo uloške na njima a ne i vilice.Ipak je to jeftinije a i necu ici u skodin servis jer mi žele promijeniti komplet vilica a da nisu ni pogledali u kakvom su stanju.Bio sam kod drugog mehanicara koji mi je rekao da se mogu promijeniti samo ulošci na selenima ali nije siguran na prvi pogled da li se treba skidati most ili ne.Pa treba li ili ne?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima na prednjem ovjesu lijevu i desnu vilicu a na zadnjem dijelu ima poprecni most. Ako želite mijenjati selen blokove na prednjim vilicama iste možete zamijeniti tako da demontirate vilicu / vilice i tada uz pomoc odgovarajuceg alata i hidraulicke preše isprešate i uprešate selen blokove. Selen blokove na zadnjem mostu možete zamijeniti bez da demontirate zadnji most ali vam za tu radnju treba specijalna naprava s kojom se ispreša stari selen blok i upreša novi selen blok.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - ZAMJENA LETVE VOLANA

Datum objave: 27.11.2007 22:13:00
Slika
PITANJE: Zanima me da li je moguce na AUDI A3 1997 god 1.6 zamijeniti letvu volana bez skidanja prednjeg mosta, nekako sa strane?
Koliko ulja stane u sustav upravljanja (servo + letva ...)?
ODGOVOR:Moguce je , most se po potrebi treba malo spustiti kako bi se napravio prostor za izvlacenje zubne letve. Zapremina sustava volana je 1,2 litre.
na vrh Povratak na vrh

FORD ORION - POSLIJE GENERALKE ?

Datum objave: 27.11.2007 22:06:00
Slika
PITANJE: Pratim Vaše savete putem interneta i vidim da ste ozbiljan i iskusan mehanicar.Šteta što mi u Srbiji nemamo takve osobe koje ne prave od svoje struke " kosmicku nauku" i to svoje znanje podele sa drugima .U svakom slu caju vaši saveti su korisni svim vozacima.
Vozim skoro vec 10 godina Forda Oriona benzinca 1.4 ,proizvedenog 1988.Naravno kupljen kao polovnjak sa kilometražom ko zna kolikom. No eto posle 10 godina i oko 60.000 km koje sam ja prešao morao je biti uradjen kompletan generalni remont na 1.specijalu.Molim vas za vaše mišljenje koliko ovako uredjen motor može uz neko redovno održavanje da traje i da li je normalno da se posle ovakve generalke iz otvora za dolivanje ulja kada se skine cep , oseca strujanje prema napolje,odnosno nekakvo duvanje ali s tim da osecam blag miris uljne pare a na cepu nema tragova ulja ni kondenzata?Da li je to znak da generalka nije dobro uradjena?
ODGOVOR:Kada se radi generalni popravak motora tada se trebaju koristiti najbolji materijali a rad na motoru i strojna obrada moraju biti napravljeni vrlo strucno i profesionalno. Na žalost mnogi žele da cijena ovoga popravka bude što manja te se koriste materijali druge klase a upitna je i strucnost osobe koja radi navedene poslove.
Ako je na vašem vozilu napravljeno sve po pravilima struke tada motor nakon toga može voziti i više od 250.000 km . U ovom slucaju možete izmjeriti kompresiju ali to nije mjerodavno. Navedeno strujanje ukazuje na slabiju kompresiju.
na vrh Povratak na vrh

FORD Ka - DVA PITANJA

Datum objave: 27.11.2007 21:57:00
Slika
PITANJE: Prije sve veliki pozdrav, i sve pohvale za Vase on-line komuniciranje, i smatram da ste otvorili novu eru u Vašoj struci i odnosu sa korisnicima.
Imao bih dva pitanje u svezi mog Forda Ka, '98. god, 1,3 motor Endura E. Primjetio sam prilikom jutarnjeg paljenja (takoder i drugih paljenja ali narocito jutarnjeg), da se lampica od ulja ugasi tek nakon 2-3 sekunde rada motora. Kod mojih ranijih auta ovo nije bio slucaj, pa me zanima o cemu bi se moglo raditi (ulje je Valvoline 10w40 a i filter se mijenja svaki put sa uljem na 5-6 tisuca km.).
Moje drugo pitanje odnosi se na rashladnu tekucinu.Naime, vidio sam na Vasem sajtu da su strucne analize pokazale da je normalno potrošnja ulja do 1 dcl na 1000 km. Da li postoji norma za normalno trošenje rahladne tekucine? Kod mene je slucaj da npr. svakih 7-8 tisuca km treba dosuti 2-3 dcl rashladne tekucine pa me interesira je li to normalno.
ODGOVOR:Kod ovoga motora lampica za tlak ulja treba se odmah ugasiti. U navedenom slucaju uzrok može biti gusto ulje, indikator ulja, istrošenost nekog od kliznih ležajeva radilice, i sl. Rashladna tekucina se ne gubi ako rashladni sustav dobro brtvi. U ovom slucaju treba otkriti mjesto ili nacin nestajanja rashladne tekucine.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OGRANIČENJE BROJA OKRETAJA ?

Datum objave: 28.03.2011 18:54:21
Slika
PITANJE:

Zanima me imaju li današnji automobili blokadu motora koja ne dopušta da broj okretaja motora ode u crveno?
U uputama koje sam dobio sa Mazdom 6 piše:
"OPREZ
Ne tjerajte motor u CRVENO PODRUCJE jer može prouzrociti teška oštecenja motora."
Vrlo sam zbunjen, pa na mazdi 323 sam imao blokadu.

ODGOVOR:

Današnji motori imaju ogranicenje broja okretaja , dizel motori na oko 4.500 ok/min a benzinski na znatno više.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PROBLEM SA VENTILATOROM

Datum objave: 27.11.2007 21:44:00
Slika
PITANJE: Vlasnica sam Opel Vectre iz 1996. 1.7 TD i imam problema sa ventilatorom zraka u kabini. Odnosno ne piri mi niti hladno niti toplo , cak i kada je podešeno na cetvrti stupanj jacine .Promjenila sam osigurac, ali i dalje ništa. Ponekad kada jako zalupim vozacevim ili suvozacevim vratima ono proradi, ali napominjem samo u rijetkim situacijama .Molim Vas savjet što da radim, te mogu li sama riješiti problem ili sam primorana ici kod mehanicara. Još jedno pitanje ; pola lampica na kontrolnoj tabli ne radi, da li je preporucljivo da sami skidamo kontrolnu tablu ili ne?
ODGOVOR:Ne sumnjam u vašu vještinu i poznavanje auto elektricke struke ali stvarno ne znam da li ste vi u stanju obaviti navedeni popravak. To pitanje morate postaviti sami sebi. Kada budete radili oko ventilatora ispitajte postoji li napajanje ( napon ) na prekidacu ventilatora , nakon toga po potrebi ispitajte ima li napajanja ( napon) direktno na motoru ventilatora. Ako na tom mjestu ima napona , pregledajte motor ventilatora. Lampice na instrument tabli možete zamijeniti tako da demontirate instrument tablu . Prilikom demontaže pazite na skrivene vijke koji drže instrument tablu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - GORI LAMPICA ALTERNATORA

Datum objave: 27.11.2007 21:38:00
Slika
PITANJE: Vozim fiat tempru 1.6 97 god benzinac (karburator).Vec neko vrime na kontrolnoj tabli gori lagano (kao da izgara)lampica od alternatora što je
cudno jer alternator puni odlicno.Kleme, masa,(-), sve je pregledano i ok je. Alternator je bio skinut i ištekan sa motora i kada sam upalio motor lampica i dalje gori što je jako cudno jer joj napajanje ide preko
alternatora.Pomognite otkrit uzrok ovom kvaru.
ODGOVOR:Lampica svijetli jer je neispravna jedna od dioda na diodnom mostu . Ima tri plus i tri minus diode koje treba ispitati i neispravnu (neispravne) zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - CURENJE ANTIFRIZA

Datum objave: 27.11.2007 21:27:00
Slika
PITANJE: FORD FOCUS 1.8TDDI 90ks 2002g-imam jedan veliki problem
Auto je stvarno dobar ide i ne troši puno ali mi se na motoru javlja trag antifriza negdje oko termostata pa se cjedi po glavi ispod grijaca ali ne uvijek,kada auto ugasim izvadim kljuc iz brave nakon par sekundi kazaljke od goriva i temperature dodu na polovicu i tu ostaju, tada se javlja trag antifriza na motoru,ako kazaljke ostanu na nuli tada je sve u redu taj mi se problem javi jednom tjedno,prijašnji vlasnik mi kaže da nije imao nikakve probleme sa tim.
ODGOVOR:Vi ste stvarno optimista kada ocekujete da se ne vozilu ne pojavljuju pojedini kvarovi. Takvi automobili ne postoje. Ne treba stvarati paniku oko najobicnijeg curenja rashladne tekucine. U ovom slucaju utvrdite cinjenice ( što je neispravno ) po potrebi zamijenite neispravan dio (brtva ili plasticni prikljucak ) i vozite dalje . Svako vozilo je korisna umotvorina koja nam služi, a za to traži permanentno servisiranje i ulaganje.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - LUPKANJE U MOTORU

Datum objave: 27.11.2007 21:15:00
Slika
PITANJE: Sada sam kupio fiat bravo 1.4 12V 97.god. (vjerojatno greška). Cuje se lupkanje u motoru (mislim da su ventili se rasklapali 14000 km), molio bi vas male upute oko štelanja ventila i koje sve špijunske radnje moram izvesti na ulaznim i izlaznim ventilima .
ODGOVOR:Na ovom motoru se ne podešavaju ventili , postoje hidro podizaci koji permanentno vrše kalibriranje izmedu ventila i bregastog vratila. Defektirajte navedeni zvuk i otklonite lupanje.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO NEXIA - SAMO NA PLIN ??

Datum objave: 27.11.2007 21:03:00
Slika
PITANJE: Da li je opasno po motor da se benzinski dio kompletno premosti, i da se i za startanje, i za pogon, koristi samo plin?
ODGOVOR:Kada motor radi na plin uz plinsko racunalo radi i benzinsko racunalo kao i svi senzori , davaci i aktuatori . Prelazak samo na plinski sustav nije moguc bez grubih improvizacija. Tada motor ne bi imao potrebnu regulaciju , ne bi postizao predvidenu snagu i ne bi prošao godišnji tehnicki pregled.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV TDI - EGR VENTIL

Datum objave: 27.11.2007 20:56:00
Slika
PITANJE: U kom režimu vožnje (ili pri kojim obrtajima motora) se otvara EGR ventil? Rijec je o golfu 4 TDI. Kako se može ustanoviti eventualna neispravnost EGR ventila (da li kompjuter javlja grešku u tom slucaju)? Usisna grana je bila dosta prljava od cadi pa se pitam da li je moguce da je EGR ventil neispravan i da je bio otvoren više nego što bi trebalo. Pozdrav i hvala na brojnim savjetima koji se mogu procitati na Vašem sajtu!
ODGOVOR:Neispravnost navedenog ventila može se ustanoviti ocitavanjem snimljene greške na ECU centrali ili prepoznavanjem simptoma tijekom probne vožnje. EGR ventilom upravlja ECU centrala a otvara ga kako je programirano u tvornici. EGR ventil je otvoren kada motor radi u režimima kada nije potrebna snaga ( podrucje minimuma , podrucje kocenja motorom , neki drugi režimi ). Ako vas zanima kada je EGR ventil stvarno otvoren to možete provjeriti tijekom vožnje tako da spojite mjerni instrument direktno na napajanje EGR ventila. Niti jedan motor s EGR ventilom nema cistu usisnu granu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TROŠI ULJE

Datum objave: 24.11.2007 09:53:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Punto 1.9d iz 2001. S obzirom da sam ga skoro kupio, na prvi pogled auto je dobar. Lepo pali na niskim temperaturama, ne dimi,ali mi se potrošnja ulja ne dopada, skoro 1l na 1000km. Ne znam kakvo je ulje u njemu, treba da ga izmenim, Koje ulje da sipam i koje gradacije. Motor je cist, ulje ne curi nigde, filter za vazduh je takodje cist. Ništa mi nije jasno.
ODGOVOR:Potrošnja ulja je velika i treba nešto poduzeti u vezi toga. Vaš motor troši ulje na dva nacina i to kroz vodilice ventila i preko klipnih prstena. Bitno je ustanoviti kolika je potrošnje ulja na vodilice a kolika na klipne prstene. Ako se veci dio potrošnje ulja odvija preko vodilica ventila tada je potrebno napraviti uredenje glave motora ( sve što je potrebno ). Ako se potrošnja dogada radi klipnih prstena ili istrošenja cilindra tada je potreban zahvat na donjem dijelu motora. Prije demontaže glave motora može se napraviti test propuštanja cilindara i ustanoviti koliko ( u postocima % ) propušta cilindar a koliko propuštaju ventili. U motor ovoga vozila možete stavljati ulje 10W-40.
na vrh Povratak na vrh

YUGO - 45 - TEŠKO PRONALAZIM RIKVERC

Datum objave: 23.11.2007 16:51:00
Slika
PITANJE: Radi se o yugu 45, teško pronadem rikverc, ostale brzine idu besprijekorno a rikverc tek iz 5 do 6 tog pokušaja .
ODGOVOR:Rikverc teško pronalazite jer nije dobro podešena komanda za šaltanje brzina. Najcešci uzrok je istrošenost na osovinici koja povezuje vertikalnu polugu s kojom se šalta i horizontalnu polugu koja je direktno povezana s biracem brzina. Drugo mjesto koje treba provjeriti je spoj i sam vijak na biracu brzina.
na vrh Povratak na vrh

KIA RIO - PROBLEMI PALJENJA

Datum objave: 23.11.2007 16:45:00
Slika
PITANJE: Prije nepunih 5 mjeseci kupio sam novi Kia Rio 1,4 EX LIFE i sada kada su temperature oko 0° C, poceo se javljati problem kod paljenja hladnog motora. Motor uredno starta i nakon oko jedne minute mirnog rada naglo izgubi broj okretaja pa se ponekad ugasi, ili sam doda gas pa ipak radi dalje. To dodavanje gasa ponovi 3 – 4 puta u otprilike 1 minuti i nakon toga radi normalno. Ako se ugasi, nakon ponovnog pokretanja radi uredno. Pitao sam u ovlaštenom servisu, ali nisam dobio nikakav konkretan odgovor. Možete li iz ovog kratkog opisa pretpostaviti o cemu se radi?
ODGOVOR:Dobro je što je vozilo u garantnom roku tako da možete tražiti da vam otklone navedenu grešku. Bez direktnog testiranja motora generalno može se reci da problem može stvarati neki od senzora sustava ubrizgavanja, potenciometar zaklopke snage , upravljacka centrala.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - TERMOPREKIDAC ??

Datum objave: 23.11.2007 16:37:00
Slika
PITANJE: Od nedavno posjedujem Twingo ' 98 god. Prva registracija I mjesec 1999 g. Dosad nisam imao nikakvih problema sa twingom, ali sam cuo da loši termoprekidaci izazivaju pregaranje brtve glave. Interesira me da li da ih mijenjam iako za sada nemam problema sa njima. Takoder bih Vas htio pitati za marku ulja koje se stavlja u (kocioni sistem, mijenjac-getriba). Znam da u mašinu ide ulje Elf competition. Sada kada je hladnije vrijeme prilikom skretanja u zavoj cvile „kotaci“, po ljeti se nije culo nista. Što bi moglo proizvoditi taj zvuk.
ODGOVOR:Nije tocna tvrdnja koju navodite u vezi brtvila glave motora. Na vozilu postoji jedan termo prekidac koji u pojedinim trenucima pali ventilator za prisilno hladenje motora . Isti se zimi gotovo i ne pali jer je temperatura u hladnjaku redovito niža od 96°C. U motor možete stavljati bilo koju marku ulja gradacije 10W-40 ili 5W-40 , važno je samo da poštujete interval izmjene ulja ( svakih 10.000 do 15.000 km ili jednom do dva puta godišnje ). Ulje u kocnom sustavu i mjenjacu mijenjajte svakih 60.000 km ili 2 god. U zavoju cujete ( cvile ) disk plocice koje su dotrajale ( postale su tvrde ) , zamijenite ih kvalitetnima.
na vrh Povratak na vrh