Danas je: 17.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XSARA PICASSO - CEMU SLUŽI LAMDA SONDA?

Datum objave: 13.11.2007 21:14:00
Slika
PITANJE: Vozim Citroen Xsara Picasso. Na kompjuterskoj dijagnostici mi je izbacilo da imam problem sa (cini mi se) "lambda sondom", ali majstor govori da se ona još ne treba mijenjati. Možete li mi reci cemu služi navedena sonda i koliko se cesto mijenja?
ODGOVOR:Lambda sonda ili senzor kisika nalazi se na ispušnom sustavu ispred katalizatora. Jedan njezin dio nalazi se u struji ispušnih plinova i na taj nacin registrira kolicinu kisika u ispušnim plinovima. Prema kolicini kisika sonda mijenja svoj elektricni napon a navedenu promjenu napona registrira upravljacka centrala ( kompjutor ). Kada je kolicina kisika prevelika upravljacka centrala to prepoznaje kao siromašnu smjesu i povecava kolicinu goriva, kada je kolicina goriva premala upravljacka centrala to stanje prepoznaje kao bogatu smjesu i smanjuje kolicinu goriva. Takvo optimiranje ( regulacija ) goriva vrši se nekoliko desetaka puta u minuti i to je zapravo fina regulacija goriva.
Lambda sonda se ne mijenja nakon nekog intervala vec samo kada nije ucinkovita ili kada je neispravna. Ako je sustav ubrizgavanja i sustav paljenja ispravan lambda sonda radi godinama dobro.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - DVA PROBLEMA

Datum objave: 13.11.2007 13:28:00
Slika
PITANJE: Posedujem Renault lagunu II 2001god. Imam dva problema. Kada ubacim u rikverc ne rade mi rikverc svetla, ali se pri trzaju tj kretanju u rikverc trenutacno se pale tj blinkaju, kako da rešim ovaj problem. I kada prebacujem menjac iz drugog u treci stepen prenosa mjenjac malo zapne i to se dešava samo u slucaju kada prebacujem iz 2 u 3 brzinu ne i kada prebacujem iz 4 u 3.
ODGOVOR:Pregledajte sve kontakte na zadnjim lampama, po potrebi ih ocistite. Uzrok može biti i rikverc šalter koji se nalazi na mjenjacu. Mjenjac može zapinjati ( otežano se šaltati ) kada na komandama biraca brzina postoji istrošenje i radi toga dolazi do greške u položaju biraca . Drugi razlog je unutar samoga mjenjaca, najcešce je to sinhron ili sklop vilica-zupcanik.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II - VOŽNJA POD RUCNOM

Datum objave: 13.11.2007 13:25:00
Slika
PITANJE: Imam renault clio II star 7 mj.Sinoc sam vozila 14 km sa zategnutom rucnom kocnicom.Pri pokretanju vozila nisam osjetila otpor, ni u vožnji,tek pri zaustavljanju vozila intezivan miris paljevine.Je li ucinjena šteta na vozilu?Treba li išta poduzeti? Napominjem da se otpor pri pokretanju osjeti samo ako ne otpustim jako zategnutu kocnicu,a nije bila tako jako zategnuta.Treba li je inace jako zatezati?
ODGOVOR:Prilikom vožnje pod rucnom kocnicom na zadnjim kocnicama razvijaju se visoke temperature , posljedica toga je oštecenje kocnih obloga . Radi vaše sigurnosti trebalo bi pregledati zadnji kocni sustav i po potrebi zamijeniti zadnje kocne obloge i ulje u kocnom sustavu. Navedeni trošak nije veliki a kocnica je ipak bitan faktor aktivne sigurnosti.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV TDI - ESP ?

Datum objave: 13.11.2007 11:29:00
Slika
PITANJE: vVlasnik sam Golfa 4 tdi, 131 ks, god. proizv. decembar 2003 sa prijedenih 80.000 km.Slovna oznaka motora je ASZ.Njime sam zadovoljan.
1. Da li ovaj automobil ima ESP?
Inace , automobil ima tipku ASR ali nema tipku za ESP
Procitao sam da se ESP sistem pocinje serijski ugradivati u kombinaciji sa svim motorima koji ispunjavanju normativ Euro 4, ali me zbunjuje to što nema tipku sa natpisom ESP.
2. Na koliko km se mijenja zupcasti remen na ovom automobilu? I šta još se mijenja?
3.Da li preporucujete blokadu EGR ventila na ovom automobilu? Da li time trpi samo okolina ili ima i nekih nus pojava i po automobil?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima ESP ( Elactronic, Stability, Program ) bez obzira što nema posebnu tipku za to. ASR je sustav protiv proklizavanja i nije sastavni dio ESP sustava. Zupcasti remen se mijenja na 90.000 km a uz remen mijenja se natezac, klizac i pumpa za vodu. Ne preporucujem blokadu EGR ventila.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - POKAZIVANJE BRZINE VOZILA

Datum objave: 13.11.2007 11:24:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Focus 2002 1.6 zetek motor i ne pokaziva brzinu kako treba, pokaziva na 100kmh 30kmh i non stop je na toliko koliko god brže išli ili vozili a ako vozim sporije ona je na nuli pa ako može koji savjet od vas pomogli bi ste mi, jer mjenjao sam sve te stvari vezano za to i tablu i taj neki davac pinjon i šta ja znam šta sve nisam i sad su mi rekli da moram mjenjac mjenjati.
ODGOVOR:Ne vjerujem da morate mijenjati mjenjac radi pokazivanja brzine vozila. Djelatnik servisa koji radi dijagnostiku treba ispitati ( osciloskop ) da li je ispravan davac impulsa na mjenjacu. Ako je to ispravno tada se treba ispitati elektricna instalacija od davaca impulsa do instrument ploce. Ako je instalacija ispravna tada se kvar treba tražiti na instrument ploci i kilometarskom brzinomjeru.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO TURBO i.e. 1987 - PUNO PROBLEMA

Datum objave: 13.11.2007 11:10:00
Slika
PITANJE: Htio bih vas zamoliti da mi date odgovor ili par savjeta u vezi automobila koji sam nedavno kupio.Inace sam laik po pitanju automehanike,a auto koje sada imam je Uno turbo i.e. 87.-mo god.Nažalost,2 puta sam samo provozao to auto nakon što sam ga registrirao na sebe.Poceli su problemi najprije sa prokuhavanjem motora,nakon toga izjutra ga nisam mogao upaliti i od tada traju moje muke i neizvjesnost.Odšlepan sam kod majstora koji je rekao da tom autu ima spasa nakon što se promjeni relej pumpe goriva,sutradan mi rece da treba da se promjeni i pumpa,zatim da ne valjaju instalacije.Kada je navodono sredio taj elektro-kvar,rekao mi je da je rezervoar pun prljavštine te da mu treba novi filter goriva i crijevo za dovod goriva u motor.Nakon svih ovih "lijepih" vijesti dobijem još jednu vijest:"sad ga upalimo,ali brzo presauga,ne radi mu povratni ventil goriva". Pitao sam majstora,kojeg poznajem od ranije:"zašto mi ne kažeš iskreno ako je auto propao slucaj,da me riješis muka,ako je do novca reci mi,nemoj samo da se više zlopatim i placam popravke,a auto cekam vec 4 nedjelje?!".
Molim vas da mi kažete,da li je teško ili je nemoguce održavati Fiat uno turbo i.e. '87.g,jer ovdje gdje ja živim,u Zenici (BiH),nijedan se majstor izgleda ne razumije u ovo auto.Da li se može ikako snaci za dijelove za ovo auto,da li mogu da posluže dijelovi od nekog drugog automobila?
ODGOVOR:Kada je vaš automobil bio novi vožnja tim vozilom je bila zadovoljstvo jer taj motor ima sportske karakteristike. Sada je vaše vozilo staro 20 godina i pojedini dijelovi imaju isto toliko godina , na njima su nastale bitne promjene u kvaliteti. Kada bi vaše vozilo dovezli u najbolje opremljeni servis mogla bi se napraviti sva moguca dijagnostika ali bi nastao problem nabavke neispravnih dijelova. Gotovo svi elektricni i elektronski dijelovi se ne mogu popravljati vec se moraju zamijeniti . Nabavka dijelova za tako staro vozilo je moguca ali je izuzetno skupa i mora se dugo cekati.
Morate imati razumijevanja za vašeg mehanicara koji s rukovodi nekom logikom , otkloni pronadene nedostatke i opet se pojave novi koje mora moci riješiti. Zamolite vašeg majstora da na neki nacin uz minimum troškova osposobi vozilo da se može voziti a vi dobro razmislite da li vam je potrebno takvo vozilo koje ce se svaki cas kvariti.
Na kraju bih vam želio navesti cinjenicu da navedeno vozilo ima elektronski sustav ubrizgavanja goriva i elektronski sustav paljenja a uz to je još i turbina , sve skupa radi pod nadzorom elektronske centrale ( kompjutora ) . Kada je to tako tada sve komponente sustava moraju biti potpuno ispravne ( neispravne se ne mogu popravljati ) u suprotnom motor ne radi dobro ili uopce ne radi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - U IME EKOLOGIJE POMOZITE !!

Datum objave: 13.11.2007 10:58:00
Slika
PITANJE: Posjeduje opel corsu 1.3 cdti tri godine staru i sa 45tkm prijedenih.auto je uredno servisiran i nikad ganjan (od prvog dana ga vozi moja djevojka).No u posljednje vrijeme auto kad upali radi nemirno,pojacana je buka i dimi tako jako da je u sekundi cijela garaža i dvorište u dimu.sve se to prakticki izgubi kad motor postigne radnu temp.na hladno dim je bijeloplave boje a na toplo kad se dodaje gas crne.auto je bio na redovnom servisu na 45tkm i oni kažu da je sve ok.možda za wartburga da ali za novu corsu sumnjam.Takoder posjedujem i novi grande punto s istim motorom i mogu rec da nemaju nikakve slicnosti ni po zvuku ni po performansama.fiat radi skoro necujno dok opel radi ko stari ferguson.Da li je tu vec problem u dizama ili možda kakav senzor.U ime ekologije i spasa našeg planeta pomozite!
ODGOVOR:Vaš servis vam nije rekao pravu istinu. Na motoru vašeg vozila ne radi jedan cilindar ( plavi dim ) , kada se zagrije cilindra proradi ali u cjelini motor ne radi dobro na što ukazuje crni dim što je znak nepotpunog izgaranja dizel goriva. U ovom slucaju potrebno je što hitnije napraviti dijagnostiku motora i otkloniti kvarove jer bi odgadanjem šteta mogla biti znatno veca.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO - KOJE ULJE ?

Datum objave: 12.11.2007 17:18:00
Slika
PITANJE: Najprije da Vam cestitam za Vaš rad i za nesebicne savjete koje dajete vozacima na mukama. Posjedujem Berlingo 1.4 i star nešto manje od godinu dana i 7500 km. Do sada osim potrošnje goriva i jednog manjeg problema ( ovlašteni servis nije bio u stanju riješitI ) kojeg sam sam otklonio ide sve OK. Htio sam od vas cuti mišljenje o ovom autu jer kako cujem dosta se ljudi tuži na Citroene opcenito. Koje ulje da koristim Total Quartz 7000 10-40 na sintetickoj bazi ili Total Quartz 9000 5-40 full sintetic. Sinteticko 9000 je duplo skuplje.
"Kad sam jednom u berlinga stavio total 9000 , umjesto total 7000 kojega proizvodac preporucuje, uvjerio sam se koliko je ulje zapravo bitno... osjetio sam da auto ide lakše uz mirniji i tiši rad."
Ovo sam procitao u jednom forumu. Dali to stoji?
ODGOVOR:Nisam baš siguran u vašu tvrdnju da vam vozilo ide znatno bolje sa sintetickim ulje u odnosu na polusinteticko. Razlika jedino može biti u potrošnji ulja jer je sinteticko ulje otpornije na izgaranje u motoru. Ne želim glorificirati ni jednu marku ulja jer sva ulja odredenih gradacija moraju zadovoljavati medunarodne ISO norme SAE, ACEA, CCMC, API i t.d. Normalno je da ce francuski proizvodac automobila preporuciti francusko ulje TOTAL a talijanski ce prednost dati talijanskom ulju SELENIA. Zapitajte sami sebe da li bi došlo do zaribavanja vašeg CITROENA kada bi u njega stavili SELENIU.
Ako želite da motor vašega vozila ima pravi tretman tada nemojte kupovati ulje po nazivu nego skratite interval izmjene ulja.
na vrh Povratak na vrh

BMW 525 - SERVO VOLAN

Datum objave: 12.11.2007 16:56:00
Slika
PITANJE: bmw 525 24v 94.g
Kada je vani niža temperatura,pogotovo zadnjih dana,dogada mi se da je volan pretvrd za motati nekakvih desetak minuta,odnosno ne vraca se u normalan položaj pri izlasku iz zavoja.Zbilja je ružan osjecaj!
Pokušao sam ga otpustiti na letvi odnosno pužu,na ona dva kljuca(imbus+17 kljuc)no kada se auto ugrije nakon nekakvih 10-ak km postane labav i dobije "luft"onako po sredini kad auto ide pravcem. Sljedece jutro nakon kretanja volan je ponovno tvrdi,bez obzira što sam otpustao šaraf na servu,sve dok se ponovno ne ugrije ulje(predpostavljam). Napominjem da je kompletan trap izvrstan i ima predenih 181tkm.Dali je problem u starom ulju u servu volana i kako se otprilike namješta tvrdoca volana na samom spužu.
ODGOVOR:U servo volan vašega vozila ide tocno odredeno ulje ( ne bilo kakvo ATF ulje ) koje se redovito treba mijenjati svakih 60.000 km ili dvije godine. Na žalost mnogi servisi i sami vlasnici vozila se toga ne drže , mnogi cak upotrijebe potpuno neodgovarajuce ulje i šteta je neizbježna. U ovom slucaju pokušajte zamijeniti ulje u sustavu , po potrebi isperite sustav a nakon toga vidjeti cete efekt. Ako uspjeha na bude potreban je servis servo volana.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - TREPERENJE DISPLAYA

Datum objave: 12.11.2007 14:45:00
Slika
PITANJE: Vozim Ford Mondeo 2.0 automatic iz 2004.Auto ima 33 tisuce km.Sve je za "pet".osim što me muci jedan "nerješiv",a ovlaštenom serviseru nažalost i nevidljiv problem.Primjetio sam da dok je auto hladan,prvih 15-ak minuta rada,za vrijeme stajanja u mjestu,dakle pri ler-gasu,treperi-ne preizraženo,osvjetljenje svih displaya na instrument tabli,ali i vanjskih rasvjetnih tijela!Cim se doda gas,to prestane,a kada se auto sasvim zagrije prestane i u leru,dakle postane sve u redu.Reklamirao sam to u Grand auto,s obzirom da sam imao do kraja listopada garanciju i auto je tamo bio tri dana,s obzirom da se problem može detektirati iskljucivo kod hladnog motora.Oni nisu ništa"primjetili",a izmjereni napon punjenja na alternatoru iznosi,po njihovim rijecima-14,2 do 14,5 V.Ja i dalje primjecujem taj nedostatak,koji nema nikakve funkcionalne posljedice jer sve funkcionira ispravno.Mene to utoliko više smeta,jer se vozim uglavnom na kratke gradske relacije i sa hladnim autom,pa taj nedostatak stalno i primjecujem.Vjerujem da to netko ne bi ni detektirao,ali ja zanm da mora posotojati"kvaka"u tome.Ne želim,medutim ostavljati auto po kojekakvim servisima jer se bojim da bi mi razliciti majstori izmišljali razlicite probleme,pa se radije mirim sa trenutacnim stanjem.Ipak,da li možete kao strucnjaci pokušati odgonetnuti zašto se to baš ovako manifestira,dakle u leru,sa hladnim motorom i na takav nacin.Logika me tjera da to ipak povežem sa alternatorom,jer cim dodam i najmanji gas-nema treperenja,a kasnije,kako sam rekao,potpuno nestaje.Da li je u pitanju nešto što bi moglo naškoditi elektrici i da li da ostavim sve tako kako jest?
ODGOVOR:Uzrok problema koji navodite povezan je s naponom koji nije dovoljan za normalni rad osvjetljenja instrument ploce i pojedinih komandi. Postoji nekoliko faktora koji mogu generirati takvo stanje. Navedeno osvjetljenje radi pomocu tzv. racunala za komfornu elektroniku kojega treba ispitati jer isto može biti uzrok pada napona za napajanje navedenog osvjetljenja. Drugi uzrok je nedovoljno dobar akumulator i zadnje je alternator ( regulator napona, diodni most ) .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 205 - ULJE POSTANE RIJETKO

Datum objave: 10.11.2007 20:19:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje na koje mi nitko nije mogao odgovoriti, možda cete vi moci. Dakle, radi se o peugeotu 205 iz 88. Redovito mijenjam ulje, stavljam mineralno 15W-40, nigdje ne pušta, nema kondenzacije, ne dimi ni pri paljenju niti u vožnji, motor je generalno ureden. Medutim, par mjeseci nakon promjene ulja, jako se razrijedi. Kada izvadim indikator, ono curi sa šipke skoro kao voda. Mislio sam da treba cešce mijenjati ulje, ali i nakon promjene problem se ponovi, ulje je rijetko.
ODGOVOR:Ulje u motoru postaje rijetko zato što se miješa ulje i benzin. Mogu postojati dva razloga za to , neispravna pumpa za gorivo i neispravan karburator. Ucestaliji uzrok je pumpa za gorivo koja propušta benzin koji kroz neispravne membrane ulazi direktno u karter.
na vrh Povratak na vrh

KIA RIO - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 10.11.2007 20:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Kia Rio 1.3RS, 2004. godište, te planiram ugraditi plin. Zanima me imate li iskustava s istim, te koji sustav preporucate.
ODGOVOR:U vaše vozilo možete ugraditi plinski sustav s cetiri plinska injektora a sam sutav radi potpuno automatski pod nadzorom kompjutora. Na našem tržištu nude se plinski sustavi od razlicitih dobavljaca a njihova cijena ovisi o kvaliteti. Mi ugradujemo vrhunski plinski sustav PRINS po cijeni od 12.500,- kn s kojim bi bili izuzetno zadovoljni.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - ŠTETNO ZA ZDRAVLJE I OKOLIŠ

Datum objave: 10.11.2007 20:11:00
Slika
PITANJE: Najprije moram vas pohvaliti ,jer ste super..samo tako produžite...
Imam seat Cordoba 1.4 16v benzinac 2005.. 1.želeo bih da znam dali smijem izvaditi katalizator ,i dali bi imao neke posledice nakon toga.
2. Jos jedno pitanje..U zadnje vrijeme ,posebno ujutru cesto cujem sitni zvuk kod motora,meni izgleda kao da dolazi od dizni koje ubrizgavaju,.ali nisam sigurna..pa molim vas objasnite mi u cemu je problem..jer za 1 mjesec istice mi garancija auta..
ODGOVOR:Volio bih znati razlog zašto želite izvaditi katalizator ? Motor može raditi bez katalizatora i nece nastati neki problem radi toga. Ako vozite bez katalizatora to je štetno za vaše zdravlje i štetno je za vašu okolinu . Razlog tome je emisija otrovnih plinova CO, HC, NOx koje katalizator pretvara u ekološki prihvatljive CO2, 02, H, i N . Drugi razlog je što bez katalizatora vaše vozilo ne može proci EKO test na tehnickom pregledu. Navedeni zvuk kojega cujete može dolaziti od bilo cega, treba ga cuti . Uzrok može biti hidro podizac ili nešto slicno.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 - PROPADA PAPUCICA KUPLUNGA

Datum objave: 10.11.2007 20:07:00
Slika
PITANJE: Vozim Alfu 156 1,8TS '98 god., u zadnje vrijeme pocelo mi se dešavat da mi jednostavno "propada" papucica kuplunga, i to pogotovo ujutro kad tek upalim auto. Dalje, u tijeku vožnje papucica dobije malo na pritisku, postane napetija, ne više tako labava kao na pocetku, al niti je više napeta kako je prije bila dok nisam zamijetio problem. Znacili to da navedena alfa ima hidraulicki kuplung, a ne sajlu?
ODGOVOR:Vaša ALFA nema hidraulicni kuplung vec uobicajeni ( potisna ploca, lamela ) ali je komanda kuplunga hidraulicna. Navedena komanda sastoji se od glavnog cilindra, radnog cilindra i cjevovoda. Uzrok propadanja pedale obicno je jedan ili oba cilindra a može biti i cjevovod.
Prije zamjene potrebno je utvrditi cinjenice.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - NESTABILAN RAD HLADNOG MOTORA

Datum objave: 10.11.2007 20:02:00
Slika
PITANJE: Imam pasata 18 benzinac 92g.Kod mene je vec dvije i po godine,i dosad nisam imao nikakvih problema.Sada mi se pojavijo jedan problem,bio sam kod par majstora a problem nisam riješio.Ujutro kada je hladno auto upali normalno i radi dvije do tri minute, zatim pocne da mu padaju obrtaji dok radi u leru.OBRTAJI variraju, a nakon 10min. kad pocne se zagrijavati i dizati se temperatura radi dobro.Još sam primjetijo da kad krecem u prvoj ili u rikverc pri puštanju spojke isto padnu obrtaji.Neki mi kažu da promijenim kompijutor, vec sam promijenijo indikator hladnog paljenja i lamda sondu i nisam ništa postigo.
ODGOVOR:Nestabilan rad hladnog motora može biti iz više razloga. U ovom slucaju najprije provjerite zabrtvljenost usisnog kolektora, propuštane ispušnog sustava prije lambda sonde. Ispitajte i sve spojeve na konektorima oko i na motoru, izmjerite tlak goriva te da li navedeni tlak ima istu vrijednost ili pada. Na kraju provjerite grijac usisne grane, EVAP ventil, senzor temperature usisanog zraka, potenciometar leptirastog ventila, ETC senzor, aktuator minimuma. Uzrok može biti i ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA DELTA - ADITIV

Datum objave: 10.11.2007 19:57:00
Slika
PITANJE: imam lanciu deltu evo.1 iz 1991g.
htio bi zamjeniti ulje u motoru i dodati adetiv radi poboljšanja perfomansi. zanima me dali ce taj adetiv naškoditi turbini jer kao što znamo,turbina je jako osjetljiv dio sklopa motora. Ako ne šteti turbini koju vrstu adetiva mi vi kao strucno osoblje preporucate.
ODGOVOR:U ulje možete staviti bilo koji aditiv a jedan od boljih je CERAMIC POWER . Nece biti štete za turbinu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - IZNENADA SVE PODIVLJALO

Datum objave: 10.11.2007 19:53:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam b vectre iz 96 godine.Danas se iznenada sve podivljalo.Na instrument tabli km/h sat stoji i nemice se ,nemice se ni temp ni kolicina goriva(obrtomjer nemam).žmigavci takoder nerade kao ni radio a ni display. displax svijetli ali ništa na njemu nepiše.Instrument tabla ima struje i nekad prilikom vožnje ona skoci i pokaže brzinu ali sve skakajuci . auto upali bez problema i nema posljedica u vožnji. kad upalim svjetla tabla živne i sve tri nabrojane kazaljke skacu gore dolje.
Nakon malih provjera utvrdio sam da se žuta žica radija otkacila i visila po kucištu radija (lim). kako kaže elektricar otišao je neki osigurac ili relej.
Još jednom napominjem radi: ventilacija,svjetla duga kratka,
neradi: km/h sat,temperatoru,kolicina goriva,radio,žmigavci,display
ODGOVOR:Ispitajte sve konektore koji povezuju instrument plocu s elektricnom instalacijom. Uzrok može biti i sama instrument ploca . Toliko mogu reci na nevideno.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - UGASIO SE NA SEMAFORU

Datum objave: 10.11.2007 19:45:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Punta 1.9 JTD/80 ks, god. 01. 112,000 km. Naime kad sam vozio i stao na semaforu auto se ugasio te ga više nisam mogao upaliti, izgurao sam ga sa strane te nakon 3-5 min. auto je odmah ponovno upalio kao da se nije ništa desilo. Okrenem se i dodem na raskrižje cekam zeleno ista situacija, auto se sam od sebe ugasi. Ponovim radnju cekam, upalim auto ali više nisam stajao nego sam odmah krenuo i auto se više nije gasio. To se desilo danas, tako da nisam bio u servisu. Auto je bio zagrijan.
ODGOVOR:U ovom slucaju sve navodi na grešku imobilizatora i kljuca s kodom. Probajte s drugim kljucem a ako nema rezultata onda treba provjeriti centralu imobilizatora kljuceve a po potrebi i ostalo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - EMISIJA ULJNIH PARA

Datum objave: 10.11.2007 19:37:00
Slika
PITANJE: Najprije da pohvalim sajt koji je vrh,a i vas kao retko ljubazne ljude.Imam astru H 1.7 CDTI 74 kw 2005god. prešao sam 56oookm.Moj problem se sastoji u tome što mi se pojavila uljna para na crevu koje dolazi od filtera zraka do turbine pri samom kraju kod šelne koja spaja crevo sa turbinom.Pritom sam mjenjao turbinu u garanciji na 28000km i stavili su novu.E sad nije mi jasno kako je moguce da dode do tragova ulja na tom mjestu koje je jedino valjda moglo doci tu preko oduška ulja ili ne znam nija više cega.Ne znam dali mi je motor vec gotov pa da pušta ulje na odušku ili je neka greška do turbine.U svakom slucaju bio sam kod majstora (pošto nisam u garanciji više) i on mi je rekao da se to dogada kod diesel motora s vremenom,al mi se cini da ja imam malo kilometara za takvo nešto.E sad savetovao me je da pratim potrošnju ulja od zamjene do zamjene koju radim na 10000km sa svim filterima i samo originalnim djelovima.Pritom nemam nikakvih znakova niti u vožnji niti kod paljenja ujutro ili bilo kad da nešto nije u redu.Super vuce potrošnja je ok tako da ne znam šta da radim.Dali je stvar ozbiljna ili da poslušam majstora.
ODGOVOR:Ako vaše vozilo dobro pali , ima snage , potrošnja goriva je normalna , potrošnja ulja je manja od 0,2 i/1000 km tada se ne radi o nicemu ozbiljnom. U svakom odušku za ulje ima sitnih cestica ulja koje putuju od kucišta motora do usisnog kolektora. Navedena kolicina ulja može doci kroz visokotlacnu cijev turbine i do same turbine ( kompresorska strana ) . Ako visokotlacna cijev turbine ne brtvi u potpunosti , može se pojaviti trag motornog ulja na tom mjestu kao i na kompresorskoj strani turbine. To ulje nije znak istrošenosti turbine . Ako je emisija uljnih para iz motora povecana to je znak istrošenja na sustavu klip cilindar .
na vrh Povratak na vrh

NISSAN SUNNY - JE LI JEDNOSTAVNO PRESTAR ??

Datum objave: 10.11.2007 19:26:00
Slika
PITANJE: Imam Nissan Sunny 1.4/16v iz 1991. sa 200.000 km. Unatoc starosti motor odlicno radi i ne troši ni malo ulja. U motor stavljam Valvoline Synt Power 5W-40 i Mann filter. Prije par godina mi se poceo pojavljivati problem da se kod startanja motora nakon duljeg stajanja lampica ulja sporo gasi (nakon 3-4 sek.), pri cemu se cuje i drugaciji zvuk iz motora (prestane kad se lampica ugasi). Danas se problem pojavljuje vec nakon stajanja motora duljeg od 2 sata, a ako motor startam nakon 2 dana, lampica se gasi nakon 4-5 sek. i u tom periodu se cuje da motor radi na suho, a cuje se i struganje lanca jer ga natezac još ne nateže. Kasnije u radu nemam nikakvih problema s motorom. U ovlaštenom servisu su mi rekli da ne trebam sumnjati na pumpu ulja, a i da ništa drugo ne treba raditi na motoru.
-trebam li u motor staviti neko drugo ulje (polusint. ili mineralno - zbog gustoce),
-postoji li neki drugi filter koji bi ublažio ili riješio ovaj problem,
-treba li na motoru napraviti neki zahvat, ili je jednostavno prestar?
ODGOVOR:Kasno gašenje lampice za tlak ulja povezano je s suženjem kanala za podmazivanje, istrošenjem pojedinih rukavaca i kliznih ležajeva. Ponekad uzrok može biti indikator ulja i filter za ulje. Sigurno je da se taj problem može riješiti samo je pitanje volje i cijene koštanja. Bez otvaranja motora može se pokušati sa drugim filterom za ulje, indikatorom i drugom vrstom ulja.
na vrh Povratak na vrh