Danas je: 21.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT IBIZA - TRESE NAKON SUDARA

Datum objave: 10.12.2007 13:31:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Seat Ibizu 1.9sdi 2001god i prije tri mjeseca imao sam sudar u kojem sam oštetio desnu sponu volana, škare i piksu. Zamjenio sam dijelove polovnim djelovima i zamjenio sam lager kotaca. Sada prilikom vožnje auto mi trese kod ubrzanja a kada dosegne željenu brzinu radi mirno bez podrhtavanja. Molim Vas za savjet što bi to moglo biti(nisu nosaci motora jer je to provjereno).
ODGOVOR:Vozilo može tresti radi deformacije gume ili felge. Ispitajte sve kotace a posebno onaj na strani sudara.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - SKIDANJE GLAVCINE

Datum objave: 10.12.2007 13:24:00
Slika
PITANJE: Imam fiat tipo 1.6 90.god, trebao bi promjeniti sajlu rucne kocnice i pakne ali neznam kako se skida glavcina ?Skinuo sam kotac ali neznam dalje.Dali mi treba neki posebni kljuc ili ????
ODGOVOR:Ležaj zadnjeg kotaca s kucištem ( glavcina ) fiksirana je za osovinu s maticom ( nasadni kljuc 30 ili 32 mm ) . Navedenu maticu vidjeti cete kada demontirate zaštitnu kapicu. Prilikom ponovne montaže navedenu maticu treba osigurati od odvrtanja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - ELEKTRONIKA PALJENJA ?

Datum objave: 10.12.2007 13:11:00
Slika
PITANJE: Molim vaš savjet vezano za problem koji me muci vec par mjeseci. Tokom vožnje posebice prilikom oduzimanja gasa dolazi do trzanja a trzanje je cešce kada motor ima radnu temperaturu. Promjenio sam : kablove, svjecice. razvodnu kapu, rotor na bosch razvodniku paljenja, a karburator ocišcen no problem i dalje ostaje.Startanje motora normalno no hladan trokira, a zagrijan trza.
ODGOVOR:Kod ovoga vozila cesti uzrok prekidanja je elektronika paljenja koja se nalazi u razvodniku paljenja. Ako je karburator ispravan , benzin cist, kapa razvodnika, kablovi i svjecice novi , tada je realna mogucnost da je navedena elektronika paljenja.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ČIŠĆENJE REZERVOARA

Datum objave: 28.03.2011 18:45:35
Slika
PITANJE:

Kako najbolje ocistiti rezervoar dizel goriva ?

ODGOVOR:

Najbolje je demontirati rezervoar , oprati ga izvana i iznutra. Iznutra ga možete oprati benzinom. Prije pranja demontirajte komandu pokazivaca goriva ( plovak ).

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ULJE ZA MJENJAC

Datum objave: 09.12.2007 18:05:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje vezano za Opel Corsu 1.0 XE 12V 1999 godina.Koju vrstu ulja staviti u getribu-pet brzina ( atf ili hipenol),koju vrstu mi preporucate? Koliko litara ide u getribu?
ODGOVOR:U mjenjac možete staviti ulje gradacije 80W a potrebno je 1,6 l .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - ODUŠAK OD ULJA

Datum objave: 09.12.2007 18:01:00
Slika
PITANJE: Golf 3, 94g TD
Moj prijatelj ima navedeni auto i nedavno smo u filteru za zrak i cijevi koja ide sa filtera na turbinu pronašli ulje. Auto troši otprilike 2 do 2,5 deci ulja. On sad trenutno nije u mogucnosti pravit polugeneralku pa mi recite dali smijemo odspojit crevo od oduška koje ide na tu cijev koja ide sa filtera zraka na turbinu i složit ju da puši nagdje van jer to ulje usisava i turbina a i smanjuje se protok zraka jer se prlja filter. Samo da napomenem da dimi i plavo. Drugo bih Vas molio da mi objasnite kako da ispitam pokazivac temperature.
ODGOVOR:Ako motor troši do 0,5 litara na 1000 km tada nema potrebe odspajati cijev oduška od ulja. Ako motor troši više od toga tada treba obaviti popravak motora jer vam vozilo nece proci na tehnickom pregledu. Odušak od ulja možete odspojiti ali za to nema opravdanog razloga. Elektricni vod koji ide na indikator temperature kratko spojite na masu
( - ) , tada kazaljka termometra mora ici na maksimum.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - PROBLEM OBRTAJA MOTORA

Datum objave: 09.12.2007 17:58:00
Slika
PITANJE: Vaš sajt me zadivio, premalo je toga danas da se na ovaj nacin ljudima pomaže i na tome Vam SVAKA CAST!
Posjedujem FORDA ESCORT-a 1,6 16V benzin 1998 god. i imam problem sa obrtajima motora tj.Jutarnje paljenje na hladno motor radi na 2000 obrtaja i to traje nekih 1-2 minute a nakon toga motor pocinje nejednako raditi, obrtaji pocnu sami od sebe skakati od 1000-3000, to mi se zna dešavati i u toku vožnje. Recimo ako vozim u npr. 3 brzini 50-ak na sat i skinem nogu sa gasa auto nastavlja istom snagom sve dok ne stisnem kvacilo kada se broj obrtaja ponovo vrati na oko 1000.
Ovaj problem mi se javlja dok je motor hladan mada mi se isto znalo desiti i sa zagrijanim motorom mada rijetko.
ODGOVOR:Postoje dva faktora koji mogu utjecati na probleme koje ste naveli, mehanicki sustav i sustav elektronskog ubrizgavnja. Mehanicki sustav najcešce može vuci zrak na usisnom kolektoru ili nekom od prikljucaka kolektora. Sustav ubrizgavanja goriva je složeniji po svojoj funkciji i brojnim komponentama pa je i dijagnostika složenija i zahtjevnija. Moguci uzroci su aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom ( racunalo ) , potenciometar zaklopke snage, ECT senzor, mjerac protoka zraka, MAP senzor. Po potrebi treba ispitati i ostale komponente susutava ubrizgavanja. Nemojte na pamet mijenjati pojedine dijelove nego nakon njihove provjere.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1989. - KOJE ULJE?

Datum objave: 09.12.2007 17:46:00
Slika
PITANJE: Passat 1989 1600 tdi koje je ulje bolje koristiti 15w ili 10w ?
ODGOVOR:Ako je motor dosta star i istrošen koristite 15W-40. Ako je napravljena generalka sa svim obradama onda 10W-40.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - XENON ?

Datum objave: 24.03.2011 22:19:28
Slika
PITANJE: Vozim Xsaru PICASSO iz 09.2000.god.
Pošto baš i nisam zadovoljan sa jacinom farova koji inace pokrecu žarulje 4H 12v, želim znati da li je moguce staviti neke druge(jace),a da pri tome ne moram mijenjati releje?I koje bi to žarulje mogle biti?Namjeravao sam staviti XENON žarulje.
ODGOVOR:Umjesto navedenih žarulja H4 koje imaju snagu 55/50 W , možete ugraditi isto takve koje imaju 30% vecu snagu ( ako ih nadete ). Xenon žarulje same za sebe ne možete staviti jer one rade uz pomoc odgovarajuce elektronike ( visokofrekventni generator ) i farovi su drugaciji. Xenon je poseban sustav a ne samo žarulja. Ovaj sustav je dosta skup , cijena samo jedne Xenon žarulje je oko 150 eura.
Ono što neki zovu „ Xenon“ žarulja je imitacija.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - NEMIRNO RADI I TRESE

Datum objave: 09.12.2007 17:22:00
Slika
PITANJE: Poštovani,
iz priloženih odgovora na najrazlicitija pitanja vezana za problematiku automobila i šire vidljivo je da profesionalno pristupate svakom problemu stoga Vam cestitam na trudu i zahvaljujem na dragocjenom vremenu i ovim putem bih Vas zamolio da jedan trenutak posvetite mom problemu koji nisu mogli riješiti u cak tri ovlaštena servisa, a on je slijedeci:
VW Polo 1.0, 1998. g. benzinac, u praznom hodu, nemirno radi i trese se u intervalima a kod laganog ubrzavanja ubrzava nejednoliko (trza). Gledajuci stroboskopskom lampom primjetio sam da su ti trzaji u praznom hodu povezani s pomicanjem kuta predpaljenja koji se javlja u praznom hodu. Naime gedajuci u praznom hodu kut paljenja varira cca 5 stupnjeva naprijed nazad od oznake na remenici tj. kod svakog okretaja paljenje je u drugacijem kutu od GMT a kako mi je poznato kut predpaljenja bi kod jednolikog okretaja motora morao biti u istoj tocci. Molim Vas da mi odgovoriti što bi moglo biti uzrok tog preranog odnosno prekasnog bacanja iskre. Moram napomenuti da sam promijenio bobinu ali problem je još uvijek isti. Zanima da li bi se mogao naruciti kod Vas za rješenje navedene problematike.
ODGOVOR:Staticki kut predpaljenia na vašem vozilu definiran je MAP-om pretjecanja koja je pohranjena u upravljackoj centrali ECU motronic. Odstupanje kuta predpaljenja ( kojega vi vidite stroboskop lampom ) može nastati radi više razloga a najcešce je to radi promjene tlaka u usisnom kolektoru i nestabilnom broju okretaja . Mehanicki uzroci su takoder moguci. U samom pristupu za rješenje vašeg problema ne treba se opterecivati navedenim variranjem kuta predpaljenja vec treba raditi na tome da se motor dovede u stanje kada ce u režimu minimuma i ubrzanja raditi stabilno bez prekidanja.
Ovom prilikom ne bih navodio moguce uzroke , kvarove jer ih ima više. Vaše vozilo možemo uzeti u rad i pokušati dovesti u ispravno stanje uz prethodan dogovor telefonom.
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - PREVELIK TLAK PUNJENJA

Datum objave: 09.12.2007 17:14:00
Slika
PITANJE: IMAM SEAT TOLEDO 1,9 TDI 1995 I KOD MALO BRŽEG DODAVANJA GASA AUTO PRESTAJE VUCI KAO DA JE DOŠAO DO NEKE OPTIMALNE BRZINE I NEIDE DALJE .AKO SE U TOM MOMENTU OTPUSTI PA PONOVNO DODA GAS AUTO PONOVNO DO JEDNE TOCKE UBRZANJA NORMALNO VUCE .OVAJ PROBLEM SE JAVLJA KOD NAGLIJEG UBRZANJA ILI NAKON ŠTO KAZALJKA BRZINOMETRA PRJE?E 130KMH,I NEKAKO MI SE CINI DA JE PROBLEM IZRAŽENIJI ZA HLADNOG VREMENA.AKO MI MOŽETE POMOCI SAVJETOM O CEMU SE RADI BIO BIH VAM ZAHVALAN JA SE NAIME TAKO VOZIM VEC NEKOLIKO GODINA JER MEHANICARI NISU BAŠ DOMA KOD OVOG PROBLEMA.
ODGOVOR:U opisanom slucaju radi se o prevelikom tlaku punjenja kojega stvara turbina. Uzroka može biti više a najcešce je to regulator turbine ili suženje usisnih kanala na glavi motora. Tocan uzrok se može znati nakon pregleda navedenog.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.12.2007 17:10:00
Slika
PITANJE: Zanima me cijena ugradnje autoplina za Opel omegu 2.5 V6 1994 god.,automatik, te vrijeme ugradnje?
ODGOVOR:Plinski sustav PRINS koji mi ugradujemo za motor od šest cilindara je 15.500,- kn . Vrijeme ugradnje je tri dana.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - NEDOSTATAK SNAGE

Datum objave: 09.12.2007 17:04:00
Slika
PITANJE: Imam renault scenic rx4 1.9 dci 75 kw 2002 god sa 128000 km.Auto ima stalni nedostatak snage pri nizim brojevima obrtaja.Do 2500 o/min auto jako slabo vuce,dok preko ovog broja obrtaja ima dovoljno snage.Na usponu kada treba da podem iz mesta ako ne dam dovoljno "turaže" auto se najcešce ugasi.U ovlaštenom servisu na dijagnostici ne pokazuje nikakav problem. Proverili su egr ventil,protokomer,regulatore oko turbine i sve je ispravno.Turbina je zamenjena novom u garantnom roku pre 28000 km u Nemackoj.Auto u suštini lepo radi uz malo podrhtavanje menjaca.Auto kada je hladan pali perfektno dok zagrejan teže pali pa možda ovo ima veze sa gornjim problemom.
ODGOVOR:Radi problema koje ste naveli trebalo bi ispitati mehanicko stanje motora i sustav za upravljanje motorom. Kod mehanickog sustava motora treba provjeriti stanje kompresije, zacepljenje usisnih kanala na glavi motora, zacepljenje ispušnog sustava ( filter krutih cestica, ispušni lonci ). Kod sustava za upravljanje motorom ispitajte : APP senzor pedale gasa, mjerac mase zraka, MAP senzor, brizgalice ( dize ) , EGR ventil mehanicki dio, EGR ventil upravljacki dio, FRP senzor tlaka goriva na Railu, senzor kontrole tlaka goriva u pumpi, ECT senzor, aktuator usisanog zraka, senzor temperature goriva, BARO senzor, senzor radilice senzor bregaste, ECU centrala. Kao što vidite ima toga dosta , probajte , budite uporni.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - NE REAGIRA ODMAH NA GAS

Datum objave: 07.12.2007 11:55:00
Slika
PITANJE: Prije svega pohvale Vama i Vašem osoblju na nesebicnom pomaganju Vašim neiscrpnim i nadasve korisnim (doktorskim) savjetima koji nama puno znace,ujedno Vama i Vašim suradnicima želim sve najbolje za Božicne i Novogodišnje praznike.Molim Vas da me savjetujete imam Opel Corsu 1.0 12 v 99g.sa predenih 109 000 km. Problem je u tome što se u gradskoj vožnji nakon mjenjanja brzina motor ne reagira odmah na gas,nego nakon dvije do pet sekundi.Na savjet prijatelja promjenio sam (novi) regulator protoka zraka .Promjene nema nikakve,pa mi se cak u dva slucaja dogodilo da se upalila žuta kontrolna lampica na vrlo kratko.U razgovoru sa serviserom (mehanicarom)savjet je da je to kontrolka od lambda sonde i da bi nju trebalo zamjeniti te bi onda to bilo to.
ODGOVOR:Uzrok opisanom stanju motora je loš rad sustava ubrizgavanja goriva . Ima više mogucih faktora koji utjecu na takvo stanje ( mjerac protoka zraka, ECT senzor, niski tlak goriva, filter goriva, loš rad injektora, lambda sonda, senzor temperature usisanog zraka…. ) . Rješenje je testiranje sustava ubrizgavanja i otklanjanje pronadenih grešaka. Ne mijenjajte ništa na pamet dok se ne napravi dijagnostika.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ISPITAJTE AKUMULATOR

Datum objave: 07.12.2007 11:50:00
Slika
PITANJE: Imam mazdu 323 1991 god.koja je dosad prešla 350 000km.Do sada nikakvih problema nije bilo,ali mi se cini da pomalo dolaze problemi.Sada mi je problem negdi sa strujom.Ako je 2 dana ne upalim,onda kada je idem upaliti jednostavno prilikom verglanja gubi struju i nema snage za upaliti je.Bija sam kod autoelektricara i on je skinuo alanser,iztokario ga je,prominija cetkice i onda je palila bez problema.Ali sada mi je opet problem ako je ne upalim 2 dana izgubi skroz struju,naime nema je nikako.Onda uzmem drugi akumulator pa je upalim,zatim vratim stari akumulator i radi bez problema.Akumulator sam kupio prije 3 mjeseca i nedavno sam ga provjerio i on je OK.Da li negdje vuce struju dok auto ne radi?
ODGOVOR:Ispitajte akumulator , napon i snagu . Snaga mora biti veca od 60% od nazivne a pad napona ne smije veci od 2 Volta.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - PUCANJE ZUPCASTOG REMENA ?

Datum objave: 07.12.2007 11:30:00
Slika
PITANJE: Do kakvih sve (negativnih) posljedica može dovesti pucanje (u vožnji od oko 70km/h) zupcastog remena na vozilu Citroen C5 2.0 HDI?
ODGOVOR:Pucanje zupcastog remena izaziva sudar klipova i ventila . Posljedica toga je deformacija ventila a ponekad oštecenje klipova i klipnjaca.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - MANJI FRONTALNI SUDAR

Datum objave: 04.12.2007 23:16:00
Slika
PITANJE: - prije par dana sam imao manji frontalni udar sa Audijem A4, 97. god. Tada su mi se zategli sigurnosni pojasevi, te su u takvom stanju i danas. Zanima me kako da ih vratim u prvotno stanje, da ih mogu koristiti.
Drugo pitanje se odnosi na kupnju VW Corrada. Naime planiram kupti Corrada VR6, 1993. god. sa prijedenih cca 200000 KM, te u njega ugraditi plin. Zanima me Vaše mišljnje o tom motoru (pouzdanost). Znama da je potrošnja veca pa bi se odlucio na ugradnju plina. Da li bi to predstavljalo ikakav problem motoru (snaga) i kolika bi potrošnja bila sa plinom? Inace sam prije par godina posjedovao Corrado G60, kojm sam bio izrazito zadovoljan u svakom pogledu, izuzev G punjaca.
ODGOVOR:Navedene pojaseve ne možete više koristiti , moraju se zamijeniti. Ako vozilo ima zracni jastuk tada se mijenja sve što se aktiviralo.
Motor vozila CORADO VR6 je kvalitetan , za ugradnju plina je bitno stanje motora i upravljacke elektronike . Brizgalice ( dize ) moraju biti elektricne. Potrošnja plina je veca za 10 do 15% od benzina.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - KOCNICE

Datum objave: 04.12.2007 23:10:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale. Neverovatno izcrpni i profesionalni odgovori. Samo tako nastavite. Imam Omegu iz 1997 godine. Ne vozim cesto 200 km/h , ali pri jednoj prilici ravnog, pravog i dobrog puta sam probao koliko može da izvuce. Došao sam do cifre od 200 km/h, ali je bila situacija da sam ipak morao da naglo prikocim i spustim brzinu na nekih 50-60 km/h. Iznenadila me je papucica koja se ponašala kao da su kocnice pregrejane. Ne verujem da im je tako malo trebalo da se pregreju. Efekat kocnica je bio relativno slab. Jednostavno stiskaš papucicu i vidiš da se auto ne zaustavlja intenzitetom kojim bi trebalo i na koji sam navikao. Put je bio suv. Leto 2007.
Ista mi se stvar desila davno na Ladi kada sam po planinskim predelima preforsirao i kocnice i auto gde su se diskovi usijali od moje sportske vožnje gde mi je situacija bila jasna. Posle male pauze hladenja, kocnice su opet proradile normalno.
Ova situacija sa Omegom mi nije bas jasna,jer 15 min. pre toga nisam kocio, pa lepo molim za odgovor. Napominjem da su mi kocnice pre i posle toga radile sasvim dobro i u suštini sam zadovoljan sa njima.
ODGOVOR:Na svakom automobilu kocni sustav je cjelina koju cine diskovi , bubnjevi ( ako postoje ), kocna kliješta , kocni cilindri, hidraulicka instalacija i kocna tekucina. Sve navedeno je jedinstvena cjelina koja dobro funkcionira kada su svi navedeni dijelovi sustava potpuno ispravni. Pitanja koja možete postaviti samom sebi su : Kada je zadnji put mijenjana kocna tekucina ? Koliko je vrelište kocne tekucine ? Kakvi su diskovi i kolika je njihova debljina ? Kakve su disk plocice i da li su ugradene plocice prve klase s atestom i da li imaju antivibracionu masu ?
Ako niste strucnjak u ovom podrucju zatražite savjet ( uslugu ) profesionalca jer se štednja na kocnom sustavu nikad ne isplati.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZAMJENA GUMENIH CIJEVI

Datum objave: 04.12.2007 23:05:00
Slika
PITANJE: Opel Vektra 2,2 DTR 2004.g. prošla 40 000 km. Imao sam problem pri paljenju. Naime auto je stajao 6 dana i kad sam ga pokušao startati, nije palio ni nakon nekoliko uzastopnih dužih startanja. Pozvao sam HAK službu. Nakon njihove intervencije, rekli su mi da moraju zamjeniti gumene cijevi za povrat goriva iz diza. Nakon zamjene tih cijevi, auto je normalno startao.
Molim Vas da mi objasnite zašto se to dešava kod relativno novog auta i da li to treba cesto mjenjati.
ODGOVOR:Nemojte imati iluzija da se vozila ne kvare i da pojedini dijelovi mogu izdržati u nedogled. Vaše vozilo nije novo i ima vec tri godine a navedeni dijelovi ( cijevi , brtve ) rade u uvjetima visoke temperature kada je motor zagrijan i na niskim temperaturama kada je motor hladan te dolazi do bitnih promjena u strukturi navedenih materijala. Iz svoje prakse bih vam mogao navesti puno kvarova na vozilima koji su noviji od vašega i kod kojih su kvarovi znatno skuplji. Navedene cijevi za povrat goriva ne treba mijenjati , radi preventive treba ih samo na godišnjem servisu kontrolirati.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - ISPITIVANJE GRIJACA

Datum objave: 04.12.2007 23:00:00
Slika
PITANJE: Radi se o grijacima kod dizel motorima. Kako provjerit njihovu ispravnost i dali je potrebno mijenjat sva cetri ili samo neradnika ? Mazda 626 ditd,99 !
ODGOVOR:Grijace je najbolje ispitati kada ih izvadite . Drugi nacin je pomocu instrumenta ( amper metar ) .
na vrh Povratak na vrh