Danas je: 07.12.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XSARA - SMRAD IZ VENTILACIONIH OTVORA

Datum objave: 05.06.2008 16:00:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas za savjet u vezi klima uredjaja kod Citroen Xsare 2.0 HDI iz 2003.Klima je manuelna, i nemam se pozaliti na njezin rad, tj. odlicno hladi. Ali problem nastupa kada iskljuicim klimu a ostavim ventilaciju da radi, iz ventilacionih otvora pocinje se siriti nesnosan smrad. Na par mjesta sam cuo da je u pitanju zagadjenje klime bakterijama i gljivicama i da se problem moze resiti upotrebom sredstva Nigrin za dezinfekciju klima.
ODGOVOR:Navedena pojava na ventilaciji se javlja radi lošeg održavanja ventilacijskih kanala i radi duhanskog dima. Postoji niz preparata kojim možete tretirati ventilacijski sustav. Nekada ni to ne daje rezultat pa cišcenje i dezinfekciju treba ponoviti više puta. U nekom slucajevima se na taj nacin ne može doci do rezultata nego je potrebna zamjena isparivaca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NE PALI SE VENTILATOR

Datum objave: 05.06.2008 13:35:00
Slika
PITANJE: Na Meganu 1,6 1998 ne pali se ventilator hladnjaka. Gdje se nalazi termoprekidac i kako ga ispitati?
ODGOVOR:Vaše vozilo ne mora imati termo prekidac za paljenje ventilatora. Ako termo prekidac postoji on je lako vidljiv na bocnoj strani hladnjaka. Ispitati ga možete da zagrijete motor na 95°C i spojite ohm metar na kontakte prekidaca. Ako je isti ispravan omska vrijednost na instrumentu pasti ce na nulu kada termo prekidac ukopca. Sustav bez termo prekidaca radi tako da ventilator pali ECU centrala koja dobiva informaciju o temperaturi motora od ECT senzora.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - GUBITAK SNAGE I PREKIDANJE

Datum objave: 02.06.2008 21:27:00
Slika
PITANJE: Vozim Ford Fiestu 1.3 staru 10 godina, moj je problem taj da auto sa ukljucenom klimom trza odnosno gubitak snage nije stalan vec na mahove, što je pogotovo izraženo pod vecim opterecenjem (veci okretaji, uzbrdica itd.). Neki mi mehanicari kažu da je to normalno za tako slab motor (60 KS) ali osjecam da se problem pogoršao od prošlog ljeta. Hoce li nadopunjavanje plina u klima uredaj riješiti problem?
Imam još jedan mali problem, naime rucica mjenjaca ima dosta praznog hoda, tj. klima se nekoliko cm lijevo-desno kad je u brzini.
ODGOVOR:Punjenjem klime necete riješiti problem gubitka snage ni prekidanja motora. Problem cete riješiti tako da detaljno ispitate sustav paljenja , sustav ubrizgavanja i po potrebi mehanicki sustav. Nakon takvog ispitivanja otkriti ce se uzroci radi kojih imate navedene probleme.
Prazni hod rucke za šaltanje brzina je moguce riješiti . to se dogada kada nastanu istrošenja na pojedinim dijelovima polužnog mehanizma za šaltanje brzina.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPER - BLINKA LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 01.06.2008 19:43:00
Slika
PITANJE: Prije svega svaka Vam cast !!!! Sto reci stranica je pravo osvjezenje na netu !!!
Imam problem sa Citroenom jumperom 2.8hdi 2005g
Naime desava se slijedece -normalno pali,ide sve pet...Ali kada ga upalim nakon sto ugasi lampicu grijaca nakon cirka 5-6 sekundi ponovo ju upali i stalno blinka..Takoder mi neradi kilometar sat..Sto je povezano pretpostavljam jer se u isto vrijeme desilo...???
ODGOVOR:Lampica koju spominjete pali se kada je neispravan neki od grijaca, kada je neispravan upravljacki modul visokotlacne pumpe, kada je loš spoj na konektorima elektricnih vodova, kada postoji greška u sustavu za upravljanjem motorom. Do rezultata je najbrže doci uz pomoc servisnog kompjutora za dijagnostiku.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 XR - NECE U PRVU BRZINU

Datum objave: 01.06.2008 19:32:00
Slika
PITANJE: Prije dva dana na vozilu PEUGEOT 206 XR, 1,4 , 2001. kod mehanicara mi je zamijenjen set kvacila. Dali je moguce da je kod montaže došlo do neke pogreške, naime nakon toga nece svaki puta u 1. brzinu. Kod svakog pritiska na pedalu drugacije se ponaša, ili ide bez problema ili trebam po nekoliko puta pritisnuti pedalu. Mehanicar je rekao da kod sistema poluga nije moglo doci do pogreške, jer da se tu nema što pogriješiti.
Još jedno pitanje, dali moje vozilo ima filter goriva, gdje se nalazi i dali ga treba mjenjati.
ODGOVOR:Ako sve ostale brzine a pogotovo rikverc idu lagano tada nije uzrok spojka ( kuplung ). Uzrok može biti izvan mjenjaca ( polužni mehanizam ) ili u mjenjacu ( sinhron, vilica, kanda ). Vaše vozilo ima filter goriva a isti se može nalaziti kod rezervoara, kod motora ili u rezervoaru.Filter goriva se treba mijenjati.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - PROBLEMI S PALJENJEM

Datum objave: 30.05.2008 22:05:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za savjet u vezi problema s paljenjem na Fiatu Uno, proizvodnja 1998.g. (Poljska). Motor ima oznaku 146D8000, verzija 146E455A. Broj za rezervne dijelove 00023199 i ugraden Bosch Motronic sustav ubrizgavanja goriva.
Problem se ocituje u slijedecem: motor se ponekad teško pokrece (nakon 10-15 sekundi rada pokretaca. Kada proradi, cini se da ne rade svi cilindri vec se nakon nekog vremena rad motora ubrza i normalizira. Pri tome se osjeti miris benzina u zraku a nakon kretanja iz ispušnog lonca izlaze crni ispušni plinovi. Nakon što motor proradi, u vožnji radi normalno ali imam osjecaj da teže ubrzava. Ovaj problem se javlja kada je vani toplije. U jutarnjim satima, pokrece se bez problema.
Takoder, ponekad, nakon krace vožnje, motor u leru pocinje sam povecavati i smanjivati broj obrtaja motora a nogu ne držim na papucici.
U tom slucaju moram iskljuciti motor i malo pricekati, te ga ponovno pokrenuti. Kombinirano s tim ili zasebno, motor ima vece obrtaje u leru kada ove pojave nema.Ono što je zanimljivo, ovaj problem se pojavljuje povremeno a onda nestane kao da je s motorom sve u redu da bi se nakon nekog vremena ponovno pojavio.Kolege s posla su mi skrenuli pažnju na necisto gorivo pa sam pokušao tociti gorivo na raznim postajama INE i OMV-a ali nisam primijetio da je to u vezi s gore opisanim problemom.Takoder, moram napomenuti da mi je pred godinu dana, majstor promijenio zupcasti remen i taj problem se pojavio ubrzo nakon tog zahvata. Nedavno je napravio redovni pregled vozila prije tehnickog pregleda i promijenio kablove svjecica (jedan je prekidao), svjecice, ulja i kocione plocice. Kako sam rekao, problem se javljao povremeno ali sada je ucestaliji. Medutim, majstor mi kaže da nema smisla mijenjati dijelove dok ne utvrdimo tocan uzrok kvara, s cime se naravno slažem.
Pregledao sam engleski forum za Fiat Uno i pronašao jedan post sa slicnim problemom. Covjek kaže da je promijenio 'Ignition module', što bi u prijevodu bio modul paljenja (elektronski) i to je riješilo problem. Taj modul se nalazi na starijim godištima vozila na distributeru paljenja koji je mehanicki a ovaj u mom modelu je manji i monolitniji (djeluje kao izliven iz jednog komada plastike). Na njegovom gornjem dijelu su prikljucene 4-5 žica na plosnatom konektoru a sa strane izlaze kablovi za svjecice. Taj modul ne mogu locirati nigdje drugdje pa pretpostavljam da je ugraden u distributer paljenja ako ga uopce ima.
Kako uskoro moram obaviti tehnicki pregled vozila i želim voziti tehnicki ispravno vozilo, molim Vas da mi kažete vaše mišljenje.
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba obaviti testiranje sustava paljenja i sustava elektronskog ubrizgavanja goriva. Kod sustava paljenja treba ispitati bobinu, visokonaponske kablove i svjecice. Nakon toga po potrebi ispituje se sustav ubrizgavanja odnosno sve njegove komponente. Kod ovoga sustava ispituje se tlak goriva, kolicina goriva, stanje injektora. Nakon ovoga na redu je kontrola ostalih komponenata sustava ubrizgavanja ECT senzor, potenciometar leptirastog ventila, MAP senzor, IAT senzor, lambda sonda i tako dalje.
Prije svega ovoga ipak treba provjeriti mehanicki sustav motora koji mora biti u dobrom stanju a to je kompresija, faza, podešenost ventila.
Nakon što se otklone svi kvarovi i nedostaci radi se eko test. Ako je napravljeno sve što je potrebno eko test ce biti dobar.
na vrh Povratak na vrh

KIA RIO - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 30.05.2008 22:00:00
Slika
PITANJE: Prije 2 tjedna kupila sam novi Kia Rio 1,4 16V DOHC EX Life model,a buduci da cijene goriva doslovno divljaju, interesira me, preporuca li se ugradnja plinske instalacije u ovo vozilo?
Ukoliko je moguce, kolika je cijena ugradnje; koliko cesto je potrebno kontrolirati ugradeni sistem..ne znam što bih Vas još vezano uz to pitala. Možda mi Vi sami, s obzirom na postavljeno pitanje, možete ponešto više i detaljnije reci.
ODGOVOR:U vaše vozilo možete ugraditi bilo koji plinski sustav s plinskim injektorima . Kod nas možete dobiti plinski sustav Prins, Nizozemska koji je najkvalitetniji. Garantni rok je 2 godine a redovni servis je svakih 25.000 km . Cijena sustava s ugradnjom je 12.500,- kn . Sve komponente sustava su vrhunske kvalitete s potrebnim atestima. Uredaj radi potpuno automatski tako da nema potrebe razmišljati kako i kada ga treba prebaciti na plin ili benzin. Ako želite još više korisnih informacija nazovite .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - ZVUKOVI I LUPANJE

Datum objave: 29.05.2008 15:25:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Bravo 97god. 1,9 JTD imam nekih problema s ovim autom jedan od problema je sto pored zvuka motora cuje mi se jos neki zvuk i cim mu dam gasa pocne jos vise da se cuje zuji sve vise i vise da li je moguce da je do turbine il...? drugi problem mi je na vozacevom prednjem tocku kad naletim na rupu osjeti se neko lupanje isto tako kad vozim 120km/h to stalno lupa imam osjecaj da ce mi tocak spasti,neki mi govore da je onaj lezaj na amortizeru???
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati i od turbine ali može i od drugih dijelova motora zato bez direktnog uvida na vozilu ne mogu dati precizniji odgovor. Lupanje koje cujete na prednjem kotacu je znak istrošenosti na prednjem desnom ovjesu ( selen blok, kuglasti zglob, aksijalni ležaj amortizera, spona balans štange …. ). Ovu pojavu defektirajte i otklonite kvar što prije.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 - DOTEZANJE GLAVE MOTORA

Datum objave: 29.05.2008 15:16:00
Slika
PITANJE: Imam audi 100TD 2.0l(DE) 5cyl 85g. mijenjao sam termostat pa mi sad u gradskoj vožnji diže temp. do 100C. Dali je moguce da imam zraka u sistemu ili kako ga odzracit jer ne znam gdje je ventil?
I molit cu Vas za informaciju na koliko se kila dotegne glava motora.
ODGOVOR:Moguce je da ima zraka u sustavu ali je moguce i da termostat nije odgovarajuci, da je hladnjak zacepljen i slicno. Ventil se može nalaziti na gornjem dijelu hladnjaka ili na cijevi grijaca.
Na glavi motora mogu postojati vijci M11 i M12. M11 se zatežu:
-50 Nm
-70 Nm
-90 Nm
-zagrijati motor na 50°C
-90 Nm
-voziti 1000 km
-otpustiti vijke za 30°
-zategnuti na 90 Nm
M12 se zatežu:
-40 Nm
-60 Nm
-180°
-zagrijati motor na 50°C
-90°
-voziti 1000 km
-zategnuti 90°
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 28.05.2008 23:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Citroen Xsaru 1.9D 1998.god. 160 000 km te bih imao nekoliko pitanja u vezi svog automobila.
Na tehnickom pregledu izvršen je EKO-TEST,a covjek mi je rekao da imam povecano zacrnjenje, ali je sve ostalo bilo u redu pa mi nije stvarao probleme.E sad pošto ja imam namjeru još dugo voziti taj automobil zanima me vaše mišljenje u cemu bi mogao biti problem te cca cijena popravka, auto ne troši ulje te se u vožnji dobro ponaša.
Drugi problem je cviljenje u prednjem lijevom kotacu pri manjim brzinama koje se pri vecim brzinama ne cuje.
Trece što me zanima jest da li je u taj automobil moguca ugradnja prednjih maglenki pošto stražnje ima, a i cini mi se da na prednjem dijelu maske postoji mjesto gdje su predvidene. Zanima me gdje bi se mogle kupiti te eventualna cijena.
Iskreno Vam zahvaljujem na odgovorima te Vam želim puno uspijeha u daljnjem radu te bih Vas ujedno želio pitati koliko se ceka te koliko bih koštao preventivni pregled kompletnog vozila u Vašem servisu te da li je moguce naruciti se za tocno vrijeme?
ODGOVOR:Crni dim ili zacrnjenje je znak povecane kolicine goriva koja ulazi u motor a ne izgara u potpunosti. Mogucih uzroka može biti više, dize, suženje usisnih kanala, redukcija zraka na ulazu u motor, regulator kolicine goriva i drugo. Navedenu pojavu treba istražiti i po potrebi otkloniti.
Zvuk na prednjem kotacu može nastati radi kocnih plocica koje su dotrajale ili radi kocnih kliješta. Moguca je i ugradnja prednjih maglenki koje možete nabaviti originalne ili zamjenske u trgovinama auto dijelova.
Pregled vašega vozila možemo obaviti vrlo brzo samo treba nazvati telefonom, moguce je dogovoriti odredeno vrijeme.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - PROBLEM SA ABS-om

Datum objave: 28.05.2008 23:03:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa abs-om. Kada prolikom davanja kontakta na autu (Fiat Marea 1.9 jtd) lampica od abs-a se ugasi medutim kratko nakon kretanja lampica se upali zajedno sa lampicom od rucne kocnice i to cešce za kišovitih dana. Tada abs ne radi. Bio sam na diagnostici i nije ništa pronadeno što se tice kompjutera.
ODGOVOR:U momentu kada lampica ne svijetli sustav je ispravan, nakon toga lampica se upali jer je nastala greška u sustavu ABS-a. Uzrok treba tražiti kada lampica svijetli a neispravan može biti senzor na kotacu, elektricna instalacija, hidro agregat. Potrebno je pojedinacno ispitati sve navedeno.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 - TEMPERATURA IDE U CRVENO

Datum objave: 28.05.2008 22:58:00
Slika
PITANJE: Imam veliki problem.temperatura mi se cijelo vrijeme diže u crveno na oko 100-110 stupnjeva.svaki cas mi se pali crvena lampica.
termostat je novi(orginalan),mijenjan prije 2-3 mjeseca,na ulazu i izlazu su crijeva vruca tako da on obavlja uredno svoju funkciju , termoprekidac radi , ventilatori se normalno ukljucuju i iskljucuju.
indikator temperature pokazuje normalne vrijednosti.
spojili su ga na kompjuter i pokazivao je da nema nikakvih grešaka.
na mjestu kad radi malo uspije skinuti temp. ali cim se malo krenem voziti opet dode do 100 stupnjeva.možda je do kilera od vode ,možda je zaštopan .drugi pak kažu da je možda brtva glave,da su možda na vodenoj pumpi otišle peraje.u ekspanzionoj posudi vidim da tekucina ima jak mlaz. kiler od vode nije uopce oštecen i izgleda vrlo dobro, bar s vanjske strane.Ovaj prednji kiler od klime je malo oštecen od kamencica i ostalih gluposti,ali mislim da nije ništa opasno.
Sad sam pratio kako se ponaša temperatura motora u vožnji.dosta brzo postigne temperaturu od 100-105 stupnjeva i onda se pali crvena lampica i odmah nakon toga ga ohladi na 85-90 stupnjeva.
Ovaj trenutni termoprekidac pali prvu brzinu ventilatora na oko 95-98 stupnjeva(to sam provjerio dok je auto bio spojen na kompjuter).
Njegova radna temp. je negdje 80 stupnjeva.Pa mislim staviti termoprekidac koji ranije pali ventilator na negdje 90 stup., i možda tako riješim problem sa visokom temperaturom.
ODGOVOR:Ako se motor prekomjerno zagrijava na otvorenoj cesti tada treba ispitati termostat ( kod vas je novi ) , cijevi rashladnog sustava ( suženje ), hladnjak ( zacepljenje ) , protok zraka kroz kondenzator klime i hladnjak. Nakon toga uzrok može biti pumpa za vodu, brtva glave, glava motora.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA FLORIDA - PROBLEM KOCNICA

Datum objave: 28.05.2008 22:44:00
Slika
PITANJE: Premalo je uputiti vam samo rijeci hvale, jer zasluzujete mnogo vise!
Imam Zastavinu Floridu 1.4 iz 1990.g., presla je 82.000km, i veoma sam zadovoljan ("koliko para toliko muzike").Na poslednjem tehnickom pregledu nije prosla zbog nozne kocnice zadnjeg desnog tocka. Podaci sa kontrole za kocnice su:
-prednji lijevi=2.300N, prednji desni=2.000N,
-zadnji lijevi=1.700N, zadnji desni=800N,
-rucna kocnica, oba tocka isto=1.000N.
Ovaj tip Floride nema tzkozvani "peti cilindar", ima servo uredjaj, a iz glavnog kocionog cilindra za svaki tocak ide posebna cijev.
Na svakoj od cijevi za zadnje tockove ugradjen je "pojacivac pritiska" (valjda se tako zove), nalaze se u motorskom djelu u blizini glavnog kocionog cilindra.Prije ponovljenog pregleda majstor je zamjenio mjesta ovih "pojacivaca pritiska", procistio ih komprimiranim zrakom, ispustio zrak iz instalacije kocnica itd.Na ponovljenom tehnickom pregledu su podaci za kocnice bili bolji, ali sada je problematicna bila kocnica zadnjeg lijevog tocka (kontrolor je rekao da je na granici prolaznosti).
PITANJA:
1. Da li treba zamjeniti oba "pojacivaca pritiska" ?
2. Majstor predlaze da probusi oba "pojacivaca" da bi dobio isti rezultat. Da li je to OK?
3. Da li je, mozda, problem i u glavnom kocionom cilindru?
4. Ako ne nadjem na trzistu ove "pojacivace" za Floridu, sa kojih drugih vozila odgovaraju?
ODGOVOR:Pojacivac pritiska je servo uredaj kocnice i na vašem vozilu postoji samo jedan . Kocni sustav na vašem vozilu ce biti dobar ako je ispravan glavni kocni cilindar, prednji kocni cilindri, zadnji kocni cilindri, prednje disk plocice, diskovi, zadnje papucice kocnice, zadnji kocni bubnjevi, cijevni vodovi. Vaš mehanicar ce sigurno znati prepoznati što je neispravno i nakon toga otkloniti kvar.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II - UZROCI VELIKE POTROŠNJE ?

Datum objave: 25.05.2008 18:06:00
Slika
PITANJE: Clio II ,2002 g. , 1.2 16v 55kw
Potrošnja je oko 11l/100Km, prije cca tri mj. kad sam ga i kupio rabljenog eko test je bio uredan, a potrošnja je pretpostavljam bila ista ali tada nisam obracao pozornost… Koji su moguci uzroci tako velike potrošnje?
ODGOVOR:Uzroci povecane potrošnje goriva mogu biti : mehanicko stanje motora, neispravnost na sustavu ubrizgavanja goriva, neispravnost na sustavu paljenja, ispušni sustav, neredovito održavanje vozila, slabo napumpane gume, nacin vožnje.
na vrh Povratak na vrh

PONTIAC TRANS SPORT - KAO DA JE POLUDIO

Datum objave: 25.05.2008 17:56:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Pontiac trans sport 3.8v6 benzin-plin.Auto se ponaša kao da je poludio.Najprije mi je kod vožnje u overdrajvu kod pritiska na kocnicu palio zadnji brisac,zatim u vožnji eksplodira pa izbije cijev od serva i ugasi se,zatim ga ne mogu voziti na benzin kad ja hocu nego kad on hoce,zatim mi gori lampica od pumpe kad nije spojen na žarnu nit,a sada mi se gasi u vožnji na plin bez obzira da li išao uzbrdo ili nizbrdo,te je poceo enormno trošiti.Obzirom da si sam ne mogu pomoci a auto je postao opasan za vožnju molim savjet.
ODGOVOR:Iz vašeg dopisa može se zakljuciti da na vozilu postoje tri vrste problema i to elektrika, sustav paljenja, sustav za plin.
Po logici najprije bi trebalo raditi na otklanjanju grešaka na elektrici vozila ( pritiskom na kocnicu pali se zadnji brisac ). Nakon toga na redu je sustav paljenja koji može biti uzrok detonacijama ( eksplozija ) u usisnom kolektoru. Kada se otklone kvarovi na sustavu paljenja po potrebi dobro bi bilo ispitati i sustav za ubrizgavanje benzina te otkloniti eventualne greške. Kada je sve ovo napravljeno, kvarovi otklonjeni može se ispitati i plinski sustav . Plinski sustav ce dobro raditi tek onda ako sustav paljenja, sustav benzinskog ubrizgavanja i mehanicki sustav motora rade potpuno ispravno i bez grešaka.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - DEMONTAŽA SJEDALA

Datum objave: 25.05.2008 17:52:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Renaulta Laguna 1.9DTI 2000 godište, te me interesuje nacin skidanje sjedišta vozaca jer mi se u zadnje vrijeme sjedište ljulja, i ako znate uzrok tome. Malo me je strah, kada sam pogledao koliko ima kablova ispod sjedišta.
ODGOVOR:U ni jednoj tehnickoj uputi nema opisa postupka demontaže vozackog sjedala. Demontaža se zasniva na logici i sposobnosti osobe koja to radi. Tocno je da na navedenom sjedalu ima dosta elektrike na koju treba pazit. Posebno je važno paziti na zatezac sigurnosnog pojasa jer isti ima eksplozivno punjenje koje u momentu sudara zateže pojas. Radi toga bi trebalo svakako skinuti stezaljke akumulatora kako navedeni sklop ne bi imao napajanje sa strujom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ISPITIVANJE ULJNE PUMPE

Datum objave: 25.05.2008 17:44:00
Slika
PITANJE: Zanima me kako ispitati uljnu pumpu dali dobro radi kad ju skinemo s bloka motora ,ili kada bih uzimao polovnu?
ODGOVOR:Uljnu pumpu možete ispitati tako da napravite odgovarajuci alat ( kao dosjed na radilici ) preko kojega treba okretati pumpu za ulje i tom prilikom usisna košara treba biti potopljena u ulje. Drugi nacin je rastavljanje pumpe i kontrola istrošenosti pojedinih dijelova .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - POVECANA TEMPERATURA

Datum objave: 23.05.2008 14:22:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc imam Fiat Bravo 1.6 16 v, 96 god. u zadnji tjedan dana imam problema sa temperatuom prelazi mi tri crtice preko pola a nekad i malo više prema crvenom, zamjenio sam termo prekidac i stvar je ista, ventilator se normalno pali samo što mi za tu temperaturu kratko radi. I u kileru mi nešto puca kao da ima zraka a nema ga gdje istjerati.
ODGOVOR:Povecana temperatura motora može nastati radi više faktora koji mogu biti opasni za motor i zato je potrebno tocno otkriti pravi uzrok. U ovom slucaju moguci uzroci su termostat, pumpa za vodu, hladnjak (zacepljenje ), remen pumpe, brtva glave motora. Prilikom traženja kvara krenite s najjednostavnijim ispitivanjem i tako prema složenijem.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - JACE ZUJANJE

Datum objave: 23.05.2008 14:18:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Punto 1.2 75 1995.godiste. Prilikom kretanja dok je volan okrenut u bilo koju stranu (obican izlazak iz parkinga) dolazi do jaceg zujanja koje kao da dopire iz motora(kao zvuk veceg elektromotora koji postigne velik broj okretaja). Pri normalnom kretanju dok su kotaci u ispravnom polozaju taj je zvuk puno tisi dok je nekoliko puta glasniji pri skretanju. Kad se motor malo ugrije donekle se stisa. Mozete li mi, molim Vas, nekako pomoci i reci otprilike u cemu bi mogao biti problem.
ODGOVOR:Vaše vozilo vjerojatno ima servo volan a navedeni zvuk može nastati u servo volanu. Zujanje koje cujete je hidraulicki tlak u kucištu volana ili servo pumpi koje je više izraženo kada je volan u krajnjem položaju jer je tada i hidraulicki tlak veci. Ulje u servo volanu mora biti odgovarajuce i mijenja se svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - TRZA U DRUGOJ I PETOJ BRZINI

Datum objave: 23.05.2008 14:09:00
Slika
PITANJE: mazda 323f 1,5 benzin 2000god
kupio sam navedeni auto prije 4 mjeseca, sve je bilo u redu do neki dan kad mi je auto poceo trzati u drugoj brzini i u petoj pri 120 i 140km/h na sekundu se pocne gušit. kažu da bi trebalo samo ocistit mjerac protoka zraka? kako i s cim da ga ocitit ako je to uzrok?
ODGOVOR:Prekidanje motora kako ste opisali može nastati radi sustava paljenja (probijanje visokog napona ) , neispravnog rada sustava ubrizgavanja. Sustav ubrizgavanja je malo složeniji a za njegovo ispitivanje potrebno je imati odgovarajucu servisnu dijagnostiku , bazu podataka i tehnicko znanje na tom podrucju. Zamjena pojedinih dijelova i cišcenje ( kako ste naveli ) rijetko kada daje rezultat. Za pocetak ispitajte svjecice, visokonaponske kablove, tlak goriva.
na vrh Povratak na vrh