Danas je: 30.03.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

HYUNDAI TUCSON - RAZRA?IVANJE MOTORA

Datum objave: 11.01.2008 18:02:00
Slika
PITANJE: Kupio sam novi hyundai tucson 2,0 DOHC. Prilikom preuzimanja sam upozoren da se vozilo treba razradjivati i da prvih 2000 km nebi trebao prelaziti brzinu od 80 km/h. Obzirom da aktivno vozim vec od 1966, vrlo dobro se sjecam nacina razradjivanja ondašnjih automobila. Koliko znam toga više nema na sadašnjim modernim vozilima na tako strogom nivou. Jasno je da ga ne treba tjerat na visoke okretaje i mucit na niskim ni kad kad je nov a ni poslije. Nisu to valjda motori proizvedeni po ondašnjim kriterijima? Što vi kao vrhunski strucnjak i poznavaoc motora na to kažete.
ODGOVOR:Vi ste potpuno u pravu i razradujte motor na vaš nacin jer se to tako radi. Prvo razradivanje vašeg motora obavljeno je na ispitnom stolu. Uputa koju ste dobili nije tocna.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - SLABO IDE I PUNO TROŠI

Datum objave: 11.01.2008 17:55:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam mazde 323 f ,godina 1994 motor 1.5 ,90 ks. Automobil poviše 4.000 obrtaja vuce odlicno ,dok na male dire slabo. Na svakoj manjoj uzbrdici treba šaltat u 2 brzinu i natezat do 4 / 5000 okretaja da bi potegao. Potrošnja mi je 12,5 litara na 100km. Šta mogu napravit vezano za to. Auto je u odlicnom stanju ali slabo ide i puno troši. Pretežno se vozi na 4.,000 okretaja.
ODGOVOR:Za pocetak podesite ventile, izmjerite kompresiju i podesite staticki kut predpaljenja. Nakon toga strucno ispitajte ispravnost sustava ubrizgavanja. Kod ovoga sustava ispitajte rad lambda sonde, ECT senzora, MAP senzora i brizgalica. Na kraju napravite EKO test .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SVIJETLI LAMPICA MOTORA

Datum objave: 11.01.2008 17:45:00
Slika
PITANJE: Htio bih kupiti opel astru classic II iz 11/2006 godine koja je prešla svega 13400 km, još nije bila ni na prvom servisu ali problem je taj što je upaljena lampica motora, vlasnik kaže da je to zbog toga što je nedavno sipao gorivo loše kvalitete pa mu je auto trokirao i nakon pražnjenja spremnika i sipanja novog goriva auto radi odlicno,ali se pali ta lampica i stalno svijetli u vožnji.ja sam vozio auto, u leru radi mirno gotovo necujno,odaziv na gas trenutacan,sve uredno radi samo ta lampica svijetli,sad nisam siguran da li je ok sa motorom ili ce trebati neki zahvat oko njega. U medjuvremenu vlasnik astre uzeo je vectru i nije se zamarao astrom.
ODGOVOR:Nije tocna tvrdnja da je uzrok gorivo. Navedena lampica svijetli kada postoji greška na elektronskom sustavu ubrizgavanja. To ne mora znaciti da ce i popravak biti enormno skup, možda se radi samo o neispravnom nekom senzoru ili aktuatoru. Ako vam se vozilo svida napravite dijagnostiku i znati cete o cemu se radi. Bolja opcija je da se nakon dijagnostike odmah otkloni kvar jer takvo stanje šteti motoru.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV TDI - DA LI RASTAVLJATI MOTOR??

Datum objave: 11.01.2008 17:34:00
Slika
PITANJE: OBRACAM VAM SE SA NADOM DA MI POMOGNETE U PROBLEMU NASTALIM NA GOLFU 4 1.9 TDI (90),NASTAJE PROBLEM PRI STARTANJU MOTORA.SVE SE NORMALNO PONAŠA NA KOMANDNOJ TABLI I NORMALNOM PALJENJU MOTORA ALI I DALJE SAMO VERGLA NA PRAZNO.POSLE DIJAGNOSTIKE NA KOMPJUTERU UTVRDJENO JE DA MOTORNI KOMPJUTERI NEMAJU GREŠAKA,PA JE STVAR PREUZEO MEHANICAR KOJI JE SVEO TEORIJU NA NAVODNOJ "KAJLI" NA RADILICI MOTORA OBJAŠNJAVAJUCI DA JE TO MANA KOD GOLFA 4 TDI I DA MORA CIJELI MOTOR RASTAVITI RADI REŠAVANJA PROBLEMA.?????
ODGOVOR:Ponekad se dogada da se olabavi pogonska remenica zupcastog remena , tada motor loše radi i nema potrebnu snagu a ako se pravovremeno ne reagira može doci i do oštecenje motora ( sudar ventila i klipova ). Ako je tocno to što vam je kazao vaš mehanicar ( tu tvrdnju možete provjeriti ) tada treba najprije utvrditi da li je oštecen dosjed na radilici na koji dolazi navedena remenica. Ako je dosjed oštecen tada treba izvaditi motor i demontirati radilicu. Nakon toga radilicu treba strucno popraviti i ponovo ugraditi. Na tako popravljenu radilicu stavlja se nova remenica i vijak remenice . Nakon toga motor i faza motora ce opet biti potpuno u redu. Kod ovoga zahvata rastavlja se samo donji dio motora kako bi se mogla demontirati radilica, gornji dio motora blok i glava ostaju netaknuti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - U KABINI NIJE TOPLO

Datum objave: 08.01.2008 16:42:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja auto se zagrije na radnu tem.. nakon nekog vremena od 5 do 10 minuta i tem.. ne varira ali u kabini mi baš i nije toplo stavim ventilator na 4 slabo mi puše dok na škodi na 3 imam uragan! prekidac za sva 4 žmigavca mi ne radi te na kompu ona stavka koliko još mogu proci km sa gorivom u rezervaru ne radi samo blica Dali imate iskustva sa tim motorima i šta mislite o njima ja sam sada jos zadovoljan kupio sam ga nedavno potrošnja mu je dobra te ubrzanje perfektno sa 350 kuna radim preko 900km i još samo nešto kada je u leru pogotovo hladan malo se drma auto pošto je lagan, jeli je to razlog, ali lagano ljevo desno.
ODGOVOR:Postoje dva preduvjeta za dobro grijanje, odgovarajuca radna temperatura motora i potrebna kolicina zraka koja struji na radijator grijaca. U opisanom slucaju uzrok je ovo drugo. Ispitajte stanje filtera kabine, zacepljenje otvora za dobavu zraka , pravilan rad zaklopki grijaca.
Na drugo pitanje može se odgovoriti nakon pregleda vozila.
Motor u hladnom stanju na minimumu ima malo povišen broj okretaja , ako nije tako onda može biti neispravan senzor temperature motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - OD KUDA POCETI ??

Datum objave: 08.01.2008 14:49:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja ako mi možete odgovoriti.imam opel zafiru 99 godina 16-16ventila.auto ima 170000 km.a sada problemi-mislim da se jako sporo motor zagrijava makar sam promijenio termostat,ulje mi troši litru na 1500 km.taj motor ima 100 ks a ja mislim po njegovoj snazi da nema ni 70 ks makar mu je krajnja brzina 180 km-h a sad potrošnja u auto je ugraden plin ali on na 100 km troši oko 18 litara plina makar je direktno ubrizgavanje a benzina oko 13 litara.okretaji u leru rade dobro i mirno ali cim se upali neki potrošac struje npr svjetla,ventilator kilera,obrtaji pocnu varirati od 500 do 700 okretaja i tako sve dok ne stisnem malo gas.i onda je opet u redu.kad radi na leru svaki drugi put kad stisnem gas okretaji mu prvo padnu na 500 a tek onda primi gas naravno to se dogodi u sekundi.auto pali jako dobro i kad je hladan i kad je topao.molim vas da mi pomognete kojim savjetom kako bi se to moglo odkloniti i kojim redosljedom i koliko bi me kod vas odprilike došao pregled tog automobila da ustanovimo u cemu je problem.
ODGOVOR:Iz vašeg opisa može se zakljuciti, da motor sporo postiže radnu temperaturu, potrošnja ulja je velika ( 0,68 l/1000km ), motor nema potrebnu snagu, potrošnja benzina i plina je povecana, broj okretaja motora na minimumu ( leru ) je nestabilan. Dobro pitanje je što napraviti i od kuda poceti ?
Ako želite stvarno rješavati navedene problema tada treba krenuti od mehanike motora i najprije riješiti eventualne kvarove. Kod ovoga sustava bitno je da tlakovi kompresije budu zadovoljavajuci, usisno ispušni kanali na glavi motora moraju biti cisti ( bez suženja ), ispušni sustav mora biti prohodan ( bez zacepljenja ), motor mora biti tocno u sinhronizmu ( faza ) . Potrošnja ulja na ovoj kilometraži nastaje radi loših brtvila ventila i ili istrošenih vodilica ventila. Nakon ovoga na redu je kontrola sustava za ubrizgavanje ( brizgalice, senzori, pojedini mjeraci, aktuatori ). Nakon temeljitog pregleda ovoga sustava mogu se znati tocni uzroci i cijena ulaganja ( dijelovi, rad ). Na kraju ostaje sustav paljenja koji se takoder treba ispitati jer i on mora biti potpuno ispravan. Iz navedenog vidite koji bi redoslijedom trebalo ici da bi došli do pravog rezultata. Na žalost pojedinim parcijalnim zamjenama pojedinih dijelova ne može se postici kvalitetan rezultat.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9TDI - TABLETE ZA GORIVO ?

Datum objave: 08.01.2008 14:37:00
Slika
PITANJE: Poštovani, molim vas savjet u vezi tableta koje se stavljaju u gorivo.
Imam passat 1.9 tdi i kad dodam jace gas kod ubrzanja pocinje jace dimiti inace na leru ne dimi. Dali tablete ili tekucina koje se stavljaju u gorivo mogu pomoci kod cišcenja sustava ubrizgavanja i motora.
Ako mogu di se te tablete mogu kupiti i od kojeg proizvodaca.
ODGOVOR:Navedene tablete nece pomoci. Ako je dim crne boje treba ispitati stanje turbine, diza, zacepljenja na usisnoj strani motora. Ako je dim plave boje , to je znak da ulazi ulje u komoru za izgaranja, ako je dim bijele boje u cilindar ulazi rashladna tekucina. Potrebna je kvalitetna dijagnostika.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - NEUGODNE VIBRACIJE

Datum objave: 06.01.2008 19:46:00
Slika
PITANJE: Imam stari Fiat Tipo 1,6 AGT iz 1991. sa predenih 180 000 km.
Do sad je auto redovito održavan, i na oko 110 000 uredena glava i zamjenjeni prsteni klipova i po potrošnji i vožnji sve je ok.
Samo što se prije 3 mjeseca pojavio problem vibracije automobila.Cim se ga ujutro hladnog upali citav auto ima vibraciju koja se kasnije nešto smanji, a u vožnji je najjaca na oko 2100 oketaja.Uglavnom vibriraju plastika i neki manji dijelovi u kabini i ne cuje se neki direktni dodir i zvuk samo sa jednog mjesta nego samo vibracija po citavom autu.
Vibracija je uglavnom svo vrijeme istog intenziteta i koliko sam primjetio ne povecava svoj intenzitet. Sva tri nosaca motora promijenio sam jednog po jednog i ništa se nije promijenilo.Nosaci auspuha su uredu i nijedan dio motora ne dira karoseriju, a pomalo sam postao lud, jer me jako smeta,a nevidim rješenje pa Vas molim za Vaš savjet.
ODGOVOR:Vibracije motora koje se prenose na karoseriju su vrlo neugodna pojava a njihovo otkrivanje nekada zna biti jako zahtjevno. U vašem slucaju navedenom problemu treba pristupiti selektivno što znaci da treba ispitivati dio po dio sklop po sklop. Glavni generator vibracija je motor. Na samom motoru vibracije stvaraju: radilica ( debalans ) , spojka ( debalans ), klipovi ( razlika u težini ) , pojedini agregati, neujednaceni rad pojedinog cilindra. Potrebno je zakljuciti da li su vibracije motora u granicama ili ne. Ako su vibracije motora u dozvoljenim granicama, uzroke treba tražiti u nosacima motora ispušnom sustavu i nepravilnom položaju motora. Ako motor prije navedenog popravka nije imao vibracije tada uzrok treba tražiti u propustu prilikom popravka motora.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - TREBA LI GENERALKA ?

Datum objave: 06.01.2008 19:37:00
Slika
PITANJE: Moj poznanik mehanicar je rekao, ako auto ne želi upaliti na mjestu, a kada ga gurneš i kada nakon 10 metara u drugoj upali da je komprsija slaba i da treba napraviti generalno uredenje motora???? Molim vas odgovorite mi na to! Ja sam inace na passatu sam napravio generalku, ali on je imao simptome toga da je motor slab... Dimio. trošio puno ulja i dimio plavkasti dim... Dok ovaj sadašnji kojeg imam ne dimi, malo je i povecana potrošnja ulja, ali u granicama... Auto je Bmw 318 Turbo Diesel Sport(TDS)...
ODGOVOR:Ocjenu stanja motora i odluku o potrebi za generalkom ne donosi se na osnovu paljenja motora na guranje vec preciznom dijagnostikom mehanike motora ( tlakovi kompresije, propuštanje cilindara ). Svaki bolji mehanicar može utvrditi kada je potrebno ili nije potrebno raditi generalnu reparaturu.
Potrošnja ulja se može dogadati i na vodilice ventila, tada generalka nije potrebna.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN MICRA - VIŠE PROBLEMA

Datum objave: 06.01.2008 19:23:00
Slika
PITANJE: Obracam vam se molbom za savjet u kojem smjeru krenuti vezano uz probleme koje u posljednje vrijeme imam sa Nissan Microm 1.4, 2003.g., cca 46000 km. Naime, imala sam problema sa jutarnjim paljenjem, podrhtavanjem auta pogotovo u pocetku vožnje i kod stajanja na semaforu, te se nekoliko puta i ugasio. Ovo gašenje nema nikakvih popratnih zvukova ili sl., jednostavno kao da se sve iskljuci, te ga je dosad uvijek bilo moguce ponovo upaliti. Takoder primjecujem da u vožnji auto povremeno gubi na "živosti" i "lakoci" pri promjenama brzina te povremeno radi malo glasnije nego obicno. Teškoce
s paljenjem su u potpunosti uklonjene promjenom svjecica za koje je inace utvrdeno da u ovlaštenom servisu nisu nikad bile mijenjane te da nisu bile provjeravane niti nakon mojih pritužbi (u iste sam naime i prestala ici kako zbog isteka garancije tako i zbog nekoliko pokušaja prijevara), medutim ostali su se problemi nakon par dana ublažavanja ponovo pojacali tj. vratili. S obzirom na mnoge ideje i savjete, kako strucnih tako i nestrucnih osoba kao i neke moje sumnje, interesira me vaše mišljenje o tome može li se raditi o problemima vezanim uz lanac motora, elektroniku kljuca (ima tzv. "inteligenti kljuc" ali i klasicni u rezervi) ili kuplung / mjenjac ili nešto sasvim drugo. Molim vas za vaše mišljenje o cemu bi se tu moglo raditi odnosno što bi bilo dobro prvo pregledati. Ujedno da vas pitam i smatrate li da su serviseru potrebna dva dana kopanja po autu i rastavljanja ne znam cega sve ne za detaljniji pregled auta i dijagnostiku.
ODGOVOR:Automobil je složen proizvod koji se sastoji od mehanickog, hidraulickog, elektricnog i elektronskog sustava. Kao i u svakoj struci tako i automobilskoj postoje na žalost i servisi koji su takvi kakvi jesu. Zbog toga je normalno da pronadete servis s kojim cete biti zadovoljni. U vezi navedenih problema koje imate na vozilu, uzrok može biti elektronski sustav ubrizgavanja kojega treba ispitati i utvrditi koja/koje komponente sustava ne rade dobro. Dijagnostika je vrlo složena aktivnost i nekada zna biti jako zahtjevna, medutim uvijek ima rješenja.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PATROL - PROBLEMI OKRETAJA I GASA

Datum objave: 06.01.2008 19:09:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Nissan Patrol 2,8 GR 1999 g. koji je prošao 174000 km. Redovno je servisiran. Problem koji se javlja je sljedeci:
Kod zaustavljanja na primjer na semaforu, broj okretaja motora pada ispod 500 i vraca se nakon potpunog zaustavljanja na normalnih 800 ok (motor se ne gasi). Kod ponovnog kretanja, automobil teško prima gas a kada ga primi iz ispušnog lonca izade dim crnosive boje. Nakon toga stanje se koliko toliko normalizira iako imam osjecaj da motor ne radi "punim plucima" to jest da ne dobiva odgovarajucu smjesu goriva i zraka. Ovo "ponašanje" nije konstantno pa se dogada da od pet zaustavljanja dva produ bez navedenih simptoma. Ponašanje ne ovisi o radnoj temperaturi motora ali je intezivnije i cešce u hladnijim i vlažnim danima.U vožnji na oko 2500 do 3000 okretaj motor se ponaša normalno, ne dimi normalno ubrzava. zvuk turbine se cuje na oko 2200 okretaja. Trošim euro diezel ne stavljam aditive. Ovakvo stanje potraje neko vrijeme i bez ikakvih intervencija nestane. Serviser mi predlaže procišcavanje pumpe visokog pritiska, brizgaljki i citavog motora s posebnom tekucinom pomocu koje bi motor trebao raditi bar 2 sata, izmjenu elektronike (nije precizirao koje) i cišcenje turbine.Molim Vas da mi date savjet što bi na automobilu trebalo ispitat odnosno u kojem smjeru krenuti.
ODGOVOR:U ovom slucaju najprije treba provjeriti mehaniku motora ( tlakove kompresije, prohodnost/zacepljenje usisno ispušnog kolektora, ispravnost ispušnog sustava ) . Nakon toga ispitajte prisutnost zraka u sustavu goriva, stanje filtera goriva, stanje filtera zraka, stanje diza. Slijedeca kontrola je kontrola diza i turbine ( tlak ). Podrazumijeva se da gorivo mora biti cisto i bez vode, rezervoar takoder.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - AUTOMATSKI MJENJAČ CUKA

Datum objave: 28.03.2011 18:31:13
Slika
PITANJE:

Imam problem sa automatskom getribom, kada auto prebacuje iz 1 u 2 brzinu cukne tj udari, te se opet ta greška pojavi kada stisnem kick down kada prebacuje 2 brzine unazad isto udari prije se ta greška pojavljivla samo kada je temperatura auta bila hladana, a sada kada je ovo hladno vrijeme vani pocela se pojavljivati sve cešce i cešce, pa nadam se da imate kakav savjet za mene.

ODGOVOR:

Najcešci uzroci navedenih problema je loša kvaliteta ulja u mjenjacu (preskakanje intervala izmjene ulja i filtera mjenjaca , ako ga ima ), solenoidni ventil za povecanje tlaka u mjenjacu, istrošenost komponenata unutar mjenjaca. Za pocetak po potrebi zamijenite ulje i filter mjenjaca.

na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 - ZVUK JAKOG VJETRA

Datum objave: 06.01.2008 18:53:00
Slika
PITANJE: Imam Volvo S40 1.9TDI, 2001. 120000 km. Auto je redovito servisiran u ovlaštenom servisu.Prije 6 mjeseci napravljen je "veliki" servis (remenje,zatezaci....).Cviljenje(zvuk je slican prolasku jakog vjetra kroz loše zatvoren prozor) se cuje kad je temperatura ispod nule. Zagrijavanjem motora na radnu temperaturu cviljenje prestaje. U servisu su ponovo zamijenili zatezace i španere (tak piše u racunu), medutim i dalje imam isti kvar. Spremam se ponovo ici u servis iako mi je auto jako potreban. Da li je realno reklamirati: originalne Volvo "zatezace i španere" zamjenjene prije 6 mjeseci i tri puta godišnje mijenjan filter klime.
ODGOVOR:Prema vašem opisu navedeni zvuk može nastati od nekog od ležaja koje pokrecu zupcasti ili kanalni remen ali takav zvuk može nastati i od turbine. Zadatak servisa je da tocno otkrije o cemu se radi. Ne vjerujem da su u pitanju natezaci i klizaci koje ste nedavno mijenjali.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -JOŠ MALO O MOTORNIM ULJIMA

Datum objave: 24.03.2011 21:40:13
Slika
PITANJE: Nejasne su mi neke stvari vezane za motorno ulje, te bi svoj upit podijelio na dva pitanja:
1. pitanje:
Posjedujem vozilo Golf 3 GTI 2.0 115KS, 94 god., 161000 km.
Koristim motorno ulje Castrol magnatec 5W40 i mijenjam ga svakih 15000 km. Da li mogu za navedeno vozilo koristiti motorno ulje gradacije 10w40 ili 15W40? Ako je moguce,koje su razlike u primjeni s obzirom na sadašnje ulje ( interval promjene, kvaliteta podmazivanja motora, eventualne štetnosti)?
2. pitanje:
Opcenito, da li gradacija motornog ulja ovisi o snazi motora u kojem ce se koristiti odnosno npr. vozilo Golf 5 GTI 200KS (uz pretpostavku da koristi ulje 5w40 uz interval promjene 15000 km), da li se za to vozilo može (SMIJE) koristiti ulje gradacije 10W40 uz interval promjene 10000 km odnosno obicno mineralno ulje gradacije 15w40 uz interval promjene 7500 km?
ODGOVOR:Za vaše vozilo možete koristiti ulje gradacije 10W-40 jer je to predvideno za umjerenu klimu, za hladnu klimu treba koristiti ulje 5W-30 , za vrucu klimu predvideno je ulje 20W-50. Gradacija ulja nije povezana s intervalom izmjene ulja. Interval izmjene od 15.000 km je u redu ako godišnje vozite 15.000 km i više. Idealno bi bilo mijenjati ulje pred zimu i pred ljeto ali da s navedenim uljem ne prijedete više od 15.000 km. Možete li sebi odgovoriti na ovo pitanje: Kada bi vi zamijenili ulje ako godišnje napravite samo 5.000 km ili manje?
Gradacija motornog ulja ne ovisi o snazi motora nego o klimatskom podrucju i sposobnosti pumpe da pumpa ulje ( pumpabilnost ).
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - POSAO ZA PROFESIONALCE

Datum objave: 04.01.2008 12:44:00
Slika
PITANJE: Puknuo mi je remen na fiat croma2,0 16v 1997g. prije nekih sat vremena pa me zanima dali ima mjesta izmedu klipova i ventila ili su uništeni,i koliko košta popravak tj. koliko je štete prouzrocio remen, i ako nije problem da mi pošaljete tehnicke podatke za navedeno vozilo jer neznam ništa a nigdje nemogu saznat.
ODGOVOR:Kada pukne zupcasti remen nastaje havarija u motoru jer se sudaraju klipovi i ventili. Prvi korak je demontaža i revizija glave motora , nakon toga se precizno zna kolika su oštecenja i kolika je cijena popravka. Nije mi jasno koje tehnicke podatke vi trebate ? Ako mislite sami raditi popravak necete uspjeti jer je to posao po mjeri za prave profesionalce.
VAŠE DOBRE ŽELJE - HVALA NA LIJEPIM RIJECIMA
2.1.2008. 23:48
OVIM PUTEM ŽELIM VAM ZAŽELITI PUNO ZDRAVLJA I SRECE U NOVOJ 2008 GODINI I DA I DALJE NESEBICNO POMAŽETE VOZACIMA NA MUKAMA.
vaš pacijent
Jucer sam cijelo jutro citao Vaše besplatne savjete i odgovori na njih su me se dojmili.Inzvaredna stranica koju bi svaki vozac morao pregledati!Trenutno nemam problema vezanih za auto pa ne bih htio duljiti....Želim Vam sretnu i uspješnu Novu2008 !!!!! Pozdrav iz Sukošana.......
Puno srice zdravlja i veselja u Novoj Godini želi vam borovci.blog.hr
Puno srece, uspjeha, a ponajviše zdravlja u Novoj 2008. godini, te
da i dalje pomažete svojim znanjem ili prakticno nama koji imamo upite ili probleme s autima. Jedan sam od mnogobrojnih korisnika Vašeg servisa.
Za Vas imam samo rijeci hvale, servisa kao Vi ima vrlo malo odnosno nema, dok nas manje ili više strucnih vozaca ima puno i zato nam je ovo Vaše odricanje od znacajne koristi i važnosti i zato Vam mogu reci jedno veliko hvala, a mislim da bi se svi vozaci samnom složili.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,2 i.- KRIVI SE ISPUŠNA GRANA

Datum objave: 02.01.2008 23:39:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Omegu 2,2 (benzin) 2002god.Problem koji se ucestalo javlja je sa ispušnom granom koja se krivi vec nakon par tisuca km ,nakon ugradnje-izmjene.Navodno je krivica u lošem materijalu od kojeg je izradena.Dali postoji nacin da se problem dugorocnije riješi? Auto je prešao 84000km i do sad sam zamijenio 3 grane.Rješenje sa Lexmaull inox granom mi je poznato ali mi je preskupo.
ODGOVOR:Na žalost poznat je problem s navedenim ispušnim kolektorom , najprije dolazi do pucanja vijaka kolektora, nakon toga nastaje deformacija. Za sada ne postoji adekvatno rješenje od strane proizvodaca. Rješenje je bi bilo jaca dimenzioniranost kolektora i vijaka za fiksiranje na glavi motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - NEMA GRIJANJA

Datum objave: 02.01.2008 23:31:00
Slika
PITANJE: pozdrav pisem u ime svoga muza koji spava i boli ga glava od auta imamo fiat mareu karavan 99god.juce smo isli na put smrzla sam se u autu nema grijanja kazalka je oborena stanemo auto radi malo se podigne nakon par km opet padne e sad jedan majstor je rekao da je otiso termostat i mi smo narucili novi i dok nabave novi on je skino stari i kao cistio ga drugi nam je rekao da se termostat nemoze skidat pa vracat ja vise nevjerujem i novi kad stave da ce otklonit kvar svi drugacije kazu puno vise trosi goriva ja se nadan da ste me razumjeli o cemu pisem jer mi nemamo pojma u vezi kvarova ovo je drugi puta da vam pisemo a prvi put ste nam puno pomogli unaprijed hvala
ODGOVOR:Na vašem vozilu nema grijanja jer je neispravan termostat. Motor ne postiže radnu temperaturu te radi toga imate i povecanu potrošnju goriva. Prilikom zamjene termostata nabavite originalni termostat jer zamjenski ( jeftiniji ) nisu precizni .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - MJEHURICI ZRAKA

Datum objave: 02.01.2008 23:25:00
Slika
PITANJE: Imam Lagunu iz 99 godine i imam problema s paljenjem kad auto duže stoji bez obzira na vanjsku temperatutu.Akumulator je dobar i uredno vrti anlaser ali upalit nece.Ponekad i upali i onda radi normalno i kad ga ugasim upali od prve.Primjetio sam da u prozirnom crijevu od AC do Bosh pumpe postoje mali mjehurici zraka koji putuju po crijevu kad pritišcem mjehur na AC pumpi. Prije nekog vremena auto je ponekad znao upaliti od prve, ponekad nakon dužeg verglanja a danas više nikako.Šta napraviti? Razliciti majstori imaju razlicite dijagnoze...
Drugi je problem u zakljucavanju i otkljucavanju auta daljinskim na kljucu (originalnim). Nakon vožnje ugasim auto, izadem iz njega, zatvorim vrata, pritisnem daljinski (LED-ica zasvijetli) ali centralno ni da trepne.Ponovim postupak 100 puta ,nekad proradi a nekad i ne pa auto moram zakljucavati rucno.Prekidac centralnog u kabini radi normalno.
ODGOVOR:Mjehurici koje vidite su uzrok težeg paljenja jer dolaze u visokotlacnu pumpu i onemogucavaju dolazak goriva na brizgalice dok ne izade navedeni zrak iz sustava. Sustav goriva može vuci zrak na raznim mjestima od rezervoara do visokotlacne pumpe. Krenite nekim redom i provjerite svaki spoj ( prikljucak ) od rezervoara do pumpe ukljucujuci i filter goriva.
Daljinsko zakljucavanje može raditi probleme kada je u pitanju sam kljuc ili baterija u kljucu. Isto tako uzrok može biti bravica vozacevih vrata , upravljacka jedinica daljinskog sustava ili sama elektricna instalacija.Rješenje je pojedinacno ispitivanje navedenih dijelova/sklopova.
DODATNO PITANJE:
Kao prvo zahvalio bih Vam na tako brzom odgovoru te Vam želim sretnu Novu 2008.
Neznam da li je pametno,s obzirom da sam auto nedavno kupio u autosalonu, dati da mi se ispitaju i ostali dijelovi motora kao i provjera stanja kompresije motora. Problem je jedino trošak koji predpostavljam i nije mali za koji mislim da bi trebao snositi prodavatelj vozila odnosno vlasnik autosalona gdje sam ga kupio.Možete li mi preporuciti neki servis gdje bih mogao i u buduce održavati auto kvalitetno a uz povoljne cijene.
ODGOVOR:
Sve što možete besplatno dobiti od autosalona pokušajte što prije realizirati. Dobro bi bilo kada bi dobili garanciju od navedenog salona. Ne mogu vam preporuciti ni jedan servis, jedino mogu garantirati za kvalitetu i profesionalnost svojega servisa. Želio bih vas upoznati s cinjenicom da uvijek kada se kupi rabljeno vozilo, prodavac i raniji vlasnik žele što manje uložiti u vozilo narocito u materijale i radove koji se ne vide. Iz tog razloga za novog vlasnika takvog vozila je najbolje da u vlastitoj režiji obavi temeljiti pregled i servis vozila jer mu se takvo ulaganje višestruko isplati. Nakon detaljnog pregleda može se znati i cijena navedenog servisa.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA TERMOSTATA

Datum objave: 02.01.2008 23:21:00
Slika
PITANJE: Imam problem na svojem vozilu Renault Clio 91. 1,2 .Grijanje ne radi tj. kad ukljucim ventilator puše hladan zrak. Primjetio sam da nakon duže i brže vožnje puše još hladniji. Moj prijatelj mehanicar kaže da sigurno treba zamjeniti termostat, ali kako je na putu( na otoku sam i nema drugih mehanicara, a spremam se na put) morati cu to obaviti sam. Da li se slažete s ovom dijagnozom te da li mi možete ukratko objasniti kako zamjeniti termostat te na što treba obatiti pozornost kod zamjene termostata (da ne napravim više štete nego koristi)?
ODGOVOR:Uzrok lošeg grijanja je termostat. Isti se nalazi na glavi motora i nije ga teško zamijeniti. Prvo morate prepoznati i otkriti gdje je on tocno. Nakon toga kod ugradnje novoga ocistite dosjednu površinu, stavite novu brtvu/brtve i nalijte rashladnu tekucinu. Upalite motor i cekajte dok se ne otvori termostat, nakon toga dopunite još rashladne tekucine . Po potrebi odzracite rashladni sustav na ventilu koji se nalazi/nalaze na gumenoj cijevi hladnjaka i na cijevi za grijac.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT - TLAK U HLADNJAKU

Datum objave: 02.01.2008 23:14:00
Slika
PITANJE: suzuki swift gti
Vlasnik sam navedenog automobila,auto je 1990. godište, i u zadnje vrijeme imam problema s hladenjem motora.
Kad auto radi na mjestu u leru vrlo brzo postigne radnu temperaturu kroz nekih 20 min,ali problem je taj što mi se ponekad pali ventilator kada je kazaljka temperature na sredini podrucja,a ponekad se uopce ne pali niti kad postigne 3/4 temperature na skali. Termostat otvara jer je hladnjak vruc,a zanima me dali je to normalno što je visoki tlak u sistemu tj. u crijevu koje s gornje strane ulazi u hladnjak. Zanima me još koliki bi trebao biti stupanj kompresije na tom autu,i kako da znam da je motor još dobar? Planiram kompletno sredivanje limarije pod uvjetom da je motor dobar pa vas molim za savjet.
ODGOVOR:Ako je tlak u hladnjaku veci od dozvoljenog tada ce u kriticnom momentu rashladna tekucina izlaziti iz sustava na cep hladnjaka ( ili ekspanzione posude ). Ako je navedeni tlak normalan uzrok paljenja ventilatora treba tražiti u neispravnom termoprekidacu, termostatu ili zacepljenju hladnjaka. Tlak kompresije treba biti 11,0 do 14,5 bara. Stupanj kompresije je 8,8:1 ali to vam ništa ne znaci.
na vrh Povratak na vrh