Danas je: 26.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO - NECE PA NECE !

Datum objave: 11.12.2007 22:37:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Punto II 2001.god, imala sam problem vec dva puta, vozila sam ga, ponašao se sasvim normalno da bi se u jednom trenutku odjednom sam od sebe ugasio, kao da sam mu okrenula kljuc da ga sama ugasim, eto tako je samo stao, onda nije hteo da upali, ja sam pokušavala i pokušavala a on nece onda mi duže drži upaljenu lampcu za gorivo kao da je na rezervi a ima pun rezervoar, onda se ta lampica posle par minuta ugasi i kad probam da ga ponovo upalim nece pa nece, tek kad prodje nekih 20 min da odstoji onda ga upali i opet posle nekog vremena se sam ugasi u toku vožnje. Ne znam šta bi moglo biti, pun mi je rezervoar ima i vode i antifriza, menjala sam mu skoro i grejace i ima nov akumulator,ima i ulje.... Koristim Euro Dizel ne znam šta mu je da li je problem u kontaktu ili.....možete li mi pomoci?
ODGOVOR:Motor vašega vozila može se ugasiti iz dva razloga, radi prekida u strujnim krugovima ili radi sustava za gorivo. Kvar je najlakše otkriti kada se motor ugasi ili kada ne može upaliti. U tom momentu treba ispitati elektro ventil koji zatvara dovod goriva i po potrebi elektricno napajanje toga ventila. Drugi uzrok je pojava zraka u visokotlacnoj pumpi radi loših cijevnih spojeva, loših spojeva na prikljuccima pumpe i filtera goriva.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PROBLEM S PALJENJEM

Datum objave: 11.12.2007 14:02:00
Slika
PITANJE: Imam punto 1.7TD .Kada pocmem paliti auto bio hladan ili ne ako mi ne upali slucajno iz prve elktro pokretac zavergla ali nakon nekog vremena sam sebe iskljuci pa mene sada zanima dali je to nekakav ozbiljan kvar ili je to samo napravljeno tako da se elektropokretac sam iskljucuje nakon nekog vremena šta vergla?
ODGOVOR:Prilikom paljenja ne smije se dogadati pojava koju ste opisali. Prilikom startanja motora elektro pokretac mora stalno okretati radilicu motora. Uzrok navedene pojave je veliki pad napona akumulatora ili loš elektromagnet u pokretacu. Rješenje je ispitati snagu akumulatora (mora biti veca od 60% ) i po potrebi servis elektro pokretaca.
na vrh Povratak na vrh

BMW 325i - BRIZGALICE

Datum objave: 11.12.2007 13:57:00
Slika
PITANJE: Prvo Vam se zahvaljujem na odgovaranju na pitanja i na Vašim lijepim stranicama. Naime imam pitanje vezano za BMW 325i 89g. s LPG-om. Problemi se javljaju kod rada na benzin, te bih molio koji savjet:
1. Da li mogu šprice cistiti sprejom brake cleaner?
2 Mislim da mi auto troši malo benzina dok radi na plin, te mi neki ljudi preporucuju ugradnju prekidaca/releja za pumpu goriva, da li je to pametno/potrebno napraviti?
3. U zadnje vrijeme moram dugo verglati dok upali i dosta slabije vuce na benzin te cukne cesto.
Šprice su stavljene s auta koji je vozio na benzin prije 15tkm, što bi vi savjetovali?
ODGOVOR:Brizgalice ( dize ) možete cistiti s navedenim sredstvom ali vam to ništa ne pomaže. Prekidac pumpe goriva nemojte stavljati , bolje je da zamijenite ili po mogucnosti ocistite brizgalice jer su one uzrok lošeg rada motora . Moj savjet je da se vašim vozilom pozabavi strucnjak koji radi na sustavima ubrizgavanja goriva.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - VOŽNJA BEZ KATALIZATORA ?

Datum objave: 10.12.2007 21:10:00
Slika
PITANJE: Vozim škodu octaviu 1.6 glxi s ugradenim plinom ,prije par dana otišao mi je katalizator. Da li ga moram promijeniti ili se mogu voziti i bez njega buduci da se 99% vozim na plin? Može li vožnja bez katalizatora štetno utjecati na rad motora,sistema za ubrizgavanje goriva?
ODGOVOR:Vožnja bez katalizatora nema štetnih posljedica na motor, ali ima na vas vašu okolinu i globalnu okolinu. Bez katalizatora možete voziti ali necete moci proci godišnji tehnicki pregled.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - TRESE NAKON SUDARA

Datum objave: 10.12.2007 13:31:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Seat Ibizu 1.9sdi 2001god i prije tri mjeseca imao sam sudar u kojem sam oštetio desnu sponu volana, škare i piksu. Zamjenio sam dijelove polovnim djelovima i zamjenio sam lager kotaca. Sada prilikom vožnje auto mi trese kod ubrzanja a kada dosegne željenu brzinu radi mirno bez podrhtavanja. Molim Vas za savjet što bi to moglo biti(nisu nosaci motora jer je to provjereno).
ODGOVOR:Vozilo može tresti radi deformacije gume ili felge. Ispitajte sve kotace a posebno onaj na strani sudara.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - SKIDANJE GLAVCINE

Datum objave: 10.12.2007 13:24:00
Slika
PITANJE: Imam fiat tipo 1.6 90.god, trebao bi promjeniti sajlu rucne kocnice i pakne ali neznam kako se skida glavcina ?Skinuo sam kotac ali neznam dalje.Dali mi treba neki posebni kljuc ili ????
ODGOVOR:Ležaj zadnjeg kotaca s kucištem ( glavcina ) fiksirana je za osovinu s maticom ( nasadni kljuc 30 ili 32 mm ) . Navedenu maticu vidjeti cete kada demontirate zaštitnu kapicu. Prilikom ponovne montaže navedenu maticu treba osigurati od odvrtanja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - ELEKTRONIKA PALJENJA ?

Datum objave: 10.12.2007 13:11:00
Slika
PITANJE: Molim vaš savjet vezano za problem koji me muci vec par mjeseci. Tokom vožnje posebice prilikom oduzimanja gasa dolazi do trzanja a trzanje je cešce kada motor ima radnu temperaturu. Promjenio sam : kablove, svjecice. razvodnu kapu, rotor na bosch razvodniku paljenja, a karburator ocišcen no problem i dalje ostaje.Startanje motora normalno no hladan trokira, a zagrijan trza.
ODGOVOR:Kod ovoga vozila cesti uzrok prekidanja je elektronika paljenja koja se nalazi u razvodniku paljenja. Ako je karburator ispravan , benzin cist, kapa razvodnika, kablovi i svjecice novi , tada je realna mogucnost da je navedena elektronika paljenja.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ČIŠĆENJE REZERVOARA

Datum objave: 28.03.2011 18:45:35
Slika
PITANJE:

Kako najbolje ocistiti rezervoar dizel goriva ?

ODGOVOR:

Najbolje je demontirati rezervoar , oprati ga izvana i iznutra. Iznutra ga možete oprati benzinom. Prije pranja demontirajte komandu pokazivaca goriva ( plovak ).

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ULJE ZA MJENJAC

Datum objave: 09.12.2007 18:05:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje vezano za Opel Corsu 1.0 XE 12V 1999 godina.Koju vrstu ulja staviti u getribu-pet brzina ( atf ili hipenol),koju vrstu mi preporucate? Koliko litara ide u getribu?
ODGOVOR:U mjenjac možete staviti ulje gradacije 80W a potrebno je 1,6 l .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - ODUŠAK OD ULJA

Datum objave: 09.12.2007 18:01:00
Slika
PITANJE: Golf 3, 94g TD
Moj prijatelj ima navedeni auto i nedavno smo u filteru za zrak i cijevi koja ide sa filtera na turbinu pronašli ulje. Auto troši otprilike 2 do 2,5 deci ulja. On sad trenutno nije u mogucnosti pravit polugeneralku pa mi recite dali smijemo odspojit crevo od oduška koje ide na tu cijev koja ide sa filtera zraka na turbinu i složit ju da puši nagdje van jer to ulje usisava i turbina a i smanjuje se protok zraka jer se prlja filter. Samo da napomenem da dimi i plavo. Drugo bih Vas molio da mi objasnite kako da ispitam pokazivac temperature.
ODGOVOR:Ako motor troši do 0,5 litara na 1000 km tada nema potrebe odspajati cijev oduška od ulja. Ako motor troši više od toga tada treba obaviti popravak motora jer vam vozilo nece proci na tehnickom pregledu. Odušak od ulja možete odspojiti ali za to nema opravdanog razloga. Elektricni vod koji ide na indikator temperature kratko spojite na masu
( - ) , tada kazaljka termometra mora ici na maksimum.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - PROBLEM OBRTAJA MOTORA

Datum objave: 09.12.2007 17:58:00
Slika
PITANJE: Vaš sajt me zadivio, premalo je toga danas da se na ovaj nacin ljudima pomaže i na tome Vam SVAKA CAST!
Posjedujem FORDA ESCORT-a 1,6 16V benzin 1998 god. i imam problem sa obrtajima motora tj.Jutarnje paljenje na hladno motor radi na 2000 obrtaja i to traje nekih 1-2 minute a nakon toga motor pocinje nejednako raditi, obrtaji pocnu sami od sebe skakati od 1000-3000, to mi se zna dešavati i u toku vožnje. Recimo ako vozim u npr. 3 brzini 50-ak na sat i skinem nogu sa gasa auto nastavlja istom snagom sve dok ne stisnem kvacilo kada se broj obrtaja ponovo vrati na oko 1000.
Ovaj problem mi se javlja dok je motor hladan mada mi se isto znalo desiti i sa zagrijanim motorom mada rijetko.
ODGOVOR:Postoje dva faktora koji mogu utjecati na probleme koje ste naveli, mehanicki sustav i sustav elektronskog ubrizgavnja. Mehanicki sustav najcešce može vuci zrak na usisnom kolektoru ili nekom od prikljucaka kolektora. Sustav ubrizgavanja goriva je složeniji po svojoj funkciji i brojnim komponentama pa je i dijagnostika složenija i zahtjevnija. Moguci uzroci su aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom ( racunalo ) , potenciometar zaklopke snage, ECT senzor, mjerac protoka zraka, MAP senzor. Po potrebi treba ispitati i ostale komponente susutava ubrizgavanja. Nemojte na pamet mijenjati pojedine dijelove nego nakon njihove provjere.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1989. - KOJE ULJE?

Datum objave: 09.12.2007 17:46:00
Slika
PITANJE: Passat 1989 1600 tdi koje je ulje bolje koristiti 15w ili 10w ?
ODGOVOR:Ako je motor dosta star i istrošen koristite 15W-40. Ako je napravljena generalka sa svim obradama onda 10W-40.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - XENON ?

Datum objave: 24.03.2011 22:19:28
Slika
PITANJE: Vozim Xsaru PICASSO iz 09.2000.god.
Pošto baš i nisam zadovoljan sa jacinom farova koji inace pokrecu žarulje 4H 12v, želim znati da li je moguce staviti neke druge(jace),a da pri tome ne moram mijenjati releje?I koje bi to žarulje mogle biti?Namjeravao sam staviti XENON žarulje.
ODGOVOR:Umjesto navedenih žarulja H4 koje imaju snagu 55/50 W , možete ugraditi isto takve koje imaju 30% vecu snagu ( ako ih nadete ). Xenon žarulje same za sebe ne možete staviti jer one rade uz pomoc odgovarajuce elektronike ( visokofrekventni generator ) i farovi su drugaciji. Xenon je poseban sustav a ne samo žarulja. Ovaj sustav je dosta skup , cijena samo jedne Xenon žarulje je oko 150 eura.
Ono što neki zovu „ Xenon“ žarulja je imitacija.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - NEMIRNO RADI I TRESE

Datum objave: 09.12.2007 17:22:00
Slika
PITANJE: Poštovani,
iz priloženih odgovora na najrazlicitija pitanja vezana za problematiku automobila i šire vidljivo je da profesionalno pristupate svakom problemu stoga Vam cestitam na trudu i zahvaljujem na dragocjenom vremenu i ovim putem bih Vas zamolio da jedan trenutak posvetite mom problemu koji nisu mogli riješiti u cak tri ovlaštena servisa, a on je slijedeci:
VW Polo 1.0, 1998. g. benzinac, u praznom hodu, nemirno radi i trese se u intervalima a kod laganog ubrzavanja ubrzava nejednoliko (trza). Gledajuci stroboskopskom lampom primjetio sam da su ti trzaji u praznom hodu povezani s pomicanjem kuta predpaljenja koji se javlja u praznom hodu. Naime gedajuci u praznom hodu kut paljenja varira cca 5 stupnjeva naprijed nazad od oznake na remenici tj. kod svakog okretaja paljenje je u drugacijem kutu od GMT a kako mi je poznato kut predpaljenja bi kod jednolikog okretaja motora morao biti u istoj tocci. Molim Vas da mi odgovoriti što bi moglo biti uzrok tog preranog odnosno prekasnog bacanja iskre. Moram napomenuti da sam promijenio bobinu ali problem je još uvijek isti. Zanima da li bi se mogao naruciti kod Vas za rješenje navedene problematike.
ODGOVOR:Staticki kut predpaljenia na vašem vozilu definiran je MAP-om pretjecanja koja je pohranjena u upravljackoj centrali ECU motronic. Odstupanje kuta predpaljenja ( kojega vi vidite stroboskop lampom ) može nastati radi više razloga a najcešce je to radi promjene tlaka u usisnom kolektoru i nestabilnom broju okretaja . Mehanicki uzroci su takoder moguci. U samom pristupu za rješenje vašeg problema ne treba se opterecivati navedenim variranjem kuta predpaljenja vec treba raditi na tome da se motor dovede u stanje kada ce u režimu minimuma i ubrzanja raditi stabilno bez prekidanja.
Ovom prilikom ne bih navodio moguce uzroke , kvarove jer ih ima više. Vaše vozilo možemo uzeti u rad i pokušati dovesti u ispravno stanje uz prethodan dogovor telefonom.
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - PREVELIK TLAK PUNJENJA

Datum objave: 09.12.2007 17:14:00
Slika
PITANJE: IMAM SEAT TOLEDO 1,9 TDI 1995 I KOD MALO BRŽEG DODAVANJA GASA AUTO PRESTAJE VUCI KAO DA JE DOŠAO DO NEKE OPTIMALNE BRZINE I NEIDE DALJE .AKO SE U TOM MOMENTU OTPUSTI PA PONOVNO DODA GAS AUTO PONOVNO DO JEDNE TOCKE UBRZANJA NORMALNO VUCE .OVAJ PROBLEM SE JAVLJA KOD NAGLIJEG UBRZANJA ILI NAKON ŠTO KAZALJKA BRZINOMETRA PRJE?E 130KMH,I NEKAKO MI SE CINI DA JE PROBLEM IZRAŽENIJI ZA HLADNOG VREMENA.AKO MI MOŽETE POMOCI SAVJETOM O CEMU SE RADI BIO BIH VAM ZAHVALAN JA SE NAIME TAKO VOZIM VEC NEKOLIKO GODINA JER MEHANICARI NISU BAŠ DOMA KOD OVOG PROBLEMA.
ODGOVOR:U opisanom slucaju radi se o prevelikom tlaku punjenja kojega stvara turbina. Uzroka može biti više a najcešce je to regulator turbine ili suženje usisnih kanala na glavi motora. Tocan uzrok se može znati nakon pregleda navedenog.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.12.2007 17:10:00
Slika
PITANJE: Zanima me cijena ugradnje autoplina za Opel omegu 2.5 V6 1994 god.,automatik, te vrijeme ugradnje?
ODGOVOR:Plinski sustav PRINS koji mi ugradujemo za motor od šest cilindara je 15.500,- kn . Vrijeme ugradnje je tri dana.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - NEDOSTATAK SNAGE

Datum objave: 09.12.2007 17:04:00
Slika
PITANJE: Imam renault scenic rx4 1.9 dci 75 kw 2002 god sa 128000 km.Auto ima stalni nedostatak snage pri nizim brojevima obrtaja.Do 2500 o/min auto jako slabo vuce,dok preko ovog broja obrtaja ima dovoljno snage.Na usponu kada treba da podem iz mesta ako ne dam dovoljno "turaže" auto se najcešce ugasi.U ovlaštenom servisu na dijagnostici ne pokazuje nikakav problem. Proverili su egr ventil,protokomer,regulatore oko turbine i sve je ispravno.Turbina je zamenjena novom u garantnom roku pre 28000 km u Nemackoj.Auto u suštini lepo radi uz malo podrhtavanje menjaca.Auto kada je hladan pali perfektno dok zagrejan teže pali pa možda ovo ima veze sa gornjim problemom.
ODGOVOR:Radi problema koje ste naveli trebalo bi ispitati mehanicko stanje motora i sustav za upravljanje motorom. Kod mehanickog sustava motora treba provjeriti stanje kompresije, zacepljenje usisnih kanala na glavi motora, zacepljenje ispušnog sustava ( filter krutih cestica, ispušni lonci ). Kod sustava za upravljanje motorom ispitajte : APP senzor pedale gasa, mjerac mase zraka, MAP senzor, brizgalice ( dize ) , EGR ventil mehanicki dio, EGR ventil upravljacki dio, FRP senzor tlaka goriva na Railu, senzor kontrole tlaka goriva u pumpi, ECT senzor, aktuator usisanog zraka, senzor temperature goriva, BARO senzor, senzor radilice senzor bregaste, ECU centrala. Kao što vidite ima toga dosta , probajte , budite uporni.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - NE REAGIRA ODMAH NA GAS

Datum objave: 07.12.2007 11:55:00
Slika
PITANJE: Prije svega pohvale Vama i Vašem osoblju na nesebicnom pomaganju Vašim neiscrpnim i nadasve korisnim (doktorskim) savjetima koji nama puno znace,ujedno Vama i Vašim suradnicima želim sve najbolje za Božicne i Novogodišnje praznike.Molim Vas da me savjetujete imam Opel Corsu 1.0 12 v 99g.sa predenih 109 000 km. Problem je u tome što se u gradskoj vožnji nakon mjenjanja brzina motor ne reagira odmah na gas,nego nakon dvije do pet sekundi.Na savjet prijatelja promjenio sam (novi) regulator protoka zraka .Promjene nema nikakve,pa mi se cak u dva slucaja dogodilo da se upalila žuta kontrolna lampica na vrlo kratko.U razgovoru sa serviserom (mehanicarom)savjet je da je to kontrolka od lambda sonde i da bi nju trebalo zamjeniti te bi onda to bilo to.
ODGOVOR:Uzrok opisanom stanju motora je loš rad sustava ubrizgavanja goriva . Ima više mogucih faktora koji utjecu na takvo stanje ( mjerac protoka zraka, ECT senzor, niski tlak goriva, filter goriva, loš rad injektora, lambda sonda, senzor temperature usisanog zraka…. ) . Rješenje je testiranje sustava ubrizgavanja i otklanjanje pronadenih grešaka. Ne mijenjajte ništa na pamet dok se ne napravi dijagnostika.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ISPITAJTE AKUMULATOR

Datum objave: 07.12.2007 11:50:00
Slika
PITANJE: Imam mazdu 323 1991 god.koja je dosad prešla 350 000km.Do sada nikakvih problema nije bilo,ali mi se cini da pomalo dolaze problemi.Sada mi je problem negdi sa strujom.Ako je 2 dana ne upalim,onda kada je idem upaliti jednostavno prilikom verglanja gubi struju i nema snage za upaliti je.Bija sam kod autoelektricara i on je skinuo alanser,iztokario ga je,prominija cetkice i onda je palila bez problema.Ali sada mi je opet problem ako je ne upalim 2 dana izgubi skroz struju,naime nema je nikako.Onda uzmem drugi akumulator pa je upalim,zatim vratim stari akumulator i radi bez problema.Akumulator sam kupio prije 3 mjeseca i nedavno sam ga provjerio i on je OK.Da li negdje vuce struju dok auto ne radi?
ODGOVOR:Ispitajte akumulator , napon i snagu . Snaga mora biti veca od 60% od nazivne a pad napona ne smije veci od 2 Volta.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - PUCANJE ZUPCASTOG REMENA ?

Datum objave: 07.12.2007 11:30:00
Slika
PITANJE: Do kakvih sve (negativnih) posljedica može dovesti pucanje (u vožnji od oko 70km/h) zupcastog remena na vozilu Citroen C5 2.0 HDI?
ODGOVOR:Pucanje zupcastog remena izaziva sudar klipova i ventila . Posljedica toga je deformacija ventila a ponekad oštecenje klipova i klipnjaca.
na vrh Povratak na vrh