Danas je: 30.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MERCEDES W 124 - DIFERENCIJAL

Datum objave: 21.01.2008 22:03:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes W124 model E320 iz 1995. s prijedenih 230 tis. km. Nedavno su mi u servisu rekli da je nešto "otišlo" u diferencijalu (iako ja nisam primijetio nikakve probleme niti zvukove ili druge pojave) i da bi ga trebalo mijenjati. Kako novi diferencijal košta valjda kao pola auta ili više mislim da bih trebao ugraditi rabljeni. Zanima me što ce biti ako ugradim diferencijal iz modela 220 ili 200, kako ce se ponašati pri tome automatski mjenjac ili su moguci kakvi drugi problemi.Koliko se mogu voziti do zamjene diferencijala?Kako se zna da je rabljeni diferencijal ispravan?Da li vi možete nabaviti takav diferencijal za gore navedeni modle i ugraditi mi ga i koliko bi to koštalo?
ODGOVOR:Ako je došlo do defekta u diferencijalu tada se to treba cuti ili postoje drugi simptomi koji utjecu na komfor vožnje. Ako vi to ne primijetite tada zatražite mišljenje drugog servisa. Diferencijal koji bi ugradili na vaše vozilo mora imati isti prijenosni omjer kao i postojeci diferencijal , hvatišta i prikljucci takoder trebaju odgovarati. Koliko dugo se možete voziti zna vaš serviser koji je dao ocjenu stanja vašeg diferencijala. Stanje rabljenog diferencijala se može donekle provjeriti pregledom stožastog i tanjurastog zupcanika na licu mjesta a prava provjera je tek u vožnji. Ne nabavljam dijelove osobito ne rabljene.
na vrh Povratak na vrh

FIAT GRANDE PUNTO - REFLEKTOR JE POSIVIO

Datum objave: 21.01.2008 21:57:00
Slika
PITANJE: Kad se cuvjek razboli ide k lijecniku i on postavi dijagnozu. No bolesnici ipak vole i drugo mišljenje. Kad se razboli auto Vaši su savjeti neprocjenjivi.
Vlasnik sam grande punta 04/07 s prijedenih 14tkm. Prije nekoliko dana opazio sam u prednjim farovima okomito iznad H4 žarulje, gore pri vrhu reflektora, na mjestu kuda ''tuce'' kratko svjetlo, sivu površinu, veliku kao dva palca. Cini mi se kao da žarulja svojom toplinom uništava far. Pregledao sam u prolazu još nekoliko istih automobila i kod vecine vidim istu stvar. Nakon mjesec dana od kupovine auta stavio sam u farove Philips vision plus žaruljice no iste snage 50/65 W kao i stare. Da li to može biti uzrok što je reflektor posivio i je li to normalno. Otkud to sivilo i na drugim GP-ima koje sam vidio, a koji imaju serijske H4 žarulje? Je li u pitanju loš far? Da li da ovu pojavu reklamiram tj. da li ce se na taj nacin skratiti vijek farova? Da li se ta pojava opaža i na drugim markama automobilia?
ODGOVOR:Navedena pojava na farovima nije nastala radi žarulja koje ste ugradili. Uzrok je tipska greška odnosno slabija kvaliteta reflektirajuce površine. Pred kraj garantnog roka prijavite to kao reklamaciju što bi vam trebali uvažiti. Možda ce do tada i FIAT ispraviti navedenu tvornicku grešku.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - OPTIMALAN BROJ OKRETAJA

Datum objave: 21.01.2008 21:55:00
Slika
PITANJE: Imam fiat punto 75 sx '95, pa bi me zanimalo na kojem broju okretaja motora je najpametnije za voziti ga da se ne uništava motor a da potrošnja ne bude velika?Optimalno.
ODGOVOR:Optimalan broj okretaja je 2500 do 3500 ok/min. Najmanja potrošnja goriva je u IV stupnju prijenosa i 1800 ok/min.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 T - LUPKANJE U MOTORU ?

Datum objave: 21.01.2008 21:48:00
Slika
PITANJE: Od prije pola godine vlasnik sam passata 1.8T, 2001.god.,sa ugradenim plinom (direktno ubrizgavanje).Vozilo je prešlo 150000km.
U biti, sa vozilom sam vrlo zadovoljan, kao i sa potrošnjom. Cim sam ga uzeo, zamjenio sam sve remenje i natezace, sve filtere, ulje (Aral 0W40), antifriz, vodenu pumpu, sve bobine, ulje mjenjaca, te je procišceno sito uljne pumpe, koje se bilo zacepilo.Od tada, primjecujem sljedece: dok je motor hladan, radi gotovo bešumno. Kada je motor zagrijan, cuje se lagano lupkanje u motoru ( hidropodizaci?), te zvuk nalikuje vrlo tihom dizelašu, bez obzira radi li na plin ili benzin. Kada se motor opet ohladi, prvih par minuta radi savršeno tiho. Moj mehanicar sumnja na uljnu pumpu. Zanima ne Vaše cijenjeno mišljenje, jer redovno pratim vaše web stranice, te imam visoko mišljenje o Vašoj strucnosti.
ODGOVOR:Navedeno lupanje može biti hidropodizac ali i ne mora jer slicno lupanje može nastati i od bregaste osovine. Preciznije se može odgovoriti direktnim slušanjem na motoru. Ako sumnjate u uljnu pumpu najprije izmjerite tlak ulja a tek onda po potrebi provjerite stanje uljne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - PROBLEM SA MJENJACEM

Datum objave: 21.01.2008 21:39:00
Slika
PITANJE: Dva mjeseca nakon isteka garancije na 30000 km prilikom vožnje u drugoj i to kad se ispusti papucica gasa culo se je zujanje.U servisu su mi navodno promjenili ležaj mjenjaca(za prvu brzinu-dijagnoza kod preuzimanja auta na popravak) uz napomenu da nisam jedina i uz priznanje 70% troškova. Nakon popravka više se nije culo zujanje ali je bilo otežano šaltanje u prvu ( po tri pokušaja za krenuti).Odlaskom u servis malo su mi poštelali mjenjac uz sve moguce price –gusto ulje ,hladnije vrijeme itd.Cim sam sjela kod preuzimanja auta ponovo se culo lagano zujanje kod kretanja,ali ne onako kao prije. Sada je to zujanje prisutno i kod prve, kod druge i trece brzine, ali pri malom broju okretaja narocito nakon kocenja.Pitanje : Dali je uopce promjenjen ležaj i koja je vrsta kvara .
ODGOVOR:Kada se otvara mjenjac to je strucan i zahtjevan posao koji ne podnosi improvizacije. Cinjenica je da mjenjac i dalje ima nenormalni zvuk kojega ne smije biti jer to ukazuje na oštecenja u samom mjenjacu. Vožnja s takvim mjenjacem može samo prouzrokovati još veci i skuplji kvar. U ovakvim slucajevima odluku o popravku nije dobro odlagati. Pokušajte se dogovoriti s vašim servisom da vam kvalitetno otklone kvar na mjenjacu jer prvi put nisu uspjeli.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA C - STRUGANJE KOCNICA

Datum objave: 21.01.2008 18:15:00
Slika
PITANJE: Imam corsu C,u 4.mjesecu bit ce 3 godine stara.prije nešto više od mjesec dana kod kocenja se cuje struganje neki put jako neki put slabije,narocito ujutro kad je motor hladan.Nakon par kocenja neki puta prestane neki put se cuje dulje ali s manjim intezitetom.Bila sam u servisu,prvi puta su rekli da to nije ništa i da se bez brige mogu voziti ,da se nakupilo prašine koju su malo ocistili cak nisu ni naplatili.No kako se to struganje i dalje jako culo zvala sam ih ponovo pa su mi rekli da dodem i ostavim auto da oni naprave probnu vožnju kad je motor hladan jer se to ujutro najviše cuje.Kad sam došla po auto rekli su da su oni ocistili plocice i da se tu ništa ne može napraviti jer se to troši i ostavlja prašinu i da ce to prestati kad prode vlažno vrijeme i hladno.Ja sam pitala dal se to na relativno novom autu mora onda tako cuti jer imama osjecaj da vozim staro željezo,rekli su da plocice nisu više od istog materijala,spominjali su azbest,a nisu mi predložili izmjenu plocica.
Moje pitanje i molim Vase mišljenje:
da li je normalno da se ne da ništa napraviti,barem na kraju izmijeniti te plocice ako ništa drugo,zašto mi nisu predložili izmjenu plocica koju sam bila voljna platiti.Da li je opasno voziti se uz takvo struganje,na kraju ne mogu to slušati a s obzirom da se pretežno vozim sama, bojim se.
ODGOVOR:U zimskom periodu ( hladnije i vlažnije vrijeme ) dogada se na vecini vozila da prilikom hladenja kocnog sustava ( diskovi, bubnjevi kocnice ) dolazi do kondenzacije na diskovima i bubnjevima kocnice. Navedeni kondenzat ( voda ) nakon dužeg stajanja ili tijekom noci oksidira površinu diska i ili bubnja kocnice . Kada se nakon toga sjedne u vozilo i krene prvo kocenje je uvijek specificno i cuje se pojacani zvuk slican struganju. Nakon drugog kocenja taj zvuk je znatno slabiji a kod treceg kocenja on potpuno nestaje. Kod prva dva kocenja nastaje cišcenje oksidacije koja se stvorila tijekom noci na navedenim dijelovima kocnice. Ovo se ne tretira kao kvar ili smetnja jer kocni sustav normalno funkcionira. Sada se možemo opet vratiti na vaše vozilo i kazati da kocne obloge ( prednje , zadnje ) treba zamijeniti ako su one postale tvrde. Razlog tome je termicka istrošenost kocnih obloga koje sasvim sigurno rade lošije od novih jer nove imaju bolji koeficijent trenja i stoga je efekt kocenja puno bolji. Vaš servis je ipak napravio propust što nije pažljivije provjerio stanje kocnih obloga i iste zamijenio . Prilikom servisiranja kocnog sustava bitno je znati da se improvizacije ne isplate, treba uvijek koristiti kocne obloge prve klase a uz to po potrebi treba zamijeniti i kocnu tekucinu . Dijelove hidraulickog sustava treba pregledati i po potrebi doraditi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - LAMPICA ZRACNIH JASTUKA

Datum objave: 16.01.2008 23:58:00
Slika
PITANJE: Imam problem kod fiat punta iz 96 g, 1,2, 60 konja. Ima nekoliko dana da mi se je upalila lampica od zracnih jastuka i neznam što bi, pa ako možete pomognite.
ODGOVOR:Najjednostavniji razlog paljenja lampice zracnog jastuka je slab kontakt na nekom elektricnom spoju ( konektoru ) na elektricnoj instalaciji navedenog sustava. Drugi razlozi mogu biti zavojnica ispod kotaca volana, sigurnosni pojas, sam jastuk ili centrala zracnog jastuka. Bez instrumenata i elektronskog testera možete jedino provjeriti sve kontakte na instalaciji za zracni jastuk. U nekim slucajevima ne mora postojati nikakva greška kada se upali kontrolna lampica , tada se samo uz pomoc racunala izbriše odnosno ugasi navedena lampica.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - RADI KAO KOSILICA

Datum objave: 16.01.2008 23:53:00
Slika
PITANJE: Auto je prošao 120000, bez vecih zahvata na motoru, ali i bez ikakvih kontrola i pregleda.....
Nakon par ucinjenih km, pali se lampica ulja na minimumu, za koji mi se cini da nije premali....kada se motor ohladi, lampica ne svjetli, ali cim se malo ugrije, na minimumu opet zasvijetli, te se gasi prilikom kretanja i vožnje...indikator ulja ? možda, ali ne bi li onda lampica gorila stalno ?
Drugo, kada se motor ugrije, cuje se ''metalni'' zvuk taka-taka-taka-taka (kao kosilica)...cuo sam da je to karakteristicno za taj model, ali mi se cini ipak malo prejako...
Koliko otprilike košta generalka za ovaj auto ?
ODGOVOR:Motor nema dobar pritisak ulja jer su se istrošili ležajevi radilice i rukavci radilice, to se dogada kada se ne mijenja na vrijeme ulje u motoru ( dva puta godišnje ). Izmjerite tlak ulja kada je motor potpuno zagrijan i tada tlak treba biti veci od 1 bar. Navedeno lupanje može dolaziti sa ležaja radilice koji je istrošen. Situacija je ozbiljna i traži hitnu provjeru stanja motora. Cijenu generalnog popravka mogu reci nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - RADI NA TRI CILINDRA

Datum objave: 16.01.2008 23:49:00
Slika
PITANJE: Imam fiata tipa 1.6 93 god,po zvuku se cuje da radi na tri clindra,u cemu je problem?
ODGOVOR:Motor može raditi ( radi ) na tri cilindra kada je : neispravna svjecica, visokonaponski kabel svjecice, razvodna kapa, neispravan ventil/ventili (pregoreni ) , istrošen brijeg bregaste osovine, kada je oštecena brtva glave kod doticnog cilindra, kada vece kolicina ulja ulazi u cilindar, kada rashladna tekucina ulazi u cilindar, kada nema potrebne zracnosti izmedu bregaste osovine i podizaca ventila.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - REGULACIJA TLAKA TURBINE

Datum objave: 16.01.2008 23:45:00
Slika
PITANJE: Vozim Passata 1.9 tdi 90 KS iz 1997. godine. Problem nastaje u vožnji i to pri vecim okretajima. Kada prijede 3000 okr. turbina se iskljuci i onda je potrebno auto ugasiti i ponovno upaliti da bi opet proradila. Auto ne dimi niti troši ulje, sve radi kao sat osim toga.
ODGOVOR:U ovom slucaju sustav za regulaciju turbine ne radi dobro i dolazi do prevelikog tlaka punjenja, tada ECU centrala smanji dovod goriva kako ne bi došlo do oštecenja motora. Nakon gašenja motora ECU centrala (racunalo ) ne memorira navedenu grešku i motor opet dobro radi dok tlak turbine ne naraste na veci od dozvoljenog nakon cega se prica ponavlja. Ispitajte sustav za regulaciju tlaka turbine i zamijenite neispravni dio.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ZAMJENA KANALNOG REMENA

Datum objave: 16.01.2008 14:10:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Punta 1.2 sx, i prije sat vremena sam bio u autopraoni,. Nakon pranja, normalo sam se odvezao do 5 min udaljenog ducana i tamo se zadržao 20 tak minuta. Kad sam ponovo upalio auto - a upalio je normalno - ostala je goriti lampica akumulatora - i servo mi ne radi. Ugasio sam ga ponovo upalio - ista stvar. S volanom ko u traktora i gorucom lampicom od akumulatora odvezao sam se još 5 min do posla - parkirao ga. Kaj to može biti? Ima li kakve veze ako su mi ga u praoni zaista jako zaljevali vodom, ili možda kaj praona ima vodilicu za kotace i sama pomice auto (ugašenog u leru) kroz cetke? Zbunjuje me kaj auto pali bez ikakvih problema.Koliko mi je opasno da se takvim auto još veceras odvezem 30-tak km do doma, pa sutra nekam u servis? Nebi da mi kihne na pol puta jer se tek oko 23 vracam s posla.
ODGOVOR:Ako gori lampica akumulatora to znaci da alternator ne radi ( ne puni akumulator ). Vožnja u takvom stanju s upaljenim svjetlima nije sigurna jer ce se isprazniti akumulator, tada ce se ugasiti motor . Kada bi ta vožnja od 30 km bila po danu bez upotrebe svjetala tada bi bilo dovoljno struje u akumulatoru. Nije uobicajeno da je uzrok tome pranje vozila. Paljenje lampice akumulatora i nefunkcioniranja servo volana je povezano jer isti kanalni remen pokrece alternator i pumpu servo volana ( tako bi trebalo biti ). U ovom slucaju vjerojatno je došlo do pucanja ili ispadanja navedenog remena iz ležišta.
DODATNO PITANJE:
Vi ste zakon! Puno hvala. Ovo nije prvii put da Vam se javljam. Ok, ak ja uspijem nac remen veceras, jel bi ga mogao sam promjeniti?
ODGOVOR:
Za zamjenu navedenog remena potreban je odgovarajuci alat ( nekoliko kljuceva ) i dobro osvijetljeni prostor. Lakši nacin je da stavite vozilo u cetvrtu brzinu ( spuštena rucna ) i tada novi remen namjestite na jednu od remenica a drugi kraj remena djelomicno stavite na drugu remenicu ( drugacije ne možete ) i tada s jednom rukom cvrsto gurate remen na navedenu remenicu a grugom rukom ( i svojom snagom ) gurajte vozilo koje je u brzini. Tada ce se pomocu transmisije poceti okretati i jedna i druga remenica, u jednom momentu ( ako vam uspije ) remen ce uskociti na ovu drugu remenicu.
Nije jednostavno ali nekad pomaže.
USPJELO JE!
Gospodine, puno Vam hvala jucer na savjetu. Uspio sam promjeniti remen samo sa malim nožicem (da prerežem stari remen), na foru napinjanja remena a guranja u 4 brzini.
U 22 sata, bez svijetla i alata, za 20 tak minuta sam uspio sve napraviti (uz ceste izljeve psovki kada bi mi se remen izmakao pa bi smrznutim prstima lupio pa metalu).
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 16.01.2008 13:57:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 1.7 TD god. proizvodnje 1997. U nameri da zamenim semering bregaste osovine skinuo sam remenicu misleci da je položajno definisana u odnosu na osovinu. Kako da namestim položaj bregaste osovine da bih mogao vratiti remenicu i da bi reper na remenici bio u pravilnom položaju?
ODGOVOR:U ovoj situaciji najprije otkopcajte stezaljku akumulatora radi sigurnosti. Nakon toga treba motor staviti u fazu. Ako ovo niste radili nikada najjeftinije je da pozovete strucnu osobu. Ako ipak želite to raditi sami postupak je slijedeci:
Oslobodite sve poklopce ispred zupcastog remena i natezaca. Stavite radilicu na oznake GMT ( gornja mrtva tocka ), oznake se nalaze na remenici radilice i na prednjem poklopcu motora kod remenice. Nakon toga stavite visokotlacnu pumpu u položaj faze ( na pogonskoj remenici pumpe ima odgovarajuca rupica 6 mm ili 7 mm , kroz navedenu rupicu pomocu odgovarajuce osovinice blokirajte pumpu ). Isto to napravite i s bregastom osovinom . Kada je radilica u položaju GMT, visokotlacna pumpa blokirana, bregasta osovina blokirana, možete namjestiti zupcasti remen i nakon toga zategnuti natezac. Ako je natezac s oznakom zatežite prema oznaci natezaca, ako oznake nema zategnite tako da zupcasti remen možete uzdužno s dva prsta okrenuti za 45° . Prilikom namještanja faze pazite da se na dodirnu klipovi i ventili.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSANTIA - LAMBDA SONDA

Datum objave: 16.01.2008 13:36:00
Slika
PITANJE: Zdravo doktore,zovem vas tako jer sam prelistao sav vas sajt i sve vase odgovore,zapanjujuce, kako postizete sve to svima izaci u susret i dati tacnu dijagnozu?.Kod nas u Makedoniji nema takvih doktora a o automehanicara da ne govorim.Ja se zahvaljujem u ime svih kojima ste pomogli.
Radi se o xantia 2.0 16v 1993god.RFY.uradio sam kompjutersku dijagnostiku jer sam imao problem da u leru auto ne radi ravnomerno i znao je i u voznji da sam zgolemi obrtaje ili da ih namali do gasenja auta.Elektromehanicar je prikljucio auto na kompjuter ispostavilo je da ima neke greske pritom ih je izbrisao ali greska na lambda sondi je ostala,kad smo upalili auto opet isto,proverio parametre rad sonde digli se visoko 1.289 a trebalo je bit negde oko 0.890,i naravno majstor kaze nova sonda,stavio je BOSH za koju sam platio 100eura,upalio auto sve u redu na kompjuteru izlaze sve parametri kako treba,pregem 2000km.zadovoljan, auto radi kao sat,malo neki hidropodizac stvara neki zvuk kao rastelovan ventil ali nije tako lose,crkne bombina,kupim novu 70eura idem kod majstora da promenim,promenimo,sve o.k.predlozim majstora da uradimo opet kompjutersku dajagnostiku,uradio majstor to,kad?sve uredu greske nema ali parametre lambda sonde opet skacu 1.278 sto nije u redu,cuo sam kako kaze da na ekranu kompjutera ne bi trebalo da ide neka prava linija nego da bi ona morala pokazivati rad lamda sonde nesto slicno kao kad se radi EKG srca kod coveka.Nije mogao otkloni to nikako,priklucio neki drugi kompjuter i sa dve zice doso do neki priklucak od sonde spoio tamo kad od tom mestu na kompjuter otcitava parametre u najbolji red vidi se da sonda radi,uverio me majstor da je sve u redu ali dize ramenje da ne zna zasto na kompjuteru za dijagnostiku pokazuje nevalidne parametre.Auto radi super ide 200km/h,na auto put trosi 11L.a u grad sad negde 20L.sa obzirom da ga vozim samo na kratke relacije.pozalim se majstora da mi se digla potrosnja,opet dijagnostika na redu,sve u redu,ali kad doge do lambda sonda opet isto stoi podatak 1.289 i samo prava linija ide na ekranu,napominjem da kad prelistava parametre rada motora ne pokazuje nikakve greske o radu motora kao u prvom slucaju kad je trebalo da menjam sondu tad se pojavilo na ekranu'lambda sonda ne radi'ili tako nesto,poprskao neke konektore kontakt sprejom spakovao sve i to je to,opet isto.Sad vozim auto sa povecanom potrosnjom mada mi je dao strucno mislenje kad je promeni lambda sondu da ce mi se potrosnja znatno smanjiti sto se to dogodilo samo nekoliko km.Redovno stavljam aditiv LIQUI MOLY svaki mesec u gorivo od 98 oktana,auto odrzavam mnogo ne stedim novac,original svecice,filter za vazduh,benzin filter,maslo TOTAL 7000 10-40,ne sme dlaka da mu fali,menjao sam termostat mi se bio zakocio,stavio sam novi sa neku brojku 83 mi je dao prodavac,auto dize rabotnu temperaturu za 10min.parno puse super,duri kad ga vozum duze po gradu zna se ukluciti i ventilator hladnjaka na 90 stepeni,na otvoren put stoi temperatura od 80.Molim vas odgovorite mi sta se desava sa mom autu?zasto lambda sonda pokazuje takve rezultate i sta da uradim da bi se to otklonilo?pozdrav od DARKO Prilep
ODGOVOR:Na vašem vozilu nije napravljena dijagnostika do kraja. Prilikom zamjene lambda sonde mora se otkriti i uzrok zašto sonda nije radila. Uzroka može biti više a to je neispravan rad sustava paljenja (probijanje visokog napona ) , neispravan rad sustava elektronskog sustava goriva ili mehanicko stanje motora ( slaba zabrtvljenost usisnog kolektora, velika potrošnja ulja, faza motora .. ) . Cesti uzroci su neispravni injektori i prevelika kolicina goriva ( pojedini senzori , mjerac protoka zraka, potenciometar leptira snage ). Vaš servis treba provjeriti sve navedeno , otkloniti sve neispravnosti i tada nece pregarati ( kvariti se ) lambda sonda a potrošnja goriva ce biti normalna.
Preveliki napon na lambda sondi je znak prevelike kolicine goriva koja ulazi u motor.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - VRUCI KLJUC

Datum objave: 16.01.2008 13:30:00
Slika
PITANJE: Moj kljuc od automobila (vectra 1.8, 92 kw , 2001 g. ) koji je kodiran cesto je cudno topao cak vruc, kad poslije 150-190 kilometara izadem iz automobila pipnem kljuc i on bude baš onako ugrijan....dali je to možda radi povremenog paljenja EKO režima grijanja ili nešto drugo ili da ne pipam vise kljuc.
ODGOVOR:Kontakt kljuc može se zagrijati jedino posredno preko sustava grijanja, mada u automobilskoj tehnici nikada ne smijemo zanemariti i netipicne greške/pojave. Ako je kljuc topliji nego što je temperatura grijanja poželjno bi bilo ispitati kontakt bravu i elektromagnetsku antenu oko kljuca.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SVJETLO SE MIJENJA U VALOVIMA

Datum objave: 16.01.2008 13:17:00
Slika
PITANJE: Pri nekim obrtajima dolazi do pojacavanja i smanjivanja intenziteta svjetala, npr. kada dodam gas obrtaji skoce na 4000 okretaja i pri padanju izmedu 3000 i 1500 intenzitet svjetlosti se mijenja u valovima. Cak sam primjetio da mi auto pocne cukati po tim oscilacijama kada vozim u drugoj tj. kada u drugoj brzini usporavam. Te oscilacije nisam uspio sa nicim povezat, nekad su jace nekad slabije, uglavnom nema pravila.
- Peugeot 307 - 1.6
- Altenator dobro puni i izmjenjen akumulator.....Po zimi a i ljeti......
ODGOVOR:Napon koji daje alternator ne smije varirati jer to negativno utjece na upravljacku elektroniku motora. Uzrok mijenjanja intenziteta svjetala je alternator, regulator napona, akumulator, elektricna instalacija ( pad napona na pojedinim mjestima ).
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIV - CERAMIC POVER LIQUID

Datum objave: 28.03.2011 18:17:48
Slika
PITANJE:

Interesira me što mislite o Ceraic Pover Liquid dali je to dobro za motor ,pošto namjeravam to dodati u stariji auto.
Zavaljujem vam na prošlom savjetu ,promjenio sam senzor i termostat na fiesti ,sad su okretaji u redu ,a i eko test koji mi je bio loš sad je ok.Velik pozdrav ljudini!

ODGOVOR:

Ceramic Power je bolji dodatak uljima od ostalih , može se koristiti i za stara i za nova vozila.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - DA LI SKINUTI KATALIZATOR ?

Datum objave: 16.01.2008 13:09:00
Slika
PITANJE: U Peugota 206 motor 2.0, 2004.g. ugradio sam plin. Sada planiram ugraditi full sportski propusni ispuh, kompletni, od grane do zadnjeg lonca. Zanjima me da li je pametno skinuti katalizator, kako bi dobio na boljoj propusnosti, jer auto ima dvije L-sonde. Kada bi uklonio katalizator da li bi se stvorio kakav problem?
ODGOVOR:Na vaše vozilo možete ugraditi sve što želite ali ako demontirate katalizator vozilo nece proci tehnicki pregled a radi kontrolne lambda sonde upaliti ce se kontrolna žaruljica motora. Ispušni sustav radi toga možete zamijeniti od katalizatora na dalje.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 124 - PUMPA ZA GORIVO

Datum objave: 16.01.2008 13:03:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mercedes W124 , 89 g.p, 2.3 kubika , 136 KS. Imam problem sa pumpom od goriva.Ima jako zujanje i kod majstora su mi rekli da je filter goriva, ali nakom zamjene opet isti problem. Pošto su i oni sami skužili da je pumpa hocu da kupim drugu pumpu, ali nemam novca za novu pa sam želio da kupim polovnu, ali me prodavac pitao sa kolikim pritiskom mi treba pumpa. Ja Vas molim ako možete da mi pomognete.Uz to auto cim startujem nema stabilan ler gas ali nakon 1 min dobro radi (osim što nekad u rijetkim slucajevima kad stanem na semafor obrtaji budu 700, a nekad 900).da li je moguce da obrtaji variraju zbog pumpe?
Imam još jedan problem a to je potrošnja vode iz sistema za hladenje motora.Svaki 15-20 dana dospem 1 Litru. Provjeravao sam ali nigdje vidljivo ne pušta vodu.
ODGOVOR:Pumpa za gorivo mora imati tlak od 5,5 bara. Broj okretaja motora nije u vezi pumpe za gorivo, provjerite i druge dijelove sustava goriva (injektore, pojedine senzore i klapnu za zrak ).
Potrošnja rashladne tekucine može biti nevidljiva, zato pažljivo provjerite sve dosjede gumenih cijevi, hladnjak, pumpu za vodu i grijac. Na vrucim mjestima curenja tekucina odmah isparava i zato je teže otkriti mjesto curenja.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - KONTAKT BRAVA

Datum objave: 14.01.2008 23:41:00
Slika
PITANJE: Izradio sam rezervni kljuc (za paljenje) za mazdu 626, '91god. Upalio sam,sve ok. Kad sam ugasio motor,nisam ponovo mogao da okrenem kljuc u bravici cak ni kontakt da dam.Probao sam i sa originalnim kljucem,ali ista prica...mucio sam se mucio,i odustao.Šta je u pitanju i mogu li sam nekako da otklonim kvar?
ODGOVOR:Teško da cete otkloniti kvar jer je otkazala brava. Kontakt brava se sastoji od dva dijela mehanicki i elektricni. Pokušajte demontirati elektricni dio brave pe cete vidjeti radi li mehanicki dio. Ako tada nema rezultata morate zamijeniti kontakt bravu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NAKON SKOKA SA AUTOMOBILOM

Datum objave: 14.01.2008 23:26:00
Slika
PITANJE: Moje pitanje se odnosi na golf 4 tdi. Nakon "skoka" s automobilom kojim je ošteceno podvozje javilo se lupanje u prednjem desnom kotacu za što je ustanovljeno da je homokineticki zglob koji je promijenjen. Nedugo nakon toga je ponovo otisao isti zglob pa su mi u servisu rekli da trebam kompletno sve promijeniti u tom kotacu (glavcinu, ležaje, homokineticki...). Nakon što sam to sve napravio ponovno se homokineticki pokvario pa su mi rekli da još jedino mogu promijeniti komplet poluosovinu. Sad me zanima koji je uzrok tomu svemu i hoce li promjena poluosovine riješiti problem i postoji li nekakav uredaj kojim se može utvrditi nepravilnost (na optici su mi rekli da jer sve ok). Inace do kvara zgloba uvijek dolazi kada sam na autocesti, kad je pritisak na njega konstantan.
ODGOVOR:Prilikom navedenog dogadaja najvjerojatnije je došlo do pomaka motora u jednu stranu , radi toga pogonske osovine nisu u ispravnom položaju. U ovom slucaju potrebno je najprije provjeriti stanje karoserije, to znaci da se moraju ispitati sve referentne tocke i mjerne kote. Ova kontrola se može napraviti u svakoj boljoj karoserijskoj (limarskoj ) radionici na kompjutorskom stolu za popravak i kontrolu vozila nakon sudara. Nakon ovoga mogu se provjeriti nosaci motora i njegovo ležište.
na vrh Povratak na vrh