Danas je: 23.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CORSA - NE REAGIRA ODMAH NA GAS

Datum objave: 07.12.2007 11:55:00
Slika
PITANJE: Prije svega pohvale Vama i Vašem osoblju na nesebicnom pomaganju Vašim neiscrpnim i nadasve korisnim (doktorskim) savjetima koji nama puno znace,ujedno Vama i Vašim suradnicima želim sve najbolje za Božicne i Novogodišnje praznike.Molim Vas da me savjetujete imam Opel Corsu 1.0 12 v 99g.sa predenih 109 000 km. Problem je u tome što se u gradskoj vožnji nakon mjenjanja brzina motor ne reagira odmah na gas,nego nakon dvije do pet sekundi.Na savjet prijatelja promjenio sam (novi) regulator protoka zraka .Promjene nema nikakve,pa mi se cak u dva slucaja dogodilo da se upalila žuta kontrolna lampica na vrlo kratko.U razgovoru sa serviserom (mehanicarom)savjet je da je to kontrolka od lambda sonde i da bi nju trebalo zamjeniti te bi onda to bilo to.
ODGOVOR:Uzrok opisanom stanju motora je loš rad sustava ubrizgavanja goriva . Ima više mogucih faktora koji utjecu na takvo stanje ( mjerac protoka zraka, ECT senzor, niski tlak goriva, filter goriva, loš rad injektora, lambda sonda, senzor temperature usisanog zraka…. ) . Rješenje je testiranje sustava ubrizgavanja i otklanjanje pronadenih grešaka. Ne mijenjajte ništa na pamet dok se ne napravi dijagnostika.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ISPITAJTE AKUMULATOR

Datum objave: 07.12.2007 11:50:00
Slika
PITANJE: Imam mazdu 323 1991 god.koja je dosad prešla 350 000km.Do sada nikakvih problema nije bilo,ali mi se cini da pomalo dolaze problemi.Sada mi je problem negdi sa strujom.Ako je 2 dana ne upalim,onda kada je idem upaliti jednostavno prilikom verglanja gubi struju i nema snage za upaliti je.Bija sam kod autoelektricara i on je skinuo alanser,iztokario ga je,prominija cetkice i onda je palila bez problema.Ali sada mi je opet problem ako je ne upalim 2 dana izgubi skroz struju,naime nema je nikako.Onda uzmem drugi akumulator pa je upalim,zatim vratim stari akumulator i radi bez problema.Akumulator sam kupio prije 3 mjeseca i nedavno sam ga provjerio i on je OK.Da li negdje vuce struju dok auto ne radi?
ODGOVOR:Ispitajte akumulator , napon i snagu . Snaga mora biti veca od 60% od nazivne a pad napona ne smije veci od 2 Volta.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - PUCANJE ZUPCASTOG REMENA ?

Datum objave: 07.12.2007 11:30:00
Slika
PITANJE: Do kakvih sve (negativnih) posljedica može dovesti pucanje (u vožnji od oko 70km/h) zupcastog remena na vozilu Citroen C5 2.0 HDI?
ODGOVOR:Pucanje zupcastog remena izaziva sudar klipova i ventila . Posljedica toga je deformacija ventila a ponekad oštecenje klipova i klipnjaca.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - MANJI FRONTALNI SUDAR

Datum objave: 04.12.2007 23:16:00
Slika
PITANJE: - prije par dana sam imao manji frontalni udar sa Audijem A4, 97. god. Tada su mi se zategli sigurnosni pojasevi, te su u takvom stanju i danas. Zanima me kako da ih vratim u prvotno stanje, da ih mogu koristiti.
Drugo pitanje se odnosi na kupnju VW Corrada. Naime planiram kupti Corrada VR6, 1993. god. sa prijedenih cca 200000 KM, te u njega ugraditi plin. Zanima me Vaše mišljnje o tom motoru (pouzdanost). Znama da je potrošnja veca pa bi se odlucio na ugradnju plina. Da li bi to predstavljalo ikakav problem motoru (snaga) i kolika bi potrošnja bila sa plinom? Inace sam prije par godina posjedovao Corrado G60, kojm sam bio izrazito zadovoljan u svakom pogledu, izuzev G punjaca.
ODGOVOR:Navedene pojaseve ne možete više koristiti , moraju se zamijeniti. Ako vozilo ima zracni jastuk tada se mijenja sve što se aktiviralo.
Motor vozila CORADO VR6 je kvalitetan , za ugradnju plina je bitno stanje motora i upravljacke elektronike . Brizgalice ( dize ) moraju biti elektricne. Potrošnja plina je veca za 10 do 15% od benzina.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - KOCNICE

Datum objave: 04.12.2007 23:10:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale. Neverovatno izcrpni i profesionalni odgovori. Samo tako nastavite. Imam Omegu iz 1997 godine. Ne vozim cesto 200 km/h , ali pri jednoj prilici ravnog, pravog i dobrog puta sam probao koliko može da izvuce. Došao sam do cifre od 200 km/h, ali je bila situacija da sam ipak morao da naglo prikocim i spustim brzinu na nekih 50-60 km/h. Iznenadila me je papucica koja se ponašala kao da su kocnice pregrejane. Ne verujem da im je tako malo trebalo da se pregreju. Efekat kocnica je bio relativno slab. Jednostavno stiskaš papucicu i vidiš da se auto ne zaustavlja intenzitetom kojim bi trebalo i na koji sam navikao. Put je bio suv. Leto 2007.
Ista mi se stvar desila davno na Ladi kada sam po planinskim predelima preforsirao i kocnice i auto gde su se diskovi usijali od moje sportske vožnje gde mi je situacija bila jasna. Posle male pauze hladenja, kocnice su opet proradile normalno.
Ova situacija sa Omegom mi nije bas jasna,jer 15 min. pre toga nisam kocio, pa lepo molim za odgovor. Napominjem da su mi kocnice pre i posle toga radile sasvim dobro i u suštini sam zadovoljan sa njima.
ODGOVOR:Na svakom automobilu kocni sustav je cjelina koju cine diskovi , bubnjevi ( ako postoje ), kocna kliješta , kocni cilindri, hidraulicka instalacija i kocna tekucina. Sve navedeno je jedinstvena cjelina koja dobro funkcionira kada su svi navedeni dijelovi sustava potpuno ispravni. Pitanja koja možete postaviti samom sebi su : Kada je zadnji put mijenjana kocna tekucina ? Koliko je vrelište kocne tekucine ? Kakvi su diskovi i kolika je njihova debljina ? Kakve su disk plocice i da li su ugradene plocice prve klase s atestom i da li imaju antivibracionu masu ?
Ako niste strucnjak u ovom podrucju zatražite savjet ( uslugu ) profesionalca jer se štednja na kocnom sustavu nikad ne isplati.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZAMJENA GUMENIH CIJEVI

Datum objave: 04.12.2007 23:05:00
Slika
PITANJE: Opel Vektra 2,2 DTR 2004.g. prošla 40 000 km. Imao sam problem pri paljenju. Naime auto je stajao 6 dana i kad sam ga pokušao startati, nije palio ni nakon nekoliko uzastopnih dužih startanja. Pozvao sam HAK službu. Nakon njihove intervencije, rekli su mi da moraju zamjeniti gumene cijevi za povrat goriva iz diza. Nakon zamjene tih cijevi, auto je normalno startao.
Molim Vas da mi objasnite zašto se to dešava kod relativno novog auta i da li to treba cesto mjenjati.
ODGOVOR:Nemojte imati iluzija da se vozila ne kvare i da pojedini dijelovi mogu izdržati u nedogled. Vaše vozilo nije novo i ima vec tri godine a navedeni dijelovi ( cijevi , brtve ) rade u uvjetima visoke temperature kada je motor zagrijan i na niskim temperaturama kada je motor hladan te dolazi do bitnih promjena u strukturi navedenih materijala. Iz svoje prakse bih vam mogao navesti puno kvarova na vozilima koji su noviji od vašega i kod kojih su kvarovi znatno skuplji. Navedene cijevi za povrat goriva ne treba mijenjati , radi preventive treba ih samo na godišnjem servisu kontrolirati.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - ISPITIVANJE GRIJACA

Datum objave: 04.12.2007 23:00:00
Slika
PITANJE: Radi se o grijacima kod dizel motorima. Kako provjerit njihovu ispravnost i dali je potrebno mijenjat sva cetri ili samo neradnika ? Mazda 626 ditd,99 !
ODGOVOR:Grijace je najbolje ispitati kada ih izvadite . Drugi nacin je pomocu instrumenta ( amper metar ) .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - NEODGOVARAJUCI KUT PREDPALJENJA

Datum objave: 04.12.2007 22:54:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Peugeot 206 1,9D 2001. godina. Od prije mjesec dana pojavio se oštar metalni zvuk (klaparanje) dok je motor hladan. U servisu su uradili test motora i savjetovali veliki servis jer nisam imao tehnicku dokumentaciju (kompjuter nije davao podatke o grešci, auto dovezen iz Belgije, "prešao 156000" Km). Nakon velikog servisa problem nije riješen pa je uradena zamjena vodica ventila i štelovanje ventila, ali je problem i dalje ostao neriješen. Uputili su me u servis za pumpe visokog pritiska gdje su mi rekli da je neispravan elektro ventil pa su ga zamjenili (150€). Ni ovom zamjenom problem nije riješen nego se poceo javljati i dok je motor zagrijan. Na ponovnom servisu za pumpe visokog pritiska su konstatovali da zamjenjeni elektro ventil povremeno gubi struju što izaziva poremecaj u radu motora (to su mi i demonstrirali pa vjerujem da su u pravu), te su mi preporucili autoelektricara jer to može dovesti do kvara novougradenog ventila.
Kako sam dosadašnje opravke "debelo" platio molim Vas da mi date odgovor na sljedece:
Na kom principu radi taj elektro ventil (LUKAS) i na koji nacin dobija struju (direktno sa procesora ili preko nekog releja)?Zbog cega se cuje tako rezak metalni zvuk kad ventil ostane bez struje? Da li je komplikovano otklanjanje ovog kvara i koliko bi to eventualno koštalo?
ODGOVOR:ECU centrala ( kompjutor ) dobiva signal od senzora radilice ( RPM ) i dobiva impuls sa elektricne dize . Spomenute informacije kao i još neke koje dobiva od senzora na motoru obraduje i nakon toga vrši permanentno upravljanje kuta predpaljenja pomocu solenoidnog ventila ( vaš elektro ventil ) . Metalni zvuk se cuje radi prevelikog i neodgovarajuceg kuta predpaljenja. Otklanjanje kvara je komplicirano za onoga tko ne zna navedenu tehniku.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 04.12.2007 22:44:00
Slika
PITANJE: Pred mjesec dana našao sam praznu posudu za rashladnu tekucinu i dodao cca 1,2 ltr.Nije bilo indikacije previsoke temperature.Medutim nakon nekoliko dana sada se povremeno lampica visoke temperature.Ventilator normalno radi.Nema grijanja kabine,puše hladan zrak.Nisam našao propuštanja rashl.tekucine.Ulje je normalno.U radu motora povremeno"zakuha" u posudi rashladne tekucine. Sugeriraju mi izmjenu pumpe vode i brtve glave.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati na dva nacina, curenjem iz sustava i nestajanjem kroz motor. Curenje se vidi a potrošnja kroz motor ima karakteristicne simptome. I jedno i drugo može se defektirati . Posao povjerite servisu u kojega imate povjerenje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,3 - PREGARAJU SVJECICE

Datum objave: 04.12.2007 22:35:00
Slika
PITANJE: Na kadettu 1.3 89 godište svakih par dana rada izgaraju svijecice i to nove.Platine su zamjenjene nove i podešen zazor svjecice su nove jedino nisam promjenio kondenzator i kabele te razvodnu kapu ali mislim da su kabeli ispravni jer kad radi ispravno par dana ima tako miran i siguran rad. Da li da promjenim kabele , kapu i kondenzator?
ODGOVOR:Visoki napon na svjecicama ne smije biti veci od 20 kV ( kilovolti ) . Najbolji nacin da ispitate navedeni napon , primarni i sekundarni krug paljenja je dvokanalni osciloskop. Na njemu cete tocno vidjet u cemu je problem. Bez toga morate pojedinacno mijenjati sve dijelove sustava paljenja ( bobina , kablovi, razvodnik paljenja ).
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - - BENZINSKI INJEKTORI - VOŽNJA NA PLIN

Datum objave: 28.03.2011 18:46:57
Slika
PITANJE:

Vozim na plin cca 40tkm/god. i imam problema sa zacepljenjem benzinskih injektora, pokušavao sam dodavati aditive u gorivo, za cišcenje injektora, liquimoly, stp, tec2000, medutim sumpor i necistoca u našem benzinu su jaci od svih aditiva, svakih 500-600km prebacim na benzin i vozim 20-30km ali ipak se zacepljuju. Lijepo molim za Vaš savjet na koji nacin da sprijecim ili umanjim navedeni problem.

ODGOVOR:

Cinjenice koje ste iznijeli su uglavnom tocne. Postoje poteškoce s radom benzinskih injektora kada se vozi na plin jer su izloženi oksidaciji kod povišenih temperatura . Preventivno se koriste razni aditivi koji nisu opravdali ocekivanja. Na tržištu se pojavio novi proizvod za tretman injektora TUNAP MICRO LOGIC. Ovaj proizvod djeluje tako da se jedna doza ulije u benzinski spremnik a druga doza se stavlja u plinski spremnik kroz za to predvideni prikljucak. Jedna doza traje 5.000 do 10.000 km , što ovisi o volumenu spremnika. Aditiv koji se stavlja u benzinski spremnik traje 15.000 do 20.000 km. Prema referencama proizvodaca ovaj proizvod hladi i podmazuje ventile, sprecava oksidaciju, kako u benzinskim tako i u plinskim injektorima. Na taj nacin sprecava zacepljenje injektora i produžava trajnost injektora za više od 50 % ( tako kaže proizvodac ) .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - KOJE GORIVO ?

Datum objave: 04.12.2007 16:44:00
Slika
PITANJE: Možete li mi reci dali u VW Golf 1.9 TDI 96 god. (66kW) sipam obican Diesel ili Euro diesel. Kad je moj auto proizveden nije bili eurodiesela ,doduše neznam kakva je bila situacija u NJemackoj
jer je uvežen.Slušam svakakve price:neki sipaju samo diesel ,neki eurodiesel,a cuo sam i lož ulje. Molim da mi objasnite razlike izmedu tih goriva te i koje je za moj motor.
ODGOVOR:Razumije se da vi u vaše vozilo možete staviti gorivo koje želite ali je za vas puno bolje i jeftinije ako koristite Eurodizel. Razlog za to je visokotlacna pumpa i dize koje su osjetljive na loše gorivo ( dizel, lož ulje ). Razlika je u kolicini sumpora .
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 TDS - NAPRAVITI DIJAGNOSTIKU STRUCNO

Datum objave: 04.12.2007 16:39:00
Slika
PITANJE: Imam BMW 318 TDS,95.god. Imam par problema. Auto mi ne pali kada duže stoji makar je vani hladno ili toplo. Jucer mi nije upalio, pa sam ga probao gurnuti i upalio je. Kada verglam kazaljka od goriva se mice cijelo vrijeme malo se poveca pa malo padne na nulu. Kada dode na 30L onda kao da ce upaliti ali odjednom opet kazaljka padne na nulu i ništa.Da li je možda pumpa u rezervoaru kriva ili bosch pumpa??? Na višim okretajima dimi crni dim. Mislim da se cuje jedna dizna koja klopoce. Molim vas pomozite jer sam bio i na kompjutorskoj dijagnostici i nigdje nije naden kvar. Auto je prešao 190000km. Imam još 1 problem. Kada je hladno temperatura ne prelazi iznad 60C tj. iznad plavoga nejde. Kabinu mi grije samo kada stavim da grije za noge i na staklo, a prema licu puše hladano. Molim vas navedite mi razloge jer sad nisam baš kod novaca pa nebi ulagao bez veze.
ODGOVOR:Prvi uvjet da motor može normalno upaliti jest dobro stanje akumulatora i elektro pokretaca. Drugi uvjet je dobra kompresija, kod ovoga motora mora biti veca od 20 bara. Ako je ovo što sam naveo dobro može se krenuti u kontrolu sustava za dobavu goriva. U gorivu ne smije biti zraka, grijaci moraju biti ispravni , visokotlacna pumpa treba biti ispravna. Crni dim o kojemu govorite znak je nepotpunog izgaranja goriva radi prevelike kolicine goriva i premalo zraka u cilindru. Vaš motor ne postiže radnu temperaturu ( što je vrlo štetno za motor ) radi neispravnog termostata. Kompjuterskom dijagnostikom može se otkriti vrlo mali postotak kvarova kao što ste se i sami uvjerili. U ovom slucaju dijagnostiku treba napraviti strucno i profesionalno nakon toga znaju se sve nepoznanice.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - POKAZIVAC GORIVA

Datum objave: 30.11.2007 15:47:00
Slika
PITANJE: Imam PEUGEOT 206, 1,4 HDI, 2000 godina, 95000 km i problem je slijedeci: Na kontrolnoj tabli - na pokazivacu kolicine goriva strelica je na malo više od 1/4 goriva, ali mi stalno stoji narancasta lampica da sam na rezervi. Do sada bi se palila tek kad bi stigla do crvenog dijela pokazivaca kolicine goriva.
ODGOVOR:U opisanom slucaju neispravna je komanda pokazivaca goriva u rezervoaru. Rješenje je izvaditi navedenu komandu ocistiti istu, ako cišcenje ne pomaže potrebno je ugraditi novu komandu pokazivaca goriva.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 1,6 HDI - hladni start i obrtaji

Datum objave: 30.11.2007 15:41:00
Slika
PITANJE: Sa užitkom sam citao Vaše odgovore na pitanja ! Imam citroen C4 1,6 HDI ,85000 km u dvije godine i izuzetno sam zadovoljan sa tim agregatom . Zadnjih dana osjetim prilikom jutarnjeg paljenja,pogotovo kada su temperature ispod 5 stupnjeva, blago nemiran rad motora prvih 10-tak sekundi ,kao da ne može održati obrtaje i da se pomalo "muci" s njima.Inace takvih zamjerki nemam u zagrijanom motoru i snaga je uredna .
ODGOVOR:Uzrok može biti djelomicno necista diza radi lošijeg goriva. Za pocetak pokušajte cišcenje aditivom ( LIQUI MOLY ) koji se ulije u rezervoar.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 75 - ZAMAGLJIVANJE STAKALA

Datum objave: 30.11.2007 15:36:00
Slika
PITANJE: Kao prvo želio bih Vas pohvaliti što svojim besplatnim savjetima pomažete, a citajuci ih covjek može puno toga nauciti.
Pitanje je sljedece; kako odzraciti rashladni sustav na Fiat Punto 75 (1995. g.)(benzinac) nakon zamjene antifriza. Naime uocio sam jedan vijak na malom crijevu koje ulazi u kabinu do kilera za grijanje kabine, ali mi je to malo nelogicno jer je to jedna od najnižih tocki u rashladnom sustavu pa sumnjam da bi se zrak mogao tu zadržavati.
Drugo pitanje je: što bi moglo uzrokovati jako zamagljivanje stakala. Klapna koja služi za recirkulaciju zraka je ispravna i neovisno o njezinom položaju auto se jako zamagljuje iako je ventilator u 4. brzini.
Auto ne gubi rashladnu tekucinu i kiler za grijanje kabine je promijenjen prije par mjeseci tako da uzrok nije isparavanje tekucine. Cuo sam da u zadnjem lijevom blatobranu postoji nekakav odušak zbog kojeg bi se mogla magliti stakla koji isto funkcionira jer kad se upali ventilacija i zatvore se sva vrata osjeti se strujanje zraka u predjelu gdje se blatobran spaja s zadnjim branikom. Auto nema klima uredaj i napominjem da se zamagljuje toliko da se nakon dvadesetak minuta, i ako su u njemu 3 osobe (cak i po ljetu ali malo manje) toliko kondenziora vlage da se kapljice vode pocinju cijediti po staklima.
ODGOVOR:Rashladni sustav odzracite tocno na tom vijku koji vam se cini nelogican. Jako zamagljivanje vjetrobranskog stakla može prouzrociti curenje radijatora grijaca, ventila grijaca, velika kolicina vlage u samom vozilu ( tepisi , tapecirung, … ) , cirkulacija svježeg zraka prema grijacu i kroz grijac . Odzracnik na zadnjem blatobranu provjerite a efekt odmagljivanja ispitajte sa malo otvorenim prednjim slaklom.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT E - HIDROPODIZACI ?

Datum objave: 29.11.2007 18:17:00
Slika
PITANJE: Na Kadettu E 1,4S, 90. godina dao sam napraviti polugeneralku zbog povecane potrošnje ulja (5 dl/1000km) i lupkanja jednog ventila na 2. ili 3. cilindru. Zamijenjeni su leteci ležajevi, klipni prstenovi, svi hidro-podizaci, gumice ventila i sve brtve. Tokar je glavu dekarbonizirao, izravnao i izbrusio ventile. Nije nadena istrošenost na vodilicama ventila ni na klackalicama, a bregasta osovina je izgledala uredno. Nakon popravka kompresija je odlicna, potrošna ulja minimalna, tlak ulja dobar, ali je ostao problem s lupkanjem ventila na istom mjestu kao i prije, ali sada još glasnije narocito pri 1000 – 3000 obrtaja motora.
Što bi trebalo provjeriti i koje dijelove cu morati ponovo kupiti s obzirom da sam nakon popravka prešao tek 500 km?
ODGOVOR:Ako lupaju hidro podizaci uzrok tražite u dobavi ulja za podizace ( uljni kanal ) , brtva glave ( neodgovarajuca ) , glava motora ili nešto trece. Još jednom razmislite da li lupa hidro podizac ili nešto drugo.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DIZEL MOTOR I PODEŠAVANJE PALJENJA

Datum objave: 28.03.2011 18:35:38
Slika
PITANJE:

Molim vas da mi detaljno objasnite štelanje paljenja kod dizel motora jer je to jako teško naci, sve se svodi samo na benzinske motore i molim vas postupak odzracivanja sustava za gorivo ako Vam nije problem.

ODGOVOR:

Postupak podešavanja statickog kuta predpaljenja na dizel motorima je razlicito jer postoji puno razlicitih visokotlacnih pumpi ( Bosch, Lucas, CAV, Denso……) . Za svaki tip pumpe postoji specijalni alat koji je neophodan za navedeno podešavanje. Uz pomoc alata i komparatora pomice se sama pumpa ili pogonska remenica visokotlacne pumpe . Navedeno pomicanje se prati na komparatoru i jako je precizno jer se mjeri u stotinkama milimetra. Informacije za pojedina iznose paljenja postoje u profesionalnoj literaturi ili bazi podataka. Za odzracivanje sustava goriva koriste se razne metoda a najjednostavnija je da se filter goriva napuni s gorivom , rucnom pumpom izvuce preostali zrak iz kucišta filtera i visokotlacne pumpe i po potrebi iz visokotlacnih vodova.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - TEHNIČKI PODACI I LITERATURA ?

Datum objave: 28.03.2011 18:37:15
Slika
PITANJE:

Pocituvani gospoda pisem vam iz Makedonie, moe ime je Kire i vlasnik sam jednog mladog auto servisa. Ja sam diplomiran saobracajni inziner. Nekoliko nedelje pratim vas web sajt, stvarno je za pohvalu vas odnos sa "potencijalni pacientima", nesebicnost u ponugjenje na realni resenja za nihovi problemi, to su i moi principi. Zamolio bi ve u koliko hocete da mi posocite odakle nalazite korisne i realne podatke kako i literaturu (primer visina glave motora, do koju visini smije se obraditi glavu motora itd.). To u makedoniju tesko se nalazi. Ja koristim Auto data no taj program je ckrtliv za takvi informacii. Ako moju molbu nije prevelika ocekujem vas cjeneni odgovor.

ODGOVOR:

Tehnicke podatke i sve vezano uz automobilsku struku nabavljam na razne nacine. To znaci da kupujem svu mogucu literaturu, CD , od specijaliziranih firmi kupujem programe s bazom podataka , pohadam sve strucne seminare iz pojedinih podrucja automobilske tehnike, suradujem sa specijaliziranim firmama iz podrucja auto struke. Sve to zahtijeva puno vremena , novaca, znanja i upornosti.

na vrh Povratak na vrh

BMW 318 i - TLAK ULJA

Datum objave: 29.11.2007 17:56:00
Slika
PITANJE: BMW 318i kockica motor m40
Posle zamene dihtunga na glavi motora i visko ventilatora javlja se problem sa podmazivanjem motora. Ujutru treba mnogo lampici za ulje da se ugasi, skoro sam na auto putu nekih 50 km vozio konstantnom brzinom oko 170 km/h i poceo je jako da lupa ventil (kada sam se zaustavio na leru je zvucao kao dizel), posle manje pauze i ponovnog startovanja motor je radio sasvim normalno, nastavio sam smanjenom brzinom i problem se više nije javljao. Takode se lampica pali pri naglom oduzimanju gasa i leru. Ulje menjam na otprilike 10000 km i motor ga ne troši.
ODGOVOR:Lampica za kontrolu tlaka ulja pali se kada je tlak ulja u sustavu podmazivanja nizak ili kada je neispravan indikator tlaka ulja. U ovom slucaju moraju se utvrditi cinjenice a to je najlakše pomocu manometra za mjerenje tlaka ulja. Izmjerite tlak ulja na hladnom motoru prilikom prvog paljenja , isto napravite i kada je motor potpuno zagrijan. Tlak ulja na minimalnom broju okretaja treba biti minimalno 1 bar.
Tlak ulja kod zagrijanog motora i 4000 ok/min treba biti veci od 4 bara. Uzrok niskog tlaka ulja su istrošenost ležajeva u motoru, zaprljana ili istrošena uljna pumpa, zacepljen filter ulja …
na vrh Povratak na vrh