Danas je: 21.04.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CORSA - NEPROFESIONALNE USLUGE

Datum objave: 14.01.2008 23:22:00
Slika
PITANJE: U 7.mj.prošle godine, kupila sam opel corsu 1994.go.od sestre i koja je vrlo ocuvana. U 9.mj. sam kupila novi akumulator koji su mi prodali kao akumulator koji odgovara i corsi, ali je to bio akumulator koji je prevelik za corsu i jedva su ga ugurali unutra, te mi je nakon 2.dana pocelo iskriti pod haubom, pa su mi stavili plastiku izmedu haube i akumulatora. U 12. mj radim servis, izmjena ulja, filtera i filtera zraka. Nakon 2.tjedna od servisa, auto mi stane u vožnji i nece više upaliti, niti na šlepanje. Punila sam akumulator i nakon toga je upalio, odvezla se autoelektricaru koji je rekao da akumulator puni, pa da ne puni baš dobro, kao 70% puni, ali on promjeni klinasti remen. Nakon jedan dana auto opet stane u vožnji. Upalim ga na kleme, vozim 2.dana i on opet stane. Jucer sam bila kod mehanicara i on kaže da je akumulator spalio regler i diode, da moram mijenjati to i akumulator. Da li mi vi možete pomoci? O cemu se tu zapravo radi i koliko to sve skupa košta?
ODGOVOR:Pažljivo citajuci vaš dopis nije teško zakljuciti da u ni jednom servisu niste dobili kvalitetnu ni profesionalnu uslugu. Ovo je razlog da pronadete kvalitetan servis koji ce vam znati pronaci kvar na vozilu, prije popravka ce vam reci kolika je cijena popravka i nakon popravka ce odgovorno stajati iza obavljenog posla. U ovom slucaju nije napravljena detaljna kontrola vozila niti se otkrio uzrok kvara .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 806 - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 14.01.2008 23:16:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 806 iz 95. godine, motor 2.0 turbo benzin, blizu 170 tkm. Kada mu sipam ulje gradacije 10W-40 dosta ga troši kod vecih brzina (na autoputu do 150 km/h) dok u gradskoj vožnji ne troši gotovo ništa. Medutim, ulje gradacije 15W-40 troši na vecim brzinama gotovo jednako kao i u gradu. Jedan serviser mi je rekao da turbina troši ulje, što mi i izgleda logicno, ali da ne bi smio stavljati ulje 15W-40 u taj motor nego cak i 5W-40.Zanima me da li bi tom autu naštetilo korištenje ulja 15W-40 umjesto ulja veceg viskoziteta?Da li stvarno turbina troši ulje, zašto i što bih mogao napraviti?
ODGOVOR:Vozilo koje ima motor s turbinom i katalizatorom koristi polusinteticko ili sinteticko ulje. Vi u vaš motor možete staviti sinteticko ulje 10W-40 ili 20W-40 ( ima ga na tržištu ). Vaš motor može trošiti ulje na tri nacina, kroz turbinu , na vodilice ventila i na sistem klip cilindar. U svim navedenim slucajevima radi se o istrošenosti. Prvi korak je tocno utvrditi na kojem dijelu nastaje trošenje ulja, nakon toga nije teško donijeti odluku .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - DA LI JE MASA ?

Datum objave: 14.01.2008 23:08:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem no neznam što bi moglo biti, kada palim (na prekidac i rucicu u kabini) zadnji brisac ili grijac zadnjeg stakla ne rade nego se pali štop svijetlo.Pa me zanima što je to? Kolega mi je rekao da bi to mogla biti masa.No kako i gdje ju naci?
ODGOVOR:Masa ( minus ) može biti uzrok pada napona na nekom elektricnom sklopu i u tom momentu nastaje pojava kao što ste opisali, medutim to i ne mora biti tako uvijek. U vašem slucaju potrebno je ispitati sve spojeve ( elektricne konektore i vodove ) koji su povezani sa zadnjim brisacem i grijacem stakla. Poceti treba od kutije osiguraca i elektricne instalacije koja povezuje sklop kutije osiguraca sa prekidacem (ruckom ) brisaca. Nakon toga ispituje se dalje po potrebi od prekidaca brisaca do motora brisaca. Na tim mjestima treba tražiti pad napona (lošu masu ).
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO RACER - NIJE GA PREPORUCLJIVO VOZITI

Datum objave: 14.01.2008 22:59:00
Slika
PITANJE: Radi se o Daewoo raceru GSI iz 94.god.
Udario sam nedavno u prvi desni kotac te se nakon udarca auto tresao zbog udarene felge. Nakon zamjene kotaca auto ne trese ali imam osjecaj 'lufta' u volanu i cini mi se da pogonski kotaci ne idu kako treba.
Osim što me zanima dal je u pitanju zubna letva, zanima me i koliko je opasno voziti auto u takvom stanju jer ga nisam u mogucnosti odmah popraviti.
Drugo pitanje je cviljenje remena, koje je zimi kolko-tolko normalno ali cini mi se da je kod mene pojacano. I nakon što se auto zagrije i napravi par km.,remen još cvili i to vrlo glasno.
I trece, dok je u leru, nakon paljenja, auto sam dodaje mali gas pa me zanima i što to znaci.
ODGOVOR:Nije preporucljivo voziti kada je vozilo u navedenom stanju jer niste otklonili posljedice udarca i deformacije na upravljackom mehanizmu. Pregledajte spone volana , zubnu letvu , desnu vilicu ovjesa i prednji desni amortizer. Nakon zamjene potrebnih dijelova napravite i podešavanje geometrije ovjesa. Zvuk koji navodite kod remena ukazuje na neispravnost samog remena ili nekog od ležajeva koji se okrecu kad i navedeni remen. Nestabilan broj okretaja motora treba povezati sa slabim brtvljenjem usisnog kolektora ili neispravnom radu sustava ubrizgavanja ( ECT senzor, MAP senzor, potenciometar , motoric minimuma ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZVIŽDANJE TURBINE

Datum objave: 13.01.2008 15:26:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Astru 1.7DTI iz 2002.godine sa 92.000 na satu prije mjesec dana i imam dva pitanja:
1. Prilikom vožnje hladnim motorom (ujutro) tiho se cuje zviždanje turbine na obrtajima izmedu 1700 i 2000 dok se na višim i nižim prestaje cuti. Takvo stanje traje oko pet minuta, valjda dok se motor ne ugrije. Napominjem da su temperature vani ispod ništice! S obzirom da u Sarajevu gotovo i nema temperatura iznad 0 vec mjesec dana, ne znam kako bi bilo pri toplijem vremenu. Ima li razloga za zabrinutost?
2. Pri ubrzavanju, negdje oko 2600 do 2800 obrtaja, Astra oštro jednom trzne kao da izgubi "palenje" i nastavi dalje normalno. Ova pojava nije cesto (mada rijetko vozim sa ovako visokim obrtajima) ali možda ukazuje na neki problem. Ocitavanje autodijagnostika nije pokazalo nikakav problem. Filter goriva je zamjenjen i nije došlo do promjene stanja. Automobil odlicno vuce od 1700 obrtaja. Možda neka od dizni pravi problem?
ODGOVOR:Karakteristican zvuk turbine može nastati iz dva razloga , prvi je malo propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine od same turbine do usisne grane. To može biti i propuštanje na visokotlacnoj gumenoj cijevi (propuštanje na spoju ) . Drugi uzrok može biti sama turbina (istrošenost ili debalans ) . Kod vas se to dogada kod odredenog broja okretaja pa najprije treba posumnjati na prvo što sam naveo. Vaš motor radi pod nadzorom ECU centrale koja prima informacije od pojedinih senzora i davaca sa i oko motora . U momentu kada dode do navedenog prekida ( trzaja ) visokotlacna pumpa, dize ili upravljacki modul pumpe ostane u tom momentu bez struje . Ovaj problem zahtijeva upornost i sistematicnost jer treba provjeriti svaki spoj elektricne instalacije na i oko motora kao i kontrolu pojedinih senzora i davaca.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA 1,6i - PROBLEM ELEKTRIKE

Datum objave: 13.01.2008 15:23:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu feliciu,1.6.,godina prizvodnje 1998.Prešao 45.000 km.do sada uredno servisirana u ov laštenim servisima,sa propisno ispunjenom servisnom knjižicom.Unatrag pola godine,povremeno se za vrijeme vožnje ugase svjetla,a da bi se ponovno upalila moram lagano udariti u kuutiju sa osiguracima koja se nalazi na donjoj desnoj strani automobila.U ovlaštenom servisu su tražili kvar,promijenili su kutiju sa osiguracima,no,nakon nekog vremena problem se ponovno pojavio.Nadalje,unatrag 3 mjeseca,ponekad mi se u vožnji upali lampica akumulatora(ponekad i lampica ulja),posebno se to dogada kada nakon odredene prijedene kilometraže,moram smanjiti brzinu(okuka koja se nalazi oko 1 km od moje kuce).Opcenito do paljenja lampice akulumatora dolazi prilikom smanjenja gasa,odnosno prijenosa u niži stupanj prijenosa,odnosno,prilikom zaustavljanja vozila zbog cekanja za ukljucivanje u promet na glavnu prometnicu.Inace,prije mjesec dana promijenjen je novi akumulator,nove svjecice,a prema mišljenju mehanicara nije rijec o alternatoru,koji navodno daje potrebiti napon.Paljenje lampice nije svakodnevno,nekad prode i nekoliko dana a da se ista ne upali,kao i gašenje svjetala u vožnji.
ODGOVOR:Pažljivo sam procitao vaš dopis u vezi problema na vašem vozilu. Na žalost iako je zamijenjena kutija s osiguracima problem je ostao. U ovom slucaju potrebno je ispitati cijelu elektricnu instalaciju a posebno elektricne spojeve ( konektore ) na kojima najcešce dolazi do velikih prelaznih otpora i velikih padova napona. Znaci treba temeljito ispitati svaki spoj, svaku spojnicu i sve što je sumnjivo treba zamijeniti. Svaki bolji autoelektricar bi to mogao odraditi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - REKAO SAM "DA" OPEL VEKTRI AUTOMATIK

Datum objave: 13.01.2008 15:19:00
Slika
PITANJE: Javljam se po drugi put i ovom prilikom pozelio bih svim vozacima a narocito onima njeznijeg pola mnogo i mnogo bezbrizno predjenih kilometara , naravno uz savjete koje nam vi dajete ,..te onda i vama zelim sve najbolje i mnogo strpljenja za nas "vozace" u 2008. i dalje.
Kao sto vidite stupio sam u "brak" sa vektrom 1,8ccm. 2001. godiste (jest da je maloljetna ali nisam mogao da odolim) boja joj je extra.imam
2-3 pitanja oko ovog vozila .u pitanju je motor od 92 KW 126 konja racunajuci i mene,.mjenjac je automatski sa 4 stepena prenosa ,. Elem isao sam kod dijagnosticara koji me je uverio da nema niti jedan error u mjenjacu i ostalim djelovima automobila.,. E sad pitanja : 1. sta treba posebno da mi bude na umu kod automatskog mjenjaca da bih najbolje iskoristio njegove osobine i naravno kako da ga dobro odrzavam,.2.
mozete li mi ako nije velika gnjavaza pojasniti rezime voznje i njihovu vezu sa polozajem mjenjaca (mjenjac ima S na vrhu -(dugmence)) ,.znaci uzbrdica nizbrdica ravan put ,snijeg , ledena kisa itd ,.3. pored mjenjaca ima dugmic sa pahuljicom (moja pretpostavka -neka vrsta sprijecavanja da tockovi proklizaju) kad je ona aktivna kad jedva svijetli ili kad je poslije dodira bljesak jaci,.i konacno 4, dali se po vasem misljenju u ovaj karavan koji prelaz oko 14- 15 hiljada godisnje isplati ugraditi plin i (cuo sam samo sekvenionalni dolazi u obzir ) sebe dovesti u stanje brakorazvodne parnice od PRAVE bracne druzice jer isti kosta 750 evropljana.
uf bas se zahvaljujem ako ste makar i pocitali poruku a tek ako odgovorite.....eh onda ste u plusu kod mene 2 gajbe piva po izboru
ODGOVOR:Kod automatskog mjenjaca je važno da se redovito mijenja ulje i filter ( ako postoji ), Interval izmjene ulja je svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Ulje treba biti tocno odredenih karakteristika po preporuci proizvodaca. Režime vožnje cete isprobati sami i nije ništa komplicirano. Za normalnu vožnju to je položaj "D" ( drive ) bez obzira da li vozite po gradu ili vani. Položaj "S" ( sport ) kada se želi da mjenjac ima brže prebacivanje brzina ( koristi se rijetko ). Oznaka pahuljice oznacava upotrebu blokade diferencijala kada je jedan pogonski kotac na klizavom kolniku a drugi nije. Ako ugradite plinski sustav odgovarajuce kvalitete vožnja ce biti u pola jeftinija, vi cete to bolje izracunati na bazi kilometraže i cijene goriva. Moj subjektivan savjet je ako ugradujete plinski sustav ugradite najbolji koji postoji i koji ima kvalitetnu servisnu mrežu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PROBLEM SA HIDRAULIKOM

Datum objave: 13.01.2008 15:08:00
Slika
PITANJE: Dobro da sam pronasao ovu stranicu jer kod nas u Makedoniju nema majstora ni servisa koi bi resili moj problem sa CITROEN xantijom 2.0 16v 1993god.tip motora RFY.Da vas ne gnjavim mnogo jer imam hiljadu pitanja ali za danas pocecu sa hidrauliku:promenio sam 6 bombe na hidraulici sve tri nazad i sve tri napred ali primetili smo da ima jos jedna napred levo od hladnjaka koji nismo menjali jer kod prodavca su nam rekli da ima 6 bombe,sve su po semi kataloski napred 70bara,centralna predna 62bara,zadnje 50bara i zadnja centralna 50bara.problem je u tome sto kad je volan u neutralnom polozaju cuje se neki zvuk gde je prednja centralna bomba kao da neko cekicem udara po njoj u intervalu od 15sek.kad je volan u levoj ili desnoj poziciji taj zvuk se necuje.servo radi super auto se dize po 10sek.od paljenja mada malo sporo se dize prednji dio kao na intervale od po 5sek.i kad se ugasi prvo se spusti prednji deo pa onda zadnji ali zna da se desi kad ga vozim na kratkoj relaciji prilikom gasenja motora prednji deo auta za nekih 5cm.odmah napravi "bam".kad upalim auto taj zvuk silnog lupanja se necuje tek kad se auto digne i pocijne na intervalima od 15sek.da lupa.LHM nisam menjao proverio sam boju,zuta je,auto ima 188000km.ja sam drugi vlasnik,mislim da mi auto od kad se pojavio taj zvuk slabo koci pri brzine nad 40km/h i zadnji kraj se suvise zna dizati prilikom kocenja''neznam dali je to normalno''.molim vas za savet sta da uradim jer u Makedoniji svi se vade dizu ramena kao da to je normalno,pa kao to pumpa radi i treba da se cuje taj zvuk jer ako se ne bi cuo to bi bio znak da pumpa hidraulike ne radi.
ODGOVOR:Za vas je najbolje da vozilo odvezete u pravi CITROEN servis jer u drugim servisima nema potrebne servisne opreme i potrebnog znanja za riješiti navedene probleme. Hidraulicki sustav na vašem vozilu sastoji se od visokotlacne pumpe, regulatora tlaka, regulatora nivoa (visine ), rezervoara, cjevovoda, visokotlacnih pneumatsko hidraulicnih kugli i regulacionih ventila. Hidraulika ovjesa i kocni sustav su povezani i koriste isti hidraulicni tlak. Visokotlacna pumpa može pri ukopcavanju stvarati udarac koji se jasno cuje. Za preciznije odgovore potrebno je pregledati vaše vozilo .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - MOTOR CE VESELIJE RADITI

Datum objave: 11.01.2008 18:20:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosp.Meicu,želim da vas pozdravim i zahvalim za sve ove savjete koje nama vozacima nesebicno dajete ! Eto došlo je vrijeme da vas zamolim za vaše mišljenje
U vezi famoznog cpl-a aditiva koji se dodaje u ulje motora.konkretno me zanima za moje vozilo-mazda 323 od 1,3 /75ks. Koja je proizvedena 2000 god. Prešla je 104 000 km. Vrlo sam zadovoljan autom.dok sam imao staro vozilo polonez i prije pz 125,dodavao sam taj cpl aditiv i cini mi se da sam imao bolje vozne osobine,manje trošenje ulja,bolje ubrzanje i tsl. Mene zanima ima li potrebe da sada kupim i ulijem u ulje (mobil 10w40) onu kolicinu koja se preporuca 1,5 dcl cisto iz preventivnih razloga. Što bih dobio kad bih to ulio u motor,ima li smisla za ovakovo dobro auto to i stavljati ? da li je tocno da bi slijedecih 100000 km bilo lakše mazdinom motoru. Godišnje se vozim cca 12000 km.CPL košta oko 400.-kn 1,5 dcl.možda je pametnije taj novac utrošiti u novu izmjenu ulja.
ODGOVOR:Od svih aditiva za motor najbolji je taj koji navodite. Isplati se staviti u motor jer ce nastati poboljšanje u radu motora , smanjiti ce se trenje pa ce motor veselije raditi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO TURBO - OBLAK DIMA MIRISA PALJEVINE

Datum objave: 11.01.2008 18:13:00
Slika
PITANJE: Od vas sam dobio vec nekoliko odgovora i sa svakim sam bio zadovoljan.Imao sam dugo vremena problema sa paljenjem auta i sa komplet strujom,medjutim našao sam majstora koji mi je sve to sanirao,napokon.Auto sam mogao upaliti i voziti u svako doba dana i noci,svejedno da li bilo toplo ili hladno vani.
Ali sada imam novi problem.Nakon nekoliko dana normalne vožnje,prije neko jutro dok sam vozio,primjetim na retrovizoru gust oblak dima bijele boje koji ostaje iza mene.Odlucio sam stati pogledati o cemu se radi,a ono iz auspuha,a ovaj auto ima neobican auspuh,gust oblak dima tacno ispod mene tj. kod zadnjih tockova izbija i ima neobican miris poput paljevine.Iza mene je ostao trag ulja koje naprosto šiklja kada se da gas. Mene zanima koja vrsta kvara je sada u pitanju.Da li su u pitanju karike,odnosno loša kompresija?Da li ce se trebati generalka?
ODGOVOR:Navedena pojava je nastala radi lošeg rada sustava ubrizgavanja o kojemu sam vam ranije govorio. Sada je došlo do prodora ulja u cilindar radi oštecenja klipa ili klipnih prstena. Kvar je veliki , potrebno je najprije demontirati glavu motora , karter i ustanoviti koliko je oštecen cilindar , cilindri . Nakon sagledavanja svih cinjenica dobro razmislite što cete dalje.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI TUCSON - RAZRA?IVANJE MOTORA

Datum objave: 11.01.2008 18:02:00
Slika
PITANJE: Kupio sam novi hyundai tucson 2,0 DOHC. Prilikom preuzimanja sam upozoren da se vozilo treba razradjivati i da prvih 2000 km nebi trebao prelaziti brzinu od 80 km/h. Obzirom da aktivno vozim vec od 1966, vrlo dobro se sjecam nacina razradjivanja ondašnjih automobila. Koliko znam toga više nema na sadašnjim modernim vozilima na tako strogom nivou. Jasno je da ga ne treba tjerat na visoke okretaje i mucit na niskim ni kad kad je nov a ni poslije. Nisu to valjda motori proizvedeni po ondašnjim kriterijima? Što vi kao vrhunski strucnjak i poznavaoc motora na to kažete.
ODGOVOR:Vi ste potpuno u pravu i razradujte motor na vaš nacin jer se to tako radi. Prvo razradivanje vašeg motora obavljeno je na ispitnom stolu. Uputa koju ste dobili nije tocna.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - SLABO IDE I PUNO TROŠI

Datum objave: 11.01.2008 17:55:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam mazde 323 f ,godina 1994 motor 1.5 ,90 ks. Automobil poviše 4.000 obrtaja vuce odlicno ,dok na male dire slabo. Na svakoj manjoj uzbrdici treba šaltat u 2 brzinu i natezat do 4 / 5000 okretaja da bi potegao. Potrošnja mi je 12,5 litara na 100km. Šta mogu napravit vezano za to. Auto je u odlicnom stanju ali slabo ide i puno troši. Pretežno se vozi na 4.,000 okretaja.
ODGOVOR:Za pocetak podesite ventile, izmjerite kompresiju i podesite staticki kut predpaljenja. Nakon toga strucno ispitajte ispravnost sustava ubrizgavanja. Kod ovoga sustava ispitajte rad lambda sonde, ECT senzora, MAP senzora i brizgalica. Na kraju napravite EKO test .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SVIJETLI LAMPICA MOTORA

Datum objave: 11.01.2008 17:45:00
Slika
PITANJE: Htio bih kupiti opel astru classic II iz 11/2006 godine koja je prešla svega 13400 km, još nije bila ni na prvom servisu ali problem je taj što je upaljena lampica motora, vlasnik kaže da je to zbog toga što je nedavno sipao gorivo loše kvalitete pa mu je auto trokirao i nakon pražnjenja spremnika i sipanja novog goriva auto radi odlicno,ali se pali ta lampica i stalno svijetli u vožnji.ja sam vozio auto, u leru radi mirno gotovo necujno,odaziv na gas trenutacan,sve uredno radi samo ta lampica svijetli,sad nisam siguran da li je ok sa motorom ili ce trebati neki zahvat oko njega. U medjuvremenu vlasnik astre uzeo je vectru i nije se zamarao astrom.
ODGOVOR:Nije tocna tvrdnja da je uzrok gorivo. Navedena lampica svijetli kada postoji greška na elektronskom sustavu ubrizgavanja. To ne mora znaciti da ce i popravak biti enormno skup, možda se radi samo o neispravnom nekom senzoru ili aktuatoru. Ako vam se vozilo svida napravite dijagnostiku i znati cete o cemu se radi. Bolja opcija je da se nakon dijagnostike odmah otkloni kvar jer takvo stanje šteti motoru.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV TDI - DA LI RASTAVLJATI MOTOR??

Datum objave: 11.01.2008 17:34:00
Slika
PITANJE: OBRACAM VAM SE SA NADOM DA MI POMOGNETE U PROBLEMU NASTALIM NA GOLFU 4 1.9 TDI (90),NASTAJE PROBLEM PRI STARTANJU MOTORA.SVE SE NORMALNO PONAŠA NA KOMANDNOJ TABLI I NORMALNOM PALJENJU MOTORA ALI I DALJE SAMO VERGLA NA PRAZNO.POSLE DIJAGNOSTIKE NA KOMPJUTERU UTVRDJENO JE DA MOTORNI KOMPJUTERI NEMAJU GREŠAKA,PA JE STVAR PREUZEO MEHANICAR KOJI JE SVEO TEORIJU NA NAVODNOJ "KAJLI" NA RADILICI MOTORA OBJAŠNJAVAJUCI DA JE TO MANA KOD GOLFA 4 TDI I DA MORA CIJELI MOTOR RASTAVITI RADI REŠAVANJA PROBLEMA.?????
ODGOVOR:Ponekad se dogada da se olabavi pogonska remenica zupcastog remena , tada motor loše radi i nema potrebnu snagu a ako se pravovremeno ne reagira može doci i do oštecenje motora ( sudar ventila i klipova ). Ako je tocno to što vam je kazao vaš mehanicar ( tu tvrdnju možete provjeriti ) tada treba najprije utvrditi da li je oštecen dosjed na radilici na koji dolazi navedena remenica. Ako je dosjed oštecen tada treba izvaditi motor i demontirati radilicu. Nakon toga radilicu treba strucno popraviti i ponovo ugraditi. Na tako popravljenu radilicu stavlja se nova remenica i vijak remenice . Nakon toga motor i faza motora ce opet biti potpuno u redu. Kod ovoga zahvata rastavlja se samo donji dio motora kako bi se mogla demontirati radilica, gornji dio motora blok i glava ostaju netaknuti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - U KABINI NIJE TOPLO

Datum objave: 08.01.2008 16:42:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja auto se zagrije na radnu tem.. nakon nekog vremena od 5 do 10 minuta i tem.. ne varira ali u kabini mi baš i nije toplo stavim ventilator na 4 slabo mi puše dok na škodi na 3 imam uragan! prekidac za sva 4 žmigavca mi ne radi te na kompu ona stavka koliko još mogu proci km sa gorivom u rezervaru ne radi samo blica Dali imate iskustva sa tim motorima i šta mislite o njima ja sam sada jos zadovoljan kupio sam ga nedavno potrošnja mu je dobra te ubrzanje perfektno sa 350 kuna radim preko 900km i još samo nešto kada je u leru pogotovo hladan malo se drma auto pošto je lagan, jeli je to razlog, ali lagano ljevo desno.
ODGOVOR:Postoje dva preduvjeta za dobro grijanje, odgovarajuca radna temperatura motora i potrebna kolicina zraka koja struji na radijator grijaca. U opisanom slucaju uzrok je ovo drugo. Ispitajte stanje filtera kabine, zacepljenje otvora za dobavu zraka , pravilan rad zaklopki grijaca.
Na drugo pitanje može se odgovoriti nakon pregleda vozila.
Motor u hladnom stanju na minimumu ima malo povišen broj okretaja , ako nije tako onda može biti neispravan senzor temperature motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - OD KUDA POCETI ??

Datum objave: 08.01.2008 14:49:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja ako mi možete odgovoriti.imam opel zafiru 99 godina 16-16ventila.auto ima 170000 km.a sada problemi-mislim da se jako sporo motor zagrijava makar sam promijenio termostat,ulje mi troši litru na 1500 km.taj motor ima 100 ks a ja mislim po njegovoj snazi da nema ni 70 ks makar mu je krajnja brzina 180 km-h a sad potrošnja u auto je ugraden plin ali on na 100 km troši oko 18 litara plina makar je direktno ubrizgavanje a benzina oko 13 litara.okretaji u leru rade dobro i mirno ali cim se upali neki potrošac struje npr svjetla,ventilator kilera,obrtaji pocnu varirati od 500 do 700 okretaja i tako sve dok ne stisnem malo gas.i onda je opet u redu.kad radi na leru svaki drugi put kad stisnem gas okretaji mu prvo padnu na 500 a tek onda primi gas naravno to se dogodi u sekundi.auto pali jako dobro i kad je hladan i kad je topao.molim vas da mi pomognete kojim savjetom kako bi se to moglo odkloniti i kojim redosljedom i koliko bi me kod vas odprilike došao pregled tog automobila da ustanovimo u cemu je problem.
ODGOVOR:Iz vašeg opisa može se zakljuciti, da motor sporo postiže radnu temperaturu, potrošnja ulja je velika ( 0,68 l/1000km ), motor nema potrebnu snagu, potrošnja benzina i plina je povecana, broj okretaja motora na minimumu ( leru ) je nestabilan. Dobro pitanje je što napraviti i od kuda poceti ?
Ako želite stvarno rješavati navedene problema tada treba krenuti od mehanike motora i najprije riješiti eventualne kvarove. Kod ovoga sustava bitno je da tlakovi kompresije budu zadovoljavajuci, usisno ispušni kanali na glavi motora moraju biti cisti ( bez suženja ), ispušni sustav mora biti prohodan ( bez zacepljenja ), motor mora biti tocno u sinhronizmu ( faza ) . Potrošnja ulja na ovoj kilometraži nastaje radi loših brtvila ventila i ili istrošenih vodilica ventila. Nakon ovoga na redu je kontrola sustava za ubrizgavanje ( brizgalice, senzori, pojedini mjeraci, aktuatori ). Nakon temeljitog pregleda ovoga sustava mogu se znati tocni uzroci i cijena ulaganja ( dijelovi, rad ). Na kraju ostaje sustav paljenja koji se takoder treba ispitati jer i on mora biti potpuno ispravan. Iz navedenog vidite koji bi redoslijedom trebalo ici da bi došli do pravog rezultata. Na žalost pojedinim parcijalnim zamjenama pojedinih dijelova ne može se postici kvalitetan rezultat.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9TDI - TABLETE ZA GORIVO ?

Datum objave: 08.01.2008 14:37:00
Slika
PITANJE: Poštovani, molim vas savjet u vezi tableta koje se stavljaju u gorivo.
Imam passat 1.9 tdi i kad dodam jace gas kod ubrzanja pocinje jace dimiti inace na leru ne dimi. Dali tablete ili tekucina koje se stavljaju u gorivo mogu pomoci kod cišcenja sustava ubrizgavanja i motora.
Ako mogu di se te tablete mogu kupiti i od kojeg proizvodaca.
ODGOVOR:Navedene tablete nece pomoci. Ako je dim crne boje treba ispitati stanje turbine, diza, zacepljenja na usisnoj strani motora. Ako je dim plave boje , to je znak da ulazi ulje u komoru za izgaranja, ako je dim bijele boje u cilindar ulazi rashladna tekucina. Potrebna je kvalitetna dijagnostika.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - NEUGODNE VIBRACIJE

Datum objave: 06.01.2008 19:46:00
Slika
PITANJE: Imam stari Fiat Tipo 1,6 AGT iz 1991. sa predenih 180 000 km.
Do sad je auto redovito održavan, i na oko 110 000 uredena glava i zamjenjeni prsteni klipova i po potrošnji i vožnji sve je ok.
Samo što se prije 3 mjeseca pojavio problem vibracije automobila.Cim se ga ujutro hladnog upali citav auto ima vibraciju koja se kasnije nešto smanji, a u vožnji je najjaca na oko 2100 oketaja.Uglavnom vibriraju plastika i neki manji dijelovi u kabini i ne cuje se neki direktni dodir i zvuk samo sa jednog mjesta nego samo vibracija po citavom autu.
Vibracija je uglavnom svo vrijeme istog intenziteta i koliko sam primjetio ne povecava svoj intenzitet. Sva tri nosaca motora promijenio sam jednog po jednog i ništa se nije promijenilo.Nosaci auspuha su uredu i nijedan dio motora ne dira karoseriju, a pomalo sam postao lud, jer me jako smeta,a nevidim rješenje pa Vas molim za Vaš savjet.
ODGOVOR:Vibracije motora koje se prenose na karoseriju su vrlo neugodna pojava a njihovo otkrivanje nekada zna biti jako zahtjevno. U vašem slucaju navedenom problemu treba pristupiti selektivno što znaci da treba ispitivati dio po dio sklop po sklop. Glavni generator vibracija je motor. Na samom motoru vibracije stvaraju: radilica ( debalans ) , spojka ( debalans ), klipovi ( razlika u težini ) , pojedini agregati, neujednaceni rad pojedinog cilindra. Potrebno je zakljuciti da li su vibracije motora u granicama ili ne. Ako su vibracije motora u dozvoljenim granicama, uzroke treba tražiti u nosacima motora ispušnom sustavu i nepravilnom položaju motora. Ako motor prije navedenog popravka nije imao vibracije tada uzrok treba tražiti u propustu prilikom popravka motora.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - TREBA LI GENERALKA ?

Datum objave: 06.01.2008 19:37:00
Slika
PITANJE: Moj poznanik mehanicar je rekao, ako auto ne želi upaliti na mjestu, a kada ga gurneš i kada nakon 10 metara u drugoj upali da je komprsija slaba i da treba napraviti generalno uredenje motora???? Molim vas odgovorite mi na to! Ja sam inace na passatu sam napravio generalku, ali on je imao simptome toga da je motor slab... Dimio. trošio puno ulja i dimio plavkasti dim... Dok ovaj sadašnji kojeg imam ne dimi, malo je i povecana potrošnja ulja, ali u granicama... Auto je Bmw 318 Turbo Diesel Sport(TDS)...
ODGOVOR:Ocjenu stanja motora i odluku o potrebi za generalkom ne donosi se na osnovu paljenja motora na guranje vec preciznom dijagnostikom mehanike motora ( tlakovi kompresije, propuštanje cilindara ). Svaki bolji mehanicar može utvrditi kada je potrebno ili nije potrebno raditi generalnu reparaturu.
Potrošnja ulja se može dogadati i na vodilice ventila, tada generalka nije potrebna.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN MICRA - VIŠE PROBLEMA

Datum objave: 06.01.2008 19:23:00
Slika
PITANJE: Obracam vam se molbom za savjet u kojem smjeru krenuti vezano uz probleme koje u posljednje vrijeme imam sa Nissan Microm 1.4, 2003.g., cca 46000 km. Naime, imala sam problema sa jutarnjim paljenjem, podrhtavanjem auta pogotovo u pocetku vožnje i kod stajanja na semaforu, te se nekoliko puta i ugasio. Ovo gašenje nema nikakvih popratnih zvukova ili sl., jednostavno kao da se sve iskljuci, te ga je dosad uvijek bilo moguce ponovo upaliti. Takoder primjecujem da u vožnji auto povremeno gubi na "živosti" i "lakoci" pri promjenama brzina te povremeno radi malo glasnije nego obicno. Teškoce
s paljenjem su u potpunosti uklonjene promjenom svjecica za koje je inace utvrdeno da u ovlaštenom servisu nisu nikad bile mijenjane te da nisu bile provjeravane niti nakon mojih pritužbi (u iste sam naime i prestala ici kako zbog isteka garancije tako i zbog nekoliko pokušaja prijevara), medutim ostali su se problemi nakon par dana ublažavanja ponovo pojacali tj. vratili. S obzirom na mnoge ideje i savjete, kako strucnih tako i nestrucnih osoba kao i neke moje sumnje, interesira me vaše mišljenje o tome može li se raditi o problemima vezanim uz lanac motora, elektroniku kljuca (ima tzv. "inteligenti kljuc" ali i klasicni u rezervi) ili kuplung / mjenjac ili nešto sasvim drugo. Molim vas za vaše mišljenje o cemu bi se tu moglo raditi odnosno što bi bilo dobro prvo pregledati. Ujedno da vas pitam i smatrate li da su serviseru potrebna dva dana kopanja po autu i rastavljanja ne znam cega sve ne za detaljniji pregled auta i dijagnostiku.
ODGOVOR:Automobil je složen proizvod koji se sastoji od mehanickog, hidraulickog, elektricnog i elektronskog sustava. Kao i u svakoj struci tako i automobilskoj postoje na žalost i servisi koji su takvi kakvi jesu. Zbog toga je normalno da pronadete servis s kojim cete biti zadovoljni. U vezi navedenih problema koje imate na vozilu, uzrok može biti elektronski sustav ubrizgavanja kojega treba ispitati i utvrditi koja/koje komponente sustava ne rade dobro. Dijagnostika je vrlo složena aktivnost i nekada zna biti jako zahtjevna, medutim uvijek ima rješenja.
na vrh Povratak na vrh