Danas je: 24.06.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

IVECO TURBO DAILY - CRNI ANTIFRIZ ?

Datum objave: 28.04.2007 00:34:00
Slika
PITANJE: Problem mi predstavlja kombi Iveco Turbo Daily 35-10v 2.800 ccm iz 99. koji sam nedavno kupio. Primijetio sam da je u posudi vode za hladenje antifriz crn, takoder je i citava posuda iznutra crna (prljava), posumnjao sam na miješanje ulja i antifriza koje je moguce na brtvi glave ili na kucištu filtera ulja koji ima vodeno hladenje medutim ne postoji emulzija ili talog ulja nego je antifriz jednostavno prljav tj. cadav. Kojom tekucinom da isperem sustav hladenja pa da vidim dali ce se zaprljanje opet javiti.Unaprijed hvala, vrlo cesto posjecujem Vašu stranicu i mislim da je hvale vrijedna Vaša pomoc vlasnicima metalnih ljuvbimaca.
ODGOVOR:Morate biti potpuno sigurni da u ekspanzionoj posudi to što vidite nije ulje. Kada nastane oštecenje na samoj glavi motora tada ne nastaje emulzija nego se cisto ulje iz motora kumulira u posudi. Sredstvo za cišcenje hladnjaka postoji i zove se RADIATOR FLUSH.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 28.04.2007 00:31:00
Slika
PITANJE: Imam opel tigru i nekad mi teško upali,akumulator sam promijenio ali nije to.Nekad upali normalno a nekad nece odmah nego iz treceg pokušaja.
ODGOVOR:Uzrok težeg paljenja može biti veliki pad napona prilikom startanja ( paljenja ), cesti uzrok je loše stanje elektropokretaca. Nakon ovoga po potrebi ispitajte sustav ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - PUMPA ZA GORIVO

Datum objave: 28.04.2007 00:27:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen Xsaru 2.0HDI ' 01.god. sa cca 90000km. Prošle godine u 10. mjesecu pokvarila se elektricna pumpa za gorivo, smještena je u rezervoaru. Zamijenjena je (zamjenskom) i pri tom je cišcen i rezervoar. Od tada svako malo auto staje – ostane bez goriva, i nakon nekog vremena ga opet uspijem upaliti. Dakle kao da pumpa za gorivo povremeno prestaje sa radom. Inace auto radi normalno, vuce bez problema. Prije 2 tjedna je pod garancijom pumpa zamijenjena (stavljena je originalna) i opet isto. U tom servisu (nije ovlašteni, vec specijalizirani) kažu da je vjerovatno stvar u visokotlacnoj hdi pumpi. Vozio sam auto u ovlašteni citroen servis i tamo su na racunalu ocitali grešku el. pumpe za gorivo, i pretpostavljaju da je greška negdje u ožicenju (nagoreni vod) ili racunalu za upravljanje radom motora. Pošto je visokotlacna pumpa veoma skupa, i nije sigurno da je ona problem, molim za savjet.
ODGOVOR:Najlakše je pronaci kvar kada motor ne može upaliti , tada treba otkriti da li je uzrok niskotlacna pumpa, elektricna instalacija, konektori, visokotlacna pumpa ili upravljacka centrala. Ovakvi kvarovi nekada zahtijevaju dosta strpljenja i vremena ali treba biti uporan. Treba poceti s kontrolom niskotlacne pumpe a u momentu kada motor ne može upaliti treba ispitati da li niskotlacna pumpa ima napajanje sa strujom.
na vrh Povratak na vrh

TENAULT TWINGO - LAMPICA AIR BAG-a

Datum objave: 28.04.2007 00:23:00
Slika
PITANJE: Twingo 2000.godište, prijedenih 90000 km ima jedan problemcic. Naime, povremeno se upali kontrolna lampica za air bag. To traje dan-dva i onda ponovo par mjeseci ništa. Da li postoji neko logicno objašnjenje za to i da li mi možete reci u cemu je caka.
ODGOVOR:Lampica Air Bag-a se pali kada nastane pad napona ( poveca se otpor ) na nekom od konektora koji su u sustavu zracnog jastuka. Najcešce se to dogada na konektorima koji se nalaze na podu vozila u kabini. Uzrok može biti i na nekom drugom mjestu i na nekom drugom dijelu sustava zracnog jastuka, uglavnom radi se o povremeno slabijem kontaktu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II - ERG VENTIL

Datum objave: 27.04.2007 11:57:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas informaciju ako Vam je poznato gdje je najpovoljnije za nabaviti EGR ventil za Renault Clio II 1.5 dci jer je kod ovlaštenih servisa cijena zbilja ''paklena''. Trenutno sam EGR ventil iskljucio i auto ''vuce'' i ide odlicno. Da li dulje vrijeme vožnje sa iskljucenim EGR ventilom može imati kakvih posljedica na motor pošto on služi samo u svrhu ekologije?
ODGOVOR:Vožnja s iskljucenim EGR ventilom ne šteti motoru osim što ce se to snimiti na ECU centralu i registrirati ce se kao greška. Navedeni ventil možete jedino nabaviti tamo gdje vam je jako skup.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SLABO UBRZAVA

Datum objave: 27.04.2007 11:42:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje na koje mi nitko nezna odgovoriti, dakle radi se o
ubrzanju....ako je auto ispod 2000 okr., jako, a iznad 1600 jako slabo
ubrzava, i kao da mi sporo prima gas, kao da razmišlja dal da ga primi
ili ne....s tim auto ne možete naglo krenuti da vam zaškripe gume jer
nema snagu za to...kad krecete i sad prebacite u drugu i date gas, ne
primi mi ga odmah nego reagira nakon sekunu -dvije, i onda je to
usporeno....takoder sam primjetio kad upalim klimu, da je to puno
znacanije izraženo....dakle dobije udara, a klima mi se svako malo
pali i gasi(mislim na kompresor-automatska klima)....takoder sam primjetio, kad se vozi uz brdo, na nekih 2500- 2800 okretaja,
konstantnim gasom(narocito izraženo u 3 brzini), auto kao da zastaje,
kao da ga netko uhvati rukom pa pusti,uhavti- pusti....šta bi to moglo biti....mjerac protoka sam promijenio, platio ga pošteno ali uzalud,
kad je sve po starome....e takoder, kad ga upalim onoga momenta, mu se gas poveca na kojih 1000- 1100 okr,(na sekundu), pa padne na 750, e tek se onda vrati u normalu oko 800-850....zabrinut sam....o cemu se tu radi..niti sam neznam šta da napravim...bojim se to odvesti mehanicarima jer ce me oderati a znam da nece ništa napraviti....kad bi to dovezao kod vas, dal mi možete reci koloko bi me to sve skupa koštalo i dal bi se moglo to riješiti u jednom danu...jer ja ipak trebam doci iz Senja, šta i nije baš blizu....hvala!!!
ODGOVOR:Iz vašeg opisa može se zakljuciti da motor slabo ubrzava ( 1600 do 2000 ok/min ), nepravilno radi, neravnomjerno pod opterecenjem ( 2500 do 2800 ok/min ) narocito kada radi klima ( klima uredaj na svakom vozilu koristi 2 do 5 KW snage motora ). Isto tako broj okretaja na minimumu ( leru ) je povišen ( jedno vrijeme).
Vaše vozilo se ne može popraviti dopisnim ili telefonskim putem , za to je potrebna odgovarajuca servisna i dijagnosticka oprema. Sada cu vam navesti barem 15 mogucih uzroka koji mogu stvarati probleme koje ste opisali. Provjerite ih ovim redom: mehanicko stanje motora ( faza, tlakovi kompresije ), zrak u sustavu goriva, dize, ETC senzor, EGR solenoid, EGR kontrolni ventil, recirkulacija ispušnih plinova, senzor bregaste osovine, pumpa niskog tlaka, senzor tlaka goriva, senzor goriva na zajednickom sabirniku ( Railu ), visokotlacna pumpa, upravljanje motorom spojevi na konektorima, ECM centrala.Kako vidite ima toga dosta ali ne treba gubiti nadu, od necega treba krenuti.
DODATNO PITANJE:
....mislim da auto u fazi je, jer uvijek pali jednako, bilo toplo ili hladni, i kad radi je potpuno miran koloko disel može biti, ne osijete se vibracije, a šta se tice kompresije, ne troši mi niti kap ulja na 10 000 km, prema tome pretpostavljam da je kompresije odlicna, jer da nije poceo bi trošiti ulje....ispravite me ako sam u necemu pogriješio, al mislim da govorim tocno....nešto se kužim u mehaniku ali ovi novi motori su previše za mene, vec klasicni diesel cu prokužiti ali ovo je previše....senzor radilice, bregaste(za to nisam znao ni da postoji???)....di se oni nalaze.....danas bi mogao rastaviti EGR ventil ako ga uspijem naci, pretostavljam gdje bi mogao biti, ali nisam siguran....uostalom, samo vas zamaram a vidim da ce me to sve koštati....inace, hvala vam puno na savjetima....pa cu krenuti od nekuda....hvala!!!
ODGOVOR:
Vaše vozilo necete moci popraviti putem razmijene informacija niti razmišljanjem da ce vam to netko skupo naplatiti. Sve ima svoju cijenu pa tako i kvarovi na vozilu. Vlasnicima vozila je skup svaki popravak što je razumljivo a vlasnicima servisa je još skuplje ulaganje u kompjutorske programe , specijalne alate literaturu i redovitu edukaciju.
Vašim vozilom se mogu pozabaviti ali i ja imam svoje uvjete a najvažnije mi je da imam dovoljno vremena za otkriti kvar, otkloniti kvar i nakon toga napraviti potrebne kontrole, to nije jedan dan nego više dana.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SMETA ME ZVUK

Datum objave: 27.04.2007 11:39:00
Slika
PITANJE: Vozim peugeot 307 16 16v.2003 g.30000 tkm. Auto dobro ide , pali i sve u svemu zadovoljaan sam. Primjetio sam kad vozim u bilo kojoj brzini kad auto dosegne broj okretaja zadan gasom lagano trrrrr i cim dodam gas ili ga otpustim to prestaje.U leru se to ne cuje.Bio je na dijagnostici u ovlaštenom servisu i rekli su mi da je sve u redu ali me taj zvuk pomalo smeta i brine.
ODGOVOR:Navedeni zvuk nije ništa ozbiljno , radi se o vibraciji nekog dijela na ili oko motora, medutim takav zvuk može nervirati. Ako vas to smeta treba biti uporan i jednostavno pronaci uzrok.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C2 - POD GARANCIJOM

Datum objave: 26.04.2007 11:09:00
Slika
PITANJE: Kupili smo novi Citroen C2 (1.4i, 75 KS) prije nekoliko dana. U specifikacijama automobila stoji da je maksimalna potrošnja u gradskoj vožnji 8,3 litara (prosjecna oko 6 litara), ali na putnom racunalu stoji da je prosjecna potrošnja izmedu 12 i 13 litara!!! Da li je to greška u prikazu putnog racunala ili indikacija nekog veceg kvara i da li bih se odmah trebao obratiti Citroen servisu s obzirom na garanciju vozila...
ODGOVOR:Navedena razlika u potrošnji goriva ne znaci da postoji neki kvar na motoru , medutim prijavite servisu veliko odstupanje koje ste primijetili i zatražite argumentirano objašnjenje.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA - GREŠKA FAZE

Datum objave: 26.04.2007 11:05:00
Slika
PITANJE: Automobil je nissan primera 20td god 1997.Ocitana greška faze ubrizgavanja na dijagnostici ,malo duže vergla ,vuce dobro ,kompres. je dobra,pumpa je japanska zexel,cuje se u leru jako zujanje negdje ispod pumpe.
ODGOVOR:Ako je ocitana greška faze ubrizgavanja svakako treba provjeriti i po potrebi korigirati fazu. Ovaj motor ima dva zupcasta remena jedan je za razvodni mehanizam a drugi je za visokotlacnu pumpu i jedno i drugo mora biti u fazi. Zujanje koje navodite nije dobar znak i treba ga svakako locirati i defektirati jer ako je to na zupcastom remenu pumpe ili samoj pumpi to se svakako mora otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ŠTO JE AKSIJALNI UDAR ?

Datum objave: 28.03.2011 19:42:12
Slika
PITANJE:

Imao bih dva pitanja za vas:
1. Što je aksijalni udar?
2. Koliko je štetan prenizak ler gas?( Benzinac)

ODGOVOR:

Aksijalni udar je odstupanje neke površine ( npr. disk kocnice ) od zadane osi po kojoj rotira . Nizak broj okretaja na minimumu ( leru ) štetan je za nosace motora .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 200CDI - CRNO DIMI

Datum objave: 24.04.2007 18:00:00
Slika
PITANJE: Da li se upravljackom elektronikom smatra tzv kompjuter i da li ga je moguce štelovati, imam mercedes 200 cdi, dimi crni dim, ne troši ulje ni pretjerano goriva -7 litara, mijenjao sam egr , dizne , usisnu granu,na testeru ne pokaziva grešku, a dimi crno. Pisao sam vam i prije vaša dijagnoza je bila egr ili upravljacka elektronika, egr sam pokušao, nije zato i pitam ovo u vezi elektronike ako se i može štelovati gdje, pošto u dubrovniku gdje živim nitko ne zna za tu mogucnost .
ODGOVOR:Upravljacka elektronika je kompjutor za upravljanje motorom i elektronika visokotlacne pumpe.Kompjutor se ne može podešavati. Teško je predvidjeti sve moguce uzroke bez direktnog kontakta s vozilom, jedino što vam mogu na kraju reci, ako ne riješite navedeni problem javite se, ja bih se mogao time pozabaviti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVO VOLAN

Datum objave: 24.04.2007 17:54:00
Slika
PITANJE: Fiat Punto 1.9D, lampica servo volana se pali volan se teže okrece. Kada vozim po autoputu duže vremena Zadar-Zagreb ili obrnuto punim gasom nakon gašenje motora i ponovnog paljenja gasi se lampica i volan funkcionira. Nakon nekog vremena vožnje po gradu opet se javlja isti problem.U Fiat servisu u Zadru ne znaju što je.
ODGOVOR:Vaše vozilo ima elektricni servo volan a sklop cine elektromotor, senzori i upravljacka centrala. Sve od navedenog može biti uzrok pojavi koju navodite. Najbrži nacin za dijagnostiku je servisni kompjutor a drugi nacin je pojedinacno ispitivanje navedenih komponenata.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - SAM SI DAJE GAS !

Datum objave: 24.04.2007 17:48:00
Slika
PITANJE: Kada se auto upali,ja ni ne pritisnem za gas,a on sam sebi daje gas,
a u vožnji auto trza,zašto?????
ODGOVOR:Do navedenih pojava dolazi radi neispravnosti na nekim od dijelova sustava ubrizgavanja goriva. Pojedinacno nabrajanje svih mogucih uzroka ne bi vam koristilo zato vam predlažem da napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

BMW E36 316 - LUPKANJE IZ MOTORA

Datum objave: 24.04.2007 17:41:00
Slika
PITANJE: Imam BMW e36 316i, 97. god. Kada je hladan, radi savršeno, ali kada dosegne radnu temperaturu, dakle kada je motor dobro zagrijan iz motora se cuje lupkanje. Majstor mi je rekao da je u pitanju lanac i zamjenio je zatezac lanca, medutim lupkanje je i dalje prisutno. Tada mi je receno da bi trebalo zamijeniti cijeli set, dakle i lanac i neznam što još ide uz njega. Hidro podizaci su iskljuceni kao moguci uzrok jer zvuk ne dopire s gornje strane motora. Da li je moguce da su u pitanju leteci ležajevi? Auto je inace redovno servisiran i ima 190 000 km. Uz to zanima me koliki je normalni pritisak u rashladnom sistemu na radnoj temperaturi jer mi se cini da su crijeva prilicno tvrda. Razina rashladne tekucine je uvijek ista, i na cepu od ulja se ne pojavljuju tragovi emulzije koja bi upucivala na to da je u pitanju brtva glave.
ODGOVOR:Moguce je da su leteci ležajevi ali ne moraju biti ( to je karakteristican zvuk ) , lupati može i osovinica klipa a i nešto trece . Zvuk lupanja mora prepoznati majstor u servisu. Tlak u rashladnom sustavu je 1,1 do 1,3 bara.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF DIZEL 1,9 SDI - TROŠI ULJE

Datum objave: 24.04.2007 17:36:00
Slika
PITANJE: Imam golf 3 diesel 1.9 (sdi) sa prijedenih 210 tkm. Auto troši oko 1 litre ulja na samo 1000 kilometara (ulje je millenium sinteticko), ne dimi crno, jedino ujutro malo dimi plavo ali samo prvih 3-4 min dok se ne zagrije, nigdje ne curi ulje, niti ga miješa sa rashladnom tekucinom. Auto normalno vuce i normalno pali ali troši previše ulja. Koji je uzrok prevelike potrošnje ulja ? Treba li napraviti polugeneralku ili generalku ? Što spada pod polugeneralku a što pod generalku ? Koja je cijena ??
ODGOVOR:Potrošnja ulja koju navodite je velika. Vaš motor može trošiti ulje na dva nacina i to na vodilice ventila i na klipne prstene . U ovom slucaju strucna osoba treba pregledati motor i utvrditi dali je potrošnja ulja na vodilicama ventila ili na klipnim prstenima ili na obadvoje . Polugeneralka je kompletno uredenje glave motora a generalka je uz glavu motora još i uredenje ( popravak ) bloka motora . Cijena se može znati nakon pregleda motora .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPY - DRUGI MOTOR ??

Datum objave: 23.04.2007 10:06:00
Slika
PITANJE: Imam citroen jumpy 1.9d 1997 g. i motor mu je pri kraju. Pa da ne radim generalku probao bi naci neki dobar motor, pa me zanima od kojih auta isti takav motor ide u njega ,npr( xantia, zx).
ODGOVOR:Najkvalitetnija varijanta je generalna reparatura postojeceg motora . Od drugih motora nece odgovarati nosaci motora ne položaj nekih prikljucaka na samom motoru.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - GDJE SU ŠARAFI ??

Datum objave: 23.04.2007 09:58:00
Slika
PITANJE: Imam problem! kako da skinem karter sa Audia A4 95 godište,motor 1.8-125 konjskih snaga?netko mi je rekao da postoje neke 2 šarafa ckoja se teško uocavaju a mene zanima gdje se oni tocno nalaze.
ODGOVOR:Kada pocnete raditi na karteru po logici cete vidjeti gdje su navedeni vijci, obicno se nalaze izmedu kartera i mjenjaca .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA II - VOLAN SE TEŽE OKRECE

Datum objave: 22.04.2007 23:32:00
Slika
PITANJE: Imao sam problem sa curenjem ulja iz crijeva koje se proteže od servo pumpe do letve volana.Nakon što je crijevo zamjenjeno volan je postao primjetno teži za okretanje.Nikakvih zacepljenja nije bilo ,crijevo je originalno iz zastupnickog servisa,a pumpa radi bez problema,i ulje je originalno. Samo da napomenem da je majstor koji je mjenjao crijevo okretao vozilo u garaži bez pomoci serva,znaci mehanicki(nije ga palio ,nego uz kontakt okretao volan da bi okrenuo vozilo) .Da li je moguce da je tada napravio nekakav kvar na letvi volana eventualno ,ili na necemu drugom.
ODGOVOR:Nije uzrok okretanje volana bez servo uredaja, uzrok treba najprije tražiti u visokotlacnoj cijevi servo volana koju ste mijenjali, nakon toga provjerite rad pumpe servo volana .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 TDI KOJE GORIVO ?

Datum objave: 22.04.2007 23:05:00
Slika
PITANJE: Vozim GOLFIII 1,9 TDI sa sadašnjih 205000 km te imam dva pitanja vezana uz njega. Prije 2 mjeseca "otišla" mi je bosch pumpa te sam ju dala reparirati. Majstor koji mi je to popravio savjetovao me da ga ubuduce vozim na disel a ne na eurodisel kao do sada, je je on
kao presuh.Auto je u vezen iz Njemacke i tamo je vožen na disel. Da li je zaista moguce da mi se to desilo zato što sam ga vozila na eurodisel?
2. Nedavno sam bila na registraciji auta te su mi rekli da mi prednje žarulje ne svijetle dobro (svijetle maglovito), a dva dana prije sam stavila nove žarulje. Da li je moguce da lampe nisu dobro umetnute stavljene? Kakav je postupak montiranja žarulja na mom autu?
ODGOVOR:Vi i dalje trebate voziti na Eurodizel jer ima manje sumpora koji je jako štetan za elektroniku koja je unutar visokotlacne pumpe. Nisu uvijek krive žarulje nego reflektori u farovima koji vremenom postanu mutni . Rješenje su novi farovi , postoje zamjenski koji nisu skupi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 TD - PUKLA JE GLAVA

Datum objave: 22.04.2007 22:15:00
Slika
PITANJE: Posedujem OPEL ASTRU 1.7 TD sa njemackim motorom godište 1995.
Pukla je klackalica na 4 cilindru i komad koji je otpao uglavio se izmedu opruge usisnig ventila i pokrivio ga.Skinuo sam glavu motora i odneo na proveru.Konstatovano je da je glava na dva mjesta pukla u kanalima za rashladnu tecnost.Zbog cega je to moglo da se dogodi?Skinuo sam glavu sa polovnog automobila koji je dobro radio(nedimi,normalno radi)ali je stranac, tako da nisam mogao da zamenim ceo motor.Molim da mi odgovorite na koliko kilgrama se steže glava motora?Koje ulje da promenim i koje gustine sobzirom da je motor prešao 157000 km?
Ima mali luft u turbini koliko to može da smeta pri radu motora?
Dali je potrebno ravnati glavu motora pre ugradnje ili mogu odmah da je ugradim na moj blok?Uzeo sam sa glavom i njenu bregastu!
ODGOVOR:Glava motora puca zbog dinamickih i termickih naprezanja. Prije ugradnje glavu motora obavezno strojno obradite, po potrebi zamijenite vodilice ventila i ventile. Kada je glava motora potpuno uredena može se ugraditi, prije ugradnje zamijenite sve brtve na glavi a samu brtvu glave nabavite najbolju koja postoji. Vijke na glavi motora morate staviti nove a oni se stežu na slijedeci nacin:
- prvo stezanje 25 Nm
- drugo stezanje 90 °
- trece stezanje 90 °
- cetvrto stezanje 45 °
- nakon ovoga upalite motor da radi tocno 15 minuta i nakon toga
- peto stezanje 30 °
- šesto stezanje 15 °
- S ovim je postupak stezanja glave motora završen.
na vrh Povratak na vrh