Danas je: 06.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL OMEGA - UDARAC U GETRIBI ?

Datum objave: 28.01.2008 14:48:00
Slika
PITANJE: pitanje u vezi omege b 2,6 problem je kod getribe kad mjenjam iz 1 u 2 brzinu . kad pustam kvacilo iz 1 brzine u 2 cuje se podrhtavanje i udarac u getribi. auto je prešao 83000 km. i vec sam mjenjao lamelu iz istog problema pa molim za savijet.
problem je potrošnja ulja , ispod motora na karteru je malo mokro i kompresor klime je jako mastan od ulja šta bi to moglo biti. možete napisati sve bolesti ovog automobila koje dolaze kod njega.
ODGOVOR:Udarac koji cujete prilikom puštanja pedale spojke najcešce nastaje na kardanskom vratilu , uzrok može biti elasticni zglob ( Hardy zglob ) , križ kardanskog vratila i srednji ležaj kardanskog vratila. Ako je sve od navedenog ispravno udarac može nastati i u samom mjenjacu. Ako je to doista tako neophodno je otvoriti mjenjac, utvrditi cinjenice i zamijeniti neispravne dijelove.
Potrošnja ulja nastaje curenjem i kroz motor. Vi navodite da ulje curi iz motora, detaljno operite motor i tocno locirajte mjesto curenja, nakon toge zamijenite neispravnu brtvu/brtve ili semering.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO - NECE UPALITI ?

Datum objave: 24.01.2008 14:16:00
Slika
PITANJE: Ja sam iz Slovenije imam problem sa berlingom 2,0 hdi nece da pali kad dam kontakt se pale svi žmigavci, jednom se mi upalila i lampica o kljucu, dali je samo za programirat ili je nešto više, dali moram obavezno na poovlašceni servis sa šlep službo.
ODGOVOR:Problem koji imate može biti povezan s kodom ( Code ) u kljucu za paljenje. Cesto se dogada da elektronska centrala ne prepozna kod (Code ) kljuca i automatski nastane blokada paljenja. Kljuc se može reprogramirati. Pokušajte s rezervnim kljucem.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 TDS - PUMPA ZA GORIVO

Datum objave: 24.01.2008 14:11:00
Slika
PITANJE: Posjedujem BMW 318 TDS 1995.god sa 90KS. Možete mi reci koliki pritisak mora biti pumpe goriva u rezervoaru?? Da li je navedena pumpa visokotlacna?? Inace rekli su mi da pumpa paše iz bmw 525tds i 320d. Kada auto duže stoji ne želi upaliti, pa ga moram pogurati, i onda upali ali nekad se zna ugasiti kao da izgubi gorivo. Da li možda zrak u sistemu?? Zašto ne želi upaliti na anlaser, a ovako hoce?? Možete mi opisati dolazak goriva iz rezerovara do filtera. Molim vas odgovorite mi jer nisam baš neki strucnjak, a vi ste pravi strucnjak. Citam vaš sajt vec 1.god. i pomoglo mi je dosta.
ODGOVOR:Vaše vozilo nema dobavnu pumpu u rezervoaru. Na motoru vašeg vozila nalazi se visokotlacna pumpa u kojoj je integrirana i niskotlacna dobavna pumpa. Niskotlacna pumpa radi pod tlak i tako vuce gorivo iz rezervoara. Visokotlacna pumpa radi s tlakovima od 150-158 bara. Za pocetak izmjerite tlak kompresije koji mora biti veci od 20 bara. Provjerite nakon toga ima li zraka u sustavu dovoda goriva.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9D - ZRAK U SUSTAVU GORIVA

Datum objave: 24.01.2008 13:54:00
Slika
PITANJE: Imam golfa 1.9D. Prije 3 mjeseca sam promjenio filter od goriva i nakon toga su se pojavili sljedeci problemi! Auto ujutro kada se prvi puta pali radi dosta nemirno nekih 10-15 sek i nakon toga se smiri. A pri kretanju sa hladnim motorom zatrza nekoliko puta pa se zatim smiri. Kad stoji više od 3-4 sata pri paljenju se jave isti simptomi ali u manjoj mjeri. Grijaci su svi ok.
ODGOVOR:U sustavu goriva ima zraka. Pregledajte sam filter goriva, sve gumene cijevi za dovod goriva i otklonite uzrok pojave zraka u sustavu.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - MIJENJAO SKORO SVE, ALI.....

Datum objave: 24.01.2008 13:49:00
Slika
PITANJE: Imam Seat Ibizu 1.4 SXE iz 1997 godine (obli branici), auto je prešao vec 140000 tkm i sad su se poceli dešavati problemi.
U prednjem dijelu auta jako lupi i auto kao da se zatrese kad se zaokrene volan skroz u desno i krene u rikverc. Mijenjano je skoro sve, znaci kugle, krajnici, oni ležajevi na amortizerima, selen blokovi.Cak su mi i nosace motora i getribe mijenjali ali ni to nije.
ODGOVOR:Kontrolirajte još vilice, hvatišta vilica, hvatišta amortizera. Ispitajte amortizere , napravite kontrolu geometrije ovjesa. Ako nema rezultata promijenite servis.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - EMULZIJA BOJE BIJELE KAVE

Datum objave: 24.01.2008 13:45:00
Slika
PITANJE: Na svojoj OPEL CORSA GSI 16V, 94., prešla 171.000 km, primjetila sam, na cepu i tjelu mjeraca motornog ulja ( GM, polusinteticko, 10W-40), emulziju svjetle boje poput bjele kave. Što se dogada, jeli to što ozbiljno?
ODGOVOR:Navedena bijela tvar ( emulzija ) nastaje kada je djelomicno oštecena brtva glave motora i tada u rashladnom sustavu nestaje rashladna tekucina. Drugi slucaj kada je javlja ista pojava je kada se vozilo koristi svaki dan na kratkim relacijama , tada se motor ne stigne zagrijati na radnu temperaturu i zato kondenzat iz prostora motora ne stigne ispariti nego zajedno s nezagrijanim motornim uljem stvori navedenu masu koja se vidi na cepu za dolijevanje ulja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - PROBLEM KATALIZATORA

Datum objave: 22.01.2008 12:45:00
Slika
PITANJE: Imam Problem sa Katalizatorom na Peugeot-u 307 2.0 HDI 2003 god.Upalila se lampica na Tabli i na info displeju se kratko upali Info "greška u Precišcavanju". Da li se smije voziti tako i da li to može djelovati negativno na rad motora (ukoliko je katalizator neipravan).
ODGOVOR:Navedena greška se ponekad dogada radi lošeg goriva, zacepljenog filtara zraka, neispravnog mjeraca protoka ili nekog senzora u sustavu za regulaciju motora. Tom prilikom nastaje povecana kolicina krutih cestica ( slabije izgaranje ) koja može negativno utjecati na ispušni sustav i filter krutih cestica . Ukoliko je navedena pojava cesta ispitajte sustav za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 220 - NE PRELAZI 3000 OKRETAJA

Datum objave: 22.01.2008 12:42:00
Slika
PITANJE: Imam mercedes E 220 CDI, 2003. godina i veliki problem pa Vas molim za savjet. Odjednom, bez ikakvih prethodnih simptoma, motor ne prelazi 3000 okretaja. Prvi put se to pojavilo nakon 4 sata vožnje autocestom i
tankiranja goriva. Nakon kretanja više jednostavno nije postizao okretaje
iznad 3000 ni na leru ni u vožnji. Nakon nekog vremena sve je opet bilo u
redu pa sam protumacila da ima veze s gorivom na toj benzinskoj postaji. Kasnije sam tankirala kod drugih i sve je bilo u redu ali se to ponovo pojavilo, opet nakon nakoliko sati autoceste i opet kod one prvo navedene benzinske pumpe. Više se stanje ne poboljšava samo od sebe. Što bi moglo biti u kvaru? Molim Vas, pomozite.
ODGOVOR:U ovom slucaju treba krenuti nekom logikom a to znaci da morate biti potpuno sigurni da je gorivo u rezervoaru potpuno cisto i da je kolicina goriva na visokotlacnoj pumpi dovoljna. U tu svrhu treba ocistiti rezervoar, zamijeniti filter goriva i staviti cisto gorivo. Ako je nakon ovoga sve u redu riješili ste problem. Ukoliko i nakon ovoga motor nema snage tada treba napraviti dijagnostiku sustava za upravljanje motorom te kontrolu visokotlacne pumpe. Krenite navedenim redom.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - KOMADICI ZUPCANIKA U ULJU

Datum objave: 22.01.2008 12:33:00
Slika
PITANJE: Vec duže vremena sam primjetio cudno ponašanje auta prilikom mjenjanja brzina.Nakon što stisnem kvacilo, prešaltam (malo teže mjenjac ide u prvu i drugu, nije da nece ali nece onako glatko), pustim kvacilo, a nakon što sam ga otpustio (ako sam malo brže to izveo) cujem nekakav tupi udarac (tk- samo jednom)a naravno i osjetim taj udarac nakon cega auto naglo povuce, tj cukne, i to se dogada uglavnom iz 2. u 3. brzinu, rijede kad idem u 4. i 5. brzinu, ali se zna dogoditi ako kvacilo brže puštam ( ne naglo, vec jednostavno brže). Sve bi bilo u redu da me to nije pocelo (nervirati)zabrinjivati.
No ima još jedna stvar koja je povezana s ovime. Kad stojim u leru sa stisnutim kvacilom, zvuk motora normalan, ali kad pustim cujem neko cudno zvrljenje, a zvrljenje se cuje i u vožnji kad pustim gas. I odem ja u servis da decki pogledaju kaj je s autom, znao sam da nešto nije kako treba, a kad su decki napravili svoje pao mi je mrak na oci. Decki su ispustili ulje iz getribe u nakakvu posudu i proveli postupak kao da traže zlato u tom ulju, ali našli su svašta, a nije bilo zlato :). Naime, u ulju su našli sitne komadice nekakvog metala, jedan komadic je bio malo veci, listic možda nekih 7mm duljine. Rekli su da je to izgleda od zupcanika (nekakvi trkaci), i da ce više znati o kvaru kad raskopaju getribu. Tu su vec pocele price tipa: pa neznamo koliko je sama getriba oštecena, da li cemo morazi stavljati neku polovnu i sl.
Sad mene zanima, obzirom da znam prirodu kvara, kolika je mogucnost da je cijela getriba otišla kvragu i kolika je cijena tih zupcanika (ako su samo oni u pitanju) obzirom da znam da servis ne kupuje original dijelove vec ugraduje dijelove iz trgovina tipa Tokic i sl.
Ne razumijem se puno u mehaniku, niti u djelove, ali cisto me zanima sa strucne strane, da me ne bi izvozali, jer jucer sam reakciju mehanicara protumacio tako nekako obzirom da su vidjeli moju reakciju na kvar (nemam pojma kakvi zupcanici, trkaci i sl. izrazi). Jednostavno su vidjeli da sam tudum što se toga tice.
ODGOVOR:Metalni dijelovi mjenjaca koji su nadeni u ulju i zvuk iz mjenjaca redovito su znak oštecenja unutar mjenjaca. Svaki mjenjac je vrlo složeni sklop preko kojega se prenosi snaga motora i okretni moment na pogonske kotace. Popravak mjenjaca treba prepustiti strucnjaku jer se improvizacije ne isplate. Nije tocna cinjenica da ce vam u vaš mjenjac ugraditi neke nekvalitetne zamjenske dijelove jer se u mjenjac mogu ugraditi samo originalni dijelovi kojih nema i redovito se moraju narucivati. Prilikom popravka mjenjaca potrebno je napraviti reviziju mjenjaca i tom prilikom napraviti popis svih potrebnih dijelova koji se moraju mijenjati. Nakon toga za sve navedene dijelove može se tocno znati cijena, isto tako tada se zna i cijena popravka. Nakon što znate navedene cijene vi odlucujete da li cete raditi popravak mjenjaca ili cete tražiti neku drugu varijantu s tim u vezi. U ovom slucaju pocetni trošak za vas je demontaža mjenjaca i revizija mjenjaca .
na vrh Povratak na vrh

VW VENTO 1,9 - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 22.01.2008 12:27:00
Slika
PITANJE: Imam VW Vento 1.9TD i par pitanja:
-nožna kocnica ne radi dok se auto ne upali(ranije to nije bilo tako). Nakon startanja motora sve je OK.
-Koji je interval zamjene zupcastog remena? Šta se sve mijenja tada (cuo sam za slabost ovog motora a vezano za neki vijak).
-Koje ulje mi preporucujete (trenutno koristim Valvoline sintetiku 5-40w, zamjena svakih 7000km) -Kada je hladno, dok se ne zagrije ulje u mjenjacu, pri prebacivanju iz prve u drugu nema uobicajene 'težine' (kao da je mjenjac upao u sir, pritom poneki put i malo zakrci).
ODGOVOR:Nožna kocnica radi i kad se motor ne upali samo pedalu kocnice treba znatno jace stisnuti. Ako postoji razlika sada i prije tada treba napraviti servis mehanickog i hidraulickog dijela kocnog sustava.
Interval zamjene razvodnog mehanizma ( zupcasti remen, natezac ) je 90.000 km a po potrebi i prije ako se utvrdi prema trenutnom stanju. Navedeni vijak je na radilici, potrebno ga je samo jednom svakih 30.000 km kontrolirati. Navedeno ulje je u redu mada možete koristiti i polusintetiku. Kao preventivu zamijenite ulje u mjenjacu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - VODA U GORIVU

Datum objave: 21.01.2008 22:27:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo Opel Astra 1999 benzin.Nedavno sam na benzinskoj crpki nasuo gorivo koje je izgleda imalo previše vode u sebi i došlo je do zacepljavanja katalizatora,nakon cega sam izvršio zamjenu istog novim jer sa starim katalizatorom vozilo nije imalo snage a imalo je i cudan zvuk.Sada ima snagu i zvuk je uredu samo kada dodam gas ispocetka malo zatreperi auto i na izduvnoj rupi na autu vani cuje se kao neki zvuk tup tuptup.Na servisu su mi rekli da ce to biti sve dok se ne potroši gorivo koje se nalazi u rezervoaru.
ODGOVOR:Nemojte cekati da potrošite gorivo nego što prije ocistite rezervoar i zamijenite filter za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S60 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 21.01.2008 22:17:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Volvo S60 (2002.g.) 2.4 ccm3, 5 rednih cilindara, 140 KS s automatskim mjenjacem.Zanimaju me Vaša iskustva sa ugradnjom plina u taj automobil i kolika bi bila okvirna cijena ugradnje sa bocom koja bi bila smještena na mjesto rezervnog kotaca. Želim da imam cim manje gubitaka na snazi motora te dugotrajan rad motora i cijelog sustava.
ODGOVOR:U vaše vozilo može se ugraditi plinski sustav PRINS . Cijena s ugradnjom je 14.500,- kn. Motor nece imati znacajnih gubitaka na snazi.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 124 - DIFERENCIJAL

Datum objave: 21.01.2008 22:03:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes W124 model E320 iz 1995. s prijedenih 230 tis. km. Nedavno su mi u servisu rekli da je nešto "otišlo" u diferencijalu (iako ja nisam primijetio nikakve probleme niti zvukove ili druge pojave) i da bi ga trebalo mijenjati. Kako novi diferencijal košta valjda kao pola auta ili više mislim da bih trebao ugraditi rabljeni. Zanima me što ce biti ako ugradim diferencijal iz modela 220 ili 200, kako ce se ponašati pri tome automatski mjenjac ili su moguci kakvi drugi problemi.Koliko se mogu voziti do zamjene diferencijala?Kako se zna da je rabljeni diferencijal ispravan?Da li vi možete nabaviti takav diferencijal za gore navedeni modle i ugraditi mi ga i koliko bi to koštalo?
ODGOVOR:Ako je došlo do defekta u diferencijalu tada se to treba cuti ili postoje drugi simptomi koji utjecu na komfor vožnje. Ako vi to ne primijetite tada zatražite mišljenje drugog servisa. Diferencijal koji bi ugradili na vaše vozilo mora imati isti prijenosni omjer kao i postojeci diferencijal , hvatišta i prikljucci takoder trebaju odgovarati. Koliko dugo se možete voziti zna vaš serviser koji je dao ocjenu stanja vašeg diferencijala. Stanje rabljenog diferencijala se može donekle provjeriti pregledom stožastog i tanjurastog zupcanika na licu mjesta a prava provjera je tek u vožnji. Ne nabavljam dijelove osobito ne rabljene.
na vrh Povratak na vrh

FIAT GRANDE PUNTO - REFLEKTOR JE POSIVIO

Datum objave: 21.01.2008 21:57:00
Slika
PITANJE: Kad se cuvjek razboli ide k lijecniku i on postavi dijagnozu. No bolesnici ipak vole i drugo mišljenje. Kad se razboli auto Vaši su savjeti neprocjenjivi.
Vlasnik sam grande punta 04/07 s prijedenih 14tkm. Prije nekoliko dana opazio sam u prednjim farovima okomito iznad H4 žarulje, gore pri vrhu reflektora, na mjestu kuda ''tuce'' kratko svjetlo, sivu površinu, veliku kao dva palca. Cini mi se kao da žarulja svojom toplinom uništava far. Pregledao sam u prolazu još nekoliko istih automobila i kod vecine vidim istu stvar. Nakon mjesec dana od kupovine auta stavio sam u farove Philips vision plus žaruljice no iste snage 50/65 W kao i stare. Da li to može biti uzrok što je reflektor posivio i je li to normalno. Otkud to sivilo i na drugim GP-ima koje sam vidio, a koji imaju serijske H4 žarulje? Je li u pitanju loš far? Da li da ovu pojavu reklamiram tj. da li ce se na taj nacin skratiti vijek farova? Da li se ta pojava opaža i na drugim markama automobilia?
ODGOVOR:Navedena pojava na farovima nije nastala radi žarulja koje ste ugradili. Uzrok je tipska greška odnosno slabija kvaliteta reflektirajuce površine. Pred kraj garantnog roka prijavite to kao reklamaciju što bi vam trebali uvažiti. Možda ce do tada i FIAT ispraviti navedenu tvornicku grešku.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - OPTIMALAN BROJ OKRETAJA

Datum objave: 21.01.2008 21:55:00
Slika
PITANJE: Imam fiat punto 75 sx '95, pa bi me zanimalo na kojem broju okretaja motora je najpametnije za voziti ga da se ne uništava motor a da potrošnja ne bude velika?Optimalno.
ODGOVOR:Optimalan broj okretaja je 2500 do 3500 ok/min. Najmanja potrošnja goriva je u IV stupnju prijenosa i 1800 ok/min.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 T - LUPKANJE U MOTORU ?

Datum objave: 21.01.2008 21:48:00
Slika
PITANJE: Od prije pola godine vlasnik sam passata 1.8T, 2001.god.,sa ugradenim plinom (direktno ubrizgavanje).Vozilo je prešlo 150000km.
U biti, sa vozilom sam vrlo zadovoljan, kao i sa potrošnjom. Cim sam ga uzeo, zamjenio sam sve remenje i natezace, sve filtere, ulje (Aral 0W40), antifriz, vodenu pumpu, sve bobine, ulje mjenjaca, te je procišceno sito uljne pumpe, koje se bilo zacepilo.Od tada, primjecujem sljedece: dok je motor hladan, radi gotovo bešumno. Kada je motor zagrijan, cuje se lagano lupkanje u motoru ( hidropodizaci?), te zvuk nalikuje vrlo tihom dizelašu, bez obzira radi li na plin ili benzin. Kada se motor opet ohladi, prvih par minuta radi savršeno tiho. Moj mehanicar sumnja na uljnu pumpu. Zanima ne Vaše cijenjeno mišljenje, jer redovno pratim vaše web stranice, te imam visoko mišljenje o Vašoj strucnosti.
ODGOVOR:Navedeno lupanje može biti hidropodizac ali i ne mora jer slicno lupanje može nastati i od bregaste osovine. Preciznije se može odgovoriti direktnim slušanjem na motoru. Ako sumnjate u uljnu pumpu najprije izmjerite tlak ulja a tek onda po potrebi provjerite stanje uljne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - PROBLEM SA MJENJACEM

Datum objave: 21.01.2008 21:39:00
Slika
PITANJE: Dva mjeseca nakon isteka garancije na 30000 km prilikom vožnje u drugoj i to kad se ispusti papucica gasa culo se je zujanje.U servisu su mi navodno promjenili ležaj mjenjaca(za prvu brzinu-dijagnoza kod preuzimanja auta na popravak) uz napomenu da nisam jedina i uz priznanje 70% troškova. Nakon popravka više se nije culo zujanje ali je bilo otežano šaltanje u prvu ( po tri pokušaja za krenuti).Odlaskom u servis malo su mi poštelali mjenjac uz sve moguce price –gusto ulje ,hladnije vrijeme itd.Cim sam sjela kod preuzimanja auta ponovo se culo lagano zujanje kod kretanja,ali ne onako kao prije. Sada je to zujanje prisutno i kod prve, kod druge i trece brzine, ali pri malom broju okretaja narocito nakon kocenja.Pitanje : Dali je uopce promjenjen ležaj i koja je vrsta kvara .
ODGOVOR:Kada se otvara mjenjac to je strucan i zahtjevan posao koji ne podnosi improvizacije. Cinjenica je da mjenjac i dalje ima nenormalni zvuk kojega ne smije biti jer to ukazuje na oštecenja u samom mjenjacu. Vožnja s takvim mjenjacem može samo prouzrokovati još veci i skuplji kvar. U ovakvim slucajevima odluku o popravku nije dobro odlagati. Pokušajte se dogovoriti s vašim servisom da vam kvalitetno otklone kvar na mjenjacu jer prvi put nisu uspjeli.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA C - STRUGANJE KOCNICA

Datum objave: 21.01.2008 18:15:00
Slika
PITANJE: Imam corsu C,u 4.mjesecu bit ce 3 godine stara.prije nešto više od mjesec dana kod kocenja se cuje struganje neki put jako neki put slabije,narocito ujutro kad je motor hladan.Nakon par kocenja neki puta prestane neki put se cuje dulje ali s manjim intezitetom.Bila sam u servisu,prvi puta su rekli da to nije ništa i da se bez brige mogu voziti ,da se nakupilo prašine koju su malo ocistili cak nisu ni naplatili.No kako se to struganje i dalje jako culo zvala sam ih ponovo pa su mi rekli da dodem i ostavim auto da oni naprave probnu vožnju kad je motor hladan jer se to ujutro najviše cuje.Kad sam došla po auto rekli su da su oni ocistili plocice i da se tu ništa ne može napraviti jer se to troši i ostavlja prašinu i da ce to prestati kad prode vlažno vrijeme i hladno.Ja sam pitala dal se to na relativno novom autu mora onda tako cuti jer imama osjecaj da vozim staro željezo,rekli su da plocice nisu više od istog materijala,spominjali su azbest,a nisu mi predložili izmjenu plocica.
Moje pitanje i molim Vase mišljenje:
da li je normalno da se ne da ništa napraviti,barem na kraju izmijeniti te plocice ako ništa drugo,zašto mi nisu predložili izmjenu plocica koju sam bila voljna platiti.Da li je opasno voziti se uz takvo struganje,na kraju ne mogu to slušati a s obzirom da se pretežno vozim sama, bojim se.
ODGOVOR:U zimskom periodu ( hladnije i vlažnije vrijeme ) dogada se na vecini vozila da prilikom hladenja kocnog sustava ( diskovi, bubnjevi kocnice ) dolazi do kondenzacije na diskovima i bubnjevima kocnice. Navedeni kondenzat ( voda ) nakon dužeg stajanja ili tijekom noci oksidira površinu diska i ili bubnja kocnice . Kada se nakon toga sjedne u vozilo i krene prvo kocenje je uvijek specificno i cuje se pojacani zvuk slican struganju. Nakon drugog kocenja taj zvuk je znatno slabiji a kod treceg kocenja on potpuno nestaje. Kod prva dva kocenja nastaje cišcenje oksidacije koja se stvorila tijekom noci na navedenim dijelovima kocnice. Ovo se ne tretira kao kvar ili smetnja jer kocni sustav normalno funkcionira. Sada se možemo opet vratiti na vaše vozilo i kazati da kocne obloge ( prednje , zadnje ) treba zamijeniti ako su one postale tvrde. Razlog tome je termicka istrošenost kocnih obloga koje sasvim sigurno rade lošije od novih jer nove imaju bolji koeficijent trenja i stoga je efekt kocenja puno bolji. Vaš servis je ipak napravio propust što nije pažljivije provjerio stanje kocnih obloga i iste zamijenio . Prilikom servisiranja kocnog sustava bitno je znati da se improvizacije ne isplate, treba uvijek koristiti kocne obloge prve klase a uz to po potrebi treba zamijeniti i kocnu tekucinu . Dijelove hidraulickog sustava treba pregledati i po potrebi doraditi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - LAMPICA ZRACNIH JASTUKA

Datum objave: 16.01.2008 23:58:00
Slika
PITANJE: Imam problem kod fiat punta iz 96 g, 1,2, 60 konja. Ima nekoliko dana da mi se je upalila lampica od zracnih jastuka i neznam što bi, pa ako možete pomognite.
ODGOVOR:Najjednostavniji razlog paljenja lampice zracnog jastuka je slab kontakt na nekom elektricnom spoju ( konektoru ) na elektricnoj instalaciji navedenog sustava. Drugi razlozi mogu biti zavojnica ispod kotaca volana, sigurnosni pojas, sam jastuk ili centrala zracnog jastuka. Bez instrumenata i elektronskog testera možete jedino provjeriti sve kontakte na instalaciji za zracni jastuk. U nekim slucajevima ne mora postojati nikakva greška kada se upali kontrolna lampica , tada se samo uz pomoc racunala izbriše odnosno ugasi navedena lampica.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - RADI KAO KOSILICA

Datum objave: 16.01.2008 23:53:00
Slika
PITANJE: Auto je prošao 120000, bez vecih zahvata na motoru, ali i bez ikakvih kontrola i pregleda.....
Nakon par ucinjenih km, pali se lampica ulja na minimumu, za koji mi se cini da nije premali....kada se motor ohladi, lampica ne svjetli, ali cim se malo ugrije, na minimumu opet zasvijetli, te se gasi prilikom kretanja i vožnje...indikator ulja ? možda, ali ne bi li onda lampica gorila stalno ?
Drugo, kada se motor ugrije, cuje se ''metalni'' zvuk taka-taka-taka-taka (kao kosilica)...cuo sam da je to karakteristicno za taj model, ali mi se cini ipak malo prejako...
Koliko otprilike košta generalka za ovaj auto ?
ODGOVOR:Motor nema dobar pritisak ulja jer su se istrošili ležajevi radilice i rukavci radilice, to se dogada kada se ne mijenja na vrijeme ulje u motoru ( dva puta godišnje ). Izmjerite tlak ulja kada je motor potpuno zagrijan i tada tlak treba biti veci od 1 bar. Navedeno lupanje može dolaziti sa ležaja radilice koji je istrošen. Situacija je ozbiljna i traži hitnu provjeru stanja motora. Cijenu generalnog popravka mogu reci nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh