Danas je: 31.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO - UPUTE POCETNIKU

Datum objave: 11.12.2007 23:09:00
Slika
PITANJE: Ja sam tek pocetnik i nemam baš puno znanja šta se tice automobila i zato bih vas molio za par savjeta.
1.)Imam fiat punto iz 1997 god. sa 1.7TD motorom a model je?s?.Kada hocu tankat gorivo onda mi se desi a mi nikako nece ulaziti nafta odnosno koliko god držo i kako držo rucicu od crijeva goriva na crpki mi se stalno iskljucuje rucica kao da je unutra puno zraka i visok tlak.Mene zanima šta je razlog jer se zna desiti da je vrlo teško natankat auto,ali moguce.I dali je to normalno.
2.)Na koliko se bara pumpaju gume ovih dimenzija:Gume su nokian M+S 175/70/R14 84T
3.)Šta mislite da se na taj auto stavi filter zraka(Sportski) dali bi se tako oštetio motor i šta bi se na taj nacin dobilo.I koji filter preporucate?
4.)Koje gorivo tankat u njega disel ili eurodisel?
5.)Kako se odzracuje sistem hladenja nakon što se promijeni antifriz?
6.)Dali je potrebno mijenjat elektropokretac jer kada se auto slucajno ne upali za 1-2 sekunde onda ga elektropokretac izbaci i cuje se zvuk kao da nesto klizi.Ali inace uvijek upali.
ODGOVOR:Problem kod punjenja goriva nastaje kada sustav za odušak rezervoara nije ispravan ( potrebno je demontirati rezervoar i otkloniti nedostatak ) . Prednje gume se pumpaju na 2,4 bara a zadnje na 2,0 bara. Fileter zraka nemojte staviti sportski bez kucišta nego k&n filter koji ide u standardno kucište. Koristite Eurodizel. Zrak iz rashladnog sustava se ispušta na ventilu koji je na cijevi grijaca. Elektro pokretac ne treba mijenjati , može se normalno servisirati i popravljati. Akumulator mora biti ispravan a to znaci da njegova snaga treba biti veca od 60% .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - PREBACIVANJE BENZIN - PLIN

Datum objave: 11.12.2007 23:04:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Tipo 1.6ie,`92.godište, s ugradenim plinom prije 4 godine. U 9.mjesecu imala sam problema sa vožnjom na plin,okretaji bi naglo "podivljali"...uglavnom, mehanicar je otkrio da mi curi plin i da je pukla membrana te riješio problem. Medutim, nakon toga sam shvatila da moram drugacije palit auto pa me zanima je li to uobicajena procedura za vozila na plin. Prije gore navedenog popravka palila sam auto na benzin i odmah prebacila na plin bez ikakvog zagrijavanja motora bilo da je ljeto ili zima. No, sada sam primjetila da moram zagrijati motor dok je na benzinu otprilike 3 minute ili više,ovisno o hladnoci, jer mi inace okretaji variraju dok vozim na plin. Primjerice, jutros sam upalila auto nakon 2 dana, motor je "zvucao" zagrijan nakon 3 minute i ja sam krenula s vožnjom na plin. Nakon 2 minute cula sam da okretaji "skacu" pa sam stala,prebacila na benzin,ostala tako još nekih 45 sekundi i nastavila vozit na plin...nakon toga nisam imala problema.Zanima me jeli ovo uobicajeno ili opet imam problema sa vozilom. Variranje okretaja se dogada iskljucivo kad bih malo krace držala auto na benzinu prilikom paljenja. Kad u istom danu opet palim auto i odmah prebacim na plin,nemam problema.
ODGOVOR:Nacin prebacivanja benzin – plin postoji na dva nacina, manualni i automatski. I jedan i drugi nacin podrazumijevaju da se temperatura u isparivacu podigne na 40°C. Ako se rucnim putem prebaci ranije može doci do gašenja motora jer je tada rasplinjavanje plina ( prelazak iz tekuce u plinsku fazu ) teže nego pri vecoj temperaturi.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT ESPASO - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 11.12.2007 22:44:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Espaso 2.2I automatik 96.god.
1.Javio se problem da samo ubacuje u rikverc,dok naprijed nece(kada su kotaci u zraku tada se mogu pokrenuti i naprijed)
2.ventilator radi samo u 4. položaju
3.što preporucate od plinske instalacije i cijena ugradnje(ugradnja rezervoara ispod vozila-max. litara)
4.Da li se može ugraditi manualni mjenjac,i ako da da li je isplativo
ODGOVOR:Manuelni mjenjac se može ugraditi ali uz to ima još puno dijelova i preinaka u pogledu komandi mjenjaca i komande spojke ( pedala spojke, pedala kocnice, instalacija,….) tako da to nema ekonomskog opravdanja . Navedeni automatski mjenjac je bolje popraviti. Ventilator grijaca radi samo u cetvrtoj brzini radi neispravne elektronike koja se nalazi na samom ventilatoru. Za vaš automobil odgovarajuca plinska instalacija je ona s plinskim injektorima ( MPI sustav ) i plinskim racunalom. Cijena takvog sustava kojega mi ugradujemo je 12.500,- kn.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - NECE PA NECE !

Datum objave: 11.12.2007 22:37:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Punto II 2001.god, imala sam problem vec dva puta, vozila sam ga, ponašao se sasvim normalno da bi se u jednom trenutku odjednom sam od sebe ugasio, kao da sam mu okrenula kljuc da ga sama ugasim, eto tako je samo stao, onda nije hteo da upali, ja sam pokušavala i pokušavala a on nece onda mi duže drži upaljenu lampcu za gorivo kao da je na rezervi a ima pun rezervoar, onda se ta lampica posle par minuta ugasi i kad probam da ga ponovo upalim nece pa nece, tek kad prodje nekih 20 min da odstoji onda ga upali i opet posle nekog vremena se sam ugasi u toku vožnje. Ne znam šta bi moglo biti, pun mi je rezervoar ima i vode i antifriza, menjala sam mu skoro i grejace i ima nov akumulator,ima i ulje.... Koristim Euro Dizel ne znam šta mu je da li je problem u kontaktu ili.....možete li mi pomoci?
ODGOVOR:Motor vašega vozila može se ugasiti iz dva razloga, radi prekida u strujnim krugovima ili radi sustava za gorivo. Kvar je najlakše otkriti kada se motor ugasi ili kada ne može upaliti. U tom momentu treba ispitati elektro ventil koji zatvara dovod goriva i po potrebi elektricno napajanje toga ventila. Drugi uzrok je pojava zraka u visokotlacnoj pumpi radi loših cijevnih spojeva, loših spojeva na prikljuccima pumpe i filtera goriva.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PROBLEM S PALJENJEM

Datum objave: 11.12.2007 14:02:00
Slika
PITANJE: Imam punto 1.7TD .Kada pocmem paliti auto bio hladan ili ne ako mi ne upali slucajno iz prve elktro pokretac zavergla ali nakon nekog vremena sam sebe iskljuci pa mene sada zanima dali je to nekakav ozbiljan kvar ili je to samo napravljeno tako da se elektropokretac sam iskljucuje nakon nekog vremena šta vergla?
ODGOVOR:Prilikom paljenja ne smije se dogadati pojava koju ste opisali. Prilikom startanja motora elektro pokretac mora stalno okretati radilicu motora. Uzrok navedene pojave je veliki pad napona akumulatora ili loš elektromagnet u pokretacu. Rješenje je ispitati snagu akumulatora (mora biti veca od 60% ) i po potrebi servis elektro pokretaca.
na vrh Povratak na vrh

BMW 325i - BRIZGALICE

Datum objave: 11.12.2007 13:57:00
Slika
PITANJE: Prvo Vam se zahvaljujem na odgovaranju na pitanja i na Vašim lijepim stranicama. Naime imam pitanje vezano za BMW 325i 89g. s LPG-om. Problemi se javljaju kod rada na benzin, te bih molio koji savjet:
1. Da li mogu šprice cistiti sprejom brake cleaner?
2 Mislim da mi auto troši malo benzina dok radi na plin, te mi neki ljudi preporucuju ugradnju prekidaca/releja za pumpu goriva, da li je to pametno/potrebno napraviti?
3. U zadnje vrijeme moram dugo verglati dok upali i dosta slabije vuce na benzin te cukne cesto.
Šprice su stavljene s auta koji je vozio na benzin prije 15tkm, što bi vi savjetovali?
ODGOVOR:Brizgalice ( dize ) možete cistiti s navedenim sredstvom ali vam to ništa ne pomaže. Prekidac pumpe goriva nemojte stavljati , bolje je da zamijenite ili po mogucnosti ocistite brizgalice jer su one uzrok lošeg rada motora . Moj savjet je da se vašim vozilom pozabavi strucnjak koji radi na sustavima ubrizgavanja goriva.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - VOŽNJA BEZ KATALIZATORA ?

Datum objave: 10.12.2007 21:10:00
Slika
PITANJE: Vozim škodu octaviu 1.6 glxi s ugradenim plinom ,prije par dana otišao mi je katalizator. Da li ga moram promijeniti ili se mogu voziti i bez njega buduci da se 99% vozim na plin? Može li vožnja bez katalizatora štetno utjecati na rad motora,sistema za ubrizgavanje goriva?
ODGOVOR:Vožnja bez katalizatora nema štetnih posljedica na motor, ali ima na vas vašu okolinu i globalnu okolinu. Bez katalizatora možete voziti ali necete moci proci godišnji tehnicki pregled.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - TRESE NAKON SUDARA

Datum objave: 10.12.2007 13:31:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Seat Ibizu 1.9sdi 2001god i prije tri mjeseca imao sam sudar u kojem sam oštetio desnu sponu volana, škare i piksu. Zamjenio sam dijelove polovnim djelovima i zamjenio sam lager kotaca. Sada prilikom vožnje auto mi trese kod ubrzanja a kada dosegne željenu brzinu radi mirno bez podrhtavanja. Molim Vas za savjet što bi to moglo biti(nisu nosaci motora jer je to provjereno).
ODGOVOR:Vozilo može tresti radi deformacije gume ili felge. Ispitajte sve kotace a posebno onaj na strani sudara.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - SKIDANJE GLAVCINE

Datum objave: 10.12.2007 13:24:00
Slika
PITANJE: Imam fiat tipo 1.6 90.god, trebao bi promjeniti sajlu rucne kocnice i pakne ali neznam kako se skida glavcina ?Skinuo sam kotac ali neznam dalje.Dali mi treba neki posebni kljuc ili ????
ODGOVOR:Ležaj zadnjeg kotaca s kucištem ( glavcina ) fiksirana je za osovinu s maticom ( nasadni kljuc 30 ili 32 mm ) . Navedenu maticu vidjeti cete kada demontirate zaštitnu kapicu. Prilikom ponovne montaže navedenu maticu treba osigurati od odvrtanja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - ELEKTRONIKA PALJENJA ?

Datum objave: 10.12.2007 13:11:00
Slika
PITANJE: Molim vaš savjet vezano za problem koji me muci vec par mjeseci. Tokom vožnje posebice prilikom oduzimanja gasa dolazi do trzanja a trzanje je cešce kada motor ima radnu temperaturu. Promjenio sam : kablove, svjecice. razvodnu kapu, rotor na bosch razvodniku paljenja, a karburator ocišcen no problem i dalje ostaje.Startanje motora normalno no hladan trokira, a zagrijan trza.
ODGOVOR:Kod ovoga vozila cesti uzrok prekidanja je elektronika paljenja koja se nalazi u razvodniku paljenja. Ako je karburator ispravan , benzin cist, kapa razvodnika, kablovi i svjecice novi , tada je realna mogucnost da je navedena elektronika paljenja.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ČIŠĆENJE REZERVOARA

Datum objave: 28.03.2011 18:45:35
Slika
PITANJE:

Kako najbolje ocistiti rezervoar dizel goriva ?

ODGOVOR:

Najbolje je demontirati rezervoar , oprati ga izvana i iznutra. Iznutra ga možete oprati benzinom. Prije pranja demontirajte komandu pokazivaca goriva ( plovak ).

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ULJE ZA MJENJAC

Datum objave: 09.12.2007 18:05:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje vezano za Opel Corsu 1.0 XE 12V 1999 godina.Koju vrstu ulja staviti u getribu-pet brzina ( atf ili hipenol),koju vrstu mi preporucate? Koliko litara ide u getribu?
ODGOVOR:U mjenjac možete staviti ulje gradacije 80W a potrebno je 1,6 l .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - ODUŠAK OD ULJA

Datum objave: 09.12.2007 18:01:00
Slika
PITANJE: Golf 3, 94g TD
Moj prijatelj ima navedeni auto i nedavno smo u filteru za zrak i cijevi koja ide sa filtera na turbinu pronašli ulje. Auto troši otprilike 2 do 2,5 deci ulja. On sad trenutno nije u mogucnosti pravit polugeneralku pa mi recite dali smijemo odspojit crevo od oduška koje ide na tu cijev koja ide sa filtera zraka na turbinu i složit ju da puši nagdje van jer to ulje usisava i turbina a i smanjuje se protok zraka jer se prlja filter. Samo da napomenem da dimi i plavo. Drugo bih Vas molio da mi objasnite kako da ispitam pokazivac temperature.
ODGOVOR:Ako motor troši do 0,5 litara na 1000 km tada nema potrebe odspajati cijev oduška od ulja. Ako motor troši više od toga tada treba obaviti popravak motora jer vam vozilo nece proci na tehnickom pregledu. Odušak od ulja možete odspojiti ali za to nema opravdanog razloga. Elektricni vod koji ide na indikator temperature kratko spojite na masu
( - ) , tada kazaljka termometra mora ici na maksimum.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - PROBLEM OBRTAJA MOTORA

Datum objave: 09.12.2007 17:58:00
Slika
PITANJE: Vaš sajt me zadivio, premalo je toga danas da se na ovaj nacin ljudima pomaže i na tome Vam SVAKA CAST!
Posjedujem FORDA ESCORT-a 1,6 16V benzin 1998 god. i imam problem sa obrtajima motora tj.Jutarnje paljenje na hladno motor radi na 2000 obrtaja i to traje nekih 1-2 minute a nakon toga motor pocinje nejednako raditi, obrtaji pocnu sami od sebe skakati od 1000-3000, to mi se zna dešavati i u toku vožnje. Recimo ako vozim u npr. 3 brzini 50-ak na sat i skinem nogu sa gasa auto nastavlja istom snagom sve dok ne stisnem kvacilo kada se broj obrtaja ponovo vrati na oko 1000.
Ovaj problem mi se javlja dok je motor hladan mada mi se isto znalo desiti i sa zagrijanim motorom mada rijetko.
ODGOVOR:Postoje dva faktora koji mogu utjecati na probleme koje ste naveli, mehanicki sustav i sustav elektronskog ubrizgavnja. Mehanicki sustav najcešce može vuci zrak na usisnom kolektoru ili nekom od prikljucaka kolektora. Sustav ubrizgavanja goriva je složeniji po svojoj funkciji i brojnim komponentama pa je i dijagnostika složenija i zahtjevnija. Moguci uzroci su aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom ( racunalo ) , potenciometar zaklopke snage, ECT senzor, mjerac protoka zraka, MAP senzor. Po potrebi treba ispitati i ostale komponente susutava ubrizgavanja. Nemojte na pamet mijenjati pojedine dijelove nego nakon njihove provjere.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1989. - KOJE ULJE?

Datum objave: 09.12.2007 17:46:00
Slika
PITANJE: Passat 1989 1600 tdi koje je ulje bolje koristiti 15w ili 10w ?
ODGOVOR:Ako je motor dosta star i istrošen koristite 15W-40. Ako je napravljena generalka sa svim obradama onda 10W-40.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - XENON ?

Datum objave: 24.03.2011 22:19:28
Slika
PITANJE: Vozim Xsaru PICASSO iz 09.2000.god.
Pošto baš i nisam zadovoljan sa jacinom farova koji inace pokrecu žarulje 4H 12v, želim znati da li je moguce staviti neke druge(jace),a da pri tome ne moram mijenjati releje?I koje bi to žarulje mogle biti?Namjeravao sam staviti XENON žarulje.
ODGOVOR:Umjesto navedenih žarulja H4 koje imaju snagu 55/50 W , možete ugraditi isto takve koje imaju 30% vecu snagu ( ako ih nadete ). Xenon žarulje same za sebe ne možete staviti jer one rade uz pomoc odgovarajuce elektronike ( visokofrekventni generator ) i farovi su drugaciji. Xenon je poseban sustav a ne samo žarulja. Ovaj sustav je dosta skup , cijena samo jedne Xenon žarulje je oko 150 eura.
Ono što neki zovu „ Xenon“ žarulja je imitacija.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - NEMIRNO RADI I TRESE

Datum objave: 09.12.2007 17:22:00
Slika
PITANJE: Poštovani,
iz priloženih odgovora na najrazlicitija pitanja vezana za problematiku automobila i šire vidljivo je da profesionalno pristupate svakom problemu stoga Vam cestitam na trudu i zahvaljujem na dragocjenom vremenu i ovim putem bih Vas zamolio da jedan trenutak posvetite mom problemu koji nisu mogli riješiti u cak tri ovlaštena servisa, a on je slijedeci:
VW Polo 1.0, 1998. g. benzinac, u praznom hodu, nemirno radi i trese se u intervalima a kod laganog ubrzavanja ubrzava nejednoliko (trza). Gledajuci stroboskopskom lampom primjetio sam da su ti trzaji u praznom hodu povezani s pomicanjem kuta predpaljenja koji se javlja u praznom hodu. Naime gedajuci u praznom hodu kut paljenja varira cca 5 stupnjeva naprijed nazad od oznake na remenici tj. kod svakog okretaja paljenje je u drugacijem kutu od GMT a kako mi je poznato kut predpaljenja bi kod jednolikog okretaja motora morao biti u istoj tocci. Molim Vas da mi odgovoriti što bi moglo biti uzrok tog preranog odnosno prekasnog bacanja iskre. Moram napomenuti da sam promijenio bobinu ali problem je još uvijek isti. Zanima da li bi se mogao naruciti kod Vas za rješenje navedene problematike.
ODGOVOR:Staticki kut predpaljenia na vašem vozilu definiran je MAP-om pretjecanja koja je pohranjena u upravljackoj centrali ECU motronic. Odstupanje kuta predpaljenja ( kojega vi vidite stroboskop lampom ) može nastati radi više razloga a najcešce je to radi promjene tlaka u usisnom kolektoru i nestabilnom broju okretaja . Mehanicki uzroci su takoder moguci. U samom pristupu za rješenje vašeg problema ne treba se opterecivati navedenim variranjem kuta predpaljenja vec treba raditi na tome da se motor dovede u stanje kada ce u režimu minimuma i ubrzanja raditi stabilno bez prekidanja.
Ovom prilikom ne bih navodio moguce uzroke , kvarove jer ih ima više. Vaše vozilo možemo uzeti u rad i pokušati dovesti u ispravno stanje uz prethodan dogovor telefonom.
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - PREVELIK TLAK PUNJENJA

Datum objave: 09.12.2007 17:14:00
Slika
PITANJE: IMAM SEAT TOLEDO 1,9 TDI 1995 I KOD MALO BRŽEG DODAVANJA GASA AUTO PRESTAJE VUCI KAO DA JE DOŠAO DO NEKE OPTIMALNE BRZINE I NEIDE DALJE .AKO SE U TOM MOMENTU OTPUSTI PA PONOVNO DODA GAS AUTO PONOVNO DO JEDNE TOCKE UBRZANJA NORMALNO VUCE .OVAJ PROBLEM SE JAVLJA KOD NAGLIJEG UBRZANJA ILI NAKON ŠTO KAZALJKA BRZINOMETRA PRJE?E 130KMH,I NEKAKO MI SE CINI DA JE PROBLEM IZRAŽENIJI ZA HLADNOG VREMENA.AKO MI MOŽETE POMOCI SAVJETOM O CEMU SE RADI BIO BIH VAM ZAHVALAN JA SE NAIME TAKO VOZIM VEC NEKOLIKO GODINA JER MEHANICARI NISU BAŠ DOMA KOD OVOG PROBLEMA.
ODGOVOR:U opisanom slucaju radi se o prevelikom tlaku punjenja kojega stvara turbina. Uzroka može biti više a najcešce je to regulator turbine ili suženje usisnih kanala na glavi motora. Tocan uzrok se može znati nakon pregleda navedenog.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.12.2007 17:10:00
Slika
PITANJE: Zanima me cijena ugradnje autoplina za Opel omegu 2.5 V6 1994 god.,automatik, te vrijeme ugradnje?
ODGOVOR:Plinski sustav PRINS koji mi ugradujemo za motor od šest cilindara je 15.500,- kn . Vrijeme ugradnje je tri dana.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - NEDOSTATAK SNAGE

Datum objave: 09.12.2007 17:04:00
Slika
PITANJE: Imam renault scenic rx4 1.9 dci 75 kw 2002 god sa 128000 km.Auto ima stalni nedostatak snage pri nizim brojevima obrtaja.Do 2500 o/min auto jako slabo vuce,dok preko ovog broja obrtaja ima dovoljno snage.Na usponu kada treba da podem iz mesta ako ne dam dovoljno "turaže" auto se najcešce ugasi.U ovlaštenom servisu na dijagnostici ne pokazuje nikakav problem. Proverili su egr ventil,protokomer,regulatore oko turbine i sve je ispravno.Turbina je zamenjena novom u garantnom roku pre 28000 km u Nemackoj.Auto u suštini lepo radi uz malo podrhtavanje menjaca.Auto kada je hladan pali perfektno dok zagrejan teže pali pa možda ovo ima veze sa gornjim problemom.
ODGOVOR:Radi problema koje ste naveli trebalo bi ispitati mehanicko stanje motora i sustav za upravljanje motorom. Kod mehanickog sustava motora treba provjeriti stanje kompresije, zacepljenje usisnih kanala na glavi motora, zacepljenje ispušnog sustava ( filter krutih cestica, ispušni lonci ). Kod sustava za upravljanje motorom ispitajte : APP senzor pedale gasa, mjerac mase zraka, MAP senzor, brizgalice ( dize ) , EGR ventil mehanicki dio, EGR ventil upravljacki dio, FRP senzor tlaka goriva na Railu, senzor kontrole tlaka goriva u pumpi, ECT senzor, aktuator usisanog zraka, senzor temperature goriva, BARO senzor, senzor radilice senzor bregaste, ECU centrala. Kao što vidite ima toga dosta , probajte , budite uporni.
na vrh Povratak na vrh