Danas je: 21.05.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF II - FAZA NIJE DOBRA

Datum objave: 28.03.2007 20:16:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosp. Meic, zahvaljujem se na prije danim odgovorima a upravo citam jedno pitanje i pronalazim svoj slucaj u njemu ali isto želim pitati jer se radi o drugom tipu auta.
"Majstor" je zamijenio zupcasti, natezac i vodenu pumpu na golf II 1.6d ali auto nakon ovoga teže pali, lošije vuce, bucniji je, pa cak mislim da se cuje i neki zvuk kojega prije nisam cuo... Pošto sam stalno zauzet, pa odgadam poci do drugoga majstora vec 3 dana (od te zamjene) zanima me da li je moguce da je pomjerena faza (mislim da je problem u fazi bosch pumpe) i koje su posljedice?
ODGOVOR:Navedeni simptomi su baš karakteristicni kada faza motora nije dobra i kada staticki kut paljenja nije podešen. Kod ovoga motora potrebno je koristiti alat za blokadu bregaste osovine i alat za blokadu visokotlacne pumpe. Isto tako nakon ispravne zamjene zupcastog remena potrebno je odgovarajucim mjernim uredajem kontrolirati staticki kut paljenja i po potrebi ga podesiti.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - TEST PROPUŠTANJA CILINDARA

Datum objave: 28.03.2011 19:48:20
Slika
PITANJE:

Imam jedno strucno pitanje pa ako mi možete odgovoriti detaljni proces,kak i sa kojim alatom,kojim tlakom,tj koliko bara itd......Ovo sam dobio za napraviti a moram priznat da u 5 g rada kao mehanicar niti cuo niti vidio (jedno vozilo troši ulje) Ne izgleda komlicirano ali mi je cudno da u 15 min nece pasti tlak do 0........Izmjeriti propuštanje svakog cilindara posebno (gubitak tlaka), Kompimiranim zrakom napuniti cilindar i mjeriti pad tlaka sa vremenom - dozvoljeni gubitak je 1 bar na 15 minuta.......

ODGOVOR:

TEST PROPUŠTANJA CILINDARA. Ovaj test se radi u cilju utvrdivanja ukupnog propuštanja cilindra te utvrdivanja koliko je propuštanje na ventile a koliko na klipne prstenove. Iznos propuštanja prikazan je u postocima ( % ).
Postupak mjerenja pocinje tako da se klip dovede u GMT a ventili mjerenog cilindra u zatvoreni položaj ( pocetak treceg takta ) i u tom položaju se blokira glavna osovina motora ( radilica ). Nakon toga koristi se specijalan uredaj namijenjen samo za tu svrhu. Na mjesto svjecice ili dize stavi se odgovarajuci prikljucak na koji se spoji spomenuti ispitni uredaj ciji je jedan kraj spojen na komprimirani zrak ( 6 do 8 bara ). U momentu kada se ispitni uredaj spoji na prikljucak na cilindru tada komprimirani zrak ispuni cilindar. Ako cilindar ni malo ne propušta na ispitnom uredaju nece biti pada tlaka ( skala je u postocima % ). Dozvoljeno propuštanje cilindra je 25% . Ukoliko vi želite ustanoviti pad tlaka u jedinici vremena tada treba na ispitni uredaj ugraditi manometar. Navedeni postupak naziva se test propuštanja cilindra i izražava se u postocima % .
DODATNO PITANJE:
Hvala vam na brzom i strucnom odgovoru......
- samo još da pitam , dali se to radi i na benzincima????
ODGOVOR:
Da, to se može raditi na bilo kojem motoru.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - TEŠKO PALI

Datum objave: 28.03.2007 20:01:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Ford Fieste 1.8 diesel iz 1994 godine sa 160tkm.
Problem s autom je taj što dosta teško pali hladan, a cesto i kada je ugrijan.Na koji nacin bi najjeftinije utvrdio u cemu je problem?Auto dosta "vergla" prilikom hladnog starta, a prilikom ubrzavanja dosta i zadimi.Inace je auto u vožnji odlican, dobro ubrzava, motor radi jako mirno (bolje nego što sam ocekivao od diesela), i potrošnja se krece do 5 L na otvorenoj cesti do 7 u gradskoj gužvi...Koliko sam se uspio informirati , problemi bi mogli biti u grijacima, bosch pumpi i diznama.
Zanima me ukoliko bi trebalo napraviti neki servis koje su okvirno cijene za isti. (Narocito me zanima koliko okvirno košta uštimavanje bosch pumpe).
ODGOVOR:Kod ovakvih situacija najbolje je izmjeriti kompresiju i napraviti test propuštanja cilindara , nakon toga sve je jasno . Uzrok slabe kompresije mogu biti ventili , klipni prstenovi ili obadvoje . Grijaci i dize se mogu vidjeti kada se radi navedeno mjerenje na motoru.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLLA - TEŠKO U PRVU

Datum objave: 28.03.2007 19:50:00
Slika
PITANJE: Auto je Toyota Corolla HB E11 facelift, 10/2000.g., 1.6 VVT-i 16V 110KS linea SOL.Ponekad mi se dogodi da kad želim krenuti na semaforu, kvacilo stisnem do kraja, ali mjenjac do pola upadne u prvu brzinu... Kao da se zaglavi (fizicki ne ide dalje). Malo probam u ler pa u drugu brzinu i onda ubaci normalno. Jednom sam tek iz osmog puta ubacio u prvu! Otkako imam auto (1 godinu), oko 5 puta mi se desilo da sam nedovoljno stisnuo kvacilo i kad sam mjenjao iz prve u drugu se cuo onaj ružni zvuk trošenja (razlog: tepih ispod papucica). Nekad teže ubacuje u rikverc, ali za to se ne brinem. Nikakvi se zvukovi ne cuju kad je mjenjac u leru/brzini, sve ok. Drugi sam vlasnik pa ne znam kako je prvi vlasnik rukovao s mjenjacem, inace prvi vlasnik je talijan (statistika kaže da abnormalno maltretiraju aute). Auto je u odlicnom stanju, potvrdila 2 službena servisa!
ODGOVOR:Prilikom otpuštanja pedale spojke , spojka treba „ hvatati „ u prvoj trecini od podnice pa i više. Ako to nije tako tada se dogodi da spojka u potpunosti ne odvoji . U tom momentu šaltanje je otežano u sve brzine a narocito u prvu brzinu i rikverc. Uzrok tome najcešce je komanda spojke ali može biti i sama spojka ( treba vidjeti ) . Cijenu popravka bih znao nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 28.03.2007 13:32:00
Slika
PITANJE: Vec sam imao priliku da se uvjerim u korisnost vasih savjeta te vam se stoga obracam sa jos jednim pitanjem.
S obzirom na stanje na KM satu, 240 000 KM, u pitanju je opel astra 1,6 benzin, 1995 god,odlucio sam se na preventivnu promjenu zupcastog remena,pumpe za vodu, i natezaca, usput i termostata koji nije u funkciji. Sve ovo sam namjeravao uraditi kod svog automehanicara koji nije ovlašten dok nisam vidio vaše upozorenje vlasnijku fiata brave koji je to vec uradio (osim termostata) kod svog mehanicara i boji se da sada ima problem jer misli da fazu na motoru nije naštelovana.
Moje pitanje je da li cu ja imati isti problem ako odradim servis kod svog majstora? Ili za moj auto ne treba namjestati fazu. Napominjem da je majstor uglavnom orijentisan na Opel, ali ne znam kakv je alat koji je potreban za namještanje faze.
ODGOVOR:Zamjena zupcastog remena na vašem vozilu nije ni približno zahtjevna kao na vozilima koje sam spominjao. Neki specijalni alat nije potreban osim alata za okretanje pumpe za vodu preko koje se zateže remen .
Svaki bolji mehanicar bi to mogao napraviti.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - AUTO JE STAO

Datum objave: 28.03.2007 13:15:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Skode Octavie 1.8T 20V proizvedene 2000g. Vozilo je redovno servisirano i do sada ima 167000 km. Nisam imao nikakvih kvarova motora do sada. Prije godinu dana (2mj. 2006) ugradio sam kod ovlaštenog servisera plinski uredjaj tvrtke Lovato. Godina dana bez ikakvih problema. Obavio sam jedan servis motora i dva servisa uredaja. 16.3. ove godine dolazi i veliki servis motora te mijenjam remen, španere, pumpu za vodu, svijecice itd. Auto u redu odradio ventilator, probna vožnja u redu i tada na povratku kuci auto je stao. Motor se ne može upaliti ni na benzin ni na plin. Upali se na 3-4 sek. i onda crkne a iz motora se osjeti jak miris goriva. U radionici nakon što su prikljucili laptop jedva otkriju grešku na mjeracu protoka zraka. Iskljuce konektor sa mjeraca i auto radi ali nema snage te na plinu u leru cesto crkava. Naruci se novi mjerac (oko 2500 KN), prikljuci i cim krene zrak kroz njega auto crkne. Mjerac je ispravan a kada se ukljuci konektor u njega auto se ne može upaliti. Još mi preostaje kontrola plinskog uredaja iako mislim da to nije razlog. Sada se vozim bez ukljucenog mjeraca i tražim rješenje problema, a i majstori su zbunjeni. Motor radi veoma mirno i tiho jedino nema snage, a na plinu ler je malo nemiran i kod naglijeg kocenja zna crknuti.
ODGOVOR:Najprije morate naci rješenje tako da motor normalno radi na benzin, plinski pogon je u drugom planu. Iz vašeg izlaganja može se zakljuciti da postoji kvar na sustavu ubrizgavanja i , ili na sustavu upravljanja motorom. Pocetak dijagnostike treba biti od ispitivanja faze i tlaka goriva, nakon toga na redu je sustav ubrizgavanja sa svim svojim komponentama . Ispitivanje treba raditi pojedinacno ispitujuci karakteristike svake pojedine komponente sustava. Ispitati treba i vezu izmedu mjeraca protoka i kompjutora.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 2,4 Quatro - NITKO NE MOŽE RIJEŠITI ?!

Datum objave: 28.03.2007 12:57:00
Slika
PITANJE: Imam Audija 2,4 Quattro V6 2001 god.220,000 tkm.problem je u tome,da auto kad se voziš nekom brzinom i hoceš usporiti,stati na semafor,auto pocne raditi na 4-5 cilindri,i to nekad 5 sec.a nekad i 20 sec.i onda opet radi sasvim normalno.nekad se dogodi da kad se voziš npr.80 km/h i usporiš na 50 km/h i dodaš gas da ubrzaš,auto opet koda radi 4-5 cilindri i nama snage isto tako oko 5-20 sec.a kad se voziš nekom konstantnom brzinom,onda je sve uredu.bio sam na dijagnostici i kompjuter pokazuje da je sve ok i nema nikakvih grešaka.Promjenio sam pumpu goriva,bobine,svjecice,kablove,crijeva od vakuma i nepovratne ventile,ali opet sve isto.POMAGAJTE jer ovo nitko ne može riješiti.
ODGOVOR:Uzrok sigurno postoji samo treba volje i upornosti . Za pocetak treba provjeriti kolika je kolicina HC u ekspanzionoj posudi, zatim napon na svjecici i vrijeme trajanja iskre na svjecici, dalja kontrola obuhvaca kontrolu ispravnosti brizgalica. Ako je potrebno nakon ovoga svakako se treba uhvatiti sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - SUMNJA NA KARBURATOR

Datum objave: 28.03.2007 12:51:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadeta 1.3 limuzinu 86god.,ima elektronski saug i diznu,nekad kad ga upalim gasi se cim pustim gas on se ugasi,i onda mu moram malo povecati ler gas da bi ga mogao voziti.
ODGOVOR:Postoji opravdana sumnja da je karburator zaprljan. Demontirajte karburator, rastavite, sve dijelove i kucište dobro operite ( možete u nitro razredivacu , pazite na gumene dijelove ) . Nakon toga sve treba dobro ispuhati komprimiranim zrakom, sve ponovo složite u cjelinu . Nakon ugradnje podesite karburator . Nemojte napraviti neku štetu dok sve to radite.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - NE TRPI SPORU VOŽNJU

Datum objave: 28.03.2007 12:45:00
Slika
PITANJE: Renault Clio 1.8 16v 92.g.p. Problem je u tome što auto jednostavno ne trpi sporu vožnju. Kada se vozi preko 3000 ob/min sve je relativno u redu, ponekada malo izgubi gas i nema onu snagu koju bi trebao imati, ali veci je problem kada se desi da moram voziti polako tada jednostavno izgubi gas i ugasi se. Nakon nekoliko sekundi ga upalim i dalje vozim normalno. Na dijagnostici ne prikazuje nikakvu grešku, promjenjen je filter goriva, indikator temperature, alnaser i lambda sonda.
ODGOVOR:Ako se vozilo ne može voziti na malom broju okretaja, znaci da je neispravan sustav ubrizgavanja . U vašem slucaju treba krenuti redom i najprije provjeriti mehanicki sustav motora ( faza, tlakovi u cilindrima , podešenost ventila ). Nakon ovoga radi se dijagnostika sustava ubrizgavanja ( tlak goriva, stanje injektora, provjera ostalih komponenti sustava ). Nakon dobro obavljene dijagnostike po redoslijedu koji sam naveo sigurno cete doci do rezultata.
na vrh Povratak na vrh

ROVER ILI XANTIA - KOJI KUPITI?

Datum objave: 28.03.2011 01:03:08
Slika
PITANJE:

Šokirali ste me tako brzim odgovorom u vezi Xantije i Rovera.zašto je xantija toliko podcijenjen automobil?osobno bih kupio 10 godina staru hondu acord od prvog vlasnika sa 160 tis km za 6000eura ali za te novce kupim 5 god staru xantiju,šta da radim?Dali je plin za hondu skuplji zbog v-tec tehnologije.

ODGOVOR:

Moje subjektivno mišljenje je da je bolji duplo mladi automobil . Cijena plinskog sustava za HONDU bez obzira na v-tec nije nikakva poteškoca, cijena nije veca od uobicajene.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MOLIM SAVJET

Datum objave: 28.03.2011 19:50:17
Slika
PITANJE:

Vec duže vrijeme pratim vašu stranicu i to je jako lijepo od vas da svakome pokušate pomoci s njegovim ljubimcem. Pa tako bi molio da li možda i meni možete dati neki savjet.
Motor je 2.0 16V 98 kW SOHC
multipoint ubrizgavanje ( 4 injektora )
Dešava se sljedece:
-Kad je auto hladan (motor) auto upali iz prve.
-Kad je auto zagrijan (topli motor) i sad se stane s autom ugasi se ga i ako takav odstoji oko 20 minuta i kad ga ponovo hocu upaliti auto moram dulje verglati ili ako ga ne verglam moram pritisnuti papucicu gasa onda isto upali iz prve.
Na auto su ovi dijelovi novi:
-injektori
-senzor na bregastoj
-senzor temperature motora
-senzor temperature usisnog zraka
-regulator ler-gasa (motoric)
-novi kablovi za svijecice
-nove svijecice
-Lambda sonda
Ispitana pumpa za gorivo i tlak goriva koji su u redu.
Stari dijelovi su:
-Map senzor
-senzor na radilici
-visokonaponski trafo za paljenje
-potenciometar ler-gasa
Da li može da jedan od tih dva senzora kad se zagrije da stvara probleme prilikom paljenja. Mehanicki dio motora je u izvanrednom stanju, kompresija i sve ostalo. Svi dihtunzi novi, kao i dihtung glave, semerinzi i ostalo. Da još napomenem auto u vožnji ne stvara nikakve probleme, normalno ubrzava, potrošnja normalna. Eko test isto dobar.
Na testeru auto ne pokazuje nikakvu grešku. Isto tako izgleda sve u redu i s senzorima.

ODGOVOR:

U momentu kada vi startate motor a on ne pali dobro bi bilo znati da li tada ima iskre na svjecici . Ako iskre ima uzrok treba tražiti u kolicini goriva pri minimalnom gasu . Ako iskre nema onda treba ispitati sustav paljenja.
DODATNO PITANJE:
Da li mogu izvaditi svijecicu i onda vidjeti u tom trenutku da li se pojavi iskra ili se to radi pomocu nekih aparata koji se stave na kablove od svijecica. A ovo drugo mi baš nije jasno u kolicini goriva pri minimalnom gasu ( pa injektori su novi i pumpa stvori odmah pritisak ). A i zašto pali odma vruc kad mu pritisnem papucicu gasa.( onda u motor ude više zraka ).-Map senzor ima veze s zrakom ili ?
ODGOVOR:
Svjecice možete ispitati na navedeni nacin, bolji nacin je dvokanalnim osciloskopom jer se tada vidi napon na svjecici kada je ona u radnom prostoru u kojem djeluju drugaciji uvjeti nego kada je svjecica vani. Ovo drugo vam ne može biti jasno ako niste iz struke. Kolicina goriva vezana je uz vrijeme otvorenosti injektora , kada je motor hladan vrijeme otvorenosti je 15 msek., kada je motor na radnoj temperaturi vrijeme otvorenosti je 1 do 2 msek. Kolicinu goriva ( vrijeme ubrizgavanja ) u svakom momentu kontrolira kompjuter ( ECU ) a potrebne informacije dobiva od pojedinih senzora ( ETC, IAT, MAP, TP senzor, senzor broja okretaja , potenciometar leptirastog ventila ) . Ako motor ne može upaliti bez da pritisnete papucicu gasa, u cilindru u tom momentu nedostaje iskra ( ili je slaba ) ili je premala kolicina goriva te se ne stvore uvjeti za paljenje smjese.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - LAMPICA KONTROLE ULJA

Datum objave: 25.03.2007 15:37:00
Slika
PITANJE: Imam auto Opel Astru H 1,7 CDTI, 2005 godina. Kod hladnog paljenja automobila lampica kontrole ulja se ne ugasi vec gori 6 do 10 sekundi. Kod toplog paljenja lampica se ugasi pa se ponovno upali. Vršeno je ispitivanje te je utvrdeno da se pritisak ulja po manometru diže tek nakon 6 sekundi na 4 bara što znaci da to vrijeme motor radi bez pritiska ulja. Auto je pod garancijom još 2 mjeseca. U servisu tvrde da je to u redu, a ja mislim da to nije u redu. Molim Vas mišljenje u svezi navedenog problema.
ODGOVOR:Uzrok kasnog gašenja lampice može biti , gusto ulje, filtar ulja, indikator ulja, ili nešto trece što je potrebno istražiti. U svemu ovome najvažnije je da motor ima ispravan tlak ulja i pravilno podmazivanje motora. Tražite od servisa da vam riješe navedenu primjedbu.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PODRHTAVA

Datum objave: 24.03.2007 11:51:00
Slika
PITANJE: Imam Audija 1.9 130ks iz 2003. auto mi se lagano trese kad je u leru. kao da mašina lagano podrhtava. nema veze je li auto hladan ili vruc. podrhtavalje nije linearno, nego na ceste mahove... kocnica mi je tvrda kad auto ugasim na duže vrijeme. kad ga hocu upalit ona je vec skroz tvrda iako je nisam ni pipnuo, niti sam je stiskao kad sam gasio auto.
ODGOVOR:Prije svega treba ispitati mehanicki sustav motora a to znaci kontrola faze, mjerenje kompresije. Nakon ovoga ako je potrebno ispituju se brizgalice ( dize ) i sustav upravljanja motorom. Kod kocnice je važno znati da li ona blokira kotace kada se ne stiska pedala kocnice te da li normalno funkcionira . Ako je navedeno u redu tada treba provjeriti servo uredaj kocnice .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOJI AUTO KUPITI ??

Datum objave: 28.03.2011 19:52:06
Slika
PITANJE:

Kupio bih auto star otprilike 7 god ali jeftiniji sa manje kilometara,uzeo bi xantiju jer je strašno jeftina ili Rovera 45 koji je malo skuplji.Uzeo bi benzinski motor pa ugradio plin.Šta mislite o mome izboru i šta biste odlucili na mome mjestu.Ako Rover koji motor?Dali su hondini motori još uvijek u tom godištu i koliko bi koštao pregled vozila kod vas tj.vaša dijagnostika stanja vozila i ugradnja plina.

ODGOVOR:

Moja preporuka je Xsantija, radi jednostavnijeg i jeftinijeg održavanja. Pregled kompletnog vozila prije kupnje je od 300,- do 400,- kn , ovisno o da li se radi EKO test . Plinski sustav koji ugradujemo je 12.500,- kn .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLFIII - PAD OKRETAJA U LERU

Datum objave: 23.03.2007 16:46:00
Slika
PITANJE: Golf 3 1,8 66kw motor ABS. Auto radi skroz normalno sve dok se ne zagrije u potpunosti tek nakon nekih pol sata (ne uvjek) pocnu padati okretaji,cak ispod 300 šta se opet nakon nekog vremena stabilizira. Motoru inace gotovo uvijek vec nakon 10-20sec stajanja u leru pocnu varirati okretaji izmedu 700-800okretaja u minuti.Provjeren je ETC senzor,regulator ler gasa koji su u redu.Komresija izmjerena 7,8,8,8bara najslabija je na prvom cilindru do getribe.Auto inace kad se vozi iznad 100-120km/h pojacano dumi,mada su promjenjeni prednji i zadnji lonac i provjeren katalizator koji je u redu, mašina na 10tisuca km potroši do pola litre ulja što nije puno cak i malo pušta na karteru.Koliko bi morala biti minimalna kompresija za navedeni auto koliko je bila kad je auto bio nov,zašto mašini padaju okretaji i zašto pojacano dumi.
ODGOVOR:Poznato je pravilo da uvijek treba otkloniti nedostatke na mehanickom dijelu motora, zatim sve ostalo. Kod vas je problem najprije u slabijoj kompresiji koja posredno može utjecati i na sustav ubrizgavanja. Ako želite možete se pozabaviti sustavom ubrizgavanja i to prije svega, tlakom goriva i brizgalicama.
na vrh Povratak na vrh

BMW E-30 - ZRACNOST NA OVJESU

Datum objave: 23.03.2007 16:37:00
Slika
PITANJE: Vozim Bmw e30 320i 86god.,kotaci ne stoje ravno,a špur mi nisu htijeli napravit jer kotaci imaju previše lufta,tako kažu! Pa bih molio informaciju u cemu je problem!? Što kupiti ili popraviti,ako postoji ta mogucnost?!
ODGOVOR:Optika ovjesa ( špur, zatur i nagib ) ne mogu se napraviti ako postoji zracnost ( istrošenje ) na elementima prednjeg ili zadnjeg ovjesa. Kolika je cijena popravka ovjesa tocno se zna nakon pregleda vozila u svakom boljem servisu. Nemojte ništa unaprijed kupovati.
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - ECU JE "GLUP"

Datum objave: 23.03.2007 16:27:00
Slika
PITANJE: VW Lupo 1.4 16v 55 KW 101000 KM 1998g.
BrSasije : WVWZZZ6XZXW010249
BrMotora : AKQ183452
1. Kompjutor javlja grešku VEHICLE SPEED SENSOR.Kakav je to senzor , i prije nego bude zamijenjen, jeli moguce da nešto drugo prouzrokuje ovu grešku.Moj majstor kaže da je to moguce na primer prljavština u usisu.Preporucuje aditiv u gorivu i malo ispuhavanje auta na autoputu.
2. Boja vrhova triju elektroda mojih svjecica je bijela,dok je navoj crn.Je li to normalna boja normalnog sagorijevanja?
3. Da li je potrebno auto voziti u nekom posebnom režimu nakon adaptacije leptira kako bi ECU naucio navike vozaca ? Opcenito, dali ECU mog automobila ima sposobnost ucenja?
4. Pitao sam vas prije neko vrijeme zašto je dobar odaziv na gas,nakon cišcenja i adaptacije trajao samo nekoliko dana , Vi ste mi odgovorili da treba provjeriti cistocu Throttle body-ja i stanje injektora.Mene zanima ,ako su ove dve stvari uzrok,kako je moguce da je odaziv u pocetku bio odlican,a nakon toga ocajan.Logicnije bi mi bilo da je odaziv cijelo vrijeme loš.Ali to su samo moja razmišljanja.Molim Vas pojasnite mi situaciju.
ODGOVOR:Speed senzor je impulsni davac za kilometarsko brojilo i brzinomjer a nalazi se na mjenjacu. Boja svjecica koju navodite je normalna. Vaše vozilo nije potrebno voziti na poseban nacin nakon navedenog zahvata. ECU vašeg vozila je "glup" i nema sposobnost ucenja. Odgovor na pitanje broj cetiri bih mogao dati nakon neposrednog uvida na vozilu, ovako bih vam mogao teoretizirati jako dugo a efekta ne bi bilo.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO CLASSIC - CUDNO LUPKANJE

Datum objave: 23.03.2007 16:22:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi odgovorite u što kracem roku na ovo pitanje, jer u servisu a niti kod majstora nisam dobio odgovor što je uzrok lupkanju.
Polo clasic SDI 99 god 12000 km prijedenih, prvi sam vlasnik, do sada nisam imao nikakvih problema.Redovno servisiran u ovlaštenom servisu.(zamjena ulja filtera remena i sl).Motor normalno radi, kvacilo, mjenjac, sve je u redu , ali kada vozim i pustim papucicu gasa cujem neko lupkanje, cim dodam gas ništa se na cuje.U servisu misle da je mjenjac, drugi majstori misle da je neki remen ili ležaj, molim Vas da mi pomognete.
ODGOVOR:Navedeno lupkanje se može najlakše defektirati na probnoj vožnji a uzroci mogu biti, rezonancija ispušnog sustava ili pojedinih sklopova oko motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - NE ŽELIM VAS PLAŠITI !

Datum objave: 23.03.2007 16:17:00
Slika
PITANJE: Prije par dana sam mjenjao zupcasti remen,pumpu vode,natezac i pratecu remenicu remena na motoru 1.8 16v Fiat Bravo GT 96.god kod prijatelja koji je automehanicar,sve ja napravljeno ali sad mi auto nekako drugacije radi mislim da faza nije dobro pogodena,može li to što štetiti motoru?
ODGOVOR:Gotovo je nemoguce namjestiti fazu na ovom motoru bez specijalnog seta alata . Ne samo da je nemoguce vec se cesto dogada da nakon toga dode do havarije razvodnog mehanizma i ventila. Ne želim vas plašiti niti tvrditi da ce se to dogoditi i vama ali imam cesto takve primjere u svojoj praksi . Cilj mi je samo upozoriti vas na moguce neželjene posljedice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TRZA I GUŠI SE

Datum objave: 23.03.2007 16:13:00
Slika
PITANJE: Molim za pomoc ili svjet u vezi Punta 55 1,1 1996 god. Imam problema s trzanjm i gušenjem motora prilikom kretanja u 1 brzini i 2 brzini. Tad motor zna cukati. U vecim obrtajima se to ne dogada. Dijagnostika ne pokazuje nikakove greške na automobilu. Na eko-testu nije dobar rad motora na povišenim obrtajima dok je ler gas i sve ostalo dobro.
Mijenjano je ulje u motoru, filteri zraka, ulja i goriva. Pumpa za gorivo je ispravna, promijenjen je dio za regulaciju potlaka, svjecice, kablovi su ispravni. Jedino na dijagnostici pokazuje pri dodavanju gasa da ode u kasno paljenje i to se kasnije izgubi pri vecim obrtajima. Promijenjen je i zupcasti remen s zatezacima. Da li je moguce da motor nije u fazi jer sve je pocelo nakon toga i otada motor radi bucnije.
ODGOVOR:Moguce je da motor nije u fazi, zato najprije ponovo provjerite i po potrebi korigirajte fazu. Nakon toga cete znati da li je to bio uzrok. Ako to nije uzrok tada treba provjeriti sustav paljenja ( visoki napon ) i po potrebi sustav ubrizgavanja. Kod sustava ubrizgavanja treba ispitati pojedine komponente ( CKP senzor, ETC senzor, IAT senzor,TP senzor ) , tlak goriva i brizgalicu. Ako niste dugo podešavali ventile dobro bi bilo to napraviti.
na vrh Povratak na vrh