Danas je: 16.01.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL TIGRA 1,6 i. 16V - VELIKA POTROŠNJA ULJA ?

Datum objave: 13.01.2013 11:46:02
Slika
PITANJE:

Poštovanje,imam opel tigru 1.6 16v,1997 god.imam je dvije godine do sad nisam imao problema sa potrošnjom ulja ali sad imam mjenjam ulje svakih 10 000km i manje, preporucili su mi shelovo neznam koje toćno ali mjenjo sam filter ulja i ulje.od sad toćim stalno nakon svakih 500km ja moram sipat ulje litru dvije,lampica od ulja mi blicne i odma sipam novu litru..al je problem vjerovatno što sam točio delta 5 sa ine 15-40.auto ide normalno malo plavi dim kad upalim al prestane.moje pitanje uglavnom je šta da radim prešao je 240000km neko kaže puno neko ne,molim vas koje ulje da sipam,jer troši previše ulja ili mi je otišao motor?unaprijed hvala

ODGOVOR:

Potrošnja ulja koju ste naveli je prevelika i to je potrebno što prije rješavati. Motor Vašea vozila može trošiti ulje samo na dva načina. Jedan način koji je i najčešći je preko vodilica ventila a drugi način je preko istrošenih klipnih prstenova. Pregledom Vašega vozila može se točno utvrditi da li su uzrok samo vodilice ili su još uz to i klipni prstenovi. Detaljnije informacije o tome Vam mogu dati na 060/6060-44.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - POJAVILE SU SE 4 GREŠKE ?

Datum objave: 13.01.2013 11:20:04
Slika
PITANJE:

postovanje imam jedno pitanje,imam mercedesa c lasa 220 cdi automatik 2001 godina pojavilo mi se 4 greske abs,bas,esp i epc..tjekom voznje znam mi se desit da kad stanem na semaforu i onda opet krenem da mi ostane u 3 ili cetvrtoj brzini kako kad onda stanem sa autom ugasim ga i izvadim kljuc pustim ga da se resetira i opet ga upalim i onda je sve normalno.vozio sam ga na diagnostiku pokazo mu je kvar na zadnjem desnom kotaca na abs senzoru mehanicar mi je reko da to treba promjeniti pa ako nebude to onda da treba promjeniti esp neki kompjuter ili nesto slicno...pa me zanima vase misljenje...hvala...pozdrav...

ODGOVOR:

Kada se radi dijagnostika motora i dijagnostika opčenito, onda treba svaku neispravnost i svaku grešku shvatiti ozbiljno jer ista sigurno radi određene smetnje . Greške koje ste naveli ABS, BAS, ESP, EPC odnose se na pojedine sustave. Zajedničko za sve te sustave jest da su međusobno povezani . Tako i kvar senzora ABS-a na zadnjem desnom kotaču može biti uzrok zbog kojega ne rade i sustavi koje ste Vi spomenuli. Ukoliko ne sumnjate u stručnost i dobre namjere Vašega servisa, dajte im mogućnost da se bave vašim vozilom i da isto dovedu u ispravno stanje.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 F 1,5 i. - LAGANI TRZAJI U LERU ?

Datum objave: 13.01.2013 11:01:38
Slika
PITANJE:

Postovani!vlasnik sam mazde 323f 1,5 95g.auto mi fenomenalan malo trosi ide dobro,sve super u 2mj napravim s njim po 10000km Zamjena ulja servis sve 5,ali u leru osjecam lagan trzaj,ko da se jako lagano trese to osjecam u kabini al nista strasno onak lagano nepravilno obrtaji padaju gore dolje.Sta bi to bilo?hvala super ste!

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu navesti ću moguće neispravnosti a to su : podešenost ventila, razlika u tlakovima kompresije, senzor temperature motora, senzor položaja zaklopke snage, nečista zaklopka snage, aktuator minimuma, propuštanje na usisnom kolektoru motora, pad napona na konektorima električne instalacije motora, nećisti injektori, probijenje visokog napona.

na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA 1,9 TDI - POVREMENO IZGUBI SNAGU

Datum objave: 10.01.2013 09:11:26
Slika
PITANJE:

Imam seat cordobu 1.9tdi,1999.godina..događa se da auto povremeno izgubi snagu,kao da turbina prestane raditi..bio sam kod majstora i na testeru pokazuje grešku "senzor temperature goriva"..zanima me dal to može utjecati na gubitak snage i gdje se taj senzor uopće nalazi? unaprijed hvala

ODGOVOR:

Nakon stručnog pregleda i dijagnostike Vašega vozila može se točno otkriti što je neispravno i predložiti rješenje. Moguće neispravnosti su : senzor pedale gasa, mjerač mase zraka, regulacioni ventil turbine, senzor tlaka turbine, EGR ventil, regulator količine goriva, senzor položaja pedale kočnice, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala . Senzor temperature goriva također može biti uzrok . Isti se nalazi u visokotlačnoj pumpi.

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA 1,7 S - VIBRACIJE U VOŽNJI I OSTALA PITANJA ?

Datum objave: 10.01.2013 08:29:14
Slika
PITANJE:

Imam Ladu Nivu 1998. godina 1.7 (karburator). U vožnji se osijećaju vibracije a nikako ne mogu odrediti odakle dolaze. Digli smo ju na dizalicu te provjerili ulje u mjenjaču reduktoru i diferencijalima, podmazali smo kardane na mazalice. Provjerili smo hardijevu gumu i na oko izgleda dobra isto tako sve je suho i kardani tj. diferencijali nemaju lufta koliko je to moguće na oko vidjeti bez rastavljanja. Zamijenjen je lanac u motoru sa svim što ide uz njega i naštelani su ventili. Neznam kako odrediti odakle dolaze te vibracije tj. kako suziti krug mogućih kvarova ? Najizraženije su na brzini 50-60km/h. Kad se vozilo kreće nizbrdo ili po ravnom konstantnom brzinom vibracije nestanu, a kad se doda gas ili ide uzbrdo onda su najizraženije. Što se tiće motora, na njemu nije originalni karburator, pa me zanima koji je najbolji karburator za taj 1.7 motor ? Kad se izvadi šipka od ulja, koliko jako puše proporcionalno tome je potrošen motor ili sam u krivu ? Što se može žačepiti da na iberlauf užasno puše, a motor je u biti dobar ? (Taj sam slučaj imao na Fiat Tipu 1.4, ali sam zaboravio kako se je to zvalo) Na Nivi na crijevo od iberlaufa jako lagano puše, zapravo sad kad su niske temperature izlazi kao bijela para, kakav je to znak ? Dali ste imali iskustvo u ugradnji plina na ovaj motor i što preporučujete ? (alu grana + karburator) I zadnje pitanje koji stupanj kompresije je kod nove, a do kojeg stupnja je zadovoljavajuće ? (Uskoro ću imati prilike izmjeriti kompresiju, pa da znam) Unaprijed hvala !

ODGOVOR:

Zabrinjavajuće vibracije koje ste naveli stvaraju kardanska vratila . Ako isklučite prednji pogon a vibracije opet nastaju , uzrok je zadnje kardansko vratilo i hvatište srednjeg ležaja kardanskih vratila na podvozju vozila. Najbolje rezultate možete dobiti s originalnim karburatoro ( potrošnja goriva, eko-test ). Ako ste zadovoljni sadašnjom potrošnjom goriva i ubrzanjem, možete ostaviti postojeći karburator. Na odušku od ulja uvijek možete vidjeti bijeli dim , naročito kada je motor zagrijan. To ne znači da je motor istrošen ili dotrajao. Bitno je da nije povećana potrošnja ulja i da motor ima potrebnu snagu. Na ovo vozilo se može ugraditi običan ( mehanički ) plinski sustav s centralnim mješačem ili sa prirubnicom ispod ili iznad karburatora. Stupanj kompresije na ovom motoru je  9,3 : 1 . Međutim Vi ste vjerovatno pomiješali pojmove što je stupanj kompresije sa pojmom tlakovi kompresije. Tlakovi kompresije se mjere manometrom za kompresiju i trebaju biti u granicama od  10,0 do 13,0 bara.

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,6 i. - KOJE SVJEĆICE SU DOBRE ?

Datum objave: 09.01.2013 15:48:00
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meić !!! Molio bi vas za jednu stručnu informaciju !!! Da li je preporučljivo ugraditi u ŠKODU OKTAVIU 1,6, 55 KW, MOTOR AEE GODINA PROIZVODNJE 1999. IRIDIJ SVJEČICU DENSO IW20 KOJU SAM VEĆ KORISTIO NA DRUGOM AUTOMOBILU A PREŠLA JE SVEGA 5000 KM. Napominjem da su svječice temeljito očišćene i na izgled izgledaju kao nove !!! A njihova cijena je vrlo visoka pa bi se odlučio za taj poduhvat !!! Također me zanima da li bi time dobio nešto na performansama,mirnijem radu motora kao i na smanjenju potrošnje goriva ?? A ukoliko je vaš odgovor negativan molim vas da mi kažete koje bi bile najpreporučljivije svjećice za moj auto ?? Da li je to Bosch,NGK,Brisk itd ?? Koje vi svječice konkretno preferirate kao najbolje na hrvatskom tržištu za moj auto ?? Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru i lijepo vas pozdravljam. Zdenko

ODGOVOR:

Odgovarajuća svjećica za Vaš motor je W20EPBR-S ili IW20 . Svaka svjećica treba biti odgovarajuća za pojedini motor i tada će iskra na svjećici biti dobra. Ugradnjom pojedinih svjećica nikada se ne potiže veća snaga ili bolje performanse motora. Dakle ne postoje najbolje svjećice, postoje samo odgovarajuće svjećice. Proizvođač svjećica može biti bilo koji važno je samo da toplinska vrijednost svjećice odgovara Vašem motoru .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 i. - ZADNJI MOST

Datum objave: 09.01.2013 15:26:51
Slika
PITANJE:

Poštovanje g. Meić! Imam Renault Magane 1,6 iz 96.godine. Sa autom sam pre zadovoljan, ali imam jedan problem. Zadnji trap mi je pao, ne stoji kao kod večine istih auta, kad je auto pun zadnja kola stružu od blatobran. Prominija san zadnje amortizere, ali nema pomoći, tako da sumnjam na torziju. Moje pitanje je: može li se naštelati tj. može li se vratiti na normalnu visinu i na koji način. Možete li mi opisati postupak, KAKO, jer ču raditi sam, zbog financijskih mogučnosti, a prepostavljam da je to nije lagan posal. Unaprijed zahvaljujem!!!!!!!!!!

ODGOVOR:

Torzione opruge zadnjeg mosta mogu nakon dugo godina oslabiti i izgubiti elastičnost . U ovom slučaju možete pokušati obaviti rekonstrukciju i servis zadnjeg mosta . Posao nije lagan i može potrajati jer su svi dijelovi izloženi utjecaju korozije. Rastavljanje može biti zahtijevno jer pojedini spojevi teško otpuštaju . Tek kada rastavite zadnji most vidjeti ćete sva istrošenja . Večina dijelova se može zamijeniti. Najbitnije je da kućište zadnjeg mosta nema istrošenje ili oštećenje na mjestima dosjeda igličastih ležajeva . Kada se napravi sve po pravilima struke nije potrebno prezubljivati torzione opruge u cilju podizanja vozila na veći nivo . Reparaturom zadnjeg mosta nestati će sve zračnosti , nagib kotača će biti pravilan a visina vozila u normali . Neku posebnu uputu o izvođenju radova ne treba davati jer logičnim razmišljanjem dolazite do spoznaje što i kako treba raditi.

na vrh Povratak na vrh

BMW 325 i. - MOTOR NE MOŽE UPALITI

Datum objave: 09.01.2013 13:44:56
Slika
PITANJE:

postovanje citajuci vase odgovore na postavljena pitanja nadam se da ce te i meni pomoci. evo o cemu se radi imam bmw 325i 2001 godina i nece da upali. alnaser okrece motor ali nece da sastavi. pregledao sam fuel pumpu i ona je u redu. jos trebam pregledati filter za gorivo ali mislim da je i to u redu. nisam siguran za varnicu na svjecici pa me interesuje sta da kontrolisem ako nemam varnice. inace auto je normalno islo nikakvih problema jednostavno ujutro nece da upali . puno pozdrava iz daleke amerike

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi zbog kojih motor Vašega vozila ne može upaliti . To mogu biti četiri osnovna sustava i to : mehanički sustav motora, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, sustav dobave goriva , sustav za upravljanje motorom . Navesti ću moguće neispravnosti po logićnom redoslijedu a to su : akumulator, elektropokretač, faza motora, kompresija motora, propuštanje na usisnom kolektoru, sustav za blokadu paljenja ( imobilajzer ) , svjećice, kablovi, bobina, niski tlak goriva, regulator tlaka goriva, nečist rezervoar, filter goriva, injektori, senzor tlaka zraka , senzor temperature zraka, senzor položaja zaklopke snege , senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - JAKO TEŠKO UPALI ?

Datum objave: 09.01.2013 08:53:21
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine Meiću, obraćam Vam se sa jednim svojim problemom sa nadom da ćete mi barem približno moći pomoći i navesti moguće uzroke mojeg problema. Naime, radi se o autu VW PASSAT 1.9TDI ( 2000godište, snaga 66kw, oznaka motora AHH, linija 3b2 ( 96-00 ), nije PD ). sada u zimsko vrijeme kontrolna lampica grijača na instrument tabli se odmah po davanju kontakta ugasi i dosta teško pali ujutro ili nakon dužeg stajanja. prvo smo ispitali ispravnost grijača multimerom i svaki od njih je prikazivao otpor 1.0 - 1.1ohma. nakon toga smo spojili auto na dijagnostiku, koja je pokazilava grešku na senzoru temperature motora. Kupili smo zamjenski senzor marke beru ( sve točno po oznakama na originalnome senzoru ). stavili senzor, ali stvar ostaje ista. tada sam dobio savjet da ti zamjenski senzori nisu toliko kvalitetni( jer kad se auto spojio na dijagnostiku, na satu u autu je prikazana temperatura bila 90, a na dijagnostici je očitavao temp od 79.5 stupnjeva )pa sam otišao i kupio originalni senzor koji također po svemu odgovara onome originalnome kojega sam izvadio. to sam zamijenio danas ujutro, ali problem i dalje nije riješen. Auto je stajao vani čitav dan. ja sjednem u auto, dam kontakt, lampica grijača se pali i odhah gasi ( čak i prije ostalih kontrolnih lampica ). prilažem vam i dva videa, na prvom se vidi to prvo paljenje nakon što auto stoji cijeli dan ( i brzo gašanje lampica ), a na drugom se vidi paljenje nakon 6km vožnje http://www.youtube.com/watch?v=K6Mb_OEQ8aE http://www.youtube.com/watch?v=k08MGHuKOuA molim Vas, ako bi mi mogli otprilike reći koje komponente auta još pregledati da se utvrdi uzrok otežanog paljenja. moram napomenuti da auto ne dimi, potrošnja ulja je oko 1L na 10000km unaprijed zahvaljujemzrak u sustvau goriva, faza motora, kompresija motora, relej grijača, senzor temperature motora, regulator količine goriva, dize, visokotlačna pumpa, EGR ventil,

ODGOVOR:

Kontrolna lampica grijača ima dvije funkcije i pali se kada je motor hladan ili kada postoji bilo kava greška u sustavu za upravljanje motorom . Ako je vanjska temperatura veća od  -1°C lampica grijača će svijetliti kratko . Ako se navedena lampica pali u vožnji sustav za upravljanje motorom ili sustav dobave goriva imaju grešku . Grešku treba otkriti i odmah otkloniti . Moguće neispravnosti su : akumulator, elektropokretač, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,0 i. - PREVIŠE KISIKA NA EKO-TESTU

Datum objave: 08.01.2013 15:36:56
Slika
PITANJE:

Poštovni ! Prilikom tehničkog pregleda ustanovljeno mi je previše kisika kod eko testa.Moj majstor kaže da je u pitanju fergazer.Prilikom vožnje događa mi se sljedeće -kod dodavnja gas gas pada i odjednom počne "cukati"ponekad se motor ugasi a ponekad malo samo strese i ide dalje. Kad se ugasi normalno ga upalim i idem dalje. Radi se o WV POLO 1,0 93 godište benzinac. Šta mi je za činiti! Kupiti novi fergazer ili kupiti bolji noviji auto. Ako se u nekim stvarima nisam baš stručno izjasnila nemojte mi zamjeriti jer sam žensko. Zahvaljujem na odgovoru i Vašem savjetu nadam se da ću ga i dobiti. Sa štovanjem

ODGOVOR:

Ako je primjedba da Vaše vozilo ne prolazi eko-test zbog povečane količine kisika onda motor Vašega vozila nema rasplinjač ( fergazer ) nego ima elektronski sustav dobave goriva s kojim upravlja kompjutor motora . Ako Vaš majstor nije mogao prepoznati da vozilo nema rasplinjač ( fergazer ) onda sasvim sigurno ne može obaviti popravak vozila da prolazi eko-test jer nije dovoljno stručan. Vi sigurno ne trebate ništa kupovati ali trebate obaviti stručni pregled i dijagnostiku motora . Nakon toga ćete točno znati koje su neispravnosti i cijenu popravka . Ako Vam cijena popravka bude odgovarala onda kompletnu brigu o dijelovima i popravku prepustite servisu . Servis mora ugraditi potrebne dijelove i obaviti potrebne radove . Nakon toga eko-test mora biti dobar a servis treba garantirati za dijelove koje je ugradio i za obavljene radove .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF V 1,9 TDI PD - KUPLUNG

Datum objave: 08.01.2013 09:24:20
Slika
PITANJE:

Poštovani, radi se o Golfu V, 1.9 tdi, 105ks, 6brzina. Auto ima 110.000km. Zadnjih par tisuća km, prilikom kretanja pocne se lagano tresti dok ne krene. (kads pri kretanju jace dodam gas i polako otpustim kuplung trešnja je manja). Dva puta mi se dogodilo prilikom malo jace voznje autocestom da kad sam ga izbacio iz 6 brzine vise ga nisam mogao ubaciti u brzinu. :) nakon par minuta mirovanja ubacio sam ga i dalje je isao ok. Do jucer kad mi se isto dogodilo, ali je šaltanje brzina bilo malo otežano i kuplung ko da je propadao i pri kraju lovio. Zanima me iz Vašeg iskustva, na 1,9tdi, nakon koliko km se u prosjeku mijenja set kuplunga? Treba li mijenjati i zamašnjak pošto je on dosta skup? Hvala unaprijed na odgovoru! Srdačan pozdrav.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu uzrok je kuplung kojega treba zamijeniti . Kada se bude demontirao mjenjač vidjeti će se sva istrošenja na kuplungu . Isto tako će se moći pregledati zamašnjak . Ako se utvrdi da zamašnjak treba zamijeniti ( a postoji mogućnost da će trebati ) onda svakako i to treba učiniti . Kuplung se mijenja samo u slučaju kada postoje opravdani razlozi za njegovu zamjenu. Razlozi su upravo ovo što ste Vi naveli .

na vrh Povratak na vrh

KIA CERATO 1,5 CRDI - PONEKAD SE NE MOGU ŠALTATI BRZINE

Datum objave: 06.01.2013 13:50:23
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imam Kiu Cerato 1.5 CRDI 2005. godište. Prešla 105.000 km. U posljednjih dva mjeseca dva puta se dogodila situacija da nisam mogao ubaciti ručicu mjenjača u niti jednu brzinu. Prvi put sam samo izvadio tepih koji je smetao da stisnem papučicu do kraja i onda je išlo. Drugi put nije ni to pomoglo. Ostavio sam auto da prenoći i ujutro je sve bilo normalno?! U čemu je problem? Zašto nema pravila kad se to točno događa? Inače u vožnji nema problema: ne proklizava, reagira na gas fantastično....

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu problem sa šaltanjem može nastati zbog spojke ili zbog komande spojke . Može se dogoditi da lamela spojke ostane zaljepljena za zamašnjak i tada Vi ne možete šaltati ni jednu brzinu . Isto se može dogoditi kada komanda spojke ( glavni ili radni cilindar spojke ) ne odrade uredno odvajanje lamele od zamašnjaka , tada se isto ne mogu šaltati brzine . Pregledom Vašega vozila može se defektirati kvar i odmah predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 1,4 i. - MOTOR NE REAGIRA NA GAS

Datum objave: 06.01.2013 13:36:06
Slika
PITANJE:

imam citroen c3 1.4 sx iz 2005 godine.nedavno,dok je vani bilo -5 ,upalio se ventilator hlađenja,i kompjuter izbacio eng man system faulty.nakon toga sam provjerio ulje i antifriz, antifriza je bilo nešto manje,pa sam ga dolio,primijetio sam da je u posudici antifriza dosta prljavštine,mutno poput ulja.nakon jedno pola sata,auto upali normalno kao da ništa nije ni bilo,i evo danas opet nakon 9 dana opet kompjuter javio istu stvar, eng man system faulty.moram reči da tada auto ne reagira na papučicu gasa,i ventilator se pali,iako auto nije radio a vani je -5.molim odgovor.

ODGOVOR:

Najbolju stvar koju možete napraviti jest stručni pregled i dijagnostika motora . Nakon toga znati ćete točno što je neispravno . Moguće neispravnosti su : senzor položaja zaklopke snage, senzor tlaka zraka, bobina, regulator tlaka goriva, filteri, nečist rezervoar, nečisti injektori, električna instalacija motora, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,6 i 16V - VARIRA LERGAS

Datum objave: 05.01.2013 10:12:53
Slika
PITANJE:

poštovani, imam fiat bravu 1.6 16v iz 99.g. Auto pri paljenju na hladno dize broj obrtaja u leru na 2000. kad krenem voziti i pritisnem kvačilo pri mjenjaju brzina ide na 3, 35oo hiljade obrtaja. kad se malo ugrije ili dostigne temperaturu i stanem, onda na leru varira nekih 300 obrtaja od 800 do 1100 konstantno. pa se zna desiti da pri paljenju na hladno radi normalno odnosno digne na 1¸200 početni. ukratko nema nikakog pravila. promjenjen mu je senzor temperature i motorić ler gasa al sve je isto. bio sam i na dijagnostici i ne pokazuje se nikakva sistemska pogreška. ovo me totalno izluđuje. ako imate neki savjet bio bih vam zahvalan. pozdrav vlado

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : propuštanje na usisnom kolektoru, previsoki tlak goriva, senzor temperature motora, potenciometar leptirastog ventila, leptirasti ventil, EVAP ventil za ventilaciju rezervoara, upravljanje motorićem minimuma, injektori, filteri, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora . Kao što vidite uzrok sigurno postoji samo ga treba pronači i otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - FAZA MOTORA

Datum objave: 04.01.2013 18:23:45
Slika
PITANJE:

Dobar dan...Mozete li mi molim vas pomoci u namjestanju faze motora na vw passatu 1998 gd.1.9tdi 81kw..Ako vam nije problem da mi pojasnite kako tocno bregasta,pumpa i klip trecaju stajati.Molim vas da mi odg.na moju e postu.HVALA!

ODGOVOR:

Fazu motora možete namjestiti jednostavno ako imate dva alata za bolkadu bregaste osovine i visokotlačne pumpe. Alat za blokadu pumpe može biti svrdlo ili okrugla šipka odgovarajućeg promjera . Alat za blokadu bregaste osovine može biti i plosnati čelićni komad koji se umetne u utor bregaste osovine. Osnovni postupak je slijedeći : motor se stavi u položaj faze tako da oznaka na zamašnjaku stoji točno prema oznaci na mjenjaču ( otvor na mjenjaču ) , tada se umetne šipka ( štift ) kroz točno odgovarajući provrt na remenici visokotlačne pumpe ( blokada ) , nakon toga se stavi i plosnati alat u utor bregaste osovine . To je sada točan položaj faze motora. Sada se može mijenjati zupčasti remen . Nakon ugradnje remena , skinu se blokade i ručno se okrene motor za dva kruga. Tada se još jednom stavi motor u fazu pomoću spomenutih blokada . Ako je sve točno postupak je gotov a ako postoji odstupanje u položaju pojedinih osovina treba se napraviti korekcija . Ako Vam postupak nije jasan nazovite me na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI PD - ŠTO JE S MOTOROM ???

Datum objave: 04.01.2013 10:24:59
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp. Meić iz auspuha izlazi bijeli dim i nakon kratkog vremena nakon što sam primjetio upali mi se obavijest da provjerim stanje ulja....motor nije pregrijan bio....taj dan vozena je relacija oko 30km na obilaznici i motor je bio zagrijan na neki 60C....međutim dim sam primjetio neki 6km prije i nego se pojavila obavijest za provjeru ulja....tad stanem....otvorim haubu....odvrnem poklopac....a na poklopcu bijela mast....dakle miješao gorivo i ulje sam čudi me da se baš mast stvorila s obzirom motor nije zagrijan tj. kuhao....dakle najvjerojatnije je otišla turbina no pitam se da li je potrebna generalka motora s obzirom da je ostao bez ulja....no ono što mene zanima jest....da je u auto nasuto 3 litre ulja i upaljen motor....samo što je stojao upaljen u mjestu i 4 puta dao jako lagani gas....ulje je nestalo....pitam se gdje jer nigdje nije procurilo što je oku vidljivo a 3 litre nije malo....međutim ulje je nasuto kako bi provjerio rad motora....motor lijepo radi....nije zapekao....no pitam se da li će preparacije turbine ispraviti kvar.... Srdačan pozdrav, Ps. riječ je o Audi A4 2001 96kW 130ks s Garretovom turbinom....

ODGOVOR:

Nije dobro da sami donosite pojedine zaključke o stanju motora na osnovu Vaših slobodnih procjena . Najbolju stvar koju možete napraviti je da obavite stručni pregled motora . Nakon ispitivanja i pojedinih mjerenja točno se može znati : kakvo je mehaničko stanje motora, na koji način motor troši ulje, kolika je kompresija motora, da li je ispravna brtva glave, da li je ispravan termostat, u kakvom stanju je turbina, koliki je tlak turbine. Nakon svega toga znati ćete cijenu popravka i moći ćete donijeti odluku što treba napraviti .

na vrh Povratak na vrh

SEAT ALHAMBRA 1,9 TDI PD - EGR VENTIL

Datum objave: 03.01.2013 09:57:15
Slika
PITANJE:

Posjedujem Seat Alhambru 1.9 TDI 96kW iz 2005 godine sa prijeđenih 90000 km i vidim da mi slini na egr ventilu (baca ulje). Budući je 90% gradska vožnja 5.10 km interesi me dali se na navedenom automobilu može blokirati egr ventil i dali je potrebno kakvo reprogramiranje te dali preporucujete to napraviti ? Ima li kakvih štetnih posljedica po motor i povećava li se sa tim potrošnja goriva, Unaprijed hvala

ODGOVOR:

EGR ventil možete blokirati ali ćete odmah odustati od toga jer će kompjutor motora znatno smanjiti snagu motora. Ne vidim nikavog razloga da to napravite jer je EGR ventil ispravan. Uzrok zbog kojega vidite ulje na EGR ventilu nije spomenuti ventil nego nešto sasvim drugo . Na usisnu stranu motora je spojen odušak od ulje i u tom dijelu motora uvijek ima mala količina uljnih para ili kapljica . Uljne kapljice su nošene strujom zraka prema cilindrima motora . Na svom putu one prolaze i uz EGR ventil . Kada postoji propuštanje ne brtvi EGR ventila , tada se može vidjeti mala količina motornog ulja koju i Vi vidite , međutim zbog toga treba smo obaviti brtvljenje na EGR ventilu a ne mijenjati EGR ventil .

na vrh Povratak na vrh

VW VENTO 1,9 TDI - UPALILA SE LAMPICA ABS-a

Datum objave: 03.01.2013 09:22:10
Slika
PITANJE:

dobar dan postovani gospodine Meić eto obracam se vama jel sam cuo o vama samo lijepe stvari imam jedan mali problem imam VENTO 97 god 1.9 TDI 90 konja upalila mi se lampica od ABSa e sad me zanima dal je to problem sam paknama dal imaju senzor za istrosenost ili je rijec o samom abs-u auto normalno koci i ne curi mu ulje sa kocnica hvala na odgovoru

ODGOVOR:

Kočioni sustav na Vašem vozilu i ABS sustav su dva odvojena sustava . Kada se upali kontrolna lampica za ABS to znači da taj sustav nije trenutno u funkciji . Kočioni sustav i dalje normalno radi. To znači da problem nije u paknama, disk pločicama , niti ostalim dijelovima kočionog sustava. Uzrok treba tražiti u pojedinim dijelovima sustava ABS-a. Najčešće neispravnosti su : senzori brzine na kotačima, konektori senzora, električna instalacija, ležajevi kotača, hidroagregat ABS-a .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,6 i. - PREGAZIO SAM SRNU ?

Datum objave: 02.01.2013 17:03:00
Slika
PITANJE:

pozdrav, danas mi se dogodio sljedeci problem. prilikom voznje našim lijepim slavonskim cestama iskocila mi je srna pred auto koju sam pregazio prednjim i straznjim lijevim kotacem pri brzini od oko 70 km/h bez kcenja i osim manjih ogrebotina na braniku i puknuca senzora za vanjsku temperaturu nista vidljivo ali problem je nastao nakon policijskog ocevida kad sam trebao nastaviti voznju. upravljac je zakrenut neki 15-20 stupnjeva ulijevo i vozilo vuce u desnu stranu kad ga se pusti te prilikom laganog korigiranja volanom osjecaj kao da lijevi kotac ide u osmicu vizualno nema ostecenja kugle i krajnici nemaju lufta seleni ok vilice isto tako niti se proizvode ikakvi zvukovi prilikom voznje tipa tuckanja krckanja i sl.jedino kada je vozilo ugasito i neradi servo prilikom trzanja volana dopiru zvukovi iz podrucja letve volana ali nema lufta na volanu kotaci reagiraju i na najmanji pokret rijec je o opel vectri a 1.6 52kw. 95 g koja je u odlicnom stanju i dosada nista polovno niti zamjensko nisam stavljo na vozilo a cijena nove letve vjerujem da se krece blizu kataloske vrednosti mojeg vozila a meni sad ostaje dugo cekanje na nase sudove i priznavanje ostete. dali mi pomaze da radim optiku bez prethodne izmjene letve volana i dali je sta drugo moglo da nastrada osim navedenog. hvala

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije treba utvrditi činjenično stanje a to znači obaviti pregled vozila i točno otkriti na čemu su nastale deformacije . Iste su mogle nastati na ovjesu ili na upravljačkom mehanizmu . Nakon toga treba deformirani dio doraditi ( ispraviti ) ili zamijeniti . Tek tada ima smisla raditi optičko podešavanje geometrije ovjesa .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 1,9 TD - NE DOLAZI GORIVO DO PUMPE ?

Datum objave: 02.01.2013 16:11:28
Slika
PITANJE:

Pitanje vezano za peugeot 406 1.9 td. Novi fazni remen, auto 100% u fazi, Ne dolazi mi gorivo do boschpumpe i nemogu upaliti auto. Ona mala pumpica je skinuta kao jaje okrugla. Možete li mi pomoći? hvala

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije treba ispitati ispravnost filtera goriva, ispravnost cijevi dovoda goriva, ispravnost cijevi odvoda goriva prema rezervoaru , prisutnost zraka u gorivu . Najbolji način da to ispitate je da spojite dovod i odvod goriva ( pomoću kratkih cijevi ) u jednu posudu u koju ćete staviti 3 do 4 litre dizel goriva . Iz te posude će pumpa brzo povući gorivo i motor će upaliti . Ako na taj način motor ne upali onda je neispravna pumpa . Ako motor upali , tada trebate tražiti uzrok i kvar na sustavu dobave goriva i to od rezervoara do visokotlačne pumpe.

na vrh Povratak na vrh