Danas je: 30.06.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XANTIA 1,8 i. 16V - VENTILATOR KABINE

Datum objave: 02.12.2012 12:14:40
Slika
PITANJE:

Dobar dan poštovani g.Meić.Imam citroen xantiu 1.8 16v 1998 x2.Imam problema sa ventilatorom kabine.Kada je na manjim brzinama radi normalno,ali kad klizač stavim na maksimum radi jedno 2 sek i ugasi se.Nakon toga moram ponovno ugasit/upalit auto i smanjit brzinu ventilatora.MOLIM VAS ZA POMOĆ I HVALA VAM UNAPRIJED :D

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : komanda za ukapčanje ventilatora, upravljački modul ventilatora , pad napona na pojedinim kontaktima prekidača i električne instalaciaj ventilatora .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - MOTOR ODJEDNOM IZGUBI 50% SNAGE ?

Datum objave: 29.11.2012 12:01:44
Slika
PITANJE:

lijep pozdrav gospodi iz servisa.imam problem s passatom 1.9 TDI 90 HP.Auto je odjednom izgubio cca 50% snage.Ne ide preko 110km/h,i turbina se nečuje da radi.Majstor je zamijenio "laderdruck sensor",auto je vožen jedan dan no opet isti problemi.Samo sto sad,ako ga u leru isturiram,ide skoro pa normalno,ako ga ne isturiram opet ne ide.ali vuce nenormalno puno ulja,oko pol litre na 100km.ispod motora na asfaltu se vidi fleka veličine kuhinjskog tanjura a kad je automobil upaljen i ispod auspuha se stvara crna fleka...Ja sumnjam na turbinu,ali bih vas molio da mi kažete vaše stručno mišljenje.Još jednom lijep pozdrav i unaprijed zahvaljujem na odgovoru...

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu najprije treba provjeriti mehaničko stanje motora . To su : faza motora, kompresija, začepljenje na usisnim kanalima , začepljenje na auspuhu, EGR ventil . Nakon toga treba ispitati u kavom stanju je turbina . Provjerava se istrošenje na ležajevima turbine, stanje turbinskog i kompresorskog dijela turbine, začepljenje turbine, tlak turbine . Nakon ovakvog ispitivanja sigurno se može znati u kavom stanju je motor i turbina . Na kraju ostaje još da se po potrebi ispita : visokotlačna pumpa, dize, pojedini senzori motora .

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,6 i. 16V - ODBIJA PRIMITI GAS ?

Datum objave: 29.11.2012 11:19:24
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić,nadam se da mi možete pomoći. Imam fiat mareu 1.6 16v iz 1998.Motor radi uredno do postizanja radne temperature,a onda ponekad u tim trenucima odbija primati gas.To traje 15-20 sekundi,i kad prijeđe tu kritičnu točku radi normalno. Uvijek mi se to događa na istoj udaljenosti od polazne točke kretanja. Ako za tih 15-20 sekunda moram promijeniti brzinu ,u većini slučaja se ugasi i teško ponovo upali nakon 5-6 pokušaja.Jednostavno u tim trenucima odbija "slatko" primati gas.Sumnjam na senzore na usisnoj grani, ali nisam siguran koji od njih.Da li onaj sa 2 ili 4 žice? Kakva je zadaća svakog? Unaprijed zahvaljujem i srdačan pozdrav!

ODGOVOR:

Ne bi bilo dobro da bez pravog ispitivanja pojedinih senzora , davača, aktuatora, električna instalacije i upravljačkog sustava motora , na pamet mijenjate pojedine dijelove . Moguće neispravnosti su : regulator tlaka goriva, nečisti injektori, tlak goriva, nečist rezervoar, propuštanje na usisnom kolektoru, senzor položaja zaklopke snage, MAP senzor, IAT senzor ECT senzor , EVAP carnister ventil za ventilaciju rezervoara, pada napona na pojedinim konektorima senzora motora, bobina, ECU centrala motora . Mehaničko stanje motora nisam spominjao jer pretpostavljam da je dobro . Na usisnoj grani imate tri senzora MAP, IAT, TPS . MAP senzor je za tlak zraka u usinoj grani, IAT senzor je za temperaturu usisanog zraka, TPS senzor je za položaj zaklopke snage . Pojedinačnim ispitivanjem se može otkriti i otkloniti uzrok .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 203 C 220 CDI - VISOKOTLAČNA PUMPA COMMON RAIL ?

Datum objave: 28.11.2012 08:35:44
Slika
PITANJE:

Postovani, prvo sve pohvale za Vas rad i trud i zatim moj problem. Radi se o tome da je visokotlacna pumpa Bosch u common rail sistemu procurila, nakon zamjene svih gumica jedan dan je bilo sve u redu da bi drugi dan procurila istim intenzitetom. Mercedes W203 c klasa cdi 220, 203.206 oznaka motora. Hvala na odgovoru

ODGOVOR:

Tlakovi u visokotlačnoj pumpi su oko 1.800 bara . Zbog toga sve radove na pumpi treba obaviti po svim pravilima struke . Uz to moram posebno naglasiti da većinu visokotlačnih pumpi sustava Common Rail može servisirati jedino proizvođač . Mi serviseri možemo jedino ugraditi tvornički repariranu pumpu i po potrebi obaviti programiranje na vozilu .

na vrh Povratak na vrh

SMART 800 CDI - MOTOR TEŠKO PALI ?

Datum objave: 28.11.2012 08:22:58
Slika
PITANJE:

Poštovani Gdine Meić ! Supruga je vlasnik Smarta 800 cdi iz 2002 g. Do sada je s autom pređeno 180.000 km bez problema, no u zadnje vrijeme pojavio se kvar kojeg mi ne mogu otklonit u nekoliko servisa. Naime, ujutro, tj. dok je motor hladan jako teško pali. Motor se sav trese pri paljenju te kad nakon 5-10 pokušaja startanja motora upali, iz njega izlazi oblak crnog dima. Nakon toga kroz dan auto pali "na prvi zub". Izmjerena je kompresija koje je OK, promjenjeni su grijači, btw koje nije trebalo mjenjat, stavili smo jači akumulator te provjerili dizne(injektore). U svakom servisu su rekli da je auto OK, da je ispravan, no nitko ne može otkrit uzrok zašto ujutro teško upali. Molim Vas za savjet. L.P.

ODGOVOR:

Uzroci teškog paljenja hladnog motora mogu biti brojni . Neke od tih uzroka ste i Vi spomenuli i neke dijelove zamijenili . Kompresija motora treba biti veća od 18,5 bara a grijači ispravni jer ste ih zamijenili . Ostale moguće neispravnosti su : dobro stanje elektropokretača , prisutnost zraka u gorivu, ispravni filteri, kontrolni modul grijača , senzor temperature motora, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, EGR ventil, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 3,0 TDI - BIJELI DIM NA AUSPUHU ?

Datum objave: 27.11.2012 18:20:48
Slika
PITANJE:

Postovani,malo sam prolistao forum i procitao dosta dobrih odgovora pa sam vas i ja odlucio nesto upitati. Imam Audi a6 3,0 tdi 2006 kad stojim u koloni vise od 10-ak minuta ponce lagano pusiti bijel dim,dok stojim on pusi kad pocnem voziti zapusi malo vise i prestane. Na diagnozi nije pokazao nista injektori rade u dopustenoj granici(-45 do +2,99)meni pokazuju -05. Hvala Popic

ODGOVOR:

Ako pretežno vozite u gradskoj vožnji moguće je da se aktivira postupak regeneracije DPF ( diesel particular filter ) filtera . U gradskoj vožnji u DPF filteru se nakupi mnogo nećistoća i djelomično začepi DPF filter . Kada se to dogodi kompjutor motora aktivira postupak čišćenja DPF filtera . Vi možete jedino pratiti da li nestaje rashladna tekućina . Ako rashladna tekućina nestaje , dim koji vidite može biti vodena para od antifriza koji ulazi u cilindar . I još jedan detalj . Ako je dim koji ste spomenuli bijelo plave boje i ako ima miris po gorivu , tada uzrok mogu biti dize . Ako Vam je sve što sam naveo komplicirano i nerazumljivo , zatražite da Vaše vozilo pregleda pravi stručnjak .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 CDTI - LUPANJE U MOTORU ?

Datum objave: 27.11.2012 17:58:05
Slika
PITANJE:

PITANJE: Postovani g-Meiću, imam problem a ne znam kako da ga rjesim. Trazio sam po netu pa sam naisao na vas sajt za koji imate sve pohvale. Bio sam kod vise majstora i nijedan mi zasigurno ne moze reći sta je. I u Opelovom servisu isto kazu! Vidio sam da vam je neko vec postavljao pitanje sa slicnim problemom, pa ste mu odgovorili da vam se javi. Interesuje me da li vam se javio i u cemu je problem sa autom. Imam Opel Astru 1,7 cdti 74 kw, 2005 god. Da vam bude lakse kopirao sam tekst od gospodina koji vam se vec javljao sa slicnim problemom. Poštovani g-dine Meiću,imam jedan problem, radi se o Astri H 1.7 CDTI 74kW, prije mjesec dana vozio sam se autocestom, odjednom mi se na displeju pojavila poruka Check Coolant Level, odmah sam skrenuo na zaustavnu traku i počeo zaustavljat vozilo, u tom trenutku ni 10ak sekundi nego sam potpuno stao upalila se lampica pregrijavanja motora i motor se sam ugasio, kad sam stao digao sam "haubu" i vidio da nema u ekspanzionoj posudi antifriza i da je crijevo koje ide prema kabini vozila (za grijanje) puklo, pozvao sam HAK vučnu službu, odšlepali su vozilo zamjenili crijevo i od tada motor teže pali i ima čudan zvuk,zvuči kao kad se ventili raštelaju samo malo glasnije. Auto na snazi ne gubi ništa, ne dimi, ne mješa ulje i vodu a u servisu me uvjeravaju da je jedan klip prolupao bez da su rastavljali motor. O čemu se radi, da se motor koji slučajem pregrijao zar ne bi trebala otići brtva glave motora? Ponavljam da auto praktički dok se upalila ta lampica pregrijavanja nije radio duže od 3 sekunde. Hvala. Kod mene auto kad se upali radi normalno par minuta. Poslije nesto lupa u motoru,lijeva strana, kao klip ili ko zna sta vec. Bord nista ne pokazuje osim Coolant level,ali ne znam kakve veze moze imati tecnost za hladjenje s lupanjem motora. Sve ostalo normalno radi, auto ide normalno, nijedne greske. Samo lupa! Molim Vas za pomoc! Samo da napomenem da sam auto kupio (uvezao) prije 15-tak dana,a prethodni vlasnik kaze da je promjenio zupcasti remen prije 6000 km. Unaprijed zahvalan!

ODGOVOR:

Kada dođe do pregrijavanja motora ne mora nužno stradati brtva glave motora . Visoke temperature u motoru mogu prouzročiti i druga oštećenja a to su najčešće ; klipni mehanizam, podizači ventila, ležajevi radilice . U vašem slučaju imamo jasnu činjenicu da je motor promijenio zvuk i da se čuje lupanje . Ako je to tako onda treba točno otkriti gdje nastaje lupanje i što lupa . U ovom slučaju to lupanje nastaje u motoru . Ako to nastaje u motoru logično je da se otvori motor , utvrdi kvar i nakon toga se zna što treba činiti i kako otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,8 i. 16V - ZAŠTO NE PROLAZIM EKO-TEST ?

Datum objave: 26.11.2012 13:31:43
Slika
PITANJE:

Vozim Opel Vectru 1.8 16V 85kW. Već dvije godine teško prolazim eko test. HC I CO2 je previsok. Lambda sonda pokazuje dobro na eko testu. Na autu sam promijenio katalizator, nove kablove od svjećica, svjećice, očistio motorić ler gasa i EGR ventil, ali i dalje je oko test loš. Auto ima prijeđenih 200 000 km. Motor ne troši ulje, koristim ulje shell 10w 40. Na autu je promijenjen samo zadnji lonac, stavit je sportski. Dakle,ima novi katalizator, srednji lonac orginalan, samo zadnji je promijenjen. Molim Vas da mi ukažete na uzroke lošeg eko testa. Hvala !

ODGOVOR:

Na rezultate eko-testa mogu utjecati brojni faktori . Točan uzrok se može znati nakon kompletne dijagnostike motora . Sada ću nabrojiti moguće neispravnosti : tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, ECT senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor položaja leptirastog ventila, mjerač mase zraka, lambda sonda, svjećice, kablovi, bobina, propuštanje na usisnom kolektoru, mehaničko stanje motora, senzor radilice, električna instalacija motora , ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA A 2,0 i. - MAF SENZOR

Datum objave: 26.11.2012 10:47:01
Slika
PITANJE:

Poštovani zanima me kako ispitati MAF senzor na Opel Vectri A 2.0i 85kw 89god.. Kada upalim auto dok je hladan, motor nemirno radi i okretaji variraju (samo što se ne ugasi).I sada mi nikako nije jasno do čega bi moglo biti posumnjao sam da bi mozda mogao biti taj map senzor pa me zanima kako ga ispitati pomoču multimetra. Unaprijed hvala, LP

ODGOVOR:

MAF senzor ima četiri pina . Pin broj 4 je minus ili masa . Kada se otkopča konektor s MAF senzora , otpor između pina 3 i pina 4 treba biti nula . Kada se upali kontakt , napon između pinova konektora 3 i 4 treba biti 5 V . Kada se spoji konektor na MAF i kada se upali kontakt napon između pinova 2 i 4 kada je zaklopka zatvorena treba biti od 0,1 - 0,3 V . Kada je zaklopka otvorena napon između pinova 2 i 4 treba biti 4,5 - 5 V . Uzroci radi kojih broj okretaja varira u većini slučajeva nije MAF nego nešto drugo : senzor položaja zaklopke snage, ECT senzor, aktuator minimuma, nečisti injektori, regulator tlaka goriva, propuštanje na usisnom kolektoru, mehaničko stanje motora .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT FLUENCE 1,5 DCI - DA LI JE SERVISNI INTERVAL PREDUGAČAK ?

Datum objave: 25.11.2012 12:43:13
Slika
PITANJE:

Poštovani! Čestitam na odličnim stranicama, postali ste poznati diljem Hrvatske. Imam za Vas jedno jednostavno pitanjce glede održavanja automobila. Imam Renault Fluence 1.5 DCI,85KS, 34 000km, prvi sam vlasnik, sad je 2 godine star. Dosad sam napravio jedan servis dok je imao godinu dana (20 000km) Trenutno ulje je Elf Evolution SXR 5W-40 (RN0710). Prema preporuci proizvođača ulje treba mijenjati svake 2 godine ili 20 000km, ali prema preporuci ovlaštenog servisa ulje bi trebalo mijenjati svakih 15 000km ili godinu dana... E sad, znam da proizvođač s namjerom da privuče kupca manjim troškovima održavanja može svašta napisati, a isto tako i servis da si sredi više posla, neznam dal da mijenjam ulje sad na 35 000km (to bude cca godina dana) ili da pričekam 20 000km. Pošto zbog garancije moram u ovlašteni trošak bude cca 1200kn, što nije zanemarivo. Znam da neću pogriješiti ako zamijenim ulje, no nebi htio ako to nije potrebno. Ipak je proizvođač propisao svakih 20 000km (ima kao neko longlife ulje) a opet serviseri bi trebali znati svoj posao. Inače auto se vozi umjereno, nema puno gradske vožnje, svakodnevno se vozim na posao (sveukupno 30km dnevno) povremeno ga ispušem malo. Hvala Vam unaprijed Lijep pozdrav, Velimir

ODGOVOR:

Motore 1,5 DCI kao što je na Vašem vozilu imao sam prilike u mnogo navrata vidjeti iznutra a na istima sam obavljao brojne dijagnostike i popravke . Motor je konstruiran i dimenzoniran na način da su pojedini mehanički dijelovi motora ( ležajevi radilice, klipnjače, klipovi ) pod-dimenzionirani . Površina ležajeva radilice je manja nego što je uobičajeno za motore takve snage . Zbog toga su opterećenja ( mehanička, dinamička , termička )  po jedinici površine povećana . Što to znači u praksi ? Jedini način da sačuvate motor od ubrzanog trošenja jest umjerena vožnja i pravovremena izmjena ulja i filtera za ulje . Serviseri su u pravu kada su naveli da je interval izmjene ulja predugačak . Zbog toga i predlažu da taj interval skratite za 1/4 . Moje subjektivno mišljenje je da bi interval izmjene ulje i filtera za ulje trebao biti ( za spomenuti motor ) , svakih 10.000 km ili dva puta godišnje . Vi kao vlasnik možete jedino na taj način utjecati preventivno na trajanje motora . Ulje i filter , možete mijenjati bez da idete u ovlašteni servis jer se to po ničemu ne vidi da ste obavili u međuvremenu prije redovnog servisa .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 CDTI - HIDRAULIČNI UDAR U MOTORU ?

Datum objave: 25.11.2012 12:18:07
Slika
PITANJE:

Poštovani, Molim Vas ako mi možete reći kakvi problemi su mogli nastati u radu motora uslijed ulaska vode u motor. Naime u vožnji sam na kolniku zaglavio u malo povećoj lokvi i došlo je do gašenja motora na vozilu Opel Astra 1.7 diesel, 2009.godište. Je li mogao nastati ozbiljniji kvar i što bi bilo obavezno prekontrolirati odnosno koje djelove bi bilo neophodno zamjeniti. Hvala Srdačan Pozdrav A.Š.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu , moguće je da kvar nije nastao ali je i moguće da je kvar nastao . Veliki kvar nije nastao ako voda nije ušla u cilindre . U ovom slučaju treba samo očistiti , osušiti , sve električne kontakte i eventualno usisne cijevi i tlačne cijevi za zrak . Ako je voda ušla u cilindre tada treba obaviti slijedeće : provjeriti da li je motor u fazi , skinti drijače ili dize i laganim okretanjem radilice utvrditi ima li vode u cilindrima . Nakon toga se može elektropokretačem okretati motor kako bi klipovi izbacili vodu iz cilindara . Nakon ovoga se može izmjeriti kompresija motora . Ako je kompresija motora dobra to je dobar znak jer nije nastalo oštećenje u motoru ( hidraulični udar ) . Na kraju se po potrebi mogu očistiti dize , usini i tlačni kanali za zrak , turbina , filter zraka i na kraju upaliti motor .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 GTD - KAKO ISPITATI GRIJAČE ?

Datum objave: 25.11.2012 12:07:25
Slika
PITANJE:

Poštovani! Nedavno sam kupio reno 5 gtd iz 1986, a kako dolazi zima interesuje me kako se ispituju grijaći na motoru. kad auto upalim neravnomijerno mi radi dok ga dva tri puta ne proturiram i onda tek ima miran rad motora. Na boš pumpu idu dvije sajle, jedna je gas , a druga je uvijek u labavom stanju??? i ide na blok motora što je to?

ODGOVOR:

Grijači se mogu ispitivati kada se izvade iz glave motora tako da se kućište na kućište grijača spoji minus akumulatora a na priključak se spoji plus akumulatora. Drugi način je da se skinu s grijača dovodi za struju a nakon toga s eelektričnim kablom spoji plus akumulatora i priključak za struju grijača. Ako tada nastaje iskrenje na grijaču , grijač je ispsravn , ako iskrenja nema , grijač je neispravan. Druga sajla koju vidite na visokotlačnoj pumpi služi z ahladan start motora . Ista je povezana s termo sondom koja reagira na temperaturu motora . Znači kada je motor hladan navedena sajla povlači regulator predpaljenja u visokotlačnoj pumpi .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 220 D - OVLAŠTENI SERVIS NIJE NAPRAVIO NIŠTA ?

Datum objave: 23.11.2012 11:16:38
Slika
PITANJE:

Postovani. Molim vas za savjet jer mozda zvuci cudno ali nema mi tko pomoci..cak i ovlasteni Mercedes servis nije napravio nista,,jednom rijecju da ne duljim neznaju. Radi se o Mercedesu W 210 ,e klasa 220 diesel 96 godina. Autu se pali Edc ,,naravno i ja znam za problem, sa Lucas pumpom ,ali napominjem da sam stavio repariranu od Purica 2008 godine.Diagnostika je pokazala u servisu Mercedesa dok je jos radio da se radi o elektricnom djelu Lucas pumpe ali vise nisam soguran da je to u pitanju,,naime auto sam pocne dodavati gas i tad se upali ecd i auto se ugasi,prije je to bilo jednom u 2 mjesec dana ,,sad nekad bude i 10 puta na dan a nekad kao sad dok ovo pisem vam vec 10 dana radi sve ok. Znam i za senzor gasa ,filter itd,,auto ponekad i trza u voznji i onda se takoder ugasi. Dali je nuzno da je Lucas pumpa u pitanju ili postoje i druge mogucnosti . Vozio sam ga u neki drugi servis da mi provjere dali je mozda zrak problem ,,usis ili filter ali jednostavno nitko nezna nista o tome. Kad ulijem gorivo na pumpi ,,taj tren se auto u pravilu ugasi ,,nakon par minuta cekanja upali se i radi super kao da nije nista bilo. Molim vas da mi date i savjet dali bi bilo stetno da stavim neki aditiv mozda za prociscavanje sustava cijeloga od rezervara,,pumpe,,dizni i ako da, da mi kazete koji da aditiv tovno stavim . Hvala vam lijepa,svjestan sam da je predugacko ali jednostavno neznam sto da radim vise. Lijep pozdrav. silvio. zadar.

ODGOVOR:

Dobro sam razumio sve što ste naveli iako ste neke detalje nepotrebno navodili . U ovom slučaju nema potrebe za teoretiziranjem nego za konkretnim djelovanjem . Isto tako nije bitno da li ste ugradili visokotlačnu pumpu prije 4 godine ili jučer . Osnovna činjenica je da se motor povremeno gasi na način koji ste opisali . Znači kvar postoji i treba ga najprije otkriti . Prema Vašem opisu najviše treba sumnjati u EDC ( Electronic Diesel Control )  visokotlačnu pumpu . To znači da istu treba ispitati i ako se utvrdi neka neispravnost na mehanici , hidraulici, elektronici , pumpe, istu treba otkloniti bez obzira na troškove . Ako se nakon ispitivanja visokotlačne pumpe utvrdi da je ona ispravna , potrebno je ponovo ugraditi pumpu i dalje tražiti grešku na : električnoj instalaciji motora, na pojedinim senzorima motora,  na ECU centrali motora . Ispitivanje pumpe se može napraviti tako da se ista demontira i pošalje na ispitivanje u specijalizirani servis . Drugi bolji način je da se kompletno vozilo doveze u specijalizirani servis i da se tada obavi demonaža pumpe , ispitivanje pumpe, eventualni popravak pumpe , ugradnja pumpe, završno ispitivanje na vozilu . Ovo je jedini efikasan način kako se može riješiti problem koji ste naveli . Sve ostalo su samo teoretiziranja bez ikakve učinkovitosti .

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA 1,3 i. - SLABIJE VUČE I TRZNE ?

Datum objave: 23.11.2012 09:32:55
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meicu, imam ford fiestu 1997 god., 1,3 benzin, 37kw. Od prije nekoliko mjeseci osjetim da slabije ide, tj. slabije vuče, a kad hoću da pođem s mjesta u 1 brzini, onda trzne kao da će se ugasiti auto. Išao sam kod par majstora, kažu promjeni svjećice, kablove, itd.. ja promijenio al opet isto. Posljednji majstor koji važi za dobrog majstora kaže da izvadim katalizator? Šta da radim? I usput da Vas pitam kakvo je ovo auto, je li vrijedno da ga i dalje vozim i održavam? Na što najviše pažnje trebam obratiti glede održavanja? Unaprijed zahvaljujem na Vašem vremenu i odgovoru.

ODGOVOR:

Ne postoji vozilo koje ne treba održavati . Vaše vozilo može godinama uredno služiti i biti u ispravnom stanju ako ga pravovremeno održavate . Problem koji ste naveli može se normalno riješiti . Zato treba najprije obaviti test i dijagnostiku motora . Nije dobro da se pojedini dijelovi mijenjaju na pamet bez stručnog ispitivanja jer tako nepotrebno trošite novac bez ikakvog efekta . U ovom slučaju treba ispitati slijedeće : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, zabrtvljenost usisnog kolektora ) , sustav elektronskog ubrizgavanja goriva ( regulator tlaka goriva, injektore, tlak goriva, pojedine senzore motora, EGR ventil, lambda sondu, aktuator minimuma, leptirastu zaklopku snage, bobinu, električnu instalaciju motora, ECU centralu . Nakon što s eobavi navedeno stručno ispitivanje , možete znati točno , što je neispravno i cijenu popravka .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 2,8 VR6 - ZVUČNI SIGNAL I LUPANJE IZ MOTORA ?

Datum objave: 22.11.2012 15:51:03
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić Vozim Golf 3 2.8 VR6, i evo mog problema : Danas pri odlasku s posla dođem na parking upalim auto i radi on nekih 10 minuta, krenem napravim 500 metara do benzinske pumpe stanem na 2 sata s kolegom, i kad krenem kući upalim auto napravim 300 metara upali mi se kontrolna lampica ulja, počne treperit i pišti zvučni signal, ulja ima skorom na maksimumu, i sad pošto se nisam dalje htio vozit napravim još nekih 300m do parkinga i kad stanem čuje se več lagano lupkanje iz motora, eh sad ja nisam mehaničar ali najvjerojatnije nema podmazivanja pa se zato javlja lupkanje ventila ili tako nešto... Eh sad bi mene zanimalo što bi moglo biti pokvareno... Hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Svako lupanje iz motora treba shvatiti ozbiljno i Vi ste dobro napravili što niste tako vozili dalje . U ovom slučaju uvijek treba krenuti od najjednostavniji mogućih grešaka pa prema složenijim i skupljim . To znači da se najprije provjerava količina ulja i kvaliteta ulaj u motoru ( ulje može biti rijetko ako ima goriva u ulju ) , nakon toga se provjerava filter ulja koji može imati začepljenje , slijedća provjera je čistoča kartera i ispravnost pumpe za ulje . Nakon ovoga na redu su složeniji i skuplji kvarovi a to su : ležajevi radilice, tlak ulja , istrošenja u samom motoru .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 1,6 HDI - MALO PLAVOG DIMA ?

Datum objave: 22.11.2012 15:29:06
Slika
PITANJE:

Prvo da vam zahvalim na iznimnom trudu odgovarajuci na sva postavljena pitanja. E sada da predjem na stvar,naime imam citroen c4 hdi sa 161 000km.Kada ga upalim na hladno prvih 20 sekundi izbacije iz ispuha malo plavog dima i motor se drugacije ponasa ,no nakon pokretanja se sve vraca u normalu ,ne dimi cak i ako se nakon tih 20 sekundi i na leru da vise gasa .Osim toga zanima me koliko moze biti stetno kada se na redovnom servisu ne zamjeni filter nafte i kada se umjesto standardnog kastrolovog ulja 5-40 u citroena stavi SHELL RIMULA R5 10W-40? Zahvaljujem unaprijed.

ODGOVOR:

Plavi dim koji ste spomenuli ne znači ništa ako isti nakon kratkog vremena nestane . To može biti vodena para ili kondenzat koji su produkt izgaranja dizel goriva . Isto tako zvuk potpuno hladnog motora može biti drugačiji ( pojačan ) . Međutim nakon kračeg vremena i to se stabilizira. Ukoliko bi postojala opravdana sumnja u neku neispravnost , tada bi trebalo obaviti stručni pregled motora . Filter goriva štiti dize i visokotlačnu pumpu od nečistoća . Ako se jednom ne promijeni filter goriva , nema nikakvih posljedica . Odgovarajuće ulje za motor je 5W30 PSA B712290 ili 5W40 PSA B71 2296 .

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - HLADAN TEŠKO PALI ?

Datum objave: 21.11.2012 18:25:15
Slika
PITANJE:

Pozdrav,imam pitanje moj automobil je bmw 320d e46 2001g,100kw,136ks,prije pola godine samga kupio u njemačkoj.Do danas sam imo dva tri kvara promjenosam zamajac,otišlamije turbina promjenosam repariranu sad je sve ok štose tiče toga iakomi sad turbina pali na 2500-3000 obrtaja bili trebala palitse prija?Ali jedan me drugi problem više muči kad se motor ohladi jednu noć ujutro duže pali makar 5,6 sekundi iakoga zagrijem 2 puta na kontaktu kad upali izbaci oblak bjelog dima na uspug.Ulje,tekućina sveje ok provjeriosam lanpice upozerenja nepalese kad je motor zagrijan pali bez problema i super radi,moj mehaničar koji radi ovlaštenom servisu auto kuće tomić preporučuje reperaciju bosch pumpe.MISLITELI DAJE UPRAVU?

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može otežano paliti radi brojnih razloga . Točan uzrok mogu navesti tek nakon pregleda i dijagnostike motora . Ovom prilikom ću navesti što sve može utjecati na otežano paljenje kao što ste i Vi naveli . Mogući uzroci su : prisutnost zraka u sustavu goriva, grijači, upravlajčki modul grijača, akumulator, elektropokretač, filteri, senzor temperature motora, dobavna pumpa, regulator količine goriva, dize, EGR ventil, senzor položaja pumpe, solenoid vremena ubrizgavanja goriva, kontrolni modul visokotlačne pumpe, loša kompresija motora, upravljačko računalo motora ECU .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DTI - MOTOR SE UGASI I NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 21.11.2012 18:11:51
Slika
PITANJE:

Postovanje! Imam vectru 2.0dti dizel 60kw.naime o cemu se radi;vozilo mi zna u voznji se ugasiti i vise ga nemogu upaliti,pa ni na slepanje.takodjer se desi da nakon toga ostavim ga nekoliko sati i ada ga mogu upaliti i auto normalno radi pa cak i nekoliko dana i tjedana.nakon prvog takvog problema otisao sam majstoru koji mi je rekao da je instalacija losa te ju zamjenio,nakon toga auto je radio normalno bez greske par dana sto se nakon par dana pojavio isti problem.sa vozilom se dovezao do odredista ugasio obavio sto sam morao sjeo u auto upali normalno krenuo i nakon par metara motor se ugasio i vise nije upalio.otslepao sam auto istom majstoru objasnio sto se opet desilo ostavio mu auto te nakon jednog dana obavjestio me je da je bosch pumpa.mislim da nije pumpa jer mu je drugo jutro vozilo upalilo te se provozao i nakon nekoliko kilometara auto mu je opet stao,MOLIM VAS DALI MI MOZETE RECI O CEMU SE RADI,ZAHVALJUJEM VAM NA ODGOVORU a ako treba mozete me i nazvat na tel 0922311534

ODGOVOR:

Znači Vi mislite da nije pumpa ? Da li ste potpuno sigurni da nije pumpa ? Prema Vašem opisu ja mogu samo navesti razne moguće neispravnosti . Točan odgovor mogu dati nakon što sam napravim dijagnostiku motora . Sada navodim moguće neispravnosti : zrak u sustavu goriva, senzor radilice, nečist rezervoar, solenoidni ventil za zatvaranje goriva shut-off , relej shut-off ventila, regulator količine goriva, visokotlčana pumpa, električna instalacija motora, relej ECU centrale, kontrolni modul visokotlačne pumpe, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT PARTNER 1,9 D - MOTOR NE PALI BEZ GASA ?

Datum objave: 21.11.2012 16:12:40
Slika
PITANJE:

Poštovani, nedavno sam kupio Peugeot Partner 1.9d (običan dizel) 51kw. Automobil ima 194.000 km. Problem je sljedeći: Jutarnje paljenje je moguće isključivo uz dodavanje gasa...bez gasa neće upaliti. Dalje tijekom dana pali "na zub". Tijekom vožnje kod dodavanja gasa ponekad malo trokira,potrošnja goriva je oko 7.5l /mješovita vožnja i čini mi se da motor nema punu snagu i nekako je tvrd na gasu.Ne dimi i ne troši ulje i navodno je od prethodnog vlasnika redovito servisiran. Molim vaše mišljenje. LP

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu bi bilo korisno napraviti dijagnostiku motora a to znači : provjeriti mehaničko stanje motora ( faza , kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, začepljenje na usinim kanalima ) , provjeriti sustav dobave goriva ( dize, filter, cijevi dovoda goriva, zrak u sustvau goriva, dize ) , grijače, EGR ventil , senzor temperature motora, senzor radilice  , po potrebi i visokotlačnu pumpu ( regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine ) . Na taj način bi sigurno došli do spoznaje o svim neispravnostima . U ovom slučaju , bez pregleda vozila , nije dobro da kao uzrok navedem samo neke moguće neispravnosti jer to nije provjereni podatak koji Vam neće koristiti .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - ZAŠTO TEŠKO PALI KADA JE TOPLO ?

Datum objave: 21.11.2012 09:39:38
Slika
PITANJE:

Poštovani! Golf 1.9 TDI (66 kW, 2004.,107.000 km, redovno servisiran kod Zubaka,novi Bosch akumulator,gorivo OMV max motion,kombinirana potrošnja do 6 lit/100km, ne troši ulje) hladan pali bez problema. Pri višim temperaturama motora "vergla" pet, šest pa i više puta prije nego upali. O čemu se može raditi, te koliki bi trošak bio otklanjane kvara. Srdačan pozdrav!

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih motor može otežano paliti kada je zagrijan . Navesti ću moguće razloge : zrak u sustavu goriva, nepovratni ventil za gorivo, nečist rezervoar, senzor temperature motora, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, dize, visokotlačna pumpa, mehaničko stanje motora, niska kompresija motora, električna instalacija motora, EGR ventil, akumulator, elektropokretač, ECU centrala motora . Kao što vidite , najprije treba točno defektirati ( otkriti ) kvar a nakon toga se može predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh