Danas je: 25.02.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD FIESTA 1,3 i. - RADI NA TRI CILINDRA ?

Datum objave: 13.02.2013 16:48:24
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI g.MEIĆ!! Imam ford fiestu iz 1996 g. 1.3 endura,sa autom do sada nisam imao nikakvih problema,redovno je održavan,međutim sada su počeli problemi...auto radi slično kao na "3 cilindra",zvuk motora kao "dizelaš",a inače mašinu skoro pa ne ćuješ! mjenjao sam svijećice,filtere,i opet sve isto,uz to potrošnja je skočila za 30-40 posto,auto inače i dalje dobro vuče,pali bez greške,kada lagano pritisnem gas i držim taj gas na jedno točci(u leru) auto počinje sav vibrirati i tresti se.Molim vas za pomoć barem okvirno kako bi znao kome da se obratim za servis.Unaprijed se zahvaljujem.....

ODGOVOR:

Na osnovu Vašega opisa mogu opčenito zaključiti da uzroci mogu biti : mehanički , hidraulični, električni, elektronski. Mehanički uzroci mogu biti : propuštanje na jednom ili više ventila, lošija kompresija na jednom od cilindara, propuštanje na usisnom kolektoru. Hidraulični uzroci su obično tlak goriva ili nečisti injektori. Od električno - elektronskih kvarova najčešće su uzrok : kablovi za svjećice, bobina, ulazni napon na bobinu, pojedini senzori motora, lambda sonda, mjerač mase zraka, potenciometar leptirastog ventila, električna instalacija motora. Kao što vidite dosta toga sam nabrojio kao moguće neispravnosti . Zbog toga je potrebno najprije obaviti pojedinačno ispitivanje navedenih komponenata i točno defektirati kvar . Nakon toga se pristupa potrebnim radovima i po potrebi zamijeni neispravnog dijela ili dijelova. Ovakve kvarove i dijagnostiku radimo često . Ukoliko nemate pouzdani servis za popravak Vašega vozila , slobodno se javite.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO 1,2 i. - NE RADI MIRNO ?

Datum objave: 11.02.2013 08:22:43
Slika
PITANJE:

Nedavno sam kupio Renault-Twinga 2000g. (1.2L /1149 cm3 /43kw ) Auto dobro pali i dobro vozi.Problem je što u leru trza i radi neujednačeno.Kao da će se ugasit pa opet dobije obrtaje. (U LERU TRZA;NE RADI MIRNO ) Drugo pitanje je u vezi potrošnje.Kao da troši više od onih 5/6 L/100 kako su mi napričali. (POVEČANA POTROŠNJA) Treče moje pitanje je u vezi servo-upravljača.Pošto vozilo nema servo, postoji li mogučnost ugradnje i koliko bi investicija bila realna? (UGRADNJA SERVA) Četverto moje pitanje je u vezi prtljažnik. Može li se montirati prtljažnik (krovni nosaći)i koji model/tip mi preporučujete? (GEPEK-KROVNI NOSAĆ) Četverto moje pitanje je u vezi kvačila. Naime, hvata vrlo visoko, pri kraju. Slabo proklizava i tvrdo hvata.(KVAČILO) HVALA NA ODGOVORU.Alojz

ODGOVOR:

Normalno je da motor ima povećanu potrošnju goriva ako dobro ne radi a Vi ste spomenuli baš tu činjenicu ( trzanje na leru ) . Moguće neispravnosti su : svjećice, kablovi, bobina, propuštanje na usinom kolektoru, mehaničko stanje motora, nečisti injektori, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklopke snage, aktuator minimuma, lambda sonda, mjerač mase zraka, filteri, regulator tlaka goriva, električna instalacija motora. Postoji mogućnost ugradnje servo uređaja ali se ekonomski nikako ne isplati. Krovni nosači nisu standardna oprema a informacije o tome možete dobiti u skladištima dijelova Renault . Stanje sa spojkom ( kvačilom ) treba što prije riješiti . Kada zamijenite set spojke pedala spojke će biti puno niža i puno mekša .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES CLK 270 CDI - TEŠKO PALI HLADAN ?

Datum objave: 10.02.2013 11:10:45
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine Meić, imao sam problem sa visokotlačnom pumpom za clk 270 cdi 2002 godina,curilo mi je gorivo na nju.vozio sam je u servis i oni su mi promijenili cijeli set gumica.sad mi nepušta gorivo ali mi neće da pali auto kad se ohladi.upali on ali puno vergla.možete li mi odgovorit zašto sad neće da pali normalno a palio je ko sat. Hvala.

ODGOVOR:

Točan uzrok se može znati tek nakon pregleda i dijagnostike motora . Sada mogu samo navesti brojne uzroke zbog čega motor ne pali kada je hladan . Moguće neispravnosti su : akumulator, elektropokretač, zrak u sustavu goriva, grijači, upravljački modul grijača, filteri, senzor temperature motora, dobavna pumpa, relej dobavne pumpe, senzor tlaka goriva, dize, EGR ventil, električna instalcija motora, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO 1,9 TDI - PUNO MAJSTORA A NEMA REZULTATA !

Datum objave: 10.02.2013 10:41:37
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Naime ja ne znam vise sta da radim u velikim sam problemima promjenio sam mali milion majstora i evo sada na netu vas servis pa cu najvjerovatnije da dovezem vama... Naime imam seat toledo 2003 godina 81kw,problem je taj bio da auto samo po sebi dobije ubrzanje i pukao mi je blok motora,klipnjaca itd,predlog mog majstora bio je da kupim drugi motor,ok uzeo sam drugi motor i postavio 4.02.2013 godine samo sto smo to sve odradili krenuo sam kuci,vozio sam 3 brzinom i isao sam 50km/h da bi se javio isti problem auto je dobilo toliku snagu mada ja nisam stisnuo gas i pokusavam da ugasim auto i izvadim kljuc ali nista on ostaje upaljen i pun gas drzi stvorio je se oblak dima i opet je puklo nesto u motoru ako mi vi mozete pomoci ja bi auto dovezao na labudici do vas ja sam iz Bosne i Hercegovine,ako mi bar mozete reci neko rjesenje ja bi do vas dosao nekako unaprijed zahvalan Saric Mirza

ODGOVOR:

U Vašem vozilu je najvjerovatnije motor 1,9 tdi a oznaka motora je AHF ili ASV . Motor može dobiti nekontrolirano veliku snagu ako ulje iz kartera ili iz turbine dolazi u usinu granu . To ulje iz usine grane ulazi ponovo i nekontrolirano u motor i tada motor ide u tzv. iber turu ( nekontrolirani i maksimalni broj okretaja ). Vašim vozilom se sigurno nije bavio stručnjak i zato se dogodilo opet to sa drugim motorom . Naravno da mogu pregledati Vaše vozilo i motor, utvrditi činjenice, predložiti rješenej i uz Vašu suglasnost obaviti potreban popravak. Možete se javiti i telefonom.

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,6 i. 16V - MAP SENZOR

Datum objave: 09.02.2013 10:24:50
Slika
PITANJE:

diagnosticirana mi je grška na senzoru apsolutnog pritiska na seat ibizi 16v 2003g da li mi možete pojasnit šta je to točno i kako se to piše na eng tj kako ga čita komp za dijagnozu unaprijed hvala

ODGOVOR:

Senzor apsolutnog tlaka MAP ( Manifold Absolute Pressure ) je jedan od brijnih senzora koji šalje važnu informaciju ECU central motora o trenutnom tlaku zraka u usisnom kolektoru motora. Njegov službeni naziv u dijagnostici je MAP senzor.

na vrh Povratak na vrh

ROVER 200 1,6 i. 16V - SPOJKA ODVAJA VISOKO ?

Datum objave: 07.02.2013 18:46:44
Slika
PITANJE:

Poštovani Imam Rovera 200 ,1.6 16V,98 god. ,ima 93tkm. Spojka odvaja skroz visoko,nisam primjetio da prilikom kretanja u uzbrdicu motor proklizava,dali je to znak istrošenosti lamele?Ne znam kako je spojka odvajala prije jer sam nedavno kupio auto... Primjetio sam da i prilikom vožnje kad se prebaciva u nižu brzinu motor podrhtava,to se događa najčešće kod mjenjanja iz 3 u 2,koji je znak tog podrhtavanja? Nadam se da cete mi pomoci Hvala

ODGOVOR:

Točno je , kada spojka hvata na smom vrhu uzrok je istrošenje spojke ( lamela , potisna ploča ) . Podrhtavanje koje ste opisali može stvarati dotrajala spojka ili sam motor ako nepravilno radi ( prekida ) . najprije treba provjeriti spojku jer je to jednostavnije . Ako uzrok nije spojka potrebno je raditi dijagnostiku motora.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,4 HDI - ZRAK U GORIVU , TEŠKO PALI ?

Datum objave: 05.02.2013 18:41:08
Slika
PITANJE:

Poštovani,posjedujem peugeot 206 1,4 hdi,2005 god s prijeđenih 200500km i super je do nedavno kada mi je počeo teško startati(upaliti) motor,pa sam primjetio da kad zaustavim vozilo i ugasim da kroz cijevi od goriva kraj pumpice odlazi gorivo nazad (valjda u rezervoar),pa kad odmah napumpam pumpicom zadržim gorivo u cijevima pa mogu upaliti auto poslije nekog vremena a da ne moram puno "verglati" .Da li je pumpica u pitanju ili ima nešto drugo, ventil ili sl. Unaprijed hvala...

ODGOVOR:

Uzrok otežanog paljena je zrak u sustavu goriva. Moguće neispravnosti su : kućište filtera goriva, cijevi dovoda goriva, cijevi za povrat goriva, priključci na dizama, ručna pumpica, nepovratni ventil za gorivo na dobavnoj pumpi u rezervoarau, visokotlačna pumpa. Pregledajte sve navedeno i naći ćete kvar.

na vrh Povratak na vrh

LANCIA DELTA 1,8 i.e. - KAKO SAZNATI ŠTO JE NEISPRAVNO ?

Datum objave: 03.02.2013 11:53:02
Slika
PITANJE:

dobar dan ovako nedavno sam kupio lanciu deltu 1.8 ie 77kw promijenio sam filter,zraka,ulja,goriva,ulje svijecice i nakon nekog vremena mi je pregorila instalacija dok sam ja naso di je to do tada sam spojio pumpu goriva na relej od svijetla,nakon sta sam naso di je prava zica i zasto ne dobiva struju spojio sam je normalno na relej pumpe goriva onaj napred kod motora dns240103 jer je netko to povezao na alarm i kada sam to sve spojio pumpa je pocela radit kak treba,ali uzrok se dogadja tek poslje toga kada sam ponovno to sve sastavio auto mi vise nije htio upalit,dobiva gorivo,struje ima verga,pali na guranac na kljuc ne zeli. i nakon toga iduce jutro kad je hladan upalim ga na kljuc i onda nakon toga ga odma ugasim znaci radi 10-15 sekundi i ugasim ga i ne zeli vise upalit samo vergla,ali i trokira kad se upali jedno 3-4 minute i puca mi iz auspuha,promijenio je zvuk znaci cuo se tiho sad bruji svijetli mi lampica za dizne zvao sam majstore,jedni mi kazu da je senzor,radilice,drugi pal dizne,treci pak senzor bregaste,svaki mi kaze nesto drugacije,dali vi mozda znate u cemu bi mogao biti problem? da ne kupujem sad dio po dio i trazim gresku :(

ODGOVOR:

Vama nitko točno ne može reči što je neispravno na Vašm vozilu a da prije toga ne obavi detaljan pregled i dijagnostiku motora. Dijagnostika motorase radi neposredno na vozillu i to : mjerenjem , ispitivanjem, gledanjem, razmišljanjem , imaginacijom. Tom prilikom se koriste svi potrebni servisni uređaji za mjerenje i dijagnostiku . Sada ću Vam navesti redoslijde ispitivanja a to je : mehanički sustav motora ( faza, komprsija, propuštanje na usinom kolektoru, podešenost ventila ) , sustav elektronskog ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, čistoča rezervoara, filteri, pojedni senzori motora, davači impulsa, aktuatori, ECU centrala ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi, razvodnik paljenja, bobina, alternator, ECU centrala ) . Nije dobro da kupujete pojedine dijelove i da iste ugrađujete kako Vam je netko rekao. Zato obavite ( po mogućnosti ) ispitivanje i dijagnostiku koju sam Vam opisao. Nakon toga se može znati koje su neispravnosti.

na vrh Povratak na vrh

VE POLO 1,9 D - TRZANJE U VOŽNJI ?

Datum objave: 03.02.2013 09:41:34
Slika
PITANJE:

Imam problem ..vozim auto WV polo 1.9 dizel 1998 godiste problem imam ujutro kad upalim auto i krenem da ga vozim pocne mi da trza u voznji na svako trzanje kad dodam jaci gas auto normalno radi kad pocnem da saltam brzinu nebitno iz manje u vecu i iz vece u manju u smanjivanju brzine autu se isto pocne desavat ko da gubi gorivo i na svakom dodavanju jaceg gasa auto normalno radi ..to mi se pocelo desavat u zimskim uslovima ljeti je normalno auto radilo .. i imam problem malo cudan kad mi se zagrije dobro auto znaci kad predjem priblizno 100 km upali mi se lampica od ulja u motoru lampica mi se upali u svakom usporavanju iz velike brzine nakon paljenja lampice sam prvi put stao mislio sam da mi manjka ulja u motoru nakon provjere ulja je bilo dovoljno znaci ulja ne manjka promjenio sam i senzor nivoa ulja i opet mi se pali lampica od ulja znaci kad se zagrije motor to mi se pocne desavat u usporavanju i u ubrzavanju na svakom usporavanju kad ubrzam auto lampica se posle par sekundi ugasi i tako opet u kocenju i smanjivanju brzine desava se opet da se lampica upali ako mozete dat neki savjet unaprijed Hvala

ODGOVOR:

U ovom slučaju koji ste opisali najprije se morate baviti lampicom za tlak ulja u motoru. Postoji velika vjerojatnost da motor nema potreban tlak ulja na malim brojevima okretaja. Što prije obavite mjerenje tlak ulja . Tlak ulja kod zagrijanog motora na leru mora biti veći od 0,9 bara a kod 2.000 okretaja mora biti veći od 2,0 bara . Ako to nije tako mogući uzroci su : filter za ulja, razrijeđeno ulje u motoru, istrošenje na ležajevima radilice, istrošenje ostalih dijelova u motoru. Tek kada riješite probleme s tlakom ulja možete se baviti problemom trzanja u vožnji . Uzrok trzanja mogu biti : zrak u sustvau goriva, filter goriva, nečist rezervoar , dize, visokotlačna pumpa.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA 2,0 HDI - LUPANJE U OVJESU ?

Datum objave: 03.02.2013 09:17:13
Slika
PITANJE:

Pozdrav,imam pitanje u vezi Citroen Xsare 2.0 Hdi 2001 godiste.Otprilike prije pola godine pocelo je se cut lagano lupkanje kraj prednjeg desnog tocka.Odvezeno je u servis gdje su zamijenjene spone,krajnice,selen blokovi, kugla i desna poluosovina ali opet se cuje lupkanje.Pa koji bi mogao biti problem?Hvala!

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su sve što ste i Vi naveli a uz to još : balans štanga, vertikalne spone ovjesa, aksijalni ležajevi amortizera, hvatišta ovjesa, ostali dijelovi na koje utjeće osciliranje ovjesa. Najvažniji faktor u otkrivanju lupanja je sposobnost i stručnost osobe koja će raditi na Vašem vozilu.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G 1,6 i. TWINPORT - TROŠI ULJE ?

Datum objave: 30.01.2013 18:14:56
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, vozim Opel Astru G 2005, 1.6 Twinport 76Kw. Astra ima 235000 km, naime u astru sam konstantno sipao sintetičko ulje 5w40 i počela ga je više trošiti u zadnje vrijeme, pa sam po savjetime nekoliko majstora promjenio gradaciju i na zadnjem servisu ulijo 10w40. Nakon servisa sam svakih 1000 km provjeravao ulje i sve je bilo uredu do danas! Naime prilikom provjere ulja na mjeraču mi se pojavila emulzija (iliti pjena) boje bijele kave a od ulja ni u! Par puta sam ga obrisao i ponovno provjeravo i nista! Ne miješa mi ulje sa rashladnom tekućinom, na poklopcu ulja nema te emulzije ili pijene. Da nadodam da auto koristi i moj otac koji pravi jako kratke relacije tokom dana pa se auto dosta vozi hladan (otac mi ima problema sa zdravljem noge pa svagdje kud ide ide autom). Izmjenu ulja radim svakih 10.000 km i do sad je znao potrosit litru do litru i pol ulja, a sad je nakon zadnjeg servisa presao 4000 km i ulja 10w40 prakticki nema! Pa bih vas molio za savjet? Motor je Z16XEP/20FS7957. Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Normalna potrošnja ulja je do 0,2 l/1000 km . Preko toga se smatra da je prevelika potrošnja. Uzroci potrošnje ulja su najčešće vodilice ventila a kod starijih vozila i klipni prstenovi. Na Vašem vozilu bi najvjerojatnije trebalo samo urediti glavu motora i zamijeniti vodilice ventila i tada bi se smanjila potrošnja ulja. Bijela tvar koju vidite na čepu nastaje kada se vozilo često koristi za kratke vožnje u kojima se motor ne stigne zagrijati. To nije neka neispravnost nego pojava. Ista nastaje zbog kondenzata u karteru motora koji ne može ispariti jer motor ne postigne radnu temperaturu.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,3 i. - MOTOR NEMA DOVOLJNO SNAGE ?

Datum objave: 29.01.2013 15:43:50
Slika
PITANJE:

Imam hyunai accent 2002g 1.3 gl 63kw... Neprekidno mi se pali lapica check. bio sam na diagnostici vec nekoliko puta svaki mi je put pokazivalo grsku senzor protokola zraga i lamba sonde... Zamjenio sam i senzor protokola zraka koji kosta 2250kn te lamba sondu koja kosta 800kn i svjecice... no nako toga mjenjana poceo mi povremeno trokirati kao da nema goriva i pri davanju punog gasa se gusi ko da nedobiva dobru mjesavinu zraga i goriva... tek nako vise od 4500 obrtaja u minuti radi dobro i na oko 1000km predenih potrosi oko jedne litre ulja... I volio bih ga malo ojacati staviti vise konji snag kao i sta da stavi i od prilike koja bi bila cjena i koliko bi se smije ojacati da nebi pretjerao... sa chipom ili necime slicnim kako bi ga ojacao... Hvala unapred na pomoci...

ODGOVOR:

Pojedine neispravnosti na Vašem vozilu ( motoru ) ne mogu se otkriti samo uz pomoć dijagnostičkog uređaja ( mototester , kompjutor ) . Uz takvu dijagnostiku potrebno je obaviti i sva druga pojedinačna ispitivanja . Na taj način se radi dijagnostika svih sustava i to : mehaničkog sustava motora, hidrauličnog sustava motora, sustava paljenja, sustava za upravljanje motorom . Nakon što se detalno ispitaju navedeni sustavi , mogu se znati sve neispravnosti. Najprije obavite tekvo ispitivanje , otklonite sve pronađene neispravnosti a tek onda eventualno razmišljajte o povečanju snage motora. Nemojte razmišljati o većoj snazi motora ako postoji bilo kavo istrošenje na mehaničkom sustavu motora ( propuštanje na ventilima, kompresija, nečisti usini kanali, .... ) . Povećanje snage chip tuningom se za Vaše vozilo ne isplati jer motor nema turbinu . Zbog toga se ne mogu postići zadovoljavajući rezultati. Ako želite detaljnije o svemu možete me nazvati na 060/6060-44.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,4 i. - TROŠKOVNIK

Datum objave: 28.01.2013 13:25:07
Slika
PITANJE:

Poštovani! Prije 4 mjeseca sam kupio polovni Hyundai Accent, 11/2006, 1,4 benzinac, prešao 48 tis.km.Bio sam svjestan da stari korisnik nije radio redovne servise (možda ulje i filter) te je to bilo i ukalkulirano u cijenu. Sada me čeka veliki servis: ležajevi,diskovi,filter ulja i ulje,možda i zraka.Planiram otići kod ovlaštenog servisera.Imate li kakvu procjenu ukupnog troška servisa te predlažete li izmjenu još kojih detalja? Preciznije,što bi još trebalo provjeriti (amortizeri mi se čine ok). Hvala i pozdrav!

ODGOVOR:

Nema nikve logike da Vam ja navodim troškove pojedinih dijelova i radova a i cijene norma sata u Hrvatskoj su različite. Kada bi Vi kojim slučajem bili u mojoj blizini mogao bih Vam točno napraviti troškovnik . Često radim detaljan pregled vozila prije servisa i taj pregled je besplatan. Nakon toga detaljno pregledam vozilo na servisnoj dizalici i na probnoj vožnji. Nakon ovakvog pregleda svojim strankama i ljudima dobre volje napravim detaljan troškovnik potrebnog materijala i za svaku stavku trošak rada . Ja se nadam da ćete takvu uslugu dobiti i u Vašem gradu.

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,6 i. 16V - HHO GENERATOR

Datum objave: 27.01.2013 10:06:29
Slika
PITANJE:

Poštovanje ,Kolega i veliki prijatelju .Ja sam već duže vrijeme na stranici interneta ,lakše rečeno u Osijeku.gdje se masovno HHO.Generatori reklamiraju i ugraduju,Ja vas ipak molim dali me možete razumjet.To je proces obogaćivanje Dušika (kiseonika e sad ,mene interesuje dali je to za živjelo i kod vas .to je navodno iz amerike i japana,procurilo patentiranje,motori manje troše.itd.ja posjedujem Ford Mondeo,16i 16v.benzin.dali mi možete pomoć da riješim na tragu sam ali jos samo vaše mišljenje kolege više znaju od jednog.kada startam motor dobro iz prve starta stim da mi obrtomjer ostaje na 1500.obrtaja dok mi je ranije bilo normalno oko.900.950.obrtaja.pa sam predtpostavku.da mi moguće na izduvnoj grani sonda lambda.ne reaguje kao da je gluva laički primjer ,ne reaguje na anjspric da mi umanji obrtomjer a ipak istina je on je prešao već 280.tisuća.dali se treba mijenjat ta lambda sonda.obliku svijecćice ,stoji na grani izduva, dali to mijenjat novom .i dali je korino hho,ugradit.posštovanje i hvala,vaš vjerni Kolega Saban Islamovic,

ODGOVOR:

HHO generator nije toliko ekonomičan kao što Vi mislite . Isti troši više električne energije nego što je energija koju može dati a efekti uštede nisu takvi kakvim se prikazuju. Kada bi sve to bla istina onda bi proizvođači vozila taj sustav odmah ugrađivali u vozila, na taj način smanjili potrošnju fosilnih goriva i doprinjeli menjem zagađenu na lokalnoj i globalnoj razini. Ovo je moje subjektivno mišljenje o tome.                                                                                                                                 Drugi dio odgovora odnosi se na stanje Vašega vozila i spomenute neispravnosti. Bolje bi bilo da obavite potrebne zahvate ( popravke ) i tako dovedete motor u ispravno stanje. U tu svrhu najprije napravite kompletnu dijagnostiku motora i nakon toga otklonite sve pronađene neispravnosti. Dijagnostiku radite na način da najprije ispitate : mehanički sustav motora ( faza, kompresija, začepljenje na usisnim kanalima, ispušni sustav, bregasta osovina ) , sustav dobave goriva ( tlak goriva, injektori, senzori motora, mjerač mase zraka, lambda sonda, aktuator minimuma, ECU centrala ) , sustav paljenja ( kvaliteta iskre na svjećicama, bobina, kablovi, svjećice, električna instalacija motora ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G 1,6 i. 16V - SVIJETLI LAMPICA ZA ISPUŠNE PLINOVE ?

Datum objave: 25.01.2013 16:18:50
Slika
PITANJE:

vozim opel astru g,2006god,1.6 16w,svjetli mi lampica za izduvne plinove,svjetli zanjih 6-7tisuca km,bio sam kod 4-5 majstora i svi mi kazu da to nije nista,ali ona svjetli ponekad se ugasi,ali ponovo se pali sama,a sama se i gasi,auto radi normalno,normalan ler gas,dobro vuce sve ok,ali ona i daje se sama pali.zanima me i vase misljenje o tome. unapred hvala

ODGOVOR:

Vi ste jedini koji odlučuje da li navedeno stanje popraviti ili voziti tako i dalje. Kada svijetli spomenuta lampica to je siguran znak da postoji greška na sustavu ubrizgavanja goriva, na sustavu paljenja , na mehaničkom sustavu motora. Stručnim pregledom i dijagnostikom može se točno otkriti neispravnost i ista otkloniti. Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, lambda sonda, nečisti injektori, mjerač mase zraka, potenciometar leptirastog ventila, propuštanje na usinoj grani, visokonaponski kablovi, bobina, svjećice, električna instalacija motora, ECU centrala motora, mehaničko stanje motora.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0 TDI PD - ZALEDIO SE RASHLADNI SUSTAV

Datum objave: 24.01.2013 18:28:15
Slika
PITANJE:

pozdrav za majstora znam da nije lahko odgovorit na sva pitanja ali se nadam da cete imati vremena i volje da mi pokusate objasnit kako ozracit sistem nakon zamjene rashladne tekucine,naime nedavno sam kupio passata 2.0 tdi 140 ks highline ali imam dva problema sa njim jedan je da auto puno pusi bjeli dim nesto nalik pari neznam kako bi to objasnio drugacije ujedno sam nasao tragove ulja ispod karter je mastan i poluga mjenjaca mjenjac je dsg drugi problem je da mi je smrzla tecnost u rashladnom sistemu (s obzirom da sam kupio auto u zimskom periodu racuno sam da je permant u njemu) ostavio sam auto u garazu par dana led se otopio nasuo sam permant ali je donje crjevo stalno hladno dali treba ozracivat i kako to odradit vozio sam auto 100 km na -7 stepeni temperatura motora je bila stalno 90 stepeni ali donje crjevo hladnjaka hladno inace auto ide ko sat pozdrav iz svedske

ODGOVOR:

Postupak koji treba napraviti je slijedeći : staviti vozilo u toplu prostoriju da se otopi led rashladnom sustavu , ispustiti kompletnu rashladnu tekućinu , isprati vodom rashladni sustav, staviti odgovarajući antifriz koncentracije za ( minus ) -40°C, upaliti motor, čekati dok se ne otvori termostat, dopuniti rashladnu tekućinu u ekspanzionu posudu, napraviti kratku probnu vožnju, provjeriti kako radi rashladni sustav ( temperatura motora ne smije prelaziti iznad 90°C, po potrebi opet dopuniti rashladnu tekućinu. Posebnog odzračivanja nema. Ako nakon toga vidite veću količinu bijelog dima na auspuhu , to može biti znak da je oštećena brtva glave motora. Tada odmah treba skidati glavu motora i obaviti potreban popravak. Kada vozilo bude na servisnoj dizalici, provjerite brtvu kartera i brtvu mjenjača zbog curenja ulja. To curenje ulja također otklonite.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,6 i. 16V - MOTOR SE ZALETAVA ?

Datum objave: 24.01.2013 16:37:21
Slika
PITANJE:

Fiat Bravo 1.6 16v 1996. 76kw. Motor se zaletava dok je hladan i pod čokom.kada se ugrije radi na 700-800 obrtaja i miruje u leru izmjenjene su sviječice,motorić ler gasa,potrošnja je 9-10litara u gradu,neznam dali je to nor.potrošnja za taj mot.ulje uredno mjenjano,filteri i sl. ,prije cca 6-7mj zamjenjen je remen ,španer i roler.Osigurače sve pregledao,standardne gume su na autu koje su propisane, molim vas da me uputite na moguće kvarove koje mogu sam otkloniti i na koji način ako je to moguće ovako putem int.

ODGOVOR:

U ovom slučaju bi ipak trebalo obaviti kompletnu dijagnostiku motora . Tada bi trebalo krenuti logičnim redoslijedom i obaviti sva ispitivanja koja ću navesti : mehaničko stanje motora ( faza motora , kompresija, propuštanje na usinom kolektoru, propuštanje na ispušnom sustavu ) , sustav dobave goriva ( tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklopke snage, mjerač mase zraka, lambda sonda, električna instalacija do ECU centrale ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi , bobina, ECU centrala ) . Kada bi mogli stručno pregledati sve što sam naveo , sigurno bi otkrili neispravnosti koje utjeću na neravnomjerni rad motora i na nešto veću potrošnju goriva.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - NITKO NE ZNA ODAKLE CURI ULJE !

Datum objave: 21.01.2013 19:10:24
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meicu,sinoc sam vam se obratio sa pitanjem ,izvinjavam se sto sam nestrpljiv ,ali mi gori pod nogama .Samo danas sam bio kod 4 razlicita majstora i svi su mi razlicito rekli,ustvari niko mi nije znao reci odakle tacno curi ulje sa turbine .Jedni kazu da turbina nije losa ,jedni da mora da se radi ,treci da mora nova nikako polovna ,a ja ludim .Ako vam nije problem da me posavjetujete sto da uradim sa autom !znaci golf 4 1,9 tdi presao 217 000 ulje curi negde sa turbine, dima nema nikakvog ,nikakve greske ne pokazuje,ne trza ....S postovanjem !

ODGOVOR:

Pitanja koja mi svakog časa stižu su vrlo brojna i ne stignem odmah odgovoriti . Kada trebate hitan odgovor, možete nazvati i telefonom. Na ovo mislim da sam već odgovorio. Odgovor je bio slijedeći . Ulje se na turbini može pojaviti na dva načina i to preko sustava za odušak uljnih para i kroz smu turbinu. Ako je to ulje koje dolzi kroz odušak za ulje , turbine je ispravna . Ako ulje dolazi kroz samu turbinu, neispravni su ležajevi turbine jer kroz njih prolazi ulje. U ovom slučaju potrebno je obaviti popravak turbine ili ugraditi drugu turbinu. Izjave Vaših mehaničara ne bih komentirao.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI PD - PONEKAD JAKO DUGO VERGLA ?

Datum objave: 21.01.2013 07:54:00
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic.Obracam Vam se za savjet i pomoc oko audija A4 1.9tdi 74kw,2002god.Audi je u perfektnom stanju.Ide kao zmaj,na izdivima nema ni malo dima.Na dijagnostici ne pokazuje nikakve greske ali imam problem od pre nekoliko dana sto je poceo da vergla kada pali i to ne uvek vec neko palje je ono sto kazu na pola kljuca bez imalo verglanja a neko vergla.Uvek je palio savrseno cak bolje nego i benzinci.Dohvatis kljuc i kresne kao lud.I sad tako pali ali se pojavljuje i situacija sa verglanjem.Moment ubrizgavanja,sagorijevanje,pumpa visokog pritiska,dizne,sve je u gotovo fabrickom stanju.Vuce uzbrdo kao da idem nizbrdo.Radio sam nekoliko dijagnostika i nikakvih rezultata.On nekad prokine i po par dana pali bez greske a nekad vergla.Uplaim sa verglanjem,gasim,ponovo palim,upali kao lud.Nije bitno da li je hladan i da li je prvo ili 101-vo paljenje.Ja sam perfekcionista i bas odrzavam i cuvam automobil i ovo stanje me bas smara.Predpostavljam da se radi o nekoj sitnici koja ne moze da se vidi na dijagnostici.Jedino sto mi jedan majstor rekao je da vergla kada ima ispod 280 obrtaja na alanseru.Uradio sam rekont alansera,ocistio piksnu,cetkice sredio rotor,ne probijaju mu namotaji struje i proverio sam ga na uredjajima i on je odlican,cak je i akumulator nov.Ali i pored svega sto je kako kazu majstori bez greske on nekad vergla nekad pali onako kako samo on zna a to je savrsenstvo.Kao iskusnom serviseru koji se je sreo sa mnogo mocnijih auta od mog obracam vam se za pomoc i unaprijed se zahvaljujem i pozdravljam Vas.

ODGOVOR:

Moguće je da se kvar ne može otkriti jednostavno i uz pomoć servisno dijagnostičke opreme. U tom slučaju bi trebalo ispitivanje raditi točno u momentu kada motor ne može upaliti. Tada se mogu pratiti svi parametri i kontrolirati pojedine vrijednosti sa pojedinih senzora davača, aktuatora. Isto tako se mogu gladati pojedini padovi napona i broj okretaja radilice. Ovo ispitivanje bi trebao raditi djelatnik servisa koji bi uz svoju stručnost i uz upotrebu svih potrebnih uređaja i pomagala u kritičnom momentu mogao doći do saznanja zbog čega motor ne može upaliti. Alternativa ovakvom ispitivanju je metoda eliminacije grešaka. To znači da se na osnovu predviđanja mijenjaju  ( kratkotrajno ) neki dijelovi i da se na taj način dođe do rezultata.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDCI - ČESTO SE PALI LAMPICA GRIJAČA ?

Datum objave: 20.01.2013 11:21:04
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav.Posjedujem Ford Focusa 2002.1.8 tdci.u zadnjih mjesec dana često se pali lampica grijača nakon čega motor gubi snagu,međutim nakon što ugasim pa ponovno upalim auto radi bez problema.također auto ne pali iz prve;vergla ali pali uz trećeg-četvrtog puta uz dodavanje gasa.(i to samo kad je motor hladan).akumulator je promijenjen.Molim vas za odgovor.unaprijed hvala

ODGOVOR:

Kontrolna lampica grijača se pali kada postoji bilo kava neispravnost u sustavu za upravljanje motoro ili kada je neispravan jedan ili više grijača. Naveli ste da motor teže pali . Zbog toga bi za Vas bilo jako korisno da obavite stručni pregled i dijagnostiku motora. Tada ćete točno znati zašto motor teže pali i koje su neispravnosti. Naravno da ćete znati i cijenu popravka. Moguće neispravnosti su : elektropokretač, grijači, zrak u sustavu goriva, filteri, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, ventil za recirkulaciju ispušnih plinova, dize, visokotlačna pumpa, relej grijača, mehaničko stanje motora, električna instalacija motora, regulacioni ventil turbine, senzor tlaka turbine, senzor položaja pedale kočnice, senzortemperature goriva, senzor radilice.

na vrh Povratak na vrh