Danas je: 28.11.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV 1,9 TDI - NAKON GENERALKE TROŠI ULJE ?

Datum objave: 01.04.2012 17:10:06
Slika
PITANJE:

Poštovani,molio bih vas za pomoć jer više zaista nemam ideja...U pitanju je Golf 4 TDI 81KW oznaka motora AHF 1998god.Na motoru je rađena generalka(reparacija turbine,novi blok motora,karike,ležajevi,obrada glave i ventila,reparacija pumpe iako nije trebala,novi ulošci dizni-sve osim klipova jer su navodno sasvim u redu).Sve navedeno sam radio jer je motor strahovito dimio u praznom hodu između 2800 i 3000 okr/min plavičasti dim koji doslovno grize za oči.Od generalke je prošlo neke dvije godine,a ja sam dosad već tri puta skidao i čistio promjenjivu geometriju na turbini jer se s vremenom začađi pa prepunjava i dolazi do isključenja pri opterećenju,neki dan sam primjetio da motor opet dimi kako sam gore naveo,pogotovo kad je hladan,kad postigne radnu temperaturu navedeno dimljenje se u velikoj mjeri smanji,a slično zadimi i pri prvom paljenju,pogotovo kad je hladno.Ulje redovno mijenjam svakih 10000km Castrol TXT 5-40 i od mjenjanja do mijenjanja motor potroši svega jednu litru ulja,unaprijed hvala na vašem mišljenju i odgovoru.

ODGOVOR:

Ovom prilikom ne bih komentirao stručnost i kvalitetu obavljenih radova na motoru . Govoriti ću samo o načinu na koji motor može trošiti ulje . Postoje samo tri načina i to : potrošnja preko vodilice ventila, potrošnja preko turbine, potrošnja preko sustava klipovi-cilindri . Pretpostavljam da je turbina ispravna jer ste je popravljali . Glavu motora i vodilice ventila ste isto uredili . Ostaje dakle samo potrošnja preko klipova i cilindara . Cilindri mogu imati istrošenje a klipovi također . Najčešći uzroci su ovalnost cilindara i istrošenost kanala u koje doleze klipni prstenovi . Moje pitanje za Vas bi bilo : Dali znate kolika je zračnost između klipova i cilindara i koliko je istrošenje cilindara u stotinkama milimetra ?

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,9 SDI - DA LI JE KOMPJUTER ?

Datum objave: 01.04.2012 12:48:44
Slika
PITANJE:

imam seat ibizu 1,9tdi sxe 98 god problem je upali i ugasi se kao da ga nešta isključi kolege mi kažu daje kompjutor probao sam paliti sa rezervnim ključem i opet upali i odmah se ugasi molim savjet i ako je kompjutor gdje ga mogu popraviti ili kupiti novi ili polovni ikoja je cijena

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu moguće neispravnosti su : ključ s transponderom, elektromagnetska antena oko kontakt brave, imobilajzer za bolkadu paljenja . Nakon ovoga uzrok može biti i zrak u sustavu goriva ili visokotlačna pumpa. Nije dobro da kupujete bez provjere bilo kave dijelove . Vašim vozilom se treb abaviti servis koji će precizno dijagnosticirati kvar a nakon toga predložiti rješenje. Naravno da će potreban dio nabaviti servis a ne Vi .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - LOŠE RADI NA LERU ?

Datum objave: 01.04.2012 12:38:55
Slika
PITANJE:

Poštovanje...ima problem s mercedesom c-200 cdi 98.god., problem je u padu broja okretaja prilikom pritiska papučice od kočnice, tj. kada je auto u leru i pritisne se kočnica, auto se počinje trest kao da če se ugasiti, pa zanimalo bi me dali ima nekakva elektronika ili nešto što kontrolira gas, jer prije se ovo nije dešavalo...hvala

ODGOVOR:

Postoje brojne neispravnosti radi kojih se motor može tresti i loše raditi u leru a to su : senzor temperature motora, nečiste dize, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor tlaka na Rail-u, solenoid za regulaciju tlaka goriva, visokotlačna pumpa, električna instalacija motora, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora ( kompjutor ) .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS 1,4 i. - POVIŠENI LER ?

Datum objave: 01.04.2012 12:31:58
Slika
PITANJE:

Poštovanje,već sam par puta od vas tražio savjete i bili su od velike pomoći. Sad imam jedan problem,posjedujem Daewoo Lanos 1.4 55kw-75ks 2000.g. problem je u tome da je ler gas malo povišen oko 1000 okretaja kad je auto zagrijan,prije nisam imao tih problema pa me zanima što se dogodilo te dali biste vi mogli otkloniti tu grešku

ODGOVOR:

Uzroci radi kojih je povišen ler gas mogu biti : leptirasti ventil s potenciometrom, propuštanje na usisnom kolektoru, aktuator minimuma, senzor temperature motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO 1,9 TDI - TURBINA ?

Datum objave: 01.04.2012 12:18:42
Slika
PITANJE:

Postovani g Meicu, Imam Seat toleda 1,9 tdi, 81 kW, 2004. godina. U ovom autu, vec cca 10 000 km koliko je presao dok je u vlasnistvu kod mene (sada mu je na satu cca 160 000 km), prilikom naglih ubrzanja, cuje se zvizdanje turbine (turbina se ne cuje prilikom laganog ubrzavanja ili veceg broja okretaja, vec zazvizdi na 1700-2000 obrtaja, kada se npr. krece sa semafora ili sl). Mislim da je motor dosta dobar, ulje trosi u granicama normale (za oko 10 000 km cca 0,7 litara), pa me zanima, kada cu znati da je turbina "zrela" za reparaciju (da li se to mjeri prema specificnom zvuku, velikoj potrosnji ulja ili na drugi nacin, tj. treba li turbinu dirati dok ne trosi ulje)...Moj majstor kaze da se jos nista ne dira, pa ce on povremeno, uz redoviti servis zamjene ulja, provjeravati i stanje turbine, te da motor moze jos dosta dugo i ovako ici, a opet sa druge strane, cujem iskustva ljudi kojima se turbina doslovno sasula u motor, pa im je mnostvo sitnih metalnih dijelova prouzrocilo probleme. Kakvo je Vase misljenje i savjet, kako da postupim.

ODGOVOR:

Ako turbina stvarno stvara zvuk koji ste opisali , bolje bi bilo to riješiti što prije po mogućnosti . Znakovi po kojima se može prepoznati istrošenje turbine su : zvuk zviždanja, povećana potrošnja ulja , gubitak snage motora . Ako je Vaš serviser pregledao turbinu i ako će istu pregledati na svakom servisu , tada možete taktizirati i prolongirati popravak turbine .

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 F - NIVO ULJA U MJENJAČU ?

Datum objave: 01.04.2012 12:13:27
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Prije par godina riješili ste jedan moj problem pa se sad obraćam s povjerenjem. Auto je Mazda 323F BG 1990g 64kW, 260000km. Kad sam ga kupio na satu je bilo cca. 175000km i od tada ulje u mjenjaču nije mijenjano. Zanima me način provjere razine ulja u mjenjaču i procedura izmjene istog? Postoji li određeni period izmjene i koje ulje bi bilo optimalno za moje vozilo?

ODGOVOR:

Ulje u mjenjaču se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine . U mjenjač ide 2,7 litara ulja . Ulje se ispušta na čepu koji se nalazi na najnižem dijelu mjenjača . Nivo ulja se kontrolira na način da se izvadi pogonski zupčanik kilometarskog brojila ( pinjon ) . Na samom pinjonu postoji dobro vidljiva oznaka za nivo ulja u mjenjaču .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA 1,4 i. - TROŠI VIŠE NEGO PRIJE ?

Datum objave: 30.03.2012 16:49:19
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav. Imam Renault Thaliu 1.5 RN (bez klime), prvi sam vlasnik, te sam ju redovito održavao. Sada ima oko 115000 km te je počela pojačano trošiti gorivo. Redovito sam išao na posao iz Dugog Sela u Zagreb (i natrag naravno)uglavnom autocestom. U prosjeku(kako nisam nikada precizno mjerio) sam za natočenih 100kn (cjene od zadnjih mjesec dana) supera 95 mogao otići dva puta na posao i natrag (cca 60km puta). Nekako mi se to čini mnogo, s obzirom da mi je majstor napomenuo kako mi "jedan senzor" na motoru ne radi, te bi ga se trebalo zamijeniti, a moguće je da uzrokuje povećanu potrošnju. Velika je mana što nemam ni turceler, pa nemogu ni paziti nažalost na RPM. Lijepo bih molio za savjet što na auto pogledati i eventualno zamijeniti da bih smanjio potrošnju (osim što bih vjerojatno mogao i manje agresivno voziti). Hvala, Tomislav.

ODGOVOR:

Postoje brojni uzroci radi kojih motor može imati povečanu potrošnju goriva . Do saznanja se može doći nakon što se napravi dijagnostika motora. Najčešći uzroci su : filteri, nečisti injektori, regulator tlaka goriva, lambda sonda, loša iskra na svjećicama, pojedini senzori motora, mjerač mase zraka, mehaničko stanje motora, upravljačko računalo motora. Uzrok može biti i kočni sustav ako blokira jedna od kočnica.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 TD - ZAŠTO JE POVEĆANA POTROŠNJA GORIVA ?

Datum objave: 30.03.2012 16:26:49
Slika
PITANJE:

Imam golfa 3 TD 95. GOD,prije je trošio oko 6.5 l ali u zadnje vrijeme se potrošnja povećala,pazim da obrtaji nisu ispod 2500,šta da napravim?

ODGOVOR:

Napravite kompletan test motora i ispitajte slijedeće : fazu motora, kompresiju, filter zraka, dize, čistoću usisnih kanala u glavi motora, čistoću usisnog kolektora, ispravnost auspuha ( začepljenje ) , stanje turbine, tlak turbine, EGR ventil, stanje visokotlačne pumpe . Nakon detaljnog pregleda svih faktora koje sam naveo , znati ćete zašto je povećana potrošnja goriva.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DCI - VIŠE TROŠI ?

Datum objave: 29.03.2012 23:24:58
Slika
PITANJE:

Posjedujem renault megan; godište 2003,dci 1.9; sadasnja potrosnja mu je 9l, a prije mu je bilo 11l, a mislim i da je to i dalje prevelika potrosnja za takav motor, te vAS molim da mi odgovorite koja je potrosnja standardan potrosnja za takav motori i sta bi ja trebala da uradim da bi se ta potrosnja smanjila, ako je njegova potrosnja standardna manja, u ispravnog vozila?

ODGOVOR:

Potrošnja goriva u gradskoj vožnji je oko 8 litara a na otvorenoj cesti oko 6,7 litara. U vezi prevelike potrošnje treba obaviti kompletno ispitivanje mehaničkog stanja motora ( kompresija, začepljenje usisne grane, suženje usinih kanala, djelomično začepljenje auspuha ) , svi filteri, dize, svi senzori motora, mjerač mase zraka , ecu centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA 1,4 i. - LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 29.03.2012 23:13:49
Slika
PITANJE:

Poštovanje. Posjedujem Citroen Xsaru 1.4i,60100km iz 2003.godine. Upalila mi se žuta lampica koja izgleda kao motor(vjerovatno chek engine),ali auto radi i vuče sasvim normalno. Nisam mijenjao filter goriva niti filter zraka. O čemmu se radi? Kako otkloniti kvar? To se već dogodilo prije nekih 15000km,ali kada sam ugasio i ponovo upalio motor,lampica se ugasila.

ODGOVOR:

Kvar treba najprije defektirati a tek nakon toga otkloniti jer inače nećete znati što je neispravno . Moguće neispravnosti su : pojedini senzori motora, lambda sonda,EGR ventil, svjećice, kablovi, bobina, električna instalacija motora, mehanički uzroci motora, brtva usinog kolektora, injektori.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,6 i. - GASI SE I NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 29.03.2012 18:55:58
Slika
PITANJE:

Ovako trebam pomoć.Imam Golf 3 1.6 94g benzinac..Jedno vrijeme ga vozim normalno u vožnji neki put mi se ugasi al hoće da upali..a ponekad parkiram ga normalno i nemogu ga više upaliti..kao da nema benzina a ima..Zanima me dal mi možete pomoći..Unaprijed zahvalan

ODGOVOR:

Najbolja odluka bi bila da obavite kompletan test motora i ispitivanje pojedinih komponenata sustava dobave goriva i sustava paljenja . Tom prilikom treba pregledati : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, usini kolektor ) , filtere , čistoću rezervoara, tlak goriva, injektora, sve senzore motora, aktuator minimuma, EGR ventil , sustav za stvaranje iskre na svjećicama. Na taj način ćete sigurno i točno doći do saznanja zašto motor loše radi i povremeno ne pali .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,6 i. 16V - HLADAN MOTOR LOŠE RADI ?

Datum objave: 29.03.2012 18:50:48
Slika
PITANJE:

postovani gospodine imam opel vectru a 2000 16v 100kw 1990 godiste i snjom par problema jedan koji me jako brine jeste kad je hladno prilikom startovanja motora lose radi hukta obrtaji variraju nekih po minute i onda proradi normalno , pumpa je nova stavljena 3 bara luftmaser isto nov svjecke nove plavi davaci filteri ma iskreno samo me kupaju mehanicari a uvjek isto zaboravi jos napisati da je kompresija extra izmjerita i uredna te na dijagnostici mi pokazuje gresku radilice mjenjo sam senzor dva puta i opet ista greska

ODGOVOR:

Dogovorite sa servisom da Vam otklone kvar i da ćete tada ako sve bude dobro platiti računa a ako rezultat izostane nemate obvezu ništa platiti . Moguće neispravnosti su : propuštanje na usinom kolektoru, električna instalacija motora, senzor apsolutnog tlaka, aktuator minimuma, injektori, senzor položaja zaklopke snage, EGR ventil, bobina, loša iskra na svjećicama, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - ULJE IZ AUSPUHA ?

Datum objave: 29.03.2012 18:35:46
Slika
PITANJE:

Poštovanje gospodine Moj problem je sa bmw 320 150ps u jednom periodu kada upalim nakon 10 sekundi javise siv dim i smrdi na izgorelo ulje i jaga isturiram on izbaci garež i napravi jednu fleku na zemlji i kasnije se skoro i ne primjeti ništa u vožnji ALI juče u vožnji nagloje zadimio ono pravo oblak kad stisnem gas slabo prima a začujese fijukanje upalilamise lampica od ulja i staosam uljemije curilo na auspuh .UNAPRJED HVALA

ODGOVOR:

Prema Vašemu opisu najprije treba obaviti kontrolu turbine a nakon toga treba pregledati mehaničko stanje motora . Na motoru izmjerite kompresiju ili napravite test propuštanja cilindara. Uzrok je ili jedno ili drugo .

na vrh Povratak na vrh

VW POLO CLASSIC 1,4 i. - MOTOR TROŠI PUNO ULJA ?

Datum objave: 29.03.2012 18:29:09
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam Polo Classic, godište 98, benzinac. U posljednje vrijeme kad jače stikam gas, izlazi bijelo-plavkasti dim. Ulja troši cca 1 litru na 1000 kilometara. Vožnja je uglavnom gradska, male kilometraže. Do sada je prešao 142000 kilometara. Što bi mogao biti uzrok dimu i koliko je potreban brzi pregled? Hvala,

ODGOVOR:

Na kilometraži koju ste naveli najčešći uzrok potrošnje ulja su vodilice ventila . Postupkom uređenja glave motora može se riješiti ovaj problem . Prilikom uređenja glave motora mijenjaju se vodilice ventila, bruse se ventili , radi se obrada siceva ventila , brusi se glava motora . Nakon toga se zamijene kompletna brtvila glave i motor je opet spreman na dugi rok . Prije bilo kakvog zahvata predložio bih pregled motora .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - KLIMA NE RADI ?

Datum objave: 29.03.2012 15:35:35
Slika
PITANJE:

Postovani,imam problem s klimom u golfu 2,naime kad upalim klimu(danas prvi put nakon2-3 mjeseca)kompresor normalno upali medjutim ekspanzioni ventil i cijev sto vodi u isparivac(cijev visokog pritiska)su skroz hladni a posebno cijev koja se nakon minute dvije rada cak pocme smrzavati,dok je crijevo niskog pritiska toplo,molim Vas da mi kazete sto bi trebalo bit kvar,unaprijed hvala

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su ; dehidrator ( sušač ) , ekspanzioni ventil, začepljenje između isparivača i kpmpresora, kondenzator. Visokotlačni dio mora biti ravnomjerno topao na dodir a niskotlačni dio mora biti ravnomjerno hladan na dodir. Visoki tlak treba biti od 12 do 20 bara a niski tlak od 1 do 4 bara. Provjerite po potrebi sve komponente sustava . U pojedinim slučajevima dolazi do začepljenja radi nečistoča koje stvara kompresor i radi neredovite zamijene dehidratora .

na vrh Povratak na vrh

VOLVO 343 VARIOMATIC - OTKLONJEN KVAR NAKON DUGO VREMENA !

Datum objave: 26.03.2012 08:10:03
Slika
PITANJE:

Postovani! zelim samo da Vam se zahvalim na savjetu koji ste mi poslali 15.03.2012.god. vezano za moje skromno vozilo VOLVO 343 Variomatic. Zahvaljujuci Vasem savjetu,koji ste mi dali na ovoj stranici ,vozilo koje sam vodao po Sarajevu od majstora do majstora citavu godinu nisam imao rezultate, a sada nakon Vaseg objasnjenja ja sam postigao to da moj VOLVO ni kada je bio mlađi za deset godina nije radio ovako kako sada radi.Od srca Vam hvala. Invalid bez penzije iz Sarajeva

ODGOVOR:

Poštovani , raduje me činjenica da sam svojim skromnim savjetom pomogao da otklonite problem koji ste imali na Vašemu vozilu . Sretnu i ugodnu vožnju Vam želim .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,3 CDTI - KAKO STAVITI MOTOR U FAZU ?

Datum objave: 28.03.2012 13:24:51
Slika
PITANJE:

Poštovani, molim za pomoć imam Opel corsu iz 2006 1.3 cdti problem je sljedeći kako motor stavit u fazu prilikom mjenjanja lanca i zatezača. Unaprijed hvala!!

ODGOVOR:

Za točan položaj faze motora koristi se set od šest specijalnih alata . Navedeni alati blokiraju radilicu, bregaste osovine i točno definiraju sve položaje faze motora. Ako tekve alate nemate , tada morate razraditi vlastiti sistem koji će Vam garanzirati da je motor točno u fazi . Mi u servisu koristimo navedene alate jer bez njih nastaje greška u fazi motora .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 i. 12 V - I NAKON POPRAVKA MOTOR LOŠE RADI ?

Datum objave: 28.03.2012 13:04:45
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić,imam problem sa FIAT Bravom 1.4 12v.Auto je sa plinom,a prilikom posjeta serviseru plina isti mi je rekao da ne može podesiti rad motora jer nešto ne štima ili sa ventilima ili karikama.Odlazim kod svog mehaničara,skidanje i brušenje glave,ventili u redu samo "pošlajfani",karike i bregasta u redu,a nakon sastavljanja i paljenja motor opet kao i prije ovog zahvata "prducka"na ispuh i majstor 14 dana nije rješio problem,a auto je kod kuće u garaži.Meni se čini da čak ne radi jedan klip.Mehaničar je rekao da je provjerio i lambda sondu,senzor okretaja motora,nove svjećice i jednostavno ne zna šta mu je i zašto onako neuglađeno radi.Unaprijed se zahvaljujem i drago mi je da u ovoj našoj surovoj stvarnosti i problemima sa polovnim autima ima netko ko može pomoći makar i besplatnim savjetom.Pozdrav!

ODGOVOR:

Na samom početku moram reći da dijagnostika motora nije odrađena stručno i do kraja . Nabrojiti ću sve preduvjete koji moraju biti ispunjeni da bi Vaš motor ispravno radio na benzin . Mehaničko stanje motora mora biti zadovoljavajuće . To znači da motor mora biti točno u fazi , da kompresija motora mora biti veća od 11 bara, da motor ne smije uvlačiti zrak kroz neispravne brtve i priključke na usisnoj grani. Drug preduvjet je da sustav elektronskog ubrizgavanja bude potpuno ispravan .  Dijelovi sustava su pojedini senzori motora, regulator tlaka goriva, injektori, mjerač mase zraka, aktuator minimuma, TPS senzor zaklopke snage, električna instalacija motora, ECU centrala. Na kraju ostaje samo sustav za stvaranje iskre na svjećicama. To su svjećice, kablovi, bobina . Kada se otklone svi kvarovi na sustavima koje sam upravo opisao , najvjerovatnije će i motor na plin dobro raditi .

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,6 i. - KAD SE UGRIJE , NE PALI ?

Datum objave: 28.03.2012 08:46:41
Slika
PITANJE:

SKODA OCTAVIA 1.6 LX 97-98 GOD.... Postovanje...Uzeo sam skoro Skodu Octaviu...vozio sam je 15 dana...sve je uredno bilo do neki dan kad su mi poceli problemi sa paljenjem...Automobil pali dobro kada je hladan...al cim ce ugrije ili cim ga duze vozim,pokusam ga izgasiti i ponovo upaliti nema sanse samo vergla...volio bih da mi odg sto trebam tacno raditi...Tehnicki pregled je prosao bez greske prije 20 dana...Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Problemi s paljenjem mogu nastati radi slijedećih razloga : akumulator, elektropokretač, ECT senzor, MAP senzor, TPS senzor zaklopke snage, RPM senzor radilice, filteri, niski tlak goriva, nečisti injektori, loša iskra na svjećicama, aktuator minimuma, električna instalacija motora, mehaničko stanje motora, upravljačko računalo motora .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 2,2 DCI - GDJE NESTAJE RASHLADNA TEKUĆINA ?

Datum objave: 27.03.2012 19:20:11
Slika
PITANJE:

Renault Laguna 2,2 gubi rashladnu tekučinu. Od propisane razine, svaki drugi dan padne razina za 2 cm. Bio sam u servisu, pogledali su i ona ne odlazi u tom času. Pod garaže je obično vlažan pa kod pregleda razine, vidim da je opet bilo gubitaka. Vodena pumpa je stara 2 godine. Da li se gubici tekučine stvaraju kod brtvi na glavi motora? Hvala!

ODGOVOR:

Uzrok curenja sigurno postoji samo ga treba znati otkriti . To je najbolje napraviti na servisnoj dizalici jer se tada vide sva kritična mjesta na kojima može nastati propuštanje . To su pojedine brtve , cijevi, hladnjak, pumpa vode, termostat, radijator grijača .

na vrh Povratak na vrh