Danas je: 28.08.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW PASSAT 1,9 TDI PD - MOTOR LAGANO VIBRIRA ?

Datum objave: 26.07.2012 17:29:49
Slika
PITANJE:

Postovani, Na VW-Passat 3c 2009 g. 1.9 77kw 55000km imam slijedeci problem, Kad postigne radnu temperaturu Lagano vibrira na leru ali ne uvijek, a najjace se primjeti nakon voznje po auto Cesti. U garantnom roku auto je bio 8 puta u ovlastenom servisu, gdje su mijenjani Kvacilo i zamasnik, Elementi ubrizgavanja, skidana kompletna ispusna grana sa Partikel Filterom itd…. Autodijagnostika ne pokazuje nikakvu nepravilnost. Nakon zadnjeg posjete Servisa mi je receno da za taj broblem jednostavno nemaju konkretno rijesenje vec sad moraju mijenjati dijelove dok ne eliminiraju kvar. Posto sam izgubio svaku nadu za uklanjane tih "vibracija" , htio bih cuti vase misljenje na tu Temu, koliko je to moguce ovim putem. Zvim u Inozemstvu i citao sam mnoge Forume, i moram reci da postoje tisuce Vozaca istog Modela s tim Problemom, gdje Covjek ima osjecaj da VW jednostavno ne zeli ili nezna ukloniti taj "KVAR".

ODGOVOR:

U model vozila kao što je Vaše uglavnom se ugrađuju motori 2,0 TDI PD i  2,0 TDI CR od  136 KS, 140 KS, 163 KS , 170 KS . Na tim motorima nema nikakvih skrivenih mana ili tvorničkih nedorećenosti . Mogu će je da na motoru kao što je u Vašem vozilu , postoje problemi koje ste i Vi spomenuli . U svojoj praksi se nisam s time susretao . Možda bi bilo dobro da s ovim problemom upoznate koncern VW u Wolfsburg , Deutschland .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - PUNO TROŠI I OSTANE BEZ SNAGE ?

Datum objave: 25.07.2012 20:48:50
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam Fiat Punta 1.2 8v 60 KS iz 2000, g, s oko 120.000 kilometara koji je do prije dva tjedna radio besprijekorno. Tog dana sam ulio 20 l goriva i sutradan primjetio (ne odmah) da nema uobičajnu snagu i agilnost. Iako je u leru radio ravnomjerno na 850 okr pri davanju gasa bi zacugao. Potrošnja mu je s uobičajnih 7 l skočila na skoro 10 a nije imao snagu kao prije. Pomislio sam na nečisto gorivo. Nakon par dana tih 20 l je bilo potrošeno skoro do samog kraja i na drugoj crpki sam ponovo ulio 20 l, ali problem je i dalje bio prisutan. Kako je bilo vrijeme za promjenu svih filtera, ulja... odveo sam ga u servis gdje je dobio i nove svjećice. Ali to nije riješilo kvar. Ponovo sam ga doveo sutradan s potrošnjom od skoro 10 l i predao serviseru koji ga je odmah spojio na dijagnostiku koja nije pokazala ništa. Sve je bilo kako i treba. Potom je resetirao trip comp. i s priključenom dijagnostikom odveo ga na skoro pola sata i prešao oko 25 km. Kad se vratio trip.comp je pokazivao uobičajnu potrošnju od 7 l. Dijagnostika je i dalje pokazivala da je sve po tvorničkim postavkama. Za svaki slučaj mi je sprejem za čišćenje očistio karburator (usis) iako je konstatirao da je prilično čist, ali neka. Nije mogao objasniti kako je auto odjednom postao normalan, računali smo na neku prolaznu mušičavost. Ja sav sretan odvezem auto i nastavim obavljati uobičajne dnevne obaveze, kad nakon 15-tak kilometara, u vožnji, iznenada štucne, smanji mu se snaga, a potrošnja momentalno skoči na skoro 10 l. Sve se vratilo na staro, a rješenje ne znam. Imate li vi kakav savjet? Odakle uopće početi? Zahvaljujem.

ODGOVOR:

Iz Vašeg opisa nije teško zaključiti da motor izgubi snagu i tada se automatski poveća potrošnja goriva , što je logično . Opčenito se može reći da je uzrok sustav za stvaranje iskre na svjećicama ili sustav elektronskog ubrizgavanja goriva . Kada se radi dijagnostika motora ipak treba poštivati redoslijed ispitivanja i najprije provjeriti mehaničko stanje motora  i moguće uzroke . Tek nakon toga mogu se ispitivati ostala dva sustava koja sam naveo . Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, mjerač mase zraka, lambda sonda, senzor tlaka u usisnom kolektoru, senzor temperature usisanog zraka, injektori ( injektor ) , regulator tlaka goriva, potenciomatar leptirastog ventila, bobina, kablovi, probijanje visokog napona, električna instalacija od motora, ECU centrala. Ponovo napominjem da se najprije provjeri mehanički sustav motora .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,4 XS - NEKOLIKO ČUDNIH GAŠENJA MOTORA ?

Datum objave: 25.07.2012 19:57:03
Slika
PITANJE:

Postovani, vozim Peugeot 206 1.4 xs, 2001.god 75ks i u proteklih mjesec ili mozda vise sam dozivio par neuobicajenih gasenja. Nedavno je na automobilu bio zamijenjen jedan injektor (izgorjele instalacije), dok ostale moram dati ocistiti...mozda vam bude od pomoci informacija. Nego, u par navrata nakon sto sam se zaustavio s autom (dakle nije u voznji bilo) prilikom gasenja je auto izveo nekakav duboki ton (nekakav kontrolni, ne iz masine) i u sve elektronicke komponente su se resetirale; radio, sat, putno racunalo..takoder nakon paljenja bih vidio kako paljenje unutarnjeg svijetla ili podizanjem prozora (el. podizaci) mi trepere prednja svijetla ili se jedno cak ugasi. Je li stvar u akumulatoru kako mi moj nestrucni unutarnji glas govori ili je problem ozbiljniji nego sto mislim?

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu uzroci mogu biti : električna instalacija i konektori ( pada napona ili kratkotrajni prekid napajanja ) , kutija s osiguračima i relejima  ( oksidirali kontakti , veliki prelazni otpori ) , akumulator, alternator, regulator napona . Nema druge nego krenuti redom i ispitati sve što sam spomenuo .

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO 1,6 i. 16 V - NITKO NE ZNA ŠTA MU JE , POMOĆ ?

Datum objave: 23.07.2012 06:34:27
Slika
PITANJE:

Postovani! Molim Vas za pomoc jer neznam sta da radim. Bio sam kod bezbroj majstora i nitko nista nezna. Naime imam Fiat Stilo 1.6 16 v 2002. Godina. Prije nekih 6 mj. Se poceo gasit za vrijeme voznje i bacao je greske ASR faliure, alternator faliure, lose conection. Promjenio sam potenciometar,senzor bregaste, senzor donjeg kuta paljena,akumulator,zamjenio pozicije releja i sad to mi opet radi kad je motor hladan. Sta da radim a auto je preso samo 80000 km?

ODGOVOR:

Kada bi kvar na Vašem vozilu bilo jednostavno rješiti Vi bi već imali popravljeno vozilo . U ovom slučaju vozilom se treba baviti na profesionalan načina a to znači imati mogućnost ispitivanja svih komponenata , imati mogućnost ispitivanja prema električnoj shemi vozila . Moguće neispravnosti mogu biti razne i to : sustav za stvaranje iskre na svjećicama, sustav elektronskog ubrizgavanja, sustav za upravljanje motorom . Ispitivanje treba započeti kada motor ne može upaliti . Tada se vrlo brzo može utvrditi da li ima iskre na svjećicama i ima li goriva na injektorima . Ako iskre na svjećicama nema , ispituju se svi dijelovi ovoga sustava ( bobina, kablovi, ulazni napon za bobinu, senzor radilice, električna instalacija , ECU centrala motora ) . Ako iskre na svjećicama ima ispituje se sustav elektronskog ubrizgavanja goriva ( tlak goriva, injektori, regulator tlaka , pojedini releji , ulazni napon na injektorima, pojedini senzori motora, električna instalacija motora, ECU centrala motora ) . Vi jednostavno trebate pronaći servis koji se može nositi s problemima koji trenutno postoje na Vašem vozilu .

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 F 1,6 S 16V - UGRADIO BIH ELEKTRONSKI SUSTAV UBRIZGAVANJA ?

Datum objave: 22.07.2012 21:38:44
Slika
PITANJE:

Dobar dan. Imam Mazdu 323F BG 1990.g (165000 km). Motor je 1.6 16V ali sa karburatorom. Kupio sam nedavno jos jednu identicnu Mazdu ali sa injectorom... i sada ja zelim prebacit injector na na svoju mazdu. Sta sve trebam prebacit, najgore mi je jer neznam od struje sta trebam prebacit?? jedino sta znam je da mi pase sve u vidu jer im je identican motor i znam da rezervar trebam ali oko struje nista neznam.. Hvala unaprijed na odgovoru.

ODGOVOR:

Vi ste veliki optimist i potpuni amater ako mislite da ćete osposobiti vaš postojeći motor da radi s elektronskim sustavom ubrizgavanja . Posla ima puno jer su to dva različita sustava . Jedan je mehanički a drugi je elektronski . Vaš postojeći sustav nema nikakvu elektriku ili elektroniku nego radi na mehaničkom principu . Mehanički sustav NEMA a elektronski sustav IMA slijedeće : drugačiji rezervoar, električnu pumpu u rezervoaru, EVAP ( canister ) ventil rezervoara, filter s aktivnim ugljenom, filter goriva za veći tlak , usisni kolektor s dosjedima za injektore, zajednički sabirnik za injektore, regulator tlaka goriva, zaklopka snage s potenciometrom, lambda sondu, ECT senzor, IAT senzor, VAF mjerač mase zraka, lambda sondu, senzor bregaste osovine, senzor radilice, razlika u električnoj instalaciji motora, razlika u ploči s relejima i osiguračima, ECU kompjutor motora . Puno uspijeha u realizaciji Vašega nauma .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 2,0 HDI - DA LI MOGU NA PUT ?

Datum objave: 22.07.2012 16:43:12
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam Peugeot 407 SW, 2.0 HDI iz 2005. GOD. i prijedjenih 200000 km. Prije par dana napravio sam veliki servis i sve zivo izmijenio. Vec duze vremena primjecujem kako mi se auto u ovim vrucinama uz vece opterecenje pocinje jace grijati. Naime pri vecem usponu uz automatsku klimu temperatura ide prema crvenom, dok bi pri spustanju padala. Dok je motor u normalnim uvjetima temperatura je konstantno izmedju 90 i 95C. Takodjer sam na diznama promijenio inekakve plasticne kapice, gumice i podloske jer je okolo po motoru spricalo gorivo. Idem na moreno u srijedu, smijem li ovako i sto da radim? P.S. Sve tekucine su ispravne, ventilator se normalno pali. Unaprijed zahvalan.

ODGOVOR:

Moguće je da se prilikom velikih ljetnih temperatura radna temperatura motora povećava prema crvenom području . Uzroka ne mora ni biti ali ih obično ima . To mogu biti : termostat, djelomično nečist hladnjak ( iznutra ili izvana ) , nečist kondenzator klime izvana ( slabije strujanje zraka kroz kondenzator koji se nalazi ispred hladnjaka ) . U rijetkim slučajevima je to i hladnjak za ulje ili suženje na kanalima brtve glave motora kroz koje prolazi rashladna tekućina . Ako je stanje takvo kako ste opisali , moći ćete ići na put ali ćete morati prilagoditi režim vožnje . Na uzbrdicama ćete voziti s manjim brojem okretaja , pratiti ćete temperaturu motora a po potrebi ćete i eventualno stati kako bi se motor ohladio . Bitno je samo da temperatura motora ne pređe 107°C . Za dodatno objašnjenje možete me nazvati na 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA 1,4 i. - MOTOR OPET LOŠE RADI I NAKON ZAMJENE INJEKTORA

Datum objave: 22.07.2012 16:00:45
Slika
PITANJE:

Poštovani imam problem sa xsarom 1,4i 55kw 2000g.Naime automobil radi normalno dok se ne zagrije.Nakon pređenih cc 15km pali se lampica dijagnostike motora(titra) te motor radi na tri klipa(malo radi normalno malo na 3 klipa)U servis izbacuje grešku brizgalice 3.Zamjenjen je injektor ali problem ostao isti.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu nije dobro odrađena dijagnostika i defektaža . Moguće neispravnosti su : izostanak iskre na svjećicama, bobina, kablovi, ulazni napon od ECU centrale do injektora, mehaničko oštećenje ventila , klip-cilindar ( loša kompresija ) , ECU centrala motora . Potrebno je obaviti pojedinačno ispitivanje komponenata . U ovom slučaju najprije se ispituju mehanički uzroci motora  ( mehanički sustav motora ) .

na vrh Povratak na vrh

BMW 330 XD - LOŠE RADI NA LERU ?

Datum objave: 22.07.2012 10:51:56
Slika
PITANJE:

Poštovani g.Meić, vlasnik sam BMWa 330xd (E90 2006g), međutim, povremeno mi auto 'trese' u leru (osjećaj kao da ne rade svi cilindri...) nevažno bio auto hladan ili ugrijan. malo trese pa malo ne.. (npr. stanem na semafor - trese, odem na idući- ne trese) okretaji na motoru su u normali, auto dobro vuce niti trosi više..sve je ok. napominjem da je auto chipiran (na cca 270KS) + slini mi oko usisne grane. Unaprijed hvala! Pozdrav!

ODGOVOR:

Navesti ću moguće uzroke radi kojih motor loše radi na leru a to su : zrak u sustavu goriva, filteri, dize, ECT senzor temperature motora, EGR ventil, senzor radilice, senzor tlaka goriva na Rail-u, kontrolni ventil z atlak goriva, regulator količine goriva , visokotlačna pumpa, električna instalacija motora, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora . Potrebno je ispitati sve što sam nabrojio.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA C 1,8 i. 16V - DIJAGNOSTIKA NE PRIKAZUJE NIKAKVE GREŠKE ?

Datum objave: 21.07.2012 10:52:08
Slika
PITANJE:

poštovani imam problem sa vectra c 1.8 16v 2002.g. auto zatrzava na manjim okretajima ,najčešće na približavanju raskrižju pa pnovnom kretanju. nakon stiskanja pedale gasa do poda krene normalno. zamjenjeni su filter goriva ,svječice itd. najgore je to što dijagnostika ne prikazuje nikakve greške a u vožnji nije moguće uhvatiti da pokaže nešto. savjetovali su mi blokiranje egr ventila ali isto je. hvala unaprijed !

ODGOVOR:

Nije problem u dijagnostici koju ste spomenuli nego u stručnosti osobe koja radi dijagnostiku i pronalazi kvar . Svaki kvar se može otkriti ako je čovjek stručan , ako ima potrebnu dokumentaciju za vozilo , ako ima servisnu logistiku . Moguće neispravnosti su ; filteri, nečisti injektori, nečist rezervoar, regulator tlaka goriva, MAP senzor, TPS senzor zaklopke snage, EGR ventil, ECT senzor,IAT senzor, EVAP ventil rezervoara, lambda sonda, mjerač mase zraka, loša iskra na svjećicama, kablovi, bobina, električna instalacija , mehaničko stanje motora .

na vrh Povratak na vrh

BMW E46 320 D - NE VUČE KAKO TREBA ?

Datum objave: 19.07.2012 06:58:19
Slika
PITANJE:

imam bmw e46 320 D. problem je do 3000 okrtaj ne vuče kako treba..i onda kad dođe do 3000 okretaja dalje normalno vuče ali ako ga spustim ispod 1000 okretaja onda je dalje slab sve do 3000 okretaj..možete mi reč što je problem?

ODGOVOR:

Točan uzrok se može navesti nakon pregleda i dijagnostike motora . Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora ( začepljenje usinih kanala, turbine, ispušnog sustava ) , tlak turbine, sustav za regulaciju tlaka turbine, filteri, dize, senzor pedale gasa, mjerač mase zraka, EGR ventil, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature goriva, katalizator, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

OPEL COMBO - ŠTO URADITI, SVIJETLI LAMPICA ?

Datum objave: 18.07.2012 06:57:24
Slika
PITANJE:

Poštovani! Na Opel Combu kontrolno svijetlo katalizatora non stop svijetli. Ne trepće već svijetli. Opel Combo je na benzinski pogon. Molim odgovor i savjet što uraditi. Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Ako imate mogućnost i znanje obavite kontrolu pojedinih dijelova koji mogu biti uzrok radi kojih se upalila navedena lampica. Ispitati treba slijedeće : tlak goriva, kablove, svjećice, filtere, injektore, lambda sondu, MAP senzor, EGR ventil, potenciometar leptirastog ventila, mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru ) , senzor temperature motora, mjerač mase zraka, ECU centralu motora. Ako tu mogućnost nemate,  zatražite uslugu profesionalca .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO 1,6 i. - PROBLEM S RADOM MOTORA ?

Datum objave: 16.07.2012 07:52:07
Slika
PITANJE:

Poštovani, vlasnik sam Xsare Picasso 1,6 I, proizvedene 1999. godine. Imam problem sa radom motora, odnosno kada je motor hladan, događa se u vožnji da prilikom stiskanja papučice gasa dolazi do zagušenja rada motora, na displeyu se pale lampice akumulatora i ručne kočnice, te se motor ugasi. Također mi se automobil često ugasi prilikom vožnje unatrag. Imam problem sa daljinskim otključavanjem vrata, zamijenio sam bateriju te se vrata više ne mogu otvoriti daljinskim ključem, već samo ručno. Zahvaljujem na odgovoru.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti s motorom mogu biti : filteri, nečist rezervoar, tlak goriva, regulator tlaka , nečisti injektori, ECT senzor , EVAP ventil rezervoara, MAP senzor, IAT senzor, propuštanje na usisnom kolektoru, TPS senzor zaklopke snage, aktuator minimuma, loša iskra na svječicama, ECU centrala, mehaničko stanje motora . Uz sve to treba provjeriti i napon kojega stvara alternator . Problem s centralnim daljinskim može biti : IC odašiljač u daljinskoj komandi, bravica vozačevih vrata, električna instalacija u vratima , aktuatori centralnog , upravljačka jedinica dalijnskog zaključavanja . Točan uzrok mogu navesti nako pregleda vozila .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - ODLUČIO SAM SAM OBAVITI POPRAVAK ?

Datum objave: 15.07.2012 09:53:41
Slika
PITANJE:

Fiat punto 1,2 54 kw Kada je motor hladan,ujutro prima gas linearno. Temperatura motora uvijek na 1/4,nikad veća. Kada se motor zagrije, povišeni broj okretaja do 3000 okr. ali ne uvijek i prilikom naglijeg dodavanja gasa motor zatrzava, kad popustim malo gas umiri se.Kada skroz polaganao dodajem gas sve ok. Mjesec dana prije, prilikom davanja kontakta pumpa stvara pomalo stenjući zvuk, ali je išao dobro do sad. -Zamjenjen novi termostat, temperatura ista na satu.Ventilator se normalno pali. -Svijećice nove.Inače vozilo u besprijekornom stanju i redovno servisirano,napravljen je nedavno veliki servis. -kablovi su također novi. -bobine s drugog vozila koje je potpuno ispravno.Problem s trzanjem na vrućem se nastavlja. -davač impulsa na radilici također, problem ostaje -filter goriva novi -nema greške na dijagnostici zanima me kako ispitati reg. tlaka goriva? Koji je optimalan tlak goriva? Kako ispitati senzor temp.? Bio sam po servisima ali valjda im se neda zamarati. volim pomalo raditi oko auta i odlučio sam se sam uz Vašu pomoć odkloniti kvar.Koji je idući potez???

ODGOVOR:

Za uspiješno defektirati kvar/kvarove koje ste naveli i otkloniti neispravnost , nije dovoljno amatersko znanje ia alat koji koristite za održavanje kućne vodovodne instalacije . U ovom slučau najprije Vam treba dvokanalni osciloskom , električni mjerni uređaj ( otpor, napon , struja ) , mototester, manometar za tlak goriva, analizator plinova , tehnička baza podataka ( mjerne veličine i karakteristike pojedinih senzora, davača , aktuatora ) . Tlak goriva mora biti 2,5 bara . Regulator tlaka goriva se ispituje preko tlaka goriva i na način da se upali kontakt i tada se prati pad tlaka goriva na manometru . Regulator mora držati tlak goriva 3 minute bez da nastane pad tlaka . Senzor temperature ECT se može ispitati preko kodova grešaka ili neposrednim mjerenjem otpora kod pojedinih temperatura . Vrijednosti otpora se trebaju kretati u slijedećim granicama : kod temperature 20°C otpor između pinova ECT senzora trebaju biti od 2000 - 3000 ohm-a , kod temperature 40°C treba biti 1000 - 1500 ohm-a , kod temperature 80°C otpor treba biti od 250 - 400 ohm-a . Na kraju želim reći da ne sumnjam u Vašu stručnost ali nisam siguran da ćete uspijeti.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 i. 16V - NAKON ZAMJENE LAMBDA SONDE OPET NIJE DOBRO ?

Datum objave: 14.07.2012 19:04:57
Slika
PITANJE:

opel astra 1.6 16v god.2007 Poštovani, uplila mi se lampica "kontrola ispušnih plinova", što je pokazalo na testeru- greška na lambda sondi, zamjenjena i greška pobrisana.Tijekom probne vožnje lampica se opet upalila, natrag na tester i sada izbacuje grešku na jednom od injektora...prije ju nije pokazivalo. Isto tako bobina je mijenjana prije nekih 2 mjeseca jer je bila probila(pokazalo i na testeru) auto je nemirno radio i nije imao snage, sada normalno vuče tako da je taj problem uspješno riješen. molim vas savjet, jer dijelovi nisu jeftini. da li očistit injektore ili zamjena ili...

ODGOVOR:

Postoje brojni uzroci radi kojih se može paliti lampica kontrole motora ( Vi ste naveli kao ispušne plinove ) . Prije bilo kakvih zamijena dijelova , potrebno je točno utvrditi što je stvarno neispravno i tada obaviti potreban popravak . To nužno ne mora biti lambda sonda . Ostli mogući uzroci su : loša iskra na svjećicama, probijanje visokog napona, propuštanje na usisnom kolektoru, bobina, nečisti injektori, filteri, regulator tlaka goriva, pojedini senzori motora, mjerač mase zraka, zaklopka snage, EVAP ventil rezervoara, ECU centrala, mehaničko stanje motora . Kao što vidite bez stručnog pregleda vozila , ne može se dati jednostavan i jednoznačan odgovor .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI PD - MIRIS ULJA I PLAVI DIM NA AUSPUHU ?

Datum objave: 13.07.2012 14:12:03
Slika
PITANJE:

Postovanje, velikom majstoru i gospodinu! Ovo iskazano postovanje nije poltronsko nego čisto iskreno jer stvarno treba imati i vremena i znanja i ljudskosti da se odgovori na svako pitanje pojedinacno i da odgovori svakome iako je vec takvih odgovora i pitanja istih bilo vec nekoliko puta ali vi ispostujete svako pitanje. Ja posjedujem VW PASAT 1,9 TDI, DI crveno, 74kw, 101 konj, 2002 godina, i procitao sam sav forum tj pitanja na 40 stranica na vasem portalu vezano za VW vozila, mozda sam i djelimicno nasao odgovor ali mislim da bih ipak opet trebao vase misljenje. Naime, auto posjedujem nekih 3 mjeseca i dobar poznanik mi je dovezao auto iz Njemacke. Imao sam malih problema sa protokomjerom vazduha koji je moj automehanicar otklonio, kojeg cijeniom i imam pozitivno misljenje o njemu sto je i dokazao dok sam odrzavao stari auto kod njega. Dalje prilikom voznje sam ustanovio da mi se pri malo otvorenoj voznji, znaci vece brzine, na zadnjem dijelu vozila pojavljuju masne tackice na zadnjoj sajbi i gepeku. Odlaskom kod mog mehanicara ustanovio je da je mjenjana turbina ili reparirana dok jos nije uvezen i da je prilikom kvara prve turbine doslo do prolaska odredjene kolicine ulja u ispusni sistem-auspuh i da ce mi trebati odredjen dio vremena i predjenih kilometara da se ulje izduva kroz auspuh. Sada je primjetno da ima manje tih masnih tackica na zadnjem dijelu ali prilikom voznje, otprilike 100 kilometara otvorene voznje u zadnje vreme mi se dogadja da mi se auspuh takoreci zapali odnosno da se pojavi plavicasto -bijeli dim u vecim kolicinama sa znatnim smradom paljevine ulja. Prilikom gasenja auta u tom slucaju jos neko se vrijeme vidi dim koji izlazi ispod auta znaci ne samo da izlazi iz auspuha i osjeca se paljevina ulja. Kad se malo auto ohladi 10 minuta vozim dalje bez problema. Interesuje me dali ce to ulje da vremenom nestane ili ce taj problem biti prisutan i dali je potrebno nesto drugo da se uradi ili eventualno pregleda. Vise savjeta i misljenja su uvek bolja od jednog... Pozdrav...

ODGOVOR:

Hvala na lijepim riječima kao i činjenici što ste prepoznali neizmjerno veliki rad i zalaganje u održavanju ove stranice ovakvom kakva jest .  Sve detalje koje ste naveli u vezi Vašega vozila upućuje na činjenicu da motor Vašega vozila i dalje troši ulje . Način potrošnje ulja može biti na slijedeći način : propuštanje iz motora , potrošnja ulja kroz ležajeve turbine, potrošnja ulja kroz vodilice ventila, potrošnja ulja kroz klipne prstenove motora . Vaše vozilo treba pregledati znalac. Nakon stručnog pregleda doći će se do spoznaje u kakvom stanju je motor i turbina .

na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA B 2,0 i. 16V - ŠTO MOŽE PROSJEČAN MEHANIČAR ?

Datum objave: 11.07.2012 18:56:10
Slika
PITANJE:

Poštovani, Opel Omega B, 2.0 16v DOHC motor, godište 1999. Pitanje je vrlo jednostavno. Ukoliko se pokvari senzor položaja bregaste osovine ECu to registrira kao grešku i upali narandžastu lampicu da svijetli stalno. Ograničava okretaje 4500 RPM plus sve aktivnosti do 3000 RPM užasno sporo obavlja. Prevedeno, ukoliko treba krenuti na semaforu auto se vuče ko krepana kokoš.... Da li su navedeni podaci točni ili ne? Ukoliko su točni, da li su vidljivi prosječnom mehaničaru danas, odnosno da li su lako zamjetni ti simptomi? Najljepše se zahvaljujem na odgovorima. Srdačan pozdrav, Davor Kelentrić

ODGOVOR:

Nije točno jer to nije vitalni senzor . U ovom slučaju se ne nagađa o mogućim uzrocima nego se egzaktnim metodama ( mjerenje , ispitivanje ) točno otkriva kvar/kvarovi . Opčenito , KV mehaničar nije doktor nauka ni konstruktor motora i u većini slučajeva nije u mogućnosti obavljati kvaliteno dijagnostiku motora ako prije toga nije obavio specijalizirano školovanje za pojedine sustave na vozilu . Uz to još treba imati servisnu logistiku ( ispitne i dijagnostičke uređaje ) .

na vrh Povratak na vrh

MAZDA PREMACY 1,8 i. - MOTOR ZATRZAVA I NE PRIMA GLATKO GAS ?

Datum objave: 10.07.2012 19:25:52
Slika
PITANJE:

Poštovani, prije svega vam se zahvaljujem na izvrsnoj web stranici i unaprijed na mogućnosti da dobijem odgovor na moj problem. Naime, vozim Mazdu Premacy iz 2000 g. s motorom 1.8.i. Auto je prešao 227000 km, redovito srevisiran do sada u ovlaštenom servisu, sad je vrijeme ovih dana za veliki servis, koji zbog novaca ću kod prijatelja servisirati sa zamjenskim dijelovima - još neznam gdje ću kupiti(Tokić dijelovi, Japan parts ili auto krešo). U zadnje vrijeme kada ga tek upalim i krenem u 1. brzini između 1500 do 2500 auto mi jako zatrzava i ne prima glatko gas, a nakon prebacivanja u viši stupanj ti problemi nestaju, eventualno između 4500 i 5000 malo zatrza i kad ga par puta tako dignem u tom broju okretaja je sve uredu ali na niskim u 1. brzini trza i dalje. Što mi je interesantno: ta pojava zatrzavanja jačeg se dešava kod prvog paljenja i u toku dana dalje možda povremeno ili nakon stajanja od 5-6 sati opet, ali ako kontinuirano vozim, stanem isključim i nakon nekog vrmenea opet krenem nema problema. Inače nisam dinamičan vozač i vodim računa o prebacivanju u višu na 2800 okretaja i vozim oko 24 godina i auto i motocikl. sumnjam na kablove ali nisam siguran i ovo je moja vrlo vrlo paušalna ocjena problema. bio bih vam zahvalan ako bi ste mi mogli dati dogovor na pitanje o čemu se radi, inače auto mi je izvrstan i ne mislim ga prodavati bar još dok ne pređem 100000 km. Hvala unaprijed i bez obzira na odgovor dugujem vam g. Meiću jednu butelju vina (ako volite vino ili neko drugo piće)jer mi se sviđa vaša web stranica. Inače sam i nastavnik na Fakultetu te mi je stoga drago posjetiti vašu stručnu web stranicu i uočiti dobortu u vašim odgovorima kojima pomažete brojnim vozačima i vlasnicima automobila. Pozdrav s osobitim poštovanjem. Željko Ivandić

ODGOVOR:

Kvar je najlakše otkriti kada je on stalno prisutan a u Vašem slučaju to jest tako . Za iznalaženje kvarova koriste se brojne metode od empirijskih do dijagnostičkih uz pomoć servisne logistike ( baza podataka , mjerni uređaji , instrumenti, informatički sustavi ) . Vama je sigurno poznato da je najučinkovitija metoda uz pomoć servisne logistike i stručno educirane osobe . Ako toga nema preostaje samo metoda zamjene pojedinih dijelova na koje se sumnja ali za to treba imati skladište s dijelovima . Navesti ću moguće neispravnosti odnosno sve što bi trebalo ispitati :  svjećice, kablove, bobinu, filtere, injektore, regulator tlaka goriva, EGR ventil, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor temperature motora, senzor pložaja zaklopke snage, propuštanje na usisnom kolektoru, električna instalacija i konektori ( moguć pad napona ) , glavni konektor ECU centrale . U rijetkim slučajevima i ECU centralu .

na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,6 i. AGT - MOTOR PREKIDA I RADI NA TRZAJE ?

Datum objave: 09.07.2012 21:39:40
Slika
PITANJE:

Posjedujem Fiat Tipo 1.6 AGT 91 god. Problem je u tome sto u podrucju od 1000-3000 okretaja auto trokira i zacukuje. Problem je najizrazeniji kada je auto hladan te skoro u potpunosti nestaje kada se auto zagrije. Ovo nebo bilo i takav problem da svakih par tjedan kada je hladan odvozi par km te onda u potpunosti gubi odaziv na gas tojest kod dodavanja gasa padaju okretaji. Ovo se desava u voznji dok u leru najnormalnije radi. Od dijelova na auto je stavljen novi filtar goriva i pulsgeber. Molim Vas savjet kako dalje pristupiti problemu?

ODGOVOR:

Problemu kojega ste naveli terba pristupiti stručno i sistematski . To znači da treba provjeriti mehanički sustva motora, sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, sustav paljenja, sustav za upravljanje motorom . Ispitati treba pojedine dijelove, sklopove i stanja i to : fazu motora, podešenost ventila, kompresiju, propuštanje na usisnom kolektoru, MAP senzor, ECT senzor, senzor zaklopke snage TPS, senzor temperature zraka, lambda sondu, tlak goriva, čistoću rezervoara, regulator tlaka goriva, injektore, kablove za svječice, bobinu, senzor radilice, električnu instalaciju, ECU centralu motora . Na žalost bez neposrednog uvida i ispitivanja ne mogu dati jednostavniji odgovor .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DCI - PROBLEM S KLIMA UREĐAJEM, ŠTO NAPRAVITI ?

Datum objave: 09.07.2012 18:14:36
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine.Danas sam napunio auto klimu na Renault Meganu 2006 godiste.1.9 dci motor.I kako nikad ne ide onako kako bi zelio,desi se sljedece.Primjetim na cjevi sto vode do dehidratora ili isusivaca zraka klime,da curi plin,naravno vidi se ona limun zelena boja koja izlazi kada negdje curi plin.Majstor(ako ga mozemo nazvati tako...)je ustvrdio da je otisao dihtung(neki bakreni) i prilikom skidanja kako je on to rekao i ja sam se sam uvjerio ekxplodirao je plin i uprljao sav auto i lice majstora.Naravno,rekao je da je promjenio taj dihtung i rekao da je sve ok.Ja napravio 100 km,dosa kuci,klima hladi cjelo vrijeme super,ali plin i ta zelena boja i dalje cure kod tog dihtunga gdje se spaja aluminijska cjev i dehidrator.E sta sad da radim,dali ce plin iscuriti tako,ili ce ga da zelena boja kad se osusi stvoriti ODREDJENI var,kroz koji plin vise nece curiti.Ili da doticnom kazem da stavi dva bakrena dihtunga,dali to moze. Bio bih vam zahvalan na punom savjetu.Svako dobro :)

ODGOVOR:

Zelena boja koju ste spomenuli je samo kontrast ili indikator propuštanja . Nikakav sloj koji će zaustaviti propuštanje se neće stvoriti . Vi ne trebate davati stručne savjete serviseru jer se podrazumjeva da on zna više od Vas po pitanju tehnike motornih vozila . Prilikom servisiranja klima uređaja sva evidentna propuštanja se moraju riješiti i tek nakon toga se može puniti sustav . U ovom slučaju treba opet izvaditi plin ( jer će isti opet iscuriti ) , zabrtviti kritično mjesto ili mjesta i nakon toga opet obaviti punjenje . Način brtvljenja prepustite serviseru a ako niste sigurni u njegovu stručnost , odaberite drugi servis od povjerenja .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 SDI - TEŠKO UBRZAVA I NEMA SNAGE ?

Datum objave: 09.07.2012 18:37:31
Slika
PITANJE:

Poštovani, VW Golf IV 1.9 SDI 1999. 50kW. Redovito servisiran. Teško ubrzava.U vožnji postupno ili iznenada oduzme funkciju gasa i prebaci rad motora u prazan hod pri čemu se zvuk motora malo pojača. Na eko-testu temp. ulja 70C, prazan hod 880, zacrnjenje dobro. Dodavanjem gasa u praznom hodu na 2500 okretaja znatna količina mjehura zraka prolazi vidljivim dijelom crijeva za dovod goriva iz filtera nafte do bosch-pumpe. Zamijenjeno: Filteri goriva i zraka, katalizator, kompletan set sa zupčastim remenom na propisanoj kilometraži.

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih motor može izgubiti snagu kao što ste i Vi opisali . Zbog toga treba obaviti pojedinačno ispitivanje pojedinih komponenata i provjeriti mehaničko stanje motora . Moguće neispravnosti su : zrak u sustvau goriva koji ulazi u visokotlačnu pumpu , filteri, nečist rezervoar, senzor pedale gasa, EGR ventil, dize, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine, faza motora, solenoid vremena ubrizgavanja goriva, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature motora, senzor radilice, električna instalcija motora, ECU centrala motora, mehaničko stanje motora .

na vrh Povratak na vrh