Danas je: 29.09.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MAZDA 626 1,8 i. - TROŠKOVI ZA USTANOVITI KVAR ?

Datum objave: 06.12.2012 12:36:38
Slika
PITANJE:

Postovani, Imam Mazdu 626,1.8 na plin. Auto je redovno servisiran u ovlastenom servisu do 220000km, te sad ima 243000km. Naime problem je nastao kad je auto povremeno znao izgubiti snagu, bez obzira da li je bio na benzin ili plin. Promijenio sam svjecice, kablove ( navodno je jedan kabel cesce radio probleme prijasnjem vlasniku, pa je mjenjao jednom godisnje), bobinu, te ocistio dizne- sto je stvorilo dodatne probleme( jedna dizna je propisala, pa je bio oblak dima, zamijenio sam sve 4, pa sad zadimi kad upalim auto, na sto mi je moj mehanicar rekao da su karike u pitanju te da se tako vozim dalje. A drugi kolega mi je rekao da su to samo gumice na ventilima? . Vezano za gubljenje snage- to je i dalje povremeno prisutno, te tokom voznje cujem lagano peckanje ispod volana, kao da je neki kondenzator u pitanju, pa kad se napuni- zaiskri ili sto vec. Jedan mehanicar je primjetio da mi se ne pali kontrolna zarulja za zracni jastuk prilikom kontakta prije paljenja. Posto nemam izbora kupiti nesto bolje, a dosta mi je lutanja, zamolio bih vas za savjet, te ako mislite da mojim dolaskom mozete bez vecih troskova ustanoviti kvar, rado bih navratio? Zahvaljujem, Drazen

ODGOVOR:

Kada bih mogao s minimumom rada i bez detaljnog ispitivanja i za novac koji Vama nije veliki , obaviti defektažu i popravak vozila onda bih bio jako bogat čovjek . Na žalost to u praksi nije tako . Do rezultata se može doći smo maksimalnim zalaganjem , stručnošću , upotrebom brojnih dijagnostičkih, mjernih i ispitnih uređaja . Trajane samog ispitivanja neka traje i više dana . Međutim nakon detaljnog ispitvanja kakvo sam spomenuo , sigurno mogu znati što je neispravno, predložiti rješenje, navesti cijenu popravka i otkloniti kvar . Na kraju bih volio znati , što su to za Vas veći troškovi ? Ja mislim da su veći troškovi oni koje Vi platite a da ne znate točno što je neispravno i oni troškovi koje platite za popravak a kvar i dalje nije otklonjen .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES A 140 1,4 i. - MOTOR KAO DA RADI NA TRI CILINDRA ?

Datum objave: 05.12.2012 15:49:01
Slika
PITANJE:

poštovani Imam mercedes a 140 benzinac 2001. godina. Normalno sam se dovezao sa posla, slijedeće jutro upalio je bez problema ali kao da radi na tri cilindra. Stvarno tako i zvući. Promjenio sam svječice i bobinu ali stvar je ista. broj okretaja je konstantan ne zaletava se. Ukopča čok kad je hladan i pušta ga normalno. vožnja je nemoguća jer nema snage. gorivo je točeno tjedan dana prije kvara. Jel možda kvar na ECU modulu ili negdje drugdje.

ODGOVOR:

Nije dobro unaprijed predviđati što je moguće u kvaru i što bi moglo biti . U ovom slučaju treba krenuti od činjenice koju ste rekli a to je da motor čudno radi i da nema snage . Kada je to tako uvijek se radi dijagnostika motora , točno se defektira kvar , predloži se rješenje i otkloni se kvar . U ovom slučaju osnovni uzroci mogu biti : mehaničko stanje motora ( ventili, kompresija , faza motora ) , sustav elektronskog ubrizgavanja goriva ( pojedini senzori motora, tlak goriva, injektori, davači impulsa, aktuatori ) , sustav za upravljanje motorom i sustav paljenja .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO 1,2 i. 16V - ŠTO DA RADIM S KOČNICAMA ?

Datum objave: 05.12.2012 12:47:19
Slika
PITANJE:

Poštovani! Supruga mi je vlasnica Renaulta Twingo 1,2 16v Dinamique starog 4 godine, sa 78000 prijeđenih km. Na zadnjem tehničkom pregledu 30.11. na kočionom sistemu su zabilježeni slijedeći rezultati: a) točka isparavanja kočione tekućine - 195°C b) 1. osovina - radna kočnica lijevo 1600 N, desno 1900 N, razlika 16% 2. osovina - radna kočnica lijevo 1300 N, desno 1000 N, razlika 23% 2. osovina - pomoćna kočnica lijevo 1100 N, desno 800 N, razlika 27% Rezultati jesu u granicama dopuštenih, ali su granični, pa su me zabrinuli, tako da sam već idući dan ponovio test kočnica u AMK Siget. Tamo je razlika na prednjoj osovini bila 6%, ali na stražnjoj su rezultati identični onima izmjerenima dan prije na stanici za tehnički pregled u Ivanić-Gradu. Kada su mjerili svaki kotač pojedinačno postignute sile su bile praktično identične. Znači koči i jedan i drugi kotač, samo što lijevi koči prije. Kočiona tekućina u sistemu je još originalna. Manometri za mjerenje tlaka u kočnicama bi se još nekako i sklepali, ali pošto nemam dinamometar nisam u mogućnosti napraviti testiranje hidrauličkog sustava. Budući da su odstupanja praktično ista i za nožnu i za ručnu kočnicu logika me upućuje na kočione obloge (zadnje kočnice su doboš). Originalne koštaju kod Baotića 625 kn, a u ZMD autodijelovima imaju one tvrtke REMSA za 250 kn. Zanima me Vaše mišljenje o navedenom problemu. Sustav kočenja na Twingu ima ABS senzore na sva četiri kotača. Početkom ove godine sam rasklapao stražnje kočnice i svi su dijelovi vizualno ispravni. Nigdje nije bilo nikakvog traga masnoćama niti je bilo pojave korozije. Sajle ručne kočnice su plastificirane i pokretne bez otpora. Nakupljenu prašinu sam ispuhao kompresorom. Kod montiranja kočnica natrag prvo sam tridesetak puta pritisnuo nožnu kočnicu da se aktivira mehanizam za samopodešavanje, a tek sam onda na vijku za podešavanje ručne kočnice napeo sajle i podesio je. Moram napomenuti da su slični rezultati na tehničkom postignuti i pred godinu dana što me je i navelo na kontrolu zadnjih kočnica. Kočione obloge nisam mjerio što se tiče debljine, ali izgledale su kao nove, kao i doboši. Prigušenje svih amortizera je između 75 i 80%. Da li mijenjati zadnje kočione obloge ili ne. Zadovoljavaju li one REMSINE ili uzeti original, ako se možda i taj original ne radi u istoj tvornici. Ili možda mislite da bi bilo nešto drugo. Srdačan pozdrav i unaprijed zahvaljujem na odgovoru!

ODGOVOR:

Na svakom vozilu je najvažnija tzv. AKTIVNA sigurnost a u to spada i kočni sustav . U ovom slučaju nema puno filozofije i sve je jasno . Efekt kočnog sustava ste provjerili na valjcima i učinak je takav kakav je . Vi ste taj koji će odličiti da li će se i dalje koristiti postojeće kočnice ili ćete napraviti da efekt kočenja bude bolji . Naravno da za to treba potrošiti novce . Ako želite da Vaša supruga vozi automobil s odličnim kočnicama onda ćete morati ići u investiciju . Tom prilikom nećete razmišljati o cijeni pojedinih dijelova nago ćete na prvo mjesto staviti kvalitetu . Kada bih ja dobio zadatak da na nekom vozilu napravim kočni sustav na najkvaliteniji način onda bih birao najbolje i najskuplje materijale . Ako bi to bilo Vaše vozilo , na njemu bih zamijenio diskove , disk pločice, kočne bubnjeve, kočne papučice, kočne cilindre. obavio bih i reparaturu kočnih kliješta, zamijenio bih i visokotlačne fleksibilne cijevi kočnice. Po potrebi bih provjerio glavni kočni cilindra i sajlu ručne . Po potrebi bih zamijenio i gume .To bi bio kriteriji kako dobiti najbolji efekt i učinak kočnog sustava .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II - RUČNA KOČNICA ?

Datum objave: 04.12.2012 13:38:49
Slika
PITANJE:

Uvazeni gospodine Meicu, citajuci vase savjete pun sam divljenja, pa se nadam da cete i meni pruziti jedan, nadam se mali savjet. Na automobilu Megan II, 2003 god., imam problem kod rucne kocnice, jer mi ZUB za osiguranje NE drzi rucicu. Interesuje me da li se do mehanizma moze doci skidanjem plastike iza rucice, jer pretpostavljam da se ZUB zaglavio. S POSTOVANJEM

ODGOVOR:

Točno je , do spomenutog mehanizma ručne kočnice se može doći kada se demontiraju plastični dijelovi koji zaklanjaju pristup . Kada se oslobodi pristup mogu se osloboditi sajle ručne kočnice i može se demontirati spomenuti mehanizam .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO TICO 0,8 i. - ISPLATI LI SE POPRAVAK ?

Datum objave: 04.12.2012 12:16:08
Slika
PITANJE:

Postovani, imam Tico 2000 godiste. Pri voznji motor kao da se gusi. U voznji te kod gašenja automobila se osjeti miris benzina u kabini. Unazad mjesec dana prosao je na tehnickom te eko testu bez problema. Na pregledu auspuha nije pronadjen nikakav moguci uzrok. Pregledani su svi filteri, dovodi goriva i svjecice -sve je u redu. Što bi bio mogući kvar -te obzirom na njegovu vrijednost isplatili se popravljati? Unaprijed hvala na odgovoru Srdacan pozdrav

ODGOVOR:

Vozilo uvijek treba biti ispravno bez obzira da li je starost vozila 1 godinu ili 30 godina . Vaše vozilo ima i dalje svoju funkcionalnu i upotrebnu vrijednost i ne vidm razlog zbog čega isto ne bi trebalo popraviti . Točan odgovor što je neispravno i cijenu popravlka mogu navesti nakon pregleda i dijagnostike motora . Moguće neispravnosti su ; sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, mehaničke greške motora, sustav za upravljanje motorom .

na vrh Povratak na vrh

BMW E46 320 D - MOTOR NE VUČE IZNAD 3.000 o/min

Datum objave: 03.12.2012 15:39:34
Slika
PITANJE:

šaljem vam čestitke jer uistinu pomažete sa vašim odgovorima.Imam bmw e 46 320d 150ks,auto vuče do 3tisuća okretaja onda prestane, ali zvuk motora mi se čini kao da je začepljen i prilikom otpuštanja papučice gasa i ponovnog dodavanja, auto izbaci crni dim i počinje vuč. zamjenio sam mjerač zraka,sad sam dao ispitivat dizne i rekli su da su one uzrok.A mnogi mi govore da provjerim vakume, jer je auto stajal 6mj.prije nego sam šta sam ga kupio .zahvaljujem se unaprjed na odgovoru.

ODGOVOR:

Ako motor nema potrebnu snagu i odgovarajuće ubrzanje , uzrok se može otkriti samo kompletnom dijagnostikom motora . To znači ispitivanje : mehaničkog sustava motora, ispitivanje sustava za dobavu zraka u motor, ispitivanje sustava za dobavu goriva, ispitivanje upravljačkog sustava motora . Moguće neispravnosti su : začepljenje usinog kolektora, začepljenje ispušnog kolektora, suženje usisnih kanala, EGR ventil, senzor pedale gasa, dize, sustav za regulaciju turbine, turbine, senzor tlaka turbine, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA 1,3 LX - TOPLI TEŠKO PALI ?

Datum objave: 03.12.2012 12:31:21
Slika
PITANJE:

Imam škodu feliciu 1.3 lx sa karburatorom!! imam dva problema: Ujutro mi auto pali normalno a kad se zagrije treba verglati 4 -5 sekundi i moran dodati gasa da upali, i prednje desno kolo i zadnje lijevo nekada koće a nekad ne te mi pedala od kočnice tada malo propada dublje!! Hvala

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti radi kojih motor teže pali kada je topli su : kvaliteta iskre na svjećicama , kablovi, razvodnik paljenja , svjećice, bobina , propuštanje na prirubnici karburatora, velika količina uljnih para na cijevi oduška od ulja, podešenost ventila, kompresija motora . Problem s kočnicama može biti : glavni kočni cilindar, kočna kliješta prednje desne kočnice, zadnji lijevi kočni cilindar, kočne papučice, zrak u kočnom sustavu . Najbolje bi bilo da obavite kontrolu ( pregled ) i prednjih i zadnjih kočnica . Tada zamijenite istrošene dijelove, zamijenite po potrebi glavni kočni cilindar, zamijenite ulje u kočnom sustavu, odzračite koni sustav , podesite ručnu kočnicu .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA C 2,2 DTI - NE RADI SERVO VOLAN ?

Datum objave: 03.12.2012 08:52:12
Slika
PITANJE:

pozdrav posto sam slucajno vidio po internetu da imate dosta dobrih odgovora pa da i ja postavim imam vectru c 2.2dti 2004 god elegance oprema i otisla mi je servo pumpa nasao sam drugu polovnu naravno i postavio na vozilo al mi se ne gasi greska otisao sam u opel i oni su mi kalibrirali servo pumpu i obrisali gresku al neuspjesno greska i dalje stoji kao da je otisao senzor kuta nagiba letve volana odnosno ovi iz opela su mi rekli da mi ne odgovara ta pumpa kao ne pase slovna oznaka zatim sam postavio drugu al opet ista stvar u greski pise da je otisao taj senzor nagiba kuta volana ili je previsok napon e sad stvarno neznam vise sto da radim i nisu te stvari ni malo jeftine auto ima 130000 pozite mi

ODGOVOR:

Činjenica je da su servo pumpe volana nerealno vrlo skupe . Rabljena puma se može ugraditi ako je ona potpuno ista . U Vašem slučaju mislim da ste i Vi ugradili istu odgovarajuću pumpu i da ste prije toga provjeritli da su pumpe iste . Ako je to tako onda uzrok može biti senzor kuta volana koji je kod Vas i defektiran kao greška . Senzor kuta volana se može nabaviti i ugraditi jer je on poseban dio neovisan o servo pumpi volana . Prema Vašem opisu , bitno bi bilo da se točno defektira ispravnost spomenutog senzora i ako je isti neispravan da se zamijeni . Nakon toga treba po potrebi izbrisati grešku iz memorije računala .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 i. - MOTOR PONEKAD NEĆE UPALITI ?

Datum objave: 02.12.2012 17:43:54
Slika
PITANJE:

Postovani , vlasnik sam Renaulta Clia 1,2 iz 2004. godine i ponekad kada je motor topao nece upaliti nego samo vergla u prazno. Nakon dva do tri pokusaja motor upali kao da nista nije bilo. Vozilo je spojeno na orginalnu i na nekoliko univerzalnih diagnostickih uredaja i nema zabiljezenu nikakvu gresku. Uputili su me i da kada se taj kvar desi obratim paznju na lampicu od blokade paljenja i ona u trenutku verglanja bude ugasena sto bi znacilo da je kljuc prepoznat. Sto bi mogao biti uzrok kvara ? Vama se obracam iz razloga sto mi se nitko ne usudi nesta konkretno reci zato jer kada dodem u servis auto najnormalnije radi. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : senzor radilice, električna instalacija motora ( pad napona ) , senzor bregaste osovine, senzor temperature motora, senzor položaja zaklopkesnage, senzor tlaka zraka, aktuator minimuma, lambda sonda, EVAP ventil rezervoara, senzor temperature usisanog zraka, ECU centrala, tlak goriva, izostanak iskre na svjećicama . Kvar je najlakše otkriti u momentu kada motor ne može upaliti .

na vrh Povratak na vrh

LANCIA DELTA 1,9 TD - MOTOR DIMI I SLABO UBRZAVA ?

Datum objave: 02.12.2012 15:41:42
Slika
PITANJE:

pozdrav imam u kombinaciji za moj auto, lanciu deltu 1.9 td 1989 vrlo ljepo auto i svidilo mi se,ali motor blago dimi plavicasti dim i kad otvorim šipku ulja i cep ulja pojavljuje se para,to me malo zabrinjava ali znam nije to novo auto,glavni problem je kad sam isa u probnu voznu auto nema nikakvu zivahnost,potezanje u prvoj brzini je slabo,kao da nema turbinu a ona je po svemu ok,nema lufta crjeva od nje su ok,koji su moguci razlogi jer sam ima priliku vozit takav motor koji leti po cesti,,i da napomenem vrlo sporo se odaziva na gas,,unaprijed hvalaa pozz

ODGOVOR:

Postoje nekoliko osnovnih razloga radi kojih motor nema potrebnu snagu i ubrzanje . Navesti ću da su to slijedeći razlozi : mehaničko stanje motora, dobava zraka u motora, dobava goriva, upravljanje dobavom goriva . Navesti ću i pojedinačno što sve treba ispitati i koji su mogući kvarovi : faza motora, kompresija motora, podešenost ventila, začepljenje na usisnoj strani motora, djelomično začepljenje auspuha , niski talk turbine, ventil za rasterečćenje turbine , sustav za regulaciju turbine, dize, visokotlačna pumpa . Kao što vidite ima toga puno . Ispitivanje treba započeti s mehaničkim ispitivanjem motora a nakon toga dalje kao što sam već spomenuo .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA 1,8 i. 16V - VENTILATOR KABINE

Datum objave: 02.12.2012 12:14:40
Slika
PITANJE:

Dobar dan poštovani g.Meić.Imam citroen xantiu 1.8 16v 1998 x2.Imam problema sa ventilatorom kabine.Kada je na manjim brzinama radi normalno,ali kad klizač stavim na maksimum radi jedno 2 sek i ugasi se.Nakon toga moram ponovno ugasit/upalit auto i smanjit brzinu ventilatora.MOLIM VAS ZA POMOĆ I HVALA VAM UNAPRIJED :D

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : komanda za ukapčanje ventilatora, upravljački modul ventilatora , pad napona na pojedinim kontaktima prekidača i električne instalaciaj ventilatora .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - MOTOR ODJEDNOM IZGUBI 50% SNAGE ?

Datum objave: 29.11.2012 12:01:44
Slika
PITANJE:

lijep pozdrav gospodi iz servisa.imam problem s passatom 1.9 TDI 90 HP.Auto je odjednom izgubio cca 50% snage.Ne ide preko 110km/h,i turbina se nečuje da radi.Majstor je zamijenio "laderdruck sensor",auto je vožen jedan dan no opet isti problemi.Samo sto sad,ako ga u leru isturiram,ide skoro pa normalno,ako ga ne isturiram opet ne ide.ali vuce nenormalno puno ulja,oko pol litre na 100km.ispod motora na asfaltu se vidi fleka veličine kuhinjskog tanjura a kad je automobil upaljen i ispod auspuha se stvara crna fleka...Ja sumnjam na turbinu,ali bih vas molio da mi kažete vaše stručno mišljenje.Još jednom lijep pozdrav i unaprijed zahvaljujem na odgovoru...

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu najprije treba provjeriti mehaničko stanje motora . To su : faza motora, kompresija, začepljenje na usisnim kanalima , začepljenje na auspuhu, EGR ventil . Nakon toga treba ispitati u kavom stanju je turbina . Provjerava se istrošenje na ležajevima turbine, stanje turbinskog i kompresorskog dijela turbine, začepljenje turbine, tlak turbine . Nakon ovakvog ispitivanja sigurno se može znati u kavom stanju je motor i turbina . Na kraju ostaje još da se po potrebi ispita : visokotlačna pumpa, dize, pojedini senzori motora .

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,6 i. 16V - ODBIJA PRIMITI GAS ?

Datum objave: 29.11.2012 11:19:24
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić,nadam se da mi možete pomoći. Imam fiat mareu 1.6 16v iz 1998.Motor radi uredno do postizanja radne temperature,a onda ponekad u tim trenucima odbija primati gas.To traje 15-20 sekundi,i kad prijeđe tu kritičnu točku radi normalno. Uvijek mi se to događa na istoj udaljenosti od polazne točke kretanja. Ako za tih 15-20 sekunda moram promijeniti brzinu ,u većini slučaja se ugasi i teško ponovo upali nakon 5-6 pokušaja.Jednostavno u tim trenucima odbija "slatko" primati gas.Sumnjam na senzore na usisnoj grani, ali nisam siguran koji od njih.Da li onaj sa 2 ili 4 žice? Kakva je zadaća svakog? Unaprijed zahvaljujem i srdačan pozdrav!

ODGOVOR:

Ne bi bilo dobro da bez pravog ispitivanja pojedinih senzora , davača, aktuatora, električna instalacije i upravljačkog sustava motora , na pamet mijenjate pojedine dijelove . Moguće neispravnosti su : regulator tlaka goriva, nečisti injektori, tlak goriva, nečist rezervoar, propuštanje na usisnom kolektoru, senzor položaja zaklopke snage, MAP senzor, IAT senzor ECT senzor , EVAP carnister ventil za ventilaciju rezervoara, pada napona na pojedinim konektorima senzora motora, bobina, ECU centrala motora . Mehaničko stanje motora nisam spominjao jer pretpostavljam da je dobro . Na usisnoj grani imate tri senzora MAP, IAT, TPS . MAP senzor je za tlak zraka u usinoj grani, IAT senzor je za temperaturu usisanog zraka, TPS senzor je za položaj zaklopke snage . Pojedinačnim ispitivanjem se može otkriti i otkloniti uzrok .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 203 C 220 CDI - VISOKOTLAČNA PUMPA COMMON RAIL ?

Datum objave: 28.11.2012 08:35:44
Slika
PITANJE:

Postovani, prvo sve pohvale za Vas rad i trud i zatim moj problem. Radi se o tome da je visokotlacna pumpa Bosch u common rail sistemu procurila, nakon zamjene svih gumica jedan dan je bilo sve u redu da bi drugi dan procurila istim intenzitetom. Mercedes W203 c klasa cdi 220, 203.206 oznaka motora. Hvala na odgovoru

ODGOVOR:

Tlakovi u visokotlačnoj pumpi su oko 1.800 bara . Zbog toga sve radove na pumpi treba obaviti po svim pravilima struke . Uz to moram posebno naglasiti da većinu visokotlačnih pumpi sustava Common Rail može servisirati jedino proizvođač . Mi serviseri možemo jedino ugraditi tvornički repariranu pumpu i po potrebi obaviti programiranje na vozilu .

na vrh Povratak na vrh

SMART 800 CDI - MOTOR TEŠKO PALI ?

Datum objave: 28.11.2012 08:22:58
Slika
PITANJE:

Poštovani Gdine Meić ! Supruga je vlasnik Smarta 800 cdi iz 2002 g. Do sada je s autom pređeno 180.000 km bez problema, no u zadnje vrijeme pojavio se kvar kojeg mi ne mogu otklonit u nekoliko servisa. Naime, ujutro, tj. dok je motor hladan jako teško pali. Motor se sav trese pri paljenju te kad nakon 5-10 pokušaja startanja motora upali, iz njega izlazi oblak crnog dima. Nakon toga kroz dan auto pali "na prvi zub". Izmjerena je kompresija koje je OK, promjenjeni su grijači, btw koje nije trebalo mjenjat, stavili smo jači akumulator te provjerili dizne(injektore). U svakom servisu su rekli da je auto OK, da je ispravan, no nitko ne može otkrit uzrok zašto ujutro teško upali. Molim Vas za savjet. L.P.

ODGOVOR:

Uzroci teškog paljenja hladnog motora mogu biti brojni . Neke od tih uzroka ste i Vi spomenuli i neke dijelove zamijenili . Kompresija motora treba biti veća od 18,5 bara a grijači ispravni jer ste ih zamijenili . Ostale moguće neispravnosti su : dobro stanje elektropokretača , prisutnost zraka u gorivu, ispravni filteri, kontrolni modul grijača , senzor temperature motora, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, EGR ventil, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 3,0 TDI - BIJELI DIM NA AUSPUHU ?

Datum objave: 27.11.2012 18:20:48
Slika
PITANJE:

Postovani,malo sam prolistao forum i procitao dosta dobrih odgovora pa sam vas i ja odlucio nesto upitati. Imam Audi a6 3,0 tdi 2006 kad stojim u koloni vise od 10-ak minuta ponce lagano pusiti bijel dim,dok stojim on pusi kad pocnem voziti zapusi malo vise i prestane. Na diagnozi nije pokazao nista injektori rade u dopustenoj granici(-45 do +2,99)meni pokazuju -05. Hvala Popic

ODGOVOR:

Ako pretežno vozite u gradskoj vožnji moguće je da se aktivira postupak regeneracije DPF ( diesel particular filter ) filtera . U gradskoj vožnji u DPF filteru se nakupi mnogo nećistoća i djelomično začepi DPF filter . Kada se to dogodi kompjutor motora aktivira postupak čišćenja DPF filtera . Vi možete jedino pratiti da li nestaje rashladna tekućina . Ako rashladna tekućina nestaje , dim koji vidite može biti vodena para od antifriza koji ulazi u cilindar . I još jedan detalj . Ako je dim koji ste spomenuli bijelo plave boje i ako ima miris po gorivu , tada uzrok mogu biti dize . Ako Vam je sve što sam naveo komplicirano i nerazumljivo , zatražite da Vaše vozilo pregleda pravi stručnjak .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 CDTI - LUPANJE U MOTORU ?

Datum objave: 27.11.2012 17:58:05
Slika
PITANJE:

PITANJE: Postovani g-Meiću, imam problem a ne znam kako da ga rjesim. Trazio sam po netu pa sam naisao na vas sajt za koji imate sve pohvale. Bio sam kod vise majstora i nijedan mi zasigurno ne moze reći sta je. I u Opelovom servisu isto kazu! Vidio sam da vam je neko vec postavljao pitanje sa slicnim problemom, pa ste mu odgovorili da vam se javi. Interesuje me da li vam se javio i u cemu je problem sa autom. Imam Opel Astru 1,7 cdti 74 kw, 2005 god. Da vam bude lakse kopirao sam tekst od gospodina koji vam se vec javljao sa slicnim problemom. Poštovani g-dine Meiću,imam jedan problem, radi se o Astri H 1.7 CDTI 74kW, prije mjesec dana vozio sam se autocestom, odjednom mi se na displeju pojavila poruka Check Coolant Level, odmah sam skrenuo na zaustavnu traku i počeo zaustavljat vozilo, u tom trenutku ni 10ak sekundi nego sam potpuno stao upalila se lampica pregrijavanja motora i motor se sam ugasio, kad sam stao digao sam "haubu" i vidio da nema u ekspanzionoj posudi antifriza i da je crijevo koje ide prema kabini vozila (za grijanje) puklo, pozvao sam HAK vučnu službu, odšlepali su vozilo zamjenili crijevo i od tada motor teže pali i ima čudan zvuk,zvuči kao kad se ventili raštelaju samo malo glasnije. Auto na snazi ne gubi ništa, ne dimi, ne mješa ulje i vodu a u servisu me uvjeravaju da je jedan klip prolupao bez da su rastavljali motor. O čemu se radi, da se motor koji slučajem pregrijao zar ne bi trebala otići brtva glave motora? Ponavljam da auto praktički dok se upalila ta lampica pregrijavanja nije radio duže od 3 sekunde. Hvala. Kod mene auto kad se upali radi normalno par minuta. Poslije nesto lupa u motoru,lijeva strana, kao klip ili ko zna sta vec. Bord nista ne pokazuje osim Coolant level,ali ne znam kakve veze moze imati tecnost za hladjenje s lupanjem motora. Sve ostalo normalno radi, auto ide normalno, nijedne greske. Samo lupa! Molim Vas za pomoc! Samo da napomenem da sam auto kupio (uvezao) prije 15-tak dana,a prethodni vlasnik kaze da je promjenio zupcasti remen prije 6000 km. Unaprijed zahvalan!

ODGOVOR:

Kada dođe do pregrijavanja motora ne mora nužno stradati brtva glave motora . Visoke temperature u motoru mogu prouzročiti i druga oštećenja a to su najčešće ; klipni mehanizam, podizači ventila, ležajevi radilice . U vašem slučaju imamo jasnu činjenicu da je motor promijenio zvuk i da se čuje lupanje . Ako je to tako onda treba točno otkriti gdje nastaje lupanje i što lupa . U ovom slučaju to lupanje nastaje u motoru . Ako to nastaje u motoru logično je da se otvori motor , utvrdi kvar i nakon toga se zna što treba činiti i kako otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,8 i. 16V - ZAŠTO NE PROLAZIM EKO-TEST ?

Datum objave: 26.11.2012 13:31:43
Slika
PITANJE:

Vozim Opel Vectru 1.8 16V 85kW. Već dvije godine teško prolazim eko test. HC I CO2 je previsok. Lambda sonda pokazuje dobro na eko testu. Na autu sam promijenio katalizator, nove kablove od svjećica, svjećice, očistio motorić ler gasa i EGR ventil, ali i dalje je oko test loš. Auto ima prijeđenih 200 000 km. Motor ne troši ulje, koristim ulje shell 10w 40. Na autu je promijenjen samo zadnji lonac, stavit je sportski. Dakle,ima novi katalizator, srednji lonac orginalan, samo zadnji je promijenjen. Molim Vas da mi ukažete na uzroke lošeg eko testa. Hvala !

ODGOVOR:

Na rezultate eko-testa mogu utjecati brojni faktori . Točan uzrok se može znati nakon kompletne dijagnostike motora . Sada ću nabrojiti moguće neispravnosti : tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, ECT senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor položaja leptirastog ventila, mjerač mase zraka, lambda sonda, svjećice, kablovi, bobina, propuštanje na usisnom kolektoru, mehaničko stanje motora, senzor radilice, električna instalacija motora , ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA A 2,0 i. - MAF SENZOR

Datum objave: 26.11.2012 10:47:01
Slika
PITANJE:

Poštovani zanima me kako ispitati MAF senzor na Opel Vectri A 2.0i 85kw 89god.. Kada upalim auto dok je hladan, motor nemirno radi i okretaji variraju (samo što se ne ugasi).I sada mi nikako nije jasno do čega bi moglo biti posumnjao sam da bi mozda mogao biti taj map senzor pa me zanima kako ga ispitati pomoču multimetra. Unaprijed hvala, LP

ODGOVOR:

MAF senzor ima četiri pina . Pin broj 4 je minus ili masa . Kada se otkopča konektor s MAF senzora , otpor između pina 3 i pina 4 treba biti nula . Kada se upali kontakt , napon između pinova konektora 3 i 4 treba biti 5 V . Kada se spoji konektor na MAF i kada se upali kontakt napon između pinova 2 i 4 kada je zaklopka zatvorena treba biti od 0,1 - 0,3 V . Kada je zaklopka otvorena napon između pinova 2 i 4 treba biti 4,5 - 5 V . Uzroci radi kojih broj okretaja varira u većini slučajeva nije MAF nego nešto drugo : senzor položaja zaklopke snage, ECT senzor, aktuator minimuma, nečisti injektori, regulator tlaka goriva, propuštanje na usisnom kolektoru, mehaničko stanje motora .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT FLUENCE 1,5 DCI - DA LI JE SERVISNI INTERVAL PREDUGAČAK ?

Datum objave: 25.11.2012 12:43:13
Slika
PITANJE:

Poštovani! Čestitam na odličnim stranicama, postali ste poznati diljem Hrvatske. Imam za Vas jedno jednostavno pitanjce glede održavanja automobila. Imam Renault Fluence 1.5 DCI,85KS, 34 000km, prvi sam vlasnik, sad je 2 godine star. Dosad sam napravio jedan servis dok je imao godinu dana (20 000km) Trenutno ulje je Elf Evolution SXR 5W-40 (RN0710). Prema preporuci proizvođača ulje treba mijenjati svake 2 godine ili 20 000km, ali prema preporuci ovlaštenog servisa ulje bi trebalo mijenjati svakih 15 000km ili godinu dana... E sad, znam da proizvođač s namjerom da privuče kupca manjim troškovima održavanja može svašta napisati, a isto tako i servis da si sredi više posla, neznam dal da mijenjam ulje sad na 35 000km (to bude cca godina dana) ili da pričekam 20 000km. Pošto zbog garancije moram u ovlašteni trošak bude cca 1200kn, što nije zanemarivo. Znam da neću pogriješiti ako zamijenim ulje, no nebi htio ako to nije potrebno. Ipak je proizvođač propisao svakih 20 000km (ima kao neko longlife ulje) a opet serviseri bi trebali znati svoj posao. Inače auto se vozi umjereno, nema puno gradske vožnje, svakodnevno se vozim na posao (sveukupno 30km dnevno) povremeno ga ispušem malo. Hvala Vam unaprijed Lijep pozdrav, Velimir

ODGOVOR:

Motore 1,5 DCI kao što je na Vašem vozilu imao sam prilike u mnogo navrata vidjeti iznutra a na istima sam obavljao brojne dijagnostike i popravke . Motor je konstruiran i dimenzoniran na način da su pojedini mehanički dijelovi motora ( ležajevi radilice, klipnjače, klipovi ) pod-dimenzionirani . Površina ležajeva radilice je manja nego što je uobičajeno za motore takve snage . Zbog toga su opterećenja ( mehanička, dinamička , termička )  po jedinici površine povećana . Što to znači u praksi ? Jedini način da sačuvate motor od ubrzanog trošenja jest umjerena vožnja i pravovremena izmjena ulja i filtera za ulje . Serviseri su u pravu kada su naveli da je interval izmjene ulja predugačak . Zbog toga i predlažu da taj interval skratite za 1/4 . Moje subjektivno mišljenje je da bi interval izmjene ulje i filtera za ulje trebao biti ( za spomenuti motor ) , svakih 10.000 km ili dva puta godišnje . Vi kao vlasnik možete jedino na taj način utjecati preventivno na trajanje motora . Ulje i filter , možete mijenjati bez da idete u ovlašteni servis jer se to po ničemu ne vidi da ste obavili u međuvremenu prije redovnog servisa .

na vrh Povratak na vrh