Danas je: 03.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

BMW 320 D E90 - ULJE U INTERCOOLERU ?

Datum objave: 19.03.2012 19:17:16
Slika
PITANJE:

Postovanje Imam bmw 320d e90, 2006 god 110kw. Nedavno sam uvezao automobil a sad primetio ulje na interkuleru. Zamenjena je gumica na crevu od turbine medjutim i dalje vlazi. Interesuje me da li je potrebno uraditi remont turbine ili zameniti interkuler. Auto dobro vuce i za sada nema problema, ali zelim da preduhitrim moguce vece kvarove. Molim vas za sto hitniji odgovor. POZDRAV

ODGOVOR:

Ako je potrošnja ulja menja od 0,2 l na 1.000 km , tada ne treba ništa raditi . Ukolkio je potrošnja ulja mnogo veća , uzrok može biti turbina ili motor . Ako su istrošeni ležajevi turbine , ulje može dolaziti do intercoolera . Ako su istrošeni klipni prstenovi nastaje isti efekt a to je da opet ulje dolazi do intercoolera .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,1 i. - UGRADNJA JAČEG MOTORA ?

Datum objave: 19.03.2012 07:54:32
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meić, imam Peugeot 206 1,1 2004.g. s čijim motorom sam prešao nekih 140 000, nakon čega je došlo do kvara i oštećenja motora do te mjere da je isti zamjenjen. Drugi motor je iz karamb. P206 SW 2003.g sa 67 000 i zapremine 1,4 na koji su svi vanjski priključni dijelovi preseljeni s motora 1,1. Sve to sad super radi ali identično kao 1,1 bez očekivane razlike u snazi, pretpostavljam jer je i ECU ostao nepromjenjen i sad radi prema parametrima 1,1 iako je 1,4. Pokušao sam promjeniti računalo originalnim iz vozila odakle je i motor uz prisutnost njegovog ključa te pokrenuti motor ,ali bezuspješno. Daljim informiranjem nailazim na to da nije baš tako jednostavno pa me sad zanima Vaše mišljenje i eventualno rješenje situacije kako bi motor proradio u svojoj punoj snazi, i kakve posljedice može imati ako sve ostane kao sad (potrošnja,mehanički kvar, nepravilnosti u radu...)? Hvala na odgovoru.

ODGOVOR:

Ako ostane sve kao sada ne bi trebalo biti nekih problema . Jedino bi trebalo napraviti eko test i vidjeti da li su ispušni plinovi u granicama normale. Naravno da postoji razlika između upravljačkog kompjutora za motor 1,1 i. i za motor 1,4 i. Radi toga motor ne dobiva potrebnu količinu goriva a razlika je i u mapi na EPROM-u upravljačkog kompjutora. Rabljeni kompjutor se može ugraditi ali ga prije toga treba dekodirati . Druga varijanta je ugradnja potpuno novog kompjutora kojemu nije aktiviran zaštitni kod ( Code ) . Možda bi bilo dobro rješenje s dekodiranim rabljenim ispravnim kompjutorom .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA F 1,6 i. PUNO TROŠI ?

Datum objave: 18.03.2012 23:08:03
Slika
PITANJE:

Zdravo! Imam problem sa opel motorom od astra F 1.6i (poluanspric)94g. u voznji prilikom stiskanja kvacila padaju obrtaji ispod 500 obrtaja, i ponekad se ugasi , interesuje me razlog sto se to desava. A motor ima snagu vuce dobro i kada se ne vozi stiskas gas sve bude normalno sa obrtajima. i jos nesto,nije mi prikopcana posuda koja se inace nalazi u desnom blatobranu, ne znam kakvu ona funkciju obavlja i kako da je skopcam pravilno? Uz sve to mi je prevelika potrosnja, otvorene voznje prelazi 11 L na 100 KM ...sto mi je nelogicno za tu kubikazu. Hvala

ODGOVOR:

Činjenica koju ste naveli da nije spojena posuda ispod blatobrana ( filter s aktivnim ugljenom za benzinske pare ) , govori da su se neki nazovi majstori bavili na nestručan način Vašim vozilom . Uzroci radi kojih je povećana potrošnja i radi kojih je nepravoilan ler gas mogu biti brojni . Zbog toga se vašim vozilom treba baviti stručnjak a ne Vi jer za to nemate potreban alat , mjerne uređaje ni znanje. Na Vašem vozilu treba detaljno ispitati : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru ) , sustav ubrizgavanja ( sve senzore motora, lambda sondu, mjerač mase zraka, EGR ventil, tlak goriva ) , sustav paljenja ( kablove, svjećice, bobinu, električnu instalaciju motora ) .

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,8 S - PROBLEM S RADOM MOTORA ?

Datum objave: 18.03.2012 22:42:35
Slika
PITANJE:

Imam audi 80 , 1989, 1.8 obicni karburator---Naime imam problem sa radom motora,ugradjen mu je plin u Splitu,majstor ga je nastimao na kompjuteru a rad motora na plin je ustimao tako sto je probusio karburator tako da se moze ustimati smjesa plin-zrak. Na ler-u radi na plinu i benzinu odlicno ali dok je bio kod automehanicara za ustimavanje ( spajanje na istrumente),majstor mi je rekao da ima problem sa motorom i da ga ne moze rijesiti a to je kad mu doda gas tek nakon par sekundi dobije snagu motor,znaci kao da ne proradi odmah,u voznji se pokazao lijen bez neke snage slicno dizel motoru,-- kompresija mu je izmjerena i odlicna je,svjecice i kablovi zamjenjeni,finger zamijenjen. Snagu mu je moguce dobiti kada se podesi da ima vecu potrosnju struje odn.goriva ????

ODGOVOR:

Ne možete očekivati da Vaše vozilo radi dobro na plin ako nije ispravan benzinski sustav . To znači da najprije treba otkloniti sve greške tako da motor odlično radi na benzin , tek nakon toga se može raditi i podešavati plinski sustav. Zato najprije ispitajte i obavite potrebne popravke na : mehaničkom sustavu motora, na sustavu za stvaranje iskre na svjećicana, na sustavu dobave goriva ( uključujući i karburator .

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,4 i. - MJENJAČ ?

Datum objave: 18.03.2012 16:58:01
Slika
PITANJE:

Gospodine Meić, Imam ford escort 1.4. 1996.god moj problem je mjenjač naime jedno kratko vrijeme nisam mogao ubaciti u prvi i drugi stupanj prenosa potom mjesec dana sve normalno da bi sad opet počeo štekat... Krečem iz drugog kadkad iz trečeg stupnja onda se opet popravi pa ponovo pokvari. auto ima 190,00t/km. Hvala.

ODGOVOR:

Problem sa šaltanjem može nastati radi dva problema , jedan je polužni mehanizam za šaltanje brzina na kojemu može nastati istrošenje na pojedinim zglobovima i radi toga birač brzina pravi grešku u šaltanju . Drugi uzrok je istrošenje u samom mjenjaču i to a vilicama , na zupčanicima, na mehanizmu birača brzina . Prvi problem se može jednostavno riješiti uređenjem i eliminiranjem zračnosti na polužnom mehanizmu . Za drugi problem se mora otvoriti i urediti mjenjač.

na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA B 2,0 i. 16V - LAMBDA SONDA ?

Datum objave: 18.03.2012 16:51:35
Slika
PITANJE:

Poštovani imam pitanje vezano za lambda sondu. Rijec je o Omegi B 2.0 16V 136KS (X20XEV). Posto sam bio na dijagnostici zbog velike potrosnje i samim time mi se upalila zuta lampica motora, izbacilo je kvar: lambda sonda (neispravan signal). Jos nisam kupio novu jer sam u nedoumici jer kad sam odvrnu staru da vidim ko ju proizvodi, procitao sam tri oznake: GM 90 499 264, NTK A7H, Siemens 5WK9 075 1, nova originalna je jako skupa pa me zanima vase strucno misljenje iskustvo i preporuka o zamjenskim NTK lambda sondama i koliko su pouzdane, kako se uopce spajaju jer kod moje originalne sa konektorom boje zica su: bijela, zuta, crvena, crna, a kod NTK zamjenske su dvije bijele, crna i siva. Ukoliko mi mozete pomoci bio bih vam veoma zahvalan.

ODGOVOR:

Nije dobro da sami mijenjate lambda sondu . Razlog je što lambda sonda može biti izvan funkcije radi loših svjećica, kablova, injektora, propuštanja na usinom kolektoru, mehaničkih uzroka na motoru . Ako uzroci nisu otklonjeni u vrlo kratkom vremenu neće opet raditi ni nova lambda sonda. Najbolje bi bilo da se Vašim vozilom bavi stručnjak koji može točno ispitati sve uzroke i iste otkloniti . Isto tako nije dobro da ugrađujete lambda sondu upitne kvalitete bez obzira što je ista povoljna po cijeni . Problem na Vašem vozilu rješavao bih tako da najprije ispitam sve komponente sustava, zatim bi otklonio sve neispravnosti i na kraju bih po potrebi zamijenio lambda sondu .

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,9 TD - STATIČKI KUT PALJENJA ?

Datum objave: 18.03.2012 16:33:29
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meicu posedujem Fiat mareu 1.9td 74kw iz 97.god. Pustala mi je naftu na Lukas pumpi pa sam je predihtovao,medjutim kad sam je montirao na auto i uzubio vise nije to taj rad motora. Ispod haube lupa kao lud pogotovu od 1500-2500obrtaja,pa me interesuje da li moze to da bude da nije bas najbolje nastelovana pumpa ili nesta drugo,jer me buni zvuk ima isti kao ventili da lupaju. A moram da nagovjestim i to da pali veoma dobro i ima veoma dobru vucu. Unaprijed zahvalan.

ODGOVOR:

Postoje dvije vrlo važne stvari koje ste morali napraviti a to su : faza motora i podešenost statičkog kuta paljenja. Možda ste fazu motora namjestili ispravno , međutim za podesiti kut paljenja treba koristiti specijalni alat jer se bez toga ne može podesiti paljenje .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 2,0 TDI - KOLIKO ĆE TRAJATI ?

Datum objave: 18.03.2012 12:42:41
Slika
PITANJE:

Postovani g.Meic,imam audi a3 2,0 tdi iz 2004 g,auto ima 210000 km,mijenjao sam dvije dizne do sada,zanima me koliko taj motor moze izdrzati kilometara i na koliko ode kvacilo i zamasnjak? Dali ga je bolje prodati ili voziti? Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Ne postoji mogućnost da na osnovu ničega i bez ikakvog ispitivanja i uvida na vozilu netko odgovori na Vaše pitanje : " Koliko će trajati motor ? " . Dakle na Vašem vozilu treba obaviti pregled mehaničkog stanje motora i obaviti ispitivanje diza i visokotlačne pumpe . Opčenito se može reći , ako je vozilo redovito i KVALITETNO servisirano da može dugo voziti i trajati ( više od 350.000 km ) . Zamašnjak i spojka kod nekoga traju koliko i vozilo a kod nekoga ne traje ni 50.000 km , najviše ovisi o stilu vožnje i pažljivosti vozača.

na vrh Povratak na vrh

KIA SORENTO 2,5 CRDI - TEŠKO PALI ?

Datum objave: 18.03.2012 12:22:53
Slika
PITANJE:

Imam Kia Sorent 2,5 CRDI 2003god koja sad poslednj vreme kad palim duze vreme vergla dok upali; pame interesuje staje problem: HVALA.

ODGOVOR:

Motor može otežano paliti radi brojnih razloga i to : akumulator, elektropokretač, grijači , dize, zrak u sustavu goriva, filteri, EGR ventil, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, senzor radilice, senzor temoerature motora, mjerač mase zraka, senzor apsolutnog tlaka zraka, mehanički uzroci motora ( kompresija, faza motora, propuštanje na ventilima ) , električna instalacija motora .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i. - NE RADI NA SVE CILINDRE I TEŠKO PALI ?

Datum objave: 18.03.2012 12:17:02
Slika
PITANJE:

IMAM OPEL CORSU 1.4 I 8V 98G. PROBLEM JE U TOME STO TESKO PALI. MORAM JOJ DATI GAS DO DASKE DA BI UPALILA. POTOM RADI ALI NA DVA CILINDRA MOZDA MINUTU ZATIM SE USTABILI TE RADI DOSTA DOBRO, I U VOŽNJI NEMA SMETNJE. KAD SE AUTO UGASI I KAD GA SE OPET POKUŠA UPALITI OPET ISTA BORBA.LAMPICA CHECK ENGINE SVIJETLI STALNO. IMAM OBD2 ALI NE MOGU OČITATI KODOVE JER MI STALNO DAJE ISPIS LINK EROR.SVIJEĆICE, KABLOVI, SVI FILTERI,PROMJENJENI SU MALO PRIJE TOG PROBLEMA KAO REDOVITO ODRŽAVANJE.ATO TROSI BENZINA NORMALNO KAO I PRIJE. RECITE MI ZAŠTO KAD VEĆ NE MOGU UPALITI AUTO KAKO TREBA ON RADI NORMALNO I KOJI BI MOGAO BITI PROBLEM DA NA NJOJ NE MOGI OČITATI KODOVE IAKO JE SKENER ISPRAVAN?UNAPRED HVALA.

ODGOVOR:

U ovom slučaju nije bitno da li možete ili ne možete očitati kodove grešaka . To se događa vrlo često a najčešći uzrok je kompjutor motora. Zato se sve neispravnosti moraju otkriti na drugi način a to je pojedinačno ispitivanje komponenata . U ovom slučaju najprije se ispituje mehanički sustav motora i to ; faza, kompresija, propuštanje na usinom kolektoru, začepljenje auspuha i usinih kanala . Kada se odradi ovaj dio posla mogu se ispitati : filteri, regulator tlaka goriva, injektori, tlak goriva, senzori motora , davači , aktuatori , električna instalacija motora . na kraju ostaje sustav za stvaranje iskre na svjećicama i ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W124 250 D - PODIZAČI VENTILA ?

Datum objave: 18.03.2012 12:08:29
Slika
PITANJE:

POSTOVANI GOSPODINE HTEO SAM POTRAZITI PAR SAVETA OD VAS, POSEDUJEM OD SKORO MERCEDESA W124 250D 92.GOD I IMAM VISE PROBLEMA NA NJEMU. PRVO KAD SAM KUPIO AUTO BIO JE JAKO BUCAN I DESAVALO MI SE DA TRZA, USTVARI AUTO TESKO KRENE I NA NEKIH 2000 DO 2400 OBRTAJA NAGLO CIMNE I POCNE DA VUCE I TAKO U SVAKOJ BRZINI, POMALO SE I JA BAVIM MEHANIKOM AL SA MECKAMA NEMAM BAS PUNO ISKUSTVA, POMISLIO SAM DA SU HIDRO PODIZACI I SIPAO ADITIV LIQUI MOLI I STANJE SE DOSTA POBOLJSALO, ZNACI MOZDA JOS MALKO SE CUJU AL NIJE STRASNO. PA ME INTERESUJE DALI JE SAD POTREBNO MENJATI HIDRO PODIZACE ILI SE MOGU RAZRADITI CISCENJEM? DRUGI PROBLEM MI JE STO KADA MOTOR RADI I HLADAN I TOPAO DESAVA MI SE DA NA MERICI OD ULJA, USTVARI KAD IZVUCEM MERICU POSLE PAR SEKUNDI POCNE DA IZLAZI ULJE, DALI JE TAJ MOTOR ZA GENERALNU ILI MOZDA POSTOJI NEKO ZACEPLJENJE NA NEKIM ODUSCIMA I TAKO NESTO, INACE MOTOR LEPO PALI, DIMI VRLO MALO SAMO KAD UPALI. UNAPRED HVALA!

ODGOVOR:

Ako ste vozilo nedavno nabavili , potrebno je obaviti kompletan pregled vozila i motora . Nakon toga treba zamijeniti sve tekućine i sve filtere. Nakon toga obavite slijedeće : ispitajte dize i grijače, izmjerite kompresiju , provjerite ima li zraka u sustavu goriva . Svaku neispravnost koju primetite , otklonite . Na kraju ostaje samo visokotlačna pumpa . Kompresija treba biti veća od 26 bara . Ako nakon nekog vremena hidropodizači ne prestanu lupati , zamijenite one koji lupaju. Provjerite i sustav za odušak ulja iz motora .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 SDI - ODJEDNOM TEŠKO ŠALTA BRZINE ?

Datum objave: 18.03.2012 09:28:25
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Imam jedno pitanje...vozim golfa 4 sdi 99 godište ima pređenih 230 000 km i kvačilo mu je bilo mekano...do danas kada mi je najednom postalo užasno tvrdo i ko sivonja moram stisut da bih uspio ubacit u brzinu...jednostavno kao da je propalo i ful nisko odvaja...šta bi to moglo biti? unaprijed zahvaljujem!

ODGOVOR:

Odmah trebate provjeriti komandu spojke ( kuplung sajla ili kuplung cilindar ) . Na komandi spojke je došlo do neispravnosti i zato spojka ( kuplung ) ne odvaja u potpunosti a šaltanje je otežano . Ukoliko je komanda spojke ispravna , uzrok je sama spojka ( kuplung ) . U tom slučaju morate demontirati mjenjač i najvjerovatnije zamijeniti set spojke .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,0 i. 12V - NE MOŽE BRŽE OD 80 KM/H ?

Datum objave: 18.03.2012 09:16:40
Slika
PITANJE:

Opel Corsa 1.0 12V CITY 1998 godište. Imam problem tjekom vožnje gubi gas tj kazaljka od gasa dođe na 80 kmh: papučica gasa stisnuta do poda i auto jednostavno više nemože navuči i lagano počima opadati gas pada odprilike na 60 kmh ja prešaltam iz 5 u 4 i on ide 60kmh i papučica od gasa je i dalje stisnuta do poda ali ne povlači stoji na 60 .Nekada se zna desiti odprilike kada se ugrije ide dobro i vuce dobro ,ali ne cesto nekada i zagrijan zeza! Nepali nikakvu lampicu kada spojimo dijagnostiku nema grešaga. Majstor mi je mjenjao onaj AGR ventil stavio je novi i opet ; mjenjao mi je senzor protoka zraka,ali opet ništa , ispirao mi je dizne,mjenjao filter goriva,mjenjao landa sondu ali auto opet gubi gas u vožnji.Molim vas ako bi mi htijeli dati nekakav koristan savjet što da napravim? Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Možda bi koristan savjet bio da potražite drugi servis . Na Vašem vozilu treba najprije provjeriti mehanički sustva motora i to : fazu, kompresiju, začepljenje usisnih kanala, začepljenje auspuha, propuštanja na usinom kolektoru, bregastu osovinu . Nakon toga se mjeri tlak goriva i količin agoriva na injektorima. na kraju se ispituju svi senzori motora a po potrebi i ECU centrala motora. Nakon dobro obavljenog ispitivanja sigurno se može otkriti i otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,9 TDI - U JUTRO TEŠKO PALI I IZBACI BIJELI DIM ?

Datum objave: 18.03.2012 09:04:39
Slika
PITANJE:

OCTAVIA 1,9 TDI PROBLEM Motor ujutro teško pali ( dugo anlasuje) kad upali izbaci malo više bijelog dima Pri cca 2 900 obrtaja motor izbacuje bijeli dim i osjeti se jak miris (živo gorivo) Rađeno Mijenjane dizne goriva (sa auta na kojem nema problema) – isti kvarovi u dalje prisutni Grijači ispravni Davač temperature NOV Anlaser čišćen i piksiran Kompresija na svim cilindraima oko 28 Ugrađen nepovratni vetnil Mijenjana crijeva goriva Čišćena turbina provjerena crijeva turbine Provjeren zupčasti remen, kajle na remenici radilice (zupčasti remen odgovarajući, nema lufta na remenici radilice) pokusali povecati pristisak na bosch pumpi (procitali na internetu da se tako može rijeešiti problem) kako slijedi : 01 – motor, 11 – login, 12233 login kod, 10 prilagodba, 05 kanal, nova vrijednost 3333 potvrditi i 10 prilagodba, 04 kanal upisati 2950 potvrditi, nakon toga izaci, ugasititi i ponovno upaliti. NAKON STO SMO OVO URADILI MOTOR NA HLADNOM CCA 1 MIN. POCNE DA TRESE, TRZA POSLE PALJENJA. VRATILI PONOVNO NA RANIJE VRIJEDNOSTI ALI NIKAKVIH POMAKA NEMA, TRZANJA MOTORA NE PRESTAJE JOŠ SE PALI I LAMPICA KONTROLE IZDUVNOG SISTEMA. MOTORNA ELEKTRONIKA UBACUJE GREŠKU DA PUMPA NIJE DOBRO UZUBLJENA (PODEŠENA) Pomjeri li se bosch pumpa (lijevo ili desno po potrebi...) lampica se ugasi greška nestrane. Nakon toga vozilo se vozi cca 15-ak km i onda se ponovno lampica izduvnih gasova uključi i ubaci greška. Zamijenjena je i bosch pumpa i nakon toga motor ujutro dobro pali, a nakon jutarnjeg paljenja manje trese (obrtaji manje variraju) ali i dalje ima problem sa memorisanom greškom i uključenom lampicom kontrole izduvnih gasova koja se počela uključivati nakon intervencije dijag. aparatom kako sam ranije naveo... POVREMENO U VOŽNJI LAMPICA SE UGASI PA PONOVNO UPALI..... ŠTA VIŠE MOŽE BITI PROBLEM :( :( :(

ODGOVOR:

U pojedinim slučajevima kao što je i ovaj kojega Vi navodite , nije dovoljno samo mijenjati pojedine dijelove ( rabljene ) i očekivati da se na taj način riješi problem koji ste opisali . Kada postoji ovakav problem , pristup je nešto drugačiji . Prvo treba biti potpuno siguran u sve što se radi i ispituje . Najprije treba početi od mehaničkog sustava motora i ispitati , fazu , kompresiju , prisutnost rashladne tekućine u cilindru ( povećana količina HC u ekspanzionoj posudi ) . Slijedeće ispitivanje odnosi se na pojedone senzore motora, davače, aktuatore ( EGR ventil, senzor tlaka goriva, senzor bregaste osovine, senzor radilice, električna instalacija motora, MAP senzor, senzor temperature goriva, električna instalacija od motora do ECU centrale, ECU centrala ) . Na kraju kao uzrok ostaju samo dize i visokotlačna pumpa. Najbolji i najsigurniji način da se ispitaju dize i visokotlačna pumpa je specijalni ispitni stol kompjutorski kontroliran . Na taj način se može ispitati rad dize i visokotlačne pumpe u svim režimima rada motora . Naravno da ovakav način ispitivanja imaju samo malobrojni specijalizirani servisi za dizel uređaje .

na vrh Povratak na vrh

YUGO 45 - NAKON 2 MJESECA NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 16.03.2012 06:57:23
Slika
PITANJE:

imam problem kod yuga 45 87god. stavio sam mu nove karike i auto je radilo super,palio je na pola kljuca ,medjutim 2 mjeseca ga nisam palio ,sad kad sam pokusao da ga upalim nije mogo,,vergla samo sto ne upali molio bih vas oako mozete da mi pomognete u ovom problemu

ODGOVOR:

Motor ne može upaliti radi tri osnovne stvari a to su : kompresija, gorivo, struja na svjećicama. Najprije izmjerite ili provjerite kompresiju ( treba biti veća od 9 bara ) . Po potrebi ulijte malo ulja u cilindre i nakon toga pričekajte 30 minuta da ulje dođe do klipnih prstenova. Nakon toga nekoliko puta elektropokretačem startajte motor bez svjećica . Tako će ulje podmazati cilindre i klipne prstenove a kompresija će se popraviti . Stavite svjećice , povucite čok i pokušajte upaliti motor. Ako motor ne upali provjerite ima li iskre na svjećicama i provjerite ima li benzina u karburatoru .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,6 TD - ULJE U MJENJAČU ?

Datum objave: 16.03.2012 09:21:18
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam auto golf 2 TD, 86 godište. Prije par dan morao sam promijeniti mjenjač. Sad mi je mjenjač ili od golfa 3 ili nekog kedija i poluge mi nisu najbolje namještene, bio sam kod par majstora ali ako mi namjeste prvu i drugu brzinu onda često umjesto u petu ubacim u treću (peta je skroz desno i baš moram zapeti da ubacim), ako mi namjeste petu onda teško ide u prvu i drugu (baš moram vući ručicu ulijevo da ubacim). Ima li neka caka kako namjestiti poluge pa da sve bude OK. I još jedno pitanje, da li je potrebno da promjenim ulje u mjenjaču (neki mi savjetuju da ga ne mjenjam, jer je bolje tvorničko neko ono koje se sada kupi u auto dijelovima) Hvala vam najeljepša.

ODGOVOR:

Ne postoji nikakva CAKA , potrebno je samo odraditi stručno i profesionalno podešavanje poluga za šaltanje brzina . Taj posao bi trebao znati svaki bolji automehaničar . Obzirom da je vozilo Vaše i da Vi osobno plačate sve popravke na vozilu , ulje u mjenjaču mijenjajte ili NE mijenjajte po vlastitoj logici ili rezonu . Ja ću Vam smo navesti stručni podatak da se ulje u mjenjaču mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 D - CRNI DIM , DA LI JE TO GENERALKA ?

Datum objave: 15.03.2012 23:19:05
Slika
PITANJE:

pozdrav,vozim golf 3 93,g,1.9 dizel,auto jako tesko pali,nakon 4,5 verglanja,grijaci su promijenjeni,i dok vergla baca dim,a kad upali baci veliki oblak crnog dima.da li bi trebalo promijenit karike,i da li je uz to obavezna promjena cilindara i brusenje glave,kako da znam trebam li cilindre mijenjat.unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Dobro bi bilo da se najprije obavi test motora i da se provjeri stanje svih faktora koji mogu utjecati na otežano paljenje motora . Crni dim ne znači nužno da je neophodna generalka motora . Mogući uzroci su : akumulator , elektropokretač, grijači, dize, zrak u sustavu goriva, filteri i tek na kraju kompresija motora . Ako želite još detaljnije objašnjenje možete nazvati na 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

FORD GALAXY 1,9 TDI PD - NA ŠTO TREBA OBRATITI PAŽNJU ?

Datum objave: 15.03.2012 23:11:59
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav gospodine meiću.Evo odmah da vam se zahvalim na savjetima koje ste mi dali te sam tako otkrio i popravio kvar na vozilu. Stvarno ste pravi stručnjak pa bih vas ovim putem zamolio za još jedan savjet ako može.Imam povoljnu priliku u austriji kupiti Ford Galaxy 2002 god.85.kw sa prijeđenih 214000.tkm.pa vas molim ako bi mi mogli reci nešto konkretnije o tom vozilu auto je izvana dosta ocuvan i iznutra uredan na sto bi trebo obratiti paznju prilikom kupovine hvala unaprijed pozdrav Mario.

ODGOVOR:

Prilikom kupovine vozila koje je staro 10 godina korisno bi bilo obaviti stručni pregled motora i vozila u cjelini . Takav pregled obuhvača : mjerenje kompresije, kompjutorsko očitavanje snimljenih grešaka, kontrolu mjenjača, transmisije, klima uređaja, podvozja, komforne elektronike. To je jedini način da izbjegnete neugodna iznenađenja .

na vrh Povratak na vrh

MAZDA MX-5 1,6 i. - PALI SE ŽUTA LAMPICA ?

Datum objave: 15.03.2012 23:00:58
Slika
PITANJE:

Poštovani, radi se o Mazda MX-5 1.6, 2002. god., problem je što se u vožnji upali istovremeno žuta lampica airbaga i motora (pazite istovremeno, nema neke logike), na komjuteru to ponište i onda je sve u redu neko vrijeme i onda se opet upali (istovremeno). Neki kažu da bi moglo biti zbog akumulatora (provjerio ima dobar napon jer sam ga i punio, ali kao da ima neke otpore?), a na kompjuteru ukazuje na lambda sondu ili katalizator (kao nešto s ispušnim plinovima). Sva ulja i filtere i filter goriva sam promjenio. Bivsi vlasnik kaze da se to i njemu znalo paliti kao zbog lošeg goriva i da se nakon nekog vremena samo izgasi, ali nekako sumnjam u lose gorivo (voda), jer pazim gdje točim. Sada ima 109 tkm. Inače, auto skroz normalno mirno radi, uredno prima gas i lijepo ide (naravno koliko moze ići 1.6) i to je isto i kad se te dvije lampice upale (nema promjene u mirnoči rada, vučnoj sili, nekom zvuku i sl.). Da li je možda problem u nekom kontaktu, svječicama, kablovima ili bobinama?

ODGOVOR:

U ovom slučaju treba se držati činjenica a ne nagađanja . Činjenice jesu da se navedene lampice pale . To se ne događa bez razloga . Razlozi sigurno postoje samo ih treba otkriti a nakon toga otkloniti . Ovoga trena mogu nabrojiti trideset i više razloga radi kojih se mogu paliti spomenute lampice ali od toga nećete imati koristi . Spomenuti ću samo globalne razloge a to su : pojedini dijelovi elektronskog sustava ubrizgavanja, dijelovi sustava za stvaranje iskre na svjećicama, dijelovi upravljačkog sustava motora. Ne bi bilo dobro da pojedine dijelove mijenjate na pamet . Logično je da na Vašem vozilu obavite detaljno ispitivanje svih komponenata sustava koje sam spomenuo i na taj način se može otkriri kvar a nakon toga i otkloniti kvar/kvarove.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - MOTOR SE GASI I NE RADI SERVO VOLAN ?

Datum objave: 15.03.2012 14:49:18
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam vozilo C3 iz 2003.god.Za vrijeme vožnje volan postane tvrd toliko da se jedva okreće,brzinomjer je na nuli ili se sa nule pomakne na 25,30,55..,zadnja 2-3 dana je stalno na nuli i ne broji km.U vožnji se auto i gasi(uglavnom kada se prelazi u manju brzinu ili kada se npr.staje na semaforu).Već sam nekoliko puta bila u ovlaštenom sevisu.Promijenili su indikator km sata ali su simptomi ostali isti.Na zadnjem servisu auto je ostalo na testiranju te su mi rekli da je problem u elektronici,odnosno de je otišlo računalo.Pokušali su ga očistiti ali su odustali (rekli su da je zaliveno smolom),potom su računalo reprogramirali i predali mi auto, ali su simptomi i dalje ostali isti.Njihov zaključak je da se promijeni računalo. U 12.mj.2011.promijenjena mi je pumpa goriva,čini mi se da je od tada i nastao ovaj problem (samo napominjem, možda neme veze sa navedenim). Molim Vas Vaše stručno mišljenje na temelju navedenog.Je li možda nešto drugo u pitanju,a ne računalo. Unaprijed zahvaljujem, Vanja Gamberažić

ODGOVOR:

Računalo motora nije jeftino i zato bi bilo dobro da zatražite još jedno stručno mišljenje drugog servisa. Ako se i tada utvrdi da je uzrok računalo motora tada to treba riješiti . Ako se Vaše računalo ne može popraviti tada treba ugraditi novo bez obzira na cijenu . Bitno je da iza svega toga stoji servis koji će svojim ugledom i etikom garantirati da će nakon toga Vaše vozilo biti ispravno . Ne smije se dogoditi da servis ugradi novo računalo a da kvar nije otklonjen . Krive procjene su rizik servisa a ne Vaše .

na vrh Povratak na vrh