Danas je: 27.07.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

BMW 320 D - HLADAN TEŠKO PALI ?

Datum objave: 21.11.2012 18:25:15
Slika
PITANJE:

Pozdrav,imam pitanje moj automobil je bmw 320d e46 2001g,100kw,136ks,prije pola godine samga kupio u njemačkoj.Do danas sam imo dva tri kvara promjenosam zamajac,otišlamije turbina promjenosam repariranu sad je sve ok štose tiče toga iakomi sad turbina pali na 2500-3000 obrtaja bili trebala palitse prija?Ali jedan me drugi problem više muči kad se motor ohladi jednu noć ujutro duže pali makar 5,6 sekundi iakoga zagrijem 2 puta na kontaktu kad upali izbaci oblak bjelog dima na uspug.Ulje,tekućina sveje ok provjeriosam lanpice upozerenja nepalese kad je motor zagrijan pali bez problema i super radi,moj mehaničar koji radi ovlaštenom servisu auto kuće tomić preporučuje reperaciju bosch pumpe.MISLITELI DAJE UPRAVU?

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može otežano paliti radi brojnih razloga . Točan uzrok mogu navesti tek nakon pregleda i dijagnostike motora . Ovom prilikom ću navesti što sve može utjecati na otežano paljenje kao što ste i Vi naveli . Mogući uzroci su : prisutnost zraka u sustavu goriva, grijači, upravlajčki modul grijača, akumulator, elektropokretač, filteri, senzor temperature motora, dobavna pumpa, regulator količine goriva, dize, EGR ventil, senzor položaja pumpe, solenoid vremena ubrizgavanja goriva, kontrolni modul visokotlačne pumpe, loša kompresija motora, upravljačko računalo motora ECU .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DTI - MOTOR SE UGASI I NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 21.11.2012 18:11:51
Slika
PITANJE:

Postovanje! Imam vectru 2.0dti dizel 60kw.naime o cemu se radi;vozilo mi zna u voznji se ugasiti i vise ga nemogu upaliti,pa ni na slepanje.takodjer se desi da nakon toga ostavim ga nekoliko sati i ada ga mogu upaliti i auto normalno radi pa cak i nekoliko dana i tjedana.nakon prvog takvog problema otisao sam majstoru koji mi je rekao da je instalacija losa te ju zamjenio,nakon toga auto je radio normalno bez greske par dana sto se nakon par dana pojavio isti problem.sa vozilom se dovezao do odredista ugasio obavio sto sam morao sjeo u auto upali normalno krenuo i nakon par metara motor se ugasio i vise nije upalio.otslepao sam auto istom majstoru objasnio sto se opet desilo ostavio mu auto te nakon jednog dana obavjestio me je da je bosch pumpa.mislim da nije pumpa jer mu je drugo jutro vozilo upalilo te se provozao i nakon nekoliko kilometara auto mu je opet stao,MOLIM VAS DALI MI MOZETE RECI O CEMU SE RADI,ZAHVALJUJEM VAM NA ODGOVORU a ako treba mozete me i nazvat na tel 0922311534

ODGOVOR:

Znači Vi mislite da nije pumpa ? Da li ste potpuno sigurni da nije pumpa ? Prema Vašem opisu ja mogu samo navesti razne moguće neispravnosti . Točan odgovor mogu dati nakon što sam napravim dijagnostiku motora . Sada navodim moguće neispravnosti : zrak u sustavu goriva, senzor radilice, nečist rezervoar, solenoidni ventil za zatvaranje goriva shut-off , relej shut-off ventila, regulator količine goriva, visokotlčana pumpa, električna instalacija motora, relej ECU centrale, kontrolni modul visokotlačne pumpe, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT PARTNER 1,9 D - MOTOR NE PALI BEZ GASA ?

Datum objave: 21.11.2012 16:12:40
Slika
PITANJE:

Poštovani, nedavno sam kupio Peugeot Partner 1.9d (običan dizel) 51kw. Automobil ima 194.000 km. Problem je sljedeći: Jutarnje paljenje je moguće isključivo uz dodavanje gasa...bez gasa neće upaliti. Dalje tijekom dana pali "na zub". Tijekom vožnje kod dodavanja gasa ponekad malo trokira,potrošnja goriva je oko 7.5l /mješovita vožnja i čini mi se da motor nema punu snagu i nekako je tvrd na gasu.Ne dimi i ne troši ulje i navodno je od prethodnog vlasnika redovito servisiran. Molim vaše mišljenje. LP

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu bi bilo korisno napraviti dijagnostiku motora a to znači : provjeriti mehaničko stanje motora ( faza , kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, začepljenje na usinim kanalima ) , provjeriti sustav dobave goriva ( dize, filter, cijevi dovoda goriva, zrak u sustvau goriva, dize ) , grijače, EGR ventil , senzor temperature motora, senzor radilice  , po potrebi i visokotlačnu pumpu ( regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine ) . Na taj način bi sigurno došli do spoznaje o svim neispravnostima . U ovom slučaju , bez pregleda vozila , nije dobro da kao uzrok navedem samo neke moguće neispravnosti jer to nije provjereni podatak koji Vam neće koristiti .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - ZAŠTO TEŠKO PALI KADA JE TOPLO ?

Datum objave: 21.11.2012 09:39:38
Slika
PITANJE:

Poštovani! Golf 1.9 TDI (66 kW, 2004.,107.000 km, redovno servisiran kod Zubaka,novi Bosch akumulator,gorivo OMV max motion,kombinirana potrošnja do 6 lit/100km, ne troši ulje) hladan pali bez problema. Pri višim temperaturama motora "vergla" pet, šest pa i više puta prije nego upali. O čemu se može raditi, te koliki bi trošak bio otklanjane kvara. Srdačan pozdrav!

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih motor može otežano paliti kada je zagrijan . Navesti ću moguće razloge : zrak u sustavu goriva, nepovratni ventil za gorivo, nečist rezervoar, senzor temperature motora, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, dize, visokotlačna pumpa, mehaničko stanje motora, niska kompresija motora, električna instalacija motora, EGR ventil, akumulator, elektropokretač, ECU centrala motora . Kao što vidite , najprije treba točno defektirati ( otkriti ) kvar a nakon toga se može predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

VW VENTO 1,9 TDI - MOTOR TROŠI LITRU ULJA NA 100 KM ???

Datum objave: 20.11.2012 09:19:53
Slika
PITANJE:

Imam venta 1.9 tdi 90hp 96. godina 260t pređenih Imam problem na pređenih 100km potrosi litru ulja jos nikad nisam cuo za tako nesto al eto dogada mi se upravo. Auto pali bez problema vuce sve super al potrosnja ulja je nevjerovatna auto ne dimi. tek kad mu dam gas i ode preko 4 tisuce okretaja baci malo crnog dima znaci samo preko 4 tisuce okretaja. auto ne dimi niti ima po motoru da se vidi da negdje pusta ulje al ulja fali sad mi stvarno nije jasno sta se tu dogaca molio bi vas za pomoć

ODGOVOR:

U ovom slučaju nema nikave misterije u vezi potrošnje ulja . Motor Vašega vozila može trošiti ulje samo na tri načina ( curenje ulja neću spominjati ) i to : preko vodilica ventila, preko klipnih prstenova , preko turbine . Pregledom Vašega vozila lako se može utvrditi na koji način motor troši ulje i odmah predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 D 2,0 D - TEŠKO ŠALTANJE BRZINA I BRUJANJE ?

Datum objave: 20.11.2012 08:41:37
Slika
PITANJE:

Cijenjeni gospodine Meiću. Već ste mi par puta pomogli, pa moram ponovno zatražiti Vaše mišljenje. Vozim Mercedes 190 D, 2.0 dizel, 1988.godina. U zadnje vrijeme imam problem pri ubacivanju u treću i pogotovo u četvrtu brzinu. Naime, počinju se javljati vibracije na zadnjem staklu, brujanje motora i isprekidan rad s tutnjanjem (kao duboki spori rafal) odmah u trenutku kad pustim spojku. Recimo, nekada sam u treću ubacivao s 40 km/h, a od neki dan odmah trese i bruji. U četvrtu teško prebacim i sa 70 km/h, a upravo pri toj brzini ne smijem dati mali gas, jer odmah bruji i cvrči. Drugi problem je što kad vozim makadamom osjećanjem zvonko lupkanje ispod volana, kao da duboko u volanu imam posuđa ili alata. Ne znam što bi to moglo biti. Molim za odgovor iz Vašeg iskustva.

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu zaključio sam da uzrok mogu biti nosači motora i ili nosači mjenjača . Na to ukazuje otežano šaltanje i brujanje koje ste spomenuli . Zato najprije provjerite ispravnost spomenutih nosača motora i po potrebi zamijenite neispravne nosače .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 220 CDI - TEŽE PALI ?

Datum objave: 19.11.2012 17:24:56
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, prije nego Vam postavim pitanje vezano za moj automobil, želim Vam zahvaliti na ovako velikom broju odgovora koji su korisni i poučni za sve ljubitelje auto-moto tehnike i posjetitelje Vaše cijenjene stranice. Naime, posjedujem Mercedes E 220 CDI iz 1999.godine. Uvezen iz Njemačke i u mojem vlasništvu već osam godina. Servisiran redovno, izmjena ulja, filtera za zrak, gorivo...sve redovno. Apsolutno u tih osam godina nisam imao nikakvih problema. Prije 10-ak dana prilikom startanja, motor mi duže "vergla" (3-5 sekundi), i tako je prilikom svakog startanja.Kada upali motor radi besprijekorno. Grijači su ispitani i u redu su. Motor je čist i suh, dovodi goriva također.Vizualnim pregledom uvidio sam da na poklopcu motora ispod druge dize, odnosto u ležištu oko nje se nakupila jedna manja količina nafte?! Stoga bih Vas zamolio da mi date svoj savjet da li zbog te nafte oko dize nešto nije u redu s njom, pa auto duže "vergla", ili je problem u nečem drugom. Unaprijed zahvalan na odgovoru i svako dobro u daljem radu i životu Vam želim!

ODGOVOR:

Gorivo koje vidite oko dize nije uzrok ali uzrok može biti prisutnost zraka u gorivu . Navesti ću i ostale moguće razloge a to su : akumulator, elektropokretač, kontrolni modul grijača, relej grijača, senzor temperature motora, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, dize, EGR ventil, mehaničko stanje motora, visokotlačna pumpa . Uzrok bi se mogao otkriti nakon pregleda svih komponenata koje sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - KOČNICE ?

Datum objave: 19.11.2012 17:14:04
Slika
PITANJE:

vozim golf 4 tdi 1999 godište,i danas mi se upalila lampica kočionog sustava,fali ulje za kocnice.Pa me zanima dal je uredu da nadolijem ulje koje nije identicno ko ono koje je dosad bilo,znaci da pomiješam ulja ili da idem mehanicaru pa da mi ispumpa ulje i stavi novo?i kolko bi me to kod mehanicara otprilike koštalo? hvala

ODGOVOR:

U kočni sustav može te nadoliti bilo koju kočnu tekučinu koja ima oznaku DOT-4 . Ako kočni sustav propušta , to treba odmah rješavati jer se ipak radi o kočnicama . Dolijevanje ulja ne košta ništa . Cijena popravka kočnica se može točno reči nakon pregleda Vašega vozila . Kod nas je takav pregled besplatan .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 1,4 i. 16V - MOGU LI VJEROVATI SERVISU ?

Datum objave: 18.11.2012 10:54:23
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam jedan problem na Citroenu C4 1,4 16v, 2006. godište. Naime radi se o sljedećem: motor se "guši" (trokira) u leru i prisutna je greška anti-pollution fault. Auto je bio u ovlaštenom servisu - zamijenjene su svjećice. Auto je radio dobro nekih 100-150 km a onda opet isto. Vratio sam auto natrag na servis, a oni kažu da bi trebalo mijenjati brtvu glave motora. Nisam stručnjak ali ne vidim vezu između brtve glave i gušenja motora (možda se varam). U vožnji je sve u redu osim navedene greške koja je stalno prisutna. Molim za savjet šta bi moglo uzrokovati ovakvo stanje? LP

ODGOVOR:

U većini slučajeva treba vjerovati servisu i uvažavati njihove prijedloge . Ukoliko sumnjate u stručnost i dobronamjernost servisa tada nikako nemojte ići u takav servis . U ovom slučaju obavite konstruktivni razgovor sa spomenutim servisom i definirajte svoj stav . Dogovorite da ako pristanete na zamjenu brtve glave i uređenje glave motora da li ćete u slučaju neuspiješnog predloženog zahvata biti oslobođeni svih troškova s tim u vezi . Ukoliko dobijete odgovor da će takav rizik snositi servis , onda pristanite na popravak . Ukoliko servis ne želi preuzeti takav rizik , to onda nije profesionalno i nemojte surađivati s takvim servisom .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II 1,9 DCI - POLITI BENZINOM I ZAPALITI NIJE RJEŠENJE !

Datum objave: 17.11.2012 15:22:53
Slika
PITANJE:

Poštovani, radi se o vozilu Renault Scenic II godište 2003 i sada ima 106548 km. na cca 90 tisuća km otišla je turbina koja je zamjenjena ( koštala je kao učešće za novi auto :-( ), ali ok, prije dva mjeseca auto je bio na servisu na kojem su rekli da osim redovnog servisa treba promjeniti remen, zatezače istog, jedna osać motora, letva volana, i još poneku sitnicu i to je sve navodno uredno napravljeno i plaćeno. pitam da li obzirom na kilometražu kad je bio na servisu cca 103.000 treba napraviti još nešto obzirom su bili ovlašteni Renault serviseri ( u Zagrebu jedan od servisa koji više nije samo Renault servis već i za neka druga vozila , došao sam po preporuci prijetelja ). odgovor je bio da je auto sada "miran" do sljedećeg redovnog servisa koji je obzirom na kilometražu tek nakon godinu dana.I onda nakon dva mjeseca točnije 05.11.2012 odjednom se ispod poklopca motora čuje neko lupkanje i nešto se zadimi, auto sam ugasio i zvao servisera koji je rekao da se auto došlepa u servis, što je učinjeno. nakon što su ga onako nabrzaka pogledali izvana i po zvuku motora dobijem informaciju da su otišli leteći ležajevi na radilici uz objašnjenje da je to normalno na toj kilomtraži ( haloo, pa bio je kod njih na servisu prije dva mjeseca i ništa nisu rekli o tome da treba mjenjati jer da jesu ne bi servisirao ni onaj dio jer je bio preskup ). i sad od četvrtka 08.11.2012 čekam ponudu za popravak kvara, ali ga još nisam dobio jer su navodno u gužvi. i na kraju mi jedan od dečki iz servisa onako u šapatu kažu da su sigurno oni krivo podesili kad su stavljali remen i da je zato radilica riknula ali da mi to ne može javno reći jer će dobiti otkaz. da li je moguće da se zbog krivog podešavanja remene zezne radilica ? šta da radim jer me svaki ovaka trošak baca u iskušenje da auto "polijem benzinom i zapalim" :-( jer ću izgledaimati manje troškove odvoza na otpad nego popravak istog. hvala unaprijed na vašem odgovoru lp Damir Sambol

ODGOVOR:

Ovom prilikom neću braniti struku niti servis koji je radio na Vašem vozilu , govoriti ću samo o gruboj realnosti i činjenicama . Radilica motora se nalazi u samom motoru i njezino stanje te stanje letećih ležajeva radilice nije moguće provjeriti izvana bez da se rastavlja motor odnosno bez da se demontira karter . Prema tome to nije greška servisa . Da budem precizniji , istrošenje letećih ležajeva radilice se ne može defektirati izvana, bez spomenute demontaže kartera motora . Kada se pojavi karakteristično lupanje u motoru radi istrošenja nekog od letećih ležajeva , tada je već kasno jer je već nastalo oštećenje . Ne odgovara istini izjava djelatnika servisa koji je kao razlog naveo zupčasti remen i njegovo podešavanje . To stvarno nema veze sa logikom ni činjenicama . Ukoliko želite detaljnije objašnjenje o tome i mogućim uzrocima , možete se javiti na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,9 TDI - POVREMENO IZGUBI SNAGU ?

Datum objave: 15.11.2012 18:42:06
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozim Škodu Octaviu Combi 1.9 TDI 110 ks iz 2003.g. Automobil je prešao 207 tkm. Povremeno mi se upali žuta lampica u obliku motora koja navodno signalizira neispravnost ispušnih plinova. Na tehničkom je eko test izvrstan, ispitivači se čude čistoći plinova i kažu da ni novija vozila nemaju tako dobre rezultate. U trenutku paljenja lampice, ugasi se turbina. Kratkotrajnim gašenjem i ponovnim paljenjem auta, turbina se ponovno upali, ali lampica ostaje gorjeti i tako zna ostati i koji dan nakon čega se opet ugasi. U zadnje vrijeme se lampica pali rjeđe, ali se zna dogoditi da mi se ugasi turbina, što se i u ovom slučaju riješi gašenjem i paljenjem auta. Filter zraka je gotovo nov, katalizator je promijenjen prije cca godinu dana kao i fleksibilno crijevo na ispušnom sustavu. promijenjen je i dio grane ispušnog sistema jer je puštao na spoju. Problem se je pojavljivao i prije i poslije tih zahvata. Automobil gotovo da uopće ne čađi, čak i pri jakom dodavanju gasa i odlično vuče dok se ne pojave navedeni simptomi. koji je najvjerojatniji uzrok navedenog problema? Unaprijed hvala na odgovoru.

ODGOVOR:

Lampica koju ste spomenuli se ne odnosi na ispušne plinove nego na grešku u sustavu za upravljanje motorom . Moguće neispravnosti su : senzor tlaka zraka, ventil turbine Wastegate, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, EGR ventil, senzor pedale gasa, dize, solenoid vreman ubrizgavanja, senzor položaja regulatora količine goriva, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature goriva, senzor radilice, ECU centrala . Nakon ispitivanja navedenih komponenata sigurno se može otkriti kvar i isti otkloniti .

na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA 1,8 i. - NISAM ZADOVOLJNA USLUGOM SERVISA ?

Datum objave: 14.11.2012 18:26:01
Slika
PITANJE:

poštovani,nemam drugog načina da saznam koji je razlog prevelike potrošnje gorovi na mom autu jer ovi servisi su katastrofalni. imam nissan primeru p12 godište 2003 (85 KW; 1769cca), problem je u tome što je do par mjeseci potrošnja goriva bila u granicama fabričkih postavki, međutim počeo je da se gasi, u servisu su mi rekli da je prljava "klapna" da su je očistili i da je sve ok. Nedugo nakon toga crkao je alnaser u ovlaštenom nissan servisu su mi rekli da će oni promijeniti četkice i ostalo jer oni orginalnog alnasera nemaju, i to i urade. U poslednjih tri mjeseca potrošnja goriva iznimno raste sada je na 13,50 l mješovite vožnje. šta da radim?

ODGOVOR:

Na potrošnju goriva mogu utjecati brojni faktori . Nije potrebno da navodim opče poznate činjenice koje Vi vjerovatno znate a to su : dimenzije guma i tlak u gumama , nepotrebni teret u vozilu, način vožnje, gustoča prometa u urbanoj sredini , blokiranje pojedinih kočnica na nekom od kotača . Drugi mogući faktori utjecaja koji su složeniji i koji se mogu otkriti samo testiranjem i dijagnostikom pojedinih kompnenata, dijelova i sklopova su : mehaničko stanje motora ( faza motora, kompresija, podešenost ventila, propuštanje na usisnom kolektoru, ispravnost auspuha ) , tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, pojedini senzori motora, potenciometar zaklopke snage, lambda sonda, EGR ventil, mjerač mase zraka, električna instalacija motora, kvaliteta iskre na svjećicama, računalo motora . Kao što vidite ima toga puno , međutim svaki bolji servis bi trebao moći nakon dijagnostike motora navesti koje su neispravnosti, predložiti rješenje i navesti cijenu popravka . Ako niste zadovoljni uslugom navedenog servisa , morate jednostavno potražiti drugi kvalitetniji i profesionalniji servis .

na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,0 i. - MOTOR LOŠE RADI I NA BENZIN I NA PLIN ?

Datum objave: 14.11.2012 17:42:09
Slika
PITANJE:

Postovanje imam opel omegu A 1993 sa plinom... motor jako nemirno radi na plinu a na gorivu nikako... uglavnom neradi mi pumpa goriva ali palim ga na plin i jako dugo treba da upali cc 2-3 minute verglanja... zanima me sta bi morao rjesiti da bolje pali na plin i sta da napravim zbog nestabilnog rada u leru... obrataji setaju od 500do 1000 i tako stalno neovisno dali je hladan ili topal. unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Najprije morate otkloniti sve greške na benzinskom sustavu motora a tek onda se možete baviti plinom . To znači ispitati i po potrebi otkloniti slijedeće greške na : mehaničkom sustavu motora ( faza , kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, propuštanje na ispušnom sustavu ) , na sustavu elektronskog ubrizgavanja ( tlak goriva, regulator tlaka , filter boriva, injektori , pojedini senzori motora, potenciometar zaklopke snage, motorić minimuma, lambda sonda, mjerač mase zraka, električna instalacija motora ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( kablovi, bobina, svjećice , razvodna kapa , razvodnik paljenja ) . Nakon ovoga kada otklonite pronađene greške motor će uredno raditi na benzin i imati potrebnu snagu i ubrzanje . Tada se može dogoditi da će potpuno ispravno raditi i na plin .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 GL - MOTOR MI LOŠE RADI ?

Datum objave: 14.11.2012 15:07:55
Slika
PITANJE:

poz servisu i svima ostalima koji citaju i prate ovaj sajt. Ja sam igor i vlasnik sam PEUGEOT 405GL plin benzin. Nisam nikakav majstor,ali francuze poznajem poprilicno dobro,bar ove starije modele. Inace sve sam sebi popravljam,od farbanja do mehanike i ostalog izuzev elektrike. PROBLEM! prije 6 mjeseci sam mjenjao dihtung glave,znaci skinuo sam glavu i oprao pa onda odnio na ravnanje,iako nije bila kriva znaci posve mali postotak je skinut sto znaci da je poprilicno dobra sto se tice toga,kupio sam ELRING dihtung glave,i spakovao sam motor,glavu sam stezao kilo kljucem po katalogu na tri puta do 9,800kg. RAZLOG MJENJANJA; pocelo mi se desavati da trokce kada radi,rade sve cetiri klipa,ali uvijek cinimi se kao da fali 1/4-na rada,kao kada svecica pika. mjenjao svjecice,kablove,razvodnik naj posle i bombinu,sve sam to stavljao sa pezoa koji radi kao sat,opet isto. rashladnu tecnost ne gubi,nivo ulja je uvijek dobar. kada je glava bila skinuta,rasteretio sam ventile,znaci svi su bili zatvoreni,i sipao sam benzina po njima,nijedan ventil nije propustio benzin,na svakom polju glave benzin je stojao dobrih 10 minuta. Sada me interesuje da li postoji mogucnost da negdje propusta kopresiju unutar glave,znaci kada ga mjerim,kopresija je od 12 do 12,5 od klipa do klipa nije svuda ista,ali to je u toj toleranciji,znaci ne pokazuje manjak kompresije na barometru,ali negdje se gubi prilikom rada,pali,vozi,sa malo vecom potrosnjom nego inace,i na benzinu i na plinu uvijek isto,kako se zagrijava tako gubi neki mali postotak snage,ali u sustini ide bez stajanja,i tako vec 6 mjeseci... Volio bi savjet kakav,da li bi trebalo da mjenjam glavu motora ili sta vec,ili je cak mozda sta drugo u pitanju? UNAPRIJED ZAHVALAN Ako se razumijete u

ODGOVOR:

Ako se razumijete u tehniku Vašega vozila onda trebate znati da uvijek treba navesti tehničke podatke o vozilu i motoru . Ja nisam toliko vidovit da znam koji od 6 vrsta benzinskih motora je ugrađen u Vaše vozilo . Takvi podaci su neophodni za točan odgovor . Ako je u Vaše vozilo ugrađen motor s oznakom XU5M2Z , isti ima 65 KW i 1580 ccm . Na tome motoru treba podesiti ventile 0,20 mm usisne i 0,40 mm ispušne . Faza motora mora biti potpuno točna , ne smije biti nikakvog propuštanja na usisnom kolektoru i ispušnom sustavu . Kompresija koju ste naveli je zadovoljavajuća. Ako je sve od navedenog ispravno i provjereno , može se ići korak dalje . Slijedeće što se provjerava je sustav dobave goriva i to : tlak goriva, ispravnost injektora, količina goriva na injektorima , pojedini senzori motora, potenciomatar zaklopke snage, lambda sonda , mjerač mase zraka, električna instalacija motora . Na kraju treba pregledati i sustav paljenja i to : kvalitetu iskre na svjećicama, kablove, bobinu , ECU centralu . Na žalost bez adekvatne servisno dijagnostičke opreme nije moguće obaviti provjeru ispravnosti navedenih dijelova i sklopova . Mijenjanje pojedinih dijelova za koje Vi mislite da su ispravni rijetko kada dovodi do rezultata .

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - FAZA MOTORA

Datum objave: 13.11.2012 19:04:00
Slika
PITANJE:

Postovani zdravo,imam jedno pitanje, se radi o cetvorocilindricnom motoru,kada se dovede u fazu da li je tad prvi klip u fazi paljenja i ako je to tacno,za koliko stepeni treba okretati radilicu da bi sl.klip bio u fazi paljenja i tako za sve?hvala unapred,POZDRAV

ODGOVOR:

Mogli ste navesti o kojem motoru se radi . Činjenica da li pali prvi ili četvrti cilindar ne ovisi samo o položaju spomenutih klipova nego o položaju bregaste osovine i ventila . Ako želite da pali prvi cilindar , tada ventili prvog cilindra moraju biti zatvoreni a ventili četvrtog cilindra moraju biti na tzv. vagi . Podrazumijeva se da su tada prvi i četvrti klip u GMT .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 1,8 i. - KAKO DA MANJE TROŠI ?

Datum objave: 13.11.2012 18:40:25
Slika
PITANJE:

postovanje gospodine.vlasnik sam peugeota 405,1,8 benzinac 93god.prije 3miseca sam napravija generalku na motoru i zadovoljan sam ide ka po sinama,ali sad mi vrag ne da mira pa je moje pitanje koliko utjece na potrosnju ajmo reci da ispoliram usisnu granu,stavim neki drugi jaci filter zraka,i vjerovatno stavija siri auspuh radi zvuka motora.inace sam ljubitelj samo 405 peugeota.sad trosi negdi oko 7litara otvorene normalne voznje.puno hvala

ODGOVOR:

Sve što ste naveli je samo kozmetički zahvat koji neće postići velike efekte u uštedi goriva . Sportskim filterom i modifikacijom auspuha moći ćete dobiti više na akustičnom dojmu a manje na uštedi goriva. Povezanost filtera zraka i usisne grane treba biti što direktnija i što više glatka , bez otpora strujanja ( Power Tube ) .  Uz to treba provjeriti sustav elektronskog ubrizgavanja i vidjeti dali su ispravni svi senzori davači, injektori, lambda sonda . Uz to se može koristiti ulje za motor 5W30 a u sam motor bi trebalo staviti sredstvo za amanjenje trenja u motoru a u mjenjač također . Poliranje kanala ako imate volju možete također napraviti . Obratite pozornost i na dimenziju guma.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA F 1,4 i. - MOTOR ZATRESE PRILIKOM KRETANJA ?

Datum objave: 11.11.2012 18:41:07
Slika
PITANJE:

1. Poštovani imam Opel Astru F 1.4 i , motor 44kWh (125000 km) . Sve je bilo OK dok mi nije mehaničar promijenio korpu i lamelu, jer nisam mogao ubaciti u nijednu brzinu. Korpa i lamela je bila u redu 2-3 mjeseca, ali kada se auto duže vozi i zaustavim se na uzbrdici i pokušam krenuti motor se tako zatrese kao da nema niti jedan nosač motora (samo 1. brzina i rikverc), a u vožnji je sve ok. Vratio ga mehaničaru koji je utvrdio da je bila ta nova korpa i lamela neravna i stavio je novu. Bilo u redu 4-5 mjeseci, a sada opet isto kada vozim od 2.-5. brzine ok, ali prva i rikverc kada stanem a motor je dosta ugrijan na radnu temperaturu (zatrza-poskoči 4-5 puta dok ne otpustim 100% spojku, a tada 2-4 brzina sve ok, znači samo kad stanem i želim krenuti sa ugrijanim motorom). 2. Još nešto sada mi povremeno kao da se na trenutak zaguši kad želim krenuti a recimo čekam na semaforu, dam 2-3 puta gas i sve je ok (možda filter zraka, svjećice, nečisto gorivo?. I da li znate koji je zazor svjećica za moju Astru

ODGOVOR:

Ako osjetite trzaje prilikom kretanja naprijed ili natrag tada su mogući uzroci slijedeći : lamela potisna ploča, potisni ležaj, vilica potisnog ležaja, vodilica potisnog ležaja , zamašnjak, loš dosjed mjenjača na motor ( odstupanje od paralelnosti ) , poluosovine i zglobovi poluosovina . U rijetkim slučajevima to mogu biti i nosači motora .  Teško je vjerovati da su dva nova seta spojke bila neispravna . Zato treba posumnjati i u ostale dijelove koje sam spomenuo . Motor može ostati bez snage ( zagušenje ) radi slijedećeg : tlak goriva, nečisti injektori, regulator tlaka goriva, senzor položaja zaklopke snage , MAP senzor, ECT senzot, IAT senzor, lambda sonda , loša iskra na svjećicama , kablovi, bobina, mehaničko stanje motora . Kada se ispitaju spomenuti dijelovi , otkriti ćete uzrok .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II 1,9 DCI - MOTOR OSTANE BEZ GASA I CRNI DIM ?

Datum objave: 11.11.2012 11:53:46
Slika
PITANJE:

Poštovanje, vlasnik sam automobila marke Renault Scenic II 1.9 dCi 120 ks, 2005 godina, automobil je prešao 119000 km, redovno je servisiran u odličnom stanju. Međutim u zadnje vrijeme mi se javljaju određeni problemi na automobilu. Prilikom vožnje automobil mi odjednom ostane bez gasa na 2-3 sekunde te je nakon toga sve normalno (to se ne događa učestalo, dakle ne svaki put nego npr. u 10 dana 2 puta), primijetio sam također da mi prilikom naglog dodavanja gasa crni dim (samo pri naglom dodavanju gasa) izlazi iz auspuha te kao laik sumnjam da je to povezano s EGR ventilom? Također mi je neovisno o tome (jer mi je ovaj problem od prije), dogodilo se da mi pregara osigurač od START/STOP sustava u glavnoj kutiji kod motora. To se također ne događa često (ne uvijek), automobil upali sve je normalno, automobil ugasim i idem ga pokrenuti ne želi upaliti te zatim provjerim osigurač (25A), osigurač je izgorio te nakon promjene osigurača automobil upali normalno. Dakle taj problem se događa (valjda) prilikom paljenja automobila pretpostavljam da je nešto s anlaserom (četkice ili automat) to su mi u servisu kao moguć uzrok rekli preko telefona. Nalazim se na otoku pa mi nije baš jednostavno ići u servis (ali namjeravam) te me zanima da li ste se susretali s nekim od navedenih problema te bi Vas milo da mi odgovorite išta da napravim. Unaprijed se zahvaljujem. Ante Selak Selak.mail@gmail.com

ODGOVOR:

Navedeni osigurač može izgarati kada neki od potrošača (  koji dobivaju struju preko spomenutog osigurača ) vuče preveliku struju . To može biti automat elektropokretača, električna instalacija ( najčešće povećani prelazni otpori ) te ostli potrošači na tome osiguraču . Uzroci radi kojih motor ne reagira na gas i radi kojih s estvara crni dim mogu biti : filteri, nečist rezervoar, MAF senzor, dize, EGR ventil, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine Wastegate, senzor temperature usisanog zraka, senzor temperature motora, dobavna pumpa, regulator količine goriva, senzor talaka goriva, senzor pedale gasa, visokotlačna pumpa, ECU centrala motora . U ovom slučaju potrebno je jednostavno s puno pažnje obaviti dijagnostiku motora .

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 147 1,6 i. 16V - VARIRA BROJ OKRETAJA MOTORA ?

Datum objave: 11.11.2012 11:33:24
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI. Imam jedan problem sa Alfom 147 1,6 16V 2008.Nedavno je na 75000km napravljen veči searvis tj. mijenjao sve remene ,pumpu vode,ulje....Problem je u tome što je minimum pre jak i oscilira između 1500,1200,800 okretaja te na komp., ukazuje na grešku " P1177 ".Nedavno je očiščen i ileptir usisa,kad mehaničar otkloni kvar na komp., motor radi odlično i spuste se okretaji ali nakon nekog vremena opet isto.Zamolio bih vas da mi napišete šta predstavlja kvar P1177,dali je sonda lambada,MAP senzor,leptir usisa.......Dali se može MAP senzor očistiti tj kako isprobati koji je u biti problem. UNAPRIJED ZAHVALJUJEM NA ODGOVORU

ODGOVOR:

Šifra greške P1177 je vjerovatno očitana nekim univerzalnim uređajem i može značiti bilo što . Logično bi bilo da za tumačenje očitane greške P1177 pitate osobu koja navele tu šifru greške . Uzroci koji mogu utjecati da motor mijenja broj okretaja 0d 800 o/min do 1.500 o/min su : propuštanje na usisnom kolektoru, senzor temperature motora, aktuator minimuma, tlak goriva, regulator tlaka goriva, filteri, potenciometar leptirastog ventila, EVAP ventil rezervoara, lambda sonda, MAF senzor, IAT senzor, injektori, kompresija motora, električna instalacija motora, ECU centrala motora . Možete očistiti MAP senzor kao i ostale senzore ali to gotovo nikada ne dovodi do rješenja .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO 2,0 HDI - PREVELIKO ZACRNJENJE ?

Datum objave: 10.11.2012 14:08:50
Slika
PITANJE:

Dobar dan.Posjedujemo xsaru picasso 2.0 hdi,66kw 2005.g.Na tehničkom pregledu prilikom naglog dodavanja gasa do max okretaja govore mi da ne zadovoljavam eko norme.Ukoliko se gas daje u intervalu ccdo 2,3sekun. tada je zacrnjenje 0.38 a i manje.Auto radi normalno,pali na -18 potrošnja normalna,snaga uredu.Na servisu nisu uočene nikakve greške kopjutera.Pretežito vožnja po gradu,supruga je vozi nježno

ODGOVOR:

Motor može stvarati veliko zacrnjenje radi više razloga i to : nekupljena čađa u usisnoj grani i auspuhu ( gradska vožnja ) , filter za zrak, EGR ventil, MAF senzor, dize, IAT senzor, ECT senzor, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, mehaničko stanje motora ECU centrala . Na Vašem vozilu treba obaviti kontrolu dijelova i sklopova koje sam spomenuo, točno defektirati neispravnost i otkloniti kvar . Ako se rvis nije otkrio nikakve greške , to ne zanči da ih nema .

na vrh Povratak na vrh