Danas je: 31.05.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT FLUENCE 1,5 DCI - DA LI JE SERVISNI INTERVAL PREDUGAČAK ?

Datum objave: 25.11.2012 12:43:13
Slika
PITANJE:

Poštovani! Čestitam na odličnim stranicama, postali ste poznati diljem Hrvatske. Imam za Vas jedno jednostavno pitanjce glede održavanja automobila. Imam Renault Fluence 1.5 DCI,85KS, 34 000km, prvi sam vlasnik, sad je 2 godine star. Dosad sam napravio jedan servis dok je imao godinu dana (20 000km) Trenutno ulje je Elf Evolution SXR 5W-40 (RN0710). Prema preporuci proizvođača ulje treba mijenjati svake 2 godine ili 20 000km, ali prema preporuci ovlaštenog servisa ulje bi trebalo mijenjati svakih 15 000km ili godinu dana... E sad, znam da proizvođač s namjerom da privuče kupca manjim troškovima održavanja može svašta napisati, a isto tako i servis da si sredi više posla, neznam dal da mijenjam ulje sad na 35 000km (to bude cca godina dana) ili da pričekam 20 000km. Pošto zbog garancije moram u ovlašteni trošak bude cca 1200kn, što nije zanemarivo. Znam da neću pogriješiti ako zamijenim ulje, no nebi htio ako to nije potrebno. Ipak je proizvođač propisao svakih 20 000km (ima kao neko longlife ulje) a opet serviseri bi trebali znati svoj posao. Inače auto se vozi umjereno, nema puno gradske vožnje, svakodnevno se vozim na posao (sveukupno 30km dnevno) povremeno ga ispušem malo. Hvala Vam unaprijed Lijep pozdrav, Velimir

ODGOVOR:

Motore 1,5 DCI kao što je na Vašem vozilu imao sam prilike u mnogo navrata vidjeti iznutra a na istima sam obavljao brojne dijagnostike i popravke . Motor je konstruiran i dimenzoniran na način da su pojedini mehanički dijelovi motora ( ležajevi radilice, klipnjače, klipovi ) pod-dimenzionirani . Površina ležajeva radilice je manja nego što je uobičajeno za motore takve snage . Zbog toga su opterećenja ( mehanička, dinamička , termička )  po jedinici površine povećana . Što to znači u praksi ? Jedini način da sačuvate motor od ubrzanog trošenja jest umjerena vožnja i pravovremena izmjena ulja i filtera za ulje . Serviseri su u pravu kada su naveli da je interval izmjene ulja predugačak . Zbog toga i predlažu da taj interval skratite za 1/4 . Moje subjektivno mišljenje je da bi interval izmjene ulje i filtera za ulje trebao biti ( za spomenuti motor ) , svakih 10.000 km ili dva puta godišnje . Vi kao vlasnik možete jedino na taj način utjecati preventivno na trajanje motora . Ulje i filter , možete mijenjati bez da idete u ovlašteni servis jer se to po ničemu ne vidi da ste obavili u međuvremenu prije redovnog servisa .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 CDTI - HIDRAULIČNI UDAR U MOTORU ?

Datum objave: 25.11.2012 12:18:07
Slika
PITANJE:

Poštovani, Molim Vas ako mi možete reći kakvi problemi su mogli nastati u radu motora uslijed ulaska vode u motor. Naime u vožnji sam na kolniku zaglavio u malo povećoj lokvi i došlo je do gašenja motora na vozilu Opel Astra 1.7 diesel, 2009.godište. Je li mogao nastati ozbiljniji kvar i što bi bilo obavezno prekontrolirati odnosno koje djelove bi bilo neophodno zamjeniti. Hvala Srdačan Pozdrav A.Š.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu , moguće je da kvar nije nastao ali je i moguće da je kvar nastao . Veliki kvar nije nastao ako voda nije ušla u cilindre . U ovom slučaju treba samo očistiti , osušiti , sve električne kontakte i eventualno usisne cijevi i tlačne cijevi za zrak . Ako je voda ušla u cilindre tada treba obaviti slijedeće : provjeriti da li je motor u fazi , skinti drijače ili dize i laganim okretanjem radilice utvrditi ima li vode u cilindrima . Nakon toga se može elektropokretačem okretati motor kako bi klipovi izbacili vodu iz cilindara . Nakon ovoga se može izmjeriti kompresija motora . Ako je kompresija motora dobra to je dobar znak jer nije nastalo oštećenje u motoru ( hidraulični udar ) . Na kraju se po potrebi mogu očistiti dize , usini i tlačni kanali za zrak , turbina , filter zraka i na kraju upaliti motor .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 GTD - KAKO ISPITATI GRIJAČE ?

Datum objave: 25.11.2012 12:07:25
Slika
PITANJE:

Poštovani! Nedavno sam kupio reno 5 gtd iz 1986, a kako dolazi zima interesuje me kako se ispituju grijaći na motoru. kad auto upalim neravnomijerno mi radi dok ga dva tri puta ne proturiram i onda tek ima miran rad motora. Na boš pumpu idu dvije sajle, jedna je gas , a druga je uvijek u labavom stanju??? i ide na blok motora što je to?

ODGOVOR:

Grijači se mogu ispitivati kada se izvade iz glave motora tako da se kućište na kućište grijača spoji minus akumulatora a na priključak se spoji plus akumulatora. Drugi način je da se skinu s grijača dovodi za struju a nakon toga s eelektričnim kablom spoji plus akumulatora i priključak za struju grijača. Ako tada nastaje iskrenje na grijaču , grijač je ispsravn , ako iskrenja nema , grijač je neispravan. Druga sajla koju vidite na visokotlačnoj pumpi služi z ahladan start motora . Ista je povezana s termo sondom koja reagira na temperaturu motora . Znači kada je motor hladan navedena sajla povlači regulator predpaljenja u visokotlačnoj pumpi .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 220 D - OVLAŠTENI SERVIS NIJE NAPRAVIO NIŠTA ?

Datum objave: 23.11.2012 11:16:38
Slika
PITANJE:

Postovani. Molim vas za savjet jer mozda zvuci cudno ali nema mi tko pomoci..cak i ovlasteni Mercedes servis nije napravio nista,,jednom rijecju da ne duljim neznaju. Radi se o Mercedesu W 210 ,e klasa 220 diesel 96 godina. Autu se pali Edc ,,naravno i ja znam za problem, sa Lucas pumpom ,ali napominjem da sam stavio repariranu od Purica 2008 godine.Diagnostika je pokazala u servisu Mercedesa dok je jos radio da se radi o elektricnom djelu Lucas pumpe ali vise nisam soguran da je to u pitanju,,naime auto sam pocne dodavati gas i tad se upali ecd i auto se ugasi,prije je to bilo jednom u 2 mjesec dana ,,sad nekad bude i 10 puta na dan a nekad kao sad dok ovo pisem vam vec 10 dana radi sve ok. Znam i za senzor gasa ,filter itd,,auto ponekad i trza u voznji i onda se takoder ugasi. Dali je nuzno da je Lucas pumpa u pitanju ili postoje i druge mogucnosti . Vozio sam ga u neki drugi servis da mi provjere dali je mozda zrak problem ,,usis ili filter ali jednostavno nitko nezna nista o tome. Kad ulijem gorivo na pumpi ,,taj tren se auto u pravilu ugasi ,,nakon par minuta cekanja upali se i radi super kao da nije nista bilo. Molim vas da mi date i savjet dali bi bilo stetno da stavim neki aditiv mozda za prociscavanje sustava cijeloga od rezervara,,pumpe,,dizni i ako da, da mi kazete koji da aditiv tovno stavim . Hvala vam lijepa,svjestan sam da je predugacko ali jednostavno neznam sto da radim vise. Lijep pozdrav. silvio. zadar.

ODGOVOR:

Dobro sam razumio sve što ste naveli iako ste neke detalje nepotrebno navodili . U ovom slučaju nema potrebe za teoretiziranjem nego za konkretnim djelovanjem . Isto tako nije bitno da li ste ugradili visokotlačnu pumpu prije 4 godine ili jučer . Osnovna činjenica je da se motor povremeno gasi na način koji ste opisali . Znači kvar postoji i treba ga najprije otkriti . Prema Vašem opisu najviše treba sumnjati u EDC ( Electronic Diesel Control )  visokotlačnu pumpu . To znači da istu treba ispitati i ako se utvrdi neka neispravnost na mehanici , hidraulici, elektronici , pumpe, istu treba otkloniti bez obzira na troškove . Ako se nakon ispitivanja visokotlačne pumpe utvrdi da je ona ispravna , potrebno je ponovo ugraditi pumpu i dalje tražiti grešku na : električnoj instalaciji motora, na pojedinim senzorima motora,  na ECU centrali motora . Ispitivanje pumpe se može napraviti tako da se ista demontira i pošalje na ispitivanje u specijalizirani servis . Drugi bolji način je da se kompletno vozilo doveze u specijalizirani servis i da se tada obavi demonaža pumpe , ispitivanje pumpe, eventualni popravak pumpe , ugradnja pumpe, završno ispitivanje na vozilu . Ovo je jedini efikasan način kako se može riješiti problem koji ste naveli . Sve ostalo su samo teoretiziranja bez ikakve učinkovitosti .

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA 1,3 i. - SLABIJE VUČE I TRZNE ?

Datum objave: 23.11.2012 09:32:55
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meicu, imam ford fiestu 1997 god., 1,3 benzin, 37kw. Od prije nekoliko mjeseci osjetim da slabije ide, tj. slabije vuče, a kad hoću da pođem s mjesta u 1 brzini, onda trzne kao da će se ugasiti auto. Išao sam kod par majstora, kažu promjeni svjećice, kablove, itd.. ja promijenio al opet isto. Posljednji majstor koji važi za dobrog majstora kaže da izvadim katalizator? Šta da radim? I usput da Vas pitam kakvo je ovo auto, je li vrijedno da ga i dalje vozim i održavam? Na što najviše pažnje trebam obratiti glede održavanja? Unaprijed zahvaljujem na Vašem vremenu i odgovoru.

ODGOVOR:

Ne postoji vozilo koje ne treba održavati . Vaše vozilo može godinama uredno služiti i biti u ispravnom stanju ako ga pravovremeno održavate . Problem koji ste naveli može se normalno riješiti . Zato treba najprije obaviti test i dijagnostiku motora . Nije dobro da se pojedini dijelovi mijenjaju na pamet bez stručnog ispitivanja jer tako nepotrebno trošite novac bez ikakvog efekta . U ovom slučaju treba ispitati slijedeće : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, zabrtvljenost usisnog kolektora ) , sustav elektronskog ubrizgavanja goriva ( regulator tlaka goriva, injektore, tlak goriva, pojedine senzore motora, EGR ventil, lambda sondu, aktuator minimuma, leptirastu zaklopku snage, bobinu, električnu instalaciju motora, ECU centralu . Nakon što s eobavi navedeno stručno ispitivanje , možete znati točno , što je neispravno i cijenu popravka .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 2,8 VR6 - ZVUČNI SIGNAL I LUPANJE IZ MOTORA ?

Datum objave: 22.11.2012 15:51:03
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić Vozim Golf 3 2.8 VR6, i evo mog problema : Danas pri odlasku s posla dođem na parking upalim auto i radi on nekih 10 minuta, krenem napravim 500 metara do benzinske pumpe stanem na 2 sata s kolegom, i kad krenem kući upalim auto napravim 300 metara upali mi se kontrolna lampica ulja, počne treperit i pišti zvučni signal, ulja ima skorom na maksimumu, i sad pošto se nisam dalje htio vozit napravim još nekih 300m do parkinga i kad stanem čuje se več lagano lupkanje iz motora, eh sad ja nisam mehaničar ali najvjerojatnije nema podmazivanja pa se zato javlja lupkanje ventila ili tako nešto... Eh sad bi mene zanimalo što bi moglo biti pokvareno... Hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Svako lupanje iz motora treba shvatiti ozbiljno i Vi ste dobro napravili što niste tako vozili dalje . U ovom slučaju uvijek treba krenuti od najjednostavniji mogućih grešaka pa prema složenijim i skupljim . To znači da se najprije provjerava količina ulja i kvaliteta ulaj u motoru ( ulje može biti rijetko ako ima goriva u ulju ) , nakon toga se provjerava filter ulja koji može imati začepljenje , slijedća provjera je čistoča kartera i ispravnost pumpe za ulje . Nakon ovoga na redu su složeniji i skuplji kvarovi a to su : ležajevi radilice, tlak ulja , istrošenja u samom motoru .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 1,6 HDI - MALO PLAVOG DIMA ?

Datum objave: 22.11.2012 15:29:06
Slika
PITANJE:

Prvo da vam zahvalim na iznimnom trudu odgovarajuci na sva postavljena pitanja. E sada da predjem na stvar,naime imam citroen c4 hdi sa 161 000km.Kada ga upalim na hladno prvih 20 sekundi izbacije iz ispuha malo plavog dima i motor se drugacije ponasa ,no nakon pokretanja se sve vraca u normalu ,ne dimi cak i ako se nakon tih 20 sekundi i na leru da vise gasa .Osim toga zanima me koliko moze biti stetno kada se na redovnom servisu ne zamjeni filter nafte i kada se umjesto standardnog kastrolovog ulja 5-40 u citroena stavi SHELL RIMULA R5 10W-40? Zahvaljujem unaprijed.

ODGOVOR:

Plavi dim koji ste spomenuli ne znači ništa ako isti nakon kratkog vremena nestane . To može biti vodena para ili kondenzat koji su produkt izgaranja dizel goriva . Isto tako zvuk potpuno hladnog motora može biti drugačiji ( pojačan ) . Međutim nakon kračeg vremena i to se stabilizira. Ukoliko bi postojala opravdana sumnja u neku neispravnost , tada bi trebalo obaviti stručni pregled motora . Filter goriva štiti dize i visokotlačnu pumpu od nečistoća . Ako se jednom ne promijeni filter goriva , nema nikakvih posljedica . Odgovarajuće ulje za motor je 5W30 PSA B712290 ili 5W40 PSA B71 2296 .

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - HLADAN TEŠKO PALI ?

Datum objave: 21.11.2012 18:25:15
Slika
PITANJE:

Pozdrav,imam pitanje moj automobil je bmw 320d e46 2001g,100kw,136ks,prije pola godine samga kupio u njemačkoj.Do danas sam imo dva tri kvara promjenosam zamajac,otišlamije turbina promjenosam repariranu sad je sve ok štose tiče toga iakomi sad turbina pali na 2500-3000 obrtaja bili trebala palitse prija?Ali jedan me drugi problem više muči kad se motor ohladi jednu noć ujutro duže pali makar 5,6 sekundi iakoga zagrijem 2 puta na kontaktu kad upali izbaci oblak bjelog dima na uspug.Ulje,tekućina sveje ok provjeriosam lanpice upozerenja nepalese kad je motor zagrijan pali bez problema i super radi,moj mehaničar koji radi ovlaštenom servisu auto kuće tomić preporučuje reperaciju bosch pumpe.MISLITELI DAJE UPRAVU?

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može otežano paliti radi brojnih razloga . Točan uzrok mogu navesti tek nakon pregleda i dijagnostike motora . Ovom prilikom ću navesti što sve može utjecati na otežano paljenje kao što ste i Vi naveli . Mogući uzroci su : prisutnost zraka u sustavu goriva, grijači, upravlajčki modul grijača, akumulator, elektropokretač, filteri, senzor temperature motora, dobavna pumpa, regulator količine goriva, dize, EGR ventil, senzor položaja pumpe, solenoid vremena ubrizgavanja goriva, kontrolni modul visokotlačne pumpe, loša kompresija motora, upravljačko računalo motora ECU .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DTI - MOTOR SE UGASI I NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 21.11.2012 18:11:51
Slika
PITANJE:

Postovanje! Imam vectru 2.0dti dizel 60kw.naime o cemu se radi;vozilo mi zna u voznji se ugasiti i vise ga nemogu upaliti,pa ni na slepanje.takodjer se desi da nakon toga ostavim ga nekoliko sati i ada ga mogu upaliti i auto normalno radi pa cak i nekoliko dana i tjedana.nakon prvog takvog problema otisao sam majstoru koji mi je rekao da je instalacija losa te ju zamjenio,nakon toga auto je radio normalno bez greske par dana sto se nakon par dana pojavio isti problem.sa vozilom se dovezao do odredista ugasio obavio sto sam morao sjeo u auto upali normalno krenuo i nakon par metara motor se ugasio i vise nije upalio.otslepao sam auto istom majstoru objasnio sto se opet desilo ostavio mu auto te nakon jednog dana obavjestio me je da je bosch pumpa.mislim da nije pumpa jer mu je drugo jutro vozilo upalilo te se provozao i nakon nekoliko kilometara auto mu je opet stao,MOLIM VAS DALI MI MOZETE RECI O CEMU SE RADI,ZAHVALJUJEM VAM NA ODGOVORU a ako treba mozete me i nazvat na tel 0922311534

ODGOVOR:

Znači Vi mislite da nije pumpa ? Da li ste potpuno sigurni da nije pumpa ? Prema Vašem opisu ja mogu samo navesti razne moguće neispravnosti . Točan odgovor mogu dati nakon što sam napravim dijagnostiku motora . Sada navodim moguće neispravnosti : zrak u sustavu goriva, senzor radilice, nečist rezervoar, solenoidni ventil za zatvaranje goriva shut-off , relej shut-off ventila, regulator količine goriva, visokotlčana pumpa, električna instalacija motora, relej ECU centrale, kontrolni modul visokotlačne pumpe, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT PARTNER 1,9 D - MOTOR NE PALI BEZ GASA ?

Datum objave: 21.11.2012 16:12:40
Slika
PITANJE:

Poštovani, nedavno sam kupio Peugeot Partner 1.9d (običan dizel) 51kw. Automobil ima 194.000 km. Problem je sljedeći: Jutarnje paljenje je moguće isključivo uz dodavanje gasa...bez gasa neće upaliti. Dalje tijekom dana pali "na zub". Tijekom vožnje kod dodavanja gasa ponekad malo trokira,potrošnja goriva je oko 7.5l /mješovita vožnja i čini mi se da motor nema punu snagu i nekako je tvrd na gasu.Ne dimi i ne troši ulje i navodno je od prethodnog vlasnika redovito servisiran. Molim vaše mišljenje. LP

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu bi bilo korisno napraviti dijagnostiku motora a to znači : provjeriti mehaničko stanje motora ( faza , kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, začepljenje na usinim kanalima ) , provjeriti sustav dobave goriva ( dize, filter, cijevi dovoda goriva, zrak u sustvau goriva, dize ) , grijače, EGR ventil , senzor temperature motora, senzor radilice  , po potrebi i visokotlačnu pumpu ( regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine ) . Na taj način bi sigurno došli do spoznaje o svim neispravnostima . U ovom slučaju , bez pregleda vozila , nije dobro da kao uzrok navedem samo neke moguće neispravnosti jer to nije provjereni podatak koji Vam neće koristiti .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - ZAŠTO TEŠKO PALI KADA JE TOPLO ?

Datum objave: 21.11.2012 09:39:38
Slika
PITANJE:

Poštovani! Golf 1.9 TDI (66 kW, 2004.,107.000 km, redovno servisiran kod Zubaka,novi Bosch akumulator,gorivo OMV max motion,kombinirana potrošnja do 6 lit/100km, ne troši ulje) hladan pali bez problema. Pri višim temperaturama motora "vergla" pet, šest pa i više puta prije nego upali. O čemu se može raditi, te koliki bi trošak bio otklanjane kvara. Srdačan pozdrav!

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih motor može otežano paliti kada je zagrijan . Navesti ću moguće razloge : zrak u sustavu goriva, nepovratni ventil za gorivo, nečist rezervoar, senzor temperature motora, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, dize, visokotlačna pumpa, mehaničko stanje motora, niska kompresija motora, električna instalacija motora, EGR ventil, akumulator, elektropokretač, ECU centrala motora . Kao što vidite , najprije treba točno defektirati ( otkriti ) kvar a nakon toga se može predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

VW VENTO 1,9 TDI - MOTOR TROŠI LITRU ULJA NA 100 KM ???

Datum objave: 20.11.2012 09:19:53
Slika
PITANJE:

Imam venta 1.9 tdi 90hp 96. godina 260t pređenih Imam problem na pređenih 100km potrosi litru ulja jos nikad nisam cuo za tako nesto al eto dogada mi se upravo. Auto pali bez problema vuce sve super al potrosnja ulja je nevjerovatna auto ne dimi. tek kad mu dam gas i ode preko 4 tisuce okretaja baci malo crnog dima znaci samo preko 4 tisuce okretaja. auto ne dimi niti ima po motoru da se vidi da negdje pusta ulje al ulja fali sad mi stvarno nije jasno sta se tu dogaca molio bi vas za pomoć

ODGOVOR:

U ovom slučaju nema nikave misterije u vezi potrošnje ulja . Motor Vašega vozila može trošiti ulje samo na tri načina ( curenje ulja neću spominjati ) i to : preko vodilica ventila, preko klipnih prstenova , preko turbine . Pregledom Vašega vozila lako se može utvrditi na koji način motor troši ulje i odmah predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 D 2,0 D - TEŠKO ŠALTANJE BRZINA I BRUJANJE ?

Datum objave: 20.11.2012 08:41:37
Slika
PITANJE:

Cijenjeni gospodine Meiću. Već ste mi par puta pomogli, pa moram ponovno zatražiti Vaše mišljenje. Vozim Mercedes 190 D, 2.0 dizel, 1988.godina. U zadnje vrijeme imam problem pri ubacivanju u treću i pogotovo u četvrtu brzinu. Naime, počinju se javljati vibracije na zadnjem staklu, brujanje motora i isprekidan rad s tutnjanjem (kao duboki spori rafal) odmah u trenutku kad pustim spojku. Recimo, nekada sam u treću ubacivao s 40 km/h, a od neki dan odmah trese i bruji. U četvrtu teško prebacim i sa 70 km/h, a upravo pri toj brzini ne smijem dati mali gas, jer odmah bruji i cvrči. Drugi problem je što kad vozim makadamom osjećanjem zvonko lupkanje ispod volana, kao da duboko u volanu imam posuđa ili alata. Ne znam što bi to moglo biti. Molim za odgovor iz Vašeg iskustva.

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu zaključio sam da uzrok mogu biti nosači motora i ili nosači mjenjača . Na to ukazuje otežano šaltanje i brujanje koje ste spomenuli . Zato najprije provjerite ispravnost spomenutih nosača motora i po potrebi zamijenite neispravne nosače .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 220 CDI - TEŽE PALI ?

Datum objave: 19.11.2012 17:24:56
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, prije nego Vam postavim pitanje vezano za moj automobil, želim Vam zahvaliti na ovako velikom broju odgovora koji su korisni i poučni za sve ljubitelje auto-moto tehnike i posjetitelje Vaše cijenjene stranice. Naime, posjedujem Mercedes E 220 CDI iz 1999.godine. Uvezen iz Njemačke i u mojem vlasništvu već osam godina. Servisiran redovno, izmjena ulja, filtera za zrak, gorivo...sve redovno. Apsolutno u tih osam godina nisam imao nikakvih problema. Prije 10-ak dana prilikom startanja, motor mi duže "vergla" (3-5 sekundi), i tako je prilikom svakog startanja.Kada upali motor radi besprijekorno. Grijači su ispitani i u redu su. Motor je čist i suh, dovodi goriva također.Vizualnim pregledom uvidio sam da na poklopcu motora ispod druge dize, odnosto u ležištu oko nje se nakupila jedna manja količina nafte?! Stoga bih Vas zamolio da mi date svoj savjet da li zbog te nafte oko dize nešto nije u redu s njom, pa auto duže "vergla", ili je problem u nečem drugom. Unaprijed zahvalan na odgovoru i svako dobro u daljem radu i životu Vam želim!

ODGOVOR:

Gorivo koje vidite oko dize nije uzrok ali uzrok može biti prisutnost zraka u gorivu . Navesti ću i ostale moguće razloge a to su : akumulator, elektropokretač, kontrolni modul grijača, relej grijača, senzor temperature motora, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, dize, EGR ventil, mehaničko stanje motora, visokotlačna pumpa . Uzrok bi se mogao otkriti nakon pregleda svih komponenata koje sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - KOČNICE ?

Datum objave: 19.11.2012 17:14:04
Slika
PITANJE:

vozim golf 4 tdi 1999 godište,i danas mi se upalila lampica kočionog sustava,fali ulje za kocnice.Pa me zanima dal je uredu da nadolijem ulje koje nije identicno ko ono koje je dosad bilo,znaci da pomiješam ulja ili da idem mehanicaru pa da mi ispumpa ulje i stavi novo?i kolko bi me to kod mehanicara otprilike koštalo? hvala

ODGOVOR:

U kočni sustav može te nadoliti bilo koju kočnu tekučinu koja ima oznaku DOT-4 . Ako kočni sustav propušta , to treba odmah rješavati jer se ipak radi o kočnicama . Dolijevanje ulja ne košta ništa . Cijena popravka kočnica se može točno reči nakon pregleda Vašega vozila . Kod nas je takav pregled besplatan .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 1,4 i. 16V - MOGU LI VJEROVATI SERVISU ?

Datum objave: 18.11.2012 10:54:23
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam jedan problem na Citroenu C4 1,4 16v, 2006. godište. Naime radi se o sljedećem: motor se "guši" (trokira) u leru i prisutna je greška anti-pollution fault. Auto je bio u ovlaštenom servisu - zamijenjene su svjećice. Auto je radio dobro nekih 100-150 km a onda opet isto. Vratio sam auto natrag na servis, a oni kažu da bi trebalo mijenjati brtvu glave motora. Nisam stručnjak ali ne vidim vezu između brtve glave i gušenja motora (možda se varam). U vožnji je sve u redu osim navedene greške koja je stalno prisutna. Molim za savjet šta bi moglo uzrokovati ovakvo stanje? LP

ODGOVOR:

U većini slučajeva treba vjerovati servisu i uvažavati njihove prijedloge . Ukoliko sumnjate u stručnost i dobronamjernost servisa tada nikako nemojte ići u takav servis . U ovom slučaju obavite konstruktivni razgovor sa spomenutim servisom i definirajte svoj stav . Dogovorite da ako pristanete na zamjenu brtve glave i uređenje glave motora da li ćete u slučaju neuspiješnog predloženog zahvata biti oslobođeni svih troškova s tim u vezi . Ukoliko dobijete odgovor da će takav rizik snositi servis , onda pristanite na popravak . Ukoliko servis ne želi preuzeti takav rizik , to onda nije profesionalno i nemojte surađivati s takvim servisom .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II 1,9 DCI - POLITI BENZINOM I ZAPALITI NIJE RJEŠENJE !

Datum objave: 17.11.2012 15:22:53
Slika
PITANJE:

Poštovani, radi se o vozilu Renault Scenic II godište 2003 i sada ima 106548 km. na cca 90 tisuća km otišla je turbina koja je zamjenjena ( koštala je kao učešće za novi auto :-( ), ali ok, prije dva mjeseca auto je bio na servisu na kojem su rekli da osim redovnog servisa treba promjeniti remen, zatezače istog, jedna osać motora, letva volana, i još poneku sitnicu i to je sve navodno uredno napravljeno i plaćeno. pitam da li obzirom na kilometražu kad je bio na servisu cca 103.000 treba napraviti još nešto obzirom su bili ovlašteni Renault serviseri ( u Zagrebu jedan od servisa koji više nije samo Renault servis već i za neka druga vozila , došao sam po preporuci prijetelja ). odgovor je bio da je auto sada "miran" do sljedećeg redovnog servisa koji je obzirom na kilometražu tek nakon godinu dana.I onda nakon dva mjeseca točnije 05.11.2012 odjednom se ispod poklopca motora čuje neko lupkanje i nešto se zadimi, auto sam ugasio i zvao servisera koji je rekao da se auto došlepa u servis, što je učinjeno. nakon što su ga onako nabrzaka pogledali izvana i po zvuku motora dobijem informaciju da su otišli leteći ležajevi na radilici uz objašnjenje da je to normalno na toj kilomtraži ( haloo, pa bio je kod njih na servisu prije dva mjeseca i ništa nisu rekli o tome da treba mjenjati jer da jesu ne bi servisirao ni onaj dio jer je bio preskup ). i sad od četvrtka 08.11.2012 čekam ponudu za popravak kvara, ali ga još nisam dobio jer su navodno u gužvi. i na kraju mi jedan od dečki iz servisa onako u šapatu kažu da su sigurno oni krivo podesili kad su stavljali remen i da je zato radilica riknula ali da mi to ne može javno reći jer će dobiti otkaz. da li je moguće da se zbog krivog podešavanja remene zezne radilica ? šta da radim jer me svaki ovaka trošak baca u iskušenje da auto "polijem benzinom i zapalim" :-( jer ću izgledaimati manje troškove odvoza na otpad nego popravak istog. hvala unaprijed na vašem odgovoru lp Damir Sambol

ODGOVOR:

Ovom prilikom neću braniti struku niti servis koji je radio na Vašem vozilu , govoriti ću samo o gruboj realnosti i činjenicama . Radilica motora se nalazi u samom motoru i njezino stanje te stanje letećih ležajeva radilice nije moguće provjeriti izvana bez da se rastavlja motor odnosno bez da se demontira karter . Prema tome to nije greška servisa . Da budem precizniji , istrošenje letećih ležajeva radilice se ne može defektirati izvana, bez spomenute demontaže kartera motora . Kada se pojavi karakteristično lupanje u motoru radi istrošenja nekog od letećih ležajeva , tada je već kasno jer je već nastalo oštećenje . Ne odgovara istini izjava djelatnika servisa koji je kao razlog naveo zupčasti remen i njegovo podešavanje . To stvarno nema veze sa logikom ni činjenicama . Ukoliko želite detaljnije objašnjenje o tome i mogućim uzrocima , možete se javiti na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,9 TDI - POVREMENO IZGUBI SNAGU ?

Datum objave: 15.11.2012 18:42:06
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozim Škodu Octaviu Combi 1.9 TDI 110 ks iz 2003.g. Automobil je prešao 207 tkm. Povremeno mi se upali žuta lampica u obliku motora koja navodno signalizira neispravnost ispušnih plinova. Na tehničkom je eko test izvrstan, ispitivači se čude čistoći plinova i kažu da ni novija vozila nemaju tako dobre rezultate. U trenutku paljenja lampice, ugasi se turbina. Kratkotrajnim gašenjem i ponovnim paljenjem auta, turbina se ponovno upali, ali lampica ostaje gorjeti i tako zna ostati i koji dan nakon čega se opet ugasi. U zadnje vrijeme se lampica pali rjeđe, ali se zna dogoditi da mi se ugasi turbina, što se i u ovom slučaju riješi gašenjem i paljenjem auta. Filter zraka je gotovo nov, katalizator je promijenjen prije cca godinu dana kao i fleksibilno crijevo na ispušnom sustavu. promijenjen je i dio grane ispušnog sistema jer je puštao na spoju. Problem se je pojavljivao i prije i poslije tih zahvata. Automobil gotovo da uopće ne čađi, čak i pri jakom dodavanju gasa i odlično vuče dok se ne pojave navedeni simptomi. koji je najvjerojatniji uzrok navedenog problema? Unaprijed hvala na odgovoru.

ODGOVOR:

Lampica koju ste spomenuli se ne odnosi na ispušne plinove nego na grešku u sustavu za upravljanje motorom . Moguće neispravnosti su : senzor tlaka zraka, ventil turbine Wastegate, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, EGR ventil, senzor pedale gasa, dize, solenoid vreman ubrizgavanja, senzor položaja regulatora količine goriva, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature goriva, senzor radilice, ECU centrala . Nakon ispitivanja navedenih komponenata sigurno se može otkriti kvar i isti otkloniti .

na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA 1,8 i. - NISAM ZADOVOLJNA USLUGOM SERVISA ?

Datum objave: 14.11.2012 18:26:01
Slika
PITANJE:

poštovani,nemam drugog načina da saznam koji je razlog prevelike potrošnje gorovi na mom autu jer ovi servisi su katastrofalni. imam nissan primeru p12 godište 2003 (85 KW; 1769cca), problem je u tome što je do par mjeseci potrošnja goriva bila u granicama fabričkih postavki, međutim počeo je da se gasi, u servisu su mi rekli da je prljava "klapna" da su je očistili i da je sve ok. Nedugo nakon toga crkao je alnaser u ovlaštenom nissan servisu su mi rekli da će oni promijeniti četkice i ostalo jer oni orginalnog alnasera nemaju, i to i urade. U poslednjih tri mjeseca potrošnja goriva iznimno raste sada je na 13,50 l mješovite vožnje. šta da radim?

ODGOVOR:

Na potrošnju goriva mogu utjecati brojni faktori . Nije potrebno da navodim opče poznate činjenice koje Vi vjerovatno znate a to su : dimenzije guma i tlak u gumama , nepotrebni teret u vozilu, način vožnje, gustoča prometa u urbanoj sredini , blokiranje pojedinih kočnica na nekom od kotača . Drugi mogući faktori utjecaja koji su složeniji i koji se mogu otkriti samo testiranjem i dijagnostikom pojedinih kompnenata, dijelova i sklopova su : mehaničko stanje motora ( faza motora, kompresija, podešenost ventila, propuštanje na usisnom kolektoru, ispravnost auspuha ) , tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, pojedini senzori motora, potenciometar zaklopke snage, lambda sonda, EGR ventil, mjerač mase zraka, električna instalacija motora, kvaliteta iskre na svjećicama, računalo motora . Kao što vidite ima toga puno , međutim svaki bolji servis bi trebao moći nakon dijagnostike motora navesti koje su neispravnosti, predložiti rješenje i navesti cijenu popravka . Ako niste zadovoljni uslugom navedenog servisa , morate jednostavno potražiti drugi kvalitetniji i profesionalniji servis .

na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,0 i. - MOTOR LOŠE RADI I NA BENZIN I NA PLIN ?

Datum objave: 14.11.2012 17:42:09
Slika
PITANJE:

Postovanje imam opel omegu A 1993 sa plinom... motor jako nemirno radi na plinu a na gorivu nikako... uglavnom neradi mi pumpa goriva ali palim ga na plin i jako dugo treba da upali cc 2-3 minute verglanja... zanima me sta bi morao rjesiti da bolje pali na plin i sta da napravim zbog nestabilnog rada u leru... obrataji setaju od 500do 1000 i tako stalno neovisno dali je hladan ili topal. unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Najprije morate otkloniti sve greške na benzinskom sustavu motora a tek onda se možete baviti plinom . To znači ispitati i po potrebi otkloniti slijedeće greške na : mehaničkom sustavu motora ( faza , kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, propuštanje na ispušnom sustavu ) , na sustavu elektronskog ubrizgavanja ( tlak goriva, regulator tlaka , filter boriva, injektori , pojedini senzori motora, potenciometar zaklopke snage, motorić minimuma, lambda sonda, mjerač mase zraka, električna instalacija motora ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( kablovi, bobina, svjećice , razvodna kapa , razvodnik paljenja ) . Nakon ovoga kada otklonite pronađene greške motor će uredno raditi na benzin i imati potrebnu snagu i ubrzanje . Tada se može dogoditi da će potpuno ispravno raditi i na plin .

na vrh Povratak na vrh