Danas je: 27.08.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A4 - RIZIČNO PRANJE MOTORA ?

Datum objave: 01.06.2012 08:55:18
Slika
PITANJE:

poetovani gospodine imam problem ako vas smijem pitati!? danas sam oprao motor i nakon toga mi auto ne zeli upaliti rijec je o audiu a4 96 godina 74 kw. kada sam ga nakon pranja htio upaliti on se ne zeli ni javitri zanaci vergla ali nikakvo javljanje pa sto bi to moglo biti molio bih vas da mi pojasnite i kazete . unaprijed hvala

ODGOVOR:

Svako pranje motora je vrlo opasno i riskantno , osobito ako ga ne radi stručna osoba . Voda i vlaga ulaze u brojne konektore i kontakate na kojima nastaje oksidacija i veliki pad napona . To može imati za posljedicu i oštećenje kompjutora motora u nekim slučajevima . U ovom Vašem slučaju je bitno da obavite sušenje i čišćenje svih konektora na motoru i oko motora ( najbolje komprimiranim zrakom i sprejom za čišćenje električnih kontakata ) . Kada sve obavite temeljito i dobro motor Vašega vozila bi trebao upaliti . Ako želite još dataljnije , možete me nazvati na 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 240 - SKUPA BALANS ŠTANGA ?

Datum objave: 01.06.2012 08:47:57
Slika
PITANJE:

Poštovani, probat ću što bolje opisati problem. Imam C klasu iz 2002.g, preciznije w203 C240, limuzina. 220 000km, redovito servisirana. U vožnji čujem na prednjem dijelu šripanje, ali ne odmah nego tek nakon nekih 20-ak minuta vožnje kad se auto ugrije, koji put i pola sata. To se čuje samo na neravninama, dok se vozim po autoputu ništa. Kad radio radi onda se ta buka ne čuje, međutim kad je radio ugašen dovoljne su i male neravnine i zvuk škripanja postaje neugodan, imate dojam kao da će se prednji dio auta raspasti. Bio sam kod mehaničara dvaput i normalno svaki put kad sam došao do njega i poslije duže vožnje, nije se čulo ništa. On ga je dignuo na dizalicu i nije ništa vidio, osim sta je napomenuo da po toj štangi sta se nalazi između 2 prednje vilice, pretpostavljam da je riječ o balans štangi, kao da nešto curi. Molim Vas za savjet, rečeno mi je da ta štanga nova košta 10-ak tisuća kuna, pa ne znam da li se uopce onda isplati popravljati. Hvala unaprijed

ODGOVOR:

Škripanje koje čujete može nastati na bilo kojem dijelu prednjeg ovjesa . To mogu biti pojedini selen blokovi, kugle vilica, krajnici , spone, blokovi balans štange, vertikalne spone ovjesa, aksijalni ležajevi amortizera. Osnovni zadatak servisa je da pregleda Vaše vozilo i da točno utvrdi mjesto i uzrok škripanja . Nakon toga treba predložiti rješenje . Balans štanga nije uzrok i ista se nikada ne mijenja . Po potrebi se mijenjaju samo gumeni blokovi balans štange a oni su vrlo jeftini.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA 1,3 i - MOTOR PREKIDA I LOŠE RADI ?

Datum objave: 31.05.2012 16:35:57
Slika
PITANJE:

SVAKA VAM ČAST NA DETALJNIM ODGOVORIMA KOJI SU STVARNO PRIMJENJIVI U PRAKSI.IMAM FIESTU IZ 2000 GODINE,MOTOR 1299 CCM,44 KW. PROBLEM JE U TOME ŠTO POČNE TRZATI KAD SE NAGLO DODA GAS,ČAK I KADA SE PAPUČICA NORMALNO PRITISNE.NE TRZA KAD SE GAS DODAJE SASVIM LAGANO I KADA DOBIJE VEĆI BROJ OKRETAJA PONAŠA SE NORMALNO.TO TRZANJE NIJE UVIJEK JEDNAKO,NEKAD GA POTPUNO NEMA I NEMA VEZE SA TEMPERATUROM MOTORA.POTROŠIO SAM SVE GORIVO IZ REZERVOARA I NATOČIO PUN NEKOLIKO PUTA NA BENZINSKOJ GDJE INAČE TOČIM,TE SAM ZAMIJENIO SVIJEĆICE I SVE FILTERE,ŠTO JE U POČETKU IZGLEDALO KAO DA JE BOLJE,ALI SE VRLO BRZO VRATILO NA STARO.UNAPRIJED SE ZAHVALJUJEM I ŽELIM VAM PUNO USPJEHA U RADU.ŽELJKO KEGLJEVIĆ

ODGOVOR:

U ovom slučaju bi trebalo obaviti pojedina mjerenaj i ispitivanja jer bez toga nije moguće točno odgovoriti da li je neispravan jedan ili više dijelova pojedinih sustava . Uvijek se najprije ispituje mehanički sustav motora , zatim hidraulični sustav, i na kraju električno - elektronski sustav . Moguće neispravnosti su : propuštanje na usisnom kolektoru, razlika u tlakovima kompresije , potreba za podešavanjem ventila , tlak goriva, nečisti injektori, senzor položaja zaklopke snage, senzor MAP , senzor IAT , senzor ECT, lambdasonda, probijanje visokog napona, bobina, električna instalacija motora, aktuator minimuma, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 124 250 D - KUPITI ILI NE KUPITI ?

Datum objave: 31.05.2012 12:32:56
Slika
PITANJE:

Poštovanje gspon Meić Imam jedno pitanje dali je dobar za kupnju Mercedes 124W 250D dizel Snaga motora:66 KW Radni obujam:2497 cm3 godina prizvodnje je 1988.g automatik mjenjać. Ima dosta novih dijelova ugrađenih na motoru..limarija je odlicna motor isto tako. Bio bi zhvalan za vaše mišljnje hvala.

ODGOVOR:

Za ovo vozilo se opčenito može reći da je kvalitetno i pouzdano . Međutim nitko Vam bez detaljnog i stručnog pregleda  ne može reči u kakvom stanju je vozilo koje namjeravate kupiti . Taj pregled je vrlo bitan i zbog automatskog mjenjača čiji popravak može biti skuplji od samog vozila .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 i. - KADA SE ZAGRIJE , NE RADI DOBRO ?

Datum objave: 31.05.2012 12:17:26
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Imam malih problema sa svojim Renault Cliom, 2000. godište, 1.2, 60ks, 85000 km. Prije 15ak dana se počeo čudno ponašati. Kad je hladan u leru radi normalno, isto tako kad je hladan i kreće i vozi normalno. Problem nastaje kad se auto zagrije, odnosno kad dosegne radnu temperaturu. Onda počinje isprekidano i nestabilno raditi u leru, svako malo se zatrese i na trenutke daje dojam kao da će se ugasiti, ali se ipak ne ugasi, osim toga kad tako isprekidano radi kao da u naletima izbija zrak iz auspuha, a kad sam bolje poslušao čuo sam isti taj zvuk negdje kod motora. Što se tiče vožnje kad se zagrije, problemi nastaju kad treba krenuti i kad se prebacuje iz 1. u 2. brzinu i iz 2. u 3. Auto počinje trokirati kada prebacim u višu brzinu i lagano dajem gas. Kada prođem 3. brzinu čini mi se da radi normalno. Promijenio sam jer je bilo vrijeme, a i jer se pojavio ovaj problem slijedeće dijelove: filter ulja, zraka i goriva, svjećice i kablove te nosač motora, ali problem je još uvijek prisutan. S obzirom da sam kupio ovaj auto tek prije 2 mjeseca, ne znam da li se ovo i prije događalo. Želio bih čuti Vaše mišljenje prije nego što poduzmem daljnje korake u rješavanju ovoga iritantnoga problema. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba obaviti detaljan test motora a to znači ispitati : mehaničko stanje motora , sustav elektronskog ubrizgavanja, sustav paljenja , sustav za upravljanje motorom . Ovoga časa bih mogao navesti više od dvadesetak mogućih uzroka ali od toga ne bi bilo koristi jer opet ne bi znali što je neispravno . Korisno bi bilo da obavite kontrolu i podešavanje ventila, mjerenje kompresije, provjeru zabrtvoljenosti usisnog kolektora, provjeru količine HC ( ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,4 i. - ENGINE SYSTEM FAILURE ?

Datum objave: 29.05.2012 15:05:25
Slika
PITANJE:

Poštovani, Već duže vrijeme imam problem sa Ford Focusom 1.4 2005 godina. Naime stalno mi se događa da se periodično upale sve lampice na satu i poruke Engine System failure i acceleration reduced. Kada se auto ugasi i poonovno upali sve nestane. Bio sam više puta na kompjuteru u sewrvisima u ZG i ni oni nisu sigurni što je jer iz poruka koje ostaju ne vidi se problem. Nakon zadnjeg servisa otvorili su i prekontrolirali žice od sata i osigurače. Nakon 700 km dogodilo se isto. Sve se popale lampice , poruke system engine failt i acceleratio reduced , s tim da neko vrijeme ne radi ni brzinomjer pa se nakon 3-4 min vratu.Da li ste imali takav slučaj i da li znate o čemu se radi. Mehaničar (ovlašteni servis ???)nije siguran o čemu se radi Desi se i da se ne može upaliti auto po 15 min (CRVENA LAMPICA TITRA) i onda radi kao da je sve u redu. Ukoliko imate ideju što bi bilo /ili ste imali sličan slučaj) došao bih do Vas na dijagnostiku. Zadnjih dana (5) vozim se i palim sa rezervnim ključem i ne pali se ništa ???? !!!!!!

ODGOVOR:

U svojoj svakodnevnoj praksi imao sam bezbroj kvarova i to :  čudnih , rijetkih , netipičnih , zahtijevnih , kompliciranih, jeftinih, skupih . Na samom početku želim reći da postoje i kvarovi za koje se ne može predvidjeti koliko će trajeti ispitivanje i dijagnostika . U ovom slučaju je to isto tako. Kvar je najlakše otkriti kada motor ne može upaliti ili kada je greška stalno prisutna . Odgovor na Vaše pitanje je da se mogu baviti Vašim vozilom a Vi trebate imati samo razumjevanja za moje potrebe i vremensko trajanje ispitivanja na vozilu . Kada kvar otkrijem , mogu navesti i cijenu popravka . Predlažem da se još jedno vrijeme vozite s rezervnim ključem i ako se navedena greška ne pojavi uzrok je najvjerovatnije ključ odnosno transponder u ključu .

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,8 i. 16V - MIL-LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 29.05.2012 08:49:48
Slika
PITANJE:

imam fiat mareu 1.8 16v 97 god i danas mi se upalila lampica,piše oštećenje sustava za ubrizgavanje pa me zanima šta bi to moglo biti?inače vozim ga već 3 godine i ovo mi je prvi kvar a pošto se ne kužim baš u automobile pa molim za savjet.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu upalila se kontrolna lampica motora  a to je siguran znak da postoji greška na jednom od sustava : elektronskog ubrizgavanja goriva , na sustavu paljenja , na mehaničkom sustavu motora . Dijagnostikom navedenih sustava sigurno i točno se može otkriti svaka neispravnost . Isto tako se može znati i cijena popravka . Ovom prilikom bih mogao nabrojiti više od dvadesetak mogućih neispravnosti ali Vam to ne bi koristilo . Koristiti će Vam samo točan podatak što je stvarno neispravno i radi čega se upalila kontrolna lampica motora .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC 1,9 DCI - MOLIM POMOĆ !

Datum objave: 28.05.2012 09:14:01
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam R. Scenica 1.9 dCi (74kW) iz 2002. Auto sam kupio, pred par godina, kao rabljen nakon temeljitog pregleda u servisu (uklj. i mjerenje kompresije). Odmah po kupnji sam napravio veliki servis (zamjena remenja). Otad je auto napravio oko 40.000 km (u trenu kupnje na satu je bilo 110.000 km), s time da se na svakih 10.000 km radio redovan servis (Elfovo ulje, kvalitetni dijelovi). Auto je vožen po ps-u, dakle, bez naglih ubrzavanja, laganini vožnja dok motor ne postigne radnu temp., kombo vožnja otvorena cesta (cca 60%) - grad (cca 40%). Najprije mi je otišao egr ventil, potom sam zamjenio zadnje diskove (skupa s uprešanim ležajevima), pa stražnje amortizere da bi, nedavno, otišla turbina. Žalosno je da je auto 2 tj. prije raspada turbine bio na servisu (kod kojega već 10 god. servisiram svoje aute i u kojeg sam dosad imao puno povjerenje (nije ovlašteni)) i da mi serviser nije skrenuo pozornost na potencijalni problem s turbinom. Turbinu sam reparirao tek nakon što je pregledana uljna pumpa, leteći ležajevi, usisna grana (sve ok). Nakon instalacije turbine, rečeno mi je da auto u leru podrhtava dok ne postigne radnu temp. (što prije nije bio slučaj). Kada motor postigne radnu temp. podrhtavanje prestaje. Kompresija je tđr. bila u redu (ujednačeni tlakovi na svim cilindrima, čini mi se oko 30 (bara?)). Ubrzo mi je i potvrđeno da su otišle sve 4 dizne te da je iste potrebno reparirati, što je značajan trošak. Zanima me jesu li ovo znakovi da je motor pred izdisajem i je li moj serviser loše obavio posao (jer da sam na vrijeme reparirao turbinu, a reparirao bih je da me obavijestio da je u lošem stanju, ne bi otišle dizne). Ispričavam se na podužem postu i molim vašu pomoć.

ODGOVOR:

Vozilo ste kupili rabljeno i ne znate način na koji je prvi vlasnik servisirao vozilo . Sigurno nije na kvalitetan i pedantan način kao što to Vi radite . Proizvođač vozila navodi predugački servisni interval od 30.000 km . Zbog toga u motoru često nastaju istrošenja i to mehaničkog sustava motora i istrošenje same turbine. Kontrola stanja turbine se radi kada za to postoje razlozi i simptomi . To su : promjena zvuka turbine , povećana potrošnja ulja, smanjena snaga motora . Ako toga nema ne kontrolira se stanje turbine , osim po želji vlasnika vozila . Kao primjer mogu navesti ; da se ne radi kontrola istrošenosti radilice i ležajeva radilice dok ne postoji određeni simptom za to, jer za to treba demontirati karter i ležajeve a to je značajan trošak za vlasnika vozila.  Ako su dize oštećene , uzrok tome nije turbina nego gorivo, filter goriva, kvaliteta diza. Kompresija koju ste naveli je jako dobra i zbog toga ne treba ništa raditi na motoru . Za ispravan rad motora je bitno da je dobra kompresija , da nema istrošenja na radilici, ležajevima radilice, klipovima, da motor nema povećanu potrošnju ulja, da su ispravne dize, da je ispravan sustav za upravljanje motorom . Ako je sve to tako na Vama je samo da i dalje održavate i servisirate vozilo kao što ste to i opisali . Vašem serviseru je u interesu kao i Vama da vaše vozilo ispravno funkcionira i da obavlja smo redovne servise na obostrano zadovoljstvo .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,6 i. 16V - FALI MU 35% SNAGE ?

Datum objave: 23.05.2012 22:18:59
Slika
PITANJE:

Lijep dobar dan!!! Imam problem sa fiatom bravo 1.6 16v 96god. 200.000km auto nema potpunu snagu motora fali mu od prilike 35% snage. Pregledali smo kompletan ispuh i sve je ispravno mislim nije nista zacepito isto tako sam isao ga spojiti na kompjuter i izbacio je gresku "bombina 1, bombina 2, code kljuca" code kljuca su uspjeli izbrisati s popisa a bombine nisu. Međutim promjenili smo i bombinu ali isto nema potpunu snagu. Isto tako je izgorio jedan od 4 glavni veliki osiguraca (zeleni 30A)taj smo zamjenili s ispravnim i onda se desava problem cim ga ustekam auto si sam daje kontakt i i nekada oce da upali jedva a nekada ni nece a kad upali jedva radi u leru i prilikom gasenja auta nece uopce da se ugasi vec radi dalje iako je kljuc izvaden iz bravce pa ga moram ugasiti ako da izvucem taj zeleni osigurac. bio bi jako zahvalan ako imate ikaki savjet ili svoje misljenje. Unaprijed puno hvala i svaka cast na ovakvoj mogucnosti trazenja pomoca od pravih majstora. Pozdrav

ODGOVOR:

Na vašem vozilu treba najprije obaviti popravak električne instalacije . To se ne može raditi na pamet nego prema električnoj  shemi vozila . Najvjerovatnije su oštećeni neki električni kontakti , kutija osigurača , električna instalacija . Nakon popravka električne instalacije može se krenuti korak dalje a to znači , provjera mehaničkog sustava motora . Ispituje se da li je motor točno u fazi, kompresija, propuštanje na usinom kolektoru . Kada se utvrdi da je i mehanički sustav motora ispravan može se ići dalje . Ispituje se elektronski sustav ubrizgavanja goriva i to : tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, mjerač mase zrala, senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklopke snage, lambda sonda, senzor bregaste osovine , senzor radilice, električna instalacija motora, filteri , ECU centrala . Na kraju ostaje za ispitati samo sustav za stvaranje iskre na svjećicama .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - HLAĐENJE KABINE ?

Datum objave: 21.05.2012 21:28:00
Slika
PITANJE:

Dobar dan Sve pohvale za besplatne savjete i na strucno misljenje. Naime imam pitanje vezano za Audija A6 2005 godina u vezi klime uredjaja. Kada klimu upalim npr 18 c ili 0 c u sredini konzole puse hladan zrak a sa strana i ispod mi puse skroz vruc zrak ? sta bi to moglo biti dali klapne ili senzori ili nesto trece. Hvala puno i nadam se na pomoci.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu najprije bi trebalo ispitati : količinu plina u sustavu, gornji tlak plina, donji tlak plina, dehidrator, ekspanzioni ventil . Tek nakon toga  po potrebi može se provjeriti : zaklopke za usmjeravanje zraka, aktuatore za otvaranje zaklopki , komande grijanja-hlađenja .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA C 1,2 i. - KOČNI SUSTAV ?

Datum objave: 21.05.2012 18:40:57
Slika
PITANJE:

gospodine ili druze,,evo mene opet,,jer uvek dobijem tacan odgovor od vas,i svaka vam cast ovo sto radite i pomazete ljudima..ovako..imam korsu 1995 god,,1200...i bas danas sam radio zadnji trap,,neko varenje,solja itd,,i primetio sam kada sam vozio do kuce da mi ej kocnica mnogo tvrda a rucna nema je ni malo,,i prednji diskovi vruci,,,,?? hvala i sve najbolje vam zelim

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu stanja kočnice morati ćete se detaljno pozabaviti kočnim sustavom . To znači : demontirati sve kotače , demontirati prednja kočna kliješta, razraditi ili servisirati prednja kočna kliješta, zamijeniti disk pločice, po potrebi zamijeniti i diskove, skinuti zadnje kočne bubnjeve, provjeriti ispravnost zadnjih kočionih cilindara i po potrebi iste zamijeniti , po potrebi zamijeniti zadnje kočne papučice, podesiti kočne papućice, podesiti hod ručne kočnice, zamijeniti ulje u kočnom sustavu, provjeriti ispravnost glavnog kočnog cilindra , provjeriti ispravnost servo uređaja kočnice . Nakon svega traba napraviti probnu vožnju i na kraju ispitati ispravnost kočnog sustava na valjcima . Sve što sam napisao je jedan profesionalni pristup u uređenju kočnog sustava .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,3 - ELEKTROPOKRETAČ

Datum objave: 21.05.2012 18:25:41
Slika
PITANJE:

Molim Vas da mi date odgovor u vezi sa problemom oko paljenja auta.Rijec je o Golfu 2 1.3 benzincu.Ponekad se desava da uopste nece da zavergla kad dam kontakt i primijetio sam kada je toplije vrijeme,a kad su hladni dani pali odmah bez problema.Isao sam kod majstora koji mi je promijenio bosh bravu,stavljena je nova,ali opet se isto desava iako sam mislio da mi je rijesio taj problem nakon sto me je ubijedjivao da nije do anlasera na sta sam ja prvo posumnjao.Zanima me kakvo je Vase strucno misljenje o ovome i kako se rijesiti ovog kvara? HVALA!

ODGOVOR:

U ovom slučaju bi bilo logično da provjerite ispravnost akumulatora i elektropokretača . Te dvije stvari moraju biti besprijekorne kako bi motor mogao normalno upaliti .  Kapacitet akumulatora mora biti veća od 60% . Stanje elektropokretača mora biti takvo da prilikom startanja motora pad napona ne bude veći od 2,5 V . Obavite ovo što sam predložio . Elektropokretač servisirajte u provjerenom servisu .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 220 CDI - TEŠKO PALI KADA JE ZAGRIJAN ?

Datum objave: 20.05.2012 13:20:25
Slika
PITANJE:

pozdrav..imam mercedes E220d cdi 99 god.pojavljuje se proglem kad je motor vruc jako tesko pali,,a kad je hladan tih proglema nema..zanima me vase misljenje...hvala unapred

ODGOVOR:

Kada postoji problem otežanog paljenja vrućeg motora tada uzroci mogu biti : pad napona na pojedinim konektorima električne instalacije, akumulator, elektropokretač, zrak u sustavu goriva, nepovratni ventil za gorivo, filteri, lošija kompresija motora, dobavna pumpa, relej pumpe, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, ECT senzor, dize, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

LANCIA 1,9 TD - OBLAK BIJELOG DIMA ?

Datum objave: 19.05.2012 17:50:57
Slika
PITANJE:

Poštovani Gosp.Meić imam problem sa lanciom 1.9 td 1995 g.Na autu je servisirana bosch pumpa koja navodno nije s tog auta i poštelana je na stolu po bosch specifikacijama za pumpu tog serijskog broja.Očiščene su dizne.Reparirana turbina i očiščen kompletan usis i intercooler.ali auto kad se upali nakon stajanja dužeg od 3 sata baci oblak bijelog dima.Kad ga se normalno vozi ne dimi ali kad stisnem gas do kraja dimi crno.Troši 1 litru ulja na 10000 km.Ima 240 000 km.Kompresija na tri cilindra 25 a na jednom 26.na bregastoj lagano potrošena dva brijega,neznam koja.Hvala unaprijed na odgovoru.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu se mogu postići dobri rezultati po pitanju snage , potrošnje goriva i crnog dima . Najprije bi trebalo otkloniti mehaničke nedostatke na motoru , bregaqsta osovine, čišćenje usinih kanala, urediti glavu motora radi bijelog dima , ostalo po potrebi . Nakon toga treba ispitai dize i po potrebi ih zamijeniti . Na kraju treba vidjeti da li je visokotlačna pumpa odgovarajuća za Vaš motor. Nakon toga motor bi ispravno funkcionirao .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - NEUGODNO ŠKRIPANJE ?

Datum objave: 18.05.2012 07:50:29
Slika
PITANJE:

Odlična stranica, osobito za entuzijaste. Prvi sam vlasnik Saxo-a već 10-ak godina, i sam zadovoljan ovim autom. Nije bilo nekih velikih problema sa njim do sada. Prešao je 70000 km. Pojavila se stvar koja nije puno važna no koja umije smetati prilikom vožnje. Naime, na mjestima gdje je put neravan ili prilikom penjanja na trotoar, začuje se škripnja ili amortizera ili nečeg sličnog, a kao kada se suha i tvrda guma trlje o nekog metala. Meni liči da su amortizeri, ili stabilizacijska šipka koja se pruža između prednjih kotača, jer zvuk dolazi spreda - ispod pedalja. Prije par godina škripala je rezervna guma o tijelo auta. Skinuo sam je ovoga puta, da bih utvrdio dali je ona. Nakon skidanja još traje škripanje. Namastio sam držače stabilizacione sipke, al se škripanje još uvijek čuje. Vjerojatno dolazi iz amortizera. Koji je lijek? I drugo pitanje: Pumpica za vodu za pranje stakala, radi sa pulsiranjem, te uz držanje iste treba čekati 10-ak pa i više sekundi dok ne počne prskanje, i to u ritmički isprekidanom mlazu. A za pranje zadnjega stakla još i dulje. Ima li koji razlog za to ili je došlo vrijeme mijenjanja. Koristio sam samo destiliranu vodu! Uz prijateljski pozdrav iz Makedonije, Vlado

ODGOVOR:

Zvuk škripanja uvijek nastaje na gumenim dijelovima ovjesa . To mogu biti selen blokovi vilica, blokovi balans štange, spone balans štange, aksijalni ležajevi amortizera . Kritične dijelove je najbolje zamijeniti jer podmazivanje i tretman s nekim glicerinom ne pomaže . Problem s pumpicom najčešće nastaje radi nečistoće i kamenca koji se skupi u cijevima , pumpici, rezervoaru. Pokušajte očistiti sve od rezervoara, pumpice do mlaznica . Ako ne postignete rezultat , zamijenite pumpicu i mlaznice .

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,9 TDI - POMOČ ! BIJELI DIM NA AUSPUHU ?

Datum objave: 16.05.2012 14:32:58
Slika
PITANJE:

Poštovani g-dine Meiću, moj problem je u slijedečem Posjedujem Škodu Oktaviju, 1.9. TDI, godište 2002, 81 KW , prešao 180. 000 KM. Auto posjeduje urednu servisnu knjižicu i jako dobro me služilo. Prilikom jedne vožnje došlo je do naglog ubrzanja vozila. koje nije bilo proporcionalno datom gasu , te do gašenja vozila. Nakon toga sam stao i ponovo upalio auto bez ikakvih problema, primječujući u vožnji kod dodavanja gasa trzanje vozila. Ujutro narednog dana auto je ponovo sa lakočom upalilo,pojavio se oblak bjelog dima, a trzanje u vožnji se nastavilo. Auto sam odvezao kod majstora koji je dosta dugo utvrđivao kvar i na kraju ustanovio da se radi o klipnjači. Prije toga je sumnjao na turbinu koju je izvadio i koju smo kod nadležnog servisera reparirali, Također je promjenio dvije dizne koje su bile zapušene, sve filtere, ulje, dihtung glave motora, te pregledao karike za koje je rekao da su dobre. Obzirom da se nakon rada ponovo javljao bjeli dim samo kod jutarnjeg paljenja i koji je trajao 5-6 sekundi, majstor je predložio pregled bosh pumpe kod ovlađtenog majstora koji je pregledom sa potrebnim uređajima ustanovio da je pumpa u redu. Napominjem da auto dobro pali , a dim se pojavljuje jedino u jutarnjim paljenjima. Kod vožnje auto super vuče, nakon izvršenih radova više nema trzaja u vožnji, jedino je blago pojačan zvuk motora sa primjetnim metalnim zveckanjem.Prilikom vožnje nema ispuštanja dima. Obzirom da majstor kod kojeg sam radio auto više nema ideja šta bi moglo biti, Molim Vaše mišljenje i savjete kako bi se mogao riješite pojave izbacivanja jutarnjeg bjelog dima i smanjenja zvuka rada motora. Unaprijed Hvala i Pozdrav.

ODGOVOR:

Niste naveli točne karakteristike bijelog dima . Ako je dim izrazito bijele boje , ako nema mirisa , ako isti nestaje nakon što se motor zagrije , to može biti vodena para koja je sastavni dio ispušnih plinova prilikom izgaranja dizel goriva . Ako je dim bijele boje i ako j ekoličina dima velika , moguće je da mali dio rashladne tekućine ulazi u cilindar i tada imate pojavu nestajanja rashladne tekućine. Ako je dim bijelo plave boje uzrok je najčešće izostanak paljenja na jednom od cilindara , tada motor radi na tri cilindra a dim se pojavljuje zbog toga što se dizel gorivo nije zapalilo u cilindru . Naravno da  se pregledom Vašega vozila može točno utvrditi uzrok .

na vrh Povratak na vrh

LADA 2103 1,5 S - MOŽE LI SE SMANJITI POTROŠNJA ???

Datum objave: 16.05.2012 14:22:58
Slika
PITANJE:

poštovani g. meić, imam jednu dilemu pa bih vas molio da mi pomognete. vozim ladu 2103 1500sl, 78. godina, 106 000 km. auto je u vrlo dobrom stanju, ali zabrinjava me potrošnja od 13-14 litara čiste gradske vožnje. bio sam kod majstora koji je rekao da bi najbolje bilo kupiti novi (i moderniji?) karburator (kod nas ima samo od lade 2107 i košta 1100-1300kn). on je tada pošpricao moj karburator nekim sprejem, i zadnja potrošnja čisto gradske vožnje mi je bila 12,6 l. ono što me muči je koliko će se novi karburator isplatiti, naime, motor radi mirno, ubrzava odlično u svim režimima (malim i visokim okretajima, puni gas...), ne guši se, u leru mirno radi, zaista ide odlično...može li povećana potrošnja biti jedini znak za promjenu karburatora? (možda teže paljenje kad je motor zagrijan i odstoji 10-15min?) ne znam kolika bi mogla biti optimalna potrošnja za moju ladu i je li ova potrošnja normalna za takav auto? (na otvorenoj cesti troši 8,5-9l). vozim "penzionerski", a napominjem da je ostatak motora u odličnom stanju (stručno pregledano, mjerena kompresija), novi filtri, svjećice, kablovi, radi ko urica, a danas sam dolio 2 dl ulja nakon 800km. molim vas da mi pomegnete u dilemi, jer nisam siguran koliko ću dobiti s novim karburatorom, a relativno je skup...puno vam hvala na odgovoru.

ODGOVOR:

Osim karburatora na potrošnju goriva utjeću i brojni drugi faktori  i to : podešenost ventila, kompresija ( mora biti veća od 12 bara ) ,  vožnja pod čokom , podešenost predpaljenja, stanje platina, kablovi za svjećice, svjećice, filter zraka, ispravnost ispušnog sustava,  stanje i čistoća usisnih kanala, nakupljenja nečistoća i garež na ventilima, veličina guma, tlak u gumama, ispravnost kočnica ( ne smiju nimalo blokirati ) , nepotreban teret u vozilu, vožnja s povećanim brojem okretaja . Kao što vidite na puno toga se može djelovati . Zato obavite kontrolu svega što sam naveo . Na kraju obavite stručan servis karburatora i podešavanje karburatora . Kada se to uspiješno napravi količina CO ( ugljičnog monoksida ) na leru ne smije biti veća od 2,5 % Vol. Kod povećanog broja okretaja HC ( ugljkovodik ) u ispušnim plinovima ne smije biti veći od 300 ppm . Ako tada karburator ne zadovoljava isti treba zamijeniti .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,6 TDCI - ŽELIO SAM SE UBITI ?

Datum objave: 14.05.2012 17:32:05
Slika
PITANJE:

Imam pitanje. Posjedujem Ford focusa 1.6 tdci 80kw 2006god.. Pojavilo mi se da mi je intercooler i crijevima od zraka bilo ulja. Kad mi je majstor skinuo odusak bacao mi je veliku kolicinu ulja na njega.. Nakon toga je krenulo remontovanje turbine, remont dizni glava je poslana na pregled bez ikakve greske, zatim zamjenuti let.lezajevi karike do set. diht. za motor .. I na kraju kad sam pomislio da je sad sve ok ponovo se isto ponasalo zelio sam se ubiti... Niko ne zna sta bih moglo biti ... Ako mi mozete ikako pomoci oko toga ... Ili dati kakav savjet

ODGOVOR:

Motorno ulje može doći u cijevi turbine i u intercooler samo na dva načina . Jedan način je preko turbine a drugi kroz cijev oduška od ulja . Ako je sada turbina ispravna ostaje samo odušak od ulja . Uzrok radi kojega povećana količina ulja dolazi na odušak ulja su istrošenje klipnih prstenova i istrošenje cilindara . Prema Vašem opisu , ugrađeni su novi klipni prstenovi ali to nije dovoljno . Na motoru sigurno postoji istrošenej na cilindrima a takva istrošenja ne mogu riješiti klipni prstenovi ( barem ne odmah dok se ne prilagode istrošenim cilindrima ) . Osoba koja je izvodila radove na motoru treba znati da se veća istrošenja na cilindrima ne rješavaju ugradnjom novih klipnih prstenova nego brušenjem cilindara i ugradnjom , novih , većih klipova i klipnih prstenova . Ako se nekon 2.000 km vožnje potrošnja ulja ne stabilizira , rješenje je brušenje bloka motora .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI PD - KADA SE ZAGRIJE IZGUBI SNAGU . POMOĆ ???

Datum objave: 14.05.2012 17:12:36
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic,pisem vam treci put i do sad ste mi pomogli pa se nadam da ce te i sad, radi se o Audi A4 sline 2002.god 19 tdi PD 130kw.170 000 na satu, radi se o tome da auto dok je hladno kad ga upalim i kad provozam vuce kao lud dok mu temp neporaste ured na 9o, a poslje toga nece nikako nemogu ga nabit vise od 100, jednostavno nece papucica od gasa do poda a samo moze u voznji do 3500 obrtaja, pa kad ga ugasim i ostane 20 minuta opet hoce normalno da vuce pa opet u voznji izgubi snagu pa sve tako, nekad mu u volzni dode da normalno vuce, pa izgubi snagu na par minuta pa opet povuce. vozio sam ga na diagnostiku pokazalo mu da nije na nesto zredu na papucici od gas ato sam promjenio u ovlastenom servisu, pa mi je pokazalo da nije isti neki pritisak na diznama pa mi je i to promjenjeno i sad opet isto se desava, sad vise nejavlja nikavu gresku ali mi se to desava, majstor mi je gledo turbinu na moj zahtjevi cistio je ali opet ist, pa neznam sta bi moglo biti, postoji li neki filter sporski ili tako nesto, ili nesto drugo so bi mi mi rekli da pokusam odradit. hvala jos jedno i ndam se da ce te mi pomoci unapred hvala.

ODGOVOR:

Motor Vašeg vozila može izgubiti snagu radi brojnih razloga a to su : nečist rezervoar za gorivo, filteri, senzor pedale gasa, EGR ventil, solenoid EGR ventila, mjerač mase zraka, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature motora, senzor temperature goriva, senzor radilice, električna instalacija motora, ventil za rasterećenje turbine Wastegate, sustav za regulaciju turbine, dobavna pumpa, dize , ECU centrala motora . Osnovni zadatak stručne osobe je da se bavi Vašim vozilom i da svojom stručnošću, vještinom i spretnošću otkrije kvar i uz Vašu suglasnost otkloni kvar . Nekada je to vrlo zahtijevno ali se voljom i zalaganjem može sve riješiti . Nadam se da će tako biti i u ovom Vašem slučaju .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 607 3,0 V6 - ČEP NIJE UZROK ?

Datum objave: 13.05.2012 19:12:40
Slika
PITANJE:

Pozdrav postovani,Meic..Imam problem sa peugeot 607 3,0 v6,kada sam kupi auto covjek mi je rekao da nevalja c ep na boci znaci auto kada upalim i vozim temperatura normalna ne grijr se ali kada stanem ili ga ugasim onda izbaci vodu na taj cep sto nije valjao medjutim ja sam kupio novi cep i posle toga odma mi je procuri hladnjak zavario sam hladnjak medjutim isti dan mi je puklo crijevo ono malo sto ide na onu plastiku s termostata zamijenim i to crijevo medjutim pukne mi ta plastika ili racva neznam vise sta da radim molim vas savjet u naprijed vam Zahvaljujem......

ODGOVOR:

Bivši vlasnik vozila Van nije rekao istinu . Uzrok nije čep ekspanzione posude . Moguće neispravnosti su : termosta, hladnjak , brtve glava motora . Najvjerovatnije je oštećena jedna od brtvi glave motora i radi toga kompresija probija u rashladni sustav i izbacuje antifriz na čep ekspanzione posude. Najvjerovatnije ćete morati demontirati glave motora i iste kompletno urediti .

na vrh Povratak na vrh