Danas je: 27.11.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VOLVO 343 1,4 S - NE MOGU NAMJESTITI LER GAS ?

Datum objave: 15.03.2012 11:43:24
Slika
PITANJE:

Imam VOLVO 340 - 343, 1,4 benzin 1987 god. VARIOMATIC. Naime kod njega je motor od Renola 5-ice.Nikako ne mogu da namjestim normalan rad motora stim što se nemože(kako majstori kažu) navodno namjestiti palenje na razvodniku.Pa Vas molim da mi objasnite gdje se regulira palenje kod mog automobila? Biću Vam zahvalan do kraja života.Invalid bez penzije.Hvala još jedanput.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu se može namjestiti kut predpaljenja i podesiti karburator . Kut predpaljenja treba biti 6° prije GMT . Oznaka se nalazi na zamašnjaku a vidi se kada stojite s lijeve strane vozila. Na kućištu mjenjača se nalazi otvor ( prozor ) na kojemu se nalaze pojedine oznaka ( horizontalne crtice ) . Najdonja crtica je nula a druga crtica je 6° . S tom crticom s etreba poklopiti oznaka na zamašnjaku . Predpaljenje podešavate pomoću stroboskop lampe , zakretanjem razvodnika paljenja . Ako nakon toga i dalje motor nemirno radi , podesite i po potrebi očistite karburator. Ako motor nije mehanički ispravan to isto može biti uzrok lošeg rada na leru .

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA 1,4 TDCI - NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 15.03.2012 16:25:24
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam fiestu 1.4 tdci, 2005. god., 100.000 km, servisiran na 82.000 km. Prije nekoliko dana se dogodio kvar vezan za napajanje goriva. Večer prije toga je u kabinu ušao smrad najvjerojatnije goriva kod vožnje i ponovnog paljenja motora nakon kratkog stajanja. Kad se to osjetilo prošao je oko 3,5 km. Slijedećeg dana je motor normalno upalio, ali se ugasio nakon 2-3 sekunde. Iza toga nije htio upaliti. Navečer je upalio nakon pumpanja goriva ručnom pumpom i radio gotovo normalno. Tako sam se idućih 2 dana povezao najviše 4-5 km odjednom, motor se nije ugasio , čak i sa stajanjem od sat i više vremena jednom , iza čega je normalno upalio i dovezao sam se kući. Slijedeći dan više se nije moglo pumpicom napumpati gorivo, ne čuje se da teče iz rezervoara u filter, mada se vidi u jednom crijevu ispod pumpice da gorivo teče, ali ne ono od pumpice. U rezervoaru je bilo goriva, procjenjujem više od 5 l iznad rezerve, nešto se potrošilo paljenjem i tim kratkim vožnjama. Možda je sada premalo goriva u spremniku da bih pumpicom mogao napumpati, pa da dođem do najbližeg servisa, 5-6 km,još uvijek pokazuje količinu goriva bar za 50 - 60 km iznad rezerve. Molio bih Vas ako možete okvirno što reći o kvaru. Pitao sam ovlaštene fordove servise, ali nisu htjeli ništa reći bez dijagnostike. Ne mogu samo tako odvesti nekome auto, pa da idu "kopati" po motoru i drugom, a pitanje što će napraviti, a stvar je naravno u novcima. Ako ste u mogućnosti čim prije odgovoriti, molim Vas da to učinite na mail, kako bih mogao čim prije osposobiti auto za vožnju. Hvala. S poštovanjem, D. Zebić

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu moguće neispravnosti su : oštećenje cijevi za dovod goriva, oštećenje cijevi za povrat goriva, nepovratni ventil za gorivo, filter goriva, nečist rezervoar, prisutnost zraka u gorivu, dobavna pumpa u rezervoaru, relej dobavne pumpe, električna instalacija od kutije osigurača do rezervoara, ostale netipične greške , dize .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 TDI - LUPANJE IZ MOTORA ?

Datum objave: 15.03.2012 00:08:27
Slika
PITANJE:

Imam Gofa trojku 96 god. Tdi 81kw. Imam tezak problem: auto ima 326.000 tisuca kada se zgrije na radnu temp. pri naglom ubrzavanju cetvrtom i petom brzinom izmedu 1000 i 2000 tisc. okr. dolazi do lagane zvonjave u motoru i dalje motor ide bez problema normalno, samo u tom podrucju okretaja. Ne znam sta da radim i sta bi to bilo, molim pomozite? Dali su dizne , ventili, ili bolcna u klipu ili leteci lezajevi? Hvala.

ODGOVOR:

Zvuk koji ste Vi opisali treba čuti neposredno na vozilu i tada bih točno znao o čemu se radi . Mogući uzroci su : ležajevi klipnjača, hidropodizači, prerano paljenje, bregasta osvina, ventili, pomočna osovina motora, ostali netipični uzroci .

na vrh Povratak na vrh

OPEL REKORD C COUPE 1969. - OLDTIMER

Datum objave: 14.03.2012 10:13:53
Slika
PITANJE:

Poštovanje. Posjedujem Opel Rekord C coupe iz 1969. godine sa originalnim motorom 1.7 55kW. Kako taj motor ne može raditi na današnje gorivo, a niti sa aditivima nije dugo izdrža o i više nije u stanju da se pokreće, htio bih ugraditi noviji motor o nasljednika Opel rekorda što je bila Opel omega. Ciljam na motore 1.8 66kW 89hp, te 2.0i od 73kW ili 74kW. S obzirom da su svi ti motori jači od originalnog u autu, na što bih morao paziti prilikom zamjene motora radi atesta? Moram li mijenjati kočnice te šta bih još popratno trebao mijenjati i prilagođavati za prolaz na atestu (ako ste upoznati s time)? Hvala Vam unaprijed. V.Č.

ODGOVOR:

Motor koji namjeravate ugraditi je potpuno drugačiji i neće biti dovoljno da ugradite samo motor nego i mnoge druge sklopove . To znači slijedeće : motor, mjenjač, elktričnu instalaciju, upravljački kompjutor, hladnjak, auspuh, komande, električnu dobavnu pumpu u rezervoaru, cijevi za dovod i povrat goriva, filter goriva, ostale potrebne dijelove . Moje subjektivno mišljenje je da je bolje urediti originalni motor i tako zadržati sve atribute oldtajmera .

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D TIPTRONIC - FUČKANJE TURBINE ?

Datum objave: 14.03.2012 10:00:38
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine velike me muke stigle kupio sam u sloveniji bmw 320 d tiptronik 2003. vlasnik mi je bio sumljiv al sam ga zbohg izgleda ippak kupio naime auto je čipovan vć 3 godine je kod mene sad zadnje vrijeme pojavio mi se problem auto dobro ide troši 7,5 litara čisto gradske vožnje samo me zabrinjava pojava plavog dima prilikom paljenja nebitno hladan il topal motor čim se zaustavim vrlo brzo počinje da dimi. zar je moguće da na ovako relativno mladom bmw su otišle karike i klipovi.turbina mi fućka to se osjeti samo mi pomzite kako biti siguran da li je do turbine il do klipova i karika. jer prije par dana majstor mi je rekao otprilike da je turbina i da je treba zamjenitt. s obzirom da je sve to izuzetno skupo kako najlakše bit siguran do čega vi ste veliki čovjek koji ovim putem pomaže ljudima .. pozdrav i sve najbolje

ODGOVOR:

Plavi dim koji vidite nastaje kada motorno ulje ulazi u cilindre . Ulje izgara u cilindru i u vidu plavog dima izlaze na auspuh . Uzroci radi kojih ulje ulazi u cilindre mogu biti : turbine, vodilice ventila, klipni prstenovi . Pregledom Vašega vozila može se točno utvrditi način na koji se to događa . Ipak najčešći uzroci su : istrošenje vodilica ventila ili istrošenje ležajeva turbine . Naveli ste da turbina stvara specifičan zvuk ( fučkanje ) . Taj detalj ukazuje na istrošenje ležajeva turbine . Zato još jednom provjerite stanje turbine i po potrebi obavite servis turbine .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 XS 1,6 i. 16V - RABLJENI MJENJAČ ?

Datum objave: 14.03.2012 08:13:47
Slika
PITANJE:

Imam pugeota 206 xs sport 2001 godina , 1.6 i 16V Problem je mjenjač, u toku vožnje je brujao i tokom kretanja u prvoj i u rikverc se cuo zvuk koji je sa povećanjem brzine prestajao. majstor mi je rekao da mu nema popravke jer su se i veliki komadi unutar trošilli , ulje je bilo puno špene. Kada smo zamjenili mjenjač polovnim, sve je super bilo, mekan bez ikakvog zvuka, bez trzanja, ali nakon 30.-tak km već je počeo da povećava hod i da u prvoj i u rikvercu se cuje onaj isti zvuk a sada i ostalim brzinama...da li je moguće da je nešto drugo u pitanju jer je ovo već treći mjenjač koji su mi postavili i opet se javlja isti problem.

ODGOVOR:

Kada se ugrađuje drugi rabljeni mjenjač uvijek postoji rizik da je i taj mjenjač dotrajao . To se dogodilo i u ovom slučaju . Moje mišljenje je da je gotovo uvijek najbolje obaviti popravak originalnog mjenjača. Nakon revizije mjenjača ( kompletno rastavljanje ) točno se vide sva istrošenja ( pojedini ležajevi, pojedini zupčanici ) . Ugradnjom novih dijelova takav mjenjač je oet na dugi rok pouzdan i ispravan .

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA 1,25 i. - DA LI ĆE ME PREVARITI ?

Datum objave: 14.03.2012 08:02:26
Slika
PITANJE:

Imam fiestu 1.25 ugrađeni plin,flash tube ima. prošo 88000. E sad otišli mi ventili.(rekli na redovnom servisu) auto slabo vuće, pogotovo na plin puno troši. rekli mi da bi trebalo mijenjat 10 ventila, gumice, zupčasti, ulje, filter, vodena pumpa, gumice nekakve, brtva glave i kaj ja znam jer sam kaj zaboravio. Da li je stvarno to potrebno ili me neko želi oderat samo jer se u to ne kužim ništa. Ako može pomoć što stvarno se treba mjenjat? kaže može i jeftinije ako nisu svi ventili izgorili.

ODGOVOR:

Kada izgori jedan ili više ventila mora se demontirati glava motora. Kada se demontira glava motora moraju se obaviti svi potrebni radovi na glavi motora a to su : strojna obrada glave motora, obrada siceva ventila, zamjena oštećenih ventila ( nagorenih ) , zamjena svih potrebnih brtvila na glavi motora, brušenje ventila koji nisu nagoreni , pažljivo uteđenje glave motora, stručna ugradnja glave motora. Sve navedeno se radi kako bi glava motora i motor u cijelini dugoročno opet ispravno funkcionirao . Improvizacije i štednja na nekim dijelovima nije u interseu servisa a još manje u Vašem interesu . Zarada servisa na ovom poslu je minimalna a cilj servisa nije da Vama napravi nepotrebne troškove , nego je cilj da izvedeni radovi budu garancija da će Vaše vozilo na dugi period opet besprijekorno raditi . Odaberite servis u kojega ćete imati bezrezervno povjerenje i koji Vam nakon demontaže glave motora može pokazati stanje svih dijelova . Tada će i Vama kao laiku biti jasno što sve treba raditi . Tako zapravo mi radimo .

na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,4 i. - MOTOR LUPA I LOŠE RADI ?

Datum objave: 13.03.2012 19:20:50
Slika
PITANJE:

poštovani imam pitanje u vezi opel kadetta 1.4i 1991 benzin plin proplem je zljedeći svijecice su mi crne prve dvije od rzvodne kape i trosimi dosta ulja i osjeti se ulje kad pritišćem papućicu gasa znaći dim se osjeti na ulje. auto nevuce ko prije i pri vožnji ćujem lupkanje u motoru zvuk je ko kada bi lupkali u dva komada metala. prije toga mi je otiso alternator koji nije punio vise sada imam gore drugi koji puni ali mi na kontrolnoj tabli svijetli lampica za akomulator i usklicnik dali je moguce da je slabija struja pa zado lupka u motoru i da su mi crne svijećice? proplem je isti i na plinu i na benzinu.. HVALA U NAPRJED

ODGOVOR:

Sve što ste napisali u vezi motora ukazuje na istrošenje motora i na oštećenje ležajeva radilice. Nemojte dalje voziti . Pregledajte mehaničko stanje motora  ( kompresija, lupanje ) . Demontirajte karter i pregledajte ležajeve radilice. Na Vašem vozilu sigurno će biti potrebno uređenje mehanike motora .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - ČUDNA DOGAĐANJA ?

Datum objave: 12.03.2012 23:34:25
Slika
PITANJE:

Postovanje..Imam pezo 307 2.0 hdi 107 ks 2001 god uvezao sam ga prije 3 mjeseca auto je u ekstra stanju kad sam ga kupio svijetlile su lampice ABS i ESP i ispisivao mi je not funktion sve ostalo bilo je ok odvezao sam ga majstoru prikopcao ga je na diagnostiku i ustanovio da je senzor na desnom zadnjem tocku u kvaru zamijenio ga je ugasio se ABS ali je ESP ostao da gori napadao je velik snijeg i ja sam vozio drugi auto a taj sam parkiro u garazu 20-setak dana kad sam usao da ga upalim nisam mogao da ga otkljucam na daljinski nego sam morao kljucem ,prozori su poceli da se otvaraju sami do pola nakon par km upalila mi se lampica elektronike i ispisalo mi je unblok dizel filter,antipolution fault i ESP not funktion i auto nema gasa preko 2000 obr. cak sam primijetio da mi i svjetla smanje i pojacaju u voznji to sve trajalo 2 dana pa 3-4 dana normalno i sve tako 2 dana super dva dana sve ponovo svijetli tecnosti u malom rezervoaru za regeneraciju ima iznad polovine fap filter sam juce otvarao i djeluje mi kao da je nov sace se sija mozda ga je neko prije i mijenjao jer je auto preso 170 hiljada molim za pomoc i savjet sta dalje i ko to moze da rijesi unaprijed hvalaa.

ODGOVOR:

Sve se može riješiti ako vozilo dođe u ruke stručnjaka servisa , u kućnoj radinosti nije moguće obavljati uspiješno pojedina ispitivanja i popravke jer za to ne postoje uvjeti ni znanje . Na amaterskoj osnovi možete jedino ( ako imate čime ) ispitati napon punjenja kojega stvara alternator i ispitati ispravnost akumulatora ( napon , kapacitet ) . Radi niskog napona mogu nastati brojni problemi kao što ste i Vi naveli .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,5 TDI TIPTRONIC - PROBLEM S PALJENJEM ?

Datum objave: 12.03.2012 09:57:34
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam problem sa paljenjem na svom Audi-u A6 (2.5 TDI V6,Tiptronic, 150 ks, 98. godište sa prijeđenih 195000 km).Prije nekoliko dana, automobil je počeo teže paliti nakon dužeg stajanja, a nekada nakon samo 2-3 sata. Dva puta sam morao paliti i preko kablova, a od danas ga nemogu upaliti nikako, odnosno "vergla" u prazno kao da nema goriva iako je spremnik pun.Unaprijed se zahvaljujem na Vašem odgovoru!Pozdrav!

ODGOVOR:

Najprije treba ispitati ispravnost akumulatora i elektropokretača , radi mogućeg velikog pada napona prilikom startanja motora . Ako je s time sve u redu ispituju se dalje slijedeći dijelovi i sklopovi : filteri, prisutnost zraka u gorivu, faza motora, kontrolni modul grijača, senzor temperature motora, relej grijača, niskotlačna dobavna pumpa, regulator količine goriva, dize, EGR ventil, mehaničko stanje motora, senzor položaja visokotlačne pumpe, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO MATIZ 0,8 i. - MOTOR SE UGASIO U VOŽNJI I NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 12.03.2012 08:04:31
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine, i ranije ste mi pomogli pa vam se sa zahvalnoscu opet javljam. Imamo Daiwo MATIZ,koji mi je naprasno u voznji stao cemu je prethodilo cangrljanje. Pri ponovnom paljenju cuje se kao da anlaser okrece u prazno. Predpostavljam da je otisao automat na anlaseru ali me stavlja u nedoumicu naprasno gasenje motora u voznji. Kad sam otvorio haubu video sam da je iz posude za hladjenje iscurila tekucina za hladjenje preko cepa. Termometar je pokazivao normalnu radnu temperaturu i voda nije prokljucala.Inace mi se desava da kod normalnog nivoa tekucine posuda je mokra posle voznje. Dva su problema:prestanak rada motora i prelivanje tecnosti za hladjenje iz boce. Molim Vas za odgovor. Hvala.

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije treba provjeriti da li je motor u fazi . Nakon toga provjerite ima li rashladne tekućine u cilindrima . Moguće je da je preskočio zupčasti remen a isto tako da je pregorila brtva glave motora .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,6 i. - OŠTEĆENJE NA DVA MOTORA ?

Datum objave: 11.03.2012 18:48:48
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem passata 2001 godinu i izgorio mi je klip, motor je zamijenjen novim i za 300 km se isto dogodilo i na tom motoru inace motor je 1.6 benzin i ima instaliran plin. auto malo ide dobro malo cuka. bio bih Vam zahvalan ako bi mogli pretpostaviti o cemu se radi? Hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Klip na motoru može izgoriti radi monogo razloga i to : neispravni injektori, neispravne svjećice, neispravni kablovi, bobina, ulazakrashladne tekućine u cilindar, nekvalitetno ulje, mehaničko stanje motora . Oštećenje na drugom motoru se dogodilo jer nije otklonjen uzrok radi kojega je stradao i prvi motor .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - ZVIŽDANJE TURBINE ?

Datum objave: 11.03.2012 18:36:17
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić Više i ne brojim koliko ste mi puta do sada pomogli savjetom, pa evo da vas još jednom zamolim za pomoć Imam golf TDI 66kw iz 2006. sa 110t prijeđenih kilometara. Automobil je kupljen prije nešto više od 2 godine sa cca 80t km. Bio je uredno održavan u ovlaštenom servisu i kupljen na preporuku mehaničara iz ovlaštenog servisa koji mi i održava automobil. Mene muči zviždanje turbine. Zviždanje se javlja isprekidano i čuje se pri nižim okretajima ali nije jako, već jedva čujno (u kabini). Na višim se okretajima i brzinama, vjerojatno od buke motora i vjetra, ne može ni čuti. Na leru je sve uredno i zviždanje turbine se ne čuje. Moj mehaničar mi je već pri kupnji tog automobila tvrdio da to nije problem i da turbine koje se ugrađuju u taj model (KKK) zvižde i kad su nove. U ovih 30t km koliko ja već vozim taj automobil, zvuk se nije pojačao i simptomi su ostali isti. Dijagnostika ne pokazuje nikakve greške na sustavu, auto dobro ide i ne dimi. Molim vas za savjet; da li preventivno napraviti servis turbine (ukoliko je ovo zviždanje znak za uzbunu) da se spriječi otkazivanje, ili poslušati savjet mehaničara i ne dirati ništa Još jednom hvala na pomoći

ODGOVOR:

Nije veliki trošak obaviti pregled turbine i po potrebi istu očistiti . Tada se mogu vidjeti i svi detalji na turbini kao što su zračnost na ležajevima turbine, izgled i stanje lopatica turbine, prolaz ulja kroz turbinu . Na kilometraži koju ste naveli ne bi trebalo biti nikavih istrošenja , međutim uvijek postoje neugodna iznenađenja. Možda ipak ne bi bilo loše obaviti spomenuti pregled turbine, ispušnog kolektora i usinog kolektora . Tada se može napraviti još jedna korisna stvar a to je čišćenje usinog kolektora .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 D - SVE U REDU A NE PALI ?

Datum objave: 11.03.2012 18:29:04
Slika
PITANJE:

Imam passata 1990god.1.9D-50kw cijelu zimu je palio bez problema sto znaci da je kompresija dobra problem je u tome sto se pojavio plavi dim kada ga upalim i pri vecem broju obrtaja javlja se u voznji nema povecanu potrosnju ulja ne propusta kompresiju u karter jesu li u pitanju gumice ventila.Pozdrav.

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu izgleda da je sve u redu s motorom , međutim sigurno nije tako . Ako možete obavite slijedeća ispitivanja : akumulator , elektropokretač, grijači, dize, zrak u sustavu goriva, faza motora , izmjerite kompresiju ( mora biti veća od 27 bara ) . Na kraju ostaje samo visokotlačna pumpa .

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO 1,6 i. 16V - PALI SE LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 11.03.2012 18:19:40
Slika
PITANJE:

postovani!!!!! pokusavam duze vremena uz pomoc servisera rijesiti problem kod Fiat stilo 1.6 16v 2002g. naime diagnostickim pregledom pri ovlastenom fiat servisu ustanovljeno je da je greska pri senzoru radilice....examiner je pokazao i gresku kod tlaka goriva i to kao privremenu nakon ponistavanja greske i izvjesnog vremena doslo do ponovnog paljenja lampice greska na motoru....jednom prilikom je ciscenj leptir gasa sa slicnim problemom i nakon toga je bilo ok....nedavno su ciscenje i dizne....simptomi kod auta su gasenje na leru nemiran rad,gubitak snage u tjeku voznje i cudan zvuk koji se svremena na vrijeme moze primjetiti pri manjim obratajima kao lupanje klipa ili sl...stoga sam zelio potraziti vasu strucnu pomoc ukoliko postoje neke od indicija koje bi mogle voditi dalje mimo navedenih gresaka.... hvala.....

ODGOVOR:

Nije mi problem dati odgovor koji se bazira isključivo prema Vašem opisu , iako bi prava stvar bila ispitivanje neposredno na vozilu . Moguće neispravnosti su : faza motora, propuštanje na ventilima, bregasta osovine, tlakovi kompresije, propuštanje na usinom kolektoru, nečist rezervoar, filteri, tlak goriva, injektori, ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, MAF senzor, senzor kisika , TPS senzor zaklopke, električna instalacija motora, probijenje visokog napona, bobina, loša iskra na svjećicama ili izostanak paljenja na jednom od cilindara. Sve što sam naveo treba ispitati a to bi trebao moći napraviti svaki bolji servis .

na vrh Povratak na vrh

FORD EXPLORER 4,0 i. - MOTOR PREKIDA I NE RADE SVI CILINDRI ?

Datum objave: 11.03.2012 18:03:04
Slika
PITANJE:

Molim Vas za pomoć,naime radi se o Ford exploreru 1993 god,4.0 , 121KW. Motor jako trokira na ler gasu ali i pod gasom u vožnji kao da ne rade svi cilindri iako se sa iskopčavanjem kablova ne može ocjeniti koji ne radi,kao da svi rade,ali neki od njih ne punim kapacitetom,izbacuje crni dim na ispuhu kao da dobiva preveliku količinu goriva. Zamjenjena je ECU jedinica,regulator protoka zraka,svi injektori rade. Molim Vas ako imate neki savjet što napraviti

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba obaviti ispitivanja : mehaničkog sustava motora ( faza, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru, suženje usisnih kanala, ispravnost brtvila glave motora ) , sustav dobave goriva ( tlak goriva regulator tlaka goriva, ispravnost injektora, senzor temperature motora, senzor položaja leptirastog ventila, aktuator minimuma, električnu instalaciju motora, lambda sondu ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( točan redoslijed paljenja, probijanje visokonaponskih kablova, svjećice, senzor bregaste osovine, bobinu ) . Naravno treba se zapitati i kakav je kompjutor motora ECU koji ste ugradili . Na žalost u ovom slučaju ne mogu dati jednostavan odgovor . Zato krenite redom kao što sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,1 i. - GDJE JE AJNŠPRIC PUMPA ?

Datum objave: 11.03.2012 17:47:57
Slika
PITANJE:

Poštovani majstore, imam fiat punta 1.1, iz 1998 godine, pa vas molim da mi pojasnite gdje se nalazi ajnšpric pumpa, odnosno da li se nalazi u rezervoaru, i koje boje je strujni kabal koji dolazi do pumpe, jer se na džeku na poklopcu rezervoara ispod zadnjeg sjedišta nalazi džek sa pet kablova, od kojih je predzadnji crne boje, zadnji je crvene boje, a prethodne tri boje nisam zapamtio, ali su činimi se dvobojni kablovi, i kako bih mogao provjertiti da li je ispravna lambda sonda, jer mi trenuitno uz malo hladnije uslove troši 10 litara gasa na 100 kilometara, pa nisam siguran da li je to normalno ili je to malo previše gasa na 100 kilometara. izvršena je provjera instalacije gasa, i ustanoljeno je da je sve u odličnom redu, i da nema curenja gasa.unaprijed zahvalan, S poštovanjem

ODGOVOR:

Dobavna pumpa ili pumpa koja stvara tlak goriva za injektore se nalazi u rezervoaru . Ista je sastavni dio sklopa na kojemu se nalazi i komanda pokazivača goriva. Demontirajte navedeni sklop i točno ćete vidjeti koje dvije žice dolaze na električnu pumpu za gorivo . Lambda sondu je najbolje ispitati pomoću osciloskopa ili servisnog mototestera . Grubi način ispitivanja je pomoću voltmetra . Napon na voltmetru treba oscilirati između 0,1 V i 0,9 V .

na vrh Povratak na vrh

BMW E36 318 1,8 i. - NIKAD SE NE ZNA DA LI ĆE UPALITI ?

Datum objave: 11.03.2012 14:45:20
Slika
PITANJE:

Poštovanje, Imam problem kod paljenja. Radi se o BMW-u 3 E46 (318Ci). Problem je time veći što moj problem nije stalni, i nema pravila kad će se pojaviti. Da pokušam objasniti. Ponekad mi se događa da nakon što dam kontakt, kazaljke za oketaj polude pa se vrate u normalu, ispusti neki čudni zvuk iz područja gdje su osiguraći i nakon toga neće upaliti. I mogu verglat do beskraja. No ako verglam i dajem gasa (pumpam gas) ulovi, malo ga tuniram i dalje radi (premda nekad i nakon što ga tuniram se ugasi, odnosno ko da se uguši). Vozim se recimo 5 minuta (ako ga upalim), ugasim auto, ponovno probam upaliti i dalje radi bez problema. Ugasim 5 puta i probam pet puta upaliti i radi ko zvečka. No opet nakon nekog vremena ista stvar. Kontakt, čudni zvuk, kazaljke malo polude, vrate se i već znam da neće upalit poslije toga. Zamjenio sam filter goriva, mislio sam da je zaštopan, pa ne dobiva dovoljno goriva. No nije do njega. Sumnjam na pumpu za gorivo, no nije mi jasno kako nekad na kontakt "nafila" gorivo, a nekad ko da pumpa "poludi". Eto tako bi objasnio ovu pojavu. No, ako je pumpa za gorivo problem, ne bi trebalo za nju vrijedit slijedeće: ili radi ili ne radi. Nema nešto između. Da malo radi, a malo ne. Ili se varam? Pitam za savjet, jer se bojim da ne zamjenim i stavim novu pumpu, pa se nakon toga pokaže da i dalje imam iste simptome. Što bih mogao još provjeriti? LP, Renato

ODGOVOR:

Nikada nije dobro na osnovu neprovjerenih podataka i na osnovu pretpostavki mijenjati pojedine dijelove. U ovom slučaju najprije treba obaviti potrebno ispitivanje na vozilu . Ispitivanje je najbolje raditi u momentu kda motor ne može upaliti . Tada se odmah može vidjeti , ima li iskre na svjećicama i ima li goriva na injektorima. Na taj način se odmah otkrije da li je uzrok sustav za stvaranje iskre na svjećicama ili elektronski sustav dobave goriva. Kada se dođe do takvog saznanja ispituju se dalje pojedine komponente sustava za stvranje iskre za svjećice ili komponente elektronskog ubrizgavanja u koji spada i pumpa za gorivo .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,4 i. - LERGAS ?

Datum objave: 11.03.2012 12:49:08
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav, Imam Ford Focus karavan 1.4 iz 1999. Auto normalno vozi i vuče,osim u praznom hodu ili kod zaustavljanja, tada obrtaji padaju vrlo nisko i desi se da se ugasi.Očistio sam i podmazao ler gas motorić i očistio leptire usisa. Stanje se nije mjenjalo. Na kraju sam pod nulti položaj gasa, tamo pod onu pločicu koju podiže sajla, na vijak koji je ispod pločice navrnuo jednu maticu koja sad nulti položaj sajle drži oko milimetar višlje nego do sada. Vozim auto već 50 km i sve je u najboljem redu. obrtaji su mi konstantno u leru oko ili mrvicu ispod 1000. Da li je moguće da je riječ o ovakvoj banalnosti i da li se možda taj vijak s vremenom pohabao pa je gas padao niže nego treba ili je možda prije već bila matica na njemu,pa je ispala, obzirom da ima navoj, ili sam napravio sve krivo?

ODGOVOR:

Vijak koj ste spomenuli se nije pohabao i on se ne podešava . Isti je podešen u tvornici na nulti položaj i nikada se ne dira . Uzroci radi kojih motor nema dobar ler gas su : senzor temperature motora, aktuator minimuma, MAP senzor, IAT senzor, potenciometar leptirastog ventila, električna instalacija od motora do ECU centrale, injektori, mehaničko stanje motora, ECU centrala . Uzrok sigurno postoji samo ga treba znati otkriti .

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO 1,6 i. 16 V - MIJEŠA SE ULJE U MOTORU I ANTIFRIZ ?

Datum objave: 10.03.2012 16:47:30
Slika
PITANJE:

pozdrav.imam pitanje:stvara mi se emulzija u motoru,kada pokusavam da izmjerim nivo ulja to je skoro nemoguce jer se storila ta gusta masa u motoru i kad izvucem mjerac on je sav prekrivem njom..mnogi mi kazu da bi to mogao biti znak da mijesa vodu i ulje sto me jako zabrinjava.Mozete li mi dati savjet kako da otkrijem sta je problem a da ne otvaram motor,posto sam primijetio da mi stvarno trosi vodu iz hladnjaka kao i skoro 2L ulja na 10000km do zamjene i servisa,a do prosle zamjene je potrosio 1L ulja i mozda jos koji decilitar???i koliko je to zapravo opasno po motor ako mijesa vodu i ulje???auto je fiat stilo 1.6 16v 2003.god.HVALA UNAPRED

ODGOVOR:

U ovom slučaju ne morate ništa istraživati jer je sve jasno . Na Vašem vozilu oštećena je brtva glave motora i potrebno je hitno raditi popravak motora kako kvar ne bi bio još skuplji . Navesti ću što sve treba raditi  : demontirati glavu motora, kompletno rastaviti glavu motora, obaviti kompletnu strojnu obradu glave motora, obraditi ventile, obaviti test i ispitivanje glave motora, provjeriti ravnost blka motora , oprati motor iznutra, zamijeniti sve brtve na glavi motora, zamijeniti filter za ulje , zamijeniti ulje u motoru, zamijeniti rashladnu tekućinu .

na vrh Povratak na vrh