Danas je: 07.12.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF V 1,9 TDI - KONTROLNA LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 06.11.2012 16:37:20
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI GOS.MEIĆ IMAM GOLFA V 1,9 TDI 66KW 2005GOD.PREŠAO 135,000KM PRIJE NEKI DAN UPALILA MI SE KONTROLNA LAMPICA ŽUTE BOJE-GREŠKA U MOTORU(ISPUŠNI PLINOVI)DA BI NAKON TOGA OTIŠAO KOD MAJSTORA ON JE PRIKLJUČIO NA DIAGNOSTIKU I RESETIRAO DA NE SVIJETLI LAMPICA,POGLEDAO TLAK RLG VENTILA UREDU,DA BI DRUGI DAN SVE BILO UREDU DO NEGDJE OKO JEDAN POPODNE KADA MI SE LAMPICA PONOVNO UPALILA KAD SAM KRENUO SA PARKINGA I OSJEČAM DA MI AUTO SLABIJE VUČE.MOLIM DA MI VAŠIM ZNANJEM POMOGNETE U OTKLANJANJU OVOG KVARA S,ŠTOVANJEM I VELIK POZDRAV.

ODGOVOR:

Točan uzrok kvara kao i prijedlog rješenja mogu kazati nakon pregleda i dijagnostike motora . Ovom prilikom mogu jedino navesti brojne moguće neispravnosti a to su : filteri, djelomično začepljenje usisnih kanala ili usisnog kolektora, senzor pedale gasa, mjerač mase zraka, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine Wastegate, senzor tlaka zraka, EGR ventil, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, solenoid vremena ubrizgavanja goriva na visokotlačnoj pumpi, visokotlačna pumpa, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature motora, senzor radilice, električna instalacija motora, djelomično začepljenje auspuha, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 TD - AKUMULATOR ?

Datum objave: 06.11.2012 14:38:26
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav gospodine Meicu,prvo vam moram izrazit jedan veliki kompliment na vasem radu,pa bi vas zamolio za savjet,koji da akumulator uzmem?koji proizvodac da bude i kolika je idealna amperaza,i da nebude bas previsoka cijena,imam opel astru 1997g 50kw 1.7td i da,auto mi je uvijek na otvorenom i ljeti i zimi,unaprijed vam zahvaljujem puno na odgovoru,zelim vam ugodan ostatak dana,pozdrav

ODGOVOR:

Vama je sigurno poznata činjenica da kvaliteta i cijena nikada nisu bila brača . Zato ću ja navesti koji je odgovarajući akumulator za Vaše vozilo a Vi ćete izabrati koji Vam odgovara po cijeni . Za Vaše vozilo odgovara akumulator od 72 Ah .

na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO 1,0 I.E. - VELIKA POTROŠNJA , ŠTO NAPRAVITI ???

Datum objave: 06.11.2012 14:26:21
Slika
PITANJE:

Poštovani, vlasnik sam Fiat Una 1.0 ie iz 1996. godine. Prošli vlasnik auta je tetka i auto je jako očuvan i prešao je samo 40 000 km. Ono što me brine je visoka potrošnja koja se kreće oko 9-10 litara na 100km gradske vožnje. Pošto se ne ganjam mislim da je to previše pa sam napravio veliki servis (filteri,ulje,vodena pumpa,zupčasti remen,novi auspuh) te kupio nove gume ali potrošnja se nije smanjila. Potrošnja je ista sipao ja gorivo 95 ili 98. Ovim putem Vas želim pitati što mislite da bih trebao dalje prekontrolirati kako bih smanjio potrošnju goriva? Lp Petar

ODGOVOR:

Kada je potrošnja goriva povećana , potrebno je obaviti kontrolu slijedećih dijelova i sklopova : mehanički sustav motora ( faza motora, podešenost ventila, kompresija, začepljenje na usisnim kanalima glave motora ) , sustav elektronskog ubrizgavaja ( svi senzori motora, mjerač mase zraka, lambda sonda, regulator tlaka goriva, injektor, potenciometar leptirastog ventila, Evap ventil rezervoara, tlak goriva ) , sustav paljenja ( kablove, svjećice, bobinu , razvodnik paljenja , elektroniku paljenja , kut predpaljenja , ECU centralu ) . Uz sve to može se napraviti i eko-test .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT 19 1,4 S - ZAŠTO SE MOTOR GASI ?

Datum objave: 06.11.2012 10:05:23
Slika
PITANJE:

Pozdrav!!! Imam pitanje vezano za RENAULT 19! Naime,kod mene je obični dvogrli karburator motor je 1.4TSE i u sječnju sam ugradio plin(LOVATO SISTEM) i ovaj majstor mi je savjetovao da nemoram paliti na benzin nego da non stop vozim na plin i nisam imao nikakvih problema osim što mi nakon 2 mjeseca auto nije htjelo da radi na benzin(kad mi je jednom prilikom nestalo plina u autu) nego isključivo na plin,tada sam zvao ovoga što mi je ugrađivao plin on reče da se možda začepila LER DIZNA,ali mi je auto htjelo da pali po hladnoći nevazno koliko bilo stepeni(Nije bilo nikad ispod -12)ali jutros mi se desilo to da nije htio nikako da upali ni na bvenzin ni na plin,verglao sam po 10-ak 12 sekundi,na kraju sam morao da guram auto i upalim na guranje ali opet je upalio na benzin sto mi nikako nije jasno,stvarno neznam sta da radim i kome da se obratim!!! Prije par dana sam probao da prebacim sa plina na benzin i nije htieod radi isto kao da je opet dizna začepljena,trza,moraš nonstop drukati na papučicu od gasa da bi malo primio gasa da nekako radi i čim pustiš da obrtajka padne ispod 2000 obrtaja ugasi se isto kao da nema dotoka benzina. Jedni govore da nemozes ujutro odmah paliti na plin,ovaj majstor kaze nemaš potrebe više za benzinom,drugi kazu pali na benzin pa poslije prebaci na plin,ali ja stvarno ne znam šta da radim kad nekad hoće da radi na benzin nekad neće!!! Ako ikako možete POMOZITE MI!!! UNAPRIJED VAM SE ZAHVALJUJEM!!!!

ODGOVOR:

Vaš problem sigurno nećete riješiti samo razmišljanjem zašto motor ne pali i zašto se gasi na benzin . Problem ćete sigurno riješiti ako napravite servis karburatora i ako otklonite greške na plinskom sustavu . Poznata je činjenica da se hladan motor uvijek treba paliti na benzin . Tada motor lakše upali a benzin u karburatoru povremeno obavlja i funkciju čišćenja karburatora . Ovoga časa karburator je nečist i zato se motor gasi .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - POVEĆAVA SE BROJ OKRETAJA NA LERU ?

Datum objave: 05.11.2012 15:43:57
Slika
PITANJE:

Radi se o VW passatu tdi 90 ks 1998.god. Povremeno se (najčešće poslije kišnog perioda) kada upalim motor pritiskom na gas, broj okretaja poveća kao kad motor radi pod čokom, a pri tom papučica gasa uopće ne reagira. Nakon par sekundi počne blinkati žuti alarm grijača motora. Moram napomenuti da sam testom grijača konstatirao da ni jedan nije ispravan. Poslije nekog vremena (od 24 sata pa do 2 dana) sve se samo vrati u normalu. Mislim da to i jeste zbog grijača, iako meni motor upali bez problema i za najveće zime, pa me zanima da li elektronika blokira gas bez obzira što on starta bez većih problema i bez grijača jer motor ima urednu kompresiju ne troši ulje više nego je normalno, a ispušni plinovi izgledaju normalno (što skoro uvijek provjeravam) Unaprijed zahvaljujem na savjetu, pozdrav.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu se broj okretaja motora može povećati zbog slijedećih razloga : senzor temperature motora, senzor pedale gasa, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, dize, solenoid vremena ubrizgavanja goriva, visokotlačna pumpa, električna instalacija motora, upravljačka centrala motora ECU . Kao što vidite ima toga više i zato treba obaviti ispitivanje i testiranje navedenih komponenata .

na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 2,0 i. - ZAŠTO NEMA SNAGE ?

Datum objave: 31.10.2012 19:07:19
Slika
PITANJE:

u pitanju je VOLVO S40 2.01 96. godište,mjenjan motor.ne radi mu brzinomjer jer je iščupana sajla iz getriba prilikom mjenjanja motora. problem je što ne daje svu snagi i ubrzanje pri većim stupnjevima brzine. imam osjećaj kao da ga nešto usporava,uz to mu je papučica gasa nešto tvrđa nego uobičajeno kod auta. on povuče kad pritisnem papučicu do kraja ali osjećam da ne daje sve od sebe,što bi trebao.s ljeve strane kontrolne table upaljen mu je aznak u obliku sunca sa uskličnikom u sredini.tako i sa desne strane znak pali se povremeno,znak u obliku trokuta sa nekom oznakom u sredini.pošto sam čuo sve o senzorima preko vaših odgovora da li je moguće da je zzrok tome samo rad brzinomjera koji nije spojen sa getribom tim djelom koji nazivaju pinjon na ulasku u getribu. unaprijed hvala na vašem savjetu i pomoći.

ODGOVOR:

Brzinomjer je mehanički jer ima pogonsku sajlu a to znači da on nema utjecaja na probleme koje ste naveli . Moguće neispravnosti su : električna instalacija motora , senzor temperature motora, propuštanje na usisnom kolektoru, senzor temperature usisanog zraka, niski tlak goriva, injektori, mehaničko stanje motora , loš aiskra na svjećicama, ECU centrala motora . Provjerite najprije mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje na usinoj grani, začepljenje na usinim kanalima, začepljenje auspuha ) , nakon toga izmjerite tlak goriva .

na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA 1,6 SX - UGRADNJA DRUGAČIJEG MOTORA ?

Datum objave: 29.10.2012 17:50:43
Slika
PITANJE:

dobar dan imam seat cordobu 1.6sx 101ks 1996.g. zanima me ugradnja jaceg motora koji seat motor pase u cordobu i od nekih drgih proizvodaca koji pase

ODGOVOR:

Ako mislite smo izvaditi Vaš postojeći motor i umjesto njega ugraditi bilo koji drugačiji ili jači , onda moram reći da ni jedan motor ne odgovara . Razlog je što uz svki motor idu i odgovarajući popratni dijelovi i sklopovi koji odgovaraju baš tome motoru ( mjenjač, električna instalacija, auspuh, priključci, kompjutor, instrument ploča i još puno drugih detalja ). Ovim ne želim reći da se u vaše vozilo ne bi mogao ugraditi neki drugi motor , npr od seat Leona FR 2,0 TDI PD od 160 KS ili od VW TUAREGA 2,5 V6 TDI PD od 174 KS . Međutim to nema nikave ekonomske logike osim ako Vam troškovi nisu bitni i ako Vam je takva ugradnja izazov .

na vrh Povratak na vrh

ROVER 416 1,6 i. 16V - MOTOR PODRHTAVA I NEMA SNAGE ?

Datum objave: 29.10.2012 14:44:44
Slika
PITANJE:

bok na početku vas lijepo pozravljam jer vaši savjeti ne da su samo točni nego su 100POSTO IZNAD pa vas molim za još jedan savjet imam rover 416 si 96 godište 16 ventila naime bio sam na rezervi i ulio sam u rezervar nekih 2 litre mješavine da dođem do pumpe ali sam ostao bez goriva onda sam morao uliti za 200kn benzina da ga mogu upaliti jer moram pumpu goriva zaliti e sad su nastali problemi auto normalno upali ali za vrijeme vožnje počne jako tresti i podrhtava onda se ugasi jako teško upali i moram držati pun gas da ga upalim mene zanima dali je dobila pumpa goriva ona se nalazi unutra u rezervaru ili su možda elekromagnetni injektori da sam bliže vas sigurno bi vas posjetio sad nemam vremena da đoem u samobor ja vas mogu posjetiti tek nakon nove godine imam ja to u planu. hvala

ODGOVOR:

Osnovni preduvjet da sustav dobave goriva radi ispravno je : čist rezervoar, čiste cijevi dovoda goriva, čisti filter goriva, čisti injektori , ispravna pumpa za gorivo koja treba davti tlak od 3,5 bara . Vi možete provjeriti i po potrebi očistiti rezervoar, očistiti cijevi dovoda goriva, zamijeniti filter goriva.  Možda ćete nakon toga postići rezultat . Ako rezultat izostane potrebno je izmjeriti tlak goriva. Ako je tlak goriva nizak, uzrok je puma za gorivo ili regulator tlaka goriva . Ako je tlak goriva dobar potrebno je ispitati i po potrebi očistiti injektore .

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLLA 1,4 VVT- i - FUNKCIJA ULJA U MOTORU ?

Datum objave: 28.10.2012 10:48:46
Slika
PITANJE:

Prvo lijep pozdrav gospodine Meicu: Vrlo mi je drago da ima tako strucnih ljudi poput vas koji nesebicno daju savjete i pomazu ljudima.Strucnost,predanost a ujedno i postenje koje iskazujete u poslu kojim se bavite je za svaku pohvalu,ali i dosta rjetko danas( barem po mom iskustvu).Pa evo da vas zamolim z jedan savjet,ukoliko mi mozete odgovorit! Posjedujem automobil(nedavno kupljen) Toyota corolla , benzinac 1.4 vvt-i 2006 god. sa prjeđenih 74000 km. E sad zanima me koje ulje bi mi mogli preporucit za taj motor. Pod ovime ne mislim na proizvodaca ili marku,vec na gradaciju ulja 5w40,5w30,0w40,kao i samu kvalitetu ulja, te dali potpuno sinteticko ili??,jer mi je namjera da bude što kvalitetnije a opet da odgovara za taj tip motora. Sad, u knjizici vozila je preporuka 5w30 API SL ili vise,ali mi ga djelatnik ovlastenog servisa ne preporucuje vec 5w40.Jedan mehanicar preporucuje 0w40,a drugi 10w40. Ja bih stavio 5w30 ali mi vise nista nije jasno. Znam da mozda previse kompliciramo oko tih ulja i da je pitanje mozda banalno,ali bih cisto htio cuti vas savjet,upravo radi vase visoke profesionalnosti i znanja iz ovog pdrucja.Unaprijed vam se zahvaljujem i zelim Vam, prije svega dobro zdravlje te daljni uspjeh u poslu kojim se bavite. Hvala i pozdrav!

ODGOVOR:

Odgovarajuće ulje za motor je 5W30 ili 10W30 , klasifikacija ulja je ,  API/ACEA /SL : SJ/A1,A3 . Vi ste u pravu kada ste naveli da bi koristili sintetičko ulje 5W30 . Uz to bi još važnije bilo da se to ulje mijenja svakih 10.000 do 15.000 km ili najmanje jednom godišnje ( idealno bi bilo dva puta godišnje , pred ljeto i pred zimu ) . Na kraju bih smo naveo koju funkciju obavlja ulje u motoru, pa će Vam odmah biti sve jasnije . Ulje obavlja slijedeće funkcije : podmaziva, hladi, ispire i čisti motor, obavlja funkciju brtvljenja .

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,8 i. - MOTOR MI TRZA KOD 100 KM/H ?

Datum objave: 28.10.2012 10:37:11
Slika
PITANJE:

GOSPODINE MEIĆ IMAM PROBLEM S AUDIJEM 80 1.8I MONOPOINT UBRIZGAVANJEM DOGAĐA MI SE SLJEDEĆE DOK VOZIM 100KMh AUTO MI ZATRZAJE KADA VOZIM PREKO 100 SMIRI SE TO SE DOGAĐA I U PRAZNOM HODU MOTORA PRI DODAVANJU I ZADRŽAVANU PAPUČICE GASA PRI ODREĐENIM OBRTAJIMA MOTORA UZ LAGANO PUCANJE KROZ ISPUŠNU CIJEV {LAGANO IZBIJANJE ZRAKA} UNAPRIJED HVALA

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije provjerite : fazu motora, predpaljenje, propuštanje na usisnom kolektoru, kompresiju motora, senzor temperature motora, senzor temperature usisanog zraka, senzor opložaja leptirastog ventila, injektor, tlak goriva, regulator tlaka goriva, probijanje visokog napona, kablove, bobinu , razvodnik paljenja , ECU centralu .

na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA 1,4 i.16V - TEŠKO PALJENJE U JUTARNJIM SATIMA ?

Datum objave: 28.10.2012 10:17:05
Slika
PITANJE:

Postovani, Iskreno molim za Vasu pomoc. Posedujem Opel Tigra, 2005, 1.4 benzin sa ugradjenim plinom, auto je presao 75000 km. Problem je sa paljenjem u jutarnjim satima, naime auto odlicno pali ali prvi minut do dva izuzetno tesko prima gas, znaci pritisnes papucu pa motor primi tek nakon sekund ili dva, ista je situacija pri paljenju na benzin ili gas svejedno, radio sam kompjutersku dijagnostiku koja ne pokazuje da nesto nije u redu.Bio sam u servisu, ocistili su dizne za benzin i dizne na plinskom uredu, zamenili svecice i filter benzina, dva dana je bilo ok a onda isti problem. Napomena nakon minut ili dva kada motor zagreje onda nema problema. Unapred hvala na odgovoru, srdacan pozdrav

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu mogu postojati četiri osnovna uzrok radi kojih hladan motor ne prihvača gas a to su : sustav za stvaranje iskre na svjećicama, sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, mehanički sustav motora , sustav za upravljanje motorom . Osnovni zadatak servis je da svojom stručnošću i angažmanom dođe do spoznaje što je uzrok i kako taj uzrok otkloniti . Prilikom ispitivanja treba slijediti profesionanu logiku . Ispitati treba slijedeće : propuštanje na usisnom kolektoru, energiju iskre na svjećicama, probijanje visokog napona, pad napona na pojedinim senzorima motora, davač impulsa GMT sa senzora radilice, ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, TPS senzor; EGR ventil, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,O D DTi - MOTOR NEĆE UPALITI ?

Datum objave: 27.10.2012 14:45:43
Slika
PITANJE:

Imam Opel vectru 2,0dizel, 98 god., nekada bi teže palila pa sam ga odvezla majstoru, on kaže bospumpa je u pitanju, izmjenilu su bošpumpu, zapravo poslali kod bošmajstora koji je pumpu repariro, kadu su je opet postavili na vozilo neće da pali nikako???? Kažu da su probali i neku elektroniku, Da li znate što bi to mogli biti?

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : niski napon akumulatora, elektropokretač, imobilajzer , električna instalacija motora, grijači, filteri, zrak u sustavu goriva, faza motora, mehaničko stanje motora, inercioni ventil, regulator količine goriva, senzor radilice, visokotlačna pumpa, relej ECU centrale, kontrolni modul visokotlačne pumpe, kompjutor motora . Kao što vidite ima mnogo stvari koje mogu biti uzrok radi kojih motor ne može upaliti . Međutim glavni zadatak servisa je da otkrije što je neispravno i da nakon toga obavi potreban popravak .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA F - MOTOR TRZA KADA PADA KIŠA ?

Datum objave: 27.10.2012 08:40:28
Slika
PITANJE:

pozdrav imam opel astru f 97god. kad je kisa ili ako naletim na neku lokvu vecu na cesti trza mi i nemoze ic a kad je suha cesta i lipo vrime onda je sve odlicno.

ODGOVOR:

Vlažno i kišno vrijeme ima utjecaja na električnu instalacijau motora, ne električne kontakte i konektore. Vlaga izaziva pad napona na spomenutim mjestima i tada pojedini senzori, davači impulsa i aktuatori ne rade ispravno . Zbog toga bi trebalo obaviti sistemantski ( detaljni ) pregled svih dijelova električne instalacije i kontakata , očistiti kritična mjesta i nakon toga dobro zaštititi sve električne konektore, kontakte i dijelove električne instalacije .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO 1,2 i. - ZAŠTO PUNO TROŠI ???

Datum objave: 25.10.2012 08:50:35
Slika
PITANJE:

Pozdrav, posjedujem Twinga 1.2 iz 1996 godine 40kw 1239cm3, benzinac. Cini mi se da malo previse trosi(vise od 9-10l). Inace dnevno predem 30kn prosjecne brzine 50-90km/h(10km predgrađe, 20km brza cesta). Inace auto je odrzavan, servisiran, mijenjani filter goriva, filter zraka, filter ulja, ulje i svjećice, promjenjena landasonda i ne znam sta bi moglo izazvati povecanju potrosnju?! Stvarno bi trebala savjet, jer auto je kupljen prije godinu dana iz razloga da malo trosi, a zadnjih godinu dana u njega je ulozena trodupla vrijednost da se sredi, ali nitko ne zna razlog povecanje potrosnje. Sta bi trebalo provjeriti i sto bi moglo jos biti razlog, ili je to normalna potrosnja za Twingo toga godista? Koja je optimalna brzina voznje za moj Twingo, pri kojoj najmanje trosi? Hvala na odgovoru, LP

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila će najmanje trošiti u režimu vožnje kada je mjenjač u IV ili V stupnju prijenosa i da tada broj okretaja motora ne prelazi 2.500 o/min . U vozilu treba biti što manje tereta, ni jedna kočnica ne smije blokirati , gume moraju biti propisno napumpane . Uz to moram još naglasiti da motor troši malo više goriva dok se ne zagrije . Uz pretpostavku da je motor potpuno ispravan , potrošnja goriva na otvorenoj cesti treba biti 5,7 l/100km , potrošnja u gradu oko 8,0 l/100km , prosjećna potrošnja oko 7,0 l/100km .  Ostali faktori koji utjeću na potrošnju goriva su : mehaničko stanje motora ( kompresija, čistoća usinih kanala, čistoća usine grane, ispravnost ispušnog sustava, ispravnost svih senzora motora, ispravnost mjerača mase zraka, ispravnost sustava paljenja ( svjećice, kablovi bobina ) , dobar Eko-test ispušnih plinova, ispravnost injektora, ispravan kompjutor motora . Za početak bi tralo obaviti kompjutorsku dijagnostiku motora, napraviti eko - test i nakon toga obaviti normiranje potrošnje goriva .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - KAKO ZAMIJENITI ULJE U SERVO VOLANU ?

Datum objave: 25.10.2012 08:25:35
Slika
PITANJE:

Poštovani, već par puta sam vam pisao i uvijek su odgovori bili korisni. ako mi možete ukratko objasniti poteze izmjene servo ulja u mom golfu 4 tdi iz 2001 godine. kako je u mom okruženju "majstore" teško uvjeriti da i to ulje treba mijenjati napravio bih to u vlastitoj režiji ako je moguće, jer imam alat i prostor. Planiram uzeti originalno vw ulje za servo. srdačan pozdrav

ODGOVOR:

Ulje u servo volanu je najlakše zamijeniti na servisnoj dizalici ili kanalu . Postupak je slijedeći : odspojiti niskotlačnu cijev od rezervoara za ulje , demontirati i oprati rezervoar za ulje, odspojiti visokotlačne cijevi koje vode do servo volana kako bi ulje iz servo pumpe i hidraulike volana moglo izići iz sustava, vrlo kratko upaliti motor ( 2 sek. )  iziđe ulje iz servo pumpe . Nakon toga montirati rezervoar, spojiti sve cijevi, napuniti novo ulje, upaliti motor , okretati volan lagano u lijevu i desnu stranu kako bi izišao zrak iz hidraulike volana . Po potrebi okretanje volana raditi nekoliko puta u jednu i drugu stranu dok ne iziđe zrak u potpunosti . Nakon toga dopuniti ulje u rezervoar do predviđene oznake .

na vrh Povratak na vrh

BMW 530 D - TROŠI MI VODU ?

Datum objave: 25.10.2012 08:15:38
Slika
PITANJE:

dobar dan postovani meicu posedujem bmw 530d karavan 1999god. problem je trosi mi vodu svakih 200km voznje po gradu i auto putu .i sada neznam o cemu je problem temperatura je normalna uvek na sredini ulje mu je sasvim u redu nepokazuje nikakve lose znake da je motor los znaci motor je u dobrom staju proso je 270 000 km i neznam u cemu je problem zbog potrosnje vode necuri mu nigde voda ali je trosi kao sto sam naveo a pocetku ! dali je moguce da je vodena pumpa ili nesto drugo molim vas da mi odgovorite hvala unapred

ODGOVOR:

Rashladna tekućina motora ( a ne voda ) , može nestajati a da se to i ne vidi . Propuštanje nastaje ne vrućim mjestima motora, na hladnjaku , na radijatoru grijača . Na spomenutim mjestima rashladna tekućina može propuštati i odmah isparavati . Defektažu treba raditi na servisnoj dizalici jer se na taj način mogu kontrolirati sva kritična mjesta rashladnog sustava a to su ; hladnjak, gumene cijevi, brtvila motora , pumpa za vodu, kućište termostata . Kao što vidite potrebno je imati uvjete za detaljno pregledati i otkriti mjesta propuštanja rashladne tekućine .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 3,0 i. - KOLIKO KOŠTA SERVIS ?

Datum objave: 24.10.2012 18:01:56
Slika
PITANJE:

Postovani, pronasao sam vasu stranicu na internetu i jako sam zadovoljan sa savjetima i vasim smjernicama ka uklanjanju kvarova. Moje pitanje je: namjeravam kupiti Audi A6 3,0-Q 2001 god. 210tkm. ugradjen plin. Koliko bi mogao doci veliki servis (remeni, natezaci i sl.), kako mogu provjeriti dizne dali su uredu (osim odlaskom u neki servis) i ima li nesto posebno na sto trebam obracati paznju. Unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Kada kupite vozilo koje je staro 11 godina i koje ima sigurno više od 210.000 km , tada treba obaviti veliki servis vozila i otkloniti sve neispravnosti . Spisak potrebnih dijelova može se znati tek nakon probne vožnje, nakon pregleda vozila na servisnoj dizalici, provjerom mehaničkog stanja motora, testom ispušnih plinova, provjerom memorije grešaka . Takav kvalitetan pregled možete dobiti u nekim servisima . Tada ćete znati što sve treba od dijelova . Kada budete znali koje dijelove trebate , možete i sami provjeriti njihovu cijenu . Trebate samo znati slovnu oznaku motora i broj šasije vozila . Osobno tekve preglede radim često u svom servisu i tada nije problem napraviti troškovnik materijala i radova .

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 147 1,6 TS - UGRADNJA SPORTSKIH NIŽIH OPRUGA ?

Datum objave: 24.10.2012 11:57:14
Slika
PITANJE:

Poštovani,zanima me spuštanje Alfa Romea 147 TS 1,6 105ks 2008g.Auto je sa tvorničkim oprugama podosta visok pa me zanima dali je dovoljno zamjenit samo opruge tj.sportske opruge na orginalne mortizere(3mm max. spuštanje)i ako da koje marke opruga stavit.U obzir treba uzeti naše ceste koje su dosta neravne i pune rupa tako da te opruge nebi trebale bit extremno tvrde.Zahvaljujem

ODGOVOR:

Možete upotrebiti niže opruge i ostaviti originalne amortizere . Ugraditi ćete opruge koje možete naći na tržištu . Kada već spominjete neravne ceste i probleme oko toga , zašto onda ne ostavite originalne opruge koje imate . Ugradnjom sportskih opruga izgubiti ćete puno na komforu vožnje a vjerovatno ćete biti i razočarani što ste to radili . Nakon nekog vremena vjerovatno ćete opet ugraditi standardne opruge . Ovo je moje subjektivno mišljenje kojega ne morate prihvatiti .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,5 DCI - EGR i LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 23.10.2012 13:04:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, kupio sam prije desetak dana Renault Megane sedan 1.5 dci iz 2004. godine. 1. Na kontrolnoj ploči svijetlila je žuta lampica od motora, kao i svjetlo za SERVICE. Na servisu u autokući Fišer u Virovitici rekli su mi da je isključen ERG ventil (nadam se da se tako zove) te da zato pokazuje kvar na motoru. Kada su ga majstori na servisu uključili, lampica upozorenja je ugašena, ali automobil je nakon toga počeo dimiti. Dakle, izlazi bijelo - sivi dim iz automobila samo pri pokretanju automobila kada dodam malo više gasa i kada vozim automobil u nazad. Ne znam zašto automobil nije dimio kada je ventil bio isključen a sada dimi. Ima li to veze s tim ventilom ili postoji mogućnost nekog drugog problema. Spominjane su karike u klipovima motora. Molim Vas da mi pokušate objasniti o čemu se radi, barem približno (koji su mogući kvarovi) i jeli isti problem ikako rješiv? 2. Nakon odrađenog kompletnog servisa, utvrđeno je da letva volana ima neku prazninu na desnoj strani. Pa me zanima može li se ona popraviti, odnosno može li se nabaviti neka polovna. Hvala unaprijed i srdačan pozdrav, Ivan

ODGOVOR:

Ako je neispravan EGR ventil , motor može ispuštati povećanu količinu dima na auspuh jer tada EGR ne zatvar prolaz ispušnih plinova prema usisnom kolektoru . Druga stvar su klipni prsteno vi ali to nema veze s EGR ventilom . Na Vašem vozilu treba najprije riješiti problem s EGR ventilom , po potreb ga zamijeniti i napraviti da se kontrolna lampica motora više ne pali . Nakon toga se može provjeriti kompresija motora i potrošnja ulja . Pretpostavljam da Vi već znate da li i koliko motor troši ulja na 1.000 km . Defekt na zubnoj letvi se u većini slučajeva može popraviti a to se može znati neposrednim uvidom na vozilu .

na vrh Povratak na vrh

MITSUBISHI CARISMA 1,6 SD AUTOMATIC - KAKVO I KOLIKO ULJA ?

Datum objave: 22.10.2012 15:19:03
Slika
PITANJE:

Molim Vas da mi kažete koliko ide litara ulja i koje u motor od Mitsubishi Carisma 1.6 SD. Nadalje, pošto je automatski mjenjač da li je tu isto potrebno mjenjanje ulja jer je prešao 160 000 km, ako da koje ulje i koliko? Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Nikako mi njie jasno zašto ne navedete sve podatke o motoru i vozilu . Ako je u Vašem vozilu benzinski motor snage 74 ili 76 KW  u motor ide 3,8 litara ulja . Za automatski mjenjač treba 6 litara ulja a oznaka ulja je ATF SP - II . Ulje u automatskom mjenjaču s emijenja svkih 60.000 km ili svake dvije godine .

na vrh Povratak na vrh