Danas je: 10.02.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SKODA FABIA 1,4 MPI - UČESTALI KVAROVI I SUMNJA ???

Datum objave: 21.08.2012 11:12:05
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, vozim fabiu 1.4.mpi 2002.godište. Do osme godine nije bilo nikakvih problema. Redovito je servisirana i održavana. Prije godinu i pol dana započinju problemi. Najprije mi je nekontrolirano počela trošiti antifriz. Mehaičar je rekao da najvjerojatnije pušta negdje na posudi, pa su mi to "kao" popravili. Nakon prijeđenih još nekoliko kilometara, provjerim i vidim da opet troši vodu. Opet su mi nešto mrdali s posudom, i tako još dva puta, da bi treći puta došla i rekli mi da je otišla brtva glave. To su mi popravili, no za 10 dana sam osjetila trzaje u vožnji, i provjerim vodu, i vidim da ima u sebi masne naslage. Odvezem natrag i kažu mi da je sada ulje ulazilo u vodu i da glava nije bila dobro napravljena. To su mi napravili pod garancijom, ništa nisam platila. Auto sam preuzela, dođem kući, s balkona pogledam u auto i vidim baru ispod auta. Pogledam voda cura. Odvezem se opet do mehaničara i on mi kaže da je hladnjak popustio. Promijenila sam i hladnjak. Ne mogu se oteti dojmu da je to nekako sve povezano, a opet vjerojatno može bit i puka slučajnost. Nakon nekoliko mjeseci otišli su selen blokovi, pa sam i to zamijenila. NO, prije dva dana, auto mi je samo stao u tijeku vožnje, gradska vožnja, pri nekih 4o km/h. Parkiram naglo sastrane i više neće da upali. Proizveo je nekakav jako čudan zvuk, kao stari traktor. Nije u mogućnosti uhvatiti kontakt. Kontrolna tabla ne pokazuje nikakav kvar. Mehaničar traži uzroke kvara, navodno da je otišla neka opruga vijka. Naravno da se ne razumijem u automobile...Pa vas ovim putem molim ako bi mi mogli reći što bi moglo biti posrijedi. Unaprijed se zahvaljujem.

ODGOVOR:

Sve što ste naveli može biti splet nesretnih okolnosti . Ne vjerujem da je postojala bilo kakva tendenciozna namjera da se na Vašem vozilu izmišljaju i provociraju kvarovi . Uzrok je mogla biti ekspanziona posuda i brtva glave motora jer je to logički povezano . Hladnjak je mogao propustiti nakon 8 godina ispravnog rada . Najčešći uzrok je nepravovremeno mijenjanje antifriza koji nagriza hladnjak iznutra . Na kraju mogu komentirati i problem što je motor stao u vožnji . To se moglo dogoditi radi brojnih razloga ( električni, hidraulični, elektronski ) ali ne i radi toga što je skidana glava motora . Nadam se kada sada popravite vozilo , neće biti kvarova slijedećih 8 godina . 

na vrh Povratak na vrh

-RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - ISPADA IZ ČETVRTE BRZINE ?

Datum objave: 21.08.2012 10:55:47
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem vozilo Renault Laguna 1,9 dci (79kw), 2004 godina. Već neko vrijeme primjećujem da se pri vožnji na nizbrdici u 4-toj brzini pri manjim brzinama (okretajima) u lijevom zavoju događa da mjenjač ispadne iz brzine. Kako nisam baš imao puno sreće sa ovlaštenim servisima do sad molim vas okvirni pregled mogućih kvarova. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : istrošenje ( zračnost ) na mehanizmu za šaltanje brzina u kabini, istrošenje na polugama za šaltanje ( do mjenjača ) , istrošenje na vilici 4  brzine, istrošenje na kanđi 4 brzine .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II 1,6 i. 16V - LUPANJE U MOTORU ?

Datum objave: 21.08.2012 10:29:33
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam Megana 2 1.6 16V iz 2003g godine s dinamik opremom i automatskim mjenjacem. Ujutro kad palim motor po koji put mi se cuje nesto kao lupanje ventila! Zvuk je metalan i poprilicno jak ali kad motor prihvati gas sve prestaje i auto radi normalno. To mi se desava samo nakon duzeg mirovanja auta. Receno mi je da je to zbog varijabilne remenice(DEPHASER PULLEY). i da moram uz tu remenicu mijenjati i zupcasti remen i jos nesto(uglavnom sam to promijenio prije nekoliko mjeseci). Zanima me dali taj kvar zahtijeva hitan popravak ili mogu jos neko vrijeme voziti s tim? I molim Vas reci te mi na koliko mijenjam ulje u automatskom mjenjacu i koliko ga ide? Unaprijed hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Lupanje koje čujete ne treba hitno rješavati jer se nakon kratkog vremena stanje normalizira . Lupati mogu hidropodizači ili varijabilna remenica . Neposrednim uvidom na vozilu može se defektiratikvar . Ulje u automatskom mjenjaču se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine . Zapravo što prije to bolje .

na vrh Povratak na vrh

JAGUAR X-TYPE 2,0 D - CRNO DIMI I NEMA SNAGE ?

Datum objave: 20.08.2012 15:28:15
Slika
PITANJE:

Poštovani, sedam dana se borim ali nikako ako sta možete pomozite Mijenjao sam motor na jaguaru x type, 2.0d, 2005 g.,kad sam ga upalio odmah je upalio međutim na auspuh baca crni dim, i nediže okretaje iznad 2200-2500, nekad zna dignuti okretaje kod prvog paljenja do 3500 i odmah padne na prethodno! U 3 CILINDRA BACA NAFTU A 4 NE A TO SAM VIDIO KAD SAM SKINUO GRIJACE( TRI GRIJACA MOKRA SA NAFTOM) I MJERIO KOMPRESIJU NA SVA CETIRI CILINDRA 29. SKIDAO SAM USISE MISLICI DA NIJE ŠTA OSTALO, SKINUO KATALIZATOR SA TURBINE, ODVOJIO AUSPUH, REPROGRAMIRAO DIZNE, EGR DA NE GOVORIM, PONOVO SKIDAO BOČNO DEKLO SUMNJAJUĆI U SEBE DA NIJE U FAZI MEĐUTIM NEMOGU RJEŠITI PROBLEM NIKAKO. NI JEDNU ELEKTRONSKU GREŠKU NE JAVLJA NA 3 4 RACUNALA I ORGINALNOM FORDOVOM RACUNALU, JEDNOM JE JAVIO SAMO VISOK TLAK U USISNOJ GRANI.

ODGOVOR:

Prema Vašemu opisu mogu navesti pojedine neispravnosti zbog kojih motore nema snage i zbog kojih se stvara crni dim . Moguće neispravnosti su : senzor pedale gasa , dize, MAF senzor, regulacioni ventil turbine Wastegate, niski tlak turbine, sustav za regulaciju turbine, senzor tlaka zraka MAP, senzor tlaka goriva na Rail-u , solenoid za regulaciju tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature na glavi motora, senzor bregaste osovine, senzor radilice, električna instalacija motora, senzor temperature goriva, ECU centrala . Pretpostavljam da je mehaničko stanje motora normalno kao i stanje EGR ventila .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 E - POVIŠENI LERGAS ?

Datum objave: 18.08.2012 15:12:53
Slika
PITANJE:

Bog, imam jedan problem, imam megane coupea 1,6e 96 god. i auto mi je prije dva dana počeo raditi na 2000 okretaja i okretaji nepadaju, i ujutro dok je hladan i popodne kad je vruć isto radi, sad me zanima šta bi to moglo bit? hvala unaprijed

ODGOVOR:

Na motoru je potrebno obaviti pojedinačno ispitivanje pojedinih komponenata i na taj način se može doći do saznanja što je neispravno . Ispitati treba slijedeće : brtvu i usisni kolektor radi mogućeg propuštanja, ispravnost leptirastog ventila, ispravnost senzora položaja leptirastog ventila, aktuator minimuma, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, električnu instalaciju motora, ECU centralu .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 1,4 i. - MOTOR SE UGASI U VOŽNJI ?

Datum objave: 17.08.2012 10:06:44
Slika
PITANJE:

pozdrav.imam peugeot 307 1.4 iz 2003 godine..u zadnje vrijeme mi se auto gasi u vožnji, to se uvijek dogodi kad stisnem kvačilo da bih promjenio iz veće u manju brzinu a pogotovo iz 3 u 2..prešao je 117000 km, u leru radi najnormalnije.što mislite u čemu je problem?hvala

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih se motor može gasiti na način koji ste opisali . Točan uzrok moguće je otkriti detaljnim ispitivanjem pojedinih komponenata i sklopova . Najčešći uzroci su : senzor temparature ECT, senzor tlaka zraka MAP, senzor položaja zaklopke TPS, aktuator minimuma, pad napona na pojedinim konektorima motora, nečisti injektori, regulator tlaka goriva, nečist rezervoar, mehanički uzroci motora ( najčešće propuštanje na usisnoj strani motora ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H 1,7 CDTI - DRUGAČIJI ZVUK MOTORA NAKON PREGRIJAVANJA ?

Datum objave: 13.08.2012 23:07:01
Slika
PITANJE:

Poštovani g-dine Meiću,imam jedan problem, radi se o Astri H 1.7 CDTI 74kW, prije mjesec dana vozio sam se autocestom, odjednom mi se na displeju pojavila poruka Check Coolant Level, odmah sam skrenuo na zaustavnu traku i počeo zaustavljat vozilo, u tom trenutku ni 10ak sekundi nego sam potpuno stao upalila se lampica pregrijavanja motora i motor se sam ugasio, kad sam stao digao sam "haubu" i vidio da nema u ekspanzionoj posudi antifriza i da je crijevo koje ide prema kabini vozila (za grijanje) puklo, pozvao sam HAK vučnu službu, odšlepali su vozilo zamjenili crijevo i od tada motor teže pali i ima čudan zvuk,zvuči kao kad se ventili raštelaju samo malo glasnije. Auto na snazi ne gubi ništa, ne dimi, ne mješa ulje i vodu a u servisu me uvjeravaju da je jedan klip prolupao bez da su rastavljali motor. O čemu se radi, da se motor koji slučajem pregrijao zar ne bi trebala otići brtva glave motora? Ponavljam da auto praktički dok se upalila ta lampica pregrijavanja nije radio duže od 3 sekunde. Hvala.

ODGOVOR:

Nije dobro da nagađam i pogađam kako je motor promijenio zvuk i kako se čuje neko lupanje . Više bih volio pregledati Vaše vozilo i točno reći o čemu se radi . Prilikom pregrijavanja motora nije nužno da mora izgoriti brtva glave motora . U takvim situacijama , temperatura ulja se poveća iznad 150°C a to je opasno za ležajeve radilice i motor .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDCI - NE LIPI ZA SJEDALO ?

Datum objave: 12.08.2012 23:07:11
Slika
PITANJE:

Posjedujem Ford fokus 1.8 tdci, 85 Kw., 2002.g., 170000 tkm. Vozilo slabije vuče,ne lipi za sjedalo kad se nagazi. Kad nema opterećenja, kad se vozi po ravni, kazaljka temperature motora je u normalnom položaju. Kod većeg uspona, opterećenja motora, motor se zagrijava, kazaljka dođe skoro do crveog polja. Brzine se ne mogu razvuć. Motor suh, ne dimi. Na 10 000 km motor potroši nešto više od litru ulja budući se vozi po auto cesti. Pretpostavljam da na potrošnju ulja pogoduju velike vrućine. Molim Vaš odgovor te savjet.

ODGOVOR:

Na vozilu treba najprije obaviti mehaničko ispitivanje motora a nakon toga i ispitivanje sustava za dobavu zraka i sustava za upravljanje motorom . Moguće neispravnosti su : termostat, nečist hladnjak, pumpa za vodu, senzor pedale gasa, filteri, dize, mjerač mase zraka, regulacioni ventil turbine, sustav za regulaciju tlaka turbine, senzor tlaka zraka, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, mehaničko stanje motora, senzor položaja pedale kočnice, senzor bregaste osovine, električna instalacija motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,6 i. - NEMIRNO RADI NA LERU ?

Datum objave: 11.08.2012 21:30:16
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam brava 1.6 76kw 1998g s ugrađenim plinom na flanću. Auto mi nemirno radi na leru i podrhtava,u vožnji je sve normalno osim što mi na niskim okretajima (do 2000rpm) trza,cuka.Ista je stvar i na benzinu i na plinu.Na ispuhu se osjeti da gorivo ne izgara baš dobro.Auto je spajan na na univerzalnu dijagnostiku(bosch)i izbacilo je grešku lambde sonde,ubačena je druga ali nema razlike.Taj majstor sumnja na kompjutor motora.Drugi mi govore da je to do jednog od tri senzora na usisnog grani. Kablovi i svječice su stavljeni novi prije 20tkm.Kako sam našao blizu kompletnog brava koji se prodaje u djelove zanima me koje djelove da probam prebaciti na svog,od čega da krenem? Uz taj problem imam još jedan ,a to je da mi se čuje jedan ili više hidropodizač.Čuje se i kad se ugrije motor,ali nije strašno.Nakon zamjene ulja gotovo se nečuje. Zanima me bi li mi pomogao aditiv baš za hidropodizače?Koristim ulje seleniu 20k i na 15 tkm motor potroši 1 L

ODGOVOR:

Način na koji želite popraviti Vaše vozilo nije dobar . Ta metoda slučajnog pogađanja zamjenom pojedinih ( rabljenih ) dijelova rijetko kada postigne uspijeh . Bolji i jeftiniji način je da Vam stručna osoba napravi kompletnu dijagnostiku motora ( nije dovoljan servisni kompjutor ) i nakon toga možete točno znati što je zapravo neispravno . Dijagnostika ima svoj redoslijed a redoslijed ispitivanja je : mehanički sustav motora ( faza , kompresija, propuštanje na usinom kolektoru, propuštanje na ventilima , ispušni sustav, ventilski sustav ) , sustav elektronskog ubrizgavanja ( ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, TPS senzor, RPM senzor, MAF senzor, zaklopka snage, injektori, tlak goriva, regulator tlaka , EGR , EVAP ventil rezervoara ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, električna instalacija , ECU ) .

na vrh Povratak na vrh

VOLVO V 40 1,9 DCI - IZGUBI SNAGU A DIJAGNOSTIKA NE JAVLJA GREŠKU ?

Datum objave: 11.08.2012 21:12:03
Slika
PITANJE:

POštovani, imam Volvo V40 2001.g. 1.9 DCI 115 KS, prešao je 230.000 km i problem je slijedeći: povremeno se u vožnji izgubi snaga, vozilu pada brzina, dimi crni dim, na papučicu gasa ne reagira. U servisu su pregledali vozilo i na dijagnostici se ne javljuju kvarovi.

ODGOVOR:

Vi ste rekli da se na dijagnostici ne javljaju kvarovi !  Radi Vaše informacije , kvarovi se ne javljaju, kvarove treba otkriti .  To što ste Vi bili u servisu i što nije otkriven kvar ne znači ništa jer i dalje neznate što je neispravno . Moguće neispravnosti su : senzor pedale gasa, dize, mjerač mase zraka, senzor tlaka turbine, sustav za regulaciju turbine, MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, senzor položaja pedale kočnice, senzor radilice, senzor bregaste, djelomično začepljenje auspuha, električna instalacija motora, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO RACER GSI - KAKO ZAMIJENITI OPRUGU ?

Datum objave: 11.08.2012 19:47:52
Slika
PITANJE:

poštovanje pukla mi je prva lijeva opruga(feder) na daewoo raceru gsi 1994 god., našao sam feder (i znam da bi trebao zamjeniti oba al imam samo za jedan obzirom da mu je cijena 355 kn). e sad, kako da zamjenim taj feder, skinem stari i stavim novi jer auto nemogu pebaciti do mehaničara a te opruge je potrebno, kolko je meni iz priloženog jasno, stisnuti da bi se skinule/postavile? ima li kakvo riješenje a da nije vučna služba?

ODGOVOR:

Demontirajte kompletan sklop ( amortizer s oprugom ) . Taj sklop odnesite u servisnu radionicu i tamo će Vam pomoću alata ugraditi drugu oprugu na amortizer . Nakon toga Vi trebate samo ugraditi taj sklop na vozilo . To sve možete napraviti sa standardnim alatom .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 2,5 TDI AUTOMATIC - ŠTO PREGLEDATI PRIJE KUPNJE VOZILA ?

Datum objave: 11.08.2012 19:27:41
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine meić, molim vas da mi odgovorite na pitanje o kvaliteti AUDIJA A4 2.5tdi ( 160 konja ), automatski mjenjač, 2002 godište, 180000km da li se islati kupiti taj auto, kakva je kvaliteta toga motora, koje su mu mane, na što treba pripaziti kod kupnje toga auta? kakav je automatski mjenjač na automobilu?

ODGOVOR:

Kada bi kupovali novo vozilo ili relativno novo , tada bih odmah rekao da kupite navedeno vozilo . Međutim vozilo koje je staro 10 godina i za koje se ne zna koliko ima kilometara to je rizik . Razlog je vrlo složeni motor , čiji popravak može koštati više nego cijelo vozilo . Isto to Važi i za automatski mjenjač . Inače samo voztilo je vrlo kvalitetno kao i svi sklopovi vozila bez iznimke . Kada se kupuje takvo vozilo onda treba obaviti detaljen i stručni pregled motora , automatskog mjenjača i ostalil vitalnih sklopova . Takav pregled traje jedan dan i teško da će prodavač pristati da se obavi takva ekspertiza .

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 3 1,6 D - NE MOŽE BRŽE OD 80 KM/H

Datum objave: 09.08.2012 16:09:11
Slika
PITANJE:

Posjedujem Mazdu3 1.6CD110 iz 2007 god. (prijedjeni km 93000). Problem koji se pojavio je da nece da ide preko 80 km/h. Kompjuter ne pokazuje kvar, najprije su mislili da je do nekog mjeraca, pa su nas u servisu savjetovli da provjerimo grijace (sva četiri su bili pregorena), promijenili smo ih ali stanje je i dalje isto. Molila bih Vas Vas savjet!!! HVALA!!! Lijep pozdrav, Kristina :)

ODGOVOR:

Najprije bih savjetovao da pronađete servis koji se zna baviti tehnikom i problemima na Vašemu vozilu . Moguće neispravnosti su ; faza motora, kompresija, senzor tlaka turbine, ventil turbine Wastegate, niski tlak turbine, turbina, EGR ventil, dize, senzor pedale gasa, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, visoko tlaččna pumpa, senzor bregaste osovine, začepljenje auspuha, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SANTA FE 2,0 CRDI - POTROŠIO 1.000 eura BEZ REZULTATA ?

Datum objave: 09.08.2012 15:47:21
Slika
PITANJE:

Postovani G. Meić, Vlasnik sam Hyundai Santa Fe 2.0 crdi, 2003. god. Auto normalno pali, mirno radi, ali je problem sljedeci: kad dodam gas auto se ugasi. I to bez nagovjestaja (stucanja), jednostavno se ugasi kao na kljuc (sve lampice zasvjetle na tabli). Nije bitno da li je to na 30km/h ili na 120 km/h, najcesce prilikom preticanja, sto je jako nezgodno, a i opasno. Poslije 1 min, normalno upali i ide dalje. Kad polako ubrazavam, sve u redu, ali kad mi treba jace ubrzanje, on se ugasi. Bio sam na dijagnostici, problem je u instalaciji visokog pritiska (nista detaljnije). Servisirana je pumpa visokog pritiska (kod provjerenog majstora), zamjenjene su dizne, promjenjeni senzor i regulator pritiska i nista!! Auto presao 160.000 km. Do sada to ucenje majstora na mom autu kosta preko 1.000€, a problem jos nije rjesen. Molim Vas za pomoc. Unapred zahvalan.

ODGOVOR:

Vi i sami znate da je za točan odgovor potrebno obaviti pažljivo, detaljno i stručno ispitivanje pojedinih komponenata na vozilu . Opčeniti odgovor je da neispravno može biti : senzor pedale gasa, senzor tlaka goriva na Rail-u, senzor tlaka zraka, regulator količine goriva, prisutnost zraka u gorivu, dobavna pumpa, filteri, EGR venti, senzor radilice, sustav za regulaciju turbine, visokotlačna pumpa, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SCENIC 1,9 DTI - NEPOZNATO STRUGANJE NA MOTORU ?

Datum objave: 08.08.2012 21:59:25
Slika
PITANJE:

poštovanje, zanima me imam renault megane scenic 1.9 dt 1997. zupcasti je mijenjan prije 2 mj. i do nedavno je sve radilo u redu , prije par dana pocelo je nekakvo struganje oko zupcastog remena u predjelu bosch pumpe... (kao nekakav rasuti lezaj) skinili smo klinasti remen, i dalje se culo, nakon skidanja zupcastog remena pokusali smo zavrtiti sve remenice i jedino remenica bosh pumpe je suskala . potrga se sistem unutra. skinuli smo je i zamijenili, vratili oba remena i zastitne plastike i svejedno se opet cuje struganje jednako kao i prije... mislili smo da je mozda struganje nekakve remenice po zastitnoj plastici ali opet smo ih skinuli tako da opet struze... do cega bi moglo biti?

ODGOVOR:

Struganje koje ste opisali može nastati na bilo kojem rotirajućem dijelu motora i to na : natezaču zupčastog remena , na klizaču zupčastog remena, na remenici radilice, na pomočnoj osovini motora, na pumpi za ulje, na visokotlačnoj pumpi, na spojci , na transmisiji , na ostalim rotirajućim dijelovima motora . Neposrednim uvidom na vozilu, stručna osoba , može  točno utvrdit gdje i zašto nastaje opisani zvuk . Nakon toga može i predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 CDTI - DEBLJINA BRTVE GLAVE MOTORA ?

Datum objave: 07.08.2012 16:02:18
Slika
PITANJE:

Poštovani, Moje pitanje vezano je uz debljinu brtve glave motora. Na vozilu Astra 1,7 cdti, 2008.g. (oznaka motora Z 17 DTH) prilikom izmjene grijača dogodilo se da su dva grijača pukla i ostala zaglavljena u glavi motora. U radionici mi je rečeno da se kvar može otkloniti skidanjem glave motora i slajem na strojnu obradu. Pristao sam na predloženo rješenje. Na strojnoj obradi glava motora je kompletno obrađena i izmjenjene su brtve na predkomorama dizni. Međutim pri ugradnji glave na vozilo koristila se brtva koja ima oznake debljine sa tri rupe, a originalna je imala oznaku sa dvije rupa. Objašnjenje u radionici bilo je da je brušenjem glave došlo do smanjenja kompresijskog prostora i da je to razlog zbog kojeg se mora ugraditi deblja brtva. Nisu radili mjerenje hoda klipa. Možete li mi reći da li je ugrađena ispravna brtva? Ako nije kako to može utjecati na rad i trajnost motora? Mogu li zahtjevati da se ugradi ispravna brtva? Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.

ODGOVOR:

Kompresioni prostor se nalazi u klipovima motora a ne u glavi motora . Brušenjem glave ne smanjuje se kompresioni prostor ( ili se smanjuje na zanemarivu veličinu ) . Brtva glave je trebala biti iste debljine ( dvije rupe ) . Ugrađena brtva glave ( tri rupe ) je neznatno deblja i neće utjecati na snagu i trajnost motora . Sada je kompresija motora neznatno manja a Vi tu razliku nećete ni primjetiti u vožnji niti prilikom paljenja motora .

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,6 i. 16V - RADILICA I ZUPČASTI REMEN ?

Datum objave: 05.08.2012 15:50:07
Slika
PITANJE:

pozdrav Molim vas da mi objasnite moguli sam naštimati radilicu i bregaste osovine na paljenje na ford mondeo 1,6 !&V - benzinac 1996 godište,66KW.

ODGOVOR:

Nema razloga da sumnjam u Vaše sposobnosti kada je u pitanju razvodni mehanizam i radovi oko toga . Opis postupka bi bio previše opširan a za to nemam vremena . Možete me nazvati na telefon 060/6060-44 , tada Vam mogu detaljno objasniti postupak .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI - ULJE ZA MJENJAČ MI JE PRESKUPO ?

Datum objave: 05.08.2012 13:24:00
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Imam audi A4 1,9 tdi 1997. g. sa manualnim mjenjačem. Promjenio bih ulje u mjenjaču. Prvo sam htio staviti mineralno ulje shell spirax 85, ali sam dobio savjet da bi u mjenjač mog auta trebao staviti sintetičko ulje shell spirax 75w-90 jer je rjeđe od mineralnog, pa se navodno zimi lakše šalta. To je ulje znatno skuplje od mineralnog, pa me zanima da li bi bilo dobro staviti sintetičko MOBIL 75w-80? Dosta je povoljnije od shell-a a isto tako je sintetičko, i slične je gradacije. Hvala

ODGOVOR:

Vi štedite tamo gdje ne treba . Da li znate da loše i neodgovarajuće ulje može izazvati ozbiljan kvar mjenjača . Da li znate da jedan zupčanik mjenjača može koštati više od 1.000,- kn , da li znate da je običan popravak mjenjača ( demontaža, revizij, popravak , montaža )  preko 3.000,- kn . Na kraju da li znatre da se ulje u mjenjaču mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine . Odgovarajuće ulje za mjenjač je 75W90 Syntetic .

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA 1,6 i. - NE MOGU UPALITI MOTOR ?

Datum objave: 05.08.2012 13:10:38
Slika
PITANJE:

imam škodu feliciju 1999 g.motor 1.6 (navodno od golfa 3) mpi.imam problem jer nakon što ugasim motor nemogu odmah ga upalit nego moram sačekat do 5 minuta i onda upali.dogodilo mi se dva puta do sada da mi je u vožnji stao,odnosno ugasio mi se motor,al nakon par minuta opet upali.čuo sam da može biti problem u halovom davaču, drugi kaže bombina sa elektronikom,a bujdući da je oboje skupu, i ako več moram mjenjat biulo bi dobro da zamjenim dio koji stvarno treba, a ne nagađat.Dali možete po opisu navest uzrok problema..hvala lijepa

ODGOVOR:

Naravno da se pojedini dijelovi ne mijenjaju po sistemu nagađanja nego stručnim ispitivanjem kojega Vi ne možete obaviti . Ovom prilikom bih mogao nabrojiti dvadesetak i više razloga radi kojih se motor ugasi i radi kojih ne može upaliti , međutim to Vama ne bi koristilo . Korisno bi bilo da obavite dijagnostiku motora i nakon toga ćete točno znati , što je neispravno i cijenu popravka .

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 3 1,6 i. - PROBLEM S AUTOMATSKOM KLIMOM ?

Datum objave: 04.08.2012 22:39:20
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, za početak lijepi pozdrav vama i osoblju vašega servisa. Posjedujem vozilo Mazda 3, 1.6 (z6 motor) u sedan izvedbi, 2005. godište. Sa samim vozilom sam iznimno zadovoljan i moram priznati da u ovih 110.000 km koji su na satu, nikada nije bilo mehaničkih kvarova, te jedino što se na autu moralo odrađivati su redoviti servisi i zamjena potrošnih komponenti. Na žalost, krajem prošloga ljeta počela mi se događati poteškoća sa automatskim klima uređajem u automobilu. Kada pomičete potenciometar za temperaturu ili snagu ispuha klima uređaja, on nekada reagira, a nekada ne. Sama poteškoća nije vezana uz ostale postavke ili načine rada klime, dakle pri bilo kojem načinu rada, poštekoća je vidljiva. Problem nije toliko strašan, ali postepeno se počeo pogoršavati i bojim se da će mi u dogledno vrijeme klima uređaj postati u potpunosti neupotrebljiv. Nekada moram 10 puta okrenuti da bi mi se temperatura promijenila za 0.5°, a potom mi slijedećih par stupnjeva prebaci normalno i obratno ... Obratio sam se generalnom servisu zaduženom za moje vozilo (Mazda Atenza u Osijeku) i upućen sam da je to poteškoća koja se zna događati na tome modelu vozila, ali da je jedino riješenje zamijena kompletnog klima uređaja, što bi me izašlo oko 7500 kn. S obzirom da sam elektrotehničar po struci, zvuči mi jako nevjerovatno da se potenciometar klime ne može servisirati odvojeno i da je jedino riješenje zamijeniti kompletan sustav. Zanima me koje je vaše mišljenje o toj poteškoći i što mi je činiti, s obzirom da mi je cijena zamijene kompletnoga sklopa previsoka. p.s. Koliko bi često po vašemu mišljenju trebalo raditi održavanje (čišćenje i nadopuna freonom) klima uređaja na tome vozilu. Unaprijed Vam se zahvaljujem na pomoći!

ODGOVOR:

Radi potenciometra sigurno ne treba mijenjati sustav klima uređaja . Ako se potenciometar ne može popraviti ( treba pokušati ) , može se zamijeniti ( naručiti ) samo neispravan dio . Čudno je što niste dobili informaciju o intervalima i redovnim servisima klima uređaja . Najmanje jednom godišnje s emijenja filter kabine i čiste ventilacijski kanali . Svaka dvije godine se radi servis klima uređaja . Tada se stavlja novi rashladni plin, novi dehidrator, ulje za kompresor .

na vrh Povratak na vrh