Danas je: 07.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI 100 2,0 E - LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 12.09.2011 15:45:48
Slika
PITANJE:

Dobar dan do sada ste mi dosta puta pomogli i na tome vam zahvaljujem. imam audia 100 2.0 E 100 KS 1994 godina, imam problem nekad mi kad radi na leru upali lampicu od ulja ( radi na nekih 850 okretaja) kad pogledam kazaljku od pritiska ulja bude na nuli cim dam gasa podigne se, pa me sad zanima koliki pritisak mora biti kad radi na leru i kako ga uštelati da bude normalno. Hvala

ODGOVOR:

Tlak ulja treba bit na leru 1,0 bar , kod 2000o/min treba biti 2,0 bara . Kada se obavlja mjerenje motor mora biti potpuno zagrijan. Ako je tlak ulja nizak najprije posumnjajte u filter ulja. Nakon toga provjerite ležajeve radilice ( istrošenje ) .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 2,0 TDI PD - LOŠE RADI NA LERU

Datum objave: 11.09.2011 11:59:41
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Mejic,imam audi A3 2,0 TDI iz 2004 g,sa 203000 km,auto podrhtava na leru dok je klima upaljena,te ujutro dok je hladan radi veoma nemirno,auto izgubi otprilike 0,5 dc vode na 2-3 tisuce km,i prilikom dodavanja gasa poprilicno dimi,dim je crno plavkast,,auto vuce normalno i ne trosi ulje,dali je moguce da je pukla glava i dali je rijec o vec istrosenom motoru? Hvala puno unaprijed

ODGOVOR:

Najprije bih obavio mehaničko ispitivanje motora a to znači slijedeće : mjerenje tlakova kompresije, kontrola stanja bregaste osovine, mjerenje količine HC ( ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi , kontrola i otkrivanje propuštanja rashladne tekućine. Nakon toga bih obavio i drugo ispitivanje koje bi obuhvatilo : kontrola svih filtera, kontrola prisutnosti zraka u gorivu, ispitivanje diza, ECT senzor, EGR ventil, senzor radilice, električne instalacije od motora do ECU centrale. Na kraju ostaje samo visokotlačna pumpa i ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 2,0 TDI - ČUDAN ZVUK

Datum objave: 08.09.2011 08:10:43
Slika
PITANJE:

Poštovanje, moje pitanja, posjedujem Audi A3 2.0 TDI 103 kw, 2005 godina, u zadnje vrijeme primjećujem odnosno u kabini vozila se čuje zvuk vrlo kratak, opisao bih ga kao lagana škripa ili zvuk kad se čuje remenica ili remen a dogsđa se kada u vožnji prebacim iz druge u treću brzinu i pustim kvačilo, ovo se ne događa konstantno nego povremeno,koliko sam primjetio kad je auto full zagrijan i u punom pogonu da se to i ne događa. Pa evo ako imate takvih iskustava bio bih vam zahvalan da me uputite ili predložite radnje da se ovo otkloni, unaprijed zahvalan, veliki pozdrav i sve dobro.

ODGOVOR:

Mogući uzroci su : bilo koji od remena, natezači remena, spojka, transmisija, alternator, pumpa za vodu, servo pumpa, zaštitni poklopci motora. Kao što vidite dosta toga sam spomenuo . Točan uzrok bih mogao reči kada bi imao mogučnost neposrednog uvida na vozilu.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,6 TD - ZRAK U SUSTAVU GORIVA

Datum objave: 05.09.2011 17:34:31
Slika
PITANJE:

Imam audi 80 TD 1600 kubika 91 godiste sve do sada je bio odlican nisam imo nikakvih problema sada imam problem auto dobiva odnekuda zrak to se vidi kroz dovod goriva auto nekako upali ali cim mu dam gas ne prodje ni jedne minute on sam sebi smanjuje i sam se ugasi i onda vidim kroz slaufe kako se dizel vraca u filter dali ima jos jednu pumpu koja gura dizel do pumpe visokog pritiska i ako ima gdje se nalazi kako bi mogo nju ispitat ili je nesta drugo u pitanju mijenjo sam i filter od goriva ali isti problem unaprijed se zahvaljujem

ODGOVOR:

Vaše vozilo ima samo jednu pumpu koja vuče gorivo iz rezervoara i koja stvara visoki tlak za dize. Moguće neispravnosti su : cijevi dovoda goriva svi priključci dovoda goriva, nepovratni ventil na filteru goriva, filter goriva ( bez obzira što je novi ) . Zrak u sustav goriva može ući i kroz visokotlačnu pumpu i to kroz ležaj glavne osovine.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A8 - KVAR NA PUMPI ZA GORIVO

Datum objave: 05.09.2011 16:00:56
Slika
PITANJE:

Imam audija a8 usred voznje automobil je stao odslepali su ga do servisa i kaza li mi da je kvar na pumpi za gorivo u rezeorvaru.Zanima me kako se ta pumpa vadi.odg mi treba u sto kracem roku.hitnoo!!!!!

ODGOVOR:

Pristup pumpi za gorivo je ispod zadnjeg sjedala . Potrebno je demontirati sklop komanda pokazivača goriva u kojoj se nalazi električna pumpa . Za demontažu je potreban specijalni alat kako ne bi oštetili veliku plastičnu maticu koja fiksira sklop pokazivača i pumpe.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - NE UBRZAVA DOBRO

Datum objave: 04.09.2011 23:48:18
Slika
PITANJE:

Postovanje gosp. Meic za vas trud i rad. Imam audi 80, 1.8 benz, 79 kw, kazu mi da je to motor od golfa 2, serija je RP, a problem mi je slijedeci: prije par dana sam zamijenio karburator a problem je ostao skoro isti kao i sa starim a ocituje se u tome da kad dajem gas auto ne ubrzava bas nesto narocito, ali kad pustam gas osjeti se onda da auto ubrzava, da li moze biti problem neki oko vakumskih crijeva, jer cini mi se da mi to majstor nije bas dobro spojio, cak ima i viska crijeva. I da, kad dajem gas osjeti mi se gorivo, kako sa starim tako i sad sa novim-polovnim karburatorom. Unaprijed hvala i pozdrav iz Bosne i Hercegovine

ODGOVOR:

Točno je , glavni uzroci mogu biti : karburator, vakumi, dovod goriva, pumpa za gorivo, nečist rezervoar, sustav paljenja ( iskra na svjećicama ) , predpaljenje .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - ŠKRIPANJE U DESNOM KOTAČU

Datum objave: 04.09.2011 23:33:24
Slika
PITANJE:

Pozdrav gospodine Meić, na audiju a4 98 godiste cuje mi se skripanje u desnom tocku, ranije se javljalo pa samo od sebe prestajalo, a sad je konstantno vec 20-tak dana,zvuk cak-cak-cak je karakteristican i jak, kad se naslonim na krilo (i levo i desno), prilikom ulaska i izlaska vozaca ili suvozaca, i prilikom motanja volana u obe strane. Skinuo sam desni tocak i dok je auto na dizalici naslanjao sam se na oba krila, tresao ceo auto, upalio ga i motao volan do kraja u obe strane i nista se necuje,stavio sam klocnu ispod diska i kada sam spustio malo auto na dizalici culo se blago pucketanje a kada sam vratio tocak vec prilikom spustanja dizalice i leganja tocka na put ponovo se javilo pucketanje.Svi mi kazu da promenim amortizer, al mi je cudno sto zvuk dolazi iz centra felne, pa me zanima (posto je zvuk takav kao cesanje metala od tvrdu gumu), da li moze da bude u pitanju neka gumica na glavcini tocka ( od amortizera, ramena il nesto drugo) da ne kupujem amortizer napamet jer je isti potpuno suv, letva volana se ne cuje a oba gornja ramena sam menjao u zadnjih 6 meseci.Pozdrav.

ODGOVOR:

Navedeni zvuk treba točno locirati i utvrditi uzrok kako ne bi zamijenili ispravan dio . Moguće neispravnosti su : pojedini selen blokovi kotača, kugla oscilirajućeg ramena, aksijalni ležaj amortizera, spona volana, krajnik spone, ležaj, kočnica. Kao što vidite točan odgovor je moguć nakon direktnog uvida na vozilu.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,6 TD - KAO DA JE MOTOR NA OPRUGAMA

Datum objave: 04.09.2011 18:35:10
Slika
PITANJE:

Gosp. Meić vidim da imate lijepih savjeta ako mozete mi reći. Imam Audi 80 1.6TD+i 59KW 91 god. problem je kad idem uzbrdo ili nizbrdo ima kako da kazem trzanje kao kad ubacim u veci stepen vec sto treba na malo obratja i znaci ovo se desaje kad drzim na 1500-2500 obrtaja kao da je motor na oprugama a ne na nosacima gledao sam nosace motora ispravni i jos jedno uzrok potrosnje goriva nekad trosi vise nekada manje na istim relacijama i voznji. Hvala

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu bih najprije pregledao fazu motora, kompresiju, dize . Nakon toga bih provjerio sve filtere, cijevi dovoda goriva, čistoću rezervoara . Na kraju bi po potrebi ispitao visokotlačnu pumpu i po potrebi obavio servis na pumpi. Ukoliko se ispravni nosači motora i spojka ( kuplung ) drugi uzroci ne postoje.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 1,9 TD - ZABRINUTOST RADI LOŠEG PALJENJA

Datum objave: 02.09.2011 23:34:00
Slika
PITANJE:

Evo gospodine Meiću, javljam Vam se još jednom sa pitanjem u vezi mog Audija 1.9 TD 1992.g. Poučen iskustvom uvjeren sam da mi Vi možete dati poprilično suvisao i točan odgovor u kratkom vremenu i tako mi pomoći u mojem problemu, živciram se već duže vrijeme, prvi mi je auto (pa muško). Ovako, kao što znate auto nije htio paliti na hladan motor (vani je bilo vruće), i sad, čovjek kod kojeg sam kupio auto je rekao da će on otkloniti kvar o svom trošku (ja i jedan mehaničar smo sumnjali na glavu motora), no on je samo "naštelao" grijače da se pale stalno, i to je rezultiralo paljenjem auta takoreć "na prvi zub" nakon što grijači odrade svoje i zagriju zrak u cilindru, nekih 10 sekundi moram čekat da mogu upalit auto dok se ne izgasi lampica. Moje prvo pitanje je: Koji kvar može uzrokovati nepaljenje auta bez grijača po ovakvom vremenu, ovaj moj motor prema vašim odgovorima bi trebao paliti "od šuba" po ovakvom vremenu. Da li je moguće polovično slaba kompresija pa grijači zagriju zrak u cilindru umjesto uloge cilindra? A drugo pitanje je: Auto dimi bijelo plavi dim pri dodavanju gasa, po danu se ne primjeti toliko, ali navečer dok su upereni farovi auta iza mene poprilično se primjeti, kao da se vozim po makadamu pa dignem prašinu iza sebe, neugodno mi je, ljudi se prestrojavaju u drugu traku. Čim je gas na min. ili ga nema, dim prestaje. Bosch pumpa je reparirana prije 3-4 tkm i to je napravio mehaničar u kojeg imam povjerenja tako da to odmah možemo isključiti. Eto znam da sam Vam roman napisao ali nemate pojma koliko bi Vam bio zahvalan kad bi mi ovako neiskusnom odgovorili na ova moja 2 pitanja, tako da barem znam na što trebam obratiti pozornost pri eventualnom servisu. Hvala Vam unaprijed gospodine Meiću!

ODGOVOR:

Ključni i najvažniji faktor za lagano paljenje motora je dobra kompresija . Na Vašem vozilu ona mora biti iznad 30 bara . Naveli ste plavo bijeli dim radi kojega Vam je neugodno. Dim nastaje radi ulja koje ulazi u cilindar kroz vodilice ventila i na klipne prstenove. Sve to ukazuje na loše mehaničko stanje motora . Pravi problemi će nastati u zimi kod niskih temperatura . Što bi bilo rješenje za Vas ? Najprije bih ispitao mehaničko stanje motora a to je kompresija i propuštanje cilindara . Nakon toga bih predložio rješenje a to bi moglo biti uređenje glave motora , uređenje bloka motora ili jedno i drugo. Nakon toga bi motor sigurno dobro palio i dugoročno bio dobar i pouzdan . Spajanjem grijača da rade stalno i dok je motor topli je samo produžavanje agonije i teškoća koje Vas čekaju.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,6 TD - TLAK ULJA

Datum objave: 26.08.2011 10:02:58
Slika
PITANJE:

pozdrav imam problem sa audiom 80 turbo dizel 88godiste pali mi se na istrument tabli lampica od ulja kada razvijem brzinu od 80 i svakim saltanjem ona se gasi i cuje se zuji pa vas molim da mi pomognete pozrav

ODGOVOR:

Uvijek kada se pali lampica od ulja najprije treba izmjeriti tlak ulja u motoru ( mora biti veći od 2 bara kod 2.000 o/min ) . Ako je tlak ulja dobar moguće neispravnosti su ; indikator ulja na glavi motora, indikator ulja na kućištu filtera ulja ( moraju biti originalni ) , električna instalacija , instrument ploča. Ako je tlak ulja nizak moguće neispravnosti su ; filter ulja , ležajevi radilice, pumpa za ulje .

na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 1,9 TDI - OŠTAR ZVUK KOD MOTANJA

Datum objave: 23.08.2011 12:50:26
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp. Meić riječ je o audiu b4 1.9 tdi, naime moj problem je sljedeći,prilikom naglog kretanja i motanja u lijevo, u prednjem desnom kotaču mi se čuje oštar zvuk,ponekad se čuje a ponekad ne...Prije 2 mjeseca desna manžetna je promjenjena jer je pukla,može li taj zvuk biti da je vrijeme za mijenjanje homokinetičkog zloba?

ODGOVOR:

Neispravan homokinetički zglob ima karakterističan i ponavljajući zvuk lupanja a ovo što ste Vi naveli bi bilo nešto drugo. Oštar zvuk kao ste ga Vi opisali može nastati : zbog ležaja kotača, zbog kontakta diska i disk pločice, zbog zračnosti u ovjesu, zbog pomicanja ovjesa u gumenim blokovima, zbog kontakta gume i unutrašnjosti blatobrana . Provjerite navedeno.

na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 C4 2,3 E - OZNAKA MOTORA

Datum objave: 23.08.2011 12:26:08
Slika
PITANJE:

Pozdrav. vozim audi 100 2.3 101 kw. ali mi je motor malo slabiji pa sam nasao neki motor da kupim pa me zanima kako da provjerim je li on 2.3 ili je neki sa manje kubika,ima li igdje na bloku oznaka kubikaze,gledao sam ali nista nisam mogao naci,znate li vi pa da mi kazete kako da to provjerim.unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Motor od 2,3 l ima pet cilindara a oznaka motora je NF . Ta oznaka se nalazi na bloku motora s lijeve strane na sredini odmah u blizini brtve glave motora.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - ULAZI VODA U KABINU

Datum objave: 18.08.2011 15:32:54
Slika
PITANJE:

Pozz,imama par pitanja ako bi mi mogli odgovoriti na njih!Radi se o Audiju A4 1997 god.Sa desne strane,znači tamo gdje je zračni filter ulazi mi voda u kabinu,kod pranja auta,ako ide jako kiša,i prvo nisam znao gdje al kad sam uzeo van zračni filter sam vidio da je unutra voda pa pitam šta poduzeti uvezi toga.Drugo,lampica za gorivo.Kad dam kontakt ona gori al kad mi pokazivač goriva dođe do crvenog,do rezerve ona mi se neče upaliti?I zadnje,armatura u kabini.Čuje se pucketanje u njoj,kod zavoja,kad strese auto,koda nebi bila dosta pričvrščena?Jel moguče to zato jer je več star auto?Zahvaljujem unaprijed i svaka vam čast.

ODGOVOR:

Voda može ulaziti u vozilo na nakoliko načina. Najprije bih pregledao kučište filtera kabine, nakon toga cijevi za odvod vode iz međuprostora kod grijača, spojeve na karoseriji kod grijača. Ako se ne pali kontrolna lampica za rezervu goriva ispitao bih plovak u rezervoaru i električnu instalaciju pokazivača goriva. Zvuk instrument ploče ( pucketanje ) se može čuti kada instrument ploča nije dobro fiksirana ili kada postoji veliko trenje između ploče i dosjeda na konzoli.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - LUPANJE IZ MOTORA

Datum objave: 18.08.2011 15:06:53
Slika
PITANJE:

dobar dan postovani gospodine meicu evo trazim resenje ali nemam odgovor pa evo i vas da pitam za savet.imam audi A4 v6 155cv 2002god karavan i preso je 130000km odrzavam servis sve u roku na vreme kad sam zamenio filtere i ulje posle 700 km auto je promenio zvuk izgubio snagu i opceo nenormalno da lupa u levoj glavi kao da je odkinuo ventil.upali normalno ali nonstop lupa ima jako uzasan zvuk pomislio sam da je turbo ali nije upalio ni lampu za ulje nije ni podigo temperaturu ni nista samo lupa pa sam hteo da mi kazete neki savet i od ceka je moguce desiti se tako nesto,i ako je to kako je moguce odkloniti kvar sta zameniti.unapred hvala

ODGOVOR:

Svako lupanje iz motora treba shvatiti vrlo ozbiljno . U ovom slučaju predlažem da motor uopće ne palite dok ne dođete do servisa jer mogu nastati još znatno veća oštećenja. Mogući uzroci su : bregasta osovina, razvodni mehanizam, hidropodizač, ventil, klip . Neposrednim uvidom stručna osoba će odmah prepoznati kvar i predložiti rješenje.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - VODA KOD SUVOZAČA

Datum objave: 16.08.2011 17:24:14
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI GOSPODINE MEIĆ IMAM PROBLEM SA AUDIEM A6 CURI MI VODA KOD SUVOZACA A NEZNAM ODAKLE DALI IMATE RJESENJE ILI STE IMALI TAKAV PROBLEM KAKO DA GA RJEŠIM VEC MI SE CJELI AUTO OSJETI PO USTAJALOJ VODI I DA AUDI JE 98 GODINA

ODGOVOR:

Ako u vozilo ulazi voda kada pada kiša mogući uzroci su : brtva vozačkog stakla, začepljeni odvodni kanali za vodu koja dolazi s krova vozila i kroz prednju haubu , začepljeni odvodi u bočnim vratima ( najčešće prednjim ) , kućište filtera kabine ( loše brtvljenje ) . Ako imate pojavu da voda ulazi u vozilo kada nema kiše tada je uzrok začepljenje drenažnih cijevi za odvod kondenzata . Kondenzat se stvara kada u vozilu radi klima uređaj .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,0 i. - HAVARIJA MOTORA

Datum objave: 14.08.2011 18:39:47
Slika
PITANJE:

ovako imam audia a6 2005 godine 2.o litar 120.ooo km preceni.zamjenio sam ulje filtere i nakon 500 kilometara na auto putu mi je auto stalo u voznji od 140 km na sat.jasam pomislio daje puknuo zupcasti remen ulje je iscurilo van komadici motora su otpali.auto su mi osljepali do mehanicarske radnje kad su ga pregledali rekli su mi daje motor gotav i da nije zubcasti remen puko vec je doslo do udaranja klipa i klipnjace u radilicu i doslo do pucanja bloka pa me zanima kako je moglo tako lako doci do toga svega nema toliko puno preceni kilometara na satu od motora iznenacen sam nakon svega jer uvjek sam mislio daje audi dobar auto i motor pa mi molim vas objasnite... pozdrav.....

ODGOVOR:

Motor Audija je stvarno kvalitetan a to važi i za motor na Vašemu vozilu. Najčešći uzroci ovakvih havarije su : nepravovremeno mijenjanje ulja i filtera, korištenje nekvalitetnog i jeftinog ulja, zanemarivanje pojava i kvarova na injektorima , neprepoznavanje slučajeva kada dio goriva ulazi u karter i tako razrijeđuje motorno ulje. Pravovremenim i stručnim servisiranjem ovaj motor može voziti više od 400.000 km .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - ZVUK CUIJUKANJA

Datum objave: 14.08.2011 18:19:16
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam Audi 4 2006. godina. Prigodom polaska, dakle puštanja papučice kvačila, začuje se kratko cijukanje dok auto ne krene ... nema problema sa startnosti, ubrzanju ... Da nije zamajac, lamela, korpa

ODGOVOR:

Zvuk koji ste opisali može nastati na lameli, potisnom ležaju ili potisnoj ploči. Neposrednim uvidom mogao bih točno navesti uzrok.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,8 i - PUNJENJE KLIME

Datum objave: 13.08.2011 07:40:26
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine ,,Imam Audi A4 1.8 1996.god.,,želim napunit klimu na autu ,ali ne znam koliko ima cilindara za punjenje,,ja mislim da imaju 2 jedan sam nasao ,a drugi nisam ..Molim vas ako znate di stoje ta 2 za punjenje klime bio bi od pomoci,,moze i slika,,pozzz

ODGOVOR:

Ako mislite na ventilski priključak za punjenje onda ćete jedan pronaći na cijevima za visoki tlak ( tanka cijev ) a drugi ćete pronaći na cijevi za niski tlak ( deblja cijev ) . Pažljivo gledajte u cijevi i u kondenzator i sigurno ćete pronaći i drugi priključak.

na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 1,9 D - OSTAO U RIKVERCU

Datum objave: 13.08.2011 23:06:59
Slika
PITANJE:

Bio sam na moru prilikom povratka zadimilo mi se iz lamele i auto je stao. Auto je marke audi b4 1995 godina dizel! Auto je prilikom vožnje normalno išao ali kad sam ga zaustavio ostao je u rikvercu koje je vaše mišljenje? Znam da je lamela bila pri kraju jer se je mučio na usponima !

ODGOVOR:

Ako je spojka istrošena što je jasno prema Vašem opisu , to nije razlog radi kojega ne možete izbaciti mjenjač iz rikverca . Ako je to stvarno tako uzrok su komanda za šaltanje ili istrošenje u mjenjaču. Ako nešto nije jasno javite se .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI- ULJE U MJENJAČU

Datum objave: 12.08.2011 23:30:06
Slika
PITANJE:

Veliki pozdrav za vas,imam dva pitanja a oba su vezana za mjenjac na audiu a4 iz 2003 triptronic 1.9 TDI 96kw.Dali se mjenja ulje kod te vrste mjenjaca ili se dosipa,i skoro mi se pojavio problem gdje prilikom saltanja iz N u R pocinje signalizirati na tabli u smislu blicanja svih opcija sto nije ranije i nece recmio ako prebacite u R nista se ne desava auto neide jeli dok ako vretim u N i lagano sasvim prebacim u R krene i ako i dalje signalizuje gresku,bio sam kod svog majstora nije da mu nevjerujem ali interesujeme bas detaljno sta se radi koja vrsta odrzavanja tog mjenjaca i da da nezaboravim rekao mi je da se radi o senzoru prnosa brzine.Zelio bih vase misljenje i naravno koliko je to komplikovano za promjenuti. Hvala veliko.

ODGOVOR:

Ulje u mjenjaču se redovito mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Ulje u mjenjaču treba biti originalno G 052 180 A2 . Ulje u mjenjaču može mijenjati samo stručnjak koji zna postupak i koji ima potrebnu opremu .

na vrh Povratak na vrh