Danas je: 26.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN C4 RUNNER - TRESE VOLAN

Datum objave: 05.10.2009 13:06:00
Slika
PITANJE: Poštovanje gospodine Meicu i komplimenti Vašim stranicama! Imam novi Citroen C4 Runner motor 1,4, 95KS, kupljen u 7. mjesecu 2008.,garancija 3 godine.Napominjem da je tvornicki opremljen alu felgama i gumama 205/50ZR 17. Od prvog dana, bolje receno, od prvog izlaska na autoput volan trese. Prvi put to se pojavilo pri brzini izmedu 95-110 km/h. Isti dan odlazim kod prodavaca i ovlaštenog servisera. Dijagnoza prodavaca i servisera na moje cudenje, jer nijsu prošla dav dana od kupnje- nebalansirane gume! Servis balansira gume, probna vožnja po autoputu i volan ponovo vibrira sad kod brzine od 110-125 km/h. Ja ne budi lijen, odvedem isti dan auto u Autoantonio-Split na prebalansiranje. Utvrde rebalans na zadnjoj gumi oko 5g (ili o,5g ako sam zapamtio vrijednost). Uglavnom meštar kaže da tako mali debalans ne bi trebao stvarat probleme. Uštimaju (balansiraju)sve gume na nulu. Zamjene gume-one straga stave ih kao prednje i obratno. Ponovo na autoput, sad vibrira izmedu 125-130 km/h. Napominjem da su mi u Autoantoniju garantirali da im je dan ranije serviser baždario uredaje-strojeve za balansiranje.Odustanem od rješavanja problema, kao ne idem na autoput pa mi više volan ne vibrira. Nedavno u 8. mjesecu zbog preseljenja sina u Zagreb i opterecenja vozila stvarima napumpam po uputama proizvodaca prednje gume na 2,5 (uvijek isto bez obzira na opterecenje) a zadnje na 2,7 (bez opterecenja 2,2). Tad mi volan trese(vibrira) u rasponu brzine od 120 do 145km/h.Za dobit na živce ! Ja kao laik, više ne vjerujem da je problem u gumama-balansiranju ! Ako nisam u pravu, što bi moglo biti? Nešto oko volana, ovjesa? Pomagajte!
ODGOVOR:Na Vašem vozilu sigurno postoji uzrok radi kojega dolazi do vibracija . Ovom prilikom cu Vam navoditi moguce uzroke od onih koji su najcešci pa prema onima koji su manje i najmanje cesti. Radoslijed je : gume ( aksijalni, radijalni debalans ), naplatci ( felge , aksijalni, radijalni udar ), dosjedna površina izmedu naplataka i glavcine kotaca, glavcina s ležajem, poluosovine sa homokinetickim zglobovima, diferencijal , bocni ležajevi diferencijala, ovjes s hvatištima, amortizer. Kao što vidite ima puno faktora utjecaja. Uzrok treba tražiti po redoslijedu kako sam navodio. Ako je vozilo u garantnom roku budite uporni i tražite svoje pravo. Vi ste dali novce za ispravno vozilo. Ukoliko službeni servis ne može otkloniti kvar javite se glavnom zastupniku CITROENA. Ukoliko se Vaša reklamacija na riješi u roku od 45 dana trebali bi dobiti drugo vozilo.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - BROJAC OKRETAJA MOTORA

Datum objave: 20.09.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa obrtomjerom, kad je vozilo hladno radi najnormalnije, kad se malo zagrije vrati se na nulu, najvjerovatnije da je u pitanju neki kontakt, ali ja ne znam gdje je to spojeno pa ako može mala pomoc od vas. Radi se o vozilu Citroen xsara 1.9 TD 1998 god.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora može ispadati iz funkcije radi RPM sezora, radi elektricne instalacije, radi instrument ploce, radi samog instrumenta za broj okretaja. RPM snzor se nalazi na motoru u donjem dijelu kod radilice, elektricna instalacija povezuje navedeni senzor sa instrument plocom i ide preko ploce s osiguracima, instrument plocu je potrebno demontirati kako bi eventualno istu pregledali.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - KOMANDA SPOJKE

Datum objave: 19.09.2009 09:50:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi pomognete oko sljedeceg problema, auto je Citroen Xsara 2.0 HDI 2003 g.. Propada mi papucica kvacila i usljed propadanja cuje se zvuk kao da nešto "preskoci"(opruga ili sl.) iz podrucja papucice, nakon toga ja vratim papucicu u pocetni položaj i neko vrijeme radi normalno.Moje laicko mišljenje je da nije u pitanju lamela buduci da se cuje zvuk preskakanja u podrucju papucice i, kad papucica radi ok, namam nikakvih problema oko promjena brzina i odvajanja kvacila.
ODGOVOR:Poteškoce koje ste naveli povezani su sa komandom spojke. To je veza izmedu potisnog ležaja i same pedale spojke. Navedena komanda ima automatsko podešavanje i u momentu kada ta automatika zakaže pedale propadne a šaltanje nije moguce. Ispitajte navedenu komandu spojke, obavite potrebnu doradu ili zamjenu iste. Za to nije potrebno demontirati mjenjac.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - PROMIJENIO ZVUK

Datum objave: 30.07.2009 11:50:00
Slika
PITANJE: Imam citroen c3 star 2 godine, prešao oko 50 000 km, motor je 1.4 HDI. Auto radi normalno.. ali problem je u tome što se zvuk automobila odnedavno promijenio.. kada radi cuje se siktanje motora (kao da negdje ispušta zrak, malo zvuci smiješno al ne znam kako to objasniti, kao da neki kompresor druka izmedu taktova), zatim se kada je auto u leru osjeti miris ispušnih plinova u prostoru za putnike. Prije nekoliko dana sam vozio auto na kanal da vidim stanje auspuha i cini mi se da je sve ok, ne vidi se nikakava hrda. Neki ljudi kažu da su možda dizne zacepljene. E sad... ovo je dio gdje bih vas molio za pomoc... što bi mogao biti razlog ovome kvaru i ako su dizne da li postoji neka tekucina koju bih nasuo u rezervoar (recimo neka vrsta sredstva za pranje) da bi se procistile ili moram voziti u servis? Da li znate koliko bi eventualno koštao popravak?
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati radi propuštanja stlacenog zraka na visokotlacnoj strani turbine. Moguca mjesta propuštanja su svi spijevi tlacnih cijevi, intercooler, usisni kolektor. Ako ste osjetili ispušne plinove u kabini uzrok tome je neispravan ispušni sustsav a propuštanje se dogada kod motora ili u prvoj polovini ispušnog sustava. Dize nisu uzrok navedenim problemima. Na vaše pitanje da li morate ici u servis najbolje znate vi , meni nisu poznate vaše mogucnosti niti sposobnosti.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - IZVA?EN TERMOSTAT

Datum objave: 08.06.2009 17:52:00
Slika
PITANJE: Htjela bih Vas zamoliti za Vaše cijenjeno mišljenje po pitanju mog problema. Naime, nedavno mi je auto bilo na servisu (meštar mu je izvadio termostat (pregrijavanje), mijenjao svjecice, zupcasti remen, ležej, obrada glave, te još nekolicinu toga) no u vožnji se cuju cudni zvukovi pogotovo u nižim brzinama - lupkanje, kao da prelazim preko neravnine na cesti. Da stvar bude gora - pri ubrzavanju od 80-100 km/h auto se jako trese. Mijenjam mu gume ljetne - zimske. Sad mi je na repertoaru promjena pakni i krajnika, ali me zanima zašto se auto tako ponaša u vožnji. Da napomenem, ponekad mi nece upaliti iz prve, ali uredno upali u drugom pokušaju.
Ljubazno Vas molim da me uputite što mi je ciniti, na što da skrenem pažnju majstoru kad mu odvezem auto.
ODGOVOR:Motor ne smije voziti bez termostata jer tada motor ne postiže radnu temperaturu. Radi toga je potrošnja goriva veca a motor radi u hladnom režimu što nikako ne pogoduje motoru. Niste naveli da li se zvuk lupanja ( lupkanja cuje iz motora ili iz dijelova ovjesa ili podvozja ). Ako je lupanje iz motora potrebno je što prije otkriti uzrok. Ovo drugo lupanje može nastati u dijelovima ovjesa, balans štangi , upravljackom mehanizmu. Vozilo može imati vibracije u vožnji radi više mogucih faktora a najcešci uzrok je debalans na kotacima. Otežano paljenje se dogada kada postoji nadostatak na sustavu dobave goriva ili na sustavu paljenja. Precizniji odgovor na vaša pitanja je moguc nakon direktnog uvida na vozilu. Odgovor na vaše pitanje što trebate ciniti je ako dosadašnji serviser nije sposoban obaviti potrebne radove morate potrežiti drugi servis koji to može napraviti.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - BLOKADA MOTORA

Datum objave: 26.05.2009 21:14:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen C4 90 KS, 1.4 benzinski motor star 2 godine. Par puta sam nakon što se mašina ugrijala tjerao auto do crvenog polja (do maksimalnog broja okretaja)-cuo sam da se ukljuci neka blokada ako se tako pretjera. Zanima me na kojem principu radi ta blokada da se mašina pocne onako stepavati i zanima me nisam li ju time oštetio. Zanima me još da li šteti mašini ako se vozi tako da se brzine mjenjaju malo prije crvenog polja.
ODGOVOR:Blokada motora radi na principu elektronskog limitatora broja okretaja s kojom upravlja ECU centrala. U podrucju do maksimalnog broja okretaja ne smije biti prekida i trzaja u radu motora. Ako to postoji uzrok nije blokada nego sustav paljenja ili sustav ubrizgavanja.
Ispitivanjem pojedinih komponeneta može se otkriti uzrok. Kada vozite u režimu da motor ima 3500 o/min sila na klipu je 350 kp a kada vozite sa 6000 o/min ta sila je 900 kp. Iz ovoga možete sami izvuci zakljucak.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - OVERBOOST

Datum objave: 12.03.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: citao sam da moj drugi auto Citroen C4 138 KS, 2.0 turbodiesel ima overboost.
1. Zanima me što je to tocno jer mi u servisu nisu znali reci i kako se koristi.
2. Da li u zimskim uvjetima pri niskim temperaturama treba auto malo na mjestu raditi prije kretanja za dobrobit mašine ili mogu odmah krenuti?
ODGOVOR:Superdobava ( Overboost ) to je kratkotrajno stanje kod kojega je tlak turbine veci od dozvoljenog a služi za svrhu ubrzanja vozila. Sustav se aktivira brzim pritiskom pedale gasa do maksimuma. U tom momentu poseban ventil ( takt ventil) zatvara regulacioni ventil tlaka nabijanja i tada maksimalna kolicina ispušnih plinova dolazi na turbinske lopatice kako bi se dobio maksimalni tlak turbine a u svrhu ubrzanja vozila.
Korisno je kratkotrajno zagrijavati motor na mjestu, ukoliko se mora odmah krenuti tada bi to trebalo raditi s malim brojem okretaja i slabim ubrzanjem.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 20.02.2009 18:20:00
Slika
PITANJE: Ugradio sam plin prije 30000km u skoro novi auto, citroen xsara picasso 1.6 16v 109ks.
Prije par mjeseci je poceo ujutro teško palit, tj upali ga pa se ugasi ili ostane radit ali trese. Kad se ugrije sve je ok cijeli dan, do prvog hladnijeg jutra.Na servisu su mi vec dvaput cistili dizne kemijski i bude malo bolje, no ubrzo je sve po starom. Zadnji pun mi je poceo trest tri dana nakon cišcenja dizni.Rekli su mi i da moram cešce vozit na benzin – što sam i uradio i bude bolje, al cim vratim na plin jedan dan, sve je po starom.Kažu mi i da ultrazvucno ne cistim dizne jer se oštecuju i da se dizne ne mogu ispitivat jedna po jedna da bi se eventualno utvrdila koja je, ako je oštecena, te da se zamjeni. Zanima me dal je to istina?Stavljao sam i neki aditiv u gorivo ali ništa. Kažu da je to aditiv za cišcenje dizni i da uzmem neki opelov koji je naravno skup, koji podmazuje dizne i da bi bilo bolje, a ja nekako ne znam šta da vjerujem.Molim vas za pomoc, odnosno šta bi trebalo dalje ciniti?
ODGOVOR:Cišcenjem injektora niste otklonili kvar jer to nije niti bio uzrok. Ne stoji cinjenica da morate cesto voziti na benzin te da svaki cas treba cistiti injektore a isto tako da ultrazvucno cišcenje oštecuje injektore. Prvo i osnovno jest potreba za dijagnostikom motora odnosno kontrolom pojedinih dijelova sustava ubrizgavanja. Na taj nacin ce se otkriti kvar kojega nakon toga nije teško otkloniti. Za ocekivati je da kvar bude na regulatoru tlaka goriva, niski tlak goriva, potenciometar leptirastog ventila , MAP senzor, ECT senzor, mjerac protoka, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom i sl. Pojedine dijelove nemojte mijenjati na pamet nego tek kada se utvrdi njihova neispravnost.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PALJENJE

Datum objave: 17.02.2009 16:05:00
Slika
PITANJE: Zdravo postovani Meic,dugo me nije bilo sa pitanjima ali sad mislim da samo vi mozete odgovoriti na ovo pitanje.Naime radi se o palenje moje xantie,pali iz prve svaki put,kad je motor hladan ne treba verglati nego pali se sekundarno,kad je motor ugrijan treba malo zaverglati pa upali,ali mislim da imam problem kod jedno po drugo paljenje,navodno ga upalim ali ako pustim kvacilo kao pocetnik NEKAD SE I TO DESI,naravno auto se ugasi,e sad tu nastaje problem,vratim kluc na kontakt bravi nazad i opet okrenem ali auto nece iz prve da upali treba mu malo duze verglanja da upali i kad se upali radi kao bez duse pa se za nekoliko sek.sredi,meni se cini da nakon prvim startom pa onda ako se ugasi pa opet upali motor deluje kao da je presisan pa mu treba duze verglanje da upali,mozda ovo nisam dobro opisao ali takav je slucaj,znaci radi se u jedno po drugo palenje.
ODGOVOR:Ponekad je uobicajeno da motor teže upali kada se isti ugasi na nacin koji ste vi opisali. Uzrok tome je gorivo koje nije uspjelo izgorjeti u cilindru. U tom momentu potrebno je neko vrijeme da pojedini senzori i davaci impulsa posebno lambda sonda normaliziraju svoje stanje te da nakon toga opet pošalju prave informacije u ECU centralu. Kada se to dogodi nekada je dobro držati pritisnutu pedalu gasa kako bi se cilindar što prije izventilirao.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - OTEŽANO ŠALTANJE, KOCNICE

Datum objave: 02.02.2009 16:09:00
Slika
PITANJE: Predmetno vozilo ima 55000 km, kupljeno je kao rabljeno nažalost od osobe koja nije bila baš tehnicki potkovana. (Kad sam išao na probnu kod kupnje vlasnik je rekao da je problem u volanu da je jako težak, otišli na pumpu a u gumamas 1,6 umjesto 2.2 bara). Vozilo je imalo 44000 km (2005) daklem prešlo je vrlo malo kod nas.
Sad , pošto je ostalo kao jedino u familiji vozlo se cešce. Zamjenjeno je prije par mjeseci zupcast, pumpa za vodu, natezac (bilo je vrijeme po godinama starosti).... Daklem, vozilo što se tice motora je ok.
Medutim postoje 2 stvari koje me muce.
1. Mijenjac....od prvog dana je teže ulazio u prvu brzinu, medutim, pošto smo ga malo vozili, nije predstavljalo problem. Sad medutim ima dana kad vrlo teško ulazi u brzina, a ima kad se uopce ne sjetim da problem postoji. Neovisno o hladnoci problem se javlja i nestaje. Kad je auto u „vožnji“ mogu ga ubaciti uviujek u prvu bez problema, a kad stane tad zapne ili ne neovisno o bilo cemu. Mjenjac ne ruži niti se cuje bilo kakav zvuk kad je u brzini ili nje. Promjenjena je štanga koja povezje getribu rucicu mjenjaca koja je bila oštecena od bivšeg vlasnika, jer vjerujem da nije pazio na lagano ubacivanje. Kad je promjenjena 4000 km nije bilo nikakvih problema. Ostale brzine ne zapinju samo prva.
2. Mehanicar mi je rekao da su prednji diskovi malo ošteceni, jer klješta koja drže pakne nisu odvajala do kraja. Predlaže da zamjenim diskove, kocione obloge, cijevi za kociiomu tekucinu (cijev do kotaca) i koconu tekucinu. Okvirna cijena je 1000 kuna s rukama (majstor je kolega s posla kojem vjerujem). Pitanje je pošto do sada nikada nije mijenjana kociona tekucina i plocice, kakav materijal uzeti. Dali dijelove kupiti kod Citroena ili ih kupiti u ducanu koji prodaje originalne dijelove za citroen koji nisu pakirani u kutiju citroena? )(Npr. Brisace koje Citroen prodaje pod svoje proivodi za 40 % manju cijenu Bosch)
ODGOVOR:Povremeno otežano šaltanje u prvu brzinu može nastati radi nekoliko razloga i to istrošenost pojedinih dijelova mehanizma za šaltanje, sklop spojke ( otežano pomicanje lamele po spojnickoj osovini ), istrošenost vilice prve brzine. Neposrednim pregledom može se utvrditi uzrok.
Kada su kocnice u pitanju najbolje je koristiti materijale prve klase, to ne moraju nužno biti dijelovi u originalnoj ambalaži. Za disk plocice je važno da imaju broj atesta i antivibracionu masu a diskovi trebaju imati prepoznatljivu kvalitetu isto tako i ostali dijelovi. Odgovarajuca kocna tekucina ima oznaku DOT-4 i ista se mijenja svake dvije godine jer se vremenom smanjuje njezina kvaliteta a posebno je bitno vrelište o kojemu ovisi vaša sigurnost.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - ZVUK PRILIKOM PALJENJA

Datum objave: 12.01.2009 18:44:00
Slika
PITANJE: Vozim Xsaru exlusive 2.0 Hdi staru 5 godina prvi vlasnik cca 60000 km. redovno servisirana, problem se javlja kada auto palim ujutro uredno se na kontrolnoj tabli pojavi signal grijaca ako je temperatura ispod nule, kada se pokrene motor, cuje se jedan zvuk sa kontrolne ploce (kao da niste ugasili svijetla prije nego što izadete iz auta) , koji se nakon 1-2 sekunde gubi, kada u toku dana ponovno palim auto koji sam predhodno vozio taj zvuk se više ne pojavljuje, primjetio sam ta se taj zvuk pojavljuje ako su predhodno automatski upaljeni grijaci motora. Za dana kada je toplije ne pale se grijaci i nema toga zvuka. I u prvom i u drugom slucaju auto upali iz prve bez verglanja i normalno vuce potrošnja je uredna od 6,5-7,5 l/100 km kombinirane vožnje.Je li moguce da su grijaci motora slabi , pa ih je potrebno promjeniti, ili treba promjeniti cjele injektore , jer sam cuo da HDI motori na injektorima imaju žarne niti. Možete li objasniti ukratko princip rad HDI motora, ili me uputiti gdje se možemo više educirati po tom pitanju, na netu.
ODGOVOR:Instrument ploca je elektronska i može se raditi kompjutorska dijagnostika iste. Navedeno zujanje potrebno je definirati neposredno na vozilu. Grijace ne treba mijenjati ako su ispravni , mijenjaju se samo ako neki od njih ne radi. Dize nemaju nikakve žarne niti nego samo mehanicki i elektricni dio , istim upravlja racunalo. Mjenjaju se samo po potrebi kada se ustanovi da ne rade ili da loše rade. HDI motor radi na nacin da dobavna pumpa šalje gorivo do visokotlacne pumpe a ova zatim stvara visoki tlak od 1.500 bara . Pod navedenim tlakom osim pumpe nalazi se i zajednicki sabirnik ( Rail ) i dize. U datom momentu racunalo otvara dize i tako opskrbljuje pojedini cilindar s gorivom. Za više znanja potrebno je nabaviti strucnu literaturu i pohadati specijalna dodatna školovanja iz željenog podrucja. Pravo znanje na NET-u nije moguce steci.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - ODSPAJANJE AKUMULATORA

Datum objave: 26.12.2008 17:13:00
Slika
PITANJE: ako odspojim klemu akumulatora dok je motor u pogonu, dali mogu što pokvariti i dali ce motor i dalje raditi bez akumulatora i koliko dugo ?
ODGOVOR:Odspajanjem klema akumulatora ako je alternator ispravan motor ce i dalje raditi sve dok ima benzina. Ako plus klema ne dodiruje masu nece nastati oštecenje.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - POKAZUJE KRIVU POTROŠNJU GORIVA

Datum objave: 25.11.2008 10:30:00
Slika
PITANJE: Imam citroena c3 i pokaziva mi krivu potrošnju goriva. Pretpostavljam da je problem u racunalu. Zanima me da li je problem u racunalu i da li cu taj problem moci rješiti resetiranjem racunala. Ako cu moci to rješiti resetiranjem racunala može li mi tko rec kako???????
ODGOVOR:Putno racunalo racuna potrošnju goriva na osnovu informacija koje dobiva od RPM senzora, senzora brzine u mjenjacu, APP senzora pedale gasa, MAP senzora, senzora tlaka turbine ( ako postoji ). Ako bilo koji senzor ne radi na ispravan nacin nastati ce greška u izracunavanju potrošnje goriva. Isto tako uzrok može biti i putno racunalo . Resetiranjem se ne dobiva ništa a radnja resetiranja se radi pomocu servisnog racunala.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - GASI SE

Datum objave: 10.11.2008 14:07:00
Slika
PITANJE: Imamo xsaru citroen 1,4i,2000g.Prije dva mjeseca auto se poceo gasiti kada se prebacuje na manji broj obrtaja rada motora kada radi klima.Kada se klima ugasi auto radi normalno.Upalila se lampica upozorenja rada motora.Majstor je rekao da je lambda sonda i ocistio ju.Sada ja visok ler gas i lampica i dalje gori.
Kažu da je otišla memoriska ploca na racunalu i treba nova(6000 kuna)Molio bih vaše mišlljenje i dali se lambda sonda cisti ili kupuje nova?
ODGOVOR:Ima stvarno puno razloga radi kojih se motor može gasiti ( mehanicka greška, greška sustava goriva, elektricno-elektronska greška ). Precizan odgovor na vaše pitanje može se dati tek nakon pregleda motora. Korisno bi bilo da zatražite još jedno mišljenje od drugog servisa.
Lambda sonda se ne cisti ( nema se što cistiti ), ako ne radi mijenja se .
Prije ugradnje nove sonde potrebno je provjeriti sustav paljenja i sustav ubrizgavanja koji mogu blokirati rad nove sonde ako isti ne rade ispravno.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - KVAR U MJENJACU

Datum objave: 06.09.2008 22:17:00
Slika
PITANJE: vozim citroen saxo 1.1i iz 1997. g. Auto je inace u izvrsnom stanju, motor odlicno radi, a ima i malu kilometrazu obzirom na starost (90tkm). Prije nekoliko dana krenula sa s njime na put, provjerivsi prije toga ulje i tlak u gumama, jer je sve ostalo u gradskoj voznji normalno funkcioniralo. Prosla sam oko 130 km puta bez ikakvih problema, a onda sam se zaustavila na jednom odmoristu. Pri iskljucivanju s cestu i smanjivanju brzine, mjenjac mi je zablokirao i nisam mogla prebaciti u nizu brzinu (iz 4. u 3.), no normalno sam se iskljucila i parkirala. Zatim sam probala proc kroz sve brzine, no negdje je uvijek zapinjalo. Kada sam htjela nastaviti put, ubacila sam u rikverc, kako bih se isparkirala i kada sam htjela ubaciti u prvu, nisam ga mogla izbaciti iz rikverca. Nakon sto sam se tako opet parkirala uspjela sam prebaciti mjenjac u prvu brzinu i krenuti. Medjutim, cim sam krenula auto je poceo proizvoditi neki cudan zvuk, te sam imala osjecaj kao da nesto zapinje na kotacima ili slicno. Nekoliko poznanika je doslo vidjeti mogu li pomoci, te neki misle da je otisao mjenjac, a neki misle da mi fali neko ulje. Nakon sto se auto malo "ohladio" napravila sam normalan krug autom, no nisam se usudila nastaviti put njime. Imate li kakvu ideju sto bi moglo biti u pitanju? Te isplati li se riskirati i pokusati samostalno auto odvesti u servis?
ODGOVOR:Prema vašem opisu došlo je do kvara u mjenjacu. Ulje u mjenjacu je vrlo bitan faktor i mijenja se svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Nije dobro da vozilo samostalno vozite jer u mjenjacu vec postoji kvar a daljnja vožnja ce samo poskupjeti popravak.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - KAKO IZJEDNACITI KOCIONU SILU

Datum objave: 04.09.2008 07:23:00
Slika
PITANJE: Molim vas možete li mi odgovoriti kako izjednaciti kocionu silu izmedu dva zadnja tocka rucne kocnice na saxu 1.0i iz1999 god. Ljevi ima silu 200 N a desni 900 N. Neznam, jer nisam 100% siguran, dali postoji neka matica za to predvidena. Tako nešto su mi radili u servisu jednom drugom situacijom kad mi se jedna tarna pakna odljepila tada se to nije znalo nego se samo onako od oka prilagodilo, uslijed cega je došlo do nejednake kocione sile na nožnoj kocnici pa dali bi to moglo imati bilo kakve veze u postavu mehanickog razmaka izmedu pakni i time nastale kocione sile tarnih pakni. Na jednoj strani veca, a na drugoj manja?
ODGOVOR:Sile kocenja na oba zadnja kotaca biti ce iste ako sistematski provjerite, doradite i promijenite sve što je potrebno na zadnjim kocnicama. A to može biti : zadnji kocni cilindri, zadnje pakne, bubnjevi, kocna tekucina, sajla rucne. Da bi to saznali potrebno je potpuno rastaviti kocni sustav zadnjih kocnica.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - KOJI PLINSKI SUSTAV?

Datum objave: 04.08.2008 09:36:00
Slika
PITANJE: Planiram kupiti Xsaru Picasso 1,6 (110KS) i ugraditi plin.
Zanima me koji bi model plinske instalacije Vi preporucili za ugradnju.
Zanimaju me i Vaša iskustva (ako ih imate) s Xsarom u koju je ugraden plin.
ODGOVOR:Na tržištu postoje razni plinski sustavi a najbolji i najskuplji je PRINS. Iz iskustva bih preporucio baš taj sustav.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - SKACE KAO KOZA

Datum objave: 24.07.2008 18:14:00
Slika
PITANJE: Imam citroena xantiju iz 93g,auto u vožnji skace kao"koza".Lokalni meštar je ustanovio da su otišle prednje "kugle" od hidraulicnog ovjesa,odnosno amortizera.Jako vas molim da mi ukratko opišete funkciju tih kugli i nacin na koji se mogu zamjeniti,na što treba obratiti pažnju,jer navodno nove kugle se trebaju puniti ako sam dobro razumio svog meštra i navodno ima dvije vrste tog hidraulickog ovjesa.
ODGOVOR:Nove kugle se ne trebaju posebno puniti jer se iznad membrane u kugli nalazi zrak pod tlakom, kada se iste ugrade u drugi dio dode ulje iz sustava. Nakon toga po potrebi treba samo odzraciti sustav na za to predvidenom mjestu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,2 HDI, 2002 - KUPNJA VOZILA

Datum objave: 15.06.2008 20:40:00
Slika
PITANJE: U planu imam promjenu automobila i veoma mi se svidja citroen c5. Prije nekoliko dana sam naišao na jedan koji je naizgled veoma dobro ocuvan inace je 2002 godište, karavan,sa motorom 2.2 HDI. Jedina stvar koja me plaši je 180.000 km koje je do sada prešao.
Molio bih vas da mi iz vašeg dosadašnjeg iskustva date savjet imam li potrebe za zabrinutost ili je to kilometraža koja je prihvatljiva, te kako su se do sada pokazali ti motori?Auto je naravno redovno servisiran (ima servisnu knjigu) i svakako imam u planu da prije kupovine posjetim ovlašteni servis kako bih se uvjerio u ispravnost.
ODGOVOR:Ovaj motor je vrlo kvalitetan ali vam nitko ne može reci u kakvom je trenutno stanju i koliko ce još voziti. U tu svrhu bi bilo dobro napraviti strucni pregled motora . To znaci da treba izmjeriti kompresiju, provjeriti stanje razvodnog mehanizma te obaviti kompjutorsku dijagnostiku elektronike motora i visokotlacne pumpe. Jedino ovakav pregled daje donekle ocjenu stanja motora. Nakon ovoga potrebno je pregledati i ostale sustave i dijelove vozila.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - UGRADNJA PLINA SE ISPLATI !

Datum objave: 05.06.2008 16:21:00
Slika
PITANJE: Redovito posjecujem Vaše stranice i uvijek pronadem zanimljive i korisne primjere iz prakse. Procitao sam da se bavite i ugradnjom plinske instalacije u automobile, pa imam jedno pitanje za Vas. Posjedujem citroen C3, proizveden 2005.g, 36 000 km, 1,4 i (55 kw,benzinac). Da li mi uopce preporucate ugradnju plinske instalacije, s obzirom da godišnje prelazim oko 10 000 - 15 000 km, a ako da, koju biste mi preporucili (naziv i cijena: aparat + ugradnja)? Kada bi se odlucio na ugradnju plinske instalacije kod vas, koliko bi to vremenski trajalo?
ODGOVOR:Prema trenutnoj cijeni benzina i daljnjeg rasta cijene goriva sigurno se isplati ugradnja plinskog uredaja. Najbolji sustav je PRINS u svakom pogledu, jedini minus mu je nešto malo veca cijena. Cijena navedenog sustava s ugradnjom je 12.500,- kn . Sama ugradnja traje 2 do 3 dana.
na vrh Povratak na vrh