Danas je: 29.05.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN C-5 - FAP FILTER

Datum objave: 01.02.2010 23:25:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu imam problem sa citroenom C5. Paljenje je uredno,rad motora savršen,ali imam problem. Kada upalim auto na displeju mi se upali ESP i ANTIPOLUTION FAULT, tada slabo vuce. kada ugasim motor ne ugasi se odmah nego ostane da radi 3-4 sek. Kad ponovo upalim ako se ne upali ESP onda vuce kao kad je sve bilo u najboljem redu,ali ostane ona druga narandžasta lampica da radi. Spajan je na dijagnostiku.Greška se pokazala kao regulator tlaka goriva. Fap filter je skidan i ocišcen kao i sonde na katalizatoru,ali to nije dalo rezultate.Naši majstori koiko vidim nisu strucni da riješe ovaj problem jer se sve svodi na nagadanje. Rekli su mi da je u pitanju nekakav ventil na pumpi a opet drugi kaže da tu treba da se mijenja komplet pumpa, a treci da tu nedostaje nekakav aditiv za Fap filter. Ja sam citao vaše savjete i našao sam nešto o C5 kom,e nedostaje aditiv. Pošto ja nisam u stanju da dodem do vašeg servisa jer vozilo ne vozim molim vas za savjet i pomoc.Ako je u pitanju aditiv kao u prethodnom slucaju molim vas da mi kažete gdje se to može nabaviti i koliko košta
ODGOVOR:Vaše vozilo ima FAP filter koji služi za dodatno izgaranje neizgorenih krutih cestica cade koje su produkt svakog dizel motora. U sustavu s FAP filterom su još rezervoar s tekucinom za filter, senzor temperature FAP filtera , senzor tlaka u FAP filteru. Sa ovim sustavom upravlja kompjutor. Rezervoar s 5 litara tekucine nalazi se kog rezervoara za gorivo s donje strane vozila. Sustsv je programiran tako da tekucina traje 100.000 km . Kada tekucine nestane nije dovoljno samo napuniti novu tekucinu nego navedeni sustav treba opet programirati a to ne može bilo koji servis. Prilikom radova na sustavu FAP filtera cesto se utvrdi da FAP filter nije više za upotrebu. Tada se treba zamijeniti FAP filter, staviti nova tekucina i obaviti programiranje za sljedecih 100.000 km. Tekucinu i FAP filter možete nabaviti u svakom boljem servisu ili ovlaštenom servisu CITROEN. Cijena tekucine je oko 900,- kn a cijena FAP filtera je oko 3.800,- kn. Postoji još i tvornicki obnovljen FAP filter cija cijena je znatno manja.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - DALJINSKO ZAKLJUCAVANJE

Datum objave: 19.01.2010 17:56:00
Slika
PITANJE: Dobar dan,svako dobro vam zelim,jako sam sretan sto postojite,bilo bi mi iznimno drago kad bi mi pomogli u rjesavanju jednog mog auto problema vezano uz Citroen xara18.16v 1998..Dakle kod xare mi ne funkcionira daljinsko zakljucavanje.Auto mogu zakljucati kljucem s tim da se ne pale pokazivaci smjera,a otkljucavanje ne reagira.Provjeravao sam ispravnost baterije,ona je ispravna i ostali kontakti na kljucu su ispravni.Znaci kada zakljucam auto kljucem direktno u bravu ono se zakljuca,ali kad pokusam otkljucavati kljucem motor od daljinskog pocne ?zujati?,a kada zelim zakljucati vrata iznutra mehanickim sklopom automatski mi vraca u prvobitan polozaj prekidac za zakljucavanje.Zahvaljujem se unaprijed i neka vam je sretna Nova 2010. godina i puno srece vam zelim.
ODGOVOR:Moguci uzroci su : mehanicko istrošenje brave vozacevih vrata , povecani otpor u mehanizmu bravica vrata, upravljacka jedinica centralnog zakljucavanja, aktuator bravice vrata ( najcešce vozacevih vrata ). Ispitajte najprije mehanicko stanje bravica vrata , po potrebi podmažite mehanizam. Hvala na cestitkama.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-5 - FAP FILTER

Datum objave: 18.01.2010 11:11:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Citroena C5, 2.2 HDI, god.proizvodnje 2003. sa prijedenih 165000 km.Povremeno mi se javlja greška na racunalu ANTIPOLUTION FAULT.Koliko sam citao po forumima znam da se radi o fap filteru.
Greška nije stalna, vec se javlja povremeno i nema pravila u tome kada ce racunalo ukljuciti ili iskljuciti grešku.Smatram da nije do zagušenja zbog gradske vožnje, jer sam vozio i autoputom a greška se pali i gasi neovisno o nacinu vožnje.Nisam primjetio da mi slabije vuce. Motor dostigne i do 5000 obrtaja.Da li se povrat dijela ispušnih plinova, koji se vracaju u turbinu, uzima prije ili poslije fap filtera?
Vidio sam oglas da u Republici BiH ugraduju dodatni modul koji simulira rad fap filtera.Da li se tom ugradnjom može naštetiti radu motora ili taj filter služi samo radi zaštite okoliša?
ODGOVOR:FAP filter smanjuje cestice cade na ispuhu za cak 95% . Kada se FAP filter napuni cesticama cade, elektronicki nadzorni sustav motora aktivira postupak regeneracije filtera uz naknadno ubrizgavanje specijalnog aditiva. Postupak regeneracije obavlja se povecanjem temperature ispušnih plinova što dovodi do sagorijevanja štetnih cestica cade u FAP filteru. Glavno racunalo motora permanentno prati tlak i temperaturu plinova u FAP filteru. Kada dode do promjene tlaka i temperature u filteru racunalo aktivira funkciju regeneracije FAP filtera. Na koje plinove mislite da se vracaju u turbinu ? To se ne dogada. Dio ispušnih plinova preko EGR ventila se vracaju u cilindar. Ako mislite na plinove za rasterecenje turbine oni se preko ventila Wastegate vracaju na izlaznu stranu turbine, neposredno iza turbinskih lopatica. Ako sustav za regeneraciju ne radi u jednom momentu doci ce do zacepljenja FAP filtera a time i do gubitka snage motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICCASO - UPUTA MEHANICARU

Datum objave: 13.01.2010 21:43:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi Citroena xsara picasso 1.6 2000godina, ovako auto nije htio palit te su promijenjene cetkice u alnaseru,alnaser radi ,ali auto upoce ne pali.Kontakt ima ali dok okrenem kljuc do kraja ništa se ne dogada,na dijagnostiku je izbacio grešku :nema komunikacije s upravljacim uredajem motora.Pomagajte.
ODGOVOR:Prema ocitanoj greški koju ste naveli uzrok može biti imobilajzer ( sustav za blokadu paljenja ) . Sustav se sastoji od transpondera u kljucu, elektromagnetske antene oko kontakt brave, instalacije od kontakt brave do imobilajzera , imobilajzera, instalacije od imobilajzera do ECU centrale. Sve nevedeno može biti uzrok.
Ostalo što po potrebi treba ispitati je slijedece : inercioni ventil goriva, sustav paljenja , tlak goriva, injektore, senzor radilice, senzor bregaste .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - PUMPICA ZA PRANJE STAKLA

Datum objave: 27.12.2009 15:12:00
Slika
PITANJE: poštovani! slucajno sam otvorio vašu stranicu i ostao zapanjen.svaka cast na strucnosti,i nesebicnoj volji da svoje znanje bez naknade
podijelite sa potrebitima u ovoj recesiji.
posjedujem citroen xsaru 2003 g. ne radi mi pumpa za pranje
stakla,pa vas molim da mi opširno objasnite kako da riješim taj
problem.
-gdje se nalazi?
-kako da je ispitam bez skidanja(molim da mi detaljno opišete
postupak ispitivanja)
-kako da je najlakše skinem?
ODGOVOR:Opširno vam mogu opisati i objasniti sve u vezi pumpice za pranje stakla ako dodete kod mene u servis i to cu napraviti za Vas besplatno. Ovom prilikom mogu samo ukratko navesti da se navedena elektro pumpica nalazi direktno na posudi u kojoj se nalazi tekucina za pranje stakla. Posuda se obicno nalazi ispod desnog ili lijevog blatobrana. Tocan položaj cete lako otkriti kada pronadete mjesto i uljevni cep za dopunu tekucine a to je uvijek u prostoru motora s lijeve ili desne strane. Kada dodete do pumpice, provjerite da li je ista ispravna, po potrebi ocistite cijevne vodove, mlaznice i samu posudu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - PROBLEM SA REZERVOAROM ?

Datum objave: 20.12.2009 13:29:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen Xsaru 1.6i 1999.godina, presla je oko 125000km. Imam jedan problem sa citroenom, naime, kada izlazim iz desne krivine auto gubi gas i nakon 3-4 sekunde ponovo se normalizuje. Znaci kad god se auto naginje na lijevu stranu to se desava, na primjer kada ga parkiram nagnutog na lijevu stranu ne mogu ga uopce upaliti poslije.Naravno u tom slucaju kazaljka za gorivo pokazuje najniži nivo iako ima u njemu prilicno dovoljno goriva.
Još jedan problem, pri brzini od tacno 80km/h cujem neko zujanje iz motora slicno onom zvuku kada je ležaj na tocku dao sve od sebe, ali mislim da nije to.
ODGOVOR:Pojava koju ste opisali može nastati kada postoji greška na sklopu pokazivaca i pumpe goriva u rezervoaru. Najcešci uzrok je krivi položaj usisne košare, deformacija kucišta sklopa u rezervoaru, deformacija rezervoara. U kriticnom momentu gorivo pobjegne u stranu a pumpa za gorivo i usisna košara povuku zrak umjesto goriva.
Zujanje koje cujete kod motora može se pojaviti radi dotrajalog ležaja natezaca kanalnog remena , zupcastog remena , pumpe za vodu, ležaja alternatora i slicno.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - VODA U FILTERU, .....

Datum objave: 14.12.2009 09:05:00
Slika
PITANJE: Vidio sam vašu stranicu i ostao "paf" od odgovora.
Imam, hm, problem/ sa mojim C5.
132 kkm, vlasnik sam 7 mjeseci, napravio 16 kkm, uredno radi, potrošnja 6.6 ali u zadnje vrijeme mi se pojavljuju slijedeci problemi.
1. poruka "water in fuel filter", povremeno - promijenjen je - opet isto - da li je problem u senzoru?
2. u vožnji na kratko ostanem bez svjetla, zablinkaju sve lampice na komandnoj ploci i nakon toga je sve OK
3. prozor vozaca se sam od sebe otvori do pola i nakon nekog vremena ga uspijem zatvoriti.
4. smrdi u autu kada auto duže miruje - da li je filter klime?
Kvarovi pod 2. i 3. su mi se javili ovih dana kad je kišilo kao iz kabla a dan prije toga sam minivashem oprao auto?
Negdje sam procitao (net) da ako padne napon zbog previše potrošaca da se tada elektronika resetira. Akumulator ima vršno opterecenje od 560 A dok bi preporuka bila 760 A ili bar tako kažu - unutrašnji otpor akumulatora mjeren je prije par mjeseci u servisu.
Negdje sam procitao da se to fantomsko otvaranje prozora može riješiti izmjenom nekog otpornika. Da li aumulator može imati veze s ovim kvarovima pod 2 i 3?
ODGOVOR:Natpis da ima vode u filteru goriva može se pojaviti kada je voda u filteru, kada je neispravan senzor, kada postoji pad napona na konektoru spomenutog senzora. Kratkotrajni prekid svijetala se može pojaviti radi prekida napajanja ili nedovoljnog napona . U ovom slucaju treba ispitati napon punjenja , stanje akumulatora, kontakte na glavnoj ploci osiguraca s relejima. Upravljanje podizacima stakla obavlja se preko racunala komforne elektronike a navedena pojava može nastati radi otkopcavanja stezaljke akumulatora, radi nedovoljnog naona , radi samog racunala. Racunalo podizaca se može reprogramirati. Vaše vozilo ima filter kabine i isto se mijenja dva puta godišnje. Ako vozilo ima klima uredaj isti se redovito treba servisirati svake dvije godine . Na servisu je važno uz sve potrebne radove obaviti cišcenje i dezinfekciju ventilacijskih kanala jer se na tim mjestima stvara vrlo opasna bakterija ( legionela ) . Radi toga mogu nastati ozbiljni zdravstveni problemi .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - LUPANJE IZ MJENJACA

Datum objave: 07.12.2009 13:14:00
Slika
PITANJE: Imam citoren xsaru 1.4i 98'g.Prije mjesec dana mi je ugradena nova lamela,korpa i potisni.Nakon toga u meduvremenu se poceo cuti zvuk lupkanja najvjerojatnije iz mjenjeca.Ja ne znam dali se taj zvuk cuo prije izmjene lamele,jer nisam išao za time,ali eto baš sam ga cuo nakon izmjene.Zvuk nestaje prilikom pritiska kvacila,niti se u vožnji isti taj zvuk cuje,znaci samo kad je u leru.Ulje u mjenjacu je ponovno promjenjeno,ali i opet je ostao taj zvuk.Sa uljem nije ništa izašlo,znaci cisto ulje je bilo,jedino na cepu je bila mala crna naslaga-ne znam da li to ima kakvu ulogu?Da nije koji ležaj otišao,neki kažu možda ležaj getribe,ili ležaj na glavnoj osovini?
Imam još i mali ''problem''.Ponekad,kod prebacivanja brzine u 2.
stupanj,kad puštam kvacilo i pocnem pritskati gas kao da ne mogu ispravno pogoditi,ili dodam previše gasa ili malo ''cupne'' ponekad.A zna se i dogadat kad lijepo pogodi da kad otpustim kvacilo do kraja isto tako malo ''cupne''.Taj problemcic je bio i prije izmjene lamele.U ostale brzine normalno ide.
Hvala Vam na vašem vremenu i trudu .Oprostite za poduže objašnjenje,krace nisam mogao.
ODGOVOR:Zvuk lupanja iz mjenjaca ne mora znaciti ništa dramaticno ali može ukazivati na, istrošenost osovina mjenjaca, istrošenost kliznih ležajeva, istrošenost zupcanih parova, istrošenost kuglicnih ležajeva. Dobar je znak da u ulju nije bilo nikakvih metalnih dijelova i cestica. Za sada vozite tako i pratite navedeni zvuk. Drugi problem koji ste naveli s otežanim šaltanjem obicno se dogada izvan mjenjaca a najcešci uzrok su komande za biranje brzina i skolop za biranje brzina. Radi istrošenosti nastaje greška u tocnom položaju biraca brzina u samom mjenjacu. Precizniji odgovo mogu dati nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPER - DA LI JE DAO SVOJE?

Datum objave: 06.12.2009 11:26:00
Slika
PITANJE: Poštovani,imam citroen jumper 2.8 D 2001 g. ne dimi, super pali, solidno ide ali malo baca ulje i dimi na šiki mjeraca ulja. Zanima me dali je motor dao svoje te koliko bi u ovom stanju mogao još preci kilometara?Dali bi možda neki aditiv pomogo?
ODGOVOR:Pravi odgovor u kavom stanju je motor navedenog vozila može se dati nakom testa motora ( mjerenje kompresije, mjerenje propuštanja cilindara ). Test koji ste Vi napravili ne znaci ništa . Ako motor normalno pali prilikom prvog jutarnjeg paljenja to je jako dobar znak. Vecina aditiva nema znacajnog ucinka kada je motor potrošen. Postoji jedino keramicki tretman motora koji daje neke rezultate a koji se mora naruciti jer ga nema u slobodnoj prodaji.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN AX - GUBI VODU

Datum objave: 23.11.2009 13:38:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen AX, 91', diesel, 1,4, gubi vodu iz rashladnog sistema te zasvijetli lampica za nivo vode u hladnjaku. Na preporuku mehanicara dao sam ugraditi novu glavu motora. Medutim nema rezultata. Mjerili smo pritisak tekucine iznosi ispod 1 bara.. Dali je problem u ispuštanju zraka iz sistema. Cuo sam da neki mehanicari koriste ekspanzionu posudu koju spoje na cep hladnjaka i preko nje pune sistem tekucinom. Naime kada poslije vožnje ugasim motor iz hladnjaka preko cepa iscuri odredena kolicina tekušine. Što se u mom slucaju da napraviti.
ODGOVOR:Dozvoljeni tlak u rashladnom sustavu je 1,3 bara. Kada je tlak znatno veci od toga, rashladna tekucina izlazi kroz cep ekspanzione posude ili hladnjaka i tako nastaje rasterecenje u sustavu hladenja da ne dode do puknuca hladnjaka ili neke od cijevi rashladnog sustava. Prema vašem opisu može biti neispravan cep hladnjaka ( on je ujedno i sigurnosni ventil ) ili se u rashladnom sustavu stvara tlak veci od dozvoljenog . Povecani tlak u rashladnom sustavu se stvara kada kompresija probija u rashladni sustav. Najprije ispitajte ispravnost cepa i dosjeda na hladnjaku na kojemu cep mora dobro brtviti. Ako je to u redu provjerite da li kompresija djeluje na rashladni sustav. U ovom slucaju se podrazumjeva da nema nikakvod curenja iz rashladnog sustava i da je termostat ispravan.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - ABS KONTROLNA LAMPICA

Datum objave: 31.10.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: Citroen xantia 1.8i 16v..... 1995 god. na kontrolnoj tabli NON-STOP sveti signalna sijalica ABS-a. Recite mi koji je problem i kako popraviti ???
ODGOVOR:ABS kontrolna lampica je znak da sustav nije ispravan. Navesti cu najcešce kvarove ABS-a a to su : senzori broja okretaja na kotacima, impulsni prsteni na glavcinama kotaca, elektricna instalacija , elektromagnetski ventili , upravljacki modul ( racunalo ) ABS-a. Ispitajte najprije senzore, prilikom ispitivanja svi signali s pojedinih senzora moraju biti potpuno isti. Nakon toga provjerite i elektricnu instalaciju od pojedinih senzora do upravljackog modula.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - ISPALA CIJEV ZA GORIVO

Datum objave: 17.10.2009 16:49:00
Slika
PITANJE: Imao sam malu nezgodu sa autom, ispalo mi je crijevo za dovod nafte na spoju za filter goriva, tamo nema normalne šelne nego je samo nekakvak klik sistem (plasticna šelnica, nešto ko spojnice za vodena crijeva), nikakva oštecenja nisu vidljiva na crijevu ni na poklopcu filtera goriva, crijev sam natrag spojio i za sad je sve OK no bojim se da se opet ne dogodi nešto slicno....ono što me zanima je dal postoji neki odredeni razlog zašto se to moglo dogoditi (necistoce u gorivu..) i dali je to nešto što se tu i tamo ponekad nekome dogodi ili ja jednostavni imam peh i što bi eventualno trebalo napraviti da se to sprijeci.
ODGOVOR:Uzrok ispadanja cijevi je tlak u cijevi ili slabo fiksirana obujmica. Na cijev koja je ispala možete staviti standardnu metalnu obujmicu koju možete zategnuti izvijacem. Nakon toga ista nece više ispasti iz dosjeda.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-5 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 13.10.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: Iznenadio sam se kada sam vidio vašu rubriku sa odgovorima i pitanjima jer znam koliko truda i slobodnog vremena treba uložiti na odgovorima na cemu bi Vam se zahvalio unaprijed. Malo je ovakvih stranica pa cak i medu ovlaštenim servisima.
Moje pitanje je slijedece:Imam citroen C5 2002 godište, 2.0 HDi
Prošao je 80000 km. Prije 15-ak dana sam imao vibracije u motoru - nešto kao brujanje pri malom broju okretaja. I tek nekon što sam u servisu promjenio zupcasti i kanalni remen (sa svim pratecim dijelovima), buduci nismo mogli vidjeti o cemu se radi i radi cega je dolazilo do vibracija, vidjeli smo da dolazi do vibracija na kanalnom remenu i to na dijelu izmedu kompresora klime i alternatora. Dakle i nakon promjene vec navedenog vibracije su i dalje prisutne ali buduci znam odakle dolaze nekako sam sada miran. A i prestanu na vecem broju okretaja. Ovo sam naveo kako bi bila jasna povijest problema i možda se i tu prepozna problem koji cu tek opisati.
I tako sam prije dva dana u vožnji kroz grad odjednom zacuo lupanje u motoru. Došao sam kuci uz probleme. Motor je imao zvuk "kao traktor" i to poprilicno glasno, kao da jedan cilindar ne radi. Na auspuhu je jako dimio i izgubio je sigurno 40% snage. Pali bez problema ali se ne usudim voziti niti do servisa jer nisam siguran koji bi mogao biti problem. U prvi momenat je zvucalo kao da se ventili ne otvaraju na jednom cilindru ili cak kao da je problem na bregastoj osovini na letecim ležajevima. Danas sam provao upaliti i na displeju sam imao poruku ANTIPOLUTION FAULT. Serviser je došao na moj poziv da posluša i pretpostavlja da bi mogao biti problem sa brizgaljkom jer možda ubacuje previše goriva u jedan cilindar koje ne može sagorjeti i tako guši motor i izaziva neujednacen rad. Motor se pri radu jako ljulja i trese.Vec sutra cu odvesti vozilo vucnom službom u servis ali me ipak zanima Vaše mišljenje. Tu u Šibeniku nemamo ovlašteni servis, a i dok je bio, slicio je na sve samo ne na servis.
Ako bi bio problem sa brizgaljkama, koje su prilicno skupe kako sam cuo, što mi je ciniti? Servisirati jednu ili sve, kupiti kineske ili originalne? Ako se može ili isplati servisirati gdje to napraviti. Cuo sam da postoji jedna firma u Splitu koja to radi.
Naravno da bi me interesirao i odgovor ako imate iskustva i na pitanje zbog cega dolazi do vibracija koje sam opisao u prvom dijelu pisma!
ODGOVOR:Prema Vašem opširnom opisu moguce je da postoji kvar na brizgalici (dizi ). U kriticnom momentu elektromagnet ne otvori ventil brizgalice i tada nastane hidraulicki udar kojega Vi cujete kao lupanje. U ovom slucaju najprije treba provjeriti mehanicko stanje motora a nakon toga ispitati brizgalice. Dobro bi bilo zamijeniti sve brizgalice ( ne znam da li navedeni servis ima tu mogucnost ). Ako su nove brizgalice skupe postoje tvornicki reparirane. Važno je da se provjeri stanje kompresije i faze motora jer je to preduvjet da motor i svi ostali sustavi na i oko motora rade ispravno.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 13.10.2009 17:01:00
Slika
PITANJE: Slabo se razumijem u automobile,pa vas molim za savjet (inac(e živim u
bosni,livno)
Danas sam umalo kupio citroen c5 2,00 HDI 80KW (prešao 156 302 KM),godište 2002.god.
Otišao sam do poznanika majstora za citroene,koji mi je rekao da mu je otišao dihtung glave,neka crna gumena cijev je bila tvrda (inac(e ne smije biti),kada je odvrnuo c(ep sa posude gdje se sipa voda,ona je špricala vodu,nasuo je ponovo oko 1 litar vode,crna cijev nije bila tvrda,kada sam ga u leru jac(e turirao cijev je ponovo bila tvrda i iz posude za vodu su izlazili mjehuric'i vode,poznank kaže da je problem oko kompresije.isto tako mije rekao da je otišao i desni stabilizator.po njegovoj procjeni popravka dihtunga glave je oko 1000 KM (3600 kuna),stabilizator oko 25 KM (100 kuna).u dogovoru sa auto kuc'om koja prodaje taj auto,moj poznanik c'e otkloniti taj kvar,na njihov teret.inac(e dogovorena cijena auta je 10500 KM ( oko 38500 kuna). da li je pametno kupiti taj auto???
ODGOVOR:Sve što ste naveli ima logike i ukazuje na oštecenje brtvila glave motora. Ako se navedni posao obavi strucno i profesionalno uz upotrebu originalnih dijelova ili dijelova prve klase taj motor može biti dobar. Medutim moram naglasiti da taj isti motor nakon popravka mora imati kompresiju vecu od 27 bara. Novi motor ima kompresiju 35 bara. Dobra kompresija sama za sebe nije garancija da ste kupili vozilo u dobrom stanju. Svi ostali detalji i sustavi na vozilu moraju biti u funkciji i u dobrom stanju. Iz svega navedenog zakljucak je da se prije isplate rabljenog vozila treba obaviti strucni pregled vozila i svih vitalnih dijelova vozila jer je to jedini nacin da kupite ili ne kupite doticno vozilo.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 RUNNER - TRESE VOLAN

Datum objave: 05.10.2009 13:06:00
Slika
PITANJE: Poštovanje gospodine Meicu i komplimenti Vašim stranicama! Imam novi Citroen C4 Runner motor 1,4, 95KS, kupljen u 7. mjesecu 2008.,garancija 3 godine.Napominjem da je tvornicki opremljen alu felgama i gumama 205/50ZR 17. Od prvog dana, bolje receno, od prvog izlaska na autoput volan trese. Prvi put to se pojavilo pri brzini izmedu 95-110 km/h. Isti dan odlazim kod prodavaca i ovlaštenog servisera. Dijagnoza prodavaca i servisera na moje cudenje, jer nijsu prošla dav dana od kupnje- nebalansirane gume! Servis balansira gume, probna vožnja po autoputu i volan ponovo vibrira sad kod brzine od 110-125 km/h. Ja ne budi lijen, odvedem isti dan auto u Autoantonio-Split na prebalansiranje. Utvrde rebalans na zadnjoj gumi oko 5g (ili o,5g ako sam zapamtio vrijednost). Uglavnom meštar kaže da tako mali debalans ne bi trebao stvarat probleme. Uštimaju (balansiraju)sve gume na nulu. Zamjene gume-one straga stave ih kao prednje i obratno. Ponovo na autoput, sad vibrira izmedu 125-130 km/h. Napominjem da su mi u Autoantoniju garantirali da im je dan ranije serviser baždario uredaje-strojeve za balansiranje.Odustanem od rješavanja problema, kao ne idem na autoput pa mi više volan ne vibrira. Nedavno u 8. mjesecu zbog preseljenja sina u Zagreb i opterecenja vozila stvarima napumpam po uputama proizvodaca prednje gume na 2,5 (uvijek isto bez obzira na opterecenje) a zadnje na 2,7 (bez opterecenja 2,2). Tad mi volan trese(vibrira) u rasponu brzine od 120 do 145km/h.Za dobit na živce ! Ja kao laik, više ne vjerujem da je problem u gumama-balansiranju ! Ako nisam u pravu, što bi moglo biti? Nešto oko volana, ovjesa? Pomagajte!
ODGOVOR:Na Vašem vozilu sigurno postoji uzrok radi kojega dolazi do vibracija . Ovom prilikom cu Vam navoditi moguce uzroke od onih koji su najcešci pa prema onima koji su manje i najmanje cesti. Radoslijed je : gume ( aksijalni, radijalni debalans ), naplatci ( felge , aksijalni, radijalni udar ), dosjedna površina izmedu naplataka i glavcine kotaca, glavcina s ležajem, poluosovine sa homokinetickim zglobovima, diferencijal , bocni ležajevi diferencijala, ovjes s hvatištima, amortizer. Kao što vidite ima puno faktora utjecaja. Uzrok treba tražiti po redoslijedu kako sam navodio. Ako je vozilo u garantnom roku budite uporni i tražite svoje pravo. Vi ste dali novce za ispravno vozilo. Ukoliko službeni servis ne može otkloniti kvar javite se glavnom zastupniku CITROENA. Ukoliko se Vaša reklamacija na riješi u roku od 45 dana trebali bi dobiti drugo vozilo.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - BROJAC OKRETAJA MOTORA

Datum objave: 20.09.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa obrtomjerom, kad je vozilo hladno radi najnormalnije, kad se malo zagrije vrati se na nulu, najvjerovatnije da je u pitanju neki kontakt, ali ja ne znam gdje je to spojeno pa ako može mala pomoc od vas. Radi se o vozilu Citroen xsara 1.9 TD 1998 god.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora može ispadati iz funkcije radi RPM sezora, radi elektricne instalacije, radi instrument ploce, radi samog instrumenta za broj okretaja. RPM snzor se nalazi na motoru u donjem dijelu kod radilice, elektricna instalacija povezuje navedeni senzor sa instrument plocom i ide preko ploce s osiguracima, instrument plocu je potrebno demontirati kako bi eventualno istu pregledali.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - KOMANDA SPOJKE

Datum objave: 19.09.2009 09:50:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi pomognete oko sljedeceg problema, auto je Citroen Xsara 2.0 HDI 2003 g.. Propada mi papucica kvacila i usljed propadanja cuje se zvuk kao da nešto "preskoci"(opruga ili sl.) iz podrucja papucice, nakon toga ja vratim papucicu u pocetni položaj i neko vrijeme radi normalno.Moje laicko mišljenje je da nije u pitanju lamela buduci da se cuje zvuk preskakanja u podrucju papucice i, kad papucica radi ok, namam nikakvih problema oko promjena brzina i odvajanja kvacila.
ODGOVOR:Poteškoce koje ste naveli povezani su sa komandom spojke. To je veza izmedu potisnog ležaja i same pedale spojke. Navedena komanda ima automatsko podešavanje i u momentu kada ta automatika zakaže pedale propadne a šaltanje nije moguce. Ispitajte navedenu komandu spojke, obavite potrebnu doradu ili zamjenu iste. Za to nije potrebno demontirati mjenjac.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - PROMIJENIO ZVUK

Datum objave: 30.07.2009 11:50:00
Slika
PITANJE: Imam citroen c3 star 2 godine, prešao oko 50 000 km, motor je 1.4 HDI. Auto radi normalno.. ali problem je u tome što se zvuk automobila odnedavno promijenio.. kada radi cuje se siktanje motora (kao da negdje ispušta zrak, malo zvuci smiješno al ne znam kako to objasniti, kao da neki kompresor druka izmedu taktova), zatim se kada je auto u leru osjeti miris ispušnih plinova u prostoru za putnike. Prije nekoliko dana sam vozio auto na kanal da vidim stanje auspuha i cini mi se da je sve ok, ne vidi se nikakava hrda. Neki ljudi kažu da su možda dizne zacepljene. E sad... ovo je dio gdje bih vas molio za pomoc... što bi mogao biti razlog ovome kvaru i ako su dizne da li postoji neka tekucina koju bih nasuo u rezervoar (recimo neka vrsta sredstva za pranje) da bi se procistile ili moram voziti u servis? Da li znate koliko bi eventualno koštao popravak?
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati radi propuštanja stlacenog zraka na visokotlacnoj strani turbine. Moguca mjesta propuštanja su svi spijevi tlacnih cijevi, intercooler, usisni kolektor. Ako ste osjetili ispušne plinove u kabini uzrok tome je neispravan ispušni sustsav a propuštanje se dogada kod motora ili u prvoj polovini ispušnog sustava. Dize nisu uzrok navedenim problemima. Na vaše pitanje da li morate ici u servis najbolje znate vi , meni nisu poznate vaše mogucnosti niti sposobnosti.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - IZVA?EN TERMOSTAT

Datum objave: 08.06.2009 17:52:00
Slika
PITANJE: Htjela bih Vas zamoliti za Vaše cijenjeno mišljenje po pitanju mog problema. Naime, nedavno mi je auto bilo na servisu (meštar mu je izvadio termostat (pregrijavanje), mijenjao svjecice, zupcasti remen, ležej, obrada glave, te još nekolicinu toga) no u vožnji se cuju cudni zvukovi pogotovo u nižim brzinama - lupkanje, kao da prelazim preko neravnine na cesti. Da stvar bude gora - pri ubrzavanju od 80-100 km/h auto se jako trese. Mijenjam mu gume ljetne - zimske. Sad mi je na repertoaru promjena pakni i krajnika, ali me zanima zašto se auto tako ponaša u vožnji. Da napomenem, ponekad mi nece upaliti iz prve, ali uredno upali u drugom pokušaju.
Ljubazno Vas molim da me uputite što mi je ciniti, na što da skrenem pažnju majstoru kad mu odvezem auto.
ODGOVOR:Motor ne smije voziti bez termostata jer tada motor ne postiže radnu temperaturu. Radi toga je potrošnja goriva veca a motor radi u hladnom režimu što nikako ne pogoduje motoru. Niste naveli da li se zvuk lupanja ( lupkanja cuje iz motora ili iz dijelova ovjesa ili podvozja ). Ako je lupanje iz motora potrebno je što prije otkriti uzrok. Ovo drugo lupanje može nastati u dijelovima ovjesa, balans štangi , upravljackom mehanizmu. Vozilo može imati vibracije u vožnji radi više mogucih faktora a najcešci uzrok je debalans na kotacima. Otežano paljenje se dogada kada postoji nadostatak na sustavu dobave goriva ili na sustavu paljenja. Precizniji odgovor na vaša pitanja je moguc nakon direktnog uvida na vozilu. Odgovor na vaše pitanje što trebate ciniti je ako dosadašnji serviser nije sposoban obaviti potrebne radove morate potrežiti drugi servis koji to može napraviti.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - BLOKADA MOTORA

Datum objave: 26.05.2009 21:14:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen C4 90 KS, 1.4 benzinski motor star 2 godine. Par puta sam nakon što se mašina ugrijala tjerao auto do crvenog polja (do maksimalnog broja okretaja)-cuo sam da se ukljuci neka blokada ako se tako pretjera. Zanima me na kojem principu radi ta blokada da se mašina pocne onako stepavati i zanima me nisam li ju time oštetio. Zanima me još da li šteti mašini ako se vozi tako da se brzine mjenjaju malo prije crvenog polja.
ODGOVOR:Blokada motora radi na principu elektronskog limitatora broja okretaja s kojom upravlja ECU centrala. U podrucju do maksimalnog broja okretaja ne smije biti prekida i trzaja u radu motora. Ako to postoji uzrok nije blokada nego sustav paljenja ili sustav ubrizgavanja.
Ispitivanjem pojedinih komponeneta može se otkriti uzrok. Kada vozite u režimu da motor ima 3500 o/min sila na klipu je 350 kp a kada vozite sa 6000 o/min ta sila je 900 kp. Iz ovoga možete sami izvuci zakljucak.
na vrh Povratak na vrh