Danas je: 20.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN SAXO - NE RADI OBRTOMJER

Datum objave: 21.10.2007 22:41:00
Slika
PITANJE: Saxo 1.5d 2001 god, odjednom je prestala raditi kazaljka od obrtomjera.
ostalo sve radi.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora dobiva impuls od senzora radilice a veza izmedu navedenog senzora i instrumenta broja okretaja je elektricna instalacija i konektori. Najprije treba ispitati ispravnost senzora , instalaciju i na kraju sam instrument.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSANTIA - USKLICNIK I STOP ?

Datum objave: 21.10.2007 22:04:00
Slika
PITANJE: Poštovani automaheri :)
Imam Citroen Xantiu 1.6i , 99.g. sa prijedenih 160000 km.Prije par tjedana su se pocele povremeno paliti (i to zajedno) lampice na kontroli USKLICNIK i STOP. Šta to znaci ? Inace servis sam obavio prije par mjeseci.
ODGOVOR:Što prije provjerite kocni sustav a po potrebi i sustav hidraulike vozila.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - ZAMJENA HOMOKINETICKOG ZGLOBA

Datum objave: 09.10.2007 10:14:00
Slika
PITANJE: Radi se o Citroenu ZX reflex 91 god. Pitanje za vas je: da li je moguce zamjeniti kineticki zglob bez zamjene poluosovine ili se mora mijenjati sve u kompletu?
ODGOVOR:Na ovo vozilo ugraduju se dvije vrste zgloba, jedan zglob je s kuglicama i taj se može mijenjati , drugi zglob je s dva trokraka križa i taj zglob se mijenja zajedno s poluosovinom.
POHVALA OD AHMEDA
9.10.2007. 10:08
JEDNA POHVALA:
Doista osjecam potrebu da vam se zahvalim. Još kao srednjoškolac citao sam Auto klub i rubrike gospodina Meica. Kad je neko profesionalan to je tako i gotovo. Želim vam uspješno poslovanje i u buduce.
ODGOVOR:
Hvala na lijepim željama, veseli me da ste prepoznali strucnost, profesionalnost, permanentno ulaganje u struku te želju da se široj javnosti približi problematika vezana uz automobilsku tehniku.
Puno uspjeha u vašem buducem školovanju i radu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - ŠTO SVE MIJENJATI ?

Datum objave: 19.09.2007 23:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav decki...evo prvi put naletio na ovu stranicu i vidim da pomažete ljudima u vezi autiju...pa bih Vas i ja nešto htio pitati.Posjedujem Citroen xsaru ( 98' ,75000 km )...Trebam promijeniti centralni nosac motora,vec je poceo malo pucati s jedne strane,.jel ja mogu s time još voziti ili se nije dobro zezati s time...onda,set zupcastog remena,pa ako mi možete rec šta se sve mijenja skupa s remenom,da li idu još neke stvari?...ne znam da li trebam mjenjati prednje diskove,koliko se mm može istrošiti onaj sloj za kocenje prije promjene?I ako mi možete reci neku okvirnu cijenu kolko bi me sve ovo došlo da se znam pripremiti...
ODGOVOR:Ako je nosac motora neispravan zamijenite ga . Uz zupcasti remen mijenjaju se još natezac, klizac , pumpa za vodu. Po potrebi može se zamijeniti i kanalni remen. Prednji diskovi se mijenjaju kada se njihova debljina smanji za 4 mm. Cijenu dijelova možete saznati u svakom skladištu za CITROEN dijelove. Cijenu rada vam mogu reci nakon pregleda vašeg vozila.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - STEZANJA

Datum objave: 19.09.2007 23:32:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam Citroen Xantiu 1.8 8v 1994god. mijenjao bih hidro podizace pa me zanima na koliko se steže bregasta osovina i poklopac ventila te ispušna grana .
ODGOVOR:Ležajevi bregaste osovine stežu se 35 Nm, poklopac se steže 15 Nm, ispušna grana se steže 30 Nm.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - NOVI NOVCATI !!

Datum objave: 17.09.2007 08:21:00
Slika
PITANJE: Imam novi novcati citroen c4 (mjesec i pol, 4000 km). Od samog pocetka izmedu tocno 128 i 142 km na sat volan lagano vibrira. U servisu nisu znali što je jer da nigdje nema lufta pa su preventivno promijenili krajnike i dokrajnike medutim vibracije su ,iako malcice manje i dalje prisutne. Inace, kad "osluhujem" mislim da je vibracija pri vecim brzinama od 142 isto prisutna ali je toliko brza da se na volanu ne osjeti. Na forumima sam upoznao još par ljudi sa slicnim problemom kojega nisu uspjeli riješiti. O cemu se radi? Što još može biti uzrok da ovjes rezonira samo u tom brzinskom rasponu? Decki u servisu su fer ali vidim im po reakcijama da ni sami nisu sigurni što je. Za pretpostaviti je samo da se radi o tvornickoj konstrukcijskoj grešci. Trebam li se spremiti na pravnu bitku sa zastupnikom ili možda ima lijeka?
ODGOVOR:Najcešci uzrok vibracija volana je debalans pneumatika, medutim uzrok može biti felga , rukavac kotaca ili pogonska osovina. Utvrdivanje cinjenica nekada može biti zahtjevno ali se do rezultata može doci.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-3 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 10.09.2007 18:37:00
Slika
PITANJE: Koji plinski sistem bi preporucili za automobil citroen C3 1.4i, 2005 godina proizvodnje.Dali je potrebno da se za taj motor ugraduje flah-lube i simulator nivoa goriva ?
ODGOVOR:U vaše vozilo može se ugraditi plinski sustav s cetiri plinska injektora , najbolji se pokazao i dokazao PRINS. Uz navedeni sustav može se ugraditi i flash lube ali nije nužno.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - ZATRAŽITE DRUGO MIŠLJENJE

Datum objave: 10.09.2007 17:38:00
Slika
PITANJE: Imam Xsaru, 98.g., 1.4i (75 KS), 83000 km.Odnedavno su se poceli javljati problemi. Motor ponekad radi vrlo nemirno, kao da trza, nevoljko reagira na gas, trese i odaje dojam kao da ce se svaki trenutak ugasiti. Problem se pojavljuje povremeno, pogotovo ako je zagrijan, iako to nije pravilo....Uglavnom, promjenjene su svjecice - motor i dalje trza...
Ocišcene su dizne, ali problem i dalje postoji. Pregledane se bobine i mehanicari u Citroenu kažu da nije problem u njima, vec najvjerojatnije u glavnom kompjuteru motora, pa oni predlažu da ga se zamjeni. Kad sam pitao za cijenu, kažu 7000 kn (skoro sam se onesvjestio...). Pa zar oni ne mogu ubaciti neki drugi komp i provjeriti da li je do njega problem, jer što ako ja dam skoro 1000 eura za novi kompjuter i pokaže se da u njemu nije problem?! Ne znam što da napravim... Da li ste Vi imali slicnih problema i iskustava? Ako možete, molio bih da me savjetujete...
ODGOVOR:Kada bilo tko dobije negativnu vijest ona nas uvijek iznenadi . U vašem slucaju dobro bi bilo zatražiti i drugo mišljenje u servisu kojem vjerujete, nakon toga znali bi da li je dijagnoza ista ili razlicita. Na vašem vozilu nije moguce uzeti racunalo s drugog vozila i tako utvrditi ispravnost vašeg racunala jer vaše racunalo ima svoju šifru koja je kompatibilna s imobilajzerom koji se nalazi na vašem vozilu. Medutim postoji i drugi nacin da se ustanovi ispravnost vašeg racunala zato vam i predlažem da napravite dijagnostiku u drugom servisu. Moram reci da ovakvi slucajevi u praksi nisu rijetki , ovo vam govorim iz osobnog iskustva.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - REDOVNI SERVIS

Datum objave: 17.07.2007 15:42:00
Slika
PITANJE: Zamolio bi Vas za informaciju ustvari vieše informacija , o automobilu Xsara 1.4 HDI limuzina koja je sada zamjenila moj raniji osobni automobil , pa Vas molim da mi odgovorite na nekoliko upita : 1. Xsara ima predenih 91.000 km., i sada je potrebno obaviti servis , jer ce sada u 7. mjesecu proci godina dana od zadnjeg servis , molm Vas da mi odgovorite što je sve potrebno obaviti na servisu i koliko ce me otprilike takav servis koštati , i dali je potrebno mjenjati pogonsko remenje i kada se ono treba mjenjati na kojoj predenoj kilometraži , znam da kada se radi o cijeni da je teško odgovoriti, ali mi neki se moramo pripremiti za troškove ,a s obzirom da imam prvi puta takav automobil nemam s njegovim troškovima održavanja orjentaciju .
2. Molim Vas da mi u ovom drugom mojem pitanju pojasnite princip rada HDI motora i što znaci HDI .
3. Molim Vas da mi i odgovorite u ovom mom slucaju u vezi servisa koliko je vrema potrebno da se obavi kod Vas servis i mogucnosti placanja istog.
ODGOVOR:Na ovom servisu nije potrebno mijenjati zupcasti remen i njegove pripadajuce dijelove jer se isti mijenja na 200.000 km . Ovaj servis treba obuhvatiti zamjenu pojedinih ulja i filtera te pregled kocnog sustava , upravljackog mehanizma, ovjesa i podvozja. Ne može se predvidjeti kolika bi bila cijena dijelova i rada ( nije puno ) bez prethodnog pregleda vozila na dizalici. Ovaj servis može biti gotov u jednom danu. Oznaka HDI ( High Diesel Injection ) znaci ubrizgavanje goriva pod visokim tlakom. Kod nas možete placati gotovinom, cekom, kreditnim karticama i putem American , Diners kartica na rate.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - TEŠKO ŠALTANJE BRZINA

Datum objave: 02.07.2007 17:55:00
Slika
PITANJE: Ovako,imam Citroen Xsaru 1998,75kw,1.4.
Nakon vožnje od nepreporucenih 190km/h izbacio sam iz pete brzine i kad sam pokušao opet vratiti nazad nije uspjevalo,kvacilo je davalo normalan otpor pod nogom no u brzinu nije htjelo. Nakon nekoliko sati to mi se opet dogodilo samo sa ostalim brzinama,prva i druga najteže "upadaju" a ostale se daju nekako ubaciti,jedino sa rikvercom nema problema. I kad se ubaci vec nekako u brzinu to se postiže sa inace nepotrebnim naprezanjem desne ruke mišica. Pitanje glasi što bi moglo biti i koliko bi otprilike koštao popravak?
ODGOVOR:Uzrok teškog šaltanja brzina može biti spojka, mehanizam za šaltanje ili sam mjenjac. U vašem slucaju precizan odgovor može se dati nakon strucnog pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - LUPANJE ?

Datum objave: 27.06.2007 20:21:00
Slika
PITANJE: Htio bih vas pitati za savjet kako prepoznati ili odrediti da li su sphere na mom citroenu spremne za zamjenu.Imam C5 koji je presao 160 000 km malo mi se cudno ponasaju zadnji tockovi, ima malo lupanja preko manjih rupa.kad otvorim peta vrata i sjednem na ivicu gepeka auto je vrlo mekano, kad pravim pritisak sa rukama na tu ivcu od gepeka gore dole cujem slab metalni zvuk.
ODGOVOR:Blokade diferencijala najbolje je provjeriti na dizalici ( vozilo u zraku ) . Lupanje koje navodite takoder provjerite na auto dizalici ili kanalu, prije toga u toku vožnje locirajte mjesto nastanka zvuka. Uzrok treba tražiti u pojedinim dijelovima ovjesa koji mogu biti istrošeni.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - KLIMA

Datum objave: 26.06.2007 23:52:00
Slika
PITANJE: Zanima me da li postoji neki web na kojem bi mogao da nadem prikaz Citroen Xsare 1.8 i 16v benzinac, u stvari konkretno me zanima da vidim položaj kopresora klime i cevi.Takodje me interesuje da li kad dopunjujem klimu treba da mi bude zatvoren poklopac polen filtera ili ne, kad se meri temperatura.
ODGOVOR:Kada se puni klima uredaj s FREONOM tada nije bitno u kojem položaju je navedeni poklopac. Bitno je da u sustav stane kolicina plina koju je definirao proizvodac. Nakon toga je takoder bitno da je temperatura zraka na ventilacionim kanalima manja od 9°C.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASO - BSI

Datum objave: 24.03.2011 23:35:27
Slika
PITANJE: Imam xsaru picasso 2,0 HDI 90 KS i ne radi mi klima i ventilator kabine.Bio sam u citroenovom servisu i oni su mi rekli da je pregorio BSI.Molim vas strucan savjet jer mi je taj BSI preskup,možda je samo relej pregorio.
ODGOVOR:Ako je neispravan ventilator kabine ne može raditi ni klima uredaj . Ako vjerujete u dijagnostiku koju je radio servis tada nemate izbora i treba zamijeniti navedeni dio. Ako želite još jedno mišljenje tada ga zatražite od još jednog servisa nakon što vam pregledaju vozilo.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - NEUJEDNACENI RAD

Datum objave: 03.06.2007 18:51:00
Slika
PITANJE: Lijepo molim savjet jer sam zabrinuta radi moje situacije.
Imam Saxo 1.0i iz 12/99 g., prvi vlasnik, uredno održavan i sve super do nedavno. Prvo je poceo neujednacen rad u leru (brojac okretaja varira), te blago tresenje auta. Od danas je poceo trzat u vožnji, a ler gas sam pojacava. Bila sam danas kod servisera i kompjuter je pokazao da je kvar: relej kompresor. Medutim, serviser sam nije siguran da bi to moglo biti to i šalje me u ovlašteni servis, što cu svakako i uciniti. Mene interesira koja bi cijena bila tog popravka, te koliki je postotak sigurnosti u takvu dijagnostiku.
ODGOVOR:Cijenu popravka bih vam znao reci kada bih ja pregledao vaše vozilo. Dijagnostiku treba raditi osoba ili servis koji vam mogu reci što je neispravno , kolika je cijena popravka i nakon toga popravka vozilo mora biti ispravno. Radi vaše informacije dijagnostika se ne radi samo kompjutorom vec i drugim sredstvima, instrumentima i mjernim uredajima.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PEDALA KUPLUNGA

Datum objave: 06.05.2007 01:21:00
Slika
PITANJE: Prije nekih mjesec dana zamijenio sam set kvacila, jer je potisni ležaj probio košaru. Od zamjene kuplunga mjenjac mi zapinje pri prebacivanju brzina. Neki put više, neki put manje (nekako mi se cini da ima više problema dok je hladan). Pokušao sam malo podešavati sajlu kuplunga, ali nije pomoglo. Po Haynesovom manualu, hod papucice bi trebao biti 15cm, a mjeri se udaljenost sredine papucice od "steering wheel base". E sad, što tocno znaci "steering wheel base"? Je li to donji rub obruca volana ili neki drugi dio? Meni je trenutno oko 10cm do ruba volana, pa mi se otpuštanje sajle da dodem do tih 15cm hoda cini prilicno puno. Trenutno je papucica malo uzdignuta (2-3 cm) u odnosu na kocnicu i gas, a kuplung hvata negdje oko polovice hoda. Ukoliko ne uspijem ništa dobiti podešavanjem kvacila, provjerio/zamijenio bih ulje u mjenjacu - neznam koje, niti koliko). Koje ulje da kupim, ako dodje do toga?Auto je Citroen Xantia 1.8 16V.
ODGOVOR:Pedala kuplunga može biti malo viša od pedale kocnice. Kuplung dobro radi ako pri ubacivanju u brzinu za natrag ne cujete zujanje zupcanika. Problem vam nije ulje u mjenjacu nego položaj komande za šaltanje brzina koju treba pravilno podesiti. Ulje u mjenjacu je 75W-90 .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO - PREVELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 05.05.2007 11:02:00
Slika
PITANJE: Najprije pozdrav i cestitke na rubrici a sada pitanje. Imam novi Citroen Berlingo 1.4 - 75 ks. Prešao je 5000 km. Dali je normalno da potrošnja goriva iznosi 9.5 lit na 100 km ako sam od predenih 500 km 380 km vozio na otvorenoj cesti (ne autoput) a 120 km po gradu i to normalnom vožnjom . Trebam napomenuti da sam koristio i klimu ali ne stalno. Gorivo punim uvijek do vrha i na istom mjestu tako da nije problem napraviti preciznu racunicu. I prije toga sam primjetio da troši previše a na servisu su mi rekli da je to normalno. Otvorena cesta 7,5 - 8 lit, gradska 11.5 - 12 lit auto put 8,5 lit. Na prospektu piše jedno a u praksi je to nešto sasvim drukcije. Da mi je znati kako je fabrika došla do svojih podataka. Vjerojatno je auto bio malo na vucnoj službi malo na cesti. Inace auto je super ali ta potrošnja kvari sve vrline ovog auta. Imam i Polo Clasic 1,4 koji u istim uvjetima troši gotovo 2 litre manje. Kada stavim prst Polu u auspuh prst je gotovo cist a kod Berlinga je cadav. Molio bih vaše mišljenje o tome.
ODGOVOR:Službeni servis bi vam trebao dati objašnjenje kako da testirate potrošnju goriva koju bi onda mogli usporediti s tvornickim podacima. Potrošnja na otvorenoj cesti se mjeri kod 60, 80, 100, i 120 km/h, vozi se u cetvrtoj i petoj brzini. Navedene potrošnje se zbroje i podijele sa cetiri i na taj nacin se dobije prosjecna potrošnja na otvorenoj cesti. Ako na ispuhu vidite cadu to je znak nepotpunog sagorijevanja i treba napraviti dijagnostiku motora i eko test te po potrebi otkloniti nedostatke u tom pogledu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - PUMPA ZA GORIVO

Datum objave: 28.04.2007 00:27:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen Xsaru 2.0HDI ' 01.god. sa cca 90000km. Prošle godine u 10. mjesecu pokvarila se elektricna pumpa za gorivo, smještena je u rezervoaru. Zamijenjena je (zamjenskom) i pri tom je cišcen i rezervoar. Od tada svako malo auto staje – ostane bez goriva, i nakon nekog vremena ga opet uspijem upaliti. Dakle kao da pumpa za gorivo povremeno prestaje sa radom. Inace auto radi normalno, vuce bez problema. Prije 2 tjedna je pod garancijom pumpa zamijenjena (stavljena je originalna) i opet isto. U tom servisu (nije ovlašteni, vec specijalizirani) kažu da je vjerovatno stvar u visokotlacnoj hdi pumpi. Vozio sam auto u ovlašteni citroen servis i tamo su na racunalu ocitali grešku el. pumpe za gorivo, i pretpostavljaju da je greška negdje u ožicenju (nagoreni vod) ili racunalu za upravljanje radom motora. Pošto je visokotlacna pumpa veoma skupa, i nije sigurno da je ona problem, molim za savjet.
ODGOVOR:Najlakše je pronaci kvar kada motor ne može upaliti , tada treba otkriti da li je uzrok niskotlacna pumpa, elektricna instalacija, konektori, visokotlacna pumpa ili upravljacka centrala. Ovakvi kvarovi nekada zahtijevaju dosta strpljenja i vremena ali treba biti uporan. Treba poceti s kontrolom niskotlacne pumpe a u momentu kada motor ne može upaliti treba ispitati da li niskotlacna pumpa ima napajanje sa strujom.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C2 - POD GARANCIJOM

Datum objave: 26.04.2007 11:09:00
Slika
PITANJE: Kupili smo novi Citroen C2 (1.4i, 75 KS) prije nekoliko dana. U specifikacijama automobila stoji da je maksimalna potrošnja u gradskoj vožnji 8,3 litara (prosjecna oko 6 litara), ali na putnom racunalu stoji da je prosjecna potrošnja izmedu 12 i 13 litara!!! Da li je to greška u prikazu putnog racunala ili indikacija nekog veceg kvara i da li bih se odmah trebao obratiti Citroen servisu s obzirom na garanciju vozila...
ODGOVOR:Navedena razlika u potrošnji goriva ne znaci da postoji neki kvar na motoru , medutim prijavite servisu veliko odstupanje koje ste primijetili i zatražite argumentirano objašnjenje.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPY - DRUGI MOTOR ??

Datum objave: 23.04.2007 10:06:00
Slika
PITANJE: Imam citroen jumpy 1.9d 1997 g. i motor mu je pri kraju. Pa da ne radim generalku probao bi naci neki dobar motor, pa me zanima od kojih auta isti takav motor ide u njega ,npr( xantia, zx).
ODGOVOR:Najkvalitetnija varijanta je generalna reparatura postojeceg motora . Od drugih motora nece odgovarati nosaci motora ne položaj nekih prikljucaka na samom motoru.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - DISPLEJ

Datum objave: 01.04.2007 23:04:00
Slika
PITANJE: KUPUJEM XSARU PICASSO 1.6 HDI 92KS 2007 G ,ZANIMA ME MIŠLJENJE O MOTORU I KAKO NABAVITI BROJAC OKRETAJA I MONTIRATI .ISTO TAKO KAKO DA NA DISPLEJU BUDE JACE SVJETLO KADA SE UPALE SVIJETLA ,A DA SE NE MORA RUCNO ŠTELATI NA GUMBU KONTRAST,NAIME DISPLEJ PO DANU JE LOŠE VIDLJIV JER DODATNO IZGUBI SNAGU ZBOG PALJENJA SVJETLA . DALI JE MOGUCE MONTIRATI DISPLEJ DRUKCIJE BOJE?
ODGOVOR:Motor ovoga vozila je dobar i ekonomican . Treba paziti na kvalitetu goriva i redovitu izmjenu pojedinih filtera . Brojac okretaja možete nabaviti u trgovackoj mreži za auto dijelove, najpoznatije marke su VDO, Marelli, Valeo . Jacina svjetla na displeju je takva kakva je , to se ne može tek tako mijenjati jer taj sustav radi preko upravljacke elektronike. Potreban je direktan uvid na vozilu da bi se moglo nešto više kazati o tome.
na vrh Povratak na vrh