Danas je: 03.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT BRAVA 1,9 TD - ZRAČNI JASTUK , POMOĆ

Datum objave: 26.08.2011 17:19:15
Slika
PITANJE:

imam problem kod fiat brava 1.9 TD,skidao sam volan kako bih popravio rucicu svjetala ali nakon sto sam istu napravio i sve sastavio sada mi na kontrolnoj tabli svijetli lampica od airbaga.Kako da to otklonim i koji je uzrok tome jer do sada se nije palila nikad.Hvala

ODGOVOR:

Kod demontaže kotača volana treba jako paziti na položaj spirale zračnog jastuka . Tom prilikom se spirala može oštetiti a zračni jastuk je izvan funkcije . Najvjerovatnije se to i dogodilo . Sada bi najprije trebalo izbrisati grešku s memorije upravljačkog računala zračnog jastuka. Ako postupak brisanja ne uspije , oštećena je spirala zračnog jastuka . Ako postupak dorade ili ispravnog postavljanja ne uspije potrebno je ugraditi novu spiralu .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 12V - PREGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 26.08.2011 16:56:46
Slika
PITANJE:

Prije svega sve pohvale na volji i želji da pomgnete drugima i to besplatno ! Moj problem je kiler (Hladnjak Motora)na Fiat Brava 1.4 12V 96 god. , dli je moguće da ventilator ne uključuje jer je kiler propustio i to na spoju na vrhu kilera kod posude za dolijevanje jer kad se zagrije temperatura počne rasti i u jednom trenutku naglo padne na naormalu pa opet se diže u vožnji, a na kileru ispuhiva paru na mjestu gdje je propustio. i zamolio bih Vas da mi kratko objasnite zamjenu kilera i postupak odzračivanja te koliko priobližno treba antifriza za taj auto. Unaprijed zahvaljujem te Vas srdačno pozdravljam.

ODGOVOR:

U rashladnom sustavu pa tako i u hladnjaku djeluje tlak od 1,3 bara. To znači da hladnjak ne smije propuštati . Zato najprije zamijenite hladnjak . Postupak zamjene je jednostavan , treba smo logički razmišljati i demontirati sve što vidite da je potrebno ( cijevi, ventilator s nosačem, ostalo ) . Kada se ugradi novi hladnjak , napuni se rashladna tekućina, upali motor . Nakon toga se na dva odzračnika koja vidite ispušta zrak iz sustava . Zrak je ispušten kada kroz odzračne vijke počne izlaziti rashladna tekućina.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i - TRZANJE MOTORA

Datum objave: 24.08.2011 17:07:49
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meić Imam problem sa fiat puntom,1.2,95 godina.motor radi jako dobro,netroši ulje,al u zadnje vrijeme javljaju se kratki trzaji motora kod mjenjanja brzine iz 3 u 4 brzinu(kao da se duši),te nakon toga trzanje prestaje.kao da gubi gorivo.na kont.tabli se ne upale nikakve žaruljice koje bi ukazivale na neki kvar.stavljene su nove svječice,promjenjen je filter goriva,zračni filter,prije dva mj su zamjenjene bubine,jel može biti da mu neodgovaraju svječice(stavljene su beru).molim Vas odgovor,hvala

ODGOVOR:

Odgovarajuće svjećice su : Beru 14FR-7DU . Ostale moguće neispravnosti su : probijanje visokog napona, senzor radilice, lambda sonda, tlak goriva, MAP senzor, IAT senzor temperature u usisnoj grani, ECT senzor temperature motora, EVAP ventil rezervoara, aktuator minimuma, senzor položaja leptirastog ventila, mehaničko stanje motora , ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 12V - ULJE ZA KOČNICE NESTAJE

Datum objave: 24.08.2011 06:51:49
Slika
PITANJE:

Imam fiat brava 14 12v. kocnica mi je propala u voznji, vidio sam da nema ulja za kocnice. nalio sam ulje ali ono opet nestane a nigdje ne curi vec kad stisnem kocnicu iz auspuha zadimi puno bijelog dima i to traje par minuta i dima vise nema. da li je moguce da ulje od kocnice dospijeva u auspuh ili motor? hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Na vozilima se događaju mnoge nevjerovatne stvari pa ne bih isključio ni pojavu ulja za kočnice u motoru i u ispušnom sustavu. Navedenu pojavu treba ispitati jer postoji mogućnost da ulje za kočnice ulazi u servo uređaj a nakon toga kroz cijev za podtlak i u usisni kolektor, motor i auspuh.

na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA 1,6 S - UPALI PA SE UGASI

Datum objave: 23.08.2011 12:38:45
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Fiat Tempru 1994 godina 1,6 S (57kw). U posljednje vrijeme mi se događa čudan problem. Naime, auto hladan pali bez problema. Međutim, kada se isti zagrije i onda ugasi, nakon nekoliko minuta ga je poprilično teško upaliti i održati upaljenim. Naime, on upali ali se broj okretaja odmah spusti i zagasi motor. Tako se onda pali i pokušava održati upaljenim 5-10 puta da bi u konačnici auto i upalio i ostao upaljenim, odnosno ponašao se kao da se ništa nije dogodilo. Svjećice smo promijenili, a karburator prije godinu dana temeljiti očistili i podesili. Ako imate neki savjet, bio bih Vam izrazito zahvalan.

ODGOVOR:

Da li ste sigurni da Vaše vozilo ima karburator ili je to monoinjektor ( elektronski sustav ubrizgavanja ) . Pretpostavljam da znate da je to stvarno karburator. Mogući uzroci gašenja su : mehaničko stanje motora ( podešenost ventila, faza, propuštanje na usisnom kolektoru , kompresija ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, razvodnik paljenja , elektronika paljenja ) , sustav dobave goriva ( pumpa za gorivo, cijevi dovoda goriva, karburator ) . Ako ne uspijete riješiti navedni problem javite se , da to riješimo.

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - NE MOŽE SE OTVORITI HAUBA

Datum objave: 19.08.2011 17:48:32
Slika
PITANJE:

Postovanje, u pitanju je fiat stilo 2002god, ne moze da se otvori hauba, kao da je spala ili pukla sajla od rucke za podizanje. Pa me interesuje na koji nacin otvoriti haubu da bi se to popravilo? Hvala unaprijed!

ODGOVOR:

Poklopac motora ( haubu ) može otvoriti stručna osoba . Najprje treba pogledati gdje je pukla sajla i ako postoji mogučnost da se odgovarajućim alatom ta ista sajla povuće . Ako to nije moguće onda se može djelovati direktno na bravicu i na taj način je otvoriti. Ovo je moguće u servisnim uvjetima a ne na cesti.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO II - RUŽAN ZVUK PRI PALJENJU

Datum objave: 13.08.2011 23:17:46
Slika
PITANJE:

pitanje je punto 2 iz 2002. godine, imali smo problema već sa akumulatorom i neki dan je odjednom samo crko i nije htio upaliti samo na guranje, nije se htio upaliti ni nakon punjenja na punjaču, kupili novi veći akumulator i sami ugradili, upalio odmah, ali se čulo nešto jako ružno i svaki put pri paljenju se čuje, i nakon kratkog vremena u vožnji počne trzati cukati, i upali se ventilator, i vrti kao da je vruć auto a nije, majstor ga gleda ne zna šta je, može li pomoć?

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : elektropokretač, alternator, električna instalacija, kutija s osiguračima i relejima, elektronika paljenja, ECU računalo. Točan odgovor mogu dati nakon neposrednog uvida na vozilu.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TOČKICE HRĐE NA KAROSERIJI

Datum objave: 12.08.2011 23:51:35
Slika
PITANJE:

Posjedujem Fiat Punto, 2000. godište (bijela boja), problem se manifestira u tome što primjećujem da se počinju pojavljivati točkice od hrđe na karoseriji. Budući da se ne radi o velikoj površini, molim na koji način mogu to samostalno sanirati, točnije koja sredstva su mi potrebna za to! Unaprijed zahvaljujem i srdačno pozdravljam.

ODGOVOR:

U trgovinama koje prodaju boje i lakove postoje i male doze boje za popravak karoserije . Kritično mjesto treba malo očistiti i nakon toga sa spomenutom bojom zaštititi. Bolji izbor je ako to umjesto Vas napravi profesionalac.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i. - SVIJETLI LAMPICA MOTORA

Datum objave: 13.08.2011 07:29:38
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine interesuje me vase misljenje oko Fiata Punta 2001 god,1,2 44KW,Lampica u obliku cijevi mi stalno svijetli na instrument tabli a nerazumijem se u auta pa bih vas molila da mi kazete.Promijenila sam bombinu a opet svijetli,nekad nesvijetli,a kad palim zna mi se nekad ugasiti.Mislim da sam vam detaljno opisala problem.hvala

ODGOVOR:

Kontrolna lampica motora koju ste spomenuli pali se kada sustav za upravljanje motorom ne radi ispravno. Moguće neispravnosti su : lambda sonda, kablovi za svjećice, regulator tlaka goriva, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor temperature motora, potenciometar gasa, mehaničko stanje motora . Prvom prilikom obavite dijagnostiku motora nakon koje ćete točno dobiti informaciju što je neispravno  .Ovoga časa je i potrošnja goriva nešto povećana.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - NE MOŽE SE NATOČITI GORIVO

Datum objave: 09.08.2011 18:29:23
Slika
PITANJE:

u fiata punta 1.1 motor 95 god. imam problema sa oduškom nemogu nikako da uspem goriva na pumpi i u crijevu za što vodi u rezervoar vazda ima goriva

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu neispravan je sustav za odušak rezervoara. Potrebno je skinuti rezervoar i po potrebi napraviti doradu ili zamjenu sustava za odušak rezervoara.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,7 D - CURI VODA

Datum objave: 07.08.2011 18:32:17
Slika
PITANJE:

BOK IMAM STARIJI (95GOD. FIAT PUNTO 1.7 DIESEL) TROSI DOSTA VODE MIJENJAM JE SVAKO 7-10 DANA ZADNJA 2DANA ISPOD PRVE VOZACEVE GUME MI CURI VODA.PRETPOSTAVLJAM DA JE KILER,A ZANIMA ME MOGU LI TO RIJESITI OBICNOM TEKUCINOM I AKO MOGU ZNACI LI TO DA NETREBA MIJENJATI KILER,HVALA

ODGOVOR:

Pažljivim promatranjem i logičnim zaključivanjem može se otkriti mjesto propuštanja rashladne tekućine. Kada se otkrije mjesto propuštanja nije teško zaključiti kako otkloniti kvar. U većini slučajeva uzrok je dotrajali hladnjak, pumpa za vodu, gumene cijevi , brtvila.

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,8 16V - NE RADI DRUGI CILINDAR

Datum objave: 28.07.2011 21:23:07
Slika
PITANJE:

Postovani, Imam problema sa fiat mareom 1.8 16v 1996. godiste, naime u radu na leru ne radi drugi cilindar, bobina provodi struju kada je izvadim van ali ne radi kada je vratim na mesto u motoru. Auto u leru radi jako lose.... Promenio sam svecice ali se nista nije promenilo. Hvala na pomoci.

ODGOVOR:

Drugi cilindar na motoru može biti izvan funkcije radi tri razloga i to : izostanak iskre na svjećici, nema goriva na injektoru, nema kompresije . Moguće neispravnosti su : svjećica, bobina, kablovi, injektor, usisni ventil, ispušni ventil .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,6 16V - UGRADNJA KLIME

Datum objave: 27.07.2011 00:15:43
Slika
PITANJE:

Fiat Bravo 1.6 16v 97 Klima Poštovani,zanima me dali se može spojit instalacija klime na auto, bez kompjutera tj.stavio sam klimu, ali mi je samo instalacija ostala za spojit pa bi molio odgovor.Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Klima uređaj koji nije automatski nema upravljačko računalo , to je tzv. klima uređaj s manuelnim upravljanjem . Takav klima uređaj možete staviti u vozilo . Sustav se sastoji od : kompresora , kondenzatora, dehidratora, ekspanzionog ventila, isparivača, cijevnih vodova, električne instalacije, prekidača za paljenje i gašenje.

na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,8 I.E - UŽASNO TRZA

Datum objave: 27.07.2011 09:25:56
Slika
PITANJE:

postovani, naime imao sam problem sa svoim tipom 18i,e gt. auto mi je uzasno trzalo, promjenio sam dosta sitnih djelova. senzor temperature vode,svjecice,filter zraka,senzor za zraka, no opet nista auto trza i lose vuce, ali kada otpoim ovaj senzor zraka na usisnoj grani auto duplo bolje ide i uopste netrza, ee zanima me staje uzrok ovog trzanja, i dali se smije voziti bez njega, unapred zahvaljujem..

ODGOVOR:

Na usisnoj grani postoje dva senzora jedan je za tlak u usisnoj grani MAP a drugi je za temperaturu u usisnoj grani IAT . I jedan i drugi šalju važan podatak upravljačkom računalu motora koji uz pomoć još nekoliko informacija koje dobiva od drugih davača upravlja količinom goriva koja je potrebna motoru. Ako je MAP senzor neispravan računalo dobiva krivi podatak i motor prekida ( trza ) . Kada odspojite spomenuti senzor motor zada neku kompromisnu veličinu tlaka zraka i tada motor ide puno bolje. Možete vozilti s odspojenim senzorom do prve prilike kada ćete to riješiti.

na vrh Povratak na vrh

FIAT GRANDE PUNTO - SVIJETLE LAMPICE

Datum objave: 25.07.2011 19:11:50
Slika
PITANJE:

Poštovani, već nekoliko dana na ploči fiata grande punto dinamic, /2006. god/ svijetle mi upozorenja ABS I ručne kočnice. istovremeno sam izvadio osigurač punpe ABS -a, jer nije prestajala raditi. Molim Vaš savjet o ćemu se radi i kako otkloniti kvar.

ODGOVOR:

Mogući kvarovi su : pojedini senzori ABS-a na kotačima, električna instalacija i pojedini kontakti električne instalacije ABS-a , hidraulički blok ABS-a, računalo ABS-a, zračnost u nekom od ležajeva kotača, nazubljeni vijenac na nekoj od glavčina kotača ( nečistoća ). Točan uzrok mogu navesti tek nakon ispitivanja i uvida na samom vozilu.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SPAJANJE BROJAČA OKRETAJA

Datum objave: 25.07.2011 14:26:02
Slika
PITANJE:

Imam Fiat Punto 97 g. Kupio sam novu ploču gdje imam i broj okreaja. Na koji način bi ja sam doma spojio s motora na ploču da mi prikazuje broj okretaja?

ODGOVOR:

Instrument ploča i brojač okretaja motora dobivaju impuls za broj okretaja od senzora radilice ( RPM senzor ) . Isti se nalazi neposredno uz remenicu radilice. Potrebno je povući električne vodove od navedenog senzora ili od glavnog konektora ECU centrale. Način spajana sam objasnio ali neznam kako ćete Vi to izvesti u praksi.

na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO 1,4 16V - ZAMJENA SVJEĆICA

Datum objave: 23.07.2011 21:16:43
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim Fiat Stilo 1.4 16v,vozilo je na plin direktno ubrizgavanje, zanima me da li je potrebno mijenjati sviječice jel su do sad prešle 20 000 km, koristim uvijek originalne Ngk, a po održavanju je propisano 40.000 km.Da li kod vozila s plinom treba češće ili rjeđe mijenjati sviječice,hvala pozdrav.

ODGOVOR:

Svjećice treba mijenjati svakih 15.000 do 20.000 km . Iste se ne mijenjaju na pamet nego se demontiraju, pregledaju, provjeri se njihova boja, provjeri se istrošenost plus i minus elektrode i tada se odluči da li su za zamijenu ili nisu. Iz vlastitog dugogodišnjeg iskustva znam da je to dobro napraviti na svakom godišnjem servisu. Razlog tako strogog kriterija za svjećice je spoznaja da neispravna svjećica radi toliko štete motoru da se ne isplati kalkulirati za 150,- kn .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 TD - RUČICE OD SVJETALA SE TOPE

Datum objave: 23.07.2011 21:03:59
Slika
PITANJE:

Postovanje. Vozim fiat bravoGT 1.9TD 100ks iz 98godine. Molio bi vas pomoc ako bi mi mogli objasnit zasto mi se rucice od svijetala tope? Unutra u sebi neka plastika se stopi i onda vise nemam ni svijetla (duga,kratka) samo blic imam i poziciju..I sada opet treba mjenjat rucice svijetala sta i bas nije jeftino nove su 850kn a polovne sam vec promijenio 2 puta i platio 250kn. Zarulje na autu stavljene za dugo i kratko svijetlo h1 55w.. Ventilator mi neradi u autu na brzinu 1,2,3 rekli su mi da je otpornik a ja ga nigdje nemogu nac na automobilu? I Nedavno mi se pokvario relej od grijaca i sirena.. To je stvar u elektronici i kako rijesiti svoj problem? hvala

ODGOVOR:

Prekidač za svijetla se pregrijava kada na njega dolazi prevelika struja ( velika amperaža ) . Uzrok tome je neispravan relej za svijetle ili improvizacija na električnoj instalaciji ako je netko primjenio nestručno rješenje i  prespojio da svijetla rade bez releja . Neposrednim uvidom na vozilu može se vidjeti što je uzrok . Kada ne rade brzine ventilatora koje ste naveli uzrok je elektronski modul ventilatora ( otpornik ) . Kada se isti zamijeni s novim opet ćete imati sve brzine. Ako se pokvario relej grijača ili upravljačka elektronika grijača treba neispravni dio zamijeniti , popravak rijetko kada uspije . Sve što ste naveli može se riješiti u svakom boljem servisu.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 TD - SVAKI ČAS NEKI KVAROVI

Datum objave: 22.07.2011 20:51:57
Slika
PITANJE:

Dobar vam dan.Trazio sam svuda pomoc ali nikako da je negdje dobijem i da mi se objasni detaljno. Vozim fiat bravoGT 1.9TD 98 godina sa 230 000km... Auto svako malo pa ima neke kvarove i to me vodi u propast posto nisam u prilici toliko izdvajati za njegove popravke.. Prije nekoliko mi je bila otisla elektornika i vozio sam jednom majstoru on nije znao sta je sa autom onda odvezao drugom i taj je kao "popravio" auto... Cim sam auto izveo iz radione auto je poceo slabo vuc. Na pola gasa kada sam vozio dusio se i dimio jako i onda samo bacio vise dima i onda nije dimio.. Ja sam sam kod kuce otkrio da kada sam odspojio neku zicu kod motora pocelo mi je u autu svijetlit na kontrolnoj ploci kao neka cijev koja rasprsuje neku tekucinu.. i od tada auto normalno ide a unutra normalno to mi svijetli.. Na autu sam vec promijenio 3 puta rucke od svijetala polovne su (300kn) i svaki put se topi to nesto u njima neznam ni sam kako.. I auto ostaje bez ventilatora na 4 brzini i bez svijetala.. I opet mi se to dogodilo.Nemam vise sirene na autu nekad ima nekada ne.. Nemam ni ventilator na brzini 1,2,3.. I jucer bas dosao sa mora sa autom napravio nekih 150km dosao u svoj grad vozio auto poceo trokirat i stao.. Upalim ga opet trokira i stane.. Upalim ponovno pustim ga da radi pokusam krenut i crkao do kraja.. Okrenem kljuc u njemu nista vise ne svijetli kao da se klema odspojila od akumulatora.. Skuzio sam da je otisao neki glavni osigurac od 40A.. Vec 2 puta danas iz neznam kojeg razloga samo se ugasi i normalno ga poslje mogu upalit Molim vas za pomoc posto stvarno vise neznam sta da ucinim.. Stvarno sam previse ulozio u auto sve novo smo stavljali na njega i uvijek nesto.. Predlozite mi nekoga tko bi mi to napravio da me nebi prevario da mi napravi bas ono sta nevalja na autu a ne da mi napravi jos gore.. Hvala vam

ODGOVOR:

Kada bih detaljno odgovorio na sva ta pitanja tekst bi bio dugačak dvadesetak stranica. Odgovoriti ću u kračoj formi . Prvo niste se namjerili na dobar servi koji može kvalitetno obaviti pregled i dijagnostiku vozila . Drugo servisi u kojima ste bili nisu predložili kvalitetno rješenje . Treće vozilo se mora popraviti po svim pravilima struke bez bilo kakvih improvizacija . Vaše vozilo mogu detaljno pregledati, predložiti kvalitetno rješenje, navesti cijenu popravka za sve potrebne radove i dijelove. Ukoliko Vas takav pregled zanima, javite se koncem osmog mjeseca kada dođem s godišnjeg odmora.

na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - PUCA KLINASTI REMEN

Datum objave: 22.07.2011 20:47:14
Slika
PITANJE:

Imam Fiat Tipo star 20-ak godina, otprilike, ne znam previše detalja, s obzirom da nisam toliko stručan, ali bih imao 2 pitanja vezana uz to. 1. Prilikom paljenja automobila, klinasti remen zna zapištati (to se kasnije kratko osjeti kao smrad), ali se nakon nekih 10-ak sekundi normalizira. Sad, u načelu to ne bi bio problem da taj remen ne pukne svako 6 mjeseci (otprilike) i onda se mora stavljat novi. E sad, ni to nije problem, ali postoji li neko rješenje da taj remen ne puca i ne 'pjeva', s obzirom da je normalno radio 20 godina, jedino zadnjih 10 mjeseci to puca (prije toga je auto, doduše, godinu dana stajao bez da je vožen)? 2. Koliki bi broj okretaja bio optimalan i adekvatan? Tata kaže da je to od 800 - 1000, dok je on meni u mirovanju u leru na 1100. Treba li to nositi kod mehaničara da vrati, kako bi se izbjegla šteta na motoru ili može tako ostati? Hvala puno :)

ODGOVOR:

Zvuk klinastog remena se čuje kada je isti loše zategnut, kada je dotrajao ili kada je istrošen, kada postoji veliki otpor agregata kojega pokreće , kada je istrošena remenica klinastog remena. Sve što sam naveo također skračuje trajnost klinastog remena. Broj okretaj na leru treba biti oko 850.Ako je broj okretaja povišen potrebno je obaviti podešavanje tako da motor ne troši previše goriva i da nije bučan.

na vrh Povratak na vrh