Danas je: 01.07.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO 1,6 i - PRI SMANJIVANJU BRZINE SE UGASI

Datum objave: 24.09.2011 09:17:57
Slika
PITANJE:

fiat punto 1996 g motor 1.6 pri voznji i stajanju na semafore ili parkin zavoj znaci pri smanjenju obrtaja i brzine auto mi se samo ugasi majstor ga je spojio na komp.. i nasao da je kvar senzor bregaste medjutim kad je zamjenio auto se ponasa isto gasi se a kompjuter ne pokazuje nista vidljivo da li znate sta bi to moglo biti majstor mi je rekao mogucnost da je kvar senzor brrojila vozila ili regulator minimuma

ODGOVOR:

Motor se može gasiti radi brojnih razloga a kvar se može otkriti samo detaljnim pojedinačnim ispitivanjem pojedinih dijelova i sklopova . Moguće neispravnosti su : mehanički sustav motora ( faza, kompresija, propuštanje na usisnoj strani motora ) , sustav ubrizgavanja goriva ( senzori motora, potenciometar leptirastog ventila, aktuator minimuma, regulator tlaka goriva, nečisti injektori, tlak goriva, električna instalacija, ventil rezervoara EVAP, ECU centrala ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, elektronika paljenja ) .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - NE RADI GRIJANJE

Datum objave: 23.09.2011 22:05:21
Slika
PITANJE:

Ovako radi se o fiat punu starijeg modela 98godina, sam sam vadio instrumet koji pokazuje kilometrazu,brzinu,broj okrtaja i kad sam ga vratio vise nije radila kilometraza i jos nesto neradi mi grijanje u autu stalno puse hladan zrak? pa bi vas molio za pomoc. Unaprijed hvala. Lijep pozdrav!

ODGOVOR:

Ako ne radi brzinomjer ili brojač kilometara nije dobro spojena ili nije uopće spojena kilometar sajla . Loš spoj može biti na samoj instrument ploči ili na mjenjaču. Ako ne radi grijanje uzrok može biti termostat, ventil grijača, nedovoljno rashladne tekućine , zrak u rashladnom sustavu, neispravan radijator grijača.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 D - KAKO NAĆI FAZU

Datum objave: 23.09.2011 22:03:33
Slika
PITANJE:

Pozdrav zanima me kako naći fazu na Fiat bravo 1,9d 96god? I kako je provjerit dali da vrtimo krug dva na radilici ili kako? Auto je upalio i zalupao i ugasio se pa sam kupio novi remen i spanere i sada nemogu nikak naći fazu kako god uzubim nemogu ga okretat kad uzubim? Hvala

ODGOVOR:

Oznake faze motora su jasno vidljive na remenici radilice, na remenici visokotlačne pumpe, na remenici bregaste osovine. Najprije treba namjestiti radilicu u položaj faze a točan položaj je kada se poklope oznake kao kada je na satu mala kazaljka na tri sata , oznake na bregastoj osovini su u položaju kao kada je 12 sati , oznake na visokotlačnoj pumpi su također kao kada su kazaljke na 12 sati.  Kada sve namjestite kako sam objasnio motor je točno u fazi.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO SX 75 - LAMPICA U OBLIKU DIZE

Datum objave: 23.09.2011 11:10:12
Slika
PITANJE:

vozim Fiat punto SX 75 1995 god mozete li mi objasniti u cemu je problem pali mi se lampica na kontrolnoj tabli koja je u obliku dizne za ubrigavanje goriva ali se pali samo kad motor radi neko vrijeme na ler gasu cim krenem voziti ona se ugasi. mjenjao sam lambdnu sondu, senzor na radilici, senzor leptir gasa i ponovo se isto desava cak i u voznji gdje kad idem malo duze vrijeme bez gasa u 5 brzini ili slicno ponovno se lampica pojavi.

ODGOVOR:

Navedena lampica se pali kada postoji greška u sustavu ubrizgavanja goriva, u sustavu paljenja , u mehaničkom sustavu motora . Nakon dijagnostike motora točno se može znati što je neispravno . Najčešći uzroci su : tlak goriva, regulator tlaka , injektori, potenciometar leptirastog ventila, mjerač mase zraka, MAP senzor, IAT senzor , ECT senzor, EVAP ventil rezervoara, probijanje visokog napona , filteri, kompresija, električna instalacija motora, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - MJENJAČ JE ČUDAN

Datum objave: 22.09.2011 19:54:48
Slika
PITANJE:

bog!imam fiat uno iz 2000 te godine.već duže vrijeme se čuje neko cviljenje iz guma a kad stisnem kočnicu to prestane,i osim toga nekako mi je čudan mijenjač kad u vožnji stavim ruku na njega osjećan čudne vibracije tj.pleše puno livo i desno.hval

ODGOVOR:

Zvuk guma koji ste opisali može nastati radi loše geometrije ovjesa ( špur, zatur, nagib ) ili radi loših guma. Uzrok čudnog ponašanja ručke za šaltanje brzina događa se radi istrošenosti pojedinih zglpbova i plastičnih ležajeva mehanizma za šaltanje brzina. Istrošeni dijelovi se mogu doraditi ili zamijeniti.

na vrh Povratak na vrh

FIAT GRANDE PUNTO 1,2 i. - SVE VALJA, A GASI SE

Datum objave: 22.09.2011 19:50:45
Slika
PITANJE:

imam grande punto 1.2, auto uvijek pali iz prve ali zna nekada da radi 3-4 sek. i ugasi se, upali iz drugog bez problema. to se desava kad je hladan, obicno ujutro i ne svaki dan, svaki 2,3 dan. zamijenjena bombina, svjećice, kablovi. očišćene dizne, map senzor, klapna gasa i ništa se nije promenilo.pritisak 3,2, sve valja a gasi se. primjetio sam jednom da je solenoid ventil za benzinske pare bio otvoren dok je auto radio na leru , da li on treba tako da radi ili ne.zaboaboravih da kad upali obrtaji budu odma na 800, tako radi 1 sek. skoče na 1100 radi 2 sek. i tada se gasi.drugi put kad palim okretaji su odma na 1100.nema pravila

ODGOVOR:

Uzrok gašena treba tražiti direktnona samom voziu . Moguće neispravnosti su : ECT senzor ,MAP senzor, TPS senzor leptirastog ventila, aktuator minimuma, tlak goriva, injektori, električn instalacija od motora do ECU centrale, propuštanje na usisnom kolktoru, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,1 i. - SAJLE RUČNE KOČNICE

Datum objave: 21.09.2011 19:00:41
Slika
PITANJE:

Fiat Punto (176)1,1. 98 god. Ima dvije sajle za rucnu kocnicu duzine 1469 mm.i 1456 mm. Znaci duza i kraca razlika 13 mm. Koja ide na lijevu a koja na desnu stranu. posjedujem razlicite podatke pa me interesuje Vase misljene. Hvala Adnan.

ODGOVOR:

Najbolji način da utvrdite gdje koja sajla ide je da ugradite obe sajle. Ako pritom iste možete normalno podesiti dobro ste ugradili sajle. Ukoliko ne možete obaviti normalno podešavanje zamijenite sajle.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO II 1,9 D - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 16.09.2011 22:27:04
Slika
PITANJE:

Vozim fiat punto2 1.9d 2000.god,imam problem s paljenjem ,naime kad upalim auto svijetli kontrolna lampica,motor nepravilno radi i nece primit gas,ugasim i palim ponovno i sve je u redu(neki put ga moram do 10 puta upalit-ugasit)greska se povremeno pojavljuje na hladnom motoru i paljenju ujutro, kad ga malo zesce izganjam (preko 100km/h i obrtaji iznad3500)i auto odstoji 5min,sat ili dva greska se pojavi svaki put.kod normalne voznje (kad zena vozi) greska se ne pojavljuje na vrucem motoru.prije odprilike 7000km mijenjao sam filter goriva,zraka,ulja i ulje a u 11mjesecu prosle godine sam mu stavio sva 4 nova grijaca (Beru) makar je na 2 grijaca palio na -8C sasvim solidno.nekidan sam sve kontakte koji se nalaze oko motora(ispod haube) naspricao kontakt spejem,ako imate prijedlog sta da pogledam ili izmjenim da otklonim taj kvar bio bih vam jako zahvalan.

ODGOVOR:

U ovom slučaju postoje još dvije stvari koje mogu biti uzrok problema koje ste naveli . To su zrak u sustavu goriva i ili sustav za blokadu paljenja koji se nalazi na visokotlačnoj pumpi . Zrak u sustavu goriva možete ispitati i uzrok eventualno otkloniti . Problem s blokadom paljenja i visokotlačnom pumpom ne možete napraviti jer je za to potrebno demontirati i rastaviti pumpu. Ako treba javite se opet možemo Vam to riješiti.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,9 D - ŠKRIPI U RIKVERC

Datum objave: 15.09.2011 15:52:49
Slika
PITANJE:

pozdrav,sve pohvale na ovim besplatnim odgovorima. Imama FIAT Punta 2003 1.9 dizel 63 kw,kupljenog polovnog kada ga ubacim u rikverc nekad zaškripi mjenjač kao da nisam do kraja kvačilo stisnuo,a ustvari je stisnuto do kraja,to su šamse da zaškripi od 10 pokušaja jedanput ili dvaput; Auto je prešlo ~150.000 km unapred hvala za odgovor

ODGOVOR:

Kada šaltate u rikverc to morate radili polako . Stisnete pedalu spojke , pričekate 3 do 5 sekundi i onda šaltate u rikverc . Na taj način omogućite da se zaustave zupčanici u mjenjaču . Ako i nakon takvog šaltanja čujete škripanje , neispravna je spojka.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,2 16V - TEST PROKLIZAVANJA

Datum objave: 14.09.2011 22:21:21
Slika
PITANJE:

Zdravo, Imam Fiat bravo 1.2 16V 2001 SX i obracam vam se drugi put, jer sam iskreno zadovoljan vasim odgovorima na predhodno postavljena pitanja. Naime ovoga puta zanima me sledece: Pedala kvacila mi hvata iznad polovine, tako reci pri vrhu. Kada vozilo nije preoptereceno, auto ubrzava bez ikakvih problema, ali kada ga opteretim (2 odrasle osobe pozadi), osetim da je potrebno dodati poprilican gas pri polasku, a narocito kada je ukljucena klima. Zanima me na koji nacin mogu prekontrolisati kvacilo (lamelu), mada sam probao sa navodno nekim metodama (na vecim uzbrdicam 4 brzinom, start pri podignutoj rucnoj kocnici, pustanjem kvacila bez dodavanja gasa i sl.) Sobzirom da kako sam napomenuo da kvacilo hvata skoro pri vrhu, interesuje me dali je to uobicajeno za ovaj auto ili ne.? Napominjem da neproklizava i presao je 131500km. Zanima me vase misljenje i na koji nacin vi testirate kvacilo?

ODGOVOR:

Najbolji način za test spojke i test proklizavanja je u vožnji pri brzini od 80 km/h . Tada se vozite u četvrtom ili petom stupnju prijenosa i naglo dodajte gas . Ako spojka u tom momentu ne prokliže to je znak da je još dobra. Dobro bi bilo da u vozilu ima još koji putnik dok radite test.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,4 12V - MOTOR SE PREGRIJAVA

Datum objave: 14.09.2011 10:07:56
Slika
PITANJE:

imam fiat bravo 1.4 12.v 1996 god. odjedanput mu se pocela penjat temperatura i grijat se motor i baca vodu na cep poklopca hladnjaka a ventilator se pali i vrti pa neznam u cemu bi mogao biti problem hvala

ODGOVOR:

Odmah provjerite ispravnost termostata i po potrebi ga zamijenite . Ako i dalje postoji problem s pregrijavanjem mogući uzroci su : začepljenje hladnjaka, pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava , zrak u sustavu . Nakon ovoga ostaje samo brtva glave motora.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 75 ELX - TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 11.09.2011 18:07:52
Slika
PITANJE:

Poštovani, Posjedujem Fiat punto 75 elx 1994.godište Imam problem s sustavom za hlađenje. Ventilator hladnjaka ponekad se upali a ponekad ne.A i kada se upali upali se na vrko kratko..cca 5 sekundi i nakon toga se ugasi s tim da temperatura ostaje ista. Kad spojim ventilator da stalno radni..temperatura se vrati u normalu. Izmjenio sam termo prekidać na ventilatoru i termostat ali problem je i dalje ostao. Kolika je normalna radna temperatura....na pokazivaču temp. imam samo oznake C i H te jedni crtu u sredini pa gdje bi otprilike trebala biti kazaljka pri normalnoj temperaturi. Na kolikoj temperaturi se pali ventilator za hlađenje Unaprijed Vam se zahvaljujem na odgovorima

ODGOVOR:

Radna temperatura motora je 90°C . Kada se motor zagrije na 94°C pali se ventilator i hladi motor do 90°C , tada se ventilator ugasi. Na Vašem pokazivaču temperature kazaljka treba biti mali ispod polovine skale. Najbolje je da profesionalnim termometrom izmjerite stvernu temperaturu motora .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 JTD - ŠKRIPANJE REMENA

Datum objave: 06.09.2011 12:55:27
Slika
PITANJE:

Prvo želim da Vam uputim sve pohvale i veliku zahvalnost na tome što nam na kvalitetan i stručan način pomažete da rješimo probleme na našim automobilima. Ja vozim već 6,5 godina Fiat Bravo 1,9 JTD;1910 cm3; 77 KW, 2000 godište koji je prešao 200500 km. Imam u zadnje vrijeme problem sa skripanjem PK remena koje je konstantno, bio hladan ili vruć motor. Remen je zamjenjen i svi španeri koji idu uz njega, kao i remenica na alternatoru koja je zamjenjena prije pola godine. Kada se remen pošprica sredstvom protiv škripanja, ta ista škripa prestane i to vrlo kratko (možda 5 minuta) i opet... Molim Vas koja je orginalna veličina PK remena za moj auto i koji bi proizvođač remenja po vašem mišljenju bio dobar, jer sumnjam na kvalitet tog remena. Hvala Vam puno.

ODGOVOR:

U ovom slučaju ja bih ugradio originalni kanalni remen. Njega možete kupiti u svakom ovlaštenom skladištu dijelova FIAT , treba samo točno navesti broj šasije vozila . Postoje rijetki slučajevi kada se pojavljuje opisano škripanje i tada treba sumnjati u sve dijelove sustava koji su povezani s kanalnim remenom ( to znači i u remenice ) .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 12V - VERGLA ALI NEĆE UPALITI

Datum objave: 04.09.2011 23:39:58
Slika
PITANJE:

Ovako imam auto Fiat brava 1.4 12v. kad dam kontakt cuje se pumpa da odradi svoje i kad se ugasi probam upaliti,vergla ali nece da upali? Probao sam u karburator ulit malo benzina i upali,radi dok ima benzina u karburatoru poslije se ugasi. Molim vas pomozite????

ODGOVOR:

Vaše vozilo nema karburator nego elektronski sustav ubrizgavanja ( monopoint ) kojime upravlja računalo. Provjerite tlak goriva, filtere, injektor, senzor pložaja leptirastog ventilaTPS, senzor ECT za temperaturu motora, sustav za stvaranje iskre na svjećicama. Za ispitivanje i dijagnostiku potrebno je imati odgovarajuću servisno dijagnostičku opremu i poznavati način ispitivanja.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO SX - ZVUK PROPUŠTANJA

Datum objave: 03.09.2011 19:47:59
Slika
PITANJE:

Poštovanje, imam punta sx 1998. god,interesuje me šta znači upaljena crvena lampica iznad lampice koja se pali kad je gorivo na rezervi? Također, sinoc kad sam parkirala auto iz haube (lijevo) mi se čulo kao kad guma je probušena pa ispušta zrak.Kad sam podigla haubu, pusilo se malo iz hladnjaka osjetio se neki miris. Voda, ulje, gorivo sve je ok, nije ništa falilo. Prošle sedmice je bio na tehničkom, nisu ništa zapazili

ODGOVOR:

Crvena lampica karakterističnog izgleda se pali kada sustav za regulaciju motora ili sam motor ne rade ispravno. Najčešći uzrok je poremečaj u količini goriva ili neispravna lambda sonda. Zvuk koji ste čuli kao propuštanje može nastati radi tlaka u hladnjaku : Pad tlaka nastaje preko čepa hladnjaka koji je ujedno i sigurnosni ventil . Zatražite mišljenje servisa a po potrebi napravite dijagnostiku motora.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,9 TD - ZRAČNI JASTUK , POMOĆ

Datum objave: 26.08.2011 17:19:15
Slika
PITANJE:

imam problem kod fiat brava 1.9 TD,skidao sam volan kako bih popravio rucicu svjetala ali nakon sto sam istu napravio i sve sastavio sada mi na kontrolnoj tabli svijetli lampica od airbaga.Kako da to otklonim i koji je uzrok tome jer do sada se nije palila nikad.Hvala

ODGOVOR:

Kod demontaže kotača volana treba jako paziti na položaj spirale zračnog jastuka . Tom prilikom se spirala može oštetiti a zračni jastuk je izvan funkcije . Najvjerovatnije se to i dogodilo . Sada bi najprije trebalo izbrisati grešku s memorije upravljačkog računala zračnog jastuka. Ako postupak brisanja ne uspije , oštećena je spirala zračnog jastuka . Ako postupak dorade ili ispravnog postavljanja ne uspije potrebno je ugraditi novu spiralu .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 12V - PREGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 26.08.2011 16:56:46
Slika
PITANJE:

Prije svega sve pohvale na volji i želji da pomgnete drugima i to besplatno ! Moj problem je kiler (Hladnjak Motora)na Fiat Brava 1.4 12V 96 god. , dli je moguće da ventilator ne uključuje jer je kiler propustio i to na spoju na vrhu kilera kod posude za dolijevanje jer kad se zagrije temperatura počne rasti i u jednom trenutku naglo padne na naormalu pa opet se diže u vožnji, a na kileru ispuhiva paru na mjestu gdje je propustio. i zamolio bih Vas da mi kratko objasnite zamjenu kilera i postupak odzračivanja te koliko priobližno treba antifriza za taj auto. Unaprijed zahvaljujem te Vas srdačno pozdravljam.

ODGOVOR:

U rashladnom sustavu pa tako i u hladnjaku djeluje tlak od 1,3 bara. To znači da hladnjak ne smije propuštati . Zato najprije zamijenite hladnjak . Postupak zamjene je jednostavan , treba smo logički razmišljati i demontirati sve što vidite da je potrebno ( cijevi, ventilator s nosačem, ostalo ) . Kada se ugradi novi hladnjak , napuni se rashladna tekućina, upali motor . Nakon toga se na dva odzračnika koja vidite ispušta zrak iz sustava . Zrak je ispušten kada kroz odzračne vijke počne izlaziti rashladna tekućina.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 i - TRZANJE MOTORA

Datum objave: 24.08.2011 17:07:49
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meić Imam problem sa fiat puntom,1.2,95 godina.motor radi jako dobro,netroši ulje,al u zadnje vrijeme javljaju se kratki trzaji motora kod mjenjanja brzine iz 3 u 4 brzinu(kao da se duši),te nakon toga trzanje prestaje.kao da gubi gorivo.na kont.tabli se ne upale nikakve žaruljice koje bi ukazivale na neki kvar.stavljene su nove svječice,promjenjen je filter goriva,zračni filter,prije dva mj su zamjenjene bubine,jel može biti da mu neodgovaraju svječice(stavljene su beru).molim Vas odgovor,hvala

ODGOVOR:

Odgovarajuće svjećice su : Beru 14FR-7DU . Ostale moguće neispravnosti su : probijanje visokog napona, senzor radilice, lambda sonda, tlak goriva, MAP senzor, IAT senzor temperature u usisnoj grani, ECT senzor temperature motora, EVAP ventil rezervoara, aktuator minimuma, senzor položaja leptirastog ventila, mehaničko stanje motora , ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 12V - ULJE ZA KOČNICE NESTAJE

Datum objave: 24.08.2011 06:51:49
Slika
PITANJE:

Imam fiat brava 14 12v. kocnica mi je propala u voznji, vidio sam da nema ulja za kocnice. nalio sam ulje ali ono opet nestane a nigdje ne curi vec kad stisnem kocnicu iz auspuha zadimi puno bijelog dima i to traje par minuta i dima vise nema. da li je moguce da ulje od kocnice dospijeva u auspuh ili motor? hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Na vozilima se događaju mnoge nevjerovatne stvari pa ne bih isključio ni pojavu ulja za kočnice u motoru i u ispušnom sustavu. Navedenu pojavu treba ispitati jer postoji mogućnost da ulje za kočnice ulazi u servo uređaj a nakon toga kroz cijev za podtlak i u usisni kolektor, motor i auspuh.

na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA 1,6 S - UPALI PA SE UGASI

Datum objave: 23.08.2011 12:38:45
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Fiat Tempru 1994 godina 1,6 S (57kw). U posljednje vrijeme mi se događa čudan problem. Naime, auto hladan pali bez problema. Međutim, kada se isti zagrije i onda ugasi, nakon nekoliko minuta ga je poprilično teško upaliti i održati upaljenim. Naime, on upali ali se broj okretaja odmah spusti i zagasi motor. Tako se onda pali i pokušava održati upaljenim 5-10 puta da bi u konačnici auto i upalio i ostao upaljenim, odnosno ponašao se kao da se ništa nije dogodilo. Svjećice smo promijenili, a karburator prije godinu dana temeljiti očistili i podesili. Ako imate neki savjet, bio bih Vam izrazito zahvalan.

ODGOVOR:

Da li ste sigurni da Vaše vozilo ima karburator ili je to monoinjektor ( elektronski sustav ubrizgavanja ) . Pretpostavljam da znate da je to stvarno karburator. Mogući uzroci gašenja su : mehaničko stanje motora ( podešenost ventila, faza, propuštanje na usisnom kolektoru , kompresija ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, razvodnik paljenja , elektronika paljenja ) , sustav dobave goriva ( pumpa za gorivo, cijevi dovoda goriva, karburator ) . Ako ne uspijete riješiti navedni problem javite se , da to riješimo.

na vrh Povratak na vrh