Danas je: 28.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO 1,7 TD - STARTANJE ZAGRIJANOG MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 20:42:48
Slika
PITANJE: Prvo pohvale na Vaš racun zbog iznimne strpljivosti i strucnosti u odgovaranju na more pitanja.Dva puta ste mi pomogli savjetom,a nadam se da cete i sada.
Naime radi se o fiatu puntu 1.7 td,95.god,192 000 km.Problem je u startanju zagrijanog motora.Naime kada je motor hladan pali iz prve,no kada se zagrije i kada ga treba po potrebi ponovno upaliti,mora se duže verglati te se na ispuhu pojavljuje sivkasti dim. Napominjem da motor vuce dobro i ne troši ulje.
ODGOVOR:Uzrok može biti slaba kompresija. Kada je motor zagrijan grijaci nisu u funkciji jer ih u tom momentu iskopca senzor za temperaturu motora a kada je motor hladan grijaci normalno rade jer ih opet ukapca isti senzor za temperaturu motora. Mogu postojati i drugi razlozi ali se oni moraju otkriti direktno na vozilu ( slabo okretanje radilice, regulator kolicine na visokotlacnoj pumpi, kut paljenja ).
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - POMICANJE RAZVODNIKA PALJENJA

Datum objave: 03.04.2009 00:54:00
Slika
PITANJE: IMAM JEDNO PITANJE U VEZI FIAT CROME 2.0 I.E 120 KS KAD MICEM RAZVODNIK PALJENJA LJEVO DESNO NIŠ SE NE DOGA?A ZAŠTO.. DRUGO PITANJE PITAM U VEZI ISTOG AUTA FIAT CROMA 2.0 I.E 120 KS RECITE MI DALI JE NORMALNO DA 15 LITARA GORIVA AUTO POTROŠI ZA NITI 5 KM. GORIVO NIGDJE NE PUŠTA SVE SAM CIJEVI PROVJERIO ZAŠTO JE POCEO TOLIKO TROŠIT. INACE AUTO IDE SUPER DOK IMA BENZINA . molim pomoc
ODGOVOR:Normalno je da se pomicanjem razvodnika paljenja ništa ne dogada. Kut paljenja regulira se automatski pomocu senzora i ECU centrale. Uzrok velike potrošnje goriva mogu biti više razlicitih faktora. Opcenito se mogu navesti mehanicki sustav motora ( kompresija, faza, podešenost ventila, propuštanje usisnog kolektora i t.d. ), elektronski sustav ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, ECT senzor, mjerac protoka zraka, MAP senzor, potenciometar ...), sustav paljenja ( slaba iskra, probijanje visokog napona, elektronika paljenja ...). Najprije provjerite i po potrebi doradite mehanicki sustav a nakon toga se treba raditi na sustavu ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 01.04.2009 18:09:00
Slika
PITANJE: Redovno pratim vašu stranicu i citam šta ljudi sve pitaju pa sam i ja odlucio postavit pitanje. Imam Fiat Mareu 1.9TD 100 iz 97 godine i
jako sam zadovoljan , a trebao bi mjenjat zupcasti remen pa me zanima šta bi bilo dobro sve promjenit? Zašto mi se auto sav strese kad ga gasim?
ODGOVOR:Kada se mijenja zupcasti remen zamijenite još natezac i pumpu za vodu jer su i oni dio sustava razvodnog mehanizma. Uz navedeno korisno bi bilo i podesiti ventile. Motor se pri gašenju može zatresti radi mehanickih problema ( nosaci motora, dize, garež na celu klipova … ) ili problema u sustavu za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PALE SE LAMPICE GREŠAKA

Datum objave: 29.03.2009 22:33:00
Slika
PITANJE: Problem je na fiat stilo 1.6 16v 2002.god. kod vožnje pali se greška asr,engine foult i nakon toga okretaji motora padnu na nulu(nece primati gas) i onda se ugasi.ponekad se pokaže losse conection.i još jedan problem kod paljenja zna pokazati grešku da nema benzina a u rezervaru ima više od pola a nakon toga vrati se u normalu.da li ima plovak kakvu vezu s asr-om???pomozite mi poludit cu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ODGOVOR:U ovom slucaju na nekoj amaterskoj osnovi mogu se obaviti samo radovi na provjeri i cišcenju pojedinih konektora, kontakata i minus spojeva s masom. Sve ostale radnje zahtijevaju strucnu i servisnu podršku ( baza podataka, servisna dijagnosticka oprema ). Moguci kvarovi su na elektronskom sustavu ubrizgavanja, sustavu za upravljanje motorom, sustavu paljenja. Precizniji odgovor nije moguc bez neposrednog uvida.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ŠKRIPANJE

Datum objave: 27.02.2009 11:07:00
Slika
PITANJE: Htio bi najprije pohvaliti Vasu stranicu i Vas entuzijazam.
Molim vas za pomoc naime na gore navedenom automobilu kod zadnjih amortizera prilikom voznje cuje se skripanje a narocito kod neravnina na cesti.Preraslo je u nepodnosljivu buku te strah da se nesto ne desi u vožnji, auto ima 72.000km.To je bilo rjeseno vec pod garancijom i receno je da to nije nista strasno
ODGOVOR:Zvuk škripanja koji cujete nastaje na gumenim blokovima zadnjeg mosta, hvatištima amortizera, zadnjim ovjesima. Zvuk se pojavljuje radi promjena u strukturi gumenih blokova koji više nisu elasticni kao što su nekada bili. Nekada pomaže da se isti tretiraju s glicerinom ili sa tekucom masti u spreju. Ukoliko takav postupak ne daje rezultat na dulji rok problematicni gumeni blokovi se trebaju zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - PREBOGATA SMJESA

Datum objave: 17.02.2009 15:46:00
Slika
PITANJE: kako smanjit prebogatu smjesu goriva koja mi dolazi u cilindar sta treba postelat pitam u vezi fiat crome 2.0 i.e 8v 120 ks na injektionu je vida od zraka dali nju treba stelat i zasto mi pumpa goriva iz rezervara kad dam kontakt cijelo vrijeme tlaci benzin sta nebi trebala samo par sekundi da tlaci pa onda da onda da stane prije nego sta auto upali.
ODGOVOR:Kolicina goriva se ne može smanjiti podešavanjem ili okretanjem nekog vijka. Na potrošnju goriva utjece puno faktora a najznacajniji je vrijeme ubrizgavanja ( vrijeme otvorenosti injektora ) s kojim upravlja ECU centrala. Vrijeme ubrizgavanja se racuna na osnovu više faktora koji dolaze iz mjeraca protoka zraka MAF, senzora IAT za temperaturu usisanog zraka, MAP senzora za tlak zraka, potenciometra TP ventila za snagu, ECT senzora, CKP senzora, lambda sonde ( ako postoji ). ECU centrala racuna kolicinu zraka koja je ušla u motor i prema toj kolicini dozira potrebnu kolicinu goriva. Potrošnja goriva ce biti povecana ako neki od navedenih dijelova nije ispravan ili daje krive podatke racunalu. Uz navedeno na potrošnju goriva mogu utjecati i loši injektori. Vaš problem cete riješiti tako da najprije napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja a po potrebi i sustava paljenja. Nakon toga tocno se može znati što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - NE RADI ZADNJI BRISAC

Datum objave: 30.01.2009 15:56:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat tipo 1.6 i.e., 1994.godište. Primjetio sam da mi ne radi brisac zadnjeg stakla.Kad sam skinuo poklopac sa motorica za zadnji brisac i otpojio žice, ustanovio sam da nema struje do motorica.Da li taj motor za brisac ima neku elektroniku?Ako ima, gdje se nalazi ta elektronika?Što bi moglo biti uzrok kvaru?
ODGOVOR:Motor zadnjeg brisaca nema elektronski modul. Struja za brisac dolazi iz razvodne kutije preko osiguraca do prekidaca za zadnji brisac. Prekidac je povezan elektricnom instalacijom ( prolazi po podu uz lijevu stranu ) sa samim motorom brisaca. Ispitajte gdje je prekid a pocnite od prekidaca brisaca. Uzrok može biti sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ODABERITE DRUGI SERVIS !

Datum objave: 21.01.2009 17:25:00
Slika
PITANJE: Jako sam se obradovala kada sam pronasla Vas sajt, divno je sto pomazete i nama neukima s automobilima. Molim Vas, pomozite mi da se izborim s majstorima i resim konacno problem s autom pre nego sto ga moji prodaju jer su izgubili zivce. Pre tri meseca kupili smo Fiata punta 1.2 16 v, 2003. godiste. Tata je izracunao (po metodi "od momenta paljenja lampice") da trosi 13,8 litara na 100 km. Majstor je dijagnostifikovao lambda sondu i jos neku sondu koju "treba da procisti". Zamenio je sondu, ono drugo nije procistio, a moji su, po istom principu, ponovo izracunali istu, uzasno veliku potrosnju. Onda je poceo da trza u voznji pa je majstor zamenio bobinu i rekao da je popravio dihtung na crevu na rezervoaru. Preporucio je da ga napunimo do vrha i predjemo sto km. Kada smo sipali gorivo, iz rezervoara je pocelo u mlazu da curi gorivo jos na pumpi. Znaci, od merenja potrosnje nista. Sada (isti) majstor kaze da smo pogresili, kao, odakle nam ideja da rezervoar sme da se puni do vrha. Navodno rezervoar ima neku cev (izvinite, mozda lupam), koja sluzi za "oduvavanje" (sta je to???), pa je u tu cev uslo gorivo koje se onda izliva iz auta. Inace, naknadno smo saznali da je auto bio havarisan, navodno udario je zeca pa je menjana neka korpa. Preklinjem Vas, recite mi sta sada da radim? A sto se tice one sonde, na tabli se, nedelju dana posle zamene, pojavljuje znak da nesto nije u redu s njom. Majstor kaze da je to sve OK, ali je on zaboravio da kompjuterski izbrise pokazivac greske. Inace, auto ide savrseno, osim sto ne smemo da ga punimo do vrha pa nemamo pojma da li mu je potrosnja u redu. Auto je tatin (tata nije vozac), on uglavnom i placa benzin (i sve ove popravke), i sada je vec toliko ljut da je dao oglas da ga prodaje. Ja sam nedavno polozila voznju, i jako bi mi bilo zao da ga proda jer je prelep i sjajan u voznji. Molim Vas, pomozite mi da ga zadrzim. Kada odemo u servis uglavnom ne razumemo o cemu nam covek prica, a problem se, uz sva ulaganja, ne resava vec tri meseca.Bicu Vam veoma zahvalna ako me bar uputite kako da razgovaram s majstorom i sta da trazim na dijagnostici.
ODGOVOR:Potrošnja goriva se uvijek mjeri na otvorenoj cesti pri nekoj putnoj brzini a to je od 100 do 130 km/h. U uvjetima kada je cesta suha i kada se vozi u petom stupnju prijenosa ( peta brzina ) potrošnja goriva je oko 6,2 l/100 km. Ako to nije tako onda postoji/postoje neki kvarovi na motoru. Najcešce je to sustav elektronskog ubrizgavanja i ili sustav paljenja. U vašem slucaju mislim da je to u pitanju jer ste naveli da se pali kontrolna lampica motora a ona se uvijek pali kada postoji greška na sustavima koje sam naveo. Nije tocno da se navedena lampica mora ugasiti ( poništiti, resetirati ) , kada se kvar otkloni ona jednostavno više ne svijetli. Isto tako nije tocno da se rezervoar ne smije puniti do kraja baš je suprotno od toga . Rezervoar punite tako da stavite prikljucak za punjenje u cijev za punjenje rezervoara do kraja dok može i tada normalno punite rezervoar sve dok vam automat prikljucka za punjenje automatski ne prekine punjenje goriva. Nakon toga još dva ili tri puta dopunite rezervoar tako da budete potpuno sigurni da je rezervoar zaista pun. Ukoliko se dogodi da vam prilikom punjenja benzin izlazi iz rezervoara ili kao mlaz ili samo neznatno to je znak da na rezervoaru ne radi sustav za odušak ( izlaz zraka iz rezervoara ) a to se normalno može popraviti bez puno vremena i novaca. Na kraju bih zakljucio da niste odabrali pravi servis . Pravi strucnjaci i profesionalci ne pricaju puno nego otklone postojece kvarove kako bi vlasnici vozila bili potpuno zadovoljni i opet došli na slijedeci servis. Odaberite drugi servis od povjerenja i ugleda makar bio i dalje od vas.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO 1,0 i.e. - PODEŠAVANJE PALJENJA

Datum objave: 21.01.2009 17:19:00
Slika
PITANJE: Vidim da ste izuzetno strucni u davanju raznih savjeta pa Vas molim da mi odgovorite kako se ispravno podešava paljenje na Fiat Unu - 1.0 godina proizvodnje 1997. Podešava li se paljenje sa ukljucenim vakuumom ili se cjevcica vakuma odspoji i ako da, je li ju potrebno zacepiti da motor ne vuce falši zrak?
ODGOVOR:Paljenje se podešava tako da se cijev za podtlak odspoji, kut paljenja se namjesti na 2° i nakon toga se opet spoji cijev za podtlak.
Cijev nije potrebno zacepiti ali po potrebi se i to može.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - KLOKOTANJE VODE

Datum objave: 21.01.2009 17:16:00
Slika
PITANJE: Zamolila bih vas za savjet. Imam Fiat Punto 2, 2003.godište, uvijek redovito servisiran u ovlaštenom servisu (nikad nije bilo vecih kvarova, samo redovite izmjene na servisima). Auto ima 73 300 km.
U zadnjih mjesec dana cuje se nekakvo klokotanje vode kada ga se upali a da je duže vremena stajao (najcešce ujutro). Jucer sam bila u ovlaštenom servisu (jer ne želim da se možda od tog problema pokvari nešto drugo) u kojem su promijenili termostat i odzracili sustav hladenja. Medutim vec kod preuzimanja auta opet se cuo zrak, tj.klokotanje. Nakon cega su ga u servisu još odzracivali i da bi sve trebalo biti ok, ako ne da dodem ponovno. Jutros opet ista prica, opet se cuje klokotanje vode, kao da ništa nije niti ucinjeno. Ono što me zanima, ako mi možete pomoci, da li po vama ovo znaci da bi sustav hladenja još trebalo odzracivati ili uzrok ovom zraku u sustavu za hladenje može biti nešto drugo?
ODGOVOR:Navedeni zvuk se pojavljuje kada u sustavu hladenja ima zaostalog zraka. U nekim slucajevima potrebno je nekoliko puta odzraciti sustav. Zrak u sustavu može se pojaviti i kada kompresija ulazi u rashladni sustav. Nakon odzracivanja potrebno je ispitati da li kompresija stvarno probija u sustav. Test se može napraviti tako da se mjeri kolicina HC ( ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 2,0 - MOTOR NAGLO ZADIMIO

Datum objave: 21.01.2009 17:10:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Fiat Tipa sa ugradenim 2.0 16v turbo motorom od fiat coupea.
Pošto sam malo pretjerao tj. jedan duži period na autoputu ga držao na oko 5000 rpm motor je naglo zadimio i to ne na auspuh ako me razumjete, te je nešto pocelo lupkat u motoru ali zvuk kao da mi dolazi iz glave motora. Motor upali relativno lako, još sam primjetio da mi je izgubio oko 1l ulja u karteru koje su vjerojatno otišle na iber van. Jasno da Vi mi možda nemožete rec što je tocno otišlo ovako preko meila, ali kad bi te me samo uputili od kud da krenem a da ne rastavim odmah cijeli motor. Iz svog iskustva znam da kad ulje iz kartera izleti na iber da su vjerojatno probili prsteni, al me zanima dal može bit još koji razlog pošto je turbina u igri. Po lupkanju u motoru koje kako sam napomenuo dolazi iz glave pretpostavljam da su stradali ventili i vodilice pa dali je moguce da je tuda ulje nestalo, uglavnom svaki savjet bi mi dobro došao da si smanjim rastavljanje kompletnog motra i normalno velike troškove.
ODGOVOR:Prvo bi trebalo skinuti karter i pregledati letece i glavne lažajeve radilice. Nakon toga pregledajte i turbinu ( zracnost na turbinskoj osovini ). Nakon ovoga može se demontirati glava motora koju treba potpuno rastaviti te pregledati svaki detalj na glavi i na pojedinim dijelovima glave motora. U ovom momentu može se vidjeti i gornji dio klipova kao i cilindar. Na samim klipovima vidi se otisak ako neki od njih imaju kontakt s glavom motora. Na samom kraju ako je potrebno treba izvaditi i klipove iz cilindra.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2i - ALTERNATOR ?

Datum objave: 12.01.2009 18:24:00
Slika
PITANJE: Posjedujem fiat punto 2004. g. 1.2 16 v motor.
Sve je bilo u redu do sada (naravno haha), upalila mi se lampica akumulatora i naravno ostao sam bez serva, auto mogu još upaliti , prikopcao sam unimer i vidio da je napon na akumulatoru 11.40-50 V, znaci nedostaje mi punjenje, zakljucak alternator je vjerojatno crkao...e sada molba da li on (ja sam elektricar po struci i radim kao serviser za elektro alate bušilice, brusilice...) znaci sam alternator da li ima cetkice ili da li je možda otišao ležaj (nije ništa prethodno zujalo)..ili nešto kako bih ga ja mogao rastaviti i naci uzrok kvara da ga sam popravim ... ili koji su uobicajeni kvarovi na njima?
ODGOVOR:Alternator na vašem vozilu ima cetkice i klizne kolute ( nema kolektor ), isto tako ima regulator napona i diodni most ( tri plus i tri minus diode ). Alternator proizvodi izmjenicnu struju i preko diodnog mosta isti pretvara u istosmjernu struju. Kada je ispravan alternator i regulator napona izlazni napon treba biti 13,8 V do 14,8 V. Ako to nije tako najcešci uzroci su regulator napona i ili dijelovi alternatora ( sve se vidi kada se rastavi alternator ). Akumulator mora imati kapacitet iznad 60% ako je niži onda ga treba zamijeniti. Prije radova na alternatoru ispitajte koliki je izlazni napon iz alternatora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - GUŠENJE NAKON 2500 OKRETAJA

Datum objave: 02.01.2009 15:15:00
Slika
PITANJE: HVALA STA NESUMJATE U MENE,VAKO MEHANICKO STANJE MOTORA JE DOBRO I VIŠE OD TOGA,STA BI MI VI PREPORUCILI DA PRVO POGLEDAM U CEMU JE KVAR, A PROBLEM JE GUŠENJE NAKON 2.500 OKRETAJA VI STA NAVELI DA MOŽE BITI SENZOR TEMPERATURE MOTORA,SLABO ZABRTVLJEN USISNI KOREKTOR,TLAK GORIVA,BOBINA,PROBIJANJE VISOKOG NAPONA,ECU CENTRALA,OD CEKA DA POCMEM,JELI MOŽETE POJASNITI KAKO PROVJERITI TO SVE NA KOJI NACIN .
ODGOVOR:Ispitivanje zapocnite slijedecim redom, najprije provjerite fazu motora, izmjerite tlak goriva ( servisni manometar ) , ispitajte injektor ( mlaz goriva se osvijetli stroboskop lampom ), ECT senzor temperature ( unimer uredaj radionicki ), propuštanje kolektora ( komprimirani zrak, specijalni sprej ), bobina ( dvokanalni oscilioskop ), visoki napon-probijanje ( mototester s prikazom primarnog i sekundarnog napona ), potenciometar leptirastog ventila ( unimer radionicki uredaj ). Na kraju ako bude potreba ECU centralu možete ispitati servisnim racunalom ili provjerom signala na pojedinim pinovima glavnog konektora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - SAFE MODE

Datum objave: 27.12.2008 18:25:00
Slika
PITANJE: nedavno sam kupio stilo 1.9 jtd 115ks.
imam problem kada odem na autoput i krenem u vece brzine. na 140km/h mi se javi engine fault. i ne daje mi da dodam gas. cim pustim papucicu signal se ugasi. To se ponekad javlja...nije uvek isti slucaj.
2 puta mi nije dao da dajem gas posle 2500 rpm bez javljanja greske...znate li sta moze biti ??
ODGOVOR:Navedena pojava najcešce nastane kada tlak turbine postane previsok. U tom momentu upravljacka centrala prepoznaje to stanje kao opasno za motor i prebacuje se u rezervni program ( safe mode ) kako ne bi došlo do oštecenja motora. Najcešci uzrok je sustav za regulaciju tlaka turbine. Dijagnostikom motora otkriva se kvar.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - POPRAVAK ELEKTROPOKRETACA

Datum objave: 26.12.2008 17:23:00
Slika
PITANJE: Vozim automobil Fiat Uno 1.1 FIRE 1991 godina benzinac, imam alnaser do šoferšajbe i sada me zanima da li je takav problem da takvih vrsta alnasera ima puno ili je to stvar do mog automehanicara(sutra tj danas 23.12.) ce biti 2 tjedna kako mi je auto na popravku(mjenjana je poluosovina,ležajevi,sajla za kilometar sat i sajla za rucnu kocnicu,prednji branik) sada je preostao samo alnaser. Pa me zanima da li je u tome jako puno posla ili u cemu je stvar(dijelove je automehanicar imao sve osim alnasera). Mlad sam vozac i auto mi je neophodan zbog posla kojeg radim a auto mi je vec 2 tjedna u radioni s tim da je cijelo vrijeme u radioni dok puno auta ceka vani na automehanicarevom dvorištvu.
ODGOVOR:Radovi oko elektropokretaca ne traju dugo i sve može biti gotovo za 3 do 4 sata. Demontaža i montaža elektropokretaca traje 1,7 sati, popravak oko 2 sata.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CINQUECENTO - LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 22.12.2008 20:12:00
Slika
PITANJE: Imam problem s Cinquecentom iz ´93.s oko 100.000 km. Naime, pri pokretanju hladnog motora lampica ulja se ne gasi nekih 4-5 sekundi, a pri tome se cuje neprijatan zvuk iz motora koji prestaje cim se lampica ugasi. Pri prelasku s postojeceg ulja na Maxlife 10W-40 taj perid se malo skratio, no i dalje me strah za posljedice, premda taj problem postoji dulje vrijeme (auto je kupljen prije dvije godine i problem je vec postojao).
Drugi problem se javlja pri voznji po kisnom vremenu. Motor odjednom smanji gas i ne reagira na pritiskanje papucice, trokira, trza, da bi nakon nekog vremena nastavio vuci kao da nije nista bilo. U autoelektricara su mi izmjenili neki relej, ali problem se opet javlja.
ODGOVOR:Lampica za tlak ulja treba se ugasiti neposredno nakon što motor upali ako to nije tako moguci razlozi su neodgovarajuce ulje u motoru, loš ili zaprljan filter ulja, istrošenost uljne pumpe, jako zaprljan motor iznutra ( talog ). Ovaj problem bi trebalo što prije rješavati jer motor nema podmazivanje kada radi navedena lampica ( suho trenje ). Odgadanje ovoga problema može dovesti do neplanirane generalke motora.
Problem koji se pojavljuje po kišnom vremenu može nastati radi lošeg kontakta na nekom od elektricnih konektora ( pad napona ili prekid napajanja ), zato najprije ocistite i uredite ( po potrebi zamijenite ) sve konektore i spojeve na i oko motora, to napravite i s glavnim konektorom na ECU centrali.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - VELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 22.12.2008 20:01:00
Slika
PITANJE: Poštovani, radi se o automobilu Fiat Bravo 1.9TD GT 100ks 172000km prešao, kojega sam nedavno kupio.Imam problem sa potrošnjom goriva.Naime , sa 15 litara goriva napravio sam 135 km.Sve je bila gradska vožnja na male relacije ali bez forsiranja motora (šaltanje na 2500/okr).To mi se cini previše.
Bio sam u Fiat servisu u Sisku koji su mi preporucili dijagnostiku (koju oni nemaju za moj model automobila) jer je sve drugo po zvuku i na oko u redu.
ODGOVOR:Velika potrošnja goriva može nastati iz više razloga koji mogu biti jednostavniji i složeniji. Pri rješavanju povecane potrošnje goriva najprije se provjeravaju jednostavniji nedostaci i greške. Kontrolu treba zapoceti sa provjerom stanja zracnog filtera, provjerom propuštanja na tlacnoj strani turbine, provjerom diza. Slijedece korak je kontrola podešenosti ventila, te kontrola rada visokotlacne pumpe. Utjecaj na potrošnju ima i zacepljenost usisnih kanala te regulator kolicine goriva. Strucnim pristupom sigurno se može doci do rezultata i pritom nije bitan uredaj za dijagnostiku koji ste spomenuli. Precizniji odgovor nije moguc bez neposrednog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - GASI SE NA LERU

Datum objave: 19.12.2008 19:01:00
Slika
PITANJE: Fiat Bravo 1,4 12v gasi se na leru najcesce kad je hladan i trokira,i zanima me dali se smije cistit zaklopka najnormalnije sa sprejom za zaklopku.
ODGOVOR:Navedena zaklopka se može cistiti, tom prilikom ocistite i aktuator minimuma. Provjerite ECT senzor, potenciometar, provjerite zabrtvljenost usisnog kolektora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 02.12.2008 17:23:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih Vas ako mi možete pomoci.Imam auto Fiat Bravo 1.2 ,16 V ,2001 godina.Trenutno mi je u kvaru.Pokušavalo ga je opraviti više majstora,ali nisu uspjeli.Baca struju na sve cetiri svjecice,svijecice i kablovi su ispravni ,ali radi na dva ili 3 klipa.
DRUGI KLIP NE RADI UOPCE ,A TRECI RADI DJELIMICNO..RADI KAO "TRAKTOR "
Na Fiatovom servisu nisu mogli uraditi dijagnostiku,ne mogu da tvore program ,Nisu mi utvrdili pravi kvar,svi samo nagadaju..
ODGOVOR:Ovoga casa bih vam mogao nabrojiti barem dvadesetak uzroka radi kojih vaš motor nema snage i ne radi na ispravan nacin, medutim od toga necete imati nikakve koristi. U ovom slucaju najprije treba ispitati mehanicko stanje motora a to znaci izmjeriti kompresiju i provjeriti da li je motor u fazi. Nakon toga ispituje se sustav ubrizgavanja i to tlak , kolicina goriva i injektori. Nakon toga po potrebi radi se kontrola pojedinih dijelova sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. Sve što sam naveo radi se uz pomoc servisnih instrumenata i pomagala i za to nije potrebno ulaziti u Memoriju kompjutora vašeg vozila i za to nije potrebno otvarati program ( kako su vam rekli ). Treba samo provjeriti sve navedeno i napraviti da motor radi normalno i da ima snage.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - PROBLEM SA UBRIZGAVANJEM

Datum objave: 16.11.2008 16:06:00
Slika
PITANJE: Imam unica 1.3 benzinac 90-o godiste. Imam problem sa sistemom ubrizgavanja. Necu se bas znat strucno izjasnit al nadam se da cete me razumjet. Uno ima elektronski cok koji radi kako on hoce. Probao sam cok direktno spojit na akomulator i on radi promjenim polova struje elektromotor preko puznog prijenosa poluga coka uvlaci i izvlaci,ali kad je auto hladan nece cok da otvori. Cak sam gledao i neku plocicu koja se nalati na karburatoru gledano od naprijed sa lijeve strane kontra od coka,Na njoj su neki kontakti koji cu slojeni sa kontaktima koji su vezani direktno na polubu od klapne gasa. Njoj sam samo sa elekrto klinerom pocistio kontakte.Osim problema sta cok nece da otvata kad je auto hladan kad skinem kontakte(dek) sa te plocice na suprot coka,cok otvori al auto na ler gasu pocne radit na skose okretaji variraju od 750 do 1100. Kod takvog rada motora monopoint isto dobiva gorivo na skose.Nadam se da ste bar malo razumjeli ovaj mail i da cete mi moci pomoci.
ODGOVOR:Vaš motor nema cok jer ima elektronski sustav ubrizgavanja. Sustav za hladni start motora radi potpuno automatski i pod nadzorom ECU centrale. Dijelovi sustava za hladni start su potenciometar leptirastog ventila ( nalazi se na osovini leptirastog ventila a vi je zovete plocica ), step motor minimuma, ECT senzor temperature rashladne tekucine, MAP senzor tlaka zraka, IAT senzor temperature usisanog zraka, ECU centrala. Kada je motor hladan ECT senzor šalje ECU centrali podatak o temperaturnom stanju motora, centrala upravlja sustavom na nacin da poveca kolicinu goriva i da pomocu step motora poveca otvorenost leptirastog ventila, na taj nacin hladan motor ima povecani broj okretaja. Kako se povecava temperatura motora mijenja se i otpor na ECT senzoru a broj okretaja pada.
Rezultat se ne može postici na nacin kako to vi pokušavate. Potrebno je ispitati sve komponente koje sam naveo i uz to provjeriti mehanicko stanje motora koje takoder može utjecati na loš rad motora na minimumu .
na vrh Povratak na vrh