Danas je: 27.08.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT UNO - BACA ULJE NA ÜBERLAUF

Datum objave: 03.01.2010 19:26:00
Slika
PITANJE: Molim pomoc;
Radi se o fiat Unu 1991 god, 1116 ccm, 43 kw, karburator.
Naime, auto strašno baca ulje na iberlauf. Ugradio sam "oil catch can", rucni rad i u 4 kilometra u kantici se sakupilo 2 dl ulja, cistoga. Znam da razlog mogu biti potrošene karike, ali ipak je to previše za auto koji odlicno pali i dobro vuce. Zanima me slijedece; Zašto taj motor ima cijev ibera iz glave u blok, a onda sa tog istog mjesta ide cijev na karburator?Ako pare izlaze iz glave motora (tu puše kad skinem cijev), zašto ne idu direktno u karburator (usis)?
ODGOVOR:Na svakom motoru cijev oduška od ulja je spojena tako da uljne pare dolaze iz podrucja višeg tlaka u podrucje nižeg tlaka. Na vašem motoru cijev oduška treba biti spojena tako da uljne pare iz kucišta motora i kartera dolaze na filter zraka ili na usisnu granu jer je to podrucje pod djelovanjem podtlaka. Na taj nacin se uljne pare usisavaju u motor i u motoru izgaraju zajedno s gorivom smjesom. Uz to postoji još i dodatno usisavanje uljnih para kroz cijev malog promjera. Ova cijev usisane uljne pare sprovodi direktno u usisnu granu ( ispod zaklopke za snagu karburatora ). Ovo tehnicko rješenje je bilo uobicajeno u vrijeme kada su sva vozila imala karburator. Svrha ovakvog rješenja je da djelomicno rastereti karburator od prevelike kolicine uljnih para jer uljne pare mogu poremetiti rad karburatora, narocito na minimalnim brojevima okretaja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - SAM SVOJ MAJSTOR - KRATKI TECAJ !?

Datum objave: 01.12.2009 10:22:00
Slika
PITANJE: Pozdrav.Molim vas da mi malo detaljnije objasnite,kako da podesim usisne i isisne ventile kad natjeram prvi i cetvrti klip u nultu tacku.Radi se o motoru Fiat 1.8ie 8v 91 godina,dvije bregaste,auto je fiat tempra.Prije par mjeseci mi je pukla radilica u motoru,kupio sam motor od fiat tipa takodje 1.8,postavio sam glavu od svog motora na taj motor,jer je kod mene bio ajnspric a taj ne.Palio je bez problema.Medjutim,prije dvije sedmice sam uradio generalku motora,al sam jedva upalio,cim je upalio pukne mi remen i polomi senzor obrtaja na radilici,kupio sam drugi i opet je jedva upalio.Provjerio sam dovod goriva,uredno,struju baca uredno.I cim se zagrije ugasi se i ne moze se upaliti,medjutim,sad nece nikako da upali.Mozda nisam dobro uzubio zubcasti remen i podesio ventile.Znaci,interesuje me koji usisni a koji isisni ventil treba biti otvoren kad se podese prvi i cetvrti klip u nultu tacku?problem je sto su mijenjane remenice od bregastih pa oznake nista ne znace.I sto se tice senzora obrtaja na radilici,jel on samo daje impulse ili ima kakve veze sa strujom?Moze li biti do njega?Znaci sve sam provjerio,dovod goriva uredan,i struju na svjecice baca uredno.Unaprijed se zahvaljujem.
ODGOVOR:Najprije provjerite fazu motora . Oznake za fazu su na pogonskoj remenici radilice koja pokrece zupcasti remen, druge dvije oznake nalaze se na remenicama bregastih osovina. Tocna faza je kada se oznake ne remenici radilice poklapaju u poziciji 12 sati. Kada je to tako tada se i oznake na bregastim osovinama moraju tocno poklapati s otvorima na lednoj strani remenica bregastih osovina. Oznake sigurno postoje smo ih treba pronaci. Najjednostavniji nacin za podešavanje ventila je da svaki brijeg prilikom podešavanja ventila bude okrenut prema gore. To znaci ako podešavate prvi usisni ventil tada brijeg ventila kojega podešavate treba biti nasuprot podizaca ventila. U tom položaju kalibrirana plocica je slobodna i možete izmjeriti zracnost. Zracnost na usisnim ventilima treba biti 0,25 - 0,35 mm, na ispušnim ventilima je to 0,30 - 0,40 mm . Na taj nacin podesite sve ventile.
DODATNO PITANJE:
Znaci moram skinuti remenicu za alternator da bi provjerio na pogonskoj remenici dal se oznake poklapaju?U redu,to cu i uraditi,al je problem sto se tice remenica od bregastih osovina.Oznake imaju na remenicama,al je problem sto su remenice zamijenjene a oznake nisu na istoj poziciji,remenice su identicne al oznake razlicite i prema tome,kad dovedem motor u fazu,kako da znam koji usisni ventil treba biti otvoren i koji isisni ventil treba biti otvoren?Znaci problem je kako nastimati bregaste osovine da budu u fazi sa motorom?Jeste li me skontali?Znaci kako da dovedem bregaste osovine u fazu sa motorom kad oznake na remenicama nisu odgovarajuce?to je problem.Bio sam u dva servisa i za nepovjerovati,nisu mi nista rijesili,a ja sam elektrotehnicar,al se dosta razumijem o autima i znam gotovo sve uraditi,al sam slabo radio motore.Zato sad hocu sam da rijesim ovaj problem,naravno ako mi vi pomognete?Steta sto sam u bosni,daleko sam,pa ne mogu doci do vas.u svakom slucaju hvala.Znaci,interesuje me,kad je motor u fazi,u kojem su polozaju klipovi i ventili?Molim vas pomozite mi...
ODGOVOR:
Kada je remenica radilice u položaju faze, tada su prvi i cetvrti klip u GMT . U tom momentu na paljenju je cetvrti cilindar a to znaci da su usisni i ispušni ventili cetvrtog cilindra zatvoreni a ventili prvog cilindra su tada na vagi ( poluotvoreni ) .
DODATNO PITANJE:
Pozdrav,znaci,precizno sam natjerao priv i cetvrti klip u GMT,podesio da su na 4-tom cilindru usisni i ispusni ventili su u zatvorenom polozaju,a od prvog cilindra su otprilike u poluotvorenom polozaju,dovod goriva dobar,struju baca,kompresija 11 bara,i opet nece da upali,nema sanse.Da li postoji mogucnost da od prevelike kolicine goriva nece da upali?Stvarno ne znam vise sta da radim.
ODGOVOR:
Sada kada znate namjestiti fazu motora i kada je motor u položaju da pali cetvrti cilindar, provjerite dali je i na razvodniku paljenja cetvrti cilindar na paljenju. Po cemu znate da je dovod goriva dobar. To se ne može znati na nacin da vidite gorivo na dovodu kod injektora , za tu spoznaju treba izmjeriti tlak goriva koji mora biti 3 bara. Da li je ispravan senzor radilice RPM ?
DODATNO PITANJE:
E i na razvodniku sam podesio finger i poredao kablove,tako da idu cilindri po redu,tj,na razvodniku(4-2-1-3)bas kao i brijegovi na bregastoj kako su rasporedjeni.Sto se tice senzora na radilici,on je nov,kupio sam ga prosle sedmice,i kad je neispravan o prethodni,nema uopste struje,tj.ne baca sa bombine kad se vergla,a sa ovim senzorom je u redu,znaci ima dovod struje na razvodnik i na svim kablovima za svjecice,a sto se tice goriva,kad god pokusam da upalim,a ne moze,cim skinem svjecice,one su skroz mokre od goriva.Eh sad je problem,da li velika kolicina goriva moze smetat pri paljenju pa da ne moze upalit?Bas mi je dolazio i majstor juce i njemu nije jasno zasto nece da upali.Da li moze elektronika imat kakve veze s paljenjem ako ima struja na svjecicama?Ja mislim da ne bi trebalo.A i lampica za ijnspric pumpu mi sad vise radi nego inace,rijetko se ugasi.A sto se tice dovoda goriva,skidao sam crijevo za povrat u rezervoar,skidao sam vakumsku pumpu za povrat goriva i sa nosaca dizni bas ima dobar pritisak goriva dok pumpa u rezervoaru radi.
ODGOVOR:
Prevelika kolicina goriva može biti uzrok jer za rad motora mora biti ispunjen uvjet da je omjer zrak : gorivo = 14,7 : 1 . Taj omjer se dobiva otvorenošcu injektora ili vremenom ubrizgavanja goriva a za to se brinu : ECU centrala, ECT senzor, mjerac mase zraka, senzor položaja leptirastog ventila, MAP senzor za tlak u usisnoj grani, IAT senzor za temperaturu usisanog zraka, RPM senzor, senzor kisika O2 .
DODATNO PITANJE:
Sigurno cete reci da sam dosadan,a bas danas sam zamijenio elektronske dizne,ili injektore,ja mislim da je to isto,i ista situacija,kad izvrnem svjecice,bas puno mokre,previse su mokre,pokusao sam povecati protok goriva na vakumskom regulatoru za povrat u rezervoar a zrak sam malo pojacao,i onda je ko malo dao znak da bi upalio i opet nista,al,hajmo to staviti na stranu,tj.gorivo,kad sam prebacio na plin da upalim na plin direktno,upalio je malo i onda je plin puknuo,tj.pukla mi je od plina plastika zracnog filtera,znaci ipak postoji neki problem sa strujom.Senzor polozaja leptirastog ventila,gdje se on nalazi,jel na koljenu za nozni gas?Gdje se nalazi ECU centrala,ECT senzor,mjerac mase zraka,IAT senzor za temperaturu usisnog zraka,RPM senzor?Evo vam motora,pa mi recite da znam,sliku sam nasao na netu,al je motor identican.Medjutim,danas sam otkrio da ne radi ni vakumski regulator,valjda se tako zove,jer sa njega ide cjevcica na usisnu granu i nastavlja do vakumskog regulatora za povrat goriva,a ni automaski saug mi nije radio.MAP senzor za tlak na usisnoj grani mislim da znam gdje se nalazi,a za ostale senzore nisam siguran.
ODGOVOR:
Impresioniran sam Vašom upornosti i entuzijazmom. Obzirom na cinjenicu da ne znate gdje se što nalazi na motoru i da uz to nemate potrebna servisna pomagala te potrebno znanje nema smisla da Vam dalje dajem tehnicke upute i savjete. Za rješavanje takvih zadataka nije dovoljno amatersko znanje ili završeni kurs iz podrucja laki motori . Za to je potrebno uz osnovno znanje i specijalisticko znanje iz podrucja elektronski sustavi ubrizgavanja, elektronski sustavi paljenja . Ako navedeni problemi prelaze granice Vaših mogucnosti , nemojte radi toga biti tužni jer i velika vecina automehanicara ne bi s uspjehom riješila navedene probleme.
Ako Vam se ukaže prilika i budete u blizini navratite, rado cu s vama popricati o svemu što Vas zanima.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ZAMAGLJIVANJE VJETROBRANSKOG STAKLA

Datum objave: 27.11.2009 16:25:00
Slika
PITANJE: Imam problem kod Fiat Punta 98' god zamagli mi staklo na prednjoj sofersajbi kada je kisa ili snijeg , zaci samo na strani ispred vozaca , radijator , tj. grijac nije jer sam ga promijenio ocistio sve vodove toplog-hladnog zraka do sofersajbe i vise neznam sta da probam
ODGOVOR:Zamagljivanje vjetrobranskog stakla može nastati radi više razloga a to su : necist filter kabine ( neka vozila nemaju taj filter ), loša cirkulacija zraka kroz radijator grjaca ( necistoce ), sustav za usmjeravanje zraka grijaca, velika vlažnost unutrašnjosti vozila ( narocito podne obloge ), propuštanje rashladne tekucine u kabinu, propuštanje vode ( kišno ili snježno vrijeme ) u kabinu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PROBLEMI SA KLIMOM

Datum objave: 10.11.2009 10:13:00
Slika
PITANJE: Vozim punta 1,2 8v,2002.god.Auto je u dobrom stanju,motor,limarija je ok.Kada upalim klimu,pocinje da radi i onda se ugasi,prije toga prilikom palenja se cuo nekakv zvuk kao trenje,ali samo kada je hladno na toplom nista.Zvuk nestaje sa daljim radom motora,kada se zagrije.Skidao sam pk remen misleci da je lezaj remenice,medjutim sloobodno se okrece,ne struze nigdje.Prije ovoga klima je radila normalno bez problema.Sada kada upalim motor necuje se nista,hladi ali klima radi malo i iskljuci se,lampica u kabini pokazuje da je ukljucena.Da li je mozda pokvarena spojnica koja ukljucuje kompresor,izlizala se ili sl,i da li se to moze poraviti tj.staviti druga ako je to uzrok.Unaprijed vam hvala,sajt vam je odlican,primjetio sam da ste pomogli mnogim ljudima,zelim vam puno srece u radu.
ODGOVOR:Moguce je da je neispravna elektromagnetska remenica ali to je rijetkost. Najcešci uzrok je nedostatak rashladnog plina, presostat, zacepljenje na ekspanzionom ventilu, freonski filter. Sve što sam naveo može se provjeriti u normalnom redovnom servisu klima uredaja koji se obvezno radi svake dvije godine. Tada se uz zamjenu freona, zamjenu freonskog filtera , zamjenu /dopunu ulja za kompresor, stavlja po potrebi i kontrast koji pomaže u detektiranju eventualnog propuštanja sustava.
Najprije provjeriote kolicinu plina te gorni i donji tlak plina u sustavu klime.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - LOŠE OBAVLJENI RADOVI

Datum objave: 06.10.2009 22:42:00
Slika
PITANJE: lijep pozdrav iz slunja,imam dva pitanja za vas.1.mozete li mi poslati shemu ufazivanja motora za fiat tipo 1.9 diesel i 2.brat mi ima audi 2000 godina 2.5tdi quatro motor mu je na novo slagan jer je auto bio razbijen i remen je preskocio i otisli su ventili,sve je novo stavljeno i auto je upalio i vozio oko 2000 km,i kada smo dosli u korenicu auto vise nije htjeo paliti,samo je verglao i bacao bijeli dim,nakon verglanja i to dosta dugoga auto je upalio i imao je cudan zvuk motora a normalno je vozio i imao je snagu,kada smo dosli kuci vise nije htjeo paliti pa vas zamoljavam ako mi mozete pomoci u tome problemu
ODGOVOR:Shemu faze motora vam mogu objasniti ili dat ako dodete do mene. Osnovna oznaka za radilicu je na remenici radilice i ona se treba poklapati s odgovarajucom oznakom na prednjem poklopcu motora. Oznaka za bregastu osovinu nalazi se na remenici bregaste osovina i istu treba staviti prema prorezu na metalnom poklopcu koji je iza remenice. Oznaka za visokotlacnu pumpu nalazi se na remenici pumpe i treba je postaviti prema oznaci na kucištu, noscu pumpe. Nakon postavljanja zupcastog remena potrebno je podesiti staticki kut paljenaj na visokotlacnoj pumpi. Za ovo je potreban odgovarajuci alat i komparator.
Problem s AUDIJEM može biti povezan s loše obavljenim radovima na motoru. Moguci uzroci su netocna faza motora, ulazak rashladne tekucine u cilindar, ulazak ulja u cilindar, loše dize, ostali dijelovi sustava za upravljanje motorom. Precizniji odgovor se može dati nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - OŠTECENJA U MOTORU

Datum objave: 05.10.2009 22:17:00
Slika
PITANJE: Nakon otvaranja motora i analize stanja molim za Vaš komentar.
Mjerio sam promjere cilindara mikrometrom s tri izdanka i u odnosu na nominalnu mjeru od 86,40 mm ,promjeri su povecani za 0,05 do 0,07 mm na gornjoj zoni cilindara, a 0,03 mm u donjoj zoni.
Ovalnost sam utvrdio komparatorom s dva izdanka u dvije medusobno okomite osi i ona iznosi 0,02 mm.
Na drugom klipu pukao je gornji kompresioni prsten i cilindar je u toj zoni progorio a isto tako postoji oštecena zona pri vrhu cilindra dimenzije 10×12 mm , dubine 0,07 mm . Prema dnu cilindra proteže se trag paljenja ali bez mjerljive dubine oštecenja. Pod prstima se skoro ništa ne osjeca .(fotografije u prilogu)
Moj plan je zamjeniti ošteceni klip i i sve prstenove na svim klipovima .S obzirom na stanje drugog cilindra zanima me Vaše mišljenje o trajnosti ovakvog zahvata.
ODGOVOR:Ako je vozilo Vaše možete odabrati varijentu koja vam po cijeni odgovara. Ako se bavite profesionalno popravkom vozila tada na obavljene radove trebate dati garanciju. Poslane slike ne mogu vjerodostojno prikazati velicinu oštecenja . Neposrednim uvidom kojega ste Vi obavili trebate odluciti da li je varijanta popravka koju namjeravate napraviti dovoljno kvalitetna da možete dati garanciju na svoj rad. Ako je odgovor DA onda napravite što ste planirali.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - LAMBDA SONDA ?

Datum objave: 19.09.2009 09:35:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem sa novo kupljenom lambdnom sondom.
Vozim fiat tipo 1.4ie 90g mjenjao sam sondu i katalizator pa me zanima da li ikako moze doci do kvara na sondi iako je nova, jer mi auto isto radi.Svijecice su mi cadavo crne no usisni dihtung sam isto tako mijenjao i crijeva komplet za usis,no motoric ler gasa radi jer vidim da se krece,inace pali iz prve, malo padova okretaja ali ne zaletava se,kad pustim ga u 2 brzini bez gasa on nacukava a kad vozim dere se a ne ubrzava.Zato vas molim ikako ako ima nade sa tom sondom jer je zamjenska bosh da je zamjenim pothitno garancija je 1 god unaprijed hvala?!
ODGOVOR:Ako postoje greške na sustavu ubrizgavanja i sustavu paljenja ( a na vašem vozilu sigurno postoje ), možete montirati bezbroj novih lambda sondi ni jedna nece raditi. U sustavu ubrizgavanja prevelika kolicina goriva ( crne svjecice ) blokira rad lambda sonde. Isto tako loše svjecice, kablovi, razvodna kapa, bobina, mogu takoder blokirati lambda sondu. Ispravno rješenje je dijagnostika sustava paljenja i sustava ubrizgavanja , otklanjajnje grešaka, eko-test . Dobar eko-test je potvrda da su mehanicki sustav motora, sustav, paljenja, sustav ubrizgavanja u dobrom stanju.
na vrh Povratak na vrh

FIAT COUPE - ZAMJENJEN DIHTUNG KOLEKTORA

Datum objave: 14.09.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: fiat coupe 2.0 20v turbo,promijenio sam na kolektoru dihtung i od tada nece da vuce auto.kao bez turbine,ali turbina nije dirana,jel moguce kakav ventil ili senzor....
ODGOVOR:Prilikom spomenutih radova postoji mogucnost da se dogodi neki previd ili propust. Najcešce je to: konektor koji se zaboravi ponovno spojiti ( mjerac protoka, senzor temperature usisanog zraka, senzor tlaka zraka, podtlak na ventilu turbine, usisne cijevi turbine, tlacne cijevi turbine, ventil regulacije tlaka turbine i sl. ). Isto tako moguce je da je u turbinu neplanirano došla necistoca koja ometa rad turbina ili smanjuje njezinu ucinkovitost.
Potrebno je pažljivo provjeriti sve detalje i samu turbinu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PROBLEM SA KOCNICAMA

Datum objave: 03.09.2009 21:55:00
Slika
PITANJE: Fiat stilo 2002 1.8 dynamic 98kw
Imam problem sa kocnicama tj. celjustima i vodilicama. one doslovno klapaju, kad prodem preko neravnina imam osjecaj da ce se auto raspast i kod svakog kocenja one škripe. to je tako neugodan zvuk kao kad vlak koci. recite mi kako popraviti kvar (sve je što se tice ovjesa u redu jer vodim racuna o autu)
ODGOVOR:Prednje kocnice mogu lupati zbog disk plocica i zbog vodilica kocnih kliješta. Ako su uvašem slucaju istrošene vodilice kocnih kliješta iste možete ( pokušati ) nabaviti kod ovlaštenog servisa. Ako se to ne može ( što ne bi bilo cudno ) tada ostaju samo dvije mogucnosti da zamijenite kompletan sklop s vodilicama ili da napravite nove vodilice od odgovarajuceg materijala. Ova druga varijanta isto nije jeftina jer je zahtijevna za izradu .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - DETONANTNO IZGARANJE

Datum objave: 02.08.2009 21:58:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Tipo 1.6 AGT ,koji je što se tice motora i mehanike potpuno ok.Kompresija oko 10 , Co na teh. pregledu 0,16 malu potrošnju i to je sve ok.Posljednje vrijem imam problema sa detonacijom u cilindrima.
Kad se ga upali i dok je hladan vuce dobro i prima ful gas bez detonacije ali kad se ugrije nesmijete pogotovo u brdo skoro ni dodati gasa i to iznad 2500 okretaja pa i više zvoni cak i oko 3500.
Imam ugradene svijecice Bosch yttrium WR 7LT koje su u pocetku odradile 20 000 km ok a sad je došlo do te detonacije.
Ja sumnjam u svijecice da možda nisu po toplotnoj vrijednosti za taj auto i da su pretople pa još sa kilometražom je došlo i do promjene u njima pa su pocele raditi kao neki grijac u cilindru i pale gorivo prije iskre.Zanima me vaše mišljenje i savjet.
ODGOVOR:Detonantno izgaranje u motoru može nestati radi više razloga a Vi provjerite : svjecice ( odgovarajuce su BOSCH FR6DC2, NGK BPR7E, BERU14R-6DU ), motor mora biti tocno u fazi, ventili trebaju biti podešeni 0,40 mm usisni, 0,50 mm ispušni, gorivo treba imati odgovarajuci oktanski broj, na klipovima ne smije biti nakupina gareži, visina glave motora ne smije biti niža više od 1,5 mm od visine nove glave motora. Provjerite i senzor detonacija ( nalaizi se na bloku motora ) jer isti ( ako postoji ) može biti uzrok. U rijetkim slucajevima uzrok je DIGIPLEX elektronika paljenja i ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - KLIMA SLABO RADI

Datum objave: 30.06.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: imam novu fiat cromu 2007 godiste i crkla mi je klima nesto slabo puse kad je ukopcam cuje se da se nesto ukopca ali nista ne puse jako slabo molim pomoc sta bi moglo bit molim pomoc.
ODGOVOR:Najcešci uzrok otkazivanja klima uredaja je nedostatak rashladnog plina u sustavu. Uzrok tome je propuštanje sustava. Potrebno je ustanoviti koliko plina ima u sustavu i da li ga uopce ima. Ako plina nema ništa to je znak da sustav jako propušta i sustav se treba ispitati. Ako plina ipak nešto ima sustav se može napuniti i tom prilikom uz plin staviti i specijalni kontrast koji može pokazati mjesta eventualnog propuštanja.Prilikom punjenja klime dobro bi bilo zamijeniti i sušac ( freonski filter ). Bez servisne opreme ne može se ništa raditi oko klima uredaja na amaterskoj osnovi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - PROBLEMI NAKON NEVREMENA

Datum objave: 07.06.2009 09:40:00
Slika
PITANJE: Dakle i ja imam jedan cudan problem.
imam fiat tipo 1.4 se 93. sinoc sam po nevrijemenu vozio auto sat vremena,normalno sam ga parkirao,sve je bilo uredu. No jutros kad sam usao u kola,dao sam kontak i brisaci su poceli raditi i ako nisu bili ukljuceni,nisu regovali na rucicu ni da se upale ni ugase,motor je normalo upalio,ukljucila se i lampica rezerve goriva iako je goriva bilo u rezervaru vise od pola,ugasio sam motor,onda je lampica samo tinjala,zatim je motor teze upalio i stvar je ostala ista.
po svom navodjenju sam skinuo kleme sa akumulatora i ostavio auto na parkingu 7 sati. vratio sam klemu,motor je normalno upalio ali je problem i dalje ostao isti,nasao sam osigurac brisaca i skinuo ga,ostavio motor da radi sat vremena nadajuci se da ce temperatura motora da osusi vlagu ako postoji,onda su poceli releji da zveckaju,relej zmigavaca i relej brisaca,pa sam i njih poskidao,i vratio i osigurac brisaca,no oni su i dalje radili,na povlacenje rucice brisaca za strcanje tecnosti za sajbu ukljucila se sirena i nije prestala da radi dok nisam skinuo i njen osigurac,jedino se normalizovala lampica rezerve,ugasio sam kola i centralna brava je prestala da funkcionise.
dakle sta bi mogao biti kvar,neki relej,zica,motor brisaca da nije dobio vodu,ili kompjuter da je navlazio,da li ce se to normalizovati ako vlaga izadje ili treba mijenjati kompjuter.
ODGOVOR:Sve što ste nabrojili povezano je sa elektricnom instalacijom, konektorima, grupom releja i kutijom osiguraca. Postojeci kontakti narocito kontakti minus ( masa ) nisu bili u dobrom stanju te je radi toga utjecaj vlage na iste bio takav kakav ste i vi opisali. Strujni krugovi su se poceli zatvarati preko drugih pravaca te tako napravili kaos i nelogicno funkcioniranje drugih potrošaca. Posao oko popravka može biti zahtijevan i dugotrajan. Potrebno je provjeriti i urediti a neke kontakte i zamijeniti , isto tako treba zamijeniti i oštecene releje, elektricne vodove i po potrebi neke komande kao što je komanda brisaca ( vidjeti cete da li je potrebno ). Ako motor radi normalno onda je ECU centrala u redu. Pocnite s najjednostavnijim provjerama i radnjama.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - CHIP TUNING

Datum objave: 30.05.2009 14:08:00
Slika
PITANJE: Imam fiat stilo 1.9 multijet 120 ks zanima me dali ce chip za povecanje snage utjecat na stanje motora i njegovu trajnost, koliko je to štetno za taj motor s tim da bi motor tada razvijao snagu cca 150 ks.
ODGOVOR:Chip tuningom može se postici povecanje snage motora 15 do 30%. Ucinak ovisi o kvaliteti /cijeni tuninga. Ovim postupkom djeluje se na upravljacku mapu na EPROM-u ECU upravljacke centrale ili se mijenja EPROM ( chip ) u upravljackoj centrali. Parametri na koje se djeluje su kolicina goriva, tlak turbine, kut predpaljenja. Navedenim postupkom povecava se tlak po jedinici poivršine na celu klipa a to znaci da je i opterecenje ( mehanicko, dinamicko, termicko ) znatno vece. Iz ovoga se može zaljuciti da je i trajnost motora kraca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - RAZNI ZVUKOVI

Datum objave: 28.05.2009 16:14:00
Slika
PITANJE: Svaka cast na ovom sajtu prije svega. Molim Vas da mi pomognete savjetom jer sam više izbezumljen sa popravcima svog Fiata. Kupio sam ima 6 mjeseci svog Fiata i malo pomalo sam ga doveo u red, ali stalno nešto novo dolazi na repertoar. Mijenjao sam disk plocice prednje ima mjesec dana i odmah nakon toga je pocelo da cvili. Odmah sam zvao servisera koji mi je stavio nove diskove i opet ista stvar. Kaže da su dobre cc 200 i nešto kuna. Provjerio je i sve ostalo na što je sumnjao i nije otkrio ništa. Ali još to donekle i mogu trpjeti, ali jucer sam primjetio dok sam išao niz nizbrdicu tulenje u kotacima. Zvuk je bio slican kao da prelazite preko naboranog asfalta. Trajalo je nekih 10 sekundi. Kasnije se opet culo na ravnini kod stiskanja gasa i opet je trajalo par sekundi. I posljednji zvuk sam cuo kad sam došao pred kucu i kad sam ga locirao u desnom kotacu kod okretanju u desno. Molim Vas da mi pomognete prije nego što odem u servis što to može biti!!
ODGOVOR:Najcešci uzrok cviljenja disk plocice su nekvalitetne plocice ali to mobu biti ( rijede ) kocna kliješta i diskovi. Zvuk koji ste culi u vožnji nije ležaj kotaca, prema vašem opisu prije bi mogla biti desna kocnica koja može djelomicno blokirati i tako stvarati navedeni zvuk. Pregladom navedenog može se tocno znati što je uzrok.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVO SE VIŠE NE PALI

Datum objave: 17.05.2009 23:43:00
Slika
PITANJE: Pozdrav i svaka pohvala, pamtim Vas još iz starih Autoklubova.
Vozim punto 1.2 star 8 godina i povremeno mi se znao iskljuciti elektricni servo koji bi nakon gašenja i paljenja ponovo proradio.
Sad vec pretpostavljate da mi se spomenuti servo više uopce ne pali a vožnja malog fiatica nalikuje vožnji fapa kljunaša.
U cemu bi mogao biti problem?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima EPS ( Electrical Power Steering ) servo upravljanje. U slucaju kada sustav ne radi moguci uzroci su: elektricno napajanje (konektori ), senzor zakretnog momenta, davac broja okretaja, davac brzine, elektromotor s pužnim reduktorom, upravljacka centrala.
Navedeni sustav ima mogucnost elektronske dijagnostke.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TRESE SE U VOŽNJI

Datum objave: 16.05.2009 21:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem fiata Punta sx 1,2 2001. god. 93000 km i imam veliki
problem.Prilikom vožnje prednji dio auto trese.Kad sam u drugoj i trebam prešaltati u trecu auto pocinje tresti, tako i u cetvrtoj tj. auto trese do 63 km/h i kasnije se ponaša ok.Primjetila sam da je trešnja intezivnija prilikom dodavanja gasa u te dvije brzine.Bila sam kod dva automehanicara i rekli su da je auto ok osim da bih mogla promjeniti dvije prednje felge i gume jer su bile lošije.Felge i gume sam promjenila,napravljen je špur, balans, medutim problem je ostao isti.Buduci da sam laik osoba za auto,strah me je da se dodatno što ne pokvari ili tome sl.i što je najgore nisam s takvim autom sigurna na cesti.
ODGOVOR:Vibracije koje su prisutne na Vašemu vozilu mogu nastati radi više razlicitih uzroka. Navesti cu ih logicnim redoslijedom to su: gume ( prednje, zadnje ), felge ( prednje, zadje ), pogonske osovine ( lijeva, desna ), homokineticki zglobovi ( unutrašnji vanjski ), nosaci motora, ovjesi. U rijetkim situacijama uzrok može biti i sam motor kao generator vibracija. Kao što vidite odgovor je malo duži, precizan i jednoznacan odgovor se može dati nakon pregleda Vašega vozila. Žao mi je ako u vašoj neposrednoj blizini nema servisa koji može riješiti ovaj problem.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - SVE ZAŠPRICANO ULJEM

Datum objave: 19.04.2009 17:24:00
Slika
PITANJE: vozim se po autoputu 160 i odjednom poceo gubit snagu i usporavat, stanem se na benzinsku i s desne strane curi ulje i u motornom prostoru desno dolje je sve zašpricano s uljem? sta bi moglo bit? e da rijec je o Fiat Bravo HGT 147ks 96 god.
ODGOVOR:Po vašem opisu a bez direktnog uvida na vozilu moguce je oštecenje visokotlacnog voda za ulje , oštecenja kartera, oštecenja nekog brtvila, oštecenja u samom motoru.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,7 TD - STARTANJE ZAGRIJANOG MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 20:42:48
Slika
PITANJE: Prvo pohvale na Vaš racun zbog iznimne strpljivosti i strucnosti u odgovaranju na more pitanja.Dva puta ste mi pomogli savjetom,a nadam se da cete i sada.
Naime radi se o fiatu puntu 1.7 td,95.god,192 000 km.Problem je u startanju zagrijanog motora.Naime kada je motor hladan pali iz prve,no kada se zagrije i kada ga treba po potrebi ponovno upaliti,mora se duže verglati te se na ispuhu pojavljuje sivkasti dim. Napominjem da motor vuce dobro i ne troši ulje.
ODGOVOR:Uzrok može biti slaba kompresija. Kada je motor zagrijan grijaci nisu u funkciji jer ih u tom momentu iskopca senzor za temperaturu motora a kada je motor hladan grijaci normalno rade jer ih opet ukapca isti senzor za temperaturu motora. Mogu postojati i drugi razlozi ali se oni moraju otkriti direktno na vozilu ( slabo okretanje radilice, regulator kolicine na visokotlacnoj pumpi, kut paljenja ).
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - POMICANJE RAZVODNIKA PALJENJA

Datum objave: 03.04.2009 00:54:00
Slika
PITANJE: IMAM JEDNO PITANJE U VEZI FIAT CROME 2.0 I.E 120 KS KAD MICEM RAZVODNIK PALJENJA LJEVO DESNO NIŠ SE NE DOGA?A ZAŠTO.. DRUGO PITANJE PITAM U VEZI ISTOG AUTA FIAT CROMA 2.0 I.E 120 KS RECITE MI DALI JE NORMALNO DA 15 LITARA GORIVA AUTO POTROŠI ZA NITI 5 KM. GORIVO NIGDJE NE PUŠTA SVE SAM CIJEVI PROVJERIO ZAŠTO JE POCEO TOLIKO TROŠIT. INACE AUTO IDE SUPER DOK IMA BENZINA . molim pomoc
ODGOVOR:Normalno je da se pomicanjem razvodnika paljenja ništa ne dogada. Kut paljenja regulira se automatski pomocu senzora i ECU centrale. Uzrok velike potrošnje goriva mogu biti više razlicitih faktora. Opcenito se mogu navesti mehanicki sustav motora ( kompresija, faza, podešenost ventila, propuštanje usisnog kolektora i t.d. ), elektronski sustav ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, ECT senzor, mjerac protoka zraka, MAP senzor, potenciometar ...), sustav paljenja ( slaba iskra, probijanje visokog napona, elektronika paljenja ...). Najprije provjerite i po potrebi doradite mehanicki sustav a nakon toga se treba raditi na sustavu ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 01.04.2009 18:09:00
Slika
PITANJE: Redovno pratim vašu stranicu i citam šta ljudi sve pitaju pa sam i ja odlucio postavit pitanje. Imam Fiat Mareu 1.9TD 100 iz 97 godine i
jako sam zadovoljan , a trebao bi mjenjat zupcasti remen pa me zanima šta bi bilo dobro sve promjenit? Zašto mi se auto sav strese kad ga gasim?
ODGOVOR:Kada se mijenja zupcasti remen zamijenite još natezac i pumpu za vodu jer su i oni dio sustava razvodnog mehanizma. Uz navedeno korisno bi bilo i podesiti ventile. Motor se pri gašenju može zatresti radi mehanickih problema ( nosaci motora, dize, garež na celu klipova … ) ili problema u sustavu za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh