Danas je: 05.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT TIPO - PROBLEMI NAKON NEVREMENA

Datum objave: 07.06.2009 09:40:00
Slika
PITANJE: Dakle i ja imam jedan cudan problem.
imam fiat tipo 1.4 se 93. sinoc sam po nevrijemenu vozio auto sat vremena,normalno sam ga parkirao,sve je bilo uredu. No jutros kad sam usao u kola,dao sam kontak i brisaci su poceli raditi i ako nisu bili ukljuceni,nisu regovali na rucicu ni da se upale ni ugase,motor je normalo upalio,ukljucila se i lampica rezerve goriva iako je goriva bilo u rezervaru vise od pola,ugasio sam motor,onda je lampica samo tinjala,zatim je motor teze upalio i stvar je ostala ista.
po svom navodjenju sam skinuo kleme sa akumulatora i ostavio auto na parkingu 7 sati. vratio sam klemu,motor je normalno upalio ali je problem i dalje ostao isti,nasao sam osigurac brisaca i skinuo ga,ostavio motor da radi sat vremena nadajuci se da ce temperatura motora da osusi vlagu ako postoji,onda su poceli releji da zveckaju,relej zmigavaca i relej brisaca,pa sam i njih poskidao,i vratio i osigurac brisaca,no oni su i dalje radili,na povlacenje rucice brisaca za strcanje tecnosti za sajbu ukljucila se sirena i nije prestala da radi dok nisam skinuo i njen osigurac,jedino se normalizovala lampica rezerve,ugasio sam kola i centralna brava je prestala da funkcionise.
dakle sta bi mogao biti kvar,neki relej,zica,motor brisaca da nije dobio vodu,ili kompjuter da je navlazio,da li ce se to normalizovati ako vlaga izadje ili treba mijenjati kompjuter.
ODGOVOR:Sve što ste nabrojili povezano je sa elektricnom instalacijom, konektorima, grupom releja i kutijom osiguraca. Postojeci kontakti narocito kontakti minus ( masa ) nisu bili u dobrom stanju te je radi toga utjecaj vlage na iste bio takav kakav ste i vi opisali. Strujni krugovi su se poceli zatvarati preko drugih pravaca te tako napravili kaos i nelogicno funkcioniranje drugih potrošaca. Posao oko popravka može biti zahtijevan i dugotrajan. Potrebno je provjeriti i urediti a neke kontakte i zamijeniti , isto tako treba zamijeniti i oštecene releje, elektricne vodove i po potrebi neke komande kao što je komanda brisaca ( vidjeti cete da li je potrebno ). Ako motor radi normalno onda je ECU centrala u redu. Pocnite s najjednostavnijim provjerama i radnjama.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - CHIP TUNING

Datum objave: 30.05.2009 14:08:00
Slika
PITANJE: Imam fiat stilo 1.9 multijet 120 ks zanima me dali ce chip za povecanje snage utjecat na stanje motora i njegovu trajnost, koliko je to štetno za taj motor s tim da bi motor tada razvijao snagu cca 150 ks.
ODGOVOR:Chip tuningom može se postici povecanje snage motora 15 do 30%. Ucinak ovisi o kvaliteti /cijeni tuninga. Ovim postupkom djeluje se na upravljacku mapu na EPROM-u ECU upravljacke centrale ili se mijenja EPROM ( chip ) u upravljackoj centrali. Parametri na koje se djeluje su kolicina goriva, tlak turbine, kut predpaljenja. Navedenim postupkom povecava se tlak po jedinici poivršine na celu klipa a to znaci da je i opterecenje ( mehanicko, dinamicko, termicko ) znatno vece. Iz ovoga se može zaljuciti da je i trajnost motora kraca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - RAZNI ZVUKOVI

Datum objave: 28.05.2009 16:14:00
Slika
PITANJE: Svaka cast na ovom sajtu prije svega. Molim Vas da mi pomognete savjetom jer sam više izbezumljen sa popravcima svog Fiata. Kupio sam ima 6 mjeseci svog Fiata i malo pomalo sam ga doveo u red, ali stalno nešto novo dolazi na repertoar. Mijenjao sam disk plocice prednje ima mjesec dana i odmah nakon toga je pocelo da cvili. Odmah sam zvao servisera koji mi je stavio nove diskove i opet ista stvar. Kaže da su dobre cc 200 i nešto kuna. Provjerio je i sve ostalo na što je sumnjao i nije otkrio ništa. Ali još to donekle i mogu trpjeti, ali jucer sam primjetio dok sam išao niz nizbrdicu tulenje u kotacima. Zvuk je bio slican kao da prelazite preko naboranog asfalta. Trajalo je nekih 10 sekundi. Kasnije se opet culo na ravnini kod stiskanja gasa i opet je trajalo par sekundi. I posljednji zvuk sam cuo kad sam došao pred kucu i kad sam ga locirao u desnom kotacu kod okretanju u desno. Molim Vas da mi pomognete prije nego što odem u servis što to može biti!!
ODGOVOR:Najcešci uzrok cviljenja disk plocice su nekvalitetne plocice ali to mobu biti ( rijede ) kocna kliješta i diskovi. Zvuk koji ste culi u vožnji nije ležaj kotaca, prema vašem opisu prije bi mogla biti desna kocnica koja može djelomicno blokirati i tako stvarati navedeni zvuk. Pregladom navedenog može se tocno znati što je uzrok.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVO SE VIŠE NE PALI

Datum objave: 17.05.2009 23:43:00
Slika
PITANJE: Pozdrav i svaka pohvala, pamtim Vas još iz starih Autoklubova.
Vozim punto 1.2 star 8 godina i povremeno mi se znao iskljuciti elektricni servo koji bi nakon gašenja i paljenja ponovo proradio.
Sad vec pretpostavljate da mi se spomenuti servo više uopce ne pali a vožnja malog fiatica nalikuje vožnji fapa kljunaša.
U cemu bi mogao biti problem?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima EPS ( Electrical Power Steering ) servo upravljanje. U slucaju kada sustav ne radi moguci uzroci su: elektricno napajanje (konektori ), senzor zakretnog momenta, davac broja okretaja, davac brzine, elektromotor s pužnim reduktorom, upravljacka centrala.
Navedeni sustav ima mogucnost elektronske dijagnostke.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TRESE SE U VOŽNJI

Datum objave: 16.05.2009 21:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem fiata Punta sx 1,2 2001. god. 93000 km i imam veliki
problem.Prilikom vožnje prednji dio auto trese.Kad sam u drugoj i trebam prešaltati u trecu auto pocinje tresti, tako i u cetvrtoj tj. auto trese do 63 km/h i kasnije se ponaša ok.Primjetila sam da je trešnja intezivnija prilikom dodavanja gasa u te dvije brzine.Bila sam kod dva automehanicara i rekli su da je auto ok osim da bih mogla promjeniti dvije prednje felge i gume jer su bile lošije.Felge i gume sam promjenila,napravljen je špur, balans, medutim problem je ostao isti.Buduci da sam laik osoba za auto,strah me je da se dodatno što ne pokvari ili tome sl.i što je najgore nisam s takvim autom sigurna na cesti.
ODGOVOR:Vibracije koje su prisutne na Vašemu vozilu mogu nastati radi više razlicitih uzroka. Navesti cu ih logicnim redoslijedom to su: gume ( prednje, zadnje ), felge ( prednje, zadje ), pogonske osovine ( lijeva, desna ), homokineticki zglobovi ( unutrašnji vanjski ), nosaci motora, ovjesi. U rijetkim situacijama uzrok može biti i sam motor kao generator vibracija. Kao što vidite odgovor je malo duži, precizan i jednoznacan odgovor se može dati nakon pregleda Vašega vozila. Žao mi je ako u vašoj neposrednoj blizini nema servisa koji može riješiti ovaj problem.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - SVE ZAŠPRICANO ULJEM

Datum objave: 19.04.2009 17:24:00
Slika
PITANJE: vozim se po autoputu 160 i odjednom poceo gubit snagu i usporavat, stanem se na benzinsku i s desne strane curi ulje i u motornom prostoru desno dolje je sve zašpricano s uljem? sta bi moglo bit? e da rijec je o Fiat Bravo HGT 147ks 96 god.
ODGOVOR:Po vašem opisu a bez direktnog uvida na vozilu moguce je oštecenje visokotlacnog voda za ulje , oštecenja kartera, oštecenja nekog brtvila, oštecenja u samom motoru.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,7 TD - STARTANJE ZAGRIJANOG MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 20:42:48
Slika
PITANJE: Prvo pohvale na Vaš racun zbog iznimne strpljivosti i strucnosti u odgovaranju na more pitanja.Dva puta ste mi pomogli savjetom,a nadam se da cete i sada.
Naime radi se o fiatu puntu 1.7 td,95.god,192 000 km.Problem je u startanju zagrijanog motora.Naime kada je motor hladan pali iz prve,no kada se zagrije i kada ga treba po potrebi ponovno upaliti,mora se duže verglati te se na ispuhu pojavljuje sivkasti dim. Napominjem da motor vuce dobro i ne troši ulje.
ODGOVOR:Uzrok može biti slaba kompresija. Kada je motor zagrijan grijaci nisu u funkciji jer ih u tom momentu iskopca senzor za temperaturu motora a kada je motor hladan grijaci normalno rade jer ih opet ukapca isti senzor za temperaturu motora. Mogu postojati i drugi razlozi ali se oni moraju otkriti direktno na vozilu ( slabo okretanje radilice, regulator kolicine na visokotlacnoj pumpi, kut paljenja ).
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - POMICANJE RAZVODNIKA PALJENJA

Datum objave: 03.04.2009 00:54:00
Slika
PITANJE: IMAM JEDNO PITANJE U VEZI FIAT CROME 2.0 I.E 120 KS KAD MICEM RAZVODNIK PALJENJA LJEVO DESNO NIŠ SE NE DOGA?A ZAŠTO.. DRUGO PITANJE PITAM U VEZI ISTOG AUTA FIAT CROMA 2.0 I.E 120 KS RECITE MI DALI JE NORMALNO DA 15 LITARA GORIVA AUTO POTROŠI ZA NITI 5 KM. GORIVO NIGDJE NE PUŠTA SVE SAM CIJEVI PROVJERIO ZAŠTO JE POCEO TOLIKO TROŠIT. INACE AUTO IDE SUPER DOK IMA BENZINA . molim pomoc
ODGOVOR:Normalno je da se pomicanjem razvodnika paljenja ništa ne dogada. Kut paljenja regulira se automatski pomocu senzora i ECU centrale. Uzrok velike potrošnje goriva mogu biti više razlicitih faktora. Opcenito se mogu navesti mehanicki sustav motora ( kompresija, faza, podešenost ventila, propuštanje usisnog kolektora i t.d. ), elektronski sustav ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, ECT senzor, mjerac protoka zraka, MAP senzor, potenciometar ...), sustav paljenja ( slaba iskra, probijanje visokog napona, elektronika paljenja ...). Najprije provjerite i po potrebi doradite mehanicki sustav a nakon toga se treba raditi na sustavu ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 01.04.2009 18:09:00
Slika
PITANJE: Redovno pratim vašu stranicu i citam šta ljudi sve pitaju pa sam i ja odlucio postavit pitanje. Imam Fiat Mareu 1.9TD 100 iz 97 godine i
jako sam zadovoljan , a trebao bi mjenjat zupcasti remen pa me zanima šta bi bilo dobro sve promjenit? Zašto mi se auto sav strese kad ga gasim?
ODGOVOR:Kada se mijenja zupcasti remen zamijenite još natezac i pumpu za vodu jer su i oni dio sustava razvodnog mehanizma. Uz navedeno korisno bi bilo i podesiti ventile. Motor se pri gašenju može zatresti radi mehanickih problema ( nosaci motora, dize, garež na celu klipova … ) ili problema u sustavu za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PALE SE LAMPICE GREŠAKA

Datum objave: 29.03.2009 22:33:00
Slika
PITANJE: Problem je na fiat stilo 1.6 16v 2002.god. kod vožnje pali se greška asr,engine foult i nakon toga okretaji motora padnu na nulu(nece primati gas) i onda se ugasi.ponekad se pokaže losse conection.i još jedan problem kod paljenja zna pokazati grešku da nema benzina a u rezervaru ima više od pola a nakon toga vrati se u normalu.da li ima plovak kakvu vezu s asr-om???pomozite mi poludit cu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ODGOVOR:U ovom slucaju na nekoj amaterskoj osnovi mogu se obaviti samo radovi na provjeri i cišcenju pojedinih konektora, kontakata i minus spojeva s masom. Sve ostale radnje zahtijevaju strucnu i servisnu podršku ( baza podataka, servisna dijagnosticka oprema ). Moguci kvarovi su na elektronskom sustavu ubrizgavanja, sustavu za upravljanje motorom, sustavu paljenja. Precizniji odgovor nije moguc bez neposrednog uvida.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ŠKRIPANJE

Datum objave: 27.02.2009 11:07:00
Slika
PITANJE: Htio bi najprije pohvaliti Vasu stranicu i Vas entuzijazam.
Molim vas za pomoc naime na gore navedenom automobilu kod zadnjih amortizera prilikom voznje cuje se skripanje a narocito kod neravnina na cesti.Preraslo je u nepodnosljivu buku te strah da se nesto ne desi u vožnji, auto ima 72.000km.To je bilo rjeseno vec pod garancijom i receno je da to nije nista strasno
ODGOVOR:Zvuk škripanja koji cujete nastaje na gumenim blokovima zadnjeg mosta, hvatištima amortizera, zadnjim ovjesima. Zvuk se pojavljuje radi promjena u strukturi gumenih blokova koji više nisu elasticni kao što su nekada bili. Nekada pomaže da se isti tretiraju s glicerinom ili sa tekucom masti u spreju. Ukoliko takav postupak ne daje rezultat na dulji rok problematicni gumeni blokovi se trebaju zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - PREBOGATA SMJESA

Datum objave: 17.02.2009 15:46:00
Slika
PITANJE: kako smanjit prebogatu smjesu goriva koja mi dolazi u cilindar sta treba postelat pitam u vezi fiat crome 2.0 i.e 8v 120 ks na injektionu je vida od zraka dali nju treba stelat i zasto mi pumpa goriva iz rezervara kad dam kontakt cijelo vrijeme tlaci benzin sta nebi trebala samo par sekundi da tlaci pa onda da onda da stane prije nego sta auto upali.
ODGOVOR:Kolicina goriva se ne može smanjiti podešavanjem ili okretanjem nekog vijka. Na potrošnju goriva utjece puno faktora a najznacajniji je vrijeme ubrizgavanja ( vrijeme otvorenosti injektora ) s kojim upravlja ECU centrala. Vrijeme ubrizgavanja se racuna na osnovu više faktora koji dolaze iz mjeraca protoka zraka MAF, senzora IAT za temperaturu usisanog zraka, MAP senzora za tlak zraka, potenciometra TP ventila za snagu, ECT senzora, CKP senzora, lambda sonde ( ako postoji ). ECU centrala racuna kolicinu zraka koja je ušla u motor i prema toj kolicini dozira potrebnu kolicinu goriva. Potrošnja goriva ce biti povecana ako neki od navedenih dijelova nije ispravan ili daje krive podatke racunalu. Uz navedeno na potrošnju goriva mogu utjecati i loši injektori. Vaš problem cete riješiti tako da najprije napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja a po potrebi i sustava paljenja. Nakon toga tocno se može znati što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - NE RADI ZADNJI BRISAC

Datum objave: 30.01.2009 15:56:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat tipo 1.6 i.e., 1994.godište. Primjetio sam da mi ne radi brisac zadnjeg stakla.Kad sam skinuo poklopac sa motorica za zadnji brisac i otpojio žice, ustanovio sam da nema struje do motorica.Da li taj motor za brisac ima neku elektroniku?Ako ima, gdje se nalazi ta elektronika?Što bi moglo biti uzrok kvaru?
ODGOVOR:Motor zadnjeg brisaca nema elektronski modul. Struja za brisac dolazi iz razvodne kutije preko osiguraca do prekidaca za zadnji brisac. Prekidac je povezan elektricnom instalacijom ( prolazi po podu uz lijevu stranu ) sa samim motorom brisaca. Ispitajte gdje je prekid a pocnite od prekidaca brisaca. Uzrok može biti sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ODABERITE DRUGI SERVIS !

Datum objave: 21.01.2009 17:25:00
Slika
PITANJE: Jako sam se obradovala kada sam pronasla Vas sajt, divno je sto pomazete i nama neukima s automobilima. Molim Vas, pomozite mi da se izborim s majstorima i resim konacno problem s autom pre nego sto ga moji prodaju jer su izgubili zivce. Pre tri meseca kupili smo Fiata punta 1.2 16 v, 2003. godiste. Tata je izracunao (po metodi "od momenta paljenja lampice") da trosi 13,8 litara na 100 km. Majstor je dijagnostifikovao lambda sondu i jos neku sondu koju "treba da procisti". Zamenio je sondu, ono drugo nije procistio, a moji su, po istom principu, ponovo izracunali istu, uzasno veliku potrosnju. Onda je poceo da trza u voznji pa je majstor zamenio bobinu i rekao da je popravio dihtung na crevu na rezervoaru. Preporucio je da ga napunimo do vrha i predjemo sto km. Kada smo sipali gorivo, iz rezervoara je pocelo u mlazu da curi gorivo jos na pumpi. Znaci, od merenja potrosnje nista. Sada (isti) majstor kaze da smo pogresili, kao, odakle nam ideja da rezervoar sme da se puni do vrha. Navodno rezervoar ima neku cev (izvinite, mozda lupam), koja sluzi za "oduvavanje" (sta je to???), pa je u tu cev uslo gorivo koje se onda izliva iz auta. Inace, naknadno smo saznali da je auto bio havarisan, navodno udario je zeca pa je menjana neka korpa. Preklinjem Vas, recite mi sta sada da radim? A sto se tice one sonde, na tabli se, nedelju dana posle zamene, pojavljuje znak da nesto nije u redu s njom. Majstor kaze da je to sve OK, ali je on zaboravio da kompjuterski izbrise pokazivac greske. Inace, auto ide savrseno, osim sto ne smemo da ga punimo do vrha pa nemamo pojma da li mu je potrosnja u redu. Auto je tatin (tata nije vozac), on uglavnom i placa benzin (i sve ove popravke), i sada je vec toliko ljut da je dao oglas da ga prodaje. Ja sam nedavno polozila voznju, i jako bi mi bilo zao da ga proda jer je prelep i sjajan u voznji. Molim Vas, pomozite mi da ga zadrzim. Kada odemo u servis uglavnom ne razumemo o cemu nam covek prica, a problem se, uz sva ulaganja, ne resava vec tri meseca.Bicu Vam veoma zahvalna ako me bar uputite kako da razgovaram s majstorom i sta da trazim na dijagnostici.
ODGOVOR:Potrošnja goriva se uvijek mjeri na otvorenoj cesti pri nekoj putnoj brzini a to je od 100 do 130 km/h. U uvjetima kada je cesta suha i kada se vozi u petom stupnju prijenosa ( peta brzina ) potrošnja goriva je oko 6,2 l/100 km. Ako to nije tako onda postoji/postoje neki kvarovi na motoru. Najcešce je to sustav elektronskog ubrizgavanja i ili sustav paljenja. U vašem slucaju mislim da je to u pitanju jer ste naveli da se pali kontrolna lampica motora a ona se uvijek pali kada postoji greška na sustavima koje sam naveo. Nije tocno da se navedena lampica mora ugasiti ( poništiti, resetirati ) , kada se kvar otkloni ona jednostavno više ne svijetli. Isto tako nije tocno da se rezervoar ne smije puniti do kraja baš je suprotno od toga . Rezervoar punite tako da stavite prikljucak za punjenje u cijev za punjenje rezervoara do kraja dok može i tada normalno punite rezervoar sve dok vam automat prikljucka za punjenje automatski ne prekine punjenje goriva. Nakon toga još dva ili tri puta dopunite rezervoar tako da budete potpuno sigurni da je rezervoar zaista pun. Ukoliko se dogodi da vam prilikom punjenja benzin izlazi iz rezervoara ili kao mlaz ili samo neznatno to je znak da na rezervoaru ne radi sustav za odušak ( izlaz zraka iz rezervoara ) a to se normalno može popraviti bez puno vremena i novaca. Na kraju bih zakljucio da niste odabrali pravi servis . Pravi strucnjaci i profesionalci ne pricaju puno nego otklone postojece kvarove kako bi vlasnici vozila bili potpuno zadovoljni i opet došli na slijedeci servis. Odaberite drugi servis od povjerenja i ugleda makar bio i dalje od vas.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO 1,0 i.e. - PODEŠAVANJE PALJENJA

Datum objave: 21.01.2009 17:19:00
Slika
PITANJE: Vidim da ste izuzetno strucni u davanju raznih savjeta pa Vas molim da mi odgovorite kako se ispravno podešava paljenje na Fiat Unu - 1.0 godina proizvodnje 1997. Podešava li se paljenje sa ukljucenim vakuumom ili se cjevcica vakuma odspoji i ako da, je li ju potrebno zacepiti da motor ne vuce falši zrak?
ODGOVOR:Paljenje se podešava tako da se cijev za podtlak odspoji, kut paljenja se namjesti na 2° i nakon toga se opet spoji cijev za podtlak.
Cijev nije potrebno zacepiti ali po potrebi se i to može.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - KLOKOTANJE VODE

Datum objave: 21.01.2009 17:16:00
Slika
PITANJE: Zamolila bih vas za savjet. Imam Fiat Punto 2, 2003.godište, uvijek redovito servisiran u ovlaštenom servisu (nikad nije bilo vecih kvarova, samo redovite izmjene na servisima). Auto ima 73 300 km.
U zadnjih mjesec dana cuje se nekakvo klokotanje vode kada ga se upali a da je duže vremena stajao (najcešce ujutro). Jucer sam bila u ovlaštenom servisu (jer ne želim da se možda od tog problema pokvari nešto drugo) u kojem su promijenili termostat i odzracili sustav hladenja. Medutim vec kod preuzimanja auta opet se cuo zrak, tj.klokotanje. Nakon cega su ga u servisu još odzracivali i da bi sve trebalo biti ok, ako ne da dodem ponovno. Jutros opet ista prica, opet se cuje klokotanje vode, kao da ništa nije niti ucinjeno. Ono što me zanima, ako mi možete pomoci, da li po vama ovo znaci da bi sustav hladenja još trebalo odzracivati ili uzrok ovom zraku u sustavu za hladenje može biti nešto drugo?
ODGOVOR:Navedeni zvuk se pojavljuje kada u sustavu hladenja ima zaostalog zraka. U nekim slucajevima potrebno je nekoliko puta odzraciti sustav. Zrak u sustavu može se pojaviti i kada kompresija ulazi u rashladni sustav. Nakon odzracivanja potrebno je ispitati da li kompresija stvarno probija u sustav. Test se može napraviti tako da se mjeri kolicina HC ( ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 2,0 - MOTOR NAGLO ZADIMIO

Datum objave: 21.01.2009 17:10:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Fiat Tipa sa ugradenim 2.0 16v turbo motorom od fiat coupea.
Pošto sam malo pretjerao tj. jedan duži period na autoputu ga držao na oko 5000 rpm motor je naglo zadimio i to ne na auspuh ako me razumjete, te je nešto pocelo lupkat u motoru ali zvuk kao da mi dolazi iz glave motora. Motor upali relativno lako, još sam primjetio da mi je izgubio oko 1l ulja u karteru koje su vjerojatno otišle na iber van. Jasno da Vi mi možda nemožete rec što je tocno otišlo ovako preko meila, ali kad bi te me samo uputili od kud da krenem a da ne rastavim odmah cijeli motor. Iz svog iskustva znam da kad ulje iz kartera izleti na iber da su vjerojatno probili prsteni, al me zanima dal može bit još koji razlog pošto je turbina u igri. Po lupkanju u motoru koje kako sam napomenuo dolazi iz glave pretpostavljam da su stradali ventili i vodilice pa dali je moguce da je tuda ulje nestalo, uglavnom svaki savjet bi mi dobro došao da si smanjim rastavljanje kompletnog motra i normalno velike troškove.
ODGOVOR:Prvo bi trebalo skinuti karter i pregledati letece i glavne lažajeve radilice. Nakon toga pregledajte i turbinu ( zracnost na turbinskoj osovini ). Nakon ovoga može se demontirati glava motora koju treba potpuno rastaviti te pregledati svaki detalj na glavi i na pojedinim dijelovima glave motora. U ovom momentu može se vidjeti i gornji dio klipova kao i cilindar. Na samim klipovima vidi se otisak ako neki od njih imaju kontakt s glavom motora. Na samom kraju ako je potrebno treba izvaditi i klipove iz cilindra.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2i - ALTERNATOR ?

Datum objave: 12.01.2009 18:24:00
Slika
PITANJE: Posjedujem fiat punto 2004. g. 1.2 16 v motor.
Sve je bilo u redu do sada (naravno haha), upalila mi se lampica akumulatora i naravno ostao sam bez serva, auto mogu još upaliti , prikopcao sam unimer i vidio da je napon na akumulatoru 11.40-50 V, znaci nedostaje mi punjenje, zakljucak alternator je vjerojatno crkao...e sada molba da li on (ja sam elektricar po struci i radim kao serviser za elektro alate bušilice, brusilice...) znaci sam alternator da li ima cetkice ili da li je možda otišao ležaj (nije ništa prethodno zujalo)..ili nešto kako bih ga ja mogao rastaviti i naci uzrok kvara da ga sam popravim ... ili koji su uobicajeni kvarovi na njima?
ODGOVOR:Alternator na vašem vozilu ima cetkice i klizne kolute ( nema kolektor ), isto tako ima regulator napona i diodni most ( tri plus i tri minus diode ). Alternator proizvodi izmjenicnu struju i preko diodnog mosta isti pretvara u istosmjernu struju. Kada je ispravan alternator i regulator napona izlazni napon treba biti 13,8 V do 14,8 V. Ako to nije tako najcešci uzroci su regulator napona i ili dijelovi alternatora ( sve se vidi kada se rastavi alternator ). Akumulator mora imati kapacitet iznad 60% ako je niži onda ga treba zamijeniti. Prije radova na alternatoru ispitajte koliki je izlazni napon iz alternatora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - GUŠENJE NAKON 2500 OKRETAJA

Datum objave: 02.01.2009 15:15:00
Slika
PITANJE: HVALA STA NESUMJATE U MENE,VAKO MEHANICKO STANJE MOTORA JE DOBRO I VIŠE OD TOGA,STA BI MI VI PREPORUCILI DA PRVO POGLEDAM U CEMU JE KVAR, A PROBLEM JE GUŠENJE NAKON 2.500 OKRETAJA VI STA NAVELI DA MOŽE BITI SENZOR TEMPERATURE MOTORA,SLABO ZABRTVLJEN USISNI KOREKTOR,TLAK GORIVA,BOBINA,PROBIJANJE VISOKOG NAPONA,ECU CENTRALA,OD CEKA DA POCMEM,JELI MOŽETE POJASNITI KAKO PROVJERITI TO SVE NA KOJI NACIN .
ODGOVOR:Ispitivanje zapocnite slijedecim redom, najprije provjerite fazu motora, izmjerite tlak goriva ( servisni manometar ) , ispitajte injektor ( mlaz goriva se osvijetli stroboskop lampom ), ECT senzor temperature ( unimer uredaj radionicki ), propuštanje kolektora ( komprimirani zrak, specijalni sprej ), bobina ( dvokanalni oscilioskop ), visoki napon-probijanje ( mototester s prikazom primarnog i sekundarnog napona ), potenciometar leptirastog ventila ( unimer radionicki uredaj ). Na kraju ako bude potreba ECU centralu možete ispitati servisnim racunalom ili provjerom signala na pojedinim pinovima glavnog konektora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - SAFE MODE

Datum objave: 27.12.2008 18:25:00
Slika
PITANJE: nedavno sam kupio stilo 1.9 jtd 115ks.
imam problem kada odem na autoput i krenem u vece brzine. na 140km/h mi se javi engine fault. i ne daje mi da dodam gas. cim pustim papucicu signal se ugasi. To se ponekad javlja...nije uvek isti slucaj.
2 puta mi nije dao da dajem gas posle 2500 rpm bez javljanja greske...znate li sta moze biti ??
ODGOVOR:Navedena pojava najcešce nastane kada tlak turbine postane previsok. U tom momentu upravljacka centrala prepoznaje to stanje kao opasno za motor i prebacuje se u rezervni program ( safe mode ) kako ne bi došlo do oštecenja motora. Najcešci uzrok je sustav za regulaciju tlaka turbine. Dijagnostikom motora otkriva se kvar.
na vrh Povratak na vrh