Danas je: 13.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT BRAVO - ZVUKOVI I LUPANJE

Datum objave: 29.05.2008 15:25:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Bravo 97god. 1,9 JTD imam nekih problema s ovim autom jedan od problema je sto pored zvuka motora cuje mi se jos neki zvuk i cim mu dam gasa pocne jos vise da se cuje zuji sve vise i vise da li je moguce da je do turbine il...? drugi problem mi je na vozacevom prednjem tocku kad naletim na rupu osjeti se neko lupanje isto tako kad vozim 120km/h to stalno lupa imam osjecaj da ce mi tocak spasti,neki mi govore da je onaj lezaj na amortizeru???
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati i od turbine ali može i od drugih dijelova motora zato bez direktnog uvida na vozilu ne mogu dati precizniji odgovor. Lupanje koje cujete na prednjem kotacu je znak istrošenosti na prednjem desnom ovjesu ( selen blok, kuglasti zglob, aksijalni ležaj amortizera, spona balans štange …. ). Ovu pojavu defektirajte i otklonite kvar što prije.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - PROBLEM SA ABS-om

Datum objave: 28.05.2008 23:03:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa abs-om. Kada prolikom davanja kontakta na autu (Fiat Marea 1.9 jtd) lampica od abs-a se ugasi medutim kratko nakon kretanja lampica se upali zajedno sa lampicom od rucne kocnice i to cešce za kišovitih dana. Tada abs ne radi. Bio sam na diagnostici i nije ništa pronadeno što se tice kompjutera.
ODGOVOR:U momentu kada lampica ne svijetli sustav je ispravan, nakon toga lampica se upali jer je nastala greška u sustavu ABS-a. Uzrok treba tražiti kada lampica svijetli a neispravan može biti senzor na kotacu, elektricna instalacija, hidro agregat. Potrebno je pojedinacno ispitati sve navedeno.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - POVECANA TEMPERATURA

Datum objave: 23.05.2008 14:22:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc imam Fiat Bravo 1.6 16 v, 96 god. u zadnji tjedan dana imam problema sa temperatuom prelazi mi tri crtice preko pola a nekad i malo više prema crvenom, zamjenio sam termo prekidac i stvar je ista, ventilator se normalno pali samo što mi za tu temperaturu kratko radi. I u kileru mi nešto puca kao da ima zraka a nema ga gdje istjerati.
ODGOVOR:Povecana temperatura motora može nastati radi više faktora koji mogu biti opasni za motor i zato je potrebno tocno otkriti pravi uzrok. U ovom slucaju moguci uzroci su termostat, pumpa za vodu, hladnjak (zacepljenje ), remen pumpe, brtva glave motora. Prilikom traženja kvara krenite s najjednostavnijim ispitivanjem i tako prema složenijem.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - JACE ZUJANJE

Datum objave: 23.05.2008 14:18:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Punto 1.2 75 1995.godiste. Prilikom kretanja dok je volan okrenut u bilo koju stranu (obican izlazak iz parkinga) dolazi do jaceg zujanja koje kao da dopire iz motora(kao zvuk veceg elektromotora koji postigne velik broj okretaja). Pri normalnom kretanju dok su kotaci u ispravnom polozaju taj je zvuk puno tisi dok je nekoliko puta glasniji pri skretanju. Kad se motor malo ugrije donekle se stisa. Mozete li mi, molim Vas, nekako pomoci i reci otprilike u cemu bi mogao biti problem.
ODGOVOR:Vaše vozilo vjerojatno ima servo volan a navedeni zvuk može nastati u servo volanu. Zujanje koje cujete je hidraulicki tlak u kucištu volana ili servo pumpi koje je više izraženo kada je volan u krajnjem položaju jer je tada i hidraulicki tlak veci. Ulje u servo volanu mora biti odgovarajuce i mijenja se svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO 999 ccm, FIRE - SAM SLAŽEM

Datum objave: 30.04.2008 20:08:00
Slika
PITANJE: Ja pomalo iz hobija slažem stari Uno (god.91) sa benzinskim motorom od 1000ccm(fire motor),weberovim karburatorom i u vezi toga imam dva pitanja:
1)koji su momenti pritezanja vijaka glave motora,ležecih i letecih ležajeva radilice i vijaka zamašnjaka
2)iz kojeg razloga navedeni motor ne može upaliti ako ima iskru iz svijecica (novih) u pravom trenutku i nalijem mu benzin direktno u otvor karburatora,dali je moguce da je u pitanju slaba kompresija u cilindrima
ODGOVOR:Glava motora se steže 20 Nm, 30 Nm, +90°, +90° . Glavni ležajevi 40 Nm, +90° . Ležajevi klipnjaca 20 Nm, 41 Nm . Zamašnjak 44 Nm. Postoji puno razloga radi kojih motor ne može upaliti a najprije se kontrolira ima li goriva na karburatoru.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 S - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 22.04.2008 22:01:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem i više informativnih pitanja.
1) Prilikom aktiviranja zadnjeg brisaca radi pranja stakla, tekucina za pranje izlazi kroz jedan od dva gumena cep (granicnika) na vratima prtljažnika. Pretpostavljam da je cjevcica koja dovodi tekucinu do brisaca pukla. Kako je zamijeniti.
2) Sa autom nisam dobio korisnicke upute tj, knjižicu pa me zanima da li ju je moguce negdje nabaviti ili skinuti.
3) Auto je prosao 77000km. Što je potrebno na toj kilometraži napraviti od redovnih servisa
4) Vozaceva vrata se malo teže zatvaraju, citao sam da je to boljka puntica, da li je to moguce nekako korigirati.
5) Koje ulje se preporuca, koji je interval promjene ulja i da li je dobro koristiti cisti antifriz za hladenje.
6) Buduci da mi je prijašnji auto bio Golf1 dizelaš, auto mi je pretih pa ne kužim kod kojih brzina je najbolje mijenjati u višu brzinu. Može li preporuka.
7) Ima li neka caka kod zakljucavanje spremnika goriva, buduci da ga nikako ne mogu zakljucati pretpostavio sam da je potrgan, ali svejedno da pitam.
8) Zadnje pitanje, da li je moguce ugraditi indikator temperature rashladne tekucine, buduci da sam citao, da ako se lampica temperature upali da je vec prekasno za motor.
ODGOVOR:Cijev za dovod tekucine za pranje stakla možete promijeniti prateci pravac stare cijevi. Tehnicke upute ne možete nigdje nabaviti. Na navedenoj kilometraži zamijenite sve tekucine, sve filtere , svjecice po potrebi , podesite ventile. Ostalo pregledajte i što je neophodno napravite. Zatvaranje vrata je moguce podesiti. U motor možete stavljati bilo koje ulje gradacije 10W-40 koje treba mijenjati najmanje svakih 15.000 km. Koncentracija antifriza treba biti za -40°C. S vremenom cete se naviknuti na zvuk motora i mijenjanje brzina. Nema nikakvih „caka“ za zatvaranje rezervoara. Instrument za temperaturu motora je moguce ugraditi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TVRDA PEDALA KOCNICE

Datum objave: 08.04.2008 10:42:00
Slika
PITANJE: Imam dva problema na Fiat Puntu 1.7 TD proizvedenom 97. godine:
1) Unazad nekoliko desetaka tisuca kilometara kontrolna lampica od ulja mi se ponekad ne gasi odmah nakon paljenja motora, ostaje upaljena i 5-10 sekundi. Za to vrijeme nekoliko puta sam promijenio ulje (10-40) i filter ulja, provjereno je da nema prljavštine u karteru, zamjenjen je indikator pritiska ulja i izmjeren je pritisak ulja kad je motor topal i bio je u redu. U cemu još može biti problem?
2) Nakon paljenja motora pedala kocnice ostane tvrda 5-10 sekundi i nakon toga otpusti, to se pocelo dogadeti unazad par tjedana, a ranije je ponekad bila tvrda nakon cestog kocenja u vožnji. Da li treba promijeniti servo ili može biti i neki drugi problem?
ODGOVOR:Ako je tlak ulja kod vruceg motora dobar tada nema razloga za brigu, kvar potražite na elektricnoj instalaciji ili instrument ploci.
Pedala kocnice je tvrda jer u tom momentu pumpa servo kocnice ne radi na ispravan nacin. Provjerite i vod za podtlak od pumpe do serva kocnice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - VELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 02.04.2008 18:14:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Fiat Uno 1.4 i.e. (70 ks) 1990 god. Potrošnja mi je jako velika (sa 100 kn benzina napravim 50-60 km) Pošto ovaj auto nema karburator zanima me kako se može podesiti potrošnja i u cemu bi sve mogao biti problem?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima elektronski sustav ubrizgavanja i nikakvo podešavanje nije moguce. Uzroci velike potrošnje mogu biti mnogobrojni mehanicko stanje motora, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja.Vaša najbolja odluka bi bila da u servisu koji je za to osposobljen napravite kompletni test motora ( dijagnostika ). Nakon toga znati cete što je neispravno i cijenu popravka. Naglasio bih da vam svaki servis to nije u stanju napraviti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ŠKRIPANJE IZ MOTORA ?

Datum objave: 02.04.2008 18:05:00
Slika
PITANJE: Ja sam vam vec par puta pisao i svaki ste mi put rjesili problem pa ako nije problem da i sada. Zanima me nesto jer u zadnje vrijeme kad palim auto na hladno cujem skripanje iz podrucja motora ali kada se ugrije to ga nema pa me zanima koji je razlog i kako to rijesiti...Inace auto je Fiat Punto 1.7TD iz 1997 godine. Redovito je servisiran i sve ostalo.
ODGOVOR:Navedeni zvuk može nastati od elektro pokretaca ali može i od nekog pogonskog remena, natezaca, klizaca, pumpe, alternatora. Precizan odgovor se može dati nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - STAKLA SE ZAMAGLE

Datum objave: 31.03.2008 15:04:00
Slika
PITANJE: vezano uz punto 95.god. benzinac imam dva pitanja
1.odjednom sam primjetio da iz rashladnih otvora ispod vjetrobranskog stakla i dok nije upaljen ventilator{dugme postavljeno na grijanje}kad se ugrije motor izlazi dim{vodena para}, kad dugme vratim na hladenje{napominjem da ventilator nije ukljucen}dim nestane!sva stakla se zamagle i nastaje neugodan miris na tufinu!
2.prestao mi je raditi ventilator{kad sam ga direktno spojio ustanovio sam da radi}i istodobno mi ne radi brisac to jest neradi interval i brisac se nevraca automatski u pocetni položaj!
ODGOVOR:Do zamagljivanja dolazi radi neispravnog radijatora grijaca u kabini ili oštecene cijevi grijanja u kabini. Za problem s ventilatorom i brisacem ispitajte sve elektricne spojeve, releje i elektricnu instalaciju koja je povezane s motorom brisaca i motorom ventilatora. Provjerite i prekidace za ukapcanje navedenih potrošaca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO CVT - AUTOMATSKI MJENJAC

Datum objave: 09.03.2008 18:01:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Fiat Tipom CVT (automatik) s 1.4 motorom i 153000 km, 1991.g.. Dakle problem je slijedeci: prilikom hladnog paljenja u polažaju PARKING iz getribe dopire vrlo bucno i neugodno zujanje koje se smanjuje kad se motor zagrije ali ne nestane, kad se stavi u NEUTRAL gotovo nema tog zvuka. Još veci je problem u tome što kad je mjenjac u polažaju DRIVE auto ubrzava normalno do 2000 okretaja nakon što se izraženo pocme sve tresti i gas kao da ide u prazno te AUTO gotovo ne ubrzava. Isto tako prilikom spuštanja nizbrdo kad je motor u DRIVE auto ne koci vec ide kao da je u NEUTRALU. Napominjem da rikverc normalno funkcionira, kao što su i kotaci blokirani kad je auto u polažaju PARKING! Zašto automatika ne funkcionira kako treba, u cemu bi mogao biti problem? Da li je nužna zamjena cijele getribe, kako uopce funkcioniraju CVT mjenjaci i od cega se sastoje? Zanima me i da li je problem automatike mogao nastati zbog cestog prebacivanja iz neutrala u drive i obrnuto (npr.prilikom stajanja na semaforu)?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste dali može se zakljuciti da je problem unutar samoga mjenjaca. U samom mjenjacu nastala su istrošenja pojedinih dijelova i zacepljenje hidraulickih ventila. Uzrok tome nije cesto stavljanje u položaj neutral-drive vec naprosto potreba za servisom mjenjaca. Ovo nije rijetka pojava jer vecina ljudi nama naviku redovno održavati automatski mjenjac a dovoljno bi bilo svake dvije godine ili 60.000 km zamijeniti ulje u mjenjacu i filter ( ako isti postoji ). U ovom slucaju najbolje je da se obratite servisu za popravak automatskih mjenjaca od kojega cete dobiti sve potrebne informacije o tome.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PROKLIZAO

Datum objave: 09.03.2008 17:48:00
Slika
PITANJE: S obzirom na loše vrijeme i cudnu kišu (cesta je bila mokra, kiša je lagano padala) moj je fiat punto 1,9 D (2000. godište) proklizao. Naime, spuštajuci se niz ulicu, s brzinom oko 45/h, i sva sreca dovoljno udaljenošcu od auta ispred sebe, stisnula sam kocnicu i kvacilo, no auto je poceo dobivati na brzini, te sam izgubila kontrolu nad njim, naime, ovo mi je prvo takvo iskustvo, volan me uopce nije htio slušati, te se više ne sjecam okrenula sam na lijevu stranu i prošla na mjesto s povišenjem (ležeci policajci) i zaustavila se. Sva sreca da na tom mjestu, nije bio parkirani auto, i da se sve dobro završilo. Ispricavam se što Vas ometam, no molim Vas za pojašnjenje zbog cega se to dogodilo, odnosno zašto me okrenulo za 180°, prednje gume su nove, možda ako nisam u isti tren stisnula kvacilo i kocnicu istovremeno, ne sjecam se više tocno. Pitam zbog toga da izbjegnem u buducnosti ovakav dogadaj, naravno ako je moguce.
ODGOVOR:Ne postoji takvo vozilo ni takve gume koje u kriticnom momentu nece proklizati a neiskusan vozac ce u tom momentu izgubiti kontrolu nad vozilom. Iz tog razloga potrebno je prilagoditi vožnju uvjetima na cesti a takve uvjete treba prepoznati. Dobro bi bilo da u svim uvjetima znate kako se ponaša vaše vozilo, to cete najbolje isprobati na velikom slobodnom parkiralištu ili praznoj cesti. U tim uvjetima kada nema drugih sudionika u prometu probajte na mokrom kolniku naglo skretanje, naglo kocenje i druge radnje koje se ne usudite raditi u normalnom prometu. Na taj nacin najbolje cete doci do spoznaja o mogucnostima vašeg vozila. Ukoliko sumnjate u ispravnost kocnica najbolje je da ih isprobate na valjcima u bilo kojoj stanici za tehnicki pregled.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ODRŽAVANJE VOZILA

Datum objave: 07.03.2008 12:58:00
Slika
PITANJE: Kupio sam navedeno vozilo (Fiat 2003 Punto (5V) 1.9 JTD) pa bih Vas molio još slijedece informacije:
1. koje ulje koristiti za navedeni motor (sinetika ili polusintetika, gradacija)?
2. na svakih koliko km se mijenja zupcasti remen na ovom vozilu?
3. koiko zasebno natezaca i klizaca ima ovo vozilo vezano uz promjenu zupcastog remena?
4. svakih koliko km se mijenja filter nafte na ovom vozilu?
5. da li se mora mijenjati ulje u mjenjacu i kada (svakih koliko km)?
ODGOVOR:Za ovaj motor možete koristiti polu sinteticko ulje 10W-40. Razvodni mehanizam ( zupcasti remen, natezac, klizac, pumpa za vodu ) mijenjaju se na 100.000 km. Filter goriva mijenjajte svakih 30.000 km ali je bolje ako to ucinite duplo ranije. Sve ostale tekucine ( ulje u mjenjacu, ulje u servo volanu, ulje u kocnom sustavu, antifriz ) mijenjaju se svake dvije godine ili svakih 60.000 km. Servis klime takoder.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - ODRŽAVANJE K&N FILTERA

Datum objave: 25.02.2008 17:06:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio FIAT BRAVO 1,6 16V iz 1997 godine u koji je ugraden K&N filter zraka pa me interesira kako se on održava.Takodjer me interesira na koliko se predenih kilometara mijenja zupcasti remen buduci da je automobil prešao 170000 kilometara.
ODGOVOR:K&F filter se cisti svakih 50.000 km sa specijalnim sredstvom koje može biti kao tekucina ili sprej , nakon toga se filter opere u vodi i osuši. Nakon toga se filter tretira sa specijalnim uljem ( tanki sloj ) . Zupcasti remen i pripadajuci dijelovi mijenjaju se svakih 110.000 km , po potrebi može i ranije ako to situacija nalaže.
na vrh Povratak na vrh

FIAT SCUDO - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 20.02.2008 09:32:00
Slika
PITANJE: Na scudu 1,9 td 98.g.svijetli lampica rashladnog sistema.Tek povremeno se na kratko ugasi,uglavnom prilikom brže vožnje autoputom.U ekspanzijskoj posudi ima cca 1/3 antifriza.Kad dolijem antifriz do cca 2/3 posude lampica se ugasi,ali sistem vrlo brzo izbaci tu kolicinu van kroz cep.Zamijenio sam cep ali se dogada isto.Napominjem da kad razina antifriza oped dode na 1/3 exp. posude, izbacivanje kroz cep prestane a lampica ponovo svijetli (uz kraca gašenja).
ODGOVOR:Navedena lampica svijetli jer senzor nivoa u ekspanzionoj posudi signalizira da nedostaje rashladne tekucine što je tocno. Ako i nakon zamjene cepa ekspanzione posude i dalje nastaje gubitak tekucine kroz cep to je znak da kompresija probija u rashladni sustav i radi toga nastaje povecani tlak u sustavu te radi toga rashladna tekucina izlazi na cep ekspanzione posude. Ova pojava je znak oštecenja brtvila glave i ili oštecenja glave motora.
CITROEN BERLINGO - ZAMJENA SAJLE
18.2.2008. 13:07
INFORMACIJA:
Zahvaljujem se na prijašnjim odgovorima i savjetima vezano za problem koji sam imao, s preskakanjem papucice kuplunga na berlingu HDI – 2004. godina. U meduveremenu su mi, na moje inzistiranje i razumijevanje jednog starijeg meštra, u jednom ovlaštenom servisu zamijenili sajlu i bilo je skoro OK. Papucica više nije propadala, ali je lovila jako nisko. Cijelih 7-8 tisuca. I onda opet propadanje uz KRRR kod prstiju. Ukupno je to vec bila treca sajla. Trpio sam muku kojih 10 tisuca dok propadanje uz škrgutanje nije poprimilo alarmantnu ucestalost. Ukratko, "veleznalci" iz zastupstva Citroena i dalje šute da su im sajle u prvoj ugradnji, kao i one koje zamjenski ugraduju, ocajne. Danas sam u servisu za izradu sajli Brcic, Samoborska c. 107 narucio i dobio klasicnu sajlu bez kuglica, zubaca i ostalih genijalnih sklopova za samozatezanje iste (ovo je sad cetvrta sajla na autu). Namjestio sam si visinu po želji i šaltanje ide "ko u putar"!!!! . Moj profesionalni fah nisu auti kao kolegama s faksa koji su se specijalizirali u trgovini, a ne u praksi, nego instalacije, no iskustva u vožnji i šarafanju Ficeka i Volge tijekom studiranja, ostavila su nešto rutine u prstima da samostalno odradim zamjenu sajle.
Konacni rezultat je višestruko oduševljenje – 1. konacno riješen problem i 2. pobjeda malog covjeka nad sustavom koji ga muze.
Vama još jednom zahvaljujem i nadam se da ce i Vama ove moje pisanije dati neki koristan podatak.
ODGOVOR:
Drago mi je da ste uspjeli otkloniti kvar na vašem vozilu. Zahvaljujem se na vašoj informaciji o nacinu otklanjanja kvara.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - DEMONTAŽA NASLONA ZA GLAVU

Datum objave: 18.02.2008 00:32:00
Slika
PITANJE: IMAM FIAT PUNTA 75 SX '95, PA BI ME ZANIMALO KAKO SE DEMONTIRA NASLON ZA GLAVU NA PREDNJIM SJEDALIMA. TREBAM STAVITI NAVLAKE NA SJEDALA ALI NIKAKO NE MOGU SHVATITI KAKO SE NASLONI SKIDAJU.I ZANIMALO BI ME GDJE SE MOZE NABAVITI KNJIGA O MOM PUNTU.
ODGOVOR:Postoji dva nacina ( rješenja ) koja se primjenjuju na vozilima PUNTO. Jedan nacin je da se naslon za glavu izvlaci jednostavno podizanjem samog naslona a ako je potrebno može se udarcem dlana lagano izbiti iz ležišta. Drugi nacin je da naslon za glavu ima odgovarajuci osigurac kojega treba stisnuti i na taj nacin osloboditi vodilicu naslona a naslon samo izvuci iz ležišta. Ponekad navedeni osigurac nije moguce vidjeti nego ga treba osjetiti pod prstima. Knjigu o PUNTU možete nabaviti preko ovlaštene servisne mreže.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TEŽE IZ PRVE BRZINE

Datum objave: 15.02.2008 22:46:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat punta 1.9 jtd 2001 god.Problem je u rucici menjaca koja ponekad nece da izade iz prve brzine. Kada mi se to desi malo prodrmam rucicu i ona izadje iz brzine, a ponekad cak moram
podovo da pustim kvacilo malo ga zaletim prvom i nakon toga obicno bez problema izadje iz prve.
ODGOVOR:Teže izbacivanje iz prve brzine najcešce nastaje radi istrošenosti mehanizma za šaltanje brzina, nekada je dovoljno samo podesiti i podmazati navedeni mehanizam i problem je otklonjen. U rijetkim slucajevima uzrok može biti u samom mjenjacu i tada je popravak znatno složeniji jer je potrebna revizija mjenjaca. Napravite potrebnu doradu na mehanizmu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - BORIM SE SA RAZNIM AUTOSEVISIMA

Datum objave: 15.02.2008 22:19:00
Slika
PITANJE: Vec se nekoliko mjeseci "borim" sa raznim autoservisima, jer neznaju u cemu je problem na Fiat Punto 1,6 Sporting 1995. g. 210000 km. Uglavnom, na kontolnoj ploci kod kilometar sata mi se pali lampica za injektor, te se u tom trenutku auto ponaša "ko da radi na tri cilindra" i kao da ce se ugasiti ali se ne ugasi ..., nakon toga ugasim auto i odmah ga zapalim i lampica prestane goriti i auto normalno radi. Mijenjali su mi Lambda sondu jer su mislili da je to to , ali nije i dalje se lampica palila, nadalje injektori su ocišceni na nekakvom uredaju jer su mislili da su zaštopani, i dalje se lampica palila, nakon toga mi je ocišcen AGR ventil od cade, ali opet isto. Promjenjene su svjecice i kablovi ( Bosch )... Na dijagnostici (kompjuter) se ništa nevidi, ocitanja na lambda sondi su normalna, itd. jer kako su mi rekli da neka dodem kad se lampica upali, s tim da nema pravila kad ce se lampica zapaliti ( brza-spora vožnja ).Vozilo uredno servisiram i mijenjam sve moguce filtere ( pa i onaj kod zadnjeg desnog kotaca) u razumnom kilometarskom intervalu, prije odprilike tri godine kad sam auto kupio sam mogao sa punim rezervoarom napraviti cca 650-700 km , nakon godine dana je kilometraža pocela opadati i lampica se pocela paliti , tako da naprimjer sada napravim sa rezervoarom cca 450-500 km.
Cuo sam da katalizator može biti uzrocnik tome iako se na mjerenju pokaže ( lambda sonda ) da je sve u redu, s druge strane da li se injektori mogu fizicki pohabati nakon xy godina, jer još jedino te dvije stvari nisam na autu promjenio.
ODGOVOR:Na žalost ima i takvih kvarova koji nisu tipicni , pojavljuju se povremeno sami od sebe i radi toga ih je teže otkriti. Poznata je cinjenica da je najlakše otkriti kvar kada motor ne može upaliti. Na vaše pitanje mogao bih odgovarati na dugo i široko o raznim mogucim i nemogucim uzrocima, medutim od toga ne bi bilo koristi. Zadnji dio vašeg dopisa mi se cini interesantan jer spominjete povecanu potrošnju goriva a uzrok tome sigurno postoji. Obicno je to sustav ubrizgavanja koji ne radi na ispravan nacin. U traženju rješenja obvezno treba krenuti od kontrole mehanickog sustav, zatim sustava ubrizgavanja i na kraju je kontrola sustava paljenja. Odgovor na pitanje o injektorima , oni se mogu cistiti ali to cišcenje ne mora nužno dati i kvalitetne rezultate. Ako isti ne rade dobro potrebno ih je zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - RUCNA KOCNICA

Datum objave: 13.02.2008 23:32:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Punto 1.7TD iz 1997 godine.Problem je u tome sta mi je do neki dan rucna kocnica odlicno drzala a onda sam jednog dana potegao rucnu kocnicu i cuo se neki zvuk kao da je nesto puklo i najedanput je sasvim olabavila rucna kocnica…odnosno sada mi vise ne drzi kao prije nego skoro pa nikako…Zanima me dali je mozda pukla sajla i kako se to moze promijeniti bez posjeta mehanicaru ako je to moguce i za koliko novca…I dali je mozda problem u necem drugom.
ODGOVOR:Moguce je da je pukla sajla rucne kocnice ali je isto tako moguce da je i nešto drugo. Kvar je moguce popraviti i bez mehanicara na nacin da ste to u stanju napraviti a za to su vam potrebni uvjeti dizalica ili kanal, alat , potreban rezervni dio i znanje.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PODIZAC STAKLA

Datum objave: 13.02.2008 23:00:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam fiat punta 75sx iz 1994... Imam mali problem sa el.podizacem stakla..naime jucer nakon podizanja stakla na vozackoj strani vozila staklo se podiglo i više nije moguce ga ni spustit ni podic...uopce ne daje znakove ž.. i još jedna stvar dosta mi troši sa punim rezervarom max 450km prodjem i motoru u leru skacu obrtaji(mjenjan je motoric ler gasa). Šta da radim??..
ODGOVOR:Podizac stakla može otkazati radi kvara na prekidacu, radi kvara motora podizaca, radi mehanicke blokade mehanizma podizaca. Najprije provjerite prekidac na vratima, nakon toga demontirajte oblogu vrata i ispitajte ostalo.
Uzroci velike potrošnje goriva mogu biti razni. Najprije ispitajte mehanicki sustav nakon toga sustav ubrizgavanja ( senzori, davaci, mjerac protoka zraka, lambda sonda, potenciometar... ). Po potrebi ispitajte i sustav paljenja ( visoki napon ).
na vrh Povratak na vrh