Danas je: 10.02.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT TIPO - LOŠE OBAVLJENI RADOVI

Datum objave: 06.10.2009 22:42:00
Slika
PITANJE: lijep pozdrav iz slunja,imam dva pitanja za vas.1.mozete li mi poslati shemu ufazivanja motora za fiat tipo 1.9 diesel i 2.brat mi ima audi 2000 godina 2.5tdi quatro motor mu je na novo slagan jer je auto bio razbijen i remen je preskocio i otisli su ventili,sve je novo stavljeno i auto je upalio i vozio oko 2000 km,i kada smo dosli u korenicu auto vise nije htjeo paliti,samo je verglao i bacao bijeli dim,nakon verglanja i to dosta dugoga auto je upalio i imao je cudan zvuk motora a normalno je vozio i imao je snagu,kada smo dosli kuci vise nije htjeo paliti pa vas zamoljavam ako mi mozete pomoci u tome problemu
ODGOVOR:Shemu faze motora vam mogu objasniti ili dat ako dodete do mene. Osnovna oznaka za radilicu je na remenici radilice i ona se treba poklapati s odgovarajucom oznakom na prednjem poklopcu motora. Oznaka za bregastu osovinu nalazi se na remenici bregaste osovina i istu treba staviti prema prorezu na metalnom poklopcu koji je iza remenice. Oznaka za visokotlacnu pumpu nalazi se na remenici pumpe i treba je postaviti prema oznaci na kucištu, noscu pumpe. Nakon postavljanja zupcastog remena potrebno je podesiti staticki kut paljenaj na visokotlacnoj pumpi. Za ovo je potreban odgovarajuci alat i komparator.
Problem s AUDIJEM može biti povezan s loše obavljenim radovima na motoru. Moguci uzroci su netocna faza motora, ulazak rashladne tekucine u cilindar, ulazak ulja u cilindar, loše dize, ostali dijelovi sustava za upravljanje motorom. Precizniji odgovor se može dati nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - OŠTECENJA U MOTORU

Datum objave: 05.10.2009 22:17:00
Slika
PITANJE: Nakon otvaranja motora i analize stanja molim za Vaš komentar.
Mjerio sam promjere cilindara mikrometrom s tri izdanka i u odnosu na nominalnu mjeru od 86,40 mm ,promjeri su povecani za 0,05 do 0,07 mm na gornjoj zoni cilindara, a 0,03 mm u donjoj zoni.
Ovalnost sam utvrdio komparatorom s dva izdanka u dvije medusobno okomite osi i ona iznosi 0,02 mm.
Na drugom klipu pukao je gornji kompresioni prsten i cilindar je u toj zoni progorio a isto tako postoji oštecena zona pri vrhu cilindra dimenzije 10×12 mm , dubine 0,07 mm . Prema dnu cilindra proteže se trag paljenja ali bez mjerljive dubine oštecenja. Pod prstima se skoro ništa ne osjeca .(fotografije u prilogu)
Moj plan je zamjeniti ošteceni klip i i sve prstenove na svim klipovima .S obzirom na stanje drugog cilindra zanima me Vaše mišljenje o trajnosti ovakvog zahvata.
ODGOVOR:Ako je vozilo Vaše možete odabrati varijentu koja vam po cijeni odgovara. Ako se bavite profesionalno popravkom vozila tada na obavljene radove trebate dati garanciju. Poslane slike ne mogu vjerodostojno prikazati velicinu oštecenja . Neposrednim uvidom kojega ste Vi obavili trebate odluciti da li je varijanta popravka koju namjeravate napraviti dovoljno kvalitetna da možete dati garanciju na svoj rad. Ako je odgovor DA onda napravite što ste planirali.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - LAMBDA SONDA ?

Datum objave: 19.09.2009 09:35:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem sa novo kupljenom lambdnom sondom.
Vozim fiat tipo 1.4ie 90g mjenjao sam sondu i katalizator pa me zanima da li ikako moze doci do kvara na sondi iako je nova, jer mi auto isto radi.Svijecice su mi cadavo crne no usisni dihtung sam isto tako mijenjao i crijeva komplet za usis,no motoric ler gasa radi jer vidim da se krece,inace pali iz prve, malo padova okretaja ali ne zaletava se,kad pustim ga u 2 brzini bez gasa on nacukava a kad vozim dere se a ne ubrzava.Zato vas molim ikako ako ima nade sa tom sondom jer je zamjenska bosh da je zamjenim pothitno garancija je 1 god unaprijed hvala?!
ODGOVOR:Ako postoje greške na sustavu ubrizgavanja i sustavu paljenja ( a na vašem vozilu sigurno postoje ), možete montirati bezbroj novih lambda sondi ni jedna nece raditi. U sustavu ubrizgavanja prevelika kolicina goriva ( crne svjecice ) blokira rad lambda sonde. Isto tako loše svjecice, kablovi, razvodna kapa, bobina, mogu takoder blokirati lambda sondu. Ispravno rješenje je dijagnostika sustava paljenja i sustava ubrizgavanja , otklanjajnje grešaka, eko-test . Dobar eko-test je potvrda da su mehanicki sustav motora, sustav, paljenja, sustav ubrizgavanja u dobrom stanju.
na vrh Povratak na vrh

FIAT COUPE - ZAMJENJEN DIHTUNG KOLEKTORA

Datum objave: 14.09.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: fiat coupe 2.0 20v turbo,promijenio sam na kolektoru dihtung i od tada nece da vuce auto.kao bez turbine,ali turbina nije dirana,jel moguce kakav ventil ili senzor....
ODGOVOR:Prilikom spomenutih radova postoji mogucnost da se dogodi neki previd ili propust. Najcešce je to: konektor koji se zaboravi ponovno spojiti ( mjerac protoka, senzor temperature usisanog zraka, senzor tlaka zraka, podtlak na ventilu turbine, usisne cijevi turbine, tlacne cijevi turbine, ventil regulacije tlaka turbine i sl. ). Isto tako moguce je da je u turbinu neplanirano došla necistoca koja ometa rad turbina ili smanjuje njezinu ucinkovitost.
Potrebno je pažljivo provjeriti sve detalje i samu turbinu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PROBLEM SA KOCNICAMA

Datum objave: 03.09.2009 21:55:00
Slika
PITANJE: Fiat stilo 2002 1.8 dynamic 98kw
Imam problem sa kocnicama tj. celjustima i vodilicama. one doslovno klapaju, kad prodem preko neravnina imam osjecaj da ce se auto raspast i kod svakog kocenja one škripe. to je tako neugodan zvuk kao kad vlak koci. recite mi kako popraviti kvar (sve je što se tice ovjesa u redu jer vodim racuna o autu)
ODGOVOR:Prednje kocnice mogu lupati zbog disk plocica i zbog vodilica kocnih kliješta. Ako su uvašem slucaju istrošene vodilice kocnih kliješta iste možete ( pokušati ) nabaviti kod ovlaštenog servisa. Ako se to ne može ( što ne bi bilo cudno ) tada ostaju samo dvije mogucnosti da zamijenite kompletan sklop s vodilicama ili da napravite nove vodilice od odgovarajuceg materijala. Ova druga varijanta isto nije jeftina jer je zahtijevna za izradu .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - DETONANTNO IZGARANJE

Datum objave: 02.08.2009 21:58:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Tipo 1.6 AGT ,koji je što se tice motora i mehanike potpuno ok.Kompresija oko 10 , Co na teh. pregledu 0,16 malu potrošnju i to je sve ok.Posljednje vrijem imam problema sa detonacijom u cilindrima.
Kad se ga upali i dok je hladan vuce dobro i prima ful gas bez detonacije ali kad se ugrije nesmijete pogotovo u brdo skoro ni dodati gasa i to iznad 2500 okretaja pa i više zvoni cak i oko 3500.
Imam ugradene svijecice Bosch yttrium WR 7LT koje su u pocetku odradile 20 000 km ok a sad je došlo do te detonacije.
Ja sumnjam u svijecice da možda nisu po toplotnoj vrijednosti za taj auto i da su pretople pa još sa kilometražom je došlo i do promjene u njima pa su pocele raditi kao neki grijac u cilindru i pale gorivo prije iskre.Zanima me vaše mišljenje i savjet.
ODGOVOR:Detonantno izgaranje u motoru može nestati radi više razloga a Vi provjerite : svjecice ( odgovarajuce su BOSCH FR6DC2, NGK BPR7E, BERU14R-6DU ), motor mora biti tocno u fazi, ventili trebaju biti podešeni 0,40 mm usisni, 0,50 mm ispušni, gorivo treba imati odgovarajuci oktanski broj, na klipovima ne smije biti nakupina gareži, visina glave motora ne smije biti niža više od 1,5 mm od visine nove glave motora. Provjerite i senzor detonacija ( nalaizi se na bloku motora ) jer isti ( ako postoji ) može biti uzrok. U rijetkim slucajevima uzrok je DIGIPLEX elektronika paljenja i ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - KLIMA SLABO RADI

Datum objave: 30.06.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: imam novu fiat cromu 2007 godiste i crkla mi je klima nesto slabo puse kad je ukopcam cuje se da se nesto ukopca ali nista ne puse jako slabo molim pomoc sta bi moglo bit molim pomoc.
ODGOVOR:Najcešci uzrok otkazivanja klima uredaja je nedostatak rashladnog plina u sustavu. Uzrok tome je propuštanje sustava. Potrebno je ustanoviti koliko plina ima u sustavu i da li ga uopce ima. Ako plina nema ništa to je znak da sustav jako propušta i sustav se treba ispitati. Ako plina ipak nešto ima sustav se može napuniti i tom prilikom uz plin staviti i specijalni kontrast koji može pokazati mjesta eventualnog propuštanja.Prilikom punjenja klime dobro bi bilo zamijeniti i sušac ( freonski filter ). Bez servisne opreme ne može se ništa raditi oko klima uredaja na amaterskoj osnovi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - PROBLEMI NAKON NEVREMENA

Datum objave: 07.06.2009 09:40:00
Slika
PITANJE: Dakle i ja imam jedan cudan problem.
imam fiat tipo 1.4 se 93. sinoc sam po nevrijemenu vozio auto sat vremena,normalno sam ga parkirao,sve je bilo uredu. No jutros kad sam usao u kola,dao sam kontak i brisaci su poceli raditi i ako nisu bili ukljuceni,nisu regovali na rucicu ni da se upale ni ugase,motor je normalo upalio,ukljucila se i lampica rezerve goriva iako je goriva bilo u rezervaru vise od pola,ugasio sam motor,onda je lampica samo tinjala,zatim je motor teze upalio i stvar je ostala ista.
po svom navodjenju sam skinuo kleme sa akumulatora i ostavio auto na parkingu 7 sati. vratio sam klemu,motor je normalno upalio ali je problem i dalje ostao isti,nasao sam osigurac brisaca i skinuo ga,ostavio motor da radi sat vremena nadajuci se da ce temperatura motora da osusi vlagu ako postoji,onda su poceli releji da zveckaju,relej zmigavaca i relej brisaca,pa sam i njih poskidao,i vratio i osigurac brisaca,no oni su i dalje radili,na povlacenje rucice brisaca za strcanje tecnosti za sajbu ukljucila se sirena i nije prestala da radi dok nisam skinuo i njen osigurac,jedino se normalizovala lampica rezerve,ugasio sam kola i centralna brava je prestala da funkcionise.
dakle sta bi mogao biti kvar,neki relej,zica,motor brisaca da nije dobio vodu,ili kompjuter da je navlazio,da li ce se to normalizovati ako vlaga izadje ili treba mijenjati kompjuter.
ODGOVOR:Sve što ste nabrojili povezano je sa elektricnom instalacijom, konektorima, grupom releja i kutijom osiguraca. Postojeci kontakti narocito kontakti minus ( masa ) nisu bili u dobrom stanju te je radi toga utjecaj vlage na iste bio takav kakav ste i vi opisali. Strujni krugovi su se poceli zatvarati preko drugih pravaca te tako napravili kaos i nelogicno funkcioniranje drugih potrošaca. Posao oko popravka može biti zahtijevan i dugotrajan. Potrebno je provjeriti i urediti a neke kontakte i zamijeniti , isto tako treba zamijeniti i oštecene releje, elektricne vodove i po potrebi neke komande kao što je komanda brisaca ( vidjeti cete da li je potrebno ). Ako motor radi normalno onda je ECU centrala u redu. Pocnite s najjednostavnijim provjerama i radnjama.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - CHIP TUNING

Datum objave: 30.05.2009 14:08:00
Slika
PITANJE: Imam fiat stilo 1.9 multijet 120 ks zanima me dali ce chip za povecanje snage utjecat na stanje motora i njegovu trajnost, koliko je to štetno za taj motor s tim da bi motor tada razvijao snagu cca 150 ks.
ODGOVOR:Chip tuningom može se postici povecanje snage motora 15 do 30%. Ucinak ovisi o kvaliteti /cijeni tuninga. Ovim postupkom djeluje se na upravljacku mapu na EPROM-u ECU upravljacke centrale ili se mijenja EPROM ( chip ) u upravljackoj centrali. Parametri na koje se djeluje su kolicina goriva, tlak turbine, kut predpaljenja. Navedenim postupkom povecava se tlak po jedinici poivršine na celu klipa a to znaci da je i opterecenje ( mehanicko, dinamicko, termicko ) znatno vece. Iz ovoga se može zaljuciti da je i trajnost motora kraca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - RAZNI ZVUKOVI

Datum objave: 28.05.2009 16:14:00
Slika
PITANJE: Svaka cast na ovom sajtu prije svega. Molim Vas da mi pomognete savjetom jer sam više izbezumljen sa popravcima svog Fiata. Kupio sam ima 6 mjeseci svog Fiata i malo pomalo sam ga doveo u red, ali stalno nešto novo dolazi na repertoar. Mijenjao sam disk plocice prednje ima mjesec dana i odmah nakon toga je pocelo da cvili. Odmah sam zvao servisera koji mi je stavio nove diskove i opet ista stvar. Kaže da su dobre cc 200 i nešto kuna. Provjerio je i sve ostalo na što je sumnjao i nije otkrio ništa. Ali još to donekle i mogu trpjeti, ali jucer sam primjetio dok sam išao niz nizbrdicu tulenje u kotacima. Zvuk je bio slican kao da prelazite preko naboranog asfalta. Trajalo je nekih 10 sekundi. Kasnije se opet culo na ravnini kod stiskanja gasa i opet je trajalo par sekundi. I posljednji zvuk sam cuo kad sam došao pred kucu i kad sam ga locirao u desnom kotacu kod okretanju u desno. Molim Vas da mi pomognete prije nego što odem u servis što to može biti!!
ODGOVOR:Najcešci uzrok cviljenja disk plocice su nekvalitetne plocice ali to mobu biti ( rijede ) kocna kliješta i diskovi. Zvuk koji ste culi u vožnji nije ležaj kotaca, prema vašem opisu prije bi mogla biti desna kocnica koja može djelomicno blokirati i tako stvarati navedeni zvuk. Pregladom navedenog može se tocno znati što je uzrok.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVO SE VIŠE NE PALI

Datum objave: 17.05.2009 23:43:00
Slika
PITANJE: Pozdrav i svaka pohvala, pamtim Vas još iz starih Autoklubova.
Vozim punto 1.2 star 8 godina i povremeno mi se znao iskljuciti elektricni servo koji bi nakon gašenja i paljenja ponovo proradio.
Sad vec pretpostavljate da mi se spomenuti servo više uopce ne pali a vožnja malog fiatica nalikuje vožnji fapa kljunaša.
U cemu bi mogao biti problem?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima EPS ( Electrical Power Steering ) servo upravljanje. U slucaju kada sustav ne radi moguci uzroci su: elektricno napajanje (konektori ), senzor zakretnog momenta, davac broja okretaja, davac brzine, elektromotor s pužnim reduktorom, upravljacka centrala.
Navedeni sustav ima mogucnost elektronske dijagnostke.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TRESE SE U VOŽNJI

Datum objave: 16.05.2009 21:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem fiata Punta sx 1,2 2001. god. 93000 km i imam veliki
problem.Prilikom vožnje prednji dio auto trese.Kad sam u drugoj i trebam prešaltati u trecu auto pocinje tresti, tako i u cetvrtoj tj. auto trese do 63 km/h i kasnije se ponaša ok.Primjetila sam da je trešnja intezivnija prilikom dodavanja gasa u te dvije brzine.Bila sam kod dva automehanicara i rekli su da je auto ok osim da bih mogla promjeniti dvije prednje felge i gume jer su bile lošije.Felge i gume sam promjenila,napravljen je špur, balans, medutim problem je ostao isti.Buduci da sam laik osoba za auto,strah me je da se dodatno što ne pokvari ili tome sl.i što je najgore nisam s takvim autom sigurna na cesti.
ODGOVOR:Vibracije koje su prisutne na Vašemu vozilu mogu nastati radi više razlicitih uzroka. Navesti cu ih logicnim redoslijedom to su: gume ( prednje, zadnje ), felge ( prednje, zadje ), pogonske osovine ( lijeva, desna ), homokineticki zglobovi ( unutrašnji vanjski ), nosaci motora, ovjesi. U rijetkim situacijama uzrok može biti i sam motor kao generator vibracija. Kao što vidite odgovor je malo duži, precizan i jednoznacan odgovor se može dati nakon pregleda Vašega vozila. Žao mi je ako u vašoj neposrednoj blizini nema servisa koji može riješiti ovaj problem.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - SVE ZAŠPRICANO ULJEM

Datum objave: 19.04.2009 17:24:00
Slika
PITANJE: vozim se po autoputu 160 i odjednom poceo gubit snagu i usporavat, stanem se na benzinsku i s desne strane curi ulje i u motornom prostoru desno dolje je sve zašpricano s uljem? sta bi moglo bit? e da rijec je o Fiat Bravo HGT 147ks 96 god.
ODGOVOR:Po vašem opisu a bez direktnog uvida na vozilu moguce je oštecenje visokotlacnog voda za ulje , oštecenja kartera, oštecenja nekog brtvila, oštecenja u samom motoru.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,7 TD - STARTANJE ZAGRIJANOG MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 20:42:48
Slika
PITANJE: Prvo pohvale na Vaš racun zbog iznimne strpljivosti i strucnosti u odgovaranju na more pitanja.Dva puta ste mi pomogli savjetom,a nadam se da cete i sada.
Naime radi se o fiatu puntu 1.7 td,95.god,192 000 km.Problem je u startanju zagrijanog motora.Naime kada je motor hladan pali iz prve,no kada se zagrije i kada ga treba po potrebi ponovno upaliti,mora se duže verglati te se na ispuhu pojavljuje sivkasti dim. Napominjem da motor vuce dobro i ne troši ulje.
ODGOVOR:Uzrok može biti slaba kompresija. Kada je motor zagrijan grijaci nisu u funkciji jer ih u tom momentu iskopca senzor za temperaturu motora a kada je motor hladan grijaci normalno rade jer ih opet ukapca isti senzor za temperaturu motora. Mogu postojati i drugi razlozi ali se oni moraju otkriti direktno na vozilu ( slabo okretanje radilice, regulator kolicine na visokotlacnoj pumpi, kut paljenja ).
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - POMICANJE RAZVODNIKA PALJENJA

Datum objave: 03.04.2009 00:54:00
Slika
PITANJE: IMAM JEDNO PITANJE U VEZI FIAT CROME 2.0 I.E 120 KS KAD MICEM RAZVODNIK PALJENJA LJEVO DESNO NIŠ SE NE DOGA?A ZAŠTO.. DRUGO PITANJE PITAM U VEZI ISTOG AUTA FIAT CROMA 2.0 I.E 120 KS RECITE MI DALI JE NORMALNO DA 15 LITARA GORIVA AUTO POTROŠI ZA NITI 5 KM. GORIVO NIGDJE NE PUŠTA SVE SAM CIJEVI PROVJERIO ZAŠTO JE POCEO TOLIKO TROŠIT. INACE AUTO IDE SUPER DOK IMA BENZINA . molim pomoc
ODGOVOR:Normalno je da se pomicanjem razvodnika paljenja ništa ne dogada. Kut paljenja regulira se automatski pomocu senzora i ECU centrale. Uzrok velike potrošnje goriva mogu biti više razlicitih faktora. Opcenito se mogu navesti mehanicki sustav motora ( kompresija, faza, podešenost ventila, propuštanje usisnog kolektora i t.d. ), elektronski sustav ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, ECT senzor, mjerac protoka zraka, MAP senzor, potenciometar ...), sustav paljenja ( slaba iskra, probijanje visokog napona, elektronika paljenja ...). Najprije provjerite i po potrebi doradite mehanicki sustav a nakon toga se treba raditi na sustavu ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 01.04.2009 18:09:00
Slika
PITANJE: Redovno pratim vašu stranicu i citam šta ljudi sve pitaju pa sam i ja odlucio postavit pitanje. Imam Fiat Mareu 1.9TD 100 iz 97 godine i
jako sam zadovoljan , a trebao bi mjenjat zupcasti remen pa me zanima šta bi bilo dobro sve promjenit? Zašto mi se auto sav strese kad ga gasim?
ODGOVOR:Kada se mijenja zupcasti remen zamijenite još natezac i pumpu za vodu jer su i oni dio sustava razvodnog mehanizma. Uz navedeno korisno bi bilo i podesiti ventile. Motor se pri gašenju može zatresti radi mehanickih problema ( nosaci motora, dize, garež na celu klipova … ) ili problema u sustavu za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PALE SE LAMPICE GREŠAKA

Datum objave: 29.03.2009 22:33:00
Slika
PITANJE: Problem je na fiat stilo 1.6 16v 2002.god. kod vožnje pali se greška asr,engine foult i nakon toga okretaji motora padnu na nulu(nece primati gas) i onda se ugasi.ponekad se pokaže losse conection.i još jedan problem kod paljenja zna pokazati grešku da nema benzina a u rezervaru ima više od pola a nakon toga vrati se u normalu.da li ima plovak kakvu vezu s asr-om???pomozite mi poludit cu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ODGOVOR:U ovom slucaju na nekoj amaterskoj osnovi mogu se obaviti samo radovi na provjeri i cišcenju pojedinih konektora, kontakata i minus spojeva s masom. Sve ostale radnje zahtijevaju strucnu i servisnu podršku ( baza podataka, servisna dijagnosticka oprema ). Moguci kvarovi su na elektronskom sustavu ubrizgavanja, sustavu za upravljanje motorom, sustavu paljenja. Precizniji odgovor nije moguc bez neposrednog uvida.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ŠKRIPANJE

Datum objave: 27.02.2009 11:07:00
Slika
PITANJE: Htio bi najprije pohvaliti Vasu stranicu i Vas entuzijazam.
Molim vas za pomoc naime na gore navedenom automobilu kod zadnjih amortizera prilikom voznje cuje se skripanje a narocito kod neravnina na cesti.Preraslo je u nepodnosljivu buku te strah da se nesto ne desi u vožnji, auto ima 72.000km.To je bilo rjeseno vec pod garancijom i receno je da to nije nista strasno
ODGOVOR:Zvuk škripanja koji cujete nastaje na gumenim blokovima zadnjeg mosta, hvatištima amortizera, zadnjim ovjesima. Zvuk se pojavljuje radi promjena u strukturi gumenih blokova koji više nisu elasticni kao što su nekada bili. Nekada pomaže da se isti tretiraju s glicerinom ili sa tekucom masti u spreju. Ukoliko takav postupak ne daje rezultat na dulji rok problematicni gumeni blokovi se trebaju zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - PREBOGATA SMJESA

Datum objave: 17.02.2009 15:46:00
Slika
PITANJE: kako smanjit prebogatu smjesu goriva koja mi dolazi u cilindar sta treba postelat pitam u vezi fiat crome 2.0 i.e 8v 120 ks na injektionu je vida od zraka dali nju treba stelat i zasto mi pumpa goriva iz rezervara kad dam kontakt cijelo vrijeme tlaci benzin sta nebi trebala samo par sekundi da tlaci pa onda da onda da stane prije nego sta auto upali.
ODGOVOR:Kolicina goriva se ne može smanjiti podešavanjem ili okretanjem nekog vijka. Na potrošnju goriva utjece puno faktora a najznacajniji je vrijeme ubrizgavanja ( vrijeme otvorenosti injektora ) s kojim upravlja ECU centrala. Vrijeme ubrizgavanja se racuna na osnovu više faktora koji dolaze iz mjeraca protoka zraka MAF, senzora IAT za temperaturu usisanog zraka, MAP senzora za tlak zraka, potenciometra TP ventila za snagu, ECT senzora, CKP senzora, lambda sonde ( ako postoji ). ECU centrala racuna kolicinu zraka koja je ušla u motor i prema toj kolicini dozira potrebnu kolicinu goriva. Potrošnja goriva ce biti povecana ako neki od navedenih dijelova nije ispravan ili daje krive podatke racunalu. Uz navedeno na potrošnju goriva mogu utjecati i loši injektori. Vaš problem cete riješiti tako da najprije napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja a po potrebi i sustava paljenja. Nakon toga tocno se može znati što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - NE RADI ZADNJI BRISAC

Datum objave: 30.01.2009 15:56:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat tipo 1.6 i.e., 1994.godište. Primjetio sam da mi ne radi brisac zadnjeg stakla.Kad sam skinuo poklopac sa motorica za zadnji brisac i otpojio žice, ustanovio sam da nema struje do motorica.Da li taj motor za brisac ima neku elektroniku?Ako ima, gdje se nalazi ta elektronika?Što bi moglo biti uzrok kvaru?
ODGOVOR:Motor zadnjeg brisaca nema elektronski modul. Struja za brisac dolazi iz razvodne kutije preko osiguraca do prekidaca za zadnji brisac. Prekidac je povezan elektricnom instalacijom ( prolazi po podu uz lijevu stranu ) sa samim motorom brisaca. Ispitajte gdje je prekid a pocnite od prekidaca brisaca. Uzrok može biti sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh