Danas je: 13.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

HYUNDAI ACCENT 1,4 i - NE PALI OD PRVE

Datum objave: 01.05.2011 09:54:18
Slika
PITANJE:

IMAM HYUNDAI ACENT 1,4 SA UGRAĐENIM PLINOM. NE PALI MI OD PRVI PUTA, NEGO OD ČETVRETOG ILI PETOG PUTA,KAO DA NE DOBIVA GORIVO. PROMIJENIO SAM FILTER GORIVA PRIJE 10 DANA.U ČEMU JE KVAR?

ODGOVOR:

Uzroci otežanog paljenja motora mogu biti brojni . Točan i jednoznačan odgovor mogu dati nakon pregleda vozila. Ovom prilikom navesti ću koji sve uzroci mogu biti a to su : tlak goriva, nečisti injektori, relej pumpe za gorivo, ECT senzor, aktuator minimuma, regulator tlaka goriva, električna instalacija i konektori, senzor položaja leptirastog ventila, stanje akumulatora i elektropokretača, propuštanje na usisnom klektoru, MAP senzor, senzor RPM,  sustav paljenja, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,3 i - ZAMIJENITE SET SPOJKE

Datum objave: 15.04.2011 18:06:20
Slika
PITANJE:

Štovani,molio bih Vas za jedan savjet i mišljenje. Posjedujem Hyundai Accent 1.3 benzinac iz 2001. godine sa prijeđenih 120.000km. Drugi sam vlasnik sa pola prijeđene kilometraže od navedene. U zadnje vrijeme osjetim lagani smrad lamele (original tvornička), ali samo pri izrazitom opterećenju (npr. prijelaz preko Učke), pri tom usponu ne osjetim da lamela kliže već osjetim samo spomenuti karakteristični miris, a u svim drugim normalnim, prosječnim uvjetima vožnje lamela se ponaša u redu. Probao sam naglo ubrzati i promjeniti za stupanj-dva više te naglo dati gas, ali ne popušta. Isto tako sam probao staviti u drugu brzinu, povući ručnu, dati gas i probati krenuti, ali auto je poskočio i odmah se ugasio. Sporadično, vrlo rijetko mi se u zadnje vrijeme desi da pri kretanju ujutro auto zatrese dva-tri puta kratko pri startu te uz navedeni lagani smrad pri dugotrajnim velikim uzbrdicama to bi bile jedine karakteristike potrošene lamele. Kvačilo, doduše, hvata pri vrhu, ali meni ono hvata tako već nekoliko desetina tisuća km. Inače sam solidan vozač koji ne muči kvačilo i ne napreže ga naglim ubrzanjima. S obzirom da uskoro sa autom moram krenuti na dulji put od preko 2000km, možete li mi uopće dati nekakav uvid u stanje lamele i njenom eventualnom kraju iz podataka koje sam vam dao? Znam da je nezahvalno davati procjene ali koliko lamela uopće može još izdržati kada počne makar i minimalno klizati?

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu i svim simptomima koje ste naveli nije teško zaključiti da obavite što prije zamjenu seta spojke . Na put koji ste planirali nemojte ići prije nego ugradite novu spojku jer bi se moglo dogoditi da vučna služba bude skuplja od nove spojke .

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - LAZNA INFORMACIJA O TEMPERATURI

Datum objave: 18.03.2011 23:54:45
Slika
PITANJE: Evo trazeci na internetu rijesenje mog problema vezanog za Hyundai accent 1.4 12v 63kw, srecom naisao sam na vasu stranicu i naprosto ostao zaprepascen vasom strucnoscu i vasom dobrom voljom pri davanju savjeta. Iako od raznoraznih savjeta do sada da nemam razloga za brigu ja nemam mira jer sam iskreno pedantan i volim da sve bude kako treba, odlucio sam vam se javiti da cujem vase cijenjeno misljenje na kojem vam unaprijed zahvaljujem.Problem je sljedeci! Drugi ili treci dan nakon sta sam kupio auto (2005. god 34000 km) kratko sam stao ugasio auto i kada sam ponovno upalio uocio da je temp. izmedu radne i crvenoga, ali cim sam upalio auto ona se vratila u normalu.Sve je bilo normalno do drugoga dana i od tada kada je auto dosao do radne temp. kazaljka temp. je putovala od rad. temp pa do crvenoga, cak znala i uci u crveno, pa je malo bila u normali... .Naravno odmah sam stao i trazio pomoc kolege koji je majstor.Zajedno promatrajuci uocili smo da se ventilator pali u nekim logicnim razmacima da crijeva nisu kipuca cak su se mogla drzati i rukom te smo i otvorili cep od kilera bez ikakvih problema a temp. je pritom bila blizu crvenoga.Kolega je odvezo auto da se termo pistoljem izmjeri temp. bloka, crijeva, rs. tekucine i svugdje je izmjereno oko radne temp. od 87 do 90 stupnjeva celzijevih.Nakon toga je promijenjen termostat i termo sonda i opet je bilo isto sve dok nisam otpojio minus sa akumulatora i ostavio tako preko noci.Nakon toga vozio sam se dva mjeseca i sve je bilo normalno i sada je pocelo opet samo ne odlazi daleko od radne i brzo se vrati u normalu i tako ostane sve dok se opet ne upali auto.Od tada vise neznam sta da mislim jer mi je glava puna vec svakakvih prica da je dihtung glave, da je struja, da je neznam sta.Gotovo svaki dan provjeravam ulje, opipavam viskozitet, gledam razinu antifriza niceg ne fali i niceg nije viska.Zadnje sta sam probao i sto me je uplasilo ozbiljno, pa sam vam se zbog toga i javio je da kada otvorim cep od ulja kao da puse lagano zrak van.Cuo sam da to moze biti zbog propustanja kompresije pa zbog toga me mozda muci i ta temp. Ponekad zna na komadicu cepa biti bijelo, kao emulzija ali za to sam procito da ako se auto vozi na kratke relacije da dode na vrhu cepa nisam upamtio zbog cega do kondezacije pa da nastane ta emulzija.Iskreno se nadam vasem cijenjenom odgovoru i savjetu i jos jednom zahvaljujem
ODGOVOR:Sve sto ste naveli a naveli ste dosta korisnih podataka ukazuje na laznu informaciju o temperaturnom stanju motora. To znaci da je mehanicko stanje motora potpuno u redu , da je rashladni sustav potpuno u redu . Po tom pitanju mozete biti bez brige . Sustav za pokazivanje temperature motora ( senzor temperature , elektricna instalacija od senzora do instrument ploce, instrument ploca, instrument za temperaturu ) funkcionira na nacin da se zagrijavanjem motora mijenja elektricni otpor senzora temperature na glavi motora i promjenom otpora pomice se kazaljka na instrumentu . U rijetkim prilikama elektricni otpor moze porasti i na drugim dijelovima sustava pokazivaca temperature. Tom prilikom nastaje greska u prikazu temperature na samom instrumentu . Najcesci uzroci su ovi koje sam vec naveo i uz to jos mogu biti povecani prelazni otpori na pojedinim elektricnim spojevima i konektorima.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI TUCSON - NAFTA U ULJU

Datum objave: 25.03.2011 10:51:48
Slika
PITANJE: Postovani,imam pitanje na koje bi mi vas odgovor uvelike pomogao. Naime, Hy-Tucson 2005god,2.0 crdi,83kw, na mjestu dignuo okretaje i nije se mogao ugasit na kljuc nego se ugasio sam za nekoliko trenutaka, povecena je bila razina ulja i osjetila se nafta u ulju, skinute dizne i iznenadjujuce ,na sve cetiri pregoreni,rastobljeni oni nosevi ili kako vec se zovu za rasprsivanje goriva, u servisu sumljaju u pumpu goriva da je propustila jer je na bregastoj,turbina nije propustila ulje.....?? Molim vas neki opis kako je to moguce da povecana razina ulja dodje u prostor cilindara, neki vas razlog tom dogadjaju......
ODGOVOR:Kada su neispravne dize tada se mogu dogoditi mnoge nezeljene stvari kao sto su : povecanje nivoa ulja u motoru, ispiranje stjenke cilindra, povecano trenje , ostecenje klipova, povecana potrosnja, gubitak snage motora, ulazak ulja u usisni kolektor i cilindar. Ovo zadnje se dogada kada nastane ostecenje klipa i cilindra.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - DEMONTAŽA OBLOGE VRATA

Datum objave: 21.06.2010 11:15:00
Slika
PITANJE: Poštovani molim za pomoc
Imam Hyundai Elantru I na zadnjim desnim vratima me zanima kako se skida unutrašnja plastika,sa vrata a da pri tome ne potrgaš plasticne kopcice sa vrata.
ODGOVOR:Postupak demontaže obloge vrata je najlakše pokazati a opis nije dovoljno razumljiv . Iz toga razloga i djelatnici servis odlaze na obuku kako bi u praksi došli do spoznaje kako se to radi. Opisno bi to izgledalo ovako. Demontirati dijelove rucke vrata i skrivene poklopce ispod kojih se nalaze vijci za fiksiranje obloge. Demontirati vijke. Pažljivo osloboditi skrivene plasticne kopce koje fiksiraju oblogu za vrata ( potreban odgovarajuci alat ). Demontirati unutrašnju kvaku vrata. Po potrebi demontirati rucku podizaca stakla ako je mehanicka, a ako je elektricna onda odspojiti elektricne prikljucke. Nakon ovoga odlucnim pokretom prema gore osloboditi nevidljive preostale kopce na gornjem dijelu obloge vrata.Postupak montaže je obrnuti od opisanog.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - PROBLEM SA CENTRALNIM ZAKLJUCAVANJEM

Datum objave: 28.02.2010 20:43:00
Slika
PITANJE: Imam Hunday Accent 1.4, benzinac, 2004. (prvi vlasnik, inace sam zadovoljan s njim, a prije sam imao Pony, u 13 godina, 160.000 km - samo potrošni dijelovi). Prije nekoliko mjeseci centralno zakljucavanje je pocelo 'štekati' - cas radi cas ne. Kako se to dogodilo nakon servisa malo mi je 'cudno', pa sam odlucio, prateci Vaše svestrane savjete, sam provjeriti bravicu na vozacevim vratima. Možete mi reci nešto o tipu zakljucavanja na Accentu i eventualno još koju stvar bi mogao provjeriti - u mehanici se znalazim dosta dobro, a za elektroniku ionako treba strucnjak.
ODGOVOR:Najcešci uzrok je brava vozacevih vrata. Uzrok može biti mehanicki dio brave, mikroprekidac na bravi, elektricni aktuator ( motoric ) bravice. Sve se može vidjeti ako se demontira obloga vrata. Po potrebi demontirajte bravicu ispitajte mikroprekidac i aktuator.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI 1,6 CRDI - KAKO GA VOZITI?

Datum objave: 17.01.2010 20:39:00
Slika
PITANJE: Sam naslov govori o vozilu koje sam kupio Hyundai 1.6 CRDi 116 kS.
Ono što me interesira kako pravilno voziti doticno vozilo s napomenutim motorom. Dali je prilikom paljenja dovoljno 30-tak sekundi pricekati, odnosno prije gašena 1 minutu zbog hladenja turbine???
Po Vašem mišljnju dali je nužno u vozilo visoke tehnologije tociti gorivo zvucnih imena ili je dovoljno gorivo koje je dostupno sa prefiksom euro?
Na što bi trebalo pripaziti kod korištenja automatske kime u pogledu tehnika vezane uz agregat?
ODGOVOR:Kod prvog jutarnjeg paljenja dobo je da motor odradi jednu minutu. Nakon normalne vožnje nije potrebno hladiti turbinu tako da motor radi još neko vrijeme. To je preporucljivo raditi kada motor radi na višim brojevima okretaja i nakon dužeg puta tada rad na mjestu od nekoliko minuta pomaže da se ohladi turbina. Ovaj motor ima veliki moment izmedu 2200 do 2800 o/min i u tom režimu je dobro voziti. Po potrebi na otvorenoj cesti možete držati 3000 do 3500 o/min. Visokotlacna pumpa je osjetljiva na loše gorivo i zato je bolje da koristite eurodizel n.s. ( niskosumporni ). Kod automatske klime birate samo željenu temperaturu a klima je ukopcana stalno. Najvažnije je da istu servisirate redovito svake dvije godine a po potrebi i ranije.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SONATA - NAPRAVITI KVALITETAN SERVIS

Datum objave: 24.11.2009 13:47:00
Slika
PITANJE: Nabavio sam rabljenu sonatu 2.0 dohc, 144ks, godište 2006 sa nepunih 40tkm. Auto je vožen na plin, ali prijašnji vlasnik ga je izvadio. Pocetni pokazatelji pri vožnji na benzin su gradska potrošnja od 16.5-17 l/100km i povremeni nemiran rad na "leru". Snaga mi se ne cini previše upitnom, ali teško mi je procijeniti buduci da sam naviknut na 1.9TDi. Eko test je ispravan (doduše, tehnicki je napravio dealer, pa je moguce ... hm....). Nacitao sam se o zacepljenim diznama benzina pri upotrebi plina, pa Vas molim za mišljenje, kao i za opcenito mišljenje/savjet što bih sve trebao poduzeti kao prevenciju, buduci da ne kanim ponovo ugradivati plin. Takoder, planiram kompletan servis, pa me zanima koje ulje upotrijebiti, buduci da ne raspolažem podatcima o dosadašnjem korištenom ulju (servisnu, naravno, nema). Upute predlažu egzotiku tipa 5W20 ili malo manju egzotiku 10W30 (i još neke sa nulom ispred W). Buduci da napravim 12-13 tkm godišnje, takav interval izmjene bi mi odgovarao. Molim Vas za malo podrobnije objašnjenje o odabiru ulja, a kako su mi u ženin accent 1.5 ovlašteni natocili ulje koje se naglašeno "ne preporucuje" u uputama (umjesto 10w40 ili 10w30 stavili su 5W40, pa je trošio 1l/1000km), odlucio sam "puhati na hladno" glede ulja.
ODGOVOR:Normiranje potrošnje goriva uvijek se radi na otvorenoj cesti ali ipak je navedena potrošnja po gradu povecana. Kupili ste rabljeno vozilo , kilometraža se može skinuti , bio je ugraden plin, što je znak da vozilo ima i više kilometara. Radi sveg toga potrebno je napraviti kvalitetan servis vozila koji ce se dugorocno sigurno isplatiti jer ce se preventivno djelovati da se ne dogode nepredvideni kvarovi a isto tako ce se i obaviti svi aktuelni radovi na vozilu. Obzirom na cinjenicu da je vozilo radilo na LPG obvezno treba podesiti ventile, izmjeriti kompresiju, provjeriti zabrtvljenost usisnog kolektora, pregledati razvodni mehanizam. Uz ovo takoder treba ispitati rad sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, ispitati ispravnost sustava paljenja. Direktnim uvidom na vozilu može se doci do spoznaje o trenutmom stanju kocnica, upravljackog mehanizma, ovjesa. Tekucine koje dugo nisu ( ili uopce nisu ) mijenjane treba zamijeniti. Vrsta i gradacija ulja za motor ovisi i o klimatskom podrucju gdje se automobil koristi. Za Vaš automobil i umjerenu klimu kakva je kod nas možete koristiti motorno ulje 5W-30 ili 10W-30. Interval izmjena ulja je 15.000 km ili najmanje jednom godišnje. Iz vlastite prakse znam da nakon dobro obavljenog servisa i ispravnog rada navedenih sustava ( ubrizgavanje, paljenje ) postižu se dobri rezultati u pogledu ekonomicnosti i pouzdanosti vozila.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ZAMJENA MAN?ETE HOMOKIN.ZGLOBA

Datum objave: 09.11.2009 17:29:00
Slika
PITANJE: vozim Hyundai accenta 2000.godište te me zanima na što trebam pripaziti kod mijenjanja manžete dali treba skidati poluosovinu dolje te dal poluosovina ima kakav prsten sa unutarnje strane?
ODGOVOR:Poluosovina se ne mora nužno demontirati kako bi obavili izmjenu mandete homokinetickog zgloba. Nakon što se oslobodi sve što je potrebno na ovjesu i izvuce zglog iz glavcine, demontira se stara mandeta. Nakon toga se odlucnim udarcem cekica izbije zglob s poluosovine. Ukoliko se ovaj postupak ne pokaže uspješnim tada ipak treba demontirati poluosovinu i sve skupa obaviti na radnom stolu. Ako demontirate poluosovinu ista se izbacuje iz dosjeda u diferencijalu odlucnim pokretom pomocu odgovarajuce poluge ( treba paziti da se ne ošteti kucište mjenjaca ).
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SANTAFEE - PROBLEM INJEKTORA

Datum objave: 05.10.2009 13:12:00
Slika
PITANJE: Naime imam problem na CRDI motoru kod hyundai santafe 2002god.Menjao sam injektore 2 puta i svaki puta ne traju duze od mjesc dana.Bosch majstor kod kojeg sam nosio te injektore mi je rekao da je probleb kod cetvrtog injektora da ustvari svaki puta on strada jer je povecana kolicina ubrizgavanja goriva na cetvrtom cilindru(26),zanima me sta uopce odredjuje kolicinu ubrizgavanja goriva i dali se posebno odredjuje za svaki cilindar jer on veli da je na ostala 3 cilindra uredu, ne veca od 6(mislim kubika da je rekao)posto on nezna sta odredjuje kolicinu ubrizgavanja.Ja sam mijenjao:elektroniku motora,senzor broja okretaja radilice,mjerio kompresiju i sve se pokazalo urednim medju tim kad stavi injektore sa drugog santafea auto radi normalno.
ODGOVOR:Ako je motor mehanicki ispravan i ako je rezervoar za gorivo cist tada je teško prihvatiti cinjenicu da injektori ( dize ) traju mjesec dana. Vijek trajanja diza je 150.000 km i duže.Kolicinu goriva odreduje ECU centrala ( racunalo ) na osnovu mnogobrojnih podataka koje dobiva od APP senzora pedale gasa, BPP senzora pedale kocnice, VAF mjeraca mase zraka, ECT senzora temperature motora, FRP senzora za tlak goriva, RPM senzora broja okretaja, MAP senzora za tlak u usinom kolektoru, VSS senzora brzine vozila.
Dize se mogu ispitati svaka posebno na specijalnom uredaju kada se demontiraju. Moderne dizel motore nije moguce održavati u servisima koji nemaju potrebnu servisno dijagnosticku opremu ni odgovarajucu bazu podataka. Bez toga nije moguca ni precizna dijagnostika motora.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - HLADAN NE PRIMA GAS

Datum objave: 23.09.2009 23:19:00
Slika
PITANJE: Imam accent 1,5 iz 95god. Dok je hladan ne prima gas i gubi snagu. Takoder ima zvuk ko da radi na 3 cilindra.Cim se zagrije sve je normalno. ima normalan zvuk i normalno vuce.Izmjenjene su svijecice i kablovi. Neznam u cemu bi bio problem pa molim neku pomoc
ODGOVOR:Prema vašem opisu moguci uzroci su: senzor temperature motora, tlak goriva, necisti injektori, propuštanje usisnog kolektora, senzor temperature usisanog zraka, senzor položaja leptira snage, aktuator minimuma. Najprije treba ispitati tlak goriva koji mora biti 3 bara, nakon toga ispitajte injektore i to oblik mlaza i kolicinu goriva. Razlika u kolicini goriva ne smije biti veca od 2% .Na kraju po potrebi obavite kontrolu i ostalih dijelova koje sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ZVUK TUCKANJA

Datum objave: 07.06.2009 08:38:00
Slika
PITANJE: Imam hyundai akcent 1.3 mpi ,2000g,molim Vas ako mi možete odgvoriti,kod normalne vožnje pri brzini od70-80 km u 4-stupnju ili višem prilikom dodavanja gasa cuje se nekakvi zvuk tuckanja to sve dogada kod normalne temperature kad je auto još hladan ne radi te zvukove.i još ako vas mogu pitat? kod prvoga starta ujutro auto
mi u zadnje vrijeme ne pali od prve drugi put upali bez problema , to se isto dogada kad se auto ohladi !! U cemu je problem ???
ODGOVOR:Zvuk koji cujete najcešce dolazi iz motora i to od podizaca ili klackalice ventila. Potpuno tocan odgovor se može dati nakon neposrednog uvida na samom vozilu. Uzrok težeg paljenaj je iskra na svjecici ili kolicina goriva na injektorima. Slabija iskra nastaje radi lošijih svjecica ili probijanja visokonaponskih kablova. Kolicina goriva na injektorima povezana je sa stanjem elektronskog sustava ubrizgavanja i to pojedinih senzora, davaca impulasa, mjeraca mase zraka, aktuatora minimuma. I ovo se takoder može sve ispitati.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI LANTRA - ISPITIVANJE SENZORA ?

Datum objave: 22.04.2009 22:41:00
Slika
PITANJE: Najprije sve cestitke na volji i energiji za tako uredno odgovaranje na tolika nebrojena pitanja Vaših citatelja.
Naime, želio bih da mi odgovorite da li je moguce, odnosno postoji li nacin da se na autu tocno ustanovi neispravnost nekog dijela u sustavu paljenja, napajanja, ubrizgavanja ili elektronike koji je prouzrocio neki kvar, kao što su; Potenciometar leptirastog ventila, Step motor minimuma (aktuator), Mjerac protoka zraka, ECT, MAP, IAT, TP, RPM, EVAP i dr. prije ugradnje-zamjene tih dijelova, jer postupno zamjenjujuci dio po dio novim do nadenog problema na taj (stari) nacin serviser zapravo prodaje nove dijelove, jer su vec ugradeni a stari nije neispravan, te to dovodi do nesrazmjerno velikih troškova vlasnicima.
Kod mene je npr. slucaj na mome hyundai lantri 1,5 benzincu pojavili su se problemi u samom paljenju, nekad upali trenutno (kao redovno donedavno), nekad iz drugog..., treceg i više pokušaja, a nekad ne upali nikako niti iz veceg broja pa i dužih pokušaja (samo ''glatko vergla'') pa se odustane od daljih pokušaja na neko vrijeme i sve se opet može ponoviti na nepredvidiv nacin, a kada upali nekako se ''muci'', trese u leru nekih pol do minutu pa se postupno stabilizira, a kada se iz lera dodaje gas prima ga otežano i opet motor i cijeli auto zatrese. Pri otpuštanju gasa vraca se u ler i stabilno radi, a pri dodavanju gasa uredno ga prima.Ponekad u leru sam od sebe dodaje gas do 2000 okretaja, pa ga tako i oduzima. U vožnji koji put ''zatrokira'', ne prima gas na kratko, pa se opet stabilizira i i radi i vuce ravnomjerno.
Zamjenio sam svijecice i razvodne kablove novima i... ništa se nije promijenilo.
Odvezao sam auto nedavno u ovlašteni servis Hyndai predstavnika, smatrajuci da su najkompetentniji, i ubrzo su me obavijestili da su injektori u ''katastrofalnom stanju'' i da su najvjerovatnije oni uzrok te da im dopustim da ugrade nove (645 kn/kom). Poslije moje sumnje kako to da ne mogu sigurno utvrditi, dao sam ''blagoslov'' za zamjenu, i... nakon dva dana raznih ''probavanja'' auta u servisu... sve je isto, da bi mi kazali da je do aktuatora kojeg su procistili i da bi se sad trebalo popraviti nakon neke vožnje. Preuzeo sam auto nakon tri dana ''servisiranja'', odvezao ga u redu do svog parkinga 2 km, i nakon 2,5 sata pokušao paliti, ali... ''nece niti cuti'' ni poslije kojih 10-tak-15 pokušaja i odustao sam. Ovih dana sve je po starom i sa novim injektorima i procišcenim aktuatorom.
ODGOVOR:Vaše pitanje je dosta opširno ali se može shvatiti da želite nauciti mnoge detalje o automobilskoj tehnici. Na žalost moram Vas razocarati jer se na ovaj nacin putem dopisa ne može doci do potrebnog znanja jer je automobilska tehnika znatno složenija i kompleksnija.
Ispitivanje pojedinih senzora je razlicito a ovom prilikom cu vam objasniti kako se ispituje jedan senzor koji je na motoru vašega vozila. IAT ( Inhalt air temperature ) senzor ima ulogu da permanentno šalje informaciju ECU centrali o temperaturnom stanju usisanog zraka u usisnom kolektoru. U ovom slucaju ispitivanje nije složeno i radi se na slijedeci nacin : IAT senzor na vašem vozilu ima samo dva pina . Napon se mjeri izmedu pina 1 i pina 2 . Kod 0°C napon treba biti 3,3 – 3,7 V , kod 20°C napon je 2,4 V – 2,8 V , kod 40°C napon je 1,6 do 2,0 V , kod 80°C napon je 0,5 do 0,9 V . Ukoliko postoji odstupanje od navedenog senzor je neispravan.
Prema opisu stanja ( problemi u radu motora i paljenju ) koje ste naveli potrebno je ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. Takvo ispitivanje se ne može obaviti na amaterskoj osnovi. Ove radove ne mogu obaviti ni veliki broj autoservisa. Na kraju bih želio reci kada bi do u detalje u pisanoj formi objašnjavao postupke dijagnostike tada bi to potrajalo u nedogled a vi opet ne bi od toga imali koristi .
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 15.04.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: Zdravo. Se javuvam od Skopje. Vlasnik sum na hyundai accent gt DOHC 16v od 1998god.Sakam da ve zamolam da mi odgovorite na nekolku prasanja.
- bidejki voziloto ima hidraulicno podiganje na ventilite dali treba da se stava sinteticko, polusinteticko ulje ili moze da se stavi i mineralno ulje i kakvi se posledicite od stavanje na loso ulje.
- koga e laden motorot se slusa tropanje na ventilite pa vo servis mi kazaa deka treba da se zameni nekoj "lanec" valjda okolu hidropodizaci. Dali koga e laden motorot treba da se slusa ovakov zvuk a koga ke se zagree da se izgubi?
- koga ke pritisnam kocnica se slusa nekoe grebenje ( struzanje). Dali toa znaci deka treba da se smenat disk plocki ili komplet diskovi i plocice
ODGOVOR:Na vašem vozilu se ne podešavaju ventili jer ima hidropodizace. Odgovarajuce motorno ulje je 10W-40 ali može i 5W-40. Ovaj motor nema lanac nego ima zupcasti remen. Ulje u motoru mijenjajte svakih 10.000 km ili dva puta godišnje. Struganje prilikom kocenja može biti znak istrošenosti kocnih plocica ili kocnih papuca. Nekada se struganje pojavljuje i kada je frikciona površina ( feroda ) postala jako tvrda i tada je takoder potrebna zamjena kocnih obloga.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ISPUŠTANJE RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 08.02.2009 17:47:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam hyundai accenta iz 2004. god 1,3 benzin. U knjižici piše da u rashladni sustav ide 5,8 litara tekucine. U ovlaštenom servisu rekli su da se tekucina ispušta samo na dnu hladnjaka, gdje je izašlo manje od 4 litre tekucine. Dali se tekucina ispušta i negdje drugdje ili je ovaj podatak o 5,8 l pogrešan. Molim za vaš odgovor i zahvaljujem se na dosadašnjim odgovorima.Nije mi jasno odakle vam toliko znanje o svim markama i tipovima vozila, kad niti u ovlaštenim servisima sve neznaju.
ODGOVOR:Rashladna tekucina se može u potpunosti ispustiti kada se demontiraju donja cijev hladnjaka, cijev grijaca i pumpa za vodu.
U sustav tada stane 6,2 litre tekucine.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI GETZ - POVJERENJE U SERVIS ??

Datum objave: 05.02.2009 17:54:00
Slika
PITANJE: Zamolila bih vas za savjet jer sam na vašoj stranici vidjela besplatne savjete.Imam hyundai getz 2008.g.Na servisu mi je naplaceno dva filtera peludi,a u korisnickom prirucniku koji je došao uz vozilo piše da postoji samo jedan i na crtežu je prikazan samo jedan.Isto tako mi je uraden servis prvi na 7500km,a drugi na 15000km.Nakon raspitivanja saznala sam da se ne radi servis na 7500km vec da je prvi servis na 15000km.
ODGOVOR:Mora biti da je jako loš osjecaj kada nemate povjerenje u svog servisera za automobil. Svaki servis i svi radovi trebaju biti transparentni a vi kao vlasnik vozila trebate unaprijed dobiti informaciju što ce se raditi na servisu, kolika cijena dijelova i rada ce biti i kao najvažnije da li se vi s time slažete. Na taj nacin se zadobiva povjerenje.
Odgovor na vaše pitanje glasi ovako, na vašem vozilu filter kabine je iz dva dijela nekada se ta dva dijela nalaze u zajednickom pakiranju i nabavljaju se kao jedan komad, nekada se svaki dio pakira posebno pa se nabavljaju kao dva dijela. Za servisni interval se može reci da imate tocno navedeno u servisnoj knjižici kada se rade periodicni ( redovni ) servisi i toga se treba držati barem dok je vozilo u garanciji. Poznata je cinjenica da vozilo i motor duže traju ako je servisni interval kraci. U svakom slucaju vi imate pravo na pravovremenu i kvalitetnu informaciju a sve odluke o servisima, servisnim intervalima i troškovima s tim u vezi donosite vi kao vlasnik vozila.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - LAMBDA SONDA

Datum objave: 01.01.2009 17:56:00
Slika
PITANJE: zanima me koji tip lambda sonde ide na automobil Hyundai Elantra 1.6 GL, 2001 godište, 117KS..
ODGOVOR:Ovo vozilo ima grijanu lambda sondu s cetiri elektricna voda, ugraditi se može zamjenska ( univerzalna ) ili originalna. Bolje bi bilo da se ugradi originalna iako je za 40% skuplja. Razlog tome jest bolji rad originalne sonde. Prije ugradnje nove lambda sonde dobro bi bilo ispitati sustav paljenja i sustav ubrizgavanja jer eventualna neispravnost na navedenim sustavima može izazvati blokadu i oštecenje nove lambda sonde.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ULJE HIDRAULIKE SPOJKE

Datum objave: 03.10.2008 22:22:00
Slika
PITANJE: Imam hyundai accent 1,3 sa kvacilom koje koristi ulje koje sam primijetio da je crno.Promijenio sam samo ulje iz posudice i ulio ulje za kocnice.Dali je to dovoljno ili treba ispustiti ulje iz sustava i gdje se to nalazi.
ODGOVOR:Staro ulje iz hidraulike spojke treba potpuno zamijeniti i to se radi svake dvije godine. Ulje se ispušta na radnom cilindru spojke koji je na mjenjacu.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - VIBRACIJE

Datum objave: 25.07.2008 21:20:00
Slika
PITANJE: imam dva problema s Hyundai Elantrom(2002.):
1. pri brzini od 120 naviše se pocinje tresti volan te potom na 160 prestaje, napravljen je balans kotaca(2 puta) i špur te zamjena mjesta kotaca(prednji-stražnji)ali trešnja i dalje ostaje. Gume su Kleber "Dynaxer"tvornickih dimenzija (185/65/15) i nisu stare ni godinu dana
2. prilikom naglog kocenja pri brzinama iznad 100 dolazi takoder do trešnje volana te blagog zanošenja
ODGOVOR:Vibracije koje se pojavljuju na vašem vozilu nekada znaju biti jako zahtjevne u smislu tocne defektaže jer uz gume to mogu biti i drugi faktori. Navedene vibracije su debalans pojedinih ili više rotirajucih masa. Navesti cu moguce uzroke : gume, naplatci ( felge ), geometrija ovjesa, sklop disk-glavcina-poluosovina, ležaj kotaca, ležaj diferencijala, selen blokovi ovjesa, hvatišta ovjesa.
Uzroci vibracija volana prilikom kocenja mogu biti : gume, naplatci, diskovi, te pojedini dijelovi ovjesa.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - SPORTSKI AUSPUH

Datum objave: 22.04.2008 22:04:00
Slika
PITANJE: 1.Što znaci kada se kupuje sportski auspuh da ih ima propusnih, ili polu propusnih.Da li to što utjece na performanse motora ili se auto bolje cuje ili nešto drugo...
2.cemu služi filter oduška?
3.namjeravam kupiti novi auspuh(sportski) i zanima me da li se može napraviti za katalizator zamjenska cijev pa kada hocu stavim katalizator ili cijev koja se stavi umjesto njega.Znam da se nesmije micati katalizator jer se pali lampica ali me zanima da li bi se moglo kako iskopcati ili zavarati sistem da prepoznaje kao da je sve normalno.
4.Ako se skine katalizator da li se dobije što na performansama i da li ako se skine katalizator i stavi sportski auspuh cuje pucketanje iz auspuha kada se pusti gas, kao na rally automobilima!!!!
ODGOVOR:Direktni ( propusni ) ima jaci zvuk dok ovaj drugi ima prigušeniji zvuk. Filter oduška zadržava kapljice ulja da ne dodu u usisni kolektor. Možete umjesto katalizatora staviti zamjensku cijev. Kontrolna lampica motora se ne pali radi katalizatora vec radi neispravnog sustava ubrizgavanja. Skidanjem katalizatora ne dobiva se ništa znacajno na snazi motora.
na vrh Povratak na vrh
Pretraži Izaberite stranicu: