Danas je: 31.10.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

HYUNDAI ACCENT 1,3 i.- OBRTAJI POLUDE

Datum objave: 29.06.2011 00:05:02
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem Hyundai Accent 1.3 2001.god.prije mjesec dana sam zamjenio senzor protoka zraka jer je majstor utvrdio da je ne ispravan što se pokazalo točnim.Nakon nekoliko dana kod jutarnjeg paljenja javili su se problemi tj.auto upali no tada obrtaji " polude" skoče iznad 2000 te padnu ispod 1000 obrtaja i auto ili se ugasili ili se počne " gušiti".Sve to traje dosta kratko 5-6 sekundi a tada se stanje smiri.Zadnjih dana to se događa i preko dana ne samo ujutro s tim da mi sa auto par puta ugasio i u vožnji kad oduzmem gas npr.pri skretanju. Ja sam drugi vlasnik a auto ima 170000 km. U čemu je problem,molim vas pomozite,hvala!

ODGOVOR:

Uzrok su pojedini dijelovi sustava ubrizgavanja goriva a to mogu biti : potenciometar leptirastog ventila, MAP senzor, ECT senzor, aktuator minimuma, EVAP ventil rezervoara, IAT senzor temperature u usinom kolektoru, regulator tlaka goriva, ECU centrala. Nakon dijagnostike motora točno mogu navesti što je od navedenog neispravno .

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI COUPE 2,0 CVVT - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 23.06.2011 23:36:33
Slika
PITANJE:

Ovako,htio bi kupiti hyundai coupe 2.0 CVVT 2008 god,105kw..ali putujem svaki dan na posao relacija karlovac-zagreb,pa me zanima dali bi mi se isplatila ugradnja plina i koliko bi to kostalo?? I kolika mu je potrosnja sada,a kolika bi bila sa plinom?? hvala

ODGOVOR:

Potrošnja goriva u kombiniranoj vožnji je oko 9 l/100 a potrošnja plina može biti 10 do 15% veća . Cijena plinskog sustava Prins za Vaše vozilo je 14.000,- kn,  za gotovinu 13.000 kn uz još niz pogodnosti koje pročitajte u rubrici Akcije/Nocosti. . Na osnovu toga i broja kilometara koje ćete godišnje raditi s vozilom možete lako izračunati isplativost investicije. Izračunajte koliko bi trošili benzina u jednoj godini a isto tako i koliko bi trošili plina. Na taj način dobiti ćete razliku između godišnje potrošnje benzina i godišnje potrošnje plina. Ako javite godišnju kilometražu mogu Vam točno reći kolika je ušteda kada se vozite na plin.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI COUPE 2,0 i - NEŠTO MU GUŠI SNAGU

Datum objave: 24.05.2011 21:43:05
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim HYUNDAI COUPE 2000.g. 2,0 102.KW. Imam problem sa autom kod kretanja. Kada upalim auto(nakon cijele noći)prvih 10 do 15 sekundi, u bilo kojoj brzini auto ima snage do nekih 1500 okretaja, a dalje koliko god stisnuo gas ne reagira, jednostavno njegovu snagu nešto guši prvih 15 sekundi. Provjerio sam usisnu granu i šelne, senzor kisika je bio klimav,on je stavljen na sportki filter(gljivu),učvrstio i njega ali ga moram još i očistiti. To se događalo unazad par dana kad sam zamjenio vodenu pumpu i set kvačila. Danas ujutro kad sam SAMO upalio auto počeo je neisprekidano raditi nekih 5 sekundi, samo što se nije zgasio. Nakon 5 sekundi sve u redu, na velikim i malim brzinama, na velikim i malim okretajima,ima normalno snage. Nakon pet sati poslije opet sam upalio auto i nije bilo nikakvih nuspojava kod paljenja niti kod kretanja ??? čudno se ponaša jedino kada odstoji preko noći ili čitavog dana, u čemu je fora??? Molim Vas pomozite, s poštovanjem, Igor

ODGOVOR:

Poštovani, pažljivo sam pročitao sve što ste napisali . Točan odgovor što je uzrok i što je neispravno mogao bih dati tek nakon ispitivanja pojedinih komponenata na Vašem vozilu. Treba ispitati slijedeće komponente i dijelove : električnu instalaciju, tlak goriva, injektore, potenciometar gasa, MAP senzor, EGR ventil, ECU centralu . Po potrebi ispitati treba i sustav paljenja te senzor radilice. Ako ne uspijete doći do rješenja javite se opet.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SONATA 2,0 GLS - NIJE PROŠAO EKO TEST

Datum objave: 24.05.2011 18:29:33
Slika
PITANJE:

Poštovani, Moj Hyundai (Sonata 2.0 GLS iz 1998.) nije prošao EKO test. Možete li mi molim Vas savjetovati daljnje akcije na temelju niže navedenih parametara: MIN MAX IZM 1) prazni hod 650 850 730 D CO - 0.5 1.26 L* CO2 13 18 12.99 L HC - 100 1067 L O2 - 0.5 2.34 L 2) povišeni hod 2500 3500 2570 D CO - 0.3 0.78 L* CO2 13 18 14.39 D HC - 100 252 L O2 - 0.5 0.98 L LAMBDA 0.97 1.03 1 D Unaprijed zahvaljujem na razumijevanju uz srdačan pozdrav

ODGOVOR:

Prema svim detaljima koje ste naveli svakako treba ispitati sustav elektronskog ubrizgavanja goriva , mehanički sustav motora, sustav paljenja . Navesti ću i sve komponente koje se trebaju ispitivati a to su : lambda sonda, EVAP ventil rezervoara, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka u usisnom kolektoru, senzor temperature usisanog zraka, injektore, regulator tlaka goriva, senzor položaja leptirastog ventila, električna instalacija od motora do ECU centrale, mjerač mase zraka, sustav paljenja ( probijanje visokog napona ) , propuštanje na usisnom kolektoru, učinak i stanje katalizatora, mehaničko stanje motora. Na žalost odgovor ne može biti jednostavniji a točan odgovor mogu dati nakon pregleda Vašega vozila.

 

 

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,3 i.- SAM SVOJ MAJSTOR

Datum objave: 23.05.2011 18:59:02
Slika
PITANJE:

Imam jedan nekima možda smiješan problem.naime htio bi si sam zamijeniti ulje motora no na dnu motora imam 2 vijka jedan manji i jedan veči i neznam koji je od motora a pretpostavljam da je onaj drugi od mjenjača.Model auta je HYUNDAI ACCENT 1.3mpi 86ks 2002g.

ODGOVOR:

Prvo i osnovno je da utvrdite što je motor a što mjenjač . Kada budete znali sigurno što je motor tada točno ispod motora postoji karter motora a u karter ulazi i šipka za mjerenje nivoa ulja . Po toj logici ćete znati koji čep pripada karteru motora a koji čep je od mjenjača.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI TUSCON 2,0 CRDI - SAVJET MAJSTORIMA

Datum objave: 17.05.2011 16:36:42
Slika
PITANJE:

Hyndai Tucson 2.0 crdi, 2006. g.- prešao 120000 km, nema početnu snagu pri kretanju u prvoj brzini - kao zagušen, ili kasni ubrzanje za gasom nakon više sekundi. Prvo moram podiči gasom broj okretaja i onda lagano na kvačilu "uhvatiti" ubrzanje u prvoj brzini. Daljna vožnja i ubrzanje pri prebacivanju u ostale brzine je više manje normalna do odlična. FAP sustav je čišćen, RG ventil očišćen, sumnja se na mjerač protoka zraka, ali ne bih ga htio kupovati dok ne budu majstori sigurni da je to stavrni razlog (rado bismo prije posudili mjerač protoka zraka i probali) Molim savjet, unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Vaša logika je ispravna s mjeračem protoka zraka. Uz to treba ispitati i slijedeće : tlak turbine, sustav za regulaciju turbine, stanje usinnog kolektora i usinih kanala, EGR ventil, senzor pedale gasa, senzor talaka goriva , solenoidni ventil za tlak goriva, dize, senzor temperature goriva, stanje ispušnog sustava ( moguć loš protok ),  senzor bregaste osovine, dobavna pumpa, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,3 i. - DA LI JE GORIVO KRIVO ?

Datum objave: 17.05.2011 16:24:50
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Vozim Accent 1.3 iz 2000.g. Dosad sam uvijek točio na Ini. Nagovoren sam da probam točiti na Tifonu u Slavonskom Brodu. Da ne pišem sve ponovno, samo ću kopirati ovo što sam napisao kolegama na jednom forumu koji inače nema veze s automobilima, ali je bila neka rasprava o benzinskim postajama. --------------------------------- Evo ovako. Točio 3 puta na tifonu ovom u brodu. Pazio sam pozorno što se događa s autom. Nisam ništa pisao do sada, ali ovo danas... Inače, dok sam točio na ini, za 200 kn pređem 250 km, to je to, koji kilometar više-manje. Kad sam natočio na tifonu prvi puta činilo mi se da auto radi malo ljepše, prešao 270 km. Drugi puta sam natočio za 100 kn, sve se još se još činilo ok, prešao sam cca 125 km, odnosno isto kao i prije na ini za te novce. Auto radio ok. Danas sam otišao i natočio opet za 100 kn. Krenuo, sve normalno. Nisam mogao vjerovati, prešao otprilike 4 km i auto krepao (došao do hitne - za brođane koji znaju kolika je udaljenost). U zavoju pustio gas i samo se popalile lampice i gotovo. Pokušavao sam ga upaliti puno puta i svaki puta mi se dogodi isto - upali isti trenutak kad okrenem ključ. Nema ono da vrti sekundu pa upali, nego odmah, isti čas kad okrenem ključ. Ali ako pustim gas, ugasi se. Pop*zdio. Onda sam ga nekoliko puta dobro nagazio (gas), ugasio i otišao. Vratio se za 10 min, opet ista stvar, nagazio ga opet par puta, i onda ga jednom upalio i držao gas tek toliko da se ne ugasi (nemam obrtaljku, pa ne znam na koliko okretaja). Držao tako možda minutu i pustio gas, nije se ugasio. Malo je tako radio u leru i onda sam odvezao probni krug, možda kilometar. Vratio se i ostavio ga na istom mjestu (išao na ručak). Kad sam krenuo kući za jedno 3 sata, sve normalno, došao kući kao da nikad ništa nije bilo. Evo sad se opet gasi, ma za popizdit. Račun kad sam točio nisam uzeo, skoro nikad ga ne uzimam, jedino ako plaćam karticom, a i taman je tad bila zamjena smjene, pa sam čekao dok to obave da platim, kad su završili samo ostavio novac i otišao, nije mi se dalo čekati. Ne znam uopće što reći. --------------------------- Molim Vas Vaše mišljenje. U čemu je problem. Očigledno je problem u gorivu, jer se to sve dogodilo neposredno nakon točenja. Meni se u glavi vrte 2 moguća scenarija - prvi: usuo sam jako loše gorivo. drugi: gorivo koje sam utočio na tifonu ima neke aditive kojih nema u gorivu na Ini, pa su otopile nečistoće koje su se prije toga nakupile u injektorima/filteru i sl., pa su se sad skupile na krivom mjestu. Auto će ići na servis, ali kako Vaše mišljenje cijenim, volio bih čuti VAš savjet, da znam gdje točiti i kako se ponašati ubuduće. Jedan kolega iz broda je rekao da mu se na 4 mjeseca staroj Astri GTC koju je tankao isključivo na toj benzinskoj postaji začepili injektori i filter goriva. Znam one priče ne "točiti poslije cisterne" i sl. Danas nije bilo cisterne kad sam ja točio, ali ne znam je li bila tamo prije mene. Još da napišem da se nikad ovako nešto nije dogodilo. Auto nije htio paliti samo jednom kad je otišao MAF senzor. Nakon zamjene sve je bilo ok. Nadam se Vašem odgovoru i zahvaljujem unaprijed. Lijep pozdrav! Goran Matanić

ODGOVOR:

Prema svim detaljima koje ste naveli može se sumnjati u kvalitetu goriva ( nečistoće, voda, previše sumpora, niski oktanski broj , nedostatk pojedinih aditiva za kvalitetu goriva ) . Može se nagađati o svemu i svačemu ali to ne mora biti točno. Strojarstvo je egzaktna nauka i sve se može dokazati . To znači da se može uzeti uzorak goriva iz Vašeg vozila i isto dati u laboratorij na analizu . Taj postupak bi točno pokazao da li je uzrok gorivo ili nije . Ukoliko bi se utvrdilo da je gorivo ispravno jasno je da uzrok treba tražitiu u pojedinim komponentama i dijelovima sustava elektronskog ubrizgavanja ili u neispravnom funkcioniranju sustava paljenja .  U svojoj dugogodišnjoj praksi imao sam samo nekolkio slučajeva kada je uzrok bilo loše gorivo .

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI COUPE 2,0 FX - VENTILATOR SE NE GASI

Datum objave: 12.05.2011 19:13:26
Slika
PITANJE:

vozim hyundai coupe 2.0 fx i imam problem s ventilatorom kilera.kad dostigne odredenu temperaturu upali mi se ventilator i uopce ga ne gasi.otvorim haubu i osjetim da se motor poceo prigrijavati.

ODGOVOR:

Detalje koje ste opisali u vezi temperature motora ukazuju na više mogućih faktora utjecaja a to su : termostat, hladnjak ( moguće nećistoće i slabiji protok ) , pumpa za vodu, slaba cirkulacija zraka kroz hladnjak , nedovoljno rashladne tekućine, cijevi rashladnog sustava , termoprekidač ili senzor temperature motora.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - INERCIONI VENTIL ZA ZATVARANJE GORIVA

Datum objave: 02.05.2011 18:58:07
Slika
PITANJE:

Molim Vas možeteli mi odgovoriti gdje se nalazi SUSTAV ZA PREKID DOVODA GORIVA U SLUČAJU SUDARA HYUNDAI ACCENT 2001 GOD.Unaprijed zahvalan!

ODGOVOR:

Navedeni dio nije sustav nego inercioni ventil koji prilikom sudara ili velikog usporenja vozila zatvara dovod goriva. Isti se može nalaziti u prostoru motora s lijeve ili desne strane neposredno ispod poklopca motora ( prednja hauba ), ispod sjedala vozača, u prtljažniku vozila ispod lijeve ili desne PVC obloge.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,4 i - NE PALI OD PRVE

Datum objave: 01.05.2011 09:54:18
Slika
PITANJE:

IMAM HYUNDAI ACENT 1,4 SA UGRAĐENIM PLINOM. NE PALI MI OD PRVI PUTA, NEGO OD ČETVRETOG ILI PETOG PUTA,KAO DA NE DOBIVA GORIVO. PROMIJENIO SAM FILTER GORIVA PRIJE 10 DANA.U ČEMU JE KVAR?

ODGOVOR:

Uzroci otežanog paljenja motora mogu biti brojni . Točan i jednoznačan odgovor mogu dati nakon pregleda vozila. Ovom prilikom navesti ću koji sve uzroci mogu biti a to su : tlak goriva, nečisti injektori, relej pumpe za gorivo, ECT senzor, aktuator minimuma, regulator tlaka goriva, električna instalacija i konektori, senzor položaja leptirastog ventila, stanje akumulatora i elektropokretača, propuštanje na usisnom klektoru, MAP senzor, senzor RPM,  sustav paljenja, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,3 i - ZAMIJENITE SET SPOJKE

Datum objave: 15.04.2011 18:06:20
Slika
PITANJE:

Štovani,molio bih Vas za jedan savjet i mišljenje. Posjedujem Hyundai Accent 1.3 benzinac iz 2001. godine sa prijeđenih 120.000km. Drugi sam vlasnik sa pola prijeđene kilometraže od navedene. U zadnje vrijeme osjetim lagani smrad lamele (original tvornička), ali samo pri izrazitom opterećenju (npr. prijelaz preko Učke), pri tom usponu ne osjetim da lamela kliže već osjetim samo spomenuti karakteristični miris, a u svim drugim normalnim, prosječnim uvjetima vožnje lamela se ponaša u redu. Probao sam naglo ubrzati i promjeniti za stupanj-dva više te naglo dati gas, ali ne popušta. Isto tako sam probao staviti u drugu brzinu, povući ručnu, dati gas i probati krenuti, ali auto je poskočio i odmah se ugasio. Sporadično, vrlo rijetko mi se u zadnje vrijeme desi da pri kretanju ujutro auto zatrese dva-tri puta kratko pri startu te uz navedeni lagani smrad pri dugotrajnim velikim uzbrdicama to bi bile jedine karakteristike potrošene lamele. Kvačilo, doduše, hvata pri vrhu, ali meni ono hvata tako već nekoliko desetina tisuća km. Inače sam solidan vozač koji ne muči kvačilo i ne napreže ga naglim ubrzanjima. S obzirom da uskoro sa autom moram krenuti na dulji put od preko 2000km, možete li mi uopće dati nekakav uvid u stanje lamele i njenom eventualnom kraju iz podataka koje sam vam dao? Znam da je nezahvalno davati procjene ali koliko lamela uopće može još izdržati kada počne makar i minimalno klizati?

ODGOVOR:

Prema Vašem detaljnom opisu i svim simptomima koje ste naveli nije teško zaključiti da obavite što prije zamjenu seta spojke . Na put koji ste planirali nemojte ići prije nego ugradite novu spojku jer bi se moglo dogoditi da vučna služba bude skuplja od nove spojke .

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - LAZNA INFORMACIJA O TEMPERATURI

Datum objave: 18.03.2011 23:54:45
Slika
PITANJE: Evo trazeci na internetu rijesenje mog problema vezanog za Hyundai accent 1.4 12v 63kw, srecom naisao sam na vasu stranicu i naprosto ostao zaprepascen vasom strucnoscu i vasom dobrom voljom pri davanju savjeta. Iako od raznoraznih savjeta do sada da nemam razloga za brigu ja nemam mira jer sam iskreno pedantan i volim da sve bude kako treba, odlucio sam vam se javiti da cujem vase cijenjeno misljenje na kojem vam unaprijed zahvaljujem.Problem je sljedeci! Drugi ili treci dan nakon sta sam kupio auto (2005. god 34000 km) kratko sam stao ugasio auto i kada sam ponovno upalio uocio da je temp. izmedu radne i crvenoga, ali cim sam upalio auto ona se vratila u normalu.Sve je bilo normalno do drugoga dana i od tada kada je auto dosao do radne temp. kazaljka temp. je putovala od rad. temp pa do crvenoga, cak znala i uci u crveno, pa je malo bila u normali... .Naravno odmah sam stao i trazio pomoc kolege koji je majstor.Zajedno promatrajuci uocili smo da se ventilator pali u nekim logicnim razmacima da crijeva nisu kipuca cak su se mogla drzati i rukom te smo i otvorili cep od kilera bez ikakvih problema a temp. je pritom bila blizu crvenoga.Kolega je odvezo auto da se termo pistoljem izmjeri temp. bloka, crijeva, rs. tekucine i svugdje je izmjereno oko radne temp. od 87 do 90 stupnjeva celzijevih.Nakon toga je promijenjen termostat i termo sonda i opet je bilo isto sve dok nisam otpojio minus sa akumulatora i ostavio tako preko noci.Nakon toga vozio sam se dva mjeseca i sve je bilo normalno i sada je pocelo opet samo ne odlazi daleko od radne i brzo se vrati u normalu i tako ostane sve dok se opet ne upali auto.Od tada vise neznam sta da mislim jer mi je glava puna vec svakakvih prica da je dihtung glave, da je struja, da je neznam sta.Gotovo svaki dan provjeravam ulje, opipavam viskozitet, gledam razinu antifriza niceg ne fali i niceg nije viska.Zadnje sta sam probao i sto me je uplasilo ozbiljno, pa sam vam se zbog toga i javio je da kada otvorim cep od ulja kao da puse lagano zrak van.Cuo sam da to moze biti zbog propustanja kompresije pa zbog toga me mozda muci i ta temp. Ponekad zna na komadicu cepa biti bijelo, kao emulzija ali za to sam procito da ako se auto vozi na kratke relacije da dode na vrhu cepa nisam upamtio zbog cega do kondezacije pa da nastane ta emulzija.Iskreno se nadam vasem cijenjenom odgovoru i savjetu i jos jednom zahvaljujem
ODGOVOR:Sve sto ste naveli a naveli ste dosta korisnih podataka ukazuje na laznu informaciju o temperaturnom stanju motora. To znaci da je mehanicko stanje motora potpuno u redu , da je rashladni sustav potpuno u redu . Po tom pitanju mozete biti bez brige . Sustav za pokazivanje temperature motora ( senzor temperature , elektricna instalacija od senzora do instrument ploce, instrument ploca, instrument za temperaturu ) funkcionira na nacin da se zagrijavanjem motora mijenja elektricni otpor senzora temperature na glavi motora i promjenom otpora pomice se kazaljka na instrumentu . U rijetkim prilikama elektricni otpor moze porasti i na drugim dijelovima sustava pokazivaca temperature. Tom prilikom nastaje greska u prikazu temperature na samom instrumentu . Najcesci uzroci su ovi koje sam vec naveo i uz to jos mogu biti povecani prelazni otpori na pojedinim elektricnim spojevima i konektorima.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI TUCSON - NAFTA U ULJU

Datum objave: 25.03.2011 10:51:48
Slika
PITANJE: Postovani,imam pitanje na koje bi mi vas odgovor uvelike pomogao. Naime, Hy-Tucson 2005god,2.0 crdi,83kw, na mjestu dignuo okretaje i nije se mogao ugasit na kljuc nego se ugasio sam za nekoliko trenutaka, povecena je bila razina ulja i osjetila se nafta u ulju, skinute dizne i iznenadjujuce ,na sve cetiri pregoreni,rastobljeni oni nosevi ili kako vec se zovu za rasprsivanje goriva, u servisu sumljaju u pumpu goriva da je propustila jer je na bregastoj,turbina nije propustila ulje.....?? Molim vas neki opis kako je to moguce da povecana razina ulja dodje u prostor cilindara, neki vas razlog tom dogadjaju......
ODGOVOR:Kada su neispravne dize tada se mogu dogoditi mnoge nezeljene stvari kao sto su : povecanje nivoa ulja u motoru, ispiranje stjenke cilindra, povecano trenje , ostecenje klipova, povecana potrosnja, gubitak snage motora, ulazak ulja u usisni kolektor i cilindar. Ovo zadnje se dogada kada nastane ostecenje klipa i cilindra.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - DEMONTAŽA OBLOGE VRATA

Datum objave: 21.06.2010 11:15:00
Slika
PITANJE: Poštovani molim za pomoc
Imam Hyundai Elantru I na zadnjim desnim vratima me zanima kako se skida unutrašnja plastika,sa vrata a da pri tome ne potrgaš plasticne kopcice sa vrata.
ODGOVOR:Postupak demontaže obloge vrata je najlakše pokazati a opis nije dovoljno razumljiv . Iz toga razloga i djelatnici servis odlaze na obuku kako bi u praksi došli do spoznaje kako se to radi. Opisno bi to izgledalo ovako. Demontirati dijelove rucke vrata i skrivene poklopce ispod kojih se nalaze vijci za fiksiranje obloge. Demontirati vijke. Pažljivo osloboditi skrivene plasticne kopce koje fiksiraju oblogu za vrata ( potreban odgovarajuci alat ). Demontirati unutrašnju kvaku vrata. Po potrebi demontirati rucku podizaca stakla ako je mehanicka, a ako je elektricna onda odspojiti elektricne prikljucke. Nakon ovoga odlucnim pokretom prema gore osloboditi nevidljive preostale kopce na gornjem dijelu obloge vrata.Postupak montaže je obrnuti od opisanog.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - PROBLEM SA CENTRALNIM ZAKLJUCAVANJEM

Datum objave: 28.02.2010 20:43:00
Slika
PITANJE: Imam Hunday Accent 1.4, benzinac, 2004. (prvi vlasnik, inace sam zadovoljan s njim, a prije sam imao Pony, u 13 godina, 160.000 km - samo potrošni dijelovi). Prije nekoliko mjeseci centralno zakljucavanje je pocelo 'štekati' - cas radi cas ne. Kako se to dogodilo nakon servisa malo mi je 'cudno', pa sam odlucio, prateci Vaše svestrane savjete, sam provjeriti bravicu na vozacevim vratima. Možete mi reci nešto o tipu zakljucavanja na Accentu i eventualno još koju stvar bi mogao provjeriti - u mehanici se znalazim dosta dobro, a za elektroniku ionako treba strucnjak.
ODGOVOR:Najcešci uzrok je brava vozacevih vrata. Uzrok može biti mehanicki dio brave, mikroprekidac na bravi, elektricni aktuator ( motoric ) bravice. Sve se može vidjeti ako se demontira obloga vrata. Po potrebi demontirajte bravicu ispitajte mikroprekidac i aktuator.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI 1,6 CRDI - KAKO GA VOZITI?

Datum objave: 17.01.2010 20:39:00
Slika
PITANJE: Sam naslov govori o vozilu koje sam kupio Hyundai 1.6 CRDi 116 kS.
Ono što me interesira kako pravilno voziti doticno vozilo s napomenutim motorom. Dali je prilikom paljenja dovoljno 30-tak sekundi pricekati, odnosno prije gašena 1 minutu zbog hladenja turbine???
Po Vašem mišljnju dali je nužno u vozilo visoke tehnologije tociti gorivo zvucnih imena ili je dovoljno gorivo koje je dostupno sa prefiksom euro?
Na što bi trebalo pripaziti kod korištenja automatske kime u pogledu tehnika vezane uz agregat?
ODGOVOR:Kod prvog jutarnjeg paljenja dobo je da motor odradi jednu minutu. Nakon normalne vožnje nije potrebno hladiti turbinu tako da motor radi još neko vrijeme. To je preporucljivo raditi kada motor radi na višim brojevima okretaja i nakon dužeg puta tada rad na mjestu od nekoliko minuta pomaže da se ohladi turbina. Ovaj motor ima veliki moment izmedu 2200 do 2800 o/min i u tom režimu je dobro voziti. Po potrebi na otvorenoj cesti možete držati 3000 do 3500 o/min. Visokotlacna pumpa je osjetljiva na loše gorivo i zato je bolje da koristite eurodizel n.s. ( niskosumporni ). Kod automatske klime birate samo željenu temperaturu a klima je ukopcana stalno. Najvažnije je da istu servisirate redovito svake dvije godine a po potrebi i ranije.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SONATA - NAPRAVITI KVALITETAN SERVIS

Datum objave: 24.11.2009 13:47:00
Slika
PITANJE: Nabavio sam rabljenu sonatu 2.0 dohc, 144ks, godište 2006 sa nepunih 40tkm. Auto je vožen na plin, ali prijašnji vlasnik ga je izvadio. Pocetni pokazatelji pri vožnji na benzin su gradska potrošnja od 16.5-17 l/100km i povremeni nemiran rad na "leru". Snaga mi se ne cini previše upitnom, ali teško mi je procijeniti buduci da sam naviknut na 1.9TDi. Eko test je ispravan (doduše, tehnicki je napravio dealer, pa je moguce ... hm....). Nacitao sam se o zacepljenim diznama benzina pri upotrebi plina, pa Vas molim za mišljenje, kao i za opcenito mišljenje/savjet što bih sve trebao poduzeti kao prevenciju, buduci da ne kanim ponovo ugradivati plin. Takoder, planiram kompletan servis, pa me zanima koje ulje upotrijebiti, buduci da ne raspolažem podatcima o dosadašnjem korištenom ulju (servisnu, naravno, nema). Upute predlažu egzotiku tipa 5W20 ili malo manju egzotiku 10W30 (i još neke sa nulom ispred W). Buduci da napravim 12-13 tkm godišnje, takav interval izmjene bi mi odgovarao. Molim Vas za malo podrobnije objašnjenje o odabiru ulja, a kako su mi u ženin accent 1.5 ovlašteni natocili ulje koje se naglašeno "ne preporucuje" u uputama (umjesto 10w40 ili 10w30 stavili su 5W40, pa je trošio 1l/1000km), odlucio sam "puhati na hladno" glede ulja.
ODGOVOR:Normiranje potrošnje goriva uvijek se radi na otvorenoj cesti ali ipak je navedena potrošnja po gradu povecana. Kupili ste rabljeno vozilo , kilometraža se može skinuti , bio je ugraden plin, što je znak da vozilo ima i više kilometara. Radi sveg toga potrebno je napraviti kvalitetan servis vozila koji ce se dugorocno sigurno isplatiti jer ce se preventivno djelovati da se ne dogode nepredvideni kvarovi a isto tako ce se i obaviti svi aktuelni radovi na vozilu. Obzirom na cinjenicu da je vozilo radilo na LPG obvezno treba podesiti ventile, izmjeriti kompresiju, provjeriti zabrtvljenost usisnog kolektora, pregledati razvodni mehanizam. Uz ovo takoder treba ispitati rad sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, ispitati ispravnost sustava paljenja. Direktnim uvidom na vozilu može se doci do spoznaje o trenutmom stanju kocnica, upravljackog mehanizma, ovjesa. Tekucine koje dugo nisu ( ili uopce nisu ) mijenjane treba zamijeniti. Vrsta i gradacija ulja za motor ovisi i o klimatskom podrucju gdje se automobil koristi. Za Vaš automobil i umjerenu klimu kakva je kod nas možete koristiti motorno ulje 5W-30 ili 10W-30. Interval izmjena ulja je 15.000 km ili najmanje jednom godišnje. Iz vlastite prakse znam da nakon dobro obavljenog servisa i ispravnog rada navedenih sustava ( ubrizgavanje, paljenje ) postižu se dobri rezultati u pogledu ekonomicnosti i pouzdanosti vozila.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ZAMJENA MAN?ETE HOMOKIN.ZGLOBA

Datum objave: 09.11.2009 17:29:00
Slika
PITANJE: vozim Hyundai accenta 2000.godište te me zanima na što trebam pripaziti kod mijenjanja manžete dali treba skidati poluosovinu dolje te dal poluosovina ima kakav prsten sa unutarnje strane?
ODGOVOR:Poluosovina se ne mora nužno demontirati kako bi obavili izmjenu mandete homokinetickog zgloba. Nakon što se oslobodi sve što je potrebno na ovjesu i izvuce zglog iz glavcine, demontira se stara mandeta. Nakon toga se odlucnim udarcem cekica izbije zglob s poluosovine. Ukoliko se ovaj postupak ne pokaže uspješnim tada ipak treba demontirati poluosovinu i sve skupa obaviti na radnom stolu. Ako demontirate poluosovinu ista se izbacuje iz dosjeda u diferencijalu odlucnim pokretom pomocu odgovarajuce poluge ( treba paziti da se ne ošteti kucište mjenjaca ).
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SANTAFEE - PROBLEM INJEKTORA

Datum objave: 05.10.2009 13:12:00
Slika
PITANJE: Naime imam problem na CRDI motoru kod hyundai santafe 2002god.Menjao sam injektore 2 puta i svaki puta ne traju duze od mjesc dana.Bosch majstor kod kojeg sam nosio te injektore mi je rekao da je probleb kod cetvrtog injektora da ustvari svaki puta on strada jer je povecana kolicina ubrizgavanja goriva na cetvrtom cilindru(26),zanima me sta uopce odredjuje kolicinu ubrizgavanja goriva i dali se posebno odredjuje za svaki cilindar jer on veli da je na ostala 3 cilindra uredu, ne veca od 6(mislim kubika da je rekao)posto on nezna sta odredjuje kolicinu ubrizgavanja.Ja sam mijenjao:elektroniku motora,senzor broja okretaja radilice,mjerio kompresiju i sve se pokazalo urednim medju tim kad stavi injektore sa drugog santafea auto radi normalno.
ODGOVOR:Ako je motor mehanicki ispravan i ako je rezervoar za gorivo cist tada je teško prihvatiti cinjenicu da injektori ( dize ) traju mjesec dana. Vijek trajanja diza je 150.000 km i duže.Kolicinu goriva odreduje ECU centrala ( racunalo ) na osnovu mnogobrojnih podataka koje dobiva od APP senzora pedale gasa, BPP senzora pedale kocnice, VAF mjeraca mase zraka, ECT senzora temperature motora, FRP senzora za tlak goriva, RPM senzora broja okretaja, MAP senzora za tlak u usinom kolektoru, VSS senzora brzine vozila.
Dize se mogu ispitati svaka posebno na specijalnom uredaju kada se demontiraju. Moderne dizel motore nije moguce održavati u servisima koji nemaju potrebnu servisno dijagnosticku opremu ni odgovarajucu bazu podataka. Bez toga nije moguca ni precizna dijagnostika motora.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - HLADAN NE PRIMA GAS

Datum objave: 23.09.2009 23:19:00
Slika
PITANJE: Imam accent 1,5 iz 95god. Dok je hladan ne prima gas i gubi snagu. Takoder ima zvuk ko da radi na 3 cilindra.Cim se zagrije sve je normalno. ima normalan zvuk i normalno vuce.Izmjenjene su svijecice i kablovi. Neznam u cemu bi bio problem pa molim neku pomoc
ODGOVOR:Prema vašem opisu moguci uzroci su: senzor temperature motora, tlak goriva, necisti injektori, propuštanje usisnog kolektora, senzor temperature usisanog zraka, senzor položaja leptira snage, aktuator minimuma. Najprije treba ispitati tlak goriva koji mora biti 3 bara, nakon toga ispitajte injektore i to oblik mlaza i kolicinu goriva. Razlika u kolicini goriva ne smije biti veca od 2% .Na kraju po potrebi obavite kontrolu i ostalih dijelova koje sam naveo.
na vrh Povratak na vrh
Pretraži Izaberite stranicu: