Danas je: 16.12.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - OSTAJE BEZ GASA

Datum objave: 21.11.2009 22:33:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru H karavan 2004. god. i cesto se desi da kad dam kontakt,servisna lampica pocne da trperi, a auto ne reaguje na kljuc, kao da nema akumulator. Izvadim kljuc iz bravice i vratim ponovo, i sve proradi.To se ponavlja dosta cesto. Sljedeci problem je od skora i desava se da kad upalim auto i krenem, papucica gasa prestane da radi, jednostavno ostanem bez gasa, samo se pojaca ler gas na 2000 obrtaja, a papucica ne funkcionise. Ostavim auto na sat vremena, probam ponovo i sve radi bez problema. To se desavalo mjesecno jedanput, pa se nije ponavljalo tri mjeseca, a sad je pocelo sve cesce, s tim sto je sad dovoljno da odstoji 10-15 min. i ponovo sve proradi.
ODGOVOR:Problem koji ste naveli s kontrolnom lampicom i paljenjem može nastati radi više stvari a to su : nedovoljan napon akumulatora, pad napona na pojedinim kontaktima i konektorima elektricne instalacije, kontakt brava, sustav za blokadu paljenja ( kljuc s trensponderom, induktivna antena oko brave za paljenje, elektronika za blokadu paljenja ), elektricna instalacija. Drugi problem koji ste naveli se može dogoditi kada je neispravan senzor pedale gasa, kada je neispravan potenciometar leptirastog ventila, kada postoji pad napona u elektricnim vodovima od senzora pedale gasa do ECU centrale. Tocan odgovor se može znati nakon dijagnostike sustava za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 09.11.2009 17:02:00
Slika
PITANJE: Postovani Majstore.. ja sam ucenik drugog razreda automehanicarske skole i imam dva problema..
moj otac ima Opel Asconu 1.6 66kw 85.g. benzin.
sa autom smo imali problem taj sto je u voznji gubio snagu i trzao je a u leru je radio normalno
majstor kod kojeg smo otisli nije odma znao tacan problem. pregledajuci karburator filter zraka i struju nismo mogli da ustanovimo problem.tada smo zamjenili AC pumpu (stavljena je stara pumpa koja je bila ispravna)uglavnom problem je bio u tome sto je filter goriva bio napuko i ulazilo je zraka.
ali poslije ovoga (nakon 150-200 km predeni) u voznji se ugasilo auto.u prvom pokusaju je upalio i nastavili smo voziti ali nakon 100-200 metara ugasio se opet i nije htjeo da se upali.akumulator ima snagu i normalno vergla.majstor je pregledao (dirao) karburator razvodnik paljenja, pregledao svjecice i vratio staru AC pumpu.Auto je upaljeno i turiranjem jej bilo veoma mnogo crnog dima iz auspuha.majstor nam nije mogao reci tacan odgovor na nas problem.Poslije ovoga smo imali normalnu voznju autom i zvuk motora je veoma promjenjen (normalniji)
dali nam mozete reci razlog gasenja auta u voznji.
ODGOVOR:. Motor Vašega vozila se mogao gasiti radi tri osnovna faktora a to su : mehanicki sustav motora, sustav goriva , sustav paljenja. Kod mehanickog sustav treba provjeriti stanje kompresije ( mora biti veca od 10 bara ), stanje bregaste osovine, faza motora, zabrtvljenost usisnog kolektora. Nakon ovoga može se provjeriti sustav goriva :
Rezervoar mora biti cist, filter goriva cist, cijevi za dovod i odvod goriva ispravne , dobavna pumpa za gorivo ispravna, rasplinjac cist, ispravan i dobro podešen. Na kraju ostaje sustav paljenja cije sve komponente trebaju biti ispravne kako bi iskra na svjecici bila odgovarajuce jacine i stalna bez prekida. Kod ovoga sustav treba ispitati razvodnik paljenja, ratvodnu kapu, rotor, visokonaponske kablove, svjecice, bobinu. Isto tako provjerava se i elektricna instalacija jer na nekim mjestima može nastati veliki pad napona.
DODATNO PITANJE:
zahvaljuejm se na vasem odgovoru na kojem kao ucenik mogu dosta nauciti :) uglavnom prije nekoliko mjeseci smo mjenjali dihtunge na glavi i stanje kompresije je vise od 10 bara.zamjenili smo svjecice i visokonaponske kablove.sve ovo vase navedeno uglavnom je kod nas u dobrom stanju ili je zamjenjeno.od par majstora dobili smo informaciju da je moguce gasenja auta moze biti zacepljen auspuh?
ODGOVOR:
Moguce je da motor nema snage radi zacepljenja ispušnog sustav. To se može lako provjeriti ako se odspoji auspuh ispred prednjeg ispušnog lonca i tako isprobajte ima li motor potrebnu snagu. Ako snage ima zamijeniti cete zacepljeni ispušni lonac a ako nema snage morate tražiti dalje kao što sam naveo u prethodnom e-mailu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 15.10.2009 23:57:00
Slika
PITANJE: Jedamput ste mi vec pomogli, na cemu sam Vam izuzetno zahvalan, pa vam se obracam još jedamput za pomoc.
Majstor koji mi je poceo da menja lanac na Corsi 1.3 cdti nezna gde se stavlja klin za blokiranje prilikom ozubljenja . Pa bih Vas zamolio ako možete nekeko da mi to objasnite.A u taj servis više ja nikad necu da idem.
ODGOVOR:Kada se radi zamjena razvodnog mehanizma ( lanac, lancanici ) motor se blokira na više mjesta i to : radilica ( na prednjen lijevom dijelu bloka motora ), bregasta osovina ( na dva mjesta s prednje i zadnje strane ), alat za kliznu papucu natezaca. Za ovu svrhu proizvodac je predvidio sedam razlicitih alata . Objašnjenje bez direktnog uvida na vozilu nije moguce jer na radilici, bregastoj osovini i motoru ne postoje oznake kao kod drugih motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 13.10.2009 16:36:00
Slika
PITANJE: Zanima me cijena ugradnje auto plina u opel astru 1.4 16V (otto motor-4t, 2000. godina.Je li preporucljivo ugradivati auto plin na ovaj motor?
ODGOVOR:Ako je motor mehanicki u potpuno ispravnom stanju plin se može ugraditi. Prije ugradnje plina potrebno je pregledati sustav paljenja i sustav ubrizgavanja jer isti moraju biti potpuno ispravni. Plinski sustav koji mi ugradujemo je PRINS ( najkvalitetniji ) a cijena mu je 12.500,- kn bez obzira na vrstu rezervoara.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - GORI LAMPICA VOLANA

Datum objave: 05.10.2009 12:10:00
Slika
PITANJE: Imam probl.-na Opel Vectri C 1.8,2002. upalila mi se lampica sa znakom volana (Elektrohydraulische lenkung-tako stoji u uputama), vjer.je rijec o servo uredaju i to kada je auto bio na uzbrdici i posle se ugasila.Pretpostavljam da je rijec o nedostatku ulja u servu.Koje ulje da nalijem,i da li je moja pretpostavka ispravna(ATF, DEX.)? Ne postoji posuda u koju se nadosipa pa da li je moguca da se nadosipa u samu pumpu koja se nalazi ispod desnog prednjeg fara,tj.od tamo se cuje zujanje pri pomicanju volana desno ili lijevo?!Nisam primjetio curenje ulja na manžetama letve,auto ima oko 100 tkm i znam da je to Opelova boljka.
ODGOVOR:Vaše vozilo ima elektro-hidraulicki servo volan a kontrolna lampica volana se upali kada u hidraulici volana nedostaje ulja ili kada postoji greška na elektricnom dijelu servo volana (nedovoljni napon akumulatora, slab izlazni napon alternatora, senzor brzine, senzor momenta, instalacija, ostalo ). Pogledajte najprije nivo i kvalitetu ulja u volanu koje se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine
( mora postojati posuda za ulje, ista se može nalaziti direktno na pumpi servo volana ). Oznaka ulja za volan je 90 544 116 i to je originalno ulje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - LOKVA VODE

Datum objave: 22.09.2009 14:35:00
Slika
PITANJE: Prvi puta sam na vašim stranicama i jako sam impresioniran podacima koje dajete.Da ne duljim previše jer bi samo rekao što su vec i drugi rekli evo moga pitanja.
Opel Astra 1.7 dti,2003g,prilikom duže vožnje sa upaljenim klima uredajem pod suvozacevim nogama pojavljuje se lokva vode,inace klima normalno hladi i radi bez cudnih zvukova.Molim malu pomoc i unaprijed se zahvaljujem.
ODGOVOR:Svaki klima uredaj prilikom rada stvara kondenzat ( voda ). Kondenzat se skuplja ispod isparivaca u za to predvidenom kolektoru. Iz kolektora kondenzat kroz odgovarajuce odvode odlazi iz kabine vozila . U Vašem slucaju došlo je do blokade desnog odvoda za kondenzat. Najcešci uzrok tome je necistoca ili deformacija spomenutog odvoda za kondenzat. Rješenje je da provjerite desni odvod te ga po potrebi ocistite ili zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KILOMETAR SAT

Datum objave: 22.09.2009 14:25:00
Slika
PITANJE: Prvo sve pohvale vasoj stranici.... :)))
E sada, posjedujem Opel Corsu 1.7D 99.godiste karavan, i imam problem sa kilometar satom-nekad radi odlicno a nekad se odjednom izgasi i nece da broji ni kilometre ni brzinu. Sat je sa brojcanikom. Mislim da nemam kilometar sajlu jer imam neki senzor na mjenjacu koji je ispravan provjeravao sam ga kod elektricara, al nikome nije jasno sta se desi pa nece da radi km/h sat... Pa sta VI mislite do cega bi moglo biti???
ODGOVOR:Kilometar sat dobiva impulse od impulsnog davaca iz mjenjaca, impulsi se putem elektricnih vodova prenose do kilometar sata, kilometar sat pokazuje brzinu i prevaljeni put. Iz ovoga opisa možete zakljuciti da su moguci uzroci sve što sam naveo. Uz navedeno moguce je još da u kriticnom momentu nastane pad napona na nekom od konektora instrument ploce ili da na instrument ploci postoji oštecenje hladnog lema na kojem dolazi do prekida radi kojega kilometar sat ne dobiva potrebne impulse. Ispitati treba sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEUGODAN ZVUK

Datum objave: 19.09.2009 11:23:00
Slika
PITANJE: Zbog neugodnog zvuka koji se javljao nakon hladnog pokretanja motora, zamijenjen je mikro remen na astri G (Z16XE, 66 000 km, 12/2004). Nedugo nakon toga neugodan zvuk se ponovno javlja, posebice kod ukljucenja vecih potrosaca kao sto je klima uredjaj i to prvenstveno kada je motor hladan. Postoji li nacin da se ovaj neugodan zvuk izbjegne ?
Na spoju crijeva koje ide od zracnog filtra i usisne grane pojavio se kondenzat koji bojom podsjeca na ulje, no viskozitetom vise podsjeca na vodu. Treba li se sto poduzeti u svezi ove pojave ?
ODGOVOR:Zvuk koji ste naveli može nastati radi nekoliko mogucih faktora a to su: mikro remen, natezac remena, ležaj natezaca, ležaj osovine koju pokrece mikro remen. Ispitajte sve navedeno. Pojava kondenzata na mjestu koje ste naveli nije uobicajena. Navedenu pojavu bih mogao objasniti nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA -OTEŽANO BIRANJE BRZINA

Datum objave: 14.09.2009 22:48:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel corsu 1.7 dti 2002g sa prijedenih 80 000km.Auto je super,jedino što me izrazito smeta jest mjenjac.Naime zamjenjene su poluge biraca plasticne metalnima,i došlo je do poboljšanja no muci me ulazak u 3. brzinu te iz 4 u 3.Nema nikakvih zvukova nego jednostavno ne ulazi baš glatko kao u ostale brzine,pa vas molim pomoc,savjet,te otprilike ako znate uzrok cijenu cca kod vas za popravak.
ODGOVOR:Bez direktnog uvida na samom vozilu mogu dati opceniti odgovor. Mehanizam za biranje brzina može se podešavati te tako pokušati dobiti što lakše mijenjanje brzina. Isto tako pojedini dijelovi mehanizma ne smiju biti bez odgovarajuceg maziva koje smanjuje trenje. Na otežano mijenjanje brzina može utjecati i sama spojka. Pregled Vašeg vozila bi bio besplatan.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B1 - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 24.03.2011 19:59:32
Slika
PITANJE: Vectra b 1.8 16 v 1996godina vracajuci se sa godišnjeg dok sam vozio 150 bilo sve ok a kad sam usporio i stao na naplatnim kucicama odjednom se digla temperatura u crveno ugasio auto otvorio haubu crijeva nisu tvrda a ventilator vrti normalno otvorim posudu a iz nje krene malo voda prema van pa zatim nestane. posuda prazna naspem 3 litre vode do crte sve ok temperatura padne na 80 penje se do 90 i pada i tako stalno kad sam stigao doma nekih 250 km ujutro provjerim vodu opet je nedostaje skoro 2 litre moje pitanje sta bi mogao bit kvar?
ODGOVOR:Rashladna tekucina iz vašeg motora može nestajati na dva nacina i to nestajanje kroz motor i nestajanje na pojedine dijelove sustava hladenja. U prvom slucaju rashladna tekucina ulazi u cilindar i u vidu vodene pare ( izrazito bijeli dim ) izlazi na ispušni sustav.
Drugi moguci uzroci i mjesta curenja su: hladnjak, cijevi rashladnog sustava, pumpa za vodu, radijator grijaca, pojedina brtvila na motoru, kucište termostata. Najprije provjerite prvo što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - PROBLEM SA VOLANOM

Datum objave: 01.09.2009 12:37:00
Slika
PITANJE: Kao prvo moram pohvaliti Vašu stranicu, jako je kvalitetna i prepuna dobrih savjeta. Nadam se da ste se dobro odmorili na godišnjem, i da mi možete pomoci u mom problemu...
Naime, vozm Opel Corsu 1.2 iz 1999., auto ima cca 105 tkm i do sada nije bilo vecih kvarova. Mene muci problem s volanom - kad se skrece u lijevo, vrti se izuzetno lagano i auto precizno ulazi u zavoj. Medutim, kod skretanja u desno na volanu se osjeca odredeni otpor i imam osjecaj kao da volan malo kasni u reakciji. Gume su nove (nedavno su kupljene i balansirane), napravio sam špur i kontrolu ovjesa i tu je sve OK.
Takoder, zanima me vaše mišljenje o uljima Aral??
ODGOVOR:Prema Vašem opisu za volan može se zakljuciti da postoji deformacija ili oštecenja na zubnoj letvi i to na onom dijelu koji prolazi kroz klizac kada okrecete volan u desnu stranu. Sklop volana treba demontirati, rastaviti, oprati i ustanoviti da li je kvar moguce otkloniti bez zamjene nekih dijelova ili je potrebna zamjena nekog dijela ili dijelova sklopa volana. Motorno ulje koje ste naveli je jako dobro.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PRANJE MOTORA

Datum objave: 28.08.2009 16:14:00
Slika
PITANJE: Nedavno smo kupili rabljenu Opel Astru f 1.4i.Auto je 2002 godište i ima 99000 km.Auto je normalno radio no sljedeci dan smo oprali motor.Pricekali smo da se posuši i pokušali upalit,no auto vergla ali nece upalit.Prije nego smo ga oprali palio je od prve.Na motor je ugraden filter za zrak gljiva.No postoji još i mogucnost da pri paljenju nakon pranja nije bilo goriva no poslije smo natocili gorivo no ništa se ne mijenja.Crijevo sa rasplinjaca je skidano gorivo dolazi do njega.Nakon dva do tri sata ponovno smo pokušali pokrenuti motor no opet ne pali.Dajte svoje mišljenje šta je razlog da auto ne pali.
ODGOVOR:Pranje motora koje ste napravili je rizican posao jer voda ulazi u elektricne konektore, iste oksidira i prekida vezu izmedu pojedinih senzora i davaca impulsa. Na ovaj nacin može doci i do oštecenja ECU centrale. Prilikom pranja motora ne bi trebalo koristiti vodu nego specijelne antikorozivne deterdente koji nakon cišcenja isparavaju.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OCISTITI USISNI KOLEKTOR

Datum objave: 02.08.2009 22:09:00
Slika
PITANJE: citam dosta vašu stranicu i meni ste riješili dosta problema na cemu vam zahvaljujem Medutim imam jos jedno pitanje za Vas te se nadam da cete mi i na to dati strucan odgovor Radi se o Opel astri 1999 god. 1,7 DTI auto kad radi u leru ima nemiran ler diže i pušta obrtaje, kad povisim gas radi dobro u vožnji kad dodam gas kao da nema snage pa mislim da je do tog ler gasa prije oko pola godine je tako isto bilo,pa mi je majstor procistio usis i sve do sada je bilo ok.evo sad je opet isto pocelo,pa me zanima dali je opet do usisa dali ga treba procistiti ili bi moglo biti drugo sta
ODGOVOR:Najbolje i najjeftinije ce biti da opet ocistite usisni kolektor a rezultat cete vidjeti. Ostali uzroci koje treba ispitati su : zrak u sustavu goriva, filter goriva, mehanicko stanje motora, dize, ECT senzor, regulator kolicine goriva, CKP senzor i t,d.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - LEŽAJ KOTACA

Datum objave: 02.08.2009 21:44:00
Slika
PITANJE: Molim za savjet u vezi ležaja zadnjeg kotaca.U roku 2 mjeseca tri puta sam mjenjao zadnji desni ležaj koji se cuje nakon par dana.U servisu svaki put vele da je sve ok i stave novi.
ODGOVOR:Ako je osovina kotaca ispravna i ako se ležaj kotaca ispravno montira i zategne isti traje godinama. Zatražite pomoc drugog servisa koji svoj posao radi strucno i profesionalno.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZAMJENA BRTVE KARTERA

Datum objave: 02.08.2009 21:41:00
Slika
PITANJE: Pratim Vaš sajt redovno i sve pohvale,
moje pitanje je planiram skidati poklopac kartera ulja sa motora 1.7 TDI od Opela Astre G,da li moram prilikom vracanja poklopca promjenuti staru britvu-dihtung poklopca ili može stara ako nije oštecena.
ODGOVOR:Pravilo koje važi za sve brtve je da se nikada ne upotrebljavaju dva puta. Stara brtva može biti dobra ali se može dogoditi da cete opet skidati karter.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM POSLIJE SUDARA

Datum objave: 31.07.2009 22:24:00
Slika
PITANJE: imam problem sa paljenjem, opel astra karavan(dizel) 1999godište.
Problem se poceo javljati prije pola godine ne tako cesto ali posle udesa sve cešce (svaka 2dana), jednostavno nece da upali.
Udarena je sa desne strane u prednji dio na sastav vrata i blatobrana pa ne znam dali je i to možda uticalo iako nije bilo vidljivih oštecenja na motoru.Pri pokušaju paljenja uopce ne dolazi gorivo do boš pumpe, obišao sam sa njim dosta majstora, opelovih servisa i uzaludno.
U opelovom servisu su hteli zamjeniti boš pumpu, dok drugi majstori tvrde da negdje vuce zrak, uradjena je kontrola elektronike i pokazalo je da je ona u redu.Zamenjen je nosac filtera jer se sumnjalo na njega da vuce zrak, i crijeva za dovod goriva, i opet 2 dana dobro pa isti problem.
ODGOVOR:Ako visokotlacna pumpa vuce zrak to se može jednostavno ispitati. Kontrolu napravite tako da spojite posebnu posudu s gorivom direktno na pumpu, povrat goriva spojite takoder u navedenu posudu. Ako na taj nacin motor uvijek pali tada uzrok tražite u samom rezervoaru, dovodima goriva, filteru goriva s nosacem.
Ako motor i tada ima problem s paljenjem uzrok je visokotlacna pumpa ili elektroventil za zatvaranje goriva.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 05.07.2009 09:03:00
Slika
PITANJE: Primjetio sam sad preko ljeta temperatura auta u guzvi u gradu mi naraste preko 95 a ako je jaca guzva zna i do skoro 100 doci i tek onda se pali ventilar i onda pada temp. zanima me jel moguce da se tek tad pali i dal je moguce da je to do tekucine rashladne posto je nisam mjenjao 2 god?
ODGOVOR:Rashladna tekucina nije uzrok ali može biti termoprekidac, termostat, necist hladnjak. Nekada je uzrok i indikator temperature koji daje podatke koji su veci od stvarnih. Dobro bi bilo izmjeriti stvarnu temperaturu motora preciznim instrumentom.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - PUNO PROBLEMA

Datum objave: 02.07.2009 23:06:00
Slika
PITANJE: Imam nekoliko problema sa mojima automobilom i tragajuci za resenjem dodjoh do stranice vase gde odgovarate na interesantna pitanja ljudi kojima je potreban savetnik ili strucna pomoc.E i ja sam jedan ot tih.U cemu je kvaka,da krenemo sa prvim pitanjem
Vozim Opel Calibru 2.0 4x4 turbo 1992 c20let motor ako sam upamtio kako valja,imam dosta problema ali idemo redom.
1) Na bord kompijuteru u gornjem levom uglu pojavilo mi se slovo F.
Sta bi to moglo da znaci ?Slovo f ne gubi se ma koja opcija bor kompa je u pitanju,potrosnja,stoperica....
2)Imam problem sa protokomerom za vazduh - neko je budzio od neke astre i nema mi cug - sada je protokomer sa onom usijanom zicom,da li je i njen original takav i gde moze da se nadje.Guta,slabo vuce-preko
5 000 o/min skoro nikako.
3)Gde da nadjem hidrokvacilo za 4x4,polovno naravno.
Eto ako vas nisam udavio to bi bilo to.Imam mnogo problema sa tim autom ali ne bih ga prodao jel sa tim problemima retko ko bi ga i kupio.
ODGOVOR:Vaše vozilo je staro 17 godina i sigurno je promijenilo mnogo vlasnika a isto tako i servisa. Nestrucni servisi a i poneki vlasnici vozila ne obavljaju servise i potrebne popravke redovito niti po pravilima struke i zato se na takvom vozilu može nagomilati puno grešaka i kvarova. Ukoliko netko drži do svoje strucnosti i profesionalnosti tada nece ugraditi stari ( rabljeni ) rezervni dio za koji niti nezna da li je ispravan niti ga može ispravno ispitati. U ovom slucaju najprije treba ispitati mehanicko stanje motora ( kompresija, faza, stanje bregaste osovine, propuštanje usinog kolektora ), nakon toga treba provjeriti tlak goriva, kolicinu goriva, injektore. Tek nakon pvoga mogu se ispitati mjerac mase zraka, MAP senzor, potenciometar, ECT senzor i ostalo. Slovo "F" koje navodite ne znaci ništa, to može biti radi dotrajalog zaslona ( displeja ). Na kraju bih naglasio da se ne bavim nabavkom niti prodajom bilo kakvih dijelova a pogotovo ne rabljenih dijelova.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - UGRADNJA CIPA ??

Datum objave: 07.06.2009 09:24:00
Slika
PITANJE: IMAM OPEL CORSU B 1.4i 97.g. 55 KS , DOBIO SAM OD PRIJATELJA NA POKLON ORIGINAL OPELOV CIP GLAVNOG KOMPJUTORA KOJI ON NIJE UGRADIO NA OPEL TIGRU 1.4 16V,ZANIMA ME DALI JE TO MOGUCE UGRADITI NA MOJ AUTO KOJI NEMA 16V I DALI BI ŠTA POSTIGAO SA TIM CIPOM? NAVODNO DA BI SA TIM CIPOM AUTO DOBIO 15-20 KS ALI JA U TO NE VJERUJEM JER MISLIM DA SA ELEKTRONIKOM TO NA AUTU NIJE MOGUCE POSTICI! MOLIO BI VAS ZA SAVJET DALI TO UGRADITI ILI NE!!!
ODGOVOR:Ugradnjom chipa na bilo koji motor bez turbine ne postiže se ništa znacajno osim troškova. Razlog tome je što na taj nacin možete utjecati samo na kut paljenja i kolicinu goriva. Dobiveni efekt je samo 5 do 7 KS. Ukoliko želite eksperimentirati , vozilo je vaše pa možete pokušati i vidjeti što cete dobiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - LAMPIC SA ZNAKOM MUNJE

Datum objave: 07.06.2009 09:20:00
Slika
PITANJE: Posjedujem opel vectru 1.8 16v iz 96. godine, prešla je 270.000 km. Do sad nisam imao vecih problema s njom. Dogodilo se da mi se pregrijao motor jer mi je vodu pustila na plasticnoj racvi za toplu vodu. Istovremeno kad sam primijetio da mi je temperatura u crvenom vidio sam da mi gori i žuta lampica sa znakom munje. Nakon što sam riješio problem s racvom (temperatura motora je ok, ulje ok) sad mi se dogada da mi se povremeno na nizbrdici kad vozim u prvoj brzini upali žuta lampica sa znakom munje i tada auto nece da primi gas. Kad auto primi gas ugasi se i lampica. Inace auto dobro vuce, samo sam zamijetio da pri malim brzinama kod mijenjanja iz prve u drugu kao da ne prihvati gas odmah i povremeno se zna ugasiti kad se zaustavljam i pritisnem kvacilo. Promijenio sam filter goriva i ocito da nije do njega. Svjecice nisam mijenjao odavno ali nemam problema s paljenjem osim što ponekad kod paljenja nešto pukne u motoru. Majstor mi je rekao da je nezgodno otkriti uzrok jer lampica ne gori stalno pa je nezgodno detektirat tocno u cemu je problem. Molim vašu pomoc i unaprijed se zahvaljujem.
ODGOVOR:Vaš opis je dosta dobar i iz njega se mogu izvuci korisni zakljucci. Nakon pregrijavanja motora na sustavu ubrizgavanja nastale su promjene radi kojih se pali kontrona lampica motora. Redoslijed kontrole i traženja grešaka bi trebalo zapoceti mjerenjem tlaka goriva, provjerom kolicine goriva na injektorima, eventualnim cišcenjem injektora. Nakon ovoga potrebno je ispitati rad lambda sonde ( fina regulacija goriva ). Na kraju ( po potrebi ) ispitati treba i ostale dijelove sustava ubrizgavanja i to: senzor položaja leptirastog vantila, mjerac protoka zraka, Map senzor. Moguce da u ovom odgovoru nisam obuhvatio i druge moguce faktore koji mogu takoder utjecati na opisano stanje. Razlog tome je što bi odgovor bio znatno duži i zato što su navedeni uzroci najcešci. Podrazumijeva se da cete najprije obaviti ispitivanje svega što sam naveo a tek nakon toga zamijeniti neispravni dio ili dijelove.
na vrh Povratak na vrh