Danas je: 30.04.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA 1,7 CDTI -ŠUPLJI ZVUK

Datum objave: 29.03.2011 17:19:58
Slika
PITANJE:

Postovani, imam opel astru 1.7cdti, 2006 godine, 74 kw, pali normalno, ide normalno, samo dok dodajem gas u niskim okretajima, malo iznad ler gasa čuje se neki šupalj zvuk, sto bi to moglo biti? (u servisu di mjenjam ulje nisu znali, napravio sam servis, promjena ulja, filter goriva i zracni, ima 130 000km) Filter zraka mijenjao sam sam, i ko da je mrvicu bilo masnoce u dijelu crijeva iza filtera koje vodi u motor. Molim vas sa vasim misljenjem

ODGOVOR:

Zvuk koji ste opisali može nastati radi malog propuštanja na tlačnoj strani od turbine do usinog kolektora , radi propuštanja na rezonatoru na usisnoj strani motora, radi propuštanja na ispušoj strani motora. Pregledom vozila nije problem utvrditi gdje nastaje opisani zvuk. Ulje koje vidite na filteru zraka može na to mjesto doći kroz sustav za odušak ulja.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - ZUJANJE SERVO UREĐAJA

Datum objave: 25.03.2011 11:23:10
Slika
PITANJE: Poštovani, na hvale ste vjerovatno navikli, ali teško je ne pohvaliti Vas za način na koji radite i komunicirate sa "običnim" ljudim i savjetuje ih u vezi sa njihovim "neobičnim" problemima. Zato, svaka pohvala na Vaš račun:). Moja nedumica je sledeća, kupio sam Opel Astru G iz 2001 god. sa 1.6 16v motorom. U nizu "blagodeti" koje nije imao moj Kadett iz 1988. a ima ih Astra je i servo upravljač... Da ne dužim buni me "zujanje" servo uređaja. Automobil nije vožen tri mjeseca (uredno garažiran i povremno paljen),a nakon sedam dana vožnje servo je počeo da "zuji" jače od uobičajenog. (Kako komentarišete zujanje Opel/ZF serva - normalno ili to upućuje na kvar?) Provjeravao sam nivo ulja u boci, koja se nalazi na krajne nepristupačnom mjestu s desne strane ispod automobila (zbog čega bi nekog konstruktora trebalo ribnuti po đžepu), ali nisam siguran da sam dobro "izmjerio". Dakle na toj istoj boci nisam primjetio nikakav "mjerač" osim plastičnog produžetka na čepu. Kako se mjeri nivo ulja u ovoj boci?:( Drugo pitanje je ako je i moj zaključak tačan (nedostaje ulja, vidim vrhove segmenata u unutrašnjosti boce)koje ulje koristi Opelov servo? Naime, u prodavnicama mi nude ATF Dextron II (crveno) kao dobitnu kombinaciju. U Astri imam "zeleno" ulje. Te boje mi se nikako ne mješaju iako me prodavač uvjeravao da je "sve ok". Pošto imam ATF Dextron II ulje, jer isto koristim za automatski mjenjač Kadetta, zanima me da li se ono može pomješati sa "zelenim". Onako laički zaključujem da ako je viskozitet isti ne bi trebalo biti štete, jer i goriva ima raznih boja, ali... Na kraju bih samo da dodam sledeće. Pohvale izrečene na početku teksta idu na Vaš račun i iz još jednog razloga, a to je što shvatate potrebu ljudi da "nešto sami urade na svom automobilu". Radost "laičkih" mehaničarskih radova često je skuplja od koristi, a i činjenica je da "laici" sve manje imaju šta tražiti ispod "haube" savremenog automobila. Lično ne želim da napravim nešto kako ne treba sa mojim automobilom, ali ne mogu ni da se pomirim sa činjenicom da na Astri ne mogu obaviti nekoliko osnovnih operacija, barem da isprljam ruke. Zbog toga će mi Kadett vjerovatno još dugo godina biti draži. Vama gospodine Meiću sve najbolje u daljem radu, volio bih da ste malo bliže, tada ne bih razbijao glavu sa istinitošću savjeta prodavača i priučenih mehaničara. Srdačan pozdrav.
ODGOVOR:Uzrok pojačanog zujanja volana može nastati i radi nekvalitetnog ili dotrajalog ulja u hidraulici volana. Ulje se mijenja svake dvije godine ili svakih 60.000 km . Nivo ulja se kontrolira na čepu koji ima i mjernu šipku ( produžetak ) . Na tom produžetku je označen minimum i maksimum za nivo ulja. Ulje za volan je specijalno a njegova oznaka je 90 544 116 ( može se kupiti u Opel skladištu ), količina ulja je 1,4 litre. Neodgovarajuće ulje moše stvoriti nepotrebne probleme.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - DEMONTAŽA PLINSKOG REZERVOARA

Datum objave: 20.03.2011 12:50:04
Slika
PITANJE: poštovani! imam opel kadet jaje sa plinom kojem je plinska boca smještena u prtljžnik,trebao bih prevest jedan manji ormar al mi ne stane u prtljažnik radi boce.pa me zanima koliko je pametno da zatvorim ventil od plina na boci i odšarafim one dovode na njoj i skinem ju van pa kasnije opet vratim sve na svoje mjesto?da li postoji kakva opasnost pri izvođanju iste? hvala!
ODGOVOR:Prilikom svake demontaže plinskog rezervoara i prilikom ponovne ugradnje može doći do oštećenja priključaka dovoda goriva . Tom prilikom može doći do propuštanja plinske instalacije. Takve radove bi bilo dobro obaviti u servisu jer servis može ispitati propuštanje nakon ponovne ugradnje rezervoara. Vi kao vlasnik vozila možete raditi po želji što želite ali Vam je to ne mogu savjetovati.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - PUNO PROBLEMA S NOVIM AUTOM

Datum objave: 18.03.2011 23:30:12
Slika
PITANJE: Poštovanje gospodine Meiću. Posjedujem Astru G 1999 g. 1.2 16V. Moj problem je sljedeći. Od trenutka kako sam izvezao auto iz salona imamo sam problem sa gašenjem motora prilikom stiskanja papučice kvačila. Kvar je donekle otklonjen tek nakon dvije godine i potrošene hrpe živaca i vremena, na sreću ne i novaca zbog garancije, ali ne u potpunosti. Auto se više nije gasio ali su okretaji povremeno padali skroz do nekih 200-300 o/min. U servisu su mi rekli da su samo ubacili novi program u kompjuter. I tako je to trajalo skroz do nedavno kada sam primjetio da mi jako troši antifriz. Otišao sam kod majstora koji je zamjenio neke dvije brtve na motoru i tako je riješen taj problem. Ali od tada su se vratili svi prijašnji problemi na koje sam skoro i zaboravio. Prvo, pri hladnom startu broj okretaja se popne skoro do 3000 o/min i tako drži dvije tri sekunde zatim se okretaji spuste na 1500 i motor nastavi normalno raditi dok se nezagrije. Zatim tijekom vožnje povremeno se desi da broj okretaja padne na oko 500 a u mjesec dana koliko traje agonija 4-5 puta mi se auto i ugasio prilikom pritiska na papučicu kvačila. Htio bih samo jos reći da u nekoliko posljednjih godina auto nesmijem ostaviti na suncu jer ga je nemoguce upaliti, alnaser vrti ali kao da nema goriva, tada podignem poklopac motora na minutu dvije i motor upali na zub kao da nikada nista bilo nije i kada dugo stojim pa se temperatura motora podigne na oko 92-95 stupnjeva neželi povuči prvih 10-15 metara kao da neprima gorivo a ja papučicu gasa stisnem skoro do kraja. Pitanje za kraj, dali možete iz ovoga što sam napisao otprilike znati u ćemu je problem i nadam se da će te mi moći pomoći nekim savjetom.
ODGOVOR:Iz detaljnog opisa koji ste poslali odmah mogu reći da nemate sreće sa servisom. Možda ste trebali koristiti usluge i drugog servisa koji bi Vam posvetio više pažnje . Moguće neispravnosti su : propuštanje na usisnom kolektoru, tlak goriva, regulator tlaka goriva, upravljačka jedinica leptirastog ventila, senzor položaja TP ventila, EVAP ventil rezervoara, injektori, lambda sonda, MAF senzor, IAT senzor, EGR ventil, mehaničko stanje motora, ECT senzor, mjerač mase zraka, solenoid usisanog zraka, električna instalacija, ECU centrala. Kao što vidite ima toga puno . Sve što sam naveo treba detaljno ispitati .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 DTI - KRATKOTRAJNO RJEŠENJE

Datum objave: 16.03.2011 21:40:27
Slika
PITANJE: Postovani gosp.meic imam jedan problem u vezi s opel astrom 1.7 dti iz 2001g s 150000 km,naime auto nije tilo upalit otisao mi je zamajac i jedan mehanicar ga je zavario u jednu masu i sad pali od prve sve u redu,sad mene zanima kolikog je to vijeka ili da trazim drugi zamajac?i jos jedno pitanje kakvi su opcenito isuzu 1.7dti motori koliki im je vijek trajanja uz redovito odrzavanje?pozdrav
ODGOVOR:Motor Vašega vozila je vrlo kvalitetan i uz redovno servisiranje može jako dugo voziti. Rješenje koje vam je napravio Vaš mehaničar možete koristiti kratkotrajno . Sada na spojci ( kuplungu ) nema više kompenzacije ( ublažavanje vibracija i udaraca ) . Udarci će se prenositi na zupčanike mjenjača što nije dobro. Isto tako možete osjetiti trzaje prilikom kretanja. Kada budete u mogućnosti zamijenite zamašnjak i set spojke po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G 2.0 - TUCKANJE KOD ISPUŠNE GRANE

Datum objave: 11.03.2011 17:00:36
Slika
PITANJE: pozdrav!! imam opel astru g 2.0 16v od 100kw.automobil je 1998g.ima 150 000km.odrzavana je dobro,ima servisnu knjizicu.distribucija je rađena na 120 000km,ulje nedavno mijenjano.tocim gorivo 95 i 98 oktana.i sad nedugo mi se javilo tuckanje kod ispusne grane motora i to samo na hladno paljenje i traje oko 2 minute dok se auto ne ugrije.i cuje se tamo blizu ispusne grane i distribucije.ali grana po moje ne propusta,jedan vijak je slab,popustio je navoj pa cu novi narezat i dihtung novi stavit ali to tuckanje je nesto drugo,nema ni crnila da grana propusta niti na opip ne propusta.gore kod ventila se ne cuje makar sam mislio da je koli podizač.molim vas za savjet,ako znate sta bi jos moglo biti!! hvala puno!!
ODGOVOR:Zvuk koji čujete kao lupanje može se pojaviti na ispušnom kolektoru , na nekom od hidropodizača, na bregastoj osovini, na nečemu netipičnom ( potreban neposredan uvid ). Dobro bi bilo da najprije demontirate ispušni kolektor, ugradite novi vijak, pregledate ispušni kolektor ( po potrebi obavite doradu na kolektoru ), stavite novu brtvu. Ako i nakon toga lupanje i dalje bude prisutno provjerite hidropodizače i bregastu osovinu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA 1,9 CDTI - POVEĆA SE NIVO ULJA

Datum objave: 08.03.2011 22:17:15
Slika
PITANJE: Poštovani gosp. Meić zahvaljujem Vam iz Splita u ime svih nas koji od Vas tražimo i dobivamo potrebne savjete za naša vozila. Posjedujem Opel Zafira 1.9 CDTI god. proizvodnje 2006. s prijeđenih 100 000 km (EURO 5). Nakon što se upali motor radi uredno nekih cca 5 do 10 minuta nakon čega odjednom počne varirati broj okretaja na minimumu za cca 100 okretaja, te uz to iz ispuha intenzivno dimi. Pri tom se čuje i isprekidani zvuk iz područja motora sličan radu nekakve pumpe ili sl. Kada ugasim motor i upalim ga ponovno (npr na crvenom svjetlu na semaforu)sve se ponavlja ispočetka odnosno motor nekoliko minuta radi normalno a onda opet počinje dimiti. Uz to nakon par tisuća prijeđenih kilometara uglavnom gradske vožnje uz navedeni način rada motora, uočio sam da raste nivo motornog ulja u karteru. U autoservisu mi kažu da je neispravan DPF filter čestica koji stalno ponavlja regeneraciju, te ga je potrebno zamijeniti novim. Ono za što želim Vaše mišljenje je njihova tvrdnja da je DPF filter u jednom dijelu zajedno s katalizatorom te da je zbog toga cijena originalnog Opelovog dijela cca 14 000 kn odnosno jeftinija varijanta 6 000 kn. Postoji li mogućnost jeftinijeg rješenja problema?
ODGOVOR:Naveli ste činjenicu da se povećava nivo ulja u motoru. To se može događati kada je neispravna diza ( što je moguće u ovom slućaju ) ili kada rashladna tekućina ulazi u motor ( karter ). U drugom slučaju ulje u motoru postaje emulzija i promijeni boju u sivo žutu . Ako se radi o neispravnoj dizi/dizama , ta pojava je vrlo opasna i treba odmah reagirati jer može doći do oštećenja motora. Obavite što prije kontrolu diza, kompresije i utvrdite na koji način se povećava nivo ulja u motoru. Ovo može biti i uzrok problema s DPF filterom. Nakon otklanjanja ovoga kvara po potrebi se mogu ispitati i sve druge komponente sustava za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA C 2.0 DTI - KONTROLA PROKLIZAVANJA

Datum objave: 08.03.2011 21:49:48
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu slucajno sam pogledao teme kvarova i naisao na vas sajt.Ja sam iz Pozarevca i juce sam se vracao iz Ljubljane pojavio mi se problem na Opel Vehri C 2.0 DTI 2003 godiste - problem da pri neravnom putu bocnom nagibu uzduznom nagibu naglom dodavanju gasa ili oduzimanju gasa ukljucuje se kontrola proklizavanja i koci auto.To se sve drasticnije desavalo pri voznji. Verovatno je neki senzor pa cu morati kod majstora ali ako nije problem dali kontrola proklizavanja na tom autu moze da se iskljuci. Lepo pozdravljeni
ODGOVOR:Na nekim vozilima se kontrola proklizavanja može isključiti s odgovarajućim prekidačem dok kod drugih vozila to nije moguće. Ako na Vašem vozilu niste do sada uočili takav prekidač to znači da ga niti nema . Ne bi bilo dobro da navedeni sustav fizički isključite iz funkcije jer vam tada ne bi radio ni ABS sustav.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA TIPTRONIC - RUČNA KOČNICA SE ZALEDI

Datum objave: 07.03.2011 22:54:11
Slika
PITANJE: Postovani,danima pokusavam da pronadjem odgovor ili mali savet vezano za moj auto. Imam opel corsu sa tiptronic menjacem.Kada ga parkiram,moram da povucem rucnu kocnicu,jer na tiptronic menjacu nema oznaka P-parking.Sta da radim zimi kada je temperatura ispod nule da mi ne bi zaledila rucna kocnica.Nadam se da cu naci pravo resenje!!!!!
ODGOVOR:Ručna kočnica se neće zalediti ako istu redovito održavate. Mehanizam ručne kočnice ( sajla ) treba biti tretirana s odgovarajućim mazivom koje ne dozvoljava da voda i vlaga dospiju u bužir sajle ručne kočnice. Mehanizam ručne kočnice također treba uvijek koristiti kako bi isti uvijek bio u funkciji ( što se više koristi manje se kvari ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - GUBI SNAGU,DIMI

Datum objave: 06.03.2011 20:30:33
Slika
PITANJE: Poštovani, Vozim vectru C koja ima 110 000km,prvi vlasnik 1.8 16v, proizvodnja 2002,auto odlično služi. Nakon točenja goriva prije 2 dana (ako to ima veze s gorivom) i normalne vožnje od nekih 25 km auto mi je počeo gubiti snagu,neće da prima gas i počeo je dimiti u vožnji,kao da će se izgasiti zatim dobije forcu i normalno vozi dok iznova ne počme trokira i u intervalima tako. Vozio sam nepunih 35 km. Ne javlja mi nikakvu grešku no u servisu su mi nabrojili hrpu stvari od koji bi oni "počeli".Najprije kao da bi ispustili gorivo pa da bi mjenjali lambda sondu,senzor protoka zraka itd.Ne znam što činiti,i ne da mi se dati hrpu novaca u vjetar te rješavati kvar po sistemu eliminacije,mjenjaj dok ne promjeniš ono što bi moglo biti...Auto ne troši ulje,ne troši tekućinu iako su mi natukli da bi mogao biti i motor u pitanju???! Dajte mi savjet!
ODGOVOR:Vi ste naveli dvije važne činjenice a to su da motor nema snage i da se to dogodilo nakon što ste točili gorivo. Logičnim zaključivanjem dolazi se do spoznaje što bi najprije trebalo gledati i ispitivati. Rezervoar za gorivo je prvi u nizu. Kada se otvori rezervoar vidjeti će se ima li nečistoća i kakvo je gorivo. Po potrebi odmah se može obaviti čišćenje. Nakon toga može se opet po potrebi provjeriti stanje filtera goriva i ako treba obaviti zamjenu. Ako nakon navedenih radnji rezultat izostane potrebno je raditi dijagnostiku motora. Nakon obavljene dijagnostike točno se može znati što je neispravno, kolika je cijena popravka i uz Vašu suglasnost otkloniti kvar.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - NEKE KARAKTERISTIKE VOZILA

Datum objave: 26.02.2011 14:51:18
Slika
PITANJE: Posjedujem Vectru C 1.9 CDTI 74kw iz 2009 godine sa 37.000km (kupio je novu) pa me interesira da li je tocno da njen motor ima samo 8 ventila? Takoder me interesira malo detalja oko njenog Common Rail-a, npr. da li su dizne elektromagnetne ili piezoelektricne i sa koliko rupica. Takoder me interesiraju slabe tocke ovog motora, odnosno da li je kvalitetan (turbo?, dizne?, pumpa?, zupcasti?). Namjeravam ga voziti do nekih 120.000 km odnosno prije zamjene zupcastog remena i vecih troskova servisiranja. S obzirom da ste mi i ranije pomogli, nadam se da ce te to i sada uciniti. Hvala i zaista treba cijeniti vas napor da pomognete nama vozacima.
ODGOVOR:Ovaj motor se ugraduje u mnoga OPEL vozila. Snaga motora u odnosu na zapreminu nije velika i zato ima osam ventila. Dize nisu s piezo efektom ali to nije bitno. Motor je solidne kvalitete jer nije isforsiran, ima dobar okretni moment , dize imaju 5 rupica kroz koje se obavlja injektiranje pod visokim tlakom ( 350 do 1.500 bara ). Turbina i dize su zadovoljavajuce kvalitete a njihov vijek trajanja ovisi o ucestalosti zamjene ulja u motoru, filtera , kvalitete ulja , kvalitete goriva.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - NAJPRIJE UTVRDITI STO JE NEISPRAVNO

Datum objave: 18.03.2011 23:51:40
Slika
PITANJE: postovani gospodine meic! imam problema sa corsom 1,4 2004 i 104000km.problem je slijedeci. prosle subote mi se zapalila lampica, za koju se utanovilo da se radi o lamda sondi. auto je bio na na kompjuteru kod mehanicara i resetirana je i lampice nije svijetlila nekih 50km. receno mi je da je to zbog loseg goriva, pa sam promjenio mjesto tankanja, ali zabadave lampica opet svijetli. pitanje glasi dali da kupim orginal sondu(koja je dosta skupa) ili zamjensku. auto se normalno ponasa, jedino nekad lagano kao da izgubi gasa, pa opet radi normalno. sto se tice potrosnje nije se nista promjenilo i dalje trosi kao i prije.recite mi molim vas koliko dugo se mogu voziti sa upaljenom lampicom i dali moze doci do ostecenja motora
ODGOVOR:Nije dobro kupovati nista na pamet , narocito ne lambda sondu . Kako znate da je ista neispravna ? Lambda sonda moze biti izvan funkcije radi monogih drugih faktora i ako se isti ne otklone opet nece raditi ni niova lambda sonda. Na Vasem vozilu najprije treba utvrditi sto je neispravno , otkloniti neispravnosti i tek nakon toga po potrebi zamijeniti lambda sondu koja nuzno ne mora biti originalna . Ako se potrosnja goriva nije povecala i ako motor ima snage nece doci do ostecenja motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - VIŠAK ULJA NE POGODUJE MOTORU

Datum objave: 21.03.2011 12:35:34
Slika
PITANJE: Duze vrjeme pokusavam dobiti pouzdan odgovor, citajuci vase savjete vidim visoku strucnost i jednostavnost pristupu problemima, prihvatljivu sirokom krugu korisnika, sto me navodi da pokusam dobiti konacan odgovor. Po preuzimanju vozila i pregledom upute za uporabu, pokusao sam izvesti osnovne propisane radnje provjere, kao i provjeru nivoa ulja u motoru pomocu mjerne sipke. Poslije visekratnih pokusaja utvrdio sam da je mjerna sipka zauljena 1.5 cm iznad oznake maksimuma na sipki.Odmah odlazim u ovlasteni’ PSC’ servis gdje molim da izvrse provjeru nivoa ulja. Posto je vozilo odstajalo cc 20 minuta djelatnik provjerava nivo ulja, te tvrdi da je nivo ulja dobar, te da oni sipaju 4,5 l u takav motor te da je na ispitnoj sipki tesko vidjeti nivo jer se ista zamasti dok se izvlaci. Prihvatio sam objasnjenje te vozio godinu dana,presavsi 10 000 km.U godini dana sam unekoliko navrata pokusao provjeriti nivo, bezuspjesno.Kontaktirao sam vlasnika istog vozila koji obavlja servis u istoj kuci koji ima isto iskustvo.Nedavno sam isao na redovni servis, te sam bio prisutan pri izvodenju radnji.Izvrsioca sam pitao koliko sipa ulja u motor sa izmjenom filtera i ukazao mu da mi je problem nadzirati nivo ulja u motoru mjernom sipkom.Odgovorio je, 4,5 litara, a vi ne trebate mjeriti nivo jer imate indikaciju minimuma i maksimuma koja vas upozorava preko displeja. Istom sam naveo da sam procitao u Uputi za uporabu i na internetu da u taj motor ide 4.3 l sa filterom, na sto mi je potvrdeno da oni sipaju 4.5 l i daje to u redu. Naknadnom provjerom utvrdio sam nepromjenjeno stanje na mjernoj sipki, 1.5 cm iznad max. Ako sipku ne uguram do kraja ( cc 1.5cm , zavrsni plasticni dio sa rukohvatom) na nazubljenom mjernom dijelu u blizini maksimuma mogu ocitati nivo ulja. Vozilo na mjeravam voziti vise godina te ne zelim losim upravljanjem utjecati na pouzdanost.Vjerujem da isti problem ima vise korisnika. VOZILO JE OPREMLJENO DIZEL MOTOROM( indetifikacijski kod motora Z19 DT) SNAGE 88 kW RADNOG OBUJMA 1910 cm3 MOTORNO ULJE SA IZMJENOM FILTERA ULJA 4,3 L ,IZMEDU MIN I MAX NA SIPCI ZA MJERENJE RAZINE ULJA 0.7L.(iz upute) PITANJE. Dali trebam prihvatiti postojece stanje, ili od ovlastenog servisera, pa ako je potrebno i preuzeti odgovornost ( vozilo je pod garancijom). traziti da smanji kolicinu ulja u motoru na mjerljivi nivo.( svugdje stoji upozorenje o stetnosti viska ulja, pa i na prednjem limu ispod poklopca motora).
ODGOVOR:Vi ste u pravu u motor Vasega vozila ide 4,3 litre ulja . Isto tako ste u pravu da visak ulja ne pogoduje motoru , bolje je da je nivo malo ispod maksimuma nego iznad . U ovom slucaju mi jedino nije jasnno ponasanje djelatnika servisa . Vi ste za njih stranka koja placa usluge srvisa i oni od Vas i od ostalih kao sto ste Vi zive. Ako ste Vi nezadovoljni njihovom uslugom sigurno necete vise dolaziti a to je onda na njihovu stetu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - CIRKULACIJA SERVO ULJA

Datum objave: 24.03.2011 18:00:38
Slika
PITANJE: Molim Vas u Opel Calibre servo ulje dali iz posude ide u ovom smjeru: posuda-letva-servo pumpa-posuda ili? Kako prepoznati crijevo povrata na posudi ima 2.
ODGOVOR:Ulje iz rezervoara ide u pumpu servo volana , iz pumpe servo volana ide u zubnu letvu, iz zubne leteve se opet vraca u rezervoar. Cijev povrata je niski tlak i spojeno je na gornji dio rezervoara
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GUBI TEKUĆINU

Datum objave: 27.03.2011 23:17:38
Slika
PITANJE:

Imam problem sa gubljenjem rashladne tecnosti. U pitanju je Opel Astra G 1.7 DTI koji je poznat da mijesa ulje i tecnost tako da nisam htio da zanemarim taj problem.Tecnost ne nestaje redovno nego samo recimo svaki drugi ili treci dan, dok drugim danima ne nestaje ni kapi. Pregledao sam svako crijevo i nigdje se ne vidi da pusta tecnost niti tragovi permanta (pregledao sam i unutrasnost kabine). Tecnost iskljucivo nestaje nakon sto auto prenoci i to cak do pola litra u toku noci. Tecnost ostaje na istom nivou u toku rada motora.Nivo ulja se nekada povecao prije nego sam primjetio da mi nestaje permanta. Onda sam izbacio visak da bi mogao pratiti rast ulja, ali od tad se nikad nije povecao. Ulje je normalne boje, ima malo pjene na cepu motora a na rezervoaru tecnosti nista. Jedino sam primjetio da, kada prstom zavucem ispod cepa motora, ima dosta bijele pjene. Auto vozim najcesce na kratkim relacijama pa ne znam da li se zbog toga stvorila pjena. Vec vise od mjesec dana cekam neki konkretniji znak kvara pa da znam sta da popravljam posto moze biti poprilicno skup popravak. Moj automehanicar je zbunjen kao i ja, a nista konkretno se ne desava pa molim vas da me posavjetujete.

ODGOVOR:

U ovom slucaju treba biti detaljan i sistematski pregledati kompletan rashladni sustav. Najbolji nacin da se to napravi je servisna dizalica. Kada je vozilo na dizalici treba demontirati sve zastitne poklopce koji zaklanjaju pogled na pojedine detalje rashladnog sustava ( poklopac zupcastog remena , filter zraka ako smeta ). U ovom slucaju to moze biti i pumpa za vodu . Ako se trag tekucine ne vidi tada bi trebalo ispitati sve spojeve i dosjede gumenih cijevi, hladnjak, radijator grijaca, pojedine brtve na motoru, ventil grijaca. Emulzija koju vidite moze nastati kao posljedica kratkih relacija voznje kada se motor ne moze zagrijati. U tom slucaju radi o kodenzatu sto je normalna pojava. Ako se sumnja na ostecenje brtvila glave tada se to moze provjeriti mjerenjem HC i CO2 u ekspanzionoj posudi . Dozvoljena kolicina navedenih plinova ne smije biti veca od 25 ppm .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZVUK GREBANJA

Datum objave: 27.03.2011 23:14:08
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam opel astre 1.6 16v G model 2003 god. sa prijedenih 68000 km. Prvi vlasnik i servisirana u ovlastenom servisu.Pojavio se zvuk grebanja, ( mislim u prednjim amorizerima) nakon prelaska preko lezecih policajaca Ili slicnih neravnima na cesti.Dali znate u cemu je problem i dali mogu amortizere testirati na teh.pregledu vozila? (ukoliko je problem u njima).

ODGOVOR:

Zvuk koji ste opisali moze nastati radi amortizera , radi aksijalnih lezajeva prednjih opruga, radi gumenih blokova ovjesa, radi ostalih oscilirajucih dijelova ovjesa. Amortizere mozete ispitati na tehnickom pregledu ali nije sigurno da cete tom prilikom i defektirati opisanu pojavu. U svakom boljem servisu moze se tocno utvrditi radi cega nastaje opisani zvuk.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - TROSI ULJE

Datum objave: 23.03.2011 18:14:27
Slika
PITANJE: Imam auto OPEL VECTRA 1.6, 16V star 7 god. presao 117000 km, koji trosi 1 lit ulja na manje od 1000 km. U auto je ugraden plin. Da li je to nesto povezano sa plinom ili je greska u motoru kako mi drugi govore da se ulje mijesa sa gorivom ( ja sam totalni laik u vezi toga) ! Ulje nigdje ispod ne curi. Molim za vase misljenje kao i od prilike velicine i cijene popravka tj. koliko moram prirediti novaca?
ODGOVOR:Tocano stanje motora, prijedlog rjesenja, cijenu troskova popravka, mogu dati nakon pregleda Vasega vozila. Moguce neispravnosti su : istrosene vodilice ventila, istroseni klipni prsteni ( karike ) , istrosenje na cilindrima.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SPONA VOLANA

Datum objave: 21.03.2011 18:33:26
Slika
PITANJE: Postovanje, nedavno su mi u servisu javili da mi je otisla spona letve volana, zanima me koliko je to bitan dio i da li je nuzno da se mijenja u ovlastenom servisu, naime ovlasteni servis mi trazi za izmjenu oboju spona (originalni TRV) i centriranje trapa oko 1550 kn, vozilo je Opel astra H, 1.4, 2005.g.
ODGOVOR:Spone volana su bitan faktor aktivne sigurnosti vozila jer su sastavni dio upravljackog mehanizma. Kada na istima postoji istrosenje to se manifestira kao zvuk udaranja koji se cuje u voznji. Navedeno istrosenje negativno utjece na geometriju ovjesa i trosenje guma a prilikom godisnje registracije, vozilo ne prolazi na tehnickom pregledu. Navedeni radovi se ne moraju obaviti u ovlastenom servisu. Cijenu bih mogao komentirati nakon pregleda vozila a ona bi mogla biti niza.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA F - BRISANJE GREŠAKA

Datum objave: 28.03.2011 00:01:44
Slika
PITANJE:

Postovani,savjeti su super i veselim se novoj web stranici. Pokusao sam, prije samog javljanja, pronaci rjesenje za moj problem, ali nisam nasao nista slicno odnosno odredenije osim opcenitih uputa. Astra je iz 1994 g. 1.6 (X16SZ), 52 KW i presla je >300.000 km (kod mene vise od 150.000) imam problem paljenja zute lampice od motora i to nakon par km polugradske voznje i 5-6 minuta, obicno pred semaforom. Odmah nakon normalnog paljenja motora i kretanja i cijelo vrijeme voznje, ler gas je pojacan, naravno sto primjetim kod stajanja u koloni ili na semaforu docim se to ne osjeti u voznji, sto je i normalno jer su onda okretaji visi od tog povisenog ler gasa. Prije samog odlaska u servis htio bih probati sam nesto barem da se rijesim svojih dilema. naime imao sam pred par godina slican problem i znam da sam se namucio da rjesim problem obilazeci 5-6 servisera onih poluprofesionalnih kao i onih sluzbenih u Zagrebu (inace sam iz Karlovca). Dijagnostika je bilo svakakvih od zamjene cijelog kompjutera, kilometar sata, ler gas motorica, lambda sonde i dr.. Medutim svi su htjeli mijenjat i da ja snosim troskove njihovih proba dal je ovo ili ono, ali nisu garantirali da je to problem, a niti meni nisu bili uvjerljivi dace se time rjesiti problem. Ipak na kraju sam to uspio rjesiti uz minimalni trosak zamjene ler gas motorica i lambda sonde, uz neka ciscenja sustava. Ovaj put sumnjam da je problem uzrokovalo previse ulja u motoru (0,5-1 litre) iznad maximuma i voznje nakon izmjene ulja nekih 2-3 tjedna dok nisam primjetio da nesto nije u redu. Nakon uocavanja visak ulja sam ispustio do normale, ali mislim da je greska ostala evidentirana u komjuteru. Molim vas da li mogu i kako sam resetirati racunalo.

ODGOVOR:

Brisanje gresaka iz memorije racunala radi se na nacin da se servisno racunalo spoji na EOBD II dijagnosticki konektor. Tada se ostvari komunikacija s upravljackim racunalom vozila ECU . Nakon toga se jednostavnim postupkom aktivira funkcija brisanje i postupak je gotov. Ako takve mogucnosti nemate pokusajte odspojiti stezaljku akumulatora 20 minuta. Ako to ne uspije treba zatraziti uslugu servisa koji to moze obaviti. Visak ulja u motoru ostecuje katalizator i lambda sondu i to moze biti uzrok sto se upalila kontrolna lampica motora MIL ( Malfunction Indicator Lamp ).

na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,6 i - LOŠE KOČENJE

Datum objave: 25.03.2011 11:05:20
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Mejicu posjedujem opel kadett 1.6i iz 1991.g., naime auto ima ABS i kada ga upalim sistem radi cim pocmem kociti javlja se greska tj. pali lampicu da je ABS neispravan, to sve znam neispravan mi je jedan senzor, nego nije mi jasno kako da odzracim sustav za kocenje naime i kada neradi ABS auto mora kociti, meni se dogada da mi samo pri naglom kocenju zadnje desno kolo blokira a ova ostala kola n ekoce ili jako slabo koce. Prednjia kljesta na oba kola su ispravna i rade kao i klipici. Pokusao sam odzracivati tako da sam krenuo od zadnjeg desnog kola prema prednjim kolima misleci da u sistemu ima zraka ali stalno mi izlazi cisto ulje a automobil i dalje nece koci. Sada me zanima sto ucinit.i Glavni kocioni cilindar sam mijenjao i on je ispravan....... Ja se bojim da ABS sustav nevalja tj ne elektronski nego drugi dio....Sada me zanima da mi recete misljenje kako da ustanovim sto nije u redu ako i ima zraka kako da taj zrak tj. zracni dzep izade iz sistema. Imam jos i ovo pitanje primjetio sam da mi auto kada se upali dimi bijeli dim i kada mu dodam gas se jako pojaca i izlaze kapljice vode to traje i kada se automobil ugrije a nisan primjetio da mi trosi rashladnu tekucinu. Sto se tice paljenja malo duze vrti dok ne upali bio hladan ili ugrijan......... Dobro vuce, prima gas dobro..... Na sipki od ulja kada se upali samo malo dimi a kada se ugrije malo vise i kada mu dodam gas pocme izbacivati kapljice ulja (ugrijan motor).
ODGOVOR:Lose kocenje koje ste opisali nije povezano sa sustavom ABS-a odnosno ABS nije uzrok loseg kocenja. Navesti cu moguce uzroke radi kojih kocni sustav ne radi na ispravan nacin a to su : diskovi , disk plocice, kocne papucice, kocni bubnjevi, kocna klijesta, tlacne cijevi kocnice, radni cilindri kocnice, glavni cilindar kocnice, korektor kocenja , kocna tekucina. Najprije provjerite stanje diskova, plocica, papucica , bubnjeva , nakon toga provjerite i sve kocne cilindre ukljucujuci i korektor kocenja koji regulira tlak u hidraulici zadnjih kotaca. Odzracivanje kocnice ste napravili dobro . U kocnom sustavu nema zraka ako pedala kocnice ide do iste visine ( ne napumpava se ). Bijeli dim koji vidite ne mora znacinti nista zabrinjavajuce ako isti prestane kada se zagrije motor i ispusni sustav. Kapljice koje vidite na sipki za ulje su normalna pojava i ne znace nista, bitno je da tlakovi kompresije budu veci od 10 bara.
na vrh Povratak na vrh