Danas je: 04.07.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL KALIBRA - ZAMJENJENI KLIPNI PRSTENOVI

Datum objave: 27.03.2011 23:35:38
Slika
PITANJE:

zamolio bih vas, radio sam komplet glavu na opel calibri i menjao karike sad je jos gore sada bas trosi ulje non stop o cemu se radi

ODGOVOR:

Klipni prstenovi ( karike ) se mijenjaju samo onda kada je istrosenost cilindra minimalna . Ako je cilindar istrosen vise nego sto je dozvoljeno tada klipni prsteni ne pomazu jer cilindar ima oblik elipsa a klipni prsten ima oblik kruznice. U tom slucaju potrosnja ulja moze biti znatno veca nego prije ugradnje novih klipnih prstenova.

na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - DIMI

Datum objave: 21.03.2011 12:41:55
Slika
PITANJE: Postovani imam jedno pitanje u vezi Opela Tigre! Naime pre par meseci sam kupio Tigru i ugradio sekv.plin. Tigra je 1.6 16v.I na putu za more Tigra je pocela dimiti plavi dim.Vratio sam se s mora i mislim da je falilo nesto ulja u motoru, pola litre ili vise.Otisao sam kod majstora i majstor je po kolicini dima rekao da su u pitanju karike. Onako od oka! Ja sam onda kupio koplet gumica ventila i karike. E sad ide interesantan deo. Majstor je skinuo glavu, klipove i reko kako su karike otisle, cak mi je i pokazao!Zamenio je karike, i kada sam ga pitao da menjamo gumice on je rekao da su gumice skoro menjane! Kaze mozda ih je vlasnik menjao pre mene, kaze da izgledaju ok! GUMICE NISU ZAMENJENE! Sta se sada desava, meni Tigra i posle zamene karika DIMI !!! Presaao sam preko 600 km i dalje imam plavi dim. Mislio sam da ce vremenom da se izgubi. Nadao sam se da katalizator i auspuh imaju naslage ulja od ranije pa treba vremena da to sagori i da zato dimi. Ali sam danas video da mi fali malo ulja, ne mogu da budem siguran oko 1-2 milimetra na meracu, mozda 3mm.Da li sam pogresio sto nisam naterao majstora da zameni gumice i ako on kaze da su bile dobre?sta da radim!
ODGOVOR:Plavi dim koji se vidi na ispuhu moze nastati na dva nacina i to radi loseg brtvljenja izmedu klipnih prstenova ( karike ) i cilindara te radi istrosenja vodilica ventila i brtvila na vodilicama ( gumice ventila ) . Pravi majstor se prepoznaje po kvaliteti svoga rada i njega ne traba tjerati da nesto napravi . U Vasem slucaju trebalo je rastaviti glavu motora, po potrebi zamijeniti vodilice ventila i sve brtve na glavi motora. Isto tako je trebalo izmjeriti istrosenost cilindara i na osnovu toga zakljuciti da li ce se postici zeljeni efekt zamjenom klipnih prstenova ili je potrebna strojna obrada bloka motora i ugradnja novih klipova s povecanim promjerom. Sve to je trebao Vama reci Vas mehanicar nakon sto je otvorio motor. Zatrazite ponovno misljenje Vaseg mehanicara.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SLABO VUCE,TRESE SE

Datum objave: 09.07.2010 19:10:00
Slika
PITANJE: POŠTOVANI,DOBAR DAN.MOJE IME JE DARKO.JA SAM ŠTO SE KAŽE LAIK ŠTO SE AUTOMOBILA TICE.VLASNIK SAM OPEL ASTRE 1.4 16V 2000 GODINA.U ZADNJE VRIJEME PRIMJETIO SAM SLJEDECE PROBLEME:
1.KOD SVAKOG PALJENJA(NAKON ŠTO JE AUTO DUŽE BIO UGAŠEN) OKRETAJI NARASTU NA 1500 OKRETAJA I AUTO SE TRESE NEKIH 10-15 SEKUNDI.JEDNOM RIJECI RADI KAO TRAKTOR.I REKLI SU MI DA MI IZ AUSPUHA DOSTA SMRDI.JEDNOM SAM PROBAO DODATI GASA I OKRETAJI SU PALI NA NORMALU I MOTOR JE NORMALNO RADIO.
2.AUTO SLABO VUCE,TRZA SE PRI NISKIM OKRETAJIMA.STVAR JE SLJEDECA,AUTO NAKON PRITISKA NA GAS SLABO REAGIRA NEKIH PAR SEKUNDI I ONDA DOBRO POVUCE.SVAŠTA SU MI REKLI DA MOŽE BITI I MJERAC PROTOKA ZRAKA,LAMBDA SONDA ,ZACEPLJENE DIZNE...CAK SAM BIO I NA DIJAGNOSTICI KOJA NIJE POKAZALA NIKAKAV PROBLEM.ELEKTRICAR MI JE REKAO DA GA PROBAM PROPUHATI POŠTO JA IMAM REŽIM KUCA-POSAO,UGLAVNOM GRADSKA VOŽNJA,ŠTO SAM I UCINIO ALI BEZ REZULTATA.MOJ AUTOMEHANICAR MI JE JEDNOM POŠPRICAO NEKI SPREJ U GRANU KOD GAS SAJLE TE JE DODAVAO GAS.TO JE UŽASNO SMRDJELO ALI JE AUTO NAKON TOGA NA MOJE CU?ENJE ODLICNO VUKAO.DA LI JE TO ZNAK ZACEPLJENJA CIJELE ISPUŠNE GRANE?NAPOMINJEM DA MI AUTO NAKON TIH PRVIH PAR SEKUNDI PALJENJA RADI NAJNORMALNIJE, TIHO I LIJEPO I DA NIKAKAV DIM NE IZLAZI IZ AUSPUHA.POŠTO STE JAKO HVALJENI NA INTERNETU OD STRANE DRUGIH VLASNIKA AUTOMOBILA NADAM SE DA CETE MI POMOCI BAREM MALO.UNAPRIJED ZAHVALJUJEM I OPROSTITE NA SMETNJI.
ODGOVOR:Uzimajuci u obzir Vaš detaljan opis i sve detalje koje ste naveli logicno bi bilo da na vozilu ništa ne radite dok ne obavite kompletnu dijagnostiku motora. Nakon dobro i strucno obavljene dijagnostike biti ce poznato opce stanje motora i sve eventualne neispravnosti koje treba otkloniti. Nije dobro da mijenjate pojedine dijelove na pamet i da po preporuci pojedinih „strucnjaka“ radite bilo što na motoru jer cete samo potrošiti novce a rezultat ce izostati. U ovom slucaju moguce neispravnosti su : necisti injektori, tlak goriva, potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor, motoric minimuma, MAP senzor, propuštanje usisnog kolektora, elektricna instalacija, sustav paljenja ( probijanje visokog napona ), mehanicko stanje motora, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OŠTECENJE KLIPA

Datum objave: 21.06.2010 21:46:00
Slika
PITANJE: Poštovani, kupili smo prije dva tjedna opel astru 1.4 16 V 2006.godište. Auto je prešao do sada 74000 km. U autokuci je stajao vani 3 mjeseca i bio paljen samo kada je kupac htio cuti i vidjeti kako radi. Vozili smo ga 5 dana i dali na servis (mjenjali ulje, svijecice i filtere) jer smo vidjeli da je ulje crno i rijetko, te pretpostavili da dugo nije raden servis. Nakon što smo napravili servis taj dan nakon prijedenih 30-ak km auto je poceo zatrzavat, zvucao je kao stari dizelaš, upalila se lampica ispušnih plinova i ugasio se. U leru je jako tresao i nije bio primao gas. Odvezli smo ga kod majstora koji je sumnjao na bobinu, ali bobina je u redu. Spojen je na kompjuter i izbacio grešku rada motora na 4. klipu. Stara svijecica na 4.-om klipu bila je cadava i tamnija od preostale tri, ali suha. Nova svijecica kada je skinuta sa istog tog klipa, a koja je bila stavljena na servisu je bila vlažna.Mjerena je kompresija koja je na 4.-om klipu pokazivala 5, a na ostala 3 12. Nakon toga je rastavljena glava motora i vidjelo se pukotina na klipu (rupa). Motor je iznutra bio jako crn i neuredan. Nas zanima zbog cega je uopce došlo do puknuca toga klipa? Je li moguca bila tvornicka greška na tome klipu? Je li to možda neki kvar koji ce se stalno dogadati? Što uciniti dalje prilikom popravka, odn. koje dijelove bi još trebalo provjeriti?
ODGOVOR:. Klip je doživio oštecenje radi neredovitog servisiranja vozila . Najcešci uzroci su : dotrajalo ulje u motoru ( nema dobrog podmazivanja, hladenja, brtvljenja ), neispravna svjecica, neispravn injektor, djelomican ulaz rashladne tekucine u cilindar, pregrijavanje motora. U ovom slucaju treba poduzeti sve potrebne radnje kako bi se motor doveo u ispravno stanje za buduce dugotrajno funkcioniranje. Ako postoji bilo kakvo oštecenje na spomenutom cilindru to treba riješiti najstrucnije i najkvalitetnije. Dobro bi bilo provjeriti i stanje ostalih klipova i cilindara i po potrebi iste urediti. Dobro bi bilo napraviti na motoru i ostale potrebne radnje koje ce garantirati pouzdanost i dugotrajnost motora. Nakon što obavite sve potrebne radove ulje u motoru i filtere mjenjajte najkasnije svakih 15.000 km ili najmanje jednom godišnje ( bolje bi bilo dva puta godišnje ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GAREŽ NA SVJECICI

Datum objave: 17.06.2010 20:58:00
Slika
PITANJE: Oko 4 mjeseca Vozim Opel Astru g 1.6 benzin, 2002 godište, prešla 115 tkm kada je kupljena, sada oko 120 tkm. U navedenom razdoblju tri puta je prestajao raditi treci cilindar zbog gareži koja se nakuplja na svjecici i upali se lampica od ispušnih plinova, ostale svjecice ok. Dok se svjecica ne zaprlja auto ide ok, troši u prosjeku oko 8 l i malo više ulja oko 0,7 l na 1000 km. Mijenjao sam svjecice (original bosch) i kablove - jer je bilo malo "korone". Nakon toga (cca 1500 km) problem se ponovio. Prethodni vlasnik je servisirao vozilo u ovlaštenom servisu, ima urednu knjižicu i sve racune. U servisu su rekli da je sve ok i da ne mogu naci grešku. Radena dijagnostika, mjerena kompresija, mjenjani tefloni, sve ok. Kontrolirao sam iskru skidajuci kabel po kabel i na tom trecem kabelu je primjetno lošija iskra, odnosno moram ga bliže primaknuti masi da bi bacio iskru, ostali bacaju jace. Molim vas za savjet, jel bobina u pitanju ili nešto drugo.
ODGOVOR:U ovom slucaju moguci uzrok je mehanicki jer na svjecici vidite nakupinu gareži. Iako je kompresija dobra u navedeni cilindar može ulaziti mala kolicina ulja od koje nastaje nakupina gareži. Drugi moguci uzrok je sustav paljenja. Greška u sustavu paljenja može imati za posljedicu smanjeni napon i smanjenu energiju iskre na svjecici što nakon kraceg vremena dovodi do prestanka rada svjecice. Tocan odgovor na Vaše pitanje mogu dati nakon ispitivanja mehanickog sustava motora, sustava paljenja i sustava ubrizgavanja. Bez toga bi bilo neozbiljno s moje strane da navodim proizvoljno bilo koje razloge.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - POJAVA TEKUCINE KOD DIZE

Datum objave: 10.06.2010 22:13:00
Slika
PITANJE: Poštovani , prije svega moram naglasiti da ste za svaku pohvalu. Imam 2 pitanja te Vas molim da mi pomognete. Auto je Opel Ascona 1,6 dizel 40KW , 1986 g.p. Moram navesti da je auto u odlicnom stanju , uradena generalka motora i još puno toga uloženo i promijenjeno u autu. Pali odlicno , ne dimi , vuce spram svoje snage i godina , ulja troši manje od 0,5 l na 10 000 KM , motor suh bez trunke masnoce.Generlka je uradena prije 30 000 KM.
1. Problem : Prije 5-6 dana trebao sam na malo duzi put i podignem haubu da provjerim nivo tekucina , ulja i td. kad oko druge dizne primijetim da je mokro te da se primijeti trag curenja prema grijacu koji se nalazi ispod. Znaci mokro je oko dizne na ulazu u motor. Odma odem u servis , nako pregleda u servisu konstatuju da je stradala podloška dizne. Obišao sam sve radnje sa autodijelovima u okolini kao i auto otpade ali nigdje nisam našao te podloške da kupim. Šta mi Vi savjetujete ? Da li je moguce napraviti te podloške ili da li odgovaraju od nekog drugog auta ? U servisu su mi rekli da mogu ovako voziti samo da ne forsiram , znaci lagana voznja. Ima li opasnosti da nesto drugo strada od ovog ? Takode su mi rekli da je i kompresija vjerovatno malo pala .
2. Problem : Kad je auto upaljeno i stoji na leru cuje se neko zvecanje , ali kad pritisnem kvacilo motor sasvim normalno i mirno radi. U vožnji se ne cuje. U servisu su mi rekli da je stradao neki dio u mjenjacu ali da nema potreba nista dirati ako meni ne smeta ta buka , kazu da dosta auta imaju problema s tim i da voze normalno. Ja sam od tad presao oko 20 000 KM i nije bilo problema sem što mi to zvecanje "ide na živce". Mjenjac radi normalno , ulje provjereno. Šta mi savjetujete , ima li potrebe za brigu ?
ODGOVOR:Pojava tekucine kod dize ukazuje na propuštanje goriva kroz dizu, kroz cijev za povratak goriva iz dize, kroz visokotlacni dosjed na samoj dizi. Navedeno curenje se može jednostavno riješiti u svakom boljem servisu bez potrebe da Vas netko šalje okolo po nekakve brtve . Popravak traje vrlo kratko i nije skup, potrebno je samo da se javite u pravi servis.
Zvuk koji cujete dolazi iz mjenjaca a nastaje radi istrošenosti nekih osovina i ležajeva u mjenjacu. Navedeni zvuk se ne smije cuti u vožnji a na leru ne smije biti prejak ( to vam može reci svaki bolji mehanicar ). Ako je zvuk u granicama dozvoljenog može se još voziti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZRACNOST NA VOLANU

Datum objave: 07.06.2010 08:00:00
Slika
PITANJE: U servisu su mi rekli da ima lufta u letvi volana. Objasnite sta to znaci I da li je potrebna hitna popravka.
ODGOVOR:Bilo je najlogicnije da zatražite objašnjenje od servisa koji je pregledao volan da Vam na jednostavan nacin objasne gdje su otkrili zracnost ( luft ) na volanu. Isto tako su Vam trebali reci što treba napraviti da volan opet bude dobar i navesti cijenu popravka.
Bez pregleda vozila mogu samo navesti da zracnost ( istrošenje, luft )može biti na slijedecim mjestima: zubna letva, pužni vijak, spone volana, krajnici spona, osovina volana, zglobovi osovine volana. Kada je volan u pitanju tada se popravak treba obaviti što prije ( po mogucnosti ).
HVALA
6.6.2010. 0:04
POHVALA CITATELJA:
Postovani Gospodine Meicu,
samo želim da najiskrenije pohvalim vaše zalaganje i profesionalnost u odgovorima i pitanjima nas vozaca. U današnjem vremenu dosta je rijetko, cak skoro nemoguce sresti profesionalce u svom poslu, kao Vas. Razumijem da ni malo nije lako odgovarati na mnoga pitanja koja vam stižu na e-mail, i na svako odgovoritit sa maksimalnom dozom profesionalizma i znanja. Trebate da budete primjer svim auto servisima i auto-kucama u regionu. Znam da ce se ostali vozaci koji ovo citaju složiti,jer u svakom vašem odgovoru se osjeti savršena doza znanja i profesionalizma, kao i poštovanja i pažnje prema nama, totalno nepoznatim ljudima.
Još jednom, želim da vam zahvalim na vasem trudu, radi, savjetima, i svemu ovome sto radite, jer od ovakvih ljudi kao sto ste vi, treba uciti.
Drazen iz Podgorice
Postovani g.Meicu prvo da vam se zahvalim postavio sam vam pitanje u vezi Peug. 206 1.4 hdi radi se o getribi 5 brzina . da ne duljim nisam mogao izdrzati pa sam zvao na mob. Poklopilo se to da smo imali poplavu auto je bio u vodi – voda u getribi … i otpustila se matica na sinhronu 5 to me zbunilo da sam vas radi toga trazio pomoc. Veliko vam hvala u ime toga sto nadjete vremena a nemate pojma tko smo i kojih struka ljudi u krizi sami sarafe po autima . Ja jesam automehanicar doduse vec nekoliko godina ne radim u struci sad mi moji segrti pomazu i uvijek sam govorio nase zanimanje je jedno od najtezih po pitanju nema mira – profesor matematike svaka cast 2+2=isto sto i pitagorin poucak to se ne mijenja mijenjaju se ucenici a mi danas jedno sutra drugo i tako ili prati ili si gotov u oltajmere . Malo se salim ali znate jako dobro o cemu pricam . Pozdravljam Vas i vasu ekipu i neka mi –nam oprosti vasa Obitelj za vrijeme sto vam ga uzimamo srdacan pozdrav Nenad Pekic
ODGOVOR:
Poštovani,
Zahvaljujem na lijepim rijecima. Vi ste jedni od rijetkih koji ste prepoznali uloženi angažman, strucnost, vrijeme , volju i spremnost da pomognem poznatim i nepoznatim. Još uvijek me veseli da mogu pomoci svojim uputama i savjetima.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - TEŠKO PALI KADA PADA KIŠA

Datum objave: 05.06.2010 23:37:00
Slika
PITANJE: Poštovani,posjedujem Opel Corsu B 1.4, 60KS, koja ima 140000 km. Redovito ju servisiram te do sada nije bilo vecih kvarova. Vec neko vrijeme imam problem s paljenjem auta ujutro. Jako dugo moram „verglati“ da bi auto upalio. U vožnji se nakon toga ponaša normalno, te ukoliko ga palim još koji puta u toku dana – sve je dobro. Prvo sam posumnjao na gorivo, te sam probao tociti na drugoj benzinskoj postaji, ali ništa se nije promijenilo. Jedno krace vrijeme problem je nestao (cca 2 tjedna), ali se sada ponovo pojavio. Metodom eliminacije, došao sam do zakljucka (koliko god ludo zvucalo) – kada pada kiša – auto teško upali. Da li je to moguce i što bi mogao biti uzrok problema? Ima li povezanosti s vlagom u zraku, pa se možda u razvodniku paljenja kondenzira voda? Molim za pomoc, jer vecina servisera ce prvo sve sumnjive dijelove promijeniti i to bi moglo koštati dosta, a problem nece biti riješen.
ODGOVOR:. Otežano paljenje motora na Vašem vozilu može nastati radi izostanka iskre na svjecicama ili radi smanjene kolicine goriva na injektorima. Prema Vašem opisu je logicno da je problem iskra na svjecicama ( probijanje visokog napona ) i to kaga u zraku ima više vlage. Ova pojava se lako može ispitati pomocu dvokanalnog osciloskopa . Na ovaj nacin se vidi kakve su svjecice i da li probija visoki napon na kablovima. Na Vama je da se odlucite da li cete navedeni problem riješavati u servisu ili u vlastitoj režiji. U servisu se može egzaktno ispitati stanje visokonaponskih kablova, stanje svjecica i ostalo .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - PUKLA JE KLIPNJACA

Datum objave: 31.05.2010 13:31:00
Slika
PITANJE: Postovani pokusacu u najkrace da vam opisem situaciju, na Opel Astri G Eco tec kodna oznaka motora Z16XE mi je pukla klipnjaca, u servisu kazu na pola , izbila je blok motora i karter, pise u njihovom zapisniku. Auto je redovno servisiran u ovlastenom servisu gdje je i kupljen, godina proizvodnje je 2003 i jos nije presla 100000km.
Prije 4 sedmice mi je puklo crijevo od vode koje nisam uoci na vrijeme i auto se ugasio, uopste nije bilo indikacije da se temperatura povecala i auto se nakon gubitka snage ugasio, ovlasteni servis gdje je auto kupljen je poslije toga uradio remont, tj. ravnjanje glave i novi dihtung uz usmenu potvrdu da su radili hidro test i rentgensko skeniranje i da je glava uredu i nakon 4 sedmice desilo se ovo.Sad mi traze za polu blok 3000e sa svim popustima posto je servisirano kod njih i ogradjuju se od svih odgovornosti da je greska bila njihova na servisu nakon pregrijavanja.Zasto se desilo pucanje klipnjace i molim vas savjet sta da radim dalje?
ODGOVOR:Nakon pregrijavanja motora došlo je i do oštecenja ležajeva radilice i ležajeva klipnjaca samo tu pojavu nije nitko istraživao niti registrirao. Nakon uredenja glave motora sve je izgledalo normalno ali to nije bilo tako. U kriticnom momentu došlo je do povecanja zracnosti na ležajevima klipnjaca i tada se trebao cuti zvuk lupanja. Ako vozac to lupanje nije prepoznao dolazi do havarije motora koju ste i Vi opisali. Odluku o ulaganju ili popravku motora morate donijeti sami.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OŠTECENJE BRTVILA GLAVE

Datum objave: 28.05.2010 16:52:00
Slika
PITANJE: Poštovani,
molim Vas za savjet vezano uz kvar i moguci popravak na autu Opel Astri 1999. godište. Naime, vec oko dvije godine konstantno mi nestaje tekucina iz rashladnog sustava, i to u vrlo malim kolicinama, otprilike pola litre u godinu dana. Treba uzeti u obzir da godišnje radim malu kilometražu ( oko 8000 km ) tako da je i to možda razlog što nestaje manja kolicina rashladne tekucine. Majstor koji mi godinama servisira auto tome nije pridavao posebnu pažnju sve do prije dva mjeseca kada mi je rekao da bi trebalo promjeniti brtvu glave motora jer da je izmjerio ugljicni dioksid ( nisam siguran da sam dobro zapamtio ) u rashladnoj tekucini. Na svojstvima motora u vožnji ne primjecuju se nikakve promjene, auto jednako dobro vozi kao i prije. Rekao mi je da ne trebam žuriti sa zamjenom brtve glave, da se i dalje vozim ali da kontroliram rashladnu tekucinu. Buduci da planiram uskoro ici na more, da li bi prije puta trebao napraviti popravak brtve glave motora? koliko je to složen postupak i da li su moguce kasnije komplikacije? koliko je to, okvirno, trošak?
ODGOVOR:Vaš majstor je mjerio kolicinu HC ( ugljikovodik )u ekspanzionoj posudi s rashladnom tekucinom ( nadam se da je to mjerio ). Ako je kolicina HC u rashladnoj tekucini veca od 25 ppm to ukazuje na oštecenje brtvila glave motora ili same glave motora. Ako je to tako tada bi u vašem slucaju bilo dobro da obavite potreban popravak. O cijenama ne mogu razgovarati jer se mogu razlikovati od servisa do servisa. Najbolju informaciju o troškovima ce Vam dati servis koji ce vam raditi na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - VODA I AUSPUHU

Datum objave: 12.05.2010 11:17:00
Slika
PITANJE: Prvo da vas pozdravim i iskažem veliko poštovanje i zahvalnost što nam
pomažete da riješimo svoje nedoumice oko problema u vezi naših
automobila.
Ja imam problem koji me zaista mori, a bojim se da nije u pitanju stvarno ozbiljan kvar. Iz auspuha curi cadava voda i to prilicno puno.
Napravi lijepu lokvu gdje stanem. Kada mu dam jaci gas onda i pršce
vani. Vlasnik sam Opel Astre 1.6 16V benzin, 2000 godište. Vozilo sam
kupio oko prije 2 mjeseca. Tada je imalo oštecen zadnji lonac. prethodni vlasnik je negdje sa njim "nasjeo" tako da su u loncu bile
podrobljene pregrade. Dok je bio taj stari lonac nisam primjetio
curenje vode, osim što kada bih stao sa vozilom primjetio bih da je
dno lonca mokro, da se tu nakupilo vode i da ista po malo kaplje. Voda
je bila cista, a lonac nije bi probušen. Lonac sam promjenio i stavio
drugi, polovan, prilicno u ocuvanom stanju bez tragova korozije. Nakon
10 tak dana primjetim tu cadavu vodu iz auspuha koju sam prethodno
opisao. Kada bih rukom prodrmao zadnji lonac u istom se culo buckanje,znaci pun vode. Danas sam kod majstora bušilicom nacinio malu rupu na dnu lonca i iz njega je iscurilo jako puno vode, možda i litar. Rupu smo ponovo zavarili a posle toga voda ne curi. Prešao sam 20 kilometara i ponovo sam primjetio kapljice na auspuhu, što znaci da ce vjerovatno za par dana ponovo da sipa voda iz njega. Nisam primjetio da gubi vodu iz sistema za hladenje motora, možda i gubi ali neznatno.Auspuh ne dimi. Vozilo normalno radi, lijepo vuce.Jedni mi kažu da je to kondenz, ali da li je normalno u tim kolicinama, drugi da je dobar motor i da ima dobro sagorijevanje, a treci da bi moglo biti nešto
mnogo ozbiljnije.
ODGOVOR:Detaljno ste opisali pojavu tekucine na
ispušnom sustavu pa cu pokušati na najjednostavniji nacin i
odgovoriti. Prisutnost kondenzata je normalna pojava ali samo dok je
ispušni sustav hladan. Kada se ispušni sustav zagrije kondenzata nema
jer se isti u zagrijanom ispušnom sustavu pretvori u vodenu paru i s
drugim ispušnim plinovima izlazi neprimjetno iz motora . Ukoliko se i kod zagrijanog ispušnog sustava ( motor na radnoj temperaturi ) jasno vidi tekucina kao što ste i Vi opisali, tada to nije kondenzat iz goriva nego rashladna tekucina koja ulazi u cilindar/cilindre i u vidu sitnih kapljica ulazi u ispušni sustav i kao tekucina izlazi iz ispušnog sustava . Ovako velika kolicina tekucine ne može ispariti nago se skuplja u ispušnom loncu i vidljivo izlazi iz ispušnog sustava. Ako je to tako onda je to znak da je neispravna brtva glave i ili glava motora. Ovo stanje se treba štoprije riješiti jer je izuzetno opasno za motor.
DODATNO PITANJE:
Moje relacije u poslednje vrijeme (20 tak dana) su bile u glavnom 4 do 6 likometara.Da li je moguce da se u zadnjem loncu nakupi veca kolicina kondenzata iz razloga što ne stigne ispariti a sve iz razloga što se možda ispušni sistem ne uspije kvalitetno zagrijati na tako kratkom periodu kretanja, odnosno bude jako kratak period zagrijan, pa se vrenemom iz tih razloga postepeno povecava kolicina kondenzata.
ODGOVOR:
Moguce je ali malo vjerovatno.
ZAHVALA
12.5.2010. 11:06
ZAHVALA:
Poštovanje gosp. Meic
U subotu 08.05.2010 oko 15 sati smo se culi telefonom. Bio sam tada u glupoj i bezizlaznoj situaciji iz koje ste mi pomogli da se izvucem. Da se podsjetimo. Radnik na lokalnoj benzinskoj postaji na otoku Bracu mi je greškom utocio 5 litara dizela u moj benzinac citroen berlingo. Srecom sam uocio što radi i na vrijeme ga zaustavio, tako da je ušlo samo 5 litara dizela. Ostatak do vrha sam utocio eurosuper 95. U ovo doba, tamo je vrlo teško doci do bilo kakvog mjesnog mehanicara ako ih uopce i ima. Bio sam jako uznemiren, jer sam slijedeci dan trebao putovati natrag u Karlovac a nisam znao što me ceka na putu. Sa mnom je bio i sin od 10 godina. Da li ce auto stati? Što da radim sa sinom ako auto stane?. Sjetio sam se da je moj otac išao kod Vas u Samobor prošlih godina i da je bio jako zadovoljan uslugom, ali nisam imao Vaš broj telefona. Nazvao sam svoju suprugu da proba preko interneta išceprkati kakav mobitel od vas ili kojeg službenika i na srecu našla je Vaš broj. Sad se vracamo na pocetak ove price. Umirili ste me, rekli da napravim par kilometara autom i da vam se poslije toga ponovno javim i opišem rad motora. Nakon slijedeceg telefonskog razgovora ste me uvjerili da mogu sa sigurnošcu krenuti na put.
Ne mogu opisati kakvo sam olakšanje tada osjetio. I eto, put je protekao bez problema i sin i ja smo sretno stigli kuci. Ovim putem Vam još jednom zahvaljujem na nesebicnoj pomoci koju ste mi pružili kad vam je radno vrijeme vec bilo isteklo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEMI SA KLIMOM

Datum objave: 02.05.2010 19:25:00
Slika
PITANJE: Imam slijedeci problem: 2009.g. u 10.mj. kupio sam navedeni auto od 1.vlasnika.Pri kupnji sam probao rad klime,nije hladila,no mislio sam da je prehladno vani da se ukljuci.Prijatelj mi je neko vrijeme radio u privatnom servisu na klimama,tako da je imao mogucnost punjenja plina,što je i napravio,obzirom da je ustanovio da u sistemu nije bilo plina.Rekao je da potom povremeno provjerim rad klime,no bila je zima i tek prije cca 7 dana isprobao sam je za pravo na toplom vremenu.Nije hladila i ustanovili smo da je plin preko zime iscurio.Detaljnim pregledom ustanovili smo da je hladnjak klime ispod njenog ventilatora šupalj,tj.da sitno pušta.OK, narucio sam novi hladnjak klime i trenutno ga cekam,da ga ugradimo i za pocetak prvo zatvorimo rupu u sistemu,za daljnje ispitivanje(nadamo se da je to jedina rupa-propuštanje).Naime,što je dodatni problem,kad smo prije 7 dana stavili plin, a prije toga i dušik pod 14bara tlaka(tada se ništa ocito nije vidjelo-culo u smislu velikih rupa),sistem je prilicno slabo hladio.Tada smo ustanovili da se prilikom ukljucivanja klima uredaja ventilator klime ne ukljucuje niti odmah niti sa zadrškom, nego tlak je u sistemu vrlo brzo na cca 15bara, ubrzo se penje na cca 20-23bara, te se tada ukljucuje 2.(maksimalna) brzina ventilatora klime, spušta tlak na cca 15bara, i tako u krug.Kad se tlak popne blizu 20bara cuje se da se sistem muci, kompresor klime malo jace i teže radi, a prilicno slabo hladi.
A sad pitanje, obzirom da sam elektronicke struke, provjerio sam rad ventilatora klime odvojeno na akumulatoru, obje brzine, a otpornik, termoosigurac i konektor dolazni i odlazni izgledaju u redu.Sad je ideja popratiti konektor-žice koje vode do ventilatora, no za to nemamo shemu, a u kutiji dostupnih releja i osuguraca izgleda da niti jedan nije za dovod napajanja do ventilatora.Dakle, imate li kakvih saznanja-shemu-poznat slucaj, do kuda unatrag vodi taj konektor od ventilatora klime, jer ocekujem da njega ipak ukljucuje neki relej upravljan procesorom klime.Naime, najviše me strah da možda nije neispravna elektronika ukljucivanja releja-ventilatora, dakle procesor.
VAŽNE NAPOMENE:
Izgleda da je 1.vlasniku klima bila neispravna duže vrijeme, jer nitko taj problem do sad nije rješavao, šarafio i ostalo, a osim toga u jednom trenutku ispitivanja rada s plinom u sistemu, ventilator je odmah proradio na 1.brzini te je tlak bio na cca 8bara, a 2.brzina ulkjucivala se na cca 12bara.Mislimo da bi to tako trebalo i raditi.
Nakon slijedeceg gašenja motora i klime, ponovno se nije ukljucivao odmah.Stoga smo mislili da je uslijed dugog nekorištenja (razgog-probušen hladnjak),konenktor-vlaga-relej i ostalo problem, ali evo kako sam rekao, što sam mogao sam provjerio, a sad ne znam što ukljucuje taj ventilator, posebno njegovu 1.brzinu.Koliko smo saznali ta brzina bi se trebala odmah ili s malom zadrškom ukljucivati odmah po ukljucivanju klima sustava.
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli u ovom slucaju treba sumnjati u sve dijelove i sklopove sustava klime. Uz kondenzator koji ste rekli da cete zamijeniti treba ispitati još slijedece : dehidrator, ekspanzioni ventil, isparivac a na kraju po potrebi i kompresor. Nakon toga se može po potrebi obaviti i kontrola upravljackog dijela sustava klime a to su slijedeci dijelovi : presostat ( ukljucuje ventilator ), elektricnu instalaciju klima sustava, upravljacku jedinicu ( centralu ) klima sustava. Krenite redoslijedom koji sam naveo. Navedenu shemu i strucnu literaturu nije moguce dobiti od ni jednog servisa jer istu servisi skupo placaju. Ukoliko je Vi želite osobno nabaviti dobru ponudu ima AutoData.Na kraju bih želio još naglasiti da se pojedini kvarovi bez direktnog uvida na vozilu ne mogu riješiti dopisnim putem jer moraju postojati servisni uvjeti i servisna podrška ( alati, baza podataka, mjerni i ispitni uredaji ).
DODATNO PITANJE:
Evo da se javim s rezultatom rada na klima sustavu, u nadi da ce to nekome sa slicnim problemom pomoci. Ujedno, imam i još jedno pitanje za Vas.
Naime, prije dva dana zamijenili smo hladnjak klime novim, napunili plinom i tlak je cijelo vrijeme tipicnih 6 bara. Sustav hladi dobro, no upit je u vezi ventilatora. Sad s novim hladnjakom, svaki put se ventilator ukljuci na svim brzinama rucice podešavanja puhanja u kabini od 2-4, a primijetio sam da kad se klima ukljuci na 1.brzini podešavanja puhanja, ventilator ne ukljucuje ako je motor hladan, dakle tek upaljen auto. Ukoliko je auto zagrijan, topao motor, pri ukljucivanju sustava klime, ventilator klime ce se uredno ukljuciti i na 1.brzini sa zadrškom od oko 5-6 sek. (kao i na drugim brzinama puhanja).Stoga mi se cini da ukljucivanje ventilatora hladnjaka klime na 1.brzini ovisi i o temperaturi ( možda i pocetnom tlaku-opterecenju u sustavu klime ) cijelog motora, a i možda i o pokretanju ventilatora glavnog hladnjaka motora.Naravno sustav klime, kao i njegovo inicijalno stanje pri ukljucivanju kontrolira i centralna procesorska jedinica, i ona "zakljucuje" kad treba dodatno hladiti hladnjak.Obzirom da sustav klime vec dva dana pažljivo pratim, nigdje ne pušta, a hladi ispravno, da li sam u pravu da se ventilator hladnjaka klime i ne mora (odmah-u roku 5-6 sek.) ukljuciti na 1.brzinu, ukoliko sustav klime nije "opterecen na pocetku rada, tj. klima je ukljucena na 1. brzini puhanja ventilatora u kabini, a motor je tek pokrenut?
ODGOVOR:
Ventilatorom klime upravlja procesor klime ako Vaše vozilo ima takav sustav klime. Paljenje ventilatora ovisi samo i jedino o tlaku freona u sustavu. Niski tlak freone je obicno od 4 do 6 bara a visoki tlak je od 12 do 14 bara. Na osnovu kih tlakova pali se ventilator na hladnjaku za hladenje kondenzatora. Ako je klima uredaj sada na Vašem vozilu ispravan nemojte se opterecivati kada i koliko dugo ventilator radi. Klima uredaj na Vašem vozilu se smatra ispravnim kada je temperatura zraka na ventilacijskim kanalima niža od 8° C. Za ispravan rad klima uredaja trebaju biti ispunjene slijedece pretpostavke ; novo ulje u kompresoru, dehidrator dobar ( bez necistoca ) ili novi, ekspanzioni ventil ispravan, sustav ispravan na propuštanje, cirkulacija friškog zraka prema kabini dobra.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H - AKSIJALNI HOD POLUOSOVINE

Datum objave: 27.04.2010 14:08:00
Slika
PITANJE: Poštovani, na mojoj astri H ponekad prilikom prelazka preko velikih neravnina, spuštanja sa rinzola i nagloga skretanja se cuje metalni zvuk sa prednje ljeve strane. Dao sam si truda i sve pregledao ( usporedio sa dva identicna vozila ) i utvrdio da poluosovina ima znatno veci hod ljevo desno. Znaci kada se iz skroz ljeve pozicije pomakne skroz desno prema getribi cuje se taj zvuk.
Koji su moguci uzroci takvoga kvara, šta bi se trebalo zamjeniti i koliko je normalno da poluosovina ide ljevo desno.
ODGOVOR:Dozvoljeni aksijalni hod poluosovine je 1 – 3 mm. Navedena zracnost ne utjece na funkciju niti na sigurnost vožnje. Jedini razlog radi kojega treba reagirati je ako ta zracnost ima utjecaja na pojavu lupanja . Ovom prilikom moram naglasiti da u Vašem slucaju to ne mora biti uzrok lupanja. Provjerite još jednom sve dijelove ovjesa i volana i to :
Gumene blokove vilica, vertikalne spone balans štange, aksijalne ležajeve amortizera , kuglaste zglobove vilica, spone i krajnike spona.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA DTI - GASI SE

Datum objave: 21.04.2010 21:47:00
Slika
PITANJE: Imam opel vectru 1997 dti,gasi se non stop samo je mogu upalit ak je šlepam,mjenjao sam filter goriva i od tad mi se to pocelo dešavat ostavim je preko noci sutra je ne mogu uopce upaliti!!!!!!!!!!!!
I ne vuce mi uopce 5brzina max 120km/h spojen na kompjuter pokazuje da nije nest uredu s regulatorom zraka?????jel možd u pitanju bosch pumpa????
ODGOVOR:Postoji na desetke razloga radi kojih motor teško pali. Tocan odgovor mogu dati nekon pregleda vozila. Ovom prilikom navesti cu najcešce kvarove koji su uzrok teškog paljenja motora a to su : elektricna instalacija, elektropokretac, akumulator, zrak u sustavu goriva, mehanicko stanje motora, necist rezervoar, filter goriva, filter zraka, faza motora, grijaci, ECT senzor, dobavna pumpa, regulator kolicine goriva, dize, EGR ventil, visokotlacna pumpa, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KOCNICE

Datum objave: 14.04.2010 15:25:00
Slika
PITANJE: Poštovani,promijenio sam kocione obloge na Korsi 1,4 98 god.
Rucna kocnica mi je ostala kao i prije, ne zateže dovoljno. Neznam koliko stisnuti maticu koja povezuje bubanj i ležajeve, ja sam je stisnuo do kraja. Možda mi se je i uništilo nešto zbot toga šta sam je prejako stisnuo.Kako da namjestim rucnu, i koliko da stisnem maticu ako je nije dobro stisnut do kraja
ODGOVOR:Ako su na zadnjoj glavcini dva konusna ležaja tada se matica ležaja stegne vrlo lagano tek toliko da u ležajevima nema zracnosti i tako se u tome položaju matica osigura od odvrtanja. Ako je rucna kocnica slaba potrebno je provjeriti stanje bubnja kocnice, kocnih papucica, sajlu rucne kocnice, mehanizam u bubnju. Kada se ugraduju nove papucice kocnice, iste se podešavaju najprije na polužnom mehanizmu u samom bubnju. Podešavanje se napravi tako da se kocne papucice maksimalno približe kocnoj površini bubnja. Nakon montaže bubnjeva još se obavi podešavanje na sajli rucne kocnice i to tako da visina poluge rucne kocnice u zategnutom položaju bude 5 zubi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - GASI SE

Datum objave: 14.04.2010 10:28:00
Slika
PITANJE: Tražim pomoc u vezi automobila Opel Corse 1.0.
Gasi mi se cim sklonim nogu s gasa,padaju joj obrtaji i jednostavno se ugasi,ili kad palim obrtaji budu mali i ugasi se.Ponekad kada vozim zna mi trzati u vožnji.Vozila sam ju na racunalo nepokazuje nikakav kvar,niti mi svijetli lampica od motora,nitko nezna šta je u pitanju,ako vi znate molim vas javite mi.
ODGOVOR:Vaše vozilo niste dovezli na pravo mjesto i zato ne znate još što je neispravno. Prema detaljima i opisu koje ste poslali moguce greške su : propuštanje usisnog kolektora, niski tlak goriva, necisti injektori, step motor minimuma, senzor položaja leptirastig ventila, EVAP ventil, ECT senzor, MAF senzor, IAT senzor, elektricna instalacija, mehanicko stanje motora, lambda sonda, ECU centrala. Nakon testa motora i pregleda navedenih komponenata sigurno se može znati što je neispravno i kolika je cijena popravka. Po potrebi se javite opet.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KLEPETAVI ZVUK IZ MOTORA

Datum objave: 14.04.2010 10:20:00
Slika
PITANJE: Molim Vas pomognite ako možete. Naime imam Opel Corsu iz 1999. Motor 1.2 16v prešao 148500 km do nedavno sve u redu kad odjednom jedno jutro palim auto ali cujem nekakvi klepetavi zvuk iz motora. Nakon par sekundi sve normalno i tako skoro par dana za redom. No sad se i u vožnji cuje klepetanje (pretpostavljam podizaca) ali isto tako par sekundi ili kilometar pa opet sve u redu ipak sad je to gotovo svako jutro ili u toku dana kad se vozim neovisno gdje. Pitao sam u glavnom servisu Opel ali kažu da kompj. Dijag. ne može se vidjeti ništa jer to nije kvar elektronike?!. Drugi da stavim gušce ulje 20 w40 treci kažu da stavim 5 w40 pa da ce biti sve u redu sa podizacima. Trenutno koristim GM ulje 10 w40. Da li je stvarno u kvaru nekoji podizac ili je nešto drugo!? Dal treba mijenjati podizace?
ODGOVOR:Da li je u pitanju podizac ili nešto drugo treba cuti strucna osoba . Ako je uzrok podizac isti se može zamijeniti ili pokušati ocistiti. U hidropodizacu se tijekom godina može stvoriti talog od ulja koji ometa pravilan rad hidropodizaca. Ulje koje koristite je u redu a prelaskom na drugo ulje necete postici nikakav rezultat.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - RAD VENTILATORA

Datum objave: 14.04.2010 09:39:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosp. Mejic. Prvo hvala na svim savjetima za sve laike iz kojih možemo puno toga nauciti. Nego ovako,necu trošiti Vaše dragocijeno vrijeme pa kratko. KUPIO SAM STARU VECTRU 1.8 LIMUZINA-PLIN BENZIN OBNOVLJ. LIMARIJA 91.GOD.. MEHNIKA,VOLAN,KOCNICE SU DOBRE.MAŠINA NE PUŠE DOBRO VUCE.PROBLEM -VENTILATOR VANJSKI CESTO SE PALI PA I NA SAMI KONTAKT BRAVE -IAKO JE MAŠINA HLADNA ON OKRECE DA JU HLADI I CRPI PUNO STRUJE? u VOŽNJI ISPOCETKA PALIO SE SAMO NA LERU. tAKO?ER UNUTRAŠNJI VENTILATOR HLA?ENJA IGRIJANJA KOJI SE INICIRA VJEROJATNO POVLACENJEM PLAVE ILI CRVENE KLAPNE UDESNO GA NE PALI.. JESU LI MOŽDA OSIGURACI ILI NEŠTO OZBILJNIJE-MOŽDA TERMOSTAT? INACE NA AUTU NISAM JOŠ PROVJERIO ST. RASHL. TEKUCINE TE DA LI JU MOŽDA GUBI.INACE OD STRUJE SVE RADI SAMO RADIO NE.DA LI JE ON MOŽDA POVEZAN SA OSIGURACEM UNUTR. VENTILATORA I DA LI POKLOPAC OSIGURACA-GDJE STOJI TE MOŽDA IMA SLIKOVNI OPIS POTROŠACA.OPROSTITE ALI I MI SA STARIJIM AUTIMA SE MORAMO VOZITI.
ODGOVOR:Rad ventilatora na hladnjaku nije povezan s ventilatorom u kabini jer su to dva razlicita sustava. Vanjski ventilator na hladnjaku se pali kada se rashladna tekucina zagrije na 96°C ili ako vozilo ima klima uredaj pa se ukljucivanjem klima uredaja pali i taj ventilator na hladnjaku. Ako se ventilator pali tako kako ste Vi opisali najcešci uzrok je senzor temperature motora koji se nalazi na glavi motora. Senzor šalje informaciju ECU centrali da je tekucina zagrijana na navedenu temperaturu i tada ECU centrala pali ventilator na hladnjaku. Uz navedeni senzor moguci uzroci su još relej ventilatora ili elektricna instalacija. Relaj se obicno nalazi kod motora ne lijevoj muldi ili na kutiji s osiguracima u kabini lijevo od volana. Neku sliku ili shemu nemam.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KADA MIJENJATI ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 27.03.2010 11:18:00
Slika
PITANJE: Ovako imam corsu 2002,sa 94 000 km ,uredno servisirana,jako ocuvana.U servisnoj knjizici piše da se zupcasti remen mjenja na 120 000 km ili 12g starosti,da li ga trebam mjenjati vec sada???
Pitanje broj dva,ponekad u desnom zavoju,rijetko,zacvili nešto onako nije glasno ali ipak se primjeti,bio sam na špuru i špur je savršen,što bi to moglo biti,onako u grubo????Ponavljam rijetko se dogodi ali ono ,što bi to moglo biti?????
ODGOVOR:Zupcasti remen se mijenja na 150.000 km ili 10 godina. Po potrebi
( ako stanje remena to nalaže ) to može biti i ranije. Bitno je da se na svakom servisu pregleda zupcasti remen i da se tom prilikom utvrdi da li isti treba zamijeniti ili se može voziti do slijedeceg servisa.Zvuk koji cujete u zavoju može nastati od guma, kocnica, ležaja. Tocan uzrok bih mogao navesti nakon neposrednog uvida na Vašemu vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - U 2.i 3. BRZINI SLABO VUCE

Datum objave: 25.03.2010 17:33:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za strucno mišljenje i savjet.
Nedavno sam kupio Corsu 1.7 DI 2003.g. Ima 130.000 km. Obavio sam odmah tehnicki pregled te bio na servisu gdje je promijenjeno ulje i stavljen novi filter ulja. Medutim, primijetio sam da nižim stupnjevima prijenosa (2. i 3. brzina) slabo vuce. Krece (u prvoj) odlicno, medutim cim ubacim u drugu kao da nema snage. Tek nakon par sekundi trzne i povuce kako treba. Takoder sam primjetio da cim prijedem 110 km/h upali mi se ona žuta lampica sa francuskim kljucem preko auta te auto isto tako gubi snagu, muci se da ubrza. Imate li ideju što bi moglo biti?
ODGOVOR:Prema Vašem opisu moguce greške su : suženje usinih kanala, filteri, zrak u sustavu goriva, dobavna pumpa, senzor pedale gasa, dize, EGR ventil, MAF senzor, MAP senzor, regulator kolicine goriva, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja, upravljacki modul VT pumpe, elektricna instalacija, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh