Danas je: 13.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL TIGRA - JEDAN CILINDAR NE RADI

Datum objave: 08.05.2009 15:13:00
Slika
PITANJE: Imam opel tigru 97 1,4 16v , kad je auto hladan jedan cilindar ne radi,a kad radi malo duze dok se masina ne zagrije onda proradi.promjenjene su svjecice i kompresija je uredu.dali su krivi kablovi ili injektor?
ODGOVOR:Uzrok mogu biti injektori ( jedan od injektora ) i ili izostanak iskre na svjecici. Izostanak iskre može nastati radi same svjecice, visokonaponskog kabela, bobine ili neceg treceg ( potrebno istražiti ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - BRUŠENJE I STEZANJE ?

Datum objave: 04.05.2009 23:36:00
Slika
PITANJE: Velika vam hvala na vašem požrtvovnom predanom radu i igubljenom vremenu na našim upornim i za vas dosadnim pitanjima, naravno i unaprijed zahvaljujem na odgovoru mog pitanjca .
Naime radi se motoru Opel astre1.4i F 94 g, interesira me na koju vrijednost se brusi radilica (prvo brušenje) te na koju silu se stežu leteci a na koliko takozvani( banki ili kušineti ) te vijci na glavi i bregastoj i kojim postupkom
ODGOVOR:Ako je dužina navoja na vijku klipnjace 15 mm moment stezanja je 25 Nm. Ako je dužina navoja na vijku klipnjace 40 mm treba upotrebiti nove vijke i iste zategnuti 25 Nm+30° . Glavni ležajevi radilice se stežu 50 Nm+45°+15° . Remenica bregste 45 Nm. Glava motora ( vijci glave novi ) 25 Nm+60°+60°+60° . Prva prekomjera na koju se brusi radilica je 0,25 mm .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - EGR VENTIL

Datum objave: 03.05.2009 15:32:00
Slika
PITANJE: Komplimenti na vrhunskoj web stranici i vašoj strucnosti za široki dijapazon marki vozila.
Imam jedan problem za koji mi je potreban strucan savjet pošto sam do sada dobio dosta kontradiktornih informacija.
U nekoliko godina po drugi puta na mojoj Zafiri (diesel motor 2,2) dijagnosticiran je kvar EGR ventila. Pošto se radi o vrlo skupom djelu vozila (4-5 tisuca kuna) molim vas da mi odgovorite na slijedece pitanje:
Da li vozilo može ispravno funkcionirati bez EGR ventila ? Naime, na mnogim interent site-ovima i forumima pronašao sam savjet da se ovaj ventil može odstraniti / blokirati, dapace, neki savjetuju uklanjanje EGR ventila cak i ako je on ispravan, jer tada, navodno, motor bolje radi i manje se zacaduje turbo pumpa. Naravno, naišao sam i na suprotna mišlljenja, te me stoga interesira gdje je tu istina – koje su mane i prednosti ovog ventila, te dali se zaista tako jednostavno može „maknuti“ bez štete za vozilo.
ODGOVOR:Neka vozila mogu funkcionirati i kada se blokira EGR ventil i to su redovito starija vozila. Vaše vozilo ima EGR ventil s cetiri pina koji radi pod stalnim nadzorom ECU centrale. Ukoliko bi blokirali EGR na vašem vozilu upalila bi se kontrolna lampica na instrument ploci a uz to ( kod nekih vozila ) ECU centrala bi mogla prebaciti rad motora u rezervni program sa smanjenom snagom ( safe mode ). Na vašem vozilu možete eksperimentirati a rezultat cete vidjeti. Moj savjet je da se neispravan dio zamijeni u cilju normalnog funkcioniranja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - LOŠA UGRADNJA PLINA ??

Datum objave: 30.04.2009 10:42:00
Slika
PITANJE: Moj problem je u tome sto posle ugradnje auto gasa ili plina moj auto nece da radi na benzin vec samo na gas. Opel ascona 1.3 S /OHC motor sa 55kw i karburator klasican.
Meni je jasno da ko jeftino ugradi plin u " ovlascenom " servisu mora da ima i problema ali moj najveci problem je u poslednje vreme moj drugar koji je po struci auto mehanicar i posle svakog njegovog stelovanja moj auto ide sve gore i gore. Najljubaznije bih vas zamolio da mi napisete koji bi ugao ili kut paljena ili predpaljenja trebao biti za moj auto i da li se on razlikuje za plin i za benzin? Unapred zahvalan i vrlo nestrpljiv na odgovoru a vama opet sve pohvale za ovakav vid komunikacije sa nama koji smo u problemima!
ODGOVOR:Prilikom ugradnje moglo je doci do greške na benzinskom sustavu. Ako vozilo ima karburator greška bi mogla biti na usisnoj strani motora ili u elektromagnetskom ventilu koji zatvara dovod benzina. Kut predpaljenja je 10° i za to postoje tocne oznake. Kut je isti bez obzira na vrstu goriva. Najprije osposobite motor da besprijekorno radi na benzin a tek tada radite ako treba na plinskom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MOTOR GUBI SNAGU

Datum objave: 22.04.2009 09:42:00
Slika
PITANJE: Molim Vas ako je moguce da mi pokušate pomoci oko jednog
problema koji se javlja na mojoj Opel Astri 1.7 cdti, H, 2006.
Vec neko vrijeme za brže vožnje (iznad 120 km/h) zasvijetli mi lampica za blokadu motora (ikona kljuca), a kada smanjim brzinu ispod te, lampica prestane svijetliti nakon nekog vremena, te mi motor odmah dobro prima gas, dok preko te brzine gubi na snazi i ne prima gas.
Mijenjala sam potrebne filtere (nafte, zraka) kako preporucuje servisna knjižica.Prilikom tocenja goriva, odnosno otvaran ja poklopca rezervoara, cujem zvuk koji nastaje poradi razlike tlaka u rezervoaru i vani ( on spuhne) pa sam mislila da je to uzrok toj pojavi, te sam se vozila s otvorenim cepom kako se razlika tlaka ne bi mogla javiti, medutim, ni to nije pomoglo. Ako mi iz svoga velikog iskustva možete pomoci, bila bih Vam uvelike zahvalna.
ODGOVOR:Motor može izgubiti snagu na nacin kako ste vi to opisali radi: neodgovarajuceg tlaka turbine, APP senzora pedale gasa, EGR ventila, diza, mjeraca protoka zraka, BPP prekidaca na pedali kocnice, ECT senzora za temperaturu motora, CKP senzora radilice, senzora za temperaturu goriva, djelomicnog zacepljenja ispušnog sustava, ECU centrale. Na žalost precizniji odgovor nije moguc bez direktnog uvida na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - SERVIS KLIME

Datum objave: 15.04.2009 22:30:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi manualnog klima uredaja na Opelu Vectri B 1.6 I 16 V benzinac, 97.g.
Nedavno sam kupio vozilo. Nakon što se ukljuci klima cuje se konstantno tihi zvuk, kao da nešto šušti. Klima ne hladi (ili vrlo slabo hladi), a u automobilu se nakon par minuta osjeti pomalo neugodan miris (možda je razlog u tome što se vozilo dugo nije vozilo, a klima dugo vremena nije bila ukljucena). Filter klime je nedavno zamijenjen.
ODGOVOR:Napravite kompletan servis i ispitivanje klima uredaja. To znaci da se sustav ispita na propuštanje. Nakon toga u sustav treba napuniti tocno odredenu kolicinu plina R 134a , uz to u sustav obvezno ide i specijalno ulje za kompresor a po potrebi i UV boja kao kontrast u slucaju kada se sumnja da ce sustav propuštati. Uz navedeno svakako treba zamijeniti i freonski filter ( sušac ). To nije filter kabine kojega ste vi spomenuli. Nakon ovoga potrebno je detaljno ocistiti i dezinficirati sve ventilacijske kanale. Nakon dobro obavljenog posla temperatura zraka na ventilacijskim kanalima treba biti manja od 9°C.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - LOŠ EKO TEST

Datum objave: 03.04.2009 01:05:00
Slika
PITANJE: Pohvale na nesebicnom pomaganju vozacima. Do sad nisam imala potrebe koristiti Vaše usluge na sajtu, ali vremena su se promijenila. Posjedujem opel astru 1,6 16 V ecotec 1995. godina. Prilikom obavljanja tehnickog pregleda ustanovljeno je da EKO TEST ne zadovoljava. Iz zapisnika o tehnickom pregledu vozila vidi se da je HC i O2 prevelik u praznom hodu. U povišenom hodu CO prevelik, HC prevelik, O2 prevelik, lambda je 1,132. Njihov zakljucak je da je faktor zraka prevelik i da negdje vuce zrak. Išla sam kod mehanicara i on mi je rekao da nigdje ne vuce zrak. Molim Vaše mišljenje i savjet jer više ne znam što da radim.
ODGOVOR:Na vašem vozilu na loš Eko-test mogu utjecati mnogi faktori. Najcešci uzroci su elektronski sustav ubrizgavanja goriva, sustav paljenja te loše mehanicko stanje motora. Navedena tri sustava imaju mnogo komponenata i dijelova koji mogu biti neispravni. Ovom prilikom Vi ne bi imali nikakve koristi ako bih vam sada nabrojio dvadesetak mogucih kvarova ili neispravnosti. Uvijek kada postoji ovakva situacija najprije se treba napraviti dijagnostika navedenih sustava prilikom koje se ispituju svi dijelovi, sklopovi, senzori, mjeraci i sl. Nakon dobro obavljenog posla tocno možete znati što je neispravno te cijenu dijelova i cijenu popravka. Naravno da ovakvu uslugu ne možete dobiti u svakom servisu nego samo u nekima. Ukoliko ne znate za takav servis mi Vam stojimo na usluzi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KAKO ZAMIJENITI PAKNE

Datum objave: 01.04.2009 18:12:00
Slika
PITANJE: Poštovani,molim da mi objasnite kako se na Corsi 1,2 twinport skida troml za promjenu pakni?
ODGOVOR:Podignite zadnji dio vozila i osigurajte da isti ne padne ( ne smije biti na dizalici koju imate u vozilu ), demontirajte kotace, na kocnom bubnju odvijte vijak M5 ( ako postoji ), olabavite bubanj ( nekoliko udaraca cekicem ), demontirajte bubanj. Pomocu odgovarajucih kliješta ili nekog drugog alata demontirajte kocne papuce, operite kompletnu nosivu plocu kocnica, provjerite ispravnost kocnog cilindra, dodirna mjesta kocnih papuca i nosive ploce tretirajte s antivibracijskom masom ili nekim drugim sredstvom, ugradite kocne papuce, po potrebi obradite kocni bubanj, operite istoga, podesite polugice za rucnu kocnicu, ugradite bubanj kocnice. Isto napravite i s drugom kocnicom. Po potrebi podesite sajle rucne kocnice.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - LAMPICA CHECK ENGINE

Datum objave: 29.03.2009 23:00:00
Slika
PITANJE: Kupio sam rabljenu zafiru sa ugradenim plinom.Nakon prijedenih 1000 km upalila mi se lampica kontrole ispušnih plinova (check engine)! Posjetio sam ovlaštenog servisera i na tech2 mu je izbacio grešku koju su zatim izbrisali i da se javim ako se opet pojavi! Uzput su rekli da je moguc problem sa katalizatorom i da ce ga možda biti potrebno promjeniti!Malo sam listao po forumima pa sam naišao i na Vaše savjete! Koliko shvacam, citajucu, to je boljka opela sa plinom!Da li je naden nacin uklanjanja ovog simptoma tj. je li naden uzrocnik! Moj auto, osim upaljener lampice, lijepo radi.Normalno pali,dobro vuce i ne osjetim nikakove promjene ka lošijem! Što po Vama trebam uraditi i na cemu inzistirati,kod servisera, ako se opet upali? A bojim se da hoce!
ODGOVOR:Najprije treba ustanoviti koji je uzrok paljenja kontrolne lampice jer uzrok može biti benzinski sustav i plinski sustav. Motor može potpuno ispravno raditi na benzin a kada se prebaci na plin može se upaliti navedena lampica. U tom slucaju najcešci uzroci su plinski injektori, emulator, senzor tlaka plina, nepodešenost uredaja. Ako se kontrolna lampica upali kada motor radi na benzin tada je sigurno da najprije treba ispitati sve komponenta benzinskog sustava ubrizgavanja te komponente sustava paljenja. U ovom slucaju logicno bi bilo da preventivno obavite kontrolu rada benzinskog sustava i ako je isti potpuno ispravan smetnja nastaje radi plinskog sustava.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEMI SA KLIMOM

Datum objave: 17.03.2009 12:49:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 2000 DI – 2000.g. Problemi sa klimom. Kod više ovlaštenih majstora punio sam klimu, tlacili sistem. Klima poslije punjenja radi najduže do 2 dana te je poslije toga potpuno prazan sistem i hladenja više nema. Reklamirao sam navedeni problem ponovno je tlacen sistem i naplacen trošak. S njihove strane kažu sve je uredu. Iz sistema nigdje se ne vidi niti primjecuje ispuštanje tekucine tokom punjenja i tlacenja. Ali problem i dalje poslije toga stoji. Tražio sam tlacenje i punjenje tokom rada motora. Receno mi je da to nije moguce izvršiti. Postoji li mogucnost da dolazi do pražnjenja samo dok motor radi i da li je moguce na taj nacin izvršiti tlacenje sveukupnog sistema klime? Jer uporno svi do sada naplacuju svoja potraživanja a problem je i dalje isti kao i kada sam došao kod njih.
ODGOVOR:Ako iz sustava klime nakon dva dana nema dovoljno rashladnog plina to je siguran znak da sustav propušta. Sustav može propuštati na bilo kojem mjestu ili dijelu. Vece propuštanje se može otkriti lakše jer tlak u sustavu brže pada. U pojedinim slucajevima kada mjesto propuštanja nije na uobicajenim mjestima nego je unutar kabine ispod centralne konzole ( cjevovod, isparivac ) otkrivanje kvara je jako zahtijevno i može potrajati i nekoliko dana. Na vaše pitanje kada dolazi do propuštanja nije bitno jer sustav ne smije propuštati ni kada je u funkciji ni kada nije u funkciji. U ovom slucaju kvar se jednostavno mora pronaci i otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - DA LI GORIVO STARI ?

Datum objave: 16.03.2009 13:18:00
Slika
PITANJE: Postovani G Meic do sada sam vam se obratio par puta i svaki put ste mi resili problem i veoma sam vam zahvalan na tome.. sada imam jedno pitanje mozda malo glupo al me interesuje da znam. Sredinom prosle godine sam kupio novu astru classic II 1.7CDTI e pitanje je ovako da li ima neke veze ja sipam pun rezervoar i postrosim 10-15-20 litara i ja opet dopunim do vrha pa tako stalno da li mozda ima neke veze ono gorivo sto se ne potrosi pa ja dolijem novo da li ono gubi neku oktansku vrednost ili tako nesto ili bi bolje bilo da potrsosim rezervoar pa onda da sipam pun..
ODGOVOR:Nacin na koji punite gorivo je sasvim ispravan i time ne radite nikakvu štetu. Gorivo u rezervoaru ne može biti staro ako se automobil vozi. Razlog tome je što gorivo stalno cirkulira do motora i natrag tako da u jednom satu vožnje kompletno gorivo dode do motora i vrati se natrag u rezervoar. Veci nivo goriva je korisniji i za niskotlacnu pumpu koja se nalazi u rezervoaru jer je koncentracija necistoca u gorivu manja i temperatura goriva je niža što isto pogoduje pumpi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ZAMJENA OPRUGA

Datum objave: 12.03.2009 23:09:00
Slika
PITANJE: Poštovani pratim vašu rubriku i meni osobno je jako zanimljiva .
Pošto volim citati o autima a sve je manje tekstova a i emisija o
polovnim autima i problemima time je vaša stranica još više za pohvalu.
Posjedujem Opel Corsu 1.4i ¨95g i nedavno sam primjetio da mi je pukla opruga na prednjem amortizeru u donjem djelu u samoj caši.
Sada me interesuje dali je moguce mjenjati samo jednu oprugu
Ili se moraju mjenjati u paru i dali je to puknuce moglo oštetiti i amortizer po da se i on mora mjenjati.
ODGOVOR:Na vašem vozilu možete mijenjati i jednu oprugu ali to nije mudro uciniti. Razlog tome je što postoji osjetna razlika u karakteristici stare i nove opruge ( sila, hod, progib ). Nove opruge nisu tako skupe a da to bude razlog štednje. Drugo rješenje je ugradnja rabljenih opruga jer su one istih karakteristika.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - PODRHTAVA NA LERU

Datum objave: 12.03.2009 22:33:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru G 1,8 16 V, 2001.g.; problem je slijedeci;
Auto u ler gasu 8na semaforu) ponekad ''podrhtava'' (oscilira br.obrtaja, pali se crvena lampica i kao da ce se ugasiti motor).Nije to svaki put, ponekad radi besprijekorno. Majstor mi je ocistio step motor i problem se smanjio.
Prošlog ljeta sam ugradio plin (sekvencijalni sistem) te zbog nemirnog rada ler gasa majstor mi je ponovo ocistio step motor i leptir ventil.Od tada kad motor radi na benzin podrhtavanja nema, ali se to manifestuje u radu na plin. Ljetos kad su bile visoke temperature problem se svodio samo na podrhtavanje u ler gasu (naravno kad je plin gorivo), medutim zimi (pojavom hladnih dana) nakon podrhtavanja motor se obavezno ugasi. Na moju reklamaciju, majstor koji je ugradio ''plin'' konstatovao je da motor kad radi na plin dobija informacije od kompjutora kao i kad radi na benzin i tu se neda ništa više uraditi.
Ja tako vozim cijelu zimu i na semaforu ili prebacim na benzin ili dodajem gas da se motor ne ugasi.
ODGOVOR:Za problem koji ste naveli nije dovoljno samo ocistiti step motor i leptirasti ventil nego je potrebno u potpunosti ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja benzina i komponente sustava paljenja. Nakon strucnog i temeljitog ispitivanja otkriti cete grešku ili greške koje svakako treba riješiti a to znaci i neke dijelove po potrebi i zamijeniti. Nakon dobro obavljenog posla motor mora besprijekorno raditi u svim režimima rada motora i pritom eko-test ( sastav ispušnih plinova ) mora biti dobar. Tek nakon ovoga kada se sa sigurnošcu može reci da motor radi dobro, može se provjeriti i plinski sustav. Na plinskom sustavu najcešci problemi su necisti filteri plinske i tekuce faze, senzor tlaka plina, senzor temperature rashladne tekucine, plinski injektori, emulator, reduktor tlaka. U ovom slucaju sigurno da ima rješenja samo je potrebna strucnost i motiv za rad.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - LAMPICA OD ABS-a

Datum objave: 24.02.2009 17:42:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem vec dvije godine na opel vectri 1,6 16v,naime radi se o lampici od abs-a.Kada se auto zagrije ona se upali tada abs ne radi.Po zimi vozim se i duže vrijeme da se ne upali kada se upali ugasim auto i ponovo upalim dok se ponovno ne upali.Bio sam kod cetri ovlaštena servisa na dijagnostici i svaki mi je reko drugi kvar.Po njima kvar se krece od 1000 - 8000 kuna.Moje mišljenje je da je kvar negdje oko elektronike možda relej abs-a.Inace prošo sam oko 50 000 km sa tako upaljenom lampicom i nisam imao nikakvih problema jer auto normalno koci samo upaljena lampica bode za oci.
ODGOVOR:Kocnice normalno rade uvijek i kada sustav ABS-a na radi. Kontrolna lampica radi kada je sustav van funkcije a uzroci mogu biti mnogobrojni i potrebno ih je otkriti. Za pocetak ocistite sve kontakte ( konektore ) i provjerite instalaciju ABS-a. Ocistite i senzore na svim kotacima.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - PREGRIJAVANJE KOCNIH PAPUCA

Datum objave: 23.02.2009 15:51:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Corsu 1.3 CDTI,2004 g.Na servisu sam bio prije tri tjedna i tada mi je popravljena rucna kocnica koja do tad nije bila u funkciji(promjenjene su pakne).Sinoc sam bio na laganoj uzbrdici i upotrijebio sam rucnu ,ali nakon što sam odpustio rucicu do kraja, pri cemu se lampica za rucnu ugasila,sama kocnica nije prestala blokirati stražnje kotace.Nažalost ja sam to primjetio nakon 15 km.Kad sam izašao iz auta osjetio se veliki smrad zapaljene mase(valjda pakni).Dakle ,"skurio" sam pakne i one ,valjda ,još uvijek pomalo blokiraju kotace.Moje nezadovoljstvo je tim vece što sam "rucnu" popravio prije tri tjedna te smatram da bi servis trebao izvršiti besplatni popravak .Što vi mislite o tome?.Iako je cijena pakni 177 kn te usluga servisa za ovaj slucaj mala ja ne mislim popravljati postojece stanje o svom trošku jer kud bih ja došao kad bi cca 200 kn davao za mjenjanje pakni svaka tri tjedna.Ukoliko ne poduzmem nikakve korake po pitanju odblokiravanja straznjih kotaca(tj da uopce ne idem k mehanicaru) da li mi se može dogoditi neki veci kvar indcuiran ovim manjim ili cu samo "skuriti " ono što je ostalo te ostati bez stražnje kocnice bez koje mogu živjeti??Znam da sam vam dao šture podatke o svom problemu,ali da li možda znate zašto se to uopce dogodilo(ublokiravanje rucne kocnice).
ODGOVOR:Uvijek kada dode do pregrijavanja kocnih papuca iste dožive strukturnu promjenu a efekt kocenja je znatno slabiji. U tom slucaju potrebno je iste opet zamijeniti. Ako se kocne papuce ne zamijene kocnica ce raditi i dalje samo ce efekt kocenja biti slabiji a zaustavni put duži. Prema vašem opisu blokada kocnice nije nastala prvi ili drugi dan nakon ugradnje a to znaci da su kocne papuce ispravno montirane. Uzrok nastale pojave je najcešce sajla rucne kocnice koja se mogla zalediti ili je pod djelovanjem vlage, soli i necistoce ostala u blokirajucem položaju.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - TROKIRA I GUŠI SE

Datum objave: 08.02.2009 18:02:00
Slika
PITANJE: Postovanje za vasu web stranu, svaka cast,
dakle imam opel astru i ranije sam pisao za jedan problem pomocu vas sam resio.
Opel astra 1994, 1.4i na benzin i na plin....
Auto mi radio super ali pre oko tri nedelje poceo da trokira i gusi .... bio sam kod majstora pa nasao da su kablovi za svecice skroz otisli, kupio sam nove skupe kablove , svecice GM, regulator ler gasa, probao sam jednu drugu elektronsku bobinu iz drugog auto i opet isto. Milsim od kako sam menjao kablove mnogo bolje radi, medzutim u leru mi nemirno radi, auto pomalo drhti, bio sam i kod diagnostike ne pokazuje nikakvu gersu osim check engine koja se ponekad pali kada vozim samo na plin ali sa benzinom nemam tih problema, sonda je majstor reako da je ok...oko tri nedelje poludeo sam, trosio sam negde vise od 100 eura...
Pre neki dan sam naiso kod jednog drugog majstora i objasnio mu problem, i on mi je rekao da je problem kod svecica jer njihov gde se svecica sagoreva unutra je veoma blizu to jest zalepljen, valjda shvatate, uzeo je srafciger i malo je razdvojio taj vrh i kad je stavio svecice auto je sve normalno radio, vozio sam se dva dana pa evo opet danas se isto pojavilo, trokira na ler gasu ponekad, opet sam kupio nove GM svecice i stavio ih, zatim kad sam upalio auto isti simptomi ali posle nekoliko sekunde poceo da radio normalno... ne znam stvarno sta da kazem, kao da ponekad opet nekako motor igra sa strujom, trokira , gusi to jest trese se u leru ponekad......da li moze biti bobina koja pocinje polako da crkava... sta da uradim dalje, ostale senzore sam proverio ok.... svi ovi simptomi se javljaju u voznji sa plinom i benzinom i kao da sve ovo pocinje kada motor radi malo vise to jest kada se zagreje.. sta moze biti sta da radim molim vas pomagajte.....
ODGOVOR:Iz vašeg dopisa i opisa stanja motora može se zakljuciti da pojedine dijelove mijenjate na pamet a ne na osnovu strucnog ispitivanja i cinjenica. Takav pristup samo ponekad daje rezultate i u vašem slucaju nije pomoglo što ste zamijenili svjecice, kablove, regulator minimuma, bobinu. Ovoga casa vam mogu nabrojiti još mnogo dijelova i sklopova koji mogu biti uzrok i opet se može dogoditi da ne otklonite kvar. Moguci uzroci su još i niski tlak goriva, injektori , nezabrtvljenost usisnog kolektora, elektronika paljenja, EVAP ventil rezervoara, ECT senzor, TP senzor, MAP senzor, mehanicko stanje motora i t.d. Nacin kao doci do rezultata jest prije svega provjera mehanickog stanja motora ( kompresija, faza, falš zrak, zacepljenje na glavi motora…), nakon ovoga ispituje se sustav ubrizgavanja goriva ( sve komponente sustava ) jer se tako tocno može utvrditi ispravnost istih. Na samom kraju ostaje sustav paljenja kod kojega se ispituje visoki napon odnosno napon i energija iskre na svjecici.
Sve što sam naveo može riješiti svaki bolji servis koji ima odgovarajuce uredaje za ispitivanje navedenih dijelova i potrebno znanje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - PUCA KAO LUD

Datum objave: 05.02.2009 17:29:00
Slika
PITANJE: opel kadet 1.8 e imam problem stajao je 5 dana na parkingu i nisam ga mogao upaliti a i karter mi je bio pun benzina uspeo sam ga upaliti a on puca bljuje vatru i dimi kao lud mislio samda je pumpa pa ainsppric pa leptir gasa nije pomerena faza upali ali dimi kao lud i puca kakve bi predpopstavke bile i merio sam kompresiju 13.00 ,13,50 13.00 , 13,5 nisam pametan menjao sam relej pumpe ali nije
ODGOVOR:Ako je u karteru bilo benzina uzrok mogu biti loši injektori i veliko vrijeme ubrizgavanja goriva, preveliki tlak goriva, regulator tlaka. Potrebno je utvrditi uzrok tome , zamijeniti ulje u motoru i filter ulja. Ako su detonacije ( pucanje ) prisutne i dalje potrebno je ispitati i sustav paljenja a neispravne mogu biti bobina razvodna kapa ( ako postoji ), visokonaponski kablovi, elektronika paljenja.
DODATNO PITANJE:
Zamenio sam ulje u motoru i startovao ga jedva pre toga sam pregledao razvod ok, promenio kapu , ruku ,visoko naponski kabel , rele pumpe ,ali pucanje tacnije detonacije u izduvnoj grani o strahovit dim ne prestaju kao i potrosnja goriva nenormalna.
ODGOVOR:
Detonacije u ispušnoj grani nastaju kada se zapali smjesa benzina i zraka izvan cilindra. Uzrok tome je greška u paljenju, greška u razvodnom mehanizmu, greška u ventilskoj grupi ( ventil ne zatvara te radi toga smjesa benzina i zraka dolazi u ispušni kolektor i tamo se zapali ). Još jednom provjerite fazu, ventile, položaj razvodnika paljenja i staticki kut paljenja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ISCURILO ULJE IZ CILINDRA KVACILA

Datum objave: 05.02.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: iako se ne razumijem u "bolesti "automobila ,osim što sam vozacica,rado citam Vašu stranicu.Pošto sam jednom tražila Vaše mišljenje i dobila odgovor,nadam se odgovoru i za slijedeci problem.
Vozim CORSU C (1996.god.)Zadovoljna sam i ja i auto.Dan prije nego se desilo slijedece,nisam primijetila ništa neuobicajeno.Ujutro sam upalila auto,kao i svaki dan,no nisam mogla gurnuti mjenjac ni u jednu brzinu.Kad sam ugasila auto,sve se dalo mijenjati normalno.Dok sam tako isprobavala stvari,kvacilo je pokazivalo nekakav otpor,no kroz par minuta postalo je neupotrebljivo.Pozvala sam vucnu službu koji su odšlepali auto u servis gdje auto redovito servisiramo.Kad smo odmaknuli auto,na podu je bila lokva ulja.U servisu su rekli da je otišla brtva na cilindru kvacila i da je iz cilindra iscurilo ulje te da je potrebno zamijeniti lamelu jer,ako se ne zamijeni lamela,vjerojatno bi došlo do "proklizavanja" jer se sve zamastilo.Predvidaju racun od 5 500 kn sa originalnim opelovim dijelovima ili 3 500 kn sa dijelovima koji nisu opelovi.Molim da mi odgovorite:
1. Da li je nužno mijenjati lamelu ili se to može dobro odmastiti i ocistiti da ne proklizava?
2. Pošto su rekli da se ovakav kvar ne dogada cesto, da li ima smisla raditi prepisku sa opelovim predstavništvom (jer su rekli da to možemo uciniti )samo što dugo traje ,a ne vjeruju da cemo nešto s tim postici.Naime,da li je moguce da se to dogodi nakon 70 000km i 3,5 god.starosti auta.Napominjem da nisam tip vozaca ,iako sam žena,da nepotrebno držim nogu na kvacilu i tome slicno?
3. Molim Vaše mišljenje zbog cega je došlo do curenja ulja iz cilindra i kako se to cesto dogada?
ODGOVOR:U ovom slucaju najprije treba osposobiti hidrauliku kvacila da normalno funkcionira a nakon toga se može provjeriti stanje spojke ( kvacilo ). U slucaju da je neophodna zamjena seta spojke cijena materijala i rada je do 2.000,- kn u našemu servisu. Cilindar spojke obicno procuri radi dotrajalosti gumenih brtvila ili neredovitog mijenjanja ulja u komandi spojke. Vi kao vozac niste utjecali na navedeni kvar. Mislim da nece biti efekta ako tražite od OPEL predstavništva da vam participira u troškovima.
Za svaki servis postoji spisak radova koji se trebaju napraviti i spisak dijelova i tekucina koje se mijenjaju. Ulje u kocnom sustavu i ulje u hidraulici spojke je isto a interval izmjene je dvije godine. Razlog tome je higroskopnost i gubitak kvalitete istoga. Iz prakse je poznato da vecina vlasnika vozila želi što manji trošak na servisu te cesto izbjegavaju neke servisne radnje kao što su zamjena pojedinih tekucina ( ulje u mjenjacu, kocnicama, spojci, servo volanu, rashladne tekucine ), takoder se preskace redovan servis klima uredaja.
Na kraju odgovor na vaše pitanje je da se pregledom cilindra spojke i ulja u hidraulici spojke može doci do spoznaje o uzroku kvara.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - TLAK U REZEVOARU ZA GORIVO

Datum objave: 05.02.2009 17:07:00
Slika
PITANJE: Na opelu astri 2000, 1999god, stvara mi se pritisak u rezervoaru za gorivo. Posto nemamo adekvatan servis a smatram da se radi o nekom zacepljenju oduška, molim da me posavjetujete kako da najlakše otklonim problem, pošto su vasi savjeti izuzetno korisni i tacni.
ODGOVOR:Navedeni problem ( podtlak )pojavljuje se kada je neispravan cep rezervoara ili kada je neispravan sustav za odzracivanje rezervoara. Najprije provjerite ispravnost cepa a po potrebi provjerite elektroventil rezervoara i cijev za odušak rezervoara.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PROBLEM SA VENTILATOROM

Datum objave: 05.02.2009 15:14:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Vectru 1996 god koja ima automatsku klimu i imam problem ventilator mi radi samo na 9 odnosno na najvecoj brzini.Molio bih vas ako mozete da mi objasnite u cemu je kvar i da li ga sam mogu rijesit.
ODGOVOR:Prema vašem opisu kvar može biti na upravljackom modulu motora ventilatora i ili na samom prekidacu. Ovo prvo je najcešci uzrok. Ne mogu znati da li možete sami otkloniti kvar.
DODATNO PITANJE:
Hvala vam na odgovoru ali bih volio ako nisam vec previse naporan da mi malo podrobnije razlozite kako to sve radi tj. sta bi konkretno moglo da bude tj da li kakva softverska greska ili da li je potreban kakav poseban alat tipa uredjaja za diagnostiku i ako slucajno imate sliku ili shemu kako to sve izgleda unutra.
ODGOVOR:
Nema softverske greške. Ispitajte upravljacki modul ventilatora i po potrebi prekidac za paljenje. Navedeno se ne može napraviti bez potrebnog znanja i mjernog uredaja. Isto tako nije moguce putem dopisa dati objašnjenje ( najlakše je pokazati i nauciti u neposrednom kontaktu s vozilom ) kako se pojedini dio demontira. Nestrucnom demontažom možete napraviti više štete nego koristi. Servisne sheme, materijale i alate ne šaljem .
na vrh Povratak na vrh