Danas je: 13.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - BROJ OKRETAJA

Datum objave: 03.09.2008 22:55:00
Slika
PITANJE: U pitanju je Opel Astra 1.7TD iz 1999 god. koja je prešla oko 130.000 km, naime kada sam kupio auto (prije 2 godine) strelica na obrtomijeru je stajala na 9-tci do prošle godine u zimu kada je spala izmedu 7 i 8, te sam pitao jednog majstora u zimu u cemu je problem on je samo rekao da je to zbog 'zime' i da ce se to vratiti, što se ispostavilo da nije tacno. Danas, kada je motor hladan i stoji u leru onda je na 9, ali nakon malo vremena (kada se motor zagrije tj. kada stoji u leru) strelica spadne (molim pogledajte sliku, uz graficki prikaz kada se motor zagrije). Molim Vas u cemu bi bio problem i kako ga otkloniti.
ODGOVOR:Motor vašega vozila ima na visokotlacnoj pumpi automatski uredaj za hladni start. Kada je motor hladan broj okretaja je povišen 950 do 1050 o/min. Kada se motor zagrije navedeni uredaj se iskljuci i tada broj okretaja treba biti oko 800 o/min. Ako vaš motor funkcionira na opisani nacin tada je sve u redu a ako je broj okretaja manji od navedenog tada treba podesiti broj okretaja za rad na minimumu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SELEN BLOKOVI ?

Datum objave: 03.08.2008 18:10:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru F 1997g ( 1.6 75ks, X16SZR motor) sa prijedjenih 167 000km. Automobil je redovito odrzavan u ovlastenom servisu, te pazljivo vozen pa je u izvrsnom stanju, a potrosnja ulja na jednogodisnjem serrvisnom intervalu je minimalna ( nekoliko mm na mjernoj sipci nakon cca 7-8 000km).
Ono sto me muci je izrazita neudobnost prilikom prelaska preko neravnina i rupa po cesti, sto primjecujem vec dulje vremena, uz veliku kolicinu buke, cak i kod rupa na cesti koje nisu osobito velike i pri malim brzinama. Na 150 000 km mijenjani su amortizeri( Sachs u ovlastenom servisu, po njihovoj preporuci). Problem s rupama postojao je i prije promjene istih. Automobil je s ovim amortizerima vrlo stabilan u zavojima, uredno drzi pravac, i ugodno upija valovitu cestu, ali prelazak preko neravnina i rupa svejedno je i dalje bolno iritantan.
Neki poznanici mi kazu da bi se moglo raditi o selen blokovima koji su tijekom godina izgubili svoja svojstva pa prenose buku i vibracije u unutrasnjost vozila. Ni na jednom redovnom servisu nisam upozoren ni na jednu nepravilnost u ovjesu, iako im do sada nisam ni spominjao ovaj problem.
Preporucate li mi zamjenu selen blokova? Ako da kolika bi bila njihova cijena (prednji i straznji) i koliko bi posao vremenski trajao? Napominjem da su udarci i buka slicni i na prednjoj i na straznoj osovini, te da se ponekad pri kretanju vrlo grbavom prometnicom, pri manjim brzinama, kada kotac prijedje preko rupe, osjeti blago trzanje volana ( bez utjecaja na pravac kretanja vozila).
ODGOVOR:Tocno je da gumeni blokovi ( seleni ) vremenom stare i gube svoju elasticnost, moguce je da se to manifestira kao lupanje ovjesa. Nije moguce unaprijed znati da li ce lupanje prestati ako se zamijene svi blokovi ovjesa jer na to mogu utjecati i drugi faktori ( zglobovi, upravljacki mehanizam, balans štanga, gume, opruge … ). Vrijedno je pokušati rješavati jedno po jedno a može se poceti od gumenih blokova. Cijenu pojedinih blokova možete saznati u svakom opel skladištu dijelova. Cijena rada se može znati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - GADAN PROBLEM ??

Datum objave: 25.07.2008 21:33:00
Slika
PITANJE: Iman jedan gadan problem sa ovim automobilom, pa bi mi puno pomogao dobar savjet.Automobil je stvarno uredno radio i funkcionirao do prije 10ak dana, kada se ugasio u vožnji iz cista mira. Radi se o vectri 18.16V iz 2000g, sa oznakom na motoru (Z18XE) koji je prešao 220000km, i sad se pojavio problem sa elektronikom, motor normalno upali te radi odlicno i dobro vuce, dok se nakon 10ak minuta rada ne ugasi iz cista mira, i prilikom "verglanja" ne daje nikakve znakove života,
da bi se ponovo nakon odredenog vremena normalno upalio, takoder mu od tada ne gori lampica na instrument tabli za signaliziranje kvara na elektronici. Bio sam kod tri razlicita servisera U Splitu i spajali su auto na kompjuter, koji su izbacivali potpuno iste greške
P0130 Sig.senz.cirk. B1 S1
! P0650 indikac.svijetlo kvara(MIL)
! P1612 IMMO signal pogrešan ili odsutan
! P1613 IMMO signal pogrešan ili odsutan
P0115 Senzor temp.motora
te su mi serviseri konstatirali da je u kvaru kompjuter na motoru te veza
izmedu njega i imobilizatora na bravi volana te kodu na kljucu automobila, i da je potrebno mijenjati sve u kompletu.
ODGOVOR:Navedene šifre grešaka ne moraju ništa znaciti. Kvar je najlakše naci kada motor ne može upaliti. U tom momentu treba ispitati ima li struje na svjecicama te da li ima benzina na injektorima. Ako ima struje na svjecicama ispituju se pojedine komponente sustava ubrizgavanja. Ako iskre ne svjecicama nema tada treba raditi kontrolu sustava paljenja ukljucujuci i blokadu motora ( imobilajzer, kljuc za paljenje, elektro magnetska antena na kontakt bravi ). To bi uglavnom bio redoslijed , tek nakon toga može se sumnjati na ECU racunalo. Nadam se da cete u Splitu naci servis u koji imate povjerenje i koji ce vam to riješiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - NE RADI PRVI CILINDAR

Datum objave: 23.07.2008 21:08:00
Slika
PITANJE: prvo bi pohvalio ovaj vaš link besplatni savjeti,to je europa,!a sad problem na mojoj opel tigri 1.4 16 v,1997g, ne radi prvi cilindar,prvo sam promjenio svijecice,ali ništa,pa kablove,pa mjerio kompresiju koja se pokazala dobra,pa injektor dao na cišcenje,pa kad sam ga stavio unutra bilo je dobro,ali nakon 2km opet isto,sad dok auto upalim dok radi pod cokom sve je ok, ali dok se cok ugasi opet ista stvar,,i auto mi isto troši,normalno vuce,i još jedna stvar dok motor radi na mjestu i ventilacija radi pocinje se osjecati cudan miris kao da ne sagorijeva nešto dobro,a u vožnji ok.
ODGOVOR:Ako je kompresija dobra tada uzrok treba tražiti u kolicini goriva na spomenutom injektoru, u naponu iskre na svjecici . Uzrok može biti i u neznatnoj kolicini rashladne tekucine koja može ulaziti u cilindar te na taj nacin poremetiti smjesu benzin – zrak ( ne znaci da je to i u vašem slucaju ). Daljnji moguci uzrok je rad bobine i elektronike paljenja u režimu minimuma. Ovo su pretpostavke a precizan odgovor se može dati nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - OSIGURAC PUMPE GORIVA

Datum objave: 21.07.2008 20:47:00
Slika
PITANJE: na dan ugradnje plina iskocio je osigurac pumpe goriva u trenutku kad sam trebao preuzeti auto, te se je nakon ponavljanja iskakanja osiguraca izvadila pumpa goriva i zice su bile stopljene u rezervaru. Sto je uzrok, moze li biti kriv ili pogreska majstora koji je ugradivo plin. Napomena, prije 3 mjeseca sam promjenio most u altenatoru, dali moze imati to kake veze? Sto napraviti, auto na plin radi, na benzin ne radi?
ODGOVOR:Prilikom ugradnje plina nije bilo potreba da se dira elektricna instalacija pumpe goriva. Uzrok pregaranja navedenog osiguraca može biti sama pumpa za gorivo ili elektricna instalacija pumpe. Diodni most alternatora nije uzrok. Potrebno je ispitati elektricnu instalaciju , relej pumpe za gorivo i pumpu za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - CRNI DIM

Datum objave: 30.06.2008 22:24:00
Slika
PITANJE: Postovanje i sve pohvale za Vas rad i trud! Radi se o Opel Astri 1.7 CDTI (59kW) i pojavi crnog dima na auspuhu. Poznato mi je da se ta pojava desava usljed nedovoljnog sagorijevanja goriva bilo zbog nedostatka zraka itd., medjutim u vecini slucajeva se pojavljuje na "stisak gasa" tj. na vecim obrtajima a opet ovdje je dim uocljiviji na nizim obrtajima (oko 2000 o/min - gradska voznja), dok se pri stiskanju gasa pojavi na kratko (ja bih rekao izbaci akumulirani dim) i dima vise nema. Motor radi dobro, nema nikakvih prekida, ulje netrosi (Castrol 5W-50) i nema nikakvih neobicnih ponasanja u voznji. I jos par pitanja za Vas, skidao sam gumene cijevi izmedju turba i intercoolera i dalje prema usisnom sistemu, primjetio sam tragova ulja u manjim kolicinama (brisuci prstom iznutra) koji mi se vise cine kao trag akumuliranih uljnih para pa neznam da li taj sistem mora apsolutno biti cist ili je to normalna pojava? I ako mi znate reci o kojem se uredjaju radi upravo koji je spojen gumenim crijevom iza intercoolera, unutar postoji neki leptir zatvarac a mislim da EGR (koji je onako robustan sa dosta ulaza za cijevi hladjenja) ide iza toga, tj, pricvrsceni su vijcima i dalje na metalnu cijev ka usisu?
ODGOVOR:Nastanak crnog dima ste dobro opisali , isti može nastati još i kao posljedica mehanickog stanja motora ( istrošenost, zacepljenje usisnih kanala na glavi motora ), stanje diza, stanje upravljackog sustava motora ( dijagnostika i kompjutorska dijagnostika ). Mali tragovi ulja na tlacnoj strani turbine i u intercooleru su dozvoljeni . Iza intercoolera se nalazi ventil koji služi za regulaciju tlaka turbine ( komprimirani zrak ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - PREKIDANJE RADA MOTORA

Datum objave: 14.06.2008 17:23:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa opel corsom 1.4 1998g .ujutro kad upalim auto krenem i onda mi malo zacukava dok se ne zagrije,u voznji kad stišcem gas kao da ga ne primi nego zacukne i onda ga primi.lamda sonda je nova na kompjuteru nema greške .potrošnja 9 litara.
ODGOVOR:Uzrok problema koje ste naveli može biti sustav paljenja i ili elektronski sustav ubrizgavanja . Kod sustava paljenja najcešce se kao problem javlja neispravne svjecice i probijanje visokog napona. Kod sustava ubrizgavanja ima znatno više komponenata koje se moraju ispitati. Ispitivanje treba zapoceti s mjerenjem tlaka goriva, provjerom stanja injektora, ispitivanjem pojedinih senzora motora, ispitivanjem MAP senzora, IAT senzora, potenciometar leptirastog ventila, mjeraca protoka .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,6 i.- ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 11.06.2008 21:08:00
Slika
PITANJE: Imam kadett 16i, 91 godina zamolio bih vas da mi kažete prilikom mijenjanja antifriza gdje se pušta van na kojem mjestu rashladna tekucina ide van.
ODGOVOR:Rashladnu tekucinu možete pustiti iz sustava na donjoj cijevi hladnjaka. Po potrebi demontirajte i cijev grijaca kako bi tekucina brže izišla iz rashladnog sustava.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEUGODAN KVAR

Datum objave: 18.05.2008 19:50:00
Slika
PITANJE: Nadam se da cete mi Vašim znanjem i iskustvom pomoci u rješavanju problema kojeg imam sa vozilom duže vrijeme
Opel Astra G 2,0 GTL,2000 god.60 KW. Diesel.
Naime o cemu se radi:Motor se gasi na malom broju obrtaja (leru), lako pali odmah nakon toga pa onda trza u toku vožnje što me dovodi u veliku opasnost jer gubim servo upravljac,kocnice i dr. i to iznenada. Primjetio sam da se tada pali indikator“motora“ pri cemu izbacuje crni dim.Zbog nepostojanja adekvatnog servisa u Sarajevu gdje
stanujem ne znam šta da radim sa ovim vozilom.Po nagovoru nekih „majstora“ uklonio sam katalizator,mijenjao senzor radilice ali to nije to. Da li je upitanju pumpa za ubrizgavanje goriva ili nešto drugo.
ODGOVOR:Navedena pojava je vrlo neugodna i svakako predstavlja problem i za vas i za servis koji treba otkriti kvar. U ovom slucaju može biti puno mogucih faktora utjecaja i zato treba sistematski ispitati sve što je potrebno radi postizanja rezultata. Navesti cu vam moguce uzroke koje vaš servis treba ispitati i provjeriti. Sustav za blokadu paljenja ( imobilajzer ), prisutnost zraka u sustavu goriva, filter goriva, niskotlacna dobavna pumpa, prikljucci na cjevovodu dovod i odvoda goriva, regulator kolicine goriva, ECT senzor temperatuire, EGR ventil, senzor položaja visokotlacne pumpe, visokotlacna pumpa, sustav za upravljanje motorom ( engine menagement ), konektor, ožicenje, relej za kontrolu motora ( napajanje ), kontrolni modul visokotlacne pumpe, ECU centrala.
SVAKA CAST
18.5.2008. 19:45
Poštovani,
Tražeci šemu toroidalnog rezervoara za TNG, naidoh na Vaš prostor na Internetu.
Nešto korisnije i udobnije odavno nisam sreo.
Svaka Vam cast za ideju, istrajnost i pare uložene u Vaš sajt.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DTI - MJERENJE ZACRNJENJA

Datum objave: 18.05.2008 19:39:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje (možda je glupo ali me zanima)... Juce sam radio tehnicki pregled (za registraciju) na mojoj Vectri 2.0 dti 2002 godište, i izmedu ostalog su radili eko- test (stavili ono crevo sa štipaljkom u auspuh) i izmerili 0,24 - necega i covek koji tamo radi je rekao da je to super i da je kod nas maksimalno dozvoljeno 3,5 isto toga necega. Koja je to jedinica za merenje izduvnih gasova i da li eko test govori nešto o "zdravlju motora"?
ODGOVOR:Na eko-testu mjeri se zacrnjenje koje kod turbo motora može biti k= 3,0 1/m ( jedinica je metara na minus prvu ). Eko-test u pojedinim slucajevima može biti pokazatelj stanja motora i sustava goriva.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MOŽE LI ME OSTAVITI NA PUTU?

Datum objave: 16.05.2008 13:08:00
Slika
PITANJE: Imam astru G 99 g. 1.6 16v, 154.000 km, super auto, medjutim nije mi motor onako tih kao nekad. Cuje se slab metalni zvuk kao da limenka zvoni i mislim da je u pitanju španer remena ispod alternatora jer kad ga u mirovanju kucnem rukom cujem isti zvuk. Rekli su mi da ga podmažem, a možda ga treba mijenjati. Može li me ostaviti na putu?
ODGOVOR:Sve zvukove na i oko motora treba shvatiti ozbiljno jer neki od njih mogu biti uzrok ozbiljnog oštecenja motora. Nitko razuman ne bi vam preporucio da tako idete na put.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZAMAGLJIVANJE PREDNJEG STAKLA

Datum objave: 11.05.2008 22:10:00
Slika
PITANJE: Imam opel astru g, iz '99te godine, motor je 1.8 16V 85 KW, i dva problema.
1. u zadnjih par dana se vrlo cesto pali lampica elektrike motora (žuta lampica u donjem redu u sredini). kad se lampica upali, auto trza, gubi snagu i kao da ce se ugasiti. auto sam vozio na dijagnostiku, koja ispiše: primary/secondary electric circuit error. majstor kaže da je u pitanju dis modul (bobina), koji treba da se zamijeni (oko 300 eur). napominjem da auto nema drugih problema, ima nov alternator i akumulator, majstor je mjerio napon na akumulatoru dok auto radi i on je uredan (preko 13V). da li masa može da pravi problem, cuo sam da ako se masa gubi na autu (zbog kontakta koji ne spaja kako treba) te kad elektrika radi samo na fazu, da ista se kvari. koje je vaše mišljenje i da li ipak moram mijenjati dis modul?
2. imam veliki problem vec godinu dana sa zamagljivanjem stakala. kada pada kiša ili snijeg, stakla toliko zamagle da voda curi te stalno moram brisati. to se dešava i na prednjim i na bocnim i zadnjem staklu. filtar klime sam mijenjao 3 puta u mjesec dana jer su mi rekli da se zgužvao, no ni nakon treceg filtra ista se stvar dešava. takode mi majstori govore da je u pitanju mali hladnjak, koji propušta vodu, no da propušta vodu auto bi morao gubiti vodu u hladnjaku, a ne gubi.
kada se namjesti ventilacija na prednje staklo, i to prema uputama koja su došla uz auto, (jacina na 3, smjer prema prednjem staklu, sa ostalim usmjerivacima zatvorenim, grijanje ukljuceno), samo se mali dio odmagli koji je jako nisko pa se moram saginjati kad vozim da bi vidio gdje idem ili brisati rucno staklo. probao sam sve ostale opcije sa ventilacijom ali magla ne nestaje ili jako teško (kad otvorim prozor i vozim pola sata tako). primjetio sam medutim da ventilator ne puše pod pravim uglom, tj. duva na prednje staklo ali samo u donji dio, dok u gornji dio nikako cak i kad okrenem ventilaciju na najjace (4). šta mi je ciniti?
ODGOVOR:Kontrolna lampica motora se može paliti radi neispravne bobine. Nema razloga da ne vjerujete svojemu majstoru koji je radio dijagnostiku. Ako je dijagnostika dobro napravljena potrebno je samo zamijeniti bobinu, izbrisati grešku i navedena lampica se nece više paliti a motor ce imati snagu.
Zamagljivanje prednjeg stakla prema vašem opisu može nastati radi propuštanja radijatora grijaca i u tom momentu vodena para direktno zamagljuje prednje staklo tako da ga ventilator grijaca ne može odmagliti. U ovom slucaju potrebno je napraviti kontrolu radijatora grijaca, ventila grijaca, cijevi za dovod rashladne tekucine u grijac i nakon toga otkloniti što je neispravno. Isto tako po potrebi treba provjeriti kompletan sustav grijaca te utvrditi njegovu ispravnost i cistocu. Nekada se zna nakupiti puno lišca i prljavštine u samom kucištu grijaca što znatno smanjuje cirkulaciju vanjskog zraka kroz grijac.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA C - PAD NAPONA ?

Datum objave: 11.05.2008 20:44:00
Slika
PITANJE: Imam problem s opel vektrom c,2003 g. 2.2 dti,automatik s predenih 150000 km. Naime do sada nije mijenjan akumulator te prilikom paljenja hladnog motora primjecujem malo duže verglanje,a tom prilikom sam izmjerio na klemama pad nampona do 9,6 V.Akumulator u mirovanju drži napon na 12,5 V.Kada upali ocitavam na klemama napon od 14,15V prvih dvadesetak min. vožnje.Nakon toga izmjereni napon na klemama je oko 13,8 V,na leru bez upaljenih potrošaca.Upalim li svijetla pada na 13,7 V,upalim li grijac stakla pada na 13,6,paljenjenjem dugih svjetala padne na 13,4V,sve na leru.Takoder primjetim kad se motor ugrije i napon pada sa 14,15V na 13,8V te tada zadržava tu vrijednost.Molio bih savjet da li je to normalno,te da li bih trebalo mijenjati akumulator,i da li bih se time stanje poboljšalo.Napominjem da ja nemam nikakvih problema sa elektrikom osim što primjecujem duže verglanje hladnog motora,a topal pali odmah.Još jedno pitanje…da li aditiv LIQUI MOLLY koji sam stavio u motor ?(ceratec) pomaže od daljnjeg habanja motora iz Vašeg iskustva ili je to samo dobra reklama.
ODGOVOR:Pad napona prilikom startanja ne bi trebao pasti ispod 10 V. Uzrok tome može biti akumulator, alternator i elektro pokretac. Kapacitet akumulatora mora biti veci od 60%. Alternator treba servisirati jer ima veliku oscilaciju napona. Nakon ovoga po potrebi napravite i servis elektro pokretaca. Kada bi napravili sve navedeno sigurno bi se situacija popravila. Navedeni aditiv u izvjesnoj mjeri pomaže.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - KOJE GORIVO ?

Datum objave: 18.04.2008 22:45:00
Slika
PITANJE: Od skora sam vlasnik opel astre 1.7 DTL,1999 godiste sa nemackim motorom.Auto me lepo sluzi,samo imam neke nedoumice koje jos uvek ne mogu da razjasnim.Da li smem da u auto sipam D2 ( do sada sipam eko dizel mada mi je potrosnja veca za otprilike 0.5 l )?
Da li smem da u rezervoar sipam cist aceton zbog smanjenja potrosnje goriva i habanja?( na nekoliko foruma se vodi velika polemika oko ovoga ). Auto je u odlicnom stanju,ja ga vozim izuzetno kilavo ( na otvorenom ne prelazim 85 km/h,po gradu ne idem preko 2000 obr/min ni u kojoj brzini),znaci,bas ga pazim i ne forsiram.Zamolio bih vas jos da mi napisete koliko bi po vama auto trebao da trosi u gradu a koliko u na otvorenom putu sa ovakvim rezimom voznje?Sve servise obavljam strogo na 5-7 000 km (ulje,filteri).
ODGOVOR:U vaše vozilo možete sipati gorivo koje želite i dodatke gorivu isto tako. Moja preporuka bi bila nešto drugacija. Radi vece cistoce i manje kolicine sumpora bolje je koristiti najcistije gorivo ( kod nas je to EURODIZEL ). Dodatak tom gorivu može biti aditiv za cišcenje diza od nekog poznatog i provjerenog proizvodaca. Nacin na koji vozite vaše vozilo nije dobar, potrebno je povremeno povecati broj okretaja motora iznad 3.500 ok/min. Potrošnja goriva na otvorenoj cesti je oko 6,8 l/100 km a mjenjac mora biti u cetvrtoj ili petoj brzini.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - KOREKTOR KOCENJA ?

Datum objave: 18.04.2008 22:38:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Astre f 1,4 95 godište.Na tehnickom pregledu su mi ustanovili da zadnji kotaci neravnomjerno koce(40 %) ,tocnije lijevi kotac slabije koci.Promjenio sam doboše ,pakne,kocione cilindre i ulje za kocnice ali samo se povecala sila kocenja na zadnjim kotacima razlika u kocenju je ostala ista.da li astra ima peti cilinar(korektor kocenja)? i da li je možda u njemu problem ?
ODGOVOR:Korektor kocenja ( peti cilindar ) može biti uzrok mada je to rijetkost. Provjerite još cijevne vodove metalne i gumene i po potrebi ih zamijenite. Provjerite i polužni mehanizam zadnjih kocnica ( unutar kocnog bubnja ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - PRAZNI SE AKUMULATOR

Datum objave: 11.04.2008 15:49:00
Slika
PITANJE: Opel kadett 1,7d prazni se baterija
imam problem sa opel kadettom 1,7d.Par puta mi je ispraznio cilu bateriju nije se moga upalit nikako jedino kupit drugu. Prvi put sam bio kod elektricara i bilo je neko sitno pražnjenje baterije navodno da im je mana ono svitlo ispod haube to mi je maka ca tako da ne bi bilo opet isto. drugi put je priko noci cilu bateriju istrošija isto do kraja i ja san stavija drugu maka svitlo koje svitli u portapaku i sa zadnjih vrata i bilo je sve u redu. To je bilo prije skoro dva miseca.Sad mi se auto nije vozilo 5 dana i upalija je iz prve.Sinoc ga parkira sve ugasija, jutros ga iden palit i ništa skroz slabo vrti motor.Neznan u cemu bi još moga bit problem jer mi nije jasno jel mu do struje ili cega vec.I još nešto meni je auto imao blokadu paljenja motora, znaci onaj privjesak se stavi na oni cip šta je izvucen i auto tek onda moš upalit ali je vlasnk prije mene tu nešto kemija i to iskljucija i premostija žice okolo.E sad kad se da kontakt u tom snopu žica šta je on pricvika i spaja drukcije puca i digod zna bacit iskru. ja sam završio školu za autelektricara i meni nije baš svejedno to sad micat jer ako vratin struju u normalu neznan oce li moc upalit.... Bio bih vam zahvalan ako bi znali kako riješit taj problem sa baterijom i tom strujom.
ODGOVOR:Najprije ispitajte ispravnost alternatora koji mora puniti s naponom vecim od 13,6 V. Nakon toga ispitajte akumulator kapacitet mora biti veci od 60% a prilikom startanja pad napona ne smije biti ispod 10 V. Kada sve ovo napravite znati cete u kakvom je stanju elektro pokretac i da li je potreban servis istoga. Kada je sve ovo napravljeno ispitajte pomocu ampermetra da li neki od potrošaca vuce struju iz akumulatora. Dozvoljeno je da potrošac/potrošaci mogu vuci do 0,25 A ( ampera ) iz akumulatora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - VENTILATOR

Datum objave: 11.04.2008 15:42:00
Slika
PITANJE: U pitanju je ASTRA 1.7 TD X17DTL i imam problem koji pokušavam riješiti unazad sedam dana. Iako sam promijenio tri majstora, niko mi nije uspio odgonetnuti šta se dešava, a njihova metoda eliminacije me koštala itekako.
Naime, imam dva problema. Jedan je registrovanje greške upravljacke jedinice releja grijaca, ali iako je isti zamjenjen, promlem je ostao. Drugi problem je sa ventilatorom hladnjaka, odnosno pale mi se oba ventilatora pri jutarnjem paljenju, pri potpuno hladnom motoru. U tom slucaju moram par puta ugasiti auto i ponovo paliti dok se sve ne dovede u red. U tim momentima se pali lampica klime. Posle toga mogu voziti citav dan bez problema. Kao posledica svega desilo se to da mi je ventilator radio i bez kontakta sa kljucem izvadenim iz brave. Na dijagnostici je registrovana greška davaca klime. Jedan majstor mi je resetovao grešku i podesio parametre, jer kaže da se isti zaglavio?! Sledeceg jutra problem se ponovio, isti majstor, i zamjena davaca. I pored toga problem je ostao. Iako smo posle zamjene davaca cekali nekih tri sata da se motor potpuno ohladi, greška se nije ponovila , ali zato jeste ujutro kad je auto nije voženo nekih 8-9 sati. Napominjem da je još izvršena zamjena senzora temperature rashladne tehucine, senzor temperature ulja (bilo to u vezi ili ne), provjera konektora. Više ne znam šta da radim i gdje da vozim auto jer je ocigledno da niko ne odgovara za svoj rad i za novac koji nemilice dajem, a problem ostaje. Izvinjavam se na opširnijem pitanju, ali Vas molim da mi pošaljete svoje sugestije na ovo moje pitanje. Javljam se iz Bosne i nisam u mogucnosti doci do vas iako bi me to možda koštalo manje s obzirom na dosadašnje iskustvo sa mojim majstorima.
ODGOVOR:Otkrivanje pojedinih kvarova na vozilu i motoru je ponekad vrlo zahtjevno i traži maksimum znanja, upornosti, kreativnosti te kompletnu tehnicku podršku ( instrumentarij, baza podataka ). Ovom prilikom mogu o ovoj temi govoriti samo opcenito jer su takve i okolnosti. Na vašem vozilu s klimom ventilator na hladnjaku može se paliti i kada motor nije zagrijan jer ga u tom momentu pali presostat koji reagira na tlak freona R 134 A koji se nalazi u sustavu. Kada bi se klima uredaj ugasio ( prekidac ) tada se ventilator po pitanju klime ne bi palio. Drugi slucaj kada se pali ventilator na hladnjaku je temperaturno stanje motora ( vruci motor ). U ovom slucaju treba napraviti razgranicenje i utvrditi da li se ventilator pali radi klime ili radi necega drugog. To drugo može biti termoprekidac (ako postoji ) ili ECT senzor. Isto tako može biti veza izmedu ECT senzora i ECU centrale. U rijetkim slucajevima i ECU centrala. Kao što vidite ovaj problem može biti dosta složen medutim treba biti uporan, naci ce se neki od servisa u vašem kraju koji ce s uspjehom riješiti navedeni problem.
OBAVIJEST
8.4.2008. 16:50
OBAVIJEST:
Velikom broju vlasnika vozila besplatno odgovaram na tehnicke probleme u vezi automobila. Nikome ne šaljem nikakve sheme, tehnicku dokumentaciju, alate, dijelove.
PETAR MEIC-SIDIC
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - LOŠA KOMPRESIJA

Datum objave: 08.04.2008 10:34:00
Slika
PITANJE: samo jedno pitanje imam opel kadet 1.3 benzinac i kad stavim ono crijevo iberlauf na filter auto se gasi i kad ga skinem i spustim ono dimi jel to znak da su karike potrosene
STRANICA VAM JE SJAJNA PROVEDEM SATE I SATE CITAJUCI PITANJA I ODGOVORE SAM TAKO NASTAVITE
ODGOVOR:U pravu ste, loša je kompresija pa je veliki tlak u karteru radi kojega velika kolicina uljnih para izlazi na odušak od ulja i guši motor.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - UPALJENE LAMPICE

Datum objave: 08.04.2008 10:28:00
Slika
PITANJE: Najpre da Vas zaista pohvalim za azurnost i profesionalnost poslom kojim se bavite.
Hteo sam Vas pitati ako mi mozete objasniti sta znaci paljenje zute i crvene lampice u gornjem levom uglu
instrument table (Opel Corse 1.7 DTI 2001.godiste) pri startovanju motora(nakon gasenja i ponovnog paljenja sve je u redu tj. ugase se ).
Zuta lampica je ustvari kontura automobila preko koje je kljuc postavljen u vertikalnom polozaju, a crvena lampica pokazuje vozaca sa pojasom preko njegovog ramena .
ODGOVOR:Crvena lampica ce se ugasiti kada zakopcate sigurnosni pojas, ako se tada ne ugasi onda je neispravan indikator u sigurnosnom pojasu. Žuta lampica ima drugu funkciju i pali se kada postoji greška u sustavu za upravljanje motorom. Mogucih uzroka ( radi kojih se upali žuta lampica ) može biti puno ( pojedini senzori, mjerac protoka zraka, razni davaci i sl. ) . Precizni odgovor se može dati nakon dijagnostike motora. Isto tako se mogu znati i troškovi popravka. Ako se žuta lampica ne pali u vožnji tada ne treba ništa poduzimati.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - LAMPICE TC I ABS

Datum objave: 08.04.2008 09:47:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 1.8 16V Sport karavan i jedan problem, za koji ce te Vi vjerojatno brzo naci odgovor. Naime kad upalim auto ponekad je sve ok, TC radi, ABS takodjer, ali ponekad lampice na tabli od ta dva sustava ostanu upaljene i ni jedan od tih sistema ne radi. I inace kad je sve OK nakon par kilometara mi se upale obe lampice, dakle ABS i TC, i kao da oba sustava jednostavno otkazu. Znam to jer sam pokusao naglo kociti i startati sa i bez lampica. Dakle kad su lampice upaljene ne rade sustavi i obrnuto. Prijatelj mi je imao slican problem i njemu je bilo do lezaja. Sto Vi mislite o tome?
ODGOVOR:Navedene lampice se pale kada su sustavi izvan funkcije , greške su najcešce elektricne ali nekada nema pravila pa mogu biti mehanicke ili hidraulicke. U ovom slucaju najprije ispitajte sve elektricne konektore i elektricnu instalaciju koja je s navedenim povezana. Postoji mogucnost lošeg kontakta ili prekida u elektricnom vodicu.
na vrh Povratak na vrh