Danas je: 21.05.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - KADA NAJMANJE TROŠI?

Datum objave: 07.10.2008 20:56:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi kažete pri kojoj brzini i pri kojem broju okretaja automobil (mislim na benzince) ima najmanju potrošnju goriva.Što je bolje za potrošnju na nizbrdici pusta u leru ili ubaciti u najviši stupanj prijenosa(do koje brzine jedna opcija,a od koje druga),te na uzbrdici da li je bolje voziti u višoj brzini na granici da se motor ugasi ili u nižoj.Ako možete zanemarite sve drugo i gledajte samo da potrošnja bude minimalna taj Vaš savijet mnogo bi mi znacio zato Vam unaprije VELIKO HVALA.(npr. auto opel astra s motorom 1.4 od 90 KS benzin)
ODGOVOR:Najmanja potrošnja goriva je u najvecem stupnju prijenosa s najmanjim brojem okretaja. Na nizbrdici je manja potrošnja kada je vozilo u nekom stupnju prijenosa i kada postoji efekt kocenja motorom , tada motor radi u specificnom režimu CUT OFF .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MALI PROBLEMCIC ?

Datum objave: 09.09.2008 23:05:00
Slika
PITANJE: Imam opel astru 1.6i iz 1998god. s kojom imam mali problemcic koji cu uz Vasu pomoc nadam se rijeiti....Bio sam kod majstora s autom ali nije imao vremena da mi popravi auto...Pregledom auta rekao mi je da je motoric ler gasa prljav tj cadav pa me interesira gdje se na fregazeru nalazi motoric i dali to moze biti uzrok neravnomjernog rada motora jer motor kad radi u leru pada i dize se kazljka broja ortaja i ponekad auto zna da cuka...
ODGOVOR:Vaš motor nema rasplinjac ( frgazer ) vec ima elektronski sustav ubrizgavanja. Sustav može biti MONO POINT ( jedan injektor ) ili MPI sustav ( cetiri injektora ). Obzirom na postavljeno pitanje nema nikakve šanse da vi otklonite navedeni problem. Motoric minimuma nalazi se na usisinom kolektoru u neposrednoj blizini leptirastog ventila ima tri pina i radi pod nadzorom ECU centrale. Navedeni motoric ne mora biti uzrok nestabilnog broja okretaja. Postoji još desetak drugih faktora utjecaja. Najbrže cete doci do rezultata ako ispitate sustav ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - GASI SE I LUPA

Datum objave: 06.09.2008 22:57:00
Slika
PITANJE: Imam auto Opel kadet 1.4i 90. godište. Moj problem je taj što auto nakon što prode odredenu kilometražu (npr. Gracani – Marticeva) pocne kad stanem na semaforu trokirati i ugasi se. To nam je poceo raditi ljetos na moru, kada smo napravili 10 km prilikom vožnje kada sam stala na semaforu on se pocne tresti i ugasi se, moram jednostavno držati gas da se ne ugasi. Još nešto da Vam kažem kada smo se vracali s mora i u Luckom na naplatnim kucicama cuo se zvuk kao da lupkaju propeleri, a to moj auto nema.
PITANJE:
Uzrok gašenja na vašem vozilu je elektronika paljenja ili mono sustav ubrizgavanja. Elektronika se nalazi u razvodniku paljenja i prije zamjene treba ispitati njenu ispravnost. Sustav ubrizgavanja je znatno složeniji i potrebno je pregledati i ispitati svaku komponentu kako bi se otkrio pravi uzrok. Moguci uzroci su step motor, potenciometar, MAP senzor, slabo brtvljenje usisnog kolektora . Vaše vozilo ima propeler ventilatora na hladnjaku, pregledajte istoga.
FIAT BRAVA - PROBLEMI NAKON UGRADNJE PLINA
6.9.2008. 22:45
PITANJE:
postovani imam problem paljenja zagrijanog auta koji se u voznji gasi
radi se fiat bravi 1,4 12v.
problem se pojavio otkako smo ugradili plin prije mjesec dana. nakon
toga poceo se gasit i na plin i na benzin u voznji nakon cca 30 min voznje i ne bih ga mogao upalit i do sat vremena nakon gasenja sve dok temperatura ne padne. automehanicar ga je stavio na kompjuter koji prikazuje nepravilnost na senzoru koji regulira rad motora na
minimumu, ali isto kaze da mozda parametri plina i benzina nisu dobro
nastimali. koliko uzrok moze biti u senzoru, a koliko u pobrkanim
parametrima izmedju plina i benzina ili pak u glavnom kompjuteru.
ako ste se susretali s takvim problemom mozete li mi rec sto dalje da radim i koliko bi me taj popravak kostao?
ODGOVOR:Moguce je da nakon nestrucne ugradnje plinskog sustava imate navedene probleme. Ako je motor prije ugradnje radio dobro nema razloga da tako radi i nakon ugradnje plinskog sustava. Ako je plinski uredaj ispravno montiran motor na benzin mora raditi normalno. Ako to nije tako tada je najcešci uzrok elektronski sustav ubrizgavanja benzina. U tom slucaju potrebno je ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja ( tlak goriva, brizgalice, MAP senzor, potenciometar, IAT senzor, ECT senzor, aktuator minimuma, leptirasti ventil .... ) i otkloniti pronadeni kvar.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - GASI SE I LUPA

Datum objave: 06.09.2008 22:57:00
Slika
PITANJE: Imam auto Opel kadet 1.4i 90. godište. Moj problem je taj što auto nakon što pro?e odre?enu kilometražu (npr. Gra?ani – Marti?eva) po?ne kad stanem na semaforu trokirati i ugasi se. To nam je po?eo raditi ljetos na moru, kada smo napravili 10 km prilikom vožnje kada sam stala na semaforu on se po?ne tresti i ugasi se, moram jednostavno držati gas da se ne ugasi. Još nešto da Vam kažem kada smo se vra?ali s mora i u Lu?kom na naplatnim ku?icama ?uo se zvuk kao da lupkaju propeleri, a to moj auto nema.
ODGOVOR:Uzrok gašenja na vašem vozilu je elektronika paljenja ili mono sustav ubrizgavanja. Elektronika se nalazi u razvodniku paljenja i prije zamjene treba ispitati njenu ispravnost. Sustav ubrizgavanja je znatno složeniji i potrebno je pregledati i ispitati svaku komponentu kako bi se otkrio pravi uzrok. Mogu?i uzroci su step motor, potenciometar, MAP senzor, slabo brtvljenje usisnog kolektora . Vaše vozilo ima propeler ventilatora na hladnjaku, pregledajte istoga.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,5 TD - ULJE U INTERCOOLERU

Datum objave: 05.09.2008 10:18:00
Slika
PITANJE: Imam Opel omegu 2,5 td iz 1996 god i od nedavno sam primjetio ulje u usisnim granama i intercooleru a auto mi nesto slabije vuce a ne dime nista vise nego prije sto sam uocio ova dva problema. Jos da napomenem da mi na 1500 prijedenih kilometara potrosi 0,5lit ulja.
ODGOVOR:Ulje u usisnoj cijevi i intercooleru znak je povecane emisije uljnih para koje su direktno povezane s lošijom kompresijom. Izmjerite tlakove kompresije kako bi saznali u kakvom stanju je motor.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - BROJ OKRETAJA

Datum objave: 03.09.2008 22:55:00
Slika
PITANJE: U pitanju je Opel Astra 1.7TD iz 1999 god. koja je prešla oko 130.000 km, naime kada sam kupio auto (prije 2 godine) strelica na obrtomijeru je stajala na 9-tci do prošle godine u zimu kada je spala izmedu 7 i 8, te sam pitao jednog majstora u zimu u cemu je problem on je samo rekao da je to zbog 'zime' i da ce se to vratiti, što se ispostavilo da nije tacno. Danas, kada je motor hladan i stoji u leru onda je na 9, ali nakon malo vremena (kada se motor zagrije tj. kada stoji u leru) strelica spadne (molim pogledajte sliku, uz graficki prikaz kada se motor zagrije). Molim Vas u cemu bi bio problem i kako ga otkloniti.
ODGOVOR:Motor vašega vozila ima na visokotlacnoj pumpi automatski uredaj za hladni start. Kada je motor hladan broj okretaja je povišen 950 do 1050 o/min. Kada se motor zagrije navedeni uredaj se iskljuci i tada broj okretaja treba biti oko 800 o/min. Ako vaš motor funkcionira na opisani nacin tada je sve u redu a ako je broj okretaja manji od navedenog tada treba podesiti broj okretaja za rad na minimumu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SELEN BLOKOVI ?

Datum objave: 03.08.2008 18:10:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru F 1997g ( 1.6 75ks, X16SZR motor) sa prijedjenih 167 000km. Automobil je redovito odrzavan u ovlastenom servisu, te pazljivo vozen pa je u izvrsnom stanju, a potrosnja ulja na jednogodisnjem serrvisnom intervalu je minimalna ( nekoliko mm na mjernoj sipci nakon cca 7-8 000km).
Ono sto me muci je izrazita neudobnost prilikom prelaska preko neravnina i rupa po cesti, sto primjecujem vec dulje vremena, uz veliku kolicinu buke, cak i kod rupa na cesti koje nisu osobito velike i pri malim brzinama. Na 150 000 km mijenjani su amortizeri( Sachs u ovlastenom servisu, po njihovoj preporuci). Problem s rupama postojao je i prije promjene istih. Automobil je s ovim amortizerima vrlo stabilan u zavojima, uredno drzi pravac, i ugodno upija valovitu cestu, ali prelazak preko neravnina i rupa svejedno je i dalje bolno iritantan.
Neki poznanici mi kazu da bi se moglo raditi o selen blokovima koji su tijekom godina izgubili svoja svojstva pa prenose buku i vibracije u unutrasnjost vozila. Ni na jednom redovnom servisu nisam upozoren ni na jednu nepravilnost u ovjesu, iako im do sada nisam ni spominjao ovaj problem.
Preporucate li mi zamjenu selen blokova? Ako da kolika bi bila njihova cijena (prednji i straznji) i koliko bi posao vremenski trajao? Napominjem da su udarci i buka slicni i na prednjoj i na straznoj osovini, te da se ponekad pri kretanju vrlo grbavom prometnicom, pri manjim brzinama, kada kotac prijedje preko rupe, osjeti blago trzanje volana ( bez utjecaja na pravac kretanja vozila).
ODGOVOR:Tocno je da gumeni blokovi ( seleni ) vremenom stare i gube svoju elasticnost, moguce je da se to manifestira kao lupanje ovjesa. Nije moguce unaprijed znati da li ce lupanje prestati ako se zamijene svi blokovi ovjesa jer na to mogu utjecati i drugi faktori ( zglobovi, upravljacki mehanizam, balans štanga, gume, opruge … ). Vrijedno je pokušati rješavati jedno po jedno a može se poceti od gumenih blokova. Cijenu pojedinih blokova možete saznati u svakom opel skladištu dijelova. Cijena rada se može znati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - GADAN PROBLEM ??

Datum objave: 25.07.2008 21:33:00
Slika
PITANJE: Iman jedan gadan problem sa ovim automobilom, pa bi mi puno pomogao dobar savjet.Automobil je stvarno uredno radio i funkcionirao do prije 10ak dana, kada se ugasio u vožnji iz cista mira. Radi se o vectri 18.16V iz 2000g, sa oznakom na motoru (Z18XE) koji je prešao 220000km, i sad se pojavio problem sa elektronikom, motor normalno upali te radi odlicno i dobro vuce, dok se nakon 10ak minuta rada ne ugasi iz cista mira, i prilikom "verglanja" ne daje nikakve znakove života,
da bi se ponovo nakon odredenog vremena normalno upalio, takoder mu od tada ne gori lampica na instrument tabli za signaliziranje kvara na elektronici. Bio sam kod tri razlicita servisera U Splitu i spajali su auto na kompjuter, koji su izbacivali potpuno iste greške
P0130 Sig.senz.cirk. B1 S1
! P0650 indikac.svijetlo kvara(MIL)
! P1612 IMMO signal pogrešan ili odsutan
! P1613 IMMO signal pogrešan ili odsutan
P0115 Senzor temp.motora
te su mi serviseri konstatirali da je u kvaru kompjuter na motoru te veza
izmedu njega i imobilizatora na bravi volana te kodu na kljucu automobila, i da je potrebno mijenjati sve u kompletu.
ODGOVOR:Navedene šifre grešaka ne moraju ništa znaciti. Kvar je najlakše naci kada motor ne može upaliti. U tom momentu treba ispitati ima li struje na svjecicama te da li ima benzina na injektorima. Ako ima struje na svjecicama ispituju se pojedine komponente sustava ubrizgavanja. Ako iskre ne svjecicama nema tada treba raditi kontrolu sustava paljenja ukljucujuci i blokadu motora ( imobilajzer, kljuc za paljenje, elektro magnetska antena na kontakt bravi ). To bi uglavnom bio redoslijed , tek nakon toga može se sumnjati na ECU racunalo. Nadam se da cete u Splitu naci servis u koji imate povjerenje i koji ce vam to riješiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - NE RADI PRVI CILINDAR

Datum objave: 23.07.2008 21:08:00
Slika
PITANJE: prvo bi pohvalio ovaj vaš link besplatni savjeti,to je europa,!a sad problem na mojoj opel tigri 1.4 16 v,1997g, ne radi prvi cilindar,prvo sam promjenio svijecice,ali ništa,pa kablove,pa mjerio kompresiju koja se pokazala dobra,pa injektor dao na cišcenje,pa kad sam ga stavio unutra bilo je dobro,ali nakon 2km opet isto,sad dok auto upalim dok radi pod cokom sve je ok, ali dok se cok ugasi opet ista stvar,,i auto mi isto troši,normalno vuce,i još jedna stvar dok motor radi na mjestu i ventilacija radi pocinje se osjecati cudan miris kao da ne sagorijeva nešto dobro,a u vožnji ok.
ODGOVOR:Ako je kompresija dobra tada uzrok treba tražiti u kolicini goriva na spomenutom injektoru, u naponu iskre na svjecici . Uzrok može biti i u neznatnoj kolicini rashladne tekucine koja može ulaziti u cilindar te na taj nacin poremetiti smjesu benzin – zrak ( ne znaci da je to i u vašem slucaju ). Daljnji moguci uzrok je rad bobine i elektronike paljenja u režimu minimuma. Ovo su pretpostavke a precizan odgovor se može dati nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - OSIGURAC PUMPE GORIVA

Datum objave: 21.07.2008 20:47:00
Slika
PITANJE: na dan ugradnje plina iskocio je osigurac pumpe goriva u trenutku kad sam trebao preuzeti auto, te se je nakon ponavljanja iskakanja osiguraca izvadila pumpa goriva i zice su bile stopljene u rezervaru. Sto je uzrok, moze li biti kriv ili pogreska majstora koji je ugradivo plin. Napomena, prije 3 mjeseca sam promjenio most u altenatoru, dali moze imati to kake veze? Sto napraviti, auto na plin radi, na benzin ne radi?
ODGOVOR:Prilikom ugradnje plina nije bilo potreba da se dira elektricna instalacija pumpe goriva. Uzrok pregaranja navedenog osiguraca može biti sama pumpa za gorivo ili elektricna instalacija pumpe. Diodni most alternatora nije uzrok. Potrebno je ispitati elektricnu instalaciju , relej pumpe za gorivo i pumpu za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - CRNI DIM

Datum objave: 30.06.2008 22:24:00
Slika
PITANJE: Postovanje i sve pohvale za Vas rad i trud! Radi se o Opel Astri 1.7 CDTI (59kW) i pojavi crnog dima na auspuhu. Poznato mi je da se ta pojava desava usljed nedovoljnog sagorijevanja goriva bilo zbog nedostatka zraka itd., medjutim u vecini slucajeva se pojavljuje na "stisak gasa" tj. na vecim obrtajima a opet ovdje je dim uocljiviji na nizim obrtajima (oko 2000 o/min - gradska voznja), dok se pri stiskanju gasa pojavi na kratko (ja bih rekao izbaci akumulirani dim) i dima vise nema. Motor radi dobro, nema nikakvih prekida, ulje netrosi (Castrol 5W-50) i nema nikakvih neobicnih ponasanja u voznji. I jos par pitanja za Vas, skidao sam gumene cijevi izmedju turba i intercoolera i dalje prema usisnom sistemu, primjetio sam tragova ulja u manjim kolicinama (brisuci prstom iznutra) koji mi se vise cine kao trag akumuliranih uljnih para pa neznam da li taj sistem mora apsolutno biti cist ili je to normalna pojava? I ako mi znate reci o kojem se uredjaju radi upravo koji je spojen gumenim crijevom iza intercoolera, unutar postoji neki leptir zatvarac a mislim da EGR (koji je onako robustan sa dosta ulaza za cijevi hladjenja) ide iza toga, tj, pricvrsceni su vijcima i dalje na metalnu cijev ka usisu?
ODGOVOR:Nastanak crnog dima ste dobro opisali , isti može nastati još i kao posljedica mehanickog stanja motora ( istrošenost, zacepljenje usisnih kanala na glavi motora ), stanje diza, stanje upravljackog sustava motora ( dijagnostika i kompjutorska dijagnostika ). Mali tragovi ulja na tlacnoj strani turbine i u intercooleru su dozvoljeni . Iza intercoolera se nalazi ventil koji služi za regulaciju tlaka turbine ( komprimirani zrak ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - PREKIDANJE RADA MOTORA

Datum objave: 14.06.2008 17:23:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa opel corsom 1.4 1998g .ujutro kad upalim auto krenem i onda mi malo zacukava dok se ne zagrije,u voznji kad stišcem gas kao da ga ne primi nego zacukne i onda ga primi.lamda sonda je nova na kompjuteru nema greške .potrošnja 9 litara.
ODGOVOR:Uzrok problema koje ste naveli može biti sustav paljenja i ili elektronski sustav ubrizgavanja . Kod sustava paljenja najcešce se kao problem javlja neispravne svjecice i probijanje visokog napona. Kod sustava ubrizgavanja ima znatno više komponenata koje se moraju ispitati. Ispitivanje treba zapoceti s mjerenjem tlaka goriva, provjerom stanja injektora, ispitivanjem pojedinih senzora motora, ispitivanjem MAP senzora, IAT senzora, potenciometar leptirastog ventila, mjeraca protoka .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,6 i.- ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 11.06.2008 21:08:00
Slika
PITANJE: Imam kadett 16i, 91 godina zamolio bih vas da mi kažete prilikom mijenjanja antifriza gdje se pušta van na kojem mjestu rashladna tekucina ide van.
ODGOVOR:Rashladnu tekucinu možete pustiti iz sustava na donjoj cijevi hladnjaka. Po potrebi demontirajte i cijev grijaca kako bi tekucina brže izišla iz rashladnog sustava.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEUGODAN KVAR

Datum objave: 18.05.2008 19:50:00
Slika
PITANJE: Nadam se da cete mi Vašim znanjem i iskustvom pomoci u rješavanju problema kojeg imam sa vozilom duže vrijeme
Opel Astra G 2,0 GTL,2000 god.60 KW. Diesel.
Naime o cemu se radi:Motor se gasi na malom broju obrtaja (leru), lako pali odmah nakon toga pa onda trza u toku vožnje što me dovodi u veliku opasnost jer gubim servo upravljac,kocnice i dr. i to iznenada. Primjetio sam da se tada pali indikator“motora“ pri cemu izbacuje crni dim.Zbog nepostojanja adekvatnog servisa u Sarajevu gdje
stanujem ne znam šta da radim sa ovim vozilom.Po nagovoru nekih „majstora“ uklonio sam katalizator,mijenjao senzor radilice ali to nije to. Da li je upitanju pumpa za ubrizgavanje goriva ili nešto drugo.
ODGOVOR:Navedena pojava je vrlo neugodna i svakako predstavlja problem i za vas i za servis koji treba otkriti kvar. U ovom slucaju može biti puno mogucih faktora utjecaja i zato treba sistematski ispitati sve što je potrebno radi postizanja rezultata. Navesti cu vam moguce uzroke koje vaš servis treba ispitati i provjeriti. Sustav za blokadu paljenja ( imobilajzer ), prisutnost zraka u sustavu goriva, filter goriva, niskotlacna dobavna pumpa, prikljucci na cjevovodu dovod i odvoda goriva, regulator kolicine goriva, ECT senzor temperatuire, EGR ventil, senzor položaja visokotlacne pumpe, visokotlacna pumpa, sustav za upravljanje motorom ( engine menagement ), konektor, ožicenje, relej za kontrolu motora ( napajanje ), kontrolni modul visokotlacne pumpe, ECU centrala.
SVAKA CAST
18.5.2008. 19:45
Poštovani,
Tražeci šemu toroidalnog rezervoara za TNG, naidoh na Vaš prostor na Internetu.
Nešto korisnije i udobnije odavno nisam sreo.
Svaka Vam cast za ideju, istrajnost i pare uložene u Vaš sajt.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DTI - MJERENJE ZACRNJENJA

Datum objave: 18.05.2008 19:39:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje (možda je glupo ali me zanima)... Juce sam radio tehnicki pregled (za registraciju) na mojoj Vectri 2.0 dti 2002 godište, i izmedu ostalog su radili eko- test (stavili ono crevo sa štipaljkom u auspuh) i izmerili 0,24 - necega i covek koji tamo radi je rekao da je to super i da je kod nas maksimalno dozvoljeno 3,5 isto toga necega. Koja je to jedinica za merenje izduvnih gasova i da li eko test govori nešto o "zdravlju motora"?
ODGOVOR:Na eko-testu mjeri se zacrnjenje koje kod turbo motora može biti k= 3,0 1/m ( jedinica je metara na minus prvu ). Eko-test u pojedinim slucajevima može biti pokazatelj stanja motora i sustava goriva.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MOŽE LI ME OSTAVITI NA PUTU?

Datum objave: 16.05.2008 13:08:00
Slika
PITANJE: Imam astru G 99 g. 1.6 16v, 154.000 km, super auto, medjutim nije mi motor onako tih kao nekad. Cuje se slab metalni zvuk kao da limenka zvoni i mislim da je u pitanju španer remena ispod alternatora jer kad ga u mirovanju kucnem rukom cujem isti zvuk. Rekli su mi da ga podmažem, a možda ga treba mijenjati. Može li me ostaviti na putu?
ODGOVOR:Sve zvukove na i oko motora treba shvatiti ozbiljno jer neki od njih mogu biti uzrok ozbiljnog oštecenja motora. Nitko razuman ne bi vam preporucio da tako idete na put.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZAMAGLJIVANJE PREDNJEG STAKLA

Datum objave: 11.05.2008 22:10:00
Slika
PITANJE: Imam opel astru g, iz '99te godine, motor je 1.8 16V 85 KW, i dva problema.
1. u zadnjih par dana se vrlo cesto pali lampica elektrike motora (žuta lampica u donjem redu u sredini). kad se lampica upali, auto trza, gubi snagu i kao da ce se ugasiti. auto sam vozio na dijagnostiku, koja ispiše: primary/secondary electric circuit error. majstor kaže da je u pitanju dis modul (bobina), koji treba da se zamijeni (oko 300 eur). napominjem da auto nema drugih problema, ima nov alternator i akumulator, majstor je mjerio napon na akumulatoru dok auto radi i on je uredan (preko 13V). da li masa može da pravi problem, cuo sam da ako se masa gubi na autu (zbog kontakta koji ne spaja kako treba) te kad elektrika radi samo na fazu, da ista se kvari. koje je vaše mišljenje i da li ipak moram mijenjati dis modul?
2. imam veliki problem vec godinu dana sa zamagljivanjem stakala. kada pada kiša ili snijeg, stakla toliko zamagle da voda curi te stalno moram brisati. to se dešava i na prednjim i na bocnim i zadnjem staklu. filtar klime sam mijenjao 3 puta u mjesec dana jer su mi rekli da se zgužvao, no ni nakon treceg filtra ista se stvar dešava. takode mi majstori govore da je u pitanju mali hladnjak, koji propušta vodu, no da propušta vodu auto bi morao gubiti vodu u hladnjaku, a ne gubi.
kada se namjesti ventilacija na prednje staklo, i to prema uputama koja su došla uz auto, (jacina na 3, smjer prema prednjem staklu, sa ostalim usmjerivacima zatvorenim, grijanje ukljuceno), samo se mali dio odmagli koji je jako nisko pa se moram saginjati kad vozim da bi vidio gdje idem ili brisati rucno staklo. probao sam sve ostale opcije sa ventilacijom ali magla ne nestaje ili jako teško (kad otvorim prozor i vozim pola sata tako). primjetio sam medutim da ventilator ne puše pod pravim uglom, tj. duva na prednje staklo ali samo u donji dio, dok u gornji dio nikako cak i kad okrenem ventilaciju na najjace (4). šta mi je ciniti?
ODGOVOR:Kontrolna lampica motora se može paliti radi neispravne bobine. Nema razloga da ne vjerujete svojemu majstoru koji je radio dijagnostiku. Ako je dijagnostika dobro napravljena potrebno je samo zamijeniti bobinu, izbrisati grešku i navedena lampica se nece više paliti a motor ce imati snagu.
Zamagljivanje prednjeg stakla prema vašem opisu može nastati radi propuštanja radijatora grijaca i u tom momentu vodena para direktno zamagljuje prednje staklo tako da ga ventilator grijaca ne može odmagliti. U ovom slucaju potrebno je napraviti kontrolu radijatora grijaca, ventila grijaca, cijevi za dovod rashladne tekucine u grijac i nakon toga otkloniti što je neispravno. Isto tako po potrebi treba provjeriti kompletan sustav grijaca te utvrditi njegovu ispravnost i cistocu. Nekada se zna nakupiti puno lišca i prljavštine u samom kucištu grijaca što znatno smanjuje cirkulaciju vanjskog zraka kroz grijac.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA C - PAD NAPONA ?

Datum objave: 11.05.2008 20:44:00
Slika
PITANJE: Imam problem s opel vektrom c,2003 g. 2.2 dti,automatik s predenih 150000 km. Naime do sada nije mijenjan akumulator te prilikom paljenja hladnog motora primjecujem malo duže verglanje,a tom prilikom sam izmjerio na klemama pad nampona do 9,6 V.Akumulator u mirovanju drži napon na 12,5 V.Kada upali ocitavam na klemama napon od 14,15V prvih dvadesetak min. vožnje.Nakon toga izmjereni napon na klemama je oko 13,8 V,na leru bez upaljenih potrošaca.Upalim li svijetla pada na 13,7 V,upalim li grijac stakla pada na 13,6,paljenjenjem dugih svjetala padne na 13,4V,sve na leru.Takoder primjetim kad se motor ugrije i napon pada sa 14,15V na 13,8V te tada zadržava tu vrijednost.Molio bih savjet da li je to normalno,te da li bih trebalo mijenjati akumulator,i da li bih se time stanje poboljšalo.Napominjem da ja nemam nikakvih problema sa elektrikom osim što primjecujem duže verglanje hladnog motora,a topal pali odmah.Još jedno pitanje…da li aditiv LIQUI MOLLY koji sam stavio u motor ?(ceratec) pomaže od daljnjeg habanja motora iz Vašeg iskustva ili je to samo dobra reklama.
ODGOVOR:Pad napona prilikom startanja ne bi trebao pasti ispod 10 V. Uzrok tome može biti akumulator, alternator i elektro pokretac. Kapacitet akumulatora mora biti veci od 60%. Alternator treba servisirati jer ima veliku oscilaciju napona. Nakon ovoga po potrebi napravite i servis elektro pokretaca. Kada bi napravili sve navedeno sigurno bi se situacija popravila. Navedeni aditiv u izvjesnoj mjeri pomaže.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - KOJE GORIVO ?

Datum objave: 18.04.2008 22:45:00
Slika
PITANJE: Od skora sam vlasnik opel astre 1.7 DTL,1999 godiste sa nemackim motorom.Auto me lepo sluzi,samo imam neke nedoumice koje jos uvek ne mogu da razjasnim.Da li smem da u auto sipam D2 ( do sada sipam eko dizel mada mi je potrosnja veca za otprilike 0.5 l )?
Da li smem da u rezervoar sipam cist aceton zbog smanjenja potrosnje goriva i habanja?( na nekoliko foruma se vodi velika polemika oko ovoga ). Auto je u odlicnom stanju,ja ga vozim izuzetno kilavo ( na otvorenom ne prelazim 85 km/h,po gradu ne idem preko 2000 obr/min ni u kojoj brzini),znaci,bas ga pazim i ne forsiram.Zamolio bih vas jos da mi napisete koliko bi po vama auto trebao da trosi u gradu a koliko u na otvorenom putu sa ovakvim rezimom voznje?Sve servise obavljam strogo na 5-7 000 km (ulje,filteri).
ODGOVOR:U vaše vozilo možete sipati gorivo koje želite i dodatke gorivu isto tako. Moja preporuka bi bila nešto drugacija. Radi vece cistoce i manje kolicine sumpora bolje je koristiti najcistije gorivo ( kod nas je to EURODIZEL ). Dodatak tom gorivu može biti aditiv za cišcenje diza od nekog poznatog i provjerenog proizvodaca. Nacin na koji vozite vaše vozilo nije dobar, potrebno je povremeno povecati broj okretaja motora iznad 3.500 ok/min. Potrošnja goriva na otvorenoj cesti je oko 6,8 l/100 km a mjenjac mora biti u cetvrtoj ili petoj brzini.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - KOREKTOR KOCENJA ?

Datum objave: 18.04.2008 22:38:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Astre f 1,4 95 godište.Na tehnickom pregledu su mi ustanovili da zadnji kotaci neravnomjerno koce(40 %) ,tocnije lijevi kotac slabije koci.Promjenio sam doboše ,pakne,kocione cilindre i ulje za kocnice ali samo se povecala sila kocenja na zadnjim kotacima razlika u kocenju je ostala ista.da li astra ima peti cilinar(korektor kocenja)? i da li je možda u njemu problem ?
ODGOVOR:Korektor kocenja ( peti cilindar ) može biti uzrok mada je to rijetkost. Provjerite još cijevne vodove metalne i gumene i po potrebi ih zamijenite. Provjerite i polužni mehanizam zadnjih kocnica ( unutar kocnog bubnja ).
na vrh Povratak na vrh