Danas je: 13.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CALIBRA - NE RADI BROJAC OKRETAJA

Datum objave: 06.02.2008 10:33:00
Slika
PITANJE: U Opel Calibri 20 8v neradi mi obrtomjer. Prije nekih godinu dana malo bi radio malo ne. Kada bi stao lupio bih prstom po plastici od istrument table, i on bi proradio. Sada ne pomaže ništa, naime skidao sam tablu provjerio kontakte i ocistio ih ali obrtomjer i dalje ne radi.Zanima me na što da obratim pažnju i gdje se on spaja u prostoru motora,dali na bobinu ili alternator.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora na vašem vozilu može biti spojen na dva nacina , jedan nacin je skidanje impulsa preko bobine a drugi nacin je preko RPM senzora ciji signal ide preko ECU centrale ( kompjutor ). Uzrok može biti i sama instrument ploca , kod starijih vozila nastane nevidljivo puknuce hladnog lema na zadnjoj strani instrument ploce.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - REZERVNI PROGRAM-SAFE MODE

Datum objave: 02.02.2008 20:35:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Calibru 95' 2.0 16v turbo 4x4. Na instrument tabli mi se upalila lampa za motor...Odem kod elektricara...Elektricar uradi dijagnostiku i kaže 1 problem...Greška "broj 114" u Auto Dati i kaže ovako... "turbochanger westergate regulation valve-Regulacija vazduha punjenja prazan hod" . I kaže dovidjenja košta toliko... Pogledam ventil,skinem,kupim nov( jedva ga nadjem),namestim i ništa! problem je i dalje tu.Auto ide cas bolje cas gore kako mu se hoce.Lampa se ne gasi. Primetio sam kada mi je elektricar obrisao greške i dok sam probao auto išao je kao raketa,dokle se posle par minuta nije upalila dobro poznata lampa, i auto opet sporije puni.Probao sam i sam: Skinem kleme sa akumulatora sacekam par minuta,stavim kleme,upalim auto,lampe nema(memorija se obrisala) i auto ide kao besan, turbina pršti kao luda i naravno taman stignem do "cetvrte" lampa se upali i auto uspori... Molim vas možete li mi reci u cemu je problem?
ODGOVOR:Uzrok gubitka snage i paljenja navedene lampice je preveliki tlak punjenja turbine. Kada tlak turbina postane veci od dozvoljenog ECU racunalo to stanje prepoznaje kao opasnu situaciju koja bi mogla dovesti do oštecenja motora i tada se prebacuje u rezervni program (safe mode ) tako da ciljano smanjuje kolicinu goriva . Na taj nacin motor ne postiže punu snagu da ne dode do njegovog oštecenja. Uzrok treba tražiti u sustavu za regulaciju turbine a to je navedeni ventil ( waste gate ), ventil za rasterecenje , elektricna instalacija do ECU racunala ili samo ECU racunalo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - UDARAC U GETRIBI ?

Datum objave: 28.01.2008 14:48:00
Slika
PITANJE: pitanje u vezi omege b 2,6 problem je kod getribe kad mjenjam iz 1 u 2 brzinu . kad pustam kvacilo iz 1 brzine u 2 cuje se podrhtavanje i udarac u getribi. auto je prešao 83000 km. i vec sam mjenjao lamelu iz istog problema pa molim za savijet.
problem je potrošnja ulja , ispod motora na karteru je malo mokro i kompresor klime je jako mastan od ulja šta bi to moglo biti. možete napisati sve bolesti ovog automobila koje dolaze kod njega.
ODGOVOR:Udarac koji cujete prilikom puštanja pedale spojke najcešce nastaje na kardanskom vratilu , uzrok može biti elasticni zglob ( Hardy zglob ) , križ kardanskog vratila i srednji ležaj kardanskog vratila. Ako je sve od navedenog ispravno udarac može nastati i u samom mjenjacu. Ako je to doista tako neophodno je otvoriti mjenjac, utvrditi cinjenice i zamijeniti neispravne dijelove.
Potrošnja ulja nastaje curenjem i kroz motor. Vi navodite da ulje curi iz motora, detaljno operite motor i tocno locirajte mjesto curenja, nakon toge zamijenite neispravnu brtvu/brtve ili semering.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - EMULZIJA BOJE BIJELE KAVE

Datum objave: 24.01.2008 13:45:00
Slika
PITANJE: Na svojoj OPEL CORSA GSI 16V, 94., prešla 171.000 km, primjetila sam, na cepu i tjelu mjeraca motornog ulja ( GM, polusinteticko, 10W-40), emulziju svjetle boje poput bjele kave. Što se dogada, jeli to što ozbiljno?
ODGOVOR:Navedena bijela tvar ( emulzija ) nastaje kada je djelomicno oštecena brtva glave motora i tada u rashladnom sustavu nestaje rashladna tekucina. Drugi slucaj kada je javlja ista pojava je kada se vozilo koristi svaki dan na kratkim relacijama , tada se motor ne stigne zagrijati na radnu temperaturu i zato kondenzat iz prostora motora ne stigne ispariti nego zajedno s nezagrijanim motornim uljem stvori navedenu masu koja se vidi na cepu za dolijevanje ulja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - VODA U GORIVU

Datum objave: 21.01.2008 22:27:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo Opel Astra 1999 benzin.Nedavno sam na benzinskoj crpki nasuo gorivo koje je izgleda imalo previše vode u sebi i došlo je do zacepljavanja katalizatora,nakon cega sam izvršio zamjenu istog novim jer sa starim katalizatorom vozilo nije imalo snage a imalo je i cudan zvuk.Sada ima snagu i zvuk je uredu samo kada dodam gas ispocetka malo zatreperi auto i na izduvnoj rupi na autu vani cuje se kao neki zvuk tup tuptup.Na servisu su mi rekli da ce to biti sve dok se ne potroši gorivo koje se nalazi u rezervoaru.
ODGOVOR:Nemojte cekati da potrošite gorivo nego što prije ocistite rezervoar i zamijenite filter za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA C - STRUGANJE KOCNICA

Datum objave: 21.01.2008 18:15:00
Slika
PITANJE: Imam corsu C,u 4.mjesecu bit ce 3 godine stara.prije nešto više od mjesec dana kod kocenja se cuje struganje neki put jako neki put slabije,narocito ujutro kad je motor hladan.Nakon par kocenja neki puta prestane neki put se cuje dulje ali s manjim intezitetom.Bila sam u servisu,prvi puta su rekli da to nije ništa i da se bez brige mogu voziti ,da se nakupilo prašine koju su malo ocistili cak nisu ni naplatili.No kako se to struganje i dalje jako culo zvala sam ih ponovo pa su mi rekli da dodem i ostavim auto da oni naprave probnu vožnju kad je motor hladan jer se to ujutro najviše cuje.Kad sam došla po auto rekli su da su oni ocistili plocice i da se tu ništa ne može napraviti jer se to troši i ostavlja prašinu i da ce to prestati kad prode vlažno vrijeme i hladno.Ja sam pitala dal se to na relativno novom autu mora onda tako cuti jer imama osjecaj da vozim staro željezo,rekli su da plocice nisu više od istog materijala,spominjali su azbest,a nisu mi predložili izmjenu plocica.
Moje pitanje i molim Vase mišljenje:
da li je normalno da se ne da ništa napraviti,barem na kraju izmijeniti te plocice ako ništa drugo,zašto mi nisu predložili izmjenu plocica koju sam bila voljna platiti.Da li je opasno voziti se uz takvo struganje,na kraju ne mogu to slušati a s obzirom da se pretežno vozim sama, bojim se.
ODGOVOR:U zimskom periodu ( hladnije i vlažnije vrijeme ) dogada se na vecini vozila da prilikom hladenja kocnog sustava ( diskovi, bubnjevi kocnice ) dolazi do kondenzacije na diskovima i bubnjevima kocnice. Navedeni kondenzat ( voda ) nakon dužeg stajanja ili tijekom noci oksidira površinu diska i ili bubnja kocnice . Kada se nakon toga sjedne u vozilo i krene prvo kocenje je uvijek specificno i cuje se pojacani zvuk slican struganju. Nakon drugog kocenja taj zvuk je znatno slabiji a kod treceg kocenja on potpuno nestaje. Kod prva dva kocenja nastaje cišcenje oksidacije koja se stvorila tijekom noci na navedenim dijelovima kocnice. Ovo se ne tretira kao kvar ili smetnja jer kocni sustav normalno funkcionira. Sada se možemo opet vratiti na vaše vozilo i kazati da kocne obloge ( prednje , zadnje ) treba zamijeniti ako su one postale tvrde. Razlog tome je termicka istrošenost kocnih obloga koje sasvim sigurno rade lošije od novih jer nove imaju bolji koeficijent trenja i stoga je efekt kocenja puno bolji. Vaš servis je ipak napravio propust što nije pažljivije provjerio stanje kocnih obloga i iste zamijenio . Prilikom servisiranja kocnog sustava bitno je znati da se improvizacije ne isplate, treba uvijek koristiti kocne obloge prve klase a uz to po potrebi treba zamijeniti i kocnu tekucinu . Dijelove hidraulickog sustava treba pregledati i po potrebi doraditi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - RADI KAO KOSILICA

Datum objave: 16.01.2008 23:53:00
Slika
PITANJE: Auto je prošao 120000, bez vecih zahvata na motoru, ali i bez ikakvih kontrola i pregleda.....
Nakon par ucinjenih km, pali se lampica ulja na minimumu, za koji mi se cini da nije premali....kada se motor ohladi, lampica ne svjetli, ali cim se malo ugrije, na minimumu opet zasvijetli, te se gasi prilikom kretanja i vožnje...indikator ulja ? možda, ali ne bi li onda lampica gorila stalno ?
Drugo, kada se motor ugrije, cuje se ''metalni'' zvuk taka-taka-taka-taka (kao kosilica)...cuo sam da je to karakteristicno za taj model, ali mi se cini ipak malo prejako...
Koliko otprilike košta generalka za ovaj auto ?
ODGOVOR:Motor nema dobar pritisak ulja jer su se istrošili ležajevi radilice i rukavci radilice, to se dogada kada se ne mijenja na vrijeme ulje u motoru ( dva puta godišnje ). Izmjerite tlak ulja kada je motor potpuno zagrijan i tada tlak treba biti veci od 1 bar. Navedeno lupanje može dolaziti sa ležaja radilice koji je istrošen. Situacija je ozbiljna i traži hitnu provjeru stanja motora. Cijenu generalnog popravka mogu reci nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 16.01.2008 13:57:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 1.7 TD god. proizvodnje 1997. U nameri da zamenim semering bregaste osovine skinuo sam remenicu misleci da je položajno definisana u odnosu na osovinu. Kako da namestim položaj bregaste osovine da bih mogao vratiti remenicu i da bi reper na remenici bio u pravilnom položaju?
ODGOVOR:U ovoj situaciji najprije otkopcajte stezaljku akumulatora radi sigurnosti. Nakon toga treba motor staviti u fazu. Ako ovo niste radili nikada najjeftinije je da pozovete strucnu osobu. Ako ipak želite to raditi sami postupak je slijedeci:
Oslobodite sve poklopce ispred zupcastog remena i natezaca. Stavite radilicu na oznake GMT ( gornja mrtva tocka ), oznake se nalaze na remenici radilice i na prednjem poklopcu motora kod remenice. Nakon toga stavite visokotlacnu pumpu u položaj faze ( na pogonskoj remenici pumpe ima odgovarajuca rupica 6 mm ili 7 mm , kroz navedenu rupicu pomocu odgovarajuce osovinice blokirajte pumpu ). Isto to napravite i s bregastom osovinom . Kada je radilica u položaju GMT, visokotlacna pumpa blokirana, bregasta osovina blokirana, možete namjestiti zupcasti remen i nakon toga zategnuti natezac. Ako je natezac s oznakom zatežite prema oznaci natezaca, ako oznake nema zategnite tako da zupcasti remen možete uzdužno s dva prsta okrenuti za 45° . Prilikom namještanja faze pazite da se na dodirnu klipovi i ventili.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - VRUCI KLJUC

Datum objave: 16.01.2008 13:30:00
Slika
PITANJE: Moj kljuc od automobila (vectra 1.8, 92 kw , 2001 g. ) koji je kodiran cesto je cudno topao cak vruc, kad poslije 150-190 kilometara izadem iz automobila pipnem kljuc i on bude baš onako ugrijan....dali je to možda radi povremenog paljenja EKO režima grijanja ili nešto drugo ili da ne pipam vise kljuc.
ODGOVOR:Kontakt kljuc može se zagrijati jedino posredno preko sustava grijanja, mada u automobilskoj tehnici nikada ne smijemo zanemariti i netipicne greške/pojave. Ako je kljuc topliji nego što je temperatura grijanja poželjno bi bilo ispitati kontakt bravu i elektromagnetsku antenu oko kljuca.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - NEPROFESIONALNE USLUGE

Datum objave: 14.01.2008 23:22:00
Slika
PITANJE: U 7.mj.prošle godine, kupila sam opel corsu 1994.go.od sestre i koja je vrlo ocuvana. U 9.mj. sam kupila novi akumulator koji su mi prodali kao akumulator koji odgovara i corsi, ali je to bio akumulator koji je prevelik za corsu i jedva su ga ugurali unutra, te mi je nakon 2.dana pocelo iskriti pod haubom, pa su mi stavili plastiku izmedu haube i akumulatora. U 12. mj radim servis, izmjena ulja, filtera i filtera zraka. Nakon 2.tjedna od servisa, auto mi stane u vožnji i nece više upaliti, niti na šlepanje. Punila sam akumulator i nakon toga je upalio, odvezla se autoelektricaru koji je rekao da akumulator puni, pa da ne puni baš dobro, kao 70% puni, ali on promjeni klinasti remen. Nakon jedan dana auto opet stane u vožnji. Upalim ga na kleme, vozim 2.dana i on opet stane. Jucer sam bila kod mehanicara i on kaže da je akumulator spalio regler i diode, da moram mijenjati to i akumulator. Da li mi vi možete pomoci? O cemu se tu zapravo radi i koliko to sve skupa košta?
ODGOVOR:Pažljivo citajuci vaš dopis nije teško zakljuciti da u ni jednom servisu niste dobili kvalitetnu ni profesionalnu uslugu. Ovo je razlog da pronadete kvalitetan servis koji ce vam znati pronaci kvar na vozilu, prije popravka ce vam reci kolika je cijena popravka i nakon popravka ce odgovorno stajati iza obavljenog posla. U ovom slucaju nije napravljena detaljna kontrola vozila niti se otkrio uzrok kvara .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZVIŽDANJE TURBINE

Datum objave: 13.01.2008 15:26:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Astru 1.7DTI iz 2002.godine sa 92.000 na satu prije mjesec dana i imam dva pitanja:
1. Prilikom vožnje hladnim motorom (ujutro) tiho se cuje zviždanje turbine na obrtajima izmedu 1700 i 2000 dok se na višim i nižim prestaje cuti. Takvo stanje traje oko pet minuta, valjda dok se motor ne ugrije. Napominjem da su temperature vani ispod ništice! S obzirom da u Sarajevu gotovo i nema temperatura iznad 0 vec mjesec dana, ne znam kako bi bilo pri toplijem vremenu. Ima li razloga za zabrinutost?
2. Pri ubrzavanju, negdje oko 2600 do 2800 obrtaja, Astra oštro jednom trzne kao da izgubi "palenje" i nastavi dalje normalno. Ova pojava nije cesto (mada rijetko vozim sa ovako visokim obrtajima) ali možda ukazuje na neki problem. Ocitavanje autodijagnostika nije pokazalo nikakav problem. Filter goriva je zamjenjen i nije došlo do promjene stanja. Automobil odlicno vuce od 1700 obrtaja. Možda neka od dizni pravi problem?
ODGOVOR:Karakteristican zvuk turbine može nastati iz dva razloga , prvi je malo propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine od same turbine do usisne grane. To može biti i propuštanje na visokotlacnoj gumenoj cijevi (propuštanje na spoju ) . Drugi uzrok može biti sama turbina (istrošenost ili debalans ) . Kod vas se to dogada kod odredenog broja okretaja pa najprije treba posumnjati na prvo što sam naveo. Vaš motor radi pod nadzorom ECU centrale koja prima informacije od pojedinih senzora i davaca sa i oko motora . U momentu kada dode do navedenog prekida ( trzaja ) visokotlacna pumpa, dize ili upravljacki modul pumpe ostane u tom momentu bez struje . Ovaj problem zahtijeva upornost i sistematicnost jer treba provjeriti svaki spoj elektricne instalacije na i oko motora kao i kontrolu pojedinih senzora i davaca.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - REKAO SAM "DA" OPEL VEKTRI AUTOMATIK

Datum objave: 13.01.2008 15:19:00
Slika
PITANJE: Javljam se po drugi put i ovom prilikom pozelio bih svim vozacima a narocito onima njeznijeg pola mnogo i mnogo bezbrizno predjenih kilometara , naravno uz savjete koje nam vi dajete ,..te onda i vama zelim sve najbolje i mnogo strpljenja za nas "vozace" u 2008. i dalje.
Kao sto vidite stupio sam u "brak" sa vektrom 1,8ccm. 2001. godiste (jest da je maloljetna ali nisam mogao da odolim) boja joj je extra.imam
2-3 pitanja oko ovog vozila .u pitanju je motor od 92 KW 126 konja racunajuci i mene,.mjenjac je automatski sa 4 stepena prenosa ,. Elem isao sam kod dijagnosticara koji me je uverio da nema niti jedan error u mjenjacu i ostalim djelovima automobila.,. E sad pitanja : 1. sta treba posebno da mi bude na umu kod automatskog mjenjaca da bih najbolje iskoristio njegove osobine i naravno kako da ga dobro odrzavam,.2.
mozete li mi ako nije velika gnjavaza pojasniti rezime voznje i njihovu vezu sa polozajem mjenjaca (mjenjac ima S na vrhu -(dugmence)) ,.znaci uzbrdica nizbrdica ravan put ,snijeg , ledena kisa itd ,.3. pored mjenjaca ima dugmic sa pahuljicom (moja pretpostavka -neka vrsta sprijecavanja da tockovi proklizaju) kad je ona aktivna kad jedva svijetli ili kad je poslije dodira bljesak jaci,.i konacno 4, dali se po vasem misljenju u ovaj karavan koji prelaz oko 14- 15 hiljada godisnje isplati ugraditi plin i (cuo sam samo sekvenionalni dolazi u obzir ) sebe dovesti u stanje brakorazvodne parnice od PRAVE bracne druzice jer isti kosta 750 evropljana.
uf bas se zahvaljujem ako ste makar i pocitali poruku a tek ako odgovorite.....eh onda ste u plusu kod mene 2 gajbe piva po izboru
ODGOVOR:Kod automatskog mjenjaca je važno da se redovito mijenja ulje i filter ( ako postoji ), Interval izmjene ulja je svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Ulje treba biti tocno odredenih karakteristika po preporuci proizvodaca. Režime vožnje cete isprobati sami i nije ništa komplicirano. Za normalnu vožnju to je položaj "D" ( drive ) bez obzira da li vozite po gradu ili vani. Položaj "S" ( sport ) kada se želi da mjenjac ima brže prebacivanje brzina ( koristi se rijetko ). Oznaka pahuljice oznacava upotrebu blokade diferencijala kada je jedan pogonski kotac na klizavom kolniku a drugi nije. Ako ugradite plinski sustav odgovarajuce kvalitete vožnja ce biti u pola jeftinija, vi cete to bolje izracunati na bazi kilometraže i cijene goriva. Moj subjektivan savjet je ako ugradujete plinski sustav ugradite najbolji koji postoji i koji ima kvalitetnu servisnu mrežu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SVIJETLI LAMPICA MOTORA

Datum objave: 11.01.2008 17:45:00
Slika
PITANJE: Htio bih kupiti opel astru classic II iz 11/2006 godine koja je prešla svega 13400 km, još nije bila ni na prvom servisu ali problem je taj što je upaljena lampica motora, vlasnik kaže da je to zbog toga što je nedavno sipao gorivo loše kvalitete pa mu je auto trokirao i nakon pražnjenja spremnika i sipanja novog goriva auto radi odlicno,ali se pali ta lampica i stalno svijetli u vožnji.ja sam vozio auto, u leru radi mirno gotovo necujno,odaziv na gas trenutacan,sve uredno radi samo ta lampica svijetli,sad nisam siguran da li je ok sa motorom ili ce trebati neki zahvat oko njega. U medjuvremenu vlasnik astre uzeo je vectru i nije se zamarao astrom.
ODGOVOR:Nije tocna tvrdnja da je uzrok gorivo. Navedena lampica svijetli kada postoji greška na elektronskom sustavu ubrizgavanja. To ne mora znaciti da ce i popravak biti enormno skup, možda se radi samo o neispravnom nekom senzoru ili aktuatoru. Ako vam se vozilo svida napravite dijagnostiku i znati cete o cemu se radi. Bolja opcija je da se nakon dijagnostike odmah otkloni kvar jer takvo stanje šteti motoru.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - OD KUDA POCETI ??

Datum objave: 08.01.2008 14:49:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja ako mi možete odgovoriti.imam opel zafiru 99 godina 16-16ventila.auto ima 170000 km.a sada problemi-mislim da se jako sporo motor zagrijava makar sam promijenio termostat,ulje mi troši litru na 1500 km.taj motor ima 100 ks a ja mislim po njegovoj snazi da nema ni 70 ks makar mu je krajnja brzina 180 km-h a sad potrošnja u auto je ugraden plin ali on na 100 km troši oko 18 litara plina makar je direktno ubrizgavanje a benzina oko 13 litara.okretaji u leru rade dobro i mirno ali cim se upali neki potrošac struje npr svjetla,ventilator kilera,obrtaji pocnu varirati od 500 do 700 okretaja i tako sve dok ne stisnem malo gas.i onda je opet u redu.kad radi na leru svaki drugi put kad stisnem gas okretaji mu prvo padnu na 500 a tek onda primi gas naravno to se dogodi u sekundi.auto pali jako dobro i kad je hladan i kad je topao.molim vas da mi pomognete kojim savjetom kako bi se to moglo odkloniti i kojim redosljedom i koliko bi me kod vas odprilike došao pregled tog automobila da ustanovimo u cemu je problem.
ODGOVOR:Iz vašeg opisa može se zakljuciti, da motor sporo postiže radnu temperaturu, potrošnja ulja je velika ( 0,68 l/1000km ), motor nema potrebnu snagu, potrošnja benzina i plina je povecana, broj okretaja motora na minimumu ( leru ) je nestabilan. Dobro pitanje je što napraviti i od kuda poceti ?
Ako želite stvarno rješavati navedene problema tada treba krenuti od mehanike motora i najprije riješiti eventualne kvarove. Kod ovoga sustava bitno je da tlakovi kompresije budu zadovoljavajuci, usisno ispušni kanali na glavi motora moraju biti cisti ( bez suženja ), ispušni sustav mora biti prohodan ( bez zacepljenja ), motor mora biti tocno u sinhronizmu ( faza ) . Potrošnja ulja na ovoj kilometraži nastaje radi loših brtvila ventila i ili istrošenih vodilica ventila. Nakon ovoga na redu je kontrola sustava za ubrizgavanje ( brizgalice, senzori, pojedini mjeraci, aktuatori ). Nakon temeljitog pregleda ovoga sustava mogu se znati tocni uzroci i cijena ulaganja ( dijelovi, rad ). Na kraju ostaje sustav paljenja koji se takoder treba ispitati jer i on mora biti potpuno ispravan. Iz navedenog vidite koji bi redoslijedom trebalo ici da bi došli do pravog rezultata. Na žalost pojedinim parcijalnim zamjenama pojedinih dijelova ne može se postici kvalitetan rezultat.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,2 i.- KRIVI SE ISPUŠNA GRANA

Datum objave: 02.01.2008 23:39:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Omegu 2,2 (benzin) 2002god.Problem koji se ucestalo javlja je sa ispušnom granom koja se krivi vec nakon par tisuca km ,nakon ugradnje-izmjene.Navodno je krivica u lošem materijalu od kojeg je izradena.Dali postoji nacin da se problem dugorocnije riješi? Auto je prešao 84000km i do sad sam zamijenio 3 grane.Rješenje sa Lexmaull inox granom mi je poznato ali mi je preskupo.
ODGOVOR:Na žalost poznat je problem s navedenim ispušnim kolektorom , najprije dolazi do pucanja vijaka kolektora, nakon toga nastaje deformacija. Za sada ne postoji adekvatno rješenje od strane proizvodaca. Rješenje je bi bilo jaca dimenzioniranost kolektora i vijaka za fiksiranje na glavi motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 29.12.2007 19:51:00
Slika
PITANJE: KAO PRVO SVE POHVALE NA SAVJETIMA!
Astra G 2.0 DTi 74 Kw. 86000 km. Stavljeni novi grijaci. Imam problem prilikom paljenja. Naime na temperaturi izmedu +7 i -3 auto mogu upaliti jedino ako prilikom paljenja stisnem papucicu gasa do pola. To je potrebno jedino ujutro prilikom prvog paljenja. Ukoliko ne upali od prve imam velikih problema da ga upalim ( u par navrata isprazni akumulator star godinu dana). Kasnije tokom dana auto pali najnormalnije. Kada je ujutro toplije ili pak hladnije od navedene temperature pali najnormalnije-bez gasa i od prve. Inace auto se u vožnji ponaša najnormalnije i odlicno vuce.
ODGOVOR:Želio bih vam dati kratko i jasno obrazloženje u vezi problema koje imate medutim to nije moguce jer u ovom slucaju treba ispitati jako puno komponenata i napraviti puno mjerenja. Precizniji odgovor bi se mogao dati nakon kompjutorske dijagnostike. Navesti cu neke od mogucih grešaka: Elektricni konektori, zrak u sustavu goriva, kut predpaljenja ( timing ), kontrolni modul grijaca, relej grijaca, ECT senzor, niski tlak dobavne pumpe, regulator kolicine goriva, dize, solenoid visokotlacne pumpe, EGR solenoid, senzor položaja pumpe, modul visokotlacne pumpe…
Uz odgovarajucu servisnu opremu vašim vozilom se treba pozabaviti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SUMNJA NA TERMOSTAT

Datum objave: 29.12.2007 19:44:00
Slika
PITANJE: problem je sa opel astrom 1.8 (8v) (92.) da je potrosnja u zimskim uvjetima skocila u prosjeku za neke 2 litre.Sa prihvatljivih 8l na otvorenoj sad iznosi oko 10, a gradska voznja sa 11 l na 13. Procito sam neke vase savjete vezane za istu problematiku, ali u ovom slucaju neke stvari se cine evidentnije od drugih. Temperatura motora na pokazivacu gotovo nikad ne izlazi iz plavog(tesko da se i pomakne s 0) osim kad zapnem u koloni, zna se podic do prve crtice. Posto ste naveli da to ne mora bit objektivni pokazivac temperature, vjerujem da obrtajomjer ne laze i ne spusta se ispod 1000o/min osim uvjetima spore voznje u koloni. Zbog nedovoljne zagrijanosti vjerojano se ni cok ne spusti do kraja sto uzrokuje tih 1000o/min u leru. U kabini isto ne puse neki pretopli zrak (osim ako nije dugotrajna spora voznja), pa pretpostavljam da bi problem mogao biti termostat, sto povlaci za sobom nedovoljno grijanje i povecanu potrosnju.
ODGOVOR:Vaša sumnja je opravdana, motor ne može postici radnu temperaturu i zato je kolicina goriva koja ulazi u motor povecana. Za pocetak zamijenite termostat, ugradite najbolji koji postoji jer je to fina regulacija temperature motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - POVECANJE SNAGE ?

Datum objave: 26.12.2007 21:30:00
Slika
PITANJE: Imam opel vectru 2.0 kod motora je C20NE. od 85kw. U auto dati sam našao da ima verzija istog motora od 95kw. mene zanima na koji su nacin dobili tih deset kw. I još našto, što bi dobio sa proširenjem i poliranjem usisnih i ispušnih kanala?
ODGOVOR:Navedenu snagu dobili su software-ski promjenom parametara na MAPI ( vrijeme ubrizgavanja, kut predpaljenja, broj okretaja ). Zahvatom samo na usisno ispušnim kanalima ne bi dobili ništa znacajno jer bi dosjedi ventila i sami ventili ostali istog promjera.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - ZAMJENA KM SAJLE

Datum objave: 19.12.2007 17:28:00
Slika
PITANJE: Zanima me kako promijeniti kilometar sajlu, tj kako doci do nje i šta je sve potrebno rastaviti na autu?
ODGOVOR:Prvo morate znati da li vaše vozilo ima sajlu ili ima impulsni davac. Ako ima sajlu istu morate odspojiti na samom mjenjacu, nakon toga potrebno je demontirati instrument plocu. Uputu za demontažu instrument ploce može se dati tek nakon direktnog uvida na vozilu jer su mjesta fiksiranja skrivena ispod ukrasnih poklopaca ili cepova. Ako umjesto sajle vozilo ima impulsni davac tada treba najprije ispitati sam davac koji je cesti uzrok kvara brzinomjera.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA CLASIC - MONTAŽA MAGLENKI

Datum objave: 18.12.2007 14:42:00
Slika
PITANJE: Posjedujem opel astru clasik 2008 god,zanima me montaža maglenki,vecina trgovaca mi odgovara da osim maglenki moram montirati dodatni relej i prekidac te se cjena dize do vrtoglavih 4000kn?
ODGOVOR:Svjetla za maglu treba ugraditi po pravilima struke bez obzira kolika je cijena. Ako se posao napravi nestrucno može doci do oštecenja elektricne instalacije i ispada iz funkcije pojedinih pokazivaca na instrument ploci. Ne želim vas plašiti možda ce biti sve u redu kada vi to ugradite na svoj nacin.
na vrh Povratak na vrh