Danas je: 18.11.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - ISPRAZNI SE AKUMULATOR

Datum objave: 14.02.2008 13:58:00
Slika
PITANJE: Mislim da je fantasticno to što radite. Sve cestitke samo tako nastavite.
Moj problem, nakon nedavne promjene akumulatora, ugradio sam tzv suhi Boshov silver 52 Ah dešava mi se da se pri ne tako niskim temperaturama skoro isprazni akumulator, odnosno poslije jednog dana stajanja jedva upali a ako bi stajao dva morao bih koristiti kleme. Provjerio sam akumulator kod dilera kod kog sam ga kupio gdje su mi rekli da je punjenje slabo ali da nije do akumulatora i da ga oni ne mogu promijeniti. Nakon što sam bio kod elektricara na pregledu i maloj intervenciji punjenje je bolje ali opet se isto dešava. Auto je opel astra F 1.6. Nikada ranije nisam imao tih problema.
ODGOVOR:Do rješenja cete doci ako napravite sve po uputama koje cu vam dati. Najprije ispitajte snagu akumulatora koja mora biti ( ako je novi ) iznad 70%. Ako je akumulator ispravan izmjerite napon punjenja kojega daje alternator a on mora biti 13,7 do 14,5 V ( volti ). Ako ste ustanovili da je napon punjenja dobar tada treba napraviti još jedno ispitivanje a to je test da li neki od potrošaca vuce struju iz akumulatora kada je vozilo u stanju mirovanja. Dozvoljena potrošnja struje u tom momentu ne smije biti veca od 0,2 A ( ampera ). Nakon ovoga sigurno cete znati uzrok.
POVRATNA INFORMACIJA:
Uradio sve po uputama. Zahvaljujem se najljubaznije. Auto kasetofon je izvlacio struju. Problem saniran. Hvala još jednom na vašoj nesebicnoj pomoci.
Uspješan rad želim.
Vedran
GOLF IV 1,9 TDI - GASI SE U TOKU VOŽNJE
14.2.2008. 13:30
PITANJE.
posjedujem golf IV 1.9 tdi, 66KW, godina proizvodnje 1998, a problem se ogleda u tome što mi se do sada u zadnjih 15 dana vec 3 puta ugasio u toku vožnje,automobil je servisiran redovno pri cemu prilikom svakog servisa mijenjam sve filtere.
Šta bi po vašem mišljenu mogao da bude uzrok?
ODGOVOR:
Navedena pojava je neugodna jer se dogada povremeno a mogucih uzroka može biti više. Nabrojiti cu neke koji su najcešci, elektricni konektori ( slabi kontakt ), zrak u sustavu goriva, solenoidni ventil za zatvaranje goriva, relej koji napaja cut-off ventil, regulator kolicine goriva, niskotlacna pumpa, relej niskotlacne pumpe, senzor radilice, RPM senzor ( za brij okretaja ), visokotlacna pumpa, relaj za napajanje upravljackog kompjutora, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - KAO DA NE DOBIVA GORIVO

Datum objave: 14.02.2008 13:26:00
Slika
PITANJE: Motor mi vrti ali kao da ne dobiva gorivo! zanima me da li bi kvar bio do elektronike ,pumpe……..Kod davanja kontakta svi pokazivaci rade OK, cim ga pocnem paliti pokazivac brzine pada dolje ,pokazivac goriva pada na rezervu(ima goriva) I cuje se mali škljocaj kod regulatora zraka.
ODGOVOR:Ako elektro pokretac okrece glavnu osovinu motora a motor ne može upaliti mogucih uzroka može biti vrlo mnogo. Kada bih sada navodio sve moguce samo bi vas zbunio a koristi od toga ne bi imali. Zato cu objasniti na jednostavniji nacin. Kada motor ne pali glavni uzrok je izostanak iskre na svjecici i mogucnost da nema goriva na injektorima. Ako nema iskre na svjecici ispituje se sustav paljenja ( sve njegove komponente ) i traži uzrok. Ako nema goriva na injektorima ispituje se sustav za ubrizgavanje goriva ( sve komponente sustava ) i traži uzrok.
Odgovor na vaše pitanje je da pumpa za gorivo može biti uzrok ali može biti i mnogo toga drugog. Vama ne pomaže opcenita informacija što bi moglo biti nego što stvarno jest uzrok. Precizan odgovor na to pitanje može se dati nakon pregleda navedenih sustava ( sustav goriva, sustav paljenja ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA B - KOJI GRIJACI ?

Datum objave: 13.02.2008 23:25:00
Slika
PITANJE: Koje grijace staviti u Corsu B 1.5 D 1995 god. Isuzu motor !
Ima prijedenih 180000 km .
ODGOVOR:Za vaše vozilo koristite iste grijace kao što su sada na motoru. Prije nego što kupite grijace demontirajte jedan postojeci grijac kako bi imali uzorak. Na starom grijacu je važno da procitate da li je to grijac na kojem piše 11 V ( volti ) ili je to grijac na kojemu piše 5 V ( volti ). Marka grijaca može biti Bosch, Beru, Denso, Lucas.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - GDJE SE ODZRACUJE ?

Datum objave: 10.02.2008 18:05:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas odgovor radi se o Opel Calibri 2.0 8v,oznaka motora C20NE sa klima uredajem. Prilikom izmjene rashladne tekucine molio bih vas da mi odgovorite gdje se sistem odzracuje?
ODGOVOR:Na gornjoj cijevi hladnjaka ili na cijevima koje vode od termostata do grijaca nalazi se ventil prepoznatljivog izgleda za ispuštanje zraka iz sustava . Kod nekih sustava navedeni ventil nalazi se na gornjem dijelu hladnjaka u vidnom polju.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZUBNA LETVA

Datum objave: 10.02.2008 17:43:00
Slika
PITANJE: Kupio sam astru iz 1998 godine stariji model(onaj kao i 1997),,u vožnji je sve ok,,kad namotam puni u desno ok je auto se ponaša super,,a kad namotam puni u lijevo isto kao da mi desni kotac blokira,kao da se vuce i preskace,ponekad i pucne,,kad malo popustim namotaj od punog, situacija se popravi,kad vozim ravno ili manje okuke sve je ok,,pregledao sam kod majstora ovjes kaže da ništa ne fali i špura je kao dobra,,sumnjao je na homkineticki al je na oko dobar,,možda je unutarnji homokineticki??
ODGOVOR:Uzrok opisanog problema je što volan ( zubna letva ) ima veci hod u lijevu stranu. Rješenje je tocna podjela hoda zubne letve u lijevu i desnu stranu.
POVRATNA INFORMACIJA:
Bio sam kod automehanicara,,mjerio je zubnu letvu,,letva je kaže dobro podjeljena tj , kad se volan mota ulijevo i udesno do kraja je po 2 i pol kruga i za jednu i drugu stranu isto,,volan je (gledao sam i ja) tacno u ravnini po 2 i pol kruga i u jednu i u drugu stranu,,možda je kaže auto bilo udareno pa da je glavcina kriva,,molim vas za vaše mišljenje i savjet sta da mi je raditi,,jer hocu da rijesim problem,,nisam siguran sa ovakavim autom,, mada mi ne stvara vece probleme sem kad namotam puni ulijevo,,blokira,vuce se, košto sam vam napisao u prethodnom e mailu,,da ste mi vi bogdom bliže.
ODGOVOR:
U vezi ovoga problema potrebno je napraviti još neke kontrole i to kontrolu svih pojedinih komponenata ovjesa i kontrolu karoserije vozila. Dijelove ovjesa može pregledati svaki bolji servis a kontrolu karoserije može napraviti samo servis ( limarska radionica ) koji ima specijalni kompjutorski stol na kojemu se mogu provjeriti sve važne kote ( mjere ) na vozilu. Na istom uredaju može se napraviti i potrebna korekcija ili dorada na karoseriji vozila.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - NE RADI BROJAC OKRETAJA

Datum objave: 06.02.2008 10:33:00
Slika
PITANJE: U Opel Calibri 20 8v neradi mi obrtomjer. Prije nekih godinu dana malo bi radio malo ne. Kada bi stao lupio bih prstom po plastici od istrument table, i on bi proradio. Sada ne pomaže ništa, naime skidao sam tablu provjerio kontakte i ocistio ih ali obrtomjer i dalje ne radi.Zanima me na što da obratim pažnju i gdje se on spaja u prostoru motora,dali na bobinu ili alternator.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora na vašem vozilu može biti spojen na dva nacina , jedan nacin je skidanje impulsa preko bobine a drugi nacin je preko RPM senzora ciji signal ide preko ECU centrale ( kompjutor ). Uzrok može biti i sama instrument ploca , kod starijih vozila nastane nevidljivo puknuce hladnog lema na zadnjoj strani instrument ploce.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - REZERVNI PROGRAM-SAFE MODE

Datum objave: 02.02.2008 20:35:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Calibru 95' 2.0 16v turbo 4x4. Na instrument tabli mi se upalila lampa za motor...Odem kod elektricara...Elektricar uradi dijagnostiku i kaže 1 problem...Greška "broj 114" u Auto Dati i kaže ovako... "turbochanger westergate regulation valve-Regulacija vazduha punjenja prazan hod" . I kaže dovidjenja košta toliko... Pogledam ventil,skinem,kupim nov( jedva ga nadjem),namestim i ništa! problem je i dalje tu.Auto ide cas bolje cas gore kako mu se hoce.Lampa se ne gasi. Primetio sam kada mi je elektricar obrisao greške i dok sam probao auto išao je kao raketa,dokle se posle par minuta nije upalila dobro poznata lampa, i auto opet sporije puni.Probao sam i sam: Skinem kleme sa akumulatora sacekam par minuta,stavim kleme,upalim auto,lampe nema(memorija se obrisala) i auto ide kao besan, turbina pršti kao luda i naravno taman stignem do "cetvrte" lampa se upali i auto uspori... Molim vas možete li mi reci u cemu je problem?
ODGOVOR:Uzrok gubitka snage i paljenja navedene lampice je preveliki tlak punjenja turbine. Kada tlak turbina postane veci od dozvoljenog ECU racunalo to stanje prepoznaje kao opasnu situaciju koja bi mogla dovesti do oštecenja motora i tada se prebacuje u rezervni program (safe mode ) tako da ciljano smanjuje kolicinu goriva . Na taj nacin motor ne postiže punu snagu da ne dode do njegovog oštecenja. Uzrok treba tražiti u sustavu za regulaciju turbine a to je navedeni ventil ( waste gate ), ventil za rasterecenje , elektricna instalacija do ECU racunala ili samo ECU racunalo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - UDARAC U GETRIBI ?

Datum objave: 28.01.2008 14:48:00
Slika
PITANJE: pitanje u vezi omege b 2,6 problem je kod getribe kad mjenjam iz 1 u 2 brzinu . kad pustam kvacilo iz 1 brzine u 2 cuje se podrhtavanje i udarac u getribi. auto je prešao 83000 km. i vec sam mjenjao lamelu iz istog problema pa molim za savijet.
problem je potrošnja ulja , ispod motora na karteru je malo mokro i kompresor klime je jako mastan od ulja šta bi to moglo biti. možete napisati sve bolesti ovog automobila koje dolaze kod njega.
ODGOVOR:Udarac koji cujete prilikom puštanja pedale spojke najcešce nastaje na kardanskom vratilu , uzrok može biti elasticni zglob ( Hardy zglob ) , križ kardanskog vratila i srednji ležaj kardanskog vratila. Ako je sve od navedenog ispravno udarac može nastati i u samom mjenjacu. Ako je to doista tako neophodno je otvoriti mjenjac, utvrditi cinjenice i zamijeniti neispravne dijelove.
Potrošnja ulja nastaje curenjem i kroz motor. Vi navodite da ulje curi iz motora, detaljno operite motor i tocno locirajte mjesto curenja, nakon toge zamijenite neispravnu brtvu/brtve ili semering.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - EMULZIJA BOJE BIJELE KAVE

Datum objave: 24.01.2008 13:45:00
Slika
PITANJE: Na svojoj OPEL CORSA GSI 16V, 94., prešla 171.000 km, primjetila sam, na cepu i tjelu mjeraca motornog ulja ( GM, polusinteticko, 10W-40), emulziju svjetle boje poput bjele kave. Što se dogada, jeli to što ozbiljno?
ODGOVOR:Navedena bijela tvar ( emulzija ) nastaje kada je djelomicno oštecena brtva glave motora i tada u rashladnom sustavu nestaje rashladna tekucina. Drugi slucaj kada je javlja ista pojava je kada se vozilo koristi svaki dan na kratkim relacijama , tada se motor ne stigne zagrijati na radnu temperaturu i zato kondenzat iz prostora motora ne stigne ispariti nego zajedno s nezagrijanim motornim uljem stvori navedenu masu koja se vidi na cepu za dolijevanje ulja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - VODA U GORIVU

Datum objave: 21.01.2008 22:27:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo Opel Astra 1999 benzin.Nedavno sam na benzinskoj crpki nasuo gorivo koje je izgleda imalo previše vode u sebi i došlo je do zacepljavanja katalizatora,nakon cega sam izvršio zamjenu istog novim jer sa starim katalizatorom vozilo nije imalo snage a imalo je i cudan zvuk.Sada ima snagu i zvuk je uredu samo kada dodam gas ispocetka malo zatreperi auto i na izduvnoj rupi na autu vani cuje se kao neki zvuk tup tuptup.Na servisu su mi rekli da ce to biti sve dok se ne potroši gorivo koje se nalazi u rezervoaru.
ODGOVOR:Nemojte cekati da potrošite gorivo nego što prije ocistite rezervoar i zamijenite filter za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA C - STRUGANJE KOCNICA

Datum objave: 21.01.2008 18:15:00
Slika
PITANJE: Imam corsu C,u 4.mjesecu bit ce 3 godine stara.prije nešto više od mjesec dana kod kocenja se cuje struganje neki put jako neki put slabije,narocito ujutro kad je motor hladan.Nakon par kocenja neki puta prestane neki put se cuje dulje ali s manjim intezitetom.Bila sam u servisu,prvi puta su rekli da to nije ništa i da se bez brige mogu voziti ,da se nakupilo prašine koju su malo ocistili cak nisu ni naplatili.No kako se to struganje i dalje jako culo zvala sam ih ponovo pa su mi rekli da dodem i ostavim auto da oni naprave probnu vožnju kad je motor hladan jer se to ujutro najviše cuje.Kad sam došla po auto rekli su da su oni ocistili plocice i da se tu ništa ne može napraviti jer se to troši i ostavlja prašinu i da ce to prestati kad prode vlažno vrijeme i hladno.Ja sam pitala dal se to na relativno novom autu mora onda tako cuti jer imama osjecaj da vozim staro željezo,rekli su da plocice nisu više od istog materijala,spominjali su azbest,a nisu mi predložili izmjenu plocica.
Moje pitanje i molim Vase mišljenje:
da li je normalno da se ne da ništa napraviti,barem na kraju izmijeniti te plocice ako ništa drugo,zašto mi nisu predložili izmjenu plocica koju sam bila voljna platiti.Da li je opasno voziti se uz takvo struganje,na kraju ne mogu to slušati a s obzirom da se pretežno vozim sama, bojim se.
ODGOVOR:U zimskom periodu ( hladnije i vlažnije vrijeme ) dogada se na vecini vozila da prilikom hladenja kocnog sustava ( diskovi, bubnjevi kocnice ) dolazi do kondenzacije na diskovima i bubnjevima kocnice. Navedeni kondenzat ( voda ) nakon dužeg stajanja ili tijekom noci oksidira površinu diska i ili bubnja kocnice . Kada se nakon toga sjedne u vozilo i krene prvo kocenje je uvijek specificno i cuje se pojacani zvuk slican struganju. Nakon drugog kocenja taj zvuk je znatno slabiji a kod treceg kocenja on potpuno nestaje. Kod prva dva kocenja nastaje cišcenje oksidacije koja se stvorila tijekom noci na navedenim dijelovima kocnice. Ovo se ne tretira kao kvar ili smetnja jer kocni sustav normalno funkcionira. Sada se možemo opet vratiti na vaše vozilo i kazati da kocne obloge ( prednje , zadnje ) treba zamijeniti ako su one postale tvrde. Razlog tome je termicka istrošenost kocnih obloga koje sasvim sigurno rade lošije od novih jer nove imaju bolji koeficijent trenja i stoga je efekt kocenja puno bolji. Vaš servis je ipak napravio propust što nije pažljivije provjerio stanje kocnih obloga i iste zamijenio . Prilikom servisiranja kocnog sustava bitno je znati da se improvizacije ne isplate, treba uvijek koristiti kocne obloge prve klase a uz to po potrebi treba zamijeniti i kocnu tekucinu . Dijelove hidraulickog sustava treba pregledati i po potrebi doraditi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - RADI KAO KOSILICA

Datum objave: 16.01.2008 23:53:00
Slika
PITANJE: Auto je prošao 120000, bez vecih zahvata na motoru, ali i bez ikakvih kontrola i pregleda.....
Nakon par ucinjenih km, pali se lampica ulja na minimumu, za koji mi se cini da nije premali....kada se motor ohladi, lampica ne svjetli, ali cim se malo ugrije, na minimumu opet zasvijetli, te se gasi prilikom kretanja i vožnje...indikator ulja ? možda, ali ne bi li onda lampica gorila stalno ?
Drugo, kada se motor ugrije, cuje se ''metalni'' zvuk taka-taka-taka-taka (kao kosilica)...cuo sam da je to karakteristicno za taj model, ali mi se cini ipak malo prejako...
Koliko otprilike košta generalka za ovaj auto ?
ODGOVOR:Motor nema dobar pritisak ulja jer su se istrošili ležajevi radilice i rukavci radilice, to se dogada kada se ne mijenja na vrijeme ulje u motoru ( dva puta godišnje ). Izmjerite tlak ulja kada je motor potpuno zagrijan i tada tlak treba biti veci od 1 bar. Navedeno lupanje može dolaziti sa ležaja radilice koji je istrošen. Situacija je ozbiljna i traži hitnu provjeru stanja motora. Cijenu generalnog popravka mogu reci nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 16.01.2008 13:57:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 1.7 TD god. proizvodnje 1997. U nameri da zamenim semering bregaste osovine skinuo sam remenicu misleci da je položajno definisana u odnosu na osovinu. Kako da namestim položaj bregaste osovine da bih mogao vratiti remenicu i da bi reper na remenici bio u pravilnom položaju?
ODGOVOR:U ovoj situaciji najprije otkopcajte stezaljku akumulatora radi sigurnosti. Nakon toga treba motor staviti u fazu. Ako ovo niste radili nikada najjeftinije je da pozovete strucnu osobu. Ako ipak želite to raditi sami postupak je slijedeci:
Oslobodite sve poklopce ispred zupcastog remena i natezaca. Stavite radilicu na oznake GMT ( gornja mrtva tocka ), oznake se nalaze na remenici radilice i na prednjem poklopcu motora kod remenice. Nakon toga stavite visokotlacnu pumpu u položaj faze ( na pogonskoj remenici pumpe ima odgovarajuca rupica 6 mm ili 7 mm , kroz navedenu rupicu pomocu odgovarajuce osovinice blokirajte pumpu ). Isto to napravite i s bregastom osovinom . Kada je radilica u položaju GMT, visokotlacna pumpa blokirana, bregasta osovina blokirana, možete namjestiti zupcasti remen i nakon toga zategnuti natezac. Ako je natezac s oznakom zatežite prema oznaci natezaca, ako oznake nema zategnite tako da zupcasti remen možete uzdužno s dva prsta okrenuti za 45° . Prilikom namještanja faze pazite da se na dodirnu klipovi i ventili.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - VRUCI KLJUC

Datum objave: 16.01.2008 13:30:00
Slika
PITANJE: Moj kljuc od automobila (vectra 1.8, 92 kw , 2001 g. ) koji je kodiran cesto je cudno topao cak vruc, kad poslije 150-190 kilometara izadem iz automobila pipnem kljuc i on bude baš onako ugrijan....dali je to možda radi povremenog paljenja EKO režima grijanja ili nešto drugo ili da ne pipam vise kljuc.
ODGOVOR:Kontakt kljuc može se zagrijati jedino posredno preko sustava grijanja, mada u automobilskoj tehnici nikada ne smijemo zanemariti i netipicne greške/pojave. Ako je kljuc topliji nego što je temperatura grijanja poželjno bi bilo ispitati kontakt bravu i elektromagnetsku antenu oko kljuca.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - NEPROFESIONALNE USLUGE

Datum objave: 14.01.2008 23:22:00
Slika
PITANJE: U 7.mj.prošle godine, kupila sam opel corsu 1994.go.od sestre i koja je vrlo ocuvana. U 9.mj. sam kupila novi akumulator koji su mi prodali kao akumulator koji odgovara i corsi, ali je to bio akumulator koji je prevelik za corsu i jedva su ga ugurali unutra, te mi je nakon 2.dana pocelo iskriti pod haubom, pa su mi stavili plastiku izmedu haube i akumulatora. U 12. mj radim servis, izmjena ulja, filtera i filtera zraka. Nakon 2.tjedna od servisa, auto mi stane u vožnji i nece više upaliti, niti na šlepanje. Punila sam akumulator i nakon toga je upalio, odvezla se autoelektricaru koji je rekao da akumulator puni, pa da ne puni baš dobro, kao 70% puni, ali on promjeni klinasti remen. Nakon jedan dana auto opet stane u vožnji. Upalim ga na kleme, vozim 2.dana i on opet stane. Jucer sam bila kod mehanicara i on kaže da je akumulator spalio regler i diode, da moram mijenjati to i akumulator. Da li mi vi možete pomoci? O cemu se tu zapravo radi i koliko to sve skupa košta?
ODGOVOR:Pažljivo citajuci vaš dopis nije teško zakljuciti da u ni jednom servisu niste dobili kvalitetnu ni profesionalnu uslugu. Ovo je razlog da pronadete kvalitetan servis koji ce vam znati pronaci kvar na vozilu, prije popravka ce vam reci kolika je cijena popravka i nakon popravka ce odgovorno stajati iza obavljenog posla. U ovom slucaju nije napravljena detaljna kontrola vozila niti se otkrio uzrok kvara .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZVIŽDANJE TURBINE

Datum objave: 13.01.2008 15:26:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Astru 1.7DTI iz 2002.godine sa 92.000 na satu prije mjesec dana i imam dva pitanja:
1. Prilikom vožnje hladnim motorom (ujutro) tiho se cuje zviždanje turbine na obrtajima izmedu 1700 i 2000 dok se na višim i nižim prestaje cuti. Takvo stanje traje oko pet minuta, valjda dok se motor ne ugrije. Napominjem da su temperature vani ispod ništice! S obzirom da u Sarajevu gotovo i nema temperatura iznad 0 vec mjesec dana, ne znam kako bi bilo pri toplijem vremenu. Ima li razloga za zabrinutost?
2. Pri ubrzavanju, negdje oko 2600 do 2800 obrtaja, Astra oštro jednom trzne kao da izgubi "palenje" i nastavi dalje normalno. Ova pojava nije cesto (mada rijetko vozim sa ovako visokim obrtajima) ali možda ukazuje na neki problem. Ocitavanje autodijagnostika nije pokazalo nikakav problem. Filter goriva je zamjenjen i nije došlo do promjene stanja. Automobil odlicno vuce od 1700 obrtaja. Možda neka od dizni pravi problem?
ODGOVOR:Karakteristican zvuk turbine može nastati iz dva razloga , prvi je malo propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine od same turbine do usisne grane. To može biti i propuštanje na visokotlacnoj gumenoj cijevi (propuštanje na spoju ) . Drugi uzrok može biti sama turbina (istrošenost ili debalans ) . Kod vas se to dogada kod odredenog broja okretaja pa najprije treba posumnjati na prvo što sam naveo. Vaš motor radi pod nadzorom ECU centrale koja prima informacije od pojedinih senzora i davaca sa i oko motora . U momentu kada dode do navedenog prekida ( trzaja ) visokotlacna pumpa, dize ili upravljacki modul pumpe ostane u tom momentu bez struje . Ovaj problem zahtijeva upornost i sistematicnost jer treba provjeriti svaki spoj elektricne instalacije na i oko motora kao i kontrolu pojedinih senzora i davaca.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - REKAO SAM "DA" OPEL VEKTRI AUTOMATIK

Datum objave: 13.01.2008 15:19:00
Slika
PITANJE: Javljam se po drugi put i ovom prilikom pozelio bih svim vozacima a narocito onima njeznijeg pola mnogo i mnogo bezbrizno predjenih kilometara , naravno uz savjete koje nam vi dajete ,..te onda i vama zelim sve najbolje i mnogo strpljenja za nas "vozace" u 2008. i dalje.
Kao sto vidite stupio sam u "brak" sa vektrom 1,8ccm. 2001. godiste (jest da je maloljetna ali nisam mogao da odolim) boja joj je extra.imam
2-3 pitanja oko ovog vozila .u pitanju je motor od 92 KW 126 konja racunajuci i mene,.mjenjac je automatski sa 4 stepena prenosa ,. Elem isao sam kod dijagnosticara koji me je uverio da nema niti jedan error u mjenjacu i ostalim djelovima automobila.,. E sad pitanja : 1. sta treba posebno da mi bude na umu kod automatskog mjenjaca da bih najbolje iskoristio njegove osobine i naravno kako da ga dobro odrzavam,.2.
mozete li mi ako nije velika gnjavaza pojasniti rezime voznje i njihovu vezu sa polozajem mjenjaca (mjenjac ima S na vrhu -(dugmence)) ,.znaci uzbrdica nizbrdica ravan put ,snijeg , ledena kisa itd ,.3. pored mjenjaca ima dugmic sa pahuljicom (moja pretpostavka -neka vrsta sprijecavanja da tockovi proklizaju) kad je ona aktivna kad jedva svijetli ili kad je poslije dodira bljesak jaci,.i konacno 4, dali se po vasem misljenju u ovaj karavan koji prelaz oko 14- 15 hiljada godisnje isplati ugraditi plin i (cuo sam samo sekvenionalni dolazi u obzir ) sebe dovesti u stanje brakorazvodne parnice od PRAVE bracne druzice jer isti kosta 750 evropljana.
uf bas se zahvaljujem ako ste makar i pocitali poruku a tek ako odgovorite.....eh onda ste u plusu kod mene 2 gajbe piva po izboru
ODGOVOR:Kod automatskog mjenjaca je važno da se redovito mijenja ulje i filter ( ako postoji ), Interval izmjene ulja je svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Ulje treba biti tocno odredenih karakteristika po preporuci proizvodaca. Režime vožnje cete isprobati sami i nije ništa komplicirano. Za normalnu vožnju to je položaj "D" ( drive ) bez obzira da li vozite po gradu ili vani. Položaj "S" ( sport ) kada se želi da mjenjac ima brže prebacivanje brzina ( koristi se rijetko ). Oznaka pahuljice oznacava upotrebu blokade diferencijala kada je jedan pogonski kotac na klizavom kolniku a drugi nije. Ako ugradite plinski sustav odgovarajuce kvalitete vožnja ce biti u pola jeftinija, vi cete to bolje izracunati na bazi kilometraže i cijene goriva. Moj subjektivan savjet je ako ugradujete plinski sustav ugradite najbolji koji postoji i koji ima kvalitetnu servisnu mrežu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SVIJETLI LAMPICA MOTORA

Datum objave: 11.01.2008 17:45:00
Slika
PITANJE: Htio bih kupiti opel astru classic II iz 11/2006 godine koja je prešla svega 13400 km, još nije bila ni na prvom servisu ali problem je taj što je upaljena lampica motora, vlasnik kaže da je to zbog toga što je nedavno sipao gorivo loše kvalitete pa mu je auto trokirao i nakon pražnjenja spremnika i sipanja novog goriva auto radi odlicno,ali se pali ta lampica i stalno svijetli u vožnji.ja sam vozio auto, u leru radi mirno gotovo necujno,odaziv na gas trenutacan,sve uredno radi samo ta lampica svijetli,sad nisam siguran da li je ok sa motorom ili ce trebati neki zahvat oko njega. U medjuvremenu vlasnik astre uzeo je vectru i nije se zamarao astrom.
ODGOVOR:Nije tocna tvrdnja da je uzrok gorivo. Navedena lampica svijetli kada postoji greška na elektronskom sustavu ubrizgavanja. To ne mora znaciti da ce i popravak biti enormno skup, možda se radi samo o neispravnom nekom senzoru ili aktuatoru. Ako vam se vozilo svida napravite dijagnostiku i znati cete o cemu se radi. Bolja opcija je da se nakon dijagnostike odmah otkloni kvar jer takvo stanje šteti motoru.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - OD KUDA POCETI ??

Datum objave: 08.01.2008 14:49:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja ako mi možete odgovoriti.imam opel zafiru 99 godina 16-16ventila.auto ima 170000 km.a sada problemi-mislim da se jako sporo motor zagrijava makar sam promijenio termostat,ulje mi troši litru na 1500 km.taj motor ima 100 ks a ja mislim po njegovoj snazi da nema ni 70 ks makar mu je krajnja brzina 180 km-h a sad potrošnja u auto je ugraden plin ali on na 100 km troši oko 18 litara plina makar je direktno ubrizgavanje a benzina oko 13 litara.okretaji u leru rade dobro i mirno ali cim se upali neki potrošac struje npr svjetla,ventilator kilera,obrtaji pocnu varirati od 500 do 700 okretaja i tako sve dok ne stisnem malo gas.i onda je opet u redu.kad radi na leru svaki drugi put kad stisnem gas okretaji mu prvo padnu na 500 a tek onda primi gas naravno to se dogodi u sekundi.auto pali jako dobro i kad je hladan i kad je topao.molim vas da mi pomognete kojim savjetom kako bi se to moglo odkloniti i kojim redosljedom i koliko bi me kod vas odprilike došao pregled tog automobila da ustanovimo u cemu je problem.
ODGOVOR:Iz vašeg opisa može se zakljuciti, da motor sporo postiže radnu temperaturu, potrošnja ulja je velika ( 0,68 l/1000km ), motor nema potrebnu snagu, potrošnja benzina i plina je povecana, broj okretaja motora na minimumu ( leru ) je nestabilan. Dobro pitanje je što napraviti i od kuda poceti ?
Ako želite stvarno rješavati navedene problema tada treba krenuti od mehanike motora i najprije riješiti eventualne kvarove. Kod ovoga sustava bitno je da tlakovi kompresije budu zadovoljavajuci, usisno ispušni kanali na glavi motora moraju biti cisti ( bez suženja ), ispušni sustav mora biti prohodan ( bez zacepljenja ), motor mora biti tocno u sinhronizmu ( faza ) . Potrošnja ulja na ovoj kilometraži nastaje radi loših brtvila ventila i ili istrošenih vodilica ventila. Nakon ovoga na redu je kontrola sustava za ubrizgavanje ( brizgalice, senzori, pojedini mjeraci, aktuatori ). Nakon temeljitog pregleda ovoga sustava mogu se znati tocni uzroci i cijena ulaganja ( dijelovi, rad ). Na kraju ostaje sustav paljenja koji se takoder treba ispitati jer i on mora biti potpuno ispravan. Iz navedenog vidite koji bi redoslijedom trebalo ici da bi došli do pravog rezultata. Na žalost pojedinim parcijalnim zamjenama pojedinih dijelova ne može se postici kvalitetan rezultat.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,2 i.- KRIVI SE ISPUŠNA GRANA

Datum objave: 02.01.2008 23:39:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Omegu 2,2 (benzin) 2002god.Problem koji se ucestalo javlja je sa ispušnom granom koja se krivi vec nakon par tisuca km ,nakon ugradnje-izmjene.Navodno je krivica u lošem materijalu od kojeg je izradena.Dali postoji nacin da se problem dugorocnije riješi? Auto je prešao 84000km i do sad sam zamijenio 3 grane.Rješenje sa Lexmaull inox granom mi je poznato ali mi je preskupo.
ODGOVOR:Na žalost poznat je problem s navedenim ispušnim kolektorom , najprije dolazi do pucanja vijaka kolektora, nakon toga nastaje deformacija. Za sada ne postoji adekvatno rješenje od strane proizvodaca. Rješenje je bi bilo jaca dimenzioniranost kolektora i vijaka za fiksiranje na glavi motora.
na vrh Povratak na vrh