Danas je: 18.11.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CORSA - ERG VENTIL

Datum objave: 21.11.2007 21:25:00
Slika
PITANJE: Zanima me da li moram mjenjati ERG ventil na Corsi 1,2 16V 2000.god. ili se može procistiti ili nešto drugo?Šta vi predlažete?Naime, kad dode do 1000-1500 obrtaja kao da gubi gas na trenutak, otprilike 2-3 sekunde, cim prode 1500 obrtaja radi normalno.Išao sam kod nekih majstora na dijagnostiku pa su mi rekli da procistim ili kupim drugi dio,koji košta oko 200,00 EUR.
ODGOVOR:EGR ventil se mijenja kada je neispravan. Nekada se rezultat postiže i cišcenjem istoga ali to je samo nekada. U ovom slucaju treba stvarno znati da li je EGR ispravan ili nije. Predlažem da ispitate navedeni ventil a po potrebi treba ispitati i dijelove sustava ubrizgavanja goriva. Najskuplje je ici od servisa do servisa i slušati teoriju rekla - kazala. Najbolja odluka za vas je da servis u kojega imate povjerenje napravi dijagnostiku , informira vas o troškovima popravka i nakon vaše suglasnosti otkloni kvar.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - VEC GUBIM ŽIVCE

Datum objave: 19.11.2007 15:57:00
Slika
PITANJE: Imam opel astru 1.6 si ,motor stvarno ljepo radi no problem dolazi kada je motor hladan.Kada je hladan motor uopce nece zapaliti nego zapali iz sedmog osmog puta ,promjenio sam svijecice,kablove i opet isto.Akomulator mi je nov i sumljam da bi bio on ,jer on motor okrece.Stvarno polako vec gubim polako živce pa bi vas molio za nekakvu pomoc.
ODGOVOR:Ponekad je teško otkloniti kvar na vozilu u kucnoj radinosti odnosno metodom slucajnog pronalaska kvara. U ovom slucaju nabrojiti cu vam moguce uzroke a to su: slab kontakt ( pad napona ) na elektricnim konektorima, pumpa goriva, relej pumpe goriva, nezabrtvljenost usisnog kolektora, ETC senzor, IAT senzor zraka, potenciometar leptirastog ventila, IAC aktuator minimuma, tlak goriva i održavanje konstantnog tlaka, senzor radilice, senzor broja okretaja , ECU centrala. Eto to su moguci uzroci a ispitivanje se može zapoceti po istom redoslijedu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - ALKOHOL U GORIVO ??

Datum objave: 18.11.2007 19:20:00
Slika
PITANJE: opel kadet 1300 benzinac prilikom jutarnjeg paljenja ima neravnomeran rad pa se povremeno i motor trese dok se ne zagreje, posle je sve normalno. dobro vuce dobro pali, inace je generalno sreden pre 10000km. kolega me savetuje da mu sipam u rezervar 100 posto alkohol da bi uništio vodu ako postoji.šta mi vi predlažete, inace auto je sa karburatorom.
ODGOVOR:Kolega vam je super jedino mi niste rekli koliko alkohola trebate staviti u rezervoar. Bolje je da ocistite rezervoar , detaljno operete i servisirate karburator te zamijenite filter goriva. Po potrebi ispitajte svjecice , kablove i podesite kut predpaljenja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - U IME EKOLOGIJE POMOZITE !!

Datum objave: 13.11.2007 10:58:00
Slika
PITANJE: Posjeduje opel corsu 1.3 cdti tri godine staru i sa 45tkm prijedenih.auto je uredno servisiran i nikad ganjan (od prvog dana ga vozi moja djevojka).No u posljednje vrijeme auto kad upali radi nemirno,pojacana je buka i dimi tako jako da je u sekundi cijela garaža i dvorište u dimu.sve se to prakticki izgubi kad motor postigne radnu temp.na hladno dim je bijeloplave boje a na toplo kad se dodaje gas crne.auto je bio na redovnom servisu na 45tkm i oni kažu da je sve ok.možda za wartburga da ali za novu corsu sumnjam.Takoder posjedujem i novi grande punto s istim motorom i mogu rec da nemaju nikakve slicnosti ni po zvuku ni po performansama.fiat radi skoro necujno dok opel radi ko stari ferguson.Da li je tu vec problem u dizama ili možda kakav senzor.U ime ekologije i spasa našeg planeta pomozite!
ODGOVOR:Vaš servis vam nije rekao pravu istinu. Na motoru vašeg vozila ne radi jedan cilindar ( plavi dim ) , kada se zagrije cilindra proradi ali u cjelini motor ne radi dobro na što ukazuje crni dim što je znak nepotpunog izgaranja dizel goriva. U ovom slucaju potrebno je što hitnije napraviti dijagnostiku motora i otkloniti kvarove jer bi odgadanjem šteta mogla biti znatno veca.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - IZNENADA SVE PODIVLJALO

Datum objave: 10.11.2007 19:53:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam b vectre iz 96 godine.Danas se iznenada sve podivljalo.Na instrument tabli km/h sat stoji i nemice se ,nemice se ni temp ni kolicina goriva(obrtomjer nemam).žmigavci takoder nerade kao ni radio a ni display. displax svijetli ali ništa na njemu nepiše.Instrument tabla ima struje i nekad prilikom vožnje ona skoci i pokaže brzinu ali sve skakajuci . auto upali bez problema i nema posljedica u vožnji. kad upalim svjetla tabla živne i sve tri nabrojane kazaljke skacu gore dolje.
Nakon malih provjera utvrdio sam da se žuta žica radija otkacila i visila po kucištu radija (lim). kako kaže elektricar otišao je neki osigurac ili relej.
Još jednom napominjem radi: ventilacija,svjetla duga kratka,
neradi: km/h sat,temperatoru,kolicina goriva,radio,žmigavci,display
ODGOVOR:Ispitajte sve konektore koji povezuju instrument plocu s elektricnom instalacijom. Uzrok može biti i sama instrument ploca . Toliko mogu reci na nevideno.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - EMISIJA ULJNIH PARA

Datum objave: 10.11.2007 19:37:00
Slika
PITANJE: Najprije da pohvalim sajt koji je vrh,a i vas kao retko ljubazne ljude.Imam astru H 1.7 CDTI 74 kw 2005god. prešao sam 56oookm.Moj problem se sastoji u tome što mi se pojavila uljna para na crevu koje dolazi od filtera zraka do turbine pri samom kraju kod šelne koja spaja crevo sa turbinom.Pritom sam mjenjao turbinu u garanciji na 28000km i stavili su novu.E sad nije mi jasno kako je moguce da dode do tragova ulja na tom mjestu koje je jedino valjda moglo doci tu preko oduška ulja ili ne znam nija više cega.Ne znam dali mi je motor vec gotov pa da pušta ulje na odušku ili je neka greška do turbine.U svakom slucaju bio sam kod majstora (pošto nisam u garanciji više) i on mi je rekao da se to dogada kod diesel motora s vremenom,al mi se cini da ja imam malo kilometara za takvo nešto.E sad savetovao me je da pratim potrošnju ulja od zamjene do zamjene koju radim na 10000km sa svim filterima i samo originalnim djelovima.Pritom nemam nikakvih znakova niti u vožnji niti kod paljenja ujutro ili bilo kad da nešto nije u redu.Super vuce potrošnja je ok tako da ne znam šta da radim.Dali je stvar ozbiljna ili da poslušam majstora.
ODGOVOR:Ako vaše vozilo dobro pali , ima snage , potrošnja goriva je normalna , potrošnja ulja je manja od 0,2 i/1000 km tada se ne radi o nicemu ozbiljnom. U svakom odušku za ulje ima sitnih cestica ulja koje putuju od kucišta motora do usisnog kolektora. Navedena kolicina ulja može doci kroz visokotlacnu cijev turbine i do same turbine ( kompresorska strana ) . Ako visokotlacna cijev turbine ne brtvi u potpunosti , može se pojaviti trag motornog ulja na tom mjestu kao i na kompresorskoj strani turbine. To ulje nije znak istrošenosti turbine . Ako je emisija uljnih para iz motora povecana to je znak istrošenja na sustavu klip cilindar .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - RAZVODNIK PALJENJA

Datum objave: 07.11.2007 14:44:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadet karavan i crko mi je motor koji je bio 1.4l,karburator. Slucajno sam imao motor od istog takvog kadeta ali je 1.6 i ne odgovara mu razvodnik palenja. Ovaj stari je sa dvije a ovaj sa tri žice.
ODGOVOR:Morate pronaci razvodnik paljenja koji ima dvije žice, Razvodnik paljenja od motora 1,6i. ima razvodnik paljenja s elektronikom i HALL davacem koji ne odgovara sustavu paljenja kakav vi imate na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - UZROK NIJE ŽENA !

Datum objave: 03.11.2007 00:17:00
Slika
PITANJE: Opel vectra 16 16v 1996
Auto ide normalno do 2000 obrtaja, dok preko 3000 obrtaja pocinje lagano cupkati,tresti. Kao da nema onu snagu koju bi trebao imati.
Auto je do sad vozila žena. Prijatelji mi govore da ga treba par puta zavrtjeti do 6000 obrtaja,da se procisti. Interesira me par razloga zbog cega bi to moglo biti. LAMPA OD ZRACNOG JASTUKA MI NONSTOP RADI,OSTALO JE SVE OK.
ODGOVOR:Uzrok lošeg rada motora nije žena vec nešto sasvim drugo. Cesti uzrok prekidanja su visokonaponski kablovi i svjecice a nakon toga sustav ubrizgavanja goriva odnosno neke od komponenata sustava . Elektronski sustav ubrizgavanja je dosta složen i postoji puno raznih faktora koji bi mogli biti razlog ( tlak goriva, brizgalice, razni senzori, aktuatori ...) . Do rješenja cete najbrže doci ako ispitate komponente sustava paljenja i sustava ubrizgavanja, tada se može znati i cijena popravka. Kontrolna lampica AIR BAG-a se pali kada navedeni sustav nije ispravan. Moguci uzroci su zatezaci pojaseva, konektori, elektricna instalacija, zavojnica ispod volana, racunalo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - TVRDOCA OVJESA ?

Datum objave: 03.11.2007 00:04:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Vectru B 96.g.,5 vrata i problem u tvrdoci ovjesa,kad prelazim preko rupa ili spojeva na cesti užasno se osjeca udaranje,doslovno me baca po sjedalu pogotovo se osjeti na stražnjim sjedalima dok sam auto prilikom udarca ne bježi ljevo-desno i dobro leži u zavojima. Zanima me u cemu je problem,da li su u pitanju amortizeri ili nešto drugo?
ODGOVOR:U ovom slucaju potrebno je provjeriti amortizere , hvatišta amortizera, ovjese i selen blokove ovjesa. Uzrok može biti pojedini dio ovjesa , amortizeri ili sve navedeno. Dijagnostika i utvrdivanje cinjenica radi se na nacin da se provjeri svaki moguci detalj kako bi se izbjegle krive procjene i bespotrebno mijenjanje nekih dijelova.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OBRTOMJER

Datum objave: 02.11.2007 23:55:00
Slika
PITANJE: Radi se o obrtomjeru na Automobilu Opel Astra 1997 godište. Na automobilu motor je od Isuzu-a.Majstori kod kojih sam ja bio ne znaju odakle ide obrtomjer i ne mogu da otklone kvar istog. Mogu li saznati samo šta bi moglo biti uzrok kvara obrtomjera I kako je najlakši nacin ispitivanja i otklanjanja kvara.
ODGOVOR:Na ovom vozilu mogu postojati dva nacina za mjerenje broja okretaja motora . Jedan nacin radi pomocu senzora na radilici , koji daje odgovarajuci signal koji ide preko elektricne instalacije do racunala a od racunala do instrumenta . Uzrok može biti senzor, elektricna instalacija, racunalo, instrument. Drugi sustav radi pomocu alternatora od kojega ide impuls elektricnom instalacijom do pretvaraca i od pretvaraca do samog instrumenta. Kod ovog sustava uz navedene komponente uzrok može biti i sam alternator , odnosno njegov nepravilan rad.
INFORMACIJA CITATELJA:
Imao sam isti problem .Rešio sam ga zamenom kablova svecice komplet.Uzrok je bio kabl bonbina – razvodnik. Grafitni kablovi unutar pukotina i zazor.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,4 - PUTNO RAČUNALO

Datum objave: 24.03.2011 22:30:46
Slika
PITANJE: Kupio sam astru 1.4 16v gtc enjoy prije par mjeseci i nisam se previše obazirao na board computer.Prosjecna potrošnja prema njemu je 8.5 litara što je u redu.Nedavno sam skužio da mi range(domet) govori da imam jos 600 km sa pola tanka.Astra 1.4 16v 90KS sa pola tanka mi prode jedva 290 km, a kamoli 600 koliko piše.Dali je to greška na putnom racunalu jer mi u knjizi vozila piše da kada se upali rezerva treba pisati refuel, a meni 0 bodova jer piše da još mogu prijeci cca 300 km.U knjizi piše da racuna domet s obzirom na litre u rezervoaru i trenutnu potrošnju.Ako nije greška na racunalu ne vidim smisao tog range-a kad ne pokazuje dobro.Na svim autima koje sam do sada imao, range(koliko jos mogu prijeci) na putnom racunalu imao je malo normalno odstupanje cca 10,20 km, ali ovih 300 me totalno zbunilo.
Po njegovom bi još 300 km trebao proci na parama u rezervaru...
ODGOVOR:Ulazni podaci za putno racunalo koje racuna koliko vozilo može prevaliti kilometara s nekom kolicinom goriva su : prosjecna potrošnja goriva na 100 km, trenutna brzina vozila , kolicina goriva u rezervoaru, podtlak u usisnom kolektoru, broj okretaja motora , stupanj prijenosa.
Ukoliko neki od navedenih podataka nije tocan , nije tocan ni izracun racunala. Najcešci uzrok velikog odstupanja je baš samo racunalo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZUJANJE IZ MJENJACA

Datum objave: 30.10.2007 09:51:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Vectre A, 91.god., 1.6 motor, benzinac, nakon ubacivanja iz trece brzine u drugu, te nakon puštanja kvacila, pri malo vecem broju okretaja motora, cuje se odredeno zujanje koje dolazi iz mjenjaca, ista stvar se dogada i pri prebacivanju iz cetvrte brzine u trecu, pri ostalim brzinama ne dolazi do zujanja. O kojem problemu bi se moglo raditi? Takoder kada pustim pedalu od kvacila u leru, mjenjac mijenja zvuk, ponekad se cuje odredeno zujanje. Da li su problem ležajevi u mjenjacu, i da li se uopce isplati mijenjati ih, ako je problem do njih? Te o kojoj cifri novaca bi se radilo ako bi se napravio pregled mjenjaca i izvršilo otklanjanje kvara?
ODGOVOR:Uzrok zujanja iz mjenjaca su pojedini ležajevi ali mogu biti i drugi rotirajuci dijelovi mjenjaca. Kada postoji situacija kao ova koju navodite potrebno je demontirati mjenjac , otvoriti mjenjac, utvrditi cinjenice i napraviti troškovnik. Tek nakon toga može se znati cijena popravka mjenjaca. Nabavka starog mjenjaca je takoder rizik jer ne znate što ste kupili.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NE PALI NORMALNO

Datum objave: 24.10.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: Opel kadett, 1.6i (single point injection).
Auto ne pali normalno, ali ga uspijem upaliti uz pomoc start spray-a ili rucnim nalijevanjem benzina u karburator i kad mu podignem okretaje dovoljno da prebaci na plin - radi normalno.
Pitanje:
1.Kako mogu ispitati da li je problem u EM dizni (do nje dolazi gorivo, ali preko nje nikako) (zaštopana ili ima problem elektricne prirode) ili u signalu koji dolazi do nje (koji daje ECU)?
2. Kako izgleda signal (napon, valni oblik, frekvencija itd) koji dolazi do dizne?
Mjerenjem napona izmjerio sam prisutnost i istosmjernog i izmjenicnog napona na stezaljkama dizne. Na raspolaganju od mjerne opreme bio mi je samo unimer.
ODGOVOR:Napon na injektoru je 12V a upravljanje injektorom obavlja ECU centrala. U ovom slucaju treba izmjeriti tlak goriva koji mora biti oko 1 bar tek nakon toga možete ispitivati napone i signale na pojedinim senzorima. Oblik signala injektora je specifican , to je okomita krivulja s oštrim vrhom koji ima blago padajucu krivulju . Ispitajte još MAP senzor, senzor leptirastog ventila ( potenciometar ) i senzor temperature motora.
S vašim instrumentom ne možete daleko stici u dijagnostici motora.
DODATNO PITANJE:
Koja je uloga upravljacke elektronike plina u prekidanju injektora?
Može li njezina neispravnost direktno utjecati na rad injektora za benzin?
Pretpostavljam da može, no zanima me kako funkcionira mehanizam prekida rada benzinskog injektora dok auto prebaci na plin.
ODGOVOR:
Razliciti plinski sustavi ne moraju imati isi nacin rada . Postoje razlike izmedu pojedinih proizvodaca. Jedan od poznatih plinskih sustava radi na slijedeci nacin. Motor uvijek pali na benzin a prekapcanje na plin nastati ce u momentu kada rashladna tekucina postigne temperaturu od 40°C jer je tako podešen program. Na navedenoj temperaturi aktivira se termicki senzor koji šalje impuls u plinsko racunalo. Plinsko racunalo putem upravljacke elektronike na koju su spojeni benzinski injektori zatvara benzinske injektore a istovremeno ( ili nešto ranije "milisekunde" ) otvara preko plinskog elektromagnetskog ventila dovod plina direktno na plinske injektore. Ovaj proces je sinkroniziran i odvija se u djelicu sekunde.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA II - GORIVO ILI....??

Datum objave: 23.10.2007 15:54:00
Slika
PITANJE: Opel Astra Caravan II- motor 1,6 Twinport, u zadnje vrijeme se dešava, da u praznom hodu, motor radi nekoliko minuta u redu, znaci bez promjene broja okretaja, a nakon toga okretaji padnu i ponovo se vrate na normalu, što se vidi na brojacu okretaja, a i po zvuku. Pošto je pod jamstvom, bili smo u ovlaštenom servisu, no rekli su da je to normalno,spominjali su da bi moglo biti do goriva. No pošto ulijevam Eurosuper 95, u to baš ne vjerujem. Greška se uocava kad je motor na temp oko 90 C i pogotovo se vidi kad se pri toj temperaturi, auto ugasi pa ponovo upali, što su vidjeli i u servisu.Auto je star 5 mjeseci, prošao je 10500km, i do nekih 9000 km nije bilo nikakvih problema, i to što je "normalno" sada, prije nije postojalo.
ODGOVOR:Ako je problem u benzinu to možete provjeriti i sami , kada potrošite gorivo tada natocite euro super 98 oktana koji je znatno cistiji i kvalitetniji. Na taj nacin cete dobiti odgovor u vezi goriva. Ako problem postoji i dalje tada je najcešci uzrok elektronski sustav ubrizgavanja odnosno neka od njegovih mnogobrojnih komponenata. U tom slucaju servis vam je dužan tu reklamaciju otkloniti, ako je potrebno posjetite drugi servis.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - SPOJKA

Datum objave: 22.10.2007 15:09:00
Slika
PITANJE: Dogda mi se ponekad da prilikom vožnje kad pritisnem kuplung cuje se nekakav zvuk kao da nešto udara u nešto (ali ne uvijek).
Takoder mi se dogada ponekad da dok otpustim kuplung nakon što prebacim npr. iz trece u drugu brzinu kad ponovno dodam gas auto ne reagira nego nakon cca. 3 sekunde auto naglo krene tj. auto se ponaša kao da još uvijek držim pritisnut kuplung, a on je otpušten. Bio sam mijenjao regulator tlaka goriva...sad mi auto ne crkava više pri kretanju ali mi svejedno nakon što pustim papucicu gasa (kad kocim) auto cukne,a isto tako i kad dodam gas nakon kocenja.
ODGOVOR:Na vašem vozilu je neispravna spojka , zamjenite je . Drugi problem povezan je sa sustavom goriva koji ne radi kako treba , pojedinacni pokušaji mijenjanja pojedinih dijelova nece dati željeni rezultat, zato je potrebno napraviti kompletnu dijagnostiku i kontrolu svih komponenata sustava ubrizgavanja. Nakon ovoga biti ce jednostavno otkloniti kvar.
OPEL ASTRA - DIJAGNOSTIKA
21.10.2007. 23:04
PITANJE I KOMENTAR:
"Posjedujem Opel Astru F 16.16V 74KW '97 god, u vožnji pri oduzimanju gasa upali mi se servisna lampica i padne mi broj obrtaja motora na ispod 500, otišao sam u Opelov servis i na dijagnostickom uredaju je nadena greška '' (0500) nema signala brzine vozila '' , nisu znali šta je to i o cemu se radi i nisu mi mogli pomoci. Samo da napomenem da auto NEMA ABS."
Samo sam želio da se javim i da kažem da imam identican problem na opel astri F 1.6 benzin, bez ABS. Potpuno isti simptomi, samo što sam ja po preporuci servisa zamjenio senzor obrtaja na bregastoj osovini. Medutim, problem nije riješen i isti simptomi se javljaju, ali kod mene samo prilikom kretanja niz brdo, po ravnom vrlo rijetko. Postupak koji vi preporucujete na žalost nje moguce izvršiti u servisu vjerovatno radi neznanja i nezainteresiranosti servisa u Sarajevu. Cak sam napiso i pismo žalbe opelu ali to nije riješilo moj problem. Žao mi je sto niste bliže.
ODGOVOR:
U servisima je cesti slucaj da se ne poklanja dovoljno pažnje dijagnostici motora i vozila a cijela aktivnost se svodi na spajanje servisnog kompjutora na dijagnosticki prikljucak vozila. Na taj nacin može se otkriti samo 10 do 20 % grešaka . Na žalost za dijagnostiku treba puno više znanja, upornosti , vremena i odgovarajucih instrumenata , alata , mjernih uredaja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEGATIVNI OTKLON KAZALJKE

Datum objave: 21.10.2007 21:53:00
Slika
PITANJE: Imam astru 2.0DTl 2000. god. na kojoj se u poslijednje vrijeme prilikom startanja kazaljke na instrument tabli pokrenu u suprotnom smijeru. Oduzimanjem kontakta i ponovnim startanjem
kazaljke imaju normalan otklon.
ODGOVOR:Navedena pojava nastaje radi padova napona na pojedinim mjestima, najcešce je to na elektricnim konektorima i stezaljkama akumulatora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA F - GREŠKA 0500 ?

Datum objave: 18.10.2007 18:30:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru F 16.16V 74KW '97 god, u vožnji pri oduzimanju gasa upali mi se servisna lampica i padne mi broj obrtaja motora na ispod 500, otišao sam u Opelov servis i na dijagnostickom uredaju je nadena greška '' (0500) nema signala brzine vozila '' , nisu znali šta je to i o cemu se radi i nisu mi mogli pomoci. Samo da napomenem da auto NEMA ABS.
ODGOVOR:Prema vašem opisu navedeni signal odnosi se na senzor broja okretaja motora ali postoji mogucnost da je u pitanju i senzor OT ( senzor GMT ) . I jedan i drugi senzor se mogu ispitati a nisu ni skupi zato me cudi postupak vašeg servisa. U servisnim uvjetima potrebno je napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja i sustava paljenja nakon koje se znaju sve pojedinosti u vezi kvarova .Ovom prilikom mogu nabrojiti moguce uzroke ali ne znam da li cete imati koristi od toga. Provjerite : tlak i kolicinu goriva, injektore, propuštanje usisnog kolektora, elektricne konektore, IAT senzor, senzor leptirastog ventila, leptirasti ventil, senzor detonacija, senzor radilice, senzor bregaste osovine, MAP senzor, ECU centralu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZNANJE JE SKUPO

Datum objave: 14.10.2007 16:54:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru i nakon 10 godina odlaženja ovlaštenim serviserima odlucio sam se obavit standardni servis na autu, zamjena ulja, filtera ulja, zracnog filtera i naravno filtera goriva.
Sve je išlo lako i bez muke dok nisam došao do filtera goriva...dakle auto nije htio upalit nikako...trese vrti ali nikako da uhvati...u silnim pokušajima naravno da sam i akumulator "izverglo", ali ništa do klasicnog "šlepanja" sa drugim autom. Nakon toga radio je 10 ak minuta ugasim ga i opet palim i sve pet, upalio je od prve. Nakon vožnje od nekih 10 km da napunim akumulator...ugasio sam ga. Drugi dan nije htio upalit, dakle vracamo se na pocetak price...upalio je ali na guranje. Nakon procitanih postova sa ove stranice, došao sam do zakljucka da možda pumpa nije otišla...tako da sam digao ruke od njega i odpeljao ga u servis...tamo je naravno informaciju dobit malo teže, ali odgoovr od servisa je bio da ga je trebalo odzracit, što su oni i uredno napravili, pa sada auto pali kao i prije. Pitanje je kako i ako mogu dobit postupak odzracivanja sustava goriva? Ono što sam ja radio je zamjena namocenog filtera u naftu i onda odmah u onu cašicu koja ga drži, promjena gumice na šaraficu i zatezanje istoga...nakon što nije htio upalit odšarafljivanje diznica i izbacivanje nafte ("verglanjem") na njih nebi li izišao zrak...isto tako nadoljevanje nafte prije toga u posudicu sa filterom. Sve je to bilo bezuspješno, jel ocito ima neka druga caka, ako ju znate bilo bi dosta korisno da saznam di sam griješio.
ODGOVOR:Odzracivanje sustava goriva nije uzrok. Kada motor upali i kada odradi još neko vrijeme kao u vašem slucaju tada iz visokotlacne pumpe nestane i zadnja kolicina zraka. Nakon vašeg posjeta servisu sigurno je pronaden uzrok radi kojega motor nije mogao paliti. Razumljivo je da vam servis ne želi reci pravi uzrok jer je znanje skupo. Svaki servis koji želi biti u trendu ( pratiti nove tehnologije ) stalno ulaže u obuku svojih kadrova, novih alata , dijagnosticke opreme i softwera a to je stvarno jako skupo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - VIŠE PITANJA

Datum objave: 13.10.2007 21:22:00
Slika
PITANJE: Radi se o Opel Tigri 1.4 16V, nedavno sam promjenio zadnji lonac i filter zraka. Umjesto originalnih stavio sam auspuh tp racing i filter lrx ''gljivu''. U pocetku je sve bilo u redu auto je dobio dobar zvuk ne prejak, a cak je malo dobio i na snazi. Sad nedavno se poceo iz cista mira gasiti, u vožnji i na semaforu, tj kada pritisnem kvacilo. Bio sam kod majstora i on mi je odmah rekao da skidam te gluposti i vratim stari auspuh i filter. Dijagnostika je pokazala da je smjesa stalno bogata. Promjenio sam svjecice i filter goriva te se sada to više ne dešava. Zabrinjava me samo to što je smjesa bogata, da li to može štetiti motoru? Takoder sam namjeravao ukloniti srednji lonac kako bih dobio bolji i jaci zvuk a možda i nešto na snazi. Da li to preporucate, kako bi to utjecalo na motor, trajnost i sl. Takoder u vezi gljive me zanima gdje ju je najbolje postaviti kako bi dobivala hladan zrak i da li se smije smociti. Npr. ako bih ju postavio malo niže ispod fara? Još nešto nevezano za usis-ispuh, ponekad mi se pali lampica a nekad i stalno svijetli, ne znam tocno što je ali znak mi izgleda kao da je ''cok'',nalazi se u donjem lijevom kutu na kontrolnoj ploci. Ako možda znate što bi to moglo znaciti? Te na kraju me još zanima kako mogu znati da li su zracni jastuci ukljuceni? Ovo sa auspuhom bih zaista želio napraviti, samo mi nemojte reci da je nemoguce. Da li možda postoji neka alternativa a da nije preskupo i da ne moram mjenjati zadnji lonac, npr maknuti katalizator iako se to vjerojatno ne smije.
ODGOVOR:Navedena lampica koja se pali a ponekad i stalno gori znak je da sustav ubrizgavanja nije ispravan, tu se podrazumijeva da neke komponente sustava nisu ispravne. Uzrok tome može biti ugradnja sportskog filetra koji je cesti uzrok kvarova na mjeracu mase zraka. Kvar na ovom sklopu ima za posljedicu neodgovarajuci stehiometrijski omjer gorivo zrak ( prebogata smjesa ) , manju snagu motora , vecu potrošnju , gašenje motora . Isto tako prebogata smjesa potencira blokadu lambda sonde i oštecenje katalizatora. Umjesto gljiva filtera možete ugraditi sportski filter koji je istih dimenzija kao i originalni ( k&n ) filter koji mora biti smješten u originalno kucište a samo kucište ne smije biti ošteceno. Uz ovaj filter možete napraviti i modifikaciju ispušnog sustava ali tek iza katalizatora . Na taj nacin dobiti cete nešto snage i sportski zvuk kojega želite. Ni jedan zracni filter se ne smije smociti jer tada protok zraka postaje višestruko manji. Bitno je naglasiti da se navedena kontrolna lampica ne smije paliti jer je to štetno za motor. Ispravnost sustava zracnih jastuka može se provjeriti na dva nacina i to dijagnostikom navedenog sustava ili njihovim aktiviranjem. Ovo drugo nikako ne preporucam.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - GORI ŽUTA LAMPICA

Datum objave: 13.10.2007 19:42:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru B sa turbo dizel motorom. Od nedavno mi se upalila žuta lampica. Nalazi se na kontrolnoj tabli, odprilike, ispod LCD displeja koji pokazuje predene kilometre. Primjetio sam da auto znatno slabije ubrzava, po meni najverovatnije ne pali turbinu. Šta mi je ciniti? Da li smem tako da vozim auto, npr do servisa ili slicno?
ODGOVOR:Navedena lampica se pali kada je neispravna regulacija turbine, sama turbina, neispravni grijaci ili relej grijaca. Pocnite sa provjerom sustava za regulaciju turbine. Vozilo možete voziti do servisa.
HVALA NA POVJERENJU !!
13.10.2007. 19:35
KOMENTAR:
Draga gospodo, samo da vas pozdravim i izrazim žaljenje što sam udaljen od vas nekih 400-500 km. Nigdje drugo ne bih servisirao svoje vozilo. Denis
ODGOVOR:
Hvala na povjerenju.
na vrh Povratak na vrh