Danas je: 18.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL VECTRA B - ŠTA JE POLUGENERALKA

Datum objave: 17.07.2007 22:33:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru B 1996 god.,1.6 16v,zanima me koliko bi koštalo ugradivanje plinske instalacije?I šta podrazumijeva pojam 'polugeneralku'?Jer zamjenila bi uljne karike,ali cula sam da to ujedno i 'vuce' i još neke dijelove koji bi se trebali mjenjati?
ODGOVOR:Ugradnja plinske instalacije koju mi ugradujemo PRINS stajala bi 12.500- kn. Polugeneralka je kompletno uredenje glave motora ( strojna obrada glave, ispitivanje glave, svi potrebni dijelovi za glavu motora ), demontaža kartera, demontaža klipova, zamjena klipnih prstena ( ako je to moguce ), zamjena ležajeva klipnjaca. Ovom prilikom mijenjaju se sve brtve motora ( osim brtvi radilice ), razvodni mehanizam, filteri, ulje u motoru i antifriz.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DI, AUTOMATIC - SLABO VUČE

Datum objave: 24.03.2011 23:25:37
Slika
PITANJE: Molio bih Vas da pokušate odgovoriti na pitanja u vezi mojeAstre 2,0DI automatik.
Kad upalim motor auto vrlo slabo vuce tako da se ne može uspeti uz kosi prilaz iz garaže.Broj okretaja pri tome ne prelazi 2000.Ako stavim u ler i pritisnem gas do kraja , broj okretaja motora se povecava do oko 3500 ,a zatim nakon odprilike 2 sekunde skoci na 4200 okretaja ali se upali znak elektronike.Auto ide malo bolje ,iako se osjeti da nije sasvim u punoj snazi.Tek nakon 5-10 minuta znak elektronike se ugasi i auto proradi potpuno normalno.
ODGOVOR:U navedenom slucaju uzrok mogu biti dvije stvari automatski mjenjac ili motor. Automatski mjenjac se može kompjutorski provjeriti i utvrditi cinjenice. Ako je u pitanju motor tada je situacija znatno složenija iako se i motor može spojiti na servisni kompjutor te se na taj nacin mogu ocitati registrirane greške. Medutim to nije uvijek moguce tj. nije moguce na taj nacin otkriti grešku, greške.
Što se tada radi? U toj situaciji treba provjeriti sve komponente na koje se sumnja da mogu biti uzrok kvara. Sam kvar može biti mehanicki, hidraulicni ili elektronski. Treba krenuti poznatom logikom od provjere mehanickog sustava motora ( faza, kompresija, zabrtvljenost usisnog kolektora ). Nakon ovoga na redu je hidraulicki sustav ili sustav dobave goriva ( tlak goriva, kolicina, filtar goriva ,brizgalice ). Na kraju ostaje elektronski sustav ili sustav za upravljanje motorom . Kod ovoga sustava ispituju se svi senzori i aktuatori ( senzor tlaka zraka, senzor pedale gasa, EGR ventil, regulator kolicine goriva, solenoid visokotlacne pumpe, upravljacki modul visokotlacne pumpe i t.d. ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 DTI - CUKA

Datum objave: 24.03.2011 23:28:16
Slika
PITANJE: U posjedu sam Astre 1.7 DTI iz 2001. godine (ISUZU motor), koja je prešla 78.000 km. Nedavno mi se pri vožnji s vecim opterecenjem (uspon pri broju okretaja oko 3000 i veca brzina) auto poceo «cukati» nakon cega se upalila lampica koja oznacava mehanicki kvar (s oznakom kljuca). Smanjenjem brzine i spuštanjem broja okretaja, lampica se ugasila. Nakon toga, iducih mjesec dana javlja mi se i dalje povremeno «cukanje», pod raznim opterecenjima i režimima rada motora. U meduvremenu je promijenjen senzor protoka zraka i senzor okretaja radilice, jer je kompjuter u servisu ocitao kvarove na istima. Kako se stanje nije znacajnije promijenilo, zanima me što bi od mogucih kvarova moglo još prouzrokovati ovaj problem?
ODGOVOR:Prema opisanom slucaju može postojati više uzroka i svakog od njih treba posebno ispitati. Navesti cu moguce uzroke : Mehanicko stanje motora, kvaliteta goriva, filtar goriva, ETC senzor, regulator tlaka goriva, senzor ( solenoid ) vremena ubrizgavanja, brizgalice, senzor položaja visokotlacne pumpe, senzor temperature goriva, kontrolni modul visokotlacne pumpe, elektricni konektori, senzor pedale gasa, ECU centrala. Kao što vidite ima toga dosta ali ne treba gubiti nadu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - BRISALI GREŠKU, ALI....

Datum objave: 16.07.2007 21:47:00
Slika
PITANJE: Poštovanje i svaka cast na ovoj stranici. Imam opel corsu 1.2 '03 god. i prije godinu i pol upalila se lampica od ispušnih plinova. Otišla sam u opel servis i restartali su elektroniku od auta i lampica se ugasila, medjutim prije otprilike godinu dana se ponovo upalila i u servisu su opet restartali elektroniku i ugasila se. Samo 3 mjeseca od toga ona se opet upalila i naravno opet su restartali i ugasila se, da bi se poslije mjesec dana opet upalila. Taj put su nas uputili drugom majstoru jer nisu imali neki kabel. Taj drugi je stavio tester i pokazalo je da je lambda sonda, medjutim on je i izmjerio ispušne plinove koji su bili u redu pa je restartao elektroniku i rekao da se vratimo ako se ponovo upali. Naravno možete predpostavit da se do mjesec dana ponovo upalila i tada je odlucio promjeniti lambda sondu. Prije nekoliko dana lampica se ponovo upalila i danas smo otisli do majstora koji je rekao da on jednostavno nezna šta može bit uzrok tome jer na testeru je opet pokazalo da je lambda sonda, ali ona je nova montirana prije mjesec dana. Moram isto tako napomenuti da od kada su prvi puta restartali elektroniku auto je poceo slabije ici i troši više goriva i kao da je zagušen da ima neku blokadu.
ODGOVOR:Lampica o kojoj pišete pali se uvijek kada sustav ubrizgavanja goriva ne radi dobro odnosno kada neka od komponenata tog sustava ima kvar. Servisi u koje ste išli nisu tražili uzrok paljenja kontrolne lampice vec su samo brisali grešku koja se registrirala na kompjutoru vašeg vozila. Rješenja je dijagnostika sustava ubrizgavanja otkrivanje greške ili grešaka i zamjena neispravnih komponenata.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - VARIRA BROJ OKRETAJA

Datum objave: 02.07.2007 17:18:00
Slika
PITANJE: Pozdravljam Vas i cijenim vaš rad i upornost. Pitanje: Imam Opel Vectru c linija 2.2 16 V benz imao oko 85 tkm . Vozilo ima dvo zone automatsku klimu. kada je ukljucena, tijekom vožnje nema problema, ali kada stanem na semafor ili neko drugo stajanje obrtometar mi se spušta do 400 obrtaja pa se podigne do 800-900 obrtaja i tako 5 do 7 puta i onda se umiri na 750 obrtaja. Ponekad kao da nešto kvrcne slicno kao kad vozilo hoce se ugasiti. Kada je klima iskljucena prilikom zaustavljanja vozila, obrtometar to napravi samo jednom i odmah se stabilizira. Hvala unaprijed i molim vaše mišljenje o uzroku jer u servis kada ga dovezem kao meni u inat radi dobro.Neznam da li vam što pomaže vozilo nema zupcasti remen vec lanac jer su neki i povezivali sa time (kao da je to normalno).
ODGOVOR:Variranje broja okretaja na minimumu nije povezano s radom klima uredaja vec sa sustavom za ubrizgavanje goriva koje funkcionira pod nadzorom kompjutora. Sustav ima puno senzora, davaca i aktuatora koji mogu biti uzrok navedenog problema. Ovom prilikom bi vam mogao nabrojiti sve moguce uzroke ali od toga vi necete imati koristi. Pravi put je dijagnostika sustava ubrizgavanja nakon koje se dolazi do spoznaje što je neispravno odnosno što ne funkcionira ispravno.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ZATRAŽITE DRUGO MIŠLJENJE

Datum objave: 27.06.2007 21:41:00
Slika
PITANJE: Imam opel corsu 93 godište 1.5 diesel.Prije godinu dana zamijenila sam alternator i relej zato što mi se u vožnji palila lampica akumulatora i auto se gasio u vožnji sve dok jednog dana ga nisam mogla uopce upaliti.Bila sam kod majstora jer mi se opet pojavio isti problem s tim da kada mi je ukljucen auto radio onda se cuje u radiu zujanje.Majstor je stavio auto na kompjuter i rekao da je navodno otišao procesor koji mogu zamjeniti jedino kod ovlaštenog servisera i da bi taj popravak koštao navodno više nego cijeli auto.Molim vas da mi odgovorite dali je to po vama tako velik kvar ili je problem nešto drugo.
ODGOVOR:Ne dijelim mišljenje s vašim majstorom , zatražite mišljenje i drugog strucnjaka nakon što pregleda vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PUKAO ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 20.06.2007 19:14:00
Slika
PITANJE: Na Opelu Astri 1.4 99 model puknuo mi zupcasti remen na 70000, pošto ni u jednom od servisa u okolini nemaju slobodnih termina u sljedecih 45 dana zamijenio sam kompletan remen,zamjenu sam vršio po slikovnoj uputi proizvodaca remena skinute sa neta(contitech.de)no po završetku astra ne može da upali, inace do pucanja remena astra nije imala nikakvih problema, potrošnja ulja bila je litra na dvadeset tisuca kilometara.Da li ima možda nekakvu elek. blokadu goriva pošto je bio pukuo remen jer imam dojam da ne dobiva gorivo?
ODGOVOR:Kada dode do pucanja zupcastog remena mora postojati uzrok , uzrok se treba pronaci i otkloniti. Kod vašeg motora prilikom pucanja remena došlo je do sudara ventila i klipova . Nakon ovoga ventili se deformiraju i motor nema kompresiju. Ako želite provjeriti ovu cinjenicu izmjerite kompresiju pa se javite.
POVRATNA INFORMACIJA:
Živim u Norveškoj i tu da bi odvezli auto na servis moraš se prijaviti dva mjeseca prije, da stvar bude gora išao sam se raspitivati prije nekog vremena za zamjenu remena no rekli su mi da ako hocu da se prijavim pa da cekam dok ne dodem na red, sad kad mi je puknuo rekli su mi da nisam imao srece i da opet moram cekati pa sam sad promjenio sam .
Pošto je došlo do sudara ventila i klipova treba li zamijeniti sve ili samo ostecene i da li se mora jos nešto zamijeniti?Molio bih još jedan odgovor sa kolikom se jacinom moment kljuca stežu vijci na bregastoj i glave motora .
ODGOVOR:Zamijenit se trebaju samo ventili koji su ošteceni a to se vidi kada se demontira glava motora. Ovaj posao je tehnicki vrlo zahtijevan , ne trpi improvizacije i treba biti odraden maksimalno strucno.
Remenica bregaste osovine se steže: 50 Nm, 60°, 15° . Vijci glave se stežu: 25 Nm, +90°, +90°, +90°, +45°.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OZNAKA MJENJACA ??

Datum objave: 20.06.2007 19:10:00
Slika
PITANJE: Pozdrav iz Požege! Prije svega moram pohvaliti Vašu stranicu, svaka cast, može se pronaci mnogo korisnih savjeta. Super! Slijedece što bi Vas zamolio, ako mi možete pomoci. Naime, imam OPEL ASTRU KARAVAN 2.0 DTI 16V, 1998.g. 60 kW i dijagnoza majstora je da je mjenjac dobio po repu i mora ga se popraviti ili zamijeniti itd. Gdje god sam se informirao za polovni mjenjac vecinom me pitaju koja je OZNAKA MJENJACA ???(F13, F15,F17,F23...),a ja to ne znam. Majstor je tražio oznaku na mjenjacu kod biraca i nema je, zatim na deklu kod lijevog tocka ju je takoder tražio i opet je nema. Možete li mi reci koja je oznaka tog mog mjenjaca i gdje se ta oznaka uopce nalazi?
Jedan majstor je cak rekao da postoji vjerojatnost da je ugraden mjenjac bez oznake, pa da li je i to moguce? Gdje se može nabaviti ispravan polovni mjenjac za tog mog opela i po kojoj cijeni?
ODGOVOR:Nazovite bilo koji opel servis ( ovlašteni ) , uz predocenje broja šasije dobiti cete oznaku mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - COMMON RAIL PUMPA ?

Datum objave: 20.06.2007 19:06:00
Slika
PITANJE: IMAM JEDNO PITANJE U VEZI COMMON RAIL PUMPE KOD OPELA ASTRE .ZANIMA ME DALI POSTOJE NEKI ZNAKOVI NA AUTOMOBILU I U VOŽNJI KAD JE PUMPA LOŠA TJ KAD JE PRED KVAROM .INACE IMAM OPEL ASTRU H 1.7 CDTI 74 KW.UNAPRED ZAHVALAN VAS VERAN CITALAC.IMATE UBEDLJIVO NAJBOLJI SAJT I SVAKA VAM CAST.
ODGOVOR:Postoje znakovi kada je sustav goriva neispravan ali to nužno ne znaci da je loša i visokotlacna pumpa. Kada je tlak goriva manji od potrebnog uzrok mogu biti i druge komponente ( zajednicki sabirnik regulator tlaka, filtar, elektronika ) a ne samo visokotlacna pumpa. Jednom rijecju ne može se unaprijed znati osim kada visokotlacna pumpa ima takvo oštecenje da nastaju pojacani zvukovi iz same pumpe.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - TROŠI ULJE

Datum objave: 19.06.2007 23:29:00
Slika
PITANJE: Poštovani iznimno cijenim vaše savjete te bih vas zamolio da mi ukažete na moguce uzroke potrošnje ulja u automobilu opel vectra b 2.0 16v snage 100kw,proizvedena 1998. godine kupljena prije pola godine.Prilikom kupnje izvršen temeljit servis promjena zupcastog remena,natezaca,klizaca,pumpa vode,selen blokovi zadnji,ulje uliveno opelovo mineralno super syntetic 5w 30,itd.Problem se javlja vec nakon nekih mjesec dana kada sam utvrdio da je potrošio oko 8 decilitara ulja na 1200 kilometara,te je automobil odvezen na kompjuter poradi utvrdivanja stanja kompresije koja je dobra,motor ne dimi,vuce odlicno,te na motoru nema vecih tragova ulja.Nakon ukupno 6mjeseci prešao sam ukupno 2500 kilometara te je isti motor potošio 2 litre navedenog ulja,te sam sada probao sa izmjenom ulja, napravljen servis uliveno shell 10w 40,potrošnja je malo smanjena te bih vas zamolio za savjet o mogucim uzrocima buduci da se radi o motoru x20xev te u servisu govore da za navedeni motor normalna potrošnja ulja do 7.5 decilitara na 1000 kilometara,da cilindri imaju malo zracnosti u toj generaciji motora te da dolazi do izgaranja ulja.Automobil je prešao navodno 122000 kilometara te je još pod garancijom autokuce uvezen iz italije,te što bi moglo biti uzrok tolike potrošnje ulja kojeg troši više nego goriva buduci da se vozi bez tjeranja u crveno,te da li je isplativljije staviti drugi motor nego isti otvarat poradi sanacije i utvrdivanja uzroka.
ODGOVOR:Normalna potrošnja ulja kod ovih motora je 0,1 do 0,3 l/1000km . U vašem slucaju radi se o povecanoj potrošnji ulja . Potrošnja ulja kroz motor nastaje na dva nacina , prvi nacin je preko vodilica ventila a drugi nacin je na sustav klip-cilindar ( istrošeni klipni prsteni i ili cilindar ). Za sanaciju prvo spomenute potrošnje ulja potrebno je napraviti uredenje glave motora koje obuhvaca i zamjenu ventilskih vodilica. Za sanaciju drugo spomenute potrošnje ulja koja je znatno skuplja potrebno je u blažoj varijanti zamijeniti klipne prstene ili ako je potrebno ( ustanovi se mjerenjem ) obraditi cilindre na prvu vecu mjeru te ugraditi i druge odgovarajuce klipove. Za sada bez ulaganja vi možete koristiti sinteticko ulje gradacije 20W-60 koje ce motor najmanje trošiti ili u motor staviti dodatak za ulje koji ce takoder smanjiti potrošnju ulja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - SKRACENICE ?

Datum objave: 16.06.2007 21:12:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine javljam se u vezi problema s Opel Corsom 1.7. di 2003g., prošli put ste mi naveli da je cod P370 vezano uz ožicenje (elektricni vodovi) ili sensor CKP/RMP/CMP te ECM centrala .
Ja bi vas zamolio ako možete ove skracenice da mi malo bolje objasnite to bi mi uvelike pomoglo .Hvala na dosadašnjim odgovorima !
ODGOVOR:CKP – senzor bregaste osovine
RPM – senzor radilice
ECM – upravljacki kompjutor
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEMI NAKON SERVISA

Datum objave: 13.06.2007 23:08:00
Slika
PITANJE: Posjedujem astru g 2001god 1.8 16v-100.000km. Sve je bilo uredu dok nisam otišao na servis na promjenu ulja i svih filtera svjecica.. remena itd.. drugi dan nakon servisa kad sam upalio auto nakon što je cok poceo spuštati na 1000 okretaja, auto je poceo trokirati, to se desilo ujutro. Ali primjetio sam da se desi i po danu ako auto duže stoji..isto tako ako idem krenuti dok je auto hladan trokira 3-4 sek i onda bude sve uredu.. Jucer mi se upalila lampica od elektronike pa sam podosta zabrinut.. Inace auto je redovito održavan i servisiran.Molim vas pomozite..
ODGOVOR:Najbolje je da ponovo odete u servis koji vam je obavljao navedene radove, zamolite ih da vam ponovo provjere fazu motora . Ako je to u redu onda teškoce nisu povezane s navedenim radovima. Po potrebi napravite kontrolu sustava ubrizgavanja goriva.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - PROBUŠEN SPREMNIK GORIVA

Datum objave: 13.06.2007 21:40:00
Slika
PITANJE: Probušen mi je spremnik za gorivo na Opel Kadetu 1.4 91. god., može li se pokrpati ili je potrebno nabaviti drugi (novi ili rabljeni)?
Koliko otprilike moram izdvojiti novaca za popravak, a koliko za drugi rabljeni?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima limeni rezervoar i on se kao takav može popravljati ali popravak dugorocno ne garantira uspjeh jer je unutrašnja površina rezervoara nagrižena i oštecena . Najbolje rješenje za vas je novi rezervoar. Ne morate kupiti originalni jer je jako skup a zamjenski je takoder kvalitetan.
NOVI Scenic - informacija
12.6.2007. 19:35
KORISNA INFORMACIJA
Nedavno sam pitao za podešavanje visine prtljažnih vrata na novom Scenic-u, obzirom da se otvaraju tek do visine od oko 185 cm pri cemu se i osoba manje visine može glavom udariti u bravu. Na rubu tih vrata postoji naljepnica koja sugerira mogucnost višeg otvaranja, ali dosad sam bezuspješno tražio rješenje. I Vi ste mi potvrdili da podešavanje nije moguce (ujedno hvala na odgovoru, naravno).
Rješenje postoji, i smiješno je jednostavno:
Nakon što se vrata sama podignu u gornju poziciju i tu zaustave (kako se ne bi ogrebala o strop garaže ili sl.), samo ih treba rukom još malo gurnuti gore, i „idu“ do oko 190 cm, što je vecini vozaca i korisnika dovoljno za siguran pristup prtljažniku bez kontakta glavom u bravu.
Nadam se da ce ovo nekome koristiti (u dva ovlaštena salona nisam mogao dobiti ovaj odgovor).
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - SAGA O RAZVODNIKU PALJENJA

Datum objave: 12.06.2007 19:23:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na ovoj stranici, i samo tako nastavite.
Vlasnik sam Opel Kadett GSi sa motorom 1,8 ajnspric (85 god. 85KW/115KS). Problem je sljedeci:Prije petnaestak dana navecer parkiram auto pred vikendicom sasvim normalno, dakle kao i obicno. Sutradan ujutro hocu da krenem kuci, sjednem u auto i upalim. Nakon nekoliko sekundi auto se ugasi, i poslije toga nema sanse da se upali. Vergla, ali ne moze da sastavi.Pozovem mehanicara, on pregleda i kaze da je problem u struji, te da zovnem elektricara. Pozovem elektricara, on pregleda vozilo i otkrije da je pregorio razvodnik (BOSCH elektronski razvodnik sa crvenom razvodnom kapom) i kaze da sam ja jedan od milion kome je pregorio razvodnik jer taj dio rijetko strada.Sutradan kupim drugi razvodnik, dodje elektricar i ugradi ga i auto radi. Nakon dva dana auto se ugasi u voznji, i ja ponovo pozovem elektricara, on opet otkrije pregoreni razvodnik. Ja ga pitam zasto opet, on kaze da je taj drugi razvodnik vjerovatno bio los (uzet polovan), pa je slucajnost da i on pregori.Ja odem korak dalje, tj. kupim nov razvodnik, ugradimo ga i opet isto. Da ne duljim, u ovih petnaest dana zamijenio sam cetiri razvodnika, i problem nije rijesen.Promijenio sam majstora, odem u Opelov Servis, tamo urade dijagnostiku (onoliko koliko je moguce na mom autu), i ne otkriju nista osim pregorjelog razvodnika. Upute me u neki elektricarski servis ( ja zivim u Sarajevu, pa ne navodim imena), tamo postavim nov razvodnik i oni vrse ispitivanja puna dva dana, da bi treci dan rekli da je problem u tome sto nije bio pravilno podesen kut paljenja i faza motora i da su zbog toga bili problemi. Oni su to kao podesili, i ja sav sretan, ali avaj, sutradan opet ista prica. Kupim jos jedan razvodnik i odem kod treceg elektricara, on kaze da je najvjerovatnije negdje kratki spoj u instalacijama, izvrsi pregled i naravno ne otkrije nista. Odem i kod cetvrtog elektricara, on kaze lambda sonda(?!?), odnosno kompjutercic koji kontrolise rad lambda sonde, sljedeci kaze da je problem u glavnom kompjuteru, te zamjenim i ta dva dijela, ali i ovaj razvodnik pregori.Stvarno vise ne znam kome da se obratim, dao sam brdo novca, a problem nije rijesen. I jos nesto, obisao sam preko 30 servisa i velikih i malih, ali kada vide da je vozilo sa ajnspric motorom, svi bjeze od toga. Zasto? Zar je ajnspric toliki bauk? Nadam se da cete mi vi barem malo pomoci, odnosno da cete me uputiti na pravi put. Stalo mi je do mog auta, iako on realno ne vrijedi mnogo. A dosad me je slusao bez ikakvih problema, nikad me nije ostavio na putu, nikad nije imao problema ni sa cim, redovno je odrzavan.
ODGOVOR:Razvodnik paljenja nije uzrok nego posljedica. Kod vašeg vozila uzrok treba tražiti na primarnom i na sekundarnom naponu bobine. Uzrok ne mora biti sama bobina . Sekundarna strana su i svjecice, visokonaponski kablovi, rotor razvodnika i razvodna kapa. Radi neispravnost visokog napona može stradati i ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZAMJENA FILTERA KABINE

Datum objave: 03.06.2007 18:46:00
Slika
PITANJE: Osobni automobil Opel.AstraG 1,4 /98. zadaje mi muke ,obzirom na cistocu zraka u kabini,kada je ukljucena ventilacija.Ocito se radi o potrebi zamjene zracnog filtera, ali ja ne znam kako se isti skida za zamjenu.Skinuo sam ormaric sa strane suvozaca(kastl),jer tu se nalazi ispod njega filter za zrak,ali ne znam kako se isti skida, pa vas molim da mi date savjet ,kako bih ga zamjenio sa novim filterom.
ODGOVOR:Ispod pretinca koji ste demontirali treba se nalaziti odgovarajuci poklopac kojega treba otvoriti a ispod njega nalazi se filtar kabine. Poklopac je fiksiran s dva vijka ili s dvije kopce.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - NESTABILNO VOZILO

Datum objave: 03.06.2007 17:56:00
Slika
PITANJE: Problem sa upravljanjem opelom kadettom 1.3 1988 godina .
Prilikom jaceg, naglijeg skretanja vozila u desnu ili lijevu stranu javlja mi se isti problem; osjecaj nekontrole kod ulaska u zavoj sve dok gume ne uhvate tu krivinu i u tom momentu osjecaj bježanja zadnjeg kraja vozila.
Na tehnickom pregledu nije uocen nikakav luft na ovjesu ( letva spone seleni kugle..., amortizeri novi) . Bio sam na špuru koji je ok, samo su ga malo dotjerali, gume dobre, a problem ostaje i dalje.Kod ulaska u laganije zavoje taj osjecaj nekontrole se ne osjeca. Ne znam i kakvom je stanju puž i osovina volana! Kako da rješim taj problem ?
ODGOVOR:Iz vašeg opisa se može zakljuciti da je sve na vozilu dobro a vozilo je ipak nestabilno. Ako je to kao što vi kažete nemam ništa za dodati osim da dodete do nas kako bi osobno pregledao vozilo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - KAKO NAMJESTITI FAZU MOTORA

Datum objave: 03.06.2007 17:37:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadet 1.6 d iz 1983. Uslijed jednog udarca u prednji desni dio pomakao se motor iz nosaca na limu i iskocio je iz faze te je polomio 4 klackalice na ventilima. Zanima me kako zamijeniti klackalice i kako namjestiti fazu motora natrag.
ODGOVOR:Fazu možete namjestiti ako imate specijalni alat s komparatorom koji se stavlja na bregastu osovinu kako bi se tocno odredio njen položaj. Uz navedeni alat trebate imati i znanje kako cete to napraviti a ako to nemate nemojte ni pokušavati jer vam nece uspjeti. Ako je motor ispao iz faze tada je došlo do sudara ventila i klipova , cetiri ventila su se nakrivila a možda je ošteceno još nešto.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GUBI VODU

Datum objave: 30.05.2007 23:41:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam opel astre 1.6 16v 2000god. sa predenih oko 99000 km,prije izvjesnog vremena sam primjetio da gubim vodu u motoru i auto sam odvezao u ovlašteni servis gdje su ustanovili da je uzrok vodena pumpa i istu zamjenili, medutim vodu u motoru i dalje gubim,pa me zanima da li je posrijedi neki ozbiljan problem ... i da li je uobicajeno da navedeni motor koji imam troši ulje otprilike 0.5 lit na 10000 km ustvari od zamjene do zamjene ulja.
ODGOVOR:Uzrok curenja ne mora biti samo pumpa za vodu, postoje i drugi dijelovi koji mogu propuštati rashladnu tekucinu ( hladnjak , radijator grijaca, cijevi rashladnog sustava i sl. ) treba pregledati i ostale detalje s tim u vezi i sigurno ce se pronaci uzrok. Potrošnja ulja je malo povecana , potrebno je utvrditi uzrok potrošnje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - EKO TEST

Datum objave: 30.05.2007 23:24:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Opel Tigrom 1.6 16v 78kw(106 ks) sa eko-testom.Promijenio sam katalizator te lambda sondu ali i dalje ekotest nije uredu.U ovlaštenom servisu rekli su da su neispravne brizgaljke goriva.Brizgaljke smo skinuli i ocistil ali ekotest je opet isti.
Evo dostavljam vami i eko-test u praznom hodu motora: broj okretaja 890 o/min
lambda 0.895
CO: 3.150% vol.
CO2: 13.22% vol
HC: 415ppm vol
O2: 0,0 % vol
Povišeni broj okretaja: 2840 o/min
lambda: 0.751
CO: 8.766% vol
CO2: 9.60% vol
HC: 553ppm vol
O2: .0.0% vol
ODGOVOR:Iz navedenog ispisa za EKO test vidljivo je da je neispravan sustav ubrizgavanja goriva te da motor stalno radi s bogatom smjesom što je štetno za motor i katalizator. Stehiometriski omjer gorivo : zrak mora biti 14,7 : 1 a u vašem slucaju je to daleko od toga . U ovom slucaju moraju se ispitati pojedinacno sve komponente sustava nakon cega treba zamijeniti neispravan dio ili dijelove , rezultat toga biti ce dobar eko test i ispravan rad motora. Moguce uzroke vam mogu nabrojiti ali ih ima jako puno te ne bi bilo koristi od toga.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - CENTRALNO ZAKLJUCAVANJE

Datum objave: 30.05.2007 22:35:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo OPEL Astra 1,6 i imam problem sa centralnom bravom to jest sa otkljucavanjem i zakljucavanjem.Kada pritisnem dugme na kljucu gori signalna lampica ali ništa ne reagira,a kada kljucem otkljucavam umjesto da se otvore sve brave otvori mi se samo brava od vozaca.To mi se desilo kada sam 2 puta uzastopno pritisnuo dugme za zakljucavanje i od tada štopa.
ODGOVOR:Centralno zakljucavanje ima svoje elektronsko upravljanje , elektricno-pneumatske komande za pojedinu bravicu vrata, elektricnu instalaciju i kljuc s daljinskom komandom. Sve od navedenog može biti predmet kvara, najcešce je to bravica vrata.
na vrh Povratak na vrh