Danas je: 18.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL TIGRA - PLAVI DIM

Datum objave: 28.05.2007 21:24:00
Slika
PITANJE: Evo imam jedna problem, opel tigra '98, prijedeno cca. 99000km, prije 1000km radena polugeneralka, dihtung glave,zupcasti remen, zatezaci, vodna pumpa, semering na radilici itd.. Problem je kad se upali motor iz auspuha izlazi plavi dim, ali samo kad ga upalim, tijekom vožnje ne.. Pa me zanima što bi to moglo bit i jeli to veliki problem..
ODGOVOR:Plavi dim je motorno ulje koje je došlo u komoru za sagorijevanje i nakon toga s ispušnim plinovima izašlo iz motora. Uzrok pojave navedenog dima mogu biti vodilice ventila ( istrošenje ), brtve ventila i ili istrošeni klipni prsteni i cilindar.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - KAO DA VOZIM JUGICA

Datum objave: 27.05.2007 08:40:00
Slika
PITANJE: Radi se o opel tigri 1.4 16 V 90 KS 97 godište ecotec motor, trošim eurosuper 98 plus na ininim benzinskama. Imam problem da mi auto kad se zagrije tj. indikator temperature prode 90 stupnjeva gubi na snagi, dam mu gasa a on sporije vuce kao da vozim jugica, ali nekad ne. Kad je hladan ide super. Bio sam na diagnostici prije dva mjeseca te su utvrdili da je lambda sonda jer je bio loš eko test i previše je trošio, palila se žuta lampica. Zamjenio sam lambda sondu, sad auto ne troši puno, oko 8 litara, , lampica se sad ne pali, ali gubi na snagi kad je auto topao. Zamjenio sam svjecice, filter zraka i goriva. Dali je u pitanju senzor protoka zraka ? Razumijem se u elektroniku pa molim vas recite kako da ispitam pojedine senzore koji bi došli u obzir zbog toga.
ODGOVOR:Najprije izmjerite tlak goriva i ispitajte stanje diza ( injektora ), nakon toga ako bude potrebno treba ispitati i druge dijelove sustava ubrizgavanja ( MAP senzor, senzor temperature u usisnom kolektoru, potenciometar leptira za snagu, i sl. ). Ako lambda sonda ne radi treba ispitati i visoki napon sekundara ( probijanje ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL FRONTERA - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 27.05.2007 08:11:00
Slika
PITANJE: Imam opel fronteru 2,5 tds iz 1997.godine prvi sam vlasnik unazad par godina imam problema s paljenjem neovisno o vremenu nekad kad je jako hladno upali bez problema a nekad nece nikako nisu grijaci u pitanju niti bosch pumpa bar tako kažu majstori a problem ostaje moj kolega koji isto ima takovu ima isti problem motor je VM ,kad upali poslije "silovanja"više ne bude problema do vece pauze izmedu dva paljenja a neko vrijeme bude sve u redu pa opet ne valja..
ODGOVOR:Kod vašeg vozila je bitno da je kompresija iznad 24 bara i da elektro pokretac dobro okrece radilicu. Nakon ovoga važno je da u sustavu goriva nema zraka, dize trebaju biti ispravne i grijaci takoder. Ako je sve ovo u ispravnom stanju ostaje samo elektrika i upravljacka elektronika. Kod ovoga zadnjeg treba ispitati senzor na radilici i upravljacku elektroniku visokotlacne pumpe.
Dijagnostika motora dala bi odgovor na sve nepoznanice.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - POTPUNO SAM ZBUNJEN

Datum objave: 17.05.2007 17:37:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Opel Corsu 1,0 12V, 2000. godina proizvodnje. Izmijenio sam sve filtere i ulje, mikroremen, a htio sam i lanac. Medutim, mehanicar (nije ovlašteni servis) mi je rekao da se to ne treba raditi. Raspitujuci se kod drugih rekli su mi da je interval na 120.000 km. Treci (iz ovlaštenog servisa) kažu da je uputstvo samo da se na tom intervalu provjeri lanac, ali ne i da se mijenja (a u povjerenju mi je jedan rekao da im je to posao koji bi najradije izbjegli, pa možda zbog toga tako govore). Pošto bi zamjena koštala dosta novca, ne bih da je radim ako nije nužno, ali ne znam kome da vjerujem. Molim vas za pravu informaciju ili za savjet, jer sam potpuno zbunjen.
ODGOVOR:Lanac razvodnog mehanizma se mijenja po potrebi i to onda kada se ustanovi da postoji zracnost ( slobodni hod ) izmedu lanca i lancanika . Navedena kontrola se radi na godišnjem servisu .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 DTI - ULJE,KLIMA ....

Datum objave: 16.05.2007 16:34:00
Slika
PITANJE: opel astra 1.7 dti 55kw 2004.god.
Majstore, lijep pozdrav iz Slavonije i hvala bogu na internetu.
Molim Vas za mišljenje o Ininom ulju za Opele "MOVE". Da li ono može "ici" na 30 tis kilometara? Može li curenje klime uzrokovati neki veci kvar? Da li je normalno da auto u odredenom trenutku jednostavno "cupne", odnosno kao da nešto pukne u dovodu goriva? Osjeti se jako slabo i kratko, kao pucanj ali samo se manifestira kao trzaj u vožnji !!!
ODGOVOR:Navedeno ulje može ici i duža ali vam ja to nikako ne bih savjetovao. Moj savjet je da ulje u motoru mijenjate svakih 10.000 do 15.000 km ili barem jednom godišnje a može i dva puta . Ako želite raditi reparaturu motora znatno ranije tada možete mijenjati ulje što kasnije. Ako iz sustava klime izlazi plin tada je ucinkovitost klima uredaja slaba . Nakon izlaska odredene kolicine plina klima uradaj se nece moci upaliti. Kada klima uredaj ne radi ili ako rijetko radi tada je to štetno za kompresor. Prekid u radu motora može izazvati prisutnost zraka u sustavu goriva , uzrok se mora otkriti i otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DI - BOSCH PUMPA

Datum objave: 16.05.2007 16:28:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 2.0 DI 1999.god. (model G, Sportivo), 133000 km.
Prvi problemi su poceli sa problematicnim jutarnjim paljenjem, i do konacne kapitulacije, kad više uopce nije htio upaliti. Serviser je ustanovio da je otišla Bosch pumpa. Da napomenem, prije godinu dana promjenjene su instalacije za gorivo, (uzrok otežanom paljenju je kako su naveli necisto gorivo, sumpor itd.) jer je i tada postojao taj problem sa paljenjem koji se trebao na taj nacin riješiti, medutim nije. Trošak reparirane pumpe je kako su rekli 8000 kn. Da li je to objektivna cijena, postoji li neko drugo (jeftinije) riješenje. Auto je odšlepan tamo, tako da ne postoji mogucnost da ga odvezem u drugi servis i tražim drugo mišljenje. Kako biti siguran da je stvarno otišla Bosch pumpa i da se problemi sa paljenjem nece više javljati nakon te povece investicije. Auto je inace uredno sevisiran svake godine.
Unaprijed zahvaljujem na odgovoru, drago mi je da postoji netko voljan odgovoriti na pitanja nas više ili manje auto-upucenih.
ODGOVOR:Visoki troškovi popravka nas uvijek neugodno iznenade. Visokotlacna pumpa ima u sebi i elektroniku koja je osjetljiva na necisto gorivo, povecanu kolicinu sumpora u gorivu i neredovito mijenjanje filtra goriva. Navedena cijena reparirane pumpe je realna, nova je barem duplo skuplja. Reparirana pumpa treba služiti isto kao i nova, pitajte koliko vam garantiraju za nju. Ako je uzrok pumpa ( treba vjerovati profesionalcima ) tada problema s paljenjem više nece biti to bi vam trebali reci i u servisu. Vama bih savjetovao da mijenjate filtar goriva ranije nego obicno.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,4 - ZAMJENA KOMPJUTORA

Datum objave: 16.05.2007 10:24:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru 1.4 16V iz 2000 g. (model 2001). U servisu mi je ustanovljen kvar kompjutera, odnosno potrebita je njegova izmjena. Kako sam cuo da postoji mogucnost ugradnje rabljenog kompjutera, uz resetiranje istog, zanima me da li je moguce izvesti takav postupak i koliko je taj postupak pouzdan.
ODGOVOR:Ako vozilo ima kompjutor koji radi u paru s uredajem ( elektronska zaštita ) za blokadu motora protiv krade tada se ne može koristiti neki rabljeni kompjutor koji bi se resetirao. Ako navedenog uredaja ( elektronska zaštita ) nema tada je to moguce. Bolja varijanta na duge staze je novi kompjutor.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA -VIBRACIJE I TUPI UDARAC ?

Datum objave: 13.05.2007 21:57:00
Slika
PITANJE: Moj osobni automobil ima jedan problem za koji ne mogu tocno utvrdit kakav,a da pritom ne potrošim vecu sumu novaca da bih eliminirao jednu po jednu stvar,stoga po preporuci prijatelja vam šaljem jedan opis problema u nadi da cete me usmijerit ka pravom putu.
Model: OPEL OMEGA, 20 CD 16V, 1999god,karavan,175000km.
Ovako,ukratko, problem je taj da se pri oredenoj brzini ( cca 80-90 km/h,pa i vecoj ) bez gasa,kada laganije doziram kocnice, trese volan,dok u vožnji (bez kocenja) , dali normalnoj ili malo jacoj volan normalno funkcionira,i ne trese se.Kad naglo stisnem kocnicu cujem tupi udarac na trapu, ili kad vozim po neasfaltiranim djelovima ceste kao i kad prolazim preko ležecih policajaca.Diskovi i pakne su novi ( pakne su original GM, a diskovi su konkurentni ).Provjeravao sam trap u servisu i jedini luft je bilo na pomocnom volanu,i on je promijenjen,i vibracije su se umanjile,ali ne i nestale.Kada stisnem pedalu kocnice malo jace, vibracije se gube,te što jace stišcem potpuno nestaju.
Dali je problem u raštimanom trapu,ili su možda ramena,krajnici itd. ipak odradili svoje,ili je problem u novim diskovima (pošto je ta trešnja pocela nakon što sam promijenio diskove i plocice),možda amortizer...?
Kao što vidite sve to košta previše da bi placao jedno po jedno,te mjenjao stvari koje možda ne treba mjenjati,stoga vas molim da mi objasnite koji bi bio prvi korak u riješenju tog problema.
ODGOVOR:Prilikom rješavanja bilo kakvih vibracija na vozilu pa tako i vibracija o kojima vi govorite mora se uzeti u obzir svaka primjedba i svaka anomalija koja se otkrije. U ovom slucaju treba krenuti od otklanjanja uzroka lupanja kojega cujete ( tupi udarac ). Kada se to napravi biti ce jasno da li je to bio uzrok. Ukoliko je potrebno nakon toga provjerite pojedinacno svaki dio prednjeg ovjesa. Uzrok mogu biti i gumeni blokovi ovjesa koji na prvi pogled izgledaju ispravni ali u stvarnost mogu biti uzrok radi osnovnog gumenog materijala koji je izgubio svoja mehanicka svojstva. Budite uporni , tražite uzrok korak po korak.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - LAMBDA SONDA

Datum objave: 12.05.2007 21:04:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Corsu Enjoy iz 2004. Nije bila stara niti 2 godine kada sam morala mijenjati lamda sondu. Opet sam je mijenjala u sijecnju ove godine. Objašnjeno mi je da ne znam voziti jer nedovoljno dodajem gasa pri promjeni brzine pa sam obratila pozornost na to. Nakon toga su mi rekli da trošim loš benzin(koristila sam eurosuper 98) pa sad kupujem benzin u Sloveniji, naravno, najkvalitetniji. Lampica opet svijetli.Pomoc!
ODGOVOR:Cesto puta lambda sonda nije uzrok radi kojega ne radi . Postoji barem pet uzroka koji mogu blokirati rad sonde i ako se spomenuti uzroci ne otklone ( poprave ) lambda opet nece raditi. Kontrolna lampica se pali kada postoji greška na sustavu ubrizgavanja goriva a u taj sustav spada i lambda sonda. Rješenje je test i provjera sustava ubrizgavanja te dovodenje sustava u ispravno stanje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,0i.- NA LERU RADI LOŠE

Datum objave: 12.05.2007 20:42:00
Slika
PITANJE: Imam Opel omegu 2.0 i 1993.godina ,170.000 km.U zadnje vrijeme loše radi u leru (nemiran rad ,trese se ,okretaji su stabilni).Nedavno sam bio na eko-testu i rezultati su na 3000 okretaja odlicni, a u leru ima previše kisika O2, a premalo ugljicnog dioksida CO2, ugljicni monoksid CO je nizak.Mijenjao sam vecinu elektronike sa ispravnog vozila, ali problem uvijek ostaje isti.Potrošnja goriva nije povecana.Tlak u sistemu goriva je 2,5 bara i stabilan je.Kompresija motora je 12,3 - 12,4 bara ,potrošnja ulja zanemariva (0,5 l /10.000 km). Hladan pali odlicno. Kad ga ugasim i odstoji nekih 15 minuta onda pali malo teže (vergla 3-4 sekundi).U vožnji nema nikakvih problema.
ODGOVOR:Ako je kolicina kisika prevelika tada se treba pozabaviti mehanikom motora . Najcešci uzrok je propuštanje na usisnom kolektoru . To propuštanje je uzrok i nemirnog rada motora na minimumu kao i loš EKO test. Ponekad je istraživanje propuštanja zahtjevno ali treba biti uporan. Uzrok težeg paljenja mogu biti zaprljane brizgalice , ETC senzor ili leptirasti ventil.
POVRATNA INFORMACIJA:
Najljepša Vam hvala na tocnoj dijagnozi.Brtva na usisnoj grani oko 4.cilindra se raspala.Zamjenio sam brtvu i svi problemi su nestali.Spasili ste me nepotrebnih i skupih troškova koje su mi najavili neki drugi veliki "majstori".
Još jednom Vam se puno zahvaljujem na pomoci.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - RADNA TEMPERATURA MOTORA ?

Datum objave: 12.05.2007 19:42:00
Slika
PITANJE: OPEL ASTRA 1,7 TD 1995.g. (GM motor). Interesira me koja je radna temperatura motora i dozvoljena odstupanja iste, jer sam u vožnji primjetio slijedece :
- kad se motor zagrije temperatura je oko 88-90 stupnjeva C,
- kod stajanja u mjestu temperatura se popne iznad toga, ventilator se ukljucuje na oko 92 stupnja C,
- na nizbrdici temperatura je uglavnom oko 88 stupnjeva C,
- na uzbrdici se temperatura penje i do 95 stupnjeva C,a na dužoj uzbrdici (više od 5 km uspona) temperatura mi se je popela i do 98 stupnjeva C. (vrijednosti temperature sam procjenjujem, jer je pokazivac analogan i ima oznake 90 i 100 stupnjeva C).
Motor je generalno ureden i pri tom je ugraden novi termostat.
ODGOVOR:Navedene temperature su u granicama normale, nekada sam davac temperature može imati grešku od 1 do 2°C. Zato bi bilo dobro izmjeriti stvarnu temperaturu motora s preciznim baždarenim uredajem.
Kod starijih vozila dobro bi bilo ocistiti hladnjak iznutra i izvana.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ISKLJUCIVANJE TURBINE ??

Datum objave: 07.05.2007 10:21:00
Slika
PITANJE: Odradio sam glavu motora, remont boch pumpe, dobro uzubljen ali ponovo dize, iber turu(nekontrolisano jaka turaža)SKINUO sam crevo sa turbine i ustanovio da osovina na kojoj se nalaze peraja turbine ima velikog lufta ida je crevo puno ulja(sledi remont turbine).Da li je to uzrok nekontrolisano velike turaže?Da li je moguce eliminisati turbinu (stopovati uljna creva).
ODGOVOR:Uzrok povecanog broja okretaja može biti prisutnost ulja na usisnoj strani motora a isto tako i visokotlacna pumpa. Najprije otklonite pojavu ulja na usisu. Drugo pitanje o iskljucivanju turbine nemojte ni pokušavati jer motor nece imati snage a na ispušni sustav izlaziti ce oblak crnog dima ( neizgoreno dizel gorivo ).
promeniti izduvnu granu i koristiti motor bez nje?
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - SAGA O IMPROVIZACIJAMA

Datum objave: 05.05.2007 11:44:00
Slika
PITANJE: Imam problem mješanja ulja i vode te stoga imam više pitanja.
Auto o kojemu se radi je Opel Vecrtra A iz 1990. sa 2.0i 8v motorom.
Ja osobno nisam vozac auta i nisam bio prisutan ni na jednom od sljedecih dogadaja stoga neznam tocnu pricu i detalje ali stvari su se odvijale na otprilike slijedeci nacin.
Auto je "zakuhao" u vožnji na autoputu, te je odšlepan u ovlašteni servis, serviser je nakon par dana javio da su "zaribali" klipovi te da bi umijesto reparature najpametnija stvar bila promjeniti cijeli motor polovnim iste kilometraže (150 000) te da bi se cijena polovnog sa ugradnjom kretala oko 3000-4000 tisuce kuna.Nakon provjere cijena za takav rad kod drugih servisa koje su bile otprilike iste, serviseru je dano zeleno svijetlo za potragu i ugradnju motora.Vise mjeseci nakon ugradnje novog (polovnog) i taj je zakuhao, ovoga puta zbog mješanja ulja i vode (ne sjecam se što je bio uzrok pregrijavanja na orginalnom motoru).
Odvezen je kod istog ovlaštenog servisera te je receno da vjerojatno nije ništa strašno vec samo probijena brtva glave.Dan dva kasnije serviser javlja da je nažalost problem bitno ozbiljniji, da je brtva citava i da je uzrok mješanja puknuce glave motora te da bi nova koštala 2000 kuna.Po savjetu prijatelja vozac je tražio da se umjesto zamjene stara glava odnese u specijaliziranu radionicu na varenje.To je i ucinjeno ali nakon ispitivanja na radnoj temperaturi i visokom tlaku specijalist je javio da glava uopce nije napuknuta te da se najvjerojatnije ipak radilo o brtvi.Zbog toga se stvorilo nepovjerenje prema ovlaštenom serviseru te se pocelo pitati dali je i u prijašnjem slucaju bilo potrebno promjeniti motor, te dali je uopce bio i promjenjen!Zbog toga svega je doslo do svade sa serviserom te je auto odmah odšlepan u drugi servis.
Glava je bila pobrušena kod specijalista, te je motor sklopljen sa novom brtvom te je serviser rekao da je do citavog problema najvjerojatnije došlo zbog vodene pumpe (Dva dana je sve bilo uredu ali treci dan motor se ponovno pregrijao uz pojavu "senfa i majoneze" u rashladnom sustavu.Zbog razocaranja serviserima i nedostatka novaca vozac je jednostavno parkirao auto u garažu i slijedece 2 godne se nista nije dogodilo.Sada na scenu dolazim ja (clan obitelji) i odlucijem se na pokušaj da sam riješim problem.Po struci nisam automehanicar vec strojarski tehnicar ali imam dosta teoretskog i nešto prakticnog znanja o automobilima s obzirom da mi je to glavni interes te opcenito imam smisla za mehaniku, a i na neki nacin nemem što za izgubiti jer znam da ako ja sad ne ucinim nešto, auto ce gotovo sigurno završiti kao komprimirana kockica metala na auto otpadu.Urezao sam potrebne pozicijske oznake u vezi radilice i bregaste i krenuo rastavljati motor, kada sam došao do brtve ona je izgledala kao nova bez ikakvih oštecenja, a i vodena pumpa se cini u odlicnom stanju (zadnji mehanicarar je to navodio i kao potencijalni izvor problema).
Takoder naišao sam na filtar ulja koji je bio toliko zategnut da mi se alat s lancem slomio prije nego što sam ga otpustio, pa sam morao probost odvijac kroz njega, ali mi se i odvijac slomio, tek kada sam ga probo sa metar dugackim pajserom i upreo svom snagom sam ga uspio otpustiti, a filtra zraka uopce nije bilo.Primjetio sam i slomljen pa zavaren poklopac termostata ali najinteresantnija stvar je da iza njega više uopce nije bilo termostata!!Kako je to moglo biti zaboravljeno!? A mislim da su i crijevo malog kilera i malog povratnog kruga bila krivo spojena no to valjda uopce više nije imalo ni veze s obzirom da nije bilo termostata.No moja pitanja su sljedeca:
Dali je nedostatak termostata mogao omoguciti samo otežano zagrijavanje na radnu temperaturu, ili je to moglo uzrokovat postepena pregrijavanja tokom dva dana koliko je auto radio (npr. bez obzira na to što su otvoreni svi kanali da je vodenoj pumpi lakše progurat vodu kroz blizi kratki povratni kanal malog kruga nego duži put do kilera i kroz rebra pa je voda išla i kroz veliki krug ali ne u dovoljnoj mjeri)?
Dali postoji još neko neuobicajeno mjesto gdje bi se ulje i voda mogli mješati?Cemu služi 30mm debela metalna cijev koja vodi iz kartera prema gore (paralelno sa šipkom razine ulja) te se ukljucuje u izbocenje na poklopcu glave iz kojeg onda nastavlja tanko gumeno crijevo do posude s vodom? Ta veza mi nije jasna, te dali je tu možda pocelo miješanje s obzirom da sam i u tom vodu našao "majoneze".
Ako motor opcenito ima problema s dihtanjem ili brušenje glave nije bilo dobro izvedeno, dali mogu pomcc tako da novu brtvu namažem nekakvom mašcu, ili crvenom diht masom ili bi diht masom samo pokvario stvari?Za stezanje glave sam pronašao opelove tocne upute no dali mi navoji moraju biti potpuno suhi ili bi ih dobro bilo lagano namastit wd-om ili necim drugim?
ODGOVOR:Nacin na koji se pokušava doci do ispravnog rješenja nije prihvatljiv sa stanovišta struke ( improvizacije , nestrucno obavljanje posla, upotreba starih dijelova ili sklopova ). Evo i odgovora na vaša pitanja. Termostat nije uzrok miješanja ulja i vode, zamijenjene cijevi grijaca takoder nisu uzrok . Navedena cijev je za ventiliranje bloka motora ili odušak od ulja . Ulje i voda se miješaju kada je neispravna brtva glave , dosjedna površina na glavi motora , dosjedna površina na bloku motora , puknuce na glavi motora , puknuce na bloku motora , nedovoljno ili nepravilno zategnuta glava motora . Brtvu glave morate upotrijebiti novu a vijke glave takoder. Navoj na vijcima glave podmažite motornim uljem.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SERVISNI INTERVALI

Datum objave: 05.05.2007 11:25:00
Slika
PITANJE: Kao prvo pohvala za vasu stranicu, jako mi se svida i jako je korisna.
Vlasnik sam Opel Astre G 1.7DTI (Y17DT) iz 2003. godine sa prijedenih 66000km. Do sada je u ovlaštenom servisu mijenjano redovito ulje i filteri. Auto posjeduje i klima uredaj ali nitko u ovlaštenom servisu nije ga nikad pregledao. Vjerujem da ima i drugih stvari na koje treba obratiti pažnju, pa bih vas molio ako biste mi mogli ukratko napisati kako bi bilo pravilno održavanje ovog automobila i u kojim intervalima obavljati odredjene servisne radnje.
ODGOVOR:Servisni interval treba biti svakih 10.000 do 15.000 km . Ulje u motoru se takoder u tom intervalu ili barem jednom godišnje ( bolje je dva puta ). Redovni servis klime radi se svake dvije godine, tom prilikom mijenja se i sušac ( filtar freona ) . Ovakvo servisiranje omogucuje ispravan i dugotrajan rad klima sustava.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - OPASNA VOŽNJA

Datum objave: 04.05.2007 17:06:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa upravljanjem automobilom.Kada se krecem brzinama od 15-75km/h na volanu osjecam konstantnu slabu silu koja ga vuce u lijevo. Prilikom ulaska u krivine u desno, ova sila se povecava tako da se skretanje u malo oštrijoj krivini pri brzini od npr 30 km/h pretvara u pravu borbu. Situacija sa krivinama u lijevo je u potpunosti drugacija, volan se okrece lagano ulevo, cak sam primetio da u tom slucaju nema nikakvog feedback-a (otpora) mada bi trebalo. Upravljacki sustav se ponaša kao da mu je prirodni (nula stupnjeva) položaj volana kada je isti zaokrenut nekih 15-20 stupnjeva ulevo.
U servisima mi predlažu zamjenu letve volana (ecc 500eura), nekako nisam ubjeden da je to problem pa zato tražim mišljenje drugih iskusnih osoba.
ODGOVOR:Ispitajte letvu volana tako da podignete vozilo na servisnu dizalicu, kada je motor ugašen okrecite volan pomocu kotaca u lijevu i desnu stranu, otpor upravljackog mehanizma ( letve i ostalog ) i u jednu i u drugu stranu treba biti identican . Kada je vozilo na dizalici izmjerite dijagonalne udaljenosti od prednjeg desnog do zadnjeg lijevog kotaca i tako drugu dijagonalu. Vizualno provjerite prednje ovjese i pokušajte ustanoviti postojanje neke deformacije ili istrošenja, na kraju napravite optiku ovjesa ( trag, zatur i nagib ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 28.04.2007 00:31:00
Slika
PITANJE: Imam opel tigru i nekad mi teško upali,akumulator sam promijenio ali nije to.Nekad upali normalno a nekad nece odmah nego iz treceg pokušaja.
ODGOVOR:Uzrok težeg paljenja može biti veliki pad napona prilikom startanja ( paljenja ), cesti uzrok je loše stanje elektropokretaca. Nakon ovoga po potrebi ispitajte sustav ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 TD - PUKLA JE GLAVA

Datum objave: 22.04.2007 22:15:00
Slika
PITANJE: Posedujem OPEL ASTRU 1.7 TD sa njemackim motorom godište 1995.
Pukla je klackalica na 4 cilindru i komad koji je otpao uglavio se izmedu opruge usisnig ventila i pokrivio ga.Skinuo sam glavu motora i odneo na proveru.Konstatovano je da je glava na dva mjesta pukla u kanalima za rashladnu tecnost.Zbog cega je to moglo da se dogodi?Skinuo sam glavu sa polovnog automobila koji je dobro radio(nedimi,normalno radi)ali je stranac, tako da nisam mogao da zamenim ceo motor.Molim da mi odgovorite na koliko kilgrama se steže glava motora?Koje ulje da promenim i koje gustine sobzirom da je motor prešao 157000 km?
Ima mali luft u turbini koliko to može da smeta pri radu motora?
Dali je potrebno ravnati glavu motora pre ugradnje ili mogu odmah da je ugradim na moj blok?Uzeo sam sa glavom i njenu bregastu!
ODGOVOR:Glava motora puca zbog dinamickih i termickih naprezanja. Prije ugradnje glavu motora obavezno strojno obradite, po potrebi zamijenite vodilice ventila i ventile. Kada je glava motora potpuno uredena može se ugraditi, prije ugradnje zamijenite sve brtve na glavi a samu brtvu glave nabavite najbolju koja postoji. Vijke na glavi motora morate staviti nove a oni se stežu na slijedeci nacin:
- prvo stezanje 25 Nm
- drugo stezanje 90 °
- trece stezanje 90 °
- cetvrto stezanje 45 °
- nakon ovoga upalite motor da radi tocno 15 minuta i nakon toga
- peto stezanje 30 °
- šesto stezanje 15 °
- S ovim je postupak stezanja glave motora završen.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - NEUGODAN MIRIS KLIME

Datum objave: 24.03.2011 23:47:24
Slika
PITANJE: Imam astru g 98g 1,6 16v, problem je da nakon korištenja i gašenja klime osjeti se neki neugodan miris, prilicno jak kao na ustajali zrak, to traje koji minut i prestane. U ostalim uslovima pri grijanju i ventilaciji na hladnom položaju regulatora za grijanje to se ne dešava. iskljucivo nakon gašenja klime, u toku rada klime se ne osjeti, zrak je fin i svjež. Dali je u pitanju filter klime ili nešto drugo?
ODGOVOR:Navedena pojava je znak onecišcenja sustava ventilacije ( grijanje , hladenje ) , uzrok je vlaga na isparivacu koja pogoduje stvaranju bakterija . Navedeni sustav treba tretirati s odgovarajucim sredstvima koja se koriste za tu svrhu . Naglasio bih da se navedeni tretman ventilacije treba raditi barem jednom godišnje u cilju preventive.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - 3 GOD.NE USPIJEVAM RIJEŠITI PROBLEM

Datum objave: 20.04.2007 23:08:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru G 1.2 16V, 1999. godina koja je prešla 98000 km. Unatrag 3 godine bezuspješno pokušavam riješti problem na motoru u nekoliko razlicitih ovlaštenih Opelovih servisa što je do sada koštalo vec pozamašne iznose, no bez trajnog poboljšanja. Radi se o slijedecem problemu: auto se gasi u vožnji - bilo pri velikoj ili maloj brzini kad god se stisne kvacilo. Tada broj okretaja vrlo naglo padne do nule i auto se ugasi sve dok se kvacilo drži pritisnutim. Ako je brzina dovoljno velika, auto se upali ako otpustim kvacilo. No, pri malim brzinama potrebno je stati i tada auto vrlo teško ponovo upali, tj. upali ali se odmah i ugasi.
zanimljivo je da ima dana kada auto radi besprijekorno u svim uvijetima, dok drugi dan potpuno bez razloga problem se nastavlja. Ponekad mu pomogne u takvim problemima da se sam održi u leru upaljen pri broju okretaja manjem od 500 pa se s vremenom sam stabilizira uz podrhtavanje do uobicajenih 900 okretaja u leru. Sve cešce se dogada i to da uopce ne može ostati upaljen odredeno vrijeme. Cini se da u Opelovom servisu zapravo ne znaju u cemu je zaista problem jer su vec promijenili sve i svašta da bi se auto odmah po izlasku iz servisa ponovno gasio. Kompjuterski test motora gotovo uvijek pokazuje grešku na mjeracu protoka zraka (sada vec imam treci taj dio na autu koji košta preko 2000 kn). Trenutno imam na probi ugraden novi ler stabilizator, koji isto nije popravio problem. Nedavno je takoder zamijenjena vodena pumpa, a sve to skupa ne riješava problem. Naprotiv, cini mi se da auto sve gore i gore radi.
Ako možda znate o cemu bi bila rijec, molim Vas za pomoc i savjet jer se u ovom stanju auto jedva može voziti, nepouzdan je i nesiguran za vožnju, a u ovom stanju nemoguce ga je i prodati. Hvala za bilo kakvu informaciju.
ODGOVOR:Prvi odgovor bi bio jako dugacak i nisam siguran da bi vam koristio. U tom odgovoru naveo bih vam sve moguce uzroke radi kojih se može dogadati to što ste opisali.
Drugi odgovor može glasiti , dovezite vozilo k meni i ostavite ga 15 dana tako da se u tom roku otkriju nedostaci, otklone nedostaci i kontrolira rezultat toga rada . Ako probleme ne riješimo nece biti ni troškova.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H - UGRADNJA I SERVIS PLINSKOG SUSTAVA

Datum objave: 24.03.2011 23:53:42
Slika
PITANJE: Razmišljam o ugradnji plina u Astru H 1.6 TP.
Na dosta raznih foruma našao sam da poprilican broj ljudi
ima problema sa twin-port motorima i plinom. Mnogima se javlja problem sa padom snage motora iznad 4500 okretaja (tada se otvara drugi usis), prilikom prebacivanja (benzin-plin i obrnuto) motor trza, a prisutan je i problem sa lampicom "engine check". To je navodno povezano sa time što se plinske dize, zbog koncepcije motora, moraju postaviti poprilicno udaljene (10-12 cm) od benzinskih. Uz sve to mjeraci kolicine plina za spremnike koji se ugraduju umjesto rez. kotaca su totalno neprecizni. Što se od navedenog može izbjeci kvalitetnom ugradnjom a što je neminovnost.
Zanima me koliko cesto (vremenski ili Km) se radi servis plinske instalacije i koliko svaki pojedini košta. Razlike su od 10000 Km pa sve do 25000, a i ogromne su razlike u cijeni servisa tako da neki prvi servis nakon ugradnje placaju i preko 600Kn. Sve to uvelike utice na isplativost ugradnje.
ODGOVOR:Plinski sustavi PRINS koje mi ugradujemo nema nikakvih problema kao što vi navodite, jer radi sa duplo vecim tlakovima nego ostali sustavi. Isto tako Check Engine se ne pali jer sustav radi pod nadzorom ECU plinske centrale ciji program u svim režimima rada motora dozira tocnu kolicinu plina . Plinski sustav PRINS servisira se , prvi servis na 25.000 km a svaki slijedeci nakon 75.000 km . Cijena servisa je oko 500,- kn .
na vrh Povratak na vrh