Danas je: 18.10.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL VECTRA - PRETJERANO TROŠI

Datum objave: 23.03.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vectre, 1992. ,1.7 td-isuzu. Auto mi pretjerano troši-10 l /100 km. Kompresija je izvrsna. Šta bi mogao biti uzrok-bosch pumpa, dizne, ili nešto trece!?
ODGOVOR:Uzrok povecane potrošnje goriva može biti opce stanje motora ( kompresija , faza , predpaljenje ) , dize , filtar zraka , tlak turbine , zacepljenje usisnih kanala na glavi motora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,7 DTI - ŠIFRA GREŠKE

Datum objave: 23.03.2007 10:29:00
Slika
PITANJE: Radi se o opel corsi 1.7.dtl 2003g. napravio sam dijagnostiku i pojavio mi se taj kod inace sve radi bezprijekorno ,zanima me da li znate šta znaci code p0370 ?.
ODGOVOR:Šifra greške 0370 znaci : Timing referenc, high resolution signal A malfunction . A greška može biti : ožicenje ( elektricni vodovi ), CKP/RPM/CMP senzor, ECM modul (centrala ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA DTI - KRIVO GORIVO

Datum objave: 19.03.2007 20:16:00
Slika
PITANJE: Jucer na benzinskoj pumpi mi je dobri "ciko" nasisao autic super-om bezolovnim,što i ne bi bio problem da mi auto nije Opel Vectra DTI 16V 2.0 sa vec prije poporavljenom bosch pumpom.U neznanju šta mi se nalazi u rezervoaru nastavio sam s vožnjom i naravno auto se izgasio nakon nekih 600 m. Zanima me šta mi je ciniti,vec sam je odnio mehanicaru koji je istocio 40l supera ali sada nece da upali.
Mehanicar je otvarao cep na rezervoaru,odvrtao šprice,pumpao zrak da diesel dode do pumpe(utoceno je 20l diesela nakon što je istocen benzin) itd.Svo to vrijeme je verglao.Uglavnom nije upalio.Vjerujem da ste se vec susretali s takvim slucajevima pa mi molim vas javite šta i kako mogu ocekivat od posljedica.
ODGOVOR:Mehanicar je sve dobro napravio , još bi trebalo postici da u sustavu goriva više nema benzina te da na dize izlazi cisto dizel gorivo . Tada bi motor trebao upaliti . Ako i nakon toga motor ne pali tada treba kompjutorski ispitati upravljacku elektroniku sustava goriva .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ODRŽAVANJE KLIME

Datum objave: 25.03.2011 00:01:26
Slika
PITANJE: Sve pohvale za vašu stranicu i trud !
Ako bi mogli objasniti na koji nacin se održava klima uredaj u automobilu,da li je to redovito (svake dvije godine) ispitivanje kolicine freona u sistemu na aparatu u servisu i dopunjavnje istog,i zamjena filtera ili ima još nešto, konkretno imam vectru c iz 2003 2.2 dti.pa ako ima nesto specificno baš za taj model.
ODGOVOR:Ako želite servisirati i održavati sustav KLIME na navedenom vozilu po referencama proizvodaca vozila tada je propisani servisni interval 2 godine . Na tom servisu se izvadi preostali rashladni plin kojemu se u reciklatoru oduzima vlaga . Nakon toga mijenja se freonski filtar ( sušac ) . Slijedeca radnja je kontrola i eventualno servis ekspanzionog ventila . Poslije ove radnje vakumira se sustav klime . Kada je vakumiranje završeno u sustav se stavlja tocno definirana kolicina plina i ulja za kompresor . Nakon punjenja provjerava se rad sustava . Prilikom ovoga servisa treba zamijeniti i filtar kabine a preporucljivo je i dezinficirati ventilacione kanale i isparivac . U vaše vozilo ide FREON 134 A , specijalno ulje za kompresor Dens Oil 8 . Kolicina freona je 730 grama a kolicina ulja je 135 ml . Ovi podaci su za rucno upravljani klima sustav , postoji još i automatski .
DODATNO PITANJE:
Moj sustav u navedenom vozilu je automatski. da li su kolicine ulja i freona razlicite ili još nešto.
ODGOVOR:
Sve bi trebalo biti isto , na vozilu postoji natpisna plocica sa podacima o kolicini plina i ulja , nalazi se u prostoru motora ili na samom kompresoru .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - AIR BAG

Datum objave: 17.03.2007 12:32:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru 1999 god.1.6 16v.Auto je ok,ali mi se prije nekoliko dana u vožnji upalila crvena lampica koja pokazuje da sa airbag-om nešto nije u redu.Provjerio sam konektor ispod vozacevog sjedala i sve mi se cini ok.Molim za savjet,što bi mogao biti kvar i kako ga otkloniti?
ODGOVOR:Kada je AIR BAG u pitanju jedino što možete napraviti je da provjerite sve spojeve i kontakte koji su u sustavu AIR BAG-a . Za dalje otkrivanje kvarova potreban vam je odgovarajuci dijagnosticki sustav , to je obicno servisni kompjuter s odgovarajucim programom .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - PREDNJI OVJES

Datum objave: 12.03.2007 11:51:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav i svaka cast na odlicnoj stranici. Moje pitanje je vezano za Vectru B 2.0 16V, 97. godište. U zadnje vrijeme prilikom prelaska preko vecih neravnina na cesti javlja se metalni zvuk iz volana i to ne uvijek. U cemu je problem? Ako je u zupcastoj letvi, kao što pretpostavljam, da li se mora uzeti nova ili se postojeca može reparirati i koja je okvirna cijena. Da li ovaj problem zahtjeva hitno rješenje ili se auto može vozit bez popravka još neko vrijeme.
ODGOVOR:Navedeni zvuk ne mora nužno dolaziti iz volana ili zubne letve . Na prednjem ovjesu postoji još dosta faktora koji mogu biti uzrok pojave opisanog metalnog zvuka , predlažem da pregledate sve dijelove prednjeg ovjesa , posebno gumene blokove , kuglaste zglobove i hvatišta ovjesa . Isto vrijedi i za upravljacki mehanizam i balans štangu . Nije problem pronaci uzrok lupanja .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET 1,3 - KARBURATOR

Datum objave: 12.03.2007 10:33:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadett 1.3 s pierburgovim 2e3 karburatorom i sekundarni leptir mi se nece otvara niti brizga se gorivo kada je gas na 3/4, kad je spremno sekundarno grlo da se upali tj. da pocme sa radom ne dogada se ništa, sve sam prova ali nema koristi, molim vas ako znate problem javite mi jer me to više izluduje.
ODGOVOR:Drugo grlo ( sekundarno ) otvara se putem podtlaka a uzrok može biti zacepljenje kanala za podtlak , neispravna membrana ili blokada samog leptira . Najbolje je demontirati karburator i napraviti servis karburatora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,3 - VIŠE PITANJA

Datum objave: 12.03.2007 09:56:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadetta 1.3 benzinac 44 kW, zanima me da li je sa 9.5bara ispravna kompresija, i koliko može ostupati, kakvo ulje koristiti za taj motor ? drugi dio što me zanima su kocnice, iako mi je majstor rekao da ih tek na ljeto mjenjam jer su diskovi uredu a na plocicama još ima "mesa", ipak mene zanima zašto mi se volan trese prilikom jaceg pritiska na kocnicu, zadnjih nekoliko dana nekad cujem i kako nekad zaškripe kocnice samo pri malim brzinama (stajanje na semafor) kao da su mokri diskovi.Koliki je normalni pritisak u gumama 165/70 R13 .
ODGOVOR:Tlak kompresije od 9,5 bara je donja granica . Odstupanje je 10 do 15% . Za ovaj motor možete koristiti ulje 10W-40 . Vibracije volana ne moraju biti od kocnica , uzrok mogu biti gume i felge . Škripanje kocnica je znak lošeg stanja frikcionog materijala kocnica ili su ugradene kocione obloge druge klase . Tlak u gumama je 1,9 bara prednje i 1,8 bara zadnje .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7-TD - MALA KOMPRESIJA

Datum objave: 09.03.2007 15:22:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Astre F 1.7TD iz 1998 i prešao je skoro 150 000km. Skoro sam primijetio da motor dimi više nego što bi trebao pa sam morao posjetiti servis. Ispostavilo se da je kompresija mala na dva od ukupno cetiri cilindra. Jel je moguce da je vec Bosch pumpa dotrajala i da je treba promijeniti (što nije nimalo jeftin zahvat) ili pak treba uciniti nešto drugo (promijeniti karike cilindra ili možda polugeneralka)? Isto tako, kakva je razlika izmedju generalke i polugeneralke i isplati li se nešto od toga ciniti u mom slucaju?
ODGOVOR:Generalka motora i visokotlacna pumpa ( Bosch pumpa ) nemaju veze jedno s drugim . Generalka motora se radi kada su istrošeni cilindri . Polugeneralka je uredenje glave motora , zamjena klipnih prstena i zamjena ležaja klipnjaca . Kako cete znati da li treba raditi generalni popravak motora ili polu – generalni popravak motora ? U oba slucaja treba demontirati glavu motora i tada strucna osoba treba pregledati blok motora i cilindre te zakljuciti na osnovu mjerenja da li je potrebna generalna reparatura ili polu-generalna reparatura motora . Visokotlacna pumpa ( Bosch ) i dize su drugi dio price . Ako su dize loše svakako ih treba zamijeniti . Visokotlacna pumpa je uglavnom dobra ali na 150.000 km dobro bi došao servis pumpe . Navedeni servis nije jako skup jer se mijenjaju samo neki dijelovi ( brtvila , ležaj , solenoid ) . Na kraju želim naglasiti da se prije bilo kakvih radova posavjetujete sa strucnom osobom te da se napravi procjena troškova ( materijal i rad ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ERG VENTIL

Datum objave: 06.03.2007 00:13:00
Slika
PITANJE: Na opel corsi 1.0 B upaljena mi je žuta signalna lampica. U servisu su rekli da zamjenim erg ventil. Interesuje me funkcija erg ventila i dali se on može cistiti i na koji nacin.
ODGOVOR:EGR ventil služi u svrhu ekologije . Njime upravlja racunalo koje ga u odredenom režimu rada motora otvara kako bi dio ispušnih plinova ušao ponovo u cilindar u cilju smanjenja štetnih dušicnih oksida .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 i.- PALI SE LAMPICA

Datum objave: 05.03.2007 00:35:00
Slika
PITANJE: Vozim opel astu 16 55KW, 12.mj.1993god. sa prijedenih 225000km, u posljednje vrijeme se pali lampica elektronike na instrument tabli, ali u nepravilnim intervalima,ponekad par puta dnevno pa onda 10ak-15ak dana ništa, s tim da se svaki put kad izgasim auto ne pali odmah,
te se motor nekontrolirano trese u trenucima dok gori lampica
(kao da radi na tri cilindra),Bio sam u ovlaštenom opel servisu na el. kontroli i rekli su da jedino prijavljuje grešku na pokazivacu brzine na instrument tabli.Cišcen je rasplinjac tj. injektor, te sklopovi za kontrolu ler gasa.
ODGOVOR:Spomenuta lampica se pali kada je neispravan sustav ubrizgavanja goriva i ponekad kada na radi dobro sustav paljenja . Predlažem da ispitate tlak goriva i kolicinu , senzor leptirastog ventila , MAP senzor , senzor radilice te senzor temperature usisanog zraka . Po potrebi ispitajte i sustav paljenja , posebno visoki napon na sekundarnoj strani .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEMIRAN RAD MOTORA

Datum objave: 04.03.2007 23:57:00
Slika
PITANJE: Pregledajuci internet stranice o vozilima naišao sam i na vašu i mogu vam reci da je za svaku pohvalu. Vlasnik sam Opel Astre 1.7 DTI isuzu motor, proizvedena 2000. godine. Nedavno je na motoru skidana glava, te su tom prilikom mjenjana dva ventila-ispušna , kao i sve vodice i gumice, takode je i uraden tzv. veliki servis, i mjenjani su zupcasti kaiš i klinasti kaiš, ulje, filteri. Auto nakon toga dobro vuce. Medutim, kada auto stoji, tj. radi na leru, motor u odnosu na ranije nemirnije radi, tj. više trese, i možda je malo bucniji u radu. Takoder prilikom paljenja auta motor se malo više zatrese što se osjeti i na sjedištu. U cemu bi moga biti problem, da li je potrebno auto odvesti na dijagnostiku, te da li se ako su u pitanju podešavanja ona mogu obaviti putem kompjutera za dijagnostiku? I još jedno pitanje, u navedeni auto sipam euro dizel koji se kod nas nalazi na tržištu. Zanima me da li u navedeni motor može da se sipa i gorivo koje ima kod nas s oznaku "D 2", pošto se radi o motoru kojim ima "bosh pumpu".
ODGOVOR:Razlog za nemiran rad motora može biti ako motor nije tocno u fazi , slabo podešen kut paljenja , loše podešeni ventili , nepravilan rad diza na minimalnom gasu , ispravnost visokotlacne pumpe .
Kompjuterska dijagnostika može eventualno otkriti nepravilnosti u radu upravljacke elektronike a ostalo se mora rješavati pojedinacno . Radi osjetljivosti visokotlacne pumpe treba koristiti najcišce gorivo s najmanjim postotkom sumpora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PREGORIO VENTIL

Datum objave: 04.03.2007 23:52:00
Slika
PITANJE: Kao dokazanog strucnjaka iz oblasti automehanike, molim Vas za cijenjeno mišljenje o problemu koji sam imao sa svojim automobilom.
Auto je Opel Vectra C 2004. godište, sa motorom 1.6 16V (tip motora Z 16 XE). Pri kilometraži od svega 39.000 km upalila se lampica
ispušni plinovi, auto je poceo slabije vuci i nakon par kilometara (potrebnih da bi na autocesti pronašao prikladno mjesto za stati) zacuo se i jedan udarac iz auspuha u cestu. Ustanovljeno je da jedan cilindar nema kompresije. Dijagnoza je bila sljedeca: pregorio jedan ispušni ventil, zbog ulaska nesagorenog benzina u katalizator uništen je i katalizator. Nakon skidanja glave motora na vrhovima svih klipova pronadene su nekakve nakupine kao neizgorene cestice ili slicno.
Zanima me Vaše mišljenje o tome da li je takav kvar moguc pri toliko maloj kilometraži. Auto više nije bio pod garancojim i naravno da su se u ovlaštenom Opel servisu pravili ludi. Mišljenje servisera kod kojeg sam izvršio popravak je da je zbog toga došlo zbog lošeg goriva. Koristio sam Inin benzin eurosuper 95. Iako imam sve racune od goriva u Ini takoder ne priznaju nikakvu grešku sa gorivom. Od navedene kilometraže dosta toga se odnosi na kratke relacije, da li i to može imati utjecaja na takav kvar.
Takoder bih Vas zamolio za Vaše mišljenje o opelovim benzinskim motorima, moj motor troši stalno 2 dcl ulja na tisucu km. Da li možete dati neki savjet o nacinu vožnje navedenog automobila da ne bi ponovo došlo do takvog kvara.
ODGOVOR:Razlog pregorenosti ventila ne treba pripisivati gorivu ili nekoj tipskoj grešci na motoru . Na celu klipa skupljaju se krute cestice kao produkt izgaranja u motoru , neke od tih cestica ostaju na celu klipa a neke u struji ispušnih plinova izlaze u atmosferu . Odgovor na vaše pitanje je da su mogla postojati dva moguca uzroka , jedan uzrok je kvaliteta materijala navedenog ventila ( manja mogucnost ) , drugi uzrok je nepotpuno zatvaranje ventila ( kruta cestica na dosjedu ventila ili u vodilici ventila ) . U tom momentu ispušni plinovi temperature vece od 800 °C struje izmedu ventila i dosjeda ventila te na taj nacin termicki spaljuju ventil i trajno ga uništavaju . Posljedica je potpuni gubitak kompresije na doticnom cilindru i skupi popravak glave motora . Opelovi benzinski motori su zadovoljavajuce kvalitete . Potrošnja ulja koju navodite je u granici normale .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - JAKE VIBRACIJE

Datum objave: 02.03.2007 23:39:00
Slika
PITANJE: Vozilo Opel Astra (1.6. 16.V 1999 g). Problem je sledece prirode: prilikom kretanja javljaju se jake vibracije u motoru i maltene citavo auto se protrese, nakon toga auto se ponaša sasvim normalno,normalno vuce,ubrzava,motor mirno radi u leru .Prilikom kretanja sa jacim gasom preko 2000 o /min vibracije se smanjuju ali i dalje postoje.Interesantno je da prilikom okretanja volana (kod parkiranja vibracije se pojacavaju)Stope motora su zamjenjene ,set kvacila je takode nov.
ODGOVOR:Uzrok vibracija je neispravan ( jedan ili više ) homokineticki zglob . Pregledajte obije poluosovine .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 D - UDAR GROMA

Datum objave: 02.03.2007 23:12:00
Slika
PITANJE: Vektra karavan 2.0 dizel, 1999. god, modificirana 100 godina Opela, radila normalno ali poslije udara groma (zamjenjen kompjuter motora, bosh pumpa, relej grijaca, kompjuter žmigavaca, akumulator) na leru gori žuta sijalica od elektronike motora ali cim krenem gasi se i auto ima snagu. Sve je dobro dok auto ide po ravnom i to do 30 tak km. Dok gori sijalica motor ima max. 3000 obrtaja. Kad auto ide uzbrdo lampica gori non stop i auto može ici drugom brzinom uz max. 2000 obrtaja. Majstor kaže da su otišli neki magnetni ventili koji se mjenjaju zajedno sva tri i da ne valja AGR ventil? Cekam dva mjeseca da nabave dijelove da mi to naprave ali još me nikad nisu nazvali?! Javljam se iz Goražda - BiH pa me interesuje da li je to baš tako ili je nešto drugo jer su mi za ovu gore popravku uzeli 2500 eura. Imate li koga preporuciti u BiH da bi mogao ovo napraviti i koliko bi približno koštala ova popravka?
ODGOVOR:U navedenom slucaju uzrok je u sustavu goriva ( kolicina ) i u sustavu za upravljanje motorom ( elektronika u visokotlacnoj pumpi ) . Korisno bi bilo i ispitivanje diza koje takoder mogu utjecati na loš rad motora . Teško je bez adekvatne tehnicke podrške rješavati takve kvarove . U vašoj državi ne znam nikoga iz te struke .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i.- GUŠI SE

Datum objave: 01.03.2007 22:41:00
Slika
PITANJE: Posjedujem OPEL Corsu 1.4i (44 kW, listopad 1995. god, 145 000 km). Nakon prvog pokretanja u jutro motor se povremeno guši. Postizanjem radne temperature rad je pravilniji a oscilacije manje. Nakon toga se ponekad dogodi jedan jaci trzaj u vožnji - pri tome se signalna lampica (elektronike) ne pali, a nakon trzaja motor radi pravilno. Sumnjam na sustav ubrizgavanja goriva (monopoint ubrizgavanje). Što mi je ciniti, a previše ne lutati?
ODGOVOR:Za pocetak provjerite tlak goriva i operite brizgalicu ( injektor ) , ako ne bude rezultata treba ispitati sustav goriva ( sve komponente ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DTI - MRTAV DO 2000 o/min

Datum objave: 27.02.2007 14:32:00
Slika
PITANJE: Imam opel astru G 2.0 dti 16v 2001.g. Nakon zamjene vakuum pumpe cini mi se da auto slabije vuce,tocnije mrtav je do 2000-2500 o/min. Cinilo mi se da je sa starom vakuum pumpom bolje vukao. Auto ima 170000tkm prijedenih.Znam da je normalno da dizel dimi ali još u trecoj brzini pri dodavanju gasa? Ujutro kad je hladan normalno upali ali se onda malo strese i poslije normalno radi.
ODGOVOR:Moguce je da sada vozilo ide slabije nego prije ali uzrok ne mora biti vakum pumpa . Važno bi bilo napraviti neka mjerenja i ispitivanja . Prije svega potrebno je ispitati stanje visokotlacnog dijela od turbine do usisnog kolektora . Nakon toga može se izmjeriti tlak turbine . Nepravilnost koju primijetite u jutro može biti povezana sa prisutnošcu zraka u sustavu goriva .
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,5-TD - RAZVODNI MEHANIZAM

Datum objave: 27.02.2007 14:06:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Omegu 2.5 TD, prešla je blizu 200.000 km i kako je slabije vruc palio otišao sam u servis i tamo su uštimali fazu motora, nakon cega motor lijepše radi, a i paljenje je bolje.
I sad pitanje, rekli su mi da bi se lanac trebao zamjeniti na 200.000 km jer bi isti mogao puci, na što se drugi mehanicari zgražaju, znaci radi se o zahvatu vrijednom 6.000,00 kn.Dali mjenjati lanac ili ne ?
ODGOVOR:Razvodni mehanizam na ovom motoru sastoji se od donjeg lanca i lancanika , gornjeg lanca i lancanika . U tom sustavu svaki lanac još ima po dva klizaca i još svaki svoj natezac lanca . Prilicno složen sustav . Prilikom rada i upotrebe vozila navedeni mehanizam se lagano troši . Radi toga trošenja potrebno je svakih 40.000 km napraviti korekciju faze i podešavanje predpaljenja na visokotlacnoj pumpi . Za sam zahvat potreban je specijalan alat i poznavanje struke . Nakon 200.000 km razvodni mehanizam vec ima znatna istrošenja te zato proizvodac preporucuje zamjenu navedenog sustava . Na vlasniku vozila je odluka da li ce navedeni zahvat raditi ili ne .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM SA LJUBIMCEM

Datum objave: 27.02.2007 09:34:00
Slika
PITANJE: Imamo par problema sa ovim limenim ljubimcem 1.6 16v. Prvi je kljuc od auta koji ima daljinsko zakljucavanje.u zadnje vrijeme je trokirao,a onda skroz "crknuo", zamjenili smo bateriju, funkcioniralo je par dana, onda ne bi svaki put otkljucao ili zakljucao te nakon par dana ništa, kad stisnete kljuc upali se crvena lampica ali se auto ni ne otkljucava niti ne zakljucava?!drugi je problem sa klimom ujedno isa samim ventilatorom kad nije klima ukljucena . Prvu brzinu ni ne osjetite, drugu slabo kao da je prva, trecu kao da je druga , a cetvrtu kao da je treca te tada dobijete osjecaj kao da ste u avionu, zuji za poludjet?!! I treci problem je kad je jaka kiša unutrašnjost auta jako smrdi i auto je iznutra mokar, pogotovo prednji dio - podovi- i jako ali JAKO se magle stakla, kupili smo onaj sprej, no ne funkcionira i to nas jako izluduje jer onda moramo paliti klimu svakih par minuta što ujedno znaci i vecu potrošnju goriva.
ODGOVOR:U vecini slucajeva nije problem u bateriji u kljucu nego u upravljackoj jedinici centralnog zakljucavanja . Navedeni sustav treba ispitati i ustanoviti koji dio sustava ne radi . Klima sustav i ventilator grijanja su dva odvojena sistema , kada je klima iskljucena grijanje i ventilacija moraju normalno raditi . Kod vas je problem cirkulacija zraka koja mora biti kroz sam grijac , ako je ona slaba kao što kažete onda je zacepljen filtar kabine koji se redovito mora mijenjati . Drugi problem je zujanje ventilatora , uzrok je cesto banalan a to je ulazak lišca ili neke druge prljavštine na sam ventilator iako nije rijedak slucaj oštecenje ležajeva ventilatora . U oba slucaja treba skinuti sklop ventilatora i otkloniti kvar . Neugodan miris je posljedica lošeg rada ventilacije . Kada popravite ventilaciju , svakako izvadite tepihe ( tapecirung ) na podu i dobro to osušite . Tepisi mogu biti mokri i radi curenja radijatora grijaca i radi slabog brtvljenja vozackog stakla te radi zacepljenja odvodnih kanala ispod vozackog stakla .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - DUŽE VERGLANJE

Datum objave: 27.02.2007 09:16:00
Slika
PITANJE: Vozim Vectru B 2.0 DI 16V (motor X20DTL, 82 ks) 2000. g i prešla je do sada 132 000 km.
1. Kada je vanjska temperatura ispod cca. +2 °C prilikom davanja kontakta uredno se upali lampica grijaca i auto upali otprve. Medutim kada je temp. viša od 2 °C (narocito u rasponu od 5 do 15 °C) lampica grijaca se ne pali (ja svejedno sacekam 10-ak sek.) i automobil vergla jedno 4-5 sek. prije nego upali. Nedavno su pregledani grijaci i pritom su zamjenjena dva neispravna, medutim to nije riješilo problem. Da li je stvar u kakvom senzoru, može li se to nekako prebrikati da se grijaci pale i na višoj temperaturi?
2. Zbog škripanja i lupanja zadnjeg ovjesa automehanicar je ustanovio da su krivci seleni te su zamjenjeni oni manji kod amortizera. Lupanje je prestalo, ali se škipanje i dalje cuje kad prelazim preko neravnina, a pri prelasku ležecih policajaca cuje se i na prednjem ovjesu. Napominjem da škripanje gotovo prestaje kad pada kiša pa se to sve smoci, takoder se i ljeti manje cuje.
ODGOVOR:Grijaci se na ovom vozilu pale kada je vanjska temperatura oko nule . Tada se aktiviraju grijaci i motor lako upali . Ako je vanjska temperatura veca od navedene , grijaci se ne pale a motoru je potrebno duže startanje da bi upalio . Razlog tome je slabija kompresija . Prije svega treba izmjeriti kompresiju i vidjeti u kakvom stanju je motor . Ukljucivanje grijaca se može urediti tako da stalno rade , medutim bolje je otkloniti uzrok .
Navedeno škripanje nastaje na gumenim dijelovima ovjesa , ako je neophodno trebaju se zamijeniti .
na vrh Povratak na vrh