Danas je: 29.05.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CORSA - ERG VENTIL

Datum objave: 06.03.2007 00:13:00
Slika
PITANJE: Na opel corsi 1.0 B upaljena mi je žuta signalna lampica. U servisu su rekli da zamjenim erg ventil. Interesuje me funkcija erg ventila i dali se on može cistiti i na koji nacin.
ODGOVOR:EGR ventil služi u svrhu ekologije . Njime upravlja racunalo koje ga u odredenom režimu rada motora otvara kako bi dio ispušnih plinova ušao ponovo u cilindar u cilju smanjenja štetnih dušicnih oksida .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 i.- PALI SE LAMPICA

Datum objave: 05.03.2007 00:35:00
Slika
PITANJE: Vozim opel astu 16 55KW, 12.mj.1993god. sa prijedenih 225000km, u posljednje vrijeme se pali lampica elektronike na instrument tabli, ali u nepravilnim intervalima,ponekad par puta dnevno pa onda 10ak-15ak dana ništa, s tim da se svaki put kad izgasim auto ne pali odmah,
te se motor nekontrolirano trese u trenucima dok gori lampica
(kao da radi na tri cilindra),Bio sam u ovlaštenom opel servisu na el. kontroli i rekli su da jedino prijavljuje grešku na pokazivacu brzine na instrument tabli.Cišcen je rasplinjac tj. injektor, te sklopovi za kontrolu ler gasa.
ODGOVOR:Spomenuta lampica se pali kada je neispravan sustav ubrizgavanja goriva i ponekad kada na radi dobro sustav paljenja . Predlažem da ispitate tlak goriva i kolicinu , senzor leptirastog ventila , MAP senzor , senzor radilice te senzor temperature usisanog zraka . Po potrebi ispitajte i sustav paljenja , posebno visoki napon na sekundarnoj strani .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEMIRAN RAD MOTORA

Datum objave: 04.03.2007 23:57:00
Slika
PITANJE: Pregledajuci internet stranice o vozilima naišao sam i na vašu i mogu vam reci da je za svaku pohvalu. Vlasnik sam Opel Astre 1.7 DTI isuzu motor, proizvedena 2000. godine. Nedavno je na motoru skidana glava, te su tom prilikom mjenjana dva ventila-ispušna , kao i sve vodice i gumice, takode je i uraden tzv. veliki servis, i mjenjani su zupcasti kaiš i klinasti kaiš, ulje, filteri. Auto nakon toga dobro vuce. Medutim, kada auto stoji, tj. radi na leru, motor u odnosu na ranije nemirnije radi, tj. više trese, i možda je malo bucniji u radu. Takoder prilikom paljenja auta motor se malo više zatrese što se osjeti i na sjedištu. U cemu bi moga biti problem, da li je potrebno auto odvesti na dijagnostiku, te da li se ako su u pitanju podešavanja ona mogu obaviti putem kompjutera za dijagnostiku? I još jedno pitanje, u navedeni auto sipam euro dizel koji se kod nas nalazi na tržištu. Zanima me da li u navedeni motor može da se sipa i gorivo koje ima kod nas s oznaku "D 2", pošto se radi o motoru kojim ima "bosh pumpu".
ODGOVOR:Razlog za nemiran rad motora može biti ako motor nije tocno u fazi , slabo podešen kut paljenja , loše podešeni ventili , nepravilan rad diza na minimalnom gasu , ispravnost visokotlacne pumpe .
Kompjuterska dijagnostika može eventualno otkriti nepravilnosti u radu upravljacke elektronike a ostalo se mora rješavati pojedinacno . Radi osjetljivosti visokotlacne pumpe treba koristiti najcišce gorivo s najmanjim postotkom sumpora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PREGORIO VENTIL

Datum objave: 04.03.2007 23:52:00
Slika
PITANJE: Kao dokazanog strucnjaka iz oblasti automehanike, molim Vas za cijenjeno mišljenje o problemu koji sam imao sa svojim automobilom.
Auto je Opel Vectra C 2004. godište, sa motorom 1.6 16V (tip motora Z 16 XE). Pri kilometraži od svega 39.000 km upalila se lampica
ispušni plinovi, auto je poceo slabije vuci i nakon par kilometara (potrebnih da bi na autocesti pronašao prikladno mjesto za stati) zacuo se i jedan udarac iz auspuha u cestu. Ustanovljeno je da jedan cilindar nema kompresije. Dijagnoza je bila sljedeca: pregorio jedan ispušni ventil, zbog ulaska nesagorenog benzina u katalizator uništen je i katalizator. Nakon skidanja glave motora na vrhovima svih klipova pronadene su nekakve nakupine kao neizgorene cestice ili slicno.
Zanima me Vaše mišljenje o tome da li je takav kvar moguc pri toliko maloj kilometraži. Auto više nije bio pod garancojim i naravno da su se u ovlaštenom Opel servisu pravili ludi. Mišljenje servisera kod kojeg sam izvršio popravak je da je zbog toga došlo zbog lošeg goriva. Koristio sam Inin benzin eurosuper 95. Iako imam sve racune od goriva u Ini takoder ne priznaju nikakvu grešku sa gorivom. Od navedene kilometraže dosta toga se odnosi na kratke relacije, da li i to može imati utjecaja na takav kvar.
Takoder bih Vas zamolio za Vaše mišljenje o opelovim benzinskim motorima, moj motor troši stalno 2 dcl ulja na tisucu km. Da li možete dati neki savjet o nacinu vožnje navedenog automobila da ne bi ponovo došlo do takvog kvara.
ODGOVOR:Razlog pregorenosti ventila ne treba pripisivati gorivu ili nekoj tipskoj grešci na motoru . Na celu klipa skupljaju se krute cestice kao produkt izgaranja u motoru , neke od tih cestica ostaju na celu klipa a neke u struji ispušnih plinova izlaze u atmosferu . Odgovor na vaše pitanje je da su mogla postojati dva moguca uzroka , jedan uzrok je kvaliteta materijala navedenog ventila ( manja mogucnost ) , drugi uzrok je nepotpuno zatvaranje ventila ( kruta cestica na dosjedu ventila ili u vodilici ventila ) . U tom momentu ispušni plinovi temperature vece od 800 °C struje izmedu ventila i dosjeda ventila te na taj nacin termicki spaljuju ventil i trajno ga uništavaju . Posljedica je potpuni gubitak kompresije na doticnom cilindru i skupi popravak glave motora . Opelovi benzinski motori su zadovoljavajuce kvalitete . Potrošnja ulja koju navodite je u granici normale .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - JAKE VIBRACIJE

Datum objave: 02.03.2007 23:39:00
Slika
PITANJE: Vozilo Opel Astra (1.6. 16.V 1999 g). Problem je sledece prirode: prilikom kretanja javljaju se jake vibracije u motoru i maltene citavo auto se protrese, nakon toga auto se ponaša sasvim normalno,normalno vuce,ubrzava,motor mirno radi u leru .Prilikom kretanja sa jacim gasom preko 2000 o /min vibracije se smanjuju ali i dalje postoje.Interesantno je da prilikom okretanja volana (kod parkiranja vibracije se pojacavaju)Stope motora su zamjenjene ,set kvacila je takode nov.
ODGOVOR:Uzrok vibracija je neispravan ( jedan ili više ) homokineticki zglob . Pregledajte obije poluosovine .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 D - UDAR GROMA

Datum objave: 02.03.2007 23:12:00
Slika
PITANJE: Vektra karavan 2.0 dizel, 1999. god, modificirana 100 godina Opela, radila normalno ali poslije udara groma (zamjenjen kompjuter motora, bosh pumpa, relej grijaca, kompjuter žmigavaca, akumulator) na leru gori žuta sijalica od elektronike motora ali cim krenem gasi se i auto ima snagu. Sve je dobro dok auto ide po ravnom i to do 30 tak km. Dok gori sijalica motor ima max. 3000 obrtaja. Kad auto ide uzbrdo lampica gori non stop i auto može ici drugom brzinom uz max. 2000 obrtaja. Majstor kaže da su otišli neki magnetni ventili koji se mjenjaju zajedno sva tri i da ne valja AGR ventil? Cekam dva mjeseca da nabave dijelove da mi to naprave ali još me nikad nisu nazvali?! Javljam se iz Goražda - BiH pa me interesuje da li je to baš tako ili je nešto drugo jer su mi za ovu gore popravku uzeli 2500 eura. Imate li koga preporuciti u BiH da bi mogao ovo napraviti i koliko bi približno koštala ova popravka?
ODGOVOR:U navedenom slucaju uzrok je u sustavu goriva ( kolicina ) i u sustavu za upravljanje motorom ( elektronika u visokotlacnoj pumpi ) . Korisno bi bilo i ispitivanje diza koje takoder mogu utjecati na loš rad motora . Teško je bez adekvatne tehnicke podrške rješavati takve kvarove . U vašoj državi ne znam nikoga iz te struke .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i.- GUŠI SE

Datum objave: 01.03.2007 22:41:00
Slika
PITANJE: Posjedujem OPEL Corsu 1.4i (44 kW, listopad 1995. god, 145 000 km). Nakon prvog pokretanja u jutro motor se povremeno guši. Postizanjem radne temperature rad je pravilniji a oscilacije manje. Nakon toga se ponekad dogodi jedan jaci trzaj u vožnji - pri tome se signalna lampica (elektronike) ne pali, a nakon trzaja motor radi pravilno. Sumnjam na sustav ubrizgavanja goriva (monopoint ubrizgavanje). Što mi je ciniti, a previše ne lutati?
ODGOVOR:Za pocetak provjerite tlak goriva i operite brizgalicu ( injektor ) , ako ne bude rezultata treba ispitati sustav goriva ( sve komponente ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DTI - MRTAV DO 2000 o/min

Datum objave: 27.02.2007 14:32:00
Slika
PITANJE: Imam opel astru G 2.0 dti 16v 2001.g. Nakon zamjene vakuum pumpe cini mi se da auto slabije vuce,tocnije mrtav je do 2000-2500 o/min. Cinilo mi se da je sa starom vakuum pumpom bolje vukao. Auto ima 170000tkm prijedenih.Znam da je normalno da dizel dimi ali još u trecoj brzini pri dodavanju gasa? Ujutro kad je hladan normalno upali ali se onda malo strese i poslije normalno radi.
ODGOVOR:Moguce je da sada vozilo ide slabije nego prije ali uzrok ne mora biti vakum pumpa . Važno bi bilo napraviti neka mjerenja i ispitivanja . Prije svega potrebno je ispitati stanje visokotlacnog dijela od turbine do usisnog kolektora . Nakon toga može se izmjeriti tlak turbine . Nepravilnost koju primijetite u jutro može biti povezana sa prisutnošcu zraka u sustavu goriva .
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,5-TD - RAZVODNI MEHANIZAM

Datum objave: 27.02.2007 14:06:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Omegu 2.5 TD, prešla je blizu 200.000 km i kako je slabije vruc palio otišao sam u servis i tamo su uštimali fazu motora, nakon cega motor lijepše radi, a i paljenje je bolje.
I sad pitanje, rekli su mi da bi se lanac trebao zamjeniti na 200.000 km jer bi isti mogao puci, na što se drugi mehanicari zgražaju, znaci radi se o zahvatu vrijednom 6.000,00 kn.Dali mjenjati lanac ili ne ?
ODGOVOR:Razvodni mehanizam na ovom motoru sastoji se od donjeg lanca i lancanika , gornjeg lanca i lancanika . U tom sustavu svaki lanac još ima po dva klizaca i još svaki svoj natezac lanca . Prilicno složen sustav . Prilikom rada i upotrebe vozila navedeni mehanizam se lagano troši . Radi toga trošenja potrebno je svakih 40.000 km napraviti korekciju faze i podešavanje predpaljenja na visokotlacnoj pumpi . Za sam zahvat potreban je specijalan alat i poznavanje struke . Nakon 200.000 km razvodni mehanizam vec ima znatna istrošenja te zato proizvodac preporucuje zamjenu navedenog sustava . Na vlasniku vozila je odluka da li ce navedeni zahvat raditi ili ne .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM SA LJUBIMCEM

Datum objave: 27.02.2007 09:34:00
Slika
PITANJE: Imamo par problema sa ovim limenim ljubimcem 1.6 16v. Prvi je kljuc od auta koji ima daljinsko zakljucavanje.u zadnje vrijeme je trokirao,a onda skroz "crknuo", zamjenili smo bateriju, funkcioniralo je par dana, onda ne bi svaki put otkljucao ili zakljucao te nakon par dana ništa, kad stisnete kljuc upali se crvena lampica ali se auto ni ne otkljucava niti ne zakljucava?!drugi je problem sa klimom ujedno isa samim ventilatorom kad nije klima ukljucena . Prvu brzinu ni ne osjetite, drugu slabo kao da je prva, trecu kao da je druga , a cetvrtu kao da je treca te tada dobijete osjecaj kao da ste u avionu, zuji za poludjet?!! I treci problem je kad je jaka kiša unutrašnjost auta jako smrdi i auto je iznutra mokar, pogotovo prednji dio - podovi- i jako ali JAKO se magle stakla, kupili smo onaj sprej, no ne funkcionira i to nas jako izluduje jer onda moramo paliti klimu svakih par minuta što ujedno znaci i vecu potrošnju goriva.
ODGOVOR:U vecini slucajeva nije problem u bateriji u kljucu nego u upravljackoj jedinici centralnog zakljucavanja . Navedeni sustav treba ispitati i ustanoviti koji dio sustava ne radi . Klima sustav i ventilator grijanja su dva odvojena sistema , kada je klima iskljucena grijanje i ventilacija moraju normalno raditi . Kod vas je problem cirkulacija zraka koja mora biti kroz sam grijac , ako je ona slaba kao što kažete onda je zacepljen filtar kabine koji se redovito mora mijenjati . Drugi problem je zujanje ventilatora , uzrok je cesto banalan a to je ulazak lišca ili neke druge prljavštine na sam ventilator iako nije rijedak slucaj oštecenje ležajeva ventilatora . U oba slucaja treba skinuti sklop ventilatora i otkloniti kvar . Neugodan miris je posljedica lošeg rada ventilacije . Kada popravite ventilaciju , svakako izvadite tepihe ( tapecirung ) na podu i dobro to osušite . Tepisi mogu biti mokri i radi curenja radijatora grijaca i radi slabog brtvljenja vozackog stakla te radi zacepljenja odvodnih kanala ispod vozackog stakla .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - DUŽE VERGLANJE

Datum objave: 27.02.2007 09:16:00
Slika
PITANJE: Vozim Vectru B 2.0 DI 16V (motor X20DTL, 82 ks) 2000. g i prešla je do sada 132 000 km.
1. Kada je vanjska temperatura ispod cca. +2 °C prilikom davanja kontakta uredno se upali lampica grijaca i auto upali otprve. Medutim kada je temp. viša od 2 °C (narocito u rasponu od 5 do 15 °C) lampica grijaca se ne pali (ja svejedno sacekam 10-ak sek.) i automobil vergla jedno 4-5 sek. prije nego upali. Nedavno su pregledani grijaci i pritom su zamjenjena dva neispravna, medutim to nije riješilo problem. Da li je stvar u kakvom senzoru, može li se to nekako prebrikati da se grijaci pale i na višoj temperaturi?
2. Zbog škripanja i lupanja zadnjeg ovjesa automehanicar je ustanovio da su krivci seleni te su zamjenjeni oni manji kod amortizera. Lupanje je prestalo, ali se škipanje i dalje cuje kad prelazim preko neravnina, a pri prelasku ležecih policajaca cuje se i na prednjem ovjesu. Napominjem da škripanje gotovo prestaje kad pada kiša pa se to sve smoci, takoder se i ljeti manje cuje.
ODGOVOR:Grijaci se na ovom vozilu pale kada je vanjska temperatura oko nule . Tada se aktiviraju grijaci i motor lako upali . Ako je vanjska temperatura veca od navedene , grijaci se ne pale a motoru je potrebno duže startanje da bi upalio . Razlog tome je slabija kompresija . Prije svega treba izmjeriti kompresiju i vidjeti u kakvom stanju je motor . Ukljucivanje grijaca se može urediti tako da stalno rade , medutim bolje je otkloniti uzrok .
Navedeno škripanje nastaje na gumenim dijelovima ovjesa , ako je neophodno trebaju se zamijeniti .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - MOMENTI PRITEZANJA GLAVE

Datum objave: 27.02.2007 09:04:00
Slika
PITANJE: Zanima me na koliko se steže glava,leteci-ležeci ležajevi za vozilo
OPEL KADET(kockica)1.6d 84 godište.
ODGOVOR:Momenti pritezanja glave motora :
- prvo stezanje 25 Nm
- drugo stezanje 60 stupnjeva
- trece stezanje 60 stupnjeva
- cetvrto stezanje 60 stupnjeva
- nakon 1.000 km peto stezanje 45 stupnjeva Glavni ležajevi radilice 50 Nm i 45 stupnjeva Ležajevi klipnjaca 35 Nm i 45 stupnjeva .
Napomena : Vijci glave motora , vijci glavnih ležajeva radilice i vijci klipnjaca trebaju biti novi ( ne koristiti stare ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 - NE PALI NA BENZIN

Datum objave: 23.02.2007 09:33:00
Slika
PITANJE: Poslije ugradnje plina u vozilu (opel vectra 20i ) pocinje da pored plina istovremeno troši i benzin. U "nekom"servisu su mi rješili problem time što su mi presjekli žice na elekrticnimi diznama. Neko vrijeme je super radio i na plinu i na benzinu, medutim javlja se problem kada prebacim na benzin auto se gasi i ne mogu da ga upalim, dok na plinu radi super, mada ujutru kada hocu da palim auto (na plin) verglam po 2 min. i uglavnom na 2-3 verglanja upali. Ako znate objasnite mi zasto auto na benzin nece ni da se upali niti da se vozi.
ODGOVOR:Prije ugradnje plina u vozilo , prvo što se mora napraviti jest da se sve eventualne greške na postojecem sustavu ubrizgavanja benzina u cijelosti otklone . Tada znate da taj sustav normalno radi . Stoga predlažem da napravite dijagnostiku motora te da nakon toga riješite problema koji su prisutni kada motor radi na benzin . Iz iskustva znam da uzrok mogu biti : injektori , mjerac protika zraka , lambda sonda , MAP senzor , potenciometar , tlak goriva i t.d. Kad uredite navedeno tada ce motor bolje raditi i na plin .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GUŠI SE I TRZA

Datum objave: 20.02.2007 16:55:00
Slika
PITANJE: Odnedavno otkad je ugraden gas lovato imam problema. Prije ugradnje auto je funkcionirao uglavnom besprijekorno osim par sitnica, sada se pojavio problem, pri šaltanju iz 5 u 4 brzinu ako to brzo ne uradim auto se ugasi, cesto se guši na obrtajima do 2500, a poslije se smiri. U zadnje vreme jako trza ako naglo dam gas u bilo kojoj brzini dok ne navuce preko 2500 obrtaja, prebacio sam na benzin ali se to pocelo dešavati i na benzinu ali u manjoj mjeri, narocito kad je topao motor . Bio sam kod majstora, uradio je dijagnostiku i našao greške injektora (to je vjerovatno posljedica neadekvatnog emulatora, jer se u vožnji na plin cesto palila lampica chek engine a pri prebacivanju na benzin lampica se gasi), zatim greška map senzora, obrisao je greške i rekao mi da isprobam auto.U probi na benzin je išao relativno dobro ali pri prebacivanju na plin pocelo je ponovo trzanje, a zatim i na benzinu. Majstor mi je na to rekao da sumnja u modul paljenja (4 bobine u jednom kucištu direktno na svjecicama, marke DELPHI) . Napominjem da auto na benzin dobro vuce na vecim obrtajima i u 5 brzini lijepo ubrzava preko 100km/h do maksimalne brzine.
ODGOVOR:Prvo pravilo prije ugradnje plina jest kontrola i po potrebi popravak svih mogucih grešaka na sustavu ubrizgavanja , sustavu paljenja i mehanickom sustavu . Na vašem vozilu svakako treba napraviti kompletnu dijagnostiku navedenih sustava i sve nedostatke koji se tom prilikom otkriju obavezno treba otkloniti . To je potrebno radi ispravnog rada motora na benzin i na plin . Kada sigurno znate da vam motor potpuno ispravno radi na benzin onda i sami možete zakljuciti dali ispravno radi na plin . Na plin se ne smije gasiti i u svim režimima rada mora normalno prihvacati gas . Dakle najprije dijagnostika , zatim otklanjanje kvarova i nakon toga kontrola kako radi na novo ugradeni plinski sustav .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - IZLU?UJE ME !

Datum objave: 15.02.2007 13:53:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Astre G, 1.6 16 V, motor Z16XE, 74kW (2001. god) sa prijedenih 155.000 km. Problem je u povecanoj potrošnji ulja koja se sada krece i do 0,5 L na 1000 km. Potrošnja ulja u zadnjih 30.000 km stalno raste. Pored ovog moram napomenuti da sam pocetkom ove godine imao incident kada mi se za vrijeme vožnje po vijavici stvorio ledeni cep na mrežici (koju sam stavio na usis zraka - iza maske, kako bi sprijecio prodor insekata u filter zraka), motor je poceo slabije vuci (3. brzina, pun gas - 60 km/h maksimum!), te sam tek nakon 20 - 25 km stao i otklonio uzrok. Nakon dolaska na odredište primijetio sam da je šipka za mjerenje ulja SUHA (prije je ulje bilo blizu maksimuma), no lampica se nije upalila, te da je filter zraka kompletno zauljen, isto kao i cijev izmedu filtera zraka i motora. Pretpostavljam da je ulje ulazilo putem oduška uljih para zbog potlaka u usisoj grani, manji dio se razlio po filteru zraka, a veci dio vratio nazad u motor zajedno sa zrakom i sagorio. Sve plasticne dijelove sam skinuo, ocistio i promijenio filter, ali cini mi se da je od tog incidenta potošnja ulja dodatno porasla. Da li je moguce da je navedeni incident prouzrokovao progresivno trošenje nekog vitalnog dijela? Napominjem da se tijekom vožnje za zacepljenim usisom zraka nije upalila nijedna lampica, i da je temperatura vode bila na normali. Da li je moguce da je katalizator pretprio oštecenja zbog velike kolicine ulja koja je sagorila u malo vremena (cca 1L za 25 km)?
Koliko bi bila orjentaciona cijena zamjene svim mogucih povoda takvoj potrošnji ulja, ali samo u glavi motora (klipne prstenove nemam namjeru mijenjati). Napominjem da motor ne dimi (osim vrlo malo sivo -1 - 2 sekunde kod samog paljenja na toplo), ostvaruje performanse skoro kao i na pocetku, osim nešto lošije elasticnosti, te je bucniji na okretajima iznad 4000. Do sada cijelo vrijeme stavljam Mobil 1, full sintetik, 0W - 40, pazim da ne predem 3000 okretaja prvih 10 - ak kilometara poslije hladnog starta, ne mucim motor samo u gradskoj vožnji, na otvorenoj cesti ga potjeram i do 6000 okretaja, dakle vozim prilicno raznoliko a smatram se prilicno obzirnim vozacem prema vozilu. Moj stil vožnje preferira više okretaje, nikad pun gas na malim okretajima. Da li takav stil vožnje pogoduje ubrzanom trošenju vodilica ventila? Takoder imam cestih problema sa žutom lampicom koja signalizira cistocu ispušnih plinova / elektroniku motora. Upali se, stoji upaljena dan - dva, pa se sama od sebe ugasi. To se ponavlja cca svakih 1500 km. Na 70.000 km sam promijenio katalizator (stari se doslovce raspao stvorivši cep ispušnim plinovima), dva puta mijenjao EGR ventil, promijenio i prvu i drugu lambda sondu (drugu sam promijenio nedavno), no stalno imam ocitanje na testeru da druga lamba sonda ne radi ispravno. Pitanje: da li je moguce da je nova lambda sonda neispravna (zamjeniti jer je pod garancijom), da li je moguce da je katalizator "dao svoje" pa se ta greška ocitava na drugoj lambdi, ili je neka banalnost poput korodiranog spoja na masu ili lošeg kontakta??? Ovaj problem me vec toliko izluduje da više gotovo i ne obracam pažnju na žutu lampicu, jer ovlaštenim servisima više ne vjerujem. Po njima bi trebalo promijeniti pola auta da se nade kvar. Do sada sam na sve navedene zamjene potrošio više od 11.000 kn, a problem i dalje postoji. Tocim iskljucivo Eurosuper 100 na OMV postaji.
Treca i zadnja stvar: na cca 140.000 km promijenio sam po prvi puta prednje diskove. Povod toj promjeni bio je intezivni zvuk, slican "grebanju" koji se javljao prilikom nekoliko uzastopnih jakih kocenja na hladno (dakle, kada bi uzastopno naglo prikocio na hladno i naglo zagrijao kocnice). Zvuk nije prestajao ni po hladenju kocnica, vec "sam od sebe" nakon dan, dva, sve do novog provociranja takvog naglog kocenja. Pošto su diskovi vec bili jako potrošeni smatrao sam da je stvar u njihovom pregrijavanju, pa sam iste zamijenio zajedno sa plocicama. Ali, problem je ostao, iako u smanjenom obimu. U servisu su probali zamijeniti plocice, staviti kotace sa drugim gumama, no bez uspjeha. Moram napomenuti da su na autu promijenjeni amotrizeri i opruge (stavljene tvrde, sprijeda 10 mm, a straga 30 mm niže Irmscher opruge), te ne znam u cemu bi mogao biti problem. Ulje u kocnicama je promijenjeno prije 2,5 godine (cca 80.000 km) a zadnje ferode su originalne (doboš tokaren dvaput) - možda je u tome stvar???
ODGOVOR:Na kilometraži koju ste naveli sigurno postoji istrošenost na vodilicama ventila a i same brtve ventila nisu više tako ucinkovite kao prije . Potrošnja ulja koju ste naveli je povecana i dogada se zbog istrošenosti vodilica ventila i istrošenosti na cilindrima i klipnim prstenima . Ulje koje se troši na spomenute nacine dolazi u cilindar , izgara u cilindru ( ne u potpunosti ) , zajedno s ostalim produktima izgaranja izlaze iz cilindra i prolaze kroz katalizator . Tom prilikom oštecuju katalizator i na taj nacin smanjuju njegovu ucinkovitost .
Prilikom spomenute vožnje kada ste otkrili ulje u filtru za zrak najvjerojatnije je došlo ( radi prebogate smjese ) do ispiranja cilindra odnosno uljnog filma na stjenkama cilindra a samim tim i propuštanja kompresije u vecoj mjeri prema karteru . Tom prilikom u karteru se stvara tlak koji izlazi na sustav ventiliranja bloka motora ( odušak za ulje ) a vi ste to vidjeli kao uljne pare koje su zapravo sitne cestice ulja koje su i nauljile zracni filtar . Nakon vaše intervencije stanje se lagano normaliziralo ali su ostale posljedice .
Što napraviti ? Ako je kompresija u granicama normale može se utjecati na potrošnju ulja koja se dogada preko vodilica ventila . To znaci demontažu glave motora i kompletno uredenje iste . Na ovaj nacin dobivaju se dva efekta ( poboljšanja ) . Prvi , nema više potrošnje ulja putem vodilica ventila , drugo , kompresija ce postati nešto bolja radi obrade ventila i njihovih dosjeda a ujedno ce se tretirati svi usisno ispušni kanali u glavi motora . Ovo ima za posljedicu veseliji rad motora i bolje ubrzanje .
Paljenje žute lampice ( kontrole motora ) , uzrok tome je nepravilan rad sustava ubrizgavanja goriva u kojemu je i lambda sonda . Sama lambda sonda ne mora nužno biti uzrok paljenja lampice , isto tako ako lambda sonda ne radi ona sama nije uzrok tome . Postoje barem cetiri uzroka koji blokiraju njezin rad ( funkcioniranje ) . Želim reci ako ne otklonimo navedene uzroke , možemo staviti novu potpuno ispravnu lambda sondu a ista opet nece raditi .
Problemi u vezi s kocnicom mogu biti razni , nema svrhe teoretizirati s tim u vezi . Precizan odgovor bih mogao dati neposrednim uvidom na vozilu .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZVIŽDANJE TURBINE

Datum objave: 12.02.2007 23:50:00
Slika
PITANJE: Na Opel astri 1,7 td 1995. (GM motor) napravljena je generalka na motoru. Uredena je glava - novi ventili, vodilice i gumice ventila, brušenje bloka - novi klipovi s karikama, brušenje radilice - novi ležajevi, kao i sve druge brtve, remenice i semerinzi. Sada se iznad cca 1500 okretaja/min cuje zvuk turbine kao zviždanje - cviljenje, a posebno se pojacava kod dodavanja ili otpuštanja papucice gasa. Prije zahvata na motoru (izmjerena je kompresija 25 na svim cilindrima) takav zvuk se nije cuo.
ODGOVOR:Postoje samo dva uzroka koja mogu biti . Prvi uzrok je propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine , to znaci da propuštanje može biti na bilo kojem spoju , dosjedu , cijevi ili intercooleru . Drugi uzrok je sama turbina odnosno njeno istrošenje .
Pažljivo ispitajte ovo prvo .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 - SPAJANJE MJERACA PRITISKA ??

Datum objave: 12.02.2007 23:47:00
Slika
PITANJE: Imam problem kod Opel Corse 1.4 . Kupio sam mjerac pritiska ulja ali nisam dobio uputstva o spajanju..Kamo spojiti senzor koji ce mjeriti trenutni pritisak ulja?
ODGOVOR:Kada bih vidio navedeni instrument lako bi vam odgovorio . Princip spajanja je taj da se treba spojiti odgovarajuci indikator ( trebali ste ga dobiti uz instrument ) na hidraulicki tlak ulja , mjesto spajanja je kod filtra ulja . Elektricki dio spaja se na stalni plus preko prekidaca za svijetla a minus spojite na mjesto gdje je najzgodnije .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM SA SERVOM

Datum objave: 12.02.2007 23:41:00
Slika
PITANJE: Vozim opel astru 2002. god. koja je prešla oko 130.000km, medutim imam problem sa servo upravljacem. Kao da i nema servo uredaja na upravljacu. Pri okretanju na parkingucse kao pretakanje tekucine .
ODGOVOR:Hidraulika servo volana sastoji se od niskotlacnog i visokotlacnog dijela volana . U navedenom slucaju kvar treba tražiti u visokotlacnoj servo pumpi ili u zubnoj letvi . Najprije treba ispitati visokotlacnu pumpu , ako je ona ispravna onda je kvar u zubnoj letvi volana ( hidraulicki dio ) . U vecini slucaja nije potrebna zamjena vec je moguc popravak uz zamjenu pojedinih brtvila .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DI - MIJENJAO SAM FILTERE...

Datum objave: 25.03.2011 00:29:03
Slika
PITANJE: Vozim Astru karavan 2.0 DI 1999. god.Do prije mjesec dana sve u redu, a onda išao ja mjenjat ulje, filter ulja i filter goriva. Nakon zamjene filtera goriva auto nece upaliti (u posudu nismo napunili naftu do kraja). Ozdracili mi to nekako i auto upali. Od tog trenutka svako jutro ili ako auto duže stoji jako teško pali,treba mu oko 10-15 sek, ali tokom dana bez problema.Kad upali ujutro iz auspuha se izdimi gusti bijeli dim. Oprao sam i motor da vidim da li negdje gubi naftu medutim sve suho. Otišao sam kod mehanicara koji veli da bi trebalo zamjeniti neke dizne ( posao + dizne cca 700 kuna), ili posudu od filtera.
ODGOVOR:Sustav goriva vuce zrak , tijekom dana u sustavu ima malo zraka te motor pali , tijekom noci zrak se kumulira u pumpi te motor ne može odmah upaliti nego tek nakon nekog vremena dok navedeni zrak ne izade iz pumpe ( potrebno duže startanje ) . Rješenje je pronaci kriticno mjesto i eliminirati ulazak zraka u sustav goriva .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT E 14NV - TROŠI ULJE

Datum objave: 02.02.2007 15:15:00
Slika
PITANJE: Imam stari Kadett E 1990 god. 14NV sa rasplinjacem Pierburg 2E3 i Bosch elektronskim paljenjem. Broj prevaljenih kilometara mi nije poznat jer sam vozilo kupio nedavno, vjerojatno 140000 ili 240000 km. Mjerena je kompresija i majstor kaže da je idealna (potpuno ista na sva cetiri cilindra). Motor radi vrlo mirno i ne nedostaje mu snage. Na otvoru šipke za mjerenje ulja ne vidi se dim uopce, dok na odušku dimi malo pri naglom dodavanju gasa. Problem je u potrošnji ulja od 4-5 dl na 1000 km i dimljenju iz ispuha kod veceg broja okretaja.
1. Kako bez otvaranja motora ustanoviti radi li se o izgaranju ulja zbog neispravnih brtvi vodilica ventila ili potrošenih uljnih klipnih prstena jer mislim da kompletna generalka ne bi bila isplativa unatoc tome što je vozilo vrhunski ocuvano?
2. Nakon naglog ubrzavanja i prelaska na prazan hod motor krace vrijeme radi na vrlo malom broju okretaja. Radi li se ovdje o prelijevanju goriva u rasplinjacu? Potrošnja 6,5 l na dužim relacijama umjerene vožnje, a 9,5 l gradska vožnja zimi.
3. Mogu li se kod ovog motora sudariti ventili s klipovima u slucaju pucanja zupcastog remena i koji interval zamjene zupcastog remena preporucujete? Radi se o motoru bez natezaca klinastog remena.
ODGOVOR:Potrošnja ulja se dogada kada su istrošene vodilice ventila što je kod vas slucaj , i druga potrošnja je na klipnim prstenima . To možete prepoznati kao plavi dim na ispuhu i po karakteristicnom mirisu na ispuhu . Mali broj okretaj može biti radi samog karburatora ili povecane kolicine uljnih para u filtru zraka . Kod ovog motora ne dolazi do sudara ventila . Remen se mijenja svakih 80.000 km .
BMW - VISKO SPOJKA
2.2.2007. 15:11
PITANJE_:
Možete li mi objasniti kako ispitati ispravnost Viska na BMW-u. Ventilator pokrece remenica! Naime, dok je hladan( ugašen) dosta se teško okrece, ali dok je motor na radnoj temp.( rad u leru) mogu ga zaustaviti rukom.
ODGOVOR:
Ako nemate iskustva teško cete donijeti ispravan zakljucak . Kada je navedeni sklop neispravan motor se grije narocito u gradskoj vožnji . Ispravnost navedenog sklopa može se provjeriti okretanjem istoga i tom prilikom ( narocito kada je motor vruc ) osjeti se izvjestan otpor .
na vrh Povratak na vrh