Danas je: 22.08.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 307 - MAP SENZOR ?

Datum objave: 12.01.2010 16:15:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam peugeota 307, benzin, 1.6, 16v, 110ks, 2003.g., 80000km. Auto u radu trza, na minimumu nestabilno radi, samo sto se ne ugasi. Spajanjem na racunalo u servisu smo dobili dvije pogreske (1.poremecaj senzora za tlak u ulaznim cijevima, kratki spoj na masu, 2. termootpornik za ulazni zrak, prekid u krugu). Posto su u servisu dosta škrti na rijecima, zanima me kako se zove taj senzor ( da li regulator senzora podtlaka, MAP?). Nalazi se u visini posude za ulje za kocnice. Odspajanjem konektora (cetverožilni kabel) s tog senzora, auto mi sad radi normalno i stabilno vec 7 dana. Zanima me koje su dugorocne posljedice za takvu voznju, znaci bez to dijela. I koliko je otprilike cijena za izmjenu istog?
ODGOVOR:Svi senzori i davaci na motoru šalju potrebne informacije upravljackom racunalu ECU . Racunalo sve dobivene podatke obraduje i upravlja radom motora na nacin da motor ima potrebnu snagu , minimalnu potrošnju goriva i ekološki prihvatljive ispušne plinove. Ako u nekom momentu izostane potrebna informacija s nekog senzora racunalo tada upravlja na nacin da umjesto tocnog podatka uzima neku kompromisnu velicinu. Naravno da tada motor ne ardi na ispravn nacin . Navedeni senzor može biti map senzor. Za vas ako vlasnika vozila je najjeftinije da otklonite navedeni kvar, svako odgadanje može biti skuplje.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ADITIV ZA KATALIZATOR ?

Datum objave: 10.01.2010 21:33:00
Slika
PITANJE: Peugeot 307 1.6 HDI 80kw EURO 4 fali aditiva za katalizator. Moze li to uzrokovati ikakav kvar i zasto taj aditiv sluzi???, auto mi je preslo 134tkm.
ODGOVOR:Navedeni aditiv služi za dodatno izgaranje krutih cestica u FAP filteru. Uz dopunu navedene specijalne tekucine treba obaviti i reprogramiranje sustava FAP filtera. U vecini slucajeva mijenja se i FAP filter. Kada se sve to napravi po propisu to traje slijedecih 100.000 km. Ako ne obavite navedene radnje upravljacko racunalo ce osjetno smanjiti snagu motora.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ISPITIVANJE KVACILA (SPOJKE)

Datum objave: 26.12.2009 18:47:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Petre molim Vas, ako imate vremena, da mi odgovorite o eventualnom kvaru na mom vozilu peugeot 307 1.4 16 v benzinac star 4 godine, 80 000 km.Vozilo povremene, samo u gradskoj vožni, kod kretanja na semaforu, cuka-podrhtava, kao kad pocetnik vozi, pa ne može krenuti vec se vozilo trese, uz dodatno pritiskanje kvacila i malo više dodavana gasa vozilo normalno krece, napominjem, da nemam puno gradske vožnje, obzirom da živim na selu i da se to dogada povremeno i bez ikakvih pravila ponavljanja.U peugeot servisu u Koprivnici gdje je vozilo redovito servisirano i gdje mi je u okviru garancije zamjenjen dihtung glave na 40 000 km, dihtung ispušne grane, nakon kraceg gledanja u shemu vozila na racunalu i osluškivanja motora zakljucili su da bih trebao zamjeniti komplet kvacila cca 3000 kn. Nacin utvrdivanja kvara i njihovo ponašanje cinilo mi se neozbiljnim pa Vas ovim putem molim za odgovor ili da mi zakažete termi za servis u Vašoj radioni na koji bih rado došao.
ODGOVOR:Ako se radi o spojci ( kvacilo ) ispitivanje možete obaviti i sami prema mojim uputama i to na slijedeci nacin. Upalite motor, stavite mjenjac u prvu brzinu, pritisnite pedalu gasa tako da motor radi na 1.100 do 1.200 o/min, lagano puštajte pedalu spojke dok vozilo ne krene. Ako pri ovakvom kretanju nije bilo nikakvog trzaja spojka bi mogla biti u redu. Ako je trzaja bilo a vi cete to prepoznati tada zamjenite set spojke. U moj servis možete doci bilo kada dovoljno je samo nazvati telefonom i reci da ste krenuli.Detaljan pregled spojke sa i bez opterecenja , pregled vozila i sve što vas bude zanimalo, za Vas ce biti besplatno.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - FAP FILTER

Datum objave: 15.12.2009 22:15:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Peugeot 307 2.0 HDI 2001g.
od prodavaca sam dobio racun za prociscavanje FAP sistema koji je napravljen prije par mjeseci i ima garanciju na 100000 predjeni kilometara , medjutim u dnu racuna sitnim slovima pise da auto ne posjeduje FAP filter i da je potrebno nabaviti rabljeni da bi sistem funkcionisao, racun glasi na 680 KM(usluga prociscavanja).
Da li je moguce da auto nema taj filter i jeli to uredu? Da li moze biti kakvi posljedica i sta bi trebao da uradim?
ODGOVOR:Nije teško provjeriti ima li vaše vozilo FAP filter . Isti se nalazi u prednjem dijelu ispušnog sustava ispod vozila, ima prepoznatljiv izgled i odgovarajucu velicinu. Izvana izgleda kao katalizator i ima dva prikljucka preko kojih se mjeri tlak i temperatura u filteru. Drugi važan detalj je rezervoar za specijalnu tekucinu koji ima volumen od 5 litara a nalazi se s unutrašnje strane zadnjeg lijevog kotaca uz rezervoar za gorivo, lako je vidljiv. Fap filter radi pod nadzorom racunala a vijek trajanja je 100.000 km. Nakon toga se FAP filter mijenja ( novi ili tvornicki obnovljen ) a u navedeni rezervoar se stavlja opet nova kolicina specijalne tekucine ( 5 litara ). Sustav FAP filtera se može opet staviti u funkciju programiranjem uz pomoc servisnog racunala. Ako se programiranje ne obavi ili ako se ne obavi ispravno sustav nece funkcionirati iako je stavljen novi FAP filter i tekucina za filter. Motor tada nece imati potrebnu snagu jer ce biti elektronski ogranicen preko upravljackog racunala motora.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.11.2009 11:07:00
Slika
PITANJE: dali se preporuca ugradnja auto plina u novi redizajnirani peugeot 407 2.0 16 v i molim Vas dali je isplativo s obzirom na samu potrošnju
ODGOVOR:Odluku o ugradnji plinskog sustava morate donijeti sami. Opravdanost ulaganja možete izracunati na bazi godišnje kilometraže. Ako godišnje radite 20.000 km za benzin cete potrošiti oko 14.000,- kn. Za tu istu kilometražu ako bi vozili na plin potrošili bi oko 8.000,- kn. Razlika izmedu te dvije stavke je 6.000,-kn što je zapravo ušteda na gorivu.
Cijena vrhunskog plinskog sustava PRINS je 12.500,- kn, mi ugradujemo takve sustave.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - GENERALKA ??

Datum objave: 04.11.2009 22:58:00
Slika
PITANJE: Prije 2 mj puko mi je zupcasti remen na p 406, 1,8 ST benzinac, 97 godina, u vožnji.(na 149 000 km, pravih)
servis mi je napravio generalku, znaci nova pumpa, zatezac, uglavnom racun sa 20ak stavki, remen, svi novi ventili pošto se radi o onim tanjima, pa kad se radi takav veci rad neka se napravi sve, uglavnom sve i platio sam 7,500 kn.
Umeduvremenu je sva voda iscurila, objašnjenje- novi sistem je povuko. Ok Nakon punjenja voda opet curi, ok su cijevi, kao nema zraka, a nešto masno u vodi je zbog toga što su par puta namještali dihtung glave pa je pustilo ulje i ostalo nakon toga.
nakon opetiovanih odlazaka voda opet pušta i sad je objašnjenje da je to taj rad za7,5 tisuca kuna i da bi došlo duplo više da se uz glavu ŠLAJFAO I BLOK MOTORA. Onda bi sve bilo ok.
Moje pitanje je, jer sam u razgovoru sa nekim servisima, ali cini mi se puno maje strucnim nego vi, dobio info da je šlajfanje bloka potpuna glupost, da li je to normalno?
ako nije, da li ja mogu sa racunom koji sam dobio prije cca 2mj (rad nije upisan ali dijelovi su svi nabrojeni sa cijenama- dijelovi oko 4 000 + ruke oko 3,5000- ruke nije navedeno na racunu) tražiti potpuni popravak bez placanja ili trebam podviti rep i platiti još i to za auto cija
je(nažalost) tržišna vrijednost 20 000kn.
ODGOVOR:Radove koje ste naveli nisu generalka. To se zove uredenje glave motora sa izmjenom razvodnog mehanizma. Ako rashladna tekucina
( Vi ste rekli voda ) curi ispod glave motora moguci uzroci su brtva glave, glava motora, blok motora. Ovoga casa ne bih špekulirao i donosio zakljucak što je uzrok. Vjerujem da se to normalno može riješiti iako ce biti potrebna ponovna demontaža glave motora.Jedino što Vam mogu predložiti je da dodete do nas kako bi vam mogli sa sigurnošcu defektirati kvar. To bi za Vas napravili besplatno.
Bez obzira na cinjenicu o niskoj cijeni Vašega vozila na tržištu, kada je vozilo ispravno tada je njegova uporabna vrijednost velika, narocito za Vas.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - SERVO PUMPA ZUJI

Datum objave: 27.10.2009 18:10:00
Slika
PITANJE: Do Vas sam došao po preporuci na forumu. Vozim P-306 1.4. Imam dva osnovna problema sa svojom 306-icom.
Naime, pri skretanju, na malim brzinama i bez kocenja, a nekad i na ravnom, cuje se neko cviljenje kao da negdje treba našpricati WD-a. Bio sam u nekoliko servisa, pretpostavka je bila da ima veze s kocnicama (koje takoder cvile!!!), ali nitko mi nije znao tocnije ni pretpostaviti problem pa lijepo molim, ako imate iskustva sa slicnim problemima...
Druga stvar je servo pumpa koja zuji pri okretanju volana, servo radi dobro, ali se cuje kao da se auto muci. Kažu u servisu da je to ok sve dok pumpa ne curi, da se to ne može popravljati i da treba zamijeniti pumpu. Prema iskustvu jednog mojeg kolege, možda je samo u pitanju ulje ili takvo što, ali potencijalnu procjenu problema ipak bih prepustio Vama. Barem ovako na slijepo. Hvala Vam na trudu!
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati na kocnicama i to kada kocite i kada ne kocite. Zvuk nastaje radi visokofrekventnih vibracija frikcionog materijala . To je i znak da kocni sustav treba servisirati.
Svaka servo pumpa volana stvara specifican zvuk prilikom okretanja volana, ako je zvuk pojacan potrebno je obaviti pregled hidraulike volana . U dosta slucajeva uzrok je nepravovremeno mijenjanje ulja u servo volanu. Prilikom zamjene ulja ( svake dvije godine ) staro ulje treba potpuno izvaditi iz svih dijelova servo volana ( rezervoar, servo pumpa, cijevovod niskotlacni, cijevovod visokotlacni, kucište volana ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 305 - ZAMJENJEN MOTOR, ALI.....

Datum objave: 27.10.2009 18:04:00
Slika
PITANJE: Postovani g. meic, javljam se prvi put sa za mene preteskim problemom: dotrajali motor peugeota305 iz '86.g. zamijenio sam novijim peugeota205 iz '95. Isprva ja dobro radio, imao snage, sve ok. Put na more pokazao je da bas i nije sve ok. Trokiranje, dim nedefinirane boje, gubitak snage, gasenje, u konacnici iskre iz ispuha. Procurila je bosch pumpa. Zamjenio sam dizne (kod majstora koji ih je i postelao), filtere, i pumpu sa starog motora koja je bila ispravna(sam) ??. ponovno sve ok, ali ne zadugo. Opet se pojavljuju isti simptomi. Odvezem ga kod poznatog majstora s kojim sam relativno dobar, objasni mi problem (klip i piksa na polugi gasa cure),stelanje palenja, kontrola dizni i neke sitnice, te to i popravi. Ponovno sve super, nakon 1mj. Opet isti simptomi, ali ublazeni , sada mi se cini da je samo postelao smjesu tj. Pojacao da se problem manje vidi, a vidim to po potrosnji goriva koje je enormno poraslo. Dosli su hladniji dani, a simptomi se pojacavaju. Sada su to ovi simptomi: ujutro (a sada kada je hladan motor) upali odmah „iz prve“, ima nepravilan rad (zastajkuje, zacukuje) dok se zagrijava u leru, pritom ispusta oblacice dima pogotovo kada zacukne (to se dogada u pravilnim intervalima, za puni okret radilice), nekada mu je ler jaci, nekad slabiji sto vjerujem da je od neispravnog auto-coka. kada se ugrije nakon 5 min, vozi dobro 1-2 min, tada pocinje gusenje, u 90% slucajeva sam se ugasi jedanput, u 60% 2-put,itd. gasi se samo kada se stisne spojka. kada se pali treba ga verglati 5-8 sec pri cemu izbaci ogroman, nepojmljiv oblak dima nedefinirane boje (crna, smedja, bijela, plava). Nakon svega toga nastavlja raditi kao da se nista nije dogodilo, ima snagu, brzinu, mirnocu, i tako je dok se ne ohladi, a onda opet…
ODGOVOR:Nacin na koji rješavate nastale kvarove ( probleme ) nije dobar jer se ne rješavaju sistematski nego pojedinacno , ne rješavate uzrok nego posljedicu. Navesti cu redoslijed kako bi trebalo raditi. Najprije uredite mehanicki sustav motora. Motor mora imati kompresiju vecu od 25 bara, kada se napravi reparatura kompresija je preko 30 bara. Ventili moraju biti podešeni ( 0.15 mm ; 0,30 mm na hladno ), bregasta osovina ispravna, faza tocna bez odstupanja , staticki kut paljenja na visokotlacnoj pumpi ispravno podešen. Nakon što sve navedeno dovedete u ispravno stanje može se poceti raditi na sustavu za dobavu goriva i na sustavu paljenja. Visokotlacna pumpa mora biti ispitana na ispitnom stolu i moraju biti podešeni svi parametri kako bi ista ispravno funkcionirala na motoru. Faza motora mora biti tocno postavljena bez odstupanja, staticki kut paljenja tocno podešen, dize i grijaci trebaju biti potpuno ispravni. Nakon ovoga na redu je sustav cijevnih vodova, filtera goriva i rezervoara. Rezervoar za gorivo mora biti cist, filter goriva takoder, cijevi za gorivo ne smiju propuštati jer ce se u sustavu goriva pojaviti zrak . Nakon dobro odradenog posla Vaš motor ce lako paliti, malo trošiti, dobro voziti , biti pouzdan.
Ovakve radove i dijagnostike obavljamo cesto, po potrebi se javite.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - TEMPERATURA MOTORA,.......

Datum objave: 27.10.2009 00:04:00
Slika
PITANJE: Prvo sve pohvale za Vas trud i za najpreciznije odgovore u najkracem roku! Imam par pitanja i znam da su mi vasi odgovori pouzdani. Imam peugeota 307 2.0hdi 90ps, interesuje me koja je radna temperatura, nisam primjetio da je ikad dostigao 90 stepeni, poslije 5-6km dostigne temp.od oko 80 stepeni i to je sve..pa jeli tako treba ili mi termostat pravi kakav problem, pa ne postize visu?
I dali mogu provjeriti razinu ulja u mjenjacu i na koji nacin? Ponekad kada je hladan, tesko usaltam u prvu, kada se zagrije sve je Ok..
Imam jos jedan problem, koji mi je tesko objasniti heh, naime, desava mi se u toku voznje(ponekad) nesto u zadnjem dijelu zalupa kao da neko cekicem udara, cuje se par "udaraca" u toku voznju.. pa na sta bi trebao obratiti paznju...
ODGOVOR:Temperatura motora treba biti 90°C. Tocnim mjernim uredajem izmjerite stvarnu temperaturu motora , nakon toga po potrebi ispitajte senzor temperature i ili termostat. Nivo ulja u mjenjacu možete provjeriti na bocnom cepu mjenjaca . Isti ima karakteristican izgled. Otežano šaltanje dok je mjenjac hladan je normalna pojava. Lupanje koje cujete u zadnjem dijelu vozila može nastati na amortizeru, gumenim blokovima ovjesa, ispušnom sustavu. Pregledajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - SPUŠTENO VOZILO

Datum objave: 17.10.2009 10:33:00
Slika
PITANJE: Kupio sam pezo 405 1.9 sri 94 god.sport verzija koji je fabricki spusten.
Zanima me dali moze da se podigne u fabrickom stanju posto je nazad torzija a da auto nema nekih drugih problema i za koliko santimetara moze da se podigne
ODGOVOR:Vaše vozilo se može podignuti tako da na prednje ovjese ugradite normalne opruge. Zadnji kraj se takoder može podignuti na nacin da napravite prezubljivanje torzionih opruga. Vozilo na ovaj nacin možete podignuti za 5 cm .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - GASI SE

Datum objave: 17.10.2009 10:14:00
Slika
PITANJE: Imam peugeota 206 1.4 1999g. problem je kad pustim gas kad su okretaji na oko 2000 stisnem kvacilo motor se ugasi, neki put okretaji znaju pasti na oko 500 i onda se opet podignu na 850, ne desava se stalno par dana radi dobro, lijepo zadrzi okretaje na 1000 i onda lagano spusti na 850 a onda opet se par dana glupira, zamjenjen motoric ler gasa i senzor vakuma u usisu i dalje isto. Snage ima, u leru radi mirno i gresku ne biljezi nikakvu.
ODGOVOR:U ovom slucaju potrebno je ispitati više stvari a najprije mehanicki sustav motora ( faza motora, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru ). Nakon ovoga potrebno je izmjeriti tlak goriva, ispitati injektore, leptirasti ventil, potenciometar leptira, aktuator minimuma, ECT senzor, MAP senzor, EVAP ventil rezervoara, elektricnu instalaciju od aktuatora minimuma do ECU centrale. Na kraju po potrebi provjerite i sustav paljenja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - FAP FILTER ?

Datum objave: 05.10.2009 21:58:00
Slika
PITANJE: Zadnjih par mjeseci imam problem sa svojim Peugeotom 406 HDI 110KS, 2001. god. Problem se ocituje u tome što mi se varijabilna turbina ukljucuje puno kasnije no što je do tada (tek na cca 3.000 okretaja). Zanimljivo da je da se taj problem manifestira rijede u hladnijim danima. Od prije neki dan mi se pojavila i poruka o "anti-pollutation fault".
Malo sam pogleda na webu, koliko shvacam najbolje bi bilo otici na dijagnostiku i vidjeti tocno o kojem je tipu greške rijec. No, molio bih Vas da iz svog iskustva kažete što je najcešci uzrok ove poruke i potvrdu moje sumnje da je ona povezana s prvim dijelom problema (ukljucivanje turbine).
ODGOVOR:. Naveli ste dva problema i to turbinu i FAP filter ( anti-pollutation fault ). Najprije morate riješiti sve u vezi FAP filtera a nakon toga cak postoji mogucnost da ce i s turbinom biti sve u redu. Navedeni natpis se pali kada fap filter više nije ucinkovit. U prvom momentu racunalo prelazi u program rada sa smanjenom snagom ( safe mode ), nakon toga ako se opet ništa ne poduzima racunalo opet smanjuje snagu motora i na kraju racunalo potpuno gasi motor dok se ne riješi sve u vezi FAP filtera. Što je FAP filter ? Ako do sada niste znali to je filter krutih cestica u koji se dozira specijalna tekucina a ista povecava temperaturu u samom FAP filteru kako bi pocele izgarati krute cestice iz ispuha motora. Kompletan sustav ima ekološku funkciju i sa sustavom upravlja racunalo ( doziranje tekucine, stalni nadzor , servisna informacija, paljenje kontrolnog upozorenja ). Uobicajeno je da se redovni servis navedenog sustava radi svakih 100.000 km. Tom prilikom se mijenja FAP filter, tekucina za filter, radi kompjutorsko reprogramiranje sustava . Radove s tim u vezi možete obaviti samo u servisima koji su za to osposobljeni.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - ZVIŽDANJE IZ PREDJELA MOTORA

Datum objave: 19.09.2009 10:51:00
Slika
PITANJE: Slucajno sam na netu našao vašu stranicu i moram vam iskreno reci da sam se oduševio! Svaka vam cast na tome što odvajate svoje dragocjeno vrijeme i pomažete nama kojima je vaša pomoc potrebna!
Želim vam puno srece u daljem radu!
A sad i ja imam jedno pitanje:
Naime, vlasnik sam peugeota 407 2,0 HDI 136 PS. Auto je 2005. god. i prešao je 154.000 km.
Prilikom dodavanja i otpuštanja gasa, bilo u leru ili u vožnji, u granici oko 1500-2000 obrataja cujem nekakvo zviždanje iz predjela motora. Vecina mi kaže da je u pitanju turbina, samo što neki kažu da je odradila svoje, dok mi drugi kažu da je to normalno jer navodno svaka turbina zviždi u manjoj ili vecoj mjeri. Zviždanje je izraženije dok je motor hladan. Zanima me vaše mišljenje o navedenom problemu? Ne znam koliko je bitno napomenuti da sam nedavno promjenio filtere i ulje i da sam umjesto 5w40 koje preporucuje proizvodac nasuo 10w40. Cuo sam mišljenje da viskozitet ulja utice na jacinu zviždanja turbine pa me zanima koliko je to tacno? Takoder, nakon vožnje dok auto još radi u leru, primjeto sam da iz auspuha izlazi nekakav plavo - bijeli dim u malim kolicinama u periodu 30-60 sekundi nakon cega prestaje. Ovo sam primjetio po noci na svjetlosti jer je po danu gotovo neprimjetno.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati radi istrošenosti ležajeva turbine ali može nastati i radi propuštanja na tlacnoj strani turbine ( kompresorska strana ). Takav zvuk se stvara kada na nekom tlacnom vodu ( gumena cijev, brtva, intercooler, brtva usisnog kolektora ) nastaje propuštanje stlacenog zraka. U tom slucaju potrebno je samo zabrtviti kriticno mjesto ( obujmica ili brtva ) i zviždanje nestaje. Ako je uzrok zvuka dotrajalost turbine istu bi trebalo servisirati . Odgovarajuce motorno ulje je 5W-40. Pravovremenom izmjenom motornog ulja i filtera produžavate trajnost motora i turbine. Ako ste u mogucnosti to radite svakih 6 mjeseci ili svakih 15.000 km. Plavo bijeli dim može biti od ulja koje dolazi u ispušni sustav i to preko istrošene turbine ili preko vodilica ventila.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 1,9 TD - STAVLJANJE MOTORA U FAZU

Datum objave: 19.09.2009 09:44:00
Slika
PITANJE: Prvo pohvala za Vašu stranicu i to ne samo radi entuzijazma i strpljenja s kojom to radite vec i zbog strucnosti koja se ocituje u sitnim detaljima na jednom tako širokom polju kao što su motori na vozilima koji se zaista razlikuju u tako brojnim bitnim sitnicama.
Molim Vas, u koliko raspolažete tim informacijama, za proceduru stavljanja u fazu PEUGEOTOVOG motora 1.9 TD (1995-g ). (Naime, teoretski znam podosta o proceduri stavljana u fazu motora ( pri izmjeni klinastog remena ), ali mehanicar koji bi to trebao napraviti mi je napricao nekoliko ne suvislih stvari oko te procedure pa osobno mislim da to na na PEUGEOTU nikad nije radio. Može li se opce na tom motoru podesiti motor u fazu bez specijalnog alata za osiguranje položaja bitnih dijelova pri štelanju motora u fazu, jer on definitivno ne raspolaže istima za taj motor vec sve namjerava podesiti samo prema oznakama ( markerima). Isto tako Vas molim za info na kolike zazore se štelaju ventili (usis -ispuh) kako bih se uvjerio da uopce raspolaže kalibriranim kontrolnim plocicama za to i kako se fizicki izvodi kontrola i namještanje predpaljenja?
Na žalost, koliko god se trudio nisam nigdje mogao dobiti te podatke.
ODGOVOR:Prilikom zamjene razvodnog mehanizma ( zupcasti remen, ostalo )koriste se alat za tocan položaj radilice, alat za blokadu zamašnjaka, alat za blokadu visokotlacne pumpe, alat za blokadu bregaste osovine. Ne bih komentirao da li netko to može tocno i precizno napraviti bez navedenih alata. Usisni ventili se podešavaju na 0,15 mm, ispušni ventili se podešavaju na 0,30 mm. Predpaljenje se obavlja specijalnim alatom i iznosi 0,57 mm na glavno remenici visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 - BLOKADA OD PREVELIKOG BROJA OKRETAJA

Datum objave: 04.08.2009 19:28:00
Slika
PITANJE: imam Peugeot 106 1.4 benzinac 2003. g. Zanima me ima li moj auto blokadu od prevelikog broja okretaja motora, ako je ima kakva je i na kojem broju okretaja pocinje raditi.
ODGOVOR:Vaše vozilo ima elektronsku blokadu da motor ne dode u opsano podrucje broja okretaja. Upravljacko racunalo putem doziranja kolicine goriva ogranicava broj okretaja. Na praznom hodu je to 6.500 o/min.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - SUSTAV ZA GORIVO VUCE ZRAK

Datum objave: 05.07.2009 08:35:00
Slika
PITANJE: Upalio sam auto i nakon minute se ugasio,pokušao sam ga upaliti ponovno medutim nakon par minuta verglanja(motor se dosta tresao)nije se upalio,otvorio sam poklopac motora,tamo ima pumpa kojom napumpate gorivo rucno,primjetio sam da u crijevu nije bilo goriva, bilo je zraka i dosta napjenjenog goriva,uglavnom napumpao sam gorivo i auto je upalio,provozao sam se i sve je bilo ok,ali pri ponovnom paljenju opet ista stvar,filter goriva je promjenjen odma drugi dan ali ista stvar,svaki puta kad krecem moram napumpati gorivo,tocim na OMV-u premium dizel,jel to ima kakve veze sa gorivom ili zrakom u sustavu motora.
ODGOVOR:Prema vašem opisu sustav za gorivo vuce zrak a to ne smije. Zrak se skuplja u VT pumpi te radi toga prilikom paljenja motor ne dobiva gorivo i ne pali ( dok se napumpa rucnom pumpicom ). Ispitajte sve spojeve i dijelove sustava goriva od rezervoara do motora, kriticno mjesto se mora pronaci i otkloniti kvar. Gorivo nema utjecaja na ovu pojavu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - CEP EKSPANZIONE POSUDE

Datum objave: 01.07.2009 21:59:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja u vezi peugeota 307, 2.0 HDI 2003 godina. u zadnjih par dana sam uocio da mi fali rashladne tekucine i pali se senzor,svako malo je nadolijem i uvjek je fali. Gledao sam pod auto i nigdje se ne vidi da curi, dok nisam primjetio da tekucina izlazi preko cepa na posudi. Kad auto ne radi (poslije završene vožnje) onda cep ispušta pritisak (komprimirani zrak,vodenu paru ??). Zanima me koliki pritisak treba biti u ekspanzionoj posudi, i koliki pritisak trpi cep posude, ili je u pitanju veci kvar? Auto se odlicno ponaša u vožnji.
ODGOVOR:Ako rashladna tekucina nestaje kroz cep ekspanzione posude mogu postojati više razloga za to : cep ekspanzione posude, termostat, probijanje kompresije u rashladni sustav. Cep ekspanzione posude je ujedno i sigurnosni ventil i otvara se kada tlak u sustavu hladenja poraste na više od 1,4 bara. Normalni tlak u sustavu je 1,2 bara. U ovom slucaju najprije ispitajte cep ekspanzione posude.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - FAP FILTER

Datum objave: 08.06.2009 17:38:00
Slika
PITANJE: Poštovani,Pisem vam u nadi da cu od vas dobiti neki"dobar savjet"
Vlasnik sam peugeota 307 2.0 HDI 2002 god sa 107 KS.
Prije nekih mjesec dana pocela mi se paliti lampica Diesel additive mimimum level.Naravno otisao sam u peugeot ovlasteni servis u Sarajevu i rekli su mi da je u pitanju FAP filter.Njegoav promjena kod nas kosta 3900 KM(2000 eura) sa svim sto ide uz to.Pozlilo mi je.Nadjem rezervnu varijantu u dubrovniku i kosta oko 3600 Kuna sa svim.Medjutim niko ne moze da mi kaze, a ovi u sarajevu vjerovatno zbog ljubomore sto sam nasao jeftiniju varijantu nece da kazu o kakvom se radi.Ja sam ga slikao pa vam saljem slike u attachmentu i molim da mi vi kazete o kojem se tacno radi da li jednodijelnom ili dvodijelnom kako bih isti mogao eventualno poruciti.Umedjuvremenu se desava jos par stvari,slucajno dolazim u kontakt s nekim covjekom koji je radio u ovlastenom servisu kod nas,a sada radi za drugu firmu i kaze dovezi auto pa cemo oprati filter za 150 KM(75 eura).Dijagnostika 15 eura.Napominjem presao sam 1000 km od kad se pocela paliti lampica a auto jos uvijek ide savrseno,bez problema na 4000,5000 obrtaja.ali trosi gradske voznje oko 8.5-10.0 litara.da li je to normalno???i da nastavim nakon 2,3 sata covjek me zove i kaze da dodjem po auto.Kaze nisam ni prao filter jer je sa filterom sve ok.Navodno je utvrdio ne znam na koji nacin da je 24% filtera zaprljano.Da li je to moguce utvrditi nekom vrstom dijagnostike????I kaze on meni,99% sam siguran da je kod tebe problem plovka u posudi sa aditivom,on je nasuo aditiv,ali se i dalje pojavljuje isto "diesel additive minimum level".Sta da radim???Da li je on u pravu???Imate li informaciju koliko kosta promjen ovoga plovka,da li se mjenja samo on ili cijela ta boca???Lijep pozdrav i puno srece u daljnjem radu....
ODGOVOR:Filter krutih cestica FAP se obicno mijenja na 100.000 km a toliko traje i tekucina u posebnom rezervoaru za FAP filter. Novi FAP filter je stvarno skup medutim postoji tvornicki obnovljeni filter koji je isti kao i novi a njegova cijena je oko 350 eura. Takav filter se može isto kupiti u svakom boljem PEUGEOT servisu jer je to originalni dio. Prilikom zamjene FAP filtera napuni se i rezervoar s tekucinom za FAP. Nakon toga postupak nije gotov jer je potrebno ponovo programirati interval i sve resetirati za slijedecih 100.000 km. Ako se ne obavi programiranje sustav nije u funkciji bez obzira na cinjenicu što je FAP promjenjen a tekucina napunjena. Cišcenjem FAP filtera ne dobiva se ništa znacajno.
Na slikama koje ste poslali FAP filter je zadnji u nizu i najduži. Prednji dio je katalizator i njega ne treba mijenjati.
Za vas je najbolje rješenje da ugradite tvornicki obnovljeni FAP filter , stavite novu tekucinu i obavite potrebno reprogramiranje sustava. Kada to obavite možete voziti slijedecih 100.000 km.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - LAMICA RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 02.06.2009 19:39:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na strucnom znanju, a pogotovo na strpljenju i na razumjevanju za nas „amatere“.
Moj problem...Imam auto peugeot 306 hdi 2.0 (2000 g.). Stalno mi se pali i gasi lampica za „pokazivanje minimalne razine rashladne tekucine motora“. Stalno provjeravam razinu tekucine u posudici i sve je u granicama, dok je temperatura uvijek u granicama normale.
ODGOVOR:Navedena kontrolna lampica se pali kada je neispravan i necist senzor u ekspanzionoj posudi ili kada postoji veliki prelazni otpor na konektorima od senzora za nivo do kontrolne lampice. Potrebno je ispitati ispravnost senzora a po potrebi i pad napona u elektricnom vodu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - GASI SE

Datum objave: 01.06.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: Ova idea o besplatnim savetima Vam je super, jako je korisna u smislu da znamo sta nam se desava sa nasim automobilima, posto zvanicni serviseri kriju kvarove nasih automobila kao zmija noge, sve je to obavijeno velom tajni, tako da je ovo super i samo nastavite ovako.
Moj problem je sledeci, posedujem peugeot 307 1.6e xr od dec 2005 god presao 51000km, problem je u tome sto se motor gasi prilikom promene stepena prenosa u visi ili nizi i obrnuto na takav nacin kao da je neko okrenuo kontakt kljuc u OFF polozaj iako je kljuc ostao u ON polozaju . Na instrument tabli se nepali ni jedna lampica, mislim na akumulator depolution lampica itd. kao kada prvi put startujem motor.Motor startujem tako sto ne vracam kljuc u OFF polozaj, vec odmah anlasujem, motor prihvata start odmah i nastavljam sa voznjom, to mi se dosada desilo jedno 15-tak puta. Drugi problem je sto motor kada ga izbacim u ler i stajem na semaforu po neki put poveca broj obrtaja sam od sebe za 500 obrtaja pa se vrati, pa padne ispod normale za 200 obrtaja i zatim se vrati na normalu 900 obrtaja.Redovno sipam sredstvo za ciscenje dizni (STP injection na 5000km), antipolution lampica se nije nikad upalila, potrosnja goriva je 9.5 po gradu.
ODGOVOR:Iz vašega opisa može se zakljuciti što bi mogao biti uzrok odnosno uzroci radi kojih motor nema stabilan broj okretaja. Navesti cu ih logicnim redoslijedom a to su: propuštanje na usisnom kolektoru, senzor pedale gasa, EVAP ventil za provjetravanje rezervoara, kontrolni modul leptirastog ventila, aktuator minimuma, senzor položaja TP ventila, ECT senzor, mjerac mase zraka, elektricni konektori (pad napona), ECU centrala. Ispitajte navedene dijelove, po potrebi provjerite tlak goriva i kolicinu goriva na pojedinim injektorima ( mora biti ista ).
na vrh Povratak na vrh