Danas je: 07.12.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO - ZATEZANJE LEŽAJEVA I VIJAKA GLAVE MOTORA

Datum objave: 19.03.2011 00:26:42
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic, javio sam vam se jedanput, sa molbom za pomoc, i vasim savjetom sam uspio rijesiti problem. Sada vam se javljam po drugi put za pomoc, u pitanju je Renault Clio 2 1.2 8V 44kW 2000 god, trebale bi mi informacije ako nije problem, detaljno sve, o (dotezanju glave na koliko kg treba, stimanje letecih lezajeva, i na koliko treba dotegnuti ventile).U pitanju je dobar prijatelj koji je zamolio da vas pitam o tome, jer sam mu prethodno ispricao o vasoj strucnoj pomoci, i kako ima strucnih majstora, voljnih pomoci kada se nadzu ljudi u problemima sa autom i ‘ovlastenim’ servisima.Pozdrav, i hvala unaprijed, razumijem ako ne odgovorite.Sve najbolje.
ODGOVOR:Glavni lezajevi radilice se stezu : 20 Nm, +80° , lezajevi klipnjaca se stezu : 14 Nm , +42° . Vijci glave motora se stezu na slijedeci nacin : Na glavi motora ima deset vijaka i isti se zatezu od sredine prema kraju glave motora ( vijak 1 i vijak 2 se nalaze tocno na sredini glave motora ) i od tih vijaka pocinje stezanje i tako prema krajevima glave motora. Postupak zatezanje je slijedeci : 1- 20 Nm 2- 95° 3- cekati 3 minute 4- otpustiti vijak 1 i vijak 2, nakon toga iste vijke zategnuti 20 Nm +205° 5- isto ponovite sa svim preostalim vijcima Napomena : vijci glave moraju biti novi, vijci klipnjaca moraju biti novi, vijci glavnih lezajeva moraju biti novi .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - MUKE SA MAJSTORIMA

Datum objave: 21.03.2011 11:43:21
Slika
PITANJE: Obracam vam se po prvi puta i molim za pomoc.Vozim renault laguna 1.9 dci iz 2003.godine.U 7 mjesecu ove godine pocinju moje muke s autom Prvo sam poceo imati problema s klima uredajam ,Dogada mi se to da prilikom brzine vece od 100 km na sat klima uredaj se ugasi i vise se ne ukljucuje sve dok brzinu ne spustim ispod 90 km na sat.Tu se upali a zatim poonovo ugasi iznad 100 km na sat.Obisao sam puno majstora ali svi kazu jedno ,da brzina nema veze s klima uredajem odnosno s takvim problemom i da ga ne znaju otkloniti. Uslijed pokusaja rjesavanja tog problema otisla mi je turbina odlucio sam se na reparaciju i dao sam je u Vinkovcima ozbiljna firma s garancjom na rad.nakon sto mi je majstor turbinu skinuo i ja ju osobno odnio u Vinkovce(iz Osijeka sam) te istu majstoru vratio...nakon stavljanja turbine.. auto vise neide kao sto je isao prije kvara.Auto je lijen ..crno dimi ...do 2500 obrtaja osjecam se kao Kremenko u svom vozilu,nakon 2500 obraja auto ubrzava ali niti priblizno onom kao prije kvara,auto sam vratio majstoru i objasnio mu kao sada vama on je „navodno“ocistio interkuler, EGR ventil ,skinuo auspuh, ocistio katalizator i sva crijeva(sta god mu to znacilo) zamijeni neki senzor koji se nalazi na crijevu interkulera .usput je rekao kako je turbina OK.(moje misljenje kao laika da s turbinom ipak nesta ne valja).njegov savjet je bio „ispiriti“ vozilo na autocesti ucinih to....naravno bezuspjesno.S autom sam se patio do prije mjesec dana (u tom periodu sam bio kod jos dvojice majstora da mi pokusaju otkloniti kvar,ali nitko nije znao ) kada mi je u voznji puknuo zupcasti remen.zamijenjeno je ono sto je posavijano i vec kad je motor rastavljen pa se promijenilo i ono preventivno ( a sta sve ne znam ).E sad... na povratku do kuce ( od majstora do moje kuce nekih 15 km )upalila mi se lampica rucne kocnice u isto vrijeme lampica ABS sustava,kazaljka pokazivaca brzine na nulu tamo je i ostala.brojac kilometara ne radi a isto tako putno racunalo izbacuje lude pokazivace kao trenutna potrosnja 48 litara..itd.Dogodilo mi se i to da kada ubacim karticu za paljenje nemam vise kontakt nego je moram ugurati skroz do kraja i kada ju izvlacim van auto se ugasi ali radio radi jos par sekundi te se onda ugasi(prije se gasio odmah kada bih karticu izvukao van)Klima uredaj ne radi uopce.Jednostavno nemam vise snage a niti novaca za taj auto zato vas molim za pomoc.unaprijed hvala,(vjerojatno sam stosta zaboravio nabrojati) e da zna mi se desiti da mi kvacilo ostane na „pola „te papucicu moram rucno odnosno nogom vratiti.Nadam se da cete mi znati odgovoriti na moje upite,HVALA
ODGOVOR:Prema Vasem detaljnom opisu radi se o tri razlicite vrste gresaka i to : mehanicke greske, neispravan rad sustava komforne elektronike, neispravnom sustavu klima uredaja. Navedene neispravnosti nisu povezane jedna s drugom i treba ih rjesavati svaku za sebe. Najprije treba rijesiti mehanicki sustav motora i napraviti da motor normalno funkcionira ( ubrzanje, snaga, potrosnja ), nakon toga se treba pozabaviti problemima koji su elektricne i elektronske prirode ( neispravan rad pojedinih elektricnih i elektronskih sklopova i dijelova ). Na kraju ostaje za uredenje i klima uredaj. Vi ste imali nesrecu sto niste odmah naisli na servis koji je kvalitetan i profesionalan.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - CRVENA INDIKACIJA AKUMULATORA

Datum objave: 22.03.2011 20:38:19
Slika
PITANJE: Postovani, drugi sam vlasnik Renault Lagune II, 2.0 16V, 2002. godina proizvodnje i koristim je cca godinu dana. Ima 162 000 km, kupljena je sa 144 000 km. Prije 3000 km promijenjena je remenica radilice, zbog kvara, prije oko 3 mjeseca. Trenutno imam ponovni problem paljenja crvene indikacije akumulatora i potom znaka STOP. Radi se o kratkotrajnom paljenju, nakon cega vozilo radi normalno. Prosli put razlog je bila remenica, koja je odmah zamijenjena. To je prvi problem. Nadalje, primjetio sam da klima radi neispravno, tj. na cca 2500 okretaja klima gubi snagu te ne hladi pravilno niti dovoljno. Opcenito iako je rijec o, po meni solidnom i dobro sacuvanom vozilu koje sam kupio po preporuci i sa urednom servisnom knjizicom, stalne sitnice me cine nervoznim vlasnikom jer imam stalno prisutan osjecaj da nesto ne valja.
ODGOVOR:Kada se upali kontrolna lampica koju ste naveli i kada se to dogodi dok motor radi ,normalno je da se upali i znak STOP. U tom momentu je nastao pad napona na izlazu iz alternatora i sustav tu pojavu registrira kao neispravnost . Iako je neispravnost mala ona to jest . Navedenu pojavu treba ispitati a neispravnost otkloniti. Kvar moze biti na regulatoru napona , na diodama , na elektricnoj instalaciji . Najcesci uzroci loseg ucinka klima uredaja je neredovito odrzavanje . Redovni servis se radi svake dvije godine. Najcesce greske su : nedovoljno rashladnog plina, ekspanzioni ventil, pogonska remenica kompresora , propustanje sustava, upravljacki sustav klima uredaja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - OŠTEĆENJE BRTVILA GLAVE MOTORA

Datum objave: 21.03.2011 18:34:59
Slika
PITANJE: Auto se cudno ponasa , trosio je vodu pa je dijagnoza termosta koji je otisao, cjelo ljeto sam vozio bez termostata, normalno vodu je trosi,o kada je dosla zima stavili su novi termostat ali isto, cak kada otvorim cep od ulja vidim neku bjelu smjesu pravo ruzno izgleda ali nemirise mi na dobro.
ODGOVOR:Svi detalji koje ste naveli ukazuje na ostecenje brtvila glave motora. U ovom slucaju bi trebalo demontirati glavu motora , istu strojno obraditi , zamijeniti sva brtvila , isprati rashladni sustav , staviti novi originalni termostat , staviti novu rashladnu tekucinu . Nakon toga motor ce opet biti ispravan.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC - PUKAO ZUPČASTI REMEN

Datum objave: 23.03.2011 17:26:22
Slika
PITANJE: Imam Reno Scenic 2001g. 1.9 dci 75kw,pukao mu je zupcasti remen i pomotao ventile.Covjek od koga sam kupio auto,rekao mi je da je mjenjao zupc.remen(stavio zamjenski) na blizu 120000 na satu,a sad je na satu 140000.Glupo je reci,ali i u djecu se zakuno(ima male cerkice, pa mislim da mogu da mu vjerujem).Da li moze zamjenski da pukne posle samo 20000 predenih.To mi se desilo kad sam ga upalio i trebao da krenem,cuo sam cudnu lupu u motoru i ugasio ga, ne sumnjajuci u zupc.remen,zaverglao sam ponovo i nije upalio.Majstori su u ovlastenom reno servisu ustanovili gore navedeno.Medutim rekli su mi da mi je i turbina dotrajala(osvinica u njoj ima hod,a navodno ne smije imati),te da je ona moguci uzrok pucanja remena,jer kazu da se mozda od njene elise odlomila spenica i otisla kanalom u neki od ventila pa mi to sve prouzrokovala,jer joj osovinica ima luft???Dali je to moguce,ipak ja nisam vozio auto kad je pukao remen,nego sam ga samo upalio.Ta turbina mi je veliki trosak(pored obrade glave i novih ventila),a oni kazu da mi se posle ne bi desilo jos gore,da ju obavezno mjenjam jer po hodu njene osovinice misle da ne mogu jos puno s njom preci(skoro nista),a i da pri paljenju moze opet isti kvar da mi napravi,pa da mi onda pukne i novi remen i ponovo sve isto.Savjetuju me da uzmem samo novu,nikako repariranu(kazu da od pet repariranih jedna bude dobra),a ona je oko 400eura.Da li govore istinu,da li je moja turbina toliko losa,znaju li svoj posao?Ja se svega toga pribojavam da se ne bacim u trosak bez potrebe.Zasto sumnjaju toliko u reparirane?Meni je nova turbina(sa godinom garancije) veliki trosak(680eura). Neznam sta da radim,molim vas za vas savjet i pomoc.
ODGOVOR:Kada dode do pucanja zupcastog remena gotovo nikada nije uzrok sam remen nego nesto drugo. To mogu biti slijedeci faktori : strano tijelo koje je doslo ispod zupcastog remena. Klizac zupcastog remena , natezac zupcastog remena, bilo koja blokada u motoru radi koje dolazi do pusanja remena. Dijelovi turbine mogu biti uzrok ali vrlo rijetko jer navedeni dijelovi ostanu zadrzani u hladnjaku stlacenog zraka i ne mogu doci do motora. Turbinski punjac treba pregledati strucnjak te na osnovu toga pregleda treba donijeti odluku o servisu turbine. Reparirana turbina moze biti kvalitetna kao i nova i ozbiljne firme daju garanciju na takvu turbinu. Ukoliko sumnjate u nalaz servisa i njihovo misljenje, osobno odnesite turbinu na pregled u specijalizirani servis za turbine .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - ZAGLAVILA SE VRATA

Datum objave: 19.03.2011 17:02:42
Slika
PITANJE: Na Renault Laguni 1.9 dci 2005. su mi se zaglavila zadnja lijeva vrata. Ne mogu se otvoriti niti iznutra niti izvana. Sto mi je ciniti?
ODGOVOR:Jedini nacin da se otvore vrata bez ostecenja je demontaza obloge vrata. Obloga ce se teze demontirati ali treba biti strpljiv i uporan.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - KAKO STAVITI MOTOR U FAZU

Datum objave: 27.03.2011 23:45:24
Slika
PITANJE:

Kako staviti motor u fazu kod renaulta clia I, 1.9D, 97god.? Naime , radi se o tome da na remenici radilice ne postoje dvije oznake ( kao na preostale dvije gore) za stavljanje u fazu.Gore kod bregaste npr. imam zute tocke, jednu na remenici, a drugu na kucistu.Dolje na remenici imam samo jedan, kao linijski urez, a na kucistu nista. I neki utor se nalazi na toj remenici kao za pero.

ODGOVOR:

Na remenici radilice ne postoji oznaka nego se za tu svrhu koristi specijalni alat. Navedeni alat ima oblik osovine s navojem. Mjesto na koje se montira navedeni alat je na prednjoj lijevoj strani bloka motora. Na tom mjestu se nalazi metalni cep ( sesterokutni oblik za kljuc 15 mm ili 13 mm ) koji se treba skinuti i na to mjesto staviti navedeni alat s navojem. Kada se to napravi potrebno je okretati radilicu sve dok se koljeno radilice ne nasloni na navedeni alat. U tom momentu to je tocni polozaj GMT . Druge dvije oznake za fazu ste i sami spomenuli ( na remenici bregaste osovine i na remenici visokotlacne pumpe ).Nabavite navedeni alat.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 - ISTROŠENJE RADILICE

Datum objave: 22.03.2011 20:39:42
Slika
PITANJE: Trebam savjet.Vozim reno 5 1.1 91.god. poslednje dvije godine I redovno ga odrzavam.Posto je vozilo da tako kazem u godinama,a ja sam ga htio dovesti u red- bilo je ulaganja. Zato ide pristojno,motor radi dosta mirno,prakticno ne trosi uje,pali na okret kljuca-bez gasa!Dakle zadovoljan sam.Medjutim,malo sam se iznenadio kad sam cuo od covjeka koji mi je radio reglazu-inace ranije aktivan sportski vozac,kada ga je probao I dobro pritisnuo gas,da cuje nesto u motoru.Misli das u otisli leteci lezajevi radilice.Istina znala je da se pali lampica ulja i temperature na leru,ovog ljeta,ali posle stelovanja razvodnika paljenja I karburatora samo u rijetkim trenucima vrlo kratko,na leru vise ne.Sjutra dan,majstor skinuo karter(prethodno opran motor iznutra aditivom),skinuo uljnu pumpu,rasklopio, pregledao I ocistio.Kada je skinuo letece lezajeve,video se metalan sjaj na radilici,I pod prstom sam osjetio smanjenje mase za mozda trecinu milimetra u odnosu na ivice.On smatra da bi to trebalo ici na obradu,sto se kaze, kada bi se radilo po propisu.Medjutim drugi majstor koji je pogledao radilicu rekao je da sam na vrijeme,odnosno da nije previse ponesena.Posto nije bilo novih stavljeni su dobro ocuvni lezajevi.Usuto je ulje liqui moly 10w-40 za stare motore I aditiv za ulje istog prizvodjaca I promijenjen filter.Zbog visoke cijene obrade radilice,vjerovatno nekoliko stotina eura(polovan motor 150eura),a zdovoljan kako sada radi,ne trosi ulje,pali na okret kljuca-bez gasa,stedljiv,nemam namjeru ulaziti u sve to.Mislim cesce mijenjati ulje,na pola godine I voziti umjereno kao do sada,pa nek traje koliko traje.Sto bi me Vi savjetovali? I jos jedno pitanje,mogu li bez straha sipati bezolovno 98 gorivo? Puno zdravlja I nastavite kao do sada, s postovanjem pozdrav iz Podgorice!
ODGOVOR:Istrosenje rukavaca radilice i lezajeva radilice je ozbiljan nedostatak na motoru. Razlog tome je sto navedeni kvar ne mozete obaviti niti brzo niti jeftino. Za takav popravak su potrebni uvjeti , vrijeme, novcana sredstva. Zato je najbolje to raditi planirano kada Vama to odgovara i u Vasem mjestu. Sadasnje stanje je takvo da se Vi mozete voziti u blizini Vaseg mjesta pa ako se sto dogodi vozilo nije tesko dovuci do Vaseg servisera. Medutim treba imati na umu cinjenicu da takvo vozilo nije sigurno za duzi put jer moze iznenada otkazati. Na kraju mogu samo reci da se mozete voziti na vlastiti rizik jer i popravke snosite samo Vi a ne majstor koji Vam je rekao da mozete tako voziti i dalje. Mozete koristiti navedeno gorivo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC - NESTAJANJE RASHLADNE TEKUĆINE

Datum objave: 27.03.2011 23:55:14
Slika
PITANJE:

Postovani, posjedujem Renault Scenic 2 , 1.9 dci '04 godiste te 200000 km. Nedavno je radjen redovan servis na kojem je mijenjan zupcasti remen i vodena pumpa te izmjena antifriza tj rashladne tekucine (+ ulje filter pregled vozila i standarne provjere vozila) .Dan poslije servisa kako imam naviku s vremena na vrijeme pregledati auto razina rashladne tekucine je bila u redu no nakon 4 dana slucajno pregledam razinu tekucine i posuda gotovo da je prazna. Ulio sam dest. vodu cca. 1 litra i pokrenuo motor te se uredno vozio s autom i nije bilo nikakvih problema niti pregrijavanja (nije bilo ni do tad).Auto je servisirano u ovlastenom Renault servisu gdje sam dobio odgovor da se to moze desiti ako zaostane zraka ili cega vec u sistemu ali da svejedno pratim stanje a ako bude problema da dodem u servis.Obzirom da mi je situacija malo neobicna molio bih Vas za misljenje o eventualnom problemu a i osobno smatram da nakon takvog servisa ne bih trebao bas svako malo zavirivati pod haubu...S autom do sad nije bilo vecih problema niti kvarova.

ODGOVOR:

Rashladna tekucina iz motora moze nestajati na nekoliko nacina i to: curenjem koje se vidi, curenjem koje se ne vidi. Najlakse je rijesiti vidljivo curenje. Navidljivo curenje se moze dogadati na pojedinim spojevima, brtvama, cijevima, hladnjaku, radijatoru grijaca. Curenje se ne mora vidjeti jer tekucina nakon curenja odmah isparava. Drugo nevidljivo nestajanje se moze dogadati kroz motor a uzroci su brtva glave ili glava motora. U ovom slucaju svaki servis koji drzi do svog ugleda ce znati otkriti uzrok curenja i predloziti rjesenje.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - CRNI DIM

Datum objave: 20.03.2011 00:12:19
Slika
PITANJE: Postovani majstore!!! Muku mucim sa lagunom 1.9dci 2002god. Imao sam problem, najprije se culo lupkanje u ( getribi,motoru) i bacao je veliku kolicinu crnoga dima.Obisao sam podosta majstora izmedu ostalog i ovlasteni auto servis“ Roca“ u ZG gdje su mi rekli da je u pitanju alternator i naravno ga zamjenili I masno naplatili 6.400kn da bi se ispostavilo da to uopce nije problem. Razocaran u njhovu kvalitetu rada otisao sam kod drugog servisera koji je dao diagnozu da je u pitanju nesto u getribi. Rastavio je getribu i rekao da moram zamjeniti sljedece:zamasnjak,korpu,lamelu i potisni lezaj. Kada je i to sve promjenjno,sto me je kostalo takodjer vecu sumu novca cca 13.000kn ispostavilo se da ni to nije problem.U motoru se i dalje culo lupkanje i bacao crni di kao do tada.Poslje tog zahvata majstor mi je rekao da odvezem auto kod nekog drugog da On nezna sta bi moglo biti. Bio sam prisiljen odvesti auto u drugu mehanicku radnju gdje bi mi nakon pregleda vozila rekli da je upitanju turbina. Istina je da su loparice i osovina na turbini bili istroseni i stavljena je nova turbina. Medutim i dalje se culo lupkanje i dalje je bacao veliku kolicinu crnog dima. Da skratim, predlozeno mi je da raskopaju motor jer nakon toliko ulozenog novca nema smisla da sad odustanem. Na motoru je raden sljedeci zahvat: specijala radilice+ svi lezajevi novi, reparacija glave (naravno novi ventili itd.) novi grijaci, novi ulosci diza,svi moguci filteri, brtvila itd.Auto sam preuzeo i lupkanje je nestalo ali i dalje baca puno crnog dima i sad na kraju balade pali mi se u voznji kontrolna lampica od grijaca i auto mi ode u (safe mod) i kada se upali kontrolna lampica od grijaca prestane bacati crni dim, ujedno auto ostane bez snage. Kada auto ugasim i ponovo upalim lampica od grijaca se ugasi dobije ponovo snagu i naravno baca puno crnog dima. Ponovo sam otisao u servis“Roca“ na kompjutorsku diagnostiku i rekli su mi da neznaju sta je. Molim vas pomozite sa savjetom jer sam vec bankrotirao i polako sam i sam PROLUPAO!!!!!!!!!!!!!!
ODGOVOR:Najprije, zao mi je sto ste imali i imate toliko problema i troskova oko Vasega vozila. Ovom prilikom cu Vam dati objasnjenje radi kojega se pojavljuje crni dim , pali se kontrolna lampica motora, motor nema snage. Sve navedeno je povezano a lampica se pali jer postoji greska/greske u sustav elektronske dobave goriva i regulacije motora. Moguce greske su : EGR ventil, MAF senzor, dize, tlak turbine, Wastegate ventil turbine, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, FRP senzor, solenoidni ventil za tlak goriva, APP senzor, VT pumpa, Ispusni sustav, ECU centrala. Kao sto vidite ima puno mogucih uzroka . Potrebno je ispitati sve komponente koje sam naveo u cilju defektiranja kvara. Nakon toga se moze predloziti rjesenje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRZAJI MOTORA I CRNI DIM

Datum objave: 21.03.2011 01:37:12
Slika
PITANJE: Postovani, zaista je vasa stranica za svaku pohvalu! Pretrazivala sam internet i ni na sta slicno nisam naisla pa vam se unaprijed zahvaljujem na izdvojenom vremenu za moje pitanje. Posjedujem Renault Megane 2006.god 1.9 dizel. Prije nekog vremena primjetila sam kod povecanog napora (veca uzbrdica ili naglo ubrzanje) lagane trzaje motora (kao da ne povuce odmah), a zatim i pojavu crnog dima. U servisu gdje sam odvezla auto, nakon objasnjenja pitali su da li se pali ikakva lampica i rekli da je mozda u pitanju turbina. Nikakva lampica upozorenja se ne pali, a nakon testiranja auta (u pitanju je ovlasteni renaultov servis) rekli su da ne bi trebalo biti do motora. Zakljucak je bio da je u pitanju zacepljeni ispusni sustav, koji su oni skinuli i ocistili i rekli da bi trebalo biti sve u redu. Medjutim, problem i dalje postoji, u pocetku malo manje nego prije, ali sad opet primjecujem dim pri jacem dodavanju gasa i uzbrdici, kao i trzaje.Zanima me vase misljenje, da li mozda moze biti do necistog goriva? Automobil se redovito servisira, pri kupovini je bio presao 140000km (veliki servis je radjen pri 123000), imao je urednu servisnu knjigu, do sada je presao 165000km - a vise vlasnika automobila u mom mjestu se tuzilo na probleme s automobilom koje su posljedica loseg goriva.Mozete li molim vas pretpostaviti sto bi moglo biti u pitanju i uputiti me sto dalje da radim?
ODGOVOR:Na pojavu crnog dima , gubitak snage i trzanje u voznji mogu utjecati mnogi faktori. Najcesci uzroci su : filter zraka, suzenje usisnih kanala, EGR ventil, dize, Wastegate ventil turbine, turbina, ECT senzor, senzor tlaka goriva, APP senzor, VT pumpa, ispusni sustav, ECU centrala, MAP senzor, i drugo. Uloga servisa je da detaljno i strucno pregleda motor, obavi sva potrebna ispitivanja, otkrije kvar, predlozi rjesenje, navede cijenu popravka. Vi niste dobili takvu uslugu i zato je problem prisutan i dalje. U ovom slucaju ne bih rekao da je uzrok gorivo. Jedino sto mogu predloziti je da obavite pregled motora i dijagnostiku kakvu sam i naveo. Nakon toga ni rezultat nece izostati.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT - 5 1,6 GTD - NAMJEŠTANJE FAZE MOTORA

Datum objave: 27.03.2011 23:31:20
Slika
PITANJE:

Postovani, pridruzujem se pohvalama za Vas servis i sajt i molim za pomoc. Vozim reno 5 gtd 1.6 1986-1987 godiste i imam sledeci problem: na zupcastom kaisu ne postoje oznake za uzubljenje kao na nekim slikama koje sam pronasao na internetu, ne postoje ni oznake na poklopcu jer isti nije ni bio na vozilu kad sam ga ja kupio. Sada je otvaran motor i menjane karike i lezajevi. To je uradeno u jednom malom servisu u Beloj Palanci i majstor je to uzubio kako je umeo a i ne poseduje nikakvu literaturu. Imam utisak da sada ne vuce kao pre i teze pali. Molio bih za sledeci podatak: koliko ima zuba od repera na radilici do repera na uljnoj pumpi pa do repera na zupcaniku za bregastu i do r oznake na pumpi visokog pritiska. Molio bih da mi odgovorite mejlom jer nemam internet kuci i ne mogu uvek da procitam odgovore. Nije problem da ovo stavite i na sajt jer bi dobro doslo i nekom drugom vlasniku malog dizela. Znam ja da u Nisu postoji dobar renoov servis ali nisu hteli ni da ga pogledaju kad sam im rekao koje je godiste a meni to auto odlicno sluzi.Umapred zahvaljujem na pomoci.

ODGOVOR:

Bez detaljnih uputa , crteza detalja i alata za blokadu radilice tesko cete namjestiti tocan polozaj faze motora. Navedeni alat definira tocan polozaj radilice i to mora biti potpuno tocno bez odstupanja jer se prema tome polozaju podesava polozaj ostalih remenica. Postupak ide na slijedeci nacin : na prednjoj strani bloka motora se demontira metalni cep s navojem, na mjesto cepa se stavi navedeni alat koji se fiksira na isti navoj na kojemu je prije bio cep. Nakon toga se laganim okretanjem oko polozaja GMT koljeno radilice nasloni na fiksirani alat i to je tada tocan polozaj radilice. Nakon toga se namjesti pogonska remenica visokotlacne pumpe prema oznakama ( oznaka je tocno u polozaju kao kada mala kazaljka sata pokazuje tri sata ). Polozaj i oznaka na remenici radilice nalazi se nasuprot oznake na lednom poklopcu iza remenice ( to je otprilike polozaj kao kada mala kazaljka sata pokazuje cetiri sata ). Remenica i oznaka pomocne osovine ima takoder oznaku na samoj remenici i na lednom poklopcu motora ( dobro se vidi ). Nakon ovoga moze se montirati zupcasti remen.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SVIJETLE LAMPICE KOČNOG SUSTAVA

Datum objave: 27.03.2011 23:28:17
Slika
PITANJE:

Vlasnica sam Renault Lagune 2.2. iz 2002. godine, diesel. Vec duze vrijeme mi na kompjuteru svijetle prednji kotaci i na kontrolnoj ploci usklicnik i serv. Isla sam na servis ali svi kazu da nije nista i da vlaga ulazi u kotace pa da zato svijetli, jer kad je vani jako sunce i auto na suncu ne svijetli nista. A danas mi se uz to upalila na kontrolnoj ploci lampica stop pa bih vas zamolila ako mi mozete reci sta bi to moglo biti.

ODGOVOR:

Kontrolna lampica koju spominjete ukazuje na gresku u kocnom sustavu, odnosno istrosenje kocnih obloga ( disk plocice ). Isto tako to moze biti netocna informacija ako sustav za kontrolu istrosenosti kocnih obloga nije ispravan. Radi toga se upalila i lampica STOP . Kada se upali lampica STOP to je znak da treba obaviti potreban popravak kocnog sustava. Osnovni zadatak servisa je da utvrdi cinjenice, predlozi rjesenje i otkloni nedostatke ( greske ). Nakon dobro obavljenog posla spomenuta lampica/lampice nece se vise nekontrolirano paliti. Na kraju bih jednostavno rakao da postoje samo dva moguca uzroka i to istrosenost kocnih obloga ili greska u sustavu za kontrolu istrosenosti kocnica ( najcesce je to elektricna instalacija ). Po potrebi jevite se opet.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - BUĆKANJE ULJA

Datum objave: 20.03.2011 00:20:58
Slika
PITANJE: Zanima me da li bi mi htjeli pomoci ovako preko maila i uputiti me sto da ucinim sa servom. U samoj posudi pri radu u leru ulje se bucka i to dosta jako, ta na taj nacin kroz cep podosta slini i servo na tom mjestu gubi ATF. Sada me zanima zasto se desava tako veliko buckanje u posudi dok volan miruje, a dok se volan pocne okretati buckanje postane jos jace i kroz sam otvor posude ulje baca van...Kolicina ulja je u granicama normale.Radi se o Renault Laguni 2.2 dci. 2004 godiste.
ODGOVOR:Buckanje ulja nastaje radi utjecaja i funkcije pumpe servo volana koja stvara hidraulicki tlak. Nivo ulja ne smije biti previsok a brtva cepa treba dobro brtviti. Ukoliko i nakon pregleda brtve cepa i dalje nastaje propustanje ulja , moguci uzroci su servo pumpa ili visokotlacna cijev s redukcijom . Pregledom detalja na samom vozilu moglo bi se utvrditi da li je u pitanju neispravnost ili nije.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - ABS, ESP

Datum objave: 04.08.2010 20:10:00
Slika
PITANJE: radi se o jednoj okladi pa Vas molim da odgovorite na neka pitanja da vidimo tko je od nas koji smo se kladili u pravu.
1. Prijatelj ima Renault Scenic 2005. godište i rekao je da ABS koci samo prednje kotace a zadnjima da ne upravlja ABS jeli to istina?
2. Da li rucna kocnica kod njega koci sva 4 kotaca?
3. Da li ESP djeluje kod novijih automobila poput Citroena C4 VTS preko ABS-a i kod zanošenja i kod proklizavanja pri pokretanju.
ODGOVOR:ABS sustav se uvijek ugraduje na sva cetiri kotaca. Rucna kocnica uvijek dijeluje samo na dva kotaca i to u vecini slucajeva na zadnje kotace. ESP uvijek radi u kombinaciji s ABS sustavom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - GUBI VODU

Datum objave: 02.08.2010 22:18:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane 1.6 e coach 66 KW 1996g. Imao sam problem sa gubljenjem vode nigdje nije curila ni na crijevima ni na hladnjaku te sam se odlucio otvoriti motor i promjeniti brtvu glave ali nakon tih radova auto i dalje gubi vodu na 500 KM otprilike 2 dcl.Sad me zanima vaše mišljenje jel ja više nisam normalan.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati a da se ta pojave ne vidi . To se najcešce dogada kada postoji malo curenje na vrucim dijelovima motora ili hladnjaka. Rashladna tekucina prilikom curenja ne ostavlja vidljivi trag nego odmah isparava. Takva mjesta su : pumpa za vodu, termostat, hladnjak, radijator grijaca, pojedine cijevi rashladnog sustava, ostala netipicna mjesta. Za otkriti ovakvu vrstu curenja potrebni su servisni uvjeti, odgovarajuca servisna oprema, strucna osoba.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - NEMA SNAGE

Datum objave: 31.07.2010 23:06:00
Slika
PITANJE: imam problem s renault scenicom 1.9 dci. pali se lampica grijaca i auto gubi snagu pri vožnji autoputom i brzini oko 120 km/h. kada pustim papucicu gasa i brzina pocne padati ugasi se lampica i auto opet ima snagu. na dijagnostici u pocetku nije javljao nikakvu grešku, pa zatim probleme s ispušnim plinovima, da bi sada javljao da je do EGR ventila. stavljen je drugi polovni ventil i stanje se popravilo utoliko što se problem rjede dogada. Vracen je opet stari EGR ventil. dize su ok, turbina ok, zamjenjeni filteri, senzor tlaka ok. problem se javlja i kod velikih uzbrdica. Sada nema uopce snage, lampica grijaca se pali i pri nižim brzinama, ne pali se samo kada vozim oko 2000 okretaja ili niže. Kada se stavi drugi EGR ventil treba li raditi prilagodbu radu motora i na koji nacin.
ODGOVOR:EGR ventil treba biti ispravan i nije bitno da li je isti stari ili novi. Prilagodbu nikakvu ne treba raditi. Osim EGR ventila moguce su i druge brojne neispravnosti radi kojih motor nema potrebnu snagu. Strucnim pristupom i pojedinacnim ispitivanjem može se tocno utvrditi što je neispravno i kolika je cijena popravka. Nabrojiti cu moguce neispravnosti : suženje na usisnim kanalima glave motora, necist rezervoar, APP senzor pedale gasa, mjerac mase zraka, dize, niski tlak turbine, regulacioni ventil turbine WasteGate, MAP senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor položaja pedale kocnice, senzor temperature goriva, senzor radilice, djelomicno zacepljenje ispušnog sustava, elektricna instalacija i konektori, upravljacki modul VT pumpe.
OBAVIJEST - KRATKI GODIŠNJI ODMOR
9.7.2010. 19:20
MOLIM VAS DA MALO USPORITE SA PITANJIMA, NAIME IDEMO NA KRACI GODIŠNJI ODMOR, PA SE MORATE STRPITI 10 DANA DA PONOVO POCNEMO ODGOVARATI NA PITANJA.
SRDACAN POZDRAV
VAŠ
AUTOSERVIS-MEIC
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRZA,GASI SE

Datum objave: 06.07.2010 21:27:00
Slika
PITANJE: Postovani,imam reno megana 1996.god,66 kw,1600 kubika,8 ventila,benzin+plin.Imam velikih problema sa strujom.Naime auto mi trza,obrtomjer kazaljka divlja i zna da se ugasi u voznji.Na savjet majstora promjenio sam kablove i svjecice,medjutim problem nije otklonjen.Isto se desava na benzinu i na plinu dok vozim,dijagnostika ne pokazuje nikakvu gresku.Sada mi govore da promjenim bombine koje nisu jeftine.Molio bih za neki savjet,jer me je finansijski i previse iscrpio...
ODGOVOR:Nije dobro mijenjati pojedine dijelove bez strucnog ispitavanja na osnovu subjektivnih pretpostavki. Na taj nacin se mogu ugraditi mnogi dijelovi koji nisu trebali biti ugradeni. Vaš problem se može jednostavno riješiti na nacin da se obavi pojedinacno ispitivanje svih komponenata sustava ubrizgavanja goriva, sustava paljenja , mehanickog sustava motora. Nakon dobro obavljenog ispitivanja sigurno se može znati što je neispravno, što treba napraviti, kolika je cijena popravka. Ovoga casa mislim da nema potrebe da Vam navodim što sve može utjecati na neispravan rad motora kao što ste Vi opisali. Mogucih grešaka može biti dvadest i više. Ukoliko ipak želite da vam navedem sve potencijalne greške javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NAKON POPRAVKA RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 05.07.2010 11:07:00
Slika
PITANJE: Prije dva dana sam preuzeo auto sa zamjene brtve glave iz servisa, renault megane 1.4 rl iz 1997. godine, prešao oko 100000 km. U tih dva dana prešao sam oko 100 km, auto mi u leru zvuci kao traktor, radi neravnomjerno, nekako šuška iz njega, a i kod gasa motor kao da pulsira i radi neravnomjerno. Uz to, kod dodavanja gasa cuje se i nekakvo isprekidano zujanje, pretpostavljam da je to pumpa vode. To se prije nije dogadalo i radio je tiho i ravnomjerno, bilo u leru bilo kod pritisnutog gasa. Receno mi je da je potrebno neko vrijeme da se motor uhoda jer je glava brušena, kako kaže, gotovo pola milimetra. E sad, prvo mi nije jasno što se to ima uhodavati na motoru osim cilindara koji se ovim popravkom ne diraju jer su u bloku motora, a i zašto je trebalo, kako kaže "cak pola milimetra brusiti glavu koja je bila puno iskrivljena" ako je i kod curenja ulja motor lijepo radio, nije gubio vodu, nije gubio na snazi i nikad nije bio niti blizu toga da se pregrije, od cega se glava iskrivila ako se motor nikad nije pregrijao? Sve ovo spada u manji problem, a ono glavno je da mi se u tih 100-tinjak kilometara koliko sam prešao otkako sam preuzeo auto motor dva puta ugasio u vožnji, jednom u gradu pri oko 40 km/h kod usporavanja bez pritisnutog gasa u trecoj brzini, a drugi put na otvorenoj cesti pri oko 90 km/h kod pritisnutog gasa u cetvrtoj brzini. Kasnije bih ga uspio upaliti nakon 10-15 pokušaja paljenja sa ili bez pritisnutog gasa pri paljenju. Nakon što mi se prvi put ugasio odmah sam otišao u servis, auto je spojen na kompjuter i ispitana je pumpa goriva, ubrizgavanje, ne znam tocno, i nije pokazalo nikakvu grješku na njihovom kompjuteru. Receno mi je da lijevam super 98, a ako se opet ugasi da dodam malo gasa pri paljenju (nije djelovalo) i da ako bude problema da se javim opet. Ne razumjem se baš mnogo u automobile i njihove motore ali onako nekako zdravorazumski je za ocekivati da nakon što auto izade iz servisa s popravka od 2500 kuna radi u najmanju ruku kao prije, cak i malo bolje, a ne da radi neravnomjerno i pogotovo ne da mi se gasi tijekom vožnje, što mi se nikad nijednom nije dogodilo u ovih 13 godina koliko imam ovaj auto. Molim vas ako budete imali vrjemena odgovorite mi i dajte mi neki savjet što bi mogao biti problem. Inace taj mehanicar radi samo renaulte i navodno je jedan od boljih, pogotovo za te aute, tako da mi nikako nije jasno kako je do ovoga došlo, znam samo da sam prije imao auto kojem je malo curilo ulje, a sad imam auto kojemu, istina, više ne curi ulje ali zato radi neravnomjerno i gasi se u vožnji.
ODGOVOR:Ako je motor Vašega vozila prije navedenog popravka normalno radio i imao miran i ugladeni rad , nakon obavljenog popravka bi trebao raditi još bolje.
Prema svim detaljima koje ste naveli moguce je da mehanicki dio nije dobro obavljen . Motor mora biti tocno u fazi a ventili moraju biti ispravno podešeni. Ostali moguci uzroci su : sustav paljenja ( probijanja visokog napona ), tlak goriva, necisti injektori, necist rezervoar za gorivo, filteri, ECT senzor, aktuator minimuma, potenciomatar gasa, MAP senzor, elektricna instalacija, ostale netipicne greške. Tocan uzrok i prijedlog rješenja mogu navesti nakon pregleda i dijagnostike motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - CRNI DIM

Datum objave: 04.07.2010 08:48:00
Slika
PITANJE: Obracam vam se opet jer je nevjerovatno zadovoljstvo imati se kome obratiti u situacijama kada nam nasi gradski malisani prave male probleme,tad ljudi i profesionalci poput vas mogu znatno biti od pomoci sto je na vasem primjeru vec dokazano.
Ovaj put se radi o vozilu moje Mame,renault Klio 1,5 tdci .Navedeni automobil se nalazi u izvrsnom stanju jako dobro prima gas,kretanje uz brdo je jednako dobro kao po ravnici,medjutim u zadnje vrijeme se javlja crni dim iz auspuha i poceo je trositi permant/vodu otprilike oko pola litra na 2 sedmice voznje od 2 sata voznje dnevno.Auto i dalje ne gubi na snazi.Pa zato ne znam sta da radimo ,da osvjezavamo motor,kako su mi neki majstori predlozili brusenje glave klipovi,karike ne znam da li se isplati mozda kvar bude i dalje prisutan.Volio bbih kad bi mi dali neki savjet sta vi o tome mislite,koji bi prvi korak trebao poduzeti.
ODGOVOR:Prije bilo kakvog zahvata na motoru i u motoru potrebno je obaviti pregled sustava za upravljanjem motorom radi pojave crnog dima. Moguce greške su : filter zraka, propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine, suženje na usisnim kanalima glave motora, niski tlak turbine, EGR ventil, dize, ventil turbine WasteGate, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, senzor tlaka goriva, VT pumpa, senzor pedale gasa, ispušni sustav ( zacepljenje ), ECU centrala. Nestajanje rashladne tekucine ne mora znaciti ništa ozbiljno. Potrebno je samo otkriti mjesto curenja na motoru, hladnjaku ili cijevima rashlednog sustava.
na vrh Povratak na vrh