Danas je: 03.09.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO - CRNI DIM

Datum objave: 04.07.2010 08:48:00
Slika
PITANJE: Obracam vam se opet jer je nevjerovatno zadovoljstvo imati se kome obratiti u situacijama kada nam nasi gradski malisani prave male probleme,tad ljudi i profesionalci poput vas mogu znatno biti od pomoci sto je na vasem primjeru vec dokazano.
Ovaj put se radi o vozilu moje Mame,renault Klio 1,5 tdci .Navedeni automobil se nalazi u izvrsnom stanju jako dobro prima gas,kretanje uz brdo je jednako dobro kao po ravnici,medjutim u zadnje vrijeme se javlja crni dim iz auspuha i poceo je trositi permant/vodu otprilike oko pola litra na 2 sedmice voznje od 2 sata voznje dnevno.Auto i dalje ne gubi na snazi.Pa zato ne znam sta da radimo ,da osvjezavamo motor,kako su mi neki majstori predlozili brusenje glave klipovi,karike ne znam da li se isplati mozda kvar bude i dalje prisutan.Volio bbih kad bi mi dali neki savjet sta vi o tome mislite,koji bi prvi korak trebao poduzeti.
ODGOVOR:Prije bilo kakvog zahvata na motoru i u motoru potrebno je obaviti pregled sustava za upravljanjem motorom radi pojave crnog dima. Moguce greške su : filter zraka, propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine, suženje na usisnim kanalima glave motora, niski tlak turbine, EGR ventil, dize, ventil turbine WasteGate, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, senzor tlaka goriva, VT pumpa, senzor pedale gasa, ispušni sustav ( zacepljenje ), ECU centrala. Nestajanje rashladne tekucine ne mora znaciti ništa ozbiljno. Potrebno je samo otkriti mjesto curenja na motoru, hladnjaku ili cijevima rashlednog sustava.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ZRACNI JASTUCI SE NISU AKTIVIRALI

Datum objave: 27.06.2010 17:52:00
Slika
PITANJE: Poštovani,putujuci službenim vozilom Renault Megane 1,5 DCi, god proizvodnje 2006., pet vrata ( model skracenog vozila) pri brzini od 120-130 km /h, na auto putu A1 prema Spitu, doživio sam prometni udes.
Vozeci desnom kolnickom trakom , naglo sam iz neutvrdenih razloga skrenuo lijevi i frontalno udario u metalnu elasticnu zaštitnu ogradu, koju sam probio (duplu, te završio u suprotnom smjeru kolnog traka u smjeru Zagreba. Srecom materijalne i fizicke štete za druge sudionike u prometu nije bilo. Na vozilu je procjenjena totalna šteta. Prilikom udara nisu se aktivirali zracni jastuci.Ovlašteni serviser tvrdi da je razlog tome što nisam bio vezan sigurnosnim pojasom.Ozljede koje sam pretrpio su manjeg karaktera, hematom lijevog lakta, nategnuce tetiva desne ruke.
Prema zakonima fizike , pri takvom udaru, a da nisam bio vezan sigurnosnim pojasom , vjerujem da bi došlo do ozljeda glave i prsnog koša zbog same siline udara jer sam frontalno udario u ogradu, u krajnjoj liniji pri takvim udarima tijelo se katapultira iz vozila. Kako im dokazati da sam zaista bio vezan sigurnosnim pojasom, što mi je stalna navika pri cestim putovanjima, i da li stoji njihova tvrdnja da se zracni jastuk aktivira samo u slucaju ako ste vezani sigurnosnim pojasom. Pošto nemam uputstva za upotrebu vozila, bio bih Vam zahvalan na odgovoru koji bi sadržavao i prava vlasnika vozila za eventualna potraživanja prema ovlaštenom servisu koncesionara kod kojega je službeno vozilo redovito održavano tijekon redovnih servisa. Vozilo ima prijedenoh 86.000,00 km.
ODGOVOR:Komentar koji cu dati je moje subjektivno mišljenje i koje se ne može koristiti u službene svrhe. Razlog tome je nemogucnost uvida u fakte odnosno nemogucnost analize i vještacenja neposredno na vozilu. Moguce je da se zracni jastuk ne aktivira prilikom sudara iako je vozac bio vezan sigurnosnim pojasom. Isto tako je moguce da kontrolna lampica zracnog jastuka nije upozoravala da je sustav zracnog jastuka neispravan. Kontrolnu lampicu pali upravljacko racunalo zracnog jastuka i moguce je da je isto bilo neispravno. Takoder je moguce da navedeni kvar nije evidentiran prilikom redovnog servisiranja vozila jer nije svijetlila kontrolna lampica koja ukazuje na grešku/greške u sustavu.
Moguce je i da kompjutorska dijagnostika u servisu nije ukazivala na postojanje kvara na sustavu. Ista funkcionira na nacin da ocitava snimljene greške na memoriji upravljackog racunala sustava zracnog jastuka.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - TLAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 25.06.2010 10:59:00
Slika
PITANJE: Imam renault velsatis 3.0dci automatic 130kw iz 2003g i auto je bio dobar dok su bile niže temperature a sad se prigrijava na velikim usponima i tad digne kezaljku temperature skroz a kad radi dugo u mjestu lagano diže nivo vode dok ne pocne kapat na cepa a tad je kazaljka na pola, dali na usponima isto pusti na cep pa tek onda digne temperaturu, teško je za provjerit. U ovlaštenom servisu provjerena pumpa vode, cep na posudi, hladnjak i tlak u posudi vode takode i brtve glava na ispušne pare u auspuhu i posudi vode, sve O.K. Zamjenili smo i rashladnu tekucinu sa višom tockom vrenja ali opet lagano diže nivo vode u posudi dok ne pocne kapat na cep. Ima li neki poseban postupak za ozracit sistem? Šta još da mu radim?
ODGOVOR:Tlak u rashladnom sustavu ne smije biti veci od 1,35 bara. Ako je tlak veci od navedenog rashladna tekucina ce izlaziti iz sustava preko cepa ekspanzione posude ( sigurnosni ventil ). Povecani tlak u rashladnom sustavu može nastati iz više razloga i to : termostat, kasno paljenje ventilatora na hladnjaku, djelomicno zacepljenje hladnjaka ( iznutra , izvana ), pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ( smanjen protok ), probijanje kompresije u rashladni sustav. U ovom slucaju glavni zadatak servisa je da ispita stanje i uzrok, da predloži rješenje, da otkloni kvar. Vi osobno ne možete puno napraviti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEM SA BRISACIMA

Datum objave: 10.06.2010 20:48:00
Slika
PITANJE: Postovani,imam problem sa brisacima,radi se o Renault Clio 1.5 dci, 2004.g.Prestali su raditi odjednom, odvela sam auto na servis...najprije su promijenili osigurac pa kvar nije bio u tome,pa su pokusali sa promjenom motora brisaca pa nista pa sa rucicom, cak su probali promijeniti i tu nekakvu elektronicku kutiju jer su mislili da mozda to nije ispravno....ali nista ni od toga! Covik u servisu mi je uspio srediti nesto pa sad brisaci rade u najvecoj brzini,tj.prebrzo,ludo.(he mozda je na kraju neka glupost pa kvar bude bezbolan :))
ODGOVOR:Ako brisaci rade samo u velikoj brzini to je znak da je ispravan motor brisaca. U ovom slucaju neispravna može biti upravljacka elektronika brisaca , programator , prekidac za biranje brzine brisaca. Glavni zadatak servisa je da otkrije što je stvarno neispravno i da otkloni kvar. Ovaj posao može obaviti svaki bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - OBD DIJAGNOSTICKI KONEKTOR

Datum objave: 08.06.2010 15:56:00
Slika
PITANJE: Vise puta sam Vas vec kontaktirao i svaki put dobije brzi i tocan odogovor. Imam Megan 1.6e 1997.g kazaljka za temperaturu motora se popne za jednu-jednu i pol crticu i nejde dalje. Dali je problem u termostatu ili struji (motor je relativno brzo vruc) i dali mozda znate dali Megan za diagnostiku koristi OBD II ili neki drugi konektor?
ODGOVOR:Ispitajte radnu temperaturu motora. Ako je temeratura na otvorenoj cesti niža od 85°C uzrok je termostat a ako je temperatura tada normalna tada je uzrok sustav za pokazivanje temperature motora ( indikator temperature, elektricna instalacija, instarument ploca, instrument za temperaturu ). Za ovo vozilo može se koristiti OBD dijagnosticki konektor.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - OPRUGE

Datum objave: 07.06.2010 08:29:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Lagunu 95. Godina benzinac i od kada sam promijenio opruge na prednjim amortizerima zadnji kraj mi je jako nizak. Prijasnje opruge su mi bile popucale jer je netko prije mene isao ih rezati (spustati auto). Sada me konkretno zanima dali se moze zadnji ovjes stelati tj. podici (amortizeri novi) jer sam nacuo da je to moguce ali da je malo zeznuto za napravit. Ako je moguce gdje bih mogao naci neko uputsvo za rad (sevice manual) jer ja ga ne mogu nigdje pronaci i ako možda Vi imate neku sliku ili objašnjenje bio bih Vam zahvalan jer mi se neda ostavljati hrpa novaca majstorima kad vec imam alat i nekog znanja o mehanici (autoelektricar po struci).
ODGOVOR:Na Vašem vozilu postoji više vrsta prednjih opruga i iste su klasificirane po bojama. Prvo pitanje je da li su opruge koje ste ugradili odgovarajuce. Ako su opruge odgovarajuce onda se može krenuti dalje. Na zadnjem dijelu vozila postoje cetiri torzione opruge koje mogu biti oslabljene ili može biti puknuta neka od njih. Puknutu oprugu treba zamijeniti . Ako su opruge oslabile može se pokušati sa prezubljivanjem istih kako bi se podigao zadnji dio vozila. Najteži dio posle je rastavljanje torzionih opruga narocito ako je vozilo starije . Lako se može dogoditi da navedeni zahvat ne uspije radi nemogucnosti demontaže bez oštecnje dijelova zadnjeg ovjesa. Skice i tehnicke upute za ove radove ne znam da postoje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE COUPE - KUPOVINA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 03.06.2010 23:18:00
Slika
PITANJE: radi se o kupovini renault megane coupe, 1.6i 66kw, 1996. godina. automobil ima oko 160tkm, oprema je klasika, servo, el. podizaci, airbag, centralno (koje iz nekog razloga ne radi, vlasnik je putem telefona rekao da su nesto mijenjali pa da zato ne radi). zanima me kakvi su to automobili, sto trebam pripaziti dok gledam vozilo, i ostale osnovne stvari. dakako, nije to auto za koji sam zapeo, inace preferiram vece automobile, poput fiat marea.. no zbog cijene renaulta 1650 eura, i uzevsi u obzir da je registriran godinu dana, odlucio sam ga ici pogledati danas. hvala.
ODGOVOR:Navedena cijena je vrlo mala i vjerovatno odgovara trenutnom stanju vozila. U ovom slucaju treba biti oprezan da se ne dogodi da cete za buduce popravke dati više novaca nego što je cijena kompletnog vozila ( bolji bicikl ima isto takvu cijenu ). Ukoliko se ipak odlucite za to vozilo ispitajte stanje motora, mjenjaca, podvozja, upravljackog mehanizma , interijera. Na motoru obavite mjerenje kompresije, eko-test, kolicinu HC u ekspanzionoj posudi.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - INSTRUMENT PLOCA

Datum objave: 31.05.2010 17:07:00
Slika
PITANJE: Najprije pohvala i od mene što se tice odgovora na sva moguca pitanja i za sve vrste automobila. Vjerovatno ste upoznati sa problemima oko instrument ploce kod Renaulta scenica II . Dakle sama se po sebi gasi i pali, ne pokazuje pravo stanje, a zna se i ugasiti u potpunosti. Nakon što se malo lupne po kokpitu ponovo se upali i tako u nedogled. Da li je to moguce prelemiti kontakte, i ako znate gdje ( na kojem djelu ploce) je uglavnom problem s obzirom da je nova skoro tisucu eura, ako ne i više. Cuo sam i od drugih slicne probleme, ali nitko nije dao konkretan odgovor.
ODGOVOR:Problem može biti u konektorima koji se spajaju na instrument plocu ili puknuce hladnog lema . Puknuce nije moguce vidjeti. Lemljenje nije moguce jer se time napravi još vece šteta na instrument ploci. Proizvodac nije predvidio servisni popravak instrument ploce.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SENIC - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 31.05.2010 13:23:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam RTENAULT MEGANE SCENIC 1,9dci 2001 godina.Dešava mi se da se auto gasi u voznji pri 3500 obrtaja. Dok se to u leru ne dogada.Auto je bio na dijagnostici i ništa nije otkriveno.Provjerene su dizne,pumpe(obe),kompjuter.Sad mi majstor kaže da je to možda do injektora.Ne želim da sad išta radim dok ne dobijem Vaše mišljenje pošto sam do sad potrošio dosta svog vremena i novca.Još samo da Vam ovo napomenem.Naime radio sam reparaciju pumpe i dizni u ovlaštenom bosch servisu prije neki mjesec-dva dana i od tad mi se to i pojavljuje.Da možda oni nisu nešto pogriješili?Tad sam ocistio rezervoar i sav dovodni sistem za gorivo.Promjenjen je uljni,naftni i vazdušnji filter. U servisu su mi rekli da su dizne otišle radi nekvalitetnog goriva(prljavštine itd.),pošto je rezervoar bio prljav od pijeska i još nekakve cudne mase.
ODGOVOR:U ovom slucaju treba krenuti logicnim redoslijedom a to znaci da najprije ( po potrebi ) ispitate cistocu rezervoara , ispitate ispravnost dobavne niskotlacne pumpe ( tlak goriva ), provjerite ima li zraka u sustavu goriva, provjerite stanje filtera goriva, provjerite cijevi dovoda goriva. Nakon ovoga provjeriti treba ima li necistoce u Rail-u ( zajednicki sabirnik ) i kakvo je stanje diza ( moraju biti potpuno ispravne a to se može utvrditi jedino na ispitnom uredaju za dize ). Ako je sve navedeno u redu može se krenuti korak dalje i ispitati slijedece : senzor tlaka goriva na Rail-u, solenoidni ventil za tlak goriva, visokotlacnu pumpu, elektricnu instalaciju i konektore ( pad napona ), APP senzor pedale gasa, ECU centralu. Necistoce koje ste naveli mogu oštetiti dize , niskotlacni i visokotlacnu pumpu. U nekim slucajevima se cak mijenjaju slijedece komponente i sklopovi ; dobavna pumpa, filter goriva, Rail, dize, visokotlacna pumpa, sve ostalo se detaljno ocisti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II , GRANDTOUR - VUCE U STRANU

Datum objave: 24.05.2010 16:33:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane II Grandtour 1,5dci 105KS kupljen nov 2008. i od prvog dana vozilo vuce u lijevo. Vec par puta sam provjeravao špur pa su me uvjeravali da sa vozilom sve štima. Interesantna stvar je da se problem ne pojavljuje uvijek, odn. do nekih 60km/h se rijetko kad primjeti. Kada izadem na autocestu izuzetno se primjeti do nekih 140 km/h. Od cca. 145 km/h nadalje je u pravilu OK. Obzirom da sam ga kupio novog, naravno da sam prijavio problem ovlaštenom serviseru. Jedini odgovor koji sam dobio je da je sa špurom sve u redu i da se „Renault sa upravljackim trapezom za Megane nije baš proslavio“ štogod to znacilo. Nije sad da se auto ne može voziti tako, ali uvijek se osjeti lagani otpor pri držanju volana, što nakon duže vožnje zna biti iritantno
ODGOVOR:Vozilo može vuci u stranu ( stalno ili povremeno ) radi slijedecih faktora : geometrija ovjesa ( rekli ste da je dobra ), gume, kocnice, amortizeri, dijagonalna razlika izmedu prednjih i zadnjih kotaca, utjecaj kolnika , nešto nedefinirano a što treba istražiti direktno na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SUSTAV ZRACNOG JASTUKA NAKON SUDARA

Datum objave: 22.05.2010 17:01:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Laguna 1.6 16V proizvodnja 1999.godine.Nedavno sam imao frontalni udar sredinom auta u stub bankine.
Air-begovi se nisu aktivirali.Vozilo sam popravio u servisu,ali nisam zadovoljan objasnjenjem nakon dijagnostickog testa.
Naime,kompjuter je pokazao neispravnost na tom segmentu,a majstor tvrdi da se jastuci nisu aktivirali jer nije doslo do pomjeranja centralnog tunela,vec da su samo reagovali sigurnosni pojasevi,odnosno njihovi zatezaci.Da bi se sve vratilo u funkciju tvrdi da treba zamjeniti oba zatezaca i neki procesor,sto je skoro pola iznosa popravke limarije prednjeg dijela koji sam vec uradio(skoro 500 eura).Majstor to tvrdi iako nije provjerio da li su oba zatezaca reagovala,obzirom da sam prilikom udesa bio sam u vozilu i samo je vozacki pojas bio zakopcan.Drugo,on uopste nije provjerio ispod sjedista da li su zatazaci stvarno kako on kaze "ispaljeni".Kompjuter je pokazao gresku,odnosno neispravnost,ali zar se mora sve mijenjati novim,zar se ne moze izvrsiti resetovanje i ponistavanje gresaka,odnosno deblokiranje zatezaca.Molim Vas za objasnjenje i savjet kako da budem siguran u ispravnost,a da se ne izlazem nepotrebnim troskovima.
ODGOVOR:Kada vozilo doživi sudar i kada se aktivira sustav zracnog jastuka mijenjaju se svi dijelovi koji su se aktivirali. To važi za sve automobile pa i za Vaše vozilo.
Ako se na Vašem vozilu aktivirao samo pirotehnicki zatezac vozackog sjedala tada se uz njega mijenja zracni jastuk koji se aktivirao ( jedan ili više njih ) i upravljacka centrala zracnog jastuka. Nakon što se zamijene potrebni dijelovi provjeravaju se i ostali dijelovi zracnog jastuka i po potrebi se otklanjaju pronadene greške. Kada je sve to obavljeno sustav se stavlja u funkciju. Nakon toga je sustav ispravan a to cete prepoznati tako kada se ukljuci kontakt sve lampice kao i kontrolna lampica zracnog jastuka na instrument ploci se upale, nakon paljenja motora sve lampice se gase ukljucujuci i lampicu zracnog jastuka. Po pitanju resetiranja imate krivu predodbu, sve što je neispravno ne može se resetirati a kontrolna lampica se ne može ugasiti. Kada se kontrolna lampica ne može ugasiti ( softverski ) sustav zracnog jastuka nece raditi.
DODATNO PITANJE:
Htio bih objasniti detalj oko lampice zracnog jastuka.Naime,ona se prilikom kontakta pali zajedno sa ostalim,a nakon startovanja motora se gasi.Tako je funkcionisala prije sudara,a tako funkcionise i sada i to je ono sto me zbunjuje. Obzirom da se ni jedan zracni jastuk nije aktivirao prilikom sudara,majstor je bio neodredjen i nije precizirao gdje je greska,vec je bez detaljne provjere ustvrdio da su se aktivirali pirotehnicki zatezaci.Kako sam ja drugi vlasnik vozila bojim se da prethodni nije imao udes,pa da je nakon toga uradjeno neko prespajanje da bi se kompjuter zavarao i pokazivao ispravnost prilikom startovanja motora,a na dijagnostici pokazivala neispravnost.Ako je ovo po srijedi,kako se tacno moze dobiti stvarni uvid u ispravnost kompletnog sistema zracnih jastuka i gdje bi to bilo najbolje provjeriti.
ODGOVOR:
Ako se lampica normalno pali i nakon paljenja motora gasi to je dobar znak i ukazuje na ispravnost sustava zracnog jastuka. To takoder znaci i da su ispravni pirotehnicki zatezaci sigurnosnih pojaseva. Kompjutorskom dijagnostikom sustava zracnog jastuka najvjerovatnije ce se utvrditi da je isti ispravan . Ako je to tako nema potrebe da se bilo što radi na navedenom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - Battery Charge Faulty Operation

Datum objave: 15.05.2010 11:14:00
Slika
PITANJE: Dobar dan postovani gospodine Meicu.Posle duzeg vremena javljam se zbog opet nesvatljivih problema.naime vozim,ako nije u kvaru Renault Lagunu 2.2 dt 1998 god.Pre 10 dana pukao mi je zupcasti kais u sva sreca sporoj voznji prilikom prelaska preko lezeceg policajca,ravno ispred servisa u kome odrzavam automobil,kakve li ironije.Nakon dva verglanja majstor je sva sreca odmah ustanovio u cemu je problem.Nakon pregleda utvrdio je da su samo popucale klackalice(rece da je to nekakav sigurnosni sistem i da je sreca sto sam se sporo kretao),drugog ostecenja nije bilo.Naravno kupih i nove klackalice,novi kais,roler,spaner,pumpu za vodu i kad sam vec to obavio kupio sam i novi PK kais da se zameni.Juce auto doterah kuci radi kao sat,sve 5,ali sinoc u toku voznje upalila se lampica upozorenja za akumulator i rece board kompjuter Battery charge faulty operation.ja dodam malko jaci gas lampica se ugasi.Jutros opet,inace kad je auto hladan malko pisti pa prestane pk kais.E,da briga bude jos veca jutros kada sam ga upalio ista stvar,ja dodam gas lampica se ugasi pa se upali ja dodam jos jace oko tri hiljade obrtaja lampica se u potpunosti ugasi,pa malko trepne.pa se opet ugasi i ne vraca se.E sad ja mu slucajno dodao gas do nekih 5000 rpm kad ono auto poce da se trese i da se cuje neko lupkanje iz motora,ja ugasim auto,upalim radi ok,ponovo ovaj put namerno do 5000 rpm radi ok.Sta se zbiva?Unapred hvala dragi prijatelji.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu mogu zakljuciti da napon kojega daje alternator nije dobar i da je niži od potrebnog ( Battery Charge Faulty Operation ). Uzroci mogu biti : labav kanalni remen, neispravan alternator, neispravna elektricna instalacija. Kada je motor bez opterecenja ( rad u leru ) nije razumno da motor ubrzavate na 5000 o/min . Zvuk lupanja koji ste culi ne bi se smio cuti. Ukoliko se to ponovo pojavi na nižim brojevima okretaja zatražite mišljenje najboljeg strucnjaka . Na takav nacin se obicno pojavi zvuk / lupanje leteceg ležaja klipnjace.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - LUPANJE U PREDNJEM DIJELU

Datum objave: 08.05.2010 21:19:00
Slika
PITANJE: Dobar dan, bio bih vam jako zahvalan ako mi odgovorite na ovo pitanje i jako bi mi pomoglo ako mi izadete u susret sa savjetom!
Vlasnik sam Renault Lagune 1.8 95. je godiste.
Sa otoka Losinja sam i ovdje nema bas najboljih majstora i ovih nekoliko koji su tu gledaju samo kako sto vece novce izvuc od musterije a jako lose posao odrade, jel sam vec imao takvih problema prosle godine kad sam mjenjao lamelu i cjena promjene lamele i par manžetna su me sa njegovim rukama dosle oko 5 000 kuna, sto mi nema bas veze sa zdravim razumom i mislim da nije realna cjena!
Imam problem sa autom u posljednje vrijeme, cujem lupanje pri voznji i pri naglom kocenju ili davanju gasa nesto doslovno pukne u prednjem djelu auta, i jednako tako i mjenjac se pomjera(trza) naprjed nazad, od toga svega mislim da su mi amortizeri dotrajali a ovo lupanje i trzanje mjenjaca imam sumlju na homokineticki zglob, pa ako bi mi mogli pomoci sa savjetom dali bi to moglo biti to i gdje bi mogao naruciti te djelove po normalnoj cjeni, posto jos nisam nikad narucivao djelove za auto a vama vjerujem i vidim da volite taj posao koji radite!
FORD MONDEO - LOŠ RAD MOTORA
8.5.2010. 21:14
PITANJE:
Pozdrav, radi se o mondeu 65kw 93. god
1, kada vozim uzbrdo u recimo 3. brzini na oko 2100 okretaja se auto pocinje zaletavat kao da ce krenuti jace pa opet posustane a ja drzim cijelo vrijeme isto pritisnutu papucu gasa
2. na polugi gasa visokotlacne pumpe (lucas) nalazi se nekakav ja mislim potenciometar kojem se može pomicat kut, a moj frend dirao i sad neznamo kako je bio dali se moze to vratit na staro i cemu to sluzi???
3.na turbini ima neka ko šalica i iz nje izlazi poluga koja ide u turbinu, mislim da to služi za zakretanje kuta krilaca turbine, stvar je u tome se neda ni pomaknuti probao sam i s wd-40 i s sarafcigerom i neide, auto vuce i turbina se osjeti.
ODGOVOR:Moguci uzroci lošeg rada motora na uzbrdici mogu biti : zrak u sustavu goriva, filter goriva, necistoce u rezervoaru, regulator kolicine goriva, upravljacki modul visokotlacne pumpe, mehanicko stanje motora. Potenciometar na visokotlacnoj pumpi se ne smije dirati jer se isti podešava kada je pumpa na ispitnom uredaju. Sada možete jedino pokušati pronaci prvobitni položaj . Navedeni dio na turbini može biti ventil za rasterecenje Wastegate koji se ukapca kod veceg broja okretaja. Sa Vašim znanjem nema potrebe da bilo što dirate na turbini , visokotlacnoj pumpi i motoru. To se ne radi niti prilikom redovitog servisiranja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PUMPICA ZA VODU

Datum objave: 04.05.2010 22:03:00
Slika
PITANJE: Ne radi pumpica za vodu brisaca,pa vas molim moguci uzrok kvara,i uputstvo kak da si sam pomognem?
ODGOVOR:Pumpica može biti neispravna i tada se treba zamijeniti. Isto tako ona može biti ispravna a ne funkcionirati. Uzrok je prekid napajanja . U ovom slucaju najprije treba ispitati da li je uzrok osigurac. Ako je osigurac ispravan uzrok treba tražiti u prekidu na elektricnoj instalaciji ili nakom kontaktu kod kutije s osiguracima . U rijetkim slucajevima neispravan može biti i prekidac na volanu kojime se aktivira pumpica.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - OTEŽANO PALJENJE TOPLOG MOTORA

Datum objave: 27.04.2010 14:04:00
Slika
PITANJE: Poštovani! Posjedujem Lagunu 2002. godište, 1.8, 16V, sa ugradenom plinskom instalacijom, te Vas ovim putem molim da mi odgovorite na upit. Naime dok je motor potpuno hladan i ljeti i zimi, tj. na nižim i niskim temperaturama pali bezprijekorno kako se kaže na "prvi zub", dok nakon krace ili duže vožnje, kada se motor zagrije i odstoji recimo 20 - 30 minuta teže upali, nakon kraceg verglanja i nadalje što je hladniji bolje pali.
ODGOVOR:Razlozi otežanog paljenja kada je motor topli mogu biti : tlak goriva, kolicina goriva na pojedinim injektorima, regulator tlaka goriva, injektori, nepovratni ventil za gorivo, ECT senzor, lambda sonda, kompresija, elektricna instalacija, ECU centrala. Dijagnostikom motora tocno se može utvrditi uzrok.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - GREBANJE U PREDNJEM DIJELU

Datum objave: 27.04.2010 13:54:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam renault megan 1.9 Tdi 1997 godina kod naglog kocenja cuje mi se ko grebanje na prednjem djelu auta i po mojoj procijeni auto ima duži put zaustavljanja koda ABS otpusti kocnice ali auto ne proklizi. Dali je to normaljno ili je problem u ABS -u ili je loše hidraulicno ulje u sistemu a ponekada i dobro zakoci i ne cuje se grebanje u prednjem dijelu..
ODGOVOR:Zvuk kada je aktiviran ABS je karakteristican i lako ga je prepoznati. Zvuk koji Vi cujete ne mora biti zvuk ABS-a nego nešto drugo. Najcešce je to disk, disk plocica, kocna kliješta, nešto netipicno što treba cuti direktno na vozilu. Ako vam je zgodno navratite pa cemo vam to pregledati besplatno.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT FLUENCE - ZUPCASTI REMEN SE NE UHODAVA !

Datum objave: 21.04.2010 21:43:00
Slika
PITANJE: Kupio sam novi Renault Fluence 1,6 16 V i odmah uocio da se na motoru na strani gdje je zupcasti remen, cuje neugodan zvuk nalik na struganje i to samo pri nižim brojem okretaja. U servisu su mi rekli da se zupcasti remen uhodava. Sada sam prošao 1000 km a problem je isti. Prije nego što ponovo odvezem auto u servis volio bih cuti Vaše mišljenje o ovom problemu.
ODGOVOR:Zupcasti remen se ne uhodava , ako je ispravno montiran i zategnut nikakvih zvukova ( ni uhodavanja ) nema. Reklamirajte navedeno jer na to imate pravo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - VENTILATOR NE PUŠE

Datum objave: 12.04.2010 13:50:00
Slika
PITANJE: Evo javljam se sa malim problemom kupio sam nedavno rabljeni Scenic 1.6 16V 2003 godina problem je sljedeci recimo ujutro upalim auto i ventilacija je upaljena ventilator odradi jedno 15 sekundi i poslije nista mrtav mogu jedino na displeju mjenjati smjerove upuhivanja zraka i brzinu ventilatora ali nista se ne desava ventilator jednostavno ne puse .Znaci da opisem konkretno postavim zeljenu temperaturu na minimum to je 15 bez upaljenog klima uredjaja ventilator pokazuje da je na pola snage vrtnje upaljeno je kruzno cirkuliranje zraka u kabini ili koristenje vanjskog nije bitno i ventilator samo pri prvom paljenju tog dana obicno ujutro odradi 15 sek i poslije vise nista.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu kvar treba tražiti na elektricnoj instalaciji i na upravljackom modulu motora ventilatora. Neki modeli imaju i upravljacko racunalo za funkciju grijanje-hladenje. Prvi korak je provjere elektricnih konektora sustava ventilacije, nakon toga provjera upravljacke elektronike.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 09.04.2010 21:59:00
Slika
PITANJE: Obzirom da je prošlo 80 000 km od izmjene zupcastog remena i pumpe za vodu mislim da je sada ponovo vrijeme da se remen, odnosno pumpa vode zamjene. Nadalje, obzirom da zadnjih par dana u predjelju remenica, odnosno zupcastog remena cujem metalno zveckanje, da li smatrate da bi pri zamjeni remena bilo uputno zamjeniti i remenice na motoru ili možda neki od semeringa? Odnosno, da li to ''metalno zveckanje'' (koje se nakon 2500 ok/min prestaje cuti) proizlazi iz osovine, odnosno ležaja neke od remenica.
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli logicno je da se zamijeni razvodni mehanizam te da se naprave i sve ostale potrebne radnje koje su povezane sa razvodnim mehanizmom ( remenica, eventualno semering ako pušta ulje ). Nakon toga bi dugorocno opet sve bilo riješeno.
Eventualna štednja ne nekom od dijelova se ne isplati.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - BRTVA CEPA KARTERA

Datum objave: 02.04.2010 10:52:00
Slika
PITANJE: Imam problem, posle zamene ulja u motoru nakon mesec dana pocelo je da kaplje ulje na srafu za ispustanje ulja.Kad sam sinuo sraf na podlosci je imala neka guma. Ja sam stavio na sraf podlosku staru pa ispod nje o prsten I zatego Sam sraf, ali sada I dalje kaplje ulje ali manje. Kako da rIješim problem unapred zahvaan
ODGOVOR:Kada se mijenja ulje tada se obvezno mijenja i brtva cepa kartera. Brtva cepa treba biti odgovarajuca . Drugi uvjet je da dosjedna površina na cepu kartera i na samom karteru bude ravna. Kada je to tako onda nema ni curenja ulja.
na vrh Povratak na vrh