Danas je: 29.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT MEGANE - RELEJ SAMO ŠKLJOCA

Datum objave: 27.02.2010 13:10:00
Slika
PITANJE: Dakle radi se o Reanult megane classic 1.6e prozvodnja 98g(jos onaj model kojim se kod zaobilazi kad se ude u auto zaklj. i otklj. daljinskim). Problem se javlja vec kod kontakta kad treba povuc pumpa za gorivo i svjetlit onaj žut kvadratic sa valom unutra.Naime relej(lijevo u kutiji pod haubom) iskljuciva pumpu tj. samo škljoca, te ne dopušta pumpi da povuce.Rastavio relej te kad stisnem onda se cuje kako pumpa goriva kako povlaci gorivo. Zamijeni vec sa dva nova releja te dalje ista stvar, releji testirani i svi su u redu. Naime kad izvadim relej te opet uklj. kontakt kao da u sredini motora tocnije pod haubom ispod šofer stakla cuje isto takvo pucketanje al puno blaže jedva da se cuje.. auto jedino zapali kad na trenutak posvjetli ona lampica unutra al pošto nešto gubi kontakt odmah se ugasi.....u cem bi mogao biti problem??
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli potrebno je ispitati ispravnost sustava za blokadu paljenja ( kljuc , indukcioni svitak na kontakt bravi, upravljacki modul za blokadu paljenja ). Uz ovo treba ispitati i elektricnu instalaciju koja vodi do ploce s relejima i osiguracima. Detaljnije upute bih mogao dati nakon uvida na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - ULIO DETER?ENT ZA STAKLA U ULJE VOLANA !

Datum objave: 27.02.2010 13:01:00
Slika
PITANJE: Vozim auto Renault Thalia.Danas sam napravio "sranje", oprostite na izrazu i trebam vasu pomoc.Deterdent za pranje stakla sam nalijao u posudu u kojoj je ulje od volana.Problem je taj sto se je to sve odmah zapjenilo i sad nemogu isprati.Iscijedio sam ulje i nalijao novo i taj postupak opet ponovio ali se ulje jos pjeni.POMOC!
Kako i sa cim oprati sistem ulja u kojem ima deterdenta?
ODGOVOR:Sustav hidraulike volana kada je isti na vozilu se mora ispirati ATF uljem koje je predvideno za taj servo volan. Postupak se može ubrzati na nacin da se pojedinacno ( rezervoar, pumpa, cjevovod, letva volana ) ispuše s komprimiranim zrakom. Nakon toga se ponovo ulije novo ulje u sustav i po potrebi taj postupak ponovi. Dijelovi sustava se mogu oprati u benzinu ali samo kada su demontirani i kada se isti mogu osušiti tako da benzin ne djeluje na brtvila i ostale dijelove mehanizma.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - DEMONTAŽA PLINSKE INSTALACIJE

Datum objave: 26.02.2010 12:34:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault clio 1.2, 16v, 2004. god. Imam ugradenu plinsku instalaciju Landi i htio bih je deinstalirati. Koliko bi to koštalo (cijena ukupna i vrijeme)? Da li se na mjestima na kojima su plinski injektori u usisnoj grani to može reparirati (ako ne-koliko košta taj dio usisne grane)?
ODGOVOR:Plinska instalacija se može izvaditi a pojedina mjesta popraviti. Mjesta na usinoj grani se mogu odgovarajucim nacinom zatvoriti. Tocnu cijenu bih mogao reci nakon pregleda pojedinih detalja na samom vozilu a to bi moglo biti od 600,- do 1000,- kn.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - OSTAO BEZ ULJA

Datum objave: 20.02.2010 19:12:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas za savjet. Prije nekoliko dana imao sam nesretan slucaj da mi je automobil ostao bez ulja koje je iscurilo kroz filter ulja.
Auto je zaustavljen nakon što je iz motora poceo dolaziti neugodan „metalan zvuk cviljenja“.Buduci da se radi o Renault Meganu 1.9 dCi 75kW 2002. Godina, za kojeg mogu reci da smo do sada bili izuzetno zadovoljni i redovito ga održavali (prešao je 168000km), iteresira me da li se nešto može uraditi s tom mašinom (nešto tipa generalke) ili je potrebno ovu mašinu zamijeniti drugom.Znam da je teško reci cijenu za takav tip radova no ako je možda moguce molio bih Vas za to.Da li se takav tip popravka uopce i isplati?
ODGOVOR:Na motoru se mogu obaviti svi moguci popravci pa tako i generalni popravak motora. Tocnu cijenu popravka mogu reci nakon pregleda motora. Orijentaciona cijena ( ovisi ostupnju istrošenosti pojedinih dijelova ) je 7.000,- do 20.000,- kn. Ugradnja novog motora se ne isplati jer je izuzetno skup. Na motoru se isplati obvaviti sve potrebne popravke jer nakon toga opet vozi kao novi.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 19 - PREKIDA U VOŽNJI

Datum objave: 17.02.2010 14:24:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas za vaš savjet. Imam problem na automobilu renalut 19 god 93. motor 1.4 automobil je radio sasvim dobro. ali mi je prije par mjseci motor tresao pa sam išao kod majstora da pogleda. On je ustvrdio da je pregorio dihtung na usisnoj grani. Dao sam da to promjeni . Promjenio je i na ispušnoj jer su blizu jedan drugoga. Motor više nije tresao radio je mirno. Ali se pojavilo cukanje u vožnji kod niži obrtaja. Ponovo sam išao k njemu. Tad mi je rekao da je to do goriva. Promjenio gorivo ali nije pomoglo. Cak mi je i drugi fergazer zamjenio. Malo se bilo to stišalo ali se ponovo javlja povremeno. Dok se vozim višom brzinom toga nema. Sad mi se cuje i velika buka dok se vozim preko 100 km. dali je to od motora ili nešto drugo molio bih vas za vaš odgovor.
ODGOVOR:Prekidanje u vožnji kod manjih brojeva okretaja može se dogadati radi lošeg rada sustava paljenja , najcešci uzroci su probijanje visokog napona , loše svjecice, bobina. Drugi uzrok može biti sam rasplinjac ( frgazer ), treci uzrok je mehanicko stanje motora. Pojacani zvuk motora koji ste primjetili obicno nastaje radi dotrajalosti ispušnog sustava. Tocan odgovor bih mogao dati nakon pregleda vozila i motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - TUCKANJE I PRELIJEVANJE

Datum objave: 09.02.2010 11:02:00
Slika
PITANJE: Renault clio 1.5 dci 2004. 114.000 km, servisiran do 60.000 u ovlaštenom servisu, do sada promijenjen EGR ventil, vožen 80 % na auto cesti ( uglavnom 120-140 km/h)
Nakon kvara auta (ugasio se uvožnji) zamijenjen mi je relej napajanja goriva (mislim da se tako zove). Sada kad je hladan motor cuje se ponekad "tuckanje" motora, a okretaji znaju malo varirati (800-900) nekoliko sekundi, te zna biti više vibracija, posebno trese rucica mjenjaca.Kad se motor ugrije tuckanja nema. Isto tako, pri 130 km/h jednom kao da se pojavila «rupa» pri ubrzavanju u trajanju par sekundi , nakon cega je opet vozio OK. Majstor mi je dao aditiv za procišcavanje dizni (Valvoline), nakon cega se motor ponaša malo stabilnije dok je hladan.
Pri kretanju kad je kuplung u visokom položaju, kao da nešto preskace, a osjeti se na pedali.
Isto tako, pri 130 km/h jednom kao da se pojavila «rupa» pri ubrzavanju u trajanju par sekundi , nakon cega je opet vozio OK.
Temperatura motora na pokazivacu na instrument-ploci se podigne tek nakon 4-5 km vožnje ( 2 crtice na digitalnom pokazivacu). Inace je te 2 crtice ukljucivao odmah. Isto tako cuje se prelijevanje tekucine negdje oko motora, vjerovatno antifriz. Napominjem da je nivo tekucina OK i da nigdje ništa ne curi i da je sustav hladenja ozracen( nedavno mijenjan remen i vodna pumpa)
Zanima me vaše mišljenje za slijedece:
- tuckanje motora dok je hladan- da li se radi o diznama, PVT, stop prekidac, neki senzori (kazu na radilici) ili što drugo ???????
- vibracije koje se osjete na kuplungu - da li ukazuju na problem u setu kuplunga (korpa ili sl.)
- prelijevanje tekucine - da li je nešto krivo zamijenjeno.
ODGOVOR:Lupanje ( tuckanje ) koje cujete dok je motor hladan može se pojaviti radi hidropodizaca koji u tom momentu može stvarati takav zvuk.Slican zvuk može stvarati bregasta osovina a moguci uzrok je aksijalna zracnost. Isto tako lupanje se može pojaviti i radi pojedinih agregata i njihovih nosaca koji su direktno fiksirani na motor. U slucaju kada blokira diza dolazi do prekomjernog hidraulicnog tlaka koji proizvodi izuzetno jako lupanje što u ovom slucaju ne bi bilo. Vibracije na kuplungu mogu ukazivati na dotrajalost ili nepravilnost na nekim dijelovima spojke ( kuplung ) i to na potisnom ležaju, vilici ležaja, potisnoj ploci, lameli. Prelijevanje tekucin ako je cujete je zrak u radijatoru grijaca. Rashladna tekucina cirkulira kroz radijator grijaca i kada na tome mjestu ima zraka to se cuje na nacin na koji ste i vi opisali.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO -KILOMETAR SAT

Datum objave: 04.02.2010 18:15:00
Slika
PITANJE: Na Twingu 2001 godište radi/neradi kilometar sat te me zanima kako sam da riješim taj problem.
Puno pozdrava i puno zdravlja vam želim.
ODGOVOR:Kilometar sat može biti izvan funkcije radi davaca impulsa na mjenjacu, radi nazubljenog vjenca u mjenjacu, radi elektricne instalacije od davaca impulsa do brzinomjera, radi prekida elektricnog napajanja samog brzinomjera. Ispitajte ima li struje na brzinomjeru i da li davac impulsa ima ulazni napon. Ako je to ispravno ispitajte i davac impulsa na mjenjacu. Najlakši nacin da provjerite ispravnost davaca impulsa je osciloskop na kojemu se odmah vidi ispravnost ovoga elektronskog dijela. Drugi jednostavniji nacin ispitivanja je da ugradite rezervni davac impulsa kojega trebate od nekoga posuditi ili kupiti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO III - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 28.01.2010 13:18:00
Slika
PITANJE: Imam Clio 3 1.2 tce (turbo) 11mj 2007 i 50tkm. Narocito kad je hladan kod paljenja se cuje neko jako zujanje pa tek onda upali nakon verglanja. Akumulator je pun. Kad je auto zagrijan paljenje je super i nema problema al kada je hladan kao da se cuje anlaser i to svako jutro sve jace. Što mogu napraviti i kolko je komplicirana dijagnostika (narocito ako dopeljam auto zagrijan pa se ne primijeti problem). Kolko se krecu cijene anlasera ?
ODGOVOR:Prilikom paljenja hladnog motora ne smije se cuti nikakav strani zvuk elektropokretaca, pad napona ne smije biti veci od 3 V ( Volta ). Dijagnostika motora nije komplicirana za onoga tko ima znanje i odgovarajucu servisnu opremu. Isto tako se treba reci da je to najzahtijevniji dio posla u automehanici . Cijenu elektropokretaca možete saznati u svakom Renault servisu. Isti se ne mora mijenjati nego se može normalno popravljati .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - MJENJAC NE HVATA

Datum objave: 12.01.2010 22:45:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Lagunu 1.9 dci 2001 god.Mjenjac jednostavno ne hvata brzine tj. bez obzira na mijenjanje brzina ( pri cemu se sam mjenjac ne ponaša ništa neobicno tj. osjecaj pri mijenjanju brzina na mjenjacu je potpuno identican onom kada je u ispravnom stanju) ostaje u leru.Kvacilo takoder odvaja i radi kao da mu nije ništa ( ne osjetim nikakve promjene pri pritisku i odvajanju).Takoder nisam prethodno primjetio nikakve promjene kao što su cudni zvuci,trenje i sl.Doduše na nekih 2 mjeseca prije ovog kvara u 2-3 navrata imao sam poteškoce sa ubcivanjem u rikverc( ubacim nakon 2-3 pokušaja).
Na servisu su mi rekli da znaju šta je u pitanju te da je to neki osigurac ili sajla te mi predložili da auto ostavim u servisu.Nakon 10-ak sati na moj upit da li su otklonili kvar poceli su da nabrajaju:Osigurac smo popravili ali je otišla i potisna ploca i lamela , plivajuci zamajac nije stradao ali preporucuju da i njega promjenim tj. da kupim kompletan set kvacila...Molim za Vaše mišljenje o mogucem kvaru jer se bojim da me u servisu vuku za nos i žele mi štošta prodati,da ne kažem uvaliti.
Bio bih veoma zahvalan ukoliko biste mi odgovorili
ODGOVOR:Tocno je da uzrok može biti spojka ( kuplung ). Set spojke se sastoji od lamele potisne ploce i potisnog ležaja , dakle sve skupa je to jedna cjelina. U nekim slucajevima dogodi se da nastane oštecenje i na zamašnjaku i tada se treba i to zamijeniti. Razlog tome nisu izmišljeni troškovi nego namjera da se navedeni popravak obavi kvalitetno. Ako ne vjerujete vašem servisu obavite pregled navedenih dijelova a od servisa zatražite da vam taj pregled omoguce. Tom prilikom pitajte da vam pokažu zamašnjak i da vam navedu razlog radi kojega treba zamašnjak zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 - SKIDANJE OBLOGE VRATA

Datum objave: 24.03.2011 19:40:28
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi clia 1.2, 2001god spustio sam staklo i ostalo je = dolje i nemoze se dici a motoric radi.Kako skinuti tapecirung s vrata da bi se vidjelo o cemu se radi?
ODGOVOR:Sa skrivenih mjesta na oblozi vrata treba demontirati nekoliko vijaka koji se nalaze s donje strane, skida se i ukrsana maska i rozeta s unutrašnje kvake, na rukohvatu isod pepeljare ili odgovarajuceg poklopca takoder se nalaze vijci koje treba demontirati. Nakon ovoga obloga vrata se podigne prema gore kako bi se oslobodile nevidljive kopce koje drže oblogu. Nakon ovoga može se vidjet i podizac stakla. Nestrucnim rukovanjem može se napraviti oštecenje na oblozi vrata i na drugim dijelovima koji se demontiraju.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 06.01.2010 12:19:00
Slika
PITANJE: Vozim clio star 5 i pol godina,prošao sam jako malo,samo 25 000 km,i sada idem na 5 servis.Oni mi žele promijeniti župcani remen i pumpu za vodu,ali meni svi govore da to još ne treba mijenjati,jer nema dosta km.Iz servisa mi kažu da je bilo slucajeva da je župcani remen pukao zbog starosti,i da to može biti jako štetno za auto.Sve to skupa je jako skupo,cijeli servis bi me koštao 3 600 kn,za nešto što vjerojatno još ne treba mijenjati,zato me zanima Vaše strucno mišljenje
ODGOVOR:Na svim motorina koji se ugraduju u model CLIO postoji vremenski i kilometarski limit kada se po preporuci proizvodaca mijenja razvodni mehanizam (zupcasti remen, natezac klizac, pumpa ). Na Vašem vozilu to je 120.000 km ili 5 godina . Ako sada napravite sve po propisu slijedecih 5 godina ste opet bez brige. Cijenu koju ste naveli možete bitno reducirati ako navedene dijelove ne kupite originalne Renault nego zamjenske. Zamjenski dijelovi takoder mogu biti prve klase i kvalitativno potpuno zadovoljavaju. Na taj nacin cijenu možete smanjiti za 50 do 60%. Svaki bolji servis bi Vam trebao to isto reci .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - REGULACIJA TURBINE

Datum objave: 06.01.2010 11:56:00
Slika
PITANJE: Moj problem je sljedeci. Prilikom vožnje, iz prebacivanja druge u trecu brzinu, auto izgubi snagu i kompjuter javi grešku „ fault in fuel injection“. Nakon toga ugasim vozilo, izvadim karticu, resetira se racunalo i sve je ok. No, opet prilikom davanja gasa vozilu, to se opet dogodi i izgubi snagu. S obzirom na to da sam vec puno novaca dao na popravak lagune, strah me je i pomisliti o cemu se ovdje radi. Ne pomišljam ni ici na put dulji od 10 km. Molim vas za neki savjet.
ODGOVOR:U ovom slucaju ne mora biti ništa dramaticno. Prema Vašem opisu pretpostavljam da bi uzrok mogao biti preveliki tlak turbine. Kada tlak turbine poraste iznad dozvoljenog reagira upravljacko racunalo i smanjuje snagu motora ( safe mode ) u cilju zaštite motora od preopterecenja i eventualnih oštecenja. Na Vašem vozilu postoji elektronski sustav za regulaciju tlaka turbine koji se sastoji od složenog mehanizma pneumatskih ventila, ventila za rasterecenje, elektricnih i elektronskih komponenata. Kada nastane poremecaj ili kvar na navedenom sustavu i kada se tlak turbine poveca iznad dozvoljenog imamo situaciju kao što ste i Vi opisali. Nakon što se smanji snaga motora, gašenjem motora upravljacko racunalo se resetira i motor opet normalno funkcionira sve do momenta dok tlak ne poraste iznad normale. Tada se situacija opet ponavlja.
U ovom slucaju potrebno je ispitati sve komponente sustava za regulaciju turbine, po potrebi napraviti i dijagnostiku motora, definirati kvar/kvarove i otkloniti nedostatke.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE COUPE - PROBLEM SA KOCNICAMA

Datum objave: 02.01.2010 19:23:00
Slika
PITANJE: potovani!prije svega nemogu nahvaliti vasu stranicu!doslovno se moze preko vas rastavit i sastavit auto!
imam par pitanja!1.vozim renault megane coup 1.6 1996 god.primjetio sam jedan problem.ujutro kada krecem na poso prvih par kocenja prvo blokiraju zadnji kotaci sta se nakon nekog vremena vrati u normalu sve dok auto ne odstoji neko vrijeme??2.primjetio sam da auto vise trosi.napunio sam rezervar do vrha proso 100km i ponovno natocio 13.5 litara.to mi se cini malo previse za normalnu voznju.bio je na dijagnostici i sve je ok.3.golf 3 1.8 93 god jako tesko pali a kada upali ne prima gas i nemirno radi.papucica gasa ide gore dolje.stisnem puni gas on se gusi i nakon vremena prim??kako da uklonim probleme!!unaprijed vam hvala!!
ODGOVOR:Pregledajte prednja kocna kliješta, regulator tlaka kocenja i zadnje kocne papuce. Povecana potrošnja može nastati i kada neka od kocnice lagano blokira tijekom vožnje, radi neodgovarajucih guma, radi trenutnog stanja motora i regulacije motora ( sustav ubrizgavnja, sustav paljenja ). Na GOLFU III, izmjerite tlak goriva, ispitajte injektore, ispitajte ECT senzor, MAP senzor, potenciometra leptirastog ventila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - ZVUK POTISNOG LEŽAJA ?

Datum objave: 14.12.2009 15:44:00
Slika
PITANJE: Dobar dan postovani gospodine Meicu.Javljam vam se posle duzeg vremena.Ne zelim vas zamarati,jer znam da ste zauzeti,pa vam se obracam kad svi drugi ostanu bez ideja,jer su mi vasi saveti uvek bili od pomoci.Naime vozim Renault Lagunu 2.2 dt 1998 god.Moj problem vec skoro godinu dana je kako su mi rekli druk lager(lezaj,zamajac).Prosle godine u ovo vreme kada pritisnem kvacilo na pola se cuje neko struganje,jako cudan zvuk.Nije mogao nekad da pritiskom na kvacilo dok je auto na uzbrdici da otpusti iz brzine.Ja sam u ovlascenom servisu zamenio set kcacila po njihovoj preporuci i sve je super funkcionisalo nekih 4-5 meseci,zatim se ponovo na pola pritiska pedale kvacila pocelo cuti to trzajuce struganje "krkrrkkrkrkrr",ali napominjem samo na pola kvacila,kada se pritisne do kraja ili ne dira nista se ne cuje.Tako sam vozio do juce ,na savet majstora opet zamenio samo druk lezaj.Danas se opet nakon nekoliko sati tisine poceo javljati isti problem,taj zvuk kada se kvacilo pritisne do pola.Zaboravi sam da napomenem da je auto dosta trzao na pola kvacila kada se ide u rikverc.Sada to ne radi,ali opet taj zvuk....
ODGOVOR:Prema Vašem opisu moj zakljucak je da strucna osoba direktnim uvidom na vozilu može dati tocan odgovor da li je zvuk koji cujete u granici normale ili nije . Svaki potisni ležaj ( drukležaj ) pa i novi ima izvjestan otpor kojega stvaraju kuglice i mazivo koje je u njemu. Prilikom pocetnog pritiska na pedalu spojke ostvaruje se kontakt izmedu potisnog ležaja i tanjuraste opruge spojke. U tom momentu otpor kotrljanja kuglica potisnog ležaja je veci od sile trenja izmedu kucišta potisnog ležaja i tanjuraste opruge spojke. Tada se može cuti specifican zvuk kontakta izmedu dvije spomenute površine. Kada se pritisak na pedalu spojke pojaca kuglice potisnog ležaja se pocnu okretati i tada nestaje spomenuti zvuk. Provjerite kod strucne osobe da li je zvuk u granicama normale.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VARIJATOR FAZE

Datum objave: 10.12.2009 11:06:00
Slika
PITANJE: vozim Renault Megana 1.6 16v 2004g, na autu mi se cuje neki neobican zvuk pri paljenju, na servisu su mi rekli da je moguce da je neka varijabilna remenica bregaste osovine, i traze mi 2400kn sa promjenom, zanima me dali je to preskupo i koja uloga je nje, i dali moze osteti motor ukoliko je odmah na promijenim
ODGOVOR:Remenica koju ste naveli ( varijator faze ) ima ulogu da u pojedinim režimima rada motora zakrece usisnu bregastu osovinu kako bi bilo bolje punjenje cilindra sa gorivom smjesom. Ako to ne funkcionira tada motor ima majne snage. Ne znam u kakvom stanju je sada navedeni dio i bez neposrednog uvida na vozilu ne mogu dati tocan odgovor da li je zamjena hitna, da li je zamjena manje hitna , da li je zamjena uopce potrebna. Cijenu navedenog dijela možete saznati u skladištu dijelova Renault a uz to trebate navesti i broj šasije.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 19 - CUKA NA NISKIM OBRTAJIMA

Datum objave: 11.11.2009 22:56:00
Slika
PITANJE: Posjedujem reno 19 god 93. Motor 1.4 benzinac. Prije 2 mjeseca sam mjenjao dihtung na usisnnoj grani i ispušnoj. Od tada imam problem. Auto cuka na niskim obrtajima. Majstor mi je rakao da je do goriva. Da promjenim gorivo. promjenio gorivo i filter goriva al ista stvar i dalje. U leru radi normalno. U vožnji cim malo stisnem gas kao da je veliki broj obrtaja i motor buci. molio bi za vaše mišljenje.
ODGOVOR:Na trenutno stanje koje ste naveli može utjecati mnogo stvari i zato bi trebalo krenuti nekim logicnim redoslijedom i ispitati slijedece : Fazu motora, kut predpaljenja, podešenost ventila, sustav paljenja ( svjecice, visokonaponski kablovi, razvodna kapa, rotor razvodnika, bobina ), propuštanje usisno-ispušnog kolektora, pumpa za gorivo, rasplinjac (karburator ). Po potrebi izmjerte i tlakove kompresije.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - PRANJE MOTORA

Datum objave: 11.11.2009 22:19:00
Slika
PITANJE: RADI SE O RENAULT LAGUNA 2 2005 GODISTE,1,9 dci.PRIJE IZVJESNOG VREMENA PRIMJETIO SAM DA MI JE VLAZAN POKLOPAC DIZNI.OTISAO SAM U OVLASTENI SERVIS,MAJSTOR JE KONSTATOVAO DA TREBA PROMJENITI PODLOSKU DIZNE.KADA JE PROMJENIO,REKAO JE DA UPALIM MOTOR,SVE JE BILO OK ZNACI NIJE VISE PUSTAO NAFTU.NAKON TOGA JE TO MJESTO POPRSKAO KISELINOM I SACEKAO 10min,A ONDA SAPRAO TO MJESTO POD VELIKIM PRITISKOM VODE.REKAO JE DA UPALIM PONOVO,STO NISAM USPIO.PROPUHAO JE KONTAKTE ZRAKOM,OPET NE MOZE DA UPALI.PRIKOPCA GA NA COMPJUTER I ON POKAZE DA JE OTISAO SENZOR PRITISKA(KAZE KOSTA 250 EURA)cini mi se da se nalazi tu ispod poklpca dizni.STAVIO JE DRUGI ALI POLOVAN I NIJE ISTI BROJ KOJI JE BIO MOJ SENZOR.POSLIJE TOGA UPALIM AUTO I KAZE DA JE SVE U REDU.ALI OD TADA NA HLADAN MOTOR CUJEM KAKO AUTO TEZE RADI I TRESE SE I TO TRAJE 10 SEKUNDI I ONDA SE NE JAVLJA VISE.SADA SE POCELO JAVLJATI I NA ZAGRIJAN MOTOR PRILIKOM PALJENJA CC10 SEKUNDI TRAJE I PRESTANE.TAKODE NA BORD COMP. MI POKAZUJE DA PROSJECNO TROSI 12,5 LIT.ISAO SAM PAR PUTA I REKLI SU MI DA TO NIJE OD SENZORA,DA NAPUNIM PUN REZERVOAR PREDEM 200KM I VIDIM KOLIKO TROSI.URADI O SAM TAKO I AUTO JE TROSIO PO GRADU CCA 8,5LIT.PRIJE NJIHOVE INTERVENCIJE BORD COM. JE POKAZIVAO PO GRADU CCA8 LIT, ASADA 12,5.MOZE LI BITI SENZOR? ZELIO BIH VASE CJENJENO MISLJENJE,JER ME SADA VISE BRINE BORD COMP,JER SERVIS U SARAJEVU NE ZNA ILI NECE.
ODGOVOR:Svako pranje motora narocito neodgovarajucim sredstvima i vodom je rizik jer se mogu oštetiti pojedine elektronske i elektricne komponente koje su bitne za rad sustava za upravljanje motorom. Dio koji se mijenja ( senzor, davaci ) moraju biti potpuno isti kao što je bio i original. Na vašem vozilu sigurno postoji dio koji ne radi na ispravn nacin nakon pranja motora. To može biti i loš kontakt na nekom od kontakata ili konektora u koji je ušla voda i radi cega je nastao pad napona na kriticnom mjestu. To je cesti uzrok lošeg rada motora i povecane potrošnje goriva. U ovom slucaju sigurno postoji uzrok kojega treba otkriti i otkloniti . Najprije provjerite sve elektricne kontakte i konektore na i oko motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 31.10.2009 17:26:00
Slika
PITANJE: Buduci da se približavaju hladniji dani svakako bi trebalo provjeriti i po potrebi zamijeniti rashladnu tekucinu. Vjerujem da nije problem to uciniti po principu "uradi sam" na cliu 1.2 2003 god. te vas molim za objašnjenje koje cijevi je potrebno skinuti odnosno redoslijed odpajanja cijevi kako bi cijelokupna tekucina izašla iz sistema.
Da li je potrebno odzracivati nekako prilikom nadolijevanja nove tekucine?
ODGOVOR:U rashladni sustav motora stane 5 litara tekucine. Kada ispuštate tekucinu iz sustav treba izici 5 litara ili nešto manje. Tekucinu možete ispustiti na gumenim cijevima a to je donja cijev hladnjaka, neke cijevi na motoru u blizini termostata. Nakon ispuštanja rashladni sustav dobro isperite obicnom vodom. Nakon toga opet spojite cijevi koje ste skidali. Stavite novu rashladnu tekucinu cija koncentracija treba biti za -36°C i niže. Upalite motor, dok motor radi ispuštajte zrak iz sustava na dva ventila ( jedan je na gornjoj cijevi grijaca ili hladnjaka a drugi je na gornjem dijelu hladnjaka ). Pricekajte dok se potpuno otvori termostat, dopunite još tekucine, provjerite radnu temperaturu u vožnji, grijanje ukljucite na maksimum, po potrebi stavite još tekucine ali na više od maksimuma.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - IZBACUJE ULJE

Datum objave: 31.10.2009 17:03:00
Slika
PITANJE: Posedujem Renault Vel Satis 2004godiste, 2.2dci motor. Pre nekoliko dana poceo je da mi pusta ulje, mislio sam da je na dihtungu poklopca glave motora ali nije, svo ulje je izbacio na iber lauf, mnogo mi kazu da je motor tropa, a presao je samo 120000km, merena je i kompresija i sve je ok. a ulje izbacuje kao nenormalno.Pa ako moze mala pomoc oko toga, ako ste ima mozda takav slucaj.
ODGOVOR:Motor može izbacivati ulje iz kartera kroz odušak za ulje ( iberlauf ) samo onda kada se u karteru stvara tlak ( pritisak ). Tlak u karteru nastaje propuštanjem kompresije kroz klipove i klipne prstenove. Pojava koju ste naveli može nastati u slucaju kada su ošteceni klip, klipni prsteni, cilindar. Napravite test propuštanja cilindara, izmjerite kompresiju, provjerite da li je zacepljen sustav za ventilaciju bloka motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - NESTABILAN RAD

Datum objave: 27.10.2009 00:10:00
Slika
PITANJE: Toplo pozdravljam i hvalim svaki napor da bitne informacije približite nama, koji svoje motorce posmatramo bez, ili sa jako malo razumijevanja i znanosti. Nisam primjetio da ijedan portal (servis) pruža išta slicno, i smatram da bi se mnogi trebali ugledati upravo na vas.
Nakon dužeg pracenja vašeg sajta, usudio sam se da vam se obratim, jer nisam naišao na slican problem medu vašim redovima. Vozim renault laguna, '97 godište, benzinac. U glavnom sam vozio medugradske distance i nisam imao problema. Medutim, kako je supruga preuzela auto (dosta gradske vožnje) poceo je raditi veoma nestabilno. Naime, jednom je nivo goriva dosegao minimum, i tada je prvi put zaštucao. Od toga dana, kad god dosegne radnu temperaturu, (ugrije se) auto naglo gubi snagu, motor poprima zvuk nekakve kosilice za travu u sporom hodu, moram dodavati gas, jer se u leru gasi.. i posvuda se pocne osjecati jak miris nesagorjelog benzina.
Kada se ovo desi, moram ostaviti auto da se potpuno ohladi (kazaljka za temperaturu mora pasti skroz na minimum) da bih ga ponovo pokrenuo uz normalan rad motora.
Interesantno je da se taj problem dešava i po samom paljenju; na primjer: Upalim hladan auto (vozi sasvim normalno), parkiram se, ugasim auto. Po ponovnom paljenju javljaju se gore navedeni simptomi. Ponovo cekam da se ohladi...
Citajuci vašu rubriku, posumnjao sam na map i maf senzore, ali njihova ocitavanja u omima su u skladu sa vrijednostima koje propisuje prirucnik. Takoder su mi u ovlašcenom renaultovom servisu promijenili i stavili originalnu lambda sondu prije godinu dana, zbog slicnog problema koji sam onda imao. Da li je moguce da ponovo moram davati 150eura za istu ? Rekli su mi da se ona ne kvari cesto. Ili pak postoji nešto drugo što bi mogli biti uzrok ovome. Može li problem jednostavno biti u lošem gorivu ? I šta raditi u tom slucaju.
ODGOVOR:Vaš opis je dosta detaljan te se može zakljuciti da sustav ubrizgavanaj ne radi ispravno. Prije svega ispitajte tlak i kolicinu goriva, injektora i filter goriva. Nakon ovoga potrebno je sistematski ( bez preskakanja ) ispitati i sve ostale dijelove sustsav elektronskog ubrizgavanaj. Po pitanju lambda sonde dobro je da znate da ona nije jedini uzrok radi kojega prestane raditi. Prije nje postoje i drugi uzroci koji mogu blokirati njezin rad. To su prije svega prevelika kolicina goriva, probijanje visokog napona, loše svjecice, propuštanje usisnog kolektora, loše mehanicko stanje motora. Kada bi stavili novu sondu i kada na bi otklonili naveden uzroke niti nova sonda ne bi radila. Vaše zadnje pitanje je pravo pitanje . Napravite kompletnu dijagnostiku motora ( mehanicku, hidraulicku, elektronsku ) , nako što je dobro odradena dijagnostika znati cete što je sve neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh