Danas je: 29.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT MEGANE COUPE - KUPOVINA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 03.06.2010 23:18:00
Slika
PITANJE: radi se o kupovini renault megane coupe, 1.6i 66kw, 1996. godina. automobil ima oko 160tkm, oprema je klasika, servo, el. podizaci, airbag, centralno (koje iz nekog razloga ne radi, vlasnik je putem telefona rekao da su nesto mijenjali pa da zato ne radi). zanima me kakvi su to automobili, sto trebam pripaziti dok gledam vozilo, i ostale osnovne stvari. dakako, nije to auto za koji sam zapeo, inace preferiram vece automobile, poput fiat marea.. no zbog cijene renaulta 1650 eura, i uzevsi u obzir da je registriran godinu dana, odlucio sam ga ici pogledati danas. hvala.
ODGOVOR:Navedena cijena je vrlo mala i vjerovatno odgovara trenutnom stanju vozila. U ovom slucaju treba biti oprezan da se ne dogodi da cete za buduce popravke dati više novaca nego što je cijena kompletnog vozila ( bolji bicikl ima isto takvu cijenu ). Ukoliko se ipak odlucite za to vozilo ispitajte stanje motora, mjenjaca, podvozja, upravljackog mehanizma , interijera. Na motoru obavite mjerenje kompresije, eko-test, kolicinu HC u ekspanzionoj posudi.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - INSTRUMENT PLOCA

Datum objave: 31.05.2010 17:07:00
Slika
PITANJE: Najprije pohvala i od mene što se tice odgovora na sva moguca pitanja i za sve vrste automobila. Vjerovatno ste upoznati sa problemima oko instrument ploce kod Renaulta scenica II . Dakle sama se po sebi gasi i pali, ne pokazuje pravo stanje, a zna se i ugasiti u potpunosti. Nakon što se malo lupne po kokpitu ponovo se upali i tako u nedogled. Da li je to moguce prelemiti kontakte, i ako znate gdje ( na kojem djelu ploce) je uglavnom problem s obzirom da je nova skoro tisucu eura, ako ne i više. Cuo sam i od drugih slicne probleme, ali nitko nije dao konkretan odgovor.
ODGOVOR:Problem može biti u konektorima koji se spajaju na instrument plocu ili puknuce hladnog lema . Puknuce nije moguce vidjeti. Lemljenje nije moguce jer se time napravi još vece šteta na instrument ploci. Proizvodac nije predvidio servisni popravak instrument ploce.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SENIC - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 31.05.2010 13:23:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam RTENAULT MEGANE SCENIC 1,9dci 2001 godina.Dešava mi se da se auto gasi u voznji pri 3500 obrtaja. Dok se to u leru ne dogada.Auto je bio na dijagnostici i ništa nije otkriveno.Provjerene su dizne,pumpe(obe),kompjuter.Sad mi majstor kaže da je to možda do injektora.Ne želim da sad išta radim dok ne dobijem Vaše mišljenje pošto sam do sad potrošio dosta svog vremena i novca.Još samo da Vam ovo napomenem.Naime radio sam reparaciju pumpe i dizni u ovlaštenom bosch servisu prije neki mjesec-dva dana i od tad mi se to i pojavljuje.Da možda oni nisu nešto pogriješili?Tad sam ocistio rezervoar i sav dovodni sistem za gorivo.Promjenjen je uljni,naftni i vazdušnji filter. U servisu su mi rekli da su dizne otišle radi nekvalitetnog goriva(prljavštine itd.),pošto je rezervoar bio prljav od pijeska i još nekakve cudne mase.
ODGOVOR:U ovom slucaju treba krenuti logicnim redoslijedom a to znaci da najprije ( po potrebi ) ispitate cistocu rezervoara , ispitate ispravnost dobavne niskotlacne pumpe ( tlak goriva ), provjerite ima li zraka u sustavu goriva, provjerite stanje filtera goriva, provjerite cijevi dovoda goriva. Nakon ovoga provjeriti treba ima li necistoce u Rail-u ( zajednicki sabirnik ) i kakvo je stanje diza ( moraju biti potpuno ispravne a to se može utvrditi jedino na ispitnom uredaju za dize ). Ako je sve navedeno u redu može se krenuti korak dalje i ispitati slijedece : senzor tlaka goriva na Rail-u, solenoidni ventil za tlak goriva, visokotlacnu pumpu, elektricnu instalaciju i konektore ( pad napona ), APP senzor pedale gasa, ECU centralu. Necistoce koje ste naveli mogu oštetiti dize , niskotlacni i visokotlacnu pumpu. U nekim slucajevima se cak mijenjaju slijedece komponente i sklopovi ; dobavna pumpa, filter goriva, Rail, dize, visokotlacna pumpa, sve ostalo se detaljno ocisti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II , GRANDTOUR - VUCE U STRANU

Datum objave: 24.05.2010 16:33:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane II Grandtour 1,5dci 105KS kupljen nov 2008. i od prvog dana vozilo vuce u lijevo. Vec par puta sam provjeravao špur pa su me uvjeravali da sa vozilom sve štima. Interesantna stvar je da se problem ne pojavljuje uvijek, odn. do nekih 60km/h se rijetko kad primjeti. Kada izadem na autocestu izuzetno se primjeti do nekih 140 km/h. Od cca. 145 km/h nadalje je u pravilu OK. Obzirom da sam ga kupio novog, naravno da sam prijavio problem ovlaštenom serviseru. Jedini odgovor koji sam dobio je da je sa špurom sve u redu i da se „Renault sa upravljackim trapezom za Megane nije baš proslavio“ štogod to znacilo. Nije sad da se auto ne može voziti tako, ali uvijek se osjeti lagani otpor pri držanju volana, što nakon duže vožnje zna biti iritantno
ODGOVOR:Vozilo može vuci u stranu ( stalno ili povremeno ) radi slijedecih faktora : geometrija ovjesa ( rekli ste da je dobra ), gume, kocnice, amortizeri, dijagonalna razlika izmedu prednjih i zadnjih kotaca, utjecaj kolnika , nešto nedefinirano a što treba istražiti direktno na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SUSTAV ZRACNOG JASTUKA NAKON SUDARA

Datum objave: 22.05.2010 17:01:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Laguna 1.6 16V proizvodnja 1999.godine.Nedavno sam imao frontalni udar sredinom auta u stub bankine.
Air-begovi se nisu aktivirali.Vozilo sam popravio u servisu,ali nisam zadovoljan objasnjenjem nakon dijagnostickog testa.
Naime,kompjuter je pokazao neispravnost na tom segmentu,a majstor tvrdi da se jastuci nisu aktivirali jer nije doslo do pomjeranja centralnog tunela,vec da su samo reagovali sigurnosni pojasevi,odnosno njihovi zatezaci.Da bi se sve vratilo u funkciju tvrdi da treba zamjeniti oba zatezaca i neki procesor,sto je skoro pola iznosa popravke limarije prednjeg dijela koji sam vec uradio(skoro 500 eura).Majstor to tvrdi iako nije provjerio da li su oba zatezaca reagovala,obzirom da sam prilikom udesa bio sam u vozilu i samo je vozacki pojas bio zakopcan.Drugo,on uopste nije provjerio ispod sjedista da li su zatazaci stvarno kako on kaze "ispaljeni".Kompjuter je pokazao gresku,odnosno neispravnost,ali zar se mora sve mijenjati novim,zar se ne moze izvrsiti resetovanje i ponistavanje gresaka,odnosno deblokiranje zatezaca.Molim Vas za objasnjenje i savjet kako da budem siguran u ispravnost,a da se ne izlazem nepotrebnim troskovima.
ODGOVOR:Kada vozilo doživi sudar i kada se aktivira sustav zracnog jastuka mijenjaju se svi dijelovi koji su se aktivirali. To važi za sve automobile pa i za Vaše vozilo.
Ako se na Vašem vozilu aktivirao samo pirotehnicki zatezac vozackog sjedala tada se uz njega mijenja zracni jastuk koji se aktivirao ( jedan ili više njih ) i upravljacka centrala zracnog jastuka. Nakon što se zamijene potrebni dijelovi provjeravaju se i ostali dijelovi zracnog jastuka i po potrebi se otklanjaju pronadene greške. Kada je sve to obavljeno sustav se stavlja u funkciju. Nakon toga je sustav ispravan a to cete prepoznati tako kada se ukljuci kontakt sve lampice kao i kontrolna lampica zracnog jastuka na instrument ploci se upale, nakon paljenja motora sve lampice se gase ukljucujuci i lampicu zracnog jastuka. Po pitanju resetiranja imate krivu predodbu, sve što je neispravno ne može se resetirati a kontrolna lampica se ne može ugasiti. Kada se kontrolna lampica ne može ugasiti ( softverski ) sustav zracnog jastuka nece raditi.
DODATNO PITANJE:
Htio bih objasniti detalj oko lampice zracnog jastuka.Naime,ona se prilikom kontakta pali zajedno sa ostalim,a nakon startovanja motora se gasi.Tako je funkcionisala prije sudara,a tako funkcionise i sada i to je ono sto me zbunjuje. Obzirom da se ni jedan zracni jastuk nije aktivirao prilikom sudara,majstor je bio neodredjen i nije precizirao gdje je greska,vec je bez detaljne provjere ustvrdio da su se aktivirali pirotehnicki zatezaci.Kako sam ja drugi vlasnik vozila bojim se da prethodni nije imao udes,pa da je nakon toga uradjeno neko prespajanje da bi se kompjuter zavarao i pokazivao ispravnost prilikom startovanja motora,a na dijagnostici pokazivala neispravnost.Ako je ovo po srijedi,kako se tacno moze dobiti stvarni uvid u ispravnost kompletnog sistema zracnih jastuka i gdje bi to bilo najbolje provjeriti.
ODGOVOR:
Ako se lampica normalno pali i nakon paljenja motora gasi to je dobar znak i ukazuje na ispravnost sustava zracnog jastuka. To takoder znaci i da su ispravni pirotehnicki zatezaci sigurnosnih pojaseva. Kompjutorskom dijagnostikom sustava zracnog jastuka najvjerovatnije ce se utvrditi da je isti ispravan . Ako je to tako nema potrebe da se bilo što radi na navedenom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - Battery Charge Faulty Operation

Datum objave: 15.05.2010 11:14:00
Slika
PITANJE: Dobar dan postovani gospodine Meicu.Posle duzeg vremena javljam se zbog opet nesvatljivih problema.naime vozim,ako nije u kvaru Renault Lagunu 2.2 dt 1998 god.Pre 10 dana pukao mi je zupcasti kais u sva sreca sporoj voznji prilikom prelaska preko lezeceg policajca,ravno ispred servisa u kome odrzavam automobil,kakve li ironije.Nakon dva verglanja majstor je sva sreca odmah ustanovio u cemu je problem.Nakon pregleda utvrdio je da su samo popucale klackalice(rece da je to nekakav sigurnosni sistem i da je sreca sto sam se sporo kretao),drugog ostecenja nije bilo.Naravno kupih i nove klackalice,novi kais,roler,spaner,pumpu za vodu i kad sam vec to obavio kupio sam i novi PK kais da se zameni.Juce auto doterah kuci radi kao sat,sve 5,ali sinoc u toku voznje upalila se lampica upozorenja za akumulator i rece board kompjuter Battery charge faulty operation.ja dodam malko jaci gas lampica se ugasi.Jutros opet,inace kad je auto hladan malko pisti pa prestane pk kais.E,da briga bude jos veca jutros kada sam ga upalio ista stvar,ja dodam gas lampica se ugasi pa se upali ja dodam jos jace oko tri hiljade obrtaja lampica se u potpunosti ugasi,pa malko trepne.pa se opet ugasi i ne vraca se.E sad ja mu slucajno dodao gas do nekih 5000 rpm kad ono auto poce da se trese i da se cuje neko lupkanje iz motora,ja ugasim auto,upalim radi ok,ponovo ovaj put namerno do 5000 rpm radi ok.Sta se zbiva?Unapred hvala dragi prijatelji.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu mogu zakljuciti da napon kojega daje alternator nije dobar i da je niži od potrebnog ( Battery Charge Faulty Operation ). Uzroci mogu biti : labav kanalni remen, neispravan alternator, neispravna elektricna instalacija. Kada je motor bez opterecenja ( rad u leru ) nije razumno da motor ubrzavate na 5000 o/min . Zvuk lupanja koji ste culi ne bi se smio cuti. Ukoliko se to ponovo pojavi na nižim brojevima okretaja zatražite mišljenje najboljeg strucnjaka . Na takav nacin se obicno pojavi zvuk / lupanje leteceg ležaja klipnjace.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - LUPANJE U PREDNJEM DIJELU

Datum objave: 08.05.2010 21:19:00
Slika
PITANJE: Dobar dan, bio bih vam jako zahvalan ako mi odgovorite na ovo pitanje i jako bi mi pomoglo ako mi izadete u susret sa savjetom!
Vlasnik sam Renault Lagune 1.8 95. je godiste.
Sa otoka Losinja sam i ovdje nema bas najboljih majstora i ovih nekoliko koji su tu gledaju samo kako sto vece novce izvuc od musterije a jako lose posao odrade, jel sam vec imao takvih problema prosle godine kad sam mjenjao lamelu i cjena promjene lamele i par manžetna su me sa njegovim rukama dosle oko 5 000 kuna, sto mi nema bas veze sa zdravim razumom i mislim da nije realna cjena!
Imam problem sa autom u posljednje vrijeme, cujem lupanje pri voznji i pri naglom kocenju ili davanju gasa nesto doslovno pukne u prednjem djelu auta, i jednako tako i mjenjac se pomjera(trza) naprjed nazad, od toga svega mislim da su mi amortizeri dotrajali a ovo lupanje i trzanje mjenjaca imam sumlju na homokineticki zglob, pa ako bi mi mogli pomoci sa savjetom dali bi to moglo biti to i gdje bi mogao naruciti te djelove po normalnoj cjeni, posto jos nisam nikad narucivao djelove za auto a vama vjerujem i vidim da volite taj posao koji radite!
FORD MONDEO - LOŠ RAD MOTORA
8.5.2010. 21:14
PITANJE:
Pozdrav, radi se o mondeu 65kw 93. god
1, kada vozim uzbrdo u recimo 3. brzini na oko 2100 okretaja se auto pocinje zaletavat kao da ce krenuti jace pa opet posustane a ja drzim cijelo vrijeme isto pritisnutu papucu gasa
2. na polugi gasa visokotlacne pumpe (lucas) nalazi se nekakav ja mislim potenciometar kojem se može pomicat kut, a moj frend dirao i sad neznamo kako je bio dali se moze to vratit na staro i cemu to sluzi???
3.na turbini ima neka ko šalica i iz nje izlazi poluga koja ide u turbinu, mislim da to služi za zakretanje kuta krilaca turbine, stvar je u tome se neda ni pomaknuti probao sam i s wd-40 i s sarafcigerom i neide, auto vuce i turbina se osjeti.
ODGOVOR:Moguci uzroci lošeg rada motora na uzbrdici mogu biti : zrak u sustavu goriva, filter goriva, necistoce u rezervoaru, regulator kolicine goriva, upravljacki modul visokotlacne pumpe, mehanicko stanje motora. Potenciometar na visokotlacnoj pumpi se ne smije dirati jer se isti podešava kada je pumpa na ispitnom uredaju. Sada možete jedino pokušati pronaci prvobitni položaj . Navedeni dio na turbini može biti ventil za rasterecenje Wastegate koji se ukapca kod veceg broja okretaja. Sa Vašim znanjem nema potrebe da bilo što dirate na turbini , visokotlacnoj pumpi i motoru. To se ne radi niti prilikom redovitog servisiranja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PUMPICA ZA VODU

Datum objave: 04.05.2010 22:03:00
Slika
PITANJE: Ne radi pumpica za vodu brisaca,pa vas molim moguci uzrok kvara,i uputstvo kak da si sam pomognem?
ODGOVOR:Pumpica može biti neispravna i tada se treba zamijeniti. Isto tako ona može biti ispravna a ne funkcionirati. Uzrok je prekid napajanja . U ovom slucaju najprije treba ispitati da li je uzrok osigurac. Ako je osigurac ispravan uzrok treba tražiti u prekidu na elektricnoj instalaciji ili nakom kontaktu kod kutije s osiguracima . U rijetkim slucajevima neispravan može biti i prekidac na volanu kojime se aktivira pumpica.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - OTEŽANO PALJENJE TOPLOG MOTORA

Datum objave: 27.04.2010 14:04:00
Slika
PITANJE: Poštovani! Posjedujem Lagunu 2002. godište, 1.8, 16V, sa ugradenom plinskom instalacijom, te Vas ovim putem molim da mi odgovorite na upit. Naime dok je motor potpuno hladan i ljeti i zimi, tj. na nižim i niskim temperaturama pali bezprijekorno kako se kaže na "prvi zub", dok nakon krace ili duže vožnje, kada se motor zagrije i odstoji recimo 20 - 30 minuta teže upali, nakon kraceg verglanja i nadalje što je hladniji bolje pali.
ODGOVOR:Razlozi otežanog paljenja kada je motor topli mogu biti : tlak goriva, kolicina goriva na pojedinim injektorima, regulator tlaka goriva, injektori, nepovratni ventil za gorivo, ECT senzor, lambda sonda, kompresija, elektricna instalacija, ECU centrala. Dijagnostikom motora tocno se može utvrditi uzrok.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - GREBANJE U PREDNJEM DIJELU

Datum objave: 27.04.2010 13:54:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam renault megan 1.9 Tdi 1997 godina kod naglog kocenja cuje mi se ko grebanje na prednjem djelu auta i po mojoj procijeni auto ima duži put zaustavljanja koda ABS otpusti kocnice ali auto ne proklizi. Dali je to normaljno ili je problem u ABS -u ili je loše hidraulicno ulje u sistemu a ponekada i dobro zakoci i ne cuje se grebanje u prednjem dijelu..
ODGOVOR:Zvuk kada je aktiviran ABS je karakteristican i lako ga je prepoznati. Zvuk koji Vi cujete ne mora biti zvuk ABS-a nego nešto drugo. Najcešce je to disk, disk plocica, kocna kliješta, nešto netipicno što treba cuti direktno na vozilu. Ako vam je zgodno navratite pa cemo vam to pregledati besplatno.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT FLUENCE - ZUPCASTI REMEN SE NE UHODAVA !

Datum objave: 21.04.2010 21:43:00
Slika
PITANJE: Kupio sam novi Renault Fluence 1,6 16 V i odmah uocio da se na motoru na strani gdje je zupcasti remen, cuje neugodan zvuk nalik na struganje i to samo pri nižim brojem okretaja. U servisu su mi rekli da se zupcasti remen uhodava. Sada sam prošao 1000 km a problem je isti. Prije nego što ponovo odvezem auto u servis volio bih cuti Vaše mišljenje o ovom problemu.
ODGOVOR:Zupcasti remen se ne uhodava , ako je ispravno montiran i zategnut nikakvih zvukova ( ni uhodavanja ) nema. Reklamirajte navedeno jer na to imate pravo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - VENTILATOR NE PUŠE

Datum objave: 12.04.2010 13:50:00
Slika
PITANJE: Evo javljam se sa malim problemom kupio sam nedavno rabljeni Scenic 1.6 16V 2003 godina problem je sljedeci recimo ujutro upalim auto i ventilacija je upaljena ventilator odradi jedno 15 sekundi i poslije nista mrtav mogu jedino na displeju mjenjati smjerove upuhivanja zraka i brzinu ventilatora ali nista se ne desava ventilator jednostavno ne puse .Znaci da opisem konkretno postavim zeljenu temperaturu na minimum to je 15 bez upaljenog klima uredjaja ventilator pokazuje da je na pola snage vrtnje upaljeno je kruzno cirkuliranje zraka u kabini ili koristenje vanjskog nije bitno i ventilator samo pri prvom paljenju tog dana obicno ujutro odradi 15 sek i poslije vise nista.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu kvar treba tražiti na elektricnoj instalaciji i na upravljackom modulu motora ventilatora. Neki modeli imaju i upravljacko racunalo za funkciju grijanje-hladenje. Prvi korak je provjere elektricnih konektora sustava ventilacije, nakon toga provjera upravljacke elektronike.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 09.04.2010 21:59:00
Slika
PITANJE: Obzirom da je prošlo 80 000 km od izmjene zupcastog remena i pumpe za vodu mislim da je sada ponovo vrijeme da se remen, odnosno pumpa vode zamjene. Nadalje, obzirom da zadnjih par dana u predjelju remenica, odnosno zupcastog remena cujem metalno zveckanje, da li smatrate da bi pri zamjeni remena bilo uputno zamjeniti i remenice na motoru ili možda neki od semeringa? Odnosno, da li to ''metalno zveckanje'' (koje se nakon 2500 ok/min prestaje cuti) proizlazi iz osovine, odnosno ležaja neke od remenica.
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli logicno je da se zamijeni razvodni mehanizam te da se naprave i sve ostale potrebne radnje koje su povezane sa razvodnim mehanizmom ( remenica, eventualno semering ako pušta ulje ). Nakon toga bi dugorocno opet sve bilo riješeno.
Eventualna štednja ne nekom od dijelova se ne isplati.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - BRTVA CEPA KARTERA

Datum objave: 02.04.2010 10:52:00
Slika
PITANJE: Imam problem, posle zamene ulja u motoru nakon mesec dana pocelo je da kaplje ulje na srafu za ispustanje ulja.Kad sam sinuo sraf na podlosci je imala neka guma. Ja sam stavio na sraf podlosku staru pa ispod nje o prsten I zatego Sam sraf, ali sada I dalje kaplje ulje ali manje. Kako da rIješim problem unapred zahvaan
ODGOVOR:Kada se mijenja ulje tada se obvezno mijenja i brtva cepa kartera. Brtva cepa treba biti odgovarajuca . Drugi uvjet je da dosjedna površina na cepu kartera i na samom karteru bude ravna. Kada je to tako onda nema ni curenja ulja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 31.03.2010 10:04:00
Slika
PITANJE: Supruga mi vozi Clio 1.2 60ks benzinac, star 10 godina, 160 000 km.
Prije 10tak dana poceo se javljati problem kod paljenja, i to nakon što auto duže stoji nevožen, npr. kada se ujutro pali. Kada se da kontakt uredno se cuje pumpa, nakon pokretanja alternatora potrebno je 6-8 „verglaja“ da auto upali, nakon toga pali uredno, cak i nakon stajanja od nekoliko sati. Medutim što je duže stajanje(više sati/dana) to je potrebno duže „verglanje“, kao da je gorivo „isparilo“ pa ga treba ponovno dogurati. Inace mašina radi uredno i mirno i osim toga nema drugih problema.Filtar goriva i svjecice su mijenjane na 142 000 kilometara, ulje na 152 000 kilometara. Moja je ideja bila promijeniti filtar goriva, te sve konektore odštekati, pošpricati sa kontakt sprejem te ponovno uštekati, no možda vi imate kakav bolji savjet.
ODGOVOR:Vaša ideja ne može nikako štetiti nego samo biti od koristi. Ukoliko se navedenim radnjama ne postigne rezultat ipak ce trebati obaviti i ispitivanje pojedinih komponenata sustava ubrizgavanja , sustava paljenja , sustava za upravljanje motorom. Osnovni uzroci mogu biti izostanak iskre na svjecicama, mala ili nikakva kolicina goriva na injektorima u momentu kada motor ne može upaliti, mehanicko stanje motora. Prilikom dijagnostike potrebno je ispitati slijedece : tlak goriva, injektore, MAP senzor, ECT senzor, senzor položaja leptirastog ventila, aktuator minimuma, VAF senzor, elektricna instalacija, ECU centrala. Po potrebi javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - TURBINA I INTERCOOLER

Datum objave: 22.03.2010 18:19:00
Slika
PITANJE: Poštovani,molim vas za mišljenje a u vezi zvuka turbine koji je poput
zvižduka koji raste srazmjerno dodavanju gasa i prilicno je
glasno.Vozilo , renault laguna 1.9 dci iz 2003. g.p. ,sa 163.000
kilometara.Naime takav je zvuk od kad je vozilo u mom vlasništvu i on
je takav za mene uvijek isti .Dok sam imao priliku da se vozim u
drugoj laguni istog motora i godine gdje taj zvuk nije dolazio do
izražaja u toj mjeri , napominjem da nemam za sad nikakvih problema
sa vozilom u smislu mehanike ili elektronike , za sad odlican i mekan
rad motora .Da li je ovakav zvuk turbine razlog za zabrinutost ili
možda najava kvara ili ?
ODGOVOR:Navedeni zvuk nije normalan i treba ustanoviti o cemu se radi. Moguci uzroci su propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine, istrošenje na samoj turbini. Neposrednim uvidom na samom vozilu nije teško zakljuciti što je od navedenog uzrok i kako riješiti opisani nedostatak ( kvar ).
DODATNO PITANJE:
Poštovani , zahvaljujem se na vašem odgovoru , bili ste u pravu , nakon rastavljanja turbo punjaca vidjelo se da je postojao aksijalni zazor u osovinici turbine tako da su poderana krilaca kolektora i karika ( prsten ) a cudno nije probilo ulje.Turbinu sam riješio zamjenom nove, medutim po skidanju kompletnog sistema radi detaljnog cišcenja primjetio sam da mi je intercooler nabubrio kao da je bio izložen prekomjernom pritisku zraka.Da li je to posledica lošeg turbo punjaca ili da sad ocekujem i nešto drugo?
ODGOVOR:
Deformacija intercoolera može nastati radi mehanickih deformacija ili radi prevelikog tlaka turbine u nekom momentu. Intercooler možete dobro ocistiti ( isprati ), osušiti i ispitati. Ispitivanje možete obaviti komprimiranim zrakom na tlak od 5 bara. Ako kod toga tlaka intercooler ne propušta možete ga koristiti i dalje bez obzira na deformaciju koju ste naveli. Radni tlak turbine je do 1 bar. Po potrebi ispitajte tlak turbine i sustav za regulaciju tlaka turbine.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - ZAMJENA DISK PLOCICA

Datum objave: 21.03.2010 20:14:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic!Renault Laguna 1998g 2.2dt. Možete mi objasnit kako da zamijenim prednje pakne?? Unaprijed HVALA!!
ODGOVOR:Opis zamjene disk plocica nije dovoljan da kvalitetno obavite navedene radove. Uz opis je potreban i praktican rad koji sacinjava 80% vještine a samo 20% je teorija. Ukoliko to i dalje želite obaviti na vlastitu odgovornost postupak je slijedeci: podignuti vozilo na servisnu dizalicu, demontirati prednje kotace, pomocu odgovarajuceg kljuca ( ovisi koja su kocna kliješta, Bendix, Girling, Lucas, Ate ) osloboditi kocna kliješta iz ležišta, vratiti klip u pocetni položaj, demontirati kocne plocice, obaviti potrebnu doradu na nosacu kocnih kliješta, na samim kocnim kliještima, provjeriti stanje diska kocnice, ugraditi nove disk plocice, ugraditi kocna kliješta, ispravno zategnuti kocna kliješta. Isto to napraviti s drugom kocnicom. Napumpati kocnicu, ugraditi kotace, probati efekt kocenja , provjeriti da se ne griju prednje kocnice.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - LAMPICA LAMBDA SONDE

Datum objave: 16.03.2010 15:44:00
Slika
PITANJE: Postovani ja posjedujem Renault twingo 16v 2001 i vec dvije godine svremena na vrijeme,uglavnom kad je vlazno vrijeme,imam problem tipa DA MI se tokom voznje upali signalna lampica za lambda sondu na kontrolnoj tapli auto gubi snagu,trese se strahovit,uzasno je glasan Kao DA mu NE rade svi cilindri,I kad je u leru NE radi ravnomjerno tj. Imam utisak DA ce MI se svakog momenta ugasi sto se par puta zaista I dogodilo,isao Sam na dijagnostiku I NE znaju MI reci sto je.Prije mesec Dana na insitiranje majstora Sam mu promjenio bobinu I sve svecice,sto to moze biti.
ODGOVOR:Kada se pali kontrolna lampica motora to je siguran znak da sustav ubrizgavanja i ili sustav paljenja ne rade ispravno što je loše za motor jer utjece na trajnost motora i pojavu drugih kvarova. Neispravno može biti : mjerac mase zraka, ECT senzor, IAT senzor, potenciomatar leptirastog ventila, lambda sonda, propuštanje usisnog kolektora, elektricna instalacija, sustav paljenja , regulator tlaka goriva, EVAP ventil, injektori, mehanicko stanje motora, ECU centrala. Kada se obavi ispitivanje navedenih komponenata može se tocno znati što je neispravno i cijena popravka. Ovakva ispitivanja radimo svakodnevno tako da su nam poznati svi detalji.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - BUCAN JE I TRESE SE

Datum objave: 04.03.2010 16:15:00
Slika
PITANJE: clio 1.5 dci , 65KS, 117.000 km
pri radu u leru cuje se kuckanje, i prije ga je bilo dok je hladan, ali sada je to manifestirano kao neko pulsiranje. motor je dosta bucan, a mjenjac prilicno trese. kod kretanja kad je poluga kvacila visoko, ponekad se cuje zvuk kao da se nešto zaletava (neki kažu da je to zamajac). U 2.stupnju prijenosa, na malim okretajima ponekad teško ubrzava.kad se moor zagrije i kad staneš, zvuk je nekako metalan, kao da nešto lagano struže, podsjeca pomalo na zvuk ventilatora racunala. kod ubrzavanja u vožnji mjenjac je skoro miran, a pri konstantnim okretajima opet lagano trese. auto bez problema postiže 160-170 km/h.
Obzirom na sve što se navodi po netu, zanima me vaše mišljenje, prije svega zašto se trese mjenjac, da li je to do motora ili do prijenosa? konkretno da li ovo ukazuje i na mogucnost nekog veceg kvara, PVT, dizne, turbina.?
ODGOVOR:Tocan uzrok i razloge navedenih pojava mogu navesti nakon pregleda Vašega vozila. Ovom prilikom mogu navesti moguce neispravnosti a to su : zrak u sustavu goriva, filteri, ECT senzor, EGR ventil, hidropodizaci, senzor radilice, senzor tlaka goriva, VT pumpa, dize, mehanicko stanje motora, regulator kolicine goriva, Ecu centrala. Mjenjac se trese radi nepravilnog rada motora na minimalnom gasu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VUCE U STRANU

Datum objave: 03.03.2010 14:16:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za savjet glede Renault Megane II 1.6 16V 2004. g. Auto lagano vuce u desnu stranu, a prilikom zaustavljanja, tocnije kad auto u potpunosti stane volan se pomakne u desno za centimetar.
ODGOVOR:Navedena pojava ukazuje na neispravnost nekog od dijelova ovjesa (istrošenja, deformacije ). Isto tako uzrok može biti kocni sustav na prednjeim kotacima. Potrebno je detaljno pregledati sve dijelove ovjesa i kocni sustav. Nakon popravka obvezno se radi opticko podešavanje ovjesa.
na vrh Povratak na vrh