Danas je: 14.02.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT LAGUNA - CRNI DIM

Datum objave: 20.03.2011 00:12:19
Slika
PITANJE: Postovani majstore!!! Muku mucim sa lagunom 1.9dci 2002god. Imao sam problem, najprije se culo lupkanje u ( getribi,motoru) i bacao je veliku kolicinu crnoga dima.Obisao sam podosta majstora izmedu ostalog i ovlasteni auto servis“ Roca“ u ZG gdje su mi rekli da je u pitanju alternator i naravno ga zamjenili I masno naplatili 6.400kn da bi se ispostavilo da to uopce nije problem. Razocaran u njhovu kvalitetu rada otisao sam kod drugog servisera koji je dao diagnozu da je u pitanju nesto u getribi. Rastavio je getribu i rekao da moram zamjeniti sljedece:zamasnjak,korpu,lamelu i potisni lezaj. Kada je i to sve promjenjno,sto me je kostalo takodjer vecu sumu novca cca 13.000kn ispostavilo se da ni to nije problem.U motoru se i dalje culo lupkanje i bacao crni di kao do tada.Poslje tog zahvata majstor mi je rekao da odvezem auto kod nekog drugog da On nezna sta bi moglo biti. Bio sam prisiljen odvesti auto u drugu mehanicku radnju gdje bi mi nakon pregleda vozila rekli da je upitanju turbina. Istina je da su loparice i osovina na turbini bili istroseni i stavljena je nova turbina. Medutim i dalje se culo lupkanje i dalje je bacao veliku kolicinu crnog dima. Da skratim, predlozeno mi je da raskopaju motor jer nakon toliko ulozenog novca nema smisla da sad odustanem. Na motoru je raden sljedeci zahvat: specijala radilice+ svi lezajevi novi, reparacija glave (naravno novi ventili itd.) novi grijaci, novi ulosci diza,svi moguci filteri, brtvila itd.Auto sam preuzeo i lupkanje je nestalo ali i dalje baca puno crnog dima i sad na kraju balade pali mi se u voznji kontrolna lampica od grijaca i auto mi ode u (safe mod) i kada se upali kontrolna lampica od grijaca prestane bacati crni dim, ujedno auto ostane bez snage. Kada auto ugasim i ponovo upalim lampica od grijaca se ugasi dobije ponovo snagu i naravno baca puno crnog dima. Ponovo sam otisao u servis“Roca“ na kompjutorsku diagnostiku i rekli su mi da neznaju sta je. Molim vas pomozite sa savjetom jer sam vec bankrotirao i polako sam i sam PROLUPAO!!!!!!!!!!!!!!
ODGOVOR:Najprije, zao mi je sto ste imali i imate toliko problema i troskova oko Vasega vozila. Ovom prilikom cu Vam dati objasnjenje radi kojega se pojavljuje crni dim , pali se kontrolna lampica motora, motor nema snage. Sve navedeno je povezano a lampica se pali jer postoji greska/greske u sustav elektronske dobave goriva i regulacije motora. Moguce greske su : EGR ventil, MAF senzor, dize, tlak turbine, Wastegate ventil turbine, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, FRP senzor, solenoidni ventil za tlak goriva, APP senzor, VT pumpa, Ispusni sustav, ECU centrala. Kao sto vidite ima puno mogucih uzroka . Potrebno je ispitati sve komponente koje sam naveo u cilju defektiranja kvara. Nakon toga se moze predloziti rjesenje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRZAJI MOTORA I CRNI DIM

Datum objave: 21.03.2011 01:37:12
Slika
PITANJE: Postovani, zaista je vasa stranica za svaku pohvalu! Pretrazivala sam internet i ni na sta slicno nisam naisla pa vam se unaprijed zahvaljujem na izdvojenom vremenu za moje pitanje. Posjedujem Renault Megane 2006.god 1.9 dizel. Prije nekog vremena primjetila sam kod povecanog napora (veca uzbrdica ili naglo ubrzanje) lagane trzaje motora (kao da ne povuce odmah), a zatim i pojavu crnog dima. U servisu gdje sam odvezla auto, nakon objasnjenja pitali su da li se pali ikakva lampica i rekli da je mozda u pitanju turbina. Nikakva lampica upozorenja se ne pali, a nakon testiranja auta (u pitanju je ovlasteni renaultov servis) rekli su da ne bi trebalo biti do motora. Zakljucak je bio da je u pitanju zacepljeni ispusni sustav, koji su oni skinuli i ocistili i rekli da bi trebalo biti sve u redu. Medjutim, problem i dalje postoji, u pocetku malo manje nego prije, ali sad opet primjecujem dim pri jacem dodavanju gasa i uzbrdici, kao i trzaje.Zanima me vase misljenje, da li mozda moze biti do necistog goriva? Automobil se redovito servisira, pri kupovini je bio presao 140000km (veliki servis je radjen pri 123000), imao je urednu servisnu knjigu, do sada je presao 165000km - a vise vlasnika automobila u mom mjestu se tuzilo na probleme s automobilom koje su posljedica loseg goriva.Mozete li molim vas pretpostaviti sto bi moglo biti u pitanju i uputiti me sto dalje da radim?
ODGOVOR:Na pojavu crnog dima , gubitak snage i trzanje u voznji mogu utjecati mnogi faktori. Najcesci uzroci su : filter zraka, suzenje usisnih kanala, EGR ventil, dize, Wastegate ventil turbine, turbina, ECT senzor, senzor tlaka goriva, APP senzor, VT pumpa, ispusni sustav, ECU centrala, MAP senzor, i drugo. Uloga servisa je da detaljno i strucno pregleda motor, obavi sva potrebna ispitivanja, otkrije kvar, predlozi rjesenje, navede cijenu popravka. Vi niste dobili takvu uslugu i zato je problem prisutan i dalje. U ovom slucaju ne bih rekao da je uzrok gorivo. Jedino sto mogu predloziti je da obavite pregled motora i dijagnostiku kakvu sam i naveo. Nakon toga ni rezultat nece izostati.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT - 5 1,6 GTD - NAMJEŠTANJE FAZE MOTORA

Datum objave: 27.03.2011 23:31:20
Slika
PITANJE:

Postovani, pridruzujem se pohvalama za Vas servis i sajt i molim za pomoc. Vozim reno 5 gtd 1.6 1986-1987 godiste i imam sledeci problem: na zupcastom kaisu ne postoje oznake za uzubljenje kao na nekim slikama koje sam pronasao na internetu, ne postoje ni oznake na poklopcu jer isti nije ni bio na vozilu kad sam ga ja kupio. Sada je otvaran motor i menjane karike i lezajevi. To je uradeno u jednom malom servisu u Beloj Palanci i majstor je to uzubio kako je umeo a i ne poseduje nikakvu literaturu. Imam utisak da sada ne vuce kao pre i teze pali. Molio bih za sledeci podatak: koliko ima zuba od repera na radilici do repera na uljnoj pumpi pa do repera na zupcaniku za bregastu i do r oznake na pumpi visokog pritiska. Molio bih da mi odgovorite mejlom jer nemam internet kuci i ne mogu uvek da procitam odgovore. Nije problem da ovo stavite i na sajt jer bi dobro doslo i nekom drugom vlasniku malog dizela. Znam ja da u Nisu postoji dobar renoov servis ali nisu hteli ni da ga pogledaju kad sam im rekao koje je godiste a meni to auto odlicno sluzi.Umapred zahvaljujem na pomoci.

ODGOVOR:

Bez detaljnih uputa , crteza detalja i alata za blokadu radilice tesko cete namjestiti tocan polozaj faze motora. Navedeni alat definira tocan polozaj radilice i to mora biti potpuno tocno bez odstupanja jer se prema tome polozaju podesava polozaj ostalih remenica. Postupak ide na slijedeci nacin : na prednjoj strani bloka motora se demontira metalni cep s navojem, na mjesto cepa se stavi navedeni alat koji se fiksira na isti navoj na kojemu je prije bio cep. Nakon toga se laganim okretanjem oko polozaja GMT koljeno radilice nasloni na fiksirani alat i to je tada tocan polozaj radilice. Nakon toga se namjesti pogonska remenica visokotlacne pumpe prema oznakama ( oznaka je tocno u polozaju kao kada mala kazaljka sata pokazuje tri sata ). Polozaj i oznaka na remenici radilice nalazi se nasuprot oznake na lednom poklopcu iza remenice ( to je otprilike polozaj kao kada mala kazaljka sata pokazuje cetiri sata ). Remenica i oznaka pomocne osovine ima takoder oznaku na samoj remenici i na lednom poklopcu motora ( dobro se vidi ). Nakon ovoga moze se montirati zupcasti remen.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SVIJETLE LAMPICE KOČNOG SUSTAVA

Datum objave: 27.03.2011 23:28:17
Slika
PITANJE:

Vlasnica sam Renault Lagune 2.2. iz 2002. godine, diesel. Vec duze vrijeme mi na kompjuteru svijetle prednji kotaci i na kontrolnoj ploci usklicnik i serv. Isla sam na servis ali svi kazu da nije nista i da vlaga ulazi u kotace pa da zato svijetli, jer kad je vani jako sunce i auto na suncu ne svijetli nista. A danas mi se uz to upalila na kontrolnoj ploci lampica stop pa bih vas zamolila ako mi mozete reci sta bi to moglo biti.

ODGOVOR:

Kontrolna lampica koju spominjete ukazuje na gresku u kocnom sustavu, odnosno istrosenje kocnih obloga ( disk plocice ). Isto tako to moze biti netocna informacija ako sustav za kontrolu istrosenosti kocnih obloga nije ispravan. Radi toga se upalila i lampica STOP . Kada se upali lampica STOP to je znak da treba obaviti potreban popravak kocnog sustava. Osnovni zadatak servisa je da utvrdi cinjenice, predlozi rjesenje i otkloni nedostatke ( greske ). Nakon dobro obavljenog posla spomenuta lampica/lampice nece se vise nekontrolirano paliti. Na kraju bih jednostavno rakao da postoje samo dva moguca uzroka i to istrosenost kocnih obloga ili greska u sustavu za kontrolu istrosenosti kocnica ( najcesce je to elektricna instalacija ). Po potrebi jevite se opet.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - BUĆKANJE ULJA

Datum objave: 20.03.2011 00:20:58
Slika
PITANJE: Zanima me da li bi mi htjeli pomoci ovako preko maila i uputiti me sto da ucinim sa servom. U samoj posudi pri radu u leru ulje se bucka i to dosta jako, ta na taj nacin kroz cep podosta slini i servo na tom mjestu gubi ATF. Sada me zanima zasto se desava tako veliko buckanje u posudi dok volan miruje, a dok se volan pocne okretati buckanje postane jos jace i kroz sam otvor posude ulje baca van...Kolicina ulja je u granicama normale.Radi se o Renault Laguni 2.2 dci. 2004 godiste.
ODGOVOR:Buckanje ulja nastaje radi utjecaja i funkcije pumpe servo volana koja stvara hidraulicki tlak. Nivo ulja ne smije biti previsok a brtva cepa treba dobro brtviti. Ukoliko i nakon pregleda brtve cepa i dalje nastaje propustanje ulja , moguci uzroci su servo pumpa ili visokotlacna cijev s redukcijom . Pregledom detalja na samom vozilu moglo bi se utvrditi da li je u pitanju neispravnost ili nije.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - ABS, ESP

Datum objave: 04.08.2010 20:10:00
Slika
PITANJE: radi se o jednoj okladi pa Vas molim da odgovorite na neka pitanja da vidimo tko je od nas koji smo se kladili u pravu.
1. Prijatelj ima Renault Scenic 2005. godište i rekao je da ABS koci samo prednje kotace a zadnjima da ne upravlja ABS jeli to istina?
2. Da li rucna kocnica kod njega koci sva 4 kotaca?
3. Da li ESP djeluje kod novijih automobila poput Citroena C4 VTS preko ABS-a i kod zanošenja i kod proklizavanja pri pokretanju.
ODGOVOR:ABS sustav se uvijek ugraduje na sva cetiri kotaca. Rucna kocnica uvijek dijeluje samo na dva kotaca i to u vecini slucajeva na zadnje kotace. ESP uvijek radi u kombinaciji s ABS sustavom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - GUBI VODU

Datum objave: 02.08.2010 22:18:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane 1.6 e coach 66 KW 1996g. Imao sam problem sa gubljenjem vode nigdje nije curila ni na crijevima ni na hladnjaku te sam se odlucio otvoriti motor i promjeniti brtvu glave ali nakon tih radova auto i dalje gubi vodu na 500 KM otprilike 2 dcl.Sad me zanima vaše mišljenje jel ja više nisam normalan.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati a da se ta pojave ne vidi . To se najcešce dogada kada postoji malo curenje na vrucim dijelovima motora ili hladnjaka. Rashladna tekucina prilikom curenja ne ostavlja vidljivi trag nego odmah isparava. Takva mjesta su : pumpa za vodu, termostat, hladnjak, radijator grijaca, pojedine cijevi rashladnog sustava, ostala netipicna mjesta. Za otkriti ovakvu vrstu curenja potrebni su servisni uvjeti, odgovarajuca servisna oprema, strucna osoba.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - NEMA SNAGE

Datum objave: 31.07.2010 23:06:00
Slika
PITANJE: imam problem s renault scenicom 1.9 dci. pali se lampica grijaca i auto gubi snagu pri vožnji autoputom i brzini oko 120 km/h. kada pustim papucicu gasa i brzina pocne padati ugasi se lampica i auto opet ima snagu. na dijagnostici u pocetku nije javljao nikakvu grešku, pa zatim probleme s ispušnim plinovima, da bi sada javljao da je do EGR ventila. stavljen je drugi polovni ventil i stanje se popravilo utoliko što se problem rjede dogada. Vracen je opet stari EGR ventil. dize su ok, turbina ok, zamjenjeni filteri, senzor tlaka ok. problem se javlja i kod velikih uzbrdica. Sada nema uopce snage, lampica grijaca se pali i pri nižim brzinama, ne pali se samo kada vozim oko 2000 okretaja ili niže. Kada se stavi drugi EGR ventil treba li raditi prilagodbu radu motora i na koji nacin.
ODGOVOR:EGR ventil treba biti ispravan i nije bitno da li je isti stari ili novi. Prilagodbu nikakvu ne treba raditi. Osim EGR ventila moguce su i druge brojne neispravnosti radi kojih motor nema potrebnu snagu. Strucnim pristupom i pojedinacnim ispitivanjem može se tocno utvrditi što je neispravno i kolika je cijena popravka. Nabrojiti cu moguce neispravnosti : suženje na usisnim kanalima glave motora, necist rezervoar, APP senzor pedale gasa, mjerac mase zraka, dize, niski tlak turbine, regulacioni ventil turbine WasteGate, MAP senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor položaja pedale kocnice, senzor temperature goriva, senzor radilice, djelomicno zacepljenje ispušnog sustava, elektricna instalacija i konektori, upravljacki modul VT pumpe.
OBAVIJEST - KRATKI GODIŠNJI ODMOR
9.7.2010. 19:20
MOLIM VAS DA MALO USPORITE SA PITANJIMA, NAIME IDEMO NA KRACI GODIŠNJI ODMOR, PA SE MORATE STRPITI 10 DANA DA PONOVO POCNEMO ODGOVARATI NA PITANJA.
SRDACAN POZDRAV
VAŠ
AUTOSERVIS-MEIC
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRZA,GASI SE

Datum objave: 06.07.2010 21:27:00
Slika
PITANJE: Postovani,imam reno megana 1996.god,66 kw,1600 kubika,8 ventila,benzin+plin.Imam velikih problema sa strujom.Naime auto mi trza,obrtomjer kazaljka divlja i zna da se ugasi u voznji.Na savjet majstora promjenio sam kablove i svjecice,medjutim problem nije otklonjen.Isto se desava na benzinu i na plinu dok vozim,dijagnostika ne pokazuje nikakvu gresku.Sada mi govore da promjenim bombine koje nisu jeftine.Molio bih za neki savjet,jer me je finansijski i previse iscrpio...
ODGOVOR:Nije dobro mijenjati pojedine dijelove bez strucnog ispitavanja na osnovu subjektivnih pretpostavki. Na taj nacin se mogu ugraditi mnogi dijelovi koji nisu trebali biti ugradeni. Vaš problem se može jednostavno riješiti na nacin da se obavi pojedinacno ispitivanje svih komponenata sustava ubrizgavanja goriva, sustava paljenja , mehanickog sustava motora. Nakon dobro obavljenog ispitivanja sigurno se može znati što je neispravno, što treba napraviti, kolika je cijena popravka. Ovoga casa mislim da nema potrebe da Vam navodim što sve može utjecati na neispravan rad motora kao što ste Vi opisali. Mogucih grešaka može biti dvadest i više. Ukoliko ipak želite da vam navedem sve potencijalne greške javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NAKON POPRAVKA RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 05.07.2010 11:07:00
Slika
PITANJE: Prije dva dana sam preuzeo auto sa zamjene brtve glave iz servisa, renault megane 1.4 rl iz 1997. godine, prešao oko 100000 km. U tih dva dana prešao sam oko 100 km, auto mi u leru zvuci kao traktor, radi neravnomjerno, nekako šuška iz njega, a i kod gasa motor kao da pulsira i radi neravnomjerno. Uz to, kod dodavanja gasa cuje se i nekakvo isprekidano zujanje, pretpostavljam da je to pumpa vode. To se prije nije dogadalo i radio je tiho i ravnomjerno, bilo u leru bilo kod pritisnutog gasa. Receno mi je da je potrebno neko vrijeme da se motor uhoda jer je glava brušena, kako kaže, gotovo pola milimetra. E sad, prvo mi nije jasno što se to ima uhodavati na motoru osim cilindara koji se ovim popravkom ne diraju jer su u bloku motora, a i zašto je trebalo, kako kaže "cak pola milimetra brusiti glavu koja je bila puno iskrivljena" ako je i kod curenja ulja motor lijepo radio, nije gubio vodu, nije gubio na snazi i nikad nije bio niti blizu toga da se pregrije, od cega se glava iskrivila ako se motor nikad nije pregrijao? Sve ovo spada u manji problem, a ono glavno je da mi se u tih 100-tinjak kilometara koliko sam prešao otkako sam preuzeo auto motor dva puta ugasio u vožnji, jednom u gradu pri oko 40 km/h kod usporavanja bez pritisnutog gasa u trecoj brzini, a drugi put na otvorenoj cesti pri oko 90 km/h kod pritisnutog gasa u cetvrtoj brzini. Kasnije bih ga uspio upaliti nakon 10-15 pokušaja paljenja sa ili bez pritisnutog gasa pri paljenju. Nakon što mi se prvi put ugasio odmah sam otišao u servis, auto je spojen na kompjuter i ispitana je pumpa goriva, ubrizgavanje, ne znam tocno, i nije pokazalo nikakvu grješku na njihovom kompjuteru. Receno mi je da lijevam super 98, a ako se opet ugasi da dodam malo gasa pri paljenju (nije djelovalo) i da ako bude problema da se javim opet. Ne razumjem se baš mnogo u automobile i njihove motore ali onako nekako zdravorazumski je za ocekivati da nakon što auto izade iz servisa s popravka od 2500 kuna radi u najmanju ruku kao prije, cak i malo bolje, a ne da radi neravnomjerno i pogotovo ne da mi se gasi tijekom vožnje, što mi se nikad nijednom nije dogodilo u ovih 13 godina koliko imam ovaj auto. Molim vas ako budete imali vrjemena odgovorite mi i dajte mi neki savjet što bi mogao biti problem. Inace taj mehanicar radi samo renaulte i navodno je jedan od boljih, pogotovo za te aute, tako da mi nikako nije jasno kako je do ovoga došlo, znam samo da sam prije imao auto kojem je malo curilo ulje, a sad imam auto kojemu, istina, više ne curi ulje ali zato radi neravnomjerno i gasi se u vožnji.
ODGOVOR:Ako je motor Vašega vozila prije navedenog popravka normalno radio i imao miran i ugladeni rad , nakon obavljenog popravka bi trebao raditi još bolje.
Prema svim detaljima koje ste naveli moguce je da mehanicki dio nije dobro obavljen . Motor mora biti tocno u fazi a ventili moraju biti ispravno podešeni. Ostali moguci uzroci su : sustav paljenja ( probijanja visokog napona ), tlak goriva, necisti injektori, necist rezervoar za gorivo, filteri, ECT senzor, aktuator minimuma, potenciomatar gasa, MAP senzor, elektricna instalacija, ostale netipicne greške. Tocan uzrok i prijedlog rješenja mogu navesti nakon pregleda i dijagnostike motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - CRNI DIM

Datum objave: 04.07.2010 08:48:00
Slika
PITANJE: Obracam vam se opet jer je nevjerovatno zadovoljstvo imati se kome obratiti u situacijama kada nam nasi gradski malisani prave male probleme,tad ljudi i profesionalci poput vas mogu znatno biti od pomoci sto je na vasem primjeru vec dokazano.
Ovaj put se radi o vozilu moje Mame,renault Klio 1,5 tdci .Navedeni automobil se nalazi u izvrsnom stanju jako dobro prima gas,kretanje uz brdo je jednako dobro kao po ravnici,medjutim u zadnje vrijeme se javlja crni dim iz auspuha i poceo je trositi permant/vodu otprilike oko pola litra na 2 sedmice voznje od 2 sata voznje dnevno.Auto i dalje ne gubi na snazi.Pa zato ne znam sta da radimo ,da osvjezavamo motor,kako su mi neki majstori predlozili brusenje glave klipovi,karike ne znam da li se isplati mozda kvar bude i dalje prisutan.Volio bbih kad bi mi dali neki savjet sta vi o tome mislite,koji bi prvi korak trebao poduzeti.
ODGOVOR:Prije bilo kakvog zahvata na motoru i u motoru potrebno je obaviti pregled sustava za upravljanjem motorom radi pojave crnog dima. Moguce greške su : filter zraka, propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine, suženje na usisnim kanalima glave motora, niski tlak turbine, EGR ventil, dize, ventil turbine WasteGate, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, senzor tlaka goriva, VT pumpa, senzor pedale gasa, ispušni sustav ( zacepljenje ), ECU centrala. Nestajanje rashladne tekucine ne mora znaciti ništa ozbiljno. Potrebno je samo otkriti mjesto curenja na motoru, hladnjaku ili cijevima rashlednog sustava.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ZRACNI JASTUCI SE NISU AKTIVIRALI

Datum objave: 27.06.2010 17:52:00
Slika
PITANJE: Poštovani,putujuci službenim vozilom Renault Megane 1,5 DCi, god proizvodnje 2006., pet vrata ( model skracenog vozila) pri brzini od 120-130 km /h, na auto putu A1 prema Spitu, doživio sam prometni udes.
Vozeci desnom kolnickom trakom , naglo sam iz neutvrdenih razloga skrenuo lijevi i frontalno udario u metalnu elasticnu zaštitnu ogradu, koju sam probio (duplu, te završio u suprotnom smjeru kolnog traka u smjeru Zagreba. Srecom materijalne i fizicke štete za druge sudionike u prometu nije bilo. Na vozilu je procjenjena totalna šteta. Prilikom udara nisu se aktivirali zracni jastuci.Ovlašteni serviser tvrdi da je razlog tome što nisam bio vezan sigurnosnim pojasom.Ozljede koje sam pretrpio su manjeg karaktera, hematom lijevog lakta, nategnuce tetiva desne ruke.
Prema zakonima fizike , pri takvom udaru, a da nisam bio vezan sigurnosnim pojasom , vjerujem da bi došlo do ozljeda glave i prsnog koša zbog same siline udara jer sam frontalno udario u ogradu, u krajnjoj liniji pri takvim udarima tijelo se katapultira iz vozila. Kako im dokazati da sam zaista bio vezan sigurnosnim pojasom, što mi je stalna navika pri cestim putovanjima, i da li stoji njihova tvrdnja da se zracni jastuk aktivira samo u slucaju ako ste vezani sigurnosnim pojasom. Pošto nemam uputstva za upotrebu vozila, bio bih Vam zahvalan na odgovoru koji bi sadržavao i prava vlasnika vozila za eventualna potraživanja prema ovlaštenom servisu koncesionara kod kojega je službeno vozilo redovito održavano tijekon redovnih servisa. Vozilo ima prijedenoh 86.000,00 km.
ODGOVOR:Komentar koji cu dati je moje subjektivno mišljenje i koje se ne može koristiti u službene svrhe. Razlog tome je nemogucnost uvida u fakte odnosno nemogucnost analize i vještacenja neposredno na vozilu. Moguce je da se zracni jastuk ne aktivira prilikom sudara iako je vozac bio vezan sigurnosnim pojasom. Isto tako je moguce da kontrolna lampica zracnog jastuka nije upozoravala da je sustav zracnog jastuka neispravan. Kontrolnu lampicu pali upravljacko racunalo zracnog jastuka i moguce je da je isto bilo neispravno. Takoder je moguce da navedeni kvar nije evidentiran prilikom redovnog servisiranja vozila jer nije svijetlila kontrolna lampica koja ukazuje na grešku/greške u sustavu.
Moguce je i da kompjutorska dijagnostika u servisu nije ukazivala na postojanje kvara na sustavu. Ista funkcionira na nacin da ocitava snimljene greške na memoriji upravljackog racunala sustava zracnog jastuka.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - TLAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 25.06.2010 10:59:00
Slika
PITANJE: Imam renault velsatis 3.0dci automatic 130kw iz 2003g i auto je bio dobar dok su bile niže temperature a sad se prigrijava na velikim usponima i tad digne kezaljku temperature skroz a kad radi dugo u mjestu lagano diže nivo vode dok ne pocne kapat na cepa a tad je kazaljka na pola, dali na usponima isto pusti na cep pa tek onda digne temperaturu, teško je za provjerit. U ovlaštenom servisu provjerena pumpa vode, cep na posudi, hladnjak i tlak u posudi vode takode i brtve glava na ispušne pare u auspuhu i posudi vode, sve O.K. Zamjenili smo i rashladnu tekucinu sa višom tockom vrenja ali opet lagano diže nivo vode u posudi dok ne pocne kapat na cep. Ima li neki poseban postupak za ozracit sistem? Šta još da mu radim?
ODGOVOR:Tlak u rashladnom sustavu ne smije biti veci od 1,35 bara. Ako je tlak veci od navedenog rashladna tekucina ce izlaziti iz sustava preko cepa ekspanzione posude ( sigurnosni ventil ). Povecani tlak u rashladnom sustavu može nastati iz više razloga i to : termostat, kasno paljenje ventilatora na hladnjaku, djelomicno zacepljenje hladnjaka ( iznutra , izvana ), pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ( smanjen protok ), probijanje kompresije u rashladni sustav. U ovom slucaju glavni zadatak servisa je da ispita stanje i uzrok, da predloži rješenje, da otkloni kvar. Vi osobno ne možete puno napraviti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEM SA BRISACIMA

Datum objave: 10.06.2010 20:48:00
Slika
PITANJE: Postovani,imam problem sa brisacima,radi se o Renault Clio 1.5 dci, 2004.g.Prestali su raditi odjednom, odvela sam auto na servis...najprije su promijenili osigurac pa kvar nije bio u tome,pa su pokusali sa promjenom motora brisaca pa nista pa sa rucicom, cak su probali promijeniti i tu nekakvu elektronicku kutiju jer su mislili da mozda to nije ispravno....ali nista ni od toga! Covik u servisu mi je uspio srediti nesto pa sad brisaci rade u najvecoj brzini,tj.prebrzo,ludo.(he mozda je na kraju neka glupost pa kvar bude bezbolan :))
ODGOVOR:Ako brisaci rade samo u velikoj brzini to je znak da je ispravan motor brisaca. U ovom slucaju neispravna može biti upravljacka elektronika brisaca , programator , prekidac za biranje brzine brisaca. Glavni zadatak servisa je da otkrije što je stvarno neispravno i da otkloni kvar. Ovaj posao može obaviti svaki bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - OBD DIJAGNOSTICKI KONEKTOR

Datum objave: 08.06.2010 15:56:00
Slika
PITANJE: Vise puta sam Vas vec kontaktirao i svaki put dobije brzi i tocan odogovor. Imam Megan 1.6e 1997.g kazaljka za temperaturu motora se popne za jednu-jednu i pol crticu i nejde dalje. Dali je problem u termostatu ili struji (motor je relativno brzo vruc) i dali mozda znate dali Megan za diagnostiku koristi OBD II ili neki drugi konektor?
ODGOVOR:Ispitajte radnu temperaturu motora. Ako je temeratura na otvorenoj cesti niža od 85°C uzrok je termostat a ako je temperatura tada normalna tada je uzrok sustav za pokazivanje temperature motora ( indikator temperature, elektricna instalacija, instarument ploca, instrument za temperaturu ). Za ovo vozilo može se koristiti OBD dijagnosticki konektor.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - OPRUGE

Datum objave: 07.06.2010 08:29:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Lagunu 95. Godina benzinac i od kada sam promijenio opruge na prednjim amortizerima zadnji kraj mi je jako nizak. Prijasnje opruge su mi bile popucale jer je netko prije mene isao ih rezati (spustati auto). Sada me konkretno zanima dali se moze zadnji ovjes stelati tj. podici (amortizeri novi) jer sam nacuo da je to moguce ali da je malo zeznuto za napravit. Ako je moguce gdje bih mogao naci neko uputsvo za rad (sevice manual) jer ja ga ne mogu nigdje pronaci i ako možda Vi imate neku sliku ili objašnjenje bio bih Vam zahvalan jer mi se neda ostavljati hrpa novaca majstorima kad vec imam alat i nekog znanja o mehanici (autoelektricar po struci).
ODGOVOR:Na Vašem vozilu postoji više vrsta prednjih opruga i iste su klasificirane po bojama. Prvo pitanje je da li su opruge koje ste ugradili odgovarajuce. Ako su opruge odgovarajuce onda se može krenuti dalje. Na zadnjem dijelu vozila postoje cetiri torzione opruge koje mogu biti oslabljene ili može biti puknuta neka od njih. Puknutu oprugu treba zamijeniti . Ako su opruge oslabile može se pokušati sa prezubljivanjem istih kako bi se podigao zadnji dio vozila. Najteži dio posle je rastavljanje torzionih opruga narocito ako je vozilo starije . Lako se može dogoditi da navedeni zahvat ne uspije radi nemogucnosti demontaže bez oštecnje dijelova zadnjeg ovjesa. Skice i tehnicke upute za ove radove ne znam da postoje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE COUPE - KUPOVINA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 03.06.2010 23:18:00
Slika
PITANJE: radi se o kupovini renault megane coupe, 1.6i 66kw, 1996. godina. automobil ima oko 160tkm, oprema je klasika, servo, el. podizaci, airbag, centralno (koje iz nekog razloga ne radi, vlasnik je putem telefona rekao da su nesto mijenjali pa da zato ne radi). zanima me kakvi su to automobili, sto trebam pripaziti dok gledam vozilo, i ostale osnovne stvari. dakako, nije to auto za koji sam zapeo, inace preferiram vece automobile, poput fiat marea.. no zbog cijene renaulta 1650 eura, i uzevsi u obzir da je registriran godinu dana, odlucio sam ga ici pogledati danas. hvala.
ODGOVOR:Navedena cijena je vrlo mala i vjerovatno odgovara trenutnom stanju vozila. U ovom slucaju treba biti oprezan da se ne dogodi da cete za buduce popravke dati više novaca nego što je cijena kompletnog vozila ( bolji bicikl ima isto takvu cijenu ). Ukoliko se ipak odlucite za to vozilo ispitajte stanje motora, mjenjaca, podvozja, upravljackog mehanizma , interijera. Na motoru obavite mjerenje kompresije, eko-test, kolicinu HC u ekspanzionoj posudi.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - INSTRUMENT PLOCA

Datum objave: 31.05.2010 17:07:00
Slika
PITANJE: Najprije pohvala i od mene što se tice odgovora na sva moguca pitanja i za sve vrste automobila. Vjerovatno ste upoznati sa problemima oko instrument ploce kod Renaulta scenica II . Dakle sama se po sebi gasi i pali, ne pokazuje pravo stanje, a zna se i ugasiti u potpunosti. Nakon što se malo lupne po kokpitu ponovo se upali i tako u nedogled. Da li je to moguce prelemiti kontakte, i ako znate gdje ( na kojem djelu ploce) je uglavnom problem s obzirom da je nova skoro tisucu eura, ako ne i više. Cuo sam i od drugih slicne probleme, ali nitko nije dao konkretan odgovor.
ODGOVOR:Problem može biti u konektorima koji se spajaju na instrument plocu ili puknuce hladnog lema . Puknuce nije moguce vidjeti. Lemljenje nije moguce jer se time napravi još vece šteta na instrument ploci. Proizvodac nije predvidio servisni popravak instrument ploce.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SENIC - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 31.05.2010 13:23:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam RTENAULT MEGANE SCENIC 1,9dci 2001 godina.Dešava mi se da se auto gasi u voznji pri 3500 obrtaja. Dok se to u leru ne dogada.Auto je bio na dijagnostici i ništa nije otkriveno.Provjerene su dizne,pumpe(obe),kompjuter.Sad mi majstor kaže da je to možda do injektora.Ne želim da sad išta radim dok ne dobijem Vaše mišljenje pošto sam do sad potrošio dosta svog vremena i novca.Još samo da Vam ovo napomenem.Naime radio sam reparaciju pumpe i dizni u ovlaštenom bosch servisu prije neki mjesec-dva dana i od tad mi se to i pojavljuje.Da možda oni nisu nešto pogriješili?Tad sam ocistio rezervoar i sav dovodni sistem za gorivo.Promjenjen je uljni,naftni i vazdušnji filter. U servisu su mi rekli da su dizne otišle radi nekvalitetnog goriva(prljavštine itd.),pošto je rezervoar bio prljav od pijeska i još nekakve cudne mase.
ODGOVOR:U ovom slucaju treba krenuti logicnim redoslijedom a to znaci da najprije ( po potrebi ) ispitate cistocu rezervoara , ispitate ispravnost dobavne niskotlacne pumpe ( tlak goriva ), provjerite ima li zraka u sustavu goriva, provjerite stanje filtera goriva, provjerite cijevi dovoda goriva. Nakon ovoga provjeriti treba ima li necistoce u Rail-u ( zajednicki sabirnik ) i kakvo je stanje diza ( moraju biti potpuno ispravne a to se može utvrditi jedino na ispitnom uredaju za dize ). Ako je sve navedeno u redu može se krenuti korak dalje i ispitati slijedece : senzor tlaka goriva na Rail-u, solenoidni ventil za tlak goriva, visokotlacnu pumpu, elektricnu instalaciju i konektore ( pad napona ), APP senzor pedale gasa, ECU centralu. Necistoce koje ste naveli mogu oštetiti dize , niskotlacni i visokotlacnu pumpu. U nekim slucajevima se cak mijenjaju slijedece komponente i sklopovi ; dobavna pumpa, filter goriva, Rail, dize, visokotlacna pumpa, sve ostalo se detaljno ocisti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II , GRANDTOUR - VUCE U STRANU

Datum objave: 24.05.2010 16:33:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane II Grandtour 1,5dci 105KS kupljen nov 2008. i od prvog dana vozilo vuce u lijevo. Vec par puta sam provjeravao špur pa su me uvjeravali da sa vozilom sve štima. Interesantna stvar je da se problem ne pojavljuje uvijek, odn. do nekih 60km/h se rijetko kad primjeti. Kada izadem na autocestu izuzetno se primjeti do nekih 140 km/h. Od cca. 145 km/h nadalje je u pravilu OK. Obzirom da sam ga kupio novog, naravno da sam prijavio problem ovlaštenom serviseru. Jedini odgovor koji sam dobio je da je sa špurom sve u redu i da se „Renault sa upravljackim trapezom za Megane nije baš proslavio“ štogod to znacilo. Nije sad da se auto ne može voziti tako, ali uvijek se osjeti lagani otpor pri držanju volana, što nakon duže vožnje zna biti iritantno
ODGOVOR:Vozilo može vuci u stranu ( stalno ili povremeno ) radi slijedecih faktora : geometrija ovjesa ( rekli ste da je dobra ), gume, kocnice, amortizeri, dijagonalna razlika izmedu prednjih i zadnjih kotaca, utjecaj kolnika , nešto nedefinirano a što treba istražiti direktno na vozilu.
na vrh Povratak na vrh