Danas je: 01.07.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT MEGANE - ZAMJENA ULJA U SERVO VOLANU

Datum objave: 17.10.2009 10:17:00
Slika
PITANJE: Sa zanimanjem pratim vaše savjete putem interneta te bih Vas zamolio za rješenje mog problema.
Vozim Renault megane 1, phase 2, classic 1.4 75 ks iz 1999. Do sada nikada nije mijenjano ulje u servo uredaju volana pa bih htio to obaviti, buduci sam citao kako je to potrebno raditi mnogo cešce, svakih par godina.Iako imam 223.000 km do sada nisam imao problema s navedenim uredajem, vec bih ulje promijenio preventivno. Možete li mi objasniti postupak izmjene te vrstu i kolicinu ulja koje trebam kupiti.
Ukoliko posao nije previše zahtjevan usudio bih se to sam napraviti pa Vas još jednom molim za postupak pri izmjeni, eventualnom odzracivanju, izmjeni brtve cepa i sl.
ODGOVOR:U sevo volan Vašega vozila stane 1,1 l ulja atf 220 . Ulje u servo volanu je dobro mijenjati svake dvije godine. Postupak zamjene je slijedeci : izvaditi ulje iz posude za servo volan, demontirati niskotlacnu dovodnu cijev od posude do servo pumpe, osloboditi visokotlacne cijevi s kucišta volana radi istjecanja ulja, okretati lagano volan u jednu pa drugu stranu kako bi i ulje iz komora kucišta volana moglo isteci napolje. Nakon ovoga može se obaviti spajanje cijevnih vodova, ocistiti vozilo od ulja. Novo ulje se može napuniti u rezervoar za servo volan, starta se motor, dok motor radi nivo ulja ce znacajno pasti, dopuniti ponovo ulje do oznacenog maksimuma, okretati lagano kotac volana u jednu i drugu stranu da izide zrak, po potrebi opet dopuniti ulje , isprobati funkciju serva volana i postupak je gotov.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - KOCNICE

Datum objave: 14.10.2009 11:34:00
Slika
PITANJE: Na CLIU 2 2007 god.na desnoj zadnjoj strani rucna kocnica slabo drži.Poslje šmirglanja i cišcenja prašine neznatno se popravila.Dali se rucna štela i kako? auto ima predenih 38,000 km.Debljina feroda je oko 4mm.možete mi pomoci kako da naštelam rucnu sajlu i ako moram kako da promijenim pakne.
ODGOVOR:Visina rucne kocnice podešava se u kabini u tunelu iza poluge rucne kocnice. Nakon podešavanja visine nema nikakve garancije da ce i kocna sila rucne kocnice biti dobra i odgovarajuca. Kocna sila ovisi o podešenosti automatike na samim polugama rucne kocnice koje se nalaze na kocnim papucama ( paknama ), o stanju kocnih papuca, o koeficijentu trenja na kocnim papucama, o stanju sajle rucne kocnice
( unutrašnje trenje ), o istrošenosti bubnja zadnje kocnice. Kocne papuce možete zamijeniti pomocu odgovarajuceg alata i na servisnoj dizalici ili kanalu. Postupak je slijedeci : demontiranje kotaca, demontiranje poklopca ležaja kotaca, demontaža matice osovine
( rukavca ) kotaca, izvlacenje kocnog bubnja ( paziti da se ne raspadnu kuglice ležaja kotaca ), Demontaža kocnih papuca ( potrebna su kliješta za opruge ), pranje nosive ploce kocnih papuca, obrada bubnja ( rucna ili strojna po potrebi ), rastavljanje starih kocnih papuca na radnom stolu, sklapanje novih kocnih papuca na stolu, provjera stanja sajle rucne kocnice ( po potrebi dorada i podmazivanje iste ), spajanje sklopa novih kocnih papuca na sajlu rucne kocnice, ugradnja sklopa novih kocnih papuca na temeljnu plocu, podešavanje automatike na polugicama kocnih papuca, montaža kocnog bubnja, zatezanje matice ležaja, montaža zaštitnog poklopca ležaja. Nemojte istovremeno rastaviti obadvije strane kocnice jer necete znati detalje oko slaganja držaca, oprugica i polužnog mehanizma.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - ZRAK U SUSTAVU GORIVA

Datum objave: 04.09.2009 18:29:00
Slika
PITANJE: Molim Vas,gdje se nalazi pumpa za gorivo kod LAGUNE 1,9dci GRANDTOUR DINAMIQUE 2003godište.
Moj problem je taj što kada predem malo duži put od 70km pa na dalje i zaustavim se (ugasim,parkiram auto)i ako ga upalim nakon 10-15 minuta tad je sve OK. Ako auto stoji 30-tak min do 1sata tada nece da upali. Utvrdio sam da cim ugasim auto pocne mi se vracati gorivo,pocnu se pojavljivati mjehurici zraka u cjevcici koja dolazi na filter goriva. Da ponovim ako auto odstoji pola sata do sat tada nece da upali (normalno vergla)jer nema goriva,ako auto ostavim duže vrijeme 4-5 sati tada ce upaliti. Meni djeluje kao da se poslije duže vožnje pregrije pumpa koja šalje gorivo i da onda nece da ga pogura,a kada se ohladi onda funkcionira. Mada mi nije jasno zašto se pocne odmah vracati gorivo da li ima kakav nepovratni ventil koji je možda stradao i gdje se nalazi. Inace auto normalno upali cim' rucnom (gumenom)pumpicom na pumpam gorivo.
Zahvaljujem se na Vašem vremenu i trudu što nama laicima pomažete.
ODGOVOR:Prisustvo zraka ne smije postojati u sustavu goriva. Uzroci tome mogu biti nepovratni ventil goriva, kucište filtera goriva, loši spojevi na cijevima dovoda goriva, dobavna pumpa ( nalazi se u rezervoaru ). Drugi uzrok je senzor radilice. Isti ne daje impuls nego tek kada se ohladi. Riješite najprije prisustvo zraka u gorivu. Nepovratni ventil se treba nalaziti na povratu goriva iz visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 - PODEŠAVANJE KUTA PREDPALJENJA

Datum objave: 03.09.2009 22:06:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc.Kako se namješta palenje na reno5 dizel? Motor je 1.6 kod motora F8M. Ozubljen je dobro i pali i trebao bi podesiti staticki kut paljenja komparatorom.Na kucištu mjenjaca postoje oznake 0 i 8 i još dvije linije bez oznake dok je na zamajcu jedna crta.
ODGOVOR:Kut predpaljenja se podešava tako da se na zadnju stranu visokotlacne pumpe ( potrebno demontirati metalni cep ) ugradi komparator s odgovarajucim prihvatom koji se fiksira na navoj metalnog cepa koji je prethodno demontiran. Nakon toga motor se dovede u fazu ( poklapaju se oznaka na zamašnjaku i nula na kucištu mjenjaca ). Iz tog položaja potrebno je okretati lagano radilicu prema natrag sve dotle dok se kazaljka na komparatoru ne umiri ( u jednom trenutku ona ce stati ). Kada je kazaljka stala na komparatoru se namjesti položaj nula tocno na samu kazaljku. Sada se vrlo polako radilica opet okrece u pravom smijeru prema napred i to tocno do položaja kada se poklopi oznaka na zamašnjaku s nulom na kucištu. Kada su se spomenute oznake poklopile na komparatoru se ocita kut predpaljenja a on za vaš motor treba biti 0,65 mm. Ako je ocitana vrijednost veca ili manja od navedene , zakretanjem visokotlacne pumpe natrag ( ranije paljenje ) ili naprijed ( kasnije paljenje ) potrebno je dobiti vrijednost 0,65 mm. Kada se navedena vrijednost postigla visokotlacnu pumpu propisno zategnete i postupak podešavanja je gotov. Treba smo izvaditi mjerni uredaj i staviti prvobitni metalni cep na svoje mjesto.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC RX4 - CHIP TUNING

Datum objave: 29.08.2009 18:46:00
Slika
PITANJE: Cestitam na ideji i savjetima koje dajete na net-u.
Molim Vas za misljenje za:
1. Kardan kod RX4 je slabija komponenta. Osim sto se kvari dosta je vibracija pri brzoj voznji. Neki su mi serviseri predlagali da ga kompletnog skinem i da prakticno svedem auto na prednju vucu. Da li ovo smijem ciniti i da li ce biti nekih efekata, bilo pozitivnih, bilo negativnih
2. Imam ponudu od strane istog servisera da napravi kako se izrazio ''pojacanje motora'' softverskim putem. Navodno za ovaj model nije potrebno, kako se izrazio ''cipovanje'' vec je dovoljno uraditi samo softversku nadogradnju. Da li ovo smijem uraditi i da li zaista efekti da se snaga motora poveca za 30 KS. Ako da, šta je sa potrošnjom auta? Dalje, kako se isto odrazi na performanse auta, da ne dodje do slabljenja nekih dijelova – pretpostavljam da su ostel komponente optimizirane za ovu snagu, ...
ODGOVOR:Demontažom kardanskog vratila nece nastati nikakva šteta osim što cete imati samo dva pogonska kotaca. CHIP TUNINGOM možete povecati snagu motora osjetno ako je to dizel motor s turbinom. To se može napraviti i reprogramiranjem postojeceg programa ( software ).
Vaš motor ce sigurno duže trajati ako to ne radite. Originalni tvornicki program garantira duži vijek trajanja motora, manju potrošnju, manje zagadenje okoliša.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ISPITIVANJE SENZORA

Datum objave: 28.08.2009 16:05:00
Slika
PITANJE: Renault Clio 1.6 1998g. bezolovni benzin,
Motor: K7MF7/44DA06941 66kW
Kad se ukljuci klima sve je u funkciji osim kompresora. Kompresor je
ispravan. Kako ispitati AC refrigerant pressure sensor jer racunam da
moze on da stvara problem?
ODGOVOR:Na vašem vozilu može postojati senzor tlaka naponski ili tlacni. Ako je senzor tlaka naponski ispitivanje je moguce preko moto testera. U slucaju kada je senzor tlaka sklopka koja radi ( ukopcava, iskopcava ) pomocu tlaka u sustavu, ispitivanje je moguce na nacin da se izmjeri visoki tlak u sustavu ( tlak je veci od 10 bara ). Ako je tlak u sustavu dobar tlacni senzor se ispituje ohm metrom na nacin da se mjeri napon izmedu dva pina senzora. Otpor je nula u položaju kada je senzor ( tlacna sklopka ) ukopcan, otpor je beskonacan kada senzor nije ukopcan.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEM KLIME

Datum objave: 07.08.2009 11:55:00
Slika
PITANJE: Renault Clio 1.6 1998g. bezolovni benzin,
Motor: K7MF7/44DA06941 66kW
Kad se ukljuci klima sve je u funkciji osim kompresora. Kompresor je
ispravan. Kako ispitati AC refrigerant pressure sensor jer racunam da
moze on da stvara problem?
ODGOVOR:Na vašem vozilu može postojati senzor tlaka naponski ili tlacni. Ako je senzor tlaka naponski ispitivanje je moguce preko moto testera. U slucaju kada je senzor tlaka sklopka koja radi ( ukopcava, iskopcava ) pomocu tlaka u sustavu, ispitivanje je moguce na nacin da se izmjeri visoki tlak u sustavu ( tlak je veci od 10 bara ). Ako je tlak u sustavu dobar tlacni senzor se ispituje ohm metrom na nacin da se mjeri napon izmedu dva pina senzora. Otpor je nula u položaju kada je senzor ( tlacna sklopka ) ukopcan, otpor je beskonacan kada senzor nije ukopcan.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - POSTAO BUCNIJI

Datum objave: 30.07.2009 18:11:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane II dci 1.5 iz 2003. Sve je bilo u redu do prije godinu dana. Na nekih 70.000 km odjednom je motor postao bucniji i pojacale su se vibracije. Na servisu su rekli to je dizelaš i sigurno je popustio nosac motora pa su ga zamjenili. U pocetku je sve opet bilo u redu, ali nakon 2-3 mjeseca ponovo su se pojavili pojacana buka i vibracije. U drugom Renault servisu su ponovo pregledana oba oba nosaca motora i recene mi je da su u redu, a da je bucniji motor vjerovatno posljedica predenih kilometara. Kad gasim auto motor se 2-3 puta zatrese malo jace nego što bi trebao. Meni se cini da je 70.000 km prerano za pojacanu buku i vibracije motora.Što bi mogli biti moguci uzroci?
ODGOVOR:U ovom slucaju najprije treba utvrditi da li navedena buka dolazi iz motora ili izvan motora. Ako buka dolazi/nastaje u motoru stvar je hitna i potrebna je intervencija odmah. Moguci uzroci buke u motoru su pojedina istrošenja glavne osovine motora, klipnog mehanizma, razvodnog mehanizma, ventilske grupe, bregastih osovina. Ako buka nastaje izvan motora situacija je lakša i jeftinija u smislu popravka. Moguci uzroci su pojedini agregati na samom motoru, nosaci motora, ispušni sustav, mjenjac s transmisijom. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - LETVA VOLANA

Datum objave: 30.05.2009 12:32:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Megan 1998, Benzin 1.6 55kw.Auto je u dosta dobrom stanju osim jednog problema s letvom volana.Naime problem se pjavio sa zvukom koji je dolazio iz pdovozija kod prelaska preko malih neravnina na asvaltu i manjih rupa.Kod mehanicara mi je promjenjeno sve kako bi otklonili zvuk i na kraju kada je zvuk opet bio prisutan odlucili su da je ipak letva volana ta koja proizvodi zvuk i da je doslo do razmrdavanja cahure u njoj.Mene interesuje(posto nisam bas strucan s autima) da li je moguce naci neku reparaturu za letvu volana koja ne curi, ali na volanu se malo osjeti i koja pravi tu buku (kao da otisli amortizeri). Da li preporucujete kupovinu polovne letve ili samo nove. Da li mi mozete preporuciti sta da radim a da ostane u granicama povoljne cijene.
ODGOVOR:U vecini slucajeva zubna letva se može uspiješno popravljati. Ista se treba demontirati, rastaviti, utvrditi uzrok, zamijeniti neispravni dio, ponovo složiti. Svaki bolji servis to može odraditi na nacin da pribavi potreban rezervni dio a ne da vas šalje okolo po neke dijelove. Isti servis i prije nego demontira letvu volana treba znati da li je popravak moguc ili je potrebna zamjena kompletnog sklopa volana. U ovom slucaju mogu dati preporuku tek nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - TEŠKO PALI

Datum objave: 30.05.2009 12:17:00
Slika
PITANJE: Dolaze topliji dani a meni Clio benzinac napocetku teško pali, dok poslije bez problema. Ne znam više što mu je nekad oce nekad nece. Pri mjenjanju brzina ponekad skosa isto kao i kod paljenja. Pisao sam Vam vec prije u svezi paljenja lampice za zaštitu okoliša. Sad se ona više ne pali. Ne znam sad više od cega da pocnem. Promjenio sam : Svjecice,bobinu,kablove,filter goriva, Postoji li još nešto što treba promjenit da mi ponekad ne skosa i normalno pali? Na kompjutoru nisam bio jer elektricar kaže da dok se lampica ne upali on ne može kompjutorski ocitat.
ODGOVOR:Ako želit dovesti vaše vozilo u ispravno stanje a prema opisu koji ste mi poslali svakako treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora. To bi znacilo kontrolu i ispitivanje mehanike motora ( faza, kompresija, propuštanje usisnog kolektora ), sustava ubrizgavanja ( ispitivanje tlaka goriva, injektora, pojedinih senzora, mjeraca protoka zraka i ostalih dijelova sustava ), sustava paljenja ( ispravnost bobina, probijanje visokog napona ). Tek nakon ovakvog ispitivanja moguce je saznati što ne valja, što treba draditi, što treba zamijeniti. Zamjena pojedinih dijelova na bazi pretpostavki teško ili vrlo rijetko daje rezultat. Izjava vašeg elektricara je djelomicno tocna, dijagnostika se može raditi i kada kontrolna lampica motora nije upaljena. Kompjutorskim ocitavanjem snimljenih grešaka može se otkriti tek mali broj kvarova, ostali se traže direktnim pojedinacnim ispitivanjem komponenata.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SERVISNI INTERVAL

Datum objave: 26.05.2009 21:40:00
Slika
PITANJE: posjedujem renault lagunu 1.9 dci iz 2004 godine i zanima me kako da ponistim servisni interval,unaprijed zahvaljujem
ODGOVOR:Servisni interval možete resetirati pomocu tipke na desnoj strani instrument ploce i rucke prekidaca brisaca ( tipka na samom vrhu navedene rucke ). Postupak je slijedeci : upalite kontakt, stiskajte tipku na rucki prekidaca brisaca dok ne pocne bljeskati simbol kljuca i dok se na zaslonu instrument ploce ne pojavi kilometraža za slijedeci servisni interval, pritisnite i držite tipku na instrument ploci dok zaslon ( displej ) ne bljesne 8 puta, otpustite zatim tipku na instrument ploci, novi servisni interval ce se prikazati na zaslonu, ugasite kontakt. Ovime je postupak završen.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 15.05.2009 19:36:00
Slika
PITANJE: Imam renault thalia 1.5 dci ,2003 g.78000 km i zanima me da li je potrebna izmjena zupcastog remena i ulja u kocnicama kojem je na tehnickom pregledu izmjerena vrijednost 155,da li bi eventualno puknuce zup.remena prouzrocilo štetu na motoru ili je izvedena neka zaštita kod takvog motora?
ODGOVOR:Na vašemu vozilu zupcasti remen se mijenja na 120.000 km ili 5 godina. Po potrebi može i ranije. Ako bi zupcasti remen puknuo ili preskocio više od tri zuba došlo bi do sudara ventila i klipova.
Kocno ulje mijenja se svake dvije godine odnosno kada njegovo vrelište padne ispod 180°C.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 2 - ZAMJENA DISK PLOCICA

Datum objave: 24.03.2011 20:06:55
Slika
PITANJE: koji je kljuc za skidanje celjusti, da bi promijenio disk plocice na Cliu-2007god, ili u kratko kako se mijnjaju.
ODGOVOR:Nakon što demontirate prednje kotace moci cete tocno izmjeriti koji kljuc vam je potreban za demontažu prednjih kocnih celjusti. Pažljivim gledanjem u kocne celjusti doci cete do spoznaje što treba demontirati kako bi izvadili stare disk plocice. Nakon toga potrebno je vratiti klipove kocnih celjusti u pocetni položaj. Ugradite nove disk plocice, montirajte kocne celjusti, ispravno ih fiksirajte, napumpajte pedalu kocnice dok ista ne postane tvrda, ugradite kotace. Ove radove obavite s puno pažnje jer nestrucno obavljeni radovi koje sam opisao mogu dovesti do tragicnih posljedica. Imajte na umu da je vozilo Vaše i da se Vi vozite u vozilu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - NE IDE VIŠE OD 150 KM/H

Datum objave: 06.05.2009 10:38:00
Slika
PITANJE: Pojavio mi se sljedeci problem:
prilikom voznje, povecavanjem brzine, vozilo dostize 150, ali dalje ne.
Nedavno sam jednostavno mogao voziti i do 170-180km/h.
Kada dodjem do 150 daljim dodavanjem gasa vozilo kao da zacukava.
Kod nizih brzina je inace sve u redu.U cemu bi mogao biti problem?
Radi se o autu: Renault Laguna, 2000.g., 1.9dci.
ODGOVOR:U ovom slucaju motor nema potrebnu snagu a mogucih uzroka može biti mnogo i to: loše mehanicko stanje motora, filter zraka, filter goriva, suženje na usisnoj strani motora, propuštanje na usisnoj strani motora, senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, sustav za upravljanje turbinom, turbina, MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, FRP senzor, VT pumpa, senzor položaja pedale kocnice, ECT senzor, senzor temperature goriva, CKP senzor, suženje u ispušnom sustavu, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA PRIVILEGE - UGASI SE

Datum objave: 04.05.2009 23:27:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Laguna "Privilege", karavan, god.proizv.2002., motor 1.8 16V, 88 KW, 110 KS, benzinac, presao 97.000 km.
Naime, kada predjem preko neke neravnine (npr. "lezeci policajac") ili se zaustavljam (npr. na semaforu), broj obrtaja naglo padne i auto se ugasi. U servisu su sumnjali na osigurace, malo su procistili kontakte i ucvrstili ih u lezistima. Nakon toga, auto je normalno radilo 20-ak dana, ali se opet pocelo desavati isto. Napominjem da ova situacija (gasi se) nije pravilo, nego se desava sporadicno.
I jos dva pitanja:1. Kada auto stoji i pritisnem kocnicu, broj obrtaja poraste (za cca 50 )iznad normale, a kada pustim kocnicu broj obrtaja padne (za cca 100) ispod normale. To traje 2-3 sec. i onda se sve vrati u normalu.2. Cuje se pistanje (kao da ispusta zrak) ispod zadnjeg sjedista. U servisu su rekli da se tu nalazi pumpa za gorivo i da ona proizvodi taj zvuk.Da li su obje ove sitaucije normalne, a ako nisu sta mi je ciniti?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste naveli uzrok bi mogla biti elektricna instalacija i elektricni kontakti ( konektori ). Potrebno je pregledati elektricnu instalaciju na motoru i oko motora i po potrebi ocistiti svaki kontakt. Isto tako treba pregledati i glavnu plocu s osiguracima i relejima jer se i na tom mjestu može ocekivati pad napona ili gubitak kontakata. Drugo pitanje može biti povezano s servo uredajem kocnice koji je direktno povezan na usisni kolektor. Kada je oštecena membrana servo uredaja motor dobiva dodatnu kolicinu zraka koja poremeti rad motora.
Pumpa za gorivo nalazi se u rezervoaru tako da ona nije uzrok. Ispitajte servo uredaj i po potrebi ga zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - PATRONE-PIROTEHNICKI NATEZACI

Datum objave: 03.05.2009 15:01:00
Slika
PITANJE: zanima me na Renaultu Twingu starom 12 godina cemu služe one patrone koje se vide kad se odmakne sjedalo a spojene su na onaj dio u koji se ukopca pojas?
ODGOVOR:Navedeni dijelovi su pirotehnicki natezaci sigurnosnih pojaseva koji se aktiviraju u sudaru i dodatno zatežu pojaseve u svrhu sigurnosti osoba koje su vezane. Isti se nalaze u sustavu zracnog jastuka .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DTI - REMEN TOCNO KAKAV JE PREDVIĐEN

Datum objave: 24.03.2011 20:23:49
Slika
PITANJE: Sve je pocelo pucanjem mikroremena. I prije se culo neko "brujanje u prednjem dijelu motora"Na Renault Megane classic 2001.godina 1.9 DTI promijenjen novi spanner ili feder koji i dalje jako bruji i u "leru", a pogotovo pri dodavanju gasa.Vec dva puta mi je automehanicar skidao cijeli zupcasti remen i sve drugo vezano uz to, ali je stanje i s novim spannerom ili federom ostalo nepromijenjeno.Rekli su mi da treci puta dodem i da pokušaju s kracim zupcastim remenom i mikro remenom pokušati da "brujanje" od spannera ili federa nestane.To mi više slici na improvizaciju i još jedan pokušaj i nagadanje hoce li to biti otklonjeno ili ne.
ODGOVOR:Zvuk ( brujanje ) može se stvarati radi natezaca, klizaca, pomocne osovine ili samog zupcastog remena kada je zategnut više nego što je dozvoljeno. Nikada se ne prakticira ugradnja kraceg remena nego tocno onakvog kakav je predviden. Moj savjet je da posjetite servis od ugleda kojemu vjerujete.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - GUBI RASHLADNU TEKUCINU

Datum objave: 07.04.2009 21:00:00
Slika
PITANJE: Obzirom da ste mi vec u više navrata pomogli u riješavanju problema ili ste mi samo otklonili sumnje, vjerujem da cu i ovom prigodom naici na riješenje.
Naime, na vozilu Renault Clio 1.4 RT 1999 god poceo sam gubiti rashladnu tekucinu. (na pumpi ne primjecujem tragove curenja) Napominjem da motor radi potpuno normalno, bez gubitka snage i kompresije, ali isto tako nikako ne mogu utvrditi gdje voda istjece.
Osim toga..primijetio sam ''mokre tragove'' na motoru, a moja ce vam nestrucna malenkost pokušati objasniti o cemu je rijec.
Dakle, kada skinem aluminijski poklopac (zaštitu) sa ispušne grane na moturu...i pogledavši izmedu te 4 ispušne cijevi...primjecujem da je motor mokar.Ne mogu tvrditi je li to rijec o rahsladnoj tekucini ...ali molim vas da mi samo potvrdite da li postoji mogucnost da voda pušta poradi slabog brtvljenja glave motora.Ne bi li pri tome osjetio pad snage i nepravilnosti u radu motora.?
ODGOVOR:Na mjestu koje ste opisali mokri trag može biti rashladna tekucina ili motorno ulje. Trag ulja je karakteristican i lako ga je prepoznati. Ako to nije ulje onda je rashladna tekucina. Cesti uzrok propuštanja je brtvilo glave motora. Motor ne gubi snagu u ovom slucaju a niti nema nepravilnog rada motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 21 - DIJAGNOSTIKA JE NAJSLOŽENIJA AKTIVNOST

Datum objave: 24.03.2009 21:51:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu,
Prvo zelim da vas pozdravim i da pohvalim nesebican angazman vezan za vas sajt.
Vlasnik sam vozila Renault 21, 1.7i (multipoint ubrizgavanje), 1991.
Automobil trosi bezolovni benzin i nema ugradjen plinski uredjaj.
Postoji problem ili problemi u radu motora koji mogu, a ne moraju biti povezani.Ja cu pokusati da budem sto detaljniji (mozda i preterano) u opisivanju simptoma,ali sve u nadi da se mozda bas u nekoj sitnici krije nagovestaj za resenje problema.Ipak je bolje dati koju informaciju viska, nego propustiti je.Dakle,
1. Ako je tokom noci padala kisa, posle jutarnjeg paljenja motor radi dobro na leru,ali pocinje da se gusi ako dam gas i pokusam da drzim na konstantnim obrtajima.Problem ne postoji prvih par minuta rada hladnog motora, ali se pojavljuje dok jos nije dostignuta radna temperatura.Recimo, ako pokusam da drzim na 2200 obrtaja radi dobro 2 sekunde, a onda broj obrtaja padne na 1200 pa tako radi 5 sekundi, pa onda opet vrati na 2200 na 2 sekunde i tako u krug,dok papucicu gasa sve vreme drzim u istom polozaju.To sve traje desetak minuta, tokom kojih se problem postepeno ublazava i onda sve radi normalno.
Problem je prisutan i kada gas kontrolisem rucnim pomeranjem leptira umesto papucicom.
2. Drugi problem je vrlo slican prvom, ali je prisutan nezavisno od vremenskih uslova (kisa, velika vrucina itd.) i topline motora.
Po paljenju toplog motora, ako pokusam da drzim obrtaje na 2000-2800 i ovde se javlja pad obrtaja,samo sto oni padaju za oko 400 obrtaja, a ne na 1200 kao sto je to slucaj sa hladnim motorom posle kise ili snega.To sve isto traje desetak minuta, nakon kojih sve radi normalno.Cak i kada ugasim i odmah zatim upalim motor, problem pada obrtaja je opet prisutan nekoliko minuta.
3. Treci problem se javlja u svim rezimima rada motora (osim na ler-gasu), bilo da je hladan ili topao.Automobil (uglavnom) lepo ubrzava i dobro radi pri velikim brzinama na auto-putevima,ali u gradskoj voznji pri konstantnom blagom gasu (2/3/4 brzina, oko 2400 obrtaja) pocinje da trza.Trzanje je najuocljivije i veoma neprijatno kada nakon kocenja motorom dam blagi gas.Trzanje se ne javlja u pravilnim vremenskim intervalima kao sto je to slucaj sa prvim problemom.
4. Primetio sam jos nesto sto se manifestuje samo kada je motor topao.Ako iz lera (koji je inace na stabilnih 800 obrtaja) pokusam da najblazim gasom (blagim oslanjanjem na pedalu) neznatno podignem obrtaje, dogodi se da obrtaji padnu na ~650, na granicu gasenja i tako ostanu cak i kada potpuno pustim pedalu.
5. Na bilo kakav gas motor reaguje sa malim zakasnjenjem od recimo pola sekunde.
Problem trzanja (3) je prvi poceo, a za to vreme je automobil prosao sledece servise:
- Proverena kompresija u cilindrima i faza. Motor deluje da je u dobrom stanju i prakticno ne trosi ulje.
- Na jedva pronadjenoj dijagnostici za moje vozilo, uredjaj nije pronasao nikakvu gresku.
- Naspricani i ocisceni svi elektricni konektori ka senzorima, bobini i ventilu ler-gasa.
- Pregledana vakuum creva.
- Zamenjene svecice, kablovi visokog napona, razvodna kapa i obrtna ruka.
- Zamenjeni filteri goriva, vazduha, ulja i redovno menjano ulje.
- Ociscene brizgalice i ventil ler gasa.
- Zamenjen dotrajao auspuh, kompletan.
- Motor se letos pregrejao, pa je bilo potrebno obraditi glavu. Tom prilikom su provereni i ventili.
- Zamenjen regulator pritiska goriva kome se slomila membrana i koji je bio 'premoscen'.
- Zamenjena polomljena plasticna racva preko koje idu creva od/do kolektora uljnih para.
Motor je zbog slomljene racve prilicno zaprljan, a takodje je i sam kolektor dugo bio otvoren zbog toga.
- Ociscen senzor polozaja radilice.
- Isprobana druga bobina ali ne i komutator.
- Isproban drugi senzor pritiska vazduha usisne grane.
Napominjem da motor izuzetno dobro pali, pri svim spoljnim temperaturama i uslovima, hladan ili topao, bez dodavanja gasa.Na leru i na jakom gasu je stabilan.Na uzbrdicama i pri vecim opterecenjima problem ne dolazi do izrazaja.EGR ventil se na ovaj model vozila nije ugradjivao.Svestan sam da je ostalo jos mnogo toga sto nisam proverio, a sto moze biti vezano za ove probleme,
ali ako vec pitam za vas savet, mislim da je suvislo da u istom pismu ja sam nagadjam dalje.Mozda su ovi simptomi dovoljni za nekoga sa vasim iskustvom i znanjem da moze cak i putem maila
precizno dijagnostikovati kvar. A ako ne, siguran sam da cete me bar ispravno uputiti dalje.Iscrpeo sam sve opcije, jednostavno ne znam ljude koji mogu da mi pomognu. Moderni servisi nece ni da me prime
jer je auto star i ne zele da se upustaju u avanture ako iza mene neka Laguna ceka na zamenu ulja ili kocnica, a uvek ceka.Meni je ovaj automobil drag i osvojio me svojom glatkom i udobnom voznjom, kao i suptilnoscu dizajna.Limarijski je odlican, nikada nije ni ogreban i zeleo bih da u celosti fukcionise najbolje sto moze.Jer realno, osim svega ovoga nema drugih problema.
ODGOVOR:Dijagnostika motora je najsloženija aktivnost u auto-servisnoj djelatnosti. U tu svrhu koriste se sva moguca pomagala, znanje, iskustvo, imaginacija, neposredan uvid na automobilu. U ovom slucaju na osnovu vašeg opisa mogu se samo nabrojiti moguci faktori utjecaja. Razlog tome je što na neki simptom ( npr. nepravilan rad na minimumu ) može utjecati više razlicitih faktora. Kada se želi doci do rezultata pristup mora biti sistematski i u pravilu se najprije kontrolira mehanicko stanje motora, zatim sustav dobave goriva, sustav elektronskog upravljanja motorom, sustav paljenja i na kraju kontrola ispušnih plinova ( kao potvrda ispravnosti rada i upravljanja motorom ).
Naveli ste da motor loše radi u leru, nema snage, radi na prekide kod konstantnog broja okretaja. Radi navedenih problema treba ispitati podešenost ventila, kut predpaljenja, propuštanje na i oko usisnog kolektora, tlak goriva, staticki tlak u odredenom vremenskom intervalu, postojanje razlike u kolicini goriva na pojedinim injektorima, ECT senzor temperature, motoric minimuma, upravljanje motoricem minimuma, EVAP ventil rezervoara, TP senzor leptira snage, IAT senzor temperature usisanog zraka, MAP senzor, mjerac protoka zraka , ECU centrala . Poznato mi je da neki servisi ne žele raditi ovakve poslove jer imaju puno profitabilnije radove na novijim vozilima. Prema takvom ponašanju pojedinih servisa i prema problemima koje Vi imate mogu izraziti jedino svoje žaljenje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 2 AUTOMATIC - PROBLEMI S MJENJAČEM

Datum objave: 24.03.2011 20:48:23
Slika
PITANJE: Nedavno sam pronašao Vašu stranicu sa savjetima i veoma sam prijatno iznenaden i mogu slobodno reci da ste Vi svjetlo na kraju tunela u ovim vremenima. Ko ima volje i vremena iz Vaših savjeta može mnogo toga nauciti pogotovo ako se radi o ovakvim neznalicama automehanike i autoelektronike kakav sam ja. Za pohvale Vama, mogao bih kompletnu stranicu ispisati ali Vaše slobodno vrijeme i tako trošite pomažuci nama pa cu nastojati ukratko Vam i ja izložiti svoj problem a Vi pokušajte da mi ovako na daljinu pomognete. Bio bih najsretniji da mogu direktno Vama doci i nakon dijagnostike biti miran ali šta je tu je.
Vlasnik sam Lagune 96 godište, benzin, 2,0, 84 kW sa automatskim mjenjacem AD4. Nedavno su se pojavili problemi sa diferencijalom i to je otklonjeno. Neki zupcanici su popucali ( rekao mi je automehanicar koji se time bavi). Tražio sam od njega da ujedno promjeni i ulje i filter ( ako se mijenja) u mjenjacu. Popravak polomljenih zupcanika i ostalo je koštao 750 eura plus dva mjeseca strpljivog cekanja da zupcanici stignu od nekuda. Kada sam konacno preuzeo auto i vozio ga nepunih 500 km, ne u jednom komadu vec nekoliko dana uzastopno jedno jutro mi nije htio uopšte upaliti. Serviser koji mi je došao na adresu konstatirao je da je senzor bregaste osovine crkao. Zamjenjen je i auto je upalio. nakon nekih 10-20 kilometara predenih upalila mi se slicica na instrument tabli a to je kvadrat sa cik-cak linijom i znak SERV da se moram javiti na servis. Nakon toga automatik mjenjac vozi samo u jednoj brzini- po osjecaju bih rekao da je to recimo treca brzina. Kada ugasim auto i upalim ga znak nestane i javi se opet u vožnji vjerovatno kad broj okretaja motora nije adekvatan za brzinu u kojoj se nalazi odnosno kad mjenjac osjeti napor i kada bi bilo logicno da prebaci brzinu ili prema gore ili prema dolje. Na testu mi daje dijagnozu prekid veze izmedu mjenjaca i elektronike.
Pitanje 1: Da li je povezan kvar senzora bregaste sa kvarom na kompjuterskoj jedinici mjenjaca?
Pitanje 2: Da li je moguce da elektronika ostavi mjenjac smao u jednoj brzini ili je problem u mjenjacu?
Pitanje 3: Postoji li mogucnost popravke te elektronske jedinice ili dolazi u obzir samo nova što može biti problem jer se radi o 96 godini proizvodnje?
Pitanje 4: Ima li ikakve šanše da se radi o nekom banalnom kvaru kao što bi recimo bio neki osigurac ( hipoteticki )?
Pitanje 5: Kako može senzor da crkne kad sam se regularno dovezao sa autom i bez problema ugasio auto u garaži a ujutro motor nece upaliti.
Još samo da kažem da sam sa autom do sada bio prezadovoljan i prešao sam preko 220000 kilometara uz veoma revnosno servisiranje i promptno rješavanje svih do sada sitnijih nedostataka. Auto je i sada u izuzetnom stanju i ako se ovaj problem premosti može se voziti i dalje zbog toga što je ekstra održavan. U protivnom ostaje da ga prodam samo u dijelovima što bi mi bilo žao.
ODGOVOR:Kvar senzora bregaste nije povezan s automatskim mjenjacem. Moguce je da upravljacka elektronika mjenjaca ostavi mjenjac u jednoj brzini. Kada na mjenjacu postoji nedostatak ili kvar upravljacka elektronika omogucava da mjenjac radi samo u trecoj brzini i rikvercu radi preventivne zaštite od veceg kvara. Popravak elektronske jedinice je moguc samo u slucajevima kada postoji pad napona na elektricnim prikljuccima ili kada je loš kontakt na nekom konektoru. Može se raditi i o banalnom kvaru, vrijedi pokušati. Otkazivanje funkcije senzora se dogada najcešce odjednom jer je to elektricni sklop. Provjerite nivo i kvalitetu ulja u mjenjacu, napravite kontrolu konektora i napajanja. Na ovom mjenjacu može se raditi kompjutorska dijagnostika. Ako se radi o kvaru unutar mjenjaca ekonomski prihvatljiva je nabavka rabljenog isto takvog mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh