Danas je: 05.09.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT LAGUNA - NE IDE VIŠE OD 150 KM/H

Datum objave: 06.05.2009 10:38:00
Slika
PITANJE: Pojavio mi se sljedeci problem:
prilikom voznje, povecavanjem brzine, vozilo dostize 150, ali dalje ne.
Nedavno sam jednostavno mogao voziti i do 170-180km/h.
Kada dodjem do 150 daljim dodavanjem gasa vozilo kao da zacukava.
Kod nizih brzina je inace sve u redu.U cemu bi mogao biti problem?
Radi se o autu: Renault Laguna, 2000.g., 1.9dci.
ODGOVOR:U ovom slucaju motor nema potrebnu snagu a mogucih uzroka može biti mnogo i to: loše mehanicko stanje motora, filter zraka, filter goriva, suženje na usisnoj strani motora, propuštanje na usisnoj strani motora, senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, sustav za upravljanje turbinom, turbina, MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, FRP senzor, VT pumpa, senzor položaja pedale kocnice, ECT senzor, senzor temperature goriva, CKP senzor, suženje u ispušnom sustavu, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA PRIVILEGE - UGASI SE

Datum objave: 04.05.2009 23:27:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Laguna "Privilege", karavan, god.proizv.2002., motor 1.8 16V, 88 KW, 110 KS, benzinac, presao 97.000 km.
Naime, kada predjem preko neke neravnine (npr. "lezeci policajac") ili se zaustavljam (npr. na semaforu), broj obrtaja naglo padne i auto se ugasi. U servisu su sumnjali na osigurace, malo su procistili kontakte i ucvrstili ih u lezistima. Nakon toga, auto je normalno radilo 20-ak dana, ali se opet pocelo desavati isto. Napominjem da ova situacija (gasi se) nije pravilo, nego se desava sporadicno.
I jos dva pitanja:1. Kada auto stoji i pritisnem kocnicu, broj obrtaja poraste (za cca 50 )iznad normale, a kada pustim kocnicu broj obrtaja padne (za cca 100) ispod normale. To traje 2-3 sec. i onda se sve vrati u normalu.2. Cuje se pistanje (kao da ispusta zrak) ispod zadnjeg sjedista. U servisu su rekli da se tu nalazi pumpa za gorivo i da ona proizvodi taj zvuk.Da li su obje ove sitaucije normalne, a ako nisu sta mi je ciniti?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste naveli uzrok bi mogla biti elektricna instalacija i elektricni kontakti ( konektori ). Potrebno je pregledati elektricnu instalaciju na motoru i oko motora i po potrebi ocistiti svaki kontakt. Isto tako treba pregledati i glavnu plocu s osiguracima i relejima jer se i na tom mjestu može ocekivati pad napona ili gubitak kontakata. Drugo pitanje može biti povezano s servo uredajem kocnice koji je direktno povezan na usisni kolektor. Kada je oštecena membrana servo uredaja motor dobiva dodatnu kolicinu zraka koja poremeti rad motora.
Pumpa za gorivo nalazi se u rezervoaru tako da ona nije uzrok. Ispitajte servo uredaj i po potrebi ga zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - PATRONE-PIROTEHNICKI NATEZACI

Datum objave: 03.05.2009 15:01:00
Slika
PITANJE: zanima me na Renaultu Twingu starom 12 godina cemu služe one patrone koje se vide kad se odmakne sjedalo a spojene su na onaj dio u koji se ukopca pojas?
ODGOVOR:Navedeni dijelovi su pirotehnicki natezaci sigurnosnih pojaseva koji se aktiviraju u sudaru i dodatno zatežu pojaseve u svrhu sigurnosti osoba koje su vezane. Isti se nalaze u sustavu zracnog jastuka .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DTI - REMEN TOCNO KAKAV JE PREDVIĐEN

Datum objave: 24.03.2011 20:23:49
Slika
PITANJE: Sve je pocelo pucanjem mikroremena. I prije se culo neko "brujanje u prednjem dijelu motora"Na Renault Megane classic 2001.godina 1.9 DTI promijenjen novi spanner ili feder koji i dalje jako bruji i u "leru", a pogotovo pri dodavanju gasa.Vec dva puta mi je automehanicar skidao cijeli zupcasti remen i sve drugo vezano uz to, ali je stanje i s novim spannerom ili federom ostalo nepromijenjeno.Rekli su mi da treci puta dodem i da pokušaju s kracim zupcastim remenom i mikro remenom pokušati da "brujanje" od spannera ili federa nestane.To mi više slici na improvizaciju i još jedan pokušaj i nagadanje hoce li to biti otklonjeno ili ne.
ODGOVOR:Zvuk ( brujanje ) može se stvarati radi natezaca, klizaca, pomocne osovine ili samog zupcastog remena kada je zategnut više nego što je dozvoljeno. Nikada se ne prakticira ugradnja kraceg remena nego tocno onakvog kakav je predviden. Moj savjet je da posjetite servis od ugleda kojemu vjerujete.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - GUBI RASHLADNU TEKUCINU

Datum objave: 07.04.2009 21:00:00
Slika
PITANJE: Obzirom da ste mi vec u više navrata pomogli u riješavanju problema ili ste mi samo otklonili sumnje, vjerujem da cu i ovom prigodom naici na riješenje.
Naime, na vozilu Renault Clio 1.4 RT 1999 god poceo sam gubiti rashladnu tekucinu. (na pumpi ne primjecujem tragove curenja) Napominjem da motor radi potpuno normalno, bez gubitka snage i kompresije, ali isto tako nikako ne mogu utvrditi gdje voda istjece.
Osim toga..primijetio sam ''mokre tragove'' na motoru, a moja ce vam nestrucna malenkost pokušati objasniti o cemu je rijec.
Dakle, kada skinem aluminijski poklopac (zaštitu) sa ispušne grane na moturu...i pogledavši izmedu te 4 ispušne cijevi...primjecujem da je motor mokar.Ne mogu tvrditi je li to rijec o rahsladnoj tekucini ...ali molim vas da mi samo potvrdite da li postoji mogucnost da voda pušta poradi slabog brtvljenja glave motora.Ne bi li pri tome osjetio pad snage i nepravilnosti u radu motora.?
ODGOVOR:Na mjestu koje ste opisali mokri trag može biti rashladna tekucina ili motorno ulje. Trag ulja je karakteristican i lako ga je prepoznati. Ako to nije ulje onda je rashladna tekucina. Cesti uzrok propuštanja je brtvilo glave motora. Motor ne gubi snagu u ovom slucaju a niti nema nepravilnog rada motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 21 - DIJAGNOSTIKA JE NAJSLOŽENIJA AKTIVNOST

Datum objave: 24.03.2009 21:51:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu,
Prvo zelim da vas pozdravim i da pohvalim nesebican angazman vezan za vas sajt.
Vlasnik sam vozila Renault 21, 1.7i (multipoint ubrizgavanje), 1991.
Automobil trosi bezolovni benzin i nema ugradjen plinski uredjaj.
Postoji problem ili problemi u radu motora koji mogu, a ne moraju biti povezani.Ja cu pokusati da budem sto detaljniji (mozda i preterano) u opisivanju simptoma,ali sve u nadi da se mozda bas u nekoj sitnici krije nagovestaj za resenje problema.Ipak je bolje dati koju informaciju viska, nego propustiti je.Dakle,
1. Ako je tokom noci padala kisa, posle jutarnjeg paljenja motor radi dobro na leru,ali pocinje da se gusi ako dam gas i pokusam da drzim na konstantnim obrtajima.Problem ne postoji prvih par minuta rada hladnog motora, ali se pojavljuje dok jos nije dostignuta radna temperatura.Recimo, ako pokusam da drzim na 2200 obrtaja radi dobro 2 sekunde, a onda broj obrtaja padne na 1200 pa tako radi 5 sekundi, pa onda opet vrati na 2200 na 2 sekunde i tako u krug,dok papucicu gasa sve vreme drzim u istom polozaju.To sve traje desetak minuta, tokom kojih se problem postepeno ublazava i onda sve radi normalno.
Problem je prisutan i kada gas kontrolisem rucnim pomeranjem leptira umesto papucicom.
2. Drugi problem je vrlo slican prvom, ali je prisutan nezavisno od vremenskih uslova (kisa, velika vrucina itd.) i topline motora.
Po paljenju toplog motora, ako pokusam da drzim obrtaje na 2000-2800 i ovde se javlja pad obrtaja,samo sto oni padaju za oko 400 obrtaja, a ne na 1200 kao sto je to slucaj sa hladnim motorom posle kise ili snega.To sve isto traje desetak minuta, nakon kojih sve radi normalno.Cak i kada ugasim i odmah zatim upalim motor, problem pada obrtaja je opet prisutan nekoliko minuta.
3. Treci problem se javlja u svim rezimima rada motora (osim na ler-gasu), bilo da je hladan ili topao.Automobil (uglavnom) lepo ubrzava i dobro radi pri velikim brzinama na auto-putevima,ali u gradskoj voznji pri konstantnom blagom gasu (2/3/4 brzina, oko 2400 obrtaja) pocinje da trza.Trzanje je najuocljivije i veoma neprijatno kada nakon kocenja motorom dam blagi gas.Trzanje se ne javlja u pravilnim vremenskim intervalima kao sto je to slucaj sa prvim problemom.
4. Primetio sam jos nesto sto se manifestuje samo kada je motor topao.Ako iz lera (koji je inace na stabilnih 800 obrtaja) pokusam da najblazim gasom (blagim oslanjanjem na pedalu) neznatno podignem obrtaje, dogodi se da obrtaji padnu na ~650, na granicu gasenja i tako ostanu cak i kada potpuno pustim pedalu.
5. Na bilo kakav gas motor reaguje sa malim zakasnjenjem od recimo pola sekunde.
Problem trzanja (3) je prvi poceo, a za to vreme je automobil prosao sledece servise:
- Proverena kompresija u cilindrima i faza. Motor deluje da je u dobrom stanju i prakticno ne trosi ulje.
- Na jedva pronadjenoj dijagnostici za moje vozilo, uredjaj nije pronasao nikakvu gresku.
- Naspricani i ocisceni svi elektricni konektori ka senzorima, bobini i ventilu ler-gasa.
- Pregledana vakuum creva.
- Zamenjene svecice, kablovi visokog napona, razvodna kapa i obrtna ruka.
- Zamenjeni filteri goriva, vazduha, ulja i redovno menjano ulje.
- Ociscene brizgalice i ventil ler gasa.
- Zamenjen dotrajao auspuh, kompletan.
- Motor se letos pregrejao, pa je bilo potrebno obraditi glavu. Tom prilikom su provereni i ventili.
- Zamenjen regulator pritiska goriva kome se slomila membrana i koji je bio 'premoscen'.
- Zamenjena polomljena plasticna racva preko koje idu creva od/do kolektora uljnih para.
Motor je zbog slomljene racve prilicno zaprljan, a takodje je i sam kolektor dugo bio otvoren zbog toga.
- Ociscen senzor polozaja radilice.
- Isprobana druga bobina ali ne i komutator.
- Isproban drugi senzor pritiska vazduha usisne grane.
Napominjem da motor izuzetno dobro pali, pri svim spoljnim temperaturama i uslovima, hladan ili topao, bez dodavanja gasa.Na leru i na jakom gasu je stabilan.Na uzbrdicama i pri vecim opterecenjima problem ne dolazi do izrazaja.EGR ventil se na ovaj model vozila nije ugradjivao.Svestan sam da je ostalo jos mnogo toga sto nisam proverio, a sto moze biti vezano za ove probleme,
ali ako vec pitam za vas savet, mislim da je suvislo da u istom pismu ja sam nagadjam dalje.Mozda su ovi simptomi dovoljni za nekoga sa vasim iskustvom i znanjem da moze cak i putem maila
precizno dijagnostikovati kvar. A ako ne, siguran sam da cete me bar ispravno uputiti dalje.Iscrpeo sam sve opcije, jednostavno ne znam ljude koji mogu da mi pomognu. Moderni servisi nece ni da me prime
jer je auto star i ne zele da se upustaju u avanture ako iza mene neka Laguna ceka na zamenu ulja ili kocnica, a uvek ceka.Meni je ovaj automobil drag i osvojio me svojom glatkom i udobnom voznjom, kao i suptilnoscu dizajna.Limarijski je odlican, nikada nije ni ogreban i zeleo bih da u celosti fukcionise najbolje sto moze.Jer realno, osim svega ovoga nema drugih problema.
ODGOVOR:Dijagnostika motora je najsloženija aktivnost u auto-servisnoj djelatnosti. U tu svrhu koriste se sva moguca pomagala, znanje, iskustvo, imaginacija, neposredan uvid na automobilu. U ovom slucaju na osnovu vašeg opisa mogu se samo nabrojiti moguci faktori utjecaja. Razlog tome je što na neki simptom ( npr. nepravilan rad na minimumu ) može utjecati više razlicitih faktora. Kada se želi doci do rezultata pristup mora biti sistematski i u pravilu se najprije kontrolira mehanicko stanje motora, zatim sustav dobave goriva, sustav elektronskog upravljanja motorom, sustav paljenja i na kraju kontrola ispušnih plinova ( kao potvrda ispravnosti rada i upravljanja motorom ).
Naveli ste da motor loše radi u leru, nema snage, radi na prekide kod konstantnog broja okretaja. Radi navedenih problema treba ispitati podešenost ventila, kut predpaljenja, propuštanje na i oko usisnog kolektora, tlak goriva, staticki tlak u odredenom vremenskom intervalu, postojanje razlike u kolicini goriva na pojedinim injektorima, ECT senzor temperature, motoric minimuma, upravljanje motoricem minimuma, EVAP ventil rezervoara, TP senzor leptira snage, IAT senzor temperature usisanog zraka, MAP senzor, mjerac protoka zraka , ECU centrala . Poznato mi je da neki servisi ne žele raditi ovakve poslove jer imaju puno profitabilnije radove na novijim vozilima. Prema takvom ponašanju pojedinih servisa i prema problemima koje Vi imate mogu izraziti jedino svoje žaljenje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 2 AUTOMATIC - PROBLEMI S MJENJAČEM

Datum objave: 24.03.2011 20:48:23
Slika
PITANJE: Nedavno sam pronašao Vašu stranicu sa savjetima i veoma sam prijatno iznenaden i mogu slobodno reci da ste Vi svjetlo na kraju tunela u ovim vremenima. Ko ima volje i vremena iz Vaših savjeta može mnogo toga nauciti pogotovo ako se radi o ovakvim neznalicama automehanike i autoelektronike kakav sam ja. Za pohvale Vama, mogao bih kompletnu stranicu ispisati ali Vaše slobodno vrijeme i tako trošite pomažuci nama pa cu nastojati ukratko Vam i ja izložiti svoj problem a Vi pokušajte da mi ovako na daljinu pomognete. Bio bih najsretniji da mogu direktno Vama doci i nakon dijagnostike biti miran ali šta je tu je.
Vlasnik sam Lagune 96 godište, benzin, 2,0, 84 kW sa automatskim mjenjacem AD4. Nedavno su se pojavili problemi sa diferencijalom i to je otklonjeno. Neki zupcanici su popucali ( rekao mi je automehanicar koji se time bavi). Tražio sam od njega da ujedno promjeni i ulje i filter ( ako se mijenja) u mjenjacu. Popravak polomljenih zupcanika i ostalo je koštao 750 eura plus dva mjeseca strpljivog cekanja da zupcanici stignu od nekuda. Kada sam konacno preuzeo auto i vozio ga nepunih 500 km, ne u jednom komadu vec nekoliko dana uzastopno jedno jutro mi nije htio uopšte upaliti. Serviser koji mi je došao na adresu konstatirao je da je senzor bregaste osovine crkao. Zamjenjen je i auto je upalio. nakon nekih 10-20 kilometara predenih upalila mi se slicica na instrument tabli a to je kvadrat sa cik-cak linijom i znak SERV da se moram javiti na servis. Nakon toga automatik mjenjac vozi samo u jednoj brzini- po osjecaju bih rekao da je to recimo treca brzina. Kada ugasim auto i upalim ga znak nestane i javi se opet u vožnji vjerovatno kad broj okretaja motora nije adekvatan za brzinu u kojoj se nalazi odnosno kad mjenjac osjeti napor i kada bi bilo logicno da prebaci brzinu ili prema gore ili prema dolje. Na testu mi daje dijagnozu prekid veze izmedu mjenjaca i elektronike.
Pitanje 1: Da li je povezan kvar senzora bregaste sa kvarom na kompjuterskoj jedinici mjenjaca?
Pitanje 2: Da li je moguce da elektronika ostavi mjenjac smao u jednoj brzini ili je problem u mjenjacu?
Pitanje 3: Postoji li mogucnost popravke te elektronske jedinice ili dolazi u obzir samo nova što može biti problem jer se radi o 96 godini proizvodnje?
Pitanje 4: Ima li ikakve šanše da se radi o nekom banalnom kvaru kao što bi recimo bio neki osigurac ( hipoteticki )?
Pitanje 5: Kako može senzor da crkne kad sam se regularno dovezao sa autom i bez problema ugasio auto u garaži a ujutro motor nece upaliti.
Još samo da kažem da sam sa autom do sada bio prezadovoljan i prešao sam preko 220000 kilometara uz veoma revnosno servisiranje i promptno rješavanje svih do sada sitnijih nedostataka. Auto je i sada u izuzetnom stanju i ako se ovaj problem premosti može se voziti i dalje zbog toga što je ekstra održavan. U protivnom ostaje da ga prodam samo u dijelovima što bi mi bilo žao.
ODGOVOR:Kvar senzora bregaste nije povezan s automatskim mjenjacem. Moguce je da upravljacka elektronika mjenjaca ostavi mjenjac u jednoj brzini. Kada na mjenjacu postoji nedostatak ili kvar upravljacka elektronika omogucava da mjenjac radi samo u trecoj brzini i rikvercu radi preventivne zaštite od veceg kvara. Popravak elektronske jedinice je moguc samo u slucajevima kada postoji pad napona na elektricnim prikljuccima ili kada je loš kontakt na nekom konektoru. Može se raditi i o banalnom kvaru, vrijedi pokušati. Otkazivanje funkcije senzora se dogada najcešce odjednom jer je to elektricni sklop. Provjerite nivo i kvalitetu ulja u mjenjacu, napravite kontrolu konektora i napajanja. Na ovom mjenjacu može se raditi kompjutorska dijagnostika. Ako se radi o kvaru unutar mjenjaca ekonomski prihvatljiva je nabavka rabljenog isto takvog mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 4 - KLIKTANJE U MOTORU ?

Datum objave: 16.03.2009 09:20:00
Slika
PITANJE: Najprije pozdav i pohvale za nesebicno pomaganje vozacima na mukama. A sada pitanje u vezi kliktanja u motoru. R4 ima 23 godine i 145000 km. Auto svo vrijeme sam održavam i nekih vecih problema nije nikada bilo s njime jedino što me to kliktanje nervira. Po meni radi se o ventilima koji se cuju prilikom ubrzanja i kad auto ide uzbro pod opterecnjem. R 4 ima razvodnik paljenja Ducelier . Platine sam naštimao na 0,40- svijecice na 0,60- ventile 15-20 (usis-ispuh)- pretpaljennje naštimao na 6 stupnjeva (kliktanje se jako culo) kada sam naštimao na 0 puno manje. Stavio sam nove platine, novu razvodnu kapu, novi kondenzator, novi filter zraka, novi filter benzina, nove kablove svjecica, nove svjecice Champion L92YC. Koristim gorivo eurosuper 95 u kojega dodajem olovo. Motorno ulje je Castrol Magnatec 15-40. Dali je možda malo oktana razlog za sve ove probleme? Jednom dok još nije bilo eurosupera na tržištu tankao sam u Sloveniji i motor je toliko poceo kliktati da je skoro nemoguce bilo naci okretaje gdje nije kliktao. Kad sam došao u Italiju na cilj i obavio posao otišao sam kod prijatelja da mi da jedan šlauf i istocio sam skoro svo gorivo te otišao na obližnju benzinsku postaju i natocio talijanski super 98. Auto je radio bez problema i kliktanja više nije bilo u nijednom režimu rada. Upravo zbog toga mislim da je najvjerojatnije naše loše gorivo u pitanju. Molio bih Vas Vaše mišljenje.
ODGOVOR:Navedeni zvuk koji cujete nije zvuk ventila nego zvuk vrlo štetnih detonacija u motoru. Ta pojava nastaje samozapaljenjem goriva u cilindru prije nego je na svjecici nastala iskra. Do pojave samozapaljenja može doci radi neodgovarajuceg goriva ( niski oktanski broj ), radi greške u statickom i dinamickom kutu predpaljenja, radi greške u fazi motora, radi velike kolicine naslaga na celu klipova. Dobro bi bilo da provjerite ispravnost vakumskog regulatora na razvodniku paljenja i da podesite staticki kut predpaljenja. Po potrebi koristite benzin 98 oktana.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - HOMOKINETICKI ZGLOB,....

Datum objave: 12.03.2009 22:48:00
Slika
PITANJE: U pitanju je megane coach 1.6e 97' godište. Prvo pitanje je vezano za izmjenu homokinetickog zgloba. Da li se može mjenjati samo zglob ili se mora u kompletu menjati i poluosovina, negdje sam procitao da se mora poluosovina mjenjati (tj da li je zglob nemoguce demontirati), te što pritom paziti kod demontaže? (istovremena izmjena obje poluosovine ili zgloba?) Auto kad je hladan ujutro teško ubacuje u prvu brzinu, cim se malo duže vozi sve je bez problema,napominjem ja bez problema ujutro ubacim u prvu ali kasnije ako negdje stanem na semaforu u prvu teško kao da zapinje...ostale brzine idu bez problema, kad je auto topao sve bez problema.
Ulja u mjenjacu ima, kontroliram stalno.
Nakon što mi je bila kontrolirana i ponovo zategnuta rucna kocnica (sajla),jer mi je bila ostala malo pritegnuta iako to lampica nije pokazivala a ja sam tako vozio,pa sam mjenjao zadnji ležaj, sad prilikom kretanja uzbrdo u rikverc cujem neko lupanje, škripanje i motor se zatrese..na ravnome se to ne dogada. I da sad rucna niže hvata nego prije.
Kako je hladno poceli su problemi sa paljenjem ali prije se to nije dogadalo, rashladnu tekucinu kontroliram, antifriz doliven prije zime. Ponekad ujutro teško upali, guši se ispod 750 okretaja, trokira, ja dodam lagano gas on se jednostavno ugasi. Onda upalim bez problema i vozim. Drugi slucaj upalim bez problema, vozim, dodem do prvog raskršca da stanem, cim stisnem kvacilo do kraja i prikocim auto se ugasi, okretaji samo padnu na nulu, i motor se ugasi bez onog trzaja..ja upalim vozim dalje i na slijedecem stajanju sve bez problema.
Dolazi mi veliki servis pa Vas molim što sve ide uz izmjenu zupcastog i vodene pume, na što moram pripaziti, auto je blizu 140 000km.
Otkad citam vašu rubriku cim vidim da netko pita za megana vidim da svi imamo slicne probleme, pa ako netko ima i ovakve nadam se da cete pomoci i meni i ostalima..Vaš vjerni citatelj.
ODGOVOR:Na vašem vozilu može postojati normalni homokineticki zglob i on se može mijenjati sam za sebe. Isto tako može postojati trokraki homokineticki zglob koji se mijenja u sklopu s poluosovinom. Detalj o kojemu zglobu se radi može se vidjeti bez demontaže istoga. Kod demontaže se pazi da ne nastane neko oštecenje.
Otežano šaltanje može nastati radi dotrajale spojke, radi mehanizma za šaltanje, radi istrošenosti u mjenjacu. Ulje u mjenjacu se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Antifriz se mijenja svake dvije godune.
Uz zupcasti remen mijenja se još natezac i pumpa za vodu.
Problem koji imate s gašenjem motora, nestabilnim brojem okretaja, lošim radom motora povezan je sa elektronskim sustavom ubrizgavanja goriva jer isti ne radi ispravno. Sustav je prilicno složen, ima puno senzora, mjeraca, aktuatora i upravljan je ECU racunalom. Iz toga razloga potrebno je obaviti dijagnostiku sustava jer se samo tako može doci do saznanja što je neispravno i kolika je cijena popravka.Najcešce greške su: niski tlak goriva, injektori, TP ventil, senzor TP ventila , MAP, IAT senzor, ECT senzor i sl.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 - RADI NA TRI CILINDRA

Datum objave: 26.02.2009 10:52:00
Slika
PITANJE: Vozim renault 5 motor je 1.4. Auto uglavnom dok je hladan na leru radi na tri cilindra (uglavnom zimi). Prilikom odspajanja kablova sa svjecica (jedan po jedan), primjetio sam da na drugom cilindru nema promjene, tj zvuk motora se ne mijenja, iako bi se trebao gušiti kao kod ostalih cilindara. Nove su svjecice, kablovi i razvodna kapa, auto u vožni malo trza prvi kilometar tad vozi odlicno. Slicni simptomi mi se dogadaju i po ljeti kod visokih vanjskih temperatura dok primjerice stojim na semaforu. Sumljam na ventile.
ODGOVOR:Vaš motor može raditi na tri cilindra radi sustava paljenja i radi mehanickog stanja motora. Kod sustava paljenja najcešci uzrok je probijanje visokog napona ( svjecica, kabel, razvodna kapa, rotor ) a kod mehanickog sustava su to loša kompresija, nepodešeni ventili, ulazak rashladne tekucine u cilindar, brtva glave. Za pocetak podesite ventile i izmjerite kompresiju.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - UGRADNJA TAJNOG PREKIDACA

Datum objave: 07.02.2009 18:47:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vozila RENO MEGAN II 2003.g. 1600 cm3 16V, interesuje me Vaše mišljenje i savjet za ugradnju skrivenog elektro prekidaca (zaštita od krade tj. nemogucnost pokretanja motora).
Naime, da li bi ugradnja prekidaca štetila procesoru ili pravila bilo kakvu drugu smetnju na mom vozilu.Takoder bih Vas zamolio za vaš prijedlog moguceg riješenja.
ODGOVOR:Ugradnja tajnog prekidaca ne bi smetala procesoru ako bi prekidali strujni krug pumpe za gorivo. Prekidati se može plus ili minus vod pumpe goriva.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SENIC - AUTOMATSKI MJENJAC

Datum objave: 07.02.2009 18:34:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megan Scenic 1.9 DTI-72 KW automatik 2000 godina. Sa automatskim mjenjacem imam problem u toku vožnje otprilike kad vozilo prede 2000 obrtaja izgubi pritisak na mjenjacu i pocnu lamelice proklizavati, a na instrument tabli se upali lampica od mjenjaca, vozilo ugasim i odmah upalim i može se dalje voziti lampica od mjenjaca se ugasi, zanima me koji bi uzrok kvara mogao biti da li je pumpa u pitanju ili ulje u mjenjacu ili neki treci faktor. Takode me zanima procedura oko zamjene mjenjaca sa automatika na manuelni, da li odgovara mjenjac od DCI motora, da li se moraju mjenjati poluosovine, alnaser i da li može ostati ovaj kilometar sat što je sad tj. da li ce se ugasiti lampice od automatskog mjenjaca.
ODGOVOR:Najjednostavnije je za pocetak pregledati kolicinu i kvalitetu ulja u mjenjacu, ako nije dugo mijenjano dobro ga je zamijeniti. Ako mjenjac vašeg vozila ima i karter isti se može demontirati i vidjeti postoji li u mjenjacu filter za ulje koji se u tom slucaju isto mijenja. Tek nakon ovoga može se razmišljati o dijagnostici mjenjaca i eventualnom popravku mjenjaca. Zamjena automatskog mjenjaca za manualni je puno skuplja nego popravak postojeceg.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - ERG VENTIL

Datum objave: 27.01.2009 11:20:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Renola scenic 4x4 1.9.DCI .Povremeno mi se pali žuta lampica gdje su grijaci i ova do nje kada se nadem u uzbrdici.Na Renolovom servisu su mi rekli da je u pitanju EKG ventil i navodno ga ocistili ali se i dalje dešava isti problem.Da li je ovaj EKG ventil i katalizator isto?Što mi je ciniti?
ODGOVOR:Ne postoji ventil kao što ste vi naveli nego EGR ventil ( Exhaust Gas Recirculation ) ukoliko se greška ponovila i nakon cišcenja potrebno je ponovo pregledati ispravnost EGR ventila i po potrebi ga zamijeniti. Kontrolna žuta lampica može se upaliti i kada postoje druge greške na sustavu za upravljanje motorom te je iz tog razloga potrebno opet napraviti dijagnostiku motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 05.01.2009 18:26:00
Slika
PITANJE: imam par pitanja u vezi twinga 97. godina. u zadnjih par dana sam uocio da mi antifriza fali,svako malo ga nadolijem i uvjek ga fali. pogledao sam pod auto i nigdje se ne vidi da curi.kad je zagrijan i kad otvorim posudu za antifriz naglo mu padne volumen i cuje se koda ga mašina posrce u sebe.da li moram kompletan sistem ispraznit i ponovno ga napunit,jer do sada sam ga samo nadopunjavo,ili je u pitanju neki kvar,i koliko otpr. stane rashladne tekucine u sistem.
ODGOVOR:U rashladni sustav stane 5,5 litara. Curenje rashladne tekucine nije moguce uvijek vidjeti jer ista može curiti po vrucem dijelu motora i tom prilikom se tekucina pretvara u paru a trag curenja ne postoji. Drugi nacin je gubitak tekucine kroz motor i tada se curenje ne vidi jer se tekucina opet pretvara u paru i iz motora izlazi s ispušnim plinovima. U ovom slucaju potrebno je utvrditi na koji nacin nestaje rashladna tekucina i prema tome poduzeti potrebne mjere.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - NEŠTO UNUTRA MELJE

Datum objave: 24.12.2008 00:36:00
Slika
PITANJE: Renautt Clio 1.4 RN 2000-o
Prilikom rada motora u leru prisutan je zvuk nalik na to kao da se nešto melje unutra, a kad pritisnem kvacilo do kraja to prestaje.
No nedavno se prilikom pritiskanja kvacila pojavilo i cviljenje (druk ležaj). Jesu li sve ovo znaci istrošenosti kvacila? Auto ima 120000 km(kod mene 35000 u 2 god).
S obzirom da ga mislim zadržati još neko vrijeme (berem 1 god), a i sve ostalo je u vrlo dobrom stanju, motor jako dobar, kako se ponašati prema problemu?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste poslali radi se o dvije stvari jedna je mjenjac a druga je spojka ( kuplung ). Prije nego pritisnete pedalu spojke cujete okretanje zupcanih parova i ležajeva u mjenjacu a kada pedalu pritisnete svi zupcanici u mjenjacu se više ne okrecu ( sve postaje tiše ). Za pocetak provjerite nivo i kvalitetu ulja u mjenjacu, po potrebi zamijenite ulje. Drugi zvuk odnosi se na potisni ležaj a on je sastavni dio sklopa spojke. Rješenje je zamjena seta spojke, parcijalna zamjena se ne isplati jer postoji istrošenje i na ostalim dijelovima spojke.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PROBLEM GRIJANJA I HLA?ENJA

Datum objave: 19.12.2008 19:11:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Meganea 2.0 97.god i od jucer imam velikih problema vezanih za hladjenje i grijanje.
naime nakon pregrijavanja doliveno mu je vode i sistem je ozracen na nacin da se voda dolijeva dok motor radi te se saceka ventilator te doda jos vode po potrebi. medjutim danas se ponovno javlja isti problem, temperatura se naglo podiže (vent se pali) al ostaje se bez grijanja u kabini i naravno vode u posudi. sto se dogadja s mojim ljubimcem?
ODGOVOR:Pokušajte odstraniti zrak iz rashladnog sustava tako da u ekspanzionu posudu dopunite potrebnu kolicinu rashladne tekucine. Dok motor radi provjerite postoji li mjesto na cijevi za grijac ili na gornjoj cijevi hladnjaka gdje se može ( poseban ventil ) ispuštati zrak iz rashladnog sustava. Ako ta mogucnost postoji ispustite eventualni zrak iz sustava i na kraju po potrebi dopunite rashladni sustav. Ako ne postoje mjesta za ispuštanje zraka tada ce se sustav sam odzraciti. Kada u sustavu više ne bude zraka temperatura motora treba biti oko 85°C i tada grijanje mora raditi. Ako i tada grijanje ne radi pregledajte ventil grijaca, komande grijaca i protok kroz radijator grijaca. U slucaju kada je oštecena brtva glave grijanje takoder ne radi dobro.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - IZBACUJE MJERNU ŠIPKU

Datum objave: 16.12.2008 18:35:00
Slika
PITANJE: Posedujem auto Renault Vel Satis 2.2 DCI, 2004.godište.
Dolazi do zagušenja motora, pri tome se stvara pritisak koji izbacuje merac ulja i naravno zatim ulje iz motora izbacuje vani,pri tom motor savršeno radi,smireno,tiho,ne troši ulje,ne dimi, iber-lauf nije zapušen! Da li mi mozete dati odgovor, zbog cega se to dogadja!?
ODGOVOR:Pritisak u kucištu motora i izbacivanje mjerne šipke nastaje samo radi dva razloga a to je kada je zacepljen sustav za provjetravanje bloka motora ( odušak, odušci ) i kada kompresija intenzivno probija u karter. Slucaj kada je zacepljen sustav za provjetravanje bloka motora je lako rješiv vremenski i financijski. Drugi slucaj je znatno složeniji i skuplji jer se radi o oštecenju ( ili istrošenosti ) na sustavu klip-cilindar. U ovom slucaju potrebno je što prije utvrditi cinjenice. Vozilo u ovakvom stanju nije za upotrebu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 25.11.2008 22:27:00
Slika
PITANJE: U Cliu II par puta se potrgao kabel ispod sjedala vozaca te se upalila lampica na ploci airbaga i servisa. Po popravku ista je prestajala svijetliti. Sada se ponovo upalila te po pregledu kabela ustanovio sam da isti nije oštecen, postoji li jos neki senzor za airbag osim kod sjedala koji bi mogao biti uzrok. Pri pokretanju lampice se ugase ali nakon otprilike par minuta iste se ponovo upale. Napominjem da je auto redovno servisiran i prve ove kvarove su u servisu otklanjali.
Hvala za odgovor ako je ovako moguc?
Pozdrav ekipi ovo je ipak rijetkost besplatno savjete dijelit u današnje vrijeme
ODGOVOR:Kontrolna lampica zracnog jastuka se pali kada je sustav izvan funkcije, to može biti bilo koji kvar u sustavu zracnog jastuka. Ako ste vidjeli da je elektricni vod ispravan to ne znaci da isti ne može biti u prekidu. U ovom slucaju potrebno je ispitati i ostale dijelove i sklopove a to su:
Ožicenje strujnih krugova pobude modula, otpornik uredaja za pobudu modula, napon napajanja ne smije biti niži od 9,5 V, zavojnica ispod kotaca volana, pirotehnicki natezaci sigurnosnih pojaseva, pojedini konektori, sklop zracnog jastuka vozaca, sklop zracnog jastuka suvozaca, upravljacka centrala.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - ZACVILIO,ZATROKIRAO,ZADIMIO....

Datum objave: 11.11.2008 11:13:00
Slika
PITANJE: pozdrav spasitelju. ovak,imam twing 97. 1.2 60 ks. jucer mi je u voznji zacvilio,zatrokiro i pocelo je dimiti pod haubom,stao sam,otvorio haubu i vidio dim iz remena,tj. alternatora.auto sam ugasio,otslepao ga doma,inace mi zna kad prodem kroz lokvu zacukati i zacviliti na sekundu,vjerojatno mu smeta dodir s vodom.zanima me kaj bi to moglo biti i zbog cega je doslo do toga,i koliko kosta otklanjanje takvog kvara.
ODGOVOR:Prema vašem opisu stanja na vozilu radi se o dvije razlicite stvari i to o alternatoru i o sustavu paljenja. Kod alternatora je moguca istrošenost ležajeva, pogonske remenice, kliznih koluta , cetkica. Redovni servis alternatora radi se svakih 80.000 km. Uz navedeno potrebno je provjeriti stanje pogonskog remena alternatora i natezaca . U drugom slucaju voda i vlaga mogu utjecati na sustav paljenja jer je velika mogucnost da je došlo do oštecenosti izolacije na visokonaponskim vodovima i pojedinim konektorima. Precizan odgovor o vrsti kvara/kvarova i cijeni popravka je moguc nakon pregleda i dijagnostike navedenog.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 - STRUGANJE U MJENJACU

Datum objave: 02.11.2008 21:07:00
Slika
PITANJE: Prvo, zeleo bih da pohvalim vas sajt i mogu vam reci da vas puno citam. Samo nastavite tako. Ovako, moj problem se odnosi na neko cudno struganje u menjacu. Pojavljuje se prilikom dodavanja gasa, dok prilikom pustanja gasa to nestaje. Uz sve to, menjac nece u rikverc. Ukoliko ste u mogucnosti, bio bih vam zahvalan na savetu...
ODGOVOR:Svaki zvuk iz mjenjaca treba shvatiti ozbiljno jer se radi o sklopu ciji popravak nije jeftin. Za pocetak provjerite kolicinu ulja i kvalitetu ulja u mjenjacu. Ako ulja ima dovoljno tada se radi o oštecenju u samom mjenjacu. Popravak je moguc ali cijenu popravka možete znati tek nakon demontaže i revizije mjenjaca. Najcešca oštecenja su na ležajevima i zupcanicima mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh