Danas je: 30.03.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT MEGANE 1,6 i. - ZADNJI MOST

Datum objave: 09.01.2013 15:26:51
Slika
PITANJE:

Poštovanje g. Meić! Imam Renault Magane 1,6 iz 96.godine. Sa autom sam pre zadovoljan, ali imam jedan problem. Zadnji trap mi je pao, ne stoji kao kod večine istih auta, kad je auto pun zadnja kola stružu od blatobran. Prominija san zadnje amortizere, ali nema pomoći, tako da sumnjam na torziju. Moje pitanje je: može li se naštelati tj. može li se vratiti na normalnu visinu i na koji način. Možete li mi opisati postupak, KAKO, jer ču raditi sam, zbog financijskih mogučnosti, a prepostavljam da je to nije lagan posal. Unaprijed zahvaljujem!!!!!!!!!!

ODGOVOR:

Torzione opruge zadnjeg mosta mogu nakon dugo godina oslabiti i izgubiti elastičnost . U ovom slučaju možete pokušati obaviti rekonstrukciju i servis zadnjeg mosta . Posao nije lagan i može potrajati jer su svi dijelovi izloženi utjecaju korozije. Rastavljanje može biti zahtijevno jer pojedini spojevi teško otpuštaju . Tek kada rastavite zadnji most vidjeti ćete sva istrošenja . Večina dijelova se može zamijeniti. Najbitnije je da kućište zadnjeg mosta nema istrošenje ili oštećenje na mjestima dosjeda igličastih ležajeva . Kada se napravi sve po pravilima struke nije potrebno prezubljivati torzione opruge u cilju podizanja vozila na veći nivo . Reparaturom zadnjeg mosta nestati će sve zračnosti , nagib kotača će biti pravilan a visina vozila u normali . Neku posebnu uputu o izvođenju radova ne treba davati jer logičnim razmišljanjem dolazite do spoznaje što i kako treba raditi.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT RX4 2,0 i. - MOTOR RADI NA 3 CILINDRA ?

Datum objave: 19.12.2012 08:55:51
Slika
PITANJE:

imam reno rx4 2.0 benzin kupuo sam ga prije par dana ali u vožnji mi je počeo raditi na 3 cilindra tj trokira trese se nema punu snagu jedva ga upalim i to moram pod gasom u vožnji mi se pali žuta kutja izgleda kao pumpa ili reduktor sa dva priključka jedan na vrhu jedan sa strane.ima i atestiran prins plin ali neda prebacit na plin iako svijetli da vozi na plinu al ustvari je benzin jer kazaljka pada... unaprijed hvala

ODGOVOR:

Postoje dobri razlozi zbog kojih trebate obaviti detaljan pregled i dijagnostiku vozila i motora . Prvi razlog je to što ste kupili rablljeno vozilo a drugi razlog je što motor ne radi ispravno . Stručnim pregledom vozila otkriti ćete sve nedostatke na vozilu a dijagnostikom motora točno ćete otkriti sve kvarove na motoru . Ovom prilikom ću nabrojiti koji su mogući kvarovi na motoru , zbog kojih motor radi na tri cilindra . Neispravno može biti : svjećice, injektori, tlak goriva, propuštanje na ventilima, bobina, visokonaponski kablovi, upravljačka elektronika motora . Prilikom dijagnostike motora , najprije provjerite fazu motora , kompresiju , propuštanje na usisnom kolektoru .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II 1,9 DCI - PROBLEM NA INSTRUMENT TABLI ?

Datum objave: 18.12.2012 16:58:05
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imam Scenik II-2003 1.9dci pojavio mi se problem na instrument tabli-kod svakog paljenja auta resetira mi se sat i trenutno prijeđena kilometraža.Inače sve drugo ok. Nadalje zna mi se desiti da u vožnji na moment izgubi gas kao da sam digao nogu s njega.To se dešava kod niskih okretaja i kad održavam brzinu.Kad se to desi moram brzo pustiti gas i ponovo pritisnuti i onda je sve u redu.Jedna situacija kad se ponavlja-kod hladnog paljenja krenem te upalim pumpicu za brisače,tu se dosta često desi ta stvar. Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Problem koji imate na instrument ploči može nastati radi nekoliko razloga . Uzrok je najčešće pad napona na pojedinim dijelovima instrument ploče ili kratkotrajni prekid napajanja na dijelu instrument ploče . Najčešći kvarovi su loši kontakti na konektorima električne instalacije, velike oscilacije u naponu zbog lošeg akumulatora ili regulatora napona  , puknuće hladnog lema na instrument ploči . Prema Vašem opisu motor može izgubiti gas zbog slijedećih razloga i neispravnosti : senzor pedale gasa, senzor tlaka zraka, EGR ventil, senzor tlaka goriva, solenoidni ventil zaregulaciju tlaka goriva, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature goriva, senzor radilice,  pojava zraka u sustavu goriva, sekundarno loš rad jedne od diza, regulacioni ventil turbine , pad napona na nekom od konektora motora . Pumpa za brisače je električni potrošač i ona također može utjecati na padove napona koje sam već spomenuo .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 i. 16V - NESTAJE RASHLADNA TEKUĆINA ?

Datum objave: 17.12.2012 08:08:19
Slika
PITANJE:

pozdrav!imam problem s rasladnom tekucinom!dakle,radi se o renault meganu 1.6e 1996god!prije nekih mjesec dana sam zapazio da mu nestaje rasladna tekucina i to svaki put od 1-1,5l!danas se dogodilo sljedece ujutro na -16 auto je poceo kuhat da bi kasnije natocio rasladnu tekucinu oko 2litre i na 5 km nestalo je 1,5 litara rasladne tekucine!na vodenoj pumpi ne curi na kileru sastane se vidi lagano isparavanje!dihtung glave je propustio i na njemu suzi ulje pa me zanima dali moze bit da i sa uljem curi i voda!kazaljka od temperatura kao da je podivljala naglo se dize preko polovice pa naglo pada a tekucina nestaje i kad autosamo na mjestu radi!molim vas za pomoc da mi objasnite sta bi bilo i sta bi trebalo promjenit!hvala unaprijed!!! s postovanjem!!!

ODGOVOR:

Ako curi ulje na brtvi glave motora to ne znači i da brtva glave propušta rashladnu tekućinu . Kazaljka temperature ima velike oscilacije jer u rashladnom sustavu nema dovoljno tekućine . U ovom slučaju treba najprije defektirati kvar a nakon toga isti otkloniti . Mogući kvarovi su : propuštanje rashladne tekućine na : hladnjaku, na motoru, na radijatoru grijača, na pumpi, na cijevima . Na kraju kao mogući uzrok ostaje brtva glave motora .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,4 i. - PROBLEM ZBOG KOJEGA BIH BACIO AUTO ?

Datum objave: 15.12.2012 09:48:30
Slika
PITANJE:

postovanje, javljam se sa problemom zbog kojeg bih najradije bacio auto u otpad !!! naime radi se o renault meganu 1,4 clacic . u voznji pocme da trza kao da nestaje struje zatim neprima gas te kad stisnem kvacilo obrtaji padnu na nulu i ugasise , ponekad primjetim da motor promjeni zvuk kao da radi na manje od 4 klipa nakon sto se to desi stanem upalim auto i nastavim dalje neko vrijeme dok se isto ne dogodi ponovno ,u zadnje vrijeme sve cesce i primjetijo sam da ponisti sat na nulu kao da sam skidao akumulator , do sada sam promjenijo kompijuter , bobinu , akumulator i senzor radilice ali problem je i dalje isiti . srdacno se nadam da cete imati nekakav odgovor u vezi mog problema stoga se unaprjed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Moje mišljenje je da ste nepotrebno mijenjali neke dijelove . Isto tako mislim da niste obavili stručni pregled motora niti radili dijagnostiku . Sada bi najveća greška bila da opet na pamet nešto mijenjate bez da provjerite ispravnost pojedinih dijelova . Testiranje i dijagnostiku na Vašem vozilu treba napraviti na slijedeći način : ispitivanje mehaničkog stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisnom kolektoru ) , ispitivanje sustava za stvaranje iskre na svjećicama ( kablovi, bobina, ulazni napon na bobinu ) , ispitivanje sustava elektronskog ubrizgavanja ( filter goriva, čistoća rezervoara, tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, senzor položaja zaklopke snage, mjerač mase zraka, lambda sonda, električna instalacija motora , EVAP ventil rezervoara ) . Detaljnim ispitivanjem koje sam spomenuo , stručna osoba uz pomoć servisno dijagnostičke opreme , sigurno može orkriti kvar i isti otkloniti .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II 1,9 D - I NAKON VELIKOG POPRAVKA PROBLEMI ?

Datum objave: 10.12.2012 14:26:53
Slika
PITANJE:

Cijenjeni g.Meić radi se o renault Clio II 2000 g. 1,9 D sa prijeđenih 308 tkm.Naime prije dvije godine nakon tankiranja auto je počeo u vožnji trokirat da bi se ugasio i zatim jako teško upalio, nakon trećeg gašenja više se nije dao upalit, vozio sam auto kod auto električara koji nije mogao kompjuterski dijagnosticirati kvar rekao da je do mehaničkog kvara. Automehaničar je rekao da je loš motor te da je potrebno uraditi generalku jer nabija kompresiju u karter ,urađena je polu generalka ali drugi dan motor upali iz petnaestog pokušaja odvezao nazad kod mehaničara koji je ugradio nepovratne ventile jer je pumpa ostajala bez goriva i to je tako funkcioniralo do sad kad se pojavio ponovno problem sa paljenjem motor jako teško upali i ako upali izbaci veliku količinu gustog crnog dima i nejednako radi kao da radi pod čokom s time da nema funkciju gasa i gori lampica o grijača tad moram ugasiti motor i ponovno upalit i tad sve normalno funkcionira motor kasnije u toku dana pali bez problema jedino što ga ponekad kod paljenja moram nazad gasit zbog ne funkcije gasa,isto tako u zadnje vrijeme ponekad tijekom vožnje u drugoj i trećoj brzini počinje prilikom ubrzavanja podrhtavat.Grijači ispravni, filter goriva mijenjan. Bio sam kod više majstora kao i ovlaštenog renaultovog servisa a svi oni nisu imali konkretne odgovore kompjuterska dijagnostika nije registrirala nikakve kvarove. Molim za Vaše stručno mišljenje o kakvom se kvaru radi i od čega da krenem, hvala.Srdačan pozdrav!

ODGOVOR:

Postoji nekoliko razloga zbog kojih motor može teško paliti , izbacivati crni dim , i prekidati u vožnji . Osnovni razlozi su : mehaničko stanje motora ( faza motora, podešenost ventila, kompresija, začepljenje na usisnoj grani, začepljenje auspuha ) , sustav za dobavu zraka u motor ( filter zraka, usisni kanali na glavi motora ) , sustav za dobavu goriva ( filter goriva, zrak u sustavu goriva, ragultor količine goriva, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja goriva, visokotlačna pumpa , dize, EGR ventil, električna instalacija motora ) . Kao što vidite ima toga puno . Stručnim i sistematskim ispitivanjem može se otkriti kvar . Ispitivanje treba započeti točno po redoslijedu koji sam naveo u tekstu . Na kraju mogu jedino zaključiti da pojedini servisi ili nisu znali ili nisu mogli obaviti temeljito ispitivanje koje bi dalo odgovor ŠTO JE NEISPRAVNO .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DTI - POPRAVCI BEZ REZULTATA ?

Datum objave: 07.12.2012 09:48:38
Slika
PITANJE:

Evo imam jedno pitanje u svezi mog renaulta meganea 1-9 dti 72 kw Imao sam na njemu kvar nisu valjala dva ventila i auto je počeo trokirati kvar je riješen i poslan sam da odem naštelati bosch pumpu bosch pumpa je naštelana i auto je radio dva sata i stao.Opet kod majstora pukla remenica bosch pumpe nabavljena polovna i otada auto kao da uvijek radi u safe modeu.Kad se lampica ugasi auto ide ko metak kad se upali izgubi 70 posto snage.Bio sam i u renaultovom servisu i opet kod majstora za pumpu ali nitko ne zna kvar.Kad se spoji na kompjuter pokaziva kvar bosch pumpe i jutros sam opet išao u servis i rekli su mi da je moguće da je to zbog nekog ventila ispod bosch pumpe pa više ne znam što da napravim.Evo obratio sam se vama čuo sam da ste najbolji majstor hvala unaprijed

ODGOVOR:

U ovom slučaju servis koji će se baviti Vašim vozilom treba najprije jednoznačno ( točno ) defektirati kvar . Nakon toga treba predložiti rješenje , navesti cijenu popravka i uz Vašu suglasnost otkloniti kvar . Kada otkloni kvar garantirati će za obavljeni popravak . Ja mogu sada samo reći da uzrok može biti visokotlačna pumpa ali i još neke druge neispravnosti . Ovom prilikom ne bi bilo koristi ako bih Vam nabrajao na desetke mogućih neispravnosti .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO 1,2 i. 16V - ŠTO DA RADIM S KOČNICAMA ?

Datum objave: 05.12.2012 12:47:19
Slika
PITANJE:

Poštovani! Supruga mi je vlasnica Renaulta Twingo 1,2 16v Dinamique starog 4 godine, sa 78000 prijeđenih km. Na zadnjem tehničkom pregledu 30.11. na kočionom sistemu su zabilježeni slijedeći rezultati: a) točka isparavanja kočione tekućine - 195°C b) 1. osovina - radna kočnica lijevo 1600 N, desno 1900 N, razlika 16% 2. osovina - radna kočnica lijevo 1300 N, desno 1000 N, razlika 23% 2. osovina - pomoćna kočnica lijevo 1100 N, desno 800 N, razlika 27% Rezultati jesu u granicama dopuštenih, ali su granični, pa su me zabrinuli, tako da sam već idući dan ponovio test kočnica u AMK Siget. Tamo je razlika na prednjoj osovini bila 6%, ali na stražnjoj su rezultati identični onima izmjerenima dan prije na stanici za tehnički pregled u Ivanić-Gradu. Kada su mjerili svaki kotač pojedinačno postignute sile su bile praktično identične. Znači koči i jedan i drugi kotač, samo što lijevi koči prije. Kočiona tekućina u sistemu je još originalna. Manometri za mjerenje tlaka u kočnicama bi se još nekako i sklepali, ali pošto nemam dinamometar nisam u mogućnosti napraviti testiranje hidrauličkog sustava. Budući da su odstupanja praktično ista i za nožnu i za ručnu kočnicu logika me upućuje na kočione obloge (zadnje kočnice su doboš). Originalne koštaju kod Baotića 625 kn, a u ZMD autodijelovima imaju one tvrtke REMSA za 250 kn. Zanima me Vaše mišljenje o navedenom problemu. Sustav kočenja na Twingu ima ABS senzore na sva četiri kotača. Početkom ove godine sam rasklapao stražnje kočnice i svi su dijelovi vizualno ispravni. Nigdje nije bilo nikakvog traga masnoćama niti je bilo pojave korozije. Sajle ručne kočnice su plastificirane i pokretne bez otpora. Nakupljenu prašinu sam ispuhao kompresorom. Kod montiranja kočnica natrag prvo sam tridesetak puta pritisnuo nožnu kočnicu da se aktivira mehanizam za samopodešavanje, a tek sam onda na vijku za podešavanje ručne kočnice napeo sajle i podesio je. Moram napomenuti da su slični rezultati na tehničkom postignuti i pred godinu dana što me je i navelo na kontrolu zadnjih kočnica. Kočione obloge nisam mjerio što se tiče debljine, ali izgledale su kao nove, kao i doboši. Prigušenje svih amortizera je između 75 i 80%. Da li mijenjati zadnje kočione obloge ili ne. Zadovoljavaju li one REMSINE ili uzeti original, ako se možda i taj original ne radi u istoj tvornici. Ili možda mislite da bi bilo nešto drugo. Srdačan pozdrav i unaprijed zahvaljujem na odgovoru!

ODGOVOR:

Na svakom vozilu je najvažnija tzv. AKTIVNA sigurnost a u to spada i kočni sustav . U ovom slučaju nema puno filozofije i sve je jasno . Efekt kočnog sustava ste provjerili na valjcima i učinak je takav kakav je . Vi ste taj koji će odličiti da li će se i dalje koristiti postojeće kočnice ili ćete napraviti da efekt kočenja bude bolji . Naravno da za to treba potrošiti novce . Ako želite da Vaša supruga vozi automobil s odličnim kočnicama onda ćete morati ići u investiciju . Tom prilikom nećete razmišljati o cijeni pojedinih dijelova nago ćete na prvo mjesto staviti kvalitetu . Kada bih ja dobio zadatak da na nekom vozilu napravim kočni sustav na najkvaliteniji način onda bih birao najbolje i najskuplje materijale . Ako bi to bilo Vaše vozilo , na njemu bih zamijenio diskove , disk pločice, kočne bubnjeve, kočne papučice, kočne cilindre. obavio bih i reparaturu kočnih kliješta, zamijenio bih i visokotlačne fleksibilne cijevi kočnice. Po potrebi bih provjerio glavni kočni cilindra i sajlu ručne . Po potrebi bih zamijenio i gume .To bi bio kriteriji kako dobiti najbolji efekt i učinak kočnog sustava .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II - RUČNA KOČNICA ?

Datum objave: 04.12.2012 13:38:49
Slika
PITANJE:

Uvazeni gospodine Meicu, citajuci vase savjete pun sam divljenja, pa se nadam da cete i meni pruziti jedan, nadam se mali savjet. Na automobilu Megan II, 2003 god., imam problem kod rucne kocnice, jer mi ZUB za osiguranje NE drzi rucicu. Interesuje me da li se do mehanizma moze doci skidanjem plastike iza rucice, jer pretpostavljam da se ZUB zaglavio. S POSTOVANJEM

ODGOVOR:

Točno je , do spomenutog mehanizma ručne kočnice se može doći kada se demontiraju plastični dijelovi koji zaklanjaju pristup . Kada se oslobodi pristup mogu se osloboditi sajle ručne kočnice i može se demontirati spomenuti mehanizam .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 i. - MOTOR PONEKAD NEĆE UPALITI ?

Datum objave: 02.12.2012 17:43:54
Slika
PITANJE:

Postovani , vlasnik sam Renaulta Clia 1,2 iz 2004. godine i ponekad kada je motor topao nece upaliti nego samo vergla u prazno. Nakon dva do tri pokusaja motor upali kao da nista nije bilo. Vozilo je spojeno na orginalnu i na nekoliko univerzalnih diagnostickih uredaja i nema zabiljezenu nikakvu gresku. Uputili su me i da kada se taj kvar desi obratim paznju na lampicu od blokade paljenja i ona u trenutku verglanja bude ugasena sto bi znacilo da je kljuc prepoznat. Sto bi mogao biti uzrok kvara ? Vama se obracam iz razloga sto mi se nitko ne usudi nesta konkretno reci zato jer kada dodem u servis auto najnormalnije radi. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : senzor radilice, električna instalacija motora ( pad napona ) , senzor bregaste osovine, senzor temperature motora, senzor položaja zaklopkesnage, senzor tlaka zraka, aktuator minimuma, lambda sonda, EVAP ventil rezervoara, senzor temperature usisanog zraka, ECU centrala, tlak goriva, izostanak iskre na svjećicama . Kvar je najlakše otkriti u momentu kada motor ne može upaliti .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT FLUENCE 1,5 DCI - DA LI JE SERVISNI INTERVAL PREDUGAČAK ?

Datum objave: 25.11.2012 12:43:13
Slika
PITANJE:

Poštovani! Čestitam na odličnim stranicama, postali ste poznati diljem Hrvatske. Imam za Vas jedno jednostavno pitanjce glede održavanja automobila. Imam Renault Fluence 1.5 DCI,85KS, 34 000km, prvi sam vlasnik, sad je 2 godine star. Dosad sam napravio jedan servis dok je imao godinu dana (20 000km) Trenutno ulje je Elf Evolution SXR 5W-40 (RN0710). Prema preporuci proizvođača ulje treba mijenjati svake 2 godine ili 20 000km, ali prema preporuci ovlaštenog servisa ulje bi trebalo mijenjati svakih 15 000km ili godinu dana... E sad, znam da proizvođač s namjerom da privuče kupca manjim troškovima održavanja može svašta napisati, a isto tako i servis da si sredi više posla, neznam dal da mijenjam ulje sad na 35 000km (to bude cca godina dana) ili da pričekam 20 000km. Pošto zbog garancije moram u ovlašteni trošak bude cca 1200kn, što nije zanemarivo. Znam da neću pogriješiti ako zamijenim ulje, no nebi htio ako to nije potrebno. Ipak je proizvođač propisao svakih 20 000km (ima kao neko longlife ulje) a opet serviseri bi trebali znati svoj posao. Inače auto se vozi umjereno, nema puno gradske vožnje, svakodnevno se vozim na posao (sveukupno 30km dnevno) povremeno ga ispušem malo. Hvala Vam unaprijed Lijep pozdrav, Velimir

ODGOVOR:

Motore 1,5 DCI kao što je na Vašem vozilu imao sam prilike u mnogo navrata vidjeti iznutra a na istima sam obavljao brojne dijagnostike i popravke . Motor je konstruiran i dimenzoniran na način da su pojedini mehanički dijelovi motora ( ležajevi radilice, klipnjače, klipovi ) pod-dimenzionirani . Površina ležajeva radilice je manja nego što je uobičajeno za motore takve snage . Zbog toga su opterećenja ( mehanička, dinamička , termička )  po jedinici površine povećana . Što to znači u praksi ? Jedini način da sačuvate motor od ubrzanog trošenja jest umjerena vožnja i pravovremena izmjena ulja i filtera za ulje . Serviseri su u pravu kada su naveli da je interval izmjene ulja predugačak . Zbog toga i predlažu da taj interval skratite za 1/4 . Moje subjektivno mišljenje je da bi interval izmjene ulje i filtera za ulje trebao biti ( za spomenuti motor ) , svakih 10.000 km ili dva puta godišnje . Vi kao vlasnik možete jedino na taj način utjecati preventivno na trajanje motora . Ulje i filter , možete mijenjati bez da idete u ovlašteni servis jer se to po ničemu ne vidi da ste obavili u međuvremenu prije redovnog servisa .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 GTD - KAKO ISPITATI GRIJAČE ?

Datum objave: 25.11.2012 12:07:25
Slika
PITANJE:

Poštovani! Nedavno sam kupio reno 5 gtd iz 1986, a kako dolazi zima interesuje me kako se ispituju grijaći na motoru. kad auto upalim neravnomijerno mi radi dok ga dva tri puta ne proturiram i onda tek ima miran rad motora. Na boš pumpu idu dvije sajle, jedna je gas , a druga je uvijek u labavom stanju??? i ide na blok motora što je to?

ODGOVOR:

Grijači se mogu ispitivati kada se izvade iz glave motora tako da se kućište na kućište grijača spoji minus akumulatora a na priključak se spoji plus akumulatora. Drugi način je da se skinu s grijača dovodi za struju a nakon toga s eelektričnim kablom spoji plus akumulatora i priključak za struju grijača. Ako tada nastaje iskrenje na grijaču , grijač je ispsravn , ako iskrenja nema , grijač je neispravan. Druga sajla koju vidite na visokotlačnoj pumpi služi z ahladan start motora . Ista je povezana s termo sondom koja reagira na temperaturu motora . Znači kada je motor hladan navedena sajla povlači regulator predpaljenja u visokotlačnoj pumpi .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II 1,9 DCI - POLITI BENZINOM I ZAPALITI NIJE RJEŠENJE !

Datum objave: 17.11.2012 15:22:53
Slika
PITANJE:

Poštovani, radi se o vozilu Renault Scenic II godište 2003 i sada ima 106548 km. na cca 90 tisuća km otišla je turbina koja je zamjenjena ( koštala je kao učešće za novi auto :-( ), ali ok, prije dva mjeseca auto je bio na servisu na kojem su rekli da osim redovnog servisa treba promjeniti remen, zatezače istog, jedna osać motora, letva volana, i još poneku sitnicu i to je sve navodno uredno napravljeno i plaćeno. pitam da li obzirom na kilometražu kad je bio na servisu cca 103.000 treba napraviti još nešto obzirom su bili ovlašteni Renault serviseri ( u Zagrebu jedan od servisa koji više nije samo Renault servis već i za neka druga vozila , došao sam po preporuci prijetelja ). odgovor je bio da je auto sada "miran" do sljedećeg redovnog servisa koji je obzirom na kilometražu tek nakon godinu dana.I onda nakon dva mjeseca točnije 05.11.2012 odjednom se ispod poklopca motora čuje neko lupkanje i nešto se zadimi, auto sam ugasio i zvao servisera koji je rekao da se auto došlepa u servis, što je učinjeno. nakon što su ga onako nabrzaka pogledali izvana i po zvuku motora dobijem informaciju da su otišli leteći ležajevi na radilici uz objašnjenje da je to normalno na toj kilomtraži ( haloo, pa bio je kod njih na servisu prije dva mjeseca i ništa nisu rekli o tome da treba mjenjati jer da jesu ne bi servisirao ni onaj dio jer je bio preskup ). i sad od četvrtka 08.11.2012 čekam ponudu za popravak kvara, ali ga još nisam dobio jer su navodno u gužvi. i na kraju mi jedan od dečki iz servisa onako u šapatu kažu da su sigurno oni krivo podesili kad su stavljali remen i da je zato radilica riknula ali da mi to ne može javno reći jer će dobiti otkaz. da li je moguće da se zbog krivog podešavanja remene zezne radilica ? šta da radim jer me svaki ovaka trošak baca u iskušenje da auto "polijem benzinom i zapalim" :-( jer ću izgledaimati manje troškove odvoza na otpad nego popravak istog. hvala unaprijed na vašem odgovoru lp Damir Sambol

ODGOVOR:

Ovom prilikom neću braniti struku niti servis koji je radio na Vašem vozilu , govoriti ću samo o gruboj realnosti i činjenicama . Radilica motora se nalazi u samom motoru i njezino stanje te stanje letećih ležajeva radilice nije moguće provjeriti izvana bez da se rastavlja motor odnosno bez da se demontira karter . Prema tome to nije greška servisa . Da budem precizniji , istrošenje letećih ležajeva radilice se ne može defektirati izvana, bez spomenute demontaže kartera motora . Kada se pojavi karakteristično lupanje u motoru radi istrošenja nekog od letećih ležajeva , tada je već kasno jer je već nastalo oštećenje . Ne odgovara istini izjava djelatnika servisa koji je kao razlog naveo zupčasti remen i njegovo podešavanje . To stvarno nema veze sa logikom ni činjenicama . Ukoliko želite detaljnije objašnjenje o tome i mogućim uzrocima , možete se javiti na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II 1,9 DCI - MOTOR OSTANE BEZ GASA I CRNI DIM ?

Datum objave: 11.11.2012 11:53:46
Slika
PITANJE:

Poštovanje, vlasnik sam automobila marke Renault Scenic II 1.9 dCi 120 ks, 2005 godina, automobil je prešao 119000 km, redovno je servisiran u odličnom stanju. Međutim u zadnje vrijeme mi se javljaju određeni problemi na automobilu. Prilikom vožnje automobil mi odjednom ostane bez gasa na 2-3 sekunde te je nakon toga sve normalno (to se ne događa učestalo, dakle ne svaki put nego npr. u 10 dana 2 puta), primijetio sam također da mi prilikom naglog dodavanja gasa crni dim (samo pri naglom dodavanju gasa) izlazi iz auspuha te kao laik sumnjam da je to povezano s EGR ventilom? Također mi je neovisno o tome (jer mi je ovaj problem od prije), dogodilo se da mi pregara osigurač od START/STOP sustava u glavnoj kutiji kod motora. To se također ne događa često (ne uvijek), automobil upali sve je normalno, automobil ugasim i idem ga pokrenuti ne želi upaliti te zatim provjerim osigurač (25A), osigurač je izgorio te nakon promjene osigurača automobil upali normalno. Dakle taj problem se događa (valjda) prilikom paljenja automobila pretpostavljam da je nešto s anlaserom (četkice ili automat) to su mi u servisu kao moguć uzrok rekli preko telefona. Nalazim se na otoku pa mi nije baš jednostavno ići u servis (ali namjeravam) te me zanima da li ste se susretali s nekim od navedenih problema te bi Vas milo da mi odgovorite išta da napravim. Unaprijed se zahvaljujem. Ante Selak Selak.mail@gmail.com

ODGOVOR:

Navedeni osigurač može izgarati kada neki od potrošača (  koji dobivaju struju preko spomenutog osigurača ) vuče preveliku struju . To može biti automat elektropokretača, električna instalacija ( najčešće povećani prelazni otpori ) te ostli potrošači na tome osiguraču . Uzroci radi kojih motor ne reagira na gas i radi kojih s estvara crni dim mogu biti : filteri, nečist rezervoar, MAF senzor, dize, EGR ventil, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine Wastegate, senzor temperature usisanog zraka, senzor temperature motora, dobavna pumpa, regulator količine goriva, senzor talaka goriva, senzor pedale gasa, visokotlačna pumpa, ECU centrala motora . U ovom slučaju potrebno je jednostavno s puno pažnje obaviti dijagnostiku motora .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - DA LI DA VJERUJEM SERVISU ?

Datum objave: 09.11.2012 10:20:11
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim Renault Lagunu 1.9 DCI, 2002. Vozim velike relacije, ukupno je prešla 227000 km. Jučer mi se u vožnji pojavilo jednoliko lupkanje u motoru. Stao sam u roku od 500-injak metara, zvuk je bio jednoličan, kao kuckanje, a auto nije izbacio nikakvo upozorenje o kvaru. Nakon sto me vučna služba odvezla kod mehaničara on nije mogao odredit točan kvar, već je htio potpuno otvoriti motor da vidi što je. Rekao je da je iz njihovog iskustva velika vjerojatnost da je otišao ležaj na radilici, ili "bolcna" na 4. klipu. Zanima me Vaše mišljenje što napraviti, jer on me traži da uradi veliku generalku motora, što bi prema njegovim procjenama došlo oko 10000 kuna. Isplati li se uložiti toliki novac u auto koji je kupljen rabljen?

ODGOVOR:

Ako vjerujete u stručnost i profesionalnost Vašeg mehaničara onda ćete prihvatiti rješenje koje je predložio . Ako ne vjerujete , onda ćete zatražiti još jedno stručno mišljenje . Na Vašem vozilu se ne može napraviti generalni popravak motora za 10.000,- kn . Kada se radi popravak motora , treba napraviti sve po pravilima struke i u najvećoj klasi kvalitete . Motor mora biti nakon toga pouzdan i siguran . Nije važno da li se taj motor ugrađuje u vozilo staro 1 godinu ili 20 godina , u oba slučaja on mora biti besprijekorno uređen .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT 19 1,4 S - ZAŠTO SE MOTOR GASI ?

Datum objave: 06.11.2012 10:05:23
Slika
PITANJE:

Pozdrav!!! Imam pitanje vezano za RENAULT 19! Naime,kod mene je obični dvogrli karburator motor je 1.4TSE i u sječnju sam ugradio plin(LOVATO SISTEM) i ovaj majstor mi je savjetovao da nemoram paliti na benzin nego da non stop vozim na plin i nisam imao nikakvih problema osim što mi nakon 2 mjeseca auto nije htjelo da radi na benzin(kad mi je jednom prilikom nestalo plina u autu) nego isključivo na plin,tada sam zvao ovoga što mi je ugrađivao plin on reče da se možda začepila LER DIZNA,ali mi je auto htjelo da pali po hladnoći nevazno koliko bilo stepeni(Nije bilo nikad ispod -12)ali jutros mi se desilo to da nije htio nikako da upali ni na bvenzin ni na plin,verglao sam po 10-ak 12 sekundi,na kraju sam morao da guram auto i upalim na guranje ali opet je upalio na benzin sto mi nikako nije jasno,stvarno neznam sta da radim i kome da se obratim!!! Prije par dana sam probao da prebacim sa plina na benzin i nije htieod radi isto kao da je opet dizna začepljena,trza,moraš nonstop drukati na papučicu od gasa da bi malo primio gasa da nekako radi i čim pustiš da obrtajka padne ispod 2000 obrtaja ugasi se isto kao da nema dotoka benzina. Jedni govore da nemozes ujutro odmah paliti na plin,ovaj majstor kaze nemaš potrebe više za benzinom,drugi kazu pali na benzin pa poslije prebaci na plin,ali ja stvarno ne znam šta da radim kad nekad hoće da radi na benzin nekad neće!!! Ako ikako možete POMOZITE MI!!! UNAPRIJED VAM SE ZAHVALJUJEM!!!!

ODGOVOR:

Vaš problem sigurno nećete riješiti samo razmišljanjem zašto motor ne pali i zašto se gasi na benzin . Problem ćete sigurno riješiti ako napravite servis karburatora i ako otklonite greške na plinskom sustavu . Poznata je činjenica da se hladan motor uvijek treba paliti na benzin . Tada motor lakše upali a benzin u karburatoru povremeno obavlja i funkciju čišćenja karburatora . Ovoga časa karburator je nečist i zato se motor gasi .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO 1,2 i. - ZAŠTO PUNO TROŠI ???

Datum objave: 25.10.2012 08:50:35
Slika
PITANJE:

Pozdrav, posjedujem Twinga 1.2 iz 1996 godine 40kw 1239cm3, benzinac. Cini mi se da malo previse trosi(vise od 9-10l). Inace dnevno predem 30kn prosjecne brzine 50-90km/h(10km predgrađe, 20km brza cesta). Inace auto je odrzavan, servisiran, mijenjani filter goriva, filter zraka, filter ulja, ulje i svjećice, promjenjena landasonda i ne znam sta bi moglo izazvati povecanju potrosnju?! Stvarno bi trebala savjet, jer auto je kupljen prije godinu dana iz razloga da malo trosi, a zadnjih godinu dana u njega je ulozena trodupla vrijednost da se sredi, ali nitko ne zna razlog povecanje potrosnje. Sta bi trebalo provjeriti i sto bi moglo jos biti razlog, ili je to normalna potrosnja za Twingo toga godista? Koja je optimalna brzina voznje za moj Twingo, pri kojoj najmanje trosi? Hvala na odgovoru, LP

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila će najmanje trošiti u režimu vožnje kada je mjenjač u IV ili V stupnju prijenosa i da tada broj okretaja motora ne prelazi 2.500 o/min . U vozilu treba biti što manje tereta, ni jedna kočnica ne smije blokirati , gume moraju biti propisno napumpane . Uz to moram još naglasiti da motor troši malo više goriva dok se ne zagrije . Uz pretpostavku da je motor potpuno ispravan , potrošnja goriva na otvorenoj cesti treba biti 5,7 l/100km , potrošnja u gradu oko 8,0 l/100km , prosjećna potrošnja oko 7,0 l/100km .  Ostali faktori koji utjeću na potrošnju goriva su : mehaničko stanje motora ( kompresija, čistoća usinih kanala, čistoća usine grane, ispravnost ispušnog sustava, ispravnost svih senzora motora, ispravnost mjerača mase zraka, ispravnost sustava paljenja ( svjećice, kablovi bobina ) , dobar Eko-test ispušnih plinova, ispravnost injektora, ispravan kompjutor motora . Za početak bi tralo obaviti kompjutorsku dijagnostiku motora, napraviti eko - test i nakon toga obaviti normiranje potrošnje goriva .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,5 DCI - EGR i LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 23.10.2012 13:04:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, kupio sam prije desetak dana Renault Megane sedan 1.5 dci iz 2004. godine. 1. Na kontrolnoj ploči svijetlila je žuta lampica od motora, kao i svjetlo za SERVICE. Na servisu u autokući Fišer u Virovitici rekli su mi da je isključen ERG ventil (nadam se da se tako zove) te da zato pokazuje kvar na motoru. Kada su ga majstori na servisu uključili, lampica upozorenja je ugašena, ali automobil je nakon toga počeo dimiti. Dakle, izlazi bijelo - sivi dim iz automobila samo pri pokretanju automobila kada dodam malo više gasa i kada vozim automobil u nazad. Ne znam zašto automobil nije dimio kada je ventil bio isključen a sada dimi. Ima li to veze s tim ventilom ili postoji mogućnost nekog drugog problema. Spominjane su karike u klipovima motora. Molim Vas da mi pokušate objasniti o čemu se radi, barem približno (koji su mogući kvarovi) i jeli isti problem ikako rješiv? 2. Nakon odrađenog kompletnog servisa, utvrđeno je da letva volana ima neku prazninu na desnoj strani. Pa me zanima može li se ona popraviti, odnosno može li se nabaviti neka polovna. Hvala unaprijed i srdačan pozdrav, Ivan

ODGOVOR:

Ako je neispravan EGR ventil , motor može ispuštati povećanu količinu dima na auspuh jer tada EGR ne zatvar prolaz ispušnih plinova prema usisnom kolektoru . Druga stvar su klipni prsteno vi ali to nema veze s EGR ventilom . Na Vašem vozilu treba najprije riješiti problem s EGR ventilom , po potreb ga zamijeniti i napraviti da se kontrolna lampica motora više ne pali . Nakon toga se može provjeriti kompresija motora i potrošnja ulja . Pretpostavljam da Vi već znate da li i koliko motor troši ulja na 1.000 km . Defekt na zubnoj letvi se u većini slučajeva može popraviti a to se može znati neposrednim uvidom na vozilu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II 1,9 DCI - NEPOZNATI KVAR ?

Datum objave: 16.10.2012 08:32:16
Slika
PITANJE:

Pozdrav za Vas g. Meić i hvala na ovom sajtu Auto je Renault Megane II sedan,1,9 dci,2003 g,redovno servisiran i na satu ima 214000 km. Problem koji moj majstor ne može otkriti o čemu se radi je u tome što auto u vožnji "cimne",trzne, tj kao na trenutak da sve stane,vrlo kratko i poslije nastavi.Tako je bilo do skoro kad je poceo "trokirati" tj broj obrtaja naglo skoči pa padne i auto se ponekad ugasi ako je na slabijem gasu. Pravila nema,dešava se pri raznim brzinama ,uglavnom na nižim okretajima.Do sad je zamijenjeno sljedeće:EGR,senzor bregaste,senzor protoka zraka,svi filteri i ništa od navedenog nije bilo kvarno jer problem je i dalje prisutan.Moj majstor sad sumnja u senzor mjenjača,ja sam čuo za probleme sa nekom pumpom za dobavu goriva za koju mi majstor kaže da je moj auto nema.Dizne kontrolisali u Bosch servisu i sve ok.Takodje i nekakav preliv smo gledali ,sve ok.Auto dobro ide ,kad ide,ali ovo sad pored silnih troškova je i misteriozan problem pa Vas molim za pomoć u vidu savjeta šta dalje.Hvala

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu kvar može biti : električni , elektronski , hidraulični ( dobava goriva ) . Probleme mogu stvarati slijedeći faktori : senzor pedale gasa, dize, senzor radilice, električna instalacija motora, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor brzine vozila, začepljenje ispušnog sustava, relej ECU centrale, pojedini konektori ( pad napona ) , ECU centrala motora . Podatke koje sam naveo , ne znače mnogo jer Vi trebate točan podatak što je stvarno neispravno . Na žalost do toga podatka može se doći samo strpljivim ispitivanjem i iznalaženjem greške na samom vozilu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,4 i. 16V - NISKI OKRETAJI NA LERU , TRZANJE U VOŽNJI ?

Datum objave: 09.10.2012 21:55:21
Slika
PITANJE:

Poštovani g-dine Meić, posjedujem Clio 1.4 16v iz 2002.g. i imam sljedeće probleme: 1. Auto mi radi na veoma niskim obrtajima, kad se zagrije obrtaji na leru su 300 s tim da motor radi lijepo i veoma ravnomjerno. 2. Zatrza u vožnji uglavnom pri manjoj brzini, kad prebacujem iz prve u drugu i iz druge u treću (tad najčešće), pri većoj brzini veoma rijetko. Kad se desi to trzanje kao da dobije nekakav strujni udar i tad padaju kazaljke od obrtomjera i temperature na nulu. Auto i dalje ne mijenja zvuk, sasvim normalno radi. Da napomenem još i da se ovaj udar i padanje kazaljki dešava i na leru. UNAPRIJED ZAHVALAN!

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba ispitati najprije električnu instalaciju, ploču s osiguračima i relejima, konektore instrument ploče, regulator napona i alternator . Nakon toga treba obaviti kontrolu sustava za dobavu goriva kao i sustav za stvaranje iskre na svjećicama . Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor položaja leptirastog ventila, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, aktuator minimuma, propuštanje na usisnom kolektoru, svjećice, kablove, bobinu, kompjutor motora, mehaničko stanje motora . Nakon stručnog pregleda spomenutih komponenata može se točno znati što je neispravno .

na vrh Povratak na vrh