Danas je: 02.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT TWINGO 1,2 i. - ZAŠTO PUNO TROŠI ???

Datum objave: 25.10.2012 08:50:35
Slika
PITANJE:

Pozdrav, posjedujem Twinga 1.2 iz 1996 godine 40kw 1239cm3, benzinac. Cini mi se da malo previse trosi(vise od 9-10l). Inace dnevno predem 30kn prosjecne brzine 50-90km/h(10km predgrađe, 20km brza cesta). Inace auto je odrzavan, servisiran, mijenjani filter goriva, filter zraka, filter ulja, ulje i svjećice, promjenjena landasonda i ne znam sta bi moglo izazvati povecanju potrosnju?! Stvarno bi trebala savjet, jer auto je kupljen prije godinu dana iz razloga da malo trosi, a zadnjih godinu dana u njega je ulozena trodupla vrijednost da se sredi, ali nitko ne zna razlog povecanje potrosnje. Sta bi trebalo provjeriti i sto bi moglo jos biti razlog, ili je to normalna potrosnja za Twingo toga godista? Koja je optimalna brzina voznje za moj Twingo, pri kojoj najmanje trosi? Hvala na odgovoru, LP

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila će najmanje trošiti u režimu vožnje kada je mjenjač u IV ili V stupnju prijenosa i da tada broj okretaja motora ne prelazi 2.500 o/min . U vozilu treba biti što manje tereta, ni jedna kočnica ne smije blokirati , gume moraju biti propisno napumpane . Uz to moram još naglasiti da motor troši malo više goriva dok se ne zagrije . Uz pretpostavku da je motor potpuno ispravan , potrošnja goriva na otvorenoj cesti treba biti 5,7 l/100km , potrošnja u gradu oko 8,0 l/100km , prosjećna potrošnja oko 7,0 l/100km .  Ostali faktori koji utjeću na potrošnju goriva su : mehaničko stanje motora ( kompresija, čistoća usinih kanala, čistoća usine grane, ispravnost ispušnog sustava, ispravnost svih senzora motora, ispravnost mjerača mase zraka, ispravnost sustava paljenja ( svjećice, kablovi bobina ) , dobar Eko-test ispušnih plinova, ispravnost injektora, ispravan kompjutor motora . Za početak bi tralo obaviti kompjutorsku dijagnostiku motora, napraviti eko - test i nakon toga obaviti normiranje potrošnje goriva .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,5 DCI - EGR i LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 23.10.2012 13:04:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, kupio sam prije desetak dana Renault Megane sedan 1.5 dci iz 2004. godine. 1. Na kontrolnoj ploči svijetlila je žuta lampica od motora, kao i svjetlo za SERVICE. Na servisu u autokući Fišer u Virovitici rekli su mi da je isključen ERG ventil (nadam se da se tako zove) te da zato pokazuje kvar na motoru. Kada su ga majstori na servisu uključili, lampica upozorenja je ugašena, ali automobil je nakon toga počeo dimiti. Dakle, izlazi bijelo - sivi dim iz automobila samo pri pokretanju automobila kada dodam malo više gasa i kada vozim automobil u nazad. Ne znam zašto automobil nije dimio kada je ventil bio isključen a sada dimi. Ima li to veze s tim ventilom ili postoji mogućnost nekog drugog problema. Spominjane su karike u klipovima motora. Molim Vas da mi pokušate objasniti o čemu se radi, barem približno (koji su mogući kvarovi) i jeli isti problem ikako rješiv? 2. Nakon odrađenog kompletnog servisa, utvrđeno je da letva volana ima neku prazninu na desnoj strani. Pa me zanima može li se ona popraviti, odnosno može li se nabaviti neka polovna. Hvala unaprijed i srdačan pozdrav, Ivan

ODGOVOR:

Ako je neispravan EGR ventil , motor može ispuštati povećanu količinu dima na auspuh jer tada EGR ne zatvar prolaz ispušnih plinova prema usisnom kolektoru . Druga stvar su klipni prsteno vi ali to nema veze s EGR ventilom . Na Vašem vozilu treba najprije riješiti problem s EGR ventilom , po potreb ga zamijeniti i napraviti da se kontrolna lampica motora više ne pali . Nakon toga se može provjeriti kompresija motora i potrošnja ulja . Pretpostavljam da Vi već znate da li i koliko motor troši ulja na 1.000 km . Defekt na zubnoj letvi se u većini slučajeva može popraviti a to se može znati neposrednim uvidom na vozilu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II 1,9 DCI - NEPOZNATI KVAR ?

Datum objave: 16.10.2012 08:32:16
Slika
PITANJE:

Pozdrav za Vas g. Meić i hvala na ovom sajtu Auto je Renault Megane II sedan,1,9 dci,2003 g,redovno servisiran i na satu ima 214000 km. Problem koji moj majstor ne može otkriti o čemu se radi je u tome što auto u vožnji "cimne",trzne, tj kao na trenutak da sve stane,vrlo kratko i poslije nastavi.Tako je bilo do skoro kad je poceo "trokirati" tj broj obrtaja naglo skoči pa padne i auto se ponekad ugasi ako je na slabijem gasu. Pravila nema,dešava se pri raznim brzinama ,uglavnom na nižim okretajima.Do sad je zamijenjeno sljedeće:EGR,senzor bregaste,senzor protoka zraka,svi filteri i ništa od navedenog nije bilo kvarno jer problem je i dalje prisutan.Moj majstor sad sumnja u senzor mjenjača,ja sam čuo za probleme sa nekom pumpom za dobavu goriva za koju mi majstor kaže da je moj auto nema.Dizne kontrolisali u Bosch servisu i sve ok.Takodje i nekakav preliv smo gledali ,sve ok.Auto dobro ide ,kad ide,ali ovo sad pored silnih troškova je i misteriozan problem pa Vas molim za pomoć u vidu savjeta šta dalje.Hvala

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu kvar može biti : električni , elektronski , hidraulični ( dobava goriva ) . Probleme mogu stvarati slijedeći faktori : senzor pedale gasa, dize, senzor radilice, električna instalacija motora, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor brzine vozila, začepljenje ispušnog sustava, relej ECU centrale, pojedini konektori ( pad napona ) , ECU centrala motora . Podatke koje sam naveo , ne znače mnogo jer Vi trebate točan podatak što je stvarno neispravno . Na žalost do toga podatka može se doći samo strpljivim ispitivanjem i iznalaženjem greške na samom vozilu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,4 i. 16V - NISKI OKRETAJI NA LERU , TRZANJE U VOŽNJI ?

Datum objave: 09.10.2012 21:55:21
Slika
PITANJE:

Poštovani g-dine Meić, posjedujem Clio 1.4 16v iz 2002.g. i imam sljedeće probleme: 1. Auto mi radi na veoma niskim obrtajima, kad se zagrije obrtaji na leru su 300 s tim da motor radi lijepo i veoma ravnomjerno. 2. Zatrza u vožnji uglavnom pri manjoj brzini, kad prebacujem iz prve u drugu i iz druge u treću (tad najčešće), pri većoj brzini veoma rijetko. Kad se desi to trzanje kao da dobije nekakav strujni udar i tad padaju kazaljke od obrtomjera i temperature na nulu. Auto i dalje ne mijenja zvuk, sasvim normalno radi. Da napomenem još i da se ovaj udar i padanje kazaljki dešava i na leru. UNAPRIJED ZAHVALAN!

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba ispitati najprije električnu instalaciju, ploču s osiguračima i relejima, konektore instrument ploče, regulator napona i alternator . Nakon toga treba obaviti kontrolu sustava za dobavu goriva kao i sustav za stvaranje iskre na svjećicama . Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor položaja leptirastog ventila, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, aktuator minimuma, propuštanje na usisnom kolektoru, svjećice, kablove, bobinu, kompjutor motora, mehaničko stanje motora . Nakon stručnog pregleda spomenutih komponenata može se točno znati što je neispravno .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 RN - TEMPERATURA MOTORA JE NA 100°C ?

Datum objave: 23.09.2012 09:51:35
Slika
PITANJE:

Poštovani: Imam Renault Clio 1.2RN 98.g. Temp motora se podiže preko 100, ali nigdje ne izbacuje vodu, niti je prokuha, ventilator se pali. Zanima me da li je u pitanju možda indikator temp, ili nešto drugo? S Štovanjem

ODGOVOR:

Najprije trebate izmjeriti kolika je stvarna temperatura motora , moguće je da indikator temperature pravi grešku i pokazuje veću temperaturu od stvarne . Nakon toga po potrebi provjerite ispravnost termostata, hladnjaka i pumpe za vodu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SCENIC 1,9 DCI - SVE ISPRAVNO A MOTOR NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 17.09.2012 11:16:26
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Imam renault megan scenic 1.9 dci 2000g.Ne mogu upaliti auto.Elektronika je ispitana preko kompjutera i sve je ok.Auto zavergla i čuje se pumpa goriva ali ne pali.Akumulator je pun,filter goriva promjenjen.Nadam se da nije bosh pumpa jer čujem da je ogroman izdatakInače auto je uredno servisiran.Molim za savjet,što bi moglo biti u pitanju?Hvala

ODGOVOR:

Bez mogućnosti da obavim pregled Vašega vozila mogu navesti koji sve razlozi mogu biti kada motor ne može upaliti .  To su slijedeći razlozi : veliki pad napona prilikom startanja motora, imobilajzer , zrak u sustavu goriva, filteri, nečist rezervoar, solenoidni ventili koji otvara i zatvara dovod goriva, dobavna pumpa , senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, dize, senzor radilice, relej ECU centrala, električna instalacija vozila, faza motora, mehaničko stanje motora, visokotlačna pumpa, kompjutor motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,5 DCI - UPALE SE LAMPICE I MOTOR IZGUBI SNAGU ?

Datum objave: 13.09.2012 08:52:50
Slika
PITANJE:

kada moj renault clio 1,5 dci 2004.god. pređe vise od 2000 okretaja,upale se tri sigtnalne lampice:lampica motora,stop i grijaci te automobil znatno gubi brzinu neznam sto bi to moglo biti.prije godinu dana mijenjao sam boch pumpu,a nedavno turbinu.

ODGOVOR:

Navedene lampice se upale jer postoji greška ili greške na sustavu dobave goriva, na sustavu dobave zraka , na sustavu za upravljanje motorom . Prvi korak u rješenju ovoga problema je dijagnostika nevedenih sustava i po potrebi pojedinačno ispitivanje pojedinih dijelova ili sklopova . Nakon toga možete znati što je neispravno i cijenu popravka .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SCENIC 1,9 DCI - PUNO NEISPRAVNOSTI A NE ZNAM UZROK ?

Datum objave: 09.09.2012 12:20:31
Slika
PITANJE:

Poštovanje.Imama RenaultMegane Scenic 19dci 2004god.88kw Ponekad na leru primijetim da ritmično povećava gas pa spusti, ali toliko neprimijetno da digitalni pokazivač na instrumental tabli to ne pokazuje. Više osjetim po vibraciji auta i sluhu... Inače, ne dešava se stalno. Svremena na vrijeme. Drugi problem je voda u kabini ispod nogu vozača i suvozača. primijetim samo kada radi klima da se to dešava. Treći problem je da ručica menjača zakrči prilikom šaltanja, a ponekad mekano prešalta bez ovog čudnog zvuka. Znači ne uvijek. Recite mi koja je normalna potrošnja ovog auta sa ovim motorom? Da li je 5,8 na otvorenom ok ili bi trebao manje trošiti? Meni za dizel izgleda malo više ili sam u zabludi. Unaprijed zahvalan.

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može neravnomjerno raditi na leru radi slijedećih razloga : zrak u sustavu goriva, filteri, dize, senzor temperature motora, EGR ventil, senzor radilice, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, visokotlačna pumpa, mehaničko stanje motora, električna instalacija motora. Voda u kabini se pojavljuje zbog problema s odvodom kondenzata od isparivača prema izlazu iz vozila. Prilikom šaltanja ne zakrči ručica nego zupčanici u mjenjaču a uzrok je spojka ili sinhron . Potrošnja goriva koju ste naveli je u granicama normale .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC 1,5 DCI - ZAŠTO JE MOTOR IZBACIO ULJE ?

Datum objave: 29.08.2012 13:30:42
Slika
PITANJE:

Poštovani, Prije mjesec dana sam kupio Scenic 2005. godina 1,5 dci, 74kw, 135.000km. Napravio sam oko 2000 km bez ikakvih problema do nedavno. Naime prvo mi se u istom danu dogodilo da vozilo ne prihvaća gas, odnosno prihvaća smo do određenog broja okretaja, te se upalila poruka "check injection", nakon čega sam stao, ugasio auto i nakon desetak minuta upalio, krenuo i sve je bilo u redu. Nakon par sati (putovao sam od Splita prema Rijeci) na autocesti sam čuo nekakav prasak i vidio dim u retrovizoru (vozio sam cca 160km/h), nisam bio u mogućnosti odmah stati pošto sam bio u zavoju, te sam uspio proći sa slabim gasom cca 700 m do prvog odmorišta gdje se auto sam ugasio. Nakon toga nisam ni pokušavao upaliti auto nego sam skinuo zaštitnu plastiku sa motora i vidio (koliko se na scenicu može vidjeti zbog malog poklopca motora) da je desna strana motora sva od ulja, te sam na kontrolnoj šipki vidio da ulja u motoru više nema, inače sam prije puta prekontrolirao nivo ulja i sve ostale tekućine i bilo je sve u redu. Trenutno je vozilo u Rijeci u Renaultovom servisu gdje sam dobio informaciju da je uz sve ostalo i "poplavila radilica"? , te sam na njihovu preporuku dogovorio sam da se promjeni kompletan motor. Molim vas da mi pokušate objasniti koji su mogući uzroci navedenog kvara, odnosno kroz koji dio motora je ulje doslovno trenutno iscurilo . Na navedeno pitanje iz servisa nemam odgovor (jedina informacija je da uzrok nije zupčasti remen) pošto sa servisom ne komuniciram direkno, nego preko poznanika koji me spojio sa istim.

ODGOVOR:

U kratkom opisu ću pokušati objasniti kako i na koji način motor troši ulje i kako ga može izbaciti iz motora . Tijekom vožnje motor troši ulje kroz vodilice ventila, kroz turbinu, kroz sustav klip-cilindar, curenje ulja neću spominjati jer je to evidentno . U Vašem slučaju motor je trošio ulje na opisani način . U jednom momentu je nivo ulja pao na kritičnu razinu i u tom momentu se ulje počelo zagrijavati iznad normale a isto tako i motor . U tom trenutku nastaje problem s tlakom ulja i funkcijom podmazivanja , ležajevi radilice nemaju podmazivanje , cilindri i klipovi nemaju podmazivanje , turbina nema podmazivanje . Posljedica toga je zaribavanje ležajeva radilice i zaribavanje sustava klip-cilindar . Kompresija motora pada a raste tlak u karteru . Radi tlaka u karteru diže se ulje iz kartera i kroz odušak iz motora ulazi u usisni kolektor i ponovo u motor . Ulje u motoru izgara ( kao dizel gorivo ) i u tom momentu nastaje pojava plavo bijelog dima na ispuhu . To bi bilo kratko objašnjenje . Pitanje koje Vas zanima : ZAŠTO je do toga došlo ?  Došlo je do prekomjerne potrošnje ulja kroz dotrajale vodilice , kroz klipne prstenove , kroz turbinu . Kritični trenutak niste prepoznali i zato je nastalo oštećenje motora .

na vrh Povratak na vrh

-RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - ISPADA IZ ČETVRTE BRZINE ?

Datum objave: 21.08.2012 10:55:47
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem vozilo Renault Laguna 1,9 dci (79kw), 2004 godina. Već neko vrijeme primjećujem da se pri vožnji na nizbrdici u 4-toj brzini pri manjim brzinama (okretajima) u lijevom zavoju događa da mjenjač ispadne iz brzine. Kako nisam baš imao puno sreće sa ovlaštenim servisima do sad molim vas okvirni pregled mogućih kvarova. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : istrošenje ( zračnost ) na mehanizmu za šaltanje brzina u kabini, istrošenje na polugama za šaltanje ( do mjenjača ) , istrošenje na vilici 4  brzine, istrošenje na kanđi 4 brzine .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II 1,6 i. 16V - LUPANJE U MOTORU ?

Datum objave: 21.08.2012 10:29:33
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam Megana 2 1.6 16V iz 2003g godine s dinamik opremom i automatskim mjenjacem. Ujutro kad palim motor po koji put mi se cuje nesto kao lupanje ventila! Zvuk je metalan i poprilicno jak ali kad motor prihvati gas sve prestaje i auto radi normalno. To mi se desava samo nakon duzeg mirovanja auta. Receno mi je da je to zbog varijabilne remenice(DEPHASER PULLEY). i da moram uz tu remenicu mijenjati i zupcasti remen i jos nesto(uglavnom sam to promijenio prije nekoliko mjeseci). Zanima me dali taj kvar zahtijeva hitan popravak ili mogu jos neko vrijeme voziti s tim? I molim Vas reci te mi na koliko mijenjam ulje u automatskom mjenjacu i koliko ga ide? Unaprijed hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Lupanje koje čujete ne treba hitno rješavati jer se nakon kratkog vremena stanje normalizira . Lupati mogu hidropodizači ili varijabilna remenica . Neposrednim uvidom na vozilu može se defektiratikvar . Ulje u automatskom mjenjaču se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine . Zapravo što prije to bolje .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 E - POVIŠENI LERGAS ?

Datum objave: 18.08.2012 15:12:53
Slika
PITANJE:

Bog, imam jedan problem, imam megane coupea 1,6e 96 god. i auto mi je prije dva dana počeo raditi na 2000 okretaja i okretaji nepadaju, i ujutro dok je hladan i popodne kad je vruć isto radi, sad me zanima šta bi to moglo bit? hvala unaprijed

ODGOVOR:

Na motoru je potrebno obaviti pojedinačno ispitivanje pojedinih komponenata i na taj način se može doći do saznanja što je neispravno . Ispitati treba slijedeće : brtvu i usisni kolektor radi mogućeg propuštanja, ispravnost leptirastog ventila, ispravnost senzora položaja leptirastog ventila, aktuator minimuma, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, električnu instalaciju motora, ECU centralu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SCENIC 1,9 DTI - NEPOZNATO STRUGANJE NA MOTORU ?

Datum objave: 08.08.2012 21:59:25
Slika
PITANJE:

poštovanje, zanima me imam renault megane scenic 1.9 dt 1997. zupcasti je mijenjan prije 2 mj. i do nedavno je sve radilo u redu , prije par dana pocelo je nekakvo struganje oko zupcastog remena u predjelu bosch pumpe... (kao nekakav rasuti lezaj) skinili smo klinasti remen, i dalje se culo, nakon skidanja zupcastog remena pokusali smo zavrtiti sve remenice i jedino remenica bosh pumpe je suskala . potrga se sistem unutra. skinuli smo je i zamijenili, vratili oba remena i zastitne plastike i svejedno se opet cuje struganje jednako kao i prije... mislili smo da je mozda struganje nekakve remenice po zastitnoj plastici ali opet smo ih skinuli tako da opet struze... do cega bi moglo biti?

ODGOVOR:

Struganje koje ste opisali može nastati na bilo kojem rotirajućem dijelu motora i to na : natezaču zupčastog remena , na klizaču zupčastog remena, na remenici radilice, na pomočnoj osovini motora, na pumpi za ulje, na visokotlačnoj pumpi, na spojci , na transmisiji , na ostalim rotirajućim dijelovima motora . Neposrednim uvidom na vozilu, stručna osoba , može  točno utvrdit gdje i zašto nastaje opisani zvuk . Nakon toga može i predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DCI - PROBLEM S KLIMA UREĐAJEM, ŠTO NAPRAVITI ?

Datum objave: 09.07.2012 18:14:36
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine.Danas sam napunio auto klimu na Renault Meganu 2006 godiste.1.9 dci motor.I kako nikad ne ide onako kako bi zelio,desi se sljedece.Primjetim na cjevi sto vode do dehidratora ili isusivaca zraka klime,da curi plin,naravno vidi se ona limun zelena boja koja izlazi kada negdje curi plin.Majstor(ako ga mozemo nazvati tako...)je ustvrdio da je otisao dihtung(neki bakreni) i prilikom skidanja kako je on to rekao i ja sam se sam uvjerio ekxplodirao je plin i uprljao sav auto i lice majstora.Naravno,rekao je da je promjenio taj dihtung i rekao da je sve ok.Ja napravio 100 km,dosa kuci,klima hladi cjelo vrijeme super,ali plin i ta zelena boja i dalje cure kod tog dihtunga gdje se spaja aluminijska cjev i dehidrator.E sta sad da radim,dali ce plin iscuriti tako,ili ce ga da zelena boja kad se osusi stvoriti ODREDJENI var,kroz koji plin vise nece curiti.Ili da doticnom kazem da stavi dva bakrena dihtunga,dali to moze. Bio bih vam zahvalan na punom savjetu.Svako dobro :)

ODGOVOR:

Zelena boja koju ste spomenuli je samo kontrast ili indikator propuštanja . Nikakav sloj koji će zaustaviti propuštanje se neće stvoriti . Vi ne trebate davati stručne savjete serviseru jer se podrazumjeva da on zna više od Vas po pitanju tehnike motornih vozila . Prilikom servisiranja klima uređaja sva evidentna propuštanja se moraju riješiti i tek nakon toga se može puniti sustav . U ovom slučaju treba opet izvaditi plin ( jer će isti opet iscuriti ) , zabrtviti kritično mjesto ili mjesta i nakon toga opet obaviti punjenje . Način brtvljenja prepustite serviseru a ako niste sigurni u njegovu stručnost , odaberite drugi servis od povjerenja .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DTI - MALI PROBLEMI S AUTOM ?

Datum objave: 24.06.2012 20:39:01
Slika
PITANJE:

Pozdrav g.Meiću, Evo imam malih problema s autom, vozim renault megane 1,9 dti 1998god. 72 kw. danas smo se odredili ići na more, vozim se kroz Liku po autocesti i auto mi neće ići brže od 100km/h, uzbrdo i nizbrdo isto je , gas do poda ali neide.udjem u tunel i izadjem van malo ide do 120km/h pa za par minuta opet isto. sto bi to moglo biti ?? . prije dvije godine sam promijenio mjerac protoka zraka, filter zraka mjenjam jednom godišnje,svakih cca 20000km. eto toliko i lijep pozdrav sa otoka Paga

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može ostati bez snage radi brijnih razloga . Nabrojiti ći ih po logičnom redoslijedu a to su : nečisti filteri, nečist rezervoar, senzor pedale gasa, MAF senzor, senzor tlaka turbine, ventil za rasterećenje turbine, sustav za regulaciju turbine, EGR ventil, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, senzor položaja pedale kočnice, kontrolni solenoid usisanog zraka , senzor temperature goriva, mehaničko stanje motora, električna istalacija motora, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,4 i. 16V - BIO SAM KOD VIŠE MAJSTORA ,BEZ REZULTATA ?

Datum objave: 13.06.2012 08:07:54
Slika
PITANJE:

imam auto renault megane 1.4 16v 1999g.Kad je hladan u ler gasu radi normalno, a kad krenem i izbacim iz brzine sat od obrtaja skace gore,dole.Kad se ugrije radi normalno.Bio sam kod 10 majstora svaki drugacije govori,mijenjo sam i motoric gasa,indikatore i kvar nije otklonjen. Zato vas molim da mi pomognete.. Unaprijed vam zahvaljujem..

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : nečisti injektori, propuštanje na usisnom kolektoru, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor položaja zaklopke snage, električna instalacija motora, EGR ventil, EVAP ventil rezervoara, loša iskra na svjećicama, mehaničko stanje motora, ECU centrala. Stručnim pregledom i ispitivanjem navedenih dijelova može se točno utvrditi kvar i isti otkloniti .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC 1,5 DCI - NA NIZBRDICI NE PALI A NA UZBRDICI PALI ?

Datum objave: 01.06.2012 18:36:55
Slika
PITANJE:

poštovani, supruga je vlasnica renault scenic 2005. godina 1,5 dci. Vozilo ujutro upali tek nakon 5-6 puta pokušaja i nakon toga rdi besprjekorno. Nakon toga cijeli dan tih problema uopće nema. Primjetili smo i slijedeće, ako je vozilo parkirano preko noći tako da je motor u smjeru nizbrdice, pali tek nakon 5,6 pokušaja kao da nema goriva. Ako je vozilo okrenuto tako da je motor prema uzbrdici, nevjerojatno, pali iz prve. Molim za savjet i unaprijed zahvaljujem. P.S. Inače, sve drugo je ok, motor radi genijalno. zahvaljujem

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu uzrok je zrak u sustavu goriva . Znači sustav vuče zrak koji s ekumulira u cijevima i visokotlačnoj pumpi i zato motor ne može upaliti dok dobavna pumpa ne izbaci nakupljeni zrak iz goriva. Potrebno je detaljno i stručno ispitai kompletan sustav za dobavu goriva i to od rezervoara do motora , uključujući i pojedine dijelove na motoru . Nakon toga kvar se može otkloniti .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II 1,9 D - BIO SAM KOD 4 MAJSTORA , BEZ REZULTATA ?

Datum objave: 01.06.2012 13:22:07
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, preporučeni ste mi kao vrhunski majstor za aute a pogotovo za dizelaše. Molio bih vas savjeti vaše mišljenje što napraviti.Bio sam već kod 4 majstora sa istim problemom koji još uvijek nije riješen, sa potrošenih 4000 kuna i sa 4 različite vrezije priče. Auto je Renault Clio 2, 1,9d 2001 godina, 46 kW motor, prijeđenih 145000 km. Auto je dosada redovito servisiran, ulje mijenjano svakih 10000 km sa svim filterima. Prije 20000 km promijenjen je zupčasti remen sa vodenom pumpom i španerom, izmijenjene sve tekućine u autu, sve sajle itd. Uglavnom, prije godinu dana pojavio se problem sa crnim dimom, nemirnim radom motora i paljenjem. Prvo se iznenada tijekom vožnje znao promijeniti režim rada motora i iznenada jako dimiti crnim dimom, slabo reagirati na gas. Kad bi stao, ugasio auto i ponpovno ga upalio bilo bi sve ok do sljedećih prijeđenih nekoliko km. Majstor je prvo rekao da ima puno smeća od goriva u rezervoaru...pa je prvo potrgao čep rezervoara da bi ga očistio a tamo sve ok, pa takav čep više nije našao pa ga je zalijepio. Sljedeće je rekao da je problem u povratnom ventilu ispušnog sustava koji je začepio no ni to nije riješilo problem. Zatim je rekao da je sigurno bosch pumpa. Popravljao je bosch pumpu i nakon toga je sve bilo ok nekoliko sljedećih tisuća km. Tada se pojavio drugi problem, naime, auto upali od prve (čak i zimi na debelom minusu), uključi mu se lampica za grijače i radi čudno(majstori dosad su rekli da radi kao pod čokom odnosno u visokim okretajima). Dok tako radi vrlo slabo reagira na papučicu gasa i vožnja je jako otežana. Nakon što se auto ugai sljedeći put upali normalno kao dda ništa nije ni bilo. Prvi majstor je rekao da je problem s benzinskim mapama motora i pokušao je resetirati računalo auta uz propuhivanje auta na autocesti pri 160 km na sat. Rezultat je stalno upaljena lampica za airbag a sa tim nikad nije bilo problema niti je auto dok je kod mene sudjelovao u sudaru. Sljedeći majstor kod kojeg sam bio, na preporuku prvog je rekao da je problem što ne postoji nepovratni ventil goriva pa motor trenutno ostane bez prave količine goriva pa mu ne odgovara takav rad što je već i meni jasno da ne drži vodu kao laiku te mi nije palo na pamet da mu dam auto u ruke. Zadnji majstor mi je pripremao i provejravao auto za tehnički i na isti problem rekao da je motor auta loš, da treba generalku, da mu ne valja kompresija jer baca ulje kod usisne grane i da bi me to došlo 10000 kn da ga popravi što mi je ponovno bilo sumnjivo što sam mu i rekao. Dobio sam odgovor na to da je možda ali sumnja problem u bosch pumpi koju bi trebalo zamijeniti. Dakle, nakon svega u velikoj sam zbunjenosti jer svaki očito ima svoju verziju, popravljali bi i ono što popravljati ne treba a meni auto i dalje ima isti problem. Dosta mi je nepotrebnih troškova i molio bih vas za savjet što trebam učiniti kako bih napokon riješio problem. Jer, sve mi se čini da su problemi možda jedni s drugim povezani a ne razumijem se dovoljno da bih išta više znao o tome. Unaprijed se zahvaljujem na trudu i odgovoru.

ODGOVOR:

Iz Vaše priče vidim da nemate sreće s autoservisima u smislu da dobijete pravu informaciju o stanju motora i o rješenju probleme ( crni dim , lošiji rad motora povremeno ) . S problemom koji ste naveli ne treba previše filozofirati kada se može sve izmjeriti i ispitati . To znači da najprije treba provjeriti mehaničko stanje motora a to znači : podešenost ventila, izmjeriti kompresiju, provjeriti usisne kanale u glavi motora, provjeriti ispušni sustav, provjeriti EGR , provjeriti stanje bregaste osovine . Nakon toga kao mogući uzroci ostaju samo dize i visokotlana pumpa . Kada se obavi stručna kontrola i provjera tada se točno zna što je neispravno i zašto se stvara crni dim . Tada se odmah može i predložiti rješenje . Kada se obavi potreban popravak , ne može se dogoditi da ćete potrošiti novac a da problem neće biti rješen . Ukoliko kvar nije otklonjen Vi kao vlasnik vozila niste dužni ništa platiti .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 i. - KADA SE ZAGRIJE , NE RADI DOBRO ?

Datum objave: 31.05.2012 12:17:26
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Imam malih problema sa svojim Renault Cliom, 2000. godište, 1.2, 60ks, 85000 km. Prije 15ak dana se počeo čudno ponašati. Kad je hladan u leru radi normalno, isto tako kad je hladan i kreće i vozi normalno. Problem nastaje kad se auto zagrije, odnosno kad dosegne radnu temperaturu. Onda počinje isprekidano i nestabilno raditi u leru, svako malo se zatrese i na trenutke daje dojam kao da će se ugasiti, ali se ipak ne ugasi, osim toga kad tako isprekidano radi kao da u naletima izbija zrak iz auspuha, a kad sam bolje poslušao čuo sam isti taj zvuk negdje kod motora. Što se tiče vožnje kad se zagrije, problemi nastaju kad treba krenuti i kad se prebacuje iz 1. u 2. brzinu i iz 2. u 3. Auto počinje trokirati kada prebacim u višu brzinu i lagano dajem gas. Kada prođem 3. brzinu čini mi se da radi normalno. Promijenio sam jer je bilo vrijeme, a i jer se pojavio ovaj problem slijedeće dijelove: filter ulja, zraka i goriva, svjećice i kablove te nosač motora, ali problem je još uvijek prisutan. S obzirom da sam kupio ovaj auto tek prije 2 mjeseca, ne znam da li se ovo i prije događalo. Želio bih čuti Vaše mišljenje prije nego što poduzmem daljnje korake u rješavanju ovoga iritantnoga problema. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba obaviti detaljan test motora a to znači ispitati : mehaničko stanje motora , sustav elektronskog ubrizgavanja, sustav paljenja , sustav za upravljanje motorom . Ovoga časa bih mogao navesti više od dvadesetak mogućih uzroka ali od toga ne bi bilo koristi jer opet ne bi znali što je neispravno . Korisno bi bilo da obavite kontrolu i podešavanje ventila, mjerenje kompresije, provjeru zabrtvoljenosti usisnog kolektora, provjeru količine HC ( ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC 1,9 DCI - MOLIM POMOĆ !

Datum objave: 28.05.2012 09:14:01
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam R. Scenica 1.9 dCi (74kW) iz 2002. Auto sam kupio, pred par godina, kao rabljen nakon temeljitog pregleda u servisu (uklj. i mjerenje kompresije). Odmah po kupnji sam napravio veliki servis (zamjena remenja). Otad je auto napravio oko 40.000 km (u trenu kupnje na satu je bilo 110.000 km), s time da se na svakih 10.000 km radio redovan servis (Elfovo ulje, kvalitetni dijelovi). Auto je vožen po ps-u, dakle, bez naglih ubrzavanja, laganini vožnja dok motor ne postigne radnu temp., kombo vožnja otvorena cesta (cca 60%) - grad (cca 40%). Najprije mi je otišao egr ventil, potom sam zamjenio zadnje diskove (skupa s uprešanim ležajevima), pa stražnje amortizere da bi, nedavno, otišla turbina. Žalosno je da je auto 2 tj. prije raspada turbine bio na servisu (kod kojega već 10 god. servisiram svoje aute i u kojeg sam dosad imao puno povjerenje (nije ovlašteni)) i da mi serviser nije skrenuo pozornost na potencijalni problem s turbinom. Turbinu sam reparirao tek nakon što je pregledana uljna pumpa, leteći ležajevi, usisna grana (sve ok). Nakon instalacije turbine, rečeno mi je da auto u leru podrhtava dok ne postigne radnu temp. (što prije nije bio slučaj). Kada motor postigne radnu temp. podrhtavanje prestaje. Kompresija je tđr. bila u redu (ujednačeni tlakovi na svim cilindrima, čini mi se oko 30 (bara?)). Ubrzo mi je i potvrđeno da su otišle sve 4 dizne te da je iste potrebno reparirati, što je značajan trošak. Zanima me jesu li ovo znakovi da je motor pred izdisajem i je li moj serviser loše obavio posao (jer da sam na vrijeme reparirao turbinu, a reparirao bih je da me obavijestio da je u lošem stanju, ne bi otišle dizne). Ispričavam se na podužem postu i molim vašu pomoć.

ODGOVOR:

Vozilo ste kupili rabljeno i ne znate način na koji je prvi vlasnik servisirao vozilo . Sigurno nije na kvalitetan i pedantan način kao što to Vi radite . Proizvođač vozila navodi predugački servisni interval od 30.000 km . Zbog toga u motoru često nastaju istrošenja i to mehaničkog sustava motora i istrošenje same turbine. Kontrola stanja turbine se radi kada za to postoje razlozi i simptomi . To su : promjena zvuka turbine , povećana potrošnja ulja, smanjena snaga motora . Ako toga nema ne kontrolira se stanje turbine , osim po želji vlasnika vozila . Kao primjer mogu navesti ; da se ne radi kontrola istrošenosti radilice i ležajeva radilice dok ne postoji određeni simptom za to, jer za to treba demontirati karter i ležajeve a to je značajan trošak za vlasnika vozila.  Ako su dize oštećene , uzrok tome nije turbina nego gorivo, filter goriva, kvaliteta diza. Kompresija koju ste naveli je jako dobra i zbog toga ne treba ništa raditi na motoru . Za ispravan rad motora je bitno da je dobra kompresija , da nema istrošenja na radilici, ležajevima radilice, klipovima, da motor nema povećanu potrošnju ulja, da su ispravne dize, da je ispravan sustav za upravljanje motorom . Ako je sve to tako na Vama je samo da i dalje održavate i servisirate vozilo kao što ste to i opisali . Vašem serviseru je u interesu kao i Vama da vaše vozilo ispravno funkcionira i da obavlja smo redovne servise na obostrano zadovoljstvo .

na vrh Povratak na vrh