Danas je: 22.12.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO 1,2 i. - MOTOR PONEKAD NEĆE UPALITI ?

Datum objave: 02.12.2012 17:43:54
Slika
PITANJE:

Postovani , vlasnik sam Renaulta Clia 1,2 iz 2004. godine i ponekad kada je motor topao nece upaliti nego samo vergla u prazno. Nakon dva do tri pokusaja motor upali kao da nista nije bilo. Vozilo je spojeno na orginalnu i na nekoliko univerzalnih diagnostickih uredaja i nema zabiljezenu nikakvu gresku. Uputili su me i da kada se taj kvar desi obratim paznju na lampicu od blokade paljenja i ona u trenutku verglanja bude ugasena sto bi znacilo da je kljuc prepoznat. Sto bi mogao biti uzrok kvara ? Vama se obracam iz razloga sto mi se nitko ne usudi nesta konkretno reci zato jer kada dodem u servis auto najnormalnije radi. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : senzor radilice, električna instalacija motora ( pad napona ) , senzor bregaste osovine, senzor temperature motora, senzor položaja zaklopkesnage, senzor tlaka zraka, aktuator minimuma, lambda sonda, EVAP ventil rezervoara, senzor temperature usisanog zraka, ECU centrala, tlak goriva, izostanak iskre na svjećicama . Kvar je najlakše otkriti u momentu kada motor ne može upaliti .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT FLUENCE 1,5 DCI - DA LI JE SERVISNI INTERVAL PREDUGAČAK ?

Datum objave: 25.11.2012 12:43:13
Slika
PITANJE:

Poštovani! Čestitam na odličnim stranicama, postali ste poznati diljem Hrvatske. Imam za Vas jedno jednostavno pitanjce glede održavanja automobila. Imam Renault Fluence 1.5 DCI,85KS, 34 000km, prvi sam vlasnik, sad je 2 godine star. Dosad sam napravio jedan servis dok je imao godinu dana (20 000km) Trenutno ulje je Elf Evolution SXR 5W-40 (RN0710). Prema preporuci proizvođača ulje treba mijenjati svake 2 godine ili 20 000km, ali prema preporuci ovlaštenog servisa ulje bi trebalo mijenjati svakih 15 000km ili godinu dana... E sad, znam da proizvođač s namjerom da privuče kupca manjim troškovima održavanja može svašta napisati, a isto tako i servis da si sredi više posla, neznam dal da mijenjam ulje sad na 35 000km (to bude cca godina dana) ili da pričekam 20 000km. Pošto zbog garancije moram u ovlašteni trošak bude cca 1200kn, što nije zanemarivo. Znam da neću pogriješiti ako zamijenim ulje, no nebi htio ako to nije potrebno. Ipak je proizvođač propisao svakih 20 000km (ima kao neko longlife ulje) a opet serviseri bi trebali znati svoj posao. Inače auto se vozi umjereno, nema puno gradske vožnje, svakodnevno se vozim na posao (sveukupno 30km dnevno) povremeno ga ispušem malo. Hvala Vam unaprijed Lijep pozdrav, Velimir

ODGOVOR:

Motore 1,5 DCI kao što je na Vašem vozilu imao sam prilike u mnogo navrata vidjeti iznutra a na istima sam obavljao brojne dijagnostike i popravke . Motor je konstruiran i dimenzoniran na način da su pojedini mehanički dijelovi motora ( ležajevi radilice, klipnjače, klipovi ) pod-dimenzionirani . Površina ležajeva radilice je manja nego što je uobičajeno za motore takve snage . Zbog toga su opterećenja ( mehanička, dinamička , termička )  po jedinici površine povećana . Što to znači u praksi ? Jedini način da sačuvate motor od ubrzanog trošenja jest umjerena vožnja i pravovremena izmjena ulja i filtera za ulje . Serviseri su u pravu kada su naveli da je interval izmjene ulja predugačak . Zbog toga i predlažu da taj interval skratite za 1/4 . Moje subjektivno mišljenje je da bi interval izmjene ulje i filtera za ulje trebao biti ( za spomenuti motor ) , svakih 10.000 km ili dva puta godišnje . Vi kao vlasnik možete jedino na taj način utjecati preventivno na trajanje motora . Ulje i filter , možete mijenjati bez da idete u ovlašteni servis jer se to po ničemu ne vidi da ste obavili u međuvremenu prije redovnog servisa .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 GTD - KAKO ISPITATI GRIJAČE ?

Datum objave: 25.11.2012 12:07:25
Slika
PITANJE:

Poštovani! Nedavno sam kupio reno 5 gtd iz 1986, a kako dolazi zima interesuje me kako se ispituju grijaći na motoru. kad auto upalim neravnomijerno mi radi dok ga dva tri puta ne proturiram i onda tek ima miran rad motora. Na boš pumpu idu dvije sajle, jedna je gas , a druga je uvijek u labavom stanju??? i ide na blok motora što je to?

ODGOVOR:

Grijači se mogu ispitivati kada se izvade iz glave motora tako da se kućište na kućište grijača spoji minus akumulatora a na priključak se spoji plus akumulatora. Drugi način je da se skinu s grijača dovodi za struju a nakon toga s eelektričnim kablom spoji plus akumulatora i priključak za struju grijača. Ako tada nastaje iskrenje na grijaču , grijač je ispsravn , ako iskrenja nema , grijač je neispravan. Druga sajla koju vidite na visokotlačnoj pumpi služi z ahladan start motora . Ista je povezana s termo sondom koja reagira na temperaturu motora . Znači kada je motor hladan navedena sajla povlači regulator predpaljenja u visokotlačnoj pumpi .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II 1,9 DCI - POLITI BENZINOM I ZAPALITI NIJE RJEŠENJE !

Datum objave: 17.11.2012 15:22:53
Slika
PITANJE:

Poštovani, radi se o vozilu Renault Scenic II godište 2003 i sada ima 106548 km. na cca 90 tisuća km otišla je turbina koja je zamjenjena ( koštala je kao učešće za novi auto :-( ), ali ok, prije dva mjeseca auto je bio na servisu na kojem su rekli da osim redovnog servisa treba promjeniti remen, zatezače istog, jedna osać motora, letva volana, i još poneku sitnicu i to je sve navodno uredno napravljeno i plaćeno. pitam da li obzirom na kilometražu kad je bio na servisu cca 103.000 treba napraviti još nešto obzirom su bili ovlašteni Renault serviseri ( u Zagrebu jedan od servisa koji više nije samo Renault servis već i za neka druga vozila , došao sam po preporuci prijetelja ). odgovor je bio da je auto sada "miran" do sljedećeg redovnog servisa koji je obzirom na kilometražu tek nakon godinu dana.I onda nakon dva mjeseca točnije 05.11.2012 odjednom se ispod poklopca motora čuje neko lupkanje i nešto se zadimi, auto sam ugasio i zvao servisera koji je rekao da se auto došlepa u servis, što je učinjeno. nakon što su ga onako nabrzaka pogledali izvana i po zvuku motora dobijem informaciju da su otišli leteći ležajevi na radilici uz objašnjenje da je to normalno na toj kilomtraži ( haloo, pa bio je kod njih na servisu prije dva mjeseca i ništa nisu rekli o tome da treba mjenjati jer da jesu ne bi servisirao ni onaj dio jer je bio preskup ). i sad od četvrtka 08.11.2012 čekam ponudu za popravak kvara, ali ga još nisam dobio jer su navodno u gužvi. i na kraju mi jedan od dečki iz servisa onako u šapatu kažu da su sigurno oni krivo podesili kad su stavljali remen i da je zato radilica riknula ali da mi to ne može javno reći jer će dobiti otkaz. da li je moguće da se zbog krivog podešavanja remene zezne radilica ? šta da radim jer me svaki ovaka trošak baca u iskušenje da auto "polijem benzinom i zapalim" :-( jer ću izgledaimati manje troškove odvoza na otpad nego popravak istog. hvala unaprijed na vašem odgovoru lp Damir Sambol

ODGOVOR:

Ovom prilikom neću braniti struku niti servis koji je radio na Vašem vozilu , govoriti ću samo o gruboj realnosti i činjenicama . Radilica motora se nalazi u samom motoru i njezino stanje te stanje letećih ležajeva radilice nije moguće provjeriti izvana bez da se rastavlja motor odnosno bez da se demontira karter . Prema tome to nije greška servisa . Da budem precizniji , istrošenje letećih ležajeva radilice se ne može defektirati izvana, bez spomenute demontaže kartera motora . Kada se pojavi karakteristično lupanje u motoru radi istrošenja nekog od letećih ležajeva , tada je već kasno jer je već nastalo oštećenje . Ne odgovara istini izjava djelatnika servisa koji je kao razlog naveo zupčasti remen i njegovo podešavanje . To stvarno nema veze sa logikom ni činjenicama . Ukoliko želite detaljnije objašnjenje o tome i mogućim uzrocima , možete se javiti na tel. 060/6060-44 .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II 1,9 DCI - MOTOR OSTANE BEZ GASA I CRNI DIM ?

Datum objave: 11.11.2012 11:53:46
Slika
PITANJE:

Poštovanje, vlasnik sam automobila marke Renault Scenic II 1.9 dCi 120 ks, 2005 godina, automobil je prešao 119000 km, redovno je servisiran u odličnom stanju. Međutim u zadnje vrijeme mi se javljaju određeni problemi na automobilu. Prilikom vožnje automobil mi odjednom ostane bez gasa na 2-3 sekunde te je nakon toga sve normalno (to se ne događa učestalo, dakle ne svaki put nego npr. u 10 dana 2 puta), primijetio sam također da mi prilikom naglog dodavanja gasa crni dim (samo pri naglom dodavanju gasa) izlazi iz auspuha te kao laik sumnjam da je to povezano s EGR ventilom? Također mi je neovisno o tome (jer mi je ovaj problem od prije), dogodilo se da mi pregara osigurač od START/STOP sustava u glavnoj kutiji kod motora. To se također ne događa često (ne uvijek), automobil upali sve je normalno, automobil ugasim i idem ga pokrenuti ne želi upaliti te zatim provjerim osigurač (25A), osigurač je izgorio te nakon promjene osigurača automobil upali normalno. Dakle taj problem se događa (valjda) prilikom paljenja automobila pretpostavljam da je nešto s anlaserom (četkice ili automat) to su mi u servisu kao moguć uzrok rekli preko telefona. Nalazim se na otoku pa mi nije baš jednostavno ići u servis (ali namjeravam) te me zanima da li ste se susretali s nekim od navedenih problema te bi Vas milo da mi odgovorite išta da napravim. Unaprijed se zahvaljujem. Ante Selak Selak.mail@gmail.com

ODGOVOR:

Navedeni osigurač može izgarati kada neki od potrošača (  koji dobivaju struju preko spomenutog osigurača ) vuče preveliku struju . To može biti automat elektropokretača, električna instalacija ( najčešće povećani prelazni otpori ) te ostli potrošači na tome osiguraču . Uzroci radi kojih motor ne reagira na gas i radi kojih s estvara crni dim mogu biti : filteri, nečist rezervoar, MAF senzor, dize, EGR ventil, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine Wastegate, senzor temperature usisanog zraka, senzor temperature motora, dobavna pumpa, regulator količine goriva, senzor talaka goriva, senzor pedale gasa, visokotlačna pumpa, ECU centrala motora . U ovom slučaju potrebno je jednostavno s puno pažnje obaviti dijagnostiku motora .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - DA LI DA VJERUJEM SERVISU ?

Datum objave: 09.11.2012 10:20:11
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim Renault Lagunu 1.9 DCI, 2002. Vozim velike relacije, ukupno je prešla 227000 km. Jučer mi se u vožnji pojavilo jednoliko lupkanje u motoru. Stao sam u roku od 500-injak metara, zvuk je bio jednoličan, kao kuckanje, a auto nije izbacio nikakvo upozorenje o kvaru. Nakon sto me vučna služba odvezla kod mehaničara on nije mogao odredit točan kvar, već je htio potpuno otvoriti motor da vidi što je. Rekao je da je iz njihovog iskustva velika vjerojatnost da je otišao ležaj na radilici, ili "bolcna" na 4. klipu. Zanima me Vaše mišljenje što napraviti, jer on me traži da uradi veliku generalku motora, što bi prema njegovim procjenama došlo oko 10000 kuna. Isplati li se uložiti toliki novac u auto koji je kupljen rabljen?

ODGOVOR:

Ako vjerujete u stručnost i profesionalnost Vašeg mehaničara onda ćete prihvatiti rješenje koje je predložio . Ako ne vjerujete , onda ćete zatražiti još jedno stručno mišljenje . Na Vašem vozilu se ne može napraviti generalni popravak motora za 10.000,- kn . Kada se radi popravak motora , treba napraviti sve po pravilima struke i u najvećoj klasi kvalitete . Motor mora biti nakon toga pouzdan i siguran . Nije važno da li se taj motor ugrađuje u vozilo staro 1 godinu ili 20 godina , u oba slučaja on mora biti besprijekorno uređen .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT 19 1,4 S - ZAŠTO SE MOTOR GASI ?

Datum objave: 06.11.2012 10:05:23
Slika
PITANJE:

Pozdrav!!! Imam pitanje vezano za RENAULT 19! Naime,kod mene je obični dvogrli karburator motor je 1.4TSE i u sječnju sam ugradio plin(LOVATO SISTEM) i ovaj majstor mi je savjetovao da nemoram paliti na benzin nego da non stop vozim na plin i nisam imao nikakvih problema osim što mi nakon 2 mjeseca auto nije htjelo da radi na benzin(kad mi je jednom prilikom nestalo plina u autu) nego isključivo na plin,tada sam zvao ovoga što mi je ugrađivao plin on reče da se možda začepila LER DIZNA,ali mi je auto htjelo da pali po hladnoći nevazno koliko bilo stepeni(Nije bilo nikad ispod -12)ali jutros mi se desilo to da nije htio nikako da upali ni na bvenzin ni na plin,verglao sam po 10-ak 12 sekundi,na kraju sam morao da guram auto i upalim na guranje ali opet je upalio na benzin sto mi nikako nije jasno,stvarno neznam sta da radim i kome da se obratim!!! Prije par dana sam probao da prebacim sa plina na benzin i nije htieod radi isto kao da je opet dizna začepljena,trza,moraš nonstop drukati na papučicu od gasa da bi malo primio gasa da nekako radi i čim pustiš da obrtajka padne ispod 2000 obrtaja ugasi se isto kao da nema dotoka benzina. Jedni govore da nemozes ujutro odmah paliti na plin,ovaj majstor kaze nemaš potrebe više za benzinom,drugi kazu pali na benzin pa poslije prebaci na plin,ali ja stvarno ne znam šta da radim kad nekad hoće da radi na benzin nekad neće!!! Ako ikako možete POMOZITE MI!!! UNAPRIJED VAM SE ZAHVALJUJEM!!!!

ODGOVOR:

Vaš problem sigurno nećete riješiti samo razmišljanjem zašto motor ne pali i zašto se gasi na benzin . Problem ćete sigurno riješiti ako napravite servis karburatora i ako otklonite greške na plinskom sustavu . Poznata je činjenica da se hladan motor uvijek treba paliti na benzin . Tada motor lakše upali a benzin u karburatoru povremeno obavlja i funkciju čišćenja karburatora . Ovoga časa karburator je nečist i zato se motor gasi .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO 1,2 i. - ZAŠTO PUNO TROŠI ???

Datum objave: 25.10.2012 08:50:35
Slika
PITANJE:

Pozdrav, posjedujem Twinga 1.2 iz 1996 godine 40kw 1239cm3, benzinac. Cini mi se da malo previse trosi(vise od 9-10l). Inace dnevno predem 30kn prosjecne brzine 50-90km/h(10km predgrađe, 20km brza cesta). Inace auto je odrzavan, servisiran, mijenjani filter goriva, filter zraka, filter ulja, ulje i svjećice, promjenjena landasonda i ne znam sta bi moglo izazvati povecanju potrosnju?! Stvarno bi trebala savjet, jer auto je kupljen prije godinu dana iz razloga da malo trosi, a zadnjih godinu dana u njega je ulozena trodupla vrijednost da se sredi, ali nitko ne zna razlog povecanje potrosnje. Sta bi trebalo provjeriti i sto bi moglo jos biti razlog, ili je to normalna potrosnja za Twingo toga godista? Koja je optimalna brzina voznje za moj Twingo, pri kojoj najmanje trosi? Hvala na odgovoru, LP

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila će najmanje trošiti u režimu vožnje kada je mjenjač u IV ili V stupnju prijenosa i da tada broj okretaja motora ne prelazi 2.500 o/min . U vozilu treba biti što manje tereta, ni jedna kočnica ne smije blokirati , gume moraju biti propisno napumpane . Uz to moram još naglasiti da motor troši malo više goriva dok se ne zagrije . Uz pretpostavku da je motor potpuno ispravan , potrošnja goriva na otvorenoj cesti treba biti 5,7 l/100km , potrošnja u gradu oko 8,0 l/100km , prosjećna potrošnja oko 7,0 l/100km .  Ostali faktori koji utjeću na potrošnju goriva su : mehaničko stanje motora ( kompresija, čistoća usinih kanala, čistoća usine grane, ispravnost ispušnog sustava, ispravnost svih senzora motora, ispravnost mjerača mase zraka, ispravnost sustava paljenja ( svjećice, kablovi bobina ) , dobar Eko-test ispušnih plinova, ispravnost injektora, ispravan kompjutor motora . Za početak bi tralo obaviti kompjutorsku dijagnostiku motora, napraviti eko - test i nakon toga obaviti normiranje potrošnje goriva .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,5 DCI - EGR i LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 23.10.2012 13:04:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, kupio sam prije desetak dana Renault Megane sedan 1.5 dci iz 2004. godine. 1. Na kontrolnoj ploči svijetlila je žuta lampica od motora, kao i svjetlo za SERVICE. Na servisu u autokući Fišer u Virovitici rekli su mi da je isključen ERG ventil (nadam se da se tako zove) te da zato pokazuje kvar na motoru. Kada su ga majstori na servisu uključili, lampica upozorenja je ugašena, ali automobil je nakon toga počeo dimiti. Dakle, izlazi bijelo - sivi dim iz automobila samo pri pokretanju automobila kada dodam malo više gasa i kada vozim automobil u nazad. Ne znam zašto automobil nije dimio kada je ventil bio isključen a sada dimi. Ima li to veze s tim ventilom ili postoji mogućnost nekog drugog problema. Spominjane su karike u klipovima motora. Molim Vas da mi pokušate objasniti o čemu se radi, barem približno (koji su mogući kvarovi) i jeli isti problem ikako rješiv? 2. Nakon odrađenog kompletnog servisa, utvrđeno je da letva volana ima neku prazninu na desnoj strani. Pa me zanima može li se ona popraviti, odnosno može li se nabaviti neka polovna. Hvala unaprijed i srdačan pozdrav, Ivan

ODGOVOR:

Ako je neispravan EGR ventil , motor može ispuštati povećanu količinu dima na auspuh jer tada EGR ne zatvar prolaz ispušnih plinova prema usisnom kolektoru . Druga stvar su klipni prsteno vi ali to nema veze s EGR ventilom . Na Vašem vozilu treba najprije riješiti problem s EGR ventilom , po potreb ga zamijeniti i napraviti da se kontrolna lampica motora više ne pali . Nakon toga se može provjeriti kompresija motora i potrošnja ulja . Pretpostavljam da Vi već znate da li i koliko motor troši ulja na 1.000 km . Defekt na zubnoj letvi se u većini slučajeva može popraviti a to se može znati neposrednim uvidom na vozilu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II 1,9 DCI - NEPOZNATI KVAR ?

Datum objave: 16.10.2012 08:32:16
Slika
PITANJE:

Pozdrav za Vas g. Meić i hvala na ovom sajtu Auto je Renault Megane II sedan,1,9 dci,2003 g,redovno servisiran i na satu ima 214000 km. Problem koji moj majstor ne može otkriti o čemu se radi je u tome što auto u vožnji "cimne",trzne, tj kao na trenutak da sve stane,vrlo kratko i poslije nastavi.Tako je bilo do skoro kad je poceo "trokirati" tj broj obrtaja naglo skoči pa padne i auto se ponekad ugasi ako je na slabijem gasu. Pravila nema,dešava se pri raznim brzinama ,uglavnom na nižim okretajima.Do sad je zamijenjeno sljedeće:EGR,senzor bregaste,senzor protoka zraka,svi filteri i ništa od navedenog nije bilo kvarno jer problem je i dalje prisutan.Moj majstor sad sumnja u senzor mjenjača,ja sam čuo za probleme sa nekom pumpom za dobavu goriva za koju mi majstor kaže da je moj auto nema.Dizne kontrolisali u Bosch servisu i sve ok.Takodje i nekakav preliv smo gledali ,sve ok.Auto dobro ide ,kad ide,ali ovo sad pored silnih troškova je i misteriozan problem pa Vas molim za pomoć u vidu savjeta šta dalje.Hvala

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu kvar može biti : električni , elektronski , hidraulični ( dobava goriva ) . Probleme mogu stvarati slijedeći faktori : senzor pedale gasa, dize, senzor radilice, električna instalacija motora, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor brzine vozila, začepljenje ispušnog sustava, relej ECU centrale, pojedini konektori ( pad napona ) , ECU centrala motora . Podatke koje sam naveo , ne znače mnogo jer Vi trebate točan podatak što je stvarno neispravno . Na žalost do toga podatka može se doći samo strpljivim ispitivanjem i iznalaženjem greške na samom vozilu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,4 i. 16V - NISKI OKRETAJI NA LERU , TRZANJE U VOŽNJI ?

Datum objave: 09.10.2012 21:55:21
Slika
PITANJE:

Poštovani g-dine Meić, posjedujem Clio 1.4 16v iz 2002.g. i imam sljedeće probleme: 1. Auto mi radi na veoma niskim obrtajima, kad se zagrije obrtaji na leru su 300 s tim da motor radi lijepo i veoma ravnomjerno. 2. Zatrza u vožnji uglavnom pri manjoj brzini, kad prebacujem iz prve u drugu i iz druge u treću (tad najčešće), pri većoj brzini veoma rijetko. Kad se desi to trzanje kao da dobije nekakav strujni udar i tad padaju kazaljke od obrtomjera i temperature na nulu. Auto i dalje ne mijenja zvuk, sasvim normalno radi. Da napomenem još i da se ovaj udar i padanje kazaljki dešava i na leru. UNAPRIJED ZAHVALAN!

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba ispitati najprije električnu instalaciju, ploču s osiguračima i relejima, konektore instrument ploče, regulator napona i alternator . Nakon toga treba obaviti kontrolu sustava za dobavu goriva kao i sustav za stvaranje iskre na svjećicama . Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, senzor položaja leptirastog ventila, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, aktuator minimuma, propuštanje na usisnom kolektoru, svjećice, kablove, bobinu, kompjutor motora, mehaničko stanje motora . Nakon stručnog pregleda spomenutih komponenata može se točno znati što je neispravno .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 RN - TEMPERATURA MOTORA JE NA 100°C ?

Datum objave: 23.09.2012 09:51:35
Slika
PITANJE:

Poštovani: Imam Renault Clio 1.2RN 98.g. Temp motora se podiže preko 100, ali nigdje ne izbacuje vodu, niti je prokuha, ventilator se pali. Zanima me da li je u pitanju možda indikator temp, ili nešto drugo? S Štovanjem

ODGOVOR:

Najprije trebate izmjeriti kolika je stvarna temperatura motora , moguće je da indikator temperature pravi grešku i pokazuje veću temperaturu od stvarne . Nakon toga po potrebi provjerite ispravnost termostata, hladnjaka i pumpe za vodu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SCENIC 1,9 DCI - SVE ISPRAVNO A MOTOR NE MOŽE UPALITI ?

Datum objave: 17.09.2012 11:16:26
Slika
PITANJE:

Poštovanje! Imam renault megan scenic 1.9 dci 2000g.Ne mogu upaliti auto.Elektronika je ispitana preko kompjutera i sve je ok.Auto zavergla i čuje se pumpa goriva ali ne pali.Akumulator je pun,filter goriva promjenjen.Nadam se da nije bosh pumpa jer čujem da je ogroman izdatakInače auto je uredno servisiran.Molim za savjet,što bi moglo biti u pitanju?Hvala

ODGOVOR:

Bez mogućnosti da obavim pregled Vašega vozila mogu navesti koji sve razlozi mogu biti kada motor ne može upaliti .  To su slijedeći razlozi : veliki pad napona prilikom startanja motora, imobilajzer , zrak u sustavu goriva, filteri, nečist rezervoar, solenoidni ventili koji otvara i zatvara dovod goriva, dobavna pumpa , senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, dize, senzor radilice, relej ECU centrala, električna instalacija vozila, faza motora, mehaničko stanje motora, visokotlačna pumpa, kompjutor motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,5 DCI - UPALE SE LAMPICE I MOTOR IZGUBI SNAGU ?

Datum objave: 13.09.2012 08:52:50
Slika
PITANJE:

kada moj renault clio 1,5 dci 2004.god. pređe vise od 2000 okretaja,upale se tri sigtnalne lampice:lampica motora,stop i grijaci te automobil znatno gubi brzinu neznam sto bi to moglo biti.prije godinu dana mijenjao sam boch pumpu,a nedavno turbinu.

ODGOVOR:

Navedene lampice se upale jer postoji greška ili greške na sustavu dobave goriva, na sustavu dobave zraka , na sustavu za upravljanje motorom . Prvi korak u rješenju ovoga problema je dijagnostika nevedenih sustava i po potrebi pojedinačno ispitivanje pojedinih dijelova ili sklopova . Nakon toga možete znati što je neispravno i cijenu popravka .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SCENIC 1,9 DCI - PUNO NEISPRAVNOSTI A NE ZNAM UZROK ?

Datum objave: 09.09.2012 12:20:31
Slika
PITANJE:

Poštovanje.Imama RenaultMegane Scenic 19dci 2004god.88kw Ponekad na leru primijetim da ritmično povećava gas pa spusti, ali toliko neprimijetno da digitalni pokazivač na instrumental tabli to ne pokazuje. Više osjetim po vibraciji auta i sluhu... Inače, ne dešava se stalno. Svremena na vrijeme. Drugi problem je voda u kabini ispod nogu vozača i suvozača. primijetim samo kada radi klima da se to dešava. Treći problem je da ručica menjača zakrči prilikom šaltanja, a ponekad mekano prešalta bez ovog čudnog zvuka. Znači ne uvijek. Recite mi koja je normalna potrošnja ovog auta sa ovim motorom? Da li je 5,8 na otvorenom ok ili bi trebao manje trošiti? Meni za dizel izgleda malo više ili sam u zabludi. Unaprijed zahvalan.

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila može neravnomjerno raditi na leru radi slijedećih razloga : zrak u sustavu goriva, filteri, dize, senzor temperature motora, EGR ventil, senzor radilice, senzor tlaka goriva, regulator tlaka goriva, visokotlačna pumpa, mehaničko stanje motora, električna instalacija motora. Voda u kabini se pojavljuje zbog problema s odvodom kondenzata od isparivača prema izlazu iz vozila. Prilikom šaltanja ne zakrči ručica nego zupčanici u mjenjaču a uzrok je spojka ili sinhron . Potrošnja goriva koju ste naveli je u granicama normale .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC 1,5 DCI - ZAŠTO JE MOTOR IZBACIO ULJE ?

Datum objave: 29.08.2012 13:30:42
Slika
PITANJE:

Poštovani, Prije mjesec dana sam kupio Scenic 2005. godina 1,5 dci, 74kw, 135.000km. Napravio sam oko 2000 km bez ikakvih problema do nedavno. Naime prvo mi se u istom danu dogodilo da vozilo ne prihvaća gas, odnosno prihvaća smo do određenog broja okretaja, te se upalila poruka "check injection", nakon čega sam stao, ugasio auto i nakon desetak minuta upalio, krenuo i sve je bilo u redu. Nakon par sati (putovao sam od Splita prema Rijeci) na autocesti sam čuo nekakav prasak i vidio dim u retrovizoru (vozio sam cca 160km/h), nisam bio u mogućnosti odmah stati pošto sam bio u zavoju, te sam uspio proći sa slabim gasom cca 700 m do prvog odmorišta gdje se auto sam ugasio. Nakon toga nisam ni pokušavao upaliti auto nego sam skinuo zaštitnu plastiku sa motora i vidio (koliko se na scenicu može vidjeti zbog malog poklopca motora) da je desna strana motora sva od ulja, te sam na kontrolnoj šipki vidio da ulja u motoru više nema, inače sam prije puta prekontrolirao nivo ulja i sve ostale tekućine i bilo je sve u redu. Trenutno je vozilo u Rijeci u Renaultovom servisu gdje sam dobio informaciju da je uz sve ostalo i "poplavila radilica"? , te sam na njihovu preporuku dogovorio sam da se promjeni kompletan motor. Molim vas da mi pokušate objasniti koji su mogući uzroci navedenog kvara, odnosno kroz koji dio motora je ulje doslovno trenutno iscurilo . Na navedeno pitanje iz servisa nemam odgovor (jedina informacija je da uzrok nije zupčasti remen) pošto sa servisom ne komuniciram direkno, nego preko poznanika koji me spojio sa istim.

ODGOVOR:

U kratkom opisu ću pokušati objasniti kako i na koji način motor troši ulje i kako ga može izbaciti iz motora . Tijekom vožnje motor troši ulje kroz vodilice ventila, kroz turbinu, kroz sustav klip-cilindar, curenje ulja neću spominjati jer je to evidentno . U Vašem slučaju motor je trošio ulje na opisani način . U jednom momentu je nivo ulja pao na kritičnu razinu i u tom momentu se ulje počelo zagrijavati iznad normale a isto tako i motor . U tom trenutku nastaje problem s tlakom ulja i funkcijom podmazivanja , ležajevi radilice nemaju podmazivanje , cilindri i klipovi nemaju podmazivanje , turbina nema podmazivanje . Posljedica toga je zaribavanje ležajeva radilice i zaribavanje sustava klip-cilindar . Kompresija motora pada a raste tlak u karteru . Radi tlaka u karteru diže se ulje iz kartera i kroz odušak iz motora ulazi u usisni kolektor i ponovo u motor . Ulje u motoru izgara ( kao dizel gorivo ) i u tom momentu nastaje pojava plavo bijelog dima na ispuhu . To bi bilo kratko objašnjenje . Pitanje koje Vas zanima : ZAŠTO je do toga došlo ?  Došlo je do prekomjerne potrošnje ulja kroz dotrajale vodilice , kroz klipne prstenove , kroz turbinu . Kritični trenutak niste prepoznali i zato je nastalo oštećenje motora .

na vrh Povratak na vrh

-RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - ISPADA IZ ČETVRTE BRZINE ?

Datum objave: 21.08.2012 10:55:47
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem vozilo Renault Laguna 1,9 dci (79kw), 2004 godina. Već neko vrijeme primjećujem da se pri vožnji na nizbrdici u 4-toj brzini pri manjim brzinama (okretajima) u lijevom zavoju događa da mjenjač ispadne iz brzine. Kako nisam baš imao puno sreće sa ovlaštenim servisima do sad molim vas okvirni pregled mogućih kvarova. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : istrošenje ( zračnost ) na mehanizmu za šaltanje brzina u kabini, istrošenje na polugama za šaltanje ( do mjenjača ) , istrošenje na vilici 4  brzine, istrošenje na kanđi 4 brzine .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II 1,6 i. 16V - LUPANJE U MOTORU ?

Datum objave: 21.08.2012 10:29:33
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam Megana 2 1.6 16V iz 2003g godine s dinamik opremom i automatskim mjenjacem. Ujutro kad palim motor po koji put mi se cuje nesto kao lupanje ventila! Zvuk je metalan i poprilicno jak ali kad motor prihvati gas sve prestaje i auto radi normalno. To mi se desava samo nakon duzeg mirovanja auta. Receno mi je da je to zbog varijabilne remenice(DEPHASER PULLEY). i da moram uz tu remenicu mijenjati i zupcasti remen i jos nesto(uglavnom sam to promijenio prije nekoliko mjeseci). Zanima me dali taj kvar zahtijeva hitan popravak ili mogu jos neko vrijeme voziti s tim? I molim Vas reci te mi na koliko mijenjam ulje u automatskom mjenjacu i koliko ga ide? Unaprijed hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Lupanje koje čujete ne treba hitno rješavati jer se nakon kratkog vremena stanje normalizira . Lupati mogu hidropodizači ili varijabilna remenica . Neposrednim uvidom na vozilu može se defektiratikvar . Ulje u automatskom mjenjaču se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine . Zapravo što prije to bolje .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 E - POVIŠENI LERGAS ?

Datum objave: 18.08.2012 15:12:53
Slika
PITANJE:

Bog, imam jedan problem, imam megane coupea 1,6e 96 god. i auto mi je prije dva dana počeo raditi na 2000 okretaja i okretaji nepadaju, i ujutro dok je hladan i popodne kad je vruć isto radi, sad me zanima šta bi to moglo bit? hvala unaprijed

ODGOVOR:

Na motoru je potrebno obaviti pojedinačno ispitivanje pojedinih komponenata i na taj način se može doći do saznanja što je neispravno . Ispitati treba slijedeće : brtvu i usisni kolektor radi mogućeg propuštanja, ispravnost leptirastog ventila, ispravnost senzora položaja leptirastog ventila, aktuator minimuma, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, električnu instalaciju motora, ECU centralu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SCENIC 1,9 DTI - NEPOZNATO STRUGANJE NA MOTORU ?

Datum objave: 08.08.2012 21:59:25
Slika
PITANJE:

poštovanje, zanima me imam renault megane scenic 1.9 dt 1997. zupcasti je mijenjan prije 2 mj. i do nedavno je sve radilo u redu , prije par dana pocelo je nekakvo struganje oko zupcastog remena u predjelu bosch pumpe... (kao nekakav rasuti lezaj) skinili smo klinasti remen, i dalje se culo, nakon skidanja zupcastog remena pokusali smo zavrtiti sve remenice i jedino remenica bosh pumpe je suskala . potrga se sistem unutra. skinuli smo je i zamijenili, vratili oba remena i zastitne plastike i svejedno se opet cuje struganje jednako kao i prije... mislili smo da je mozda struganje nekakve remenice po zastitnoj plastici ali opet smo ih skinuli tako da opet struze... do cega bi moglo biti?

ODGOVOR:

Struganje koje ste opisali može nastati na bilo kojem rotirajućem dijelu motora i to na : natezaču zupčastog remena , na klizaču zupčastog remena, na remenici radilice, na pomočnoj osovini motora, na pumpi za ulje, na visokotlačnoj pumpi, na spojci , na transmisiji , na ostalim rotirajućim dijelovima motora . Neposrednim uvidom na vozilu, stručna osoba , može  točno utvrdit gdje i zašto nastaje opisani zvuk . Nakon toga može i predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh