Danas je: 24.06.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPCI SAVJETI - KUPOVINA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 28.03.2011 18:21:35
Slika
PITANJE:

NAMJERAVAM U AUTO-KUCI KUPITI GOLFA PLUS TJ.IZVRŠITI ZAMJENU,ALI TAJ GOLF PLUS IMA 94000KM I INTERESIRA ME DALI JE POTREBNO NAPRAVITI VELIKI SERVIS ILI....?
U TOJ AUTO-KUCI (NIJE OVLAŠTENA OD VW)MI GOVORI DA VELIKI SERVIS TREBA NAPRAVITI NA 120000KM,A ONI KO AUTO KUCA DAJU GARANCIJU 6 MJESECI I DA IMA NEKU MOBILNU GARANCIJU?
INTERESIRA ME NA KOLIKO SE KILOMETARA RADI VELIKI SERVIS NA GOLFU PLUS (ZBCASTI REMNE,NATEZACE ITD...)I KAKVU GA IH JA GARANCIJU TRAŽIM?

ODGOVOR:

Kada kupujete rabljeno vozilo tada uvijek treba napraviti servis kompletnog vozila jer to za vas nece napraviti ni jedan prodavac. Zato je vrlo dobra odluka da vi obavite takav servis jer to radite za sebe. Veliki servis se radi kada se za to ukaže potreba . Vi možete ovaj servis proglasiti za VELIKI jer cete na tom servisu napraviti sve potrebne servisne radnje i sve zamjene koje ce biti potrebne ( sve tekucine, filteri, remeni, kocni sustav, servis klime, eko-test i t.d. ). Lijepo je da ce vam prodavac dati garanciju na vozilo. Vi možete tražiti svašta a dobiti cete ono što ce vam dati kao i svakom drugom kupcu.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -DIREKTNO I INDIREKTNO UBRIZGAVANJE ?

Datum objave: 24.03.2011 21:09:32
Slika
PITANJE: kakav je sistem kod direktnog ubrizgavanja i kakav je kod nedirektnog
ODGOVOR:Razlika izmedu direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i indirektnog pred usisni ventil je najprije u mehanici motora , drugaciji su klipovi i kompresijski prostor. Druga razlicitost je u elektronici i upravljackom racunalu. Kod direktnog ubrizgavanja postoji višeslojno ubrizgavanje goriva . Ovo su samo neke osnovne razlike ali postoje i druge za koje nemam vremena da vam navodim .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - CUT-OFF REŽIM RADA MOTORA

Datum objave: 28.03.2011 18:25:00
Slika
PITANJE:

Ako može objašnjenje o cut-off režimu rada motora za opel astru gtc 1.4 90 KS pri kojem broju okretaja se ukljucuje,a pri kojem se iskljucuje te o potrošnji pri usponu da li je manja u višem stupnju prijenosa na granici da se auto ugasi ili niži stupanj pri kojem auto normalno radi?

ODGOVOR:

Motor radi u režimu CUT-OFF uvijek kada postoji efekt kocenja motorom a to je obicno na nizbrdici ili na ravnom kada u velikoj brzini pustite pedalu gasa (tada opet koci motor ). U tom momentu injektori ne puštaju gorivo u cilindar.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -KOLJENASTO VRATILO MOTORA ( radilica )

Datum objave: 24.03.2011 21:18:36
Slika
PITANJE: Zanima me strucno objašnjene sta je to radilica, za šta ona sluzi, i gdje se nalazi? Ukoliko imate graficki prikaz radilice po mogucnosti. Takodje me zanima da li je tacno da je senzor za paljenje na Golfu 5 postavljen na zamajac umjesto na samu radilicu kao kod Golfa 4, pa je to moguci uzrok verglanja kod paljenja jer ugrijan zamajac "vara" senzor koji daje pogrešnu informaciju radilici o momentu paljenja ???
Kako to da vlasnici Golfova 5 imaju problema sa radilicom/zamajcem i ovl. ser. ih pozivaju na besplatnu zamjenu iste, poslije negativnog iskustva sa istom na Golfu 3 ???
Najljepše Vam HVALA. Nevjerovatno je da postoji dobronamjernik koji pruža ovakve usluge besplatno.
ODGOVOR:KOLJENASTO VRATILO MOTORA ( radilica ) , pretvara nejednoliko gibanje u rotaciju, silu klipnjace pretvara u okretni moment, najveci dio okretnog momenta preko zamašnjaka predaje spojci, manji dio okretnog momenta predaje sklopovima : razvodnom mehanizmu, razvodniku paljenja, pumpi za ulje, pumpi rashladne tekucine, ventilatoru i alternatoru . Nalazi se u bloku motora. Temperatura zamašnjaka nema utjecaja na senzor RPM radilice. Navedeni senzor se ne nalazi na zamašnjaku nego na nepokretnom kucištu motora ili mjenjaca. Problem kod golfa 5 je bio dvomaseni zamašnjak.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAMJENA PREDNJIH AMORTIZERA

Datum objave: 28.03.2011 10:50:43
Slika
PITANJE:

Potrebna mi je pomoc oko zamjene prednjih amortizera na Opel suzi interesuje me postupak I posto nemam stegu za oprugu mogu li je skinuti I postaviti na neki drugi nacin bez stege,molio bih vas malo detaljnije da mi opisete postupak skidanja amortizera I postavljanje novog.

ODGOVOR:

Nije moguce bez alata za opruge izvršiti zamjenu prednjih amortizera. Amortizer se mijenja tako da se demontira kotac, nakon toga se odspoji donji dio amortizera od hvatišta ovjesa, zatim ostaje gornji dio amortizera ( aksijalni ležaj ) koji je fiksiran vijcima na unutrašnji blatobran, navedene vijke treba osloboditi i amortizer s oprugom je demontiran.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BRIZGALICE – INJEKTORI

Datum objave: 28.03.2011 18:26:03
Slika
PITANJE:

Zanima me cišcenje injektora, šta vi preporucate neki aditiv ili ultrazvucno cišcenje.koliko traje cišcenje i naravno koliko bi okvirno bila cijena tog zahvata.

ODGOVOR:

Korištenje pojedinih aditiva za cišcenje nije efikasno. Ako postoji potreba za cišcenjem injektora tada je najucinkovitije ultrazvucno cišcenje. Cijena toga ovisi o tipu vozila i cijeni mikro filetra u samim injektorima.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MATURALNA RADNJA

Datum objave: 28.03.2011 18:23:08
Slika
PITANJE:

Gospodine, obracam vam se s poštovanjem. Imam jednu zamolbu, ja imam maturalnu radnju o servisu na 45000 km,. Možete li mi pomoci? Možete li mi nešto o tome napisati ili mi reci neke web stranice na kojima to mogu naci…

ODGOVOR:

Umjesto vas nitko ne može napisati maturalnu radnju, to mora biti vaš rad. Cudi me naslov teme servis na 45.000 km. Na navedenom servisu ima jako malo radova koji se tom prilikom obavljaju, sve se svodi na zamjenu ulja u motoru i pojedinih filtera. Takoder je cudno da navedenu temu ne možete obraditi u servisu u kojemu obavljate praksu. Ispravno bi bilo da sve informacije i pomoc zatražite od servisa gdje ste obavljali prakticni dio naukovanja.
Puno uspjeha u daljnjem radu i školovanju.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DUŽINA ŠARAFA KOD ALU FELGI

Datum objave: 28.03.2011 18:27:19
Slika
PITANJE:

Koja bi bila minimalna dužina šarafa kod alu felgi, kod obicne felge šaraf ude 2,5 cm, a kod alu 1.6 cm , je li to dovoljno, napominjem da su ovi šarafi za alu felge dulji za cca 0,5 cm.Koja bi bila idealna dužina šarafa kod ulaska u meso.

ODGOVOR:

Svaki vijak kotaca ima navoj u glavcini kotaca. Dužina navoja u glavcini kotaca je 14 mm , isto toliko je dovoljno da vijak kotaca ulazi u navoj. Ovoj mjeri treba dodati još debljinu diska ili kocnog bubnja.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOJE VOZILO KUPITI?

Datum objave: 28.03.2011 18:28:42
Slika
PITANJE:

Imao bih jedno pitanje koje se tice Golfa V 2,0 TDI. Razmišljam o kupovini polovnog auta (golfa 2006 god) sa provjerenom kilometražom koja je 50000 km. Pošto pretpostavljam da ste se zbog prirode vašeg posla susretali sa tim autom zamolio bih vas za savjet: Da li bi vi meni preporucili taj motor?? Poznato je da troši ulje, da ima grublji rad(pumpa sapnica princip) i cuo sam da im hoce otici zamašnjak. Vjerujem da ce te mi Vi preporucit 1.9 TDI, ali mi je to malo preslabo, a opet ne bih se htio zaletiti u neka skupa održanja. Znaci u kratkim crtama, uz redovito održavanje da li taj motor može proci do nekih 170000 km (kad bih ga prodavao) bez nekih velikih zahvata na motoru i getrib (manualnoj).

ODGOVOR:

GOLF V, 2,0 TDI PD. GOLF V, 1,9 TDI. I jedan i drugi motor su dobri . I jedan i drugi imaju svoje specificnosti. Svi motori 2,0 TDI PD troše ulje i to od 1 do 3 litre na 15.000 km , po tvornickim podacima je to i više.
Motori 1,9 TDI troše znatno manje ulja i jednostavnije su konstrukcije te samim tim i prihvatljiviji za održavanje. Problem ( uvjetno receno ) sa zamašnjakom je prisutan i treba ga zamijeniti na 100.000 km. Oba navedena motora mogu se tunirati ( chip tuning ) . OCT tuningom motor 1,9 TDI od 77 KW dobiva 105 KW , moment motora se poveca s 250 Nm na 320 Nm. Navedenu kilometražu 170.000 km uz adekvatan tretman motor 2,0 TDI PD normalno prolazi.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LJUDI POMAGAJTE - BAŠ GADNO SMRDI !!

Datum objave: 28.03.2011 18:30:00
Slika
PITANJE:

Prije 3-4 dana su mi u autopraonici oprali motor i od tada mi se u kabinu uvlaci nevjerovatan smrad, kad radi klima(ventilacija)...znam da samo i iskljucivo ima veze sa klimom ( ventilacijom ), jer ako mi je auto neko izjesno vrijeme stajalo, kad udjem u njega ništa se ne osjeti...problemi nastaju kad ga upalim...automatski se upali i klima i istog trena se smrad pocinje uvlaciti u kabinu....Danas sam zamijenio i polen filter, ali nista...smrdi pa smrdi...Ima li iko ideju kako da ovo riješim, ako je uopšte moguce? Moram li cekati da samo izlapi, ako je i to uopšte moguce? Ljudi pomagajte, bas gadno smrdi...

ODGOVOR:

Neugodni miris koji dolazi iz ventilacije nastaje na isparivacu klima uredaja, uzrok je nakupljena prljavština i vlage koje je prisutna na navedenom mjestu. Radi opisanih cinjenica razvija se bakterija što je dodatna komplikacija i šteta za zdravlje. Svaki klima uredaj i ventilacijski sustav treba redovito održavati . Što je rješenje ? Prvi pokušaj je detaljno cišcenje i dezinfekcija ventilacijskih kanala i isparivaca pomocu dezinfekcijskog sredstva koji se koristi za tu svrhu ( ima ga svaki bolji servis koji servisira klima uredaje na vozilima ) . Navedeno sredstvo može se nabaviti i u trgovinama za auto dijelove. Postupak cišcenja treba znati. Ako nakon navedenog tretmana nema rezultata tada preostaje samo demontaža isparivaca ( jako zahtjevan zahvat ) i kompletno cišcenje ventilacijskog sustava i isparivaca. Isparivac se mora potpuno demontirati i temeljito ocistiti. U najgorim slucajevima ako je vozilo koristio ( duže vrijeme ) pušac isparivac se mora zamijeniti.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIV - CERAMIC POVER LIQUID

Datum objave: 28.03.2011 18:17:48
Slika
PITANJE:

Interesira me što mislite o Ceraic Pover Liquid dali je to dobro za motor ,pošto namjeravam to dodati u stariji auto.
Zavaljujem vam na prošlom savjetu ,promjenio sam senzor i termostat na fiesti ,sad su okretaji u redu ,a i eko test koji mi je bio loš sad je ok.Velik pozdrav ljudini!

ODGOVOR:

Ceramic Power je bolji dodatak uljima od ostalih , može se koristiti i za stara i za nova vozila.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - AUTOMATSKI MJENJAČ CUKA

Datum objave: 28.03.2011 18:31:13
Slika
PITANJE:

Imam problem sa automatskom getribom, kada auto prebacuje iz 1 u 2 brzinu cukne tj udari, te se opet ta greška pojavi kada stisnem kick down kada prebacuje 2 brzine unazad isto udari prije se ta greška pojavljivla samo kada je temperatura auta bila hladana, a sada kada je ovo hladno vrijeme vani pocela se pojavljivati sve cešce i cešce, pa nadam se da imate kakav savjet za mene.

ODGOVOR:

Najcešci uzroci navedenih problema je loša kvaliteta ulja u mjenjacu (preskakanje intervala izmjene ulja i filtera mjenjaca , ako ga ima ), solenoidni ventil za povecanje tlaka u mjenjacu, istrošenost komponenata unutar mjenjaca. Za pocetak po potrebi zamijenite ulje i filter mjenjaca.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -JOŠ MALO O MOTORNIM ULJIMA

Datum objave: 24.03.2011 21:40:13
Slika
PITANJE: Nejasne su mi neke stvari vezane za motorno ulje, te bi svoj upit podijelio na dva pitanja:
1. pitanje:
Posjedujem vozilo Golf 3 GTI 2.0 115KS, 94 god., 161000 km.
Koristim motorno ulje Castrol magnatec 5W40 i mijenjam ga svakih 15000 km. Da li mogu za navedeno vozilo koristiti motorno ulje gradacije 10w40 ili 15W40? Ako je moguce,koje su razlike u primjeni s obzirom na sadašnje ulje ( interval promjene, kvaliteta podmazivanja motora, eventualne štetnosti)?
2. pitanje:
Opcenito, da li gradacija motornog ulja ovisi o snazi motora u kojem ce se koristiti odnosno npr. vozilo Golf 5 GTI 200KS (uz pretpostavku da koristi ulje 5w40 uz interval promjene 15000 km), da li se za to vozilo može (SMIJE) koristiti ulje gradacije 10W40 uz interval promjene 10000 km odnosno obicno mineralno ulje gradacije 15w40 uz interval promjene 7500 km?
ODGOVOR:Za vaše vozilo možete koristiti ulje gradacije 10W-40 jer je to predvideno za umjerenu klimu, za hladnu klimu treba koristiti ulje 5W-30 , za vrucu klimu predvideno je ulje 20W-50. Gradacija ulja nije povezana s intervalom izmjene ulja. Interval izmjene od 15.000 km je u redu ako godišnje vozite 15.000 km i više. Idealno bi bilo mijenjati ulje pred zimu i pred ljeto ali da s navedenim uljem ne prijedete više od 15.000 km. Možete li sebi odgovoriti na ovo pitanje: Kada bi vi zamijenili ulje ako godišnje napravite samo 5.000 km ili manje?
Gradacija motornog ulja ne ovisi o snazi motora nego o klimatskom podrucju i sposobnosti pumpe da pumpa ulje ( pumpabilnost ).
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PLIN U DIZEL U MOTOR ?

Datum objave: 28.03.2011 18:33:48
Slika
PITANJE:

Plin u dizel motor
Našao sam na besplatnim savjetima o ovoj temi kako ste mi i rekli ali ja bi htio da mi malo detaljnije opisete kako to radi, koji su djelovi šta se sve treba prepravljat i zašto se to ne isplati na osobnim automobilima i koja je uopce cjena takvog plinskog sustava jer vidim da ste napisali da to radi drukcije nego kod benzinskog motora, da se tu koristi i nafta da bi došlo do zapaljenja plina i da je puno skuplje.

ODGOVOR:

Ovom prilikom cu vam objasniti ukratko princip rada jer nemam vremena za strucno elaboriranje ove teme . Svaki dan dobivam puno pitanja u vezi tehnickih problema na vozilima i na njih odgovaram van radnog vremena.
Motor u prvom taktu usisava 25 do 35% plina kojega u drugom taktu sabija. Tom prilikom ne dolazi do samozapaljenja jer LPG ima veliki oktanski broj. Na kraju drugog takta ubrizgava se dizel gorivo u cilindar u smjesu zraka i plina i tada nastaje zapaljenje smjese zraka, plina i dizel goriva. Kolicina dizel goriva je od 65 do 75%. U ovom slucaju izgaranje dizel goriva je potpuno jer LPG razvija visoku temperaturu.
Postotak dizel goriva se može smanjiti ( ali ne drasticno ) softverski (Common Rail ) ili mehanicki ( visokotlacna pumpa ). Navedeni sustav se ugraduje u kamione i autobuse koji troše puno goriva i rade puno kilometara. Za osobna vozila nije ekonomski opravdano.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ŠTO AKO SE NALIJE PREVIŠE ULJA ?

Datum objave: 28.03.2011 18:51:05
Slika
PITANJE:

Ima li kako ve posljedice po motor i katalizator, ako se nalije previše ulja( iznad max)?

ODGOVOR:

Ako ulja u motoru ima neznatno više od maksimuma to nije smetnja. Ako ga ima znatno više tada ulje iz kucišta motora kod nekog kriticnog broja okretaja može doci u komoru za izgaranje ( cilindar ) i tada nastaje nepopravljiva šteta na katalizatoru.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ČIŠĆENJE REZERVOARA

Datum objave: 28.03.2011 18:45:35
Slika
PITANJE:

Kako najbolje ocistiti rezervoar dizel goriva ?

ODGOVOR:

Najbolje je demontirati rezervoar , oprati ga izvana i iznutra. Iznutra ga možete oprati benzinom. Prije pranja demontirajte komandu pokazivaca goriva ( plovak ).

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - - BENZINSKI INJEKTORI - VOŽNJA NA PLIN

Datum objave: 28.03.2011 18:46:57
Slika
PITANJE:

Vozim na plin cca 40tkm/god. i imam problema sa zacepljenjem benzinskih injektora, pokušavao sam dodavati aditive u gorivo, za cišcenje injektora, liquimoly, stp, tec2000, medutim sumpor i necistoca u našem benzinu su jaci od svih aditiva, svakih 500-600km prebacim na benzin i vozim 20-30km ali ipak se zacepljuju. Lijepo molim za Vaš savjet na koji nacin da sprijecim ili umanjim navedeni problem.

ODGOVOR:

Cinjenice koje ste iznijeli su uglavnom tocne. Postoje poteškoce s radom benzinskih injektora kada se vozi na plin jer su izloženi oksidaciji kod povišenih temperatura . Preventivno se koriste razni aditivi koji nisu opravdali ocekivanja. Na tržištu se pojavio novi proizvod za tretman injektora TUNAP MICRO LOGIC. Ovaj proizvod djeluje tako da se jedna doza ulije u benzinski spremnik a druga doza se stavlja u plinski spremnik kroz za to predvideni prikljucak. Jedna doza traje 5.000 do 10.000 km , što ovisi o volumenu spremnika. Aditiv koji se stavlja u benzinski spremnik traje 15.000 do 20.000 km. Prema referencama proizvodaca ovaj proizvod hladi i podmazuje ventile, sprecava oksidaciju, kako u benzinskim tako i u plinskim injektorima. Na taj nacin sprecava zacepljenje injektora i produžava trajnost injektora za više od 50 % ( tako kaže proizvodac ) .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DIZEL MOTOR I PODEŠAVANJE PALJENJA

Datum objave: 28.03.2011 18:35:38
Slika
PITANJE:

Molim vas da mi detaljno objasnite štelanje paljenja kod dizel motora jer je to jako teško naci, sve se svodi samo na benzinske motore i molim vas postupak odzracivanja sustava za gorivo ako Vam nije problem.

ODGOVOR:

Postupak podešavanja statickog kuta predpaljenja na dizel motorima je razlicito jer postoji puno razlicitih visokotlacnih pumpi ( Bosch, Lucas, CAV, Denso……) . Za svaki tip pumpe postoji specijalni alat koji je neophodan za navedeno podešavanje. Uz pomoc alata i komparatora pomice se sama pumpa ili pogonska remenica visokotlacne pumpe . Navedeno pomicanje se prati na komparatoru i jako je precizno jer se mjeri u stotinkama milimetra. Informacije za pojedina iznose paljenja postoje u profesionalnoj literaturi ili bazi podataka. Za odzracivanje sustava goriva koriste se razne metoda a najjednostavnija je da se filter goriva napuni s gorivom , rucnom pumpom izvuce preostali zrak iz kucišta filtera i visokotlacne pumpe i po potrebi iz visokotlacnih vodova.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - TEHNIČKI PODACI I LITERATURA ?

Datum objave: 28.03.2011 18:37:15
Slika
PITANJE:

Pocituvani gospoda pisem vam iz Makedonie, moe ime je Kire i vlasnik sam jednog mladog auto servisa. Ja sam diplomiran saobracajni inziner. Nekoliko nedelje pratim vas web sajt, stvarno je za pohvalu vas odnos sa "potencijalni pacientima", nesebicnost u ponugjenje na realni resenja za nihovi problemi, to su i moi principi. Zamolio bi ve u koliko hocete da mi posocite odakle nalazite korisne i realne podatke kako i literaturu (primer visina glave motora, do koju visini smije se obraditi glavu motora itd.). To u makedoniju tesko se nalazi. Ja koristim Auto data no taj program je ckrtliv za takvi informacii. Ako moju molbu nije prevelika ocekujem vas cjeneni odgovor.

ODGOVOR:

Tehnicke podatke i sve vezano uz automobilsku struku nabavljam na razne nacine. To znaci da kupujem svu mogucu literaturu, CD , od specijaliziranih firmi kupujem programe s bazom podataka , pohadam sve strucne seminare iz pojedinih podrucja automobilske tehnike, suradujem sa specijaliziranim firmama iz podrucja auto struke. Sve to zahtijeva puno vremena , novaca, znanja i upornosti.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OGRANIČENJE BROJA OKRETAJA ?

Datum objave: 28.03.2011 18:54:21
Slika
PITANJE:

Zanima me imaju li današnji automobili blokadu motora koja ne dopušta da broj okretaja motora ode u crveno?
U uputama koje sam dobio sa Mazdom 6 piše:
"OPREZ
Ne tjerajte motor u CRVENO PODRUCJE jer može prouzrociti teška oštecenja motora."
Vrlo sam zbunjen, pa na mazdi 323 sam imao blokadu.

ODGOVOR:

Današnji motori imaju ogranicenje broja okretaja , dizel motori na oko 4.500 ok/min a benzinski na znatno više.

na vrh Povratak na vrh