Danas je: 31.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPCI SAVJETI - OKRETNI MOMENT

Datum objave: 28.03.2011 01:23:53
Slika
PITANJE:

Zanima me što su zapravo ti njutnmetri koje ljudi stalno spominju i ako ih dizelaš ima više po tome bi ispalo da je startniji od benzinca a nije. Zanima me u cemu je stvar.

ODGOVOR:

Prilikom rada motora na klipnom mehanizmu javljaju se sile tlakova plinova u cilindru, sile inercije mase, sile trenja, sve te sile se prenose na koljenasto vratilo ( radilica ). Koljeno radilice je za odredenu udaljenost pomaknuto izvan osi rotacije motora, pri cemu nastaje okretni moment na radilici motora. Okretni moment je djelovanje sile na nekom kraku a jedinica mjere je Nm ( Newtonmetar ). Moment motora i snaga motora se racunaju po razlicitim formulama te prema tome ne stoji da ce motor s vecim okretnim momentom imati i bolje ubrzanje.
Pokušao sam na najjednostavniji nacin objasniti okretni moment motora. Ukoliko vam i dalje ovo podrucje nije jasno nemojte se brinuti jer malo koji automehanicar zna što je okretni moment motora i kako se isti racuna.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ODGOVOR NAUCNIKU

Datum objave: 28.03.2011 01:25:46
Slika
PITANJE:

ja sam jedan od naucnika koji ide se školuje za automehanicara,trenutno trebam izaci na završni rad za mjesec dana,molio bih vas za pomoc da mi opišete hladenje motora kako se i šta radi pri tome?

ODGOVOR:

Poštovani, nije uobicajeno da umjesto vas netko drugi radi vašu završnu radnju. Normalno je da sve potrebne podatke kao i pomoc dobijete u servisu gdje ste obavljali praksu kako bi vi samostalno mogli napraviti radnju. Siguran sam da je to za vas puno korisnije a spoznaja da ste to napravili sami cinit ce dodatno zadovoljstvo.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BRTVILO GLAVE MOTORA I PLIN

Datum objave: 28.03.2011 01:27:21
Slika
PITANJE:

Lijepo molim za Vaše cijenjeno mišljenje.
Dali ugradnja plina i plin u vozilu može biti direktan uzrok probijanju brtve glave motora. Kao plin isušuje sve brtve i sa vremenom pocne propuštati ulje ili vodu i uz to kada motor radi na plinu razvijaju se vece temperature prilikom izgaranja smjese što negativno djeluje na glavu i brtvu glave.

ODGOVOR:

Vaša tvrdnja ne odgovara istini. Tocno je da je termicko opterecenje u cilindru neznatno vece kada motor radi na plin ali to nema utjecaja na brtve motora. Razlog tome je što je to opterecenje sekundarno a uz to brtve nisu direktno izložene toplini koja se stvara u cilindru. Isto tako je tocno da je mehanicko opterecenje motora manje kada motor radi na plin a vijek trajanja motora je radi toga duži .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PREDGRIJAVANJE AUTOMOBILA STRUJOM

Datum objave: 28.03.2011 01:29:28
Slika
PITANJE:

Možete mi nešto više reci o predgrijavanju automobila strujom iz uticnice (220 v).
Cuo sam da takve instalacije ugraduju u automobile u skandinavskim zemljama, pa me zanima koje su prednosti te instalacije i da li je tko kod nas ugraduje?

ODGOVOR:

Sustav koji vas zanima ugraduje se u automobile gdje su temperature jako niske. Sustav grije rashladnu tekucinu te na taj nacin prilikom prvog startanja omogucava veliki komfor. Motor lako pali a grijanje je odmah u funkciji. Kod nas se teško može nabaviti jer nema tako niskih temperatura više dana. Sustav može biti autonoman troši pogonsko gorivo ili može koristiti 220 V.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PITANJA O PLINSKIM UREĐAJIMA

Datum objave: 28.03.2011 01:30:55
Slika
PITANJE:

Na što treba paziti prilikom kupnje plinskog uredaja?
Treba li na nešto posebno paziti zimi?
Postoje li problemi s cistocom plina?
Koliko je bitno servisiranje i što se radi na servisu?
Da li je istina da se jeftiniji plinski uredaji u pravilu znatno prije kvare nego skuplji?
Koji su najcešci problemi ili razlozi zbog kojih se kvare plinski uredaji?

ODGOVOR:

1- Prilikom kupnje NOVOG plinskog sustava potrebno je prikupiti što više korisnih informacija. Prije svega najvažnija bi trebala biti kvaliteta nakon toga servisni interval, nakon koliko kilometara je predviden redovni servis plinskog sustava i na kraju cijena. Ukoliko je plinski sustav vec ugraden u vozilo koje se kupuje tada se ne može utjecati na vrstu i marku plinske instalacije. U tom slucaju potrebno je provjeriti ispravnost i funkcionalnost ugradenog plinskog sustava. Ako se kontrola radi van servisne radionice motor bi trebao ispravno raditi na plin a to znaci da se na minimumu ne smije gasiti a uz to motor treba tiho i mirno raditi. Slijedeca provjera se radi na probnoj vožnji i tada motor treba ugladeno ubrzavati te imati pravovremeni odaziv na gas. Isto tako prilikom naglog ubrzanja i potrebe za maksimalnom snagom motor ne smije ostati bez plina. Vrlo važno je naglasiti da na ispravan rad plinskog sustava može utjecati loše stanje mehanickog sustava motora, neispravan sustav ubrizgavanja benzina, neispravan sustav paljenja.
2- U zimskim uvjetima kada su niske temperature važno je da uz vec poznate cinjenice o odgovarajucem motornom ulju, ispravnoj rashladnoj tekucini, ispravnom sustavu grijanja bude potpuno ispravan akumulator ( kapacitet iznad 60% ) i elektropokretac.
3- Problemi sa cistocom plina su prisutni stalno a to se najbolje vidi prilikom redovnog i izvanrednog održavanja. Necistoce koje su prisutne u plinu kumuliraju se na svim dijelovima plinskog sustav i to na ventilu rezervoara ( multiventil ), na filteru tekuce i plinske faze, na reduktoru tlaka ( isparivac ) te na plinskim brizgalicama. Uz navedeno potrebno je još naglasiti da plin LPG može sadržavati i štetne kemijske spojeve koji pogubno utjecu na plinske brizgalice te se iste moraju zamijeniti.
4- Redovito servisiranje je ulaganje u preventivu i u praksi se pokazalo kao najbolje jer se kvarovi pojavljuju rijetko a kada se i pojave cijena popravka je znatno manja. Redoviti servis plinske instalacije ovisno o proizvodacu radi se na 10.000 , 15.000 km. Najduži servisni interval 25.000 km ima plinski sustav PRINS. Na redovnim servisima se uglavnom radi zamjena pojedinih filtera , kontrola cijevnih vodova, po potrebi ( ne cesto ) radi se servis regulatora tlaka ( isparivac ) i to zamjena membrana, cišcenje , podešavanje. Nakon obavljenih radova obavi se i kompjutorska kontrola te potrebno podešavanje a rezultat toga je ispravno funkcioniranje plinskog sustava.
5- Jeftiniji plinski sustavi imaju i jeftinije komponente a jeftinije komponente su izradene od materijala neadekvatne kvalitete koji se brže troše i imaju manji vijek trajanja. To važi za mehanicke , elektricne i elektronske komponente. Kod ovih komponenata vrijedi pravilo da kvaliteta košta. Isto tako treba kazati da uz navedeno najvažniju ulogu ima program ( software ) pomocu kojega elektronska centrala upravlja sustavom.
6- Najcešci problemi i razlozi zbog kojih se kvare plinski sustavi su necisto gorivo LPG ( necistoce, agresivni kemijski spojevi, kondenzat ), neredovito servisiranje sustava, neispravan mehanicki sustav motora, neispravne pojedine komponente sustava ubrizgavanja benzina, neispravne pojedine komponente sustava paljenja, neispravni cijevni vodovi ( kruti, fleksibilni ), greške na pojedinim senzorima i elektronskim sklopovima, smanjena kvaliteta ugradnje plinskog sustava.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAŠTO SE SMRZAVA NAFTA U SPREMNIKU?

Datum objave: 28.03.2011 10:42:59
Slika
PITANJE:

1. Zašto se smrzava nafta u spremniku/sustavu?
2. Kad se to dogodi, što napraviti i kolika je šteta?

ODGOVOR:

Dizel gorivo se „smrzava“ kada u njemu ima necistoca, vode, parafina. Prilikom mnogih tocenja goriva navedene necistoce se kumuliraju u rezervoaru. Kriticni trenutak nastaje pri niskim temperaturama jer se tada voda iz goriva dospijeva u cijevi dovoda goriva koje su malog promjera i tu se stvori ledeni cep koji blokira dovod goriva. Ostale necistoce dolaze do filtera goriva , skupljaju se ne filtrirajucem materijalu i na taj nacin onesposobljuju filter . U nekim slucajevima navedene necistoce dospijevaju i u pumpu visokog pritiska.
U blažim slucajevima potrebno je ocistiti rezervoar, dovode goriva i zamijeniti filter goriva . Nekada je potrebno detaljno ocistiti i visokotlacnu pumpu.
Visina štete ovisi od vozila do vozila te o specificnosti rezervoara.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZRAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 28.03.2011 10:44:31
Slika
PITANJE:

Nadopunio sam tekucinu u rezervor, ali neznam na koji nacin odstraniti zrak iz rashladnog sustava. Postoji jedan dio na crijevu izdleda kao ventil, ali kad skinem kapicu sa ventila iz njega ne izlazi nikakav zrak niti tekucina, ili što bi vec trebalo,cak ni kad upalim auto. Pa me zanima ako mi možete malo to objasniti kako i šta da ucinim.

ODGOVOR:

Zrak iz rashladnog sustava se rješava na slijedeci nacin: puniti rashladnu tekucinu u hladnjak dok isti ne bude potpuno pun, napuniti i ekspanzionu posudu, upaliti motor, osloboditi ventil za zrak ( vec ste ga naveli ), pricekati dok ne pocne izlaziti samo tekucina ( prije toga izlazi zrak i kapljice tekucine ), nadopuniti ponovo rashladni sustav, zagrijati motor, po potrebi dopuniti još tekucine.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - VODA U AUTU

Datum objave: 28.03.2011 10:49:51
Slika
PITANJE:

šta napraviti kad ti ude voda kroz prozor i natopi se tapecirung i onaj dio koji je izolacijski, usisala sam vodu van, da li moram micati sjedala i skidati cijeli taj dio da mi se osuši ili šta da radim?

ODGOVOR:

Voda koja ude u vozilo cesto može izazvati kvar elektronike ( neka vozila imaju na podnici ispod tepiha puno elektronskih komponenata ). Iako ce zvucati komplicirano ali najbolje je izvaditi kompletan tepih s antizvucnom izolacijom iz vozila, isti treba potpuno osušiti a vodu s poda vozila izvaditi. U vašem slucaju potrebno je vidjeti u kolikoj mjeri i koliko vode ima u vozilu te nakon toga napraviti potrebno.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DA LI PRENISKI OKRETAJI ŠTETE MOTORU?

Datum objave: 28.03.2011 10:52:01
Slika
PITANJE:

Dali preniski okretaji štete motoru, tj. Ja vozim 60-70 km u 5 stupnju prijenosa, dali to šteti motoru?

ODGOVOR:

Navedeni stupanj prijenosa nije odgovarajuci za brzinu vozila koju ste naveli, više bi odgovarao cetvrti stupanj. Razlog tome je nešto slabije podmazivanje motora radi niskog broja okretaja motora.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOČNICE NE OTPUŠTAJU DO KRAJA

Datum objave: 28.03.2011 18:19:02
Slika
PITANJE:

Prilikom vožnje po gradu, sa cestim zaustavljanjima i pokretanjima, primjetio sam da, nakon nekog vremena vožnje, kocnice više ne otpuštaju do kraja. Ako se vozilo zaustavi na laganom nagibu, nakon otpuštanja papucice kocnice, vozilo miruje, te se nakon cca pola minute pocne lagano kretati. Ovo sam primjetio na više modela vozila, relativno novih – svi kocni elementi, ukljucujuci i kocne obloge, su tvornicki ugradeni. Zbog cega se to dogada, kako se može izbjeci takva situacija, na koji nacin sanirati?

ODGOVOR:

Karakteristicno za disk kocnice je da su uvijek u neposrednom dodiru s diskom i uvijek postoji neznatno trenje izmedu ta dva dijela uz to treba dodati i trenje izmedu rukavca osovine i ležaja kao i trenje izmedu naplatka i podloge. Kada se to sve skupa zbroji dobije se znacajna sila koja se opire smjeru kretanja vozila. Trenje izmedu disk plocice i diska ne smije biti takvo da izaziva znacajnije zagrijavanje diska i disk plocice. Dozvoljena temperatura je oko 45°C. Ako je temperatura veca od navedenog tada postoji uzrok a to je obicno nosac plocica, kocna kliješta ili nešto trece.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KUPOVINA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 28.03.2011 18:21:35
Slika
PITANJE:

NAMJERAVAM U AUTO-KUCI KUPITI GOLFA PLUS TJ.IZVRŠITI ZAMJENU,ALI TAJ GOLF PLUS IMA 94000KM I INTERESIRA ME DALI JE POTREBNO NAPRAVITI VELIKI SERVIS ILI....?
U TOJ AUTO-KUCI (NIJE OVLAŠTENA OD VW)MI GOVORI DA VELIKI SERVIS TREBA NAPRAVITI NA 120000KM,A ONI KO AUTO KUCA DAJU GARANCIJU 6 MJESECI I DA IMA NEKU MOBILNU GARANCIJU?
INTERESIRA ME NA KOLIKO SE KILOMETARA RADI VELIKI SERVIS NA GOLFU PLUS (ZBCASTI REMNE,NATEZACE ITD...)I KAKVU GA IH JA GARANCIJU TRAŽIM?

ODGOVOR:

Kada kupujete rabljeno vozilo tada uvijek treba napraviti servis kompletnog vozila jer to za vas nece napraviti ni jedan prodavac. Zato je vrlo dobra odluka da vi obavite takav servis jer to radite za sebe. Veliki servis se radi kada se za to ukaže potreba . Vi možete ovaj servis proglasiti za VELIKI jer cete na tom servisu napraviti sve potrebne servisne radnje i sve zamjene koje ce biti potrebne ( sve tekucine, filteri, remeni, kocni sustav, servis klime, eko-test i t.d. ). Lijepo je da ce vam prodavac dati garanciju na vozilo. Vi možete tražiti svašta a dobiti cete ono što ce vam dati kao i svakom drugom kupcu.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -DIREKTNO I INDIREKTNO UBRIZGAVANJE ?

Datum objave: 24.03.2011 21:09:32
Slika
PITANJE: kakav je sistem kod direktnog ubrizgavanja i kakav je kod nedirektnog
ODGOVOR:Razlika izmedu direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i indirektnog pred usisni ventil je najprije u mehanici motora , drugaciji su klipovi i kompresijski prostor. Druga razlicitost je u elektronici i upravljackom racunalu. Kod direktnog ubrizgavanja postoji višeslojno ubrizgavanje goriva . Ovo su samo neke osnovne razlike ali postoje i druge za koje nemam vremena da vam navodim .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - CUT-OFF REŽIM RADA MOTORA

Datum objave: 28.03.2011 18:25:00
Slika
PITANJE:

Ako može objašnjenje o cut-off režimu rada motora za opel astru gtc 1.4 90 KS pri kojem broju okretaja se ukljucuje,a pri kojem se iskljucuje te o potrošnji pri usponu da li je manja u višem stupnju prijenosa na granici da se auto ugasi ili niži stupanj pri kojem auto normalno radi?

ODGOVOR:

Motor radi u režimu CUT-OFF uvijek kada postoji efekt kocenja motorom a to je obicno na nizbrdici ili na ravnom kada u velikoj brzini pustite pedalu gasa (tada opet koci motor ). U tom momentu injektori ne puštaju gorivo u cilindar.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -KOLJENASTO VRATILO MOTORA ( radilica )

Datum objave: 24.03.2011 21:18:36
Slika
PITANJE: Zanima me strucno objašnjene sta je to radilica, za šta ona sluzi, i gdje se nalazi? Ukoliko imate graficki prikaz radilice po mogucnosti. Takodje me zanima da li je tacno da je senzor za paljenje na Golfu 5 postavljen na zamajac umjesto na samu radilicu kao kod Golfa 4, pa je to moguci uzrok verglanja kod paljenja jer ugrijan zamajac "vara" senzor koji daje pogrešnu informaciju radilici o momentu paljenja ???
Kako to da vlasnici Golfova 5 imaju problema sa radilicom/zamajcem i ovl. ser. ih pozivaju na besplatnu zamjenu iste, poslije negativnog iskustva sa istom na Golfu 3 ???
Najljepše Vam HVALA. Nevjerovatno je da postoji dobronamjernik koji pruža ovakve usluge besplatno.
ODGOVOR:KOLJENASTO VRATILO MOTORA ( radilica ) , pretvara nejednoliko gibanje u rotaciju, silu klipnjace pretvara u okretni moment, najveci dio okretnog momenta preko zamašnjaka predaje spojci, manji dio okretnog momenta predaje sklopovima : razvodnom mehanizmu, razvodniku paljenja, pumpi za ulje, pumpi rashladne tekucine, ventilatoru i alternatoru . Nalazi se u bloku motora. Temperatura zamašnjaka nema utjecaja na senzor RPM radilice. Navedeni senzor se ne nalazi na zamašnjaku nego na nepokretnom kucištu motora ili mjenjaca. Problem kod golfa 5 je bio dvomaseni zamašnjak.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAMJENA PREDNJIH AMORTIZERA

Datum objave: 28.03.2011 10:50:43
Slika
PITANJE:

Potrebna mi je pomoc oko zamjene prednjih amortizera na Opel suzi interesuje me postupak I posto nemam stegu za oprugu mogu li je skinuti I postaviti na neki drugi nacin bez stege,molio bih vas malo detaljnije da mi opisete postupak skidanja amortizera I postavljanje novog.

ODGOVOR:

Nije moguce bez alata za opruge izvršiti zamjenu prednjih amortizera. Amortizer se mijenja tako da se demontira kotac, nakon toga se odspoji donji dio amortizera od hvatišta ovjesa, zatim ostaje gornji dio amortizera ( aksijalni ležaj ) koji je fiksiran vijcima na unutrašnji blatobran, navedene vijke treba osloboditi i amortizer s oprugom je demontiran.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BRIZGALICE – INJEKTORI

Datum objave: 28.03.2011 18:26:03
Slika
PITANJE:

Zanima me cišcenje injektora, šta vi preporucate neki aditiv ili ultrazvucno cišcenje.koliko traje cišcenje i naravno koliko bi okvirno bila cijena tog zahvata.

ODGOVOR:

Korištenje pojedinih aditiva za cišcenje nije efikasno. Ako postoji potreba za cišcenjem injektora tada je najucinkovitije ultrazvucno cišcenje. Cijena toga ovisi o tipu vozila i cijeni mikro filetra u samim injektorima.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MATURALNA RADNJA

Datum objave: 28.03.2011 18:23:08
Slika
PITANJE:

Gospodine, obracam vam se s poštovanjem. Imam jednu zamolbu, ja imam maturalnu radnju o servisu na 45000 km,. Možete li mi pomoci? Možete li mi nešto o tome napisati ili mi reci neke web stranice na kojima to mogu naci…

ODGOVOR:

Umjesto vas nitko ne može napisati maturalnu radnju, to mora biti vaš rad. Cudi me naslov teme servis na 45.000 km. Na navedenom servisu ima jako malo radova koji se tom prilikom obavljaju, sve se svodi na zamjenu ulja u motoru i pojedinih filtera. Takoder je cudno da navedenu temu ne možete obraditi u servisu u kojemu obavljate praksu. Ispravno bi bilo da sve informacije i pomoc zatražite od servisa gdje ste obavljali prakticni dio naukovanja.
Puno uspjeha u daljnjem radu i školovanju.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DUŽINA ŠARAFA KOD ALU FELGI

Datum objave: 28.03.2011 18:27:19
Slika
PITANJE:

Koja bi bila minimalna dužina šarafa kod alu felgi, kod obicne felge šaraf ude 2,5 cm, a kod alu 1.6 cm , je li to dovoljno, napominjem da su ovi šarafi za alu felge dulji za cca 0,5 cm.Koja bi bila idealna dužina šarafa kod ulaska u meso.

ODGOVOR:

Svaki vijak kotaca ima navoj u glavcini kotaca. Dužina navoja u glavcini kotaca je 14 mm , isto toliko je dovoljno da vijak kotaca ulazi u navoj. Ovoj mjeri treba dodati još debljinu diska ili kocnog bubnja.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOJE VOZILO KUPITI?

Datum objave: 28.03.2011 18:28:42
Slika
PITANJE:

Imao bih jedno pitanje koje se tice Golfa V 2,0 TDI. Razmišljam o kupovini polovnog auta (golfa 2006 god) sa provjerenom kilometražom koja je 50000 km. Pošto pretpostavljam da ste se zbog prirode vašeg posla susretali sa tim autom zamolio bih vas za savjet: Da li bi vi meni preporucili taj motor?? Poznato je da troši ulje, da ima grublji rad(pumpa sapnica princip) i cuo sam da im hoce otici zamašnjak. Vjerujem da ce te mi Vi preporucit 1.9 TDI, ali mi je to malo preslabo, a opet ne bih se htio zaletiti u neka skupa održanja. Znaci u kratkim crtama, uz redovito održavanje da li taj motor može proci do nekih 170000 km (kad bih ga prodavao) bez nekih velikih zahvata na motoru i getrib (manualnoj).

ODGOVOR:

GOLF V, 2,0 TDI PD. GOLF V, 1,9 TDI. I jedan i drugi motor su dobri . I jedan i drugi imaju svoje specificnosti. Svi motori 2,0 TDI PD troše ulje i to od 1 do 3 litre na 15.000 km , po tvornickim podacima je to i više.
Motori 1,9 TDI troše znatno manje ulja i jednostavnije su konstrukcije te samim tim i prihvatljiviji za održavanje. Problem ( uvjetno receno ) sa zamašnjakom je prisutan i treba ga zamijeniti na 100.000 km. Oba navedena motora mogu se tunirati ( chip tuning ) . OCT tuningom motor 1,9 TDI od 77 KW dobiva 105 KW , moment motora se poveca s 250 Nm na 320 Nm. Navedenu kilometražu 170.000 km uz adekvatan tretman motor 2,0 TDI PD normalno prolazi.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LJUDI POMAGAJTE - BAŠ GADNO SMRDI !!

Datum objave: 28.03.2011 18:30:00
Slika
PITANJE:

Prije 3-4 dana su mi u autopraonici oprali motor i od tada mi se u kabinu uvlaci nevjerovatan smrad, kad radi klima(ventilacija)...znam da samo i iskljucivo ima veze sa klimom ( ventilacijom ), jer ako mi je auto neko izjesno vrijeme stajalo, kad udjem u njega ništa se ne osjeti...problemi nastaju kad ga upalim...automatski se upali i klima i istog trena se smrad pocinje uvlaciti u kabinu....Danas sam zamijenio i polen filter, ali nista...smrdi pa smrdi...Ima li iko ideju kako da ovo riješim, ako je uopšte moguce? Moram li cekati da samo izlapi, ako je i to uopšte moguce? Ljudi pomagajte, bas gadno smrdi...

ODGOVOR:

Neugodni miris koji dolazi iz ventilacije nastaje na isparivacu klima uredaja, uzrok je nakupljena prljavština i vlage koje je prisutna na navedenom mjestu. Radi opisanih cinjenica razvija se bakterija što je dodatna komplikacija i šteta za zdravlje. Svaki klima uredaj i ventilacijski sustav treba redovito održavati . Što je rješenje ? Prvi pokušaj je detaljno cišcenje i dezinfekcija ventilacijskih kanala i isparivaca pomocu dezinfekcijskog sredstva koji se koristi za tu svrhu ( ima ga svaki bolji servis koji servisira klima uredaje na vozilima ) . Navedeno sredstvo može se nabaviti i u trgovinama za auto dijelove. Postupak cišcenja treba znati. Ako nakon navedenog tretmana nema rezultata tada preostaje samo demontaža isparivaca ( jako zahtjevan zahvat ) i kompletno cišcenje ventilacijskog sustava i isparivaca. Isparivac se mora potpuno demontirati i temeljito ocistiti. U najgorim slucajevima ako je vozilo koristio ( duže vrijeme ) pušac isparivac se mora zamijeniti.

na vrh Povratak na vrh