Danas je: 20.12.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPCI SAVJETI - ALTERNATOR

Datum objave: 28.03.2011 19:55:03
Slika
PITANJE:

POZDARAV velikim specijalcima…imam nekoliko pitanja za vas koje me opsirnije interesuju ,a ta pitanja su vezana za alternator koja ja moram da uradim ,i nazalost ja nisam u mogucnosti da profesionalno i ispravno odgovorim na ta pitanja pa vas stoga molim da mi odgovorite na ova pitanja:1)provera ispravnosti alternatora? 2)provera ispravnosti leglera? 3)provera pada napona izmedju alternatora I akomulatora? 4)ispitivanje alternatora osciloskopom? 5)provera ispravnosti dioda? 6)provera ispravnosti namotaja I rotora? 7)provera ispravnosti cetkica,drzaca cetkica,kliznih prstenova I biksni?

ODGOVOR:

Osnovna kontrola alternatora radi se kada je upaljen motor . Na taj nacin moĹže se ispitati ispravnost alternatora i regulatora napona . Ispravno stanje alternatora je kada se voltmetrom na stezaljkama akumulatora izmjeri napon od 13,6 do 14,6 V . Ispravnost alternatora moĹže se provjeriti i osciloskopom ali je to duĹži postupak . Na osciloskopu se moĹže vidjeti ispravljeni napon i rad dioda . Kontrolu ispravnosti rotora moĹžete ispitati OHM metrom . Ostale dijelove alternatora provjeravate vizualno i logicki .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOJI AUTO - NE BIH HTIO POGRIJEĹ ITI

Datum objave: 28.03.2011 20:04:07
Slika
PITANJE:

Svaka cast na ovakvim savjetima.Nadam se da biste i meni mogli pomoci.Dvoumim se o kupovini auta.U uĹži izbor su mi došli VW Golf 3(1995),zatim,fiat bravo(1998) te VW Polo(2000)Golf je opremljen motorom 1,9 td sa 75 ks,Bravo sa 1,9 td motorom od 100 ks,a Polo sa usisnim dizelašem snage 64 ks.Napominjem da Polo nije SDI,nego obican dizelaš.Pošto me zanimaju cijene odrĹžavanja istih,takoder bi me zanimale i cijene generalnog popravka Brava i Golfa,jer su dosta stariji i motori su im opremljeni turbopunjacem što mi izaziva strah od prevelikog opterecenja i oštecenja takvih motora,te tu najviše dajem prednost Polu,jer je noviji,slabije opterecen,a još uvijek solidnih performansi.Pošto imam vece kolicine obicnog dizela ( D2)zanima me da li bi to gorivo mogao tociti u te aute i da li bi postojale kakve loše posljedice od tocenja takvog goriva.

ODGOVOR:

Bez dvoumljenja treba se odluciti za GOLF III . Razlog tome je samo vozilo u cjelini i njegov pogonski agregat . D-2 moĹžete koristiti u VW motoru jer ima mehanicku visokotlacnu pumpu , samo treba ucestalije mijenjati filtar goriva . Generalna reparatura bi koštala od 12.000,- do 20.000,- kn .
DODATNO PITANJE:
Puno ste mi pomogli,te sam se bacio u istraĹživanje malo o takvome golfu.Našao sam da on ima konstrukcijsku grešku na remenici koja je spojena s radilicom i pokrece zupcasti remen,te da se moĹže olabaviti i puknuti,te da dolazi do havarije mototra.Moje pitanje je da li se to moĹže kako srediti,ugradnjom i doradom neke druge remenice,ili bi mi pametnije bilo odabrati verziju sa 90 ks tdi. Kod tdi-a me muci to,jer neznam da li bih smio tociti obican diesel u njega,radi zacadenja i stradavanja motora.
ODGOVOR:
Navedeni motor nema konstrukcijsku grešku na remenici radilice . Problemi oko remenice radilice dogadaju se onima koji ne rade redovne servise motora . Navedena remenica se svakih 30.000 km redovito kontrolira . VaĹžno je znati da se prilikom demontaĹže spomenute remenice i ponovne ugradnje treba poštivati propisani postupak a to je upotreba novog vijka , upotreba osiguraca protiv odvrtanja i predvideni moment pritezanja .
Ako moĹžete birati bolji izbor je TDI motor . Za TDI morate koristiti Eurodizel .

na vrh Povratak na vrh

OPÆI SAVJETI - ZAMJENA AMORTIZERA I OPRUGA ??

Datum objave: 25.03.2011 00:06:11
Slika
PITANJE: Lijepo molim za savjet dali je je potrebno prilikom zamjene amortizera mijenjati i opruge-federe, na nekim web-stranicama servisi savjetuju obaveznu izmjenu i federa i amortizera. Na autu ima 150 tkm. Upotrebljavan je za normalnu voĹžnju bez ekstremnih opterecenja.
pratim vaĹĄe odgovore, imate puno iskustva i znanja iz prakse... svaka pohvala!!!
ODGOVOR:OPRUGE nije potrebno mijenjati kada mijenjate amortizere . Iste se mijenjaju kada za to postoji razlog a to je kada je vozilo i kod malog opterecenja dosta spuĹĄteno ili kada pukne jedna od opruga .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - VOZNI PARK U KVARU

Datum objave: 28.03.2011 20:15:50
Slika
PITANJE:

1.Imam mercedes e220d iz 1998(kupio prije mjesec dana) malo oteĹžano pali pa sam mislio napuniti akumulator, ali ga nigdje ne mogu naci?
2. imam još i opel vectru 1.7d iz 1992. Na noj me muci dok ju upalim onda cca 5 sekundi motor trokira i dimi sivi dim.(Mijenjao sam samo 3 grijaca, jedan nisam mogao odvrnuti, bojao sam se da ga ne slomim)moĹže li se to nekako "bezopasno" otvoriti.
3.imam još peugeot 206 i 307 sw. Na jednom i drugom me muci , da dok motor radi u leru u kabini se osjete trzaji. Je li to normalno, i ako nije što bi to moglo biti(206 ica je stara 7 mjeseci ima 8000 km B motor 1.4 75ks).

ODGOVOR:

Akumulator se nalazi u prtljaĹžniku ili ispod zadnjeg sjedala . Na VECTRI zamijenite i cetvrti grijac . Na PEUGEOTU 206 I 307 napravite dijagnostiku motora , greške su najcešce na sustavu ubrizgavanja .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ELEKTRICNI DAVAÈ I AKTUATOR ?

Datum objave: 28.03.2011 20:17:04
Slika
PITANJE:

Ĺ˝elio bih da znam nesto više strucno o provjeri elektricnog davaca i aktuatora ako je to moguce?

ODGOVOR:

Elektricni davac ( senzor ) šalje tocno odredenu informaciju upravljackoj jedinici ( kompjuteru ) kojoj je taj podatak potreban u svrhu upravljanja motorom . Za primjer se moĹže uzeti senzor kisika koji reagira na kolicinu kisika u ispušnim plinovima , kada kisika u ispuhu ima previše napon navedenog senzora je viši a to upravljacka jedinica prepozna kao nedostatak goriva u motoru i na taj podatak reagira tako da poveca kolicinu goriva i obrnuto . Aktuator je operativni element pomocu kojega upravljacka jedinica upravlja pojedinim funkcijama na motoru . Za primjer spomenuti cu motoric minimuma i brizgalicu ( injektor ) .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KLIP ILI STAP

Datum objave: 28.03.2011 20:00:59
Slika
PITANJE:

Javlja Vam se jedna prevoditeljica koja se nada da cete joj moci pomoci. U prilogu vam šaljem sliku klipova, mene zanima kako (ako ih prepoznajete, dakako) se oni zovu u hrv. jeziku. Jesu li to sportski klipovi ili imaju neki drugi naziv? Radi se o klipovima koji su ugradeni u Corvette (u potpunosti preradenu), u poljskom se oni zovu KUTY TLOKI.

ODGOVOR:

Iz priloĹženih slika mogu se raspoznati klipovi za pojedine motore cestovnih vozila ( RENAULT , F7R , BMW M5 , FIAT , FORD , SUBARU ) . Navedeni klipovi imaju uobicajeni izgled a mogu se nazvati samo klipovi jer se ugraduju u vozila koja imaju u nekoj mjeri sportske karakteristike . Navedeni klipovi se razlikuju od obicnih klipova po tome što na sebi imaju izvjesna poboljšanja što se vidi na samom celu klipova te na njihovom zaobljenom dijelu ( plaštu ) . Navedena poboljšanja omogucuju veca termicka naprezanja i manje trenje . Isto tako njihova mehanicka cvrstoca je veca nego kod standardnih klipova a teĹžina im je manja . Sportski klip je prije svega namijenjen onim motorima koji se rade u malim serijama i koriste se namjenski za utrke ili rellije .
Naziv klip je uobicajen u praksi i verbalnoj komunikaciji , medutim u školskoj terminologiji koristi se naziv STAP .
OBAVIJEST
20.2.2007. 17:03
OBAVIJST:
Posljednjih dana opet ima puno virusa, pa ako ne dobijete odgovor, to nije do nas, jer naša antivirusna zaštita briše takve poruke. Provjerite, riješite ih se, pa ponovo pošaljite pitanje.
Pozdrav
AUTOSERVIS-mEIC

na vrh Povratak na vrh

OPÆI SAVJETI -CRANKSHAFT POSITION SENZOR ??

Datum objave: 25.03.2011 00:22:53
Slika
PITANJE: Ĺ ta je to Crankshaft position (CKP) sensor.
Koje su manifestacije neispravnosti ovog senzora.
ODGOVOR:CKP ( Crankshaft position ) senzor je impulsni davac koji ĹĄalje informaciju racunalu o trenutnom poloĹžaju radilice . Kada je neispravan motor ponekad ne pali ili uopce ne pali .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ULJE IZNAD MAKSIMUMA ?

Datum objave: 28.03.2011 20:18:13
Slika
PITANJE:

Što se moĹže dogoditi motoru ako se sipa previše ulja, dakle iznad max????

ODGOVOR:

Ako u motoru ima znatno više ulja od maksimuma , višak ulja ce motor izbaciti putem oduška ulja . Navedeni odušak spojen je tako da ce taj višak ulja opet doci u cilindar a iz cilindra u ispušni sustav i katalizator . Na taj nacin ce navedeni višak kroz ispušni sustav izaci iz motora ali ce pritom oštetiti katalizator .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - XENON ŽARULJE

Datum objave: 28.03.2011 20:20:40
Slika
PITANJE:

Molim Vas, imam namjeru ugraditi xenon Ĺžarulje(xenon kit H7), pa me zanima da li ja mogu sam to ugraditi jer sam negdje procitao da je vrlo jednostavno i da nije potreban nikakav alat, te me zanima mogu li štetiti mojim farovima zbog velike jacine Ĺžarulje.

ODGOVOR:

Navedene Ĺžarulje moĹžete sami ugraditi . To inace nisu prave ksenon Ĺžarulje vec imitacija a pravi ksenon radi na drugom principu i cijena same Ĺžarulje je mnogostruko veca .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OŠTEÈENI NAVOJ SVJEÆICE

Datum objave: 28.03.2011 20:25:40
Slika
PITANJE:

Kod mijenjanja svijecica dogodilo mi se da sam bez problema skinuo staru svijecicu,ali nakon toga ni nova ni ta stara svijecica nisu htjele unutra!! Motor je bio hladan. (Napominjem da nisam stezao na silu!) Ukoliko je problem u navoju,moĹže li se popraviti bez skidanja glave?

ODGOVOR:

Ošteceni navoj svjecice moĹže se u vecini slucajeva popraviti bez skidanja glave motora s odgovarajucim alatom .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ETC SENZOR

Datum objave: 28.03.2011 20:26:49
Slika
PITANJE:

MoĹžete li mi odgovoriti iz vašeg bogatog iskustva, koliki otpor ima ETC senzor kad je hladan i vruc! Te moĹže li se isti nadomjestiti nekim otporom, da daje ECU podatak da je motor uvjek zagrijan, i kakove bi to posljedice bile za motor?
Zašto neki automobili imaju expanzionu posudu a neki nemaju, vec se rash. tekucina uljeva direktno u radijator?

ODGOVOR:

Postoje dvije vrste senzora , jedni imaju negativni termicki koeficjent a drugi pozitivni termicki koeficjent . Senzor s negativnim termickim koeficjentom radi tako da kod niske temperature motora ima veliki elektricni otpor i postupno u ovisnosti o zagrijavanju rashladne tekucine njegov otpor se smanjuje . Drugi spomenuti senzor radi obrnuto . Navedeni senzori nisu univerzalni nego su za svako vozilo specificni kako po velicini tako i po radnim karakteristikama . Navedeni senzor moĹže se zamijeniti s odgovarajucim otpornikom ali koja je svrha toga ?
Zašto neka vozila imaju ekspanzionu posudu a druga ne razlog je što je tehnicki riješeno tako da hladnjak narocite konstrukcije ima ekspanzionu posudu u svom gornjem dijelu .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BLOW OFF VENTIL

Datum objave: 28.03.2011 20:28:01
Slika
PITANJE:

Molim vas da mi napišete vaše mišljenje o prednostima i nedostacima oko ugradnje blow-of vantila na motor 1.9 TDI.

ODGOVOR:

Navedeni ventil je korisna stvar jer obavlja rasterecenje na tlacnoj strani turbine . Nakon ponovnog pritiskanja papucice gasa turbina se lakše zavrti na vece okretaje a samim tim je i efekt punjenja cilindra bolji .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 28.03.2011 20:29:10
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meic,ponajprije Sretan BoĹžic i uspješnu Novu 2007 godinu vam Ĺželim ,kao i vašem timu,da Vam se sve Ĺželje ostvare.Do sada kad god bih od Vas molio za savjet ste pogadali te sam uz vašu pomoc uspjevao otklanjati kvarove na svome Kadettu karavanu.No prije par dana mi se ukazala prilika za kupovinom rabljenoga Ford Escorta 1.4 karavan iz 1996 godine.Stoga Vas molim vaše mišljenje kao i savjete za ili protiv kupnje, takoder me zanima da li je i cijena od 3100 E u skladu s vozilom jer je po satu prešlo 111000 km.

ODGOVOR:

Savjet u vezi kupnje moĹže se dati tek nakon pregleda vozila , manje je bitno koje marke je navedeno vozilo . Kod odluke o kupnji navedenog vozila jedino i najvaĹžnije jest trenutno stanje vozila . Da bi donekle bili sigurni što kupujete potrebno je pregledati kompletno vozilo i to kompresiju, EKO test , stanje podvozja te stanje ovjesa i kocnica . Ako sami niste to u mogucnosti angaĹžirajte strucnjaka ili dovedite vozilo na pregled u servis gdje cete dobiti takvu uslugu . manje je vaĹžno da li je cijena vozila 3.100,- ili 4.100,- Eura .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - HAVARIJA MOTORA

Datum objave: 28.03.2011 20:30:19
Slika
PITANJE:

Na 3000 okretaja razletio mi se motor, došlo do pucanja 3 klipa i klipnjaca, razbila blok.Auto sam vozio na plin, primjetio sam zatrzavanje prebacio na benzin i nedugo iza toga to mi se dogodilo. Auto mi je imao povecanu potrošnju ulja i slabije vukao do 2500 okretaja.Kada sam rastavio motor utvrdeno je da nema katalizatora a ugraden je zamjenski iza druge sonde, lampica smetnji u radu motora mi se nije palila.Sa takvom modifikacijom sam prešao oko 50000km.Uslijed cega je došlo do pucanja klipa.

ODGOVOR:

Oštecenje klipova i klipnog mehanizma nastaje najcešce radi visokih temperatura koje se lokalno mogu pojaviti na stjenci cilindra po kojoj klizi klip . Ekstremno visoke temperature nastaju u momentu kada dode do pucanja uljnog filma na stjenci cilindra . U tom momentu nastaje suho trenje kod kojega se razvijaju takve temperature kod kojih dolazi na tom mjestu do taljenja klipa i havarije cilindra . Sile koje se javljaju u tom momentu su tolike da nastaje i oštecenje klipnjace koja se radi utjecaja visokih temperatura savija i puca . U momentu kada klipnjaca pukne dolazi do udara u blok motora koji tada najcešce puca . Uzrok zašto dolazi do stvaranja visokih temperatura jest velika kolicina goriva koja dolazi u cilindar i koja u potpunosti ne moĹže sagoriti te na taj nacin ispire stjenku cilindra i uljni film nakon cega dolazi do suhog trenja i stvaranja ekstremno visokih temperatura . Ista situacija moĹže nastati i ako prestane raditi svjecica , tada gorivo ulazi u navedeni cilindar , iskre za paljenje nema i nezapaljeno gorivo opet ispire uljni film nakon cega opet nastaju pogubne visoke temperature .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIVI ZA GORIVO

Datum objave: 28.03.2011 20:31:42
Slika
PITANJE:

U jednom ranijem odgovoru ste spomenuli da dodavanje umjerene kolicine "dvotaktola" nece škoditi, sa cim se slaĹžem, jer euro-dizel (low sulphure) goriva mogu biti presuha. Ali, koja je to kolicina i moĹže li biti nepoĹželjnih utjecaja na common-rail sustave, katalizator itd. Šta mislite o Liqui-Moly aditivima jer proizvode i aditive za zamašcivanje diesel goriva generalno ( DIESEL-SCHMIER-ADDITIV), kao i aditiv namijenjen specijalno za CRDi sustave (SYSTEM TREATMENT DIESEL FOR COMMON RAIL ENGINES). MoĹže li se i prvi koristiti u CRDi strojevima?
Takoder, koliko su efikasni uljni aditivi na bazi keramike (Liqui-Moly-ijev CERA TEC ili CeramicPower)?
Drugo pitanje: Posjedujem Hyundai Terracan CRDi koji PONEKAD pri jacem gasu (pri naglom ubrzavanju) dobro zadimi crn dim. Auto je prešao 85000 km, vrlo dobro vuce, pali u sekundi, i nema drugih problema. Moj stil voĹžnje je umjeren bez velikih tura. Da li je moĹžda EGR ventil u pitanju?

ODGOVOR:

Aditivi koji su deklarirani za upotrebu putem goriva imaju i podatak od proizvodaca u kojem omjeru se stavljaju u gorivo . Isto tako proizvodac daje uputu s tim u vezi kako pojedini aditiv djeluje na sustav . Uglavnom djelovanje aditiva je dvostruko a to znaci da podmazuju dijelove sustava goriva i ciste odredene dijelove sustava . Uljni aditivi na bazi keramike su dobri za tretman motora putem motornog ulja .
Ako pri naglom dodavanju gasa iz motora izade crni dim to moĹže biti EGR ventil ali moĹže biti i filter zraka ili neka anomalija na sustavu upravljanja motorom .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 28.03.2011 20:05:05
Slika
PITANJE:

Imam dva ww motora jedan je 1.6 gt 74kw 96g.,a drugi je 1.8 66kw 96g.Zanima me cijena ugradnje auto plina za oba motora i gdje se moĹže ugraditi?

ODGOVOR:

Cijenu ugradnje plina ce te najbolje saznati sami ako zovete pojedine ovlaštene servise . Kod nas moĹžete ugraditi sustav PRINS koji je po kvaliteti klasa za sebe , on je namijenjen samo za MPI sustave ubrizgavanja i moĹže se ugraditi na vaše vozilo od 74 kw . Za drugo vaše vozilo moĹžemo ugraditi BRC plinski sustav sa centralnim miješacem . Cijena s ugradnjom za MPI sustav je 12.500,- kn a za drugi sustav SPI je 6.500,- kn .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - SERVISNA DOKUMENTACIJA

Datum objave: 28.03.2011 20:40:21
Slika
PITANJE:

Imam astru 1,6, 8v, 75ks, 1997 god.F linija.(nema klimu). Potrebna mi je elektro šema kompletna za taj automobil. Ako se to moĹže kod Vas nabaviti i koliko bi koštalo.
p.s.primjetio sam da je u današnje vrijeme jako malo takvih auto servisa kao što je Vaš što je za svaku pohvalu.

ODGOVOR:

To što vi traĹžite postoji u servisnoj dokumentaciji odnosno u bazi podataka za navedeni automobil . Baza podataka je vrlo skupa i normalno je da vam to nitko ne Ĺželi dati . Jedan CD sa podacima na kojem se nalazi i to što vi trebate moĹže koštati više od tisucu eura a to je samo CD za jedno podrucje .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LAMBDA SONDA

Datum objave: 28.03.2011 20:33:27
Slika
PITANJE:

Na internetu sam procitao informaciju da lambda sonda pocinje da daje
informacije o sastavu ispušnih plinova tek kada motor dostigne
temperaturu 60 stupnjeva i više. Interesira me da li je ta informacija tocna.

ODGOVOR:

LAMBDA SONDA ne daje informaciju o sastavu ispušnih plinova vec radi tako da u ovisnosti o kolicini kisika u ispušnim plinovima mijenja svoj napon . Neke lambda sonde pocnu normalno raditi kada temperatura rashladne tekucine dostigne odgovarajuci temperaturni nivo , to moĹže biti oko 60 stupnjeva C .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MOMENT KLJUÈ

Datum objave: 28.03.2011 20:41:38
Slika
PITANJE:

Kupio bi moment kljuc za stezanje vijaka na kotacu automobila. Konkretno na novom renolu megan berlinea II, pošto mijenjam ljetno zimske gume pa bi si to sam radio.Interesiralo bi me koji moment kljuc da kupim, koja skala bi trebala biti na njemu, i na koliko NM se steĹžu vijci na kotacima reno megana.

ODGOVOR:

Na RENAULT MEGANE vijci na kotacima steĹžu se na moment od 90 Nm . Moment kljuc nabavite do 150 Nm .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIVI ??

Datum objave: 28.03.2011 20:52:18
Slika
PITANJE:

Moj auto (hdi) je do sad prošao oko 50 000 km i pretpostavljam da su se u njegovoj glavi, na ventilima, injektorima, pa cak i na lopaticama turbine nakupile naslage cade. Cuo sam da postoje aditivi za gorivo kojima se mogu ocistiti injektori i ventili.Nikad nisam saznao ništa konkretno o tome pa me zanima vaše mišljenje.Jesu li ti aditivi stvarno korisni ili je to prodavanje magle? Koje aditive bi mi vi preporucili i gdje ih kupiti?Procitao sam da postoji cišcenje sistema tako da se ulije neka kemikalija u dovod goriva pa se tako ociste svi dijelovi od usisa do katalizatora. Koliko je to stvarno ucinkovito? Da li se to moĹže napraviti u vašem servisu? Zatim cišcenje injektora ultrazvukom?Kako ocistiti lopatice turbine? Cada, 150000 okr.u min, disbalans, havarija, puno novaca...

ODGOVOR:

Navedeni aditivi mogu pomoci u manjoj mjeri ali znacajno ne . Injektori se ciste kada za to postoji razlog ( veliki HC ) , to se tada radi s profesionalnim uredajem i odmah nakon toga moĹžemo zapaziti razliku a isto tako moĹže se izmjeriti kolicina HC . Ne bih preporucio ni jedan aditiv . Kada se ciste injektori vaĹžan je rezultat a manje nacin na koji se cisti . Lopatice turbine mogu se ocistiti tako da se demontira turbina . Kod mene moĹžete doci s nekim konkretnim problemom ili potrebom .

na vrh Povratak na vrh