Danas je: 24.06.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 16

OPCI SAVJETI - ETC SENZOR

Datum objave: 28.03.2011 20:26:49
Slika
PITANJE:

Možete li mi odgovoriti iz vašeg bogatog iskustva, koliki otpor ima ETC senzor kad je hladan i vruc! Te može li se isti nadomjestiti nekim otporom, da daje ECU podatak da je motor uvjek zagrijan, i kakove bi to posljedice bile za motor?
Zašto neki automobili imaju expanzionu posudu a neki nemaju, vec se rash. tekucina uljeva direktno u radijator?

ODGOVOR:

Postoje dvije vrste senzora , jedni imaju negativni termicki koeficjent a drugi pozitivni termicki koeficjent . Senzor s negativnim termickim koeficjentom radi tako da kod niske temperature motora ima veliki elektricni otpor i postupno u ovisnosti o zagrijavanju rashladne tekucine njegov otpor se smanjuje . Drugi spomenuti senzor radi obrnuto . Navedeni senzori nisu univerzalni nego su za svako vozilo specificni kako po velicini tako i po radnim karakteristikama . Navedeni senzor može se zamijeniti s odgovarajucim otpornikom ali koja je svrha toga ?
Zašto neka vozila imaju ekspanzionu posudu a druga ne razlog je što je tehnicki riješeno tako da hladnjak narocite konstrukcije ima ekspanzionu posudu u svom gornjem dijelu .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BLOW OFF VENTIL

Datum objave: 28.03.2011 20:28:01
Slika
PITANJE:

Molim vas da mi napišete vaše mišljenje o prednostima i nedostacima oko ugradnje blow-of vantila na motor 1.9 TDI.

ODGOVOR:

Navedeni ventil je korisna stvar jer obavlja rasterecenje na tlacnoj strani turbine . Nakon ponovnog pritiskanja papucice gasa turbina se lakše zavrti na vece okretaje a samim tim je i efekt punjenja cilindra bolji .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 28.03.2011 20:29:10
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meic,ponajprije Sretan Božic i uspješnu Novu 2007 godinu vam želim ,kao i vašem timu,da Vam se sve želje ostvare.Do sada kad god bih od Vas molio za savjet ste pogadali te sam uz vašu pomoc uspjevao otklanjati kvarove na svome Kadettu karavanu.No prije par dana mi se ukazala prilika za kupovinom rabljenoga Ford Escorta 1.4 karavan iz 1996 godine.Stoga Vas molim vaše mišljenje kao i savjete za ili protiv kupnje, takoder me zanima da li je i cijena od 3100 E u skladu s vozilom jer je po satu prešlo 111000 km.

ODGOVOR:

Savjet u vezi kupnje može se dati tek nakon pregleda vozila , manje je bitno koje marke je navedeno vozilo . Kod odluke o kupnji navedenog vozila jedino i najvažnije jest trenutno stanje vozila . Da bi donekle bili sigurni što kupujete potrebno je pregledati kompletno vozilo i to kompresiju, EKO test , stanje podvozja te stanje ovjesa i kocnica . Ako sami niste to u mogucnosti angažirajte strucnjaka ili dovedite vozilo na pregled u servis gdje cete dobiti takvu uslugu . manje je važno da li je cijena vozila 3.100,- ili 4.100,- Eura .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - HAVARIJA MOTORA

Datum objave: 28.03.2011 20:30:19
Slika
PITANJE:

Na 3000 okretaja razletio mi se motor, došlo do pucanja 3 klipa i klipnjaca, razbila blok.Auto sam vozio na plin, primjetio sam zatrzavanje prebacio na benzin i nedugo iza toga to mi se dogodilo. Auto mi je imao povecanu potrošnju ulja i slabije vukao do 2500 okretaja.Kada sam rastavio motor utvrdeno je da nema katalizatora a ugraden je zamjenski iza druge sonde, lampica smetnji u radu motora mi se nije palila.Sa takvom modifikacijom sam prešao oko 50000km.Uslijed cega je došlo do pucanja klipa.

ODGOVOR:

Oštecenje klipova i klipnog mehanizma nastaje najcešce radi visokih temperatura koje se lokalno mogu pojaviti na stjenci cilindra po kojoj klizi klip . Ekstremno visoke temperature nastaju u momentu kada dode do pucanja uljnog filma na stjenci cilindra . U tom momentu nastaje suho trenje kod kojega se razvijaju takve temperature kod kojih dolazi na tom mjestu do taljenja klipa i havarije cilindra . Sile koje se javljaju u tom momentu su tolike da nastaje i oštecenje klipnjace koja se radi utjecaja visokih temperatura savija i puca . U momentu kada klipnjaca pukne dolazi do udara u blok motora koji tada najcešce puca . Uzrok zašto dolazi do stvaranja visokih temperatura jest velika kolicina goriva koja dolazi u cilindar i koja u potpunosti ne može sagoriti te na taj nacin ispire stjenku cilindra i uljni film nakon cega dolazi do suhog trenja i stvaranja ekstremno visokih temperatura . Ista situacija može nastati i ako prestane raditi svjecica , tada gorivo ulazi u navedeni cilindar , iskre za paljenje nema i nezapaljeno gorivo opet ispire uljni film nakon cega opet nastaju pogubne visoke temperature .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIVI ZA GORIVO

Datum objave: 28.03.2011 20:31:42
Slika
PITANJE:

U jednom ranijem odgovoru ste spomenuli da dodavanje umjerene kolicine "dvotaktola" nece škoditi, sa cim se slažem, jer euro-dizel (low sulphure) goriva mogu biti presuha. Ali, koja je to kolicina i može li biti nepoželjnih utjecaja na common-rail sustave, katalizator itd. Šta mislite o Liqui-Moly aditivima jer proizvode i aditive za zamašcivanje diesel goriva generalno ( DIESEL-SCHMIER-ADDITIV), kao i aditiv namijenjen specijalno za CRDi sustave (SYSTEM TREATMENT DIESEL FOR COMMON RAIL ENGINES). Može li se i prvi koristiti u CRDi strojevima?
Takoder, koliko su efikasni uljni aditivi na bazi keramike (Liqui-Moly-ijev CERA TEC ili CeramicPower)?
Drugo pitanje: Posjedujem Hyundai Terracan CRDi koji PONEKAD pri jacem gasu (pri naglom ubrzavanju) dobro zadimi crn dim. Auto je prešao 85000 km, vrlo dobro vuce, pali u sekundi, i nema drugih problema. Moj stil vožnje je umjeren bez velikih tura. Da li je možda EGR ventil u pitanju?

ODGOVOR:

Aditivi koji su deklarirani za upotrebu putem goriva imaju i podatak od proizvodaca u kojem omjeru se stavljaju u gorivo . Isto tako proizvodac daje uputu s tim u vezi kako pojedini aditiv djeluje na sustav . Uglavnom djelovanje aditiva je dvostruko a to znaci da podmazuju dijelove sustava goriva i ciste odredene dijelove sustava . Uljni aditivi na bazi keramike su dobri za tretman motora putem motornog ulja .
Ako pri naglom dodavanju gasa iz motora izade crni dim to može biti EGR ventil ali može biti i filter zraka ili neka anomalija na sustavu upravljanja motorom .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 28.03.2011 20:05:05
Slika
PITANJE:

Imam dva ww motora jedan je 1.6 gt 74kw 96g.,a drugi je 1.8 66kw 96g.Zanima me cijena ugradnje auto plina za oba motora i gdje se može ugraditi?

ODGOVOR:

Cijenu ugradnje plina ce te najbolje saznati sami ako zovete pojedine ovlaštene servise . Kod nas možete ugraditi sustav PRINS koji je po kvaliteti klasa za sebe , on je namijenjen samo za MPI sustave ubrizgavanja i može se ugraditi na vaše vozilo od 74 kw . Za drugo vaše vozilo možemo ugraditi BRC plinski sustav sa centralnim miješacem . Cijena s ugradnjom za MPI sustav je 12.500,- kn a za drugi sustav SPI je 6.500,- kn .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - SERVISNA DOKUMENTACIJA

Datum objave: 28.03.2011 20:40:21
Slika
PITANJE:

Imam astru 1,6, 8v, 75ks, 1997 god.F linija.(nema klimu). Potrebna mi je elektro šema kompletna za taj automobil. Ako se to može kod Vas nabaviti i koliko bi koštalo.
p.s.primjetio sam da je u današnje vrijeme jako malo takvih auto servisa kao što je Vaš što je za svaku pohvalu.

ODGOVOR:

To što vi tražite postoji u servisnoj dokumentaciji odnosno u bazi podataka za navedeni automobil . Baza podataka je vrlo skupa i normalno je da vam to nitko ne želi dati . Jedan CD sa podacima na kojem se nalazi i to što vi trebate može koštati više od tisucu eura a to je samo CD za jedno podrucje .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LAMBDA SONDA

Datum objave: 28.03.2011 20:33:27
Slika
PITANJE:

Na internetu sam procitao informaciju da lambda sonda pocinje da daje
informacije o sastavu ispušnih plinova tek kada motor dostigne
temperaturu 60 stupnjeva i više. Interesira me da li je ta informacija tocna.

ODGOVOR:

LAMBDA SONDA ne daje informaciju o sastavu ispušnih plinova vec radi tako da u ovisnosti o kolicini kisika u ispušnim plinovima mijenja svoj napon . Neke lambda sonde pocnu normalno raditi kada temperatura rashladne tekucine dostigne odgovarajuci temperaturni nivo , to može biti oko 60 stupnjeva C .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MOMENT KLJUČ

Datum objave: 28.03.2011 20:41:38
Slika
PITANJE:

Kupio bi moment kljuc za stezanje vijaka na kotacu automobila. Konkretno na novom renolu megan berlinea II, pošto mijenjam ljetno zimske gume pa bi si to sam radio.Interesiralo bi me koji moment kljuc da kupim, koja skala bi trebala biti na njemu, i na koliko NM se stežu vijci na kotacima reno megana.

ODGOVOR:

Na RENAULT MEGANE vijci na kotacima stežu se na moment od 90 Nm . Moment kljuc nabavite do 150 Nm .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIVI ??

Datum objave: 28.03.2011 20:52:18
Slika
PITANJE:

Moj auto (hdi) je do sad prošao oko 50 000 km i pretpostavljam da su se u njegovoj glavi, na ventilima, injektorima, pa cak i na lopaticama turbine nakupile naslage cade. Cuo sam da postoje aditivi za gorivo kojima se mogu ocistiti injektori i ventili.Nikad nisam saznao ništa konkretno o tome pa me zanima vaše mišljenje.Jesu li ti aditivi stvarno korisni ili je to prodavanje magle? Koje aditive bi mi vi preporucili i gdje ih kupiti?Procitao sam da postoji cišcenje sistema tako da se ulije neka kemikalija u dovod goriva pa se tako ociste svi dijelovi od usisa do katalizatora. Koliko je to stvarno ucinkovito? Da li se to može napraviti u vašem servisu? Zatim cišcenje injektora ultrazvukom?Kako ocistiti lopatice turbine? Cada, 150000 okr.u min, disbalans, havarija, puno novaca...

ODGOVOR:

Navedeni aditivi mogu pomoci u manjoj mjeri ali znacajno ne . Injektori se ciste kada za to postoji razlog ( veliki HC ) , to se tada radi s profesionalnim uredajem i odmah nakon toga možemo zapaziti razliku a isto tako može se izmjeriti kolicina HC . Ne bih preporucio ni jedan aditiv . Kada se ciste injektori važan je rezultat a manje nacin na koji se cisti . Lopatice turbine mogu se ocistiti tako da se demontira turbina . Kod mene možete doci s nekim konkretnim problemom ili potrebom .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KUT PALJENJA

Datum objave: 28.03.2011 20:43:15
Slika
PITANJE:

Glava motora je od 1.8 16V golfa, kada sam je preuzeo bila je spuštena skoro maximalno, ja sam je još spustio na ravnanju 3 desetine milimetra.Stavljeni su novi ventili i mnogo toga još i sve je pregledano na strojnoj obradi. Polirani su i usisni kanali glave.Blok motora je od 9A (2.0 16V), on je isto poravnat, novi klipovi i karike.Radilica je u odlicnome stanju i nije bilo potrebno brušenje,samo je polirana. Novi leteci i ležeci ležajevi.Svi dihtunzi i semerinzi su promjenjeni. Uzeo sam i nove pumpe benzina.Ultrazvucno procišcene dize i K-Jetronic ajnspric glave.Kablovi paljenja su novi i svjecice nove u VW servisu za 16V. NGK.
Usis zraka sam proveo da uzima hladniji i svježiji zrak sa maske, i filter je K&N.Golf je mk2 SYNCRO sa svojim orginalnim mjenjacem.Sportska lamela, olakšan i balansiran zamašnjak.Motor nema niti jedan kompjutor, regulator ler gasa sam izbacio i zatvorio crijevo. Rad na hladnom regulira jedan dio koji se spaja sa ajnspric glavom i zatvara dotok benzina kad motor postigne temperaturu, znaci radi na povišenim obrtajima dok je hladan.Razvodnik paljena je spojen na plocicu koja je išla uz karburator (u Syncru dode 1.8 8v motor sa karburatorom 90KS), i kut paljenja se ne pomjera zavisno od obrtaja nego je fiksiran.
Kada razvodnik okrenem u raniji kut paljenja, auto je daleko bjesniji i jaci u obrtajima, i vuce zaista perfektno, niti jedan golf 16V KR nije snagom niti blizu.Kada ga vratim u kasnije paljenje puno je manja snaga.Ali kada je fiksiran u rani kut paljenja, na niskim obrtajima ukoliko se da jace gasa cuje se kvockanje iz motora, kada se paljenje vraca u kasnije to se manje dešava.Mišljenja sam da dolazi do detonacija u motoru radi fiksiranog kuta paljenja u jako ranije, radi sportske lamele koja nakon što spoji ne može proklizavati u niskim obrtajima, i radi SYNCRO pogona koji je aktivan, tako da opterecenje odlazi na motor iskljucivo.Nekad prije sam sipao 99 oktansko gorivo, ali sada ga nema ovdje i sipam Super98.
Sada me zanima dali se motor oštecuje ukoliko vozim ovako da pritom pazim da ga ne opterecujem u malim obrtajima?
Logicno pretpostavljam da je vijek motora nešto manji radi ranog paljenja, ali zanima me dali nastaje neka posebna šteta sada.

ODGOVOR:

Navedeni motor treba imati staticki i dinamicki kut predpaljenja . Staticki kut se podešava na minimumu rada motora (800 ok/min) i iznosi od 4 do 8 stupnjeva . Dinamicki kut se ne podešava nego ga regulira (ovisno o broju okretaja i opterecenju motora ) centrifugalni ili vakumski regulator . Kada jedan od regulatora ne radi onda motor nema snage . U tom slucaju može se privremeno napraviti kompromis na nacin da se poveca staticki kut . Detonacije u motoru su štetne za motor .
DODATNO PITANJE:
A da li nastaje šteta motoru ako je staticki kut paljenja povecan, a pritom se pazi da se motor ne optereti u malim obrtajima i tako budu izbjegnute detonacije?
ODGOVOR:
Ne nastaje ako jako pazite na to .

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - TLAK ULJA U MOTORU ?

Datum objave: 25.03.2011 00:53:18
Slika
PITANJE: Napravio sam generalku motora, stavljeni novi klipovi, klipovi vraceni na standard, lageri i uljna pumpa novi ...
Medutim, kad smo upalili motor (koji se sad fenomenalno cuje u odnosu na prije) - LAMPICA ZA ULJE NECE DA SE UGASI !
Izmerim nivo ulja - ono pjenasto ali do maksimuma (nije se povecao nivo ulja).
ODGOVOR:Niste naveli o kojem se vozilu radi . Sada možete izmjeriti tlak ulja pomocu manometra . Kada je motor zagrijan tlak ulja treba biti min. 1,0 bar ( 800 ok/min ) , min. 3,0 bar ( 3000 ok/min ) . Prije nego pocnete rastavljati motor provjerite ispravnost filtera za ulje . U navedeni motor možete staviti polusinteticko ulje 10W-40 od bilo kojeg poznatog proizvodaca . Slijedece što možete provjeriti je pumpa za ulje . Nakon ovoga morate razmisliti gdije ste pogriješili prilikom sastavljanja motora .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - RADIM SVOJ HIBRIDNI AUTO !!

Datum objave: 25.03.2011 01:02:31
Slika
PITANJE: Vec sedam mjeseci slažem svoj auto. Znam da je ludost ali ja to volim i to mi je odmor. Imam yuga u kojeg sam ugradio lanciu deltu 1600ccm turbo. Izradio nove krakove šasije, cijeli ovjes promjenio od lancie, i sad mi je ostalo malih problemcica. Turbina je skinuta i motor je složen atmosferski tj. 4-2-1 ispušna grana, proširen ispuh i usis. Taj motor kad sam kupio nije imao usisnu granu sa injectorima niti fergazer. Ja sam stavio jedan dupli solex od alfe 1.7 boxera, on ima dva takva dupla. Zanima me, kad kocim gasi mi se motor .Nepovratni ventil na servo uredaju od kocnica je nov, nigdje ne vuce zrak, a na fergazeru su dva vijka jedan je vani vidljiv veci sa oprugom a nije ler gas, a drugi je onaj mali u rupi i odvrnut je do kraja. Jedino tako auto radi, dali je u pitanju kalibrirati fergazer za taj motor ili nešto drugo. Druga stvar je koliko taj motor treba imati kompresiju, to nigdje ne mogu saznati? Ako mi možete pomoci kod bar tih stvari, jer iskreno dosta me ljudi odbilo kada sam pitao za takve neke stvari kao da im se neda zajebavat (s oproštenjem na izrazu) s tim hibridom od auta, a ja ako sam vec na pola puta onda bi htio to sredit do kraja ak me razumijete. Unaprijed hvala na odgovorima i ako nije problem ako znate nešto više o tom motoru slobodno napišete pa vam se javim.
ODGOVOR:Napravili ste jako puno improvizacija i preinaka koje nikako nisu u skladu sa pravilima struke . Prvo usisni kanali na glavi motora su znatno uži za turbo motor u odnosu na usisni motor . Drugo navedeni karburator ne odgovara . Ostaje vam samo da eksperimentiranjem s nekim drugim karburatorima pokušate postici neki kompromis u radu motora . Na ovom motoru potrebno je podesiti ventile 0,40 mm (usisne ) , 0,50 mm ( ispušne ) . Kompresija je 11,0 do 13,0 bara .
BMW E-30 -
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAMJENA ULJA U SERVO VOLANU

Datum objave: 28.03.2011 20:47:56
Slika
PITANJE:

Kako promjeniti ulje u servu a da ne ude zrak u sistem, ima li negdje da se ispusti kao kod kocnica a gore na cepu dosipati?

ODGOVOR:

Ulje u servo volanu se ne može promijeniti a da ne ude zrak u sustav hidraulike volana . Ne postoji vijak za odzracivanje sustava niti vijak za ispuštanje .Zamjena ulja radi se tako da se na jednom mjestu otvori letva volana , odspoje se sve cijevi ( niskotlacne i visokotlacne ) , po potrebi demontira se i posuda ua ulje . Bitno je da se postigne da kompletno ulje izade iz sustava . Navedeni postupak se može razlikovati kod pojedinih vozila . Sustav servo volana možete odzraciti tako da jednostavno okrecete kolo volana ( ne suviše brzo ) lijevo i desno . Ovo je poželjno raditi kada su kotaci u zraku tj. Kada je manji otpor . Nakon 2 do 3 min zrak bi trebao izici iz hidraulike volana .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LOŠA GENERALKA ??

Datum objave: 27.03.2011 13:17:04
Slika
PITANJE:

PRED GODINU DANA RADIO SAM GENERALKU MOTORA,IZMEĐU OSTALOG KLIPNJACA JE BILA ISKRIVLJENA.NEDAVNO SAM MIJENJAO LAMBDU SONDU I ALTERNATOR.NAKON SVEGA 5 DANA OSTAO SAM BEZ GORIVA JER SE JE UNIŠILO CRIJEVO ZA DOVOD GORIVA.SLJEDECI DAN PRILKOM PALJENJA MOTORA CULO SE LUPKANJE U MOTORU.MAJSTOR JE POSUMNJAO U HIDROPODIZACE I KUPIO SAM SVIH 16,MEĐUTIM MOTOR JE I DALJE LUPKAO,NAKON NEKOLIKO SASTAVLJENA I RASTAVLJANJA MOTORA PRONAŠAO JE KVAR, SKRIVLJENE 3 OD 4 KLIPNJACE,NJEGOVO MIŠLJENJE KAO RAZLOGA KVARA JE DA JE DRUGI MAJSTOR KOJI JE POSTAVLJAO LAMBDU SONDU I ALTERNATOR NEŠTO KOMPJUTERSKI ZARIBAO KOD INJEKCIJE GORIVA.PONAVLJAM DA JE RAZLIKA OD PRVOG POPRAVKA SVEGA 5 DANA. MOLIM VAS VAŠE MIŠLJENJE I STRUCNU POMOC,TE ODGOVOR ŠTO HITNIJE AUTO CEKAM VEC 2MJ.UNAPRIJED SE PUNO ZAHVALJUJEM.

ODGOVOR:


Moje subjektivno mišljenje je da " generalka " nije napravljena po osnovnim pravilima struke . Nakon generalnog popravka mehanicki dio motora mora biti besprijekoran i ozbiljan majstor za taj posao daje garanciju . Kod ovoga moram naglasiti da reviziju motora , procijenu što se sve mora napraviti i zamijeniti na motoru donosi onaj subjekt koji obavlja generalni popravak motora i na koncu koji garantira za obavljene radove . Alternator i eventualno kompjutersko podešavanje nisu uzrok mehanickog oštecenja motora .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAMJENA DIHTUNGA GLAVE !??

Datum objave: 28.03.2011 20:44:17
Slika
PITANJE:

Zamolio bih vas za objasnjenje procedure zamjene dihtunga glave motora na vozilu vw jetta td 1991.g. 1600 kc.

ODGOVOR:

Ako ovo niste do sada radili bolje je da to ne radite . Bitne stvari kod ovoga posla su : besprijekorna ravnost dosjednih površina za brtvu glave , odgovarajuca debljina brtve glave , upotrebiti nove vijke za glavu motora , poštivati tocan redosljed stezanja vijaka glave , strogo se držati uputa o sili stezanja vijaka glave ( stežu se u pet koraka i to sistemom momenta i sistemom kuta pritezanja ) , tocno namijestiti fazu motora , tocno namijestiti kut predpaljenja . Nakon ovoga sve ostalo je prava šala .

na vrh Povratak na vrh