Danas je: 24.06.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SKODA FABIA - ZAMJENA SELEN BLOKOVA

Datum objave: 27.11.2007 22:26:00
Slika
PITANJE: Zanima me molim vas da li se kod mijenjanja selena na mojoj skodi treba skidati cijeli most ili se mogu skinuti samo vilice jer bih mijenjao samo uloške na njima a ne i vilice.Ipak je to jeftinije a i necu ici u skodin servis jer mi žele promijeniti komplet vilica a da nisu ni pogledali u kakvom su stanju.Bio sam kod drugog mehanicara koji mi je rekao da se mogu promijeniti samo ulošci na selenima ali nije siguran na prvi pogled da li se treba skidati most ili ne.Pa treba li ili ne?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima na prednjem ovjesu lijevu i desnu vilicu a na zadnjem dijelu ima poprecni most. Ako želite mijenjati selen blokove na prednjim vilicama iste možete zamijeniti tako da demontirate vilicu / vilice i tada uz pomoc odgovarajuceg alata i hidraulicke preše isprešate i uprešate selen blokove. Selen blokove na zadnjem mostu možete zamijeniti bez da demontirate zadnji most ali vam za tu radnju treba specijalna naprava s kojom se ispreša stari selen blok i upreša novi selen blok.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - POMACI U STRANU

Datum objave: 18.11.2007 19:39:00
Slika
PITANJE: Vozim Škodu Fabiu 2002 godina, 66000 km i prije nekih 3 mjeseca na 62000 km promjenio sam selen blokove i prednji desni ležaj. Nakon toga auto se puno bolje ponaša po cesti ali pocelo je lupanje u podvozju kad se vozim po rupama. Sumnjam na amortizere ali napominjem da prije izmjene selena nije bilo lupanja. Auto se ne naginje u zavojima niti pliva po ravnoj cesti. Jedino ako u zavoju naidem na neravninu auto malo poskoci u stranu. Prema papiru s tehnickog pregleda prigušenje prednjih amortizera je 65% a zadnjih 71% (ocjena dobro).Receno mi je da ih nema potrebe mjenjati, ali da selene treba mjenjati što sam i napravio. Neznam što znaci to prigušenje i koliko bi ono moralo biti? Ako nisu amortizeri što bi moglo biti uzrok lupanju?
ODGOVOR:Prilikom vožnje po neravninama vozilo ne smije imati pomake u stranu a ako ih ipak ima to znaci da na nekom od ovjesu ili hvatištu ima praznog hoda ( istrošenje ). Navedenu neispravnost je najbolje uociti na servisnoj dizalici . Prigušenje o kojem govorite ništa ne znaci ali bi znacilo da znate kakav je ucinak pojedinih amortizera u odnosu na nove. Ovo ispitivanje se može napraviti empirijskom metodom (iskustvenom) ili egzaktnom na testeru za ispitivanje amortizera.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - KADA CISTITI BRIZGALICE (DIZE)

Datum objave: 02.11.2007 23:31:00
Slika
PITANJE: Auto ima 70.000 km.Kada bih morao cistiti injektore s obzirom da znamo kakvo je u nas gorivo?Dali bi manje trošio 98 od 95?Puno hvala i oprostite što vas gnjavim,ali ste mi najpouzdaniji i puno sam naucio iz vaših odgovora onih koji su vam se obratili uvezi problema.
ODGOVOR:Brizgalice ( dize ) ciste se kada za to postoji potreba ( veliki HC, nemiran rad , teže paljenje ) , medutim iste se mogu cistiti i preventivno po vašoj želji. Benzin od 98 oktana i benzin od 95 oktana imaju istu ogrijevnu moc a oktanski broj je nešto sasvim drugo, to je sposobnost goriva da ne dode do samozapaljenja smjese prije nego svjecica to uradi.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - CVILKANJE NAKON UDESA

Datum objave: 30.10.2007 10:03:00
Slika
PITANJE: Prije izvjesnog vremena imao sam udes sa svojom škodom fabiom prilikom cega sam udario desnim prednjim kotacem u rubni kamen, iskrivio vilicu i felgu.Nakon izmjene vilice i felge pojavilo se neugodno ''cvilkanje'' prilikom vožnje. A odražava se na nacin kao da se u jednoj tocki dodiruju dva metala i tad zacvili.Povecanjem brzine zvuk je ucestaliji.Nakon toga sam zamjenio diskove, kocione plocice pa cak i desnu kocionu celjust ali zvuk se i dalje javlja a moram napomenuti da se nigdje ne vide tragovi grebanja na disku, felgi ... i da se cvilkanje ne cuje dok se disk vrti na prazno bez kotaca odnosno dok nije pod opterecenjem....Jednostavno neznam što da radim više, što bi mogao biti uzrok tome........
ODGOVOR:Stvar je vrlo jednostavna, treba otkriti uzrok navedenog zvuka a to nužno ne mora biti kocni sustav ili kotac. Ako se navedeni zvuk cuje samo u vožnji tada uzrok potražite u transmisiji, pogonskim osovinama, ispušnom sustavu. Ako se zvuk cuje dok vozilo stoji tada zvuk tražite oko motora i ispod zaštitnog poklopca razvodnog remena. Ukoliko u iznalaženju kvara nemate uspjeha potražite servis koji ce vam to napraviti.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA - TEHNICKI PODACI

Datum objave: 23.10.2007 15:34:00
Slika
PITANJE: Škoda Felicia-tehn.podaci
Kupio sam navedeni auto: 1.3 mpi,1999.g. ali nigdje nemogu naci tehnicke podatke za nju kao što su potrošnja goriva,dimenzije guma(kolika je zakonska tolerancija),jacina akumulatora,pritisak u gumama,kolicina motornog ulja(kojeg viskoziteta i možda proizvodaca),kolicina antifriza,kolicina kocione tekucine i ulja u mjenjacu.Zatim me zanima koje se radnje obavljaju pri redovnom servisu i kolika mu je okvirna cijena.Vidim da u njoj ima neke elktronike ali neznam šta je to i cemu služi pa ako može nekoliko edukativnih recenica o tome.Opcenito me zanima vaše mišljenje o tom autu,kakav je to motor,koliko otprilike mogu preci km,ima li nešto što je boljka kod tih auta i na što treba pripaziti?Zatim me zanima,kako postici da auto bude što tiši,postoji li auspuh(okvirna cijena) koji daje zvuk poput ovih novih japanskih autica,znaci jako tiho.Napominjem da sam srednjih 40-tih god. i bitna mi je mala buka motora i što manja potrošnja.Inace sam defanzivan vozac i ne patim od nekih performansi ali mi je bitno ovo prethodno navedeno.Kako to postici osim nacinom vožnje?
Pozdrav i hvala vam na ovoj divnoj stranici!
ODGOVOR:Vozilo je solidne kvalitete , uz redovno održavanje dobro i dugo ce služiti svrsi. Redovni servisi se rade svakih 10.000 do 15.000 km , tom prilikom se mijenjaju svi filteri, svjecice i ulje u motoru. Po potrebi treba napraviti i sve ono što se primijeti kao nedostatak ili potreba. Ostale tekucine ( ulje u mjenjacu, servo volanu , kocnom sustavu i antifriz ) mijenjaju se svake dvije godine ili svakih 60.000 km. Kada dodete na servis vaš serviser treba imati sve podatke o vrsti i kolicini navedenih tekucina. Važno je napomenuti da ce motor raditi duže ako se skrati interval izmjene ulja u motoru ( npr. dva puta godišnje ). Motor može raditi tiše ako se u motorno ulje stavi odgovarajuci dodatak koji smanjuje trenje u motoru . Tehnicke podatke ( upute ) potražite u boljim knjižarama.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - GASI SE

Datum objave: 04.10.2007 21:58:00
Slika
PITANJE: Imam skoda felicija 1.3 Lx 1997god. Imam vgradeno plinski ured. Na plin kolata raboti super ama na benzin gasi i ne raboti najdobro , go menuva brojot na obrtaite.Dali e problemot do karburatorot ili e vo nesto drugo. I dali moze da mi kazete na kolku stepeni se podesuva palenjeto na radilica na ovoj tip na skoda.
ODGOVOR:Vaša SKODA nema karburator nego ima elektronski sustav ubrizgavanja goriva. Problem treba tražiti u neispravnom radu navedenog sustava odnosno u nekoj ili nekim komponentama koje mogu biti neispravne. Za vas je najbolje da napravite kontrolu i ispitivanje elektronskog sustava ubrizgavanja. Kut predpaljenja je 2° kod 800°/min.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - VECI BROJ OKRETAJA

Datum objave: 17.09.2007 08:17:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Škode Octavia 1.9 TDI 81KW Combi Laurin & Klement (prešla oko 200.000km). Povremeno mi se desi da kod startanja motor dobije veci broj obrtaja (iako ne dodajem gas) iznad 1.200 o/min. Nakon nekog vremena ili pritiskom na papucicu gasa broj obrtaja spadne na normalu 900 o/min. Do sada mi se to nije dešavalo pa bih htio znati šta bi mogao biti uzrok i da li je opasno?
Drugo pitanje se odnosi na potrošnju goriva. Troši više nego prethodna Octavia (od 66KW) za cca. 1L. Iako sam cuo da bi trebalo da bude obratno. Potrošnja je oko 5.5-6.0L na otvorenom. Pokazivac potrošnje i stvarna potrošnja se razlikuju npr. Board Computer pokazuje da troši 4.2 L a stvarna potrošnja je iznad 5 L. U prethodnoj Octaviji (66KW) stvarna potrošnja i potrošnja na Board Computeru se poklapala. Šta je uzrok i može li se to regulisati?
Kakva je razlika izmedu motora od 66KW i od 81KW, jel to u koncepciji motora il je samo softverski? I koliko ovi motori mogu preci bez generalke uz normalno održavanje?
ODGOVOR:Uzrok veceg broja okretaja može biti ETC senzor ili upravljacka elektronika visokotlacne pumpe. Razlika koju pokazuje Board Computer racuna se pomocu opterecenja u usisnoj grani, položaju pedale gasa i broju okretaja diferencijala. Razlika može nastati ako je mehanicko stanje motora slabije ili ako postoji greška u sustavu za upravljanje motorom. Razlika izmedu motora od 66 kw i 81 kw je u varijabilnoj turbini, ventilima i EPROM-u ( software ).
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - NA PLIN KAŠLJE

Datum objave: 14.09.2007 10:26:00
Slika
PITANJE: Auto je Skoda Fabia 2002 1,4MPI 44kw
Kad motor radi na benzinu onda je sve u redu, ali kad prebacim na plin onda u razlicitim intervlima kašlje i podripava, nosio sam ga na servis i oni su promjenili svu instalaciju od plinskog uredaja, svjecice su kupljene od ovlaštenog distributera skode, i nemam ideju šta bi moglo da bude. Pomozite!!!
ODGOVOR:Ako ste potpuno sigurni da motor radi bez greške na benzin tada uzrok treba tražiti u plinskom sustavu koji je ugraden na vaše vozilo. Kod rada na plin uzroci mogu biti : struja , visokonaponski dio ( bobina kablovi za svjecice ), filter plinske faze, filter tekuce faze, kolicina plina kod pojedinih brojeva okretaja, isparivac. Ispitajte sve što je navedeno.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - SMETA JOJ KIŠA

Datum objave: 10.09.2007 17:32:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Octaviu 1.6, iz 2002.god.Problemi su se poceli javljati prije godinu dana kad sam vozio po kiši. Prešao sam preko lokve i auto je stalo. Uspio sam ga upaliti tek iduce jutro. Nakon toga sam promjenio sve zaštitne plastike, svjecice, kablove od svjecica te ga vozio u Škoda servis na provjeru. Tamo je spojen na kompjuter ali nikakva greška nije prikazana. Auto mi se još i sada gasi po kiši, stalno sam kod mehanicara ali nitko nema pojma u cemu je problem.
ODGOVOR:Na žalost ima i takvih kvarova kada je kvar teško pronaci i otkloniti. Uzrok kvara treba tražiti na elektricnim spojevima i na nekom od senzora motora . Posebno treba kontrolirati senzor GMT. Možda bi dobro bilo da vaše vozilo date u servis kada je kišno vrijeme tako da se može raditi ispitivanje po takvom vremenu.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - KAŠLJANJE MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 23:00:23
Slika
PITANJE: Škoda felicija 1,3 / 1995 (140.000 km)
Cestitam na ovoj stranici, koja je danas zaista rijetkost, te ujedno zahvaljujem unaprijed za eventualni odgovor i vaše mišljenje o sljedecem problemu: Automobil je svake godine redovito servisiran u ovlaštenom servisu i do sada je služio dobro, bez važnijih primjedbi za vozilo u svojoj klasi. Osobito nije bilo poteškoca vezanih uz paljenje i rad motora opcenito. S obzirom na minimalnu potrošnju ulja i moguce ubrzanje, cini se da je moror još u vrlo dobrom stanju.Prije priblizno 3 mjeseca se iznenada pojavilo zatrzavanje i "kašljanje" motora, pa cak i gašenje, što smo povezali sa eventualno lošim gorivom prethodno ulivenim na crpki INA. Automobil je potom pregledan od strucne osobe, a zatim i u ovlaštenom servisu. U oba slucaja, nakon 2-3 dana promatranja, odgovor je bio da je automobil ispravan i da motor radi besprijekorno. Medjutim, daljnjim korištenjem automobila evidentno je da problem nije otklonjen, a može se opisati ovako:
- Paljenje motora je redovito bez ikakvih poteškoca;
- Nakon paljenja (u bilo koje doba dana), 3-5 min iza toga u vožnji se cesto pojavi zakašljavanje motora, zatrzavanje, intenzivno vibriranje, pa cesto i gašenje motora (u gustom gradskom prometu to stvara nesigurnost, nelagodne, pa i opasne situacije).
- Ako se motor ne ugasi, nego automobil zbog inercije nastavi kretanje i motor "prihvati" paljenje, rad motora i ubrzanje je znacajno iznad onogašto bi trebalo odgovarati položaju papucice gasa (vjerojatno zbog izgaranja zaostalog goriva u cilindrima?).
- Ukoliko se gore navedene poteškoce nisu pojavile u pocetku, zapaženo je da ce gotovo sigurno vožnja proteci bez ikakvih problema.
- Zapaženo je takodjer da dio lampica na kontrolnoj ploci (lijeva strana) u tom pocetnom periodu ne radi, ili je vrlo slabog intenziteta. Nakon što gore opisane poteškoce prodju, i svjetla na kontrolnoj ploci postanu nesto intenzivnija.
Jasno je da ova poteškoca spada u dio problematike koja se teže dijagnosticira. No, cini se ipak da je odgovor negdje u elektricnoj instalaciji, sa efektom na sustav paljenja. Bez pretenzija za ikakvo strucno razmatranje, pitam se može li problem imati nekakve veze sa ukljucivanjem / iskljucivanjem uredjaja koji se naziva „automatski chock"?
ODGOVOR:Moje mišljenje je slicno vašem , treba najprije provjeriti elektriku vozila a to znaci sve elektricne spojeve na i oko motora , nakon toga po potrebi napraviti kontrolu svih kontakata koji se nalaze na kutiji s osiguracima. Nakon ovoga svakako treba pregledati veliki konektor koji je spojen na upravljacku centralu. Ukoliko i nakon ovoga nema promjene na bolje tada treba posumnjati na neki od senzora na motoru a koji je sastavni dio sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA - NE PALI SE LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 01.08.2007 17:29:00
Slika
PITANJE: Škoda Felicia LX Diesel iz 2001. Kad dam kontakt, ne upali se lampica grijaca i nakon 15ak sekundi verglanja ili iz druge uspijem upaliti. Probao sam kratko spojiti +pol akumulatora na grijac, držati par sekundi i upaliti i pali odlicno. Pratio sam žicu koja dovodi napon na grijac, ide s grijaca negdje u instrument tablu, možda je problem u nekakvom elektronskom prekidacu koji pusti struju prilikom okretanja kljuca ili sl.,
ODGOVOR:Uzrok ne paljenja kontrolne lampice grijaca treba tražiti u neispravnom releju grijaca, elektricnoj instalaciji, osiguracu, samim grijacima ili necem drugom. Ne mogu vam dati preciznu uputu kako da otkrijete kvar , za to bih trebao direktan kontakt s vozilom.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - VRELIŠTE KOCIONOG ULJA

Datum objave: 27.06.2007 21:50:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za informaciju o temperaturi kocionog ulja, naime na tehnickom su mi rekli da je temperatura preniska, ma šata to znacilo, temperatura je 214 stupnjeva celzijusa. Koliko treba biti i kako riješiti taj problem. Radi se o Škodi Octavi 1.9 TDI 2003. godina.
ODGOVOR:Na tehnickom pregledu mjeri se vrelište kocnog ulja koje ne smije biti ispod 180°C. Vrelište novog kocnog ulja je 240°C . U vašem slucaju može se zamijeniti postojece kocno ulje s novim odgovarajucim. Postupak nije skup .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - PEDALA KOCNICE

Datum objave: 16.05.2007 16:38:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo Škoda Felicija 1,3 benzin godina proizvodnje 2000 .
U posljednje vrijeme imam problema sa pedalom kocnice. Naime primjetio sam da mi se ponekad i to karakteristicno «samo kada su vani visoke temperature» pedala kocnice ne vrati odmah u pocetni položaj. Ova pojava je neugodna kada želite ponoviti kocenje odmah a pedala se još nije vratila. Što se tice kocenja efekat kocenja nije narušen i nema blokiranja tockova. Inace kada se ovo dogodi pedalu je moguce jednostavno nogom vratiti nazad i prije nego što se sama vrati u pocetni položaj.
ODGOVOR:Postoje dva razloga radi kojih se ne vraca u prvobitni položaj pedala kocnice. Prvi i najcešci uzrok je glavni kocni cilindar u kojemu se nalazi dvostruki klip s gumenim brtvama. Nakon otpuštanja pedale kocnice klip se ne vraca u potpunosti i tada se dogada to što ste vi naveli. Drugi ali znatno rjedi uzrok je mehanizam pedale kocnice koji radi trenja ili deformacije nekog dijela ostane u nižem položaju. U ovom slucaju treba provjeriti najprije mehanizam pedale kocnice a zatim kocni cilindar. Ako je uzrok mehanizam pedale istog treba razraditi ili doraditi, ako se radi o kocnom cilindru najbolje ga je zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - KUPUJEM I UGRA?UJEM PLIN

Datum objave: 12.05.2007 20:53:00
Slika
PITANJE: Namjeravam od poznanika kupiti redovito održavanu I ušcuvanu Škodu Octaviu GLX, 1.6 L, 55kw, AEE motor iz 1999. godine sa prijedenih 127 000 km, a cjena vozila je 4800 eura.Nakon kupovine planiram ugraditi plinsku instalaciju sa direktnim ubrizgavanjem, te Vas molim da mi navedete cijenu za gotovinsko placanje prilikom ugradnje u vašem servisu.Smatrate li moj izbor dobrim, te molim Vas da navedete uobicajne kvarove ( osim osjetljive bobine I termostata) te opcenitu kvalitetu tog vozila.
ODGOVOR:Vaš izbor uz navedenu cijenu je jako dobar. Motor je provjerene kvalitete. Ako kupite navedeno vozilo svakako napravite temeljiti servis vozila a narocito motora. Cijena uredaja PRINS kojega mi ugradujemo je 12.500,- kn za gotovinu. Uredaj je super kvalitete a prvi servis uredaja je na 25.000 km a zatim tek za 75.000 km .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - SENTIMENTALNO VEZAN

Datum objave: 12.05.2007 18:30:00
Slika
PITANJE: Škoda felicija 1,9D 97god
Hvala vam na ovoj stranici napokon da ima netko ko ne gleda sve kroz novac!
Imao bi par pitanja!
1.Getriba mi ima vrlo kratke prijenose u 5 na 140 se vrti na 4000rpm, ima li kakva druga getriba koja bi se dala ugradit?
2.Troši mi 1,5 do 2,0 litara ulja na 1000km!
3.Imam lukasovu pumpu mislim radi ona "jedva" ali postoji li neka boshova pošto je to kako oni tvrde wv motor?
4.I zadnje ako se to neda riješit dali postoji neki motor od wv koji bi se dao ugradit bez nekih preinaka posto je "WV"?
hvala unaprijed jako sam sentimentalno vezan za njega!
ODGOVOR:U vaše vozilo tvornicki se ugradivao samo ovaj dizel motor oznake AEF od 47 kw. Primjereno snazi motora je i transmisija, mjenjac i diferencijal. Kada bi se na navedeni motor ugradila transmisija sa vecim prijenosnim omjerom( diferencijal sa vecim brojem zuba ) motor bi imao slabije ubrzanje i ne bi imao dovoljno snage kod vecih opterecenja i u petoj brzini.
U SKODU OCTAVIU ugradivali su se tri dizel agregata i to :
- 1,9 SDI motor AGP od 50 kw
- 1,9 TDI motor AGR od 66 kw
- 1,9 TDI motor AHF od 81 kw
Najbolje bi bilo koristiti vaš postojeci motor kojega bi po potrebi trebalo urediti tako da mu je kompresija iznad 32 bara i s malo modificiranim usisom i ispuhom ( ispušni sustav). Naravno da se može koristiti i jedan od navedenih turbo motora AGR i AHF samo je to znatno skuplje jer ovi motori imaju turbinu i hladnjak stlacenog zraka ( intercooler ), osim toga i upravljacka elektronika im je potpuno drugacija kao i mnogo drugih stvari.
Potrošnja ulja postojeceg motora ukazuje na lošiju kompresiju i na istrošenja u motoru tako da je i to uzrok slabije snage motora.
Na motor kojega vi imate ugraduje se visokotlacna pumpa LUCAS ili BOSCH ali obadvije pumpe dobro funkcioniraju. Gore navedeni motori ugraduju se i u VW vozila tako da je to isto.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - PREKIDI BEZ PRAVILNOSTI

Datum objave: 18.04.2007 17:55:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Oktaviju , model 2000 g , motor 1,6 MPI, prešla 75000 km, u poslijednje vrijeme nakon što se motor zagrije, osjetim da mi u vožnji prekida rad,što traje nekoliko sekundi. Kad pritisnem kvacilo ponovno dobije snagu.Nisam uocila nikakvu pravilnost.
ODGOVOR:Uzrok prekidanja o kojem govorite mogu biti dva sustava i to sustav paljenja ( probijanje visokog napona ) ili sustav ubrizgavanja ( nedovoljna kolicina goriva ) . Oba sustava su složena a narocito sustav ubrizgavanja goriva te je stoga potrebno napraviti dijagnostiku koja ce tocno pokazati kvar. Najcešci uzrok je premala kolicina goriva i neispravan rad brizgalica. Na sustavu paljenja uzrok može biti probijanje visokog napona na svjecicama, kablovima ili bobini.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIAV - LJULJA SE

Datum objave: 16.04.2007 12:15:00
Slika
PITANJE: Škoda octavia tdi 81kw 110ks, motor ujutro hladan kad se upali neravnomjerno radi ljulja se , kad dam malo gasa dobije fin miran rad i tako dok se ne ugrije.Kad se zagrije dosta, manje jedino kod naglog stajanja zna se nekad javiti, dam kratko gas i sve je ok.Bio sam na servisu medutim prikopcana na elektroniku ništa ne pokazuje koji bi moguci kvar mogao biti-HVALA UNAPRIJED,cesto vas kontaktiram jer od vas imam najlogicnije strucne odgovore i naj bolje.
ODGOVOR:Uzrok treba najprije tražiti u ucinku pojedinog cilindra ( tlakovi kompresije, propuštanje cilindra ), suženju usisnog kanala za neki od cilindara, velikom talogu krutih cestica na nekom od usisnih ventila, ispravnost pojedinih diza ( kolicina goriva ).
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - RAZVODNI MEHANIZAM

Datum objave: 13.04.2007 17:27:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Octaviu 1.9 TDI 90 ks ( ALH motor), god.2003., sa 65000 km, redovito održavanu, prvi sam vlasnik. Zadnjih mjeseci se cuje cviljenje zatezaca zupcastog remena. Prvo je zvuk bio slican radu neke pumpice, samo povremen i gubio bi se kada bi se motor zagrijao . Sada je zvuk jaci, a ne nestaje ni nakon zagrijavanja motora, mada je tiši. U prilogu vam šaljem fotografiju doticnog natezaca jer mi se cini da je pretegnut ( ne poklapaju se oznake ) pa me interesira vaše mišljenje. Na motoru od kupnje nikada nije ništa radeno. Nisam ocekivao da cu vec na ovoj kilometraži imati problema sa zupcastim remenom ( sam remen izgleda dobro i neistrošeno ) jer mi u servisnoj knjižici piše da se mijenja na 150000 km. Možete li mi dati predracun troškova ukoliko je neophodna zamjena zupcastog remena i zatezaca?
ODGOVOR:Zupcasti remen ( razvodni mehanizam ) se mijenja svakih 90.000 km a kontrolira se svakih 15.000 km ili godišnje jednom. Bilo kakva sumnja ili znak oštecenja navedenog sustava treba se ozbiljno shvatiti i poduzeti potrebne mjere u tom pravcu. Ispadanjem iz funkcije nastaje velika materijalna šteta u motoru. Cijena kompletnog sustava sa zamjenom je oko 3.400,- kn.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - AUTO JE STAO

Datum objave: 28.03.2007 13:15:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Skode Octavie 1.8T 20V proizvedene 2000g. Vozilo je redovno servisirano i do sada ima 167000 km. Nisam imao nikakvih kvarova motora do sada. Prije godinu dana (2mj. 2006) ugradio sam kod ovlaštenog servisera plinski uredjaj tvrtke Lovato. Godina dana bez ikakvih problema. Obavio sam jedan servis motora i dva servisa uredaja. 16.3. ove godine dolazi i veliki servis motora te mijenjam remen, španere, pumpu za vodu, svijecice itd. Auto u redu odradio ventilator, probna vožnja u redu i tada na povratku kuci auto je stao. Motor se ne može upaliti ni na benzin ni na plin. Upali se na 3-4 sek. i onda crkne a iz motora se osjeti jak miris goriva. U radionici nakon što su prikljucili laptop jedva otkriju grešku na mjeracu protoka zraka. Iskljuce konektor sa mjeraca i auto radi ali nema snage te na plinu u leru cesto crkava. Naruci se novi mjerac (oko 2500 KN), prikljuci i cim krene zrak kroz njega auto crkne. Mjerac je ispravan a kada se ukljuci konektor u njega auto se ne može upaliti. Još mi preostaje kontrola plinskog uredaja iako mislim da to nije razlog. Sada se vozim bez ukljucenog mjeraca i tražim rješenje problema, a i majstori su zbunjeni. Motor radi veoma mirno i tiho jedino nema snage, a na plinu ler je malo nemiran i kod naglijeg kocenja zna crknuti.
ODGOVOR:Najprije morate naci rješenje tako da motor normalno radi na benzin, plinski pogon je u drugom planu. Iz vašeg izlaganja može se zakljuciti da postoji kvar na sustavu ubrizgavanja i , ili na sustavu upravljanja motorom. Pocetak dijagnostike treba biti od ispitivanja faze i tlaka goriva, nakon toga na redu je sustav ubrizgavanja sa svim svojim komponentama . Ispitivanje treba raditi pojedinacno ispitujuci karakteristike svake pojedine komponente sustava. Ispitati treba i vezu izmedu mjeraca protoka i kompjutora.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA - IMAM DOBRU VOLJU

Datum objave: 01.03.2007 23:03:00
Slika
PITANJE: Skoda felicia 1,3 lx 1996
Zahvaljujem na vašem odgovoru i svaka vam cast da netko hoce pomoci ljudima i svoje znanje podijeliti s drugima. Ja kao laik što se tice motora, ali s nekakvim tehnickim obrazovanjem i dobrom voljom za popravke još bih vas molio da mi pojasnite:
1. Što je to ETC senzor i kako prepoznati da je kvar u tome i kako popraviti,
2. Ukoliko je greška s leptirastim ventilom što uraditi,
3. Gdje se nalaze ti injektori i kako ih ocistiti.
ODGOVOR:ETC ( engine temperature sensor ) je senzor temperature motora , promjenom temperaturnog stanja rashladne tekucine mijenja elektricni otpor a racunalo taj podatak obraduje i prepoznaje da li je motor hladan ili topli . On se ne popravlja , ako njegova karakteristika ( otpor ) nije odgovarajuca onda se mijenja . Leptirasti ventil se može ocistiti odgovarajucim sredstvom . Ako je sustav ubrizgavanja SPI onda ima jedan injektor koji se nalazi na gornjoj strani usisne grane , ako je sustav MPI onda postoje cetiri injektora koji se nalaze na usisnoj grani uz samu glavu motora .
na vrh Povratak na vrh