Danas je: 11.02.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW PASSAT - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 30.05.2009 12:04:00
Slika
PITANJE: NA preporuku kolege sam dobio vašu stranicu.
Imam VW Passat, 1990. god. 1.6 TD Intercooler, prešao 270000 KM. Prije dvije godine sam radio djelomicnu reparaciju BOSCH pumpe kao i osvježenje motora ( zamjena karika, zupcastog,...majstor je rekao da su stubline dosta dobre i da nema potrebe raditi I specijalu). Neki dan nakon puta od 100 KM ( prethodno nasuo gorivo 80% rezervoara), dakle motor zagrijan, dobro vuce, nakon gašenja jedva sam upalio. Vergla jako dobro ali kao da nema goriva. Posumnjao sam na loše nasuto gorivo pa sam sacekao sedam dana dok se nije potrošilo. Na manjim relacijama ( po gradu ) pali dobro, ujutro kad je motor hladan nikad nije imao problem. nakon što sam dosuo gorivo na drugoj benziskoj i nakon zagrijavanja motora nije upalio nikako nakon verglanja i po pola minuta da bi nekako upalio na guranje. Promijenio sam i filter za gorivo ali problem ostao. Vozio danas majstoru, mjerio kompresiju kaže da je zadovoljavajuce i da probam do sutra , medutim nakon pola sata isti problem. Kad je motor vruc ne pali , uspijem ga na saug rucicu nekako prevariti ali se auto primjetno trese i ima neprirodan rad motora . Ima te li Vi kakvu sugestiju?
ODGOVOR:U ovom slucaju koji ste Vi detaljno opisali mogu postojati nakoliko mogucih uzroka, navesti cu ih logicnim slijedom. Najprije provjerite fazu motora i po potrebi podesite kut paljenja na 1,0 mm, odstupanje može biti 0,02 mm u plus ili minus.Nakon toga izmjerite kompresiju koja mora biti iznad 29 bar-a. Ispitajte tada i dize ( tlak i oblik mlaza ). Nakon što sve ponovo složite i upalite motor, ispitajte da li visokotlacna pumpa vuce zrak ( ne smije ). Ako je do sada sve u redu, provjerite da li gorivo normalno dolazi do visokotlacne pumpe. Na kraju ostaje visokotlacna pumpa, istu ispitajte na ispitnom stolu i po potrebi obavite kvalitetan servis i podešavanje iste.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO SDI - NE PALI

Datum objave: 28.05.2009 15:54:00
Slika
PITANJE: Moram prvo pohvaliti vašu stranicu na kvalitetnim strucnim savjetima!
Imam Polo 1.9 SDI, 47kw, prešao 165tkm...Do sad nikad nisam imao nikakve probleme bilo motora ili struje! Stavim kljuc u bravu i dam kontakt, pale se sve uobicajene lampice (ABS,rucna,akumulator...) osim grijaca, probam paliti auto a on samo vrti kao da nema goriva i jako se trese! Nakon više pokušaja davanja,oduzimanja kontakta, vadenja i stavljanja kljuca u barvu upalio se grijac na sekundu i auto upali na zub! Auto ugasim i probam ga odmah ponova zapaliti,i pali 5 put zaredom na zub i nakon toga se opet grijac ne pali i auto vrti na prazno kao bez goriva uz jake vibracije motora! Kad ga zapalim radi bez ikakvih smetnji,u vožnji se ponaša uobicajeno, ali kad ga ugasim stvar se ponavlja i nece zapalit! Nije mi jasno zašto se lampica grijaca ne pali, moje mišljenje je da je kvar struje, kao da negdje gubi kontakt!
ODGOVOR:Kontrolna lampica se pali kada postoji greška u sustavu dobave goriva i u sustavu za regulaciju motora. Vaš motor ima visokotlacnu pumpu koja ima ugraden sustav za blokadu paljenja protiv krade. Iz vašeg opisa sve navodi upravo na to da se sustav blokade motora ne odblokira i tada je dovod goriva zatvoren a motor ne daje nikakav znak paljenja. Manja mogucnost je da je uzrok elektrika odnosno pojedini konektori i instalacija ( pad napona ). Dijagnostikom motora može se tocno utvrditi pravi uzrok i isti otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 i. - ULJE U ZRACNOM FILTERU

Datum objave: 24.05.2009 19:30:00
Slika
PITANJE: Imam passata 1.8 , 90.g. benzinac,u zadnjih možda pola god.sam primjetio puno ulja u zracnom filteru,doslovce curi na tlo iz filtera, kao i u usisnoj grani,inace normalno radi,nema dima nikakva,ne dimi na šipku od ulja...pa me zanima šta bi mogo bit uzrok tome, cistio sam i mjenjao sva crijeva od vakuma itd. ali ista stvar.
ODGOVOR:Prisutnost ulja u prostoru filtera za zrak i u usisnoj grani je znak lošeg stanja motora. Dio kompresije prolazi u karter, stvra tlak i diže uljne kapljice iz kartera . Izmjerite kompresiju i po potrebi uredite donji dio motora ( klipovi , cilindri ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - DIŽE SE NIVO TEKUCINE

Datum objave: 17.05.2009 23:39:00
Slika
PITANJE: Vozam vw golfa 4 tdi 90ks2000,,problem sa bocom za permant G12,,auto kad se normalno vozi od 3000 do 3500 sve se normalno ponasa jel se prede preko 3500 pa do 4000(duze drzanje preko 5 minuta) dize se nivo tekucine u boci i izbacuje na odusak cca zna do 1 litar izbaciti .ne stavara se ni pritisak niti izbacuje na auspuh sve normalno niti se zagrijava .. samo raste nivo tekucine.vodena pumpa je mjenjana prije 75000km,da li moze biti da ona proklizava na velikim okretajima ili nestio drugo je u pitanju...dosta je majstora gledalo nije nikome jasno do cega je .
ODGOVOR:Prema vašemu opisu sve je jednostavno, ako motor ne stvara tlak ( pritisak ) u rashladnom sustavu tada treba zamijeniti samo cep ekspanzione posude i problem je riješen. Medutim ako niste dobro opisali situaciju i ako postoji tlak u rashladnom sustavu kojega stvara motor tada je situacija mnogo složenija. U tom slucaju moguci uzroci su: termostat, pumpa za vodu, smanjen protok kroz hladnjak, necist hladnjak s vanjske strane, cijevi rashladnog sustava, brtvilo glave, glava motora. Ako je rijec o ovome drugom tada treba tocno utvrditi uzrok i otkloniti kvar a to se može samo direktnim uvidom na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 - ZAMJENA SINHRONA

Datum objave: 15.05.2009 19:49:00
Slika
PITANJE: KOJI JE POSTUPAK ZAMJENE SINHRONA NA GOLFU II?
ODGOVOR:Za detaljan opis trebao bih dvadesetak stranica zato cu postupak objasniti krace i jednostavnije. Potrebno je : demontirati mjenjac, kompletno rastaviti mjenjac, oprati kucište mjenjaca izvana i iznutra, oprati sve dijelove mjenjaca ( zupcanike osovine, ležajeve, spojke, oprugice, klizace ... ), zamijeniti neispravne dijelove ( sinhron ), pažljivo složiti sve dijelove i sklopove mjenjaca, sklopiti kucišta mjenjaca, isprobati mjenjac prije ugradnje ( moraju se šaltati sve brzine ). Nakon ugradnje mjenjaca potrebno je staviti odgovarajuce ulje u mjenjac.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT B-5 - DVIJE GENERALKE, ALI ....

Datum objave: 14.05.2009 00:19:00
Slika
PITANJE: Postovani.Imam veliki problem sa Pasatom B5 1.8 Turbo benzinac.Naime pre 5 god pri vecoj brzini izgubio je vodu,tako da sam morao raditi generalnu, ceo sistem,creva,hladnjak su bili 100% ispravni,tj nigde nije curilo.Nakon generalne proslo je oko 2 god i desilo se opet isto,evo ga opet na generalci.Sve opet odradjeno,sve super ali se to gubljenje vode i povecavanje temperature javlja odmah posle predjenih desetak km.Na leru ok,cim poveca pritisak nastaju problemi.Evo ga u garazi niko nezna sta je u pitanju,ni ovlasceni servisi.Samo nagadjanja.Nesmem voziti auto ,unisticu motor po 3 put.Pomoc
ODGOVOR:Postoji nekoliko razloga radi kojih motor može povecavati radnu temperaturu iznad dozvoljenog. Navesti cu po logicnom redoslijedu : termostat, pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ( suženje ), hladnjak ( vanjsko ili unutrašnje zacepljenje ), cep ekspanzione posude, probijanje kompresije u rashladni sustav. Uzroci ovoga zadnjega mogu biti : brtva glave, neravna dosjedna površina glave, neravna dosjedna površina bloka motora, neispravna glave motora, neispravan blok motora. Provjera glave motora i bloka motora je moguca postupkom pomocu hidraulicnog tlaka .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - SVIJETLI LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 11.05.2009 09:00:00
Slika
PITANJE: Prije svega lijep pozdrav, i stvarno vas moram pohvaliti jer ste mi nekoliko puta vec pomogli riješiti razne probleme!
Novi problem mi je na golfu 4 tdi pd 2000. g. sa esp-om, na njemu mi je nakon servisiranja letve volana ostao svijetliti airbag, nakon toga otišao sam do prijatelja koji ima bosch esi tronic autodijagnostiku i nekoliko puta probali izbrisati grešku ali se ona uvijek vrati, a piše da je greška preveliki omski otpor airbaga vozaca. A do tog problema je vjerojatno došlo jer sam kod montaže kardana na letvu volana imao za jedan krug krivo okrenuti obruc volana, ali smo ga nakon dijagnostike stavili na 0 stupnjeva (tj. vratili za taj 1 krug), ali i dalje nakon poništavanja greške zacas zasvjetli opet!
Što mi sad predlažete da radim, dali se spoj airbaga oštetio ili nešto slicno? Ja bi to provjerio ali neznam kako skinuti, airbag (tj. trubu) sa volana da provjerim spojeve, dali je ona samo stisnuta unutra ili je zašrafana, strah me da ne uništim airbag do kraja ako ga vec nisam!
ODGOVOR:Prilikom obavljanja radova na upravljackom mehanizmu mogli ste izazvati kvar na spiralnom uredaju ispod kotaca volana, na elektronskom modulu zracnog jastuka, na elektricnoj instalaciji. Stalno upaljena kontrolna lampica je znak da je greška ( kvar ) stalno prisutna. Amaterskim pristupom, bez ogovarajuce opreme, bez potrebnog znanja ne vjerujem da cete uspjeti otkloniti kvar. Prilikom bilo kakvih radova na sustavu zracnog jastuka potrebno je odspojiti stezaljke akumulatora, pricekati 20 minuta i tada se može poceti s radom. Zracni jastuk s volana se demontira na nacin da se tocno na odgovarajucim mjestima izvuce gornji poklopac na volanu. Postupak vam mogu pokazati a opis nije dovoljan.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 08.05.2009 14:55:00
Slika
PITANJE: Slucajno sam naletio na vas sajt i nisam moga da vjerujem da ovako nesto postoji, svaka vam cast za trud, sve pohvale cak i ako mi ne odgovorite.
Moje pitanje je u s vezi paljenjem. Imam Passat 1.9 TDI 66KW '98 (vodena pumpa ne ide preko zupcastog), naime desava se da auto ujutru na prvom paljenju pali posle 2-3 okretaja, kada je vruc tj.na 90° isto tako, kada je na oko 75-80° pali momentalno cim dohvatim kljuc, medjutim kada padne kazaljka temp. na pocetni polozaj( motor je jos topal na dodir) pali poslije 10-tak okretaja(ne zadimi) i tako redovno(brzina okretaja je uvjek ista, ne vergla sporo), ovo sam primjetio zato sto taksiram sa ovim autom i upalim ga dosta puta u toku dana. Bio sam na diagnostici i nije pokazalo nijednu gresku, auto ide normalno i ne dimi, ne trosi ulje, akumulator je nov(skidan je anlaser, ociscen, podmazan). Posto zivim u malom mjestu i nema poznatih servisa, mislio sam da zatrazim vase misljenje, ja sumnjam na bosch pumpu. Jos nesto, kada nekad pustim kljuc prije nego sto upali, pocne da lupa i trese motor kao da ce se raspasti( mijenjao sam komplet set kvacila sa zamajcem prije 10tkm, a ovo se desavalo i prije toga pa su mi rekli da je zbog toga mi otisao zamajac, pa me strah da se opet to ne desi jer nije nimalo jeftino)?
ODGOVOR:Na ovo pitanje odgovor ce biti nešto opširniji radi moguceg utjecaja više faktora. Iste cu nabrojiti po logici prema kojoj bi trebalo i tražiti uzrok/uzroke. Ispitivanje bi trebalo zapoceti provjerom mehanickog stanje motora mjerenjem tlakova kompresije koji bi trebali biti veci od 26 bara. Nakon ovoga ispituje se slijedece : elektricni konektori i ožicenje na motoru i oko motora, prisutnost zraka u sustavu goriva, dobavna pumpa, relej dobavne pumpe, senzor bregaste CKP, senzor temperature motora ECT, regulator kolicine goriva, solenoid vremena ubrizgavanja, dize, VT ( visokotlacna pumpa ) pumpa, ECU centrala. Kao što vidite jednostavniji odgovor bez direktnog uvida nije moguc.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - PROBLEM SA DISKOVIMA

Datum objave: 05.05.2009 13:42:00
Slika
PITANJE: Naime radi se o Gofu 4. 1,9 tdi, 66kw, napominjem da se vozilo koristi za autoškolu, kojem su zamjenjeni prednji diskovi i plocice. Ugradjeni su i diskovi i plocice prozvodaca Delphi. Nakon otprilike 2500 km, pojavilo se problem pri kocenju - pocelo je da trese. Ugradjeni su ponovo samo diskovi istog proizvodaca i opet nakon 2500-3000 km isti problem. Majstor koji je to mjenjao tvrdi da je loš kvalitet diskova, te kako s obziorm da se vozilo koristi za autoškolu diskovi imaju "loše" hladenje, takode tvrdi da kociona kliješta funkcionišu odlicno, te kako ona sigurno nisu uzrok.
Malo sam citao po forumima o tome, pa ljudi spominju kako kliješta i diskovi mogu da budu "necentrirani" u odnosu jedno prema drugom, ili tako nešto, pa me zanima i Vaše mišljenje.
ODGOVOR:Kocni diskovi izradeni su od lijevanog željeza i neposredno nakon lijevanja isti moraju proci postupak normalizacije ( starenje ), nakon toga se radi strojna obrada . Ukoliko postupak nije obavljen u potpunosti kvalitetno u odljevu postoje unutrašnje napetosti radi kojih disk u fazi eksploatacije može doživjeti deformaciju. Ovime ne želim tvrditi da je to uzrok i u vašem slucaju ali može biti. Ostalo što treba detaljno pregledati su svi dijelovi kocnog sustava ( kocna kliješta, vodenje, dosjedna površina diska, dijelovi ovjesa, gume, felga, kocna tekucina ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 03.05.2009 15:16:00
Slika
PITANJE: Stalno citam, pratim vaše besplatne savjete, imate samo pohvale sa moje strane, stvarno ste veliki strucnjak.
Evo, pišem vam jer i ja trebam jedan savjet od Vas. Naime želim kupiti rabljeni automobil golf 3 1.9d,95g. od prijatelja, prvog vlasnika. Auto ima predenih stvarnih 240tkm i na njemu još ništa nije dirnuto. Servisiran je redovito i to svakih 7500km. Stvarno je mažen i pažen. Naime ono što mene zanima je sljedece: pošto na autu još ništa nije dirano (što se tice motora), zanima me što mogu ocekivati od takvog auta, dali cu uskoro morat mjenjat lamelu, nešto na motoru ili sl. Molim da mi napišete na što moram obratiti još pažnju na autu i sl.
ODGOVOR:Obratite pozornost na karoseriju, unutrašnjost vozila, podvozje . Nakon toga pregledajte motor , kompresija, dize grijaci . Dobar znak je ako motor dobro pali kada je polutopli . Spojka je kvalitetna ali ako nikada do sada nije mijenjana treba i to ocekivati. Kompresija treba biti iznad 29 bara.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - RAVNANJE POLUOSOVINE ??

Datum objave: 30.04.2009 11:09:00
Slika
PITANJE: Imamo obiteljski Golf 3 1.9.td 1994 godina i otac je prošli tjedan imao mali udes sa njime odnosno desnim prednjim kotacem udario je rizol i celicna felga se iskrivila, guma se probušila, blatobran je malo dobio ali se i poluosovina iskrivila. Felgu i gumu smo kupili a sad me interesira da li se poluosovina može ravnat jer je ona samo malo ikrivljena ili se mora iskljucivo nova ugradit?
ODGOVOR:Poluosovina se uglavnom ne ravna jer postupak ravnanja ne garantira da ce se postici potpuna centricnost osovine. Izvodac radova treba procijeniti da li se može osovina izravnati ili je neophodna nova.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - KOMANDA POKAZIVACA GORIVA

Datum objave: 22.04.2009 09:47:00
Slika
PITANJE: Imam vw polo 1.4 16V 2001.god. zamijenio sam plovak goriva ali opet ne pokazuje tocno, kod punog rezervoara nije kazaljka na vrhu a kod crvenog se ne pali žuta lampica, nije izgorila jer zasvijetli prilikom davanja kontakta, jednom mi se auto ugasio kad je došlo do crvenog, vjerojatno je zbog nestanka goriva, tada sam natocio oko 37 litara mada piše da rezervoar drži 42 litra.
ODGOVOR:Komanda pokazivaca goriva ( plovak ) treba biti originalan i novi kako bi bili sigurni ga ce isti pokazivati ispravnu kolicinu goriva. Isto tako rezervoar mora biti ispravan a to znaci bez deformacija radi kojih bi mogla takoder nastati greška. Nakon ovoga ostaje samo još elektricna instalacija i instrument pokazivaca goriva. Instalacija ne smije imati veliki otpor a instrument mora normalno funkcionirati od rezerve do maksimuma.Ispitajte sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,6 TD - TEMPERATURA MOTORA ?

Datum objave: 19.04.2009 17:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu vidim da dosta ljudi pita vase strucno misljenje kojem se nemogu nacudit, jer stvarno nemogu vjerovat koliko imate znanja, naime imam Passata 35i 1.6 td intercooler 92' god. i problem je u tome sto mi temperatura uvijek pada na nulu kada sam na otvorenoj cesti, mijenjao sam novi termostat koji otvara na 87stupnjeva celzijusa i rekli su mi da je taj najbolji za ovaj motor, ali problem jos nije rijesen. Kada auto radi na mjestu temperatura dodje na 90 i onda se upali ventilator i tad padne na 70 i tako se taj ciklus ponavlja dok na otvorenoj cesti je na nuli….sto mi uopce nije jasno, i da li smeta sto je u rashladnom sustavu antifriz G12???
ODGOVOR:Temperatura motora na otvorenoj cesti ne smije pasti ispod 80°C. Ukoliko ona ipak postane niža tada je potrebno utvrditi da li je to samo lažna informacija ili je temperatura motora zaista niska. Test provjere temperature motora možete napraviti tako da upalite grijanje u momentu kada je na pokazivacu temperatura nisko. Ako je tada grijanje dobro ( vruce ) tada je neispravan indikator temperature. Ako je grijanje slabo ( mlako ) neispravan je termostat ili je hladnjak prevelik (neoriginalan ). Kada se mijenja termostat uvijek se ugraduje novi po mogucnosti najbolji, najskuplji i originalni. G12 je u redu i mijenja se svake 2-3 godine.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 1,9 TDI - KAO DA NEMA TURBINU ?

Datum objave: 15.04.2009 22:35:00
Slika
PITANJE: Imam Golf IV tdi 1999./2000., i ponaša se kao da nema turbinu (nije živahan kao što je bio i max. brzina je 140 km/h). Kod Kovacevica su mi rekli da ventil turbine ne radi dobro, Pinjušic da treba reparirati turbinu (cca 3000 Kn), Balog slicno. A ja sam u meduvremenu zamijenio mjerac protoka zraka i to vjerojatno neki loši zamjenski. Ipak sam probao vratiti stari mjerac od unatrag godinu, dvije. I auto je osjetno živnuo, nije bio onako dobar kao prije, ali bolji. Medutim, to je trajalo tjedan, dva i opet samo do 140, i sve ostalo. Je li moguce da ventil turbine ne radi dobro, da negdje ostane u nekom položaju... Je li onda najbolje srediti turbinu iako me cudi jer auto je u desetoj godini ali ima 90.000 km.
ODGOVOR:Tocan odgovor na vaše pitanje svakako se može dati nakon pregleda i dijagnostike motora. Gubitak snage može nastati radi nedovoljnog tlaka turbine a uzroci tome mogu biti razni ( sustav za regulaciju turbine, elektro-pneumatski ventil, ventil za rasterecenje turbine, mehanicko stanje turbine, propuštanje na visokotlacnoj strani turbine, suženje usisnih kanala ). Mjerac mase zraka MAF takoder može biti uzrok. Ugradnja rabljenih i nekvalitetnih dijelova nije za preporuku jer na kraju takav popravak postane skuplji.
DODATNO PITANJE:
S obzirom na ova iskustva i razne površne dijagnostike, pitam vas radite li u svom servisu dijagnostiku za ovaj moj problem, naravno i popravak ak bih ga sad trenutno mogao financ. podnijeti (ak je u igri popravak turbine...), ali bih se u svakom slucaju onda predbilježio za nekih mjesec dana. Naime, znam kako je auto bio živahan i kako je jedva cekal papucicu gasa. Vjerujem da bi poslije vas on opet bil moj dobri autic. Hvala na iznenadujuce brzom odgovoru .
ODGOVOR:
U svakom slucaju dobro bi bilo tocno dijagnosticirati kvar a nakon toga ce se znati i cijena popravka. Na taj nacin nece biti iznenadenja. Javite se kada vam bude odgovaralo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 15.04.2009 22:23:00
Slika
PITANJE: Imam Golfa 4, god.97,kad je auto hladan cuje se lupanje u motoru, kad se auto zagrije i malo stisne u vožnji više se ne cuje toliko. Promijenio sam podizace, dizne su nove. Auto je stavljen u fazu, tlak je odlican. Bio sam kod dosta mehanicara nitko mi ne zna reci o cemu se radi.
Nemogu ga više takvog slušat. Što da radim???
ODGOVOR:Zvuk iz motora se ponekad prenosi na drugo mjesto i zato je potrebno dosta iskustva i znanja da se isti defektira. U ovom slucaju on može dolaziti iz glave motora, bloka motora i kartera. Neposrednim uvidom može se utvrditi uzrok. Ako niste daleko navratite do nas.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - AUTOKAZETOFON-UBACIVANJE KODA

Datum objave: 21.03.2009 07:30:00
Slika
PITANJE: Na samom pocetku,jedan veliki pozdrav za Vas i cestitke na izvanrednom i nadasve korisnom sajtu.Spletom,nadam se srecnih okolnosti,sam nabasao na Vas,te se nadam da cete moci da mi pomognete u rjesavanju problema vezanog za autokasetofon.Problem se tice toga da sam nedavno kupio polovan (rabljen) VW Polo,i sa njim autokasetofon marke ALPHA(koji se valjda fabricki isporucuje s autom).Kada se pomenuti kasetofon ukljuci,na displeju se pojavljuje poruka SAFE 2 .Kasetofon je ocigledno zakljucan,ja imam kod,ali ne znam kako da ga unesem.Kod sam inace dobio od proslog vlasnika.Molim Vas da mi pomognete,prije nego izgubim strpljenje i iscupam ga vanka.U nadi da cete mi odgovoriti na mail,srdacno Vas pozdravljam iz suncem okupane Crne Gore.
ODGOVOR:Ako na displeju vidite natpis SAFE 2 to je znak da je netko vec drugi put unio krivu šifru. Ako se opet i treci put unese kriva šifra radio ce trajno blokirati. U ovom slucaju je najbolje da procitate uputu za radio jer je tamo detaljno opisan postupak. Tamo bi trebalo stajati da displej odnosno radio treba biti upaljen 8 do 12 sati nakon kojega bi isti bio spreman da ponovno prihvati pravu šifru i da se aktivira. Vaš radio ima šifru s cetiri znamenke. Postupak cu objasniti kao da je npr. šifra 2431. Na radioaparatu imate tipke s brojevima. Tipkom jedan unesete prvu znamenku tako da je pritisnete dva puta, drugu znamenku unosite s tipkom broj dva koju treba stisnuti cetiri puta, znamenku tri unesete s tipkom br tri koju stisnete tri puta, znamenku na rednom broju cetiri unesete pomocu tipke na kojoj je broj cetiri a pritisnete tipku cetiri samo jedan put .Tako ide postupak.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI PD - LOŠE GORIVO

Datum objave: 16.03.2009 09:12:00
Slika
PITANJE: Redovno citam Vaše savjete i volio bih kada bi ste mi odgovorili na sledece pitanje .U Bosni postoji izražen problem sa kvalitetom dizel goriva koja na neki nacin štete u radu dizel motora , potrošnje ,ekologije , snage i možda još mnogo toga .Jedan moj prijatelj je dobio savjet od svog servisera da je dobro nasuti 1 litar ATF ulja u dizel gorivo i da se osjeti puno boji ucinak na radu motora itd. Za moj passat tdi pumpa dizna ,2004 god. U uputstvu za korištenje i održavanje auta ne stoji takvo nešto , pa Vas molim najljubaznije da mi odgovorite u ime i mnogih drugih citalaca šta uraditi po tom pitanju ?
ODGOVOR:Za vaše vozilo nemojte koristiti nikakvi ulje niti ATF ulje kao dodatak gorivu. U gorivo možete jedino stavljati odgovarajuci aditiv koji povecava cetanski broj goriva i koji neutralizira eventualne kapljice vode. Uz to možete još ranije nego obicno mijenjati filter goriva npr na svakom servisu a to je interval 10.000 do 15.000 km.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TD - ZRAK U SUSTAVU GORIVA

Datum objave: 09.03.2009 16:13:00
Slika
PITANJE: Imam pasat 1.9td 280tkm.imam problem ponekada mi sa gorivom dodi i velike kolicine zraka pa mi auto nemirno radi i u vožnji skace i trza,ali to mi se ne dešava svaki dan uglavnom kada automobil ide uz brdo i pada mu snaga i nece da povuce a kada primi gas izbaci velike kolicine crnog dima i onda normalno ide ili kada postignem odredenu brzinu i pustim gas on poskoci, zamijenio sam filter nafte i mjesec dana je bio ok i opet se pocelo dešavati,rezervar sam oprao i nasuo cisto gorivo ali u njemu nije bilo vode ni smeca,nisam ispitivao ni dizne ni bosch pumpu,dali je moguce da je problem u dovodu goriva ili je oslabila bosch pumpa,tocim eurodisel i ponekad plavidisel,molim vas za pomoc odakle poceti.
ODGOVOR:U sustavu goriva ne smije biti zraka i prvo što se mora napraviti jest riješiti taj problem. Cinjenica da ste cistili rezervoar i mijenjali filter goriva ne znaci ništa ako je zrak u sustavu i dalje prisutan. Kriticna mjesta mogu biti na svim dijelovima instalacije goriva od usisne košare u rezervoaru, cijevnih vodova, spojevi gumenih i celicnih cijevi, filter goriva, visokotlacna pumpa. Uz navedeno provjerite i cep rezervoara radi kojega može nastati veliki podtlak u rezervoaru. Važno je da postignete da u cijevima dovoda goriva nema ništa zraka. Nakon toga ako ce biti potrebe opet se javite.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 - NOVI AMORTIZERI

Datum objave: 03.03.2009 09:52:00
Slika
PITANJE: Montirani su mi novi zadnji amortizeri na Golf II i nakon montaže zadnji kraj je tvrd kao da uopce nema amortizera. Drugi majstor, kod kojeg sam nakon povratka kuci otišao po savjet, mi kaže da su amortizeri vjerojatno previše pritegnuti, jer je kod pregleda uocio da je granicnik koji dolazi ispod zadnjih šalica prešao preko granicne crte na koju naliježe tj. nabijen je stezanjem, osim toga u šalicama su ispod matice za zatezanje bile i podložne plocice koje tu nebi trebale biti. U cemu je stvar, loši amortizeri ili majstor?
ODGOVOR:Uvijek kada se ugrade novi amortizeri vozilo postaje tvrde a to se želi i postici ugradnjom novih amortizera. Amortizer se ne može ugraditi neispravno jer je evidentno koja je gornja a koja donja strana. Isto tako amortizer se ne može pritegnuti više ili manje nego onoliko koliko je potrebno jer ako se ne zategne dovoljno isti bi lupao a ako bi se zategnuo previše polomio bi se vijak amortizera. Pojedini amortizeri mogu imati vecu silu pomicanja a granica normale je od 55 do 65 kp. U svakom boljem servisu nakon pregleda vozila možete dobiti odgovor da li su ugradeni amortizeri ispravni ili nisu.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - SKIDANJE VOLANA

Datum objave: 22.02.2009 19:36:00
Slika
PITANJE: IMAM PASSATA 1.9 TDI 1997.G. I MORAM ZAMJENITI RUCICU ZA DUGO KRATKO SVIJETLO I ŽMIGAVCE, MOŽETE MI POJASNITI KAKO DA SKINEM VOLAN
ODGOVOR:Na ovo vozilo su se ugradivala dva tipa volana jedan od njih ima vijke za demontažu prednjeg poklopca sa zadnje strane a drugi nema vijke nego se poklopac volana samo izbaci iz ležišta. Kada je to napravljeno dolazi se do glavnog vijka koji drži kolo volana. Navedeni vijak/matica se demontira i kolo volana se može izvaditi. Ako vozilo ima zracni jastuk postupak demontaže je složeniji jer se treba pridržavati postupka koji garantira sigurnost od aktiviranja zracnog jastuka i ozljeda. U tom slucaju najvažnije je odspojiti stezaljke akumulatora, pricekati 15 min i poceti s demontažom zracnog jastuka. Prije demontaže kola volana potrebno je zapamtiti tocan položaj kola volana . Kod postupka demontaže vrlo važno je da se ne ošteti spirala zracnog jastuka koja je sastavni dio sustava. Nakon montaže i završetka radova nekada je potrebno i brisanje greške na sustavu zracnog jastuka.
na vrh Povratak na vrh