Danas je: 16.01.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF III - PODRHTAVA NA LERU

Datum objave: 15.12.2009 22:09:00
Slika
PITANJE: Poštovani, prvo svaka cast za forum. Ovako imam Golfa 3 gt 1.6 74kw 1996.god 196tkm problemi su sa podrhtavanjem motora na leru i na benzin i na plin (jace), bio kod majstora on kaže da je struja i dokaže i vidim (u mraku) stvarno jedan kabel probija. Pošto je sve dotrajalo kupio sam bobinu, kapu, rotor i kablove. Sve promijenjeno i problem isti. Ler gas normalan i prije i nakon promijene paljenja, takoder je promijenjena i gas klapna. Spojen na dijagnostiku i ne pokazuje nikakvu grešku. Inace auto mi se zna nekad sam ugasit na semaforu kao da sam ga sam ugasio i ponovo ga upalim i sve ok par dana pa opet nije pravilo kad i nekad cukne tijekom vožnje. Svijecice mijenjane prije 6tkm. Sva crijeva u redu, ne troši ni ulje ni vodu. Bio bih vam zahvalan na odgovoru jer sam vec uložio toliko truda, vremena i novca a motor isti.
ODGOVOR:U pojedinim slucajevima nije dovoljno napraviti sve što ste naveli jer ocekivani rezultat izostane. Sada treba krenuti i korak dalje te pregledati sve preostale komponente koje mogu utjecati na stanje motora koje ste opisali. Prvo ispitajte mehanicko stanje motora ( faza, zabrtvljenost usisnog kolektora, kompresija, staticki kut paljenja ). Nakon ovoga ispitajte sve što se može ispitati u sustavu ubrizgavanja i to : tlak goriva, stanje injektora, kolicine goriva, vrijeme ubrizgavanja, filtere, mjerac mase zraka, MAP senzor, IAT senzor, EVAP carnister ventil, aktuator minimuma, ECT senzor, senzor položaja leptira snage, senzor radilice, ožicenje i konektore. Po potrebi ispitajte i sustav paljenja ( primar, sekundar ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - OTEŽANO ŠALTANJE U DRUGU

Datum objave: 09.12.2009 21:55:00
Slika
PITANJE: Postovani,surfajuci na internetu slucajno sam naišao na Vaš web-site i mogu Vam reci da ste fantasticni, a vidim iz komentara drugih posjetilaca Vaše stranice da su korisnici Vaših savjeta izuzetno zadovoljni. Pišem Vam iz Kaknja, BiH i imam par pitanja za Vas. Bit cu Vam zahvalan na odgovorima.
1. Vec 3 (tri) godine posjedujem Golf IV, 1.9 TDI (66 kW), godište 1999. Inace mi je sve prilicno dobro funkcionisalo do prije 2-3 mjeseca kada sam osjetio probleme kod promjene u drugu brzinu. Naime, otežana je izmjena brzine, a s tim da se nikada ne osjeti krcanje mjenjaca. Ovo se obicno javlja kada je auto stajalo, bez obzira da li je toplo ili hladno vrijeme, i traje nekih 20-tak minuta vožnje, nakon cega mjenjac funkcioniše normalno. Jednostavno u tim uslovima moram s posebnom pažnjom i otežano mijenjati u drugu brzinu. Interesuje me da li se radi o "sitnijem" problemu ili je problem teže prirode. To Vas pitam iz razloga toga što ako odem kod ovlaštenog servisa oni ce mi reci da moram mijenjati puno toga, pa možda cak i komplet mjenjac, a da isti i ne pogledaju. A zadnje iskustvo kod njih mi kaže da oni u suštini i ne obracaju pažnju na fizicka lica koja im dodu na servis vozila, jer više ih interesuju državne institucije i pravna lica koja imaju veci broj vozila i preko kojih zarade ogromne svote novca, tako da im mi "obicni ljudi" nismo ni interesantni.
2. Interesuje me da li se filter goriva na istom vozilu mora mijenjati svakih 10.000 km.
3. Takoder me interesuje Ford Fiesta (1.4 TDCI, 2003. godište) koju ima moj brat prešla je 150.000 km. Prvi veliki servis (izmjena zupcastog remena, španera, vodene pumpe itd.) izvršena je po preporuci proizvodaca nakon predenih 120.000 km. Interesuje me nakon koliko predenih km je potrebno uraditi slijedeci veliki servis.
ODGOVOR:Otežano šaltanje u drugu brzinu može nastati radi razloga koji su izvan mjenjaca ili radi razloga koji su u samom mjenjacu. Ako su razlozi izvan mjenjaca uzrok je komanda za biranje brzina ( istrošenost pojedinih dijelova, loša podešenost ). Potrebna dorada na ovom sustavu nije skupa niti dugotrajna. Ako su razlozi otežanog šaltanja u samom mjenjacu moguci uzroci su sinhron, zupcanik, vilica, klizac . Radi ovoga nije potrebno zamijenit mjenjac nego se isti može normalno poraviti. Popravak je skuplji jer podrazumjeva demontažu mjenjaca, reviziju mjenjaca, popravak mjenjaca. Filter goriva se mijenja svakih 15.000 km ili na svakom godišnjem servisu.
Što vam znaci veliki servis na Fiesti ? Slijedeci servis je na 165.000 km a mijenjaju se svi filteri, ulje u motoru i ostali potrebni radovi koji su potrebni. Ostali radovi mogu biti zamjena pojedinih tekucina ukoliko iste nisu mijenjane zadnjih 60.000 km, servis klima uredaja koji se radi svake dvije godine, kocnice po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8-T - REDOVITO SERVISIRATI

Datum objave: 07.12.2009 13:29:00
Slika
PITANJE: Upravo sam spletom okolnosti ( neželjeno - poslovna kompenzacija by croatia ) postao vlasnikom vw passata 1.8 T iz 1999.g.
Mislim se,vw pa benzinac,prešao 190000 km šta cu s njim.Prodati i gotovo.
Medutim, nakon što sam ga pregledao i odvozio ostao sam puff.Motor cist,ništa se ne cuje sa prednjeg trapa,izvrsno vuce i drži cestu,
ima covjek osjecaj da je sad iz tvornice izašao.Sva elektronika radi normalno,full oprema,jednostavno dobar.Kupljen je kod ovlaštenog prodavaca 1999. u Rijeci i redovito servisiran kod istog do cca 150-160000 km.Nakon toga, zbog finansijskih problema vlasnika auto je servisiran (provjerio sam) u manjoj radionici.Promjena ulja redovita,kocnice,diskovi i gume promjenjene na 180000 km.
Ne znam za vodenu pumpu,znam samo da je od vitalnijih dijelova promijenjen zubcasti remen na 120000 km.Da ne duljim, nikad nisam vozio vw,ali odlucio sam ga zadržati i dovesti u top stanje,moje pitanje glasi :
Obzirom da nemam 100% pouzdanog mehanicara, što mi Vi savjetujete da obratim pažnju,odnosno što bi moglo biti kriticno na ovom motoru.Preci cu 4-5000 km u 12.-om mjesecu, a ne želim ostati negdje na cesti.I koliko bi me to moglo koštati ; npr.zubcasti,pumpa vode i sl.,jedan solidan servis.
ODGOVOR:Ovo vozilo i ovaj motor su vrlo kvalitetni a takvi ce ostati ako budete redovito servisirali vozilo i ako servisi budu kvalitetno obavljeni. Servisni interval je 15.000 km ili najmanje jednom godišnje. Ako se pojave greške u sustavu paljenja ili elektronskom sustavu ubrizgavanja iste treba pravovremeno rješavati. Ovo navodim samo kao informaciju a ne kao cinjenicu koja ce se dogoditi. U sustavu zupcastog remena ( razvodni mehanizam ) mijenja se zupcasti remen, natezac i klizac. Pumpa za vodu nije u tom sustavu ali se ista mijenja radi preventive jer se do nje teško dolazi a kada se mjenja zupcasti remen onda je to usputna radnja. Interval izmjene zupcastog remena je 130.000 km ali bi bilo dobro da se na 100.000 km provjeri stanje i po potrebi zamjeni razvodni mehanizam. Važno je znati da se sve ostale tekucine ( ulje u mjenjacu, ulje u servo volanu, ulje u kocnom sustavu, rashladna tekucina ) mijenjaju svake dvije godine ili 60.000 km. Redovni servis klime se radi svake dvije godine. Cijene za servis koji namjeravate napraviti mogu tocno navesti nakon pregleda Vašeg vozila, pregled je kod nas uvijek besplatan.
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - ZAMIJENITI LANAC

Datum objave: 30.11.2009 16:27:00
Slika
PITANJE: Imam vw lupo 99god. 1.0 37kw sa lancem, I problem na njemu neki cudan zvuk, bojim se da nije lanac pa bih vas pitao na kolko se predjenih km mijenja taj lanac, auto je presao 120000km ima servisnu knjigu. Ne mogu da pronadjem na netu, pa vas molim za tu informaciju.
ODGOVOR:Razvodni mehanizam ( lanac lancanici ) mijenja se kada to situacija nalaže a to znaci kada isti pocne lupati , kada motor radi toga nema potrebnu snagu. To može biti vec na maloj kilometraži a u nekim slucajevima i na znatno vecoj kilometraži. Ako i kod vašeg vozila postoje navedeni simptomi to je znak za zamjenu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II TD, INTERCOOLER - TROŠI ULJE

Datum objave: 23.11.2009 13:32:00
Slika
PITANJE: Decki svaka pohvala na stranici stvarno je korisna!
e sad posjedujem golfa mk2 td sa intercoolerom.prije kupnje auto je stajao 6 mjeseci.Zatim sam promijenio ulje-champion 10w40 i filtre goriva,ulja i zraka.auto mi troši dosta ulja: oko 5l/1000km.Dimi crno kad se stisne a ovak sivkasto.
Pali s prve.Kad se upali cuje se da se turbo zavrtio ali ga u vožnji ne osjecam.Nemam njegov turbo(onaj s vodenim hladenjem)nego obican kakav je na gtd-u bez ic-a Probao sam osovinicu turba i nema lufa ko da je nova.Jel može nešto drugo biti s turbom ili su karike ili nekaj trece?
ODGOVOR:Potrošnja ulja ne bi smjela biti veca od 0,4 l/1000km . Radi toga izmjerite kompresiju i ispitajte na koji nacin motor troši ulje. Može ga trošiti na klipne prstene, vodilice ventila, kroz turbinu. Tako velika kolicina ulja izgara u motoru i stvara veliku kolicinu cade i krutih cestica koje se skupljaju na klipovima, ventilima, usisnim i ispušnim kanalima, turbini, ispušnom sustavu.Na taj nacin nastaje zacepljenje radi kojega motor nema snage i crno dimi. Nakon kontrole mehanickog stanja motora znati cete što treba raditi.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - TREBA GA TEMELJITO PREGLEDATI !

Datum objave: 11.11.2009 22:36:00
Slika
PITANJE: Iskreno receno slucajno naletih na Vasu stranicu i jako mi
se dopalo ovo sto vidjeh...
Zivim u BiH. Imam Passata V '98 gp, 1,9 TDI 66 KW, kupio sam
ga prije 3 godine u nadi da cu imati ekonomicno, pouzdano, sigurno vozilo...sve ono naj naj. Vozilo na satu ima 200 000 KM u koje vise ne vjerujem a sam prelazim godisnje do 35 000 km.
Medjutim, problemi su se vrlo brzo poceli javljati, nakon
par mjeseci je u po preticanja stradala bosh pumpa (ne znam strucni izraz, ovdje to svi tako zovu) pa sam tu ostao bez lijepe sume novca, nedugo zatim je kompletno prolupao naprijed, zatim su se poceli javljati sitni kvarovi, regler,podizaci ventila (lupali kao ludi) i td.
Da Vas ne tusim sa mojim problemima... meni treba jedan
savjet. Auto ima problem vec skoro godinu dana sa vucom, vidio sam
na vasem sajtu da mnogi imaju taj problem, air flow sensor mijenjao, hrpu nekih «senzora» - bar sam ih platio, dizne, kojekakve filtere... medjutim i dalje je problem isti a ja samo dajem i dajem novac... u medjuvremenu sam izgubio potpuno volju za odrzavanjem vozila, tako da mi se cuje servo pumpa prilikom motanja, klima ne hladi – osim kad vozim, kad ukljucim motor i dalje radi normalno nema ocekivanok pada obrtaja, a netom prije se culo nekakvo lupanje kad ukljucim klimu, takodjer sav trap koji sam radio je OPET prolupao –vjerovatno zbog dupljaka... Ja sam jako isfrustriran i nezadovoljan vozilom, kad sam ga
kupovao mislio sam da sam rijesio probleme i bio spreman odrzavati ga ma koliko kostalo, ali je problem sto su me iznevjerili i nazovi majstori pa cak i servisi, mnogo novca potrosenog a nista nije rijeseno...
Meni treba savjet... da li dati vozilo ispod svake cijene i «rijesiti» ga se ili se mozda isplati ulagati? Da li je po Vasem cijenjenom misljenju moguce rijesiti problem i dovesti vozilo u normalno stanje? Koliko bi
kostalo kod Vas popravka svega do sad navedenog (u eurima) meni odista ne bi bio problem doci kod Vas, sam Vas pristup i stranica i davanje odgovora od kojih nemate materijalnu korist, kao sto neko rece ulijeva povjerenje.
ODGOVOR:Vaše vozilo svakao treba temeljito pregladati, narocito motor. Nakon toga može se znati koliki bi bili troškovi popravka na motoru i na vozilu opcenito. Nedavno sam imao slucaj na istom takvom vozilu koje je bilo 2 godine starije od Vašeg da je trebao generalni popravak motora. Radi velikih troškova popravka mislio sam da ce vlasnik vozila odustati i rješiti se vozila. Medutim on je htio da se napravi sve strucno i profesionalno iako je popravak bio skuplji od realne cijene vozila u tom casu. Na ovaj nacin želim reci da i Vi nakon navedenog pregleda vozila možete odluciti da li cete vozilo popravljati ili cete odustati od toga. Naravno da na pamet ne mogu ništa reci o pojedinim troškovima.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NAKON ZAMJENE REMENJA CUDAN ZVUK ?

Datum objave: 10.11.2009 10:08:00
Slika
PITANJE: Nakon uradenog glavnog servisa na motoru (izmjena svih remenja i španera, vodene pumpe) pojavio se zvuk u glavnom remenu.
Pored normalnog zvuka rada motora u podrucju remena cuje se zvuk: glo,glo,glo...
Pošto je servis pod garanciom, vratio sam vozilo ponovno u servis gdje su stvarno primjetili taj zvuk.
Ponovno su 2x mjenjali citav set za zupcajti ali je ostao isti neugodan zvuk. U servisu im nije jasno od kud se stvorio cudan zvuk i još nije nadeno rješenje.
Pa Vas molim da mi odgovorite do cega bi moglo biti da se stvorio taj neugodan zvuk u glavnom remenu?
ODGOVOR:Cudno je da servis kojemu ste povjerili radove nezna zašto je nastao navedeni zvuk. Moguci uzroci su : prejako zategnut remen, skrivena mana na novougradenom dijelu, doticanje ( kontakt ) remena ili nekog rotirajuceg dijela sa zaštitnim poklopcem, nešto trece što se može otkriti neposrednim uvidom na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW JETTA - RONDANJE U GETRIBI

Datum objave: 23.10.2009 10:28:00
Slika
PITANJE: Imam Jettu 2, 1.3 benzinac, sa 4 brzinskom getribom. Problem je sljedeci. Getriba radi ok, jedino se u leru, i kod vožnje tj. stalno (osim pod kuplungom) cujem rondanje u getribi. Zanima me što da napravim, dali ju zamijeniti ili se mogu još tako voziti bez opasnosti kvara.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete je znak istrošenosti ležajeva i zupcanih parova u mjenjacu. Takvo stanje zahtijeva popravak mjenjaca. Vožnja u ovakvom stanju je moguca dok ne nastane veci kvar . Procjenu kada ce se to dogoditi nije moguce dati. Bilo kakvi dodaci u ulje mjenjaca ne mogu dati rezultat. Stavite po potrebi barem novo ulje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9-D - MOMENTI PRITEZANJA

Datum objave: 20.10.2009 00:12:00
Slika
PITANJE: Najprije sve pohvale.
Auto je golf 3 1,9 D,1996.Na koliko kila se priteže glava motora,leteci ležajevi,i ležajevi radilice.Ako može baš u kilima ,i da mi objasnite,ekvivalent kili-odredeni stupnjevi stezanja.
ODGOVOR:Momenti pritezanja : glava motora 40 Nm, 60 Nm, +90° , +90° . Glavni ležajevi radilice 65 Nm, +90° . Leteci ležajevi 30 Nm, +90° . Ne postoji ekvivalent Nm i stupnjevi. Stezanje treba obaviti tocno kako je navedeno sve ostalo je improvizacija.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - TEŠKO PALI

Datum objave: 19.10.2009 23:58:00
Slika
PITANJE: Stranica vam je odlicna.Podsjeca me na "SAM" sa kojem se uvijek moglo nesto popraviti po principu "uradi sam". U ovim danasnjim automobilima ima previse elektronike,pa za svaki kvarcic mora se
na servis.
Imam Golfa 3 CL, 95.god., 1.6 cm3,75 KS i prevaljenih 178 000 km.
Problem nastaje za vlaznih dana (jesen,zima) kad moram dugotrajno verglati. Baterija je nova,svjecice nove,kablovi novi (silikonski BERU),razvodna kapa i razvodni prst isto novi,pumpa goriva nova.Sve sam to promijenio,sada nakon 3-4x verglanja upali,ali nije to to.
Cak i kad je dobro zagrijan ( dnevno napravim oko 300 km) motor radi nemirno. Obrtomjer varira izmedju 750 i 900 o/min.Vodu ne pije i nema emulzije na cepu. Moram jos i filter zraka promjeniti i ubaciti tekucinu za ciscenje injektora (monoinjektor). Sta bi mogao jos biti uzrok?
Sa ovim njmackim mehanicarima nema srece,samo znaju da zamjene i uvijek naprave pola posla tako da sljedeci put mogu jos da zarade.
ODGOVOR:Na Vašem vozilu mogu postojati dva razloga radi kojih motor teško pali , prvi je sustav paljenja a drugi je sustav ubrizgavanja goriva. Na sustavu paljenja treba ispitati bobinu i jacinu iskre na svjecici u momentu kada motor ne može upaliti. Isto tako treba provjeriti i sve elektricne konektore ne motoru i oko motora jer na njima može nastati pad napona. Uzroci nemirnog rada motora su : EVAP ventil za provjetravanja rezervoara, ECT senzor temperature, motoric minimuma, senzor leptirastog ventila za snagu, propuštanje usisnog kolektora, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,6i - NE RADI SERVO URE?AJ VOLANA

Datum objave: 13.10.2009 17:06:00
Slika
PITANJE: radi se o polu 1.6i iz 98 g servo prestao radit sam od sebe remen ok, ulje ne curi nivo dobar sve suho nikakve znakove da nekaj ne štima nije davao jednostavno ugasio auto ispravan kasnije ga upalio i servovolan ne rad.još jedan problem auto super vuce ali u leru nemiran rad i nekad se ugasi cim malo dodam gas besprijekorno radi.
ODGOVOR:Moguci uzroci radi kojih ne radi servo uredaj volana su: servo pumpa, tlacna cijev od pumpe do servo volana, blokada ventila za cirkulaciju ulja u samom servo volanu, mehanicka blokada.Nemiran rad motora na minimumu može nastati radi slijedeceg : konektora i elektricne instalacije ( pad napona ), tlaka goriva, injektora, leptirastog ventila, TP senzora, ECU senzora, aktuatora minimuma, propuštanja usisnog kolektora, filtera goriva ....
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - LAMBDA SONDA

Datum objave: 07.10.2009 15:23:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam VW Lupa 2002 g. 1.0 AUC motor, 90 000km, imam problem što je na automobilu promjenjena vec 3 put lambda sonda(ima ih dvije) tj. Obje..zamjenjeni su kablovi za struju i svjecice, napravljena je cijela dijagnostika više puta ali problem se permanentno ponavlja. Pali se signalizacija, check engine, te kad se spoji na dijagnostiku javlja da je otišla lambda sonda...uz to pregledani su svi ostali senzori a ima ih brdo te je izmjenjen senzor temperature...molim pomoc!!!!!
ODGOVOR:Lambda sonda može prestati raditi ( trenutno ili stalno ) radi više razloga i to : probijanje visokog napona ( svjecice, kablovi, bobina ), preveliko vrijeme ubrizgavanja ( previše goriva ), ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, potenciometar TP ventila, propuštanje usisnog kolektora, mehanicko stanje motora, ECU centrala. Osnovna zadaca servisa je da utvrdi cinjenice ( obavi kontrolu svih komponenata ) , predloži rješenje. Nakon dobro obavljenog posla lambda sonda treba trajati dugo a servis treba stajati iza obavljenog posla.
U ovom slucaju moguce je da nisu detaljno ispitane sve komponente i svi faktori koji mogu blokirati rad lambda sonde.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 - PROBLEM ŠALTANJA

Datum objave: 05.10.2009 22:12:00
Slika
PITANJE: Da vam unapred zahvalim na velikom broju korisnih saveta koje dajete.
Imam Polo 1.4 TDI 2001.god. Problem mi je sa menjacem. Kada vracam iz 4 u 3 rucica menjaca kao da je blokirana, ne ispusta nikakav zvuk jednostavno kao da guram u zid.
A ako vracam sa medju gasom ulazi noramalno, isto tako ako ubacujem iz druge radi normalno.
Neko mi kaze da su to samo sinhroni, a neko da su jos neki zupcanici bezobrazno skupi. Sta mi je ciniti, menjati nesto moram,
Samo da li da kupim polovan menjac ili da popravljam ovaj.
ODGOVOR:Radi problema sa šaltanjem sigurno ne treba tražiti drugi mjenjac. Iz opisa koji ste poslali zakljucio sam da problem nije u mjenjacu nego u mehanizmu za šaltanje brzina a to je izvan mjenjaca. Mehanizam se sastoji od poluga, zglobova, kliznih površina. Na samom mehanizmu nastalo je istrošenje radi kojega nastaje greška radi koje se teško ubacuje u trecu brzinu. Detaljnim pregledom spomenutog mehanizma i doradom istoga opet se može postici da lagano šaltate trcu brzinu. Sve što sam naveo i opisao bazirano je na osnovu Vašeg opisa.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - KLIMA SLABIJE HLADI

Datum objave: 28.08.2009 15:39:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic,redoviti sam gost vase stranice sa savjetima,svaka vam cast. Imam golf 2 sa ugradjenom klimom,medjutim kad je motor u leru klima osjetno slabije hladi nego tijekom voznje,zatim ista stvar kad pojacam klimu na maksimum,bio na servisu,promjenjen filter klime-dehidrator,napunjen sistem koji nigdje ne gubi freon,rekli su mi da je velika mogucnost da je otisao expanzioni ventil-slabo propusta rashladnu tekucinu kako sam razumio,pa me zanima vase strucno misljenje.
ODGOVOR:Ucinak klima uredaja je najbolji kada je sustav novi. Vremenom nastaju promjene na kompresoru, kondenzatoru, isparivacu, ekspanzionom ventilu. U vašem slucaju potrebno je ispitati gornji i donji tlak freona u sustavu klime. Gornji tlak treba biti oko 12 bara a donji oko 2 bara. Ako to nije tako uzrok može biti ekspanzioni ventil, presostat, kondenzator, isparivac, kompresor. Ispitajte navedeno.
GODIŠNJI ODMOR
7.8.2009. 11:57
OBAVIJEST:
Molimo sve naše citatelje da nas malo puste na godišnji odmor,
vec nam je zaista potreban. Ponovo cemo odgovarati na vaša pitanja
iza 01.09.2009.
Puno pozdrava svima vaš
AUTOSERVIS-MEIC
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - KAKO POVECATI SNAGU ?

Datum objave: 02.07.2009 23:00:00
Slika
PITANJE: Da te pitam za savjet.
Kako da povecam broj obrtaja motora i povecam snagu,kod G-III 128KW.Trebam ubaciti drugi mjenjac,koji ima vecu snagu a manju brzinu,kao npr.kod teretnih vozila.Tako da u trecoj brzini mogu razviti max.100 km/h ili cetvrtom 140.,al da imam snagu zbog brdskih trka.
Kao strucnjak ,sta mi predlazes?
ODGOVOR:Najjednostavniji nacin za povecanje snage je CHIP TUNING. Na taj nacin mijenja se upravljacka mapa motora u cilju povecanja snage motora. Drugi nacin je mehanicka dorada na glavi motora ( obrada ventila, ugradnja tvrdih opruga vantila, ugradnja druge bregaste osovine, poliranje usisnih i ispušnih kanala ), modifikacija ispušnog sustava ( ugradnja sportskog ispušnog sustava ). Zahvat u motor i ispušni sustav nije jeftin a za cijenu se možete raspitati u specijaliziranim ducanima za TUNUNG .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - ZAMJENA GUMICA VENTILA

Datum objave: 08.06.2009 18:16:00
Slika
PITANJE: moze li mi neko detaljno objasniti postupak zamjene zucastog kaisa i gumica ventila za dizel motor od golfa III.1.9 TD.
ODGOVOR:Detaljan opis bi bio jako dugacak pa cu ga opisti ukratko. Demontirajte glavu motora, rastavite glavu motora, sve dijelove operite, obavite strojnu obradu glave, obradite siceve ventila, pobrusite ventile, ako su vodilice loše zamijenite ih, na vodilice ugradite nove brtve ( gumice ) ventila, kompletno složite glavu motora koristeci nove brtve, ugradite glavu motora. Postupak drugi : stavite motor u fazu, pritom koristite alat za blokadu bregaste osovine i visokotlacne pumpe, demontirajte poklopac ventila, demontirajte i prednji zaštitni poklopac, demontirajte klinasti i kanalni remen, demontirajte i remenicu na radilici, popustite natezac zupcastog remena, zamijenite stari remen, zamijenite natezac, pomocu blokada namjestite fazu, sve što ste demontirali montirajte natrag, upalite motor. Kao što vidite jednostavno je, zar ne.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - VUCE U DESNO

Datum objave: 07.06.2009 09:30:00
Slika
PITANJE: Imam karavan passata 1996 tdi 90ks.Auto stalno uvijek pomalo iritirajuce vuce u desno i to ne jako,tek toliko da uvijek moram malo lagano lijevim prstom pritiskati volan prema dolje.Ne trese i koci savrseno i mirno.Nista ne lupa ni kada prelazom preko tram.pruga. Gume i felge su nove.Spur je napravljen,promjenjeni svi seleni,diskovi i plocice,krajnici.Nisam mjenjao samo amortizere.Kad ga pustim bez drzanja volana ,volan stoji ravno a on krene lagano u desno tako da nakon nekog vremena skrene sa ceste..Ako cesta visi malo na lijevo (npr.zagrebacka avenija), onda je sve u redu i ide ravno.Kao da ima neke duhove.Dali to moze biti zbog kinetickih zglobova,lezajeva ili mozda letva volana. Molim vas za savjet.
ODGOVOR:Prema vašem detaljnom opisu i cinjenici da je vozilo staro 13 godina, utjecaj može imati i sama karoserija ( hvatište amortizera, dijagonalna udaljenost od prednjeg desnog do zadnjeg lijevog kotaca, paralelna udaljenost kotaca, nagib osovine rukavca. Napravite još jednu probu tako da zamijenite mjesta prednjih kotaca ( lijevi na desnu stranu i obrnuto ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - LAMPICA MOTORA

Datum objave: 01.06.2009 22:57:00
Slika
PITANJE: Zamolio bi Vas za jedan savjet...! Radi se Golfu IV 1,6 16 ventila 77KW. 2001g.vozilo je uredno servisirano sa prijedenih 128000km.Problem je u lampici motora koja se jedino gasi kada stavim benzin od 100 oktana na OMV benzinskoj ali se opet upali nakon približno jednog dana vožnje ...i nakon resetiranja lampice kod mehanicara..Na koji nacin mogu ugasiti lampicu(da se više ne gori) i dali je možda loš katalizator ili lambda sonda (ima dvije)
ODGOVOR:Kontrolnu lampicu motora možete ugasiti na dva nacina jedan je da otklonite kvar na sustavu ubrizgavanja a drugi je da uništite navedenu lampicu koja je zapravo dioda i koju pali ECU centrala. Odspajanje navedene diode nije jednostavno te bi trebalo na glavnom konektoru ECU centrale napraviti improvizaciju prespajanjem nekih pinova. Ovo drugo vam ne bih savjetovao. Kvar ne mora nužno biti skup za popravak zato najprije napravite dijagnostiku motora.
Auto vjerovatno ide na prodaju pa stoga ne bi ulagao puno novaca u popravke..(najbitnije ugasit lampicu)
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 30.05.2009 12:11:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav za vas i Veliko HVALA za ovu vasu stranicu vec duze vremena pratim vasu stranicu cak sam i nekim prijateljima dao preporuku. Htio bih vas zamoliti ako imate neki savjet za mene tj. imam pasata TDI 130 konja 2003 god i od prije 3 dana mi se pojavio sledeci problem pri normalnoj voznji po gradu prvo se upalila lampica za grijace a potom i upozorenje da se javim u servis a odmah posle su se upalile lampice od ABS i ESP.Otisao sam odmah u servis uradili su dijagnostiku i nista nisu nasli uradio sam 2 puta dijagn. odgovor je bio isti jedino sto su mi rekli da postoji mogucnost problema nekih od senzora. Medjutim Nedjelju i Ponedeljak sam vozio auto bez problema tj. paljenja lampica da bi se danas lampice ponovo upalile. Molim vas da mi pomognete jer sam zbunjen neznam sta da radim. Hvala unaprijed i puno lijepih zelja za dalje druzenje.
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca na vašemu vozilu može se upaliti radi greške/grešaka na kocnom sustavu i radi grešaka na sustavu za upravljanje motorom. Moguce greške na kocnom sustavu su elektricni konektori, stop šalter, davaci impulsa i sl. Uobicajene greške na sustavu motora su senzor bregaste, senzor pedale gasa, senzor radilice, senzor tlaka goriva, mjerac mase zraka i ostali dijelovi sustava za upravljanje motoro. Osnovna zadaca servisa je da uz pomoc strucnog osoblja i logisticke servisne podrške najprije otkrije kvar a zatim uz vašu suglasnost da isti i riješi. U ovom slucaju dobro bi bilo da omogucite servisu da u momentu paljenja navedene lampice ima mogucnost dijagnostike. Ukoliko motor normalno pali, ima snage, ima normalno ubrzanje, normalnu potrošnju, tada kvar nije veliki niti je popravak skup.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 30.05.2009 12:04:00
Slika
PITANJE: NA preporuku kolege sam dobio vašu stranicu.
Imam VW Passat, 1990. god. 1.6 TD Intercooler, prešao 270000 KM. Prije dvije godine sam radio djelomicnu reparaciju BOSCH pumpe kao i osvježenje motora ( zamjena karika, zupcastog,...majstor je rekao da su stubline dosta dobre i da nema potrebe raditi I specijalu). Neki dan nakon puta od 100 KM ( prethodno nasuo gorivo 80% rezervoara), dakle motor zagrijan, dobro vuce, nakon gašenja jedva sam upalio. Vergla jako dobro ali kao da nema goriva. Posumnjao sam na loše nasuto gorivo pa sam sacekao sedam dana dok se nije potrošilo. Na manjim relacijama ( po gradu ) pali dobro, ujutro kad je motor hladan nikad nije imao problem. nakon što sam dosuo gorivo na drugoj benziskoj i nakon zagrijavanja motora nije upalio nikako nakon verglanja i po pola minuta da bi nekako upalio na guranje. Promijenio sam i filter za gorivo ali problem ostao. Vozio danas majstoru, mjerio kompresiju kaže da je zadovoljavajuce i da probam do sutra , medutim nakon pola sata isti problem. Kad je motor vruc ne pali , uspijem ga na saug rucicu nekako prevariti ali se auto primjetno trese i ima neprirodan rad motora . Ima te li Vi kakvu sugestiju?
ODGOVOR:U ovom slucaju koji ste Vi detaljno opisali mogu postojati nakoliko mogucih uzroka, navesti cu ih logicnim slijedom. Najprije provjerite fazu motora i po potrebi podesite kut paljenja na 1,0 mm, odstupanje može biti 0,02 mm u plus ili minus.Nakon toga izmjerite kompresiju koja mora biti iznad 29 bar-a. Ispitajte tada i dize ( tlak i oblik mlaza ). Nakon što sve ponovo složite i upalite motor, ispitajte da li visokotlacna pumpa vuce zrak ( ne smije ). Ako je do sada sve u redu, provjerite da li gorivo normalno dolazi do visokotlacne pumpe. Na kraju ostaje visokotlacna pumpa, istu ispitajte na ispitnom stolu i po potrebi obavite kvalitetan servis i podešavanje iste.
na vrh Povratak na vrh