Danas je: 15.09.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MERCEDES 250D - GENERALKA ?

Datum objave: 05.05.2009 13:48:00
Slika
PITANJE: Imam 250D 1992.god na glavi dva ventila propuštala napravljen zahvat kvalitetan kad smo složili opet dimi i vraca dim na iberlauf od ulja,Dali treba generalka?ulje ne troši auto na satu ima 320000.ali možda je brojcanik vracen.
ODGOVOR:Ako na cijevi oduška od ulja izlazi velika kolicina uljnih para to je znak istrošenosti donjeg dijela motora. Nakon demontaže glave motora može se izmjeriti kolika je istrošenost, ako je to više od 0,10 mm potrebna je obrada i uredenje donjeg dijela motora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - PROBLEM SA DISKOVIMA

Datum objave: 05.05.2009 13:42:00
Slika
PITANJE: Naime radi se o Gofu 4. 1,9 tdi, 66kw, napominjem da se vozilo koristi za autoškolu, kojem su zamjenjeni prednji diskovi i plocice. Ugradjeni su i diskovi i plocice prozvodaca Delphi. Nakon otprilike 2500 km, pojavilo se problem pri kocenju - pocelo je da trese. Ugradjeni su ponovo samo diskovi istog proizvodaca i opet nakon 2500-3000 km isti problem. Majstor koji je to mjenjao tvrdi da je loš kvalitet diskova, te kako s obziorm da se vozilo koristi za autoškolu diskovi imaju "loše" hladenje, takode tvrdi da kociona kliješta funkcionišu odlicno, te kako ona sigurno nisu uzrok.
Malo sam citao po forumima o tome, pa ljudi spominju kako kliješta i diskovi mogu da budu "necentrirani" u odnosu jedno prema drugom, ili tako nešto, pa me zanima i Vaše mišljenje.
ODGOVOR:Kocni diskovi izradeni su od lijevanog željeza i neposredno nakon lijevanja isti moraju proci postupak normalizacije ( starenje ), nakon toga se radi strojna obrada . Ukoliko postupak nije obavljen u potpunosti kvalitetno u odljevu postoje unutrašnje napetosti radi kojih disk u fazi eksploatacije može doživjeti deformaciju. Ovime ne želim tvrditi da je to uzrok i u vašem slucaju ali može biti. Ostalo što treba detaljno pregledati su svi dijelovi kocnog sustava ( kocna kliješta, vodenje, dosjedna površina diska, dijelovi ovjesa, gume, felga, kocna tekucina ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 05.05.2009 13:36:00
Slika
PITANJE: Imam problem na peugeotu 106, 1,1EXR godina 1999. Kad upalim auto sve lampice se pogase osim lampice AIR BAG koja stalno trepti i ne gasi se.
ODGOVOR:Ako imate odgovarajucu servisnu opremu možete se spojiti na dijgnosticku uticnicu sustava zracnog jastuka i ocitati eventualnu grešku/greške koje su se snimile na memoriji upravljacke centrale. U tom slucaju greške se mogu izbrisati. Nakon brisanja grešaka lampica ce se ugasiti. Ukoliko se lampica ne može ugasiti to znaci da je greška stalna i navedeni dio treba zamijeniti. Nekada uzrok paljenja navedene lampice može biti i loš kontakt na elektricnoj instalaciji sustava zracnog jastuka i u tom slucaju potrebno je samo pronaci kriticno mjesto urediti kontakt i lampica ce se ugasiti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - BRUŠENJE I STEZANJE ?

Datum objave: 04.05.2009 23:36:00
Slika
PITANJE: Velika vam hvala na vašem požrtvovnom predanom radu i igubljenom vremenu na našim upornim i za vas dosadnim pitanjima, naravno i unaprijed zahvaljujem na odgovoru mog pitanjca .
Naime radi se motoru Opel astre1.4i F 94 g, interesira me na koju vrijednost se brusi radilica (prvo brušenje) te na koju silu se stežu leteci a na koliko takozvani( banki ili kušineti ) te vijci na glavi i bregastoj i kojim postupkom
ODGOVOR:Ako je dužina navoja na vijku klipnjace 15 mm moment stezanja je 25 Nm. Ako je dužina navoja na vijku klipnjace 40 mm treba upotrebiti nove vijke i iste zategnuti 25 Nm+30° . Glavni ležajevi radilice se stežu 50 Nm+45°+15° . Remenica bregste 45 Nm. Glava motora ( vijci glave novi ) 25 Nm+60°+60°+60° . Prva prekomjera na koju se brusi radilica je 0,25 mm .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA PRIVILEGE - UGASI SE

Datum objave: 04.05.2009 23:27:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Laguna "Privilege", karavan, god.proizv.2002., motor 1.8 16V, 88 KW, 110 KS, benzinac, presao 97.000 km.
Naime, kada predjem preko neke neravnine (npr. "lezeci policajac") ili se zaustavljam (npr. na semaforu), broj obrtaja naglo padne i auto se ugasi. U servisu su sumnjali na osigurace, malo su procistili kontakte i ucvrstili ih u lezistima. Nakon toga, auto je normalno radilo 20-ak dana, ali se opet pocelo desavati isto. Napominjem da ova situacija (gasi se) nije pravilo, nego se desava sporadicno.
I jos dva pitanja:1. Kada auto stoji i pritisnem kocnicu, broj obrtaja poraste (za cca 50 )iznad normale, a kada pustim kocnicu broj obrtaja padne (za cca 100) ispod normale. To traje 2-3 sec. i onda se sve vrati u normalu.2. Cuje se pistanje (kao da ispusta zrak) ispod zadnjeg sjedista. U servisu su rekli da se tu nalazi pumpa za gorivo i da ona proizvodi taj zvuk.Da li su obje ove sitaucije normalne, a ako nisu sta mi je ciniti?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste naveli uzrok bi mogla biti elektricna instalacija i elektricni kontakti ( konektori ). Potrebno je pregledati elektricnu instalaciju na motoru i oko motora i po potrebi ocistiti svaki kontakt. Isto tako treba pregledati i glavnu plocu s osiguracima i relejima jer se i na tom mjestu može ocekivati pad napona ili gubitak kontakata. Drugo pitanje može biti povezano s servo uredajem kocnice koji je direktno povezan na usisni kolektor. Kada je oštecena membrana servo uredaja motor dobiva dodatnu kolicinu zraka koja poremeti rad motora.
Pumpa za gorivo nalazi se u rezervoaru tako da ona nije uzrok. Ispitajte servo uredaj i po potrebi ga zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - EGR VENTIL

Datum objave: 03.05.2009 15:32:00
Slika
PITANJE: Komplimenti na vrhunskoj web stranici i vašoj strucnosti za široki dijapazon marki vozila.
Imam jedan problem za koji mi je potreban strucan savjet pošto sam do sada dobio dosta kontradiktornih informacija.
U nekoliko godina po drugi puta na mojoj Zafiri (diesel motor 2,2) dijagnosticiran je kvar EGR ventila. Pošto se radi o vrlo skupom djelu vozila (4-5 tisuca kuna) molim vas da mi odgovorite na slijedece pitanje:
Da li vozilo može ispravno funkcionirati bez EGR ventila ? Naime, na mnogim interent site-ovima i forumima pronašao sam savjet da se ovaj ventil može odstraniti / blokirati, dapace, neki savjetuju uklanjanje EGR ventila cak i ako je on ispravan, jer tada, navodno, motor bolje radi i manje se zacaduje turbo pumpa. Naravno, naišao sam i na suprotna mišlljenja, te me stoga interesira gdje je tu istina – koje su mane i prednosti ovog ventila, te dali se zaista tako jednostavno može „maknuti“ bez štete za vozilo.
ODGOVOR:Neka vozila mogu funkcionirati i kada se blokira EGR ventil i to su redovito starija vozila. Vaše vozilo ima EGR ventil s cetiri pina koji radi pod stalnim nadzorom ECU centrale. Ukoliko bi blokirali EGR na vašem vozilu upalila bi se kontrolna lampica na instrument ploci a uz to ( kod nekih vozila ) ECU centrala bi mogla prebaciti rad motora u rezervni program sa smanjenom snagom ( safe mode ). Na vašem vozilu možete eksperimentirati a rezultat cete vidjeti. Moj savjet je da se neispravan dio zamijeni u cilju normalnog funkcioniranja.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190D - VOLAN VUCE U LIJEVO

Datum objave: 03.05.2009 15:27:00
Slika
PITANJE: Hvala na pomoci oko struje za Mercedes 190 D, u pitanju je bilo nepostojanje kontakta, kao što ste i sugerirali.Trenutni imam drugi problem, prilicno neugodan.Naime, volan mi pomalo vuce u lijevu stranu.Kada pustim vozilo da ide samo na pravcu, ono pomalo odlazi ulijevo.A buduci da se volan stalno pomalo okrece na lijevu stranu, to ga moram stalno pomalo pridržavati i vracati.Primijecujem i da se više ne okrece tako lako, tecno i ravnomjerno kao prije.Sada kao da na mjestima ima više, a negdje manje otpora. Molim Vas, kakvi kvarovi to mogu biti?Odakle poceti?Radi li se o problemu koji se isplati popravljati? Napominjem, Mercedes 190 D, 2.0 diesel, 1988.godina proizvodnje.Solidan, bez problema na motoru.
Unaprijed zahvaljujem na Vašem vremenu i trudu, u svoje ime, a i u ime svih vozaca kojima olakšavate život pametnim i korisnim savjetima.
ODGOVOR:Volan odnosno mehanizam volana mora u jednu i drugu stranu ici bez otpora, isto tako na ni jednom dijelu mehanizma volana ne smije biti istrošenja ( zracnost ). Geometrija ovjesa narocito prednjeg mora biti u granicama normalnog ( ovo se može provjeriti na uredaju za podešavanje geometrije, špur,zatur, nagib ). Dijagonalna udaljenost od prednjih do zadnjih kotaca mora biti jednaka. Provjerite i prednje gume koje takoder mogu radi oštecenja utjecati na problem koji ste naveli.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 03.05.2009 15:16:00
Slika
PITANJE: Stalno citam, pratim vaše besplatne savjete, imate samo pohvale sa moje strane, stvarno ste veliki strucnjak.
Evo, pišem vam jer i ja trebam jedan savjet od Vas. Naime želim kupiti rabljeni automobil golf 3 1.9d,95g. od prijatelja, prvog vlasnika. Auto ima predenih stvarnih 240tkm i na njemu još ništa nije dirnuto. Servisiran je redovito i to svakih 7500km. Stvarno je mažen i pažen. Naime ono što mene zanima je sljedece: pošto na autu još ništa nije dirano (što se tice motora), zanima me što mogu ocekivati od takvog auta, dali cu uskoro morat mjenjat lamelu, nešto na motoru ili sl. Molim da mi napišete na što moram obratiti još pažnju na autu i sl.
ODGOVOR:Obratite pozornost na karoseriju, unutrašnjost vozila, podvozje . Nakon toga pregledajte motor , kompresija, dize grijaci . Dobar znak je ako motor dobro pali kada je polutopli . Spojka je kvalitetna ali ako nikada do sada nije mijenjana treba i to ocekivati. Kompresija treba biti iznad 29 bara.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO NEXIA - PALI SE LAMPICA MOTORA

Datum objave: 03.05.2009 15:08:00
Slika
PITANJE: nakon sto sam natocio benzin, hocu upalit auto, motor okrene za jedan zub i crkne. otvorim haubu, vidim da mi je iskocila minus klema od akumulatora, spojim ju i upali od prve...e, kod voznje, nakon jaceg dodavanja gasa, pocela mi se paliti lampica motora (zuta), pa na neko vrijeme se ugasi pa opet upali i tako cca. 3-4 puta i onda je pocela konstantno svjetliti bez da se vise ugasi. probao sam otpojiti akumulator na 15min. spojim ga, nakon 3sek opet se upali i stalno svjetli. inace motor radi normalno kao i prije ...motor je opelov 2,0 16v C20XE, a auto daewoo nexia Da li je problrm u akumulatoru, alternatoru... ?
ODGOVOR:U ovom slucaju ispitajte napon koji daje alternator koji mora biti 13,8 do 14,8 V . Ako to nije tako potrebno je obaviti servis alternatora. Ispitajte i stanje akumulatora, kapacitet mora biti veci od 60% . Kontrolna lampica motora ( žuta ) pali se kada elektronski sustav ubrizgavanja nije ispravan. Ovaj sustav ima puno dijelova i sklopova te je radi toga potrebno obaviti dijagnostiku kao bi tocno znali što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - PATRONE-PIROTEHNICKI NATEZACI

Datum objave: 03.05.2009 15:01:00
Slika
PITANJE: zanima me na Renaultu Twingu starom 12 godina cemu služe one patrone koje se vide kad se odmakne sjedalo a spojene su na onaj dio u koji se ukopca pojas?
ODGOVOR:Navedeni dijelovi su pirotehnicki natezaci sigurnosnih pojaseva koji se aktiviraju u sudaru i dodatno zatežu pojaseve u svrhu sigurnosti osoba koje su vezane. Isti se nalaze u sustavu zracnog jastuka .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - RAVNANJE POLUOSOVINE ??

Datum objave: 30.04.2009 11:09:00
Slika
PITANJE: Imamo obiteljski Golf 3 1.9.td 1994 godina i otac je prošli tjedan imao mali udes sa njime odnosno desnim prednjim kotacem udario je rizol i celicna felga se iskrivila, guma se probušila, blatobran je malo dobio ali se i poluosovina iskrivila. Felgu i gumu smo kupili a sad me interesira da li se poluosovina može ravnat jer je ona samo malo ikrivljena ili se mora iskljucivo nova ugradit?
ODGOVOR:Poluosovina se uglavnom ne ravna jer postupak ravnanja ne garantira da ce se postici potpuna centricnost osovine. Izvodac radova treba procijeniti da li se može osovina izravnati ili je neophodna nova.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 DITD - POTROŠIO SE BRIJEG BREGASTE

Datum objave: 30.04.2009 11:02:00
Slika
PITANJE: Kako mi je nešto u motoru pocelo lupkati (220tkm ,auto normalno pali i vozi) otišao sam do kolege koji mi je skinuo poklopac motora i ustanovio da mi se jedan brijeg bregaste osovine potrošio kao i jedna klackalica (ona kraca). Uspio sam nabaviti polovnu ispravnu bregastu osovinu preko kolege te sam kupio i tu novu klackalicu.
Da li mi možete reci šta bi se još trebalo promijeniti kod ovakvog kvara.
Naime receno mi je da bi trebao nabaviti i semering bregaste , dihtung poklopca ventila, te neke povrate nafte (nadam se da sam dobro zapisao).Ako možete reci šta bi trebalo promijeniti po vašem iskustvu bio bi jako sretan.
Takoder na sljedecem servisu trebao bi mijenjati i zupcasti remen kao i hidrozatezac. Pretpostavljam da bi bilo jeftinije (što se tice vermenskog rada) kada bi nabavio sve dijelove te napravio sve te radove odjednom.
Takoder zanima me možete li mi reci koliko bi taj ukupni rad vremenski iznosio u satima rada da vidim da li uopce imam dovoljno resursa za nabavku dijelova te placanje samog rada.
ODGOVOR:Oštecenja su evidentna. U ovom slucaju obzirom da se radi o vitalnim dijelovima motora ne bi trebalo štedjeti na kvaliteti jer se ovakvi radovi ne obavljaju cesto. Uz sve što ste nabrojili ( brtvila, bregasta, klackalice ) treba zamijeniti i one eventualne dijelove koji se otkriju prilikom obavljanja navedenih radova. Cijenu dijelova možete saznati i sami kada navedete broj šasije i tip motora. Cijenu rada bih mogao znati nakon direktnog uvida u detalje na samom vozilu. U pravu ste što u jednom zahvatu planirate i zamjenu zupcastog remena.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ABS SUSTAV

Datum objave: 28.03.2011 01:17:26
Slika
PITANJE:

Molim Vas da mi vasim strucnim savjetom pomognete i da mi objasnite sta mogu uraditi sa ABS sistemom koji ne funkcionise. Naime radi se o tome da sam sa prednjeg tocka morao skinuti "senzor'" ABS-a, usled potrebe za promjenom lezaja, nakon zavrsene izmjene lezaja senzor je vracen na svoje mjesto, ali prilikom startovanja automobila proradila su upozorenja da ABS nije ispravan. Nakon toga pokusao sam da ponovo izvucem senzor i ustanovim sta je u pitanju, ali sam ga tom prilikom polomio. Sada me interesuje da li postoji neka mogucnost da se skarabudzi da bi ABS opet proradio, a da ne moram kupovati novi senzor (da li bih ista postigao da prespojim one dvije zice koje idu na senzor, ili ipak da li je moguce povezati te dvije zice na drugi senzor i ako je to moguce izvrsiti kako to da spojim, i kako ce to funkcionisati). Naravno ako vi imate neki bolji predlog bio bih vam veoma zahvalan.

ODGOVOR:

Nakon zamijene ležaja trebalo je samo uz pomoc racunala izbrisati grešku s memorije ABS racunala i lampica bi se ugasila. Nakon ugradnje novog senzora potrebno je napraviti isto. Elektricnim spajanjem neispravnog senzora na nacin kako vi to zamišljate ne postiže se nikakav rezultat. Kontrolnu lampicu ABS-a možete ugasiti samo ako sustav ABS-a dovedete u ispravno stanje ili ako fizicki eliminirate kontrolnu lampicu ali u tom slucaju ABS je izvan funkcije.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - LOŠA UGRADNJA PLINA ??

Datum objave: 30.04.2009 10:42:00
Slika
PITANJE: Moj problem je u tome sto posle ugradnje auto gasa ili plina moj auto nece da radi na benzin vec samo na gas. Opel ascona 1.3 S /OHC motor sa 55kw i karburator klasican.
Meni je jasno da ko jeftino ugradi plin u " ovlascenom " servisu mora da ima i problema ali moj najveci problem je u poslednje vreme moj drugar koji je po struci auto mehanicar i posle svakog njegovog stelovanja moj auto ide sve gore i gore. Najljubaznije bih vas zamolio da mi napisete koji bi ugao ili kut paljena ili predpaljenja trebao biti za moj auto i da li se on razlikuje za plin i za benzin? Unapred zahvalan i vrlo nestrpljiv na odgovoru a vama opet sve pohvale za ovakav vid komunikacije sa nama koji smo u problemima!
ODGOVOR:Prilikom ugradnje moglo je doci do greške na benzinskom sustavu. Ako vozilo ima karburator greška bi mogla biti na usisnoj strani motora ili u elektromagnetskom ventilu koji zatvara dovod benzina. Kut predpaljenja je 10° i za to postoje tocne oznake. Kut je isti bez obzira na vrstu goriva. Najprije osposobite motor da besprijekorno radi na benzin a tek tada radite ako treba na plinskom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - PROBLEMI SA PLINOM

Datum objave: 26.04.2009 16:20:00
Slika
PITANJE: Prije svega bih želio da Vam se zahvalim u ime svih nas citalaca kojima svojim iscrpnim odgovorima redovno pomažete u pronalaženju i otklanjanju kvarova!
Jedinstveni ste kao servis koji daje takvu vrstu usluga koja se može pronaci na netu, pri cemu naravno svojim nepreglednim znanjem pružate pomoc Vašim citaocima širom balkana, a cini se i mnogo šire!
Naime, i ja sam posjetilac Vaše web stranice vec duže vrijeme, pa i ja imam par pitanja za Vas, a nadam se da ce te mi dati pravi odgovor:
Vozim nekih godinu dana Forda mondea, ´94 godište, benzin, 2,0 136 ks, 16 v, zetec motor. To vozilo sam kupio sa vec ugradenom plinskom instalacijom, ali na usisnu granu koja je plasticna.Bez ikakvih problema sam to vozilo vozio na plin kao i ponekad na benzin nekih 6-7 mjeseci, a nakon toga su nastali problemi. Prvo došlo je do pucanja usisne grane (iako su bile ugradene klapne), koje se dijelom sanirala ali je i dalje negdje pomalo uvlacilo dodatni zrak, koji je naravno smetao radu motora. Prije toga sam cuo da to moje vozilo i nije bilo za ugradnju plina takve vrste jer ima 16 ventila kao i plasticnu usisnu granu, te da ce dolaziti do detonacije kad god nešto nije u redu sa strujom. Ali i pored toga ja sam se odlucio da pokušam sve to sanirati, medutim to baš i nije išlo lako, jer mi vozilo od tada nikako nije dobro radilo i išlo.
Prvo sam se obratio jednom našem lokalnom majstoru koji mi je rekao da vozilo neravnomjerno radi, trza i nema vucu iz razloga što uvlaci dodatnu kolicinu zraka. Nakon toga sam zamijenio kompletnu usisnu granu, ali motor je samo malo bolje radio. Nakon toga sam ga vozio manje na plin da se nebi ponovo desila detonacija, ali se to ipak desilo, i drugi i treci put. Nakon toga sam odlucio da odvezem auto kod autoelektricara, što se ispostavilo kao dobro rješenje, jer mi tek sad auto ponovo radi ravnomjerno i ima dobru vucu nakon što su ponovo pomijenjali svjecice, kablove i uštimali bombinu. Kad sam riješio taj problem odvezao sam auto kod drugih majstora za plin te instalirao ponovo plin i ponovo na usisnu granu samo sad direktno spojen na ainšpric pumpu, (a prije je bio ugraden na grani bliže filteru zraka), tako da su mi ti majstori rekli da je sada to sve ok, jer sam sredio struju i ova ugradnju na pumpu je bolja jer je bliža usisu te da više nece biti problema! Da li sam uradio pravu stvar ili napravio grešku zbog tog plina, mogu li sada biti malo sigurniji i postoji li ikakav nacin da se sada na plin vozim bez problema?Jeli zaista na tako ugraden plin dolazi do detonacije samo ako je neki problem sa strujom ili ima još drugih stvari?Može li biti problem sa strujom i ako nije dobro uzubljen zubcasti remen, jer sam i to radio nešto prije nego je došlo do prve detonacije?
Da li postoje neki znaci kvara oko struje koji bi mi signalizirali prije nego što dodje do detonacije, kako bih to ja sprijecio? (Bolje sprijectiti nego lijeciti).Cuo sam da fordovi imaju velikih problema sa ugradnjom plina zbog ventila, je li i ovaj moj ford spada u tu kategoriju, jer oni valjda imaju neke hidropodizace? Je li preporucljivo voziti auto, iako ide dobro na plin, bar nekih 30% na benzin kako bi podmazivalo ventile?
Može li se ugraditi alu usisna grana na njega od nekog drugogo vozila?
I konancno, pošto mislim da sam Vam sve podrobno napisao i objasnio, kakvi su Vaši savjeti za dalje, može li se voziti ovako vozilo na plin, jer troši benzina 12-12,5 l/100 km.Ili možda savjetujete da promijenjim vozilo?
ODGOVOR:Plinski sustav koji je ugraden na vaše vozilo nije odgovarajuci. Odgovarajuci plinski sustav je s cetiri plinska injektora i odgovarajucim racunalom ( kompjutorom ). Metalnu usisnu granu ne možete ugraditi na vaše vozilo jer je nema. Do eksplozije u usisnoj grani može doci iz nekoliko razloga i to : greška u sustavu paljenja , probijanje visokog napona , staticki elektricitet, nešto trece. Prema opisu koji ste poslali motor ne radi dobro ni na benzin. Treba najprije otkloniti sve nedostatke na sustavu paljenja ( visokonaponski dio ) a nakon toga i na sustavu ubrizgavanja benzina. Ovaj sustav je dosta složen i treba dobro ispitati sve dijelove i sklopove sustava ( mjerac, protoka zraka, MAP senzor, TP ventil, potenciometar TP ventila, IAT senzor, EGR, senzor detonacija, injektore, tlak goriva, IAT senzor i t.d. ). Nakon dobro obavljenog posla vaš motor ce dobro raditi na benzin .
Za ugradeni plinski uredaj se ne može ništa pouzdano reci u vezi mogucnosti detonacije i oštecenja usisne grane. Kada je na motoru sve ispravno ( paljenje , ubrizgavanje ) tada je i rizik od oštecenja usisne grane manji. Za zaštitu ventila od trošenja kada motor radi na plin koristi se uredaj za podmazivanje ventila ( Flash Lube ) koji se može ugraditi za tu svrhu.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SX4 - NE IDE U PRVU BRZINU

Datum objave: 26.04.2009 16:12:00
Slika
PITANJE: KUPILA SAM SUZUKI SX4 1,5 GLX- AUTO JE PROIZVEDEN U 2008. GODINI, PREŠAO JE 2200 KM GRADSKE VOŽNJE- U SKRETANJU SAM OSJETILA KAO DA JE MJENJAC PRESKOCIO I OD TOG DANA NE MOGU UBACITI NORMALNO U PRVU BRZINU - VEC U TRECU- BILA SAM U OS IJEKU KOD PRODAVACA AUTA ( VODILI SU ME PO NEKAKVIM PRCVRNICMA OD SERVISA - NEMAJU SVOJ SERVIS UZ SALON) NO JA I DALJE IMAM ISTI PROBLEM IAKO TI I TAKVI MAJSTORI NE SMATRAJU TO PROBLEMOM. VOZIM 22 GODINE - ZNACI NISAM NOVI I NEISKUNI VOZAC - TE U FIRMI IMAMO JOŠ AUTA (CEDY I OPEL ASTRU) KOD KOJIH MOGU NORMALNO PRILIKOM VOŽNJE UBACITI U PRVU. IMAM OSJECAJ PRILIKOM MJENJANJA BRZINA KAO DA MJENJAC PRESKACE I DA JE RUCICA MJENJACA U LERU DOSTA OLABAVLJENA I KLIMA SE- ŠTO NIJE BIO SLUCAJ PRILIKOM DOSADAŠNJE VOŽNJE PRIJAŠNJIH 6 MJESECI. UKOLIKO PRETPOSTAVLJATE KAKAV JE PROBLEM MOLIM DA MI ODGOVORITE -DA BIH IPAK MOGLA SVOJ KVAR OTKLONITI.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu nije teško zakljuciti da je došlo do promjene položaja ( odstupanje od pravog položaja ) mehanizma za biranje brzina. Radi toga je otežano biranje brzina posebno u prvu i drugu. Dorada na navedenom mehanizmu nije složene i obicno ne zahtijeva ugradnju novih dijelova. Potrebna je samo mala dorada i podešavanje mehanizma . Svaki bolji servis bi to mogao odraditi brzo i jednostavno. Žao mi je da niste bliže da Vam to napravimo.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI LANTRA - ISPITIVANJE SENZORA ?

Datum objave: 22.04.2009 22:41:00
Slika
PITANJE: Najprije sve cestitke na volji i energiji za tako uredno odgovaranje na tolika nebrojena pitanja Vaših citatelja.
Naime, želio bih da mi odgovorite da li je moguce, odnosno postoji li nacin da se na autu tocno ustanovi neispravnost nekog dijela u sustavu paljenja, napajanja, ubrizgavanja ili elektronike koji je prouzrocio neki kvar, kao što su; Potenciometar leptirastog ventila, Step motor minimuma (aktuator), Mjerac protoka zraka, ECT, MAP, IAT, TP, RPM, EVAP i dr. prije ugradnje-zamjene tih dijelova, jer postupno zamjenjujuci dio po dio novim do nadenog problema na taj (stari) nacin serviser zapravo prodaje nove dijelove, jer su vec ugradeni a stari nije neispravan, te to dovodi do nesrazmjerno velikih troškova vlasnicima.
Kod mene je npr. slucaj na mome hyundai lantri 1,5 benzincu pojavili su se problemi u samom paljenju, nekad upali trenutno (kao redovno donedavno), nekad iz drugog..., treceg i više pokušaja, a nekad ne upali nikako niti iz veceg broja pa i dužih pokušaja (samo ''glatko vergla'') pa se odustane od daljih pokušaja na neko vrijeme i sve se opet može ponoviti na nepredvidiv nacin, a kada upali nekako se ''muci'', trese u leru nekih pol do minutu pa se postupno stabilizira, a kada se iz lera dodaje gas prima ga otežano i opet motor i cijeli auto zatrese. Pri otpuštanju gasa vraca se u ler i stabilno radi, a pri dodavanju gasa uredno ga prima.Ponekad u leru sam od sebe dodaje gas do 2000 okretaja, pa ga tako i oduzima. U vožnji koji put ''zatrokira'', ne prima gas na kratko, pa se opet stabilizira i i radi i vuce ravnomjerno.
Zamjenio sam svijecice i razvodne kablove novima i... ništa se nije promijenilo.
Odvezao sam auto nedavno u ovlašteni servis Hyndai predstavnika, smatrajuci da su najkompetentniji, i ubrzo su me obavijestili da su injektori u ''katastrofalnom stanju'' i da su najvjerovatnije oni uzrok te da im dopustim da ugrade nove (645 kn/kom). Poslije moje sumnje kako to da ne mogu sigurno utvrditi, dao sam ''blagoslov'' za zamjenu, i... nakon dva dana raznih ''probavanja'' auta u servisu... sve je isto, da bi mi kazali da je do aktuatora kojeg su procistili i da bi se sad trebalo popraviti nakon neke vožnje. Preuzeo sam auto nakon tri dana ''servisiranja'', odvezao ga u redu do svog parkinga 2 km, i nakon 2,5 sata pokušao paliti, ali... ''nece niti cuti'' ni poslije kojih 10-tak-15 pokušaja i odustao sam. Ovih dana sve je po starom i sa novim injektorima i procišcenim aktuatorom.
ODGOVOR:Vaše pitanje je dosta opširno ali se može shvatiti da želite nauciti mnoge detalje o automobilskoj tehnici. Na žalost moram Vas razocarati jer se na ovaj nacin putem dopisa ne može doci do potrebnog znanja jer je automobilska tehnika znatno složenija i kompleksnija.
Ispitivanje pojedinih senzora je razlicito a ovom prilikom cu vam objasniti kako se ispituje jedan senzor koji je na motoru vašega vozila. IAT ( Inhalt air temperature ) senzor ima ulogu da permanentno šalje informaciju ECU centrali o temperaturnom stanju usisanog zraka u usisnom kolektoru. U ovom slucaju ispitivanje nije složeno i radi se na slijedeci nacin : IAT senzor na vašem vozilu ima samo dva pina . Napon se mjeri izmedu pina 1 i pina 2 . Kod 0°C napon treba biti 3,3 – 3,7 V , kod 20°C napon je 2,4 V – 2,8 V , kod 40°C napon je 1,6 do 2,0 V , kod 80°C napon je 0,5 do 0,9 V . Ukoliko postoji odstupanje od navedenog senzor je neispravan.
Prema opisu stanja ( problemi u radu motora i paljenju ) koje ste naveli potrebno je ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. Takvo ispitivanje se ne može obaviti na amaterskoj osnovi. Ove radove ne mogu obaviti ni veliki broj autoservisa. Na kraju bih želio reci kada bi do u detalje u pisanoj formi objašnjavao postupke dijagnostike tada bi to potrajalo u nedogled a vi opet ne bi od toga imali koristi .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - KOMANDA POKAZIVACA GORIVA

Datum objave: 22.04.2009 09:47:00
Slika
PITANJE: Imam vw polo 1.4 16V 2001.god. zamijenio sam plovak goriva ali opet ne pokazuje tocno, kod punog rezervoara nije kazaljka na vrhu a kod crvenog se ne pali žuta lampica, nije izgorila jer zasvijetli prilikom davanja kontakta, jednom mi se auto ugasio kad je došlo do crvenog, vjerojatno je zbog nestanka goriva, tada sam natocio oko 37 litara mada piše da rezervoar drži 42 litra.
ODGOVOR:Komanda pokazivaca goriva ( plovak ) treba biti originalan i novi kako bi bili sigurni ga ce isti pokazivati ispravnu kolicinu goriva. Isto tako rezervoar mora biti ispravan a to znaci bez deformacija radi kojih bi mogla takoder nastati greška. Nakon ovoga ostaje samo još elektricna instalacija i instrument pokazivaca goriva. Instalacija ne smije imati veliki otpor a instrument mora normalno funkcionirati od rezerve do maksimuma.Ispitajte sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MOTOR GUBI SNAGU

Datum objave: 22.04.2009 09:42:00
Slika
PITANJE: Molim Vas ako je moguce da mi pokušate pomoci oko jednog
problema koji se javlja na mojoj Opel Astri 1.7 cdti, H, 2006.
Vec neko vrijeme za brže vožnje (iznad 120 km/h) zasvijetli mi lampica za blokadu motora (ikona kljuca), a kada smanjim brzinu ispod te, lampica prestane svijetliti nakon nekog vremena, te mi motor odmah dobro prima gas, dok preko te brzine gubi na snazi i ne prima gas.
Mijenjala sam potrebne filtere (nafte, zraka) kako preporucuje servisna knjižica.Prilikom tocenja goriva, odnosno otvaran ja poklopca rezervoara, cujem zvuk koji nastaje poradi razlike tlaka u rezervoaru i vani ( on spuhne) pa sam mislila da je to uzrok toj pojavi, te sam se vozila s otvorenim cepom kako se razlika tlaka ne bi mogla javiti, medutim, ni to nije pomoglo. Ako mi iz svoga velikog iskustva možete pomoci, bila bih Vam uvelike zahvalna.
ODGOVOR:Motor može izgubiti snagu na nacin kako ste vi to opisali radi: neodgovarajuceg tlaka turbine, APP senzora pedale gasa, EGR ventila, diza, mjeraca protoka zraka, BPP prekidaca na pedali kocnice, ECT senzora za temperaturu motora, CKP senzora radilice, senzora za temperaturu goriva, djelomicnog zacepljenja ispušnog sustava, ECU centrale. Na žalost precizniji odgovor nije moguc bez direktnog uvida na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - DUŽE VERGLANJE

Datum objave: 22.04.2009 09:35:00
Slika
PITANJE: Posjedujem seata toleda 1.9TDI '05 77KW i imam problem koji me strašno živcira.Auto kada je hladan pali kao mina ali kada dode na radnu temperaturu treba duže verglati da upali.Prilikom kratkih vožnji po gradu iz motora se cuje lupanje ventila ,kada sam bio na sevisu receno mi je da se ventili ne podešavaju zato jer ima hidro-podizace koji se ne štelaju. Prijatelj mi kaže da bi bilo dobro zamijeniti ventile jer je to problem kod seat auta za razliku od slicnih motora u WW-u.Pa vas pitam dali je problem sa podizacima i dali ih trebam mijenjati? Nakon duže vožnje po auto putu lupkanje se ne cuje ,ali ponovno pocne nakon par zaustavljanja i paljenja.Motor ne troši ulje a i potrošnja goriva ja uredna.Auto je prešao 65000km.Nakon servisa kada dobije novo ulje lupkanje se jedno vrijeme ne cuje ali nakon par dana vožnje ponovno pocne.
ODGOVOR:Postoje više faktora koji su uzrok radi kojih motor teže pali kada je zagrijan a to su: elektricni konektori i instalacija ( padovi napona ), loša kompresija, zrak u sustavu goriva, dobavna pumpa, blokada na filteru zraka, ECT senzor temperature motora, dize, regulator kolicine goriva, ECU centrala. Ventil/ventili se mijenjaju kada za to postoji razlog (propuštanje, pregaranje, deformacija ) a to se može utvrditi bez da se rastavlja motor. Hidropodizac/hidropodizaci se mijenjaju kada se cuje njihovo lupanje koje ne prestaje. Savjet je da vaše vozilo i motor pregleda strucnjak koji ce vam znati reci sve što vas brine u vezi motora.
na vrh Povratak na vrh