Danas je: 26.03.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT LAGUNA - TURBINA I INTERCOOLER

Datum objave: 22.03.2010 18:19:00
Slika
PITANJE: Poštovani,molim vas za mišljenje a u vezi zvuka turbine koji je poput
zvižduka koji raste srazmjerno dodavanju gasa i prilicno je
glasno.Vozilo , renault laguna 1.9 dci iz 2003. g.p. ,sa 163.000
kilometara.Naime takav je zvuk od kad je vozilo u mom vlasništvu i on
je takav za mene uvijek isti .Dok sam imao priliku da se vozim u
drugoj laguni istog motora i godine gdje taj zvuk nije dolazio do
izražaja u toj mjeri , napominjem da nemam za sad nikakvih problema
sa vozilom u smislu mehanike ili elektronike , za sad odlican i mekan
rad motora .Da li je ovakav zvuk turbine razlog za zabrinutost ili
možda najava kvara ili ?
ODGOVOR:Navedeni zvuk nije normalan i treba ustanoviti o cemu se radi. Moguci uzroci su propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine, istrošenje na samoj turbini. Neposrednim uvidom na samom vozilu nije teško zakljuciti što je od navedenog uzrok i kako riješiti opisani nedostatak ( kvar ).
DODATNO PITANJE:
Poštovani , zahvaljujem se na vašem odgovoru , bili ste u pravu , nakon rastavljanja turbo punjaca vidjelo se da je postojao aksijalni zazor u osovinici turbine tako da su poderana krilaca kolektora i karika ( prsten ) a cudno nije probilo ulje.Turbinu sam riješio zamjenom nove, medutim po skidanju kompletnog sistema radi detaljnog cišcenja primjetio sam da mi je intercooler nabubrio kao da je bio izložen prekomjernom pritisku zraka.Da li je to posledica lošeg turbo punjaca ili da sad ocekujem i nešto drugo?
ODGOVOR:
Deformacija intercoolera može nastati radi mehanickih deformacija ili radi prevelikog tlaka turbine u nekom momentu. Intercooler možete dobro ocistiti ( isprati ), osušiti i ispitati. Ispitivanje možete obaviti komprimiranim zrakom na tlak od 5 bara. Ako kod toga tlaka intercooler ne propušta možete ga koristiti i dalje bez obzira na deformaciju koju ste naveli. Radni tlak turbine je do 1 bar. Po potrebi ispitajte tlak turbine i sustav za regulaciju tlaka turbine.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - PREKIDAC NA PEDALI SPOJKE

Datum objave: 21.03.2010 20:17:00
Slika
PITANJE: Imam Octaviu 2001g, ugadjen plinski uredjaj i sve radi besprijekorno! Jedino u zadnje vrijeme ponekad (samo ponekad) primjetim da kod ubrzanja malo kasni sa snagom! Nije mi to uopce smetalo i vec sam se pomalo navikao na to dok mi nije prekidac stop svijetla prestao raditi (postao je nepouzdan, malo radi, pa ne). Kupio sam novi i dok sam ga mijenjao primjetio sam da i pedala spojke ima slican prekidac. Imam osjecaj da je on uzrok toga malog kasnjenja snage kod ubrzanja jer sam jednom pri tom kasnjenju lupnio nogom po pedali spojke i cini mi se da tog momenta dobije snagu. Nitko mi ne zna reci cemu taj prekidac sluzi, a meni se cini da je to nesto sto utjece na rad turbine i da mi ogranicava snagu dokle god mi je noga dira pedalu spojke. Mozete li mi tocno reci cemu on sluzi? Promijeniti cu ga sigurno jer zelim biti potpuno siguran da je sve ispravno, a umisljam si (mozda sa pravom) da je neispravan iako ne znam tocno cemu sluzi!
ODGOVOR:Prekidac na pedali spojke daje dodatnu informaciju ECU upravljackom racunalu da vozac obavlja radnju promjene stupnja prijenosa. Na osnovu toga racunalo pravovremeno dovodi sustav u stanje da ima pravovremeni odziv na gas.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - ZAMJENA DISK PLOCICA

Datum objave: 21.03.2010 20:14:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic!Renault Laguna 1998g 2.2dt. Možete mi objasnit kako da zamijenim prednje pakne?? Unaprijed HVALA!!
ODGOVOR:Opis zamjene disk plocica nije dovoljan da kvalitetno obavite navedene radove. Uz opis je potreban i praktican rad koji sacinjava 80% vještine a samo 20% je teorija. Ukoliko to i dalje želite obaviti na vlastitu odgovornost postupak je slijedeci: podignuti vozilo na servisnu dizalicu, demontirati prednje kotace, pomocu odgovarajuceg kljuca ( ovisi koja su kocna kliješta, Bendix, Girling, Lucas, Ate ) osloboditi kocna kliješta iz ležišta, vratiti klip u pocetni položaj, demontirati kocne plocice, obaviti potrebnu doradu na nosacu kocnih kliješta, na samim kocnim kliještima, provjeriti stanje diska kocnice, ugraditi nove disk plocice, ugraditi kocna kliješta, ispravno zategnuti kocna kliješta. Isto to napraviti s drugom kocnicom. Napumpati kocnicu, ugraditi kotace, probati efekt kocenja , provjeriti da se ne griju prednje kocnice.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 F - STAVLJANJE U FAZU BREGASTIH OSOVINA

Datum objave: 18.03.2010 18:08:00
Slika
PITANJE: Molim vas za savjet i možda sliku ako imate za Mazdu 323F 1.5ccm 16V iz 1994.godine,a „code“ motora je Z5. Kad sam spomenuo sliku mislio sam na zupcanje bregastih osovina to jest stavljanje u fazu zbog zupcastog remena.Naime,raden je cijeli motor i glava ali nemogu iz slike o zupcanju bregastih osovina iz „Autodate“ ništa razumjeti jer tamo je na slici da svaka osovina ima svoju remenicu,a ovaj motor ima samo jednu remenicu koja pogoni drugu bregastu osovinu preko lanca pa neznam kako da to stavim u fazu u odnosu na radilicu,a isto tako i kasnije zupcasti remen jer su mi oznake na osovinama potpuno nepoznate i neznam gdje treba poklopiti repere to jest šenjeve,kako mi to u Dalmaciji zovemo?
ODGOVOR:Podatke o položaju faze imam iste kao i Vi iz Autodate i ništa više. Po timoznakama treba staviti prvi klip u GMT i tada se poklope oznake na remenici zupcastog remena radilice s odgovarajucom oznakom na kucištu motora. U tom momentu treba biti na paljenju prvi cilindar a ventili prvog cilindra zatvoreni. Kada to znate tada napravite samo fino podešavanje položaja remenice bregastih osovina prema oznakama kako vidite na slici ( vodoravno ) , drugu remenicu koja je pokretana lancem namjestite prema prvoj remenici koju ste vec stavili u ispravni položaj ( prema slici Autodata ). U servisu trenutno nemam takav motor na kojemu bih tocno pogledao detalje i koje bih Vam opisao. Vjerujem da cete to uspješno složiti ako upotrebite logiku o nacinu funkcioniranja razvodnog mehanizma.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA - ZADNJI ŽMIGAVAC

Datum objave: 18.03.2010 18:01:00
Slika
PITANJE: Imam Nissan primeru. Nedavno je prestao raditi zadnji lijevi žmigavac (sva cetri su radila kod ukljucivanja automata).U servisu su mi zamijenili žaruljicu i od tada mi kod ukljucivanja žmigavca za lijevo ukljucuje se i alarm (kao kad niste vezani).U servisu su pojacali masu dodavanjem deblje žice, probali zamijeniti relej pod haubom, zamijenili rucicu mjenjaca, stavili druge žaruljice, ali niti to nije uspjelo.Kad se ukloni žaruljica (bilo prednjeg žmigavca ili stražnjeg) zvuk prestaje. Danas sam primjetio da žaruljica vrlo slabo svijetli (kao tinjalica).
Što bi moglo biti uzrok tome?
ODGOVOR:Moguci uzroci su : neodgovarajuca žaruljica/žaruljice, elektricna instalacija, pad napona na nekim od konektora, nestrucno obavljen popravak. Bez direktnog uvida ne mogu dati precizniji odgovor.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ABS MODUL??

Datum objave: 17.03.2010 10:12:00
Slika
PITANJE: Postovanje. Nedavno sam kupio Peugeot 307 1.6 xs, 2002 godina!Sat za kilometrazu mi ne pokazuje brzinu i prijedene kilometre,s tim da mi nedostaje abs modul,kako su mi rekli da se taj dio zove!Znima me da li on stvarno pokazuje brzinu i kilometrazu preko njega ili ne? Zanima me s kojeg drugog mi Peugeota pase abs modul i kolika mu je cijena,da li polovnog ili novog! Pojavila mi se jos jedna stvar na displeyu : Antipollution fault! Sta napraviti u tom slucaju.
ODGOVOR:ABS modul nije povezan s pokazivacem brzine. Pokazivac brzine dobiva podatke ( impulse ) s impulsnog davaca na diferencijalu. Neispravan može biti davac impulsa, elektricna instalacija , nazubljeni vijenac na diferencijalu ( rotofonika ). Uz to moguci uzrok je instrument ploca ili sam brzinomjer. Natpis ANTIPOLLUTION se pali kada sustav ubrizgavanja ne radi ispravno ili kada postoji kvar na sustavu paljenja. Najcešce greške su : MAP senzor, ECT senzor, mjerac mase zraka, lambda sonda, injektori , regulator tlaka goriva, katalizator, mehanicko stanje motora. Potrebno je napraviti kompletnu dijagnostiku motora koja ce obuhvatiti i pojedinacno ispitivanje navedenih komponenata.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - NEPOVJERENJE U MAJSTORE

Datum objave: 17.03.2010 09:15:00
Slika
PITANJE: Poštovani, imam problem sa paljenjem vectre.Imam opel vectru A,1.6i,55kw,88.g. Ponekad pali na kljuc a nekad nece. na guranje pali ko metak.Popis stvari koje sam mijenjao:bobina,modul paljenja,razvodna kapa,kablovi za modul,kablovi za svijecice, svijecice, uložak bravice,pumpa za gorivo.bio sam kod raznih majstora,što elektricara,što mehanicara ali nemože se utvrditi kakav je kvar.
malo sam se raspitivao i nacuo sam da na motoru ima senzor radilice koji "navodno" daje impuls na diznu za gorivo koja pušta gorivo. navodno je problem u tom senzoru...neznam više kome da se obratim.
nisam mjenjao taj senzor jer sam vec potrošio puno novaca na "majstore" i više ne vjerujem nikome.
ODGOVOR:Normalno je da ne vjerujete nikome jer niste odmah došli u pravi servis koji bi vam odmah otkrio sve neispravnosti i predložio rješenje. Uz sve što ste naveli ispitajte još : akumulator ( kapacitet mor abiti veci od 60% ), elektropokretac ( ako je ispravan prilikom startanja motora pad napona na stezaljkama akumulatora ne smije biti veci od 3 V ), tlak goriva, injektore, ECT senzor, senzor položaja TP ventila, MAP senzor, IAT senzor, aktuator minimuma, mehanicko stanje motora, elektricna instalacija, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - PRESKOCI U RADU MOTORA

Datum objave: 17.03.2010 09:09:00
Slika
PITANJE: pozdrav,dobio sam preporuku od prijatelja za vasu stranicu,pa sam odlucio da vam se obratim,naime kada sa se spustam niz manji nagib i pustim da motor sam koci,desava se da imam kao male preskoke u radu motora ili trzaje neznam kako da ih nazovem,uglavnom to se desava kada motor koci u prvoj ili drugoj brzini.
ODGOVOR:Neispravan rad motora u režimu koji ste naveli nastaje radi neravnomjerne kompresije na pojedinim cilindraima, radi greške u podešenosti kuta predpaljenja, radi lošijeg rada sustava paljenja, radi lošijeg rada karburatora u tom režimu vožnje. U ovom slucaju najprije treba provjeriti kut predpaljenja i stanje kompresije. Po potrebi podesite i ventile.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - DALJINSKO ZAKLJUCAVANJE

Datum objave: 17.03.2010 09:00:00
Slika
PITANJE: Ja imam Ford Mondea 2.0 16 V 1995 god. I imam problem sa kljucem koji na sebi ima tipke za otkljucavanje i zakljucavanje "centralna brava" i nikako nece da mi to odradi kada pritisnem. Baterije sam zamjenio i led dioda svjetli ali ništa,imali tu neke pomoci. Kada bi to riješio bio bi vam zahvalan...
ODGOVOR:U slucaju kada motor ne može upaliti mogu postojati cetiri osnovna razloga a to su : sustav za blokadu paljenja ( ako Vaše vozilo taj sustav ima ) a to je kljuc s transponderom ( Codom ), induktivni davac na kontakt bravi, imobilizator . Ponovo ponavljam da ovaj sustav Vaše vozilo ne mora imati. Drugi sustav je sustav paljenja ( brine se za prisutnost iskre na svjecicama ). Kod ovoga sustava treba ispitati svjecice, kablove, razvodnu kapu, razvodnik paljenja, bobinu, elektroniku paljenja. Treci sustav je za dobavu goriva a kod ovoga sustava treba ispitati : tlak goriva, filter goriva, cistocu rezervoara, injektore, senzor radilice, MAP senzor, potenciometar gasa, ECT senzor, aktuator minimuma, elektricne spojeve i konektore. Cetvrti sustav je mehanicki sustav motora koji takoder može biti uzrok radi kojega motor ne može upaliti. Kod ovoga sustava treba ispitati : fazu motora, kompresiju. Na žalost ne mogu Vam dati jednostavnije objašnjenje jer sve što sam naveo može utjecati na problem koji ste naveli. Morao bih pregledati vozilo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - LAMPICA LAMBDA SONDE

Datum objave: 16.03.2010 15:44:00
Slika
PITANJE: Postovani ja posjedujem Renault twingo 16v 2001 i vec dvije godine svremena na vrijeme,uglavnom kad je vlazno vrijeme,imam problem tipa DA MI se tokom voznje upali signalna lampica za lambda sondu na kontrolnoj tapli auto gubi snagu,trese se strahovit,uzasno je glasan Kao DA mu NE rade svi cilindri,I kad je u leru NE radi ravnomjerno tj. Imam utisak DA ce MI se svakog momenta ugasi sto se par puta zaista I dogodilo,isao Sam na dijagnostiku I NE znaju MI reci sto je.Prije mesec Dana na insitiranje majstora Sam mu promjenio bobinu I sve svecice,sto to moze biti.
ODGOVOR:Kada se pali kontrolna lampica motora to je siguran znak da sustav ubrizgavanja i ili sustav paljenja ne rade ispravno što je loše za motor jer utjece na trajnost motora i pojavu drugih kvarova. Neispravno može biti : mjerac mase zraka, ECT senzor, IAT senzor, potenciomatar leptirastog ventila, lambda sonda, propuštanje usisnog kolektora, elektricna instalacija, sustav paljenja , regulator tlaka goriva, EVAP ventil, injektori, mehanicko stanje motora, ECU centrala. Kada se obavi ispitivanje navedenih komponenata može se tocno znati što je neispravno i cijena popravka. Ovakva ispitivanja radimo svakodnevno tako da su nam poznati svi detalji.
na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 - PROBLEMI PLINSKOG SUSTAVA

Datum objave: 16.03.2010 15:32:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu, molim Vas za savet.. Naime radi se o sledecem. Kupio sam audi b4 1994 godiste sa 1.6 motorom. Na njemu je pre par godina ugradjen klasicni plinski uredjaj koji je atestiran. Vozio sam ga danas i na auto putu, i po gradu. Odlicno radi, super vuce i koliko sam primetio ne trosi puno plina. Buni me sledece. Posto klasicni plinski uredjaj ide preko protokomera, a nekada je bivsem vlasniku pucao, tacnije pukao jednom na ulazu creva protokomera u motor. On je to sanirao, nastelovao kod majstora i nije bilo nikakvih problema od tada. Da li je neophodno ugraditi sekent plin, ili je pucanje samo star stelovanja.. Ponavljam Vam da auto izuzetno mirno i tiho radi, dobro pali i odlicno vuce..Recite mi molim Vas i to, usled cega se zapravo te ekspanzije javljaju i da li mogu sa sigurnoscu i bezbedno da sa ovim plinskim uredjajem nadalje vozim ovaj auto..?
ODGOVOR:Do pucanja kucišta filtera zraka, cijevi za dovod zraka i svega što je na usisnoj strani motora dolazi radi zaostale plinske smjese na usisnoj strani motora. U kriticnom momentu eksplozija može nestati radi statickog elektriciteta, radi povratnog paljenja i pojave plamena na leptirasrom ventilu, radi greške u sustavu paljenja . U tu svrhu se u usisnu stranu motora ugraduje jedan dodatni leptirasti ventil za rasterecenje . Ovakvih pojava nema kada se ugradi plinski sustav sa sekvencijalnim ubrizgavanjem plina ( sustav s cetiri plinska injektora ). Ako želite ugraditi ovaj sustav onda na vozilu ostaje jedino rezervoar za plin sve ostalo mora ici novo. Cijena ugradenog sustava s centralnim mješacem koji je ugraden u vaše vozilo je znatno niža nego cijena sustava sa sekvencijalnim ubrizgavanjem plina.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT C3 - ELEKTRICNA RUCNA KOCNICA

Datum objave: 16.03.2010 15:27:00
Slika
PITANJE: Gosp.Meic zanima da li imate kakvih iskustava sa passatom c3 tj.sa elektronskom rucnom kocnicom,svako malo kad ju upalim ne mogu je otpustiti ,moram po 4-5 puta u kontakt pa stisnuti prekidac pa tek onda da otpusti..jel imate kakvih saznanja sta im je boljka sto se tice elektro.rucne kocnice..?
ODGOVOR:Za bilo kakve radove na elektricnoj rucnoj kocnici mora se koristiti servisni kompjutor koji ima operativni sustav za programiranje , dijagnostiku i servisiranje rucne kocnice. Bez toga nisu moguci nikakvi radovi na sustavu rucne kocnice.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA 1,9 SDI - LEŽAJ KOTACA

Datum objave: 16.03.2010 13:17:00
Slika
PITANJE: Molim vaš cijenjeni odgovor u svezi izmjene zadnjih ležajeva na vozilu škofa fabia SDI 2001 godina treba li obvezno novi vijak za pritezanje glavcine, jer sam kupio ležaj FAG bez vijka, te najvažnije koja je sila pritezanja na moment kljucu, te koju vrstu masti staviti imam na raspolaganju grafitnu i litijsku. Obzirom da je vozilo prešlo bez problema 300 000 km nabavio sam Ferodo pakne ali sam u dilemi za cilindre kocnica treba li mijenati i što je bolje od lijevanog željeza ili aluminija.
ODGOVOR:Ako je ležaj zadnjeg kotaca samo jedan ( dvoredni kuglicni ležaj ) nakon zamjene ležaja maticu možete osigurati kemijskim osiguracem ( locttite, ergo 4460 , i slicno ). Maticu ležaja možete zategnuti momentom od 140 Nm. U ovaj ležaj se ne stavlja mast jer je ista vec u ležaju a sam ležaj je zatvoren s obe strane. Zadnji kocni cilindri su bolji od ljevanog željeza.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-4 - ANTIPOLLUTION FAULT

Datum objave: 16.03.2010 09:17:00
Slika
PITANJE: Postovani, vozim citroen c4 1.4 benzinac, presao je 62000 km, ugradjen mu je sekvencioni plin lovato, nakon ugradnje 500 km mi se upalila sijalica zuta lambda sonda i pise antipollution fault, covek koji mi je ugradjivao plin kaze da je to zato sto sam naleteo na los plin, obrisao mi je gresku preko dijagnostike,al se ona vratila opet, i kaze da ce sama da se ugasi posle nekog vremena, auto se normalno ponasa. pre ugradnje plina se nije palila nikakva lampica. Da li vi mislite da ce ona da se ugasi sama od sebe?
ODGOVOR:Kada se upali lampica motora kao što ste spomenuli uvijek treba najprije ispitati benzinski sustav motora jer je to najcešci uzrok. U tom slucaju detaljno se ispituju pojedine komponente sustava jer se tako najbolje može otkriti kvar neke od komponenata. Najcešce su to : mjerac mase zraka, ECT senzor, potenciometar leptirastog ventila, MAP senzor, lambda sonda, regulator tlaka goriva, injektori, propuštanje usisnog kolektora, sustav paljenja . Provjerom navedenog dolazi se do spoznaje da li je benzinski sustav ispravan ili nije. Ako je benzinski sustav ispravan uzrok je plinski sustav ( neuskladenost vremena ubrizgavanja plinskih i benzinskih injektora, emulator, kolicina plina, plinski injektori, ostalo ).
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI MARUTI - KUCKANJE IZ VOLANA

Datum objave: 15.03.2010 14:17:00
Slika
PITANJE: Postovani imam problem na suzuki marutiju iz 2003 na ravnom putu se nista ne cuje a kada se vozim po neravnoj cesti ili zemljanom putu cuje se iz volana kuckanje isao sam na reglazu trapa sve je ok.,postoji napomena da je mozda puz u letvi istrosen ali ja u kabini imam u nastavku volana sa donje strane jedan krst pa sa njega ide nastavak koji se nabada na puz i ucvrscuje vijkom,pokusao sam nabaviti krst kao i puz ali ga nema u prodaji a neznam zasigurno dali je to problem? auto je presao 180.000km
ODGOVOR:Najcešci uzrok lupanja su istrošeni kuglasti zglobivi na volanu, sponama, ovjesu, balans štangi. Oštecenje pužnog prijenosa je vrlo rijetko. U ovom slucaj najvažnije je tocno ( jednoznacno ) utvrditi što je neispravno a nakon toga nije teško otkloniti kvar. Iz vašeg dopisa se ne vidi da je netko sa sigurnošcu utvrdio neispravnost a to je najosnovnije. Ako ste u mogucnosti navratite da tocno utvrdimo o cemu se radi.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - KAMENAC NA HAUBI

Datum objave: 15.03.2010 14:07:00
Slika
PITANJE: Poštovani maloprije sam naletio na vaše stranice i stvarno ste za pohvalu,rjetkost je da danas neko zeli pomoci,mene zanima na mazdi 323 97.god kako na haubi ukloniti adekvatno tragove kamenca,neko kaze poliranjem,neko da se moze i jednostavno arfom,cilitom ili slicnim sredstvom?
ODGOVOR:Kamenac se najbolje može otopiti sredstvom koje se koristi za skidanje kamenca na kucnim sanitarijama. Bolje od toga je sredstvo u spreju koje se koristi iza skidanje kamenca na brodicama. Nakon skidanja kamenca navedeno mjesto treba odmah dobro isprati vodom.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF-5 - IZBOR GORIVA

Datum objave: 14.03.2010 11:24:00
Slika
PITANJE: Cijenjena gospodo! Molim da mi pomognete u dvojbi oko izbora goriva za Volkswagen Golf 1.6 16 V- Variant, 2001. Godina. Rijec je o motoru alu-konstrukcije, tipa 111, snage 77 kw. Taj motor za razliku od starog 1.6- 8 V(koji se i dalje ugraduje) ima povišen stupanj kompresije i „traži“ 98 oktanski super. Automobil je uvežen iz Italije i ima sada 140 tkm. Napravljen je veliki servis i auto je u vrlo dobroj kondiciji. U prirucniku piše da se može voziti i na 95 oktansko gorivo, ali tada kompjuter podešava kut paljenja i smanjuje snagu. Do sada sam tocio iskljucivo Tifon Class 95 oktana, koji je kod nas na(opravdanom?) glasu kao najcišci i najbolji benzin. Sada sam za promjenu, na Petrolu utocio njihov 98 oktanski super i nisam primjetio nikakvu razliku u radu motora. Zanima me, da li da i dalje tocim ES95- Class ili da ipak prijedem na ES 98? Da li šteti ovakvom tipu motora manje oktana i kolika uopce i jest razlika izmedu tako deklariranih benzina? Brine me što npr. INA svoj 98 oktanski benzin niti ne deklarira kao EURO- Super, što znaci da ima previše sumpora? Znam da kod motora predvidenih za nižeoktanska goriva, ulijevanje kvalitetnijeg ne pomaže puno i nepotrebno je. Ovdje je obrnut slucaj , pa Vas molim za savjet.
ODGOVOR:Tocno je da ovaj motor ima veci stupanj kompresije ( 11,5 : 1 ) i da je odgovarajuce gorivo od 98 oktana. Najveca potreba za ovakvim gorivom je u ekstremnim režimima rada motora a to su nagla ubrzanja , vožnja s velikim opterecenjem ( uzbrdica, opterecenost vozila, visoke vanjske temperature ). Ako se koristi niže oktansko gorivo i ako se vozi umjereno na motoru se nece ništa primjetiti. Uz to treba reci da ovaj motor ima i senzor detonacija koji je na neki nacin zaštita da ne dode do neželjenog detonantnog izgaranja goriva u cilindru ( ECU centrala pomice kut predpaljnja u minus u kriticnom momentu ). Iz navedenog možete zakljuciti da uz normalnu vožnju možete koristiti i gorivo od 95 oktana a ljeti kada idete npr. na godišnji odmor ( velike vanjske temperature, jako optereceno vozilo, velike uzbrdice ) bolje bi bilo gorivo od 98 oktana.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - MUKE SA SERVISOM

Datum objave: 14.03.2010 10:53:00
Slika
PITANJE: Molim ako mi možete odgovorit i pomoci oko moje dileme.
Radi se o Fiat bravo 1996g
Nedavno je pocelo u motoru nešto lupat. Odem u servis da vide što je.Rekli su mi da je bregasta te da moraju dosta toga napravit.Ok kažem napravite što treba buduci nemam drugog izbora.
Napravili oni za par dana po racunu ;Bregasta osovina , strojna obrada motora , klackalice 9kom , pumpa vode ,brtvilo ispuha , sil.brtvilo-motor, antifriz , ulje selenia gold 5 kom , brtvila glave , ivasol , automehanicarski rad 7 sati.S ve ukupno platila sam 5.400,00kn.Ok . Uzmem auto i odmah vidim , cujem da tu nešto ne štima .Motor radi cudno .Kazaljka za broj okretaja skace gore dolje i ne mogu je dobro povezati sa brzinama.Vratim se i kažem im da tu nešto ne štima :oni nešto pritežu na motoru i kažu to je kvacilo , totalno je istrošeno(da to sam znala) i dogovorim da naruce kvacilo za promjenu ( iako mi nije bilo jasno da ga nisu odmah promjenili jer misle da mogu ostati zbog njega svaki cas na cesti) te da dojdem za dva dana.Medutim ja dolazim opet drugi dan i kažem ovo opet nešto ne štima , paljenje loše -gadan prvi zvuk kod paljenja , osjetim neki miris kao kad se brusi željezo , osjetim miris benzina , prozor suvozaca se ne može otvorit.Pogledaju i kažu sutra kad budemo mjenjali kvacilo skinut cemo tapicirung na vratima za staklo , a i pogledat ce drugo.Kažem da ne mogu doci sutradan jer moram ici kod lijecnika i to sa autom 50km i bojim se da ne ostanem negdje.Kažu oni , ma nece a ako se desi neka zovem.Tako ja drugo jutro krenem na put.Auto je išlo sa svim nekim cudnim zvukovima(jednostavno drugacijim prije popravka) i na 40-tom km kazaljka za okretaje je skakala gore dolje i ispod se upalilo narancasto svjetlo i auto stane.Svaki pokušaj paljenja bezuspješan.Naravno zovem servis gdje sam popravljala.Kažu neka provam upalit na kleme.Nadem pomoc , probamo ali bezuspješno.Ponovo zovem servis i oni dolaze i šlepaju auto. Rezultat; oni nisu krivi otišao je alnaser , odnosno kucište od alnasera je puklo.Promjenili su alnaser , kuplung i ja placam racun 2.360,00kn gdje je ukljuceno i šlepanje od 200kn.Zanima me da li je moguce da je prvi rad na motoru mogao uzrokovati pucanje kucišta alnasera , i da li je ok da su mi naplatili šlepanje? Danas auto vozim prvi dan nakon svih navedenih popravaka i mogu reci da mi opet nešto zvuk ne štima(imam osjecaj da to nešto opet nije naštelano kako treba, ako je to uopce moguce naštelat), staklo na vratima opet ne mogu otvorit.
ODGOVOR:Prema svemu što ste naveli mislim da niste odabrali kvalitetan servis. Nije u redu da ste platili šlapanje. Anlaser može puknuti ako se krivo zategne odnosno kada ne stoji pravilno u svom dosjedu. Nakon svih radova koje ste obavili motor bi trebao normalno raditi i voziti.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA - POVECANA POTROŠNJA

Datum objave: 14.03.2010 10:48:00
Slika
PITANJE: Poštovani, prije više mjeseci, na moj upit, ste mi dali savjete kako rješavati problem: motor je trokirao na srednjim, ka višim okretajima - ne uvijek, bez ikakvih pravila (55000 km). Auto je servisiran redovito, nije puno voženi.Buduci da sam riješio problem, smatram potrebnim da Vam to javim: problem je bio u varijatoru (usisna bregasta) VVT-i controlleru koji sam dao zamijeniti. Zamjena je uslijedila nakon što mi se u više navrata upalila žuta žaruljica 'check engine'.Sada bih Vas lijepo zamolio da mi pokušate odgonetnuti: nakon te zamjene, auto se ponaša OK, više ne trokira, ali zapazio sam slijedece: - motor je promijenio zvuk - jace se cuje, u leru radi nemirnije, treba mi više vremena da dostignem vecu brzinu i cini mi se da više troši goriva. Buduci su svi dijelovi (osim varijatora) stavljeni isti (bregaste, lanac, napinjac)- bio sam cijelo vrijeme pokraj, da li je nešto loše montirano: npr. napinjac lanca ili slicno ...
ODGOVOR:Povecana potrošnja goriva i lošije ubrzanje mogu nastati radi slijedecih faktora : preveliki tlak goriva, necisti injektori, leptirasti ventil, aktuator minimuma, ECT senzor, IAT senzor usisne grane, MAP senzor, regulator tlaka goriva, mehanicko stanje motora, lambda sonda, ECU centrala. Sve navedeno treba ispitati i uzrok ce se sigurno otkriti.
Provjerite po potrebi i fazu motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 13.03.2010 18:57:00
Slika
PITANJE: Skidao sam glavu motora otišla je brtva glave pirio je crijeva od vode.Sada kad sam ga sastavio poceo je lupati kao varijomat faze moja predpostavka,zanima me kako ufaziti bregaste.
ODGOVOR:Da bi ovaj motor postavili u fazu potrebno je imati tri specijalna alata . Bez njih to nije moguce napraviti. Prvi alat služi za blokadu bregastih osovina ( ispušna, usisna bregasta osovina ), drugi alat služi za namještanje položaja radilice. Ovaj alat se sastoji od odgovarajuceg prikljucka koji se fiksira umjesto prve svjecice i komparatora koji se fiksira na navedeni prikljucak. Treci alat ( bez kojega se može ) je kljuc za natezac zupcastog remena. Navedeni alati tocno definiraju položaj bregastih osovina i tocan položaj radilice.
Radi toga kod ovoga motora ne postoje karaktreisticne oznake (markacije ) na pojedinim remenicama.
na vrh Povratak na vrh