Danas je: 28.05.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XSARA - BROJAC OKRETAJA MOTORA

Datum objave: 20.09.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa obrtomjerom, kad je vozilo hladno radi najnormalnije, kad se malo zagrije vrati se na nulu, najvjerovatnije da je u pitanju neki kontakt, ali ja ne znam gdje je to spojeno pa ako može mala pomoc od vas. Radi se o vozilu Citroen xsara 1.9 TD 1998 god.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora može ispadati iz funkcije radi RPM sezora, radi elektricne instalacije, radi instrument ploce, radi samog instrumenta za broj okretaja. RPM snzor se nalazi na motoru u donjem dijelu kod radilice, elektricna instalacija povezuje navedeni senzor sa instrument plocom i ide preko ploce s osiguracima, instrument plocu je potrebno demontirati kako bi eventualno istu pregledali.
na vrh Povratak na vrh

DAIHATSU CHARADE - PROBLEMI NAKON POLUGENERALKE

Datum objave: 28.03.2011 00:30:06
Slika
PITANJE:

imam Daihatsu Charade 1.0TD,
prilikom jedne vožnje pocela je sama ubrzavati i dizati okretaje, stisnuo sam kuplung i ugasio auto i tako "klizeci" stao. Kada sam ga nakon 2 sata pokušao opet upaliti auto je dimio jaki crni dim i nije mogao normalno raditi. Dva sata nakon toga opet sam ga upalio i onda je radio kao da se ništa nije dogodilo. Inace na motoru je radena polugeneralka (mjenjao se samo dihtung glave), od polugeneralke je napravio 500km i onda se desio taj problem. Od tada ga nisam više vozio, nego sam krenuo sa popravkom. Imao sam drugi turbo i bosch pumpu, te sam promjenio to dvoje. Nakon što sam izvadio stari turbo osovina turba je imala lufta oko 2 milimetra. Takoder motor dimi na iberlauf, ne jako, ne slabo, ono srednje. Nakon što je motor otkazao prvi puta na filteru od zraka nije bilo tragova ulja, znaci nije bacio ulje kroz iberlauf. Nakon što je promjenjen turbo i bosch pumpa auto je oživio i dosta jace vuce i više ne dimi crno, nego samo blagi sivi dim i to na 3500-4000 okretaja, a prije je dimio jaki crno plavi dim na 3000-4000 okretaja. I sad auto stoji, ne znam dali je ispravan pa sam se obratio Vama da mi pokušate reci dali sam možda rješio svoj problem ili je ipak nešto drugo moglo izazvati problem. Dali bi možda mogle biti pare iz iberlaufa za taj problem? Molim Vas da mi odgovorite na moja pitanja jer bi htio pripremiti taj auto za registraciju pa da mi se ne dogodi najgore, da registriram auto pa da mi se onda opet dogodi ista stvar. Unaprijed Vam se zahvaljujem na trudu i volji.

ODGOVOR:

Kada ste uredivali glavu motora trebalo je izmjeriti i istrošenost cilindara. Ako je istrošenost veca od 0,10 mm tada je trebalo obaviti i obradu cilindara na prvu prekomjeru ( specijalu ). U protivnom se ne postiže kvaliteta ako se zamijene samo klipni prsteni.
Vaš motor treba imati kompresiju 27 bara i više, ako to nije tako onda imate pojave kao što ste i vi opisali . Ulje u cilindar može doci na tri nacina i to putem oduška iz kartera, preko vodilica ventila, preko turbine. U ovom slucaju izmjerite tlakove kompresije, provjerite istrošenost osovine turbine, ispitajte dize. Kompresija mora biti barem 25 do 26 bara, dize moraju imati propisani tlak i oblik mlaza, turbina ne smije imati veliko istrošenje na osovini. Ventili moraju biti podešeni na propisani nacin.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEUGODAN ZVUK

Datum objave: 19.09.2009 11:23:00
Slika
PITANJE: Zbog neugodnog zvuka koji se javljao nakon hladnog pokretanja motora, zamijenjen je mikro remen na astri G (Z16XE, 66 000 km, 12/2004). Nedugo nakon toga neugodan zvuk se ponovno javlja, posebice kod ukljucenja vecih potrosaca kao sto je klima uredjaj i to prvenstveno kada je motor hladan. Postoji li nacin da se ovaj neugodan zvuk izbjegne ?
Na spoju crijeva koje ide od zracnog filtra i usisne grane pojavio se kondenzat koji bojom podsjeca na ulje, no viskozitetom vise podsjeca na vodu. Treba li se sto poduzeti u svezi ove pojave ?
ODGOVOR:Zvuk koji ste naveli može nastati radi nekoliko mogucih faktora a to su: mikro remen, natezac remena, ležaj natezaca, ležaj osovine koju pokrece mikro remen. Ispitajte sve navedeno. Pojava kondenzata na mjestu koje ste naveli nije uobicajena. Navedenu pojavu bih mogao objasniti nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FORD SIERRA - PROBLEM S GRIJANJEM

Datum objave: 19.09.2009 11:07:00
Slika
PITANJE: Imam u vlasništvu Ford Sierru iz 1992. godine i ne mogu nikako doci do vruceg zraka u ventilaciji, ne grije unutrašnjost auta. Temperatura motora se pokazuje OK, sva crijeva od vode su vruca, mali hladnjak je takoder vruc ali ventilator nikako da puše toplo vec je zrak mlak više hladan nego topao. Postoji li kakav ventil ili nešto slicno a da to ne mogu vidjeti jer mi je ovo smiješno.
ODGOVOR:Grijanje na ovom vozilu funkcionira tako da hladni zrak izvana dolazi na radijator grijaca, zagrijava se i grije kabinu. Najcešci problem je u kolicini hladnog zraka koji se pomocu odgovarajucih zaklopki usmjerava na radijator grijaca te se na taj naci pojacava ili smanjuje intenzitet grijanja. U ovom slucaju potrebno je provjeriti navedene zaklopke i dotok vanjskog zraka na grijac. Nakada je za to potrebno demontirati kompletno kucište grijaca.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - ZVIŽDANJE IZ PREDJELA MOTORA

Datum objave: 19.09.2009 10:51:00
Slika
PITANJE: Slucajno sam na netu našao vašu stranicu i moram vam iskreno reci da sam se oduševio! Svaka vam cast na tome što odvajate svoje dragocjeno vrijeme i pomažete nama kojima je vaša pomoc potrebna!
Želim vam puno srece u daljem radu!
A sad i ja imam jedno pitanje:
Naime, vlasnik sam peugeota 407 2,0 HDI 136 PS. Auto je 2005. god. i prešao je 154.000 km.
Prilikom dodavanja i otpuštanja gasa, bilo u leru ili u vožnji, u granici oko 1500-2000 obrataja cujem nekakvo zviždanje iz predjela motora. Vecina mi kaže da je u pitanju turbina, samo što neki kažu da je odradila svoje, dok mi drugi kažu da je to normalno jer navodno svaka turbina zviždi u manjoj ili vecoj mjeri. Zviždanje je izraženije dok je motor hladan. Zanima me vaše mišljenje o navedenom problemu? Ne znam koliko je bitno napomenuti da sam nedavno promjenio filtere i ulje i da sam umjesto 5w40 koje preporucuje proizvodac nasuo 10w40. Cuo sam mišljenje da viskozitet ulja utice na jacinu zviždanja turbine pa me zanima koliko je to tacno? Takoder, nakon vožnje dok auto još radi u leru, primjeto sam da iz auspuha izlazi nekakav plavo - bijeli dim u malim kolicinama u periodu 30-60 sekundi nakon cega prestaje. Ovo sam primjetio po noci na svjetlosti jer je po danu gotovo neprimjetno.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati radi istrošenosti ležajeva turbine ali može nastati i radi propuštanja na tlacnoj strani turbine ( kompresorska strana ). Takav zvuk se stvara kada na nekom tlacnom vodu ( gumena cijev, brtva, intercooler, brtva usisnog kolektora ) nastaje propuštanje stlacenog zraka. U tom slucaju potrebno je samo zabrtviti kriticno mjesto ( obujmica ili brtva ) i zviždanje nestaje. Ako je uzrok zvuka dotrajalost turbine istu bi trebalo servisirati . Odgovarajuce motorno ulje je 5W-40. Pravovremenom izmjenom motornog ulja i filtera produžavate trajnost motora i turbine. Ako ste u mogucnosti to radite svakih 6 mjeseci ili svakih 15.000 km. Plavo bijeli dim može biti od ulja koje dolazi u ispušni sustav i to preko istrošene turbine ili preko vodilica ventila.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - KOMANDA SPOJKE

Datum objave: 19.09.2009 09:50:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi pomognete oko sljedeceg problema, auto je Citroen Xsara 2.0 HDI 2003 g.. Propada mi papucica kvacila i usljed propadanja cuje se zvuk kao da nešto "preskoci"(opruga ili sl.) iz podrucja papucice, nakon toga ja vratim papucicu u pocetni položaj i neko vrijeme radi normalno.Moje laicko mišljenje je da nije u pitanju lamela buduci da se cuje zvuk preskakanja u podrucju papucice i, kad papucica radi ok, namam nikakvih problema oko promjena brzina i odvajanja kvacila.
ODGOVOR:Poteškoce koje ste naveli povezani su sa komandom spojke. To je veza izmedu potisnog ležaja i same pedale spojke. Navedena komanda ima automatsko podešavanje i u momentu kada ta automatika zakaže pedale propadne a šaltanje nije moguce. Ispitajte navedenu komandu spojke, obavite potrebnu doradu ili zamjenu iste. Za to nije potrebno demontirati mjenjac.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 1,9 TD - STAVLJANJE MOTORA U FAZU

Datum objave: 19.09.2009 09:44:00
Slika
PITANJE: Prvo pohvala za Vašu stranicu i to ne samo radi entuzijazma i strpljenja s kojom to radite vec i zbog strucnosti koja se ocituje u sitnim detaljima na jednom tako širokom polju kao što su motori na vozilima koji se zaista razlikuju u tako brojnim bitnim sitnicama.
Molim Vas, u koliko raspolažete tim informacijama, za proceduru stavljanja u fazu PEUGEOTOVOG motora 1.9 TD (1995-g ). (Naime, teoretski znam podosta o proceduri stavljana u fazu motora ( pri izmjeni klinastog remena ), ali mehanicar koji bi to trebao napraviti mi je napricao nekoliko ne suvislih stvari oko te procedure pa osobno mislim da to na na PEUGEOTU nikad nije radio. Može li se opce na tom motoru podesiti motor u fazu bez specijalnog alata za osiguranje položaja bitnih dijelova pri štelanju motora u fazu, jer on definitivno ne raspolaže istima za taj motor vec sve namjerava podesiti samo prema oznakama ( markerima). Isto tako Vas molim za info na kolike zazore se štelaju ventili (usis -ispuh) kako bih se uvjerio da uopce raspolaže kalibriranim kontrolnim plocicama za to i kako se fizicki izvodi kontrola i namještanje predpaljenja?
Na žalost, koliko god se trudio nisam nigdje mogao dobiti te podatke.
ODGOVOR:Prilikom zamjene razvodnog mehanizma ( zupcasti remen, ostalo )koriste se alat za tocan položaj radilice, alat za blokadu zamašnjaka, alat za blokadu visokotlacne pumpe, alat za blokadu bregaste osovine. Ne bih komentirao da li netko to može tocno i precizno napraviti bez navedenih alata. Usisni ventili se podešavaju na 0,15 mm, ispušni ventili se podešavaju na 0,30 mm. Predpaljenje se obavlja specijalnim alatom i iznosi 0,57 mm na glavno remenici visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - LAMBDA SONDA ?

Datum objave: 19.09.2009 09:35:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem sa novo kupljenom lambdnom sondom.
Vozim fiat tipo 1.4ie 90g mjenjao sam sondu i katalizator pa me zanima da li ikako moze doci do kvara na sondi iako je nova, jer mi auto isto radi.Svijecice su mi cadavo crne no usisni dihtung sam isto tako mijenjao i crijeva komplet za usis,no motoric ler gasa radi jer vidim da se krece,inace pali iz prve, malo padova okretaja ali ne zaletava se,kad pustim ga u 2 brzini bez gasa on nacukava a kad vozim dere se a ne ubrzava.Zato vas molim ikako ako ima nade sa tom sondom jer je zamjenska bosh da je zamjenim pothitno garancija je 1 god unaprijed hvala?!
ODGOVOR:Ako postoje greške na sustavu ubrizgavanja i sustavu paljenja ( a na vašem vozilu sigurno postoje ), možete montirati bezbroj novih lambda sondi ni jedna nece raditi. U sustavu ubrizgavanja prevelika kolicina goriva ( crne svjecice ) blokira rad lambda sonde. Isto tako loše svjecice, kablovi, razvodna kapa, bobina, mogu takoder blokirati lambda sondu. Ispravno rješenje je dijagnostika sustava paljenja i sustava ubrizgavanja , otklanjajnje grešaka, eko-test . Dobar eko-test je potvrda da su mehanicki sustav motora, sustav, paljenja, sustav ubrizgavanja u dobrom stanju.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - ŠTUCA

Datum objave: 17.09.2009 11:20:00
Slika
PITANJE: Pratim Vasu stranu i moram reci da ste izvrsni. Inace vlasnik sam ford mondeo mk3 2006 g. 2.0 tdci 96 kw motor N7BB i imam problem sa stucanjem auto. Auto ponekad stuca na nekih 1500-1600 obrtaja. Isti ima EGR ventil elektronski Euro IV. Na dijagnostici je pokazalo
gresku p0409 i kad smo je ispbrisali onda nije se opet pojavila a auto stuca. Pri malo turiranje izbacilo je na komjuteru vrenost otvaranje ventila 0 pa 1 mm . Kad smo iskopcali EGR od priklucka
na komjuter pokazuje otvorenost ventila 8 mm i sa iskopcanim EGR-om auto ne pokazuje nikakve znakove stucanja i ide odlicno. Nakon toga smo ocistili EGR i usisnu granu i kad smo ponovo stavili na dijagnostiku otvorenost ventila je pokazivala do 2 mm. ali auto ponovo stuca pri voznji mada cini mi se za nijansu manje. Posto se radi o veoma skupim delom kod nas je 500 Eura,kako se osugurati dali je problem do EGR ventilom ili je posredi nesto drugo. Inace sve filtere su promenjene. Kad se vozi nad 2000 obrtaja auto ide odlicno. Ako je neispravan EGR dali postoji neko alternativno resenje, (zaceplivanje ilii nesto drugo) ili se mora promeniti.
ODGOVOR:Svaki servis treba snositi rizik ako zamijeni dio kojega nije trebalo mijenjati. Najbolji nacin da ispitate EGR ventil je da na kratko ugradite ispravan drugi EGR ventil ( može biti i rabljeni ). Ako niste u mogucnosti obaviti navedenu kontrolu zatražite uslugu ovlaštenog servisa koji sigurno ima takav ventil na skladištu i koji može obaviti navedeu kontrolu na nacin da na kratko ugradi novi ventil te da ga po potrebi opet demontira.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA - ZAMJENA VENTILA

Datum objave: 15.09.2009 11:58:00
Slika
PITANJE: Poštovani,imam poveci problem (a izgleda da je najveci moje neiskustvo).
Prošle godine baš u ovo vreme (septembar) kupio sam polovnu Toyotu Corollu 1.6 (110KS,Hatchback) 2000. godište.Pre kupovine odvezao sam auto u ovlašceni servis na unapred dogovoreni tehnici pregled. Tražio sam da provere apsolutno sve od boje do eventualnih radova na motoru i sl.Pregled je obavljen, auto je dobio odlicnu ocenu i isti sam pazario.Kroz nekoliko meseci sam shvatio da je veliki potrošac ulja (600g na 1000km).Odlucio sam da po savetu nekoliko ljudi sa toyotinih foruma zamenim gumice na ventilima i time bar za neko vreme ublažim potrošnju.Intervenciju su obavili u servisu u kome je inace i prvi put pre kupovine automobil proveren. Zamena je samo povecala potrošnju ulja.
Da moj problem bude veci, u povratku automobil gubi snagu i jedva uspevam da savladam uzbrdicu na Fruškoj Gori.Motor od tada drhti u leru, pomeraju se i dihtung gume na vratima.Pri prvom startovanju motor koji se do zamene gumica ventila i štelovanja ventila nije cuo sada radi kao dizel.Ler gas je isuviše mali, pada ispod 600 obrtaja pa mi se cini kao da ce se automobil ugasiti.Ali kako problemi ne idu sami moja agonija se nastavlja još jednom mukom.U povratku sa servisa pocinjem da osecam buku u vidu zamajca.Posle nepunih 1000km nakon toga buka postaje sve primetnija.Kako ne živim u gradu u kome sam vršio intervenciju zamene gumica na ventilima, ovu buku prijavljujem dan ranije nego što sam iz grada krenuo kuci. Auto pregledaju i daju mišljenje da su lageri u pitanju.Na moje insistiranje da provere menjac isti su u vožnji proverili i rekli da je sve u redu jer rucica ne drhti i sve ide "podmazano".Stižem u svoj grad i nakon par dana odlazim do radionice koja se bavi "majstorlukom" raznih vrsta.
Kod njih menjam paknove na prednjim tockovima i tražim da mi podignu auto i provere lagere u tockovima.Na moje veliko iznenadenje majstor detektuje da buka dolazi iz menjaca koji je uz to još i raden (nije original). Servis mi to nije prijavio ni kod prvog pregleda vozila a kamoli kasnije, a moram da priznam da je i više nego uocljivo.
Gubim poverenje u ovlašcene servise.
Pitanja:
1. Da li je zamena ventila mogla da prouzrokuje vecu
potrošnju ulja?
2. Kako da ponovo obezbedim bešuman rad motora (kao pre štelovanja ventila)?
3. Zašto iz mog menjaca dolazi buka, na šta sluti i
mogu li ga voziti i dalje bez bojazni da cu nešto
dodatno "srediti"?
Ocajan sam.
Što se menjaca tice njegova rucica ne "drhti" ali mi
pravi problem ubacivanje u rikverc - uvek "zagrebe".
ODGOVOR:Odgovor na vaša pitanja bi bio: zamjena ventila ( ako je obavljena po pravilima struke ) treba smanjiti potrošnju ulja, ako je potrošnja ulja povecana može se sumnjati u kvalitetu obavljenih radova, vaš motor treba pregledati strucna osoba ( majstor svoje profesije ), predložiti rješenje, obaviti potrebne popravke, nakon obavljenih mehanickih popravaka potrebno je obvezno ispitati i otkloniti sve nedostatke na elektronskom sustavu ubrizgavanja goriva, po potrebi treba obaviti i kontrolu sustava paljenja, nakon ovako obavljenih radova vaš ce motor opet biti potpuno ispravan za dugi niz godina,rucica mjenjaca podrhtava radi nepravilnog rada motora, buka iz mjenjaca može nastati radi oštecenja ležajeva mjenjaca, radi nedostatka ulja u mjenjacu, radi lošeg ulja u mjenjacu, radi oštecenja zupcanika u mjenjacu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT COUPE - ZAMJENJEN DIHTUNG KOLEKTORA

Datum objave: 14.09.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: fiat coupe 2.0 20v turbo,promijenio sam na kolektoru dihtung i od tada nece da vuce auto.kao bez turbine,ali turbina nije dirana,jel moguce kakav ventil ili senzor....
ODGOVOR:Prilikom spomenutih radova postoji mogucnost da se dogodi neki previd ili propust. Najcešce je to: konektor koji se zaboravi ponovno spojiti ( mjerac protoka, senzor temperature usisanog zraka, senzor tlaka zraka, podtlak na ventilu turbine, usisne cijevi turbine, tlacne cijevi turbine, ventil regulacije tlaka turbine i sl. ). Isto tako moguce je da je u turbinu neplanirano došla necistoca koja ometa rad turbina ili smanjuje njezinu ucinkovitost.
Potrebno je pažljivo provjeriti sve detalje i samu turbinu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA -OTEŽANO BIRANJE BRZINA

Datum objave: 14.09.2009 22:48:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel corsu 1.7 dti 2002g sa prijedenih 80 000km.Auto je super,jedino što me izrazito smeta jest mjenjac.Naime zamjenjene su poluge biraca plasticne metalnima,i došlo je do poboljšanja no muci me ulazak u 3. brzinu te iz 4 u 3.Nema nikakvih zvukova nego jednostavno ne ulazi baš glatko kao u ostale brzine,pa vas molim pomoc,savjet,te otprilike ako znate uzrok cijenu cca kod vas za popravak.
ODGOVOR:Bez direktnog uvida na samom vozilu mogu dati opceniti odgovor. Mehanizam za biranje brzina može se podešavati te tako pokušati dobiti što lakše mijenjanje brzina. Isto tako pojedini dijelovi mehanizma ne smiju biti bez odgovarajuceg maziva koje smanjuje trenje. Na otežano mijenjanje brzina može utjecati i sama spojka. Pregled Vašeg vozila bi bio besplatan.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 - RUKAVAC MJENJACA

Datum objave: 14.09.2009 22:40:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine! Vidim da vec odavno dajete savjete ali sam ja tek danas nasao Vas sajt! Svaka Vam cast za ovu rubriku, mnogo moze da pomogne amaterima...
Nego, imam jedan problem pa bih molio pomoc: na mome Volvu 1.9 S40td, 1998, 90ks se u zadnje vrijeme pojavio neprijatan problem a to je curenje ulja iz mjenjaca i ostavlja trag na parkingu. Podigao sam auto i utvrdio da ulje izlazi iz mjenjaca na desnoj strani, na mjestu gdje se povezuje desna poluosovina i mjenjac. Utvrdio sam da poluosovina ima luft u trokugl spojnici (dosta veliko klimanje!) i da se to klimanje prenosi na ozljebljni rukavac iz mjenjaca (doduse manje klima, ali klima!). Mozete li mi reci da li je to normalno i podatak o oznaci i kvaliteti izlaznog semeringa na rukavcu? Motor je (mislim i mjenjac!?) proizvodnje Renault.
ODGOVOR:Rukavac mjenjaca se ne smije znacajno pomicati u svom ležištu. Ako je to tako onda to može biti uzrok curenja na semeningu rukavca. Navedeno curenje je vrlo neugodno i to ne radi masnoce koja ostaje ispod vozila nago radi nemogucnosti kontrole nivoa ulja u mjenjacu (kontrola je moguca na servisnoj dizalici ili kanalu ). Kada nema dovoljno ulja u mjenjacu isti može doživjeti ozbiljno oštecenje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - ZRAK U SUSTAVU GORIVA

Datum objave: 04.09.2009 18:29:00
Slika
PITANJE: Molim Vas,gdje se nalazi pumpa za gorivo kod LAGUNE 1,9dci GRANDTOUR DINAMIQUE 2003godište.
Moj problem je taj što kada predem malo duži put od 70km pa na dalje i zaustavim se (ugasim,parkiram auto)i ako ga upalim nakon 10-15 minuta tad je sve OK. Ako auto stoji 30-tak min do 1sata tada nece da upali. Utvrdio sam da cim ugasim auto pocne mi se vracati gorivo,pocnu se pojavljivati mjehurici zraka u cjevcici koja dolazi na filter goriva. Da ponovim ako auto odstoji pola sata do sat tada nece da upali (normalno vergla)jer nema goriva,ako auto ostavim duže vrijeme 4-5 sati tada ce upaliti. Meni djeluje kao da se poslije duže vožnje pregrije pumpa koja šalje gorivo i da onda nece da ga pogura,a kada se ohladi onda funkcionira. Mada mi nije jasno zašto se pocne odmah vracati gorivo da li ima kakav nepovratni ventil koji je možda stradao i gdje se nalazi. Inace auto normalno upali cim' rucnom (gumenom)pumpicom na pumpam gorivo.
Zahvaljujem se na Vašem vremenu i trudu što nama laicima pomažete.
ODGOVOR:Prisustvo zraka ne smije postojati u sustavu goriva. Uzroci tome mogu biti nepovratni ventil goriva, kucište filtera goriva, loši spojevi na cijevima dovoda goriva, dobavna pumpa ( nalazi se u rezervoaru ). Drugi uzrok je senzor radilice. Isti ne daje impuls nego tek kada se ohladi. Riješite najprije prisustvo zraka u gorivu. Nepovratni ventil se treba nalaziti na povratu goriva iz visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - TROŠI ULJE

Datum objave: 04.09.2009 18:25:00
Slika
PITANJE: postovani gosp.meicu,prvo da se zahvalim bogu sto postoje jos uvijek takvi ljudi kao vi na zemlji!prije 5 mjeseci kupio sam audi a4 2.0 benzin iz 2002god.presao je 130000 i izuzetno mi se svidio dosad.kad sam ga tek kupio odvukao sam ga u ovlasteni audi servis (ASAAUTO SARAJEVO) i rekli su mi da je udobrom stanju osim lamele,koju sam odmah zamijenio (komplet set kvacila).s obzirom da sam ga prthodnih mjeseci vozio uglavnom po gradu nisam puno prelazio medjutim poslije god, odmora primijetio sam da trosi ulje 1l na 800 km.momak koji radi u pomenutom servisu radi i privatno kuci poslije posla pa mi predlaze da zamijenim uljne karike i kaze da ce me to kostati oko 1000 eura.e sad sam u dilemi dali da njemu povjerim taj posao ( NAVODNO JE JEFTINIJI NEGO U SERVISU) ili da ipak odem u servis.auto izuzetno dobro radi,nema dima,motor je suv...trebam li odradit kako kaze MAJSTOR polugeneralku ili ne jer je ipak presao samo 130000.
ODGOVOR:Potrošnja ulja kou ste naveli je povecana. Sama potrošnja nastaje na vodilicama ventila i ili na sustavu klip-cilindar. Ako vozilo ima stvarno samo toliko kilometara koliko ste naveli onda je logicno za ocekivati da treba samo urediti glavu motora ( vodilice ventila ). Da li je potrebno mijenjati i klipne prstenove to se može reci tek nakon pregleda Vašega vozila. Ukoliko sumnjate u nalaz servisa koji je predložio navedene radove, zatražite mišljnje još jednog servisa od povjerenja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 - PODEŠAVANJE KUTA PREDPALJENJA

Datum objave: 03.09.2009 22:06:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc.Kako se namješta palenje na reno5 dizel? Motor je 1.6 kod motora F8M. Ozubljen je dobro i pali i trebao bi podesiti staticki kut paljenja komparatorom.Na kucištu mjenjaca postoje oznake 0 i 8 i još dvije linije bez oznake dok je na zamajcu jedna crta.
ODGOVOR:Kut predpaljenja se podešava tako da se na zadnju stranu visokotlacne pumpe ( potrebno demontirati metalni cep ) ugradi komparator s odgovarajucim prihvatom koji se fiksira na navoj metalnog cepa koji je prethodno demontiran. Nakon toga motor se dovede u fazu ( poklapaju se oznaka na zamašnjaku i nula na kucištu mjenjaca ). Iz tog položaja potrebno je okretati lagano radilicu prema natrag sve dotle dok se kazaljka na komparatoru ne umiri ( u jednom trenutku ona ce stati ). Kada je kazaljka stala na komparatoru se namjesti položaj nula tocno na samu kazaljku. Sada se vrlo polako radilica opet okrece u pravom smijeru prema napred i to tocno do položaja kada se poklopi oznaka na zamašnjaku s nulom na kucištu. Kada su se spomenute oznake poklopile na komparatoru se ocita kut predpaljenja a on za vaš motor treba biti 0,65 mm. Ako je ocitana vrijednost veca ili manja od navedene , zakretanjem visokotlacne pumpe natrag ( ranije paljenje ) ili naprijed ( kasnije paljenje ) potrebno je dobiti vrijednost 0,65 mm. Kada se navedena vrijednost postigla visokotlacnu pumpu propisno zategnete i postupak podešavanja je gotov. Treba smo izvaditi mjerni uredaj i staviti prvobitni metalni cep na svoje mjesto.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PROBLEM SA KOCNICAMA

Datum objave: 03.09.2009 21:55:00
Slika
PITANJE: Fiat stilo 2002 1.8 dynamic 98kw
Imam problem sa kocnicama tj. celjustima i vodilicama. one doslovno klapaju, kad prodem preko neravnina imam osjecaj da ce se auto raspast i kod svakog kocenja one škripe. to je tako neugodan zvuk kao kad vlak koci. recite mi kako popraviti kvar (sve je što se tice ovjesa u redu jer vodim racuna o autu)
ODGOVOR:Prednje kocnice mogu lupati zbog disk plocica i zbog vodilica kocnih kliješta. Ako su uvašem slucaju istrošene vodilice kocnih kliješta iste možete ( pokušati ) nabaviti kod ovlaštenog servisa. Ako se to ne može ( što ne bi bilo cudno ) tada ostaju samo dvije mogucnosti da zamijenite kompletan sklop s vodilicama ili da napravite nove vodilice od odgovarajuceg materijala. Ova druga varijanta isto nije jeftina jer je zahtijevna za izradu .
na vrh Povratak na vrh

BMW 520 - KAD HOCE DIMI,KAD NECE NE DIMI ??

Datum objave: 03.09.2009 21:47:00
Slika
PITANJE: Prvo pozdrav vama i onome što radite, Zakon ste
Imam problem i nikako da mi netko sa bar polusigurnošcu kaže što mi se dešava sa autom.
Problem je sljedeci auto je BMW 520i 2004g. Sa 110 000 km. Kao 1. 50 puta ga upalim i sve je u redu i onda 51 put iz auspuha izbaci ogroman oblak nekog sivog ili plavog dima. Nadalje, ponekad ako malo jace udjem u oštar zavoj isto u retrovizoru vidim oblak bjelo plavog dima.
Nekad npr zamjenim auto sa prijateljem pa vozim iza njega npr distancu 50 km i nevjerojatno je da npr 15 km lagano dimi pri naglijem ubrzavanju, pa sljedecih 15-20 km uopce ne dimi, Na diagnostici je pokazao kao da je ispušni ventil vanos sa greškom, ali to je navodni bilo zbog CCV ventila jer iz njega pare idu u vanos usisni pa dalje u ispuh... . U bmw Tomic su mi rekli da na tom autu cesto odlazi CCV ventil ili filter uljnih para ( ode membrana pa pušta pare u cilindre ili u ispuh, i da su to simptomi toga) Promjenili smo CCV ali promjene nema!! On kad hoce dimi kad nece ne dimi.
Ulje troši i iz auspuha npr. U garaži strašno smrdi i pece za oci, Normalno ide i bez obzira na topal, hladan kad on odluci nakon 30 ili 50 paljenja izbaci oblak dima. Molim vas pomozite, savjetujte... dali je moguce da su na tom autu i sa tim kilometrima istrošile KARIKE?????
ODGOVOR:Ako je dim bijelo plavi i ako ima miris po izgorenom ulju tada nema sumnje da dio ulja iz motora dolazi u cilindar a to se ne smije dogadati. Ulje može doci u cilindar na dva nacina i to kroz vodilice ventila i kroz sustav klip cilindar. Obavite mehanicku dijagnostiku motora nakon koje cete znati da li ulje ulazi u cilindar, na koji nacin, kako otklonit kvar. Prvi uvjet da motor ide dobro i da puno ne troši jest ispravan mehanicki sustav motora ( dobra kompresija, ispravni ventili i vodilice ventila, ispravan razvodni mehanizam, cisti usisni kanali u glavi motora, ispravna bregasta osovina ). Nakon što uredite mehanicki sustav motora po potrebi ispitajte i elektronski sustav ubrizgavanja goriva ( sve komponente sustava ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B1 - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 24.03.2011 19:59:32
Slika
PITANJE: Vectra b 1.8 16 v 1996godina vracajuci se sa godišnjeg dok sam vozio 150 bilo sve ok a kad sam usporio i stao na naplatnim kucicama odjednom se digla temperatura u crveno ugasio auto otvorio haubu crijeva nisu tvrda a ventilator vrti normalno otvorim posudu a iz nje krene malo voda prema van pa zatim nestane. posuda prazna naspem 3 litre vode do crte sve ok temperatura padne na 80 penje se do 90 i pada i tako stalno kad sam stigao doma nekih 250 km ujutro provjerim vodu opet je nedostaje skoro 2 litre moje pitanje sta bi mogao bit kvar?
ODGOVOR:Rashladna tekucina iz vašeg motora može nestajati na dva nacina i to nestajanje kroz motor i nestajanje na pojedine dijelove sustava hladenja. U prvom slucaju rashladna tekucina ulazi u cilindar i u vidu vodene pare ( izrazito bijeli dim ) izlazi na ispušni sustav.
Drugi moguci uzroci i mjesta curenja su: hladnjak, cijevi rashladnog sustava, pumpa za vodu, radijator grijaca, pojedina brtvila na motoru, kucište termostata. Najprije provjerite prvo što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

BMW 320D - MJERAC PROTOKA ZRAKA

Datum objave: 01.09.2009 12:55:00
Slika
PITANJE: Vozim BMW 320d/100KW/2000.
Prije godinu dana stradala mi je bosch pumpa pa je ugradena reparirana. Nekako u isto vrijeme promijenio sam i mjerac protoka zraka jer je motor na odredenom broju okretaja imao "rupu" da bi nakon toga normalno prihvatio gas. Sad mi se nakon godinu dana i predenih cca 20 000 km javljaju isti problemi. Serviser kaže da je u pitanju mjerac protoka zraka (da je oslabio ali da je i dalje ispravan), jer mu kompjuter pokazuje nedostatan tlak, te predlaže da se isti zamijeni.
Pitam: Je li normalno da se mjerac zraka mijenja tako brzo s obzirom na vrijeme ugradnje i prijedenu kilometražu, ili uzrok treba potražiti u necem drugom. Malo mi je to prebrzo s obzirom na njegovu cijenu od cca 3.000,00 kn ?
ODGOVOR:Nije normalno da nakon godinu dana opet nastane kvar na mjeracu protoka zraka. U vezi toga potražite mišljenje i drugog servisa jer su dva mišljenja bolja od jednog. Prije nego zamijenite navedeni dio jasno upitajte servisera da li ce nakon zamjene dijela motor opet normalno ubrzavati a to ce biti i potvrda da da li je mjerac protoka bio uzrok.
na vrh Povratak na vrh