Danas je: 19.04.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - DA LI GORIVO STARI ?

Datum objave: 16.03.2009 13:18:00
Slika
PITANJE: Postovani G Meic do sada sam vam se obratio par puta i svaki put ste mi resili problem i veoma sam vam zahvalan na tome.. sada imam jedno pitanje mozda malo glupo al me interesuje da znam. Sredinom prosle godine sam kupio novu astru classic II 1.7CDTI e pitanje je ovako da li ima neke veze ja sipam pun rezervoar i postrosim 10-15-20 litara i ja opet dopunim do vrha pa tako stalno da li mozda ima neke veze ono gorivo sto se ne potrosi pa ja dolijem novo da li ono gubi neku oktansku vrednost ili tako nesto ili bi bolje bilo da potrsosim rezervoar pa onda da sipam pun..
ODGOVOR:Nacin na koji punite gorivo je sasvim ispravan i time ne radite nikakvu štetu. Gorivo u rezervoaru ne može biti staro ako se automobil vozi. Razlog tome je što gorivo stalno cirkulira do motora i natrag tako da u jednom satu vožnje kompletno gorivo dode do motora i vrati se natrag u rezervoar. Veci nivo goriva je korisniji i za niskotlacnu pumpu koja se nalazi u rezervoaru jer je koncentracija necistoca u gorivu manja i temperatura goriva je niža što isto pogoduje pumpi.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 4 - KLIKTANJE U MOTORU ?

Datum objave: 16.03.2009 09:20:00
Slika
PITANJE: Najprije pozdav i pohvale za nesebicno pomaganje vozacima na mukama. A sada pitanje u vezi kliktanja u motoru. R4 ima 23 godine i 145000 km. Auto svo vrijeme sam održavam i nekih vecih problema nije nikada bilo s njime jedino što me to kliktanje nervira. Po meni radi se o ventilima koji se cuju prilikom ubrzanja i kad auto ide uzbro pod opterecnjem. R 4 ima razvodnik paljenja Ducelier . Platine sam naštimao na 0,40- svijecice na 0,60- ventile 15-20 (usis-ispuh)- pretpaljennje naštimao na 6 stupnjeva (kliktanje se jako culo) kada sam naštimao na 0 puno manje. Stavio sam nove platine, novu razvodnu kapu, novi kondenzator, novi filter zraka, novi filter benzina, nove kablove svjecica, nove svjecice Champion L92YC. Koristim gorivo eurosuper 95 u kojega dodajem olovo. Motorno ulje je Castrol Magnatec 15-40. Dali je možda malo oktana razlog za sve ove probleme? Jednom dok još nije bilo eurosupera na tržištu tankao sam u Sloveniji i motor je toliko poceo kliktati da je skoro nemoguce bilo naci okretaje gdje nije kliktao. Kad sam došao u Italiju na cilj i obavio posao otišao sam kod prijatelja da mi da jedan šlauf i istocio sam skoro svo gorivo te otišao na obližnju benzinsku postaju i natocio talijanski super 98. Auto je radio bez problema i kliktanja više nije bilo u nijednom režimu rada. Upravo zbog toga mislim da je najvjerojatnije naše loše gorivo u pitanju. Molio bih Vas Vaše mišljenje.
ODGOVOR:Navedeni zvuk koji cujete nije zvuk ventila nego zvuk vrlo štetnih detonacija u motoru. Ta pojava nastaje samozapaljenjem goriva u cilindru prije nego je na svjecici nastala iskra. Do pojave samozapaljenja može doci radi neodgovarajuceg goriva ( niski oktanski broj ), radi greške u statickom i dinamickom kutu predpaljenja, radi greške u fazi motora, radi velike kolicine naslaga na celu klipova. Dobro bi bilo da provjerite ispravnost vakumskog regulatora na razvodniku paljenja i da podesite staticki kut predpaljenja. Po potrebi koristite benzin 98 oktana.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI PD - LOŠE GORIVO

Datum objave: 16.03.2009 09:12:00
Slika
PITANJE: Redovno citam Vaše savjete i volio bih kada bi ste mi odgovorili na sledece pitanje .U Bosni postoji izražen problem sa kvalitetom dizel goriva koja na neki nacin štete u radu dizel motora , potrošnje ,ekologije , snage i možda još mnogo toga .Jedan moj prijatelj je dobio savjet od svog servisera da je dobro nasuti 1 litar ATF ulja u dizel gorivo i da se osjeti puno boji ucinak na radu motora itd. Za moj passat tdi pumpa dizna ,2004 god. U uputstvu za korištenje i održavanje auta ne stoji takvo nešto , pa Vas molim najljubaznije da mi odgovorite u ime i mnogih drugih citalaca šta uraditi po tom pitanju ?
ODGOVOR:Za vaše vozilo nemojte koristiti nikakvi ulje niti ATF ulje kao dodatak gorivu. U gorivo možete jedino stavljati odgovarajuci aditiv koji povecava cetanski broj goriva i koji neutralizira eventualne kapljice vode. Uz to možete još ranije nego obicno mijenjati filter goriva npr na svakom servisu a to je interval 10.000 do 15.000 km.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 B4 - RONDANJE U MJENJACU

Datum objave: 16.03.2009 09:07:00
Slika
PITANJE: Audi 80 B4 1.9 TD
Moram vam se zahvaliti na vašoj pomoci oko brojaca okretaja. Vi ste jedan od rijetkih koji sadrži tako veliki kvantum znanja o vašoj struci i imate želju ga podijeliti sa drugima. Znajte da ste jako cijenjeni i vaša profesionalnost je na vecoj razini. Nadam se da vas ne smetam sa pitanjima ali nedavno sam kupio Tog gore navedenog Audija i dobio sam ga za malo novaca, ali zato ima pokoju manu. Kad ste mi vec i prije pomogli zanima me dali bi mi mogli pomoci oko problema sa mjenjacem.
1. Ovako kad motor radi na leru i kad je pušteno kvacilo tada se cuje neko rondanje u mjenjacu, kao da nešto ima u njemu i to samo ponekad pri malim obrtajima, cim dodam gas ili stisnem kvacilo tada rondanje prestane. Kao da nešto struže.
2. Taj Audi ima daljinsko centralno zakljucavanje, i centralno radi normalno ( na vakuum ) ali kad ga zakljucam ili otkljucam samo mi par puta trepnu lijevi žmigavci, a desni ne, i na kontrolnom satu se upali samo lijevi žmigavci. Zanima me dali je to normalno za tu seriju Audija pošto je to stariji auto ili je negdje instalacija u prekidu, jer mislim da bi se trebala sva cetri žmigavca upaliti.
Zanima me najviše ovo prvo pitanje, ovo drugo je cisto informativno.
Gospodone Meicu, zahvaljujem Vam se i želim vam sve najbolje u daljnjem radu i nema dvojbe da ste jedan od najboljih u svojoj struci, što svjedoce i drugi na vašoj internet stranici.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete iz mjenjaca nastaje radi djelomicne istrošenosti ležaja mjenjaca i zupcanih parova mjenjaca. Zvuk se cuje samo kada se zupcanici slobodno okrecu u neutralnom položaju. Ova situacija nije zabrinjavajuca jer se tako može još dugo voziti. Radi preventive redovito kontrolirajte i mijenjajte ulje u mjenjacu . Problem sa centralnim može biti povezan s automatom žmigavaca ili upravljackim modulom daljinskog zakljucavanja.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - OVERBOOST

Datum objave: 12.03.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: citao sam da moj drugi auto Citroen C4 138 KS, 2.0 turbodiesel ima overboost.
1. Zanima me što je to tocno jer mi u servisu nisu znali reci i kako se koristi.
2. Da li u zimskim uvjetima pri niskim temperaturama treba auto malo na mjestu raditi prije kretanja za dobrobit mašine ili mogu odmah krenuti?
ODGOVOR:Superdobava ( Overboost ) to je kratkotrajno stanje kod kojega je tlak turbine veci od dozvoljenog a služi za svrhu ubrzanja vozila. Sustav se aktivira brzim pritiskom pedale gasa do maksimuma. U tom momentu poseban ventil ( takt ventil) zatvara regulacioni ventil tlaka nabijanja i tada maksimalna kolicina ispušnih plinova dolazi na turbinske lopatice kako bi se dobio maksimalni tlak turbine a u svrhu ubrzanja vozila.
Korisno je kratkotrajno zagrijavati motor na mjestu, ukoliko se mora odmah krenuti tada bi to trebalo raditi s malim brojem okretaja i slabim ubrzanjem.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ZAMJENA OPRUGA

Datum objave: 12.03.2009 23:09:00
Slika
PITANJE: Poštovani pratim vašu rubriku i meni osobno je jako zanimljiva .
Pošto volim citati o autima a sve je manje tekstova a i emisija o
polovnim autima i problemima time je vaša stranica još više za pohvalu.
Posjedujem Opel Corsu 1.4i ¨95g i nedavno sam primjetio da mi je pukla opruga na prednjem amortizeru u donjem djelu u samoj caši.
Sada me interesuje dali je moguce mjenjati samo jednu oprugu
Ili se moraju mjenjati u paru i dali je to puknuce moglo oštetiti i amortizer po da se i on mora mjenjati.
ODGOVOR:Na vašem vozilu možete mijenjati i jednu oprugu ali to nije mudro uciniti. Razlog tome je što postoji osjetna razlika u karakteristici stare i nove opruge ( sila, hod, progib ). Nove opruge nisu tako skupe a da to bude razlog štednje. Drugo rješenje je ugradnja rabljenih opruga jer su one istih karakteristika.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI ALTO - POTROŠNJA GORIVA ?

Datum objave: 12.03.2009 22:58:00
Slika
PITANJE: Najprije hvala za prethodne savjete, i iskreni, svi su bili na mjestu i da sam ih sve poslušao manje bi mi novaca falilo u džepu.
Odmah da kažem da nisam neki ovisnik o jakim brzim i markiranim automobilima, ali nešto mi je drugi izuzetno bitno, a to je tehnicka ispravnost vozila, cijena vožnje tj. potrošnja goriva i cijena održavanja.
Moje pitanje. Nedavno sam kupio SUZUKI ALTO 1,1 GL 2002. godina (MARUTI) - prešao 65000 km, kao drugi automobil u kuci. Da vam budem iskren, sve što sam ocekivao ot tog malig vozila to sam i dobio sem jednog.Motor izvrsno radi, nema trzanja gašenja, nemirnog rada što bi mogao ocekivati od tog malog benzinskog motora. Izvrsno se ponaša u hladnom pogonu i kad je zagrijan. Ovjes je OK,daje maksimalno udobnosti koliko se može ocekivati od takvog vozila i izvrsno služi svrsi. Istina da sam promjenio gume i nisam našao originale 155/65 R13 vec su stavljene 155/70 R13. Ono što mene zanima je potrošnja goriva. Gledajuci tvornicke karakteristike na internetu www.index.hr/Auto/baza/prikaz.aspx?model=741) maksimalna potrošnja ovog vozila bila bi 6,5 l u gradskoj vožnji, prosjecna 4,9. Ovo vozilo vozim polovicu predenih kilometara u hladnom pogonu, a druga polovica u rutama 15-25 km. Cesta je loša, uvjeti su brtski gorivo INA, automobil troši od 7- 8l.Zanima me, jesu li trvornicki podaci samo trgovacka caka, i da li nešta trebam poduzimati što se tice potrošnje. Kolika bi trebala biti potrošnja ovog automobila u prosjecnim uvjetima.
Ponovno napminjem da auto izvrsno radi ide normalno, cak na izlazu auspluha uopce ne postoji cadi.Totalno je cist kao da je opran.
Jedini problem je taj što u Hercegovini ne postoji servis kojem bi se obrato za bilo kakvu intervenciju na ovom automobilu. (Ne postoji ovlašteni servis prije Splita).
ODGOVOR:Tvornicki podaci baziraju se na idealnim uvjetima ( ravna cesta bez uspona, zagrijan motor, razuman broj zaustavljanja ne semaforu, gume tocno odredenih dimenzija, tlak u gumama, vanjska temperatura 20°C, relativna vlažnost 70% …. ). Vrijednosti potrošnje goriva u stvarnosti obicno odstupaju u plus. Provjerite ispravnost sustava ubrizgavanja i to rad lambda sonde i eko test.
na vrh Povratak na vrh

BMW 520 - ZAMAGLJUJU SE STAKLA

Datum objave: 12.03.2009 22:53:00
Slika
PITANJE: Dakle radi se o BMW-u 520i e34 1992 godište.Zamgljuje se staklo prvo vjetrobransko I bocna stakla.Upalim grijanje sad po zimi , stavim na najjace I nikako DA se stakla NE odmagle kako treba. Auto ima I šiber.U ljeti znam otvoriti šiber I tad nema problema , al u zimi je uvijek problem.Molim vas za savjet kako DA izbjegnem grešku I kako DA je uopšte pronadem.
ODGOVOR:Pojacano zamagljivanje vozackog stakla nastaje kada se skupi necistoca u kucištu ventilatora grijaca, kada nije dobra cirkulacija vanjskog zraka kroz grijac i ventilacijske kanale, kada radijator grijaca ( imalo ) propušta rashladnu tekucinu, kada zaklopke za usmjeravanje zraka na grijacu ne rade ispravno, kada ispod tepiha u vozilu postoji nakupljena voda ili vlaga, kada su zacepljeni kanali za odvod kondenzata s grijaca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - HOMOKINETICKI ZGLOB,....

Datum objave: 12.03.2009 22:48:00
Slika
PITANJE: U pitanju je megane coach 1.6e 97' godište. Prvo pitanje je vezano za izmjenu homokinetickog zgloba. Da li se može mjenjati samo zglob ili se mora u kompletu menjati i poluosovina, negdje sam procitao da se mora poluosovina mjenjati (tj da li je zglob nemoguce demontirati), te što pritom paziti kod demontaže? (istovremena izmjena obje poluosovine ili zgloba?) Auto kad je hladan ujutro teško ubacuje u prvu brzinu, cim se malo duže vozi sve je bez problema,napominjem ja bez problema ujutro ubacim u prvu ali kasnije ako negdje stanem na semaforu u prvu teško kao da zapinje...ostale brzine idu bez problema, kad je auto topao sve bez problema.
Ulja u mjenjacu ima, kontroliram stalno.
Nakon što mi je bila kontrolirana i ponovo zategnuta rucna kocnica (sajla),jer mi je bila ostala malo pritegnuta iako to lampica nije pokazivala a ja sam tako vozio,pa sam mjenjao zadnji ležaj, sad prilikom kretanja uzbrdo u rikverc cujem neko lupanje, škripanje i motor se zatrese..na ravnome se to ne dogada. I da sad rucna niže hvata nego prije.
Kako je hladno poceli su problemi sa paljenjem ali prije se to nije dogadalo, rashladnu tekucinu kontroliram, antifriz doliven prije zime. Ponekad ujutro teško upali, guši se ispod 750 okretaja, trokira, ja dodam lagano gas on se jednostavno ugasi. Onda upalim bez problema i vozim. Drugi slucaj upalim bez problema, vozim, dodem do prvog raskršca da stanem, cim stisnem kvacilo do kraja i prikocim auto se ugasi, okretaji samo padnu na nulu, i motor se ugasi bez onog trzaja..ja upalim vozim dalje i na slijedecem stajanju sve bez problema.
Dolazi mi veliki servis pa Vas molim što sve ide uz izmjenu zupcastog i vodene pume, na što moram pripaziti, auto je blizu 140 000km.
Otkad citam vašu rubriku cim vidim da netko pita za megana vidim da svi imamo slicne probleme, pa ako netko ima i ovakve nadam se da cete pomoci i meni i ostalima..Vaš vjerni citatelj.
ODGOVOR:Na vašem vozilu može postojati normalni homokineticki zglob i on se može mijenjati sam za sebe. Isto tako može postojati trokraki homokineticki zglob koji se mijenja u sklopu s poluosovinom. Detalj o kojemu zglobu se radi može se vidjeti bez demontaže istoga. Kod demontaže se pazi da ne nastane neko oštecenje.
Otežano šaltanje može nastati radi dotrajale spojke, radi mehanizma za šaltanje, radi istrošenosti u mjenjacu. Ulje u mjenjacu se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Antifriz se mijenja svake dvije godune.
Uz zupcasti remen mijenja se još natezac i pumpa za vodu.
Problem koji imate s gašenjem motora, nestabilnim brojem okretaja, lošim radom motora povezan je sa elektronskim sustavom ubrizgavanja goriva jer isti ne radi ispravno. Sustav je prilicno složen, ima puno senzora, mjeraca, aktuatora i upravljan je ECU racunalom. Iz toga razloga potrebno je obaviti dijagnostiku sustava jer se samo tako može doci do saznanja što je neispravno i kolika je cijena popravka.Najcešce greške su: niski tlak goriva, injektori, TP ventil, senzor TP ventila , MAP, IAT senzor, ECT senzor i sl.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI-ZAGADENJE OKOLIŠA ?

Datum objave: 24.03.2011 20:59:55
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic,imam jedno pitanje.Da li više okolinu zagaduje benzinski ili diesel motor. Citao sam da su u nekim zemljama zabranili ulazak automobila s diesel motorima u centar grada radi zagadenja pa me zanima da li je to istina. U katalogu od automobila piše da diesel ispušta manje CO2/km nego benzinski motor pa me zanima u cemu je stvar.
ODGOVOR:I benzinski i dizel motori svaki na svoj nacin negativno djeluju na naš okoliš i ekologiju. Starija generacija dizel motora je stvarala veliku kolicinu krutih cestica koja nije imala zakonskog ogranicenja nego je jedino mjerilo bilo zacrnjenje na ispuhu koje je moglo biti k=2,5 za obicne dizel motore i k=3,0 za motore s turbinom. Danas je situacija znatno drugacija jer moderni dizel motori po svojim tehnickim karakteristikama i rješenjima ( kompjutorsko upravljanje motorom ) desetak puta manje proizvedu krutih cestica i dušicnih oksida NOx. Slicnu evoluciju doživjeli su i benzinski motori kod kojih je najveci problem bila štetna emisija toksicnih plinova CO ( ugljicni monoksid ), HC ( ugljikovodici ). Kod ovih motora nastala je primjena reguliranih katalizatora s lambda sondom a sustavima takoder upravlja racunalo. Na ovaj nacin znatno se smanjila emisija štetnih plinova kao i potrošnja goriva po jedinici snage. Sve navedeno zadovoljava EKO-norme EURO-4 i EURO-5 .Ne bavim se pravnim niti medunarodnim propisima za ekologiju. Svi automobili na svoj nacin utjecu negativno na okoliš a najviše utjecu neispravni.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - PODRHTAVA NA LERU

Datum objave: 12.03.2009 22:33:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru G 1,8 16 V, 2001.g.; problem je slijedeci;
Auto u ler gasu 8na semaforu) ponekad ''podrhtava'' (oscilira br.obrtaja, pali se crvena lampica i kao da ce se ugasiti motor).Nije to svaki put, ponekad radi besprijekorno. Majstor mi je ocistio step motor i problem se smanjio.
Prošlog ljeta sam ugradio plin (sekvencijalni sistem) te zbog nemirnog rada ler gasa majstor mi je ponovo ocistio step motor i leptir ventil.Od tada kad motor radi na benzin podrhtavanja nema, ali se to manifestuje u radu na plin. Ljetos kad su bile visoke temperature problem se svodio samo na podrhtavanje u ler gasu (naravno kad je plin gorivo), medutim zimi (pojavom hladnih dana) nakon podrhtavanja motor se obavezno ugasi. Na moju reklamaciju, majstor koji je ugradio ''plin'' konstatovao je da motor kad radi na plin dobija informacije od kompjutora kao i kad radi na benzin i tu se neda ništa više uraditi.
Ja tako vozim cijelu zimu i na semaforu ili prebacim na benzin ili dodajem gas da se motor ne ugasi.
ODGOVOR:Za problem koji ste naveli nije dovoljno samo ocistiti step motor i leptirasti ventil nego je potrebno u potpunosti ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja benzina i komponente sustava paljenja. Nakon strucnog i temeljitog ispitivanja otkriti cete grešku ili greške koje svakako treba riješiti a to znaci i neke dijelove po potrebi i zamijeniti. Nakon dobro obavljenog posla motor mora besprijekorno raditi u svim režimima rada motora i pritom eko-test ( sastav ispušnih plinova ) mora biti dobar. Tek nakon ovoga kada se sa sigurnošcu može reci da motor radi dobro, može se provjeriti i plinski sustav. Na plinskom sustavu najcešci problemi su necisti filteri plinske i tekuce faze, senzor tlaka plina, senzor temperature rashladne tekucine, plinski injektori, emulator, reduktor tlaka. U ovom slucaju sigurno da ima rješenja samo je potrebna strucnost i motiv za rad.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OKRETNI MOMENT

Datum objave: 28.03.2011 01:23:53
Slika
PITANJE:

Zanima me što su zapravo ti njutnmetri koje ljudi stalno spominju i ako ih dizelaš ima više po tome bi ispalo da je startniji od benzinca a nije. Zanima me u cemu je stvar.

ODGOVOR:

Prilikom rada motora na klipnom mehanizmu javljaju se sile tlakova plinova u cilindru, sile inercije mase, sile trenja, sve te sile se prenose na koljenasto vratilo ( radilica ). Koljeno radilice je za odredenu udaljenost pomaknuto izvan osi rotacije motora, pri cemu nastaje okretni moment na radilici motora. Okretni moment je djelovanje sile na nekom kraku a jedinica mjere je Nm ( Newtonmetar ). Moment motora i snaga motora se racunaju po razlicitim formulama te prema tome ne stoji da ce motor s vecim okretnim momentom imati i bolje ubrzanje.
Pokušao sam na najjednostavniji nacin objasniti okretni moment motora. Ukoliko vam i dalje ovo podrucje nije jasno nemojte se brinuti jer malo koji automehanicar zna što je okretni moment motora i kako se isti racuna.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ODGOVOR NAUCNIKU

Datum objave: 28.03.2011 01:25:46
Slika
PITANJE:

ja sam jedan od naucnika koji ide se školuje za automehanicara,trenutno trebam izaci na završni rad za mjesec dana,molio bih vas za pomoc da mi opišete hladenje motora kako se i šta radi pri tome?

ODGOVOR:

Poštovani, nije uobicajeno da umjesto vas netko drugi radi vašu završnu radnju. Normalno je da sve potrebne podatke kao i pomoc dobijete u servisu gdje ste obavljali praksu kako bi vi samostalno mogli napraviti radnju. Siguran sam da je to za vas puno korisnije a spoznaja da ste to napravili sami cinit ce dodatno zadovoljstvo.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TD - ZRAK U SUSTAVU GORIVA

Datum objave: 09.03.2009 16:13:00
Slika
PITANJE: Imam pasat 1.9td 280tkm.imam problem ponekada mi sa gorivom dodi i velike kolicine zraka pa mi auto nemirno radi i u vožnji skace i trza,ali to mi se ne dešava svaki dan uglavnom kada automobil ide uz brdo i pada mu snaga i nece da povuce a kada primi gas izbaci velike kolicine crnog dima i onda normalno ide ili kada postignem odredenu brzinu i pustim gas on poskoci, zamijenio sam filter nafte i mjesec dana je bio ok i opet se pocelo dešavati,rezervar sam oprao i nasuo cisto gorivo ali u njemu nije bilo vode ni smeca,nisam ispitivao ni dizne ni bosch pumpu,dali je moguce da je problem u dovodu goriva ili je oslabila bosch pumpa,tocim eurodisel i ponekad plavidisel,molim vas za pomoc odakle poceti.
ODGOVOR:U sustavu goriva ne smije biti zraka i prvo što se mora napraviti jest riješiti taj problem. Cinjenica da ste cistili rezervoar i mijenjali filter goriva ne znaci ništa ako je zrak u sustavu i dalje prisutan. Kriticna mjesta mogu biti na svim dijelovima instalacije goriva od usisne košare u rezervoaru, cijevnih vodova, spojevi gumenih i celicnih cijevi, filter goriva, visokotlacna pumpa. Uz navedeno provjerite i cep rezervoara radi kojega može nastati veliki podtlak u rezervoaru. Važno je da postignete da u cijevima dovoda goriva nema ništa zraka. Nakon toga ako ce biti potrebe opet se javite.
na vrh Povratak na vrh

FORD PUMA - REMENICA SERVO PUMPE

Datum objave: 05.03.2009 18:10:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem ford puma 14.16v 1999g otišla servo pumpa,narucena nova pumpa došla ali bez remenice,narucena remenica došla,e sad imam pitanje dali se ta remenica stavlja skroz do kraja na servo pumpu ili mora ostati razmak,znaci jel remenica sjeda skroz do kraja..pošto se remenica preša kad se stavlja i kad se stavi nema više pomicanja htio bi znati kak se namjesti jer ak se krivo namjesti strugat ce remen ili ce auto vuci u koju stranu??
ODGOVOR:Položaj remenice može se odrediti prema položaju pogonskog remena pumpe i prema položaju pogonske remenice na radilici. Ako to bude neprecizno tada treba remenicu pumpe uprešati do otprilike 70% , nakon toga pumpu treba montirati a zatim odrediti precizno koliko je još potrebno pomicati remenicu pumpe do pravog položaja.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - KOJE GORIVO I ULJE ?

Datum objave: 05.03.2009 18:06:00
Slika
PITANJE: Molio bi Vas kao vrhunskog strucnjaka da mi odgovorite na slijedeca pitanja:
1.Da li je uputno voziti Daewo Lanos 1.4 ( 55 kW/75 KS ) - klasican motor na motorni benzin OMV 100 ( stooktansko gorivo ). Da li je to preporucljivo ili štetno za motor ???
2.Da li smijem voziti navedeno vozilo na motorno ulje 5W - 30 poglavito u ljetnom periodu kada su vanjske temperature 30+. A što mislite o vožnji na sintetsko ulje 5W - 40 ?Koju gradaciju ulja mi preporucate za navedeno vozilo ?? Imam predenih svega 30000 km.
ODGOVOR:Oktanski broj je sposobnost goriva da ne dode do samozapaljenja benzina u cilindru i taj broj ( 95, 98 ili 100 ) nema nikakve veze s ogrijevnom vrijednošcu goriva. Povecani oktanski broj ne šteti motoru. Ako vaš motor može normalno raditi na benzin eurosuper-95 tada nema potrebe placati skuplji benzin od 100 oktana. Neki misle da je benzin od 98 ili 100 oktana cistiji ( manje sumpora i ostalih primjesa ) te radi toga kupuju takvo gorivo. Za motor vašeg vozila po tvornickim preporukama treba koristiti ulje 10W-30 , za naše klimatske uvijete može se koristiti i 5W-40.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BRTVILO GLAVE MOTORA I PLIN

Datum objave: 28.03.2011 01:27:21
Slika
PITANJE:

Lijepo molim za Vaše cijenjeno mišljenje.
Dali ugradnja plina i plin u vozilu može biti direktan uzrok probijanju brtve glave motora. Kao plin isušuje sve brtve i sa vremenom pocne propuštati ulje ili vodu i uz to kada motor radi na plinu razvijaju se vece temperature prilikom izgaranja smjese što negativno djeluje na glavu i brtvu glave.

ODGOVOR:

Vaša tvrdnja ne odgovara istini. Tocno je da je termicko opterecenje u cilindru neznatno vece kada motor radi na plin ali to nema utjecaja na brtve motora. Razlog tome je što je to opterecenje sekundarno a uz to brtve nisu direktno izložene toplini koja se stvara u cilindru. Isto tako je tocno da je mehanicko opterecenje motora manje kada motor radi na plin a vijek trajanja motora je radi toga duži .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 - NOVI AMORTIZERI

Datum objave: 03.03.2009 09:52:00
Slika
PITANJE: Montirani su mi novi zadnji amortizeri na Golf II i nakon montaže zadnji kraj je tvrd kao da uopce nema amortizera. Drugi majstor, kod kojeg sam nakon povratka kuci otišao po savjet, mi kaže da su amortizeri vjerojatno previše pritegnuti, jer je kod pregleda uocio da je granicnik koji dolazi ispod zadnjih šalica prešao preko granicne crte na koju naliježe tj. nabijen je stezanjem, osim toga u šalicama su ispod matice za zatezanje bile i podložne plocice koje tu nebi trebale biti. U cemu je stvar, loši amortizeri ili majstor?
ODGOVOR:Uvijek kada se ugrade novi amortizeri vozilo postaje tvrde a to se želi i postici ugradnjom novih amortizera. Amortizer se ne može ugraditi neispravno jer je evidentno koja je gornja a koja donja strana. Isto tako amortizer se ne može pritegnuti više ili manje nego onoliko koliko je potrebno jer ako se ne zategne dovoljno isti bi lupao a ako bi se zategnuo previše polomio bi se vijak amortizera. Pojedini amortizeri mogu imati vecu silu pomicanja a granica normale je od 55 do 65 kp. U svakom boljem servisu nakon pregleda vozila možete dobiti odgovor da li su ugradeni amortizeri ispravni ili nisu.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA THEMA - BUKA I TREŠNJA

Datum objave: 03.03.2009 09:38:00
Slika
PITANJE: PITAM U VEZI LANCIA THEMA 2.0 120 KS I.E NEKI DAN U VOZNJI SAM CUO NEKO LUPANJE STANEM I VIDIM PALA MI SREDISNJA VIDA 22 .TA VIDA SE NAVIDIVA NA RADALICU I BIO SAM STAVIO DRUGU VIDU I SAD KAD GA UPALIM RADI MI KODA IMAM TURBINU CUJE SE ZUJANJE KAD DAM GAS SE CUJE VELIKA BUKA I OSJETIM LAGANU TRESNJU MENI SE CINI KODA NEKI REMEN STRUZE U NESTO .STA BI TO MOGLO BITI
ODGOVOR:Nemojte dalje voziti dok detaljno ne pregledate pogonsku remenicu radilice i dok ne provjerite fazu motora. Navedeni zvuk može biti znak kvara na razvodnom mehanizmu i može doci do preskakanje zupcastog remena nakon cega nastaje veliko oštecenje u motoru. Motor nemojte više paliti dok ne provjerite stanje zupcastog remena, natezaca, klizaca i pogonske remenice radilice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ŠKRIPANJE

Datum objave: 27.02.2009 11:07:00
Slika
PITANJE: Htio bi najprije pohvaliti Vasu stranicu i Vas entuzijazam.
Molim vas za pomoc naime na gore navedenom automobilu kod zadnjih amortizera prilikom voznje cuje se skripanje a narocito kod neravnina na cesti.Preraslo je u nepodnosljivu buku te strah da se nesto ne desi u vožnji, auto ima 72.000km.To je bilo rjeseno vec pod garancijom i receno je da to nije nista strasno
ODGOVOR:Zvuk škripanja koji cujete nastaje na gumenim blokovima zadnjeg mosta, hvatištima amortizera, zadnjim ovjesima. Zvuk se pojavljuje radi promjena u strukturi gumenih blokova koji više nisu elasticni kao što su nekada bili. Nekada pomaže da se isti tretiraju s glicerinom ili sa tekucom masti u spreju. Ukoliko takav postupak ne daje rezultat na dulji rok problematicni gumeni blokovi se trebaju zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh