Danas je: 29.08.2015

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPCI SAVJETI - EURO-2,EURO-3,EURO-4EURO-5 NORMA

Datum objave: 27.03.2011 13:19:17
Slika
PITANJE:

Sto znaci norma Euro2? Da li to znaci da auto ima katalizator?
Kakva je razlika u katalizatorima novijih modela koji podlijezu normi Euro3 ili Euro4?

ODGOVOR:

Norme EURO-2, EURO-3, EURO-4 su homologacijske norme koje govore o dozvoljenoj kolicini ispušnih plinova i krutih cestica na ispuhu. Kod benzinskih motora se kontrolira kolicina CO , CO2, HC, 02 ( ugljicni monoksid, ugljicni dioksid, ugljikovodik, kisik ). Kod dizel motora se kontrolira zacrnjenje K ( 1/m2 ) i kolicina Nox . Za najnovija vozila važi norma EURO-5 a prema ovoj normi kolicina navedenih elemenata ne smije biti veca od 120 g/km ( grama po kilometru ).
Razlika u pojedinim katalizatorima je velika. Oni mogu biti redukcijski i oksidacijski. Redukcijski mogu biti regulirani i neregulirani. Regulirani rade s lambda sondom. Noviji katalizatori imaju dvije lambda sonde, regulacijsku i kontrolnu. Razlika u pojedinim katalizatorima je i u katalitickoj površini.

na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA - VOŽNJA U PETOJ BRZINI

Datum objave: 19.10.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: Da li je vožnja "Nive" u 5. "brzini" pri 60-70 km/h sa 2000-2250 okr./min. štetna?
ODGOVOR:Vožnja u petom stupnju prijenosa s nevedenim brojem okretaja motora je moguca na ravnoj cesti ukoliko vozilo nije optereceno i takva vožnja nije štetna. Kada se poveca opterecenje ( uzbrdica, staticko opterecenje vozila, broj putnika ) zvukovi motora i zvukovi kardanskih vratila najave da ta situacija nije normalna. Tada je potrebna korekcija stupnja prijenosa ili broja okretaja motora. Sila koja se stvara na klipnom mehanizmu uvijek mora biti veca od sile retardacije koja nastoji zaustaviti vozilo , osim kada se želi usporavati .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - ISPALA CIJEV ZA GORIVO

Datum objave: 17.10.2009 16:49:00
Slika
PITANJE: Imao sam malu nezgodu sa autom, ispalo mi je crijevo za dovod nafte na spoju za filter goriva, tamo nema normalne šelne nego je samo nekakvak klik sistem (plasticna šelnica, nešto ko spojnice za vodena crijeva), nikakva oštecenja nisu vidljiva na crijevu ni na poklopcu filtera goriva, crijev sam natrag spojio i za sad je sve OK no bojim se da se opet ne dogodi nešto slicno....ono što me zanima je dal postoji neki odredeni razlog zašto se to moglo dogoditi (necistoce u gorivu..) i dali je to nešto što se tu i tamo ponekad nekome dogodi ili ja jednostavni imam peh i što bi eventualno trebalo napraviti da se to sprijeci.
ODGOVOR:Uzrok ispadanja cijevi je tlak u cijevi ili slabo fiksirana obujmica. Na cijev koja je ispala možete staviti standardnu metalnu obujmicu koju možete zategnuti izvijacem. Nakon toga ista nece više ispasti iz dosjeda.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - SPUŠTENO VOZILO

Datum objave: 17.10.2009 10:33:00
Slika
PITANJE: Kupio sam pezo 405 1.9 sri 94 god.sport verzija koji je fabricki spusten.
Zanima me dali moze da se podigne u fabrickom stanju posto je nazad torzija a da auto nema nekih drugih problema i za koliko santimetara moze da se podigne
ODGOVOR:Vaše vozilo se može podignuti tako da na prednje ovjese ugradite normalne opruge. Zadnji kraj se takoder može podignuti na nacin da napravite prezubljivanje torzionih opruga. Vozilo na ovaj nacin možete podignuti za 5 cm .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ZAMJENA ULJA U SERVO VOLANU

Datum objave: 17.10.2009 10:17:00
Slika
PITANJE: Sa zanimanjem pratim vaše savjete putem interneta te bih Vas zamolio za rješenje mog problema.
Vozim Renault megane 1, phase 2, classic 1.4 75 ks iz 1999. Do sada nikada nije mijenjano ulje u servo uredaju volana pa bih htio to obaviti, buduci sam citao kako je to potrebno raditi mnogo cešce, svakih par godina.Iako imam 223.000 km do sada nisam imao problema s navedenim uredajem, vec bih ulje promijenio preventivno. Možete li mi objasniti postupak izmjene te vrstu i kolicinu ulja koje trebam kupiti.
Ukoliko posao nije previše zahtjevan usudio bih se to sam napraviti pa Vas još jednom molim za postupak pri izmjeni, eventualnom odzracivanju, izmjeni brtve cepa i sl.
ODGOVOR:U sevo volan Vašega vozila stane 1,1 l ulja atf 220 . Ulje u servo volanu je dobro mijenjati svake dvije godine. Postupak zamjene je slijedeci : izvaditi ulje iz posude za servo volan, demontirati niskotlacnu dovodnu cijev od posude do servo pumpe, osloboditi visokotlacne cijevi s kucišta volana radi istjecanja ulja, okretati lagano volan u jednu pa drugu stranu kako bi i ulje iz komora kucišta volana moglo isteci napolje. Nakon ovoga može se obaviti spajanje cijevnih vodova, ocistiti vozilo od ulja. Novo ulje se može napuniti u rezervoar za servo volan, starta se motor, dok motor radi nivo ulja ce znacajno pasti, dopuniti ponovo ulje do oznacenog maksimuma, okretati lagano kotac volana u jednu i drugu stranu da izide zrak, po potrebi opet dopuniti ulje , isprobati funkciju serva volana i postupak je gotov.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - GASI SE

Datum objave: 17.10.2009 10:14:00
Slika
PITANJE: Imam peugeota 206 1.4 1999g. problem je kad pustim gas kad su okretaji na oko 2000 stisnem kvacilo motor se ugasi, neki put okretaji znaju pasti na oko 500 i onda se opet podignu na 850, ne desava se stalno par dana radi dobro, lijepo zadrzi okretaje na 1000 i onda lagano spusti na 850 a onda opet se par dana glupira, zamjenjen motoric ler gasa i senzor vakuma u usisu i dalje isto. Snage ima, u leru radi mirno i gresku ne biljezi nikakvu.
ODGOVOR:U ovom slucaju potrebno je ispitati više stvari a najprije mehanicki sustav motora ( faza motora, kompresija, propuštanje na usisnom kolektoru ). Nakon ovoga potrebno je izmjeriti tlak goriva, ispitati injektore, leptirasti ventil, potenciometar leptira, aktuator minimuma, ECT senzor, MAP senzor, EVAP ventil rezervoara, elektricnu instalaciju od aktuatora minimuma do ECU centrale. Na kraju po potrebi provjerite i sustav paljenja.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - MIRIS PO SUMPORU

Datum objave: 16.10.2009 00:17:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu fabiu 2000/2001 g. i bio je na servisu prije 2 mjeseca no sad mi se poceo pojavljivati miris u kabini koji slici na sumpor, pa Vas molim ako mi možete reci da li treba promjeniti filter kabine ili je u pitanju nešto drugo?
ODGOVOR:Navedeni miris se može pojaviti radi lošeg goriva, radi nepravilnog rada sustava ubrizgavanja, radi ispušnog sustava i katalizatora. Najprije potrošite benzin, nakon toga po potrebi ispitajte sustav ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 15.10.2009 23:57:00
Slika
PITANJE: Jedamput ste mi vec pomogli, na cemu sam Vam izuzetno zahvalan, pa vam se obracam još jedamput za pomoc.
Majstor koji mi je poceo da menja lanac na Corsi 1.3 cdti nezna gde se stavlja klin za blokiranje prilikom ozubljenja . Pa bih Vas zamolio ako možete nekeko da mi to objasnite.A u taj servis više ja nikad necu da idem.
ODGOVOR:Kada se radi zamjena razvodnog mehanizma ( lanac, lancanici ) motor se blokira na više mjesta i to : radilica ( na prednjen lijevom dijelu bloka motora ), bregasta osovina ( na dva mjesta s prednje i zadnje strane ), alat za kliznu papucu natezaca. Za ovu svrhu proizvodac je predvidio sedam razlicitih alata . Objašnjenje bez direktnog uvida na vozilu nije moguce jer na radilici, bregastoj osovini i motoru ne postoje oznake kao kod drugih motora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - KOCNICE

Datum objave: 14.10.2009 11:34:00
Slika
PITANJE: Na CLIU 2 2007 god.na desnoj zadnjoj strani rucna kocnica slabo drži.Poslje šmirglanja i cišcenja prašine neznatno se popravila.Dali se rucna štela i kako? auto ima predenih 38,000 km.Debljina feroda je oko 4mm.možete mi pomoci kako da naštelam rucnu sajlu i ako moram kako da promijenim pakne.
ODGOVOR:Visina rucne kocnice podešava se u kabini u tunelu iza poluge rucne kocnice. Nakon podešavanja visine nema nikakve garancije da ce i kocna sila rucne kocnice biti dobra i odgovarajuca. Kocna sila ovisi o podešenosti automatike na samim polugama rucne kocnice koje se nalaze na kocnim papucama ( paknama ), o stanju kocnih papuca, o koeficijentu trenja na kocnim papucama, o stanju sajle rucne kocnice
( unutrašnje trenje ), o istrošenosti bubnja zadnje kocnice. Kocne papuce možete zamijeniti pomocu odgovarajuceg alata i na servisnoj dizalici ili kanalu. Postupak je slijedeci : demontiranje kotaca, demontiranje poklopca ležaja kotaca, demontaža matice osovine
( rukavca ) kotaca, izvlacenje kocnog bubnja ( paziti da se ne raspadnu kuglice ležaja kotaca ), Demontaža kocnih papuca ( potrebna su kliješta za opruge ), pranje nosive ploce kocnih papuca, obrada bubnja ( rucna ili strojna po potrebi ), rastavljanje starih kocnih papuca na radnom stolu, sklapanje novih kocnih papuca na stolu, provjera stanja sajle rucne kocnice ( po potrebi dorada i podmazivanje iste ), spajanje sklopa novih kocnih papuca na sajlu rucne kocnice, ugradnja sklopa novih kocnih papuca na temeljnu plocu, podešavanje automatike na polugicama kocnih papuca, montaža kocnog bubnja, zatezanje matice ležaja, montaža zaštitnog poklopca ležaja. Nemojte istovremeno rastaviti obadvije strane kocnice jer necete znati detalje oko slaganja držaca, oprugica i polužnog mehanizma.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - VELIKA POTROŠNJA GORIVA

Datum objave: 14.10.2009 11:28:00
Slika
PITANJE: Dali ste mi savijet u vezi mog vozila (alfa romeo 156) na osnovu kojeg sam rijesio problem i jako sam Vam zahvalan :).
Sada bi mi trebao savijet u vezi bratove skode felicije.
Vozilo je 99g 1.3 karburator i u solidnom je stanju, medjutim problemi sa tim vozilom su sljedeci:Kada je motor hladan upali bez ikakvih problema ali kada je motor zagrijan mora se verglati malo duze da bi vozilo upalilo. Takodje vozilo trosi kao tenk 15l gradska voznja.
Radjeno je ciscenje karburatora mjenjanje nekakvih dihtunga (ne znam kojih), stelovanje... ali kada sam vozilo odvezao na tehnicki pregled emisija izduvnih gasova je bila povecana (za 99g je do 400 necega a pokazalo je 640).Takodje da napomenem da vozilo u slobodnom hodu masine radi sasvim normalno i kada se vozi nema trzaja ili nesto slicno, prima gas i vuce sasvim fino.Interesuje me sljedece:
da li je moguce da je uzrok loseg paljenja kada je motor zagrijan benzinska pumpa (imam osijecaj da treba neko vrijeme da navuce gorivo)?Kako mogu smanjiti potrosnju ili je to kod ovog vozila normalno da trosi 15l gradske voznje i da li je velika potrosnja razlog povecane emisije gasova?I posto se poprilicno cuje lanac motora da li je mozda on uzrok ovih nedostataka?.Nedavno su ventili takodje dostelovani ali predpostavljam da je to sve upitno sada jer predpostavljam da ventili mogu biti uzrok loseg paljenja i velike potrosnje) .Vozilo je preslo
110 000km.
ODGOVOR:Na potrošnju goriva utjece mnogo faktora te ispravna podešenost motora. Prvi uvjet za malu potrošnju je mehanicko stanje motora. Kompresija mora biti u granici normale, faza motora mora biti tocna, lanac ne smije imati veliko istrošenje, ventili moraju biti ispravno podešeni, ispušni kolektor mora dobro brtviti. Nakon ovoga i sustav paljenja mora biti potpuno ispravan a to znaci svjecice, visokonaponski kablovi, razvodna kapa, rotor , bobina, podešenost kuta paljenja. Na kraju ostaje rasplinjac ( karburator ) koji mora biti takoder ispravan i dobro podešen. Mnogi servisi nisu u stanju obaviti normalni servis rasplinjaca i podešavanje rasplinjaca te je to cesti uzrok velike potrošnje goriva. Da ste bliže rado bi vam obavio potrebne radove jer je sadašnja potrošnja goriva izuzetno velika.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-5 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 13.10.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: Iznenadio sam se kada sam vidio vašu rubriku sa odgovorima i pitanjima jer znam koliko truda i slobodnog vremena treba uložiti na odgovorima na cemu bi Vam se zahvalio unaprijed. Malo je ovakvih stranica pa cak i medu ovlaštenim servisima.
Moje pitanje je slijedece:Imam citroen C5 2002 godište, 2.0 HDi
Prošao je 80000 km. Prije 15-ak dana sam imao vibracije u motoru - nešto kao brujanje pri malom broju okretaja. I tek nekon što sam u servisu promjenio zupcasti i kanalni remen (sa svim pratecim dijelovima), buduci nismo mogli vidjeti o cemu se radi i radi cega je dolazilo do vibracija, vidjeli smo da dolazi do vibracija na kanalnom remenu i to na dijelu izmedu kompresora klime i alternatora. Dakle i nakon promjene vec navedenog vibracije su i dalje prisutne ali buduci znam odakle dolaze nekako sam sada miran. A i prestanu na vecem broju okretaja. Ovo sam naveo kako bi bila jasna povijest problema i možda se i tu prepozna problem koji cu tek opisati.
I tako sam prije dva dana u vožnji kroz grad odjednom zacuo lupanje u motoru. Došao sam kuci uz probleme. Motor je imao zvuk "kao traktor" i to poprilicno glasno, kao da jedan cilindar ne radi. Na auspuhu je jako dimio i izgubio je sigurno 40% snage. Pali bez problema ali se ne usudim voziti niti do servisa jer nisam siguran koji bi mogao biti problem. U prvi momenat je zvucalo kao da se ventili ne otvaraju na jednom cilindru ili cak kao da je problem na bregastoj osovini na letecim ležajevima. Danas sam provao upaliti i na displeju sam imao poruku ANTIPOLUTION FAULT. Serviser je došao na moj poziv da posluša i pretpostavlja da bi mogao biti problem sa brizgaljkom jer možda ubacuje previše goriva u jedan cilindar koje ne može sagorjeti i tako guši motor i izaziva neujednacen rad. Motor se pri radu jako ljulja i trese.Vec sutra cu odvesti vozilo vucnom službom u servis ali me ipak zanima Vaše mišljenje. Tu u Šibeniku nemamo ovlašteni servis, a i dok je bio, slicio je na sve samo ne na servis.
Ako bi bio problem sa brizgaljkama, koje su prilicno skupe kako sam cuo, što mi je ciniti? Servisirati jednu ili sve, kupiti kineske ili originalne? Ako se može ili isplati servisirati gdje to napraviti. Cuo sam da postoji jedna firma u Splitu koja to radi.
Naravno da bi me interesirao i odgovor ako imate iskustva i na pitanje zbog cega dolazi do vibracija koje sam opisao u prvom dijelu pisma!
ODGOVOR:Prema Vašem opširnom opisu moguce je da postoji kvar na brizgalici (dizi ). U kriticnom momentu elektromagnet ne otvori ventil brizgalice i tada nastane hidraulicki udar kojega Vi cujete kao lupanje. U ovom slucaju najprije treba provjeriti mehanicko stanje motora a nakon toga ispitati brizgalice. Dobro bi bilo zamijeniti sve brizgalice ( ne znam da li navedeni servis ima tu mogucnost ). Ako su nove brizgalice skupe postoje tvornicki reparirane. Važno je da se provjeri stanje kompresije i faze motora jer je to preduvjet da motor i svi ostali sustavi na i oko motora rade ispravno.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,6i - NE RADI SERVO URE?AJ VOLANA

Datum objave: 13.10.2009 17:06:00
Slika
PITANJE: radi se o polu 1.6i iz 98 g servo prestao radit sam od sebe remen ok, ulje ne curi nivo dobar sve suho nikakve znakove da nekaj ne štima nije davao jednostavno ugasio auto ispravan kasnije ga upalio i servovolan ne rad.još jedan problem auto super vuce ali u leru nemiran rad i nekad se ugasi cim malo dodam gas besprijekorno radi.
ODGOVOR:Moguci uzroci radi kojih ne radi servo uredaj volana su: servo pumpa, tlacna cijev od pumpe do servo volana, blokada ventila za cirkulaciju ulja u samom servo volanu, mehanicka blokada.Nemiran rad motora na minimumu može nastati radi slijedeceg : konektora i elektricne instalacije ( pad napona ), tlaka goriva, injektora, leptirastog ventila, TP senzora, ECU senzora, aktuatora minimuma, propuštanja usisnog kolektora, filtera goriva ....
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 13.10.2009 17:01:00
Slika
PITANJE: Slabo se razumijem u automobile,pa vas molim za savjet (inac(e živim u
bosni,livno)
Danas sam umalo kupio citroen c5 2,00 HDI 80KW (prešao 156 302 KM),godište 2002.god.
Otišao sam do poznanika majstora za citroene,koji mi je rekao da mu je otišao dihtung glave,neka crna gumena cijev je bila tvrda (inac(e ne smije biti),kada je odvrnuo c(ep sa posude gdje se sipa voda,ona je špricala vodu,nasuo je ponovo oko 1 litar vode,crna cijev nije bila tvrda,kada sam ga u leru jac(e turirao cijev je ponovo bila tvrda i iz posude za vodu su izlazili mjehuric'i vode,poznank kaže da je problem oko kompresije.isto tako mije rekao da je otišao i desni stabilizator.po njegovoj procjeni popravka dihtunga glave je oko 1000 KM (3600 kuna),stabilizator oko 25 KM (100 kuna).u dogovoru sa auto kuc'om koja prodaje taj auto,moj poznanik c'e otkloniti taj kvar,na njihov teret.inac(e dogovorena cijena auta je 10500 KM ( oko 38500 kuna). da li je pametno kupiti taj auto???
ODGOVOR:Sve što ste naveli ima logike i ukazuje na oštecenje brtvila glave motora. Ako se navedni posao obavi strucno i profesionalno uz upotrebu originalnih dijelova ili dijelova prve klase taj motor može biti dobar. Medutim moram naglasiti da taj isti motor nakon popravka mora imati kompresiju vecu od 27 bara. Novi motor ima kompresiju 35 bara. Dobra kompresija sama za sebe nije garancija da ste kupili vozilo u dobrom stanju. Svi ostali detalji i sustavi na vozilu moraju biti u funkciji i u dobrom stanju. Iz svega navedenog zakljucak je da se prije isplate rabljenog vozila treba obaviti strucni pregled vozila i svih vitalnih dijelova vozila jer je to jedini nacin da kupite ili ne kupite doticno vozilo.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - BENZIN U KARTERU

Datum objave: 13.10.2009 16:41:00
Slika
PITANJE: Imam ford fiestu 1.1 ,1991,mk3 sa karburatorom bez centralne dizne znaci obican dvogrli karburator,problem je sledeci svakih 5 dana poveca se nivo ulja u motoru za oko 1 litar,menjo sam benzinsku pumpu dva puta oba puta sam novu stavio medjutim opet mesa zatim mi je receno da ako ode pumpa nece da pusta u motor nego na onu rupicu na pumpi. Zatim kazu da pusta na iglicu gde je plovak menjo sam 10 iglica I 10 lezista iglice I opet mesa ulje I benzin u cemu je problem iskrivio sam I plovak da pre zatvara I opet isto.zatim su mi rekli da uzmem providno crevo stavim na dovod zabelezim nivo I vidim da li se nivo goriva pomera a ono za dva sata nema goriva u crevu zar opet moze iglica da bude il karburator ima neka ostecenja koja mogu ovo uzrokovati,jer ove iglice i lezista iglica su skinuta sa auta koja su radila cak sam dve nove kupio nemoguce da ni jedna nevalja I membrane sam na njemu menjo vise ne znam sta da radim menjo sam ulje 10 puta za dva meseca haos pomagajte.
ODGOVOR:Benzin može doci u karter samo na dva nacina i to kroz pumpu za gorivo i kroz rasplinjac ( karburator ). Ako je pumpa za gorivo ispravna ostaje karburator. Benzin iz karburatora može ulaziti u karter na dva nacina i to ako iglicasti ventil na karburatoru ne zatvara u potpunosti i drugi nacin je prebogata smjesa odnosno prevelika kolicina goriva koja ulazi u usisni kolektor, cilindar i karter. U ovom slucaju najbolje rješenje je da ugradite ispravan rabljeni karburator.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 13.10.2009 16:36:00
Slika
PITANJE: Zanima me cijena ugradnje auto plina u opel astru 1.4 16V (otto motor-4t, 2000. godina.Je li preporucljivo ugradivati auto plin na ovaj motor?
ODGOVOR:Ako je motor mehanicki u potpuno ispravnom stanju plin se može ugraditi. Prije ugradnje plina potrebno je pregledati sustav paljenja i sustav ubrizgavanja jer isti moraju biti potpuno ispravni. Plinski sustav koji mi ugradujemo je PRINS ( najkvalitetniji ) a cijena mu je 12.500,- kn bez obzira na vrstu rezervoara.
na vrh Povratak na vrh

AUDI CC DIZEL - RADI NA TRI CILINDRA ?

Datum objave: 13.10.2009 16:11:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic Vaš sajt zavreduje veliku pažnju, respekt i poštovanje zbog svega što radite. Danas ljudi ne mogu odvojiti malo slobodnog vremena da sa prijateljima kavu popiju a vi ste svoj dio slobodnog vremena posvetili za nas laike i odgovarate na naša pitanja. Štete je što su takvih ljudi rijetki i uglavnom daleko. Meni ste odgovorili na jedno moje pitanje i evo pojavio se opet problem gdje se mišljenje majstora mimoilaze. Imam audi CC dizel sa klasicnim motorom bez turbo punjaca. U poslednje vrijeme , par mjeseci na prvo jutarnje paljenje motor mi se malo treska(kao da radi na tri klipa) i nakon kratkog vremena se smiri i dalje radi normalno. Dolaskom hladnijeg vremena to treskanje i brbotanje se povecava i produžuje se vremenski. Sad mi treba desetak minuta da se smiri iako je cok povucen. Jedan majstor traži da se provjere dizne i boš pumpa.Drugi je prvo rekao da mi moment paljenja nije dobar i da treba pomjeriti pumpu,što je i uradeno ali efekat je skoro nikakav. Trece rešenje se nudi da skidam glavu motora jer ventili ne zatvaraju dobro pa tek onda da se šteluju.(u pitanju su plocice).Zaboravio sam da kažem da kad upalim tako na ladno auto izbacuje plavicasto bijeli dim sve dok se ne zagrije malo. Kasnije nema dima ili je onako garavo crn kad pritisnem naglo papucicu gasa. Nemam problma sa potrošnjom ulja. ni goriva. Ulje mijenjam svakih 5000 km redovno, a na svako drugo mijenjanje mijenjam filter. sa filterom saspem 4l i nema dosipanja do sledeceg mijenjanja.Ne ostane isti nivo na mjeracu ali je pri donjoj granici normale kod sledeceg mijenjanja.Potrošnja goriva je negdje oko 5l. Auto je u solidnom stanju ali sam ja izgleda malo spor vozac. Dosta vozim ali ja rijetko prelazim 80km na cas.U rijetkim slucajevima preticem i tad brzina bude nešto veca. Rekli su mi da sam ga zalijepio,zagušio pa da ventili ne zatvaraju. Ja vas molim bez obzira na opširno pitanje da mi odgovorite kojim redosledom da rešavam taj problem i je li moja vožnja uzrok tome.Ja neznam kako bi šta ja mogao i promijenuti što se tice vožnje sobzirom na ogranicenja na putevima kojih se držim kao slijep štapa.
ODGOVOR:Vaš motor može raditi na tri cilindra kada tlak kompresije nije dovoljan da se u cilindru postigne temperatura paljenja dizel goriva, kada je neispravan neki od grijaca, kada u neki od cilindara ulazi vrlo mala kolicina rashladne tekucine, kada je neispravna predkomora , kada je neispravna diza. U ovom slucaju najprije izmjerite tlakove kompresije koji moraju biti veci od 27 bara. Nakon toga provjerite ispravnost diza i grijaca. Po potrebi provjerite ima li zraka u sustavu goriva. Nakon toga razmišljajte o visokotlacnoj pumpi. Vaš nacin vožnje nije uzrok radi kojega bi motor teže palio.
na vrh Povratak na vrh

LADA NIVA - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 07.10.2009 15:37:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem sa ladom nivom??Na ladi je preskocio lanac distribucije te je savilo nekoliko ventila. Dakle, glava je razmontirana obradjena sa novim ventilima, vodilicama, gumicama te je kao takva montirana na auto. E sada se javlja problem stavljanja motora u fazu.. Oznaka na bregastoj i oznaka na radilici nikako se ne podudaraju . Ako namjestim bregastu na oznaku tada ne mogu radiilicu dobiti na oznaku (klip udari u ventil) fali 1.5 zub. A ukoliko namjestim radilicu na oznaku tada mi na bregastoj fali 4 zuba.Sto da ucinim, u cemu je problem?? Molim vas da mi pomognete to cudo staviti u fazu kako bi opet proradila!!
ODGOVOR:Na lancaniku koji se nalazi na radilici postoji oznaka koja se treba poklapati s odgovarajucom oznakom na bloku motora a to je tocno položaj kada se na satu poklopi mala i velika kazaljka ( 12 sati ). U tom položaju navedenih oznaka prvi i cetvrti klip moraju biti u GMT.
Na lancaniku bregaste osovine sa zadnje strane nalazi se oznaka ( tocka u obliku kruga, jako dobro vidljiva ). Ta oznaka treba biti postavljena prema oznaci na ležajnom poklopcu bregaste osovine. Položaj je isti kao i na donjem lancaniku ( 12 sati ). U tom položaju ( provjerite ) na paljenju je cetvrti cilindar. Ako je to tako onda namjestite položaj razvodnika paljenja da pali cetvrti cilindar. Nakon što podesite ventile, podesite i staticki kut predpaljenja 7° prije GMT. Nakon toga upalite motor.
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - LAMBDA SONDA

Datum objave: 07.10.2009 15:23:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam VW Lupa 2002 g. 1.0 AUC motor, 90 000km, imam problem što je na automobilu promjenjena vec 3 put lambda sonda(ima ih dvije) tj. Obje..zamjenjeni su kablovi za struju i svjecice, napravljena je cijela dijagnostika više puta ali problem se permanentno ponavlja. Pali se signalizacija, check engine, te kad se spoji na dijagnostiku javlja da je otišla lambda sonda...uz to pregledani su svi ostali senzori a ima ih brdo te je izmjenjen senzor temperature...molim pomoc!!!!!
ODGOVOR:Lambda sonda može prestati raditi ( trenutno ili stalno ) radi više razloga i to : probijanje visokog napona ( svjecice, kablovi, bobina ), preveliko vrijeme ubrizgavanja ( previše goriva ), ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, potenciometar TP ventila, propuštanje usisnog kolektora, mehanicko stanje motora, ECU centrala. Osnovna zadaca servisa je da utvrdi cinjenice ( obavi kontrolu svih komponenata ) , predloži rješenje. Nakon dobro obavljenog posla lambda sonda treba trajati dugo a servis treba stajati iza obavljenog posla.
U ovom slucaju moguce je da nisu detaljno ispitane sve komponente i svi faktori koji mogu blokirati rad lambda sonde.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 - KOJE GORIVO?

Datum objave: 06.10.2009 23:19:00
Slika
PITANJE: S vremena na vrijeme procitam rubriku „Besplatni savjeti“ na Vašoj web stranici i moram priznati, s obzirom da moja struka nema veze s automobilima, da saznao dosta stvari koje prije nisam znao. Sad konkretno molim Vašu pomoc u vezi s vrstom goriva koju treba koristiti kod starijeg vozila.
Imam Alfettu iz 1982. koju vozim povremeno, onako iz gušta. Motor je klasicna mehanika s karburatorima (2.000 cm3/130 KS), aluminijski blok i glava, nema ni katalizator ni lambdu, ima malo kilometara i u odlicnom je stanju. Tvornica je predvidjela uporabu olovnog benzina od 98 oktana koji se više ne prodaje, a od raznih servisera i „servisera“ dobivam kontradiktorne savjete o tome i treba li u gorivo dodavati aditiv, pa cak i o tome treba li koristiti gorivo sa sumporom ili bez njega. Kakva bi bila Vaša preporuka?
ODGOVOR:Danas imate benzin od 98 i od 100 oktana. Razlika izmedu današnjeg benzina i benzina prije je što današnji benzini nemaju nikakav sadržaj olova a raniji su to imali. Benzin sa sadržajem olova pogoduje radu ventila ( amortizira udarce izmedu sica ventila i samog ventila ). Današnji automobili imaju ventile i siceve otpornije od automobila koji su koristili benzin s olovom. Odgovor na Vaše pitanje je ako u bezolovni benzin stavite aditiv koji ce nadomjestiti olovo tada ce ventili i sicevi ventila na Vašem vozilu trajati duže .
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 06.10.2009 23:00:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih vas da mi objasnite postupak zamjene antifriza na vozilu ford mondeo 1,8 td i zamjenu termoprekidaca ,jer ponekad se ventilator pali i na maloj tepmeraturi
ODGOVOR:Ako Vaše vozilo ima termoprekidac isti se nalazi na bocnoj strani hladnjaka . Isti se mijenja tako da se najprije odspoji elektricni konektor, nakon toga se odgovarajucim kljucem stari demontira i nakon toga ugradi novi. Ako vozilo nema termoprekidac tada ventilator pali ECU centrala i to u momentu kada dobije potrebnu informaciju od ECT senzora za temperaturu motora. Antifriz se ispušta tako da se odspoje cijevi rashladnog sustava na hladnjaku i na motoru. Nakon toga korisno je nekoliko puta isprati rashladni sustav obicnom vodom. Cijevi opet treba montirati na odgovarajuce mjesto i tada se može staviti novi antifrz. Kada je rashladni sustav pun može se upaliti motor i pricekati da se otvori termostat , nakon toga treba opet dopuniti sustav. Po potrebi ako to na vašem vozilu postoji , može se na cijevi za grijac na specijalnom ventilu ispustiti eventualni zrak iz sustava.
na vrh Povratak na vrh