Danas je: 24.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPCI SAVJETI - KRATKI SPOJ AKUMULATORA

Datum objave: 28.03.2011 01:18:35
Slika
PITANJE:

Dobar dan, i prije sam Vam se javljao i uvjek ste mi "uslislili molitve" naime akomulator se preko haube kratko spojio i istopila mi se zica od mase na escortu i kad su se zamjenile te zice i stavio novi akomulator (taj stari je skroz gotov sada) nebaca iskru pa ja mislim da je to do paljenja ili bobine ali nisam siguran pa dal vi znate moze li nesto biti drugo. I dal je kvar skuplje prirode.

ODGOVOR:

Kada dode do kratkog spoja kao u opisanom slucaju mogu nastati oštecenja i na drugim elektricnim i elektronskim sklopovima. Ispitajte dijelove sustava paljenja ( bobinu, ECU centralu, releje ). Uzrok sigurno postoji.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA COMBI - TRZA U VOŽNJI

Datum objave: 19.04.2009 18:01:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Škode Felicie Combi 1.3 1996g koja je prešla 114000 km, nema katalizator. Molim Vas da mi Vašim strucnim savjetom pokušate pomoci i li bar me uputite u pravom smjeru, a sve u cilju riješavanja mog problema. Naime odnedavno mi moj automobil trza u vožnji, izgubi snagu i guši se kao da mu ne rade svi cilindri. Dodavanjem gasa na trenutak dobije snagu i poleti te se onda ponovno uguši. Ova pojava se ne dogada svaki put. Prode par dana kada automobil radi sasvim ispravno i bez zamjerke pa onda odjedanput sve iznova. Prije 1.5 godine je mijenjana pumpa goriva, svi filteri, ulje, gume koje vode gorivo do filtera i od filtera. Prije 6 mjeseci je servisiran karburator koji je nedavno ponovno pregledan. Nije utvrden nikakav kvar. Jucer su cišcene svjecice. Polako me ovo sve izluduje....
ODGOVOR:Problem kojega ste naveli i opisali može nastati iz dva razloga jedan je sustav paljenja a drugi je sustav dobave goriva . Kod sustava dobave goriva treba poceti od rezervoara za gorivo, cjevovoda za gorivo, filtera za gorivo, pumpe za gorivo do rasplinjaca. Rezervoar za gorivo mora biti potpuno cist, cijevi dovoda goriva ( metalne i gumene ) ispravne , spojevi ne smiju propuštati, pumpa za gorivo mora stvarati odgovarajuci tlak i davati dovoljnu kolicinu goriva u rasplinjac. Membrane u pumpi za gorivo mogu oslabiti te se na taj nacin smanji ucinak pumpe. Najosjetljiviji dio je rasplinjac u kojemu se mogu kumulirati razne necistoce koje ometaju ispravno doziranje goriva u motor.
Kod sustava paljenja je bitno da ne dolazi do probijanja visokog napona ( svjecice, kablovi, razvodna kapa, rotor, bobona ). U rijetkim slucajevima smetnju može stvarati i mehanicki sustav motora ( loša brtva glave, propuštanja ventila, loše podešeni ventili, greška u razvodnom mehanizmu, ostalo ). Kao što vidite odgovor je dosta opširan jer drugaciji niti ne može biti jer je za preciznu dijagnozu potreban neposredan uvid na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - SVE ZAŠPRICANO ULJEM

Datum objave: 19.04.2009 17:24:00
Slika
PITANJE: vozim se po autoputu 160 i odjednom poceo gubit snagu i usporavat, stanem se na benzinsku i s desne strane curi ulje i u motornom prostoru desno dolje je sve zašpricano s uljem? sta bi moglo bit? e da rijec je o Fiat Bravo HGT 147ks 96 god.
ODGOVOR:Po vašem opisu a bez direktnog uvida na vozilu moguce je oštecenje visokotlacnog voda za ulje , oštecenja kartera, oštecenja nekog brtvila, oštecenja u samom motoru.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,6 TD - TEMPERATURA MOTORA ?

Datum objave: 19.04.2009 17:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu vidim da dosta ljudi pita vase strucno misljenje kojem se nemogu nacudit, jer stvarno nemogu vjerovat koliko imate znanja, naime imam Passata 35i 1.6 td intercooler 92' god. i problem je u tome sto mi temperatura uvijek pada na nulu kada sam na otvorenoj cesti, mijenjao sam novi termostat koji otvara na 87stupnjeva celzijusa i rekli su mi da je taj najbolji za ovaj motor, ali problem jos nije rijesen. Kada auto radi na mjestu temperatura dodje na 90 i onda se upali ventilator i tad padne na 70 i tako se taj ciklus ponavlja dok na otvorenoj cesti je na nuli….sto mi uopce nije jasno, i da li smeta sto je u rashladnom sustavu antifriz G12???
ODGOVOR:Temperatura motora na otvorenoj cesti ne smije pasti ispod 80°C. Ukoliko ona ipak postane niža tada je potrebno utvrditi da li je to samo lažna informacija ili je temperatura motora zaista niska. Test provjere temperature motora možete napraviti tako da upalite grijanje u momentu kada je na pokazivacu temperatura nisko. Ako je tada grijanje dobro ( vruce ) tada je neispravan indikator temperature. Ako je grijanje slabo ( mlako ) neispravan je termostat ili je hladnjak prevelik (neoriginalan ). Kada se mijenja termostat uvijek se ugraduje novi po mogucnosti najbolji, najskuplji i originalni. G12 je u redu i mijenja se svake 2-3 godine.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 15.04.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: Zdravo. Se javuvam od Skopje. Vlasnik sum na hyundai accent gt DOHC 16v od 1998god.Sakam da ve zamolam da mi odgovorite na nekolku prasanja.
- bidejki voziloto ima hidraulicno podiganje na ventilite dali treba da se stava sinteticko, polusinteticko ulje ili moze da se stavi i mineralno ulje i kakvi se posledicite od stavanje na loso ulje.
- koga e laden motorot se slusa tropanje na ventilite pa vo servis mi kazaa deka treba da se zameni nekoj "lanec" valjda okolu hidropodizaci. Dali koga e laden motorot treba da se slusa ovakov zvuk a koga ke se zagree da se izgubi?
- koga ke pritisnam kocnica se slusa nekoe grebenje ( struzanje). Dali toa znaci deka treba da se smenat disk plocki ili komplet diskovi i plocice
ODGOVOR:Na vašem vozilu se ne podešavaju ventili jer ima hidropodizace. Odgovarajuce motorno ulje je 10W-40 ali može i 5W-40. Ovaj motor nema lanac nego ima zupcasti remen. Ulje u motoru mijenjajte svakih 10.000 km ili dva puta godišnje. Struganje prilikom kocenja može biti znak istrošenosti kocnih plocica ili kocnih papuca. Nekada se struganje pojavljuje i kada je frikciona površina ( feroda ) postala jako tvrda i tada je takoder potrebna zamjena kocnih obloga.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DTI - REMEN TOCNO KAKAV JE PREDVIĐEN

Datum objave: 24.03.2011 20:23:49
Slika
PITANJE: Sve je pocelo pucanjem mikroremena. I prije se culo neko "brujanje u prednjem dijelu motora"Na Renault Megane classic 2001.godina 1.9 DTI promijenjen novi spanner ili feder koji i dalje jako bruji i u "leru", a pogotovo pri dodavanju gasa.Vec dva puta mi je automehanicar skidao cijeli zupcasti remen i sve drugo vezano uz to, ali je stanje i s novim spannerom ili federom ostalo nepromijenjeno.Rekli su mi da treci puta dodem i da pokušaju s kracim zupcastim remenom i mikro remenom pokušati da "brujanje" od spannera ili federa nestane.To mi više slici na improvizaciju i još jedan pokušaj i nagadanje hoce li to biti otklonjeno ili ne.
ODGOVOR:Zvuk ( brujanje ) može se stvarati radi natezaca, klizaca, pomocne osovine ili samog zupcastog remena kada je zategnut više nego što je dozvoljeno. Nikada se ne prakticira ugradnja kraceg remena nego tocno onakvog kakav je predviden. Moj savjet je da posjetite servis od ugleda kojemu vjerujete.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 1,9 TDI - KAO DA NEMA TURBINU ?

Datum objave: 15.04.2009 22:35:00
Slika
PITANJE: Imam Golf IV tdi 1999./2000., i ponaša se kao da nema turbinu (nije živahan kao što je bio i max. brzina je 140 km/h). Kod Kovacevica su mi rekli da ventil turbine ne radi dobro, Pinjušic da treba reparirati turbinu (cca 3000 Kn), Balog slicno. A ja sam u meduvremenu zamijenio mjerac protoka zraka i to vjerojatno neki loši zamjenski. Ipak sam probao vratiti stari mjerac od unatrag godinu, dvije. I auto je osjetno živnuo, nije bio onako dobar kao prije, ali bolji. Medutim, to je trajalo tjedan, dva i opet samo do 140, i sve ostalo. Je li moguce da ventil turbine ne radi dobro, da negdje ostane u nekom položaju... Je li onda najbolje srediti turbinu iako me cudi jer auto je u desetoj godini ali ima 90.000 km.
ODGOVOR:Tocan odgovor na vaše pitanje svakako se može dati nakon pregleda i dijagnostike motora. Gubitak snage može nastati radi nedovoljnog tlaka turbine a uzroci tome mogu biti razni ( sustav za regulaciju turbine, elektro-pneumatski ventil, ventil za rasterecenje turbine, mehanicko stanje turbine, propuštanje na visokotlacnoj strani turbine, suženje usisnih kanala ). Mjerac mase zraka MAF takoder može biti uzrok. Ugradnja rabljenih i nekvalitetnih dijelova nije za preporuku jer na kraju takav popravak postane skuplji.
DODATNO PITANJE:
S obzirom na ova iskustva i razne površne dijagnostike, pitam vas radite li u svom servisu dijagnostiku za ovaj moj problem, naravno i popravak ak bih ga sad trenutno mogao financ. podnijeti (ak je u igri popravak turbine...), ali bih se u svakom slucaju onda predbilježio za nekih mjesec dana. Naime, znam kako je auto bio živahan i kako je jedva cekal papucicu gasa. Vjerujem da bi poslije vas on opet bil moj dobri autic. Hvala na iznenadujuce brzom odgovoru .
ODGOVOR:
U svakom slucaju dobro bi bilo tocno dijagnosticirati kvar a nakon toga ce se znati i cijena popravka. Na taj nacin nece biti iznenadenja. Javite se kada vam bude odgovaralo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - SERVIS KLIME

Datum objave: 15.04.2009 22:30:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi manualnog klima uredaja na Opelu Vectri B 1.6 I 16 V benzinac, 97.g.
Nedavno sam kupio vozilo. Nakon što se ukljuci klima cuje se konstantno tihi zvuk, kao da nešto šušti. Klima ne hladi (ili vrlo slabo hladi), a u automobilu se nakon par minuta osjeti pomalo neugodan miris (možda je razlog u tome što se vozilo dugo nije vozilo, a klima dugo vremena nije bila ukljucena). Filter klime je nedavno zamijenjen.
ODGOVOR:Napravite kompletan servis i ispitivanje klima uredaja. To znaci da se sustav ispita na propuštanje. Nakon toga u sustav treba napuniti tocno odredenu kolicinu plina R 134a , uz to u sustav obvezno ide i specijalno ulje za kompresor a po potrebi i UV boja kao kontrast u slucaju kada se sumnja da ce sustav propuštati. Uz navedeno svakako treba zamijeniti i freonski filter ( sušac ). To nije filter kabine kojega ste vi spomenuli. Nakon ovoga potrebno je detaljno ocistiti i dezinficirati sve ventilacijske kanale. Nakon dobro obavljenog posla temperatura zraka na ventilacijskim kanalima treba biti manja od 9°C.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 15.04.2009 22:23:00
Slika
PITANJE: Imam Golfa 4, god.97,kad je auto hladan cuje se lupanje u motoru, kad se auto zagrije i malo stisne u vožnji više se ne cuje toliko. Promijenio sam podizace, dizne su nove. Auto je stavljen u fazu, tlak je odlican. Bio sam kod dosta mehanicara nitko mi ne zna reci o cemu se radi.
Nemogu ga više takvog slušat. Što da radim???
ODGOVOR:Zvuk iz motora se ponekad prenosi na drugo mjesto i zato je potrebno dosta iskustva i znanja da se isti defektira. U ovom slucaju on može dolaziti iz glave motora, bloka motora i kartera. Neposrednim uvidom može se utvrditi uzrok. Ako niste daleko navratite do nas.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,7 TD - STARTANJE ZAGRIJANOG MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 20:42:48
Slika
PITANJE: Prvo pohvale na Vaš racun zbog iznimne strpljivosti i strucnosti u odgovaranju na more pitanja.Dva puta ste mi pomogli savjetom,a nadam se da cete i sada.
Naime radi se o fiatu puntu 1.7 td,95.god,192 000 km.Problem je u startanju zagrijanog motora.Naime kada je motor hladan pali iz prve,no kada se zagrije i kada ga treba po potrebi ponovno upaliti,mora se duže verglati te se na ispuhu pojavljuje sivkasti dim. Napominjem da motor vuce dobro i ne troši ulje.
ODGOVOR:Uzrok može biti slaba kompresija. Kada je motor zagrijan grijaci nisu u funkciji jer ih u tom momentu iskopca senzor za temperaturu motora a kada je motor hladan grijaci normalno rade jer ih opet ukapca isti senzor za temperaturu motora. Mogu postojati i drugi razlozi ali se oni moraju otkriti direktno na vozilu ( slabo okretanje radilice, regulator kolicine na visokotlacnoj pumpi, kut paljenja ).
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - PODRHTAVA NA BENZINU

Datum objave: 09.04.2009 22:21:00
Slika
PITANJE: Imam Seata ibizu 1.4,86ks,2008g,7000km,ugraden plin (u ovlaštenom servisu).
Prije mjesec dana sam primjetio da kad upalim motor hladan na ler gasu zna malo zadrhtati,podrhtavati na benzinu,a kad se ugrije sve normalno. Benzin u rezervoaru mi stoji 4mj i sad je pri rezervi. Koristim tunap aditive za plin i benzin. Jucer sam se vozio malo na benzin (da se malo ispuše ben injektori),a onda sam prebacio na plin (prebacivanje ben plin radim u leru na 1000okr/min) i pri 140km/h mi se upalila lampica "žuti motor",a motor se tresao kao da je na tri cilindra,zaustavio se,prebacio na benzin i isto se trese motor,potom sam ugasio motor i ponovo upalio motor i lampica se više nije palila,pa nastavio voziti sve OK .Inace,kad vozim na plin ne idem preko 140km/h,štedim motor .
Zvao sam servis i rekli mi; da ne mogu znat o cemu se radi pošto je lampica sad ugašena, da dodem kad se upali. Znaci kad se lampica upali onda bi znali o cemu se radi. Može li se dijagnosticirati sto je uzrokovalo problem, hoce li se ponovo upalit ili ne? Trebam li otici na prijevremeni servis, trazit problem? Auto je nov!!!
ODGOVOR:Ako se motor i dalje normalno ponaša ( ima snage i ne gasi se ) nema razloga za veliku zabrinutost. Kontrolna lampica motora se može upaliti radi benzinskog sustava ili radi plinskog sustava. Najcešci uzrok su necisti benzinski injektori, lambda sonda, MAP senzor, svjecice, ECT senzor. Na plinskom sustavu poteškoce mogu stvarati plinski injektori, senzor tlaka plina, senzor na isparivacu, plinski filteri...
Memorija grešaka se može ocitati i kada je kontrolna lampica motora ugašena.Navedena lampica ce se opet upaliti jer nije ništa poduzeto u cilju otkrivanja neispravnosti i otklanjanja neispravnosti.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOČNO ULJE

Datum objave: 28.03.2011 01:20:03
Slika
PITANJE:

Zanima me da li od izmjene kocionog ulja samo u posudici ima ikakve koristi , odnosno da li se uopce iti malo miješa sa kocionim uljem u cijevima prema kocnicama ?

ODGOVOR:

Nema koristi ako se zamijeni ulje samo u posudi / rezervoaru. Bitno je zamijeniti ulje u kompletnom sustavu a narocito u kocnim cilindrima koji se i najviše zagrijavaju. Postupak zamjene nije dugotrajan niti kompliciran. Važno je znati da vrelište ulja mora uvijek biti iznad 180°C jer je to garancija da isto nece prokljucati i da kocnica nece propasti.

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - ZAMJENA RETROVIZORA

Datum objave: 09.04.2009 20:58:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam polomio staklo vanjskog lijevog retrovizora na vozilu Daewoo Lanos.Kupio sam novi pa me zanima mogu li ga zamijeniti sam (kako skinuti staro slomljeno) ili moram u servis ?
ODGOVOR:Staro staklo treba pažljivo demontirati i pritom paziti da se ne polomi unutrašnji mehanizam ogledala. Kada je to gotovo onda se vide svi detalji i nacin na koji cete montirati novo ogledalo. Kada se to radi prvi put onda je osjecaj neugodan jer sve ide dosta teško pa može doci cak i do neželjenog oštecenja.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 1,8E , GOLF 1,8 i.- RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 09.04.2009 20:46:00
Slika
PITANJE: Vidim da dobro poznajete nacin rada motora.Naime kod mene se radi o tome da sam na audi jaje na kojem je bila masina 1.9E, stavio motor 1.8i od golfa GT.Na audiju je ostala usisna grana i ka glava , znaci samo blok sa glavom je promijenjeno.Onako laicki sam nes gledao motor i ko da mi bas nisu ona crijeva vakuma i zraka postavljena kao prije.Sto se tice usisne grane koja je ostala ,morao sam je nositi majstoru da mi obvari aluminijom otvore na grani jer su veci nego na bloku motora koji sam ubacio.S obzirom da su mi ljudi uzeli mnogo novca a nis nisu uradili mozda da mi date savjet u kojem pravcu da trazim kvar.Radi se o tome da auto radi kao traktor,neravnomjerno i treska u intervalima, sto je nezgodno za voziti npr.na 2000obrtaja ako vozite konstatnim gasom u jednoj brzini dolazi do trzanja gdje hoce volan da izbije iz ruku, nekako mi je lijen za brdo i neznam ni ja vise sta da mu radim.Neki dan toliko me naljutio da sam poceo crijeva da trgam,i tak iscupam jedno sto ide sa razvodne kape na usisnu granu i cudo auto promijeni rad na bolje , ali ipak za jednog benzinca rad mu je katastrofa.Ja bih molio Vase misljenje ili mozda neku sliku sa rasporedom tih crijeva vakuma i zraka?
ODGOVOR:Izmedu motora Audi i VW Golf postoji razlika u sustavu za upravljanje motorom ( elektricne komponente, pojedini senzori, davaci, racunalo ) . Iz toga razloga nije moguce samo zamijeniti motor i obaviti spajanje nekih elektricnih vodova, vakuma i goriva. U slucaju kao što je vaš mogli ste koristiti mehanicke dijelove motora ( blok, glavu, klipove ) dok svi ostali dijelovi moraju biti od staroga motora ( ako je to moguce ). Za ovaj slucaj bi najbolje bilo da ste obavili popravak staroga motora i nakon toga sve doveli u prvobitno stanje. Na žalost mnogi neuki mehanicari i ambiciozni amateri misle da je moguce raditi razne improvizacije na i oko motora. U ovom slucaju nikakva slika niti raspored nekih cijevi nece pomoci.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - GUBI RASHLADNU TEKUCINU

Datum objave: 07.04.2009 21:00:00
Slika
PITANJE: Obzirom da ste mi vec u više navrata pomogli u riješavanju problema ili ste mi samo otklonili sumnje, vjerujem da cu i ovom prigodom naici na riješenje.
Naime, na vozilu Renault Clio 1.4 RT 1999 god poceo sam gubiti rashladnu tekucinu. (na pumpi ne primjecujem tragove curenja) Napominjem da motor radi potpuno normalno, bez gubitka snage i kompresije, ali isto tako nikako ne mogu utvrditi gdje voda istjece.
Osim toga..primijetio sam ''mokre tragove'' na motoru, a moja ce vam nestrucna malenkost pokušati objasniti o cemu je rijec.
Dakle, kada skinem aluminijski poklopac (zaštitu) sa ispušne grane na moturu...i pogledavši izmedu te 4 ispušne cijevi...primjecujem da je motor mokar.Ne mogu tvrditi je li to rijec o rahsladnoj tekucini ...ali molim vas da mi samo potvrdite da li postoji mogucnost da voda pušta poradi slabog brtvljenja glave motora.Ne bi li pri tome osjetio pad snage i nepravilnosti u radu motora.?
ODGOVOR:Na mjestu koje ste opisali mokri trag može biti rashladna tekucina ili motorno ulje. Trag ulja je karakteristican i lako ga je prepoznati. Ako to nije ulje onda je rashladna tekucina. Cesti uzrok propuštanja je brtvilo glave motora. Motor ne gubi snagu u ovom slucaju a niti nema nepravilnog rada motora.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 155 - ZAMJENA VARIJATORA FAZE

Datum objave: 07.04.2009 20:54:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa varijatorom. Citao sam na sajtovima kako zamenuti isti ali sam naleteo i na bosanski sajt gde decko kaže da se proveri relej. Interesuje me gde on tacno stoji taj relej i da li da sam repariram varijator jer on kod nas košta 400evra strašno. Našao sam neke radnje koje prodaju komplet za reparaciju pa bi se usudio i sam da to uradim, medjutim nikad nisam skidao kaiš i da neznam da zupcim. Može li i upustvo kako to da uradim?
ODGOVOR:Ne znam na koji relej mislite ? Svi releji se nalaze na jednom mjestu i to na razvodnoj kutiji s osiguracima. Zamjenu varijatora faze , popravak varijatora faze, ponovnu ugradnju bregaste osovine ne mogu napraviti ni mnogi automehanicari pa ni mnogi servisi. Nemam namjeru da sumnjam u vaše sposobnosti a vi možete pokušati, vozilo je vaše i nitko nece zamjeriti ako ne uspijete. Za navedeni zahvat trebati ce vam i neki specijalni alati bez kojih nije moguce ništa obaviti. Uputu za demontažu i montažu bih mogao napisati ali bi to bilo vrlo opširno a vama to ne bi koristilo.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - FAP FILTER

Datum objave: 07.04.2009 20:26:00
Slika
PITANJE: Imam peugeot 307 2.0 hdi FAP, i prijedenih 135000 km. Na kompjuterskom pregledu su mi ustanovili da mi je ponestalo aditiva za FAP filter pa me zanima da li treba mijenjati i filter ili je dovoljno samo dotociti aditiv pošto su u ovlaštenom servisu rekli da treba mijenjati i filter. I da li je moguce da mi zbog tog aditiva kompjutor pokazuje poruku DIESEL FILTER UNLOCKED, a filter goriva je novi.
ODGOVOR:Ako je FAP filter ispravan tada je dovoljno napuniti specijalni aditiv i servisnim racunalom ponovo programirati sustav za slijedeci interval (100.000 km ). FAP filter i sustav za izgaranje krutih cestica radi pod nadzorom racunala. Racunalo uz pomoc tri senzora za tlak i temperaturu stalno prate rad sustava. Kada nastane neka promjena a sustav postane neucinkovit pali se kontrolna lampica. U ovom slucaju može se pokušati staviti novu tekucinu i obaviti programiranje. Ako sustav ne radi tada se može ugraditi tvornicki reparirani FAP koji je duplo jeftiniji. Navedeni natpis jest povezan s FAP filterom.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - ZUBNA LETVA VOLANA

Datum objave: 03.04.2009 01:18:00
Slika
PITANJE: Slucajno sam našao vaš sajt i vidim da ste veoma dobro ucen majstor i da nesebicno dajete odgovore na sva moguca pitanja. Ja imam nekoliko pitanja za vas ali cu vam postaviti samo jedno da vas ne gnjavim mnogo a i da utvrdim da li ce ovo pitanje stici do vas.
Ja vozim stari Audi 80CC dizel gp.1986. Imam luft na letvi volana.Kažem na letvi zato što sam skoro radio opticko snimanje trapa i sve je OK. Ovaj luft postoji odavno samo se s vremenom cini mi se pojacao.Majstor mi je skidao letvu i rekao da se to može poštelovati medutim kada je skinuo letvu onda nije mogao da odvije šraf koji stoji na mjestu gdje se spaja ono vratilo volana sa letvom.Tu stoji neki plasticni šraf koji ni u kom slucaju nije mogao da se odvrne.Ispod bi trebalo valjda da su neki limici pomocu kojih se to šteluje.Interesuje me da li je uopšte moguce da se to rastavi i da li se ta letva na taj nacin može popraviti.
ODGOVOR:Mehanizam volana ( zubna letva ) naravno da se može rastaviti. Nakon toga i nakon pranja svih dijelova volana može se utvrditi kolika su istrošenja. Poteškoce oko rastavljanja ne bih komentirao, sve vam treba objasniti vaš majstor .
KOMENTAR:
Poštovani gospodine Meic vrlo sam vam zahvalan što ste odgovorili na moje pitanje.Zadovoljan sam vašim odgovorom ali je ocigleno da moj majstor i nije baš neki strucnjak.Ovo što radite je za svaku pohvalu.Malo je danas ljudi koji znaju a uz to još i hoce da podijele savjete drugima besplatno.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - LOŠ EKO TEST

Datum objave: 03.04.2009 01:05:00
Slika
PITANJE: Pohvale na nesebicnom pomaganju vozacima. Do sad nisam imala potrebe koristiti Vaše usluge na sajtu, ali vremena su se promijenila. Posjedujem opel astru 1,6 16 V ecotec 1995. godina. Prilikom obavljanja tehnickog pregleda ustanovljeno je da EKO TEST ne zadovoljava. Iz zapisnika o tehnickom pregledu vozila vidi se da je HC i O2 prevelik u praznom hodu. U povišenom hodu CO prevelik, HC prevelik, O2 prevelik, lambda je 1,132. Njihov zakljucak je da je faktor zraka prevelik i da negdje vuce zrak. Išla sam kod mehanicara i on mi je rekao da nigdje ne vuce zrak. Molim Vaše mišljenje i savjet jer više ne znam što da radim.
ODGOVOR:Na vašem vozilu na loš Eko-test mogu utjecati mnogi faktori. Najcešci uzroci su elektronski sustav ubrizgavanja goriva, sustav paljenja te loše mehanicko stanje motora. Navedena tri sustava imaju mnogo komponenata i dijelova koji mogu biti neispravni. Ovom prilikom Vi ne bi imali nikakve koristi ako bih vam sada nabrojio dvadesetak mogucih kvarova ili neispravnosti. Uvijek kada postoji ovakva situacija najprije se treba napraviti dijagnostika navedenih sustava prilikom koje se ispituju svi dijelovi, sklopovi, senzori, mjeraci i sl. Nakon dobro obavljenog posla tocno možete znati što je neispravno te cijenu dijelova i cijenu popravka. Naravno da ovakvu uslugu ne možete dobiti u svakom servisu nego samo u nekima. Ukoliko ne znate za takav servis mi Vam stojimo na usluzi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - POMICANJE RAZVODNIKA PALJENJA

Datum objave: 03.04.2009 00:54:00
Slika
PITANJE: IMAM JEDNO PITANJE U VEZI FIAT CROME 2.0 I.E 120 KS KAD MICEM RAZVODNIK PALJENJA LJEVO DESNO NIŠ SE NE DOGA?A ZAŠTO.. DRUGO PITANJE PITAM U VEZI ISTOG AUTA FIAT CROMA 2.0 I.E 120 KS RECITE MI DALI JE NORMALNO DA 15 LITARA GORIVA AUTO POTROŠI ZA NITI 5 KM. GORIVO NIGDJE NE PUŠTA SVE SAM CIJEVI PROVJERIO ZAŠTO JE POCEO TOLIKO TROŠIT. INACE AUTO IDE SUPER DOK IMA BENZINA . molim pomoc
ODGOVOR:Normalno je da se pomicanjem razvodnika paljenja ništa ne dogada. Kut paljenja regulira se automatski pomocu senzora i ECU centrale. Uzrok velike potrošnje goriva mogu biti više razlicitih faktora. Opcenito se mogu navesti mehanicki sustav motora ( kompresija, faza, podešenost ventila, propuštanje usisnog kolektora i t.d. ), elektronski sustav ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, ECT senzor, mjerac protoka zraka, MAP senzor, potenciometar ...), sustav paljenja ( slaba iskra, probijanje visokog napona, elektronika paljenja ...). Najprije provjerite i po potrebi doradite mehanicki sustav a nakon toga se treba raditi na sustavu ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh