Danas je: 23.08.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF 3 - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 03.05.2009 15:16:00
Slika
PITANJE: Stalno citam, pratim vaše besplatne savjete, imate samo pohvale sa moje strane, stvarno ste veliki strucnjak.
Evo, pišem vam jer i ja trebam jedan savjet od Vas. Naime želim kupiti rabljeni automobil golf 3 1.9d,95g. od prijatelja, prvog vlasnika. Auto ima predenih stvarnih 240tkm i na njemu još ništa nije dirnuto. Servisiran je redovito i to svakih 7500km. Stvarno je mažen i pažen. Naime ono što mene zanima je sljedece: pošto na autu još ništa nije dirano (što se tice motora), zanima me što mogu ocekivati od takvog auta, dali cu uskoro morat mjenjat lamelu, nešto na motoru ili sl. Molim da mi napišete na što moram obratiti još pažnju na autu i sl.
ODGOVOR:Obratite pozornost na karoseriju, unutrašnjost vozila, podvozje . Nakon toga pregledajte motor , kompresija, dize grijaci . Dobar znak je ako motor dobro pali kada je polutopli . Spojka je kvalitetna ali ako nikada do sada nije mijenjana treba i to ocekivati. Kompresija treba biti iznad 29 bara.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO NEXIA - PALI SE LAMPICA MOTORA

Datum objave: 03.05.2009 15:08:00
Slika
PITANJE: nakon sto sam natocio benzin, hocu upalit auto, motor okrene za jedan zub i crkne. otvorim haubu, vidim da mi je iskocila minus klema od akumulatora, spojim ju i upali od prve...e, kod voznje, nakon jaceg dodavanja gasa, pocela mi se paliti lampica motora (zuta), pa na neko vrijeme se ugasi pa opet upali i tako cca. 3-4 puta i onda je pocela konstantno svjetliti bez da se vise ugasi. probao sam otpojiti akumulator na 15min. spojim ga, nakon 3sek opet se upali i stalno svjetli. inace motor radi normalno kao i prije ...motor je opelov 2,0 16v C20XE, a auto daewoo nexia Da li je problrm u akumulatoru, alternatoru... ?
ODGOVOR:U ovom slucaju ispitajte napon koji daje alternator koji mora biti 13,8 do 14,8 V . Ako to nije tako potrebno je obaviti servis alternatora. Ispitajte i stanje akumulatora, kapacitet mora biti veci od 60% . Kontrolna lampica motora ( žuta ) pali se kada elektronski sustav ubrizgavanja nije ispravan. Ovaj sustav ima puno dijelova i sklopova te je radi toga potrebno obaviti dijagnostiku kao bi tocno znali što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - PATRONE-PIROTEHNICKI NATEZACI

Datum objave: 03.05.2009 15:01:00
Slika
PITANJE: zanima me na Renaultu Twingu starom 12 godina cemu služe one patrone koje se vide kad se odmakne sjedalo a spojene su na onaj dio u koji se ukopca pojas?
ODGOVOR:Navedeni dijelovi su pirotehnicki natezaci sigurnosnih pojaseva koji se aktiviraju u sudaru i dodatno zatežu pojaseve u svrhu sigurnosti osoba koje su vezane. Isti se nalaze u sustavu zracnog jastuka .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - RAVNANJE POLUOSOVINE ??

Datum objave: 30.04.2009 11:09:00
Slika
PITANJE: Imamo obiteljski Golf 3 1.9.td 1994 godina i otac je prošli tjedan imao mali udes sa njime odnosno desnim prednjim kotacem udario je rizol i celicna felga se iskrivila, guma se probušila, blatobran je malo dobio ali se i poluosovina iskrivila. Felgu i gumu smo kupili a sad me interesira da li se poluosovina može ravnat jer je ona samo malo ikrivljena ili se mora iskljucivo nova ugradit?
ODGOVOR:Poluosovina se uglavnom ne ravna jer postupak ravnanja ne garantira da ce se postici potpuna centricnost osovine. Izvodac radova treba procijeniti da li se može osovina izravnati ili je neophodna nova.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 DITD - POTROŠIO SE BRIJEG BREGASTE

Datum objave: 30.04.2009 11:02:00
Slika
PITANJE: Kako mi je nešto u motoru pocelo lupkati (220tkm ,auto normalno pali i vozi) otišao sam do kolege koji mi je skinuo poklopac motora i ustanovio da mi se jedan brijeg bregaste osovine potrošio kao i jedna klackalica (ona kraca). Uspio sam nabaviti polovnu ispravnu bregastu osovinu preko kolege te sam kupio i tu novu klackalicu.
Da li mi možete reci šta bi se još trebalo promijeniti kod ovakvog kvara.
Naime receno mi je da bi trebao nabaviti i semering bregaste , dihtung poklopca ventila, te neke povrate nafte (nadam se da sam dobro zapisao).Ako možete reci šta bi trebalo promijeniti po vašem iskustvu bio bi jako sretan.
Takoder na sljedecem servisu trebao bi mijenjati i zupcasti remen kao i hidrozatezac. Pretpostavljam da bi bilo jeftinije (što se tice vermenskog rada) kada bi nabavio sve dijelove te napravio sve te radove odjednom.
Takoder zanima me možete li mi reci koliko bi taj ukupni rad vremenski iznosio u satima rada da vidim da li uopce imam dovoljno resursa za nabavku dijelova te placanje samog rada.
ODGOVOR:Oštecenja su evidentna. U ovom slucaju obzirom da se radi o vitalnim dijelovima motora ne bi trebalo štedjeti na kvaliteti jer se ovakvi radovi ne obavljaju cesto. Uz sve što ste nabrojili ( brtvila, bregasta, klackalice ) treba zamijeniti i one eventualne dijelove koji se otkriju prilikom obavljanja navedenih radova. Cijenu dijelova možete saznati i sami kada navedete broj šasije i tip motora. Cijenu rada bih mogao znati nakon direktnog uvida u detalje na samom vozilu. U pravu ste što u jednom zahvatu planirate i zamjenu zupcastog remena.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ABS SUSTAV

Datum objave: 28.03.2011 01:17:26
Slika
PITANJE:

Molim Vas da mi vasim strucnim savjetom pomognete i da mi objasnite sta mogu uraditi sa ABS sistemom koji ne funkcionise. Naime radi se o tome da sam sa prednjeg tocka morao skinuti "senzor'" ABS-a, usled potrebe za promjenom lezaja, nakon zavrsene izmjene lezaja senzor je vracen na svoje mjesto, ali prilikom startovanja automobila proradila su upozorenja da ABS nije ispravan. Nakon toga pokusao sam da ponovo izvucem senzor i ustanovim sta je u pitanju, ali sam ga tom prilikom polomio. Sada me interesuje da li postoji neka mogucnost da se skarabudzi da bi ABS opet proradio, a da ne moram kupovati novi senzor (da li bih ista postigao da prespojim one dvije zice koje idu na senzor, ili ipak da li je moguce povezati te dvije zice na drugi senzor i ako je to moguce izvrsiti kako to da spojim, i kako ce to funkcionisati). Naravno ako vi imate neki bolji predlog bio bih vam veoma zahvalan.

ODGOVOR:

Nakon zamijene ležaja trebalo je samo uz pomoc racunala izbrisati grešku s memorije ABS racunala i lampica bi se ugasila. Nakon ugradnje novog senzora potrebno je napraviti isto. Elektricnim spajanjem neispravnog senzora na nacin kako vi to zamišljate ne postiže se nikakav rezultat. Kontrolnu lampicu ABS-a možete ugasiti samo ako sustav ABS-a dovedete u ispravno stanje ili ako fizicki eliminirate kontrolnu lampicu ali u tom slucaju ABS je izvan funkcije.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - LOŠA UGRADNJA PLINA ??

Datum objave: 30.04.2009 10:42:00
Slika
PITANJE: Moj problem je u tome sto posle ugradnje auto gasa ili plina moj auto nece da radi na benzin vec samo na gas. Opel ascona 1.3 S /OHC motor sa 55kw i karburator klasican.
Meni je jasno da ko jeftino ugradi plin u " ovlascenom " servisu mora da ima i problema ali moj najveci problem je u poslednje vreme moj drugar koji je po struci auto mehanicar i posle svakog njegovog stelovanja moj auto ide sve gore i gore. Najljubaznije bih vas zamolio da mi napisete koji bi ugao ili kut paljena ili predpaljenja trebao biti za moj auto i da li se on razlikuje za plin i za benzin? Unapred zahvalan i vrlo nestrpljiv na odgovoru a vama opet sve pohvale za ovakav vid komunikacije sa nama koji smo u problemima!
ODGOVOR:Prilikom ugradnje moglo je doci do greške na benzinskom sustavu. Ako vozilo ima karburator greška bi mogla biti na usisnoj strani motora ili u elektromagnetskom ventilu koji zatvara dovod benzina. Kut predpaljenja je 10° i za to postoje tocne oznake. Kut je isti bez obzira na vrstu goriva. Najprije osposobite motor da besprijekorno radi na benzin a tek tada radite ako treba na plinskom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - PROBLEMI SA PLINOM

Datum objave: 26.04.2009 16:20:00
Slika
PITANJE: Prije svega bih želio da Vam se zahvalim u ime svih nas citalaca kojima svojim iscrpnim odgovorima redovno pomažete u pronalaženju i otklanjanju kvarova!
Jedinstveni ste kao servis koji daje takvu vrstu usluga koja se može pronaci na netu, pri cemu naravno svojim nepreglednim znanjem pružate pomoc Vašim citaocima širom balkana, a cini se i mnogo šire!
Naime, i ja sam posjetilac Vaše web stranice vec duže vrijeme, pa i ja imam par pitanja za Vas, a nadam se da ce te mi dati pravi odgovor:
Vozim nekih godinu dana Forda mondea, ´94 godište, benzin, 2,0 136 ks, 16 v, zetec motor. To vozilo sam kupio sa vec ugradenom plinskom instalacijom, ali na usisnu granu koja je plasticna.Bez ikakvih problema sam to vozilo vozio na plin kao i ponekad na benzin nekih 6-7 mjeseci, a nakon toga su nastali problemi. Prvo došlo je do pucanja usisne grane (iako su bile ugradene klapne), koje se dijelom sanirala ali je i dalje negdje pomalo uvlacilo dodatni zrak, koji je naravno smetao radu motora. Prije toga sam cuo da to moje vozilo i nije bilo za ugradnju plina takve vrste jer ima 16 ventila kao i plasticnu usisnu granu, te da ce dolaziti do detonacije kad god nešto nije u redu sa strujom. Ali i pored toga ja sam se odlucio da pokušam sve to sanirati, medutim to baš i nije išlo lako, jer mi vozilo od tada nikako nije dobro radilo i išlo.
Prvo sam se obratio jednom našem lokalnom majstoru koji mi je rekao da vozilo neravnomjerno radi, trza i nema vucu iz razloga što uvlaci dodatnu kolicinu zraka. Nakon toga sam zamijenio kompletnu usisnu granu, ali motor je samo malo bolje radio. Nakon toga sam ga vozio manje na plin da se nebi ponovo desila detonacija, ali se to ipak desilo, i drugi i treci put. Nakon toga sam odlucio da odvezem auto kod autoelektricara, što se ispostavilo kao dobro rješenje, jer mi tek sad auto ponovo radi ravnomjerno i ima dobru vucu nakon što su ponovo pomijenjali svjecice, kablove i uštimali bombinu. Kad sam riješio taj problem odvezao sam auto kod drugih majstora za plin te instalirao ponovo plin i ponovo na usisnu granu samo sad direktno spojen na ainšpric pumpu, (a prije je bio ugraden na grani bliže filteru zraka), tako da su mi ti majstori rekli da je sada to sve ok, jer sam sredio struju i ova ugradnju na pumpu je bolja jer je bliža usisu te da više nece biti problema! Da li sam uradio pravu stvar ili napravio grešku zbog tog plina, mogu li sada biti malo sigurniji i postoji li ikakav nacin da se sada na plin vozim bez problema?Jeli zaista na tako ugraden plin dolazi do detonacije samo ako je neki problem sa strujom ili ima još drugih stvari?Može li biti problem sa strujom i ako nije dobro uzubljen zubcasti remen, jer sam i to radio nešto prije nego je došlo do prve detonacije?
Da li postoje neki znaci kvara oko struje koji bi mi signalizirali prije nego što dodje do detonacije, kako bih to ja sprijecio? (Bolje sprijectiti nego lijeciti).Cuo sam da fordovi imaju velikih problema sa ugradnjom plina zbog ventila, je li i ovaj moj ford spada u tu kategoriju, jer oni valjda imaju neke hidropodizace? Je li preporucljivo voziti auto, iako ide dobro na plin, bar nekih 30% na benzin kako bi podmazivalo ventile?
Može li se ugraditi alu usisna grana na njega od nekog drugogo vozila?
I konancno, pošto mislim da sam Vam sve podrobno napisao i objasnio, kakvi su Vaši savjeti za dalje, može li se voziti ovako vozilo na plin, jer troši benzina 12-12,5 l/100 km.Ili možda savjetujete da promijenjim vozilo?
ODGOVOR:Plinski sustav koji je ugraden na vaše vozilo nije odgovarajuci. Odgovarajuci plinski sustav je s cetiri plinska injektora i odgovarajucim racunalom ( kompjutorom ). Metalnu usisnu granu ne možete ugraditi na vaše vozilo jer je nema. Do eksplozije u usisnoj grani može doci iz nekoliko razloga i to : greška u sustavu paljenja , probijanje visokog napona , staticki elektricitet, nešto trece. Prema opisu koji ste poslali motor ne radi dobro ni na benzin. Treba najprije otkloniti sve nedostatke na sustavu paljenja ( visokonaponski dio ) a nakon toga i na sustavu ubrizgavanja benzina. Ovaj sustav je dosta složen i treba dobro ispitati sve dijelove i sklopove sustava ( mjerac, protoka zraka, MAP senzor, TP ventil, potenciometar TP ventila, IAT senzor, EGR, senzor detonacija, injektore, tlak goriva, IAT senzor i t.d. ). Nakon dobro obavljenog posla vaš motor ce dobro raditi na benzin .
Za ugradeni plinski uredaj se ne može ništa pouzdano reci u vezi mogucnosti detonacije i oštecenja usisne grane. Kada je na motoru sve ispravno ( paljenje , ubrizgavanje ) tada je i rizik od oštecenja usisne grane manji. Za zaštitu ventila od trošenja kada motor radi na plin koristi se uredaj za podmazivanje ventila ( Flash Lube ) koji se može ugraditi za tu svrhu.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SX4 - NE IDE U PRVU BRZINU

Datum objave: 26.04.2009 16:12:00
Slika
PITANJE: KUPILA SAM SUZUKI SX4 1,5 GLX- AUTO JE PROIZVEDEN U 2008. GODINI, PREŠAO JE 2200 KM GRADSKE VOŽNJE- U SKRETANJU SAM OSJETILA KAO DA JE MJENJAC PRESKOCIO I OD TOG DANA NE MOGU UBACITI NORMALNO U PRVU BRZINU - VEC U TRECU- BILA SAM U OS IJEKU KOD PRODAVACA AUTA ( VODILI SU ME PO NEKAKVIM PRCVRNICMA OD SERVISA - NEMAJU SVOJ SERVIS UZ SALON) NO JA I DALJE IMAM ISTI PROBLEM IAKO TI I TAKVI MAJSTORI NE SMATRAJU TO PROBLEMOM. VOZIM 22 GODINE - ZNACI NISAM NOVI I NEISKUNI VOZAC - TE U FIRMI IMAMO JOŠ AUTA (CEDY I OPEL ASTRU) KOD KOJIH MOGU NORMALNO PRILIKOM VOŽNJE UBACITI U PRVU. IMAM OSJECAJ PRILIKOM MJENJANJA BRZINA KAO DA MJENJAC PRESKACE I DA JE RUCICA MJENJACA U LERU DOSTA OLABAVLJENA I KLIMA SE- ŠTO NIJE BIO SLUCAJ PRILIKOM DOSADAŠNJE VOŽNJE PRIJAŠNJIH 6 MJESECI. UKOLIKO PRETPOSTAVLJATE KAKAV JE PROBLEM MOLIM DA MI ODGOVORITE -DA BIH IPAK MOGLA SVOJ KVAR OTKLONITI.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu nije teško zakljuciti da je došlo do promjene položaja ( odstupanje od pravog položaja ) mehanizma za biranje brzina. Radi toga je otežano biranje brzina posebno u prvu i drugu. Dorada na navedenom mehanizmu nije složene i obicno ne zahtijeva ugradnju novih dijelova. Potrebna je samo mala dorada i podešavanje mehanizma . Svaki bolji servis bi to mogao odraditi brzo i jednostavno. Žao mi je da niste bliže da Vam to napravimo.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI LANTRA - ISPITIVANJE SENZORA ?

Datum objave: 22.04.2009 22:41:00
Slika
PITANJE: Najprije sve cestitke na volji i energiji za tako uredno odgovaranje na tolika nebrojena pitanja Vaših citatelja.
Naime, želio bih da mi odgovorite da li je moguce, odnosno postoji li nacin da se na autu tocno ustanovi neispravnost nekog dijela u sustavu paljenja, napajanja, ubrizgavanja ili elektronike koji je prouzrocio neki kvar, kao što su; Potenciometar leptirastog ventila, Step motor minimuma (aktuator), Mjerac protoka zraka, ECT, MAP, IAT, TP, RPM, EVAP i dr. prije ugradnje-zamjene tih dijelova, jer postupno zamjenjujuci dio po dio novim do nadenog problema na taj (stari) nacin serviser zapravo prodaje nove dijelove, jer su vec ugradeni a stari nije neispravan, te to dovodi do nesrazmjerno velikih troškova vlasnicima.
Kod mene je npr. slucaj na mome hyundai lantri 1,5 benzincu pojavili su se problemi u samom paljenju, nekad upali trenutno (kao redovno donedavno), nekad iz drugog..., treceg i više pokušaja, a nekad ne upali nikako niti iz veceg broja pa i dužih pokušaja (samo ''glatko vergla'') pa se odustane od daljih pokušaja na neko vrijeme i sve se opet može ponoviti na nepredvidiv nacin, a kada upali nekako se ''muci'', trese u leru nekih pol do minutu pa se postupno stabilizira, a kada se iz lera dodaje gas prima ga otežano i opet motor i cijeli auto zatrese. Pri otpuštanju gasa vraca se u ler i stabilno radi, a pri dodavanju gasa uredno ga prima.Ponekad u leru sam od sebe dodaje gas do 2000 okretaja, pa ga tako i oduzima. U vožnji koji put ''zatrokira'', ne prima gas na kratko, pa se opet stabilizira i i radi i vuce ravnomjerno.
Zamjenio sam svijecice i razvodne kablove novima i... ništa se nije promijenilo.
Odvezao sam auto nedavno u ovlašteni servis Hyndai predstavnika, smatrajuci da su najkompetentniji, i ubrzo su me obavijestili da su injektori u ''katastrofalnom stanju'' i da su najvjerovatnije oni uzrok te da im dopustim da ugrade nove (645 kn/kom). Poslije moje sumnje kako to da ne mogu sigurno utvrditi, dao sam ''blagoslov'' za zamjenu, i... nakon dva dana raznih ''probavanja'' auta u servisu... sve je isto, da bi mi kazali da je do aktuatora kojeg su procistili i da bi se sad trebalo popraviti nakon neke vožnje. Preuzeo sam auto nakon tri dana ''servisiranja'', odvezao ga u redu do svog parkinga 2 km, i nakon 2,5 sata pokušao paliti, ali... ''nece niti cuti'' ni poslije kojih 10-tak-15 pokušaja i odustao sam. Ovih dana sve je po starom i sa novim injektorima i procišcenim aktuatorom.
ODGOVOR:Vaše pitanje je dosta opširno ali se može shvatiti da želite nauciti mnoge detalje o automobilskoj tehnici. Na žalost moram Vas razocarati jer se na ovaj nacin putem dopisa ne može doci do potrebnog znanja jer je automobilska tehnika znatno složenija i kompleksnija.
Ispitivanje pojedinih senzora je razlicito a ovom prilikom cu vam objasniti kako se ispituje jedan senzor koji je na motoru vašega vozila. IAT ( Inhalt air temperature ) senzor ima ulogu da permanentno šalje informaciju ECU centrali o temperaturnom stanju usisanog zraka u usisnom kolektoru. U ovom slucaju ispitivanje nije složeno i radi se na slijedeci nacin : IAT senzor na vašem vozilu ima samo dva pina . Napon se mjeri izmedu pina 1 i pina 2 . Kod 0°C napon treba biti 3,3 – 3,7 V , kod 20°C napon je 2,4 V – 2,8 V , kod 40°C napon je 1,6 do 2,0 V , kod 80°C napon je 0,5 do 0,9 V . Ukoliko postoji odstupanje od navedenog senzor je neispravan.
Prema opisu stanja ( problemi u radu motora i paljenju ) koje ste naveli potrebno je ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. Takvo ispitivanje se ne može obaviti na amaterskoj osnovi. Ove radove ne mogu obaviti ni veliki broj autoservisa. Na kraju bih želio reci kada bi do u detalje u pisanoj formi objašnjavao postupke dijagnostike tada bi to potrajalo u nedogled a vi opet ne bi od toga imali koristi .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - KOMANDA POKAZIVACA GORIVA

Datum objave: 22.04.2009 09:47:00
Slika
PITANJE: Imam vw polo 1.4 16V 2001.god. zamijenio sam plovak goriva ali opet ne pokazuje tocno, kod punog rezervoara nije kazaljka na vrhu a kod crvenog se ne pali žuta lampica, nije izgorila jer zasvijetli prilikom davanja kontakta, jednom mi se auto ugasio kad je došlo do crvenog, vjerojatno je zbog nestanka goriva, tada sam natocio oko 37 litara mada piše da rezervoar drži 42 litra.
ODGOVOR:Komanda pokazivaca goriva ( plovak ) treba biti originalan i novi kako bi bili sigurni ga ce isti pokazivati ispravnu kolicinu goriva. Isto tako rezervoar mora biti ispravan a to znaci bez deformacija radi kojih bi mogla takoder nastati greška. Nakon ovoga ostaje samo još elektricna instalacija i instrument pokazivaca goriva. Instalacija ne smije imati veliki otpor a instrument mora normalno funkcionirati od rezerve do maksimuma.Ispitajte sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MOTOR GUBI SNAGU

Datum objave: 22.04.2009 09:42:00
Slika
PITANJE: Molim Vas ako je moguce da mi pokušate pomoci oko jednog
problema koji se javlja na mojoj Opel Astri 1.7 cdti, H, 2006.
Vec neko vrijeme za brže vožnje (iznad 120 km/h) zasvijetli mi lampica za blokadu motora (ikona kljuca), a kada smanjim brzinu ispod te, lampica prestane svijetliti nakon nekog vremena, te mi motor odmah dobro prima gas, dok preko te brzine gubi na snazi i ne prima gas.
Mijenjala sam potrebne filtere (nafte, zraka) kako preporucuje servisna knjižica.Prilikom tocenja goriva, odnosno otvaran ja poklopca rezervoara, cujem zvuk koji nastaje poradi razlike tlaka u rezervoaru i vani ( on spuhne) pa sam mislila da je to uzrok toj pojavi, te sam se vozila s otvorenim cepom kako se razlika tlaka ne bi mogla javiti, medutim, ni to nije pomoglo. Ako mi iz svoga velikog iskustva možete pomoci, bila bih Vam uvelike zahvalna.
ODGOVOR:Motor može izgubiti snagu na nacin kako ste vi to opisali radi: neodgovarajuceg tlaka turbine, APP senzora pedale gasa, EGR ventila, diza, mjeraca protoka zraka, BPP prekidaca na pedali kocnice, ECT senzora za temperaturu motora, CKP senzora radilice, senzora za temperaturu goriva, djelomicnog zacepljenja ispušnog sustava, ECU centrale. Na žalost precizniji odgovor nije moguc bez direktnog uvida na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - DUŽE VERGLANJE

Datum objave: 22.04.2009 09:35:00
Slika
PITANJE: Posjedujem seata toleda 1.9TDI '05 77KW i imam problem koji me strašno živcira.Auto kada je hladan pali kao mina ali kada dode na radnu temperaturu treba duže verglati da upali.Prilikom kratkih vožnji po gradu iz motora se cuje lupanje ventila ,kada sam bio na sevisu receno mi je da se ventili ne podešavaju zato jer ima hidro-podizace koji se ne štelaju. Prijatelj mi kaže da bi bilo dobro zamijeniti ventile jer je to problem kod seat auta za razliku od slicnih motora u WW-u.Pa vas pitam dali je problem sa podizacima i dali ih trebam mijenjati? Nakon duže vožnje po auto putu lupkanje se ne cuje ,ali ponovno pocne nakon par zaustavljanja i paljenja.Motor ne troši ulje a i potrošnja goriva ja uredna.Auto je prešao 65000km.Nakon servisa kada dobije novo ulje lupkanje se jedno vrijeme ne cuje ali nakon par dana vožnje ponovno pocne.
ODGOVOR:Postoje više faktora koji su uzrok radi kojih motor teže pali kada je zagrijan a to su: elektricni konektori i instalacija ( padovi napona ), loša kompresija, zrak u sustavu goriva, dobavna pumpa, blokada na filteru zraka, ECT senzor temperature motora, dize, regulator kolicine goriva, ECU centrala. Ventil/ventili se mijenjaju kada za to postoji razlog (propuštanje, pregaranje, deformacija ) a to se može utvrditi bez da se rastavlja motor. Hidropodizac/hidropodizaci se mijenjaju kada se cuje njihovo lupanje koje ne prestaje. Savjet je da vaše vozilo i motor pregleda strucnjak koji ce vam znati reci sve što vas brine u vezi motora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KRATKI SPOJ AKUMULATORA

Datum objave: 28.03.2011 01:18:35
Slika
PITANJE:

Dobar dan, i prije sam Vam se javljao i uvjek ste mi "uslislili molitve" naime akomulator se preko haube kratko spojio i istopila mi se zica od mase na escortu i kad su se zamjenile te zice i stavio novi akomulator (taj stari je skroz gotov sada) nebaca iskru pa ja mislim da je to do paljenja ili bobine ali nisam siguran pa dal vi znate moze li nesto biti drugo. I dal je kvar skuplje prirode.

ODGOVOR:

Kada dode do kratkog spoja kao u opisanom slucaju mogu nastati oštecenja i na drugim elektricnim i elektronskim sklopovima. Ispitajte dijelove sustava paljenja ( bobinu, ECU centralu, releje ). Uzrok sigurno postoji.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA COMBI - TRZA U VOŽNJI

Datum objave: 19.04.2009 18:01:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Škode Felicie Combi 1.3 1996g koja je prešla 114000 km, nema katalizator. Molim Vas da mi Vašim strucnim savjetom pokušate pomoci i li bar me uputite u pravom smjeru, a sve u cilju riješavanja mog problema. Naime odnedavno mi moj automobil trza u vožnji, izgubi snagu i guši se kao da mu ne rade svi cilindri. Dodavanjem gasa na trenutak dobije snagu i poleti te se onda ponovno uguši. Ova pojava se ne dogada svaki put. Prode par dana kada automobil radi sasvim ispravno i bez zamjerke pa onda odjedanput sve iznova. Prije 1.5 godine je mijenjana pumpa goriva, svi filteri, ulje, gume koje vode gorivo do filtera i od filtera. Prije 6 mjeseci je servisiran karburator koji je nedavno ponovno pregledan. Nije utvrden nikakav kvar. Jucer su cišcene svjecice. Polako me ovo sve izluduje....
ODGOVOR:Problem kojega ste naveli i opisali može nastati iz dva razloga jedan je sustav paljenja a drugi je sustav dobave goriva . Kod sustava dobave goriva treba poceti od rezervoara za gorivo, cjevovoda za gorivo, filtera za gorivo, pumpe za gorivo do rasplinjaca. Rezervoar za gorivo mora biti potpuno cist, cijevi dovoda goriva ( metalne i gumene ) ispravne , spojevi ne smiju propuštati, pumpa za gorivo mora stvarati odgovarajuci tlak i davati dovoljnu kolicinu goriva u rasplinjac. Membrane u pumpi za gorivo mogu oslabiti te se na taj nacin smanji ucinak pumpe. Najosjetljiviji dio je rasplinjac u kojemu se mogu kumulirati razne necistoce koje ometaju ispravno doziranje goriva u motor.
Kod sustava paljenja je bitno da ne dolazi do probijanja visokog napona ( svjecice, kablovi, razvodna kapa, rotor, bobona ). U rijetkim slucajevima smetnju može stvarati i mehanicki sustav motora ( loša brtva glave, propuštanja ventila, loše podešeni ventili, greška u razvodnom mehanizmu, ostalo ). Kao što vidite odgovor je dosta opširan jer drugaciji niti ne može biti jer je za preciznu dijagnozu potreban neposredan uvid na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - SVE ZAŠPRICANO ULJEM

Datum objave: 19.04.2009 17:24:00
Slika
PITANJE: vozim se po autoputu 160 i odjednom poceo gubit snagu i usporavat, stanem se na benzinsku i s desne strane curi ulje i u motornom prostoru desno dolje je sve zašpricano s uljem? sta bi moglo bit? e da rijec je o Fiat Bravo HGT 147ks 96 god.
ODGOVOR:Po vašem opisu a bez direktnog uvida na vozilu moguce je oštecenje visokotlacnog voda za ulje , oštecenja kartera, oštecenja nekog brtvila, oštecenja u samom motoru.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,6 TD - TEMPERATURA MOTORA ?

Datum objave: 19.04.2009 17:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu vidim da dosta ljudi pita vase strucno misljenje kojem se nemogu nacudit, jer stvarno nemogu vjerovat koliko imate znanja, naime imam Passata 35i 1.6 td intercooler 92' god. i problem je u tome sto mi temperatura uvijek pada na nulu kada sam na otvorenoj cesti, mijenjao sam novi termostat koji otvara na 87stupnjeva celzijusa i rekli su mi da je taj najbolji za ovaj motor, ali problem jos nije rijesen. Kada auto radi na mjestu temperatura dodje na 90 i onda se upali ventilator i tad padne na 70 i tako se taj ciklus ponavlja dok na otvorenoj cesti je na nuli….sto mi uopce nije jasno, i da li smeta sto je u rashladnom sustavu antifriz G12???
ODGOVOR:Temperatura motora na otvorenoj cesti ne smije pasti ispod 80°C. Ukoliko ona ipak postane niža tada je potrebno utvrditi da li je to samo lažna informacija ili je temperatura motora zaista niska. Test provjere temperature motora možete napraviti tako da upalite grijanje u momentu kada je na pokazivacu temperatura nisko. Ako je tada grijanje dobro ( vruce ) tada je neispravan indikator temperature. Ako je grijanje slabo ( mlako ) neispravan je termostat ili je hladnjak prevelik (neoriginalan ). Kada se mijenja termostat uvijek se ugraduje novi po mogucnosti najbolji, najskuplji i originalni. G12 je u redu i mijenja se svake 2-3 godine.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 15.04.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: Zdravo. Se javuvam od Skopje. Vlasnik sum na hyundai accent gt DOHC 16v od 1998god.Sakam da ve zamolam da mi odgovorite na nekolku prasanja.
- bidejki voziloto ima hidraulicno podiganje na ventilite dali treba da se stava sinteticko, polusinteticko ulje ili moze da se stavi i mineralno ulje i kakvi se posledicite od stavanje na loso ulje.
- koga e laden motorot se slusa tropanje na ventilite pa vo servis mi kazaa deka treba da se zameni nekoj "lanec" valjda okolu hidropodizaci. Dali koga e laden motorot treba da se slusa ovakov zvuk a koga ke se zagree da se izgubi?
- koga ke pritisnam kocnica se slusa nekoe grebenje ( struzanje). Dali toa znaci deka treba da se smenat disk plocki ili komplet diskovi i plocice
ODGOVOR:Na vašem vozilu se ne podešavaju ventili jer ima hidropodizace. Odgovarajuce motorno ulje je 10W-40 ali može i 5W-40. Ovaj motor nema lanac nego ima zupcasti remen. Ulje u motoru mijenjajte svakih 10.000 km ili dva puta godišnje. Struganje prilikom kocenja može biti znak istrošenosti kocnih plocica ili kocnih papuca. Nekada se struganje pojavljuje i kada je frikciona površina ( feroda ) postala jako tvrda i tada je takoder potrebna zamjena kocnih obloga.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DTI - REMEN TOCNO KAKAV JE PREDVIĐEN

Datum objave: 24.03.2011 20:23:49
Slika
PITANJE: Sve je pocelo pucanjem mikroremena. I prije se culo neko "brujanje u prednjem dijelu motora"Na Renault Megane classic 2001.godina 1.9 DTI promijenjen novi spanner ili feder koji i dalje jako bruji i u "leru", a pogotovo pri dodavanju gasa.Vec dva puta mi je automehanicar skidao cijeli zupcasti remen i sve drugo vezano uz to, ali je stanje i s novim spannerom ili federom ostalo nepromijenjeno.Rekli su mi da treci puta dodem i da pokušaju s kracim zupcastim remenom i mikro remenom pokušati da "brujanje" od spannera ili federa nestane.To mi više slici na improvizaciju i još jedan pokušaj i nagadanje hoce li to biti otklonjeno ili ne.
ODGOVOR:Zvuk ( brujanje ) može se stvarati radi natezaca, klizaca, pomocne osovine ili samog zupcastog remena kada je zategnut više nego što je dozvoljeno. Nikada se ne prakticira ugradnja kraceg remena nego tocno onakvog kakav je predviden. Moj savjet je da posjetite servis od ugleda kojemu vjerujete.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 1,9 TDI - KAO DA NEMA TURBINU ?

Datum objave: 15.04.2009 22:35:00
Slika
PITANJE: Imam Golf IV tdi 1999./2000., i ponaša se kao da nema turbinu (nije živahan kao što je bio i max. brzina je 140 km/h). Kod Kovacevica su mi rekli da ventil turbine ne radi dobro, Pinjušic da treba reparirati turbinu (cca 3000 Kn), Balog slicno. A ja sam u meduvremenu zamijenio mjerac protoka zraka i to vjerojatno neki loši zamjenski. Ipak sam probao vratiti stari mjerac od unatrag godinu, dvije. I auto je osjetno živnuo, nije bio onako dobar kao prije, ali bolji. Medutim, to je trajalo tjedan, dva i opet samo do 140, i sve ostalo. Je li moguce da ventil turbine ne radi dobro, da negdje ostane u nekom položaju... Je li onda najbolje srediti turbinu iako me cudi jer auto je u desetoj godini ali ima 90.000 km.
ODGOVOR:Tocan odgovor na vaše pitanje svakako se može dati nakon pregleda i dijagnostike motora. Gubitak snage može nastati radi nedovoljnog tlaka turbine a uzroci tome mogu biti razni ( sustav za regulaciju turbine, elektro-pneumatski ventil, ventil za rasterecenje turbine, mehanicko stanje turbine, propuštanje na visokotlacnoj strani turbine, suženje usisnih kanala ). Mjerac mase zraka MAF takoder može biti uzrok. Ugradnja rabljenih i nekvalitetnih dijelova nije za preporuku jer na kraju takav popravak postane skuplji.
DODATNO PITANJE:
S obzirom na ova iskustva i razne površne dijagnostike, pitam vas radite li u svom servisu dijagnostiku za ovaj moj problem, naravno i popravak ak bih ga sad trenutno mogao financ. podnijeti (ak je u igri popravak turbine...), ali bih se u svakom slucaju onda predbilježio za nekih mjesec dana. Naime, znam kako je auto bio živahan i kako je jedva cekal papucicu gasa. Vjerujem da bi poslije vas on opet bil moj dobri autic. Hvala na iznenadujuce brzom odgovoru .
ODGOVOR:
U svakom slucaju dobro bi bilo tocno dijagnosticirati kvar a nakon toga ce se znati i cijena popravka. Na taj nacin nece biti iznenadenja. Javite se kada vam bude odgovaralo.
na vrh Povratak na vrh