Danas je: 30.07.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SUZUKI SX4 - NE IDE U PRVU BRZINU

Datum objave: 26.04.2009 16:12:00
Slika
PITANJE: KUPILA SAM SUZUKI SX4 1,5 GLX- AUTO JE PROIZVEDEN U 2008. GODINI, PREŠAO JE 2200 KM GRADSKE VOŽNJE- U SKRETANJU SAM OSJETILA KAO DA JE MJENJAC PRESKOCIO I OD TOG DANA NE MOGU UBACITI NORMALNO U PRVU BRZINU - VEC U TRECU- BILA SAM U OS IJEKU KOD PRODAVACA AUTA ( VODILI SU ME PO NEKAKVIM PRCVRNICMA OD SERVISA - NEMAJU SVOJ SERVIS UZ SALON) NO JA I DALJE IMAM ISTI PROBLEM IAKO TI I TAKVI MAJSTORI NE SMATRAJU TO PROBLEMOM. VOZIM 22 GODINE - ZNACI NISAM NOVI I NEISKUNI VOZAC - TE U FIRMI IMAMO JOŠ AUTA (CEDY I OPEL ASTRU) KOD KOJIH MOGU NORMALNO PRILIKOM VOŽNJE UBACITI U PRVU. IMAM OSJECAJ PRILIKOM MJENJANJA BRZINA KAO DA MJENJAC PRESKACE I DA JE RUCICA MJENJACA U LERU DOSTA OLABAVLJENA I KLIMA SE- ŠTO NIJE BIO SLUCAJ PRILIKOM DOSADAŠNJE VOŽNJE PRIJAŠNJIH 6 MJESECI. UKOLIKO PRETPOSTAVLJATE KAKAV JE PROBLEM MOLIM DA MI ODGOVORITE -DA BIH IPAK MOGLA SVOJ KVAR OTKLONITI.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu nije teško zakljuciti da je došlo do promjene položaja ( odstupanje od pravog položaja ) mehanizma za biranje brzina. Radi toga je otežano biranje brzina posebno u prvu i drugu. Dorada na navedenom mehanizmu nije složene i obicno ne zahtijeva ugradnju novih dijelova. Potrebna je samo mala dorada i podešavanje mehanizma . Svaki bolji servis bi to mogao odraditi brzo i jednostavno. Žao mi je da niste bliže da Vam to napravimo.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI LANTRA - ISPITIVANJE SENZORA ?

Datum objave: 22.04.2009 22:41:00
Slika
PITANJE: Najprije sve cestitke na volji i energiji za tako uredno odgovaranje na tolika nebrojena pitanja Vaših citatelja.
Naime, želio bih da mi odgovorite da li je moguce, odnosno postoji li nacin da se na autu tocno ustanovi neispravnost nekog dijela u sustavu paljenja, napajanja, ubrizgavanja ili elektronike koji je prouzrocio neki kvar, kao što su; Potenciometar leptirastog ventila, Step motor minimuma (aktuator), Mjerac protoka zraka, ECT, MAP, IAT, TP, RPM, EVAP i dr. prije ugradnje-zamjene tih dijelova, jer postupno zamjenjujuci dio po dio novim do nadenog problema na taj (stari) nacin serviser zapravo prodaje nove dijelove, jer su vec ugradeni a stari nije neispravan, te to dovodi do nesrazmjerno velikih troškova vlasnicima.
Kod mene je npr. slucaj na mome hyundai lantri 1,5 benzincu pojavili su se problemi u samom paljenju, nekad upali trenutno (kao redovno donedavno), nekad iz drugog..., treceg i više pokušaja, a nekad ne upali nikako niti iz veceg broja pa i dužih pokušaja (samo ''glatko vergla'') pa se odustane od daljih pokušaja na neko vrijeme i sve se opet može ponoviti na nepredvidiv nacin, a kada upali nekako se ''muci'', trese u leru nekih pol do minutu pa se postupno stabilizira, a kada se iz lera dodaje gas prima ga otežano i opet motor i cijeli auto zatrese. Pri otpuštanju gasa vraca se u ler i stabilno radi, a pri dodavanju gasa uredno ga prima.Ponekad u leru sam od sebe dodaje gas do 2000 okretaja, pa ga tako i oduzima. U vožnji koji put ''zatrokira'', ne prima gas na kratko, pa se opet stabilizira i i radi i vuce ravnomjerno.
Zamjenio sam svijecice i razvodne kablove novima i... ništa se nije promijenilo.
Odvezao sam auto nedavno u ovlašteni servis Hyndai predstavnika, smatrajuci da su najkompetentniji, i ubrzo su me obavijestili da su injektori u ''katastrofalnom stanju'' i da su najvjerovatnije oni uzrok te da im dopustim da ugrade nove (645 kn/kom). Poslije moje sumnje kako to da ne mogu sigurno utvrditi, dao sam ''blagoslov'' za zamjenu, i... nakon dva dana raznih ''probavanja'' auta u servisu... sve je isto, da bi mi kazali da je do aktuatora kojeg su procistili i da bi se sad trebalo popraviti nakon neke vožnje. Preuzeo sam auto nakon tri dana ''servisiranja'', odvezao ga u redu do svog parkinga 2 km, i nakon 2,5 sata pokušao paliti, ali... ''nece niti cuti'' ni poslije kojih 10-tak-15 pokušaja i odustao sam. Ovih dana sve je po starom i sa novim injektorima i procišcenim aktuatorom.
ODGOVOR:Vaše pitanje je dosta opširno ali se može shvatiti da želite nauciti mnoge detalje o automobilskoj tehnici. Na žalost moram Vas razocarati jer se na ovaj nacin putem dopisa ne može doci do potrebnog znanja jer je automobilska tehnika znatno složenija i kompleksnija.
Ispitivanje pojedinih senzora je razlicito a ovom prilikom cu vam objasniti kako se ispituje jedan senzor koji je na motoru vašega vozila. IAT ( Inhalt air temperature ) senzor ima ulogu da permanentno šalje informaciju ECU centrali o temperaturnom stanju usisanog zraka u usisnom kolektoru. U ovom slucaju ispitivanje nije složeno i radi se na slijedeci nacin : IAT senzor na vašem vozilu ima samo dva pina . Napon se mjeri izmedu pina 1 i pina 2 . Kod 0°C napon treba biti 3,3 – 3,7 V , kod 20°C napon je 2,4 V – 2,8 V , kod 40°C napon je 1,6 do 2,0 V , kod 80°C napon je 0,5 do 0,9 V . Ukoliko postoji odstupanje od navedenog senzor je neispravan.
Prema opisu stanja ( problemi u radu motora i paljenju ) koje ste naveli potrebno je ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. Takvo ispitivanje se ne može obaviti na amaterskoj osnovi. Ove radove ne mogu obaviti ni veliki broj autoservisa. Na kraju bih želio reci kada bi do u detalje u pisanoj formi objašnjavao postupke dijagnostike tada bi to potrajalo u nedogled a vi opet ne bi od toga imali koristi .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - KOMANDA POKAZIVACA GORIVA

Datum objave: 22.04.2009 09:47:00
Slika
PITANJE: Imam vw polo 1.4 16V 2001.god. zamijenio sam plovak goriva ali opet ne pokazuje tocno, kod punog rezervoara nije kazaljka na vrhu a kod crvenog se ne pali žuta lampica, nije izgorila jer zasvijetli prilikom davanja kontakta, jednom mi se auto ugasio kad je došlo do crvenog, vjerojatno je zbog nestanka goriva, tada sam natocio oko 37 litara mada piše da rezervoar drži 42 litra.
ODGOVOR:Komanda pokazivaca goriva ( plovak ) treba biti originalan i novi kako bi bili sigurni ga ce isti pokazivati ispravnu kolicinu goriva. Isto tako rezervoar mora biti ispravan a to znaci bez deformacija radi kojih bi mogla takoder nastati greška. Nakon ovoga ostaje samo još elektricna instalacija i instrument pokazivaca goriva. Instalacija ne smije imati veliki otpor a instrument mora normalno funkcionirati od rezerve do maksimuma.Ispitajte sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MOTOR GUBI SNAGU

Datum objave: 22.04.2009 09:42:00
Slika
PITANJE: Molim Vas ako je moguce da mi pokušate pomoci oko jednog
problema koji se javlja na mojoj Opel Astri 1.7 cdti, H, 2006.
Vec neko vrijeme za brže vožnje (iznad 120 km/h) zasvijetli mi lampica za blokadu motora (ikona kljuca), a kada smanjim brzinu ispod te, lampica prestane svijetliti nakon nekog vremena, te mi motor odmah dobro prima gas, dok preko te brzine gubi na snazi i ne prima gas.
Mijenjala sam potrebne filtere (nafte, zraka) kako preporucuje servisna knjižica.Prilikom tocenja goriva, odnosno otvaran ja poklopca rezervoara, cujem zvuk koji nastaje poradi razlike tlaka u rezervoaru i vani ( on spuhne) pa sam mislila da je to uzrok toj pojavi, te sam se vozila s otvorenim cepom kako se razlika tlaka ne bi mogla javiti, medutim, ni to nije pomoglo. Ako mi iz svoga velikog iskustva možete pomoci, bila bih Vam uvelike zahvalna.
ODGOVOR:Motor može izgubiti snagu na nacin kako ste vi to opisali radi: neodgovarajuceg tlaka turbine, APP senzora pedale gasa, EGR ventila, diza, mjeraca protoka zraka, BPP prekidaca na pedali kocnice, ECT senzora za temperaturu motora, CKP senzora radilice, senzora za temperaturu goriva, djelomicnog zacepljenja ispušnog sustava, ECU centrale. Na žalost precizniji odgovor nije moguc bez direktnog uvida na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - DUŽE VERGLANJE

Datum objave: 22.04.2009 09:35:00
Slika
PITANJE: Posjedujem seata toleda 1.9TDI '05 77KW i imam problem koji me strašno živcira.Auto kada je hladan pali kao mina ali kada dode na radnu temperaturu treba duže verglati da upali.Prilikom kratkih vožnji po gradu iz motora se cuje lupanje ventila ,kada sam bio na sevisu receno mi je da se ventili ne podešavaju zato jer ima hidro-podizace koji se ne štelaju. Prijatelj mi kaže da bi bilo dobro zamijeniti ventile jer je to problem kod seat auta za razliku od slicnih motora u WW-u.Pa vas pitam dali je problem sa podizacima i dali ih trebam mijenjati? Nakon duže vožnje po auto putu lupkanje se ne cuje ,ali ponovno pocne nakon par zaustavljanja i paljenja.Motor ne troši ulje a i potrošnja goriva ja uredna.Auto je prešao 65000km.Nakon servisa kada dobije novo ulje lupkanje se jedno vrijeme ne cuje ali nakon par dana vožnje ponovno pocne.
ODGOVOR:Postoje više faktora koji su uzrok radi kojih motor teže pali kada je zagrijan a to su: elektricni konektori i instalacija ( padovi napona ), loša kompresija, zrak u sustavu goriva, dobavna pumpa, blokada na filteru zraka, ECT senzor temperature motora, dize, regulator kolicine goriva, ECU centrala. Ventil/ventili se mijenjaju kada za to postoji razlog (propuštanje, pregaranje, deformacija ) a to se može utvrditi bez da se rastavlja motor. Hidropodizac/hidropodizaci se mijenjaju kada se cuje njihovo lupanje koje ne prestaje. Savjet je da vaše vozilo i motor pregleda strucnjak koji ce vam znati reci sve što vas brine u vezi motora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KRATKI SPOJ AKUMULATORA

Datum objave: 28.03.2011 01:18:35
Slika
PITANJE:

Dobar dan, i prije sam Vam se javljao i uvjek ste mi "uslislili molitve" naime akomulator se preko haube kratko spojio i istopila mi se zica od mase na escortu i kad su se zamjenile te zice i stavio novi akomulator (taj stari je skroz gotov sada) nebaca iskru pa ja mislim da je to do paljenja ili bobine ali nisam siguran pa dal vi znate moze li nesto biti drugo. I dal je kvar skuplje prirode.

ODGOVOR:

Kada dode do kratkog spoja kao u opisanom slucaju mogu nastati oštecenja i na drugim elektricnim i elektronskim sklopovima. Ispitajte dijelove sustava paljenja ( bobinu, ECU centralu, releje ). Uzrok sigurno postoji.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA COMBI - TRZA U VOŽNJI

Datum objave: 19.04.2009 18:01:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Škode Felicie Combi 1.3 1996g koja je prešla 114000 km, nema katalizator. Molim Vas da mi Vašim strucnim savjetom pokušate pomoci i li bar me uputite u pravom smjeru, a sve u cilju riješavanja mog problema. Naime odnedavno mi moj automobil trza u vožnji, izgubi snagu i guši se kao da mu ne rade svi cilindri. Dodavanjem gasa na trenutak dobije snagu i poleti te se onda ponovno uguši. Ova pojava se ne dogada svaki put. Prode par dana kada automobil radi sasvim ispravno i bez zamjerke pa onda odjedanput sve iznova. Prije 1.5 godine je mijenjana pumpa goriva, svi filteri, ulje, gume koje vode gorivo do filtera i od filtera. Prije 6 mjeseci je servisiran karburator koji je nedavno ponovno pregledan. Nije utvrden nikakav kvar. Jucer su cišcene svjecice. Polako me ovo sve izluduje....
ODGOVOR:Problem kojega ste naveli i opisali može nastati iz dva razloga jedan je sustav paljenja a drugi je sustav dobave goriva . Kod sustava dobave goriva treba poceti od rezervoara za gorivo, cjevovoda za gorivo, filtera za gorivo, pumpe za gorivo do rasplinjaca. Rezervoar za gorivo mora biti potpuno cist, cijevi dovoda goriva ( metalne i gumene ) ispravne , spojevi ne smiju propuštati, pumpa za gorivo mora stvarati odgovarajuci tlak i davati dovoljnu kolicinu goriva u rasplinjac. Membrane u pumpi za gorivo mogu oslabiti te se na taj nacin smanji ucinak pumpe. Najosjetljiviji dio je rasplinjac u kojemu se mogu kumulirati razne necistoce koje ometaju ispravno doziranje goriva u motor.
Kod sustava paljenja je bitno da ne dolazi do probijanja visokog napona ( svjecice, kablovi, razvodna kapa, rotor, bobona ). U rijetkim slucajevima smetnju može stvarati i mehanicki sustav motora ( loša brtva glave, propuštanja ventila, loše podešeni ventili, greška u razvodnom mehanizmu, ostalo ). Kao što vidite odgovor je dosta opširan jer drugaciji niti ne može biti jer je za preciznu dijagnozu potreban neposredan uvid na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - SVE ZAŠPRICANO ULJEM

Datum objave: 19.04.2009 17:24:00
Slika
PITANJE: vozim se po autoputu 160 i odjednom poceo gubit snagu i usporavat, stanem se na benzinsku i s desne strane curi ulje i u motornom prostoru desno dolje je sve zašpricano s uljem? sta bi moglo bit? e da rijec je o Fiat Bravo HGT 147ks 96 god.
ODGOVOR:Po vašem opisu a bez direktnog uvida na vozilu moguce je oštecenje visokotlacnog voda za ulje , oštecenja kartera, oštecenja nekog brtvila, oštecenja u samom motoru.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,6 TD - TEMPERATURA MOTORA ?

Datum objave: 19.04.2009 17:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu vidim da dosta ljudi pita vase strucno misljenje kojem se nemogu nacudit, jer stvarno nemogu vjerovat koliko imate znanja, naime imam Passata 35i 1.6 td intercooler 92' god. i problem je u tome sto mi temperatura uvijek pada na nulu kada sam na otvorenoj cesti, mijenjao sam novi termostat koji otvara na 87stupnjeva celzijusa i rekli su mi da je taj najbolji za ovaj motor, ali problem jos nije rijesen. Kada auto radi na mjestu temperatura dodje na 90 i onda se upali ventilator i tad padne na 70 i tako se taj ciklus ponavlja dok na otvorenoj cesti je na nuli….sto mi uopce nije jasno, i da li smeta sto je u rashladnom sustavu antifriz G12???
ODGOVOR:Temperatura motora na otvorenoj cesti ne smije pasti ispod 80°C. Ukoliko ona ipak postane niža tada je potrebno utvrditi da li je to samo lažna informacija ili je temperatura motora zaista niska. Test provjere temperature motora možete napraviti tako da upalite grijanje u momentu kada je na pokazivacu temperatura nisko. Ako je tada grijanje dobro ( vruce ) tada je neispravan indikator temperature. Ako je grijanje slabo ( mlako ) neispravan je termostat ili je hladnjak prevelik (neoriginalan ). Kada se mijenja termostat uvijek se ugraduje novi po mogucnosti najbolji, najskuplji i originalni. G12 je u redu i mijenja se svake 2-3 godine.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 15.04.2009 23:38:00
Slika
PITANJE: Zdravo. Se javuvam od Skopje. Vlasnik sum na hyundai accent gt DOHC 16v od 1998god.Sakam da ve zamolam da mi odgovorite na nekolku prasanja.
- bidejki voziloto ima hidraulicno podiganje na ventilite dali treba da se stava sinteticko, polusinteticko ulje ili moze da se stavi i mineralno ulje i kakvi se posledicite od stavanje na loso ulje.
- koga e laden motorot se slusa tropanje na ventilite pa vo servis mi kazaa deka treba da se zameni nekoj "lanec" valjda okolu hidropodizaci. Dali koga e laden motorot treba da se slusa ovakov zvuk a koga ke se zagree da se izgubi?
- koga ke pritisnam kocnica se slusa nekoe grebenje ( struzanje). Dali toa znaci deka treba da se smenat disk plocki ili komplet diskovi i plocice
ODGOVOR:Na vašem vozilu se ne podešavaju ventili jer ima hidropodizace. Odgovarajuce motorno ulje je 10W-40 ali može i 5W-40. Ovaj motor nema lanac nego ima zupcasti remen. Ulje u motoru mijenjajte svakih 10.000 km ili dva puta godišnje. Struganje prilikom kocenja može biti znak istrošenosti kocnih plocica ili kocnih papuca. Nekada se struganje pojavljuje i kada je frikciona površina ( feroda ) postala jako tvrda i tada je takoder potrebna zamjena kocnih obloga.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DTI - REMEN TOCNO KAKAV JE PREDVIĐEN

Datum objave: 24.03.2011 20:23:49
Slika
PITANJE: Sve je pocelo pucanjem mikroremena. I prije se culo neko "brujanje u prednjem dijelu motora"Na Renault Megane classic 2001.godina 1.9 DTI promijenjen novi spanner ili feder koji i dalje jako bruji i u "leru", a pogotovo pri dodavanju gasa.Vec dva puta mi je automehanicar skidao cijeli zupcasti remen i sve drugo vezano uz to, ali je stanje i s novim spannerom ili federom ostalo nepromijenjeno.Rekli su mi da treci puta dodem i da pokušaju s kracim zupcastim remenom i mikro remenom pokušati da "brujanje" od spannera ili federa nestane.To mi više slici na improvizaciju i još jedan pokušaj i nagadanje hoce li to biti otklonjeno ili ne.
ODGOVOR:Zvuk ( brujanje ) može se stvarati radi natezaca, klizaca, pomocne osovine ili samog zupcastog remena kada je zategnut više nego što je dozvoljeno. Nikada se ne prakticira ugradnja kraceg remena nego tocno onakvog kakav je predviden. Moj savjet je da posjetite servis od ugleda kojemu vjerujete.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 1,9 TDI - KAO DA NEMA TURBINU ?

Datum objave: 15.04.2009 22:35:00
Slika
PITANJE: Imam Golf IV tdi 1999./2000., i ponaša se kao da nema turbinu (nije živahan kao što je bio i max. brzina je 140 km/h). Kod Kovacevica su mi rekli da ventil turbine ne radi dobro, Pinjušic da treba reparirati turbinu (cca 3000 Kn), Balog slicno. A ja sam u meduvremenu zamijenio mjerac protoka zraka i to vjerojatno neki loši zamjenski. Ipak sam probao vratiti stari mjerac od unatrag godinu, dvije. I auto je osjetno živnuo, nije bio onako dobar kao prije, ali bolji. Medutim, to je trajalo tjedan, dva i opet samo do 140, i sve ostalo. Je li moguce da ventil turbine ne radi dobro, da negdje ostane u nekom položaju... Je li onda najbolje srediti turbinu iako me cudi jer auto je u desetoj godini ali ima 90.000 km.
ODGOVOR:Tocan odgovor na vaše pitanje svakako se može dati nakon pregleda i dijagnostike motora. Gubitak snage može nastati radi nedovoljnog tlaka turbine a uzroci tome mogu biti razni ( sustav za regulaciju turbine, elektro-pneumatski ventil, ventil za rasterecenje turbine, mehanicko stanje turbine, propuštanje na visokotlacnoj strani turbine, suženje usisnih kanala ). Mjerac mase zraka MAF takoder može biti uzrok. Ugradnja rabljenih i nekvalitetnih dijelova nije za preporuku jer na kraju takav popravak postane skuplji.
DODATNO PITANJE:
S obzirom na ova iskustva i razne površne dijagnostike, pitam vas radite li u svom servisu dijagnostiku za ovaj moj problem, naravno i popravak ak bih ga sad trenutno mogao financ. podnijeti (ak je u igri popravak turbine...), ali bih se u svakom slucaju onda predbilježio za nekih mjesec dana. Naime, znam kako je auto bio živahan i kako je jedva cekal papucicu gasa. Vjerujem da bi poslije vas on opet bil moj dobri autic. Hvala na iznenadujuce brzom odgovoru .
ODGOVOR:
U svakom slucaju dobro bi bilo tocno dijagnosticirati kvar a nakon toga ce se znati i cijena popravka. Na taj nacin nece biti iznenadenja. Javite se kada vam bude odgovaralo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - SERVIS KLIME

Datum objave: 15.04.2009 22:30:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi manualnog klima uredaja na Opelu Vectri B 1.6 I 16 V benzinac, 97.g.
Nedavno sam kupio vozilo. Nakon što se ukljuci klima cuje se konstantno tihi zvuk, kao da nešto šušti. Klima ne hladi (ili vrlo slabo hladi), a u automobilu se nakon par minuta osjeti pomalo neugodan miris (možda je razlog u tome što se vozilo dugo nije vozilo, a klima dugo vremena nije bila ukljucena). Filter klime je nedavno zamijenjen.
ODGOVOR:Napravite kompletan servis i ispitivanje klima uredaja. To znaci da se sustav ispita na propuštanje. Nakon toga u sustav treba napuniti tocno odredenu kolicinu plina R 134a , uz to u sustav obvezno ide i specijalno ulje za kompresor a po potrebi i UV boja kao kontrast u slucaju kada se sumnja da ce sustav propuštati. Uz navedeno svakako treba zamijeniti i freonski filter ( sušac ). To nije filter kabine kojega ste vi spomenuli. Nakon ovoga potrebno je detaljno ocistiti i dezinficirati sve ventilacijske kanale. Nakon dobro obavljenog posla temperatura zraka na ventilacijskim kanalima treba biti manja od 9°C.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 15.04.2009 22:23:00
Slika
PITANJE: Imam Golfa 4, god.97,kad je auto hladan cuje se lupanje u motoru, kad se auto zagrije i malo stisne u vožnji više se ne cuje toliko. Promijenio sam podizace, dizne su nove. Auto je stavljen u fazu, tlak je odlican. Bio sam kod dosta mehanicara nitko mi ne zna reci o cemu se radi.
Nemogu ga više takvog slušat. Što da radim???
ODGOVOR:Zvuk iz motora se ponekad prenosi na drugo mjesto i zato je potrebno dosta iskustva i znanja da se isti defektira. U ovom slucaju on može dolaziti iz glave motora, bloka motora i kartera. Neposrednim uvidom može se utvrditi uzrok. Ako niste daleko navratite do nas.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,7 TD - STARTANJE ZAGRIJANOG MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 20:42:48
Slika
PITANJE: Prvo pohvale na Vaš racun zbog iznimne strpljivosti i strucnosti u odgovaranju na more pitanja.Dva puta ste mi pomogli savjetom,a nadam se da cete i sada.
Naime radi se o fiatu puntu 1.7 td,95.god,192 000 km.Problem je u startanju zagrijanog motora.Naime kada je motor hladan pali iz prve,no kada se zagrije i kada ga treba po potrebi ponovno upaliti,mora se duže verglati te se na ispuhu pojavljuje sivkasti dim. Napominjem da motor vuce dobro i ne troši ulje.
ODGOVOR:Uzrok može biti slaba kompresija. Kada je motor zagrijan grijaci nisu u funkciji jer ih u tom momentu iskopca senzor za temperaturu motora a kada je motor hladan grijaci normalno rade jer ih opet ukapca isti senzor za temperaturu motora. Mogu postojati i drugi razlozi ali se oni moraju otkriti direktno na vozilu ( slabo okretanje radilice, regulator kolicine na visokotlacnoj pumpi, kut paljenja ).
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - PODRHTAVA NA BENZINU

Datum objave: 09.04.2009 22:21:00
Slika
PITANJE: Imam Seata ibizu 1.4,86ks,2008g,7000km,ugraden plin (u ovlaštenom servisu).
Prije mjesec dana sam primjetio da kad upalim motor hladan na ler gasu zna malo zadrhtati,podrhtavati na benzinu,a kad se ugrije sve normalno. Benzin u rezervoaru mi stoji 4mj i sad je pri rezervi. Koristim tunap aditive za plin i benzin. Jucer sam se vozio malo na benzin (da se malo ispuše ben injektori),a onda sam prebacio na plin (prebacivanje ben plin radim u leru na 1000okr/min) i pri 140km/h mi se upalila lampica "žuti motor",a motor se tresao kao da je na tri cilindra,zaustavio se,prebacio na benzin i isto se trese motor,potom sam ugasio motor i ponovo upalio motor i lampica se više nije palila,pa nastavio voziti sve OK .Inace,kad vozim na plin ne idem preko 140km/h,štedim motor .
Zvao sam servis i rekli mi; da ne mogu znat o cemu se radi pošto je lampica sad ugašena, da dodem kad se upali. Znaci kad se lampica upali onda bi znali o cemu se radi. Može li se dijagnosticirati sto je uzrokovalo problem, hoce li se ponovo upalit ili ne? Trebam li otici na prijevremeni servis, trazit problem? Auto je nov!!!
ODGOVOR:Ako se motor i dalje normalno ponaša ( ima snage i ne gasi se ) nema razloga za veliku zabrinutost. Kontrolna lampica motora se može upaliti radi benzinskog sustava ili radi plinskog sustava. Najcešci uzrok su necisti benzinski injektori, lambda sonda, MAP senzor, svjecice, ECT senzor. Na plinskom sustavu poteškoce mogu stvarati plinski injektori, senzor tlaka plina, senzor na isparivacu, plinski filteri...
Memorija grešaka se može ocitati i kada je kontrolna lampica motora ugašena.Navedena lampica ce se opet upaliti jer nije ništa poduzeto u cilju otkrivanja neispravnosti i otklanjanja neispravnosti.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOČNO ULJE

Datum objave: 28.03.2011 01:20:03
Slika
PITANJE:

Zanima me da li od izmjene kocionog ulja samo u posudici ima ikakve koristi , odnosno da li se uopce iti malo miješa sa kocionim uljem u cijevima prema kocnicama ?

ODGOVOR:

Nema koristi ako se zamijeni ulje samo u posudi / rezervoaru. Bitno je zamijeniti ulje u kompletnom sustavu a narocito u kocnim cilindrima koji se i najviše zagrijavaju. Postupak zamjene nije dugotrajan niti kompliciran. Važno je znati da vrelište ulja mora uvijek biti iznad 180°C jer je to garancija da isto nece prokljucati i da kocnica nece propasti.

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - ZAMJENA RETROVIZORA

Datum objave: 09.04.2009 20:58:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam polomio staklo vanjskog lijevog retrovizora na vozilu Daewoo Lanos.Kupio sam novi pa me zanima mogu li ga zamijeniti sam (kako skinuti staro slomljeno) ili moram u servis ?
ODGOVOR:Staro staklo treba pažljivo demontirati i pritom paziti da se ne polomi unutrašnji mehanizam ogledala. Kada je to gotovo onda se vide svi detalji i nacin na koji cete montirati novo ogledalo. Kada se to radi prvi put onda je osjecaj neugodan jer sve ide dosta teško pa može doci cak i do neželjenog oštecenja.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 1,8E , GOLF 1,8 i.- RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 09.04.2009 20:46:00
Slika
PITANJE: Vidim da dobro poznajete nacin rada motora.Naime kod mene se radi o tome da sam na audi jaje na kojem je bila masina 1.9E, stavio motor 1.8i od golfa GT.Na audiju je ostala usisna grana i ka glava , znaci samo blok sa glavom je promijenjeno.Onako laicki sam nes gledao motor i ko da mi bas nisu ona crijeva vakuma i zraka postavljena kao prije.Sto se tice usisne grane koja je ostala ,morao sam je nositi majstoru da mi obvari aluminijom otvore na grani jer su veci nego na bloku motora koji sam ubacio.S obzirom da su mi ljudi uzeli mnogo novca a nis nisu uradili mozda da mi date savjet u kojem pravcu da trazim kvar.Radi se o tome da auto radi kao traktor,neravnomjerno i treska u intervalima, sto je nezgodno za voziti npr.na 2000obrtaja ako vozite konstatnim gasom u jednoj brzini dolazi do trzanja gdje hoce volan da izbije iz ruku, nekako mi je lijen za brdo i neznam ni ja vise sta da mu radim.Neki dan toliko me naljutio da sam poceo crijeva da trgam,i tak iscupam jedno sto ide sa razvodne kape na usisnu granu i cudo auto promijeni rad na bolje , ali ipak za jednog benzinca rad mu je katastrofa.Ja bih molio Vase misljenje ili mozda neku sliku sa rasporedom tih crijeva vakuma i zraka?
ODGOVOR:Izmedu motora Audi i VW Golf postoji razlika u sustavu za upravljanje motorom ( elektricne komponente, pojedini senzori, davaci, racunalo ) . Iz toga razloga nije moguce samo zamijeniti motor i obaviti spajanje nekih elektricnih vodova, vakuma i goriva. U slucaju kao što je vaš mogli ste koristiti mehanicke dijelove motora ( blok, glavu, klipove ) dok svi ostali dijelovi moraju biti od staroga motora ( ako je to moguce ). Za ovaj slucaj bi najbolje bilo da ste obavili popravak staroga motora i nakon toga sve doveli u prvobitno stanje. Na žalost mnogi neuki mehanicari i ambiciozni amateri misle da je moguce raditi razne improvizacije na i oko motora. U ovom slucaju nikakva slika niti raspored nekih cijevi nece pomoci.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - GUBI RASHLADNU TEKUCINU

Datum objave: 07.04.2009 21:00:00
Slika
PITANJE: Obzirom da ste mi vec u više navrata pomogli u riješavanju problema ili ste mi samo otklonili sumnje, vjerujem da cu i ovom prigodom naici na riješenje.
Naime, na vozilu Renault Clio 1.4 RT 1999 god poceo sam gubiti rashladnu tekucinu. (na pumpi ne primjecujem tragove curenja) Napominjem da motor radi potpuno normalno, bez gubitka snage i kompresije, ali isto tako nikako ne mogu utvrditi gdje voda istjece.
Osim toga..primijetio sam ''mokre tragove'' na motoru, a moja ce vam nestrucna malenkost pokušati objasniti o cemu je rijec.
Dakle, kada skinem aluminijski poklopac (zaštitu) sa ispušne grane na moturu...i pogledavši izmedu te 4 ispušne cijevi...primjecujem da je motor mokar.Ne mogu tvrditi je li to rijec o rahsladnoj tekucini ...ali molim vas da mi samo potvrdite da li postoji mogucnost da voda pušta poradi slabog brtvljenja glave motora.Ne bi li pri tome osjetio pad snage i nepravilnosti u radu motora.?
ODGOVOR:Na mjestu koje ste opisali mokri trag može biti rashladna tekucina ili motorno ulje. Trag ulja je karakteristican i lako ga je prepoznati. Ako to nije ulje onda je rashladna tekucina. Cesti uzrok propuštanja je brtvilo glave motora. Motor ne gubi snagu u ovom slucaju a niti nema nepravilnog rada motora.
na vrh Povratak na vrh