Danas je: 31.05.2016

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPCI SAVJETI - ABS i ZRACNI JASTUCI

Datum objave: 27.03.2011 12:45:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam problem kod paljenja auta pali mi se lampica od ABS-a, i lampice zracnih jastuka za vozaca i suvozaca, koje se ne gase nego svijetle na kontrolnoj oloci, koji je razlog i kako riješiti problem,

ODGOVOR:

Kontrolna lampica ABS-a se pali kada sustav nije ispravan. Moguce neispravnosti su senzori na kotacima, elektricna instalacija, hidroagregat, upravljacka elektronika, ležajevi kotaca, nazubljeni vjenac na nekoj od glavcina. Kod zracnog jastuka je slicna situacija, isti nije u funkciji kada svijetli kontrolna lampica a moguce neispravnosti su: spirala ispod kola volana, pirotehnicki zatezaci pojaseva, elektricna instalacija, zracni jastuk vozaca ili susvozaca, upravljacko racunalo zracnog jastuka. Potrebno je obaviti dijagnostiku i jednog i drugog sustava kako bi se došlo do spoznaje o naispravnostima.

na vrh Povratak na vrh

BMW 520 - KRUŽENJE ZRAKA U KABINI

Datum objave: 28.01.2010 13:39:00
Slika
PITANJE: imam BMW 520 e34, 95 god. a problem je sljedeci, prilikom paljenja ventilacije u kabini ujedno se pali i gasi prekidac za kruženje zraka u kabini u nepravilnim vremenskim intervalima kroz par sekundi ili duže , ponekad ga ne mogu iskljuciti. Kupio sam novi prekidac i nadam se promjenio sve filtere, ali problem je ostao i da li mora raditi klima kad se upali ta funkcija.
ODGOVOR:Niste naveli da li je sustav grijanja i hladenja automatski ili manuelni. Ako je automatski tada sustavom upravlja racunalo a uzroci su : elektronska regulacija, pojedini senzori, elektricna instalacija. Ako je sustav manuelni tada su moguci uzroci :
Modul ventilatora grijaca, zakolopke usmjerivaca zraka, konektori i elektricna instalacija. Na žalost precizniji odgovor bez direktnog uvida na vozilu nije moguc.
na vrh Povratak na vrh

SEAT LEON 1,9 TDI - EURO NORMA?

Datum objave: 28.01.2010 13:23:00
Slika
PITANJE: imam seat leon 2000god 1,9 TDI 81kw kako mogu da vidim dali mu je motor euro 3?I kako se to uopste prepoznaju euro2,3,4,5 motori?
ODGOVOR:Navedene norme su ekološke i propisuju kolicinu krutih cestica na ispuhu vozila. Jedinica mjere je g/km ( grama po kilometru ). Vaše vozilo zadovoljava euro-3 normu a to znaci da je dozvoljena emisija krutih cestica manja od 200 g/km . Za normu euro-4 dozvoljena kolicina je 160 g/km . Provjeru ispravnosti motora i eko-test možete napraviti u svakom boljem servisu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO III - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 28.01.2010 13:18:00
Slika
PITANJE: Imam Clio 3 1.2 tce (turbo) 11mj 2007 i 50tkm. Narocito kad je hladan kod paljenja se cuje neko jako zujanje pa tek onda upali nakon verglanja. Akumulator je pun. Kad je auto zagrijan paljenje je super i nema problema al kada je hladan kao da se cuje anlaser i to svako jutro sve jace. Što mogu napraviti i kolko je komplicirana dijagnostika (narocito ako dopeljam auto zagrijan pa se ne primijeti problem). Kolko se krecu cijene anlasera ?
ODGOVOR:Prilikom paljenja hladnog motora ne smije se cuti nikakav strani zvuk elektropokretaca, pad napona ne smije biti veci od 3 V ( Volta ). Dijagnostika motora nije komplicirana za onoga tko ima znanje i odgovarajucu servisnu opremu. Isto tako se treba reci da je to najzahtijevniji dio posla u automehanici . Cijenu elektropokretaca možete saznati u svakom Renault servisu. Isti se ne mora mijenjati nego se može normalno popravljati .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - PUKLA MATICA NATEZACA ZUPC.REMENA

Datum objave: 28.01.2010 12:30:00
Slika
PITANJE: poštovani imam peugeot 406 1.8 16v 96 godina i pukla mi je matica natezaca zupcastog remena u vožnji i zanimaju me moguci uzroci i posljedice . remen je mjenjan prije 5 mjeseci sa pripadajucim natezacem, klizacem i vodenom pumpom i od tada je prošao 9000 km dakle od tada nisam ni ulje još promjenio
ODGOVOR:Ako je pukla matica natezaca zupcastog remena onda je došlo do oštecenja razvodnog mehanizma i sudara klipova i ventila. Ako je to tako onda treba demontirati glavu motora, urediti glavu motora, zamijeniti razvodni mehanizam i opet staviti motor u funkciju. Uzroci mogu biti razni ( kvaliteta materijala, strucnost montaže, blokada unutar motora koja je mogla izazvati havariju ), posljedice znate i sami jer su evidentne. Pitajte ako vam još treba neko objašnjenje.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 T - NEUGODAN MIRIS

Datum objave: 26.01.2010 22:34:00
Slika
PITANJE: Poštovani, imam Passata 1.8T, 2002. god, te ugraden plin. Uredno radim servise i mijenjam sve filtere, a na dijagnostici ne javlja greške. Problem mi se javlja nakon šta se auto zagrije i stane, npr. na semaforu, osjeti mi se kroz ventilaciju nekakav smrad, ne mogu ga definirati, kao zapecene kocnice (zamijenjene su orginal prije pola godine, ali ne smrdi od tada), ili ispušni plinovi, osjeti se i kod kotaca, i lijevog i desnog prednjeg, a ne mogu definirati izvor. Neznam da li ima veze ili sa klima uredajem, u autu se ne puši, filter klime redovito mijenjam, a klimu sam punio ljetos. Smrad nestaje cim auto krene, dakle u vožnji, ali ne smrdi na svakom stajanju.
ODGOVOR:Niste baš precizni u opisu. Neugodni miris može nastati radi lošeg održavanja ventilacijskih kanala i isparivaca na kojemu se stvaraju mikroorganizmi ( bakterije ). Jednom godišnje se ventilacijski kanali i isparivac tretiraju sredstvom za cišcenje i dezinfekciju u cilju preventive. Drugi izvor su kocni sustav i spojka, treci uzrok je ispušni sustav i plinovi ( sumpor ) koji mogu ulaziti u kabinu. Sve što je navedeno treba detaljno ispitati i otkloniti. Vjerujem da vas to smata jer je takva pojava rijetkost.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - LJEPLJENJE RETROVIZORA

Datum objave: 24.03.2011 19:36:40
Slika
PITANJE: Kako zaljepiti unutarnji retrovizor za šoferšajbu? Retrovizor je odvaljen i odlomio je komadic šoferšajbe.
ODGOVOR:Za unutrašnji retrovizor postoji specijalno ljepilo koje možete nabaviti u svakom boljem ducanu s autodijelovima. Prije ljepljenja obje površine moraju biti potpuno ciste i suhe. Nakon ljepljenja retrovizor treba cvrsto držati 20 sekundi a nakon toga se isti ne smije dirati još 12 sati.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2001 - ZAMAŠNJAK ?

Datum objave: 26.01.2010 22:13:00
Slika
PITANJE: Posjedujem passat iz 2001 godine i imam dva problema.Kvacilo mi je dosta visoko i tu i tamo podrhti kod kretanja pa sam ga odlucio zamjeniti,jedino se bojim da nebi trebao mijenjat i zamašnjak jer mu je cijena dosta paprena(interesiraju me simptomi kad je zamašnjak neispravan).Drugi mi je problem neki cudan zvuk koji se cuje iz motora kad je hladan(meni se cuje ko da dolazi sa desne strane motora).
ODGOVOR:O zamašnjaku razmišljajte tek kada demontirate spojku. Zamašnjak može biti dvomaseni s kompenzacijom ili bez kompenzacije. Ako dvomaseni zamašnjak ima slobodni hod veci od 10 mm onda ga zamijenite. Cudan zvuk motora niste detaljno opisali te u vezi toga mogu naveseti barem dvadesetak mogucih uzroka. To vam nece koristiti , zato je bolje da se navedeni zvuk posluša direktno na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GORIVO OD PREPRODAVACA

Datum objave: 25.01.2010 11:39:00
Slika
PITANJE: imam astru f 1.7 tds isuzu. Kupio sam "euro dizel" od preprodavaca i od tada imam problema. Najpred mi se auto gušio dok sam došao sa posla i izbacivao beli dim kada god bi naišao cep. Izvukao sam tu naftu, na jedvite jade ga ponovo upalio otišao do pumpe i natocio 15 l evrodizela. Zatim ga provoazao dok se nije izduvao i auto je poceo normalno da radi.Prešao sam oko 50 km bez problema. Posle dva dana nevoženja ujutro sam ponovo upalio auto, upalio je bez problema na -5 i malo je radio u mestu da bi posle predjenih 3km auto stao i ugasio se neprimajuci gas.Prvo što sam uradio je da sam zamenio filter za naftu. Auto je upalio ali se odmah gušio i gasio.Kada sam ponovo odvio filter primetio sam da u njemu nema nafte. Da li je moguce da je u nafti ostalo vode koja se smrzla zbog minusa jer kada sam istakao naftu od preprodavaca u rezervoaru je ostalo još oko 5 l te koja je pravila problem. Da li je moguce da je smrzla negde u crevu od rezervoara do motora ili je u pitanju neki veci problem. Šta mi je ciniti.
ODGOVOR:Stavite vozilo u zatvoreni prostor gdje je temperatura iznad nule. Ocistite detaljno rezervoar, ocistite ( komprimiranim zrakom ) cijevi dovod goriva, izvucite ( po potrebi ) gorivo iz visokotlacne pumpe, zamijenite filter goriva, odzracite sustav goriva, upalite motor. U buduce koristite provjereno gorivo.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - ZAMJENA AMORTIZERA

Datum objave: 24.01.2010 16:46:00
Slika
PITANJE: Poštovani,posjedujem škodu fabiu 1.4 mpi 2000 god.12 mj.danas u toku vožnje mi je pukao komad opruge na prednjem amortizeru skroz u gor.dijelu(1 polukrug).prijatelj mi je dosta strucan i posjeduje alat za skidanje opruge.Molim vas da nam date savjet što bi nas moglo ocekivati kad skinemo am. i oprugu dolje.Neznam da li fabia ima neku cahuru ili ležaj.Da li moram nabaviti oprugu iskljucivo za fabiu ili možda paše od nekog vozila iz vw.game.
ODGOVOR:Zamjena opruge je jednostavna, demontira se amortizer s oprugom i nakon toga s es navedenim alatom demontira i opruga. Prilikom ugradnje treba samo paziti da opruga sjedne tocno u donje ležište na amortizeru i da poklopac s aksijalnim ležajem amortizera tocno nalegne na gornji dio opruge ( sve je dobro vidljivo i jasno ). U ovom slucaju morate zamijeniti obe prednje opruge jer nova opruga i stara ispravna nemaju istu karakteristiku . Opruge se uvijek mijenjaju u paru. Možete ugraditi originalne ili zamjenske a zamjenske moraju tocno odgovarati vašem vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,5 V6 - PALI SE LAMPICA ULJA

Datum objave: 24.01.2010 16:42:00
Slika
PITANJE: Na pocetku da Vam zahvalim na korisnim savjetima svima nama
!Moj problem je sljedeci imam pasata 2,5 v6 99.g.(automatik) do sada je radio besprijekorno no jucer mi je posvijtlila lampica ulja sa zvucnim signalom zatim sam odma stao ugasio auto ponovno ga upalio i bil je sve uredu no medutim danas opet ista stvar cim mu dodam gas pali se lampica i treperi ( dok radi na ler gasu
ništa sve je normalno )provjeri sam ulje i ono je ok auto normalno vuce i neprimjecujm nikakvo lupanje ili nešto drugo cini mi se sve ok . Zamolio bih vas da mi velite što da radim i dali se po ovim
informacijama koje imate mogo dogodit neki veci kvar i dali se smijem vozit u takvom stanju !
ODGOVOR:U ovakvim slucajevima je bitno da nema promjene zvuka motora ( lupanje ). Ako želite izbjeci zabrinutost radi eventualnog oštecenja motora radi niskog tlaka ulja u motoru svakako izmjerite tlak ulja. Ako je tlak ulja normalan onda je kvar jednostavan i nije skup. U tom slucaju najcešci uzrok je indikator za tlak ulja u motoru ili eventualno elektricna instalacija ( spoj s masom ). Obavite mjerenje tlaka ulja kada je motor vruc .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - REMEN ŠKRIPI I PROKLIZAVA

Datum objave: 24.01.2010 16:28:00
Slika
PITANJE: Poštovanje gosp. Meicu,prvo pohvala vašoj rubrici,a moj problem je sljedeci.Imam Fiestu 1.4 16V 59 kw 2003.god.i prije godinu dana jedan mehanicar mi je mjenjao sva remenja,znaci zupcasti,natezac,vodnu pumpu i dva kanalna remena.Stavljeni su zamjenski dijelovi navodno iste kvalitete.U pocetku je bilo sve u redu,medutim kad pada kiša ili naletim autom na neku vodu remen od servo pumpe škripa i proklizava te ja osjetim vibracije na volanu.Provjerio sam dimenziju remena i ona je kao i u orginala osim što nema oznaku SF.Dobio sam informaciju da se radi o samonatezajucim remenjima,nema natezaca,da mora biti oznaka SF i da je potreban poseban alat za nabacivanje remenja.Da li je to tako i na koji nacin se to radi,jer mehanicar ih je nabacio bez posebnog alata.U Fordov servis nisam išao zbog bezobrazno visoke cijene dijelova i rada.I da li je trebalo zamjeniti vijak na remenici od zupcastog remena kao kod nekih drugi auta.
ODGOVOR:Za ugradnju kanalnih remena potreban je uobicajeni mehanicarski alat. Prilikom ugradnje bitno je samo da ne dode do oštecenja remena i da natezac bude ispravan kako bi kanalni remen uvijek imao istu napetost. Postoji mogucnost da se na vašem vozilu kanalni remen zateže pomicanjem pumpe servo volana , tada nema automatskog natezaca a remen se uvijek može dodatno zategnuti tako da ne dolazi do proklizavanja. Radi utjecaja vode i necistoca može se ugraditi i dodatna zaštita za navedeni remen. Vijak na remenici zupcastog se ne mijenja osim ako se isti dobije s novim natezacem zupcastog remen.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 2,0 - VENTILATOR NE RADI

Datum objave: 23.01.2010 10:19:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale za vaš rad i trud na ovoj stranici .Pošto sam u nezavidnoj financ.situaciji obracam se za pomoc.Ventilator u kabini se necuje da radi niti na automatsko niti na rucno pojacavanje.Ja sam laik i pregledao sam osigurace i po meni su svi ispravni, lampice na upravljackoj konzoli rade oznacavaju brzine rada ventilatora ali ventilator ne pojacava rad,nešto toplog zraka ude u kabinu(slobodnim prolazom)dakle bez ventilatora i to samo kad je klima ukljucena,molim za odgovor i predlog šta uciniti s obzirom na besparicu.Unapred zahvaljujem i želim vam puno srece u vašem radu
ODGOVOR:Motor ventilatora može biti izvan funkcije iz više razloga. Normalno je da se najprije provjere osiguraci. Nakon toga treba ispitati ima li struje na komandi ( sklopki ) koja ukapca motor ventilatora, ako struje ima tada se provjerava ima li struje na upravljackom modulu ventilatora ( isti je smješten na samom kucištu ventilatora i nije dostupan bez demontaže ventilatora ), ako i tamo ima struje treba ispitati i sam motor ventilatora koji može biti neispravan. Naka vozila uz sve navedeno imaju i tzv. BSI racunalo koje upravlja sustavom grijanja i hladenja. Na žalost bez direktnog uvida ne mogu Vam dati preciznije upute.
DODATNO PITANJE I INFORMACIJA:
gospodine Meic hvala na savjetima...jedan moj mladi prijatelj (automehanicar) a usput cu reci da mu nisam ni govorio za problem jer sam mislio da je to problem elektronike ili struje a on je ipak pocetnik ali kako sam u besparici požalio sam se i on je to riješio.A napravio je slijedece;pregledao osigurace oni su bili dobri,skinuo ventilator,ventilator isprobao i ventilator radi medutim na sklopki ventilatora nije bilo struje.Onje utvrdio da nevalja kontakt brava i bio je u pravu;dakle kada stavite kljuc upalite auto- trebao bi imati na sklopki ventilatora struju.Kabel koji se vraca iz kontakt brave(u mom slucaju crveni)prema kutiji osiguraca nije imao plusa.Malac je to prespojio sa na žuti kabel koji se takoder vraca iz kontakt brave i idu na kutiju sa osiguracima( a dobiju plus kad upalite auto)Istavio je dodatni osigurac na crveni kabel.Molim vas za savjet jeli to (opasno)ili ne- jer novu kontakt bravu sada ne mogu kupiti ona je skupa jer su to brave sa kodiranim kljucem.antena pa onda na ovlašteni servis....a ja za to trenutno nemam mogucnosti.Eto to je moj problem pomalo specifican pa ako može pomoci vama ili nekomu na hvale vrijednom forumu bilo bi mi drago.
ODGOVOR:
Rješenje je u redu, bitno je da potrošac ima osigurac i da na navedenom prekidacu nema struje kada je motor ugašen a kljuc izvaden iz kontakt brave.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,6 BENZIN - NE IDE DOBRO

Datum objave: 23.01.2010 10:12:00
Slika
PITANJE: Imam problema s autom, vecina ne moze da utvrdi sto je. Vozim Golf II benzin 1.6 84godina s tim da ima platine, u zadnje vrijeme ne ide dobro trza,puca iz auspuha,iako ga danas upaim prenoci imam isti problem, te pri malim obrtajima radi normalno, medjutim kada se povecaju obrtaji pocinje da trokira tako i u voznji pri vecim obrtajima u manjoj brzini trokira tj naglo cima.Mjenjao sam razvodnik palenja, platine, kablove,cistio rezervar, karburator, filtere, stelovali mi palenje medjutim imam iste probleme s navedenim, ali kada poremetim razvodnik tj okrenem smaknem s palenja ima jako dobar zvuk i jacinu ali i tada cima.
ODGOVOR:Nabrojili ste puno toga što ste radili , medutim za sve što radite morate znati kako tocno napraviti i kako obaviti kontrolu koja ce potvrditi da je to napravljeno dobro . Navesti cu kratke instrukcije kako se neke stvari rade ( ako cete ih znati napraviti i ako cete imati potreban alat ) : provjerite fazu motora ( oznake na remenici radilice, na remenici bregaste osovine, na remenici pomocne osovine moraju biti tocno prema referentnim oznakama na motoru, klip prvog i cetvrtog cilindra je u GMT ), razmak platina treba biti 0,4 mm, kut predpaljenja je 6° prije GMT kod 950 o/min, odgovarajuce svjecice su Bosch W7DC ili NGK BP5ET-10 ili Champion N9YCX , motor ne smije na usisnoj grani ili ispod karburatora vuci falš zrak, kompresija treba biti 9 bar do 12 bar , kondenzator mora biti ispravan, Visoki napon ne smije probijati ( rotor, razvodna kapa, kablovi, svjecice , bobina ). Benzin mora biti cist, karburator mora biti cist i ispravan, pumpa za gorivo mora davati potrebnu kolicinu goriva ( tlak goriva na pumpi je 0,2 do 0,25 bar ). Kad bi sve što sam naveo mogli napraviti motor bi sigurno dobro palio, imao bi potrebnu snagu, dobro bi radio.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - SERVO URE?AJ

Datum objave: 23.01.2010 10:07:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa servo uredajem na P407 2.0hdi, 2005.godina, 70000 km. Naime, ujutro kad upalim auto servo se strašno ukruti kod skretanja kao da nema tekucine i kao da nema dovoljno pritiska u pumpi. Primijetio sam da dosta pjeni tekucinu u posudi a na odušku onako normalno ulji. Zna se i kasnije u vožnji pojavit situacija da na trenutke kod motanja zatrzava. Molim ako imate kakav prijedlog da mi odgovorite.
ODGOVOR:Opis kojim opisujete stanje servo uredaja volana može upucivati na više mogucih grešaka servo volana. Moguce greške su : pumpa servo volana, tlacni cjevovod volana, hidraulicna ventilska grupa na pužu volana, servo volan. Vrijedi pokušati zamijeniti ulje u servo volanu. Po potrebi ako se vidi da u starom ulju ima mnogo necistoca ulje treba zamijeniti dva puta. Prva zamjena ulja ce biti ispiranje sustava hidraulike volana. Ako nakon ovoga rezultat izostane , ispitajte najprije servo pumpu volana.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - POTROŠNJA GORIVA?

Datum objave: 23.01.2010 09:52:00
Slika
PITANJE: Imam PEUGEOT 307 2.0 HDi, 90 KS, verzija BREAK, 2002. godina.
Potrošnja na otvorenoj cesti mi je uvijek zadovoljavajuca (cca 6 l / 100 km). Medutim, po gradu je daleko iznad deklarisane potrošnje proizvodaca za ovaj tip vozila. Napominjem da pricam o iskljucivo gradskoj vožnji, kratke relacije sa dosta semafora, zimski period itd.
Ipak, iako se radi o dizelašu rijetko bude ispod 9,5-10 l / 100 km, a u zadnje vrijeme kada auto vozi supruga, zimski period, zna dostici i 11 l /100 km. Vidim po raznim forumima da ljudi sa istim modelom imaju 6-7-8 l /100 km, što je za mene oduvijek bilo nedostižno, otkad imam auto (od 2006. godine). Zanima me da li je problem u mom i/ili supruginom nacinu vožnje, da li je nešto neregularno sa autom, ili je to jednostavno tako. Mada, ponavljam naslušao sam se svakakvih prica i o 40-50% manjoj potrošnji od moje.
ODGOVOR:Za ovaj automobil proizvodac navodi potrošnju goriva na otvorenoj cesti 5,7 l/100 km . Potrošnju u gradskoj vožnji ne navodi jer ona može biti od 7 do 20 l /100 km, što ovisi o broju zaustavljanja, vožnji u pojedinim stupnjevima prijenosa, vanjskoj temperaturin, nacinu vožnje. Podrazumjeva se takoder da motor mora biti bez greške, gume odgovarajuce velicine s ispravnim tlakom u gumama, svi kotaci se moraju se lagano okretati , na krovu ne smije biti nikakav nosac, u vozilu ne smije biti prekomjernog balasta. Zimi svako vozilo troši 10 do 20% više goriva. Na forumima možete pronaci razne podatke o potrošnji goriva pa i one nerealne. Ako sumnjate u preveliku potrošnju goriva, provjerite mehanicko stanje motora, sustav dobave goriva, sustav za upravljanje motorom , ispušni sustav, kocnice, pneumatike.
NADOPUNA PITANJA:
Vezano za zadnji post, samo da napomenem da govorim o potrošnji koju pokazuje board kompjuter.Nisam nikada mjerio drugacije.
ODGOVOR:
Board kompjuter ne pokazuje tocnu potrošnju goriva nego istu racuna . Podaci koje pri tome koristi su : položaj pedale gasa, stupanj prijenosa, impuls senzora brzine vozila, tlak u usisnom kolektoru, podatak o broju okretaja motora . To je razlog više da napravite komparaciju izmedu stvarne potrošnje i potrošnje koju je izracunao kompjutor.
na vrh Povratak na vrh

BMW 325 TD - CRNI DIM

Datum objave: 22.01.2010 13:56:00
Slika
PITANJE: Prije svega zelim da vas srdacno pozdravim.Javljam vam se iz Stare Gradiske.Naime vlasnik sam BMW 325 TD 1993g.p,motor snage 85kw.zanimaju me razlike motora 325 TDS i 325 TD.
poznato mi je da je razlika u boch pumpi,ali da li je razlika u turbini????Moze li turbina od 325 TDS modela da se stavi u 325TD.
Zatim,skoro sam mjerio kompresiju motora i ona iznosi 28-29 uglavnom majstor mi je rekao tako,uglavnom rekao mi je
da kompresija kasni malo na jednom klipu i da je to zanemarivo malo.
Moj bmw baca crn dim (ne plavi) kada se upali i kada se da noga na gas preko 3000 obrtaja.Da li je problem u turbopunjacu?Boch pumpu sam menjao skoro kao i pogon za paljenje auta i auto dobro pali....
Napomenuo bih da mi boch pumapa baca ulje preko creva koje ide sa nje na onu gore granu motora.Ta cev je uvek umazana uljem.Kakva su podesavanja boch pumpe???Moze li ona bolje da se ustima,ili je to jednostavno????
ODGOVOR:Motori su razliciti i turbine su razllicite a upravljanje motorom je sasvim razlicito iako se na prvi pogled to ne cini tako. Iz navedenog proizlazi da nije moguce ugraditi turbinu od TDS motora na TD motor , iako su ljudi skloni najgrubljim improvizacijama . Kompresija koju ste naveli je dobra a razlika od 1 bar je zanemariva. Pojava crnog dima koja vas zabrinjava može nastati radi slijedeceg : niski tlak turbine, loša regulacija turbine, filter zraka, loš dize, suženje usisnih kanala, nepodešena visokotlacna pumpa, mehanicko stanje motora. Osnovno podešavanje pumpe se radi na ispitnom stolu i obuhvaca podešavanje u svim režimima rada motora. Na vozilu se može samo tocno namjestiti faza i staticki kut paljenja.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9-TD - PODESITI VISOKOTLACNU PUMPU

Datum objave: 22.01.2010 13:48:00
Slika
PITANJE: Obzirom da sam nešto ranije dobio jedan vaš savjet koji mi je jako pomogao pri rješavanju mog problema ,osjecam potrebu da Vam se zahvalim i zamolim ako ste u mogucnosti za još nešto što me muci. Naime kod navedenog auta imam problem da mi je broj obrtaja kad startam vozilo(kad je hladan) po meni mali izmedu 8000-8500 obrtaja, a kad auto postigne radnu temperaturu to se pomjeri na 9500.Problem je sledeci da auto jako trese kod startanja i dok ne postigne radnu temperaturu inace dobro vuce i sve ostalo je OK.Mislim da mi je majstor kad je posljednji put cistio turbinu nešto cacnuo na bosch pumpi. Šta mi predlažete.
ODGOVOR:Niski broj okretaja kada je motor hladan povezan je s visokotlacnom pumpom. Na vašem vozilu postoji uredaj za hladan start koji se automatski ukljuci kada je motor hladan. Ako je netko koji ne razumije dirao visokotlacnu pumpu, mogao je utjecati na loš rad motora kako ste vi to opisali. Potražite servis koji ce vam opet podesiti pumpu na ispravan nacin. Ovo ne može obaviti bilo koji mehanicar.
na vrh Povratak na vrh

VW JETTA - ULJE BJELKASTE BOJE

Datum objave: 22.01.2010 13:34:00
Slika
PITANJE: Jetta 1.8 benz. 85god. Ulje mi je bilo bjelkaste boje i na sipci i na cepu, mislio sam da je glava motora iskrivljena, ali nije. Promjenjen je diktung dekla i diktung na sredini motora, nezz kako se zove, ulje i filter. Opet mi se isto desava da je u ulju neka bjelkasta tekucina, motor mi je promijenio zvuk i nesto na njemu zuji, a gas je sad premekan. molim vas dajte neki odgovor..
ODGOVOR:Motorno ulje promjeni boju ( emulzira ) kada se rashladna tekucina miješa s motornim uljem. Mogucu uzroci su : brtva glave motora, neravna površina glave motora, neravna površina bloka motora ( na koju dolazi brtvilo glave ), puknuce glave motora koje ne mora biti vidljivo, puknuce bloka motora, hladnjak ulja ( ako isti postoji na motoru ). Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - VIBRACIJE PRILIKOM KOCENJA

Datum objave: 22.01.2010 11:27:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas pratim vaše odgovore nastale brobleme kvarova .Moj problem golf 97g 1.9 dizel tresu diskovi nakon izmjene oko 2000 km luftovi na ovjesima nema, celjusti odraduju normalno i ponavlja se i poslije slijedece izmjene feroda plocice diskovi metalijevi ,tekster ili svag isti problem uz normalnu vožnju, isti problem se dogada sa bmw e36 1.6 93g, za sada nemam rješenja molio bih vaš strucni savjet
ODGOVOR:Vibracije prilikom kocenja mogu nastati radi mnogo mogucih faktora . Radi toga se sve komponente moraju detaljno pregledati, ispitati , kontrolirati . Najcešci uzroci su: diskovi, dosjedne površine, radijalni udar glavcine, ležaj kotaca, kocna kliješta, naplatci, gume, polusovina, hvatišta ovjesa. Nekada ispitivanje može biti dosta zahtjevno ali nakon velike upornosti rezultat se postigne.
na vrh Povratak na vrh