Danas je: 19.12.2014

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT STILO - CHIP TUNING

Datum objave: 30.05.2009 14:08:00
Slika
PITANJE: Imam fiat stilo 1.9 multijet 120 ks zanima me dali ce chip za povecanje snage utjecat na stanje motora i njegovu trajnost, koliko je to štetno za taj motor s tim da bi motor tada razvijao snagu cca 150 ks.
ODGOVOR:Chip tuningom može se postici povecanje snage motora 15 do 30%. Ucinak ovisi o kvaliteti /cijeni tuninga. Ovim postupkom djeluje se na upravljacku mapu na EPROM-u ECU upravljacke centrale ili se mijenja EPROM ( chip ) u upravljackoj centrali. Parametri na koje se djeluje su kolicina goriva, tlak turbine, kut predpaljenja. Navedenim postupkom povecava se tlak po jedinici poivršine na celu klipa a to znaci da je i opterecenje ( mehanicko, dinamicko, termicko ) znatno vece. Iz ovoga se može zaljuciti da je i trajnost motora kraca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - LETVA VOLANA

Datum objave: 30.05.2009 12:32:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Megan 1998, Benzin 1.6 55kw.Auto je u dosta dobrom stanju osim jednog problema s letvom volana.Naime problem se pjavio sa zvukom koji je dolazio iz pdovozija kod prelaska preko malih neravnina na asvaltu i manjih rupa.Kod mehanicara mi je promjenjeno sve kako bi otklonili zvuk i na kraju kada je zvuk opet bio prisutan odlucili su da je ipak letva volana ta koja proizvodi zvuk i da je doslo do razmrdavanja cahure u njoj.Mene interesuje(posto nisam bas strucan s autima) da li je moguce naci neku reparaturu za letvu volana koja ne curi, ali na volanu se malo osjeti i koja pravi tu buku (kao da otisli amortizeri). Da li preporucujete kupovinu polovne letve ili samo nove. Da li mi mozete preporuciti sta da radim a da ostane u granicama povoljne cijene.
ODGOVOR:U vecini slucajeva zubna letva se može uspiješno popravljati. Ista se treba demontirati, rastaviti, utvrditi uzrok, zamijeniti neispravni dio, ponovo složiti. Svaki bolji servis to može odraditi na nacin da pribavi potreban rezervni dio a ne da vas šalje okolo po neke dijelove. Isti servis i prije nego demontira letvu volana treba znati da li je popravak moguc ili je potrebna zamjena kompletnog sklopa volana. U ovom slucaju mogu dati preporuku tek nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - TEŠKO PALI

Datum objave: 30.05.2009 12:17:00
Slika
PITANJE: Dolaze topliji dani a meni Clio benzinac napocetku teško pali, dok poslije bez problema. Ne znam više što mu je nekad oce nekad nece. Pri mjenjanju brzina ponekad skosa isto kao i kod paljenja. Pisao sam Vam vec prije u svezi paljenja lampice za zaštitu okoliša. Sad se ona više ne pali. Ne znam sad više od cega da pocnem. Promjenio sam : Svjecice,bobinu,kablove,filter goriva, Postoji li još nešto što treba promjenit da mi ponekad ne skosa i normalno pali? Na kompjutoru nisam bio jer elektricar kaže da dok se lampica ne upali on ne može kompjutorski ocitat.
ODGOVOR:Ako želit dovesti vaše vozilo u ispravno stanje a prema opisu koji ste mi poslali svakako treba napraviti kompletnu dijagnostiku motora. To bi znacilo kontrolu i ispitivanje mehanike motora ( faza, kompresija, propuštanje usisnog kolektora ), sustava ubrizgavanja ( ispitivanje tlaka goriva, injektora, pojedinih senzora, mjeraca protoka zraka i ostalih dijelova sustava ), sustava paljenja ( ispravnost bobina, probijanje visokog napona ). Tek nakon ovakvog ispitivanja moguce je saznati što ne valja, što treba draditi, što treba zamijeniti. Zamjena pojedinih dijelova na bazi pretpostavki teško ili vrlo rijetko daje rezultat. Izjava vašeg elektricara je djelomicno tocna, dijagnostika se može raditi i kada kontrolna lampica motora nije upaljena. Kompjutorskim ocitavanjem snimljenih grešaka može se otkriti tek mali broj kvarova, ostali se traže direktnim pojedinacnim ispitivanjem komponenata.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 30.05.2009 12:11:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav za vas i Veliko HVALA za ovu vasu stranicu vec duze vremena pratim vasu stranicu cak sam i nekim prijateljima dao preporuku. Htio bih vas zamoliti ako imate neki savjet za mene tj. imam pasata TDI 130 konja 2003 god i od prije 3 dana mi se pojavio sledeci problem pri normalnoj voznji po gradu prvo se upalila lampica za grijace a potom i upozorenje da se javim u servis a odmah posle su se upalile lampice od ABS i ESP.Otisao sam odmah u servis uradili su dijagnostiku i nista nisu nasli uradio sam 2 puta dijagn. odgovor je bio isti jedino sto su mi rekli da postoji mogucnost problema nekih od senzora. Medjutim Nedjelju i Ponedeljak sam vozio auto bez problema tj. paljenja lampica da bi se danas lampice ponovo upalile. Molim vas da mi pomognete jer sam zbunjen neznam sta da radim. Hvala unaprijed i puno lijepih zelja za dalje druzenje.
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca na vašemu vozilu može se upaliti radi greške/grešaka na kocnom sustavu i radi grešaka na sustavu za upravljanje motorom. Moguce greške na kocnom sustavu su elektricni konektori, stop šalter, davaci impulsa i sl. Uobicajene greške na sustavu motora su senzor bregaste, senzor pedale gasa, senzor radilice, senzor tlaka goriva, mjerac mase zraka i ostali dijelovi sustava za upravljanje motoro. Osnovna zadaca servisa je da uz pomoc strucnog osoblja i logisticke servisne podrške najprije otkrije kvar a zatim uz vašu suglasnost da isti i riješi. U ovom slucaju dobro bi bilo da omogucite servisu da u momentu paljenja navedene lampice ima mogucnost dijagnostike. Ukoliko motor normalno pali, ima snage, ima normalno ubrzanje, normalnu potrošnju, tada kvar nije veliki niti je popravak skup.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 30.05.2009 12:04:00
Slika
PITANJE: NA preporuku kolege sam dobio vašu stranicu.
Imam VW Passat, 1990. god. 1.6 TD Intercooler, prešao 270000 KM. Prije dvije godine sam radio djelomicnu reparaciju BOSCH pumpe kao i osvježenje motora ( zamjena karika, zupcastog,...majstor je rekao da su stubline dosta dobre i da nema potrebe raditi I specijalu). Neki dan nakon puta od 100 KM ( prethodno nasuo gorivo 80% rezervoara), dakle motor zagrijan, dobro vuce, nakon gašenja jedva sam upalio. Vergla jako dobro ali kao da nema goriva. Posumnjao sam na loše nasuto gorivo pa sam sacekao sedam dana dok se nije potrošilo. Na manjim relacijama ( po gradu ) pali dobro, ujutro kad je motor hladan nikad nije imao problem. nakon što sam dosuo gorivo na drugoj benziskoj i nakon zagrijavanja motora nije upalio nikako nakon verglanja i po pola minuta da bi nekako upalio na guranje. Promijenio sam i filter za gorivo ali problem ostao. Vozio danas majstoru, mjerio kompresiju kaže da je zadovoljavajuce i da probam do sutra , medutim nakon pola sata isti problem. Kad je motor vruc ne pali , uspijem ga na saug rucicu nekako prevariti ali se auto primjetno trese i ima neprirodan rad motora . Ima te li Vi kakvu sugestiju?
ODGOVOR:U ovom slucaju koji ste Vi detaljno opisali mogu postojati nakoliko mogucih uzroka, navesti cu ih logicnim slijedom. Najprije provjerite fazu motora i po potrebi podesite kut paljenja na 1,0 mm, odstupanje može biti 0,02 mm u plus ili minus.Nakon toga izmjerite kompresiju koja mora biti iznad 29 bar-a. Ispitajte tada i dize ( tlak i oblik mlaza ). Nakon što sve ponovo složite i upalite motor, ispitajte da li visokotlacna pumpa vuce zrak ( ne smije ). Ako je do sada sve u redu, provjerite da li gorivo normalno dolazi do visokotlacne pumpe. Na kraju ostaje visokotlacna pumpa, istu ispitajte na ispitnom stolu i po potrebi obavite kvalitetan servis i podešavanje iste.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - RAZNI ZVUKOVI

Datum objave: 28.05.2009 16:14:00
Slika
PITANJE: Svaka cast na ovom sajtu prije svega. Molim Vas da mi pomognete savjetom jer sam više izbezumljen sa popravcima svog Fiata. Kupio sam ima 6 mjeseci svog Fiata i malo pomalo sam ga doveo u red, ali stalno nešto novo dolazi na repertoar. Mijenjao sam disk plocice prednje ima mjesec dana i odmah nakon toga je pocelo da cvili. Odmah sam zvao servisera koji mi je stavio nove diskove i opet ista stvar. Kaže da su dobre cc 200 i nešto kuna. Provjerio je i sve ostalo na što je sumnjao i nije otkrio ništa. Ali još to donekle i mogu trpjeti, ali jucer sam primjetio dok sam išao niz nizbrdicu tulenje u kotacima. Zvuk je bio slican kao da prelazite preko naboranog asfalta. Trajalo je nekih 10 sekundi. Kasnije se opet culo na ravnini kod stiskanja gasa i opet je trajalo par sekundi. I posljednji zvuk sam cuo kad sam došao pred kucu i kad sam ga locirao u desnom kotacu kod okretanju u desno. Molim Vas da mi pomognete prije nego što odem u servis što to može biti!!
ODGOVOR:Najcešci uzrok cviljenja disk plocice su nekvalitetne plocice ali to mobu biti ( rijede ) kocna kliješta i diskovi. Zvuk koji ste culi u vožnji nije ležaj kotaca, prema vašem opisu prije bi mogla biti desna kocnica koja može djelomicno blokirati i tako stvarati navedeni zvuk. Pregladom navedenog može se tocno znati što je uzrok.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOCNI SUSTAV - MATURALNI RAD

Datum objave: 27.03.2011 13:59:28
Slika
PITANJE:

Postovani, s obzirom da sam na vasoj web stranici primjetio kako posjetiocima izlazite u susret, htio sam Vas kontaktirati iz razloga, sto ne mogu da nadjem neke informacije. Imam problema pri izradi svog maturskog rada, trebalo bi mi par informacija vezanih za glavni kocioni cilindar, o kvarovima koji mogu nastati, te posljedicama koje slijede zbog istih kvarova. mozda sam malo bezobrazan, ali bih volio da mi Vi kazete koji su to alati koji se koriste pri popravci ovog istog, te koja su sredstva zastite na radu. unaprijed zahvalan, nadam se da cete moci odvojiti nekih 15-tak minuta da mi otkucate par informacija

ODGOVOR:

Djelovanjem na glavni kocni cilindar ostvaruje se hidraulicna kocna sila koja djeluje na radne cilindre kocnice na pojedinim kotacima. Kod osobnih vozila sustav kocnice je dvokružan i zato se u glavnom cilindru nalaze dva klipa ( tandem cilindar ). Isti omogucava da sustav radi kao dva neovisna sistema. Na pr. Jedan sustav koci prednje kotaca a drugi zadnje ili jedan sustav koci prednji lijevi i zadnji desni kotac dok drugi koci prednji desni i zadnji lijevi kotac. Oštecenjem jednog od navedenih krugova ne ostaje se bez kocnice jer ostaje onaj drugi u funkciji.
Uloga glavnog kocnog cilindra je da stvori potreban porast tlaka u svakom kocnom krugu, omoguciti nagli pad tlaka otpuštanjem pedale kocnice, izjednaciti volumen kocne tekucine uslijed temperaturnih promjena, dopuniti kocnu tekucinu pri povecanju radnog volumena trošenjem kocnih obloga. Sastavni dijelovi kocnog cilindra su prednji klip ( potisni ), zadnji klip ( plivajuci ), gumene brtve klipova, zaštitna mandeta, kucište ili cilindar.
Najcešci kvarovi su oštecenje gumenih brtvila klipova, propuštanje na brtvenom prstenu cilindra, oštecenje klizne površine cilindra.
Princip djelovanja hidraulicnih kocnica temelji se na cinjenici da je tekucina nestlaciva i da se tlak ravnomjerno širi kroz tekucinu na sve strane do svih kocnih radnih cilindara ( Pascalov zakon ). F=p x A (N) . F je sila u Njutnima, p je tlak u bar-ima, A je površina presjeka cilindra u m2 ( metar na kvadrat ).
Alati koji se koriste su standardni radionicki , uglavnom nema specijalnih. Sredstva zaštite su uobicajena : radno odijelo, po potrebi radne rukavice ali iste nisu nužne, paziti narocito da hidraulicko ulje ne dode u oci jer je jako agresivno.
Nije uobicajeno da šaljem ovakve odgovore jer smatram da ucenik sam treba doci do potrebnih podataka jer mu je to najkorisnije. Mjesto na kojemu to može dobiti je radionica u kojoj se obavljao prakticni dio nastave.
Puno uspijeha u školi i buducem radu
ZAHVALA:
Mnogo Vam hvala gospodine! Mnogo ste mi pomogli, vjerujte da je malo onih koji zaista zele da pomognu, iskreno slican mail sam poslao na par e-mailova, jedini ste koji ste odgovorili. Jos jednom hvala!!! Svaka Vam cast, pravi ste majstor, dok ljudi svakodnevno po 100-tinjak mailova salju da im se odgovori na problem, steta sto nismo blize da uspostavimo i licni kontakt, te da malo vi preuzmete brigu o mom cetvoro tockasu, zaista mu treba jedan vrstan majstor kao sto ste vi! pozdrav iz Sarajeva

na vrh Povratak na vrh

VW POLO SDI - NE PALI

Datum objave: 28.05.2009 15:54:00
Slika
PITANJE: Moram prvo pohvaliti vašu stranicu na kvalitetnim strucnim savjetima!
Imam Polo 1.9 SDI, 47kw, prešao 165tkm...Do sad nikad nisam imao nikakve probleme bilo motora ili struje! Stavim kljuc u bravu i dam kontakt, pale se sve uobicajene lampice (ABS,rucna,akumulator...) osim grijaca, probam paliti auto a on samo vrti kao da nema goriva i jako se trese! Nakon više pokušaja davanja,oduzimanja kontakta, vadenja i stavljanja kljuca u barvu upalio se grijac na sekundu i auto upali na zub! Auto ugasim i probam ga odmah ponova zapaliti,i pali 5 put zaredom na zub i nakon toga se opet grijac ne pali i auto vrti na prazno kao bez goriva uz jake vibracije motora! Kad ga zapalim radi bez ikakvih smetnji,u vožnji se ponaša uobicajeno, ali kad ga ugasim stvar se ponavlja i nece zapalit! Nije mi jasno zašto se lampica grijaca ne pali, moje mišljenje je da je kvar struje, kao da negdje gubi kontakt!
ODGOVOR:Kontrolna lampica se pali kada postoji greška u sustavu dobave goriva i u sustavu za regulaciju motora. Vaš motor ima visokotlacnu pumpu koja ima ugraden sustav za blokadu paljenja protiv krade. Iz vašeg opisa sve navodi upravo na to da se sustav blokade motora ne odblokira i tada je dovod goriva zatvoren a motor ne daje nikakav znak paljenja. Manja mogucnost je da je uzrok elektrika odnosno pojedini konektori i instalacija ( pad napona ). Dijagnostikom motora može se tocno utvrditi pravi uzrok i isti otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 416 SI - NERAVNOMJERNI RAD MOTORA

Datum objave: 28.05.2009 11:00:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na znanju i strpljenju za nas laike.
Citajuci vaše pomislio sam da bi i meni mogli dati neki savjet.
Radi se o Roveru 416SI 82 kw ¨95.god.
Prošao je 150 000 hm. Prošle godine mjenjani su: ventili,karike,brtve,remeni,svjecice,ulja.
U veljaci mi je motor poceo neravnomjerno raditi. Kad je hladan obrtaji mu variraju a kad se zagrije cini se sve ok.Medutim nakon duže gradske vožnje ili putovanja obrtaji mu se u leru podižu do 2500 obrtaja i ne spuštaju se.Posjetio sam jedan servis gdje su mi (nakon dijagnostike) zamjenili motoric (ventil) protoka goriva te kablove, kapu i rotor. Nakon toga motor je radio kao urica. Medutim nakon nekog vremena pocelo se dešavati isto. U meduvremenu su mi izmjenili lambda sondu (eko test nije prolazio). Bio sam ponovo kod majstora ali nemogu ništa otkriti, kažu da bi trebali auto spojiti na tester kada se to pojavi (veci obrtaji). Interesira me dali to što se dogada utjece na potrošnju goriva (sada je oko 9l po gradu).
ODGOVOR:Svaka nepravilnost u radu motora utjece na povecanje potrošnje pa i ovo koju ste vi opisali. Uzrok povecanog broja okretaja može biti mehanicki sustav motora ( propuštanje na brtvi ili nekom od prikljucaka usisnog kolektora ). Drugi moguci uzrok je sustav ubrizgavanja i to potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom minimuma, ECU centrala.
Pojedinacnim ispitivanjem može se otkriti uzrok.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SERVISNI INTERVAL

Datum objave: 26.05.2009 21:40:00
Slika
PITANJE: posjedujem renault lagunu 1.9 dci iz 2004 godine i zanima me kako da ponistim servisni interval,unaprijed zahvaljujem
ODGOVOR:Servisni interval možete resetirati pomocu tipke na desnoj strani instrument ploce i rucke prekidaca brisaca ( tipka na samom vrhu navedene rucke ). Postupak je slijedeci : upalite kontakt, stiskajte tipku na rucki prekidaca brisaca dok ne pocne bljeskati simbol kljuca i dok se na zaslonu instrument ploce ne pojavi kilometraža za slijedeci servisni interval, pritisnite i držite tipku na instrument ploci dok zaslon ( displej ) ne bljesne 8 puta, otpustite zatim tipku na instrument ploci, novi servisni interval ce se prikazati na zaslonu, ugasite kontakt. Ovime je postupak završen.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - BLOKADA MOTORA

Datum objave: 26.05.2009 21:14:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen C4 90 KS, 1.4 benzinski motor star 2 godine. Par puta sam nakon što se mašina ugrijala tjerao auto do crvenog polja (do maksimalnog broja okretaja)-cuo sam da se ukljuci neka blokada ako se tako pretjera. Zanima me na kojem principu radi ta blokada da se mašina pocne onako stepavati i zanima me nisam li ju time oštetio. Zanima me još da li šteti mašini ako se vozi tako da se brzine mjenjaju malo prije crvenog polja.
ODGOVOR:Blokada motora radi na principu elektronskog limitatora broja okretaja s kojom upravlja ECU centrala. U podrucju do maksimalnog broja okretaja ne smije biti prekida i trzaja u radu motora. Ako to postoji uzrok nije blokada nego sustav paljenja ili sustav ubrizgavanja.
Ispitivanjem pojedinih komponeneta može se otkriti uzrok. Kada vozite u režimu da motor ima 3500 o/min sila na klipu je 350 kp a kada vozite sa 6000 o/min ta sila je 900 kp. Iz ovoga možete sami izvuci zakljucak.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - NA PLINU TROKIRA

Datum objave: 26.05.2009 21:03:00
Slika
PITANJE: Prije 2 g. Kupio sam Mazdu 626 1.8i 16V 90 KS, '98 sa prijedenih 157 tkm. Odmah sam ugradio PRINS plinsku instalaciju sa multipoint direktnim ubrizgavanjem. Nakon prijedenih 75 tkm izgorila su mi dva ispušna ventila na jednom cilindru. Napravio sam reparaturu glave, promijenio ventile i ugradio mazalicu (flash lube) iako mi nitko sa sigurnošcu nije odgovorio da li je ona nužno potrebna ili ne (jedni kažu da, drugi ne), i sad auto na benzinu ide dobro, ali na plinu trokira. U cemu bi mogao biti problem?!
Takoder, sustav zracnih jastuka mi je vec neko vrijeme izvan funkcije, javlja mi se greška 48 koja oznacava grešku senzora zauzeca suvozacevog sjedala. Isti je jako skup i ne isplati ga se mijenjati. Da li postoji mogucnost da se sustav zavara, tj. Da mu se na neki nacin proslijedi informacija da je sjedalo uvijek zauzeto, ili ga potpuno iskljuciti kao u slucaju kad se na njega stavlja djecja sjedalica, tako da bar vozacevi jastuci budu aktivni?!
Još me zanima da li se snaga auta može povecati, cini mi se da je 90 KS zaista premalo za tako veliki auto, pogotovo kad se radi o 1.8i 16V motoru, koji bi po svemu morao imati preko 100 KS?!
ODGOVOR:Motor za ovo vozilo i težinu karoserije je malo nejak i zato mora biti u dobrom stanju ( mehanika motora, sustav ubrizgavanja, sustav paljenja, ispušni sustav ). Snaga se bez vecih ulaganja ne može znacajno povecati . Ugradnjom sprint filtera, modifikacijom ispušnog sustava i doradom na usisnim kanalima moglo bi se dobiti 8 do 10 KS. Smetnje na plinu mogu biti: plinski filteri, injektori, dovodi plina, emulator, isparivac, plinska centrala. Pojedinacnim ispitivanjem može se otkriti uzrok. Zracni jastuk se ne može spojiti na nacin kako ste vi to opisali.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - LOŠE IZGARANJE

Datum objave: 26.05.2009 20:55:00
Slika
PITANJE: …. Imam opel tigru 1.4i 66kw.1997 god. Na oko svakih 2500-3000km potrosi oko 0.7l ulja. Auto ne dimi ni malo ali radi na 920-950okretaja i osjeti se malo lose izgaranje goriva na auspuh. Zanima me dali je to normalno i sto bi bio uzrok tome….? Na istom automobilu me zanima gdje se nalazi termoprekidac jer na oko se ne vidi nigdje….Imam dugo godina opele pa se nesto i kuzim u te motore a tigru imam 3 god i od prvog dana je tako,presla je 113 000 km.
ODGOVOR:Loše izgaranje je posljedica greške u sustavu ubrizgavanja i ili u sustavu paljenja . Moguci uzroci su : VAF senzor, potenciometar TP ventila, lambda sonda, MAP senzor, propuštanje usisnog kolektora, ECT senzor, aktuator minimuma, probijanje visokog napona.
Vaše vozilo nema termoprekidac u klasicnom smislu nego se ventlator na hladnjaku pali preko upravljackog racunala koji dobiva informaciju o temperaturnom stanju motora od ECT senzora. Potrošnja ulja koju ste naveli je još u granici koja se može tolerirati.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM S VENTILATOROM

Datum objave: 26.05.2009 13:31:00
Slika
PITANJE: Posjedujem opel astra h 1.7 cdit 2005god....problem sa unutrasnjim puhanjem javio se prije nekoliko dana tj. Jednostavno kada upalim klimu ili samo puhanje ventilator radi jedno odredjeno vrijeme i zatim se sam ugasi,i opet nakon odredjenog vremene se takodje i sam upali tj.pocne da puse onom brzinom koja mu je i ostala zadana...primijetio sam da mi se to desva pogotovo ako je vanjska temperatura povisena,onda kad ga palim radi vrlo kratko ili nece nikako da se upali pa poslje odredjenog vremena se sam starta i pocinje da puse,u slucaju da je klima upaljena ona i nakon prekida rada ventilatora ostaje da radi tj lampica i dalje gori,kompresor se i dalje cuje kao da je sve ok ali nee puse...!!! u cemu je stvar..!!!
ODGOVOR:Vaše vozilo ima ventilator ciji rad kontrolira elektronski upravljacki modul, uz to motor ventilatora je povezan i s klima uredajem. Kada prestane raditi ventilator istovremeno ne radi ni sustav klime. Najprije ispitajte filter kabine i kanal za ulaz zraka do ventilatora. Nakon toga ispitajte komandu ventilatora kabine, elektronski upravljacki modul ( nalazi se na samom ventilatoru ), elektricnu instalaciju ventilatora.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT - NIŽI BROJ OKRETAJA

Datum objave: 26.05.2009 13:24:00
Slika
PITANJE: Vozim Swift gti 1991, sve je bilo dobro do neki dan, nakon sto sam stavio novi akumulator...
Kod pustanja gasa ler pada na 500 o/min, pa i nize, gotovo se ugasi.
Auto je lagano tuniran, veci usis, 4 u 1 ispusna grana, protocni lonci, jaca pumpa. regulator pritiska goriva, chip...Probao sam mjenjati pritisak
goriva: (na regulatoru je manometar) 40, 45, 50 Psi, ali se isto desava.
Inace auto vuce odlicno, samo sa tim lerom nekaj nije OK.
ODGOVOR:Nestabilan broj okretaja i niži broj okretaja može nastati radi nekoliko faktora i to: propuštanje na usisnom kolektoru ili na nekom od prikljucaka koji se spajaju na kolektor, senzor položaja leptirastog ventila, motoric minimuma, upravljanje motoricem minimuma, elektricna veza izmedu motorica minimuma i kompjutora, ECT senzor temperature, MAP senzor, brizgalice.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 i. - ULJE U ZRACNOM FILTERU

Datum objave: 24.05.2009 19:30:00
Slika
PITANJE: Imam passata 1.8 , 90.g. benzinac,u zadnjih možda pola god.sam primjetio puno ulja u zracnom filteru,doslovce curi na tlo iz filtera, kao i u usisnoj grani,inace normalno radi,nema dima nikakva,ne dimi na šipku od ulja...pa me zanima šta bi mogo bit uzrok tome, cistio sam i mjenjao sva crijeva od vakuma itd. ali ista stvar.
ODGOVOR:Prisutnost ulja u prostoru filtera za zrak i u usisnoj grani je znak lošeg stanja motora. Dio kompresije prolazi u karter, stvra tlak i diže uljne kapljice iz kartera . Izmjerite kompresiju i po potrebi uredite donji dio motora ( klipovi , cilindri ).
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - VELIKI SERVIS

Datum objave: 24.05.2009 19:26:00
Slika
PITANJE: Stekavši dojam da svima izlazite u susret, zamolio bih vas vaše cijenjeno mišljenje oko moje nedoumice. Zanima me koji je krajnji rok za obavljanje velikog servisa kod Fokusa 1.6 16v automatic iz 2004 g. s ugradenim plinom. Trenutno preijdenih 93 000 km. Takoder nemam saznanje što u servis spada, posebno glede automatskog mjenjaca, kllime i servo uredaja te ventila s obzirom na 45 000 km prijedenih uz plinski uredaj...unaprijed vam zahvaljujem
ODGOVOR:Veliki servis na ovome vozilu radi se na 100.000 km. Uz redovitu zamjenu tekucina i filtera mijenja se i razvodni mehanizam ( zupcasti remen, natezac ). Servis plinske instalacije je obicno svakih 10.000 do 15.000 km. Servis klima uredaja se radi svake dvije godine. Uz navedeno potrebno je pregledati stanje kocnog sustava, ovjesa i upravljackog mehanizma. Precizniji odgovor se može dati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - ŠKRIPI KAO STARI KREVET ?

Datum objave: 24.05.2009 18:14:00
Slika
PITANJE: Htio bih zamoliti Vase cijenjeno misljenje u svezi sa slijedecim.
Na mom autu (Seat Cordoba 1,9 tdi, 2001. god) u zadnje vrijeme prilikom voznje po "valovitoj" cesti, cujem blago skripucanje, identicno kao kad doma skripi stari krevet. Zvuk se cuje tiho, i ne bode bas usi, ali ja primjetim...auto se ponasa ok, super lezi na cesti i nikakvih problema nema, osim tog skripanja koje se cuje pri brzinama 40-60 km/h na neravnoj cesti, na rupama gotovo nikako, ali ako je cesta neravna, cuje se kako skripi.Po Vasem misljenju i iskustvu, sto bi to moglo biti.
ODGOVOR:Zvukove koje cujete nastaju na gumenim blokovima ovjesa, balans štangi, hvatištima amortizera. Zvuk treba tocno locirati i kada se utvrdi o kjemu gumenom bloku se radi nije teško istoga ( ili više njih ) tretiratirati glicerinom ili odgovarajucim sredstvom ( tekuca mast, silikonska tekucina, ulje ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZVUCI KAO PARNI STROJ ?

Datum objave: 24.05.2009 18:01:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic, divim se vašem znanju i vašoj stranici. Samo citajuci ostale vaše odgovore može se mnogo toga naucit.
Posjedujem Opel Vectru 1.6i '92. godina i motor pod laganim držanjem gasa radi pomalo nemirno, cuga i sl., no kad ga se stisne potegne bez problema (svijecice zamjenjene i kablovi i paljenje naštelano). Dakle samo pri laganom gasu malo nemirno radi. Što bi trebalo pogledat. Gumena cijev zraka što ide iz filtera je napukla pa je krpana izolirkom. Da li je to moguc uzrok tome. Auto je prošao sigurnih 191 000 kilometara. Još par pitanja gospodine Meic; Otkako mi je majstor prije godinu dana zamjenio zupcasti, uvijek kad je motor hladan oko predjela remena dolazi neki zvuk, koji se ubrzava kako se motor brže okrece. Kao neko grebanje i kasnije se možda vrlo malo primjjeti kod radne temperature. Iritira jer motor hladan zvuci kao parni stroj. Još me muci lagano pucanje iz auspuha na leru,što može biti uzrok tome.
ODGOVOR:Uz sve radnje koje ste obavili potrebno je ispitati još neke komponente sustava ubrizgavanaj i mehanickog sustava motora. Kod mehanickog sustava svakako treba ispitati ispravnost bregaste osovine ( može biti istrošen jedan od brijegova ), zabrtvljenost usisnog kolektora i svih prikljucaka koji dolaze na kolektor, stanje kompresije ( mora biti veca od 9 bara ). Nakon ovoga ispituju se komponente sustava ubrizgavanja goriva a to su: senzor temperature motora ETC, Map esnzor tlaka zraka, motoric minimuma, instalacija i konektori na motoru i oko motora, senzor položaja TP leptira za snagu, tlak goriva, kolicinu goriva na pojedinim brizgaljkama ( ne smije biti razlika veca od 3% ). Nakon ovoga kada se otklone sve eventualne greške kao kontrolna radnja može se napraviti i eko-test. CO ne smije biti veci od 0,3% Vol. , HC mora biti manji od 100 ppm, O2 u granicama 0,1 do 0,5% Vol. , CO2 veci od 14,5% Vol.
Cijev kou ste spomenuli ne smije vuci falš zrak. U predjelu zupcastog remena se ne smije cuti strani zvuk. Obicno se to dogada kada je remen malo labaviji i tada dodiruje zaštitni poklopac.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NE PALI

Datum objave: 24.05.2009 17:55:00
Slika
PITANJE: Unapred da Vam se zahvalim na bilo kakvom odgovoru,jer bi mi bilo kakav savet a posebno od strucnjaka bio od koristi! Problem je nasta ni od kuda i to kada je auto vozen a zatim zaustavljen. Nije nikako mogao da upali,ima ugradjen plin ali uvek pali na benzin a na 3,5 hiljada obrtaja sam prelazi na gas,goriva naravno ima ali nikako nije hteo da upali. Probao sam kasnije i direktno na plin ali nikako nije moglo. na kraju je nekako na plin i upalio ali cim sam dao malo gasa poceo je da puca,sto je uzorkovalo pucanjem plastike SFI na usisu! Zamenio sam tu plastiku ali opet ne moze da upali!
ODGOVOR:Prema opisu koji ste poslali uzrok je greška sustava paljenja, smjesa se zapali u usisnoj grani. Pregledajte fazu motora, kut predpaljenja, probijanje visokog napona ( svjecice, kablovi, kapa, rotor, elektroniku paljenja, centralu ), kompresiju.
na vrh Povratak na vrh